Giriş
(2)

airties rt 205 tt sorunu

kacar
airties rt 205 telekomun verdiği modeme sahibim 1 mbit limitsiz adsl im var ancak son iki üç gündür baglantı 249/500-700 kbit arası 1 mbit olmuyor modemi fabrika ayarlarına aldım,dinlendirdim,firmware ni değiştirdm vs yine de sorun hallolmadı neyin nesidir yardımlarınızı bekliyorum
airties rt 205 telekomun verdiği modeme sahibim 1 mbit limitsiz adsl im var ancak son iki üç gündür baglantı 249/500-700 kbit arası 1 mbit olmuyor modemi fabrika ayarlarına aldım,dinlendirdim,firmware ni değiştirdm vs yine de sorun hallolmadı neyin nesidir yardımlarınızı bekliyorum
0
kacar
(28.01.09)
Altyapi sorunu veya evde kablolama sorunu olabilir. Aslinda servis saglayicini arasan daha iyi olabilir.
0
wpi
(28.01.09)
cevabımın çok baştan savma görüneceğini bilerek söylüyorum ki elinizden gelen hiçbir şey yok. airties'ın telekomla verilen her iki modemi de resmen keyfine göre çalışıyor. aynı sorunlarla ben de karşılaştım, firmware, reset, yeni kablo, yeni telefon kablosu, wifi den değil kablodan ya da her ikisinden baglamak gibi herşeyi yaptım. oturdum elimde saatle her resetin kac saniyede gercekleştiğini bile ölçtüm. o bile bir keresinde 3 bir keresinde 16 saniye tutabiliyor.

o yüzden boynunuzu eğip kaderinize katlanacak ya da yeni bir modem alacaksınız. donanım sitelerinde sizinle aynı şeylerden yakınan yüzlerce insan var ve kimse daha çözüm bulamadı.
0
Güzel Marmara
(28.01.09)
(4)

bir soru sormak istiyorum konu : laptop

soap company
saygıdeğer arkadaşlar benim bir adet sorunum var şöyleki.bir adet laptop alacağım. ileri düzeyde 3d max kullanıyorum ( bunu söyleme amacım poligonlarla fazla haşır neşir olduğumu belirtmek) ayrıca photoshop olsun vektörel proğramlar olsun... tamam fazla uzattım.fiyatı çok fazla önemli olmamakla birl
saygıdeğer arkadaşlar benim bir adet sorunum var şöyleki.
bir adet laptop alacağım. ileri düzeyde 3d max kullanıyorum ( bunu söyleme amacım poligonlarla fazla haşır neşir olduğumu belirtmek) ayrıca photoshop olsun vektörel proğramlar olsun... tamam fazla uzattım.
fiyatı çok fazla önemli olmamakla birlikte ileri düzey kullanabileceğim bir laptop arıyorum. kendini kasmasın hemen herşeyde, zorlamaya gelsin birazda.

masa üstü bilgisayarım var fakat sağa sola gittiğimde de işlerimi yapmaktır amacım.

bu konu ileilgili tavsiyeleriniz ve görüşleriniz nelerdir?
0
soap company
(28.01.09)
madem tasarım işleri için kullanacaksın tavsiyem laptop değil tablet pc almandır.

ama illa laptop olsun dersen "samsung r560 as02 tr" gayet güzel bi model.. parası mühim diil dediğine göre üst modellerinden birini alabilirsin. bi de monster die bi firma var oyun canavarı dizüstüler üretio, onları da araştır işte bütçene göre.
0
thalamus
(28.01.09)
laptop ekranlarından gördüğün renk başka bilgisayarda bambaşka çıkabilir. en azından öyle olduğunu görmüştüm. bu konuyu da araştırmanızı tavsiye ederim, sonra hayal kırıklığı olmasın.
0
goksuyu
(28.01.09)
dizüstü ekranları biraz sorunlu evet. anca belli bir açıdan bakınca alabiliyorsunuz doğru renkleri. ama bu konuda iddialı olan dizüstüler vardır muhakkak dediğin gibi araştırmak lazım.

bu arada üst model dediğim şuymuş:

www.istanbulbilisim.com.tr
0
thalamus
(28.01.09)
www.fokusbilgisayar.com

aldım,kullanıyorum. performası süper, fazla ısınma yapmıyor. fiyatları da bu bilgisayarlardan daha kotü olanlara göre ucuz.
0
thechosenone
(28.01.09)
(7)

[demonoid] Ne upload ne download gözükmüyor.

karapolisnas
Üç gündür rapid'i mapidi bırakıp köklerime döndüm, bir arkadaşımdan demonoid davetiyesi tedarik ettim, indiriyorum, kaldırıyorum.Lakin 2 dizi bölümü çektim totalde 3 gündür ve mütemadiyen de seed ettim bunları. 700 mblık download yapmışım, 3 gb da upload yapmışım 3 günde.Demonoid'e girdiğimde down:0
Üç gündür rapid'i mapidi bırakıp köklerime döndüm, bir arkadaşımdan demonoid davetiyesi tedarik ettim, indiriyorum, kaldırıyorum.

Lakin 2 dizi bölümü çektim totalde 3 gündür ve mütemadiyen de seed ettim bunları.

700 mblık download yapmışım, 3 gb da upload yapmışım 3 günde.

Demonoid'e girdiğimde down:0.00kb, up:0.00kb yazıyor.

Tamam demonoid'de ratio'dan atılmak yok, ama ben takarım böyle istatiksel şeylere. Gözüksün download uploadlarım.

Ne yaptığımı da söyliim tam olarak:

utorrent kullanıyorum, utorrent default torrent programı, internet explorer 7 ile demonoid'den bulduğum torrent'e download torrent diyorum, "açiim mi abi bunu utorrentle yoksa kaydediim mi" diye sorduğunda hiç kaydetmeden direk "aç koçer hemen" diyorum. port mort açmadım ama utorrent başta testyaptı portun güzel dedi. zaten hızlı iniyor.

Nedir sizce?
0
karapolisnas
(28.01.09)
benim de öyle şuan ortalama 200gb download yaptım demonoidden fakat istatistikler hala aynı.sanırsam artık güncellenmiyorlar.
0
rodrane
(28.01.09)
demonoid'de arama yaparken "tracked by" seçeneğini demonoid yapıo musun? o önemli.. bi de (değiştirmedilerse) çok sağlıklı bi sistemleri yok, ratio değerleri bi gün sora güncellenio falan.. senin de belirttiğin gibi takmıolar ratio olayını ztn..

bi de utorrent'de dht açıksa kapat.. (download hızını etkiler yalnız)
0
thalamus
(28.01.09)
@thalamus: yok yapmadım, tracked by demonoid diye, bodozlama aradım, en çok seedlisini koydum indirdim. ondan mı oluyo o iş?
0
🌸karapolisnas
(28.01.09)
muhtemelen.. yapmazsan demonoid arama sayfası public torrent tracker'ların sonuçlarını da getirio.. dolayısıyla u/d demonoid'e işlenmiyo.. ama dediğim gibi baya uzun zamandır demonoid kullanıyorum ratio olayının çok sağlam çalıştığını söyleyemem.. muhtemelen bu yüzden ratio uygulaması yok.. kullanıcı dertleri de yok tabii.. :)
0
thalamus
(28.01.09)
demonoid bazan öyle yapıyor. bir haftadan fazla güncellemeyip sonra düzeltiyorlar.

bir de eğer demonoid tracker'ını kullanan bir torrent indiriyorsan (yanında external ifadesi olmayan her torrent), indirmeye başlamadan önce demonoid'e log on ol üç beş yere tıkla ki ip'ni kaydetsin. eğer başladıysan, stop et (pause değil) log on ol, ondan sonra torrent'i indirmeye/yüklemeye başla.
0
no avalon
(28.01.09)
bir de ekleme yapayim sayet dht ve/veya yerel es degisimi/bulma aciksa boyle public trackerlarda (ozellerde bile oluyor) trackera islenmeyecek kisilere upload yapilabiliyor.
aciksa bu ayarlari kapatin derim. gerci 3 gb'in tamami onlara gitmis olamaz, muhtemelen baska trackera aittir (ozelliklerden trackeri gorebilirsiniz).
0
entrapmen
(28.01.09)
söylenecek şeyler söylenmiş ben de şunu söyleyeyim madem, demonoid ip'yi kaydediyor ratio bilgisi için, ip'niz değiştiyse ondan da kaydetmiyor olabilir.
0
sanal uyku
(28.01.09)
(2)

Rocket Dock ve Ekranı Kapla

november rain
windows vistada pencereleri ekranı kapla(full screen)yaptığımda altta rocketdock olduğu için pencerenin en alt kısmının rocket dockun bittiği yerde kalmasını sağlamanın bir yolu var mı? registry ayarları ile ilgilidir diye düşünüyorum ama bilemedim.
windows vistada pencereleri ekranı kapla(full screen)yaptığımda altta rocketdock olduğu için pencerenin en alt kısmının rocket dockun bittiği yerde kalmasını sağlamanın bir yolu var mı? registry ayarları ile ilgilidir diye düşünüyorum ama bilemedim.
0
november rain
(28.01.09)
Dock'un üstünde sağ tıklayıp ayarlara girin, 3. sekmede Hareket bölümü var, orada "Her zaman Üstte Tut" seçeneğini tikleyin.
0
brkylmz
(28.01.09)
o zaman direk açık pencerenin de üzerinde kalıyor. benim istediğim, açık pencerenin en alt noktası, rocketdockun üst hizasında dursun. hani windows kenar çubuğunu en üstte tutunca pencerenin sağ tarafı kenar çubuğu ile hizalanıyor ya, işte tıpkı onun gibi
0
🌸november rain
(28.01.09)
(5)

radyo yayınının ses kalitesi

badfan
selamlar,aklıma takılan bir soru var.radyo istasyonlarının çoğu mp3 ya da diğer ses formatlarını kullanıyorlar yayınlarında malum.peki fm radyo sinyalleri ne kadar kaliteli yayın yapmaya izin verir?yani, 320 kbps ile encode edilmiş bir mp3'ü ya da kayıpsız formatları aynı kaliteyle yayınlayabilir mi
selamlar,

aklıma takılan bir soru var.
radyo istasyonlarının çoğu mp3 ya da diğer ses formatlarını kullanıyorlar yayınlarında malum.
peki fm radyo sinyalleri ne kadar kaliteli yayın yapmaya izin verir?
yani, 320 kbps ile encode edilmiş bir mp3'ü ya da kayıpsız formatları aynı kaliteyle yayınlayabilir miyiz? (alıcının uzaklığına, coğrafi koşullara bağlı kayıp gözardı edlmiştir.)
yoksa fm sinyalinin iletebileceği maksimum bir kalite(bitrate vs.) var mı?
0
badfan
(28.01.09)
en son radyolar CD'lerden çalıyorlardı, onların kalitesi neyse o olabilir herhalde.
mp3 audio formatın sıkıştırılmış haliyse, onlar daha iyi formattadır herhalde.
0
head
(28.01.09)
radyo yayınları analog olduğu için kbps ile ölçülemiyor haliyle.. hertz ile ölçülüyor.. o da cd için 48 khz, fm radyo için 20 khz sanırsam.. bu da demek oluyor ki yayınlayamayız..

alakalı olarak (bkz: digital audio broadcasting)
0
thalamus
(28.01.09)
320 kbps zaten CD kalitesinde ses verir. Bu noktada kalite babında bir kaybınız olmayacaktır.
0
sinuzit
(28.01.09)
Uydudan yayin yapan Amerikan radyolari Sirius ve XM dijitaldi sanirim. Onlari arastirabilirsin.
0
wpi
(28.01.09)
dijital radyolar zaten kilobit ile ölçülmekte. PCM formatına yakın kalitede yayın yapıyorlar.

thalamus'un dediği gibi, mp3 dosyaları çalınsa da bir DAC (dijital-analog çevirici) ile analog hale çevriliyor. yayınlar module edilerek kulağımızın duyabileceği seslerden daha yüksek frekansların içinde saklanıyor. modulasyon işinde kaliteyi sample rate belirlemekte. bu da kulağın menzili olan 20 hz ve 20 khz arasındaki sesleri yeterli güçte sinyal alabilen ve fm radyo frekansını alabilecek bir anteniniz olduğu sürece yeterince kaliteli şekilde sesi alabilirsiniz. bazı durumlarda harmonikler duyulabilir hale gelebilmekte.

(bkz: #11117617)

yani 320 kbitlik mp3'ü kayıpsız olarak yollamak istiyorsan hiç analog'a çevirmemen lazım. radyo ile olmaz yani. mesela feed olarak yollamak, internetten yollamak, wireless media transreceiverlarla yollamak gibi yollarla aynı kalitede yayınlayabilirsin.
0
tom riddle
(28.01.09)
(1)

laptop ekraninda coklu bozuk goruntu?

cench
hp dv2000 laptop nvidia grafik kartli.fotografta gorulen bios ekrani, goruntu parcali ve pixelleri karismis vaziyette.neden olur bu problem?not: laptopun sahibi isinmadan sikayetciydi, arada sistemin yeniden basladigini soylemisti.
hp dv2000 laptop nvidia grafik kartli.
fotografta gorulen bios ekrani, goruntu parcali ve pixelleri karismis vaziyette.
neden olur bu problem?

not: laptopun sahibi isinmadan sikayetciydi, arada sistemin yeniden basladigini soylemisti.
0
cench
(28.01.09)
en sonunda buldum sorunu. hp2500 serisindeki bir dizayn hatasi sonucu nvidia gpu kizariyor. net benzer durumdaki kullanicilar ile dolu. hp hatasini kabul etmiyor tabii ki.

sistemin bir sure calisip sonra bozulmasi, bana gore, fanin tozlanip hava akiminin engellenmesi sonucunda oluyor. ama fani da temizlemek imkansiz cunku ulasmak icin herseyini(ekran, anakart dahil) cikarmak gerekiyor.

h30434.www3.hp.com
0
🌸cench
(28.01.09)
(11)

Atom bombası patlamasına bakılır mı bakılmaz mı?

portik
nükleer silahların hangisinin patlamasına direkt bakarsak gözümüz yanar, korneamız erir ve kör oluruz, hangisine gönül rahatlığıyla bakıp "aboov mantara bak" diyebiliriz? ve şehrimize atılan bombanın ne olduğunu ölmeden önce nasıl anlayabiliriz?
nükleer silahların hangisinin patlamasına direkt bakarsak gözümüz yanar, korneamız erir ve kör oluruz, hangisine gönül rahatlığıyla bakıp "aboov mantara bak" diyebiliriz? ve şehrimize atılan bombanın ne olduğunu ölmeden önce nasıl anlayabiliriz?
0
portik
(28.01.09)
mesafeye bakar o iş. yeterince uzaksan bisey olmadan bakabilirsin. yakınsan da bak bence nasılsa son gordugun sey olacak.
0
bryan fury
(28.01.09)
yakınlığınıza göre değişir, görüşünüz birkaç günde de bozulabilir, bir anda tüm vücudunzla birlikte yok olabilir de. blast denen şok dalgası gelene kadar bakabildiğinze bakarsınız sanırım. blast size vardığında da zaten yakınlığınıza göre ya şiddetle savrulursunuz ya da erimeye başlarsınız.

hangi nükleer bomba olduğunu anlayabilmek mümkün müdür, bilmiyorum. mantara sebep olan şey çok büyük bir enerjinin belirli bir yerde aniden oluşması olduğundan mantardan sadece gücü anlaşılabilir diye düşünüyorum.

küçük ölçekli nükleer silahlar daha kısa bir çapta etkili olacağından "nasıl da patlıyor hacı" deneyimi için daha uygun olurlar diye düşündüm.
0
tom riddle
(28.01.09)
youtube da vardı goruntuler.
0
bryan fury
(28.01.09)
richard feynman bakmıştı manyak. sonra kanser oldu. gerçi kanserin sebebinin o olmadığını söylerler ama bilemiyorum.
0
deckard
(28.01.09)
izlediğim çoğu test videosunda gözlüğümsü şeyler vasıtasıyla bakıyorlar. asıl merakım, patlamanın ilk etkisiyle ölmeyecek (ama vücudumdaki radyasyondan dolayı bir kaç ay içerisinde ölecek) bir mesafedeysem bakmamın beni kör edip etmeyeceği. yani son günlerimi kör şekilde geçirir miyim geçirmez miyim bir nevi.
0
🌸portik
(28.01.09)
gözlüklerle bakılmasının sebebi aşırı parlaklık da olabilir yalnız.
0
tom riddle
(28.01.09)
www.youtube.com videosunda askerlere ilk ışıktan sonra bakmalarını mı söylüyorlar bana mı öyle geliyor. 1950ler amerikan aksanına pek alışık değilim.
0
🌸portik
(28.01.09)
butun yukaridaki aciklamalara ek olarak belirtmek isterim ki, eger bu nukleer bombaya arnold schwarzenegger bakiyorsa istedigi mesafeden bakabilir, hicbir sey olmaz. (bkz: true lies)
0
bunubenyazdim
(28.01.09)
isiktan etkilenmemek icin cok uzakta olmak gerekiyor, cunku saniyeler suren ilk parlama gunes isigindan 4 kat daha parlak oluyor, belli bir uzakliga kadar flash korlugu denen hadise oluyor, 40 dakikaya kadar gecici korluk yasayabiliyorsun veya gorsel pigmentlerin beyazliyor boylece hayatin boyunca noktalar goruyorsun etrafa bakinca. belli bir yakinlikta ise retina yanmasi ve kalici korluk olabiliyor tabi olmemissen. bombanin ne kadar buyuk oldugunu capindan ve yuksekliginden, etki alanindan anlayabilirsen anlarsin. ama bombanin ne oldugunu anlamaya calismak yerine, siginacak yer aramak daha iyi olur o anda. yani bomba atildigindan itibaren hic bakmamak ve siginacak yer aramak en mantiklisi.
0
ermanen
(28.01.09)
24'te vardi boyle birsey. jack bauer boyle ellerini gozlerinin ustune getiriyordu patlamaya bakmak icin. koruyordur herhalde, sen de oyle yapmalisin. jack'e birsey olmamisti.
0
fdegir
(28.01.09)
videoda diyor ki, ilk patlamadan 10 saniye gecene kadar gozlukleri cikarma
0
x daemon
(28.01.09)
(5)

excel üstadlarına bir soru

ozmania
diyelim ki excel de alt alta sıralı şekilde 1osman 2osman 3osman diye hücreler sıralı. ben bunları kopyaladığımda osmanların gitmesini 1 2 3 lerin alt alta sıralı şekilde kalmasını istiyorum. ne yapmalıyım sayın excel üstadları?
diyelim ki excel de alt alta sıralı şekilde 1osman 2osman 3osman diye hücreler sıralı. ben bunları kopyaladığımda osmanların gitmesini 1 2 3 lerin alt alta sıralı şekilde kalmasını istiyorum. ne yapmalıyım sayın excel üstadları?
0
ozmania
(27.01.09)
bahsettiğiniz şeyi açıklasanız iyice,
onu yapacağınıza sıralı şekilde tepedeki boş hücreye "1" yazıp onu sağ alt köşeden tutup aşağı kadar çekerek 1 2 3 4 ... yapsanız.
0
radikalherif
(27.01.09)
"parçaal" formülü ile yapılabilir. tam olarak anlatırsan yardımcı olabilirim.
0
charlesbukowskiineksi
(27.01.09)
ustad sayilmam ama ben de anlayamadim sorunu.
0
ne nicki be
(27.01.09)
parçaal tamamdır. teşekkür ederim
0
🌸ozmania
(27.01.09)
bir de not düşmüş olalım.

metni sütunlara dönüştür - concancate'ti sanırım ingilizcesi - yardımıyla bölebilirsiniz. Böylece elinizde osmanlar da ayrıca kalır.
0
ccm2000
(28.01.09)
(2)

Ipod tag mevzusu

zaugnakhaldun
Selamlar,Benim elimde sürüsüne Compilation albümleri var. Dolayısıyla bu albümlerin içindeki bütün sanatçılar farklı olduğu için, bolca "artist" bolluğu yaşıyoruz.Benim istediğim şudur: Ipod'da "Music -> Artists" altında Compilation'ın adının gözükmesini istiyorum; compilation'ı açtığımda da sanatçı
Selamlar,


Benim elimde sürüsüne Compilation albümleri var. Dolayısıyla bu albümlerin içindeki bütün sanatçılar farklı olduğu için, bolca "artist" bolluğu yaşıyoruz.


Benim istediğim şudur: Ipod'da "Music -> Artists" altında Compilation'ın adının gözükmesini istiyorum; compilation'ı açtığımda da sanatçı - şarkı olarak gözükmesini istiyorum şarkıların.

"Bundan kolay ne var, taglerde artisti değiştir, her şarkıcının adını parçanın adına yaz" diyeceksiniz ama o kadar kolay değil. Ben, bu sistem yapılırken, parçanın "artist" taginin aynen kalmasını istiyorum, çünkü bilgisayarımdaki tagler bozulacak o şekilde yaparsam.

Alternatif bir çözüm de artist taglerini aynen bırakıp, Compilation'ı "Music --> Albums" altından dinlemek; ama bu sefer de ipodun artists listesine içinde sadece 1 şarkı olan 100 yeni sanatçı adı koyacağım, bu karmaşayı yaşamak istemiyorum.


Bana istediğim şey baya uçuk geliyor, merak etmeyiniz; ama yapılabiliyorsa da faydalanmak istiyorum.
0
zaugnakhaldun
(27.01.09)
görünüşü etkiler mi bilmiyorum ama "album artist" kısmına compilation ismini yazsanız?
0
tom riddle
(28.01.09)
Comment kısmını kullanıp, smart list yapsanız?
0
no avalon
(28.01.09)
(4)

basit ispanyolca sözlük

denizin kulleri
efenim yeni yeni ispanyolca öğreniyorum. çalışırken kullanacak online veya indir-kullan şeklinde bir sözlüğe ihtiyacım var.bi site buldum, iyi değil pek, aradığım her şeyi bulamıyorum. spanish-eng. denedim bi tane o da çok komplike daha basit bi şey arıyorum. tavsiye edeceğiniz bi şey varsa çok şaha
efenim yeni yeni ispanyolca öğreniyorum. çalışırken kullanacak online veya indir-kullan şeklinde bir sözlüğe ihtiyacım var.
bi site buldum, iyi değil pek, aradığım her şeyi bulamıyorum. spanish-eng. denedim bi tane o da çok komplike daha basit bi şey arıyorum. tavsiye edeceğiniz bi şey varsa çok şahane olur :)
0
denizin kulleri
(27.01.09)
thefirstfbli
(27.01.09)
ispanyolca hocamın tavsiyesi olarak bu var. bilmiyorum ama belki bu da biraz komplike gelebilir.
www.wordreference.com
0
insantaklidiyapanmaymun
(27.01.09)
sözlük ve daha fazlası için:

www.ispanyol.com
0
vercingetorix
(28.01.09)
ben freetranslation kullanıyordum. basit, ve güzel. ama şöyle bir dezavantajı var:)

(bkz: #11395585)
0
light beam
(28.01.09)
(4)

Safari tarayıcısındaki bu fontun adı ne ?

noctiluca
Safari tarayıcısında ayarlar kısmında Standart font Times New Roman 16, Fixed-width font ise Courier New 13 diyor. Ama resimde hem sözlükten hem de kendi sitemden örnek koyduğum font sanki başka birşey..Ben mi yanlış görüyorum ? Adını bilen varsa çok makbule geçicek..Teşekkürler..
Safari tarayıcısında ayarlar kısmında Standart font Times New Roman 16, Fixed-width font ise Courier New 13 diyor. Ama resimde hem sözlükten hem de kendi sitemden örnek koyduğum font sanki başka birşey..Ben mi yanlış görüyorum ? Adını bilen varsa çok makbule geçicek..

Teşekkürler..
0
noctiluca
(27.01.09)
arial.

edit: verdana da olabilir seçemedi gözüm tam gece vakti.
0
emrag
(27.01.09)
evet verdana
0
oku oku yazar ol
(27.01.09)
a7x
(28.01.09)
evet verdana sanırım..boşa tanıdık gelmiyormuş demekki..teşekkürler..
0
🌸noctiluca
(28.01.09)
(3)

dvd yazıcı

kurtulan adam
amaç :xbox 360 oyunlarını dvd ye yazmakeldekiler:dandik,dvd yazıcısı olmayan bir laptop+512 kpbs kotasız kablonetdüşünceler:şimdi bu harici dvd yazıcılar pahalı,130-150 tl'den aşağısı yok.laptopa dahili dvd yazıcı taksak değmez.yav ben napcam ya bi akıl verin.sen bu sevdadan vazgeç,bağlantın da
amaç :xbox 360 oyunlarını dvd ye yazmak
eldekiler:dandik,dvd yazıcısı olmayan bir laptop+512 kpbs kotasız kablonet
düşünceler:şimdi bu harici dvd yazıcılar pahalı,130-150 tl'den aşağısı yok.laptopa dahili dvd yazıcı taksak değmez.yav ben napcam ya bi akıl verin.sen bu sevdadan vazgeç,bağlantın da yavaş..internetten 5 ytlye oyun var ondan al mı dersiniz?ulan başka bişey yapacağım da yok.deli film arşivi de yapacam demiyorum.acep usb flaş bellek alıp bi yerlerde mi çektirsek?nasıl edelim bu işi?

şimdi baktım 16 gb usb bellek bile 70-80 ytl.her 2 oyun çekişimizde birine rica etcez o da hoş değil.
0
kurtulan adam
(27.01.09)
abi bu kadar ince hesapla olmaz bu iş bence :)

yine de dvd yazıcı sorununu dahili dvd + sata/ide to usb kablo ikilisi ile ucuza çözebilirsin.
0
hububrad
(27.01.09)
o olay da aynen hariciye denk geliyor yav parasal bazda :)ya şimdi 150 ytl ye dvd yazıcı alsak ben bununla 30 oyun edinirim.bi yandan da 512 yle çekmek için çekeceğim çile var.
0
🌸kurtulan adam
(27.01.09)
sana usb kutu ve dual dvd writer satayım? ilgilenirsen [email protected] 'a bir mail at. makul ucuzlukta bir çözüm olur.
0
darknum
(27.01.09)
(2)

Online Oyun pop-up ı

fundamental
Mozilla firefox u açtığımda online oyun pop-up ı da beraberinde açılıyor virüs taraması falan da yaptım sorun düzelmedi. bu lanet şeyden nasıl kurtulabilirim?
Mozilla firefox u açtığımda online oyun pop-up ı da beraberinde açılıyor virüs taraması falan da yaptım sorun düzelmedi. bu lanet şeyden nasıl kurtulabilirim?
0
fundamental
(27.01.09)
çıkan pop up'ın tam olarak nereye yönlendirdiğini, sitenin adını google'da bir aratın, mutlaka aynı problemle karşılaşan birileri olmuştur, özellikle forumlarda tavsiyeler olacaktır.

bunun yanında virüs taramanızı güvenli kip'te yapın, bir de ekşi duyuru'da "virüs" kelimesini aratın, daha önce edilen tavsiyelere ulaşın.
0
demcan
(27.01.09)
guvenli kipte yapmak onemli taramalari. spybot ile de taratin derim.
0
entrapmen
(27.01.09)
(4)

Google Analytics ekleme

abtash
index'e <script type="text/javascript">var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www.");document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));</script><script type="text/javascript">try
index'e

<script type="text/javascript">
var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "ssl." : "www.");
document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
</script>
<script type="text/javascript">
try {
var pageTracker = _gat._getTracker("UA-5214919-3");
pageTracker._trackPageview();
} catch(err) {}</script>


şu kodu ekle diyor.

ekliyorum tekrar servar'a atıyorum ancak doğrulama olmuyor. ne zaman doğrular bu dalga?
ya da yanlış mı yaptım anlamadım gitti.

örnek (nerdeyse boş) eklenmemiş sayfa ve eklenmiş sayfanın kodlarını buraya yazabilir misiniz ya da sayfa yollarsanız da olur, aradaki farkı göreyim. gıcık oldum, basit bişi olmadı gitti.
mcsamirs(et) h o t m a i l (nokta) c o m
0
abtash
(27.01.09)
Bir gün falan alabiliyor onaylanması.
0
tsllbn
(27.01.09)
<html>
<head>
<title>abtash</title>
</head>

<body>
tablolar yazılar fotolar vs.......


<script type="text/javascript">
var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "ssl." : "www.");
document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
</script>
<script type="text/javascript">
try {
var pageTracker = _gat._getTracker("UA-5214919-3");
pageTracker._trackPageview();
} catch(err) {}</script>

</body>
</html>
0
dinomazu
(27.01.09)
@dinomazu
ben de öyle yapmıştım ama olmadı biraz beklemek lazım belki.

sadece index'i değiştiriyorum ondan olabilir mi? dinamik içerikli değil diğer bütün sayfalara da yapmam gerekir mi?
0
🌸abtash
(27.01.09)
sorun beklemememdenmiş bu sabah düzeldi.
0
🌸abtash
(28.01.09)
(1)

ram anakart cpu vb megahertz sorusu

stopnsilence
ekteki resimlerde yer alan ram ve cpu özelliklerine göre bu bilgisayara maksimum kaç megahertz ve GB ram takılabilir?addit: bi de ben üzerinde bu ram takılıyken gitsem diğer slotlardan birine 2 GB 667 MHz bi tane daha taksam bi sorun oluşur mu?
ekteki resimlerde yer alan ram ve cpu özelliklerine göre bu bilgisayara maksimum kaç megahertz ve GB ram takılabilir?

addit: bi de ben üzerinde bu ram takılıyken gitsem diğer slotlardan birine 2 GB 667 MHz bi tane daha taksam bi sorun oluşur mu?
0
stopnsilence
(27.01.09)
www.gigabyte.com.tw

4 DDR II DIMM memory slots (supports up to 4GB memory)
Supports 1.8V DDR II DIMM
Supports dual channel DDR II 667/533 DIMM
0
macabrex
(27.01.09)
(4)

norton'dan nasıl kurtulunur?

yoldaki isaretler
bilgisayarı virüsler ele geçirmiş bütün tersanelerine girilmiş, download hızı 10kblerde seyrediyor, 90lardan kalma virüsler masaüstünde kafasına göre gayli lezbiyenli kısayollar oluşturuyor norton'a taratıyorum "yok bişey abi tertemiz makine" diyor, la yörü get diyorum bi de avg kurup ona taratayım
bilgisayarı virüsler ele geçirmiş bütün tersanelerine girilmiş, download hızı 10kblerde seyrediyor, 90lardan kalma virüsler masaüstünde kafasına göre gayli lezbiyenli kısayollar oluşturuyor norton'a taratıyorum "yok bişey abi tertemiz makine" diyor, la yörü get diyorum bi de avg kurup ona taratayım diyorum avg diyo ki "abi burda başka bi antivir çalışıyo ayıp olmasın, onu kaldır, kapat öyle kur beni" iyi diyorum kapatalım norton'u kapanmıyor. "ben buranın güvenliğinden sorumluyum kapanmam, beni kapatmaya çalışan bu bilgisayarın güvenliğine kastediyor demektir" diyor.
neyse
1- bilgisayarı aldığımda üstünde gelen norton sağlıklı bir tarama yapmıyor gibi geldi bana? doğru olabilir? norton güvenilir bir antivir midir?
2- ey 1. soruya hayır diyenler, norton'dan nasıl kurtulurum? yerine hangi antivir'i önerirsiniz?
0
yoldaki isaretler
(27.01.09)
iyidir hoştur ama norton bilgisayarınızın üzerine çöker, kullandırtmaz, doğrudur.
(bkz: avira antivir) kullanırım ben yıllardır. memnunum.
0
goksuyu
(27.01.09)
format?
yüzeysel olmiyim diyorum ama virusler sarmış hem başa bela norton ele geçirmiş. ben format atmadan rahat edemezdim açıkcası..
0
pascha d
(27.01.09)
1- norton tırt bir antivirüs programıdır.
2- sırasıyla mcafee, nod32, kaspersky tavsiye ederim. eğer programı kaldırırken hata veriyorsa, birde güvenli kipte kaldırmayı dene derim.
0
erzi
(27.01.09)
norton removal tool diye google'da aratırsanız norton'u sistemden kazıyıp tertemiz yapan bir uygulama bulabilirsiniz.
0
kibritsuyu
(27.01.09)
(2)

autocad print

hakiki bulut
insert edilmiş resmin üzerine bişeyler çizdiğimizde, çizilenlerin resmin üstünde kalmasını nasıl sağlarız? çizilenler üstte görünmesine rağmen çıktıda üstte kalması nasıl sağlanır? beni bu dertten kurtarana yüz bin bira veriyorum.
insert edilmiş resmin üzerine bişeyler çizdiğimizde, çizilenlerin resmin üstünde kalmasını nasıl sağlarız? çizilenler üstte görünmesine rağmen çıktıda üstte kalması nasıl sağlanır? beni bu dertten kurtarana yüz bin bira veriyorum.
0
hakiki bulut
(27.01.09)
resme sağ tuşla tıkla
display order'dan, send to back yap
eğer autocad 2007 ve üstü kullanıyorsan
sağ tuşla tıkla basic modify tools, display order
0
sheba and the albino girls
(27.01.09)
veya draw order yaz, cizgiyi sec f enter
0
alpinsamuray
(28.01.09)
(4)

Direnc olcumu

dwight
Sevgili duyuru sakinleri ve avometre sahipleri sorum sizedir.Uyerinden akim gecen bir hattin (veya yukun) direncini olcmek mumkun mudur?(bence mumkundur) mumkun ise bunu nasil yapabiliriz? sevgiler, saygilar.
Sevgili duyuru sakinleri ve avometre sahipleri sorum sizedir.

Uyerinden akim gecen bir hattin (veya yukun) direncini olcmek mumkun mudur?(bence mumkundur) mumkun ise bunu nasil yapabiliriz?

sevgiler, saygilar.
0
dwight
(27.01.09)
ohm a getirip iki ucundan baglıyorsun o olcuyor.
0
bryan fury
(27.01.09)
Potansiyel fark ve akımı ölçerek direnci bulmak mümkün gibi görünüyor bana.

A_________Yuk_________B

Nötr ile A arasında ölçülen potansiyel fark (gerilim): Va
Nötr ile B arasında ölçülen potansiyel fark (gerilim): Vb
Akım: I ise,

R=|(Va-Vb)|/I hesabıyla bulunabilir. Aynısı hattın direnci için de kullanılabilir.
0
vulpius
(27.01.09)
cevaplar icin tesekkurler. Aslinda tam yapmak istedigim mrtskn in dedigi gibi akim tasiyan iletkenin ki kablo olabilir pek ala bu, direncini olcmek. bunu da uzerinden akim gecerken yapmak istiyorum. su durumda avometreyi tak diye iletkenin iki ucuna baglamak biraz abes geliyor, avometremi de bozacak gibin geliyor. ben yaptim oldu diyen varsa deneyecegim, aksi taktirde arastirmaya devam.
0
🌸dwight
(27.01.09)
ilgilenenler icin asagidaki linklerde sorunu cozebilecek olan cihazlar bulunmakta:

www.soken-jp.com
www.soken-jp.com
0
🌸dwight
(29.01.09)
(2)

Dell Latitude E serisinden hangisi alınır?

loststone
hangisini önerirsiniz?
hangisini önerirsiniz?
0
loststone
(27.01.09)
d505 kullanıyorum şarzı dışında süper 5 yıl oldu hala saglam bi sakatlıgını görmedim. ne alakaysa aklıma geldi dell den şaşma.
0
yuceonder
(27.01.09)
model numarası bilmem ama laptop konusunda cidden iyi bir marka. masaüstü pc niyetine kullanan insanlar sıkıntı çekmiyor.
0
can see
(28.01.09)
(5)

Blog yazısının televizyonda kullanılması

protothyas
Bir kaç arkadaşımızla birlikte yazdığımız ve sürekli güncellenen e-dergi formatında bir blogumuz var. Bu blogdaki yazılardan biri uluslararası yayın yapan bir kanalda kullanılmış. Hem de iki farklı saatte. Bundan yazıyı yazanın sonradan haberi oluyor ancak "ismi söyledik" filan demiş kanaldakiler. İ
Bir kaç arkadaşımızla birlikte yazdığımız ve sürekli güncellenen e-dergi formatında bir blogumuz var. Bu blogdaki yazılardan biri uluslararası yayın yapan bir kanalda kullanılmış. Hem de iki farklı saatte. Bundan yazıyı yazanın sonradan haberi oluyor ancak "ismi söyledik" filan demiş kanaldakiler. İzin alınmadan yayınlandığı için sanıyorum bunda site yönetiminin bir hakkı olması gerekli. İnternette yazılan yazılar da telif hakkına sahip diye biliyorum. Her ne kadar yazının yayılması (zaten ücretsiz bir blogda yazıyoruz) bizim için sorun teşkil etmese de izinsiz kullanılması ve isim de verilmemesi, hem de büyük bir kanal tarafından (hatta isim de vereyim TRT) bizi çok üzdü. Ne gibi haklarımız olabilir, biri bizi aydınlatabilir mi?
0
protothyas
(26.01.09)
Fikri ve sinai haklar ile alakalı kanunlara bakmanızı öneririm.
0
ugur dundara yakalanmis firinci
(26.01.09)
Bundan sonrası için şöyle bir lisanslama yoluna gidebilirsiniz.Göz atmakta fayda var.


(bkz: creative commons)
tr.wikipedia.org
0
iustitia omnibus
(27.01.09)
creative commons dünya çapında, bloggerların çokça kullandığı bir lisans yöntemidir. güvenle tercih edebilirsiniz.
0
head
(27.01.09)
hiçbir yolu tercih etmemen dileğiyle, her türlü fikir belirtmeyi de patent, koruma altına alacaksak vay halimize. seni bu durumuna getiren her ama her türlü bilgi koruma altında olsaydı hangi durumda olurdun, bilgiye erişim hiçbir şekilde engellenmemeli.
0
gunetapar
(27.01.09)
@gunetapar: bahsedilen sıradan bir bilgi değil. onu üretene saygı olmalı değil mi? netizen de söylemiş gerçi ama, yayınlanması sorun değil, zaten biz de bedava yayınlıyoruz, söylemiştim. sorun yazı sanki anonimmiş ya da kendileri yazmış gibi yayınlamaları.

@netizen: söylediğin gibi, lisans alınmış yazılar değil ama izinsiz kullanılmaması gerektiğini açık ve net belirtmişiz, telefon numarası ve posta adresi hariç bir sürü iletişim kanalı var. ortada erişememe ya da "bu yazı anonimdir" diye bir durum yok, açık bir biçimde imzalı bir yazıyı alıp izinsiz kullanma var, uyarıya rağmen. Bu kullanılan yazıyı yazan kişi, yazının kullanılma amacı yüzünden, kötü hissetse de işin peşini bırakmayı düşünüyor. mevzubahis kurum çok büyük, biz nasıl uğraşabiliriz ki? ve üstelik devlet kurumu.

sözlüğe yazdığınız entrylerden birinin bir mizah programında isminiz ve sözlüğün adresi belirtilmeden kullanılmasını ister miydiniz? bana ters geliyor.
0
🌸protothyas
(27.01.09)
(4)

Sönen internet bağlantısı (windows sorunu)

can see
pc sabah internete bağlanıyordu. şimdi net gitti.aynı bağlantıyı kullanan pc'ler internete girebiliyorSorun Şunlar DEĞİL-ttnet değil-splitter sorunu değil-internet bağlantısını yeniledim-firewall'u iptal ettim-nete bağlanan başka pc'nin ağ kablosunu taktım-yeni dns numaraları girdim-modemi açıp kapa
pc sabah internete bağlanıyordu. şimdi net gitti.
aynı bağlantıyı kullanan pc'ler internete girebiliyor


Sorun Şunlar DEĞİL
-ttnet değil
-splitter sorunu değil
-internet bağlantısını yeniledim
-firewall'u iptal ettim
-nete bağlanan başka pc'nin ağ kablosunu taktım
-yeni dns numaraları girdim
-modemi açıp kapadım
-farklı browser denedim
-firewall loglarda bağlan dediğim siteye bağlanmasına izin verildi yazılarını görüyorum ama yok.

ağ bağlantısını onarıyorum.. bir kaç saniyeliğine bağlantı geliyor sonra kendiliğinden gidiyor. örnek: google açılıyor. (cache değil) alakasız bir iki siteye hızlıca bakabiliyorum. sonra bağlantı gidiyor. ama firewall'a göre bağlantı var ve izin verilmiş durumda. (firewall loglarından görülüyor)


aynı modeme bağlı diğer pc'ler bağlanıyor bu birkaç saniye sonra bağlantıyı kesiyor.olmuyor.
0
can see
(26.01.09)
aynı şey bir kaç gündür bende de oluyor. telekomdan kaynaklanıyor olmasın?

bir de utorrent için port açtıktan sonra olmaya başladı. bir alakası olmasın?
0
northernn
(27.01.09)
bir ara bende de aynı durum vardı, telekomu aradım, sorun yok dediler, eve ekip yolladılar, sinyal ölçtüler herşey ok, modem bozuk dediler. sonra modemi götürüp şirkette deneyince şıp diye bağlandı. eve dönünce babam durumu öğrenince biraz celallenerek tt erenköy müdürlüğüne gidip ortalığı birbirine kattı. ne bu böyle ya adam gibi hizmet verin ya da ben bunu iptal ettiriyorum şimdi diye. o gün bugündür hiç sıkıntı kalmadı:)
0
dreamkeeper
(27.01.09)
bu sorunu ben de sıklıkla yaşıyorum hatta bağlantı gittiğinde sinyal lambası yanıp sönmeye başlar ya -o sıra sinirle alıyorum ev telefonunu elime 444 0 375 çeviriyorum zart diye bağlanıyor. sanırsın modem benle dalga geçiyo. ama bu sorunu yapmaya devam ederse tekrar arıyorum telekomu bağırıp çağırıyorum. tamam ekip göndercez diyolar 1-2 saat sonra düzeliyor -ekip falan da gelmiyor ayrıca- 1 ay falan daha kullanıyorum sonra tekrar bağlantı sorunları yaşamaya başlıyorum.
ama telekomun benim sinirli telefonlarıma verdiği cevaplar hep aynı...

*modemin fişini çekip 15 saniye bekleyip denediniz mi?
*splitter arızalı mı?
*splitteri devreden çıkarıp, modemi direk hatta bağladınız mı?
*evinizde modeme giden hattınıza paralel bir telefon bağlı mı?
*evinizde telsiz telefon mu kullanıyorsunuz?

şayetki bu sorulardan herhangi birine evet yanıtı verirseniz, "şap" diye sebebi odur diyip sıyrılıyorlar işin içinden..ahh telekom ahh.
0
guero
(27.01.09)
başka cevaplar? yukarıdakilerin sorun olmadığını söylemiştim zaten :(
0
🌸can see
(27.01.09)
(2)

windows live messenger 2009 - garip sorun?!

supercalifragilisticexpialidocious
selamlar pek sevgili duyurianlar!çok fantastik bir sorunum var ve nedeni hakkında da zerre fikrim yok.. şöyle ki;şimdi vista home edition'lı bu emesen mesıncırın son sürümünü yükledim, iyi hoş.. amma velakin, mesıncır penceresindeki "şu kadar mailiniz var" ikonuna tıklayınca, firefox'ta çok garip bi
selamlar pek sevgili duyurianlar!

çok fantastik bir sorunum var ve nedeni hakkında da zerre fikrim yok.. şöyle ki;

şimdi vista home edition'lı bu emesen mesıncırın son sürümünü yükledim, iyi hoş.. amma velakin, mesıncır penceresindeki "şu kadar mailiniz var" ikonuna tıklayınca, firefox'ta çok garip bir sayfaya yönlendiriyo' beni. sayfa sanırsam portekizce ve .br uzantılı? ekte bir resim mevcut. neden beyyle bir login sayfasına götürüyo' beni bu meret bir fikri olan? sonra www.hotmail.com yazıp girince, gayet güzel daha önce giriş yaptığım adresi gösterip "bununla mı gireyim abi?" diye sorup, evet dersem de şifremi istiyo'. ama neden öyle bi' mallık var, bilemedim.. tek aklıma gelen olası bi' virüsvari yazılım, ondan sebep de o sayfadan hiç giriş yapmadım kıllanıp. saçma olabilir ama öyle işte..
hadi be abiler ablalar be, bi' bildiriverin be?

düdüt: bununla ilgili şöyle bi' entari varmış, tek ben değilmişim (bkz: #14670370)
0
supercalifragilisticexpialidocious
(26.01.09)
aynı probilem bende de var giriş yapmakta bi problem yok yine kendi mailboxuna türkçe erişiyorsun ama bu giriş sayfası ispanyolca/portekizce olarak gözüküyor bende çözemedim.
0
buffy de vampir sayilir
(26.01.09)
virüsle alakalı değil herkeste öyle. 3 atli 7 katli'nın dediği gibi windows live mail kullanabilirsin.
0
emrag
(27.01.09)
(3)

anaam keşke o dosyayı silmeseydim bilgisayar göçtü

weeping guitar
windows xp yüklü bir bilgisayarın sabit diskinde yer boşaltmak için gönül rahatlığıyla silinebilecek (veya içeriği boşaltılabilecek) başlıca dosyalar/klasörler hangileridir? ("temp", "temporary internet files" gibi)
windows xp yüklü bir bilgisayarın sabit diskinde yer boşaltmak için gönül rahatlığıyla silinebilecek (veya içeriği boşaltılabilecek) başlıca dosyalar/klasörler hangileridir? ("temp", "temporary internet files" gibi)
0
weeping guitar
(26.01.09)
(bkz: prefetch)
alan olarak çok büyük değil ancak performans olarak etkiliyor. bunun içindekileri belirli aralıklarla silersen açılış hızlanır. içindekiler tekrar oluşuyor, sen programları kullandıkça.
0
abtash
(26.01.09)
ccleaner kur o direk sliyor.
0
bryan fury
(26.01.09)
hakkaten bu prefetch olayı acayip bi performans artışı sağladı. daha önce bilgisayarımın bdrip film performansını nasıl artırabilirim diye sormuştum, bu o soruya da dolaylı yoldan cevap olmuş oldu, filmler hiç takılmıyor artık.
0
🌸weeping guitar
(27.01.09)
(3)

düşük bağlantı hızı

yoldaki isaretler
son günlerde bağlantım hissedilir derecede yavaşladı.görev yöneticisinde ağ iletişimi'nde ağ kullanumu %1'e ulaşmıyor. bu normal mi?bağlantının hızıyla ilgili yapabileceğim bir şey var mı?
son günlerde bağlantım hissedilir derecede yavaşladı.
görev yöneticisinde ağ iletişimi'nde ağ kullanumu %1'e ulaşmıyor. bu normal mi?
bağlantının hızıyla ilgili yapabileceğim bir şey var mı?
0
yoldaki isaretler
(26.01.09)
servis sağlayıcınızla bi görüşün. ayar çekiyorlar, işe yarıyor çoğunlukla. denemekte yarar var.
0
brkylmz
(26.01.09)
ağ kullanımı grafiğinde tepe noktası 100mbps dir, internetinizi tam kapasiteyle kullanırken %1 lerde bir değer görmeniz normaldir, internet bağlantınız 1mbps büyük ihtimalle.
0
kimlanbu
(26.01.09)
modemde gorulen downstream ve upstream degerleri normalden du$ukse (1mbps icin 1024/256kbps) ve modemi reboot edince de duzelmiyorsa turk telekom'a mail atin.

ba$imdan gecen olay da var $oyle anlatayim:
ben evime ilk adsl baglattigimda 300-400kbps arasindaydi downstream, mail attim. ertesi gun gelip test ettiler ve sorun oldugu anla$ildi. bana "sabah 8:30 gibi hatti bo$altin, biz bakim yapacagiz" dediler. ertesi sabah dedikleri saatte dediklerini yaptim. 9:30 gibi kapiya geldiler, bir kontrol edelim dediler. actim modemi 1024kbps idi downstream.

$ikayet edin mutlaka eger modemde hatali gorunuyorsa degerler. cabucak cozuyorlar.
0
sourlemonade
(26.01.09)
(1)

Word'de adjust

kahvegibi
Sevgili microsoftlular,word kullanırken, şu sorunu yaşıyorum. kendi yazdığım metinlerde adjust butonunu kullanıyorum. böylelikle kelimeler iki yanda da hizalı oluyor. ama dışarıdan copy paste yaptığımda, diyelim ki 3 satırlık bir paragraf ve son satırda 3 kelime var, ilk iki satır normal, son satırd
Sevgili microsoftlular,
word kullanırken, şu sorunu yaşıyorum. kendi yazdığım metinlerde adjust butonunu kullanıyorum. böylelikle kelimeler iki yanda da hizalı oluyor. ama dışarıdan copy paste yaptığımda, diyelim ki 3 satırlık bir paragraf ve son satırda 3 kelime var, ilk iki satır normal, son satırdaki 3 kelime başta ortada ve sonda olmak üzere aralarında kocaman boşluklar olacak şekilde kalıyor. son satırı sola dayalı yaparsam da tüm paragraf bozluyor. bunu nasıl halledicem bilen var mı?

tenkss
0
kahvegibi
(26.01.09)
son satırın sonuna gelip enter'a bas.
0
kibritsuyu
(26.01.09)
(4)

Video Programı

4telbanayeter
Profesyonel Bir video düzenleme programı arıyorum, yani videonun üzerine montaj fln yapabilmem lazım işte arkaplanı değiştirmek gibi, yeşil perde geyikleri, bana örnek olarak bişiler verebilirmisiniz ?
Profesyonel Bir video düzenleme programı arıyorum, yani videonun üzerine montaj fln yapabilmem lazım işte arkaplanı değiştirmek gibi, yeşil perde geyikleri, bana örnek olarak bişiler verebilirmisiniz ?
0
4telbanayeter
(26.01.09)
adobe premiere pro
0
astaroth
(26.01.09)
pinnacle studio vardı bir de. premiere daha iyi bence
0
tom riddle
(26.01.09)
kesinlikle avid
0
tarantinoesque
(26.01.09)
Vegas diye de gayet kullanışlı bir program mevcut. Üstelik aynı işi yapan birçok programa oranla çok daha az sistemle çok daha iyi iş görebilmekte.
0
trawmatolog
(26.01.09)
(5)

Eyvah! monitörümün pikselleri dökülüyor

khan shabbir
Şu an monitörümün sağ taraflarında, yukarıdan aşşağıya doğru bir çizgi iniyor fakat öyle kabak gibi gözükmüyor, sadece film izlerken sahne geçişlerinde ekran simsiyah olduğunda belirginleşiyor. Monitörümün piksellerini test edebileceğim bi program var mıdır?
Şu an monitörümün sağ taraflarında, yukarıdan aşşağıya doğru bir çizgi iniyor fakat öyle kabak gibi gözükmüyor, sadece film izlerken sahne geçişlerinde ekran simsiyah olduğunda belirginleşiyor. Monitörümün piksellerini test edebileceğim bi program var mıdır?
0
khan shabbir
(25.01.09)
program kurmaya gerek yok. aşağıdaki sitede bir sürü test linki var aşağılara doğru. Onlara tıklayınca görebilirsin problemi.

www.gdargaud.net

edit : ilgili linklere tıkladıktan sonra F11 e basarsan tam ekran moduna geçip daha rahat görebilirsin.
0
kimlanbu
(25.01.09)
sanki sizinki 'ölü piksel'den farklı bir sorun ama yine de deneyebilirsiniz.

(bkz: dead pixel buddy)
0
sallayancay
(25.01.09)
teşekkürler arkadaşlar, hem online hem de programla test ettim ölü pixel falan çıkmadı, galiba başka bir sorun var.
0
🌸khan shabbir
(25.01.09)
dream endless
(25.01.09)
Bu Sorun Bendede olmuştu zamanla bunlar artıyor, oluştukları zamanki bulundukları renge göre öle kalıyorlar, tüm monitör bunlarla dolmuştu, notebook umu gönderip 2 ay bekleyip monitörü değiştirdim, büyük ihtimal temassızlıktan veya içindeki bişilerin deforme olmasından kaynaklanıyor, ilerlemeden biyere göster sen onu.
0
4telbanayeter
(26.01.09)
(3)

laptopa görüntü vermek

sanal uyku
laptopu bilgisayar kasasına bağlayıp, görüntüyü laptopa verebilir miyiz? (herkes laptopu monitörü bağlar ben de kasayı laptopa bağlamak istiyorum)
laptopu bilgisayar kasasına bağlayıp, görüntüyü laptopa verebilir miyiz? (herkes laptopu monitörü bağlar ben de kasayı laptopa bağlamak istiyorum)
0
sanal uyku
(25.01.09)
kasanın görüntü çıkışından (vga) laptopun s-video girişine kablo ile bağlarsan görüntü alırsın ama senin istediğin, laptop ekranını masaüstünün ekranı gibi kullanmak ise o pek mümkün değil.
0
edip
(25.01.09)
e zaten görüntü almak dediğim o? tüm donanım kasaya bağlı olacak ama ekran olarak laptop ekranını kullanacağım?
0
🌸sanal uyku
(25.01.09)
eğer laptopta video-in özelliği yoksa, -ki zaten genellikle olmaz, yapamazsın.
0
arnatuile
(25.01.09)
(3)

web sitesi-hosting vs.

zubundy
şöyle günde 1500 kişinin ziyaret edeceği bir site için hosting masrafı ne kadar tutar.site ingilizce türkçe ve rusça olacak, site para kazanmak için kurulacak ama site üzerinden satış vs. olmayacak..internetten pek anlamayan ama 24 saat boyunca bilgisayar başında durma şansı olan biriyle, internette
şöyle günde 1500 kişinin ziyaret edeceği bir site için hosting masrafı ne kadar tutar.
site ingilizce türkçe ve rusça olacak, site para kazanmak için kurulacak ama site üzerinden satış vs. olmayacak..
internetten pek anlamayan ama 24 saat boyunca bilgisayar başında durma şansı olan biriyle, internetten biraz anlayan ama fazla zamanı olmayan biri(ben) bu işin altından kalkabilir mi?
site daha çok türkiyede yaşayan rus-azeri-kazak vs. insanların takıldığı bir yer olacak, bizim eksiduyuru gibi soru-cevap tarzında bir forum -daha çok türk hukuku ve türkiyedeki eğitim hakkında olacak-, tanışmak için bir forum ve otel-uçak rezervasyon işi yapmayı düşünüyoruz, otel-uçaktan da komisyon alınacak, ayrıca da reklam geliri.
bir de uygun bir isim arıyoruz, türkçe, ingilizce veya rusça olabilir, hatta bunları karıştırıp akılda kalacak orjinal birşey de olabilir.
biz birkaç tane bulduk ama onların da bazıları alınmış, sizden de akıl alalım dedik.
not: komisyon için tanıdık oteller var o iş sorun değil ayrıca siteyi tanıtmakta da zorlanmayız çünkü mail grubu ve dernekler var. yani 2-3 ay içinde ziyaretçi sayısı 4-5bini geçer diye düşünüyoruz.
0
zubundy
(25.01.09)
ticari fikirleri orada burada yazmaya devam ederek pek başarılı olamazsınız.
ortalama bir vps servisi sizi tatmin edecektir.
0
darknum
(25.01.09)
Hemen hosting sponsoru olayım size.
[email protected] msn adresim
0
crystalsoul
(25.01.09)
@darknum: birisinin fikrimi çalıp benden daha önce site açmasından korkmuyorum çünkü zaten ortaklarım kazak-rus. o ülkerlerde bağlantılarımız var, ayrıca onların buradaki derneklerinde falan da fazlasıyla faal durumdayız, kimse bu işi bizden daha iyi yapamaz.bunun dışında, tanıdık otelciler de olduğu için işimiz rakiplerimize oranla çok daha kolay olacak. yine de teşekkür ederim uyardığın için
@crystalsoul: atıyorum maili
0
🌸zubundy
(25.01.09)
(4)

Monitöre Görüntü Vermeyen PC

colg fusion
Selamlar. Casper'dan yeni bir bilgisayar aldık, kurduk. Ama bir türlü monitöre görüntü gelmiyor.Monitörde bir sorun yok zira eski kasaya taktım çalışıyor gayet. Yeni kasayı eski monitöre bağladım ama tık yok. Kabloyu kasadan çıkardığımızda sinyal yok uyarısı veriyor, kasaya taktığımızdaysa hiçbir şe
Selamlar. Casper'dan yeni bir bilgisayar aldık, kurduk. Ama bir türlü monitöre görüntü gelmiyor.

Monitörde bir sorun yok zira eski kasaya taktım çalışıyor gayet. Yeni kasayı eski monitöre bağladım ama tık yok. Kabloyu kasadan çıkardığımızda sinyal yok uyarısı veriyor, kasaya taktığımızdaysa hiçbir şey çıkmıyor. Kapkara ekran. Yeni kasanın hem ekran kartı hem de on board girişi denendi, hem eski hem de yeni monitörle ama hala görüntü yok. Kasa görüntü vermiyor dışarıya. Sebebi ne olabilir?

Maalesef bu bilgisayarı alalı 10 gün oldu, kurmak için ancak fırsat bulabildim. Şimdi gidip kurdum bozuk bu desem kasayı değiştirmeliler mi? Ya da ehem biz teknik servise alalım onu mu diyecekler? İkincisini derlerse yapabileceğim bir şey var mı?
0
colg fusion
(25.01.09)
bir çok bilgisayarda bunu gördüm, hepsi de anakartla ilgili bir sorundu. büyük ihtimalle anakartta sorun vardır.
0
80 e 4
(25.01.09)
ekran kartının hdmi çıkışı varsa görüntüyü oradan almayı deneyin.
0
kimlanbu
(25.01.09)
başka bir monitörü yeni kasanıza bağlamaya çalışın görüntü gelmiyor ise servise ya da aldığınız yere götürün.
0
edip
(25.01.09)
@kimlanbu: hdmi çıkışı nedir yahu? iki tane çıkış var ekran kartında ve ikincisine zaten takamıyorum büyük olmasından mütevellit.

edip: evet bunu yaptım ve gelmiyor. götürüp çarpacağım kafalarına muhtemelen ama emin olmak istiyorum.
0
🌸colg fusion
(25.01.09)
(2)

dizüstü ve masaüstü ile yerel ağ oluşturmak

gholeman
evde 1 dizüstü 2 masaüstü bilgisayarı yerel ağla bağlamak istiyorum. amacım diğer bilgisayarlardaki dosyaları kullanabilmek. sanırım bu mümkün ama yerel ağ kurulumunda ağ disketi gibi birşey oluşturmam istendi. ancak laptop un floopy si yok doğal olarak.kafam karıştı neyi nasıl yaparım?
evde 1 dizüstü 2 masaüstü bilgisayarı yerel ağla bağlamak istiyorum. amacım diğer bilgisayarlardaki dosyaları kullanabilmek. sanırım bu mümkün ama yerel ağ kurulumunda ağ disketi gibi birşey oluşturmam istendi. ancak laptop un floopy si yok doğal olarak.

kafam karıştı neyi nasıl yaparım?
0
gholeman
(25.01.09)
bu arada hepsi aynı modemden internete giriyorlar masaüstüler kablo ile dizüstü kablosuz.
sorun da burda sanırım.
0
🌸gholeman
(25.01.09)
diskete filan gerek yok. iki bilgisayarda ağa bağlı olsun paylaşmak istediğin klasör ya da diske sağ tıkla paylaşımı seç gelen ekranda bu klasörü paylaştır de ve onayla (xp temelinde anlattım). Daha sonra diğer bilgisayrda ağ bağlantılarımda gholeman üzerinde bilmemne dosyası şeklinde görünr. Eğer olmaz ise; bilgisayarların çalışma gruplarını aynı isimle adlandır.
0
edip
(25.01.09)
(3)

harici hard disc

coffee and cigarettes
500 gb'lık, içinde filmlerim, dizilerim, her şeyimin olduğu hard disc'im bu sabah içinden gelen tıkır tıkır sesleri eşliğinde bilgisayar tarafından ısrarla görünmemekte. düşmedi, darbe almadı vs. ne olmuş olabilir ki? içinden tuhaf bir ses geliyor. ne yapsak da kurtarsak kendisini. haydi aletten geç
500 gb'lık, içinde filmlerim, dizilerim, her şeyimin olduğu hard disc'im bu sabah içinden gelen tıkır tıkır sesleri eşliğinde bilgisayar tarafından ısrarla görünmemekte. düşmedi, darbe almadı vs. ne olmuş olabilir ki? içinden tuhaf bir ses geliyor. ne yapsak da kurtarsak kendisini. haydi aletten geçtim içindekiler için bir şeyler yapılabilir mi.
0
coffee and cigarettes
(25.01.09)
tikirdayan disk can cekisiyordur. fazla zorlamdan data rescue islemlerine baslayiniz. hangi isletim sistemi? mac icin Data Recscue II, Disk Warrior var. windows icin buluruz bi$iler
0
no avalon
(25.01.09)
xp.

neden can teslim ediyor peki kendisi. derdi nedir acaba durup dururken.
0
🌸coffee and cigarettes
(25.01.09)
mekanik aksamin bir omru var, onu doldurmustur. icinde dakikada 5400 (10000'e kadar yolu var) devir yapan bir disk var.

surada data rescue programlari var:
www.versiontracker.com

farkettiysen hepsi parali, ama benim memurum isini bilir ;)

bir de bu isi parayla yapanlar var, istersen onlara da teslim edebilirsin.
0
no avalon
(25.01.09)
(5)

Firefox Sorunu

deliktas
Ekşi sözlük ve bir kaç grafikle dolu sitede bazı resimleri açmaz, bazı butonlara tıklatmaz hale geldi bu yaşlı tilki. Neyabacağok bilen var mı? Kaldırıp yeniden yükledim ama sanırım önceden yüklediğim şeyleri silmediğimden(plugin falan sanırım) sorunlar yaşatıyor? Yardımcı olur musunuz acaba?Teşekkü
Ekşi sözlük ve bir kaç grafikle dolu sitede bazı resimleri açmaz, bazı butonlara tıklatmaz hale geldi bu yaşlı tilki. Neyabacağok bilen var mı? Kaldırıp yeniden yükledim ama sanırım önceden yüklediğim şeyleri silmediğimden(plugin falan sanırım) sorunlar yaşatıyor? Yardımcı olur musunuz acaba?

Teşekkürler..
0
deliktas
(25.01.09)
en son yuklediginizden baslayarak eklenti/koklenti siliniz... ama gercekten silin, izi kalmasin o derece. yeniden kursaniz da firefox kimi durumlarda bulur sizin aliskanliklarinizi :)

cooliris falan var mi?
0
no avalon
(25.01.09)
var paşam siliyorum şimdi
0
🌸deliktas
(25.01.09)
değişen bir şey olmadı. of ya
0
🌸deliktas
(25.01.09)
log'larina bak, cok inatci bazi eklentiler... digerlerinden silmeyi dene. ff'in ram'de kapladigi yeri kontrol et istersen. bir eklentim ram'i doldurtuyordu nasil olduysa, sildim, her sey rahatladi.
0
no avalon
(25.01.09)
önbelleği temizledim oldu.
0
🌸deliktas
(25.01.09)
(1)

[ yazılım ] Slide Show (movie maker gibi)

enola gay
Movie Maker gibi bi yazılım arıyorum, aslında yapacağım şeyi movie maker da yapar ama biraz daha iyisi var mıdır kullandığınız? araya sadece fotoğraf değil video da yerleştirmek istiyorum.
Movie Maker gibi bi yazılım arıyorum, aslında yapacağım şeyi movie maker da yapar ama biraz daha iyisi var mıdır kullandığınız? araya sadece fotoğraf değil video da yerleştirmek istiyorum.
0
enola gay
(25.01.09)
adobe premiere istediklerinizi fazlasıyla yapacaktır,
0
nwnd
(21.02.09)
(4)

Çıkarılabilir Disk Tanıma Sorunu

4telbanayeter
Maxtor 250 Gb NTFS çıkarılabilir hardisc e sahibim ama bilgisayarım tanımakta güçlük çekiyor, bağlıyorum ışığı yanıyor, bazen tanıyor bazen tanımıyor sök tak yapmak zorunda kalıyorum, kabloda sorun yok vede tanımasada ışığı yanıyor sadece ''bilgisayarım''da çıkmıyor ?
Maxtor 250 Gb NTFS çıkarılabilir hardisc e sahibim ama bilgisayarım tanımakta güçlük çekiyor, bağlıyorum ışığı yanıyor, bazen tanıyor bazen tanımıyor sök tak yapmak zorunda kalıyorum, kabloda sorun yok vede tanımasada ışığı yanıyor sadece ''bilgisayarım''da çıkmıyor ?
0
4telbanayeter
(25.01.09)
sürücüsü yüklendiğinde yaşanmıyor diye biliyorum..
0
orion ares
(25.01.09)
voltajda dalgalanma oluyorsa usb portları arasıra çalışmayabiliyor.bi kontrol edin bence.
0
frosties
(25.01.09)
harici disk kutuların bu tip sorunları oluyor ne yazıkki.
başka bilgisayarlarda deneyin öncelikle. sorunun kutuda olduğunu kesinleştirin.
garantisi varsa değişime yollayın. yoksa sadece kutu olarak satılan ürünler var. içindeki diski başka bir kutuya takabilirsiniz ama o kutununda çok uzun ömürlü olacağını sanmıyorum.
eğer bilgisayar notebook değilse içindeki diski direk kasaya takabilirsiniz. (3,5 " lik ise)
0
hayo
(25.01.09)
kablonun uzunluğu ile de ilgili olabilir. buna benzer bi diskimi içinden çıkan yaklaşık 50 cm olan kablosuyla kullanamıyordum lakin 10 cm lik daha kısa kablo ile sorunsuz çalıştırabiliyordum. kaliteli bir kablo almayı deneyebilirsiniz.
0
alan shearer
(25.01.09)
(1)

blog ve html ile ilgili

turunun son ornegi
kodlarda nereyi değiştirmeliyim ki sadece yolladığım yazının başlığının üzerine gelindiğinde alt çizgi çıksın. şu anda post ile ilgili kodlar (bir kısmı) şu şekilde: (yanlış anlamadıysam text decoration ile ilgili kısımda none yazıyor ve sadece üstüne gelindiğinde alt çizgi çıksın deniyor. ama işin
kodlarda nereyi değiştirmeliyim ki sadece yolladığım yazının başlığının üzerine gelindiğinde alt çizgi çıksın.
şu anda post ile ilgili kodlar (bir kısmı) şu şekilde: (yanlış anlamadıysam text decoration ile ilgili kısımda none yazıyor ve sadece üstüne gelindiğinde alt çizgi çıksın deniyor. ama işin içinden bir türlü çıkamadım)

.post h2 {
margin:0;
line-height:1.5em;
display:block;
margin-bottom: 10px;
color: $postTitleColor;
font: $postTitleFont;
text-decoration: none;
text-transform: normal;
}
.post h2 a, .post h2 a:visited {
text-decoration:underline;
color: $postTitleColor;
}
0
turunun son ornegi
(25.01.09)
.post h2 a, .post h2 a:visited {
text-decoration:none;
color: $postTitleColor;
}
.post h2 a:hover{
text-decoration:underline;
}

Eğer yanlış anlamadıysam bu şekilde olacak.
0
prometheus
(25.01.09)
(6)

Netbook HD Video Performansı

arnatuile
Bu yeni moda netbookların HD videolardaki performansını deneme imkanı bulabilen oldumu acaba ? 720p MKV performansı özellikle. 900 .mhz işlemcili olanlarınki değil de, 1.6 intel atom işlemcili olanlarınkini merak ediyorum. Öbürküler çalıştırmaz bile sanırım :)Almayı düşünüyorum da, ona göre karar ve
Bu yeni moda netbookların HD videolardaki performansını deneme imkanı bulabilen oldumu acaba ? 720p MKV performansı özellikle. 900 .mhz işlemcili olanlarınki değil de, 1.6 intel atom işlemcili olanlarınkini merak ediyorum. Öbürküler çalıştırmaz bile sanırım :)
Almayı düşünüyorum da, ona göre karar vereceğim.

Birde yaptığım araştırmalara göre en makul seçenek samsung nc 10 gibi gözüküyor. Fekat bu alet henüz yurdum semalarına uğramamış, var mı bu konuda bilgisi olan ?
0
arnatuile
(24.01.09)
netbook'lardan çok şey beklemeyin, hele hele hd performansı hiç beklemeyin; grafik işlemcileri düşük saat hızında çalışır (pil ömrü uzasın diye) ve ram'leri sistem ram'iyle paylaşımlıdır. asus netbook var evde, kardeşim kullanıyor (1.6ghz), dvd ripleri izliyor ancak hd rip izleyemiyor.
640x480 dvd rip'leri izlerken sıkıntı yaçamazsınız ancak 720p hd-rip'lerde frame atmalasına alışın.
0
raj
(25.01.09)
netbooklar değilde 12"lik notebooklarda iyi
0
enter saltman benim
(25.01.09)
(bkz: #13957588)
0
katafalk
(25.01.09)
teşekkürler cevaplar için. yalnız 12" notebooklar çok pahalı yahu, ah imkan olsa da onu alsak...
0
🌸arnatuile
(25.01.09)
bu netbooklarda bi de performans modu oluyor. ona alınca 720p'leri sorunsuz izletebiliyorlar diye biliyorum. (1.6 atom işlemcili olanlar)
0
hububrad
(25.01.09)
düşündüğün fiyat nedir bilmiyorum ama ben senle aynı düşünceler ile bunu aldım forum.donanimhaber.com hd rip izliyorum mutluyum.
0
cinematography
(26.01.09)
(12)

Facebook ta cinlik

kutuyusuk
Facebook ta porfilini gizleyen, arkadaş olmak istediklerini kendi seçen, zenofobik kimseleri görmenin bir yolu var mıdır?şunu da ekleyeyim: profilini görüntülemek istediğim çok yakın arkadaşım ama siteye üye olmak da istemiyorum. yok mu bi çıkış yolu?
Facebook ta porfilini gizleyen, arkadaş olmak istediklerini kendi seçen, zenofobik kimseleri görmenin bir yolu var mıdır?

şunu da ekleyeyim: profilini görüntülemek istediğim çok yakın arkadaşım ama siteye üye olmak da istemiyorum. yok mu bi çıkış yolu?
0
kutuyusuk
(24.01.09)
sakın gold üyeliği aklınızdan bile geçirmeyin ve komik olmayın,inanan 1 milyon kişi(sazan var)çok yazık çok, Atatürk sayfasında 450 bin kişi işimiz gücümüz başkasının profilini röntgenlemek,soruna gelince göremezsin en azından benim bildiğim kadarıyla.
0
madrigal
(24.01.09)
gold üyelik nedir? atatürk sayfası başkalarını röntgenlemek için kullanılabilir mi? bunları anlayamadım.
0
🌸kutuyusuk
(24.01.09)
biraz dolmuşum heralde şöyle anlatayim , gold üyelik diye bir saçmalık var herkes buna inanıp üye oluyor maksat grubun üye sayısını çoğaltmak (gold üyelik grup sayısı 1 milyon , Atatürk grubunun sayfası 450 bin ) ne kadar çok sazan var kısacası göremezsiniz.
0
madrigal
(24.01.09)
profilini gizleyen insanların profillerini arkadaş olmadıkça hiçbir şekilde göremezsin.

ayrıca facebook'a üye olmak, olmamak, yok efendim profil görmek bu kadar kastırmayın. herhangi bir site işte. gereksiz manalar yüklemeyin. uyduruk bi adresle bi isimle kaydolun sonra silersiniz çok merak ediyorsanız.

kimsenin profiline süper önemli şeyler yazdığını sanmıyorum. gerek de yok zaten. misal benim ismimi google'da aratırsanız facebook'taki profil sayfamın kaç katı bilgi çıkıyor.
0
mea maxima culpa
(24.01.09)
@mea maxima culpa: zaten dediğin gibi yaptım. böyle sitelere üye olmaktan nefret ediyorum zira. yapmacık pozlar, karizmatik olmaya kastırmalar... nefret ederim böyle şeylerden. bu site de tam bunların yuvası. gününün 12 saatini facebook başında geçirip "yolda görse selam vermez facebook ta listesine ekler" adamı değilim asla. fecabook a duruşum mesafeli.

çok merak ediyosan belirteyim. yıllardır platonik aşığı olduğum insanı 3 senedir göremiyorum ve facebook ta profili olduğundan eminim. resmini alıp cep telefonuma atıcam ve her gün 16 saat fotoğrafını seyredicem. ve bu konuda yardımcı olmanızı istiyorum. olay bundan ibaret...
0
🌸kutuyusuk
(25.01.09)
"Facebook ta porfilini gizleyen, arkadaş olmak istediklerini kendi seçen, zenofobik kimseleri görmenin bir yolu var mıdır?"

yoktur.

"yıllardır platonik aşığı olduğum insanı 3 senedir göremiyorum ve facebook ta profili olduğundan eminim. resmini alıp cep telefonuma atıcam ve her gün 16 saat fotoğrafını seyredicem."

tam da bu istediğiniz yüzünden yoktur, kendi isteği dışındakiler kendisine ait özel materyale ulaşamasınlar diye.
0
demcan
(25.01.09)
sevdiği bir şeyin fan sayfası türünde profil açabilirsin (grup değil bizzat profil) genelde ekliyolar.
0
ntfs
(25.01.09)
ben de bir cinlik önereyim.

söz konusu kişinin arkadaş listesi görünüyor mu, listede olmayan eski bir tanıdığının adına hesap açın, arkadaş isteği gönderin. ancak boş profil de tehlikeli olabilir. boş profili arkadaş olarak eklemeyebilir.

veya aynı şekilde mesaj atın, cevap vereceği bir soru sorun. mesajınıza cevap verdiğinde profilinin bir kısmını görebilirsiniz. o da yaptığı ayarlara göre.

falan filan. fişmekan.
0
mea maxima culpa
(25.01.09)
benim de şu dikkatimi çekti. neden kendi cevaplarına tik koyuyorsun ki? soruna cevap bulanları işaretlemen gerekir.

clones yazmış zaten görmedim ama bu da benden olsun:)
0
insantaklidiyapanmaymun
(25.01.09)
kendi cevaplarıma belirginleşmeleri için tik koyuyorum. bazen doyurucu olmayan sorularımı açtığım cevaplar sayesinde tamamlayabiliryorum. yani tek amacım belirgin olmaları...
0
🌸kutuyusuk
(25.01.09)
ben açtığım duyurularda kendi cevaplarım da dahil olmak üzere bütün cevaplara tık koyuyorum.

yazdıklarınızı okudum, başlığı takip ediyorum anlamına.

yoksa yok senin cevabın işe yaradı tık koydum, seninki hoşuma gitmedi koymadım hoş olmuyor bence.

bazen insanlar tartışmalı başlıklarda kendi fikrini doğrulayan zırtaboz cevapları tıklıyor. sen o kadar yazmışsın etmişsin, araştırıp bilgi vermişsin tıklamıyor. bence bu büyük saygısızlık.
0
mea maxima culpa
(25.01.09)
@mea maxima culpa: açtığım her duyuruda herkesin cevaplarını onaylarım. bu benim kafamda olan bir şey. cevaplarını onaylayıp onaylamadıklarımı belirtmek için tik denen hedeyi kullanmıyorum. ama kullanmamız gerekiyor diyorsanız duyurudaki anlaşma paydası açısından bundan sonra dediğiniz şekilde kullanacağımı belirtmek isterim.
0
🌸kutuyusuk
(25.01.09)
(1)

windows 7

gxix
windows 7'de bilumum klasörlerin falan sağ üst köşesinde yazan "send feedback" yazısına tıklayınca hangi adrese mail yolluyor? o adres lazım feci.not.1: o adres olmasa da, windows 7 için bug bildirimi yapabileceğim herhangi bir adres (emin olduğunuz bir adres)not.2: http://connect.microsoft.com/defa
windows 7'de bilumum klasörlerin falan sağ üst köşesinde yazan "send feedback" yazısına tıklayınca hangi adrese mail yolluyor? o adres lazım feci.

not.1: o adres olmasa da, windows 7 için bug bildirimi yapabileceğim herhangi bir adres (emin olduğunuz bir adres)

not.2: connect.microsoft.com adresinin feedback kısmı hata veriyor uzun zamandır. o bir çözüm değil.
0
gxix
(24.01.09)
ssg ye mesaj gönder abi sözlükten, o bulur vercek birini :)
0
arnatuile
(24.01.09)
(2)

nokia pc suite bluetooth bağlantısı

enter saltman benim
bluetooth ile bağlan diyince resimdeki hatayı veriyorresmi göremeyenler için:"bu bağlantı tipi kullanılamaz tüm aygıt ve sürücüleri yükleyin" diyor başka bilgisayarda başka pc suite ile başka bluettoh aygıtı ile denedikk yine aynı.pc suite bluettoh aracımız olduğunuz biliyor. nedir önerileriniz?
bluetooth ile bağlan diyince resimdeki hatayı veriyor
resmi göremeyenler için:"bu bağlantı tipi kullanılamaz tüm aygıt ve sürücüleri yükleyin" diyor başka bilgisayarda başka pc suite ile başka bluettoh aygıtı ile denedikk yine aynı.pc suite bluettoh aracımız olduğunuz biliyor. nedir önerileriniz?
0
enter saltman benim
(24.01.09)
bluetooth driverı iyi yüklenmemiş gibi duruyor.
0
sanal uyku
(24.01.09)
orion ares
(24.01.09)
(5)

türkçe e-book okuyucu

daglien
türkçe bir e-book'u okuyacak program biliyormusunuz? Mesela ben microsoft reader'ı denedim ama türkçe kelimeleri ingilizce olarak okuyor. bunları türkçe olarak okuyan bir program biliyormusunuz?
türkçe bir e-book'u okuyacak program biliyormusunuz? Mesela ben microsoft reader'ı denedim ama türkçe kelimeleri ingilizce olarak okuyor. bunları türkçe olarak okuyan bir program biliyormusunuz?
0
daglien
(24.01.09)
O şekilde yok ama GVZ okur adındaki programı bulursanız aynı sonucu alabilirsiniz.
0
eftalit
(24.01.09)
işte budur. sağolasın eftalit. yalnız bu programın sıkıştırılmış hali 360MB'mış. Kotanın dibine vuracaz yine. daha basit birşeyler yokmuyud?
0
🌸daglien
(24.01.09)
dikte'ye de bakabilirsiniz
0
yuxel
(24.01.09)
@yuxel ; buda paralı be hocam ( ben türküm ). Yokmu beleş bişeler :)
0
🌸daglien
(24.01.09)
@hia : sesli okuyucu arıyorum ben. adobe reader sadece .pfd dosyalarını görüntelemeye yarayan bir program. Ay başında kota sıfırlanınca indiricem " GVZ PC OKUR "isimli programı sanırım.
0
🌸daglien
(27.01.09)
(3)

hosts dalgası

gxix
system32/drivers/etc içerisinde yer alan dosyalar var ya hani,isteğim şu;`vista` kullanıcısı olup `hosts` dosyasını youtube'a girebilecek şekilde editleyen veya değiştiren bir arkadaşım bana o klasörün (etc klasörü) içeriğini gönderebilir mi?jiksiks[at]gmail.comnot.1: öneriniz falan olur belki diye
system32/drivers/etc içerisinde yer alan dosyalar var ya hani,

isteğim şu;

vista kullanıcısı olup hosts dosyasını youtube'a girebilecek şekilde editleyen veya değiştiren bir arkadaşım bana o klasörün (etc klasörü) içeriğini gönderebilir mi?

jiksiks[at]gmail.com

not.1: öneriniz falan olur belki diye soru olarak açtım.
not.2: direkt hosts dosyası linki istemiyorum, bizzatihi o klasör içinde yer alan dosyaların hepsini istiyorum mümkünse.
0
gxix
(24.01.09)
şimdi yanlış anlamadıysam sen youtube a girebilmek için host dosyasına yazılan linkleri istiyosun? eğer öyle ise şu linkten adresleri alıp kendi host dosyana kopyalayabilirsin. yok benim derdim başka dersen o nedir anlayamadım?

www.onderceylan.com
0
aysiku
(24.01.09)
vista kullanmadığım için yardımcı olamıyorum ama sorunu bildiğimi sanarak açıklama yapayım;

host doyasının herhangi bir uzantısı yoktur. yani türü yalnızca "dosya" olarak görünüyor. vista'da ise not defteri ile açılıp kaydedilince ısrarla doysa uzantısı istiyor. yani uzantısız bir dosya kaydetmiyor.

sanırım gxix bu yüzden klasörün tamanını istemiş.
0
lancelot du lac
(24.01.09)
mail adresine vista için hazır editlenmiş bir hosts dosyası atttım..youtube a girmesi lazım.bende onunla giriyorum
0
rosencruz
(25.01.09)
(4)

Wireless, PC ve Laptop Ağı Kurulumu

zapake
elimde bir adet wireless kartlı masaustu pc bir laptop ve cross kablo var, olmayan tek sey net bağlantısı. karsı sitedeki sevgili arkadasım bana wireless şifresini verdiğinden beridir masaustu pc ile ( çekim gucu yuksek nede olsa pci kartın) nete girebiliyorum. ama laptopla baglanmak istersem balkon
elimde bir adet wireless kartlı masaustu pc bir laptop ve cross kablo var, olmayan tek sey net bağlantısı. karsı sitedeki sevgili arkadasım bana wireless şifresini verdiğinden beridir masaustu pc ile ( çekim gucu yuksek nede olsa pci kartın) nete girebiliyorum. ama laptopla baglanmak istersem balkona çıkmam gerek ki laptop o wirelessı gorsun. o yuzdenki bu masaustu pcye cross kablo ile laptobu bağlayayım laptopta pc uzerinden nete çıksın. boyle bişey kuvettle muhtemel mumkundur ama nasıl olacağını bilen varmıdır? dns ip host most nereye ne yapacagıaz benim en kucuk bi fikrim yok. hatta kurulması gereken servis yada program varmı onun hakkındada en kucuk bi fikrim yok. hatta bırakın bağlantıyı gormeyi daha cross kablo ile pc ile laptobu bile birbirine algılatamadım. soru: ne olacak benim halim?
0
zapake
(24.01.09)
Ag Baglantilari'ndan Kablosuz'a sag tiklayip özelliklere girdikten sonra, "Paylasim" sekmesinde "Internet Baglantisi Paylasimi" gibi bir sey olmasi gerekiyor. Oradan; "Diger ag kullanicilari, bu bilgisayarin Internet baglantisi yoluyla baglansin" secenegi secilimi?

Bu arada Isletim Sistemi belirtmemissiniz. Ben Vista'ya göre anlattim.
0
trimpot
(24.01.09)
vista değil her iki bilgisayarda da xp kurulu
0
🌸zapake
(24.01.09)
Masaüstünde ağbağlantılarımda kablosuz ağa sağ tıkla ve özellikler oradan gelişmiş ve Diger ag kullanicilari, bu bilgisayarin Internet baglantisi yoluyla baglansin" seç ve uygula daha sonra kabloyu bağla, eğer iki bilgisayar otomatik ip alırsa sorun yok interneti dene. Eğer bağlanmaz ise; dizüstünde ağ bağlantılarımdan Ev ve Küçük iş yeri ağı kura gel . İleri-ileri geç ve bu bilgisayar mesken geçidi ya da ağımdaki başka bir bilgisayar üzerinden internete bağlanırı" seç ileri de ve tamamla sihirbazı. Bu da çözmez ise ve sorun ip ataması ise el ile iki bilgisayara da ip ata.
0
edip
(24.01.09)
www.metacafe.com
daha rahat olur sanki...
0
redlinetheturk
(24.01.09)
(4)

mac messenger hakkında

deli miyim neyim
sevgili mac'çi arkadaşlar, uzun zamandır bilgisayarımda mac messenger kullanıyorum ve hep aynı sorunu yaşıyorum. normalde msn'de birileri oturum açtığında uyarı vermesi gerekir, (preferences'tan gerekli ayarları yaptım).. ancak benim msn herhangi bir uyarı vermiyor. listemdeki kişiler sessiz sedasız
sevgili mac'çi arkadaşlar, uzun zamandır bilgisayarımda mac messenger kullanıyorum ve hep aynı sorunu yaşıyorum. normalde msn'de birileri oturum açtığında uyarı vermesi gerekir, (preferences'tan gerekli ayarları yaptım).. ancak benim msn herhangi bir uyarı vermiyor. listemdeki kişiler sessiz sedasız online oluyor. versiyonu 7, defalarca programı silip tekrar kurdum ama düzelmedi. sistemsel bir sorun olabilir mi? öneriniz var mı?
0
deli miyim neyim
(24.01.09)
mac messenger hiç kullanmadığım için bilemedim sorunu ama adium kullanmanızı tavsiye ederim ben onun yerine.
online olunca uyarı vermesi için de gerekli ayarları olması lazım.

(bkz: adium)

www.adiumx.com
0
rabbititus
(24.01.09)
önceden adium kullanıyordum. ama adium'da messenger'daki gibi listedeki kişilere nick eklenemiyor.. onun için pek kullanışlı bulmuyorum.
0
🌸deli miyim neyim
(24.01.09)
Nick eklenemiyor derken nickini değiştirebilmekten mi bahsediyorsunuz?
Öyleyse yapılabiliyor o, kişiye gelip kntrl+click, sonra get info. Oradan değiştirilebiliyor.
0
rabbititus
(24.01.09)
evet.. bilmiyordum, çok teşekkür ederim hemen deneyeceğim :)
0
🌸deli miyim neyim
(24.01.09)
(1)

msnmsgr.exe-bozuk görüntü

hodri meydan
wondws system32 digeste dll veya DLL geçerli bir bellek görüntüsü degil.yükmeme disketiyle karşılaştır diyor.. ne yapmam gereç.. çokta anlamam ben pc den
wondws system32 digeste dll veya DLL geçerli bir bellek görüntüsü degil.yükmeme disketiyle karşılaştır diyor.. ne yapmam gereç.. çokta anlamam ben pc den
0
hodri meydan
(24.01.09)
sisteminizde trojan bulunmakta. combofix ile kurtulabilirsiniz.
0
diabolus79
(24.01.09)
(1)

XVOD Decoder

blackidom
Lost 5. sezonu izlemeye başlayalım diye tam kalkışmışken, indirdiğimiz divx "XVOD Decoder" ile çalışıyormuş sadece. "Content can only be unlocked with XVOD Decoder" diyor.Araştırdık baktık program paralı. Hatta bazı kişiler böyle bir programın olmadıgını iddia ediyorlar. Ama indirdğimiz dosya büyükl
Lost 5. sezonu izlemeye başlayalım diye tam kalkışmışken, indirdiğimiz divx "XVOD Decoder" ile çalışıyormuş sadece. "Content can only be unlocked with XVOD Decoder" diyor.
Araştırdık baktık program paralı. Hatta bazı kişiler böyle bir programın olmadıgını iddia ediyorlar. Ama indirdğimiz dosya büyüklüğü standart dizi dosyasının büyüklüğüyle aynı.
Ne yapalım,ne edelim bir fikri olan var mı?
0
blackidom
(24.01.09)
wiki.answers.com
"Do not throw your money. It is a fake."
0
frant1c
(24.01.09)
(6)

Mazot plastiği eritir mi?

crown
Babam geçen jeneratör için mazot almış, depoya sığmayanı da bir plastik bidona koymuş. Ama birkaç gün sonra mazot plastiği eritip akmış. Aldığı yere sorduğunda normal mazot plastiği eritmez ama euro diesel eritir demişler. DOğru mudur yoksa bu adamlar mazota solvent mi katıyor üçkağıt için...
Babam geçen jeneratör için mazot almış, depoya sığmayanı da bir plastik bidona koymuş. Ama birkaç gün sonra mazot plastiği eritip akmış. Aldığı yere sorduğunda normal mazot plastiği eritmez ama euro diesel eritir demişler. DOğru mudur yoksa bu adamlar mazota solvent mi katıyor üçkağıt için...
0
crown
(24.01.09)
plastiğinden plastiğine değişebilir. mesela pet'i eritebilir ama polikarbonata bir şey olmaz gibime geliyor.
0
kibritsuyu
(24.01.09)
kesinlikle eritmez.
0
sarere
(24.01.09)
eritmesi ihtimal dahilindedir. içerisinde çeşitli solventler olduğunu düşünürseniz hiç de şaşırtıcı değildir.
0
selim alai
(24.01.09)
plastik dedigimiz malzemenin bi milyon cesidi var, kimisini eritir yumsatır kimisine bisey yapmaz. hatta benzin mazot konabilen plastik bidonlar var. malzemeye gore degisir o.
0
bryan fury
(24.01.09)
valla kaçak mazot aldığım bi yer vardı. adamlar, mazotları koca koca mavi plastik varillerde saklıyolardı. bi haltta olmuyordu valla..
0
maksat muhabbet
(24.01.09)
ben daha geçen gün pet şişeye koydum alakası yok eritmez
0
torque
(25.01.09)
(2)

iphone internet

turkish tekila
kablosuz ağ mevcut olduğu zaman, edge/gprs'ten mi bağlanır, wifi mi bağlanır? "öncelik bunda" gibi bir ayarı var mı yoksa değişmeksizin wifi ye mi öncelik verir?
kablosuz ağ mevcut olduğu zaman, edge/gprs'ten mi bağlanır, wifi mi bağlanır? "öncelik bunda" gibi bir ayarı var mı yoksa değişmeksizin wifi ye mi öncelik verir?
0
turkish tekila
(24.01.09)
wifiyi settings'den açıp kapatabilirsin. kapatırsan edge kullanır.
0
passion rules the game
(24.01.09)
Baglanabildigi bir wifi network varsa once onu kullanir. O yoksa edge medge...
0
wpi
(24.01.09)
(2)

kablo tv dijital kurulum

tai
şimdi olay şu ki kablo tv dijital yayına geçmişken kullanmamak olmaz dedik tv edindik bir şekilde. analog yayınların hepsini bulabiliyorum ama digital olarak otomatik arama yaptığım zaman atv kanal d gibi kanallar çıkmıyor. bunların digital yayını mı yok yoksa ben mi bulamıyorum. ya da bunu manuel o
şimdi olay şu ki kablo tv dijital yayına geçmişken kullanmamak olmaz dedik tv edindik bir şekilde. analog yayınların hepsini bulabiliyorum ama digital olarak otomatik arama yaptığım zaman atv kanal d gibi kanallar çıkmıyor. bunların digital yayını mı yok yoksa ben mi bulamıyorum. ya da bunu manuel olarak ayarlayabileceğimiz bir şekil var mıdır?
0
tai
(24.01.09)
digital yayın almak için setup box mıdır nedir öyle bir kutu alman gerekiyor diye biliyorum.

digital karasal yayındır o çıkanlar belki, trt falan yapıyordu kendi başına eskiden.
0
thefirstfbli
(24.01.09)
da işte ntv spormuş ne bileyim ntv falan var bir ton kanal. acaba bir şeyleri mi eksik bunun diye düşündüm. o box'ı da öğrendim 35 lira kurulum ücreti 210 lira da aletin kendisiymiş. 24 e de bölüp faturanın üzerine ekliyorlar. en kötü onu alıcaz.
0
🌸tai
(24.01.09)
(3)

Ps3 mü almalı Ps 2 mi

black wings gray eyes
deli gibi rpg oynayan seven biriyim. yani ps hangisini alırsam alayım oynayacagım oyunlar rpg ler. ha bide adventure, ama başka tür oynamam.bu yüzden sizce hangisini almak daha mantıklı?
deli gibi rpg oynayan seven biriyim. yani ps hangisini alırsam alayım oynayacagım oyunlar rpg ler. ha bide adventure, ama başka tür oynamam.
bu yüzden sizce hangisini almak daha mantıklı?
0
black wings gray eyes
(24.01.09)
pa3'de yoksa bile çıkcak, daha kötü olmasına da imkan olmadığına göre.
0
thefirstfbli
(24.01.09)
aslında rpg dediğiniz zaman benim ilk aklıma normal bilgisayar geldi.Hem online,hem tek başınıza oynanır.Gerçi ps3 de online oyun oynandığına göre ps3 almak daha mantıklı geldi bana ama dediğim gibi ilk tercih iyi bir bilgisayar olurdu benim için.
0
alternatif
(24.01.09)
Şu an için PS3'ün RPG arşivi fazla geniş değil, ama bu durum zamanla aşılacaktır. PS2'nin ise hatrı sayılır bir RPG koleksiyonu var. Fakat burada önemli bir nokta var, o da ne tür RPG'lerden hoşlandığınız. Bir kısım insanlar RPG'leri iki ayrı ana sınıfa ayırıyor ki çok da yanlış değiller esasen: "Normal" RPG ve J-RPG. Yani Japon RPG'si. Hangi türe daha yakın olduğunuzu belirtmemişsiniz, ama benim anladığım kadarıyla normal diye tabir edilen RPG'lerle haşır neşir olmuşsunuz bu güne kadar. O yüzden bu durumun ayırdına iyice varmalısınız. Çünkü J-RPG'lere "O ne lan, öyle oyun mu olur?" triplerinde yaklaşan, bir türlü ısınamayan insanlar mevcut. Ben kendi adıma konuşacak olursam, iki tür RPG'ye de garezim yok. Hatta bugüne kadar Final Fantasyler sağ olsun, daha çok J-RPG tarafına yakın bulundum. O yüzden, eğer bu anlattıklarım size yabancı geliyorsa önce J-RPG konseptiyle tanışmanızda yarar var, diye düşünüyorum, çünkü PS2'de oynayabileceğiniz RPG'lerin çoğu J-RPG olacak. PS3'ün RPG arşivinin de zamanla kabaracağını söyledim, ama ağırlık belki PS2'deki kadar olmasa da J-RPG'ler de olacaktır yine.

Adventure konusu ise bambaşka. Zaten eskiye göre çok fazla rastlanan bir tür değil artık. Konsollarda daha da az rastlanıyor, ama çıkış tarihi muhtemelen bu sene içinde belli olacak, şimdiden bazılarınca PS3 aldıracak oyun diye tanımlanan Heavy Rain örnek verilebilir bu alanda.

Tüm bunlar sizi kesmediyse, sanırım o zaman yapılacak en iyi şey de gerekiyorsa PC'ye upgrade çekip, bir aksilik olmazsa 23 martta PC için çıkacak Dragon Age Origins'i beklemek. Hatta onu bekleyene kadar The Witcher Enhanced Edition oynamak. Ama hatırlatmada bulunayım, Dragon Age: Origins PS3 ve Xbox360'a da geliyor. The Witcher'ın da aynı şekilde Rise of the White Wolf adında bir versiyonu iki konsola gelecek.
0
fragman
(24.01.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.