Giriş
(4)

cep telefonu tavsiyesi

modesttiago
babama bir cep telefonu alacağım hediye olarak. kendisi yıllardır nokia 7110 unu kullanır (şu kayan kapaklı) başka bir telefona alışabilir mi bilmiyorum ama sizin tavsiyelerinize ihtiyacım var. kendisi epey ağır biridir. klasik şeylere ilgi duyar. kullanımı kolay olmalıdır. birde nokia a alışmışlığı
babama bir cep telefonu alacağım hediye olarak. kendisi yıllardır nokia 7110 unu kullanır (şu kayan kapaklı) başka bir telefona alışabilir mi bilmiyorum ama sizin tavsiyelerinize ihtiyacım var. kendisi epey ağır biridir. klasik şeylere ilgi duyar. kullanımı kolay olmalıdır. birde nokia a alışmışlığı var tabi.

200-330 TL arası tavsiyelerinizi merakla bekliyorum.
0
modesttiago
(12.03.09)
benim babamda yıllardır 3310 kullanıyor. Geçenlerde doğum günüydü. Yarın bim de nokia 1680 classic veriyorlar 105 tl ye.ben onu almayı düşünüyorum.

almacendelmovil.com
0
Carlito Brigante
(12.03.09)
uzun senelerce nokia 3310 kullandım, samsung e250 gayet güzel ve uygun.
0
desdinova
(12.03.09)
nokia menüsüne alışmış diyeceğim ama 7110 ile nokianın son s40 serisi menüleri farklı ama yinede nokia nokiadır düstürüuyla nokia 6300 diyebilirim, hem şık hem de metal kasa olması hasebiyle oldukça ağırdır (oturaklıdır).
0
edip
(12.03.09)
2630 tam bir baba telefonu:D
0
enter saltman benim
(12.03.09)
(2)

firma web sitemize yurtdışından erişimde sorunlar yaşıyoruz.

el magico
merhaba arkadaşlar...ihracat yapan bir firmadan çalışıyorum. bazı zamanlarda yurtdışından web sitemize ulaşılamıyor. bazen e-posta göndermede, bazen de almakta sorunlar yaşıyoruz. web sitemiz ve e-postalarımız, yurtiçinde %99 sorunsuz çalışırken, yurtdışında bu oran %60-70 civarı oluyor. daha önce d
merhaba arkadaşlar...
ihracat yapan bir firmadan çalışıyorum. bazı zamanlarda yurtdışından web sitemize ulaşılamıyor. bazen e-posta göndermede, bazen de almakta sorunlar yaşıyoruz. web sitemiz ve e-postalarımız, yurtiçinde %99 sorunsuz çalışırken, yurtdışında bu oran %60-70 civarı oluyor. daha önce de bu sorunları yaşıyorduk ve hosting firmamızı değiştirdik. ama sorunlar devam etti. olmadı, vps kiraladık, kendimiz yönettik ama yine sorunlardan başımızı alamadık.
sorum şudur canlar; yurtdışıyla yoğun şekilde çalışıp da, e-postamda da, web sitemde de sorun yok diyen var mı? ne şekilde host yapıyorsunuz? hangi firma ile çalışıyorsunuz?
teşekkürler...
0
el magico
(12.03.09)
paraya kıyarsanız, www.nexum.com.tr

burası.
0
liberal
(12.03.09)
kobrettii
(12.03.09)
(2)

usb repeater

memati atese
5 metrelik usb kablo lazım ama bunlar uzun olunca sorun çıkartıyormuş. bu usb repeaterlar 5 metre üstü için kullanılıyor sanırım ama ben 5 metreden fazla gerekmediği halde kendinden elektrik verebildiği için bunlardan mı alsam diyorum. bir de hangisini tercih etmeliyim sence? var mı kullandığın bild
5 metrelik usb kablo lazım ama bunlar uzun olunca sorun çıkartıyormuş. bu usb repeaterlar 5 metre üstü için kullanılıyor sanırım ama ben 5 metreden fazla gerekmediği halde kendinden elektrik verebildiği için bunlardan mı alsam diyorum. bir de hangisini tercih etmeliyim sence? var mı kullandığın bildiğin?

arama.gittigidiyor.com
0
memati atese
(12.03.09)
usb repeater diye bir şeyi ilk kez duymakla beraber, dışarıdan adaptörle elektrik almadan bu işin zor olduğunu biliyorum. eğer problem daha kaybından çok, güç kaybı ise, her hangi bir usb kablosunun, usb cihaz tarafındaki başına adaptörlü usb hub'lardan koymak yerinde olur. bir çok yerde bu tarz çözümler gördüm, gayet de işe yarıyorlardı.
0
co2s2
(12.03.09)
yazıcılarda kendisinden adaptör olduğu için elektrik konusunda problem yaşanmaz ancak webcam gibi şeylerde dikkat etmek gereki.r
0
co2s2
(12.03.09)
(3)

harddiskim bozulmuş mudur?

cisegu
120 gb samsung sata harddiskim var 4 senedir kullanmaktayım, defalarca format atılmıştır kendisine ve yıllardır hiç format atılmayan partitionları da mevcuttu geçen gün uzunca bir zamandan sonra bilgisayarı kapatayım dedim, sabah açtığımda windowsun yüklü olduğu ve yedek dosyaların bulunduğu partiti
120 gb samsung sata harddiskim var 4 senedir kullanmaktayım, defalarca format atılmıştır kendisine ve yıllardır hiç format atılmayan partitionları da mevcuttu geçen gün uzunca bir zamandan sonra bilgisayarı kapatayım dedim, sabah açtığımda windowsun yüklü olduğu ve yedek dosyaların bulunduğu partitionlardan birinin uçmuş olduğunu gördüm. yeniden format attım format oldukça uzun sürdü ve aynı zorlukta windows yüklendi sonra diğer partition da çöktü windowsla beraber ve bu çökme işlemi bir kaç kere daha tekrar etti. şimdi sistemin performansı açılış da dahil olmak üzere çok kötü durumda. harddisk çöp mü olmuştur yoksa yeni bir virüs falan mı dolaşmakta? virüs taraması yaptırdığımda bi kaç tane win 32 expiro buldu ama sildikten sonra da hala sistem yavaş.
0
cisegu
(12.03.09)
S.M.A.R.T değerlerini piyasada olan bir yığın sistem kontrol programlarından biri ile kontol edin, büyük ihtimalle hard diskiniz bad sector sahibi olmuştur. Çoğu modern hard diskte de artık bunlar bad sector değil de "reallocated sector" diye geçiyor.
reallocated sector count, eğer yanındaki sınır değerden daha fazlaysa S.M.A.R.T diskin sağlıklı durumda olmadığını gösterir ve dediğiniz inanılmaz yavaşlama gerçekleşir. Diski baştan aşağı tarayıp bu hataları giderdiğini iddia eden programlar var, fakat bende işe yaramamıştı. Bence yeni bir hard disk bakmanın zamanı gelmiş olabilir...
0
twang
(12.03.09)
Low level format'ın harddiski hayata döndürdüğü olabiliyor. Samsung'un şu programcığı ile hem detaylı bilgi alabilirsiniz, hem de low level format atabilirsiniz.

www.samsung.com
0
skatheist
(12.03.09)
bad sector'leri tamir etmek yerine tespit ederek kullanımdan çıkaranlar programlar olması lazım. map out bad sector gibi bir arama yaparsanız bir şeyler çıkar belki.
0
no avalon
(12.03.09)
(8)

statik ip değiştirilir mi?

sanal uyku
türk telekom üzerinden alınan statik ip'yi değiştirme imkanı var mı?
türk telekom üzerinden alınan statik ip'yi değiştirme imkanı var mı?
0
sanal uyku
(12.03.09)
benden 5 lira para istemişlerdi diye hatırlıyorum. keşke vermeseymişim.

soruyu yanlış anlamış da olabilirim. ben statik ip yi dinamik yapmaktan bahsettim.
0
ati99
(12.03.09)
yok statik ip'nin ip'sini değiştirmeyi sormuştum. :)
0
🌸sanal uyku
(12.03.09)
türk telekomu ara, internete bağlanamıyorum de yarım saat uğraştıktan sonra "sorun statik ip olmasından(=?+&^+%?) ipnizi değiştiriyorum" diyecekler. veya direk ipmi değiştirebilir misiniz de. değiştirirler. başka türlü bilmiyorum
0
hia
(12.03.09)
ip değişikliği için 12,78 TL alıyorlar.
0
Carlito Brigante
(12.03.09)
değiştirebildin mi? değiştirdiysen nasıl?
0
hia
(14.03.09)
@hia:
burada da net cevaplar verilmedi :(
değiştirmek isteyen ben değilim bir arkadaşım, değiştirdiğinde yine bu duyuru altına yazarım nasıl hallettiğini eğer ilgileniyorsanız.
0
🌸sanal uyku
(14.03.09)
evet ilgileniyorum çünkü benim ki de statik. ttneti arayıp internete bağlanamıyorum demedikçe değişteremedim.

edit: tüh!
0
hia
(14.03.09)
çocuk değiştirmekten vazgeçti sanırım, buraya yazayım da bekletmeyeyim boşuna.
0
🌸sanal uyku
(16.03.09)
(2)

tab'ın değişik yerlere sekmesi

tepedeki psychedelic adam
bazı uygulamalarda alışıldığı gibi bir sonraki bölüme geçerken, bazılarında geriye doğru gidiyor. sözlük'ten örnek vermek gerekirse bir kelime yazıp aratacağım mesela kelimeyi yazıp iki defa tab'a basıp enter'a basardım eskiden aramak için. ama şimdi geriye doğru gidiyor sol frame'e sekiyor. başka y
bazı uygulamalarda alışıldığı gibi bir sonraki bölüme geçerken, bazılarında geriye doğru gidiyor. sözlük'ten örnek vermek gerekirse bir kelime yazıp aratacağım mesela kelimeyi yazıp iki defa tab'a basıp enter'a basardım eskiden aramak için. ama şimdi geriye doğru gidiyor sol frame'e sekiyor. başka yerlerde de denk geldi bu. ama bazı yerlerde de düzgün çalışıyor. nedendir, nasıl düzeltilir bu?
0
tepedeki psychedelic adam
(12.03.09)
sözlükte aynı sıkıntı bende de var. aramaya inanasım kaçıyor artık. acaba temayla mı ilgili diye düşünüyorum. soracaktım ben de benden önce davranmışsın.
bu arada temam yenir ki bu.
0
teritori
(12.03.09)
ya shift tuşunuz basılı kalmıştır ya da söz konusu arayüzdeki öğelerin tabindex'leri değişmiştir.
0
cruor
(12.03.09)
(3)

web sitesine girmeyi yasaklama

modesttiago
selamlar. bir iki siteye bilgisayarımdan girmeyi yasaklamak istiyorum. vista da program yüklemeden bunu yapabilir miyim?p.s. internet seçenekleri--> içerik --> içerik danışmanından yapılan ayar tüm sitelere girerken parola sormama neden oluyor.p.s2 eğer bir yöntem yoksa bilgisayarı kastırmayacak bir
selamlar. bir iki siteye bilgisayarımdan girmeyi yasaklamak istiyorum. vista da program yüklemeden bunu yapabilir miyim?

p.s. internet seçenekleri--> içerik --> içerik danışmanından yapılan ayar tüm sitelere girerken parola sormama neden oluyor.

p.s2 eğer bir yöntem yoksa bilgisayarı kastırmayacak bir programa da razıyım
0
modesttiago
(12.03.09)
hosts'dan oynama yapabilirsiniz belki
0
yuto
(12.03.09)
hosts olayı maalesef vista da geçerli olmuyor
0
🌸modesttiago
(12.03.09)
sağolun hallettim. donatılardan wordpad i admin olarak açıp host dosyasını açmam gerekiyormuş
0
🌸modesttiago
(12.03.09)
(5)

Tavsiye D-SLR Kamera

teritori
Efendim babam D-SLR kamera almaya niyetlenmiş. Bugüne kadar kompakt kullanıyodu ama doğa gezileri yaparken yetersiz kalıyor. Evet püf noktalardan birisi bu, genelde açık alanda çekilecek fotoğraf. Bilmem ne kadar püf nokta tabi :)Şimdi, amatör sayılabilecek seviyede, D-SLR kamera hangilerini tavsiye
Efendim babam D-SLR kamera almaya niyetlenmiş. Bugüne kadar kompakt kullanıyodu ama doğa gezileri yaparken yetersiz kalıyor. Evet püf noktalardan birisi bu, genelde açık alanda çekilecek fotoğraf. Bilmem ne kadar püf nokta tabi :)
Şimdi, amatör sayılabilecek seviyede, D-SLR kamera hangilerini tavsiye edersiniz? Dolar fiyatları da malum zıpladı, abim bir dahaki ay ABD'ye gidecek oradan getirse daha mantıklı olur gibi?
0
teritori
(12.03.09)
"abim bir dahaki ay ABD'ye gidecek oradan getirse daha mantıklı olur gibi" mi. tabi ki daha mantıklı olur.
www.bestbuy.com
tavsiye ederim.
0
rentts1
(12.03.09)
canon eos mark II alabilrsin. sadece body, artı 50-200 f2.8 bir objektif alırsanız. bu önerime 5 sene kadar teşekkür edersiniz.
0
joshcun
(12.03.09)
Ben yeni sony a300 aldim. Suanlik memnunum ve bana fazlasiyla yetecegini saniyorum bu isle profosyonel olarak ugrasmazsam. Genelde canon ve nikon tavsiye edilir gerci. Sony'i tercih etme sebebim cok uygun fiyata bulmus olmam, live view olmasi ve uzerinde gelen lens'in 18-70 olmasi.
0
badseed
(12.03.09)
canon eos 450d
0
enter saltman benim
(12.03.09)
canon eos 40d ya da 50d. bunu alın, bi de güzel lens alın. oh mis.
0
oceano
(12.03.09)
(6)

amfi cızırtı yapıyor ibz10g

efexor
gain kapalıyken problem yok ama açıkken cızırtı yapıyo. sürekli bi ses czzzzzzzz...daha önce prosesörü kulaklığa bağlayarak çalıyodum, prosesörün üstünde noise reduction 9 ayardan 2.sindeydi. olmuyodu böyle bişey. amfi yeni iade mi etsem?
gain kapalıyken problem yok ama açıkken cızırtı yapıyo. sürekli bi ses czzzzzzzz...
daha önce prosesörü kulaklığa bağlayarak çalıyodum, prosesörün üstünde noise reduction 9 ayardan 2.sindeydi. olmuyodu böyle bişey. amfi yeni iade mi etsem?
0
efexor
(12.03.09)
priz topraklı mı?
0
ency
(12.03.09)
topraklı priz nasıl oluyo? normal üçlüye taktım işte. bilgisayarın televizyonun takılı olduğu.
0
🌸efexor
(12.03.09)
Cizirtiyi gitar bagliyken mi yapiyor? Gitar bagliyken telleri dokununcada cizirti devam ediyor mu?
0
badseed
(12.03.09)
evet gitar bağlıyken. ve sadece gain açıkken. sürekli bi cızırtı tellere dokunsam da dokunmasam da devam ediyor.
0
🌸efexor
(12.03.09)
gitarda tecrübeli misiniz, dip gürültüsü denilen kavramla tanışıklığınız var mı?
gain arttığında dip gürültüsünün artması muhtemeldir. sisteminiz çok iyi değilse bu dip gürültüsü gerçekten gürültü boyutunu alabiliyor. daha önce prosesörün sayesinde bunu hissetmemiş olabilirsiniz.
biliyorum biraz salakça gelebilir soru; ama bu ihtimali de göz önünde bulundurmak istedim.

edit: sistem demişim, ekipman daha uygun olur.
0
insantaklidiyapanmaymun
(12.03.09)
büyük olasılıkla dip gürültüsüdür, hatta gain kapalı clean tondayken dahi hafif bir cızırtı olabilir bu da elektrik hattının topraklı veya topraksız oluşundan kaynaklanmaktadır. lakin gitar çalarken bu cızırtı gitarın önüne geçecek kadarsa problem var demektir gitar çalarken kayboluyorsa sorun yok.
0
cisegu
(12.03.09)
(1)

[java] jTable refreshletmek

jay kay
bir applicationda iki farkli jframe aciliyor. birisinde bi sqle bagli bi jTable var. diger jframeden o sql uzerinde degisiklik yaptigimda jtable in refreshlenmesini istiyorum. nasil yapicam bunu? (jTable'i sqle baglarken netbeanste databasei uzerine tasiyip biraktim=
bir applicationda iki farkli jframe aciliyor. birisinde bi sqle bagli bi jTable var. diger jframeden o sql uzerinde degisiklik yaptigimda jtable in refreshlenmesini istiyorum. nasil yapicam bunu? (jTable'i sqle baglarken netbeanste databasei uzerine tasiyip biraktim=
0
jay kay
(11.03.09)
buna ben de bakmıştım direk bi metot bulamayınca şöyle yapmıştım. cleartable diye bi metot oluşturup tüm tablo içeriğini sil bi for döngüsüyle. hemen ardından da yine tabloya verileri giren metodu çağırmıştım. taş gibi olmuştu :)
0
iterator
(11.03.09)
(1)

ipod shuffle 3rd gen

in vito veritas
Resimlerinden anladığım kadarı ile ses açma kısma düğmesi sadece kulaklığın üzerinde mevcut ve kulaklık ile gelen remote yekpare halde.sorum şu ki bu aleti gören eden bilen varsa yukarıdaki varsayımlarım doğru mu acaba?
Resimlerinden anladığım kadarı ile ses açma kısma düğmesi sadece kulaklığın üzerinde mevcut ve kulaklık ile gelen remote yekpare halde.

sorum şu ki bu aleti gören eden bilen varsa yukarıdaki varsayımlarım doğru mu acaba?
0
in vito veritas
(11.03.09)
3rd gen dedigin bugun yeni cikmis olan ise evet aletin uzerinde dugme yok ve yekpare.
0
kurukafa
(11.03.09)
(3)

excel sorusu

gebesh
7 45 0,3 -1 3445 67 1 -2 0,5.............şekliden giden bir çok fazla veriden oluşan veri takımı var bunları aşağıdakigibi tek sütunda sıralı bir hale getirmem gerek 7450,3-13445671-20,5....gibinasıl ederim ben bu işi?
7 45 0,3 -1 34
45 67 1 -2 0,5
.............

şekliden giden bir çok fazla veriden oluşan veri takımı var bunları aşağıdaki
gibi tek sütunda sıralı bir hale getirmem gerek


7
45
0,3
-1
34
45
67
1
-2
0,5
....
gibi

nasıl ederim ben bu işi?
0
gebesh
(11.03.09)
satır satır seçip, copy + paste special(transpoze işaretli)

biraz angarya oldu ama son çare olabilir.
0
surprise
(11.03.09)
eğer veriler tek hücrede ise yazdığın üzere veri - metni sütunlara dönüştür
sınırlandırılmışı seçip atırıcılar için boşluk seçersen veriyi tek hücrelere bölersin sonra aynı şekilde satırları tek tek seçip kopyala - özel yapıştır - işlemi tersine çevir dersen olur.

daha kısası benim de aklıma gelmiyor
0
in vito veritas
(11.03.09)
Sırasız veriyi seçip kopyalayın, Not Defteri'ne yapıştırın. Buraya veri tablarla ayrılmış şekilde gelecek. Tabları silip alt alta sıralayın sonra tümünü seçip kopyalayıp yeniden Excel'e yapıştırın.
0
mario64
(11.03.09)
(3)

yine excel

neronas
elimde bir isim listesi var. yukaridan asagiya numaralandirilmis. 200 satir. bunlari 1 den baslayip otomatik numaralandirmak istiyorum ama arada 1 satiri sildigimde numaralandirma devam etsin. bulamadim yahu
elimde bir isim listesi var. yukaridan asagiya numaralandirilmis. 200 satir. bunlari 1 den baslayip otomatik numaralandirmak istiyorum ama arada 1 satiri sildigimde numaralandirma devam etsin. bulamadim yahu
0
neronas
(11.03.09)
arada bir satırı silince numaralandırma o noktadan itibaren otomatik düzelmez bildiğim kadarıyla. ama şöyle yaparsınız kolayca. birinci satıra 1 dersiniz, ikinci satıra 2 dersiniz. bu iki hücreyi seçip mouseu ikinci hücrenin sağ altına + işaretinin değişik şekil aldığı noktaya getirip oradan tutup son satıra kadar sürükleyince hepsi sıralı numaralı olur. aradan satır silince yine en başa gidip, 1 ve 2 yazan hücreleri seçip aynı şeyi yapınca yeniden numaralanır kolayca tek fırtla.

sildikçe numaraları tazeleyip baştan sıralayan otomatik bir sistem varsa ben de istiyorum.
0
kibritsuyu
(11.03.09)
vardir elbette. benim icin siralamada sorun yok da gönderdigim kisiler anlamiyor bu isten. otomatik olmasi lazim illa ki. öf.
0
🌸neronas
(11.03.09)
1. numaraları yazmak istediğin satıra =row() yaz. eğer ilk isim örneğin 5. satırdan başlıyorsa =row()-5 yazarak istediğin rakamdan başlatabilirsin.

2. ilk ismin hizasına 1 yazdıktan sonra onun altındaki hücreye eğer A1 hücresine yazdıysan =A1+1 yazıp aşağı sürükle.
her ikisinde de aradan satır sildikce numaralar güncellenir.

edit: 2. yöntem satır silince çalışmıyormuş :)
redit: mail attım
0
Poly
(11.03.09)
(1)

klavyede birden cok tusa basma

xeroxia
arkadaslar eskiden iki kisi ayni klavyede rahatlikla bombaci oynayabiliyorken simdi biri hareketli halde bomba koyarken digeri hareket bile edemiyor. o zamandan bu yana ne degisti? teorik olarak ne oldugunu bilen var mi? cozumu bilen?ayni sorunu oyunlarda capraz kosarken silah degistirme, sut cekme,
arkadaslar eskiden iki kisi ayni klavyede rahatlikla bombaci oynayabiliyorken simdi biri hareketli halde bomba koyarken digeri hareket bile edemiyor.
o zamandan bu yana ne degisti? teorik olarak ne oldugunu bilen var mi? cozumu bilen?
ayni sorunu oyunlarda capraz kosarken silah degistirme, sut cekme, vs. gibi de dusunebiliriz.
0
xeroxia
(11.03.09)
aynı anda algılanabilecek tuş basışları klavyeden klavyeye değişebiliyor.
www.daskeyboard.com
0
nop
(11.03.09)
(1)

Word 2007 ile Tez Yazımı için yardım talebi

rulocut
itü'nün sitesinden aldığım tez yazım şablonu (Ek_TR_TezSablonu) üzerinden tezimi yazmaktayım lakin çeşitli sorunlar yaşamaktayım. Siz herşeyi bilenler; Word konusunda şu hususlarda tıkandım. Bir el atıverınde vurduralım bayır yukarı:1) Başlık 3 sonrası başlıklarımdaki şekil ve çizelge yazıları en ba
itü'nün sitesinden aldığım tez yazım şablonu (Ek_TR_TezSablonu) üzerinden tezimi yazmaktayım lakin çeşitli sorunlar yaşamaktayım. Siz herşeyi bilenler; Word konusunda şu hususlarda tıkandım. Bir el atıverınde vurduralım bayır yukarı:

1) Başlık 3 sonrası başlıklarımdaki şekil ve çizelge yazıları en baştaki şekil ve çizelge listesinde güncellenmiyor.

2) Başlık 6 sonrası şekil ve çizelgelerin altına yazılan tanımlara stil uygulanamıyor.

3) Tezde Cambria Math kullanarak yazdığım denklemlerin yanına yaptığım notasyon istediğim boyutlarda olmuyor. Küçük gözüküyor ve ortaya hizalanmıyor.(Görüntü olarak kalsın seçeneğini de denedim).

Şablonda bir sınırlandırma olduğunu açıkça görmekteyim ama bu sınırlandırmanın nasıl kaldırılacağı hususunda hiç bir fikrim yok. Açıklanırsa anlarım; hevesliyim.

Biliyorum ki bana yardımcı olacaksınız, durup düşünen herkesin gözlerinden öpüyorum.
0
rulocut
(11.03.09)
burda olsan yardımcı olurdum ama anlattıkların çok fazla detay gibi geldi ve anlaşılması hakikaten zor olmuş.
0
desdinova
(11.03.09)
(7)

Excel

neronas
tüm calisma sayfalarini ayni anda sifreleyebilmenin/acabilmenin yolu yok mu? tek tek yapmaktan gina geldi. (excel 2003)
tüm calisma sayfalarini ayni anda sifreleyebilmenin/acabilmenin yolu yok mu? tek tek yapmaktan gina geldi. (excel 2003)
0
neronas
(11.03.09)
komple excel dosyasını şifreleseniz olmuyor mu?
0
kibritsuyu
(11.03.09)
acarken sifre sorsun istemiyorum. sadece bazi hücreler (formüllü olanlar)degistirilemesin istiyorum. o da olmuyor tum dosya sifrelenince
0
🌸neronas
(11.03.09)
Sub Koru()
Application.ScreenUpdating = False
For i = 1 To Worksheets.Count
Sheets(i).Protect 12345
Next i
End Sub

12345 olan şifreyi istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

korumayı kaldırmak için;

Sub KorumaKaldır()
Application.ScreenUpdating = False
For i = 1 To Worksheets.Count
Sheets(i).Unprotect 12345
Next i
End Sub

not: kodlar excel.web.tr'den araktır.
0
mahallenindelisi
(11.03.09)
.... nereye giriyoruz bu kodu?
0
🌸neronas
(11.03.09)
alt + f11 yapıp visual basic sayfasına girin. insert -> module dedikten sonra (file edit view ... olan menülerden) verdiğim kodları copy paste yapın. daha sonra excel sayfasına geri dönün alt + f8 yapıp koru makrosunu çalıştırın.
0
mahallenindelisi
(11.03.09)
bu makro editlenemiyor mu sonra? ne anlamı kalıyor böyle şifrelemenin?
0
cruor
(11.03.09)
@cruor; dosyayı kaydetmeden önce makro silinebilir ya da visual basic'e şifre konulabilir. o zaman kodlar ve şifre görülmez. fakat her şifre olduğu gibi bu şifrelerde kırılabilir.

makro olmadan konulan korumayı kırabilecek kodlar da mevcut.
0
mahallenindelisi
(11.03.09)
(2)

swf dosyasını mail ile göndermek

chak 666
atach değil de direk görüntülenebilecek şekilde gönderebilirmiyim? sunucular bunu destekliyor mu ? hotmail, gmail...
atach değil de direk görüntülenebilecek şekilde gönderebilirmiyim? sunucular bunu destekliyor mu ? hotmail, gmail...
0
chak 666
(11.03.09)
Desteklenmiyo olması lazım. Mesela ben google reader'dan içinde gömülü video bulunan bi şeyi mail olarak atınca, o video gözükmüyor orda. Mail'lere embed (gömme) olmuyor.
0
edge_nabby
(11.03.09)
swf destekleyen hostingler var. imageshack'ın swf lisi işte. istersen mesajla yardımcı olayım :)
0
sql
(11.03.09)
(3)

ZYXEL P 660HW-T1 V2 port açma

rentts1
bu merete bir türlü port açamadım naapsam ne etsem bilemedim. bu olayı bi çözsek be canlar.
bu merete bir türlü port açamadım naapsam ne etsem bilemedim. bu olayı bi çözsek be canlar.
0
rentts1
(11.03.09)
portaçma.net e baktım yapamadım diğer bisürü yerde daha var ama hepsindeki resimler uçmuş anlayamadım.
0
🌸rentts1
(11.03.09)
www.port-forward.com zyxell varmi bilemiyorum. Zyxell Turkiye'nin sayfasinda bununla alakali resimli anlatimlar var idi..
0
kobrettii
(11.03.09)
cumingsoon
(11.03.09)
(3)

corrupt rar dosyalarinin hakkindan gelmek

arch101
toplam 71 parcadan olusan bir rar dosyasinin 40. parcasinda hata verdi allahsiz winrar. ne yapabilirim? repair programlari denedim bir iki tane, halledemediler onlar da.gul gibi 7gb'i silmek istemiyorum.
toplam 71 parcadan olusan bir rar dosyasinin 40. parcasinda hata verdi allahsiz winrar. ne yapabilirim? repair programlari denedim bir iki tane, halledemediler onlar da.

gul gibi 7gb'i silmek istemiyorum.
0
arch101
(11.03.09)
nerden indirdiniz, tekrar indirin?
0
sanal uyku
(11.03.09)
eger rar'larin yanlarinda, *.par dosyalari varsa gorebiliyorsaniz indirin (usenet'de cok olur) bu parlari QuickPar ile fix edin duzelir.
0
kobrettii
(11.03.09)
utanmadan 40. parçasını bir daha indirseniz sadece? 7gb indirmektense 100 mb (bkz: dosyalarda rapidshare standardizasyonu) indirmek daha kolay olacaktır heralde.
0
citroc
(11.03.09)
(2)

ask.com akıl sağlığımla oynuyor

havuclu
arkadaşlar bu neden oluyor resmen delireceğim :(nereden geldiğini bilemdiğim ask.com toolbarını bir türlü kaldıramadımeklekaldırdan sildim. ardından regeditten de askbar asksbar olarak arattım çıkan dosyaları sildim hala kendisini göstermekte.sadece gösterse yine iyi. arada alakasız bir sayfaya örn
arkadaşlar bu neden oluyor resmen delireceğim :(
nereden geldiğini bilemdiğim ask.com toolbarını bir türlü kaldıramadım
eklekaldırdan sildim. ardından regeditten de askbar asksbar olarak arattım çıkan dosyaları sildim hala kendisini göstermekte.

sadece gösterse yine iyi. arada alakasız bir sayfaya örneğin demonoide girmeye çalışırken izin vermiyor birden ask.com açılıyor ve böyle bir sayfa bulunamadı diyor. 5-6 denemden sonra demonoide belki giriyor. ekşi sözlüğe de yaptı aynısnını ya sayfa bulunamıyro diyor ya da anında ask.com'a bağlanıp böyle bir sayfa yok diyor nedir bunu çaresi çıldıracağım resmen :(
0
havuclu
(11.03.09)
your uninstaller var, onu deneyin.
0
fundamental
(11.03.09)
your uninstaller da denedim :( program listesinde adı çıkmıyor bile
0
🌸havuclu
(11.03.09)
(2)

Joomla 1.0.13'de Nasıl Yedek/Backup Alınır

anadolu
Merhaba,Bir sitem var, Joomla 1.0.13 Stable kullanıyorum. Ya da kullanamıyorum.Bayağı bir zamandır yedek almadım, yedek alasım geldi. Hatta telaşlandım, sanki herkes siteyi çökertmek istiyormuş gibi, paranoyalara kapıldım. Ne yaptıysam bir yöntemini bulamadım. Site bugün çökse, uzaklara bakarak "ben
Merhaba,

Bir sitem var, Joomla 1.0.13 Stable kullanıyorum. Ya da kullanamıyorum.
Bayağı bir zamandır yedek almadım, yedek alasım geldi. Hatta telaşlandım, sanki herkes siteyi çökertmek istiyormuş gibi, paranoyalara kapıldım. Ne yaptıysam bir yöntemini bulamadım. Site bugün çökse, uzaklara bakarak "ben demiştim" diyebilirim en fazla, yazılar mazılar uçar gider.

Nasıl yedek alınır, neler yapmak gerekir, bilen varsa bir el atsın, acısın bana.
Kolaylıklar.
0
anadolu
(11.03.09)
joomla üzerinden yedek alınıyor muydu hatırlamıyorum ama cpanel ya da phpmyadmin'e sahip misiniz?
0
sanal uyku
(11.03.09)
phpmyadmin'e gir, oradan veritabanını seç, ver de, mevcut veritabanını yedeklemiş olacaksın böylece. bunun yanında oradakı dosyaları local'e alman yeterli olacaktır.
0
abtash
(11.03.09)
(1)

Powerpoint Sunumunu htm'den ppt'ye çevirmek

alpha05
`25 haziran 2150` yi göremeden ölecek insanlar!bir sunum var ama webe konulmuş, bunu ppt ye çevirmek istiyorum. kısa bir yolu var mıdır acep?http://siteadi.com/hede_dosyalar/frame.htm gibi bir adreste yeralıyor diyelim. anlatabildim umarım.
25 haziran 2150 yi göremeden ölecek insanlar!
bir sunum var ama webe konulmuş, bunu ppt ye çevirmek istiyorum. kısa bir yolu var mıdır acep?

siteadi.com

gibi bir adreste yeralıyor diyelim. anlatabildim umarım.
0
alpha05
(11.03.09)
html'i makinaniza indirin daha sonra

www.google.com.tr

converter ile senlenin.
0
kobrettii
(11.03.09)
(5)

dosya uzatısı ile ilgili bi sorun

copy paste
az önce dizinin son partını indirdim bi güzel izleyecektim, adı falan çok muhim değil yanlız muhim olan uzantısı.ilk defa başıma geldiği için bilemedim şöyle izah edeyim;3partlık bi dizi. ilk ikisi 200mb sonuncusu 10mb. partların adı da şöyle geçiyor;adajhdajhdajdhaj_adadsa.com_.zip.001 aaadadada
az önce dizinin son partını indirdim bi güzel izleyecektim, adı falan çok muhim değil yanlız muhim olan uzantısı.

ilk defa başıma geldiği için bilemedim şöyle izah edeyim;

3partlık bi dizi. ilk ikisi 200mb sonuncusu 10mb. partların adı da şöyle geçiyor;

adajhdajhdajdhaj_adadsa.com_.zip.001 aaadadadadaa_adaasd.com_.zip.002 diye gidiyo işte. winzip im yoktu sonra onuda indirdim pc ye fakat bi türlü açamıyorum. sonundaki 001 002 003 leri siliyorum sadece uzatısı kalıyor bu seferde winzip açmayıp tekrar yükleyin diyor. bune yaa.nasıl açarım ben bunları.
0
copy paste
(11.03.09)
dosya adlarını adajhdajhdajdhaj_adadsa.com_001.zip diye çevirerek dene. yine olmazsa winrar yükle bi de onunla dene. hatta hiç bir şekilde winzip kullanma hep winrar kullan daha iyidir.
0
ehlana
(11.03.09)
@ehlana dediğin gibi yaptım ama hata verdi gene.

"the archive is either in unknown format or damaged"

yoksa harbiden damaged mi oldu bunlara yaw. halbuki paşa paşa inmişlerdi.ne bi mb fazla ne bi mb az
0
🌸copy paste
(11.03.09)
want2die'ın dediği yöntemi de bir dene yine olmazsa cidden hasar görmüş olabilir. bazen boyut tam gözükebilir ama hasarlı olabilir dosyalar.
0
ehlana
(11.03.09)
@want2die dediğin programı indirdim ve bütün dosyları bunun la birliştirdim ama gene açmadı sanırım hasarlı olmuş olabilirler. yoksa evet program dediğimi yapsada winzip "cannot open file: it does not appear to be a valid archive" diye hata veriyor. winrar la da aynı şekilde açmıyor.neyse sağlık olsun. tşkler
0
🌸copy paste
(11.03.09)
.zip uzantasini silip hjsplit ile birlestirmeyi dener misinz belkide archive dosyasi degil, cinligine *.zip eklenmistir.
0
kobrettii
(11.03.09)
(6)

nokia - giden kutusu ne işe yarıyor?

cruor
gelen mesajlar gelen kutusu'nda, yollanan mesajlar gönderilmiş öğeler'de duruyor.giden kutusu neci?
gelen mesajlar gelen kutusu'nda, yollanan mesajlar gönderilmiş öğeler'de duruyor.

giden kutusu neci?
0
cruor
(11.03.09)
gitme sürecindeki mesajlar için. varlığını ben de hep sorgulamışımdır.

pc suite gibi bir ucubeyi yazan, ve utanmadan güncelleyen adamlar bunlar, şaşırmamak lazım.
0
makineci
(11.03.09)
onlar henuz belli sebeplerle gonderilmemis, gonderilme islemini bekleyen mesajlari kapsiyor olmali.
0
la traviata
(11.03.09)
gönderilmekte olan ya da gönderilememiş mesajların yer aldığı bölüm.
0
rimednac
(11.03.09)
gönderilmekte olan ya da gönderilememiş mesajlar da gönderilmiş öğeler'de duruyor.
fakat mesajların sol tarafında bi simge var, o değişik oluyor. gönderilemediği anlaşılıyor. tekrar gönderme girişimi falan diyor. ondan sonra o simge normal hale geliyor.
0
🌸cruor
(11.03.09)
gönderilmekte olan veya gönderilmesi ertelenen mesajlar orada duruyor. denemek için bir mesajı 4-5 kişiye aynı anda yollamayı deneyebilirsiniz.
0
sanal uyku
(11.03.09)
en iyi maillerde anlasiliyor o. diyelim ki mail atiyorsunuz telefondan ama mail ayarlarinizda ben gprs e bagliyken gonder secenegi aktif. o zaman o mailler giden kutusunda duruyor. bir de gonderilemeyen mesajlar birkac dakika sonra gonderilmek uzere yine orada bekletilirler.
0
entrapmen
(11.03.09)
(3)

anfi nden bozulur

kakashi
deli olcam ya anfi durduğ yerde bozulurmu ya
deli olcam ya anfi durduğ yerde bozulurmu ya
0
kakashi
(10.03.09)
elektirik tesisatından dolayı voltaj dengesizliği yaşanıyorsa 10 kere bozulan anfi biliyorum ben. olabilir yani. garantisi varsa kullanıcı hatası demiyor yapıp geri veriyorlar ama geri gelme süresince anfiyi kullanamadığına mı yanarsın asabının bozulduğuna mı? en iyisi bakır bir çubuk alıp topraklıyıver o hattı. bahçeye mi saksıya mı dikersin çubuğu sana kalmış:)
0
cikolatali catlak kurabiye
(10.03.09)
elektronik aletler durduk yerde bozulan şeylerdir zaten. oksitlenir, boksitlenir bişiler olur yani.
0
selim alai
(10.03.09)
amfi en kolay bozulabilen ekipmanlardandır, durduk yere de bozulmaz. Voltaj dalgalanmalarından etkilenir, eğer dizaynı iyi değilse bir kaç devre elemanı yanar. yüksek güçte devamlı çalıştırırsanız ve soğutmasını iyi yapmazsanız gene bozulur.

muhtemelen ya trafosu yanmıştır ya da çıkış katındaki elemanlar yanmıştır (transistör).
0
kimlanbu
(11.03.09)
(3)

Teamviewer

MaraudeR
Merhabalar. Bir yakınımın işyerinde bilgisayar ile ilgili sorunları vardı. Bir bilgisayarcı ile görüşürüp, makinesine format attırmış. Ardından teknik destekteki eleman makinenize Teamviewer kurduk bi sorun olursa burdan bakıcaz gibisinden laflar etmiş. Bilgisayar üzerinden mali işlerini de halletti
Merhabalar. Bir yakınımın işyerinde bilgisayar ile ilgili sorunları vardı. Bir bilgisayarcı ile görüşürüp, makinesine format attırmış. Ardından teknik destekteki eleman makinenize Teamviewer kurduk bi sorun olursa burdan bakıcaz gibisinden laflar etmiş.
Bilgisayar üzerinden mali işlerini de hallettiğini söyleyen yakınım için bu bir tehlike arzeder mi? Oldum olası böyle programlara kötü gözle bakardım. Biraz da bundan yakınıma bahsedince o da bi panik havasına girdi.
1. Program güvenli midir? 2-3 gün kullandıktan sonra, boş banka hesapları görmek pek iç açıcı görünmüyor banada.
2. Programı uninstall ettikten sonra yapılması gereken (örn: silinmesi veya kapatılması gereken dosya veya uygulamalar) bazı şeyler varmıdır?
0
MaraudeR
(10.03.09)
2. Google'dan programı aratıp özelliklerine baktınız mı? illegal bir program değilse uninstall edildiğinde birşey yapmak gerekmeyebilir? ama tabii ki o programı kullanıp sözünü ettiğiniz kişiler başka şeyler yüklemediyse!

1. Bu tarz programlar kesinlikle güvenli değillerdir. Hiç bir şekilde tavsiye etmem, yani uzaktan erişecek olan kişiye ne kadar güvenirseniz güvenin onun bilgisi dışında birisi sizin bilgisayariniza baglanip her turlu halti karistirabilir, bilgisayarda degil internet uzerinde de.

Boyle bir duruma mahal vermeyin derim, bunlar hos seyler degil bu internet caginda..
0
kobrettii
(10.03.09)
Bu tarz programlar, sadece program yöneticisi açısından değil, internet kullanıcıları açısından risk taşır. Programı kuran ve yöneten kişiyi değil, bu programın diğer kişilere oluşturacağı açıkları düşünmek gerekir.
0
kobrettii
(10.03.09)
team viewer ile genelde sureklı değişen bir şifre vardır. ama kuran bunu sabit olarak değişmez şekilde de ayarlayabilir. ola ki öyle bile olumş olsa team viewer programı ile baglanıldıgında kullanıcıya ekranda saatin ordan bir uyarı cıkar mutlaka haberi olur. kotu niyetli olmuş olsa cok daha gizli programlar eklemış olması lazım ki bunun için de port açması falan gerekebilir zaten. eger tek mesele tviewer ise bence sorun olmaz
0
scowl
(10.03.09)
(3)

bulanık bir LCD TV

cellar
uydu alıcısı ile LCD TV arasında kullandığımız philips altın kaplama scart kablo ile http://ecx.images-amazon.com/images/I/41WZ26Y4ZQL._SL500_AA280_.jpgharetli görüntülerde bulanıklık oluyor acaba "scart to component" kablo ile http://img.alibaba.com/photo/101556621/10m_33ft_Atlona_High_Quality_Comp
uydu alıcısı ile LCD TV arasında kullandığımız philips altın kaplama scart kablo ile ecx.images-amazon.com
haretli görüntülerde bulanıklık oluyor acaba "scart to component" kablo ile img.alibaba.com
görüntüde bir iyileşme olur mu?
bu sorun bu tip bağlantılarda hep oluyor mu?
görüntü alımı scart çıkışından olduğu için component çıkışının bir artısı olur mu?

edit: uydu alıcısında component çıkış yok.
0
cellar
(10.03.09)
olmaz.
zira kalite kötüden iyiye doğru;
kompozit --> komponent --> skart --> hdmi
0
surprise
(10.03.09)
"scart bağlantı component ten iyidir" önermesi yanlış. component to scart en iyi bağlantıdır hdmi dan sonra.
0
rentts1
(10.03.09)
cevaplar için teşekkürler; bu kablo img.alibaba.com sadece görüntü için ses için hangi kalitede kablo kullanıcam.

edit: uydu alıcısında component çıkış yok. sadece normal scart (tv,vcr) ve sarı(2) kırmızı beyaz çıkışlar var.

son bir soru; vcr scart çıkışı nedir? farkı var mıdır tv-scart çıkışından ?
0
🌸cellar
(11.03.09)
(6)

Windows aktivasyon / Dosya yedekleme

maxpainn
Serial crack falan değil konu.. Laptop ile birlikte gelen xp yi masaüstü pcye yüklemiştim.. Süresi geçti malesef ve çok önemli çalışmalarım var içinde.. şimdi ben bu dosyaları nasıl alabilirim? pc açılmıyor haliyle.. Ya da elimde vista var bunu üzerine yüklesem makina çalışır mı acaba?
Serial crack falan değil konu.. Laptop ile birlikte gelen xp yi masaüstü pcye yüklemiştim.. Süresi geçti malesef ve çok önemli çalışmalarım var içinde.. şimdi ben bu dosyaları nasıl alabilirim? pc açılmıyor haliyle.. Ya da elimde vista var bunu üzerine yüklesem makina çalışır mı acaba?
0
maxpainn
(10.03.09)
yaptığın şey legal ise, orda "telefon ile kod al" benzeri birşey oluyor. al o kodu microsoft türkiye numarası verecek bir tane, ara orayı söyle, yeni bir serial veriyorlar, çalışıyor.
0
electropie
(10.03.09)
aradım ama geçersiz diyor.. anlamadım.. legal mi? şöyle.. bana laptop için verilen cdyi ben masaüstü pcde kullandıgım icin böyle sanırım.. laptopı alalı 4-5 sene olmuştur..
0
🌸maxpainn
(10.03.09)
derdim dosyaları kurtarmak açıkcası..
0
🌸maxpainn
(10.03.09)
Şayet ikiye bölünmüş bir hard diske sahipseniz (Ya da asıl ve yedek olmak üzere ayrı iki disk varsa) ve dosyalarınız yedek olan partitionda (Diskte) bulunuyorsa, windows'un kurulu olduğu partitiona (Ya da diske) vista kurmak suretiyle belgelerinize ulaşabilirsiniz.

Derseniz ki "ben bu işin kurdu değilim, gider şimdi dosyalarımın olduğu yere windows kurarım, dosyaların da hepsini kaybederim" o zaman kesin çözüm olarak bilgisayarınızdan hard diski çıkartıp başka bir bilgisayara takarak dosyalarınızı yedekledikten sonra gönül rahatlığıyla vista kurabilirsiniz.
0
inshroud
(10.03.09)
açılmıyor derken ne oluyor? dos ekranı çıkıyorsa yolu bulup (c:\documents and settings\kullanıcı adı\belgelerim\ falan diye. başka bir yere dos komutlarıyla kopyalayabilirsiniz gibime geliyor. ama dos ekranı da çıkmıyorsa en güzeli harddiski söküp sistem kurulu başka bilgisayara takıp oradan ulaşmaya çalışmak.
0
kibritsuyu
(10.03.09)
@inshroud dedigin gibi yapmak geldi aklımaa sen de yazmıssın... diger sürücüye kurdum sorunsuz su an dosyalarımı yedekliyorum..

@kibritsuyu, güvenli kipte açın gibi şeyler yazıyor forumda ama açarken direkt reseti basıyodu pc..

neyse ki hallettim.. cevap verenlere çok teşekkürler..

( emeğe saygı beyler! repledim sizi.. * mahalle arası forum kültürüm aaşmış durumda :) )
0
🌸maxpainn
(10.03.09)
(4)

torrent indirirken bilgisayarın yavaşlaması sorunu 2

hevipeyra
burada daha evvel indirme yaparken makinanın yavaşlamasıyla ilgili bir soru sormuştum. tavsiyeler üzerine vuze u kaldırıp utorrent e geçtim ve cfosspeed kurdum makinaya. ilk günler her şey süperdi. makina 80-90 kbps ile torrent indirip aynı zamanda internette gezinmede hiç bir aksaklık yapmamaktaydı
burada daha evvel indirme yaparken makinanın yavaşlamasıyla ilgili bir soru sormuştum. tavsiyeler üzerine vuze u kaldırıp utorrent e geçtim ve cfosspeed kurdum makinaya. ilk günler her şey süperdi. makina 80-90 kbps ile torrent indirip aynı zamanda internette gezinmede hiç bir aksaklık yapmamaktaydı. sonra ne olduysa artık şu 1-2 gündür gene aynı şekilde sıçmaya başladı. torrent indirme hızı maksimum 30-35 leri bulurken, aynı anda ekşi sözlükte sayfa geçişi dahi yapamıyorum. ne yapmam lazım canlar, bi buldurun be?

not: utorrent i açtığım zaman ekranın altında sarı ünlem işareti var. bunu düzeltmek için port açmak gerekiyormuş sanırım ama ben bu işlemi yapmak için araştırma yaptığımda benim modemimin modelini göremedim hiç bir yerde. casper marka kablosuz modem kullanıyorum. eğer sorunum bundan kaynaklıysa, bu modem için nasıl port açabileceğimi öğretecek olan var mı?
0
hevipeyra
(10.03.09)
modem casper adı altında muhakkak başka bir markanın ürünüdür. sonradan casper markası çakmışlar veya kutusunu ona göre yapmışlardır. sana tavsiyem, modemin altına üstüne iyi bak başka bir marka ibaresi var mı ? sen internete bağlanmak için gerekli modem ayarlarındaki sayfada marka ismi yazması lazım. örneğin conexant, zoom vs gibi. oradan da anlayabilirsin gerçek markanın ne olduğunu ?

en kötü ihtimal modemi aç vidaları sök tornavidayla, panelin üzerinde kesin yazar.
0
lejant
(10.03.09)
192.168.1.1
192.168.2.1
10.0.0.2
10.0.0.138
bunlara girmeyi denesene bir?
0
sanal uyku
(10.03.09)
olmadı arkadaşlar, çare bulamadık bizim işe. bilen varsa bi hallettirsin sevabına yav.
0
🌸hevipeyra
(10.03.09)
cfosun sapıtması sanırım o. önce sağ tıklayıp hattı ayarla diyin(her sapıttığında yapabilirsiniz.) 1-2 gün içinde tekrar ayarlar hattı. bu da çözüm olmazsa (bir kere başıma geldi) cfosu komple silin hiçbir dosyası kalmasın sonra güncel sürümü tekrar kurun.
0
montreal
(10.03.09)
(10)

gmail'deki maillerimi nasıl yedekleyebilirim

demirag orucusu
gmail'deki maillerimi nasıl yedekleyebilirim? Allah muhafaza gmail göçerse ben de göçerim.Peşin teşekkürler.
gmail'deki maillerimi nasıl yedekleyebilirim? Allah muhafaza gmail göçerse ben de göçerim.

Peşin teşekkürler.
0
demirag orucusu
(10.03.09)
Kendi taktiğimi anlatayım:
Gmail'e girip Yukarıdaki ayarlar/settings kısmına girerek pop/imap tabına geçiniz. Buradan POP'u ve imap'ı etkinleştirip, bu sayfayı kapatmadan bilgisayarınızdan Outlook Express ya da Microsoft Outlook programını açınız. Outlookta araçlar-hesaplar-hesap oluştur-posta seçeneklerini takip ederek Gmail hesabınızı outlook'a tanıtınız. Bu tanıtma işlemi, kullandığınız outlook versiyonuna bağlı olarak Gmail'in kendi sayfasında "yapılandırma talimatları" altında mevcuttur. Outlook için Gmail hesabınızı yapılandırdıktan sonra bunu yedeklemek için birçok seçeneğiniz mevcut. Gmail çökse dahi zaten tüm e-postaları bilgisayarınıza indirebileceğiniz için herhangi bir sıkıntı olmayacaktır ama illa yedekleyeceğim diyorsanız "outlook için yedekleme" şeklinde yaptığınız bir google araması sonucunda birçok küçük ücretsiz programcıklar bulabilirsiniz.

Şayet "öyle bir anlatmışsın ki konuyla ilgili bildiklerimi de unuttum" derseniz, bu akşam saat 22'den sonra evde olacağım, online olarak beraberce bu ayarları yapabilriiz.
0
inshroud
(10.03.09)
settings > forwarding and pop/imap

buradan "Enable POP for all mail (even mail that's already been downloaded)" seçeneğini seçiyorsun. daha sonra mail programın için gmail ayarlarını yapıyorsun. maillerin şıkır şıkır bilgisayarına inmeye başlıyor.

pop3 üzerinden bir günde indirebileceğin veri miktarının bir limiti olması lazım ama.

azar azar gelir diye bir tahmin yürütüyorum şu anda.
0
kriker
(10.03.09)
Cevaplar için çok teşekkürler. Ben soruyu eksik sorduğumu farkettim. Zaten problemim de bu. Outlook'u sevmediğim (nefret ettiğim diyelim) için gmail kullanıyorum ve Outlook'a bulaşmadan yapabileceğim var mi acaba, google'ı karıştırıp ben bulamamıştım.

Tekrar teşekkürler.
0
🌸demirag orucusu
(10.03.09)
gmailinizi -eğer değilse- dil ayarlarından ingilizceye getirin (gerekirse sonra tekrar dönersiniz) ve ayarlardan labs sekmesine gelin. offline gmail seçeneği var oralarda. tıklayın, takip edin. bütün mail ve eklentileriniz makinenize inecek. masaüstü ikonuna tıklayarak her daim çalışacak gmail arşiviniz hazır.
0
dehri
(10.03.09)
yahoo vs başka bir hesap alın. settings->fowarding and pop/imap üzerinden gelen her mesajın bir kopyasını da buraya göndertin.
0
386 dx
(10.03.09)
Outlook'tan başka e-mail client'ları da var. Mesela mozilla thunderbird.
0
edge_nabby
(10.03.09)
Bi kaç tane daha ekleyeyim thunderbird'e ek olarak. Windows live mail veya windows mail kullanabilirsiniz.

Ek olarak; bu işi yapan bir adet firefox eklentisi de var. Şurda kendisi:
addons.mozilla.org
0
edge_nabby
(10.03.09)
Önce Google Gears kurulur, ardından Gmail içerisindeki Ayarlar kısmından Labs'e gelerek en üstteki Offline isimli Google eklentisi aktif hale getirilir, tüm mailların bilgisayara indirilmesi beklenir..
0
underdose
(10.03.09)
@dehri ve @underdose'un önerileri sorunumu çözdü. kendilerine ve hepinize teşekkür ederim.
0
🌸demirag orucusu
(10.03.09)
(bkz: gmail backup)

böyle bi alet var güzel çalışıyor...
0
huzursuz
(11.03.09)
(2)

floppy olmayan bilgisayarda başlangıç disketi?

tai
şimdi ihtiyacım olan şey xp açılırken dos ekranına çıkabilmek. win98 zamanında bu kolaydı. xpde başlangıç disketi işini görür dedi google ama bende de floppy yok. bunu cd ile hatta cd yi de geçtim flash disk ile çözmenin yolu yordamı var mıdır? eğer varsa bütün sorunları çözüyorum. 98 flash diskle d
şimdi ihtiyacım olan şey xp açılırken dos ekranına çıkabilmek. win98 zamanında bu kolaydı. xpde başlangıç disketi işini görür dedi google ama bende de floppy yok. bunu cd ile hatta cd yi de geçtim flash disk ile çözmenin yolu yordamı var mıdır? eğer varsa bütün sorunları çözüyorum. 98 flash diskle de çözülebiliyormuş ayrıca şimdi öğrendim.

edit:
www.pcturk.org

şu tarz bir şey buldum. bu işimi görür mü?
0
tai
(10.03.09)
(bkz: #15438769)
0
areels
(10.03.09)
bir de windows vista live diye bir cd var, o da olur, ya da bartPE, ya da windows OPK
0
areels
(10.03.09)
(2)

Sistem Geri Yükleme

sesee
Ufak bir hata sonucu, sistem geri yüklemeyi çalıştırmayı planlıyorum. Yalnız farkettim ki, en yakın dünün sabahına götürebiliyor. Onu yapınca, mesela dün yaptığım downloadların hepsi gidecek mi?
Ufak bir hata sonucu, sistem geri yüklemeyi çalıştırmayı planlıyorum. Yalnız farkettim ki, en yakın dünün sabahına götürebiliyor. Onu yapınca, mesela dün yaptığım downloadların hepsi gidecek mi?
0
sesee
(10.03.09)
gitmez, devam et sen.
0
ati99
(10.03.09)
sistemi ve özellikle registry'de ki değisiklikler gidecektir.
0
kobrettii
(10.03.09)
(8)

Remote Desktop + Dosya Transferi??

coolblue
Bagli bilgisayarlar arasinda dosya transferine izin veren, istenilen bilgisayara her yerden erisime olanak veren, bedava bir Remote Desktop programi ariyorum. Mesela, Live Mesh guzel ama dosya transferi yapmiyor. Windows'la gelen Remote Dektop Connection dosya transferi yapiyor ama baglanmak icin ne
Bagli bilgisayarlar arasinda dosya transferine izin veren, istenilen bilgisayara her yerden erisime olanak veren, bedava bir Remote Desktop programi ariyorum. Mesela, Live Mesh guzel ama dosya transferi yapmiyor. Windows'la gelen Remote Dektop Connection dosya transferi yapiyor ama baglanmak icin network bilgileri istiyor, fakat baglanilmak istenilen bilgisayar bi networke dahil degil.
0
coolblue
(10.03.09)
Ben kullanmadım fakat arkadaşlarım www.logmein.com sitesini kullanıyor remote desktop için.
İşi online olarak siteden yaptığın için elinin altındaki pc ve karşıdaki pcde birer messenger programı açarak bunu yapabilirsin diye düşündüm. Tamamen sallıyorum yalnız. :)
0
bitti
(10.03.09)
portable teamviewer dene gayet güzel ve kolay bir program.
0
rodrane
(10.03.09)
teamviewer'i oneririm ben de. dosya transferinde falan hic bir problem cikarmiyor. olmasi gerektigi gibi olan programlardan.
0
osuruklu
(10.03.09)
ben logmeini kullanıyorum. gayette güzel bence.gerekli ayarları yaptıktan sonra yüklediğin pc yi istediğin gibi kontrol edebiliyorsun.yeterki pc ler açık ve nete bağlı olsun...

www.logmein.com
0
Carlito Brigante
(10.03.09)
logmein free de dosya transferi yok.
teamviewer kullanın.
0
alpha05
(10.03.09)
port yönlendirmek falan gerekiyor fakat ultravnc süperdir.
0
areels
(10.03.09)
teamviewer tek geçerim. sürekli kullandığım en hızlı ve en kolay program.
0
tearsinheaven
(10.03.09)
kendi bilgisayarında teamviewerin hangi versiyonu yüklüyse kontrol edeceğin bilgisayarda da o versiyonun olması gerekiyor diye biliyorum.
tam olarak emin değilim.sadece öyle bişey hatırlıyorum.
0
Carlito Brigante
(10.03.09)
(3)

internet sitesini yayına geçirmenin prosedürleri

sesNefes
internet sitesi tasarlayıp yayına sokmak için hangi prosedürler var. internet sitesini adresi .com ile bitecekbunun için ne yapmam gerekiyor ?
internet sitesi tasarlayıp yayına sokmak için hangi prosedürler var. internet sitesini adresi .com ile bitecek
bunun için ne yapmam gerekiyor ?
0
sesNefes
(10.03.09)
* tasarım
* kodlama
* alan adı tahsisi
* host edecek yer bulup host eyleme

com uzantılı adresi heryerden alırsın godaddy filan satıyor sanırım. tam bilemedim ama o kısmı.
0
ccompiler
(10.03.09)
Hiçbir prosedür yok
0
powersgo27
(10.03.09)
parayı bastırıp almak :D

com.tr için sorsan tamam ama com için bi prosedür yok.
0
darknum
(10.03.09)
(3)

radyo yayını kaydetmek.. ?

everbody hurts sometimes
Selam…Ben internet üzerinden yayın yapan radyo programlarını, çalınan müzikleri bilgisayarıma kaydetmek istiyorum ( mp3 olarak ) ama beceremiyorum.StationRipper adlı programı indirdim ama 1 kere kaydedebildim ( onuda şans eseri becerdim, nasıl oldu hatırlamıyorum bile ). İkinci denememde de başarısı
Selam…
Ben internet üzerinden yayın yapan radyo programlarını, çalınan müzikleri bilgisayarıma kaydetmek istiyorum ( mp3 olarak ) ama beceremiyorum.

StationRipper adlı programı indirdim ama 1 kere kaydedebildim ( onuda şans eseri becerdim, nasıl oldu hatırlamıyorum bile ). İkinci denememde de başarısız oldum. eğer biliyorsanız bu programın Türkçe yaması filan varsa link verebilir misiniz? Ya da basit bir şekilde nasıl çalıştığı hakkında yardım edebilirseniz çok iyi olur.

Daha sonra streamripper adlı programı indirdim, ama yine başarısız oldum. Url hatası filan deyip durdu. ( sourberry yayını kaydedicektim )

Vista kullanıyorum diye mi çalışmıyorlar? Yoksa ben mi aşırı derece beceriksizim anlayamadım.

ya da önerebileceğiniz bir program filan varsa, onları deneyim :)
0
everbody hurts sometimes
(10.03.09)
ares (bildiğimiz p2p programı) olduğuna tam emin değilim ama o tür paylaşım programlarından birinde radyo dinleme özelliği var. dinlerken de kaydediyor istediğin yere. ayrı ayrı hem de isimli misimli. aklımda ares diye kalmış bi dene istersen
0
aysiku
(10.03.09)
geçende benzer bir şeyi sormuştum(duyuru sakinlerine), solea demişlerdi. kullandım, hem kaydettiği yayınlar çok az yer kaplıyor hem de kullanımı çok basit. vista'da hele hiç sorun çıkarmıyor. tavsiye ederim.
0
marikaki
(10.03.09)
goldwave isimli programda kaydetmek istediğiniz süre kadar boş (blank) ses dosyası oluşturun, kayıt ayarlarından "stereo mix" i seçin. kaydetmeye başladıktan sonra hoparlöre iletilen tüm sesleri aynen o dosyaya kaydedecektir. işiniz bittiğinde stop tuşuna basıp üst menüdeki trim tuşuna basın ve mp3 olarak kaydedin. tüm ayrıntılarını anlattığım için biraz uzun gelebilir ama gayet basit bir programdır goldwave.
0
majik
(10.03.09)
(1)

hp 7200rpm desteklememe

iterator
elimizde hp dv-6650 modeli bi laptop var. dedik ki buna 7200 rpm bi harddisk takalım da uçsun. ama gelin görün ki asus'ta çalışan bu hdd hp'de sorun çıkarıyo. sorun da şöyle bilgisayar açılırken ilk windows ekranı gelmeden kitleniyo. arasıra kitlenmediği de oluyo ama genelde orda kitleniyo. sebep ne
elimizde hp dv-6650 modeli bi laptop var. dedik ki buna 7200 rpm bi harddisk takalım da uçsun. ama gelin görün ki asus'ta çalışan bu hdd hp'de sorun çıkarıyo. sorun da şöyle bilgisayar açılırken ilk windows ekranı gelmeden kitleniyo. arasıra kitlenmediği de oluyo ama genelde orda kitleniyo. sebep ne olabilir sizce var mı bi fikri olan??
0
iterator
(10.03.09)
7200rpm ler 5400 lere göre daha fazla akım çekiyor. Kaliteli değilse güç ünitesi sorun çıkarıyor olabilir.
0
iustitia omnibus
(10.03.09)
(7)

Merdivenden yuvarlanan bilgisayar

sui
İki gün önce cpu fanını "nasıl yapsam da temizlesem" diye sorduğum bilgisayarı "arkadaşla birlikte temizleyelim" mantığıyla götürmeye niyetlenrken, torbanın sapları koptu ve bilgisayar (kasa yani) merdivenlerden yuvarlandı. Bir nevi dimyat mardin pirinç üçlemesiyle karşı karşıyayım, çok sinirlendim
İki gün önce cpu fanını "nasıl yapsam da temizlesem" diye sorduğum bilgisayarı "arkadaşla birlikte temizleyelim" mantığıyla götürmeye niyetlenrken, torbanın sapları koptu ve bilgisayar (kasa yani) merdivenlerden yuvarlandı. Bir nevi dimyat mardin pirinç üçlemesiyle karşı karşıyayım, çok sinirlendim vb., ama konumuz bu değil.

Neyse soru şu:

1. Başına böyle bir şey gelip de bilgisayarına hiç bir şey olmayan nurlu bir insan evladı var mı?

2. Bu trajikomik hadise bilgisayarın en çok nerelerine zarar verme eğilimdedir, oraları bir check edelim?

3. Aleti denediğimde karşılaşabileceğim en kötü sonuç nedir?
0
sui
(10.03.09)
1. Dell İnspiron bişi(buraya numara gelecek) düşürdüm merdivenden. En ufak bir şey olmadı. Sonra şarap döktüm göçtü.
0
endless dream
(10.03.09)
Merdivenlerden yuvarlanmak kadar extreme bir deneyim yaşamadıysam da 1-2 defa yaklaşık 1 metreden yere düşürmüşlüğüm var. Bilgisayardan bilgisayara değişebileceği gibi, sizin şansınıza da kalmış. Muhtemelen en çabuk etkilenecek yer hard disk olur. Eğer şanslıylanız S.M.A.R.T değerlerinde "reallocated sector count" miktarı biraz artmış bir biçimde normal çalışmaya devam edebilir, eğer bilgisayar açılıyorsa ilk burayı kontrol edin. Yani, oturum açabilecek kadar iyi durumdaysa muhtemelen biraz gürültülü çalışan fan, bad sector ihtimali yüksek hard disk gibi telafisi zor olmayan sorunlarla kurtarabilirsiniz.
0
twang
(10.03.09)
harddisk göçmüştür, anakart çatlamıştır cd-rom belki zarar görmüştür. başka birşey aklıma gelmiyor.
0
enter saltman benim
(10.03.09)
açın artık şu bilgisayarı, zarar gördüyse hdd zarar görmüştür, diğerlerine pek bir şey olacağını sanmıyorum ben de düşürdüm birkaç kere hdd'de zarar görmemişti, sizinki daha yüksek ve şiddetliyse belki hdd zarar görmüştür. çok yüksek ve şiddetliyse bilemem tabi, ama açın artık.
0
abtash
(10.03.09)
Şehirler arası yolculukta masaüstünün kasasını bagaja bırakmıştım. Almak için bagajın kapağı açılmasıyla üstüste istiflenmiş valizlerin arasından büyük bir gürültüyle düştü. Kesin gitti dedim ama hiçbişey olmamıştı.
0
iustitia omnibus
(10.03.09)
Tamam bir bakayım oralara.

@abtash, açma fırsatım olmadı çünkü üniversiteye getirip bıraktım, sonra dersten işten güçten gidip bir daha bakma fırsatım olmadı. İnşallah olacak bugün yarın da kendimi hazırlıyorum bu süre içerisinde.
0
🌸sui
(10.03.09)
3/5 basamaksa birsey olmaz ama komple kat indiyse bad sector kesin, anakart problemi yuksek ihtimal.
0
fdegir
(10.03.09)
(3)

asus f3sc fan?

gxix
(aramaya da inandım ama bulamadım)benim makinanın (asus f3sc) fanı son 1-2 aydır inanılmaz gürültülü çalışıyor. temizlemek mi lazım nedir?asıl soru ise şu, nasıl temizleyeceğiz?
(aramaya da inandım ama bulamadım)
benim makinanın (asus f3sc) fanı son 1-2 aydır inanılmaz gürültülü çalışıyor. temizlemek mi lazım nedir?

asıl soru ise şu, nasıl temizleyeceğiz?
0
gxix
(10.03.09)
elektrik süpürgesiyle fan çıkışına tutun diye okumuştum bi yerlerde ama tam olarak emin diilim.
0
rentts1
(10.03.09)
ciki$ina elektrik supurgesi tutunca butun toz, pizlik, zerzevat makinanin iyice icine dagilir gibi geliyor bana.

tecrubeniz varsa acin temizleyin sonra tekrar montaj edin. bunun di$inda servise gitmeniz gerekir.
0
dengesiz pamuk
(10.03.09)
walla ben geçen f3jp'yi açtım çıkan tozu kiri görünce fanın çalıştığına şükrettim bırakın sesi. bi tornavida bulup açıp temizleyin bi güzel. zaten asuslar tak çıkar olaylarında pek sıkıntılı değil hp'ler gibi. direk alt taraftan iki vida söküp açılabiliyo f3 serisi
0
iterator
(10.03.09)
(7)

oturum açamayan bilgisayar

tai
sorunum şu ki bilgisayarım oturum açamıyor. power tuşuna bastıktan sonra kullanıcı seçme ekranına kadar sorunsuz geliyorum. orada hangi kullanıcıyı seçersem seçeyim oturum açma ekranının 2 3 sn sonrasında ayarlarınız kaydediliyor deyip oturumu kapatıyor. güvenli kipte başlattım bilgisayarı yine de b
sorunum şu ki bilgisayarım oturum açamıyor. power tuşuna bastıktan sonra kullanıcı seçme ekranına kadar sorunsuz geliyorum. orada hangi kullanıcıyı seçersem seçeyim oturum açma ekranının 2 3 sn sonrasında ayarlarınız kaydediliyor deyip oturumu kapatıyor. güvenli kipte başlattım bilgisayarı yine de bir şey değişmedi. geçen günlerde system dosyalarına bulaşan bir virüsü alt etmiştim ve 3 gündür sorunsuz çalışmaktaydı bilgisayarım. ne oldu da birden açılmamaya başladı zerre fikir yürütemiyorum. her türlü öneriye açığım?

ek olarak diyelim iş formata gidecek. veri kurtarmak için ubuntu live cd'si ile bilgisayarı başlatsam kişisel belgelerim içerisindeki dosyalara ulaşabilir miyim?
0
tai
(10.03.09)
soğuk su mu diyorsun yani bu mudur?
0
🌸tai
(10.03.09)
çalışan cd işini görür evet.benim de başıma gelmişti aynısı.
0
pandoraninkutusu
(10.03.09)
Bana da oldu ben de format attım diyerek umutsuzluk aşılayan insan moduma devam ediyorum.
0
kabal
(10.03.09)
gavurcanız varsa burda anlatmışlar çözümü:
www.opentechsupport.net
0
alpha05
(10.03.09)
bi de şu var tabi:

www.google.com
0
alpha05
(10.03.09)
linux d sürücüsüne kurabilirsin yada dediğin gibi livee cd ile dosyalarını kurtarabilirsin.
ya bide şu windows cd xp kurtarma konsolu var onu denesen ben hiç denemedim ama yarar gibi geliyor.
0
enter saltman benim
(10.03.09)
hiren's boot cd ile yeni bir kullanıcı hesabı oluşturup dosyalarınızı falan kaybetmeden aynı windows kurulumunu saklamak mümkün. linux ya da benzeri daha zor işlerle uğraşmaya gerek yok bence.

yine olmazsa, aynı cd'nin içindeki değişik programlar ile dosya kurtarmak ve benzeri hareketleri yapmak mümkün.
0
co2s2
(10.03.09)
(4)

birden çok metin dosyasında arama

abtash
şöyle bir sorunum var, aradığım şey yaklaşık 200 adet metin dosyasının herhangi bir yerinde. tek tek hepsinde arama yapmak istemiyorum. google desktop search vb. program yükleyip cache yapamayacak kadar yoğun bilgisayar. daha kolay bir çözümü var mı?
şöyle bir sorunum var, aradığım şey yaklaşık 200 adet metin dosyasının herhangi bir yerinde. tek tek hepsinde arama yapmak istemiyorum. google desktop search vb. program yükleyip cache yapamayacak kadar yoğun bilgisayar. daha kolay bir çözümü var mı?
0
abtash
(09.03.09)
yirtik foto
(09.03.09)
notepad++ 'da bu işi çok güzel yapıyo. klasörde ara diyosunuz metin dosyası php bilmem ne farketmeksizin darmadağın ediyo resmen :)
0
iterator
(09.03.09)
Bilgisayarın normal arama fonksiyonunu açın (Başlat> Ara> Dosya ya da Klasör), Neyi aramak istiyorsunuz sorulara Tüm dosya ya da klasörler deyip, solda açılan opsiyon kutucuklarında "Dosyadaki sözcük ya da deyim" kısmından aramanızı yapın, yani dosya adıyla değil de, dosya içindeki kelime araması. Zaten dosyayı bulunca, içinden normal alamayla bulursunuz aradığınız şeyi.
0
sui
(09.03.09)
(git: 62349) (verdigim yanit isine yarayacaktir)
0
trimpot
(09.03.09)
(3)

laptop ekran kartı ?

joehigashi
Mevcut laptopumda nvidia geforce 8400 ekran kartı var. Kendileri 256 mb oluyor ve şu an için oldukça tatminkar. Ancak oynamak istediğim bazı oyunlarda yetersiz kalmakta. Acaba piyasada bu ekran kartından daha üstün özelliğe sahip ve laptop için kullanacağım bir ekran kartı modeli var mı ? Eğer varsa
Mevcut laptopumda nvidia geforce 8400 ekran kartı var. Kendileri 256 mb oluyor ve şu an için oldukça tatminkar. Ancak oynamak istediğim bazı oyunlarda yetersiz kalmakta. Acaba piyasada bu ekran kartından daha üstün özelliğe sahip ve laptop için kullanacağım bir ekran kartı modeli var mı ? Eğer varsa fiyatı ortalama ne kadardır ?

edit: lütfen madem oyun istiyorsun o zaman masa üstü al demeyin. topu topu medieval 2 total war'ı adam gibi grafiklerle oynamak istiyorum başka bişey değil

edit 2 : evet dolar 1.80'i geçmiş ben neye heves ediyorum..
0
joehigashi
(09.03.09)
Laptop ekran kartları genelde onboard olur, entegre çip filan olur. Değiştirebileceğinize emin misiniz? Aletinizin markası, modeli nedir?
0
ataturkiye
(09.03.09)
ekran kartın harici olduğu için mümkün. ancak fiyatı çok tuzlu. benim ati 256+256 ekran kartımın chipsetinde sorun oldu, tamir ederken iyice bozdular, ekran kartı için 145 dolar değişim istendi tamam dedim, bu sefer ekran kartı kalmamış ellerinde onu bekliyorum. bu ekran kartları genelde başka tarafı bozulmuş notebook'lardan aktarılıyor karaborsa bir nevi. notebook'lar için bu şekilde özellikle yedek orjinal-sıfır parça satan yer bilmiyorum, genelde kendi teknik servislerinde bulunduruyor notebook firmaları, o yüzden ondan daha iyi ve senin kasaya uyumlu ekran kartı bulman zor, bulsan da çok tuzlu olur.
0
abtash
(09.03.09)
@abtash benim 2003 yapımlı aletin board'una 1200 dolar + kdv istemişlerdi. Sen yine iyi kurtarmışsın.

Bu kartlar çipe entegreli olabiliyorlar ve dediğin gibi ancak ikinci elleri bulunuyor. Bulaşmamak en iyisi.
0
ataturkiye
(09.03.09)
(8)

Google Earth'de dalgalı deniz

teritori
Böyle bir şey varmış. Dün abimin bilgisayarında gördüm. Bayağı bildiğin hareketli deniz. Dalgaları filan görüyosun. Nasıl oluyor bu? Özel bir modumu var yoksa ekran kartıyla filan mı alakalı?
Böyle bir şey varmış. Dün abimin bilgisayarında gördüm. Bayağı bildiğin hareketli deniz. Dalgaları filan görüyosun. Nasıl oluyor bu? Özel bir modumu var yoksa ekran kartıyla filan mı alakalı?
0
teritori
(09.03.09)
Bir kız arkadaşım da 2 gün önce Afyon üzerinde bulutlar görmüştü. O gün felaket yağmur yağdı. Acep anlık mı güncelleniyor bunlar?
0
ataturkiye
(09.03.09)
Ya ama benim dediğim dalga bayağı bildiğin hareketliydi. Öyle dalga fotoğrafı gibi bir şey değildi. Garipti böyle. Animasyon desen değil, gerçeklik desen değil.
0
🌸teritori
(09.03.09)
earth.google.com adresinden google earth'un son sürümünü indirdiğiniz takdirde deniz dalgalı görünüyor, görsel olarak oldukça tatminkar yenilikler var. Ekseriyetle tam kuşbakışı değil de hafif yatay olarak gezdiğiniz zaman yer şekillerinin daha bir detaylandırılmış olmasından mütevellit oldukça gerçekçi bir görünüm kazanmış. Hele hele Manhattan gibi hemen tüm binaların 3 boyutlu çizimlerinin yapıldığı bölgelerde gezmek oldukça zevkli oluyor. Ayrıca denizin dalgalı olup olmaması tabii ki görüntü ayarlarıyla da ilintili olabilir. Yani son sürümü kullanmanıza rağmen dalgalanma görmüyorsanız ayrıntı ayarlarını biraz kurcaladığınız takdirde büyük ihtimalle görebilirsiniz.

@ataturkiye
Henüz anlık görüntüleri son kullanıcıya iletecek teknolojiyi bizlere sunmadılar ama yeni güncellenmiş bir arazi parçası üzerinde, daha önceki görüntüde olmayan bir bulut kümesinin görünmüş olması olası. Yeni sürümde ayrıca ekranın sol alt köşesinde o anda bakmakta olduğunuz arazi kesiminin görüntüsünün hangi tarihte alınmış görüntü olduğunu da gösteriyor.
0
inshroud
(09.03.09)
bende de dalgalı şu an? son sürümde okyanus özelliği default dalgalı değil mi zaten?
0
deckard
(09.03.09)
zaten son sürümü kullanıyorum ben de. teallam ya. vallaha bi garip oldum. zaten şu okyanus özelliğini bir türlü kullanamamıştım ben.
0
🌸teritori
(09.03.09)
OpenGL modunda mı açıyorsun acaba? eğer öyleyse OpenGL library'si yüklü değildir falan hani belki. karıştırıyorum başka bir şey bulursam eklerim.

edit: terrain'in seçili olması gerekiyor bir de.
0
deckard
(09.03.09)
teritori'yi iyice şaşırtalım, bi de uçuş simulasyonu var son sürümde.
0
vital
(09.03.09)
@vital: uçuş simulasyonu son sürümde gelmedi. 4.2 versiyonundan beri vardı :)
0
🌸teritori
(10.03.09)
(1)

word e çiçekli böcekli eklemeler

lovemyself
bunu arıyorum. bir word belgem var, kenarına sevimli duracak çiçekler, kelebekler falan yapıştırmak istiyorum. google da nasıl aratacağım onları? word art diyerek mi? direkt kopyala yapıştır usulü kullanacağım şeyler bunlar, yeterince anlaşıldı sanırım?
bunu arıyorum. bir word belgem var, kenarına sevimli duracak çiçekler, kelebekler falan yapıştırmak istiyorum. google da nasıl aratacağım onları? word art diyerek mi? direkt kopyala yapıştır usulü kullanacağım şeyler bunlar, yeterince anlaşıldı sanırım?
0
lovemyself
(09.03.09)
word clip art diye aratabilirsiniz. normalde de word icinden insert->clip art deyip ulasabilirsiniz. turkcesi kucuk resim sanirim:

office.microsoft.com
0
hapax
(09.03.09)
(1)

Excel'de Makro

makarnaci
Merhaba,İşim gereği sürekli excel ile uğraşıyorum. Formullerle ilgili aslında çok fazla bir sorunum yok ama aynı işlemleri bir çok kez tekrarladığım için zaman kaybı yaşıyorum. Excel makroları bu konuda oldukça yardımcı olduğunu biliyorum ama çok çok basitleri haricinde pek birşey yapamıyorum. İnter
Merhaba,

İşim gereği sürekli excel ile uğraşıyorum. Formullerle ilgili aslında çok fazla bir sorunum yok ama aynı işlemleri bir çok kez tekrarladığım için zaman kaybı yaşıyorum. Excel makroları bu konuda oldukça yardımcı olduğunu biliyorum ama çok çok basitleri haricinde pek birşey yapamıyorum. İnternette makrolar üzerine bilgi veren, indirebileceğim yada okuyabileceğim kaynaklar var mıdır acaba, varsa da link(leri) hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim.
0
makarnaci
(09.03.09)
(bkz: excel web tr)
0
mahallenindelisi
(09.03.09)
(2)

Linux (pardus)da nerededir Windows dizini?

bir zamanlar cocuktum
Merhabalar,Şimdi açılmayan bir bilgisayarımız var bende çalışan pardus cdsi ile bilgisayarı açıp içindeki bazı önemli verileri kurtarmaya çalışıyorum. Ancak büyük bir beceriksizlik örneği sergileyerek bir türlü eski billgilerin olduğu dizini bulmayı beceremedim, hangi klasörün altındadır eski c: sür
Merhabalar,
Şimdi açılmayan bir bilgisayarımız var bende çalışan pardus cdsi ile bilgisayarı açıp içindeki bazı önemli verileri kurtarmaya çalışıyorum. Ancak büyük bir beceriksizlik örneği sergileyerek bir türlü eski billgilerin olduğu dizini bulmayı beceremedim, hangi klasörün altındadır eski c: sürücüsü olarak gözüken ksım ve windows dosyaları belgelerim v.b...
0
bir zamanlar cocuktum
(09.03.09)
ubuntu'da /media dizininin altina mount ediliyor windows surucusu ancak pardus'u bilemiyorum.
0
fdegir
(09.03.09)
/media ya da /mnt dizini altındadır.
0
edge_nabby
(10.03.09)
(2)

Ses kayıt cihazı mı, creative zen 4gb mı?

mojosnik
hafif gürültülü bir iş ortamında bana 2-3 metre mesafedeki insanların söylediklerini kaydetmek derdindeyim zira taramalı tüfek gibi konuşuyorlar ve ben hepsini yazmaya yetişemiyorum. bu derdime çare olarak ses kayıt cihazları aradım. olympos marka şöyle bir şey buldum http://www.webdenal.com/store/o
hafif gürültülü bir iş ortamında bana 2-3 metre mesafedeki insanların söylediklerini kaydetmek derdindeyim zira taramalı tüfek gibi konuşuyorlar ve ben hepsini yazmaya yetişemiyorum. bu derdime çare olarak ses kayıt cihazları aradım. olympos marka şöyle bir şey buldum

www.webdenal.com

ama bildiğiniz üzere creative zen de ses kaydediyor. bakınız şöyle:

www.hepsiburada.com

şimdi soru şu. creative'in ses kaydı cillop mudur ses kayıt cihazına gerek bıraktırmayacak kadar? ne alayım ne yapayım?
0
mojosnik
(09.03.09)
zen malesef cillop diil. bende var. diğerini bilemicem.
0
karapolisnas
(09.03.09)
biraz gürültü ve 2-3 metre mesafe sorun olabiliyor. ben de zen stone plus kullanıyorum ordan biliyorum.
0
oceano
(09.03.09)
(5)

lcd televizyon kalitesi görme

kibritsuyu
efenim annemler dün bir samsung lcd televizyon almışlar. yayını kablo tv'den alıyorlar. kablo tv haliyle analog olduğundan çok çok kaliteli bir görüntü vermiyor. annem çıkan görüntüden memnun (eski televizyon daha beterdi çünkü). gayet net oldu diyor. lakin ben annemleri uydu, digiturk falan gibi şe
efenim annemler dün bir samsung lcd televizyon almışlar. yayını kablo tv'den alıyorlar. kablo tv haliyle analog olduğundan çok çok kaliteli bir görüntü vermiyor. annem çıkan görüntüden memnun (eski televizyon daha beterdi çünkü). gayet net oldu diyor. lakin ben annemleri uydu, digiturk falan gibi şeylere heveslendirmek adına televizyonun gerçek kalitesini görmelerini sağlayacak bir şey izletmek istiyorum. dvd player falan yok evde. bir adet laptop var. bir şeyle bağlayıp bir şeyler izletsem. ne önerirsiniz? öyle bluray cihazı al, hdmi ile bağla gibi fantastik seçenekler sunmayın ama. laptopu neyle bağlayayım, ne izleteyim? çok pahalı olmayan hani s video kablosuyla falan (elimde mevcut) bağlayıp hd bir şeyler bi şey izletsem olur mu?
0
kibritsuyu
(09.03.09)
olur. laptop'u d-sub (normal vga kablosu) ile bağla lcd'ye. bir de hd video veya dvd veya divx izlet güzelinden, dipleri düşer.
0
karapolisnas
(09.03.09)
laptop da varsa dvi çıkışı;
dvi çıkışı hdmi çıkşına dönüştürsen www.world-import.com
yüksek çözünürlükte film de izletirsen vay anasını yorumunu alırsın.
karapolisnas dediği gibi sadece vga kablosuyla da olur.

uçuk bişey yapmak istiyorsan.
vga to dvi;
www.tvcables.co.uk
dvi to hdmi;
www.world-import.com
0
cellar
(09.03.09)
sen bana laptop ın çıkışını söyle (dvi-hdmi-vga artık hangisiyse) ben sana nasıl bağlayacağını söyleyeyim. zira ben de laptop ı dvi dan full hd tv ye bağlayıp full hd filmler izliyorum -ki tadından yenmez- tavsiye edilir. ancak dvi ile bağlayınca (dvi to hdmi kablo ile) bir de ses kablosu alıp bağlamak gerekiyor çünkü dvi ve vga bağlantı sadece görüntü iletiyor (ancak hdmi çıkışlı bir laptop ınız varsa sadece hdmi kablo yeter, high definition multimedia interface adından da anlaşılacağı üzere hdmi hem ses hem görntü aktaryor) buraya hem tv nin hem de laptop ın modelini ya da linkini koyarsan daha fazla yardımcı olabiliriz.
0
rentts1
(09.03.09)
cevaplara teşekkürler. evet laptop çıkışlarını yazmamışım. dvi çıkış var, s video çıkış var, vga çıkış var, hdmi çıkış yok.

galiba en mantıklısı dvi to hdmi kablo ile görüntüyü, kulaklık jakı to rca kablo ile sesi iletmem lazım. ya da sesi harici bi kaynağa iletsek de olur herhalde.
0
🌸kibritsuyu
(09.03.09)
evet aynen öyle yapcaksınız ama şimdiden söyleyeyim aman diyim ucuz kablo almaktan kaçının. philips in altın uçlularından bulmanızı tavsiye ederim. sesi de kulaklık çıkışından alcaksınız dediğiniz gibi. ama bi uyarı daha yapayım laptop ı tv ye bağlama olayını çözecem diye 4 gün sabahladığımı biliyorum aklıma gelebilecek her türlü yöntemi denedim ama olmadı (evet bendeki tv de samsung) daha sonra sorunun kaynak seçimindeki çok ufak bir detaydan kaynaklandığını anladım ama anlayana kadar 3-4 tane kablo değiştirdim vs. ben uyarayım da siz de kafayı yemeyin bu tv lerde kaynaklara (source bölümü yani) tv nin kendi hafızasından isim atayabiliyorsunuz, siz laptop ı hdmi 2 çıkışına bağlayın ardından da hdmi 2 nin karşılığını pc olarak seçin.
0
rentts1
(09.03.09)
(6)

sesi deforme eden "box"

istolethesky
genellikle analog elektronik (radiohead gibi vs) müzik yapımında kullanılan, sesi deforme eden bir "box" var. adını bilen varsa paylaşabilir mi?
genellikle analog elektronik (radiohead gibi vs) müzik yapımında kullanılan, sesi deforme eden bir "box" var. adını bilen varsa paylaşabilir mi?
0
istolethesky
(09.03.09)
korg'un kaoss padi olabilir mi?
(bkz: kaoss pad)
0
maersk
(09.03.09)
sanırım vocoderden bahsediyorsunuz.
0
deahy
(09.03.09)
raidohead'in bi konser dvd sinde gördüm, johnny greenwood elinde kullanıyordu sesleri deforme etmek için.
0
🌸istolethesky
(09.03.09)
e kaoss pad işte?
www.youtube.com
0
maersk
(09.03.09)
vocoder veya talkbox ile yapılıyor. youtube da bu iki anahtar kelimeyi kullanırsan güzel örnekler var.

talkbox çok garip duruyor ama güzel şeyler yapılabiliyor :

www.youtube.com
0
kimlanbu
(09.03.09)
Evet, kaoss pad imiş.
0
🌸istolethesky
(10.03.09)
(6)

online oyun için kulaklık+mikrofon tavsiyesi

faust
online oyunlarda kullanmak üzere sesi temiz ileten bir kulaklık mikrofon alacağım.fakat gerçekten kaliteli bir ürün için en az 100-150 tl yi gözden çıkarmak gerekiyor.işin açıkçası o kadar bütçe ayıramam. bunun yerine daha makul fiyatlı ürün tavsiyelerini bekliyorum.teşekkürler.
online oyunlarda kullanmak üzere sesi temiz ileten bir kulaklık mikrofon alacağım.

fakat gerçekten kaliteli bir ürün için en az 100-150 tl yi gözden çıkarmak gerekiyor.işin açıkçası o kadar bütçe ayıramam. bunun yerine daha makul fiyatlı ürün tavsiyelerini bekliyorum.

teşekkürler.
0
faust
(09.03.09)
ben creative'in tek kulaklıklı esnek mikrofona sahip bir modelini kullanıyorum. cok pahalı bir şey değil taş çatlasa 25-30 ytl arasıdır. left 4 dead oynarken kullanıyorum sık sık. bir de tom clancy's end war'unda kullanıyorum şu anda. herhangi bir problemle karsılasmadım. istersen bir dene.
0
cry baby
(09.03.09)
dambil
(09.03.09)
dambil kullandığınız ya da fikir sahibi olduğunuz ürün varsa tavsiye istiyorum yazdım. site adresi yapıştırın dememişim öyle değil mi?
0
🌸faust
(09.03.09)
tabii ki de dsp 550.
0
xenophobe
(09.03.09)
SENNHEISER PC31 29$: tek eksiği ses ayar butonu yok üstünde.
biraz daha para harcarim dersen SENNHEISER PC141 bu da 46$, ayar zamazingosu var.

ikisinin de mikrofonu oldukça iyi, amaca uygun.
0
rygard
(09.03.09)
teşekkürler arkadaşlar hemen bakıyorum modellere.
0
🌸faust
(09.03.09)
(6)

sanal kredi kartı

sezaryan
internette kullanmak icin nasıl sanal kredi kartı olusturabilirim..limiti kendim belirleyebilecegim bi olusum var mi?
internette kullanmak icin nasıl sanal kredi kartı olusturabilirim..limiti kendim belirleyebilecegim bi olusum var mi?
0
sezaryan
(09.03.09)
ilk önce normal kredi kartinizin olmasi gerekiyor. kartinizin internet bankaciligina girdiginizde oradaki sekmelerden birinde kesin yazar sanal kart olusturma diye. oraya girip alisveris miktariniz kadar limit koyarsiniz, cep telefonunuz araciligiyla da sifre filan gönderiyorlar herhalde.
0
zeykur valekov
(09.03.09)
kredi kartın yoksa bile garanti bankası müşterisiysen sanal kart oluşturabiliyorsun. hesabından istediğin kadar parayı sanal kartına yükleyip alışveriş yapabiliyorsun, artan parayı da tekrar hesabına aktarabiliyorsun. ben kullanıyorum.

normal bir kredi kartın varsa da zaten, bildiğim kadarıyla her banka sanal kart sağlıyor.
0
ikinoktayedi
(09.03.09)
yapı kredi kartı var.. sanal kart olusturdum ama 3d guvenlik ayarları falan diyor..bulamadim onuda.
0
🌸sezaryan
(09.03.09)
ing de var, süper.
0
transall
(09.03.09)
garanti bankasında hesabın varsa internet şubesinden çok basit bir işlemle oluşturabilirsin. bilgisayardan zerre anlamayan bir tanıdığım garanti çağrı merkezinden komut alarak hemen oluşturdu kartını. hesabından sanal kartına para gönderiyorsun ve limitin o an için o kadar oluyor. atıyorum sanal kartına 500 ytl aktardın ama 482 ytl'lik alışveriş yaptın ve o 18 ytl'yi hesabina ayni sekilde geri gonderiyorsun. cok basit yani.
0
jeanne hebuterne
(09.03.09)
Yalnız dikkat ,garanti bankasının sanal kartından taksitli ödeme yapmak mümkün değil.Aman diyeyim .
0
sannora
(09.03.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.