Giriş
(1)

Youtube Jacker nasıl çalışıyor?

abtash
bu programın çalışma prensibi nedir? hosts dosyasını değiştirmek falan değil. o dosyayı değiştirince youtube, megaupload'a falan girmiyor(güvenliği yüksek ağlarda). ancak youtube jacker'ı yükleyince takır takır giriyor. Youtube Jacker 2 versiyonuna bir kaç site eklemiş ancak rapidshare hala yok. nas
bu programın çalışma prensibi nedir? hosts dosyasını değiştirmek falan değil. o dosyayı değiştirince youtube, megaupload'a falan girmiyor(güvenliği yüksek ağlarda). ancak youtube jacker'ı yükleyince takır takır giriyor. Youtube Jacker 2 versiyonuna bir kaç site eklemiş ancak rapidshare hala yok. nasıl sıkıştırırız bunu araya?
0
abtash
(03.02.09)
ultrasurf var. biraz kurcala istersen.
www.ultrareach.com
0
fayntenks
(03.02.09)
(5)

Firefox ile Facebook'taki problemler

tom_riddle
Firefox ile facebook'a giriyorum. örneğin bir arkadaşımın profiline tıklıyorum, direkt profiline giden link yerine "http://www.facebook.com/home.php#/profile.php?id=12345678&ref=nf" gibi bir linki açmaya çalışıyor, ve açamıyor. aynı şekilde, arkadaşımın birini arkadaşlıktan silmek istediğimde de sad
Firefox ile facebook'a giriyorum. örneğin bir arkadaşımın profiline tıklıyorum, direkt profiline giden link yerine "www.facebook.com gibi bir linki açmaya çalışıyor, ve açamıyor. aynı şekilde, arkadaşımın birini arkadaşlıktan silmek istediğimde de sadece imlecin yanında kum saati çıkıyor, ama hiçbir hareket yok. Internet Explorer'da bi problem yok, kaç kere önbelleği, cookie'leri temizledim, ctrl f5 yaptım anlatamam. sürekli bir problem var. acaba sizde de böyle bir sorun görülüyor mu?
0
tom_riddle
(03.02.09)
Bende de öyle linkleri açıyor, ama bende açılıyor. Yüklediğiniz bir eklentiden kaynaklanıyor olabilir mi? Yüklediğiniz eklentilerin bir listesini verebilirseniz daha iyi yardımcı olabilirim.
0
edge_nabby
(03.02.09)
Gmail notifier, adblock plus, internet download manager firefox eklentisi, java quick starter var sadece. eskiden de yoktu bu problem. sanki bi script problemi var gibi geliyor bana. linke tıklayıp gitmemesi ondan olsa gerek.
0
🌸tom_riddle
(03.02.09)
evet eklentileri tek tek devredışı bırakıp deneyin.
0
xenophobe
(03.02.09)
valla gerçekten de düzeldi. bakalım hangisiymiş sorun.

adblock yüzünden oluyormuş. biraz karıştırayım bakalım düzelecek mi?
0
🌸tom_riddle
(04.02.09)
Adblock plus bende de yüklü ve bir sorunum yok facebook'ta. Bence kendin sonradan eklediğin bi adblock plus filtresi yüzünden sorun olmuştur. Eklediğin filtreleri gözden geçir.

Not: Easylist aboneliğindeki filtrelerde sorun yok. O yüzden kendi eklediklerine bak diyorum.
0
edge_nabby
(04.02.09)
(2)

nedir bu enl uzantisi?

outshined
enl yada an endnote library nedir ayrica vista da bu uzantili dosyayayi acacak bir yazilim yok. hangi programla ve nasil acabilirim. bir el atarsaniz cok sevinirim.
enl yada an endnote library nedir ayrica vista da bu uzantili dosyayayi acacak bir yazilim yok. hangi programla ve nasil acabilirim. bir el atarsaniz cok sevinirim.
0
outshined
(03.02.09)
www.endnote.com

en azından free trial'ı kullanabilirsiniz...
0
uyuzcan
(03.02.09)
endnote cok nefis bi olay, word le beraber calısıyor. sen makalenı yazıyorsun kaynakları o ekliyor istedigin standarda gore.
0
bryan fury
(03.02.09)
(2)

Dvd writer sorunu

Omayra
Bilgisayarım kısa bir süre önce '' dvd writer '' a cd takılınca otomatik kapanmaya başladı. Bu arada dvd yazdırmam ve okutmamda herhangi bir sorun yaşamıyordum. Ama bugün dvd yazdırmaya kalktım ve bu defa da bilgisayar yeniden başlıyor. Birkaç kez denedim sorun değişmedi.Son durum bilgisayar cd takt
Bilgisayarım kısa bir süre önce '' dvd writer '' a cd takılınca otomatik kapanmaya başladı. Bu arada dvd yazdırmam ve okutmamda herhangi bir sorun yaşamıyordum. Ama bugün dvd yazdırmaya kalktım ve bu defa da bilgisayar yeniden başlıyor. Birkaç kez denedim sorun değişmedi.
Son durum bilgisayar cd taktığımda kapanıyor dvd yazdırmaya kalktığımda yeniden başlıyor.
Aygıt yöneticisinden sürücü kontrolü yaptım. Çakışma kontrolünü yaptım. Bios ayarlarından kontrol ettim ama sorunumu çözemiyorum.
Sorunum ne olabilir? Önerilerinizi bekliyorum.
Dvd: LG HL-DT-ST DVDRAM GSA-H42N

Edit: Bilgisayardaki dvd writeri söktüm cd rom taktım buna da cd takınca bilgisayar kapanıyor. Bu durumda sorun nereden kaynaklanıyor olabilir?

@bilgisayar ogretmeni : denedim ama işe yaramadı. teşekkürler.
0
Omayra
(03.02.09)
üretici web sitesinden firmware güncellemeyi deneyin belkim çözer
0
bilgisayar ogretmeni
(03.02.09)
hımm o zaman dvd sürücüye -yada cd sürücüye- gelen bağlantılarında problem var demektir. ki bu da 2 adet kablo demek biri veri kablosu ki bunda problem olacağını sanmıyorum anlattığın kadarıyla. bence güç kaynağında (power supply) sıkıntı var deneyebiliyorsan başka bir güç kaynağı ile dene.
0
bilgisayar ogretmeni
(03.02.09)
(5)

ses kaydını pc den nasıl dinlerim

ulanit
samsung e200 telefonumdan yapmış olduğum ses kaydını mahkemeye delil olarak sunmam gerekecek. kaydı pc ye yükledim fekat dinleyemiyorum. ne yapsak ne etsek ki a dostlar...
samsung e200 telefonumdan yapmış olduğum ses kaydını mahkemeye delil olarak sunmam gerekecek. kaydı pc ye yükledim fekat dinleyemiyorum. ne yapsak ne etsek ki a dostlar...
0
ulanit
(03.02.09)
tahminim uzantisi amr dir. quicktime oynatiyo olmasi lazim. yada en iyi ihtimal dosya uzantisina(xxx) bakip nette "xxx player" die bi arama yapmak derdini cozer sanirim
0
muslum tangoze
(03.02.09)
üstteki çözümler karışık geldiyse samsung pc studio kurdugunuzda multimedia player bölümünden dinleyebilirsiniz.

www.gezginler.net
0
bagcivan
(03.02.09)
gom ya da km player da açılması gerekir.
0
madrigal
(03.02.09)
k l m pack işimi gördü. çok teşekkürler arkadaşlar.
not gom'da da açamamıştım.
0
🌸ulanit
(03.02.09)
3gp video converter var onbdan dinleyebilirsin hatta sanırım çevirebilirsin
0
enter saltman benim
(03.02.09)
(7)

hoparlör iyi bir 2+1 mi yoksa normal fiyatlı 5+1 mi?

umursuz
dizüstüne hoparlör alacam dahili tat vermiyor artık. ne dersiniz? bütçe 100 ytl civarı
dizüstüne hoparlör alacam dahili tat vermiyor artık. ne dersiniz? bütçe 100 ytl civarı
0
umursuz
(03.02.09)
ev arkadaşım 5+1 aldı, her allahın günü kapıya bir komşu dayanmaya başladı. ben olsam 2+1 alıp sessiz sedasız, filmlerimi izlerim, konu komşuya da gereksiz "bass" eziyeti çektirip, küfür yemem.
0
tembel degilim useniyorum
(03.02.09)
yakindan ve tek basina seyrediyorsan hoparlor yerine kulaklik al.
0
wpi
(03.02.09)
kulaklik da bi sure sonra (hangisi olursa olsun) bas agrisi yapiyor. ya da benim kafada bi acayiplik var :p 2+1 logitech'in kaliteli modelleri geliyosa onlardan al.. ama 2+1 al sen ;) bence..
0
katafalk
(03.02.09)
ben bunu kullanıyorum gayet memnunum.

www.hepsiburada.com
0
norec
(03.02.09)
logitech 2+1 al hangi model olursa olsun farketmez
0
enter saltman benim
(03.02.09)
2+1 creative en ucuzunu al.. ben 2 sene önce aldım hala da memnnunum, arkadaşımda philips var görüntüsü daha havalı, kumandası da süper benimkine göre. ama ses kalitesi aynı, görünüşe önem vermiyorsan boşa para harcama
0
zubundy
(03.02.09)
şunu aldım.
valla ses çıkışı ve netlik düşündüğümden daha iyi inşallah sorun çıkartmaz.
www.vatanbilgisayar.com
0
🌸umursuz
(09.02.09)
(3)

rapidshare'e erişim sorunu

abtash
youtube'a youtubejacker gibi programlar veya ayarlamalar ile girmek mümkün. zaten ttnet'in engellerini geçmek pek sorun değil ancak, kampüs iş yeri vb. yerlerde ağdan engellemeleri geçmek daha zor. dns yasaklandığı için youtube'a dns işe yaramıyor, ytjacker diye program yapmışlar onunla girmek mümkü
youtube'a youtubejacker gibi programlar veya ayarlamalar ile girmek mümkün. zaten ttnet'in engellerini geçmek pek sorun değil ancak, kampüs iş yeri vb. yerlerde ağdan engellemeleri geçmek daha zor. dns yasaklandığı için youtube'a dns işe yaramıyor, ytjacker diye program yapmışlar onunla girmek mümkün. sorum şudur rapidshare içinde youtube jacker diye bir program var mıdır, ya da anlayan biri bikaç kodla halledebilir mi?

akşam 5'e kadar erişim yasak rapidshare'e. diğer siteler üzerinden yapılınca da sorun çıkarıyor arada.
0
abtash
(03.02.09)
Öncelikle youtube'a girmek için program yüklemenize gerek yok. hosts dosyanıza youtube'un ip'sini girdiğiniz zaman sorunsuz erişebiliyorsunuz. hosts dosyası linux'ta /etc/ klasörünün içindedir, windows'ta c:\\windows\system32\drivers\etc\ klasöründedir. Bu dosyayı not defteriyle açıp sonuna istediğiniz sitenin ip'sini ekliyorsunuz. Ama kaydederken not defteri uzantı olarak txt koyabilir, bu uzantıyı silmelisiniz. Yani dosya hosts.txt değil, hosts olmalıdır. (Dosyaların uzantılarını görebilmek için klasör ayarlarına girin ve "bilinen dosya uzantılarını gizle" seçeneğini kaldırın.)

Youtube için hosts dosyasının sonuna eklemen gereken satırlar şöyle:
208.117.236.70 youtube.com
208.117.236.70 www.youtube.com

Bu değişikliği yaptıktan sonra windows'u yeniden başlatmak gerekebilir, emin değilim.

Aynı şeyi rapidshare için yaparsan belki olur. Rapidshare'in ip'si: 195.122.131.2
0
edge_nabby
(03.02.09)
normal ağlarda ben de program yüklemeden o yazdığın şekilde giriyorum ancak kampüste bir işe yaramıyor bu malesef.
0
🌸abtash
(03.02.09)
@emcedeltate

youtube jacker'i biliyorum ve o sayede youtube'a giriyorum zaten. ben, benzer bir uygulama ile rapidshare'e de girme çabasındayım. ne yapar bu y.jacker nasıl çalışır ne değiştirir?
0
🌸abtash
(03.02.09)
(5)

facebook

keremını
meraba arkadaşlar yaa bu facebookta fotoğraflarımızın üzerine nasıl isin yazıyoruz. teşekkürler
meraba arkadaşlar yaa bu facebookta fotoğraflarımızın üzerine nasıl isin yazıyoruz. teşekkürler
0
keremını
(03.02.09)
yazı derken? fotografın üzerine gelince isim yazmasını mı diyorsun??
0
tai
(03.02.09)
isim dediniz heralde.
fotografın sağ altında tag this photo var. işaretlemek istediğiniz yeri tıklayın sonra menu açılacak, ismi girin.
0
ymerdiveni
(03.02.09)
yaa dediğiniz tag this photo yerini bulamadım
0
🌸keremını
(03.02.09)
facebooku türkçe kullanıyorsanız "bu fotoğrafı etiketle" yazıyordur. hemen fotoğrafın altında.
0
inkey
(03.02.09)
fotografın sağ alt tarafında "paylaş" yazan kutunun altında..
0
lancelot du lac
(03.02.09)
(1)

Network te kopmalar, yavaşlık ve paylaşım klasörlerindeki abuk sabuk dosyalar..

rastgelebiri
sözkonusu network te 700 kadar kullanıcı vardır. işyerinde kullanılan otomasyon, oracle forms ile geliştirilmiştir. doğal olarak ta veritabanı oracle dır. son zamanlarda, programda herhangi bir işlem yaparken bir süre yanıt vermemekte ve sonrasında gelen hata mesajıyla koptuğumuzu anlamaktayız. bu
sözkonusu network te 700 kadar kullanıcı vardır. işyerinde kullanılan otomasyon, oracle forms ile geliştirilmiştir. doğal olarak ta veritabanı oracle dır. son zamanlarda, programda herhangi bir işlem yaparken bir süre yanıt vermemekte ve sonrasında gelen hata mesajıyla koptuğumuzu anlamaktayız. bu durumun sık sık olması kullanıcıları çileden çıkartmıştır. network biriminin bu işe çözüm bulamayacağını anladıktan sonra, daha önce bu işlerle bir süre uğraştığımdan bir de ben ilgileneyim dedim şu durumla.

ilkin uygulama server ına sürekli ping attım ve yüzde 3 civarında kayıp olduğunu gördüm. network altyapısı ve ekipmanları henüz yeni olduğundan bu kayıplara anlam veremedim ve network ü izlemeye karar verdim. daha önceden kullanmış olduğum bir network sniffer olan "ethereal" (yeni adıyla wireshark) programını kurdum. 5 dk lık bir izleme sonucunda birçok pc nin network un broadcast adresine sürekli olarak "şu pc kim, şu adres neresi" şeklinde nbns paketleri yolladığını gördüm. daha sonrasında bu pc leri incelediğimde paylaşıma açık klasörlerinin bulunduğunu ve bu paylaşım klasörlerinde yüzlerce abuk sabuk isimlerde ve rastgele boyutlarda dosyalar olduğunu belirledim. Herhangi bir paylaşımdaki bir dosya aynı adla başka bir paylaşımda da bulunmaktaydı. anladığım kadarıyla bu dosyalar, başka paylaşıma açık klasörlere kendiliğinden kopyalanıyor.

ağdaki pc lerde herhangi bir virus programı yok(ilginç değil mi). olsa da update lerini çekebileceği bir server olmadığından definition ları güncel değil. ayrıca ağdaki pc lerin internete de erişiminin olmadığını belirteyim.

şimdi,bu sıkıntıya sebep olan virüsün (ya da herneyse) adı nedir ve nasıl temizleriz? yukarıda bahsettiğim durumlar bu yavaşlığın ve kopmaların sebebi midir?

teşekkürler..
0
rastgelebiri
(03.02.09)
o kopmalarin sebebidir.
tam olarak adi sani nedir bilmiyorum ama zamaninda bende bolca (gerek yurttayken, gerek eski apartmanda) milleti sniffer ile dinleyip kimde a$iri hareketlenme var tespit ediyordum. sonra evlerine/odalarina gidip durumu anlatip temizliyordum.

nod32 ve dracula virus temizleyici kullaniyordum ben.

payla$im sorununu dracula virus temizleyici cozuyor. ama autorun'i disable etmek gerekiyor cunku millet hic ne olduguna bakmadan cat cut flash disk takiyor makineye.

dracula virus temizleyici'nin yanli$ hatirlamiyorsam 3.1 versiyonu kurulum gerektirmeden kullaniliyordu. bu $ekilde yani. muhtemelen onlar da ayni yollarla cozulur.
0
sourlemonade
(03.02.09)
(9)

Notebook arıyorum

ruth
selam ahali,notebook lazım oldu. amaç oyun oynamak değil de, ms office, internet vs. için gerekli. ayırdığım bütçe belli: max. 1400 lira. taksit olursa bonus, card finans, world var.bikaç model var bakındığım ama kullanıcı yorumları pek iyi olmayan şeyler çıktı karşıma: casper nirvana gibi.http://ww
selam ahali,

notebook lazım oldu. amaç oyun oynamak değil de, ms office, internet vs. için gerekli. ayırdığım bütçe belli: max. 1400 lira. taksit olursa bonus, card finans, world var.

bikaç model var bakındığım ama kullanıcı yorumları pek iyi olmayan şeyler çıktı karşıma: casper nirvana gibi.

www.hepsiburada.com

şunu alsam üstüne de 2 gb ram alsam sonradan 50 liraya nasıl olur?
0
ruth
(03.02.09)
oyun değilse direk asus eepc bakın derim.
0
passion rules the game
(03.02.09)
netbook düşünceniz var mı?
0
sanal uyku
(03.02.09)
@sanal uyku; netbook düşünmüyorum.

şu lenovo 3000 n500 gibiler var mı sağlam malzemeye sahip, baş ağrıtmayacak cinsten?
0
🌸ruth
(03.02.09)
aslında fiyat/performans oranı açısından acer baya iyidir ama malzeme kalitesi olsun servisi olsun nasıldır tam bilemeyeceğim.
onun dışında genel olarak ekran kartı çok gelişmiş olmasa da olur, muhtemelen vista olacağı için 3 gb ram ve bütçenin yeteceği kadar iyi bir işlemci uzun bir süre götürebilir sizi.
0
sanal uyku
(03.02.09)
lenovo y530 serisini tavsiye ederim..

www.vatanbilgisayar.com

centino 2 işlemcili modeli:
www.vatanbilgisayar.com
0
ferishtah
(03.02.09)
acer'in teknik servisi çok iyidir. malzeme kalitesinde problem yok acer marka ürün kullanıyorum gayet iyi. ama bu acer alın anlamına gelmiyor tabiki. mali açınıza ve kullanım durumuna bağlı olarak tercih edebilirsiniz.
0
orion ares
(03.02.09)
eski(beyaz ve siyah olan) macbooklara bi bakin derim en son bimeks te 1600 liraydi, yeni modelleri ciktigi icin eskileri ucuzluyo gitgide dahada ucuzlamis olabilir
0
jay kay
(03.02.09)
lenovo kalite olarak oldukça iyidir. kendim msi kullanıyorum fiyat performans olarak daha üstün bir makine de görmedim hangi modeli olursa olsun. tavsiye ettiğim bütün arkadaşlarım çok memnun. ayrıca bir de asus notebookum var tek sorun çıkarmadı traktör gibi kullanıyorum kendisini.

not: yukarıdaki arama çubuğuna acer yazarsanız duyurudaki acer yorumlarına ulaşabilirsiniz. (lütfen bkz)
0
atrin
(03.02.09)
kendisitedesinden max. ram desteğinme bakın
bide bu aleti önerebilirim acer'in kötü bi ünü olsada bi sene içinde 3 tane aldık hala sapsağlam kullanıyoruz bi tanesine kahve dökülünce kurttuk hiçbirşeyi yok şimdi
www.hepsiburada.com
0
enter saltman benim
(03.02.09)
(4)

numaralandırma sorunsalı (acil)

denize karsi icen keci
duyuru ahalisi acil bi sorum vartez yazımı için sayfa numaralandırmada ilk sayfaları romen rakamı yapıp sonraki sayfaları kullandığımız arap rakamları haline nasıl getirebilirim i, ii, iii, 1,2,3 şeklinde? not: sayfaları ayrı belgelerde numaralandırıp birbirine ekleyince olmuyor. acil yardım be duyu
duyuru ahalisi acil bi sorum var
tez yazımı için sayfa numaralandırmada ilk sayfaları romen rakamı yapıp sonraki sayfaları kullandığımız arap rakamları haline nasıl getirebilirim i, ii, iii, 1,2,3 şeklinde?
not: sayfaları ayrı belgelerde numaralandırıp birbirine ekleyince olmuyor.
acil yardım be duyuru....
0
denize karsi icen keci
(03.02.09)
ben bu sorunun aynısını sormuştum, doğru cevap gelmişti.
0
thefirstfbli
(03.02.09)
sekmelerle (section) Biten sayfanın sonun section break (bölüm sekmesi koyuyorsun), diğer sayfaya geçtiğin zaman sayfa numarasının üstüne tıklayıp diğeriyle bağlantıyı kesiyorsun veya gerekli ayarları yapıp devam ediyorsun.
0
livediealone
(03.02.09)
@firstfbli

(duyuruda gördüğüm en kaşar cevap)
0
bore
(03.02.09)
(git: 49896)
0
thefirstfbli
(03.02.09)
(5)

kanal 1 kaydetme. soru basit çözümü zor.

e.ozen
Arkadaşlar tv programında olacam yarın. bunu kaydetmek istiyorum.sorun şu. yayın var net üzerinden fakat windows media player üzerindenhttp://www.kanal1.com.tr/live.php? adresinde.burdan bildik yollarla kayıt yapılamıyor. yani kara ekran var bir tek. çözüm arıyorum.sevgilerimle :)
Arkadaşlar tv programında olacam yarın. bunu kaydetmek istiyorum.
sorun şu. yayın var net üzerinden fakat windows media player üzerinden
www.kanal1.com.tr? adresinde.

burdan bildik yollarla kayıt yapılamıyor. yani kara ekran var bir tek. çözüm arıyorum.

sevgilerimle :)
0
e.ozen
(02.02.09)
camtasia studio adinda parali bir program var, ekran goruntusu aliyor.
deneme surumu de isinizi gorebilir sanirim
0
supergirl
(03.02.09)
yarışma programına katılcam. camtasia yapaamıyor. siyah ekran alıyorum ondan.
0
🌸e.ozen
(03.02.09)
"screen video" yazıp google'a aratırsanız bazı programlar bulursunuz. ben "snagit" isimli programı öneriyorum.
0
caturanga
(03.02.09)
50 liran varsa en yakışıklısından ajans press'ten istiyorsun CD'yi teslim ediyorlar kafan rahat oluyor.
0
ccm2000
(03.02.09)
ya da pc de tv kartı kullanan bir arkadaşına söylüyorsun misler gibi kaydediyor. ben kaydederdim ama artık tv kullanmıyorum pc de.
0
oceano
(03.02.09)
(1)

ati catalyst

sesee
Ayarlarla uğraşmak istemediğimden, ati nin catalyst halini değilde, sadece sürücüsünü indirip kuruyorum. Kartım hd 4870. Acaba daha iyi bir performans ya da başka olumlu bir şey elde etmek için catalyst kurmamı önerir misiniz?
Ayarlarla uğraşmak istemediğimden, ati nin catalyst halini değilde, sadece sürücüsünü indirip kuruyorum. Kartım hd 4870. Acaba daha iyi bir performans ya da başka olumlu bir şey elde etmek için catalyst kurmamı önerir misiniz?
0
sesee
(02.02.09)
benim bildiğim-okuduğum bazı uygulamalarda oyunlarda monitöre de bağlı olarak catalyst in control center ndan yapılan ayarlar hem performansı hem de renk parlaklık ayarlarını daha iyi yapmak mümkün. ben eskiden ati kullanıyorken bazı ayarlar world of warcraftta performansı gayet güzel arttırmıştı.
0
supuki
(02.02.09)
(5)

Dijital uydu alıcısı

goksuyu
100 Tl civarında bir uydu alıcısı almayı planlamaktayız. teknosa'ya baktım ama özelliklerinden anlamıyorum. bir yol, bir yordam gösterebilecek var mıdır acaba?ben şunları karşılaştırdım misal: http://www.teknosa.com/msib21/formlar/cccompare.aspx?chkproduct=110240221,110240103,110240165,110240185&CS_
100 Tl civarında bir uydu alıcısı almayı planlamaktayız. teknosa'ya baktım ama özelliklerinden anlamıyorum. bir yol, bir yordam gösterebilecek var mıdır acaba?

ben şunları karşılaştırdım misal: www.teknosa.com
0
goksuyu
(02.02.09)
dijital uydu alıcısını böyle teknosa'da filan alma bence. bu işi yapan küçük esnaftan al.
0
teritori
(02.02.09)
seoul gt-5000 tavsiye ederim. kanal geçişleri çok hızlı ve uydudan otomatik güncelleme desteği mevcut. hepsiburada daki yorumlara da bakabilirsin 299 kişi yorum yapmış. ben almadan önce epey araştırmıştım. teritori nin dediği gibi dışarda daha uygun fiyata alabilirsin.

www.hepsiburada.com
0
murty
(02.02.09)
bende seoul tavsiye ederim.

şurayı da ziyaret etmeyi unutma: www.turkeyforum.com
0
emrag
(02.02.09)
yu-ma-tu iyidir
0
ravioli
(02.02.09)
teritori doğru söylüyor. küçük esnaftan al ama işten anlıyomuş gibi yap
0
enter saltman benim
(03.02.09)
(3)

acronis true image ile disk klonlama sorusu

tibbs
bilgisayarımın sabit diskini değiştiricem ama yeni sistem ve o kadar program yüklemek çok uğraştırıcı ve uzun.araştırdım bu program sabit disk kopyalamada iyiymiş şimdi ben sistemimin sabit diskini bu programla yeni diske klonlarsam öteki diskimle sistem aynen eskisi gibi çalışmaya devam eder mi? ye
bilgisayarımın sabit diskini değiştiricem ama yeni sistem ve o kadar program yüklemek çok uğraştırıcı ve uzun.

araştırdım bu program sabit disk kopyalamada iyiymiş şimdi ben sistemimin sabit diskini bu programla yeni diske klonlarsam öteki diskimle sistem aynen eskisi gibi çalışmaya devam eder mi? yeni diskin markası boyutu falan farklı...

bu olayın daha kesin, kolay yolu var mı?
0
tibbs
(02.02.09)
yedek aldığın yerin boyutu ile yeni yüklediğin yerin boyutu önemli değil. markanın da sorun olcağını sanmam çünkü ben sanal sürücüye kurup, onun yedeğini alıp, normal sistemimi o yedekten kurmuştum. ha eski diskin içindeki herşey aynen kalsın tabi. sorun da çıkabilir. hiç bi şeyin garantisi yok hayatta. use at your own risk.
0
emrag
(02.02.09)
çok basit hocam diskin bir kopyasını harici bir harddiske al. unutma alacağın kopya yani diskin imajı harddiskindekiyle aynı olacaktır. (atıyorum c diskinde 30 gb lık veri var ve sen hepsinin imajını almak istiyorsun, 30 gb lık bir imaj alıyor, yani boyut 1 e 1.) daha sonra yeni diskine acronis i kur. sonra restore u seç ve nereye aldıysan imajı ordan geri yükle.
0
rentts1
(02.02.09)
rennts in söylediği yöntem de olabilirdi ama benim harici sabit diskim yok.

yaptım oldu.:)şimdi şöyle. yeni diski taktım. programda diski klonla dedim. kaynak olarak sistem diskini, klonlanacak yer olarak da yeni sabit diski gösterdim. seçeneklerden olduğu gibi kopyala, eski diske dokunma gibi ayarlar yaptım. windowsu yeniden başlatman gerekli dedi. windows kapandı, tekrar açılmadı, yerine acronis araya girip klonlama işlemine başladı. 5 dakikada bitti. eski diski çıkartın dedi ve bilgisayarı kapattı. eski diski çıkartıp sadece yeni diskle bilgisayarı açtım ve her şey eskisi gibi:)

böyle şeyler yaparken insanın eli ayağı titriyor:D
0
🌸tibbs
(02.02.09)
(2)

Flash Template edit

fcskrm
Flash template'leri editlemek için Macromedia Flash haricinde program var mıdır? Misal "Swish"'le flash template'leri düzgün bir biçimde editleyebilir miyim?
Flash template'leri editlemek için Macromedia Flash haricinde program var mıdır? Misal "Swish"'le flash template'leri düzgün bir biçimde editleyebilir miyim?
0
fcskrm
(02.02.09)
muadil program var mıdır bilmiyorum ama swish o iş için yetersiz.
0
brkylmz
(02.02.09)
Sothink SWF Quicker

www.sothink.com
0
vengeance is mine
(03.02.09)
(3)

ses kartı

sanal uyku
usb ses kartının piyasası pahalıymış zaten, ama almak da zorundayım.5.1 sistem olduğu için tek girişli şeyler işime yaramaz. birkaç problem var ama:http://www.hepsiburada.com/creative-x-fi-surround-5.1-ses-karti-/productDetails.aspx?categoryid=218&productid=bd850839 bu iyi midir? değilse ne iyidir?b
usb ses kartının piyasası pahalıymış zaten, ama almak da zorundayım.

5.1 sistem olduğu için tek girişli şeyler işime yaramaz. birkaç problem var ama:

www.hepsiburada.com bu iyi midir? değilse ne iyidir?

bendeki sistemde (logitech x540) 3 tane 3.5mm çıkış var, onun dışında her hoparlörden de şu müzik setlerinde falan olan çıkıştan var. images.hepsiburada.com images.hepsiburada.com

bu durumda ben bu ses kartını alsam, 2 tane 3.5mm giriş kısmına bendeki turuncu ve siyah çıkışları taksam, diğer 2'sine de (left, right olan) ön sağ ve sol hoparlörü taksam bu iş hallolur mu?
bok gibi anlattım farkındayım.

edit: he bir de bu aleti creative'in sitesinde bulamadım gitti? (türkiye sitesinde)
0
sanal uyku
(02.02.09)
eger laptopun varsa benim ev arkadasi bunu satiyo 150tl'ye .iki kere kullanmistir heralde. djlige sarmisti bi ara ama 1 hafta surdu.
www.hepsiburada.com
0
mandayuvasi
(02.02.09)
creative in ses kartı mükemmeldir. hele ki x-fi serisi "dadından yinmez" cinsinden.

senin sorunun cevabı ise evet. left-right yazan tos fişi aslında ön hoparlörlerin çıkışıdır. zaten cihazın kutusundan da bu soketi 3.5mm ye dönüştüren bir parça da çıkacaktır. (hepsiburada daki resimde gördüğüm kadarıyla)
0
seen sea
(02.02.09)
@mandayuvası
aslında fiyat olarak da fena değilmiş pek kullanılmadıysa ama pcmcia bakmıyorum ya.

@seen sea:
aa hakkaten o kabloyu görmemiştim, kablo olmasa bile olur gibi gerçi?
0
🌸sanal uyku
(02.02.09)
(4)

cd-romsuz format

enter saltman benim
cd-romsuz laptopa nasıl format atılır?
cd-romsuz laptopa nasıl format atılır?
0
enter saltman benim
(02.02.09)
windows cd'sinin image'ini usb ile laptop'a aktar. daementools vb. sanal sürücü ile cd rom varmış gibi başlatabilirsin kurulumu. ayrıca usb'den başlangıç destekliyorsa bilgisayarın usb'den de direkt kurulum yapabilirsin.
0
abtash
(02.02.09)
disket sürücü de yoktur herhalde?

bootable bir usb stick ile mesela. bilgisayarın bios ayarlarında usb'den boot etmesini seçmeniz gerekir.
0
hapax
(02.02.09)
@abtash
Daemontools tarzı bir programla image açmak için windows açık olmalı. Windows açıkken nasıl format atabilirsin ki?
0
edge_nabby
(02.02.09)
başlıyor sen rahat ol. d.t. ile çalıştırıyorsun image'i, o ön yükleme yapıyor windows altında, sonra bilgisayar yeniden başladığında normal şekilde devam ediyor kurulum.
0
abtash
(03.02.09)
(9)

Yavaş PC'de Hangi Oynatıcı?

boshi
Naif bir konfigürasyonda kasmadan, arıza yapmadan video oynatmak için hangisini tercih etmeliyim?1) k lite mega codec pack 2.1.15 (coreavc'li) + media player classic2) xp codec pack 2.4.6 + media player classic3) kmplayer4) gomplayerTeşekkürler.
Naif bir konfigürasyonda kasmadan, arıza yapmadan video oynatmak için hangisini tercih etmeliyim?

1) k lite mega codec pack 2.1.15 (coreavc'li) + media player classic

2) xp codec pack 2.4.6 + media player classic

3) kmplayer

4) gomplayer

Teşekkürler.
0
boshi
(02.02.09)
ben gomplayer ı öneririm çünkü benimde bilgisayarım pek hızlı değil ama gom player çatır çutur kastırmadan izletiyor. Sadece hd ripleri falan izlerken problem olabilir.
0
auzril
(02.02.09)
mkv dışında gom player. codecleri genelde otomatik bulur ama sağlama almak istersen üzerine bir de k-lite mega codec pack kurabilirsin.
0
sanal uyku
(02.02.09)
Ben "1"i seçerdim.
MPC ile film izlerken altyazilar daha keskin oluyor.
Ve bu codec paketinin açamadigi görüntü yok.
0
trimpot
(02.02.09)
kesinlikle k lite'ı tercih etmelisin.
0
justhink
(02.02.09)
biz pentium 3 makinada gom kullanıoz. canavar gibi oynatıo. ihtiyacı olursa codecleri zaten kendi buluyor. + o turuncu ekran ve koca ayağı görünce insan huzur buluyor!
0
emrag
(02.02.09)
gom player
0
enter saltman benim
(02.02.09)
diger alternatifleri kullanmadan "su olsun" diyenleri ciddiye almayin. kiyaslama yapmadan nasil denebilir ki bu?

ilk 3unu iyi bilirim ve acik ara 3) derim. gom hakkinda fikrim yok cunku km hem hizli hem de codec filan gereksiz, alternatifini aramadim bi daha.
0
507
(02.02.09)
gomplayer kesinlikle
0
yuto
(02.02.09)
Mpc kastırır. Gom, bilgisayarın kaldıramayacağı videoların kalitesini azaltarak kastırmadan izlettirebiliyor.
0
edge_nabby
(03.02.09)
(1)

Microsoft Publisher 2007 Yazı Karakteri Problemi

Ersan
arkadaşlar,mevzu bahis bu programda hazır şablonlardan birini seçiyorum ve çalışma alanının yanında bazı yazı karakterleri çıkıyor. ancak bunların dışındakileri üst taraftaki menüden seçmek istediğimde başarılı olamıyorum. yani seçsem bile karakterler değişmiyor. nedir bu işin aslı astarı?
arkadaşlar,

mevzu bahis bu programda hazır şablonlardan birini seçiyorum ve çalışma alanının yanında bazı yazı karakterleri çıkıyor. ancak bunların dışındakileri üst taraftaki menüden seçmek istediğimde başarılı olamıyorum. yani seçsem bile karakterler değişmiyor. nedir bu işin aslı astarı?
0
Ersan
(02.02.09)
office.microsoft.com

lisanslıların dışındakileri kullanamazsın yani.
0
orion ares
(02.02.09)
(6)

subtitle senkronize etmek - subtitle workshop

füt
la grand bleu indirdim luc besson'un fakat divxplanetten indirdiğim hiçbir altyazı uymadı. 7 saniye erken başlıyor altyazılar. benim indirdiğm altyazılardan birini filme göre senkronize etmem gerekiyor. bunun içinbi tane program indirdim "subtitle workshop" diye ama yapamadım.nasıl yapılır bilen var
la grand bleu indirdim luc besson'un fakat divxplanetten indirdiğim hiçbir altyazı uymadı. 7 saniye erken başlıyor altyazılar. benim indirdiğm altyazılardan birini filme göre senkronize etmem gerekiyor. bunun içinbi tane program indirdim "subtitle workshop" diye ama yapamadım.nasıl yapılır bilen var mı?
0
füt
(02.02.09)
online böyle bir şey mevcut bilmem işinizi görür mü:

subtitle.sleytr.net
0
goksuyu
(02.02.09)
time adjuster var.
0
fundamental
(02.02.09)
tek sorunu erken başlamaksa gom player üzerinden yapabilirsiniz. ama fps farklıysa düzenlemek lazım tabi.
0
sanal uyku
(02.02.09)
sorun sadece 7 sn erken başlaması ise bs player için konuşuyorum, ctrl tuşu ile birlikte sol yön tuşuna basarsanız altyazı daha geriden başlayacaktır. senkronu tutturmak mümküm bu ayarla.
0
soul cancer
(02.02.09)
select all yapın. sonra da shift+ctrl+h ve shift+ctrl+n ile ileri geri alabilirsiniz altyazıları istediğiniz kadar.

k-multimedia player kullanıyorsanız (ki kullanın) ğ ve ü tuşlarıyla da ayarlayabilirsiniz.
0
386 dx
(02.02.09)
sadece 7 sn başlangıç zaman farkı var ama altyazılar senkronluysa Ctrl+D deyip -00:07:000 yazın.
0
aero dynamik
(02.02.09)
(3)

Yapı kredi internet

mabl
Açılmıyor sabah sabah. Bi bakabilir misiniz sizde açılıyor mu? Yoksa alıcılarımın ayarıyla oynıcam. Yarım saat oldu hala yok.
Açılmıyor sabah sabah. Bi bakabilir misiniz sizde açılıyor mu? Yoksa alıcılarımın ayarıyla oynıcam. Yarım saat oldu hala yok.
0
mabl
(02.02.09)
Bende de acilmadi demin.
0
wpi
(02.02.09)
www.yapikredi.com.tr hala yok ilginç.
0
🌸mabl
(02.02.09)
şu an sağlıklı.bir sorun yok gibi.
0
machine head
(02.02.09)
(4)

dslr tavsiyesi

yamyum
fotoğrafçılıktan anlamam hiç ama başlamak istiyorum içimde bir şevk var. nikon ya da canon al denmiş önceki postlarda. ben öncelik olarak nikon diyorum. canon da iyidir derseniz o da olur. hangi makinadan başlamalıyım? d80 ile 400d gibi bi tercih mi yapmalıyım?
fotoğrafçılıktan anlamam hiç ama başlamak istiyorum içimde bir şevk var. nikon ya da canon al denmiş önceki postlarda. ben öncelik olarak nikon diyorum. canon da iyidir derseniz o da olur. hangi makinadan başlamalıyım? d80 ile 400d gibi bi tercih mi yapmalıyım?
0
yamyum
(02.02.09)
pentax ı es geçme; paran varsa k20d, parana zsa k200d...illa nikon/canon diyorsan bence d80...
0
ben eskiden kucuktum
(02.02.09)
canon 40d ya da 50d den şaşma.
0
oceano
(02.02.09)
400d yerine 450d alabilirsin.d80 ile 450d arasında yazı tura at ikisindede bi kaybın olmaz.
40d senin için biraz fazla
0
enter saltman benim
(02.02.09)
canon ve nikonu denemiş biri olarak oyumu nikon d80 den yana kullanıyorum. buna paran yetmiyorsa canon 400D / 450D yi düşün.
0
makineci
(02.02.09)
(1)

Bir linux - webserver administration sorusu

kurukafa
Şimdi bir LAMP setupta çalışan uygulamam var,1) php scriptim serverdaki binary bir programı çalıştırıp onun elde ettiği çıktıyı kullanıyor. bu çalıştırdığı program, çalıştıran kullanıcının bir home folderı olmasını istiyor ve bu foldra yazma yetkisinin olmasını istiyor. apache tarafından default tan
Şimdi bir LAMP setupta çalışan uygulamam var,

1) php scriptim serverdaki binary bir programı çalıştırıp onun elde ettiği çıktıyı kullanıyor. bu çalıştırdığı program, çalıştıran kullanıcının bir home folderı olmasını istiyor ve bu foldra yazma yetkisinin olmasını istiyor. apache tarafından default tanımlı ve apache proseslerinin kullandığı pseudouser'ın ismi www-data (debian tabanlı bir sistem). Bu vatandaşın yetkileri naparsam yapayım programda sorun çıkartıyor. ben de şöyle bir şey yaptım: sndadmin diye bir user oluşturdum, sadece kendi home klasörüne yazabiliyor, ve başka hiç bir gruba üye değil, sudo yetkisi falan da yok. sonra apache beyin kullandığı userı sndadmin yaptım (/etc/apache2/envvars altından), ve home directory olarak bunun directorysini verdim, programım oldukça güzel çalışıyor.

merakım, yaptığım bu ayarın akıl edemediğim fantastik bir güvenlik açığı yaratıp yaratmayacağı, yani durum şöyle:

apache'nin kullandığı www-data user'ı yerine benim yarattığım, hiç bir gruba üye olmayan ve sadece kendi home folderına yazabilen yeni bir user'ı kullanıyor, ve çalıştırdığı programı bu user ile çalıştırıyor. burada ciddi bir sorun var mı?
0
kurukafa
(02.02.09)
dear kurukafa ;
açıkçası soruna cevap veremeyeceğim fakat , başka bir alternatif sunmayı deneyeyim.

basit bir sh scripti yazarak , sh scriptinde su/sudo gibi süper fantastik olayları kullanıp root olduktan sonra programı root yetkileriyle çalıştırabilirsin.

php'den de bu sh scriptini çalıştırırsan , belki apache kullanıcısının yetkilerine hiç dokunmadan bu sorunu çözebilirsin.
0
alwaysdrunk
(02.02.09)
(1)

facebook'un türkçe açılması

tepedeki psychedelic adam
eskiden ingilizce açılan sayfa şimdi ne yaparsam yapıyım türkçe açılıyor. her seferinde facebook.com'u tr-tr.facebook.com'a çeviriyor. nasıl ingilizce açılmasını sağlayacağım ben bunun? sinirlerim bozuldu valla.
eskiden ingilizce açılan sayfa şimdi ne yaparsam yapıyım türkçe açılıyor. her seferinde facebook.com'u tr-tr.facebook.com'a çeviriyor. nasıl ingilizce açılmasını sağlayacağım ben bunun? sinirlerim bozuldu valla.
0
tepedeki psychedelic adam
(02.02.09)
facebook - home sayfasının en altındanda dil değiştirebilirsiniz..
0
rosencruz
(02.02.09)
(3)

macbook soruları

vogue
bir kac tane sorum var fazla uzatmadan sıralayayım:1. 2.0 core 2 duo islemcili siyah macbook um var. 120gb harddiskle geldi. ben yeni cıkan 500gb lık western digital 2.5" disklerden takarsam problem yasarmıyım ısınma vs. gibi konularda yoksa en fazla 320gb mi takmam gerekir?2. yeni aluminyum macbook
bir kac tane sorum var fazla uzatmadan sıralayayım:
1. 2.0 core 2 duo islemcili siyah macbook um var. 120gb harddiskle geldi. ben yeni cıkan 500gb lık western digital 2.5" disklerden takarsam problem yasarmıyım ısınma vs. gibi konularda yoksa en fazla 320gb mi takmam gerekir?

2. yeni aluminyum macbooklardan almak da var aklımın bir köşesinde, ancak firewire portu mutlaka ama mutlaka olması gerek, usb - firewire 400 tarzı adaptorler var mıdır? ses kartımı bu şekilde kullanabilir miyim?

3. bu quad core denilen 4 çekirdekli işlemciler sizce yaklaşık olarak ne zaman macbooklarda kullanılmaya başlanır hiç fikriniz var mı?
0
vogue
(02.02.09)
1- bi sorun olmaz.
0
bryan fury
(02.02.09)
1- katılıyorum, bir sorun olmaz ama rpm ine dikkat etmen gerekir. hızlı olsun coşkunları oynasın diyip 7200rpm alırsan pilin hemen biter. zaten laptoplarda standartı 5000 küsürlü olandandı.

2- Vidyo prodüksyonla uğraşıyorsan hayır geçmesin aklının köşesinden hatta eski mac'ini satıp yeni pro'lardan almak geçsin. Eğer keyfi olarak firewire olsun parmağımla oraya dokumnayı sevdiğim için diyorsan usb3,0 lar çıkacak. büyük ihtimalle 1-2 nesil sonra uyumlu olacak. yani firewire bir işine yaramayabilir. (nesilden kastım içinin değişmesi)

3- Sağları solları belli olmaz. 2 ay sonra 8 çekirdekli bile çıkartabilirler.

bonus 4- mac kullanma.
0
super korhan
(02.02.09)
evet western digital in 2.5" 500gb hard diskinin calısma sıcaklıklarına baktım da uzerindeki toshiba dan daha az yani ısı açısından bir problem yasamam. firewire derdim m-audio firewire 410 ses kartı kullanıyorum o yuzden bir adaptor yoksa firewire ozelligi olmayan bir laptop almam söz konusu olmaz.

mac konusuna gelince desktop bilgisayarımda windows kullanıyorum 32-64 bit xp home dan vista ultimate a kadar hepsini denedim kesınlıkle mac den vazgecmem islerimi cok daha rahat ve cabuk hallediyorum. neyse bu kisiden kisiye degisir tabi tesekkur ederim cevap icin.
0
🌸vogue
(02.02.09)
(3)

PC im de hem xp home hem xp professional var

auzril
Olay şudur ki bilgisayarımı formatlıyayım dedim. Netten Sp3 windows professional indirdim. Formatlamak amacıyla cd ye çektim bilgisayara taktım. Kurulumu yaptı ondan ve xp home edition u silmediğini fark ettim. Bilgisayarda hem home hem pro edition var ve bunlardan herhangi birini nasıl sileceğimi b
Olay şudur ki bilgisayarımı formatlıyayım dedim. Netten Sp3 windows professional indirdim. Formatlamak amacıyla cd ye çektim bilgisayara taktım. Kurulumu yaptı ondan ve xp home edition u silmediğini fark ettim. Bilgisayarda hem home hem pro edition var ve bunlardan herhangi birini nasıl sileceğimi bilmiyorum.
0
auzril
(02.02.09)
home'u silmek istiyorsan pro'dan bilgisayarı başlat, home'un yüklü olduğu bölüme format at.(ikiye bölünmüş harddiskin olduğunu varsayarak söylüyorum, bildiğim kadarıyla xp, aynı harddiske 2 tane windows kurulmasına izin vermiyo)
0
frosties
(02.02.09)
bundan şunu çıkarabiliriz siz bilgisayarınıza format atmamış olabilirsiniz. aynı hard disk üzerinde 2 adet işletim sistemi olabilir .eğer aynı hard disk üzerinde ise ve format atmaya kararlıysanız üşenmeden bir kez daha full herşeyi silerek tekrar formatlamalısınız ya da başlat-çalıştır-msconfig yazarak boot başlığından operating systems içinden kullanmadığınızı silebilirsiniz. ama bende oluşan hissiyat sizin formatlamayıp doğrudan diğer işletim sistemi üzerine kurmuş olduğunuz şeklinde.
0
bilgisayar ogretmeni
(02.02.09)
evet bir yanlış yaptım sanırım ve şu anda iki işletim sistemim var. pro edition ı silmek istiyorum dediğiniz şeyleri yaptım boot başlığından operating systems ı da buldum ama nasıl sileceğimi anlamadım.
0
🌸auzril
(02.02.09)
(1)

yardım - webcam yok oldu!

douglas noel adams
sevgili ahali,acer laptop'uma bütünleşik olan acer orbicam adlı webcam birdenbire çalışmaz oldu. gerekli driver'ı yeniden indirdim ancak ona da tıklayınca "usb bağlı değil" dedi.usb ile çalışmayan bu mereti nasıl geri döndüreyim ki ben şimdi? skype, messenger, google talk... hiçbirinde görünmüyor.şi
sevgili ahali,

acer laptop'uma bütünleşik olan acer orbicam adlı webcam birdenbire çalışmaz oldu. gerekli driver'ı yeniden indirdim ancak ona da tıklayınca "usb bağlı değil" dedi.

usb ile çalışmayan bu mereti nasıl geri döndüreyim ki ben şimdi? skype, messenger, google talk... hiçbirinde görünmüyor.

şimdiden teşekkür ederim.
0
douglas noel adams
(02.02.09)
forum.vnunet.com

bir baksanız suraya

vista mi var?

bir de F1,F2,... F12 tuslarin uzerinde kamera simgesi varsa Fn-KameraSimgesiOlanTus a basarsaniz acilip kapanan bisey de olabilir. fujitsu-siemens te oyle
0
alpha05
(02.02.09)
(4)

Bi program Olsa...

4telbanayeter
Saçtiğimiz seçtiğimiz biryere ayarladığımız aralıklarda tıklasa, ( Oyun hileleriyle ilgili bir sitede görmüştüm ama şimdi bulamıyorum)
Saçtiğimiz seçtiğimiz biryere ayarladığımız aralıklarda tıklasa, ( Oyun hileleriyle ilgili bir sitede görmüştüm ama şimdi bulamıyorum)
0
4telbanayeter
(01.02.09)
tam olarak anlamadım ama check this out;

www.indironu.com
0
hikaye mesture
(02.02.09)
"automatic mouse" diye aratabilirsin.
0
ermanen
(02.02.09)
(bkz: ghost mouse)
0
osurmaya mi geldik
(02.02.09)
addons.mozilla.org

gibi mi mesela
0
goksuyu
(02.02.09)
(1)

yazıcı önerisi

sanal uyku
usb'den bağlanabilir150 liraya kadarscannerlı olursa daha iyi olur ama "bu fiyata scannerlı olsa ne olmasa ne" derseniz sadece yazıcı da olur.kartuşunun rahat bulunabilmesi açısından hp ilk tercih olsun.e zırt pırt bitmesin, kocaman olsun kartuş kapasitesi.renkli olsun.genellikle a4 kağıda yazı yazm
usb'den bağlanabilir
150 liraya kadar
scannerlı olursa daha iyi olur ama "bu fiyata scannerlı olsa ne olmasa ne" derseniz sadece yazıcı da olur.
kartuşunun rahat bulunabilmesi açısından hp ilk tercih olsun.
e zırt pırt bitmesin, kocaman olsun kartuş kapasitesi.
renkli olsun.
genellikle a4 kağıda yazı yazmak için kullanılacak işte, öyle çok süper resim bassın falan diye dertlerim yok ama resimleri falan da kaliteli basarsa iyi olur tabi.
0
sanal uyku
(01.02.09)
150 tl'ye renksiz lazer yazıcı da bulunabilir.
0
can see
(02.02.09)
(1)

Flash Template Türkçe Karakter Problemi

soufigay
Merhaba Arkadaşlar;Bir internet sitesinden flash template indirdim, çok kolay hazırlaması herşey hazır vs. bütün yazıları, bilgileri xml dosyalarından çekiyor. Buraya kadar herşey normal, ama Türkçe karakter desteklemediğini farkettim, xml dosyalarında falan aradım türkçe karakterle ilgili bir ipucu
Merhaba Arkadaşlar;

Bir internet sitesinden flash template indirdim, çok kolay hazırlaması herşey hazır vs. bütün yazıları, bilgileri xml dosyalarından çekiyor. Buraya kadar herşey normal, ama Türkçe karakter desteklemediğini farkettim, xml dosyalarında falan aradım türkçe karakterle ilgili bir ipucu ama bulamadım, flash dosyalarında karakter kodları nerdedir? Bir bilgisi olan var mı?
0
soufigay
(01.02.09)
xml dosyasini not defteri ile acip farkli kaydet deyin, açilan pencerenin altinda "kodlama" yerini UTF-8 olarak seçip kaydedin.

bir de bu sekilde deneyin.
0
trimpot
(02.02.09)
(3)

hayat ne tuhaf virüsler filan

murqx
merhaba elimde kingston 8gb bir flash bellek var. şimdi resmi olarak bu flash belleğin 6,33gb lık kısmı dolu gözükmekte ki öyle de olması gerekiyor. ancak flash bellek dizininde sadece 1,1gb dosya görebilmekteyim. gizli dosyaları görebilme gibi bir sorunum yok, bilgisayarın diğer klasörlerinde gayet
merhaba elimde kingston 8gb bir flash bellek var. şimdi resmi olarak bu flash belleğin 6,33gb lık kısmı dolu gözükmekte ki öyle de olması gerekiyor. ancak flash bellek dizininde sadece 1,1gb dosya görebilmekteyim.

gizli dosyaları görebilme gibi bir sorunum yok, bilgisayarın diğer klasörlerinde gayet bütün gizli dosyaları görebiliyorum. combofix olsun, nod32 olsun bu tip programlarla hem flash belleği hem bilgisayarı temizledim.

ben kayıp dosyalarıma nasıl ulaşabilirim peki? çok önemli gerçekten.
0
murqx
(01.02.09)
başka bir bilgisayarda denedin mi?
0
frosties
(02.02.09)
bu aralar çok sık oluyor bu. benim 30-40 gblık dosyam kayıp hala bulabilmiş değilim.
0
equbia
(02.02.09)
ready boost özelliği ile ilgili bişey olmasın?

eğer bunlarla ilgili bir problemin yoksa, temizlenmiyorsa, başka güncel bilgisayarlarda da dene. diğer türlü bir problem var demektir. bilgiyi içinden almak mümkün olmayabilir. çünkü kimse uğraşmıyor flashların içleriyle.
0
orion ares
(02.02.09)
(5)

mini dvden bilgisayar video gönderme sorunu (kafayı yiyecem, bir yardım edin)

tabudeviren
geçen gün bir 1394 kartı aldım. taktım bilgisayara. sony'nin kendi yazılımını çalıştırdım. videoları bilgisayara attım.sonraki günlerde bilgisayara format atmamız gerekti. attık. sony kamera yazılımını da kurdum. fakat sony yazılımı "Cannot find the Handycam (Tape).Check the i.LINK connection to the
geçen gün bir 1394 kartı aldım. taktım bilgisayara. sony'nin kendi yazılımını çalıştırdım. videoları bilgisayara attım.

sonraki günlerde bilgisayara format atmamız gerekti. attık. sony kamera yazılımını da kurdum. fakat sony yazılımı "Cannot find the Handycam (Tape).
Check the i.LINK connection to the Handycam." diye hata vermeye başladı.

ne yaptıysam düzeltemedim.
belki kart bozulmuştur diye gidip bugün yeni bir kart aldım, onu da az önce taktım ve durum değişmedi.

kameranın bilgisayardan gelen i.link kablosunun kameraya girdiği yer bozuk değilse, windows xp'deki bir ayardan dolayı bunu yaşıyor olabilirim.

veya kameranın bir ayarı kapalı olmuş olabilir.

nasıl bu sorunu aşabilirim? bir fikri olan?

nedir acaba? kamera eski değil, gıcır gıcır kamera. garantisi sürüyor.
kafayı yiyecem yaa...
0
tabudeviren
(01.02.09)
yok öyle bir şey.
0
🌸tabudeviren
(01.02.09)
kameranızın modelini yazarsanız yardım edebiliriz sanırım..

basitçe, kamerayı çalıştırırken bir camera modu bir de vcr modu olur, siz, vcr modunda çalıştırmalısınız.
0
vital
(01.02.09)
kamera: sony dcr hc53e
0
🌸tabudeviren
(01.02.09)
kamerayı çalıştırdığınız bir tırnak olmalı, onu vcr'ye getirmeniz lazım..
0
vital
(02.02.09)
vcr nedir? "play / edit" modu diyorsanız, onunla olmuyor.
0
🌸tabudeviren
(02.02.09)
(3)

windows live messenger 9 kişi listesi

qpower
Bu son sürümde kişi listesini normal mail adresi olarak görmemiz mümkün değil mi ?Yani ben kişi listemdekileri"acılar yaktı yüreğimi kahroluyorum kabız oluyorum" diye değilde [email protected] olarak görmek istiyorum.Böylr bir özgürlüğüm yok mu.Millet maaşallah hergün isim değiştiriyor
Bu son sürümde kişi listesini normal mail adresi olarak görmemiz mümkün değil mi ?Yani ben kişi listemdekileri"acılar yaktı yüreğimi kahroluyorum kabız oluyorum" diye değilde [email protected] olarak görmek istiyorum.Böylr bir özgürlüğüm yok mu.Millet maaşallah hergün isim değiştiriyor
0
qpower
(01.02.09)
takma isim ver her birine.

edit: şurdan oluyormuş o dediğin.
menü > kişiler > kişileri görüntüle > e posta adresi
0
henry gale
(01.02.09)
hayır maalesef olmuyor.Eski sürümlerinde oluyor fakat 9 sürümünde olmuyor.
0
🌸qpower
(01.02.09)
Hayır,plus yok,a patch dışında bir eklenti yok.zaten olması gerekn yerde o seçenek dahi yok bu sürümde .Şöyleki


i42.tinypic.com
0
🌸qpower
(02.02.09)
(5)

sınırlı bağlantı problemi

derindusunur
kablomodem ile 8portlu switcher, 3 bilgisayara internet bağlantısı için çalışıyor. ancak sadece 2 bilgisayar aynı anda nete giriyor. kalan bilgisayarda sınırlı bağlantı uyarısı veriyor. bazen tek bilgisayar açıkken de bu uyarıyı veriyor ve modem kapatıp açılınca düzeliyor. sorun ip adresi atayamamas
kablomodem ile 8portlu switcher, 3 bilgisayara internet bağlantısı için çalışıyor. ancak sadece 2 bilgisayar aynı anda nete giriyor. kalan bilgisayarda sınırlı bağlantı uyarısı veriyor. bazen tek bilgisayar açıkken de bu uyarıyı veriyor ve modem kapatıp açılınca düzeliyor. sorun ip adresi atayamaması gibi görünüyor. çünkü bağlanamayan bilgisayarda ipconfig komutunu çalıştırdığımızda dns ve ip adresi atanmamış görünüyor. duyuruda aradım fakat bulduklarım genelde aynı bilgisayardan girememek üzere. benim problemim son açılan bilgisayarın girememesi.
bilgisayardan anlayan, dinamik, seyahat engeli bulunmayan, b sınıfı ehliyetli arkadaşların yardımcı olabileceğini umuyorum :)
0
derindusunur
(01.02.09)
hocam aynı sorun bizde de var. sebebi de kablo modemın 2 ip atayabilmesi imiş. router lı bi hub alırsan sorun cozulur.
0
bryan fury
(01.02.09)
peki ağ bağlantısı denen zımbırtı çalışır mı? yani ev ağı kurabiliyorum yine de değil mi? sonuçta switch var arada.

bu modemin şifresini falan bilmediğim için hiç giremedim. arayüzünü bilmiyorum ama ilk kullanım şifresini bilen bana bildirirse sevinirim. bu routerli hub kaç paradır ki? astarı yüzünden pahalıya gelmesin??
0
🌸derindusunur
(01.02.09)
sabit ip olayını bilmiyorum bizdeki sabit deigl.

router pahalı deigldi yau, 40-50 civarı biseydi. ben mecidiyekoyde bulamadım almadımdı ondan. bulursan ubldugun yeri de yaz da biz de alalım, kanser olacaz.
0
bryan fury
(01.02.09)
ag baglantısı ise yaramıyor bu arada.
0
bryan fury
(01.02.09)
ağ bağlantısının işe yaramaması çok mantıksız değil mi? yani benim internetim olmasa dahi bilgisayarlar birbirlerini switch üzerinden de göremeyecekler mi?
kadıköyde yazıcı hanında vardır heralde gibi sanki ama alır mıyım henüz bilmiyorum.
0
🌸derindusunur
(01.02.09)
(3)

montaj programı

turkish tekila
şöyle ki, adobe premier pro gibi profesyonel bir program değil aradığım, keza virtualdub gibi kısmen karışık bir program da değil. çok basit bir program arıyorum, tek işlevi filmin içinden istediğin sahneyi alabilmekten ibaret olsun.-----------8<---istenen sahne---8<------------gibi
şöyle ki, adobe premier pro gibi profesyonel bir program değil aradığım, keza virtualdub gibi kısmen karışık bir program da değil. çok basit bir program arıyorum, tek işlevi filmin içinden istediğin sahneyi alabilmekten ibaret olsun.

-----------8<---istenen sahne---8<------------
gibi
0
turkish tekila
(01.02.09)
trimpot
(01.02.09)
aslen virtualdub ile cok kolay yapabilirsiniz.

iki kenarina isaret koyup sonra kes diyorsunuz zira.

nasil olduguyla ilgili tam anlatim surada var;
forum.divxplanet.com
0
entrapmen
(01.02.09)
(bkz: easy video splitter ) çok basit bir program tek işlevi bir sahneyi kesmek

bir de bu var kardeşi (bkz: easy video joiner)
0
gunetapar
(01.02.09)
(4)

Yeni başlayan biri için programlamacılık

kutuyusuk
elimizde yeni bir öğrenci var ve programlamacılık hakkında en ufak bir bilgisi yok. bu öğrenciyi programlamacılık hakkında donatmak istiyoruz. yani 1 sene içinde bunu kendi başına program yazabilecek hale getirmek istiyoruz. tercihimiz c dillerinde uzmanlaşması.nereden başlayabiliriz? yok mudur konu
elimizde yeni bir öğrenci var ve programlamacılık hakkında en ufak bir bilgisi yok. bu öğrenciyi programlamacılık hakkında donatmak istiyoruz. yani 1 sene içinde bunu kendi başına program yazabilecek hale getirmek istiyoruz. tercihimiz c dillerinde uzmanlaşması.

nereden başlayabiliriz? yok mudur konuya çok temel ve basitten başlayan bir kitap, yada başka bir kaynak?

dediğim gibi çok basitten başlamalı...
0
kutuyusuk
(01.02.09)
Programlamacilik diye gecmiyor sanirim. Programcilik olabilir.

Eger bilge adam tarzi bir kursa falan gitmeyecekse, Ingilizcesi iyiyse cok fazla kitap var kullanabilecegi. Turkce kaynak istiyorsa universitelerimizde kullanilan giris dersi kitaplarini deneyebilir.
0
wpi
(01.02.09)
c dillerinde derken? sadece c mi yoksa c, c++ ve c#'tan mi bahsediyorsunuz? isimleri benzese de apayari diller bunlar..
0
katafalk
(01.02.09)
e-book lar var internette bir ton. ilgili biriyse onları okuyarak gayet öğrenebilir. bende sanırsam 30 a yakın programlama e-book u var ama ilgi olmayınca=)
0
dambil
(01.02.09)
öğrenciye algoritma öğretmemiz gerek. (bu arada hocası ben değilim sanırım sorudan da belli olmuştur) c dilleri derken de sanırım çok genel oldu. sanırım c ile demem daha uygun olacak.

basit kaynak arayışındayız. tam olarak yazar ismi ve kaynak var mıdır konuya ilgili olarak?

mesela sefer algan ın bir kitabını buldum "herkes için c#" ama daha hafif bir şeyler arıyorum.

@stack: belirttiğiniz kitabı soruşturuyorum.
0
🌸kutuyusuk
(01.02.09)
(3)

Red alert 2 command and conquers (new campaing kısmında sorun)

kutuyusuk
şimdi bu oyunun klon cd sini alkol programıyla girip yüklüyorum yoksa oyuna başlamıyor. new campaing den allied (sanırım amerikalılar oluyor) seçtiğimde ilerlemeli bölümü oynayamıyorum cd istiyor. fakat ilerlemeli bölümü ruslarla oynamak istediğimde bir problem çıkmıyor.ilerlemeli kısmını ruslarla b
şimdi bu oyunun klon cd sini alkol programıyla girip yüklüyorum yoksa oyuna başlamıyor. new campaing den allied (sanırım amerikalılar oluyor) seçtiğimde ilerlemeli bölümü oynayamıyorum cd istiyor. fakat ilerlemeli bölümü ruslarla oynamak istediğimde bir problem çıkmıyor.

ilerlemeli kısmını ruslarla bitirdim. şimdi de amerikalılarla bitirmek istiyorum. nasıl oynayabilirim bunu? bir eklentisi yaması falan mı var benim bilmediğim?
0
kutuyusuk
(01.02.09)
hatırladığım kadarıyla oyun 2cd idi. ilk cd de amerikalılarla ikinci cd de ruslarla oynayabiliyordun. evet hatta oyunu almış arkadaş ruslarla oynamak istemişti ben de istemiştim 1.cd yi vermişti filan..
0
dambil
(01.02.09)
bir cd'de ruslarla bir cd'de allied oynuyordun. problem cd'nin içeriğinden olabilir veya yanlış çekim cd almış olabilirsin. 2 cd aynı olabilir.
0
orion ares
(01.02.09)
evet cdlerden birisi allied için mission diğeri de soviet için mission içeriyor. skirmish için herhangi birisi yetiyor ama.
0
sanal uyku
(01.02.09)
(11)

sora sora bilgisayar alınır

salvador dayı
şöle yüksek performanslı, piyasadaki sağlam sistem isteyen oyunları kasmadan kaldırabilecek bir bilgisayar almayı planlıyorum. yalnızca kasa için 1500 tl civar bir miktar ayırdım. yeter mi? yeterse nasıl bir şey almalı? tenks.(marka olur, özellikle tavsiye edeceğiniz bir kart olur..)
şöle yüksek performanslı, piyasadaki sağlam sistem isteyen oyunları kasmadan kaldırabilecek bir bilgisayar almayı planlıyorum. yalnızca kasa için 1500 tl civar bir miktar ayırdım. yeter mi? yeterse nasıl bir şey almalı? tenks.(marka olur, özellikle tavsiye edeceğiniz bir kart olur..)
0
salvador dayı
(01.02.09)
fiyat yeterli gelir. şuraya bir bak;

inventus.com.tr
0
deckard
(01.02.09)
ehah $imdi bu i$lerde sinir yok bildigin uzere.
1500tl duruma gore cok cok az da gelebilir.

ornegin: intel core i7 extreme 965 3.2ghz cpu -- $1169 + kdv :)

www.sanalmarketim.com
burdan toplaman mumkun her turlu konfigurasyon ile.
0
sourlemonade
(01.02.09)
yeter de artar.

anakart: asus p5q-e ya da p5q-pro olabilir.
işlemci: intel quad core q9600
ekran kartı: geforce 9600
ram: 2x2gb
güç kaynağı var bir de. dvd sürücü vs. vs.
0
passion rules the game
(01.02.09)
4g ram,
500g hdd,
512 mb ekran kartı ati hd serisi olabilir baya basarılı
7.1 ses kartı
700W power supply

thg nın sitesine bak bi orda toplama fiyatlar vardı.
0
bryan fury
(01.02.09)
bence öncelikle mükkkkkemmmel bir monitör bak.
kasa içini değiştriyor insan ama monitör uzun süre seninle olacak. bu tip çevre birimlerini iyilerinden almaya bak.
0
can see
(01.02.09)
bununla ilgili neredeyse genelleşmiş bir kural vardır.
1250 dolara zamanının en iyi (fiyat/performans) bilgisayarını alabilirsin.
bu son yıllarda 1000 dolarlar seviyesine düştü diyorlar.
0
can see
(01.02.09)
ha bi de amd dragon serisi mı ne var, o seri de baya performanslı. islemci ekran kartı ve anakart uclusune gore bu ismi kullanabiliyor.

amerkadan alma sansın varsa dell in pc lerini config edebiliyorsun onlara mutlaka gozat sansın varsa.
0
bryan fury
(01.02.09)
dell'in xps serisine göz attım baya sağlamdı. ama fiyatı ne civarlarda seyrediyo onu bilmiyorum.
0
🌸salvador dayı
(01.02.09)
anakart olarak gigabyte ep45 ds3l oneririm.
rami kaliteli al, psu konusunda parani sakinma adam gibi bir marka al.
ekran karti pek tabii ki 4870
0
entrapmen
(01.02.09)
dell in fiyatları config e gore site hesaplıyor da us ve kanada icin gecerli o. sansın varsa ordan al. su sogutma fln gibi secenekler de var. cok deli bi olay.
0
bryan fury
(01.02.09)
Çok abartı bir sistem kurmana gerek yok. E8200 işlemci, p35 çipsetli anakart, 2gb ram ve nvidia 9800 gt ekran kartı kombinasyonu hala yeni çıkan oyunları sorunsuz oynatıyor (Far Cry 2 den çok küfür edilen GTA4'e kadar)(1680x1050 çözünürlük, nerdeyse her ayar sonda şekilde, directx 9&xp altında). Sanırsam PS3 ve Xbox360 saolsun oyunların sistem gereksinimleri eskisi gibi hızlı bir şekilde artmıyor. Oyunların PC versonları ile konsol versyonları arasında uçurum olmaması için konsolların zayıf gücünü baz alıyorlar vs. Saolsun varolsun konsollar :)
0
skatheist
(01.02.09)
(15)

Macbook/Macbook Pro tavsiyesi

kayranin kedisi
Merhaba,Oncelikle bilgisayar olayindan hic anlamiyorum, ram ne deseniz bos bos bakarim o derece. Ancak iletisim ve tasarim bolumunde okuyorum ve artik bir laptop almaliyim. Tasarimla ugrasan insanlar apple kullaniyor, o halde vardir bir bildikleri diyerek apple almaya karar verdim. 4000 liraya kadar
Merhaba,
Oncelikle bilgisayar olayindan hic anlamiyorum, ram ne deseniz bos bos bakarim o derece. Ancak iletisim ve tasarim bolumunde okuyorum ve artik bir laptop almaliyim. Tasarimla ugrasan insanlar apple kullaniyor, o halde vardir bir bildikleri diyerek apple almaya karar verdim. 4000 liraya kadar cikabilirim diye tahmin ediyorum. Bu durumda alabilecegim en iyi bilgisayar nedir?
0
kayranin kedisi
(01.02.09)
ben macbook pro öneririm: www.apple.com.tr

macbook air'e de bi bak istersen: www.apple.com.tr
0
deckard
(01.02.09)
macbook air sana gelmez. macbook pro candir.

ancak bir tavsiye: amerika'da tanidigin varsa apple'in online store'undan al, o getirsin (vergiden de yirtiyorsun boylece). hem customize de edebilir, bir canavar olu$turabilirsin.
bilkom, mu$teri sikme odakli $irketlerdendir cunku.
0
sourlemonade
(01.02.09)
eğer bütçene uygunsa yeni proları tavsiye ederim ve uzun vadede kafanda tasarım varsa air'i unut derim.
0
a7x
(01.02.09)
bir arkadasimin satmakta oldugu 2500 liraya alabilecegim bir macbook air mevcut ama macbook airi kime sorsam tasarim yapma bilgisayari degil, film izlemek/nette takilmak icin ya da 2. bir bilgisayar olarak alinabilir dediler.

15inch ve 17inch arasinda cok fark var midir? 15inchlik bir macbook pro alsam ilerleyen yillarda keske 17 alsaymisim der miyim? islemci gucu ne olmali da beni kastirmamali?
0
🌸kayranin kedisi
(01.02.09)
tasarımla uğraşacağınız için tabii ki 17" almanızı tavsiye ederim.
0
deckard
(01.02.09)
store.apple.com

amerika'da secenekler bu $ekilde.
17" modeller 2.66ghz'ten ba$liyor. yanli$ hatirlamiyorsam 3.0ghz i$lemci de secilebiliyor.
default hali ile bile $u an icin cok cok yeterli bir bilgisayar bu. $2,799.00 fiyati.
0
sourlemonade
(01.02.09)
turkiye'deki web sitesinde 17inch macbook pro gorunmuyor ya da ben goremedim. bugun de ankara'da sordurdum 17inch yok dediler. turkiye'de var degil mi su an bu 17inchlik olanlardan?
0
🌸kayranin kedisi
(01.02.09)
bir de bu macbook'larda mac os x kullanılabiliyor sanırım. şimdi alıp da windows kullanamadığını görüp şaşırmasın.
0
tepedeki psychedelic adam
(01.02.09)
kisalink.com (17" macbook pro)
0
deckard
(01.02.09)
yalnız deckard'ın verdiği linkteki eski prolardan, haberiniz olsun
0
a7x
(01.02.09)
boot camp donanimdan bagimsiz. tamamen mac os x leopard ile alakali bir $ey (leopard kurulabilen intel i$lemcili herhangi bir mac'te boot camp cali$ir). windows cali$tirilabiliyor yani bu seride de gayet.

ayrica, deckard'in verdigi linkteki cihaz eski seri ! hem de 7000+ tl. oeh. usa abi usa.
0
sourlemonade
(01.02.09)
yani ben de amerika'dan getirtmeni tavsiye ederim. türkiye'den hem daha pahalı olacak. o linki sadece türkiye'de bulabilir miyim sorusuna karşılık verdim.
0
deckard
(01.02.09)
ben de yurtdisindan getirtmek isterim ama turkiyeye gelecek bir tanidigim yok. 1 hafta sonra okulum acilacak ve biliyorum ki ilk haftadan odev vermeye baslayacaklar ve benim elimde su an kotu bir bilgisayar bile yok. kendi bilgisayarim arizali ve ciddi sekilde eski, daha kurban bayraminda geldi servisten.

kisacasi onumde 2 hafta var ve yurtdisindan kimse yok :(
0
🌸kayranin kedisi
(01.02.09)
2000ytl'ye gayet yeterli ve kullanacağın programları çalıştıran bir notebook alabilirsin. sana okulunu bitirtir üstüne yapacağın işlerle de macbookpro aldırtır sonra da emekli olur. ilk günden macbookpro'yla başlamanın pek bir manasını göremiyorum. ha süper bilgisayarlar ama türkiye'de ciddi pahalı. rahat alabileceğim bir zaman almanı öneririm. ha yok benim peder vericek parasını diyorsan en üst seviyesini git aldır tabi ona lafım yok =)
0
atrin
(01.02.09)
Bak bu cocuk direk abd'den getirip satiyor. Hem de abd fiyatiyla hemen hemen ayni.

web.mac.com

Burda da yine satanlar var: turkmacforum.com
0
x daemon
(01.02.09)
(4)

Nesin sen?

Daimon
arkada$lar micik bir php bilgim ile yapmaya calistidigim siteye uye girisi diyip kullanıcı adınızı ve $ifresinizi yazdınız zaman "Fatal error: Call to undefined function: sha1() in c:\apache\htdocs\site\checklogin.php on line 31"diyor bende checklogin.php'nin 31. satırına gidince $gsifre = sha1($HTT
arkada$lar micik bir php bilgim ile yapmaya calistidigim siteye uye girisi diyip kullanıcı adınızı ve $ifresinizi yazdınız zaman

"Fatal error: Call to undefined function: sha1() in c:\apache\htdocs\site\checklogin.php on line 31"

diyor bende checklogin.php'nin 31. satırına gidince

$gsifre = sha1($HTTP_POST_VARS["gsifre"]);

böyle bir kod satırı görüyorum ne yaparsam bu hatayı engelleyebilirim yardımlarınız yorumlarınız için $imdiden te$ekkürler arkada$lar.
0
Daimon
(01.02.09)
server'da muhtemelen sha1 destegi yok. php versiyonu nedir ?
md5 deneyin bir de.

$gsifre = md5($HTTP_POST_VARS["gsifre"]);
0
sourlemonade
(01.02.09)
php triad 2.2.1
0
🌸Daimon
(01.02.09)
eski bir php surumu iceriyor sanirim bu.
wamp kullanin derim.
0
sourlemonade
(01.02.09)
sha1 leri md5 yap. yanlış olmasın ama hazır sözlük scriptinin bu kodlar.
0
cokpissuserim
(01.02.09)
(2)

ekşifink

sanal uyku
ekşifink'e kaydettiğimiz entry'ler ekşifink'e mi kaydediliyor`:bu ne demekse artık` yoksa sadece entry numarası kaydediliyor da ekşifink her seferinde sözlükten o entry'i mi çağırıyor? yani bir entry'i kaydettikten sonra yazar o entry'sini silerse ekşifink üzerinde yine rahatça okuyabilir miyiz?birk
ekşifink'e kaydettiğimiz entry'ler ekşifink'e mi kaydediliyor* yoksa sadece entry numarası kaydediliyor da ekşifink her seferinde sözlükten o entry'i mi çağırıyor? yani bir entry'i kaydettikten sonra yazar o entry'sini silerse ekşifink üzerinde yine rahatça okuyabilir miyiz?
birkaç gün önce bug bildirimi yaptığımı düşündüm ama geri dönen de olmadı zaten. :(
0
sanal uyku
(01.02.09)
alakasız olacak ama, opera'da çalışıyor mu bu meret?
yani nasıl? kullanamadım bi türlü...
0
vital
(01.02.09)
alakasız soruya yanıt: (bkz: #13433716) (denemiş değilim)
0
🌸sanal uyku
(01.02.09)
(7)

wireless modem ve 2 ust katta ablamin laptopunun bendeki modeme baglantisi

la traviata
merhaba bilgisayar canavarlari sorum sizesimdi benim soyle bir sorunum var, daha dogrusu bende her sey problemsiz ama sorun 2 ust kattaki ablam ve laptopunda.benim odamda wireless modem var. hem wired hem de wireless kullanilabiliyor ben ethernet karti ile wired baglaniyorum. onun disinda odamda ps
merhaba bilgisayar canavarlari sorum size

simdi benim soyle bir sorunum var, daha dogrusu bende her sey problemsiz ama sorun 2 ust kattaki ablam ve laptopunda.

benim odamda wireless modem var. hem wired hem de wireless kullanilabiliyor ben ethernet karti ile wired baglaniyorum. onun disinda odamda ps3 ve iphone da wireless bir sekilde baglaniyor ve herhangi bir kopme vs sorun yasamiyor.

lakin 2 kat uzerimizde oturmakta olan ablam sifreyle wireless baglandiginda sinyal iyi demesine ragmen hp laptopu, sik sik kopmalar yasiyor. hadi sinyali gormese ya da cok zayif gorse anlarim da, neden kopuyor devamli? her saat basi asagi inip ~dusup duruyorum~ demesinden gina geldi artik.

notlar
1 - baska laptop deneme sansimiz yok onun katinda. benimki masaustu cunku.
2 - kendisinde virus oldugunu zannetmiyorum genelde guncelleme ve taratmayi vs yapiyor.
3 - modem us robotics lazimsa bu

nasil cozeriz bir yardim edin. hemen bugun uygulayamayacagim cevaplari ama hepsini bir anda deneyecegim 1-2 gun icinde. tskrler
0
la traviata
(01.02.09)
wi-fi kartin driver'larini guncelleyin abi bir.
hatta modemin firmware'ini guncellemek de faydali olabilir. bunlara ragmen yine de kopma oluyorsa arada sinyal kesilmesi oluyordur. o kadar duvar, e$ya falan, normal bence.
0
sourlemonade
(01.02.09)
ya insanlar binalar arasi baglanabiliyoken ustumun ustunde oturan birisinin esyalar yuzunden kopmasi sacma degil mi.. driver olaylarini deneyecegim eger laptoplu bir arkadasim gelirse bize onu da cikarir denerim olmadi.
0
🌸la traviata
(01.02.09)
ufacik aletin ufacik anteninden cok muthi$ performans beklemek dogru degil. hele bir de notebook yanli$ konumlandiysa hic degil.
modemin bulundugu odanin hizasinda bir odada deneyin baglanmayi ?
0
sourlemonade
(01.02.09)
tamamen kopuyormus ve boyle olunca da binadaki diger hatlara baglanmaya calisiyormus alet devamli. sonra belli bir sure sonra tekrar benim baglantiyla baglaniyor falan... o bunlari yasarken ben asagida hicbir alette internet kesintisi yasamiyorum modem de gozumun onunde zaten.

laptopu benim kata indirip bakiyim bir ara dogru.
0
🌸la traviata
(01.02.09)
aynı durum bizim evde de var. odam en üst katta ve 2 kat alttaki modemin bağlantısına bağlanmak için odanın içinde kırk takla atıyorum resmen. bence eşyalardan dolayı bu durum normal zaten zayıf bir sinyalle bağlanıyordur bilgisayar, en küçük bir oynatışla da kopuyordur. kesin bir çözüm olmasa da ablanızın odanın farklı yerlerinden bağlanmasını tavsiye edebilirim. normalde oda içinde bu kadar fark etmez diye düşünsekte bariz bi fark oluyor belli noktalardan. bi de access point di sanırım o aletlerin adı onlar işe yarayabilir.
0
inkey
(01.02.09)
peki su sekilde nasil sorunu cozerim

aradaki daire dedemin dolayisiyla dedemin kata da biseyler koyabiliriz.
modemi ve hatti yukariya tasiyamam ama su access point denen zimbirti nedir nasil ise yarar. modem aslinda dedemin katta olsaydi ablam baglanti kopuklugu yasamazdi sanirim ?
0
🌸la traviata
(01.02.09)
repeater ozelligi olan bir access point alirsan i$ini gorur abi.
0
sourlemonade
(01.02.09)
(2)

photoshop sorusu

tabudeviren
1) photoshop içinde axb boyutunda bir grafik var. photoshop dökümanı 21x29,7 cm boyutunda.bu grafiği aynı büyüklükteki (21x29,7 cm lik) word dosyasına yapıştırdığımda aynı dosya word'e (şekildeki gibi) sığmıyor. neden acaba? nasıl düzeltebilirim?2) şu içi boş dikdörtgeni nasıl çizebilirim photoshopt
1) photoshop içinde axb boyutunda bir grafik var. photoshop dökümanı 21x29,7 cm boyutunda.

bu grafiği aynı büyüklükteki (21x29,7 cm lik) word dosyasına yapıştırdığımda aynı dosya word'e (şekildeki gibi) sığmıyor. neden acaba? nasıl düzeltebilirim?

2) şu içi boş dikdörtgeni nasıl çizebilirim photoshopta? paintte yapabiliyorum ;) photoshopta nasıl oluyor bu iş?
0
tabudeviren
(31.01.09)
1. sorunu ben anlamadim.

2. rectangular marquee (kisayol: M) istedigin boyunu ciz, sonrasinda üst menüden Edit::Stroke'a gir, çerçevenin alanini px olarak ver (örnek: 10 px) çerçeve rengini seç ve "OK".
0
trimpot
(01.02.09)
1-ımage size a bir göz atmakta fayda var.
0
la grande
(01.02.09)
(5)

video bölme hakkında

baykan35
slm arkadaşlar divx formatlı videomu wmv formatına çevirdim ancak tek cd ye sığmıyortam anlamıyla kesebileceğim 2 cd ye sıpdırabileceğim bi program önerebilirmsinizbazısı görüntü bozuyor bazısı 2 dk kesiyotesekkurler
slm arkadaşlar divx formatlı videomu wmv formatına çevirdim ancak tek cd ye sığmıyor
tam anlamıyla kesebileceğim 2 cd ye sıpdırabileceğim bi program önerebilirmsiniz
bazısı görüntü bozuyor bazısı 2 dk kesiyo
tesekkurler
0
baykan35
(31.01.09)
wmv'ye çevirdiysen movie maker'la dahi bölebiliyor olman lazım??
0
vital
(01.02.09)
movie maker kullanım kısıtlı parcalrın sadece yuzde 50 sını boluyo
0
🌸baykan35
(01.02.09)
movıe maker dedıgınız wındos movıe maker mı yoksa max movıe maker programımı
0
🌸baykan35
(01.02.09)
total video converter kullanıyorum ben kesip biçme işleri için. işine yarayabilir.
0
offred
(01.02.09)
SC Video Cut & Split de işinizi görebilir. veya avi splitter diye ufak dandik bir uygulama vardı direk bölünecek boyutu verip böldürebiliyordunuz.
0
azeroth
(01.02.09)
(6)

Avi or WMV

4telbanayeter
Aynı boyutlarda ve ses çözünürlüğünde Avi mi Wmv mu daha fazla yer tutar ?
Aynı boyutlarda ve ses çözünürlüğünde Avi mi Wmv mu daha fazla yer tutar ?
0
4telbanayeter
(31.01.09)
avi, nasil avi ?
siki$tirilmami$ mi ? siki$tirilmi$ mi yoksa (divx, xvid, vs) ?
0
sourlemonade
(31.01.09)
divx veya xvid 2 sinide soruyuorum dielm
0
🌸4telbanayeter
(31.01.09)
www.doom9.org ve en.wikipedia.org belki fikir verebilir bu sayfalardaki bilgiler.
0
sourlemonade
(31.01.09)
wmv gibi geldi bana genelde kalitesiz 5-10 mb'lık videolarda kullanılır wmv vcd formatı tadında bişey
0
yuto
(31.01.09)
yaklaşık 7 dakikalık kısa film, dv-avi formatında bir buçuk acılı gigabyte tuttu efenim.. ordan gelin.
0
vital
(01.02.09)
avi sanki..
0
ordabiyerde
(01.02.09)
(2)

pc görmüyo mp3 caları (samsung t9) lütfen yardımm :(

anticity
kısaca anlatım benım samsung t9 model mp3 playerım varr ben bunun versıyonunu yukseltırken baska bı modelınkını attım yanlıslıkla ve mp3 calar acılmıyoo sadece ilk basta cıkan samsung yazısı cıkıyo baska hıc bısı yok pc görmüyo... biostanda görmüyo.... şimdiden teşekkür ederimm :.....
kısaca anlatım benım samsung t9 model mp3 playerım varr ben bunun versıyonunu yukseltırken baska bı modelınkını attım yanlıslıkla ve mp3 calar acılmıyoo sadece ilk basta cıkan samsung yazısı cıkıyo baska hıc bısı yok pc görmüyo... biostanda görmüyo.... şimdiden teşekkür ederimm :.....
0
anticity
(31.01.09)
bu durum benim philips marka mp3'ümde de meydana geldi. Tek çare olarak format atmak olacaktır ki bunun içinde ürünün özel yazılımı mutlaka vardır. Bu yazılımlar device manager diye geçiyor bulabilirsen bu yazılımla formatlayabilirsin.
0
ocanal
(31.01.09)
içinin yanma ihtimali varmı tamirciye götürdüm adam bana yanmıss dedi ?
0
🌸anticity
(03.02.09)
(6)

tunnel kullanmadan youtube-sharebus vs.

zubundy
ktunnele falan girmeden nasıl giriyoduk bu sitelere, evde 2 tane bilgisayar var, eski olanından girebiliyorum, proxy ayarlarıyla mı ne oynamıştım zamanında. ama şimdi bir de netbook aldım ve onunla giremiyorum çünkü o ayarları yapamadım, nasıl yapılıyordu o ayarlar, sadece sharebusa girmek istiyorum
ktunnele falan girmeden nasıl giriyoduk bu sitelere, evde 2 tane bilgisayar var, eski olanından girebiliyorum, proxy ayarlarıyla mı ne oynamıştım zamanında. ama şimdi bir de netbook aldım ve onunla giremiyorum çünkü o ayarları yapamadım, nasıl yapılıyordu o ayarlar, sadece sharebusa girmek istiyorum.. rapid uyeliğim var boşa gitmesin.
bir de rapid linki veren sharebus kadar kaliteli olmasa da iyi diyebileceğiniz bir site var mı?
0
zubundy
(31.01.09)
dns ayarlarını değiştirirsen olabilir,ağ bağlantılarından ağ bağlantılarını yönet ordan sağ tıkla özellikler protokol 4 e çift tıklayıp altta kendin adresi yazıyordun fakay numaraları unuttum şimdi,birileri yazar birazdan.
0
madrigal
(31.01.09)
sadece dns degil (youtube icin)
(bkz: anti sansur/@elephants in my head)

ordaki hosts dosyasi i$ini gorur.

sharebus'a ise dns degi$tirip girilebiliyor. (bkz: 4.2.2.1)
0
sourlemonade
(31.01.09)
@assert h: benim için sharebus yeterlidir. eyvallah
0
🌸zubundy
(31.01.09)
youtube jacker diye bir program var. nerelerdeki ayarları değiştirir ne yapar bilmiyorum ama gayet güzel çalışmakta.
0
posteriti
(31.01.09)
tor kullanmak her derde deva. Sözlükte "tor" başlığı altında nasıl kullanılacağını bir arkadaş çok güzel anlatmıştı yanılmıyorsam, dns, hosts vs. ile uğraşmadan en temiz yol budur.
0
tekosin
(31.01.09)
mahkeme karari temizleme adı ile gecen makat programı var, google'a sorarsanız söyleyecektir.
0
oligomer
(31.01.09)
(9)

no signal

madrigal
şimdi sevgili arkadaşlar bugün bilgisayarı açmayı denedim ,denedim diyorum çünkü açtığımda no signal yazıp ekran kararıyor fakat pc ve monitör çalışmaya devam ediyor bütün kabloları yeniden çıkarttım taktım nafile virüs mü girdi acaba nolur bi yardım edin.şimdiden teşekkürler.
şimdi sevgili arkadaşlar bugün bilgisayarı açmayı denedim ,denedim diyorum çünkü açtığımda no signal yazıp ekran kararıyor fakat pc ve monitör çalışmaya devam ediyor bütün kabloları yeniden çıkarttım taktım nafile virüs mü girdi acaba nolur bi yardım edin.
şimdiden teşekkürler.
0
madrigal
(31.01.09)
kasadan monitöre gelen kablo farketmeden güçlüce çekildiyse ekran kartı yerinden oynamış olabilir. sendeki gibi bir sonuç ortaya çıkar.
0
can see
(31.01.09)
kasadan monitore veri gitmedigini gosterir bu uyari. kablolari iyice kontrol etmelisin.
0
astaroth
(31.01.09)
RAM sorunu gibi geldi bana.
0
trimpot
(31.01.09)
ram sorunu olacağını zannetmiyorum pek. önce ekran kartının yerinden çıkıp çıkmadığını kontrol et. eğer yerindeyse kabloların dişlerini kontrol et. belki kırılan dişler olmuştur. o da olmadı kablo içinde belki bir kopma olmuştur. farklı bir kabloyla dene.
0
teritori
(31.01.09)
ramle bi alakası yok bence monitör kasa arasındaki kabloda yada ekran kartında sorun var
0
enter saltman benim
(31.01.09)
öncelikle cevaplar için teşekkürler,ne denediysem olmadı açılmadı(açılırken dıt sesi gelirdi şimdi o da yok)peder sistem çökmüştür diyor,durduk yere olabilir mi acaba?
0
🌸madrigal
(31.01.09)
sistemin çökmesiyle alakası yok tabi çökmekle kastınız donanımsal bir sorun değilse. Dıt sesinin gelmemesi bilgisayarın bios a kadar dahi gelemediğini gösteriyor. Kasayı açıp yana yatırıp tüm bağlantıların üzerine bastırmak ve gevşemiş bağlantılar varsa sağlamlaştırmak denenebilecek ilk şeydir.Sonrasında anlayan biri ile birlikte ram çıkarılır parçalardan fazlalıklar çıkarılır anakart bomboş sadece cpu,ram,ekran kartı ve güç kaynağı olacak şekilde denenir. Yine açılmıyorsa farkli ram işlemci vs ile test ederek sorunun nerde olduğu anlaşılabilir. ancak bunu yapmak için belirli bir donanım bilgisi sahibi olmanız gerektiğini unutmayın. Aynı zamanda diiit diiit gibi uzun sinyaller veya bir ses var mı? bunlarda sorunları anlatabilir.
0
ned flanders
(31.01.09)
@ned flanders, öncelikle teşekkürler öyle teknik bilgiye sahip değilim zaten servis çağırdımda (p.tesi geleceklermiş ) sesler gelmiyor dııt dııt diye, ekran kartının bağlı olduğu kabloyu çıkartıp taktım her şey sağlam yane gevşek değil birazdan kasayı açıp denemeye çalışacağım.
0
🌸madrigal
(31.01.09)
Yukarida neden "RAM Sorunu" dedigimi umarim anlamissindir.

Çalistigim sirkette ayni durumdan mustarip bir bilgisayari iki gün önce önüme getirdiler. 2 RAM vardi ve tekini çikarttim bilgisayar açildi. Sorunlu RAM'de çöpe gitti.
0
trimpot
(01.02.09)
(6)

Beynimle mi ilgil :)

solo
Biraz garip gelebilir belki ama çok ilginç bir sorun yaşıyorum.kullandığım GSM operatörü Turkcell, kullandığıum telefonlar Sony Ericsson K530i ve Nokia 1100 şimdi sorun şu ki, evde telefonla konuşurken sürekli olarak hat kesiliyor tam konuşma esnasında sinyal tamamen gidiyor ve konuşma da yarıda kes
Biraz garip gelebilir belki ama çok ilginç bir sorun yaşıyorum.

kullandığım GSM operatörü Turkcell, kullandığıum telefonlar Sony Ericsson K530i ve Nokia 1100 şimdi sorun şu ki, evde telefonla konuşurken sürekli olarak hat kesiliyor tam konuşma esnasında sinyal tamamen gidiyor ve konuşma da yarıda kesiliyor önce telefondan diye düşünüp nokia aldım ikinci el aynı sorunu yine yaşadım bu arada iki farklı hat ile denedim sorun yine aynı.

Şimdi sorunu biraz daha ilginç hale getiren olaya gelelim telefon ile görüşürken korkunç bir baş ağrısı yaşıyorum ve sıkılıyorum bir an evvel kapatmak istiyorum çoğunlukla baş ağrısı telefonu kulağıma koyduktan bir kaç saniye sonra başlıyor.

Olayı daha da ilginç hale getiren şey ise şu telefonu doğrudan kulağıma götürmek yerine kulaklık takıp konuştuğumda baş ağrısı olmuyor ilginç ama defalarca denemeden sonra bunu farkettim daha da ilginç olan ise kulaklıkla konuşurken kesinlikle bu kesintiyi de yaşamıyorum saatlerce bile açık kalsa görüşme kesilmiyor ?

Bu bir tesadüf mü yoksa beyinle mi ilgili ? mantıklı bir açıklaması var mıdır diye internette araştırdım ama benzer bir olaya rastlamadım, bir paronaya belirtisi mi yoksa gerçekten bu olayın bilimsel bir açıklaması var mı ? İnsan beyni telefon sinyallerini bozabilir ya da tamamen kesebilir mi ?
0
solo
(31.01.09)
bence senin doğa üstü güçlerin var hacı... ilk başta hep böyle olur insana sıkıntı verir falan, ama o güçleri kullanabilmeye başlayınca bir sorun kalmaz... sen muhtemelen ya geleceği görebileceksin ya da insanların zihnini okuyabileceksin..
0
zubundy
(31.01.09)
telefon sinyalerine karşı beynin hassas olabilir (var böyle insanlar) . bi doktora görünmen de fayda var.
0
zengin mineralli maden suyu
(31.01.09)
bence hocaya git.
0
hamamdakaybolansabununesrari
(31.01.09)
bende de benzer bir sorun var. ama benimkisi kesilmiyor ya da kafamdan ışık saçmıyorum. ağrı yapıyor kulağımın içinde. bluetooth kulaklık kullanınca hiç bir şey olmuyor. rahat rahat kullanıyorum. ama en sorunsuzu kablolu kulaklıkmış sanırım.
0
parantez
(31.01.09)
benim de şimdiye dek telefonla cok haşır neşir olunca kafam beynim ağrımıştır, ben hep psikolojik yaa kendimi şartlarım deyip geçiştirdim...
0
sleep may be the enemy
(31.01.09)
hocaya git ve doğa üstü güçlerin var diyen arkadaşlara hitaben.

daha yardım sever ve işin ehli arkadaşlar soruna daha verimli çözümler buldular faydası olması açısından yazayım da siz hocayla hacıyla uğraşmayın.

Öncelikle cep telefonu, bilgisayar, mikro dalga fırın ve hatta bir vantilatörden dahi etkilenen insanlar varmış dünya genelinde 1000 insandan 1'inde bu sorun yaşanabiliyormuş ve hatta kimileri en ufak bir elektronik eşyanın bulunduğu odada dahi bulunamayabiliyormuş.

Hattın kesilmesi olayına gelicne tamamen teknik bir konu olduğunu öğrendik efendim şöyleki, kesinti çoğunlukla evde oluyor bölgedeki baz istasyonunun çok yoğun olması ya da güçlü olmaması veyahut evimize uzak olması nedeniyle ara ara kapsama alanı dışına çıkabilirmiş kulaklık takıldığında ise kulaklığın bir nevi güçlendirici anten görevi görmesi telefonun daha iyi çekmesine neden olmasına bu yüzden de kesintinin yaşanmamasını sağlayabiliyormuş

yani neymiş birine yardım etmek için daha mantıklı yaklaşıp hacı hoca işine karışmak yerine sessiz kalmak daha mantıklıymış.
0
🌸solo
(01.02.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.