Giriş
(1)

laptop'u her açışımda modemi resetleme ihtiyacı

onakomamonako2
kapağını da kapatsam, komple de kapatsam. tekrar açtığımda modemin(kablonet modem) fişini çıkarıp takmadan internete bağlanamıyorum. daha doğrusu bağlanıyorum da hiç birşey açılmıyor. çözümü nedir?
kapağını da kapatsam, komple de kapatsam. tekrar açtığımda modemin(kablonet modem) fişini çıkarıp takmadan internete bağlanamıyorum. daha doğrusu bağlanıyorum da hiç birşey açılmıyor. çözümü nedir?
0
onakomamonako2
(09.03.09)
sağ alttaki bağlantı ekranına sağ tıkla tanıla ve onar de "yeni ip adresi al" de olmazsa "ağ bağdaştırıcısını sıfırla" de olur.

edit: tabi bunları yapman için orda "sadece yerel" ya da "tanımlanan ağ" yazması gerekiyor.
0
fundamental
(09.03.09)
(2)

...telekom ve ... dns'leri türk.net, biri, smile. vs...

uckac
sevgili rabbimin dediği cleveland ahalisi. ülke olarak yedi ceddini çok sevdiğimiz değerli özel türk telekom'umuzun sağladığı dns hizmetinden faydalanmak istediğimde, telekom'dan otomatik dns alamayan hatlarımdan yine telekom'un 195.175.39.39 hatta 195.175.39.40 nolu dns'lerini elimle girmeme rağmen
sevgili rabbimin dediği cleveland ahalisi. ülke olarak yedi ceddini çok sevdiğimiz değerli özel türk telekom'umuzun sağladığı dns hizmetinden faydalanmak istediğimde, telekom'dan otomatik dns alamayan hatlarımdan yine telekom'un 195.175.39.39 hatta 195.175.39.40 nolu dns'lerini elimle girmeme rağmen ayda 69 lira para vermeyi göze alıp bağlattığım 2 mbps'lik hattımdan ping aldığımda ortalama 13 ms gecikme alıyorum.

şimdi bilmek istediğim şey, diğer isp'lerin(türk.net, biri vs.) kendi dns'ler var mıdır yoksa onlar da dns servislerini türk telekom'un muhteşem altyapısından mı almaktadırlar? isp'mi değiştirmem benim için çözüm olur mu sizcene? değiştirip de çözüm bulan, diğer isp'leri kullanıp hiç sorun yaşamayan var mı?
0
uckac
(09.03.09)
vardir herhalde (bkz: turkiye deki dns ler)
0
kofteburger
(09.03.09)
DNS bir servistir haliyle tekel olma ihtimali bulunmamaktadır. belirttiğiniz gibi diğer ISP'lerin kendi DNS sunucuları vardır ve TT'ninkilerden bağımsız olarak manage edilirler.

Ama hepimizin bildiği gibi internetteki sansür uygulamaları, hukuken tebliğ edildiği için her servis sağlayıcı DNS üzerinde talep edilen kısıtlamaların yapılması hususunda yükümlüdür. bu yüzden TT'de yasaklı olan bir site alternatif isp'de yasaklı olacaktır ama bu demek değildirki bu alternatif ISP'ler TT'den hizmet almaktalar.

edit: ayrıyetten, DNS sunucu pinglediğiniz yere olan erişim sürenizi iyileştirmez, hattınızı hızlandırmaz, gecikme yaşatmaz. (13ms çok normal bir süre)
0
kobrettii
(09.03.09)
(4)

Kablo internet kullanıcıları

trista
Son 3-4 gündür bağlantıda abukluk sizde de var mı? Bağlantı kendi kendine duraksıyor, bu sırada siteler açılmıyor ama kendiliğinden 2-3 dk içinde düzeliyor. Benzer şeyler yaşayan var mı? Ben İstanbul anadolu yakasındanım.
Son 3-4 gündür bağlantıda abukluk sizde de var mı? Bağlantı kendi kendine duraksıyor, bu sırada siteler açılmıyor ama kendiliğinden 2-3 dk içinde düzeliyor. Benzer şeyler yaşayan var mı? Ben İstanbul anadolu yakasındanım.
0
trista
(09.03.09)
bir sapıtma bende de mevcut. istanbul-avrupa'dan bildirdim.
0
insantaklidiyapanmaymun
(09.03.09)
evet var. istanbul-bostancı.
0
onakomamonako2
(09.03.09)
istanbul- bahçelievler her şey normal.
0
lemmiwinks
(09.03.09)
ben de de kesin var, hatta gece kafayı yedim herşey normal fakat site mite açılmıyor birkaç dakika. online oyun oynuosan da kopuyorsun.

anadolu yakası evet.
0
thefirstfbli
(09.03.09)
(4)

not kağıdı

daglien
vista işletim sistemli pc'mde masaüstü görüntü halindeyken mesela, en sağ üst köşede sarı bi not kağıdı duruyordu (ufak) not felan yazıyordum ona. Şimdi acronis ile sistemi tekrar önceki bir zaman geri yükledim ve o not kağıdı(adını siz söyleyin) sanırım gadget diye geçiyor. Neyse o not kağıdı gözük
vista işletim sistemli pc'mde masaüstü görüntü halindeyken mesela, en sağ üst köşede sarı bi not kağıdı duruyordu (ufak) not felan yazıyordum ona. Şimdi acronis ile sistemi tekrar önceki bir zaman geri yükledim ve o not kağıdı(adını siz söyleyin) sanırım gadget diye geçiyor. Neyse o not kağıdı gözükmüyor. onu nasıl gösteriyoruz?
0
daglien
(09.03.09)
yan tarafta duran o sekmelerın hıcbırı mı gozukmuyor yoksa o bolum gozukuyor da sız not kagıdı secenegını de mı eklemek ıstıyorsunuz? ıkıncısı ıse o bolumun uzerınde "araclar" dıye bı secenek var, oraya tıklayın ve not kagıdı gorselının uzerıne cıft tıklayın.
0
think martini
(09.03.09)
Alternatif olarak ATNotes adlı programa da bir bakın isterseniz, son derece işlevsel ve küçük bir program.
0
tekosin
(09.03.09)
sekme mekme hiçbirşey gözükmüyor. araclar bile gözükmüyor, anlamadım bende
@tekosin : eyvallah da, ben windows'un default olarak yaptığı işler için ayrıdan program yüklemeyi sevmiyorum.
0
🌸daglien
(09.03.09)
windows sidebar (yani kenar çubuğu) denen şeyi kapatmışsınız sanırım. onu açmanız gerek
0
mermaid
(09.03.09)
(1)

mac terminal

turkish tekila
private/etc/hosts yazıp girmek istediğimde `permission denied` hatası alıyorum. niye ki? nasıl düzeltiriz?
private/etc/hosts yazıp girmek istediğimde permission denied hatası alıyorum. niye ki? nasıl düzeltiriz?
0
turkish tekila
(09.03.09)
Hosts dosyasını değiştirmek için herhalde?
Terminal deyince bilemedim pek.

Finderdayken elma+shift+G yapıp private/etc yazın sadece.
Ordan dosyayı bulup değiştirirsiniz.
0
rabbititus
(09.03.09)
(1)

Flaştan gelen duman

teritori
Fotoğraf çektikten sonra flaştan duman çıkıyor bir miktar. Bunun sebebi ne olabilir? Şarjı azdı bunla bir bağlantı kurmayı denedim olmadı. Makine; Canon Ixus 7bilmemkaç
Fotoğraf çektikten sonra flaştan duman çıkıyor bir miktar. Bunun sebebi ne olabilir?
Şarjı azdı bunla bir bağlantı kurmayı denedim olmadı. Makine; Canon Ixus 7bilmemkaç
0
teritori
(09.03.09)
oha hakkaten nası bi makne ya=) çok nostaljk ama ehe
0
rentts1
(09.03.09)
(3)

aynı türden uygulamaların yan yana açılması ve kalite mühendisi

tepedeki psychedelic adam
1 - önceki kullandığım bilgisayarda xp vardı ve bu oluyordu. yani mesela önce msn'i açtım sonra media player'ı açtım diyelim. bunlar yan yana duruyorlar alttaki bar'da. sonra msn'den birisi bana bişey yazdı diyelim bu konuşma penceresi media player'ın yanında değil de ikisinin arasında msn'in yanınd
1 - önceki kullandığım bilgisayarda xp vardı ve bu oluyordu. yani mesela önce msn'i açtım sonra media player'ı açtım diyelim. bunlar yan yana duruyorlar alttaki bar'da. sonra msn'den birisi bana bişey yazdı diyelim bu konuşma penceresi media player'ın yanında değil de ikisinin arasında msn'in yanında ortaya çıksın istiyorum. bu xp'de oluyordu hiçbir özel ayar yapmadğıım halde ama şu anda vista'da olmuyor. var mıdır bunu ayarı nerdendir? aynı şekilde klasörler olsun filan ne geliyorsa aklınıza aynı türden şeyler grup şeklinde duruyordu alttaki bar'da.

2 - kalite mühendisinin ingilizcesi quality engineer mıdır? değildir herhalde.
0
tepedeki psychedelic adam
(08.03.09)
başlat çubuğuna sağ tık > özellikler > benzer görev çubuğu öğelerini grupla
0
sanal uyku
(08.03.09)
kalite mühendisi diye türkçe bir şey var mı? sanki kalite kontrol mühendisi idi..
0
co2s2
(09.03.09)
kalite muhendisi diye turkce birsey var.
0
fdegir
(09.03.09)
(3)

programlama vb.

germe
şimdi bir matrisim var.1. saniyede 6x1'lik iken 100.saniyede 6x100 oluyor.İstediğim şey 1. satırın değeri 10'den büyükse hücre 10, -10'den küçükse -10 olsun.yani `saturation`.Benzer şekilde 2.satır için de sınır değerler 15 ve -15.diğer satırlarınkiler de farklı değerler.* Bunu en az hesaplama yapac
şimdi bir matrisim var.

1. saniyede 6x1'lik iken 100.saniyede 6x100 oluyor.
İstediğim şey 1. satırın değeri 10'den büyükse hücre 10, -10'den küçükse -10 olsun.
yani saturation.

Benzer şekilde 2.satır için de sınır değerler 15 ve -15.
diğer satırlarınkiler de farklı değerler.

* Bunu en az hesaplama yapacak şekilde nasıl yaptırırım?

for sütun=1 to 100
if 1.satır değeri>10 then (1,1)=10
else if 1.satır değeri<10 then (1,1)=-10

2. sütun için
...

diye yazarsam her saniyede bunu çalıştırırsam tic toc'u çok olacak.
daha basit birşey arıyorum
teşekkürler.
0
germe
(08.03.09)
"diğer satırlarınkiler de farklı değerler" derken belirli bir düzende mi gidiyor bu değerler yoksa rastgele mi?
0
cruor
(08.03.09)
1.satır her zaman +10 -10 arası
2.satır her zaman +15 -15 arası
3.satır her zaman +5 -5 arası
4.satır her zaman +25 -25 arası
5.satır her zaman +20 -20 arası
6.satır her zaman +30 -30 arası
0
🌸germe
(09.03.09)
int[] l = {10,15,5,25,20,30}; //limitler
int[][] m = new int[6][100]; //matris

int i, j, s=0; //s=saniye

for (i=0; i < 6; i++)
for (j=0; j < s; j++)
if (Math.abs(m[i,j]) > l[i])
m[i,j] / Math.abs(m[i,j]) * l[i]


java için yazdım ama compile etmedim.
en kısa böyle olur herhalde...
0
cruor
(09.03.09)
(1)

bilgisayar boot ubuntu windows

yapyat
bilgisayar acikken hard diskin guc kablosunu cikardim yanlislikla. ondan beridir bilgisayari actigimda boot error insert system disk gibi bir hata mesaji aliyorum.su anda ubuntu kullaniyordum.. ubuntuyu sildim bi daha yukledim gene ayni mesaji verdi.live cd ile ubuntu yu acip o hard diske ulasabiliy
bilgisayar acikken hard diskin guc kablosunu cikardim yanlislikla. ondan beridir bilgisayari actigimda boot error insert system disk gibi bir hata mesaji aliyorum.

su anda ubuntu kullaniyordum.. ubuntuyu sildim bi daha yukledim gene ayni mesaji verdi.live cd ile ubuntu yu acip o hard diske ulasabiliyorum bu arada. sadece boot etmiyor.

xp yuklemeyi de denedim ama onda da on kurulumu yapiyor, reset atiyor ama on yukleme icin tufa basin ekranindan sonraya gecmiyor.

burada ben neyi bozmus olabilirim acaba? ne yaparsam duzelir bu durum?
0
yapyat
(08.03.09)
hmm boot yapacak kısımda bad sector oluşturmuş olabilirsin. harddisk komple uçmuşta olabilir.
0
darknum
(09.03.09)
(2)

asus servisi

yazar kasa
asus f3jc laptop'un elektrik girişinde problem var. adaptör pili şarj etmiyor. aranızda benzer sorunu yaşayan var mıdır? ve servis baktığım kadarı ile mecidiyeköyde var sadece bunun anadolu yakasında olanı yok mudur? tamiri aşağı yukarı kaça patlar?
asus f3jc laptop'un elektrik girişinde problem var. adaptör pili şarj etmiyor. aranızda benzer sorunu yaşayan var mıdır? ve servis baktığım kadarı ile mecidiyeköyde var sadece bunun anadolu yakasında olanı yok mudur? tamiri aşağı yukarı kaça patlar?
0
yazar kasa
(08.03.09)
tr.asus.com
servisi kısıklı da.
0
rentts1
(08.03.09)
asıl yeri zaten anadolu yakasında. sen m.köy'e göndersen bile oraya yollayacaklar. ben bir şey olduğunda direkt anadolu yakası ile iritabata geçiyorum.

ASUS TEKNİK SERVİSİ (İSTANBUL)
Teknik Destek (Notebook, PDA, LCD Monitor ve Cep Telefonu)
Telefon: +90 216 521 47 25
Faks: +90 216 521 52 64
[email protected]
Adres: Alemdağ Caddesi. Masaldan İş Merkezi. No: 46 C Blok D1


not: belirttiğin şey ufak bir lehimle hallaluyor, benzer bir duruma başka bir asus'ta rastladım. eğer elin lehim tutuyorsa kendin yapabilirsin. açma kapama parası alınacaktır(ekstra bir durum yoksa tabi). teknik servise gidersen sanırım 40 $ civarı bir fatura ile karşılaşırsın. tanıdıklara yaptırmaya çalış, olmadı yazıcıoğlu'na falan git ama, başında bekle yaparlarken, ya da duyuru'da arat sağlam birkaç yazıcıoğlu servisi de vardı. geçen biri daha sordu ben yine sürekli gittiğim cia bilgisayar'ı tavsiye ettim.
0
abtash
(08.03.09)
(2)

şş ıı ğğ ç ö ü

tzum_tzum
başşlııktan da anlaşşıılacağğıı üzere klavyemde türkçe karakterler bir basıışşta iki defa yazııyor. Nedir bu? Sanıırıım ç ö ü başşka dillerde de olduğğuna sorun çııkmııyor.Edit: sadece firefoxta yapııyor. ie ve msn falan sııkııntıı yapmııyormuşş.
başşlııktan da anlaşşıılacağğıı üzere klavyemde türkçe karakterler bir basıışşta iki defa yazııyor. Nedir bu? Sanıırıım ç ö ü başşka dillerde de olduğğuna sorun çııkmııyor.

Edit: sadece firefoxta yapııyor. ie ve msn falan sııkııntıı yapmııyormuşş.
0
tzum_tzum
(08.03.09)
bir eklentinin marifeti olabilir efendim, hepisini etkinsizleştirip bi bakın, düzeliyorsa tek tek geri açın belli olur hangisi.
0
talemon
(08.03.09)
Görünüm>karakter kodlaması>özelleştir kısmına türkçe(windows 1254) seçeneğini de eklediğimde sorun kısmen çözüldü. Ancak bazı sayfalarda hala kareler içinde FFDD gibi şekiller çıkıyor.

İlgelenen arkadaşa teşekkürler. Aynı dertten yakınanlara da bi yol gösterme ola.
0
🌸tzum_tzum
(08.03.09)
(2)

Lanet olası DVD writer

duster
Aynı kasada hem bir tane cd rw hem de philips dvd rw var. Son 2 gündür dvd arıza çıkartmaya başladı ama enteresan. Bilgisayarım a girince sürücüsünü görmüyor ama cihazın kapağını açıp kapatabiliyorum. İçine dvd takıp kapattığım zaman da bir aksiyon olmuyor. cd ile dvd'nin kablolarınını yer değiştiri
Aynı kasada hem bir tane cd rw hem de philips dvd rw var. Son 2 gündür dvd arıza çıkartmaya başladı ama enteresan. Bilgisayarım a girince sürücüsünü görmüyor ama cihazın kapağını açıp kapatabiliyorum. İçine dvd takıp kapattığım zaman da bir aksiyon olmuyor. cd ile dvd'nin kablolarınını yer değiştirip taktım ama bişey değişmedi. Tam da maaşı almışım, çılgınlık yapıp yeni bir dvd rw almadan n'olur yardım edin beni masrafa sokmayın nedir bu cenabetin derdi?
0
duster
(08.03.09)
bios'ta durum nedir orada görünüyor mu bir şeyler? sürücüleri auto yapıp tekrar bir taratın.

ayrıca aygıt yöneticisi-dvd cdrom sürücülerine bir bakın orada görünüyor mu veya, soru işareti var mı diye.
0
abtash
(08.03.09)
herhangi bir seyi degistirmediniz halde boyle olduysa bozulmus olmasi yuksek bir ihtimal.

biosdan bir bakin, eger gorunmuyorsa muhtemelen gitmistir.
0
entrapmen
(08.03.09)
(3)

hisse senedi geçmişini gösteren web sitesi

makineci
Hisse senedi fiyatlarının birkaç yıllık (5 veya daha fazla) geçmişini inceleyebileceğim bir web sitesi var mıdır? bulduklarım en fazla 1 yıl öncesine gidiyorlar.
Hisse senedi fiyatlarının birkaç yıllık (5 veya daha fazla) geçmişini inceleyebileceğim bir web sitesi var mıdır? bulduklarım en fazla 1 yıl öncesine gidiyorlar.
0
makineci
(08.03.09)
fatenim
(08.03.09)
piyasanet.hurriyet.com.tr burada var.
alım için deil incelemek için falansa amerikan senetlerine bak süper kazanç var 20 yıllık sürede. ama bunu diyen geçen sene 4 lirası 1 liraya inmiş bi rkişi. o yüzden borsaya gir ve unut o parayı.
0
amarat
(08.03.09)
(1)

dell inspiron 6400 E1505 notebook için ram seçimi

makineci
iş acil olduğu için derinlemesine araştırmaya fırsatım yok. onnçün soruyorum:1- üzerinde 2x512 MB PC2-4300 (266 MHz) ram var. 2x1 GB a yükseltmek istiyorum. lakin anakartın hangi frekansta ram desteklediğine emin olamadım. 533 diyen var 667 diyen var. nedir bu işin doğrusu? 2- 667 MHz lik ram alsam
iş acil olduğu için derinlemesine araştırmaya fırsatım yok. onnçün soruyorum:

1- üzerinde 2x512 MB PC2-4300 (266 MHz) ram var. 2x1 GB a yükseltmek istiyorum. lakin anakartın hangi frekansta ram desteklediğine emin olamadım. 533 diyen var 667 diyen var. nedir bu işin doğrusu?

2- 667 MHz lik ram alsam elimde patlar mı?

3- alet max 2 gb ram destekliyor. bios update iyle 4 gb destekleyebileceğini söyleyenler var. doğru mudur?

yardımcı olması için cpu-z çıktısı ektedir.
0
makineci
(08.03.09)
667lik ramler elinde patlamaz. 533lük ise anakartın 533te çalışır sorun oluşmaz. bios update ile mümkün olabilir, ama xp kullanacaksan zaten 3 GB den yukarısı desteklenmiyor(yamuluyorsam düzeltin)
0
enter saltman benim
(08.03.09)
(1)

firefox 3.0.7 logmein

abtash
firefox son güncellemeyi (3.0.7) yaptıktan sonra, logmein ile tam ekran olmaz oldu. ie7'de bir sıkıntı yaşamıyorum. logmein eklentisinde de sorun yok. acaba sorun 3.0.7'de mi? o güncellemeyi yapıp logmein'e girene kadar geçen sürede bir arkadaşa verdim notebook'u acep o mu bişiler karıştırdı?resimle
firefox son güncellemeyi (3.0.7) yaptıktan sonra, logmein ile tam ekran olmaz oldu. ie7'de bir sıkıntı yaşamıyorum. logmein eklentisinde de sorun yok. acaba sorun 3.0.7'de mi? o güncellemeyi yapıp logmein'e girene kadar geçen sürede bir arkadaşa verdim notebook'u acep o mu bişiler karıştırdı?

resimler ektedir.

edit: resimlere edit yapmadım sanki ikinci resmi editlemişimi gibi görünmüş uzakten görüntü alındığı için öyle o. demeiyin şimdi orayı kestin diğerleri niye kaldı.
0
abtash
(08.03.09)
(logmein nedir bilmiyorum) firefox güncel sürümüyle uyumlu değildir belki
0
enter saltman benim
(08.03.09)
(4)

gmail yardımı

zubundy
mail hesabımda kayıtlı yaklaşık 14-15 tane ms wordde hazırlanmış döküman var ve ben onları indirip düzenlemek zorundayım.. ama dosyaları indiremiyorum, sadece html olarak görüntüle veya google belgesi olarak aç var, indir yok, nasıl indireyim bunları
mail hesabımda kayıtlı yaklaşık 14-15 tane ms wordde hazırlanmış döküman var ve ben onları indirip düzenlemek zorundayım.. ama dosyaları indiremiyorum, sadece html olarak görüntüle veya google belgesi olarak aç var, indir yok, nasıl indireyim bunları
0
zubundy
(08.03.09)
sorunu cozdum ama silmeye kıyamadım...
aynı maili hotmail hesabıma yolladım ve ordan indirdim, zamanında az bok atmamıştım hotmaile ama işime yaradı bugun
0
🌸zubundy
(08.03.09)
indir de var orda, sen görememişsin.
önce virüs taraması yapar, o tamamlanınca indir linki gözükür.
0
desdinova
(08.03.09)
virus taraması yapılıyor yazıyordu 2saate yakın bekledim, baktım hala tarama yapıyor, bunun üzerine actım duyuruyu
0
🌸zubundy
(08.03.09)
Google belgesi olarak açıp google docs'tan indirebilirdin.
0
edge_nabby
(08.03.09)
(2)

casper nirvana 14.1'' notebook a ram almak

makineto
casper nirvana 14.1'' notebookumda 512mb 667mhz ddr2 ram var( bilgisayarda 384 gösteriyor ama o ayrı). Ben şu linkte görünen 2gb 667mhz lik ddr2 rami alsam çalışır değil mi?http://www.hepsiburada.com/kingston-2gb-667mhz-ddr2-notebook-memory-kvr667d2s52g-/productDetails.aspx?categoryid=47&productid=b
casper nirvana 14.1'' notebookumda 512mb 667mhz ddr2 ram var( bilgisayarda 384 gösteriyor ama o ayrı). Ben şu linkte görünen 2gb 667mhz lik ddr2 rami alsam çalışır değil mi?

www.hepsiburada.com
0
makineto
(08.03.09)
almadan önce kullanma klavuzuna bak, slotlar en fazla kaç gb ram destekliyor, ayrıca bilgisayarın toplam desteklediği bellek büyüklüğü de önemli. slotlar en fazla 1 gb destekliyorsa 2 gb almak pek hoş olmaz.
0
holybullshit
(08.03.09)
ddr2 olup 2 gb desteklememesi için baya eski olması lazım bilgsayarınınn. sorun çıkarmaz eğer çok eski değilse.

not: 384 görünmesinin sebebi ekran kartının paylaşımlı olması.(belki biliyorsundur, öyle yazınca söyleyeyim dedim)
0
abtash
(08.03.09)
(2)

ya vista saçmaladı ya da ben

pesimist adam
arkadaşlar ben 2 hafta önce bilgisayarımı açtım, oturum şifremi girdim. tam masaüstü gelmek üzereydi ki her yer karardı, neye basarsam basayım değişen bir şey olmadı. bir kaç defa kapatıp denedim, bir şey değişmedi. sonra ben çareyi ctrl + alt + del yapmakta aradım. evet ekranda simsiyah görüntünün
arkadaşlar ben 2 hafta önce bilgisayarımı açtım, oturum şifremi girdim. tam masaüstü gelmek üzereydi ki her yer karardı, neye basarsam basayım değişen bir şey olmadı. bir kaç defa kapatıp denedim, bir şey değişmedi. sonra ben çareyi ctrl + alt + del yapmakta aradım. evet ekranda simsiyah görüntünün yerine adam akıllı bir şey gelmişti. ordan "çalıştır"a girdim ve sadece messengeri çalıştırabiliyordum. çalıştırdım ve siyah zemin masaüstümde msn messenger ve ben başbaşa kalmıştık. derken ben mail kutuma gitmek için messengerda ilgili butona bastım ve internet explorer programını açtım. adres kısmına da denetim masası diyip sistem geri yüklemesi yaptım. 2 hafta bilgisayarım iyi bir şekilde çalıştı. dün gece tekrar yaşadım bu sorunu. bu sefer başka bir şey daha keşfettim. internet exploreri açıp oradan "bilgisayar> Vista (C) > windows" klasörüne girip oradaki explorer uygulamasını çalıştırdım. evet istediğim sonuca tekrar ulaşmıştım.

şimdi arkadaşlar ben ne yaparsam bu problemle tekrar karşı karşıya gelmem? bir de aklımda çok yüzeysel biçimde kalmış bir şeyler var: bilgisayar açılırken çalışacak uygulamalar felan diye. ben explorer uygulamasını bu uygulamalar arasına soksam sorunum gider mi? ( ve ben bunu nasıl başarabilirim, nereden yapılıyor bu ayar bilen varsa beri gelsin!)

bana bi akıl verin canlar? bir asosyal olarak laptopum giderse veya istediğim gibi çalışmazsa maazallah hayata küserim şu genç yaşta!
0
pesimist adam
(08.03.09)
o çalıştır'a explorer.exe yaz bakayım bir şey değişecek mi?
0
godless frog
(08.03.09)
tekrar kapatıpaçtığımda ekran kararmadı, ekran karardığında büyük ihtimalle işe yarayacağını düşünüyorum. kesin çözüm olmasa da daha kısa bir yol.
0
🌸pesimist adam
(08.03.09)
(2)

C Bilenler, çok garip bi ödev var

godless frog
Şimdi durum çok değişik ödevi buraya yazamıyorum hoca görür işkillenir falan diye. ama bana yardım edebilecek olan varsa sözlük üzerinden ya da msn üzerinden iletişirlerse sevinirim.godless et godlessfrog nokta com
Şimdi durum çok değişik ödevi buraya yazamıyorum hoca görür işkillenir falan diye. ama bana yardım edebilecek olan varsa sözlük üzerinden ya da msn üzerinden iletişirlerse sevinirim.

godless et godlessfrog nokta com
0
godless frog
(08.03.09)
yaz ödevi, dışarı kapalı yap. ayrıca c'de hiçbir şey çok değişik değildir nette kesin vardır ne araman gerektiğini bilmen lazım.
0
thefirstfbli
(08.03.09)
@thefirstfbli
belki hocası da sözlük yazarıdır, benim bir defa başıma geldi, mail at sen.
0
abtash
(08.03.09)
(1)

Efsane oyun cm 01 i Türkçe oynayabilen şanslılar...

kutuyusuk
sizlerden ricam oynadığınız oyunun türkçe yamasını ve crack ini şu garibe yollamanız. günlerdir cm 01 i türkçe oynama açlığıyla internet deryasının altını üstüne getirdim. malesef yok. ama yıllar önce bu oyunu türkçe oynadığımı çok iyi hatırlıyorum. cm 01 elimde var ama ingilizce. eğer belirttiğim d
sizlerden ricam oynadığınız oyunun türkçe yamasını ve crack ini şu garibe yollamanız. günlerdir cm 01 i türkçe oynama açlığıyla internet deryasının altını üstüne getirdim. malesef yok. ama yıllar önce bu oyunu türkçe oynadığımı çok iyi hatırlıyorum. cm 01 elimde var ama ingilizce. eğer belirttiğim dosyalar elinde olan varsa bir zahmet bana göndersinler. ya da burdan linkini versinler ben temin edeyim. ya da ne bilim bi yöntem falan göstersinlerde dinsin şu açlığım.

[email protected]
0
kutuyusuk
(08.03.09)
@dim my eyes: verdiğiniz linkteki dosya oyunu türkçeleştirdi teşekkür ederim. ama şimdi de cd istiyor. bende cd yok. crack i yok mu bunun gönderebileceğiniz?
0
🌸kutuyusuk
(08.03.09)
(5)

uydu alıcı delirdi

masterkoc
2 aydır bu sorunum var.drake marka uydu alıcısı var. alıcı kendiliğinden ses açıp kapatıyor. kanal değiştiriyor. farklı tv lerde denedik olmadıhatta uydu alıcıyı değiştiridik yani bizdeki makinayı verdik başka bir makina (drake) aldık gene o makinadada yaptıo zaman dedik ne tv de nede uydu alıcısınd
2 aydır bu sorunum var.

drake marka uydu alıcısı var. alıcı kendiliğinden ses açıp kapatıyor. kanal değiştiriyor.
farklı tv lerde denedik olmadı

hatta uydu alıcıyı değiştiridik yani bizdeki makinayı verdik başka bir makina (drake) aldık gene o makinadada yaptı

o zaman dedik ne tv de nede uydu alıcısında sorun var .

ama bilmiyorum çözemedim bilgisi olan varsa yardımlarınızı bekliyorum ...
0
masterkoc
(08.03.09)
Yeni yazılım (firmware) yüklemeyi deneyiniz.
0
tubytube
(08.03.09)
uzaktan kumanda bozulmuştur.
0
godless frog
(08.03.09)
farklı tv ve farklı alıcılarda da aynı problem devam ediyorsa sorun uzaktan kumanda da olabilir. eğer uzaktan kumanda da değiştiği halde aynı sorun varsa, drake ürünlerinde genel olarak o sorun var sonucu çıkıyor.
0
papado
(08.03.09)
elektrik devresinden olabilir mi acaba ? ayrıca kumandayı dışarda bıraktığımız durumlardfa bile yapıyor
0
🌸masterkoc
(08.03.09)
markayı değiştirdim en sonunda
0
🌸masterkoc
(28.04.09)
(4)

sarjli pil ve sarj cihazi

ak you war
merhabalar. dijital foto makinem icin ''duracell supreme 2650 mah nimh'' sarj edilebilir pil almis bulunmaktayim. simdi bu pilin mah degerinin yuksek olmasi ve nimh tipi bir pil olmasi piyasadaki klasik sarj cihazlarindan farkli bir cihaz kullanmami gerektirir mi? misal olarak gittigidiyor' un bu se
merhabalar. dijital foto makinem icin ''duracell supreme 2650 mah nimh'' sarj edilebilir pil almis bulunmaktayim. simdi bu pilin mah degerinin yuksek olmasi ve nimh tipi bir pil olmasi piyasadaki klasik sarj cihazlarindan farkli bir cihaz kullanmami gerektirir mi? misal olarak gittigidiyor' un bu sektordeki stari olan ''ataba'' marka cihazlar ucuzluklari ile cezbediyor. bunlarin bir dezavantaj teskil etmesi soz konusu mudur? sarjli pil dunyasina yeni merhaba demis birisi olarak bu konudaki her turlu bilgiye ac bir vaziyetteyim. akliniza gelen oneriler olursa, bunlardan da haberdar olmaktan kivanc duyarim.
0
ak you war
(08.03.09)
olmaz ama voltuna bak. gerçi o da problem teşkil etmeyebilir belki ama bazıları 1.2 bazıları da 1.5 volt oluyor. şarj aleti de ona uygun olsun.
0
sanal uyku
(08.03.09)
sehrazat
(08.03.09)
evet gerektirir,
her ikisini de şarj eden ya da sadece nimh şarj eden makinalar var, hatta şu an bir tanesi bana bakıyor.

selanik pasajı'ndan yesilkoy elektronik den aldım. hepsi var orada.
0
thefirstfbli
(08.03.09)
cok cok tesekkurler.
0
🌸ak you war
(08.03.09)
(2)

Fan temizlemek

sui
Sevgili Likyalılar,Bilgisayardaki çılgın seslerden kurtulmak adına fan temizleme işine giriştim. Önce sesin psudan geldiğine inanıyordum, gittim yeni bir psu aldım, ama ses kesilmedi. Sonra sesin cpu fanından geldiğine kanaat getirdim. Şimdi bir kaç sorum var:1) Ses temelde PSU'dan gelmiyor, ama gel
Sevgili Likyalılar,

Bilgisayardaki çılgın seslerden kurtulmak adına fan temizleme işine giriştim. Önce sesin psudan geldiğine inanıyordum, gittim yeni bir psu aldım, ama ses kesilmedi. Sonra sesin cpu fanından geldiğine kanaat getirdim. Şimdi bir kaç sorum var:

1) Ses temelde PSU'dan gelmiyor, ama geliyor da olabilir, yarın tekrar dinleyeceğim. Alet 5 senelik bir P4 ve anneme vereceğim için yapıyorum bu işlemleri, eski PSU da temelde bir sıkıntı olmayabilir, ama yine de değiştireyim mi sizce? Yoksa geri mi versem?

2) Bu işlemci fanının üzerinde iki tane mandal var, biri altta biri üstte. Bunları açtım, ama fanı çıkaramadım, çünkü bir platik bloğun içinde. Zorlamak da istemedim, termal macun bilmemne gibi ürkünç şeyler okudum nette.

2a) Sadece bu mandalları açtığım için o termal macuna zarar vermiş olma ihtimalim var mıdır? Mandalları açınca fan içerde oynak bir hale geliyor, kapatınca sabitleniyor.

2b) Bu fanı o plastik yapının içinden çıkarabilir miyim? Nasıl? Bunu yapınca termal macuna zarar vermiş olacak mıyım, yoksa bu nane en altta işlemciye yapışmasını mı sağlıyor?

İntel işlemci bu arada, fanın üstünde de intel yazıyor.
0
sui
(08.03.09)
psu yu hemen değiştirme.yeni aldığını geri ver işlemci fanı değiştiğinde ses gelirse değişitirirsin.
işlemci fanını çıkaramazsan zorlama o mandallar kırılırsa anakartı atman gerekir(yamuluyorsam düzeltin) ek bilgi olarak termal pasta ulaşılmaz bişi değil. zarar görse bile 5ytlye yenisi alınır. götür bi bilgisayarcıya işlemci fanını değiştirt.markası da intel olsun
0
enter saltman benim
(08.03.09)
1) durduk yere psu değiştirmeye gerek yok. ses işlemci fanından veya ekran kartı fanından geliyor olabilir.

2) o fanı çıkarmak için baya zorlaman gerekiyor. mandalları açtıktan sonra 2 köşesinden iyice bastırıp, biraz kenara kaydırıp sonra çekmen lazım. sonra da diğer köşeleri kurtarman lazım ama ben onları çıkarmak için birkaç dakika uğraşıyorum her seferinde, çok zor çıkıyorlar.

2a) mandal açıp kapamayla bir şey olmaz macuna.

2b) 2'de anlattım. çıkardıktan sonra macuna dokunma, bir yere değdirme. bir de dikkat et çıkarmak istediğin zaman işlemci soğuk olmasın, soğuk olursa o macun donup bildiğimiz yapıştırıcı gibi oluyor ve işlemciye zarar veriyor sökme sırasında.
0
sanal uyku
(08.03.09)
(6)

türkçe karakterler bozulmuş

only
yaklaşık 1 ay önce müzik arşivimi harici harddiskime yedeklemiştim. formattan sonra geri attım, fakat hepsinde de olmasada çoğunun türkçe karakterleri bozulmuş. ipod kullanan, albüm resimlerine kadar itina ile çalışan bir adamım, sinirlerimi bozdu bu olay.1-bunu nasıl geri alabilirim, bi yolu var m
yaklaşık 1 ay önce müzik arşivimi harici harddiskime yedeklemiştim. formattan sonra geri attım, fakat hepsinde de olmasada çoğunun türkçe karakterleri bozulmuş. ipod kullanan, albüm resimlerine kadar itina ile çalışan bir adamım, sinirlerimi bozdu bu olay.

1-bunu nasıl geri alabilirim, bi yolu var mıdır?
2-bu sorun genel bir şeyse önlemi nedir(bir daha olmasın bari)? neden kaynaklanır?

ör: Yalnýzlýk Paylaþýlmaz, Ýzmir'in Kavaklarý
0
only
(07.03.09)
bir kere bu harici harddiski ingizlice windows'a bağlamış ve "find and update track information" özelliği açık olan bir player ile bu windows üzerinden bu "hepsinde olmasa da çoğunun" olarak dediğiniz şarkıları çalmış olabilir misiniz?
0
fuck milk get beer2
(07.03.09)
windows ingilizce herhal olm ?

(vista icin)
start - control panel - regional and language options - administrative - language for non-unicode programs
burda turkish'i sec. reboot.
0
sourlemonade
(07.03.09)
@fuck milk get beer2 yok öyle bir özelliği program açmadım.

@assert h, abi ingilizce xp evet, şimdi dediğin gibi yaptım restart atıp geliyorum.
0
🌸only
(07.03.09)
windows media player'da sorun devam ediyor, winamp'ta eskiden var mıydı bilmiyorum ama şuan normal infoda türkçe harfler görünüyor, wmp de ise görünmüyor. galiba sorun şuan wmp de. kütüphaneyi yeniden mi taratsam yoksa ayarı var mı bunun karakterler için ?
0
🌸only
(08.03.09)
wmp kullanmadigim icin bir sey diyemeyecegim kardesim ya.
tag&rename ile bir bak ? (gerci tag'lerin bozulmamis olmasi gerekir ama)
0
sourlemonade
(08.03.09)
tagler bozulmamıştır..

uni-code'ları algılayamayan programlar ı'ları y olarak gösteriyor, ş'leri þ olarak gösteriyor falan..
taglar olduğu yerde duruyordur yani..
0
fuck milk get beer2
(08.03.09)
(1)

spss data file

domine deyus
excelde açınca yarım yamalak görüntülenen bir dosyam var. açınca SPSS data file yazıyor başında. sanırım tablolar falan var devamında.neyle açılır bu SPSS data file?uzantısı da sav bu arada
excelde açınca yarım yamalak görüntülenen bir dosyam var. açınca SPSS data file yazıyor başında. sanırım tablolar falan var devamında.

neyle açılır bu SPSS data file?
uzantısı da sav bu arada
0
domine deyus
(07.03.09)
spss ile açılır.

(bkz: spss)
0
sui
(07.03.09)
(2)

webde resim barındırma ile ilgili bir soru

nihilanth
diyelimki üye olan bir çok kullanıcının resim ekleyebildiği, joomla, wordpress, drupal vb. gibi bir uygulama ve modüle sahibiz. ancak kullanıcıların yüklediği resimleri kendi sunucumuzda değil picasada ya da başka bir yerde barındırmak istiyoruz (en uygunu picasa sanırım).. bunu nasıl başarabiliriz?
diyelimki üye olan bir çok kullanıcının resim ekleyebildiği, joomla, wordpress, drupal vb. gibi bir uygulama ve modüle sahibiz. ancak kullanıcıların yüklediği resimleri kendi sunucumuzda değil picasada ya da başka bir yerde barındırmak istiyoruz (en uygunu picasa sanırım).. bunu nasıl başarabiliriz? yani kullanıcılar picasaya girip de url girseler hoş olmaz, öyle bir sistem olacak ki onlar bizim siteye yüklermiş gibi olacak ama resimler başka yerde barınacak.. var mı böyle bir sistem bileniniz acaba?
0
nihilanth
(07.03.09)
html kodları kullanarak yapabilirsiniz.
<img src=..... diye
?

edit: he yanlış anlamışım ben. dediğiniz şey için eklentiler vbulletin'de vardı sanırım, wordpress ve joomla'da da olabilir.
0
sanal uyku
(07.03.09)
imageshack için çeşitli eklentiler var. google'da "wordpress imageshack plugin" "drupal imageshack plugin" gibi aramalarla bulabilirsiniz
0
yuxel
(07.03.09)
(6)

YouTUBE: Yasal işlemler

nuage
Merhaba,Sevdiği filmlerin, dizinlerin vs. bölümlerini kırpıp kırpıp YouTUBE'a aktaran bir insandım. Bugün arkadaşım "Lan manyak mısın sen? Bir dava etseler seni, al başına belâyı!" dedi diye videolarımı kaldırmaya karar verdim. Toplasan beş-on tane videom ancak var ama, sizlerden de bilgi almak iste
Merhaba,

Sevdiği filmlerin, dizinlerin vs. bölümlerini kırpıp kırpıp YouTUBE'a aktaran bir insandım. Bugün arkadaşım "Lan manyak mısın sen? Bir dava etseler seni, al başına belâyı!" dedi diye videolarımı kaldırmaya karar verdim. Toplasan beş-on tane videom ancak var ama, sizlerden de bilgi almak istedim.

Nedir bunun yaptırımı? YouTUBE'da okuduğum kadarıyla yalnızca videoların silineceği ve aynı şey tekrarlandığı takdirde hesabın kapatılacağı belirtilmiş. Bir de tabii, kurumun isterse direkt olarak şahsı dava edebileceği de belirtilmiş.

Üzerinden yıllar geçmiş bir dizinin bile hak sahipleri takip yapar mı? Videolarımı silmeli miyim? Ben hep videoların belirli bir sürenin altında olması şartıyla konulabileceğini sanıyordum. Oysa öyle değilmiş. YouTUBE "It doesn't matter how long or short the clip is" demiş. Kısa veyâ uzun fark etmezmiş yani.

Güzelim videoları sileyim mi yani? O kadar insan kural ihlâli yapıyor aslında ama, kesin gelir beni bulur böyle şeyler, biliyorum. Üstelik videolarımdan bir tanesi de "Honor" almıştı. Tüh ya!

Kurallarla yaşamaya mahkûm bir insanım ben. İhlâl etmek istiyorum bir şeyleri artık! :)
0
nuage
(07.03.09)
ibret olsun diye günün birinde senin adına gg olabilir. bi de yeni yasa(veya kanun tam hatırlamıyorum) ile artık indirenleri tak diye yakalayacağız diye göz dağı vermişlerdi. bu uygulamaya girerse, yükleyenleri de kazığa oturturlar herhalde. internette banka vb. hiç bi yerde kendi ismini ayrıntılı bilgilerini yazmaman yeter. ip'den yakalandın mı ben değildim der savunma yapmaya hakkın olur en azından. hem adres hem isim tutunca oturtabilirler bi yerlere.
0
abtash
(07.03.09)
mesala ben gani müjde'nin gelip de "neden kaygısızlar dizisini yüklemişsiniz lan buraya eşşoluları" diyeceğini sanmam..

ama mesala bir cem yılmaz çok savaştı, adam resmen hiç bir hakkını vermiyor, kullandığı her harfinden para kazanmak istiyor, kimse beleşe izlemesin..

zamanında yoldan geçerken kendi cd sini satan korsan cd'ciyi dövdüğünü bilirim..
cmylmz'nin gizli çekim görüntüleri yayıldığında da baya mücadele etmişti..

yani demek istediğim: yapımcısının karakterine göre değişir..
0
fuck milk get beer2
(07.03.09)
Yukledigim 10 adet charlie chaplin filmini, youtube yonetimi ansizin sildi. sebebi ise, charlie chaplin filmlerinin yayin haklarini bir $irketin satin almi$ olmasi ve piyasaya dvdlerini surmesi. 2 senedir duruyordu ve youtube yonetimi ses cikarmiyordu. hesabimi sildiler, bitti gitti.

bahsettigin diziler yerli ise, youtube hesabinin kapatildigi yetmezmi$ gibi, inatci birileri cikarsa ba$ina bela alabilirsin ama ben hic yasal i$lem gerektiren duruma $ahit olmadim. dosyalar silinir, kullanici atilir ve biter.

bir de zamaninda hotk videolari yuklemi$tim, videonun birinde tugba ozay'i ele$tiriyolardi, mankenin sozde avukati youtube'dan arka arkaya msj atarak, videoyu silmezsem beni dava edebilecegini soylemi$ti. 3 ay boyunca silmedim, kar$i ciktim sebeplerini gorebilmek icin. ama hicbi$ey olmadi.

yani ben risk alma disc al diyorum. :p
0
karaktersiz
(07.03.09)
Yüklediğim şeyler Türk dizileri ya da Türk yapımları değil. Hepsi yabancı. Hatta direkt söyleyeyim: Friends bölümlerini koyuyordum. Hepsi de 1 ya da 2 dakika süreli. Toplasan birkaç tane video idi.

Yine bana göründü yol yani. "Sil!" diyorsunuz. Üzüldüm.
(:
0
🌸nuage
(07.03.09)
eger youtube hesabini kaybetmek istemiyorsan sil derim ben. yok onemli degil diyorsan, youtube silene kadar bekle. videolar yabanciysa, yasal i$lem acisindan sorun cikmaz bence.
0
karaktersiz
(07.03.09)
youtube telif hakkı konusunda (google satın aldığından beri) çok hassas.
ancak youtubedan silinen videoların bir çoğu telif hakkı sahibi istediği için değil youtube "aman başımız derde girmesin" dediği için siliniyor.

yabancı eserlerde takip olma ihtimalli oldukça düşük ama bir şey olmaz diye bir garanti vermek de imkansız evet.
0
kofteburger
(07.03.09)
(1)

çok mu değişir ?

cellar
normal bir uydu alıcında izlediğimiz HD yayın yapmayan kanalları (star, atv, show vs.) HD-Smart uydu alcısında (hdmi kablo ile bağlanıtı yapıldığında da) izlediğimizde görüntü olarak fark olur mu?HD yayın için çanak anten, LCD TV, uydu alıcısı, hdmi kablo ya ek olarak ne gerekir?Merkezi sistem yayın
normal bir uydu alıcında izlediğimiz HD yayın yapmayan kanalları (star, atv, show vs.) HD-Smart uydu alcısında (hdmi kablo ile bağlanıtı yapıldığında da) izlediğimizde görüntü olarak fark olur mu?

HD yayın için çanak anten, LCD TV, uydu alıcısı, hdmi kablo ya ek olarak ne gerekir?
Merkezi sistem yayınlarda HD yayın izlenilir mi?
0
cellar
(07.03.09)
upscaling dediğimiz olay varsa hd smart uydu alıcında bir iyileşme olur.
ama yok sd yayınları olduğu gibi veriyorsa hiç bir iyileşme olmaz. (diye düşünüyorum)
0
kofteburger
(07.03.09)
(4)

yardım yardım yardım....

laylayloom
merhaba,ben hotmail kullanıcısıyım ve gelen maillerimi katagorize etmek istiyorum.örnegin a kişisinin maillerini ayrı bir dosyada görmek istiyorum.böyle birşey yapabilir miyim?
merhaba,
ben hotmail kullanıcısıyım ve gelen maillerimi katagorize etmek istiyorum.örnegin a kişisinin maillerini ayrı bir dosyada görmek istiyorum.böyle birşey yapabilir miyim?
0
laylayloom
(07.03.09)
(git: 62388)

bari yeniden soracaksın, sorunun başına "önceden sordum ama verimli cevap alamadım" falan yazsaydın.
0
deckard
(07.03.09)
türkçe mi hesabın yoksa ingilizce mi, hangi dilde anlatılması gerek? onu da belirtirsen.
0
insantaklidiyapanmaymun
(07.03.09)
inbox'a gel..
sağ üst köşede (gerçi senin theme'ne göre farklı yerde de olabilir) "options" var..
ona tıkla..
"more options" a tıkla..
orada "automatically sort e-mail into folders" seçeneğini görürsün.. ona tıkla..
daha sonra "new filter" seçeneğine tıklayınca açılan yerden ayarlamaları yapıyorsun..
a kişisinden gelen mailleri otomatikman bir folder'a yönlendiriyorsun..
hep o folder'a geliyor bundan sonra onun attığı mailler..
0
fuck milk get beer2
(07.03.09)
madem ingilizcesi yazıldı ben de türkçesini yazayım;
sağ üst tarafta, reklamın biraz üstünde seçenekler var ona bastıktan sonra diğer seçenekler'i seç.
çıkan menüde postanızı özelleştirin başlığı altında; e-postayı klasörde otomatik olarak sıralayın'a tıkla.
ona bastığında zaten sana yeni filtre oluşturmanı söyleyecektir, gerekli adımları izle.
0
insantaklidiyapanmaymun
(07.03.09)
(3)

combofix finish olmuyor

enter saltman benim
taramayı bitirip raporu yazdığı ekranda kalıyor baya baya bekledim tık yok.sanırım yinede dosyaları siliyor . bir sorun teşkil eder mi?
taramayı bitirip raporu yazdığı ekranda kalıyor baya baya bekledim tık yok.sanırım yinede dosyaları siliyor . bir sorun teşkil eder mi?
0
enter saltman benim
(07.03.09)
e zaten raporu yazdıktan sonra işi biter, yani yaptığı en son iş raporu düzenleyip ekrana getirmek, o kadar.
0
demcan
(07.03.09)
enter saltman: senin durumun beninkisinin aynı. forumlarda "raporu bi bilene gösterin o yardımcı olsun" diyor, ben hala beklemedeyim...

(bkz: #62506)

şoke edici gelişme editi: verdiğim bkz. benim bu sabah sorduğum soruya gitmek yerine beni sözlükten şuraya yönlendiriyor: siktir

8. her anlamda kullandigim bir laf olmasina ragmen ozellikle aklimda super bir entry warken onun kafamdan ucup gitmesi halinde yuksek sesle arka arkaya beynimin duvarlarinda yankilanan laf..
(ssg, 15.11.1999 23:30) #62506

ssg nin iltifatına mı mazhar oldum yoksa bkz fasilitesini yetkin bi biçimde kullanamadığımı mı ima ediyor..
0
kabablanka
(07.03.09)
@kabablanka: duyurulara link vermek için (git: ) kullanılıyor. başına da # koymayacaksınız.
0
demcan
(07.03.09)
(6)

xp kurarken yaşanan Sata hdd sorunu

nen var kuzum
selamlar,bilgisayarımda dün gerçekleştirme çalıştığım disk temizleme olayı esnasında bilgisayarım aniden kapandı ve bir daha açılmadı. açılırken çekirdekle ilgili bir dll dosyasının silindiğini yönunde bazı yazılar cıkıyor önüme maalesef. (git: #62365)- şimdi c ye format atmak istediğimde sata hdd
selamlar,

bilgisayarımda dün gerçekleştirme çalıştığım disk temizleme olayı esnasında bilgisayarım aniden kapandı ve bir daha açılmadı.
açılırken çekirdekle ilgili bir dll dosyasının silindiğini yönunde bazı yazılar cıkıyor önüme maalesef. (git: #62365)

- şimdi c ye format atmak istediğimde sata hdd sorunu yaşıyorum. bilgisayarınızda sabit diskiniz yok uyarısı geliyor önüme sürekli. internetten yaptıgım arastırmalar sonucu; sata driver bulup xp sp3 cd ile birleştirip yeni bir format cdsi oluşturdum ancak bu da format için yeterli olmadı. yalnız sorun xp cdmin sp3 olmsında mı acaba? çünkü herhangi bir güncelleştirme olmasın xp cdsinde falan yazıyor internette.

- (bkz: hiren's boot cd) ile bir şeyler yapmaya çalıştm ama beceremedim ne yazık ki. hiren's ile bu silinen dll dosyasına çözüm bulabilir miyim acaba? bulabilirsem hiren's in hangi bölümünden bu sorunu giderebiliim?

- bios ayarlarıyla bir sey yapamıyorum çünkü nedense benim biosta hdd ile ilgili hiçbir yer mevcut değil. internete buldugum bazı ayarlar :

- "Bios - Config - Select Serial ATA (SATA) - Compatibility"
"BIOS - Advanced - Onboard Devices Configuration - Configure SATA as - AHCI" iken bunu IDE yapın diyor ama bu menuler bende mevcut değil işte.

"BIOS - Advanced - Onboard Devices Configuration var ancak alt başlık olarak Configure SATA yok. bios hdd mi görmüyor acaba? (gerçi hdd mi görse format sırasında harddisciniz yok uyarısı vermez heralde.)

amma cok soru sordum. ilk kez başıma geliyor bu ve durum vahim gibi sanırım. son bir soru bilgisayarım yaşayacak mı?
bir de en iyisi bilgisayarı teknik servise götürmek kanıma dimi?

teşekkürler
0
nen var kuzum
(07.03.09)
Muhtemelen yanlış sata driver entegre etmişsiniz. PNP (Plug and play) sürücüleri değil, text-mode olan sürücüleri gömmüş olmanız gerekir, zira xp kurulum esnasında PNP sürücüleri göremez. Ufak bir araştırma sonucu aşağıdaki linki buldum, driver ekleme konusunda hata yapmanızı minimuma indirir.

forum.donanimhaber.com
0
supreme vampiric evil
(07.03.09)
xp cdsine entegre ettiğim driver : IAAHCI.INF çünkü her yerde öyle yazıyordu. doğru mudur bilginiz var mı?
0
🌸nen var kuzum
(07.03.09)
sata driver anakartın chipsetine göre değişiklik gösterir. sizin anakartınızın chipsetine göre driver indirmiş olmanız gerekir veya anakartınızın yanında gelen driver cd'si içerisinde sata driverları da bulunur. anakartızın modelini veya chipsetini bilmiyorsanız eğer, everest isimli programı kurarak donanım hakkında en ufak ayrıntıya kadar bilgi sahibi olabilirsiniz.

ahahah tekrar okuduğumda farkettim, call center çalışanları gibi anlatmışım :)
0
supreme vampiric evil
(07.03.09)
1) Bios ayarlarında RAID yazan bi ayar varsa onu değiştirin.

2) 1 olmadıysa; disket sürücünüz ve disketiniz varsa, harddiskinizin sata driver'ını windows kurulumu sırasında disketten yükleyin. (Önceki duyuruda da söylemiştim zaten.)

3) Disket olayı da yalan diyorsanız; harddiskinizin sata driver'ını windows xp sp2 pro cd'sine gömmeyi deneyin. Eğer sata driver'ı doğruysa, windows cd'sini de doğru hazırlarsanız sorun olmaz.
0
edge_nabby
(07.03.09)
abuk gelecek belki ama, sata olmayan bir hdd'ye(pata) xp kurun, (arkadaşınızdan ödünç alın d'sini falan kullansanız da yeter), oradan sonra partiton clone yapın. driver sıkıntısı çektiğimde hep öyle yaparım. hdd bol tabi bende:)

onun dışında chipset'inize uygun satayı bir daha aratın nlite ile sorunsuz şekilde olması lazım.
0
abtash
(07.03.09)
nlite ile yapıyorum ancak dedim ya xp cdsinde sp3 yüklü bende, ondan dolayı mı olmuyor acaba? çünkü internette baktığım yerlerde hep sade xp olsun eklenti olmasın deniyor. normal bir xp bulup mu driverı içine koysam diyorum.
0
🌸nen var kuzum
(07.03.09)
(1)

opera'da sık kullanılanlar nereye kaydoluyor?

hicazkar
evet, soru bu. ve 2. soru: opera temp olarak hangi klasörü kullanıyor? nerede bu klasörler?
evet, soru bu. ve 2. soru: opera temp olarak hangi klasörü kullanıyor? nerede bu klasörler?
0
hicazkar
(07.03.09)
browser'a : opera:about yazarsan Paths altında her birseyin yolu var.
bookmarklar ve Cache'i goreceksin.
0
ccompiler
(07.03.09)
(7)

pc den 5 ay önce silinen bir dosya o kadar şey arasından çıkar gelir mi?

kalim
ya şimdi biz bir video dosyasını sildik diyelim shift delete ile, 3 ay sonra veya 5 ay sonra bu dosyayı tekrar bulabilir miyiz bu silinen dosyaları geri getirme programlarıyla? ancak hani pc mizde gayet faal her gün yüzlerce şey dönüyor, sürekli açık sürekli farklı birşeyler yapıyoruz falan. ya beni
ya şimdi biz bir video dosyasını sildik diyelim shift delete ile, 3 ay sonra veya 5 ay sonra bu dosyayı tekrar bulabilir miyiz bu silinen dosyaları geri getirme programlarıyla? ancak hani pc mizde gayet faal her gün yüzlerce şey dönüyor, sürekli açık sürekli farklı birşeyler yapıyoruz falan. ya benim aklıma takılan biraz paranoyakça ama şimdi benim laptop u biri çalsa 4-5 ay önce shift delete sildiğim word veya video dosyasını bu programlarla bulup çıkartabilir mi? bunun ihtimali ortamala olarak nedir ki?
0
kalim
(07.03.09)
valla bu tarz bi işlemi fahiş fiyatlara(gb'ına göre değişiyo ama 1-2 milyardan bahsediyorum) yapan firmalar var.

yani demek ki olabilir.
0
szqnn
(07.03.09)
bunu yapmak mümkün;

(bkz: easy recovery)
(bkz: getdataback)

gibi programlarla fazla zahmete girmeden harddisk formatlanmış olsa da dosyalar geri getirilebiliyor. tabi bu noktada dikkat edilecek nokta silinmiş verilerin yerine başka verilerin yazılmamış olması...
0
cisegu
(07.03.09)
çıkartamaz.
3 ay ya da 5 ay faal olan bir pc'de elli kere üstüne bir şey yazılmıştır.
0
thefirstfbli
(07.03.09)
kıllandım şimdi ben de bak. nasıl silinen veriler kolayca bulunuyor yav. bunu kökten çözen programlar falan yok mu?
0
sederan
(07.03.09)
recover my files diye bir program var, neredeyse ilk silinen dosyaya kadar bulabiliyor ama laptopunuzu söylediğiniz kadar aktif bir şekilde kullanıyorsanız, dosyayı çok düşük bir ihtimal bulabilirler ama kurtarma imkanları olmayacaktır diye düşünüyorum.

İhtimali ise dosyanın üzerine yazılıp yazılmaması belirler; bu program o dosyanın üzerine yazılıp yazılmadığını ve kurtarma ihtimalini de belirtir.
0
makarnaci
(07.03.09)
cevaplarınız için çok sağolun ama benim aklımda şey var; şimdi ben bu " recover my files " programını kursam o aradığım dosyaları bulsam bir de, tekrar yüklesem bilgisayara ve tamamen silme programıyla kaldırsam sonsuza dek silinir mi dosyalar?

yani bir de ilk cevapta szqnn arkadaşımızın dediği şey var, bunlar geri getirme programları dışında geri getirilebiyor mu? yani bazı şirketler 10 yıl önce de silinmiş olsa istedikleri her türlü veriyi bulabiliyorlar mı?

ya çok fazla soru olacak ama; peki ben bu dosyaları " recover my files " programıyla bulamazsam tamamen silinmişler midir? bunun geri dönüşümü imkansız mıdır? o şirketler bu dosyaları bulamaz mı? şimdi diyeceksiniz " ne abi bu devlet sırrı mı vardı bilgisayarında " ama hem bana hem de sözlük camiasına yararlı olur diye düşündüm. bilgisayarında çok önemli veya çok kişisel bilgiler saklayan kişiler içinde faideli bir soru cevap olacağını düşünüyorum. cevaplar için şimdiden teşekkürler..
0
🌸kalim
(07.03.09)
dehri
(07.03.09)
(2)

mp3 calar

marabahukmununemeklibascavusu gilliali
spor yaparken kullanmak icin radyolu+hafif+markali birsey ariyorum, eskilerde markasiz urunlerden cok cektigim icin boyle bir istegim var, sıfır veya ikinci el olabilir, fiyat olarak ta 100ytl nin ustune cikmak istemiyorum. yeni alan tavsiye verebilecek olan veya satmak isteyen mevcut mu ki hic?
spor yaparken kullanmak icin radyolu+hafif+markali birsey ariyorum, eskilerde markasiz urunlerden cok cektigim icin boyle bir istegim var, sıfır veya ikinci el olabilir, fiyat olarak ta 100ytl nin ustune cikmak istemiyorum. yeni alan tavsiye verebilecek olan veya satmak isteyen mevcut mu ki hic?
0
marabahukmununemeklibascavusu gilliali
(07.03.09)
teritori
(07.03.09)
sansa clip öneririm ben de.
0
boshi
(07.03.09)
(2)

birden fazla kopyalama talimatı mümkün mü?

hicazkar
senaryo şöyle:bilgisayardan harici diske ve harici diskten bilgisayara 30 - 40 GB'lık veri taşıyacağım. acelem var, çıkmam lazım, yarım saate filan geri geleceğim. iki taşıma talimatını aynı anda vermek istemiyorum çünkü toplam zamandan daha fazla vakit alıyor. biri bitince diğeri başlasa daha erken
senaryo şöyle:
bilgisayardan harici diske ve harici diskten bilgisayara 30 - 40 GB'lık veri taşıyacağım. acelem var, çıkmam lazım, yarım saate filan geri geleceğim. iki taşıma talimatını aynı anda vermek istemiyorum çünkü toplam zamandan daha fazla vakit alıyor. biri bitince diğeri başlasa daha erken bitiyor (veya ben öyle biliyorum).
soru başlıkta: birinci kopyalamayı başlatırken "birinci kopyalama bittiğinde ikinci kopyalama başlasın" diye bir talimat verilebilir mi?
0
hicazkar
(07.03.09)
tera copy ya da copy handler programları işini görür. Benim teracopy'yle düzeyli bi ilişkim var şu anda.
www.codesector.com
0
edge_nabby
(07.03.09)
güncel bir bilgisayarin varsa ikisiniayni anda baslatman problem olusturmaz ayni zamani alir. 25mb/sn ile atiyorsan 12ye 13 olur falan problem olmaz yani.
0
samfisher
(07.03.09)
(1)

championship manager 01-02 türkçe yama arıyorum.

kutuyusuk
aslında oyunu oynayamıyorum hata veriyor ama bu yamayı şimdiden bulup bir kenara koysam iyi olacak. var mıdır elinde olan? sürüm 3.9.60. championship manager 01-02
aslında oyunu oynayamıyorum hata veriyor ama bu yamayı şimdiden bulup bir kenara koysam iyi olacak. var mıdır elinde olan? sürüm 3.9.60. championship manager 01-02
0
kutuyusuk
(07.03.09)
exe'sinin üstüne sağ tıklayıp özelliklerden uyumluluğunu windows 98'e ayarlarsan çalışır. ayrıca cmturk.com gibi bir site vardı. orada bulabilirsin sanırım. ben oynarken en son 2006-2007 sezonu update'i bile vardı. yama ve update'leri google'da aratarak da bulabilirsin.
0
uckac
(07.03.09)
(5)

bir bilgisayar sorunu...

kutuyusuk
bilgisayarımın ekran kartı ve ram i bozuldu. rica ettim servis ikinci el iki tane parça bulup taktı. bir de üstüne format atıldı. şimdi sorunum şu:bilgisayara yüklediğim oyunlar ya en başında ya da oyunun ilerleyen bölümlerinde hata raporu veriyor (hani şu hata raporu gönder-gönderme penceresi) hali
bilgisayarımın ekran kartı ve ram i bozuldu. rica ettim servis ikinci el iki tane parça bulup taktı. bir de üstüne format atıldı. şimdi sorunum şu:

bilgisayara yüklediğim oyunlar ya en başında ya da oyunun ilerleyen bölümlerinde hata raporu veriyor (hani şu hata raporu gönder-gönderme penceresi) haliyle oyuna devam edemiyorum. bu sorunun muhtemel sebepleri neler olabilir? dediğim gibi taktırdığım parçalar kullanılmış bunla mı alakalıdır? yoksa format da mı bir sorun vardır? neler dersiniz?

edit: @abtash: ekran kartının sürücüsünü değiştirdim. 2005 sürümüydü 2009 sürümü var artık. sorun buna rağmen devam ediyor. bir de yüklediğim oyunlar öyle kallavi oyunlar değil. cm01, most wanted vs... yani rahat kaldırması lazım.
0
kutuyusuk
(06.03.09)
ekran kartı'nın sürücüsünü güncellemeyi dene. ekran kartı kaldıramıyor gibi olma ihtimali düşük gibi, yeni de format atılmış, sorun çıkarıyorsa kötü.
0
abtash
(06.03.09)
teknik servis muhtemelen oyunları yükledikten sonra denememiştir bile :) siz tekrardan oyun yüklerseniz düzelir.
0
sql
(07.03.09)
@sql
format atılmış. oyunlar portable değilse kendisi yüklemiştir yeniden.

@kutuyusuk

ona rağmen hata veriyorsa ekran kartı biraz naneli olabilir, malum ikinci el. ısınma sorunu yapıyor olabilir. tabi ram'e değinmedik hiç ram de olabilir. çift ram kullanıyorsan biriyle oynamayı dene sadece.
0
abtash
(07.03.09)
@sql:oyunları kendim yükledim servisten aldıktan sonra.

@abtash: tek ram kullanıyorum. ekran kartını yeni alsam sorun düzelir mi ne dersiniz?
0
🌸kutuyusuk
(07.03.09)
serviste yeni bir ekran kartı ile deneyin, hemen alın diyemem belki başka bir sorun olmuştur. ancak büyük ihtimalle çözecektir.

işletim sistemi de düzgün yüklenmemiş olabilir bu arada. imkanınız varsa bir format atın.
0
abtash
(07.03.09)
(3)

Garanti Kapsamı-Laptop

dinza
Yaklaşık 1.5 yıl kadar önce aldığım Acer Aspire 5572ZWXMi model dizüstü bilgisayarım, dış görünüm anlamında deyim yerindeyse "dağılmış" vaziyette...1. Klavyenin siyah dış çerçevesinde zamanla, çok belirgin olmasa da bir renk değişimi oldu, sanki silince boyası akmış gibi. Oysa sadece arada bir nemli
Yaklaşık 1.5 yıl kadar önce aldığım Acer Aspire 5572ZWXMi model dizüstü bilgisayarım, dış görünüm anlamında deyim yerindeyse "dağılmış" vaziyette...

1. Klavyenin siyah dış çerçevesinde zamanla, çok belirgin olmasa da bir renk değişimi oldu, sanki silince boyası akmış gibi. Oysa sadece arada bir nemli bezle siliyorum, yani boyanın çıkabilmesi mümkün değil gibi ama bu renk değişimini anlayamadım.
2. Klavyede bir tuş yerinden çıktı ve yerine takmak konusunda başarılı olamadım.
3. Klavyede "A" harfinin boyasının bir kısmı silindi, zamanla da bu aşınma devam edecek gibi.
4. Touchpad'in(Mouse pad?) altındaki gri olan sol tuşunun boyası zamanla deforme oldu ve ortasında beyaz bir alan oluştu.

Bu deformasyonların garanti kapsamına girip girmediği konusunda bilgisi olan var mıdır acaba?

Hatta eğer garanti kapsamında değilse, yüzüne bakılabilir bir hal alması bana yaklaşık olarak kaça mal olur kabaca?
0
dinza
(06.03.09)
bundan çok daha kötü durumda laptopumu, garanti süresini 1 ay geçtikten sonra dahi garanti kapsamında tamir ettirdim. markası msi idi.

renkler için gövde değiştirmezler ama teknik sorunlar için ücretsiz tamir yaparlar diye tahmin ediyorum. a harfini değiştirirler mesela. talep edersen touchpad butonunu değiştirirler (benim değiştirdiler, talep etmememe rağmen, bazen basarken zorlanıyordu)

renk değişimi için dediğim gibi bir şey yapacaklarını sanmıyorum ama işlevselliğini yitirmiş bir durum varsa düzeltirler.

benim touchpad'in sağ ve sol taraflarındaki boşluklar gri renkten siyah renge döndü, 10 parmak yazarken sürekli dayadığım için. gerçi ben talep etmedim bir değişiklik ama sen bir şansını dene istersen.
0
andy kaufman 2
(06.03.09)
Teşekkürler andy kaufman 2:)
Bu arada satın aldığım Bimeks'teki yetkiliye de danıştım, "Tamamen yetkili servisi insiyatifinde ve onların vicdanına kalıyor bu tür durumlar." dedi içtenlikle.
Şansımı deneyip göreceğim yani nedir, ne değildir.
0
🌸dinza
(07.03.09)
bimeks'e gitmek yerine direkt acer'ın yetkili servisiyle bağlantıya geç. bilgisayarını kendin götür. böylece diyalog kurma şansına sahip olursun.
0
andy kaufman 2
(07.03.09)
(5)

acer aspire 5715z kapanma sorunu

onakomamonako2
bu dizüstü denen naneyi ne zaman dizüstüme alsam, kısa bi süre sonra otomatik olarak kapanıyor. hatta masada dururken bile oluyor bazen. yok mudur şunun fanını hızlandıracak bir çözüm?
bu dizüstü denen naneyi ne zaman dizüstüme alsam, kısa bi süre sonra otomatik olarak kapanıyor. hatta masada dururken bile oluyor bazen. yok mudur şunun fanını hızlandıracak bir çözüm?
0
onakomamonako2
(06.03.09)
enteresan bir durum acıkcası. cunku bildiğim kadarıyla o serinin işlemcisi "dual core intel". yanı amd olsa bu kapanmayı anlarım . cunku asırı sıcak da calısıyor. ama intel işlemcinin amd kadar ısınması olası degıl. geriyue tek bir olasılık kalıyor, o da fan da bir revolution sorunu olabilir. isterseniz seyi deneyin ilk önce:
baslangıcata acılan bazı programları kapatın, kaspersky kullanıyorsanız devreden ckarın. eger hala aynı sorunla karsı karsıya ısenız bence servise yollamalısınız.

bende acer aspire 5100 kullanıyorum. fluent matlap msn itunes firefox kaspersky sürekli acık oluyor ve amd işlemcim var. olagan otesi bir ısınma oluyor laptopta fakat bazı gnler 24 saat acık olmasına karsın sızın bahsettgınız sorunu daha yasamadım.

servise ne akdar erken yollarsanız o kadar ıyı olur. cunku eger ısınmadan oturu oluyorsa bu, ekran kartında yanabılir. Samed İsler
0
maximusss
(06.03.09)
speedfan i bir deneyin bakalim.
0
yirtik foto
(06.03.09)
@yırtık foto
speedfan ı kurdum ancak fan hızını nereden arttıracağımı bulamadım. yardım lütfen
0
🌸onakomamonako2
(06.03.09)
ana ekranda configure deyince cikan pencerede fan tab'i var. oradan ayarlanabiliyorsa ayarlaniyordur. yoksa suraya
answers.yahoo.com

acep speedfan'da kac goruyorsun islemci derecelerini; 70 derece kabul edilebilir en yuksek derece, sonraki sicakliklar bilgisayarinin kapanmasina sebep olabilir.
0
yirtik foto
(07.03.09)
işlemci fanının hava aldığı yer tozdan tıkanmış, işlemci soğumuyordur. işlemcin yanmasın diye de bilgisayar kendini kapatıyordur.

tek vidalı bir kapağı olur. sök vidayı, danı temizle, tak, yardır sonra ;)
0
sql
(07.03.09)
(1)

youtube dan indirip vcd veya dvd yapmak nasıl olayor ?

ground
vindir ile indirdim.oradan formatı da seçtim nerodan vcd olarak yazdırdım.fakat gerçek zamanlı çalışmıyoor. yani hızlı çalıyor dolayısı ile ses de inceliyor görüntü hızlı biraz. ne yapsak ki ?
vindir ile indirdim.oradan formatı da seçtim nerodan vcd olarak yazdırdım.
fakat gerçek zamanlı çalışmıyoor. yani hızlı çalıyor dolayısı ile ses de inceliyor görüntü hızlı biraz. ne yapsak ki ?
0
ground
(06.03.09)
nero ile değil de, başka bir video converter ile bilinen bir formata getirip sonra nero ile yazdır.
örneğin total video converter
0
abtash
(06.03.09)
(5)

Basit ama beceremediğim bir excel sorusu

teritori
Şimdi hücrelerden birisinde 1,438, diğerinde 1,4496 var. sayılar önemli değil. 1,438'in yüzde kaç artıp 1,4496 olduğunu görebileceğim bir formüle ihtiyacım var.Soru revize edilebilir. Şimdilik aradığım budur.
Şimdi hücrelerden birisinde 1,438, diğerinde 1,4496 var. sayılar önemli değil.
1,438'in yüzde kaç artıp 1,4496 olduğunu görebileceğim bir formüle ihtiyacım var.

Soru revize edilebilir. Şimdilik aradığım budur.
0
teritori
(06.03.09)
1,438 A1'de, 1,4496 B1'de ise;

C1'e

=((B1-A1)/A1)*100

yazmanız gerekli.
0
kibritsuyu
(06.03.09)
C1 e bunu yaz

=(B1-A1)/A1

edit: kibritsuyu önce davranmış.
0
emrag
(06.03.09)
@kibritsuyu: farklı bir formülle aynı sonucu buldum. ama 1,438'in %80 artıp, 1,4496 olmasu pek mantıklı gelmedi bana.
0
🌸teritori
(06.03.09)
yüzde 80 değil zaten o binde 8 ya da yüzde 0,08.

edit: yüzde 0,8 edio sanırım. iyice karıştı hesap ha.
0
emrag
(06.03.09)
%80 değil zaten %0,8 yani binde 8. eğer sıfır noktalı şekliye görmek istiyorsanız *100 kısmını silin. 0,008 yazsın. formülün sonuna *100 yazdıysak hücrede gözüken rakamın başına direkt olarak % işaretini koyup okuyacağız. %0,8 diye.

böyle durumlarda asıl küsuratlı sayılar yerine düz sayılar denerseniz çalışıp çalışmadığını daha rahat kontrol edebilirsiniz. mesela A1'e 100, B1'e 125 yazdığınızda C1'de 25 sonucu çat diye çıkıveriyor (veya *100 kısmını silince 0,25 çıkıyor). doğru hesaplayıp hesaplamadığını kontrol etmiş oluyoruz.
0
kibritsuyu
(06.03.09)
(1)

msn sorunu

kavaleli
msn messenger da yazışırken metni gönderirken konuşma penceresi donuyor ya da kapanıyor sonra, messenger da hata var mesajı çıkıyor, gönder veya gönderme diye iki seçenek var hangisine basarsak basalım messenger kapanıyor. sorun ne olabilir? hacklenmiş olsa hiç açılmaz değil mi?
msn messenger da yazışırken metni gönderirken konuşma penceresi donuyor ya da kapanıyor sonra, messenger da hata var mesajı çıkıyor, gönder veya gönderme diye iki seçenek var hangisine basarsak basalım messenger kapanıyor. sorun ne olabilir? hacklenmiş olsa hiç açılmaz değil mi?
0
kavaleli
(06.03.09)
aynısı bana da oluyordu. konuşma penceresi açınca msn donup kitleniyordu. msn i silip yeniden yükledim defalarca, sonra onar falan dedim düzeldi. hiç olmadı program ekle kaldır'dan msn'i silip, yeniden indirip kurabilirsiniz. benimki öyle düzeldi.
0
holly golightly
(06.03.09)
(2)

hotmail

laylayloom
merhaba,ben hotmail kullanıcısıyım ve gelen maillerimi katagorize etmek istiyorum.örnegin a kişisinin maillerini ayrı bir dosyada görmek istiyorum.böyle birşey yapabilir miyim?
merhaba,
ben hotmail kullanıcısıyım ve gelen maillerimi katagorize etmek istiyorum.örnegin a kişisinin maillerini ayrı bir dosyada görmek istiyorum.böyle birşey yapabilir miyim?
0
laylayloom
(06.03.09)
options-automatically sort e-mail into folders'den gerekli ayarlamalari yapabilirsiniz..
0
terp
(06.03.09)
baktım fakat bulamadım. biraz daha yardımcı olabilirmisin lütfen.
0
🌸laylayloom
(07.03.09)
(6)

Nero

naithan
Neroda dvd yazmaya çalışıyorum ancak "Error while creating ISO or Joliet File names" hatasını alıyorum. Dvd mi yanık acaba diyorum. Sonra sanmıyorum.Ne yapmalı?
Neroda dvd yazmaya çalışıyorum ancak "Error while creating ISO or Joliet File names" hatasını alıyorum. Dvd mi yanık acaba diyorum. Sonra sanmıyorum.

Ne yapmalı?
0
naithan
(06.03.09)
eğer klasör isimleri ve dosya isimleri toplamda belli bir sayıyı geçerse böyle bir hata verebiliyor. özellikle divx ve mp3 isimlerinin çok uzun olduğunu düşünürsek, öyle bir hatanın muhtemel olduğunu düşünüyorum. dosya isimlerini ve klasör isimlerini kısaltarak düzeltmek mümkün.
0
co2s2
(06.03.09)
başka bir sebebi olabilir mi peki? 150 ye yakın mp3 yazı ismini kısalttım aynı hayatı veriyor hala.
0
🌸naithan
(06.03.09)
bir yerlerden hata logunun okunabilmesi lazım. orada hangi dosyanın sorun çıkardığı yazıyordu.
0
dehri
(06.03.09)
bulamadım ama hata logunun nerde olduğunu.
0
🌸naithan
(06.03.09)
japonca harfler falan varsa onlar yapabiliyor.
bir de isimleri kısaltmaya devam.
0
abtash
(06.03.09)
Farklı cd/dvd yazma programları deneyebilirsin. Nero dandik zaten. Güzel beleş programlar var. Ben cdburnerxp kullanıyorum, vista'da çalışmıyor ama sanırsam.
www.cdburnerxp.se

Onun dışında şunlar da iyi:
infrarecorder.org (open-source bu)
www.burnaware.com
0
edge_nabby
(06.03.09)
(9)

Garantide tamir süresinin başlaması

arnatuile
sevgili malawililer;öncelikle (bkz: aradım mamafih bulamadım)şimdi, ben bozulan laptopumu 30 ocak günü saat 13:58:21 de garaniye verdim. o gün saat 19:54 de sms geldi, "ürününüz servisimize ulaşmıştır diye. ve verdiğim günden itibaren 30 iş günü süresi dün doldu normalde. fakat bir avukat tanıdğım l
sevgili malawililer;
öncelikle (bkz: aradım mamafih bulamadım)

şimdi, ben bozulan laptopumu 30 ocak günü saat 13:58:21 de garaniye verdim. o gün saat 19:54 de sms geldi, "ürününüz servisimize ulaşmıştır diye. ve verdiğim günden itibaren 30 iş günü süresi dün doldu normalde. fakat bir avukat tanıdğım laf arasında 30 işgünü sürenin cihazı veriğim gün değil, bir ertesi günü başlayacağını söylüyor. internette yaptığım araştırmada o sürenin o gün mü, yoksa ertesi günü mü başladğını belirten bir bilgiye ulaşamadım. şimdi, o süre verdiğim gün mü başlar, yoksa avukatlar her zaman haklımıdır ?

artı, bu süreç benim teslim formumda yazan tarihte mi başlar, yoksa onların bana gönderdiği tarihe göremi başlar. onlar bana mesajı mesai saatleri dışında gönderdikleri için, eğer onların borusu ötüyorsa bir gün sonra başlar demek oluyor bu garanti şeysi.

ona göre aradığım zaman çingenelik yapacağımda, o yüzden şeyettim. sağolun ve dahi varolun.
0
arnatuile
(06.03.09)
Merhaba,
Bence o gün bitmiş. Ertesi gün ellerine ulaşmış sayılır. Bazı bankalarda, cuma günleri öğleden sonra yapılan havalelerin sistemlerde pazartesi işleme konulması gibi bir şey.
Kolay gelsin.
0
nuage
(06.03.09)
sizin bildirim tarihinizden itibaren başlar diye biliyorum. 30 iş günü; hafta sonlarını, resmi tatilleri vs. kapsamaz. yani 30 ocak cuma günü teslim ettiyseniz en erken 13 mart cuma günü çingenelik yapabilirsiniz:)
0
aklimdan zorum var
(06.03.09)
tüm sürelerde süre tutmaya 1 gün sonra başlarsın. neden çünkü o gün başlanmış olsa idi kiminin süresi akşama doğru diğerininki sabahtan başlayacaktı ve haksızlık olacaktı.senin durumunda 31 ocak ta 1. gündür. geriisini say artık.
0
ground
(06.03.09)
teşekkürler cevap şeyeden arkadaşlar. demek ki neymiş, "avukatlar her zaman haklıymış" :)

ayrıca, @aklimdan zorum var , c.tesileri de iş günü sayılıyor. daha önce de hp den iade almıştım, cumartesileri sayılıyordu.

bekle beni hp, bineceğim tepene p.tesi günü. bir değil, iki değil, ne lan bu.
0
🌸arnatuile
(06.03.09)
30 degil 33 iş günü yasal süğre. ertesi gun baslar. haftasonuysada ilk pazartesi.
0
jeanne hebuterne
(06.03.09)
yine bir avukat olan babamın bir dediğini hatırladım şimdi.

oradaki bir günle uğraşmak yerine, bir gün geç başlayın yapacağınız işlere. sağlam olsun. o kadar küçük miktarlara takılmayın.

bir de hp'nin cumartesi sayıp saymaması çok önemli değil, mahkeme saymayacaktır. fyi.
0
co2s2
(06.03.09)
(git: www.mevzuat.adalet.gov.tr)

madde 6. sondan 2. paragraf. yanlış anlıyor olabilir miyim?
0
aklimdan zorum var
(06.03.09)
aynı durum hp servisi ile başıma gelmişti. arayıp sormuştum, cumartesi günlerini de iş gününden sayıyoruz dediler ben de hemen yeni ürün için işlem başlattım. yani demem o ki madem bugün 30. gün arayın, çingenelik yapmaya da gerek yok, düzgün bir şekilde durumu belirtin zaten onlar da düzgün bir şekilde yardım ediyorlar.
0
bira sisesi kapagi
(06.03.09)
tarihe not düşelim: hp kaabul etti. 30 iş günü dolmuş dediler, para verecekler bana sağolsunlar.
0
🌸arnatuile
(08.03.09)
(7)

Word belgelerinde toplu değişim

cth
Bir klasör içinde çok tane Word dosyam var. Bu dosyaların hepsinin içindeki bazı bölümleri değiştirmem lazım. Hepsine girip tek tek bul değiştir yapmak saatler alır. Hepsinde topluca değişiklik yapmak mümkün mü?Alternative ending/ diyelim hiçbir şekilde mümkün değil toptan değişiklik yapmak. O zaman
Bir klasör içinde çok tane Word dosyam var. Bu dosyaların hepsinin içindeki bazı bölümleri değiştirmem lazım. Hepsine girip tek tek bul değiştir yapmak saatler alır. Hepsinde topluca değişiklik yapmak mümkün mü?

Alternative ending/ diyelim hiçbir şekilde mümkün değil toptan değişiklik yapmak. O zaman bu dosyaları uç uca ekleyip tek bir Word dosyası haline getirmek mümkün mü son çare olarak?

Edit: Tam anlaşılmadı galiba, yaklaşık 50 tane dosya var farklı, ve bunların hepsinin içindeki "xxxx" metnini "yyyy" metnine çevirmem lazım. Bul/değiştir yapmayı biliyorum ben de. Hepsini tek seferde, topluca değiştirmek istiyorum.
0
cth
(06.03.09)
edit-replace diyoruz. find what kısmına düzeltmek istediğiniz kelimeyi replace with kısmına ise doğrusunu yazıp replace all yapıyoruz.
0
coffee and cigarettes
(06.03.09)
@coffee and cigarettes,
soruyu tam olarak okuyup problemi çözecek bir cevap verdiğine emin misin? Çünkü anlattığın şey derdime derman olmuyor gibi.
0
🌸cth
(06.03.09)
bir dosya için taş çatlasa otuz saniye sürer bu işlem. 50 tane için tek tek yapmaya başlasaydınız bitmişti bence şimdiye.
0
coffee and cigarettes
(06.03.09)
maalesef öyle olmuyor. her dosyada değiştireceğim bir kaç farklı yer var. hepsini kopyala yapıştır her seferinde felan.. olmaz yani o şekil. bana direkt çözüm lazım.
0
🌸cth
(06.03.09)
"bu dosyaları uç uca ekleyip tek bir Word dosyası haline getirmek mümkün" son çare olarak... kopi/peyst yolu ile, akabinde, bul ve değiştir
0
kabablanka
(06.03.09)
Senin derdinin dermani Search and Replace tarzi programlar.

Ben sunu kullaniyorum ve gayet memnunum: www.funduc.com
0
trimpot
(06.03.09)
word dosyalarını birleştirmek için;

insert/object/text from file
0
surprise
(06.03.09)
(1)

Canon Powershot A580

oku oku yazar ol
bu makineyi alayım diyorum kullanan, bilen, tavsiye eden olur mu? ya da buna yakın başka modeller öneren..
bu makineyi alayım diyorum kullanan, bilen, tavsiye eden olur mu?
ya da buna yakın başka modeller öneren..
0
oku oku yazar ol
(06.03.09)
a550 kullanıyorum gayet sağlam ve stabildir. tanırım ii çocuktur.
0
rentts1
(06.03.09)
(2)

veri tabanı import etme sorunu

heylan
veri tabanı import ederken maksimum boyuta takıldım. hazırladığım veritabanı 210 kb, upload ederken maksimum 110 kb diyor nasıl yapacağız?
veri tabanı import ederken maksimum boyuta takıldım. hazırladığım veritabanı 210 kb, upload ederken maksimum 110 kb diyor nasıl yapacağız?
0
heylan
(06.03.09)
siz de tablo tablo import etmeyi deneyin?
0
trimpot
(06.03.09)
öyle uğraşmak istemedim:)
hosting firmasına söyledim düzenleme yaptılar halloldu.
0
🌸heylan
(06.03.09)
(2)

iPhone Appstore da update sorunu

otekin
iPhone'umda bir süredir Appstore'da update leri göstermiyor. iTunes da update olduğunu görüp buradan aktarıyorum. Böyle birşey yaşamış olan veya nedenini bilen var mı?Not : v.2.2.1 (jailbreak yok)
iPhone'umda bir süredir Appstore'da update leri göstermiyor. iTunes da update olduğunu görüp buradan aktarıyorum. Böyle birşey yaşamış olan veya nedenini bilen var mı?

Not : v.2.2.1 (jailbreak yok)
0
otekin
(06.03.09)
itunes'tan update ediyorsanız zaten iphone'da geçiyor onlar..
0
erostrada
(06.03.09)
iTunesdan update ettiğimde iPhone'a geçiyor. Orada sorun yok.
Hani iPhone'daki AppStore iconu üzerinde "yeni update var" uyarısı çıkması lazım ya...
O olmuyor işte. Girip Update varmı diye sorguladığımda herşey "up to date" diyor.
Ama iTunes da sorguladığımda gerçekte update olduğunu görüyorum.
0
🌸otekin
(06.03.09)
(1)

IVR video dosyasını dönüştürme

powersgo27
real player tarafından açılan IVR Video dosyalarını diğer video türlerine dönüştürmek için program arıyorum acil
real player tarafından açılan IVR Video dosyalarını diğer video türlerine dönüştürmek için program arıyorum acil
0
powersgo27
(06.03.09)
format factory
0
bryan fury
(06.03.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.