Giriş
(9)

dijital makine tavsiyesi

oku oku yazar ol
fotoğraf çekmeye heves etmiş bana önerebileceğiniz modeller ve diğer tavsiyeler nelerdir acep. fiyat sınırı belirlemedim ama başlangıç için uygun bişeyler olursa (üst sınır 400 TL. mi desem misal) daha mantıklı gibi. önceki yararlı başlıklarında faydası olur ben pek bişi bulamadım.
fotoğraf çekmeye heves etmiş bana önerebileceğiniz modeller ve diğer tavsiyeler nelerdir acep. fiyat sınırı belirlemedim ama başlangıç için uygun bişeyler olursa (üst sınır 400 TL. mi desem misal) daha mantıklı gibi. önceki yararlı başlıklarında faydası olur ben pek bişi bulamadım.
0
oku oku yazar ol
(03.03.09)
dijital değil de manüel almaya karar verirseniz güzel bir makine var elimde.. zenit marka. 50 TL'ye satabilirim size. iyi günler..
0
vercingetorix
(03.03.09)
ucuz ve iş gören bir makina istiyorsan samsung u, uzun yıllar kullanayım özellikleri de iyi olsun istersen canon powershot tavsiye ederim
0
readmymind
(03.03.09)
canon ve sony'e bak.
sony'nin w ve t serilerini beğenirsin. bir de sony alırsan dikkat et "carl zeiss" olsun lensi. (üzerinde yazar)
0
sanal uyku
(03.03.09)
kompakt almayın pişman olursunuz, üzerine biraz daha koyup nikonun giriş seviylerine bakabilirsiniz ikinci el d40 felan, canon isterseniz 350d veya 400d, 450d alsanız en iyisi bence. bütçe yetmezse yine ikinci el bi slr-like alabilirsiniz panasonic veya sony nin makineleri iyidir bu klasmanda.
0
05
(03.03.09)
kompak modellerle slr makinanın hazzını ve kullanımını elde edemezsiniz buna göre filmli bir makina ve film tarayan bir scannerla başlayıp sadece film ve banyo ücretiyle fotoğraf çekmeye başlayabilirsiniz.

makinanın pozometreli olmasına da dikkat edin.
0
yuto
(03.03.09)
baslamak istiyorsaniz kesinlikle kompak degil slr almaniz veya slr baslangici almanizi tavsiye ederim arkadaslarinda dedigi gibi ya canon 350d ya da nikond40 isinizi gorecektir. d40 ile sahane fotograflar cekip cektiginizden mutlu olup delirebilirsiniz.
0
kobrettii
(03.03.09)
dslr almanı tavsiye edeceğim ben de. ancak giriş seviyesindeki dslr larda canon nikondan çok daha iyi. nikon d40 ile canon 400d arasında dağlar kadar fark var. bence işi iyi bilen birini yanına alıp hayyama git, ve 2. el bir canon 400d al. maliyeti 500 civarı olur sanırım.
0
makineci
(04.03.09)
hayyam dediğiniz yer istanbul sanırım. izmir de oranın karşılığı bir yer neresidir ki?
0
🌸oku oku yazar ol
(04.03.09)
(7)

excel sorusu

neronas
Elimde excelde hazirlanmis bir malzeme listesi var. Her ay icin ayri bir sekme acilmis. sekmelerin ilk sutunda malzemenin adi, yanindaki satirlarda da bilgileri var (fiyat vs). Bu bilgilerden biri kac tanesinin arizali oldugu. Yapmak istedigim yil sonu "total" sekmesinde bir sekilde arizali ürünleri
Elimde excelde hazirlanmis bir malzeme listesi var. Her ay icin ayri bir sekme acilmis. sekmelerin ilk sutunda malzemenin adi, yanindaki satirlarda da bilgileri var (fiyat vs). Bu bilgilerden biri kac tanesinin arizali oldugu.

Yapmak istedigim yil sonu "total" sekmesinde bir sekilde arizali ürünleri adediyle birlikte gormek.

örnegin:

Ocak ayi
ürün------adedi---fiyati---arizali ürün adedi

kalem-------9------1tl----------2
silgi-------9------1tl----------0
cetvel------8------1tl----------3

Subat ayi
ürün------adedi-----fiyati----arizali ürün adedi

kalem-------9---------1tl-----------1
silgi-------9---------1tl-----------0
cetvel------8---------1tl-----------5


bunun gibi sayfalardan derledigi bilgiyi totalde bana:
kalem 3
cetvel 8 adet arizali diye versin. cok sey mi istiyorum dostlar. hadi bi el atin halledelim sunu. cok muskul durumdayim be canlar.
0
neronas
(03.03.09)
kaç sheet ten oluşuyor bilmiyorum ama ya makro ile halledeceksiniz ya da tüm sheetleri düşeyara gibi basit bir formülle toplayıp bir hücreye yazacaksınız. örnek dosya olsa daha kolay olurdu cevap vermek.
0
mahallenindelisi
(03.03.09)
dosya cok karmasik birbirine girmis durumda. 300 küsur ürün var. yeniden olusturuyorum o yuzden nasil yapildigini bilmem lazim.
0
🌸neronas
(03.03.09)
Poly, ben sonunda arizali olmayanlari gostermesin istiyorum. silgiden bahsetmesin mesela. mumkun mudur?
0
🌸neronas
(03.03.09)
bırak şimdi ürün fiyatlarını görmeyelim diye yollamıyosun di mi :)
=VLOOKUP("arızalı ürünün adının yazıldığı hücre";"çalışma sayfasındaki değerlerin bulunduğu tablo";"alınacak değerin bulunduğu sütunun soldan sağa kaçıncı sırada olduğu")
=VLOOKUP(A2;ocak!A2:D4;4)+VLOOKUP(A2;şubat!A2:D4;4)+VLOOKUP(A2;mart!A2:D4;4)+....
yukarıdaki formül A2 hücresine bakıyor, orda gördüğü değeri önce ocak sayfasında arıyor, bulduktan sonra 4. sütundaki değeri alıyor sonra aynı işlemleri diğer sayfalar için yapıyor ve topluyor. ama bu formül aynı sütünda aynı üründen bi tane olması durumunda çalışır. yani alt alta bi kaç tane "cetvel" yazarsan sadece en alttakini alır
0
Poly
(03.03.09)
aslında excelde hemen herşey mümkün ama nasıl bişey istediğini tam anlayamadım. orjinal dosya olmasa da ona benzer bi örnek yollayıp içine nasıl bişey istediğini yazarsan yardımcı olabilirim. olmadı print screen yapıp resim de yollabilirsin.
0
Poly
(03.03.09)
msn de konussak? [email protected]
0
🌸neronas
(03.03.09)
Pivot table bu işi yapmıyor mu?
0
islakkedicorbasi
(03.03.09)
(4)

PSP yardım

dusunen hayvanin onde gideni
Ben bir öküzüm dün akşam üzerine oturarak PSP'min LCD ekranını kırdım. Baktım yeni ekran bir psp parası piyasada.şu ekranı almak istiyorum tavsiyesi olan var mı?http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21091
Ben bir öküzüm dün akşam üzerine oturarak PSP'min LCD ekranını kırdım. Baktım yeni ekran bir psp parası piyasada.

şu ekranı almak istiyorum tavsiyesi olan var mı?

www.dealextreme.com
0
dusunen hayvanin onde gideni
(03.03.09)
linkteki ekran psp3000 serisi icin. eger 2000 serisi veya fat bir psp sahibi iseniz bu ekran isinize yaramaz, siparis vermeden buna dikkat edin derim.

ekran degisimi icin ne kadar isteniyor bilmiyorum fakat kendiniz ekran degisimini yapabileceginize inaniyorsaniz bu sekilde cok daha ekonomik olacaktir sanirim. modele gore ekran almaya dikkat ederek bir an once verin siparisi derim ben zira kargonun gelmesi 2 haftayi bulacaktir muhtemelen.
0
diabolus79
(03.03.09)
khalkedon a sor ellerinde kesin vardır.
0
oceano
(03.03.09)
Hımm psp piano black benimksi lite yani ama 3000 mi 2000 mi orasını bilmiyorum. alınca taktırmak kolay olur sinanpaşa'da 5-10 lriaya taktırırım ama kaliteli bir ekran almak istiyorum. gördüğüm kadarıyla bu lcd güzel.
0
🌸dusunen hayvanin onde gideni
(03.03.09)
tekrar yazma geregi duyuyorum; elinizdeki psp'nin modelini ogrenmeden bu lcd guzel diye siparis vereyim demeyin sakin, modele uyumlu lcd almak zorundasiniz, calismaz yoksa.
0
diabolus79
(03.03.09)
(6)

Web sitesi/Blog içerik hırsızlığı konusunda ne yapılabilir

charm
Kendi halinde, kızsal konular, makyaj v.b. gibi durumları yazdığım bir blog'um var.Herifin biri hangi yazıyı eklesem aynen kopyalıyor, kaynak göstermiyor ve kendi yazısıymış gibi yayınlıyor, fotoğraflar da dahil olmak üzere. Resimlere watermark koyuyorum, fotoşopla kesiyor. RSS beslemesini full'den
Kendi halinde, kızsal konular, makyaj v.b. gibi durumları yazdığım bir blog'um var.

Herifin biri hangi yazıyı eklesem aynen kopyalıyor, kaynak göstermiyor ve kendi yazısıymış gibi yayınlıyor, fotoğraflar da dahil olmak üzere. Resimlere watermark koyuyorum, fotoşopla kesiyor. RSS beslemesini full'den 50 kelimeye çektim, blog'a, işe yaramayacağını bilsem de sağ tık engeli ve seçme engeli koydum.

Yazdığım her postta her kelimenin arasına "!içerik şu siteye aittir!" gibi bir html tag koyuyorum ki kopyalarken yorulsun herif diye.

Yok. Hiçbiri adamı durduramadı.

Eposta attım herife, yeter kaldır bunları siteden diye, neymiş deneme amaçlı kullanıyomuş, bilmemne diye yazdı ama yazıları kaldırmıyor.

Bu arada adamın host aldığı ve reklam aldığı bilumum network'lere de şikayet ettim.

Bu işin gerçekten çaresi yok mu a dostlar? N'aparım da bu herifi yazdığım her yazıyı kopyalamaktan vazgeçirebilirim?
0
charm
(03.03.09)
yayinlarinizi cc ile tescilleyebilirsiniz.

creativecommons.org
0
astaroth
(03.03.09)
kendi yazdiklarinizi tescilletin, sonra karsi tarafa dava acabilirsiniz. hatta sanirim dava acma tehdidiyle bile yildirabilirsiniz.
0
nazenin
(03.03.09)
ben biraz daha teknik yaklasacagim olaya.

Yazdiklarinizi kopyalanamayacak bir formatta yayimlayin. Bunu en basidinden, tum yazilari png olacak sekilde resim olarak yayimlayin, boylece adam copy paste edemez. Eger elle yazacak kadar azimliyse yapacak bir sey yok, ama yazi olan resmi dogrudan copy paste ediyorsa, o zaman yaziyi bir Adobe Flash dokumaninin icinde bulundurun ve metnin kopyalanmasini engelleyin.

Paraniz veya tanidiginiz avukat varsa, tescillettikten sonra yazilarinizi, dava acabilirsiniz tabii, digerlerinin soyledigi gibi. YouTube kapatiliyor, bu adamin da sitesi kapatilir herhalde.
0
compumaster
(03.03.09)
kuvvetle muhtemel sitesinde google reklamlari da vardir. $ikayet edebilirsin, sandbox'a du$urulurse sitesi aramalarda da cikmaz, aglar arkasindan.
0
dengesiz pamuk
(03.03.09)
İşinize yarayabilir :

(git: 49844)
0
skatheist
(03.03.09)
Dünkü radikalde tam bu sorununla ilgili yazı vardı, pek yeterli değil sanki ama gene de bi bak:

www.radikal.com.tr
0
paddle steamer
(03.03.09)
(2)

Maxtor OneTouch 4 Plus 1 TB

rurouni
Başlıktaki harici hdd den aldım ucuz görünce ama maxtor hakkında o kadar kötü şey okuyunca içime kurt düştü. 229 lira ya aldım bunu. WESTERN DIGITAL 1TB My Book Essential Edition (USB 2.0) ta firewire olmayanı 249 liraydı sanırım. Değiştirme iade falan pek uğraşmakta istemiyorum açıkcası ama yarın z
Başlıktaki harici hdd den aldım ucuz görünce ama maxtor hakkında o kadar kötü şey okuyunca içime kurt düştü. 229 lira ya aldım bunu. WESTERN DIGITAL 1TB My Book Essential Edition (USB 2.0) ta firewire olmayanı 249 liraydı sanırım. Değiştirme iade falan pek uğraşmakta istemiyorum açıkcası ama yarın zart diye durursa ağlarım :) Bir de 5 yıl garantisi varmış verileri de geri getiriyo falan diyo bir şey olursa ama. içinde seagate var onu biliyorum ek olarak.

www.mavibilgisayar.com
www.mavibilgisayar.com

sıcak eviminden cıkıp değiştireyim mi ne dersiniz.
0
rurouni
(03.03.09)
ya değiştireceğin wd bozulursa ikinci gün. bence hiç uğraşma. maxtor u seagate satın aldı dediğin gibi. 5 yıl da garantisi varmış mis gibi. sonuçta elektronik zımbırtılar bunlar. hangisinin ne zaman bozulacağı belli olmaz. kafana takma.
0
henry gale
(03.03.09)
hard diskte malesef garanti bir şey ifade etmiyor. 1 tb datan gittikten sonra istersen ömür boyu garantisi olsun.
0
plainwalker
(03.03.09)
(2)

Toshiba A300d-127 ısınma sorunu

silhouette
3 ay önce aldığım Toshiba A300d-127 model notebook'um acayip ısınıyor. Sistem boştayken sıcaklık değerleri 60-70 derece arası değişiyor. Oyunlarda ise durum daha da vahim. WoW oynarken PC en fazla 1.5 saat dayanıyor, hemen akabinde PC kendini kapatıyor (restart bile atmıyor). Bu soruna kaynak olabil
3 ay önce aldığım Toshiba A300d-127 model notebook'um acayip ısınıyor. Sistem boştayken sıcaklık değerleri 60-70 derece arası değişiyor. Oyunlarda ise durum daha da vahim. WoW oynarken PC en fazla 1.5 saat dayanıyor, hemen akabinde PC kendini kapatıyor (restart bile atmıyor). Bu soruna kaynak olabilecek her ihtimali engellemeyi daha önce denedim, en saçma olanlarını bile (LCD ekranının parlaklığını kısmak, tuş takımlarının ışıklarını söndürmek gibi...) ama nafile.

Uzun lafın kısası, sormak istediğim şu; araştırdığıma göre bu model zaten ısınma sorunundan mütevellit sabıkalı. Aleti teknik servise verip geri aynı sorunlu notebook'u almak istemiyorum ("önce bir teknik servise verseydin" demeyin, zira bu sorundan ötürü teknik servise giden herkesin aldığı tek şey güncellenmiş bios'lu bır PC oluyor. 20 gün boşuna bekleyecek vaktim de yok). Ben dıyorum ki, teknik servise bu aleti versem, üstüne de desem ki, "ben bu notebook'u istemiyorum arkadaş. bana ya ısınma sorunu olmayan bir model verin, ya da para iadesi yapın". Nasıl bir tepki alırım? Gülerler mi bana?

Teşekkürler.
0
silhouette
(03.03.09)
bildiğim kadarıyla toshiba'nın teknik servisi o babalığı yapcak çapta değil. ama aynı arızadan 3 defa servise girerse para iadesi veya değişim yapmak zorundalar. burda galiba isterseniz para iadesi yaptırabilirsiniz ama toplamda 3 ay falan uğraşmanız gerekir.

bence gidin harici laptop soğutuculardan güzel bi tane alın rahatınıza bakın ondan sonra. servisle falan uğraşıp bi sonuç alamazsanız boşa vakit harcamış olursunuz..
0
iterator
(03.03.09)
Toshiba'nın notebook servisi sözlük semalarında pek bir ünlüdür. Olur da buraya gitmeye karar verirseniz bence biraz dayanıklılık antrenmanı yapmanız gerekir ki sinire kesip herifleri öldürmeyin size de herkese yaptıkları muameleyi reva gördüklerinde. Toshiba mı? Evlerden uzak diyorum.

Şurada yaşanmış bazı Toshiba Teknik Servis maceralarını okuyabilirsiniz: (bkz: toshiba notebook bilgisayar teknik servisi)
0
akincibeyi
(03.03.09)
(5)

format atamadım sorun ne olabilir?

kutuyusuk
format cd si bilgisayar tarafından okunurken sık sık şu dosya okunamadı atlamak için esc ye basın yazısıyla karşılaştım. doğal olarak atladım bir süre sonra da mavi ekran çıkmaya başladı. cd yi değiştirdim cillop gibi cd taktım yine aynı sorun. sürücüden sürtünme sesi geliyor sürücü neredeyse fan ka
format cd si bilgisayar tarafından okunurken sık sık şu dosya okunamadı atlamak için esc ye basın yazısıyla karşılaştım. doğal olarak atladım bir süre sonra da mavi ekran çıkmaya başladı. cd yi değiştirdim cillop gibi cd taktım yine aynı sorun. sürücüden sürtünme sesi geliyor sürücü neredeyse fan kadar ses çıkarıyor. sürücünün bozuk olması mutemel bir sorun olabilir mi? daha başka muhtemel sorunlar nelerdir? teknik servise başvurmadan halletmek istiyorum.
0
kutuyusuk
(03.03.09)
2 farkli durumda geldi benim basima bu;

- cdrom surucu bozuktu
- ramlerden birisi bozukmus ve xp 128 mb ramli makinaya kurulmak istemiyordu. (bu cok sacma gibi gorunuyor ama oldu boyle bir sey)

edit: sizin durumunuzda bir de kaynak bozuk olabilir. sayet baska makinada sorunsuz kurduysaniz daha evvel o kaynak dosyayla o zaman bunu eleyebilirsiniz. cdrom surucunun yaninda belki bir de ide/sata kablolarini kontrol etmek isteyebilirsiniz.
0
entrapmen
(03.03.09)
hdd'de fiziksel hasar olabilir. scandisk yapmakta fayda var.
0
astaroth
(03.03.09)
büyük ihtimalle sorununuz hdd kaynaklı.
bana göre ise sorun bu.

sozluk.sourtimes.org
0
karabasmayan
(03.03.09)
çift ram kullanıyorsanız, tek ram'le kurulum yaptıktan sonra diğer ram'inizi takarak kullanabilirsiniz.
0
abtash
(03.03.09)
aynı sorun benim başıma da gelmişti. şu dosya yüklenemedi falan filan, ben de esc ye basıp basıp geçtim. daha sonra windows yüklendiğinde bilgisayar saçmaladı. explorer hata veriyor, firefox çöküyordu.(harddiskim badsectorlu bu arada). daha sonra araştırdım, forumlarda falan, ram olabilir diyorlardı. ram in birisini çıkarıp denedim ve sorunsuz kurdum windows'u, sonra da çıkardığım ram i taktım.
0
sarere
(03.03.09)
(2)

sibelius programı

horacio
sibelius programının mac sürümünü arıyorum..rapidshare den 4 part şeklinde indirdim ama uzantıları dmg görünmesine rağmen bu dosyaları açıcak bir program görünmüyordu nedir ne değildir?yardımlarınızı bekliyorum duyuru dostları.
sibelius programının mac sürümünü arıyorum..rapidshare den 4 part şeklinde indirdim ama uzantıları dmg görünmesine rağmen bu dosyaları açıcak bir program görünmüyordu nedir ne değildir?yardımlarınızı bekliyorum duyuru dostları.
0
horacio
(03.03.09)
dmg dosyalarının kullanımı linkte anlatılmış:

filext.com
0
cumingsoon
(03.03.09)
dmg dosyasi zaten disk image, cift tiklayinca cd gibi gorunmesi lazim
0
vghost
(03.03.09)
(9)

Explorer dan kurtulamayız mı?

cellar
msn messenger daki "E-posta gelen kutunuzu açar" ikonuna tıkladığım da explorer tarıyıcısın da açıyor. Bilgisayar da varsılan tarıyıcı Mozilla Firefox. Explorer'dan kurtulmanın mümkünatı yok mu?
msn messenger daki "E-posta gelen kutunuzu açar" ikonuna tıkladığım da explorer tarıyıcısın da açıyor. Bilgisayar da varsılan tarıyıcı Mozilla Firefox. Explorer'dan kurtulmanın mümkünatı yok mu?
0
cellar
(03.03.09)
Beta durumda olan Msn messenger'da sanirim bu sorun yok. Riski alip onu deneyebilirsiniz.
0
entrapmen
(03.03.09)
mozılla araclar-secenekler gelısmıs secenegınden ontanımlı sıstem ayarlarında bakarsan mozillayı varsayılan ınternet sunucusu olarak ayarlayabılırsın
0
vaevictis
(03.03.09)
dediğiniz gibi işlemleri takip ettim "şimdi bak" kutucuğuna da tıkladım aynı resimde ki uyarı verdi ama olmadı.
img14.imageshack.us
0
🌸cellar
(03.03.09)
varsayılan tarayıcınız hala explorrer olarak ayarlıdır. internet seceneklerinden degistirebilirsini. ben de chrome kullanıyorken oluyordu dedigimi yaptım duzeldi.
0
jeanne hebuterne
(03.03.09)
olmuyor hayır gelen linkleri başka taraycı ile açmaya ayarlabiliyorsun ama hotmaili illa ie ile açıyor.
0
kofteburger
(03.03.09)
mümkünatı var.windows live messenger'ın son sürümünü yüklerseniz varsayılan tarayıcınız hangisi ise onunla açılır.

edit: ha eğer ben son sürümünü yüklemeden açmak istiyorum diyorsanız onun da bir yolu var.burda ayrıntılı bir şekilde anlatılmış.

www.raymond.cc
0
karabasmayan
(03.03.09)
bu konuda ben de sıkıntılıyım. illa ie'de yeni pencerede açıyor. halbuki ben mevcut ie'de yeni sekmede açsın istiyorum.
0
co2s2
(03.03.09)
karabasmayan nın verdiği link de StuffPlug 3 programını yükleyin ibaresi yer alıyor. Programı yükleyince ie kurtuluyorsunuz.
karabasmayan teşekkürler.
0
🌸cellar
(03.03.09)
ne demek efendim ;)
0
karabasmayan
(11.04.09)
(7)

ne olacak benim iş?

cumingsoon
İyi akşamlar msdn üyeleri,Az önce "ne menem bişeymiş şu live messenger 9" diyerekten indirmeye çalıştım. Sorunsuz olarak indi, kuruldu. Şimdi açmaya çalışınca "bir sorun ile karşılaştı ve kapatılması gerekiyor" uyarısı veriyor. Bunun çözümü silmek midir live messenger 9'u, yoksa başka bir çözümü var
İyi akşamlar msdn üyeleri,

Az önce "ne menem bişeymiş şu live messenger 9" diyerekten indirmeye çalıştım. Sorunsuz olarak indi, kuruldu. Şimdi açmaya çalışınca "bir sorun ile karşılaştı ve kapatılması gerekiyor" uyarısı veriyor. Bunun çözümü silmek midir live messenger 9'u, yoksa başka bir çözümü var mıdır?

ekleme : windows orijinal :)
0
cumingsoon
(03.03.09)
windows'un orijinal değilse msn 9'u açmıyor. bende öyle oldu da :) 8.5'i yüklemek zorunda kaldım 9'u silip. ama orijinalse bilemiyciim.
0
daysleeper
(03.03.09)
ekle kaldır dan onar desene.
0
bryan fury
(03.03.09)
@bryan fury:

onar dedim, onarıldı dedi ama hala aynı sorun var, siliyorum, kurtuluyorum.
0
🌸cumingsoon
(03.03.09)
Orjinallikle vs alakasi yok olayin. Cok genel gorulen bir sorun sanirim. Ben de cozumu bulamamistim. Formattan sonra tekrar denedim; sorun cikmadi.
0
tcp0203
(03.03.09)
"msn 9" diyerekten sanırım "wlm 2009" u kastediyorsuz..

orijinal windows ile alakası yok.. ben de torrent den çektiğim windowsu kurdum kullanıyorum..
gayet güzel çalışıyor..
0
fuck milk get beer2
(03.03.09)
evet, orijinal windows'la doğrudan alakası yok ama bende dolaylı bir bağlantısı olduğu için atladım hemen soruya. sen bana bakma kardeş. benim laptop azıcık antika da :)

neyse... evet, orijinallikle "doğrudan" alakası yok gerçekten :)
0
daysleeper
(03.03.09)
pırıl pırıl formatlanmış bilgisayarımda bile senin sorununun aynısı çıktı. hem çok yer kaplıyor be ya. 8.5 daha iyi boşver.
0
drink the stars
(03.03.09)
(6)

Sayfalar Açılmıyor

darknum
2 gündür çok sinir bozucu bir problem yaşıyorum. Firefox'la internetim düzgünken sayfalar açılmıyor.5-10 kere refresh etmem gerekiyor adam gibi açılması için. Tamamen durup dururken oldu bir fikri olan var mıdır? Cache'yi filan temizledim de.
2 gündür çok sinir bozucu bir problem yaşıyorum. Firefox'la internetim düzgünken sayfalar açılmıyor.5-10 kere refresh etmem gerekiyor adam gibi açılması için. Tamamen durup dururken oldu bir fikri olan var mıdır? Cache'yi filan temizledim de.
0
darknum
(02.03.09)
Başka bir browser ile normal mi çalışıyor?
0
kobrettii
(02.03.09)
proxy ayarlarından olmasın?
0
demcan
(03.03.09)
ıhıh biraz önce bir iş için outlook'u açtım aynı problem başıma geldi. Internet ayarlarıyla alakalı bir durum sanırım. proxy ayarlarım defaultta.
0
🌸darknum
(03.03.09)
dnsleri degistirip flushdns cekip bir de oyle deneyin bi?
0
entrapmen
(03.03.09)
sayfa refreshden sonra açılıyorsa DNS ile alakalı değildir.
0
kobrettii
(03.03.09)
baslat -> calistir -> cmd -> ping 66.249.93.104 -t yazin mesela google.com'a surekli bir ping atin burada hic zaman asimi oluyor mu? bi kontrol edin eger duzensiz pingliyorsa hattinizin ya hiz problemi ya da fiziksel olarak sinyal seviyesinde problemi olabilir. servis saglayiciniza ariza bildirmenizi tavsiye ederim, veya ihtimal varsa baska pc ile denemenizde sorunu daraltir.
0
kobrettii
(03.03.09)
(2)

Laptopumun Ekran Işığı Yanmıyor...

Güzel Marmara
HP G3050EA model laptop sahibiyim. 2006 yılında Mavi Bilgisayardan aldım ve 2 yıllık garantisini çoktan doldurdu.Birkaç gün önce şarj aletinde temassızlık oluşmaya başladı, laptopun şarj olmadığını gördüm. Ardından bugün bilgisayarı açmaya çalıştığımda, ekran ışığının laptopun kapağını açtıkdan 2 sa
HP G3050EA model laptop sahibiyim. 2006 yılında Mavi Bilgisayardan aldım ve 2 yıllık garantisini çoktan doldurdu.

Birkaç gün önce şarj aletinde temassızlık oluşmaya başladı, laptopun şarj olmadığını gördüm. Ardından bugün bilgisayarı açmaya çalıştığımda, ekran ışığının laptopun kapağını açtıkdan 2 saniye sonra hemen kapandığını gördüm. Ekranda karanlık şekilde Windows görünüyor, ancak ekranda ışık yok. Sanıyorum ekranın ışıklandırması (florasan) bozuldu, ancak kapağı açtığımda her zaman 2 saniye kadar ekran normal şekilde aydınlık görünüyor.

Şarj aleti ile ekran ışığı arasında bir bağlantı olabilir mi? Şarj aleti bozulunca ışıklandırma (illuminator) zarar görmüş olabilir mi? Normalde şarj aletini çıkarttığımızda ekran parlaklığının düşmesinden bahsetmiyorum; ekranda şu an hiç ışık yok.

Ekranın ışığı bozuldu demek istiyorum ancak bu 2 saniye olayı yüzünden diyemiyorum. Araştırdığım kadarıyla serviste çok para istiyorlar (1000+ kadar). Bazı forumlarda arkadaşlar 90-200 dolar arası rakamlara kimi tamircilerde işlerini hallettiklerinden bahsetmişler.

Ankara içerisinde bu problemi hallettirebileceğim bir bilgisayar tamircisi var mı?

Bilgisi olanlar [email protected] den ulaşırsa sevinirim.
0
Güzel Marmara
(02.03.09)
pili cikarip bir deneyin. alet guc unitesine bagli olsun ama.

bir de bazen yazilim kaynakli olabiliyor bu tur seyler. guc yonetimi ile ilgili hp surucusunu guncellemeyi deneyin. bir de power scheme yandan yemis olabilir, onu da bir cek edin.

evinizde bir monitor/tv varsa, kor gozun ustune ugrasmak zorunda kalmazssin
0
yirtik foto
(02.03.09)
HP'nin bir cagri merkezi var orada bu karsiniza cikan sorunlari aktarirsaniz belki yorum yaparlar 444 71 71 di yanlis hatirlamiyorsam bir googlelamak iyi gelir.
0
kobrettii
(02.03.09)
(1)

Facebook-Opera Sorunu

3 atli 7 katli
Default olarak kullandığım browserım opera, ancak son bir haftadır facebookta pek çok sorun yaşıyorum, özellikle fotoğraf yüklerken ve etiketlerken. fotoğraf yüklemelerinde sonuna kadar gelip "üzgünüm, işleminiz tamamlanamadı" mesajı veriyor, ve fotoğraf taglerken de etiketlemek istediğim yere tıkla
Default olarak kullandığım browserım opera, ancak son bir haftadır facebookta pek çok sorun yaşıyorum, özellikle fotoğraf yüklerken ve etiketlerken. fotoğraf yüklemelerinde sonuna kadar gelip "üzgünüm, işleminiz tamamlanamadı" mesajı veriyor, ve fotoğraf taglerken de etiketlemek istediğim yere tıkladığımda, sanki etiketleme açık değilmişte normal fotoğrafın üzerine tıklamışım gibi bir sonraki fotoğrafa geçiyor, geri gidip tekrar denediğimde ise kişi listesini açmıyor. Diğer browserlarda böyle bir sorun yok (Explorer ve Google Chrome), ayrıca facebook dışında hiçbir sitede de problem yaşamıyorum. Nedir çözümü yada bi tek bana mı oluyor?
0
3 atli 7 katli
(02.03.09)
valla şimdi etiketlemeyi denedim bazen oluyor bazen olmuyor ilginç.
0
kofteburger
(03.03.09)
(1)

opera kullanıcıları

füt
sorum opera kullanıcılarına. operayı kullanıyorum fakat bazı işlevlerin nereden yapıldığını bilmiyorum mesela bi arkadaşımı nbilgisayarında görmüştüm ne zmana firefox ı kapatsa o ana kadar girdiği bütün siteler silmek için emin misiniz diyordu o da evet deyip bütün herşeyi bi çıpıda siliyordu aynı ş
sorum opera kullanıcılarına. operayı kullanıyorum fakat bazı işlevlerin nereden yapıldığını bilmiyorum mesela bi arkadaşımı nbilgisayarında görmüştüm ne zmana firefox ı kapatsa o ana kadar girdiği bütün siteler silmek için emin misiniz diyordu o da evet deyip bütün herşeyi bi çıpıda siliyordu aynı şey operada da var mıdır? ben kapatınca silmek istediğinizden emin misniz dese bende evvet eminim desem ve silsem?? nereden ve nasıl?
0
füt
(02.03.09)
"Araçlar" sekmesinden "Tercihler"e girin. Ust menüden "Gelismis" bölümüne tiklayin. Sol menüden "Geçmis"e girin.

Sag tarafta acilan:

Adresler: "1000"i "0" olarak ayarlayin. Altinda "Geziden sayfalardaki içerigi hatirla" yazisinin "tik"ini kaldirin. Hemen asagisinda yer alan "Çikista bosalt" yazisina "tik" atin.

Bu kadar.
0
trimpot
(02.03.09)
(4)

excelde eğer fonksiyonu

nick name
1 den 200 e kadar olan değer aralıklarında onarlı basamaklar şeklinde -eğer 0-9 arası ise x, 10-19 arası ise y....gibi- bir formulasyona ihtiyaç var ancak, eğer fonksiyonu belli miktarda sınamaya izin veriyor. Farklı bir yöntem ya da formul var mı?
1 den 200 e kadar olan değer aralıklarında onarlı basamaklar şeklinde -eğer 0-9 arası ise x, 10-19 arası ise y....gibi- bir formulasyona ihtiyaç var ancak, eğer fonksiyonu belli miktarda sınamaya izin veriyor. Farklı bir yöntem ya da formul var mı?
0
nick name
(02.03.09)
aslında eğer fonksiyonu 1 den 200 e kadar yapmak için yeterli. belki formulu gereksiz yere uzatmış olabilirsin. tabi ben ingilizce excel kullandığım için eğer ile if arasındaki 2 karakterlik farktan dolayı da olmuş olabilir. aşağıdaki şekilde bi dene istersen. ama daha basit bi yolu olduğunu tahmin ediyorum. sadece 80'e kadar farklı harfler yazılı. 80 den sonra sürekli b yazıyor.
=IF(A1<10;"a";IF(A1<20;"b";IF(A1<30;"c";IF(A1<40;"d";IF(A1<50;"e";IF(A1<60;"f";IF(A1<70;"g";IF(A1<80;"h";IF(A1<90;"b";IF(A1<100;"b";IF(A1<110;"b";IF(A1<120;"b";IF(A1<130;"b";IF(A1<140;"b";IF(A1<150;"b";IF(A1<160;"b";IF(A1<170;"b";IF(A1<180;"b";IF(A1<190;"b";IF(A1<=200;"b";))))))))))))))))))))
0
Poly
(02.03.09)
bi de bunu dene. lookup'ın türkçe karşılığı ara olabilir. bu formülde A2 hücresine bakıyor. burdaki değer 1-10 arasındaysa sağ taraftan ilk harfi yazıyor. 10-20 arasındaysa 2. harfi... bu şekilde devam ediyor. eğer sen tarama yaptığın aralıktaki en büyük değerden daha küçük bi değer girersen en sonucusunu yazar. yani örnekteki 100 den büyük değerler için hep k yazar.

=LOOKUP(A2;{1,10,20,30,40,50,60,70,80,90,100};{"a","b","c","d","e","f","g","h","i","j","k"})
0
Poly
(02.03.09)
a1 den aşağıda doğru başlayarak 0 10 20.... değerlerini girin, hemen yanına a b c gibi karşığını girin.
D1 hücresine =ARA(C1;$A$1:$A$21;$B$1:$B$21) formülünü girdikten sonra C1 hücresine 0-200 arasında bir rakam girdiğinizde D1 hücresinde karşığını verir.

karışık mı oldu sanki?!?!
0
mahallenindelisi
(02.03.09)
iki yöntem de tamamdır..:)
0
🌸nick name
(02.03.09)
(2)

barkod muhafazası

cozefka
Merhaba,Barkod okuyucu muhafazası-kasası arıyorum resimdeki gibi bir şey, memlekette nerede satılır, kaç paradır bilen var mıdır? Tenks in edvans.
Merhaba,

Barkod okuyucu muhafazası-kasası arıyorum resimdeki gibi bir şey, memlekette nerede satılır, kaç paradır bilen var mıdır? Tenks in edvans.
0
cozefka
(02.03.09)
fotoğraftaki orcinal masaüstü barkod okuyucusu. El okuyucuları için gelen (15-20$ olanlarda değil de 100-200$ arasında olan modellerde) taşıyıcı ünite olur onları kullanabilirsin.
fotoğraftaki metrologic quantum
dy2 den bulabilirsin. 240$ demişler.
www.dy.com.tr
www.metrologic.com
0
thebug
(02.03.09)
birden fazla gerekebilir. bir de astarı yüzünden pahalı olabilir bu yöntem :)
www.cerkezelektronik.com
şu tarz bir şeymiş aradığım :)
0
🌸cozefka
(02.03.09)
(2)

Bilgisayar fontu degisti

ymerdiveni
selamlar. bilgisayarin fontu degisti. duzeltemiyorum. sanrimi bir font yukledim sonra bi hale geldi. cok acil.bilgisayarim belgelerim falan filan. hep el yazisi halinde. hicbiseyi de calistiramiyorum. print screen alip painte yapistiracaktim acilmiyor bile.
selamlar.
bilgisayarin fontu degisti. duzeltemiyorum. sanrimi bir font yukledim sonra bi hale geldi. cok acil.
bilgisayarim belgelerim falan filan. hep el yazisi halinde.
hicbiseyi de calistiramiyorum. print screen alip painte yapistiracaktim acilmiyor bile.
0
ymerdiveni
(02.03.09)
yanlış anlamdıysam yazı stilini değiştirmişsin

sağ tık
özellikler
görünüm
gelişmiş
burdan düzeltebilirsin
0
zombikanı
(02.03.09)
yükleme yaparken default fontlara hasar vermişsen de olabilir. hatta vaktin birinde ben böyle bir hatayı tam 1 nisan günü yapmıştım. sonra sözlügü açıp elyazısı minik fontlarla yazılmış entryleri görünce "aha ssg bu sene böyle bir şaka düşünmüş" falan demiştim..hatta sözlüğün bir yerlerine bu eşşekliğimi yazmıştım da arayamadım şimdi:)
0
elinherifi
(03.03.09)
(2)

firefox 3 te site engelleme

hia
fakat alengirli biraz. şöyle diyorum. sitenin sadece bir sayfasını engellesin. yani www.eksiduyuru.com u engellemesin ama www.eksiduyuru.com/index.php?fhhdfhfjfhdhdjfjrtjtdyj yi engellesin. var mıdır bunun çözümü? hatta bir siteyi tümden engellemek nasıl olur? yok çerezleri engellesin javasını resmi
fakat alengirli biraz. şöyle diyorum. sitenin sadece bir sayfasını engellesin.
yani www.eksiduyuru.com u engellemesin ama www.eksiduyuru.com/index.php?fhhdfhfjfhdhdjfjrtjtdyj yi engellesin. var mıdır bunun çözümü? hatta bir siteyi tümden engellemek nasıl olur? yok çerezleri engellesin javasını resmini engellesin değil. site hiç açılmasın. veya açılması için şifre sorsun o da olur.
veya atıyorum www.deviantart.com açılsın ama dabılyusuyok.deviantart.com açılamasın. www.sourtimes.org açılsın ama sozluk.sourtimes.org açılmasın. var mıdır bir çözümü bunun?

firefox 3.0.6
0
hia
(02.03.09)
kendim kullanmıyorum ama şöyle birşey buldum, belki işinizi görür.

addons.mozilla.org
0
demcan
(02.03.09)
tinyurl.com gibi bir arama yaparsanız, sonuca ulaşırsınız. Mesela ben şunları buldum:
addons.mozilla.org
addons.mozilla.org
0
edge_nabby
(02.03.09)
(1)

aztech modem wireless problemi

winniethepooh
aztech dsl605ew marka adsl modemimin wireless ap si bir türlü çalışmıyor. çok acil yarıma ihtiyacım var. durum şu modemi açıyorum tüm sistem ışıkları yanıp sönüyor system check yaptıktan sonra wireless ışığı yanıyor. 20 saniye sonra wireless ışığı sönüyor. modemin arayüzünden baktığımda wireless aya
aztech dsl605ew marka adsl modemimin wireless ap si bir türlü çalışmıyor. çok acil yarıma ihtiyacım var. durum şu modemi açıyorum tüm sistem ışıkları yanıp sönüyor system check yaptıktan sonra wireless ışığı yanıyor. 20 saniye sonra wireless ışığı sönüyor. modemin arayüzünden baktığımda wireless ayarlarına göre modemin AP'si çalışmakta ancak AP Mac kısmı N/A demekte yani bir sorun mevcut. wireless yayın yapmamakta. 3-5 defa modemi fabrika ayarlarına döndürmeme rağmen wireless kısmı çalışmıyor. onun dışında ethernet üzerinden internete sorunsuz bir şekilde bağlanabiliyorum.
0
winniethepooh
(02.03.09)
AP'nin MAC'i cakisiyor bile olabilir diyecegim? eheh baska bir sorun aklima gelmedi cin mali bazi urunlerde MAC'ler kopya olabiliyor. Ya donanimsal entegresinde bir problem vardir yada bu dedigimdir, aldiginiz yere goturup degistirmeniz tavsiye edilir. Fabrika ayarlarina dondugunde de AP MAC kismi N/A ise sorun var demektir hocam..
0
kobrettii
(02.03.09)
(5)

navigasyon programı

jagielski
selamlar, elimde ankara'daki 700'ün üzerinde noktanın enlem ve boylamları var. ama bu noktaların aralarındaki uzaklıkları bulmam lazım. böyle bir program var mıdır?
selamlar, elimde ankara'daki 700'ün üzerinde noktanın enlem ve boylamları var. ama bu noktaların aralarındaki uzaklıkları bulmam lazım. böyle bir program var mıdır?
0
jagielski
(01.03.09)
google earth'e koordinatları girerseniz, noktalar arasındaki kuşbakışı mesafeyi hesaplatabilirsiniz.
0
demcan
(01.03.09)
www.movable-type.co.uk
buradaki kodlari dongu icinde kullanarak hesaplatabilirsiniz.
0
lykos
(02.03.09)
google mapsde deneyebilirsiniz rota çizdirerek gps destekli herhangi bi alet varsa elinizde garmin ile deneyip rota çizdirip yol tarifi alabilirsiniz ama bildiğim kadarı ile türkiyede rota tarifi yapan internet üzerinden bişe yok denildiği gibi kuşbakışı hesaplanabilri sadece
0
buffy de vampir sayilir
(02.03.09)
mapinfo
0
aves
(02.03.09)
(bkz: ArcMap)
0
at sikine konan kelebek
(02.03.09)
(10)

casus sms yazılımı mı var yoksa.....yardımm

didemis
arkadaşlar,bundan beş altı yıl önce benim gerizekalı erkek arkadaşım cep telefonumu eline almış bayağı kurcalamış ve programlar yüklemişti.ben bu süre içinde telefonumu kullanmaya devam ettim,ara sıra mesaj atmamın hemen ardından ekranda bir uyarı çıkıyor.programlara baktığımda "zm SMS driver" adınd
arkadaşlar,bundan beş altı yıl önce benim gerizekalı erkek arkadaşım cep telefonumu eline almış bayağı kurcalamış ve programlar yüklemişti.ben bu süre içinde telefonumu kullanmaya devam ettim,ara sıra mesaj atmamın hemen ardından ekranda bir uyarı çıkıyor.programlara baktığımda "zm SMS driver" adında birşeye rastladım.biede zm BT driver diye birşey var..bunu kimseye soramıyorum içimde derin bir korku var lütfen beni aydınlatın bu nedir??bilgisayarcı arkadaşlar yardımınızı bekliyorum.
0
didemis
(01.03.09)
nokia 6600.. telefona format attırdım işin garip tarafı o programlar duruyor hala...!bir ara her mesajdan sonra çıkıyordu uyarı,son zamanlarda azaldı..böyle bir teknoloji varmı yani olabilirmi???
0
🌸didemis
(01.03.09)
5-6 yıldır bu korkuyla yasıyorsan devam et sen bundan sonra da. yok diyorsan telefonu değiştir kurtul.
0
bordeaux
(01.03.09)
bambaşka olmuşuzdur tabi,mesela o hayatını bu tip şeyler yaparak geçiren psikopat bi şahsa dönüşmüş olabilir :) bilmiyorum nerde yaşadığını.faturalı değil kontorlü tel.başka telefon olsa yüz kere değiştirirdim ama özellikle format attıktan sonra telefon acayip hızlandı süper bişey oldu.evet takoz belki ama işletimi çok hızlı.sanırım telefon mezarlığını boylayacak :(
0
🌸didemis
(01.03.09)
kamera kontrolünden kastın ne? bu arada şimdi yine baktım,wayfinderResFR diye bir program da var.yoksa nereye gittiğimizide mi görüyor..... valla sayko bişey değil,normal bir öğrencilik (böyle bi terim varmı bilmiyorum) aşkıydı.en azından benim için.
0
🌸didemis
(01.03.09)
wayfinder, nokia nın orjinal yazılımı imiş.
Nokia diyor ki:

Nokia 6600 cep telefonu için mobil seyir araci olan Wayfinder Mobile Map Guide ile yolunuzu bulabilirsiniz. Nokia 6600 cep telefonuna gideceginiz yeri yazin. Wayfinder, Nokia 6600 cep telefonunun renkli ekrani üzerinde harita ve yönlerle nereye gittiginizi size gösterir. GPS ünitesi olsun veya olmasin, Wayfinder’i kullanabilirsiniz.
0
sp3ciali5t
(02.03.09)
sağol uzman.demek o kadar manyak değilmiş.bi de sms driver in gizemini çözersek.ona kızdığım için kendimi bile suçlayabilirim :)
0
🌸didemis
(02.03.09)
telefona format attiysan o program nasil oluyor da geliyor tekrar? backup alip restore mu yapti telefoncu?

eger pc suite vs kuruluysa telefonla bilgisayarini senkronize et. kurulu degilse, senin telefon modelin icin olan versiyonu indirip kur. kurduktan sonra senkronize et. eger senkronizasyondan anlamam diyorsan, backup kismini calistir ve telefon defteri, mesajlar, takvim gibi bilgilerin backup'ini al. sonra da telefonda *#7370# yazip telefona format at. tum bilgilerin gider, programlar da silinir.

ama oncesinde hafiza kartini formatlamayi da unutma. program oraya kuruluysa, formattan sonra kendisini geri kurabilir.

p.s.: hakkaten sayko bi iliskiymis, nasil katlandin apayri bir baslik konusu.
0
x daemon
(02.03.09)
x daemon sağol önerilerin için.keşke bilgisayar ve teknolojiden iyi anlayan biri olsaydım da dediklerini yapsaydım.ama o işler beni aşar.format bi 20 dk sürmüştü.açtığımda telefona yeni bir faturasız hat taktım..makinada hafıza kartındaki fotoğraflar ve sms driverlarla way finderlar duruyordu.yani bu ne biçim format ben de anlamadım :( o telefonu ana hattımla kullanmıycam artık,tek merak ettiğim böyle bi olay varsa eğer bir virüs gibi kartımı taktığım her telefona bulaşır mı?sanırım ben deliriyorum :)
0
🌸didemis
(02.03.09)
getir formatlayalim.
0
x daemon
(03.03.09)
valla iyi olur.telefon işiyle uğraşıyosunuz sanırım.fakat ankaradayım.sitede reklam yasağı yoksa dükkanın adını alayım.
0
🌸didemis
(04.03.09)
(4)

feysbuk sorusu

orange coffee
ya arkadaş talebi vardi elim kaydi ignorea bastimbu ignoreu geri alma gibi bisey varmi? umudum yok da soriyim diyorum. yani tek yapabilecegim geri arkadas talebi yollamakmidir?
ya arkadaş talebi vardi elim kaydi ignorea bastim
bu ignoreu geri alma gibi bisey varmi? umudum yok da soriyim diyorum. yani tek yapabilecegim geri arkadas talebi yollamakmidir?
0
orange coffee
(01.03.09)
siz onu ekleyin? ben eklemiştim yav diye sorarsa da "ben eklenmem, eklerim" dersiniz.

yani "yanlışlıkla ignore'a bastım" diye mesaj atıp ekleseniz sorun olur mu ki?

ignore'u geri alma diye bir olay yok sonuçta.
0
deckard
(01.03.09)
yapılan teklifi geri almanın yolu var mı?
0
yazar k
(01.03.09)
@yazar k

işte o yok anasınısataym.. kanımca çok büyük eksiklik..
0
thefalloftekin
(02.03.09)
@yazar k yok.
0
xenophobe
(02.03.09)
(4)

Ubuntu User Sorunu

skahvecioglu
Arkadaşlar Windows Xp'nin saçmalıklarından sonra Wubi indirip Ubuntu kurdum. Kurulum bittikten sonra ubuntu'yu açtığımda kullanıcı adı ve şifre istedi benden, sanırım ben wubi'de girmiştim bunu ama giriyorum hatalı kullanıcı adı diyor, daha hiç açamadım o kadar da heyecanla bekledim yüklensin diye :
Arkadaşlar Windows Xp'nin saçmalıklarından sonra Wubi indirip Ubuntu kurdum. Kurulum bittikten sonra ubuntu'yu açtığımda kullanıcı adı ve şifre istedi benden, sanırım ben wubi'de girmiştim bunu ama giriyorum hatalı kullanıcı adı diyor, daha hiç açamadım o kadar da heyecanla bekledim yüklensin diye :( Sisteme nasıl girebilirim şimdi?
0
skahvecioglu
(01.03.09)
kullanici adina root yaz bakalim, root sifren belli degilse kendin belirlersin acarsin o sekilde sonrasini bilemiycem..
0
samfisher
(01.03.09)
root'da olmadı maalesef ufacık bir kutuda adminstrator yazıyormuş kurarken hiç dikkat etmemişim kaldırıp tekrar kurdum artık...
0
🌸skahvecioglu
(02.03.09)
ben de sorumu itekleyim

wubi diye ufacık bir dosya indirdi. bu dosya mı ubuntuyu indirecek kurulum sırasında? yoksa ayrıca mı ben indireceğim. çalıştırmayı başarırsan bir yaz buraya ilk izlenimlerini.
0
can see
(02.03.09)
@ can see: wubi dosyayı kendi çekiyor, çalıştırdım hatta şu an Unbuntu'dan yazıyorum mesajı, hiçbir donanım kurulumu yapmadım herşeyi tanıdı, programlar bile ekledim hatta...
0
🌸skahvecioglu
(02.03.09)
(2)

Duplicate Dosyaları Bulan Program

alpha05
kullanışlı bulduğunuz, işe yarayan ama `duplicate file remover` olmayan bir program arıyorum. koyunları sevmiyorum. teşekkürler.
kullanışlı bulduğunuz, işe yarayan ama duplicate file remover olmayan bir program arıyorum. koyunları sevmiyorum. teşekkürler.
0
alpha05
(01.03.09)
demcan
(01.03.09)
glary utilities - ücretsiz

www.glaryutilities.com
0
opucuk baligi
(01.03.09)
(5)

"i pod touch" ların 2. nesil ile 1. nesil arasında ne fark vardır?

fuck milk get beer2
ben sadece depolama kapasitesi (storage) farkı görebildim.. araştırdım birazcık da olsa ama başka farklarını göremedim..var mı 1. nesil ile 2. nesil arasında içerdikleri gb kapasitesi farkından başka bir fark?..yazılımsal fark da olabilir.. fiziksel bir fark da..ayrıca almayı düşünüyorum bu aleti, "
ben sadece depolama kapasitesi (storage) farkı görebildim.. araştırdım birazcık da olsa ama başka farklarını göremedim..
var mı 1. nesil ile 2. nesil arasında içerdikleri gb kapasitesi farkından başka bir fark?..
yazılımsal fark da olabilir.. fiziksel bir fark da..

ayrıca almayı düşünüyorum bu aleti, "iphone" almama gerek yok, telefonumdan memnunum.. i pod touch almak daha güzel benim için..
ama daha çok fransızım i pod touch'lara..
0
fuck milk get beer2
(01.03.09)
çok fark var aslında. daha ince, hoparlor var, genius var, tutulma açışına duyarlılık var, var da var.
youtube üzerinden bakın işte.
0
insanimsi
(01.03.09)
hmm.. yani storage dışında "fark var".. ok..
0
🌸fuck milk get beer2
(01.03.09)
iphone almak sorun değilse bence direk iphone alın ugrasmayın ipod touch la falan. ben ipod touch kullanıyorum cok memnunum ama keşke iphone alsaydım diyorum. ayrıca stroge olarak fark yok asıl :) ikinci nesiller de 8-16-32gb versiyonları var birinci nesil de aynıları cok uzun süredir zaten var.

insanimsi ya ek olarak wireless alanı da genişletildi 2.nesilde. iphone a gerek yok diyosan illa ipod touch al pişman olmazsın kesinlikle garanti veririm.

1 yılı aşkın süredir kullanıyorum webte aynı anda 8-10 sayfa açmazsan pek sorun yok. bir de facebook un normal haline girmeye calısırsanız fazla dolaşamadan donuyo alet:)
0
rurouni
(01.03.09)
storage olarak çok büyük bir alana ihtiyacım yok.. 8 gb benim işimi hayli hayli görür.. dl manyaği birisi değilim.. elimin altında laptop var doldurur boşaltırım..

ama diğer saydığınız özellikler, 1. değil de 2. nesil almayı şart kılıyor..
sadece storage kapasitesi farkı olsa farketmezdi 1. veya 2. nesil almak ;)
0
🌸fuck milk get beer2
(01.03.09)
bir de default olarak oyunları destekliyor. 1. nesilde yazılımı güncellemeniz ya da kırmanız gerekiyor. 2. nesillerde ayrıca işlemci ve grafik hızlandırıcı değişik.
0
cumingsoon
(02.03.09)
(1)

Nokia 6230i hata...

Carlito Brigante
şimdi benim şöyle bi sorunum var. nokia 6230i telefonumda kendi içerisindeki oyunlardan tavlada bu zamana kadar olmayan bişeyle karşılaştım. oyunu açmaya çalıştığımda "Failed in reading tisturbance! java (java.io IOEX ception: could not read tisturbance record!)" diye bi hata veriyor ve açılmıyor.oy
şimdi benim şöyle bi sorunum var. nokia 6230i telefonumda kendi içerisindeki oyunlardan tavlada bu zamana kadar olmayan bişeyle karşılaştım. oyunu açmaya çalıştığımda "Failed in reading tisturbance! java (java.io IOEX ception: could not read tisturbance record!)" diye bi hata veriyor ve açılmıyor.oyunda mı bi sorun var yoksa genel olarak telefonda mı yazlımsal bi sorun var.sadece bu oyunda veriyor böyle bi hatayı.
0
Carlito Brigante
(01.03.09)
hafizada yer kalmamis olabilir, ufak temizlige gidin.
0
only
(01.03.09)
(6)

Ctrl Alt Del Sorunu

skahvecioglu
Arkadaşlar merhaba,Evdeki bilgisayarımdan ctrl alt del yaptığım zaman sistem yöneticiniz görev yöneticisine izin vermiyor uyarısı çıkıyor, daha yeni formatladım açmama izin vermiyor diye nasıl bir virüstür bu formattan hemen sonra bile aktif olabiliyor? Nasıl kurturabilirim bu dertten?
Arkadaşlar merhaba,

Evdeki bilgisayarımdan ctrl alt del yaptığım zaman sistem yöneticiniz görev yöneticisine izin vermiyor uyarısı çıkıyor, daha yeni formatladım açmama izin vermiyor diye nasıl bir virüstür bu formattan hemen sonra bile aktif olabiliyor? Nasıl kurturabilirim bu dertten?
0
skahvecioglu
(01.03.09)
taşınabilir diskten falan bulaşmıştır.
spybot search and destroy ile temizlersin.
0
redlinetheturk
(01.03.09)
Başlat>çalıştır>gpedit.msc yaz tamam de.
Kullanıcı yapılandırması>yönetim şablonları>sistem>ctrl+alt+del seçenekleri'nden düzeltebilirsin..!
Görev Yöneticisi devre kaldır özellikleri'ni açıp devre dışı bırakı seçersen görev yöneticin çalışır hale gelecektir.
0
sp3ciali5t
(01.03.09)
XP Home kullananlar ise Çalıştır a regedit yazıp enterlayın.Sırayla
HKEY_CURRENT_USER-Software-Microsoft-Windows-CurrentVersion-Policies-System
Disable TaskMgr Ona sag tıklayın. değiştir den
1 yazan yere 0 yazın.
0
sp3ciali5t
(01.03.09)
gpedit.msc'den görev yöneticisi ile ilgili ayarları da yaptım ama yine olmadı, deli oldum ya anlatamam size, iki kere formatladım hala var hala var...
0
🌸skahvecioglu
(01.03.09)
(bkz: combofix)
0
exordinary
(01.03.09)
Maalesef combofix'te çözüm olmadı...
0
🌸skahvecioglu
(01.03.09)
(2)

cep telefonu ve gps ?

eksi daglarinin aslani
Nokia 6220 classic modeli cep telefonum var. telefonda gps özelliği de var. daha önceden gps falan kullanmışlığım yok. telefonla maps'i açarken "go online?" diye soruyor bende hayır diyorum, sonra yerimi tespit ediyor falan. merak ettiğim ise bu şekilde yaparak ben gprs, turkcell vs. masraflarından
Nokia 6220 classic modeli cep telefonum var. telefonda gps özelliği de var. daha önceden gps falan kullanmışlığım yok. telefonla maps'i açarken "go online?" diye soruyor bende hayır diyorum, sonra yerimi tespit ediyor falan. merak ettiğim ise bu şekilde yaparak ben gprs, turkcell vs. masraflarından kurtulmuş oluyormuyum? online olmadan bunu açıp arabayla gezsem, bu bana ay sonunda faturada kabarık bir tutar olarak döner mi?
0
eksi daglarinin aslani
(01.03.09)
Yerini belirlemek icin GPS sistemini kullandiginda bu faturaya yansimiyor. Bir ucreti veya ucretlendirilme sekli yok bu islemin.

Ama yerini haritada gostermek icin harita download etmek internet kullanimi gerektirir. Yani arabayla dolasmak istersen online olmak durumunda kalacaksin. O zaman da internet kullanimi icin para odeyeceksin.
0
wpi
(01.03.09)
garmin ya da igo'nun programlarını kullanırsanız ücretsiz yararlanabiliyorsunuz gps hizmetinden. ama bu programlar ücretli. nette kırılmış halde bulup kullananlar da var ama tasvip etmiyoruz hiç.
0
atrin
(01.03.09)
(8)

Netbook Tavsiye

aliceinchains
Ekranı 10" olsun, pili 6 hücreli olsun çok gitsin, internet, msn ihtiyaçlarımı karşılasın başka bir şey istemem. fiyatı da 700 liradan fazla olmasın. var mı böyle bir şey? Tavsiyeleriniz?
Ekranı 10" olsun, pili 6 hücreli olsun çok gitsin, internet, msn ihtiyaçlarımı karşılasın başka bir şey istemem. fiyatı da 700 liradan fazla olmasın. var mı böyle bir şey? Tavsiyeleriniz?
0
aliceinchains
(01.03.09)
asus 1000h.
0
entrapmen
(01.03.09)
bende de 1000h var ve cok memnunum, ama 700e zor bulursun.. az önce akakce.comdan baktım 954tl yazıyor.. googleda aratırsan belki daha ucuza bulursun
0
zubundy
(01.03.09)
hazır herkes burdayken ben de şunu soruyim www.teknosa.com

evet aliyim ne dersiniz?
0
zombikanı
(01.03.09)
@zombikanı: o modelde kampanya vardı biyerlerde 950tlye mi ne geliyordu, bu haftaya veya bu haftasonuna özel diye bişeydi... tam hatırlayamıyorum ama hatırlayınca yazarım buraya..
bana sorarsan 1000tl altı için uygun makina ama, 1000 üstü vermezdim, o paraya yazıcıoğlunda(istanbulda mısın?) lenovonun think pad kasaları var, gecen senenin modelleri. işlemcileri eskidir ama olsun, think pad kasa kullanmanın zevki için değer eski işlemciyle idare etmeye.
0
zubundy
(01.03.09)
bir netbook icin sakin ola ki 400-500 tl'den fazla vermeyin. bir sekilde abd'den alin ya da.
0
x daemon
(01.03.09)
www.bimeks.com.tr de medion var 10 inc. 592 lira.
0
mandayuvasi
(01.03.09)
bence 12.1" olsun dvdsi de olsun hatta 2 gb ram + c2d işlemcisi olsun pili de 5 saat kadar gitsin dersen vatan'da msi'ın bir modeli var 900tl kdv dahil. indirimle 820'ye falan geliyor. ufacık aletlerle işkence çekeceğine ufak ama iş gören bir makine tercih etmeni öneririm.
0
atrin
(01.03.09)
@atrin

nerde hocam o notebook? var mı bi link falan vatan'ın sitesinde?
0
🌸aliceinchains
(01.03.09)
(1)

UTOPIA ses karti driver'ı arıyorum

islakkedicorbasi
Bunca yıllık pc'me format attım ve XP kurdum yeniden. Ses kartım UTOPIA ve elimde UTOPIA Sound Card etiketli bir cd var, içindeki her klasoru denedim ama driver yüklenmiyor.Nette aradım, sanırım firmanın ismi değişmiş ve Royal olmuş, gene kurabileceğim bir driver bulamadım. Elinde olan veya neden bu
Bunca yıllık pc'me format attım ve XP kurdum yeniden. Ses kartım UTOPIA ve elimde UTOPIA Sound Card etiketli bir cd var, içindeki her klasoru denedim ama driver yüklenmiyor.
Nette aradım, sanırım firmanın ismi değişmiş ve Royal olmuş, gene kurabileceğim bir driver bulamadım. Elinde olan veya neden bulabileceğimi bilen var mı?
--------------------
edit:
Everest adlı güzide programla ses ve ekran kartlarımın aslında SIS 7012 Audıo Devıce ve SIS 315 interated oldugunu gördüm ve bunlara ait driver ları indirdim gene de olmadı... napayım ben?
0
islakkedicorbasi
(01.03.09)
Aramıyorum hallettim :)

Ekran ve ses kartım onboard oldugu için Gigabyte marka ana kartımın sıtesinden ekran ve ses kartı driver larını indirdim yükledim oldu.
0
🌸islakkedicorbasi
(04.03.09)
(1)

windows ağa oturumunuzu açmak için sertifika bulamadı

tabudeviren
kablosuz ağa bağlanamıyorum. bu uyarıyı veriyor windows.ama sağ altta "bağlandı, sinyal gücü mükemmel" yazıyor. yani bağlı görünmesine rağmen bu uyarıyı veriyor. çözümü nedir?
kablosuz ağa bağlanamıyorum. bu uyarıyı veriyor windows.

ama sağ altta "bağlandı, sinyal gücü mükemmel" yazıyor. yani bağlı görünmesine rağmen bu uyarıyı veriyor. çözümü nedir?
0
tabudeviren
(01.03.09)
tamamen salliyorum; ag baglantilari > kablosuz ag baglantisindan ozellikler diyin. kimlik dogrulama kismina gelip burada 1 ve 2 nin isaretli ve smart card veya diger sertifikanin secili olduguna emin olun. belki ise yarar, tamamen salladim zira.
0
entrapmen
(01.03.09)
(2)

IE Security Antivirus (ama virus tabi ki)

türk kelekom
Böyle bir anti-virüs görünümlü virüsle karşı karşıyayım.Sizce hangi programı kullanmalıyım temizlemek için? (Kasper demeyin lütfen,pc'yi gerçekten öldürüyor)
Böyle bir anti-virüs görünümlü virüsle karşı karşıyayım.Sizce hangi programı kullanmalıyım temizlemek için? (Kasper demeyin lütfen,pc'yi gerçekten öldürüyor)
0
türk kelekom
(01.03.09)
(bkz: superantispyware) zamanında nicesini alt ettim bu programla..hey gidi hey...
yada
(bkz: spyware doctor)
0
sp3ciali5t
(01.03.09)
superantispyware kökten çözdü.
0
🌸türk kelekom
(01.03.09)
(6)

step motor vs dc motor

schwannoma
bir robot projesi için iki motorun da özelliklerini araştırdım ama hala karar veremedim;10 cm x 10 cm boyutlarında yaklaşık 500 gramlık iki tekerlekli bir robotu iki adet step motor kaldırmaz dedi vatandaşın biri. gerçekten böyle midir? feedback kolaylığı açısından step kullanmayı düşünüyoruz da biz
bir robot projesi için iki motorun da özelliklerini araştırdım ama hala karar veremedim;

10 cm x 10 cm boyutlarında yaklaşık 500 gramlık iki tekerlekli bir robotu iki adet step motor kaldırmaz dedi vatandaşın biri. gerçekten böyle midir? feedback kolaylığı açısından step kullanmayı düşünüyoruz da biz. kaldırmaz mı gerçekten?

bu hususun dışında da dc ile step konusunda önerileriniz olursa sevinirim.
0
schwannoma
(28.02.09)
evet teknik detaya göre değişir. kendi adıma ne desem çok havada bir yanıt olur. floppy'nin içinde de step motor var, en büyük yazıcının içinde de.

motorun gücüne göre değişir fakat siz de bilirsiniz ki step motorlar diğer motorlara göre daha düşük tork üretirler. yani alacağın güç sınırlı bu motorda.

500 gramlık iki tekerlekli robot? şimdi bu cihazın hareketi için ne kadar tork gerekir bunu hesaplamak lazım. ona göre bi eylem planı geliştirmek icab eder kanımca.
0
crayze horse
(01.03.09)
şimdi step motor var step motor var.

gereksinimlerinizi karşılamadıktan sonra düz dc motor olsa ne olur, step motor olsa ne olur? batarya dahil ne kadar bir yük söz konusu ve ne kadar bir hız düşünüyorsunuz? buna göre tork hesabı yapıp motor seçmeli ve uygun redüktörü kullanmalısınız.
0
cruor
(01.03.09)
problemde çok fazla değişken ve bilinmeyen var. ancak motor tipi değişkenini "step" olarak sabitleyerek işe başlarsan bir çözüm bulabileceğini düşünüyorum.

kullanacağın step motorun şaftı ile tekerlek arasına bi şekilde redüksyon uygula (dişli olaybilir, kayış olabilir) bu sayede mrtksn nin dediği gibi dünyayı bile çevirebilirsin teorik olarak.

dediğin gibi, sensör ihtiyacı dc motoru çok külfetli hale getiriyor. ama step motordan aldığını sandığın geribeslemeye de pek güvenme. özellikle redüksyon oranın azsa (motora zorlayıcı bir tork biniyorsa) step motorun 3-4 adımda bir adım atlaması, (yani titreyip olduğu yerde kalması) çok muhtemel. deneye yanıla görürsün artık.

step motorda torku artırmak için farklı sürme yöntemleri var
misal aktif sarımlar şu şekil olursa :
1000
1100
0100
0110
0010
0011
0001
1001

gibi..
0
makineci
(01.03.09)
asıl mesele şu ki ben tork hesabı bilmiyorum, belki de öğrenebilirim bilmiyorum, ama çok kısa zamanda bir seçim yapmamız gerekiyor ve bu seçim üstünden devam edeceğiz projeye.

yorumlarınıza göre sanırım bu aşamada step dersek bir şekilde işin içinden çıkarız.
0
🌸schwannoma
(01.03.09)
redöktörlü çalışan motorlardır;
hidco.com.tr
0
ForzAras
(06.03.25)
ne yapmak ve nasıl bir robot yapmak istiyorsun? robot süpürgelerdeki tekerlekler işini görür sanki baya güçlüler.

www.youtube.com şurada bununla ilgili bir iki laf/söz var.

yedek parça olarak alabilirsin, hazır tekerlek, motor + encoder, sensor var. tabii toplam ağırlığı arttırır mı, limitlerinin içinde kalır mı bilemem.

yapmak istediğin şey tam olarak nedir? pozisyon için ne kadar hassasiyete ihtiyacın var vs. vs. bilgileri verirsen belki alternatifleri bulmak kolay olabilir.

kimi teknik soruları AI yardımı ile de bulabilirsin. mesela tork hesabını yapmayı bilmene gerek yok. tasarımın genel hatlarını belirtirsen ai sana hesaplayıp verecektir, daha sonra doğruluğunu kontrol edersin.
0
selam
(06.03.25)
(4)

PDF

burjuva
pdf dosyasındaki yazıları kopyalamımı saglayabilecek bir program var mı acaba arkadaslar?
pdf dosyasındaki yazıları kopyalamımı saglayabilecek bir program var mı acaba arkadaslar?
0
burjuva
(28.02.09)
Solid Converter PDF
0
tcp0203
(28.02.09)
(bkz: abbyy finereader)
adobe acrobat pro
0
abtash
(28.02.09)
Foxit reader bunu yapmana izin veriyor. Şurdan indirebilirsin:
www.foxitsoftware.com

Installer'ı indirip bilgisayarına kurabilirsin ya da zip package'i indirip bilgisayarına kurmadan kullanmaya başlayabilirsin.
0
edge_nabby
(01.03.09)
tesekkürler
0
🌸burjuva
(02.03.09)
(11)

laptop sogutucu?

tek resim arasindaki ucbucuk fark
abiler ablalar selam! "benim laptopum acayip ısınıyo abi" gibilerinden nitel gözlemden uzağım ama "benim laptopum acayip ısınıyo abi" demeden geçemeyeceğim ki bugun 93 celcius gördüm ve makinayı ele alma korkusuyla oyunu kapattım. he ne oynuyodum derseniz online flight simulator 2004 oynuyordum. zat
abiler ablalar selam! "benim laptopum acayip ısınıyo abi" gibilerinden nitel gözlemden uzağım ama "benim laptopum acayip ısınıyo abi" demeden geçemeyeceğim ki bugun 93 celcius gördüm ve makinayı ele alma korkusuyla oyunu kapattım. he ne oynuyodum derseniz online flight simulator 2004 oynuyordum. zaten laptop yeni bu kış aldım ama aklım sırrım ermiyor cok ısınıyor falan fişmekan derken laptopun özelliklerini de yazayım tam olsun;hp pavilion dv5 1125 nr (amd turion x2 2.10, 4 gb ram, ati radeon hd 3200 ekran kartı). demem o ki kardeşlerim bu laptop altı sogutucular nasıldır etkili performans verirler mi kimisinin iyi yorumladıgı aletleri kimileri çamurluyor. sizin kullandıgınız ve memnun kaldiginiz urunler varsa ve paylasirsaniz sevinirim.
0
tek resim arasindaki ucbucuk fark
(28.02.09)
Laptop dedigin mereti alti kapali kalicak her türlü düzeye koydugunda, sogutucudan islemci tam nasiplenemeyecegi icin isinir.. Hetta laptop dedigin isinir.. Cozum icin:
www.google.com.tr
0
Sir.Fitih
(28.02.09)
laptopu sert yüzeylere koyman gerek, koltuk, yatak gibi yumuşak yerlere koyarsan alttaki egzoz fanı kapanır.. sıcak hava içeride kalır..sert yüzeye koyup laptopun o minik ayaklarının üzerinde durmasını sağlamalısın.. gömülmemeli koyduğun yere..
0
fuck milk get beer2
(28.02.09)
zaten bildigimiz masa üzerinde kullanıyorum yani üretim ve dizayn olarak güvenli bir zeminde çalışıyor.
0
🌸tek resim arasindaki ucbucuk fark
(28.02.09)
Fan ile islemci arasindaki sogutucu metal izgaralar da tikanmis olabilir. Garanti süresi gecti/gecmedi gibi sorunlarin yoksa, al bir tornavida, fanin oldugu yeri ac, orada bir sürü toz kil tüy birikmis olabilir. Benim sahsen, her 6 ay/1 yilda bir fan temizligi yapmam icap ediyor. Birkac arkadasimin daha bu sekilde ara ara acip fanini temizliyoruz, alet acaip rahatliyor. Sicaktan kapanir hale gelen alet, bu sekilde temizledikten sonra, ara ara fani calisir hale geliyor.
0
sankaranarayanan
(28.02.09)
benim bi arkadaşımın da dv5 serisinden, seninkiyle aynı işlemcili makinası vardı.O da felaket ısınıyordu.Götürdü servisine 1 hafta içerisinde aldı.Şu anda anormal derecede ısınıma yok.Her şey olması gerektiği gibi.Servise uğramanı tavsiye ederim.Yok ben servisle uğraşamam dersen al eline elektrik süpürgesini laptopun altındaki her deliğe tut.O zaman da geçiyor o problem.
0
artikbenimdebirvolvomvar
(28.02.09)
Servistekilerin yaptigi da, fan kismini acip temizlemek. Ben 3 sene boyunca 3 kere servise yolladim. Garanti süresi dolunca da kendim temizlemeye basladim. Birikmis kir-toz yumagini görünce, alet yine de iyi calisiyormus diyorsunuz.
0
sankaranarayanan
(28.02.09)
laptop yeni ise aman vidasını dahi açma.. garanti dı$ı kalır..
0
fuck milk get beer2
(28.02.09)
(git: 51557)

birde ben rexponun fd-709'unu kullanıyorum.laptopu geç, yazın beni bile serinletiyor göbekten göbekten.hem mavi ışık veriyo alttan.cool.
0
siriquastrum
(28.02.09)
93 celcius'u laptop masadayken falan gördüysen, yani kucağında, koltukta değilse uğraşman gereken şey soğutucular olmamalı bence. bir yerlerde problem vardır ki tahminimce fan çok tozlanmıştır.
0
sanal uyku
(28.02.09)
bitenekadar.com'u takip etmeni tavsiye ederim. ben oradan almıştım 13 liraya, arada bir satıyorlar ondan. markayı hatırlayamadım şimdi. hem işlevi hem de ışıkları güzel.
0
abtash
(28.02.09)
cp4 function ı bulamadım. eski bir elektrik süpürgesiyle güzelce arka tarafı çektim ortalama 74 lerde gezen sıcaklık ortalama 59 larda seyrediyor. kısa zaman sonra da alt sogutucu almayı düşünüyorum. netten gercek performanslarını göremeyeceğim için bizzat gidip alacağım. herkese tesekkurler.
0
🌸tek resim arasindaki ucbucuk fark
(02.03.09)
(6)

Taşınabilir hdd vefat etti mi?

redlinetheturk
selamlar edşimdi benim iki tane western digital harici hard diskim var. biri gri biri siyah, her neyse. dün gece şarkıların bazılarını atlıyordu mediamonkey, bazı şarkılar takılıyordu falan. sesi kestim baktım hard disklerden tık mık şık diye sesler geliyodu. uykum geldi kapadım bilgisayarı yattım.
selamlar ed
şimdi benim iki tane western digital harici hard diskim var. biri gri biri siyah, her neyse. dün gece şarkıların bazılarını atlıyordu mediamonkey, bazı şarkılar takılıyordu falan. sesi kestim baktım hard disklerden tık mık şık diye sesler geliyodu. uykum geldi kapadım bilgisayarı yattım. fakat uyandığımda vista acı bir haber verdi; gri olan hard diskimi görebilmem için format atmam gerekiyormuş da vıs vıs. gogıl abide aradım fakat çözüm bulamadım, windows 98 görebiliyor falan yazmışlar ama belli yani hdd kafayı yemiş. benim ümidim yarrağı yememiş olması. 300gb müzik vardı yahu içinde, fotoraflarım falan da vardı. acronis dd ile check and fix erörs dedim fakat nafile, napsın programcık?
merak ettiğim iki şey var kısaca; hard disk adam olur mu? wd'ye falan götürsem tamir ederler mi? içindekiler silinir mi? vistanın format at geçer dediği şey hakkaten geçirir mi?
ikincisi; öbür siyah olan wd ile aralarında üç ay fark var kullanıma başlamam açısından. o da üç ay sonra kestaneyi çizdirir mi?
ek: bi tane de seagate var. onlardan iki yıl daha yaşlı. hala taş gibi çalışıyor. bidahakine seagate mi takılayım yine? ayrıca dahili hard disk alsam daha avantajlı olur mu dayanıklılık açısından?
0
redlinetheturk
(28.02.09)
formattan sonra düzelir o yeni bir şey almasınız olur yani. içindekileri kurtarma yolunuz var mı bilmiyorum. olmayabilir.
0
dambil
(28.02.09)
başka bir usb kablo ile tekrar deneyin, wd ler gücü usb den aldıklarında kablo yada port voltajı yetersizse mık tık hık sesleri çıkarıp sıçıyorlar.
0
justaddwater
(28.02.09)
benzer bir durum başıma gelmişti, acronis değil dos'taki chkdsk işimi görmüştü, denemediysen onu tavsiye ederim. teknik servise verdiğinde onlar garanti dahilinde cihazı tamir ederler bir arıza varsa, veri kurtarma yapmazlar (beleş). bir de ubuntu live cd'si ile açmayı dene şu hdd'yi. madem 98'te çalışır diyorlar, ntfs ile bi alıp veremediği vardır belki.

ek'e cevap, seagate tartışmasız bir numara.
0
abtash
(28.02.09)
gecen hafta external wd diskim mefta oldu benimde..410gb kadar verim puff oldu gitti, umarim ayni durum ile karsilasmazsiniz.
0
oligomer
(28.02.09)
ben yanlislikla harici diske quick format( sag tiklayip format seceneginden hizliyi secerek ) atmistim. ayni anda 2 gb flash kartimi sokmustum dalginliga gelip silmistim 200gb veriyi. ama geri kurtardim %90'ini, yani en son care format atmak olduysa hizli at ve kurtarmayi dene...
0
only
(28.02.09)
@only
peki ne kadar sürdü o kadar veriyi kurtarmak?ayrıca klasör yapıları, dosya isimleri filan olduğu gibi döndü mü gerisin geri???
0
🌸redlinetheturk
(28.02.09)
(4)

uydunet (kablonet) bağlantısını evde 4 bilgisayara nasıl dağıtırız?

lemmiwinks
elimizde bir adet kablo modem bir adet 8li switch bir adet pegasus art25gs adsl modem 4 adet de bilgisayar (bilgisayar sayısı artabilir, azalabilir. 3 tanesi laptop.) var. switch ile bağlamak istediğimde bilgisayarları 2 bilgisayar ip alabiliyor. adsl modem ile bağladığımda yine aynı (adsl modem rou
elimizde bir adet kablo modem bir adet 8li switch bir adet pegasus art25gs adsl modem 4 adet de bilgisayar (bilgisayar sayısı artabilir, azalabilir. 3 tanesi laptop.) var. switch ile bağlamak istediğimde bilgisayarları 2 bilgisayar ip alabiliyor. adsl modem ile bağladığımda yine aynı (adsl modem router'lı). router alsak 4 bilgisayar da bağlanabilir mi internete? başkabir çözüm yolu var mıdır herhangi bir bilgisayarın sürekli açık kalmasını gerektirmeyecek?
0
lemmiwinks
(28.02.09)
bir adet ethernet kablosunu modeme takın, kablonun öteki ucunu da switch'e takın. diğer bilgisayarların da hepsini switch'e takın. bilgisayarlar da mümkünse ip'lerini otomatik almasınlar. elle ip tanımlayın her birine. bu şekilde olur. iki tanesinin bağlanamıyor olması, ip'lerinin çakışmasından olabilir. aynısının (adsl modemli) üçlüsünü ofiste halihazırda kullanıyoruz. hat modeme geliyor, modemden ethernet kablosu çıkıp switch'e giriyor. bizim 3 bilgisayar da switch'e giriyor. switch'te 4 kablo takılı yani. hepsi bağlanıyor.
0
kibritsuyu
(28.02.09)
(git: 57636)

bir link vermeyi beceremedim.

cevaba gelirsek; router ile hallediliyor sanırsam.
0
derindusunur
(28.02.09)
netmaster'ın kablosuz routerıyla kolayca halledebilirsin.2 makine kabloyla 3 tanesi de wireless üzerinden bağlanıyor.elle ip atamana da gerek kalmıyor.şimdiye kadar hiç ip çakışması olmadı.
0
bu kacinci nick
(28.02.09)
@kibritsuyu adsl ile sorunumuz yoktu zaten. kablonetin bir gıcıklığı bu. bir bağlantıya iki ip veriyorlar. diğer bilgisayarların bağlanması için switch'ten farklı bir çözüm gerekiyor.

biz de bir router alacağız heralde artık.
0
🌸lemmiwinks
(28.02.09)
(5)

makale (pdf) arşiv programı

supercalifragilisticexpialidocious
selamlar sevgili duyurianlar!bir yüksek lisans öğrencisi olarak, günde ortalama 5-10 arası makale indiriyor, haftada ortalama 5-10 arası makaleye göz atıyor, ayda ortalama 5-10 arası makaleyi okuyorum. hayır manyak değilim, pek çoğunuzun bildiği üz're öğrenciliğin doğası böyle..ben istiyorum ki, mak
selamlar sevgili duyurianlar!

bir yüksek lisans öğrencisi olarak, günde ortalama 5-10 arası makale indiriyor, haftada ortalama 5-10 arası makaleye göz atıyor, ayda ortalama 5-10 arası makaleyi okuyorum. hayır manyak değilim, pek çoğunuzun bildiği üz're öğrenciliğin doğası böyle..

ben istiyorum ki, makaleleri (yani pdf dosyalarını) tagleyebileyim, sonra ona göre bulabileyim bu makaleleri ilgili programın veritabanından taglere göre. ben diyeyim "sosyal psikoloji", o bana koşup sadece o etikete sahip olanları getirsin falan işte.. var mıdır bu bahsettiğim ilgili program gibi bi' şeyler bildiğiniz? yani ne bileyim, adobe lightroom mu ne var ya fotoğrafları tagleyebiliyo'sun, mediamonkey için de tek genre belirlenebilse de onda da buna benzer bi' özellik var ses dosyaları için.. falan filan. yeterince açık oldu sanıyorum.

pdf dosyalarını tagleyebildiğin, bi' program var mı bildiğin?

bu derdime derman olan için, bi' üniversitede bi' odam olanda, bi' çay/kahve/kuki muki sözü veriyorum! giriş sorun olmaz, güvenliğe adınızı veririm merak etmeyin..

esenlikler diliyor, peşinen teşekkürlerimi sunuyorum!

edit: tonla varmış böyle program. iki anahtar kelimeyi (pdf ve tag) iki paragrafta 800 kere kullanınca zihnim açıldı resmen, gittim aradım buldum insan gibi, sizleri de daha fazla meşgul etmeyeyim diye dedim burayı editeyim. ayrıca başka arayan olursa diye de bırakıyorum duyuruyu.

www.google.com.tr

ben müdahale etmeden okuyan 1 kişiye teşekkür ediyorum, vaktini aldığım için de kendisinden özür diliyorum.

bu arada tabii ki şu an hala arama aşamasındayım, böyle bi' program kullanmış olan, kullanan, "git şunu kullan, diğerlerini salla!" demek isteyen falan varsa, önerilere her zaman açığım..

p.s. evet, çok sıkıldım akşam akşam ders çalışmaktan.
0
supercalifragilisticexpialidocious
(28.02.09)
dokumanlarini scribd a private olarak upload edip oyle calisabilirsin, tagleyebiliyor olman lazim dokumanlari. hem makale arsivine heryerden erisebilmis olursun boylece.
0
raxiux
(28.02.09)
abi sen ne yaptın ya :=) ben de yüksek lisans ögrencisiyim.2. döneme başlayacagım bu eylülde de tezi alıp devame decegim ama ben oyle 10 tane falan okumuyorum.ha smmm oldugumdan zaten gündemi takip ediyorum ama oyle makale okumak için kasmıyorum.ya sen abarrttın ya da ben yüksek lisans olaynı kavrayamadım.
0
amarat
(28.02.09)
zotero ile dosyalarinizi tagleyebilir, duzenleyebilir, bir de ustune referans/kaynakca hazirlayabilirsiniz.
0
nazenin
(28.02.09)
endnote işinize yarayabilir.
0
marido
(28.02.09)
endnote süperrr bir çözüm bu bahsettiklerin ve fazlası için.

biraz geç bir cevap olcak ama belki başka arkadaşların işine yarar kimse benim kadar vakit kaybetmesin;)

öncelikle birçok veritabanında makale aramak için kullanabiliyorsun. tabiki veritabanlarına üyeliğin varsa yada üniversitenin internetini kullanıyorsan.

makalerin pdf lerini indirmeden once özetlerine gözatman için öncelikle kaynakça bilgilerini indiriyor. eğer makalenin fulltext ini istiyorsan bu kısmınıda senin için endnote hallediyor. fulltext pdf dosyasını indiriyor ve daha once kaynakca bilgisini indirdiğin makaleye dosya olarak ekliyor. ve bütün bunları veritabanı mantığıyla saklıyor.

bence en süper özelliğide word de tezini yada makaleni yazarken bu indirdiğin makalelere atıf yapabilmenizi sağlıyor. tabiki aynı anda referans listenide oluşturuyor.
daha once makale yazmış olanlar varsa bunun ne kadar zahmetli bir iş olduğunu bilirler.
bu arada atıf ve referans listeni isteğin dergi formatında düzenleyebiliyorsun. istediğin dergi yada tez formatı diyorum çünkü 3600-3700 kadar farklı dergi format var.

sanırım şimlik bu kadar bilgi yeter ilgilenenler aşağıdaki web sitesinide biraz karıştırabilirler;)

www.researchsoftware.com
0
birbilen
(03.04.10)
(1)

msn sifremi unuttum

bir varmis bir yokmus
ama windows otomatik giriyor. live messenger'dan sifreyi bulup cikaracak bir yontem sunabilirseniz cok sevinirim.
ama windows otomatik giriyor. live messenger'dan sifreyi bulup cikaracak bir yontem sunabilirseniz cok sevinirim.
0
bir varmis bir yokmus
(28.02.09)
messenpass diye bir uygulama var bilgisayardaki bütün kayıtlı(hatırlatma seçeneği aktif) msn şifreli gösteriyor. Bedava bir uygulama , google'da aratırsanız hemen bulursunuz.
0
cumingsoon
(28.02.09)
(1)

İpod sorunu...

sparks
Selamlar sözlük ahalisi.Sorunum; bilgisayarım bir süredir bozuk olduğu için, ipod'u şarj etmek amacıyla bir adet xbox360'a usb'den bağladım. ipod'un pili bitmişti, ekranda sarj çok az diye gösterdi, bir saat kadar bağlı bıraktım xbox'a, sonra baktım bir şey değişmiyor, çıkarıp tekrar taktım, ekranda
Selamlar sözlük ahalisi.
Sorunum; bilgisayarım bir süredir bozuk olduğu için, ipod'u şarj etmek amacıyla bir adet xbox360'a usb'den bağladım. ipod'un pili bitmişti, ekranda sarj çok az diye gösterdi, bir saat kadar bağlı bıraktım xbox'a, sonra baktım bir şey değişmiyor, çıkarıp tekrar taktım, ekranda hiçbir şey değişmedi. bilgisayarım düzeldikten sonra, (xboxtan takribi iki gün sonrası) pc'ye taktım, ekranda hiçbir şey olmuyor, ipod tepki vermiyor. öyle ölü gibi kaldı.
Anlamadım, ne yapmalı, ne yapılmalı ?
biri yol gösterebilirse minnettar olurum.
0
sparks
(27.02.09)
badseed
(27.02.09)
(7)

firefox'un hayvan gibi ram yemesi

szqnn
son günlerde kafayı yedi bu browser 700 binlerde falan dolaşıyor.neden böyle oldu bu ? ne yapmak lazım?not:firefox 3 değil.
son günlerde kafayı yedi bu browser 700 binlerde falan dolaşıyor.neden böyle oldu bu ? ne yapmak lazım?
not:firefox 3 değil.
0
szqnn
(27.02.09)
ff'in doğasında var hayvan gibi ram yemek..
çözüm ise (bkz: opera)
0
vital
(27.02.09)
yahu daha önce yoktu böyle bir şey.zaten sırf o yüzden kullanırdım bu browser'ı.

pc'ye format attıktan sonra şaşırdı.:(
0
🌸szqnn
(27.02.09)
Eklenti kaynaklı olabilir. Eklentileri kapatarak deneyin.
0
ilkdefa
(27.02.09)
genelde flash kaynakli oluyor bu. adblock ve daha randimanli olsun dersen flashblock kullanmani oneririm. ntvmsnbc'de mesala tum reklamlar flashdi ayrica bi suru irili ufakli modul vardi ve bilgisayari ele geciriyolardi. flash block ile istedigin flashlari ustune tiklayarak acabiliyosun.
0
badseed
(27.02.09)
adblock kurulu.
0
🌸szqnn
(27.02.09)
profil'lerle ilgili bi sorun olabilir. çalıştır'a "firefox -profilemanager" yazın. yeni bi profil oluşturun bakalım yine yapacak mı?
0
cruor
(28.02.09)
konusu acilmisken benim de bir sorum olacak. amerikaya gelmeden once explorer vardi bizde. ama burda her pencereyle beraber 3 pencere daha acildigindan firefoxu yukledim. blgsyr,internet vb islerinden pek anlamiyorum zaten, firefoxu da tesadufen buldum:) simdi siz opera dediniz de o daha iyi mi acaba? ne biliim firefox ram yiyomus (o ne demekse?) bir de bu firefoxda grease monkey denilen bisiii var, youtube hd seyredilebiliyor. operada da boyle guzellikler var midir? yukleyeyim mi? yuklersem firefoxu sileyim mi? bir de explorer da hala duruyor, silmedim, korktum. onu da sileyim mi? birden fazla soru oldu ama anladiginiz uzere benim icin cok komplike konular.
0
legalalien
(28.02.09)
(2)

durup dururken açılan pencereler

denizsabun
normalde mozilla kullanıyorum. son zamanlarda durup dururken reklam siteleri olan internet explorer pencereleri açılıyor. o açılan şeyleri nasıl engelleyebilirim ?
normalde mozilla kullanıyorum. son zamanlarda durup dururken reklam siteleri olan internet explorer pencereleri açılıyor. o açılan şeyleri nasıl engelleyebilirim ?
0
denizsabun
(27.02.09)
(bkz: adblock plus)
0
federal
(27.02.09)
problem firefox'ta değil. kendiliğinden açılan pencerelerin tek bir sebebi vardır. o da virüs.

adaware ve spybot ile bi taratın.
0
prospero
(27.02.09)
(1)

hp dizüstü anakart sorunu..

nick name
pavillion dv6000 serisi diz üstü bilgisayarım götürdüğüm bilgisayarcının dediğine göre anakartı yandığı için çalışmamakta. anakartı değiştirmek istersen 400 tl tutar, ama istanbula anakartında sorun var mı diye gönderirsek tamiri 150 tl tutar şeklinde beyanda bulundu. ben de tamiri kabul ettim. ama
pavillion dv6000 serisi diz üstü bilgisayarım götürdüğüm bilgisayarcının dediğine göre anakartı yandığı için çalışmamakta. anakartı değiştirmek istersen 400 tl tutar, ama istanbula anakartında sorun var mı diye gönderirsek tamiri 150 tl tutar şeklinde beyanda bulundu. ben de tamiri kabul ettim. ama bu karar daha sonra acaba yanlış mı yaptım diye sorgulamama sebep oldu. kazık mı yedim yoksa makul bir fiyat mıdır??

not: garanti süresi doldu. servis daha yüksek fiyat çıkaracaktı.muhtemelen..
0
nick name
(27.02.09)
Aynı durum benım de basıma geldi, en sonunda bilgisayarı değiştirdiler, umarım yedeğin vardı çünkü benim birkaç kere gitti tüm bilgilerim..
İyi etmişsin derim, servis garanti süresi dolmuşsa çok yüksek meblalar istiyor...
0
cnky
(09.01.10)
(5)

ttnet - bittorrent throttling?

ahmet leecher
sevgili ekşiduyurucular!ilk sorum şu: gördüğünüz gibi uygun bir hitap şekli bulamadım `:ekşiduyurucu diye şey mi olur allasen`. ben ya da bir başkası için, bir dahaki sefere kullanmaya bir hitap şekli söyler misiniz?şimdi gelelim asıl soruya.1024k bağlantım var. uzun süredir torrent dünyasında mutlu
sevgili ekşiduyurucular!
ilk sorum şu: gördüğünüz gibi uygun bir hitap şekli bulamadım *. ben ya da bir başkası için, bir dahaki sefere kullanmaya bir hitap şekli söyler misiniz?

şimdi gelelim asıl soruya.
1024k bağlantım var. uzun süredir torrent dünyasında mutlu mesut yaşayan biriydim. ancak bir kaç gündür oldukça yüksek seedi olan torrentlardan bile çok düşük hızlarda indirmeye başladım. yakın zamanda korsanla mücadele de gündeme gelince ttnet in bittorrent bağlantılarını manipüle edip etmediği sorusu aklıma geldi. acaba var mıdır böyle bir şey? Glasnost'tan (broadband.mpi-sws.org) test yaptım ama ttnet temiz çıktı. (sonuçlar ekte)

sizce durum nedir? popülerleştikçe ttnet olaya el mi atmaktadır?

(sorun birkaç gündür olduğundan ve daha önce 90kb/s ve altını beğenmeyen ve aylık 100GB kadar sorunsuzca indirmiş olmamdan dolayı problemin nat, port, dht, dns, proxy, up/down limit vb olmadığını da tekrar eklemek isterim.)

okuyan, düşünen, cevaplayan herkese şimdiden teşekkür.
0
ahmet leecher
(27.02.09)
eşeğin aklına karpuz kabuğu getirmeyin.
yok öyle bir şey.
0
can see
(27.02.09)
eskiden beri var, şüphende haklısın. ama modeme restart atıp yeni ip alınca geçici olarak düzeliyor olması lazım. bu refah bazen 1 saat bazen 2-3 gün sürüyordu.
bi script yazmıştım torrent hızı 5 dakikdan daha fazla ortalama 5kb den altta kalırsa modeme restart atıyodu (telnetten restart komutu) , o şekil elbetteki "korsan olmayan" "legal" paylaşımı gayet traffic shaping olmayan bir ispymiş gibi sömürüyor idim.

ilgini çekerse paylaşayım.
0
lhun
(27.02.09)
öyle bir şey yapabileceklerini sanmıyorum, zaten yapmaya da kalkarlarsa aboneliğimi iptal ettiririm. hatta herkes ettirir, telekom da para kazanamaz
0
zubundy
(27.02.09)
@zubundy teknik olarak gayet mümkün böyle bir şey.
müzüik ve/veya film yapımcıları isterse pekala olur.
0
kofteburger
(27.02.09)
teknik olarak mümkün, her an yapılabilir, ama şu anda böyle bir şey yok. statik ip kullanıcısıyım, aylardır ip adresim değişmiyor, buna karşın torrent hızlarımda herhangi bir düşüş yok. 4mbit kullanıyorum, sonuna kadar sömürüyorum.
ha bu demek değil ki her zaman sömürebiliyorum. torrent hızları oynaklığıyla meşhur, özellikle halka açık sitelerde. tavsiyem www.btracs.com adresine gidin, kayıt kabul eden üst sıralarda bir tracker'a üye olun. bitsoup idealdir bence başlangıç için.
Eğer orda da seed/leech oranı yüksek olmasına rağmen yavai download yapıyorsanız, evet, bir sıkıntı var, ama ttnet'ten kaynaklandığını sanmıyorum.
0
poorgod
(27.02.09)
(6)

[hidrolik / pnömatik] yüksüklü rakor

makineci
hidrolik pnömatik ten anlayan arkadaşlara sorumdur:yaklaşık 1 bar basınçta kuru hava taşınacak çelik borulu bir sistem var (çap ~12 mm) bağlantı elemanı olarak yüksüklü rakorlar alındı. ancak bu rakorlar, pnömatik sistemler için biraz büyük gibi geldi bana, (korkarım hidrolik için tasarlanmışlar) re
hidrolik pnömatik ten anlayan arkadaşlara sorumdur:

yaklaşık 1 bar basınçta kuru hava taşınacak çelik borulu bir sistem var (çap ~12 mm) bağlantı elemanı olarak yüksüklü rakorlar alındı. ancak bu rakorlar, pnömatik sistemler için biraz büyük gibi geldi bana, (korkarım hidrolik için tasarlanmışlar) resmi ekte.

resimdeki yüksükler gaz için uygun mudur? borulamayı bunlarla yapsam kaçak çok olur mu?
0
makineci
(27.02.09)
bu direk hidrolik bağlantı elemanı. hidrolik basınç altında yer yer 300 bara kadar çalışan sistemlerde bir soruna yol açmayan yüksük,1 barda sorunsuz çalışmalı sanki. hava ve sıvı olayını bilemedim ama. şahsi kanaatim garantiye almak için somunları sıktıktan sonra kenarına köşesine hafifçe sıvı conta çekmenizdir.
0
hevipeyra
(27.02.09)
marka istersen ham-let, swagelok ve panam oneririm. 6000psi calısma basıncı var.
0
bryan fury
(27.02.09)
250 bar cng de sorunsuz calısıyorlar su an.
0
bryan fury
(27.02.09)
aklıma geldi bu arada. biz 10 bar civarı çalışan vidalı tip kompresörle makinelere basıncı dağıtırken çelik boru değil de hortum kullanırdık ve bu hortumların oldukça kullanışlı ve pratik bağlantı rakorları vardır. neden öyle bişeyler tercih etmiyorsunuz, ısı falan mı var ortamda?

bak ufak bir araştırmayla pnömatik metal bağlantılar için uygun bağlantı elemanları buldum. bu firmanın (hid-tek) yeri de ikitelli demirciler sitesindedir ve hidrolik ve pnömatik üzerine aradığın her şeyi bulabilirsin. eğer orası uzak diyorsan karaköy' de mert teknik vardır, oraya da bakabilirsin.

www.hid-tek.com.tr
0
hevipeyra
(28.02.09)
tarihe not düşmek adına:

ilgili rakorlar 12 mm çaplı boruya zor da olsa bütünlenebiliyorlar. yüksükleri kalın olduğu için boruya penetre edemeseler de, 2 barlık sıcak (+70 C) ve soğuk (-50 C) havayı başarıyla iklimlendirme kabinine taşıyorlar.

@bryan fury: swagelok ve ham-let rakorlar altın muamelesi görüyor bizde. istesek 3 ayda geldiği ve tanesi 50 € olduğu için çok kıymetliler.

@hevipeyra: haklısın, benzer bir sistemi enjektör dozaj makinalarında görmüştüm, 10 bar a kadar basit plastik boru ve quick coupling ler ile taşıyorlar havayı. lakin amacım ısıtma/soğutma olduğu için bunları kullanamadım.
0
🌸makineci
(11.03.09)
bakınıyordum da cevabıızı gordum;

hamlet in teslim suresi gayet leziz, ben özel imalat yaptırttım onu bile 1 ayda teslim ettiler. borşen in stokları o konuda gayet iyi. fiyat konusunu bilemem, acıp sorman lazım.

bunun dısında bi de sami instruments varmıs, gecenlerde buldum onu da, fiyatları hamlet e gore %40 kadar dusuk. panam var hintli, onlar da cok cok ucuzlar.
0
bryan fury
(22.05.09)
(9)

olmuyor

demre
bazen video izlemek istiyorum ama flash player yuklu değil diyor adobe flash player yukluyorum ama yınede olmuyor yardım lütfen :) neden olabılır ki böyle bir şey ?
bazen video izlemek istiyorum ama flash player yuklu değil diyor adobe flash player yukluyorum ama yınede olmuyor yardım lütfen :) neden olabılır ki böyle bir şey ?
0
demre
(27.02.09)
hangi web tarayıcıyı kullanıyorsunuz??
0
sp3ciali5t
(27.02.09)
wındows ınternet explorer ?
0
🌸demre
(27.02.09)
get.adobe.com


şu siteden eklendiiy yükleyin bakalım olcakmı
0
sp3ciali5t
(27.02.09)
You need Adobe Flash Player to see this video... :( mallık benden kaynaklı heralde
0
🌸demre
(27.02.09)
web tarayıcınızı hatta bilgisayarınızı yeniden başlatmayı deneyin...
0
sp3ciali5t
(27.02.09)
sp3ciali5t alakan için teşekkür ederim maalesef yine olmadı kısfmet değilmiş
0
🌸demre
(27.02.09)
önemli değil ama firefox yükleyin bi de öyle deneyin belki olur(:
0
sp3ciali5t
(27.02.09)
evet. Tilki'yi yükleyince her şey daha bir güzel oldu... teşekkürler
0
🌸demre
(27.02.09)
flash player yuklerken browser kapali olsun.
0
sonokur
(14.03.09)
(1)

exel de sayısal sonuçları

ground
her hafta 100 küsur kolonluk hep aynı sayıları oynuyorum. ve tek tek kontrol etmektense exele aktardım ve ctrl+f ile değiştir yapıyorum oradanda biçim ayarını seçip tümünü değiştir diyorum ve yine resimdeki gibi çıkan rakamlar belli bir renk oluyor. ama bunu çıkan her sayı için ayrı ayrı yapıyorum.
her hafta 100 küsur kolonluk hep aynı sayıları oynuyorum. ve tek tek kontrol etmektense exele aktardım ve ctrl+f ile değiştir yapıyorum oradanda biçim ayarını seçip tümünü değiştir diyorum ve yine resimdeki gibi çıkan rakamlar belli bir renk oluyor. ama bunu çıkan her sayı için ayrı ayrı yapıyorum. sorum şu:
ben nasıl bir komut ile çıkan rakamların hepsini aynı anda gireyim ve bana 3 ve daha fazla tutatn kolonları ayrıca göstersin. mümkün değil ise sadece o rakamların olduğu hücreleri biçimlendirsi. nası olabiliritesi var mı ?
mümkün ise öküze anlatır gibi izah edin (bir arkadaşım için ehe ehe)
0
ground
(27.02.09)
her hafta 100 küsür kolonluk parayı başka şekilde değerlendirin. mesela excel kursu falan bulun gidin.
0
cruor
(28.02.09)
(1)

Toshiba A135 S2356 Password

abtash
yukarıda yazdığım bilgisayarı açar açmaz şifre istemekte(bios şifresi). bu hale getirmiş birileri, var mı bunun süper password'u falan? nasıl çözebiliriz?
yukarıda yazdığım bilgisayarı açar açmaz şifre istemekte(bios şifresi). bu hale getirmiş birileri, var mı bunun süper password'u falan? nasıl çözebiliriz?
0
abtash
(27.02.09)
bios pilini çıkart?
0
eyke
(02.04.09)
(8)

1500 liraya oyun dunyasina girsem..

sezaryan
Biliyorum cakma donanımhaber forum baslıgı gibi oldu ama ugrasamıycam suan baska baslıkla.. Evde soyle nextgen hesabı oyunları falan oynamak istiyorum..ama lcd tv m falanda yok etrafta kampanyalı 700-800 civari hd readyler goruyorum..simdi acaba ben bu butcemle boyle bir tv alıp bide toplama bilgi
Biliyorum cakma donanımhaber forum baslıgı gibi oldu ama ugrasamıycam suan baska baslıkla..
Evde soyle nextgen hesabı oyunları falan oynamak istiyorum..ama lcd tv m falanda yok etrafta kampanyalı 700-800 civari hd readyler goruyorum..simdi acaba ben bu butcemle boyle bir tv alıp bide toplama bilgisayar mi alsam yoksa xbox360 yada ps3 tarzı bisey mi alsam? o tv ile heba olur mu bu aletler..
0
sezaryan
(27.02.09)
zaten oyun oynamak istiyorsan xbox360 ya da ps3 alıcaksın. heba olma durumuna gelince gayet güzel oynarsın bir sorun yaşamadan.
0
joelino
(27.02.09)
ps3'ten uzak dur, alacaksan xbox360 al.

ha ben olsam yine pc alırım o paraya ayrı konu.
0
abtash
(27.02.09)
ps3'ten niye uzak duruluyor anlamadim.
bir sey yaziyorsaniz insanlara, sebeplerini de sunsaniz biz de faydalansak?
0
la traviata
(27.02.09)
oyun fiyatları yüzünden. xbox360 oyunlarını korsan temin etmek çok kolay, rapidshare torrent falan yardımcı oluyor.
0
abtash
(27.02.09)
ekonomiklik olarak xbox360 daha iyi duruyor sanirim bide oyunlarin grafikleri ve oyun cesitliligi acisindan ps3 ile xbox360 kafa kafaya gelir mi? ornegin bende psp var toplasan 5 tane oyun var oynadıgım,hepsini oynadim bitirdim aleti bıraktım bi kenara diger 100lerce oyun bana hitap etmiyor diyebilirim..
0
🌸sezaryan
(27.02.09)
xbox360 da gayet iyi grafiklere sahip, bütçeniz bir sorun ise xbox alın. (online oyun çok köreliyor gerçi xbox360 da hem paralı hem de korsan oyunlarda ban tehlikesi olduğundan)

ps3 online olarak bedava, ama her oyun orjinal olmalı. (grafikleri son çıkan oyunlarla daha iyi olmaya başladı xbox360'dan kanımca)
0
exexex
(27.02.09)
iki konsolun da exclusive oyunlarına bak, hangilerini daha çok seviyorsan onu al. exclusive olmayanları ikisinde de temin edersin, grafik farkı olmuyor nasıl olsa.

tamam xbox360 ın oyunlarını korsan temin etmek kolay, ama xbox live'ına para vereceksin filan. sonucta legal takilmak daha iyi. ps3 bir oyun konsolu olmasının yanı sıra bluray okuyan bir media center. onu da hesaba katinca daha hesaplı bence. ayrica sendit.com dan filan gayet ucuza gelebiliyor ps3 oyunları da
0
maersk
(27.02.09)
xbox360: ısınma sorunu var(mış).oyun seçeneği fazla onlineda sorun çıkarıyor.
ps3:oyunları çok pahalı ve 1500ytlye tv parası falan kurtarmaz
pc:en rahatı toplayın iyi bir pc rahat rahat oyun dünyasına atılın
0
enter saltman benim
(27.02.09)
(3)

sözlük bana pardus kur lan allahsız

zubundy
av pardus yukledim eeepcye, ama kuramıyorum, zaten cd sürücüm falan olmadığı için deamon tools ile kurmaya çalışıyorum..deamon toolsa image dosyasını yukledim, bilgisayarımdan girip bakınca sanki bende cd surucusu varmış ve içinde de pardus cdsi varmış gibi görünüyor, ben de o cdye çift tıklıyorum a
av pardus yukledim eeepcye, ama kuramıyorum, zaten cd sürücüm falan olmadığı için deamon tools ile kurmaya çalışıyorum..
deamon toolsa image dosyasını yukledim, bilgisayarımdan girip bakınca sanki bende cd surucusu varmış ve içinde de pardus cdsi varmış gibi görünüyor, ben de o cdye çift tıklıyorum ama yukleme falan başlamıyori otomatik kullan gibi bit şey de yok. cdye çift tıklayınca, cdnin içi açılıyor, içinde bir sürü şey var ama install-setup-kur-yukle gibi şeyler yok, nasıl kuracağım ben bunu.
bu arada cdyi çift tıklayıp açınca, boot, repo ve pardus img. diye dosyalar görünüyor, bootun ve reponun içinde de pek çok dosya var.
0
zubundy
(27.02.09)
pardusu xp desktop'tan mı kuruyorsunuz?
0
radikalherif
(27.02.09)
evet windows üzerinden kurmaya çaılışıyorum çünkü dvd sürücüm yok, bu dosyayı flasha atıp flashtan boot etsem nasıl olur bilmiyorum..
flashtan kurmaya kalksam, içindeki herşeyi silip sadece bu dosyayı mı bırakmalıyım. ayrıca flashtan boot etsem bile bu image dosyasını bilgisayar kendisi açıp sorunu kendi kendine çözer mi, yani sanki cd takılmış gibi rahat rahat kurabilir miyim
0
🌸zubundy
(27.02.09)
o olay ubuntuya özgü. pardusla olmaz öyle
0
genc irisi
(27.02.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.