Giriş
(6)

windows server kurulumu hakkında

sokak cocugu
windows server kuracağım da active directory, dns server, dhcp server.. hepsini yazmıyım şimdi bütün bilgisayarlarda aynı ayarı mı kullanmam lazım. misal dns serveri kurarken ip falan giriyosun ya her bilgisayara farklı bi ip mi atamam lazım. konuya vakıf arkadaşlar yardımcı olabilirse müteşekkir ol
windows server kuracağım da active directory, dns server, dhcp server.. hepsini yazmıyım şimdi bütün bilgisayarlarda aynı ayarı mı kullanmam lazım. misal dns serveri kurarken ip falan giriyosun ya her bilgisayara farklı bi ip mi atamam lazım. konuya vakıf arkadaşlar yardımcı olabilirse müteşekkir olurum..
0
sokak cocugu
(10.02.09)
Kaç tane win server kuracaksin bilmiyorum ama; tabiki her bilgisayarin ip adresi farkli olacak. Istersen tek bilgisayara birden fazla ip adresi tanimlayabilirsin.

Daha baska sorularin varsa sorabilirsin ayrica.
0
trimpot
(11.02.09)
teşekkürler trimpot.. tek bilgisayara birden fazla ip tanımlamasını nasıl yapıcam. misal active directory kurarken tcp/ip ayarlarında kendi bilgisayarımın

ip adresi: 192.168.1.100
subnet mask:255.255.255.0
default gateway:192.168.1.1

prefered dns server: 192.168.1.100

şeklinde. diğer bilgisayarlarda sadece ip adresi mi yoksa diğerlerini de değiştirmem lazım. subnet mask, default gatew.. gibi. yardımın için saol.
0
🌸sokak cocugu
(11.02.09)
Soruyu yeni gördüm, kusura bakma.

Bir bilgisayara birden fazla ip adresi tanimlamak için: ag ayarlarindan özelliklere, oradan tcp/ip'ye, oradan gelismis'e girip ekle bölümünden istedigin ip adresini girebilirsin.

subnet mask ve default gateway her ag mantiginda oldugu gibi, diger pclerde de ayni olmali evet.
0
trimpot
(12.02.09)
eyvallah makbule geçti. birden falz ip atamak ne gibi avantajlar sağlar zararı var mı ..
0
🌸sokak cocugu
(12.02.09)
Herhangi bir zarari yok. Gerçi 2'den fazla ip atamaninda bir anlami yok. Zaten ip bloklari 10..11..12..13... diye gider. NS olarak bu ip adreslerini tanimlayacaksiniz. Ag üzerinde baska bir serverda olmamasi gerekiyor tabiki.
0
trimpot
(13.02.09)
çok saol trimpot yardımların için, aklımı aldın vallahi, aklımdaki soruları yani, eyvallah.
0
🌸sokak cocugu
(13.02.09)
(2)

wireless router internet çoğaltma

efruz
1. wireless router kısaca nedir.2. wireless modemler de bu işi görür mü.hikayem: eve ethernet ile gelen internet var, iki notebook var. biri internete giriyor biki bakıyor olmuyor.adhoc ile geçici bağladım paylaştım ama sorunlu her seferinde ayrı kurmam gerekiyor bi giriyor bi bağlanıyor bi internet
1. wireless router kısaca nedir.
2. wireless modemler de bu işi görür mü.

hikayem: eve ethernet ile gelen internet var, iki notebook var. biri internete giriyor biki bakıyor olmuyor.

adhoc ile geçici bağladım paylaştım ama sorunlu her seferinde ayrı kurmam gerekiyor bi giriyor bi bağlanıyor bi internet paylaşamıyor hasta oldum.

ethernet rouer alsam bi kaç ay sonra ayrılacağım bu evden elimde kalacak 20 lira falan.
wireles modem alsam hakeza.

acaba bi kablosuz modem alsam onu şu anda router olarak kullanabilir miyim. telefon hattı yok ethernetten geleni paylaşır, ilerde de kendi evimde normal modem olarak kullanabilir miyim

ya da daha pratik öneriniz nedir
0
efruz
(10.02.09)
bi access point alıp sorunu çözebilirsiniz.

www.vatanbilgisayar.com
0
alan shearer
(10.02.09)
hikaye şu, ethernetle gelen internetimi öyle bi paylaşayım ki, ettiğim masraf ilerde tek başıma internete girdiğimde araya gitmesin.

kablosuz modemlerin girişi telefon hattı, eve telefon cekince kullanılıyor, ethernet girişi var mı, ethernetle internet girsin 2-3 kişi kablosuz bağlansın, evime gittiğimde de o modemi götüreyim telefon hattı bağlayayım ben gireyim

@alan shrearer tam bu noktada yetişti, o kadar para verip alırsam, ilerde işime yaramayacak. evimde modem ile bağlanacağım kendim
0
🌸efruz
(10.02.09)
(1)

cross ethernet kablosunu evdeki imkanlarla normale cevirmek

jay kay
tornavida, maket bicagi, parmak gucu vesaire ile mumkunmu bu yoksa illa o bunlarin ucunu acan alettenmi gerekiyo bi saattir ugrasiyorum o plugi acamadim elimle ve maket bicagim ile
tornavida, maket bicagi, parmak gucu vesaire ile mumkunmu bu yoksa illa o bunlarin ucunu acan alettenmi gerekiyo bi saattir ugrasiyorum o plugi acamadim elimle ve maket bicagim ile
0
jay kay
(10.02.09)
ortadan kesip normali crossa çevirirmiş gibi yapıp tam ters işlemi gerçekleştireceksin.
0
mortifera
(11.02.09)
(13)

[ekşi duyuru] ekşi duyuru'da free tagging / serbest etiketleme mümkün olsa?

loststone
ne diyorsunuz bu konuda yoldaşlarım?
ne diyorsunuz bu konuda yoldaşlarım?
0
loststone
(10.02.09)
etiketleme derken?
0
desdinova
(10.02.09)
last.fm'deki gibi, kullanıcılar soruları tag'leyebilse böylece keyword'lerle soru arayabilelim demek istiyor loststone. valla compumaster'a sormak lazım en nihayetinde. belki sadece yazarlara tagging (etiketleme) serbest olabilirse abuse edilmeden kullanılabilir.
0
deckard
(10.02.09)
güzel olur tabi.
0
ozdek
(10.02.09)
arama olayını çok daha faydalı yerlere taşır, güzel olur.


mesaj çok olsun ki, çok istediğimiz anlaşılsın diye yazdım işte.
0
abtash
(10.02.09)
10 numara olur.
0
flawless victory
(10.02.09)
böyle en üstte de en çok girilen konularla ilgili girilme sayısına göre büyüklü küçüklü yazan linkler olsa "word sayfa numaralama", "yemekteyiz", "pegii pegii huuu diyen şarkı" falan şeklinde. siteye giren ilk onu görse, soruyu yazmadan oradan tıklayıp benzer sorulara ulaşsa.
0
kibritsuyu
(10.02.09)
yapilabilir. bunu da not edeyim.
ama abuse edilebilitesi cok yuksek.
0
sourlemonade
(10.02.09)
dediğim gibi, sadece yazarlar tag'leyebilse abuse edilmez bence, ya da en azından bition'daki gibi (ama daha kalabalık) bir ekip kurulabilir vs.
0
deckard
(10.02.09)
benzer bir istek gelmisti sanirim. ama bu serbestligi pek anlayamadim. bitionda tagger'lar var mesela moderatorlerin yaninda onlar da mi olsun istiyorsunuz anlamadim? yoksa herkes taglesin mi istiyorsunuz? eger ikincisini soyluyorsaniz, assert h'in dedigi gibi abuse olabilir fazlasiyla.
0
katafalk
(10.02.09)
abuse etmeyecek kisiler tarafindan olsa olur iste, ama arama kismi gelistirilirse daha da sukela olur bence..
0
ermanen
(10.02.09)
i love it that way.

tag: backstreet boys, şarkı, şarkı sözü

modunda ise, i love it that way. aman tanrım kısır döngü.
0
artful dodger
(10.02.09)
bence de güzel olur aslında yapılabilirse. bition'daki gibi ekip de kurulabilir.
0
sanal uyku
(11.02.09)
ne kadar sade o kadar iyi gibi ama bilemedim.
0
desdinova
(11.02.09)
(2)

[google apps] / [google takvim] / [google calendar] paylaşılan takvimler için toplu anımsatma göndermek mümkün mü?

loststone
şimdi bunu da şöyle ifade edeyim:benim dükkanda birkaç kişi var çalışan. bunlarla takvim paylaşıyoruz. ben bi etkinlik eklediğim ve paylaştırdığım zaman, hepsinin takviminde yer alıyor.ama ayarladığım anımsatma özellikleri yalnızca bende geçerli oluyor. esemes, popap, imeyl bunlardan herhangi birini
şimdi bunu da şöyle ifade edeyim:

benim dükkanda birkaç kişi var çalışan. bunlarla takvim paylaşıyoruz. ben bi etkinlik eklediğim ve paylaştırdığım zaman, hepsinin takviminde yer alıyor.

ama ayarladığım anımsatma özellikleri yalnızca bende geçerli oluyor. esemes, popap, imeyl bunlardan herhangi birini yahut hepsini diğer paylaştırdığım arkadaşlar alamıyor.

var mıdır onlara da anımsatma şeysini şeyetmenin yolu?

olsa şahane olcek.

premium'unda var mı lan yoksa?
0
loststone
(10.02.09)
hayır bunu yapma imkanı yok.
herkes kendi hatırlatma ayarlarıyla alıyor takvim alarmlarını.
0
green green curly fries
(10.02.09)
Outlook yapıyor hatırlatmayı ama blackberry ya da pc de kullanmak lazım. google bunu şu anki bilgimizle yapmıyor. Gerçi ben gmail de exchange özelliği de yok diyordum ama açmışlar meğer. google işte yapıyor böyle şirinlikler fazlasıyla.
0
ozdek
(10.02.09)
(3)

[google apps] maillerin tümünün forward edileceği bir adres tanımlanabilir mi?

loststone
şimdi şöyle anlatayım:bi müşteriye google apps kurdum. dükkanın yöneticisi olan ağır abi, tüm hesaplara ait tüm maillerin kendisine de forward edilmesini istiyor. yani toplamda 37 tane mail hesabı var. bu hesaplara gelen ve bu hesaplardan gönderilen tüm maillerin kendisinde de toplanması lazım. işin
şimdi şöyle anlatayım:

bi müşteriye google apps kurdum. dükkanın yöneticisi olan ağır abi, tüm hesaplara ait tüm maillerin kendisine de forward edilmesini istiyor. yani toplamda 37 tane mail hesabı var. bu hesaplara gelen ve bu hesaplardan gönderilen tüm maillerin kendisinde de toplanması lazım. işin yapısı gereği böyle bi şey var. özel hayat ihlali değil yani.

bunun bi yolu var mıdır? aradım ama bulamadım.
0
loststone
(10.02.09)
bu hesaplara gelen tüm maillerin bir kopyasını ayarlardan mail forwarding opsiyonu ile kendisine de yollatabilir. bunu için 37 hesabın tamamına bir kere girip manuel olarak ayarlaması lazım

veya

settings'den account tab'ı açılır
add account dendikten sonra 37 hesabın kullanıcı isimleri ve şifreleri pop3 ayarlarıyla birlikte tanımlanır, böylece gelen bütün mailler ağır abiye de gelmiş olur.
Ancak yine her hesapta, o hesaba POP ile erişilince ne yapılmasını soran bir ayar var (ayarlar altında) o ayarda "do nothing" işarlemek gerek.

ancak gönderilen her maili ağır abi ye gönderme seçeneği yok

allah ağır abi gibi patronlardan korusun
micro managment...
0
green green curly fries
(10.02.09)
google buna karşı olduğu için default olarak yapılamıyor. doruk.net yapıyor mesela bu hizmeti ;) green'in önerdiği ise bence 2 adet şirin alternatif ve başarılı buldum önerileni. şifrenin değiştirilememesi opsiyonu olsa güzel de adam kendi şifresini değiştirince pop3 kontrol olayı gümleyebilir. en güzeli forwarding meğer işin doğasında var.
0
ozdek
(10.02.09)
gönderileni kontrol edemezsin bu arada. bcc olarak eklemesi lazım herkesin patronu.
0
ozdek
(10.02.09)
(1)

windows update

zbam
windows updateleri yapmaya çalışınca (xp sp3 var) internet gideyor. mcaffee ile taradım bi şey çıkmadı. netcem?
windows updateleri yapmaya çalışınca (xp sp3 var) internet gideyor. mcaffee ile taradım bi şey çıkmadı. netcem?
0
zbam
(10.02.09)
Buna benzer bir olay başıma gelmişti. Aşağıdaki şekilde kurtulmuştum. Alıntıdır.

Go to
Control Panel > System > Hardware > Device Manager > View > Show Hidden Devices.

Scroll down to “Non-plug and Play Drivers” and click the plus icon to open those drivers.

Search for “TDSSserv.sys”
Right click on it, and select “Disable”

If you select Uninstall, it will install itself again when you reboot the system, so DON’T select Uninstall.

Restart your pc.

You can now update your Antirus/Malware/Rootkit softwares
0
liontrainer
(10.02.09)
(5)

Antivirus programı

cold12
bilgisayarımda hala kullandığım panda internet security programının kullanım süresi dolmuş.yenilemem gerekiyor.bu programı kullanmaya devam etsem mi yoksa önerebileceğiniz daha iyi program var mı????
bilgisayarımda hala kullandığım panda internet security programının kullanım süresi dolmuş.yenilemem gerekiyor.bu programı kullanmaya devam etsem mi yoksa önerebileceğiniz daha iyi program var mı????
0
cold12
(10.02.09)
emrag
(10.02.09)
sağ üst köşedeki "ara" kısmına "antivirüs" yazıp aratırsan tatmin edici sonuçlar çıkar diye düşünüyorum.
0
onurct
(10.02.09)
eset smart security

antivirüs, antispyware, güvenlik duvarı hepsi içinde.
kesinlikle öneririm, performans olarak da harika.

yanına da usb virüsleri için özel olarak usb disk security diye bi dalga var onu tavsiye ederim. hiç bi antivirüs'ün normalde yakalamdığı, bulaştıktan sonra uyardığı virüsleri daha kapıda siliyor.
0
abtash
(10.02.09)
abtash arkadaşımın dediği gibi eset nod 32 kullan. kaspersky, avira, avast, ashampoo kullandım en iyi verim nod32'den geldi..süresiz rar'ını bulabilirsin nette..
0
orion ares
(10.02.09)
avira premium internet security....
0
rosencruz
(11.02.09)
(1)

[web] Seçim kutusunda seçimin kalması

hanioluryabazen
bir php sayfasında bulunan seçimi yaptıktan sonra gönder tuşuyla veritabanından bir seçim yapılıyor. sonuç döndüğünde yapılan seçimin gösterilmesini istiyorum ancak ilk hali neyse yani ilk seçenek neyse o görünüyor. yapılan seçimin işlem sonrasında değişmemesini nasıl yapabilirim ?
bir php sayfasında bulunan seçimi yaptıktan sonra gönder tuşuyla veritabanından bir seçim yapılıyor. sonuç döndüğünde yapılan seçimin gösterilmesini istiyorum ancak ilk hali neyse yani ilk seçenek neyse o görünüyor. yapılan seçimin işlem sonrasında değişmemesini nasıl yapabilirim ?
0
hanioluryabazen
(10.02.09)
buldum tamam php select control diye aramak lazımmış. belki birilerinin daha işine yararsa şu adresten buldum: www.sitepoint.com
0
🌸hanioluryabazen
(10.02.09)
(3)

linux internet bağlantı sorunu

abtash
centos dağıtımını kullanan bir hoca var, daha önceden linux kullanarak internete girebiliyordu uzun süredir işi olmadığı için girmiyordu, geçen biraz karıştırdıktan sonra girmeyi denemiş ne yaptığını bilmiyor. şu an internet bağlantısı yok. ağ ayarlarına baktığımda, ethernet'İn yanında inactive yazı
centos dağıtımını kullanan bir hoca var, daha önceden linux kullanarak internete girebiliyordu uzun süredir işi olmadığı için girmiyordu, geçen biraz karıştırdıktan sonra girmeyi denemiş ne yaptığını bilmiyor. şu an internet bağlantısı yok. ağ ayarlarına baktığımda, ethernet'İn yanında inactive yazıyor aktif etmeye çalıştığımda yetkin yok diyor root olarak giriyorum, et bakalım diyorum bağlanılamadı fail1 falan diyor nedir sorun tam olarak.

dns'i falan görüyor kablo takılı diye, nasıl bir iş anlamadım.
0
abtash
(10.02.09)
netconfig'e girip eth0'i tekrar tanımlar mısın, hata vs veriyor mu, ne oluyor?
0
rygard
(10.02.09)
Sorunu çözer mi bilmiyorum ama wicd'i deneyebilirsiniz.
wicd.sourceforge.net
0
edge_nabby
(10.02.09)
şu an hocanın yanına gitmeye vaktim yok(üst katta gerçi ama) müsait olup denediğimde olumlu olumsuz yazarım buraya, teşekkürler.
0
🌸abtash
(10.02.09)
(6)

excel'in sildiği sıfırlar

yoldaki isaretler
excel hücre başındaki sıfırı siliyo ya, ben buraya posta kodu yazıcam diyosun yine siliyo bunu nasıl engelleriz?
excel hücre başındaki sıfırı siliyo ya, ben buraya posta kodu yazıcam diyosun yine siliyo bunu nasıl engelleriz?
0
yoldaki isaretler
(10.02.09)
Hücreleri seçip, sağ tuşla tıkla, Hücreleri Biçimlerdir'e gir. Sayı sekmesinden, Metin'i seç.
0
sheba and the albino girls
(10.02.09)
special'ın içinde post code var bir de. o da olur.
0
coffee and cigarettes
(10.02.09)
bunları excelde yapmıştım ama olmamıştı. galiba bug.
şimdi openofficele açtım onda da aynı hikaye.
0
🌸yoldaki isaretler
(10.02.09)
yazarken başına ' koyabilirsin.
0
desdinova
(10.02.09)
sayıyı yazdıktan sonra sonuna boşluk koy bir tane. o orayı metin olarak algılar, dünya daha güzel bir yer olur.
0
ben de bir gun yazar olurum belki
(10.02.09)
' (shift+2 q klavyede) koyarsanız içeriği metne çevirmiş olursunuz. faydalıdır.
0
ozdek
(10.02.09)
(6)

adaptör yalan oldu

longitudinale posteriore
laptopum fişe takılıyken birden pilde çalışıyor ibaresi gördüm. 2 senedir aktif kullandığım emektar laptobumun adaptörünün miadını tamamlaması fikri en acı opsiyon olarak aklımda beliren ilk şeydi. adaptörü elledim ateş gibi. lakin bir süre sonra soğumaya başladı.korktuğum başıma geldi, belli ki ada
laptopum fişe takılıyken birden pilde çalışıyor ibaresi gördüm. 2 senedir aktif kullandığım emektar laptobumun adaptörünün miadını tamamlaması fikri en acı opsiyon olarak aklımda beliren ilk şeydi. adaptörü elledim ateş gibi. lakin bir süre sonra soğumaya başladı.korktuğum başıma geldi, belli ki adaptör yalan olmuş. şimdi ben bu adaptörü bi elektrikçiye götürüp baktırayım mı yoksa direk yenisini mi alayım?

edit: dün gece başgösteren bu olayın akabinde az önce acaba?! şeklinde bir düşünceyle tekrardan adaptörü bilgisayarıma takmam akabinde alet çalıştı, temassızlık olduğu hususu geliyor bu durumda aklıma ama kabloların eklem yerlerinin elastikiyet sınırlarını zorlamama rağmen alet çatır çatır çalışmakta. buna mantıklı bir açıklaması olan var mıdır acep?
0
longitudinale posteriore
(10.02.09)
yapılsa bile tekrar edebilir ki yapılabilir bir şey olduğunu da zannetmiyorum.temizinden yeni al derim..
0
artikbenimdebirvolvomvar
(10.02.09)
önce bi baktır derim....laptop adaptörleri çok ucuz değil sanırım.belki daha karlı kurtulabilirsin.benim adaptör de yanmıştı ordan biliyorum..
0
rosencruz
(10.02.09)
hiç uğraşma yenisini al derim, zira bunların içinde trafo var ve o ömrünü tamamlamıştır. Tamirci de elindeki eski başka bi trafoyu takar ve orijinal gibi olmaz. laptopın zarar görebilir.
0
eeprom
(10.02.09)
istanbul'daysan karaköy'e in. oradaki 420 milyon elektrikçi dükkanından birine adaptörcüleri sor, sana muadil adaptör versinler ucuzcacık. tamirinden ucuza gelir.
0
dehri
(10.02.09)
tamir ettirmeyi denedim ama sonunda gidip yan sanayisini aldim. o da arizali cikti. alacaksan eger güvenilir bir yerden almani öneririm.
0
atmacaged
(10.02.09)
benim de başıma geldi hp nin orjinal adaptörleri ucuz olduğu için hemen gittim aldım bir tane. 65 ytl miydi neydi. risk almamak lazım böyle şeylerde sonra bir sorun çıkar bilgisayardan da olursun. aynı fikrim güç kaynakları için de geçerlidir.
0
ozdek
(10.02.09)
(4)

görünmeyen sabit disk

cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
bilgisayar sabit diski görmüyorsa ne yapılabilir? o mavi sayfadan ayarlarına da baktım, yok yani, olmuyor.yenisini mi almak lazım ki direk?
bilgisayar sabit diski görmüyorsa ne yapılabilir? o mavi sayfadan ayarlarına da baktım, yok yani, olmuyor.

yenisini mi almak lazım ki direk?
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(10.02.09)
virüstür herhalde. biosda gorebiliyorsan formatlarsın gecer bence, içindeki bilgileri kurtarmak istiyorsan da kutu falan alıp onu external'a çevirirsin, başka bir bilgisayara kopyalarsın.
daha önce başıma gelmedi, tamamen varsayımsal olarak konuştum, garanti veremem, üzgünüm
0
zubundy
(10.02.09)
sabit diskten jumper söktün mü? arkasındaki küçük, içi iletken plastikler şeylerden yani?
0
80 e 4
(10.02.09)
bios tan görebiliyorsan eğer;
xp kullanıyorsan birde:

başlat - ayarlar - denetim masası - yönetimsel araçlar a tıkla, oradan
bilgisayar yönetimi - depolama - disk yönetimi ne tıkla;
eğer bios ta gördüyse hard disk i burada da gösterecektir. mavi olanlar etkin yani kullanılabilenlerdir. diğeri görülüyorsa etkinleştirmek ya da format atmak gerekli
0
soul cancer
(10.02.09)
üflediniz mi?
0
samanliktaki zuhtu
(10.02.09)
(4)

Age of Empires II: Conquerors'da multiplayer oyunu save edemiyorum

tom_riddle
Error writing multiplayer data gibisinden bişeyler yazıyor hata mesajı olarak, sanırım rip oyun olduğundan böyle. bunun bi çözümü var mı bildiğiniz?
Error writing multiplayer data gibisinden bişeyler yazıyor hata mesajı olarak, sanırım rip oyun olduğundan böyle. bunun bi çözümü var mı bildiğiniz?
0
tom_riddle
(10.02.09)
oyun kurulan age of değil anladığım kadarıyla, kopyala yapıştırla bilgisayarına yukleyip oynadığın turdense, bildiğim kadarıyla save edilemiyor
0
zubundy
(10.02.09)
öyle de olabilir de, eskiden de rip versiyonu yüklü olmasına rağmen kaydedebiliyorduk. oyunu başka bir yerden tekrar yükleyince böyle oldu nedense.
0
🌸tom_riddle
(10.02.09)
ben de aynı şekilde oynuyorum ama kaydedebiliyorum.multiplayer oynadığın diğer kişiler ile aynı anda kaydetmen gerekli oyunu save and quit seçeneği olması lazım.ben de sürekli arkadaşlarımla oynuyorum ve bende ki oyunda aynı şekilde kopyala yapıştır şeklinde ama sorun çıkmadı pek...

edit:bu ne imla hatasıdır, anlatım bozukluğudur :)
0
benim de soyleyeceklerim var
(10.02.09)
kaydedebilmen lazım ama rip olunca izleyemiyodun sadece.
0
nihilanth
(10.02.09)
(1)

kablolu tv

pongiyen
yaklaşık bir buçuk aydır show tv kayıp. o kadar kanal arattırıyorum ama show tv yi bulamıyorum.. bir tek benim mi böyle bir sorunum var acaba? ne yapmam gerekli bir yardım edin lütfen.
yaklaşık bir buçuk aydır show tv kayıp. o kadar kanal arattırıyorum ama show tv yi bulamıyorum.. bir tek benim mi böyle bir sorunum var acaba? ne yapmam gerekli bir yardım edin lütfen.
0
pongiyen
(10.02.09)
Bende sorunsuz bir şekilde çıkıyor. Taratırken ATV'nin bir önünde, kanaldenin bir gerisinde. Kanal D yi açıp, geriye doğru taratmayı veya ATV yi açıp ileri doğru taratmayı deniyebilirsiniz.
0
skatheist
(10.02.09)
(5)

cute ftp alternatifi

abtash
cute ftp alternatifi tavisiyeleriniz bekliyorum. upload edene kadar canım çıkarıyor yok mu daha hızlı bir şey? arada verdiği hatalar da cabası. ya da şöyle yapsan daha hızlı ve sorunsuz yüklersin derseniz o da olur.
cute ftp alternatifi tavisiyeleriniz bekliyorum. upload edene kadar canım çıkarıyor yok mu daha hızlı bir şey? arada verdiği hatalar da cabası. ya da şöyle yapsan daha hızlı ve sorunsuz yüklersin derseniz o da olur.
0
abtash
(09.02.09)
firefox'un ftp eklentilerine bi bakın isterseniz.
0
deckard
(09.02.09)
(bkz: core ftp)

sade, üstüne tanımam.
0
cevaps
(10.02.09)
CuteFTP'nin üstüne tanimam ama Flash FXP'yi önerebilirim.

Bir de CuteFTP'de yasadigin sorun sanirim hizli dosya transferi sirasinda sunucu tarafindan engellenmen. bir nevi flood korumasi. bunu düzeltmek için global options bölümünden menüden connection'i tikla ve sag tarafta "global max..." ve "per site max..." degerini "1" yapip tekrar dene.
0
trimpot
(10.02.09)
fireftp

firefox'un bir eklentisi.
0
sinuzit
(10.02.09)
total commander canımdır.
0
darknum
(10.02.09)
(6)

3lu prize ikinciyi takinca ses cikmasi

jay kay
3lu prizde bilgisayar takili, 2. bisey taktigim an cizzz diye ince bi ses cikiyo nedir
3lu prizde bilgisayar takili, 2. bisey taktigim an cizzz diye ince bi ses cikiyo nedir
0
jay kay
(09.02.09)
toprak bağlantısı var mı üçlünün
0
tom_riddle
(09.02.09)
ses nerden çıkıyor? prizden mi?
0
kurukafa
(09.02.09)
uclunun ucundan geliyo ses. topragi varmi bilmiyorum. bilgisayarima zarar verme ihtimali varmi?
0
🌸jay kay
(09.02.09)
sanırım temassızlık var o yüzden taktığın zaman kıvılcım oluşuyor küçük çaplı.
0
oku oku yazar ol
(10.02.09)
Temassızlık var, ya kablonun giri$lerinde ya da fi$ yuvasinda..Icini actiginizda bakir levhalar olucaktir, prizin deliklerinin hizasinda, onlari da biraz kundiklerseniz düzelir.
0
Sir.Fitih
(10.02.09)
İçindeki kabloda gevşeklik vardır.
içini açıp düzeltebilirsin, aman fişten çıkarmayı unutma. Tamir etmezsen bağlı olduğu cihazı da bozabilirsin.
0
eeprom
(10.02.09)
(2)

işletim sistemi

sangria
selamlar,bilgisayarıma ubuntu + vista (ya da xp) kurmak istiyorum. - açılışta "hangisiyle açayım" diye kendiliğinden sorar mı yoksa bunun için ayrıca bir şey yapmam gerekir mi?- önce hangisini kurduğum bir şeyi değiştirir mi?
selamlar,

bilgisayarıma ubuntu + vista (ya da xp) kurmak istiyorum.

- açılışta "hangisiyle açayım" diye kendiliğinden sorar mı yoksa bunun için ayrıca bir şey yapmam gerekir mi?

- önce hangisini kurduğum bir şeyi değiştirir mi?
0
sangria
(09.02.09)
microsoft ürünleri kendinden başka olanlara şans tanımadığı için bootloader ı direk siliyor yani ubuntu önden kurarsan daha sonra tekrardan ugraşırsın. ubuntuyu sonradan kur. kurduktan sonra açılışta kaç saniye beklesin, müdahale olmassa öntanımlı olarak hangisi açayım felan değiştirmesi zor olmayan şeyler. ama ilk kurulu haliye 10 saniye bekliyor sonra ubuntuyu açıyor ama bu kısmı kafaya takma yani
0
genc irisi
(10.02.09)
system commander adında bi program var. açılırken ekrana bir arayüz çıkıyo oradan istediğini seçiyosun, önce hangisini yükledim, saniye derdi falan da yok.
0
sokak cocugu
(11.02.09)
(2)

iki bilgisayari test etmek

jay kay
ev arkadasimin quad core bilgisayari ile kendi imac imi kapistirmak istiyoruz. ayni seyi render yaptirip surelere bakicaz falan. hangi program ile nasil yapalim bunu?
ev arkadasimin quad core bilgisayari ile kendi imac imi kapistirmak istiyoruz. ayni seyi render yaptirip surelere bakicaz falan. hangi program ile nasil yapalim bunu?
0
jay kay
(09.02.09)
super pi diye bi proram var, mac versiyonu varsa eger x basamakli pi sayisini ne kadar surede hesapladigina bakabilirsiniz misal.

not: su adreste var gibi lakin denemedim ben

ocing3.free.fr
0
paradoxical
(09.02.09)
yalnız pi sayısının x. basamağını hesaplamak tamamen işlemci'ye ve belki çok az işletim sistemine bağlı.
yani pek kapıştırmış olmazsınız.
ben bilmiyorum ama belki sözlükte vardır diye bkz veriyorum. (bkz: 3dmark)
0
natnan
(10.02.09)
(2)

Google chrome 2

goksuyu
Betası çıkmış, ama chrome un sayfasında bulamadım. Var mıdır kullanan?bu haber; http://googlesystem.blogspot.com/2009/01/google-chrome-20-pre-beta.htmlbu da indirip kullanmak için bir şeyler; http://www.bildirgec.org/yazi/google-chrome-2
Betası çıkmış, ama chrome un sayfasında bulamadım. Var mıdır kullanan?

bu haber; googlesystem.blogspot.com

bu da indirip kullanmak için bir şeyler; www.bildirgec.org
0
goksuyu
(09.02.09)
Ayarlar bölümünden "google chrome hakkında" bölümüne gir, orad kısa bir süre güncelleştirme olup olmadığını tarayacak, daha sonra "tamam" de yükleyecektir kendisi.
0
derectus
(10.02.09)
comment'lerde su link var: cache.pack.google.com
0
sourlemonade
(10.02.09)
(3)

Yeni başlayanlar için torrent - demonoid

xenophobe
`yeni ba$layanlar için torrent` tadında özellikle demonoid üzerinden karde$e anlatır gibi anlatabilecek varmı?demonoid üyeliğim var sadece nası bi$eyler indirebilirim onu öğrenmek istiyorum.
yeni ba$layanlar için torrent tadında özellikle demonoid üzerinden karde$e anlatır gibi anlatabilecek varmı?

demonoid üyeliğim var sadece nası bi$eyler indirebilirim onu öğrenmek istiyorum.
0
xenophobe
(09.02.09)
opteron
(09.02.09)
kolaymı$. bir de e$zamanlı olarak hem torrent indirip, hemde sözlükte dola$mak istiyorum mesela. hızını ayarlamayı buldum ama en uygun değer nedir kaç yazmalıyım?
0
🌸xenophobe
(09.02.09)
1mbit için 100'e 22'de duruyor benim. torrent kullanım klavuzu başlığına bir şeyler yazdım az önce ona bak.
0
sanal uyku
(09.02.09)
(3)

epson dolu kartuşu boş görüyor

ali87
epson stylus Dx4450 model bir all in one printer var. kartuşları da yeni. tek başına fotokopi de çekiyor. ancak windows xp ve vista üzerinde kartuş boş göründüğü için yazdırma yapılamıyor. printer özelliklerinden bakıyorum tüm kartuşları boş gösteriyor. bu nedendir?
epson stylus Dx4450 model bir all in one printer var. kartuşları da yeni. tek başına fotokopi de çekiyor. ancak windows xp ve vista üzerinde kartuş boş göründüğü için yazdırma yapılamıyor.

printer özelliklerinden bakıyorum tüm kartuşları boş gösteriyor. bu nedendir?
0
ali87
(09.02.09)
kartuşlar dolduruldu mu ?
bizde de hp var.kartuş üzerinde bi çip var.doldurulduktak sonra o değişmediği için boş uyarısı veriyor ama yazma konusunda bir sıkıntı yok.belki benzer bi sorundur.
0
pisuvarasicanadam
(09.02.09)
yok yav daha yeni sıfır. kartuş dolu ki fotokopi çekiyor çok güzel hem renkli hem siyah beyaz.
0
🌸ali87
(09.02.09)
sanki yeni kartuştan sonra bir servise görünmesi gerekli diye hatırlıyorum. öyle ki bu sebeple epson alacakken vazgeçmiştim.
0
sutlu nescafe
(09.02.09)
(4)

Pes 2009 (soru)

ocanal
bilgisayarım da yuklu olan Pes 2009 u iki kişi karşilikli oynamak istiyoruz.Fakat elimizde tek joystick var.Yani bir kişi klavyeyi diger kişi ise joystick i kullanarak oynayabilir mi?tesekkurler.
bilgisayarım da yuklu olan Pes 2009 u iki kişi karşilikli oynamak istiyoruz.Fakat elimizde tek joystick var.Yani bir kişi klavyeyi diger kişi ise joystick i kullanarak oynayabilir mi?

tesekkurler.
0
ocanal
(09.02.09)
Oynayabilir.

Oyun içinde görmüyorsa joysticki, oyunun klasörü içindeki Settings.exe'den Controller bölümündeki Device seçeneğinde kullandığınız joysticki seçin.

Budur.
0
bitti
(09.02.09)
Settings.exe'den, controller 2'yi joystick olarak ayarlarsanız oynayabilirsiniz.
0
nartallo osvaldo
(09.02.09)
klavye ile oynanmıyor ya çok zor oluyor. çok da karışık oluyor zaten. joystick alın mis gibi karşılıklı atışın.
0
fundamental
(09.02.09)
çok teşekkürler halletim sayenizde.
0
🌸ocanal
(09.02.09)
(3)

ajax contact form um çalışmıyor (mail gönderilemiyor)

nihilanth
http://www.deneycopy.com/fiyatistek/index.phpsource : http://rapidshare.com/files/195943935/fiyatistek.rar.htmlanlayan biri nerede hata yapıldıgını söylerse çok sevinirim.(not . mail adresi dogru yazıldı, mail aktif)
www.deneycopy.com

source : rapidshare.com

anlayan biri nerede hata yapıldıgını söylerse çok sevinirim.

(not . mail adresi dogru yazıldı, mail aktif)
0
nihilanth
(09.02.09)
formda sorun yok. (kendi hostumda denedim, calisiyor)
buyuk ihtimalle sunucu desteklemiyor. hosting hizmeti aldiginiz yer ile görüsebilirsiniz.
0
trimpot
(09.02.09)
spam yapılmasın diye bir önlem olabilir. server sahibine mail atarsan örnek bir mail() fonksiyonu kullanımı gönderir.
0
emrag
(09.02.09)
çok teşekkür ederim. konuşacağım.

edit : şimdi denedim success dedi ilk defa ama maile baktım gelmemiş.. hmm biraz daha bekleyeyim bari.

edit 2 : sanırım google apps ile ilgili bi sorun. serverdan remote'a mail atamıyormuş.
0
🌸nihilanth
(09.02.09)
(5)

30 gb arşiv bölme

only
30-35 gb boyutunda karma bir arşivim var. bunu dvd'ye aktarmak istiyorum ama dvd için 4.7 gb'lık kısımları ben ayarlamıyayım program kendi yapsın ya da bir teknik söyleyin ki öyle yapayım. sadece dvd'ye o partı atayım. koca arşivi rar/zip/7zip/img/iso yapıp böldüreyim mi? kendi ayarlayan cd katalog
30-35 gb boyutunda karma bir arşivim var. bunu dvd'ye aktarmak istiyorum ama dvd için 4.7 gb'lık kısımları ben ayarlamıyayım program kendi yapsın ya da bir teknik söyleyin ki öyle yapayım. sadece dvd'ye o partı atayım. koca arşivi rar/zip/7zip/img/iso yapıp böldüreyim mi? kendi ayarlayan cd katalog tarzı program var mıdır? (arşiv harici diskte duruyor, ne olur ne olmaz belki bir gün gider diye yazmak istiyorum -gerçi dvdler de ömürlü uçup gidicek bir gün..-)
0
only
(09.02.09)
35 gb ise, alın 8-9 dvd, seçerek kendiniz yazdırın, bazı dvd'lerde 4.7 gb'ın hepsi dolmayacaktır ancak çok daha verimli olacaktır.
0
co2s2
(09.02.09)
Dosyaları dvd boyutlarında ayırmak zor geliyorsa, rar'layın. Winrar'da "depola" modunu seçin. Çok sürmez zaten rar'lamak.
0
edge_nabby
(09.02.09)
Ben kendiniz seçerek yapın derim, ama eğer bu zor geliyorsa, tüm arşivinizi rarlayın, bunu yaparken de 4.0GBlık parçalar halinde yapacak şekilde ayarlayın.
0
horselover fat
(09.02.09)
tüm arşivi rarlarsa bütün diskler olmadan içinden film izlemek falan mümkün olmaz. bu işi 6 cd film= 1 dvd olacak şekilde bölünerek yapılır en iyi. 350 mb lık dizilerde ise 12 bölüm alır bir dvd. kalan boşlukları dert etmeyin böylesi daha zahmetsiz ve acısız olur. bir dvd kaç para zaten değil mi?
0
ozdek
(09.02.09)
@ozdek
Rar'dan çıkartırken "keep broken files" seçeneğini işaretleyince, olduğu kadarını çıkartıyor. Ama ben olsam ben de sizin dediğiniz gibi yaparım. Önce filmleri, dizileri yazarım. Geri kalan ufakları bölmek zor gelirse, onları rar'larım.
0
edge_nabby
(09.02.09)
(3)

Yine bir iphone sorusu

murat mc
Merhabalar,1)TR'de kullanilmak icin iphone ABD'de nereden alinir kaca alinir? (Web'de gezdiklerin hepsinde hat ile beraber veriliyordu)2)ABD'den alinan iphone illa havaalaninda mi kaydettirilir yoksa 1-2 ay icinde pasaport ile sehir icinde yapilabilir mi?3) ABD'den gelen iphone'nun burada calismasi
Merhabalar,
1)TR'de kullanilmak icin iphone ABD'de nereden alinir kaca alinir? (Web'de gezdiklerin hepsinde hat ile beraber veriliyordu)
2)ABD'den alinan iphone illa havaalaninda mi kaydettirilir yoksa 1-2 ay icinde pasaport ile sehir icinde yapilabilir mi?
3) ABD'den gelen iphone'nun burada calismasi kirmak falan gerekir mi?

Grazie mille,
0
murat mc
(09.02.09)
1) genelde apple storelardan kontrat karşılığı alınır. kredi kartı falan zorunludur. 300 dolara aleti alıp sonra kontratı iptal ettirir cezasını ödersiniz. ne olur böylece 500-600 dolara falan gelir telefon. ya da hattı kullanacak biri bulunur ayda 70 dolardan takılır öyle aylarca (zor biraz)
2) telefon hemen kapanacaktır zaten tr hattınla kullanman yeterli. tüm türkcell ekstralarda 5 ytl civarı kaydettirilebiliyordu geçen sene. hala değişmemiştir herhalde.
3) 2.2.1 basebanda sahipse (yeni alınanlar öyle) şu anda kırılamıyor. 2.2 ve aşağısıysa sorunsuz. Ayrıca sim lock olmadan da ebay'den falan almak mümkün.
4) bu da benden olsun yolcu beraberi getirtip burada satanlar var onlardan almak daha ucuza gelebilir. aklınızda bulunsun. dolar kuru artmışken daha pahalıya gelebilir ama 850 ytl ye 3g 16 gb satan bulmuştum ben. kayıtlısını 900 e aldım misal.
0
ozdek
(09.02.09)
1) amerikada credit history in yoksa 600$ civari deposit alirlar, bi de ssn yoksa zaten kontratli da alamazsin en iyisi e-bay den almak ya da bir suredir orda yasayan bi tanidigina aldirip sonra cezasinin odemek.
2)turk hatti taktiktan sonra 1 ay suren var.
3)e bayden falan aldiysan adamalar kirilmis satiyorlar ya da en azindan oyle diyorlar. onun disinda turkiyede 35 tl civari cip satiyorlar sim kartini onla beraber takinca tikir tikir calisio iphone
0
bladder
(09.02.09)
ebayden kırılmıs kontratsız bir tane al, hava alanında birsey soyleme, tr' de 1 ay icerisinde bir turkcell abone merkezine gidip pasaportuna kayıt ettir, gulegule kullan.
0
islakkedisudankorkmaz
(10.02.09)
(4)

HDD - Wireless modem

ciyanni
Bana fiyat/performans oranı yüksek tavisye edebileceğiniz harici harddisk ve wireless modem var mıdır acaba?
Bana fiyat/performans oranı yüksek tavisye edebileceğiniz harici harddisk ve wireless modem var mıdır acaba?
0
ciyanni
(09.02.09)
Wireless Modem: USRobotics Wireless ADSL2+ Router (USR9114)
www.usr.com

Harici HDD: Philips 500 GB ya da SeaGate FreeAgent 500 GB
0
trimpot
(09.02.09)
bugün ben de seagate 500 gb 2.5" likten alıcam galiba. yorumları okudum güzel, dün ürüne de baktım, küçük hafif. iş görür heralde.
0
brkylmz
(09.02.09)
Bu 1tb Philipsler ne derece güvenlidir hani alsak bozulsa mazallah evlat acısı gibi...
bi de seagate in 750gb sini gördüm... ama onu gözüm çok tutmadı çok küsüratlı...

philips 500 gb şu an en çok aklıma yatan
0
🌸ciyanni
(09.02.09)
hdd western digital derim. genelde sabit duracaksa, sık sık taşınmayacaksa 3.5 inç 7200rpm kafana göre bir şeyler al.
modem olarak da airties bence.
0
sanal uyku
(09.02.09)
(6)

aac to mp3

kabak cekirdegi
merhaba canlar,sourberry den yapılan aac kayitlarini mp3'e donusturmek istiyorum. birkac program denedim, olmuyor, olmuyor. gercekten ise yarayan bir program varsa cok guzel olur.teşekkürler...
merhaba canlar,
sourberry den yapılan aac kayitlarini mp3'e donusturmek istiyorum. birkac program denedim, olmuyor, olmuyor. gercekten ise yarayan bir program varsa cok guzel olur.
teşekkürler...
0
kabak cekirdegi
(09.02.09)
total video converter.
0
bagcivan
(09.02.09)
FairStars Audio Converter
Wondershare Audio Converter
0
trimpot
(09.02.09)
super converter
0
ben de bir gun yazar olurum belki
(09.02.09)
horselover fat
(09.02.09)
test edildi, onaylandı.

mediacoder.sourceforge.net en iyisi. hemi de open source:)
0
🌸kabak cekirdegi
(09.02.09)
aac to wav yapmak için winamp "disq writer"
o wav ı da mp3 yapmak için piyasada bir ton küçükuygulama mevcut zaten.
kolay gelsin.
0
ibot
(16.02.09)
(7)

bilgisayarın inanılmaz kası$ı (şşşşş)

tabudeviren
işlemci: pentium 4 2.40 Ghzram: 1280 mbbilgisayara yeni format attım. xp güncellemelerinin hepsini yaptım.1 tane (yazıyla: bir) internet explorer'de yeni bir tab açınca kasıyor. yeni tabda site açınca kasıyor.winampın açılması kasıyor. dosyaya ilk kez sağ tıkladığımda uzun süre bekliyor.anlayacağını
işlemci: pentium 4 2.40 Ghz
ram: 1280 mb

bilgisayara yeni format attım. xp güncellemelerinin hepsini yaptım.
1 tane (yazıyla: bir) internet explorer'de yeni bir tab açınca kasıyor. yeni tabda site açınca kasıyor.
winampın açılması kasıyor. dosyaya ilk kez sağ tıkladığımda uzun süre bekliyor.
anlayacağınız bilgisayar epey zorlanıyor.

bu bilgisayar aslında bu kadar kasan bir bilgisayar değildi. normalde güncelleme yapmazdım. kasmazdı. şimdi sanıyorum güncellediğim için kasa kasa bir hal oldu.

çözüm önerileriniz nelerdir? kasmaması için güncellemeyeyim mi yani?
0
tabudeviren
(09.02.09)
önce neden kastığını anlamak lazım, bu yazdıklarınızdan çıkarmak pek yeterli değil. sorun donanımsal da olabilir.
0
desdinova
(09.02.09)
harddisk kaç yaşında?
0
frosties
(09.02.09)
yuksek ihtimalle harddisk'te sorun var. bad sector ya da okuyucu kafa arizalanmis olabilir.
0
sourlemonade
(09.02.09)
ben de geçen format attım yavaş diye makine ve formattan sonra aynı yavaşlık devam etti. bir süre sonra (yaklaşık 1 hafta sonra) güncellemeleri kendi kendine yükledi ve hızı çok güzel hale geldi. tamamen update ile alakalı sanırım.
0
hevipeyra
(09.02.09)
hard disk 2008 haziranında alınmış sıfır bir western digitaldir.
0
🌸tabudeviren
(09.02.09)
sata portu bozulmuş olabilir, benim başıma gelmişti böle bişey, başka bir sata port varsa birde ona takıp dene.
0
frosties
(09.02.09)
dostum ılk once kasma sırasında ctrl+alt+del yap oradan ıslemlere gel bak ınternetexplorer yazısına ıslemcıyı ne kadar kullanıyor eger ıslemcı cok kullanıyorsa ınternetexplorer da vırus var bunlar degılse everest pc analız programını ındır pc nın sıcaklıgına bak hdd de sorun olucagını sanmıyorum dedıklerıme bak kesınlıkle ıkısınden bırı yazarsın buraya
0
bugra222
(09.02.09)
(6)

Flash Disk Önerisi

crown
Malum flash disk fiyatları düştü, ben de bir upgrade yapayım dedim ama istediğim önemli bir özellik var. O da flash diske yazma koruması veya kendi içinde mevcut, sürekli güncel bir antivirüs. Çünkü her taktığım bilgisayardan flash diskime virüs bulaşmasından bıktım. Mesela şöyle bir model var http
Malum flash disk fiyatları düştü, ben de bir upgrade yapayım dedim ama istediğim önemli bir özellik var. O da flash diske yazma koruması veya kendi içinde mevcut, sürekli güncel bir antivirüs. Çünkü her taktığım bilgisayardan flash diskime virüs bulaşmasından bıktım. Mesela şöyle bir model var www.hepsiburada.com ama herhangi bir koruması yok. Flash diske virüs bulaşmasını engelleyecek bir yöntem ya da bu özelliğe sahip bir flash disk modeli aramaktayım...
0
crown
(09.02.09)
soyle cok paranoyak bi alet var www.ironkey.com
cip ile sifreleme yapan, kendini imha eden falan hehe. ustunde public bilgisayarlarda kullanmak icin firefox falanda var
0
jay kay
(09.02.09)
bahsettiğin sandick'i kullanıyorum gayet memnunum.virüs konusunda yapıcak bişi yok.kendin temizlersin.ama şifre özelliği hoş.eğer şifreyi unutursan da sıfırlamak için içindeki bilgileri silerek seni cezalandırıyo :)
0
pisuvarasicanadam
(09.02.09)
usb disk security var program olarak. usb takıldığı anda virüsleri bulup etkisiz hale getiriyor.
bellek tavsiyesi olarak kesinlikle sandisk öneriyorum. çok sağlamlar. bende metal olanı var üzerinden araba geçti hala çalışıyor. :)
son çıkanlar özellikle u3 teknolojisine sahip
0
canseven
(09.02.09)
truecrypt diye bi program var onu kurup istedigin gibi sifrelersin. portable virus programları da var, onarla beraber kullanabilirsin.
0
bryan fury
(09.02.09)
Bende de linkini verdiğim sandisk titanium'un 2gb'lik modeli var zaten, gayet memnunum bu virüs bulaşması dışında. Veri şifrelemek ya da bulaşan virüsleri bir program çalıştırarak temizlemek değil, virüsün bulaşmasını engellemek istiyorum. Üstünde bir tırnak olsun write protected hale geçsin eski disketler gibi ya da embedded ve sürekli güncellenen bir antivirüs'le gelsin virüslere geçit vermesin. Portable antivirüsler ancak çalıştırdığın zaman virüsleri temizliyor realtime protection özelliği yok, eğer manuel olarak çalıştırılmadan usb bağlandığı anda korumaya başlayan bir yazılım öneriniz varsa o da olur...
0
🌸crown
(09.02.09)
u3 ozellikli olanlar takınca direk calısıyor diye biliyorum.
0
bryan fury
(10.02.09)
(3)

firefox sorusu

oku oku yazar ol
evde kullandığım yer imlerini baska bir bilgisayardaki mozillaya aktarmanın kolay bir yolu var mıdır?
evde kullandığım yer imlerini baska bir bilgisayardaki mozillaya aktarmanın kolay bir yolu var mıdır?
0
oku oku yazar ol
(09.02.09)
bookmarks -> organize bookmarks -> import and backup
0
sourlemonade
(09.02.09)
Yer imlerini kaydedin (Bookmarks -> Organize Bookmarks -> Import Export olayı), sonra öteki bilgisayara import edeceksiniz. (File -> Import menüsünden)
0
vita vinum est
(09.02.09)
Türkçesi içeri aktar - dışarı ver :)
0
edip
(09.02.09)
(5)

netbook işimi görür mü

abtash
asus'umu çaldırıp toshiba'mın ekran kartını yaktıktan sonra yeni bir dizüstü alma ihtiyacım doğdu. hazirana kadar fazla para harcamama niyetindeyim ama dizüstü olmadan da yapamıyorum. atom işlemciler konusunda pek tecrübem yok, alanlar fikirlerini paylaşabilirler mi?standart office programları dışın
asus'umu çaldırıp toshiba'mın ekran kartını yaktıktan sonra yeni bir dizüstü alma ihtiyacım doğdu. hazirana kadar fazla para harcamama niyetindeyim ama dizüstü olmadan da yapamıyorum. atom işlemciler konusunda pek tecrübem yok, alanlar fikirlerini paylaşabilirler mi?

standart office programları dışında kasmasını beklediğim programlar;
zend studio, photoshop, dreamweaver, adobe flash, autocad, visual studio.

nasıl reaksiyon veriyor bu programları çalıştırırken? son sürat çalışmasını beklemiyorum tabi ki, ama en azından fazla yük olmadığı anlarda normal şekilde çalışır mı? gerektiği kadar ram takviyesi yaparız aldıktan sonra sorun değil. yoksa ekran kartı yüzünden tam bir kasıntı mıdır?

kıyıda köşede kalmış ama bu işleri görecek dediğiniz bir netbook var mı?
0
abtash
(08.02.09)
asus eee 1000h kullandim. standart office uygulamalarini akici bir sekilde calistiriyor. pili de 5 saat falan gidiyor. ama iste flashli bir web sitesinde dagitabiliyor, ve tabii ki multi tasking biraz sorun oluyor. photoshop falan cok hantal kalir sanki.
bahsettiginiz programlarin cogunu dual core toshiba laptopumda kullaniyordum. deliler gibi isiniyordu, sonunda gpu yandi rahatladim. size tavsiyem laptop'a desktop iskencesi yapmayin dayanamiyor zavallilar.
0
cench
(08.02.09)
kasıntı olur mu olmaz mı bilemem de işin hep çizimle, netbook verimli olmayabilir yani pek.
0
sanal uyku
(08.02.09)
bende de 1000h var. office kullanıyorum, arkada da flashget torrent vs. çalışıyor, bir de mediaplayer veya lastfm... daha fazlasını bekleme bence, 700 liralık cihazla bunlar yapılabilecek olsa kimse tonla para verip çift çekirdek almazdı
0
zubundy
(09.02.09)
1- netbookla o dediklerini kullanamazsın
2- ha oldu da o programları kasmadan çalıştıracak netbook yaptılar o ekran boyutunda zaten o programları kullanamazsın.
0
atrin
(09.02.09)
boyle birsey varmis belki gozunuzden kacar diye link vereyim:
www.eksiduyuru.com
0
cench
(09.02.09)
(3)

810030d hata kodu msn

efruz
bir şey oldu hesabımla msnde oturum açamıyorum. live mailde ya da browser ile maile bakmada sorun yok.msn de başka hesapla oturum açabiliyorum, hesabımla başka bilgisayarda oturum açabiliyorum. ama kendi bilgisayarımda açılmıyor bu hatayı veriyor nedir nasıl halledilir. başka hesap ile açıyor da ben
bir şey oldu hesabımla msnde oturum açamıyorum. live mailde ya da browser ile maile bakmada sorun yok.

msn de başka hesapla oturum açabiliyorum, hesabımla başka bilgisayarda oturum açabiliyorum. ama kendi bilgisayarımda açılmıyor bu hatayı veriyor nedir nasıl halledilir. başka hesap ile açıyor da benimkiyle neden açmıyor.
0
efruz
(08.02.09)
silip yeniden kurmayı denemişsindir?
0
dambil
(08.02.09)
Alıntıdır, tüm smiley,avatar vs gider yüksek ihtimal sıfır msn gibi olacak
"Öncelikle gizli dosyalarınız açın.
Daha sonra C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Microsoft klasörü içerisinde;
"Windows Live"
" Windows Live Contacts "
" Messenger "

Adında 3 ayrı klasör olacaktır.Bu klasörelerin içlerinde ne var ne yok temizleyin. (MSN'iniz tamamen kapalı olsun). ve sorun çözülüyor.
Bizzat sorunu çözmenin mutluluğu içerisindeyim. "
Bir de yukarda sadece administrator klasörü demiş eğer o çözmezse kendi kullanıcı adınızın altındaki klasörde de aynı klasörleri silin.
0
edip
(08.02.09)
silip yeniden kurdum, diğer açılan hesap da açılmaz oldu...

sildim o üç klasörü msn açıldı, 3 saniye sonra düştü, tekrar bağlan dediğimde yine aynı hatayı verdi.

tekrar sildim, şimdi çalışıyor bakalım ne olacak.
0
🌸efruz
(08.02.09)
(2)

Bağlantı Hatası

Attention
Php ile oluşturmuş olduğum internet sitem kendi bilgisayarıma kurduğum hostta hiç problemsiz çalışıyor fakat ftp ye atınca ekrana - Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'user'@'localhost' (using password: YES) in C:\Inetpub\vhosts\xxxxx.net\httpdocs\site\kullanic
Php ile oluşturmuş olduğum internet sitem kendi bilgisayarıma kurduğum hostta hiç problemsiz çalışıyor fakat ftp ye atınca ekrana

- Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'user'@'localhost' (using password: YES) in C:\Inetpub\vhosts\xxxxx.net\httpdocs\site\kullanici\baglan.php on line 11

- Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:\Inetpub\vhosts\xxxxx.net\httpdocs\site\kullanici\baglan.php on line 12

şeklinde hatalar geliyor. Baglan.php dosyamın 11 ve 12. kod satırlarına baktığımda bir problem olmadığını görüyorum database bilgilerimde doğru fakat hatalar gitmiyor. Nedeni ne olabilir ve nasıl düzeltebilirim acaba?
0
Attention
(08.02.09)
mysql kullanicilari ve tablo isimlerini kontrol edin. cunku hosting firmalari genelde [musteriHesapAdi]-veritabaniAdi seklinde isimlendirir veritabanlarini.

bilmemnecom-tblbilmemne gibi bir sey olur yani. kullanicilar da o sekilde. panel'den iyice kontrol edin.
0
sourlemonade
(08.02.09)
access denied diyorsa ya kullanıcı adı ya şifre ya da host adı yanlıştır... 12. satır da bunlar yanlış olduğu için çalışmıyor.
0
stopnsilence
(09.02.09)
(3)

Windows Vista ve download hızı

kahlan amnell
2 sorum olacak arkadaşlar.1) Vista'da defrag özelliği var mı? Nereden bulabilirim?2) Download hızım dün 100 küsur kb iken bugün 24 kb lerde sürünüyor. bunun defrag yapma/yapamama veya cookie silme ile bir ilgisi olabilir mi?Cevap veren herkese teşekkürler.
2 sorum olacak arkadaşlar.

1) Vista'da defrag özelliği var mı? Nereden bulabilirim?

2) Download hızım dün 100 küsur kb iken bugün 24 kb lerde sürünüyor. bunun defrag yapma/yapamama veya cookie silme ile bir ilgisi olabilir mi?

Cevap veren herkese teşekkürler.
0
kahlan amnell
(08.02.09)
1-tüm programlar > donatılar > sistem araçları > disk birleştiricisi.

2-antivirüs tarafından bi engellenme olabilir.yamulmuyorsam dediklerinizin indirme hızıyla bi alakası yok.
0
onurct
(08.02.09)
1-vista kendisi zaman zaman defrag ediyor ayrıca yapmanıza gerek yok.
0
bryan fury
(08.02.09)
2.soruna cevap vereyim bağlantı hızın http download ise karşıdaki sunucunun durumuna,p2p download yapıyorsan dosyayı seed edenlerlede alakalıdır....bir speedtest yapın...

www.speedtest.net
0
rosencruz
(09.02.09)
(2)

Hafizasini Yitiren Isletim Sistemi.

dream endless
Bir arkadasimin mustarip oldugu bir olay, aynen aktariyorum. Yardim edene 100 bin lira verecegim:"iki yil once bilgisayarima format atmistim, o zamanki windows dili turkceydi, ingilizceye cevirip windows xp yi bilgisayarima kurdum. Bugun sabah, nedenini anliyamadigim bir sekilde, kalktigimda gordum
Bir arkadasimin mustarip oldugu bir olay, aynen aktariyorum. Yardim edene 100 bin lira verecegim:

"iki yil once bilgisayarima format atmistim, o zamanki windows dili turkceydi, ingilizceye cevirip windows xp yi bilgisayarima kurdum. Bugun sabah, nedenini anliyamadigim bir sekilde, kalktigimda gordum ki bilgisayarim iki yil oncesine donmus, windowsum turkce olmus, o zaman kurdugum programlarin hepsi yerini almis, benim iki yil icinde actigim ne kadar dosya kurdugum ne kadar program varsa hepsi gitmis. bilgisayari restore edilebilmis olmasi ihtimaliyle bilgisayari subatin 7 sine almaya calisiyorum ama bilgisayar subat 8 den oncesine gitmiyor bile.

napicagimi sasirdim, yardimlarinizi bekliyorum."
0
dream endless
(08.02.09)
bunu yapabilecek tek program çesidi yedekleme programları (acronis true backup, norton ghost gibi), eğer bu program ile bir yedek aldıysanız, o yedek bir zamanlama yöneticisi ile geri yüklenmiş olabilir, onun haricinde windowsun kendi sistem geri yukleme programı 2 yıl öncesine kadar yedek tutmaz.
0
edip
(08.02.09)
bu olay olduğu esnada elinize o günün gazetelerinden birini alıp tarihe baksaydınız...
0
stopnsilence
(09.02.09)
(4)

Laptop Tavsiyesi

zaugnakhaldun
Kutsal romalılar selamlar,Kendime laptop alacağım 1-2 hafta içinde, birkaç sorum olacak.Öncelikle maksimum 1300 ytl'lik bir bütçem olacağını söyleyeyim.Oyun oynamak için almıyorum kesinlikle; grafik açısından önem vermiyorum yani.Ama ramdir, hdd'dir, işlemcidir baya önem veriyorum; onların üzerine y
Kutsal romalılar selamlar,


Kendime laptop alacağım 1-2 hafta içinde, birkaç sorum olacak.

Öncelikle maksimum 1300 ytl'lik bir bütçem olacağını söyleyeyim.

Oyun oynamak için almıyorum kesinlikle; grafik açısından önem vermiyorum yani.

Ama ramdir, hdd'dir, işlemcidir baya önem veriyorum; onların üzerine yoğunlaşırsak güzel olur.

En önemli iki sorun şu:


1-) Packard Bell modellerinden alacaktım ama yeni serilerde "şarj ömrü 1,5 saati zar zor geçiyor" şikayetleriyle karşılaştım. Bu konuda bilgisi olan var mıdır? Alacağım laptopı deli gibi uzun süreler kullanmayacağım ben de; ama 1,5 saat gerçekten kısa bir süre, tavsiyede bunu göz önüne alırsanız çok sevinirim.

2-) Isınma problemleri. Bunlarla karşılaşma ihtimalimin az olduğu marka/modelleri tavsiye ederseniz şık olur.

3-) En zoru bu sanırım: Teknik servis. Şu anda Türkiye'de en iyi teknik servis hizmetini Sony veriyor diye duymuştum. Onu alacak param olmadığını göz önünde bulundurarak, acı çektirmeyecek bir teknik servis markası da belirtirseniz iyi olur. (Bunun modelle doğrudan alakasının olmasına gerek yok, yani fikir de almak istiyorum biraz. Çok beğendiğim, teknik servisi kötü bir modeli de alabilirim yeri gelirse)

Uzun oldu, yardımlarını esirgemeyenlere teşekkürler.

Kutsal repler sizinle olsun.
0
zaugnakhaldun
(08.02.09)
www.vatanbilgisayar.com

mesela bu nasıldır?

Bir de piyasada ucuz fiyatlar veren siteleri falan da söylerseniz güzel olur. Muhtemelen alakasız bir yerden indirim falan ayarlayıp alacağız; ama yaklaşık fiyatları alırsam güzel olur.
0
🌸zaugnakhaldun
(08.02.09)
geçenlerde birisi 1300 lira civarında sony notebook satıldığından bahsetmişti burada. bir araştır istersen...
0
hevipeyra
(08.02.09)
www.hepsiburada.com

şöyle bir şey nasıl olur mesela?
0
🌸zaugnakhaldun
(08.02.09)
@hevipeyra
bendim o :D

işte linki (git: 54994)
0
artikbenimdebirvolvomvar
(08.02.09)
(3)

hp laptop garanti problemi

swallowed arsenic
2006 yilinda aldigim hp pavilion marka laptopum bir ay evvel garanti surem dolmak uzereyken ve tam almanya'ya gidecekken can cekiserek (sanirim) anakartini yakti. ocak ayinin 10'unda garanti suresi bitiyordu, 6'sinda laptopu aldigim yere teslim ettim. bir ay boyunca almanya'da kaldim, ve dun gece do
2006 yilinda aldigim hp pavilion marka laptopum bir ay evvel garanti surem dolmak uzereyken ve tam almanya'ya gidecekken can cekiserek (sanirim) anakartini yakti. ocak ayinin 10'unda garanti suresi bitiyordu, 6'sinda laptopu aldigim yere teslim ettim. bir ay boyunca almanya'da kaldim, ve dun gece dondum. bu sure zarfinda ne telefonla ne de e-mail ile tarafima bir bilgi verilmedi. simdi hp'nin sitesinden cihazimin durumuna baktigimda "Onarım, fiyat teklifini red ettiğiniz için iptal edilmiştir." diyor. simdi bu durumda ben topu kime atayim, suc bende mi, laptopu aldigim bayide mi, hp'de mi? bayi urunu gondermekte geciktiyse yasal bir hakkim var mi? ne yapayim ben simdi?
0
swallowed arsenic
(08.02.09)
elinde laptopu garanti süresi bitmeden teslim ettiğine dair belge var mı?
0
emrag
(08.02.09)
Ingilizce biliyorsaniz HP'nin anasayfasinda musteri temsilcisi ile "chat" secenegi var. Orada durumu anlatirsaniz yardimci olurlar, umarim. Biri giciklik ederse baska bir gun bir daha deneyin (referans numaranizi vermeden) hic bir sey olmamis gibi.

welcome.hp.com adresinde
Chat with an online support technician after you buy secenegine tiklayin. Insaallah birisi derdinizle ilgilenir. Turkiye'de cok sikayet ediyorlar ama benim dizustum Amerika'da bozuldugunda iki saate yakin derdimi anlatmistim, bir-iki gun sonra da kargoya vermem icin bir kutu yolladilar, parasi da HP tarafindan odenmis olarak. Gonderdikten birkac gun sonra da halledebildikleri sorunlari cozmus olarak geri yolladilar. Bu arada da "Garantiniz bitti mi?" tarzindan hicbir sey sormadilar.

Turkiye veya Turkce icin umit veren adresler:

CHAT: Bir gun Compaq veya HP500'unuz olursa bir sekilde chat imkani veriyorlar galiba: h20180.www2.hp.com

CHAT 2: uc kagitcilik olarak anliyorlar mi bilmem ama su adreste de urun numarasi ve seri numarasi isteniyor, uzunca bir bekleyisin ardindan umudum o ki destek hatti acilir.
h50203.www5.hp.com

TELEFON: HP Turkiye web sitesinde ise soyle bir ifade mevcut (telefon var maalesef, Turk usulu cozum(suzluk)): "HP müşterileri, tüketici ürünleri için (212) 444 0307 no’lu HP Tüketici Ürünleri Destek Hattı’nı arayabilirler."

CHATIR CHATIR KONUSMA: Bilgisayarinizi verdiginiz Onarim Merkezi'ne bizzat gidip kibar konusmadan baslayip agziniz-acik-gozunuz-yumulu sekle gelene dek konusmak.

Kolay gelsin, bizi de gelismelerden haberdar ederseniz sevinirim.
0
houston
(08.02.09)
Selam swallowed, sana yardımcı olamıycam ama sen bana olabilirsin, göğsümdeki ağrı ve şikayetler nedeniyle doktora gittim ve kan tahlilinde ck yüksek çıktı ve doktor kas gevşetici falan verdi bir hafta sonra tekrar gel dedi. Senin daha önce yaşadığın duruma benziyor sanki, sende nasıl bi gelişme oldu kimlerle görüştün öğrenebilrimiyim, nasıl özeline atacağımı bilemediğim için post etmek zorunda kaldım kusura bakmayın.
Teşekkürler

email adresim [email protected]
0
zanzibar
(20.03.09)
(1)

pes 2009 save ini başka bilgisayara taşımak

kafa radyo
soru başlıkta. masaüstü bilgisayarında kayıtlı olan save'i (become a legend modu) laptop'a aktarmak istiyorum aslında. 21 yaşında genç bir center forvet olarak kariyerimde hızla ilerlerken herşeye baştan başlamak istemiyorum.
soru başlıkta. masaüstü bilgisayarında kayıtlı olan save'i (become a legend modu) laptop'a aktarmak istiyorum aslında. 21 yaşında genç bir center forvet olarak kariyerimde hızla ilerlerken herşeye baştan başlamak istemiyorum.
0
kafa radyo
(08.02.09)
C:\Documents and Settings\kullanici adi\Belgelerim\KONAMI\Pro Evolution Soccer 2009\save
burdaki dosyaları taşırsanız bir sorun olmaz.
0
huleyn
(08.02.09)
(6)

divx player

umursuz
ne tavsiye edersiniz?
ne tavsiye edersiniz?
0
umursuz
(08.02.09)
phillips
bi de donanimhaber forumlarına bak
0
desdinova
(08.02.09)
oha soruya bak cevaplara bak.
arçelik alma.
0
sanal uyku
(08.02.09)
harbiden yav yanlış anlaşılmış, elle tutulur gözle görülür bir divx player aranıyor galiba. ben de minton alma diyeyim, böyle almayın tavsiyeleri ile eleye eleye de bulabilirsin bak.
0
kayip ruh
(08.02.09)
beko alma.
0
tahsin sutcuoglu
(08.02.09)
en iyisi philps in hdmi destekli usb girşi olan modelidir. bunu sizin için değil bütün herkes için söylüyorum alacaksanız onu alın, üstelik o kadar pahalı da değil. ben yaklaşık 1 senedir kullanıyorum, altyazı olsun, görüntü kalitesi olsun, usb den filmleri takır takır hiç duraksatmadan oynatması olsun hepsi çok şukela..
0
commorientes
(08.02.09)
calve ketçaplarda çok berbat :)

Marka model önemli değil bakacağın 2 şey var türkçe karakter (altyazı için) desteği ve altyazı boyutu değiştirme, ucuz olanlarda bu özellik yok, tabi izleyeceğin filmlerin çözünürlüğüne göre bazen filmler ağırlaşabiliyor makinede.
0
edip
(08.02.09)
(7)

kablosuz kulaklık

tavsan hummasi
Merhaba. TTnet'in Özkan Uğur'lu yeni reklamında gördüm, veletler kablosuz kulaklıkla müzik dinliyor. "Kablosuz kulaklık, annem aldı" diyorlar. Kulaklıklar küçük, kulağın içine giren cinsten lakin internette aratınca hep şunlar çıkıyor: http://images.gittigidiyor.com/1113/11132325_0.jpgBilen, gören v
Merhaba. TTnet'in Özkan Uğur'lu yeni reklamında gördüm, veletler kablosuz kulaklıkla müzik dinliyor. "Kablosuz kulaklık, annem aldı" diyorlar. Kulaklıklar küçük, kulağın içine giren cinsten lakin internette aratınca hep şunlar çıkıyor: images.gittigidiyor.com

Bilen, gören var mıdır reklamdakilerin cinsini, modelini?
0
tavsan hummasi
(08.02.09)
Reklamı görmedim ama Megavizyon'da falan var küçük kablsouz kulaklıklar. 300-400 tl civarında oluyorlar, netteki alışveriş sitelerinde de vardır muhtemelen...
0
crown
(08.02.09)
reklamı bende izlemedim ama bluetooth kulaklık olabilir mi?
kablosuz kulaklıkları bende resimdeki gibi biliyorum
0
enter saltman benim
(08.02.09)
yok bluetooth değil, casus kulaklık gibi minicik, dışarıdan gözükmüyor. ki bana pek olası gelmemişti.
0
cevaps
(08.02.09)
şöyle örnek verelim, işitme cihazından bile daha küçük bu kulaklıklar. daha önce görmedim ben de.
0
tom_riddle
(08.02.09)
wireless earphones falan yazıp ararsan da bişeyler çıkabilir. gogle ı açamadım
0
jeanne hebuterne
(08.02.09)
images.google.com.tr buldum işte :)
0
jeanne hebuterne
(08.02.09)
yok dostlar. ne bluetooth'tur aradığım, ne casus kulaklık. reklama dayanarak söylüyorum, şu bildiğiniz earphone'un kablolarının kesildiğini düşünün. ne bluetooth gibi kulak arkasından dolanıyor, ne casus kulaklık gibi beynin derinliklerine ilerliyor. fırsatınız olursa o reklamı izleyin (özkan uğur gitar çalar ama çocuklar onu dinlemez, ttnet'ten müzik dinler. kulaklıklar kablosuz olduğundan da özkan uğur kendini dinlediklerini sanar, vs)

www.lakewoodconferences.com
0
🌸tavsan hummasi
(08.02.09)
(5)

Sunucudan Para Kazanmak

enter saltman benim
eve bir sunucu alsam kiraya versem aylık ne kadar getirisi olur?sunucunun fiyatı ne kadardır?evdeki bilgisayar sunucuya çevrilir mi?
eve bir sunucu alsam kiraya versem aylık ne kadar getirisi olur?
sunucunun fiyatı ne kadardır?
evdeki bilgisayar sunucuya çevrilir mi?
0
enter saltman benim
(08.02.09)
evinde cok hayvan konfigurasyonlu bilgisayar(lar)in ve metro ethernet gibi bir baglantin varsa neden cevirmeyesin. (hosting satacakmissin gibi dusunuyorum)
0
sourlemonade
(08.02.09)
bildiğin bilgisayar gibi düşüneceksin. özellikleri ne ise ona göre fiyatı çıkar. evdeki internetinin bant genişliği yetmez. bir datacenter içinde muhafaza etmen gerekir makinayı. işte yenisin bir çevre yok bilgi yok. zarar edersin kesinlikle.
0
emrag
(08.02.09)
en sağlam sunucu da alsan sunucu 100-150 lira eder. önemli olan bağlantı. ki kimse 1mbit lik bağlantı için en sağlam makinaya 100 lira bile vermez. makinayı alıp mecburen profilo radore borusan gibi sağlayıcılara co-location yapacaksın. onlar da senden co-loc parası olarak 100 lira, sağlam bir bağlantı için de 200-300 isteyecek. 10mbit için şuan 350 diye biliyorum. ki işte hiçbir bilgin olmadığını da hesaba katarsak her ay 200-300 zarar edersin.
0
cevaps
(08.02.09)
bağlantı sağlam olmalı, teknik destek verebilecek durumda olmalısın, kesintisiz erişim sağlaman da lazım. elektrik gitse 2 saat gelmese mesela... donanım problemi çıktığı zaman çok kısa süre içerisinde çözüp düzeltebilmen lazım.
0
sanal uyku
(08.02.09)
cevap veren herkese teşekkürler söylediğiniz gibi bu iş hakkında hiçbir bilgim heveslendim öylesine.
0
🌸enter saltman benim
(08.02.09)
(5)

program yazmak

karacoğlan der ki
şimdi çok merak ediyorum.bu bilgisaayr prgoramları nasıl yazılıyor ?bildiğimiz -babadan kalma- geleneksel klavyelerle yazılabilir mi ?program files de mesela dosya açıyorum rastgele ;"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/af=Afrikaanse""$$$/Lilo/DisplayLanguageName/af_ZA=Afrikaanse (Suid-Afrika)""$$$/Lilo/Di
şimdi çok merak ediyorum.

bu bilgisaayr prgoramları nasıl yazılıyor ?

bildiğimiz -babadan kalma- geleneksel klavyelerle yazılabilir mi ?




program files de mesela dosya açıyorum rastgele ;

"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/af=Afrikaanse"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/af_ZA=Afrikaanse (Suid-Afrika)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/am=am"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/am_ET=am (ET)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar=ar"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar_AE=ar (AE)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar_BH=ar (BH)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar_DZ=ar (DZ)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar_EG=ar (EG)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar_IN=ar (IN)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar_IQ=ar (IQ)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar_JO=ar (JO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar_KW=ar (KW)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar_LB=ar (LB)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar_LY=ar (LY)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar_MA=ar (MA)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar_OM=ar (OM)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar_QA=ar (QA)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar_SA=ar (SA)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar_SD=ar (SD)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar_SY=ar (SY)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar_TN=ar (TN)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ar_YE=ar (YE)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/be=be"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/be_BY=be (BY)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/bg=bg"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/bg_BG=bg (BG)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/bn=bn"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/bn_IN=bn (IN)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ca=ca"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ca_ES=ca (ES)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ca_ES_PREEURO=ca (ES, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/cs=cs"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/cs_CZ=cs (CZ)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/da=da"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/da_DK=da (DK)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/de=de"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/de_AT=de (AT)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/de_AT_PREEURO=de (AT, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/de_BE=de (BE)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/de_CH=de (CH)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/de_DE=de (DE)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/de_DE_PREEURO=de (DE, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/de_LU=de (LU)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/de_LU_PREEURO=de (LU, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/de__PHONEBOOK=de (PHONEBOOK)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/el=el"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/el_GR=el (GR)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/el_GR_PREEURO=el (GR, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en=en"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_AU=en (AU)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_BE=en (BE)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_BE_PREEURO=en (BE, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_BW=en (BW)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_CA=en (CA)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_GB=en (GB)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_GB_EURO=en (GB, EURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_HK=en (HK)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_IE=en (IE)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_IE_PREEURO=en (IE, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_IN=en (IN)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_MT=en (MT)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_NZ=en (NZ)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_PH=en (PH)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_SG=en (SG)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_US=en (US)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_US_POSIX=en (US, POSIX)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_VI=en (VI)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_ZA=en (Suid-Afrika)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/en_ZW=en (ZW)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/eo=eo"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es=es"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_AR=es (AR)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_BO=es (BO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_CL=es (CL)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_CO=es (CO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_CR=es (CR)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_DO=es (DO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_EC=es (EC)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_ES=es (ES)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_ES_PREEURO=es (ES, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_GT=es (GT)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_HN=es (HN)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_MX=es (MX)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_NI=es (NI)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_PA=es (PA)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_PE=es (PE)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_PR=es (PR)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_PY=es (PY)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_SV=es (SV)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_US=es (US)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_UY=es (UY)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es_VE=es (VE)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/es__TRADITIONAL=es (TRADITIONAL)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/et=et"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/et_EE=et (EE)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/eu=eu"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/eu_ES=eu (ES)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/eu_ES_PREEURO=eu (ES, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/fa=fa"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/fa_AF=fa (AF)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/fa_IR=fa (IR)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/fi=fi"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/fi_FI=fi (FI)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/fi_FI_PREEURO=fi (FI, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/fo=fo"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/fo_FO=fo (FO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/fr=fr"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/fr_BE=fr (BE)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/fr_BE_PREEURO=fr (BE, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/fr_CA=fr (CA)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/fr_CH=fr (CH)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/fr_FR=fr (FR)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/fr_FR_PREEURO=fr (FR, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/fr_LU=fr (LU)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/fr_LU_PREEURO=fr (LU, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ga=ga"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ga_IE=ga (IE)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ga_IE_PREEURO=ga (IE, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/gl=gl"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/gl_ES=gl (ES)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/gl_ES_PREEURO=gl (ES, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/gu=gu"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/gu_IN=gu (IN)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/gv=gv"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/gv_GB=gv (GB)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/he=he"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/he_IL=he (IL)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/hi=hi"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/hi_IN=hi (IN)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/hi__DIRECT=hi (DIRECT)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/hr=hr"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/hr_HR=hr (HR)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/hu=hu"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/hu_HU=hu (HU)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/hy=hy"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/hy_AM=hy (AM)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/hy_AM_REVISED=hy (AM, REVISED)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/id=id"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/id_ID=id (ID)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/is=is"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/is_IS=is (IS)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/it=it"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/it_CH=it (CH)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/it_IT=it (IT)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/it_IT_PREEURO=it (IT, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ja=ja"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ja_JP=ja (JP)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ja_JP_TRADITIONAL=ja (JP, TRADITIONAL)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/kk=kk"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/kk_KZ=kk (KZ)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/kl=kl"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/kl_GL=kl (GL)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/kn=kn"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/kn_IN=kn (IN)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ko=ko"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ko_KR=ko (KR)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/kok=kok"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/kok_IN=kok (IN)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/kw=kw"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/kw_GB=kw (GB)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/lt=lt"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/lt_LT=lt (LT)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/lv=lv"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/lv_LV=lv (LV)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/mk=mk"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/mk_MK=mk (MK)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/mr=mr"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/mr_IN=mr (IN)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ms=ms"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ms_BN=ms (BN)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ms_MY=ms (MY)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/mt=mt"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/mt_MT=mt (MT)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/nb=nb"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/nb_NO=nb (NO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/nl=nl"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/nl_BE=nl (BE)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/nl_BE_PREEURO=nl (BE, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/nl_NL=nl (NL)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/nl_NL_PREEURO=nl (NL, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/nn=nn"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/nn_NO=nn (NO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/om=om"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/om_ET=om (ET)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/om_KE=om (KE)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/pa=pa"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/pa_IN=pa (IN)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/pl=pl"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/pl_PL=pl (PL)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ps=ps"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ps_AF=ps (AF)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/pt=pt"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/pt_BR=pt (BR)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/pt_PT=pt (PT)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/pt_PT_PREEURO=pt (PT, PREEURO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ro=ro"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ro_RO=ro (RO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ru=ru"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ru_RU=ru (RU)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ru_UA=ru (UA)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/sh=sh"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/sh_YU=sh (YU)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/sk=sk"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/sk_SK=sk (SK)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/sl=sl"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/sl_SI=sl (SI)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/so=so"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/so_DJ=so (DJ)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/so_ET=so (ET)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/so_KE=so (KE)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/so_SO=so (SO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/sq=sq"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/sq_AL=sq (AL)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/sr=sr"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/sr_YU=sr (YU)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/sv=sv"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/sv_FI=sv (FI)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/sv_SE=sv (SE)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/sw=sw"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/sw_KE=sw (KE)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/sw_TZ=sw (TZ)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ta=ta"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ta_IN=ta (IN)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/te=te"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/te_IN=te (IN)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/th=th"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/th_TH=th (TH)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/th_TH_TRADITIONAL=th (TH, TRADITIONAL)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ti=ti"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ti_ER=ti (ER)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/ti_ET=ti (ET)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/tr=tr"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/tr_TR=tr (TR)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/uk=uk"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/uk_UA=uk (UA)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/vi=vi"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/vi_VN=vi (VN)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/zh=zh"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/zh_CN=zh (CN)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/zh_HK=zh (HK)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/zh_MO=zh (MO)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/zh_SG=zh (SG)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/zh_TW=zh (TW)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/zh_TW_STROKE=zh (TW, STROKE)"
"$$$/Lilo/DisplayLanguageName/zh__PINYIN=zh (PINYIN)"




bunu yazınca bilgisayarın dili mi oluşuyo , noluyo..



çok özür dilerim , 2 yaşında bebek soruları gibi oldu ama yapacak bişiy yok.
0
karacoğlan der ki
(08.02.09)
öncelikle bu dosya, hangi programa ait olduğunu bilmemekle birlikte o programın dil değişkenlerini tutan bir dosya olduğu belli. yani programın dilini değiştir dediğinizde program önce bu dosyadaki listeyi alıyor olmalı.

bilgisayar programları, kullandığın pc'de de yazılır. sadece ek olarak hangi dilde yazmak istiyorsa onun derleyicisini pc'ye kurman gerekli. örneğin visual basic de vbscript ile bir program yazmak istersen visual studio 6 ya da daha düşük versiyonunu kurabilirsin.

diller ve bu dillerin derleyicileri yani çalışan şekle getiren programlar var. (örn; visual studio 6) anlayacağınız şekilde yazdığınızı exe hale getirip (ek olarak dll ve kaynak dosyası olarak farklı formatlar da kullanabilirsiniz tabii örn; yukarıya yapıştırdığınız bilgi gibi) çalıştırmanıza yaran programlar var. örneğin; 2+2 yazdığınızda ekrana 4 yazan ya da printf "bu bir denemedir" yazdığınızda da ekrana "bu bir denemedir" şeklinde çıkaran programlar var.

çeşit çeşit programlar ve sonunda uzmanlık isteyen durumlar var. örn; muhasebe programı yazacaksanız, orta halli bir muhasebeciden daha iyi muhasebe hesaplamalarını bilmeniz gerekli ki bunu bilgisayar ortamında sıkıntısız bir şekilde otomasyona çevirmeli, bir kayıt ortamına (genelde sql server adı verilen uygulamalara) kaydedebilip daha sonra da tekrar ordan okutup eski kayıtları dökmek gibi vs..

en basitinden programlama ile uğraşanların analitik düşünceye (bkz: analitik dusunce sistemi) ve algoritmaya (bkz: algoritma) hakim olması gerekir. en basitinden 3 öğrencinin sınav sonucunun aritmetik ortalaması istendiğinde izlenmesi gereken yol aşağı yukarı şudur;

1) 1. öğrencinin sınav sonucunu gir
2) 2. öğrencinin sınav sonucunu gir
3) 3. öğrencinin sınav sonucunu gir
4) 3 notu topla bir değişkene aktar
5) toplam değişkenini 3'e böl bir değişkene aktar
6) sonuç değişkenini ekrana yazdır.

bla. bla. bla. umarım anlatabilmişimdir.
0
phonex
(08.02.09)
:D arkadaşım sanırım sen exe leri notepad le ya da hex le açıp o kodlardan korkmuşsun. program yazmak için ingilizce ve visual basic gibi yazılım programları gerekir, ki bir sürü yazılım türü var. java mı istersin c mi c++ mı c# mı hepsi sana bağlı. örnek bir link vereyim : ourworld.compuserve.com
0
cevaps
(08.02.09)
evet bildiğin klavyeyle yazılıyor. aynı buraya yazı yazar gibi. ekstra bir donanıma*** gerek yok.
0
emrag
(08.02.09)
henüz ilkokuldayken, bilgisayardaki resim dosyalarını, exe dosyalarını felan edit komutuyla açar (ms dos tabii ki, başka os yoktu) karman çorman karakterlere bakar, vay beee demek bunları yazınca bu program bu resim felan çıkıyo der şaşırırdım.
onu hatırladım şimdi. inşallah siz de bir ilkokul öğrencisinizdir. eğer öyleyse geleceğiniz parlak :)
0
mabl
(08.02.09)
yazılır ama kimse eline notepad alıp program yazmaya kalkmaz. yazarsa bana aferin deyin diyordur. deriz de.

bana başangıçta anlaşılmasıkolay gelen (bkz: delphi) başlığını oku. internetten bul. dene.
tahmin ettiğin kadar anlaşılmaz olmadığını göreceksin.
0
can see
(08.02.09)
(1)

batch dosya

acidelic
merhabalar. bir kaç saatimi ayırıp da çözüme ulaşamayınca size sorayım dedim.benim c:\dosyalar\ klasörü altında çeşitli klasörler ve dosyalar var. yapmak istediğim ise şu. bir batch dosyası yazacağım, ve bu batch dosyası otomatikman bu dosyaları batchi çalıştırdığım klasöre gönderecek.sağ tık menüsü
merhabalar. bir kaç saatimi ayırıp da çözüme ulaşamayınca size sorayım dedim.

benim c:\dosyalar\ klasörü altında çeşitli klasörler ve dosyalar var.

yapmak istediğim ise şu. bir batch dosyası yazacağım, ve bu batch dosyası otomatikman bu dosyaları batchi çalıştırdığım klasöre gönderecek.

sağ tık menüsüne bu batchi ve parametrelerini eklemek kolay, ekleyebilirim de. ama bu batchi çağıran command line a öyle bir parametre eklemeliyim ki, şu an bulunduğum klasörü göndersin batch dosyasına.

sonrası kolay zaten,

@echo off
xcopy c:\dosyalar\*.* "%1"
0
acidelic
(08.02.09)
Batch dosyanız için masaüstünde bir kısayol oluşturun. Sonra bu kısayolu SendTo klasörüne taşıyın. İstediğiniz klasöre sağ tıklayıp Gönder menüsünden batch dosyayı çalıştırın.
0
mario64
(08.02.09)
(2)

bilgisayardan radyo

yamyum
bilgisayardan radyo dinleyebiliyordum zamanında windows 98 varken ama xp den sonra program çalışmamaya başladı lifeview studio idi galiba programın ismi. internet üzerinden değil de sadece bilgisayardan tv kartı ile radyo dinlemek için ne yapmalıyım. bir program var mıdır xp'de iş gören?
bilgisayardan radyo dinleyebiliyordum zamanında windows 98 varken ama xp den sonra program çalışmamaya başladı lifeview studio idi galiba programın ismi. internet üzerinden değil de sadece bilgisayardan tv kartı ile radyo dinlemek için ne yapmalıyım. bir program var mıdır xp'de iş gören?
0
yamyum
(08.02.09)
tv kartınızın var sanırım. modelini öğrenip driver ve tuner yazılımını kurun tv izleyip radyo dinelrsiniz.
0
yuto
(08.02.09)
lifeview in fly tv-radio kartidir o bilgisayarinizdaki, bende de vardi zamaninda.
karti verdim ama driver cd si duruyor, bilginize..
0
la traviata
(08.02.09)
(3)

yeni klasör için kısayol?

generic
xp'de var mıdır böyle bişey yapmanın yolu? menüden seçmekle uğraşmasak iki saat.
xp'de var mıdır böyle bişey yapmanın yolu? menüden seçmekle uğraşmasak iki saat.
0
generic
(08.02.09)
ingilizce windows kullaniyorsan, sag click ile context menuyu actiktan sonra W ve F'e basarsan olur.
onun di$inda standart bir kisayol yok.
0
sourlemonade
(08.02.09)
pek kısa sayılmaz ama:
sağ tık tuşu + y + ö
0
cruor
(08.02.09)
eyvallah menüden seçmekten daha pratik en azından. o da olmasa bi klasörün içine 20 tane yeni klasör stoklayıp ihtiyaç halinde kopyala yapıştır ile kullanmaya kadar varan fantastik fikirlerim vardı.
0
🌸generic
(08.02.09)
(8)

cs 1.6 server

ak you war
cs' ye yillar sonra nostalji amacli bir el atayim dedim :) eger hala oynayan kalmissa bildigi saglam 1.6 serverlari yazarsa berhudar olurum. eskisi gibi revacta olmadigi icin lamer sayisinda azalma gorulmustur heralde, zevkli olabilecegi kanisindayim.
cs' ye yillar sonra nostalji amacli bir el atayim dedim :) eger hala oynayan kalmissa bildigi saglam 1.6 serverlari yazarsa berhudar olurum. eskisi gibi revacta olmadigi icin lamer sayisinda azalma gorulmustur heralde, zevkli olabilecegi kanisindayim.
0
ak you war
(07.02.09)
cok tesekkurler yardim icin. bol alternatifim oldu :) kaliteli ve duzeyli olmasindan dolayi tercih sebebi olabilecek favori serverlariniz varsa onlari da belirtirseniz kral olur.
0
🌸ak you war
(07.02.09)
kaliteli - düzeyli cs server yoktur arkadaşım. her sunucunun yaş ortalaması 13-14'lerde seyretmekte. birisi buraya gelipte "bak burası çok kaliteli ölüyorum buranın hoş sohbetine" derse sakın inanma, reklamdır. sebebi ise her sunucuda 100 kontör karşılığı 1 aylık adminlik satılmakta. malum, her velet admin.
0
cevaps
(08.02.09)
bazı serverlar şifreye karşı program yükletiyor ,cevaps'ın da dediği gibi 50 - 100 kontör karşılığı admin oluyorsunuz,birçok server da wall şifresi yazıp adam öldürmeyi zekice(!) sanıyorlar adam admin küfretsen heme atıyor biraz gıcık bir durum.
0
madrigal
(08.02.09)
eskiden ust duzey klanlarin gunun belli saatleri arasinda duzeyli oyun oynanan serverlari vardi. o bakimdan sormustum. gerci benim makina 64 bit oldugundan sXe calistirmiyormus. dolayisi ile seceneklerim daraldi. simdi sXe istemeyen 1.6 serverlarina ihtiyacim var.
0
🌸ak you war
(08.02.09)
www.game-monitor.com da çoğu oyunun çeşitli ülkelerde bulunan serverlarını bulabilirsin. ayrıca bütün cs 1.6 serverları da bu sitede mevcut.
0
levski
(08.02.09)
sXe yi halletmeye çalı$ derim ben. sXe siz server kalmadı gibi bi$ey, kalanlarda lamer serverlar.
0
xenophobe
(08.02.09)
64 bit sistem destegi yokmus. hicbir sekilde calismiyormus. dolayisi ile yeni versiyonlarinin 64 bit destegi vermesini bekleyecegiz. ama ben buldum 4-5 tane sXe siz. ornek olarak janis clan mi ne onlarin serverinda sXe istenmiyo. orda oynadim biraz, ortam da fena degildi.
0
🌸ak you war
(08.02.09)
sxe li serverlar sxe siz serverlardan farklı değil. hepsi hile dolu. eğer sxe ile uğraşmak istemiyorsan ve biraz olsun oyuna yeteneğin varsa gather sistemine başlayabilirsin. steam'den 1.6 yı 10$ a satın alıp www.gather-network.eu 'ya kaydol ve 24 saat ister türklerle ister yabancılarla karma maç yap. türklerle pek hoş olmuyor, heryerde olduğu gibi oradaki türklerde biraz şey. ama yabancılarla maç yapmak gayet zevkli.
0
cevaps
(08.02.09)
(5)

PC Toplama tavsiyesi

kofteburger
Sevgili Romalılar, (ya bu laf nerden dolandı ağzıma)Bazı entrylerimde de belirdiğim üzere emektar bir bilgisayarım var.Onun yerine şöyle bir PC toparlamayı düşünüyorum. Yerli, yabancı forum, inceleme vs gezdim. Bir de size danışayım dedim, aklımda oluşanlar şunlar; INTEL Q6600 `G0` ASUS P5Q SE/R
Sevgili Romalılar, (ya bu laf nerden dolandı ağzıma)
Bazı entrylerimde de belirdiğim üzere emektar bir bilgisayarım var.
Onun yerine şöyle bir PC toparlamayı düşünüyorum. Yerli, yabancı forum, inceleme vs gezdim. Bir de size danışayım dedim, aklımda oluşanlar şunlar;
INTEL Q6600 G0
ASUS P5Q SE/R
PATRIOT PVS24G8500ELKR2 Extreme Performance Viper Serisi XMP 2x2GB; DDR2-1066Mhz; Cas 5 (5-5-5-15)
SAPPHIRE Radeon HD4850 Toxic 512MB
SAMSUNG HD753LJ 750GB SATA300 7200rpm; 32MB; NCQ
SAMSUNG SH-S223F 22X SATA DVDRW
COOLER MASTER RC-335 Kasa
GLACIALPOWER 550W 80+ PSU

Açıklamalara gelince
Q6600 Fiyat/Performans değeri en yüksek işlemci gibi görünüyor. Q9550'den 200 lira kadar daha ucuz. Core i7'ye hiç girmiyorum ucuk biraz onun fiyatı.

ASUS P5Q SE/R: P45 yongalı Asus işte iyidir asus

"Patriot neden?" Derseniz Inventusda bulunan mallardan seçiyorum orda en düzgünü bu gibi geldi DDR2 1066Mhz, 800 mhz ile arasında fark var diye umuyorum.

Sapphire HD 4850 Toxic, 4870ler tuzlu geldi biraz. Bu 4850'nın kendinden overclocklu sürümü Zalman fanlı filan.

SAMSUNG 750GB 32MB: 1TBler biraz güvenilmez diye okudum ben. Şu an ki sabit diskim de Samsung memnunum

COOLER MASTER RC-335 (Micro ATX): Aslında Antec Three Hundred almayı düşünmüştüm ama pahalı geldi o. Gerçi bu kasa da biraz küçük gibi olmadı RC-590

Ayrıca 120MM bir fan daha eklenebilir gerekir diyorsanız (kasayla gelenlere ek olarak)

Yorumlarınızı bekliyorum
0
kofteburger
(07.02.09)
high power 500w power supply(bu sisteme ancak yeter)
ram'i kingston yapabilirsin.
0
enter saltman benim
(07.02.09)
Kaç lira maliyet çıkardın, bende tam benzer ayarda bir sistem toplamayı düşünüyorum da.
0
carcass
(07.02.09)
son ornek gta4 te oldugu gibi bazı oyun yapımcıları nvdia ekran kartlarına uygun oyun geliştiriyorlar. ve fekat bende biliyorum ki nvidia fiyat/performans olarak ati kadar avantajlı değil. dolayısı ile gönül nvdia, mantık ati diyor.
0
karapage
(07.02.09)
@carcass 1700 civarıydı sanırım Inventusdaki kdv dahil fiyatları toplayıver.
0
🌸kofteburger
(07.02.09)
dvd-rw olmadan ne yapıyor bunların toplamı? bi zahmet yazabilir misiniz?

edit: ben sorana kadar yazmışsınız bile. yalnız $ mı tl mi bu fiyatlar?
0
cruor
(07.02.09)
(7)

iso dosyaları

kayip ruh
Bir eğitim setini oluşturan 15 adet iso dosyası mevcut elimde. Yaklaşık olarak 1 dvd'ye tekabül ediyor toplam boyutları. iso dosyaları sanırım nero ile "kalıbı diske yazdır" seçeneği ile cd haline getiriliyor, bundan da pek anlamam ya. Bir oyunun isosunu böyle açarak bastım dvd'ye bilmediğim için am
Bir eğitim setini oluşturan 15 adet iso dosyası mevcut elimde. Yaklaşık olarak 1 dvd'ye tekabül ediyor toplam boyutları. iso dosyaları sanırım nero ile "kalıbı diske yazdır" seçeneği ile cd haline getiriliyor, bundan da pek anlamam ya. Bir oyunun isosunu böyle açarak bastım dvd'ye bilmediğim için ama bir sorun olmadı. Ben bunları oldukları gibi iso olarak ya da açarak dvd'ye basssam bir sorun yaşar mıyım? En makul yol nedir?
0
kayip ruh
(07.02.09)
.iso dosyasinin amaçlarindan biride kolayca dvd/cd'ye yazdirmaktir zaten. Nero ile sizinde belirttiginiz gibi "kalibi diske yazdir" diyerek yazdirmaniz en mantikli yoldur.

poweriso programi ile dosyalari çikartip öyle de yazdirabilirsiniz tabiki. ama bu uzun yol.
0
trimpot
(07.02.09)
magic iso da yapabiliyor bunu sanırım.
ayrıca kalıp yazdırırken imgburn öneririm.
0
kofteburger
(07.02.09)
hepsini tek dvd'ye o şekilde basabilirim yani.(?)15'i 1 dvd ediyor çünkü, 300-350 mb civarı her biri.
0
🌸kayip ruh
(07.02.09)
bir klasör yarat. winrar ile iso dosyalarının içindekileri o klasörün içine at. misal
eğitim /cd1/ bunun içine 1. isoyu cd2'nin içine 2. isoyu çıkart. hepsini yaptıktan sonra neroyu aç data dvd yarat'ı seç git ilk yarattığın klasörü seç burn de. afiyet olsun
0
atrin
(07.02.09)
ya da hepsini direk iso olarak at dvd ye. yanlarına bi tane alcohol tarzı sanal sürücü yaratan bi program koy. veri dvd si olarak yazdır. isoları okutmak istediğinde sanal sanal okutursun.
0
emrag
(07.02.09)
(bkz: daemon tools) la sanal sürücü olusturup iso ları bununla aç, sırayla içlerindeki dosyarını bilgisayarın içinde bir klasörün içine al, daha sonra 15 dosyayı bir dvdnin içine yaz. uzun ama kesin yol bu.
0
nen var kuzum
(07.02.09)
iso olarak yazdır dursun. nero'nun icindeki image drive ile istedigin zaman iso'yu sanal disk olarak acabilirsin ister dvd'nin icinde olsunlar, ister hdd'de
0
rygard
(09.02.09)
(8)

Ekrana gelmeyen goruntu ve Bios sesi

dengesiz pamuk
efendim evde bulunan masaustu bilgisayar gayet normal cali$iyordu aslinda. Tam ekran bir oyun acalim dedik, actik. Sonra bir anda ekran gitti. yani bildiginiz gibi, bilgisayari kapattiginiz zaman monitor Stand-by moduna gecer ya hah i$te ondan oldu. Monitor stand-by moduna bir girdi pir girdi, cikmi
efendim evde bulunan masaustu bilgisayar gayet normal cali$iyordu aslinda. Tam ekran bir oyun acalim dedik, actik. Sonra bir anda ekran gitti. yani bildiginiz gibi, bilgisayari kapattiginiz zaman monitor Stand-by moduna gecer ya hah i$te ondan oldu. Monitor stand-by moduna bir girdi pir girdi, cikmiyor. Hani oyun oyle ahim $ahim bi halt degil, ragnarok online. en son dun gece saatlerce oynadim.

Makinayi resetliyoruz, kapiyoruz aciyoruz ama tik yok. Arada sirada acili$taki bip sesi (Bios sesi di mi?) geliyor ama yine de monitor stand-by modundan cikmiyor. bazen o bip sesi de cikmiyor.

Bu salak bilgisayar bu halti daha evvel yapti ama nasil duzeldi bi fikrimiz yok.
Ozellikleri a$agi yaziyorum.

Pentium 4 - 3GHz
Asus P4-P800-X anakart
DDR P3200 512x2 MB Ram
250GB Sata harddisk
Asus ATI A9550-GE 256Mb 128Bit Ekran kartı
LG CD-Writer
LG DVD-writer

Denediklerim:
-Ramleri tek kalacak $ekilde denedim.
-Ram yuvalarini denedim.
-Monitoru ba$ka bilgisayarda denedim, cali$ti.
-CD-DVD Writerlar ve Harddisk Ide-Sata kablolarini sokerek denedim.
-Monitorun ekran karti baglantisini sokunce, Monitorde Sinyal Girisi Yok mesaji aliyorum. Tekrar bagladigimda ise ekran gidiyor. Guc dugmesi yine stand-by modunda gibi yanip sonuyor.
0
dengesiz pamuk
(07.02.09)
ekran kartını söküp yeniden takın, olmazsa ölmüştür o...
0
uyuzcan
(07.02.09)
bilgisayarın fişini çekin, daha sonra 2-3 kere açma düğmesine basıp basıp bırakın. sonra fişi takıp bilgisayarı açın.
0
kibritsuyu
(07.02.09)
i-ih cali$madi. yine ayni durum var.

ekran kartinin cali$tigini du$unuyorum zira gerizekali alet daha evvel yine bunu yapti bize.
0
🌸dengesiz pamuk
(07.02.09)
ekran kartını başka bir bilgisayarda deneyin öyleyse...

o açılıştaki bip sesi ekran kartını tanıdım, anladım dediği manasına geliyo zira bios'un...
0
uyuzcan
(07.02.09)
Acildi $erefsiz. Sorunsuz cali$iyor. Lakin neden boyle, nesi var bu gerizekalinin?
0
🌸dengesiz pamuk
(07.02.09)
hocam bende dedigin gibi cd ve dvd-writerlarin guc kablolarini cikarmistim. sanirim haklisin power supply konusunda. gitti yine paralar anasini satayim ya :(
0
🌸dengesiz pamuk
(07.02.09)
her seyi sok, yeniden tak. bir kac gun bekle duzelir belki. serefsizim bu sekilde duzelltigim uc tane bilgisayar var.
0
ne nicki be
(07.02.09)
aynı anakart bende de ver ve aynı problemi ben de yaşıyorum. anakarrta kısa devre olabilir veya anakart bozuktur. aa hatta aynı ekran kartı bende var:)
0
odanesi
(07.02.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.