Giriş
(1)

kontrol panel hakkında

abtash
bir siteyi yeniden elden geçiereceğim, eski uğraşan yok yine ortalıkta. kontrol panele bağlanmam gerek ancak hosting tarafından yollanan bilgilere girdiğimde http://www.siteismi.com:2222bağlanır gibi oluyor ancak sonra bağlantı kesildi hatası veriyor. bir şekilde disable edildi diye düşünüyorum. ftp
bir siteyi yeniden elden geçiereceğim, eski uğraşan yok yine ortalıkta.

kontrol panele bağlanmam gerek ancak hosting tarafından yollanan bilgilere girdiğimde

www.siteismi.com


bağlanır gibi oluyor ancak sonra bağlantı kesildi hatası veriyor. bir şekilde disable edildi diye düşünüyorum. ftp'den bağlanıp çözmek mümkün müdür, yoksa hosting şirketi mi çözer bunu mail attım hostcini'ye hala cevap vermediler 3 saat oldu be. daha önceden bu konuda tecrübeli olan vardır belki?
0
abtash
(06.03.09)
cevap verdiler nihayet de üye ol öyle sor diyorlar delirmek üzereyim yok ticket micket. ulan her yerde mi karşıma çıkacak bu ticket. nedir bu sorun söylemiyorlar adama yahu.

edit: kampüsten(ulaknet) bağlandığım için böyle bir sorun oluşmuş. başaklarının işine yarar diye silmiyorum.
0
🌸abtash
(06.03.09)
(3)

Canon EOS 450D

denizsabun
Uzun zamandır bir dslr makina almayı düşünüyordum. Sonunda bütçeme ve isteklerime göre en uygununun Canon EOS 450D olduğuna karar verdim. İstanbuldayım. Hesaplı ve garantili şekilde nereden veya kimden alabilirim ?
Uzun zamandır bir dslr makina almayı düşünüyordum. Sonunda bütçeme ve isteklerime göre en uygununun Canon EOS 450D olduğuna karar verdim. İstanbuldayım. Hesaplı ve garantili şekilde nereden veya kimden alabilirim ?
0
denizsabun
(05.03.09)
babataş, hayyam pasajı.
40d'mi ordan aldım. 1 senedir sorunsuz kullanıyorum.
0
oceano
(06.03.09)
hayyam pasajı'nda fiyat ne kadar bilmiyorum ama 1889 tl'yw foto zeynep'De satılıyor. güncel fiyatlardan haberim yok, fikir vermesi açısından;

www.fotozeynep.com.tr
0
frtsglm
(06.03.09)
4gb kart, tripod, orjinal çantası da dahilmil bu fiyata.

ben 1 sene önce alışveriş yapmıştım burdan, eskişehir merkezli güvenilir bir firma. 150 lira daha ucuza almıştım, teknosa fiyatına göre. ayrıca bildiğin garantili ürün satıyorlar.
0
frtsglm
(06.03.09)
(4)

virüs

tai
çok acaip bir virüsle karşı karşıyayım. bilgisayar kapatıp açıldığında 1 1 2070 tarihi gece saat 4 şeklinde açılıyor. kaspersky bulamıyor bunu. nod32 de bulamadı. combofix yükledim duyurudaki önerilerden feyz alıp ama o da birsürü şey silmesine karşın sorunu gidermedi. böyle sorunlarda da format atı
çok acaip bir virüsle karşı karşıyayım. bilgisayar kapatıp açıldığında 1 1 2070 tarihi gece saat 4 şeklinde açılıyor. kaspersky bulamıyor bunu. nod32 de bulamadı. combofix yükledim duyurudaki önerilerden feyz alıp ama o da birsürü şey silmesine karşın sorunu gidermedi. böyle sorunlarda da format atınca kendimi mağlup olmuş gibi hissediyorum. var mıdır alternatif çözüm önerisi olan?
0
tai
(05.03.09)
Bi adet antivirüs (avg olabiler) ve bir adet antispyware (spybot search & destroy olabiler) programıyla bilgisayarınızı taratın. Bu taramaları windows'u güvenli modda açarak yapın.
0
edge_nabby
(06.03.09)
(git: 30046)

belki yardımcı olabilir..
0
thefalloftekin
(06.03.09)
çooook alakasız olabilir ama, anakartın üzerindeki pil sapıtmış olabilir mi acaba?
0
godless commie
(06.03.09)
yok ya pilden olsa bilgisayar elektrik almıyorken olması lazım bu olayın. oysa her restartta 2070 e gidiyorum ben. msile.exe sanırım can sıkıcı virüsüm. şimdi silmenin yollarını arıyorum. bulursam yazıcam buraya.
0
🌸tai
(06.03.09)
(4)

messenger da ingilizce türkçe karakter sorunu

tirtsin sen tirt kal buk dedi dudaklari
sözlüğe mis gibi türkçe karakterlerle yazabiliyorum ancak ve ancak messenger a geldimi iş nedense son 2 saattir türkçe karakterler gitti. misal ç ya da küçük ı gibi. bilgisayarımdada dil seçenekleri şuan türkçe durumda anlayamamaktayım bi el atıver be sözlük
sözlüğe mis gibi türkçe karakterlerle yazabiliyorum ancak ve ancak messenger a geldimi iş nedense son 2 saattir türkçe karakterler gitti. misal ç ya da küçük ı gibi. bilgisayarımdada dil seçenekleri şuan türkçe durumda anlayamamaktayım bi el atıver be sözlük
0
tirtsin sen tirt kal buk dedi dudaklari
(05.03.09)
msn penceresi açıkken, alt+shift tuş kombinasyonuna bas. düzelecek.
0
eyke
(05.03.09)
oldu valla saol :)
0
🌸tirtsin sen tirt kal buk dedi dudaklari
(05.03.09)
msni komple kapatıp tekrar girince düzeliyo bende
0
enter saltman benim
(06.03.09)
"alt + shift" klavye dili değiştirmenin kısayoludur..
sizde denetim masasında klavye ayarlarında hem "usa" hem de "tr" klavye vardır..
"usa" olan ingilizce klavyeyi kaldırmanız lazım..

yoksa bu olay sürekli başınıza gelir..
0
fuck milk get beer2
(06.03.09)
(5)

lcd tv - scart

terp
uzerinize afiyet lcd tv aldik. goruntude beyaz bir şerit var, yukari asagi kayiyor. ozellikle kanal degistirirken siyah fonda cok belli oluyor. ayrica goruntude piksellesme var. aldigimiz yer "altin bir scart alirsaniz sorununuzu cozer" dedi. 90 tl civari eknosalarda bulabilirsiniz dediler ayrica.40
uzerinize afiyet lcd tv aldik. goruntude beyaz bir şerit var, yukari asagi kayiyor. ozellikle kanal degistirirken siyah fonda cok belli oluyor. ayrica goruntude piksellesme var. aldigimiz yer "altin bir scart alirsaniz sorununuzu cozer" dedi. 90 tl civari eknosalarda bulabilirsiniz dediler ayrica.
40 tl'ye buldum bundan teknosa'da, ilgili link:
www.teknosa.com

ama hangisini almak makbuldur arastirayim dedim. soru acik, sureniz vanminitz, baslayin, tesekkurler..
0
terp
(05.03.09)
1. televizyonu kapatıp açın geçer. bende de vardı bir süre sonra kendiliğinden düzeldi.
2. yapacak pek bir şey yok, uzakan seyredin pikselleri görmeyin
0
trocero
(05.03.09)
philips in altın uçlu scart ı vardı onu aldık biz çok başarılı. ama beyaz bir şerit var demişsin o beyaz şerit neden oluo acaba bence bi teknik servisi arayın derim. olmadı değiştirin beyaz bi şerit olmamalı. farklı scart larla deneyin derim. eğer sorun scarttaysa o zaman altın bi scart alırsınız.
0
rentts1
(05.03.09)
öncelikle o satıcıya bi siktir git deyin. beyaz çizgi varsa bildiğin panel sorunu scartla ne alakası varki değiştirin tvyi
0
enter saltman benim
(06.03.09)
başlık kirliği olmasın diye buraya yazmak istedim.
altın başlı scart kablo olayını bizim tv için gelen teknik servis elmanıda dedi çünkü görüntü de fazla dikkat çekmeyen bir buğuluk oluyor.

Benim sorum şöle olacak bu iki kablo türünden hangisi daha iyidir veya aynımıdırlar;

scart to scart gold
ecx.images-amazon.com

scart to component gold
img.alibaba.com
0
cellar
(06.03.09)
kablo kalitesiyle bilmem neyle beyaz şerit oluşmaz.
her girişte aynı sorun mu var?
standar anten girişi, vga, hdmi vs?
yoksa sadece scart mı_
0
domine deyus
(06.03.09)
(1)

playstation 2 tamiri

hadji
kadıköy'de playstation 2 tamiri yaptırabileceğim sağlam ve uygun bir yer arıyorum. tavsiye edebileceğiniz direkt bir adres varsa sevinirim.
kadıköy'de playstation 2 tamiri yaptırabileceğim sağlam ve uygun bir yer arıyorum. tavsiye edebileceğiniz direkt bir adres varsa sevinirim.
0
hadji
(05.03.09)
uyar elektronik kesin yapar bu isi, yazicioglu.
0
la traviata
(05.03.09)
(6)

Geocities ve Dailymotion yasağı

teritori
Efendim malumunuz bir çok site gibi bu ikisi de kapalı ve ben bunlara hiçbir şekilde erişemedim. yani o erişim engelleme sayfası da gelmiyor. direk sunucu bulunamıyor / sayfa yükleme hatası veriyor.dailymotion neyse de geocities'e girmem lazım. nasıl olacak bu iş? google'da pek tatmin olamadım. Datm
Efendim malumunuz bir çok site gibi bu ikisi de kapalı ve ben bunlara hiçbir şekilde erişemedim. yani o erişim engelleme sayfası da gelmiyor. direk sunucu bulunamıyor / sayfa yükleme hatası veriyor.

dailymotion neyse de geocities'e girmem lazım. nasıl olacak bu iş? google'da pek tatmin olamadım. Datmin edin beni!
0
teritori
(05.03.09)
Bende dailymotion aciliyor, ama "youtubejacker" diye bir program yüklemistim, ondan dolayi olabilir.
En kolay yol tünel kullanmak;
www.ktunnel.com
oradaki cubuga site adresini yazarsan girebilirsin.
0
zeykur valekov
(05.03.09)
youtubejacker'ı zaten kurmuştum çoktan ama yemedi. ayrıca ktunnel işime yaramaz. ktunnel'ı biliyoruz hoş. benim dosya çekmem lazım geocities'den. o sebepten erişmem vacip.
0
🌸teritori
(05.03.09)
ilginc, ben dailymotion a giriyorum ve ek olarak sadece youtubejacker var bilgisayarimda.
0
zeykur valekov
(05.03.09)
geocities e makat(mahkeme karari temizleyici) ile girilebiliyo (dailymotion bunda yemedi ).
dailymotion icinde ultrasurf u kullanaiblirsin. onla denedim acildi.
ayrica kullandigim dns adreslerim 4.2.2.1 - 4.2.2.2
0
muslum tangoze
(05.03.09)
youtubejacker'ın yeni versiyonunu dene, eskisi bende de iş yapmıyor yeni versiyonu düzgün çalışıyor.
0
abtash
(05.03.09)
yok arkadaş sanırım bende bir problem var. bu deninlerin hepsini hali hazırda denemiştim, bir daha denedim. yine olmuyor.
0
🌸teritori
(06.03.09)
(1)

onaylama kodu tanıyan macro uygulaması...

s man chen
verification code u tanımlayabilen form doldurabilen bir makro programı var mıdır bildiğiniz. çok önemli. ve çok teşekkür ederim şimdiden. google da bende arıyorum.
verification code u tanımlayabilen form doldurabilen bir makro programı var mıdır bildiğiniz. çok önemli. ve çok teşekkür ederim şimdiden.
google da bende arıyorum.
0
s man chen
(05.03.09)
iyi de o "verification code"lar zaten birileri otomatik olarak sürekli giriş yapamasın diye varlar, aksi takdirde bir anlamları olmazdı.

öncelikle o kodun nasıl yaratıldığıyla ilgili ipuçları yakalayabilirseniz belki bu size yardımcı olabilir. örneğin benim ilk aklıma gelen:

en.wikipedia.org
0
demcan
(05.03.09)
(3)

realtek audio sorunsalı

longitudinale1
arkadaşlar acer 5101 laptobum kimi zaman kafasına göre cızırtılı ses çıkarıyor. bazen düzeliyor ama sonra tekrar ses bozunabiliyor. ses kartım realtek. son sürüm driver'ı yüklüydü tekrar yükledim hala aynı hede. nasıl çözerim bu olayı?edit: bir de ara sıra bilg. açılırken mavi ekran çıkıp restart ko
arkadaşlar acer 5101 laptobum kimi zaman kafasına göre cızırtılı ses çıkarıyor. bazen düzeliyor ama sonra tekrar ses bozunabiliyor. ses kartım realtek. son sürüm driver'ı yüklüydü tekrar yükledim hala aynı hede. nasıl çözerim bu olayı?

edit: bir de ara sıra bilg. açılırken mavi ekran çıkıp restart koyuor ibne sanırsam o da ses kartındanmış. ne yapıcam hiç bi fikrim yok, bi olduruverin ltf tşk pls
0
longitudinale1
(05.03.09)
ne zamandan beri var bu sorun? bir önceki sürüme dönmeyi dene istersen.
0
nano mercy
(05.03.09)
1 ay fln herhalde. çeşitli zamanlarda geliyor gidiyor. driver'ı da sorundan sonra yükseltmedim zaten son sürümü varmış
0
🌸longitudinale1
(05.03.09)
bios update dene istersen.
0
nano mercy
(06.03.09)
(2)

Vista - Disk Küçültme (shrink)

nano mercy
Disk yönetiminden C' yi küçültmek istediğimde küçült butonu aktif değil. Ne yapmam gerekir?
Disk yönetiminden C' yi küçültmek istediğimde küçült butonu aktif değil.
Ne yapmam gerekir?
0
nano mercy
(05.03.09)
acronis disk director kurmalısın. vista uyumlu versiyonu var her turlu kesip bicebilirsin hdd yi.
0
bryan fury
(05.03.09)
çünkü işletim sisteminin yüklü olduğu bölümü küçültemiyorsun vista da. hatta iki bölüm var ise diğer bölümden de istediğin kadar alamıyorsun. örneğin c ve d iki parçalı olsun. d yi bölmek istedin diyelim(bu durumda c de vista varsa zaten bölemiyorsun) o zaman bile c deki veri büyüklüpüne bakıp sana küçültebileceğin maksimüm değer şudur diye uyarı veriyor.
0
aysiku
(05.03.09)
(9)

flash video yakalama programı

co2s2
internetteki sadece youtube değil, bir dolu video izleme sitesinden video indirebilen program arıyorum.site bağımlı olmasa iyi olur.
internetteki sadece youtube değil, bir dolu video izleme sitesinden video indirebilen program arıyorum.

site bağımlı olmasa iyi olur.
0
co2s2
(05.03.09)
temporary internet files a gir orda flv uzantılı olarak izlediğin videoları bulabilirsin, daha sonra da herhangi bir flv player ile izleyebilirsin. extra bir programa daha ihtyaç yok.
0
rentts1
(05.03.09)
(bkz: orbit)
0
henry gale
(05.03.09)
firefox kullanıyorsan; (bkz: downloadhelper)
0
kayip ruh
(05.03.09)
ikisini de denedim daha önceden. orbit'in grabi'i her sitede çalışmıyor. temp.internet files'da da dosya isimleri çok saçma saçma olduğu için pek pratik olmuyor. video grabber diye bir program buldum, kullanımı gerçekten daha rahat.

downloadhelper da sadece belli sitelerde çalışıyor.
0
🌸co2s2
(05.03.09)
şu ana kadar girdiğim bütün video sitelerinde downloadhelper çalıştı. eğer son zamanlarda denemediysen, yeni bir update yedi. belki ondan sonra düzelmiştir.
0
teritori
(05.03.09)
badseed
(05.03.09)
sanal uyku
(05.03.09)
Downloadhelper bütün videoları yakalayabiliyor, site sınırlaması yok, sadece bazı sitelere özel muamele yapıyor.
addons.mozilla.org

Eğer flashget gibi bi download manager programı kullanıyorsan, flashgot eklentisi de yakalayabiliyor videoları.
addons.mozilla.org
0
edge_nabby
(05.03.09)
hangi tarayiciyi kullaniyorsun bilmiyorum ama opera kullaniyorsan plug-in var bu olay icin.
video downloader diye bir plug-in kullanilip bu is hallediliyor
0
zeykur valekov
(05.03.09)
(3)

phenom x3 cpu için anakartta "amd phenom x3'ü destekliyor" ibaresi bulunması şart mı?

andy kaufman 2
eski çıkan anakartlarda desteklenen işlemciler doğal olarak eskiden çıkmış olan işlemciler olarak gözüküyor. am2+ desteği olan ama içeriğinde amd phenom x3'ü desteklediğini belirtmeyen anakartlar, bu işlemciyi aslında destekler mi?yoksa illaki, "amd phenom x3'ü destekliyor" tarzında bir ibare bulunm
eski çıkan anakartlarda desteklenen işlemciler doğal olarak eskiden çıkmış olan işlemciler olarak gözüküyor. am2+ desteği olan ama içeriğinde amd phenom x3'ü desteklediğini belirtmeyen anakartlar, bu işlemciyi aslında destekler mi?

yoksa illaki, "amd phenom x3'ü destekliyor" tarzında bir ibare bulunması şart mı?

gayet açık oldu sanırım.
0
andy kaufman 2
(05.03.09)
bir de, sanırım bu oluyor imiş anladığım kadarıyla. fakat bios update yapmak gerekiyormuş. işlemciyi takmadan bios update nasıl mümkün olacak? takacağız tabii işlemciyi, ama desteklemiyorsa bunun anlamı, "takınca çalışır ama performanssız çalışır" mı, yoksa hiç çalışmaz mı?

anakartı update etmek için satın aldığım phenom x3 işlemciyi kullanabilir miyim?
0
🌸andy kaufman 2
(05.03.09)
çok saçma bi değerde görür ama görür. 1 ghz falan görür mesela.
0
karapolisnas
(05.03.09)
thg tr de incelemıslerdi, ordan bak, sadece bios update le halloluyordu diye aklımda kalmıs ama bi kontrol et.
0
bryan fury
(05.03.09)
(1)

Video Camera/Kamera

dusunen hayvanin onde gideni
Arkadaşlar tanıtım filmi, kısa film vs için kullanabileceğim bir video kamera arıyorum, fiyat skalası 2000 ile 7000 tele arasında değişebilir tavsiyesi olan var mı?
Arkadaşlar tanıtım filmi, kısa film vs için kullanabileceğim bir video kamera arıyorum, fiyat skalası 2000 ile 7000 tele arasında değişebilir tavsiyesi olan var mı?
0
dusunen hayvanin onde gideni
(05.03.09)
www.sahibinden.com
www.sahibinden.com
www.sahibinden.com
benim tercihim kesinlikle canon xl 2 olurdu ama sony hd1000 de güzel makinedir uzun zaman kullanmışlığım da vardır.
0
rentts1
(05.03.09)
(6)

firefox da etiketleri silmek

entrapmen
Bende mi bir sorun var yoksa firefox 3.0.6 da etiketleri silemiyor muyuz?Kutuphaneden sil dedigim halde orada sopa gibi duruyor bu meretler. Copluk gibi olmus etiketlerim resmen. Sayet bu arayuzden silinemiyorsa bu etiketlerin saklandigi dosya nedir? Oradan elle silebilir miyiz?
Bende mi bir sorun var yoksa firefox 3.0.6 da etiketleri silemiyor muyuz?

Kutuphaneden sil dedigim halde orada sopa gibi duruyor bu meretler. Copluk gibi olmus etiketlerim resmen. Sayet bu arayuzden silinemiyorsa bu etiketlerin saklandigi dosya nedir? Oradan elle silebilir miyiz?
0
entrapmen
(05.03.09)
bu işin şöyle bir çözümünü buldum. ctrl+b ile bookmarks pane'i açın. şimdi ister aratarak, ister recent tags kısmından istediğin etiketi bulun. altında çıkan bütün bookmark'ları silin. otomatikman etiketin kendisi de gidecektir.

bookmark'larınıza da birşey olmuyor, merak etmeyin.

edit: sorunu google'da arayınca da cevapların çoğunun bu şekilde verildiğini görebiliyorsunuz. ve evet ne tuhaftır ki kütüphaneden silinemiyorlar henüz, hem de sil seçeneği çıkmasına rağmen.
0
demcan
(05.03.09)
benim sorunum kutuphaneden silinememesi zaten.

add-on sayfasinda bu isi yaptiklarini iddia eden iki uc tane eklenti var ama denemedim, deneyip sonuc alabilen var mi peki?
0
🌸entrapmen
(05.03.09)
Şöyle bir şey yapabilirsin. Kütüphaneden yer imlerini html olarak dışa aktar. (Ne olur ne olmaz diye json dosyası olarak da yedeğini al.) Bu html dosyalarında etiket bilgileri saklanmıyor. Yer imlerine dair her şeyi sil. Firefox'u kapatıp, profil klasöründeki bookmark'lara dair bulabildiğin dosyaları da sil. (json dosyalarını falan sil yani.) Sonra firefox'u açıp kütüphaneye girip ordan kaydettiğin html dosyasını içe aktar. Büyük bi ihtimalle etiketlerden kurtulmuş olacaksın.
0
edge_nabby
(05.03.09)
Adamın biri şöyle demiş:
Click the tag in the left pane so all its associated bookmarks show up in the right pane. Ctrl+A in the right pane to select all the bookmarks, then Delete to delete them. The tag is then automatically deleted. This is exactly the same thing as "removing the tag from each bookmark that has it." You are not really deleting bookmarks this way, only the association between bookmarks and their tag.

Hakkaten de doğru demiş, denedim oldu.
0
edge_nabby
(05.03.09)
Bi önceki mesajda "denedim oldu" demiştim. Hakkaten de etiket siliniyor ve yer imleri silinmiyor. Ama şöyle bi sorun var. Etiketini sildiğiniz yer imleri awesomebar'da çıkmıyor. Ben crapimissedit sitesini yer imlerime ekleyip "crap" etiketini vermiştim. "crap" etiketini sildikten sonra awesomebar'a (firefox'un adres çubuğu) "crap" yazdığımda altta öneri olarak çıkmıyor.
0
edge_nabby
(06.03.09)
3.5 surumuyle bu sorun ortadan kalkmis. nihayet!
0
🌸entrapmen
(13.08.09)
(6)

gddr3 bellekli hd4650 ekran kartı için anakart ddr3 destekli mi olmalı?

andy kaufman 2
sadece ddr2 ram destekli anakart almayı planlıyorum. (fiyatı düşük tutmak istediğim için) kingston 2gb 800mhz ddr2 ram takacağım. ddr3 destekli anakartların fiyatları baya yukarılara çıktığı için almak istemiyorum. palit hd4650 sonic 128bit 512mb ddr3 ekran kartı için anakartta neye dikkat etmem ge
sadece ddr2 ram destekli anakart almayı planlıyorum. (fiyatı düşük tutmak istediğim için) kingston 2gb 800mhz ddr2 ram takacağım.

ddr3 destekli anakartların fiyatları baya yukarılara çıktığı için almak istemiyorum. palit hd4650 sonic 128bit 512mb ddr3 ekran kartı için anakartta neye dikkat etmem gerekir?

bonus soru: 350watt kasa yeter mi?
fiyatı alçak tutmaya çalışıyorum elimden geldiğince.

bir de uygun anakart tavsiye edebilirsiniz. gigabyte'ın anakartlarına güvenebilir miyim? fiyatları uygun gibi.
0
andy kaufman 2
(05.03.09)
ekran kartı icin gerek yok.
gigabyte iyidir.
350w yetmez.
0
bryan fury
(05.03.09)
fiyattan kısmak için kasanın elektrik aksamını düşürmek iyi bir seçenek değil. 20-30 $ fark eder ama power yüzünden anakart yanarsa yarın bir gün can yakar. bir de bence 512mb 128 bit ekran kartı bakmak yerine 256mb 256 bit ekran kartı bakın daha iyi performans verecektir.
0
comf
(05.03.09)
bazı yerlerde bazı kişiler 350watt'ın bu sınıf ekran kartları ve dual-quad çekirdekli işlemci kombinasyonları için yeteceğini ısrarla vurguluyorlar.

o yüzden tekrar sordum. çok farklı sesler var.

256mb 256bit ekran kartı yok piyasada. 256bit olanların ram olarak en düşüğü 512mb. tabii bunlar da ddr2 ramler oluyor.

sizin dediğinizin aynısını ddr3 için söylediler. 1gb ddr2 alacağına 512mb ddr3 al gibi.

çok güzel kafam karıştı şimdi :)

edit: bahsettiğim ekran kartı bellekleri ve veriyolları.
0
🌸andy kaufman 2
(05.03.09)
350 watt a asla güvenme. en azından 460w' lık psu lara bak. gerçi 500 veya 550 w lik psu larla arasındaki fark sigara parası kadar. riske değmez.
0
richthofen
(05.03.09)
psu arttıkça performans artmıyor arkadaşlar. psu sadece hardware'lerin çektiği gücü karşılaması yeterli. şimdi araştırdım. amd phenom x3 işlemciler max 95watt enerji çekiyorlarmış. bahsettiğim bu ekran kartının çektiği güç ise 50watt'ı aşmıyor. usb klavye mouse dvd harddisk filan bunların çekeceği enerji toplasan 100 watt'ı (hadi 150 olsun) geçmiyor. bunların toplamı 300 ediyor ki... overclock'lu bir ekrankartı ve cpu sahibi olsam bile 350 rahat rahat yeter gibi duruyor. garanti rakam bu. garantinin de garantisi 400 watt'lık cpu olur.

ekran kartının çektiği güç:
www.amd.com
cpu'nun çektiği güç:
www.thgtr.com

yani gerçek 300watt yeter. stabil olur. ama eşeğimi sağlam kazığa bağlayım diyorsanız 350watt'lık güç kaynağınız olsun bunların olduğu bir sisteme.

şişirme güç kaynağı ve kasalara (tabii bir de "aga o sisteme en az 500 watt lazım" diyenlere) de itibar etmeyin. cebinizdeki paranın kıymetini bilin diyerek noktalıyorum.

edit2: ki bu 300 watt değerine ulaşmak için bile oyunun en performans gerektiren görsel şölen kısmında cpu tam güç çalışırken ekran kartının görsel şölen düzenlediği bir anda aynı anda dvd'den veri aktarılması ve usb'Lerden veri kopyalanması ve harddisk tam gaz dönüyor olması gerekiyor 300watt'a yaklaşabilmek için.

testlere bakarsanız benim kurmak istediğim sistem gibi sistemlerde çekilen en fazla güç 150-200 watt civarlarında gezer. bu vesileyle belirteyim.
0
🌸andy kaufman 2
(05.03.09)
350 watt yeterli olmakla birlikte, güç kayağının gerçekten 350 watt olup olmadığı konusu da önemli ki bu yüzden markalı bir güç kaynağı almak her sistem için elzemdir. Asus TA-951 gibi güç kaynağı içinde gelen bir kasa işini görür. Evet 350 watt gücü gerçekten sağlayabilen bir psu rahatlıkla kafandaki sistemi kaldırır.

Ekran kartı olarak biraz daha paraya kıyıp 4670 almanı tavsiye ederim. Anakart olarak Asus M2A-MX biçilmiş kaftan olur, athlon 64 x2 işlemci için tabi.
0
khomaniac
(05.03.09)
(1)

web'de resim aramak mümkün mü?

evandro
aynı google'a kelime girip aradığımız gibi, bir resmi/fotoğrafı upload edip webde o grafiğin aynısını arayabileceğimiz bir arama motoru var mıdır? daha doğrusu böle bişey icat edildi mi :))
aynı google'a kelime girip aradığımız gibi, bir resmi/fotoğrafı upload edip webde o grafiğin aynısını arayabileceğimiz bir arama motoru var mıdır?
daha doğrusu böle bişey icat edildi mi :))
0
evandro
(05.03.09)
olmaz mı...
tineye.com
0
nano mercy
(05.03.09)
(1)

numlock bülbülleşti

domaine hasret yumuşak g
en sağdaki rakamları kullanamıyorum. numlock kapalı desem basınca bülbül gibi ses çıkarıyor.
en sağdaki rakamları kullanamıyorum. numlock kapalı desem basınca bülbül gibi ses çıkarıyor.
0
domaine hasret yumuşak g
(05.03.09)
shift+alt+numlock kombinasyonunu dene.

bu kombinasyon sağ taraftaki rakam tuşlarına mouse işlevi yüklemek için kullanılır.
aktif ise, rakamları kullanamazsın.
5 haricindeki rakamlardan birine uzun süre bas, o arada cursor'a bak. hareket ediyorsa...
0
godless commie
(06.03.09)
(4)

excel'de süper loto

kibritsuyu
türkçe excel'te bana süper loto oynayacak sayı bulduran formül istiyorum. 1-54 arası 6 tane sayı versin. nasıl yaparım?
türkçe excel'te bana süper loto oynayacak sayı bulduran formül istiyorum. 1-54 arası 6 tane sayı versin. nasıl yaparım?
0
kibritsuyu
(05.03.09)
amaç illa ki excel değil de sayı üretimi ise şurayı önerebilirim, birazdan excel formülünü de bulabilirim sanırım.

www.random.org
0
demcan
(05.03.09)
bende office xp ingilizce yüklü, onun üzerinden anlatmaya çalışayım.

kullanacağımız fonksiyon RAND(). türkçe ismi farklı olabilir, rastgele deyip aratabilirsin. herhangi bir hücreye =RAND()*54 yazıyorsun (ama böyle yazınca sıfırı da dahil ediyor). sonra o hücreyi hiç ondalık basamak vermeyecek şekilde biçemliyorsun. (sağ tıkla, hücre özelliklerinden sayı, oradan da sıfır ondalık basamak)

şimdi hücreyi sağ alttan tutup, o ilginç artı işaretini görüp, 5 hücre daha kaplatıyorsun, böylece 6 sayının oluşacağı hücreler elde ediyorsun. artık her f9'a bastığında yeni 6 adet sayı elde etmiş oluyorsun.
0
demcan
(05.03.09)
winampa 54 şarkı atıp shuffle ile ilerle. çıkan numaraları da yaz. nasıl ama :)
0
jeanne hebuterne
(05.03.09)
@demcan; rep vermek istiyorum sana.
0
charlesbukowskiineksi
(05.03.09)
(1)

belgelerim bağımsızlığını ilan etti?

gxix
bir ara baktım ki, belgelerimdeki dosyalar kendi kendine "türüne göre" sıralanmış. olmaz deyip "ad"a göre sıraladım. bilgisayarı kapatıp açtıktan sonra yine "türüne göre" sıralanmış olduklarını farkettim.ne zaman düzeltsem, bir sonraki restartta eski halini alıyor.nedir bu? virüs mirüs?(os: vista ho
bir ara baktım ki, belgelerimdeki dosyalar kendi kendine "türüne göre" sıralanmış. olmaz deyip "ad"a göre sıraladım. bilgisayarı kapatıp açtıktan sonra yine "türüne göre" sıralanmış olduklarını farkettim.

ne zaman düzeltsem, bir sonraki restartta eski halini alıyor.

nedir bu? virüs mirüs?

(os: vista home premium)
0
gxix
(05.03.09)
Vista'nin böyle gerizekali bir huyu var evet. Sadece belgelerim degil, diger klasörlerde de ayni olayi yapiyor. En azindan ben de. Hatta burada bununla ilgili bir soru bile acilmisti.
0
trimpot
(05.03.09)
(3)

fan ve işlemci sıcaklığı

iterator
t7200(core2duo 2.0) işlemcili asus laptop'ımda son günlerde fan'ın sürekli çalışması dikkatimi çekti. eskiden bilgisayar ısınınca fan çalışırdı bi süre sonra da susardı geri yoğun bi işlem yapmıyosam. ama şimdi böyle sürekli çalışması rahatsız da etmeye başladı. işlemci sıcaklığına baktım. çekirdekl
t7200(core2duo 2.0) işlemcili asus laptop'ımda son günlerde fan'ın sürekli çalışması dikkatimi çekti. eskiden bilgisayar ısınınca fan çalışırdı bi süre sonra da susardı geri yoğun bi işlem yapmıyosam. ama şimdi böyle sürekli çalışması rahatsız da etmeye başladı.

işlemci sıcaklığına baktım. çekirdeklerin ikisi de 79 derece olarak gözüküyo. sizce bu normal mi? hdd'nin sıcaklığı da 39 civarlarında seyrediyo. tam hatırlayamadım bunların optimal değerlerini ama bana biraz fazla ısınıyomuş gibi geldi zaten öle olmasa bu fan da bu kadar çalışmazdı heralde dimi?

yanılıyomuyum?

ne dersiniz fana dooru iice bi üfliim mi? :p

edit: sıcaklık değerleri santigrad cinsindendir tahmin etceğiniz üzere..

edit2: biraz araştırdım da bu sıcaklık değerleri normal gözüküyo. o zaman bu fan niye durmuyo ki hiç??
0
iterator
(05.03.09)
sıcaklık değerleri o kadar da normal değil. 50-65 arası normal kullanımda işlemci için. üflemeniz işe yarayabilir. fön makinesi falan(ama sıcak modunda kullanmayın)
0
abtash
(05.03.09)
hocam kasanın içinde toz var mı toz? varsa balkona çıkarıp tozunu attır şöyle hafif bencileyin.
0
memati atese
(05.03.09)
@memati atese

laptop diyor yahu. tamam onda da toz olur da, o şekilde temizlenmez. hafif üfleyen bi aleti fana tutmak yeter.
0
abtash
(05.03.09)
(13)

laptop ekranında sorun(renk yelpazesi kısıtlı ve çözünürlük düşük)

kutuyusuk
teknik konularda çok yeteli olmadığımdan böyle bir sorun tanımlaması uygun gördüm. sorunun çıkış sebebiyse şu:gecenin bu vakti kardeşimin yeni aldığı laptop u yadigar masaüstü bilgisayarın dev monitörüne bağlayıp "bakalım çalışcak mı lan" diyerek laptop un ekranını bu hale getirdik. windows un yardı
teknik konularda çok yeteli olmadığımdan böyle bir sorun tanımlaması uygun gördüm. sorunun çıkış sebebiyse şu:

gecenin bu vakti kardeşimin yeni aldığı laptop u yadigar masaüstü bilgisayarın dev monitörüne bağlayıp "bakalım çalışcak mı lan" diyerek laptop un ekranını bu hale getirdik. windows un yardım ve destek hedesinin de yardımıyla yönetimsel araçların ekran bağdaştırıcı bölümüne girip bir yerleri karıştırdık daha sonra ekran ayarlarına girip bi şeyler falan filan yaptık (üslubu mazur görün zira biz de bilmiyoruz ne yaptığımızı) şu anda laptop un ekranında simgeler ve görüntüler k
çük bir çocuğun pastel boyayla çizdiği simgelere benziyor ve ekrandaki yazılar normal in 4-5 katı olmuş durumda. ekşi duyuru da önceden duyuru sayfasının yarısını görürken şimdi duyurulardan birisinin yarısını ancak görebiliyorum. ekran ayarlarına girdimoradan çözünürlüğü ayarlayamadım. renk hedesi 4bit yazıyor daha da değişmiyor. ne yapmam lazım bu ekranı eski haline getirmek için? (yapamazsam kardeşim patronuyla gerçekten soun yaşayacak)

işte böyle bir sorun. umarım derdimi anlatabildim.
0
kutuyusuk
(05.03.09)
başlat-donatılar-sistem araçları-sistem geri yükleme. buradan çıkan takvimden bilgisayarın düzgün çalıştığı bir tarihi seçin, bilgisayar o günkü ayarlarına dönecektir, dosyalara bir şey olmaz, dediğiniz sorun gider. bu dediğim olayın geri dönüşü de vardır, yani geri yüklemeyi geri al diye.

en basitinden böyle çözebilirsiniz.
0
abtash
(05.03.09)
@abtash: yapamadım. sistem geri yükleme kapalı diyor lap-top efendi.

resetlediğimde sorun gitmiyor ve sağ altta bağdaştırıcı sorunu olduğu uyarısı bulunuyor.
0
🌸kutuyusuk
(05.03.09)
bilgisayarı yeniden başlat, başlarken de f8'e bas sürekli güvenli mod'da başlat. açılınca çözünürlük ayarları değiştirilebilir olmalı driver silinmediyse oradan düzeltebilirsin. o olmazsa

bilgisayarımdan aygıt yöneticisine gir. oradan ekran bağdaştırıcısının üzerinde soru işareti olacak muhtemelen. onun üzerine sağ tıkla güncelleştir de. eğer vista kullanıyorsan ve orjinal kurulumsa, c'nin içinde (markaya bağlı) toshiba-drivers diye bir klasör olacak(veya windows klasörü içinde-system32) onun yolunu gösterp yükle diyeceksin. xp kullanıyorsan ve dediğin gibi bağdaştırıcı sorunu olduysa, driver'ini araman sorun olabilir, notebook tam modelini ver, burada olursam araştırırım.
0
abtash
(05.03.09)
@abtash: belirttiğiniz system 32 dosyalarını tarattım bulamadı öyle bir sürücü. model samsung R510
0
🌸kutuyusuk
(05.03.09)
vista 32 bit değil mi?
0
abtash
(05.03.09)
@abtash: hayır vista değil xp. güvenli modda açtığımda ekran eski haline geldi fakat birçok şeye izin vermiyor ve bir çok şey değişmiş. internete girmiyor misal. ben de eski haline döndüm.
0
🌸kutuyusuk
(05.03.09)
www.samsung.com

şu adresten vga olan driverlardan hangisi size uygunsa onu indirin.

notebook'un klavyesinin hemen yanında nvidia yazıyorsa nvidia vga driverlarını indirin sadece. yok öyle değilse önce intel olanları indirip deneyin.
0
abtash
(05.03.09)
birçok şeye izin vermiyor ve birçok şey değişmişten bir şey anlamadım, elle tutulur bir şey söylerseniz yardımcı olmaya çalışırım.(burada olduğum sürece, her an gidebilirim)
0
abtash
(05.03.09)
@abtash: bir çok şeyden kastım internete girmiyor ve sistem geri yüklemeyi çmıyor :( diğer modda da açammıştım zaten)

dediğiniz vgi hedesi sanırım pc nin benden istediği şey hemen deniyorum.
0
🌸kutuyusuk
(05.03.09)
benden böyle bir şey istiyor sanırım onu bulamadım linkte: NVIDIA GeForce 9200 M GS
0
🌸kutuyusuk
(05.03.09)
www.nvidia.com

orası direkt açılmazsa

www.nvidia.com

tıklayıp anlaşmayı kabul et öyle indir.
0
abtash
(05.03.09)
linkteki dosyayı system 32 nin içerisine atıp sürücüyü güncelleştirmeyidenedm. kendim sürücüyü seçtim ve yükledim. reset atmam gerektiğini söyledi attım. ama yine olmadı. hala bağdaştırıcı sorunu yazıyor.

bu arada gece gece zahmet ettiniz teşekkür ederim.
0
🌸kutuyusuk
(05.03.09)
system32'ye atmanız gerekmiyor son linki. o link'ten direkt setup yapmanız mümkün. o şekilde çalıştırmayı deneyin. indirdiğiniz gibi program yükler gibi yükleyin.

sorun değil efendim.

bu arada olmazsa da canınızı sıkmayın, elektronik alet ne zaman ne yapacağı belli olmaz, böyle desin patrona. umarım anlayışla karşılar.
0
abtash
(05.03.09)
(6)

Laptop tavsiyesi

9uncu nesilim ama para bende
Arkadaşlar maksimum 1500 ytl ye bir laptop a ihtiyacım var. Kullanılacağı en ekstrem alan film izlemek olacak ve bu yönde artıları olursa sevinirim. Önerilerinizi esirgemeyin, şimdiden teşekkürler...
Arkadaşlar maksimum 1500 ytl ye bir laptop a ihtiyacım var. Kullanılacağı en ekstrem alan film izlemek olacak ve bu yönde artıları olursa sevinirim. Önerilerinizi esirgemeyin, şimdiden teşekkürler...
0
9uncu nesilim ama para bende
(05.03.09)
msi vr201 kullanıyorum. megabook ve baya hafif. memnunum ben. sesi falan süper. özelliklerine bakarsın işte. ve 750 ytl ye almıştım.
0
sutlucen ayse
(05.03.09)
hmm sutlucen ayse iyi demişsin hoş demişsin de bu laptopun ekranı 12.1 inch, amaç film izlemek olduğundan çok küçük bu tarz bir ekran, yine de teşekkür ederim.
0
🌸9uncu nesilim ama para bende
(05.03.09)
çok acil değilse vatan, gold, bimeks deki promosyonları takip etmeni öneririm. şu an gold %20 promosyonda(bonus karta).
0
surprise
(05.03.09)
alchemistt
(05.03.09)
www.kipa.com.tr

kipa tekno kipa günleri diye bi kampanyaya girdi bugün. 1400 liraya güzel bir compaq var. incele istersen.
0
tai
(05.03.09)
Çok teşekkür ediyorum, gerçekten bu kampanyalı ürünleri takip etmek lazım gayet uygun fiyatlara güzel ürünler var...
0
🌸9uncu nesilim ama para bende
(05.03.09)
(2)

adsl problemi

dorian greyfurt
modem keyfine göre bağlanıyor.teknik eleman geldi. o geldiğinde vardı bağlantı. modemi kapatıp açtı, bağlantı kurulmadı tekrardan.hattı kendi zamazingo aletine taktı. "zayıp sinyal eve gelen hat kablosunda sorun var değiştir" dedi.ikna oldum ama telefon gayet sorunsuz çalışıyor. net de arada gelip g
modem keyfine göre bağlanıyor.
teknik eleman geldi. o geldiğinde vardı bağlantı. modemi kapatıp açtı, bağlantı kurulmadı tekrardan.
hattı kendi zamazingo aletine taktı. "zayıp sinyal eve gelen hat kablosunda sorun var değiştir" dedi.

ikna oldum ama telefon gayet sorunsuz çalışıyor. net de arada gelip gelip saatlerce kesilmeden kalabildiğine göre kablonun sorunsuz olduğu anlamına gelmez mi?
0
dorian greyfurt
(05.03.09)
modemin markası pikatel mi?
0
pomolilik
(05.03.09)
bende de aynısı oldu ben 2-3 ay ugrastım olmadı... hattı değiştirdim.. sana tabi bunu önermiyorum önce tt un yeraltı ekibini davet eyle istersen..
0
maxpainn
(05.03.09)
(3)

ttnet illleti

who say inn
efenim bu ayın başında adsl tarifemi degistirdim kotasıza gectim.adam 3 gün sonra geçer dedi.gecip gecmedigimi nasıl anlayabilirim?ayrıca 3gün sonra gececegini bana neden belirtiyor kotayı aşsam tekrar fatura mı gelecek "sen kotayı aşmışsın gocuum su adar para ver" tarzı bi replikle mi karşılacagım?
efenim bu ayın başında adsl tarifemi degistirdim kotasıza gectim.adam 3 gün sonra geçer dedi.gecip gecmedigimi nasıl anlayabilirim?ayrıca 3gün sonra gececegini bana neden belirtiyor kotayı aşsam tekrar fatura mı gelecek "sen kotayı aşmışsın gocuum su adar para ver" tarzı bi replikle mi karşılacagım?ttnet dedigimiz illetin sitesinde bu bilgiye ulaşabilecegimiz herhangi bi sacmalık koymamışlar.telefon dısında daha iyi bi fikri olan var mı?saygılar
0
who say inn
(05.03.09)
adslkota.ttnet.com.tr adresinden bilgilerinle login olarak kotana bakmayı dene. bakalım ne diyecek.
0
andy kaufman 2
(05.03.09)
ben de sınırsıza geçtikten 3 gün sonra bi ton şey indirdim, canını çıkardım kotanın. 75 tl fatura gelmiş.
itiraz edicem şimdi faturaya bakalım ne diycekler.
0
girl in a coma
(05.03.09)
ben turk.net teyim.. 4 gün önce aradım sınırsıza geçmek istedigimi söyledim.. bi iki soru işlem tamamlandı modemi kapatıp acın artık özgürsünüz dediler.. dediklerini yaptım ve hemen turknet kullanıcı panelime girdim baglantı tipi: sınırsız olarak değişmişti..

hayır turk.net te calısmıyorum ama ttnet ömrümü yidi..
0
maxpainn
(05.03.09)
(5)

veri tabanı import etme işim yarıda kaldı biraz acil

heylan
iyi geceler duyuru ahalisi. bir php projesi sırasında veri tabanını import etmem gerekti ama admin panel beni dumura uğrattı. import sekmesini göremiyorum nerde bu? sanırım kullandığım versiyondan. easyphp1.8 kullanıyorum. tamam eski ama işimi görüyor bununla halledemez miyiz? bi yerlere gizlenmişti
iyi geceler duyuru ahalisi. bir php projesi sırasında veri tabanını import etmem gerekti ama admin panel beni dumura uğrattı. import sekmesini göremiyorum nerde bu? sanırım kullandığım versiyondan. easyphp1.8 kullanıyorum. tamam eski ama işimi görüyor bununla halledemez miyiz? bi yerlere gizlenmiştir bu herhalde.

edit: sözlükçülerden biri assert h'a mesaj atabilir mi o anlıyor bu işlerden. başkası yardım ederse de kabulumdur tabi.
0
heylan
(05.03.09)
gorunmuyor herhangi bir sekme. normalde ustteki butonlarin arasinda olur export secenegi ile birlikte.
phpmyadmin'in hangi surumunde import var hangisinde yok bilmiyorum ama easyphp yerine wamp'i oneririm. cok daha memnun kalirsin.
0
sourlemonade
(05.03.09)
ben de wamp'ı kullanıyorum başka makinemde, şu an easy php ile başladım diye öyle devam edeyim dedim. ikisi aynı anda çalışmaz değil mi, birini silmem gerekecek. sildiğimde de eski çalışmalar gidecek?
0
🌸heylan
(05.03.09)
bigdump.php mi ne öle bi dosya vardı zamanında bu işlerle uuraşırken çok işimi görmüştü onu bi araştır dene derim..
0
iterator
(05.03.09)
easyphp'de de var,
home simgesine bas, hemen girişte import export alt alta olması lazım.
0
thefirstfbli
(05.03.09)
farkli portlarda calistirabilirsin ama gereksiz yere iki farkli apache falan calisir.
mysql dump'larini ve dosyalarini yedekle, wamp kurduktan sonra restore edersin.
0
sourlemonade
(05.03.09)
(1)

Explorer.exe nin sapıtması..!

henry gale
explorer.exe dosyasının işlemci kullanımı %50 lerde dolaşıyor. nedendir acaba? nasıl çözülür bu problem?
explorer.exe dosyasının işlemci kullanımı %50 lerde dolaşıyor. nedendir acaba? nasıl çözülür bu problem?
0
henry gale
(04.03.09)
geçen bana da oldu. ram kullanımı 1.5 gb dı. genel microsoft çözümü; tabii ki restart :)
0
surprise
(05.03.09)
(3)

last fm

jacob
last fm e audioscrobbling için eskiden plug in indiriliyordu. şimdi ayrıca bulamadım onu. illa last.fm programını mı kurmak gerekiyor? sadece wmp-winamp pluginini bulamadım hiçbir yerde... link?
last fm e audioscrobbling için eskiden plug in indiriliyordu. şimdi ayrıca bulamadım onu. illa last.fm programını mı kurmak gerekiyor? sadece wmp-winamp pluginini bulamadım hiçbir yerde... link?
0
jacob
(04.03.09)
o zımbırtıyı indir kur, bir yükü yok zaten. onu yüklerken hangi pluginleri istediğini soruyo.
0
vital
(04.03.09)
www.lastfm.com.tr

ikinci maddenin sonunda winamp ve media player için iki farklı plugin var. onun dışında 3. kişiler tarafından geliştirilmiş plginleri destekmiyoruz diyor. yani başka sitelerden bulduklarınızda sorun oluşursa last fm sorumluluk almıyor. niye alsın ki zaten?
0
hia
(04.03.09)
O sayfadaki winamp vesaire pluginleri audioscrobbler programını indirme gereğini ortadan kaldırmıyor. Onlar winamp açıkken parça çalındığı bilgisini last.fm yazılımının görmesini sağlıyor bildiğim kadarıyla. Yoksa last.fm programını kapattığın vakit winamp'ta çalınan şeyler o plugin marifetiyle otomatik olarak skroplanmıyor. Sanırım program illa kurulmalı.

Ben bir ay kadar önce foobar2000'e geçtim. Tavsiye ederim. Last.fm yazılımına gerek duymadan pluginle skroplayan program işte budur!
0
okan
(05.03.09)
(2)

iframe i, frame gibi kullanmak mümkün mü?

nihilanth
yoksa bunlar alakasız şeyler mi?mesela ben iframe ile sayfa içerisine farklı bir htm çağırabiliyorum fakat, istiyorum ki, hazırladığım şablondaki header, sol menu ve footer hep kalsın. ortada iframe olsun. soldaki menüdeki itemlere tıkladıkça sayfanın ortasındaki iframe gösterilecek htmlleri değişti
yoksa bunlar alakasız şeyler mi?

mesela ben iframe ile sayfa içerisine farklı bir htm çağırabiliyorum fakat, istiyorum ki, hazırladığım şablondaki header, sol menu ve footer hep kalsın. ortada iframe olsun. soldaki menüdeki itemlere tıkladıkça sayfanın ortasındaki iframe gösterilecek htmlleri değiştirsin.. bunu nasıl yaparım?

daha güncel bir taktiği var mı bu işin?
0
nihilanth
(04.03.09)
iframe'in bir adi olur. atiyorum "sayfa". verilen linkte hedef olarak target="sayfa" olursa hersey burada döner.
0
trimpot
(04.03.09)
trimpot sen bizim her şeyimizsin.
0
🌸nihilanth
(07.03.09)
(2)

download sorunu

kutuyusuk
indirdiğim 700 mb lik dosyanın yüzde 80 i tamamlandığında internet bağlantısı kesildi. ben de bu yüzde 80 lik program downland ını iptal edip internety geldikten sonra aynı linkten tekrar indirmeye başladım. fakat download yüzde 1 den başladı. yüzde 80 den başlaması gerekmez miydi? ya da başlatabili
indirdiğim 700 mb lik dosyanın yüzde 80 i tamamlandığında internet bağlantısı kesildi. ben de bu yüzde 80 lik program downland ını iptal edip internety geldikten sonra aynı linkten tekrar indirmeye başladım. fakat download yüzde 1 den başladı. yüzde 80 den başlaması gerekmez miydi? ya da başlatabilir miyim? bu arada pc yi resetlemedim.
0
kutuyusuk
(04.03.09)
download programi kullanmayip, explorer ile indirmeye cali$tiysan sonuc normaldir.
0
karaktersiz
(04.03.09)
indirdiğin yer de önemli, sitenin dosya indiriminde dur/başlat'a izin vermesi gerekir.
0
jadle
(04.03.09)
(4)

XP 64 bit vs Vista 64bit

rurouni
O kadar sorduk ettik sonunda laptop aldık. Ben buna xp kurayım dedim 4gb ram oldugundan 64 bit. Gerek yok vista iyi falan diyolar üstünde vista zaten var ama sanırım 32bit home. Şimdi ben buna XP kurayım mı 64 bit(Bir de Türçesi yokmuş sanırım o durum nedir?) Yoksa Vista ultimate 64 bit kurayım mı?
O kadar sorduk ettik sonunda laptop aldık. Ben buna xp kurayım dedim 4gb ram oldugundan 64 bit. Gerek yok vista iyi falan diyolar üstünde vista zaten var ama sanırım 32bit home.

Şimdi ben buna XP kurayım mı 64 bit(Bir de Türçesi yokmuş sanırım o durum nedir?) Yoksa Vista ultimate 64 bit kurayım mı? Ya da elleşme lan mı dersiniz.

Xp için driverlara baktım 32 veya 64 bit demiyor ondan bir şey anlamadım. vista için var zaten.

marka model : asus m51va
0
rurouni
(04.03.09)
xp için bir şey demiyorsa 32 bittir varsayılan olarak. yerinizde olsam, 3'e bölerim hdd'yi. bi ölüm xp 32 bit, bi ölüm vista 64 bit, bi bölüm de depo. neden 32 bit ve 64 bit kuruyorsun derseniz, 64 bitin hızını kullanmak isterim ondan 64 bit kurarım, ancak bazı uygulamalar 64 bit'le uyumsuzluk yapacaktır onun için de 32 bit lazım, arada işimiz düşünce.
0
abtash
(04.03.09)
ben windows vista ultimate x64 kullaniyorum.
notebook'u alali neredeyse bir sene oldu. yalnizca iki defa format attim. son kurdugumdan beri de 8 ay gibi bir sure gecti. harddisk'in yavasligini saymazsam (5400rpm) herhangi bir sikintim yok, canavar gibi calisiyor vista.

(bkz: asus x52sa)
0
sourlemonade
(04.03.09)
win 32bit, 64 bit farkı cidden farkedilir hız artışı sağlıyor mu?
0
can see
(04.03.09)
evet, özellikle performans isteyen uygulamalarda. eğer firma özel olarak 64 bit versiyon çıkardıysa tadından yenmiyor.
0
abtash
(04.03.09)
(5)

ip ne la?

kutuyusuk
bu ay pi diye bahsedilen numaraların nereden kaynaklandığını merak ediyorum. her internet kullanıcısının bir ip si bulunuyor bildiğim kadarıyla bu ip numarası bilgisayar tarafından mı belirleniyor modem tarafından mı?
bu ay pi diye bahsedilen numaraların nereden kaynaklandığını merak ediyorum. her internet kullanıcısının bir ip si bulunuyor bildiğim kadarıyla bu ip numarası bilgisayar tarafından mı belirleniyor modem tarafından mı?
0
kutuyusuk
(04.03.09)
andy kaufman 2
(04.03.09)
yani neymiş nereden kaynaklanıyormuş bu numara?
0
🌸kutuyusuk
(04.03.09)
sallama ahkkımı kullanıyorum:

servis sağlayıcı veriyordur büyük ihtimalle.
0
hububrad
(04.03.09)
tttnet'in her bağlantı kurduğunda sana verdiği kimlik.

bankaya gittiğinde aldığın sıra numarası gibi bir şey. tek farkı, üstünde adın soyadın hangi telefon non olduğu filan belli oluyor.

biri mahkemeye "şu saatte şu ip'den bağlanmış kişi çok kötü bir şey yaptı" dediğinde mahkeme ttnet'e başvuruyor. şu saatte şu ip ile bağlanan kim diye soruyor. ttnet de, "o kişi bu kişi" deyip kimlik bilgilerini mahkemeye veriyor. mesela yani.

internet bağlantın devam ettiği sürece o ip senin kimliğindir. bir site senin bu ip'ni tanır. msn senin bu ip'ni tanır. biri msn'de sana mesaj atmaz, o ip'deki kişiye mesaj atar, o ip'nin karşılığı sensindir ve mesaj sana gelir.
0
andy kaufman 2
(04.03.09)
IP adresi kullanicilarin internet uzerinde tasidigi sanal kimliktir tam anlamiyla olmasada. Internet uzerindeki kaynaklara erismeniz icin sizi tanitir tanimlar ve yonlendirilmenizi saglar. iett'ye binen bir kisi olup yahoo.com'a gidicekseniz IP adresiniz paso/akbil'dir. misal olarak. www.ripe.net dir saglayicisi ve ripe NCC uyeleri ise kendileri ip blogu tahsis edebilir satamaz/satin alamaz ve yalnizca kiralar. EMEA bolgesi icin ripe amerika icin ise bu isi ARIN yapar.

Not: ripe veya arin servis saglayici lisansi olan kisilere ip rezerve eder ve bu saglayicilarin kendi bilgileri ile bloklari dagitmasina olanak tanir. sordugunuz buysa eger.
0
kobrettii
(04.03.09)
(10)

Kasa içi temizleme

sesee
Nasıl bir şey önerirsiniz(Yani, profesyonel malzemeler gerekiyor mu). Bütün parçaları çıkarıp baştan takmam gerekir mi?İstediğim hiçbir şey çıkarmadan, genel bir temizlik yapmam. Kartların üstünde falan da hafif toz var.
Nasıl bir şey önerirsiniz(Yani, profesyonel malzemeler gerekiyor mu). Bütün parçaları çıkarıp baştan takmam gerekir mi?
İstediğim hiçbir şey çıkarmadan, genel bir temizlik yapmam. Kartların üstünde falan da hafif toz var.
0
sesee
(04.03.09)
Zarar verir diye duymuştum elektrik süpürgesiyle yaparken?
Gerçi ben de yapmıştım bir kere, sorun çıkmamıştı.
0
🌸sesee
(04.03.09)
kompresör. yapışan toz ancak basınçlı havayla temizlenir. hem bilgisayara bi zararı da olmaz. hiç bişi çıkarmadan kapağı açıyorsunuz içine havayı üfletiyorsunuz. kuru hava olmasına özen gösterilecek tabii.
0
talemon
(04.03.09)
bütün parçaları çıkarıp takmana gerek yok. belli ki amatörsün. işlemciyi çıkarma mesela. işlemcinin fanı stok mu? stoksa onu bile çıkarmadan temizleyebilirsin. elektrik süpürgesinden fazlası lazım olur fakat. fan tozla kaplıysa mesela, varsa toz çeken bezlerden, yoksa da normal bir peçete ile toz tabakasını kaldırın. onlar birbirilerine çok kenetlenmişlerdir, hepsini almadan aralarını açın işte. sonra süpürgeyle alın tozları. tozları rahatsız etmeden süpürgeyle almaya çalışırsanız hiçbir tozu çekemez makine (tabii acme'nin süper emici süpürge makinesi falan değilse).

anakartın altını falan da iyice temizleyin. uzun bir zamazingoyla oradaki tozları da hareket haline geçirebilirsiniz. dediğim gibi, genelde uzun süreli kapalı kalan kasalarda tozlar birbirlerine kenetlenir. önce onları hareket haline geçirin, sonra süpürge ile tozları alın.

aylar önce temizleme işlemiyle ilgili bir makale yazmıştım. ona da bir göz atın derim ben;

www.techno-labs.com
0
deckard
(04.03.09)
bence parçaları ne çıkarın ne üzerlerini bezle filan silin . çünkü silerken lehimlere filan zarar verebilirsiniz. komprosörü tutun temizleyebildiğiniz kadar temizleyin.çokda pırıl prıl olmasına gerek yok. bunu 3 haftada bir yaparsanız hiçbir derdiniz kalmaz.
0
camasir suyu
(04.03.09)
cok onemli bir uyari eklemek isterim. bi $ekilde hava ufleyen bir alet elinize gectiyse, fanlari bununla temizlerken arasina kalem falan siki$tirin. yoksa fanlarin dengesi bozulur veya fanin donebilme hizindan guclu uflerse direkt kirilir. tikkat!
0
anakinskywalker
(04.03.09)
ben de buradan sorayım madem; benim notebook a arada bir fan kısmının oradan kompresörle hava vuruyorum. bayağı bir toz atıyor sağdan soldan ama bir zararı var mıdır?
0
hevipeyra
(04.03.09)
@hevipeyra, sağdan soldan toz çıkıyorsa iyidir fakat o tozların tehlikeli yerlere kaçma ihtimali de çok büyük. her defasında daha da toz birikir oralarda, sonra ısınma problemleri başlar. en sonunda da mundar olur güzelim laptop.
0
deckard
(04.03.09)
Şimdi, elimde elektrik süpürgesi var temizlemeyi yapabileceğim. Sağdan soldan tozları kaldırıp, süpürgeyle çekeyim diyorum. Buraya kadar sorun yok herhalde.
Peki, mesela ekran kartının üstünde toplanan tozlara n'apim? Onlar muhtemelen çekilemez süpürgeyle.
0
🌸sesee
(04.03.09)
üstünde toplanan tozlar? senin hd4870'in vardı yanlış hatırlamıyorsam.

www.exa.com.tr

hanım ablanın olduğu yüzeyi mi diyorsun? oranın içinde biriken tozlara bir şey yapamazsın. süpürge tut yine. alt tarafına da (kondansatörlerin olduğu yere) çok dikkatlice süpürge tut işte.
0
deckard
(04.03.09)
Kondansatörlerden bahsediyordum.
Peki. Süpürgeyle, dokunulabilecek yerlerdeki tozları alıyorum. Kartlara da değdirmeden üstünden geçiriyorum.
0
🌸sesee
(04.03.09)
(1)

windows kurtarma konsolu hakkında

ibadeath
bilgisayara bir virüs dadandı. onu sileyim derken windowsa ait bir şeyler silmiş olmalıyım ki bilgisayar başlıyor. sonra tekrar başlıyor. windows yükleniyor kısmına geçmiyor. bu durumda xp'nin kurtarma konsolunu kullanarak eski sistemime tekrar kavuşabilir miyim?
bilgisayara bir virüs dadandı. onu sileyim derken windowsa ait bir şeyler silmiş olmalıyım ki bilgisayar başlıyor. sonra tekrar başlıyor. windows yükleniyor kısmına geçmiyor.
bu durumda xp'nin kurtarma konsolunu kullanarak eski sistemime tekrar kavuşabilir miyim?
0
ibadeath
(04.03.09)
kavusursunuz, kurulum kismina gelene kadar devam edip otomatik kurtarmayi baslatin.
0
entrapmen
(04.03.09)
(9)

ipod touch'u telefon gibi kullanmak

lenyo
şimdi ipod touch ile wireless uzerinden telefon gibi konusulabildigini biliyorum ama bunun icin sip yada voıp uyeligi gerekiyor sanırım.Bu tarz bir uyeligi nerden alıp ipod touch ile telefonlara cagrı bırakabilirim? Bu konuyu halledersem zaten konusmak icin mikrofonda alıcam.
şimdi ipod touch ile wireless uzerinden telefon gibi konusulabildigini biliyorum ama bunun icin sip yada voıp uyeligi gerekiyor sanırım.Bu tarz bir uyeligi nerden alıp ipod touch ile telefonlara cagrı bırakabilirim? Bu konuyu halledersem zaten konusmak icin mikrofonda alıcam.
0
lenyo
(04.03.09)
truphone uygulamasını bi araştırın. kullanım kısmında anlatılır nasıl kullanılacağı.
0
cumingsoon
(04.03.09)
iPod touch 2G'de sanirim voip destegi geldi. 1G ile olmuyor.
0
sourlemonade
(04.03.09)
ipod touch 1G ile de oluyor, ebayde falan 1G için modifiyeli özel bir mikrofon var onu alırsanız fring le bile oluyor voip görüşmeler benim bildigim.
www.macrumors.com forumlarında bu konuyla ilgili bi kaç thread var
0
supuki
(04.03.09)
eğer ipod touch'ınız 1g ise, mikrofonun çalışması için firmware 2.2 ye yükseltmeniz gerekiyor. skype şifreniz. fring veya nimbuzz programınızla konuşabilirsiniz. bende ivoicelll mikrofon var ve ses kalitesi de oldukça iyi. nereden bulurum derseniz.. elmasepeti.com
edit: doğrudur 2.2 olacak.
0
onakomamonako2
(04.03.09)
ipod touch 1g benimkisi ilgi icin tesekkurler.firmware 2.3 cıktı mı? bendeki 2.2 heralde bir sorun olmaz.elmasepeti.com dan olan mikrofonları gordum kdv dahil 128 tl gibi bir fiyata geliyor.daha ucuzunu bulmak mumkun mudur?
0
🌸lenyo
(04.03.09)
Macally iVoiceIII iPod Mikrofonu bahsediyorsunuz tahmi ettiğim kadarıyla şimdi bu aleti aldıktan sonra içini açık iki yerine lehim yapmak gerekiyor youtube da arasanız bulursunuz cesaret edemezseniz yapılmışı satılıyor işte o siteyi bulamadm da macrumors forumlarında yada ipodtouchfan forumlarında var ilgili site ebaydede yapılmışı satılıyor tabii bunların hepsi elmasepetine göre daha ucuz olur ama türkiyede elmasepetinden baska yerde bulunmaz bu mikrofon heralde
0
supuki
(04.03.09)
@supuki
lehime gerek yok. 2.2 destekliyor mikrofonu. ben aldım kullanıyorum. hatta ocarina uygulamasıyla flüt bile çalınıyor.
0
onakomamonako2
(04.03.09)
mikrofonun siparisini verdim.ins pisman olmam sonra :D
0
🌸lenyo
(04.03.09)
@onakomamonako2
ya ben ilk 2.2 releaseinde inceledim belki olabilir diye konuluyordu o zaman ben de alıyorum hemen :D
0
supuki
(04.03.09)
(7)

6.5 gb rip yapmak

alpha05
Cahilliğime verin ama ne akla hizmet yapıyorlar bunu? (bi buçuk acılı)4.37 yap normal bi dvdye yazalım di mi.
Cahilliğime verin ama ne akla hizmet yapıyorlar bunu? (bi buçuk acılı)
4.37 yap normal bi dvdye yazalım di mi.
0
alpha05
(04.03.09)
aynı duruma ben de uyuz olmuştum. ama durumun şöyle olduğunu öğrendim. indirdiğimiz bu rip dosyalarının orjinalleri double layer dvd(çift katmanlı dvd) oluyor. o yüzden haliyle bu boyutta dosyalar ortaya çıkıyor.

ama şöyle bir çözüm yolu var. winrar ile dosyayı dvd boyutunda 2 parçaya ayırıyoruz ve ayrı ayrı dvd ye yazıyoruz.
0
rem41
(04.03.09)
Dvd'ye yazamıyorlarsa bilgisayarlarında izlesinler diye yapıyor olabilirler.
0
im2shy
(04.03.09)
teknik bi ayrıntısı yok mu? DL DVD 8 gb civarında. neden 8 lik değil de 6.5 luk yapıyorlar?
0
🌸alpha05
(04.03.09)
filmin süresi, codec, bitrate ile alakalı bir durumdur.
0
hububrad
(04.03.09)
artık kimse dvd yazmakla uğraşmadığı için.


(bkz: external hd)
0
point me at the sky
(04.03.09)
neden 8 değil de 6.5luk yaptıkları konusu verimle de ilgili yani bir noktadan sonra genelde kullanılan codecler ile pek bir fark elde edilmiyor.
dvd medya kapasitesi konusuna gelince buralarda pek yaygın olmasa da dvd9 dedigimiz format yaygın oldugu için adam 4.37 düşünmüyor. zaten 7gb a yakın riplere bakarsanz hep dvd9 yazar dvdr yazar daha büyük boyutlar zaten 1080p bluray falan oluyor
aslında bir sorum tam bu işin matematiğini öğrenmek lazm
0
supuki
(04.03.09)
dvd18 e yazabilmen lazm sanki 10küsür gb ı
0
supuki
(05.03.09)
(7)

açılamayan lg flatron monitör

hia
bu sabah sevgili bilgsayarımı açmaya çalıştığımda bilgisayar (kasa kısmı) açıldı fakat monitör açılmadı. kabloları takılı, iki üç kez denedim söküp tekrar taktım ama monitörün power tuşuna bastığım halde elektrik gitmiyor (köşesindeki led lambası yanmıyor). dün gece bilgisayar açıkken aniden kapanmı
bu sabah sevgili bilgsayarımı açmaya çalıştığımda bilgisayar (kasa kısmı) açıldı fakat monitör açılmadı. kabloları takılı, iki üç kez denedim söküp tekrar taktım ama monitörün power tuşuna bastığım halde elektrik gitmiyor (köşesindeki led lambası yanmıyor). dün gece bilgisayar açıkken aniden kapanmış (kullanan ben değildim) bi daha gelmemiş. monitör fişinin takılı olduğu priz 6'lı ve 6.sında 3'lü bir priz daha takılı. fakat hepsi dolu değil. 4 fiş takılı şimdi. bundan dolayı birşey olmuş olabilir midir? garantisi bitmedi henüz, garanti kapsamına girer mi? şuan eski bozuk tüplü monitörü taktım beni idare ediyor ama çok gıcık görüntüsü.

birde bundan önce monitörün sağ kısmı bulanıklaşıyordu. çok değildi ama tam ekran bir yazı açtığında sağda kalan harflerin kalınlaşıtı farkedilebiliyordu. bununla alakadar olabilir mi? olsa bile dün sorunsuz çalışırken bugün aniden bozulmuş olması mümkün mü?

şu; www.macrocomonline.com

teşekkürler
0
hia
(04.03.09)
monitrünüz lcd mi? yok normal tüplü bilgisayar monitörü mü? eğer lcd ise lcd' lerin arkadaki güç kablosu takılıp çıkarılabilir. bir bilgisayarcıdan o kablodan bulabilirsiniz. farklı bir kablo deneyin.yada bir lcd monitörünüz varsa o kablolar genellikle standart oluyor o kablıyou o lcd monitörde deneyebilirsim. eğer tüplü bilgisayar monitörü ise yine farklı bir güç kablosu deneyin. eğer bu tür bir monitöe ise elektiği direk prizden mi yoksa bilgisayar kasasınddan mı alıyor. her halikürda kabloları değiştirin. olmazsa garantiden o kesinlikle yapılır. içten bir arıza olmuş olabilir.
0
camasir suyu
(04.03.09)
pardon lcd monitör imiş. ilk dediklerimim uygulaayın .farklı bir kabloyla monitörünüz deneyiz.elektrikçi yada bilgisayarcılardan o güç kablosundna bulabilirsiniz.
0
camasir suyu
(04.03.09)
monitörüm (şimdiki bozulmuş olan çalıştırmaya çalıştığım) lcd. 2 kablosu var biri bilgisayara biri prize bağlanıyor. fişlerin her ikisini çıkartıp taktığımda şey olmamıştı. başka kablo var mı onu arayacağım şimdi...

edit: şuan takılı olan monitörün güç kablosunu denedim birşey değişmedi. güç kablosuyla ilgili değil anladığım kadarıyla. fakat bilgisayara bağlanan kablolarının girişleri farklı onu deneyemiyorum.
0
🌸hia
(04.03.09)
ikisini çıkarmaya gerek yok .kablolardan biriisi bilgisayarla monitör arasında bağlantıyı sağlayan kablo diğeri monitör elektrik sağlayan kablo. led ışığ yanmadığına göre senin monitöre elektrik gelmiyor. elektrik kablosundna olabilir. o kablolar zaten standarttır. elektrikçiden bulabilirsin. bilgisayla monitör arasındaki kabloya dokunma. o kablıyu zaten tanıyorsundur . iki tarafında aynı olan soket var.eğer bunlardan değilse monitörün içinden bir arıza olabilir. garantiden yaptırırsın.
0
camasir suyu
(04.03.09)
evet elektirik gitmiyor ama şuan takılı olan monitörün (tüplü olan) güç kablosunu (ki çalışıyor) denediğimde çalıştırmadı. kablodan değil yani. galiba içerde sorun. bu iyi değil.
0
🌸hia
(04.03.09)
içinden bir sorun var. garantiden yaptırabilirsiniz. içindeki bir parça yanmıştır.
0
camasir suyu
(04.03.09)
evet 1 ayın sonunda servise gitti geldi. evin elektrik hattında sorun var, bu yüzdenmiş. karakutu gerekiyormuş.
0
🌸hia
(03.04.09)
(7)

port kapatma

kibritsuyu
sevgili arkadaşlar.modelini bilmediğim asus marka adsl modem üzerinden açtığım bir portu kapatmak istiyorum artık. değiştirdim portu. yeni portu da açtım ama eskisi hala orada duruyor. yanındaki "remove" tikini işaretleyip ok diyorum, "Virtual Server Remove ErrorCannot remove virtual server named Em
sevgili arkadaşlar.

modelini bilmediğim asus marka adsl modem üzerinden açtığım bir portu kapatmak istiyorum artık. değiştirdim portu. yeni portu da açtım ama eskisi hala orada duruyor. yanındaki "remove" tikini işaretleyip ok diyorum,

"Virtual Server Remove Error

Cannot remove virtual server named Emule.
Status: 3."

diyor bana. nasıl silerim kapatırım ben bu portu? ne yaptıysam olmadı.

edit: buldum modelini. asus AAM6010EV imiş. port açma sayfasında sadece port açma işlemi var. onu zaten biliyorum. nasıl kaldırılacağı yazmıyor. tersi de yapılır bir şey değil. en güzeli fabrika ayarına döndürüp baştan kurmak galiba.
0
kibritsuyu
(04.03.09)
portforward.com burada Asus marka modemler ile alakalı port forward işlemleri var bu işlemlerin tersini uygulayıp deneyebilirsiniz, yada model numarası varsa google'lasak herhalde karşılaşan birisi olmuştur diye düşünüyorum. yada diğer çare fabrika ayarlarına döndürüp yeniden kurmak gibi duruyor.

Son olarak, yaptığımız Emule isimli yönlendirme şuan kullanımda ise ve aktif olarak bir trafiğe match ediyorsa bundan kaldıramıyor olabilir.
0
kobrettii
(04.03.09)
aktif kullanım da aklıma geldi, forwardlanan bilgisayarın ethernet kablosunu çıkarıp denedim ama yine aynı.
0
🌸kibritsuyu
(04.03.09)
Asus modemlerin nasıl bir arayüzü olduğunu hiç bilmiyorum hakikaten. Ama varolan rule'u remove etmek yerine edit edip sacma bi rule'a donusturebiliyor musunuz? belki bu sekilde olur?
0
kobrettii
(04.03.09)
modemin bir reset düğmesi varsa fabrika ayarlarına geri dönmesi lazım.
0
selim alai
(04.03.09)
tarayıcınızdan modem setup sayfasını açın [internal IP adresini girin]

default:10.0.0.1

Username: admin
Password: admin

Sol taraftaki pencereden NAT altındaki Virtual Server 'i seçin açılmış portların olduğu

menü çıkacaktır. remove kutucuğunu işaretleyip remove butonuna basın ve yaptıklarınızı

save edip restart edin.
0
ukde
(04.03.09)
edit etmek gibi bir seçenek yok, bir add var bir de remove var.

o dediğinizi yapınca bu hatayı veriyor zaten sayın ukde. o kadarını ben de yaptım. da olmuyor işte sorun orada.
0
🌸kibritsuyu
(04.03.09)
dusuk voltajdan dolayı modemin kendini korumaya almış olabilitesi var
bunu duzeltmek için ise degişik bir yontemle resetleniyor: modem acıkken kablolar hepsi takılı reset dugmesine basılı tutuyoruz 20 ye kadar sayıyoruz daha sonra modemi dugmeden kapatıyoruz yalnız reset dugmesine hala basılı duruyor yeniden 20 ye kadar sayıyoruz daha sonra yeniden acıyoruz 20 ye kadar sayıyoruz reset dugmesindden elimizi cekip modemi kapatıp acıyoruz.
0
ukde
(04.03.09)
(1)

5 li priz

madrigal
ayıptır söylemesi odamda 5li priz var kırmızı açma kapama düğmeside var işte bilgisayarın kasası,monitörü ve ses sistemi bağlı dünden beri pızt tırs tıt gibi garip (radyodaki parazit gibi) ses gelmeye başladı ,tırsıyorum evet ,napabilirim sorun nedendir?teşekkürler.not:evde başka priz yok ve koskoca
ayıptır söylemesi odamda 5li priz var kırmızı açma kapama düğmeside var işte bilgisayarın kasası,monitörü ve ses sistemi bağlı dünden beri pızt tırs tıt gibi garip (radyodaki parazit gibi) ses gelmeye başladı ,tırsıyorum evet ,napabilirim sorun nedendir?
teşekkürler.

not:evde başka priz yok ve koskoca dolabın arkasından bağlantı yaptığım için fişten sökemem.
0
madrigal
(04.03.09)
sanırım bi temassızlık var ve elektrik arkı oluşuyor. yani sesin nedeni ark. sürekli devam ediyorsa prizlerin yanabilir. bilgisayarı bi süre kullandıktan sonra beşli pirizi fişten çekip prizin ısınıp ısınmadığını kontrol edebilirsin. fişlerden herhangi bi tanesi de ısınıyor olabilir. önce bi fişlerin yerini değiştir tekrar dene.eğer ses kesilirse yerini değiştirdiğin fişlerden biri temas etmiyordur.tekrar ses çıkarana kadar sorun çözülür.
hala devam ediyorsa bu sefer pızt tırs tıt sesleri çıkarken kırmızı açma kapama düğmesinin üzerine biraz bastır. seslerde değişiklik oluyorsa problem düğmededir.(yani anahtarda)
bu da mı olmadı. o zaman yine aynı sesler çıkarken 5'li prize giren kabloyu oynat ve seslerdeki değişimi dinle. bu sefer ses kesilirse ya da artıp-azalırsa kabloda bi temassızlık var demektir.
ama tüm bu yaptıklarınla sadece problemin neden kaynaklandığını çözersin, sen en iyisi git bi 5'li ara kablo al riske girme:)
edit: fişten çekmeden de ısınıp ısınmadığını kontrol edebilirsin.
0
Poly
(04.03.09)
(1)

microsoft live'a onaysiz mail onaylatmak (?)

astaroth
ba$lik biraz sacma oldu evet. neyse efendim, websitemde kullanici olmak isteyenlerle ileti$im icin kullandigim bir mail adresini birisi live zimbirtisina eklemi$. i$in garip tarafi yine bana gelen maila bakilirsa bu ki$i bunu onaylatmi$ da (benim bildigim, maila gelen bir linke tiklayip yapiliyordu
ba$lik biraz sacma oldu evet. neyse efendim, websitemde kullanici olmak isteyenlerle ileti$im icin kullandigim bir mail adresini birisi live zimbirtisina eklemi$. i$in garip tarafi yine bana gelen maila bakilirsa bu ki$i bunu onaylatmi$ da (benim bildigim, maila gelen bir linke tiklayip yapiliyordu bu). mail $ifremi kirmasi olanaksiz ki kirdi diyelim coktan hesabi ele gecirip $ifreyi falan da degi$tirirdi. ben live'in sitesine girip iptal ettim hesabi ama bunu yapan nasil yapti onu cozemedim. $imdi ben gidip [email protected]'u msn hesabi olarak falan kullansam ayip olmaz mi? olur dimi...
0
astaroth
(04.03.09)
son zamanlarda kayıt olmadım ama yıllar önce de böyleydi durum. istediğin adresi msn olarak kullanabiliodun daha önce alınmamışsa. hatta ilk kayıt anından sonra bir süre onaylı gibi görünüyordu msn. daha sonra bu adres onaylanmamıştır gibi bir yazı ekliyor adın sonuna. gerçek mail sahibi o adrese kayıtlı msn yi kapatıncaya (şifreyi değiştirinceye) kadar başkası kullanabiliyor msn adresi olarak.
0
emrag
(04.03.09)
(6)

saçmalamış olabilirim affola :S

josephshahin
Selam arkadaşlar aranızda yeniyim bi sorum olcaktı PC den pek fazla anlamam ama Dell inspiron 1520 laptopa sahibim acaba makinanın daha doğrusu winampın ses kalitesini artırabileceğim ekolayzır tarzı yardımcı program var mıdır varsa nedir ne değildir yardımcı olursanız müteşekkir olurum sevgiler say
Selam arkadaşlar aranızda yeniyim bi sorum olcaktı PC den pek fazla anlamam ama Dell inspiron 1520 laptopa sahibim acaba makinanın daha doğrusu winampın ses kalitesini artırabileceğim ekolayzır tarzı yardımcı program var mıdır varsa nedir ne değildir yardımcı olursanız müteşekkir olurum sevgiler saygılar ;)
0
josephshahin
(04.03.09)
yeniysen hoşgeldin fakat şöyle bir husus var dikkat etmen gereken;

bir soru sorarken sorunun başlığı olarak, soru içeriğini özetleyen bir cümle seçmeniz gerekiyor. kısacası;

"saçmalamaış olabilirim affola:S" gibi bir başlık açmak yerine;
"laptop için ses kalitesini yükseltme yolları" gibi bir başlık daha düzgün olur.
0
deckard
(04.03.09)
sunu deneyebilirsiniz:

www.winamp.com
0
diabolus79
(04.03.09)
Okuyunuz.
www.belgeler.org
0
alperz
(04.03.09)
tam aklımdan enhancer geçiyordu, diabolus benden önce davranmış.

ancak söylemeden edemeyeceğim. ses kartının ve winamp'ın ayarları doğru yapıldığı taktirde, ses güzel gelir. ekstra bir şey yüklemeye gerek kalmaz. hatta ufak bir ipucu vereyim. winamp'ın ekolaysız ayarlarında laptop speakers gibisinden bir şey var, onu seçin. gerisini de çok kurcalamayın. güzel zannettiğiniz sesin, aslında o kadar da güzel olmadığını farkedeceksiniz.
0
co2s2
(04.03.09)
DFX 8 FOR WİNAMP
0
anekdot
(04.03.09)
Tavsiyelerinden dolayı anekdot, co2s2 ve diabolus79'a uyarılarından dolayı da deckard ve alperze teşekkür ederim...
0
🌸josephshahin
(05.03.09)
(2)

Ekran kartı ısısı

sesee
Gpu-z yükledim. Ekran kartı ısısı 68 derece, fan hızı yüzde 26 gözüküyor. Fazla sıcak gibi geldi bana, fan hızını artırmalı mıyım? Eğer artırmalıysam, nasıl?Kartım Radeon HD 4870.
Gpu-z yükledim. Ekran kartı ısısı 68 derece, fan hızı yüzde 26 gözüküyor.
Fazla sıcak gibi geldi bana, fan hızını artırmalı mıyım? Eğer artırmalıysam, nasıl?
Kartım Radeon HD 4870.
0
sesee
(04.03.09)
HD4870'e göre sıcak. ama tek sen yaşamıyorsun bu sorunu. şuraya bir göz at derim;

forums.anandtech.com
0
deckard
(04.03.09)
ati nin kendi programı var galiba ekran kartı ayarları için. ama bulamazsan riva tuner kullan derim. ben fan hızını %55 te tutuyorum. yani fan sesinin beni rahatsız etmeyeceği en yüksek seviyede (gerçi benim kart nvidia 9600gt). sıcaklık 42 dereceyi geçmiyor boştayken.
0
henry gale
(04.03.09)
(3)

iPod Touch 2G Jailbreak

cumingsoon
İyi akşamlar güzel insanlar,İpod touch 2g için jailbreak yöntemi çıktığını farkettim bugün. ben de uygulamak istiyorum fakat daha önce 2. nesil iPod touch'ını jailbreak yapmış olan var mıdır? Aşağıdaki yöntem sağlıklı mıdır? Aleti çöpe atmayalım sonra. Şimdiden teşekkürler.http://www.itouchkaynak.co
İyi akşamlar güzel insanlar,

İpod touch 2g için jailbreak yöntemi çıktığını farkettim bugün. ben de uygulamak istiyorum fakat daha önce 2. nesil iPod touch'ını jailbreak yapmış olan var mıdır? Aşağıdaki yöntem sağlıklı mıdır? Aleti çöpe atmayalım sonra. Şimdiden teşekkürler.

www.itouchkaynak.com

edit: linki eklemeyi unutmuşum.
0
cumingsoon
(04.03.09)
ne olursa olsun jailbreak yazılımla ilgili bir durum oldugundan çöpe atma ihtimaliniz az. pc e format attarken çöpe gitmesi gibi. bildigim kadarı ile 1g ile farkları yok yazılım olarak ve nerdeyse cıktıklarından beri jailbreak yapılabiliyorlar.

ek olarak buraya da bakın;
www.iphonedo.com
0
rurouni
(04.03.09)
iPod Touch 2G, yeni fw ile piyasaya suruldugu icin bir sure kirilamadi.
ama yakin zaman icinde kirildi. hayvan bilgiye surdan ulasman mumkun: blog.iphone-dev.org
0
sourlemonade
(04.03.09)
ipod touch 2g dev team tarafından jailbreak edildi ama hala usb ye tak iki düğmeye tıkla jailbreak et haline gelebilmiş değil geliştiriliyor. başka bir jailbreak yolu varsa ben bilmiyorum. dev team ciyim dolasıyla takip etmiyorum başka yerleri pek. devteam yapmışsa tamamdır da daha önce iphone ilk çıktığı zaman başka yolları deneyip pişman olanlar var forumlarda.
0
supuki
(04.03.09)
(7)

Boğaz köprüleriyle ilgili iki soru

okan
Çıldırmak işten bile değil; şöyle ki: Her iki boğaz köprüsünde de Anadolu-Avrupa geçişleri gişelere takılmadan yapılıyor. İkincisine gelirken tee şehir dışında bir gişe var ama ordan sonra da yola bir sürü katılım var. Birinci olarak merak ettiğim şu: bir şirketin aracını ele alalım. Bu şirket tem'i
Çıldırmak işten bile değil; şöyle ki: Her iki boğaz köprüsünde de Anadolu-Avrupa geçişleri gişelere takılmadan yapılıyor. İkincisine gelirken tee şehir dışında bir gişe var ama ordan sonra da yola bir sürü katılım var. Birinci olarak merak ettiğim şu: bir şirketin aracını ele alalım. Bu şirket tem'in Anadolu tarafındaki gişelerin içinde kalan bir yerde konuşlanmış olsun (ör: Ataşehir). Bu şirketin arabası şehir içinden para vermeden Tem'e girse, para vermeden Avrupa'ya geçse, ordan Çanakkale'yi Bursa'yı filan dolanıp veya hadi daha da abartalım, Karadeniz'i dolanıp geri Ataşehir'e gelse ve bunu sürekli yapsa, teorik olarak FSM köprüsünü bedava kullanmış mı olur? Aynı şekilde her FSM'den geçip geri birinci köprüden dönen veya tam tersini yapan bir sürücü bir köprüyü bir sefer bedava kullanmış mı olur? Ne olur?

İkinci soru da şu: Bu köprülerin sonu nasıl olacak? Yıllar geçiyor, malzeme yoruluyor. Deprem gibi ekstrem bir durum olmasa bile yeterince eskidikleri zaman habersizce yıkılacak mı bu köprüler? Yoksa onların düzenli testleri filan var, belirli bir risk oranı geçildiğinde trafiğe kapatılıp demonte filan mı edilecekler? Nasıl olacak?
0
okan
(04.03.09)
ilk sorunu doğru anladıysam evet olur.

ikinci sorun içinse; yapıların proje ömürleri vardır. bu o yapı yapılmadan evvel hesaplanır ve hatta maliyet hesaplarına bile dahil edilir bu ömür. o ömür dolunca ya da dolmaya yaklaşınca, günün şartlarına göre yapıda iyileştirme yapılır ya da yapı iyileşemeyecek kadar yıprandı veya hasar aldıysa yıkılarak ortadan kaldırılır. eğer gerekirse yenisi yapılır.
0
hevipeyra
(04.03.09)
1- iki köprüde de köprü gişeleri aynı yönde, yani avrupa'dan asya'ya geçişte. dolayısıyla asya'dan avrupa'ya geçersen ve geri dönüşü köprü üzerinden yapmazsan köprü bedavaya gelir. ama avrupa'dan asya'ya geçişte köprüyü kullanırsan para ödersin.

2- ömürlerini bilmiyorum ama hatırlayanlar da olacaktır '99 depreminin hemen ardından köprünün bağlantılarını (hani şu dikey doğrultudaki demir çubukları) kontrol edip, gerekli gördüklerini tamir etmiş/değiştirmişlerdi. ama yıkılmasını gerektirecek bir yaşa gelir mi, onu bilemiyorum.
0
demcan
(04.03.09)
bogaz koprulerinin omru yaklasik olarak 150 yil, bakim calismalariyla bu omur uzatilabiliyor. koprulerin bakimlari da yapiliyor hali hazirda. halatlar yenileniyordu, boyama yapiliyordu, hatta bir ara depreme karsi guclendirme calismalari yapilmisti sanirim, o siralar trafige kapatiliyordu Istanbullular hatirlar belki, ne zaman oldu ben tam bilmiyorum.
0
ermanen
(04.03.09)
f.s.m konusunda emin değilim ama boğaziçi köprüsünün tahmini 25 yıl ömrü kaldı. ben üniversitedeyken betonarme hocaları arada bahsederlerdi bu durumdan.
köprüye uzun zamandır ağır vasıta sokulmuyor ve halatların sık sık kontrolleri yapılıyor ama boğaziçi köprüsü için durum pek iç açıcı değil.
0
jamesjersey
(04.03.09)
son bir yıldır boğaziçi köprüsünün ve bağlı viyadüklerin ayakları japonlar tarafından kalınlaştırılıyor. bayağı da kalınlaştı aslında. ben o ayakların yanında oturuyorum, çok çalıştı çekik gözlü mühendisler gerçekten.
0
dehri
(04.03.09)
1. köprü yapıldığında metal yorulmasından dolayı 100 yıl ömür biçmişlerdi, tabii 1. köprüde ki çelik halatların bağlantıları 2. köprüde olduğu gibi değil çapraz şekilde ve o da daha fazla gerilim yarattığı için köprüdeki metal yorulma olayını hızlandırıyor. muhtemelen köprü ve boğaz trafiğe kapatılıp yıkılır diye düşünüyorum yoksa nasıl olsun ki? felaket olur.
0
kobrettii
(04.03.09)
ilk soruyu biz de çok düşündük. sonra gereksiz olduğunu düşündük.

ama sırf kafalar karışsın diye sirkeci-harem arabalı vapur seferlerini olaya katmak istiyorum. sonuçta çanakkale'ye giden bir arabanın da benzer bir vapura binmesi gerekecek. bildiğiniz gibi orada da boğaz var.

yani, evi avrupa yakasında, işi anadolu yakasında olan bir kişi, sabah arabalı vapur ile geçer, akşam da köprü ile dönüş yaparsa, köprülere hiç para vermemiş olur.

eğer köprülere sayaç takılmış olsaydı, anadolu'dan avrupa'ya geçen araç sayısı çok çok küçük bir farkla daha fazla olurdu ama üzerine kafa yoracak kadar büyük bir fark değil. mesela 1.000.000.000'a 1.000.100.000 gibi.%0.01 gibi bir fark yani.. vapurun yanında, türkiye'ye ithal edilen bütün arabaların anadolu yakasına indirildiğini, oradan avrupa'ya geçtiğini de belirtelim de iyice çorba olsun. yani avrupa yakasındaki arabaların her biri en az bir kere anadolu yakasından avrupa yakasına geçmiş oluyorlar.
0
co2s2
(04.03.09)
(4)

bittorrent sorunu

yesilcizgilikazak
bittorrent'te 1024lük bağlantıda 10kb'ın üstüne çıkmayan download hızı 3 gündür çıldırtmaktadır. modemim airties rt-204 kendimce port ayarı yapmaya çalıştım ama torrentteki ünlem işareti ara sıra yeşil olup download hızında birşey değişmemekte. güvenlik duvarını kapattım upload limiti koydum değişen
bittorrent'te 1024lük bağlantıda 10kb'ın üstüne çıkmayan download hızı 3 gündür çıldırtmaktadır. modemim airties rt-204 kendimce port ayarı yapmaya çalıştım ama torrentteki ünlem işareti ara sıra yeşil olup download hızında birşey değişmemekte. güvenlik duvarını kapattım upload limiti koydum değişen hiçbirşey yok. önceden utorrent kullanıyordum ondada sorun çıktı ve utorrent açıkken internet sitelerini açmamaya başladı şimdi bittorrent yükledim ama 30.000 seederlı dosyalar bile çok yavaş inmekte. araştırılabilcek herşeyi araştırdım (port ayarı, firmware muhabbeti, modeme reset, yüksek seederlı dosya, küfür, saç yolma) yardımlarınızı bekliyorum. şimdiden teşekkürler.
0
yesilcizgilikazak
(03.03.09)
nod32 bulunmakta ve vista kullanıyorum. nod32 güvenlik duvarını devre dışı bırakıyorum değişen birşey olmuyor. gerekli yerler derken nerlere girmem gerek port numarasını ve port'un engellenmesini nereden kaldıracağm?
0
🌸yesilcizgilikazak
(04.03.09)
aynısı bende de oldu, bütün ayarlarım normal olmasına rağmen. bende uturrente geçtim ilk bikaç gün 100kb/s civarlarında dolaşırken oda şimdi yerlerde sürünüyor. herhangi bir virüs programı kullanmıyorum, portlarım açık, download sınırlandırılmamış...
demek istediğim şu bu aralar anormal şeyler oluyor bu torrentle ilgili, sizde hiçbir problemde olmayabilir.
0
turunun son ornegi
(04.03.09)
modem ayarlarından port aç torrent programına. nod32 Imon ayarlarından torrent programını high compatibility'ye getir. olması lazım.
0
ayiadam
(04.03.09)
azureus kullananlarda böyle sorunların daha az yaşandığını biliyor muydunuz?
0
co2s2
(04.03.09)
(1)

profesyonel anlamda web sitesi yapanlara bir sorum olacak

oldtimer
Google MAP API neredeyse tüm özelliklerinden faydalanan( haritada işaretlenen bölge içerisinde arama yapma, kullanıcının harita üzerinde işaretleme yapabilme desteği, marker ekleme , marker tıklandığından açılan bilgi penceresi içereğini düzenleyebilme , vb.) bir internet sitesinin ücreti aşağı yuka
Google MAP API neredeyse tüm özelliklerinden faydalanan( haritada işaretlenen bölge içerisinde arama yapma, kullanıcının harita üzerinde işaretleme yapabilme desteği, marker ekleme , marker tıklandığından açılan bilgi penceresi içereğini düzenleyebilme , vb.) bir internet sitesinin ücreti aşağı yukarı ne olur?
0
oldtimer
(03.03.09)
tahminimce freelance bir is olacak; tavsiyem bu tarz isleri yaparken piyasaya gore degil, haryacagin zamana gore fiyatlandirmandir...

kendi maasini ver de ki mesela "-10 saatlik bir i$ x lira, bu benim 1 haftami alir 7x" gibi..
0
ziyade
(04.03.09)
(4)

1500 TL Laptop

aves
bu fiyata alınabilecek en iyi dizüstü bilgisayarı önerirseniz sevinirim. corel, photoshop ve autocad de bilgisayarda ihtiyaç anında kullanılacaktır.not: fiyat olarak daha üste çıkma imkanı yoktur, lütfen bunu gözöünnde bulundurun.
bu fiyata alınabilecek en iyi dizüstü bilgisayarı önerirseniz sevinirim. corel, photoshop ve autocad de bilgisayarda ihtiyaç anında kullanılacaktır.

not: fiyat olarak daha üste çıkma imkanı yoktur, lütfen bunu gözöünnde bulundurun.
0
aves
(03.03.09)
en iyi goreceli bi kavram soyle ki, iyi; fiyat performans orani ise asuslara bak derim. yok tas gibi olsun servisi iyi olsunsa iyiden kastin o zaman dell yada sony. benden bu kadar :)
0
muslum tangoze
(03.03.09)
"iyi" bana dayanıkLıLık ve teknik servis bakımından üstünlüğü çağrıştırıyor. Sonucta diğer yönlerden aşağı yukarı hepsi aynı...toshiba onerebilirim, birincisi taşşşşş gibi oluyorlar ben dört senedir üstüne su bile dökmüş olmama rağmen aynı bilg.i kullanıyorum =) teknik servisi de cok cok cok iyi...
0
zillosh
(03.03.09)
Ben yeni toshiba S L 300 1A3 aldım. bir bak istersen. teknosa da 712$+ kdv idi. dolar kuruna göre hergün fiyatı değişiyor. bilgisayardan pek anlamam ama enstitüde bilgisayar sorumlusu önerdi. öle işte.
0
piano factory
(03.03.09)
teknosa'dan bir dell studio 1535 aldım yaklaşık 6 ay önce 1500 ytl civarına. core 2 duo 2.00 ghz, 2 gb ram, ati hd radeon 3450, 160 gb harddisk. bence gayet iyi, tabii vista performansını düşürüyor.
0
turkish tekila
(03.03.09)
(5)

firefox sekmeler arası geçiş için klavye kısayolu

ground
firefox sekmeler arası geçiş için klavye kısayoluhani windows pencereleri arasında geçiş için kullanılan (alt+tab) gibi var midur ?
firefox sekmeler arası geçiş için klavye kısayolu
hani windows pencereleri arasında geçiş için kullanılan (alt+tab) gibi var midur ?
0
ground
(03.03.09)
ctrl + tab var ..

edit: hatta bi de, mesela 6 sekme açıksa, ctrl+1, ctrl+2, ... ctrl+6 ile o sıradaki sekmeye de gidebiliyorsunuz.
0
infernal majesty
(03.03.09)
ctrl+tab ?
0
patricia teyze
(03.03.09)
anaaa vallahide doğru.
çok teşekkürler majesteleri..
0
🌸ground
(03.03.09)
ctrl+shift+tab ile önceki sekmeye gitmeniz de mümkün.
0
cigoretti
(03.03.09)
edge_nabby
(03.03.09)
(2)

RJ 11 kabloyu RJ 45'e çakmak

karapolisnas
Yani diyor ki, telefon kablosunu ethernet jakına çakmak.Amerikadan gelmiş bi dsl modem var elimde. Güzel bişi. Lakin adsl hat girişi kocaman, rj 45 jaklardan. E türkiyede de kablolar ince, en fazla 3, normalde de 2 kablodan oluşuyolar biliyosunuz.Ben o telefon kablosunu öyle bi iki (veya üç) kanalın
Yani diyor ki, telefon kablosunu ethernet jakına çakmak.

Amerikadan gelmiş bi dsl modem var elimde. Güzel bişi. Lakin adsl hat girişi kocaman, rj 45 jaklardan. E türkiyede de kablolar ince, en fazla 3, normalde de 2 kablodan oluşuyolar biliyosunuz.

Ben o telefon kablosunu öyle bi iki (veya üç) kanalına bağlıyayım ki jakın, modeme girdiğimde internet bağlantısını alsın.

Fikirler?
0
karapolisnas
(03.03.09)
hangi kablo ne işe yarıyormuş diye bakarken şöyle şeyler buldum.

www.shoppingcentre.net

bunun rj45 tarafı erkek olanı olsa daha güzel olur aslında.
0
kibritsuyu
(03.03.09)
oradaki dsl teknoloji standartlari ile ulkemizde ki standartlar ayni degil diye biliyorum arkadasinda dedigi gibi, rj 11 olmasinin nedeni 2 tel uzerinden calismasi. rj45 buyuklugunde olan giris ya telefon icin degil, ya da daha farkli bir teknoloji icindir. dsl modeminizin markasi nedir internet uzerinde bulabilirseniz urun incelemelerine bakarak bi yorum yapilabilinir aslinda.
0
kobrettii
(03.03.09)
(1)

Sony G500 21" Monitor

x daemon
Ne kadar eder bu? Garantisi falan kalmamistir tabi. Temiz ve iyi durumda.
Ne kadar eder bu? Garantisi falan kalmamistir tabi. Temiz ve iyi durumda.
0
x daemon
(03.03.09)
yaninda 17" monitorle beraber 180 tl fiyat bicmis satan birisi:

www.sahibinden.com
0
diabolus79
(04.03.09)
(3)

Kararan ekran

sesee
Nette gezinirken bir anda ekran karardı, fan olabileceği en hızlı şekilde çalışmaya başladı(en azından çıkardığı ses normalden fazlaydı).Geçer diye bekledim ama baktım aynı şekilde gidiyor, resetledim bilgisayarı. Şu an sorunsuz çalışıyor.Sorun ne olabilir?
Nette gezinirken bir anda ekran karardı, fan olabileceği en hızlı şekilde çalışmaya başladı(en azından çıkardığı ses normalden fazlaydı).Geçer diye bekledim ama baktım aynı şekilde gidiyor, resetledim bilgisayarı. Şu an sorunsuz çalışıyor.
Sorun ne olabilir?
0
sesee
(03.03.09)
islemciyi 100% kullanan bir mevzu olmus ve fanin calismasi hizlanmistir muhtemelen. ekranin kararmasi da o mevzudan kaynaklanmis olabilir. ayni siteye tekrar girip deneyin, aynisi olursa muhtemelen dedigim gibidir, degilse stabilite sorunlari olabilir bilgisayarda..
0
polifonik osuruk
(03.03.09)
Siteyle alakası olduğunu zannetmiyorum, başka bir zaman, pc sadece masaüstündeyken de olmuştu.
Stabilite sorunları ne ola ki?
0
🌸sesee
(03.03.09)
işlemci sıcaklığını kontrol et normal değerlerin üzerine çıkıyor olabilir veyahut ekran kartı da ısınıyor olabilir
0
yuto
(03.03.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.