Giriş
(5)

Veritabanları Boyutu

iterator
bu veritabanları içinde en az yer tutacak olanı hangisidir acaba? çok fazla satırlı bi tablom olması gerekiyo ama mysql'le denediğimde 900bin satırlı da direk 40mb'a ulaştı ki bu çok fazla benim için.acaba bunu sıkıştırmak vs gibi bi yol var mıdır? veya şu az yer kaplar dediğiniz bi database var mı?
bu veritabanları içinde en az yer tutacak olanı hangisidir acaba? çok fazla satırlı bi tablom olması gerekiyo ama mysql'le denediğimde 900bin satırlı da direk 40mb'a ulaştı ki bu çok fazla benim için.

acaba bunu sıkıştırmak vs gibi bi yol var mıdır? veya şu az yer kaplar dediğiniz bi database var mı?

saygılar efeem.
0
iterator
(20.02.09)
çok teşekkürler varchar kullanaraak aldığı maksimumları yazdım ancak yine de çok aşırı farketmedi 32mb'dan 29mb'a düştü ancak.

neyse teşekkür ederim yine de..
0
🌸iterator
(20.02.09)
(ne olur ne olmaz yedegini aldiktan sonra)

OPTIMIZE TABLE tabloadi
query'sini calistir her tablo icin. fazlaliklar varsa duzenleyecektir mysql.
0
sourlemonade
(20.02.09)
cık ne yazık ki optimize da etkilemedi :s
0
🌸iterator
(20.02.09)
sql lite
0
magoria
(20.02.09)
içeriğine bağlı olarak veri bazında sıkıştarmayı deneyebilirsiniz, bilhassa düz text çoğunluktaysa, ama performans yükü yaratacak ve erişim süresini arttıracaktır.

sqlite denenebilir gerçekten, mobil cihazlarda vs. de çok yaygındır ztn.
0
lhun
(20.02.09)
(1)

Video oynatıcılı cep telefonu

babatema
mpg videoları sorunsuz oynatabilecek, azcık da ekranı mümkünse genişçe olan cep telefonu lazım. neler vardır tavsiye edebileceğiniz şöyle çok da pahalı olmayan marka ve modellerde?
mpg videoları sorunsuz oynatabilecek, azcık da ekranı mümkünse genişçe olan cep telefonu lazım. neler vardır tavsiye edebileceğiniz şöyle çok da pahalı olmayan marka ve modellerde?
0
babatema
(20.02.09)
Nokia 5800
Nokia N 95
0
buffy de vampir sayilir
(20.02.09)
(4)

bir blog açıp, google adsense ekleyerek ufaktan para kazanma !

fuck milk get beer2
arkadaşlar ekşi sözlük'e yazıyoruz ben 3 nickle yaklaşık 5 senedir falan yazıyorum. 2 si uçtu bu yeni nickim, çaylak oldum gene şu anda ama herneyse sadete geleyim..ekşi sözlük'e yazmak çok güzel iyi hoş da, bir blog'um olsun, adsense ekleyip 100 dolar biriktikçe hesabıma yatsın istiyorum.. aslında
arkadaşlar ekşi sözlük'e yazıyoruz ben 3 nickle yaklaşık 5 senedir falan yazıyorum. 2 si uçtu bu yeni nickim, çaylak oldum gene şu anda ama herneyse sadete geleyim..

ekşi sözlük'e yazmak çok güzel iyi hoş da, bir blog'um olsun, adsense ekleyip 100 dolar biriktikçe hesabıma yatsın istiyorum.. aslında bir blog'um var.. ufaktan yazdığım şeyler var orda.. wordpress'den bir blog..
sanırım bedava wordpress blog'larına adsense kodu eklenemiyor. eğer ekleniyorsa "nasıl?" (1. sorum budur..)

eğer eklenemiyorsa bedava bloglar içinde hangi isimler adsense ekleyip para kazanmanıza olanak sağlıyor.. (2. soru)
google'ın kendi blog'u blogger, blogspot olanak sağlıyor mu buna..

ayrıca adsense hakkında pek bilgim yok gibi..
neler yapmam gerekiyor şöyle ana hatları ile.. (3. sorum da budur)

uzun zamandır ciddi ciddi düşünüyorum bunu.. bir iki sene internetten para kazanma yolları ile tecrübe edinip, bu konuda daha sonra işler yapmak istiyorum.. öylesine bir heves değil, ciddiyim bu konuda.. çok uzun zamandır düşünüyorum..

çok teşekkürler şimdiden ;))
0
fuck milk get beer2
(20.02.09)
pilli network sitelerinden para kazanmak daha kolay pek yaptığınız bişeyde yok sağdan soldan duyup gördüklerinizi yorumlayıp yazıyorsunuz yayınlandıkça para kazanıyorsunuz günlük yarım saat ayırsanız ayda 20-30tl gelir elde edebilirsiniz (ben yaptım oldu)
0
buffy de vampir sayilir
(20.02.09)
yarım saat değil 2 saat gene ayırırım..
ben hemen bakayım oraya..
ayrıca değişik öneriler de bekliyorum arkadaşlardan.. pilli sitelerinden 2-3 tanesini normal kullanıcı olarak kullanmıştım zamanında..
0
🌸fuck milk get beer2
(20.02.09)
wordpress'de adsense kullanımına dair oldukça fazla kaynak, plugin vs. bulabilirsiniz google'da, hangisi size hitap ederse seçersiniz, tavsiyelerden iyi olur sanırım..

blogger'da doğrudan eklemek mümkün, tam kayıt prosedürünü bilmiyorum ama, kullanmadım ben..

çok yüksek ziyaretçi sayılarına ulaşmadığınız sürece adsense üzerinden iyi para kazanabileceğinizi düşünmüyorum.. içeriğin profesyonelliğine bağlı olarak adsense ile başlayıp farklı reklam yöntemlerini de araştırabilirsiniz..
0
sharpenter
(20.02.09)
yoo.. ben internetten para kazanma olayına ufaktan girmek istiyorum..
bu konuda bir çok konferans vs. seyrettim googlevideo'dan uzun uzun..
evet forum, blog gibi şeyler, özellikle türkçe article yazmak boşa kürek çekmek gibi bir şey, farkındayım ;))
ben dediğim gibi "bir başlayalım şu işe, yeter artık okuduğumuz seyrettiğimiz, gün bu gündür, bi' tecrübe kazanalım 1-2 sene içinde" niyetindeyim..

bu arada evet 2 nickim uçtu, birisinde baya da yazım vardı,saçmasapan bir hatam yüzünden oldu, ben de çok üzüldüm uzun süre.. diğeri önemsizdi zaten 3-5 yazım vardı aslında bilerek uçurttum onu gibi bir şey.. 1. yazarlık uçunca geçtiğim klon sözlüklerden birisindeki nick ile aynı nickti çünkü.
aman neyse..
;))
0
🌸fuck milk get beer2
(20.02.09)
(1)

vista da değişik bir account var (account unknown), nereden geldi bu?

fuck milk get beer2
merhaba arkadaşlar,öyle süper, über, dehşet bilgisayar bilgim olmasa da iyi bir bilgisayar kullanıcısıyım, 89 yılından beri bilgisayarların içindeyim, hard diskimi sürekli formatlamam yani en az 1 buçuk - 2 sene kullanırım windowsu ve virüs gibi şeyler kapmam pek, bilinçliyimdir bu konuda.ancak kapt
merhaba arkadaşlar,
öyle süper, über, dehşet bilgisayar bilgim olmasa da iyi bir bilgisayar kullanıcısıyım, 89 yılından beri bilgisayarların içindeyim, hard diskimi sürekli formatlamam yani en az 1 buçuk - 2 sene kullanırım windowsu ve virüs gibi şeyler kapmam pek, bilinçliyimdir bu konuda.
ancak kaptığım bir virüsten mi oldu yoksa bir programın (limewire, emule vs.) nanesi mi bilemiyorum, media dosyalarımı sakladığım "d" diskimde 3 tane klasor de (mp3 lerin olduğu klasor, gitar metodları (pdf) lerin olduğu klasor ve guitar pro tablarının olduğu klasor) değişik bir account var. "account unknown" isminde. aşağida resmini attach yaptım. bu account geçen gün full control yetkisine sahipti. bugun kendisini special permission yapmış.
nerden geldi bu account, bir virüs mü bulaşmış da kendisine bir account açmış bilgisayarımdaki bu klasorlerde, yoksa limewire gibi programlardan yaptığım sharing olayının bir sonucu mu.. sharing yaptım mı yapmadım mı onu da hatırlamıyorum, 1 yıl oldu limewire'ı kuralı en az.

internetten kredi kartımla falan alışveriş yapıyorum, çok korktum şimdi.. eğer bir virüs, trogen vs. yediysem yanarım yani :'(

çok teşekkürler şimdiden..
screenshot'ı yüklüyorum. ;)
0
fuck milk get beer2
(20.02.09)
muslum tangoze
(20.02.09)
(2)

Autorun virüsünü hangi anti-virüs programıyla veya hangi yolla hallederim?

scetin
sabah bilgisayarı açmaya çalıştığımda açamadım ve format atıp windows xp kurdum. ama kurduktan sonra c ve d lokal sürücülerine çift tıklayıp girmeye çalıştığımda "birlikte aç" diye acayip bir menü çıkıyor. bu birlikte aç menüsünün resmini de ekledim.avira vardı ama işe yaramadı. önerdiğiniz bir virü
sabah bilgisayarı açmaya çalıştığımda açamadım ve format atıp windows xp kurdum. ama kurduktan sonra c ve d lokal sürücülerine çift tıklayıp girmeye çalıştığımda "birlikte aç" diye acayip bir menü çıkıyor. bu birlikte aç menüsünün resmini de ekledim.

avira vardı ama işe yaramadı. önerdiğiniz bir virüs programı var mı?

----
ikinci olarak, c'de tüm klasörlerib boyutu toplam 2.7 gb. ama c'ni üzerine sağ tıklayıp özelliklerine baktığım zaman da 6.5 gb gözüküyor hiç gizli klasör olmamasına rağmen. bu neden olabilir? bu da mı virüs marifeti?
0
scetin
(19.02.09)
(bkz: combofix)
0
trimpot
(19.02.09)
Bir benzeri başıma geldi. Daha formatın ilk saatinde msconfig de kendini otomatik başlatmaya kopyalamış dosyalar mevcuttu. Ben de combofix'i öneririm. Fakat bunu yaparken bilgisiyarına takmış olduğun tüm flashdiskler de takılı olsun. Büyük ihtimal onlardan bulaşmıştır. Combofix'in uygulanmasını internetten araştır. Bundan sonra da bilgisayara taktığın flashdiskleri çift tıklamayla değil sağ tıklayıp "araştır" diyerek açmanı öneririm. Combofix olayı bitince güvenilir bir antivirüs ile flashdiskleri ve tüm bilgisayarı taramalısın.
0
gregor sarmisaa
(20.02.09)
(3)

Hamachi'den Age of Conquerors??

calimdor
arkadaşla hamachi ağı kurduk, birbirimizi görüyorduk. neyse age of'a girdik ve ben lan'dan oyun kurmayı denedim, kurdum ama arkadaş göremiyordu. sonra o kurdu yine göremiyorduk birbirimizi.ardından arkadaş direct play on internet bölümünden kurdu ve ben de ip'sini yazarak baktım ve oyun gözüktü anca
arkadaşla hamachi ağı kurduk, birbirimizi görüyorduk. neyse age of'a girdik ve ben lan'dan oyun kurmayı denedim, kurdum ama arkadaş göremiyordu. sonra o kurdu yine göremiyorduk birbirimizi.

ardından arkadaş direct play on internet bölümünden kurdu ve ben de ip'sini yazarak baktım ve oyun gözüktü ancak girmeye çalıştığımda unable to join hatası verdi.

kısaca baştan sona age of'u hamachiden kurmak için neler yapmalıyız anlatır mısınız?
0
calimdor
(19.02.09)
öncelikle multiplayerdaki create tuşu üstteki listeden bağımsız, oyuna girecek kişi tcp/ip bölümüne oyunu kuran kişinin hamachi ip sini yazarak girmesi lazım, oyun gözükmüyorsa her iki taraf hamachiyi açıp kapamalı, o da olmazsa yapacak bir şey yok.
0
thinkbeforedoing
(19.02.09)
güvenlik duvarından hamachi ve age of empires'in izinli olduğuna emin olun. eğer xp ise ''ağ bağlantılarını görüntüle''ye bastıktan sonra yukardan ''gelişmiş'' sonrasında ''gelişmiş ayarlar'' seçilerek hamachi'ye öncelik verilmeli yani üst tarafa taşınmalı. bunun dışında çalıştır'a ''services.msc'' yazarak açılan yerde ''ssdp bulma hizmeti'' ve ''evrensel tak ve çalıştır aygıt ana makinesi'' devre dışı konumuna getirilmeli. son olarak versiyonu ikinizde 1.0e falan yapın en temizi olsun eğer öyle çalışmazsa bide 1.0c yaparak deneyin. başka yapabileceğiniz bir şey olduğunu sanmıyorum. level forumlarından alıntı bu ayarlar ama şu an orası çalışmıyor en azından ben ulaşamadım o yüzden kendi tarifimle anlattım eğer orası açılırsa daha sonra link verebilirim. kolay gelsin.
0
insantaklidiyapanmaymun
(19.02.09)
Daha geçen gün oynadık. Hamachi kullanmadık. Sadece oyunu kuran kişinin bir kaç port açması gerekti, sonrasında oyuncular Direct IP modunda sunucunun real ip'sini girerek oyuna bağlandı. Portları hatırlamadığım için yazamayacağım fakat Google'dan öğrenmiştim.
0
fredi
(20.02.09)
(1)

Bu ne ki?

alpha05
update olamıyo mu olamayacak mı? noolacak? tşk. önce sağdaki resme bakınız.
update olamıyo mu olamayacak mı? noolacak? tşk. önce sağdaki resme bakınız.
0
alpha05
(19.02.09)
olacagi kadar olmus gordugum kadariyla update, indirmesi gereken bi kisimda var hala fakat yansida/depoda bulunamadigi icin hata verip orda kalmis ;)
0
muslum tangoze
(19.02.09)

HP 6815 Servis

thefin
Bu pda'i kullanırken kulaklığından bir süre sonra ses gelmemeye ve kendi kendine kapanmaya başladı, garanti süresi içinde HP teknik servisine götürdüm ancak sıvı teması bahanesi ile garanti kapsamı dışında değerlendirdiler. Anakart ve pil değişmesi gerekiyor diyerek 375 dolar + kdv fiyat çıkartdılar
Bu pda'i kullanırken kulaklığından bir süre sonra ses gelmemeye ve kendi kendine kapanmaya başladı, garanti süresi içinde HP teknik servisine götürdüm ancak sıvı teması bahanesi ile garanti kapsamı dışında değerlendirdiler. Anakart ve pil değişmesi gerekiyor diyerek 375 dolar + kdv fiyat çıkartdılar, alet zaten almaya kalksan 400 eder(di). Bunu daha ucuza tamir edecek bir servis biliyor musunuz? Aslında hiç memnun değildim, kullanırken acı çekiyordum resmen ama hırs yaptım bi kere.

İstanbul bu arada
0
thefin
(19.02.09)
(3)

video yapma programı

goodbyecruelworld
arkadaşlar bana bol efekti olan bir video yapma programı lazım, hani resimlerden falan işte..ne önerirsiniz?teşekkürlernot: windows movie maker hariç
arkadaşlar bana bol efekti olan bir video yapma programı lazım, hani resimlerden falan işte..

ne önerirsiniz?

teşekkürler

not: windows movie maker hariç
0
goodbyecruelworld
(19.02.09)
adobe premier
pinnacle
imovie (mac)
0
thefin
(19.02.09)
photostory
0
muslum tangoze
(19.02.09)
adobe premier rahat ve detaylı montaj ve kurgu seçenekleriyle adobe after effects ise aradığınız dolu dolu efekt ihtiyacınızı çözecektir.

daha basit bir versiyonu için edius kullanabilirsiniz. hepsi öğrenmesi kolay ve pratiğe dayalı programlardır :).
0
madyb
(20.02.09)
(2)

borsa oyunu

yamyum
tavsiye edeceğiniz internet üzerinden oynayabileceğim borsa oyunu var mıdır? bi ara popüler bişey vardı sanırım ama adını unuttum.
tavsiye edeceğiniz internet üzerinden oynayabileceğim borsa oyunu var mıdır? bi ara popüler bişey vardı sanırım ama adını unuttum.
0
yamyum
(19.02.09)
Finansformula'yı diyorsun sanırım da uzun zamandır yok ya da ben bilmiyorum. Şunu bir dene bakalım: www.ekoizle.com
0
mytonn
(19.02.09)
midesiz
(20.02.09)
(4)

Miadını dolduran UPS ve yeni UPS tavsiyesi

kofteburger
Elektirik kesilince bana mısın demiyor ups tak bilgisayar kapanıyor.Bu zaten daha önce sorulmuş şurda (git: 55777) 4 seneden fazla olmuş güç kaynağını alalı. http://www.hepsiburada.com/powercom-bnt-600a-ups/productDetails.aspx?categoryid=36&productid=bd15573O zaman sorum şu, (git: 59569)da yaşadığım
Elektirik kesilince bana mısın demiyor ups tak bilgisayar kapanıyor.
Bu zaten daha önce sorulmuş şurda (git: 55777)
4 seneden fazla olmuş güç kaynağını alalı. www.hepsiburada.com

O zaman sorum şu, (git: 59569)da yaşadığım sorun ups ile alakalı olabilir mi?
ve yeni ups olarak ne önerirsiniz hangi markalar iyidir? Mesela ben gözüme şunu kestirdim
www.hepsiburada.com
0
kofteburger
(19.02.09)
miladının eskimesinden değil psunuzu 550w ile değiştirmenizden kaynaklanıyor benzeri olayları bende yaşıyorum 600lük powersonic var bende de önceki psum 250 300w idi yarım saat falan götürüyordu ekran kapalı halde ekran açıkken 15 20 dakika falan eski ekranım CRT idi.kasayı ve monitörü değiştirdim 550wlık feel2 aldım 15 dakikadan 10 dakikaya 7 dakikaya falan düştü ekran açıkken.yani psunun gücü ups in gücünü etkiliyor eski ups inizde normal çalışıyor ancak güç kaynağınız fazla elektirik çektiği için verimli olmuyor 1000w ve üstü bir ups bakın derim yeni alacaksanız.
0
buffy de vampir sayilir
(19.02.09)
eyvah eyah sipariş de vermiştim 600lük.
kargoya da vermişler.
geri mi göndersem.
gerçi ben bunu da daha önce sormuştum (git: 39551)
@cedilla haklısın evet aceleye gelmiş.

gerçi şu da kayıtlara geçsin bu yeni kasayı bağladığımdan beri bir kere düzgün çalıştı ups.
edit: sen haklısın buffy, bilgisayar masaüstündeyken fişi çekince dayanıyor ups oyundayken olmuyor sipraiş iptali için mail atıım hepsiburadaya (bir haftada iki tane ürün iptal ettim banlayacak adamlar beni)
0
🌸kofteburger
(19.02.09)
o zaman şöyle sorayım, aşağıdaki donanımlara kaçlık bir ups gerekir?
1 adet 550 w kasa
1 adet 17" monitör
1 adet adsl modem (airties rt 211)
1 adet harici hard disk
www.apc.com adresindeki alet 800va dedi siz ne dersiniz
0
🌸kofteburger
(20.02.09)
dediğim gibi 1000va ve üstü bi alet al ileriyide düşünerek daha sonra ekran boyutunu arttırmak istersin extra parçalar takarsın yine eski haline gelir ben 2001de aldım 600lüğü 8 senedir taş gibi idare ediyor.uzun süreler kullanacağınız için bilgisayar olayıda sürekli güncellenen sürekli daha fazla elektirik çeken bir olay olduğundan 1000va üzeri tavsiye ederim.
0
buffy de vampir sayilir
(20.02.09)
(2)

Sitedeki sayfalar..

maxpainn
Selamlar..merak ettiğim herhangi bir program ya da teknik ile bir site altındaki tüm ögeleri görmenin bir yolu var mıdır? ftp vs değil elimizin altında olmayan herhangi bir sitedeki..
Selamlar..

merak ettiğim herhangi bir program ya da teknik ile bir site altındaki tüm ögeleri görmenin bir yolu var mıdır? ftp vs değil elimizin altında olmayan herhangi bir sitedeki..
0
maxpainn
(19.02.09)
iis için konuşuyorum, eğer directory listing'e izin verilmemişse (ki default ayarı verilmemiştir) göremezsiniz.
0
dinomazu
(19.02.09)
flashget'in site explorer'ı bir parça olsun iş görür gibi geliyor bana...
0
late viper
(19.02.09)
(6)

printer + klavye seti tavsiyesi istemekteyim

passion rules the game
lazer printer alayım diyorum ama tarayıcı falan da olsun içinde. siyah beyaz yeterli sanırım, renkli tonerleri çok pahalı oluyormuş. çok pahalı olmayan önerilerinizi bekliyorum.klavye seti içinse hem oyun oynarken hem yazı falan yazarken kolaylık sağlasın isterim. amma çok şey istiyorum.danke schön
lazer printer alayım diyorum ama tarayıcı falan da olsun içinde. siyah beyaz yeterli sanırım, renkli tonerleri çok pahalı oluyormuş. çok pahalı olmayan önerilerinizi bekliyorum.

klavye seti içinse hem oyun oynarken hem yazı falan yazarken kolaylık sağlasın isterim. amma çok şey istiyorum.

danke schön
0
passion rules the game
(19.02.09)
a4tech in ucuza gaming setleri var öneririm. printer a bişey diyemicem.
0
karapage
(19.02.09)
xerox printer fax vs için
www.exa.com.tr
klavye içinse ex 110 logitech kablosuz tavsiyelerimdir.
www.exa.com.tr
0
godless frog
(19.02.09)
lazer demesen canon mp190 önerecektim. fiyat/performans harika.
0
nick blender
(19.02.09)
samsung SCX-4200, kullanıyorum, memnunum.
0
ezeriko
(19.02.09)
hp p1005 lazer printer alınır.

üzerine de canon 90 scanner alınır.

all-in-one setlerden uzak durulur.

klavye seti olarak da microsoft'un paran ne kadarına yetiyorsa o kadar pahalı bir seti alınır.
0
co2s2
(19.02.09)
ben de scx-4200 kullanıyorum ve memnunum:) o zaman ne yazıyorsun, zaten yazılmış diyeceksin. memnun ama pişmanım. şimdiki aklım olsa yazıcyı aldığım dönemde taraycıyıya kağıtları kendiliğinden alan bir model vardı. böyle bombastik bir şey. ne diye 60 lira fazla vereceğim, ihtiyacım mı olacak dedim. elime bir sürü fotokopi kitap geçti. o aleti almış olsaydım, şimdi hepsini pdf'e çevirmiştim.
0
tannhauser
(19.02.09)
(4)

mp3 converter

migelo
başlıktan da anlaşılabileceği gibi wav dosyasını mp3'e çeviren bir program arıyorum.basit,fazla sistem gücü yemeyen bir program olursa sevinirim.ya bir de windows media player'da bu olayı yapamıyor muyuz?bildiğim kadarıyla bir ses cd'sini taktığımızda komple mp3'e çevirebiliyor wmp.Peki bunu tek bir
başlıktan da anlaşılabileceği gibi wav dosyasını mp3'e çeviren bir program arıyorum.basit,fazla sistem gücü yemeyen bir program olursa sevinirim.

ya bir de windows media player'da bu olayı yapamıyor muyuz?bildiğim kadarıyla bir ses cd'sini taktığımızda komple mp3'e çevirebiliyor wmp.Peki bunu tek bir wav dosyası için yapamıyor mu?pluginle oluyor falan diye duydum ama uygun plugini bulamadım.Eğer oluyorsa boşuna program aramayalım.

haydi sağolsun herkes...
0
migelo
(19.02.09)
yok hocam ya.nero yok bende.roxio var.ama o da convert özelliği için upgrade istiyo.o da paralı.tabi mutlaka crackli falan vardır da ben uğraşmak istemiyorum.virus falan neme lazım.en iyisi freewareler.
0
🌸migelo
(19.02.09)
format factory..
0
ezeriko
(19.02.09)
ezeriko programı indirdim.Ama mp3'ün hangi bitrate'te olmasını seçemiyoruz sanırım.denemek için bi wav ı çevirdim.88 kbps lik dosyası yaptı 128 kbps.boyutu da arttı haliyle.halbu ki amacım anlaşılacağı üzere boyutu küçültmek.
0
🌸migelo
(19.02.09)
ayar butonu var tıklarsan 320'ye kadar bitrate seçeneği sunuyor.
0
ezeriko
(19.02.09)
(3)

Fraps ile 5-10 dk video kaydetmek

karapage
fraps ilen video kaydedim dedim ( ayıptır söylemesi registered version kendisi). 6 dk kaydettim bi izliim dedim iki parça halinde kaydetmiş. yani 2 tane 3 dk halinde. nasıl tek parça halinde kaydedilir.
fraps ilen video kaydedim dedim ( ayıptır söylemesi registered version kendisi). 6 dk kaydettim bi izliim dedim iki parça halinde kaydetmiş. yani 2 tane 3 dk halinde. nasıl tek parça halinde kaydedilir.
0
karapage
(19.02.09)
vdubmod ile birlestirebilirsiniz ama formatinin ne oldugu azicik onemli.

forum.divxplanet.com
0
entrapmen
(19.02.09)
macabrex
(19.02.09)
hmm. arkadaşlar dedikleriniz video birleştirmek için . yine de saolun.
fakat ben kendimce bir çözüm buldum. frapstan half size a getirdim görüntü çözünürlüğünü. böylelikle 5 dk lik bir video 1.9 gb filan oldu. full size da 3 dk lik bir video 3.9 gb idi. demek ki fraps max 3.9 gb izin verior. ama half size ile 10 dk hatta fps de düşürülürse daha yüksek dklarda kayıt mümkün.
0
🌸karapage
(19.02.09)
(7)

İki Resimden Bir Resim Yapmak

mea maxima culpa
Merhabalar,Şimdi şöyle bişi sormak istiyorum. Hani screenshot alıyorsunuz, ancak alacağınız görüntünün hepsi bir seferde ekrana sığmıyor. insanlar iki tane ayrı screenshot alıp sonra bunları sağlı sollu yanyana yerleştirip bir adet resim yapıyorlar. bu nasıl yapılıyor? paint veya photoshop tarif ede
Merhabalar,

Şimdi şöyle bişi sormak istiyorum. Hani screenshot alıyorsunuz, ancak alacağınız görüntünün hepsi bir seferde ekrana sığmıyor. insanlar iki tane ayrı screenshot alıp sonra bunları sağlı sollu yanyana yerleştirip bir adet resim yapıyorlar. bu nasıl yapılıyor?

paint veya photoshop tarif edebilir misiniz?

Sevgiler, saygılar. Bol güneşli günler.
0
mea maxima culpa
(19.02.09)
Bahsettiğin şey genelde filmlerde oluyor değil mi? Onun bir programı vardı ama hatırlamıyorum şimdi. Google'dan screenshot alma diye arat bakalım.
0
ataturkiye
(19.02.09)
photoshopta uygun boyutlarda bir sayfa aç. aldığın 2 screenshot.ı da açıp, ilk açtığın bu sayfaya sürükle. "v" ye basıp resimlerin kesişim kümeleri üstüste gelecek şekilde yerleştirip save as yap.
0
exyc
(19.02.09)
Öncelikle PrtScn tuşuyla (veya sadece aktif pencerenin görüntüsünü almaya yarayan Alt + PrtScn tuş kombinasyonuyla) istediğimiz görüntüyü alıyoruz. Photoshop'ta File > New seçeneğini seçtikten OK düğmesine basıyoruz. Ardından bu görüntüyü Ctrl + V tuş kombinasyonuyla yapıştırıyoruz açılan boş sayfaya. Image > Canvas Size seçeneğini seçip çalıştığımız alanı opsiyonel olarak ikinci görüntüyü yapıştıracağımız yere doğru büyütüyoruz bir şekilde. Lakin 2000x2000 piksele büyütsek bile olur şu aşamada. V tuşuna basarak (Basmasak da olur sanki. O seçilidir zaten.) Move Tool'u seçerek yapıştırdığımız katmanı (ki Layer 1 adını taşır bu olsa olsa) istediğimiz yere doğru taşıyoruz. Ardından ikinci ekran görüntüsünü alıyoruz, onu da buraya yapıştırıyor ve istediğimiz yere taşıyoruz. C tuşuna basarak Crop Tool zamazingosunu seçiyoruz. Aldığımız görüntüleri kapsayan bir dikdörtgen seçimi yapıyor ve enter tuşuna basıyoruz. Bende bu aşamada Photoshop sapıtıp 1x1 piksele küçültüyor kırptığım yeri ama kaydedilmeye hazır hale gelmesi gerekiyor normalde bu aşamada. Bu tür bir kırpma sorunuyla karşılaşmamız durumunda da M tuşuna basarak Rectangular Marquee Tool adlı kardeşimizi seçiyoruz, Shift + Ctrl + C tuş kombinasyonuna bastıktan sonra File > New > Ok işlemini tekrarlıyoruz, açılan yeni pencerede Ctrl + V tuşlarına basıyoruz, sonra istediğimiz formatta kaydediyoruz. Üç aşağı beş yukarı böyle bir şey.
0
pryme sinista jinx
(19.02.09)
diğerlerine göre basit kaçabilir bu seçenek ama msn in son versiyon plus ında bi eklenti var bununla ilgili. tam sayfa screenshot alabilmenin yanında, ekranda istediğiniz boyutta bi kareyi de s.h olarak alabiliyosunuz.
0
pelinimsi
(19.02.09)
ne paint ne de photoshop tavsiye ederim bu isler icin, gereksiz.

tabi gerekli olan bir sey var o da firefox kullaniyor olmaniz.

ve sonra benden tum tilkiseverlere gelsin:

screengrab

addons.mozilla.org

bu eklenti ile ekranin tamamini veya sizin belirlediginiz belli bir yerini cok kolay kopyalabilir kaydedebilirsiniz, ne harika degil mi ? adamlar yapmis, teknoloji caniiim. :)

ordek:
img145.imageshack.us
0
lejant
(19.02.09)
Filmler için bu işi otomatik yapan programı buldum.

(bkz: Image Grabber II)
0
ataturkiye
(19.02.09)
iki tane resim var elinde . sonra birini paintle acıyorsun. sonra paint te ust tarafta
"edit-->paste from" bölümünden diğer resimi buluyorsun ve okluyorsun. diğer resmin yanına o da geldi. taşıyarak konumlarını ayarlıyorsun sonra "save as". budur.
0
karapage
(19.02.09)
(8)

Google Aramalarında Nasıl Çıkılıyor

mea maxima culpa
Merhabalar arkadaşlar,Şimdi bir sitemiz var ve yaptığımız işle ilgili belli bazı kelimeler aratıldığında google aramalarında sitemizin çıkmasını istiyoruz. Misal "Ayşe-Fatma" kelimeleri (yani nasıl diyorlar sizin orda, "anahtar kelimeler") yazıldığında bizim sitenin çıkması için ne yapmamız lazım? B
Merhabalar arkadaşlar,

Şimdi bir sitemiz var ve yaptığımız işle ilgili belli bazı kelimeler aratıldığında google aramalarında sitemizin çıkmasını istiyoruz.

Misal "Ayşe-Fatma" kelimeleri (yani nasıl diyorlar sizin orda, "anahtar kelimeler") yazıldığında bizim sitenin çıkması için ne yapmamız lazım? Bir yere kayıt etmek, ayar yapmak mı, yoksa bu ayşe-fatma kelimesinin internet sitemizin index sayfasında ve başka yerlerinde mi olması lazım?

(Google'a para ödeyeceksin, veya başka internet sitelerinden seninkine link verilmesi lazım seçeneklerinin dışında)
0
mea maxima culpa
(19.02.09)
google webmaster tool aracını kullanarak google la sıcak temasa geçmeniz gerekir.. GoogleBot un sitenizi ziyaret ederek ilgili içeriği görmesi için bazı ayarlamalar yapmanız gerekir.. Ayrıca özgün içerik kullanmalısınız yani copy paste baska yerlerden araklama olmamalı.. site haritanızı yine webmaster tool u kullanarak google a tanıtmalısınız.. Ayrıca sitede google ın görmesi gereken önemli kısımlar özellikle statik grafik ya da flash olmamalı.. Zaten arayüz tasarımının da öncelikli olarak seo düşünülerek yapılması gerekir.. şurayı bi inceleyin derim... (bkz: http://www.google.com.tr/webmasters/tour/tour1.html )
0
maxpainn
(19.02.09)
site başlığında, site adresinde (domainde), meta taglarda, site içeriğinde bu kelimelerin geçmesi gerekiyor. üst sıralarda çıkmak için google a para vermek mümkün değil, ancak adwords reklam vereni olursan sponsor bağlantı olarak çıkabilirsin. bi de bu seçeneklerin dışında demişsin ama yine de söylemek istiyorum :) diğer sitelerden üst sırada çıkmak istediğin kelime şeklinde link almanın da etkisi büyük.
0
gsgsgsgsgsgsgsgs
(19.02.09)
bu durumu etkileyen bin türlü olay var. domainin kaç yıldır ve kaç yıllık kayıt olduğu bile etkiliyor. google da seo, search engine optimization diye aratırsan bi çok şey bulabilirsin.
0
emrag
(19.02.09)
sizin yazdıklarınızı tek tek inceleyip araştıracam ama önce bi sorayım "meta tag" derken?

daha kurulma, işe yeni girişme aşamasındayız. başka sitelerden link almak zamanla olacak neylersiniz.
0
🌸mea maxima culpa
(19.02.09)
www.acemiblogcu.com

ama meta taglara güvenme pek.
0
emrag
(19.02.09)
ben pek bişi bilmiyorum bu konuda. sizin yazdıklarınızı okuyarak bir başlangıç yapıcam.

meta taglere güvenmicem. tamamdır :)
0
🌸mea maxima culpa
(19.02.09)
1-2 şey daha ekleyiverem. ilgili kelimelerin sayfadaki yoğunluğu önemli. ilgili kelimelerin sayfadaki yerleri önemli. ilgili kelimelerin kalın, renkli veya font büyüklüğü önemli. <hx></hx> tagları önemli. yerli yabancı çok fazla kaynak bulabilirsin. webmaster forumlarında çok konuşuluyor bu konu. ama kısa zamanda mucize bekleme. ayrıca google da milyonlarca sonucu çıkan kelimelerden umudu kes diyebilirim.
0
emrag
(19.02.09)
teşekkürler.

mucize beklemiyorum ama iş bu. bir şekilde anahtar kelime aramalarında çıkmak lazım, bir başlangıç yapmak lazım.
0
🌸mea maxima culpa
(19.02.09)
(4)

Mouse Alıcam Bir Kaç Yardım Lazım

calimdor
şöyle sıralayayım hemen: -kablosuz mouse alırsam piller falan oldkça ağırlık yapıyor. acaba bu kablosuz mouse'ların direk şarjlı versionu yok mu? yani ağır olmayan daha pratik versionu? - eğer varsa bana böyle bir tür mouse söylerseniz sevinirim, ayrıca programlanabilir birkaç tuşu olması da gerekiy
şöyle sıralayayım hemen:

-kablosuz mouse alırsam piller falan oldkça ağırlık yapıyor. acaba bu kablosuz mouse'ların direk şarjlı versionu yok mu? yani ağır olmayan daha pratik versionu?

- eğer varsa bana böyle bir tür mouse söylerseniz sevinirim, ayrıca programlanabilir birkaç tuşu olması da gerekiyor. (3-4 tane programlanabilir tuş lazım)

- eğer çok hafif kablosuz mouselar yoksa bana programlanabilir 3-4 tuşu olan mouse gerekli yine tavsiye ettiğiniz modelleri yazarsanız sevinirim.


fiyat aralığına da şöyle diyelim. kablolu mouse için 50-60 tl yi geçmemesini istiyorum. (tabi bu illa ki 50-60 tl olacak demek değil. 30-40tl'ye istediğim özelliklerde kaliteli şeyler söylerseniz daha makbule geçer tabi.)

kablosuz için bir fiyat aralığım yok.
0
calimdor
(19.02.09)
a4'un pilsiz, kablosuz fareleri var ama tabi belli bir alanda calisabiliyorsun haliyle.
orn: www.a4tech.com

kullanmistim bir ara bir modelini, hem cok rahat hem de cok hafif.
0
sourlemonade
(19.02.09)
illa kablosuz olsun demiyorsan boşver kablolu al.

pil bitti derdi yok, her halükarda daha hafif.
unutmadan tekrar, pil bitti derdi yok.
pil azaldı sapıttı derdi de yok. hergün aynı mouse.
fiyatları da daha makul.

bilindik bir markadan kablolu bir mouse'u yıllarca kullanabilirsin. benim basit microsoft'um nazar değmesin 3,5 senedir ilk günkü gibi.
kablosuz alırsan pillerle uğraşacaksın, şarjlı alırsan da cep telefonu pilleri gibi bir süre sonra çok daha az dayanmaya başlıyor piller.

bir arkadaşımın kablosuz bir mouse'u vardı şarj edilen. masa üstünde standı vardı, hem alıcısı hem de üstüne oturtunca mouse'u şarj aleti görevini görüyordu. kısa bir süre sonra şarjı çok az gitmeye başlamıştı.
bir de masa üstünde stand durduktan sonra ne anladım ben onun kablosuzluğundan.
0
burfak
(19.02.09)
logitech gamer mouseları var. ben bir ara mx518a kullandım. mükemmele yakındı.
ama dediğiniz fiyatların iki katı neredeyse.
0
Gulyadkin
(19.02.09)
yakın zamanda mouse umu değiştirdim. gigabyte m6800 diye birşey. ileri geri thumb tuşları ile beraber toplam 5 tuşu var (sağ, sol, orta wheel diperleri). tuşların ayarını x-mouse button control diye bir programla yaptım. bir de tek basımda dpi ı değiştiren bir tuş var üstte, onu nasıl farklı programlanır bilemedim. şeklen logitech in mouseman lerini taklit etmişler. sağda solda kauçuk kaplaması var elde rahat dursun diye. kablolu ve çok hafif (aslında ben ağır arıyordum ama, sırf bunun için fazla para vermek istemedim.) hediyesi 30 tl. kesinlikle tavsiye ederim.
0
ndg
(19.02.09)
(2)

bu driverlardan hangileri (acil yardım lütfen)

lancelot du lac
yarın sunumda kullanacağım bilgisayara format atmak zorunda kaldım (toshiba satellite m40x - psm4xe). şimdi toshiba'nın sitesinden driverları indiriyorum ama çok fazla var. hangilerini kurmam gerektiğini bilemedim. sıradan bir kullanıcı (internet + basit ofis uygulamaları) için hangileri kurulmalıdı
yarın sunumda kullanacağım bilgisayara format atmak zorunda kaldım (toshiba satellite m40x - psm4xe). şimdi toshiba'nın sitesinden driverları indiriyorum ama çok fazla var. hangilerini kurmam gerektiğini bilemedim. sıradan bir kullanıcı (internet + basit ofis uygulamaları) için hangileri kurulmalıdır? sitede benimkinin modeli için verilen driverları aşağıya listeledim. yüklediklerimin başında "+" var. başka yüklenmesi gereken var mı? şimdiden çok teşekkürler..

+Accessibility
Acoustic Silencer
Assist
BIOS Update
+Bluetooth Stack
+Cardbus Driver
Chip Set Utility
Controls
+Display Driver
Hardware Setup
Hotkey Utility
+Infrared Driver
+LAN Driver
+Modem Driver
PC diagnostic tool
Password Utility
Power Saver
+SD Memory Format
+Sound Driver
+Touch Pad Driver
+Touch Pad On/Off Utility
Touch Pad Utility
+Virtual Sound
+Wireless Lan Client Manager
Zooming Utility
0
lancelot du lac
(18.02.09)
+Bluetooth Stack
+Cardbus Driver
Chip Set Utility
+Infrared Driver
+LAN Driver
+Modem Driver
+SD Memory Format
+Sound Driver
+Wireless Lan Client Manager

bunlar yeterli olur zannımca :)
0
iterator
(18.02.09)
Hotkey Utility de gerekli eğer sunum yapacaksanız. Fn-Fx (1<x<13, x:tamsayı) kombinasyonuyla genelde dışarı çıkış veriyor notebooklar.
0
alpha05
(19.02.09)
(1)

subtitle workshop v2.51

atesikus
Başlıkta yazılı programı arıyorum ama üretici sitesinin sunucuları sanırım çökmüş. Tüm download siteleri de üretici sitesine link verdiği için bir türlü ulaşamıyorum. Elinde setup dosyası olup bana e-mail yoluyla iletebilecek veya rapidshare, vs. linki verebilecek olan var mı?
Başlıkta yazılı programı arıyorum ama üretici sitesinin sunucuları sanırım çökmüş. Tüm download siteleri de üretici sitesine link verdiği için bir türlü ulaşamıyorum. Elinde setup dosyası olup bana e-mail yoluyla iletebilecek veya rapidshare, vs. linki verebilecek olan var mı?
0
atesikus
(18.02.09)
divxplanet'teki dosya arşiv hasarlı veya tanınmayan arşiv biçimi hatası veriyor.
0
🌸atesikus
(19.02.09)
(3)

vista partitionların ismini değiştirmek

tepedeki psychedelic adam
bu label'ları değil de c'dir d'dir bunları değiştirmek istiyorum da bulamadım bir türlü. ayrıca g: olan bir sabit diskin parçasını e: olan bir dvd-rom'la değiştirmek istiyorum bu açıdan bi sorun our mu? olmaz da hani sorıyım yine de.
bu label'ları değil de c'dir d'dir bunları değiştirmek istiyorum da bulamadım bir türlü. ayrıca g: olan bir sabit diskin parçasını e: olan bir dvd-rom'la değiştirmek istiyorum bu açıdan bi sorun our mu? olmaz da hani sorıyım yine de.
0
tepedeki psychedelic adam
(18.02.09)
c yi degistirince windoz famılyası degistirmıyor degistirse de cokuyor sonra.

d,e,f gibileri de sag tıkla degistirebilmen lazımdı.
0
bryan fury
(18.02.09)
"bilgisayarım'a sağ tık >> yönet >> disk yönetimi" ekranında sağ tıklayarak değiştirebilirsin harfleri.
0
edge_nabby
(18.02.09)
sağ tıklayınca sadece o partitionlara kendi verdiğin isim, label demiş vista herhalde buna, değiştirilebiliyor da o harfleri değiştirmek için edge_nabby'nin dediğini yapmak lazım. zaten orayı görünce de hatırladım hemen. unutmuşum.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(18.02.09)
(2)

Yazdırma İptali

skahvecioglu
Arkadaşlar iş yerimde Epson Lx 300+II yazıcı kullanıyorum. (nokta vuruşlu) Bu yazıcıya belge gönderdiğim zaman ne yaparsam yapıyım, kapatıp saatlerce ve hatta günlerce beklesem bile unutmuyor belgeyi açtığımda illa yazdırıyor. Bunun bi çaresi var mıdır? (Yazıcı sırasından silemiyorum çünkü ben s
Arkadaşlar iş yerimde Epson Lx 300+II yazıcı kullanıyorum. (nokta vuruşlu) Bu yazıcıya belge gönderdiğim zaman ne yaparsam yapıyım, kapatıp saatlerce ve hatta günlerce beklesem bile unutmuyor belgeyi açtığımda illa yazdırıyor. Bunun bi çaresi var mıdır? (Yazıcı sırasından silemiyorum çünkü ben silene kadar yazıcıya aktarılmış oluyor belge...)
0
skahvecioglu
(18.02.09)
yazıcının düğmesine basılı tutunca hafızadan siler genelde. veya iki kere basınca. model hakkında bir bilgim yok emin değilim o yüzden.
0
wingless
(18.02.09)
bir de print spooler service vardır, başlat-> çalıştır-> services.msc yazdıktan sonra tamam diyerek hizmetler penceresi açılır, orada Print Spooler yahut Yazdırma Biriktiricisi bulunur restart edilir. olur öyle.
0
barbaroj
(19.02.09)
(9)

dizüstü bilgisayar rami

tabudeviren
dizüstü bilgisayarımın özellikleri resimlerdeki gibi.1) buna ram almam gerekiyor. almam gereken ram 200 - 266 - 333 den hangisi? 2) bilgisayarın rami diyelim ki "333mhz" bu durumda ikinci slota (iki slot var) takılacak ram 333mhz olmak zorunda mı? yoksa 667 vb.. olabilir mi? ikisi farklı olduğunda ç
dizüstü bilgisayarımın özellikleri resimlerdeki gibi.

1) buna ram almam gerekiyor. almam gereken ram 200 - 266 - 333 den hangisi?
2) bilgisayarın rami diyelim ki "333mhz" bu durumda ikinci slota (iki slot var) takılacak ram 333mhz olmak zorunda mı? yoksa 667 vb.. olabilir mi? ikisi farklı olduğunda çalışır mı?
3) ekran kartı paylaşımlı olan bu cihaz, ram takıldığında öncekine göre daha iyi bir görüntü verebilir mi? (not: şu an için biostan girilecek ekran belleği maks. 256mb yapılabiliyor, ram takınca daha yüksek değer yapılabilir mi?)
4) ekran kartı takılabilir mi?

not: rami görüntü için almıyorum.
0
tabudeviren
(18.02.09)
resimdeki görüntüde bir karışıklık olmalı. çünkü pc2-5300 667 mhz e denk gelir, 333 değil. yani 667 mhz alsan olur.
0
el magico
(18.02.09)
Verdiğin bilgiler işlemcinin standartları hakkında. Bize anakart hakkında bilgi vermelisin. Mesela markası modeli gibi.

1- Anakartın frekansını bilmiyoruz ama önceki ram'in frekansıyla aynı frekansa sahip bir ram alman iyi olur.
2- İkisi farklı olduğunda çalışır ama performans düşüklüğü yaşarsın
3- Max değer değişmez.
4- Ekran kartı slotu varsa takılabilir.
0
ataturkiye
(18.02.09)
🌸tabudeviren
(18.02.09)
@el magico

görüntüler programın (bkz: cpu z ) ekran görüntüsüdür, herhangi bir oynama yok.
0
🌸tabudeviren
(18.02.09)
işlemcin 533 Mhz ile çalışıyor. yani 667 bir ram sorun çıkarmaz. arkadaşın aynı işlemcili bilgisayarına 2gb 800Mhz ram taktık çalışıyor.
0
ency
(18.02.09)
diğer sorularının cevabı da şöle:

ram takınca ekran kartına pek faydası olmayacaktır. ama bir performans artışı tabiki olacaktır. ekran kartının biostan bir ayarı olduğuna zannetmem. hiç görmedim şimdiye kadar.
ve son olarak harici asus marka bir ekran kartı görmüştüm prototip ama piyasada sanırım yok. ekran kartı dizüstüler için şu an imkansız. zaten usb ve express card yuvalarının hızı ekran kartı takmak için yetersiz diye biliyorum.
0
ency
(18.02.09)
@ency

peki bu 667 ram şu an takılı olanla sorunsuz çalışır mı?
0
🌸tabudeviren
(18.02.09)
calısır calısır ama 533 mhz de calısır. geriye donuk uyumludur bunlar.
0
bryan fury
(18.02.09)
4. yanıtıma düzeltme yapayım, dizüstü olduğunu okumamışım. Ekran kartı takılamaz harici olarak.
0
ataturkiye
(19.02.09)
(4)

Düşecek Domain ile ilgili

dengesiz pamuk
bir suredir bi domain du$sun diye bekliyorum. whois bilgisi a$agidaki gibi;Creation date: 13 Feb 2008 13:03:00Expiration date: 10 Feb 2009 11:39:00Status: Lockedgoruldugu gibi domainin suresi 1 hafta kadar evvel bitti. $imdi eski sahibinin geri donupte alabilmesi icin bekleniyor sanirim. domainin st
bir suredir bi domain du$sun diye bekliyorum. whois bilgisi a$agidaki gibi;

Creation date: 13 Feb 2008 13:03:00
Expiration date: 10 Feb 2009 11:39:00
Status: Locked

goruldugu gibi domainin suresi 1 hafta kadar evvel bitti. $imdi eski sahibinin geri donupte alabilmesi icin bekleniyor sanirim. domainin statusunde "Locked" ibaresi bulunmakta. bu status ne kadar suruyor? ayrica locked'dan sonra domain ba$ka bi statuse mi du$ecek? kisacasi ben ne zaman alabilecegim bunu?
0
dengesiz pamuk
(18.02.09)
kalyoncu.wordpress.com

bana kalırsa registrar'ın elinde olan bir durum. güzel bir domainse hiç düşmeyebilir de.. :) (snapnames'de domain kovalayan bi arkadaşımdan aldığım bi bilgi..)

whois almak için whois.sc gibi yerleri kullanıyorsan o sitelerin de çakallık yapıp domaini senden önce almaları gibi bi durum söz konusu.

alakalı olarak (bkz: backorder)
0
thalamus
(18.02.09)
locked'dan sonra sirasiyla Hold, Redemptionperiod, Pendingrestore, Pendingdelete statusleri gorunuyor. dokumanda lock ve hold statusleri icin bir sure verilmemis ama geri kalan 3 statusun maksimum bekleme suresi toplam 12 gun yapiyor. yine 1 ayi bulur sanirim. te$ekkurler mrtksn.
0
🌸dengesiz pamuk
(18.02.09)
yabancı forumlarda ortalama 60 gün denmiş.. :((((

bi de snapnames gibi çakal siteler var işte bazı düşen domainleri registrar'dan alıp açık arttırma ile satıyor..

bütün bunların ışığında: bol şans!
0
thalamus
(18.02.09)
süre bittikten sonra silinme süresi 40 gün olmalı. tabi çakal sitelere kaptırmamak da lazım.
0
sanal uyku
(18.02.09)
(1)

Bir Programın Açılmasını Engelleyen Başka Program (Programcı arkadaşlar lazım :))

kamera motor
arkadaşlar şöyle kabataslak bir şekilde anltmak istiyorum. ve baştan yazayım, bu istediğim şey oynadığım serverda yasak eğer ki böyle bir şeyle uğraşmak istemezseniz siz bilirsiniz tabii :)Bahsettiğim oyun ultima online. oynadığım serverın clienti açıkken easyuo programını açmaya çalışınca oyun otom
arkadaşlar şöyle kabataslak bir şekilde anltmak istiyorum. ve baştan yazayım, bu istediğim şey oynadığım serverda yasak eğer ki böyle bir şeyle uğraşmak istemezseniz siz bilirsiniz tabii :)

Bahsettiğim oyun ultima online. oynadığım serverın clienti açıkken easyuo programını açmaya çalışınca oyun otomatik olarak kapanıyor. sizce böyle bir şeyi nasıl engellemiş olabilirler? bunu düzeltmek için neler yapabilirim veya ben size exe'sini göndersem siz çözebilir misiniz bu olayı acaba?
0
kamera motor
(18.02.09)
Linkteki UO proxy'yi kullanmayı dene, sanırım işini görebilir.
max.kellermann.name
0
carcass
(18.03.09)
(2)

podcast indirme

marikaki
merhaba ekşi duyuru sakinleri, podcast indirmeyle ilgili bir sorum var. şimdi bir radyo kanalı, bir programını media player'dan dinlenecek şekilde internete koyuyor, ancak bunu herhangi bir dosya formatında tek parça ya da birkaç parça halinde indirmek (farklı kaydet vb. yollarla) pek mümkün görün
merhaba ekşi duyuru sakinleri,

podcast indirmeyle ilgili bir sorum var. şimdi bir radyo kanalı, bir programını media player'dan dinlenecek şekilde internete koyuyor, ancak bunu herhangi bir dosya formatında tek parça ya da birkaç parça halinde indirmek (farklı kaydet vb. yollarla) pek mümkün görünmüyor, ya da ben beceremedim. anladığım kadarıyla podcast arka arkaya birkaç dosyadan oluşuyor, bunu indirmenin bir yolu var mı?

link şu: easyradio.gr

şimdiden çok teşekkür ederim
0
marikaki
(18.02.09)
onlar podcast değil, podcast olsa bir rss şeysi olurdu adresi girince sıralı güzel güzel indirmeye imkan verirdi, neyse, derdinizin ilacı şurda (git: 47767)
0
ezeriko
(18.02.09)
@ ezeriko
doğru,haklısınız, rss feed'i yokmuş sonradan fark ettim. eskiden absolute mp3 recorder diye bir programla hallediyordum bu durumu, ancak o da vista'da çalışmıyor. solea'yı deniyorum şimdi, bakalım nasıl olacak? çok teşekkür ederim ilginize.
0
🌸marikaki
(18.02.09)
(7)

msn de kişi engelleme

latoneus
bir kişiyi engelleyeyim ama o bunu hiçbir şekilde farkedemesin..nasıl yapabilirim böyle birşeyi?
bir kişiyi engelleyeyim ama o bunu hiçbir şekilde farkedemesin..nasıl yapabilirim böyle birşeyi?
0
latoneus
(18.02.09)
sag click -> engelle
0
bryan fury
(18.02.09)
uğraşırsa her halükarda bulması mümkün.
0
abtash
(18.02.09)
kimin engellediğini göremiyorsunuz yamulmuyorsam. ama silinenler belli oluyor.
yanlış mıyım?
0
soul cancer
(18.02.09)
@latoneus, bryan'ın cevabı eksik değil. nasıl yapabileceğini söylüyor işte.
0
deckard
(18.02.09)
engelleme de görülebiliyor. ben de yakın zamana kadar sadece silenler görülebiliyor diye biliyordum ama kişinin profilinden sizi engelleyip engellemediğini anlayabiliyorsunuz. hatta msn'in resmi forumlarında rastlamıştım.
0
lancelot du lac
(18.02.09)
messenger plus kullanıyorsa kişi engellendiği de silindiğini de görebiliyor. hemen olmuyor ama bir süre içinde anlaşılıyor (4-5 saat içinde). yani plus kullanıyorsa şansınız yok ama diğer türlü rahat olabilirsiniz.

ayrıca msn discovery'si varsa online olduğu zaman engellerseniz anında haberdar olabilir bu yüzden offline iken engelleyin engelleyecekseniz.
0
orion ares
(18.02.09)
engelleme şöyle belli oluyor, kişiye sağ tıklayıp görünüm-profil e tıklıyorsunuz, daha sonra açılan sayfada yazı yazmak için bir alan varsa sizi engellememiş ama yoksa engellemiş demek oluyor. yani yöntemi var.
0
trista
(18.02.09)
(4)

Uzaktan bağlantı

goksuyu
Şirketten evdeki bilgisayarı kontrol etmenin en güzel yollarını aramaktayım. Evde adsl ile internet bağlantımız var. Şirkette genelde Ubuntu kullanmaktayım.Şimdiden teşekkürler...
Şirketten evdeki bilgisayarı kontrol etmenin en güzel yollarını aramaktayım.
Evde adsl ile internet bağlantımız var.
Şirkette genelde Ubuntu kullanmaktayım.

Şimdiden teşekkürler...
0
goksuyu
(18.02.09)
(bkz: logmein)
0
dinomazu
(18.02.09)
(bkz: teamviewer)
0
ataturkiye
(18.02.09)
(bkz: vnc)
0
trimpot
(18.02.09)
farklı iki platform kullandığın için teamviewer yerine, logmein seçersen daha iyi olur.
0
abtash
(18.02.09)
(1)

JavaScript ile TextArea'ya Sol Köşe Rakamları Eklemek

cannurbey
Arkadaşlar şu adreste ki uygulamayı görüyorsunuz, http://alexgorbatchev.com/wiki/SyntaxHighlighter:Demo burada Satır No'larını kodların yanına vermiş. Ben bunu textarea içinde kullanmak istiyorum nasıl yapacağıma dair, bi örnek, öneri veya tavsiye var mı? Şimdiden çok teşekkür ederim.
Arkadaşlar şu adreste ki uygulamayı görüyorsunuz, alexgorbatchev.com:Demo burada Satır No'larını kodların yanına vermiş. Ben bunu textarea içinde kullanmak istiyorum nasıl yapacağıma dair, bi örnek, öneri veya tavsiye var mı? Şimdiden çok teşekkür ederim.
0
cannurbey
(18.02.09)
şurada 1-2 örnek yazmışlar.

www.dhtmlgoodies.com
0
emrag
(18.02.09)
(2)

Firefox Sorunu 2

deliktas
En son bi temizleme işlemi yaptım bunda. Ondan beridir "beni hatırla" sistemi çalışmıyor. Aradım taradım bulamadım. Çaresi nedir?
En son bi temizleme işlemi yaptım bunda. Ondan beridir "beni hatırla" sistemi çalışmıyor. Aradım taradım bulamadım. Çaresi nedir?
0
deliktas
(18.02.09)
evet efendim, seçili.
0
🌸deliktas
(18.02.09)
"Araçlar" menüsünden "özel verileri temizle" yaparken "kayıtlı parolalar" seçeneğini işaretlediyseniz, kaydettiğiniz parolalar silinmiştir. Firefox, sitelere şifrelerini girerken tekrar önerir "kaydedeyim mi abi?" diye.
0
edge_nabby
(18.02.09)
(3)

miniDV mi HD kamera mi

jay kay
annemden gelen bir soru:"video goruntu kalitesi olarak hangisini tavsiye edersiniz? Sony HDR-HC9  veya Sony HDR-SR12 dusunuyorum. baska tavsiyeler de olabilir"
annemden gelen bir soru:

"video goruntu kalitesi olarak hangisini tavsiye edersiniz? Sony HDR-HC9  veya Sony HDR-SR12 dusunuyorum. baska tavsiyeler de olabilir"
0
jay kay
(18.02.09)
hd kamera hih deifiniton görüntüler çeker.. minin dv ise kayıt medyasıdır. kasettir.
yani mini dv kamera kasede kayıt yapar. hd kayıt yapan mini dv kameralar da vardır.

hd kamerayı eğer hd görüntü izleme olanağınız varsa tercih etmenizi öneririm. harddiskli kameralar pratiktir. ben şahsen hdd (harddiskli) kamera öneririm. standart definiton ya da high definition olması size kalmış. nasıl izleyeceğinize yani...

mini dv veya başka herhangi bir kasetli kamera almanız pratik kullanım olanağı vermeyeceği için de harddiskli öneriyorum önceden dediğim gibi.

kısa film falan çekecekse anneniz o ayrı...
0
vital
(18.02.09)
evinizde lcd ya da plazma tv var ve kamerayı buna bağlayacaksanız hd kamera almanızı tavsiye ederim..zira geçen haftasonu lcd ye mini dv takıp izledikte görüntü pek iç açıcı değildi haliyle..
0
copy paste
(18.02.09)
canon hv40
0
nihilanth
(18.02.09)
(5)

Opera

ccompiler
opera ile sozluge login olma sıkıntısı ceken sadece ben miyim?
opera ile sozluge login olma sıkıntısı ceken sadece ben miyim?
0
ccompiler
(17.02.09)
bende bir sorun yok, nasıl bir sorun seninkisi?
0
nesenbilneben
(17.02.09)
hosgeldin ccompiler yazısını goruyorum ama. hoop girmemis gibi oluyorum .don bebegim de calısmıyor. yahu
0
🌸ccompiler
(18.02.09)
arada firefox ile de oluyor. cache ve cookie'leri temizleyip tekrar dene.
0
sourlemonade
(18.02.09)
bana opera minide oluyor bazen o dediğin ama opera mini yapı itibariyle dengesiz bir program olduğundan normal karşılıyorum
0
teritori
(18.02.09)
upgrade ettim calisti.
explorer da javascript hatası vermisti.
belki onunla alakası vardır.
0
🌸ccompiler
(18.02.09)
(1)

sony sound forge

zubundy
sony sound forge türkçe yamasını arıyorum, nereye bakayım
sony sound forge türkçe yamasını arıyorum, nereye bakayım
0
zubundy
(17.02.09)
trimpot
(18.02.09)
(2)

vehicle routing problem with time windows / araç rotalama problemi

jagielski
merhabalar,durumum vahim, time windows kısıtlı araç rotalama yapmam gerekiyor. GAMS kullanıyorum var mıdır bir algorithm?
merhabalar,durumum vahim, time windows kısıtlı araç rotalama yapmam gerekiyor. GAMS kullanıyorum var mıdır bir algorithm?
0
jagielski
(17.02.09)
model mi ariyorsun yoksa boyutlar nedeniyle model patladigi icin heuristic filan mi? nasil bir "algoritma"dan bahsettigini anlamadim...
0
layouter
(18.02.09)
heuristic var aslında elimde ama onu anlamam çok zor ve de GAMS'e eklemem lazım.
0
🌸jagielski
(18.02.09)
(3)

ses kalitesi, 6 channel olaylariyla ilgili

samfisher
merhaba marsli yoldaslar, size söyle bir sorum olacak:bu ses kalitesi olaylari tam olarak nasil isliyor? mesela elimde bir dvd var ve AUDIO AC3 6ch, DTS 5ch ve LPCM 2ch var. bu dvdyi ipod icin mp4e cevirecem, ama tek bir ses seçmem gerekiyor. 6ch dogal olarak en iyisi (dimi?). 6ch sesi seçersem ipod
merhaba marsli yoldaslar, size söyle bir sorum olacak:
bu ses kalitesi olaylari tam olarak nasil isliyor? mesela elimde bir dvd var ve AUDIO AC3 6ch, DTS 5ch ve LPCM 2ch var. bu dvdyi ipod icin mp4e cevirecem, ama tek bir ses seçmem gerekiyor. 6ch dogal olarak en iyisi (dimi?). 6ch sesi seçersem ipod'da ses kalitesi acisindan bir artisi olur mu? sonuçta iki kulaklik var, kulakliklarin ses verme kapasitesi 2ch audio ile sinirli, degil mi? 6ch ve 5ch secenekleri 5+1 ses sistemlerinde ise yariyor sanirim, ama emin olmam gerek, kulaklikta da bir hayrini görür müyüz? hangisini seçeyim??

(bu arada bahsettigim dvd bir müzik dvdsi, ses önemli yani, olabildigince iyi olmali)
0
samfisher
(17.02.09)
vallahi ipod'un sesi nasıl decode ettiğini bilmiyorum. yani 6 channel ac3 decode edemiyorsa fark etmez zaten. onu bilenler söylesinler.

tecrübeyle bildiğim iyi bir sistemde dts'İn en iyi kaliteyi verdiği. bu yüzden bence dts olmalı.

son olarak ipod'un dts veya ac3'ü decode etmesinden daha önemli bir hadise var. kulandığın kulaklık decode edilmiş bu sesleri sana ulaştırabilir mi? bununla ilgili de çok bilgim yok ama geçenlerde çıkan psykowave isimli bir kulaklık 5.1 ses verebiliyordu. aha da linki: www.psykoaudio.com bundan bir tane de edinmen gerekir sanırım.

işin özü, 2ch işini görür gibime geliyor.
0
tannhauser
(17.02.09)
kulaklik bildigin ipodun icinden cikan kulaklik (olacak), sanmiyorum oyle bir ozelligi olacagini...
0
🌸samfisher
(17.02.09)
bugün müzik dinlerken hatırladım. virtual olarak 5.1 ses veren kulak içi kulaklıklar tanıtılmıştı bir ara. ama şimdi marka, link ver desen veremem. yalnız tabi bir başka olay da audiophil bir insansan bu virtual hadiseler seni tatmin etmez, audiophil değilsen de ne işin var 6ch, dts, ac3 filan 2ch neyine yetmiyor:p
0
tannhauser
(19.02.09)
(9)

Resim boyutu küçültme

torque
Arkadaşlar, bir siteye vesikalık fotografımı yüklemem gerekiyor ancak resim 85 KB, sitenin istediği 30 KB. Ben nasıl bu fotografın boyutunu küçültebilirim?
Arkadaşlar, bir siteye vesikalık fotografımı yüklemem gerekiyor ancak resim 85 KB, sitenin istediği 30 KB. Ben nasıl bu fotografın boyutunu küçültebilirim?
0
torque
(17.02.09)
Resim formatını değiştirmeyi deneyebilirsiniz. Olmazsa resmin boyutlarını(en-boy) küçültün. İki işlem için de Paint kullanabilirsiniz.
0
cashkorkmaz
(17.02.09)
yapacakbirseyyok
(17.02.09)
microsfot office yüklü mü?
(minimum office 2003)
eğer varsa onun içindeki resim editörünü biraz karıştır.
microsoft office picture manager.
istediğin boyuta indirebilirsin.
0
tannhauser
(17.02.09)
resmi paint'le ac orda boyutu 30% a düsür. ctrl + k ile aciliyo sanirim o menü. ilk iki kutucuga 30% yazip entere basinca ufalir (umarim) :p

teritori uyardi: türkce windows'da ctrl + w ile aciliyomus o menü. special thanks :)
0
mamu
(17.02.09)
vso image resizer
üstüne tanımam.
0
bira sisesi kapagi
(18.02.09)
şimdi alışkanlıktan photoshop diyeceğim ama sırf bu iş için kullandı diye asarlar adamı. iyi ve kolay küçültür. kaydeterken kaliteyi soruyor oradan kademe düşürerek veya normalde image size'den düşürebilirsin.
0
abtash
(18.02.09)
www.shrinkpictures.com

ek$ibition'a resim yollamadan önce mutlaka uğrarım :)
0
hikaye mesture
(18.02.09)
ben photo gadget kullanıyorum.
resme sağ tuşla tıklandığında çıkan menüde beliriyor ve resize, rotate gibi birçok basit işlemi kolayca yapıyorum hohoyt !
0
jeanluc
(18.02.09)
En zahmetsiz ve pratik yolu Windows Paiint.. Baslat > Tum Programlar > Donatılar > Paint

resmi surukle birak yöntemi ile paint penceresinin icerisine birakin daha sonra ctrl + W birlikte basın.. Acılan pencerede % hesabı ile çözünürlüğünü kücültün..Çözünürlük yüzdesi ile boyut yüzdesi aynı oranda degismeyecektir.. orneğin çözünürlüğü %10 düşürürseniz boyut %10 dan daha fazla azalacaktır.
0
efesu
(18.02.09)
(10)

Airties kablosuz modem sorunu

mtrsykl
Şu ttnetin verdiği 4 portlu kablosuz modemlerden var, modemi kapatıp açınca yarımsaat bağlanmıyor internet, bazen de çabuk bağlanıyor. sorun nerede olabilir acaba? notebook la kablosuz diğer masaüstü pc ile de kablolu bağlıyım modeme.
Şu ttnetin verdiği 4 portlu kablosuz modemlerden var, modemi kapatıp açınca yarımsaat bağlanmıyor internet, bazen de çabuk bağlanıyor. sorun nerede olabilir acaba? notebook la kablosuz diğer masaüstü pc ile de kablolu bağlıyım modeme.
0
mtrsykl
(17.02.09)
modem mi hat almakta gecikiyor yoksa bilgisayarlar mı modemden hat almakta gecikiyorlar.
kısaca adsl ışığı yanıyor mu:)
0
tannhauser
(17.02.09)
dsl ışığı yanmıyor, yani internet bağlantısı yarım saat falan sonra ancak geliyor.
0
🌸mtrsykl
(17.02.09)
firmware'i güncelle diyeceğim ama pek de umutlu değilim.
airties'ın kimi modellerinde bu sıkıntı oluyor.
ha direkt suçu modeme atmak kolay yol, bağlantı kablolarında filan da sıkıntı olabiliyor.
ilk etapta, firmware'i güncellemeye çalış. airties sitesinden modeminin firmware versiyonunu kontrol ettikten sonra tarayıcı adres satırına 192.168.2.1 yazıp menüleri karıştırıp kendi firmware versiyonunla karşılaştır. eskiyse yenilersin. sorunun devam etmesi halinde bir arkadaşının modemiyle deneyerek adsl hattını deneyebilirsin.
0
tannhauser
(17.02.09)
kendi firmware'inizi durum ekranından kontrol edebiliyorsunuz. en altta.
yeni bir firmware yayınlanıp yayınlanmadığını da www.airties.com linkinde modeminizin no'sunu ve alttaki firmware/driver butonunu kullanarak kontrol edebilirsiniz.
0
tannhauser
(17.02.09)
benim modemin aldığı ip bu 192.168.1.1 biraz garip değil mi, bir tek benim modemde gördüm bu ip yi.
0
🌸mtrsykl
(17.02.09)
bu sorun genelde santral tarafındaki splitter ile ilgilidir. Santraldeki splitterinizin değişmesini talep edin.
0
ned flanders
(17.02.09)
airties modemlerin admin paneline ulaşmak için default ip'dir bu. bir gariplik yok.
0
tannhauser
(17.02.09)
aynı sorun bendeki airties access pointte de mevcut. birkaç kez kapatıp açınca çalışmaya başlıyor
0
makineci
(17.02.09)
bence sen 4440375 i ara ve derdini onlara anlat.
kesin çözümünü buluyorlar.
en ufak sorun oldumu arıyom ben saolsunlar bir çırpıda çözüveriyorlar.
0
readmymind
(18.02.09)
ben aynı sorunu yalnızca ag baglantımı kaldırıp tekrar kurdugumda gıderebılıyorum. yanı modeme kablolu baglanabılırken aynı zamanda. tekrar kurdugumda yenı bır sıfre ıstıyor, vs. halloluyor.
0
lacivert
(18.02.09)
(3)

site engelleme

flame of feanor
çeşitli eklentilerle(fox filter) yapılabiliyor ama öyle bir şey olsun ki mesela www.facebook.com'u engelleyeyim, girmeye çalıştığımda bana parola sorsun ben gireyim pat açılsın. başkalarının girmesini engelleyeyim diye kendim de mahrum olmayayım. var mıdır böyle ya da benzer bir şey?
çeşitli eklentilerle(fox filter) yapılabiliyor ama öyle bir şey olsun ki mesela www.facebook.com'u engelleyeyim, girmeye çalıştığımda bana parola sorsun ben gireyim pat açılsın. başkalarının girmesini engelleyeyim diye kendim de mahrum olmayayım. var mıdır böyle ya da benzer bir şey?
0
flame of feanor
(17.02.09)
host dosyasından halledebilirsin ama o zamanda sende giremezsin.
yinede girmek isteyince host dosyandan düzeltir girersin
0
readmymind
(18.02.09)
tam sana göre şifreyi girmeden açmıyor ilgili siteyi.

internet explorer'ı aç
/araçlar
/internet seçenekleri
/içerik
/onaylanan siteler.
buraya girilmesine izin vereceğin siteleri yaz. uygula kaydet.
sonra içerik sekmesinden kendine bir parola koy, ie'yi kapa-aç. bundan sonra belirlediğin sitelere erişilebilecek ancak başka sitelere girmek istendiğinde parola istenecek.
not: diyelim ki girdiği sitede gezinti olacaksa sub domainlerde, site eklerken şöyle ekle.
*www.sakarya.edu.tr

bu şekilde
www.obis.sakarya.edu.tr'ye de erişebilir.


erişim engelleme diye duyuruda aratırsan var bişiler daha önce de sorulmuştu. zaten daha önce yazdığımdan copy paste yaptım.
0
abtash
(18.02.09)
Tam istediğiniz şey var, ben de kullanıyorum iş yerindeki bilgisayarlar için. Ama ben tüm siteleri blokladım sadece istediklerime erişim verdim. Bloklu bir siteye girilmek istediğinde şifre soruyor. Ya da isterseniz belirli siteleri bloklarsınız size kalmış. Freeware üstelik, sadece ücretsiz register olmanız lazım bi dandik de olsa bir mail adresi ile: www.k9webprotection.com
0
crown
(18.02.09)
(3)

müzikleri enstrümanlara göre ayırmak

abtash
şöyle bir program arıyorum. ben müzik dosyasını vereceğim, o bana bas gitar, insan sesi falan hepsini perde perde kaldırma, değişiklik yapma imkanı verecek. çok profosyonel olmasına gerek yok. sadece bana istediğim enstrüman veya insan seslerini kaldırma imkanı verse de olur. öyle düşünüyürum ki, no
şöyle bir program arıyorum. ben müzik dosyasını vereceğim, o bana bas gitar, insan sesi falan hepsini perde perde kaldırma, değişiklik yapma imkanı verecek. çok profosyonel olmasına gerek yok. sadece bana istediğim enstrüman veya insan seslerini kaldırma imkanı verse de olur. öyle düşünüyürum ki, normal şartlarda bu işlemler mp3'lere olmayabilir sıkıştırılmış olduğu için. o işi de görebilecek bir çözümünüz varsa süper olur.
nasıl arayacağımı bilemedim google'da anahtar kelimeleri bulamadım.
0
abtash
(17.02.09)
midileriyle yetirim diyorsan guitar pro tarzı bir program kullanabilirsin.
0
burfak
(17.02.09)
Halihazırda öyle bir teknoloji bildiğim kadarıyla bulunmamakta. Celemony Melodyne, Direct Note Access diye bir muhabet ile istediğine yakın birşeyi yapabileceğini anlatan birkaç video çıkardı ama program daha piyasaya çıkmadı.
0
skatheist
(17.02.09)
mp3 veya wave farketmez, bir kaydın içerisindeki kanalları ayrı ayrı müdahale etme imkanı sadece eq ile olabilir.eğer istemediğiniz bir davul kicki varsa davul kickinin olduğunu frekansı bulup yokediniz sorun baya çözülecektir. bu minvalde şarkıdaki solistin ortalama frekanslarını da indirip az çok hallolabilir, ama arkada gerek efekt dönüşlerinde, gerekse diğer enstrumanların titreştiği noktalarda kalacağı gibi şarkı tümüne bakıldığında da eski vokalin %50küsürü de en iyi ihtimalle kalacaktır; veya olması gereken enstrumanlar, kanallar gidecektir...
bunu karaoke yapma amaçlı yaptığını iddia eden bir takım programlar dediğim gibi iddia ediyorlar, ama şunca yıllık müzisyenim, görmedim duymadım...
0
jeanluc
(18.02.09)
(2)

Ms. Office Outlook 2007'de code görebilmek

gereksiz insan
Bu outlook 2007 nanesi halihazırda mailleri html formatında atıyor ancak bana kodları görme imkanı vermiyor. Eskiden vardı bu heralde özelliği kaldırmadılar. şöyle dreamweaver'daki gibi code/design ayrı ayrı göstermek için nerelere tıklamam gerek? Hani bir iki kod görsek üzerinde değiştiri değiştiri
Bu outlook 2007 nanesi halihazırda mailleri html formatında atıyor ancak bana kodları görme imkanı vermiyor. Eskiden vardı bu heralde özelliği kaldırmadılar. şöyle dreamweaver'daki gibi code/design ayrı ayrı göstermek için nerelere tıklamam gerek? Hani bir iki kod görsek üzerinde değiştiri değiştiriversek. olmuyo outlook'un kendi saçma aparatlarıyla.
0
gereksiz insan
(17.02.09)
Kodunu görmek istediginiz mailin mesaj kisminin üstünde sag mouse -kaynagi görüntüle-
0
trimpot
(17.02.09)
cık olmuyor, yani oluyor da olmuyor.Çünkü benim istediğim kodu görmek değil sadece onu değiştirmek falan filan. ve tabii sonra da göndermek. kısaca bi sayfa dolusu html tasarımı nasıl mail olarak atarım. C/p yaptığımda kod olarak kalmamalı tabi :)
0
🌸gereksiz insan
(17.02.09)
(2)

Excel'de bazı ortalama hesapları..

siriquastrum
29-01-2007 1.4252030-01-2007 1.4201031-01-2007 1.4221001-02-2007 1.4135002-02-2007 1.40010İstenen şey şu : Sayılar arasındaki standart sapma , büyüme oranı ve günlük getiri gibi sa
29-01-2007 1.42520
30-01-2007 1.42010
31-01-2007 1.42210
01-02-2007 1.41350
02-02-2007 1.40010

İstenen şey şu : Sayılar arasındaki standart sapma , büyüme oranı ve günlük getiri gibi sayısal değerler excelde şak diye hesaplanabiliyormuş.Pek muhterem hocamız böle söledi.İki saattir karıştırıyorum ancak hesaplamayı beceremedim.Becerebilen varsa kısaca anlatı versin.Şimdiden teşekkürler.
0
siriquastrum
(17.02.09)
standart sapma: =STDEV(B2:B6)
büyüme: growth

şu işinizi görebilir;
web.sakarya.edu.tr(Tr-EN).xls
0
surprise
(17.02.09)
tools/ data analysis/ anova

yoksa menüde eklentilerden toolpak ı falan ekle
0
thefin
(17.02.09)
(1)

install ederken admin hakları gerektirmeyen download manager

andy kaufman 2
user account ile girdiğim xp'ye download manager yükleyip hızlı bir şekilde download yapmak istiyorum.user account üzerinden yükleyip download yapabileceğim bir download hızlandırıcısı var mıdır piyasada?ha bu arada, rapidshare account var, o yüzden lazım. 3mb ile download etmek varken tek parça hal
user account ile girdiğim xp'ye download manager yükleyip hızlı bir şekilde download yapmak istiyorum.

user account üzerinden yükleyip download yapabileceğim bir download hızlandırıcısı var mıdır piyasada?

ha bu arada, rapidshare account var, o yüzden lazım. 3mb ile download etmek varken tek parça halinde 250kb'ta kalmak istemiyorum.
0
andy kaufman 2
(17.02.09)
portable işini görür sanırım.

idm linki var aşağıda, eğer başka program kullanıyorsan onun portable versiyonunu aratabilirsin, bulacağından eminim.

www.bilgipasaji.com
0
abtash
(17.02.09)
(7)

Excel ile ilgili yardım istegi

liberal
Öncelikle dah aönceki yardımlarınız için teşekkürler. adresinde bir dosya var.Benim istedigim ise şimdi bu dosyada yer alan Şirket adı ve Şirket adresi yazan yerlerin yanında bir kutucuk çıksın ve benim daha önce kaydetmiş oldugum a a.ş. ya da b a.ş. ya da c a.ş. şirket isimleri çıksın. aynı şekilde
Öncelikle dah aönceki yardımlarınız için teşekkürler.

adresinde bir dosya var.

Benim istedigim ise şimdi bu dosyada yer alan Şirket adı ve Şirket adresi yazan yerlerin yanında bir kutucuk çıksın ve benim daha önce kaydetmiş oldugum a a.ş. ya da b a.ş. ya da c a.ş. şirket isimleri çıksın. aynı şekilde adres kısmında da olmasını istiyorum.

Bir diğer istegim ise aşağıda seçenekler yerine tıklayınca diyelimki 5 tane sigorta türü var ben o türlerden sadece birisini istiyorum.Yani ben bu seçeneklerden Bina sigortasına seçince aşağıdaki listede 740 10 1 alacak 740 10 1 oluncada aşağıdaki 180 hesaplar 180 10 1 diye gidecek. Araba sigortasını seçersem seçeneklerden 740 10 2 gelecek ve alt kısımlarda 180 10 2 diye gidecek.Böyle bir düzenleme yapabilecek var mı ? Ya da ben bunlarla ugraşmak istesem hangi özellik ile kafa yormalıyım.

kibritsuyu'n dan umutluyum..
0
liberal
(17.02.09)
1. drop-down list ile olabilir: data/data validation/ (allow-list). source a şirket isimlerini yazdığın hücreleri vermelisin.
2. anca macro ile olur gibime geliyor.
0
surprise
(17.02.09)
@surprise teşekkürler ama pek anlamıyorum. yardımın için teşekkürler.
@mahallenin delisi süpersin, çok güzel olmuş, fakat şimdi bir soru daha soracagım.Şimdi burada o gizlenmiş bölümlerden çekiyorya şirketleri sen a b c d diye 4 şirket yazmışsın.Ben 5. şirketi nasıl açarım oraya ? Şimdilik bunu soruyorum.Çok teşekkürler tekrardan.
0
🌸liberal
(17.02.09)
listeyi genişletmek istersen hücreyi seçtikten sonra veri -> doğrulama de. açılan menüde ayarlar sekmesinin altındaki kaynak bölümüne tıkla çalışma sayfasında liste aralığını seç. daha sonra listeyi kopyalayıp yapıştırırsın.

tabi bu arada A4 hücresindeki formülü (mesela liste 100. satırda bitiyorsa) ise =DÜŞEYARA($A$3;$J$3:$K$100;2;0) şeklinde düzeltmek lazım. aynı şekilde diğer formülleri de.
0
mahallenindelisi
(17.02.09)
@mahallenin delisi, tekrar teşekkürler, ben şimdi bir de bu 320 hesabına 5 tane sigorta şirketini eklemek istiyorum.bunun için bu sigorta türünü seçerken nasıl yapıldıysa o şekilde yapacagım ama oradaki kodları, formulleri göremiyorum.Bunu da nasıl yapacağımı anlatabilirsen sevinirim.Teşekkürler.
0
🌸liberal
(17.02.09)
şirket adresi'nden sonra (k sütunu) boş bir sütun ekleyin, şirket ismi ile aynı satıra şirketin muhasebe kodunu girin. daha sonra A18 hücresine =DÜŞEYARA($A$3;$J$3:$L$7;3;0) formülünü yazın.
0
mahallenindelisi
(17.02.09)
@mahallenin delisi çok teşekkürler.istedigim gibi olma yolunda ilerliyor.Fakat ben bunu diger arkadaşlarıma yolladıgımda onlar ayarlar ile oynayamasın diye ben o gizli alanların açılmaması, açılsa dahi oynanmaması için neler yapmam lazım, ve nasıl yapmam lazım ? Çok teşekkürler.
0
🌸liberal
(17.02.09)
şirket seçilen hücre (A3) ve sigorta türü seçilen hücrede (B7) sağ tıklayıp "hücre biçimlendir" dedikten sonra "koruma" sekmesinden kilitli kutusundaki tick i kaldır. daha sonra "araçlar" -> "koruma" dedikten sonra açılan pencerede parola girip sayfayı koruması oluşturabilirsin.
0
mahallenindelisi
(17.02.09)
(3)

[ net ] Şirketten Facebook

enola gay
Soru çok net,Bunu nasıl sağlarım? bilinen çoğu yöntem işe yaramıyor, ekstrem bi yardımı dokunabilecek olan var mıdır?
Soru çok net,

Bunu nasıl sağlarım? bilinen çoğu yöntem işe yaramıyor, ekstrem bi yardımı dokunabilecek olan var mıdır?
0
enola gay
(17.02.09)
tr-tr.facebook.com adresini dene. yalnız adres çubugunda http görünürse elle tekrar https ye çevirmen lazım. bu şekilde sorunsuz girebilmelisin.
0
ency
(17.02.09)
bir mobil cihazdan erişim?
0
co2s2
(17.02.09)
inanılmaz ama çalışıyor evet :) https şeklinde girince çatır çatır gezinebiliyorsun. ama linkleri sürekli copy-paste yapmak gerekiyor.
0
🌸enola gay
(17.02.09)
(15)

windows 7 kurulum

pelin kalp
cehaletimi bağışlayın arkadaşlar, windows 7 hakkında öyle güzel şeyler söyleniyor ki kurup denemek arzusuyla içim içimi yemekte. lakin eski kuşak bi insan olduğumdan çok fazla kafam basmıyor bu olaylara.ezcümle, vista yüklü bi laptop sahibiyim, ikiye bölünmüş sürücü var onu biliyorum, D sürücüsü boş
cehaletimi bağışlayın arkadaşlar, windows 7 hakkında öyle güzel şeyler söyleniyor ki kurup denemek arzusuyla içim içimi yemekte. lakin eski kuşak bi insan olduğumdan çok fazla kafam basmıyor bu olaylara.
ezcümle, vista yüklü bi laptop sahibiyim, ikiye bölünmüş sürücü var onu biliyorum, D sürücüsü boş duruyor onu da biliyorum. cahil mantığımla, D'ye win7 kursam vista da öteki sürücüde dursa bi problem olmaz diye düşünmekteyim.
öyle midir, yoksa her şeyi mahvetmek üzere miyim?
0
pelin kalp
(17.02.09)
Sorun olmaz.
0
trimpot
(17.02.09)
kurma bence :P vista iyidir.
0
karapage
(17.02.09)
bu düşündüğünüzden biraz daha karmaşık olabilir, bence bırakın windows 7 biraz yayıldığında toptan geçin.
0
erostrada
(17.02.09)
bi karmsıklıgı yok, catır cutur kuruluyor. uzerine kurunca sorun olabilir, ki ayrı br surucuye kuracagını soylemıssınız zaten. tavsiyem ucuncu bir partition olusturup oraya kurmanız. ilerde kurtulmak istediginizde verileriniz de ucaiblir. os kurulu partition da pek bisey tutmamak gerek.
0
bryan fury
(17.02.09)
korkuyorum veriler uçacak öbür bölümdeki diye.. işlerim hepsi bilgisayarda
0
🌸pelin kalp
(17.02.09)
üçüncü partisyon nasıl oluşturulacak, onu da sorsam?
0
🌸pelin kalp
(17.02.09)
magic partition diye program hatırlıyorum, bi bakın isterseniz.
0
the kene
(17.02.09)
acronis disk direcktor kurup ordan create a partition diyip 30-40 g kadar bi alan olusturup oraya win7 kurabilirsiniz. acronis in arayuzu oldukca kolay. acelesi yoksa aksam daha detaylı anlatabilirim.
0
bryan fury
(17.02.09)
kene, partition magic o, vista ile sorun cıkarıyor. acronıs ın tam uyumlu versiyonu var vista icin.
0
bryan fury
(17.02.09)
7'yi kurarken sana bölüm oluşturmanı soracak o sırada d sürücünü sil ve yeni bölüm oluştur o sırada ne boyutta istiyorsan o boyutta bölümler oluştur ve istediğine yükle 7'yi. bu arada bölüm silerken karıştırmamak için windows altında c ve d sürücülerine isim vermeyi unutma.

edit:
partition=bölüm

belirtme ihtiyacı hissettim birden
0
abtash
(17.02.09)
şimdi baktım D sürücüsü 49 gb, bunu ikiye mi bölmeliyim, ulan cehalet harbiden zor
0
🌸pelin kalp
(17.02.09)
evet 2 ye bol. 24-25 sklinde.
0
bryan fury
(17.02.09)
tamamdır, teşekkür ederim, acronis konusunda da bilgi alayım uygun olduğunda, tekrar teşekkürler :)
0
🌸pelin kalp
(17.02.09)
aksam 8 gibi yardımcı olabilirim.
0
bryan fury
(17.02.09)
acronis'le işin yok ki!
7'yi yüklemeye geçtiğinde dediğim gibi d sürücüsünü sil, yeniden oluştururken dilediğin boyutu ver, d yap. sonra kalan bölümü de oluştur e yap. d'ye 7 kur, olsun bitsin.
0
abtash
(17.02.09)
(5)

Sony Vaio - Mor Fare - Sorular

zaugnakhaldun
Selamlar,http://www.morfare.com/asp/show_stock.asp?product=VGN-NS21M/SMor Fare'den bunu almayı düşünüyoruz ama güvenilirliğinden emin olmak için bir de buraya sorayım dedim. Ne dersiniz?İkinci sorum: Bu alete 64 bit Vista yüklersek garantisi bozulur mu?Üçüncü soru: Bu alet nasıldır? :) Yani ekran ka
Selamlar,


www.morfare.com


Mor Fare'den bunu almayı düşünüyoruz ama güvenilirliğinden emin olmak için bir de buraya sorayım dedim. Ne dersiniz?

İkinci sorum: Bu alete 64 bit Vista yüklersek garantisi bozulur mu?

Üçüncü soru: Bu alet nasıldır? :) Yani ekran kartı kötü onu fark ettim ama ağırlıklı olarak okul - net - iş için kullanacağım; warcraft 3'ten öte pek de oyun oynayacağımı sanmıyorum açıkçası. Yine de genel olarak baktığınızda ne dersiniz, fiyatına ve markasına değer mi sizce?


edit: eğer morfare açılmıyorsa buradan bakınız, fiyat morfarede 1573 ytl:

www.vatanbilgisayar.com
0
zaugnakhaldun
(17.02.09)
morfare türkiye yetkili satıcısı olduğu için alabileceğin en iyi yerlerden birisidir..
0
iterator
(17.02.09)
1. sony yetkili satıcısıdır morfare. güvenilirliğinden şüphe etmene gerek yok yani anlayacağın üzere.. üyeliğiniz varsa gidip dükkanlarından kullanıcı adınızla falan üyelere özel indirimden yararlanmanızı da sağlarlar hem. iyidir hizmetleri.

2. bozulmaması lazım.

3. alet iyi bence. alabilirsin. hatta ben de mi alsam diye düşünüyorum bayadır ama dslr makina almam lazım evveliyatında.
0
vital
(17.02.09)
64 bit vista yüklemeyi neden istiyorsun çözemedim hocam.

Zaten 32 bit vista 3GB ram'e kadar destek veriyor. 3+ için 64 bit ya da XP gerekiyor. 64 bitte verim alamazsın bilgsiayarından tavsiye etmem.
0
alkolik imam
(17.02.09)
2- bozulmamasi lazim, çünkü:
-islemci ve anakartta resmi 64 bit destegi vardir zaten.
-product keyin hem x86 hem x64 icin geçerli, yani lisansli olarak sahip oldugun bir seyi kullaniyor olacaksin.
0
samfisher
(17.02.09)
morfare'den birçok şey aldım, online değil mağazasından bir sorun yaşamadım açıkcası. peşin verirsen biraz indirim yaparlar ama 5003 ytl'lik şeyi 5000'e almaya çalışsan da vermezler, ben böyle şeylere gıcık olurum ama gene de bir şey alacak olsam oradan alırım. daha güler yüzlü, 3tl indirim yapan birileri olsa oraya da gitmem tabi. neyse ben alıyorsam da sen de alabilirsin :)
0
thefirstfbli
(17.02.09)
(5)

hp laptopta hibernate sorunu

levine
direk konuya dalayim:vista kurulu hp ( ya da baska marka ) laptopu hibernate ettikten sonra sabah kalktiginda laptopu acik bulan bir ben miyim yoksa bu sorunla karsilasan baska insanlar var mi merak ettim.
direk konuya dalayim:

vista kurulu hp ( ya da baska marka ) laptopu hibernate ettikten sonra sabah kalktiginda laptopu acik bulan bir ben miyim yoksa bu sorunla karsilasan baska insanlar var mi merak ettim.
0
levine
(16.02.09)
ben hep hibernate'te bırakırım laptopumu bana hiç öyle bir şey olmadı.
acaba elektrik dalgalanmaları yüzünden olabilir mi? mesela elektrik kesilip geri geldiğinde açılıyor olabilir mi?
bir arkadaşımın desktopu kendi kendine açılıyordu da elektrik kesintisindan sonra.
0
burfak
(17.02.09)
elektrik kesintisi mantikli bir oneri fakat benim durumumla alakasi yok maalesef. Cunku gayet deterministik bir sekilde ne zaman hibernate edip biraksam, sabaha acilmis buluyorum.

ayni laptopta bulunan ubuntu'nun hibernate'ini kullandigimda henuz boyle bi sorunla karsilasmadim. Dolayisiyla donanimdan ziyade yazilimsal oldugunu dusunuyorum problemin.
0
🌸levine
(17.02.09)
zamanlanmış görevlerde birşey yoktur hergün çalışmaya ayarlanmış değil mi?
0
alpha05
(17.02.09)
aynı sorun bende de vardı, windows update gece 3 olunca kendiliğinden bilgisayarı açıyordu sağolsun, onu haftada bir yapacağı şekilde ayarlayınca düzeldi,
0
tomber
(17.02.09)
sorun tomber'in dedigi gibi windows update denmis. tesekkurler
0
🌸levine
(27.02.09)
(4)

Kulakliktan Elektrik Carpti Lan

ermanen
Kulakliktan elektrik nasil carpar yahu, ne oluyor bana boyle, manyak miyim neyim...
Kulakliktan elektrik nasil carpar yahu, ne oluyor bana boyle, manyak miyim neyim...
0
ermanen
(16.02.09)
bana da olmuştu, faturası varsa git değiştir.
0
andy kaufman 2
(16.02.09)
ipod kulaklığı ise normaldir, olabilir.
0
yazar k
(16.02.09)
normaldir kulaklıkta elektrik gezer. aldığın yere götürsene "ulan"
0
lancelot du lac
(17.02.09)
"lan" biraz elektrikten bişey olmaz
0
torque
(17.02.09)
(4)

arkadaş arasında lan da oynanacak oyunlar??

emrag
efendim sabah akşam pes ata ata bi hal olduk. farklı tadlar arıyoruz artık. önerebileceğiniz oyunlar nelerdir? araba yarışı olur vurdulu kırdılı oyun olur herşeye açığız. (worms'ü es geçelim. oynuyoruz onu)
efendim sabah akşam pes ata ata bi hal olduk. farklı tadlar arıyoruz artık. önerebileceğiniz oyunlar nelerdir? araba yarışı olur vurdulu kırdılı oyun olur herşeye açığız. (worms'ü es geçelim. oynuyoruz onu)
0
emrag
(16.02.09)
huleyn
(16.02.09)
(git: 58502)
(git: 55846)
(git: 54727)
(git: 52852)
(git: 52042)
(git: 48661)

yine daha var da yazmaya üşendim, bunlar yeter.
0
deckard
(16.02.09)
"heroes 3". saatlerce oynar, hic de bunalmazsiniz.
0
astaroth
(17.02.09)
(bkz: dota)
0
yapcak bisi yok
(17.02.09)
(3)

Playstation 3 açıldıktan hemen sonra veya uzun süre sonra kapanıyor bazen

dirk pitt
neredeyse 1 yıldır kullanıyorken son 2 ayda peydah olan bir durum bu... bazen açıldıktan 5 dk sonra, bazen de saatlerce oynadıktan sonra aniden ps3 kapanıyor... ve bu her gün olmuyor, belli bir periyodu da yok? neden olabilir?ısınıyor desem, aynı şeyleri aynı sürede yaptığım halde olmuyor... diskle
neredeyse 1 yıldır kullanıyorken son 2 ayda peydah olan bir durum bu... bazen açıldıktan 5 dk sonra, bazen de saatlerce oynadıktan sonra aniden ps3 kapanıyor...
ve bu her gün olmuyor, belli bir periyodu da yok? neden olabilir?
ısınıyor desem, aynı şeyleri aynı sürede yaptığım halde olmuyor... diskle de alakalı değil.. oyunlarla da... yani rastgele oluyor resmen...
sony teknik servisine götüremem haftalarca yalan olur o zaman...
buradan bilgi veya teori verebilecek olan varsa süper olur...

nette araştırdığım kadarıyla sony yetkili servisine götürdüm değiştirdiler demiş ama yukarıda dediğim gibi olanak dışı.
0
dirk pitt
(16.02.09)
Bir format atmayı denesen?
0
puppets
(16.02.09)
bende ayni sorun olsa sirasiyla su 3 seyi yapardim sanirsam

1- yeni system update'in gelmesini beklemek ve onu kurmak.

2- restore olayina girismek
manuals.playstation.net

3- yine de cozulmuyorsa servis mecburen

(4- cok zenginsem atip yenisini almak : )
0
la traviata
(17.02.09)
şimdi bilgisayar gibi düşünürsek indirdin sildin indirdin sildin indirdin sildin ne oldu bilgisayara açılmaz oldu, kapanmaz oldu.

ps3'e de indirdin sildin indirdin sildin aynısı olmadı kendi kendine kapanır oldu.

ayrıntısını bilmem ama hard format diye bişi var eski haline dönüyor, sonra update et. düzelmesi lazım.

servise de götürme çünkü başkasının tamir görmüş aletini veriyorlarmış sanırım. donanimhaber forumlarından okumuştum bir arada o makinanın da bir adı var ama bilen biri yazsın. change makina dicem değil.

yani teknik bir problem bence değildir.
0
thefirstfbli
(17.02.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.