Giriş
(2)

benq lcd monitor özel servisi bilen var mı?

el magico
merhaba sayın seyirciler...benq marka 17" lcd monitörüm bozuldu. garantisi yok. servisi sadece istanbul'da varmış. aradım, sordum. gönderin bakalım dediler. ancak sadece arıza tespit için 45$+kdv alıyorlarmış. bir o kadar da onarım için alsalar neredeyse yeni monitör parasına gelir.bunu daha ucuza t
merhaba sayın seyirciler...
benq marka 17" lcd monitörüm bozuldu. garantisi yok. servisi sadece istanbul'da varmış. aradım, sordum. gönderin bakalım dediler. ancak sadece arıza tespit için 45$+kdv alıyorlarmış. bir o kadar da onarım için alsalar neredeyse yeni monitör parasına gelir.
bunu daha ucuza tamir ettirebileceğim bir yer(şehir farketmez) var mı bildiğiniz? yoksa yeni monitör alıp geçeyim mi?
tşköptkibbye...

düdüt: şehir denizli. denizli'de göstermediğim yer kalmadı ama parçasını temin edemiyorlarmış.
0
el magico
(18.06.09)
siz nerdesiniz?
edit: şehir farketmez demişsiniz pardon sormamış kabul edin ama yine de cevaplara faydası olur gibi.
0
prodeq
(18.06.09)
şöyle eli yüzü düzgün bir televizyon tamircisine götürün, çok büyük ihtimalle tamir edeceklerdir.
0
brainfour
(18.06.09)
(1)

mavi ekran :S

tearsinheaven
2 gün önce hp 550 tipi laptop aldım. linux kurulu olarak geldi. windows xp ile 2 gündür gayet iyi kullanıyordum. ancak bugün vista yı kurdum ve bir süre kullandıktan sonra mavi ekran hatası geliyor tekrar açıldığında bccode a hatası alıyorum. ne yapmalıyım?
2 gün önce hp 550 tipi laptop aldım. linux kurulu olarak geldi. windows xp ile 2 gündür gayet iyi kullanıyordum. ancak bugün vista yı kurdum ve bir süre kullandıktan sonra mavi ekran hatası geliyor tekrar açıldığında bccode a hatası alıyorum. ne yapmalıyım?
0
tearsinheaven
(18.06.09)
milletin vista'dan xp'ye kaçtığı dönemde siz vista'ya mı geçtiniz. bence tekrar xp'ye dönüp laptopunuzu gerçek performansında kullanmayı deneyin.
edit: yanlış anlamayın tabi tercih ve seçim sizin. yalnız eğer driver sıkıntısı olmadıysa güzel güzel xp kullanmak varken, vista ile cebelleşmeye ne hacet.
0
hasnicktir
(18.06.09)
(12)

bilgisayar açılırken mavi ekranda kalıyor.

yorkasef
bilgisayar açılırken ekteki gibi mavi ekranda takılı kalıyor. güvenli modda da aynı şekilde açılmıyor. alt tab yapınca "windows'da oturum aç" ve "windows logon" diye iki program görünüyor. ctrl+alt+del yapınca da bişey gelmiyor. sebebi nedir sizce?
bilgisayar açılırken ekteki gibi mavi ekranda takılı kalıyor. güvenli modda da aynı şekilde açılmıyor. alt tab yapınca "windows'da oturum aç" ve "windows logon" diye iki program görünüyor. ctrl+alt+del yapınca da bişey gelmiyor. sebebi nedir sizce?
0
yorkasef
(18.06.09)
o ekrandayken alt+tab yapmayı deneyin giriş şeyi çıkıyodu galiba
0
xenophobe
(18.06.09)
yukarda dediğim gibi alt tab yaptım ama "windows'da oturum aç" ve "windows logon" görünüyor ama ikisinden birine geldiğim zaman hiç bir şey olmuyor. öyle kalıyor yine.
0
🌸yorkasef
(18.06.09)
aynı sorunu bilgisayarı safe mode da açarak sistem geri yükleme ile çözmüştüm
0
doink
(18.06.09)
@doink;

onu da belirttim en üstte. malesef safe modda da açılmıyor.
0
🌸yorkasef
(18.06.09)
bir ara bende deolmustu boyle bir problem. yanlislikla anakartin raid driverlarini yuklemisim ondan di benim sorunum. clean install yapip raid driverlerini yuklemeyince duzeldi.

ama benimki komple kilitleniyordu alt+tab falan calismiyordu. alakasiz geldi bana simdi.
0
crucio
(18.06.09)
@crucio
bu sorun olmadan önce herhangi bişey yüklemedim. clean install nasıl yapabilirim? yine de bir deneyeyim.
0
🌸yorkasef
(18.06.09)
clean install bildigin windowsu ucuruyorsun(format oluyor) . sonra windows cd sini takip en bastan yukluyorsun
0
crucio
(18.06.09)
şu an için format atmayı düşünmüyorum ama bir çözümünü bulamazsak mecburen format atıcaz galiba.
0
🌸yorkasef
(18.06.09)
temiz kurulum yerine repair i deneyin. genelde bu tur durumlarda ise yariyor.
0
entrapmen
(18.06.09)
PC açılışta F8 yapınca açılan ekrandan (ki safer modda açmayı denemişsiniz o ekranı bilirsiniz) en son bilinen konfigürasyon gibisinden bi seçenek var en aşşağıda onla açmayı deneyin bi de...
0
selimse
(18.06.09)
Virüs yemişsin. 5 sene önce başıma gelmişti. Virüs registryde userinit.exe yolunu değiştiriyor. O yüzden logon olunamıyor. Repair işe yarayamayabiliyor. Ya format ve temiz XP kurulumu ya da XP registrye ulaşabilen linux var. O kullanılarak halledilebilir. home.eunet.no

Tabi herşeyden önce güvenli modda dene bi hele. Orada düzgün açılırsa teşhisim yanlıştır.
0
pichoscosama
(18.06.09)
@entrapmen
saol deneyeceğim

@selimse
denedim olmuyor

@pichoscosama
verdiğin linkteki yöntemle bi deneyeyim olmazsa format atıcam galiba teşekkürler.
0
🌸yorkasef
(18.06.09)
(2)

a4tech mouse imleç hareket etmiyor

andrelen
geçenlerde a4 tech x7 XL 755K model mouse aldım (şu solunda 5 tuşu olan) programını kurdum, taktım kullanmaya başladım. 1-2 saat sonra imleç duruverdi, hiçbir tarafa oynatamıyorum. fakat farenin tuşlarını kullanabiliyorum (durduğu yerde sağa basarsam mesela özellikler penceresi fln çıkıyor yani...)t
geçenlerde a4 tech x7 XL 755K model mouse aldım (şu solunda 5 tuşu olan) programını kurdum, taktım kullanmaya başladım. 1-2 saat sonra imleç duruverdi, hiçbir tarafa oynatamıyorum. fakat farenin tuşlarını kullanabiliyorum (durduğu yerde sağa basarsam mesela özellikler penceresi fln çıkıyor yani...)

takıp çıkarttım, software tekrar kurdum, düzelmedi. acil farenin çalışması lazım ne yapmalıyım? teşekkürler.
0
andrelen
(18.06.09)
sıfır aldığım A4 Tech X7'de aynı benzer problemle karşılaşmıştım. seninki yine 1-2 saat çalışmış. A4'lerde şekil sağlam olsa da üretim kalitesi yerlerde sürünüyor maalesef. aldığın ürün bozuk. iade edip linktekini alırsan başın ağrımaz:

www.mavibilgisayar.com
0
matthias coltrain
(18.06.09)
Farklı bir bilgisayarda deneyin.
0
pichoscosama
(18.06.09)
(3)

debian login...

ocanal
kurulumunu yaptım, tekrar başlattım login için kullanıcı adı istedi, girdim, yazdıklarım ekranda göründü. Sonra parola istedi,parolayı da girmeye çalıştım ama klavyenin hangi tuşuna basarsam basayım ekrana birşey yazmıyor. Belki göstermiyordur dedim, ekrana bakmaksızın parolamı girip enterladım fak
kurulumunu yaptım, tekrar başlattım login için kullanıcı adı istedi, girdim, yazdıklarım ekranda göründü. Sonra parola istedi,parolayı da girmeye çalıştım ama klavyenin hangi tuşuna basarsam basayım ekrana birşey yazmıyor. Belki göstermiyordur dedim, ekrana bakmaksızın parolamı girip enterladım fakat incorrect user hatası veriyor. Sanırım password'u boş olarak alıyor. Nasıl giriş yapacağım ben şimdi sisteme?

teşekkürler.
0
ocanal
(18.06.09)
x window altindan mi yaziyorsun yoksa terminalden mi? terminalden ise sifreyi gostermez, yani bri sey yazmiyormussun gibi olur, ama sifre dogruysa calisir.
0
kurukafa
(18.06.09)
ctrl + alt + f2 ye bas kullancı adını gir enter a bas sonra şifreni gir ( şifreni göstermez ) login olduktan sonra startx yaz.
0
torsque
(18.06.09)
passwordu terminalden yazıyorum, giriş yapmayı başarabildim, fakat startx komutu çalışmıyor, anladığım kadarıyla x-windows kurulumunu yapmadığım için oraya geçemiyor.
0
🌸ocanal
(18.06.09)
(3)

Muhabir / gazeteci yeleği ?

erginsak
Merhaba,http://www.endustrigiyim.com/default.aspx?p=30&id=109Şu yeleğin aynısını yada bir benzerini arıyorum.Bu sitede L ve XL var bana S lazım.Bir iki yerde buldum ama bunun kadar cebi yok yada 60-70 TL.Gören duyan var mıdır ?Teşekkür ettim.
Merhaba,

www.endustrigiyim.com

Şu yeleğin aynısını yada bir benzerini arıyorum.Bu sitede L ve XL var bana S lazım.Bir iki yerde buldum ama bunun kadar cebi yok yada 60-70 TL.Gören duyan var mıdır ?

Teşekkür ettim.
0
erginsak
(18.06.09)
kiğılıda var böle çok ceplisi hatta renk olarak çeşitte var
0
buffy de vampir sayilir
(18.06.09)
tchibo'da vardı bi aralar.
0
zkurmus
(18.06.09)
hocam azcık paraya kıyıp gideceksin tritek alacaksın. Sonra yelek giyme alışkanlığın yaz kış seni esir edecek ve yeleğin kullanışlılığı yüzünden 1-2 kilo eşya ile dolduracaksın ceplerini ama yelek senin tüm yükünü itina ile taşıyacak.
5 senedir kullanıyorum bir tek leke, deforme dahi yok. Ama fiyatlar biraz pahalı. Fakat bu tip şeylere bi kere para verip iyisini almak lazım.
Tritek'in istiklal'de bir pasajda mağazası vardı ama kapandı. Onun için ya karaköy'de Meydan-Av , Atlas Outdoor'a bakacaksın ya da telefonla ulaşıp soracaksın.
www.tritek.com.tr
0
icemanr
(18.06.09)
(2)

mov dosyasını ikiye bölmek

passion rules the game
sadece dediğimi yapacak bir program bilen var mı? fazla karışık olmayan?teşekkürler
sadece dediğimi yapacak bir program bilen var mı? fazla karışık olmayan?

teşekkürler
0
passion rules the game
(17.06.09)
winrar'la bölebilirsiniz. winrar'ı açın, oradan wizard'ı seçin. sonra create a new archive ve devamı..
0
dambil
(17.06.09)
blackdog
(18.06.09)
(3)

dvi giris

turkish tekila
dvi kablosunu sürekli tak çıkar yapmak zararlı olur mu? yalama olur mu? nedir ne değildir, tecrübeler?
dvi kablosunu sürekli tak çıkar yapmak zararlı olur mu? yalama olur mu? nedir ne değildir, tecrübeler?
0
turkish tekila
(17.06.09)
Ben bir keresinde sürekli tak çıkar yapmıştım ve yalama olmuştu. Şahsen tavsiye etmiyorum. Kolay gelsin.
0
oldu görüşürüz
(17.06.09)
ben lcd monitore hem ps3 ün dvi girisini hem de bilgisayarin dvi girisini habire sokup cikartiyorum. bir onu, bir bunu.. dikkatli yaptiginiz surece cok sorun olacagini sanmiyorum.

ayni anda 2sinin birden baglanabildigi 2li girisler var satilan ama cok pahaliydi gereksiz buldum.
0
la traviata
(17.06.09)
kabloya bağlı. bi de ne kadar haşin, hayvansı içgüdüleri olan biri olduğunuza bağlı hatta kablolunun bulunduğu yere, çıkartırken yaptığınız açıya bağlı.

kısaca pinleri kırmayın bişiy olmaz.
0
darknum
(17.06.09)
(4)

mp3 ama telefon görmüyor

flame of feanor
http://rapidshare.com/files/245603939/Iron_Maiden_-_Afraid_To_Shoot_Strangers.mp3.htmlşunu telefon melodisi yapmak istiyorum. şu an hatırlamadığım bir programda kestim, biçtim, mp3 olarak kaydettim ama telefon(sony ericsson w810i) görmüyor. ne yapayım?
rapidshare.com

şunu telefon melodisi yapmak istiyorum. şu an hatırlamadığım bir programda kestim, biçtim, mp3 olarak kaydettim ama telefon(sony ericsson w810i) görmüyor. ne yapayım?
0
flame of feanor
(17.06.09)
kullandığınız programlardandır. daha sade birşey kullanınız hatta sadece mp3 üzerinden kesip biçebilen bir program kullanınız.
0
emininsel
(17.06.09)
aklima su secenekler geliyor,

1- silip telefondan tekrar yuklemek.
2- acaba kart hafizasina mi yoksa telefon hafizasina mi koydum seklinde bir kontrol yapmak. belki yanlis yerde ariyorsunuz.
3- baska bir program ile mp3 editlemek ve telefona koymak.
4- sirf bu parcaligina, telefonun destekledigi farkli bir uzanti ile sarkiyi koymak. (wav, aac vs.. ne biliim)
0
la traviata
(17.06.09)
hocam kendi aynı model tel.ime üşenmeden indirip attım da benmkinde de okumuyor. ilginçtir winamp'ta çalışıyor ama tel. göremiyor.

aklıma başka bir programla editlemek dışında başka seçenek gelmiyor bu durumda.
0
metteya
(17.06.09)
mp3 convert master halletti :)
0
🌸flame of feanor
(17.06.09)
(2)

hicam dijital fotoğraf makınesini duyan var mı?

turka_01
kuzenımın bana borcu vardı.kendisindeki hicam marka dijital fotoğraf makinasını alıp borcundan düşmemi istedi.internette fiyatına bak ona göre bişey söyle dedi.fakat internette tek bir kayıt bulamadım bununla ilgili sürekli hicam web cam lar cıkıyor karsıma.bu markayı bılen arkadaslar varsa lütfen y
kuzenımın bana borcu vardı.kendisindeki hicam marka dijital fotoğraf makinasını alıp borcundan düşmemi istedi.internette fiyatına bak ona göre bişey söyle dedi.fakat internette tek bir kayıt bulamadım bununla ilgili sürekli hicam web cam lar cıkıyor karsıma.bu markayı bılen arkadaslar varsa lütfen yarım etsin.
0
turka_01
(17.06.09)
belki marka değil de, yuksek çözünürlüklü kamera demek istemiştir (HIgh resolution CAMera). high speed bile olabilir. siz tekrar bir sorun bence.
0
oharro
(18.06.09)
hayır abıcım.hicam high değl.h''i'' cam yzısındaki i harfinin üstündeki nokta güneş amblemli
0
🌸turka_01
(18.06.09)
(2)

anti mosquito?

ocanal
`anti mosquito` gerçekten işe yarıyor mu?
anti mosquito gerçekten işe yarıyor mu?
0
ocanal
(17.06.09)
normal bilgisayar hoparlörlerinde işe yaramıyor.en az 5+1 kalitesinde yüksek ses cıkarabılen hoparlörlerde işe yarıyor.yüksek sesten kastım bu anti mosqito programı hertz bazında bızım kulaklarımızın duyamayacagı sesler cıkarıyor.zaten normal hoparlörlerde sinekler kaçsaydı biz müzik çaldıgımızda bile kaçarlardı...
0
turka_01
(17.06.09)
taa 6600 zamanlarında yükleyip denemiştim sivrisineğin birisi gelip üzerine kondu telefonun bu denilen şey açıkken bilmem yardımcı oldu mu?
0
buffy de vampir sayilir
(17.06.09)
(5)

Laptop Soğutucu Hakkında Yardım

erzi
laptopu genelde kucağında kullanan biri olarak, bu soğutamama konusunda bir hayli sıkıntı çekmekteyim. belirli bir süre sonra ısının laptopu kucağımda kullanamıyorum.bu sebepten laptop soğutucu almaya karar verdim.http://www.vatanbilgisayar.com/productDetails.aspx?I_ID=38802yukarıdaki linkdeki cihaz
laptopu genelde kucağında kullanan biri olarak, bu soğutamama konusunda bir hayli sıkıntı çekmekteyim. belirli bir süre sonra ısının laptopu kucağımda kullanamıyorum.

bu sebepten laptop soğutucu almaya karar verdim.

www.vatanbilgisayar.com

yukarıdaki linkdeki cihazı almayı düşünüyorum. resimden baktığıma göre bu cihazda fan yok gibi gözüküyor. fan yoksa eğer, bu cihaz laptopumu nasıl soğutacak?

bu ve buna benzer aleti kullananlar görüşlerini bildirirse sevinirim.
esen kalın.
0
erzi
(17.06.09)
geçen ay bu soğutucuyu ev arkadaşımın şirket müdürü için aldım. ortadaki kare kısım metal geri kalan kısım delikli.fan içinde bu fotografta gözükmüyor. sadece deneme amaçlı kullandım ve gayet güzel soğutuyodu.
0
macabrex
(17.06.09)
www.gold.com.tr

kullanıyorum, tavsiye ederim.
0
cnonefb
(17.06.09)
ben bir sene önce fanlı bir laptop soğutucu aldım ve şimdi bir kenarda duruyor öylece. işe yaradığını söyleyemem pek. optimize hava akışı yapısı diyor gerçi bunda ama esprisi nedir bilemedim. laptopun duruşu bakımından bilek ağrısını engelliyor evet, o kısmı doğru ama soğutma konusunda pek başarılı değiller genelde bu tarz aletler.
0
pandoraninkutusu
(17.06.09)
(bkz: 3 fanlı laptop soğutucu ve standı )
bakmayın entry'de geyiğe vurduğuma. iş gören, fiyat/performans oranı yüksek bi ürün.
0
teritori
(17.06.09)
ben de o 3 fanlıyı kullanıyorum. laptopu yerden ayırıyor ya yeter de artar bile. gittigidiyor'dan 15 liraya mı ne almıştım.
0
blackdog
(17.06.09)
(8)

football manager 2009 - disiplin

dambil
selamlar,takımda bazı oyuncular durduk yere menajeri "lack of dicipline" ile suçluyor, nedir bunun nedeni? takım içinde bir devrim filan mı planlıyor çakallar, yollayayım mı hespini takımdan, ne yapayım?teşekkürler herkese şimdiden..
selamlar,

takımda bazı oyuncular durduk yere menajeri "lack of dicipline" ile suçluyor, nedir bunun nedeni? takım içinde bir devrim filan mı planlıyor çakallar, yollayayım mı hespini takımdan, ne yapayım?

teşekkürler herkese şimdiden..
0
dambil
(17.06.09)
önce bi uyarın , baktınız olmadı , kesin maaşlarından. yine olmadıysa postalayın.
0
cumingsoon
(17.06.09)
genelde oyuncular seni sevmediğinden böyle diyorlar. eğer çok fazla oyuncuda varsa bence sorun senin yaptığın bi şeylerde olabilir. çok oyuncuda yoksa ya skibbe gibi huyuna gitmeye çalışırsın, "kimi transfer edeyim aslanım söyle bakalım?" dersin, ya da işte yerinde övgülerle oyuncuların gönlünü hoş tutmaya çalışırsın, ya da feldkamp gibi yollarını ayırırsın "işim olmaz seninle" dersin.

sana kalmış..
0
bushwacker
(17.06.09)
bunların böyle götü kalkıyor.işime yaramıyorsa direkt gönderiyorum.as oyuncumsa tatile filan gönderiyordum.
0
şaman
(17.06.09)
Antrenörlerde disiplin derecesiyle alakalı bi değer vardı diye hatırlıyorum. Belki o düşük olduğundandır?
0
kirk karaktere sigmayacak adam
(17.06.09)
@stillsoon: oyuncuları kazanmaya çalışsaydık ilk=)
0
🌸dambil
(17.06.09)
e ben de oyuncu kazanmak için dedim zaten :)
0
cumingsoon
(17.06.09)
bahane bulamadıklarında da diyorlar. 5-6 galibiyetten sonra geçer. hala geçmdiyse sezon sonu böyle diyen dandik oyuncuları yolla kesin.
0
surtunme kuvveti
(17.06.09)
standart bir disiplin anlayışın olsun, örneğin bir maçta kırmızı kart gören oyuncuya 2 hafta maaş kesme cezası ver, bu oyuncu kim olursa olsun. ya da 5 ratingle oynayan oyuncuya poor performance'dan dolayı 1 hafta para kesme cezası var. bir de oyuncularını cezalandırmayı bildiğin gibi ödüllendirmeyi de bil, iyi oynadığı bir maçtan sonra öv, aslansın kaplansın de (ama çok da abartma sonra lan bu hoca bizim büzüğe mi hasta sürekli beni övüyor diye bişeyler söylüyor). ama genelde çatlak seslerin ortaya çıkması diye tabir ettiğimiz bu durum seri galibiyetlerden sonra son bulur...
0
benim de soyleyeceklerim var
(18.06.09)
(2)

c++ dosya output'ta türkçe karakter adı

bushwacker
selamlar,c++'ta bir program yazıyorum ve ofstream class objesiyle varolmayan bir txt dosyasını açmaya çalışarak o dosyayı yaratıyorum. yaniofstream output(fileNameOut, ios::out);diyerek dosyayı yaratıyorum. fileNameOut ise bir char array'i.ofstream output("şığ.txt", ios::out);diye yazdığımda, dosya
selamlar,

c++'ta bir program yazıyorum ve ofstream class objesiyle varolmayan bir txt dosyasını açmaya çalışarak o dosyayı yaratıyorum. yani

ofstream output(fileNameOut, ios::out);

diyerek dosyayı yaratıyorum. fileNameOut ise bir char array'i.

ofstream output("şığ.txt", ios::out);

diye yazdığımda, dosya ismi þýð.txt olarak beliriyor. ben bunun direk şığ.txt olmasını istiyorum. bunu yapmanın yolu nedir acaba?

bir de türkiye'de programlama sorularını sorabileceğimiz, özellikle c++ için, en kapsamlı forum hangisidir acaba?

teşekkürler şimdiden.
0
bushwacker
(17.06.09)
wchar_t* kullanarak olabilir eğer w32 ise.
0
lex
(17.06.09)
lex'in dedigi gibi wchar_t versiyonlarini kullanabilirsin. wofstream falan gibi. ya da en temizi makro versiyonlarini kullanmaktir. mesala TCHAR UNICODE olup olmamasina gore char ya da wchar_t olarak tanimlanmistir.
0
badseed
(17.06.09)
(4)

cep telefonu tavsiyesi

okocha
wireless i olan, bluetooth u olan ve şarjı iyi giden bir cep telefonu tavsiye edebilir misiniz? bilemedim bir türlü.
wireless i olan, bluetooth u olan ve şarjı iyi giden bir cep telefonu tavsiye edebilir misiniz? bilemedim bir türlü.
0
okocha
(17.06.09)
nokia n78
0
sirena
(17.06.09)
hepsiburada da şöyle bir kampanya var aradıklarını verecek en uygun fiyatlı (279 TL) telefon sanırım bu.

www.hepsiburada.com

dünden beri kullanıyorum ilk izlenimler olumlu, şarjıda full gösteriyor hala can şarjından beri.
0
jolietjake
(17.06.09)
nokia 5800xm gayet güzel ve dokunmatik bi telefon nokianın iphonu denilebilir ben 2 haftadır kullanıyorum çok fazla müzik dinlememe rağmen 2.5 gün gidiyo şarjı fiaytı da 800 milyon civarı
0
Ozzy BS
(17.06.09)
tabi ki nokia e71.
ayrıca lütfen arabaya inanın daha dün aynı soru soruldu.
www.eksiduyuru.com
0
rentts1
(17.06.09)
(1)

Excel'de basit bir toplama işlemi

mabl
A1'den A239 hücresine kadar olan sütundaki değer "TOPLAM:" ise, F1'den F239 a kadar olan hücrelerdeki değerleri topla. Yani A sütununda TOPLAM: yazan satırların karşısına denk gelen F sütunudaki değerleri topla.Anlamışsınızdır büyük ihtimal. ADDIF miydi neydi, uğraştım beceremedim bi türlü. Basit de
A1'den A239 hücresine kadar olan sütundaki değer "TOPLAM:" ise, F1'den F239 a kadar olan hücrelerdeki değerleri topla.

Yani A sütununda TOPLAM: yazan satırların karşısına denk gelen F sütunudaki değerleri topla.

Anlamışsınızdır büyük ihtimal. ADDIF miydi neydi, uğraştım beceremedim bi türlü. Basit de bişey yahu.
0
mabl
(17.06.09)
=etopla(A1:A239;"TOPLAM:";F1:F239)

ingilizcesi sumif olması lazım.
0
mahallenindelisi
(17.06.09)
(4)

torrentleech sorusu... davetiye istemiyorum başka bir şey soracağım

zubundy
yeni üye olmuş birisi ratioyu nasıl yükseltebilir.fake upload falan yapmadan.not: özellikle torrentleech uyelerinden cevap bekliyorum, torrentleech'in çalışma sistemi biraz farklı olduğu için. yoksa ben de biliyorum seed az leech çok olan dosyayı indirmeyi ama torrentleechte yeni üyelerin öyle bir ş
yeni üye olmuş birisi ratioyu nasıl yükseltebilir.
fake upload falan yapmadan.
not: özellikle torrentleech uyelerinden cevap bekliyorum, torrentleech'in çalışma sistemi biraz farklı olduğu için. yoksa ben de biliyorum seed az leech çok olan dosyayı indirmeyi ama torrentleechte yeni üyelerin öyle bir şansı yok.
0
zubundy
(17.06.09)
nispeten ufak ve popülerliği uzun sürecek bir dosya çek önce, ve ardından upload et, bir süre sadece upload et. ben yaptım oldu.
0
arigold
(17.06.09)
leecher oranı yuksek bir dosya bul. sonra arenabg yada zamunda gibi ratio istemeyen bir siteden aynı dosyayı bulup indir.Sonra torrentleech'de seed et.
0
macabrex
(17.06.09)
yükleme tarihi eski dosyaları ama seed ve leech yüksek yine onları çek bir süre sonra limit olayıda kalkar zaten.
0
rurouni
(17.06.09)
kendi adıma soyliyeyim. two and a half men dizisininn 1-2-3-4 sezonu var bütün halde. oradan sadece 4. sezonu indirip baya bir upload yapmıstım. o sayede oranım iyidir.
0
quadropol
(17.06.09)
(4)

iota-2 ve template...

ocanal
(git: 78766)öncelikle dün iota'nın ne olduğunu anladım fakat kullanımında bir sıkıntı yaşıyorum.örneğin;template<class X> void myFunction() { X c; vector<X> final(10); cout<<"Enter character>> "<<endl; cin>>c; iota(final.begin(), final.end(), c); for(int i=0; i<final.size();i++)
(git: 78766)

öncelikle dün iota'nın ne olduğunu anladım fakat kullanımında bir sıkıntı yaşıyorum.

örneğin;

template<class X> void myFunction() {
X c;
vector<X> final(10);
cout<<"Enter character>> "<<endl;
cin>>c;
iota(final.begin(), final.end(), c);
for(int i=0; i<final.size();i++)
cout<<final[i]<<" ";

}

burada amaç kullanıcıdan alınan türü bilinmeyen(int ,char) herhangi bir karakteri alıp vektöre sırayla yazdırmasını sağlamak. Fakat sorun şu ki burda template kullanmama rağmen kullanıcı sadece integer girildiğinde işlemi yapıyor. Örneğin karakter girdiğinde vektöre girilen karakteri atamıyor, rastgele sayılar veriyor. Hala anlamış değilim bunun sebebini çözebilen varsa beni bir aydınlatsın.

teşekkürler
0
ocanal
(17.06.09)
Bu fonksiyonu nasıl çağırıyorsunuz hata almadan?

Class içinde tanımlayınca bu fonksiyonu bende çalışıyor ayrıca.
0
lex
(17.06.09)
aslında çağırırken sorun oluyor, evet fakat herhangi bir sayı gönderirsem çalışıyor. Burda sade haliyle yazdım aslında, fonksiyon kullanıcıdan değer alıyor, fakat sorun o değil şimdilik, sorun iota fonksiyonun çalışmaması filan da değil, sorun karakterleri almaması sadece sayıları alması.
0
🌸ocanal
(17.06.09)
#include <iostream>
#include <algorithm>
#include <iterator>
#include <algo.h>

using namespace std;


template<class X>
class deneme {

public:
void myFunction() {
vector<X> final(10);
X c;
cout<<"Enter character>> "<<endl;
cin>>c;
iota(final.begin(), final.end(), c);
for(int i=0; i<final.size();i++)
cout<<final[i]<<" ";
}

};


int main(void) {
deneme <char>a;
a.myFunction();

return (0);
}


Bu kod çalışmakta bende, cygwin altında; char olarak increment etmekte yani.
0
lex
(17.06.09)
@lex

ama bu sefer de sayılarda olmuyor, sadece 1 den 9'a kadar olan sayıları sıralayabiliyor. Örneğin 11 girince sadece ilk basamak sayılarını alıyor, yine 1,2,3,4....,9 şeklinde sıralıyor.

anladığım kadarıyla senin yazdığında her girilen şeyi karakter sıralamasına bakarak alıyor,benim istediğim kullanıcı int girmişse onluk sisteme bakarak sayıları sıralasın, eğer karakter girerse bu sefer karakter sıralamasına baksın. Burada yapamaya çalıştığım şey kullanıcıya ne tür değişken gireceğini sormadan kendim algılayıp bunu yaptırmak. Fakat hala yapabilmiş değilim.
0
🌸ocanal
(18.06.09)
(1)

adler 8009 manyetik eliptik bisiklet

kibritsuyu
arkadaşlar bu alete ait veya benzer bir alete ait montaj kılavuzu gibi bir şey var mıdır? alet şu anda kurulu vaziyette. ben bunu söküp kendi evime taşımak istiyorum. sökmeden arabaya sığdırmam mümkün değil. aletim edevatım var. gerçi sökmesine sökerim de bu manyetik dirençli pedalların sertliğini a
arkadaşlar bu alete ait veya benzer bir alete ait montaj kılavuzu gibi bir şey var mıdır? alet şu anda kurulu vaziyette. ben bunu söküp kendi evime taşımak istiyorum. sökmeden arabaya sığdırmam mümkün değil. aletim edevatım var. gerçi sökmesine sökerim de bu manyetik dirençli pedalların sertliğini ayarlayan yuvarlak ayarlamaç zımbırtısı gidon kısmından pedallara neyle bağlı bilemiyorum (bisiklet freni veya vitesi gibi bir tel olduğunu sanıyorum ama). aleti sökünce yaylar maylar fırlayıp dağılır diye korkuyorum. ya da telli ise o teli yerinden çıkarttım mı bir daha takamam diye korkuyorum. ya da ayarı falan bozulur diye korkuyorum.

yardımcı olabilecek var mı?
0
kibritsuyu
(17.06.09)
bisikletle ilgili forumlar var. bunların hastaları oralara takılıyor genelde. belki oradan işinize yarar birkaç bilgi bulabilirsiniz.
0
nickim onbes harf
(17.06.09)
(9)

Canon eos 450d resimlerin beyaz çıkması

joehigashi
Evet arkadaşlar aynen başlıktaki gibi.. İlk slr makinemi aldım ve tercihimi canon eos450d'den yana kullandım.. Süper fotoğraflar elde etmeme rağmen şöyle bir durum var ki çektiğim fotolar genelde beyaz tonlarda çıkıyor, yani renklerdeki canlılık fotoğraflara pek yansımıyor.. Sebebi ne olabilir ? ace
Evet arkadaşlar aynen başlıktaki gibi.. İlk slr makinemi aldım ve tercihimi canon eos450d'den yana kullandım.. Süper fotoğraflar elde etmeme rağmen şöyle bir durum var ki çektiğim fotolar genelde beyaz tonlarda çıkıyor, yani renklerdeki canlılık fotoğraflara pek yansımıyor.. Sebebi ne olabilir ? acemi olduğum için kafama göre bir kaç ayarı kurcaladım ama hala renklerdeki canlılığı fotoğraflara yansıtamadım beyaz yoğun fotoğraflar elde ediyorum.. Özellikle gündüz çekimlerinde renklerdeki canlılığı fotolara yansıtmam için ne gibi ayarlar yapmam lazım ?
0
joehigashi
(17.06.09)
iso değerlerinden olabilir.
0
rentts1
(17.06.09)
pozometreyi kullanıyo musun?
0
teritori
(17.06.09)
@rentts

Zaten günlük çekimlerde en düşük iso değeri olan 100'ü kullanıyorum..

@teritori

pozometreyi kullanıyorum ama pozometre o kadar hassas ki en ufak bir açı değişikliğinde hemen denge ayarından şaşıyor.. Bazı ışık ayarları var en son ondan şüphelendim ben.. Awb, florasan, gün ışığı gibi.. Bunlardan olabilir mi renklerin canlı çıkmaması ?
0
🌸joehigashi
(17.06.09)
lcd ekrana bak, -2, -1, 0, 1, 2 gibi değerler olacak. fotoğraf çekerken o değer 0'ın sağında mı çıkıyor? onu 0'da dengelemeye çalış.

program (P) moduna al öyle çek, sonra makinenin hangi değerlerde çektiğine bak, manuel moda (M) geçip o değerler üzerinde kafana göre oynayabilirsin.
0
deckard
(17.06.09)
örnek bir fotoğraf alırsak pek de güzel olurdu...

iso değerlerinin yüksekliğinden olur, az pozlamaktan olur.. sebep çok..
0
vital
(17.06.09)
şu an iş yerindeyim.. Öğlen eve uğrayacağım.. Ordan çektiğim bir foto örneğini buraya koyarım..
0
🌸joehigashi
(17.06.09)
@joehigashi, "Awb, florasan, gün ışığı gibi.. Bunlardan olabilir mi renklerin canlı çıkmaması?"

bu bahsettiğin white balance. renklerin canlı çıkmaması bununla ilgili tabii ama ilk sorduğun soru fotoğrafların overexposed olmasıydı. renklerin canlı çıkmamasıyla fotoğrafların aşırı beyaz çıkması (overexposed olması) farklı şeyler.
0
deckard
(17.06.09)
çekilen fotoğrafları makinede incelerken histograma bakın, histogram sağa yanaşmışsa fotoğraf overexposed/fazla pozlanmış, sola yaslanmışsa underexposed/az pozlanmıştır. dengeli bir histogram da çan eğrisi gibi görünür hemen hemen. beyaz ayarı (white balance ise awb de olsun en azından başlangıçta, siz elle beyaz ayarı yapmayı öğrenene kadar) bu arada makineyle beraber gelen el kitabını OKUYUN. Bitirince tekrar OKUYUN :D. yıllardır D-SLR kullanırım, hala arada sırada el kitabını okuyup vay be dediğim şeyler çıkıyor.
0
justaddwater
(17.06.09)
contrast-saturation-color tone üçlüsünü de bir kurcalayınız efenim.
0
paradoxical
(17.06.09)
(3)

telefon tercihi

atmosphere
iki telefon arasından tercih yapmam gerekiyor. nokia n82 ve e71e71 internete girme konusunda ne kadar başarılı. tuş takımını kullanmak zormuş. e82 yerine e71 alınır mı. ve böyle bir sürer gider...kullananlar bilenler yorumunu esirgemesin. bilgiye açım:)
iki telefon arasından tercih yapmam gerekiyor.

nokia n82 ve e71

e71 internete girme konusunda ne kadar başarılı. tuş takımını kullanmak zormuş. e82 yerine e71 alınır mı. ve böyle bir sürer gider...

kullananlar bilenler yorumunu esirgemesin. bilgiye açım:)
0
atmosphere
(17.06.09)
biri elma, biri armut bunların.

ama e71'in klavyesinin son derece başarılı olduğunu söyleyeyim (blackberry'ler kadar rahat değil o ayrı konu). internete girmedim uzun uzadıya ancak n82'nin gireceğinden çok çok daha iyi girdiğine eminim.
0
co2s2
(17.06.09)
1 aydır E71 kullanıyorum (daha önce Blackberry, HTC gibi çeşitli PDA'lar kullandım), hastası oldum diyebilirim, şiddetle tavsiye edebilirim.

İnternete girmek çok kolay, wirelessleri buluyor, istersen öyle istersen de Turkcell internet'ten girebiliyorsun. Yalnız tuş takımı biraz alışmaya bakıyor üstkarakterler filan.

N82 hakkında bir fikrim yok.
0
ezeriko
(17.06.09)
(1)

Western Digital External Harddisk Adaptör (Elektrik) Sorunu

dungangadunganga
Aylardır kullandığım Western Digital My Book Essential 640 Gb'lık external harddiskim, bilgisayara format attıktan sonra çalışmaz oldu.. İşyerime getirdim; burada da 500GB lık My Book Office versiyonu var.. İşyerimdeki harddiskin yerine evden getirdiğimi taktım, çalıştı.. İşyerindeki harddisk 12v il
Aylardır kullandığım Western Digital My Book Essential 640 Gb'lık external harddiskim, bilgisayara format attıktan sonra çalışmaz oldu.. İşyerime getirdim; burada da 500GB lık My Book Office versiyonu var.. İşyerimdeki harddiskin yerine evden getirdiğimi taktım, çalıştı.. İşyerindeki harddisk 12v ile çalışıyor.. Sorun 9v luk adaptördeymiş.. Bu evden getirdiğim harddisk 12v ile çalışıyor.. Gittim karaköyden yeni bir 9v luk adaptör aldım, sorun hala devam ediyor.. Sorduğum herkes 9v ile çalışan bir alete 12v takmanın zararlı olacağı görüşünde..

E o zaman ne yapmalı? 9v kullanamıyorum; aletin ışığı yanıyor ama güç yetmiyor belli ki! 12v takınca çatır çatır çalışıyor.. Bir de internette bu sorunu araştırırken gördüğüm bir şey vardı; bilgisayardaki 2 usb girişini tek bir usb çıkışına çeviren bir şey.. Bu yarar sağlar mı? Bilgisayardan harddisk için alınan elektirik gücünü arttırır mı?

Teşekkürler..
0
dungangadunganga
(17.06.09)
volt değil de amper olmasın meseleniz? iki adaptör arasındaki amper farkına bakın. 9v sabit kalsın amperi arttırın. fazla volt iyi bir şey değil ama fazla amperden zarar gelmez.
0
dehri
(17.06.09)
(4)

last.fm?

deckard
sabahtan beri giremiyorum. downforeveryoneorjustme amcaya sordum; "sorun sensin" dedi. radyo aparatındaki textbox da inaktif. dns cache'yi temizledim yemedi. dns'leri otomatik alıyordum, 4.2.2.2 ve 4.2.2.1 ile değiştirdim yine giremedim. feci uyuz oldum şu an.sizde durum nasıl? ne yapar da girebilir
sabahtan beri giremiyorum. downforeveryoneorjustme amcaya sordum; "sorun sensin" dedi. radyo aparatındaki textbox da inaktif. dns cache'yi temizledim yemedi. dns'leri otomatik alıyordum, 4.2.2.2 ve 4.2.2.1 ile değiştirdim yine giremedim. feci uyuz oldum şu an.

sizde durum nasıl? ne yapar da girebilirim?
0
deckard
(17.06.09)
Bende bir sorun yok. Otomatik IP adresi alırım her zaman, şu an da öyle. Bilgisayaraı yeniden başlatıp farklı bir tarayıcıda denemeniz mümkün mü bir de? Şimdilik aklıma başka bir çözüm yolu gelmedi.
0
Lethe
(17.06.09)
open dns ile girebiliyorum ben..
0
dambil
(17.06.09)
aparat'tan;

Help -> Diagnostics -> Reconnect'i deneyin.
0
kimi raikkonen
(17.06.09)
@lethe ve dambil, başka tarayıcılarda da denedim tabii ki, işe yaramadı. open dns ile de giremiyorum.

@kimi raikkonen, onu yaptıktan sonra textbox aktif oldu ama play tuşu inaktif olduğu için çalışmadı haliyle.
0
🌸deckard
(17.06.09)
(1)

PC ye program yazma

artens
İhtiyaç hasıl oldu da pc için bir program yazıp sadece belli saatler arası açtığımızda kullanıcı adı ve şifre istemeyecek.Diğer saatlerde şifreyi isteyecek.Kardeşimin pc ile arasına set çekmek istiyorum da.Bu programın hazır yazılmışı var mı? ya da yazabilmek için fikir verecek olan var mı
İhtiyaç hasıl oldu da pc için bir program yazıp sadece belli saatler arası açtığımızda kullanıcı adı ve şifre istemeyecek.Diğer saatlerde şifreyi isteyecek.Kardeşimin pc ile arasına set çekmek istiyorum da.Bu programın hazır yazılmışı var mı? ya da yazabilmek için fikir verecek olan var mı
0
artens
(17.06.09)
vista için şuralara bakınız: www.microsoft.com
www.etiksan.com

hatırladığım kadarıyla windows xp için de, işletim sisteminin içinde gelen böyle bir özellik var idi fakat emin olamıyorum.

(her şey bu denli kötü vaziyette işte, bilgisayarla ilgili bir soru duyulduğu vakit soranın windows kullanıcısı olduğu önyargısı hepimizin içinde yer etmiş, en fanatik windows karşıtlarının bile.)
0
ne yazsam bilemedim lan
(17.06.09)
(6)

Microsoft Visual C++ 2008 Express Edition

usdeubb
Merhaba. C öğrenmeye başlamak için yine burada aldığım bir tavsiye üzerine bu programı kurdum. lakin hiçbir şey anlamadım. yani istediğim çok fazla bir şey değil. sadece "Merhaba Dünya" yazdırmak istiyorum:) ama yeni bir proje aç dediğimde bile on tane seçenek geliyor önüme. hangisini seçeyim? kodu
Merhaba. C öğrenmeye başlamak için yine burada aldığım bir tavsiye üzerine bu programı kurdum. lakin hiçbir şey anlamadım. yani istediğim çok fazla bir şey değil. sadece "Merhaba Dünya" yazdırmak istiyorum:) ama yeni bir proje aç dediğimde bile on tane seçenek geliyor önüme. hangisini seçeyim? kodu yazdıktan sonra derleyip derlemediğini nasıl anlarım? derliyorsa exe formatına mı çeviriyor?
derleyip nereye atıyor dosyayı? kullanan ya da ilgilenen arkadaşların yardımların bekliyorum...
0
usdeubb
(17.06.09)
devC++ ya da cygwin kurup kurtul bu dertten, ikisi de ufak, kullanimi kolay programlar.
0
nawres
(17.06.09)
#include < stdio.h >

void main()
{
printf("Merhaba Dünya");
}

bunu yanılmıyorsam ya belgelerime yada prog files içindeki kendi dosyasının altındaki bin dosyasına atıyor.orada exe sini bulabilirsin
0
artens
(17.06.09)
evet, aklıma geldi ama dosya boyutu bayağı büyük bunun. yani limitli adsl kullanıyorum ve indirmişken işime yarasın diyorum hani.
0
🌸usdeubb
(17.06.09)
yeni proje dediginde c++ i sec. ordan console application ve empty project dediginde projeyi olusturur. documents/Visual studio/projects altinda proje icin bi klasor olusmus olacak. butun source code larin ve exe orada olur. yanlis hatirlamiyorsam default ayarlarda exe debug klasorunun altindaydi
0
crucio
(17.06.09)
codeblocks'u öneriyorum sana açılışta open project-consol aplication- c- soldan main fonksiyonu. İstediğin yere proje olarak kaydeder. Derlediğin zaman bin klasörü içerisine exe dosyasını oluşturur.
0
ocanal
(17.06.09)
new->project diyip windows32 console application açacaksın yeni. dil seçeneğinden de c'yi seç. bu arada yanlış hatırlamıyorsam hello world programı açabiliyorsun direk. en azından c# seçersen var.
0
uckac
(17.06.09)
(1)

Kablosuz Modem

blackidom
Hangisini almalı? http://www.hepsiburada.com/cnet-car854-125mbps-kablosuz-adsl22-4-port-modem-splitter/productDetails.aspx?CategoryId=45&productId=bd46422http://www.hepsiburada.com/zte-531b-4-portusb-54mbps-kablosuz-adsl2-modem/productDetails.aspx?CategoryId=45&productId=bd99044bütçe 60-65 tl civarı
Hangisini almalı?

www.hepsiburada.com

www.hepsiburada.com

bütçe 60-65 tl civarı.
0
blackidom
(16.06.09)
Şu kötü modemleri almayın.

www.hepsiburada.com
0
pichoscosama
(16.06.09)
(3)

vtunnel'den girilen siteler

eyke
hiç bir şekilde anlaşılamaz mı o bilgisayara oturmadan? atıyorum şirkette yasaklı sitelere (facebook filan) giriyorum vtunnel aracılığıyla patron beni hiçbir şekilde enseleyemez mi? telekom bile beni takip edemez mi? sadece vtunnel'a girdiğim mi görülür?lütfen tam bilenler cevaplasın
hiç bir şekilde anlaşılamaz mı o bilgisayara oturmadan? atıyorum şirkette yasaklı sitelere (facebook filan) giriyorum vtunnel aracılığıyla patron beni hiçbir şekilde enseleyemez mi? telekom bile beni takip edemez mi? sadece vtunnel'a girdiğim mi görülür?

lütfen tam bilenler cevaplasın
0
eyke
(16.06.09)
ilkdefa
(16.06.09)
Patronunuzun sizi enselemek için kullandığı yöntem nedir? Bilgisayarınızdan patrona belirli aralıklarla ekran görüntünüz gidiyorsa yada patron istediği zaman ekranınıza bağlanabiliyorsa durum feci. İnternet cafelerde var böyle şeyler. Bir akrabam mali müşavirlik bürosunda çalışıyordu ve tüm bilgisayarlar gene böyle bir sistemle kontrol altında tutuluyordu. Bu nasıl atlatılır muamma.

Vtunnel ise sadece proxy kullanır. TT size ulaşmak isterse her halukarda ulaşır.

Ekleme: Zatende proxy hususunda gerekli açıklamanın linkini "ilkdefa" vermiş.
0
iustitia omnibus
(16.06.09)
bazı web proxy'lerde encode page gibi seçenek var. bu seçenek ile gelen/giden data bi şekilde şifrelenmiş oluyor ama bildiğim kadarıyla vtunnelde sadece url'yi encode etme durumu söz konusu.

yani iyi bir sistem yöneticisine sahipse şirketin, patronun rahatlıkla nerelere girdiğini görebilir.

ama bu dediklerim şu anlama gelmiyor; "normalde vtunnel olmaksızın patronun banka hesabına girdiğin şifreyi ve gizli bilgilerini vs. görebilir.". hayır, göremez çünkü bu gibi sistemlerde ssl kullanılır ve gelen giden datayı üçüncü kişiler göremez. örneğin garanti bankası, gmail gibi web sitelerinde sen direk domain adını girmene rağmen www.bidibidi.com olur. buradaki http"s" o sitenin ssl sertifikası kullandığına işarettir.

özetlersek,kısaca bilgilendirmek istedim. web güvenliği üzerine çalışan arkadaşlar eminim daha detaylı ve açık bi şekilde anlatabilirler bunu.
0
roadrunner_merlin
(16.06.09)
(4)

Bu Anakart Sende Olsaydı ?

ercü
http://www.gigabyte.com.tr/products/mb/specs/ga-8ie2004p.htmlBu anakart sende olsaydı buna takacağın en iyi parçalar ne olurdu?(Desteklediği parçaların listesi(CPU,Ram,Ekran Kartı vb.) linkte mevcut). Ben pek anlamam arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim.Şimdi kendi kafama göre alırım sonra elimde
www.gigabyte.com.tr

Bu anakart sende olsaydı buna takacağın en iyi parçalar ne olurdu?

(Desteklediği parçaların listesi(CPU,Ram,Ekran Kartı vb.) linkte mevcut). Ben pek anlamam arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim.

Şimdi kendi kafama göre alırım sonra elimde patlar uyumsuz olur falan. Size bi sorayım dedim.TŞK.
0
ercü
(16.06.09)
pentium 4 3.0 2 mb 800 fsb 478 pin işlemci

2 gb ddr 400 kingston ram (mümkünse dual kit)

ati radeon x1950 agp ekran kartı
0
sarere
(16.06.09)
oldukça eski bir kart. takabilecek en iyi parçaları bırak uyumlu parça bulabilmen bile kendi çapında bir mucize olur derim.

edit: fsb800 işlemci kullanırsanız ddr 400mhz ram takabilirsiniz evet. ben altta 800 ü okumayarak yazmışım

40gb/80gb falan bulabilirsen bir ide hdd
DDR 266mhz 1gb+1gb veyahut 1gb+512mb+512mb ram (tek 2gb 266mhz bulamazsın herhalde)
cpu olarak pentium4 478 pin herhangi bir işlemci.

ama bunları aramak bulamamak gibi işkenceleri çekmek yerine anakartla ciddi duygusal bir bağınız yada hatıralarınız yoksa 50 liraya enaz 2-3 yıl rahat ettirebilecek anakartlar da var öneririm onları.
0
cura ut valeas
(16.06.09)
1GB DDR 400 - DDR2 800 fiyat farkı 25$
Ati HD 3650 AGP - PCI-Ex fiyat farkı 25$

Eskimiş parçalara gereksiz yere masraf yapmak yerine 50-60 dolara tümleşik ekran kartı olan yeni bir anakart alınabilir.
0
mario64
(16.06.09)
Çöpe sallayın. Gereksiz yatırım.
0
pichoscosama
(16.06.09)
(2)

Çoklu cdleri dvd'ye yazma

joehigashi
Mesela 4 cd'den oluşan bir programım ya da oyunum var.. Ben bunu bir tek dvd'ye atmak istiyorum.. Nasıl başarabilirim ? Yani dvd'ye öyle atayım ki setup yaparken hiç cd isteme derdiyle uğraşmadan direkt olarak programı dvd'den kurayım.. Mümkün müdür ? Mümkünse nasıl olur ?
Mesela 4 cd'den oluşan bir programım ya da oyunum var.. Ben bunu bir tek dvd'ye atmak istiyorum.. Nasıl başarabilirim ? Yani dvd'ye öyle atayım ki setup yaparken hiç cd isteme derdiyle uğraşmadan direkt olarak programı dvd'den kurayım.. Mümkün müdür ? Mümkünse nasıl olur ?
0
joehigashi
(16.06.09)
Ben bir oyuna yapmıştım bunu. Balder's Gate.

Bir klasör aç. 4 CD'yi oraya kopyala. Nero ile klasörün içindekileri iso yap. Daemon tools ile oyunu yükle ki düzgün yaptık mı diye kontrol olsun. Her şey OK ise DVD'ye yaz.
0
pichoscosama
(16.06.09)
gamecopyworld.com sitesinde ve forumlarında gerekli dosyaları bulabilirsin. her dosyayı dvd ye atıp yazdırmak her oyunda işe yaramaz. özel hazırlanmış .msi dosyaları gerekir çoğu oyunda.
0
carnicero
(16.06.09)
(4)

Laptop ısınma sorunu

clementine
HP dv6000 model laptop var, ısınıyordu soğutucu aldık ama yine de fayda etmiyor, sürekli kapanıyor ısınmaktan. Başka bir çözüm var mıdır?
HP dv6000 model laptop var, ısınıyordu soğutucu aldık ama yine de fayda etmiyor, sürekli kapanıyor ısınmaktan. Başka bir çözüm var mıdır?
0
clementine
(16.06.09)
servis
0
pozitif dusunce de kazanir
(16.06.09)
servis mervis çok uzun dersen, biraz donanım bilgin varsa, sök arkasını. fanı dikkatlice yerinden çıkart, karşılaşacağın manzaradan korkma eşşek gibi kurum :) bağlamıştır orası, süpürge ile temizle, düzgünce kapat.
0
artikbenimdebirvolvomvar
(16.06.09)
aç içini giriş elektrikli süpürügeyle. dikkatlice.
0
rentts1
(16.06.09)
@artikbenimdebirvolvomvar'ın da dediği gibi tek sebep kurum. ancak makinenin garantisi devam ediyorsa servise götür zira bu hp'ler de "benim bildiklerim" bir garanti korumasını yırtman gerekiyor açabilmek için.
0
kemal sunal
(16.06.09)
(3)

ISO'dan CD nasıl oluşturulur

dusunen hayvanin onde gideni
Şimdi canlar elimde bir ISO dosyası var kendisi championship manager 2001 eoyununa ait. Dosyasnın içeriği aşağıdaki gibihttp://img141.imageshack.us/i/71549700.jpg/Şimdi ben bu oyunu isodan çıkarıp kuruyorum ama benden cd istiyor. Ama elimde oyunun CD'si yok. Şimdi ben bu ISO dosyasını hoppala neroyl
Şimdi canlar elimde bir ISO dosyası var kendisi championship manager 2001 eoyununa ait. Dosyasnın içeriği aşağıdaki gibi

img141.imageshack.us

Şimdi ben bu oyunu isodan çıkarıp kuruyorum ama benden cd istiyor. Ama elimde oyunun CD'si yok. Şimdi ben bu ISO dosyasını hoppala neroyla yazdırsam otomatik olarak kurabilir miyim?

Bilenler bi el atsın be.
0
dusunen hayvanin onde gideni
(16.06.09)
nero'da imaj yazma secenegini secip bu dosyayi gosterirsen olur.
0
wpi
(16.06.09)
nero'da kalıbı diske yazdır seçeneği ile yazdırabilirsin.
daha kolayı; virtual clone drive indir, kur. sonra elindeki iso'yu clone drive sürücüsüne mount et ve cdden çalışıyomuş gibi kullan.
www.slysoft.com
0
el magico
(16.06.09)
Daemon tools yüklersen sanal cd/dvd ile oynarsın.
0
pichoscosama
(16.06.09)
(5)

garip rapidshare problemi?

metox
selamlar arkadaşalar.. şimdi bir süredir başımda olan bir problem var ve çözemiyorum. ilk olarak hemen bilgilerimi vereyim: rapidshare den premium üyeliğim var, turknet ten 8 mbit sınırsız bağlantım var ve dosya indirmede flashget kullanıyorum. problem şu; şimdi ne zaman bir dosya indirmeye kalksam
selamlar arkadaşalar.. şimdi bir süredir başımda olan bir problem var ve çözemiyorum. ilk olarak hemen bilgilerimi vereyim: rapidshare den premium üyeliğim var, turknet ten 8 mbit sınırsız bağlantım var ve dosya indirmede flashget kullanıyorum. problem şu; şimdi ne zaman bir dosya indirmeye kalksam başlangıçta gayet normal bir şekilde başlıyor. aynı anda max. 3 dosya indiriyorum ve bunları 5 er part şeklinde indiriyor flashget. amma velakin indirmeye başladıktan bir süre sonra rapidshare.com erişilemez oluyor? dns ayarlarıyla oynadım, modemi açıp kapattım yine de sayfa bulunamıyor. dolayısıyla indirme işlemim 5 dk. dan sonra kalıyor. bir süre (1 saat civarı) bekldikten sonra herşey normale dönüyor ama indirmeye başladıktan sonra yine aynı problem ile karşılaşıyorum. acaba rapidshare veya turknet böyle bir engelleme çabası içinde olabilirler mi? neler oluyor bilen varmı?
0
metox
(16.06.09)
benimde premium üyeliğim var ama rapidshare'de böyle bir engelleme yok muhtemelen turknet seni engelliyor. bir ara ben ttnet kullanırken başıma benzer bi durum geldi, ben de biraz bandwidth'e yüklendiğimde wan ip'mi kaybediyordum.
0
roadrunner_merlin
(16.06.09)
sorunun turknet'ten kaynaklanıyor olması muhtemel, müşteri hizmetlerini ararsanız bir bilgi vereceklerdir..
0
dambil
(16.06.09)
flashget ile aynı problemleri bende yaşadım. internet download manager kullanın
0
foradream
(16.06.09)
adsl kullanıyorsanız turk.net ile alakası yoktur sonuc olarak bir şekilde ttnet kullanıyosunuz yine. siz flashget gibi tarih öncesi programdan vazgeçin internet download manager öneririm ben de.
0
rurouni
(16.06.09)
IDM kullaniyom, onne problemo.
rapid oyle ibnelik yapmaz zaten.
0
rusdemezale
(16.06.09)
(3)

Opera Unite

teritori
Anneye anlatır gibi anlatsın birisi yahu. Web Browser'dan serve mörv, ne ayak?
Anneye anlatır gibi anlatsın birisi yahu. Web Browser'dan serve mörv, ne ayak?
0
teritori
(16.06.09)
cnetturkiye.com

"İnternet tarayıcısı üzerinden temel olarak dosya paylaşımı hizmeti veren Opera Unite farklı türde dosyaları da paylaşabiliyor. Dosya, web, medya, fotoğraf paylaşım hizmetlerini içeren Opera Unite üzerinden anında mesajlaşma ve notları paylaşma hizmeti de kullanılabiliyor.

Opera tarayıcısı üzerinden kullanılan Unite servisi, her iki bilgisayara da aynı yazılım kurulu sistemler arasında dosya transferi yapabiliyor. Mac, PC ve Linux/Unix versiyonları bulunan ücretsiz yazılımı firmanın internet adresinden indirmeniz mümkün. "


servisi kullanmışlığım yok ama sanırım opera kullanıcıları için p2p dosya/veri transferi sağlayan web servisi.
0
roadrunner_merlin
(16.06.09)
bilg deki herangi biseyi torrent de seed eder gibi gonderebiliyorsun fln. tr deki sartlarla siksen olmayacak bi olay.
0
bryan fury
(16.06.09)
senin bilgisayarındaki dosyaları url veriyor. o url ile dünyanın neresine gidersen git erişebiliyorsun dosyalarına. her bilgisayar bi server oluyor yani.
0
sijwocaq
(16.06.09)
(4)

pes 2009 ufak bir sorun...

ocanal
oyuncu kontrol ederken bir dengesizlik yaşıyorum, örneğin boşta ortada duran bir top var,en yakın adam,ben hızlı koşma tuşuna basarken o adam direk topa yönelmesi gerekir, fakat bakıyorum başını alıp gidiyor. Topa dokununcaya kadar topu ayağıma alabilmek için tam olarak oyuncuya yönlendirme yapmak z
oyuncu kontrol ederken bir dengesizlik yaşıyorum, örneğin boşta ortada duran bir top var,en yakın adam,ben hızlı koşma tuşuna basarken o adam direk topa yönelmesi gerekir, fakat bakıyorum başını alıp gidiyor. Topa dokununcaya kadar topu ayağıma alabilmek için tam olarak oyuncuya yönlendirme yapmak zorunda kalıyorum. Sorun şu ki bu arada sırada oluyor, yani her zaman olan birşey değil, belki ayarlarda sorun vardır diye düşündüm ama örneğin iki kişi oynarken sadece bir kişide oluyor, diğerinde aynı sorun olmuyor, ama dediğim gibi arada sırada olan birşey. Sorun nedir?

edit: x'e de basılı tutuyorum sorun o değil, yani sorun benim pes oynamayı bilmediğimden kaynaklanmıyor sanırım, çünkü arkadaşlarla oynarken de bu durum ortaya çıkıyor.
0
ocanal
(16.06.09)
hızlı koşma tuşuna basarken x e de basılı tutmanız lazım. topa gitmesi için x e basmazsanız manuel olarak kontrol etmeye başlarsınız.
0
rentts1
(16.06.09)
şu an bilgisayarımda pes olmadığı için hangi tuş söyleyemeyeceğim fakat iki tuşa birden basınca adamın kontrolu size verilir. Bu havadan gelen paslara otomatik olarak koşmak yerine bırakıp taç olmasını sağlamaya filan yarar. Acaba sizde bu tuşlar basılı kalıyor olmasın ?
0
huleyn
(16.06.09)
@huleyn

işte bu belki olabilir fakat görünürde joystickte bir takılma yok. Bahsettiğiniz kombinasyon R1+L2 mi?
0
🌸ocanal
(16.06.09)
hareketin adı "super cancel"dı r1+r2 olabilir hatırlayamadım şimdi
0
phntm
(16.06.09)
(5)

yıllardır aklıma takılan garip bi xp sorusu (simge durumuna küçültme ve küçültememe)

rentts1
şimdi misal bi program açıkken altta gözükür ve onun üzerine bi kere tıklayınca (winamp i düşün) programı görürsün sonra bi daha tıklarsan o programı aşağıya alırsın, program işini yapmaya devam eder.(mp3 çalmaya mesela) neyse işte bu olay bende bazen oluyo bazen olmuyo neye göre oluyo neye göre olm
şimdi misal bi program açıkken altta gözükür ve onun üzerine bi kere tıklayınca (winamp i düşün) programı görürsün sonra bi daha tıklarsan o programı aşağıya alırsın, program işini yapmaya devam eder.(mp3 çalmaya mesela) neyse işte bu olay bende bazen oluyo bazen olmuyo neye göre oluyo neye göre olmuyo bi fikri olan var mıdır?
0
rentts1
(16.06.09)
program yanıt vermiyor, donmuş falan olabilir belki o an..
0
rednoff
(16.06.09)
yok yok gayet de yanıt veriyor canavar gibi manuel olarak programın kendi minimize tuşuna basınca oluyor ama üstüne tıklayınca olmuyor.
0
🌸rentts1
(16.06.09)
o zaman taskbar'dan kaynaklanıyor sorun.. aşağıdaki link'te çeşitli çözümler sunmuş raymond abimiz incele istersen..

www.raymond.cc
0
rednoff
(16.06.09)
benim sorunumla uzaktan yakından alakası yok ne yazık ki.
0
🌸rentts1
(16.06.09)
Bazı pencerelerde - tuşu yoksa taskbardaki simgeden de küçülmez.
0
pichoscosama
(16.06.09)
(1)

utorrent-erişim engellendi

cehcho
film indirmeye kalktığımda böyle bir hata veriyor. nedir bunun derdi ?not:virus programı yok
film indirmeye kalktığımda böyle bir hata veriyor. nedir bunun derdi ?

not:virus programı yok
0
cehcho
(16.06.09)
ne yazık ki bu durum utorrent'ın çözülemeyen sorunlarından biri. ama basit bir yöntemle engellenebiliyor, filmi ayarladığınız indirme klasöründe yarattığınız bir klasörün içine indirin,elle ayarlayın bunu. sorun büyük ihtimalle ortadan kalkacaktır.
0
frosties
(16.06.09)
(6)

internet sayfasında çalan müziği nasıl indirebiliriz?

serdar 24
Merhaba...Bir sayfada çalan müziği indirmek istiyorum. Bunun için fireox'ta "downlod helper" ve media stealer" gibi eklentileri indirdi ama çalışmadı malesef.Acaba bunun bir yolu var mıdır?Bu arada şu sayfada çalan müziği indirmek istiyorum:http://www.basbug.netŞimdiden teşekkürler...
Merhaba...

Bir sayfada çalan müziği indirmek istiyorum. Bunun için fireox'ta "downlod helper" ve media stealer" gibi eklentileri indirdi ama çalışmadı malesef.

Acaba bunun bir yolu var mıdır?

Bu arada şu sayfada çalan müziği indirmek istiyorum:

www.basbug.net

Şimdiden teşekkürler...
0
serdar 24
(16.06.09)
0
rednoff
(16.06.09)
rednof, çok teşekkür ederim. yalnız bunun yolu nedir acaba?
0
🌸serdar 24
(16.06.09)
Firefox'un DownThemAll! eklentisini kullanıyorum.. sayfada boş bir yere sağ tıklayıp DownThemAll! diyorsun indirilebilir bütün öğeler çıkıyor url şeklinde..

addons.mozilla.org
0
rednoff
(16.06.09)
online izlediğin videolar dinlediğin şarkılar hepsi temporary internet files klasöründe toplanır.
internet explorer-araçlar-internet seçenekleri-göz atma geçmişi-ayarlar-dosyaları görüntüle yolunu izlersiniz, burda da türe göre sıralarsınız. sonu wma olan dosyaları oynatır ve istediğinizi bulursunuz. aynısını youtube da vs de izlediğiniz videolar için de uygulayabilirsiniz.
0
rentts1
(16.06.09)
Real player da indiriyor.
0
nyx
(16.06.09)
arkadaşlar, teşekkürler ilginiz için...
0
🌸serdar 24
(16.06.09)
(4)

Sorenson Squeeze

daglien
"Sorenson Squeeze" isimli programı sağolsun, sözlükteki ve buradaki arkadaşlar sayesinde buldum, kurdum.. velhasıl bu programda işlem yaparken pc aşırı ısınıyor, laptopun fanlar full çalışıyor. Ve 10-15 dakika sonra bilgisayar kendisini shutdown ediyor. Bir arkadaşa sordum, yoo bende öyle olmuyor de
"Sorenson Squeeze" isimli programı sağolsun, sözlükteki ve buradaki arkadaşlar sayesinde buldum, kurdum.. velhasıl bu programda işlem yaparken pc aşırı ısınıyor, laptopun fanlar full çalışıyor. Ve 10-15 dakika sonra bilgisayar kendisini shutdown ediyor. Bir arkadaşa sordum, yoo bende öyle olmuyor dedi. Şimdi sorun, bilgisayardanmı kaynaklanıyor, donanımı mı yetersiz geliyor diyeceğim ama, alakası yok 2 milyar para saymıştım ben bunun tohumuna (2gb ram, çift çekirdek vs.)

Programı kullananlar varsa, kendi başlarına geldimi böyle bir sorun acep?. Hadi program birçok işi yapabiliyor. Onları kullandığınız içinmi acaba o şekilde yoruyor pc'yi derseniz. Sadece sıkıştırma işlemi yapıyorum başka birşey yok. Videoyu farklı formata çevirip sıkıştırmak tek amacım.
0
daglien
(16.06.09)
yoo bende de öyle olmuyor çünkü ben format factory kullanıyorum=) ama sorenson da zamanında kullanmıştım hiç öyle sıkıntılar yaşamadım. iyisimi siz de format factory kurun.
0
rentts1
(16.06.09)
CPU aşırı ısındığından dolayı PC kendini kapatıyor olabilir. İşlemcinin sıcaklığını takip edin, fanları temizleyin gerekiyorsa işlemcinin fanını değiştirin...
0
selimse
(16.06.09)
rentts'in söylediği gibi format factory hem free bi program hemde s.squeeze gibi çok fazla sistem kaynaklarını yoran bir converter değil. lakin s.squeeze'den vazgeçmek istemiyorsanız kesinlikle laptop fanlarına en azından bir elektrik süpürgesi yardımıyla temizlik uygulayın. veyahut s.squeeze'de convert işlemi yaparken laptopun iki arka köşesini bir nesne yardımıyla havaya kaldırmak suretiyle yüzeyle temasını kesin.
0
hasnicktir
(16.06.09)
böyle bir sorun yaşamamakla beraber sizin yaşadığınız sorun da cpu'nun aşırı ısınmasından kaynaklanıyordur. başka program kurmanıza gerek yok, kaldı ki bilgisayarınızda çözülmesi gereken bir overheat probleminiz var muhtemelen.

size tavsiyem everest ya da speedfan benzeri bir program kurup çeviri işlemi sırasında sıcaklık takibi yapın. aşırı ısınma söz konusu ile fanları temizleyin, hatta cpu'nun fanını komple değiştirin. kendinden termal macunlu fanlar oldukçu ucuz fiyatlara alınabiliyor. kasayı temizlerken ekran kartının fanlarını da ihmal etmeyin.
0
sijwocaq
(16.06.09)
(2)

Davul Ses Müzik Programı

imo
Merhaba. elektronik davulda çalışmak için sevdiğim şarkılardaki davul seslerini kaldırmak istiyorum. böyle bir şey mümkün müdür? vokal sesini kaldırmayı duymuştum ama bunun hakkında pek birşey bulamadım. böyle bir program var mı? vr ne yapmam gerekiyor? şu garibe bir yardım edin lütfen.
Merhaba. elektronik davulda çalışmak için sevdiğim şarkılardaki davul seslerini kaldırmak istiyorum. böyle bir şey mümkün müdür? vokal sesini kaldırmayı duymuştum ama bunun hakkında pek birşey bulamadım. böyle bir program var mı? vr ne yapmam gerekiyor? şu garibe bir yardım edin lütfen.
0
imo
(16.06.09)
davul geniş bir frekans spektrumuna sahip olduğundan maalesef kaldırılamamaktadırmış. öyle bir program mevcut değilmiş.
bir bilen bilgisi aktardım.
0
brc
(16.06.09)
davul anahtari forumlarında bir arkadaş bu şekilde davulları kaldırılmış yüzlerce popüler parçanın olduğu bir DVD satıyor.evde yazılımlar falan davulları kaldırmak zor/imkansız iş.istersen o forumlara bi bak derim...
0
rosencruz
(17.06.09)
(2)

Mac Os için iTunes'a alternatif bir program aramaktayım!

msb
Yıllardır Mac Os kullanırım, şu iTunes'a bir türlü alışamadım. Yok mudur bunun alternatifi?
Yıllardır Mac Os kullanırım, şu iTunes'a bir türlü alışamadım. Yok mudur bunun alternatifi?
0
msb
(16.06.09)
olmaz mi
cogx.org

her seyi calar, ve sadece calar, itunes gibi onu bunu oraya kopyalayip duzenlemeye calismaz vs..
0
kurukafa
(16.06.09)
VLC Media Player da güzel ve gayet kullanışlı bir programdır şahsi fikrime göre. Bir denemekten bir zarar gelmez kanısındayım.

Sevgiler..
0
Chief
(17.06.09)
(7)

Gitardan Anlayan Birisi Yardım Etsin

Beelzebub
Ben 1.5 yıldır elektrik gitar çalıyorum.Yeni gitar alacağım bu yıl.1200-1600 arası bir fiyata sahip,geniş ton aralığı olan (çok çeşitli müzik dinliyorum ve çalmak istiyorum),iyi lead tonları olan,sabit köprülü bir gitar arıyorum.Meksika Fender filan da düşünmüyorum.Firma adına para vermek istemiyoru
Ben 1.5 yıldır elektrik gitar çalıyorum.Yeni gitar alacağım bu yıl.1200-1600 arası bir fiyata sahip,geniş ton aralığı olan (çok çeşitli müzik dinliyorum ve çalmak istiyorum),iyi lead tonları olan,sabit köprülü bir gitar arıyorum.Meksika Fender filan da düşünmüyorum.Firma adına para vermek istemiyorum.Güvenilir bir fiyat performans ürünü olursa daha iyi olur.
0
Beelzebub
(16.06.09)
gitar anlamında çoğu marka ihtiyacını karşılayabilir.(ibanez, parker, musicman) ancak iyi bir ton yakalamak istiyorsan bunun için sadece gitar yeterli olmayacaktır. bunun yanında iyi bir amfiyede ihtiyacın olcaktır ve çeşitli pedallara.
0
dokunmatik ekran
(16.06.09)
o fiyata sifir bulamasan da ikinci el saglam bir gibson alabilirsin. les paul falan i$te.
0
astaroth
(16.06.09)
Zaten Vox bir amfi alacağım 20 watt.Ev için iyi olur.Pedalları da zamanla kurarım.Önceliğim şuan gitar ama.
0
🌸Beelzebub
(16.06.09)
yurtdışından gelen birini bul usa fender al. çünkü kendin demişsin çok çeşitli müzik dinliyorum ve çalmak istiyorum. bu meret öyle bir şey ki bir çok tarzda müzik icra edebiliyosun.
0
la grande
(16.06.09)
çeşitli ton aralığı konusunda en iyi fender ve les paul'dur zannımca, çünkü fenderle jazzda yapan var cayır cayır metalde. les paul de aynı şekilde. ama illaki manyetik farkı vardır, her tarzı çalacak bir gitarı elinde bulundurman imkansız. vox amfi alacağına göre çok sert takılmayacaksın sanırım. aslında musicman lerde iyidir bu konuda dokunmatik ekran'ın dediği gibi ama pahalıya kaçabilir.
0
r_u_h
(16.06.09)
meksika fenderler öyle kötü gitarlar değildir, iyisini deneyip bulabilirsiniz. diğer onlarca markanın birçok serisinden daha kaliteli gitarlardır.
0
faideli bilgiler
(16.06.09)
sorudaki son cümlene de dayanarak, sabit köprülü schecterlere de bak mutlaka diyorum.
0
cgcore
(16.06.09)
(10)

laptop satmadan önce içindeki verileri kalıcı olarak silmek?

aeks
1 adet laptop satmak istiyorum, fekat içinde ne var ne yoksa silinsin, yaşansın bitsin saygısızca istiyorum..yani öyle yeni alan adam recovery yazılımını kurup 2 dakkada anaaaam neler dönmüş serhat ya.. diyemesin..bu işi hangi yazılım görür a dostlar bilen var mı?eraser diye bişey var.. heidi diye d
1 adet laptop satmak istiyorum, fekat içinde ne var ne yoksa silinsin, yaşansın bitsin saygısızca istiyorum..

yani öyle yeni alan adam recovery yazılımını kurup 2 dakkada anaaaam neler dönmüş serhat ya.. diyemesin..

bu işi hangi yazılım görür a dostlar bilen var mı?

eraser diye bişey var.. heidi diye de bi web adresi vardı..

o faydalı olur mu acep?

böyle bana baştan aşağı format gibi bişey lazım.. registry'sinden harddiskteki kullanılan, kullanılmayan alanlara kadar..
0
aeks
(16.06.09)
eger gercekten hepsini silmek istiyosan tek cozum harddiski degistirmek. (benim bildigim boyle)
0
cosmicgadin
(16.06.09)
Herşeyi silip , büyük boyutlu bir film yada dizi ile doldurun hard diski dolana kadar kopyalayın.Sonra bunlarıda silin isterseniz.Bulunmama ihtimali biraz artar.Daha başka yöntemlerde vardır tabi söyleyeyim dedim.
0
layer26
(16.06.09)
layer26'nın dediğini 16 kere yaparsanız anca CIA/Pentagon felan geri alabilir verileri
0
pichoscosama
(16.06.09)
oncelikle o laptop'a kurabileceginiz bir isletim sistemi olsun cd'de bir yerde. driver'lari varmi diye bir bakin internetten.

simdi gelelim silme islemine, "wipe" kelimesini aratirsaniz bircok freeware yazilim bulabilirsiniz. hic kullanmadigim icin kullanan arkadaslar tecrubelerini yazsinlar.

paronayaksaniz hdd'yi cikarip baska hdd takabilirsiniz satarken.
0
cench
(16.06.09)
eraser iyidir onu kullan. bu kadar şizofren olmaya gerek yok. şöyle bir yol da deneyebilirsin, format attıktan sonra alakasız dosyalar kopyla hdd'ye. şundan dolayı, sen dosyaları sildiğinde üzerine yeni dosya yazılana kadar veriler silinmiyor, sen üzerine yeni veriler yazınca eski verilerin de karanlıkta iyice yol almış olacak.

edit: layer26'nın yazdığını görmemiştim, benzer şeyler işte, mantığı da bu.
0
abtash
(16.06.09)
en zor yöntemin windows üzerine linux yükleyip sonra tekrar windows falan yüklemek olduğunu duymuştum ne kadar doğru bilemeyeceğim
0
ilse
(16.06.09)
ukde
(16.06.09)
bunu yapan bedava file shredder tarzı yazılımlar var. basitçe sizin belirleyeceğiniz miktarda 0 ve 1 ler yazıyor hdd nin her yerine ve dolayısıyla çok hızlı. paranoyak bir bünye herşeyi sildikten sonra bunu 16 kere tekrar tekrar yaz diye seçip yapabilir. böylece kırıntı kalmayacaktır. bir tek film kopyalamak falan sıkıntılı çok düzgün yapamayabilirsiniz falan. shreddder kullanın rahat edin.
0
ozdek
(16.06.09)
tamamen sallıyorum, ntfs ise bir kere fat32 olarak formatla, sonra tekrar ntfs olarak formatla.

ama bak salladım, işe yararlığı burada tartışılabilir.
0
ashh
(16.06.09)
eraser güzel. geçenlerde deneme amacıyla bir video dosyasını sildim (sonra pişman oldum ama). hem flash bellekteydi hem diskteydi. ikisini 4-5 ayrı recovery programı kullanmama rağmen 5 gündür hala geri getirebilmiş değilim.
0
vincenzo
(16.06.09)
(9)

rapidshare yine sıçıyor mu bana mı sadece?

abtash
20-30 kb arası iniyor bende şu an, hız 4 mb, test için nvidia'dan bişiler denedim 400'ü vuruyor nerdeyse. premium hesaptan indiriyorum bu arada.
20-30 kb arası iniyor bende şu an, hız 4 mb, test için nvidia'dan bişiler denedim 400'ü vuruyor nerdeyse. premium hesaptan indiriyorum bu arada.
0
abtash
(16.06.09)
1mb , 102kb indiriyor bende sorun yok yani.ankaradayım.
0
layer26
(16.06.09)
bende de 1mb, 100 le indiriyor.
0
dragon1653
(16.06.09)
bağlantı 1mb, 110-107 kb arası indiriyorum. modeme reset at bence hocam. premium suz indiriyorum.
0
eternal_soul
(16.06.09)
880 - 900 ile indiriyorum. hızım 100Mbit ama hiç daha üstünü göremedim, bütün serverları da denedim.
0
dozi
(16.06.09)
premium değilim ama 250 falan görebiliyorum. premiumla 800-900 u geçebiliyormuşuz.
0
ozdek
(16.06.09)
premium olmadan 200'ün üzerini göremiyorum. 32 mbit var bende. buradan ben de bir soru sormak istiyorum. eğer premium olursam trilyor hızla çekebilir miyim? yoksa 200'le mi devam ederim? bilen cevaplasın.
0
co2s2
(16.06.09)
@nuphoto

2 mb ile 400-500 kb anca anlık olur, ya da kilobit.
0
🌸abtash
(16.06.09)
4mbit var bende. son günlerde 320-330lardayım. 400ü görmek hayal oldu.
0
blackdog
(16.06.09)
ewt ya çıldırıcam benim de premium var , 2 mb , bi türlü 200 ü bulamıyorum , hep 150 lerde saçmalık yani , eskiden böle değildi.
0
faideli bilgiler
(16.06.09)
(1)

ubuntudaki pencereyi kapat, simge durumuna küçült ikonları

vito andolini
merhaba arkadaşlar,çaylak bir ubuntu kullanıcısı olarak birkaç tema yükledim ama bütün temalarda pencereyi kapama ve simge durumuna küçültme gibi ikonlar pencerenin solunda beliriyor. bunları windowstaki gibi sağa taşıyabilmek gibi bir seçeneğimiz olabiliyor mu?
merhaba arkadaşlar,
çaylak bir ubuntu kullanıcısı olarak birkaç tema yükledim ama bütün temalarda pencereyi kapama ve simge durumuna küçültme gibi ikonlar pencerenin solunda beliriyor. bunları windowstaki gibi sağa taşıyabilmek gibi bir seçeneğimiz olabiliyor mu?
0
vito andolini
(16.06.09)
Alt+F2 >> gconf-editor

ile "Yapılandırma Düzenleyici"yi açmalı ve:

/apps/metacity/general/button_layout anahtarını bulmalısınız.

Gnome'da varsayılan yerleşim:

menu:minimize,maximize,closeşeklinde. Yani iki nokta üstüste işareti bir ayraç olmak üzere, solda sistem menüsü, sağda ise küçült, büyüt ve kapat simgeleri var. Aynı ayarlar, standart MAC yerleşiminde:

close,minimize,maximize:menuşeklini alıyor. Tabii, illaki bu şekilde kullanmak zorunda değilsiniz. Linux sizin işletim sisteminiz; keyfiniz nasıl isterse öyle kullanabilirsiniz.
0
🌸vito andolini
(16.06.09)
(3)

youtube

türk kelekom
videoları göremiyorum arama yaptığımda ? sorun sizde de var mı?
videoları göremiyorum arama yaptığımda ? sorun sizde de var mı?
0
türk kelekom
(15.06.09)
cık
0
zgrydn
(15.06.09)
görebildim ben..
0
dambil
(15.06.09)
arama calismiyor sanki. timeout oluyor. ama most viewed falan calisiyor.
bu arada algida seciciligin guzel bir ornegi olmus eminim bircok kisi turk kelekom'u turk telekom okumustur.
0
cench
(15.06.09)
(4)

disk kalıbı

te cetveli
sevgili ütopyalılar: şimdi (ismi lazım değil) bir program aldım arkadaştan arkadaş dedi ki: "bunu flaşa atıyom ama sen bunu dvd ye v-basacaksın evde" dedi basarken de disk kalıbı veya kayıtlı tasarı diye basacakmışım. ama flaş açtım rar çıktı. rar ı da açınca bir dosya çıktı içinde şunlar var (resim
sevgili ütopyalılar: şimdi (ismi lazım değil) bir program aldım arkadaştan
arkadaş dedi ki: "bunu flaşa atıyom ama sen bunu dvd ye v-basacaksın evde" dedi basarken de disk kalıbı veya kayıtlı tasarı diye basacakmışım. ama flaş açtım rar çıktı. rar ı da açınca bir dosya çıktı içinde şunlar var (resimde) dosya olarak da cd ye yazdıramadım içindekilerden seçmemi istiyor galiba..

bu işi nasıl becericem anlayamadım..
bilenler varsa bi zahmet..
0
te cetveli
(15.06.09)
sen burdaki dosyaları cdye bas. setupa tıklayınca yüklenir(cdye basmasanda yüklenir)
0
enter saltman benim
(15.06.09)
bootable disk olarak yazıp hepsini sececeksin. ya da data olarak yazıp hepsini sececeksin.
0
bryan fury
(15.06.09)
photoshop cs4 cd'ye sığmaz dvd'ye yazmak gerekebilir ama bunlarla uğraşmadan da bir klasöre buradaki dosyaları açarak istediğiniz gibi kurulum yapabilirsiniz.
0
bilgisayar ogretmeni
(16.06.09)
tribal in dedigi gibi de olur ancak adobe naneleri kurulamayabiliyor o sekilde. cs3 serisinde basıma gelmıstı.
0
bryan fury
(16.06.09)
(9)

3ds max gibi programlar için dizüstü...

thesL
selam herkese...ben mimarlık okuyrum. Dolayısıyla 3ds max, archicad, photoshop gibi programları çok kullanıyorum. Bu programları rahatlıkla çalıştıracak; render alırken, animasyon yaparken zorlanmayacak bir dizüstü bilgisayar önerebilr misinz?Mesela macbook pro özelliklerine baktım güzel ama pahalı
selam herkese...
ben mimarlık okuyrum. Dolayısıyla 3ds max, archicad, photoshop gibi programları çok kullanıyorum. Bu programları rahatlıkla çalıştıracak; render alırken, animasyon yaparken zorlanmayacak bir dizüstü bilgisayar önerebilr misinz?
Mesela macbook pro özelliklerine baktım güzel ama pahalı biraz (5300 ytl civarı)...
onun yerine şunu alsan da olur diyebileceğiniz bir şey var mı?
0
thesL
(15.06.09)
ne kadar paran var dostum onu söyle ona göre söyleyelim.
0
rentts1
(15.06.09)
macbook 3dmax çalıştırmazzz (yassah), hayalini kurduğunuz bir dizüstü pc yok masaüstü alacaksınız mecburen isterseniz 50 milyarınız olsun
0
kakashi
(15.06.09)
sen sallayanlara bakma öyle bişi yok diye
h10010.www1.hp.com
firegl ekran kartlı laptop daha ne olsun! ayrıca macbook 3d max çalıştırmazmış heyallaaam ya. xp kurarsın üstne herşeyi çalıştırır.
0
rentts1
(15.06.09)
@rentts
ya bana kalırsa 3000-4000tl den başka vermem ama aslında 6000 e kadar çıkablrm...
0
🌸thesL
(15.06.09)
www.sahibinden.com&keyword=dell%20xps
0
rentts1
(16.06.09)
farklı şeyler arkadaşım macbook alacaksan maya kullanıcaksın aynı firma gene autodeskin programı, biliyomusun maya nedir?
0
kakashi
(16.06.09)
soru bana ise maya nedir biliyo musun die, maya yı da softimage ı da mudbox ı da combustion ı da biliyorum. sen macbook a xp kurulabildiğini biliyo musun?
www.youtube.com
"macbook alacaksan maya kullanıcaksın" lafı da günün esprisi heralde.
0
rentts1
(16.06.09)
pichoscosama
(16.06.09)
macbook için maya diye bir şey yok arkadaşlar, bir tarafınızdan sallamayın, farklı modelleme programlarıdır, sonuçları çok farklıdır, arayüzleri kontrolleri çok farklıdır. işletim sistemiyle de alakası yoktur bu farkların.

ille de laptop istiyorsan ekran kartının çok çok iyi olmasına dikkat etmelisin, en sağlam işlemciyi seçmelisin. soğutma sisteminin iyi olmasına dikkat etmelisin ve şimdiden yedek pil almalısın çünkü bu makineyi günlerce kapatamayabilirsin.

ama en iyi laptopa vereceğin en yüksek para bile sana maksimum 3-4 yıl verir, sonra o makineyi atarsın.

ama iyi konfigürasyonlu bir pc alırsan(aynı paraya çok daha yüksek özelliklere sahip olabilir) ve 2 yılda bir parçalarını upgrade edersen çok daha karlı olursun, işten kazandığın parayla da sunumlara gidecek güzel ekranlı bir laptop alırsın yanına.

atmıyorum, ben yaptım oldu.
0
ashh
(16.06.09)
(3)

Bilgisayarın tarihini sabitlemek c++ .net vs vs

mtrsykl
Arkadaşlar ben ufak bir yazılım arıyorum, bilgisayar her açıldığında tarihi benim belirttiğim bir tarih yapacak, bunu yukarıda adı geçen programlarla yazmak mümkün mü? nedir ne değildir nasıl olur acaba? c++ hakkında orta seviye bilgim var.
Arkadaşlar ben ufak bir yazılım arıyorum, bilgisayar her açıldığında tarihi benim belirttiğim bir tarih yapacak, bunu yukarıda adı geçen programlarla yazmak mümkün mü? nedir ne değildir nasıl olur acaba? c++ hakkında orta seviye bilgim var.
0
mtrsykl
(15.06.09)
madem c++ biliyorsun, vc#.net kolayca yaparsın düşüncesindeyim.

startup'da çalışacak bir windows service yada tray iconda açılacak windows app. ile saati değiştirip, işlemi bitirdikten sonra kapanabilir bi uygulama yazabilirsin.

p.s. böyle bir uygulamada hali hazırda var mı bilmiyorum.
0
roadrunner_merlin
(15.06.09)
c++ console aplication konusnda bilgi sahibiyim visual kısmından pek anlamıyorum, .net ile 2 satırda yazılabilecek bişey miki?
0
🌸mtrsykl
(15.06.09)
Yahu işletim sistemi win serisinden ise ne c mi kasarsınız ki? date commandını kullansanaza?

date gün-ay-yıl

Yazın bunu bir batch doyasına. Onu da start up klasörüne atın. Bitti işte.
0
pichoscosama
(16.06.09)
(6)

laptop tavsiyesi

cilgin fantezilerin adami
öss bittiği için kendime hayvani bir laptop almak istiyorum. oyun oynayacağım için kaliteli bir şey arıyorum. ne tavsiye edersiniz?
öss bittiği için kendime hayvani bir laptop almak istiyorum. oyun oynayacağım için kaliteli bir şey arıyorum. ne tavsiye edersiniz?
0
cilgin fantezilerin adami
(15.06.09)
pichoscosama
(15.06.09)
boyut olarak ne düşünüyosun bilmiyorum ama, oyun dediğin için büyük olanlardan şu modelleri öneriyorum;

TOSHIBA QOSMIO serisinden F50-12B iyidir.
Hp HDX18-1080ET FT170EA modeli de uçurur.
0
tayyarcevat
(15.06.09)
laptop alcaklara her zaman tek önerim vardır;
laptop almayın.

alın mis gibi masaüstünüzü keyfinize bakın. aha bak laptom odamda yatıyo, ben masaüstümden uzatmışım ayaklarımı cevap yazıyorum. boşver laptop'ı.
0
seviyorum ulan sezenimi deli gibi hem de
(15.06.09)
ya oyun oynamak için alınan laptopa hayvani para ödenir. hatta bazen bu paraya oyun oynamak için kullanılan masaüstü+iş gören bir laptop alınır. ama yinede tavsiyede bulunalım
www.hepsiburada.com ekran kartı düşük)
0
enter saltman benim
(15.06.09)
www.notebook.gen.tr
oyun laptop ı budur.
0
rentts1
(15.06.09)
ya da budur;
www.sahibinden.com&keyword=dell%20xps
0
rentts1
(16.06.09)
(4)

pes 2009 patch sorunu...

ocanal
oyuna bir türlü patch yükleyemedim, en sade haliyle oynuyorum şu an. Yüklemeye başladığında resimde ki hatayı veriyor. Oyunun orjinal olmamasından kaynaklanıyor sanıyorum, çünkü oyunun c klasöründe dosyası yok, masaüstünde tek klasörden çalışıyor. Bu oyuna patch yükleyemez miyim ben?
oyuna bir türlü patch yükleyemedim, en sade haliyle oynuyorum şu an. Yüklemeye başladığında resimde ki hatayı veriyor. Oyunun orjinal olmamasından kaynaklanıyor sanıyorum, çünkü oyunun c klasöründe dosyası yok, masaüstünde tek klasörden çalışıyor. Bu oyuna patch yükleyemez miyim ben?
0
ocanal
(15.06.09)
oyun bende çok yavaşlamıştı ben de official patch i yüklemiştim benim oyun da orjinal değil hatta netten update leri falan bile yaptım patch ten sonra. official patch i deneyin.
0
rentts1
(15.06.09)
@rentts

hiçbir patch'İ kabul etmiyor, zaten official patch deniyorum ama olmuyor. Benim oyun orjinal değil, aynı zamanda ripli halde indirmiştim.
0
🌸ocanal
(15.06.09)
benim oyunum da orjinal değil ama ben xp kullanıyorum bilemedim...
0
rentts1
(15.06.09)
sorun oyunun orijinal olmamasından değil ripli olmasından kaynaklanmaktadır.
0
memati atese
(15.06.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.