Giriş
(6)

ftp dosya aktarımı

heylan
ftp'ye dosya atarken çok uzun sürüyor bir ton dosya olduğu için. bunları zip olarak atsam, ftp'de açsam mümkün mü? cuteftp ve filezilla kullanıyorum. mümkünse yolu nedir?
ftp'ye dosya atarken çok uzun sürüyor bir ton dosya olduğu için. bunları zip olarak atsam, ftp'de açsam mümkün mü? cuteftp ve filezilla kullanıyorum. mümkünse yolu nedir?
0
heylan
(23.02.09)
eğer server'a erişimin varsa server paneli vs üzerinden açabiliyorsun. direkt ftp'den açma olayı oluyor mu o konuda bilgim yok ama sanırım olmaz öyle.
0
darknum
(23.02.09)
cpanel kullanıyorum tarif edebilir misin?

neneye anlatır gibi
0
🌸heylan
(23.02.09)
darknum'un bahsettigi panel o degil saniyorum. Dogrudan sunucu denetimini demek istemis sanirsam.

FTP'de böyle bir sey duymadim, görmedim ben de. Size tavsiyem partlara bölüp ziplemeniz olacaktir.
0
trimpot
(23.02.09)
server'a direk erişimim yok. hosting hizmeti alıyorum.

ben konuyu biraz yanlış açtım sanırım. ben siteme dosyayı cuteftp ile atıyorum, ancak çok uzun sürüyor, zip halinde atsam orada açsam olur mu diyecektim? komple php bi siteyi atmak nerden baksan 20 dk sürüyor halbuki zip olsa 1 dk'da gidecek.

partlara bölüp ziple demişsiniz ziplesem ne yapacağım sonra, server tarafında açabliecek miyim?
0
🌸heylan
(23.02.09)
zipli dosyayı public_html altına yükle. (zipin içinde dosyalar dağınık olmasın, bir klasörün içinde olsun.)
cpanel'de, file manager > public_html altında nereye yüklediysen zipli dosyanın ismine tıkla, extract çıkacak.
0
sanal uyku
(23.02.09)
eğer zip i nasıl açacağını bulamadıysan sunucun zip desteği vermiyor olabilir. o zaman yapabileceğin bir şey yok. teker teker atman gerekebilir.
0
sql
(24.02.09)
(3)

asus eee pc 1000h

kahvegibi
Sevgili Eksiduyuru,bir adet, beyaz asus eee pc 1000h bilgisayarım var (evet çok zenginim)1. bilgisayarın kamerası çalışmıyor. kamera algılanamadı diyor, ne etcem? donanımdan baktığımda görüyorum oysakine2. ses acayip derece az çıkıyor, kulaklıkla bir derece ama kulaklık olmazsa evde tek başımayken b
Sevgili Eksiduyuru,

bir adet, beyaz asus eee pc 1000h bilgisayarım var (evet çok zenginim)

1. bilgisayarın kamerası çalışmıyor. kamera algılanamadı diyor, ne etcem? donanımdan baktığımda görüyorum oysakine

2. ses acayip derece az çıkıyor, kulaklıkla bir derece ama kulaklık olmazsa evde tek başımayken bile sesleri çok anlamıyorum, bu sesi nasıl yükselticem?

3. bilgisayarın kapağına kırmızı oje bulaştırdım (bir şekilde bulaştı işe kurcalamayın ühhüühü) asetonla silsem, kapağın parlaklığı da gider mi?

Teşekkürler...
0
kahvegibi
(23.02.09)
ses olayını bios a girip bi bak derim bende başka bir asus laptop var bios taki ses seviyesi 5 teydi ve max 8 e kadar çıkıyordu ben bios tan değiştirdim şimdi daha yüksek ses çıkıyor. kamera içinse notebook.gen.tr ye bi bak derim orda kamera driverları olcaktı, ben kendiminki ordan indirdim. oje olayını bilemiyecem=)
0
rentts1
(23.02.09)
ses belki de hardware ayarından kısıktır?
0
yuto
(23.02.09)
eger almancaniz varsa suraya bakmanizi tavsiye ederim:
(bkz: http://www.asusnotebook.ch/)
0
number nine
(24.02.09)
(6)

Laptop'a Dvd Okutma

3200
Bilgisayarı kurduğumdan beri ilk defa dvd taktım. Okumadı. Normal cdleri okuyup, dvd leri okumadığında, dvdleri de okuması için bişi kuruyorduk ama ne kuruyorduk onu bulamadım? Sürücüler'in içinde cd-rom lu dvdli bişi yok.Ne kursam da dvdleri de okuyabilir olsa?@trimpot: Tabii ki eminim, kaç yıldır
Bilgisayarı kurduğumdan beri ilk defa dvd taktım. Okumadı. Normal cdleri okuyup, dvd leri okumadığında, dvdleri de okuması için bişi kuruyorduk ama ne kuruyorduk onu bulamadım? Sürücüler'in içinde cd-rom lu dvdli bişi yok.

Ne kursam da dvdleri de okuyabilir olsa?

@trimpot: Tabii ki eminim, kaç yıldır kulandığım bilgisayar.

@ne niki be: cd-rom da dvd okutmaya çalışmıyorum, dvd-rom'da dvd oynatmaya çalışıyorum fakat sadece normal cd leri okuyor, dvd leri okumuyor. Onları da okuması için bişi yüklüyordum sanki ben.

@nihavent: Sürekli nod32 kullanıyorum ve sürekli güncel. Sadece dvd filmleri değil, data dvd lerini de okumuyor.
0
3200
(23.02.09)
DVD-ROM olduguna emin misiniz?
0
trimpot
(23.02.09)
ahahaha. oyle bir teknoloji var mi ya? cd rom da dvd okutmak gibi?
0
ne nicki be
(23.02.09)
aynı hata bende de vardı. virüs girmiş. dvd'leri okumuyordu sadece cd'leri okuyordu. nod32'yi kur. "derinlemesine analiz yap" seçeneğini işaretle. ama ilk başta güncellemeyi unutma. o dvd okuma meselesine gelince. sanki sen dvd filmlerden mi bahsediyorsun tam anlamadım?
0
nihavent uvertur
(23.02.09)
ilk kez böyle bir şey duydum. dvd filmler için powerdvd falan olabilir ama cd'leri okuyorsa dvd'leri okuması lazım.
0
co2s2
(23.02.09)
arkadasimin hp pavillionunda da ayni problem oldu. cdlerde problem cikarmadi fakat bicbir dvdyi okumadi. Bu dvd okuma problemi olarak HP tarafindan not edildi ve dvdrom degistirilmek istendi (garanti bitmisti), tabi ki degistirtmedik, gittik cikma aldik taktik calisti mis gibi. bilginize. bilgisayari sadece actik ve kapattik takarken dolayisi ile diyebilirim ki tamamen fiziksel bir problemdi.
0
kadirsavun
(23.02.09)
kadirsavun'un da dediği gibi sorun donanımsal. ofiste aynı tarz olay bir çalışanın başına gelmişti bizde de. Eğer garantisi bitmediyse gidin götürün.
0
teritori
(23.02.09)
(1)

İnternetten Full Screen Video Seyredemiyorum?

bore
Bu soruyu epey önce sormuştum fakat cevap alamadım. yinelemek istiyorum;internette herhangi bir videoyu açtıktan sonra full screen butonuna basınca bir kaç saniye sonra görüntü donuyor. fakat bu esnada sesler olması gerektiği şekilde ilerliyor. pc videonun devamını indirmeyede devam ediyor sadece gö
Bu soruyu epey önce sormuştum fakat cevap alamadım. yinelemek istiyorum;
internette herhangi bir videoyu açtıktan sonra full screen butonuna basınca bir kaç saniye sonra görüntü donuyor. fakat bu esnada sesler olması gerektiği şekilde ilerliyor. pc videonun devamını indirmeyede devam ediyor sadece görüntü donuyor. esc ye basıp normal boyutlara dönünce video olması gerektiği yerden hiç birşey olmamışcasına ilerliyor. sanki televizyondaki pause tuşu gibi.ekran sabit, görüntü alttan devam, ses alttan devam eden görüntüyle senkronlu. mozilla kullanıyorum ve bu sorun bütün video sitelerinde aynı. şimdiden teşekkür ettim, öptüm mıncırdım.
(git: 56215)

sorunu zaten mozilla da yaşadığımdan birde google chrome'da denedim sorun tamamıyle aynı. umudu kesmişken tesadüf eseri ie de izleyebildiğimi farkettim. fakat mozilla dan inip ie ye binmek istemiyorum. bu sorunu mozilla veya google chrome için çözmek istiyorum. kimlere sorduysam da bir çözümünü bulamadım. ne saçma bir durumdur bu nasıl çözülür? neden kaynaklıdır?
0
bore
(23.02.09)
masaüstü pc, nvidia Geforce 6200 TurboCache 256mb ekran kartı. bildiğim kadarıyla ram'den yiyor birazda. ram'de 512mb ddr2. fakat w3frozen throne'da sorun yaratmıyor(başka oyunları bilemedim tek takıldığım oyun). ekran kartı olasılığı aklıma geldi fakat, oyun oynamaya yetebilmesi ve ie de sorun yaratmaması kafamı karıştırdı. sonradan çıkaverdi birde. arka planda ve başlatta çalışan ekstra hiç birşey'de yok :S. acaba başka bir sebebi olabilir mi?
0
🌸bore
(23.02.09)
(1)

firefox 3

hayati yasayan adam
firefox 3 te yer imleri araç satırını 2 ya da daha fazla satır yapmak istiyorum. bunun için bir eklenti ya da yapılabilecek başka birşey var mı?
firefox 3 te yer imleri araç satırını 2 ya da daha fazla satır yapmak istiyorum. bunun için bir eklenti ya da yapılabilecek başka birşey var mı?
0
hayati yasayan adam
(23.02.09)
sanırım aradığınız multi row bookmarks toolbar

addons.mozilla.org
0
sanal uyku
(23.02.09)
(7)

PS3 ve DivX - olmuyor olamiyor

fdegir
bir ps3 sahibiyim. (olmaz olaydim. xbox alsam daha memnun olurdum.) bu aleti media centre olarak kullanma niyetindeydim. ancak yok o divx olmaz bilmem ne, yok bu divx bilmem ne demesi canimdan bezdirdi. 10 divxden 5'ine unsupported data demeye basladi angut alet. var midir bir program boyle indirile
bir ps3 sahibiyim. (olmaz olaydim. xbox alsam daha memnun olurdum.)

bu aleti media centre olarak kullanma niyetindeydim. ancak yok o divx olmaz bilmem ne, yok bu divx bilmem ne demesi canimdan bezdirdi. 10 divxden 5'ine unsupported data demeye basladi angut alet. var midir bir program boyle indirilen divx'i ps3'un destekleyip desteklemedigini gosteren? hani en azindan divx'e altyazi gomme, external hdd'ye atma vaktinden kurtuluruz. en guzeli o unsupported data yazisini gorup ps3'u kirma istegimiz olmaz zira elimden bir kaza cikacak.

converter falan aramiyorum, baydi ps3'e divx cevirip begendirme cabalari. pc'ye media server kurup ps3'e stream de etmek istemiyorum. direk ps3'e kurulup divx oynatabilecegim bir plugin vs varsa kabulum ancak daha fazla eziyet cekemeyecegim.

dedigim gibi divx tester veyahut ps3 divx plugin vs ariyorum.

saygilar.

ps3 ms3 cekilecek dert degil. kafam girsin. yetti be.
0
fdegir
(23.02.09)
usb'si olan philips divx player al 60 tl'ye her şeyi çalıyor.
0
desdinova
(23.02.09)
Plak da çalamıyor ps3 denen angut alet,hatta ateri kartuşu gösterdim bu ne abi dedi.

Çekilecek dert değil,atacam ben de.
0
im2shy
(23.02.09)
@desdinova: oneri icin tesekkurler ancak ps3 alma sebeplerimden biri oyun oynamaksa digeri de bu divx vs cozum bulmakti. oyun oynama niyetim olmasa almazdim ps3 direk divxplayer vs alirdim.

@im2shy: ps forumlarini okursan bu problemden yakinan cok sayida kullanici oldugunu gorebilirsin.
0
🌸fdegir
(23.02.09)
Üzerine linux kurup hertürlü divx'i oynatabilirsin...
0
ugur dundara yakalanmis firinci
(23.02.09)
@rurouni: genelde br rip indiriyorum mkv formatinda ancak onlari da cevirdigimde unsupported data hatasi aldigim oluyor. ayrica filmlerin ve de ozellikle dizilerin bluray surumlerini bulmak pek mumkun olamiyor.

@ugur dundara yakalanmis firinci: linux kurmak benim de aklima gelen bir alternatifti. ancak onda da 5.1 ses cikisi ile ilgili problem var.

oneriler icin tesekkurler. linux deneyelim bir.
0
🌸fdegir
(24.02.09)
60TL diyorum, linux diyorsun.
0
desdinova
(24.02.09)
pc nize ps3 media center kurunuz. pcnizden aldığınız ethernet kablosunu router/hub a, routerdan aldığınız kabloyu ps3 e takınız. ps3 media center ile video/müzik klasörünüzü seçiniz. ps3 umb nizden video bölümüne gelip search media server ı seçiniz (settings den media server on olmalı). pc nizdeki divxleri kocaman ekranda alt yazılı izleyiniz.
0
call of ktulu
(16.03.09)
(3)

opera sorusu

atmosphere
mesele şu:şifremi girip login oluyorum. belli bir süre sonra yenile yaptığımda log out olduğumu görüyorum. şifre girdiğimde opera panelinden kaydet diyorum üstelik. buna rağmen opera şifreyi kaydetmiyor. hepsinde değil bazısında ama. opera uzmanlarından yardım bekliyorum. çaresizim.@hia/ 2-3 gün önc
mesele şu:

şifremi girip login oluyorum. belli bir süre sonra yenile yaptığımda log out olduğumu görüyorum. şifre girdiğimde opera panelinden kaydet diyorum üstelik. buna rağmen opera şifreyi kaydetmiyor. hepsinde değil bazısında ama. opera uzmanlarından yardım bekliyorum. çaresizim.

@hia/ 2-3 gün önceye kadar böyle bir sorun yoktu
0
atmosphere
(23.02.09)
sebebi site olabilir. mesela eksiduyuru aynısını yapıyor. tarayıcı yüzünden olmayabilir.
(git: 52304)
0
hia
(23.02.09)
sozluk opera desteklemıyor, ondan muhtemelen.
0
bryan fury
(23.02.09)
opera panelinden kaydettiğiniz parolalar, opera'nın parola sihirbazı için, site için değil
sitenin cookie desteği olmalı bunun için, sitelerde "beni hatırla" tarzı şeyler görürsünüz, onlar bu işi yapıyor
0
yuxel
(24.02.09)
(4)

vista kurulumu?

ak you war
çözüm bulamadığım sorunu halletmek üzere format atmanın eşiğine geldim. her şeyin çözümü formattır demiş eskiler ne de olsa.sorun, benim abd den alınmış hp laptop' a vista home premium sp1 alıdığında yüklenmiş idi ve ne bir kurtarma cd/dvd' si ne de vistaya ilişkin bir aparat mahiyetinde cd/dvd yokt
çözüm bulamadığım sorunu halletmek üzere format atmanın eşiğine geldim. her şeyin çözümü formattır demiş eskiler ne de olsa.

sorun, benim abd den alınmış hp laptop' a vista home premium sp1 alıdığında yüklenmiş idi ve ne bir kurtarma cd/dvd' si ne de vistaya ilişkin bir aparat mahiyetinde cd/dvd yoktu. bu son zamanların modası. artık eskisi gibi cd/dvd verilmiyor, gerekli şeyler d: sürücüsüne yüklü geliyor. benim vista' da bozukluk olunca laptop açılmadığından d: ye de ulaşma şansım yok. dolayısı ile internetten vista dvd si çekmek zorundayım. şu link işimi görecek sanırım:

www.microsoft.com

bunu çekip dvd' ye yazdıktan sonra bildiğimiz boot' a sahip bir vista dvd' im olacak mı? benim laptop' un altında ürün anahtarı yazıyor. bu çekip oluşturduğum dvd ile kurulum yapıp o laptop altında yazan anahtarı girerek orjinal bir vista elde etmiş olur muyum? bir de vista eski dosyaları c: sürücüsünün içinde "old windows" diye bir klasör içinde saklamak sureti ile güzellik yapıyormuş, bunun aslı astarı var mıdır?
0
ak you war
(23.02.09)
hayır. bu sadece vista servis pack 1 içerir. yani sadece yama.
0
vampir akrep
(23.02.09)
verdiğin linkte sadece vistanın servis paketi var. yani vista kurulumu değil. ki zaten microsoft işletim sistemlerinin kurulum dosyalarını öyle alenen vermez(betalar hariç).
yapman gerekene gelince;
laptopun harddiskinde ayrı bir partition olarak kurtarma bölümü olması lazım. buradaki dosyaları hp recovery disc creator(bkz: hp recovery) programıyla(bu da kurulu, hazır halde olması gerekiyor) dvdye yazıcaksın. sonra bu dvdden vistayı kurabilirsin. driverlar, yardımcı programlar vb. herşey kurulur bu dvdden kurulum yaparsan.
0
el magico
(23.02.09)
eğer d: sürücüsünde bilgisayarın yedeğini koyduklarını biliyorsanız, bilgisayar açılırken fabrika ayarlarına döndürebiliyosun bilgisayarı.
örneğin benim acer bilgisayarda cd olmasa dahi bilgisayar açılırken alt+f10 yapınca o bölümden yüklüyo tekrar.
senin bilgisayarında vardır böyle bir özelliği, internette aratınca bulabilirsin. (tabi d:'de yedeğin varsa)
0
etna
(23.02.09)
telkinleriniz dogrultusunda yapmis oldugum arastirma sonucu ulastigim hp recovery muessesesini yuksek huzurunuzda daha rakiplerini tanimadan bir numara ilan ediyorum. bilgisayar acildigi gibi f11 e basiliyor ve ardindan secenekler goruluyor. istersen dosyalarini yedekliyim abi ya da degisen windows dosyalarini hemen calisir hale geri getiriyim abi, ayagini opiyim abi gibi secenekler mevcutlar arasinda. format yalan oldu. klasik format devri kapandi, recovery devri acildi. mutluyum.
0
🌸ak you war
(23.02.09)
(3)

Grafik tablet önerisi...

maxpainn
Grafik tablet almak istiyorum. Şu sıra uygun bişeyler alabilirim maksimum 90-100 lira civarı verebilirim. Nelere dikkat etmem gerekir? Kullananların yorumları benim için önemli... Önerilerinizi bekliyorum.
Grafik tablet almak istiyorum. Şu sıra uygun bişeyler alabilirim maksimum 90-100 lira civarı verebilirim. Nelere dikkat etmem gerekir? Kullananların yorumları benim için önemli... Önerilerinizi bekliyorum.
0
maxpainn
(23.02.09)
vatan'da var o paraya, bilinmedik isimli tabletler, wicom bile var sanırım da ufak.
0
thefirstfbli
(23.02.09)
küçük olması şu an için çok sorun olmaz.. "wicom bile var" dediğine göre kalite olarak iyi oldugu sonucunu cıkarıyorum
0
🌸maxpainn
(23.02.09)
wacom iyidir candır. ben 1.5 yıldır graphire 4 modelini kullanıyorum. şu aralar fiyatı 200 lira civarında. eğer çizim için kullanacaksan bence 90-100 liralık tablet pek işini görmez. ilk başlarda güzel gelir de kısa süre sonra hassaslığının yetersizliği sorunlar yaratabilir.
0
oldtimer
(23.02.09)
(6)

donanım - toplama

ditriell
her türlü oyunu rahatlıkla çalıştırabilcek full donanımlı(a.k.a canavar) bi pc nin (sadece kasa) fiyatı maksimum ne ola ki bi fikri olanınız var mıdır?
her türlü oyunu rahatlıkla çalıştırabilcek full donanımlı(a.k.a canavar) bi pc nin (sadece kasa) fiyatı maksimum ne ola ki bi fikri olanınız var mıdır?
0
ditriell
(23.02.09)
ssd ve i7extree lerle beraber 4-5 bini bulur.
0
bryan fury
(23.02.09)
her türlü oyunu rahatlıkla çalıştıran bir bilgisayarım var, 2 milyara aldım.
0
head
(23.02.09)
maksimumu yok.

alienware'den bugun 10.000 dolara makina toplasam, halen aklımın kaldığı parçalar olur.
0
rygard
(23.02.09)
sadece kasa soruyor adam ya ne yaptınız? 1.500$'a uçak toplarsın.
0
atrin
(23.02.09)
i7extreme fiyatından ve ssd fiyatından haberinin olmadıgını dusunuyorum atrin. bi de hd4870hd fiyatından ustune de ddr3 2gx3 fiyatından ?
0
bryan fury
(23.02.09)
1500 dolara paraşüt toplarsın :)
Intel Core i7 965 Extreme @ 3.2GHz 12 gb ram, 1200 watt psu, dual 2gb ddr5 hd 4870 2, solidstake 512gb(2*256), blue ray burner, area 51-x58 kasa ile, aksesuarsız, monitorsuz şu an 6249 $

ki bu işin maksimumu da bu değil, 10000e de çıkarsın üstüne de.
0
rygard
(24.02.09)
(4)

Ekmek Kizartma Makinesi Faciasi

ermanen
Benim beyaz, iki bolmeli, bombe suratli bir ekmek kizartma makinem var. cok seviyordum ta ki ekmeklerimin bir yuzunu daha cok (karartilar olacak kadar), diger yuzunu daha az kizartana kadar. Ekmeklerin iki tarafini da ayni derecede kizartsin istiyorum. Ne yapayim?
Benim beyaz, iki bolmeli, bombe suratli bir ekmek kizartma makinem var. cok seviyordum ta ki ekmeklerimin bir yuzunu daha cok (karartilar olacak kadar), diger yuzunu daha az kizartana kadar. Ekmeklerin iki tarafini da ayni derecede kizartsin istiyorum. Ne yapayim?
0
ermanen
(23.02.09)
az kızartan taraftaki rezistanslardan biri gitmiştir. genelinde bu makinaların tel tel 4-5 rezistans oluyor. onlardan biri ya da birkaçı bozulmuş olabilir. görünür halde ise belli olur zaten. basit bi tamir işi dediğim gibiyse.
0
dorian greyfurt
(23.02.09)
kendim nasil hallederim?
0
🌸ermanen
(23.02.09)
ekmekleri ustune koydugun o metal tabakalari kaldir (ucunda bir cikinti vardir, bas kaldir) sonra da bi oynas bakalim rezistanslarla.
0
nochristrequiress
(23.02.09)
temel elektroteknik yetenekleriniz yoksa (kontrol kalemi nedir, sigorta nedir, rezistans neye benzer vs) hic tamire yeltenmeyin derim. uc kurusluk makine icin tehlike yaratmaya degmez. mahalle elektrikcisi muhtemelen basitce halleder en kotu olasilikla.
0
feeling the blanks
(23.02.09)
(2)

tracker.

nick name
tam demonoid davetiyesi bulduk diye sevinirken. hiçbir dosyayı indiremiyorum. Bittorent kullanıyorum. tüm ayarlar mevcut. DHT,peer exchange..."izin verilmedi" uyarısı veriyor. tracker için de offline(zaman aşımı) uyarısı veriyor. aynısı arena-tr için de geçerli..çaresi var mıdır??
tam demonoid davetiyesi bulduk diye sevinirken. hiçbir dosyayı indiremiyorum. Bittorent kullanıyorum. tüm ayarlar mevcut.
DHT,peer exchange..."izin verilmedi" uyarısı veriyor. tracker için de offline(zaman aşımı) uyarısı veriyor. aynısı arena-tr için de geçerli..
çaresi var mıdır??
0
nick name
(23.02.09)
utorrent dene. bi arkadaşım arena-tr'den vuze'la 600 mb filan indirdi, sonra hiç indiremedi. utorrent'le denedi düzeldi. (diğer trackerlarda sorun yoktu ama arena-tr'de oluyordu bu sadece)
0
sanal uyku
(23.02.09)
öncelikle utorrent dene olmazsa bitcomet de deniyebilirsin
0
joepiscopo
(23.02.09)
(4)

tema vistayı bozdu, acil yardım

ak you war
her şey macosx görünümlü bir vista arzulamam ile başladı. araştırmalarım sonucu bir site buldum: http://www.vistaosx.netbu siteden indirdiğim setup dosyasını kurdum ve temayı seçerek çalıştırdım. masaüstü felan güzeldi ama birkaç şey hoşuma gitmedi ve uninstall edeyim dedim. uninstall dosyası fala
her şey macosx görünümlü bir vista arzulamam ile başladı. araştırmalarım sonucu bir site buldum: www.vistaosx.net

bu siteden indirdiğim setup dosyasını kurdum ve temayı seçerek çalıştırdım. masaüstü felan güzeldi ama birkaç şey hoşuma gitmedi ve uninstall edeyim dedim. uninstall dosyası falan yoktu. siteden uninstall konusunda bir kıllık yaşamanız olasıdır, kıllık durumunda şu siteye gözatın denmiş: patrickgs.deviantart.com

uninstall muhteviyatlı deviantart sayfasındaki basamakları takip etmeye başladım. ilk basamak olarak "user account control" ün kapalı olması istenmiş ama ben pek sallamadım, belki de sorunun kaynağı budur :( ikinci basamaktaki exe yi çalıştırdım, üçüncü basamakta yazılı 6 dosyanın 5 tanesi vardı ve istenilen şekilde bu 5 tanesinin ismini değiştim. "shsvcs.dll" isimli bir dosya olmadığından bu değişimi yapamadım.

dördüncü basamaktaki gibi final09 formatlı dosyaları filtreledim. örnek resimde 6 tane çıkarken bende ise sadece 3 tane bu formatlı dosya çıktı. onları da bir türlü dll yapamadım. iyice sinirlendim ve eksik şekide 5. aşamaya geçtim ve restart attım. windows co. yazısı ve loading işaretli bölüm geçtikten sonra mouse imleci göründü ama arka plan simsiyah. bu şekil kaldı pc. güvenli kipten gireyim felan dedim yok.

özetlemek gerekir ise system32 den dosya formatı değişikliği yaptım ve bunun sonucunda vista açılmaz oldu. nedeni de büyük ihtimal temanın girişteki ışıklı vista ambleminin yerine apple logosu koymuş olması ve de ben tam değişiklikleri yapamayınca giriş kısmının muammada kalması diye düşünüyorum. ne olacak bu işin sonu kestiremiyorum, eskiden olsa takar cd yi bi format felan atardık. bu vistada bu işler nasıl yürüyor, ondan bile bihaberim.

bunca yazıyı kim okur uğraşır da yardımcı olur sorunsalının bilincindeyim. şimdiden canınız sağolsun ;)
0
ak you war
(23.02.09)
YourUninstall programı kullanıyorsan oradan uninstall etmeyi dene. kullanmak iyidir.
0
etna
(23.02.09)
sistem geri yukleme yap baska turlu olmuyordu sanırım donusu.
0
bryan fury
(23.02.09)
ya da cd varsa repair dene.
0
bryan fury
(23.02.09)
vista acılmadığından sistem geri yükleme yapamıyorum. vista açılmadan msdos' dan veya başka bir şekilde sistem geri yükleme yapılabiliyorsa nasıl olduğunu söylerseniz sevinirim. repair olayı ilk aklıma gelen oldu. ama bu yeni laptoplar ile birlikte vista dvd si verilmiyor. sanırım d: nin içine yüklenmiş oluyor driver ve os gibi şeyler. vista açılmadığından bunları dvd ye yazmak gibi bir lüksüm de yok artık :(

yeni bir gelişme yaşadım. windows co. yazısı ile loading ekranı bitip siyah ekran ve üzerine mouse imleci gelince baya bir bekledim. bildiğin vista ekran koruyucusu devreye girdi. tahminim kullanıcı şifresi soran ekranda bir sorun var ve görüntülenemiyor :(
0
🌸ak you war
(23.02.09)
(7)

".avi" ve ".srt" dosyalarıyla dvd filmi yapmak?

andy kaufman 2
elimde dvd yapıp insanlara vermek istediğim bazı filmler var. filmler avi formatında ve altyazısı da var.bunları nasıl dvd yapabilirim? pratik ve hızlı bir program var mı? yoksa 6-7 saat bekleyip avi ile srt'leri virtualdubmod tarzı bir programla birleştirip sonra nero ile mi dvd yapmam gerekiyor? b
elimde dvd yapıp insanlara vermek istediğim bazı filmler var. filmler avi formatında ve altyazısı da var.

bunları nasıl dvd yapabilirim? pratik ve hızlı bir program var mı? yoksa 6-7 saat bekleyip avi ile srt'leri virtualdubmod tarzı bir programla birleştirip sonra nero ile mi dvd yapmam gerekiyor? bu alternatifi biliyorum ama bunu istemiyorum.

kolay basit bir program arıyorum.

önerilerinizi bekliyorum. teşekkürler!

edit: dvd filmi evet.
0
andy kaufman 2
(22.02.09)
Altyazi ve film dosyasini ayni isimle data olarak dvd'ye yazdirirsaniz her DVD Player bunu okur zaten?

film.avi
film.srt
0
trimpot
(23.02.09)
"her" dvd player olduğundan emin misiniz?
0
🌸andy kaufman 2
(23.02.09)
son 3-4 yıllık dvd playerlar okur ama eskileri okumaz.
0
sanal uyku
(23.02.09)
aaah, kastettiğim şeyin "dvd filmi" ve okuyucunun da "dvd filmi okuyucu" olduğunu anlamadığını söyleme sakın. eğer cevabınız buna rağmen buysa :S

eski nesil dvd player'ların altyazı dosyalarını okumadığını biliyorum.
0
🌸andy kaufman 2
(23.02.09)
iki dosya da ayni isimdeyse ve ffdshow kurulu ise, bu videoyu tekrar encode edebilirsin. encode ederken altyazi eklenir otomatik olarak cunku ffdshow video oynatilirken ayni isimli altyazi varsa goruntuler.
bu encode islemi bittikten sonra nero'yu acip dvd video menusune gidip yeni olusturulan videoyu eklersin ve yazdirirsin.
bu islemden sonra her dvd okuyan cihaz istemesen de altyazili olarak oynatacaktir videoyu.

benim sorudan anladigim bu. trimpot'un dedigi ise divx/xvid oynatabilen dvd playerlar icin gecerli zannederim.
0
sourlemonade
(23.02.09)
edit 2: aradığım şey şudur: programa "bu avi dosyası, bu da altyazı dosyası" diyeceğim. sonra dvd video yap'ı seçeceğim ve o direkt dvd film yapacak, ben boş dvd'yi takıcam sadece.
0
🌸andy kaufman 2
(23.02.09)
(bkz: ConvertXtoDVD )
veya
(bkz: tmpgenc)

bu iki programda senin aradığın türden. yalnız birincisi daha kolay. ikincisinin asıl amacı başka.
neyi nasıl yapacağını google söyler.
0
etna
(23.02.09)
(2)

Dosya Küçültme

thunderroad
Merhabalar, elimde bir tane 50 mb word dosyası var, bu dosyayı nasıl 2-3 mb boyutlarına küçültebilirim.şimdiden teşekkürler
Merhabalar, elimde bir tane 50 mb word dosyası var, bu dosyayı nasıl 2-3 mb boyutlarına küçültebilirim.

şimdiden teşekkürler
0
thunderroad
(22.02.09)
1 word dosyalarının içeriği nedir? safi text ise, ve formatlama mühim değil ise notepade kopyalayıp düz metin olarak kaydedebilirsiniz.
2 yok word olarak kalmasını istiyorsanız ama içerik yine de çoklukla metin ise, veyahut txt iken de yeterince küçük olmadıysa, dosyayı sıkıştırabilirsiniz (winzip, winrar, 7z vs.)
3 içerikte pek çok resim vs var ise ne yazık ki muhtemelen çok sıkıştırılması mümkün olmayan bir dosyanız vardır.

sıkıştırma işlemlerinde örneğin rar için sıkıştırma oranını en yükseğe getirmeniz boyutu daha da küçültmenizi sağlayabilir.

yine de 2 - 3 mb çok kolay görünmüyor.
0
lhun
(22.02.09)
O kadar büyük bir sıkıştırma yapabileceğini düşünmesem de 7zip'i deneyebilirsiniz.
0
fredi
(22.02.09)
(3)

.mkv, ses sistemi ve gom player

sanal uyku
.mkv formatındaki filmlerde 5.1 sistemde konuşma sesi sadece ortadan geliyor, diğer seslerde arkalardan çok az çıkıyor. gom player ayarlarını kurcaladım ama bulamadım bir türlü. media player classic'te ve windows media player'da ise böyle bir sorun yok. aynı şekilde .avi .mp4 falan hiç birinde böyle
.mkv formatındaki filmlerde 5.1 sistemde konuşma sesi sadece ortadan geliyor, diğer seslerde arkalardan çok az çıkıyor. gom player ayarlarını kurcaladım ama bulamadım bir türlü. media player classic'te ve windows media player'da ise böyle bir sorun yok. aynı şekilde .avi .mp4 falan hiç birinde böyle olmuyor sadece .mkv'de böyle. km player yükledim onda da var bu cinslik ama onun ayarlarını kurcalamadım.
0
sanal uyku
(22.02.09)
kmplayerda ses ayarlarına girip 5.1 i seçtiniz mi? o seçiliyse sorun çıkmaması lazım ama bende 5.1 mkv ler var genelde siyaloglar ortadan geliyor. ortam sesleri patlama efektleri falan diğer hoparlörlerden geliyor genelde. center ayarı çok baskınsa surroundu bastırabilir center...
0
ozdek
(22.02.09)
gom da preferences -> audio içindeki tabları karıştır.
0
emrag
(22.02.09)
şimdi tekrar denedim oldu. ilginç.
bu arada seçiliydi 5.1, ac3 codec'le alakalı bir şeyler galiba.
0
🌸sanal uyku
(23.02.09)
(2)

notebook işlemci değişimi

1001gecemasallariyla1002gece
arkadaşlar toshiba laptopumun işlemcisini değiştirmeyi düşünüyorum. şuanki işlemcim intel centrino core 2 duo t5550 ( http://reviews.cnet.com/processors/intel-core-2-duo/4507-3086_7-32804389.html?tag=mncol;psum veya http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLA4E ) internette biraz araştır
arkadaşlar toshiba laptopumun işlemcisini değiştirmeyi düşünüyorum. şuanki işlemcim intel centrino core 2 duo t5550 ( reviews.cnet.com veya processorfinder.intel.com )

internette biraz araştırdım ama socket olayını çözemedim. benimki 479 sanırım ama 479 falan diye hiç bir cpu yok satılan. hangilerine bakmam lazım?

kafam karıştı kısaca, şu olayda dikkat edilmesi gerekenleri vs yazarsanız sevinirim :)
0
1001gecemasallariyla1002gece
(22.02.09)
riskli bir sey, ne yaptiginizi bilmiyorsaniz denemeyin, kapagini bile dogru düzgün geri takamazsiniz laptop'un sonra. hem centrino core2 duo ise gayet iyi bir islemci, eger hakikaten yetmiyorsa yeni laptop alin, daha ucuza bile gelebilir.
0
aftermath
(22.02.09)
laptopunuzun modeli nedir?
bu arada gonderdiginiz linkte(reviews.cnet.com 478-pin Micro FCPGA yaziyor islemci icin.

uygun islemcilerde sunlar olsa gerek:
www.google.com
0
cench
(22.02.09)
(3)

quiknet Fatih'te hizmet veriyor mu?

scetin
quiknet türk telekomdan daha ucuz internet hizmeti sağlıyor bildiğiniz gibi. quiknet in sitesinde hizmet verdiği bölgelerde "topkapı" var. fatih yazmıyor. ama fatih te oturup "ben quiknet kullanıyorum" diyen insanlar biliyorum. bunlar efsane mi? yoksa gerçekten quiknet fatih te hizmet veriyor mu?
quiknet türk telekomdan daha ucuz internet hizmeti sağlıyor bildiğiniz gibi.

quiknet in sitesinde hizmet verdiği bölgelerde "topkapı" var. fatih yazmıyor. ama fatih te oturup "ben quiknet kullanıyorum" diyen insanlar biliyorum. bunlar efsane mi? yoksa gerçekten quiknet fatih te hizmet veriyor mu?
0
scetin
(22.02.09)
telefon açıp sorun?
0
desdinova
(22.02.09)
(bkz: 4442220)
0
hevipeyra
(22.02.09)
www.quiknetinternet.com

buradaki başvuru formunda fatih'i seçebiliyorsunuz. yine de arayıp sormakta fayda var.
0
kirk karaktere sigmayacak adam
(22.02.09)
(2)

Bilgisayar görüntü gitmesi-reset

sijwocaq
Çalışırken birden monitörde görüntü gidiyor ve yeşil renkli montitör ışığı kahverengiye dönüyor. Bilgisayar bu sırada çalışmaya devam ediyor, bazen bir süre sonra kendiliğinden resetleniyor bazense öyle kalıyor.Everstle ısıları takip ediyorum şu anda. En yüksek görünen değer GPU 66 dan yukarı çıkmıy
Çalışırken birden monitörde görüntü gidiyor ve yeşil renkli montitör ışığı kahverengiye dönüyor. Bilgisayar bu sırada çalışmaya devam ediyor, bazen bir süre sonra kendiliğinden resetleniyor bazense öyle kalıyor.

Everstle ısıları takip ediyorum şu anda. En yüksek görünen değer GPU 66 dan yukarı çıkmıyor ama 65 den aşağı da inmiyor. Yeni format atıldı bilgisayara ama formattan önce de vardı sorun. Everstle takip ettiğimden beri yapmadı tekrar. Cpu çekirdeklerinin biri de 55 derecelere kadar çıkıyor en fazla.

Sorunun ne olabileceği konusunda bir fikri olan var mıdır?
0
sijwocaq
(22.02.09)
ekran kartıyla ilgili bir sorun olabilir. şimdiki sürücülerini kaldırıp güncel sürücüler indirebilirsin öncelikle.
0
emrag
(22.02.09)
büyük ihtimalle fazla isinmadandir hep reset atmiyorsa. kasanin icini bir temizlemeyi deneyin, power supply'dan da olabilir, yüksek güc isteyen bir sistemse.
0
aftermath
(22.02.09)
(8)

kombi kullanma suyunu ısıtmıyor

derindusunur
çılgın kombimiz, petekleri, yani evi problemsiz ısıtıyor. ancak kullanma suyunu ısıtmıyor. sadece kullanma suyunda çalıştırsam dahi musluğu açınca kombi çalışmıyor. sanki suyun geçtiğini fark etmiyor. alet garanti dışı. daha önce böyle bir problemi olmuş olan ya da kombi servisi sahibi biri, bana bu
çılgın kombimiz, petekleri, yani evi problemsiz ısıtıyor. ancak kullanma suyunu ısıtmıyor. sadece kullanma suyunda çalıştırsam dahi musluğu açınca kombi çalışmıyor. sanki suyun geçtiğini fark etmiyor. alet garanti dışı. daha önce böyle bir problemi olmuş olan ya da kombi servisi sahibi biri, bana bunun kaça patlayacağını, yaklaşık bir tahminle söyleyebilir mi? malum kriz zamanı, maaşı tam alamadık. kombiyi tamir ettirirsek aç kalır mıyız ondan soruyorum.
0
derindusunur
(22.02.09)
su hattı kombiye bağlanmamış olabilir gibi geldi bana.
0
lemmiwinks
(22.02.09)
herhalde 3-4 yıldır tesisat aynı. kombi de sökülmedi yerinden. daha 2 gün önce çalışıyordu.
0
🌸derindusunur
(22.02.09)
gaz basıncı yetersiz olabilir. dolayısıyla kombi bir yandan evi ısıtmak için peteklere su gönderirken diğer yandan da kullanma suyunu ısıtamıyor olabilir. gaz basıncının düşük olması da sayacınızdaki regülatörün arıza yapmış olmasından kaynaklanıyor olabilir. gaz basıncında problem olup olmadığını kontrol etmek için kombi petekleri ısıtıyorken ocak açma deneyi yapabilirsiniz. ocağı yakıp alevin normalden zayıf olup olmadığını kontrol edin. kombi çalışmıyorken ocak alevi daha güçlüyse basınçta problem olabilir.

tabi bunlar hep varsayım. problem tamamen kombinin kendisinden de kaynaklanıyor olabilir.
0
boshi
(22.02.09)
basınç normal görnüyor. zaten basınç düşse kombi uyarı verir. en azından öyle iddia ediyor. ayrıca benim bildiğim kadarıyla sıcak suyu açtığımızda kullanma suyunu ısıtmaya öncelik veriyor.
0
🌸derindusunur
(22.02.09)
eğer sorununuz banyoya sıcak suyun gitmemesisiyse ve banyonun peteği kapalıysa onu açın.evet biraz saçma bir çözüm gibi görünüyor ama bizim de benzer bir sorunumuz vardı böyle çözüldü.onun dışında kombi tamirleri genelde 250 tl'den fln başlıyor, alet açıldığı an 50 tl alıyolar zaten bir şey yapmadan, bunu parça değiştirmesi, işçiliği derken tahmini 250-300 diyorum ama bu konuda duayen birimiyim* hayır, ama tecrübeliyim, kombici konusunda :)
0
benim de soyleyeceklerim var
(23.02.09)
duh. mesajım uçmuş.

iki olasılık.
1. conta gibi küçük plastik bir parçayı değiştiriyorlar. 50 ytl.
2. kombinin içinde irice bir parça var. tamiri 200 yenisi 400. tamir işe yaramayabiliyor. garanti iste.
0
can see
(23.02.09)
bizim kombide suyu haşlanacak kadar çok ısıtıyordu, termostat değişti düzeldi, fikir olsun.
0
elbar
(23.02.09)
ne üç yüz ne beş yüz. 70 tl'ye hallettiler. servis 30, parça 40. cevabımı yazayım da belki aramaya inanan birine yardımcı olabiliriz.

kombinin suyun geçtiğini anlaması için ufak bir çark var. sıcak su açılınca bu çarktan su geçiyor, çarkı döndürüyor. çark bir dinamoya bağlı. o da elektrik akımı yaratıp kombinin suyun geçtiğini anlamasını sağlıyor. işte bu çark öbür tarafı boylamış. dört kolluya binmiş. ufacık bir çark. o değişti. kiradan düştük :) mutlu son..
0
🌸derindusunur
(25.02.09)
(1)

laptop görüntü problemi

toxxicfox
bugün sözlükte gezinirken önce imlecin arkasında, imleçle beraber hareket eden gri uzun çizgiler çıktı. sonra bu çizgiler kayboldu ama klasik imlç görüntüsünün sağı solu karardı. şeklini değiştirince de bu siyahlıklar kaybolmadı. yeniden başlattım, başlarken ekran görüntüsü 4'e bölündü. normal modda
bugün sözlükte gezinirken önce imlecin arkasında, imleçle beraber hareket eden gri uzun çizgiler çıktı. sonra bu çizgiler kayboldu ama klasik imlç görüntüsünün sağı solu karardı. şeklini değiştirince de bu siyahlıklar kaybolmadı. yeniden başlattım, başlarken ekran görüntüsü 4'e bölündü. normal modda siyah ekranda açılmaya çalışıp çalışıp açılmayınca yeniden başlatıyor. güvenli modda ise 4'e bölünmüş halde geliyor görüntü. donanımsal bir problem olmadığını düşündüğüm için virüs taraması, sistem geri yükleme, chkdsk falan hepsini yaptım, hiçbir şey değişmedi. sürücü mürücü problemi olması ise çok saçma geliyor, problemsiz kullanırken kendiliğinden olan bir şey çünkü.

alakalı olur mu bilmiyorum, ama yaklaşık 6 ay kadar önce laptop'un ekranıyla klavyesini bağlayan menteşeler kırılıp(oha) görüntü kabloları zarar gördüğünden servise gitti, hepsi değişti geldi.

şimdi benim sorunum ne ile ilgili olabilir? şimdiden teşekkürler...
0
toxxicfox
(22.02.09)
buyuk ihtimal grafik islemcisi yanmis.
(git: 57006)
0
cench
(22.02.09)
(2)

opera ctrl-w sorusu

terp
bir suredir arada sirada karsima cikan bir sorunla karsi karsiyayim. normalde bilindigi gibi ctrl+w opera'da acik olan tabi kapiyor. lakin bende ara sira alt+w yaptigimda close all tabs diye soru cikiyor karsima. neden ki?eski verisyonlarda ctrl+alt+w ile close all tabs yapilirdi. onu hatirliyorum.
bir suredir arada sirada karsima cikan bir sorunla karsi karsiyayim. normalde bilindigi gibi ctrl+w opera'da acik olan tabi kapiyor. lakin bende ara sira alt+w yaptigimda close all tabs diye soru cikiyor karsima. neden ki?

eski verisyonlarda ctrl+alt+w ile close all tabs yapilirdi. onu hatirliyorum.
0
terp
(22.02.09)
ben de alt+w bişiye yaramıyor. ctrl+w kapıyor açık olan tabı.her operada ayarlar farklı galiba :D
0
ayiadam
(22.02.09)
opera'nın kısayolları eskiden çok farklıydı sonra yoğun istek üzerine firefox benzeri kısayollar koydular ancak eskisi de seçilebiliyor ayarlardan
ctrl-f12 -> advanced -> shortcuts -> keyboard setup'dan istediğin düzeni seçebildğin gibi her kısayolu tek tek ayalayabilirsun da.
0
kofteburger
(22.02.09)
(5)

üç boyutlu görüntü

tabudeviren
http://www.kecioren.bel.tr/SanalGezinti/html/flash.html?ivp=kale_tepeböyle bir şey nasıl yapılır? hangi ekipman ve yazılımlara gerek vardır?
www.kecioren.bel.tr

böyle bir şey nasıl yapılır? hangi ekipman ve yazılımlara gerek vardır?
0
tabudeviren
(22.02.09)
sabit bir noktadan istenilen alanlarin fotograflari cekilir.
tamami photoshop'a aktarilir. photoshop'ta file->automate->photomerge ile tamami birlestirilir. (gezinme/zoom isini ise flash plug-in yapiyor.)

(bkz: panorama)
0
sourlemonade
(22.02.09)
3 boyutlu görüntü filan değil bu?
bildiğin panoramik fotoğraf karelerinden oluşan flaş animasyon.

tripodun üzerine fotoğraf makinenizi koyunuz. her bir fotoğraf karesinin diğerinin ucundan/sonundan yakalayacak biçimde 360 derece tam tur fotoğraf çekiniz. ardından fotoğrafları tek tek fotoşop ile birleştirek tek bir fotoğraf haline getiriniz. desem de fotoşop biraz zorlayabilir tutturmada..
birkaç program vardır panoramik fotoğrafları birleştirerek derinlik hissi yaratan.

ekipman olayı ise pek de mühim değil. yeter ki titretmeden düzgünce yanyana fotoğraflar çekilsin. cep telefonu ile fotoğraf çekseniz bile yeridir. ben çektim oradan biliyorum
winsome.deviantart.com
winsome.deviantart.com
0
winsome
(22.02.09)
www.immervision.com

Bunu buldum belki işine yarar :)
0
winston insani
(22.02.09)
(bkz: quicktime vr)
0
Gulyadkin
(22.02.09)
eos 400d ve motorlu tripod için bunu otomatik olarak yapan program var. muhtemelen diğer markaların da benzer programlari vardir.
0
rygard
(22.02.09)
(6)

en ucuz ADSL hangisi ?

fuck milk get beer2
merhaba arkadaşlar..evime ADSL bağlatmak istiyorum ama ttnet olmasın, pahalı o..quicknet'in 9.99 ytl'lik 1 mbps limitsiz internetini biliyordum..onu bağlatacaktım şimdi girdim baktım sadece ilk 2 ay 9.99, sonra 29 ytl imiş.. hangi adsl markasını seçeyim, en ucuzu hangisi..bi' de bu ttnet harici adsl
merhaba arkadaşlar..
evime ADSL bağlatmak istiyorum ama ttnet olmasın, pahalı o..
quicknet'in 9.99 ytl'lik 1 mbps limitsiz internetini biliyordum..
onu bağlatacaktım şimdi girdim baktım sadece ilk 2 ay 9.99, sonra 29 ytl imiş..

hangi adsl markasını seçeyim, en ucuzu hangisi..
bi' de bu ttnet harici adsl markalarında bi' sorun yok di mi?

teşekkürler ;)
0
fuck milk get beer2
(22.02.09)
Hepsi toptan olarak TTnet'ten alıp perakende satıyor. Fiyatlar neredeyse birbirinin aynısı. Fakat BİRİ adsl'de sözleşme olmadığından kendine bir adım daha çekiyor.
0
alkolik imam
(22.02.09)
quicknet imkanı olan bir yerdeysen tabiki quiknet, biz kullanıyoruz, süper bi olay. telefona da bagımlı değilsin böylece.
0
bordeaux
(22.02.09)
evet inceledim bir çok adsl markasını..
quiknet'i tekrar inceledim de 24 ay taahhüt istiyorlar.. o olmasa en iyisi o gibi..

aslında hepsi birbirinin aynısı, ilk iki ay yapmadıkları şebekliği, maymunluğu bırakmamışlar..
3. ayda hepsi birbirinin aynısı oluyor..
0
🌸fuck milk get beer2
(22.02.09)
turk.nert adsl 'e geçtim pazartesi. 2 mbit parasına 4 mbit veriyorlar. Daha ne olsun.
0
darknum
(22.02.09)
turk.net kendi altyapısı, türk telekom'un değil. hizmeti nasıldır bilmiyorum ama sırf bunun için bile araştırmaya değer.
quiknet varsa ona da kesin bakın bence.
0
sanal uyku
(22.02.09)
Aralık'tan beri Biri ADSL kullanıyorum, şimdiye kadar hiç problem yaşamadım hatta çok memnunum.
Antalya'dayım, başvurduktan 24 saat içinde Airties 6271 diye hayvani boyutta ve ışıklar saçan bi wireless modem getirip bağlantımı açtılar, inanamadım. diğerleri gibi 24 ay sözleşme yok, istediğin zaman iptal ettir yani.
0
ikinoktayedi
(22.02.09)
(3)

6300 T9 Problemleri

sijwocaq
Nokia 6300 da t9 sözlüğüne eklediğim kelimeler bir süre sonra gidiyor. Daha önce kulandığım nokia modellerinde sözlüğe bir kelime eklediğimde onu daha sonra sürekli kullanabiliyordum ancak bu telefonda arka arkaya mesajlar yazarken sadece kelimeyi kullanabiliyorum, bir süre sonra kelime uçuveriyor.
Nokia 6300 da t9 sözlüğüne eklediğim kelimeler bir süre sonra gidiyor. Daha önce kulandığım nokia modellerinde sözlüğe bir kelime eklediğimde onu daha sonra sürekli kullanabiliyordum ancak bu telefonda arka arkaya mesajlar yazarken sadece kelimeyi kullanabiliyorum, bir süre sonra kelime uçuveriyor. Nedendir? Nasıl düzeltilir?

Bir de türkçe karakter kullanıldığı zaman mesajdaki karatker sınırlaması düşüyor bildiğiniz gibi. Türkçe sözlüğü kullanarak, türkçe karakterlerin hiç gözükmemesini sağlayabilir miyim? Sözcüğün her defasında türkçe karaktersiz halini bulmak yoruyor insanı çünkü.
0
sijwocaq
(22.02.09)
Eklediğiniz kelimenin uçmasına bir çözüm bilmiyorum. Hemen olmasa bile zamanla uçuyor. Karakter olayına gelince, mesaj ayarlarından "karakter desteği" ayarını "indirgenmiş" yaparsanız düzelir. Siz istediğiniz karakteri yazın, telefon düzeltip gönderir.
0
cashkorkmaz
(22.02.09)
evet karakter desteği sorunumu çözdü, çok teşekkür ederim yardım için. bir de şu sözlük olayını çözebilirsem tam süper olacak.
0
🌸sijwocaq
(22.02.09)
e51 de öyle. ben de çözüm arıyorum
0
efruz
(22.02.09)
(1)

pdf'teki yazıları copy paste ederken değişen karakterler

andy kaufman 2
Macintosh bir bilgisayardaki quark programından dışa aktarma yöntemiyle pdf yapılan sayfayı kendi pc'me aldım usb ile. sonra pdf'i açtım. her şey düzgün gözüküyor. fakat içeriktekileri kopyalayıp başka bir programa (word, notepad vs) yapıştırınca türkçe karakterlerin çoğu garip çıkıyor.1- sorun düze
Macintosh bir bilgisayardaki quark programından dışa aktarma yöntemiyle pdf yapılan sayfayı kendi pc'me aldım usb ile. sonra pdf'i açtım. her şey düzgün gözüküyor. fakat içeriktekileri kopyalayıp başka bir programa (word, notepad vs) yapıştırınca türkçe karakterlerin çoğu garip çıkıyor.

1- sorun düzeltilebilir bir problem midir?
2- mac olan bilgisayarda pdf'e dönüştürmek dışında çıkar yolum yok. ne eksik olabilir? neyi yanlış yapıyor olabiliriz?
0
andy kaufman 2
(22.02.09)
pdf to word araması ile bir sonuç alabilirsiniz ama tabi .doc dosyasını macte açabilir misiniz o ayrı bir sorun
bir kaç program
www.versiontracker.com
echoone.com
0
edip
(21.03.09)
(7)

laptop tavsiyesi ve windows 7

nestor
yakın zamanda bir laptop almak istiyorum. 4 sorum var:bir: şu sıralarda satılan bütün laptoplar vista ile geliyor sanırım ve vista hakkındaki eleştirileri duyduktan sonra biraz endişeleniyorum. acaba windows 7 çıkana kadar beklesem mi? yada vista ile aldıktan sonra, bendeki xp cd'sini bilgisayara ra
yakın zamanda bir laptop almak istiyorum. 4 sorum var:

bir: şu sıralarda satılan bütün laptoplar vista ile geliyor sanırım ve vista hakkındaki eleştirileri duyduktan sonra biraz endişeleniyorum. acaba windows 7 çıkana kadar beklesem mi? yada vista ile aldıktan sonra, bendeki xp cd'sini bilgisayara rahatlıkla kurabilir miyim? driver bulmam vs. gerekebilir mi? aynı şeyi windows 7 çıktıktan sonra onunla da yapabilir miyim? bir aksilik olmaz di mi?

ikinci soru ise şu: yeni laptoplardan ancak büyük ekran olanları (16 inc ve üstü) 8gb ram destekliyor. acaba biraz daha sabredip bu teknolojinin nispeten küçük laptoplarda da kullanılmasını mı beklemeliyim?

üçüncü soru: bir de bluray olayı çıkmış. bu teknoloji kalıcı mı olacak? iki ay sonra greenray falan diye başka bişey çıkartıp adamı sinir etmesinler sakın? ayrıca full-hd ekran diye bir şey de varmış. bu sadece bluray film izlerken mi işe yarayacak yoksa günlük kullanımda da farkeder mi?

dördüncü soru: paraya kıyıp ortalamanın üzerinde bir bilgisayar almak istiyorum, (sony vaio sr seviyesinde). tavsiyeleriniz var mı?

teşekkürler
0
nestor
(22.02.09)
1. bir çok yerde XP ile de satılıyorlar.

2. 15" bile taşımada ciddi sorun. şimdi şu 10"lere bakıyorum. istediğim yere götüremedikten sonra laptopun anlamı kalmıyor.

3. HD olayı çok büyük ekranlarda seyederken asıl anlamını kazanıyor. 70 ekran bir tv için bile bence anlamsız.
bazı tv kanalları HD yayına geçiyor TR'de de. yani sadece film için değil tv izlerken de HD özelliği kullanılabilecek.
görüntü çözünürlüğü müthiç yüksek. futbol maçı seyrederken her bir çim parçasını ayrı ayrı görebiliyorsun yakın çekimlerde.
0
can see
(22.02.09)
yeni bir teknoloji çıkmasını beklemeyin, beklediğiniz ürün piyasaya sürüldüğünde daha yeni teknolojiler çıkacak... yani bunu kafanıza takmayın fazla. windows 7 çıktığında belkide 8 i hazırlanmaya başlanacak... bu seferde 8 bekleyeyim derseniz hiçbirşey alamazsınız.
0
barfbag
(22.02.09)
1) driverları rahatça bulabilirsiniz. forum donanımhaber'e bakın.
2) eğer kullanma amacınız büyük ekran gerektirmiyorsa almayın 15.4"'den daha büyük. 15.4" bile sanını sıkıyor adamın taşırken. bilgisayarın ram desteklemesi büyüklüğünden ziyade kullandığı sistemle alakalıdır.
3) bluray tıpkı dvd gibi kalıcı olacaktır. 2008 sonbaharına kadar kesin değildi. hd-dvd ile aralarında rekabet vardı ama bluray kazandı. artık hd-dvd üretilmiyor. bluray uzunca bir süre daha devam eder.
0
teritori
(22.02.09)
ekstra bi bilgi vereyim. haziran ayından sonra alıncak bilgisayarlardaki vistaları microsoft ücretsiz 7'ye yükseltcek. ama tabi aldığın firmanın anlaşması var mı ona da bakmak laızm..
0
iterator
(22.02.09)
Yeterince paraniz varsa ve Windows'la duygusal ya da is baglaminda bir iliskiniz yoksa "Apple MacBook" alin derim. Gerci yeni nesil Apple'lar Windows'u da sorunsuz calistiriyor. Bir cihaz bu kadar mi kullanisli olur sorusunun yanitini alacaksiniz.
0
msb
(22.02.09)
bence öncelikle alacağınız bilgsayarın xp driverlarının olup olmadığına bakın. üzerinde xp yüklü alet bulmak çok zor. sony tavsiye etmem neden dersen aynı özelliklerdeki bir çok marka nerdeyse yarı fiyatına satılıyor. sadece üzerinde sony vaio yazıyor diye bi alete 2 katı para vermek saçmalık.(bazı karbon fiber modelleri tenzih ederim onlar hafif oldukları için pahalı) windows 7 de çıksa 8 de çıksa sonuçta kaynak tüketimi (ram,işlemci) gitgide arttığı için ben şahsen uzuuun bi süre xp de kalmayı düşünüyorum. bi işletim sistemi yanarlı dönerli diye bu kadar kastırması çok salakça. ne tavsiye ederime gelecek olursak ben olsam şu aleti alırım bu fiyata da bundan iyisini bulman imkansız gibi:
www.hepsiburada.com
kısaca özellikleri şunlar;
+ Blue-Ray
+ 9650M GT Ekran Karti
+ T9400 Islemci
+ 4GB 800MHz RAM
özellikle ekran kartı ve işlemci ikilisi için bile alırdım ben bu aleti.
0
rentts1
(22.02.09)
3. bluray'in yayginlasmasini saglayan ps3ler ve film sektoru. depolama medyasi olarak henuz cok baslarda. rakibi yeni bir disk formatindan cok internetin kendisi. online depolama araclari giderek yayginlasiyor ve youtube dahil bircok video paylasim sitesi 720p formatina gectiler. quicktime uzun zamandir 1080p yayin yapiyor ve inanilmaz bir bant genislikleri var.

sorulariniza gelince : fiyat cok farketmiyorsa bluray okuyucu alabilirsiniz. yoksa simdi almayin ileride external alirsiniz fiyati dusunce.

full hd ekran en az 1900*1080 cozunurlukte olmali, bunu film izlerken kullanacaginiz gibi, isletim sistemini kullanirken de bu cozunurluge cikabilirsiniz.
0
cench
(22.02.09)
(5)

Facebook Antivirüs uygulaması ve genel olarak sayfalarda ki virüslerin çalışma sistematiği

p shadow
Facebook'da böyle bir uygulama var, ekleyince virüsler silindi falan diyormuş, arkadaş ekle diyip duruyor ama bana pek inandırıcı gelmedi.. önce konu hakkında kendi bilgilerimi vereyim de sonra konuya daha hakim arkadaşların yorumlarını alayım istedim..benim bildiğim virüsler bir şekilde yazılımdır.
Facebook'da böyle bir uygulama var, ekleyince virüsler silindi falan diyormuş, arkadaş ekle diyip duruyor ama bana pek inandırıcı gelmedi.. önce konu hakkında kendi bilgilerimi vereyim de sonra konuya daha hakim arkadaşların yorumlarını alayım istedim..

benim bildiğim virüsler bir şekilde yazılımdır.. bu bi web sitesinin içinde yazılmış bir script (kod) da olabilir, bir program da olabilir.. Şimdi eğer facebook profilinde bir virüs varsa, (ki normalde bu virüs de sanırım öyle senin benim tarafımdan yayılamaz, sayfayı hazırlayanın bilgisayarında olması lazım ki sayfaya kodu yerleştirsin) facebook'tan alakasız biri, bir uygulama yaptım diyip bu virüsü silmek için sayfanın kodları ile nasıl oynama yapabilir (facebook'dan bağımsız hareket ederek)?

zira böyle bir uygulama yapılabilecek olsa, virüs anca bu uygulama sayesinde yayılır, sonuçta otuna bokuna erişim izni veriyorsun? Hani onu da nasıl yapar bilemedim ama ne bileyim kendi kendine "not (blog gibi bir şey var ya ondan)" yazar.. ona bi kaç html kodu ekleyebiliyordun, uygulama da onun içine bi şekilde bi virüsün script kodunu sıkıştırır falan..

gerçi alakam yok bu işlerle.. o yüzden benim bildiklerim bu seviye..
aydınlatana, yanlışlarımı düzeltenlere teşekkürler..
0
p shadow
(22.02.09)
bunu bende soracaktım ne işe yarar falan diye herhalde bilimum diğer saçma eklentiler gibi x ona bunu yaptı sanada yapsın mı tadında bişeye benziyor reklam amaçlı yani,bende hiç bi eklenti kurulu olmamasına rağmen böyle bişey geldi onada yuh diyorum.
0
buffy de vampir sayilir
(22.02.09)
tamamen kişisel bilgileri çalma biriktirme amaçlı bir uygulama olduğunu düşünmekteyim. itibar etmeyiniz.
0
murtaza koptagel
(22.02.09)
vital
(22.02.09)
Bildiğim kadarıyla facebook bu uygulama yazanlara üye olunan kişi sayısıyla orantılı bir ödeme yapıyor ne kadar cok üye o kadar çok para olduğundan dolayı insanların dikkatini çekicek, onların uygulamayı yüklemesini sağlayacak cins cins şeyler buluyorlar. Hiç bir faydası ve zararının olduğunu düşünmüyorum. Eğer insanlar para kazansın diyosanız üye olun. Şahsen hiç birine üye olmuyorum gerek yok boşu boşuna sayfa kalabalığı yapıyorlar.
0
Jin
(22.02.09)
eğer facebook ta ara kutucuğuna uygulamanın adını yazıp, o uyg.yı bulup engelle derseniz size note göndermeyi kesiyor. biçok saçma sapan uygulama için bunu yaptım işe yaradı. ama bi bunu bulamadım.
0
hia
(22.02.09)
(2)

Rapidshare Günlük Kota

3200
Yeni rapidshare hesabı açtırdım. Günlük 2700Mb indirme limiti verdi. Geçen sene bahar aylarında da rapidshare hesabım vardı o zamanlarda yanlış hatırlamıyorsam 20gb civarı kota veriyordu. Bir de rapidshare içinde ilgili değişikliğe dair yazı araştırdım, en son ekim ayında "we have raised the daily p
Yeni rapidshare hesabı açtırdım. Günlük 2700Mb indirme limiti verdi. Geçen sene bahar aylarında da rapidshare hesabım vardı o zamanlarda yanlış hatırlamıyorsam 20gb civarı kota veriyordu. Bir de rapidshare içinde ilgili değişikliğe dair yazı araştırdım, en son ekim ayında "we have raised the daily premium download traffic from 5 gigabyte to 10 gigabyte" diye bir haber girmişler. Öyleyse gün itibariyle benim 2700Mb kotamın olması sizce normal mi? Kota konusunda son durum nedir şimdi rapidshare'de?
0
3200
(22.02.09)
yeni hesaplara 2.66 gb kota veriyor, durum normal.
0
aves
(22.02.09)
çok sık değiştiriyorlar diye biliyorum.yani ekim,kasım aylarında 10 gb idi.şimdi 2.66 şöyle yaza doğru yine bir 10 gb olur inşallah.
0
artikbenimdebirvolvomvar
(22.02.09)
(3)

Vestel Notebook'un wirelessi neden otomatik açılmıyor?

sufishco
Arkadaşlar gençliğimi tüketmek üzereyim, noteboogu her yeniden çalıştışımda FN+F2 kombinasyonu ile wirelessi aciorum..bunu otomatige baglayabilecegim bisi yok mu..parcalarim ben bunu böyle..
Arkadaşlar gençliğimi tüketmek üzereyim, noteboogu her yeniden çalıştışımda FN+F2 kombinasyonu ile wirelessi aciorum..bunu otomatige baglayabilecegim bisi yok mu..parcalarim ben bunu böyle..
0
sufishco
(21.02.09)
dostum lap top ların büyük çoğunluğu için durum geçerlidir.wireless ekstra güç tüketimi anlamına geldiğinden bir açma kapama durumu genelde söz konusudur.en sıkı şansın kullanım kılavuzunu dikkatlice incelemen olacaktır.yinede bir bakayım çaresi var mı...a bi de aman parçalama güzelim makinayı yazık olur:)
0
travenian
(21.02.09)
Başlat-çalıştır a girip msconfig yazın,gelen pencerede başlangıç sekmesine tıklayın.Orada çalışan programların içinde ''KeNofity Aplication'' aktif olup olmadığına bir bakar mısınız

edit; bu alıntıdır, benim cevabım değil, bir yerde rastladım.
0
etna
(22.02.09)
ben bu laptopu böyle kabul ettim yaa..allah kahretsin yani..

ilgilenen arkadaslara tesekkür ederim..denedim lakin vista msconfigde o olay yok sanirim..
0
🌸sufishco
(23.03.09)
(2)

download manager hakkında...

modo25
merhabalar,internet program virus işlerinden pek anlamıyoruz, şimdiye kdr hep parayla yaptırdık ne yaptırdıysak.şimdi bizde yüklü olan, -sanırım antivirüs programı- internet download manager ın bitmesine 2 gün kaldı, şimdi yüklemek ister misiniz? diye uyarı çıkıyor.şimdi bu nedir, ne işe yarar, gere
merhabalar,
internet program virus işlerinden pek anlamıyoruz, şimdiye kdr hep parayla yaptırdık ne yaptırdıysak.şimdi bizde yüklü olan, -sanırım antivirüs programı- internet download manager ın bitmesine 2 gün kaldı, şimdi yüklemek ister misiniz? diye uyarı çıkıyor.

şimdi bu nedir, ne işe yarar, gerekli midir, yüklemeli miyiz kotalı kullanıcı olduğumuz için yüklemelerden kaçınıyoruz, extra bi para ödeyecek mıyız ve kredi kartı kullanmıyoruz

son olarak anneye anlatır gibi anlatırsanız müteşekkir kalırım :)
0
modo25
(21.02.09)
sevgili anneciğim,

bahsettiğin internet download manager in antivirüs programlarıyla uzaktan yakından alakası yoktur..kendisi bir tür hızlı ve kesintisiz download ( program video vb indirme) programıdır..sadece hızlı indirmeye yarar..muhtemelen bir deneme sürümünü indirmişziniz...ne olduğunu bilmediğine göre kullanmadığını varsayıyorum bu durumda programı kaldırmanda hiç bir sakınca yoktur.

denetim masası_program ekle kaldır_internet download manager dan kaldırı seçmen yeterlidir..

not: antivirüs programları genelde sağda saatin yanında ikonu bulunanlardır..kaspersky,norton,avira,nod 32 vb bazılarıdır...saygılar...
0
travenian
(21.02.09)
internet download manager, adından da anlaşılacağı üzere bir download manager programıdır. Ücretli bir yazılımdır, siz deneme sürümünü kurmuşsunuz. Eğer başka download manager programı arıyorsanız, bir çok bedava program var. (Önce internet download manager'ı kaldırın tabi ki)

(bkz: flashget) (classic versiyonunu tavsiye ederim, linkini bi altta verdim gitti)
down6.flashget.com
(bkz: orbit)
(bkz: free download manager)
0
edge_nabby
(22.02.09)
(2)

wap pda html falan

anakinskywalker
php web programlama yaparim. mandal satarim. abilerim ablalarim.ismi lazim degil buyuk capli bi sitem var. kendim kodluyorum. istiyorum ki buna pda'lardan blackberrylerden de girilsin. bunun icin ne tur bir standartla yazmaliyim. wml'ye biraz baktim wap muhabbetine. dedim acaba bu eski mi kaldi. yen
php web programlama yaparim. mandal satarim. abilerim ablalarim.
ismi lazim degil buyuk capli bi sitem var. kendim kodluyorum. istiyorum ki buna pda'lardan blackberrylerden de girilsin. bunun icin ne tur bir standartla yazmaliyim. wml'ye biraz baktim wap muhabbetine. dedim acaba bu eski mi kaldi. yenisi var mi. php ile veritabanimdan alip bunu iphonelara blackberrylere uygun nasil yaparim. bir de kendi bilgisayarimdan kendini pda sanan bir browser emulator var mi yaptigim i$lere hizlica bakabilecegim. muckks
0
anakinskywalker
(21.02.09)
Artık bir çok telefon/pda browser'ları standart sitelere girebilmekte ve sorunla karşılaşmamakta. Yeni cihazlar normal internetle uyumu hale üretiliyor.

Ha istersen şunu yapabilirsin mesela; browser'lara uygun sayfalar üretirsin. www.siten.com'dan giriş yapınca kullanıcı browser'ına uygun sayfa açılır. Mesela google böyle çalışıyor. Opera mini ya da nokia'nın tarayıcısından google'a eriştiğinde "google mobil" çalışıyor.

Tabii bunlar nasıl yapılıyor, nasıl yönlendiriliyor; onun hakkında kesin bir bilgim yok :)
0
ataturkiye
(22.02.09)
soru i$te o "google mobil" zaten. yonlendirme sorun degil.o mobil siteyi nasil yapicam diye soruyorum.
0
🌸anakinskywalker
(23.02.09)
(1)

BlackBerry Bold İnternet Bağlantısı Hakkında

ugur dundara yakalanmis firinci
Bugün itibari ile BlackBerry Bold satın aldım. Fakat bu alet ile aylık 49 YTL verip BIS abonesi olmadan WIFI veya yine Turkcell'in sattığı ekonomik 100 MB'lık paketlerden birini kullanıp daha ucuza internet hizmetinden faydalanmak istiyorum.Öyle kafam karıştıki anlatamam. Turkcell'in tecavüzünden ko
Bugün itibari ile BlackBerry Bold satın aldım. Fakat bu alet ile aylık 49 YTL verip BIS abonesi olmadan WIFI veya yine Turkcell'in sattığı ekonomik 100 MB'lık paketlerden birini kullanıp daha ucuza internet hizmetinden faydalanmak istiyorum.

Öyle kafam karıştıki anlatamam. Turkcell'in tecavüzünden korktuğum içinde internet'e vs email kurulumunu yapmadım. Ayrıca Google Map, Facebook, MSN Live uygulamalarını bir türlü çalıştıramıyorum.

Biri bana anlatsın gözünü seviyim. Turkcell çağrı merkezindekilerde konudan habersiz.
0
ugur dundara yakalanmis firinci
(21.02.09)
valla ben avea kullanıyorum. blackberry için diğer internet tarifeleri geçerli değilmiş blackberry'e özel bir paket varmış, sadece onu kullanabiliyormuşuz. turkcell'de de aynıdır sanırım.
0
mangdasire
(21.02.09)
(2)

VAIO trackpoint problemi

erano
Arkadaslar,VAIO laptop aldım. default olark VISTA yukluydu. 1-2 gun kullandıktan sonra silip XP yukledim ama mouse(trackpoint) ters calismaya basladi.(yani yukari gitmesini istersem asagiya saga gitmesini istersem sola gidiyor). USB mouse kullanilabiliyor ama her yer onu tasimak istiemiyorum. Hemen
Arkadaslar,
VAIO laptop aldım. default olark VISTA yukluydu. 1-2 gun kullandıktan sonra silip XP yukledim ama mouse(trackpoint) ters calismaya basladi.(yani yukari gitmesini istersem asagiya saga gitmesini istersem sola gidiyor). USB mouse kullanilabiliyor ama her yer onu tasimak istiemiyorum. Hemen hemen butun driverlari denedim ama sonuc ayni.
Daha once basina boyle bir problem gelmis olup da cozen var mı?
0
erano
(21.02.09)
trackpoint ayarlarini bir kurcala.
muhtemelen "revert mouse" gibi bir secenek gorursun. onu deactivate edersin.
0
sourlemonade
(21.02.09)
Degistirmedigim ayar kalmadi ama sonuc aynı.
0
🌸erano
(23.02.09)
(1)

Küçük bir fotoğraf ve puzzle

vasıfsız eleman
EkşiDuyuru'nun güzel ve yardımsever insanları,Bu aralar çok boş vaktim olmasından ötürü kendimi puzzle yapmaya adadım.şu gördüğünüz fotoğrafı çözünürlüğe halel gelmeden 1000 parçalık bir puzzle yaptırmak istiyorum;lakin kıt teknik bilgilerim bu fotoğrafın bu amaç için yeterince büyük olmadığını düşü
EkşiDuyuru'nun güzel ve yardımsever insanları,
Bu aralar çok boş vaktim olmasından ötürü kendimi puzzle yapmaya adadım.
şu gördüğünüz fotoğrafı çözünürlüğe halel gelmeden 1000 parçalık bir puzzle yaptırmak istiyorum;lakin kıt teknik bilgilerim bu fotoğrafın bu amaç için yeterince büyük olmadığını düşündürüyor bana. ( Puzzle sitelerinde bu tip çalışmalar için kullanılacak fotoğraf için belirledikleri ölçütler: 1-Puzzle kalitesi için resim çözünürlüğünün 300 dpi ve 35x50 cm olması tercih edilir. ya da 2-Yüksek çözünürlükte (en az 200 dpi) kaydedilmiş JPEG veya TIFF formatındaki resim. Dosyanın boyutu en çok 2 MB olabilir.)
Ne yapmalıyım ne etmeliyim? Aklına bir oyunbazlık,bir şeytanlık gelen var mı?
0
vasıfsız eleman
(21.02.09)
fotografin basilmis halini bulabilirsen (kartpostal gibi) yuksek dpi ile scan edebilirsin. o haldeki jpg/png isini gorur fazlasiyla.
0
sourlemonade
(21.02.09)
(7)

Vaio gerekli programlar

zaugnakhaldun
Selamlar,Yeni bir Vaio Notebook aldık; ancak bilgisayarda default olarak yüklü sürüsüne bereket program var. Açıkçası bunların hatırı sayılır bir kısmı da şu anda bana gereksiz gibi gözüktüğü için buraya sormak istedim.1-) Bu programlardan (mesela Vaio marketing Tools, Click to disk etc) bazılarını
Selamlar,


Yeni bir Vaio Notebook aldık; ancak bilgisayarda default olarak yüklü sürüsüne bereket program var. Açıkçası bunların hatırı sayılır bir kısmı da şu anda bana gereksiz gibi gözüktüğü için buraya sormak istedim.

1-) Bu programlardan (mesela Vaio marketing Tools, Click to disk etc) bazılarını silersem bilgisayarda bir problem olur mu?

2-) Bu programları Vaio internet sitesinden falan tekrar yüklemek mümkün müdür eğer silersem?

3-) En önemlisi, çok fazla program olduğu ve ben de şu anda hiç emin olamadığım için neyi sileceğimi bilemiyorum. Elbette kişisel ihtiyaçlara göre bir program diğerlerinden daha gerekli olabilir ama genel olarak hangi programların hiçbir faydası olmayacaktır falan diye belirtirseniz ona göre sileyim diyorum.

Teşekkür de ediyorum.
0
zaugnakhaldun
(21.02.09)
o tür programlar her laptopla birlikte gelen, bir çoğu işe yaramayan programlardır. vaio'da neler var bilmiyorum ama ilk adım olarak başlangıçta açılmasını engellemeyi deneyebilirsiniz.
0
sanal uyku
(21.02.09)
notebook ile gelen dvd'ler arasinda muhtemelen "drivers & utilities" diye bir disk vardir. onun icinde o zimbirtilarin tamami bulunur.
tavsiyem, format atin notebook'a. her seyi sifirdan kendiniz kurun(o diskteki programlari degil, neye ihtiyaciniz varsa)
cunku programlari uninstall etseniz de (ekstra bir arac kullanmazsaniz) sistem klasorunde ve registry'de tonla pislik birakacak.

edit: en kotu ihtimalle su anki halinin image'ini alin. bir yerlere kaydedin. ne olur ne olmaz dursun.
0
sourlemonade
(21.02.09)
msconfig ile (baslat > calistir > msconfig) baslangicta calismasini engelleyin, sonra herhangi bir farklilik hissetmezseniz kaldirabilirsiniz. geneli ne yavaslatir ne de ise yarar o yuzden kaldirmanizda bir sakinca yoktur.

Ayrica ya sony'nin sitesinden ya da elinizdeki cd/dvdlerden o programlari istediginiz zaman tekrar kurabilirsiniz.
0
entrapmen
(21.02.09)
Recovery dvd lerini oluşturdum; ancak notebook ile hiçbir dvd gelmedi. Açıkçası format atmak yemiyor ama başlangıçta açılan programları engelleyeceğim ilk çözüm olarak.
0
🌸zaugnakhaldun
(21.02.09)
şimdi msconfig'den baktım.


Otomatik olarak açılan sadece 1-2 program varmış; onları kapattım ama başka bir sürü program daha var. Durmalarında sakınca yok elbette ama daha temiz bir bilgisayarı tercih ediyorum:)
0
🌸zaugnakhaldun
(21.02.09)
notebook ile dvd vermiyorlar artık, kendiniz oluşturuyorsunuz. isminden programın işe yaradığını düşünmediniz ve programı silmeyi düşündünüz diyelim, vaio'nun sitesinden o program var mı yok mu bakabilirsiniz. isterseniz isimlerini de bir kenara yazın güvenemezseniz, bulunur elbet bir yerde.
bu arada toshiba recovery yaptıktan sonra driver setuplarını da bilgisayara yüklüyor, belki vaio'da da öyle bir şey olabilir.
0
sanal uyku
(21.02.09)
8 gb'lık bi recovery partition var hidden. onun içinde tüm programlar, istersen tekrar oradan yüklersin.
0
federal
(21.02.09)
(3)

download logu

gxix
rapidshare premium accountımla ilgili şöyle bir şey var,http://img24.imageshack.us/img24/3135/adszt.jpginternete bağlandığım yer okul, bu resme göre şifrem mi çalındı nedir? sadece son 3 rakam bu kadar değişiyorsa bu kötü bir şey mi? anlamıyorum bu işlerden.
rapidshare premium accountımla ilgili şöyle bir şey var,
img24.imageshack.us

internete bağlandığım yer okul, bu resme göre şifrem mi çalındı nedir? sadece son 3 rakam bu kadar değişiyorsa bu kötü bir şey mi? anlamıyorum bu işlerden.
0
gxix
(21.02.09)
Okuldan girdiginiz icin ve belirli sabit local ip adresiniz olmadigindan dolayi gayet normal.
0
trimpot
(21.02.09)
senin ip değişmiş olabilir mi???
0
redlinetheturk
(21.02.09)
-redlinetheturk; ip adresi tabiki degisecek. Okuldan yani belli bir network agindan nete baglantigi icin tek basina degil. Eger tek kullanici isen senin evindeki ip adresi 192.168.1.2 ya da 10.0.0.2 ya da 192.168.2.2 'dir. Evinden ikinci bir bilgisayarda nete baglanir ve agdan ip alirsa; aldigi ip adresi 192.168.1.3 olacaktir.

Kafa karistirmayalim...
0
trimpot
(21.02.09)
(8)

blue toothmak istiyorum ama olmuyo

nesfit
yahu bir dizüstü bilgisayarla bir telefonu eşleştirmek çok mu zordur? aygıt ekleme sihirbazından ekliyorum, geçiş anahtarı seçerek yaptım,şifreyi telefona da bilgisayara da girdim eklenmiş görünüyor, telefonda da bilgisayarım eşleşmiş cihazlarda görünüyor ama dosya yollayamıyorum. nedendir? geçiş an
yahu bir dizüstü bilgisayarla bir telefonu eşleştirmek çok mu zordur? aygıt ekleme sihirbazından ekliyorum, geçiş anahtarı seçerek yaptım,şifreyi telefona da bilgisayara da girdim eklenmiş görünüyor, telefonda da bilgisayarım eşleşmiş cihazlarda görünüyor ama dosya yollayamıyorum. nedendir? geçiş anahtarı kullanmadam ekledim yine olmadı.
0
nesfit
(21.02.09)
telefonun bu iş için kendi yazılımı varsa onu kullanmayı denediniz mi?
0
sanal uyku
(21.02.09)
yazılım derken telefon yanında verilen cd gibi bişi mi?
0
🌸nesfit
(21.02.09)
olabilir, telefonun kendi sitesinden de indirilebilir. mesela nokia bu işler için pc suite isminde bir program yapıyor.
0
sanal uyku
(21.02.09)
pc suite sitesinin bir sorunu var açılmıyor:(
0
🌸nesfit
(21.02.09)
nokia mıydı telefonunuz. www.nokia.com.tr buradan bakabilirsiniz açılıyor.
0
sanal uyku
(21.02.09)
taskbar'daki bluetooth simgesine sağ tıklayıp "dosya al" seçeneğini seçerek bilgisayarı dosya almayı bekler konuma getirdiniz mi?
0
kibritsuyu
(21.02.09)
kibritsuyu hayır öle bişi denemedim:))
0
🌸nesfit
(21.02.09)
bilgisayarında yollamak istediğin dosyaya sağ tıklayıp gönder seçeneğine geldiğinde bluetooth aygıtı diye görünmesi lazım eşleştiyse eğer. ben öyle yapıyorum basitçe.
0
hevipeyra
(21.02.09)
(2)

textarea ile yapılan metin alanında tab tuşunu kullanabilmek

cannurbey
arkadaşlar, bu textarea içerisinde "Tab" tuşunu nasıl kullanabilirim bileninz var mı? başlık sorudan daha karmaşık oldu ama neyse. Ve tab aralığını diyelim, 11px gibi ayarlamak olabiliyor mu? teşekkürler şimdiden.
arkadaşlar, bu textarea içerisinde "Tab" tuşunu nasıl kullanabilirim bileninz var mı? başlık sorudan daha karmaşık oldu ama neyse. Ve tab aralığını diyelim, 11px gibi ayarlamak olabiliyor mu? teşekkürler şimdiden.
0
cannurbey
(21.02.09)
0
sourlemonade
(21.02.09)
soruyu anladım. textarea içinde taba bastığımda fare imleci diğer form elemanına geçmesin tab içinde aynı wordde olduğu gibi tab boşluğu versin istiyorsun.

bu istediğin özelliğe ait kodu yazıyorum. textarea içindeyken taba bastığında, tab boşluğu veriyor. ama o dediğin tab genişliği 11px kadar olsun kısmını bilemiycem :) default tab uzunluğu ne kadarsa o kadar aralık verir galiba.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "www.w3.org">
<html xmlns="www.w3.org">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
<script type="text/javascript">
function allowTab(sender, e) { if (e.keyCode == 9) { if (e.srcElement) { sender.selection = document.selection.createRange(); sender.selection.text = "\t"; } else if (e.target) { var start = sender.value.substring(0, sender.selectionStart); var end = sender.value.substring(sender.selectionEnd, sender.value.length); var newRange = sender.selectionEnd + 1; var scrollPos = sender.scrollTop; sender.value = String.concat(start, "\t", end); sender.setSelectionRange(newRange, newRange); sender.scrollTop = scrollPos; } return false; } else { return true; } }
</script>
</head>

<body>
<textarea name="somename" style="width:500px; height:200px" onkeydown="return allowTab(this, event)"></textarea>
</body>
</html>
0
fizikopat
(21.02.09)
(2)

Firefox'taki Google Arama Kutusu

teritori
Efendim sol üstte ikamet eden nalet kutucuk sürekli ingilizce google'da arama yapıyor. Haliyle oradan yaptığım aramalar çok sağlıksız oluyor benim için. Bunu nasıl düzelteceğim? İfrit oluyorum.
Efendim sol üstte ikamet eden nalet kutucuk sürekli ingilizce google'da arama yapıyor. Haliyle oradan yaptığım aramalar çok sağlıksız oluyor benim için. Bunu nasıl düzelteceğim? İfrit oluyorum.
0
teritori
(21.02.09)
linkteki eklentilerden birini kurarsanız sorununuz çözülür, umarım :)

mycroft.mozdev.org
0
cumingsoon
(21.02.09)
ben de şu aklentiyi öneriyorum:
addons.mozilla.org

bunu yükleyince istediğiniz herhangi bir arama çıbığına sağ tıklayıp arama çubuğu ekle diyorsunuz ne sağ üste yerleşiyor.türkçe google a eklersiniz bunu sonrada en alttaki arama motorlarını yönetten ingilizce olanını siler türkçe olanını en üste çekersiniz olur. tabi sözlük de imdb de felanda işe yarıyor bu yöntem tavsiye ederim gayet pratik oluyor.
0
genc irisi
(21.02.09)
(8)

Bir Mp3 Kayıpsız Sıkıştırılabilir mi?

kose
Bir mp3ü kalitesinden ödün vermeden veya kabul edilebilir ölçülerde kayıp vererek boyutunu küçültmek istiyorum. Çok istiyorum ama öyle böyle değil 5mb'den 1mb'ye hatta kb mertebesine insin istiyorum. Mümkün mü ki bu? Bir web sitesinin açılış sayfasında çalacak. Dolayısıyla 5mb iken yavaş açılmakta s
Bir mp3ü kalitesinden ödün vermeden veya kabul edilebilir ölçülerde kayıp vererek boyutunu küçültmek istiyorum. Çok istiyorum ama öyle böyle değil 5mb'den 1mb'ye hatta kb mertebesine insin istiyorum. Mümkün mü ki bu? Bir web sitesinin açılış sayfasında çalacak. Dolayısıyla 5mb iken yavaş açılmakta sevgili sayfam. Ayrıca alanımın boyutu da 10 mb, yarısını bu şarkıya ayırmak istemiyorum. Şarkıdan da vazgeçemiyorum. Ne emmeye ne gömmeye geliyorum anlayacağınız.. ocağınıza düştüm sayın sakinler..
0
kose
(21.02.09)
(bkz: mp4)?

ben gayet memnunum kalitesinden de.
0
deckard
(21.02.09)
hayır sıkıştırmak demek kalite kaybı demek.
kayıp istemiyorsan sıkıştırmaman gerekiyor.

Yapabileceğin tek şey dinlediğin alet edevatın verebildiği maksimum örnekleme değerine kadar sıkıştırmak.
0
rygard
(21.02.09)
bunun cevabını bulan kişi dünyanın yeni bill gates'i olur.

zaten sıkıştırılmış olan bir dosyayı bir daha sıkıştıramazsın. bi de kayıpsız istiyosun. mp3 bile kayıpsız sıkıştırma sağlamaz.

peki ne yaparsın?

flash kullanarak streaming olarak yayınlayabilirsin. bu sayede sayfan hemen açılır. ziyaretçi şarkıyı dinlerken bir yandan indirmiş olur.
0
thalamus
(21.02.09)
kayıpsız sıkıştırma diye bir şey yoktur. ama şarkıları istediğin kadar sıkıştırabilirsin ve sıkıştırdıkça sesleri kaybetmeye devam edersin. olayın tekniğine inmek istersen sinyal işleme kitaplarını okuyabilirsin.
0
desdinova
(21.02.09)
ufak bir duzeltme: kayipsiz sikistirma diye bir sey tabii ki vardir, fakat senin istedigin sey mumkun degil.
0
kurukafa
(21.02.09)
kayıpsız sıkıştırma yalnızca, tekrar eden birebir aynı sinyaller söz konusuysa olabilir.
0
cruor
(22.02.09)
(bkz: flac)
0
can see
(22.02.09)
1. mp3 zaten sikistirilmistir, normal bir insan kulaginin duyamayacagi, daha dogrusu ayirt edemeyecegi sesler elenir, kalitesi de bitrate'ine göre ve sikistirma metoduna göre degisir.
2. olay mp3'ün kalitesini mümkün olan en az oranda düsürüp boyutunu kücültmekse wma denenebilir. ama önce wmv'ye cevirmek gerekebilir dosyayi. ya da sarkinin bir kismini sadece siteye koymak bir cözüm olabilir belki. tamamini da bir download linki olarak siteye koymak.
0
aftermath
(22.02.09)
(2)

windows media player 11'i silip 10 yüklemek?

incredible
windows vista kullanıyorum ve default olarak wmp 11 gelmişti. ancak son günlerde çok sık hata vermeye başladı kendisi. zaten çok da alışamadım 11'e. 10'u yükledim ancak "sadece xp'de çalışır" gibi bir şeyler diyor. wmp 10'u vista'ya yükleyebilme şansım yok mudur? 11'in setup'ını da yükledim tekrar a
windows vista kullanıyorum ve default olarak wmp 11 gelmişti. ancak son günlerde çok sık hata vermeye başladı kendisi. zaten çok da alışamadım 11'e. 10'u yükledim ancak "sadece xp'de çalışır" gibi bir şeyler diyor. wmp 10'u vista'ya yükleyebilme şansım yok mudur? 11'in setup'ını da yükledim tekrar ancak onu da kuramıyorum 11 zaten kurulu olduğu için. ha "neden önce silip sonra kurmuyosun?" diyenler çıkacaktır. silemedim. program ekleme kaldırma kısmında wmp 11 gözükmüyor. uninstall dosyaları da yok. help me.

not: önceliğim 10'u yükleyebilmektir. eğer olmuyorsa 11'i nasıl sileceğimi söyleyin lütfen.
0
incredible
(20.02.09)
Neden daha başarılı olan player'ları denemiyorsunuz?
(bkz: gom player)
(bkz: kmplayer)
(bkz: media player classic)
(bkz: videolan client)
(bkz: bsplayer)
0
edge_nabby
(21.02.09)
kofteburger
(21.02.09)
(2)

mutfak robotu montajı

modo25
merhabalar,elimizde 7-8 yıl önce alınmış ve doğracıyı amacı kullanılmış bi mutfak robotu var. yıllardır bi kutuda duran 10-11 parçanın da bu robota ait olduğunu düşünüyoruz ama o parçaları hiç bi yere oturtamadık. daha önce de mutfak robotu kullanmadığımız için parçalar nsl monte ediliyor bi fikrimi
merhabalar,
elimizde 7-8 yıl önce alınmış ve doğracıyı amacı kullanılmış bi mutfak robotu var. yıllardır bi kutuda duran 10-11 parçanın da bu robota ait olduğunu düşünüyoruz ama o parçaları hiç bi yere oturtamadık. daha önce de mutfak robotu kullanmadığımız için parçalar nsl monte ediliyor bi fikrimiz yok. büyük parça olarak bi tane süzgeç gibi bişiy var, saç ayağı şeklinde bişiy var ama 4 tane ayağı var, rendeli bi yüzey var, ortası boş dalgalı bi yuvarlak var.
son olarak ürün moulimex DG6 model.
grubu:masterchef
vitasun
sitesinde bişiy bulamadık eski ürün oldu için sanırım.
yardımcı olabilirseniz sevinirim.
teşekkürler..
0
modo25
(20.02.09)
süzgeç gibi olan şey katı meyve sıkacağı oluyor, havuç,elma vs. suyunu çıkarıyor..
0
zubundy
(20.02.09)
bakmadıysanız yardımcı olabilir:
images.google.com.tr
0
sanal uyku
(21.02.09)
(2)

San Andreas GTA (eklenti sorusu)

türk kelekom
GTA San Andreas için indirilen yeni gereçleri (araba olsun,yer olsun,mod olsun) nereye eklememiz gerekiyor acaba?Bu arada torrent'den çekildiği için .img dosyaları mevcut,sorun yaratır mı?
GTA San Andreas için indirilen yeni gereçleri (araba olsun,yer olsun,mod olsun) nereye eklememiz gerekiyor acaba?Bu arada torrent'den çekildiği için .img dosyaları mevcut,sorun yaratır mı?
0
türk kelekom
(20.02.09)
bildiğim kadarıyla .img dosyaları kalıp dosyaları oluyor. o .img dosyasını Ultra iso veya power iso gibi programlar ile açıp, içerisindeki dosyaları öıkarın. açıklama v.s. içinde vardır diye düşünüyorum.
0
sql
(20.02.09)
mod dosyalari genelde kurulabilir halde olur. img'i acip modlari mod klasorune atip, sonra o sekilde dvd/cd'ye yazabilirsiniz. kurulacak bilgisayarlarda oyun kurulduktan sonra modlari oradan secerek kurabilirsiniz.
0
entrapmen
(21.02.09)
(1)

mıcrosoft klavye mala bağlıyor

passion rules the game
yeni klavye aldım laser 5000. oyun oynarken bir tuşa basınca uzun uzun tepki vermeyi kesiyor. bırakıp tekrar basmam gerekiyor. çözümü veya sebebi ne olabilir?
yeni klavye aldım laser 5000. oyun oynarken bir tuşa basınca uzun uzun tepki vermeyi kesiyor. bırakıp tekrar basmam gerekiyor. çözümü veya sebebi ne olabilir?
0
passion rules the game
(20.02.09)
yeni pil ile deneyin wireless keyboard sanırım.
0
buffy de vampir sayilir
(21.02.09)
(2)

Q6600 @ 2.40 GHZ 3.01 GHZ

kofteburger
Biosda`:post` ve windows sistem özelliklerinde böyle yazıyor. Şimdi bu alet overlocklu mudur değil midir?
Biosda* ve windows sistem özelliklerinde böyle yazıyor. Şimdi bu alet overlocklu mudur değil midir?
0
kofteburger
(20.02.09)
o aletin orijinal hizi 2.4 ghz.. overclock edilmis hali de 3.01 ghz iste..
0
katafalk
(20.02.09)
3.01 hıza çıkartmanız durumunda eğer işlemciye yük bindiren işlemler yapıyorsanız üstünde gelen fanı değil farklı soğutma fanlarını tercih etmeniz gerekir. aklınızda bulunsun.
0
atrin
(21.02.09)
(1)

sim kart - batarya ilişkisi

kibritsuyu
malzemeler:- biri turkcell, biri avea 2 adet hat. - bu hatların takılı olduğu 2 adet aynı model batarya kullanan telefon. ikisi de eski sayılır.şimdi efendim. bu turkcell'in takılı olduğu telefon 4 senelik falan. lakin son zamanlarda sapıtmaya başladı. şarjı fullden 1 bakla eksikken telefon çalar, a
malzemeler:

- biri turkcell, biri avea 2 adet hat.
- bu hatların takılı olduğu 2 adet aynı model batarya kullanan telefon. ikisi de eski sayılır.

şimdi efendim. bu turkcell'in takılı olduğu telefon 4 senelik falan. lakin son zamanlarda sapıtmaya başladı. şarjı fullden 1 bakla eksikken telefon çalar, alet batarya zayıf uyarısı vermeye başlar. üç bakla şarjı varken telefon çalınca şarjı biter kapanır. dedik ki bataya ömrünü doldurdu herhalde. diğer aynı model kullanan telefonla değiş tokuş yapalım bataryaları. yaptık. o da ne? az önce ömrünü doldurmuş dediğimiz batarya, avea kullanan diğer telefonda hiç de öyle şeyler yapmıyor. sakin sakin sonuna kadar azalıyor, son baklada batarya zayıf ıyarısı veriyor, makul bir süre sonra da şarjını bitiriyor. turkcell telefona taktığımız batarya ise aynı tas aynı hamam.

aha dedik demek ki telefonda bir anormallik var. hatları değiştirelim. bu anormallik yapan telefona avea hattını takalım. o da ne? turkcell takılıyken artistlik yapan, 3 bakla varken zart diye şarjı bitip kapanan, dolu ibi gözükürken bir anda bir baklaya inip batarya zayf diyen telefon, avea hattı takılınca kuzu oluyor. normal çalışıyor ve bataryayı normal bitiriyor.

şimdi nedir bunun mantıklı açıklaması? simkartta bir arıza olup da bataryayı sapıttırması mümkün müdür?
0
kibritsuyu
(20.02.09)
turkcellin bazı servisleri varya hani hangi semtte olduğunu falan gösteriyor ekranda, onun fazladan şarj yediğini biliyorum ama bu kadar da farkettirmez heralde.

kaderin bir cilvesi diyelim :))
0
izaleisuyuu
(20.02.09)
(1)

MSN listemdekilerle dosya alışverişi yapacağım başka bir program

teritori
Efendim MSN'de bir kişiden acilen dosya almam lazım, raporumu bitiremiyorum. Kendisinin de bende msn adresinden başka bir iletişim bilgisi yok. MSN de sabahtan beri açılmıyor. Acaba msn dışında, msn listemdekilerle dosya transferi yapabileceğim bir program var mıdır?
Efendim MSN'de bir kişiden acilen dosya almam lazım, raporumu bitiremiyorum. Kendisinin de bende msn adresinden başka bir iletişim bilgisi yok. MSN de sabahtan beri açılmıyor. Acaba msn dışında, msn listemdekilerle dosya transferi yapabileceğim bir program var mıdır?
0
teritori
(20.02.09)
başka bir msn istemcisi deneyebilirsin. miranda im mesela
0
kofteburger
(20.02.09)
(3)

Kutuphane Programı

hellcaraxe
Ucretsiz, tek kullanıcılı ve odunc kitap olayını falan yonetebilecek bir kutuphane yazılımı arıyorum. mumkunse veritabanı falan kurdurmakla ugrastırmasın beni. xml falan halletsin iste. yani kullanıslı olsun.yardımlarınız icin simdiden cok tesekkurler.
Ucretsiz, tek kullanıcılı ve odunc kitap olayını falan yonetebilecek bir kutuphane yazılımı arıyorum. mumkunse veritabanı falan kurdurmakla ugrastırmasın beni. xml falan halletsin iste. yani kullanıslı olsun.

yardımlarınız icin simdiden cok tesekkurler.
0
hellcaraxe
(20.02.09)
bir tane yapmıştım ben filemaker ile. bulabilirsem exe olarak derleyip göndereyim diyorum. ama bulamıyorum yahu. du bakalım.
0
arnatuile
(20.02.09)
Tek kullanıcı ise Excel ?? Basit ve etkili. Düzgün tutarsanız verileri sonra bir veritabanına ya da programa aktarma şansınız olabilir.
0
ozdek
(20.02.09)
ezeriko
(20.02.09)
(8)

hurriyet.com.tr ile ilgili bir olay

yirtik foto
Merhaba Sevgili Katalanlar,hurriyet.com.tr'deki herhangi bir haberi kopyala yapistir yaptigimda abuk subuk bir durum oluyor. ornegi:gercekte: Turkiye'nn en buyuk yayin holdingisiniz.kopyala-yapistirdan sonra: Türlcciywkiy5ghk5we’npe9pidin emc6l5en o33uc3büybgoawwük u45z1ayay33plvcın rhdamwhol8em99kd
Merhaba Sevgili Katalanlar,

hurriyet.com.tr'deki herhangi bir haberi kopyala yapistir yaptigimda abuk subuk bir durum oluyor. ornegi:

gercekte: Turkiye'nn en buyuk yayin holdingisiniz.

kopyala-yapistirdan sonra: Türlcciywkiy5ghk5we’npe9pidin emc6l5en o33uc3büybgoawwük u45z1ayay33plvcın rhdamwhol8em99kdinrikm2pgis1zn5dminih966azz. gi2520

bu kil edici durum bana mi ozel. bana ozel degilse hurriyet.com haberleri calmayalim diye mi yapiyor?(yiyecez cunku kopyala yapinca) scriptle filan mi yapiliyor bu? yok bu bir bug ise durum nasil atlatilir, gercek cumleyi nasil adam gibi gorurum?

firefox 2 son offical update'i kullanmaktayim.

konuda yardimci olanlara tesekkur ederim, ellerinden operim.

edit:ff3 kullaniorum yav 2 nereden cikti.
0
yirtik foto
(20.02.09)
sana özel bir durum değil. adamlar oturmuş kasmış kopyalanmasın diye.

daha önceden de sorulmuştu ayrıca buralarda bi yerlerde.
0
vital
(20.02.09)
tahmin ettim sorulmustur dedim;
aradim mamafih bulamadim, yoksa kimsenin vaktini almak istemem.
0
🌸yirtik foto
(20.02.09)
mantigi cok basit. simdi cozdum.
cok zor bir sey degil. adamlar kelime aralarina random seyler atiyorlar.

ahi35ije3met gibi. aradaki o random pisliklerin de belli birer class'lari var ve aslinda normalde gorunmuyorlar.
ornegin .i6op adinda bir class ve sadece display: none; tanimlamasi yapilmis.

ama yazinin o kismina tamamen display:block; eklendigi icin kopyalama yapildiginda o yazilar gorunur hale geliyor. kod kisminda (gizli de olsa) bulunduklari icin. yontemin asilmasi cok zor degil. firebug ya da web developer gibi eklentiler ile sayfada biraz oynayip kopyalamak mumkun.

ama fikir zekiceymis. (daha once bir seyler kopyalama ihtiyaci hissetmedigim icin farketmemisim)

edit: daha once sorulmus olani surdaymis (git: 49844)
edit 2: internet kullanicilarina acik degil, ondandir. bu cevap da kalsin madem internet kullanicilari icin de.
0
sourlemonade
(20.02.09)
firefox 2.0.0.20 kullaniyorum ve bana islemiyor bu olay..
0
nochristrequiress
(20.02.09)
@assert h: gidiyorum ama gidemiyorum :)

linke basinca bir duyuru cikmiyor.
edit: internet kullaniclari uvey evlat :)
0
🌸yirtik foto
(20.02.09)
firefox 3.0.6 güzel bir şekilde kopyala yapıştır yaptı?
0
ozdek
(20.02.09)
google chrorme da yapti kopyala yapistiri
google chrome candir.
0
bladder
(20.02.09)
yalnız, opera'ya da işlemiyor bu nane, yazmayı unutmuşum...
0
vital
(21.02.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.