Giriş
(9)

rapidhare flashget flashgot hakkında

zubundy
premium uyeliğim var. flashgot falan da yaptım..sırayla indirmem gereken 8-10 tane dosya vardı, ama internet kastığı için birkaç kere flashgeti kapamıştım. şimdi de aflashgeti açtım ama dosyalar kaldığı yerden inmeye devam etmiyor yüzde 80-90 inimş ve dosyaların yanında kırmızı renkli bir X var. ne
premium uyeliğim var. flashgot falan da yaptım..
sırayla indirmem gereken 8-10 tane dosya vardı, ama internet kastığı için birkaç kere flashgeti kapamıştım. şimdi de aflashgeti açtım ama dosyalar kaldığı yerden inmeye devam etmiyor yüzde 80-90 inimş ve dosyaların yanında kırmızı renkli bir X var. ne yapmalıyım da kaldığı yerden devam ettirmeliyim, yoksa o 2-3 dosyayı yeniden mi indirmeliyim.
linkler sağlam bu arada.
0
zubundy
(16.02.09)
yeniden indir, durakla devam et çoğu zaman hata veriyor rapidshare'de.
0
abtash
(16.02.09)
flashgetin ayarlarından premium hesabının kullanıcı adını ve şifreni tanımlatırsan öyle bir sorun olmaması gerek. bende bazen uğraşamıyorum yok durdur sonra programı kapat falan. sağ tıklayıp hemen kapat diyorum flashgeti...bi problemim olmadı şu zamana kadar.
0
barfbag
(16.02.09)
bende kayıtlı o ayarlar, ancak ona rağmen indirse bile genelde part hatası veriyor.
0
abtash
(16.02.09)
bende bazen şu şekilde oluyor;

bazen firefox ayarları kendi kendine sıfırlıyor, giriş yaptığım forumlar falan tekrar giriş yapın diyor, haliyle rapidshare de kullanıcı girişi istiyor. flasgette hata veriyor. ama onun haricinde hiç bir sıkıntım olmadı yani.
0
barfbag
(16.02.09)
bana öyle olduğu zaman inatla yeniden başlatıyorum, bir yerden sonra devam ediyor download'a. etmediği zaman da sıfırdan başlıyor zaten. ancak şöyle de bir sorun var ki, böyle durumlarda bazen dosyayı bozuk olarak indiriyor, en baştan indirmek gerekebiliyor.
0
gxix
(16.02.09)
Flashget'te "araçlar" menüsündeydi sanırım, "varsayılan indirme özellikleri" var. Oraya rapidshare kullanıcı adını ve şifreni girersen, hiç kopma olmaz. İstersen download'u yarıda bırak, dünyanın öbür ucuna git, yine deva edebilirsin. Yıllardır bu şekilde kullandım, hiç bozuk dosya inmedi.

Not: Kullandığın internet tarayıcısında rapidshare üyeliğine giriş yapmış olmana gerek yok. Hatta linklerin üzerine tıklama, direkt sağ tıklayıp flashget'le indir de. Hatta flashgot sayesinde birden fazla linki seçip "seçilenleri indir" yapabilirsin. Ama sakın linke tıklayıp rapidshare sayfasından "premium"a tıklayarak indirme. O zaman yarıda kesilme olabilir.
0
edge_nabby
(16.02.09)
@edgenaby: dediğin gibi yapıyorum zaten.. yukarda da dedim flashgot yaptım diye, rapide girip indireceksem neden flasghot yapayım?
ama olmuyor işte hata veriyor, 10 linkten 2-3 tanesi arıza çıkardı, onları da yeniden indirdim artık.
0
🌸zubundy
(17.02.09)
rapidshare'in sunucuları bazen devre dışı kalıyor. senin dosyan da büyük ihtimalle o sunuculardan birinde. linki browser'a kopyala oradan bak durumuna indirilebiliyor mu deyu...
0
redlinetheturk
(17.02.09)
Flashget'te "varsayılan indirme özellikleri"ne rapidshare kullanıcı adı ve şifreni girmiş miydin?
0
edge_nabby
(17.02.09)
(6)

Donanım Uzmanları Bakın Hele

abtash
Minicik sony vaio'mun ekranında sorun var. belirli (aslında belirsiz) kullanımdan sonra ekran titremeye başlıyor, çalışmak işkenceye dönüyor. bazen bir hafta bir şey olmuyor, sonra bir bakıyorsun baş göstermiş. açim kurcalayayım kapatayım dedim bişi fark etmedi. harici bir monitöre çıktı verdiğimde
Minicik sony vaio'mun ekranında sorun var. belirli (aslında belirsiz) kullanımdan sonra ekran titremeye başlıyor, çalışmak işkenceye dönüyor. bazen bir hafta bir şey olmuyor, sonra bir bakıyorsun baş göstermiş. açim kurcalayayım kapatayım dedim bişi fark etmedi. harici bir monitöre çıktı verdiğimde sorunsuz şekilde görüntü alıyorum. ancak o minicik vaio'ya zamanında o kadar para vermişiz hayvan gibi bi monitöre bağlamak koyuyor insana. işin erbabı sandığım bir notebook'çuya götürdüm anakart dediler. bana mantıklı gelmedi sonuçta dışa bağlantı verince çalışıyorsa sorun ekranda değil midir? anakart soketinde olabilir belkim. neyse var mı bu işten anlayan, parasını bastırıp yaptırabileceğim? bu arada modeli: pcg 4b1p
0
abtash
(16.02.09)
ekran kartı suruculerını guncelle bi. dell de diagnostic vardı, tum donanımı denetliyordun ordn. onun gibi bi yazılımı varsa ekran ve ekran kartını dene bi. ikisinden birisinde imho.
0
bryan fury
(16.02.09)
recovery cd'sinden yükleme yaptım ama deneyeyim yine. dış görüntü birimine aktarınca sorun olmamasından ekran kartında sorun yokmuş gibi geldi bana.
0
🌸abtash
(16.02.09)
recovery den degil de sitesinden guncel surucuyu kur.
0
bryan fury
(16.02.09)
orjinal sitesinden indirip de denemiştim, o olmayınca recovery yapmıştım. driver'la olacağını pek sanmıyorum.
0
🌸abtash
(16.02.09)
sanki flash patlıyor ekranda, ama siyah bir flash.
0
🌸abtash
(16.02.09)
ya parlıyor ekran ara ara, siyahlıklar gelip gidiyor. sonuçta sorun ekranda diye düşünüyorum ve donanımsal, yapacağına inandığınız bir tamirci yok mudur?
0
🌸abtash
(17.02.09)
(3)

DVD-ROM um bozuk!

sarsakdahi
Toshiba Satellite M70-162 model bilgisayarimin DVD-ROMu bozuk. Hicbir CDyi okumuyor.1. Parca degismesi gerektigini kabul edersek fiyat araligi nedir? En ucuz kaca patlar?2. Kadikoy tarafinda bu isi hakkiyla ve ucuzuyla yapacak bir yer soyleyin noolur..Bi de sunu sorayim..Kablosuz modemi CD kullanmad
Toshiba Satellite M70-162 model bilgisayarimin DVD-ROMu bozuk. Hicbir CDyi okumuyor.

1. Parca degismesi gerektigini kabul edersek fiyat araligi nedir? En ucuz kaca patlar?
2. Kadikoy tarafinda bu isi hakkiyla ve ucuzuyla yapacak bir yer soyleyin noolur..

Bi de sunu sorayim..
Kablosuz modemi CD kullanmadan okutmanin bi yolu var mi??
0
sarsakdahi
(16.02.09)
mümkün tabi cd-dvd boşver para harcama bence. dışarıdan sürekli cd-dvd ile dosya kullanmıyorsan veya film falan izlemiyorsan boşver gitsin. işletim sistemi kurarken bile gerekli değil. modeminin driverini arat internette rahatça bulur indirirsin. olmadı bir arkadaşının bilgisayarda cd'den driver'ı usb ile al çalıştır.

illa alıcam diyorsan
www.eksenbilgisayar.com

fiyatı 75 tl imiş.

mecidiyeköy'deler. atla otobüse.
0
abtash
(16.02.09)
kadıköy yazıcıoğlu pasjına baktır.

cd ile kurmaya gerek yok. başka bi bilgisayarda cd muhtevasını flash belleğe naklettikten sonra kendi bilgisayarında flash bellekten kurabilirsin
0
efruz
(16.02.09)
benim de packardbell bozuktu, söktüm aldım elime gittim yenisini aldım geldim taktım. kesin bi vidası vardır dıştan ve çekince çıkar.

servis 150 dolar demişti, ben 75milyona aldım.
0
thefirstfbli
(16.02.09)
(11)

facebook

comudus
ya arkadaşlar `facebook`'ta bir `bug` mı var? bana mı öyle geliyor? bir tıklama yapıyorum, ekran bembeyaz. garip bir sayfaya açılıyor. geri dönmek zorunda kalıyorum. yardımcı olursanız sevinirim.
ya arkadaşlar facebook'ta bir bug mı var? bana mı öyle geliyor? bir tıklama yapıyorum, ekran bembeyaz. garip bir sayfaya açılıyor. geri dönmek zorunda kalıyorum. yardımcı olursanız sevinirim.
0
comudus
(16.02.09)
(bkz: #15423080)

bende de oluyor ama nasıl çözülebileceğini bilmiyorum.
0
tepedeki psychedelic adam
(16.02.09)
o beyaz sayfa çıktığında "geri"ye tıklayın, başta tıkladığınız yere gidiyor.
0
rectoa
(16.02.09)
evet bende de var o, geçmedi bir türlü. guru'ya mesaj atmak lazım :p

(ilk "guru'ya mesaj atalım" esprisini ben yaptığım için mutluyum)
0
deckard
(16.02.09)
bende de var o sorun. guru'ya sordum hassiktir git lan dedi. üzüldüm.
0
cha
(16.02.09)
bende firefox ta açınca veriyor o hatayı.
ie de ise hiç bir sorunla karşılaşmadım.
microfoftun bir parmağı olabilir sonuçta facebook a ortaklar.
0
readmymind
(16.02.09)
bende de var.firefoxta oluyo ie de olmuyo bu arada.firefoxla bi alakası var ama anlamam bu işlerden.
0
szqnn
(16.02.09)
chrome kullanıyorum, hiç karşılaşmadım. firefox 3'te sürekli oluyor.
0
derectus
(16.02.09)
(git: 59332) şurda dediğim gibi ad.e-kolay.net deki bir şerefsiz js yüzünden facebook wyciwyg'li bir adrese yöneliyor, tempten yardım istiyor. adblock eklentisi büyük ihtimalle çözecek sorunu ama kurmak istemiyorum. özel temp özelliğini de kapayamadım, neyse artık e-kolayın batmasını bekliyecez.
0
only
(16.02.09)
reklamları engelleyen eklenti veya yazılımlardan kaynaklanıyor.
0
sql
(16.02.09)
:) suclu e-kolayın kodları, elinden gelen varsa grasemonkey scripti yazsın 2 satır çözülsün olay. pasif etmemiz lazım onları.
0
only
(17.02.09)
teşekkür ediyorum arkadaşlar. mevzu e-kolaydan kaynaklanıyor. e-kolay kendi koduyla sayfayı kendi reklam bannerlerinden birine yönlendiriyor. yani siz bir tık ileri giderken e-kolay bizi iki tık öteye kendi reklamına atıyor. facebook da reklamın kendi sayfasında gösterilmesini kabul etmiyor. arada kalıyor. geri dönerek esas sayfamıza gidebiliyoruz.

reklam sekmelerini engelleyen eklenti adblock bunu önleyebiliyor.
0
🌸comudus
(19.02.09)
(2)

sim lock

kibritsuyu
eskiden kimi cep telefonlarında sim lock (sim kilidi) diye bir şey olurdu. avea bayiinden aldığınız cep telefonuna turkcell hattı takamazdınız. çalışmazdı. böyle her operatörün bayii, kendi sattığı makinelere sim lock koyup öyle satardı. hala var mı böyle bir şey? avea veya vodafone'dan cep telefonu
eskiden kimi cep telefonlarında sim lock (sim kilidi) diye bir şey olurdu. avea bayiinden aldığınız cep telefonuna turkcell hattı takamazdınız. çalışmazdı. böyle her operatörün bayii, kendi sattığı makinelere sim lock koyup öyle satardı. hala var mı böyle bir şey? avea veya vodafone'dan cep telefonu alıp turkcell hattımı taksam elimde patlar mı?
0
kibritsuyu
(16.02.09)
turkcell hâlâ kilit koyuyor bir çok telefonu (orn: uzerinde turkcell yazan blackberry'ler). avea sattığı blackberry'lere kilit koymuyor ve haklı olarak da "biz kilit koymuyoruz" diye övünüyorlar.
0
desdinova
(16.02.09)
vodafone 225 gibi bi kampanya vardı, telefon beleşe geliyordu o telefonlar da simlockluydu. yeni telefonu bedavaya gelen de öyle olabilir belki
0
efruz
(16.02.09)
(1)

excel sorunu

quinza
bir excel sheet içindeki formüller içeren bir bölümü başka bir sheete kopyaladığımda formül sonucu oluşan sayılar #ref olarak görünüyor. çıktısını alacağım bir döküman bu, sayıları olduğu gibi nasıl gösterebilirim?
bir excel sheet içindeki formüller içeren bir bölümü başka bir sheete kopyaladığımda formül sonucu oluşan sayılar #ref olarak görünüyor. çıktısını alacağım bir döküman bu, sayıları olduğu gibi nasıl gösterebilirim?
0
quinza
(16.02.09)
yapıştırırken düzen -> özel yapıştır -> değerleri derseniz #ref hatası vermez.
0
mahallenindelisi
(16.02.09)
(3)

yanar döner

cozefka
şimdi efenim resimde görülebileceği gibi bir sistem yapmaktayım. ortadaki şaft 3-5 mm kalınlığında metal olacak ve 30 rev/s frekansında dönecek. bu şaftın üstüne monte ekipmana 3 kablo (kırmızı-yeşil-mavi) gidecek. yani vişne çürüğü dairesel platformun üstü ve kablolar dönecek, alttan gelen kablolar
şimdi efenim resimde görülebileceği gibi bir sistem yapmaktayım. ortadaki şaft 3-5 mm kalınlığında metal olacak ve 30 rev/s frekansında dönecek. bu şaftın üstüne monte ekipmana 3 kablo (kırmızı-yeşil-mavi) gidecek. yani vişne çürüğü dairesel platformun üstü ve kablolar dönecek, alttan gelen kablolar sabit. dairesel zımbırtının maksimum 10cm çapında olması gerekiyor. dedim ki rulman alayım araya yalıtkan koyup içiçe birleştireyi çevireyim bunları, bilyaların yağını da iletken yağla deyiştireyim ya da ne bileyim oturup bilyalı bir sistem yapayım. soracağım soru şu, buna benzer ya da sorunu çözebilecek bir hazır sistem var mı satılan? ya da fikri olan?
0
cozefka
(16.02.09)
öncelikle doğru mu anlamışım bi bakalım;

şimdi alttan gelen kablolar ve dairesel platformun alt kısmı sabit, üst kısım ve üst taraftaki kablolar ise istenen hızda dönecekler. yani kısımlar arasındaki elektriksel iletimin sağlanması isteniyor, aynı zamanda da üst kısmın dönmesi gerekiyor değil mi ?

şimdi bu sistemin hali hazırda yapılmışı var mı bilmiyorum fakat doğru anladıysam eğer, rulman fikri bu sistemi istenilen şekilde çalıştırmayabilir, hatta çalıştırmayacaktır. ondan ziyade şöyle olmalı; şimdi üç çift birbirinden farklı hareket sensörü alınmalı. alttaki sabit kısma her çiftin bir tanesi yerleştirilmeli. üstteki dönerli kısıma ise çiftlerin diğerleri gereken(birbirini görecek) şekilde yerleştirilmeli. üst kısım her dönüşte aynı sensör çifti birbirini gördüğünden iletim sağlanacaktır. öte yandan bunların her birinin farklı faz olduğunu göz önüne alırsak bu yöntem dışındaki rulman vb çözümler kar etmeyecektir. çünkü her biri farklı faz. aynı iletken üzerinden iletemezsin. tabi sensörleri de beslemek için ayrı birer besleme kablosu olması lazım ama o ayrı bi mevzu.

edit: senin rulman fikrini şimdi anladım. o dediğin şekilde de olur gibi duruyor fakat uğraştırır. öte yandan rulmanları iç içe yerleştirdin, platform döndükçe üst taraftaki kablolar birbirine dolaşırmış gibi geldi bana.
0
crayze horse
(16.02.09)
Metal plakanın altını üstünü yalıtkan bir materyalle kapladıktan sonra yalıtkan yüzeyin üzerine birbirinden bağımsız üçer adet iletken yol çizerin. Diski delip içinden geçen kablocuklar ile alt ve üst taraftaki ilişkili yol/halkaları birleştirirsin. Şafta da alttan üstten 3 fırçalı (slotcar arabalarının altı gibi tarağımsı birşey yapıp kabloları ona bağlarsın. Aklıma gelen bir çözüm bu.

edit: Daha da kafa karıştırsın diye şu anlamsız şeyi çizdim :
img149.imageshack.us
0
skatheist
(16.02.09)
dairesel platformun sabit olup olmamasıyla ilgili bir kısıt yok. hatta hiç bir kısıt yok üstteki kablolar dönsün alttakiler sabit kalsın ve sürekli data ve akım transferi olsun istenilenler bunlar.

crayze horse'a: yalnız bu hareket sensörüyle nasıl olacak anlamadım. her dönüşte bir kere mi görecek alttaki sabit sensörü, o zaman data kaybı olmaz mı. rulman işini ben de sonradan sevmedim sıkı geçmeyle olmaz her rulmanın iç çapını sabitlemek gerekiyor belki dışarıdan bir kaideye, üstteki kabloların dolanmaması için de birer destekle lehimlenebilir rulman yüzeyine ama evet uğraştıracak. iletken rulman bulmak ya da rulman yağını değiştirmek gerek iletken yağla, çok da masraflı. keza bilyalı ya da hepten hidrolik sistemi de özel ürettirmek gerekecek.

skatheist'a: benim de ilk aklıma gelen elektrik motorundaki fırça benzeri bir şeydi ama çok ses çıkaracak elektrik motorum zaten vızıldıyor, çizim güzel :) ama sanırım üstteki ve alttaki yalıtkana gerek yok, şafttan itibaren bir dairesel halka iletken bir dairesel halka yalıtkan gidilerek yapılabilirmiş gibi geldi. iletken halkaya fırça gibi bir şeyle ya da slotcar düzeniğiyle alttan gelen kablo sürekli temas ettirilir. en düğşük maliyetli->en uygun çözüm yine de bu gibi.

neden sanki hazır bir sistem olmalıymış böyle bir şeyler için gibi geliyor bana, cevaplar için teşekkürler eskiden cevap geldiğinde sözlüğe mesaj geliyordu güzel bir şeydi :)
0
🌸cozefka
(22.02.09)
(6)

fotoğraf makinesi

coffee and cigarettes
optik zoomu, makrosu falan sağlam, objektif takılabilen dijital fotoğraf makinesi tavsiyeleriniz nelerdir? çok da uçuk olmasın fiyatlar.
optik zoomu, makrosu falan sağlam, objektif takılabilen dijital fotoğraf makinesi tavsiyeleriniz nelerdir? çok da uçuk olmasın fiyatlar.
0
coffee and cigarettes
(16.02.09)
objektif takılabilen derseniz optik zoomunun ve makrosunun ne kadar iyi olabileceğini takacağınız objektif ile seçiyorsunuz zaten. objektifi değilebilen makinelerin gövdesinde optik zoom ve makro seçenekleri yok. bunlara amacınıza uygun objektifler takarak değiştiriyorsunuz.

başlangıç için canon eos 450D derim ben.
0
kibritsuyu
(16.02.09)
el büyükse 2. el canon eos 20D
0
berhan
(16.02.09)
nikon d90 da hiç fena değil 1000$ gibi fiyatı olması lazım. 720p/24fps video da çekiyor üstelik güzel objektiflerle ve alan derinliği muhabbetiyle nerdeyse 35mm film gibi çıktı verebiliyor. düşün istersen.
0
maersk
(16.02.09)
sorunuzun cevabı olmayacak ama makro demişken belirtmek istedim, objektifi çıkarıp tersten makineye elinizle oturtup makro çekebilirsiniz.
0
tiny toon
(16.02.09)
arkadaş sanırım profesyonel makine düşünmemiş. bu makinelerde reverse mount yapmak için en az 200 ytl harcamak gerekecek. o fiyata ne güzel makineler alınır makro çekebilecek. elbette bir dslr kadar iyi olmaz da, yani optik zoomu iyi, makrosu güzel deyince dslr makineler kompakt makinelerin sonrasında olmalı. benim tavsiyem fuji'nin finepix serisi makineleri, canon powershot a5** modelleri olacaktır. nikonun kompakt makineleri de iyidir ama fiyatları konusunda bilgim yok.

edit: görmemişim, objektif takılabilen demiş. bence kompakt makineleri tekrar düşünün.

benim kendi ekipmanım da şöyle: nikon d90 + 18mm-105mm nikkor ed vr + 50mm f/1.8d + 105mm f/2.8d micro
bu ekipmanın optik zoomu ortalamadır (6x oluyor), makro için en iyi objektiflerden birine sahiptir, ve de çok daha büyütmek istersem de 50mm objektifi tersten bağlayabilirim. 50mm objektifin düz çekimleri de müthiştir.
0
tom_riddle
(16.02.09)
canon eos 450d. dslr de giriş sınıfı için bariz en iyi alternatif.
0
robin crusoe
(16.02.09)
(1)

Sony vaio PCG-4H2L xp driver sorunu

sarjli matkap
Şimdi derdimi kısaca anlatmakla başlayayım. Sevgili patronum (!) vaio sunu bozmuş, buna format atın diye bize getirdi. Bizde oturduk bir güzel format attık `:oh suyundanda koy` gel gelelim driver işine gelince sıçtık.`:swh` sitesinde olsun, forumlarda olsun bakmadığım yer kalmadı, sağolsun patron dr
Şimdi derdimi kısaca anlatmakla başlayayım. Sevgili patronum (!) vaio sunu bozmuş, buna format atın diye bize getirdi. Bizde oturduk bir güzel format attık * gel gelelim driver işine gelince sıçtık.* sitesinde olsun, forumlarda olsun bakmadığım yer kalmadı, sağolsun patron driver cd sini kaybetmiş. şimdi ben bu güdük makineyle başbaşa kaldım. bir haltı çalışmıyor. bu aletlerin dilinden anlayan bir insan evladı var mıdır bana yardım edebilecek?
0
sarjli matkap
(16.02.09)
club vaio var. şimdi acelem var tam adres veremiyorum google dan yokla. forumu var. orada yardımcı olurlar kesin.
0
emrag
(16.02.09)
(4)

Oyun Yapmak

karapage
selamlar,bir süredir merak ettiğim birkaç sorum var sorayım bakalım.1- şimdi herşeyin başı c dir filan diyorlar. c nin oyun yapımı hakkında ne tür yarayı var. merak ettğim şu yani. crysis teki o grafikleri c ile yapmıyorlar herhal, c ile oyunun nesini hallediyorlar.2- grafik demişken, crysis olsun s
selamlar,
bir süredir merak ettiğim birkaç sorum var sorayım bakalım.
1- şimdi herşeyin başı c dir filan diyorlar. c nin oyun yapımı hakkında ne tür yarayı var. merak ettğim şu yani. crysis teki o grafikleri c ile yapmıyorlar herhal, c ile oyunun nesini hallediyorlar.

2- grafik demişken, crysis olsun son cıkan f.e.a.r 2 olsun bunların grafiklerini nasıl yapıyorlar. oyun karakterleri, bölüm tasarımları, silahlar vs. hangi program ile yani.

3- farzedelim çok güzel bir araba modelledim o programlarla . onu oyun içine nasıl sokuyorum ? yani örneğin nfs de oldugu gibi grafik tasarımlar oyuna nasıl dahil ediliyor.
teşekkürler.
0
karapage
(16.02.09)
O garfikler C ile yapılıyor. Bunun için çeşitli kütüphaneler var, OpenGL mesela. Ya da DirectX kütüphanesi vs. Ha c yerine C++, Java, C# gibi pek çok dil için çeşitli kütüphaneler mevcut tabi...
0
crown
(16.02.09)
İngilizce biliyorsundur umarım: www.gamedev.net
0
fredi
(16.02.09)
goksuyu
(16.02.09)
yeni oyunların hemen hepsi belli grafik ve fizik motorları kullanıyor. kimse yeni motor kodlamıyor. misal doom ve quake efsanesinin yaratıcısı john carmack, tutturmuş bir opengl kütüphanesini, onun üzerinden motor yapıyor. abiye diyoruz bak eskide kaldı onlar, boşuna uğraşıyorsun ediyorsun diye ama tınlamıyor. inatçı adam yeni doom'da da opengl'den yararlanacak.

şu an için en ünlü fizik motoru, half life 2 ile tanıdığımız havok (www.havok.com ve en.wikipedia.org(software)). cidden fizik motorları arasında çok başarılı. physx var ayrı olarak.

bir de grafik motoru (oyun motoru da denir) vardır, ki bu alanda büyük kapışma söz konusu. unreal engine 3 son zamanların en popüler grafik motoru. yeni oyunların neredeyse %90'ında bu motor kullanılıyor. türklerin hazırladığı cryengine serisi var. far cry kullanıldı ilk. çok beğenildi ve crytek firması crysis'de kullanmak üzere cryengine 2'yi hazırladı. fakat ne kadar aşmış bir motor olsa da piyasada tutunamaz (tutunamadı zaten). çünkü optimizasyon çok önemli. cryengine 2 de bu bakımdan berbat.

fizik motoru kodlamak çok çok daha zordur. grafik motoru ise fizik motorundan ayrı olarak texture kaplamaları, shader effect'i vs. barındırır (graphic-engine.swarthmore.edu ve en.wikipedia.org).

artık kimse C kodları yazıp, onları compile ederek oyun yazmıyor. belli engine'ler (motorlar) var, onlar satın alınıp hazırlanılıyor.
0
deckard
(16.02.09)
(11)

WDC mi Seagate mi?

alpha05
Merhaba, fiyatları (bir sure için) aynı olan iki HDD den hangisini alayım sizce?Kriterler: Sessiz çalışma/ performans / dayanıklılık / [`başka eklemek için tıklayın`]WD 3.5" 1 TB 16MB MyBook Essential USB2.0http://www.exa.com.tr/wd/sabit_diskler/wd_35-327-3869.htmlSEAGATE 1TB 32MB 7200RPM FREEAGENT
Merhaba, fiyatları (bir sure için) aynı olan iki HDD den hangisini alayım sizce?

Kriterler: Sessiz çalışma/ performans / dayanıklılık / [başka eklemek için tıklayın]

WD 3.5" 1 TB 16MB MyBook Essential USB2.0

www.exa.com.tr

SEAGATE 1TB 32MB 7200RPM FREEAGENT DESK 3.5" ST310005FDD2E1-RK

www.hepsiburada.com
0
alpha05
(16.02.09)
dikkatinizi cekti mi bilmiyorum ama;

Seagate'in cache'i 32mb ve ve garantisi 5 yil.
WD'nin cache'i 16mb, garantisi 2 yil.
0
zakk
(16.02.09)
selam
açıkçası ses sorununda çok rahatsızlık yaşayacağına inanmıyorum, performanstı dayanıklılıktı bunlar kullanıcı hatası olmadan garanti süresi sınırlarına göre irdelenmesi gerekir bence.

5 yıl garanti çok şık duruyor. ben olsam seagate alırdım.
0
lejant
(16.02.09)
(bkz: seagate)

iyidir, iyi..
0
abtash
(16.02.09)
then, seagate it is. tnx to all.
0
🌸alpha05
(16.02.09)
wdc her zaman daha uzun omurludur. ama seagate kotudur anlaminda degil bu
0
anakinskywalker
(16.02.09)
seagate bende mevcut. ve neredeyse hiç sesi yok. belirli bir süre kullanılmazsa uykuya geçiyor. uyanırken ufak bir tık sesi çıkıyor o kadar.
0
sutlu nescafe
(16.02.09)
almışken 1,5 TB lik alın.
tabiki seagate.
0
pain
(16.02.09)
bu civarda (max 300L) civarında başka önerisi olan var mı acaba? (en az 1tb) ben en iyi seçenek olarak bu ikisini görüyorum. (bunlardan da seagate i alacagım gibi) başka bir ürün tavsiyesi olan var mı acaba? Alayım mı yoksa bunu?
0
🌸alpha05
(16.02.09)
hem seagate freeagent hem de western mybook kullandım, ikisi de iş görüyor. ama şimdiki aklım olsa 250-320-500gb'lık 2.5 modellerden alırım. neden derseniz, 1tb'lik 7200rpm diskler hem çok yer kaplıyor hem ekstra güce ihtiyaç duyuyor hem de ısınıyor, gürültü yapıyor haliyle "taşınabilir"likten çıkıyor.

gb fiyatı olarak iki katına da gelse şöyle bir ürün çok daha cazip görünüyor bana:
www.hepsiburada.com

tercih sizin tabiki de.
0
blackdog
(16.02.09)
blackdog, 3,5" bir external disk'i "tasinabilir" diyerek satmiyorlar ki zaten?
masana koyuyorsun bitiyor. 2,5" olanlari gezgin olabiiyor.
0
zakk
(17.02.09)
zakk taşınabilir diyerek satıyorlar. en azından hepsiburada öyle yapıyor.

www.hepsiburada.com
0
blackdog
(17.02.09)
(6)

avi to vcd

tai
şimdi türkçe dublajlı divx çektim 3 5 tane. bunlari vcd yapmam gerekiyor. bu iş için kolay bir program var midir? aranan özellikler basit. görüntü kaybi çok fazla olmadigi sürece sorun yok, vcd player okusun yeter. budur.avi to vcd diye google da aratmayı deneyin cevabı da gelmesin mümkünse. zilyon
şimdi türkçe dublajlı divx çektim 3 5 tane. bunlari vcd yapmam gerekiyor. bu iş için kolay bir program var midir? aranan özellikler basit. görüntü kaybi çok fazla olmadigi sürece sorun yok, vcd player okusun yeter. budur.

avi to vcd diye google da aratmayı deneyin cevabı da gelmesin mümkünse. zilyon tane program linki geliyor. şirketteyim şu an ve o kadar deneme fırsatım yok. daha önce yapıp "bak hacı bu işini görür" dediğiniz şeyler daha çok işimi görür. teşekkürler şimdiden.
0
tai
(16.02.09)
nero yapıyordu bu dediğini..
0
thalamus
(16.02.09)
öyleyse süper. akşam deniycem. bir iki alternatif program da indirdim. sanirim hallolucak bir şekilde.
0
🌸tai
(16.02.09)
Ben daha geçen hafta Nero ile sorunsuzca yaptım. Kendisi çevirip VCD olarak yazıyor CD'ye, siz sadece avi dosyasını gösteriyorsunuz Nero'ya o kadar...
0
crown
(16.02.09)
peki 700mb lik dosya icin 2 cd mi gerekiyor? onu belirleme durumumuz var mi?
0
🌸tai
(16.02.09)
yalnız bazı ses codelerini bozabiliyor nero. artık tanımadığı için mi yoksa formatı bozulduğu için mi bilemem. ama vcd ye çevirdikten sonra travesti gibi çıkıyor bütün insanların sesi rööh rööhh! diye
0
punkertifo
(16.02.09)
700 mb için 2 cd istemesi lazım, garanti olsun bulunsun yanında da. nero yapıyor diye biliyorum ben de.
0
sanal uyku
(16.02.09)
(2)

video editleme videoya resim mesim ekleme

cokpissuserim
videomun üstüne mesela resim eklemek istiyorum hangi program ile bunu halledebilirim.windows movie maker ı kurcaladım mamafih öyle bir olayı yok herhalde.
videomun üstüne mesela resim eklemek istiyorum hangi program ile bunu halledebilirim.

windows movie maker ı kurcaladım mamafih öyle bir olayı yok herhalde.
0
cokpissuserim
(16.02.09)
adobe premiere ile yapabilirsin.
0
anki06
(16.02.09)
uled video studio vs... piyasada çok bu tür programlar.
0
nihavent uvertur
(16.02.09)
(3)

pc topluyorum. uygun bir bluray tercihen writer, var mıdır piyasada?

andy kaufman 2
full hd tv'm de var, hazır pc alırken bluray'li olsun, gerektiğinde tv'nin yanına getirip bluray film izlerim diye düşündüm.şimdi bluray writer tercih etmeli miyim? aslında bu tercihler tamamen fiyatlarla alakalı.sanki 200dolar + kdv civarında bluray writer gördüm bir yerlerde ama daha ucuzunu bulab
full hd tv'm de var, hazır pc alırken bluray'li olsun, gerektiğinde tv'nin yanına getirip bluray film izlerim diye düşündüm.

şimdi bluray writer tercih etmeli miyim? aslında bu tercihler tamamen fiyatlarla alakalı.

sanki 200dolar + kdv civarında bluray writer gördüm bir yerlerde ama daha ucuzunu bulabilir miyim diye soruyorum.

eğer acelesi yok diyorsanız, bluray reader dvd writer'lı bir combo ile de yetinebilirim.
0
andy kaufman 2
(16.02.09)
bluray alma elbet o teknolojide ucuzlayıp halka inecek ancak su an cok pahalı cok istiyosan ps3 al bence hem cd si pahalı hem writeri ..
0
the end of dreams
(16.02.09)
ebay'de 3 adet bluray burner fiyatlar: panasonuc: 349 USD, dandik marka: 264 USD, LG: 309 USD

cgi.ebay.com
cgi.ebay.com
cgi.ebay.com

yani ortalama 310 dolar. türkiyede gümrük, kar ve kdv falan da eklenip cok daha pahalıya satılacaklardır onumuzdeki donemlerde.

direk bir arkadas vasıtası ile getirttiğini (ithalatcının karını gümrük sorununu ve vergileri yok sayıyoruz) varsayarsak bile 2 TB veriyi yazmak için (2 TB'ı 1962 GB varsayarsak) 74 adet bluray'e ihtiyacımız olacaktır. bir bluray'i de fiyatını bilmiyorum ama 3 TL gibi iyimser bir rakamdan hesaplarsak 223 TL bluray diskler + 310 USD Bluray burner = 737 TL gibi bir noktaya erişiriz ki eğer 700 liraya 2.0 TB bir Western Digital external HDD alırsanız kardasınız demektir.
0
eleventh american esme has met
(16.02.09)
listeleye tıklayın:

www.mavibilgisayar.com
0
🌸andy kaufman 2
(16.02.09)
(13)

lcd tv alacagiz, gundemi takip edenlere sorum

terp
2500 tl butcemiz var. ben buna ses sistemi dahil etmeyi planliyorum. 42" lcd tv yeterli diye dusunuyorum. son bi haftadir biraz arastirdim, fiyatlar dusmus gozukuyor. bu isleri sik takip edenlere soruyorum: hangisini alalim bre?tesekkurler..not: onceki lcd tv duyurularini okudum ama su an yururlukte
2500 tl butcemiz var. ben buna ses sistemi dahil etmeyi planliyorum. 42" lcd tv yeterli diye dusunuyorum. son bi haftadir biraz arastirdim, fiyatlar dusmus gozukuyor. bu isleri sik takip edenlere soruyorum: hangisini alalim bre?
tesekkurler..

not: onceki lcd tv duyurularini okudum ama su an yururlukte olan kampanyalardan haberdar olabilmek icin ayrica sormak istedim.
0
terp
(16.02.09)
istanbul'daysan istanbul bilişim'e bak mutlaka fiyatlar çok uygun..
0
wolkymus
(16.02.09)
sözlükteki ilgili başlıklara bakmanı tavsiye edeceğim zira oldukça ayrıntı içeren bir alışveriş yapmak üzeresin.
0
piirsikli
(16.02.09)
şurayı takip etmeni tavsiye ederim. her türlü elektronik ürün için uygun fiyatlar var. forum.donanimhaber.com
0
80 e 4
(16.02.09)
istanbul bilişim'in yeşil sermaye olduğunu söylemem gerekir. oradan alacaksan haberin olsun isterim. ayrıca sözlükte istanbul bilişim başlığına bakarsan garanti konusunda insanları ne kadar zorladıkları ve kötü olduklarını göreceksin.

lcd olayına gelince, biz geçen hafta aldık eve darty'den. en iyi fiyat garantisi veriyorlar zaten. samsung - lg - philips lcd tv'lerin hepsi indirime girmişti. 1-2 ay önceki fiyatı 2200tl civarı olan bir lg tv'yi 1850'ye aldık. 42 inch 1080p 100hz 40000:1 contrast 550birim parlaklık vs... tam özelliklerini hatırlıyamıyorum şu an. 1850 + 500tl'lik ses sistemiyle (yanına da bir dvd recorder çaktın mı tamamdır) müthiş bir salona sahip olabilirsin.

alacağın tv'nin son teknoloji olmasını istiyorsan 1080p (i değil p) ve hdmi ve dvi destekli (pc bağlanabilir) olmasına dikkat et. 200hz tv'ler de var ayrıca piyasada. teknosa'nın sitesinden fikir vermesi açısından karşılaştırabilirsin tv'leri. çok güzel bir sitesi var.

son bir not: philips, lg'nin ürettiği panelleri kullanıyor, samsung ise kendi panelini üretiyor. bunlar bir sorun yaratacağından değil ama bilgin olsun diye söylüyorum.
0
andy kaufman 2
(16.02.09)
istanbul bilişim yeşil sermaye olduğu için aynı ürünü başka bir yerden 1 milyar daha pahalıya alman daha mantıklı olacaktır.

ayrıca darty'den ya da başka bir yerden, en düşük fiyat garantisi ile ürün alırsan istanbul bilişim fiyatlarını hesaba katmadıklarını da unutmamak lazım. ben 1-2 senedir lcd tv'lerin fiyatlarını takip ediyorum. istanbul bilişim'in fiyatlarına yaklaşabilen göremedim.

marka model olarak doğrudan bir şey söyleyemem şu anda ancak şunu diyebilirim.

samsung, philips, lg falan.. bunlar hep güzel markalar ancak sony değil hiç biri..

ha bir de, lcd tv alanlara şiddetle digiturk plus almalarını tavsiye ediyorum.

hakkını verin cihazın.
0
co2s2
(16.02.09)
1.istanbul'dayim evet.
2.en muhtesem tv olsun gibi bir istegim yok. olsa iyi olur o ayri :)
3.samsung'un en iyi lcd tvleri urettigini duymustum. ama bakinca ayni fiyatlarda sony'ler gordum. ve acikcasi sony markasina gucenim tam. bu konuda ne dusunuyorsunuz?
0
🌸terp
(16.02.09)
tv-monitör tarzı ürünlerde samsung'a sonuna kadar güven zira adamlar bu işlerin teknolojisini geliştiren, diğer firmalara panel filan satan bir firma. t240 monitör - 1-1,5 sene önce hd ready bir tv, bir kaç ay evvel full hd tv alan tanıdıklarım var. Muhteşemler hepsi.
0
darknum
(16.02.09)
tavsiyem öncelikle tv ve ses sistemi için bütçelerini ayırman. sonrasında ayrı ayrı marka model önerebilirim.

Samsung'un görüntü ürünleri genel olarak iyi. Ancak alacağın ürüne göre de değişiyorç örneğin ssamsung'un 6000 liraya sattığı LE52F96BD LEd smartlight kullanan bir model ve şu anda fiyat aralığında eşsiz. (bu arada garip fiyatlara görebilirsin bunu, hepsi burada 16.000 lira yazmışmesela)

Ancak şunu söylemem gerekir ki 1000 lira altına iyi bir ses sistemine sahip olmak çok mümkün değil. 2500 lirayı sadece televizyona ayırıp ses sistemini sonraya bırakabilirsin.

42 inch'de eğer indirimli bulabilirsen PHILIPS 42PFL9732D/10, bulamazsan da PHILIPS 42PFL7403D/10 (3ms, 1920-1080, 500cd, 30000:1, yeterince girş çıkış) yada SAMSUNG LE40A656 (40 inch bu) bakabilirsin bence.
0
rygard
(16.02.09)
Biz LCD alırken Samsung ile Sony arasında kaldık, Samsung kağıt üzerinde çok daha iyi bir modele süper de indirim yaptı (yani arada 400-500 oynuyordu), ancak gidip ikisini yan yana izledik. I-ıh yani kıl farkı ile olsa da Sony Bravia diyorum başka da bir şey diyemiyorum.
0
sui
(16.02.09)
sony bravia var bizde 40'' oldukça memnunuz.
0
szqnn
(16.02.09)
bilisim'den alacagina git Dogubank'tan spot al; ayni sey. o daha da ucuz olur. distributor garantili urunlerle bilisimin fason sozde garantisini ayni sey sanmayin.
0
507
(16.02.09)
istanbul bilişim grey markettir, kendileri ithal eder. garantisi kendisidir. başka yerden sony alırsan 5 sene garantisi olur, ama kampanya bitmek üzere haberin olsun. 2500ytl ye aldığın ses sistemi ve tv den bi tanesi malesef kötü olacak, ne 2000 tl ye iyi tv var ne de 500 tl iyi iyi ses sistemi. çok kötü bir rakam o. bi de sehpa alınacak veya duvar askı aparatı haberin olsun, bunlar da ucuz değil. askı neyse ama sehpalar 200 den başlar.
0
berhan
(16.02.09)
duvar askısı 50 ytl dediler. 20 ytl indirim yaptılar bize, 30'a geldi. 20 ytl'ye istanbul'dan tekirdağ'a eve teslim kargo oldu ayrıca.
0
andy kaufman 2
(16.02.09)
(6)

İşlemciler Hakkında

rurouni
Şimdi her gun farklı bir işlemci modeli cıkmaya başladı benimde kafam karıştı bir iki sorum var. core 2 quad 4 çekirdekli herhalde core 2 extreme cıktı 8 çekirdekli falan oldugunu duymuştum :) ilk başlarda o da 4müş ee aralarındaki fark ne? Bir de düz mantıkla core 2 duo 2.0ghz olan bir işlemci p4
Şimdi her gun farklı bir işlemci modeli cıkmaya başladı benimde kafam karıştı bir iki sorum var.

core 2 quad 4 çekirdekli herhalde core 2 extreme cıktı 8 çekirdekli falan oldugunu duymuştum :) ilk başlarda o da 4müş ee aralarındaki fark ne?

Bir de düz mantıkla core 2 duo 2.0ghz olan bir işlemci p4 e göre 4ghz oluyo varsayarsak (ki sanırım tam olarak oyle olmuyor) core 2 quad 8.0ghz mi oluyor ?

son olarak core 2 duo 2.8ghz işlemci yerine 2.2ghz extreme işlemci alınır mı misal olaraktan.
0
rurouni
(16.02.09)
sonuçta önemli olan çeşitli örneklemelerde ortaya çıkan "benchmarking" değerleri.
donanımhaber mesaj panosunu takip etmeni ve chip dergisi almanı tavsiye ederim. özellikle chip dergisinde her ay, işlemcileri performans ve performans/fiyat'a göre sıralama mevcut.
0
desdinova
(16.02.09)
www.chip.com.tr

eğer chip dergisi almaya imkanın yoksa resmi sitesi kısmen de olsa yardımcı olabilir.
0
levski
(16.02.09)
core duo ile core 2 duo arasında ne fark varsa core 2 quad ile core 2 extreme arasında büyük ihtimalle aynı fark vardır.Yani daha az elektrik harcaması,aynı hızda işlem yapsa da bir kere de yapabildiği işlemlerinin kapasitesinin artması(nasıl anlatılır ki şimdi bu)
desem de "zorlama bir dört çekirdek işlemci, yani gerçekten dört çekirdekli değil. iki tane core 2 duo işlemcinin tutkalla birbirine yapıştırılması gibi birşey, fiyatı da iki tane core 2 duo kadar. microsoft iki işlemcili makinelerden iki lisans parası alıyormuş, bu nedenle intel böyle birşey yapmış. önbellekleri, veri yolu hızını falan paylaşıyorlar yani."
(bkz: core 2 extreme)

core sayısı * frekans = toplam frekans durumu yok.core 2 duo 2.0 ghznin p4ü eşleniği şudur demek zor.en ideal şartlarda 3.9(atıyorum) ghz dir gibi bişi demek mümkün ancak.Ideal şartlar programların ve işletim sisteminin paralel çalışmaya yönelik programlanmasına bağlı.Ki şu anda durum buna pek yakın değil.Yani mesela şu anda bütün çalışan programlarının çekirdeklere eşit yüklerde dağıtılması durumu ideal şartlar olur,fakat bu programların/sistemin vs birbirine köstek olmaması için çeşitli senkronizasyon kontrolleri olur ki bu da toplam hızı azaltır.

son olarak da extreme(fiyatları bilmiyorum) almanız daha iyi olacaktır gibi geliyor.
0
natnan
(16.02.09)
hadi bir de işlemcilerinin hızı değil de ismi değişince noluyor onu açıklayayım az çok :).
Her işlemcinin yapabildiği işlemler vardır,en basitinden 4 işlem.Şu anki işlemcilerin 100lerce farklı işlemi yapabilen dizaynı var.Bu işlemler yazılım kısmında günümüzde gereken/çok kullanılan işlemleri kapsıyor.Neler olduğundan hiç bir fikrim olmasa da şöyle bir örnek vereyim :
Mesela düşünelim ki bilmemne codeciyle divx sıkıştırmak çok yaygın.Bu sıkıştırma tekniği bilmemne işini sürekli kullanıyor ve bu iş 8 tane p4 işlemcisinin işlemine denk geliyor.(ne bilim 3 tane toplama,2 tane zart,1 tane zurt..)intel bunun yaygın olduğunu görüyor ve core duo işlemcisinde bu 8 işlemi bir kerede yapan bir şey tasarlıyor.Böylece divx sıkıştırmak çok daha hızlanıyor.
Tabi divx sıkıştırmak çok saçma bir örnek,genelde işletim sistemleriyle ilgili şeyler oluyor bu işlemler.
Onun dışında eskilerde kaldıysa da pipelining,paralleştirme gibi tekniklerle hızlandırıyorlar işlemcileri.
Soğutmaları geliştiriyorlar.

Daha bir sürü şeyler yapıyorlardır tahminen,o kadar ayrıntı bilmiyorum.
Hatam varsa düzeltiniz lüfen.Çünkü açıklamanın bazı kısımları destekli sallamayla üretilmiştir.
0
natnan
(16.02.09)
ya ben de bu durumdan biraz muzdaribim. böyle en azından intel'leri kendi aralarında ve amd'leri kendi aralarında, hatta ekran kartları falan gibi, sadece listelese yeter.
0
co2s2
(16.02.09)
her turlu donanım için thg turkiye sitesine bakmanızı oneririm. karsılastırmalı testler vs her turlu bilgi yer alıyor. www.thgtr.com

core2quad ile extreme arsındaki farka gelince core2quad lar 2.26 2.56 gibi hızlarda calısırken extreme ler kilit carpanları acık ve 3.06 gibi bi hızda gleiyor. haliyle onbellek de daha buyuk. hi-end bi urun her daim. fiyatı da 1000$ civarında olması laızm.
0
bryan fury
(16.02.09)
(7)

asus mu dell mi (laptop)

tepedeki psychedelic adam
http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=36654http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=35092şöyle iki laptop arasında kaldım. asus'ta da işlemci centrino2, ön bellek 3mb ve bus hızı da 1066mhz. orda yazmıyor ama böyleydi yanlış hatırlamıyorsam. bunlar dışında şu kadar d
www.vatanbilgisayar.com
www.vatanbilgisayar.com

şöyle iki laptop arasında kaldım. asus'ta da işlemci centrino2, ön bellek 3mb ve bus hızı da 1066mhz. orda yazmıyor ama böyleydi yanlış hatırlamıyorsam. bunlar dışında şu kadar daha para koy bunu al bunlar yerine de diyebilirsiniz ama sonuçta maksimum 2200-2300 olur.
0
tepedeki psychedelic adam
(15.02.09)
asusun ekran kartı daha iyi diğer özelliklerinin hepsi aynı bir de pil ömrünü sorun derim ona göre alın.
0
yuto
(16.02.09)
dell markasına güven memnun kalırsın.
0
anekdot
(16.02.09)
ASUS olan laptopı kuzenim satın aldı gayet memnun. PES 2009 oynuyor kendini gece gündüz hiçbir sorun yaşamadığını söyledi. Sadece webcami biraz kalitesizmiş ışıksız ortamlarda ama o da büyük bir sorun değil sonuçta.

edit: şimdi aklıma geldi asus'un kaplaması parmak izi bırakacak şekilde dizayn edilmiş o yüzden eğer böyle şeylere takık biriyseniz sık sık temizlemeniz lazım. çoğu kişi için bi sorun değil tabi bu.
0
montreal
(16.02.09)
evet nerdeyse aynı özelliklere sahip makinalar pil ömrünü de bilmek lazım tabi doğru.

ben en başta asus diye düşünüyordum hep. sonra etraftan araştırdım hep dell'in iyi olduğundan bahsetmişler. pek asus hakkında görüşüldüğünü de görmedim açıkçası. sonra başka bilgisine güvendiğim insanlara sordum onlar da asus dediler. iyice kararsız kaldım ve hala da kararsızım.

edit: webcam olamasa bile olur benim için. evet o önemli değil.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(16.02.09)
www.vatanbilgisayar.com

işlemcisi haricinde diğer özellikleri ikiye katlıyor. ama laptopun hangi amaçla kullanılacağını bilmediğim için fazla yorum yapamıyorum tabii.
0
levski
(16.02.09)
çok oyun oynamayı seven bir insan değilim. anca çıkınca bi diablo'yu oynarım yoksa alıyım da şunu oynıyım düşüncesiyle almıyorum. benim için hızlı olması önemli ve dışarıya iyi ses vermesi de artı puan olur. ve mümkünse 250gb'tan aşağı olmayan bir hard disk'e sahip olsun bilgisayar. öyle görsel ağırlıklı işler de yapmayacağım. ve evet bu bilgisayarın özellikleri benim gösterdiklerimin çok üstünde ama acer almayı düşünmüyorum. daha doğrusu asus veya dell almayı düşünüyorum. başka markalara pek güvenim yok.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(16.02.09)
asus'un servisinin dell'den daha iyi olduğunu iddia edebilrim kişisel tecrübelerimin referansı ile. bu da karar vermende bir ekstra veri olsun.
0
rygard
(16.02.09)
(2)

CM 01/02'ye dil dosyasi ekleyebilir miyim?

jerith royal
Geçenlerde internetten CM 01/02'nin riplenmis bir versiyonunu indirdim. Dil dosyasi olarak sadece Ingilizce varmis ama ben oyunu Ispanyolca ya da Fransizca oynamak istiyorum. Internetten aradim ama hicbir yerde sadece dil dosyasi olan bir site bulamadim. Acaba bir yerden dil pakedi bulup yuklesem oy
Geçenlerde internetten CM 01/02'nin riplenmis bir versiyonunu indirdim. Dil dosyasi olarak sadece Ingilizce varmis ama ben oyunu Ispanyolca ya da Fransizca oynamak istiyorum. Internetten aradim ama hicbir yerde sadece dil dosyasi olan bir site bulamadim. Acaba bir yerden dil pakedi bulup yuklesem oyle oynayabilir miyim? Eger oynayabiliyorsam nereden bulabilirim?
0
jerith royal
(15.02.09)
iyi de oyunun default dil seçenekleri arasında bu saydıkların var ki zaten. neden dosya indirmeyle filan uğraşıyosun?
0
bloom
(16.02.09)
normalde preferences da rip de olsa vardır. yoksa da data/languages klasörüne atıp oynayabilirsin.
0
xenophobe
(16.02.09)
(1)

Motorola Razr V3 Nasıl Bilgisayara bağlanır?

gereksiz insan
Elimizde bir adet Motorola V3 ve bir adet usb kablosu var. Google aramalarım pek bi sonuç vermedi. Bu aleti bilgisayara bağlayıp içindeki resimleri falan aktarmanın bi yolu var mıdır?
Elimizde bir adet Motorola V3 ve bir adet usb kablosu var. Google aramalarım pek bi sonuç vermedi. Bu aleti bilgisayara bağlayıp içindeki resimleri falan aktarmanın bi yolu var mıdır?
0
gereksiz insan
(15.02.09)
katafalk
(15.02.09)
(1)

ipod teknik servis istanbul

denizin kulleri
efenim ipod touch'ımın camı düşmek suretiylen çatladı. ilk başlarda kullanılır durumdaydı ama artık sesi de çıkmaz oldu. yaptıracağız kendisini, fakat yetkili servis 200$ + işçilik dedi (sadece cam değiştirmeye.) dubai'den alınmıştı, garantisi zaten bitti bir yıl geçtiği için.bana güvenilir ve ucuz
efenim ipod touch'ımın camı düşmek suretiylen çatladı. ilk başlarda kullanılır durumdaydı ama artık sesi de çıkmaz oldu. yaptıracağız kendisini, fakat yetkili servis 200$ + işçilik dedi (sadece cam değiştirmeye.)
dubai'den alınmıştı, garantisi zaten bitti bir yıl geçtiği için.
bana güvenilir ve ucuz bir servis vs lazım (yetkili servis olmaz zira hem pahalı hem de gerek yok garantisi zaten geçti), istanbul avrupa yakası olursa mük-kemmel olur.
hani iphone de aldı başını gitti sistemleri de aynı bu nanelerin telefoncu filan da olur.
tamirci insanlarının çoğu kazık atmak konusunda master-doktora seviyesindeler, (çok dilim yandı zamanında!) bildiğiniz bi yer olursa çok sevinirim.
hörmetler!
0
denizin kulleri
(15.02.09)
doğubankta yapıyorlar.bana da 300 ytl fiyat çektiler bakalım düşürtebilecek miyim?
0
erkona
(15.02.09)
(4)

iş yerinde kapatılan internet bağlantısı

badfan
selamlar sevgiler,işyerindeki internet bağlantımız bazı arkadaşların kumar oynaması sebebiyle tamamen kapatıldı. sadece öğle aralarında milliyet ile hürriyet gazeteleri açık. ben de sabah kahvaltıda işe başlamadan gazete okumaya iyice alışmıştım.sorum şu;önemli haberleri, seçtiğim yazarların yazılar
selamlar sevgiler,

işyerindeki internet bağlantımız bazı arkadaşların kumar oynaması sebebiyle tamamen kapatıldı. sadece öğle aralarında milliyet ile hürriyet gazeteleri açık. ben de sabah kahvaltıda işe başlamadan gazete okumaya iyice alışmıştım.

sorum şu;

önemli haberleri, seçtiğim yazarların yazılarını şirket mailime göndercek bir sistem var mı? sabah bilgisayarı açtığımda sıcak çayım eşliğinde o günkü haberleri nasıl okurum?

teşekkürler
0
badfan
(15.02.09)
google reader var, ordan okuyabilirsiniz sanırım.
0
rectoa
(15.02.09)
@rectoa
internet bağlantımız hiç yok malesef. google reader a bile giremeyiz.
0
🌸badfan
(15.02.09)
(bkz: rss)
0
abtash
(15.02.09)
daha once eski calıstıgım yerde benim basımada gelmisti. yalnız bizimkisi isyerinde sanal ortamdan kumar sitesine girecek kadar hayvanlık boyutunda degildi tabi. eger isyeri internetle calısan bir ortamsa internet kapatılmamıstır pc programcısı internete girmemeniz icin program koyup şifrelemis olabilir. eger isyerinde hic internet baglantısıyla calısan hic elektronik cihaz yok ise, internet kapatılmıs olabilir. lakin kapatıldıgını düsünmüyorum.
0
scp
(15.02.09)
(2)

10 yıllık domain tescili

abtash
yaptığım bir sitenin sahibi 10 yıllığına sitenin domaini üzerime tescil et diyor. siteyi geçen sene nisan'da yaptım. bu sene nisan aynın beklemem lazım?domain ve hostingi aynı yerde yapmıştım, onlarla irtibata geçtim, bana 10 yıllık domain alabiliriz sizin adınıza ancak hosting'i de yapmalısınız ded
yaptığım bir sitenin sahibi 10 yıllığına sitenin domaini üzerime tescil et diyor. siteyi geçen sene nisan'da yaptım. bu sene nisan aynın beklemem lazım?

domain ve hostingi aynı yerde yapmıştım, onlarla irtibata geçtim, bana 10 yıllık domain alabiliriz sizin adınıza ancak hosting'i de yapmalısınız dedi. şart mı dedim sadece domain alsak yok olmaz dediler. dedim 10 yıl boyunca burada olacağınıza dair bir garanti var mı, sonuçta 10 yıl uzun süre kim öle kim kala, domain'i sonuçta üzerime kaydediyorsunuz ama hosting?? dediler bizde böyle nasıl garanti vermemezi istiyorsun, söyle verelim, dedim ok byeee..

başka bir yer ise sadece 10 yıllık domain satabileceklerini söyledi. kafama şu takıldı acaba bunlar benden 10 yıllık domain parasını alıp her sene yenileyecek mi? öyle ise hosting'ten farkı yok, yine risk almış oluyoruz.
yani domain tescili konusu, her sene gel yenile mi(ben öyle biliyordum ne yalan söyleyeyim) yoksa peşin veriyorsun 10 sene bir işlem gerektirmeden çalışıyor mu?

bu domain tescili adım olarak nasıl oluyor? yani sertifakalandırmış, akredite edilmiş şirketler var, onlar belirli bir havuza mı kayıt yapıyor? yoksa yeterli ingilizcesi olan herkes girip yerinden yapabilir mi? öyleyse ben yapabilir miyim bunu, öyle değilse 10 yıllığına senin domainini tek seferde şu kadara yaparım arkadaş diyen varsa tekliflere de açığım?
0
abtash
(15.02.09)
godaddy'ye taşı önce domain'ini. sonra da orada 10 yıllık tescil ettir. yenilemek falan gerekmez.
0
loststone
(15.02.09)
nisan ayını beklemene gerek yok. (edit: zaten nisan gelmeden uyarılman lazım yenile artık şunu diye)

bazı yerler domaini de hostingi birlikte satayım ikisinden birlikte kar ederim mis gibi olur deyip adam sikiyorlar. domaini de hostingi de aynı yerden almanıza gerek yok fakat gün gelir de hostingi taşımaya kalktığınızda yeni taşıdığınız yer de domainin bende değil onu da taşıman lazım falan diyebilir.

her sene gel yenile şeklinde de yapabilirsiniz yıllık kaydederseniz. birkaç yıllık kaydetme imkanınız da var. 10 yıllık yenileme yapılabilir yani bir seferde. yenilemenin yapılıp yapılmadığını da whois sitelerinden anlayabilirsiniz.

elinde bir kredi kartı varsa (hatta sitesine göre paypal da olabilir, hatta türk sitesiyse havaleyle de olabilir) başka ve güvenilir bir siteden çok rahat yapabilirsin. şu anda domainin kaydını yapan kişinin sana domain paneli için kullanıcı adı şifre vermesi gerekiyor ki istediğin zaman girip dns ayarlarını, adres ıvır zıvır bilgilerini değiştirebilesin. böyle bir şey vermediyse kendisi bir yere kayıt yaptırmış ve sen hostingini taşımak istediğinde problem çıkartabilecek birisi olabilir.
0
sanal uyku
(15.02.09)
(5)

müthiş bir keygen müziği

tabudeviren
ismi lazım değil, bir programı beleşleştirmek için "patch" isminde bir programcık (?) var.onu çalıştırdığımda acayip güzel bir müzik çalıyor.bu müziği nasıl alabilirim?not: bu programın sağında solunda müzik yok. programın içinde var. programın içinden nasıl çekebiliriz? (bir audacity açıp sesi kayd
ismi lazım değil, bir programı beleşleştirmek için "patch" isminde bir programcık (?) var.
onu çalıştırdığımda acayip güzel bir müzik çalıyor.

bu müziği nasıl alabilirim?

not: bu programın sağında solunda müzik yok. programın içinde var. programın içinden nasıl çekebiliriz? (bir audacity açıp sesi kaydetmek harici)
0
tabudeviren
(15.02.09)
sanırım eski atari müzieklerinden bahsediyorsun, keygenlerde genelde onlar var. ama onların yapılmışı var programdan çekmene gerek yok sanırım.

www.youtube.com

daha aratabilirsin orada keygen music diye çok var, biri denk gelir sanırım.
0
abtash
(15.02.09)
o müziklerin bazıları hakkaten güzel oluyor ya. :) arattığın zaman keygen'i yapan grubun da adını yazarsan başarıya ulaşma şansın artar muhtemelen.
0
sanal uyku
(15.02.09)
Keygen'in uzantısını zip ya da rar yapıp winrar'la içindekileri çıkarmaya çalışın. İşe yarayabilir.
0
edge_nabby
(15.02.09)
sourlemonade
(15.02.09)
Öncelikle PE Explorer isimli programı indiriyoruz, open file deyip keygenimizi seçiyoruz. Daha sonra alttaki Tool Bar'dan Resource Viewer/Editor'ü tıklıyoruz. Solumuza gelen dizinde en üstteki dosyaya tıklıyoruz, sağda kodla beraber şarkının adını ve süresini falan görüyoruz. Daha sonra aynı dosyaya sağ klikleyip Save Resource As diyoruz ve hede.xm şeklinde istediğimiz bir adla kaydediyoruz. Yine internetten edindiğimiz ModPlayer isimli minik playerı açıp şarkımızı dinlemeye başlıyoruz. Yok hacı bu beni kesmez diyorsanız da yine aynı playerda Save wav seçeneğini seçip wav'a çevirebiliyoruz şarkımızı. Hayırlı olsun.

img135.imageshack.us
0
nukleermalkav
(16.02.09)
(8)

rapidshare nasıl oluyor da kapanmıyor?

abtash
öncelikli şunu söyleyeyim, şikayet edilen dosyaların silindiğini bu sayede sorumluluğu bir nevi üzerlerinden attıklarını biliyorum, amaçlarında da yazmışlar tatil fotosu, iş dosyaları cart curt. bunları atacak olanlar rs server'ına güvenir mi(en azından ben güvenmiyorum, mail falan atıyorum) bir fir
öncelikli şunu söyleyeyim, şikayet edilen dosyaların silindiğini bu sayede sorumluluğu bir nevi üzerlerinden attıklarını biliyorum, amaçlarında da yazmışlar tatil fotosu, iş dosyaları cart curt. bunları atacak olanlar rs server'ına güvenir mi(en azından ben güvenmiyorum, mail falan atıyorum) bir firmanın bariz bir şekilde yasadışı yollar yaptığı ortada iken nasıl oluyor da müdehale edilemiyor? hukuk denen şey tamamen cansız mıdır yani? hiç mi yorum yeri yoktur, hakimlerin hiç mi insiyatifi yok, herşey ortada. rapidshare linkleri yayınlayan siteler kapanırken rapidshare vb sitelere bir şey olmuyor. megaupload tr tarafından engellendi, onun sebebi şikayet dosyalarını silmemek olabilir diye düşünüyorum. ancak şu var, rapidshare içeriğinin %99'u (abartmıyorum öyle düşünüyorum) korsan içerik, nasıl oluyor da bir yaptırım uygulanmıyor, şikayet edilen dosyaları hızlı bir şekilde silerim demek nasıl yetiyor? bir de şu var, dosyalar parça şifrelemesi ile yüklenince(rar şifresinden bahsetmiyorum) silinmiyor bildiğim kadarıyla. nasıl oluyor da bütün dünya'da bu kadar serbest at koşturuluyor? (torrent'lere girmeyelim efenim)

bu arada rapide karşı değilim sadece merak. bizi rapide mecbur bırakanları da kınıyorum fahiş telif haklarından dolayı.

bitti.
0
abtash
(15.02.09)
türk telekom ve ttnet't görev yapan 3 yöneticinin internetin geleceği hakkındaki sunumlarına katılmıştım. kullandıkları grafiklerde üstlerini de logolarını yerleştirerek %23 rapishare, %12 bittorent(rakamları salladım) diyerek korsan hakkında izahat verdiler. internet kullanımının yaklaşık 3te 2si(yaklaşık olarak - hafızam beni yanıltmıyorsa) dosya paylaşımı için. korsanı engellemek içinse güya ttnet müzik'i yaratıyorlar falan filan. neden her şey bu kadar açıkken yasal şikayette bulunmuyorlar korsanı engellemek için? çünkü korsanın tamamen engellenmesi gerçekten başarılırsa bundan en büyük darbeyi internet servis sağlayıcılar görür. yani rapishare ve benzerlerini en az dosya paylaşanlar kadar seven başkaları da var.
0
surtunme kuvveti
(15.02.09)
@surtunme kuvveti
haklısın yoksa ttnet'İn 32 mb'Lik internetini kim ne yapsın(büyük şirketler alıyo falan o ayrı, hedef başka)

ancak ttnet bir devlet kurumu değil ki(kaldı ki olsa ne olur), devlet siteleri ttnet için mi kapatıyor? yasalar nerde? yasa koyucular nerde(telif haklarını savunanlar nerede)? youtube'un tarfiğini de yazsaydın çok güzel olurdu, youtube'un kapatılma sebebi arasında gösteriliyor bu trafik olayı. kampüste ulaknet kullanıldığı için youtube'a girişe bir engel yok, portlardan kapatıldığında internet hızı uçtu resmen, (youtube'un yanında rapidshare de gitti gerçi, onun da etksi büyük)

kökünden kazınması mümkün değil mi bunun?

ayrıca benim şöyle bir düşüncem var rapidshare trafiği 10 gb'dan 2.66 gb'a çekerken sanki bi yerlerden ihtar aldı yavaştan kapatmaya ya da gerçekten yasal içerik sunmakla sınırlandırmaya hazırlıyor kendini, warezcilere yavaştan gidin diyor sanki. 2.66 gb kota mı olur be!
0
🌸abtash
(15.02.09)
öncelikle hak ve özgürlüğün ne olduğunu konuşmamız gerekiyor galiba. insanların telif hakkını gözetmeden bir ürünü yasadışı paylaşması bir özgürlük değildir. youtube örneği bambaşka.. bence zaten youtube'un ve muadili diğer global sitelerin kapatılmasının izi bu sektörün iştah açıcı pastasından daha büyük pay almak isteyen türk rakiplerinde de aranmalı.. tabi bu tamamen şahsi bir kanaat, hatta komplo teorisi..
0
surtunme kuvveti
(15.02.09)
youtube olayında ben trafikten bahsediyorum kapatılması haklıdır diye bir şeyden bahsetmiyorum. merak ediyorum telif hakkı olan bir şey üretseniz ve bunu ertesi gün rapidshare vb. yerlerde görseniz tepkiniz yine böyle olur muydu? ben işin yasal tarafını merak ettim, nasıl cambazlık yapıyorlar avkukatları diye. çünkü sadece türkiye için geçerli bir şey değil bu.
ayrıca evet kafa aynı kafa! yakın zamanda dünyanın en büyük torrent sitelerinden biri benim kafamla aynı yönde düşünenler tarafından kapatılıyor. şu kafaları "çok modern çalışan" avrupa ülkelerinde açılan davalardan dolayı.
0
🌸abtash
(15.02.09)
kısa süre içinde bir alternatifinin çıkacağını bildiklerinden kapatmıyorlardır belki de. kotayı azaltıp belli bir seviyenin altında tutmaya çalışıyorlar

telif hakkına saygı duymakla beraber, yaşamsal ihtiyaçların karşılanamadığı bir dünyada pek önem arzettiğini düşünmüyorum. bir kaç yüz yıl sonra işler yolunda gider ve dünya diye bir yer kalırsa, o zaman fikir ve sanat eserlerinin hakları ciddi bir şekilde korunabilir.
0
makineci
(15.02.09)
bu yurt dışında da ciddi ciddi tartışılan bir konu.

benzeri bir çok paylaşım sitesi dışarıda da mahkemelik oldu, kapatıldı.
komplo teorilerine geçmek için yeter sebep çoktan oluştu.
0
can see
(15.02.09)
işin mevzuat boyutu hakkında ayrıntılı bilgim olmasa da yılların internet kullanıcısı olarak şunu söyleyebilirim:
internet vasıtasıyla kişiler veri alışverişi yapar.bu verinin içeriği bilinmediği müddetçe veriye yasak konulamaz. sözkonusu alışveriş rapid ve muadili sitelerde had safhaya varmış durumda. bütün bu alışverişin tek tek kontrolü mümkün olamaz. kaldı ki, bu siteler şikayet halinde, şikayet konusu verileri sunucularından siliyorlar. yani, sorumluluk almıyorlar ve bunu da kullanım sözleşmeleriyle zaten işin başında belirtiyorlar. yani niyetleri, korsan yayın yapmak değil ama buna olanak sağladıkları bir gerçek. yalnızca ortada bir ihtimal var diye, suç saptanmadan ceza varilmesini ben makul bulmuyorum. ha şikayet olur ve buna rağmen şirket gerekeni yapmazsa o zaman kapatılma durumuna dayanak sağlanmış olur.
burada en önemli nokta, internette neyin suç olup neyin olmadığının saptanmasıdır. henüz çerçevesi çizilmemiş bir alandan bahsediyoruz ve hala uygulamada altyapı eksiği mevcut.bu sitelerin, yukarıda bahsettiğim şekilde, sırf suça veya kanuna aykırı fiillere yol açabildiği bahanesiyle kapatılması demek, internetin toptan yasaklanmasına bile gidebilir. msn vasıtasıyla da kişiler birbirlerine dosya transfer edebiliyor. facebookta insanlar başkalarına ait fotoğrafları profil resmi olarak kullanabiliyor. interhet bir paylaşım platformuysa, bunun engellenmesi olanaksızdır. rapid kapatılsın, başkası açılır.kısacası, hukuki altyapı yok. kaldı ki, rapid gibi siteler sayesinde insanlar bilgilerine istedikleri yerden ulaşabilme olanağına sahip oluyor. bu açıdan da bakılmalı. son olarak, insanların film, müzik vs. "paylaşması" yasaklanamaz. asıl çıkmaz budur çünkü sonunun nereye varacağını kestiremezsiniz. yapılsa şimdiye kadar yapılırdı zaten.
0
piirsikli
(15.02.09)
ekmek bıçağı ile çok rahat adam öldürülebiliyor. (yaptım ordan biliyorum)
bıçak üretimi durdurulamaz ama. böyle savunuyordur avukatları.
0
serseri marti
(15.02.09)
(3)

harddisk güç yetmiyor

efruz
wd 320 gb harici 2.5 inch harddiskimi, biraz düşük modelli bilgisayara taktığımda güç yetmedi açamıyoruz uyarısı alıyoruz. harddisk usb tek uçlu olarak geldi. nasıl çalıştırabiliriz. pcmcia card destekler mi
wd 320 gb harici 2.5 inch harddiskimi, biraz düşük modelli bilgisayara taktığımda güç yetmedi açamıyoruz uyarısı alıyoruz. harddisk usb tek uçlu olarak geldi.

nasıl çalıştırabiliriz. pcmcia card destekler mi
0
efruz
(15.02.09)
usb 1.3 olduğu için olabilir (hiç başıma gelmedi ama öyle düşünüyorum) çift çıkışlu usb kablosu işini görür sanırım onun dışında, eski bilgisayarların ön tarafları usb 1.3 iken arka taraftaki usb'ler 2.0 olabiliyor onu deneyebilirsin.

ama dur pcmcia dediğine göre notebook'tan bahsediyorsun onda (düşündüğüm gibi) usb 1.3 ise değiştirme imkanın yok. pcmcia işini görür, destekler.

edit: 3-5'e bakmayalım canım, usb 1.1'miş kaçmış gözden hem de 2 defa!
0
abtash
(15.02.09)
usb 1.3 diye bir standart ne zaman cikti nasil cikti ben bilmiyorum ama o usb 1.1'dir en fazla.
evet eski bilgisayarlarda kullanmak icin zaten cift uclu usb kablo olur genelde onlardan temin etmeye calis. o kablolar hem usb 2.0 hem usb 1.1 destekli. ikinci kabloyu taktigin zaman yeterli gucu de almis oluyor (usb 1.1 ile kullanildiginda).

pcmcia usb kart (pcmcia'den usb tureten) varsa kullanilabilir ama kabloya gore daha pahali olur o. hemen her bilgisayarcida bulunabilir soz konusu kablodan.

edit: varmis. www.infopackets.com ama bence gereksiz.
0
sourlemonade
(15.02.09)
gittigidiyordan y kablo alabilirsiniz.
0
theunforguven
(15.02.09)
(1)

network boot

jay kay
evdeki dandik laptopa bir dersten dolayi linux kurmam gerekiyor ama cdromu bozuk aletin. network boot yaptiricam. nasil yaptirabilirim? not: asil bilgisayarimdaki isletim sistemi mac os. ona uygun anlatirsaniz sevinirim. ama ev arkadasimin pc sini de kullanabilirim
evdeki dandik laptopa bir dersten dolayi linux kurmam gerekiyor ama cdromu bozuk aletin. network boot yaptiricam. nasil yaptirabilirim?
not: asil bilgisayarimdaki isletim sistemi mac os. ona uygun anlatirsaniz sevinirim. ama ev arkadasimin pc sini de kullanabilirim
0
jay kay
(15.02.09)
window olan bilgisayara tftpd32 kurabilirsin, linuxun iso dosyasını gösteriyorsun programa network üzerinden yüklüyorsun. Uzun zamandır kullanmadım bunu. tam olarak hatırlamıyorum nasıl yapıldığını.
tftpd32.jounin.net

mac os için mac.softpedia.com adresinde bir tftp server var.

flash bellek varsa onun üzerinden de kurabilirsin linux. yada virtual pc kur bir tane mac üzerine.
0
ency
(16.02.09)
(1)

Laptop - Modem ilişkisi + Wireless modem tavsiyesi

zaugnakhaldun
Selamlar,Bu hafta içinde elimdeki bütün paramı laptop almak için harcayacağım. Laptop ile birlikte wireless modeme de ihtiyacım var ama şu 2-3 hafta içinde onu alabileceğimi sanmıyorum.Elimde kablolu Zoom x4 modem var. Desktop'a bağlantıyı ethernet kablosu ile yapıyorum. Modem'in usb girişi de var a
Selamlar,


Bu hafta içinde elimdeki bütün paramı laptop almak için harcayacağım. Laptop ile birlikte wireless modeme de ihtiyacım var ama şu 2-3 hafta içinde onu alabileceğimi sanmıyorum.


Elimde kablolu Zoom x4 modem var. Desktop'a bağlantıyı ethernet kablosu ile yapıyorum. Modem'in usb girişi de var aynı zamanda. Oradan da usb kablosuyla laptop'ı bağlamayı düşünüyorum şu anda.


Tabi soru şu: Daha önce ethernet girişi olmayan bir modem kullandığımda stabil internet bağlantısı sağlamak için çok çile çekmiştim, bağlantım sürekli kopuyordu falan. Acaba şimdi böyle bir şey yapsam bir sorun yaşar mıyım? Ya da başka hiçbir sorun yaşar mıyım? Ve ciddiyim, modem alacak param yok sanırım:)


İkinci soru: 120 metrekare evde, 2mbit adsl bağlantısını 2 bilgisayarda kullanacağım; fiyat-performans açısından da iyi olan, olabildiğince ucuz bir wireless modem tavsiyeniz var mıdır?
0
zaugnakhaldun
(15.02.09)
x4'te bir tane ethernet var diye aklimda kalmis. ona gore yanit vereyim.

1) usb kullanma. cok sikinti cekersin ki zaten ethernet + usb calismayacaktir muhtemelen. ikisinin baglanma yollari farkli cunku (usb'de dial-up gibi manuel wan baglantisi kurmak zorundasin)

2) bir tane kucuk hub, bir tane de access point alip bir kablo ile desktop'a baglanti yapip bir kablo ile de access point'e cekebilirsin ama bu hem gereksiz yere masraf, hem de gereksiz yere kablo yigini ve elektrik harcamasi olur.
bu yuzden, bir tane airties, philips ya da zyxel kablosuz modem al. ethernet'ten yine desktop'a baglanti yap, wi-fi ile de notebook baglansin. olsun bitsin.
0
sourlemonade
(15.02.09)
(4)

Vista kayıt sorunu

eftalit
Durun durun bu sizden illegal şeyler isteyeceğim bir soru değil. Benim lanet bir laptopum var. Bu merette aldığımda Vista yüklüydü (OEM Vista). Ben de yanında cd filan verilmediği için recovery cd yapayım dedim ve de yaptım. Ancak daha sonra makinayı bir nedenden formatlamam gerekti. Recovery cd'den
Durun durun bu sizden illegal şeyler isteyeceğim bir soru değil. Benim lanet bir laptopum var. Bu merette aldığımda Vista yüklüydü (OEM Vista). Ben de yanında cd filan verilmediği için recovery cd yapayım dedim ve de yaptım. Ancak daha sonra makinayı bir nedenden formatlamam gerekti. Recovery cd'den yüklerken bamm!!! diye bir sorunla karşılaşıverdim. Gerizekalı Sony DVD-RW cdlerimi okumuyordu. Recovery cd'leri çoğaltmayı denedim ama bilgisayarın bunu kabul etmediğini gördüm. Son çare olarak kopya bir Vista aldım ve yüklemeye başladım. Key ekranında ikinci bir bamm!!! OEM Vista key'im bu ekranda kabul edilmiyordu. Ben de uyduruk bir serial bulup yoluma devam ettim. Ancak bu defa da ekranımın sağ alt köşesinde "deneme kopyası" türünden bir yazı belirdi. Şimdi haklıyken haksız konumuna düşmüş oldum. Laptop'ın diskindeki gizli partitionu da yanlışlıkla sildim. Şimdi ben bu Vista'ya nasıl kendi keyimi girerim ve nasıl orijinal kılarım ey duyuru ahalisi?
0
eftalit
(15.02.09)
bilgisayarin altindaki vista etiketinde seri numarasi yazmasi lazim. ordaki kodu girerek orjinalleştirebilirsin.
0
jeanne hebuterne
(15.02.09)
"OEM Vista key'im bu ekranda kabul edilmiyordu" yazmis zaten.

Yükledigin Vista ile sahip oldugun Vista versiyonlari farkli olabilir. Hatta dil seçenegi bile farkli olabilir.

Ikisinin ayni versiyon oldugundan emin misin?
0
trimpot
(15.02.09)
@trimpot Evet, zaten kopya Vista'yı yüklerken buna özellikle dikkat ettim. İkisi de Türkçe ve ikisi de Vista Home Premium. Sorun galiba OEM Vista'nın diğer Vistalardan farklı olarak key girişi kabul etmemesi. Adamlar başka bir bilgisayara yüklenemesin diye yapıyorlar galiba bunu.

@j h Sorun şu ki o numarayı kabul etmiyor.
0
🌸eftalit
(15.02.09)
sanırım korsan cd dekilerin içinde crack gibi bir olay var yani sadece belli kodları kabul ediyor.bir yerden orjinal home premium bulun kendi keyinizi girin o zaman sorun olmaz
0
enter saltman benim
(15.02.09)
(3)

RapidShare mesela??

bore
arkadaşlar, tamamıyle merak ettiğimden, bildiğim bazı şeyleride perçinlemek maksadıyla öğrenmek istiyorum. mesela rapidshare in sistemi nedir? yani merkez binası vs.. o net hızı nerden/nasıl sağlanıyor. sınırı nedir? odalarca hdd ler var imi$, bi resmi bi fotosu var mıdır? nasıl bir mekanizmadır n
arkadaşlar, tamamıyle merak ettiğimden, bildiğim bazı şeyleride perçinlemek maksadıyla öğrenmek istiyorum.

mesela rapidshare in sistemi nedir? yani merkez binası vs.. o net hızı nerden/nasıl sağlanıyor. sınırı nedir? odalarca hdd ler var imi$, bi resmi bi fotosu var mıdır? nasıl bir mekanizmadır nasıl işler??

hatta hurafelerine kadar merak ediyorum.
0
bore
(15.02.09)
tamamen sallıyorum ama belli yerlere kurulmuş data centerlar ve buralara çekilmiş metro internet ile makul çözüm sağlamış olabilirler.
0
darknum
(15.02.09)
prison break'in bir bölümünde server odasına giriyorlardı. büyük bir serverdan bahsettiklerini hatırlıyorum ama büyük bir server için orası ufak gelmişti bana. dediğiniz gibi hdd'ler falan vardı. ama rapidshare büyük bir oluşum olduğu için daha geniş bir şey düşünmek gerek. ayrıca rapidshare'de fark ettiyseniz birçok server var. tek bir server değil yani darknum'un da dediği gibi öteye beriye dağılmış birkaç serverla bunu sağlıyorlardır. sallıyorum bu sırada sadece fikir yürütüyorum birkaç şey üzerinden :)
0
insantaklidiyapanmaymun
(15.02.09)
veri depolamak icin "storage area network (san)" sistemleri vardir. cogunlukla fiber baglanti kullanirlar. fiber diskler yani.
misal bunu kullanarak yuzlerce binlerce terrabyte datayi saklayabilirsin. kendi iclerinde istedigin sekilde raid yapilandirmalari duzenleyebilirsin.

genelde datacenter'lar oda oda olmaz, kat kat olur.

bu tur baglantilari cogunlukla akamai saglar dunyada. google, microsoft, yahoo gibi yuksek trafikli yerlere trafik saglayiciligi yapar. dunyanin cesitli yerlerinde datacenter'lari vardir ve kullanici google.com yazdiginda kendisine en yakin dc'ye yonlenir(global load balancing), boylece hem verimli hem de yuku dengeleyerek calisir sistemler. akamai bu konuda zaten dunyanin en buyuk omurga/trafik saglayicisi.

illa fotograf dersen, hitachi'nin storage'larini incele internetten. hp'nin eva ve xp serisi storage'larina goz at. emc 'nin ve netapp'in storage'larini arat.

dc fotografi ararsan zaten google images zilyon tane cikartir.
0
hybridus
(15.02.09)
(3)

laptob ekran değişimi

taipan
selam efendimşimdi benim bir toshiba marka laptobum var. daha önce buraya yazmıştım ekranı çatladı bende önerilenize uyup araştırdım ancak baya sağlam miktarlar karşılaşınca vazgeçtim. ev arkadaşımın eski bir dell marka laptobu var. acaba diyorum ben onun ekranını çıkarıp kendi bilgisayarıma takabil
selam efendim

şimdi benim bir toshiba marka laptobum var. daha önce buraya yazmıştım ekranı çatladı bende önerilenize uyup araştırdım ancak baya sağlam miktarlar karşılaşınca vazgeçtim. ev arkadaşımın eski bir dell marka laptobu var. acaba diyorum ben onun ekranını çıkarıp kendi bilgisayarıma takabilir miyim? model falan farkeder mi bu ekran işinde. bi ölçtüm boyut olarak aynı ekranlar. bötle birşey yapabilir miyim acaba?
0
taipan
(15.02.09)
cevabi teknik bilginize gore degisir, sonucta butun parcalar bir sekilde birbirine uydurulabilir. baglanti socketleri ve kablolar farkli olabilir, bunlari modifiye etmeniz gerekebilir. bu ise girismeden once iki laptopun modelini internetten aratip, servis sokum katologlarina bakmanizi oneririm. (ingilizcesi service guide veya dismantle guide olmali)
0
cench
(15.02.09)
aynı marka olsaydı bir ihtimal ama farklı marka, farklı soketler, farklı pin girişleri ve ekran ile gövdeyi bağlayan kabloların uzunlukları ve yerleri bile değişkenlik gösterebilir. çok düşük bir ihtimal. sayısal 2 kere vurur öyle diyeyim yani =)
0
atrin
(15.02.09)
kendi başına bu işe kalkışmamanı tavsiye ederim.(cidden bak)
0
abtash
(15.02.09)
(9)

Kasadan Elektriklenme

kofteburger
Yeni bir kasa toparlattım.Ancak kasanın (cooler master rc 690) dışına dokununca hafif bir elektirklenme hissediyorum.PSUdan çıkan boşta bir çok kablo var. Bunlar kasanın tabanına deyip kasa yüzeyinin elektriklenmesine yol açabilir mi bana mı öyle geliyor.veya kullandıkça açar mı (geçer mi) acaba?
Yeni bir kasa toparlattım.
Ancak kasanın (cooler master rc 690) dışına dokununca hafif bir elektirklenme hissediyorum.
PSUdan çıkan boşta bir çok kablo var. Bunlar kasanın tabanına deyip kasa yüzeyinin elektriklenmesine yol açabilir mi bana mı öyle geliyor.
veya kullandıkça açar mı (geçer mi) acaba?
0
kofteburger
(15.02.09)
bi bakır telin bir ucunu kasada biyere sar, diğer ucunu direk kalörifere (boyasız bir yerine temas edecek şekilde) bağla. dandikten de olsa bir topraklama sağlıyor uzun süre kullanmıştım bu yöntemi
0
samfisher
(15.02.09)
sağol olmadı öyle yaparım.
yine de başka fikirlere açığım.
0
🌸kofteburger
(15.02.09)
psu'dan cikan power kablolarinin ucu genelde acik olmaz. herhangi bir deformasyon varsa bilemem de, onun disinda uclari hep plastik ile kapli malum. sanmiyorum o yuzden bir sey olsun.
0
sourlemonade
(15.02.09)
doğru hepsi dişi kablolar.
ama kasanın yanında durmak yetitor hissetmeye.
0
🌸kofteburger
(15.02.09)
Önce kasanın prize taktığın fişini ters çevirip çalıştırmayı dene. hala çarpıyorsa işini bilen bir elektrikçi çağırıp topraklamayı kontrol ettir. "sıfırlama" denen yöntem hem aletler hem de insanlar için çok tehlikelidir. eğer varsa hemen iptal ettirip gerçek bir topraklama yaptır.
0
alperz
(15.02.09)
kontrol kalemi ile kasaya dokunup elektrik olup olmadığına bi bakın. kaçak varsa bu çok tehlikeli bir durum. psu nun elektriği kasaya verecek hiç bir ucu bulunmaz normalde, kabloları bir kontrol edin. en önemlisi tabii ki topraklama, topraklama sisteminizi kontrol ettirmeniz lazım. kullandıkça da geçmez. yanlız şöyle bir şeyi deneyebilirsiniz. kasayı tamamen elektrik kablosundan söküp sonra uygun maddelerle biriken elektriği tamamen toplayın. tekrar fişe taktığınızda küçük bir ihtimal bundan kurtulmuş olabilirsiniz.
0
sijwocaq
(15.02.09)
daha önce aynı prizde başka bir kasa vardı onda böyle sorun yaşamıyordum.
ancak 350wdı eskisi bu 550w
0
🌸kofteburger
(15.02.09)
kontrol kalemi ile kontrol ettim yanmadı kalemin ışığı.
ben fazla hassasım muhtemelen ama rahatsız edici.
0
🌸kofteburger
(15.02.09)
güç kablosunu değiştirdim biraz azaldı.
0
🌸kofteburger
(16.02.09)
(4)

Gov.tr uzantılı bazı sayfalara erişememek

atomic punk
Evet, bu da başıma geldi. Bazı kamu kuruluşlarına ait Osym.gov.tr, meb.gov.tr gibi sayfalara erişemiyorum. Senelerin Kablonet (aka Uydunet) abonesiyim. Sebep ne olabilir acaba? Sorduk eşe dosta herkes girebiliyor, ben giremiyorum.
Evet, bu da başıma geldi. Bazı kamu kuruluşlarına ait Osym.gov.tr, meb.gov.tr gibi sayfalara erişemiyorum. Senelerin Kablonet (aka Uydunet) abonesiyim. Sebep ne olabilir acaba? Sorduk eşe dosta herkes girebiliyor, ben giremiyorum.
0
atomic punk
(15.02.09)
2hafta önce uydunete geçtim şimdi baktım osym bende de çıkmıyor hayret..halbuki ttnet teyken folloş ediyodum osym sınav takvimleri kısmını...acaba harbi uydunetten mi acaba?bende merak ettim şimdi..
0
copy paste
(15.02.09)
şu anda ben de açamıyorum. ttnet

edit: network-tools.com
0
sanal uyku
(15.02.09)
panik yapmayın.
o dediğiniz sitelerin elektirikleri kesilmiş (!!?)

haftasonundan sonra açılacaklarmış
0
can see
(15.02.09)
Giremediğiniz siteler için sorun sizden mi kaynaklanıyor?
Merak ediyorsanız:
downforeveryoneorjustme.com
diye bir yer vardı eskiden. Hala da var. Evet var.
0
pppedant
(15.02.09)
(2)

facebook yönlendirme

cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
facebook'ta herhangi bir resme tıkladığımda sayfa açılmadan sadece nivea reklamnının olduğu başka bir sayfaya yönleniyorum. nedendir bu? nasıl atlatırım?
facebook'ta herhangi bir resme tıkladığımda sayfa açılmadan sadece nivea reklamnının olduğu başka bir sayfaya yönleniyorum. nedendir bu? nasıl atlatırım?
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(15.02.09)
Tamamen salliyorum;

Söz konusu sayfada Nivea'ya ait flash reklam var diye tahmin ediyorum (Facebook kullanmadigim icin var mi yok mu bilemiyorum). Bu reklam browserdan kaynakli böyle bir sorun cikartiyor diye tahmin ediyorum.

Sayfayi yenileyip baska bir reklam ciktiktan sonra tekrar deneyiniz.
0
trimpot
(15.02.09)
evet, ben de öyle düşündüm görünce. bazen ekşi duyuru'da da 2 tane resim eklenince sürekli ilk tıkladığım resmi açma gibi sorunlar olabiliyor bende, oradan belki orada da reklama falan takılı kalıyordur. firefox kullanıyorum ben.
0
insantaklidiyapanmaymun
(15.02.09)
(2)

mini dv görüntülerini dvdye çekmek

tabudeviren
dvd'nin üzerinde sp 120 minute yazıyor. iki adet 60 dakikalık sp modunda çekilmiş(her biri toplam ~12 gb tutan) mini dv görüntülerini dvd film yapmak istediğimde nero "sığmıyor" diyor.süre desem toplam 120 dakika işte.. boyut desem, daha önce 12 gblık tek kaseti dvd film yapmıştı ve disk yüzeyine ba
dvd'nin üzerinde sp 120 minute yazıyor. iki adet 60 dakikalık sp modunda çekilmiş(her biri toplam ~12 gb tutan) mini dv görüntülerini dvd film yapmak istediğimde nero "sığmıyor" diyor.

süre desem toplam 120 dakika işte.. boyut desem, daha önce 12 gblık tek kaseti dvd film yapmıştı ve disk yüzeyine bakınca doluluk oranı yarısından da az görünüyordu.

sorun nerede? nasıl çözebilirim acaba?

not: bu arada bende bir titanic dvdsi var ve bu 180 dakika (3 saat)
o nasıl oluyor?
0
tabudeviren
(15.02.09)
nero recode ile yapman gerekiyor. videoyu ekliyorsun ve elindeki dvdnin boyutuna gore filmi encode edip dvdye yaziyor.
0
hayal bilgisi
(15.02.09)
ulead la ya da ben çözerim dersen encore dvd ile yapabilirsin. bu arada sp 120 dk değil 60 dakikadır mini dv kasetlerde. lp yani long play çekersen 90 dakika olur.
0
s e ff a f
(15.02.09)
(2)

AHCI vs. IDE: Ne Fark Etti?

boshi
Arkadaşlar, DOS'la gelen bi notebook'a XP kurdum, sata driver'ları kurulum cd'sinde olmadığından mavi ekran veriyordu, uğraşıp sata driver'larını kuruluma katık etmektense bios'tan AHCI'yi IDE'ye çevirdim, öyle tamamladım kurulumu.Sorum şu: Şimdi ne oldu? Ne fark etti? HD'yi IDE olarak mı kullanıyor
Arkadaşlar,

DOS'la gelen bi notebook'a XP kurdum, sata driver'ları kurulum cd'sinde olmadığından mavi ekran veriyordu, uğraşıp sata driver'larını kuruluma katık etmektense bios'tan AHCI'yi IDE'ye çevirdim, öyle tamamladım kurulumu.

Sorum şu: Şimdi ne oldu? Ne fark etti? HD'yi IDE olarak mı kullanıyor oldu bu makine? Şu noktadan sonra artık AHCI'ye dönüş yapmanın bir mümkünatı var mı yoksa o işi en başından mı yapmak gerekiyordu?

Teşekkür.
0
boshi
(15.02.09)
Bildiğim kadarıyla, evet, ide olarak kullanıyor. NCQ ve ho-plugging ile işin yoksa (notebookmuş zaten) bırakın öyle kalsın.

Sonradan dönüş yapmanın da mümkünatı var, ahci driverlarını yükleyip registry'ye dalıp yeni yüklenmişleri seçitikten sonra ahci olarak boot edip kullanmaktan geçiyor. Google'a "converting +ide +ahci" gibilerden bir arama yaparsanız izlenmesi gereken adımları anlatan yeterince makale var.
0
skatheist
(15.02.09)
hadi kolaylik olsun diye:

en.wikipedia.org
forums.pcper.com
0
smg
(15.02.09)
(6)

Java / C++ önerileri

scetin
merhabalar, ben C'yi uzun çabalar sonunda kurs ile falan öğrendim. hatta C'yi öğrenirken ms visual studio programını kullanmıştık. şimdi temel iki sorum var.1- c++ object oriented bir programlama dili. c'yi iyi biliyorum denebilir. c++ ile c arasında çok büyük fark var mıdır öğrenme aşamalarında? 2-
merhabalar,

ben C'yi uzun çabalar sonunda kurs ile falan öğrendim. hatta C'yi öğrenirken ms visual studio programını kullanmıştık. şimdi temel iki sorum var.

1- c++ object oriented bir programlama dili. c'yi iyi biliyorum denebilir. c++ ile c arasında çok büyük fark var mıdır öğrenme aşamalarında?

2- java yı hiç bilmiyorum desem yalan olmaz. ilk etapta nasıl öğrenebilirim? internet üzerinden hangi belge ve siteleri önerirsiniz? ayrıca java'nın da c gibi bir compiler'ı var mı yoksa notepad üzerinden mi düzenleniyor? tavsiye ettiğiniz bir java compiler varsa onu da söylerseniz sevinirim.

ekstradan benim sormadığım ama önemli sayılabilecek noktalar varsa onları da söylerseniz çok sevineceğim.

iyi geceler tesekkurler.
0
scetin
(15.02.09)
pek aynı sorumu tekrarlayayım o zaman, C'yi iyi biliyorum c# öğrenirken aşırı zorlanır mıyım? yoksa ona da mı bir kurs telafisi lazım?

ayrıca java için bir compiler öneriniz var mı? java öğrenmek için tavsiye ettiğiniz siteler nereler mesela?
0
🌸scetin
(15.02.09)
1) cok buyuk fark yoktur.
2)java.com
0
ne nicki be
(15.02.09)
Java'nın da işini kolaylaştıracak ide'leri var elbette ama notepad ile düzenleyip dos ortamında da compile edebilirsin. gerçi böyle yapan var mıdır bilmiyorum, eclipse gibi netbeans gibi pek gelişmiş ide'ler var visual studio ayarında. Eğer Aselsan'da falan veya çok low level dil gerektiren bir ortamda çalışmayacaksan C# öneririrm ben de...
0
crown
(15.02.09)
@c sharp & scetin
c ile ugrasma kismina hic katilmiyorum. c ile ugrasman cok yerinde olmus. programci olucam diyen herkesin c yi ogrenmesi gerekir bence. hatta ssg nin bir roportajinda, sizin gibi yazilimci olmak isteyenlere tavsiyeleriniz nelerdir diye soruldugu zaman; "c yi mutlaka ogrensinler" diye bir lafi vardi yamulmuyorsam.
0
ne nicki be
(15.02.09)
ne nicki be
(15.02.09)
1- c++ kesinlikle ogrenin, kendinizi sadece ms urunleriyle sinirlamamis olursunuz. linux icin filan da program yazma kabiliyetiniz olur.
c++ c ile hemen hemen ayni syntax ozelligine sahip, fakat anlayis/felsefe olarak c'den cok farkli ve bir suru kullanim kolayligi getiriyor. oop'u her zaman tavsiye ederim.
0
yirtik foto
(15.02.09)
(1)

Mov'dan mp3'e sadece 56kbps ile cevirebilmek, daha duzgun nasil yapabilmek?

the gambit
http://barneysvideoresume.com/video/himym_barney_video_resume_smaller.movsunu telefona melodi yapmak icin yanip tutusmak ile birlikte, kendi cabalarim sonucu ses cikmayan 56kbps bir sey elde ettim. daha iyisini yaparak (biraz da sesini yukselterek) bana yardimci olabilecek kimse var mi?
barneysvideoresume.com

sunu telefona melodi yapmak icin yanip tutusmak ile birlikte, kendi cabalarim sonucu ses cikmayan 56kbps bir sey elde ettim. daha iyisini yaparak (biraz da sesini yukselterek) bana yardimci olabilecek kimse var mi?
0
the gambit
(14.02.09)
ne yazik ki ses yine cok dusuk :(
0
🌸the gambit
(07.06.09)
(2)

atx kasa alıp micro atx bir anakart takabilir miyim?

andy kaufman 2
atx kasa alıp micro atx bir anakart takabilir miyim? uyar mı? yoksa bu standart atx boy kasanın illaki mATX'i de mi desteklemesi gerekiyor?
atx kasa alıp micro atx bir anakart takabilir miyim? uyar mı? yoksa bu standart atx boy kasanın illaki mATX'i de mi desteklemesi gerekiyor?
0
andy kaufman 2
(14.02.09)
Takabilirsiniz.
Yalnız Kasanın içinde, Anakartı tutan vida delikleri Anakartın deliklerine denk gelmeyebilir bu durumda da zaten sökülebilen anakart vida yuvalarını söküp uygun yere monte ederseniz sorununuz halolur.
0
tekrenkturkuaz
(14.02.09)
tepsisi uygun olursa sorun olmaz alırken belirtirseniz yardımcı olurlar. ayrıca çok iyi fikir içerisi boş olduğu için püfür serinler kasa
edit:anlatım bozukluğu
0
enter saltman benim
(14.02.09)
(2)

en iyi lens kiti olan slr makine

joehigashi
Evet sorum gayet açık.. Lütfen aramaya inanmak falan demeyin benim soracağım soru öncekilerden biraz daha spesifik.. Bu gün dolmabahçe sarayına gittim ve canon s5 makinemin malesef artık yetersiz geldiğine kanaat getirdim.. Öyle bir durum oluyor ki makinem dolmabahçe sarayındaki bir odanın ya da bir
Evet sorum gayet açık.. Lütfen aramaya inanmak falan demeyin benim soracağım soru öncekilerden biraz daha spesifik.. Bu gün dolmabahçe sarayına gittim ve canon s5 makinemin malesef artık yetersiz geldiğine kanaat getirdim.. Öyle bir durum oluyor ki makinem dolmabahçe sarayındaki bir odanın ya da bir bölümün tamamını kadraja almakta yetersiz kalıyor.. Zannedersem bu işin de çözümü geniş açılı bir lens olsa gerek. Ancak canon eos 450'ye falan baktımda bunun da lensinin ilk etapta yetersiz kalacağı söyleniyor.. Yani 1400 tl makineye verdikten sonra birde ekstradan minimum 300-400 lira lense veriyoruz. Şimdi ortalama 1000 lira hadi en fazla 1200 lira vererek gayet tatminkar lens kiti ile satılan bir makine tavsiye edebilir misiniz ?
0
joehigashi
(14.02.09)
bir odayı tamamen kadraja almak istiyorsan 15 mm nin altına inen odak uzaklığında bir lense ihtiyacın var. nikon ve canon makinaların kit lensleri minimum 18 mm odak uzaklığı veriyor. s5 kullanmadım ama kit lenslerin s5 inkinden daha kaliteli olacağını düşünüyorum.

aynı ihtiyaç bende de hasıl olmuştu, o zamanki d400 makinama sigma 10-20 lens almış, vatikan müzesinde çekilmemiş oda bırakmamıştım. elden çıkarırken de %20 lik bi kayıpla okutmuştum lensi.

1200 ytl bütçen varsa, 18-55 kit lensli canon d400 (700 ytl) + sigma 10-20 lens(500 ytl) alabilirsin. (fiyatlar tahminidir)
0
makineci
(15.02.09)
pentax'ın bazı modellerinde verdiği al II var, al'sinden daha iyimiş, kullanmadığım için çok bişey diyemem. ben sony ile cz 16-80 almıştım, süper bir lens ama makine ile fiyatı tuzludur biraz. hatta neredeyse bu lens için sony'i seçtim bir daha bir müddet lens yatırımına ihtiyaç duymıyayım diye. sony'de çok iyi bir dslr bu arada.
0
eksi daglarinin aslani
(15.02.09)
(6)

am2+ soketli quadcore amd işlemci için anakartın am2+ destekli olması yeterli mi?

andy kaufman 2
bilgisayar topluyorum. am2+ soketli phenom x4 serisi quadcore 940pin amd işlemci için anakartın am2+ destekli ve 940pin soketli olması yeterli mi? yoksa anakartın aynı zamanda yazan özellikleri arasında "quadcore'u destekliyor" ya da "phenom x4 serisini destekliyor" gibi bir ibarenin de olması elzem
bilgisayar topluyorum. am2+ soketli phenom x4 serisi quadcore 940pin amd işlemci için anakartın am2+ destekli ve 940pin soketli olması yeterli mi? yoksa anakartın aynı zamanda yazan özellikleri arasında "quadcore'u destekliyor" ya da "phenom x4 serisini destekliyor" gibi bir ibarenin de olması elzem mi?

mesela link de vereyim:

işlemci:
www.exa.com.tr

anakart:
www.exa.com.tr

uyumlu mu şimdi bu ikisi?

şimdiden teşekkürler.
0
andy kaufman 2
(14.02.09)
bu anakart o islemciyi desteklemıor desteklese phenomx4 yazar o islemcı anakart uyumunun kartla alakası yok kartın referans aldıgı chipsetle alakalı bide o anakart cok dandık hacı ya
0
the end of dreams
(14.02.09)
Anakartınızla işlemciniz uyumlu.
Anakartınızın Kendi sitesinde en alt kısımda 'Note: This motherboard supports up to 95W AMD CPU.' yazıyor. Kıt ingilizcemle anladığım kadarıyla 95watlık amd işlemcileri destekler diyor. işlemciniz de 'THERMAL POWER 95W' olduğuna ve üstüne üstlük her ikisinde de 'soket am2+' yazdığına göre gönül rahatlığıyla sisteminizi toplayabilirsiniz.
0
tekrenkturkuaz
(14.02.09)
hah oldu mu şimdi! arada kaldım çok fena :)

bir kişinin daha onayı lazım herhangi bir görüşe inanabilmem için. gerçi garantiye almak için "phenomx4'ü destekler" yazan anakartı tercih edebilirim. bu arada anakartın dandik olduğunu biliyorum örnek olarak gösterdim. ama cpu almak istediğim cpu.
0
🌸andy kaufman 2
(14.02.09)
'sana ne oluyor ki ortaokul seviyesinde ki ingilizcenle insanlara sistem tavsiye ediyorsun behey kendini bilmez'

Dostum Hata yapmışım senin işlemcin için 770,780,790 serisi anakart alman lazım.

Sevgilerimi ve özürlerimi sunarım.
0
tekrenkturkuaz
(14.02.09)
teşekkürler. peki 740 serisi olmuyor mu şu örnekteki gibi?

bu örnekte phenom x4 destekleniyor gözüküyor ama serisi 740...

www.exa.com.tr
0
🌸andy kaufman 2
(15.02.09)
Bu zamanda 45 nm işlemci almanızı öneririm. Olmazsa x2 7750 veya x3 8750 işinizi görebilir. Anakart olarak 125 W destekli 790gx chipset ve üstü güzel olur. Ben birkaç aydır Biostar a740g m2+ ile x3 8750 kullanıyorum gayet de memnunum.
0
mario64
(15.02.09)
(2)

Downloader

gone with the sin
Merhaba, Su gunlerde download olayina bi hayli yuklenmek istiyorum. Aksamdan sabaha 72 partlik bir oyun falan indirmek istiyorum misal. Rapid share downloader ve Us downloader kullandim cok da memnun kalmadim. Aradigim olay su; rapid, netload, f.factory sitelerinden download yapapilecek bir program.
Merhaba, Su gunlerde download olayina bi hayli yuklenmek istiyorum. Aksamdan sabaha 72 partlik bir oyun falan indirmek istiyorum misal. Rapid share downloader ve Us downloader kullandim cok da memnun kalmadim. Aradigim olay su; rapid, netload, f.factory sitelerinden download yapapilecek bir program. Sadece rapid ile sınırlı kalmasın yani. Us downloader bunu yapabiliyor ama factoryden indirirken guvenlik kodu istiyor olmuyor oyle. Varsa bildiginiz boyle leziz bir arac isim vermeniz kafi link vermeseniz de olur. tesekkurler.
0
gone with the sin
(14.02.09)
cryptload netload ve rapidden free ve premium olarak yapıyor, çok güzel bir program gerçekten. f.factory de yapıyordur ama hiç denemedim yanıltmak istemem
0
gaza gelen
(14.02.09)
flashget i azicik customize ederek cok guzel kullanabilirsin, sahsen ben oyle yapiyorum =)
0
marabahukmununemeklibascavusu gilliali
(14.02.09)
(3)

facebook applicatoin'ında resim gösterme

tepedeki psychedelic adam
host'un üstünden her denediğimde düzgün bir şekilde çıkan image facebook applicaton'ı içinde göstermeye çalıştığımda bazen görünüyor bazen görünüp hemen kayboluyor. araştırdım host'tan kaynaklanıyor olabileceği yazıyordu. başka hostlar üzerinde denedim onlarda da ya hiç göstermedi ya da aynı şeklide
host'un üstünden her denediğimde düzgün bir şekilde çıkan image facebook applicaton'ı içinde göstermeye çalıştığımda bazen görünüyor bazen görünüp hemen kayboluyor. araştırdım host'tan kaynaklanıyor olabileceği yazıyordu. başka hostlar üzerinde denedim onlarda da ya hiç göstermedi ya da aynı şeklide bazen gösterdi. nedendir bu? host'tan mıdır yoksa başka bir neden mi var?

ayrıca bir de bununla alakasız ad.e-kolay.net konumunda veri aktarılıyor deyip bir türlü açamadığı sayfalar var. bunun çözümü yok mu açmasını sağlayacak?
0
tepedeki psychedelic adam
(14.02.09)
Facebook hostunuzdaki her resmi/flash nesnesini önbelleğe alıyor. Aynı dosya yolunda bazen böyle sorunlar olabiliyor. Çözüm aşağıdaki başlıkta
wiki.developers.facebook.com
0
yuxel
(14.02.09)
uyguladım ama olmadı bu da. elimdeki bilgisayarın dandikliği de buna yol açıyor olabilir mi?
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(14.02.09)
olmamalı, yüklenen her resim için refresImgSrc() cagirmalisiniz

başka bir yöntem de şu olabilir

<img src="resim.jpg?213151231" ....
gibi resmin sonunda değişen bir değer (örn: time() çıktısı) ekleyebilirsiniz
0
yuxel
(15.02.09)
(3)

MacBook Pro da klavye sokulumu/temizlenmesi

madcoww
Merhaba, basliktan anladiginiz gibi klavyemi sokup altini falan temizlemem lazim, kardesim uzerine ben yokken meyve suyu dokmus. Icine falan girmesin diye ters cevirmis soyledigine gore o arada o meyve suyu tum alt kisma yayilmis herhalde. su an klavydeki 8 adet tusu basmak icin ikiniyorum resmen, a
Merhaba, basliktan anladiginiz gibi klavyemi sokup altini falan temizlemem lazim, kardesim uzerine ben yokken meyve suyu dokmus. Icine falan girmesin diye ters cevirmis soyledigine gore o arada o meyve suyu tum alt kisma yayilmis herhalde. su an klavydeki 8 adet tusu basmak icin ikiniyorum resmen, aletin alt isiklandirma aksamida da su an sadece 6 rakaminin altindan isik tam anlamiyla geliyor. Klavyenin altini soksem temizlesem falan ne civarda bir ise yarar isiklandirmanin gelmesi icin, ne yapmami onerirsiniz direk ellemeden servise falan mi gotureyim ki goturursem bu bana tahminen ne kadara mal olur ya da kasip, sokup, temizlesem ise yarar mi?

Tesekkurler simdiden
0
madcoww
(14.02.09)
yeni unibody modellerden ise senin yapman çok daha zor sanıyorum. açmak konusunda tereddütün varsa servise götürmek en iyi opsiyonun.
0
kurukafa
(14.02.09)
klavyeye nasil ulasacagin surada yaziyor:
www.ifixit.com
0
kurukafa
(23.02.09)
Yeni uni bodylerden değil, early 2008 lerden alet. Yolladığın link çok güzel ama açıkcası yemiyecek galiba benim açmam. bir de açarsam falan garanti kapsamı dışına çıkma ihtimali var, servis yolu gözüküyor bana anlaşılan. Serviste 40 avro+kdv falan istiyormuş, hoş tabi.
Çok sağol =)
0
🌸madcoww
(22.03.09)
(2)

avi dosyasını movie maker ortamına dahil etme

nosurprises
movi maker, bir avi dosyasını almaya çalıştığım zaman "bunun için gerekli codec sende yok" diyor ama codecin ne olduğunu söylemiyor. nerden bulurum bu codeci bu birinci sorum.ikinci sorum, aslında yapmak istediğim iş, bir avi dosyasının bir kısmını kırpmak. bunu movie maker la yapabilir miyim ki?ehm
movi maker, bir avi dosyasını almaya çalıştığım zaman "bunun için gerekli codec sende yok" diyor ama codecin ne olduğunu söylemiyor. nerden bulurum bu codeci bu birinci sorum.

ikinci sorum, aslında yapmak istediğim iş, bir avi dosyasının bir kısmını kırpmak. bunu movie maker la yapabilir miyim ki?

ehm üçüncü sorum, movie maker olmazsa eğer hangi program olur?

basitçe izahlar talep ediyorum. ne moviesinden ne avisinden pek anlamıyorum esasen. ama motivasyonum tam.
0
nosurprises
(14.02.09)
gspot diye bi program var. dosyayı üstüne sürüklüyorsun codec'i söylüyor.

www.free-codecs.com
0
thalamus
(14.02.09)
(git: 59293)
0
trimpot
(14.02.09)
(2)

Last.fm Ipod Senkronizasyonu - Vista

uzunbinik
Bildiğiniz üzere Last.fm bayağı bir süredir Ipod üzerinden de scropluyor şarkıları. Mac Os X altında Windows formatlı Ipod Nano ile aylarca sorunsuz bir şekilde gerçekleştirdiğim bu olayı Vista'da bir türlü başaramadım. Yüzlerce şarkı dinliyorum alet ya hiç scroplamıyor ya da bir şarkı anca gönderiy
Bildiğiniz üzere Last.fm bayağı bir süredir Ipod üzerinden de scropluyor şarkıları. Mac Os X altında Windows formatlı Ipod Nano ile aylarca sorunsuz bir şekilde gerçekleştirdiğim bu olayı Vista'da bir türlü başaramadım. Yüzlerce şarkı dinliyorum alet ya hiç scroplamıyor ya da bir şarkı anca gönderiyor.

Client'i de baştan kurdum, baştan konfigüre ettim, netice aynı.

Bir fikri olan var mı?

Teşekkürler şimdiden.
0
uzunbinik
(14.02.09)
Ipod'u restore etmeyi denediniz mi? Bir de, ipod'un saati önemli olabilir. Yani ipod'un tarihi ve saati yanlışsa, o yüzden skroplamıyo olabilir.
0
edge_nabby
(14.02.09)
ipod'la vista'nın arasında genel bir husumet vardı. ekstra bi patch gerekiyordu. sonradan service pack bilmemne içine ekledilerse bilemeyecem. eklemedilerse "ipod patch for vista" benzeri şekilde googlelanırsa bulunabilir. ipod'un saati ve id3 tagler de önemli.
0
electropie
(15.02.09)
(7)

google gecmis silme

leonidas300
arkadaşlar googleda arama mtorunda geçmiş silmek istiyorum nasıl yapılır
arkadaşlar googleda arama mtorunda geçmiş silmek istiyorum nasıl yapılır
0
leonidas300
(14.02.09)
kullandiginiz browserin (internet explorer, firefox, opera vs) adini yazarsaniz daha saglikli cevaplar alabilirsiniz.
0
trimpot
(14.02.09)
sanırım arama satırına yazarken (örneğin) h harfine bastığında daha önceden haber diye arattığın için, haber aramasının otomatik olarak çıkmasını engellemek istiyorsun. yön tuşları ile üzerine gel delete'ye bas.
0
abtash
(14.02.09)
Internet Explorer 7:

Üst sekmeden Araçlar:::Internet Seçenekleri bölümüne gir.
-Gözatma Geçmisi- altinda bulunan "Sil" butonuna tikla, "Formlari Sil"e bas.
0
trimpot
(14.02.09)
www.pcnet.com.tr

bu linkte sorunun cevabı var gibi geldi bana.
0
lost
(14.02.09)
smart protector

smartprotector.com

bunu indirin, kurun, çalıştırın, silinir.
0
tabudeviren
(14.02.09)
Belirtme ihtiyacı duydum, dediğim gibi delete ile silmek yerine diğer yöntemleri kullanırsan diğer geçmişlerin de silinir. Eğer onları silmek istemiyor sadece google satırını silmek istiyorsan dediğim gibi manuel olarak yap. sonra nerde benim eski girdiğim siteler dersin.
0
abtash
(14.02.09)
Ben firefox için cevap vereyim. "Araçlar" menüsünden "özel verileri temizle"ye bas, "kayıtlı form ve arama geçmişi"ni temizle.

Eğer sadece tek bir aramayı silmek istiyorsan şöyle yap. Mesela google'da p0rn0 diye arama yaptın. Aç google'ı, arama kutusuna p0rn0 yazınca altta çıkacak zaten. Onu seçip delete'e bas.

Eğer firefox'ta arama kutucuklarındaki geçmişi temelli kapatmak istiyorsan; "araçlar" menüsünden "seçenekler"i aç. "Gizlilik" sekmesindeki "formlarda ve arama çubuğunda girdiklerimi anımsa" seçeneğini kaldır.
0
edge_nabby
(14.02.09)
(2)

dosya listelemek

mistiqkedi
çok eskilerden kullandığım bir program vardı, böyle ufacık tefecik. bir klasörü hedef olarak gösterdiğimizde, klasörün içindeki alt klasörleri, bu klasörlerdeki zımbırtıları vs. bir notepad dosyası olarak çatır çatır listeliyordu. neydi bu program? yahut aynı işe yarayan bir program önerisi de kabul
çok eskilerden kullandığım bir program vardı, böyle ufacık tefecik. bir klasörü hedef olarak gösterdiğimizde, klasörün içindeki alt klasörleri, bu klasörlerdeki zımbırtıları vs. bir notepad dosyası olarak çatır çatır listeliyordu. neydi bu program? yahut aynı işe yarayan bir program önerisi de kabulumdur :)
0
mistiqkedi
(14.02.09)
tree /F > b.txt komutu ile
komutu calısıtırdıgınız klasorun altındaki klasor ve dosya isimlerini b.txt dosyasının icerisine olusturabilirsiniz
0
ccompiler
(14.02.09)
www.novatone.net
www.pcpros2go.com&-folder-list-maker.php
0
fireblade
(14.02.09)
(4)

wireless'te güvenlik

okocha
bu wireless'lerde tam olarak güvenlik sağlanamıyor anladığım kadarıyla ama yine de istiyorum ki asgarinin üzerinde tedbir alabileyim.zira devamlı olarak modemin security loglarında şöyle çıktılara denk geliyorum.**TCP FIN Scan** 192.168.2.3, 15431->> 67.239.59.99, 80 (from PPPoE1 Giden)ping of death
bu wireless'lerde tam olarak güvenlik sağlanamıyor anladığım kadarıyla ama yine de istiyorum ki asgarinin üzerinde tedbir alabileyim.zira devamlı olarak modemin security loglarında şöyle çıktılara denk geliyorum.

**TCP FIN Scan** 192.168.2.3, 15431->> 67.239.59.99, 80 (from PPPoE1 Giden)
ping of death/tear drop
**fragmentation flood** 195.150.17.253, 33968->> 192.168.2.3, 15229 (from PPPoE1 Gelen)

yahu iyi ki bir wireless aldık. kapatıp ethernetten baglanıcaz ha.

bu arada;
modem: smartnet
alınan tedbir;
firewall aktif
mac filtreleme aktif
wpa, alfanumerik hatta &% gibi işaretlerle beslenmiş bir şifre.

ayrıca sagda solda rastlıyorum. essid yayınını durdurunuz diyor. essid'i durdurdugum zaman ben nasıl baglanıcam kablosuza.
0
okocha
(14.02.09)
essid yayinini gizli yaparsaniz siz ag adini elle yazip baglanirsiniz. oylesi daha mantikli. yani bir nevi hayalet olacak.
0
trimpot
(14.02.09)
iyi de, 67.239.59.99 ve 195.150.17.253 lan'dan gelen ip degil ki ?
wan'dan geliyor ve internet uzerinde bu gayet normal. wireless ile falan alakasi yok yani.
onun icin varsa dhcp loglarina bakman lazim.

edit: yahu adam zaten "mac filtreleme aktif" ve "wpa sifre var" demis. ohooo ?
0
sourlemonade
(14.02.09)
mac adresi filtreleme yoluna giderseniz başınız daha rahat olur.
0
abtash
(14.02.09)
kesinlikle sadece mac filtreleme yoluna gitmeyiniz. güvenli densede en kısa sürede kırılan yöntemdir bu(yaklaşık 1-2 saniye).içinizin rahat olması için hem WPA ve MAC filtreleme yapmalısınız.
0
barfbag
(14.02.09)
(6)

php host

tepedeki psychedelic adam
sorun çıkarmayan, kullanıp da memnun olduğunuz bedava php host söyleyebilecek olan var mı? evet google'a yazınca milyon tane çıkıyor da bir tane aldım en basit bişeyi bile yapmaya çalıştığımda bu host üstünden yapmıyor kod düzgün olmasına rağmen. başka bir host aldım bir türlü bağlanmıyor filan. sin
sorun çıkarmayan, kullanıp da memnun olduğunuz bedava php host söyleyebilecek olan var mı? evet google'a yazınca milyon tane çıkıyor da bir tane aldım en basit bişeyi bile yapmaya çalıştığımda bu host üstünden yapmıyor kod düzgün olmasına rağmen. başka bir host aldım bir türlü bağlanmıyor filan. sinir oldum.
0
tepedeki psychedelic adam
(14.02.09)
freehostia.com var, yavaş biraz
0
yuxel
(14.02.09)
eksibition'i forum sunucu'da host ediyoruz. zaman zaman guvenlik guncellemeleri oldugunda site erisilmez oluyor (reboot falan haliyle) onun disinda simdiye kadar bir sorun gormus degiliz.

eksi duyuru'yu da dreamhost'ta host ediyoruz. server'a cok yuk getirmedigin surece onlar da bir sorun cikarmiyor.
0
sourlemonade
(14.02.09)
www.byethost.com


www.1sthoster.com
0
rosencruz
(14.02.09)
(bkz: polarhome)
0
kofteburger
(14.02.09)
rodosweb

arada bir güncelleme için site erişilmez oluyor ama 1 yılda 2-3 kez rastladımi 5-6 sitem var orada arkadaştan tavsiye ile almıştım onunda var bir sürü. hızları da iyidir fiyatları da. gece 12'te attığım maile 5 dk içinde cevap aldığımı bilirim, son zamanlarda baya iyiler.
0
abtash
(14.02.09)
thefirstfbli
(07.03.12)
(11)

router kullanma

enter saltman benim
kablolu modemi kablosuz yapmak için router gerekiyormuş. diyelim bu routeri aldık sonrası nasıl oluyor? bağlantı falan?
kablolu modemi kablosuz yapmak için router gerekiyormuş. diyelim bu routeri aldık sonrası nasıl oluyor? bağlantı falan?
0
enter saltman benim
(14.02.09)
bağlantıyı bu router(yöneltici) denen cihaza kablolu olarak gösteriyorsunuz. bu da gerek diğer ethernet portlarıyla, gerek anteniyle bu internet bağlantınızı yayıor, sağa sola yönlendiriyor.
0
tibbs
(14.02.09)
kablolu olan bir modemi üzerine bir parça vs takarak kablosuz yapamazsınız, ancak kablosuz özelliği olan bir router ile ethernet ile bağlar iseniz eski routeriniz üzerinde olan internet kablosuz olarak erişilebilir olur. Yani www.airties.com böyle bir ürün alıp bunu ethernet ile modeme takarsanız, kablosuz olarak modeminiz üzerindeki internete erişebilirsiniz.
0
edip
(14.02.09)
router degil, access point lazim.
0
sourlemonade
(14.02.09)
@assert h
piyasada router olarak satılan cihazların access point özelliği yokmu zaten? @edip in verdiği linkte yazıyor mesela. bende kablo modeme böyle bişey yapmayı düşünüyorum da. birde bu router zımbırtısı için eternet denmiş pc nin açık olmasına gerek yok değilmi bağlantıyı kablosuz olarak paylaştırmak için
0
genc irisi
(14.02.09)
arkadasim oncelikle router nedir, access point nedir bir bakalim degil mi ?

bakalim edip'in verdigi linkteki cihaz ne diyor?
AP-301 Kablosuz / Erişim Noktası / Tekrarlayıcı / Köprü

yani ?

AP-301 wireless / access point / repeater / bridge*

router ?

edit: "wireless router"in tek esprisi(router yazilma sebebi yani) kendisine gelen baglantilari modem'e iletmesi/yonlendirmesi olabilir. ayni sekilde modem'den de client'a.
0
sourlemonade
(14.02.09)
acces point (erişim noktası) alacağın şey evet, bilgisayar açık olmak zorunda değil, zaten bu erişim noktaları router görevi görürler, yani kablosuz bağlanan bilgisayarlara ip atarlar, bu arad unutmaman gereken şey, kablolu modemden gelen etherneti erişim noktasına takacağın için kablo ile başka bir bilgisayar bağlayamazsın (modemde usb varsa ancak). Gerçi benim verdiğim linkteki alette tek ethernet port var ama üst modelinde 4 port ethernet olanı da var.
0
edip
(14.02.09)
access point uzerinde dhcp aktif hale getirilmedigi surece arkadas ip atamaz baglanan cihazlara. yine modemden ip alir cihazlar.
0
sourlemonade
(14.02.09)
o değil de bence pahalı bu meretler, neredeyse kablosuz modemle aynı fiyatta oluyorlar. Doğrudan kablosuz modem almak daha mantıklı. Yekten; hem modem, hem router, hem access point, mis...
(bkz: nafi)
0
late viper
(14.02.09)
ben de geçen ay sirketin holding tarafina baglamak için aldim AP-301'den. basimi cok agritiyor meret. belirli bir gün sonra resetliyor ve baglantiyi kesiyor. fisi cikartip tekrar takmak gerekiyor.
0
trimpot
(14.02.09)
@lite viper haklısın
0
🌸enter saltman benim
(14.02.09)
bende d-link dwl-g700ap var. aldigim gunden beri calisiyor(elektrik gittiginde kapaniyor bir tek) daha bir yamugunu gormedim, canavar gibi.
0
sourlemonade
(14.02.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.