Giriş
(1)

tripod kafası ?

makineci
işbu aparatların küresel mafsallı (ballhead) türleri, 2 kilo çeken bir fotoğraf makinasıyla yapılan doğa çekimleri için uygun mudur? kullanışlı mıdır?
işbu aparatların küresel mafsallı (ballhead) türleri, 2 kilo çeken bir fotoğraf makinasıyla yapılan doğa çekimleri için uygun mudur? kullanışlı mıdır?
0
makineci
(20.06.09)
ballheadlerin kullanımı çok zor geliyor bana, 2 kilo çekmeyen bir fotoğraf makinesiyle ve iç mekanda bile.. doğa çekiminde zorlar gibi geliyor ama, bilemem tabii.
joystick şeklinde olanları daha kullanışlı bence.
0
kobuzchu kiz
(21.06.09)
(2)

Mikrodalga Teorisi ve Anten Tasarımı

bubezleeb
Arkadaşlar aranızda mikrodalga teorisi dersi almış olan, hobi olarak yine yapan, kitaplarını yalayıp yutan, azıcık ucundan köşesinden bilen birisi varsa duyurum size;2.4ghz lik bir mikrodalgayı odaklamak, bir ışın halinde(beam) dağılmadan gitmesini sağlamak için kullanılan antenlerin yarıçapını beli
Arkadaşlar aranızda mikrodalga teorisi dersi almış olan, hobi olarak yine yapan, kitaplarını yalayıp yutan, azıcık ucundan köşesinden bilen birisi varsa duyurum size;

2.4ghz lik bir mikrodalgayı odaklamak, bir ışın halinde(beam) dağılmadan gitmesini sağlamak için kullanılan antenlerin yarıçapını belirleme formülleri ve bu antenlerin niteliği(parabola, horn, cone) hakkında bilgisi olan varsa bilgilerini buralara dökmeleri halinde çok minnettar olacağım.

Uzun dalga boyu yüzünden parabolik antenler kullanılamıyormuş gibi bazı hurafeler dolaşmakta aslını çok merak etmekteyim şahsen.

Sevgililerimle
0
bubezleeb
(20.06.09)
disq
(20.06.09)
muhtemelen yapacağınız şeyden ya siz zarar görürsünüz ya da çevrenizdeki elektronik aletler, kimbilir uçak bile düşürebilirsiniz.
0
radikalherif
(20.06.09)
(3)

WD 1 tb my book essential ulaşılamama sorunu

siriquastrum
İçerisinde 900 gblık arşivimi hapsetmiş olan taşınabilir diske ulaşamıyorum. Yalnız, çok enteresan hatalar veriyor salak alet. Bilgisayar taşınabilir diski görüyor, ancak içerisine ulaşılamıyor. Mesela windows I olarak tanıyor. Çalıştırdan I: yapınca, "I: erişilemez. Dosya veya dizin bozuk ve okunam
İçerisinde 900 gblık arşivimi hapsetmiş olan taşınabilir diske ulaşamıyorum. Yalnız, çok enteresan hatalar veriyor salak alet. Bilgisayar taşınabilir diski görüyor, ancak içerisine ulaşılamıyor. Mesela windows I olarak tanıyor. Çalıştırdan I: yapınca, "I: erişilemez. Dosya veya dizin bozuk ve okunamaz durumda" hatasını veriyor. Mesela sallama bir harf girince, K gibisinden kullanılamayan bir komuta karşılık geliyor gibi bir hata veriyor.

Bilgisayarımda diğer disklerin yanında Yerel Disk(I) diye çıkıyor bazen. Ancak özellikler diyince kullanılan 0, boş alan 0 diyor. Birde vista'da deneyelim dedik. sonuç farklı çıktı ancak gene de ulaşamadık içine. Resimlerle biraz daha somutlaştırayım dedim. Soldaki xp den, sağdaki vistadan alınmış görüntüler.

Diski biçimlendirmeden içeriğine nasıl ulaşabiliyiz? Diski biçimlendirmek gibi bir şey söz konusu değil. Açamasam bile durur öle köşede bakışırız. Kıyamam 900gb lık arşive.

Allah için bir program veya alternatif bir çözüm bilen varsa bir zahmet yazsın. Ağlayacam ya.
0
siriquastrum
(20.06.09)
hata denetimi ve disk birleştirici gibisinden bir şeyler denediniz mi ? arşive zarar vermeyen şeyler bu söylediklerim. Özellikler > Araçlar sekmesi altından ulaşılabilir.
0
nickim onbes harf
(20.06.09)
bana kalırsa virüs işi bu. taratın farklı programlarla içine girebilecek duruma gelecektir sonrasında da tam bir temizlik yaparsınız. Bana da benzer bir şey olmuştu çalıştırla içine girebiliyodum ben sadece sanırım siz onu da yapamıyorsunuz.
0
rurouni
(20.06.09)
benzer birşey hard diskimin bir partitionu için başıma gelmişti.
hdd i başka bir bilgisayara bağlayıp içindekileri backup şeklinde yedekleyebilmiştim. başka bilgisayardanda erişilemiyordu. windows un yedekleme sihirbazı hdd ye erişebiliyor malum durumda. yedekleyebileceğiniz şeyleri işaretleyip yedekle komutuyla uzun süren bir işlemin ardından adını tam hatırlayamadığım çift tıklandığında belirtilen klasöre yedeklediğinz dosyaları birebir çıkartan bir formata dönüşüyor.
aynı sorun tekrar geldiğinde ve başka bir bilgisayara bağlama şansım olmadığında yaptığım google araştırmasında güvenli moddan malwarebytes anti malware adlı programla taratıp çözmüştüm. uzun sürüyor oldukça ama çözmüştü sorunu.
sandığım virüs problemiyse benzer yöntemlerle halledebilirsiniz fakat hdd den kaynaklanan bir sorunsa bilmiyorum tam olarak çözümünü.
eğer mümkünse dediğim yedekleme sihirbazını deneyin başka bir bilgisayara bağlayıp (900gb lik verinin sığabileceği bir bilgisayar mesela :) )
0
cura ut valeas
(21.06.09)
(1)

pc ses sorunu

karadenız1111
daha oncede aynısı olmustu format atınca duzeldı. son bır kac gundur tekrar basladı,winamp muzık dınlerken ses azalıp artıyo, ses dosyası bozuk dıyecek olursanız. kesınlıkle bozuk degıl , tekrar dınledıgım zaman aynı seyı yapmıyor ,tahmınıme gore buna sebep olan sey virüs . bu konuda bılgısı olan i
daha oncede aynısı olmustu format atınca duzeldı. son bır kac gundur tekrar basladı,winamp muzık dınlerken ses azalıp artıyo, ses dosyası bozuk dıyecek olursanız. kesınlıkle bozuk degıl , tekrar dınledıgım zaman aynı seyı yapmıyor ,tahmınıme gore buna sebep olan sey virüs . bu konuda bılgısı olan i ve format atmadan care onerebılecek olan .
0
karadenız1111
(20.06.09)
1)winamp harici bir müzik programı kullanmayı deneyin
2)ses kartının sürücüsünü yeniden yükleyip bir daha deneyin
3)bir antivirüs programı indirip taratın
4)hoparlörlerin sağlam olduğuna emin olun
5)combofix!!
0
cro magnon
(20.06.09)
(10)

Aynı ev - İki masaüstü bilgisayar- İnternet

sesee
Aşk üçgeni gibi oldu. Ehah, neyse.Masaüstü bilgisayarım var. Bir kişi daha geliyor eve. Evet, onun da masaüstü bilgisayarı var. İnterneti nasıl görebilir ki bu. Kablo falan mı çekmek gerek. Yoksa, onun da modemi var, çift modem de kullanılabilir mi. En mantıklı ve kolay çözümü arıyorum işte.Teşekkür
Aşk üçgeni gibi oldu. Ehah, neyse.
Masaüstü bilgisayarım var. Bir kişi daha geliyor eve. Evet, onun da masaüstü bilgisayarı var. İnterneti nasıl görebilir ki bu. Kablo falan mı çekmek gerek. Yoksa, onun da modemi var, çift modem de kullanılabilir mi. En mantıklı ve kolay çözümü arıyorum işte.
Teşekkürler şimdiden.
0
sesee
(20.06.09)
çok portlu ise modem o portlara bağlayabilirsiniz diye biliyorum teoride. pratikte uygulamışlığım yok.
0
rentts1
(20.06.09)
anladığım kadarıyla modeminiz kablolu. eğer ethernet yoluyla bağlanıyorsa birden fazla ethernet çıkışı vardır modemin. sizinkinde yoksa bile onunkinde olabilir. iki modemi aynı anda kullanamazsınız, tek modemden iki ayrı çıkışla bağlayacaksınız.
0
cro magnon
(20.06.09)
Yararı olur mu bilmiyorum ama modem kablosuz.
0
🌸sesee
(20.06.09)
2 pc + 1 modem var.

çözüm yolları;
1. yol - eğer modemin 1'den fazla ethernet çıkışı var ise iki bilgisayar da ethernet kablosu ile ağa dahil olabilir ve internete çıkabilir
2. yol - eğer modemin wireless'i destekliyorsa ikinci pc'ye kablo çekmeğe gerek kalmaz, wireless stick ile ağa dahil olabilir ve internete çıkabilir
3. yol - eğer modemin hem wireless'i yok hem de ethernet çıkışı 1'den fazla değilse eğer; 4 lü çıkışı olan bir switch alınır, switch modeme bağlanır ve iki bilgisayar da ethernet kablosu ile switch'e bağlandıktan sonra ağa dahil olabilir ve internete çıkabilir

sanırım kısaca ve basitçe anlatabildim.
0
roadrunner_merlin
(20.06.09)
modem kablosuz ise istediğin kadar bilgisayar bağlayabilirsin. arkadaşının bilgisayarı kablosuz ağları algılayabiliyor mu? wireless kartı var mı yani? varsa sorun yok zaten, şifreyi gir bağla.

diyelim ki arkadaşının bilgisayarının wireless kartı yok. o zaman pci wireless kart alacaksınız. çok pahalı değil.

ya da bir çözüm daha var, sen zaten kablosuz bağlanıyorsun, arkadaşının bilgisayarına da ethernet kablosuyla çekersin interneti. tek ihtiyacın olan modemden bilgisayara kadar ulaşan kablo almak.
0
cro magnon
(20.06.09)
arkadaşınıza wireless kart ya da usb wireless adaptörlerden alırsanız sorun kalmaz.
0
sanal uyku
(20.06.09)
Çok embesil bir soru muhtemelen ama 4 tane sarı kablo girişi var (Şu an bir tanesi kullanılan). Ethernet mi oluyor orası?
0
🌸sesee
(20.06.09)
modemin modeli ne öğrenebilir misiniz?
4 giriş de aynı ise modem hem 4 port ethernet hem de kablosuz bağlantıya sahip. sizin bilgisayarınız da belirttiğiniz kablo ile bağlı modeme anladığım kadarıyla.
eğer öyleyse aynı kablodan bir tane daha olması ve onu bağlamanız ya da arkadaşınıza usb wireless adaptör almanız işinizi görecektir.
0
sanal uyku
(20.06.09)
@sanal uyku
Netmaster CBW 560.
Hatta google a yazınca, direk 4 port ethernet çıkıyor. O sarılar ethernet girişi gibi gibi.
0
🌸sesee
(21.06.09)
öyledir o zaman. hem ethernet üzerinden 4 tane bilgisayar hem de kablosuz üzerinden bağlayabilirsiniz.
hazır ethernet kablosu varsa onu kullanabilirsiniz. yoksa ya yeni ethernet kablosu ya da usb wireless adaptörü benzeri bir şey almanız lazım.
0
sanal uyku
(21.06.09)
(4)

Acer Emachine EME725-423G25MI...

ocanal
940 tl'ye satılıyor, sizce fiyat/performans uygunmu. Bu seriyi kullanan var mı aranızda, memnun musunuz?İşlemci Intel Pentium Dual Core 2.0 GHz Bellek 3072 MBBellek Türü DDR2 Optik Sürücü DVD+-RW Ekran Boyutu 15.6 inçEthernet Kartı 10/100/1000 Mbps Garanti Süresi 24 AyMaksimum Ekran Çözünürlüğü 1280
940 tl'ye satılıyor, sizce fiyat/performans uygunmu. Bu seriyi kullanan var mı aranızda, memnun musunuz?

İşlemci Intel Pentium Dual Core 2.0 GHz
Bellek 3072 MB
Bellek Türü DDR2
Optik Sürücü DVD+-RW
Ekran Boyutu 15.6 inç
Ethernet Kartı 10/100/1000 Mbps
Garanti Süresi 24 Ay
Maksimum Ekran Çözünürlüğü 1280x800
İşletim Sistemi Windows Vista Home Basic



İşlemci, Chipset ve Bellek:
Intel Pentium Dual Core T4200 2.0GHz
3GB 667 MHZ DDR2 Bellek

Görüntü ve Ses
15.6" WXGA 1280x800 LCD Ekran
796MB (64MB dahili) Intel GMA 4500M Ekran Kartı
Ses Sistemi Realtek –High Definition Audio
Dahili Kamera

Depolama:
320 GB 5400 RPM 8 MB Sabit Disk
DVD+- RW Dual Layer Optik Sürücü
Kart Okuyucu

İletişim:
802.11 b/g WİFİ Kablosuz İletişim
10/100/1000 Realtek Ethernet

İşletim Sistemi:
Microsoft Windows Vista Home Basic
0
ocanal
(20.06.09)
# Intel® Pentium Dual Core T4200 (2.00Ghz, 1MB L2 Cache, 800Mhz. FSB)

performans gerektirecek işler yapacaksan şunu söyleyebilirim; "işlemci tırt, o nedenle fiyat düşük", yok sadece ofis işleri bazı basit oyunlar vs için diyorsan fiyat/performans fena sayılmaz.
0
roadrunner_merlin
(20.06.09)
alınmaz o fiyata salla. işlemci dandik ekran kartı dandik. bi de zaten acer hayatta alınmaz.
0
rentts1
(20.06.09)
home basic isi is degil onu söyleyeyim, bir arkadasta vardi kullanma gafletinde bulunmustum, fenadir.
0
samfisher
(20.06.09)
acer iyi bir marka değildir ama sadece masaüstünde kullanacaksan kolay kolay arıza çıkarmaz, tasarımcı veya oyun manyağı değilsen de bu özellikler sana fazlasıyla yetecektir.
ama aldıktan sonra mutlaka işletim sistemini değiştir.
fiyat/performansa bakarsak uygun derim, ama paran çoksa git başka marka al.
0
zubundy
(21.06.09)
(3)

aöf web sitesi trafiği

daglien
şu an aöf'nin sitesinde sanırım sınav sonuçları açıklanmış. bu yüzden de server'a fazla yüklenmeden ötürü patlamış, ulaşılamıyor. Bu neden böyle peki? yani bilmiyorlarmı bu kadar insanın girebileceğini bu siteye, neden önlem almıyorlar kaç senedir?bir hackerlık yapıp, aradan sızıp kendi notumuza hem
şu an aöf'nin sitesinde sanırım sınav sonuçları açıklanmış. bu yüzden de server'a fazla yüklenmeden ötürü patlamış, ulaşılamıyor. Bu neden böyle peki? yani bilmiyorlarmı bu kadar insanın girebileceğini bu siteye, neden önlem almıyorlar kaç senedir?

bir hackerlık yapıp, aradan sızıp kendi notumuza hemen bakabilme (siteye girebilme) yolu bilen varmı bu arada?
0
daglien
(20.06.09)
eğer önlem alınmamış olsaydı haftalarca hiç göremezdin diyelim.

deli gibi DDos saldırısı alıyordur o site şu an. bir çeşit gelenektir, ipini koparan ddoslar.. öss zamanı daha da boku çıkar. 2003'de öss'den bir hafta önce, test için açtığımızda sunucuları, anında 50mbit trafik gelmeye başlamıştı. Ki bu adamların ösym gibi devasa bwleri de yok, hatırı sayılır sunucuları da olsa sonuçta bir üniversite.

ayrıca hayır "hackerlık" yapıp, sızıp kendi notuna bakamazsın.
0
rygard
(20.06.09)
üniversitenin serverları gayet iyi fakat milyona yakın insan aöf'de okuyo belki de fazla, bilmiyorum. bunların yüzde biri bakmaya kalksa 10000 kişi eder ki bu herhangi bir üniversite serverı için oldukça fazla.
0
uckac
(20.06.09)
Mobilöğren Kayıt - Açık Öğretim Fakültesi


KAYIT boşluk TC Kimlik No yazıp 3926 ya gönderin


Açıklama: Bu komut ile mobilöğren üyeliğiniz başlar.


Tüm Sınav Sonuçları - Açık Öğretim Fakültesi

NOT yazıp 3926 ya gönderin

Açıklama: Sınav sonuçlarınız cep telefonunuza gelir.
0
buffy de vampir sayilir
(20.06.09)
(1)

intel ekran kartı

coldnick
intel ekran kartı kullanıyorum.daha önceden oynadığım fifa 08 i yeniden yükledim ama görüntü tam ekran olmuyor.tam ekran olabilmesi için ne yapmam lazm
intel ekran kartı kullanıyorum.daha önceden oynadığım fifa 08 i yeniden yükledim ama görüntü tam ekran olmuyor.tam ekran olabilmesi için ne yapmam lazm
0
coldnick
(20.06.09)
ayarlarda pencere modu gibi bir şey varsa ve işaretliyse onu kaldırıp tam ekran moduna alın.
0
henry gale
(20.06.09)
(6)

bilgisayarım usb flash diskimi görüyor fakat harici harddiskimi görmüyor

frtcek
bilgisayarı yeni aldım vista yüklütüm driverlarını kurdumflash diskim kingston data traveler(sorunsuz görebiliyor)harici diskim philips (sanki hiç takmamışım gibi hiçbir belirti görünmüyor)nedeni ne olabilirps.harici diskim başka bilgisayarlarda çalışıyor
bilgisayarı yeni aldım vista yüklü
tüm driverlarını kurdum
flash diskim kingston data traveler(sorunsuz görebiliyor)
harici diskim philips (sanki hiç takmamışım gibi hiçbir belirti görünmüyor)


nedeni ne olabilir
ps.harici diskim başka bilgisayarlarda çalışıyor
0
frtcek
(20.06.09)
benzerini ben de yaşıyorum , masaüstü bilgisayarımda harici harddiski çalıştıramıyorum.
tahminime göre usb portun diske gönderdiği güç yetmiyor - teoride bu gücün standart olması gerek - çift çıkışlı usb kabloları var , 2 ucunu bilgisayara takıp diğerini diske takmayı dene belki çözüm olur.
0
alwaysdrunk
(20.06.09)
eğer dediğin gibiyse garanti kapsamına bile girer sanki?
0
🌸frtcek
(20.06.09)
eğer dedigim gibiyse problem yeterli gücü sağlayamayan bilgisayarda gibi gözüküyor bence.
çünkü başka bilgisayarlarda disk çalışıyor.
tabi garantiye göndermeyi de deneyebilirsin ama oradan da biz taktık gayet çalışıyor cevabı alman olası.
0
alwaysdrunk
(20.06.09)
çift usb girişli kablo sorunu çözer. bence de sorun usb'nin yeterince güç sağlayamamasında. sorun bilgisayarda yani. bütün usb girişlerini denedin mi?
0
cro magnon
(20.06.09)
evet bütün usb girişlerini denedim fakat çift girişli usb demedim
harici diskten çıkan kablo bilgisayarda 2 usb girişine mi girecek?
0
🌸frtcek
(22.06.09)
cevap biraz geç oldu ama evet. Bir ucu diske giriyor , diğer tarafta iki usb ucu ise bilgisayara gidiyor.
0
alwaysdrunk
(24.06.09)
(5)

0km araç rodajı? (otomobil uzmanları ve makine mühendisleri)

atrin
Yeni araba aldıktan sonra rodaj yapılması gerekir diyor herkes. günümüz teknolojisiyle hala kaldı mı bu olay? peki 0km araç alan bir kişi rodajı nasıl yapmalı?a) rodajda ilk 1000km civarı aracı 2500 3000 devirin altında kullanıp yavaş yavaş hız arttırılmalıdır.b) rodajda araba sürekli devirli kullan
Yeni araba aldıktan sonra rodaj yapılması gerekir diyor herkes. günümüz teknolojisiyle hala kaldı mı bu olay? peki 0km araç alan bir kişi rodajı nasıl yapmalı?

a) rodajda ilk 1000km civarı aracı 2500 3000 devirin altında kullanıp yavaş yavaş hız arttırılmalıdır.

b) rodajda araba sürekli devirli kullanılmalıdır ki açılsın

c) araç ısınana kadar 2500 3000, ısındıktan sonra devirli kullanılmalıdır.

d) sizce ne yapılmalı?
0
atrin
(20.06.09)
senin için spesifik cevabı veriyorum yoksa seçenekler daha fazla.
motoru çk yormayacak şekilde 2000-3000 devir arası kullanacaksın 1000 km kadar. hele motor ısınmadan yola çıkma.
0
darknum
(20.06.09)
rodaj denen bi olay kalmadı artık, diledigin gibi kullan. ama ilk suruslerde zorlamak pek iyi olmaz genel olarak.
0
bryan fury
(20.06.09)
rodaj diye bir şey kalmadı. ilk 1000 kilometrede 120'yi pek aşmayın diyorlar şimdi.
0
trocero
(20.06.09)
kesinlikle a şıkkı. rodaj diye bir şey kalmadı demek yalan olur. yani o eskilerin yaptığı rodaj kalmadı elbet. eskiden motor çapaklı olurmuş bilmemne olurmuş 2000 3000 km'de bir yağ değiştirilirmiş. "motor açılsın" diye devirli kullanılırmış. bunlar artık yok. gerek yok çünkü.

ama rodaj yine var. motoru açmak yine var. çünkü bütün mekanik parçalar fabrikadan çıktığı gibi pırıl pırıl henüz. yeni ayakkabı aldığınızda da o ayakkabı ayağınıza tam uysa bile serttir, bilmemnedir. 2-3 gün giyince ayağın şeklini alır, ayakkabıcı tabiriyle "açar". araba da aynı. kullanıldıkça parçalar birbirine uyum sağlamaya başlayacak. bir müddetten sonra daha rahat kullandığınızı fark edeceksiniz. ama unu yapmak için devirli kullanmaya falan gerek yok. yeni ayakkabı aldığınızda her yere koşarak mı gidiyorsunuz? 1000-3000 kilometre kaar motoru zorlamayın, normal kullanın. o zamana kadar parçalar birbirine uyum sağlasın. sonra yardırın istediğiniz gibi.
0
kibritsuyu
(22.06.09)
bence yine de rodaj yapılması gereklidir.. günümüz teknolojisi mekanik aksamlarda yağlanmayı optimum sağlıyo olsa da yine de metal metale sürtünüyor kardeşim =)

rodaj niye yapılır? motor aşınsın, daha sonra da performansı stabil olsun diye..

fabrikalarda da rodaj yapılıyor mudur bilmiyorum, muhtemelen yol testi düzeneği vesaire vardır her arabaya uyguladıkları.. kullanım kılavuzuna sadık kalmak en mantıklısı tahminimce..
0
kveldulv
(04.10.09)
(2)

windows xp'li pc'ye windows 7 yükleme sonrası oluşan ufak boot problemi

nihilanth
Merhaba, C isimli hdd'ye XP yüklüykenF isimli hdd'ye Windows 7 yükledim.C'deki harddiski 1. boot olarak ayarladıgımda "earlier windows ve windows 7" seçim ekranı geliyor ve windows 7'yi seçtiğimde sorunsuz açılıyor...Fakat boot olarak F'yi gösterdiğimde "Lütfen düzgün boot device'ını seçin, restart
Merhaba, C isimli hdd'ye XP yüklüyken
F isimli hdd'ye Windows 7 yükledim.

C'deki harddiski 1. boot olarak ayarladıgımda "earlier windows ve windows 7" seçim ekranı geliyor ve windows 7'yi seçtiğimde sorunsuz açılıyor...

Fakat boot olarak F'yi gösterdiğimde "Lütfen düzgün boot device'ını seçin, restart atın vs." hatası geliyor.

Şimdi benim amacım C HDD'sini tamamen ortadan kaldırmak, direkt windows 7 açılsın, boot ekranı gelmesin. C HDD'yi pcden söktüğümde aynı hata ekranı geliyor, boot olarak win7'li F hdd sini ayarlayınca da açılmıyor. Nasıl C'yi ortadan kaldırabiliriz tamamen?

Boot.ini den bir ayar gerekiyordu sanırım ama bulamadım o dosyayı.
0
nihilanth
(20.06.09)
sorun win7 ve vistanın boot sisteminin xpden farklı olmasından kaynaklanıyor. boot.ini ile uğraşmak yerine ilk önce f sürücüsünü (makinedeki tek hdd olacak şekilde) takıp bios ayarını yapıp win7yi yükler ardından da yeni bir hdd almış gibi c sürücüsünü takarsın. bios ilk sürücü olarak f deki win7yi tanır win7 bootloaderi da c deki win xpyi tanımadığından bilgisayar direk win7 ile açılır. ama eğer yüklemeyi her iki hard disk ile yaparsan win7 bootloaderi win xp yi tanıyacaktır. ben vista ile xpyi bu şekilde çalıştırdım.
0
felagund
(20.06.09)
anladım teşekkür ederim. peki win7 yi f ye tekrar yüklememe gerek kalmadan bunu aşmanın bir yolu yok mu acaba?
0
🌸nihilanth
(20.06.09)
(2)

apple final cut pro

eskili
başlıkta adı geçen program pc de sorunsuz çalışırmı? yoksa sadece mac lerde mi çalışıyor?
başlıkta adı geçen program pc de sorunsuz çalışırmı? yoksa sadece mac lerde mi çalışıyor?
0
eskili
(20.06.09)
pc ye kuracaginiz bir mac OS X emulator ile olur. ama programin butun ozellikleri kullanilabilir olmayabilir. ha bir de bilgisayariniz kaldiramayabilir.
0
bunubenyazdim
(20.06.09)
ben de sormuştum aynı soruyu macosx kurabiliyosun xp ye ama ciddi oranda performans düşüşü oluyomuş.
0
rentts1
(20.06.09)
(6)

PC için gamepad

tikky gorunumlu karadeniz insani
bilgisayarımı tv'ye bağlamak suretiyle çakma bir playstation keyfi yaşıyorum. fakat playstation'daki gamepad kalitesine henüz ulaşamadım. ilk gamepad'im analogsuz dandik kontorland. görüntü, tuş dizilimi vs. olarak sony'ye yakın fakat ok tuşları hiç kullanışlı deil. (bütün halinde)velhasıl-ı kelam:
bilgisayarımı tv'ye bağlamak suretiyle çakma bir playstation keyfi yaşıyorum. fakat playstation'daki gamepad kalitesine henüz ulaşamadım. ilk gamepad'im analogsuz dandik kontorland. görüntü, tuş dizilimi vs. olarak sony'ye yakın fakat ok tuşları hiç kullanışlı deil. (bütün halinde)

velhasıl-ı kelam: pc için ps3'tekine yakın ve ucuz bir gamepad aramaktayım tavsiyelere açığım
0
tikky gorunumlu karadeniz insani
(20.06.09)
ps3 gamepadlerini bilmem ama bulabilirsem ps1-2 gamepadlerini bir adaptör yardımıyla usbye çevirebiliyorsun. bende birtane vardı xpde mis gibi çalışıyordu vistada çalışmadı uyuz oldum. yensini arıyorum şimdi =). uzun lafın kısası git bir dualshock ps1 gamepadi bul bir de (tercihen vista destekli) ps-pc gamepad adaptörü bul keyfine bak.
0
argent dawn
(20.06.09)
logitech precision var analogsuz bir pc gamepadi. ben geçen ay 20 liraya almıştım yazıcıoğlu'ndan. defalarca yere düştü bana mısın demedi. rengi de güzel.
0
baldur2
(20.06.09)
4 gün önce bursa'da aldım. gamepad adı " platoon ". 15 liracık. benim aldığım gamepad normal bildiğin ps 2 kolu. adamlar adaptör vs gerek duymadan direk usb ucu takmışlar. çatır çatır playstation zevkini yaşıyorum. adını yazdım yukarıda.
0
eternal_soul
(20.06.09)
doğubankta üst katta ps oyunları satan bi yer var, orada 15 liraya kontorland'ın hem pc hem ps uyumlu gamepadleri var ve baya kaliteli. ama oradan alacak olursan dikkat et çünkü bi yer daha var üst katta, onların gamepadler pek iyi değil, benim dediğim tam köşede olan.
0
dali dili havali korna
(20.06.09)
böyle bir soruya cevabım her zaman logitech rumblepad 2 olur.
0
marido
(20.06.09)
A4tech yada Minton marka gamepadler var Carrefour da . Gayet iş gören tipteler.
0
iustitia omnibus
(20.06.09)
(1)

Microsoft Windows Mobile Device Center

sarper361
arkdaşlar babam yarın gemide de internete girebilmek için turkcell edge filan filan bir sürü araştırma yapmış sorduğu biri bu programı indermesini istemiş . indiriyorum setupı ancak unidentified device filan bir sürü şey diyor yüklenmiyor. ille cep bilgisayarını bağlayıpta mı yüklemek gerekiyor yada
arkdaşlar babam yarın gemide de internete girebilmek için turkcell edge filan filan bir sürü araştırma yapmış sorduğu biri bu programı indermesini istemiş . indiriyorum setupı ancak unidentified device filan bir sürü şey diyor yüklenmiyor. ille cep bilgisayarını bağlayıpta mı yüklemek gerekiyor yada başka bir nedenden mi olmuyor??
0
sarper361
(19.06.09)
nç. pda'yı bağlamaya gerek yok. bu arada işletim sistemi xp ise activesync vista ise başlıktakini kurmak lazım. ordan bi sorun olmuş olabilir.
0
hububrad
(20.06.09)
(2)

equalizer ayarları

btlys
şimdi ben bir kaç aydan beri kafayı taktım gayet çok şey farkettirdiğini anladım. şimdi isteğim şu, sizin kullandığınız güzel sağlam equalizer ayarları neler? ben metal/death metal için ayarlar istiyorum fakat basının biraz yüksek olmasını istiyorum. tavsiyeniz var mı, varsa neler?(windows media pla
şimdi ben bir kaç aydan beri kafayı taktım gayet çok şey farkettirdiğini anladım. şimdi isteğim şu, sizin kullandığınız güzel sağlam equalizer ayarları neler? ben metal/death metal için ayarlar istiyorum fakat basının biraz yüksek olmasını istiyorum. tavsiyeniz var mı, varsa neler?
(windows media player için soruyorum sorumu(10 bantlı) ama 5 bantlı(bant deniyor heralde) için de ayarlar olabilir(mp3 için).)
ayrıca elimde bazı ayarlar var
sjeng.org
örneğin death metal içinşöyle birşey öneriyor ama 18 bantlı. bunu nasıl 10 için ayarlayabilirim?
20
17
12
8
4
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0

ayrıca şu şeye bant değil de başka birşey deniyorsa cahillimi affedin şimdiden teşekkürler.*
0
btlys
(19.06.09)
değerleri excelde grafik olarak çizdir göz kararı oranla aynı şekli wmpde yap diyeceğim ama çok kesin sonuç olmaz herhalde
0
argent dawn
(20.06.09)
müzikomanyak bir audiophile olarak söyleyebilirim ki, müzik dinlerken eq yalandır. sağlam bi sisteminiz varsa, eq her zaman flat olmalıdır. diyelim ki 5.1 sisteminiz var, sadece woofer'ınızın bass'ını biraz açsanız kafi.
aynı zamanda media player'dan koşarak kaçıp, foobar (+kullanılabilirlik) ya da jetaudio (++süper ses kalitesi) gibi güzel çalarlarla tanışmalısınız demekteyim efenim.
peki neden?
bi kere, yüksek bass bir çok sesi çatlatıp akustik özelliğini yitirmesine sebep olur. eq sesi fazla boğar veya fazla genişletir. sesin kristalize temizliğini yok eder. arkaplanda duyduğunuz gereksiz bass sesler feci ağrılar yapar başınızda.. (aslında bu bir bakıma, kişisel takıntı gibi bi şey:)
0
paradoxical
(20.06.09)
(4)

pc başlangıcında tuhaf bir hata

Carlito Brigante
şimdi sorun şu;bilgisayarı ilk açtığımda ekteki resimdeki gibi bir hata veriyor. Sebebini bir türlü çözemedim.Başlangıça baktım ama öyle bir hataya sebebiyet verebilecek bişey göremedim ben.nedir ne değildir bilen varmidur ?
şimdi sorun şu;

bilgisayarı ilk açtığımda ekteki resimdeki gibi bir hata veriyor. Sebebini bir türlü çözemedim.

Başlangıça baktım ama öyle bir hataya sebebiyet verebilecek bişey göremedim ben.

nedir ne değildir bilen varmidur ?
0
Carlito Brigante
(19.06.09)
bunun illa başlangıçla gelmesi gerekmez. büyük ihtimal combofix'in çözeceği bir şey. kolay gelsin.
0
nickim onbes harf
(19.06.09)
@nickim onbes harf denedim combofix'i de. oda çare olamadı derdime...
0
🌸Carlito Brigante
(19.06.09)
c sürücüsünde öyle bir klasör var mı cidden? belki windows'un standart kontrol hedelerinden birinde programfiles klasörüyle ilgili o şekilde tanımlanmış hödöler vardır.. dediğini yapmayı denediniz mi?
0
solverger
(20.06.09)
klasör adını değiştirmeyi denedin mi :)

tamam sustum.
0
cro magnon
(20.06.09)
(1)

ie8 add-ons

daglien
firefox'da bug. bilmemne diye bir eklenti vardı, sayfanın css'lerini gösteriyordu falan. Bunun ie8 için benzeri bir eklentisi varmıdır? var ise nasıl edinebilirim, teşerkkürler
firefox'da bug. bilmemne diye bir eklenti vardı, sayfanın css'lerini gösteriyordu falan. Bunun ie8 için benzeri bir eklentisi varmıdır? var ise nasıl edinebilirim, teşerkkürler
0
daglien
(19.06.09)
firefox'da firebug var. ie8'de developer toolbar var
0
pentium100mmx
(19.06.09)
(2)

GTA IV kurulum problemi

nihilanth
Kurulum ilk diskinde An error (-5012: 0x8000ffff) has occured while running setup şeklinde hata veriyor. Detayları şöyle:Error Code: -5012 : 0x8000ffffError Information:>Kernel\ObjectWrapper.cpp (498)>Kernel\ObjectWrapper.cpp (311)>Kernel\IScriptWrapper.cpp (80)>Kernel\IScriptWrapper.cpp (80)>Kernel
Kurulum ilk diskinde An error (-5012: 0x8000ffff) has occured while running setup

şeklinde hata veriyor. Detayları şöyle:

Error Code: -5012 : 0x8000ffff
Error Information:
>Kernel\ObjectWrapper.cpp (498)
>Kernel\ObjectWrapper.cpp (311)
>Kernel\IScriptWrapper.cpp (80)
>Kernel\IScriptWrapper.cpp (80)
>Kernel\ObjectWrapper.cpp (199)
>Kernel\IScriptWrapper.cpp (80)
>SetupNew\setup.cpp (672)
PAPP:Grand Theft Auto IV
PVENDOR:Rockstar Games (##ISD_STRING_WEBADDRESS##)
PGUID:579BA58C-F33D-4970-9953-B94B43768AC3
$15.0.0.498
@Windows XP Service Pack 3 (2600)
IE Version: 8.0.6001.18702

Nette çözümünü bulamadım,

Farklı bir pcde denedim yine aynı hatayı verdi. Tam cutscenes.rpf'yi yüklerken oluyor.

Var mıdır bu probleme rastlayan?

Not: Reg clean ile her şeyi temizleyip baştan denedim yine aynı hata..
0
nihilanth
(19.06.09)
birçok nedeni olabilir.

1- Kurulum dvd'si çiziktir.
2- Harddisk'de badsector vardır.
3- Ram'inde problem olabilir.
4- Dvd sürücünde problem olabilir.
5- Ekran kartın yetersiz geliyor olabiilir.
5- Service Pack yüklenmemesi olabilir. (xp için sp3, vista için sp1)
5- Oyun zaten sorunlu bir oyun, oyundada bir problem olması da muhtemel nedenler arasında.

Sorun bunlardan birisi ama hangisi ?
0
sarere
(20.06.09)
teşekkürler yardım için ancak,

-harddisk problemli olduğunu sanmıyorum, farklı birçok hdd ile denedim
-ram de sorunlu değil
-dvd problemi yok, 3 farklı pcde denedim.
-service pack sorunu da yok (xp sp3, xp sp2 ve windows 7 de dahi denedim her türlü modda)
-ekran kartı hiç yetersiz değil

dvd çizik değildi fakat yükleye yükleye çizdim iyice, ama ondan oldugunu da sanmıyorum. sanırım oyun problemli dediğin gibi.. ama farklı dvd ile denedigimde yine aynı hatayı aldım.

edit : dvdler bozukmus. oyunu baska yerden aldım düzeldi.
0
🌸nihilanth
(20.06.09)
(3)

iphone 3g - yeni update - application kapatma sorunu

a7x
bu yeni update'i yüklemeden önce, mail'i kontrol ettikten sonra home tuşuna uzun süre bakarak, programın toptan kapatılmasını sağlayabiliyodum. yani sürekli mail gelmiş mi diye güncelleme yapmıyodu ve dolayısıyla wireless olmayan ortamlarda istenmeden girilen internet faturama yansımıyodu. fakat bu
bu yeni update'i yüklemeden önce, mail'i kontrol ettikten sonra home tuşuna uzun süre bakarak, programın toptan kapatılmasını sağlayabiliyodum. yani sürekli mail gelmiş mi diye güncelleme yapmıyodu ve dolayısıyla wireless olmayan ortamlarda istenmeden girilen internet faturama yansımıyodu. fakat bu yeni update'le birlikte farkettim ki, home tuşuna uzun süre basarak çıkma diye bir olay kalmamış, ve dolayısıyla sürekli mail gelmiş mi diye güncelliyo, fetch new data kısmında seçenek manually olsa bile. acaba nasıl düzeltilebilir ki?
0
a7x
(19.06.09)
mailleri ayrı ayrı ayarlamaya çalışın. olmadı edge,gprs bilimum net özelliğini kapatın.
şahsen faturaya çok etki edeceğini sanmıyorum ama.
0
turkish tekila
(20.06.09)
push mail açıktır, kapatın efendim, bi daha uğraşmaz..
0
erostrada
(20.06.09)
aradığım şey programı nasıl force quit ederimdi, buldum, tuş kilitleme tuşuna uzun süre basınca power to slide off ekranı çıkıo o ekranda uzun süre home a basınca oluyo.
0
🌸a7x
(20.06.09)
(7)

şarjlı pil

sanal uyku
varta, gp, duracell, energizer. hangisi iyidir ya da daha iyisi var mıdır?http://www.pilburada.com/Sarjli-Piller/GP-2700-SERIES-2-x-AA-SIZE-Ni-MH-2600-mAh-SARJ-EDILEBILIR-PIL-6-1024.htmhttp://www.pilburada.com/Sarjli-Piller/DURACELL-SUPREME-2-x-AA-SIZE-Ni-MH-2650-mAh-SARJ-EDILEBILIR-KALEM-PIL-6-1023
varta, gp, duracell, energizer. hangisi iyidir ya da daha iyisi var mıdır?
www.pilburada.com
www.pilburada.com
www.pilburada.com
www.pilburada.com
en son linkteki iyi mi ne? (2 varta arasında ne fark var bu arada?)
pilburada.com iyi midir yoksa başka sitelere bakayım mı? hepsiburada'da sondan bir önceki linkteki pil var ama en sonuncu yok. bir de şu var www.hepsiburada.com
0
sanal uyku
(19.06.09)
gp'yi ilk kez gördüm.

3. linkteki varta'yı kullanıyorum uzunca bir süredir. şarj aleti de varta olduğundan mıdır nedir, hiçbir sorun yaşamadım. gayet de iyi. şarj süresi yalnız üzerinde yazılandan biraz farklıydı, gerçi bu aletle ilgili de olabilir; bilemedim. yaklaşık 12 saatte tam olarak şarj oluyordu. (1 senedir kullanıyorum dediğim toplam 20-30 kez şarj etmişimdir)

AAA içinse duracell kullanıyorum. haftada 4 kez şarj etmeyle 1 seneden biraz fazla dayandı. AA'larda da durumun pek farklı olacağını sanmıyorum..

sonuç olarak duracell iyidir ya=)
0
dambil
(19.06.09)
varta, duracell ve energizer kullandım. en iyisinin duracell olduğunu söyleyebilirim. en azından boşalıp dolmaya en çok dayanan duracell oldu. diğerlerine göre biraz daha tuzlu tabii...
0
zorba
(19.06.09)
pil karşılaştırmaları;
www.zbattery.com
0
roadrunner_merlin
(19.06.09)
kodak fotoğraf makinası pili acayip dayanıklı.2100 mAH sanırım
0
buffy de vampir sayilir
(19.06.09)
GP 2700 kullanıyorum. Alırken Duracell, Gp ve Varta seçeneklerim vardı. Satıcı en kaliteli olanın Varta olduğunu ısrarla belirtti. Cebimdeki para yetmediğinden Gp almıştım. Fotoğraf makinasında kullanıyorum. Oldukça iyi bir ömrü oluyor. 1,5 yıldır sürekli kullanıyorum herhangi bir performans sorunu yaşamadım.
0
iustitia omnibus
(19.06.09)
GP pilde 1 numaradır varta falan yalan.
0
rurouni
(19.06.09)
karde$, hiç uğra$ma markayla falan. git bir teknosa'ya sepette kampanyalı bir ürün var.

alman malı "hama" marka iki adet 2500'lü $arj edilebilir pil ve aynı marka $arj cihazı takım halinde 12.90 Lira gibi komik bir fiyata satılıyor. Ben aldım süper kullanı$lılar.

daha önce de markalı olsun diye gittim duracell marka olan pillerden aldım ama sanırım dü$ürdüm mü ne kendi kendine bittiler. daha da $arj falan tutmadılar.

demek oluyor ki pilleri dü$ürmemek gerekiyor. Olumsuz yönde etkiliyormu$.

www.teknosa.com
0
robinbook
(20.06.09)
(2)

Masaüstü Arka Plan değişmiyor? Çok acaip

nl extreme
Arkadaşlar çok acaip bir problemle karşı karşıyayım.Masaüstü arkaplanı sadece düz siyah (veya başka bi düz renk).Hiç bir şekilde fotoğraf jpg gif vs koyamıyorum. Arka plan olarak kullan diyerekten sağ tıkladığımda hiç bir gelişme olmuyor.İşletim sistemim Vista.Temayı değişsem de faydası olmadı. Her
Arkadaşlar çok acaip bir problemle karşı karşıyayım.

Masaüstü arkaplanı sadece düz siyah (veya başka bi düz renk).

Hiç bir şekilde fotoğraf jpg gif vs koyamıyorum.

Arka plan olarak kullan diyerekten sağ tıkladığımda hiç bir gelişme olmuyor.

İşletim sistemim Vista.

Temayı değişsem de faydası olmadı. Her Türlü tavsiye öneriye açığım. Atış Serbest
0
nl extreme
(19.06.09)
Genellikle illegal içerikli sitelerden bulaşan bu durum sonucunda arka planda istemediğiniz bir görüntü veya karartı oluşur. Her ne kadar masaüstü duvar kağıdını değiştirseniz de o yine orda durur. Bu sinir bozucu durumu düzeltmenin yolu şu şekildedir;

Denetim Masasından Görünüme gelirsiniz. Açılan pencerede “Masaüstü” sekmesine gelip “Masaüstünü Özelleştir” düğmesine basarsınız. Açılan yerde “Web” sekmesini görüp ona basarsınız. Daha sonra bir liste çıkacaktır. Orada “Geçerli Giriş Sayfam” haricinde ne varsa silersiniz. Bu şekilde o yapışkan şeyden kurtulmuş olursunuz..

kaynak: www.forumumsun.com
0
dambil
(19.06.09)
İnternette şöyle bişi buldum birilerinin işine yaramış bi bak derim:


1.Başlat
2.Çalıştır
3.Regedit yaz
4.HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Cur rentVersion\Policies\System
Bölümüne git
5."Wallpaper"=SZ:C:\WINDOWS\desktop.html girişine bir kez tıkla (farklı şeyler yazabilir)

6.Delete tuşuna bas
7.Registry Editörünü kapat
Şimdi değiştirmeyi dene
kaynak : www.helpmerick.com
0
sleep may be the enemy
(19.06.09)
(1)

Kamera ( DV IF) özelligi nedir?

aheste cek kurekleri millet uyanmasin
Merhaba,Canon XL1S kamera ekraninda " DV IF " yazisi yanip sönüyor. Bunun anlami nedir ve ne ise yarar.Yardimlar icin simdiden tesekkürler.
Merhaba,

Canon XL1S kamera ekraninda " DV IF " yazisi yanip sönüyor. Bunun anlami nedir ve ne ise yarar.


Yardimlar icin simdiden tesekkürler.
0
aheste cek kurekleri millet uyanmasin
(19.06.09)
DV Control açık iken DV tarafından kontrol edilebilir bir alet takılı değilken yanıp sönermiş.

www.k-state.edu

Sayfa 65
0
skatheist
(20.06.09)
(3)

limewire!

erostrada
saygın cosmos,limewire'ım anlamadığım bir şekilde ağ ile bağlantı kuramıyor, şimdi benim de ilk aklıma kesin bi firewall falan geldi fakat firewall'u kapatınca da kendisiyle anlaşamadık..bunu windows mu nod32 mi ne engelliyor, bi de nasıl açarım fikri olan?
saygın cosmos,
limewire'ım anlamadığım bir şekilde ağ ile bağlantı kuramıyor, şimdi benim de ilk aklıma kesin bi firewall falan geldi fakat firewall'u kapatınca da kendisiyle anlaşamadık..
bunu windows mu nod32 mi ne engelliyor, bi de nasıl açarım fikri olan?
0
erostrada
(19.06.09)
java olayı olmasın? java nın en son sürümünü indirip bi daha dene istersen.
0
rentts1
(19.06.09)
limewire sürümünüzü güncellemeyi deneyebilirsiniz. bazen eski sürümleri iptal eder program..

tüm sürümleri burada:

www.oldapps.com
0
fuatturkrap
(19.06.09)
(bkz: frostwire)
0
edge_nabby
(20.06.09)
(1)

çinden DSLR?

frtcek
canon yada pentax DSLR fiyatları çinde türkiyeden ne kadar daha ucuzdur?nakit vermeye değer mi?
canon yada pentax DSLR fiyatları çinde türkiyeden ne kadar daha ucuzdur?nakit vermeye değer mi?
0
frtcek
(19.06.09)
çin değil ama hong kong ucuz olabilir.
0
modesttiago
(19.06.09)
(7)

Formatsız partition yaratma

sarper361
Sayın konsey üyeleri..Bilgisayarıma internetin ölmesi nedeniyle format atmam gerekiyor ancak silinmemesi gereken bir 50-60 gblik dosya var. bende zamanında sadece c partition oluşturduğum için öyle göt gibi kaldım. o boyutta depolama birimimde yok. bir arkadaş acronis dedi internetten demosunu(68mb)
Sayın konsey üyeleri..
Bilgisayarıma internetin ölmesi nedeniyle format atmam gerekiyor ancak silinmemesi gereken bir 50-60 gblik dosya var. bende zamanında sadece c partition oluşturduğum için öyle göt gibi kaldım. o boyutta depolama birimimde yok. bir arkadaş acronis dedi internetten demosunu(68mb) indirmek 3 saat sürdü demo olduğu için 4gblık partitiona izin veriyor. bir çözüm önerisi olan var mı?
0
sarper361
(19.06.09)
bildiğim kadarıyla isteğiniz mümkün değil. benim önerim bir taşınabilir hdd bulup geçici olarak oraya aktarmanızdır. dvd'lere yazın diyeceğim ama oldukça zahmetli olur. ama 6-7 tane double layer dvd işinizi görür.

edit: yanlış biliyormuşum. sağlık olsun.
0
cro magnon
(19.06.09)
partition manager programları ile mevcut diskinizi ikiye bölebilirsiniz, fakat bu gibi işlemlerde veri kaybetme riskini göze alacaksınız, verilerim illa ki gitmesin diyorsanız yavaş yavaş dvd medyaya veya external diske taşımaya başlasanız iyi edersiniz. acronis'in partition manager'ı bu işi yapıyordu sanırım.(disk bölme vb.)
0
oligomer
(19.06.09)
partition magic programinin full versiyonunu internetten indirirsen, sorununa cozum olabilir diye dusunuorum. en son versiyonu 8.0 idi yamulmuyorsam..
0
uyku semesi
(19.06.09)
partition manager ya da cok daha basarılısı acronis disk director ile yapaiblrisin ve fakat bos olan kısma yeni bir partition acabilrisin. dolu kısmı bolmeye calıstıgında veri kaybedersin.
0
bryan fury
(19.06.09)
büryan, boş alan yok ki, adam c diskine partition yaratacak, ondan sonra d'ye taşıyıp c'yi formatlayacak, sıkıntısı bu..partition magic zamanında veri kaybetmeden yapıyordu bunu, fakat çook uzun süredir kullanmadım, yeni programlar yapar mı yapmaz mı bilemem, en garantisi bir external diske 50gb veriyi alıp fdisk ile bölüp temiz kurulum üzeri dosyaları geriye almak bence.
0
oligomer
(19.06.09)
"Hiren boot cd" bunu indirip bir cd ye yazın ve bu cd ile boot edin bu cd de bir çok partition programını bulabileceksiniz. kolay gelsin
0
cingibi
(19.06.09)
(bkz: gparted) (live cd'sini kullanın)
0
edge_nabby
(20.06.09)
(5)

Rapid Yasagı Nasıl Delinir?

tcyx
İşyerindeki bilgisayardan rapide giremiyoruz. engellenmiş, bunu aşmanın bir yolu var mıdır acep?
İşyerindeki bilgisayardan rapide giremiyoruz. engellenmiş, bunu aşmanın bir yolu var mıdır acep?
0
tcyx
(19.06.09)
Var 1-2 yolu.
1. Bilgi İşlemle konuşmak rapidi açtırmak.
2. Şirketi değiştirmek.
3. Portlar açıksa sağlam bir proxy kullanmak (pahalıya gelir)
4. Şirket bilgisayarından özel işler peşinde koşmamak mümkünse eve internet bağlatıp oradan kullanmak.
5. Alternatif rapidler bulmak.
6. Belki torrent açık mıdır diye kontrol edip aa açıkmış diye şaşırıp IT'yi kitlemek.
0
ozdek
(19.06.09)
proxy sitesi kullanmak işe yarar mı acep. www.rocketsurf.net 'i bir deneyin derim. gerçi indirmeler yavaş olabilir.
0
cro magnon
(19.06.09)
şirket bilgisayarlarında basbaya özel işlerde koşulur.
rapidshare alternatifi netload vb. linkleri denemeye çalış tcyx.

19 Haziran'ınını kutlarım.
0
arigold
(19.06.09)
http değil de "https" ile işe girizgahlayarak çoğu siteye girebiliyorsun ama rs zor gibi..
0
enola gay
(19.06.09)
@magnon; rocketsurf işe yaradı tesekkürler.
@arigold; hepimize kutlu olsun:)
0
🌸tcyx
(22.06.09)
(4)

google analytics-counter

germe
bir türlü google analytics'i yükletemedim.verdiği kodu web sayfamda "</body>"den önce kopyalayıp yapıştırdım amasayfama birkaç farklı ip'den girdimistatistiklere baktığımda sıfır gözüküyor.Başka bir counter önerebilir misiniz ücretsiz?
bir türlü google analytics'i yükletemedim.
verdiği kodu web sayfamda "</body>"den önce kopyalayıp yapıştırdım ama
sayfama birkaç farklı ip'den girdim
istatistiklere baktığımda sıfır gözüküyor.

Başka bir counter önerebilir misiniz ücretsiz?
0
germe
(19.06.09)
aninda guncellenmez ki istatistikler. yarin gorursun muhtemelen.
0
sourlemonade
(19.06.09)
Google Analytics kodun doğru yüklendiğini onayladı mı? Eğer onayladıysa tarihe bakman gerekir. Tarihi bugünün tarihi olarak seçersen görebilirsin. Ama veriler biraz gecikmeli oluyor sanırım.

Başka bir sayaca gerek yok bence. Bu arada Google Analytics kullananlara AdWords kuponu hediye edebiliyor.
0
hanioluryabazen
(19.06.09)
(bkz: statcounter)
0
roadrunner_merlin
(19.06.09)
ayrıca analytics 1-2 saat gecikmeli gösteriyor
0
la grande
(19.06.09)
(1)

ps3 hdmi sorunu

başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
philips marka 42PFL7332/10 model televizyonuma henüz almış olduğum sony playstation3 marka cihazı hdmi kablosu vasıtasıyla hdmi girişinden bağladığımda hiçbir görüntü alamamaktayım. televizyondan ayarlanabilen her şeyi denedim. saati bile değiştirdim belki olur diye. yardım edin lütfen. teşekkürler.
philips marka 42PFL7332/10 model televizyonuma henüz almış olduğum sony playstation3 marka cihazı hdmi kablosu vasıtasıyla hdmi girişinden bağladığımda hiçbir görüntü alamamaktayım. televizyondan ayarlanabilen her şeyi denedim. saati bile değiştirdim belki olur diye. yardım edin lütfen. teşekkürler.

skatheist: çok teşekkür ediyorum, bu eşsiz bilginin bayrağını devraldığım için çok mutluyum. yeni nesillere aynı şekilde yardımcı olmaya çalışacağım, zira deneme yanılma yoluyla altından kalkabileceklerini sanmıyorum bunun.
0
başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
(19.06.09)
PS3'ün çıkışı hdmi'da değildir. Standby tuşuna basılı tutarken arkadaki elektrik anahtarını açın, 2. bip sesi geldiğinde bırakın, hdmi'ı seçecek.
0
skatheist
(19.06.09)
(7)

mp3 kulaklığı

nicktir gitsin
arkadaşlar mp3 çaların kulaklıkları masaüstü bilgisayara takarak çalışır mı? bilgisayarın kulaklık girişine takılıyor ama aygıtı tanıtamadım bir türlü.
arkadaşlar mp3 çaların kulaklıkları masaüstü bilgisayara takarak çalışır mı? bilgisayarın kulaklık girişine takılıyor ama aygıtı tanıtamadım bir türlü.
0
nicktir gitsin
(19.06.09)
tanıtmak falan die bişi olmaması lazım genelde tak çalıştır olur.
0
rentts1
(19.06.09)
denedim olmuyor. laptop'lar direk tanıyor ama masaüstünde yapamadım.
0
🌸nicktir gitsin
(19.06.09)
çalışır. mikrofon girişine takmadığından emin ol.
0
wampex
(19.06.09)
denetim masasındaki ses aygıtları vs den kulaklığı seçtiniz mi? belki yardımı dokunur.
0
rentts1
(19.06.09)
genelde rengi yeşil olur takman gerek slotun
0
brainfour
(19.06.09)
ondeki girisler calismaya bilir.
0
badseed
(19.06.09)
ses kartı özelliklerinden kulaklığı seçmeniz gerekebilir.
gigabyte anakartın onboard ses kartı bende o şekilde çalışıyor.
0
the c
(20.06.09)
(1)

samsung st510

suskunçocuk
meraba arkadaşlar yaa benim laptopumda çok can sıkıcı bir durum var. klavyede "k" basıyorsun 2 yazıyo kii bütün klavye farklı yazıyor. fn f11 dedim düzeldi ama bir kaç saat sonra aynı moda geçti. yardımcı olsanız sevinirim
meraba arkadaşlar yaa benim laptopumda çok can sıkıcı bir durum var. klavyede "k" basıyorsun 2 yazıyo kii bütün klavye farklı yazıyor. fn f11 dedim düzeldi ama bir kaç saat sonra aynı moda geçti. yardımcı olsanız sevinirim
0
suskunçocuk
(19.06.09)
numlock açık kalmış ve açılmış. fn f11 dir çaresi gerçekten.
0
ozdek
(19.06.09)
(3)

ttnet "8mbite kadar" diye tarife yapmış.... ne ki bu?

sly cooper
sevgili ekşi duyuru sakinleri,ttnet 8mbite kadar diye bir tarife yapmış 49 lira. ayrıca 8mbitlik başka bir bağlantı seçeeği var, o aylık 99 lira. şimdi bundaki ali cengizlik nedir? 8 mbit'e kadar derken bunun bir alt limiti yok mudur? isterse bize 256k internet hızı da verebilir mi? ayrıca ttnet nas
sevgili ekşi duyuru sakinleri,
ttnet 8mbite kadar diye bir tarife yapmış 49 lira. ayrıca 8mbitlik başka bir bağlantı seçeeği var, o aylık 99 lira. şimdi bundaki ali cengizlik nedir? 8 mbit'e kadar derken bunun bir alt limiti yok mudur? isterse bize 256k internet hızı da verebilir mi? ayrıca ttnet nasıl bir ispdir ki, yalnızca download hızlarını yazar tarifelerine? bu şirketin yönetici koltuğunda bir kuru soğan(nedense) mı oturmaktadır?

eit: aşağıya küçük puntolarla yazmışlar:
Upload hızı download hızının 1/4'ü kadardır. (8 Mbps limitsiz paketinin upload hızı ise 1024 Kbps'dir) hey yavrum hey!
0
sly cooper
(19.06.09)
Yurtdışında mıydınız bu tarife ilk açıklandığında?
8 mbite kadarın anlamı o hıza kadar santralin ne destekliyorsa onu veriyoruz olarak düşün. 49 tl nin anlamı da 15 GB indirme limitini geçersen 512 kbit hıza düşüyorsun olarak düşün.
0
ozdek
(19.06.09)
limitli limitsiz tarife anlayacağın.
0
ocanal
(19.06.09)
hee, bu o olay mıydı? evet biraz dikkatsizlikten, biraz da finaller yüzünden beynin süngerleşmesinden çok dikkatli okumamışım, sağolun.
0
🌸sly cooper
(19.06.09)
(5)

Hardiskte kaybolan dosyalar

kimlanbu
Olay çok garip, internet download manager ile inmiş olan dosyalar, ilgili klasöre girdiğimde görünmüyor. ama idm den "open" dediğimde açıyor.Nereye gitti bu dosyalar ? gizli dosya yok, bütün ayarları kontrol ettim. chkdisk fayda etmedi. klasör ve dosya yapısını onaracak başka bir program var mı ? ar
Olay çok garip, internet download manager ile inmiş olan dosyalar, ilgili klasöre girdiğimde görünmüyor. ama idm den "open" dediğimde açıyor.

Nereye gitti bu dosyalar ? gizli dosya yok, bütün ayarları kontrol ettim. chkdisk fayda etmedi. klasör ve dosya yapısını onaracak başka bir program var mı ? arşivimden büyük bir miktar kayıp var.
0
kimlanbu
(19.06.09)
belki:
1- antivirus programinizi kapayin, (ve restart) temporary file lari scan/quarantine ettiginden idm onlari birlestiremiyor, butun dosyayi olusturamiyordur?
2- herhalde start->search ten aradiniz ama, kendi kafasina gore classify edip sizin soylediginizin aksine baska dosya altina koymus olmasin? free download manager yapardi, belki idm de oyle takiliyordur?
0
bunubenyazdim
(19.06.09)
Siz yanlış klasörü açıyorsunuzdur, dikkatli inceleyin açtığınız klasörü...
0
selimse
(19.06.09)
search ile de bulamıyor musun klasörü?
0
ashh
(19.06.09)
arayınca görünmüyor koca sürücüyü aradım, hem de gizli dosyaları göster seçeneği ile birlikte.

"open download folder" diyorum açıyor klasörü boş. ama "open" diyince dosyayı açıyor :S anlamadım ben de neler olduğunu
0
🌸kimlanbu
(19.06.09)
sistem dosyasi haline geldiyse gizli dosyalari gosterle arayinca cikmaz. xp icin;
bilgisayarim > araclar > klasor secenekleri > sistem klasorlerinin icigini goruntule

diyin. eger klasor belirsiz bir nedenden oturu sistem klasoru olmussa boylece icerik goruntulenir.
0
entrapmen
(19.06.09)
(4)

mySQL import database

nawres
'xxx.sql' adinda bir dosyayi, mySQL'e nasil import edip uzerinde sorgulama yapabilirim? mySQL server 5.1'i indirip kurdum, hersey normal, icindeki 'test' database'i goruyor. ama daha once baskasinin olusturmus oldugu bir database'i(xxx.sql) kullanmam gerekiyor. bunun icin de import etmem gerekiyormu
'xxx.sql' adinda bir dosyayi, mySQL'e nasil import edip uzerinde sorgulama yapabilirim?

mySQL server 5.1'i indirip kurdum, hersey normal, icindeki 'test' database'i goruyor. ama daha once baskasinin olusturmus oldugu bir database'i(xxx.sql) kullanmam gerekiyor. bunun icin de import etmem gerekiyormus. netten arastirdim,

---mysql -u username -ppassword database_name < FILE.sql

---mysqlimport --local database db.txt

seklinde yapilabilir denmis, ama ikisi de olmadi..

bilen birileri yardimci olursa cok sevinirim.
0
nawres
(19.06.09)
phpmyadmin kurun pek a$ina degilseniz.
0
astaroth
(19.06.09)
phpmyadmin'dense buna daha asinayim, bu sekilde halledersem daha iyi olur. ama yapamiyorum?
0
🌸nawres
(19.06.09)
kolaylık olması açısından sql dosyanı c nin içine at. cmd yi aç, mysql.exe nin bulunduğu klasöre git.

mysql -u (dbkullanıcıadı) -p (dbadı) < c:\sqldosyan.sql


bunu çalıştırdıktan sonra şifre soracak. şifreyi gir enterla. dosyanın büyüklüğüne göre biraz zaman alabilir.


edit: parantez içinde yazdım ama sen yazarken parantez kullanmıcaksın.

mysql -u emrag -p laylaylom < c:\sqldosyan.sql gibi.

ya da tek satırda halletmek için. (123456 şifren oluyor)

mysql -u emrag -p123456 laylaylom < c:\sqldosyan.sql
0
emrag
(19.06.09)
tesekkurler yardimlariniz icin, o sekilde de denedim yine olmadi.

database dosyasini mySQL'i calistirdigim dizine atip, ordan;

--source xxx.sql;

dedim oldu.
0
🌸nawres
(19.06.09)
(2)

Telefon rehberini tümden

oldu görüşürüz
düzenlemek istiyorum. Yani cep telefonumun rehberini. Sim kartımın diyelim. Örneğin içerisinde 500 adet numara ve 500 farklı insan var, 500 farklı isimle kaydedilmiş. Fakat benim şimdi onları tek tek girip, düzeltmem neredeyse imkansız. `Herhangi` bir gsm operatörünün sunduğu, benim kartımdaki numar
düzenlemek istiyorum. Yani cep telefonumun rehberini. Sim kartımın diyelim. Örneğin içerisinde 500 adet numara ve 500 farklı insan var, 500 farklı isimle kaydedilmiş. Fakat benim şimdi onları tek tek girip, düzeltmem neredeyse imkansız. Herhangi bir gsm operatörünün sunduğu, benim kartımdaki numaraları alıp bilgisayara/websayfasına aktaracak, böylece Burrs diye kaydettiğim adamı Burhan diye kolayca, klavyeyle yeniden adlandırabilmemi sağlayacak bir hizmet var mı? Cep telefonumun hafıza kartı gibi bir durumu yok, yani bilgisayarla aramda bir bağ yok, bunu da belirteyim.

oldu görüşürüz
0
oldu görüşürüz
(19.06.09)
bi markasını yazsaydın modelini yazsaydın bi faydamız olurdu.

ben mesela hem nokia pc suite hemde windows mobile 6.1 için eskiden outlook şimdi evolution kullanıyorum. tam da dediğini yapıyorum.
0
darknum
(19.06.09)
Aynen ben de sony ericsson telefonum için mobile master programını kullanıyorum...
0
selimse
(19.06.09)
(8)

iphone 3g sorusu

radikalherif
merhaba,abla, gitti heves etti garantili ve istediği hattı kullanabileceği şekilde stabil bir 3g 16gb aldı. 1-iyi güzel hoş da bunda bir şey yok" diyor jailbreak mi yapmak lazım illaki? yapsak garantiyi etkiler mi?2-bir de bu alet sahiplerinin olmazsa olmaz uygulama, program v.s leri nelerdir? şunu
merhaba,
abla, gitti heves etti garantili ve istediği hattı kullanabileceği şekilde stabil bir 3g 16gb aldı.
1-iyi güzel hoş da bunda bir şey yok" diyor jailbreak mi yapmak lazım illaki? yapsak garantiyi etkiler mi?
2-bir de bu alet sahiplerinin olmazsa olmaz uygulama, program v.s leri nelerdir? şunu yapmazsan çok şey kaçırırsın dediğiniz?
3- bir de arada servsi yok filan diyor bu ne olaki?
0
radikalherif
(19.06.09)
donanımhaber forumlarına bir bakmanı öneririm.
0
nickim onbes harf
(19.06.09)
1. Eğer yazılımları internetten indireceksiniz jailbreak gerek. Aksi halde store kullanmanız gerek. Jailbreak ile garanti gider.
2. Bilmiyorum. Kullanmıyorum ben. Sunduğu özelliklere göre çok pahalı bana göre.
0
tcp0203
(19.06.09)
hatta çoğu şey burada:

forum.donanimhaber.com
0
nickim onbes harf
(19.06.09)
2. eczane, taksi gibi türk programları adına uygun amaca hizmet ediyor. istanbul'da yaşıyorsanız çok kullanışlı, diğer şehirleri bilemiyorum.

onun dışında skype, facebook, aol radio , currency, bilgisayardaki itunes i kontrol etmeye yarayan remote, isabah, fotomaç, last.fm , pandora , msn için fring, ve bir kaç bedava oyun iş görür.

ben ipod touch kullanıyorum ama iphone da da fazlasıyla iş görür bunlar.

garantiyi kavramını ne kadar önemsemesem de warez ortamlarından çılgınca oyunlar programlar indireceğim gece gündüz kovalayıp herşeyi deneyeceğim 5 kuruş da vermem demedikçe bence garantiyi bozmayın.
0
vogue
(19.06.09)
jailbreak garantiyi etkilemez yazılımsal bir durum sonuçta garantiye goturmeden once restore edersiniz bir şey olmaz. jailbreak şart bana kalırsa :)
0
rurouni
(19.06.09)
restoredan sonra alet ilk haline dönüyor, türkiyede anlamaları mümkün değil jb olduğunu..
mobileinstallation harika bi şeydir, applestore'a sınırsız ve parasız erişim sağlar, oyundan programa koşarsınız.
0
erostrada
(19.06.09)
jailbreak garantiye etki eder, nasıl eder? jailbreak'ten sonra restore edip cihazı aktive edemezsiniz, böylece dosya sistemi değişmez ve anlaşılır..
0
paradoxical
(19.06.09)
1- ikaynak.com'u da önerebilirim bu konular için..
ben jb yaptım 3g'me.. aslında o kadar ahım şahım şeyler yok. sadece ihtiyac duydugun begendiğin paralı programlara illegal yoldan ulasabiliyorsun..
istersen 3.0'ın kırılmasını bekle ondan sonra yaparsın. garantiyi de bozar bu olay ama her kafadan bir ses cıkıyor. garanti ile ilgili bir mevzu olursa restore eder oyle verirsin servise..(restore edememe olasılıgı her zaman var tabi)
2- su programlara bir bak begenirsen ne ala: Winterboard, Shazam, BeejiveIM, WiFiFoFum, Jaadu VNC, Air Mouse..
3- servis kaybı sorunuyla genelde jb sonrası karsılasılıyor. bu konuda ikaynak.com'dan bilgi alabilirsin ama daha jb yapmadan bu sorun neye işaret eder bilmiyorum..
0
eleventh american esme has met
(19.06.09)
(3)

CDMA uyumlu telefon sorunsalı

olmaz boyle nick
Selam DostlarElimde yurtdışından bi vakit bir hışımla takribi 5 dk içinde karar verip aldığım sadece CDMA teknolojisi uyumlu bir Cep telefonu var, hatta ne cep telefonu arkadaş sanki büyükbaba ya anlatıorum ya model de vereyim eksiduyuru burası , HTC Touch tır elimdeki alet. oldukça tatmin eden tekn
Selam Dostlar

Elimde yurtdışından bi vakit bir hışımla takribi 5 dk içinde karar verip aldığım sadece CDMA teknolojisi uyumlu bir Cep telefonu var, hatta ne cep telefonu arkadaş sanki büyükbaba ya anlatıorum ya model de vereyim eksiduyuru burası , HTC Touch tır elimdeki alet. oldukça tatmin eden teknik özelliklere sahip fakat gel gelelim benim güzel ve yalnız ülkem sadece GSM teknolojisini destekler altyapılar sunmakta.

Demem o ki benim bu aleti elden çıkarmamın türkiye koşullarında bir yolu yordamı varmıdır , ne bilim yakın zamanda yurtdışına çıkacak bir arkadaşa satmak ve yahut takas olabilir. veyahut online ortamlarda dünya çağında takasa olanak sağlayan ortamlar varmıdır. ebay de satmaya çalıştım fakat bir yerden sonra amerikaya ait bir telefon no su istiyor teyit için.

Her neyse sorularıma cevabı olan yada bunlar dışında aklına bir hal yol gelen bir sözlükçü var burda eminim...

Şimdiden teşekkürler
0
olmaz boyle nick
(19.06.09)
fiyat belirtirseniz belki burada da alan çıkar.
0
cro magnon
(19.06.09)
- cdma olmamasi bir ulkenin geri kalmisligini gostermez. asil amerikalilarin dallamaligi boyle bir seyde israr etmeleri dunya gsm iken... ebay'den ilan verip amerikaya gonderebilirsiniz.

- hspa vs cdma ne alaka?
0
507
(19.06.09)
HSPA CDMA ilişkisini bende anlamadım. Ayrıca CDMA GSM karşılaştırılması da pek mantıklı değil, ki CDMA inde bir sürü avantajı olduğu ortada sim karta bağımlılık pek de hoş bişey değil. Neyse sonuç olarak 300 liraya ben burdan isteyene de verebilirim. ebay den sorun çıkmıştı ilk yazdığım nota göre.
0
🌸olmaz boyle nick
(21.06.09)
(1)

Adobe Photoshop CS4 Ex.

offday
Bu programı açtığımda kaldığım yerden değilde sıfır ilk ellenmemiş halini açsa diyorum öğrenmeye çalıştığım için kurcalıyorum sürekli kapatıp açınca resetlese harika olur var mı yolu yorda mı?
Bu programı açtığımda kaldığım yerden değilde sıfır ilk ellenmemiş halini açsa diyorum öğrenmeye çalıştığım için kurcalıyorum sürekli kapatıp açınca resetlese harika olur var mı yolu yorda mı?
0
offday
(19.06.09)
windows da alt+ctrl+shift te basıp photoshop açan dosyaya (.exe veya kısa yolu) sağ tıklayıp aç/open derseniz photoshop başlamadan settings dosyasını sileyim mi diye soruyor. evet derseniz instaldan çıktığı gün gibi oluyor PS. bu tuş kombinasyonu windows da abuk şeyler de yapıyormuş o yüzden bir kaç kez tekrar etmeniz gerekebilir. PS açıkken olmuyor

mac kullanıyorsanız kntrl+shift+elma ya basıp dock taki PS'e bir kere tıklarsanız oluyor.
0
norrin radd
(19.06.09)
(1)

kablolu speaker

karadenız1111
malum kablosuz speaker (hoparlör) lar cok yaygın olmasada mevcut ve kullanımda. tek sorun ıse fıyatlarının cok pahalı olması. benım sorum şu hoparlör lerın herbırının arkasına takılacak bır aparatla kablosuz yapılabılırmı boyle bır cıhaz yapıldımı .yapılmadıysa benım bu fıkrım nasıl ? teknık olarak
malum kablosuz speaker (hoparlör) lar cok yaygın olmasada mevcut ve kullanımda. tek sorun ıse fıyatlarının cok pahalı olması. benım sorum şu hoparlör lerın herbırının arkasına takılacak bır aparatla kablosuz yapılabılırmı boyle bır cıhaz yapıldımı .yapılmadıysa benım bu fıkrım nasıl ? teknık olarak boyle seylerle ılgı kısılere fıkır vermıs olabılırım.
belkı yakında boyle bır sey yapılabılır
0
karadenız1111
(19.06.09)
evet var. Hem sesi hem görüntüyü kablosuz olarak ara cihazlar ile iletebiliyorsun, bir alıcı bir de vericiden oluşuyorlar. Elbette daha pahalılar, zira bir de hoparloru beslemen gerekiyor.

İnsanlar haydi cihazlarımız kablosuz olsundan ziyade zorunlulukl halinde kullanıyorlar bu tip şeyleri daha çok. Ses kalitesinde de kayıp yaşıyorsun.
0
rygard
(19.06.09)
(4)

halp!

rednoff
kuzenin notebook'a (Casper Nirvana M54SE) format atıp modifiye bir xp kurdum.. driver'ları falan da hallettim derken baktım driver cd'sinde wireless adapter'ın (Realtek RTL8187B o da anladığım kadarıyla) driver yok.. sürücüyü indirip elle gösterdim falan flash bellekten "donanımı yüklerken sorun old
kuzenin notebook'a (Casper Nirvana M54SE) format atıp modifiye bir xp kurdum.. driver'ları falan da hallettim derken baktım driver cd'sinde wireless adapter'ın (Realtek RTL8187B o da anladığım kadarıyla) driver yok.. sürücüyü indirip elle gösterdim falan flash bellekten "donanımı yüklerken sorun oldu" bu aygıt başlatılamıyor (Kod 10) diyor.. yardım edin de rahat rahat uyuyayım :]
0
rednoff
(18.06.09)
www.bakterim.com

şu adreste var ama linki görebilmek için kayıt olmak gerekiyor sanırım. bir de buna bakın.

edit: casper'ın sitesinde buldum. buyrunuz efendim: ftp://213.194.123.227/Notebook/14.1%20Nirvana%20XP%20Driver/09_WLAN.rar

sürücü güncelleme yoluyla değil de direk rardan çıkarıp yükleme yoluyla yapmayı deneyin bir de.
0
cro magnon
(18.06.09)
eyvallah.. casper'ın sitesinden indirmiştim aynı şeyi ama manuel göstermeye çalışıyordum driver'ı.. kaldırıp setup'ı açtım oldu bu sefer.. saol hocam..

edit: aynı şey değilmiş :P
0
🌸rednoff
(18.06.09)
casper'ın sitesinden de maşallah bi bok anlaşılmıyor. hangi driver hangi modelin belli değil.

ayrıca kuzeninize casper almakla hata yaptığı görüşümü iletirseniz sevinirim :)
0
cro magnon
(18.06.09)
aynen hocam.. alıyorlar dandik bilgisayarları biz uğraşıyoruz sonra..
0
🌸rednoff
(19.06.09)
(2)

Equalizer'la başım dertte...

luin 41
Hiç anlamadığım bir hadisedir yıllardır kendisi. Eskiden olsa ver babana yapsın ama artık o da yapmıyo.. Nasıl yapılıyor bu equalizer'a ayar? iTunes kullanıyorum ama onun kendi içinde var olan hazır ses düzenleri iğrenç.. Çok ahım şahım bir ses düzenim falan da yok. Öyle kulakla, laptop'ın kendi ho
Hiç anlamadığım bir hadisedir yıllardır kendisi. Eskiden olsa ver babana yapsın ama artık o da yapmıyo.. Nasıl yapılıyor bu equalizer'a ayar? iTunes kullanıyorum ama onun kendi içinde var olan hazır ses düzenleri iğrenç.. Çok ahım şahım bir ses düzenim falan da yok. Öyle kulakla, laptop'ın kendi hoparlörleriyle falan dinliyorum. Napsam? Nasıl daha kaliteli ses elde etsem?
0
luin 41
(18.06.09)
önce kendine bir winamp edin...daha sonrasında "vst host dsp for winamp" yaz google'a...çıkanlardan birini edin...sora winamp-options-preferences-plugins-dsp/effect e git indirdiğini çift tıkla...and the oscar goes to.....!!!!
0
your majesty
(18.06.09)
kaliteli ses elde etmekten cok hoparlorun zorlandigi yerleri filtreleyebilirsin. En soldaki cubuklarin degerini azaltarak baslayabilirin. Baslari azaltinca tizler goreceli olarak artacagi icin onlarida biraz asagi cekebilirsin. Ben genelde yarim cemberin alt tarafina benzer bir sekilde tutuyorum.
0
badseed
(19.06.09)
(2)

video düzenleme

eskili
arkadaşlar elimde birkaç piknik videosu var. bu videoları birleştirip, aralara fotograflar serpiştirerek, fon'a da müzik ve ses efektleri ekleyerek güzel bir video oluşturmak istiyorum. bu video için 2-3 günümü ayırabilirim. program önerileriniz nelerdir? (türkçe yamasının bulunması önemli ve fotola
arkadaşlar elimde birkaç piknik videosu var. bu videoları birleştirip, aralara fotograflar serpiştirerek, fon'a da müzik ve ses efektleri ekleyerek güzel bir video oluşturmak istiyorum. bu video için 2-3 günümü ayırabilirim. program önerileriniz nelerdir? (türkçe yamasının bulunması önemli ve fotolarla anlatılan bir program olsa şikoleta olur)
0
eskili
(18.06.09)
proshow gold belki işinize yarar.
0
keah
(18.06.09)
movie maker görür işinizi
0
sijwocaq
(18.06.09)
(1)

hpqSTE08.exe sorunu.nedir nasıl halledilir.

ground
bilgisayarı açarken kapatırken sürekli hata mesajı alıyorum.sabah kaynak klasörü buldum sildim.bu seferde sürekli xp kurulumu isteyip duruyor.geri yükledim çöpten.bi de 6x0094d5ba vs vs bişiler diyor.allah aşkına yardım edin.saksafon bedava halledene.
bilgisayarı açarken kapatırken sürekli hata mesajı alıyorum.sabah kaynak klasörü buldum sildim.bu seferde sürekli xp kurulumu isteyip duruyor.geri yükledim çöpten.bi de 6x0094d5ba vs vs bişiler diyor.allah aşkına yardım edin.saksafon bedava halledene.
0
ground
(18.06.09)
bende de aynı problem vardı hatta gorev yoneticisi acılmıyordu o hatayı verdigi zamanlar .limewireden bidosya indirdikten sonra bu hatayı vermişti
format atıldıktan sonra duzeldi.netten bi araştırın derim.belki formatsız da cozumu vardır.biraz baktm ben virus trojen vs. degilmiş.

hpqste08.exe Nedir ?Açıklama : hpqste08.exe is a process installed alongside HP Imaging devices and provides additional configuration options for these devices. Bu program işetim sistemi için gerekli bir uygulama değildir ama sorun yaratmadıkça kaldırılması tavsiye edilmez.
Tavsiye : Önemli bir sistem parçası değildir ama kaldırmadan önce bu dosyayı kullanan uygulama olmadığına emin olunuz.



dipnot:cevabımı bidaha silerseniz vallaha da küserim
0
voodoo 007
(19.06.09)
(1)

adobe cs4 sorusu

rentts1
şimdi bu cs4 ün trial larında yani adobe.com dan indirdiğimiz triallardaki programlarda eksiklikler oluyor mu? misal ben bi kere premiere cs4 ü indirmiştim içinde encore cs4 ile geldi ama encore un içindeki templateler yoktu. duyuruda sormuştum birisi trial olduğu içindir demişti. ama benim bildiğim
şimdi bu cs4 ün trial larında yani adobe.com dan indirdiğimiz triallardaki programlarda eksiklikler oluyor mu? misal ben bi kere premiere cs4 ü indirmiştim içinde encore cs4 ile geldi ama encore un içindeki templateler yoktu. duyuruda sormuştum birisi trial olduğu içindir demişti. ama benim bildiğim trial ile full sürüm arasında sadece zaman kısıtlama farkı dışında fark olmaması gerek. bu olayın aslı nedir?
0
rentts1
(18.06.09)
trial versiyonlarda third party codec ve içeriklerler desteklenmez. her istediğiniz formatta render alamazsınız.
0
audionaut
(18.06.09)
(5)

html, php, css, java, javascript, xml, visual basic

bushwacker
selamlar,bu yaz oldukça fazla boş vaktim ve programlamaya meraklı olduğumdan başlıktaki dilleri öğrenmek istiyorum. c ve c++ biliyorum, c# öğrenmeye başladım sayılır. ufak miktarda da actionscript 3.0 bilgim var.1- ders falan almadan öğrenmek mümkündür di mi? yani benim planım kitaplar ve internette
selamlar,

bu yaz oldukça fazla boş vaktim ve programlamaya meraklı olduğumdan başlıktaki dilleri öğrenmek istiyorum. c ve c++ biliyorum, c# öğrenmeye başladım sayılır. ufak miktarda da actionscript 3.0 bilgim var.

1- ders falan almadan öğrenmek mümkündür di mi? yani benim planım kitaplar ve internetteki kaynaklardan öğrenmeye çalışmak. "bir yazda bunları öğrenemezsin" de diyebilirsiniz. : )

2- bunları sıraya koyacak olsanız, "önce şunu sonra şunu öğren daha kolay olur" vs gibi, nasıl bir sıralama yaparsınız?

3- bunlarla ilgili önerebileceğiniz türkçe veya yabancı kaynaklar nelerdir acaba?

teşekkürler şimdiden
0
bushwacker
(18.06.09)
c++, c#, java ortak ozelligi nesneye yönelik programlama olayidir. bu konuda bilginiz yoksa bunu bir saglamlastirin once. php'nin de nesneye yonelik programlama taraflari mevcut ona da faydasi olur.

c, c++, java, php notasyonlari cok benzerdir. notasyonlarina takilmayin.

ebook'lar yeterlidir. kurslara para sacmaya gerek yok.
0
fdegir
(18.06.09)
object oriented programming bilgim var, c++ okulda ders olarak aldım ve aslında oop dersiydi, dil olarak c++ kullanılıyordu sadece.
0
🌸bushwacker
(18.06.09)
1- tabiki kendin ogrenebilirsin. programlama altyapinin olmasi buyuk avantaj sagliyacaktir. c# ve java nin syntaxi c ve c++ a cok yakin, hatta ayni bile diyebiliriz. bir yazda hepsini ogrenebilir misin? ogrenmekten anladigin ne ona gore degisir. hello world yazdirmaksa bir haftada biter o is. profesyonel olacam diyosan bir senede birini bile ogrendim diyemezsin.
2- ne yapmak istedigine gore degisir. c# son derece populer ve kullanisli bir dil. kesinlikle ogrenmelisin. ayni sekilde java da platform bagimsiz olmasi ve kolay yazilabiliyor olmasi sebebiyle gayet tutuluyor. java yi bilmeyene bu zamanda kiz vermezler. web application yapacagim diyorsan java nin yanina javascript, c# in yanina asp.net koymalisin. visual basic'in cok fazla kullanildigini yada arandigini gormedim. ogrenirsen tabiki arti ama kimse niye bilmiyorsun diye sorgulamaz sanirim.
3- google yeterince genis bi kaynak.
0
crucio
(18.06.09)
itu'densin galiba.

kendi basina her turlu ogrenebilirsin tabi, ama bence bir suru dil bilecegine bir dilin tum herseyini bil, o dille ilgili 'bilmedigim hic bir sey yok' diyebilecek seviyeye gel, aranan kisi ol, daha faydali olur.
0
nawres
(18.06.09)
yok itü'de değilim, boğaziçi'ndeyim.. bölümüm de bilgisayar mühendisliği değil..
0
🌸bushwacker
(18.06.09)
(4)

fifa 2000

karamuratbenim
bir nostalji yapalım dedik. fifa 2000 yukledik. ama oyuna girince tuslar takiliyor. oynayamiyorum. bu neden yapiyordur sizce ?
bir nostalji yapalım dedik. fifa 2000 yukledik. ama oyuna girince tuslar takiliyor. oynayamiyorum. bu neden yapiyordur sizce ?
0
karamuratbenim
(18.06.09)
usb klavye?
0
godless frog
(18.06.09)
@godless frog yok ya. onla alakası yok. oyuna kadar sorun yok. baslama vurusu yapılınca. adamlar kendi oynuyo.
0
🌸karamuratbenim
(18.06.09)
teknolojinin ilerlemesinin bence en kötü örneklerinden biri. maalesef yeni nesil işlemci ve ekran kartları 8-10 yıl önceki oyunları çalıştırmayabiliyor. misal ben aradan onca zaman geçtikten sonra aradım ve metal gear solid'i buldum. lakin oyun xp'de çalışmadı bi türlü. oyun açılıyordu fakat ana menüden başka bir yere gitmiyordu. yoğun aramalarım sonucu internette oyunun xp için yapılmış crackine ulaştım ve oynayabildim.
size tavsiyem, bu şekil nostalji yapmak istediğinizde oyunun yakın zamanda yapılmış patch ya da crackini de edinmeye çalışın.
0
trawmatolog
(18.06.09)
@trawmatolog tesekkurler guzel bir aciklama. simdi crack bul isin yoksa :) ben biraz arastirayim. tekrardan tesekkurler. iyi aksamlar.
0
🌸karamuratbenim
(18.06.09)
(1)

Windows Live ID için onaylama maili gelmedi

teritori
Evet sorun aynen başlıktaki gibi. gmail ile msn messenger kullanacağız ama liveID için kayıt olduk ama onaylama maili gelmedi. tekrar kayıt olmaya çalıştık "hali hazır da kayıt olmuşsunuz zaten" dedi bu sefer. var mıdır bunun bir çözümü?
Evet sorun aynen başlıktaki gibi. gmail ile msn messenger kullanacağız ama liveID için kayıt olduk ama onaylama maili gelmedi. tekrar kayıt olmaya çalıştık "hali hazır da kayıt olmuşsunuz zaten" dedi bu sefer. var mıdır bunun bir çözümü?
0
teritori
(18.06.09)
bekleyin biraz daha gelmezse support a bi mail atın
0
rosencruz
(19.06.09)
(5)

google reader vs netvibes

bushwacker
selamlar,sonunda dayanamadığıma karar verdim ve artık rss kullanmaya başlayacağım. zaten benim gibi teknoloji düşkünü bir insanın bu kadar dayanması bile bir mucizeydi.fakat google reader mı kullansam yoksa netvibes mı, karar veremiyorum. ikisini de kullananlardan artı ve eksi yönlerini alabilir miy
selamlar,

sonunda dayanamadığıma karar verdim ve artık rss kullanmaya başlayacağım. zaten benim gibi teknoloji düşkünü bir insanın bu kadar dayanması bile bir mucizeydi.

fakat google reader mı kullansam yoksa netvibes mı, karar veremiyorum. ikisini de kullananlardan artı ve eksi yönlerini alabilir miyim acaba?

teşekkürler şimdiden
0
bushwacker
(18.06.09)
google reader kullaniyorum ben gayet guzel cali$makta. digerini bilemeyecegim fakat istenileni veriyor google
0
astaroth
(18.06.09)
ben de diğerini bilemeyeceğim ama google reader kullanıyorum, gayet kullanışlı.
0
rectoa
(18.06.09)
google reader candır.
0
cerahat
(18.06.09)
google reader ftw!
0
carnicero
(18.06.09)
netvibes'ın arayüzü daha bi karmaşık geliyo bana, google reader çok açık, her bişey rahatça ayarlanıyor. eminim aynı fonksiyonları netvibes da görüyodur ama yine de google reader derim, tipi güzel arkadaş.
0
naoko
(18.06.09)
(2)

[ IT ] Https ile Facebook keyfi sürmece..

enola gay
Şirkette yasak olan Facebook'a "https" ön eki getirerek gezinebileceğimi biliyorum :P ama ben sürekli copy-paste yapıp http'ye s eklemek istemiyorum.. bunu benim için sürekli hale getirecek bi mozilla scripti falan var mıdır ya da hosts vs. ile ayarlanır mı bu iş?
Şirkette yasak olan Facebook'a "https" ön eki getirerek gezinebileceğimi biliyorum :P ama ben sürekli copy-paste yapıp http'ye s eklemek istemiyorum.. bunu benim için sürekli hale getirecek bi mozilla scripti falan var mıdır ya da hosts vs. ile ayarlanır mı bu iş?
0
enola gay
(18.06.09)
yurdum insani
(18.06.09)
script'e gerek yok. www.facebook.com şeklinde bookmark ekleyin. olur o iş.
0
co2s2
(18.06.09)
(5)

firefox qtl eklentisi

hakiki bulut
firefox'ta quick translation eklentisini kullanabilen var mı? babylon sekmesinde aşağıdaki yazılar çıkıyor artık, indirmemizi istediği plugin de bişey değiştirmiyor. ne yapmalı?New version! * More languages * Improved dictionariesClick to download
firefox'ta quick translation eklentisini kullanabilen var mı? babylon sekmesinde aşağıdaki yazılar çıkıyor artık, indirmemizi istediği plugin de bişey değiştirmiyor. ne yapmalı?

New version!

* More languages
* Improved dictionaries

Click to download
0
hakiki bulut
(18.06.09)
WARNING: Do NOT install anything this add-on apparently asked you to. This is Babylon's ABUSE of this addon.


DISCLAIMER: This add-on is not affiliate with Babylon in any way.

-----

böyle notlar düşmüş eklentiyi yapan kişi tanım kısmına.. okumuş muydunuz?
0
rednoff
(18.06.09)
gtranslate oneririm ceviri icin.
0
astaroth
(18.06.09)
@rednoff: okudum ancak o plugini kurmadan da sorun vardı zaten, ayrıca sonra ff'yi kaldırıp tekrar kurdum, gene değişen birşey yok.

@astaroth: gtranslate'in açıklamasında türkçe görünmüyor ama bi deneyecem.
0
🌸hakiki bulut
(18.06.09)
BabelFish tavsiye ederim ben de.. türkçe falan da mevcut, gayet kullanışlı bir eklenti..
0
rednoff
(18.06.09)
gTranslate artık pek yenilenmiyor, onun yerine unofficial google translate firefox extension diye bir şey var, tavsiye ederim. türkçesi de var eğer istediğiniz oysa.
0
bushwacker
(18.06.09)
(2)

n72 mesaj sesi problemi

myblue
Epeydir kullandığım n72 den artık mesaj sesi duyamıyorum ne ses ne titreme mesajın geldigini ekrana bakmazsam anlayamıyorum.Gelen aramalarda boyle bi prob yok sadece msjlarda ne ses ne titreme..Nasıl geçer bu prob.yardım edebilrmisiniz??
Epeydir kullandığım n72 den artık mesaj sesi duyamıyorum ne ses ne titreme mesajın geldigini ekrana bakmazsam anlayamıyorum.Gelen aramalarda boyle bi prob yok sadece msjlarda ne ses ne titreme..Nasıl geçer bu prob.yardım edebilrmisiniz??
0
myblue
(18.06.09)
profil ayarlarından kullandığınız profilin ayarlarına bakın. siz değiştirmemiş olsanız bile birileri kurcalamış olabilir.
0
cumingsoon
(18.06.09)
profil ayarlarında bi prob yok ilk ona baktım zaten
0
🌸myblue
(18.06.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.