Giriş
(2)

pardus - windows sorunu

eloy86
`Pardus` ve Windows'un birlikte yüklü olduğu bilgisayarımda windows çöktü. Bu yüzden windows'un yüklü olduğu kısma format attım. Tabi doğal olarak açılışta hangi işletim sistemi ile giriş yapmak istediğimi soran yazı kayboldu. Tekrardan pardusa da format atmadan bunu düzeltebilmenin bir yolu vardı.
Pardus ve Windows'un birlikte yüklü olduğu bilgisayarımda windows çöktü. Bu yüzden windows'un yüklü olduğu kısma format attım. Tabi doğal olarak açılışta hangi işletim sistemi ile giriş yapmak istediğimi soran yazı kayboldu. Tekrardan pardusa da format atmadan bunu düzeltebilmenin bir yolu vardı. Ama tam hatırlayamıyorum? Yardımcı olabilen olursa çok sevinirim. Mümkünse çok acil!

Şimdiden teşekkürler...
0
eloy86
(27.02.09)
edge_nabby
(27.02.09)
pardus kurulum cd’sini takın ve ilk gelen mavi seçim ekranındayken şu işlemleri yapın:
* klavyedeki c harfine basın. grub> yazan bir yer gelecek.
* root ( yazıp klavyedeki tab tuşuna basın. (root ve ( arasında bir boşluk var buna dikkat edin) Bunu yapınca diskler listelenecek.
* (Bundan sonraki adımlarda Pardus kurulu bölümümüz hd0,4 diye varsayıyorum) root (hd0, yazıp taba basın. Diskin bölümleri listelenecek.
* root (hd0,4) yazıp enter’a basın. (4 yerine önceki adımda öğrendiğiniz pardus bölümünü yazın tabii ki...)
* setup (hd0) yazarak grub kurulumunu tamamlayın.
* ctrl+alt+del’e basarak baştan başlatın

powered by google.
0
abtash
(27.02.09)
(5)

WinXp'de zor açılan klasör; bir el atın açalım...

late viper
WinXp'de içi `medya:mp3``:avi``:flv``:daha gider bu` dosyalarıyla dolu(15GB) bir klasör var. Bunu açmaya kalkınca kum saati çıkıyor sonra bekle ki açılsın, yarım saat beklemeyle açılıyor. Önceden böyle değildi, diğer klasörler gibi açılmaktaydı ki diğer klasörler halen normal açılmakta. Ancak bu bah
WinXp'de içi medya**** dosyalarıyla dolu(15GB) bir klasör var. Bunu açmaya kalkınca kum saati çıkıyor sonra bekle ki açılsın, yarım saat beklemeyle açılıyor. Önceden böyle değildi, diğer klasörler gibi açılmaktaydı ki diğer klasörler halen normal açılmakta. Ancak bu bahsettiğimi açmak eziyet, ne olmuş olabilir, düzeltmek mümkün müdür?

Not: pio değil, Avast, Spyware Terminator, Crap Cleaner, Advanced SystemCare elinden geçti bir yamuk yok.
0
late viper
(27.02.09)
muhtemelen klasör boyutundan kaynaklanıyodur.

bende de 2 gb. boyutlu çoğu exe'lerden oluşan bi klasör var, sorun ortak.

alt klasörlere bölünmüş yaklaşık 150 gb. film arşivimde bööle bi sorun yok yalnız, belirtmeden geçmeyim...

düdüt: yani işte ön izleme filan bulmaya çalışıyodur her dosya için, ondan kasılıyodur
gruplayınız geçsin...
0
uyuzcan
(27.02.09)
Resimde gösterdiğim ayarı yapmayı deneyin.
img4.imageshack.us
0
edge_nabby
(27.02.09)
@rurouni ve edge_nabby
yaptım, bir değişiklik olmadı.

@uyuzcan
"gruplayınız" derken?
0
🌸late viper
(27.02.09)
uyuzcan'ın dediği şey dosyaları farklı klasörlere atın, bir klasör içerisinde çok fazla dosya varken olabiliyor o. 15 gb'yi 15 farklı klasöre bölün mesela.
bir de önizleme şeyleri var, onlar da zorlayabiliyor.
0
sanal uyku
(27.02.09)
shell olarak explorer yerine winrar programı var onu kullanın. explorer dizine girdi mi dosyaların türlerine göre thumblarını yapıyor filan çok zorlanıyor winrar da directorye girince cart diye açıyor
0
joepiscopo
(27.02.09)
(3)

Bu sistem ne kadar eder ?

sarere
Everest 5002 Kasa - http://www.teonbilgisayar.com/Uploads/urunler/28.jpgAsrock 775v88+ Anakart - http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775V88%2b&s=775Pentium 4 lga775 2.93/1mb/800fsb işlemci1 gb (512+512) ddr 400 ramNvidia geforce fx 5500 256 mb ekran kartı120 gb seagate ide + 40 gb samsung id
Everest 5002 Kasa - www.teonbilgisayar.com

Asrock 775v88+ Anakart - www.asrock.com

Pentium 4 lga775 2.93/1mb/800fsb işlemci

1 gb (512+512) ddr 400 ram

Nvidia geforce fx 5500 256 mb ekran kartı

120 gb seagate ide + 40 gb samsung ide harddisk
0
sarere
(27.02.09)
sıfırsa 400 değilse 200
0
onrckrcyr
(27.02.09)
sıfır olacağını zannetmiyorum. ikinci el'dir muhtemelen. onrckrcyr(nasıl nick bu böyle :])nda dediği gibi 200'den fazla etmez.
0
sql
(27.02.09)
200 bile zor geldi bana. Benzer bir kasayı daha düşük fiyata aldım :)
0
alkolik imam
(27.02.09)
(2)

işlemci sorusu

sarere
şimdi elimizde 2 tane işlemci var. biri 478 pin pentium 4 3.0/1mb cache/800 fsb, diğeri de lga 775 pin pentium 4 3.0/1mb cache/800 fsb. iki işlemci de aynı, sadece soket yapıları değişik. performans açısından hangisi daha performanslı çalışır, neden ? son olarak asrock marka anakartları nasıl bilirs
şimdi elimizde 2 tane işlemci var. biri 478 pin pentium 4 3.0/1mb cache/800 fsb, diğeri de lga 775 pin pentium 4 3.0/1mb cache/800 fsb. iki işlemci de aynı, sadece soket yapıları değişik. performans açısından hangisi daha performanslı çalışır, neden ?

son olarak asrock marka anakartları nasıl bilirsiniz ?
0
sarere
(27.02.09)
hangisi sonra cıkmıssa o daha performanlıdır. ya da verimlidir diyelim. ısınma onemli bi olay.
0
bryan fury
(27.02.09)
lga 775 olan daha yeni bir çip setli board üzerinde çalışmanın avantajını elinde tutuyor. yoksa aralarında fark yok.
0
kyha
(27.02.09)
(1)

Vbulletin database sorunu.

alkolik imam
Admin panelinden bir ürünü sildikten sonra bir anda database bağlantı hatası verdi tekrardan bağlantı kuramıyorum bir türlü. Hata nereden kaynaklı olabilir acaba?
Admin panelinden bir ürünü sildikten sonra bir anda database bağlantı hatası verdi tekrardan bağlantı kuramıyorum bir türlü. Hata nereden kaynaklı olabilir acaba?
0
alkolik imam
(26.02.09)
tools.php yi kullanarak bazı ayarları sıfırlamayı deneyin.
0
elmalili hamdi yazar
(26.02.09)
(6)

bir ubuntu sorusu daha

zubundy
dün sizin tavsiyeleriniz üzerine avuntu indirdim, deamon tools ile kurmaya kalktım ama deamon tools, kurmak istediğim bilgisayarda(eeepc) avuntuyu cd image olarak göemedi, ben de bunun üzerine wubi ile kurmayı denedim, ama o da olmadı, sonra mecburen wubi kullanarak ubuntu 8.1kurmaya karar verdim, ş
dün sizin tavsiyeleriniz üzerine avuntu indirdim, deamon tools ile kurmaya kalktım ama deamon tools, kurmak istediğim bilgisayarda(eeepc) avuntuyu cd image olarak göemedi, ben de bunun üzerine wubi ile kurmayı denedim, ama o da olmadı, sonra mecburen wubi kullanarak ubuntu 8.1kurmaya karar verdim, şu anda eeepc'ye ubuntu kuruluoyr ama bana avuntu içindeki yazılımlar lazım, ubuntu kurulduktan sonra onun üzerine nasıl kurarım ben bu avuntu içinde gelen avukat yazılımını, özellikle de icra işlerinde kullanılan programa ihtiyaç duyuyorum.
0
zubundy
(26.02.09)
avuntu icindeki yazilimlar linux icin yazilmissa, sitelerinden nasil yukleyeceginizi ogrenebilirsiniz. Yok o programlar win tabanli ise wine ile kurmayi deneyebilirsiniz.
0
tcp0203
(26.02.09)
wubi ubuntu için sadece ?
nıye kurmak istiyorsun onu da anlamadım, aynı programların ubuntu distro ları da vardır. paket yoneticisinden bak bi.
0
bryan fury
(26.02.09)
ha bi de, cd yi burn image diyerek yazman gerekiyordu. ondan sonra cd den boot edip kuruyorsun.
0
bryan fury
(26.02.09)
eeepc var bende cd sürücüm yok
0
🌸zubundy
(26.02.09)
dünki duyurunuzda avuntuyu indirdiğiniz linkde iki tane program adı geçiyordu. onların isimlerini alın önce bi. orda yazana göre büyük ihtimal wine aracılığıyla çalıştırılıyodu yani windows programı zaten. cümleyi toplayamadım :) ubuntu kurulumu bittikten sonra açarsınız wine kurarsınız, avuntuda kullanıldığına göre wine ile sorunsuz kullanılıyor olması lazım. birde linux sürümü için lisans istemiyoruz gibi bi belge vardı sitede onuda saklayın bi kenarda tedbir olarak. avuntu yerine ubuntu kurmanız en azından daha güncel olması için avantajlı olacaktır.
0
genc irisi
(26.02.09)
ubuntu ve turevlerini flashdiskten de kurabilirsiniz. eeeuser.com adresinde bu konuyla ilgili makaleler var. flashdisk'i bir nevi cdrom surucuye donusturuyorsunuz. sonra bilgisayar acilirken f2 ile flashdiski secip oradan ayni cdromdan kurulum yapar gibi kuruyorsunuz.

bir de bu aletlerin sayet baska bir bilgisayariniz varsa lan uzerinden boot edebilme imkanlari da var. onu da arastirmayi dusunebilirsiniz.
0
entrapmen
(27.02.09)
(4)

Satılık Rapidshare Premium Hesaplar

myblue
milletin rapidpuan dan kazanıp 8-10 liraya sattıgı 1 aylık rapid uyeligini nerden bulabilirim.r10 da var ama orayada uyelik davetiyeyle oluyomus..baska alternetif bilen varmı
milletin rapidpuan dan kazanıp 8-10 liraya sattıgı 1 aylık rapid uyeligini nerden bulabilirim.r10 da var ama orayada uyelik davetiyeyle oluyomus..baska alternetif bilen varmı
0
myblue
(26.02.09)
artikbenimdebirvolvomvar
(26.02.09)
abtash
(26.02.09)
atrin
(26.02.09)
accbuyer.com daha iyisi yok.
0
kardelen53
(26.12.25)
(2)

PayPal çektiği parayı geri yatırmadı ?

erginsak
PayPal kredi kartı onayı için 1-2 dolar çekti kartımdan.Gel gelelim 2 hafta geçmesine rağmen ücret geri yatırmadı.(4 haneli kodu paypal'a ilgili yere girdim)Ne yapılabilir ?
PayPal kredi kartı onayı için 1-2 dolar çekti kartımdan.Gel gelelim 2 hafta geçmesine rağmen ücret geri yatırmadı.(4 haneli kodu paypal'a ilgili yere girdim)

Ne yapılabilir ?
0
erginsak
(26.02.09)
o dört haneli rakamı nereye giriyoruz?

( böyle konularda iyiyimdir ama bu paypal aptala döndürdü beni resmen )
0
maxpainn
(26.02.09)
o yatmıo geri yanlışım yoksa..
paypal hesabına tanımlı kalıyor, ilk alışverişinizde düşüyor..
0
erostrada
(27.02.09)
(1)

mac messenger 7.0.2 problemi

jay kay
mesaj yazip enterladiktan sonra asagidaki mesaj yazdigimiz yere mouse ile tekrar tiklamam gerekiyo anlamadim. yeni olmaya basladi bu. niyedir?
mesaj yazip enterladiktan sonra asagidaki mesaj yazdigimiz yere mouse ile tekrar tiklamam gerekiyo anlamadim. yeni olmaya basladi bu. niyedir?
0
jay kay
(26.02.09)
dün de sorulmuştu; (git: 60983)

umarım çözüm yolu aynıdır :))
0
cumingsoon
(26.02.09)
(5)

öyle bir media player söyleyin ki

pascha d
*boyutu ufacık olsun hemen indirebileyim*mouse'un roll tuşuyla kareleri tek tek geçerek istediğimi capture alabileyimdüşündümde roll butonu şart değil sadece kareleri tek tek görüp capture alabilmem yeterli
*boyutu ufacık olsun hemen indirebileyim
*mouse'un roll tuşuyla kareleri tek tek geçerek istediğimi capture alabileyim
düşündümde roll butonu şart değil sadece kareleri tek tek görüp capture alabilmem yeterli
0
pascha d
(26.02.09)
(bkz: mpc)
0
desdinova
(26.02.09)
(: media player classic
0
sp3ciali5t
(26.02.09)
oha nası yaw? neresinden oluyor o?
0
🌸pascha d
(26.02.09)
fuck milk get beer2
(26.02.09)
mpc'de options'a geliyosun orada keys var kısayollar için bende klavyede bir tuşta olan frame skip komutunu mouse roll'a atayabilirsin böylece her frame'de tek tek durabilirsin.
0
desdinova
(27.02.09)
(4)

usb webcam'den güvenlik kamerası olur mu?

co2s2
şirketin kapısına güvenlik kamerası koymak istiyoruz.çok profesyonel bir şey olmasına gerek yok.şirketin kapısı dahili telefonlarla açılabildiği için sekreterin yerinde olmadığı durumlarda (özellikle fazla mesaiye kalındığında) kapıda kimin olduğunu görmek istiyoruz.eğer bunun yanında kayıt da yapab
şirketin kapısına güvenlik kamerası koymak istiyoruz.

çok profesyonel bir şey olmasına gerek yok.

şirketin kapısı dahili telefonlarla açılabildiği için sekreterin yerinde olmadığı durumlarda (özellikle fazla mesaiye kalındığında) kapıda kimin olduğunu görmek istiyoruz.

eğer bunun yanında kayıt da yapabilirsek süper olur ama dediğim gibi ilk amacımız kapıda kimin olduğunu görmek.

hal-i hazırda kapıya yakın bir yerde konuşlanmış bir server'ımız mevcut. o makineye bağlı bir usb webcam falan kullanarak bunu nasıl hallederiz? kapıdaki insanı bekletmemek adına kapıdakini göreceğimiz programı ya da web sayfasını açma süremiz düşük olmalı.
0
co2s2
(26.02.09)
25 mt uzunlugunda uzatma usb kablosu alip denedim fakat görüntü alamadim. Sizin yine de denemenizde fayda var tabiki.

Program olarak; Active WebCam ya da WebcamXP Pro öneririm. Özellikle webcamxp pro bu is için kullanilir. 5 kameraya kadar destegi mevcut. www.webcamxp.com
0
trimpot
(26.02.09)
webcamxp programı kullanıyorum ve gayet memnunum. Oğlumun bakıcısını izleyebilmek amacıyla kurdum programı.

WEBCAM XP ile ilgili bir bilgi

Web kameranızı güvenlik kamerası olarak kullanmaya ne dersiniz? Bu program sayesinde web sunucusu kurmadan, programın üzerinde gelen entegre web sunucusuyla bir kaç port ve dizin ayarıyla web kameranızı internete açabileceksiniz. İsterseniz kamerayı şifre korumalı hale getirebilir siz yokken bilgisayarınızın başında neler olduğunu internetten izleyebilirsiniz.
Aynı bilgisayardan 5 kameraya kadar kamera desteği
Http server ve entegre ftp upload modu
Email ve capture için otomatik uyarma ve motion detektör
Çektiğiniz son resimlerden otomatik resim galerisi yaratabilme
İstenmeyen ziyaretçiler için ban ip / password koruması
Resimleri text (metin) ekleyebilme
Detaylı ziyaretçi istatikleri
Resimlere gerçekçi efektler ekleyebilme
Yönetim paneli
Entegre chat sistemi
Audio streaming özelliği ile online müzik dinletebilme
0
systemteres
(26.02.09)
dorgem isimli free(idi saniyorum) programla herhangi bir webcami hareket dedektorune donusturmek mumkun.
0
osuruklu
(26.02.09)
usb kabloları 5 mt'den sonra işe yaramazlar aklında olsun. bunun dışında bir engel yok hatta hepsiburada'da bu işler için acaip pahalı kameralar bile var usb.
0
darknum
(27.02.09)
(1)

Pending Delete Domain Takibi + Program + Öneri + Bilgi lazım

dengesiz pamuk
Pending Delete statusunde olup kuvvetle muhtemel bugun du$ecek domainleri takip etmeye cali$iyorum. 1-2 tane cok istedigim domain var. idotz.net'in ucretsiz dagittigi Domain Name Analyzer isimli programi kullaniyorum.$uan domainler du$memi$ gorunuyor. 5 dakikada bir program ile domainleri taratiyoru
Pending Delete statusunde olup kuvvetle muhtemel bugun du$ecek domainleri takip etmeye cali$iyorum. 1-2 tane cok istedigim domain var. idotz.net'in ucretsiz dagittigi Domain Name Analyzer isimli programi kullaniyorum.

$uan domainler du$memi$ gorunuyor. 5 dakikada bir program ile domainleri taratiyorum. du$tugunu gordugum zaman isimtescil.com veya godaddy.com'dan girip tescil etme planim var.

Dogru yolda miyim sizce? yada ne yapmam gerekiyor? ba$ari olasiligimi arttiracak taktiktir, program onerisidir, bilgidir ne olursa olsun ihtiyac duyuyorum :)

selamlar, sevgiler.
0
dengesiz pamuk
(26.02.09)
Bilgi olarak;

Takip ettiginiz alan adlari popülerse, register firmasi ile anlasmali bir sirket tarafindan isim hakki alinarak satiliga cikartiliyor genelde.
0
trimpot
(26.02.09)
(3)

Ortam Sesi İçin Mikrofon Seçimi

crown
İş yerindeki kameralara mikrofon bağlanmış. Ancak normal şartlarda sesler birbirine giriyor, konuşulanlar anlaşılmıyor. Ama içerisi boş ve kapılar kapalıyken tek kişi konuşunca sorun yok, diğer türlü uğultu hep. Sanırım mikrofon seçimiyle alakalı bir sorun, hangi özelliklerde mikrofon kullanılması l
İş yerindeki kameralara mikrofon bağlanmış. Ancak normal şartlarda sesler birbirine giriyor, konuşulanlar anlaşılmıyor. Ama içerisi boş ve kapılar kapalıyken tek kişi konuşunca sorun yok, diğer türlü uğultu hep. Sanırım mikrofon seçimiyle alakalı bir sorun, hangi özelliklerde mikrofon kullanılması lazım?
0
crown
(26.02.09)
uzman degilim ama sanki odalarin mimarisinden kaynakli bir sorun varmis gibi.

ses dalgalari ust uste bindiginden ugultu oluyordur onelmek icin belki mikrofonlarin basina sunger kilif gecirerek bir yalitim/filtreleme saglanabilir. boyle ozel kiliflar satiliyor.
0
lejant
(26.02.09)
directional microphone denenebilir.
0
sudjohnsen
(26.02.09)
omni-directional mikrofon kullanılmış, cardioid patterne sahip bir mikrofon kullanılması lazım.

en.wikipedia.org
0
skatheist
(26.02.09)
(2)

Bilgisayarın ismini değiştirme

rurouni
Tam olarak bilgisayar ismi değil olmuyo sanırım ama:) "C:\Documents and Settings" e girdikten sonra(XP Prof.SP3) All user, default user, bir de bilgisayarı kurarken verdiğiniz isimde bir klasor oluyo kurarken yazdıklarımı kabul etmedi rasgele tuşlara bastım onu kabul etti:) Ben de şimdi değiştirmek
Tam olarak bilgisayar ismi değil olmuyo sanırım ama:) "C:\Documents and Settings" e girdikten sonra(XP Prof.SP3) All user, default user, bir de bilgisayarı kurarken verdiğiniz isimde bir klasor oluyo kurarken yazdıklarımı kabul etmedi rasgele tuşlara bastım onu kabul etti:) Ben de şimdi değiştirmek istiyorum mumkun mudur?
0
rurouni
(26.02.09)
denetim masası > kullanıcı hesapları'na girin kullanıcı adınızı seçin ve "adımı değiştir" bölümünde adınızı değiştirebilirsiniz.bu bilgisayarın ismi değil :) bilgisayarın ismini değiştirmek için bilgisayarım a sağ tıklayın özellikler deyin."bilgisayar adı" kısmında değiştirebilirsiniz.
0
sp3ciali5t
(26.02.09)
Adinizi degistirdiginiz zaman o klasörü aynen kullanmaya devam ediyordu sanirim.

Kendinize yeni bir kullanici acip diger yerde bulunan dosyalarinizi (belgelerim, favoriler, masaustu) yeni hesaba aktarin. aktarma isleminden sonra eski klasörü silebilirsiniz.

edit: klasoru silebilirsiniz demisim. o daolur ama dogrudan eski kullaniciya silmeniz kökten çözüm olur.
0
trimpot
(26.02.09)
(5)

rapidshare &download

myblue
bu ay bağlantıyı sınırsıza cevirdim bide rapid den uyelik aldım downloadın dibine vurmayı amaçlıyorum haince..lakin gel gor ki 5-6 partı indirmeye çalıştığım zaman bazen pat bağlantıyı gidip geliyo ve download heba oluyo..bağlantı gidip geldiğinde download a devam etmek için bi yol yordam program v
bu ay bağlantıyı sınırsıza cevirdim bide rapid den uyelik aldım downloadın dibine vurmayı amaçlıyorum haince..lakin gel gor ki 5-6 partı indirmeye çalıştığım zaman bazen pat bağlantıyı gidip geliyo ve download heba oluyo..bağlantı gidip geldiğinde download a devam etmek için bi yol yordam program vs varmıdır
0
myblue
(26.02.09)
internet download manager (IDM) öneririm rapidshare accountunuzu bir kere giriyorsunuz partları sıraya koyuyorsunuz kendi sırayla indiriyor.devam özelliği mevcut.
0
sp3ciali5t
(26.02.09)
firefox da rapid account unuza sürekli login durumunda olun. flashgot eklentisi kurun. bir de flashget kurun. dosyları flashgetle indirin. durdur-devam özelliği olması lazım flashget in..
0
dambil
(26.02.09)
orbit diye bi program var o da bu konuda süper bence tavsiye ederim.
0
ciwoo
(26.02.09)
Firefox'un downthemall! eklentisini de kullanabilirsiniz, ben öyle yapıyorum. Hatta rapidshare premium ayarlarından "direct downloads" özelliğini açarsan, rapidshare linklerine girmene de gerek kalmaz. Bi sayfadaki indirmek istediğin linkleri seçip tek bir tuşla hepsini indirebilirsin. Ya da açık olan bütün sekmelerdeki bütün linkleri indirebilirsin, bunların arasından filtreleme yapıp istediklerini indirebilirsin falan, büssürü kolaylık. Sizi şöyle alalım:
addons.mozilla.org
0
edge_nabby
(27.02.09)
en kolayı (ciddi söylüyorum) flashget programını indirip bütün rapid downloadlarını onun aracılığıyla yapmaktır.

rapid linklerini copy yaptığınız anda, flashget açıksa bunu yakalar ve download için pencere açılır.

rapid şifresi girme yeri de var. şifrenizin girili halini default olarak kaydederseniz pat pat bütün downloadları yaparsınız.

bilgisayarı kapayın 3 gün tatile gidip dönün, yine devam edebilirsiniz download'a. mozilla'ya filan gerek yok. flashget yeter.
0
andy kaufman 2
(27.02.09)
(3)

documents and settings'teki kişisel klasör

hakiki bulut
'documents and settings'teki kişisel klasöre ulaşımın diğer kullanıcılara engellenmesi sonrasında harddiski başka bir bilgisayara bağlarsak bu klasöre nasıl ulaşabiliriz, ulaşabilir miyiz? daha önce bu soruyu sormuştum tatmin edici bi cevap alamamıştım, cracklemek gerektiği yazılmıştı. crackleneceks
'documents and settings'teki kişisel klasöre ulaşımın diğer kullanıcılara engellenmesi sonrasında harddiski başka bir bilgisayara bağlarsak bu klasöre nasıl ulaşabiliriz, ulaşabilir miyiz? daha önce bu soruyu sormuştum tatmin edici bi cevap alamamıştım, cracklemek gerektiği yazılmıştı. cracklenecekse de nasıl cracklenecek? anakartım yandı, harddiski yeni pc'de kullanıyorum ama bazı dosyalarıma ulaşamıyorum. bilen?
0
hakiki bulut
(26.02.09)
kullanıcı hesaplarından sifrelenebiliyor baglanmak istediginde ilgil kullanıcının kullanıcı sifresini istiyordu.
0
bryan fury
(26.02.09)
bilgisayarı o harddiskle güvenli kipte açıp administrator olarak girerek diğer kullanıcı için koyduğunuz "dosyalarımı başkaları görmesin" seçeneğini kaldırarak görebilirsiniz. dün ben benzer bi sorunu bu şekilde çözebildim.
0
alan shearer
(26.02.09)
böyle durumlarda linux live cd ler çok işe yarıyor.
0
cafcurucufcuf
(26.02.09)
(3)

DynDNS

la mer
Evdeki bilgisayara bağlanmak istiyorum. Xubuntu yüklü. Dyndns ile static bir isim verip. ssh ile lönk diye bağlanacğımı hissediyorum ama yapamdım. Bunu yapmış bana anlatacak/yardımcı olacak siz yardımseverleri arıyorum.teşekkürler
Evdeki bilgisayara bağlanmak istiyorum. Xubuntu yüklü. Dyndns ile static bir isim verip. ssh ile lönk diye bağlanacğımı hissediyorum ama yapamdım. Bunu yapmış bana anlatacak/yardımcı olacak siz yardımseverleri arıyorum.

teşekkürler
0
la mer
(26.02.09)
modemin web arayüzünden Dynamic DNS Settings olur. Orada server olarak dyndns işaretle ve dyndns bilgilerini gir. almış olduğun adres, kullanıcı adın ve şifren.
0
phonex
(26.02.09)
peki port açmam gerek anladığım kadarıyla bir de, onu nasıl yapmalıyım?
0
🌸la mer
(27.02.09)
bu kadar geç cevap verdiğim için özür dilerim. bu ara pek fırsat olmuyor bilgisayar başında oturmaya. Öncelikle NAT (Network Address Translation) bunu etkin hale getir. daha sonra bu seçeneğin altında Port Forwarding olur. PC'nin local ip adresini, protokol tipini (tcp ya da udp) pc üzerinde kullanılan portu (örn; mysql için genel olarak 3306) son olarak wan yani uzaktan hangi porttan erişileceğini girmen gerekir. aynısının olmasını istersen aynı numarayı girebilir, istersen başka biri tesadüfen bulup denemesin diye standart olmayan bir sayı verebilirsin.
0
phonex
(02.03.09)
(1)

floating

yirtik foto
merhaba sevgilisiz geekler,binary formatindaki bir floating number'in precisionini ve accuracy'sisini arttirmanin tek yolu floating numberi'in tasiyabilecegi basamak sayisini arttirmak midir? mesela 2048 bitlik bir float number 1024 bitlik bir float'a gore daha precise ve accurate'midir? bolme ve ci
merhaba sevgilisiz geekler,

binary formatindaki bir floating number'in precisionini ve accuracy'sisini arttirmanin tek yolu floating numberi'in tasiyabilecegi basamak sayisini arttirmak midir? mesela 2048 bitlik bir float number 1024 bitlik bir float'a gore daha precise ve accurate'midir? bolme ve cikarma islemleri icin enbi gumbi dogru sonuc etmenin yolu superduper quadropole float degiskenlerle calismaktan mi gecer?

acep bu karmasik turkilizce dilini cozebilecek olan var mi? derdimi anlatamiyorum... kelimeler kifayetsiz kaldi.

edit: mesela matlab kullanarak elde ettigim bir sayi ile kendi yazdigim c kodu ile elde ettigim sayi sadece noktadan sonraki bes digite kadar birbirine esit. sonra degerler sapmaya basliyor. halbuki her iki kodda da ayni tarz degiskenleri kullaniyorum. kime guvenecegimi sasirdim ayol.
0
yirtik foto
(26.02.09)
Bu 2048 bitlik float numberin kac bitini virgulden sonraki basamaklar icin ayirdigina bagli olarak degisir.


Hic matlab bilmedigim icin karsilastirma yapamayacagim ancak C de float icin double veya float veri turlerini kullanabileceginiz icin, eger matlabtaki veri turleri daha buyuk ise (ki C deki en buyugnde precosoonin icin 51 bit ayrilmistir) belli basamaktan sonrasinin farkli olmasi cok normal.

Yani sonuc olarak evet.
0
sekizbit
(12.03.09)
(2)

Mozilla Firefox için windows media 11 plugin i nerden bulunur??(Vista için)

jeffawesome
selamlar, mozillayı yeniden indirmek zorunda kaldım ve sayfa üzerinden media playerla bağlantı sağlayamıyor eklentiyi indirmem gerektiğini söylüyor. elle kurmam lazım yalnız yani sen ara de o kendisi bulur gibi bir yönlendirmeye gerek yok, bilen veya bulan varsa linkle atarsa tadından yenmez.
selamlar, mozillayı yeniden indirmek zorunda kaldım ve sayfa üzerinden media playerla bağlantı sağlayamıyor eklentiyi indirmem gerektiğini söylüyor. elle kurmam lazım yalnız yani sen ara de o kendisi bulur gibi bir yönlendirmeye gerek yok, bilen veya bulan varsa linkle atarsa tadından yenmez.
0
jeffawesome
(26.02.09)
port25.technet.com

Yuklemeyi farkli bir yere yapiyor. Yani C'ye degilde D'ye yapiyor. (ben de öyle en azindan) Sen buraya yüklenen .dll uzantili dosyayi program files/firefox/plugins (yolu salliyorum, cunku opera kullaniyorum) atacaksin.
0
trimpot
(26.02.09)
edge_nabby
(26.02.09)
(2)

Database'e giriş ama nerden?

fB_59
Dostlarım artık bir yerlerden database olayına girmek istiyorum.Java biliyorum sadece,yeter mi?Yetmezse nerden başlamak gerekir,neleri ogrenmem gerekir hangi kaynakları kullanmalı?Bi ogretin be..
Dostlarım artık bir yerlerden database olayına girmek istiyorum.Java biliyorum sadece,yeter mi?Yetmezse nerden başlamak gerekir,neleri ogrenmem gerekir hangi kaynakları kullanmalı?Bi ogretin be..
0
fB_59
(26.02.09)
once tabi sql ogrenmek lazim. sql ortak bir dil oldugu icin her veritabani sisteminde kullanirsin ama tabi her rdbms'in de kendine ozgu komutlari, tanimlamalari vardir. kullandikca zamanla ogrenirsin onlari da.

sql kaynagi olarak bir cok site var. ornegin w3schools: www.w3schools.com
soldaki menude olmazsa olmaz konular mevcut.
bir de veri turlerini iyi ogrenmek lazim ki en dogru ve hizli sekilde veritabani isleyebilsin. ornegin: www.teratrax.com

baslangic icin mysql ya da microsoft sql server'in express edition'larini kullanabilirsin.
mysql.com
www.microsoft.com
0
sourlemonade
(26.02.09)
sozlukteki normalizasyon entryleri harika. ornekler cok guzel.

sadece o entry'lerden calisarak A aldim ben dersten. hatta ve hatta finalde gelen normalizasyon sorusuna entry'lerdeki ornekleri dosedim. mukkemmel oldu.
0
fdegir
(26.02.09)
(1)

songbird ve firefox geçmişini taşıma

andrelen
yeni harddiskime songbird history'sini geçirebilir miyim? (şarkı listeleri, puanlar, çalma sayısı fln...)geçiremezsem bunların hepsini baştan ayarlamaktan başka çözüm yok mu?aynı şekilde firefox'un yer imlerini içeren klasörünü bulamadım, nerede bulunuyor kendisi default olarak?teşekkürler.
yeni harddiskime songbird history'sini geçirebilir miyim? (şarkı listeleri, puanlar, çalma sayısı fln...)

geçiremezsem bunların hepsini baştan ayarlamaktan başka çözüm yok mu?

aynı şekilde firefox'un yer imlerini içeren klasörünü bulamadım, nerede bulunuyor kendisi default olarak?

teşekkürler.
0
andrelen
(26.02.09)
firefox un FEBE adlı bir eklentisi var. Komple yedeğini alıyor profilin. Şifreler, yer imleri, add-on lar, history dahil herşey eski haline yüklenebiliyor formattan sonra. işinize yarayabilir.
0
neronas
(26.02.09)
(3)

ubuntu indirdim, şimdi ne yapmalıyım

zubundy
ftp://ftp.ulakbim.gov.tr/linux/mirrors/avuntu/ bu adresten avuntu sürümünü indirdim, ama indirdiğim şey cd image ve bende boş cd yok, nasıl kurarım ben bunu bu saatte.. flashbelek var bir de ağdan birbirini gören 3 bilgisayar var evde, ama boş cd yok :( bi kurdurun be
ftp://ftp.ulakbim.gov.tr/linux/mirrors/avuntu/ bu adresten avuntu sürümünü indirdim, ama indirdiğim şey cd image ve bende boş cd yok, nasıl kurarım ben bunu bu saatte.. flashbelek var bir de ağdan birbirini gören 3 bilgisayar var evde, ama boş cd yok :( bi kurdurun be
0
zubundy
(26.02.09)
magic iso veya deamon tools ile açabilirsin.
0
teritori
(26.02.09)
avuntu da varmıdır bilmem ama orjinal ubuntu sürümünde wubi diye bi zımbırtı var. windows içinden kurulum yapıyorsun. bunu denemek içinde deamon tools kur, iso dosyasını göster programa o cd takılıymış gibi hareket eder. içinde de umenu.exe yada wubi.exe olması lazım bi deneyin.
--
bi de başka bi duyuruda eee pc var demiştiniz galiba. şöyle bi aramada epey bi sonuç geliyo:
www.google.com.tr

bi de avuntu sarmassa eee pc için www.eeebuntu.org diye bişe var. avuntudaki yüklü uygulamarı öğrenip kendinizde kolaylıkla kurabilirsiniz.
0
genc irisi
(26.02.09)
tr.pardus-wiki.org

Burası size yardımcı olacaktır kurulum ve cd yazma konusunda.
0
alkolik imam
(26.02.09)
(7)

ftp programı tavsiyesi

sanal uyku
eski duyurulara da baktım ama herkes farklı bir şey söylemiş.dosya yükleyip indirmek için kullanacağım. hızlı olsun, 80 mb dosya atmaya başlayıp evden çıktığımda kesilmesin, sürükle bırak sistemi kullanışlı olsun.ücretsiz olursa iyi olur ama crack de bulurum problem değil.edit: filezilla kurdum baka
eski duyurulara da baktım ama herkes farklı bir şey söylemiş.
dosya yükleyip indirmek için kullanacağım. hızlı olsun, 80 mb dosya atmaya başlayıp evden çıktığımda kesilmesin, sürükle bırak sistemi kullanışlı olsun.
ücretsiz olursa iyi olur ama crack de bulurum problem değil.

edit: filezilla kurdum bakalım. yine de tavsiye olursa alabilirim.
0
sanal uyku
(25.02.09)
Diger duyurularda okudugun cevaplari yine alacaksin.

(bkz: flashfxp)
0
trimpot
(25.02.09)
filezilla önerimdir.
0
sp3ciali5t
(25.02.09)
filezilla.
0
emrag
(25.02.09)
Filezilla kullanmadım ama coreftp bence gayet iyi..
0
maxpainn
(26.02.09)
filezilla
0
xenophobe
(26.02.09)
ben de duyuru vasıtası ile filezilla ile tanıştım ve çok memnun kaldım. cute ftp'nin o takılıp yavaşlamasından eser yok. ücretsiz ve türkçe.
0
abtash
(26.02.09)
filezilla abi. tık tık. cute ftp falan tarih oldu şu anda filezilla :)
0
nihavent uvertur
(26.02.09)
(5)

HP F4180 Yazıcı Kartus Mürekkep Kolay Bitme Durumu

Sonrabuluruz
Başlıktaki gibi HP F4180 Modeli yazıcıya sahibim. 2 adet fotoğraf kağıdına fotoğraf bastırdım ve 3 adet de kuşe kağıda, bir ikide normal a 4 kağıda fotoğraf bastırdım ve yeni bir fotoğraf için baskıya hazırlandığımda "mürekkep az" uyarısı geldi ve ve bastığı fotoğraflardaki renkler farklıydı. sormak
Başlıktaki gibi HP F4180 Modeli yazıcıya sahibim. 2 adet fotoğraf kağıdına fotoğraf bastırdım ve 3 adet de kuşe kağıda, bir ikide normal a 4 kağıda fotoğraf bastırdım ve yeni bir fotoğraf için baskıya hazırlandığımda "mürekkep az" uyarısı geldi ve ve bastığı fotoğraflardaki renkler farklıydı. sormak istediğim bu hep böyle mi olacak? 10 çıktı alıp kartuş mu dolduracağım yoksa HP nin koyduğu kartuşlar mı kalitesiz?
0
Sonrabuluruz
(25.02.09)
bütün modeller için geçerli değil, ancak ilk kartuşlar yarım olabiliyor. ha yarım olmasa ne olurdu yine kazık. mürekkepli yazıcı satmaktan değil mürekkep satmaktan kazanıyor firmalar. bence yol yakınken bir laser yazıcı alın, böyle giderse sıklıkla mürekkep değiştireceksiniz mürekkebe vereceğiniz parayı kartuşa yatırın.

bunun yanında, modeli incelemedim ancak, kartuşlardaki chip vasıtası ile kartuşlar çabuk bitirilebiliyor. şöyle ki bir limit koyuyorlar, atıyorum 20 çıktıdan sonra mürekkep az uyarısı ver ve bitir, mürekkep kalsa bile chip'ten dolayı böyle bir durum var. chip'leri resetlemek mümkün, bu sayede kartuş dolumu ile de ekonomi yapılabilir. son olarak dolum kartuş kullanırsanız arıza durumunda orjinal kartuşla gönderin veya kartuşsuz gönderin yoksa garanti kapsamı dışında kalır.
0
abtash
(26.02.09)
Yarın kartuşları doldurtacağım ve yine bu şekilde 10 baskı sonunda biterse bir laser yazıcı bakacağım ama onlarında fiyatları çok uçuk.
0
🌸Sonrabuluruz
(26.02.09)
fiyatları mürekkeplere göre ucuz geliyor ilk başta ama, astarı yüzünden pahalıya geliyor.
0
abtash
(26.02.09)
Laser yazıcılarında mürekkep tipi zart zurt biten şeyleri olduğunu söylemeyin. :(
0
🌸Sonrabuluruz
(26.02.09)
laser yazıcılarlarla binlerle ifade edilir çıktı sayısı. için rahat olsun.
0
abtash
(26.02.09)
(4)

İki ayrı Msn hesabı için ayrı ayrı "beni hatırla" devreye sokmak mümkün mü?

gijilti
Şimdi efendim ben iki ayrı Msn kullanıyorum. Bir tanesini "Beni hatırla ve Otomatik Açıl" moduna aldım. Ancak çoklu Msn ile ikincisini de bu duruma sokamıyorum. 2.si için her açışta yeniden şifre girmek gerekiyor. 2.yi beni hatırla moduna soksam, diğeri iptal oluyor.Her iki Msn adresini de Beni hatı
Şimdi efendim ben iki ayrı Msn kullanıyorum. Bir tanesini "Beni hatırla ve Otomatik Açıl" moduna aldım. Ancak çoklu Msn ile ikincisini de bu duruma sokamıyorum. 2.si için her açışta yeniden şifre girmek gerekiyor. 2.yi beni hatırla moduna soksam, diğeri iptal oluyor.

Her iki Msn adresini de Beni hatırla ve otomatik açıl moduna sokmak mümkün müdür?
İnşallah mümkündür. Hayırlı haberlerinizi bekliyorum. :-)

Teşekkürler.
0
gijilti
(25.02.09)
e zaten 2. msn de aynı adresi açmayacağına göre problem nedir :)?

Discovery kullanmayı dene.
0
alkolik imam
(25.02.09)
Once bir tane msn acip "beni hatirla" diyerek giris yap ve cik. sonra ayni yerden diger adresinden "beni hatirla" diyerek tekrar giris yap ve cik. ondan sonra çoklu msn ile iki tane program acip kontrol et.
0
trimpot
(25.02.09)
messenger plus ile aynı anda iki farklı hesabını da "beni hatırla" seçeneği aktif şekildeyken kullanabilirsin.
0
rimednac
(25.02.09)
bizzat istediğiniz gibi kullanıyorum ben. msgplus.net gidin indirin kurun ayarlayın iki messenger aynı anda açılmasını seçeneklerden, olsun.
0
alpha05
(26.02.09)
(3)

Bloga her girişte değişecek cümle

rectoa
Atıyorum "günün sözü" diye bi bölüm var blogda(hayatta yapmam), sağ tarafa kondurmuşum ben bunu. Kullanıcı siteye her girdiğinde ya da sayfayı her yenilediğinde ordaki söz değişecek. Var mıdır böyle bir kod?Blogger'ın html/javascript ekle bölümünden yapabiliriz bir de bunu değil mi?
Atıyorum "günün sözü" diye bi bölüm var blogda(hayatta yapmam), sağ tarafa kondurmuşum ben bunu. Kullanıcı siteye her girdiğinde ya da sayfayı her yenilediğinde ordaki söz değişecek. Var mıdır böyle bir kod?

Blogger'ın html/javascript ekle bölümünden yapabiliriz bir de bunu değil mi?
0
rectoa
(25.02.09)
sui
(25.02.09)
function gununSozu() {
var sozler=new Array("naber","hehe","meh","boyle gider bu");
var random=Math.round((sozler.length-1)*Math.random());
return sozler[random];
}

kullanacagin fonksiyon bu. array icine istedigin seyleri yaz tirnak icinde olacak sekilde teker teker.

<q id="gununSozu"></q> gibi bir elementin olsun, ister sayfa icinde script cagir, istersen <body> tag'inin onload'una yaz. soyle:

<body onload="document.getElementById('gununSozu').innerHTML = gununSozu();">

ya da

<script>
document.getElementById('gununSozu').innerHTML = gununSozu();
</script>

seklinde.

bu kadar.
0
sourlemonade
(25.02.09)
google'da "günün sözü javascript" diye aratıldığında her sitede aynı olan bir kod var, sanırım o her sayfa yenilemede değişiyormuş.
0
sanal uyku
(25.02.09)
(4)

svchost.exe

sesee
Az önce antivir uyarı verdi ve svchost.exe yi trojan olarak gösteriyor. Deny Access yapıp bırakayım mı, direk silme olayına mı gireyim, yoksa kendi halinde bırakayım mı?edit: Bu arada exe sistem klasörünün içinde değil. Belgelerin olduğu klasörde.
Az önce antivir uyarı verdi ve svchost.exe yi trojan olarak gösteriyor. Deny Access yapıp bırakayım mı, direk silme olayına mı gireyim, yoksa kendi halinde bırakayım mı?
edit: Bu arada exe sistem klasörünün içinde değil. Belgelerin olduğu klasörde.
0
sesee
(25.02.09)
svchost.exe büyük harfle mi başlıyor? (Svchost.exe)

"C:\windows" içinde svchost.exe varsa virüstür.
0
sp3ciali5t
(25.02.09)
başlat > çalıştır'a msconfig yazıp enter'layın. başlangıç sekmesinde, belgelerin olduğu klasördeki virüslü exe yi gösteren bir girdi var ise o girdinin işaretini kaldırın bilgisayarınızı yeniden başlatın.Bilgisayar açıldığında exe yi silebilirsiniz.
0
sp3ciali5t
(25.02.09)
Sildim. Herhangi bir sorun yok gibi.
0
🌸sesee
(25.02.09)
belgelerin içinde svchost olması saçma zaten, silmek mantıklı bence de.
0
moroff
(25.02.09)
(10)

vista'ya visual studio 2005 kurmak

tepedeki psychedelic adam
daha önce aynı kaynağı kullanarak xp'ye kurduğum studio'yu vista'ya kurmaya çalıştığımda uyumluluk sorunu çıktı. bi yerden sonra ilerlemedi. sonra baktım ki service pack 1 ve bunun update'i de lazımmış. indirdim bunları yüklemeye çalıştım geliştirmek istediğiniz ürünün bilgisayarınızda var olduğunda
daha önce aynı kaynağı kullanarak xp'ye kurduğum studio'yu vista'ya kurmaya çalıştığımda uyumluluk sorunu çıktı. bi yerden sonra ilerlemedi. sonra baktım ki service pack 1 ve bunun update'i de lazımmış. indirdim bunları yüklemeye çalıştım geliştirmek istediğiniz ürünün bilgisayarınızda var olduğundan emin olun gibi bir uyarı verdi. sonra yeniden kurmaya çalıştım studio'yu o takıldığı yere gelince service pack'i kurmaya çalıştım. bi yere kadar bunun kurulumu devam etti sonra installer is no longer responding dedi. retry dedim ama yine aynı sonuç. studio'nun kurulumu da bi yerde takıldı kaldı işte. current component is installing diyor ama yaklaşık 2-3 saattir böyle duruyor. dün akşamdan beri uğraşıyorum bir türlü yükleyemedim. bu sp1 ve update'ini nasıl, ne zaman yüklemem lazım. yoksa bunlarsız oluyor mu? nasıl yükleyeceğim ben bu studio'yu vista'ya?
0
tepedeki psychedelic adam
(25.02.09)
visual studio 2005 şuan vista yüklü bilgisayarımda tıkır tıkır çalışıyor.ama sp1 kurmadım.ilk yüklediğimde uyumluluk sorunu var dedi ama programı çalıştır tuşuna basınca program çalışıyor compile ediyor ama sp1 ile denemedim.
0
sp3ciali5t
(25.02.09)
visual studio 2005 kurulumunu bilgisayara kopyalayip, service pack 1'i indirip o kurulum dosyalari uzerine acmaniz gerekiyor. yani kurarken sp1'li olarak kurmak gerekiyor. daha sonra da windows update'ten gerekli olan update'ler gelir zaten.

sahsen bunu yapmis degilim, cunku 2008 kullaniyorum ama yapmis olan arkadaslarim var is yerinde.
buna benzer bir seyi sql server 2008 yuklu olan bir server'a team foundation server 2008 kurarken yapmistik. ona da sp1 ile sql server 2008 destegi gelmisti. kurulum dosyalari uzerine sp1'i extract edip oyle kurmustuk.

edit: slipstreaming isleminin detaylarini surdan okuyabilirsin, tekrar yazma geregi duymadim: richardrudek.spaces.live.com!8b65f3de0be797aa!185.entry?wa=wsignin1.0&sa=141253438
0
sourlemonade
(25.02.09)
benim elimde iki tane iso dosyası var stduio kurulumu için gereken iki cd yerine. o zaman öncelikle bunları açmam lazım. ama indirdiğim sp1 dosyası da exe. yani "service pack 1'i indirip o kurulum dosyalari uzerine acmaniz gerekiyor." bunun için ne yapmam gerekiyor tam olarak onu anlamadım.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(25.02.09)
baksa bir sey yazmistim da sildim.
blog'da anlattigi gibi aciklayayim madem ben de.

kurulum .iso 'sunu mount edin.
daha sonra command prompt'u (eger UAC aciksa "run as administrator" secenegi ile) calistirin.

msiexec.exe /a X:\vs\vs_setup.msi TARGETDIR=C:\shared\vs2005 /L*vx c:\Shared\Temp\vsinstall.log

X: burda iso'yu mount ettiginiz sanal surucu harfi. diger klasorleri de dilediginiz gibi degistirebilirsiniz.

bu islem bittikten sonra, command prompt'ta SP1'in bulundugu klasore gidip

VS80sp1-KB926601-X86-ENU.exe /extract c:\shared\temp\vssp1

komutunu calistirin.

bu da bittikten sonra SP1'i uygulama adimi geliyor. o da su komut ile:

msiexec.exe /a C:\shared\vs2005\vs_setup.msi /p C:\Shared\Temp\vssp1\VS80sp1-KB926601-X86-ENU.msp /L*vx c:\Shared\temp\vssp1\patch.log

daha sonra C:\shared\vs2005 klasoru icinden Visual Studio kurulur. vista icin gerekli update'i surdan cekilebilir: www.microsoft.com

umarim yardimci olabilmisimdir.
0
sourlemonade
(25.02.09)
benim sorumla sizin edit yakın zamanda olmuş ondan onu görmemişim. bakalım bir deniyim. sağol açıklama için.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(25.02.09)
@assert h

evet dediklerini yaptım. sonunda shared'de oluşan studio kurmaya geldi sıra. exe uzantılı dosya olmadığı için onu da komut satırından yapmaya çalıştım. o linkteki gibi yaptığımda;

cd C:\Shared\VS2005
echo .cab > exclude.txt
xcopy r:\vs /h /i /r /s /exclude:exclude.txt

22,237 dosya kopyalanacağını söylüyor ama bende sadece 18 dosya kopyalandı. bu noktada tıkandı yani. bunun için ne yapılabilir bi fikrin var mı?
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(25.02.09)
o islemi yapmasan da olurdu.
orda bir .txt dosyasina liste cikarttiriyor adam.

soz konusu klasorde .msi uzantili bir dosya olmasi lazim kurulum icin.
0
sourlemonade
(26.02.09)
evet vs_setup.msi adında bi dosya oluştu. aslında ilk onu kullanarak kurmayı denedim. kurmayı denedim dediğim onu çift tıkladım ve bu ürünü yüklemek için setup.exe'yi çalıştırın diye bi uyarı verdi ya da başka yükleme opsiyonu için readme.htm'e bakın diyor. öyle bi dosya da yok görünürde. ben de o yüzden onu denedim. bu .msi uzantılı dosyayı çalıştırmanın başka yolu olabilir tabi belki de ben bilmiyorumdur.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(26.02.09)
Soruna cevap degil ama vs2008 deneme surumunu sorunsuz kullanabilirsin. Deneme suresi bitince bilgisayarin tarihini degistirip acinca sorunsuz calisiyor. Actiktan sonra bilgisayarin tarihini duzeltebilirsin.
0
badseed
(26.02.09)
sağol cevap için ama benim 2005 kurmam gerekiyor. aslında hiç de hoşlaşmıyorum stduio'yla ama kurmalıyım.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(26.02.09)
(1)

Görünmeyen fotoğraf makinesi

leylak sarabi
Aygıt sürücüsünde görünen fotoğraf makinesinin içeriğine Bilgisayarım'dan veya kendi yazılımlarından erişemiyorum. Laptop'a takınca sürücü falan istemeden tanıyor. What the hell?
Aygıt sürücüsünde görünen fotoğraf makinesinin içeriğine Bilgisayarım'dan veya kendi yazılımlarından erişemiyorum. Laptop'a takınca sürücü falan istemeden tanıyor. What the hell?
0
leylak sarabi
(25.02.09)
aynı porta taktığım diğer cihazlar çalışıyor. tüm portlarda aynı durum. milyon tane sürücü denedim. bütün usb denetleyicilerini kaldırıp yeniden kurdum, olmuyor, delireceğim.
0
🌸leylak sarabi
(25.02.09)
(8)

linux kullanıcıları, bu sorum sizlere

zubundy
ben de linux kurmak istiyorum, ama ihtiyacım olan programları nereden bulacağımı bilmiyorum.1- var mıdır böyle parduscuların-ubuntucuların vs. takıldığı bir forum veya program arşivi.2- bana özellikle avukat yazılımı lazım,icra-dava takibi vs. için, önnereceğiniz ücretsiz bir yazılım var mı? 3- işle
ben de linux kurmak istiyorum, ama ihtiyacım olan programları nereden bulacağımı bilmiyorum.
1- var mıdır böyle parduscuların-ubuntucuların vs. takıldığı bir forum veya program arşivi.
2- bana özellikle avukat yazılımı lazım,icra-dava takibi vs. için, önnereceğiniz ücretsiz bir yazılım var mı?
3- işletim sistemi olarak neyi önerirsiniz, bilgisayarım asus eeepc 1000h.
1600 atom işlemci, 160gb hdd, 2gb ram var.. hangisi sorunsuz çalışır, baş ağrıtmaz, bilgisayarı kasmaz
4- dvd rom yok bende flashdiskten kuracam ya da netten direk indirecem, mümkün müdür?
0
zubundy
(25.02.09)
ubuntu öneririm. synaptic ile yazılmış hemen tüm program ve kütüphaneleri indirip kurmak çok kolay. ubuntu flashdisk'ten kurulabiliyor. hatta windows içinden bile kurulabiliyor.
0
alperz
(25.02.09)
avuntu isimli bir dağıtım var. avukatlar için yazılmış bir ubuntu sürümü. kullanmadım ama bir gözatabilirsin. ftp://ftp.ulakbim.gov.tr/linux/mirrors/avuntu/
0
ency
(25.02.09)
@ency: işte aradığım cevap
@alperz: peki ubuntunun sürümleri falan yok muydu, ben hangisini yuklemeliyim.. atıyorum, gidip bir bilgisayar dersgisi alsam ve içinden çıkan ubuntuyu bodoslama kursam bilgisayara pişman olmaz mıyım
0
🌸zubundy
(25.02.09)
Ubuntu en son 8.10 versiyonunda. 9'a henüz geçilmedi. Ubuntu'nun sürümleri kronolojik olarak ilerliyor. Aralarındaki fark daha gelişmiş olması. O yüzden son versiyonu indir ve kur. Avuntu'yu denemek iyi bir tecrübe olabilir.
0
alperz
(25.02.09)
türkçe olan pardus'u öneririm yeni başlayanlar için.. google'da arattığınızda kendi sitesi çıkacaktır..
0
vercingetorix
(25.02.09)
@ency ve jugador: peki ben avuntuyu wubi ile kurabilir miyim?
0
🌸zubundy
(25.02.09)
fsf.org (free software foundation)
kalabalik bir veri tabani var, belki bulursun ama turkce mi ariyordun?
0
bir varmis bir yokmus
(25.02.09)
işletim sisteminin turkce olması şart değil ama avukatlar için gerekli olan yazılım türkçe olsun istiyorum, izale-i şüyu davasının ingilizcesini nereden bileyim ben :)
0
🌸zubundy
(25.02.09)
(2)

mig33 ve cep telefonu

kibritsuyu
sor soruştur yap et, en sonunda bir cep telefonu aldım. nokia 3120 classic. şimdi bu alete java uygulamaları yükleyebiliyoruz. mig33 diye bir messenger programı varmış. msn'imize girebiliyormuşuz, çok yazmıyormuş falan.çok şahane. yükledim, msn'ime de giriyor. lakin bu telefon bana sürekli "sayfaya
sor soruştur yap et, en sonunda bir cep telefonu aldım. nokia 3120 classic. şimdi bu alete java uygulamaları yükleyebiliyoruz. mig33 diye bir messenger programı varmış. msn'imize girebiliyormuşuz, çok yazmıyormuş falan.

çok şahane. yükledim, msn'ime de giriyor. lakin bu telefon bana sürekli "sayfaya dvam etmek istiyonuz mu, güvenli değil" diyior duruyor. 5 saniyede bir soruyor bunu. güvensiz bağlantılara her zaman izin ver şeklinde bir şey bulamadım. sorup durmasın lan bunu. devam etsin işte. nereden ayalanır bunun şeysi?
0
kibritsuyu
(25.02.09)
hehe benimde takildigim buyuk sorunlardan birisiydi ve a$amami$tim, arzu eder ve kullanmak istersen ceptemsn diye bir turk programi var, sanirim javasi vardi, ona bir goz atmani dilerim. ceptemsn kullanirsan kurulum sonrasinda ayarlarinda otomatik guncellemeyi kapat diye bir ayar var onu kapatirsin ki kontorlerini goturmesin :)
0
oligomer
(25.02.09)
ceptemsn güzel bir program ama bi süre sonra sapıtabiliyor. hesapları kabul etmiyor şifreleri filan. benim gibi birçok insan da bir süre sonra bu sorunla karşılaşmış. o yüzden ceptemsn de kesin bir çözüm diil maalesef
0
oceano
(26.02.09)
(2)

excel de makro olayı

sokak cocugu
egzelde makro kullanarak neler yapabilirim? ne gibi kolaylıklar sağlıyor bu makro bana?
egzelde makro kullanarak neler yapabilirim? ne gibi kolaylıklar sağlıyor bu makro bana?
0
sokak cocugu
(25.02.09)
excel de yapabileceklerinizin özellikle makro kullanarak ucu açık. örnekle açıklamak gerekirse 1000 satırlık veri içerisinde aynı olan dataları arayıp bulup tek tek silmek yerine ufak bir makro ile tümünü tek bir tuşla yapabilirsiniz. ne yapmak istediğinize bağlı kısacası.
0
mahallenindelisi
(25.02.09)
formülle yapamayacağın (ya da çok fazla uğraşarak yapabileceğin) şeyleri kolayca yapabilirsin.

mesela,

06:20
06:30
06:45
06:55
07:05
07:10
07:15
07:20
07:30
07:35
07:40
07:45
07:50
07:55
08:00
08:05
08:10
08:15
08:25
08:35
08:45
08:52
09:00
09:07
09:15
09:22
09:30
09:37
09:45
09:50
09:55
10:00
10:10
10:20
10:30
10:37
10:45
10:52
11:00
11:07
11:15
11:22
11:30
11:37
11:45
11:52
12:00
12:10
12:20
12:27
12:35
12:42
12:50
13:00
13:10
13:20
13:30
13:40
13:50
13:57
14:05
14:12
14:20
14:30
14:40
14:47
14:55
15:03
15:10
15:17
15:25
15:32
15:40
15:50
16:00
16:10
16:20
16:30
16:40
16:50
17:00
17:07
17:15
17:22
17:30
17:37
17:45
17:52
18:00
18:07
18:15
18:22
18:30
18:40
18:50
19:00
19:10
19:20
19:30
19:37
19:45
19:52
20:00
20:10
20:20
20:35
20:50
21:00
21:10
21:20
21:40
22:00

şeklindeki veriyi

06: 20-30-45-55
07: 05-10-15-20-30-35-40-45-50-55
08: 00-05-10-15-25-35-45-52
09: 00-07-15-22-30-37-45-50-55
10: 00-10-20-30-37-45-52
11: 00-07-15-22-30-37-45-52
12: 00-10-20-27-35-42-50
13: 00-10-20-30-40-50-57
14: 05-12-20-30-40-47-55
15: 03-10-17-25-32-40-50
16: 00-10-20-30-40-50
17: 00-07-15-22-30-37-45-52
18: 00-07-15-22-30-40-50
19: 00-10-20-30-37-45-52
20: 00-10-20-35-50
21: 00-10-20-40
22: 00

şekline getirmek için makro kullanıyorum ben.
formülle falan olmaz bu iş.
0
cruor
(25.02.09)
(1)

ActionScript+Flash

maxpainn
http://www.citroen.com sitesinde introdaki çizgilerle olan animasyonu kullanmam gerekli.. AS konusunda iyi değilim bu animasyonu yapabilmem için tutorial ya da örnek tavsiyesi olan var mı acaba? çok acil ve önemli malesef.. teşekkürler
www.citroen.com sitesinde introdaki çizgilerle olan animasyonu kullanmam gerekli.. AS konusunda iyi değilim bu animasyonu yapabilmem için tutorial ya da örnek tavsiyesi olan var mı acaba? çok acil ve önemli malesef.. teşekkürler
0
maxpainn
(25.02.09)
bu animasyonda actionscript'ten çok dalgalanmanın matematik modeli önemli.
bir sinüs dalganın genliğini, frekansını ve dikey pozisyonunu göze hoş gelecek şekilde uygun zamanlarda değiştirerek yapabilirsiniz.

bi inceleyin...
www.actionscript.org
www.actionscript.org
www.actionscript.org
0
cruor
(25.02.09)
(8)

Bios Şifresi ve Açılmayan Bir Laptop

trados
Bilgisayar konusunda uzman arkadaşlar...Elimde bir adet IBM marka eski bir laptop bulunuyor. Laptopun "3" tuşu çalışmıyor ve laptopun şifresi "3" rakamını içeren bir şifre. Açılışta 2 şifre mevcut, biri harddisk ve biri XP sanırım. Laptopu açamıyorum, bunu nasıl halledebilirim? Bios şifresi de unutu
Bilgisayar konusunda uzman arkadaşlar...
Elimde bir adet IBM marka eski bir laptop bulunuyor. Laptopun "3" tuşu çalışmıyor ve laptopun şifresi "3" rakamını içeren bir şifre. Açılışta 2 şifre mevcut, biri harddisk ve biri XP sanırım. Laptopu açamıyorum, bunu nasıl halledebilirim? Bios şifresi de unutulduğu için bu şifreler kaldırılamıyor. USB klavye de olmuyor çünkü şifre biostan olduğu için yazılmıyor usb klavyeyle. Bana tek çözümün klavye setini komple değiştirmek ya da kendilerinin saatlerce uğraşıp bios şifresini kırmaları olacağını söylediler ki her iki yöntem de 100 tl'yi buluyor. Zaten laptopun edeceği ne ki... Bu konuda pek bilgili olmadığımdan yardımınıza ihtiyacım var. Şimdi bana şöyle yaparsan olabilir veya daha ucuz yolu şudur diyebilecek über insanlar var mıdır?
0
trados
(25.02.09)
hirens boot cd deneyeblirsin sanırım, emin olmamakla birlikte.
0
bryan fury
(25.02.09)
1. bir disketin ikinci sektörünün ilk 5 baytı 4b 45 59 00 00 olarak ayarlanır (bunun için norton diskedit, hex workshop gibi programlar kullanılabilir).
2. bu disket sürücüdeyken bilgisayar başlatılır.
3. şifre sorulduğunda enter'a basılır.
4. eski şifre iptal olur.
0
fatenim
(25.02.09)
@fatenim;
Biraz detaylı açıklarsan sevinirim. Üstelik, google'da araştırdığımda bunun toshiba modeller için olduğu yazıyor. Bu kesin bir yol mudur? IBM için değişkenlik gösterir mi?
0
🌸trados
(25.02.09)
ipucu:
bios şifresi ve tarih bilgisi gibi zımbırtılar bios pili olmadan buflar.
0
can see
(25.02.09)
lenovolarda, u=4 i=5 o=6 j=1 k=2 l=3 m=0 harfleri altinda num lock ile ulasabileceginiz numaralar var. deneyin.
0
yirtik foto
(25.02.09)
@can see;
İnternette araştırdım. Sanırım bu şifre bilgeleri farklı bir bellekte saklanıyormuş. Fakat dediğin gibiyse, bios pilini nasıl çıkarabilirim? Normal masaüstü bilgisayarınkiyle aynı yerde mi olur?

@yırtık foto;
Maalesef lenovo serisi değil. 2000 yılından Thinkpad iseries.
0
🌸trados
(25.02.09)
alt kodları var atıyorum; mesela alt tusuna basılı tuatarak 128 yazarsan Ç harfi çıkar, başka bir şey yazarsan da mutlaka 3 çıkar, googleda arat mutlaka bulursun. ascii kodları diye arat googleda...
edit: ben buldum senin yerine, alta basılı tutarken 51 yazarsan 3 cıkar karsına
0
zubundy
(25.02.09)
her laptopda numeric key den baska bir de num lock ile ulasabilecegin numaralar vardir. ibm'de baska bir yerde olmali. genelde klavyenin orta sagindaki keylerin ustundeki harflerin altinda minik olarak yaziliyor numaralar.

mesela resimde bir thinkpade ait keyboardda
www.notebookreview.com
u=4 i=5 o=6 j=1 k=2 l=3 m=0
0
yirtik foto
(26.02.09)
(4)

kablosuz modeme şifre koyma

neverending nightmare
bunu yapmaya çalıştım, bilgisayar bilgim pek fazla değil ve forumlardan gördüğüm şekilde yaptım. ama şu an "bu bilgisayardaki ağ için kaydedilen ayarlar ağın gereksinimleriyle eşleşmiyor" diye bir uyarı çıkıyor ve bağlan seçeneği yok. nasıl düzeltebilirm?modem: zyxel, 660 HW-61resim ekleyemedim, lin
bunu yapmaya çalıştım, bilgisayar bilgim pek fazla değil ve forumlardan gördüğüm şekilde yaptım. ama şu an "bu bilgisayardaki ağ için kaydedilen ayarlar ağın gereksinimleriyle eşleşmiyor" diye bir uyarı çıkıyor ve bağlan seçeneği yok. nasıl düzeltebilirm?
modem: zyxel, 660 HW-61
resim ekleyemedim, link: rapidshare.com
0
neverending nightmare
(25.02.09)
kablosuz modemin üstünde iğne, kalem ucu, ne bilim başka bir şeyle dokunup restart atabileceğin bir yer var oraya tıklarsan herşey eskiye döner.
0
thefirstfbli
(25.02.09)
@thefirstfbli: amacım en başa almak değil de, bundan sonra ne yapmam gerektiğini öğrenmek. yapılacak bir şey yok mu yoksa?
0
🌸neverending nightmare
(25.02.09)
muhtemelen girdiğin şifreyi yanlış giriyorsun, başa al, sonra modemin panelinden şifre koy tekrar. şifre yi atıyorum 12345 bile yazsan, onu 5e7f982e2a falan şeklinde bir şeye şifreler paneller onu girmen lazım saatin yanındaki yerden kablosuz modeme ulaşınca

sen kablosuz modemin markasını ver. kullanan biri yazar.

bu arada, panelden yapacağın şeylerin tag'leri de şu, wep şifreleme yapcaksın, bir pass key girceksin, ve sana WEB key vericek, bu kelimelere yakın şeylerle uğraşıyorsan doğru yapıyorsun.

bir de hiç başlamadan, wireless iconuna sağ tıkla, repair(onar) de belki düzelir bir ihtimal.

bir başka ihtimal de, gene saatin yanındaki wireless iconuna çift tıkla, gelen pencereden kablosuz bilmem neleri arat, seninkini bulunca üstüne gene çift tıkla şifreni gir tekrar gene belki olur.
0
thefirstfbli
(25.02.09)
windows vista ise ağ'a sağ tıkla, ağ ve paylaşım merkezi'ne gir, soldan kablosuz ağları yönet'e gir. orada şu anda kayıtlı ağ varsa onu da sil bi?
0
sanal uyku
(25.02.09)
(8)

external hdd tavsiyesi

myblue
2.5" lik 250gb yada 320gb kapasiteli external hdd almak istiyorum.ne tavsiye edersiniz.Bide uygun fiyata nerde bulabilirim.
2.5" lik 250gb yada 320gb kapasiteli external hdd almak istiyorum.ne tavsiye edersiniz.Bide uygun fiyata nerde bulabilirim.
0
myblue
(25.02.09)
segate veya wd alabilirsin. aynı markanın fiyatları öyle aman aman oynamaz iki yer arasında.
0
teritori
(25.02.09)
wd al. uygun fiyatını tekno marketlere bak iste, 3-5 tl farkeder, teknosa da cok farkediyor gerci. dısardan alabiliyorsan birine getirt mesela.

500g leri cıkmıs onun, alacaksan ondan al direk. astoria elektroworld de var bi kac gun once gordum.

260 tl.
0
bryan fury
(25.02.09)
bende 2 tane maxtıor 250gb lık var gayet memnunum. piyasadaki en ucuzu da bunlar. ama aldığın dükkandan çıkmadan açıp denemeni tavsiye ederim bazen arızalı çıkabiliyo, sonra değiştirmek için bi daha aldığın yere gitmek zorunda kalma. en son darty den aldım birini 100 liraya elektroworld de de 120-130 lira gbi bişiidi. tavsiye edilir.
0
rentts1
(25.02.09)
western digital.
0
sanal uyku
(25.02.09)
320gb maxtor almıştım bundan yaklaşık 5-6 ay önce. 159ytl idi o zamanlar, şimdi daha da düşmüş olması lazım. (çok da memnunum bu arada hdd'mden)
0
gxix
(25.02.09)
ben de wd aldım 3 hafta önce, 640 gb, media markt'ten. 179 tl idi. çok da memnunum. tabi bunların usb dışında bir de adaptörü oluyor belirteyim dedim.
0
drink the stars
(26.02.09)
drink senınkısı 3.5" olanlardan.

2.5 lar için usb kablosu yetiyor.
0
bryan fury
(26.02.09)
hmm bunu da yeni öğrendim :) 320 gb da sanırım 140 tl civarı bişeydi ama emin değilim bak.
0
drink the stars
(27.02.09)
(7)

Facebook Erişim Sorusu..

isott
Sabah erken saatlerden beri facebook hesabıma girememekteyim. Bir çok arkadaşıma sordum onlar sorunsuz girebiliyor. Aynı pc den başka hesaplara da girilebiliyor ancak benim hesabıma girilemiyor. Şifre değiştirme talebinde bulundum yeni şifre girerkende hata mesajı verdi.mail adresimi ve şifremi yazd
Sabah erken saatlerden beri facebook hesabıma girememekteyim. Bir çok arkadaşıma sordum onlar sorunsuz girebiliyor. Aynı pc den başka hesaplara da girilebiliyor ancak benim hesabıma girilemiyor. Şifre değiştirme talebinde bulundum yeni şifre girerkende hata mesajı verdi.
mail adresimi ve şifremi yazdıktan sonra girişe basınca şöyle bir yazı çıkıyor:
''Hesap Kullanım Dışı

Bakım nedeniyle hesabın geçici olarak ulaşılamaz durumda. Birkaç saat içinde tekrar etkin hale gelecektir. Verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı özür dileriz.''


ne olduğunu bilen birileri varsa yardımlarını bekliyorum..

simdiden tesekkurler..
0
isott
(25.02.09)
arada bazılarına oluyor öyle. bakım nedeniyle girilemediği, girilse bile duvarın, news feed'in bomboş olduğu durumlar olabiliyor. kendiliğinden düzeliyor birkaç saat içinde.
0
kibritsuyu
(25.02.09)
endeni bilinmiyor. bazen oluyor öyle. birkaç kere dene. yakında düzelir.
0
oceano
(25.02.09)
bende de aynı sorun var. ben de giremiyorum, evdeki iki pc den de denedim. sizin bu mesajınızı görünce sevindim aynı durumda başkaları da varmış diye:)) düzelir inşaallah...
0
yattara valli
(25.02.09)
e yazmışlar işte bakım nedeniyle diye. oluyor bazen düzeliyor sonra.
0
sanal uyku
(25.02.09)
@sanal uyku
o bakımın sadece benım hesabımda olması dusundurdu benı ondan dolayı..
0
🌸isott
(25.02.09)
sayın isott benim feysbukum düzeldi, umarım sizinki de düzelmiştir. bilginiz olsun diye yazıyorum. kolay gelsin.
0
yattara valli
(25.02.09)
an itibariyle benim hesap kullanılır oldu..tesekkurler herkese (:
0
🌸isott
(25.02.09)
(4)

Hangi linux dağıtımı?

la mer
256 mb ram i olan exper bir zamanlar öğretmenlere dağıtılmış olan bir laptop var. pardus 2008 kurdum ama çok kastı. hangi dağıtımı kursam adam akıllı hızlı bir şekilde çalışır?teşekkürler
256 mb ram i olan exper bir zamanlar öğretmenlere dağıtılmış olan bir laptop var. pardus 2008 kurdum ama çok kastı. hangi dağıtımı kursam adam akıllı hızlı bir şekilde çalışır?

teşekkürler
0
la mer
(25.02.09)
edubuntu ya da xubuntu
0
bryan fury
(25.02.09)
ben de xubuntu diye düşünmüştüm. hali hazırda bir ubuntu kullanıcısıyım zaten. peki Intrepid Ibex ve Hardy Heron arasında çok fark var mıdır? Hardy Heron mu yüklesem?

teşekkürler
0
🌸la mer
(25.02.09)
intrepid kurmadım ben hardy yeterince iyiydi. yenisini kur tabi ki.
0
bryan fury
(25.02.09)
Şöyle bir google araması yardımcı olabilir:
www.google.com.tr

fluxbox kullanan fluxbuntu da var. xubuntu da olabilir tabi, hangisi daha lightweight (hafif) bilemiyorum. Ben olsam hardy kurardım, lts (long term support) sonuçta.
0
edge_nabby
(25.02.09)
(3)

işyerindeki bilgisayarıma veri yükleyemiyorum

hexdizard
Merhabalar,İşyerindeki bilgisayarıma önceden usb flash disk ile istediğim müzikleri ve videoları aktarabiliyordum, fakat dün itibariyle tüm bilgisayarlar elden geçmiş ve usb den flash disk taktığım zaman bir program devreye giriyor bilgisayarı yeniden başlatıyor. o programı kaldırmak içinde windowst
Merhabalar,
İşyerindeki bilgisayarıma önceden usb flash disk ile istediğim müzikleri ve videoları aktarabiliyordum, fakat dün itibariyle tüm bilgisayarlar elden geçmiş ve usb den flash disk taktığım zaman bir program devreye giriyor bilgisayarı yeniden başlatıyor. o programı kaldırmak içinde windowsta admin oturumu açmak gerekiyor. malesef ben admin şifresini bilmiyorum ve söylenmiyor. açıkçası bazen canım sıkıldığında müzik dinlerdim, evden getirdiğim dizileri izlerdim , ama artık bunları yapamıyorum. arkadaşlar ne yapmam lazım? usb flash diskimle bilgisayara nasıl veri yükleyebilirim? o programı admin oturumu açmadan nasıl devre dışı bırakabilirim? ( bilgisayarda cd rom yok, bilgisayara veri yüklemek için tek alternatif usb flash disk)

teşekkürler
0
hexdizard
(25.02.09)
internetten mailden indiremez misin bilgisayarına
0
efruz
(25.02.09)
bu şu demek. biz iş bilgisayarına özel hiçbir şey yüklememen için bir koruyucu koyduk. eğer bir yoluu bulur hala özel şeyler yüklersen, bizde bunu yakalarsak, sana iyi gözle bakmayız.

bir mp3 player alıp onu dinleseniz ?
0
trocero
(25.02.09)
patron yakalarsa hoş şeyler olmaz. bence vazgeç bu sevdadan. adamlar bu kadar kastıklarına göre vardır bir şeyler.
0
emrag
(25.02.09)
(6)

Divx Player

arche
Duyuruda çok sorulmuş ama en güncel bilgiye ulaşmak adına tekrar sormak istedim. Şu aralar bir Divx player almak istiyorum. DVD'ler için bölge kodu sorunu olmaması çok önemli. Bunun dışında codec eklenebilmesi ve altyazı boyutunun makul olması iyi olur. USB girişi gibi özellikler ise çok önemli deği
Duyuruda çok sorulmuş ama en güncel bilgiye ulaşmak adına tekrar sormak istedim. Şu aralar bir Divx player almak istiyorum. DVD'ler için bölge kodu sorunu olmaması çok önemli. Bunun dışında codec eklenebilmesi ve altyazı boyutunun makul olması iyi olur. USB girişi gibi özellikler ise çok önemli değil. Bu şartları sağlayan en uygun fiyatlı, önerebileceğiniz Divx playerlar hangileridir? Doğubank gibi merkezi yerlerde bulunabilmesi de pek hoş olur.
0
arche
(25.02.09)
codec eklenebilmesi ile ne kasdettiginizi anlamadim. firmware guncellemesinden mi bahsediyorsunuz?

eger sadece dvd/divx player istiyorum diyorsaniz ucuz takilmanizi oneririm. orite, ogatech gibi markalarin urunleri fiyatlarina bakilmaksizin oldukca iyi performans gosteriyor. altyazi boyutlarinin ayarlanabilir olmasi, AC3 destegi ve daha bircok ozelligi cok uygun fiyatlara sunuyorlar. bu konuyla ilgili donanimhaber forumlarina bakmanizi oneririm.

yok daha komplike bir seyler olsun derseniz popcorn hour ve western digital'in yeni cikarttigi urune bir goz atmanizi oneririm.
0
entrapmen
(25.02.09)
Evet Firmware güncellemesini kastetmiştim. Western Digital'in modeline baktım ama onlar hem fiyat olarak hem de özellik olarak gereksiz geldi bana şimdilik.
0
🌸arche
(25.02.09)
minton marka dvd/divx çalarlar var. codec desteği en sorunsuz onlar.
0
co2s2
(25.02.09)
donanimhaber 'in ilgili forumuna mutlaka göz atın.
0
desdinova
(25.02.09)
bu devirde dvd divx player alma artık. mkv oynatabilen bir şey olsun aldığın. western digital in mkv playerları var. geçen gün vatanda görmüştüm 300 civarıydı fiyatı. o tarz bir ürün seni daha uzun süre idare eder. hem de hd film izleme şansın olur.
0
tai
(25.02.09)
Mintonun 60 liraya her codeci açan bir makinesi var; onu tavsiye ederim. Minton deyip geçme özelliklerini netten inceleyince şaşırabilirsin. MKV ve diğer codeclere gelince, evdeki TV gayet büyük birşey değilse bu codeclerden birşey ummamak gerekir. Ama yeterince büyük bir televizyonun varsa da MKV, TS gibi codecleri görebilen bir alet almak farz. Hatta filmleri indiriyorsan direk media center alarak medya masrafından kurtulabilirsin.
0
Güzel Marmara
(25.02.09)
(1)

flash player takılıyor

zittirulp
selamlar. benim şöyle bir sorunum var ki nette herhangi bir flash uygulamasını açınca 4-5 saniyede bir kısa süreli donmalar oluyor. resmen kasıyor alet. amma icabında gta4 açan, pop2008 de banamısın demeyen alet dandirik ok atmaca oyununda yada feysbuk videosunda niye kasar ki?
selamlar. benim şöyle bir sorunum var ki nette herhangi bir flash uygulamasını açınca 4-5 saniyede bir kısa süreli donmalar oluyor. resmen kasıyor alet. amma icabında gta4 açan, pop2008 de banamısın demeyen alet dandirik ok atmaca oyununda yada feysbuk videosunda niye kasar ki?
0
zittirulp
(25.02.09)
ya o flash'in malligi. acikcasi adobe bir seyler yapmadikca cozum de cikmayacak gibi duruyor. ben takilmalar baslayinca browser'i kapatip aciyorum. eh bir sure duzeliyor oyle yapinca.
bir de su var konuyla alakali (bkz: flash/#15101715)
0
sourlemonade
(25.02.09)
(1)

Internet Explorer 8 'de bir sorun hakkında.

balikci filozof
Vista ve IE 8 kullanıyorum. Uzunca bir süredir IE8'de ya yeni bir sayfa / sekme açılırken IE açılmıyor ve eylemi iptal ediyor. Son günlerde neredeyse her açılışta program kapanıyor. Bu durun IE 8 'de genel bir durum mudur ? Virüs sorunu mudur? ( Not: Lisanslı NOD32'im var) IE 7 ye mi dönmeli yoksa I
Vista ve IE 8 kullanıyorum.

Uzunca bir süredir IE8'de ya yeni bir sayfa / sekme açılırken IE açılmıyor ve eylemi iptal ediyor. Son günlerde neredeyse her açılışta program kapanıyor.

Bu durun IE 8 'de genel bir durum mudur ?
Virüs sorunu mudur? ( Not: Lisanslı NOD32'im var)
IE 7 ye mi dönmeli yoksa IE 8'i yeniden mi kurmalıyım?
0
balikci filozof
(25.02.09)
1 aydır IE8 kullanıyorum böyle bir sorun yaşamadım (işletim sistemim winxp)
genel bir durum değil..
ie8 i tekrar kur aynı sorun olursa ie7 ye dön derim.

yeni aldığım habere göre IE8 rtm sürümü yoldaymış çıkınca onu yüklersin
0
sp3ciali5t
(25.02.09)
(4)

svchost.exe browser trafiği ilişkisi

sermestan
bu svchost zımbırtısı bende sorun oldu sanırım. net limiterden edindiğim bilgiye göre browser trafiğim svchost üzerinden oluyor. bütün tarayıcılarda (firefox, opera, ie) denedim tarayıcı trafiğii görünmezken svchost hareketli data alış verişi açısından, ayrıca hal böyleyken sayfa indirimi kaplumbağa
bu svchost zımbırtısı bende sorun oldu sanırım. net limiterden edindiğim bilgiye göre browser trafiğim svchost üzerinden oluyor. bütün tarayıcılarda (firefox, opera, ie) denedim tarayıcı trafiğii görünmezken svchost hareketli data alış verişi açısından, ayrıca hal böyleyken sayfa indirimi kaplumbağa hızında ama utorrent kendisine emredilen aralıkta çatır çatır çalışıyor. var mıdır bunun açıklması. tarayıcıların yavaşlığı bundan kaynaklanıyor olabilir mi ya da olası bir çözümü var mı?

ilgilenenlere kömür yardımı yapılacaktır, teşekkürler.
0
sermestan
(24.02.09)
baglantın ne ? utorrent kacla cekiyor ?
0
bryan fury
(25.02.09)
Baglantinin svchost uzerinden iletilmesi zaten normal bir olay. Kendisi arka planda calisan programlarin cekirdeginin paketlenmis hali gibi birsey (Aciklama sacma oldu ama anlatabilmisimdir umarim) Sitelerin yavas acilmasinin baska bir sebebi vardir. Bir de svchost gibi gorunen virusler var. Onlardan biri de olabilir.
0
tcp0203
(25.02.09)
bağlantı 1024/256 utorrent sorunsuz 90-100 arası olağan halde ama tarayıcılar sayfa açmamakta ısrar ediyor, bu sayfayı açmak bile çıldırtıcı oldu. sorunun kaynağını bulamıyorum.
0
🌸sermestan
(25.02.09)
1024 bağlantının max cıkabilecegi hız zaten o, bandwith in tamamını utorrent kullanıyor zaten. browser ın yavas calısması dogal. 50-60k gibi hızlara sabitle ya da cfosspeed kullan.
0
bryan fury
(25.02.09)
(3)

Word altyazı

madrigal
sevgili yardımsever duyuru sakinleri word de yazı yazarken space tuşuna bastığımda yazdığım kelimenin altı kırmızı çizgi oluyo ama olmasın istiyorum kardişim zorlamı ya , nası yapacaz bunu hacı.teşekkürler.edit: microsoft office word 2003
sevgili yardımsever duyuru sakinleri word de yazı yazarken space tuşuna bastığımda yazdığım kelimenin altı kırmızı çizgi oluyo ama olmasın istiyorum kardişim zorlamı ya , nası yapacaz bunu hacı.teşekkürler.

edit: microsoft office word 2003
0
madrigal
(24.02.09)
yazım denetimi özelliğinden oluyor ama hangi office sürümü olduğunu söyleyin yardımcı olayım
0
sp3ciali5t
(24.02.09)
f7 > seçenekler > yazım denetimi > yazarken denetimi yap
f7 > seçenekler > dilbilgisi denetimi > yazarken denetimi yap

ikisini de tiklemeyin.
0
hia
(24.02.09)
eğer bahsettiğiniz yazım denetimi ile ilgiliyse Microsoft Word açıkken "Araçlar" menüsü altından "Seçenekler"e gir. Açılan pencerenin "Yazım Denetimi ve Dilbilgisi" sekmesine geçiş yap. Bu sekmedeki "Yazarken yazımı denetle" seçeneğindeki işareti kaldır ve "Tamam" butonuna tıklayarak pencereyi kapat
0
sp3ciali5t
(24.02.09)
(4)

catia çalıştırır mı?

cozefka
elimde bir p3-800 var 256ram'li. buna 256 ram daha nereden bulurum ankarada, bulunursa kaç para vermek gerek. bir de ram 512 olduğunda catia çalıştırır mı, en azından eski versiyonlarını filan?
elimde bir p3-800 var 256ram'li. buna 256 ram daha nereden bulurum ankarada, bulunursa kaç para vermek gerek. bir de ram 512 olduğunda catia çalıştırır mı, en azından eski versiyonlarını filan?
0
cozefka
(24.02.09)
calıstırmaz.
0
bryan fury
(24.02.09)
çalıştırır da işkence olur işlem yapmak. menüleri falan gezersin en fazla heralde.
0
yazar k
(24.02.09)
aslında zamanında 2001 felan bölüm labında p3ler vardı catia çalışıyordu sanki bir önceki sürümü 4 müydü... neysecime. 256 ram nereden bulucaz? :)
0
🌸cozefka
(24.02.09)
donanimhaber ikinci el forumlarında bulursun.
0
yazar k
(25.02.09)
(9)

Mozilla Firefox

fundamental
Dostlar,mozilla firefoxta geçmişi sildim ama adres çubuğundaki geçmiş bi türlü silinmiyor. tıklıyorum geçmişte girdiğim siteler hala orda. onları ortadan kaldırmak için ne yapmalıyım?not: screendeki adreslerin yıldızlı olduğuna bakmayın hepsini sildim ben geçmiş kısmından. etiketler felan hep gitti.
Dostlar,

mozilla firefoxta geçmişi sildim ama adres çubuğundaki geçmiş bi türlü silinmiyor. tıklıyorum geçmişte girdiğim siteler hala orda. onları ortadan kaldırmak için ne yapmalıyım?

not: screendeki adreslerin yıldızlı olduğuna bakmayın hepsini sildim ben geçmiş kısmından. etiketler felan hep gitti.
0
fundamental
(24.02.09)
emin degilim ama disk cleanup yapmayi deneyebilirsin
temporary internet files bilmemne history filan siliyo o esnada
bilmiyorum belki ise yarar?
0
cisterna
(24.02.09)
sık kullanılanlardakiler silinmiyor geçmişi sil dediğinizde. onları sık kullanılanlardan silerseniz sorun çözülür.
0
tefal
(24.02.09)
kaydedilmiş yer imleri düşebiliyor adres çubuğuna geçmişi silsen dahi.
belki bu sebeplendir.
0
0 5 ucu olan adam
(24.02.09)
kaydedilmemişlerde var ama. her şeyi yaptım ama silinmiyor. napacam şimdi firefoxu silip tekrar mı yükleyecem. stumbleon var ondan olabilir mi? ilk kez böyle bişey oldu.
0
🌸fundamental
(24.02.09)
bence bookmarklara tekrar bir bak, history'İ silmene rağmen adres çubuğunda çıkan adreslerin yanında sarı yıldız varsa onlar bookmark olmuş adreslerdir.
0
0 5 ucu olan adam
(24.02.09)
@0 5 ucu olan adam

dostum sarı yıldız olmayanlar da silinmiyor. şu an bookmarkta geçmişte falan görünmüyor bunlar sadece adres çubuğunda görünüyorlar. tek varlık alanları orası.
0
🌸fundamental
(24.02.09)
addons.mozilla.org
şunu bir dene en son, daha da konuşmam:)
0
0 5 ucu olan adam
(24.02.09)
Özel veri temizliği penceresinde; çerezler ve kayıtlı parolalar dışındaki her şeyi temizlemeyi dene.
0
edge_nabby
(24.02.09)
Çıkan sonuçlar, sildiğin eski yer imlerin ise; yer imlerini tam silememişindir. Yer imleri menüsünden "yer imlerini düzenle"ye gir. Ordan istemediğin etiket (etiketlere didik didik bak) ve yer imlerini sil.
0
edge_nabby
(24.02.09)
(2)

Autocad'de...

dursunkaptan
...kalem kalınlığı "default" ayarlandığında kaç mm'ye tekabül ediyor?
...kalem kalınlığı "default" ayarlandığında kaç mm'ye tekabül ediyor?
0
dursunkaptan
(24.02.09)
0.25 olmasi lazim...
0
alpinsamuray
(24.02.09)
0.25 tir normalde
lwdefault komutuyla istedigin gibi degistirebilirsin
0
cisterna
(24.02.09)
(1)

thunderbird e ne oldu

ali87
thunderbird beta 3 ü yükleyim dedim. mailleri kontrol etmiyor artık. basıyorum get mailie olmuyor :( thunderbird 2'yi yükledim yine, aynı maalesef.var mı fikri olan?
thunderbird beta 3 ü yükleyim dedim. mailleri kontrol etmiyor artık. basıyorum get mailie olmuyor :( thunderbird 2'yi yükledim yine, aynı maalesef.

var mı fikri olan?
0
ali87
(24.02.09)
yok okulun pop maili ve gmail. normalde alıyordum zaten
0
🌸ali87
(24.02.09)
(3)

laptop u kilitlemek

imparatorolmayikolaymisandin
eve laptop getirdim,şifre koymuştum, saolsun arkadaşlar güvenlik kipinden kırıp (nası oluyosa) girmişler. şimdi efendim neler yapabilirim sadece ben girmek istiyorum, bir yolu yoksa evde şifreli bavul var, evden çıkarken onun içine koyucam.not: laptop resimdeki gibidir.
eve laptop getirdim,şifre koymuştum, saolsun arkadaşlar güvenlik kipinden kırıp (nası oluyosa) girmişler.

şimdi efendim neler yapabilirim sadece ben girmek istiyorum, bir yolu yoksa evde şifreli bavul var, evden çıkarken onun içine koyucam.


not: laptop resimdeki gibidir.
0
imparatorolmayikolaymisandin
(24.02.09)
bios'a gir oradan şifre koy. bilgisayar açılırken delete,f1,f2,f10,f11 tuşlarından biri ile girmen mümkün. oradan security/password sekmelerinden işini halledebilirsin.
0
abtash
(24.02.09)
bavula koyucaksınız başka yolu yok :) onunda kilidi kırırlarsa bilemiyorum.
0
rurouni
(24.02.09)
administrator şifresi çözüm değil onu kırmak 5 dakika alıyor.
0
abtash
(25.02.09)
(1)

google maps

derindusunur
değerli dostlarım;göndermeyi unutmazsam, ekteki fotoğrafa göz atmanızı rica edicem. bu foto, google maps'ten alındı. sorum şu: bu firmalar bu isimleri kendileri mi yazıyorlar?? öyle ise ben nasıl yazabilirim. değil ise yanımızdaki ufacık atölye görünüyorken bizim fabrika neden görünmüyor? google biz
değerli dostlarım;

göndermeyi unutmazsam, ekteki fotoğrafa göz atmanızı rica edicem. bu foto, google maps'ten alındı.

sorum şu: bu firmalar bu isimleri kendileri mi yazıyorlar?? öyle ise ben nasıl yazabilirim. değil ise yanımızdaki ufacık atölye görünüyorken bizim fabrika neden görünmüyor? google bizi de görsün.
0
derindusunur
(24.02.09)
turkiye verilerinin girisini basarsoft yapiyor, kullanicilar degil.
www.basarsoft.com.tr
0
sourlemonade
(24.02.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.