Giriş
(5)

kapattığım facebook hesabını açamıyorum..

dronning
geçici bir süre için kapattığım facebook hesabını açamıyorum..!!!nasıl açılacağını bilen bilen birileri varsa yardımlarını bekliyorum...:/
geçici bir süre için kapattığım facebook hesabını açamıyorum..!!!nasıl açılacağını bilen bilen birileri varsa yardımlarını bekliyorum...:/
0
dronning
(13.02.09)
kapattığın maille giriş yapmayı deniyosun, onlrda o mail adresine bir mail yolluyor sonra olaylar gelişiyor.
0
etna
(13.02.09)
denedim ama olmuyor işte mail falan geldiği yok off neyse beklim ben çok teşekkür ettim:)
0
🌸dronning
(14.02.09)
spam box a da baktınız mı?
0
sleep may be the enemy
(14.02.09)
olur öyle.sabret.
0
dunyanin en gereksiz adami
(14.02.09)
facebook'ta kullandığınız adres hangisiyse ona gelecektir. giriş yaparken gönderildi diyorsa mail yollanmıştır adresinize.
0
orion ares
(14.02.09)
(1)

fontun kalınlaşıp italikleşmesi

tabudeviren
sözlükte de başka sitelerde de oluyor.bu nasıl düzeltilir?
sözlükte de başka sitelerde de oluyor.

bu nasıl düzeltilir?
0
tabudeviren
(13.02.09)
c\windows\fonts klasöründeki fontlardan bir kaçını silmişsin galiba. eski fontları tekrar yüklersen düzelir.
0
etna
(14.02.09)
(9)

Yeni Monitörde Ölü(?) Piksel

kofteburger
Samsung 2043BVW lcd monitör Aldım Hepsiburada'dan ama bir tane `pembe` piksel var.Ekran tam siyahken belli oluyor. ne yapayım ben şimdi? Samsung servise mi göndereyim? Kullanma kılavuzunda arada böyle bir şey olabilir diyor. Bazı üreticiler 1 piksel 2 piksel filan diyormul samsungda var mı böyle bir
Samsung 2043BVW lcd monitör Aldım Hepsiburada'dan ama bir tane pembe piksel var.
Ekran tam siyahken belli oluyor. ne yapayım ben şimdi? Samsung servise mi göndereyim?
Kullanma kılavuzunda arada böyle bir şey olabilir diyor. Bazı üreticiler 1 piksel 2 piksel filan diyormul samsungda var mı böyle bir şey?
0
kofteburger
(13.02.09)
internetten aldığınız ürünleri 1 hafta içinde memnun kalmazsanız iade etmek gibi bir şansınız var, bence hepsiburada'ya geri gönderin.

www.hepsiburada.com
0
dinomazu
(13.02.09)
5 pixel e kadar iade almıyorlar biliyorum.
0
bryan fury
(13.02.09)
stuck pixelleri düzeltmek mümkün olabiliyor (ölü piksellerin aksine). google da ara bunu ekranı renk bombardımanına tutarak düzeltmeye çalışan programlar var falan. olamdı üzerine bastır. :)
0
kurukafa
(13.02.09)
@kurukada
denedim onu sanki daha kötü oldu gibi :)
0
🌸kofteburger
(13.02.09)
direk iade et 2-3 pixel olunca değişmiyor.
0
enter saltman benim
(13.02.09)
o kısmı biraz ovala geçer büyük ihtimalle..
0
manuk
(13.02.09)
karıştırma ölü pixeli falan, almıyoruz garanti dahilinde değil diyebilirler.
Ben bunu beğenmedim diyip geri ver.

monitör tvler için genel olarak tavsiyem, online almamak, örnein samsung showroom'unda hepsiburada'dan ciddi şekilde ucuz oluyor genelde ürünler. ve teslim alırken ölü pixel kontrolü yapıp, varsa bir durum teslim almamak.
0
rygard
(13.02.09)
@rygard
öyle yapayım artık napalım.
0
🌸kofteburger
(13.02.09)
şununla ölü pikselin olduğu yere masaj yaparsan belki düzelir. bende işe yaramıştı:
www.bildirgec.org
0
titiz
(13.02.09)
(4)

virüs kaptı pc

tan vakti
bilgisayarın bir biçimde virüs kaptı. habire travian reklamları falan çıkıyor, virüs temizleme sitelerine giremiyorum. Avira boot CD, virüslü dosyaları buluyor safe modda siliyorum ama yine çıkıyorlar. Bu işi kökten halledecek mümkünse format dışında bir yol var mı a canlar? en iyi bedava virüs temi
bilgisayarın bir biçimde virüs kaptı. habire travian reklamları falan çıkıyor, virüs temizleme sitelerine giremiyorum. Avira boot CD, virüslü dosyaları buluyor safe modda siliyorum ama yine çıkıyorlar.

Bu işi kökten halledecek mümkünse format dışında bir yol var mı a canlar? en iyi bedava virüs temizleyen boot cd kimin dir?
0
tan vakti
(13.02.09)
travian reklamı çıktıysa spyware'dir muhtemelen. avira spyware'e karşı önlemler alıyor mu bilmiyorum, o tür programlara bakmanı tavsiye ederim.
0
head
(13.02.09)
bide "ComboFix" bu programa bak, küçük ve çok etkilidir.
0
snow bros
(13.02.09)
Malwarebytes' Anti-Malware
Combofix

vundo virusunu arastir bir de.
0
ermanen
(13.02.09)
İçinde clamav içeren linux live cd'lerini de deneyebilirsin. Ama clamav ne kadar başarılı olur bilmiyorum. İlla boot cd de gerekmez bence. Bi antivirüs programı (avg gibi) kurup, windows'u güvenli modda açıp tüm sisteminizi taratmanız problemi çözebilir.
0
edge_nabby
(14.02.09)
(6)

Üst üste açılan explorer pencereleri

tan vakti
bazı web sayfalarında böyle bir durum oluyor. üst üste 50 tane explorer penceresi açılıyor. ctrl + F4 ile kapatsan bile devamlı açılmaya devam ediyor. bunu nasıl yapıyorlar? ne zaman bana olduyda bilgisayarı elektriğinden kapatmam gerekti. kurtulmanın kolay bir yolu var mı?
bazı web sayfalarında böyle bir durum oluyor. üst üste 50 tane explorer penceresi açılıyor. ctrl + F4 ile kapatsan bile devamlı açılmaya devam ediyor. bunu nasıl yapıyorlar? ne zaman bana olduyda bilgisayarı elektriğinden kapatmam gerekti. kurtulmanın kolay bir yolu var mı?
0
tan vakti
(13.02.09)
javascript ile yapiyorlar.
tavsiyem: firefox kullanin bu bir. noscript eklentisi kurun bu da iki.
0
sourlemonade
(13.02.09)
eklentiyle felan ugrasmadan opera kur.
0
bryan fury
(13.02.09)
illa ie kulanacaksan iepro diye bi eklenti var.
0
bryan fury
(13.02.09)
birileri çaktırmadan porno sitelerine giriyordur sizin bilgisayarınızdan ;)
0
nihavent uvertur
(13.02.09)
Firefox, noscript'siz bile ie'den daha güvenli. Noscript ilk başta alışması zor bir eklentidir, gözünüzü korkutabilir, ama alıştıktan sonra güvenliğin dibine vurursunuz. Siz ilk olarak bir firefox edinin, noscript'e ve diğer eklentilere sonra bakarsınız.

@bryan fury
Opera'cıların mottosunu bir kez daha dile getirmişsiniz :) Ama noscript'in firefox'a kattığı güvenlik ve özellikler opera'da yok, bir firefox'çu olarak buna değinmeden duramadım :)
0
edge_nabby
(14.02.09)
no script opera için de var. noscriptlikealpha seklinde js olarakk kurup etkinlestiriyorsun.
0
bryan fury
(14.02.09)
(1)

cepten rss

prompter
Sony Ericsson K 790i telefonum var. RSS özelliğini nasıl kullanıcam, yani nerelere üye olabilirim, site adı verebilir misiniz?
Sony Ericsson K 790i telefonum var. RSS özelliğini nasıl kullanıcam, yani nerelere üye olabilirim, site adı verebilir misiniz?
0
prompter
(13.02.09)
rss özelliği olan herhangibir siteye girince ekle butonu çıkıyo zaten. misal sözlüğü cepten o şekilde takip ediyorum.
0
la grande
(13.02.09)
(1)

Google chrome sorunu

trista
Google Chrome'u sevdim sevmesine ama IE'deki gibi adres kutucuğunun sağında önce ziyaret ettiğimiz sayfaları gösteren buton yok. Dolayısıyla liste de yok. Anlamayanlar için IE örneğini koydum. Nasıl Google Chrome'da bunu getirebiliriz? Seçenekler de göremedim.
Google Chrome'u sevdim sevmesine ama IE'deki gibi adres kutucuğunun sağında önce ziyaret ettiğimiz sayfaları gösteren buton yok. Dolayısıyla liste de yok. Anlamayanlar için IE örneğini koydum. Nasıl Google Chrome'da bunu getirebiliriz? Seçenekler de göremedim.
0
trista
(13.02.09)
adres satırına daha önceden girdiginiz sitenin bikaç karakterini yazınca chrome otomatik tamamlıyor.

yada yeni bir sekme açtıgınızda en çok ziyater edilenler ve en son kapattığınız sekmeleri gösteriyor.

yani diyeceğim o ki siteleri ie de ki gbi göstermesine gerek kalmıyor.
0
elektromaniac
(13.02.09)
(4)

firefox uyumsuzluğu

cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
web sayfamı frontpage'de düzenliyorum. önizleme aldığımda internet explorer'da ve firefox'ta farklı sonuçlar çıkıyor. screen'lerini de ekledim, bunu nasıl düzeltebilirim? düzelir mi ya da?
web sayfamı frontpage'de düzenliyorum. önizleme aldığımda internet explorer'da ve firefox'ta farklı sonuçlar çıkıyor. screen'lerini de ekledim, bunu nasıl düzeltebilirim? düzelir mi ya da?
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(13.02.09)
ie için farklı bir css yaratıp html kodunda:

<link rel='stylesheet' type='text/css' href='normal.css' />
<!--[if IE]><style type="text/css">@import "ie_fixed.css";</style><![endif]-->

dersen browser farkını aşmış olursun. bunu frontpage'de yapmak biraz kasabilir ama.
0
thalamus
(13.02.09)
tahminen, sizin durumunuzdaki temel fark padding den dolayı kaynaklanyıro, ie padding olayını diğer aklı başında browserlardan farklı yorumluyor.
padding, margin kullanırken dikkat etmek lazım
misal <div style="padding10px; width:100px;"></div>
iki tarayıcıda farklı uzunlukta çıkar, bundan kurtulmak için şöyle amele bi yöntem mevcut
<div style="width:100px;"><div style="padding10px;"></div></div>
0
lord seithel
(13.02.09)
bu kodu sadece padding için mi kullanabilirim peki?
0
🌸cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(13.02.09)
padding ie ile diğerleri arasındaki uyumsuzluklardan sadece biri,
bir sürü özelliği farklı yorumluyorlar maalesef ve hepsi içinde ayrı çözüm üretmek veya o özelliği kullanmamak gibi bir durumla karşı karşıya kalıyorsunuz çoğunlukla.
ie'ye küfredince de geçmiyor üstelik
0
lord seithel
(15.02.09)
(3)

opendns

coffee and cigarettes
arkadaşımız da youtube'a girsin eksik kalmadın dedik, dnsleri değiştirdik, hosts doyasına youtube'u ekledik, kaydet dedik "bu lokasyonda kaydetme yetkiniz yok" diyor, hosts dosyasında yapılan değişiklikleri kaydetmiyor. derdi nedir bu vista'nın.
arkadaşımız da youtube'a girsin eksik kalmadın dedik, dnsleri değiştirdik, hosts doyasına youtube'u ekledik, kaydet dedik "bu lokasyonda kaydetme yetkiniz yok" diyor, hosts dosyasında yapılan değişiklikleri kaydetmiyor. derdi nedir bu vista'nın.
0
coffee and cigarettes
(13.02.09)
Once "Calistir"a:

attrib -r c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

Sonra yine "Calistir"a:
notepad c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

yazin ve acilan hosts dosyasinda degisikligi yapip kaydedin.

Eger böyle de olmazsa bilgisayarda yetkiniz yok demektir.
0
trimpot
(13.02.09)
işte yetkimiz var aslında ama hosts dosyasına müdahale ettirmiyor. daha doğrusu yetkimizin olması lazım ama yok diyor kendisi.
0
🌸coffee and cigarettes
(13.02.09)
notepad'i sağ tık yapıp "run as administrator" olarak açmanız gerekio galiba..

vista bu açıdan sux.. denied diyeceğine bi yol göster, "run as admin.." de bize.. cık cık..
0
thalamus
(13.02.09)
(4)

bir apple sorusu daha- iphone

ahandanick
saygıdeğer duyuru insanları,ikinci el iphone kullanıyorum, benden önceki kullanıcıya pek çok şey sorabilir olmakla birlikte telefon şöyle böyle bıdı bıdı yapamıyorum.bu konuyu kendisiyle görüştüğümde itunes'tan hesap açmakla ilgili bir şeyler söyledi,o kadar. bilemedim ben de.mevzumuz şu ; iphoneda
saygıdeğer duyuru insanları,
ikinci el iphone kullanıyorum, benden önceki kullanıcıya pek çok şey sorabilir olmakla birlikte telefon şöyle böyle bıdı bıdı yapamıyorum.bu konuyu kendisiyle görüştüğümde itunes'tan hesap açmakla ilgili bir şeyler söyledi,o kadar. bilemedim ben de.

mevzumuz şu ; iphoneda işte benden önce kullanan kişinin yüklediği şarkılar şunlar bunlar var, ama ben kendi itunesumla senkronize etmek istiyorum (yani kısmen), aleti bilgisayara takınca "x isimli iphone itunesa bağlanamıyor, telefondan şifre girin" gibi bir uyarı geliyor. 1- şifreyi biliyor olsam bile nereden gireceğimi bilmiyorum. 2- şifre ne yahu? ne şifresi yani bu? 3-başka bir yolu yok mudur? (yine itunes'a ya da telefona zarar vermeden)

cahilim sanırım. aramaya inandım mamafih bulamadım.
0
ahandanick
(13.02.09)
bir şekilde reset atmanız gerekiyor sanırım. ayrı library gördüğü için sıkıntı yaşıyor olabilir.
0
head
(13.02.09)
itunes üzerinden hesap açıldığı için sanırım o heabın şifresini girmenizi istiyor olabilir, ne iphone ne de itunes kullanıyorum ama, hesap açma gerekliliği ar bildiğim kadarıyla, aldığınız kişiye söyleyin, o eğer verirse sorun yok eğer vermez ise burda anlatılıyor nasıl hesap açılacağı
www.ceplab.com
0
edip
(13.02.09)
itunes da
authorize deauthorize diye bir şecenek olması lazım önce bir itunes hesabı acın sonra authorize this computer derseniz olması lazm sanki
0
supuki
(13.02.09)
arkadasınız kendi itunes hesabıyla girmiş olduğundan, onun hesabının şifresini istiyor. aleti arkadasa götürün, kendi bilgisayarına bağlasın (veya direkt iphone'dan) ve iphone'daki itunes'u deauthorize etsin. sonra siz ilk bağladığınızda (mac için söyliycem, pc'de diyalog başka şekilde gelişebilir) "yeni iphone buldum, naapiyim, senin adını veriyim mi (xxx's iphone)" diye bir muhabbete girmesi gerek. sonra sizin hesabınızı otomatik authorize etmesi lazım. ya da sizin bilgisayarda (mac ise) arkadaşınıza hesap açıp onun itunes'u share edebilirsiniz. ikinizin de mac'i varsa hesap açmadan share edebilirisiniz. herhalde sorununuz buydu. iphone'dan itunes'a ilk girdiğiniz ekran bişi diyor mu? orda bi şifre sormuyor mu? diğer türlü şifreyi gireceğiniz ekran tel'deki itunes'dan store'a bağlandığınız ekran olmalı.
0
no avalon
(13.02.09)
(2)

Soru-Cevap programı? Nasıl Yapılır?

sijwocaq
Başlık çok açıklayıcı olmadı biliyorum ama kısaca özetlemek gerekirse:Ekranda soruların olduğu bir program. Yarışmacı bir cevap veriyor, atanmış herhangi bir tuşa basıyoruz ve o şık işaretleniyor. Sonra doğru mu diye kontrol etmek için bi tuşa daha basıyoruz, doğruysa şık yeşil yanıyor yanlışsa kırm
Başlık çok açıklayıcı olmadı biliyorum ama kısaca özetlemek gerekirse:

Ekranda soruların olduğu bir program. Yarışmacı bir cevap veriyor, atanmış herhangi bir tuşa basıyoruz ve o şık işaretleniyor. Sonra doğru mu diye kontrol etmek için bi tuşa daha basıyoruz, doğruysa şık yeşil yanıyor yanlışsa kırmızı. Böyle bir şey flash ile mi yapılır? Ya da neyle yapılabilir? Fikri, önerisi olan?
0
sijwocaq
(13.02.09)
Bir televizyon programi için bunun ASP olarak yazilimini yapmistim. Isterseniz görüsebiliriz. DEMO olarak webe atabilirim, oradan bakabilirsiniz.
0
trimpot
(13.02.09)
flash ile de yapılır. stand aktivitesi olarak kim 500 milyar ister oynatmıştık biz. gayette güzel olmuştu.
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(13.02.09)
(8)

Mp4 videoları iTunes'a rahat rahat yüklerken artık yükleyememek

teritori
Evet efendim daha önceleri gayet rahatça itunes'a atabildiğim mp4 videolarıa rtık atamıyorum. Kabul etmiyor itunes. sebebi ve çözümü ne olabilir?
Evet efendim daha önceleri gayet rahatça itunes'a atabildiğim mp4 videolarıa rtık atamıyorum. Kabul etmiyor itunes. sebebi ve çözümü ne olabilir?
0
teritori
(13.02.09)
olm yola gidicem hadi lan!
0
🌸teritori
(13.02.09)
bazen türkçe harfleri kabul etmiyor, dosya adını değiştirip denediniz mi?
0
ezeriko
(13.02.09)
@ezeriko: öyle bir durum yok :(
0
🌸teritori
(13.02.09)
dosya adı düzgündür de tagler yamulmuştur belki. tag&rename yükleyip kontrol edip öyle dene.
0
ezeriko
(13.02.09)
Aynı durum bende de oldu. Daha önceden avidemux ile çeviriyordum videolarımı ve hiç bi sorun olmadan atıyordum ipod'a. Sonra ipod firmware'i güncelledim. Ondan sonra atılamamaya başladı. Daha sonra FormatFactory programını indirdim, onla çevirdiğim videoları atabiliyorum ipod'a.
www.brothersoft.com
0
edge_nabby
(13.02.09)
yok hocam o da yemedi. deliricim.
0
🌸teritori
(13.02.09)
itunes'u kaldırıp güncellenmemiş halini kuracağım. bakalım ne olacak.
0
🌸teritori
(13.02.09)
quicktimes denen dürzüyü kaldırmıştım bilgisayardan, şimdi kurdum sanırsam o sebepten ötürü koyamıyordum. öpt tşk byez...
0
🌸teritori
(17.02.09)
(4)

ftp den dosya indirmek

cehcho
dosyaları tek tek değilde klasör olarak çekme şansım var mı ? örneğin ikinci resimdeki klasörleri.
dosyaları tek tek değilde klasör olarak çekme şansım var mı ? örneğin ikinci resimdeki klasörleri.
0
cehcho
(13.02.09)
Filezilla gibi bir FTP client kullanabilirsiniz.
0
fredi
(13.02.09)
evet var. filezilla veya cuteftp.
0
xenophobe
(13.02.09)
Flashget'le de indiriliyo olması lazım diye biliyorum.
0
edge_nabby
(13.02.09)
mozilla kullanıyorsan "Fireftp" eklentisiyle kolayca indirebilirsin.
0
levski
(13.02.09)
(1)

mcafee antivirüs otomatik taramayı nasıl kapatacam??

emrag
bana kalsa direk silicem ama makine benim değil. şimdi bi keygen açıcam ama bu meret zip ten çıkarır çıkarmaz siliyor. bu korumayı nasıl kapatıcam ben? görev yöneticisinden sonlandırdım tüm işlemlerini ama hala çıkıyor uyarısı virüs buldum da sildim de diye. istemiyorum ben silmesin hiç bir şey. nas
bana kalsa direk silicem ama makine benim değil. şimdi bi keygen açıcam ama bu meret zip ten çıkarır çıkarmaz siliyor. bu korumayı nasıl kapatıcam ben? görev yöneticisinden sonlandırdım tüm işlemlerini ama hala çıkıyor uyarısı virüs buldum da sildim de diye. istemiyorum ben silmesin hiç bir şey. nasıl edicez bunu?
0
emrag
(13.02.09)
doctus.org suradan anladigim kadariyla mcafee kendisini aygit olarak bilgisayara tanitiyormus;

"
Kapatmak icin bir reboot, acmak icin bir reboot goze alabiliyor isen yolunu anlatayim:
Device Manager -> Menu -> View -> Show Hidden Devices
Aygit Yoneticisi -> Menu -> Gorunum -> Gizli Aygitlari Göster
Sonra asagidaki listede Non-Plug and Play Devices
Tak ve calıştır olmayan sürücüler
Onlarin altinda Naiav ile baslayan cihazlari kapatir iseniz (reboot ister) istediginiz islemi yapmis olursunuz.
Yeniden acmak icin yine ayni yerden acmak gerekir (ve yine reboot edilene kadar kapali kalir)
Surucu mentalitesi ile calistigindan boyle oluyor . .

Bana kalirsa bu yontem ile kapatmaktansa, real time scanner i disable edersen, hissedilmeyecek kadar az yavaslatir.
"

"
Merhaba
VS 8.0i "kapanmiyor" ancak OAS (On-Access Scan) disable edilebilir.
"
0
trimpot
(13.02.09)
(5)

Laptop Secmece

rurouni
Direk tavsiye değil secenekler arasından hangisi diye soruyorum bu sefer :)1. http://www.californiacomputer.com/Shop/product.asp?catalog_name=CaliforniaComputer&category_name=&product_id=406132U2. http://getir.net/vcf3 . http://www.californiacomputer.com/Shop/product.asp?catalog_name=CaliforniaCompu
Direk tavsiye değil secenekler arasından hangisi diye soruyorum bu sefer :)

1. www.californiacomputer.com

2. getir.net

3 . www.californiacomputer.com

4. www.amazon.com

5. www.newegg.com

Tavsiyelere yön vermek adına birinci önceliğim oyun oynamak değil video editing programları kullanıcam bir de photoshop, illustrator falan. EE arada bir oyun da oynarız.
0
rurouni
(13.02.09)
5. linkteki asus özellikleri en iyi olan ama asus beğenen de var beğenmeyen de eğer fiyat aralığın buysa en sağlam özellikli olanı al derim ben. o yüzden 5. asus..
0
dambil
(13.02.09)
2 derim.
0
federal
(13.02.09)
grafik tasarım, video editing ya da onun gibi kastırıcı işlemlerle uğraşıyorsanız 2.

oyun için falan alacaksanız 3
0
atrin
(13.02.09)
2
0
507
(13.02.09)
2 dell rullaz.
0
bryan fury
(13.02.09)
(4)

türkçe karakterler

blackbasat
1) bilgisayarımdaki bütün şarkıların id taglerindeki ş Þ ,ı ý, ğ ð olarak gözüküyo bunları düzeltmenin pratik bi yolu var mı?2) aynı şarkının id tag'ini düzeltip winamp'ta çalınca bazen, her seferinde değil 3-5 çalışta bir nedense. şakrı başlayınca id tag kendiliğinden tekrar bozuluyo ama bu sefer ü
1) bilgisayarımdaki bütün şarkıların id taglerindeki ş Þ ,ı ý, ğ ð olarak gözüküyo bunları düzeltmenin pratik bi yolu var mı?
2) aynı şarkının id tag'ini düzeltip winamp'ta çalınca bazen, her seferinde değil 3-5 çalışta bir nedense. şakrı başlayınca id tag kendiliğinden tekrar bozuluyo ama bu sefer ü,ö,ç, falan da bozuluyo ç g oluyo mesela ü | oluyo ı ş ğ de farklı şeylere dönüşüyo ı 1 oluyo mesela. 2-3 kere düzelttikten sonra bi daha bozulmuyor ama beni fıtık ediyo bu neden oluyor nası düzelticem?

bilgisayar kanada menşei. bilmiyorum bi alakası var mı. ve windows vista. mına kodumun vistası.
0
blackbasat
(13.02.09)
winampta sarkıya sag tık yapıp "wiew file info"yu seçtiktan sonra sag altta auto-tag var onu bir deneyin derim.
0
bagcivan
(13.02.09)
işe yarıyo ama ı i, ğ g oluyo. ı'mı yumuşak g'mi istiyorum.
0
🌸blackbasat
(13.02.09)
topluca göndermek için de hepsini seçip sağ tıklayın send to- automatic tag (gönder-otomatik etiketle).

mp3tag.de programı de yardımcı olabilir, o da otomatik taglama yapabiliyor freedb sitesinden.
0
edip
(13.02.09)
aynı şey xp de "non-unicode olduğunda bunu kullan (türkçe)" seçeneğiyle hallediliyordu. vista da durum nedir bilemiyorum. dil seçeneklerini karıştırmanız gerekecek gibi. winamp'ın default ayarlarında böyle bir sorun yok çünkü. sorunun kaynağı windows.
0
portik
(13.02.09)
(7)

laptop ısınıp kapanıyor

pozitif dusunce de kazanir
ve bu çok can sıkıcı birşey.sehpanın üzerinde kullanıyorum aleti;tv kartıyla tv izlerken başka bir kasıcı program veya bir oyun açıksa kapanırdı laptop, o olaydan vazgeçtim artık aynı anda çalıştırmıyorum. ama demincene sadece tv izliyodum yine kapandı. altını bi elledim yanıyo, sehpa da ona keza.ta
ve bu çok can sıkıcı birşey.

sehpanın üzerinde kullanıyorum aleti;

tv kartıyla tv izlerken başka bir kasıcı program veya bir oyun açıksa kapanırdı laptop, o olaydan vazgeçtim artık aynı anda çalıştırmıyorum. ama demincene sadece tv izliyodum yine kapandı. altını bi elledim yanıyo, sehpa da ona keza.

tamam biliyorum laptop bunu iyiliğimiz için yapıyor ama bu kadar gelişmiş cihaz yapıyosun şu ısınma olayına da adam gibi bi çözüm bulsana kardeşim! daha yepisyeni makina.

daha önceki önerileri okudum, fanlı sehpalar varmış veya tepsinin üzerinde kullanın gibi öneriler gördüm.

ama bunun başka bir çözümü yok mudur yaa çok sinirlendim gece gece. ha kapandı ha kapanacak diye diken üzerinde mi seyrediyim tv'mi...

fişte kullanmayınca az ısınıyor ama böyle fişe tak çıkar pil ömrü iyice azalacak.
acaba diyorum pili çıkarıp sadece fişte mi kullansam, belki bu kadar ısınan pildir.

neyse, mantıklı bişeyler önerin kurtarın beni bu derten lütfen :(

of
0
pozitif dusunce de kazanir
(13.02.09)
garantisi hala geçerliyse götürün servise fanı temizlettirin

geçerli değilse kendiniz temizleyin. 2 yol var. 1- bazı laptopların klavye takımı çıkıyor, oradan temizleniyor. bazıları vidaları çıkarıp. 2. de fan açılan yere süpürge tutun.(işe yarıyor)
0
dambil
(13.02.09)
pilde iken çok ısınmasının sebebi pilde iken tam performansta çalışmasıdır muhtemelen.
fana süpürge değil de çekiş gücü olan vafum muydu neydi tam hatırlamadım şimdi onunla biraz üfleyin eğer tozdan dolayıysa geçer. onun dışında laptop soğtucular var tavsiye ederim iş görüyor.
(bkz: dizustu bilgisayar sogutucu)
0
abtash
(13.02.09)
sehpada ısınıyorsa sorun vardır ya fanlı masayla falan alakası yok bence. bi temizleyip denemek lazım işlemci fanını.
0
sanal uyku
(13.02.09)
vista ise saatin oradaki güç işaretine tıklayıp dengeli (balanced) olanı seçin sistem kendi ayarlayacaktır. bu arada daha önceden fanları tozlanmış ise, hava girişi de sorunlu olabilir, pc kapalı iken hem fana hem de hava çıkışı olan yere şiddetlice (tükürükler saçmadan :)) üfleyin, çıkan toza şaşıracaksınız.
0
edip
(13.02.09)
sogutma sisteminizde sorun olmali. bu durumda en tehlikede olan parca grafik karti. dambil'in de belirttigi gibi faniniz ve sogutma demirinizin araliklari tikanmis olabilir. servise goturmelisiniz. garantisi yoksa ve evde temizleyecekseniz, internetten laptopunuzun modeli ile arama yaparak sokum kilavuzu bulmanizi oneririm. kafadan sokmeye calismayin. ozellikle hp'lerin fanlarina ulasmak cok zor olabiliyor. (or: hp dv2500)
0
cench
(13.02.09)
Bana da olmuştu bu. Elektrik süpürgesini dayıyoruz fana, içinde ne birikmişse çekip alıyor. Sonra pırıl pırıl oluyor, sorunsuz çalışıyor. Bende öyle oldu en azından.
0
tavsan hummasi
(13.02.09)
teşekkürler herkese.

garantisi devam ediyor, servise götürmem mantıklı ama içinde çok çok özel dökümanlarım var, başkasının eline geçmesini istemem o yüzden servis konusunda kararsızım.

süpürge dayamak iyi bir yöntem deneyeceğim, hallolmazsa soğutucu da çok mantıklı geldi.
güç işaretinden dengeli yaparsam oyunlarda kasıyor ama tv kartında o kadar kasacağını sanmıyorum, bunu da deneyeceğim.

makina kendini kapatıyor ya, umarım grafik kartı vb. parçalar zarar görmemiştir, yani kendini kapatması işe yarıyordur umarım.

tekrar teşekkürler
0
🌸pozitif dusunce de kazanir
(13.02.09)
(9)

Google chrome bunu nasıl yaptı?

bagcivan
merhaba tanzanyalılarverdiğim resimde google chromenin ana sayfasına bir arama şeysi geldi bunun nerden geldigini bilmiyorum vede nasıl geldigi hakkında hiçbir fikrim yok ama müthiş bir şey oraya aradığım kelimeyi yazınca direk ekşideki sayfası çıkıyor.bu harikulade şeyi nasıl becerdimde oraya koydu
merhaba tanzanyalılar

verdiğim resimde google chromenin ana sayfasına bir arama şeysi geldi bunun nerden geldigini bilmiyorum vede nasıl geldigi hakkında hiçbir fikrim yok ama müthiş bir şey oraya aradığım kelimeyi yazınca direk ekşideki sayfası çıkıyor.bu harikulade şeyi nasıl becerdimde oraya koydum onu bilmiyorum.bu neyin nesidir neyin fesidir nerden geldi oraya?

büyük resim boyutu içim : i39.tinypic.com
0
bagcivan
(13.02.09)
varsayılan arama motoru linkine sözlüğün adresi yazılmış.

edit: ego da nal gibiymiş.
0
teritori
(13.02.09)
chrome hiç kullanmadım ama o sayfayı sık ziyaret ettiğiniz için öyle bir şey yapıyor olabilir.
0
sanal uyku
(13.02.09)
varsayılan arama motoru google.

i43.tinypic.com
0
🌸bagcivan
(13.02.09)
chrome kullanmadım ama sallıyorum. history'yi de opera'daki speed dial olayı gibi ilk ekrana getiriyor olmasın?
0
phonex
(13.02.09)
seçenekler, temel bilgiler, varsayılan arama,,
oradan ayarlayabilirsiniz..
ve evet, google her zamanki gibi aşmış..
0
erostrada
(13.02.09)
Firefox'ta ekşinin arama motorunu eklemekle aynı şey. Opera'cıların "o özellik zaten opera'da var" demesi gibi oldu bu :)
0
edge_nabby
(13.02.09)
mantığıma yatan @sanal uyku'nunda dedigi gibi sık kullandığım için oldugu.varsayalan arama moturu google ama ekşinin arama motoruda ekli hatta daha fazlasıda var.bence bu arama motorlarından sık kullandığımız oraya geliyor.@erostrada dediği gibi google aşmış..
0
🌸bagcivan
(13.02.09)
sözlük, arama motorlarını ve bilimum botları sözlükteki arama fonksiyonundan haberdar ettiği için doğaldır otomatik alması.

hatta : sozluk.sourtimes.org

<AdultContent>evet aminakodugum</AdultContent>

ilahi ssg :)
0
tsllbn
(13.02.09)
evet firefoxta falan da var. ama firefoxa eklemek için bir miktar uğraşmanız gerekiyor. krom her şeyi kendisi halediyor. mesela bence ingilizce wikipedia, almanca wikipedia, paticik.com arama şeysileri kendinden mevcut.

ayrıca da mrtksn ın da dediği gibi tab ile de arama yapılabiliyor.
0
murtaza koptagel
(13.02.09)
(6)

çeşitli alakasız sorular

tepedeki psychedelic adam
1 - asus x52sa isimli makina sorunlu mu? bugün vatan'a gittim dedim internet'te görünüyor burda yok diye sorunlu dedi. bütün seri mi sorunlu yoksa sadece sizdekilerde mi sorun vardı dedim. soracağınız yerde bir tane varsa büyük ihtimalle sorunludur birden çok varsa sorun yoktur dedi. nedir? ayrıca v
1 - asus x52sa isimli makina sorunlu mu? bugün vatan'a gittim dedim internet'te görünüyor burda yok diye sorunlu dedi. bütün seri mi sorunlu yoksa sadece sizdekilerde mi sorun vardı dedim. soracağınız yerde bir tane varsa büyük ihtimalle sorunludur birden çok varsa sorun yoktur dedi. nedir? ayrıca vatan'ın bsitesinde topkapı şubesinde olduğu yazıyor. yakınlarda oraya gitmiş de görmüş olan var mı bu aleti. var mıdır yani orda?

2 - gold bilgisayar'ın izmir'de şubesi varmış ve karşıyaka'daymış herhalde. neresinde tam olarak çarşı'da filan mı yoksa çok alakasız bi yerde mi? sitesine de baktım da orda şehirlere tıklayınca hiçbir sayfa filan açılmıyor.

3 - facebook'ta bir application içine resim koymak istiyorum. application açınca resim de çıkacak yani işte. local host'ta olsun internet üzerinden bi host'la açmak olsun basit bir sadece resim gösteren php kodunu sorunsuz açıyor ama bunu facebook application halinde açmak istediğimde açılmıyor. ya da hemen 1 saniye filan görünüyor ve kayboluyor. nedendir acaba?

4 - bu en alakasızı herhalde. bolonya taşı diye bişey varmış, gündüz güneşe koyunca bir miktar ışığı emip gece de etrafa saçıyormuş bu ışığı. bütün gece sürmüyordur herhalde di mi bu, ne kadar sürüyordur acaba? ayrıca nerde satılır böyle şeyler?
0
tepedeki psychedelic adam
(13.02.09)
4 - barit elementinin isima yapabilen hali bologna tasi imis. guneste birakildiginda isik topluyor, gece de fosfor gibi isildiyor, butun gece degil birkac saat suruyor. garip seyleri ve cesitli minerallari ve taslari satan dukkanlar var, onlar da olabilir.
0
ermanen
(13.02.09)
dambil
(13.02.09)
@dambil

evetbahriye üçok bulvarı'ndaymış. hatta bi garanti bankası varmış da onun yanındaymış. iskeleden geçiyor mu bahriye üçok otobüsü? ya da alsancak'tan geçen bi bahriye üçok otobüsü vardı o cami'nin karşısından mı geçiyordu yoksa sevincin karşısındaki duraktan mı? biliyor musun? eshot'un sitesine bakıyım dedim de "Teknik bakım nedeniyle şu an hizmet verememekteyiz." diyor.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(13.02.09)
2- bahriye üçok daki şube karşıyaka çarşıya taşındı. tiyatro sokağında şu anda yeni şube. pan kitabevini geçtikten sonra.

edit:
ayrıca karşıyaka'ya alsakcak'tan 3 tane otobüs var. 121,120 ve 361. 121 sevinç'in ordan geçiyor diğerleri ise caminin ordan. yalnız karşıyaka tarafına giden otobüsler caminin hemen karşısındaki durakta durmuyorlar. bir önceki veya sonraki duraklarda duruyorlar.
0
henry gale
(13.02.09)
120 ve 121 sevinc'in önünde duruyor, cami yolundan gecmiyor.
361 oradan geçiyor. ama o da caminin karsisindaki durakta durmuyor.

ben olsam konak, pasaport ya da alsancak'tan atlarim vapura öyle giderim.

-oldtimer: dogru. yanlis hatirlamisim.
0
trimpot
(13.02.09)
@trimpot
120 de caminin oradan geçiyor.
0
oldtimer
(13.02.09)
(4)

MySQL kurulumu?

phonex
hali hazırda xp sistemli pc üzerinde 5.1.30 versiyonu, windows servisi olarak kurulu. istiyorum ki 4.1.22 versiyonu kurayım çalışsın. evet zevkten istiyorum. kurma işlemi tamam ancak son aşamada ayarları yapılırken servisi başlatamıyor. var mıdır bir çözümü?not: port çakışması olmaması için ikisinin
hali hazırda xp sistemli pc üzerinde 5.1.30 versiyonu, windows servisi olarak kurulu. istiyorum ki 4.1.22 versiyonu kurayım çalışsın. evet zevkten istiyorum. kurma işlemi tamam ancak son aşamada ayarları yapılırken servisi başlatamıyor. var mıdır bir çözümü?

not: port çakışması olmaması için ikisinin bağlantı portları ayar esnasında değiştirilmektedir.
0
phonex
(13.02.09)
yutupta videosu var. burda anlatsak alengirli.

www.youtube.com
0
sokak cocugu
(13.02.09)
kurup ayarlarını yapabiliyorum. sıkıntım bir sebepten ötürü aynı anda iki versiyon kullanıp ikisini de aynı anda çalıştırabilmek.
0
🌸phonex
(13.02.09)
o kadarını bilmiyorum. 2 tane mysql kurmadım hem sokak çocuğuyum ben mendil satarım. bi tane almaz mısın abi.
0
sokak cocugu
(13.02.09)
mysql'i kurarken servis adını seçtiğimiz bir kısım var. oradan farklı bir isim seçersen ikisi birden çalışabilir.
0
manganese
(22.02.09)
(4)

MSN Live Messenger Sözlük Scripti

teritori
sözlükte bkz verirken kullandığımız kodlamaları msn'de yazışırken de kullansak ve direk sözlüğe link olarak belirse negsel olurdu di mi? Bunu yapan veya yapabilecek kimse yok mudur? Zor mudur yani uygulaması?
sözlükte bkz verirken kullandığımız kodlamaları msn'de yazışırken de kullansak ve direk sözlüğe link olarak belirse negsel olurdu di mi? Bunu yapan veya yapabilecek kimse yok mudur? Zor mudur yani uygulaması?
0
teritori
(12.02.09)
ekşi miranda vardı bi aralar da. patladı o da.
0
bryan fury
(12.02.09)
msn plus ta script olayı vardı. tabi üzerine biraz kafa yormak gerek.
0
sql
(13.02.09)
@sql: işte benim de oradan aklıma geldi. zehir gibi adamlar var, bunu yapmak çok kısa sürecektir onlar için gibime geliyor. mrtksn'in sınav dönemi gelse de yine ders çalışmamak için bir şeylerle uğraşsa :)
0
🌸teritori
(13.02.09)
@teritori;
mrtksn şu sıralar güzin abla projesiyle yeterince meşgul zaten. vakit bulacağını pek sanmıyorum.

ama tabi şu an şu muhabbeti görünce gaza gelirde yazarsa script'i bilemem :))
0
sql
(13.02.09)
(3)

toshiba dvd okuyor cd okumuyor

efruz
notebook optik sürücüm böyle, her çeşit dvdyi okuyor, cdyi açmıyor. orjinal cd denedim yine açmıyor.yazılımsal bir kısıtlama mı vardır, yoksa bozuk mudur. daha önce tecrübe eden?
notebook optik sürücüm böyle, her çeşit dvdyi okuyor, cdyi açmıyor. orjinal cd denedim yine açmıyor.

yazılımsal bir kısıtlama mı vardır, yoksa bozuk mudur. daha önce tecrübe eden?
0
efruz
(12.02.09)
bende tam tersi olmuştu garantiye verdim, halledip gönderdiler. bi toshiba da başıma geldi. toshibanın diskin oturtulduğu -kelime öle yapcak bişe yok- tırnaklar biraz sert gibi. diski takınca okumadı ki tam oturmamıştı. oturtunca okuyo ama yani o diskin takıldığı yere başka bi amacım yok kelime böyle. belki benim kullandığım toshiba oyledi sadece gerçekten de diski takmak için baya bi zorlamak gerekiyordu. yazılımsak bir kısıtlama olmaz ama olabilirde ama olmaz ne yazılımsal bir sorun oaliblir ki. altı üstü dvd sürücüsü. zaten pc kendi tanıyor. garantiye gönder değiştirsinler.
0
sokak cocugu
(13.02.09)
benim toshiba da aynı dertten müzdarip, cd-dvd okuyor , cd yazıyor dvd dedin mi soluklan bir diyor. Garantiye gönderecem o kadar süre bilgisayarsız kalmamak için direniyorum :d
0
edip
(13.02.09)
hani cd yazma etkinleştirme oluyor ya. menüden çentik atıyoruz cd yazıcı oluyor windowsta, kaldırıyoruz cd okuyucu oluyor. xp de öyleydi

şimdi vista diyorum öyle bir ayar mı var.

@edip tam benlik, hele ben başka şehirdeyim ki git gel 30 günü bulur. göndermek istemiyorum kargo margo. allahtan cdlerle çok işim olmuyor
0
🌸efruz
(13.02.09)
(5)

Bilgisayar Kumandası

3 atli 7 katli
Genel olarak bilgisayarı müzik dinlemek için kullandığımdan mütevellit, windows media player'ı uzaktan kontrol edebilmek istiyorum, yani sesi açıp kısacağımda, şarkıyı değiştirceğimde falan her seferinde yatağımdan kalkmak veya yaptığım işi bırakıp, mönitörü açıp bissürü uğraşa girmek istemiyorum. b
Genel olarak bilgisayarı müzik dinlemek için kullandığımdan mütevellit, windows media player'ı uzaktan kontrol edebilmek istiyorum, yani sesi açıp kısacağımda, şarkıyı değiştirceğimde falan her seferinde yatağımdan kalkmak veya yaptığım işi bırakıp, mönitörü açıp bissürü uğraşa girmek istemiyorum. biraz da üşengeç bir insanım. yokmudur şöyle wmp'yi uzaktan kontrol edebileceğim bi uzaktan kumanda yada benzeri bişey?
0
3 atli 7 katli
(12.02.09)
bluetooth üzerinden bu tarz işlemler yapmanın yöntemleri var. Bunun dışında tv cardlarıyla beraber kızılötesi alıcılar geliyor bunlarla uzaktan kontrol edebilirsin. En güzeli bir arkadaşım samsung bluetooth stereo kulaklık aldı. Üzerinde media player'ı kontrol etmeye yarayan tuşları vardı.

Valla elindeki ekipmana göre cep telefonundan bile kullanabilirsin.
0
darknum
(12.02.09)
tux
(12.02.09)
sonyericsson'da (bende w700i vardı) blootooth ile media player kontrol edilebiliyor. ayrıca sunum idare edilebiliyor ve dahi telefon, fare yerine bilem kullanılabiliyor.
0
hicazkar
(13.02.09)
(bkz: winlirc)
0
kolpazan
(13.02.09)
s60 özellikli bir telefon var ise ücretsiz olark controlfreak programı masaüstünüz, winamp media player hepsini kontrol edebilir. mtvoid.com
0
edip
(13.02.09)
(3)

robotçular

schwannoma
değerli robotçular,labirent haritası çıkaran bir robot yapıyoruz. tekerlekleri motora monte etmek yerine "hazır robot" kullanma gibi bir özgürlüğümüz var. yani biz üzerine sensor, microcontroller vs takıp onu kodlayacağız. ama gitmeye hazır bir robot kullanabiliyoruz. tekerlek ve motordan oluşan bu
değerli robotçular,

labirent haritası çıkaran bir robot yapıyoruz. tekerlekleri motora monte etmek yerine "hazır robot" kullanma gibi bir özgürlüğümüz var. yani biz üzerine sensor, microcontroller vs takıp onu kodlayacağız. ama gitmeye hazır bir robot kullanabiliyoruz.

tekerlek ve motordan oluşan bu tip hazır robotlar satılıyor mu, yoksa oyuncak arabadan falan mı söksek ne yapsak? ayrıca satılıyorsa ankara'da edinebilme imkanımız var mı?

sevgiler.
0
schwannoma
(12.02.09)
öncelikle kolay gelsin

labirent gezeceğinize göre yavaş ve kolay manevra yapabilen, diferansiyel sürüşlü bir robota ihtiyacınız var. önde bir sarhoş teker (roll on başlığından bozma), arkada iki ayrı motorun sürdüğü iki teker ile çözersin. bildiğin sumo robotu lazım sana yani. ebayden falan bak, belki satan vardır.

ben bunu lego technic ile yapmıştım. gönül ister ki yardımcı olayım, ancak lego setimi çeyizime sakladığım için vermem mümkün değil :)

motorlar ile tekerler arasında redüktör (dişli kutusu) olması lazım. konya sokaktan kullanılmış dişli kutulu motorlar bulabilirsin.

itü odtü gazi gibi bir çok üniversitenin robot topluluklarının sayfaları mevcut, oralarda sumo robotunun yapımıyla ilgili her türlü detay var. mesela:

robot.metu.edu.tr
www.biltek.tubitak.gov.tr

sonuç olarak robotunuz labirenti çözebilmek için yürüyebilmeli. dolayısıyla mekanik+elektronik tasarıma en az yazılım kadar önem vermeniz lazım. nası olsa oyuncaktan bozarız diye bu sorumluluğu 1 kişiye yüklerseniz proje patlar...
0
makineci
(13.02.09)
lego mindstorms senin aradigin. Lakin bulabilir misin onu bilmiyorum. Zira Lego Mindstorms NXT diye yeni bir modeli cikti. Eskisinda zibilyon tane disli, mil, motor, tekerlek yani robot yapilabilecek legomsu parcalar vardi. Hatta Itu IEEE'de bu parcalar kullanilarak yapilmis, bilgisayara yazilan bir yaziyi kalemle kagida cizen bir robot kol yapildigini biliyorum.

NXT olmayan modelinin fiyati 350$ gibi biseydi sanirsam. Robotik ile ilgilenecek birden fazla insan varsa, bu set mekanik kisimdaki sorunlari cok buyuk olcude cozuyor. Ancak daha buyuk capli isler dusunuyorsaniz isinize yaramayabilir.

Bunun yaninda bioloid setini de inceleyebilirsiniz. yine temel robot parcalari var, ancak bu defa bir de islemci iceriyor, 20 tane de step motor var icerisinde. aksamlar birbirine set icinden cikan vida-somunlarla monte ediliyor. sanirim 20 tane degisik robotun yapimini anlatan bir kitapcik ve bu robotlarin programlarini iceren bir cd'de cikti kutudan. ses ve isik sensorleri de var kutuda. biz kitapcigin en sonundaki insansi robotu yapmistik, el cirpinca yere yatip kalkiyor, islik calinca yuruyordu filan.bioloid seklinde youtube'da aratip izleyin. bu setin temel kiti 350$, biraz gelismisi 800$. 350$'lik olanla gayet de bir araba tasarlayabilirsiniz.

Bu dedigim setleri yurtdisindan satin alabilirsiniz. Lego da bioloid de Turkiye'ye satis yapiyor.

oyuncak araba alip modifiye ederek en ucuz cozumu elde edebilirsiniz yine de.
0
lightblue
(13.02.09)
bence arakadas lego mindstorm aramiyor.
cunku legonun microcontroller arayuzu yerine kendi gelistirdikleri bir arayuzu kullanmalilar. zaten mindstormu pahali yapan hareket eden robot degil microcontrollerlari.

neyse efendim. paraniz varsa en iyisi knex veya lego-technic kullanmak. ikisi de disli carkli parcaciklar ve hatta motor icermekte.
0
yirtik foto
(13.02.09)
(7)

http://www.southparkstudios.com/episodes/

alpha05
yeni bir `çelınc` size...buradan bulumleri indirmenin bir yolu var mi?dedim arkadaşa DSR ile çok farketmiyor kalitesi. ama o illa burdan indirecem diye tutturdu. daha kaliteli diyor.bi bakarsanız sevindirirsiniz... :)
yeni bir çelınc size...

buradan bulumleri indirmenin bir yolu var mi?

dedim arkadaşa DSR ile çok farketmiyor kalitesi. ama o illa burdan indirecem diye tutturdu. daha kaliteli diyor.

bi bakarsanız sevindirirsiniz... :)
0
alpha05
(12.02.09)
firefox'un bir eklentisi olmalı ama hatırlayamadım..
0
dambil
(12.02.09)
videodownload helper denedik.. cık.
0
🌸alpha05
(12.02.09)
orbit ?
0
bryan fury
(12.02.09)
internet download manager yükleyin, çok işinize yarayacak.
0
sanal uyku
(12.02.09)
logo çıkınca indirir diye düşünmüştüm görmüyormuş evet.
0
sanal uyku
(12.02.09)
olmuyoooooooor olmuyor.
0
🌸alpha05
(13.02.09)
muhtemelen bir program yapamıyorsa diğerlerini de denemeye gerek kalmıyor, hepsinin yöntemi aynı/benzer sanırım. en güzeli torrent diyip kurtulayım işin içinden.
0
sanal uyku
(13.02.09)
(2)

laptoptan ses

nickim neyim yok benim
akşam eve gelip `fujitsu siemens` `amilo m 7440` bilgisayarımı açtığımda fanın bi yere sürtmesi gibi mekanik bir ses geldiğini farkettim. arka taraftaki hava çıkışını elimle kontrol ettiğimde hava çıkışının çok az olduğunu tespit ettim. acaba bu şekilde kullanmamın bilgisayara zararı olur mu? garant
akşam eve gelip fujitsu siemens amilo m 7440 bilgisayarımı açtığımda fanın bi yere sürtmesi gibi mekanik bir ses geldiğini farkettim. arka taraftaki hava çıkışını elimle kontrol ettiğimde hava çıkışının çok az olduğunu tespit ettim. acaba bu şekilde kullanmamın bilgisayara zararı olur mu? garanti süresi doldu söksem geri toplayabilir miyim?
0
nickim neyim yok benim
(12.02.09)
olur,
arkadan içini aç,
fanın etrafında biriken pisliği temizle.

fan dönüyor mu diye bak, belki biraz yağlanabilir, içeriye bir yerlere akmayacak şekilde.
0
thefirstfbli
(12.02.09)
islemci isinir. islemcinin asiri isinmasi agir yuk altinda calisan laptopun bir anda kapanmasina sebep olur. agir yuk derken oyun, matlab gibi programlar.

bence bilgisayari acmanizin bir zarari yok. ama internetteki urun destegi altindaki laptop'u dissamble etme dokumanlarini iyi okumaniz ve yonergeleri tam izlemeniz lazim. boylece rahat rahat herseyi geri toplayabilirsiniz.

bir de su siteye bakabilirsiniz
www.insidemylaptop.com

tavsiyem hazir acmisken bir iki ram daha ekleyin laptopa ise yarar bayagi.

sevgilerle
0
yirtik foto
(12.02.09)
(7)

Harici hard disk aldım ve sorular hazırladım

tom_riddle
Sevgili Somalili korsanlar,Az önce hayırlısıyla bir harici sabit disk aldım. Hemen yedek işine gireyim derken ne göreyim, FAT32 olarak formatlıymış sabit disk. Benim bazı 720p filmlerimi atamıyorum yani.Sorum nasıl düzeltiriz bu durumu değil, çünkü çözümü NTFS yapmak, biliyorum. Sorum şu, acaba bu h
Sevgili Somalili korsanlar,

Az önce hayırlısıyla bir harici sabit disk aldım. Hemen yedek işine gireyim derken ne göreyim, FAT32 olarak formatlıymış sabit disk. Benim bazı 720p filmlerimi atamıyorum yani.

Sorum nasıl düzeltiriz bu durumu değil, çünkü çözümü NTFS yapmak, biliyorum. Sorum şu, acaba bu hard disk'i NTFS yapmam ilerde karşılaşacağım bir sorunda bir problem oluşturur mu? Yoksa Windows XP ve üstü zaten yükleyeceğim için NTFS yapmam problem olmaz mı dersiniz? Siz nasıl kullanıyorsunuz mesela?
0
tom_riddle
(12.02.09)
fat32 dvd player ile kullanacaksan gerekli sadece ve 4 gb'ın üzerinde dosya kabul etmiyor. sadece bilgisayara bağlayıp veri yedeklemek için kullanacaksan ntfs yap. tabi bi kaç parçaya ayır ki daha sonra da fat32 ye dönüş imkanı olsun.
0
nesenbilneben
(12.02.09)
hmm, dvd player'ım neyse ki desteklemiyor divx oynatmayı, ki zaten tüplü televizyonda film izleme gibi bir hevesim yok :) birkaç parçaya ayırınca nasıl fat32'ye dönüş imkanım olacak onu tam anlamadım? yani bir bölümü fat32 yapayım da yedeklemeyle ilgili şeyleri mi oraya atayım? çünkü ben şunu merak ediyorum, acaba ms-dos'ta bu hard disk'i kullanmama gerek var mı? bana yok gibi geliyor ama format işine başlamadan sorayım dedim.

bir de niye 320 gb denen hard disk 297 gb çıkıyor? windows'un mallığı mı bu?
0
🌸tom_riddle
(12.02.09)
fat32 den ntfs ye kayıpsız donusturulebiliyor.
yok bi problem ne problemı olacak ?
ntfs kullanıyoruz, linuz la da sorusuz calısıyor.
0
bryan fury
(12.02.09)
Geçen sefer evdeki desktop'ıma format atmıştım da, bootable disk de bulamamıştık. bütün hard disk ntfs idi, o yüzden dos'ta göremiyordum da. öyle bir sorun tekrar başıma gelebilir mi diye demiştim. gelmez ya, çeviriyorum ntfs'ye.
0
🌸tom_riddle
(12.02.09)
diski böldükten sonra herhangi bi parçasını tekrar fat32 ye çevirebilirsin daha sonra ya da baştan bi parçası fat32 diğerleri ntfs olsun sen bilirsin. ama şu an için gerekli değilse hepsinin ntfs olması daha iyi.
0
nesenbilneben
(12.02.09)
Kesin ntfs'ye geçin bence. Zaten artık ntfs-3g olayı sayesinde, linux ve mac sistemler de destekliyor ntfs'yi. (hem okuma hem yazma)

Ek olarak, dosya aktarımında kolaylık sağlayacak programlar tavsiye etmek istiyorum. Teracopy, total copy ve copy handler (bu open-source ayrıca). Bunların yaptıkları işler benzer. Dosya kopyalamayı hızlandırıp, pause/resume özelliği ekliyorlar windows'ta dosya aktarımına. O yüzden faideli. Hatta queue özelliği olan da var, yani aktarmalarınızı sıraya koyabiliyorsunuz, biri bitince diğeri başlıyor. Hatta bi tanesinde aktarım bitince bilgisayarı kapattırma özelliği var. Bu 3 programdan beğendiğinizi kurun kullanın. Hariciye dosya aktarmanızda yardımcı olur. Linkleri de vereyim tam olsun.
www.codesector.com
www.copyhandler.com
www.ranvik.net
0
edge_nabby
(13.02.09)
run>cmd yaparak "Convert sürücü harfi :fs:ntfs" komutuyla diskinizi ntfs çevirebilirsiniz ve verileriniz de kaybolmaz.
0
sokak cocugu
(13.02.09)
(2)

nokia 3120 classic

kibritsuyu
şudur kendisi: http://www.hepsiburada.com/nokia-3120-classic-/productDetails.aspx?categoryid=16001&productid=telcepnok3120cnasıldır? iyi midir kötü müdür? kullanlardan tavsiye, şikayet, kesin al süper, sakın alma iğrenç, şusu iyi, busu kötü vs. kısaca yorum alabilir miyim acaba?teşekkür ettim, bye.n
şudur kendisi: www.hepsiburada.com

nasıldır? iyi midir kötü müdür? kullanlardan tavsiye, şikayet, kesin al süper, sakın alma iğrenç, şusu iyi, busu kötü vs. kısaca yorum alabilir miyim acaba?
teşekkür ettim, bye.

not: samsung falan önermeyiniz lütfen.
0
kibritsuyu
(12.02.09)
efenim şu sitelerde yorumlar var. göz atmak isteyebilirsiniz:

www.cepsilon.com

www.chip.com.tr
0
dambil
(12.02.09)
2 aya yakın bir süredir kullanan birisi olarak pek bir yamuğunu görmediğimi söyleyebiliim. şikayetçi olduğum noktalar :
- 2 gb lık sandisk marka micro sd kartımın hazımsızlığı.
- birde ilk açılışı biraz uzun sürüyor gibi.
-2 günde bir şarj ediyorum. günlük 2 saat radyo dinlerim.
-fotoğrafları gece yalan olsa da, gündüz kabul edilebilir seviyede.
-ön kamerasının bir numarası yok şimdilik. ama 3g gelince şirketler yalandan ilk ay ücretsiz yaparlar, o zaman kullanırız biraz.
-flaş dostlar alışverişte görsün diye konulmuş, ona güvenip yola çıkma derim.
-tuş takımı rahat.
-malzeme kalitesi orta halli, ne çok iyi, ne de kötü.
-arka kapağının hafif elastiki dokusu kaymayı engelliyor.
-hoparlörü makul, ama sesli ortamlarda duymak zor.
-kulaklıklar mp3 olayında idare ediyor, ama radyo dinlerken vasat, otobüste giderken duyamayabiliorsun.

ilk elden aklıma gelenler bunlar. spesifik soruların, merak ettiklerin varsa mesajla sorabilirsin.

son olarak, fiyat olarak uygun bulabilirsen eğer, fiyat/performans oranı tatmin edecektir.
0
arnatuile
(12.02.09)
(8)

bilgisayarlar arası veri taşıma

ahandanick
kaynak: evdeki bilgisayarhedef: epey uzakta başka bir bilgisayarmission: 16-17 gb kadarlık bir müzik arşivini kaynaktan hedefe kopyalamak,nakletmek, neyse.olası araçlar: iki bilgisayarda da i-tunes, bir adet ipod. yani esasında sadece ipoddakileri yüklesem de olur.sorun: ipodgetter ve türevi şeyleri
kaynak: evdeki bilgisayar
hedef: epey uzakta başka bir bilgisayar
mission: 16-17 gb kadarlık bir müzik arşivini kaynaktan hedefe kopyalamak,nakletmek, neyse.
olası araçlar: iki bilgisayarda da i-tunes, bir adet ipod. yani esasında sadece ipoddakileri yüklesem de olur.
sorun: ipodgetter ve türevi şeyleri denedim ancak hata verdi pek çok kere.. şimdi canım ciğerim çok da seviyorum kendisini, ne idüğü belirsiz yazılımlarla (epılcı olduk iyi mi) incitmek istemem ipodumu. incitmeden yapabilecek bir yöntem var mıdır ? emin olunan,güvenilir ?

- taşınabilir harici harddisk sahibi değilim, son çare olabilir. dvdye yazıp getirip yüklemek gerçekten takdir edersiniz ki çok zahmetli olacak.
teşekkür ederim.
0
ahandanick
(12.02.09)
17gb 4 tane dvd eder oda o kadar zorlu bi işlem değil yani. yarım saat sürmez mp3leri yazmak. harici disk e atsanız bile 5-10dk sı var işin bulma şansınız yoksa dvd mantıklı. ipod u hiç karıştırmayın veri bozulması falan da olabiliyo o yazılımlarla.
0
rurouni
(12.02.09)
zahmetli demişsiniz ama en uygunu dvd olur. telefonun hafıza kartı falan desem git gel yapmanız gerekir muhtemelen. dvd yani.
0
sanal uyku
(12.02.09)
Kotasiz ADSL kullaniyorsa iki taraf da, iki makina da surekli acik ve dokunulmadan 2 gunde bu isi bitirebilir. Haftasonu sehir disina gidin bence.
0
wpi
(12.02.09)
tavsiyem zahmetli olsa da dvd'ye yazmak.

internet uzerinden yapmak cok daha fazla vakit alir. hem internet uzerinden yaparken, butun bandwidthiniz veri aktarmaya harcanacagindan wow filan oynayamaz yeni album indiremezssiniz.
0
yirtik foto
(12.02.09)
ipod disk olarak da kullanılaibliyordu eskiden ? noldu onu da mı kaldırdılar. itunes ustunden bi yerden aktif edip normal hdd gibi kullanılıyordu.
0
bryan fury
(12.02.09)
evet ipod'u itunesdan hdd olarak seçip dosyaları normal atın.
0
passion rules the game
(12.02.09)
ipod ların modeline gore değişiyo cogunda harddisk var eskilerin o yuzden harici disk olarak kullanabiliyosun. yeni nesil nanolarda ipod touch iphone gibilerde yok flash disk var ve başka amac icin kullanılmıyo. o 120 160gb lık ipod videolarda hdd olarak kullanılabiliyo.
0
rurouni
(12.02.09)
ipod 4. nesil, sanırım o özellik yok, o kadar kurcaladım olsa bilirdim.
ayrıca iki bilgisayarı da 2 gün açık bırakıp gitmem söz konusu bile olamaz, hele dokunmamam hiç mümkün değil.
bide özel ders almayı düşünüyorum, yahu herkes herşeyi indiriyor internetten, şu yaşta computer illiterate olduk :-) wow ne :s
dvd en mantıklısı o zaman, yine de ipodu kurcalasam mı biraz daha.. neyse teşekkür ederim.
0
🌸ahandanick
(13.02.09)
(3)

Facebook'ta Kelimatör oyunu ...

mim
Facebook'ta Kelimatör uygulaması bağlantı hatası veriyor. Acaba sadece bende mi oluyor? (Not: Firefox 3.0.6 kullanıyorum.)
Facebook'ta Kelimatör uygulaması bağlantı hatası veriyor. Acaba sadece bende mi oluyor? (Not: Firefox 3.0.6 kullanıyorum.)
0
mim
(12.02.09)
18:05 itibariyle denendi.
sonuç: bağlantı hatası..
0
hasnicktir
(12.02.09)
krom kullanıyorum. başarıyla açtı..
0
dambil
(12.02.09)
18.58 itibariyle herhangi bir browser ile rahatça açılabilmekte. firefox 3.0.6 ile de denedim tabi

edit: aaaa flash başlıyor ama bağlantı kurulamadı diyor. bir sorun var galiba. yanlış bilgi vermemişimdir umarım.
0
tom_riddle
(12.02.09)
(6)

Vista'da bölünmüş Harddisk bölümünün kapasitesini arttırma?

teritori
Elimizdeki makinenin harddiski bölünmüş durumda. ama 10gb bölünmüş ve haliyle doldu. Bu bölme işlemi de Vista'nın kendi disk bölücüsü ile yapılmış. Nasıldır değildir bilemiyorum. Tekrar kendi disk bölücüsünü veya adı ne haltsa kullanarak bu kapasiteyi arttırabilir miyiz?
Elimizdeki makinenin harddiski bölünmüş durumda. ama 10gb bölünmüş ve haliyle doldu. Bu bölme işlemi de Vista'nın kendi disk bölücüsü ile yapılmış. Nasıldır değildir bilemiyorum. Tekrar kendi disk bölücüsünü veya adı ne haltsa kullanarak bu kapasiteyi arttırabilir miyiz?
0
teritori
(12.02.09)
carsamba
(12.02.09)
acronis disk director suite bu isi güzelce yapar, windows'un kendi bölèmlendiricisi pek iyi degil, kisitliyor insani.
0
samfisher
(12.02.09)
@çarşamba: biz de zaten o şekilde denedik ama shrink/sil'e basınca en fazla 7mb bölümlendirebileceğimizi söylüyo :)

@samfisher: patronun bilgisayarı bu. partition magic vista'da düzgün çalışmadığından buna da sıcak bakacağını sanmıyorum pek ama ikna etmeye çalışırım.
0
🌸teritori
(12.02.09)
acronis in vista tam uyumlu versiyonu cıkmıstı teritori.
0
bryan fury
(12.02.09)
partition magic anasını bellemişti benim makinanın. acronis sorunsuz hallediyor. vista mista ayırmıyor.
0
emrag
(12.02.09)
Ben de laptopumu ilk aldığımda harddiski vistayla bölmüştüm, 250 gb'lik hd'den çok küçük bir bölüm ayırmıştı. C'yi fazla küçültmeye izin vermiyordu. Partition magic'le bölebilmiştim istediğim gibi.
0
44
(12.02.09)
(3)

Laptopun ekran kartını değiştirebilirmiyim?

siriquastrum
http://www.enucuzbul.org/rf_list_detay1.asp?ugrup_id=5&urun_id=2074&uadtxt=Asus-F5RL+166DV+T5450+(1%2C66%2F2GB%2F160GB)&marka_id=33linkteki laptop'a sahibim. Görüldüğü üzere ekran kartı dandik.Bu laptopun ekran kartını değiştirtebilirmiyim? Ne kadara mâl olur ?Birde bu ekran kartı kaç mb ?.Normalde
www.enucuzbul.org

linkteki laptop'a sahibim. Görüldüğü üzere ekran kartı dandik.Bu laptopun ekran kartını değiştirtebilirmiyim? Ne kadara mâl olur ?

Birde bu ekran kartı kaç mb ?.Normalde ekran kartlarında 128 256 felan diye yazar.Sanırım bu 128 ama emin olayım dedim.
0
siriquastrum
(12.02.09)
notebooklarda bu işlem masaüstü pclerdeki gibi olmuyor. kullandığınız chipsete uyumlu ve harici bir ekran kartı bulmanız gerekiyor. ayrıca zaten ekran kartınız bütünleşikse bu dediklerimi yapamazsınız.

diyelim ki ekran kartınız harici ve değiştirmeyi kafasına koydnuz. alacağınız ekran kartı min. 300$ civarı olacak (genel piyasa böyle) siz en iyisi o notebooku satıp üzerine koyacağınız parayla yeni bir notebook alın.

not: ekran kartınız harici değilse siz bu olayı zaten unutun
0
atrin
(12.02.09)
atrin'in dediği gibi bütünleşik sanırım sizin ekran kartınız ve henüz teknoloji buna izin vermiyor. aslında bir alet görmüştüm bununla alakalı ama çok ciddiye almamıştım fiyatından ötürü.
0
teritori
(12.02.09)
malesef laptoplarda öyle bir olay yok diye biliyorum.
0
samfisher
(12.02.09)
(5)

Vista'da faks gönderememek

teritori
Vista'da faks göndermek istiyoruz telefon hattını bilgisayara bağlayıp ama ne mümkün. İnternette bakındım sağa sola herkes "başlat > tüm programlar > windows faks ve tarama" gibi bir yönerge vermiş ama bilgisayarda "windows faks ve tarama" görünmüyor. nasıl olacak bu iş?
Vista'da faks göndermek istiyoruz telefon hattını bilgisayara bağlayıp ama ne mümkün.
İnternette bakındım sağa sola herkes "başlat > tüm programlar > windows faks ve tarama" gibi bir yönerge vermiş ama bilgisayarda "windows faks ve tarama" görünmüyor. nasıl olacak bu iş?
0
teritori
(12.02.09)
Denetim Masasi:::Yazicilar bölümüne girdiginiz zaman Fax görünmüyor mu? Oradan faks konsoluna girebilirsiniz.

Faks göndermek içinde Word belgesinde dosya yazdirir gibi CTRL + P'ye basip yazici kismindan fax'i seçip yolunuza devam edeceksiniz.
0
trimpot
(12.02.09)
Yok bunların hiçbirisi yemiyor işte. Denedik hep. Acaba faks/modem dalgası tanıtılmamış olabilir mi makineye? onunla bir alaka kurulur mu?
0
🌸teritori
(12.02.09)
Tanitilmamis olabilir, kart düzgün bir sekilde slota oturmamis olabilir...
0
trimpot
(12.02.09)
modeminizin fax-modem olduğundan eminmisiniz?
0
etna
(12.02.09)
@etna: Fax/modem: 56K modem
yazıyor.
0
🌸teritori
(12.02.09)
(6)

iki bilgisayar arası bağlantı

etna
bir adet vistalı dizüstü, bir adet xp'li masaüstü ve bir adette kablosuz modemimiz var. (modemin markası smartnet, masaüstü ethernet ile, dizüstü kablsozu olarak olarak bağlanıyor nete)kablo kullanmadan bu iki bilgisayardan birbirine dosya alışverişi yapabilir miyiz?yapabilirsek nasıl?
bir adet vistalı dizüstü, bir adet xp'li masaüstü ve bir adette kablosuz modemimiz var. (modemin markası smartnet, masaüstü ethernet ile, dizüstü kablsozu olarak olarak bağlanıyor nete)
kablo kullanmadan bu iki bilgisayardan birbirine dosya alışverişi yapabilir miyiz?
yapabilirsek nasıl?
0
etna
(12.02.09)
vallaha akla karayı seçtik biz bağlayana kadar hala da nasıl yaptık bilmem :)
ama sürekli bir dosya paylaşımı yapmayacaksanız msn'den de gayet hızlı dosya transferi olur aynı ağda.
0
teritori
(12.02.09)
sadece dosya alışverişi için kullanacaksanız teamviewer'ı öneririm size. ağ bağlantısına bile ihtiyaç duymaz.
0
ocanal
(12.02.09)
iki bilgisayarda aynı modem üzerinden bağlıysa. ağ bağlantılarından "ev veya küçük iş yeri bağlantısı kur" seçeneği ile dosya alışverişi yapabilirsiniz.
0
rimednac
(12.02.09)
ocanal, ag baglantisi olmadan iki bilgisayar nasil haberlesiyor? telepati ile mi?

etna, bana soylenen, iki bilgisayar da aga bagli iken ip adresi uzerinden diger bilgisayara ulasabilecegin. ama teamviewer gibi bir programla is senin icin daha kolay olabilir.
0
wpi
(12.02.09)
ağ bağlantısından kastım aynı modeme bağlı olmaması yani istediğiniz yerden bilgisayarı kontrol ettiğiniz aynı modeme bağlı olmak zorunda değil bilgisayarlar.
0
ocanal
(12.02.09)
teamviewer iyidir.
0
xenophobe
(12.02.09)
(18)

futboldan iyi anlarım diyenler, bakın hele!

susannah
selam, benim kafama takılan bir şey var, bir nevi anket olacak ama cevabını çok merak ettiğim için soruyorum. bu konu üzerine erkek arkadaşımla yaklaşık 1 saat kadar kavga ettikten sonra, yenilgiyi kabul ettim ve futboldan anlamadığıma karar verdim. bana vereceğiniz cevaplar bu fikrimi pekiştirecek
selam, benim kafama takılan bir şey var, bir nevi anket olacak ama cevabını çok merak ettiğim için soruyorum. bu konu üzerine erkek arkadaşımla yaklaşık 1 saat kadar kavga ettikten sonra, yenilgiyi kabul ettim ve futboldan anlamadığıma karar verdim. bana vereceğiniz cevaplar bu fikrimi pekiştirecek veya zayıflatacak.neyse soruya geçeyim.

misal bir maçı radyoda dinliyorsunuz. galatasaray-beşiktaş olsun.kim hangi kalede onu bilmiyorsunuz. misal İnönü için deniz tarafındaki kalede kim var bilinmiyor diyelim. spiker maçı anlatırken şöyle diyor; " galatasaray sağ kanattan atağa kalktı". işte soru geliyor, kim hangi tarafta bilmediğiniz için nasıl bir hayal kuruyorsunuz? yani siz beşiktaş deniz tarafındaki kaledeymiş gibi kafanızda canlandırırken ya aslında tam tersiyse? bir de şöyle anlatırsak; aynı maçı tv'den izlediğinizde GS'liler sizin sağınızdaki (tv ye bakarkenki sağ eliniz) kaleye doğru giderlerken radyodan dinleyen adam sola doğru (sizin solunuza)bir canlandırma yapmakta kafasında.

benim istediğim kafanızda ne canlandırdığınızı öğrenmek ve tabi ki futbolcular ve antrenörler nasıl canlandırıyor onu öğrenmek:)))

erkek arkadaştan gelen cevaba da bakalım Uğurcuğum diyenler için: Hangi tarafın kimde olduğu önemli değil, sen yarı saha gibi düşünmelisin.

biliyorum çok anlamsız oldu bu soru ama bi buldurun be:))
0
susannah
(12.02.09)
"yani siz beşiktaş deniz tarafındaki kaledeymiş gibi kafanızda canlandırırken ya aslında tam tersiyse?"

kime göre neye göre tam tersi? tv'ye göre dersen, ben de karşı tribüne göre düz derim.
0
deckard
(12.02.09)
"gerçekte beşiktaş kara tarafındaki kaledeyken siz deniz tarafındaymış gibi kafanızda canlandırmışsanız."

işte ben de bunu demeye çalışıyorum. sağ kanat kime göre sağ?
0
🌸susannah
(12.02.09)
taraf farketmez ki, kale kaledir. diyelim ki sağ kanattan atağa kalkıyor fenerbahçe, oradan atağa kalkan ya deivid, ya da gökhan gönül'dür. kalenin ne tarafta olduğu önemli değil.

önemli olan fenerbahçem yensin tüm takımları. olay o. ben radyo olmadan da kafamda canlandırırım maçı :p
0
godless killing machine
(12.02.09)
Benim kafamda yalnızca pes modeli canlanıyor, deniz kenarı, xxxx stadı hiçbirisinin görüntüsü dahi aklıma gelmiyor.
0
tekosin
(12.02.09)
ben beşiktaş maçlarında kale arkasında otururum, radyoda dinlerken de kendimi denize bakar gibi düşünürüm, ama bu sık sık maça gittiğimden.

gitmeseydim, herhalde otomatik olarak benim takımımın kalesinin olduğu tarafın sağ kanadından diye düşünürdüm herhalde. spiker de öyle anlatıyordur zaten.

bi de ne gerek var canım böyle şeyler yüzünden kavga etmeye. gidin maça bakın negzel :)

işbu cevap iki çocuklu bir kadın tarafından yazılmıştır.
0
zkurmus
(12.02.09)
iyi de... oradaki mantık şu, bir takımın sağ kanadında sol kanadında az çok kimler oynuyor bellidir. oradan yapılan bindirmeyi ona göre kafanızda canlandırmanız için öyle söylenir.

yani "galatasaray'ın sağ kanadından bindirme yapılıyor" dendiğinde benim aklıma sabri gelir top gitti derim, sol kanatta arda var kewell var ona göre bir başka heyecan duyarım ataktan.
0
alchoburn
(12.02.09)
futbol sahası simetrik bir yapıya sahip olduğu için, kale deniz kenarında olmuş, arka bahçeye bakıyormuş hiç bir şey farketmez.
0
natnan
(12.02.09)
atağa kalkanın sağı, atak yapılan kalecinin sol tarafı olarak anlıyorum ben.

@godless killing machine
belediye çalışıyor diyorlar?
0
Omayra
(12.02.09)
ya susannah sağdan mı soldan mı nereden biliyorsunuz derken oyuncuları demiyor. yani sabri dendiğinde sağ kanat tamam. ama kafamızda sağdaki kaleye atak yaptığımızı canlandırıyorsak sabri bize yakın tarafta, soldaki kaleye atak yaptığımızı canlandırıyorsak da bizden uzakta olan tarafta olur. işte çoğunluk hangi yönde canlandırır diye soruyor. sabriyle, gökhan gönül'le alakası yok işin.

ben sağ canlandırırım. muhtemelen çoğunluk da öyle yapıyordur.
0
deckard
(12.02.09)
valla ben kosan adammisim (veya kale arkasindan ceken kamera falan) gibi canlandiriyorum, onumde sadece kale kaleci defans oyuncusu vesaire. hicbisey farketmiyor o açidan protokolden izliyormus gibi düsünmüyorum kendimi yani, sanirim problem ordan kaynaklaniyor.

arkamdan püfür püfür denizden gelen yel vesaire de hayal etmiyorum belirteyim..
0
samfisher
(12.02.09)
kendi kalem solda gibi düşünüyorum ben hep. sağ kanat bana yakın olcak şekilde. neden bilmem ama öyle...
0
infernal majesty
(12.02.09)
ben tv.den izliyormuş gibi düşünüyorum. ne öyle kuş bakışı, kale arkası filan. hiç gerek yok öyle şeylere. hem dediği gibi stadı bilmeyenler için farketmiyor nerden nereye atak oluduğu. zaten maç başlarken genellikle sunan abimiz önce kalaleri belirliyor şu taraftaki kalede şu takım bu taraftaki kalede diğer takım diye. stadı bilenler ona göre canlandırıyor kafasında. bilemeyenler ise karambole. zaten birşey de farketmiyor. örneğin fenerbahçe sağ kanattan atak yapıyorsa (tv.den izliyormuş gibi düşünerek) fb eğer ekranın solundaki kalede ise ekranın alt kısmından atağa kalkıyor. sağdaysa eğer üst taraftan atağa kalkıyor. ben dinlerken bazen ters taraftan düşünüyorum güzel oluyor. sanki sterio kulaklık gibi sterio ekran ilişkisi kuruyorum. stadın hertarafında dolaşıyorum. güzel oluyor. ama soru sahibinin dediği gibi stadı bilmeyenler için bir anlam ifade etmiyor gibi görünüyor sağdan ya da soldan atak yapması ama sağdan atak yapması standart. takım olarak bütün olduğu için ha öyle düşünmüşün ha böyle birşey farketmiyor. sağdan atak yapması belirli kişilerle oluyor o. ordan bir karmaşa yok yani. paradoksumsu bir durum yok yani. sadece anlatması zor.
0
guess
(12.02.09)
benim takımım el yazısı gibi oynadığından -eğer maçın başında bilgi almamışsam yönler hakkında- hep televizyon açısında sağa doğru gider. ama ikinci devre olunca değiştiriyorum bence çok mantıklı oluyor.

bu biraz da bütün stadların tv'den görünümünü bilmekle ilgili gerçi. örneğin olimpiakos/fenerbahçe maçı ise, ve ben radyoyu sonradan açmışsam, ve "fenerbahçe sol kanattan ilerliyor"sa, ve ben o sahayı hiç bilmiyorsam; bilgisayar oyunları gibi düşünüp yine fener'i santra atışında ben ekrandan bakarken sol tarafta toplanmış ve galibiyet yemini etmiş maçın başında gibi düşünürüm.

not: tarsus idman yurduluyum.
0
oldu görüşürüz
(12.02.09)
ben maçı kendi tuttuğum takım tarafından dinlediğim için hayalimde kısa kenarı kerteriz alıyorum. bizim kale kısa kenarın ortasında. bende bizim kalenin hemen arkasında yukardayım, tüm sahayı görüyorum. sağdan atağa kalkınca kalecinin sağını anlıyorum. uzun kenardan hiç hayal kurmadım kafamda.

tabi bu öğrencilikte maçları daima kale arkasından seyretmenin etkisi de olabilir.
0
trocero
(12.02.09)
evet pek sallamıyoruz hangi sağ, hangi soldan atak yapılmış diye. önemli olan goldür erkekler için joelskellington'ın dediği gibi.
0
rectoa
(12.02.09)
spilerler aksini belirtmedikçe (beşiktaşın sol kanadına gelen atak gibi) daima atak yapan takımın sağını ve solunu belirtirler radyoda.
0
jaaaccckkk
(12.02.09)
@joelskellington diğer kadınları bilmiyorum ama benim biraz tuhaf bir düşünüş yapım var diye düşündüm:)) başka kadınlara da soracağı ama merak ettim şimdi.

gördüğüm kadarıyla bu konuda da farklı canlandırmalar var ama genel olarak "sağın solun ne önemi var benim takım gol atsın yeter" bakış açısı mevcut:)) benim burdan çıkardığım sonuç, sanırım rıdvan dilmen de tek kale hayal ediyordur, çünkü senelerce kaleye doğru koşturduktan sonra maçı TV'den izliyormuş gibi kafasında canlandıramaz.
0
🌸susannah
(12.02.09)
spikerler numaralı tribünün oradan sunar maçı. mesela inönü'de deniz tarafındaki kale onların sağında klaır. biliyorum soru bu değil ama radyodan dinlerken veya maçın ana kameradan (numaralı tarafında) izlerken akılda bulunması gereken bir ek bilgi olabilir bu.
0
min el garaib
(12.02.09)
(3)

free template - google aramada site görünmemekte

burke
Arkadaşlar1- Basit ve kullanışlı bir free template sitesi arıyorum. Bilen var mıdır?2- Google'da sitemi aramak istedigimde site adını tamamen yazsam bile listede göremiyorum.Sorun metalarla mı ilgili?Google webmaster tool a da kayıt yaptırdım.Sizce nedir problem?Şimdiden teşekkürler
Arkadaşlar

1- Basit ve kullanışlı bir free template sitesi arıyorum. Bilen var mıdır?
2- Google'da sitemi aramak istedigimde site adını tamamen yazsam bile listede göremiyorum.Sorun metalarla mı ilgili?Google webmaster tool a da kayıt yaptırdım.Sizce nedir problem?

Şimdiden teşekkürler
0
burke
(12.02.09)
harika templateler var burada

www.templatemonster.com

ücretli bu site.

ama dur ne yapıyorsun, oradan beğendiğin template'i google'da template numarası + rapidshare şeklinde aratıp muradına eriyorsun.

2. sorun metalarla ilgili evet onları düzenle
google'a kendi siteni kaydet
robots.txt dosyanı düzenle.
bunlarla ilgili zengin içerik için google'da seo türk şeklinde arama yap.
0
abtash
(12.02.09)
2- acele etme, google seni gelip bulacaktır.
0
derectus
(12.02.09)
free-css.com
0
cokpissuserim
(12.02.09)
(3)

laptop tavsiyesi

tepedeki psychedelic adam
evet çok soruldu bu burada. daha önce sorulanlardan görebildiklerime de bakmıştım. şimdi de baktım bir kısmına ama tam beni tatmin edenşeyler yoktu orada. öncelikle böyle bilgisayar özelliklerinden filan çok anlamadığımı söyliyim. 2000tl civarı olabilir ve bu parayı peşin vereceğim. ayrıca çok oyun
evet çok soruldu bu burada. daha önce sorulanlardan görebildiklerime de bakmıştım. şimdi de baktım bir kısmına ama tam beni tatmin edenşeyler yoktu orada. öncelikle böyle bilgisayar özelliklerinden filan çok anlamadığımı söyliyim. 2000tl civarı olabilir ve bu parayı peşin vereceğim. ayrıca çok oyun oynamayı seven biri değilim ama mesela diablo3 çıkınca alır oynarım onu kaldırabilecek kapasitede, dışarıya sesi iyi veren, harddisk kapasitesi de 250gb'tan aşağı olmasını pek istemiyorum. önceki duyurularda gördüğüm kadarıyla dell'in tercih edildiğini gördüm. ama onlara xp kurulmlarında sorun oluyormuş herhalde? ayrıca asus'tan mesela hiç bahsedilmemiş ben asus'u hep iyi diye bilirdim.

beni yarı yolda bırakmayacak, durduk yerde sorun çıkarmayacak bir laptop arıyorum. şöyle bişeylere bakmıştım.

www.vatanbilgisayar.com
www.vatanbilgisayar.com
www.vatanbilgisayar.com

mesela burda ikinci asus'un özellikleri iyi görünüyor, birinci sıradaki dell'e göre ama chipset olaylarında farklılık var sadece. ve dell daha pahalı. o dell olmasından kaynaklanıyor gerçi herhalde :)

neyse bunlar dışında da önerebilirsiniz, görüşlerinizi yazarsanız sevinirim.

ha bir de istanbul'da nerden almak gerekir böyle aletleri. ben vatan bilgisayar'dan baktım mesela ama yok orası iyi değil şurdan al diyebilceğiniz bi yer var mı? izmir hakkında da bu yer konusunda yazabilirsiniz.

edit: 2500 demiştim pardon yanlış olmuş. 1500-2000 civarı olursa iyi olur. max. 2000. o linktekiler gerçi 2000 civarı ve üstü ama neyse.
0
tepedeki psychedelic adam
(12.02.09)
istanbuldan alcaksan www.istanbulbilisim.com a bak.. hakkında bi ton söylenti var ama alan alıyo catir catir da kullaniyo valla.. zaten arıza yapsa tüm servisler sorunlu sadece bunlarınki değil.. 300-500 lira indirimli alıon sonucta göz atmakta fayda var..
0
wolkymus
(12.02.09)
model olarak değilde bir laptopda en önemli şey anakarttır ve anakartta en iyi firmaların laptopları daha uzun ömürlü tabi dış malzeme de önemli asus-sony vaio-monster -toshiba dışında bakma bile izmir de vatan tekmar a bak derim olmadı netten alıcaksan hepsiburada.com u tavsiye edebilirim
0
delusione
(12.02.09)
morfareye de bir bak istersen. bağdat caddesi göztepe parkı yakınlarındaydı sanırım. krokisi vardı zaten sitede. şunlar fiyata göre güzel mesela.

www.morfare.com
www.morfare.com
0
zihua
(12.02.09)
(4)

facebook'ta reklam tarzı application

tepedeki psychedelic adam
böyle application yapmak yasak mıdır? yani öyle büyük bi firmanın filan yapmıycam zaten de bir arkadaşımın ders verdiği bir müzik kursu var. onun içeriği, nerde olduğuyla ilgili filan bir application yapsam sorun olur mu?
böyle application yapmak yasak mıdır? yani öyle büyük bi firmanın filan yapmıycam zaten de bir arkadaşımın ders verdiği bir müzik kursu var. onun içeriği, nerde olduğuyla ilgili filan bir application yapsam sorun olur mu?
0
tepedeki psychedelic adam
(12.02.09)
grup veya fan page de açabilirsiniz???
0
vital
(12.02.09)
bunu guru ya sözlükten mesaj atarsan yanıtlar belki.
0
equbia
(12.02.09)
@vital
var da aslında. bence de gereksiz ve çok dandik bir şey yapabileceğim büyük ihtimalle. kendisine de söyledim ama olsun dedi.

@equbia
mrtksn'e güveniyorum bu facebook konusunda :)
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(12.02.09)
aslinda reklam amacli uygulama yapmaya pek sicak bakmiyorlar ama yine de izin verilebiliyor.

bu tarz bir amac icin uygulama yapmaktansa fan-page ya da grup cok daha dogru bir yaklasim olur.
0
x daemon
(12.02.09)
(1)

[Multi-monitorizm] Tek ekrana bakmak mi yoksa iki ekrana bakmak mi, ben bu duruma takmak mi?

ermanen
Simdi sirkette insanlar genelde iki ekran kullaniyorlar, bir lcd bir de laptop. ben bunu yapamiyorum yalniz, cunku gozum basim donuyor, tek ekrana (laptop'a) bakip herseyi yapmak daha pratik ve gozlerime daha iyi geliyor. sadece iki farkli seyi ayni anda gormekten feragat etmis oluyorum. ama etkilen
Simdi sirkette insanlar genelde iki ekran kullaniyorlar, bir lcd bir de laptop. ben bunu yapamiyorum yalniz, cunku gozum basim donuyor, tek ekrana (laptop'a) bakip herseyi yapmak daha pratik ve gozlerime daha iyi geliyor. sadece iki farkli seyi ayni anda gormekten feragat etmis oluyorum. ama etkileniyorum ne yapayim di mi. normal mi benim bu durum, iki ekrana bakmak gercekten daha mi zordur ve gozu daha mi cok yorar benim dusundugum gibi?

not: teknik ve medikal bir arada ama teknik deyiverdim...
0
ermanen
(11.02.09)
Daha önce hiç birden fazla ekran kullanmamış olsam da, sanırım iki ekranın yenileme hızları birbirilerinden farklı olduğunda kesinlikle gözü yorması lazım. Açıkçası 100 Mhz ekran kullandıktan sonra 60 Mhz'ye geçince benim de gözlerim yoruluyor.
Zira laptop'ların ekran yenileme hızı genelde 60 Mhz ile sabit. Büyük olasılıkla monitorunki daha yüksektir. Monitoru de 60 mhz yapmaya çalış.
Pratiklik açısından bir şey diyemem tabii, ama desktop üzeirnde birden fazla workspace kullanma alışkanlığın varsa işeri çok daha kolaylaştırması lazım.
0
carcass
(18.03.09)
(1)

foto mak?

nhl
canon powershot A470 mi?canon powershot A460 mı?
canon powershot A470 mi?
canon powershot A460 mı?
0
nhl
(11.02.09)
neden A470?çünkü son sürüm olduğu halde daha ucuz a460 a göre arasındaki fark nedir?
0
🌸nhl
(14.02.09)
(1)

fiyat/performans oranı iyi lcd tavsiyesi

umursuz
66 ekran en uygunu benim için.http://www.hepsiburada.com/altus-al-166-26-lcd-televizyon-/productDetails.aspx?categoryid=155051&productid=evaltus066#tablnkmesela nasıl?
66 ekran en uygunu benim için.
www.hepsiburada.com

mesela nasıl?
0
umursuz
(11.02.09)
pek anlamam bu işlerden ama altus pek tavsiye edilen bir marka değil.ordaki fiyatın 100 ytl üstüne lg marka var teknosada falan. ve hatta 150 200 ytl fazla verince 32'' bile alabiliyorsunuz.bir bakının derim.
0
szqnn
(11.02.09)
(6)

Bilgisayar bilesenleri

entrapmen
Bir tanidiga bilgisayar gerekiyormus. Kullanim alani ofiste muhendislik programlari olacak. Ben soyle bir sistem dusundum:Intel CPU E5300 2.6 GHz 800MHz 2MB Pentium D.CoreGigabyte EG43M-S2H 1333 FSB/DDR2 S+V+GL+16X 775pinOCZ Platinum XTC 2 GB 800 MHz DDR2 RAM CL5Samsung 320 GB 7200 RPM 16MB SATA2 (b
Bir tanidiga bilgisayar gerekiyormus. Kullanim alani ofiste muhendislik programlari olacak. Ben soyle bir sistem dusundum:

Intel CPU E5300 2.6 GHz 800MHz 2MB Pentium D.Core
Gigabyte EG43M-S2H 1333 FSB/DDR2 S+V+GL+16X 775pin
OCZ Platinum XTC 2 GB 800 MHz DDR2 RAM CL5
Samsung 320 GB 7200 RPM 16MB SATA2 (bu kisim kisinin istegine gore artabilir veya tamamen kaldirabilir)

Bu haliyle 350$ civari tutuyor kdv dahil. 450 $ ise ust sinir. Belki az biraz daha zorlanabilir, zorlanmasa daha iyi.
Harici ekran karti gerekir mi sizce? Kullanacaklari programlarin neler oldugunu tam bilmiyorum ama bazi cizim programlari olacagindan harici ekran karti fena olmaz gibi geliyor... Dedigim gibi bundan emin degilim.
Eger harici ekran karti gerekliyse o zaman anakart hangisi tercih edilmeli? Ekran karti olarak ne onerirsiniz? Islemci yeterli midir yoksa 7000 serilerine mi cikmali?
0
entrapmen
(11.02.09)
programa bağlı aslında, 3 boyutlu çizim varsa iyi bir ekran kartı lazım. onun dışında işlemci de güçlü olmalı tabi.
0
sanal uyku
(11.02.09)
hd3650 gibi bir ekran karti kafi gelir mi bu is icin? islemcinin cok sorun yaratacagini zannetmiyorum gayet guzel bir islemci aslen 5200/5300. sayet ekran karti harici olarak 3650 gibi bir sey alinirsa anakart ne olmali?
0
🌸entrapmen
(11.02.09)
gigabyte'in onboard ekran karti x4500, x4500HD olsaydi guzeldi de x4500 vista bile desteklemiyormus, oyle okudum, daha duzgun bir on board karti bir sistem yeterli, ben islemciyi Pentium serisi almazdim, core2duo alirdim, daha uzun seneler dayanir bilgisayar.
0
compumaster
(11.02.09)
Intel CPU E7400 2.8 GHz 1066MHz 3MB Core2Duo
Gigabyte EP43-S3L 1600 FSB/DDR2 1200 S+GL+16X 775p
OCZ Platinum XTC 2 GB 800 MHz DDR2 RAM CL5
Sapphire HD4670 512 MB 128Bit GDDR3 16X
Samsung 320 GB 7200 RPM 16MB SATA2

bu haliyle kdv dahil 480$ civarina cikiyor. bunda herhangi bir degisiklik ongorulebilir mi?
0
🌸entrapmen
(11.02.09)
işlemciyi en azından bir q6600 ya da en iyisi bir q9550 yapmanızda fayda var.
0
blackdog
(11.02.09)
blackdog'a katilmiyorum, ofiste muhendislik programlari ise %99 quad core ihtiyaci olmayacaktir, gereksiz masraf olur.
Ekran karti ATI veya NVidia oldugu surecte olabildigince ucuz bir sey olmasi yeterli olacaktir.
Rami'i 800Myhz yerine eger fiyati uygunsa 1066 Mhz alin, bir de gigabyte'in sitesinden anakarta uygun ram listesini bulup o listeden bir ram alirsaniz daha iyi olur.
0
compumaster
(11.02.09)
(3)

woon m72r xp driver

SPEAR
arkadaşlar iyi geceler elimde woon m72r model laptopum var buna xp kurmak istiyorum ama elimde driver cd si yok. nerden bulabilceğim hakkında yardımcı olabilirseniz sevinirim.
arkadaşlar iyi geceler elimde woon m72r model laptopum var buna xp kurmak istiyorum ama elimde driver cd si yok. nerden bulabilceğim hakkında yardımcı olabilirseniz sevinirim.
0
SPEAR
(11.02.09)
driver magician isimli programı kullanırsanız hiç bir problem olmaz.sanırım daha format atmadınız.bu program ile pc deki driverları yedekleye bilirsiniz.formattan sonra bütün driverlarınızı tek bir işlemle yükleyebilirisiniz.driver arama gibi bir probleminizz ortadan kalkar.
0
bagcivan
(11.02.09)
www.a-note.com

@bagcivan
mevcut işletim sistemi vista sanırım ya da xp dışında bir işletim sistemi. ben dediklerinden bunu çıkarıyorum. o yüzden driverları yedeklemesi bir işine yaramayacaktır. dediğin yöntem güzel yoksa.
0
abtash
(11.02.09)
@abtash
tesekkurler verdiğin siteden driverları indirerek makinaya xp kurdum.beni buyuk dertten kurtardın.
0
🌸SPEAR
(11.02.09)
(9)

D sürücüsü yok oldu?

delusione
Arkadaşlar Asus marka laptopum var Vista Home Pr kullanıyorum pc de normal takılırken bir baktım d sürücüsü yok piyasada bütün bilgilerim d sürücüsünde mevcuttu.Kısacası D sürücüm uçtu yok oldu birden var mıdır böyle birşey ile karşılaşan?Yada yardımcı olabilicek?
Arkadaşlar Asus marka laptopum var Vista Home Pr kullanıyorum pc de normal takılırken bir baktım d sürücüsü yok piyasada bütün bilgilerim d sürücüsünde mevcuttu.Kısacası D sürücüm uçtu yok oldu birden var mıdır böyle birşey ile karşılaşan?Yada yardımcı olabilicek?
0
delusione
(11.02.09)
(git: 57616)
0
neverending nightmare
(11.02.09)
neverending bende durum farklı bnde d sürücüsü yani disk in d kısmı hiç bir şekilde gözükmüyor?tşk ederim ama Yönlendirdiğin konu farklı bundan
0
🌸delusione
(11.02.09)
vista'da nasıldı bilmiyorum da o sürücüye harf assign edilmemiş olabilir mi?
0
tom_riddle
(11.02.09)
bilgisayar > yönet > depolama sekmesindeki disk yönetimi
buraya gir, orada görünüyor mu?
0
sanal uyku
(11.02.09)
sistem geri yükledin mi ???
0
rosencruz
(11.02.09)
partition magic 8.0 programını kur, çalıştır. program bütün sabit disk bölümlerini gösterecek. d: nin üstüne sağ tıkla, unhidden yap. yeniden başlayacak ve görünecek.
0
80 e 4
(11.02.09)
başlat, arama bölümüde d:\ yazıp entera basın eğer direk d bölümü açılıyor ise amvo türevi bir worm girmiştir, onun çözümü de combofix olacaktır.
0
edip
(11.02.09)
Başlat-Denetim Masası-Yönetimsel araçlar-Depolama yada disk yönetimi kısmında göremiyorum partition magic 8.0 deniyim bir bakalım gelicek mi çok salak saçma bişey fıtık etti beni virüs olabilir dediler ama ümidi kestim ben D: ögesini bulamıyor zaten windows sürücü harfendirilecek de bir disk yok piyasada karamakarışık oldum :)dipnot olarak disk yönetiminde bir alan görüyorum daha doğrusu bir sürücü ama sürücü harfi atamak istediğimde
disk yönetimi konsol güncel olmadığı için işlem tamamlanamadı diye hata veriyor
0
🌸delusione
(12.02.09)
bu arada sistemi hiç formatlamadım ilk aldığım günden beri
0
🌸delusione
(12.02.09)
(3)

youtube olayi

sezaryan
gun icinde youtube girmeye calisinca bazen sayfa goruntulenemiyor uyarisiyla karsilasiyorum bazende sorunsuz giriyorum..ama bu gun icinde degisiyor yarim saat once girsem yarim saat sonra giremiyorum.. bu arada ip ayarlariyla oynadim yoksa hic girmiyor zaten.
gun icinde youtube girmeye calisinca bazen sayfa goruntulenemiyor uyarisiyla karsilasiyorum bazende sorunsuz giriyorum..ama bu gun icinde degisiyor yarim saat once girsem yarim saat sonra giremiyorum.. bu arada ip ayarlariyla oynadim yoksa hic girmiyor zaten.
0
sezaryan
(11.02.09)
youtube lokasyonu, worldwide mı yoksa belli bir alana göre mi? eğer belli bir alana göreyse örneğin "UK" gibi evet bazen giriyor bazen girmiyor benim nacizhane tavsiyem bölge ayarlarını değiştirip deneyin bir.
0
hattori hanso
(11.02.09)
hosts dosyasını değiştirip girdiyseniz bende de oluyordu öyle. youtube jacker 2 kullanmaya başladım sonra, problem olmuyor.
0
sanal uyku
(11.02.09)
eğer host dosyasında binlerce ip var ise o anki steğe göre sunucu seçiyor ve hata olabiliyor, o nedenle host dosyanızdaki youtube iplerini silip sadece
208.117.236.70 youtube.com
208.117.236.70 www.youtube.com

bu ipleri ekleyin sorunsuz bağlanacaksınız.
0
edip
(11.02.09)
(3)

outlook express gönder al

abtash
outlook express'de gönder al yapınca gelen maillere bilgisayara kaydedip server'daki mailleri siliyor ya hani, ben server'dan silmesin istiyorum orada dursun. mümkün müdür? ayarlarda şöyle bir gezindim bulamadım.
outlook express'de gönder al yapınca gelen maillere bilgisayara kaydedip server'daki mailleri siliyor ya hani, ben server'dan silmesin istiyorum orada dursun. mümkün müdür?
ayarlarda şöyle bir gezindim bulamadım.
0
abtash
(10.02.09)
gmail üzerinden yapıyorsan gmail de ayar var
maillerin kopyası serverda kalsın diye
0
efruz
(10.02.09)
tüm outlook sürümlerinde bu ayar aynı yerde olmasa bile account ayarlarını yaptığın menü içinde gelişmiş ayarların içinde var.
0
drip nick i zaten kullanilmakta
(11.02.09)
ilgili posta hesabının ayarlarına gir. gelişmiş sekmesinde en altta "iletilerin bir kopyasını sunucuda bırak" diye bir seçenek var, onu işaretle.
0
kibritsuyu
(11.02.09)
(3)

Vistada ağ simgesi

44
Vistada ağ bağlantı simgesi var ve internete bağlı olup olmadığını bu simge üzerindeki dünya şeklinden anlayabiliyorum. Görev çubuğu üzerine sağ tıklayım özellikleri açtığımda, bildirim alanı sekmesinde bu simgenin görünüp görünmeyeceğini ayarlayabiliyoruz. Ancak son günlerde ekteki resimdeki durum
Vistada ağ bağlantı simgesi var ve internete bağlı olup olmadığını bu simge üzerindeki dünya şeklinden anlayabiliyorum. Görev çubuğu üzerine sağ tıklayım özellikleri açtığımda, bildirim alanı sekmesinde bu simgenin görünüp görünmeyeceğini ayarlayabiliyoruz. Ancak son günlerde ekteki resimdeki durum oluşmaya başladı. Bu ayarı sağlayan kutu pasif durumda ve işaretlenemiyor.

Nedendir, nasıl düzeltilir? Şimdiden teşekkürler.
0
44
(10.02.09)
regedit'ten düzeltiliyor ancak nasıl olduğunu hatırlayamıyorum şu an google'da aratırsanız sonuç bulursunuz. kısa yolda çözüm için (bkz: sistem geri yükleme)
0
abtash
(10.02.09)
Daha önce de olduğunda geri yüklemeyle çözmüştüm ancak tekerrür edince bu şekilde çözmenin akıllıca olmayacağını düşündüm. Buna sebep olan bir şey olmalı, güncelleme gibi.
0
🌸44
(10.02.09)
erdemcorapcioglu.com

Burdaki yöntemle düzelttim ama bu bir daha olmayacak anlamına geliyor mu bilmiyorum. Aynı şekilde oluş sebebini de hala bilmiyorum.

Teşekkürler abtash.
0
🌸44
(11.02.09)
(5)

firefox da dosyaları nereye kaydediyor. ve daha önceden girilmiş kullanıcı adları.

ground
mesela (explorer da)nette bir film seyrediyoruz ve daha sonra bu dosyayı sakladığı yerden (Temporary Internet Files)kopyalayıp kaydedebiliyoruz bir yere. peki bunu firefox da nereden bulabiliriz kaydetmiyor ise bunu nasıl sağlarız.ikinci olarak :kullanıcı adı veya hotmail hesapları gibi birdenn fazl
mesela (explorer da)nette bir film seyrediyoruz ve daha sonra bu dosyayı sakladığı yerden (Temporary Internet Files)kopyalayıp kaydedebiliyoruz bir yere. peki bunu firefox da nereden bulabiliriz kaydetmiyor ise bunu nasıl sağlarız.
ikinci olarak :
kullanıcı adı veya hotmail hesapları gibi birdenn fazla kullanıcıyı beni hatırla gibi fobnksiyonları yok mudur.
0
ground
(10.02.09)
araçlar > seçenekler > gelişmiş > ağ
kısmından ayarlanıyor sanırım kapasite. gerisini bilmiyorum.
kaydetmek istediğin şey flv formatındaki videolar ise internet download manager öneririm bu arada.
0
sanal uyku
(11.02.09)
boş firefox sayfasına about:cache?device=disk yazarsan geçici dosyaları getirir sana.
açılan sayfada da bilgisayarında nerede konumlandığı cache directory bölümünde yazıyor.
ama explorer gibi kaydedemiyoruz malesef bu dosyaları :(
0
readmymind
(11.02.09)
firefox dosyaları ie gibi tutmuyor. bazı şeyleri kendi kendine paketliyor ve birarada tutuyor. bazen hiç tutmuyor. az önce izlediğiniz flv'yi 2 dakka sonra izliyorsunuz yine indirmeye uğraşıyor.

genel olarak
C:\Documents and Settings\USER\Local Settings\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\PROFILE\Cache
konumunda tutuluyor dosyalar.

adres çubuğuna about:cache yazarak bişeler görebilirsiniz.
Cache Viewer adlı add-on'u kurmayı deneyebilirsiniz.
0
cruor
(11.02.09)
Ben de ikinci sorunuza cevap vereyim. İki kullanıcı adı ve parolası saklamak mümkün. Öncelikle firefox ayarlarını açın, güvenlik sekmesindeki "sitelerde girilen parolaları hatırla" seçeneğinin seçili olduğundan emin olun. O seçeneğin yanındaki "ayrıcalıklar" butonuna basarak parola hatırlanmamasını isteyerek ayrıcalık verdiğiniz siteleri görebilirsiniz. O listede hotmail varsa kaldırın. "kayıtlı parolalar" butonuna basarak da, o ana kadar kaydettiğiniz kullanıcı adı ve parolalarınızı görebilirsiniz.

Hotmail'e giriş yaparken firefox size "şifreyi hatırlayayım mı?" diye soracaktır, "hatırla" diyin. Daha sonra o hesaptan çıkıp başka bir hesapla giriş yapmaya çalıştığınızda aynı soruyu tekrar sorar, yine "hatırla" diyin. Böyle yaparsanız hotmail'in login sayfasına girdiğinizde, kullanıcı adı girilen yere çift tıklarsanız kaydettiğiniz 2 üyelikten birini seçebilirsiniz. Ben bu şekilde 2 rapidshare premium hesabını kaydettim mesela.
0
edge_nabby
(11.02.09)
flv vs dosyaları için flashgot eklentisini kullanın hem indirme yöneticinize (flashget, idm, orbit vs) direk yönlendirme yapar kaydedeceğiniz dosyaları hem de firofox'un sağ alt köşesinde o anda izlediğiniz videoyu ya da müzği kaydetme imkanı sunar
clip2net.com bu ikona tıklar tıklamaz indirme yöneticinde kaydetme penceresi görünür.
0
edip
(11.02.09)
(7)

başlamak üzere olanlar için fotoşop

yoldaki isaretler
fotoşop öğrenmeye niyetlendim.1- öğreneyim mi? ben pek takip edemiyorum, 4-5 sene önce acayip popülerdi hala aynı derecede işe yarar, yaygın ve geçerli mi?2- adobe photoshop cs3 extended mi adobe photoshop elements 7 mi? ("o senin ne için kullanacağına bağlı" derseniz, valla bilmiyorum öyle bi niyet
fotoşop öğrenmeye niyetlendim.

1- öğreneyim mi? ben pek takip edemiyorum, 4-5 sene önce acayip popülerdi hala aynı derecede işe yarar, yaygın ve geçerli mi?
2- adobe photoshop cs3 extended mi adobe photoshop elements 7 mi? ("o senin ne için kullanacağına bağlı" derseniz, valla bilmiyorum öyle bi niyetlendim)
3- "öğrenmeye şurdan başla" diyebileceğiniz bi blog, video, guide, kitap, e-kitap var mı?
0
yoldaki isaretler
(10.02.09)
1. hala aynı derecede işe yarar, yaygın ve geçerli.
2. bilemedim.. ben hala ps7 kullanıyorum.
0
kobuzchu kiz
(10.02.09)
2. hemen hemen son sürümler aynı işi görüyor. şurada da evrimi var: img260.imageshack.us
yakınlar demek istiyorum, ben de 7'den memnunum, asla kullanmayacağınız özelliklerin zaten ağır olan programları daha da ağırlaştırmasına izin vermenize gerek yok cümle bitmiyor bir de çok korkuyorum.
0
oldu görüşürüz
(10.02.09)
adope cs3 extended var bende çok memnunum. ama 7 yi hiç denemedim. birde cs4 var 3 boyutlu çalışmalar yapılabiliyor. sadece fotoşop olarak değilde paint in gelişmiş programı olarak düşünürseniz, biraz da eliniz alışınca gören herkesin ağzının suyunu akıtacak resimler yapabilirsiniz birçok örneği deviantart da mevcut.
0
hia
(10.02.09)
1-2 tamam sanırım

3- www.photoshoptopsecret.com
dili ingilizce, ancak zaten amaç görsel olduğu için pek zorlanmassın sanırım. gerçi baya anlatıyo.
istiyosan oradan al parasıyla istersen rapidshare şeklinde arat google'da(anladın sen onu). duyuru kapalı değil iş çıkmasın başımıza.
0
abtash
(10.02.09)
www.freephotoshoptutorials.org
bir araya toplanmış youtube' daki photoshop tutorial videoları.
0
prodeq
(10.02.09)
photoshop'un modası geçmez öğren mutlaka.

ben 3-4 sene önce öğrenmeye karar verdim. programı kurdum, kurcalaya kurcalaya öğrendim. şu an isteyip yapamadığım bişey yok. ama photoshop öyle bir okyanus ki her geçen gün yeni bişey öğreniyorum yıllardır.
0
robin crusoe
(11.02.09)
(4)

Snood benzeri oyunlar, masaüstü oyunları? mouse oyunları?

oldu görüşürüz
Evet arkadaşlar bana bu oyunlardan lazım ama ne diye aratsam bilemedim, sözlükte başlığı da olan `masaüstü oyunlar` tam karşılamıyor sanırım. Kastettiğim böyle tam ekran filan olmadan, beni çok oyalayabilecek, basit ama zevkli, zaman öldürücü oyunlar. `Snood`, `zuma`yı biliyorum yalnızca. Bunların h
Evet arkadaşlar bana bu oyunlardan lazım ama ne diye aratsam bilemedim, sözlükte başlığı da olan masaüstü oyunlar tam karşılamıyor sanırım. Kastettiğim böyle tam ekran filan olmadan, beni çok oyalayabilecek, basit ama zevkli, zaman öldürücü oyunlar. Snood, zumayı biliyorum yalnızca. Bunların haricinde bildiklerinizi ya da ne diye aratabileceğimi yazar mısınız? sokoban mıydı o da hariç, ama o tür. Ve tabii tavla da olmasın. Kısacası snoodsal/zumasal oyunlar olsun evet. Teşekkür ederim.

Edit: Bilgisayarıma indirebileceklerimden arıyorum yalnız, online flash oyunlarından değil de.
0
oldu görüşürüz
(10.02.09)
bejeweled diyorum.
0
tavsan hummasi
(10.02.09)
bubbletown
0
macabrex
(10.02.09)
peggle deluxe indir hatta linki de şuracıkta;

download.gamecentersolution.com

1 saat kısıtlamalı ama eğer kesmezse(ki kesmez) bana bi mesaj çak sözlükten. ayrıca bu sitede (www.reflexive.com) senin kastettiğin tarza 1000lerce farklı oyunu da bulabilirsin (Diner Dash, Tasty Planet, Feeding Frenzy, Pizza Frenzy vs.) hepsi de birbirinden oyalayıcıdır, sistemi kastırmaz ama oturdun mu da kalkamazsın aman dikkat.
0
3 atli 7 katli
(11.02.09)
snood zuma falan bilmiyorumda tam ekran olmayan ve çok eğlendiren bir oyun, icy tower.
0
xenophobe
(11.02.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.