Giriş
(2)

birbirini göremeyen makinalar...

matrix
fazla kafa şişirmeden tüm doneleri özet geçiyorum:-modem zyxel 660...-modem bir switche bağlı. switchten de 2 ayrı makinaya kablo gitmekte...-çalışma grupları ismi aynı olan bir ağ kuruldu ve her makina da ayrı ayrı önce modemden/hubdan geçiyor şeklinde tanıtıldı...-alt ağ geçitleri aynı...-ağ bağla
fazla kafa şişirmeden tüm doneleri özet geçiyorum:

-modem zyxel 660...

-modem bir switche bağlı. switchten de 2 ayrı makinaya kablo gitmekte...

-çalışma grupları ismi aynı olan bir ağ kuruldu ve her makina da ayrı ayrı önce modemden/hubdan geçiyor şeklinde tanıtıldı...

-alt ağ geçitleri aynı...

-ağ bağlantıları gelişmiş ayarlardan tcp-ip gelişmiş seçeneklerden DHCP etkin ve wins bölümünden tcp-ip üzerinden netbios etkin...

-yine ağ başlantıları gelişmiş ayarlardan seçime bağlı ağ bileşenlerinin hepsi onaylı...

-klasör seçeneklerinden "basit dosya paylaşımı kullan" işaretli değil...

-makina 1'in ağ bağlantıları listesinde yerel ağ bağlantısı ile 1394 bağlı... makina 2'nin ise sadece yerel ağ bağlantısı bağlı ki zaten başka birşey yok listesinde.. eski usb modem hariç..

-makina 1; xp proSP3 sahibi. makina2; sp2 sahibi..

- her iki makinada da güvenlik duvarları kapalı... ki bir önceki denemede açıktı ama özelliklerinden yazıcı ve dosya paylaşımı işaretliydi...


bu durumda;

her iki makina da çalışma ağını görüyor... ama;

makina 1; çalışma grubu listesinde sadece kendini...
makina 2; çalışma grubu listesinde hiç birşey...

görüyor...


şu durumda yapacak başka birşey var mı? yoksa makina insan savaşı başlamış sayalım mı?
0
matrix
(07.02.09)
IPX/SPX iletisim kuralini yüklemeyi deneyin.
0
helenart
(07.02.09)
run'dan direk bilgisayar adını veya ip'sini yazarak ulaşın. daha dün oldu bana.
0
desdinova
(07.02.09)
(1)

ag baglantılarımda i connect baglantısı

okocha
bilgisayarı 1 gün download a bırakmıştım. ertesi gün bi oturdum başına ki ağ bağlantılarımda "i-connect" diye bir bağlantı var. Aynı zamanda "ARCW4P üzerinde WAN Connection" diye bir bağlantı daha var. bağlantı wireless. bunlar bir an için şüphe uyandırdı.aynı zamanda c:\'de "rapid" isminde bir kla
bilgisayarı 1 gün download a bırakmıştım. ertesi gün bi oturdum başına ki ağ bağlantılarımda "i-connect" diye bir bağlantı var. Aynı zamanda "ARCW4P üzerinde WAN Connection" diye bir bağlantı daha var. bağlantı wireless. bunlar bir an için şüphe uyandırdı.
aynı zamanda c:\'de "rapid" isminde bir klasörde hemen hemen bütün şifrelerimin olduğu bir text dosyasına rastladım.
şimdi ne yapmak gerekir. sıçtığımızın resmimidir bu.
0
okocha
(07.02.09)
büyük ihtimalle :).O pcyi internete bağlamadan güzel bir virus taramasından geçirin hatta en iyisi format atın ve şifrelerinizi tez zamanda değiştirin ve şifrelerin daha gitmediğini umud edin.
bir durumdaşın var (sen değilsin umarım)
doctus.org
0
edip
(07.02.09)
(5)

13 adet svchost

yoldaki isaretler
görev yöneticisi'nde işlemler'e baktığımda 13 tane svchost görüyorum.normal mi? bağlantı hızındaki düşüklüğün sebebi bu olabilir mi? ne yapabilirim?
görev yöneticisi'nde işlemler'e baktığımda 13 tane svchost görüyorum.
normal mi? bağlantı hızındaki düşüklüğün sebebi bu olabilir mi? ne yapabilirim?
0
yoldaki isaretler
(07.02.09)
svcshost gibi bişiler karışmasın araya. bir kontrol et istersen.
0
murty
(07.02.09)
yok hepsi svchost.
şimdi saydım 15 olmuş. bellekte kapladıkları yerler de değişiyor.
0
🌸yoldaki isaretler
(07.02.09)
svchost altında birçok servis çalışır, normaldir.
lakin dikkat etmekte fayda var, virüsler de genellikle svchost altında çalışırlar...
0
hunter the dayworker
(07.02.09)
yanında system, local service, network service vs gibi şeyler yazıyorsa sorun yoktur. kullanıcı adınız yazıyorsa virüstür.
0
kibritsuyu
(07.02.09)
ram'in dusuklugunden olabilir.
0
only
(07.02.09)
(6)

explorer.exe'ye giren kafamı nasıl çıkarabiliriz?

insensitive
wd passport external hard disk'imin içindeki dosyalarda gezintiye çıktığımda (özellikle filmlerin olduğu folder'da) kısa bir süre sonra explorer.exe hata veriyor ve donakalıyor. task manager'dan açıp bakıyorum açık olan folder için "yanıt vermiyor" diyor ben de kapa o zaman it deyip kapıyorum. her s
wd passport external hard disk'imin içindeki dosyalarda gezintiye çıktığımda (özellikle filmlerin olduğu folder'da) kısa bir süre sonra explorer.exe hata veriyor ve donakalıyor. task manager'dan açıp bakıyorum açık olan folder için "yanıt vermiyor" diyor ben de kapa o zaman it deyip kapıyorum. her seferinde aynı. virüs taramasında bişey çıkmıyor. neden olabilir?
0
insensitive
(07.02.09)
virüs olabilir. şurada tartışılmış: (git: 29131)
0
deckard
(07.02.09)
oradaki cevapta yazan dosyalar yok benim bilgisayarımda. farklı bir sorun bu sanırım. yalnızca external harddisk'te oluyor diğer folder'larda bi problem yok..
0
🌸insensitive
(07.02.09)
Video ve resim dosyalarının önizlemelerini oluştururken hata veriyor olabilir. Önizleme oluşturma özelliğini kapatarak deneyin bi. Özelliği kapatma olayını nasıl yapacağınızı bulmanız için: www.google.com.tr
0
edge_nabby
(07.02.09)
@edge_nabby: yaptım ama tekrar etti hata

hatanın ayrıntılarında şu yazıyor:

AppName: explorer.exe AppVer: 6.0.2900.5512 ModName: xvid.dll
ModVer: 0.0.0.0 Offset: 00047cde
0
🌸insensitive
(07.02.09)
download.divxmovies.com

...indirip yükleyin ve tekrar deneyin.
0
trimpot
(07.02.09)
tum codecleri kaldirin bilgisayardan once.
daha sonra k lite mega codec pack indirip onu kurun. sizin sistemdeki codec'lerde sorun var anla$ilan.

ayrica (bkz: windows xp de avi lerin silinmemesi)
0
sourlemonade
(07.02.09)
(5)

Flash Player ne yapıyor

lord seithel
Şimdi bu Flash denen nane tarayıcı tarafından çağırıldıktan sonra tarayıcının kontrolünden çıkıyor, kendi çapında takılıyor. Bazen bir siteye bağlanıyor, bir xml çağırıyor, bir sorgu yapıyor.İstiyorum ki, nasıl Firebug'ı açıp, o an javascript neler yapıyor, ajax ile hangi url'ye bağlanıyor görebiliy
Şimdi bu Flash denen nane tarayıcı tarafından çağırıldıktan sonra tarayıcının kontrolünden çıkıyor, kendi çapında takılıyor. Bazen bir siteye bağlanıyor, bir xml çağırıyor, bir sorgu yapıyor.
İstiyorum ki, nasıl Firebug'ı açıp, o an javascript neler yapıyor, ajax ile hangi url'ye bağlanıyor görebiliyorum, aynısını Flash Player ile de yapabileyim. YÜklediğim bir swf benden gizli işler çevirmesin, akıllı olsun.
Var mıdır böyle bir program
0
lord seithel
(07.02.09)
Şunlar işinize yarayabilir:

addons.mozilla.org
addons.mozilla.org
0
edge_nabby
(07.02.09)
İşime yaramıyorlar maalesef, çünkü birincisi sadece trace output bilgisini veriyor.
İkincisi ise plugin'in (yani flash'ın) kullanılıp kullanılmadığını ve ne yopunlukyta kullanıldığının yüzdesini veriyor sadece.
Yine de teşekkürler

Benim ihtiyacım olan daha fazla bilgi almak.

Şöyle bir örnek vereyim, diyelim ki javascript kullanarak kullanıcı bilgilerini alacağım bir kullanıcının, user.php?userid=45 ile sorgu yapıp, o php'nin bana xml ile ihtiyacım olan datayı vermesini sağlayabilirim. Sayfada bu işlem gerçekleşirken, firebug size bu url'yi ve burdan alınan xml'i kabak gibi gösterir, ki göstersin, sakıncası yok.
Ben aynı şeyi flash için istiyorum.
Diyelim ki swf programcısının da kullanıcı bilgilerine ihtiyacı oldu, elinde userid de var. Gitti user.php?userid=45 den xml ile aldı gerekli veriyi ve swf içinde kullandı, işte bu esnada bana, işte şu swf, gitti şu url'yi çağırdı diye bana bilgi verebilecek bir şey arıyorum.
Ki muhtemelen addonn ile çözülebilecek bir şey değildir, çünkü bi kere tarayıcı plugin i çağırdıktan sonra plugin kafasına göre takılıyor, tarayıcının kontrolünden çıkıyor. Belki firewall vs tarzı bir program ile yapılabilir ama o da çok karışık olur gibime geliyor.
Daha basit, sırf flash player takibi için olan bir şey oldukça işimi görürdü.
0
🌸lord seithel
(07.02.09)
Üzgünüm o zaman, bi bilgim yok. Umarım bulursunuz.
0
edge_nabby
(07.02.09)
cheat engine diye bir program var fakat o da assembler kodlarını çıkarıyor. nereye bağlanıp ne indirdiğini göremezsin yine de.
0
safepassage
(07.02.09)
anlık direk bakamazsın ama çok mu kıllandın, flash decompiler ile swf dosyasını aç. flash içeriğinde ne varsa alayını görürsün, scriptler, urller, sesler dahil.
0
only
(07.02.09)
(1)

Grafik Tasarımı İçin Mönitör Önerisi

Güzel Marmara
Önce baştan söyliyim, arama yapıp monitör önerisi duyurularını okudum.Reklamcılıkla alakalı afiş, tasarım, grafik vs gibi çalışmaları yapıp mezun olmadan bir dosya oluşturmak istiyorum. Ancak grafiker olmayı düşünmüyorum ya da güzel sanatlarda okumuyorum. Bu yüzden çok abartı bir monitöre ihtiyacım
Önce baştan söyliyim, arama yapıp monitör önerisi duyurularını okudum.

Reklamcılıkla alakalı afiş, tasarım, grafik vs gibi çalışmaları yapıp mezun olmadan bir dosya oluşturmak istiyorum. Ancak grafiker olmayı düşünmüyorum ya da güzel sanatlarda okumuyorum. Bu yüzden çok abartı bir monitöre ihtiyacım yok.

Sanırım Samsung ve Philips LCD alanında başı çekiyorlar. Samsung daha önde gibi görüyorum. Ancak Photoshop, Freehand, Illustrator felan kullanacağım için alelade bir alet almamam gerektiğini düşünüyorum. Aşağıdaki teknik özellikler ne anlama geliyor ve benim işim tasarımsa hangilerine dikkat etmem gerekiyor:

LCD panel tipi: 1366 x 768 piksel, Parlama önleyici polarize yüzey, RGB dikey şerit
Optimum Çözünürlük: 60 Hz'de 1366 x 768
Maksimum Çözünürlük: 75 Hz'de 1366 x 768
Ekran renkleri: 16,7 M
Parlaklık: 300 cd/m²
En-boy oranı: 16:9
Kontrast oranı (tipik): 1000:1
SmartContrast oranı (dinamik): 8000:1
Tepki süresi (tipik): 5 ms
İzleme açısı: 170º (Y) / 160º (D), C/R > 10 ise
Etkin izleme alanı: 409,8 x 230,4 mm
Yatay Tarama Frekansı: 30 - 83 KHz
Dikey Tarama Frekansı: 56 - 75 Hz
Piksel aralığı: 0,3 x 0,3 mm
Video Nokta Hızı: < 140 MHz
sRGB

Bunu herhangi bir lcd monitörün özelliklerinden paste ettim. Bu özellikler iyi mi diye sormuyorum; bu özelliklerden hangilerine dikkat etmem gerekir? Örneğin "tepki süresiyle çok işin olmayacak, o daha çok oyun oynayanlar için önemli" gibi tavsiyeler bekliyorum.

LCD şart mı? Wide screen, bright screen gerekli mi? Bu iş için gerekebilecek ortalama fiyat nedir? Ölü piksel konusunda hangi marka en iyi, hangisinin servisi daha iyi (takıntılı bir insanım o kırmızı nokta konusunda)

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
0
Güzel Marmara
(07.02.09)
sourlemonade
(07.02.09)
(3)

Toshiba Taşınabilir Disk Sorunu

delusione
Arkadaşlar yeni bir toshiba 750gb taşınabilir disk aldım açtım paketten taktım adaptörünü bağladım usb kablosunu pc ye hemen yükledi sürücüye ama disk e giremiyorum.Daha doğrusu bir disk gözüküyor ama çift tıkladığımda bir disk takın diye uyarı veriyor.Ben anlamadım disk mi bozuk ben mi beceremedm y
Arkadaşlar yeni bir toshiba 750gb taşınabilir disk aldım açtım paketten taktım adaptörünü bağladım usb kablosunu pc ye hemen yükledi sürücüye ama disk e giremiyorum.Daha doğrusu bir disk gözüküyor ama çift tıkladığımda bir disk takın diye uyarı veriyor.Ben anlamadım disk mi bozuk ben mi beceremedm yoksa vista cd rom yada dvd rom olarak mı algıladı bu diski pişman olucam aldığıma
0
delusione
(07.02.09)
iki tane sürücü ismi vardır muhtemelen. usb'den çalışan çoğu harddiskli sistemde genelde iki tane sürücü çıkıyor. (mp3 çalar,foto makine vb. de de durum aynı)

1. sine tıklarsanız o uyarıyı verir. 2. si varsa ona bakın... olmadı sağ tıklayıp "araştır" deyin. o da olmadı başka bi usb girişine takın. o da olmazsa driver'ını yeniden yükleyin.o da olmazsa aldığınız yere geri götürün.galiba.
0
brkylmz
(07.02.09)
kullanma kılavuzunda vardır yaa, yok mu?
0
safepassage
(07.02.09)
tşkler arkadaşlar disk bozuk çıktı
0
🌸delusione
(11.02.09)
(3)

psp 1000 alınır mı?

enter saltman benim
bütçem kısıtlı ama psp istekli olduğum için kelepir bir psp 1000 buldum. internetten okuduğuma göre tek sıkıntısı 32 mb ram ile tv çıkışı imiş. tv çıkışı sorun değil bu 32 mb ram kıllandırdı beni. oyunlarda falan zorluk çıkarır mı? yani diyelim sınıftaki slimlerle multiplayer kuracağım psp 1000 diye
bütçem kısıtlı ama psp istekli olduğum için kelepir bir psp 1000 buldum. internetten okuduğuma göre tek sıkıntısı 32 mb ram ile tv çıkışı imiş. tv çıkışı sorun değil bu 32 mb ram kıllandırdı beni. oyunlarda falan zorluk çıkarır mı? yani diyelim sınıftaki slimlerle multiplayer kuracağım psp 1000 diye dışlarlar mı beni? başka eksileri nedir bu aletin wireless falan?
bonus: en kararlı hangi firmwarede çalışır?
0
enter saltman benim
(07.02.09)
yoo neden sikinti olsun ki. ram'in az olmasi sadece oyunlarin yuklenme hizini du$uruyor biraz slim'e gore o kadar. onun di$inda ben halen daha kullaniyorum. alali 5 sene olacak nisanda. yapmadigim $ey kalmadi sanirim cihaza, bir yamugunu gormedim henuz.

en stabil firmware $u an 5.00 M33-6.
0
sourlemonade
(07.02.09)
voip olaylarina girmyeceksen alinir benim gozumde kullanmis birisi olarak.
0
recursion
(07.02.09)
Kardeşim ben sana şunu söyleyim psp slim ve fatın ram'i 4 mb dir.Ancak fatin kendi hafızası 32 sliminki ise 64 dür olay bundan ibaret.Tv bağlamak çok önemli değil zaten.slimin boyutu küçük ve hafif diye alcaksan sana şunu söyleyim Psp lerde fat olanın malzemesi cok kalıteli slimin ince ve dayanıksız!

Başlıca farkları aşağıdadır.

* Slimde Kızılötesi yokken Fat de var.
* Kapak mekanizması fat de daha kaliteli.
* TV out çıkışı var slimde, fat de yok.
* Psp slim enerjiyi %33 az kullanıyor fatin bataryası 1600Mah slimin ise 1200Mah
* Slimler USB bağlantısı ile şarj olabiliyor.Fatlar ise 7,50 ytl lik donanim ile
* Slimler Yeni data cache özelliği sayesinde oyunlarını UMD'den daha hızlı yükleyebiliyor.
* Fatta arka yüzey çıkıntılı olduğu için ele daha iyi oturuyor ama slim düz olduğu için ele oturmuyor...

Bence psp 1000 alınır.Eğer sen almak istemiyorsan ve Ankarada satıcı bulduysan yazarmısın adresi ?

[email protected](msn adresi vermek yasak mı bilmiyorum eğer yasaksa şimdiden özür diliyorum)
0
Ekrem1127
(23.02.09)
(5)

Anti-Virüs

murqx
merhaba. bu günlerde piyasada dolaşan virüsleri pek çok antivirüs programı silemiyor ya da bilgisayarı çok zorluyor. biz de parasını verip, sağlam bir anti-virüs programı almaya karar verdik.alabileceğimiz en iyi program hangisidir? (bilgisayarı çok zorlamasın ve etkili olsun, en güncel virüslere ka
merhaba. bu günlerde piyasada dolaşan virüsleri pek çok antivirüs programı silemiyor ya da bilgisayarı çok zorluyor. biz de parasını verip, sağlam bir anti-virüs programı almaya karar verdik.

alabileceğimiz en iyi program hangisidir? (bilgisayarı çok zorlamasın ve etkili olsun, en güncel virüslere karşı koruma sağlasın)
0
murqx
(07.02.09)
tartismasiz (bkz: avira antivir)
0
ne nicki be
(07.02.09)
eset smart security, türkçe desteği de var.
www.nod32.com.tr
ama bu bahsettiğiniz viruslar eğer amvo gibi solucanlar ise "hiçbiri" birşey yapamıyor, yine combofix'e düşüyor yolumuz.
0
edip
(07.02.09)
avastada şans verebilirsiniz üstelik home edition ücretsiz.

www.avast.com
0
bagcivan
(07.02.09)
nerede kullanacaksınız bilmiyorum ama avira'dan 3 aylık deneme şifresi isteyin, (premium security suite) kullanın, 3 ay sonunda yeniden yollama durumları oluyormuş, ben de henüz 1. aydayım bakalım.
0
sanal uyku
(07.02.09)
Avast gerçekten hayatımda gördüğüm en rezalet av, hatta çoğu ciddi forumda dalga konusu olmuştur. Nod32 çok hafiftir, iyi bir koruma sağlar. Avira son yıllarda çok iyi atılım yaptı ve o da gayet iş görür. Bugüne kadar kullandığım en temiz av Kaspersky'dir, fakat iyi kasar bilgisayarı. Eğer iyi bir donanıma sahipseniz kaspersky, eskiyse bilgisayar nod32, arada derede birşeyler istiyorsanız avira.
0
tekosin
(07.02.09)
(2)

Windows Vista Control Center

sezercik yavrum benim
Selamlar...Hani şu Vista'larda sağ tarafta şeffaf, aman efendim transparan bi şey var. Saat, takvim vs. olan... Control Center deniyor galibağa. Hah, işte ben onun öyle bir yerine tıkladım ki üstündeki araçlara tıklayamaz oldum, deactive ettim galiba. Nerden yapılır bu nalet şeyin ayarları? Yokmu ba
Selamlar...

Hani şu Vista'larda sağ tarafta şeffaf, aman efendim transparan bi şey var. Saat, takvim vs. olan... Control Center deniyor galibağa. Hah, işte ben onun öyle bir yerine tıkladım ki üstündeki araçlara tıklayamaz oldum, deactive ettim galiba. Nerden yapılır bu nalet şeyin ayarları? Yokmu bana yol gösterecek bir hayırsever? Sinirden patlamak üzereyim, tıklayamamak kötü şeymiş vesselam.

(Derdimi tasvir ettikten sonra resim ekleme butonunu gördüm, evet.)
0
sezercik yavrum benim
(07.02.09)
start a sidebar yazın.
0
jacob
(07.02.09)
görev çubuğunda (ses ve saatin olduğu ekranın sağ alt köşesi) orda sidebarın ikonu var ona sağ tıkalyıp ayarlarını yapabilirsiniz, kilitlemiş olabilirsiniz.
0
edip
(07.02.09)
(2)

Vodafone GPRS problemim hakkında

tom_riddle
Daha önce de belirtmiştim (git: 58130) Vodafone GPRS'i kullanamıyorum, kontörlü hattım açık, 3 farklı telefonda dikkatle yapılmış ve mesajla gönderilmiş gprs ayarlarıma rağmen bağlanamıyorum. alternatif sorunları gözden geçirirken şu aklıma geldi, son kontör yükleyişimde 20 kontör yüklemiştim. hattı
Daha önce de belirtmiştim (git: 58130) Vodafone GPRS'i kullanamıyorum, kontörlü hattım açık, 3 farklı telefonda dikkatle yapılmış ve mesajla gönderilmiş gprs ayarlarıma rağmen bağlanamıyorum. alternatif sorunları gözden geçirirken şu aklıma geldi, son kontör yükleyişimde 20 kontör yüklemiştim. hattımı aramalara açmaya yeterliydi ama acaba 100 kontör 150 kontör fln mı yüklemek lazım? vodafone hatlarında gprs kullananlar varsa yardımcı olabilir mi?
0
tom_riddle
(07.02.09)
vodafone'u tam bilmiyorum ama telsim'ken belli bi miktarın altında kontör yüklediğiniz zaman gprs'i kullanamıyordunuz.
0
vital
(07.02.09)
sorun çözüldü. access point yanlışmış. vodafone'un kontörlü hatlarında "prepaidgprs" olması gerekiyor access point'in.
0
🌸tom_riddle
(07.02.09)
(7)

WinXP Masaüstü Yok?

gxix
az önce format attım, masaüstü ve başlat yok. görev yöneticisi sayesinde bilgisayarın her bir yerine girebiliyorum ama dediğim gibi bir sorun mevcut.formatı tekrarladım, yine aynı. ne yaparsak bu masaüstü gelir?ps: acil :(
az önce format attım, masaüstü ve başlat yok. görev yöneticisi sayesinde bilgisayarın her bir yerine girebiliyorum ama dediğim gibi bir sorun mevcut.

formatı tekrarladım, yine aynı. ne yaparsak bu masaüstü gelir?

ps: acil :(
0
gxix
(06.02.09)
xp'yi başka cd'den kurun.
0
lancelot du lac
(06.02.09)
inner child'ın dediği yöntem işini görecek.
daha önce aynı cd den yüklediğinde sorun çıkmıyordu değil mi?
yani cd nin problemsiz olduğuna eminsin?
0
can see
(07.02.09)
@inner child: iexplore hiç çalışmıyor zaten. çalıştırınca da bilgisayar kilitleniyor.
@can see: başka cd'den kurduğumda da bu sorun oluşuyor.

özetle iexplore.exe'yi çalıştırınca işlem tabında onlarca drwtsn.exe (sanırım buydu, drwatson olsa gerek) çıkıyor ve pc kilitleniyor. sorun ne olabilir ki? donanımsal mıdır acaba?
0
🌸gxix
(07.02.09)
gxix, iexplorer değil, explorer.exe

görev yöneticisini aç işlemlere gel explorer.exe'yi bul, sağ tıkla işlemi sonlandır de. bu işlemi yaptıktan sonra (explorer.exe hiç başlamamış da olabilir), aynı pencerede sağ altta yeni görev butonu var, ona bas, açılan penceredeki kutucuğa explorer.exe yaz çalıştır de.
0
vital
(07.02.09)
iexplore demişim, explorer olacak o. yanlış yazmışım.
0
🌸gxix
(07.02.09)
donanimsal olduğunu sanmıyorum.

aşama aşama gidelim.

format sonrası windowsu kurdun.
başka hiçbir şey kurmadan bu hale geliyorsa sanırım ciddi bir problemdir.
yok disk düzeltme ya da temizlik programları kullanıyorsan (şu registry temizliyiciler, sistem hızlandırıcılar falan) windowsu yamultabiliyor ve bu durumda drwatson (kendisi windowsun parçası) raporlama yapmya çalışıyor.

format sonrası hiçbir şey yüklemeden mi bu hale geliyor?,
eğer öyleyse başka windows cd'si ile bir dene bakalım.
0
can see
(07.02.09)
İnternette bir sürü oynanmış xp var. Bence windows xp pro sp2 orjinal cd imajı indir internetten. Ben de xp pro sp3 indirmiştim bi yerden, wireless driver'ımı kurarken mavi ekran verdi. Ama sp2 orjinal cd'den kurduğum windows sağlam.
0
edge_nabby
(07.02.09)
(5)

Laptopu ekrana bağlama

jacob
15.4 inch widescreen laptopum var.(bravo) şimdi ben bunu evde başka bir lcd ekrana bağlayarak film izlemek istiyorum. ama laptopumun ekran kartı maksimum 1280x800 çözünürlük veriyor. yani laptopun kendi lcd si kadar. dolayısıyla 17 inch widescreen olmayan bir ekrana taktığımda çok kalitesiz bir görü
15.4 inch widescreen laptopum var.(bravo) şimdi ben bunu evde başka bir lcd ekrana bağlayarak film izlemek istiyorum. ama laptopumun ekran kartı maksimum 1280x800 çözünürlük veriyor. yani laptopun kendi lcd si kadar. dolayısıyla 17 inch widescreen olmayan bir ekrana taktığımda çok kalitesiz bir görüntü elde ediyorum.(biraz zoom yapılmış fotoğraf gibi).
bunun bir çözümü var mıdır? laptopta bir de hdmi çıkışı var, onu kullanarak hdmi destekleyen bir lcd ye bağlarsam yine aynı bokun laciverti mi olur?
0
jacob
(06.02.09)
daha yüksek vermesi lazım. çözünürlükleri ayarlerken lcd tv'yi masaüstünü uzat'a getirmen lazım (öyle bişeylerdi işte) yani senin ekranı kopyalamasın, yeni bir masaüstü yansıtsın. ozaman gerekli çözünürlüğe çıkarsın...
0
redlinetheturk
(06.02.09)
tamam masaüstünü yeni bağladığım ekrana uzattım. kmplayer ı da o ekrana geçirip orada açtım. bu sefer de fullscreen yapınca filmin gözükmesi gerekenden daha az kısmını gösteriyor. ve yine piksel piksel bir görüntü..
0
🌸jacob
(06.02.09)
ikinci ekranın çözünürlüğünü düzgün ayarlamalısın. başka bir problem olması çok zor. kaynak video kalitesi iyi mi?
0
redlinetheturk
(06.02.09)
laptop 1280x800 (widescreen)
diğeri 17 inç lcd. 1280x1024 (widescreen değil)

ikisi de yukarı çözünürlüklere ayarlı. optimum verebilecekleri görüntü bu yani. kmplayer dan da mı ayar çekmek gerekiyor acaba? çok karışıkmış o da.
0
🌸jacob
(06.02.09)
genişletirsen aynı çözünürlüğü devam etiriri tek ekran gibi sen klonlayacaksın, ekrankartına göre değişse de ekran özelliklerinde 2. ekranı seçip çözünrlüğünü ayarlayabilirsin
clip2net.com
gibi
0
edip
(07.02.09)
(2)

ses kartı, onboard değil galiba

oldu görüşürüz
- ses kartım yerinden çıkmış filan, taktım sonra- xp tanımadı, ona aferin- aygıt yöneticisindeki `çoklu ortam ses denetleyicisi` sarı soru işareti oldu :)- ben çok üzüldüm :( bilgisayarımdan hiç ses çıkmıyordu- driverını bulmaya çalıştım ve ben onu buldum. adı ess1938 - tanıtmaya çalıştım, yemedi- b
- ses kartım yerinden çıkmış filan, taktım sonra
- xp tanımadı, ona aferin
- aygıt yöneticisindeki çoklu ortam ses denetleyicisi sarı soru işareti oldu :)
- ben çok üzüldüm :( bilgisayarımdan hiç ses çıkmıyordu
- driverını bulmaya çalıştım ve ben onu buldum. adı ess1938
- tanıtmaya çalıştım, yemedi
- ben yeniden çok üzüldüm :|
- bilgisayarıma reset attım, düzelmedi
- şimdi ses simgesi de çıkmıyor saatin kenarında tabii, inaktif
- ben ne yapacağım? müziksiz yaşayamam :(
- ses kartımın driverı yok, ama bir kere kendi kendine tanışmıştı
- başka kartların driverları uyar mı?
- buradan driver istemiyorum, yoksa küserim
0
oldu görüşürüz
(06.02.09)
eğer sadece yerinden çıkmışsa windows o sürücüleri silmez , sanırım siz kartı yerine tam oturtmadınız , ondan emin olduktan sonra aygıt yöneticisnden çoklu ortam ses denetleyicisini sağ tıklayıp kaldır deyin, sonra donanım tar ile tekrar taratın ve sürücüleri kendisinini bulmasını söyleyin.
0
edip
(07.02.09)
bence kartı bir daha sökün sonra geri takın. olmazsa anakartta başka bir sokete takıp deneyin ve bunları bilgisyar kapalıyken yapıp, takınca açın bilgisayarı belki olur..?
0
1001gecemasallariyla1002gece
(07.02.09)
(1)

Harddisk uçtu, neden ki?

karapolisnas
SP3'lü enterprise edition xp kullanıyodum.Daha yeni format attım, kodekler modekler, makina çatır çatır çalışıyo ama şaşarsınız gayet memnundum.En son gün gece torrent indiriyordum, piratebay'den 3 tane lossless albüm, artık geceleri bilgisayarı kapatmaya karar vermiştim son bir haftadır, kapattım s
SP3'lü enterprise edition xp kullanıyodum.

Daha yeni format attım, kodekler modekler, makina çatır çatır çalışıyo ama şaşarsınız gayet memnundum.

En son gün gece torrent indiriyordum, piratebay'den 3 tane lossless albüm, artık geceleri bilgisayarı kapatmaya karar vermiştim son bir haftadır, kapattım sabah işe giderken açarım yine nasılsa diye.

Sabah uyandım, bilgisayarı açtım, elimi yüzümü yıkayıp geri döndüm, monitörü bi açtım, mavi ekran. Hayırdır işalla dedim, mavi ekran yemeyeli uzun süre oldu zira.

Resetledim. Bu sefer boot ettikten hemen sonra system klasörü içindeki configure klasörü sanırım bulamıyorum dedi, windows cdsini takıp onarın düzelir dedi.

Taktım cd'mi, hani kurulum ekranı gelecek, onar dicem. Kurulum ekranı geldi, harddisk ikiye bölünmüş haldeydi bende, ana partition olduğu gibi uçmuş, formatsız hatta.

Niye olur ki böyle bişey? Format atar tekrar kurarım windows'u, tamam. E sonra?

İlk defa başıma geliyor bu arada bu durum. Hiç dosya kaybetmedim 9 yıldır. Windows'um bile çökmemişti. Virüs yazılımı yoktu, gerek görmüyordum pek. Piratebay'den indirdiğim bi kenny barron cd'sinin içinde partition'u formatına kadar silecek bir virüs gelir mi, zannetmiyorum.

Fikirlere açığım.

not: bu arada dosya kaybım yok, tüm dosyalarımı harici diskte tutuyordum. Sadece yeni formattan çıktığından makina, masaüstünde setup dosyaları, driverlar, codecler vs. Onlar da temin edilir. Acım büyük diil, ama tekrar karşılaşmak istemem.
0
karapolisnas
(06.02.09)
Geçenlerde xp pro sp3 indirdim, kurdum. Wireless driver'ı kurarken mavi ekran verdi. Daha sonra windows xp pro sp2 orjinal cd imajı indirdim, kurdum, gayet de süper über hatasız çalışıyor. Ya sp3'lü xp'de bi sorun var, ya da benim ilk indirdiğim xp oynanmış idi. İnternette bir sürü oynanmış windows xp var sonuçta.
0
edge_nabby
(06.02.09)
(4)

Bilgisayarda gizlenmis yazilimlar nasil bulunur?

messenger
Baslikta da belirttigim gibi bilgisayarda yuklu olan ama varligini caktirmadan arkada sinsi sinsi calisan casus turevi yazilimlar nasil bulunur?
Baslikta da belirttigim gibi bilgisayarda yuklu olan ama varligini caktirmadan arkada sinsi sinsi calisan casus turevi yazilimlar nasil bulunur?
0
messenger
(06.02.09)
(bkz: anti spyware)
ayrıca bilimum virüs programı
0
tai
(06.02.09)
spybot search&destroy
0
edip
(06.02.09)
tekrar merhaba
ozetleyeyim derken asil sormak istedigim seyi soramamisim sanirim. yanitlar icin tesekkurler ama ihtiyacim olan sey viruslere yada boceklere filan karsi bi yazilim degildir. bilgim ve istegim haricinde kullandigim bilgisayara sirf yapilan msn gorusmeleri gibi kimseyle paylasmak istemedigim seyleri gozetleyen birilerine mail atan yada bilgisayarin bi yerlerine log filelar seklinde kaydeden bi yazilim yuklenmisse onu nasil bulabilirim. bildigim kadariyla bu tarz yazilimlar var. ama ayni zamanda bunlar kendini cok iyi gizleyebilen yazilimlardir muhakkak. bu tarz yazilimlari bilgisayarda varsa nasil bulabilirim.
0
🌸messenger
(06.02.09)
sen doğru sormuşsun arkadaşlar da doğru cevap vermiş. want2die'ın verdiği linkteki programla bilgisayarında gizli/açık çalışan bütün işlemleri görürsün.
0
atrin
(06.02.09)
(1)

Flatcast sorunum.

alkolik imam
Her bir ayarın tastamam olmasına rağmen yok efendim bir türlü yayın public bir biçimde dışardan dinlenmez halde. Unpublic olarak ayarlamadım ama yok çalmıyor bir türlü.edit: pardon efenim kendi ekranımdan copy paste yapmışım hatayı ekte resim olarak koyuyorum.
Her bir ayarın tastamam olmasına rağmen yok efendim bir türlü yayın public bir biçimde dışardan dinlenmez halde. Unpublic olarak ayarlamadım ama yok çalmıyor bir türlü.


edit: pardon efenim kendi ekranımdan copy paste yapmışım hatayı ekte resim olarak koyuyorum.
0
alkolik imam
(06.02.09)
diyoki, kendi çaldığını kendin dinleyemezsin koçum... yani yayın var fakat bunu sen dinleyemezsin...
0
redlinetheturk
(06.02.09)
(4)

Pdf kopyalarken özel karakterler çıkıyor Nasıl aşarız?

ilkdefa
Bir pdf dosyası var hiç bir kısıtmalası yok ama kopyaladığım zaman 'E# ( U##7'!: +U *#>?$'"3,#! >$3 '! L$'E("#,#! !##& ( 7+" +U "#!&#$!#** (!&,#! ($# *+ E?7!#$(07#Q,#! ($# ^?*" '$$#L7(>#(07# +! ";'* #($";N,#! 0?3 M+%#!Qşeklinde özel karakterler çıkıyor.Nasıl düzeltirim?Font adı 3E1050MSMincho ve 2Ec
Bir pdf dosyası var hiç bir kısıtmalası yok ama kopyaladığım zaman

'E# ( U##7'!: +U *#>?$'"3
,#! >$3 '! L$'E("#
,#! !##& ( 7+" +U "#!&#$!#** (!&
,#! ($# *+ E?7!#$(07#Q
,#! ($# ^?*" '$$#L7(>#(07# +! ";'* #($";N
,#! 0?3 M+%#!Q

şeklinde özel karakterler çıkıyor.

Nasıl düzeltirim?

Font adı 3E1050MSMincho ve 2Ec29BookmanOldStyle
0
ilkdefa
(06.02.09)
biraz sallıyorum.

font pdf dosyasının içine gömülü ve windowsta yok.
fontu bulup windowsa yüklersen olacak.
0
can see
(06.02.09)
kopyalayıp word'e aktarmaya çalışıyorsanız ocr yazılımları kullanabilirsiniz..
0
sharpenter
(06.02.09)
evet ta biraz araştırdırdım karşıma embeded fonts çıktı ama ne olduğu hakkında hala bir fikrim yok yani ben mesela böyle bir şeyi nasıl yaparım onu bile bulamadım bu işin adını falanda bulamadım.

Font bulma işi biraz zor sanki kodlanmış gibi mesela benim pdfdeki fontları verdim

2Ec29BookmanOldStyle

bunun önündeki 2Ec29 kodlama ile alaka bilgi gibi duruyor. Nette bir sonuç çıkmıyor.
0
🌸ilkdefa
(06.02.09)
embedded font (gömülü font) : elindeki pdf dosyasında görünen harflerin fontu yalnıca o pdf dosyasının içinde var ama windowsun kendisinde yok.

Bu yüzden
1.pdf dosyasındaki yazının fontu nedir onu öğreniyorsun.
2.internetten windowsa yüklemek için o fontu buluyor, download ediyor ve windowsun içinde font klasörüne kopyalıyorsun.

hepsi bu bitti.
0
can see
(06.02.09)
(5)

ıkı part rar ı dvd ye yazma

pelinimsi
elimde 8.82gb bi video var. bende bunu iki parçaya bölüp birer dvd ye yazmak istiyorum. rar da part-1 ve part-2 olmak üzere 2 parçaya ayırdım kuralına uygun olarak. şimdi problemim şu ki sevgili ekşiduyuru ahalisi;hangi programda yazmak istesem yazamam ben bunu kurallara uygun diil gibi bi uyarı ver
elimde 8.82gb bi video var. bende bunu iki parçaya bölüp birer dvd ye yazmak istiyorum. rar da part-1 ve part-2 olmak üzere 2 parçaya ayırdım kuralına uygun olarak. şimdi problemim şu ki sevgili ekşiduyuru ahalisi;

hangi programda yazmak istesem yazamam ben bunu kurallara uygun diil gibi bi uyarı vermekte. bu arada rarlar 4.40gb ar civarı. gayet sığabilir bi boyutta yani. önce acaba kardeşi part-2 olmadan yazmaması mantıklı mı die düşünmekteydim.

sonra bi de adobe premiere de kuralına uygun olarak böldüm ortadan ikiye. böylece birbirinden bağımsız 2 video oldu elimde. ama gelin görün ki bunlardan da boyutu 4.52 olan parçasını büyük bu hooo hoo die uyarı verip yazmamakta.

sorum da; naapsam sıkıştırırım? nası çıkarım ben bu işin içinden? nası sığdırırım? falan filan... şimdiden teşekkürler
0
pelinimsi
(06.02.09)
DVD'nin alabilecegi maksimum boyut 4.20, zorlamayin yani o sekilde. Ben gidip 8 GB DVD alip halletmistim olayimi.

Videonun uzunluguna bagli olarak dvd video olarak yazdirabilirsiniz fakat saklamak için hic uygun bir yöntem degil dogrusu.
0
trimpot
(06.02.09)
bilgisayarınıza winrar yükleyin. 8gb'lık saf dosyada sağ tıklayıp "arşive ekle" ye tıklayın. gelen pencerede sol altta "ciltlere böl, ayır" seçeneğinin sağındaki oka tıklayın ve "DVD+R: 4481 mb" seçeneğini seçin. nero ile yazarsanız bir problemle karşılaşmazsınız. unutmayın ki rip yapanlar 8.82'yi size kıllık olsun diye vermiyor. ucu ucuna yetecek biçimde hazırlıyorlar videoları.
0
cevaps
(06.02.09)
@cevaps
yok video benim hazırladığım bişey zaten:) hatta bittikten sonra iyi oldu tam iki dvd ye sığcak dedim ama sorunlar çıktı işte.
0
🌸pelinimsi
(06.02.09)
@cevaps
ayrıca cıltlere bol ayır da sevenekler arasında oyle bısey yok bende. bi kere dvd li değil cd li seçenekler var. seçeneklerin hepsi de şöyle:

-700m-CD700m
-650m-CD650m
-98.078k-ZIP100
-1.457.664-3.5"
0
🌸pelinimsi
(06.02.09)
o soldaki seçenek bölümüne 4698669056 yazarsan da 4.481mb'a indirgemiş olursun. aynı zamanda yazarken az da olsa sıkıştırma imkanın var. sıkıştırma yöntemi olarak "en iyi"yi işaretle ve sağda "katı arşiv oluştur"a tıkla. yalnız bu sıkıştırma 10-15dk dahi sürebilir. ama denemekte fayda var bazen 40-50 mb kadar küçültebiliyor.
0
cevaps
(06.02.09)
(3)

acil teknik destek (bilgisayar)

generic
şimdi durum şudur ki yerel sürücülere çift tıklama yoluyla ulaşamıyorum. sırf bu yüzden format attım c sürücüsüne. format sonrası c'deki durum düzelmişken d'de erişememe sorunu devam ediyordu. neyse efendim anakart driver'larını yükledim restart attım falan tekrar c'ye girmeyi denediğimde kabus geri
şimdi durum şudur ki yerel sürücülere çift tıklama yoluyla ulaşamıyorum. sırf bu yüzden format attım c sürücüsüne. format sonrası c'deki durum düzelmişken d'de erişememe sorunu devam ediyordu. neyse efendim anakart driver'larını yükledim restart attım falan tekrar c'ye girmeyi denediğimde kabus geri döndü.

sadece çalıştırdan erişebiliyorum sürücülere şu an formatdan önce olduğu gibi. normal şekilde girmeyi deneyince şekildeki hatayı veriyor bıkmadan, usanmadan. nedir bu ağzına yüzüne sıçtığımın bilgisayarının derdi, akşam akşam alet edevatla kavga ediyorum. bi bilen fikri olan yardım ederse minnettar kalıcam.
0
generic
(06.02.09)
ComboFix ile bir tarayin.
Ayriyetten sakin olun.

download.bleepingcomputer.com
0
trimpot
(06.02.09)
autorun virüsü diyorlar ona

legendemre54.azbuz.com
0
gaza gelen
(06.02.09)
eyvallah combofix problemi çözdü çok teşekkür ediyorum.
0
🌸generic
(06.02.09)
(4)

Google Earth'de okyanus dibi görme

teritori
Efendim yeni sürümüyle okyanusların altına cirit atabiliyormuşuz ama ben bir türlü bulamadım. nasıl olacak bu iş?edit: want2die'dan icazet aldım olm. korkmadan cevap verebilirsiniz.
Efendim yeni sürümüyle okyanusların altına cirit atabiliyormuşuz ama ben bir türlü bulamadım. nasıl olacak bu iş?

edit: want2die'dan icazet aldım olm. korkmadan cevap verebilirsiniz.
0
teritori
(05.02.09)
sol altta layers bölümünde "ocean" var. ona tik atman gerekiyor.
0
deckard
(05.02.09)
yahu ona tik attım zaten ama bir türlü inemedim suyun dibine.
paletleri taktım bekliyorum...
0
🌸teritori
(05.02.09)
hahaha ben de zor indim. ya öyle google sky gibi kendi geçmiyor. bildiğin zoom yapıyorsun okyanusa. sonrasında keyfine göre sağ üstten bakış açını değiştirebilirsin.
0
deckard
(05.02.09)
oceana tik at sonra o tiki attığın yazıya çift tıkla dünya kendi kendine seni götürüyor suyun dibine kadar sonra zoom yapa yapa suyun altına in ve farenin sağ tuğu ile belini bir doğrult ahada suyun altındasın.
0
edip
(05.02.09)
(6)

dvd player ekran titreme

eren
yeni aldığım dvd playerı scart soketten televizyona bağladım.ancak ekran sürekli titriyor. film açık da olsa bekleme ekranı da olsa.kablo girişleri yerine tam oturmuş mu diye baktım sıkı sıkıya oturuyor. sorun ne olabilir. markası philips.
yeni aldığım dvd playerı scart soketten televizyona bağladım.
ancak ekran sürekli titriyor. film açık da olsa bekleme ekranı da olsa.

kablo girişleri yerine tam oturmuş mu diye baktım sıkı sıkıya oturuyor. sorun ne olabilir. markası philips.
0
eren
(05.02.09)
çatlak kablo olayı gibi duruyor.
0
delikan76
(05.02.09)
bazı televizyonlarda AV1, AV2, AV3 gibi birden fazla AV kanalı oluyor her biri farklı amaca hizmet eden. acep yanlış AV'da olabilir misiniz?
0
brane
(05.02.09)
@brane: televizyonda 1 tane scart giriş var ona bağladım ben de.
zaten dvd playerı açar açmaz, ekranda playerın bekleme sayfası görünüyor. kumandadan ayrıca bir kanal seçmiyorum.
0
🌸eren
(06.02.09)
ntcs/pal ayarına bakın bazen otomatikte olsa ntsc seçiyor onu bir pal yapın düzelebilir. ve bazen de rgb ya da yuv gibi çıkışlar değiştirilince düzeliyor kumanda üzerinden.
0
edip
(06.02.09)
@edip: o ayara baktım, pal olarak seçtim, rgb'yi de seçtim. ama düzelmedi yine.
0
🌸eren
(06.02.09)
sorun televizyondaymış.
yeni tip bir televizyona bağlayınca sorun çözüldü.
0
🌸eren
(28.11.09)
(7)

blogger tema degisimi, ama nasıl?

kirmizimavimor
bilmemek ayıp degil, ögrenmemek ayıp düsturu ile soruyorum arkadaslar:blogger temamı degistirmek istiyorum. hatta su adresteki tema süper sahane: http://www.eblogtemplates.com/foliage-blogger/ ama işte bu işlerden pek anlamıyorum nasıl yapabilirim, acaba nasıl ?
bilmemek ayıp degil, ögrenmemek ayıp düsturu ile soruyorum arkadaslar:
blogger temamı degistirmek istiyorum. hatta su adresteki tema süper sahane: www.eblogtemplates.com ama işte bu işlerden pek anlamıyorum nasıl yapabilirim, acaba nasıl ?
0
kirmizimavimor
(05.02.09)
özelleştir-> html düzenle bölümüne koymak istediğin temanın html kodunu paste etmen lazım.
0
passion rules the game
(05.02.09)
passion rules the game, tesekkürler. bir kaç kere tekrarladım ama soyle bir hata veriyor:

Düzgün bir şekilde oluşturulmadığından şablonunuz çözümlenemedi. Lütfen tüm XML öğelerinin düzgün biçimde kapatıldığından emin olun.
XML hata iletisi: The content of elements must consist of well-formed character data or markup.
0
🌸kirmizimavimor
(05.02.09)
gelen text dosyasını ".xml" şeklinde kaydet. sonra da html kodlarını yapıştırdığın yerin yukarısında "gözat" şeklinde bir şeyler olmalı. oradan ".xml" şeklinde kaydettiğin dosyayı göster. bir de böyle dene bakalım.
0
jaaaccckkk
(05.02.09)
Yeni temayı yüklemeden önce eski temanızı bloggerin en basit versiyonuna getirmeniz gerekebiliyor bazen.
0
sui
(05.02.09)
sorunu sui nin yazdıgı sekilde düzelttim. sadece temanın resimlerini göstermiyor. sanirim oldukca bahtsızım..
tesekkürler..
0
🌸kirmizimavimor
(05.02.09)
kendi blogumda denedim, tema gayet güzel çalışıyor. klasik şablona döndür dedikten sonra aynen oraya kopyaladıysanız bir sorun olmaması lazım aslında.
0
edoras
(06.02.09)
buna benzer bir tema ile yeni uğraştığımdan biliyorum, bu tip temalarda yalnızca html kodunu yazmak yeterli olmuyor. indirilen dosyadaki resim dosyalarını bir image sitesine (imageshack.us gibi) upload edip, verilen hazır koddaki ilgili yerlere yüklenen resmin linkini yazmak gerekiyor.
0
saint marla
(06.02.09)
(6)

Karın Ağrısı = Intel Atom + IE7

boshi
Argadaşlar,Bende bir netbook var. Alette neredeyse Windows XP'den baska bir sey yuklu değil, gayet temiz. Browser açtığımda da asla başka bir program çalıştırmıyorum, ne Messenger, ne Winamp, ne de başka herhangi bir zamazingo. Üstüne üstlük Tune Up'la da sistemi zımba gibi yaptım zannediyorum, mini
Argadaşlar,

Bende bir netbook var. Alette neredeyse Windows XP'den baska bir sey yuklu değil, gayet temiz. Browser açtığımda da asla başka bir program çalıştırmıyorum, ne Messenger, ne Winamp, ne de başka herhangi bir zamazingo. Üstüne üstlük Tune Up'la da sistemi zımba gibi yaptım zannediyorum, minimum görsellik, maksimum performans; dümdüz bir Windows, hiçbir şişkinliği yok maşallah... daha gider bu. Gelgelelim, IE'de 3-4 sekme açtığımda haşırt diye "not responding"e falan bağlıyor, send error report vesaireleriyle uğraşıyorum, kusacam yakında. Yani alt+f4'le pencere kapatma / "not responding"le pencere kapatma oranım 0.0002 falandır şu alette.

N'apayım ben? Yapmam gereken bir tweak var mı halen ya da başka bir browser'a mı geçiş yapayım?

Danke.
0
boshi
(05.02.09)
google chromea geç direk
0
enter saltman benim
(05.02.09)
divit'e aynen katiliyorum.. opera cok guzel bu konuda.. firefox gibi uzmuyor. ie6 da hizliydi bildigim ama plug-in'ler de onemli tabi. hos, ie icin ne kadar plug-in var ki zaten :)
0
katafalk
(05.02.09)
ben şuanda samsung netbookta firefox kullanıyorum. pek şukela. şikayetim yok. herzaman ki gibi biraz fazla ram kullanıyor ama, gayet güzel çalışıyor. sizin aletin konfigürasyonu ne ?
0
arnatuile
(05.02.09)
XP Home SP3 - Intel Atom N270 1.60GHz - 1GB RAM

Ben buna 1GB daha ram taktırayım bi de yav.
0
🌸boshi
(05.02.09)
Bende de aynı işlemci ve aynı miktarda ram var 10-15 tab açıyorum bana mısın demiyor. Sizde başka bir problem olabilir sanki. Aletti aldığımda üzerinde gelen XP SP3 ile kullanıyorum format atmadım hiç...
0
crown
(06.02.09)
@crown: evet, bende stabilligi bozan bir seyler olsa gerek, bana da mantikli gorunmuyor cunku bu olay. mrtksn'nin javascript tahmini aklima yatti gerci.

@mrtksn: abi 2gb'ye yukseltilebiliyormus, bios'tan boot booster'i deaktive etmek suretiyle.
0
🌸boshi
(06.02.09)
(6)

Adobe Acrobat ve Acrobat Reader seçimi

sarjli matkap
İnternet den pdf uzantılı bir dosyayı açmak istediğimizde, bu dosyayı adobe acrobat ile değilde adobe acrobat reader ile açmasını sağlayabileceğimiz bir yöntem var mı acaba? Her iki programda yüklü olduğu için makine otomatik olarak acrobat da açıyor. Bilmiyorum anlatabildim mi ama, çok fazla bilgim
İnternet den pdf uzantılı bir dosyayı açmak istediğimizde, bu dosyayı adobe acrobat ile değilde adobe acrobat reader ile açmasını sağlayabileceğimiz bir yöntem var mı acaba? Her iki programda yüklü olduğu için makine otomatik olarak acrobat da açıyor. Bilmiyorum anlatabildim mi ama, çok fazla bilgim yok kusuruma bakmayın.
0
sarjli matkap
(05.02.09)
sağ klik - birlikte aç - bundan sonra hep bu programla aç kutusunu da tikle
0
tai
(05.02.09)
internet explorer üzerinden, indirmeden açılan dosyalarda öyle bir seçenek bulamadım. Ben mi yanlış yapıyorum acaba?
0
🌸sarjli matkap
(05.02.09)
Söylediği şeyin dosya indirmeyle bir alakası yok. Bütün pdf leri ya adobe acrobat'la ya da reader'la açarsın. Bunun için bilgisayarındaki herhangi bir pdf uzantılı dosyaya sağ tıklayıp özellikler - (birlikte aç)değiştir den istediğini seçmen gerekiyor.
0
jamesjersey
(05.02.09)
işte sorun orada başlıyor, dosya bilgisayara kayıtlı değil. Örnek vermek gerekirse;
www.bellhelicopter.com bu sayfayı acrobat reader ile açmak istiyorum, fakat bilgisayarda hem adobe acrobat hemde acrobat reader olduğu için, sayfayı adobe acrobat ile açıyor. Bunu değiştirmenşn bir yolu var mı?
0
🌸sarjli matkap
(05.02.09)
e bilgisayara kaydet? kendi verdiğin linke sağ tıkla, farklı kaydet de?
0
sanal uyku
(05.02.09)
sorduğu o değil.

firefox'ta şöyle yapılıyor.
tools - options - applications - oradan kurcalayınca oluyor.
her istediğin dosya tipini istediğin programla açabilirsin tarayıcın ile.


explorer o kadar esnek değil. tools - internet options - programs sayfası ve oradaki add ons benzeri bir şeyler olabilir. bendeki çok eski bir sürüm. deneyemiyorum.
0
can see
(05.02.09)
(9)

Firefox kapandı, download gitti mi?

october swimmer
efendilerFirefox'ta 350 mb'lık merakla beklenen ve yüzde 90'ı tamamlanmış bir dosya indirirken gezindiğim sitelerin birisinden dolayı firefox hata verdi ve kapandı. Bu downloadı canlandırmanın bir yolu var mıdır?lütfen olsun
efendiler
Firefox'ta 350 mb'lık merakla beklenen ve yüzde 90'ı tamamlanmış bir dosya indirirken gezindiğim sitelerin birisinden dolayı firefox hata verdi ve kapandı. Bu downloadı canlandırmanın bir yolu var mıdır?

lütfen olsun
0
october swimmer
(05.02.09)
fırefox'un, sürümüne bağlı olarak, "oturumu kurtar" seçeneği mevcut zaten. eğer onay verirseniz download devam ediyor kaldığı yerden. eğer sürüm bunu desteklemiyorsa, firefox indirme yöneticisinden yarım kalan download'ın devam etmesi için direktif vermek de mümkün bildiğim kadarıyla.
0
bloom
(05.02.09)
firefox indirme yöneticisi firefox'tan bağımsız çalışıyor, sen bir şey indirmeye çalış indirme yöneticisi açılacak oradan görürsün durumunu.
0
abtash
(05.02.09)
ctrl+j ile indirme yöneticisi açılır. (araçlar > indirme yöneticisi)
0
sanal uyku
(05.02.09)
sanirim download ettiginiz yere bagli.. resume ozelligi olmuyor bazi dosya sunucularinda..
0
katafalk
(05.02.09)
baştan download edeceksiniz. eğer hata verip kapanmışsa indirme yöneticisi de kapanmıştır. yönetici ayrı pencerede açılıyor ama bağımsız değil çünkü.

tekrar firefox'u açınca indirdiğiniz dosyanın üstüne gelerek "yeniden başlat"ı seçebilirsiniz. ya da rapidshare gibi bir bağıntıdan indiriyorsanız gene indirme yöneticisinde dosyanın üstüne gelip sağ tıkla dosyayı indirdiğiniz sayfaya gidebilirsiniz.

her halukarda o %90 baştan inecek ama. kurtuluşu varsa söylensin ben de bileyim :))
0
alchoburn
(05.02.09)
hangi dizi o
0
anakinskywalker
(05.02.09)
bugün öğle aramı uzatıp hemen lost insin de izleyeyim mantığıyla tek linklik (netload bitroad vs) bir yerden indiriyordum. Normalde torrentten indirirdim de bir an önce insin diye tercih ettim

gel gör ki resume gibi bir seçenek çıkmadı indirme yöneticisinde, ki ben de firefoxu yeniden açınca direkt indirme yöneticisine saldırdım belki bir umut vardır diye. olmadı
Artık benim indirdiğim serverdan mı yoksa firefoxun hata verip kapanmasından mı olmadı, bilemiyorum...
velhasıl sonuç 1 saatte indirip 40 dk'da izleme umuduyla gittiğim evden üç saatte ancak indirebilip, izleyemeden işimin başına dönebildim. utorrentin intikamı oldu bu da:)

siz siz olun torrentten şaşmayın. Güvenli indirme, garanti dosye erişimi için TORRENT!!11
torrent ankara yolu ikinci kilometrede
0
🌸october swimmer
(05.02.09)
@anakin; lost'tur ne olacak ya abi :)
0
katafalk
(05.02.09)
addons.mozilla.org bu eklentiyi kullanın bundan sonra firefox çökse de devam edebilirsiniz kaldığı yerden, bildiğiniz indirme yöneticisi (firefox,idm vs.)
0
edip
(06.02.09)
(1)

[acil] dvd deki resim dosyaları açılmıyor

quadropol
selamlarbir müşterimizden dvd de logo ve resim dosyaları aldık. fakat dosyanın içinde sadece track diye bir winamp dosyası gorunuyor. dvd ye yazılmış belli. arkasında gozukuyor. ama açamıyoruz görüntüleri. nasıl yapabiliriz acaba!
selamlar

bir müşterimizden dvd de logo ve resim dosyaları aldık. fakat dosyanın içinde sadece track diye bir winamp dosyası gorunuyor. dvd ye yazılmış belli. arkasında gozukuyor. ama açamıyoruz görüntüleri. nasıl yapabiliriz acaba!
0
quadropol
(05.02.09)
farklı bi dvd player'da denediniz mi? bir de tvye bağlı dvd playerlarda deneyin, media player ile açmaya çalışın.
0
tom_riddle
(05.02.09)
(3)

önceden girebildiğim sitelere neden giremiyorum?

3674
bilgisayarımda youtube jacker 2 kurulu ve dns ayarlarını da değiştirdim.4.2.2.14.2.2.3 şeklindeönceden girdiğim sitelere giremez oldum, nedendir bu? futbol24 mesela. önceden de engelliydi bu site galiba ama girebiliyordum, 2 gündür giremiyorum. çoğu yasaklı sitelere hala girebiliyorum, ama bahisle(f
bilgisayarımda youtube jacker 2 kurulu ve dns ayarlarını da değiştirdim.

4.2.2.1
4.2.2.3 şeklinde

önceden girdiğim sitelere giremez oldum, nedendir bu? futbol24 mesela. önceden de engelliydi bu site galiba ama girebiliyordum, 2 gündür giremiyorum. çoğu yasaklı sitelere hala girebiliyorum, ama bahisle(futbol24, soccerway, livescore) ilgili sitelere giremiyorum. neden olabilir?

not: 2 gün önce bilgisayarı internete cep telefonu kullanarak bağlamıştım. ayarları bozmuş olabilir mi? alakası olur mu ki?
0
3674
(05.02.09)
hiçbir değişiklik olmadı. giremiyorum yine o sitelere.
0
🌸3674
(05.02.09)
anti sansur kurdum düzeldi. ço enteresan..
0
🌸3674
(05.02.09)
ukrayna sitelerinin de hiçbirine girmiyor. acaba zararlı diye kökten mi yasakladı telekom =)
0
exordinary
(06.02.09)
(1)

Lomo

winsome
yurtdaşlarım, romalılar!Lomo LC-ALomo LC-A+Lomo LC-A+ RLbu üçünün aralarındaki farkını sorucaktım?
yurtdaşlarım, romalılar!

Lomo LC-A
Lomo LC-A+
Lomo LC-A+ RL

bu üçünün aralarındaki farkını sorucaktım?
0
winsome
(05.02.09)
Lomo LC-A orjinal olanı, rus üretimi. Etraftan toplayıp refurbish edip satıyorlar. Lomo LC-A+ ise replikamsı. Çinde üretiliyor, orjinal dizayna ek olarak birkaç yeni özellik eklemişler (Multiple Exposure switch, expanded film ISO setting to 1600, and a cable release thread.).

LC-A+ RL de ise LC-A+ ile aynı çin yapımı gövdeye sahip ama lensi orjinal rus malı.

shop.lomography.com
0
skatheist
(05.02.09)
(4)

windows xp hızlandır / interneti hızlandır ?

oldu görüşürüz
bilgisayar uzmanları sorum size;siz burada verin diye söylemiyorum da nette bazı şeyler var, yok windows internetin %80 hızını kullanıyor artırabilirsiniz onu filan gibi, veya xp'de şunu şunu yaparsanız bilgisayarınız hızlanır türü. bunların yararları ve zararları var mıdır, yoksa duruma gör değişir
bilgisayar uzmanları sorum size;

siz burada verin diye söylemiyorum da nette bazı şeyler var, yok windows internetin %80 hızını kullanıyor artırabilirsiniz onu filan gibi, veya xp'de şunu şunu yaparsanız bilgisayarınız hızlanır türü. bunların yararları ve zararları var mıdır, yoksa duruma gör değişir mi? örneğin ben şimdi o regeditten halledilen işleri yapsam bağlantı hızım %20 daha artsa, bunun bir dezavantajı var mıdır?

ha bir de windows/prefect mi ne dosyası içeriğini silmek iyi midir kötü müdür? (prebişeydi unuttum adını ya)


en son olarak da; donanımsal bir şey eklemek istemiyorum, eski bir bilgisayarım var, bunu en iyi hale nasıl getirebilirim; kimi özellikleri kısıtlayıp bana yarayacak olan internet hızını ve diğer programları verimli kullanmasını sağlamak amacıyla.

çok da teşekkür ederim ayrıca. (erkeğim.)
0
oldu görüşürüz
(05.02.09)
internet için olanlar safsata, xp için olanlarda vaat edilenleri yapmaları imkansız, ancak işte başlat menüsünü bilmem kaç ms hızlı açar filan gibi ayarlar var, bunlarda sisteme ekstra yük bidirip yapılacak şeyler, bence hiç bulaşmayın.
prefetch dosyaları ise hangi programı ne kadar sıklıkla kullandığınızı tutar ve buna göre öncelik tanır, belli zamanlarda bu klasörü silmeniz zarar getirmez ama yararını da gören olmamıştır :)

en hızlı olarak windows classic temasını seçin ve tüm görsel efektleri (kayma,yok olma gibi efektleri) kapatın maksimum verimi alırsınız.
Bir de kullanılmayan servisleri kapatmak faydalıdır ama burda da hangi servislere ihtiyacınız olmadığını bilmelisiniz, nette söylenen tüm servisleri kapatmak sizin bilgisayarda kullandığınız bir servisi de kapatmanıza neden olabilir.
0
edip
(05.02.09)
Bi güvenlik duvarı kurabilirsiniz. Ben zonealarm kullanıyorum, bedava. Zonealarm'da hangi programlara internete erişim için izin verebiliyorsunuz veya engelleyebiliyorsunuz. Bu internet kullanımında bi performans sağlayabilir belki, ama güvenlik açısından daha önemli bi şi tabi.

Cfosspeed adlı paralı bir yazılım var. Bu program internet kullanımınızı düzenliyor. Alınan ve gönderilen paketleri düzenleyerek internet performansınızı artırıyor. Ayrıca belli programlara öncelik verebiliyorsunuz. Mesela indirme programlarınızın önceliğini azaltıp internet tarayıcınızın önceliğini artırarak, download yaparken rahatça sörf de yapabiliyorsunuz.

Windows'u hızlı tutmak için ise, belli aralıklarla bakım yapmak lazım. Belli aralıklarla diskinizi virüslere ve spyware'lere karşı taratın. (antivirüs ve anti spyware programıyla) Ccleaner gibi bi programla belli aralıklarla diskinizde birikmiş gereksiz dosyalardan kurtulun. Yine ccleaner ile windows başlatılırken açılmasını/açılmamasını istediğiniz programları seçebiliyorsunuz. Ordan işinize yaramayanları etkisizleştirin. Ve son olarak; belli aralıklarla disk birleştirme yapmalısınız.

Bunların üzerine ekleyeyim; linux kullanmayı düşündünüz mü? Ubuntu'yu bi deneyin isterseniz. Yukarda dediklerimi unutun ;)
0
edge_nabby
(05.02.09)
öncelikle gerçekten teşekkür ederim arkadaşlar, gecenin bu saatinde yardımcı olmuşsunuz:)

durumu özetleyecek olursak, başta verdiğim eksik bilgiler nedeniyle sizi de yormuşum maalesef zira örneğin neredeyse hiç download yapmıyorum. veya evet xp temam klasikte ve efektler kapalı. işin kötü yanı, virüs programı da kurulu ve düzenli olarak tararım, o da bir şey bulamaz ancak yine de bağlantım en basitinden bir eksiduyuru'ya girene kadar bile zaman zaman zorlanıyor. ccleanerı deneyeceğim, belki benim silmeyi unuttuğum yerleri de görür ve siler. aynı şekilde bilgisayar açılırken başlamasını istemediğim programları da seçicem, bir deneyelim. disk birleştirmenin böyle işlere yaradığını hiç düşünmemiştim, şimdi gidip okuycam ne olduğunu.

ve edge_nabby; ubuntu demişsiniz ama yanlış bilmiyorsam linux oluyor ve eğer öyleyse de inanın ondan çekiniyorum, daha yıllardır kullandığımız xp'yi bile bilmiyorken her şeye sıfırdan başlamak... :)

teşekkürler tekrar.
0
🌸oldu görüşürüz
(05.02.09)
(bkz: qos)
0
katafalk
(05.02.09)
(3)

msconfig - başlangıç

sanal uyku
bilgisayar açılışında başlayacak programların bana listesini verecek, bilgisayarın nerelerinde uzantıları var, nerelerde konuşlanmışlar bunları söyleyecek ve uğraştırmadan silebilecek bir program lazım. ücretsiz olursa daha iyi olur ama ücretsiz zor derseniz çok fazla crack aramadan kullanılabilecek
bilgisayar açılışında başlayacak programların bana listesini verecek, bilgisayarın nerelerinde uzantıları var, nerelerde konuşlanmışlar bunları söyleyecek ve uğraştırmadan silebilecek bir program lazım. ücretsiz olursa daha iyi olur ama ücretsiz zor derseniz çok fazla crack aramadan kullanılabilecek bir şeyler de olur.
0
sanal uyku
(05.02.09)
revo uninstaller > türkçe
0
05
(05.02.09)
Başlat>Çalıştır>"msconfig"
0
horselover fat
(05.02.09)
yılların HijackThis'i nasıl yazılmamış hayret.. ücretsizdir candır;
download.chip.eu
0
hasnicktir
(05.02.09)
(3)

Fotoğraf makinesi

sesee
500 TL ye kadar önerebileceğiniz fotoğraf makineleri neler?--Profesyonel makineler değil--
500 TL ye kadar önerebileceğiniz fotoğraf makineleri neler?

--Profesyonel makineler değil--
0
sesee
(05.02.09)
panasonic fz50
0
aves
(05.02.09)
olympus FE -250 aldığımda 500 üzeri id ama şua anda 300 civarı.on bine yakın resim çektim ve bunları pc ye yükledim banamısın demiyor. ama 2 adet pil değiştirmek ve bir hafıza kartı daha almak zorunda kaldım doğal olarak.(makine anaokulunda kullanılıyor ve herkes tarafından)
0
ulanit
(05.02.09)
canon power shot A720 IS
0
cnonefb
(05.02.09)
(6)

Bilgisayardan Anlayan Arkadaşlar

sarere
arkadaşlar dün bilisayarımın anakart, işlemci, ramlerini değiştirdim ve bir ekran kartı taktım.önceki sistemimceleron 1.3512 ramonboard ekran kartışimdiki sistemimceleron 1.7anakart 478 pin agp 4xfx 5500640 ddr sorunum şu; bilgisayarı açıyorum, bazen bir fan hızlanıyor, ya işlemci ya da power supply
arkadaşlar dün bilisayarımın anakart, işlemci, ramlerini değiştirdim ve bir ekran kartı taktım.

önceki sistemim
celeron 1.3
512 ram
onboard ekran kartı

şimdiki sistemim
celeron 1.7
anakart 478 pin agp 4x
fx 5500
640 ddr

sorunum şu; bilgisayarı açıyorum, bazen bir fan hızlanıyor, ya işlemci ya da power supply(büyük ihtimalle power supply) fanı hızlanıyor bariz bir şekilde anlayabiliyorsunuz bunu. daha sonra hdd ışığı kesintisiz yanıyor ve 10 saniye sonra reset atıyor. everest programı ile baktım sıcaklık değerleri normal. nedendir acaba ?
0
sarere
(05.02.09)
bu sorun genellikle ekran kartından dolur. ekran kartının aşırı ısınması. everest kullanmayan biriyim, ekran kartının ısısını ölçüyor mu bilmiyorum.
0
abtash
(05.02.09)
sorun cok buyuk ihtimal anakartta. eski anakartiniza islemci ve ramleri takip bi deneyin eger sorun cikmazsa anakarttan olduguna emin olmus olursunuz (ikisi uyumlu olmasi lazim ne de olsa celeron islemci). yok boyle degilse o zaman cpu'dan olma ihtimali var. bir de bu bazen ne zaman oluyor? herhangi bir anda mi yoksa yuksek cpu gerektiren bir is aninda mi?

edit: ekran karti degildir muhtemelen ama anlamak icin speedfan gibi bir programla gormeyi deneyin ekran karti sicakligini.
0
entrapmen
(05.02.09)
işletim sistemini baştan kurdunuz mu? işletim sistemleri anakart değişiminde tekrar kurulmalıdır,bilgi vermemişsiniz nedenin o olabileceğini düşündüm ilk etapta..
0
pillibebek
(05.02.09)
2 defa format attım bilgisayara. anakartın cd sinden tüm driverları da yükledim.
0
🌸sarere
(05.02.09)
Güç kaynağı az geliyor olabilir mi? Anlayan arkadaşlar, psu az gelince böyle reset attırır mı?
0
tsllbn
(05.02.09)
cpu'nun üzerindeki fan yerinden oynamış olabilir. macunu kurumuş dökülmüş olabilir.
0
can see
(05.02.09)
(1)

Penceresi Cam Cama

cumingsoon
İyi akşamlar güzel insanlar,2007 yazında bir adet usb webcam aldım, markası US Robotics. Yaklaşık 10 aydır da şöyle bir sorun mevcut: msn'de ya da başka bir programda kamera açıp konuşma başladıktan kısa bir süre sonra görüntü bozulmaya başlıyor. Ben şahsen karşı tarafa mor renkte gözüküyorum. Benim
İyi akşamlar güzel insanlar,

2007 yazında bir adet usb webcam aldım, markası US Robotics. Yaklaşık 10 aydır da şöyle bir sorun mevcut: msn'de ya da başka bir programda kamera açıp konuşma başladıktan kısa bir süre sonra görüntü bozulmaya başlıyor. Ben şahsen karşı tarafa mor renkte gözüküyorum. Benim aklıma ilk gelen güç kaynağının yetersiz gelmesi. Çünkü ara ara 4 usb girişi de dolu olduğunda mouse'a güç gelmiyor ya da bir cihaza güç gitmiyor. Sorunun kaynağı nedir? Çözüm yolu var mıdır? Şimdiden teşekkürler. İyi akşamlar.
0
cumingsoon
(04.02.09)
başka bir pc ye takıp deneme şansınız varsa deneyin derim. böylece sorunun webcam'den kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlayabilirsiniz. 2007 yazında aldığınıza göre henüz garantisi bitmemiştir. webcam de sorun yoksa büyük ihtimal usb slotlardan kaynaklanan bir sorundur. 4 tane usb slotunun dolu olması gücü etkilemez.
0
hasnicktir
(05.02.09)
(2)

iPod - iTunes Playlistimi Geri Getirmek

proxery
Bilgisayara format atmak zorunda kaldım ve dolayısıyla iTunes playlistim de gitti. Şimdi bildiğiniz üzere iPod'u senkronize ettiğim anda içindeki her şey gidecek. Merak ettiğim şey acaba iPod'un içinden playlist export etmenin bir yolu var mıdır? Ya da iPod'un içinde playlist dosyası var mıdır?p.s.
Bilgisayara format atmak zorunda kaldım ve dolayısıyla iTunes playlistim de gitti. Şimdi bildiğiniz üzere iPod'u senkronize ettiğim anda içindeki her şey gidecek.

Merak ettiğim şey acaba iPod'un içinden playlist export etmenin bir yolu var mıdır? Ya da iPod'un içinde playlist dosyası var mıdır?

p.s. 'Manually manage songs and videos' yapıp, kurtarma ve tüm şarkıları iPod'dan bilgisayara atıp tekrar playlist oluşturmak gibi çözümlerin farkındayım. Ama şarkı sayısı çok fazla.
0
proxery
(04.02.09)
derdinizin dermanı için..

(bkz: yamipod)
0
ferishtah
(04.02.09)
legal degil bu bahsettiginiz islem
(bkz: sharepod)
0
jay kay
(05.02.09)
(1)

başka sitenin duyurularını siteye ekle

abtash
http://www.dtm.gov.tr/dtmweb/index.cfm?şu adresteki duyuruları gerçek zamanlı almam mümkün mü? kodlara baktım bişi bulamadım veriyorlar mı dışarı bu duyuruları?
www.dtm.gov.tr?

şu adresteki duyuruları gerçek zamanlı almam mümkün mü? kodlara baktım bişi bulamadım veriyorlar mı dışarı bu duyuruları?
0
abtash
(04.02.09)
biraz kod yazarak parse ettirebilirsin tabiki
0
jay kay
(05.02.09)
(8)

matkap tavsiyesi

okocha
evde ufak tefek raf yapma işlerini falan halletmek için adam akıllı bir matkap önerebilecek olan var mı.
evde ufak tefek raf yapma işlerini falan halletmek için adam akıllı bir matkap önerebilecek olan var mı.
0
okocha
(04.02.09)
hitachi
0
cruor
(04.02.09)
model falan onerebilir misiniz.
0
🌸okocha
(04.02.09)
Ev kullanımı için bence fazla para sulamaya gerek yok :

www.koctas.com.tr

Benzeri dandiklikte bir matkabı yıllardır sorunsuz kullanıyorum. Ağaç ve beton üzerinde sorunsuz iş görüyor. Bu markanın da matkap harici ürünlerini kullandım, şimdiye kadar üzmediler beni.
0
skatheist
(04.02.09)
tamamen yasadigin eve bagli. tunel kalip teknigiyle insa edilmis bir ev icin mutlaka darbeli matkap kullanmak gerekiyor (ic duvarlar haric). klasik betonarme evler icin kolondan kiristen uzak durmak kaydiyla herhangi bir dandik sarjli matkap rahatlikla is gorur. hatta benim tavsiyem ayni zamanda sarjli tornavida olarak kullanilablecek ebatta bir seyler edinmek olur. sunun gibi bir sey mesela: direct.tesco.com
0
feeling the blanks
(04.02.09)
Bence de pahalı ürüne gerek yok. Sonuçta ayda yılda bir kullanacaksınız. Yapı marketlerinde bolca bulunan ucuzlardan birini alın. Kampanyalı olan, yanında uç seti hediye eden varsa iyi olur.
0
44
(04.02.09)
bosch psb 550 ( harfler şaşabilir ama rakam 550 olmalı. hem ucuz hem her işe gelir bir makina
0
trocero
(04.02.09)
vallaha model filan bilemeyeceğim de evde benden çok daha büyük olan bir matkap var. daha bir kere teklediğini bilmem. benden büyük olduğuna göre de en az 26 yaşında demek oluyor bu.

edit: lan markasını yazmamışım. bosch marka.
0
teritori
(05.02.09)
black and decker kullaniyorum gayet memnunum...zamanında bauhaus da 50-60 liraya almıştım. Matkabın watt ı kadar uc değişiminin el ile yapilip yapilamayacağı da önemli. anahtar ile yapilanları tercih etmeyiniz.
0
ned flanders
(05.02.09)
(6)

msnde yazismalari kaydet secenegi aktif olmasa dahi bu yazismalara ulasmanin bir yolu var midir?

messenger
Notebook'umda Msnin versiyon2009'u yuklu. Yazismalari kaydet secenegi aktif degil. Fakat buna ragmen msn yine de bir yerlerde log file yaratiyor mudur? Acikcasi yazismalarima birileri ulasabilir mi diye merak ediyorum.Cunku bu sirket bilgisayari ve yazismalarima kimsenin ulasmasini istemiyorum ama b
Notebook'umda Msnin versiyon2009'u yuklu. Yazismalari kaydet secenegi aktif degil. Fakat buna ragmen msn yine de bir yerlerde log file yaratiyor mudur?
Acikcasi yazismalarima birileri ulasabilir mi diye merak ediyorum.Cunku bu sirket bilgisayari ve yazismalarima kimsenin ulasmasini istemiyorum ama bugunlerde nedense biraz paranoya yasiyorum.Bunu yapabilen yazilimlar var midir? Yani illaki vardir ama eger makinamda yukluyse nasil bulabilirim onlari? Yani PCde herhangi bir takip programi olup olmadigini nasil anlayabilirim?Yada bu yazilimlar kuruldugu tarihden onceki bilgilerede ulasabiliyormu? Yani diyelim ocakda pcye boyle yazilim yuklendi ocaktan onceki aylara dair geriye donuk bilgileride bulabilirmi? Tek derdim msndeki yazismalarima kimsenin ulasamadigindan emin olmak.
yardimci olursaniz sevinirim...
0
messenger
(04.02.09)
Bilgisayarında her şeyin güvenliğini sağlasan bile sistem yöneticisi keyfi veya patron güdümlü olarak internet aktiviteni gözlüyor olabilir. Olmuştur, olacaktır da. İletişiminin gizliliğini önemsiyorsan ya iş yerinden ve kendine ait olmayan networklwerden internete erişmeyeceksin ya da encryption seçeneklerini araştırıp kullanacaksın.
0
kurukafa
(04.02.09)
kişisel bilgisayarını ve evindeki internetini kullanabilirsin özel yazışmaların için. çok küçük bir işletme değilse büyük ihtimalle işyerinde yaptığın herşey kaydediliyordur.
0
emrag
(04.02.09)
cevaplar icin sagolun
ama sirket networkunu kullanmiyorum bendeki notebook sirketin bana verdigi ama evimde tuttugum bi nb. yani is saatleri ve gunleri disinda herhangi bi sorun olursa uzaktan erisip bakmam icin. Ofisimde baska bi bilgisayarim var ve sıkıntım onunla ilgili degil. Ama ara ara bu notebooku guncellenmesi icin sistem yoneticilerine veriyorum. O zamanlarda bilgisayarin bende oldugu zamanlarda kayit edilmis birseyleri kurcalarlarmi diye supheleniyorum.
ikincisi hanimim bilgi islemci ve isinde gercekten iyi. Kontrol amacli bazi yazilimlar kurmus mudur diyede merak ediyorum. Ama boyle bir durum varsa bilgisayarda nerede ve ne aramam gerektigini bilmiyorum
Yardimlardan oturu simdiden tesekkurler
0
🌸messenger
(05.02.09)
hayır yaptığın yazışmalar bilgisayara kaydedilmiyor. eğer notebooka takip için yazılım yüklenirse yüklendiği tarihten önceki bilgilere ulaşılamaz.

lakin bir de şöyle bir şey var;
www.nethaber.com
0
nickini vermek istemeyen suser
(05.02.09)
Bilmek istedigimde tam boyle birseydi..
Peki bilgisayara yuklenmis boyle filtreleme yada casusluk yapan tum hareketleri filan kaydeden bir yazilim varsa onu nasil bulabilirim? Eminim cok iyi gizleniyordur ama illaki bulmanin bir yolu vardir degilmi?
0
🌸messenger
(05.02.09)
"bilgisayarda gizlenmiş yazılımlar nasıl bulunur?" gibisinden yeni bir soru aç bence.
0
nickini vermek istemeyen suser
(05.02.09)
(2)

görev çubuğu bozuldu

flame of feanor
pencereler açık olmasına rağmen görev çubuğunda gözükmüyor. pc ilk açıldığında sorun yok ama bir kaç saatlik kullanımdan sonra kendi kendine kayboluyor. yeniden başlatınca sorun düzeliyor ama işkence... var mıdır çözümü? resim ekte.
pencereler açık olmasına rağmen görev çubuğunda gözükmüyor. pc ilk açıldığında sorun yok ama bir kaç saatlik kullanımdan sonra kendi kendine kayboluyor. yeniden başlatınca sorun düzeliyor ama işkence... var mıdır çözümü? resim ekte.
0
flame of feanor
(04.02.09)
daha once hic gormemi$tim boyle bir $ey ama cali$tir komutuyla (windows tu$u+r) explorer.exe'yi cali$tirirsan belki bir faydasi olur.
0
astaroth
(04.02.09)
explorer.exe yamulmus. gorev yoneticisinden kapatıp acmak gere. bi de windoz cd si takıp repair edebilirsin.
0
bryan fury
(04.02.09)
(2)

kullanıcı karşılama ekranındaki okunmayan posta şeysi

kibritsuyu
efendim bilgisayarıma kullanıcı şifresi koydum. kullanıcı ekranı karşılıyor, şifre girince açılıyor. bilgisayarı açık bırakıp giderken de winlogo+L yapıp o ekrana geçirtiyorum ki girmek isteyen giremesin.lakin şöyle salak bir şey var. bu ekranda "4 program çalışıyor" ve "165 okunmamış posta iletisi
efendim bilgisayarıma kullanıcı şifresi koydum. kullanıcı ekranı karşılıyor, şifre girince açılıyor. bilgisayarı açık bırakıp giderken de winlogo+L yapıp o ekrana geçirtiyorum ki girmek isteyen giremesin.

lakin şöyle salak bir şey var. bu ekranda "4 program çalışıyor" ve "165 okunmamış posta iletisi var" diyor. 164 ileti falan yok birader. anladığım kadarıyla msn'deki hotmail hesabımın okunmayanlarını söylüyor ama orada da 164 değil 85 mail var.

tercihim hiç söylemesin. kullanmadığım bir mail hesabı o. neredeyse tamamı gereksiz forwardlar. kaç okunmayan ileti olduğunu falan söylemesin orada ne lüzum var. kaldırmanın yolu var mıdır?
0
kibritsuyu
(04.02.09)
(bayadir xp kullanmiyorum ama) yanli$ hatirlamiyorsam tuneup utilities ile kaldirilabiliyordu. login screen'ini duzenleyebiliyorsun, o tarz secenekler de olmasi lazim.
0
sourlemonade
(04.02.09)
o kadar çok alıştım ki buraya, google'dan önce buraya sordum, google'dan bulabileceğim hiç aklıma gelmemişti. bi yazdım zart diye çıktı. regedit'ten ayarlanıyormuş. ayrıca yüzmilyon kişi oturum açmış buradan. onlaın hepsini hafızasında tutarmış meğer. o yüzden fazla gözüküyormuş.
0
🌸kibritsuyu
(04.02.09)
(1)

vista acılırken kullanıcı sorma bolumunde ekrana cizgi cizgi siyah seritlerin gelmesi

karapage
baslık baya hallice oldu. ama anlatayım yine de.şimdi power tusuna basıyoruz. bekliyoruz bi muddet. sonra kullanıcı sorma menusu varya. orda sağdan soldan siyah seritler cıkıyor. fakat akabinde bu seritler 1 sn filan gozukuyor sonra her sey normale donuyor. her zaman da olmuyor bu olay . kafasına es
baslık baya hallice oldu. ama anlatayım yine de.
şimdi power tusuna basıyoruz. bekliyoruz bi muddet. sonra kullanıcı sorma menusu varya. orda sağdan soldan siyah seritler cıkıyor. fakat akabinde bu seritler 1 sn filan gozukuyor sonra her sey normale donuyor. her zaman da olmuyor bu olay . kafasına esince yani.
sebebi ne olabilir?
0
karapage
(04.02.09)
sebebini bilmiyorum da bende de oluyor. hp pavillon serisi.
0
brkylmz
(04.02.09)
(6)

siteye girişi engellemek

joehigashi
evet durum budur. porno siteler değil belli bir siteyi google'dan girildiğinde ve explorer'da ismi yazıldığında girişini nasıl engelleyebilirim ? Yani kullanıcının o siteyi açtığında kocaman bir beyaz sayfa ve hata mesajı ile karşılaşması için ne yapmam gerekir ? Bu işin programsız bir çözümü varsa
evet durum budur. porno siteler değil belli bir siteyi google'dan girildiğinde ve explorer'da ismi yazıldığında girişini nasıl engelleyebilirim ? Yani kullanıcının o siteyi açtığında kocaman bir beyaz sayfa ve hata mesajı ile karşılaşması için ne yapmam gerekir ? Bu işin programsız bir çözümü varsa çok mutlu olurum
0
joehigashi
(04.02.09)
moroff
(04.02.09)
yanlış anlattım galiba.. Mesele programsız bir şekilde işi halletmem eğer program varsa bile o kullanıcının '' vaay site kapanmış galiba '' diyeceği görünmez bir program olması.. Host dosyasından işi kısmen çözdüm ama bu seferde giren google önbellekten giriyor.. Peki google önbellekten de sitenin açılmasına izin vermiyecek çalıştığı, kurulduğu belli olmayan bir program var mı ? Ya da ilk baştaki k9 bu tarz bir program mı ?
0
🌸joehigashi
(04.02.09)
internet explorer'a gir, seçenekler/içerik. oradan etkinleştir. oradan çıkan ekranda istersen sadece şu siteye girilmesin diye ayarla, istersen sadece şu siteye girilsin diye.
0
abtash
(04.02.09)
programsiz en iyi soyle yapilir.

c:\windows\system 32\drivers\etc\ klasorundeki host dosyasini acarsin.

salladimbirsite.com 127.0.0.1
84.44.114.44 127.0.0.1 gibi atarsin.
ve hatta iis kurup hata sayfasina yonlendirebilirsin (127.0.0.1/hatasayfasi.html)

tabii bu sadece o bilgisayarda gecerli bir cozum. obur turlu agda yapmak isterseniz bazi modemler buna imkan taniyor (orn: airties)
0
entrapmen
(04.02.09)
amacım zaten tek bir bilgisayarda ama bu yöntem google önbellekten siteye girilmesini de engelliyor mu ?
0
🌸joehigashi
(04.02.09)
entrapmen soyledigi yontemi vista da yapamazsin, yemiyo.
0
ne nicki be
(04.02.09)
(2)

Masa Bilgisayar

arkakose
Arkadaşlar şöyle orta halli bir masa üstü bilgisayar için çok değerli tavsiyelerinizi merakla bekliyorum...
Arkadaşlar şöyle orta halli bir masa üstü bilgisayar için çok değerli tavsiyelerinizi merakla bekliyorum...
0
arkakose
(04.02.09)
bu ayki oyungezerde 300 küsür dolara GTA IV bile oynanabilen bir masaüstü sistem toplamışlar. Şimdi yanımda değil dergi akşam eve gittiğimde yardımcı olabilirim.
0
teritori
(04.02.09)
orta halli derken ne icin orta halli? oyun olarak kabul edersek;

pixxtra.com
veya amd x2 de dusunebilirsiniz. fiyat biraz duser.
0
entrapmen
(04.02.09)
(2)

Email gonderirken "iptal"e bastim, ne oldu?

wpi
Gmail'den bir email yazip "gonder"e bastim. Gittigi belli olup ekran degismeden once "iptal"e bastim. Gmail bana emailin gitmedigini soyledi. Ama hedef adreslerden birine gittigini biliyorum. Obur adrese de kesin gitmis midir? Yoksa gitmemis olma ihtimali var mi?(Baslikta soruyu ozetlemeye kalkinca
Gmail'den bir email yazip "gonder"e bastim. Gittigi belli olup ekran degismeden once "iptal"e bastim. Gmail bana emailin gitmedigini soyledi. Ama hedef adreslerden birine gittigini biliyorum. Obur adrese de kesin gitmis midir? Yoksa gitmemis olma ihtimali var mi?

(Baslikta soruyu ozetlemeye kalkinca cok yavan oluyormus, ben bugun bunu gordum)
0
wpi
(04.02.09)
sent box'inda duruyorsa gitmistir.
0
compumaster
(04.02.09)
sente bakmak aklima gelmedi hakkaten. sanirim gmail "tamam iptal ettim" dedigi icin. ama duruyormus orda. tesekkurler.
0
🌸wpi
(04.02.09)
(3)

bilgisayar tavsiyesi

egilincecataligozukmeyenentelmuslukcu
http://www.hepsiburada.com/productDetails.aspx?Categoryid=34&Productid=bd52581http://www.hepsiburada.com/productDetails.aspx?Categoryid=986&Productid=bd50081nasıl iyi mi bunlar fiyata göre?
www.hepsiburada.com

www.hepsiburada.com

nasıl iyi mi bunlar fiyata göre?
0
egilincecataligozukmeyenentelmuslukcu
(04.02.09)
bence bilgisayar pek iyi değil. o paraya daha iyi bir şey toplayabilirsin diye düşünüyorum. parçalar konusunda fikrin yoksa donanım haber gibi sitelerden sistem tavsiyelerine bakabilirsin.
kolay gelsin.
0
samanliktaki zuhtu
(04.02.09)
monitör iyi de ekran kartından bahsedilmemiş.

monitörü al ama kasayı bi daha düşün, hatta alma, o fiyata cillop gibi kasa olur o sisteme göre.
0
abtash
(04.02.09)
22 inch al. bu devirde her türlü gideri var.
kasada ekran kartı dandirik.
forum.donanimhaber.com sana cok faydali olur. orda hem guncel donanim tavsiyeleri hem de fikir alabileceğin bilgili kişiler var. bana sorarsan toplama yap.
0
karapage
(04.02.09)
(1)

google earth

2enkucukasalsayidir
google earth üm hep gece gösteriyor. güneş e tıkalyınca bi çubuk çıkıyor ordan saati ayarlıyıorum fayda etmiyor.
google earth üm hep gece gösteriyor. güneş e tıkalyınca bi çubuk çıkıyor ordan saati ayarlıyıorum fayda etmiyor.
0
2enkucukasalsayidir
(04.02.09)
gallery kısmındaki Nasa sekmesindeki tiki kaldırın.
0
pascha d
(04.02.09)
(4)

DVD filme SRT altyazıyı eklemek... (encore formatı da olur)

gorunen koyun gorunmez kilavuzu
Elimizde kusurlu bir altyazıya sahip bir DVD film vardı.Biz buna en baştan düzgün bir şekilde altyazı yaptık Subtitle Workshop ile...SRT, Adobe Encore vs. her türlü formata çevirebiliyoruz bu altyazıyı, ama bir türlü bu altyazıyı DVD'nin içerisine gömemedik. Ne yapmalıyız yahu?
Elimizde kusurlu bir altyazıya sahip bir DVD film vardı.
Biz buna en baştan düzgün bir şekilde altyazı yaptık Subtitle Workshop ile...
SRT, Adobe Encore vs. her türlü formata çevirebiliyoruz bu altyazıyı, ama bir türlü bu altyazıyı DVD'nin içerisine gömemedik. Ne yapmalıyız yahu?
0
gorunen koyun gorunmez kilavuzu
(04.02.09)
Pinnacle Studio ya da benzeri bir program ile yapabilirsin...
benzerleri için:
(bkz: 47340)
0
late viper
(04.02.09)
ayrica surasi da isine yarayabilir;
forum.divxplanet.com
0
entrapmen
(04.02.09)
abicim ham görüntü yok elimizde, bildiğin DVD çıkmış hali. oluyor mu ki yine de?
0
🌸gorunen koyun gorunmez kilavuzu
(04.02.09)
illa dvdde izlemek zorunda değilsen filmi riple divx olarak sonra subtitle workshop ile altyazıyı sekronla ve izle, ama orjinal dvd formatında ve düzgün alttazılı olsun dersen dvd authoring programları ile altyazıyı ekleyip dvdye yazabilisin. ücretsiz bir authoring programı için
www.dvdstyler.org
0
edip
(04.02.09)
(2)

tracing de ne ola

zittirulp
az önce pc de kullanıcı klasörumde, tracing diye bir klasör gördüm. içinde "WindowsLiveMessenger-uccapi-0.uccapilog" diye garip uzantılı bir dosya ve "wppmedia" diye boş bir klasör var. tracing i görünce kıllandım istemeden daha önce böyle bir klasör yok diye hatırlıyorum. konu hakkında bilgi vereb
az önce pc de kullanıcı klasörumde, tracing diye bir klasör gördüm. içinde "WindowsLiveMessenger-uccapi-0.uccapilog" diye garip uzantılı bir dosya ve "wppmedia" diye boş bir klasör var. tracing i görünce kıllandım istemeden daha önce böyle bir klasör yok diye hatırlıyorum. konu hakkında bilgi verebilecek varmı. (google da arattım evet. ama tr de sadece benim başıma gelmiş sanırım.)
0
zittirulp
(04.02.09)
"I actually have a few (Microsoft) apps which are using that Tracing folder, like Live Meeting
and they're certainly not in beta."

Windows Live 9 yuklediyseniz onla olusuyor anladigim kadariyla. Bir de yukarida sayilan programlardan bazilariyla. O klasoru MS'in programlari kullaniyormus.

Daha fazla arama sonucu icin;
www.google.com.tr
0
entrapmen
(04.02.09)
bende de var rahatsiz ediyorsa gizli yap sen de benim gibi ;)
0
samfisher
(04.02.09)
(2)

nero - dvd yazma tarihi

cruor
nero, dvd'nin yazıldığı sistemin tarih-saat bilgilerini dvd'de bi yerlere gömüyor mu?bi şekilde dvd'nin ne zaman yazıldığını öğrenmek mümkün mü?:: Nero InfoTool göstermiyor.:: DVD'nin içindeki dosyaların oluşturulma değiştirilme tarihleri de işimize yaramıyor.
nero, dvd'nin yazıldığı sistemin tarih-saat bilgilerini dvd'de bi yerlere gömüyor mu?
bi şekilde dvd'nin ne zaman yazıldığını öğrenmek mümkün mü?

:: Nero InfoTool göstermiyor.
:: DVD'nin içindeki dosyaların oluşturulma değiştirilme tarihleri de işimize yaramıyor.
0
cruor
(04.02.09)
vala yazılan recorder ın id sini fln bile gomuyor ıcıne ama bulacak bi arayuz lazım.
0
bryan fury
(04.02.09)
ancak yazarken labet bölümünde ekle dersen ekler onun haricinde ben de aramıştım zamanında yok malesef.
0
edip
(04.02.09)
(7)

Dunyanin en pahali maddesi = anti madde (antimatter)

ermanen
dunyanin en pahali maddesi olan anti maddenin 1 grami 62.5 trilyon $ imis. nedenini de uretimi zor oldugu icinmis, partikul ivmelendiricide tek seferde birkac tane atom olusturulabiliyormus anca ve bu ivmelendiriciye diger kullanimlar icin de ragbet cokmus. CERN'e gore 1 nanogram uretimi de birkac y
dunyanin en pahali maddesi olan anti maddenin 1 grami 62.5 trilyon $ imis. nedenini de uretimi zor oldugu icinmis, partikul ivmelendiricide tek seferde birkac tane atom olusturulabiliyormus anca ve bu ivmelendiriciye diger kullanimlar icin de ragbet cokmus. CERN'e gore 1 nanogram uretimi de birkac yuz milyon isvice frangiymis. E anladik tamam da burda bu kadar pahali yapan durum nedir tam anlamadim, bu ivmelendirici icin enerji (elektrik midir artik neyse) cok mu gidiyor, onun parasini cikarmak icin mi, e cok olsa bile bu kadar mi cok olur, bu abarti rakam nasil cikabiliyor? Madem bu kadar pahali olusturma o zaman, sinirlendirdiler beni yahu durduk yere...

edit: tamam yatistim, banane sanki, uretsinler, belki insanliga faydali birsey yaparlar...

edit2: dunyanin uc noktalari bir kere daha akla geliyor burda, biri acliktan oluyor, biri birkac milyon dolarlarla anti madde yapiyor. neyse zaten dusundukce bir suru ornek cikar, hayat boyle birsey iste...
0
ermanen
(04.02.09)
Yanlış bilmiyorsam, medeniyetin keşfedebildiği en büyük enerji kaynağı. Bu yüzden bu kadar pahalı.
Haa bir de, bu naneyi depolamak oldukça güç. Çünkü dünya üzerinde hemen hemen herşeyle tepkimeye girip, onları yutabilme özelliğine sahip.
Bir belgeselde görmüştüm, toplu iğne başı kadar bir karşıt madde yaratmayı başarmışlar amcamlar. Çevresiyle tepkimeye girmesin diye, basınçlı cam bir tüpün içinde muhafaza ediyorlardı. Basıncın etkisiyle karşıt madde havada asılı şekilde duruyordu, tüpün kenarlarına falan değmiyordu.
0
punkertifo
(04.02.09)
(bkz: lost)
(bkz: dharma)
0
ne nicki be
(04.02.09)
Oha o paraya Afrika'daki açlar kaç kilo havyar yer insafsızlar.

Bu arada antimaddenin hala teoride kaldığını sanıyordum, gerçekten üretildiğini bilmiyordum. Şimdi gidip kendimi müthiş teknolojik gelişmelere hazırlamam lazım.

Oha lan adamlar antimadde üretmişler. Startrek gibi.
0
mabl
(04.02.09)
leptonlara kadar iner bu iş. üretimi, insanlık tarihinin en çok üzerinde uğraştığı olaylar sonucu gerçekleştiriliyor.

Six-Quark Theory'e bir bak derim ben.
0
deckard
(04.02.09)
bizim abi vardı, faselis civarında kaçak ticaretini yaptığından yatıyo şimdi Hadronun içinde. tööbe yarappim.
0
frank n furter
(04.02.09)
o Kessel Run'ı yapan abi değil mi o kaçakçı abi?
0
gerrain
(04.02.09)
bir de bilimsel muhabbetlerde "o kadar parayı boşa harcıyoruz olum o parayı fakirlere versinler" mantığından uzaklaşmak gerekir. şimdiye kadar bilime teknolojiye olan yatırımla afrikayı doyursaydık herhalde hala balonla at arabasıyla geziyorduk efem.

asıl şunu demek gerekebilir "o kadar silaha verilen parayla o kadar siyo maaşıyla sikik reklam bütçelerine harcanan parayla afrikayı bırak doyurmayı obez yapardık"
0
zbam
(04.02.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.