Giriş
(4)

85 mm alınca 50 mm objektifi elden çıkarsam mı?

ibrahim kocyigit
Ey fotoğrafa gönül verenler!Elimde 50mm f/1.8 objektif var. Portre çekimleri için 85mm f/1.8 almayı düşünüyorum. 850 lira civarı. Bir de d80'le verilen 18-135mm lensim var. 50mm'yi satmak 85mm'yi alma tarihimi öne çeker. ama kararsız kaldım. siz olsanız, nasılsa kit lens var deyip 50'yi elden çıkarı
Ey fotoğrafa gönül verenler!

Elimde 50mm f/1.8 objektif var. Portre çekimleri için 85mm f/1.8 almayı düşünüyorum. 850 lira civarı. Bir de d80'le verilen 18-135mm lensim var. 50mm'yi satmak 85mm'yi alma tarihimi öne çeker. ama kararsız kaldım. siz olsanız, nasılsa kit lens var deyip 50'yi elden çıkarır mısınız, yoksa 50 mm olmadan olmaz mı dersiniz?
0
ibrahim kocyigit
(24.06.09)
50 mm de işe yarıyor çıkarma garibanı. objektifi daha az iplemek istediğin durumlarda (kum, rüzgar, tatil ortamı filan) kullanıyorsun.

zaten 50 mm'i satsan da çok getirisi olmaz bence
0
mortifera
(24.06.09)
50mm yi satmak istersen görüsebiliriz.

Mailim: oluroyle(a)hotm a il(.)c om
0
neronas
(24.06.09)
kafanızı karıştıracam, ama; elinizdeki makine full frame değil. yani 50mm'niz (focal length 1,5 olsa gerek) 75mm gibi iş görmekte birde bu 50mm lik lens full frame makineler için mi yoksa d80'e göre optimize edilmiş mi?

kabaca kit lensiniz pek bir işe yaramaz elinizden çıkarabilme olasılığınız varsa onu elden çıkarın, 50mm kalsın derim. alacağınız 85mm objektif için de 50mm'de bahsettiğim mevzular geçerli. 85mm makineniz 127,5mm gibi çalışacak eğer lens ff bir lens ise siz onu 127,5/28 veya 4 gibi kullanabileceksiniz.
0
kafa radyo
(24.06.09)
@neronas: satmaya karar verirsem iletişime geçeceğim.
@kafa radyo: yok canım niye kafam karışsın :) şu anda kit lensi satmak pek mantıklı değil zira elimde geniş açı bir lens kalmıyor. zatan portre için 105mm yerine 85mm istememin sebebi makinenin full frame olmaması.
0
🌸ibrahim kocyigit
(24.06.09)
(9)

salt okunurluk problemi

vito andolini
öncelikle (bkz: #16383169)salt okunurluk kalkmıyor. kimse bana attrib'ten bahsetmesin işe yaramıyor. bu derdi çözen beri gelsin kafayı sıyırmak üzereyim.
öncelikle (bkz: #16383169)

salt okunurluk kalkmıyor. kimse bana attrib'ten bahsetmesin işe yaramıyor. bu derdi çözen beri gelsin kafayı sıyırmak üzereyim.
0
vito andolini
(24.06.09)
Oncelikle diye verdigin linkte sorunla ilgili bilgi yok. Buraya da yazmamissin.

Istersen kullandigin isletim sistemini soyle. Hangi dosya/klasorde ne islemi yapmaya calistigini, hangi kullanici hesabi ile yaptigini anlat.
0
wpi
(24.06.09)
Windows Xp Pro Sp2-3 (ikisinde de var aynı problem)
Administrator hesabı kullanıyorum
Problem sadece klasörlerde var. Klasör öznitelikleri değişmiyor. Sürekli olarak salt okunur işaretli. Dosyalar için öyle bir sıkıntı yok. Güvenli kip de işe yaramıyor. Windows 7'yi bile denedim onda da aynı sıkıntı. Dos da işe yaramıyor.
0
🌸vito andolini
(24.06.09)
Salt okunuru kaldırıp ne yapmak istediğini yazarsan yardımcı olabiliriz sanırım...
0
selimse
(24.06.09)
php server kuruyorum, kurulan scriptler yükleme yapacakları esnada klasörler salt okunursa dosyaları kopyalamıyor. bu yüzden dert oluyor. yoksa cehennemin dibine kadar, salt okunur kalsın...
0
🌸vito andolini
(24.06.09)
şimdi php ile dosya yazarken administrator hesabı kullanılmıyor sanırım , apache'nin kendi kullandığı kullanıcı ile o klasörleri yaratıyor ve bu yüzden de sanırım yetki sıkıntısı çıkartıyor.
servislerden apache servisini çalıştıran user'ı administrator olarak ayarlamak ve mevcut klasörün yetkisini "everyone" için tam kontrol verirsen belki işin görülebilir.
0
alwaysdrunk
(24.06.09)
support.microsoft.com

"klasörlerin salt okunur olması" diye bir şey olmadığı yazıyor çeşitli yerlerde, sadece içindeki dosyalar değiştiriliyormuş check box'larla.

bu arada localhost'a mı kuruyorsunuz php server'ı, anlamadım tam olarak. internetteki dosyaların permission'ları olur bildiğim kadarıyla, read-only vs. yerine. 600, 644, 666 gibi.
0
moroff
(24.06.09)
@alwaysdrunk
easyphp kurdum, kurumla gelen apache, hizmetler bölümüne eklemiyor. dolayısıyla yetki ataması yapamıyorum.

@moroff
localhosta kuruyorum php'yi. verdiğiniz linki de okudum. google da araştırınca tr-ing. farketmez hemen hemen herkes aynı linke bakmış ama hiç işe yaramadı. doğru düzgün çözüm önerebileni de görmedim açıkçası.

@all
çoğu yerde de formatın çare olmadığı yazmakta. olayın mantığı nedir hala anlayabilmiş değilim.
0
🌸vito andolini
(24.06.09)
Wamp kurun.
0
pichoscosama
(24.06.09)
arkadaşlar sanal pc'de windows kurdum onda bile klasörler salt okunur :S
0
🌸vito andolini
(24.06.09)
(1)

bilgisayarı cepten internete bağlamak

sangria
selamlar,başlıkta yazan şeyi yapacağım ama, 100 mb'lık turkcell paketi yeterli olsun istiyorum. bu sebeptendir ki, bilgisayarı gprs'ten bağladığımızda veri transferini daha ekonomik yapacak, gereksiz updateler falan yapmayacak bir kullanıcı profili gibi bir şey bulunur mu acaba vista'da? çözüm nedir
selamlar,

başlıkta yazan şeyi yapacağım ama, 100 mb'lık turkcell paketi yeterli olsun istiyorum. bu sebeptendir ki, bilgisayarı gprs'ten bağladığımızda veri transferini daha ekonomik yapacak, gereksiz updateler falan yapmayacak bir kullanıcı profili gibi bir şey bulunur mu acaba vista'da? çözüm nedir?
0
sangria
(24.06.09)
Vista'dan değil de tarayıcıdan bunu ayarlayabilirsiniz. İnternet Explorer'da bile oluyor. Ancak en güzeli bilgisayara Opera 10'u yükleyip turbo modda çalıştırmak. Flash dosyalarını da kapatırsınız. Böylece gayet hızlı bir şekilde ve kotayı aşmadan nette sörf yapabilirsiniz. Tabi 100 mb ne kadar kısıtlama koysanız da bilgisayardan nette uzun süre sörf yapabileceğiniz bir miktar değil.
0
eftalit
(24.06.09)
(2)

Msn vb. programları kullanırken mesaj geldiğinde görev çubuğunda yanıp sönme olmamasını sağlayabilir miyiz?

o s c a r
Yardımsever ekşi duyuru ahalisi,Bilmem anlatabildim mi başlıkta. Skype, Msn filan kullanırken mesaj geldiğinde aşağıda görev çubuğunda bir kutucuk böyle turuncu bir renkte belirip, yanıp sönmeye başlıyor ya , parlamasın öyle işte. Yanıp sönmesin, uslu uslu belirsin aşağıda. Mümkün müdür?Şimdiden teş
Yardımsever ekşi duyuru ahalisi,

Bilmem anlatabildim mi başlıkta. Skype, Msn filan kullanırken mesaj geldiğinde aşağıda görev çubuğunda bir kutucuk böyle turuncu bir renkte belirip, yanıp sönmeye başlıyor ya , parlamasın öyle işte. Yanıp sönmesin, uslu uslu belirsin aşağıda. Mümkün müdür?

Şimdiden teşekkürler.
0
o s c a r
(24.06.09)
Bu durumu engellemenin yolu yoktu hatırladığım kadarıyla (Uzun zamandır Windows kullanmıyorum). Yanınızda oturan ve ekrana bakan kişilerin uyarıları görmesinden rahatsızsanız, Messenger ayarlarından ileti geldiğinde verilen sesli uyarıları kapatın, ardından Windows görev çubuğunun manyetik özelliğini (imleç üzerine gelince menü gözükür) açın. Bu sekilde sorunun üstesinden gelebilirsiniz belki.
0
msb
(24.06.09)
her birinin ayarlar ekranında o olayı açıp kapatma oluyor
0
passion rules the game
(24.06.09)
(4)

kotalı adsl'yi bir aylığına kotasız yapma?

denizzz
merhaba, ben ttnet kotalı adsl kullanıyorum, bu ara indirmem gereken baya bişey var, telekom'la görüşü bir aylığına kotasız adsl'ye geçip sonra tekrar kotalıya dönme durumu oluyor mu?
merhaba, ben ttnet kotalı adsl kullanıyorum, bu ara indirmem gereken baya bişey var, telekom'la görüşü bir aylığına kotasız adsl'ye geçip sonra tekrar kotalıya dönme durumu oluyor mu?
0
denizzz
(24.06.09)
kotasiza gecersin de geri donemezsin artik.
www.ttnet.com.tr

"Yeni abone alımı ve diğer ADSL paketlerinden geçişlere kapalı ADSL paket ücretleri"
0
sourlemonade
(24.06.09)
zaten telekom değiştirmediyse şöyle bişi var
mesela 1 mbit kotalısın o ay kotayı çok fazla aştın senden alcakları en fazla toplam ücret
1 mbit sınırsız abonesi ne kadar ödüyorsa onun % 125i. ama kontrol et burası türkiye
0
joepiscopo
(24.06.09)
@joepiscopo: o olay hikaye ya adamlar kota aşımı üzerine 79 küsür lira fatura bindirdiler, mecburen limitsize geçtim.
0
jangara
(24.06.09)
eh 1 mbit limitli dışında kullanıyorsanız bindirebiliyorlar öyle. Hatta milleti 8 mbit falan o yüzden yaptıklarını düşünüyorum.
0
ozdek
(24.06.09)
(2)

Windows Xp kurulum sorunu

kus
Merhaba arkadaşlar ben dün evdeki pc ye format atmaya niyetlendim, her zaman olduğu gibi xp cdsini takıp boot ettim, önyükleme başladı, bitti fakat bilgisayar ''Xp kurulumuna hoşgeldiniz, enter'a basın veya onarmak için r'ye basın'' yazan ekranda donuyor, kesinlikle hiçbir tuş işlemiyor. Zaten dondu
Merhaba arkadaşlar ben dün evdeki pc ye format atmaya niyetlendim, her zaman olduğu gibi xp cdsini takıp boot ettim, önyükleme başladı, bitti fakat bilgisayar ''Xp kurulumuna hoşgeldiniz, enter'a basın veya onarmak için r'ye basın'' yazan ekranda donuyor, kesinlikle hiçbir tuş işlemiyor. Zaten donduğunda da açılıştan beri klavyenin sabit yanan numlock ışığı sönüyor, sanırım klavye devre dışı kalıyor. Ne yaptıysam çıkamadım bu işin içinden, sorunun kaynağı ne olabilir acaba?

Not: Kurulum cd'sini, dvd sürücüsünü, klavyeyi değiştirdim, hard-disk'i devre dışı bırakarak aynı işlemleri denedim, bios'ta fail-safe ayarlara döndüm belki bunların bi faydası olur diye fakat değişen birşey olmadı. Yardımcı olmaya çalışanlara şimdiden teşekkürler.
0
kus
(24.06.09)
tamamen sallıyorum; klavyeniz usb'yse değiştirip taktığınız klavye de mi usb'ydi? ps2 deneseniz bir de? ya da tam tersiyse usb deneseniz?
0
jangara
(24.06.09)
değiştirdiğim klavyeler ps2'ydi, elimde usb klavye olmadığı için denemedim, ondan da bi tane bulup denemeli aslında.
0
🌸kus
(24.06.09)
(1)

virtual usb driver

iterator
usb emulatorü olarak kullanabileceğim herhangi bir program varmı acaba?Bir program üzerinden usb ile sanal data alış-verişi yapmak istiyorum.Sanal olarak ısb üzerinden data gönderebilceğim bir program lazım.
usb emulatorü olarak kullanabileceğim herhangi bir program varmı acaba?

Bir program üzerinden usb ile sanal data alış-verişi yapmak istiyorum.Sanal olarak ısb üzerinden data gönderebilceğim bir program lazım.
0
iterator
(24.06.09)
o iş bildiğim kadarıy ile sadece sw ile olmuyor. arada bir donanım da lazım.
şu iş görür gibi.
www.fazlafazla.com
0
domine deyus
(24.06.09)
(2)

Sourberry

huleyn
Chat zımbırtısı bende niye açılmıyor ?
Chat zımbırtısı bende niye açılmıyor ?
0
huleyn
(24.06.09)
şu nedeni tam olarak (pek anlayamadığım için açıklayamıyorum ben de=))

(bkz: #16360681)
0
dambil
(24.06.09)
webchat.freenode.net

şuraya girip "Channels" kısmına #sourberry yazınca açılıyor.
0
thalamus
(24.06.09)
(1)

Bilgisayarda ses sorunu

yum cimih
saygıdeğer eşkidaşlar bilgisayara format attıktan sonra winampNullsoft directSound output v.2.47 (D) Hatasıbozuk directsound sürücüsü.Lütfen uygun sürücüleri yükleyin ya da ayarlar bölümünden başka aygıt seçinkod hatası:88780078gibi bir hata veriyor. acaba bunu nasıl düzeltebilirim? şimdiden sağolun
saygıdeğer eşkidaşlar bilgisayara format attıktan sonra winamp

Nullsoft directSound output v.2.47 (D) Hatası
bozuk directsound sürücüsü.Lütfen uygun sürücüleri yükleyin ya da ayarlar bölümünden başka aygıt seçin
kod hatası:88780078

gibi bir hata veriyor. acaba bunu nasıl düzeltebilirim? şimdiden sağolun.
0
yum cimih
(23.06.09)
hata kodunu nette aratınca winamp forumlarında şöyle bir şey buldum:



The "error code: 888780078" message is not generated by winamp.
The system generates all those types of error messages.

Basically, it means that there's a problem with whatever Output Device you've selected in: Winamp > Prefs > Plugins > Output > out_ds > config

Either change it to match your Sound card device driver
or (re)install latest sound card drivers (and maybe also DirectX).

Based on the lack of info provided, we can't really offer any further advice
(a dxdiag log might be a good place to start).



özetle;

bu tür uyarıların winamp tarafından verilmediğini, hepsinin sistemin verdiğini, output aygıtında bir sorun olabileceğinden bahsetmiş (Winamp > Prefs > Plugins > Output > out_ds > config)

ya da, ses kartının driverından kaynaklanabileceğini söylemiş. bunların ikisini de dene. büyük ihtimal sonuç alacaksın.

kolay gelsin.
0
nickim onbes harf
(23.06.09)
(2)

TurkcellConnect Kart kullanan var mı?

lhun
Selamlar, içinizde bu `TurkcellConnect Kart` denen naneyle internete bağlanmış olan var mı? özellikle son sene içinde kullananlardan, gerçek masrafları nedir, normal sörf için hızları kafi midir, bu hız ilden ile değişiklik gösterecek midir, ne yer ne içer fikri olup paylaşmak isteyen varsa buyrun t
Selamlar, içinizde bu TurkcellConnect Kart denen naneyle internete bağlanmış olan var mı? özellikle son sene içinde kullananlardan, gerçek masrafları nedir, normal sörf için hızları kafi midir, bu hız ilden ile değişiklik gösterecek midir, ne yer ne içer fikri olup paylaşmak isteyen varsa buyrun tanık sizin.

tşk.
0
lhun
(23.06.09)
düzenli yolculuk edenler için 1 gb (40 tl) veya 3 gb (60 tl) kotalı tarife ile uygun hale geliyor. sörf için ideal. zaten katalı download için uygun değil. ama acil ve makul bir dosya indirimi yapacaksan da gayet hızlı.
internet performansı tabiki çekme performansıyla doğru orantılı.

fakat temmuzda tüm operatörlerin 3G lansmanı var. 3g üzerinden internet çok daha uygun hale geleceğine dair bi umudum var. beklemekte fayda var derim.
0
hayo
(23.06.09)
teorik olarak hız 256 k diye biliyorum , ben marmara bölgesinde kullanmak zorunda kaldım , gayet işimi gördü ve kesinti yaşamadım.
kart benim degildi o yüzden masrafı bilemiyorum ben.
0
alwaysdrunk
(23.06.09)
(1)

Notebooka yeni batarya , takviye güç, ay modülü

lhun
Sevgili gönül dostları, 70lik dedeye viagra misali, 4 senelik antik notebooka yeni batarya alayım istiyorum. Ama istiyorum ki öyle dandik muadil bişey olup da günün birinde patlayıp bizi öldürmesin. İstiyorum ki alıp gitmek için pek kıçımı kaldırmayayım evime gelsin (yazar burda internetten alışveri
Sevgili gönül dostları, 70lik dedeye viagra misali, 4 senelik antik notebooka yeni batarya alayım istiyorum. Ama istiyorum ki öyle dandik muadil bişey olup da günün birinde patlayıp bizi öldürmesin. İstiyorum ki alıp gitmek için pek kıçımı kaldırmayayım evime gelsin (yazar burda internetten alışverişe sesleniyor). Bir de tabi servet vermeyeyim, "ulan üstüne acık koysam yeni laptop alırdım mis gibi" demeyeyim.
Bu konuda başarılı tercübeniz varsa yönlendirirseniz sevinirim.

Notebookumuz Acer TravelMate4100. Google araştırması çok güvenilir sonuçlar çıkarmadı, genelde upuzun notebook modellerinin olduğu saçmasapan yerlere geldi. İstanbul, ankara içi ise internetten olmayan çözümler de kabul, olrayt.
0
lhun
(23.06.09)
aheste cek kurekleri millet uyanmasin
(24.06.09)
(6)

ortalığı yıkan bilgisayar

arnold schwarzeneger
makinadan kargo uçağı tadında ses geliyor. tahminim harddisk. 5 senelik bir makina ama ne yapılabilir?
makinadan kargo uçağı tadında ses geliyor. tahminim harddisk. 5 senelik bir makina ama ne yapılabilir?
0
arnold schwarzeneger
(23.06.09)
fan da olabilir. hard disk daha çok gidip gelen değişik bir ses çıkarır. benim şu an kullandığım makina tam 7 senelik. ram'den başka birşey değiştirmedim.

işlemci veya güç kaynağının fanıdır o. kasayı açıp fanları elektrik süpürgesiyle temizleyin derim :)
0
cro magnon
(23.06.09)
benim şuanki alet 4 senelik. bugün rami 512 den 2gb a arttırdım (55 tl), hem hızlandık, hem de paso pagefile a başvurarak harddiskle haşır neşir olma azaldı. haliyle aynen ses de azaldı. bu çözüm bir.
ikincisi diski de bir defragmante etmekte fayda var. (beleş)

sonuç sessiz bir bilgisayar. (paha biçilemez)
0
lhun
(23.06.09)
defragmantasyon sesi oldukça düşürür, eğer ses hard disk kaynaklı ise. defragmantasyon bi işe yaramadıysa sorun hard diskte değildir.
0
cro magnon
(23.06.09)
herhangi bir flight simulator ile kargo ucagi pilotu rp'si yapilabilinir. harddisk sesini diger tum seslerden ayirt edebilirsin (traktor gibidir). ama sanmiyorum o kadar fazla ses yapacagini. buyuk ihtimalle o seslerin hepsi fanlardan geliyordur, ozellikle de psu. cpu fani degistirmediysen stock fan denilen cakma fanlardandir o da baya ses yapar.

ilk olarak ac kasayi oyle calistir, bir bakin hangi fan cok ses yapiyor. sonra hepsini temizle. hava puskurten bir elektrik supurgesi ile cok rahat ve kolay temizlersin. ha dersen ben soker takarim o zaman cikartip el ile de temizleyebilirsin ama psu'nun elde kalma ihtimali var.
0
mission complete
(23.06.09)
güç kaynağı olabilir. işlemciyle güç kaynağının tozunu alıp içine biraz makina yağı dökmeni tavsiye ederim(fanın ortasındaki etiketi çıkartarak ulaşabilirsin).

20 metre mesafeden sesi duyulan bilgisayarımın, bu yöntemden sonra çalıştığını anlamak için dibine girmem gerekmişti.
0
kbsy
(23.06.09)
fazları tek tek durdur, herhangi biri sesi keserse sorunu buldun. Değişmezse, hdd'yi makinanın dışında çalıştır, bak bakalım ses miktarı değişecek mi. Ardından hss'nin kablolarını tamamen çıkar ve makinayı aç. Kötü dizaynlı kasalarda diskin titreşimi yüzünden tuhaf sesler çıkabiliyor.
0
rygard
(23.06.09)
(1)

guru'ya: facebookta mailsiz, erişilemez hesap

gizzeminogen
bi hesabın maili yok ama düne kadar benimdi, mailini değiştiricem diye erişilemez yaptım. bi şekilde dondurmak mümkün mü ki?guru bu konuda bana ulaşabilirse süper olur:[email protected]
bi hesabın maili yok ama düne kadar benimdi, mailini değiştiricem diye erişilemez yaptım. bi şekilde dondurmak mümkün mü ki?

guru bu konuda bana ulaşabilirse süper olur:

[email protected]
0
gizzeminogen
(23.06.09)
guru
(23.06.09)
(4)

Flash variable, instance name.

pichoscosama
Sevgili Flash severler,Bir movie clip içindeki (mcmenu instance nameli) butona tıklayınca---------------------on (release) { var textpage='mcanasayfa'; _root.mctext.gotoAndPlay(2);}---------------------var. mctext instance nameli moviclip içinde mctextbgopen instance nameli moviclipin son framinde,
Sevgili Flash severler,

Bir movie clip içindeki (mcmenu instance nameli) butona tıklayınca



---------------------
on (release) {
var textpage='mcanasayfa';
_root.mctext.gotoAndPlay(2);
}
---------------------



var.

mctext instance nameli moviclip içinde mctextbgopen instance nameli moviclipin son framinde, gene mctext içinde bulunan mcanasayfa çalışsın diye,



----------------------------------
_root.mctext.mcanasayfa.gotoAndPlay(2);
----------------------------------



var ve gayet düzgün çalışıyorken



---------------------------------
qwerty=_root.mcmenu.textpage;
_root.mctext.qwerty.gotoAndPlay(2);
---------------------------------



yapınca işe yaramıyor. Ama textpage variable düzgünce buraya geliyor mu diye aşadaki kodu yazdığımda



------------------------------------
qwerty=_root.mcmenu.textpage;
asdfg.text=qwerty;
------------------------------------



text input'ta mcanasayfa yazısı çıkıyor da.

Sorun nedir?
0
pichoscosama
(23.06.09)
Şu anda yüklü olmadığı için deneyemiyorum, lakin eval() denediniz mi qwerty üzerinde?
O biçimde olması gerekli mantık olarak; qwerty string olduğuna göre.
0
lex
(23.06.09)
Flash acemisiyim. eval() fonksiyonu nedir, nasıl kullanılır?
0
🌸pichoscosama
(24.06.09)
Burada MC path hatası var gibi.
Ne neyin altında anlamak mümkün değil yazdıklarınızdan.
---------------------------------
qwerty=_root.mcmenu.textpage;
_root.mctext.qwerty.gotoAndPlay(2);
---------------------------------
Burada eğer "root" altında "mcmenu" altında "textpage" var ise, ona referans vermiş oluyorsunuz qwerty isimli var ile. Yani o variable, bir MC instance'a refere ediyor. Dolayısı ile, alttaki gotoAndPlay(2) şuna dönüyor: _root.mctext._root.mcmenu.textpage.gotoAndPlay(2);


Ha yok o path yanlış; yani bu 2 MC direk root altında değil ise, string olarak yazıp, eval fonksiyonu ile ya da köşeli parantez ile erişmeniz/kullanmanız gerekmekte.


Örnek yazayım kendim:
root -> upper -> lower
gibi bir hiyerarşide 2 tane MC var.

----
_root.upper.lower.gotoAndPlay(2)
----

yaparak lower'ı oynatabiliyorum, burada sorun yok.
Bunun yerine şöyle de yapabilirim:

----
var mypath:String = "lower";
_root.upper[mypath].gotoAndPlay(2);
----

Ya da şunu yapabilirim:

----
var mypath:String = "_root.upper.lower";
eval(mypath).gotoAndPlay(2);
----

Bilemiyorum sorunu problemi doğru mu anladım; dediğim gibi MC hiyerarşisi anlaşılır değil.
0
lex
(24.06.09)
@lex;

Sen ilk mesajda evalden bahsedince biraz araştırdım.

---------------------------------
qwerty=_root.mcmenu.textpage;
_root.mctext.qwerty.gotoAndPlay(2);
---------------------------------

yerine

---------------------------------
qwerty=_root.mcmenu.textpage;
_root.mctext[qwerty].gotoAndPlay(2);
---------------------------------

yapınca çalıştı. Sağolasın.
0
🌸pichoscosama
(24.06.09)
(3)

adi divx player a avi dosyalarını göstermek?

gholeman
şuan çatır çatır dizi indirmekteyim ancak bölümlerden birini usb belleğe atıp divx player da denedim.unsupported format diyor başka birşey demiyor nalet.diziler mp4 mkv falan değil bildiğimiz 350mb boyutlarında avi dosyaları.var mıdır bunun çaresi pc başında sandalyeyle bu diziler bitmez a dostlar.d
şuan çatır çatır dizi indirmekteyim ancak bölümlerden birini usb belleğe atıp divx player da denedim.
unsupported format diyor başka birşey demiyor nalet.
diziler mp4 mkv falan değil bildiğimiz 350mb boyutlarında avi dosyaları.
var mıdır bunun çaresi pc başında sandalyeyle bu diziler bitmez a dostlar.

divx in markesi ASAKI. ama hem kumandası hem de yazılımı her türlü markada gördüğümle aynı. adamlar marka basıp satıyolar hakikaten.

format değiştirilebilir mi? yoksa divx player güncellenebilir mi?
nedir ne değildir?
0
gholeman
(23.06.09)
bildiğin avi olması birşey ifade etmiyor. görünen o ki divx player'ınız gerekli kodeğe sahip değil. divx player'ın yazılımını güncelleyebileceğinizi sanmıyorum. geriye iki seçenek kalıyor:
ya dizileri tek tek divx player'ın tanıdığı bir kodekle yeniden dekode edeceksiniz, ya da kıçınızı kırıp dizileri paşa paşa bilgisayarda izleyeceksiniz.
0
cro magnon
(23.06.09)
avi to mpg filan diye aratın çıkar googlede. onalrla decode edip yeniden izleyebilrisniz. tabi dosya boyutuna göre kalite fark eder.
0
ali87
(23.06.09)
önce divx player için update var mı onu ara. MArkadan çıkmasa da arkasında bir yerlerde üretim kodu vs var mı yada yazılı8mın içinde versiyon gösteren bir şey var mı buna bak.

Divx playerları update etmek kolaydır. dosyayı indirirsin, özel bir isimle dvd/cd'ye yaazarsın cihaza takarsın. cihaz o ismi görünce update eder zaten. (eğer başka bir işlem gerekiyorsa indireceğin dosyanın yanında bir manual de vardır illaki)

eğer bu olmazsa sendeki dosyaları dönüştürürsün, tek yapacağın codec değiştirmek. Virtua dub ve beraberinde gelen programlarla raw haline getirip tekrar riplemek idi eskiden tek yol. Şu an google'da codec changer yazdığında zibil tane otomatik program geliyor. divxplayer'ında izleyebildiğin dosyalardan birinin codec'ine bak (gspot codec information adlı program ile) sonra elindekileri o codec'e çevir.
0
rygard
(23.06.09)
(5)

bir site varmış..

dambil
öyle bir siteymiş ki, kendi sitenizin adresini yazdığınızda reklamlardan kazanabileceği parayı gösteriyormuş..ne ola ki bu site?teşekkürler şimdiden herkese..
öyle bir siteymiş ki, kendi sitenizin adresini yazdığınızda reklamlardan kazanabileceği parayı gösteriyormuş..

ne ola ki bu site?

teşekkürler şimdiden herkese..
0
dambil
(23.06.09)
www.adsensemeter.com

vardı fakat açılmıyor.
0
arigold
(23.06.09)
böyle bi entry vardı sözlükte. sözlüğün bir günde reklamlardan ne kadar kazandığını gösteriyordu. arama yaptım ama entryi bulamadım.
0
nickim onbes harf
(23.06.09)
alternatif var mıdır peki?
0
🌸dambil
(23.06.09)
0
arigold
(23.06.09)
www.websiteoutlook.com

reklam gelirlerini de gösteriyor.

son linkimiz ise sevenler için gelsin :)

www.websiteoutlook.com
0
bykush
(23.06.09)
(6)

google chrome

41
bana bunu anlatacak bir baba yiğit arıyorum arkadaşlar. gmail eklentisini bir türlü kuramadım. chrome'ye geçmemin nedeni de firefoxda bazı sayfaları aç dediğimde bind diye bir arama motorunu açıyor. chrome bazı sayfaları zor açıyor. sözlüğe girene kadar canım çıktı dostlarım. birileri yardım edebili
bana bunu anlatacak bir baba yiğit arıyorum arkadaşlar. gmail eklentisini bir türlü kuramadım. chrome'ye geçmemin nedeni de firefoxda bazı sayfaları aç dediğimde bind diye bir arama motorunu açıyor. chrome bazı sayfaları zor açıyor. sözlüğe girene kadar canım çıktı dostlarım. birileri yardım edebilir mi?
0
41
(23.06.09)
nesini anlatmamızı istediğinizi anlayamadım ben?
0
dambil
(23.06.09)
mesela gmail eklentisini kuramadım aradım taradım bulamadım. örneğin facebook'a canı isteyince giriyor canı istemeyince girmiyor vs. vs...
0
🌸41
(23.06.09)
her yerde var yazıyor ama :/
0
🌸41
(23.06.09)
anlatmışlar bir kaç yerde ama dediklerini yaptım ama olmadı :/
0
🌸41
(23.06.09)
olduğunu söylelen sitelerden birinin bağlantısını koyarsanız buraya bakılır oradan.
0
ali87
(23.06.09)
🌸41
(23.06.09)
(3)

Ekran Kartı kurulumunda Administrator problemi

wishborn
Daha önce aynı problemi yaşıyan arkadaşımız olmuş şu duyuru da #32555 Ekran kartı kurucam taktım kartı, driver ı attım bilg a ancak tam kurucakken administrator olmanız lazım kurulumdan çıkıyor diyip pat kapanıyor...Arkadaş yukardaki duyuru da "run as administrator şeklinde aç" demiş?Ancak Run as ad
Daha önce aynı problemi yaşıyan arkadaşımız olmuş şu duyuru da #32555

Ekran kartı kurucam taktım kartı, driver ı attım bilg a ancak tam kurucakken administrator olmanız lazım kurulumdan çıkıyor diyip pat kapanıyor...Arkadaş yukardaki duyuru da "run as administrator şeklinde aç" demiş?

Ancak Run as administrator diye birşey bulamadım ben bütün cabalarıma karşın...

Nasıl çözülür bu problem?!?
0
wishborn
(23.06.09)
@miria

tek hesabım var zaten admin im..?
0
🌸wishborn
(23.06.09)
sistem xp... run as administrator diye bşy yok?
0
🌸wishborn
(23.06.09)
administrator hesabı var bi tane. normal açılışta gözükmez. bilgisayarı güvenl kipte açın, administrator seçeneği karşınıza gelecek.
0
cro magnon
(23.06.09)
(1)

Format Öncesi Backup

roadrunner_merlin
sevgili romalılar,son 2 yıldır kullandığım ve format atmadığım, üstüne üstün 4-5 kere(belki daha fazla) sistem geri yüklemesi yapmak zorunda kaldığım işletim sistemimi(win xp) tekrardan kuracağım.burada ki problem, her yerde bi kişisel ve yedeğini almam gereken dosyalar var. öyle bi program arıyorum
sevgili romalılar,
son 2 yıldır kullandığım ve format atmadığım, üstüne üstün 4-5 kere(belki daha fazla) sistem geri yüklemesi yapmak zorunda kaldığım işletim sistemimi(win xp) tekrardan kuracağım.

burada ki problem, her yerde bi kişisel ve yedeğini almam gereken dosyalar var. öyle bi program arıyorum ki bana işletim sistemi ve kurulu programlara ait dosyalar hariç bütün dosyaları listeleyebileyim(treeview yada dosya tipi bazında) ve external hdd'me kopyalayabileyim.

p.s. ayrıca programdan asıl beklenti ise tarama ve kopyalama işlemini sistemin elverdiği şekilde max. hız ile yapılması
0
roadrunner_merlin
(23.06.09)
data-backup-software-review.toptenreviews.com

istediğinden başlayabilirsin. programları kullanmadığım için isim değil link vermeyi uygun gördüm. linke kefilim tarafsız inceleme yapıyorlar.
0
bykush
(23.06.09)
(2)

Firefox'ta sesli uyarı

gercekleracidir
Selamlar.Şöyle bir sorum mevcut: Firefox'ta indirme tamamlandığında sesli uyarı verebilecek bir eklenti var mıdır?not: Firefox sürümü 3.0.0.11
Selamlar.

Şöyle bir sorum mevcut: Firefox'ta indirme tamamlandığında sesli uyarı verebilecek bir eklenti var mıdır?

not: Firefox sürümü 3.0.0.11
0
gercekleracidir
(23.06.09)
sanirim bu
addons.mozilla.org

edit:rica ederim
0
la traviata
(23.06.09)
evet aynen budur. çok teşekkürler.
0
🌸gercekleracidir
(23.06.09)
(3)

Excel iki tarih arası yıl ay gün.

amarat
Merhaba Excel severler,Aşağıdaki gibi bir tablom var.İşe giriş tarihi , bugunun tarihi, Toplam gün 01.04.2007 23.06.2009 814,00 2 yıl, 2 ay, 24 günBurada toplam gün basit 814 gün çıkıyor fakat yan tarafa 814 sayısını 2 yıl 2 ay 24 gün olarak çıktısını almam mümkün mü ?Elbette mümkündür de,
Merhaba Excel severler,

Aşağıdaki gibi bir tablom var.

İşe giriş tarihi , bugunun tarihi, Toplam gün

01.04.2007 23.06.2009 814,00 2 yıl, 2 ay, 24 gün


Burada toplam gün basit 814 gün çıkıyor fakat yan tarafa 814 sayısını 2 yıl 2 ay 24 gün olarak çıktısını almam mümkün mü ?

Elbette mümkündür de, esas can alıcı soru.

Nasıl ?
0
amarat
(23.06.09)
yıl için: / 365

ay için: (mod 365) / 30

gün için: (mod 365) mod 30
0
cruor
(23.06.09)
cruor teşekkürler ama bunları yazınca dediğim gibi 2 yıl 2 ay 2 gün yazısı çıkmıyorki. mod 365 denedim zaten 2,24 falan oyle bir şey çıkıyor benim istedigim tam olarak ay yıl gün yazımı.

ilgin için teşekkürler
0
🌸amarat
(24.06.09)
814 a1 hücresinde olsun.

yıl için =AŞAĞIYUVARLA(A1/365;0)
ay için =AŞAĞIYUVARLA(MOD(A1;365)/30;0)
gün için =MOD(MOD(A1;365);30)


ingilizce office'de rounddown olması lazım.
0
cruor
(26.06.09)
(7)

tv kartı...

ocanal
eskilerden kalma bir masaüstü bilgisayarımda tv kartı, var. Odada boş boş duracağına tv olarak kullanayım dedim fakat; cd'sini takıp yüklüyorum, sorunsuz yüklüyor. Açmaya çalışınca,"BT848 drivers" başlığı altında"Loadlibrary fail 126" hatası veriyor. işletim sistemi: windows 2000 proSoru: Şimdi beni
eskilerden kalma bir masaüstü bilgisayarımda tv kartı, var. Odada boş boş duracağına tv olarak kullanayım dedim fakat; cd'sini takıp yüklüyorum, sorunsuz yüklüyor. Açmaya çalışınca,

"BT848 drivers" başlığı altında

"Loadlibrary fail 126" hatası veriyor.

işletim sistemi: windows 2000 pro

Soru: Şimdi benim ne yapmam lazım?
teşekküler.
0
ocanal
(23.06.09)
driver uyumsuzdur işletim sistemiyle..
0
ozdek
(23.06.09)
aynı sorunla karşılaşan çokmuş. win 200 pro için tv kartı driver'ını yükleyince geçermiş. tv kartınızın modeli nedir? ben de bakınayım biraz..
0
dambil
(23.06.09)
system info for windows veya everest ultimate yazılımlarından biri ile tv kartının tam olarak üretici adını bulup sitesine girip driver ve application'ını indirmen gerek..
0
eleventh american esme has met
(23.06.09)
everest ile baktım ama bunlardan hangisi bilemedim. Aygıt yöneticisinde iki tane soru işareti var.

Barramento PCI 0, dispositivo 9, função 1
BrookTree Bt878 Video Capture Device - Audio Section
Askey CPH050 TV+FM(sanırım bu)
0
🌸ocanal
(23.06.09)
şu driveri bi deneyin. umarım uyar, sizin için upload ettim:

ul.to

sonucu da bildirin, merak etmekteyim.
0
gercekleracidir
(23.06.09)
aygıt yoneticindeki soru işaretlerinden ziyade pci (bu yolla bagladıgını sanıyorum) aygıtlara bak. onların arasında goreceksindir buyuk olasılıkla..
0
eleventh american esme has met
(23.06.09)
işlem tamamdır. 1-2 driver yükledim fakat onları yükleyince yenileri geldi. heralde onlar tv capture için filan. radyosu gayet güzel çalışıyor fakat tv için iyi bir antene ihtiyacım var galiba, normal küçük televizyonlarda olan antenle denedim trt- çok az göründü. Ama sonuçta tv açıldı. hepinize teşekkür ederim.
0
🌸ocanal
(23.06.09)
(3)

iphone'a push geldi ama?

passion rules the game
push olunca sürekli edge ile nette mi, yoksa sadece server mesaj ilettiğinde mi bağlanıyor?
push olunca sürekli edge ile nette mi, yoksa sadece server mesaj ilettiğinde mi bağlanıyor?
0
passion rules the game
(23.06.09)
saatte bir falan bağlanma loglarını gördüm bir yerde. push olarak mesaj geldiğinde de iletiliyor olması lazım.
0
ozdek
(23.06.09)
ayarı var.. ne zaman istersen o zaman baglanıyor..
0
eleventh american esme has met
(23.06.09)
çok nadir servera soruyor, saatte 10kb bile harcamıyor kendi gözlemlerimde..
0
erostrada
(23.06.09)
(3)

Camtasia Studio'nın free trial versiyonunu çalıştıramıyorum. Aynı işlevi görecek benzer program önerisi olan var mı?

o s c a r
"Error 1327. Invalid Drive: E:\" diyip duruyor sabahtan beri, ümidimi kestim artık. Camtasia Studio benzeri, kullanıp memnun kaldığınız bir screen capture programı varsa paylaşırsanız sevinirim.Şimdiden teşekkürler.
"Error 1327. Invalid Drive: E:\" diyip duruyor sabahtan beri, ümidimi kestim artık. Camtasia Studio benzeri, kullanıp memnun kaldığınız bir screen capture programı varsa paylaşırsanız sevinirim.

Şimdiden teşekkürler.
0
o s c a r
(23.06.09)
(bkz: camstudio)
0
edge_nabby
(23.06.09)
(bkz: easy video capture)
kolay hafif..
0
eleventh american esme has met
(23.06.09)
mayonez net üzerinde çalışan camtasia studio 4 kurun ben kurdum memnunum...
0
jeanluc
(23.06.09)
(5)

cep telefonundan koordinat belirleme

ikinoktayedi
yeni aldığım telefonda google maps uygulaması da yüklü.google maps gayet güzel çalışıyor, şu an bulunduğum yeri nerdeyse tam olarak görebiliyorum. fakat bulunduğum yerin koordinatlarını göremiyorum, mesela 36° 25' N, 25° 26' E gibi.böyle bir java program var mıdır acaba?
yeni aldığım telefonda google maps uygulaması da yüklü.
google maps gayet güzel çalışıyor, şu an bulunduğum yeri nerdeyse tam olarak görebiliyorum. fakat bulunduğum yerin koordinatlarını göremiyorum, mesela 36° 25' N, 25° 26' E gibi.
böyle bir java program var mıdır acaba?
0
ikinoktayedi
(23.06.09)
telefonun marka ve modeli nedir?
0
metox
(23.06.09)
samsung gt-s5233a star
0
🌸ikinoktayedi
(23.06.09)
şimdi sallıyo gibi olabilirim -emin değilim- ama benim bildiğim o tür bilgiler konuma göre değil de baz istasyonuna göre saptanıyor. yani cep telefonuna en yakın baz istasyonu hangisiyse o alanın kordinatlarını verir. mesela, "ben şimdi 5 adım batıya yürüyeyim bakalım değişicek mi" denilemez. bahçelievler bölgesindeki baz istasyonuna bağlıysa telefon, kordinat noktası bahçelievler'dir. benim bildiğim bu.
0
milistroke
(23.06.09)
@milistroke

baz istasyonları hata payıyla da olsa her telefonun koordinatlarını bulabilir. şöyle: baz istasyonlarındaki dikey antenler telfonlarla iletişimi yapıyor ve 120 derecelik bir açı görüyor. olaya sinyal gücü sayesinde mesafe bilgisi de ekleniyor. 120 derecelik yay üzerinde nerede olunduğu ise diğer baz istasyonlarındaki diğer dikey antenlerin sizi nerede gördükleriyle netleşiyor. böyleyken böyle işte
0
posteriti
(23.06.09)
google maps programına göre bulunduğum şu an bulunduğum yer komşu evin yanındaki boş arsa. orda da baz istasyonu yok. hata payı yaklaşık 50 metre filan.
ah bi de koordinatları koysalarmış.

@angelofdeath; telefon sadece java destekli. olmazsa seneye bakarız:)

@milistroke; şöyle birşey buldum turkcell abonesi olanlar "acil" yazıp "7777"ye yollayınca dediğin gibi baz istasyona göre koordinat veriyormuş. ben bu olayın gprs bağlantısı ile olanını arıyorum aslında. (vodafone kullanıyorum bu arada.)
0
🌸ikinoktayedi
(23.06.09)
(5)

bu kablo ne işime yarar?

ocanal
resimdeki kabloyu buldum bugün, nerden geldi ben de bilmiyorum. Ne iş yapar bu kablo?not: 4'ü de birbirine bağlı.yani tek kablo.not: siyahlar aynı boyda.
resimdeki kabloyu buldum bugün, nerden geldi ben de bilmiyorum. Ne iş yapar bu kablo?


not: 4'ü de birbirine bağlı.yani tek kablo.
not: siyahlar aynı boyda.
0
ocanal
(23.06.09)
sesle ilgili bu kablolar en soldaki 3.5mm ortadakiler rca en sağdakini bilemedim kaç mm ama gitar jaklarından sanırım.
0
buffy de vampir sayilir
(23.06.09)
pcye harici hoparlör bağlanabilir
0
ravioli
(23.06.09)
acayip bir kabloymuş bu.. multimetreyle bakmak lazım ne nereye bağlı diye ama aklıma ilk gelen rca yı 2 tane 3.5mm ye bölmeye yarıyor gibi. gerçi bir aletin kendine has bağlantı kabloları falan da olabilir. aslında ayrı ayrı bağlılarsa mono olarak işte hmmmmm.. neyse pratikte pek bir işe yaramaz o kablo, at sen onu.
0
metox
(23.06.09)
fırat geldi aklıma... "bi şey yaparım ki ben bunla" diyodu.
0
deadstar
(23.06.09)
ortadaki tos girişler gayet profesyonel aoudio Left ve Right girişleridir. diğer ikiside phonejack (3.5mm) gibi görünüyor, o da audio giriştir. bana sanki stereo tos jack-phone jack çeviricisi gibi geldi ama, 4üde tek kablo diyorsun. peki 4üde birleşip ne tip bir kablo oluyor onu niçin yazmıyorsun ?
0
jeanluc
(23.06.09)
(5)

kaybolan kablosuz ağ bağlantısı?

toxxicfox
laptop'ımı kapatmadan sadece kapağını indirdiğimde veya bazen normal bir şekilde kapattıktan sonra yeniden açtığımda bağlantı kayboluyor. önce kablosuz ağ bağlantısı özelliği devre dışı kalıyor ve hiçbir şekilde etkinleştirilemiyor. bu aşamada kablosuz ağ bağlantısı simgesi var ama devre dışı gözükü
laptop'ımı kapatmadan sadece kapağını indirdiğimde veya bazen normal bir şekilde kapattıktan sonra yeniden açtığımda bağlantı kayboluyor.

önce kablosuz ağ bağlantısı özelliği devre dışı kalıyor ve hiçbir şekilde etkinleştirilemiyor. bu aşamada kablosuz ağ bağlantısı simgesi var ama devre dışı gözüküyor. tekrar kapatıp açtığımda da bilgisayar bayaa bildiğin öyle bir özelliği yokmuş gibi davranıyor, ağ bağlantılarımdaki kablosuz ağ bağlantısı simgesi bile kayboluyor. bu durum ancak ve ancak bilgisayar kapatılıp yarım saat kadar kapalı kaldığında düzeliyor.

nedir bu, canımdan can aldı kaç aydır. bilgisayarın özelliklerinin falan lazım olacağını sanmıyorum, şayet olursa yazarım.. şimdiden teşekkürler...
0
toxxicfox
(22.06.09)
benzeri bi durum bende de var.. bende bu kadar vahim değil ama =) marka nedir acaba onu sorayım bi?

wireless kartıyla ilgili bi sorun olabilir, temassızlık oluşuyo olabilir belki alet çok ısındıktan sonra direkt kapatınca, aklıma bu geldi.. çok ısınıyor mu alet?
0
kveldulv
(23.06.09)
küçüktük bilmiyorduk bi cahillik ettik casper aldık:) ısınma problemi var diyebilirim, zaten dış fanda problem vardı değişmişti, ama benzer bir problem olabilir belki.. ama neden kullanmaya devam edince bir problem olmuyor da kapağını kapatıp açınca ortaya çıkıyor sorusu geliyor akla bu sefer de:)
0
🌸toxxicfox
(23.06.09)
bende de oluyor arada. ısınmadan kaynaklandığını pek zannetmiyorum ama.
0
turkish tekila
(23.06.09)
bende de ara sıra oluyor bu.sanki driver hiç kurulmamış gibi aygıtı bile görmüyor.yeniden başlatınca da devam ediyor aynı şekilde.ben de power a uzun süre basılı tutup ayarları kaydetmeden kapanmasını sağlıyorum,bir daha açınca sorun kalmıyor.

amma ilginç be.
0
mstgngr
(23.06.09)
iyiymiş ben de bir deneyeyim.. bir de şöyle bir durum var, belli bir dakikası yok, ne zaman geri geleceği belli değil, 40 dakikayı falan geçmiyor ama mesela yarım saat sonra açtın ve bağlantı hala mı yok, bir 40 dakika daha baştan beklemen gerekiyor.. böyle saçma sapan bir problem olur mu rapidshare'i free kullanır gibi arkadaş yaa...
0
🌸toxxicfox
(23.06.09)
(5)

External Hard Disk sorunu

vito
2 tane external hard diskim var. İkisini de normal bir biçimde açamıyorum. Çift tıklamayla ve sağ tıklayıp aç deyince açılmak yerine Birlikte Aç şeysi çıkıyor. Sağ klikle araştır deyince açılıyorlar. İkisini de farklı bilgisayarlarda denedim ve sorunsuz açıldılar. Nedir ki bu böyle?
2 tane external hard diskim var. İkisini de normal bir biçimde açamıyorum. Çift tıklamayla ve sağ tıklayıp aç deyince açılmak yerine Birlikte Aç şeysi çıkıyor. Sağ klikle araştır deyince açılıyorlar. İkisini de farklı bilgisayarlarda denedim ve sorunsuz açıldılar. Nedir ki bu böyle?
0
vito
(22.06.09)
önce klasör seçeneklerinden gizli dosyaları göster yapın. hardisklerin içinde autorun.inf diye bir dosya olması lazım onları silin bilgisayarı yeniden başlatınca da sorunun hallolması lazım.
0
dragon1653
(22.06.09)
ı-ıh denedim bunu olmadı. Hatta bu dosya başka dosyalarla autorun diye bir klasörün içindeydi, bu denediğim işe yaramayınca komple klasörü silerek denedim gene olmadı.
0
🌸vito
(22.06.09)
dikkatli kullanmak gereğiyle birlikte her derde deva iki şey önerebilirim;
(bkz: combofix)
(bkz: hijackthis)
0
supercalifragilisticexpialidocious
(23.06.09)
aynı problem bende de vardı.

sizde amvo virüsü var. çözümü bu ufak programı indirip taratmanızdır. kolay ve kesin çözüm bu: www.mygeekside.com
0
cro magnon
(23.06.09)
efenim bu external hard disk sahibi herkesin başına en az bir kere gelen bir sorun.kendisine autorun virüsü diyoruz.ben şu yöntemle kurtulmuştum; (bkz: dracula virüs temizleyici)
0
sarap dumani
(23.06.09)
(1)

Koreografi programı veya Flash?

pass
Sayı, müzik, ritm vs. eşliğinde koreografiler oluşturabileceğimiz ve bunları videolaştırabileceğimiz bir program biliyor musunuz?Veya bunu flash ile yapabilir miyiz?
Sayı, müzik, ritm vs. eşliğinde koreografiler oluşturabileceğimiz ve bunları videolaştırabileceğimiz bir program biliyor musunuz?

Veya bunu flash ile yapabilir miyiz?
0
pass
(22.06.09)
adobe after effects bu iş için mükemmel. xmp formatıyla render alırsanız flash'a da rahatlıkla import edebilirsiniz web için kullanacaksanız. ama video için adobe after effects ormanda 10 kaplan gücünde, her işinizi (3d nesne tasarımı hariç) görebilir.

sayı, ritim ve müzik eşliğinde bir şeyler için trapcode form, trapcode soundkeys ve trapcode echoshape kullanın.
0
gozupek
(23.06.09)
(1)

zip dosyası açmak için yardım!

robot
arkadaşlar bana bu konuda yardım eden olursa sevinirim..resimdeki gibi olan dosyayı açamıyorum 2'nci resimde olan zip dosyasını açtık sonra olan ama (bu arada indirdiğim oyun)oyun açılmıyor...normalde ben zip dosyasını -dizine çıkar-butonundan yapıyordum...sizin önerileriniz nelerdir?
arkadaşlar bana bu konuda yardım eden olursa sevinirim..
resimdeki gibi olan dosyayı açamıyorum 2'nci resimde olan zip dosyasını açtık sonra olan ama (bu arada indirdiğim oyun)oyun açılmıyor...
normalde ben zip dosyasını -dizine çıkar-butonundan yapıyordum...sizin önerileriniz nelerdir?
0
robot
(22.06.09)
dosya uzantılarını el yordamıyla .zip veya .rar yapmak da işe yarayabiliyor kimi zaman.
0
yine ben
(22.06.09)
(2)

Porogram

neronas
Bir program olsun, harddiskte kayitli zilyon tane divx dosyasini tarasin, bunlarin yanina internetten buldugu afisleri "folder.jpg" adiyla kayit etsin otomatik olarak.mümkün mü?
Bir program olsun, harddiskte kayitli zilyon tane divx dosyasini tarasin, bunlarin yanina internetten buldugu afisleri "folder.jpg" adiyla kayit etsin otomatik olarak.
mümkün mü?
0
neronas
(22.06.09)
DivXTurk diye bir program var..Yalnız bahsettigin kadar otomatik degil. Film isimlerini elle giriyorsun netten afişini, oyuncularını, açıklamalarını falan indiriyor.
0
desolator
(22.06.09)
Collectorz nin programları var. Film, kitap, müzik, oyun vs. vs. arşivlemenizi sağlayan programları var. Afiş, konu vs herşeyi hallediyor. HDD im bozulmadan önce kullanıyordum. Filmleri indirdiğiniz klasörleri birdaha açmıyorsunuz bile.
0
iustitia omnibus
(22.06.09)
(1)

Ubuntu (Gnome): rastgele yada sırayla değişen wallpaper

roadrunner_merlin
Ubuntu'da (Gnome) bir dizin tanımlayacağım ve tanımlı dizinin içerisindeki resimleri belirli aralıkla wallpaper yapacak bir programa ihtiyacım var. böyle bir şey vardır elbet ama adını bilen yada kullanan var mıdır?
Ubuntu'da (Gnome) bir dizin tanımlayacağım ve tanımlı dizinin içerisindeki resimleri belirli aralıkla wallpaper yapacak bir programa ihtiyacım var. böyle bir şey vardır elbet ama adını bilen yada kullanan var mıdır?
0
roadrunner_merlin
(22.06.09)
çok olmuş yazılalı ama şöyle bir makale var konuyla ilgili:
ubuntu.wordpress.com
0
prodeq
(22.06.09)
(2)

C Sorusu

uzun sure dusundum en uygun bunu buldum
Merhaba. Çağatay Cebi'nin internet sitesi yardımıyla c öğrenmeye başladım. örnekleri yazıp derlediğim zaman çalışıyor. ancak scanf() için değer girip sonucu isteyince ekran kendiliğinden kapanıyor. yani bir "a" sayısı ve bir "b" sayısı girin diyorum. sayılar giriliyor. sonra enter yapıp bu ikisinin
Merhaba. Çağatay Cebi'nin internet sitesi yardımıyla c öğrenmeye başladım. örnekleri yazıp derlediğim zaman çalışıyor. ancak scanf() için değer girip sonucu isteyince ekran kendiliğinden kapanıyor. yani bir "a" sayısı ve bir "b" sayısı girin diyorum. sayılar giriliyor. sonra enter yapıp bu ikisinin toplamını vermesi gerekirken kapanıyor. nedeni nedir ve nasıl düzeltebilirim? mesela :


#include<stdio.h>
int main( void )
{
int saat;
float ucret, toplam_ucret;
char bas_harf;
printf("Çalışanın baş harfini giriniz> ");
scanf("%c",&bas_harf);
printf("Çalışma saatini giriniz> ");
scanf("%d",&saat);
printf("Saat ücretini giriniz> ");
scanf("%f",&ucret);
toplam_ucret = saat * ucret;
printf("%c başharfli çalışanın, alacağı ücret: %f\n",bas_harf,toplam_ucret);

getchar();
return 0;
}


not : getchar'ı ben ekledim ama o sorun olmaz sanırım.
0
uzun sure dusundum en uygun bunu buldum
(22.06.09)
devc++ kullanıyorsunuz galiba. o programda yazılanı yapıp çat diye kapatıyor. onun için bir kod yazıyordu arkadaşlar ama unuttum, bilen çıkar elbet. o zamana kadar iki şey kullanabilirsiniz.

1- 1 tane int filan tanımlarsınız, sona scanf dersiniz. siz o sayıyı girmeden program kapanmaz.

2- başka bir compiler kullanabilirsiniz. epi filan var ama pek bir dandikler açıkçası. kodu bilen gelene kadar bunlar çözüm=)
0
dambil
(22.06.09)
getchar() yerine getch() kullanmayı dene veya getc() olarak, bu üçünden biri kapanmamasını sağlar.

ayrıca şurda forum bölümü var, orada istediklerini sorabilirsin.

www.cagataycebi.com

not: bu getchar(), getch(), getc()'in kullanım amacı zaten programın sonunda sizden bir karakter girmenizi beklemesidir. Böylece program kapanmadan sonucu görürsün.
0
ocanal
(22.06.09)
(1)

Outlook'ta Mail Gitmiyor

r_u_h
Microsoft outlookta 2 gündür attığım mailler gitmiyor, sunucuya ulaşılamadı hatası veriyor. halbuki sunucumun sitesinden ve başka bilgisayardan tamamen aynı email ayarlarıyla yolladığımda gidiyor. sorun nereden kaynaklanıyor olabilir?
Microsoft outlookta 2 gündür attığım mailler gitmiyor, sunucuya ulaşılamadı hatası veriyor. halbuki sunucumun sitesinden ve başka bilgisayardan tamamen aynı email ayarlarıyla yolladığımda gidiyor. sorun nereden kaynaklanıyor olabilir?
0
r_u_h
(22.06.09)
pc'nin dns ayarlarından kaynaklanıyor olabilir. ağ bağlantı simgesinin üzerine tıklayıp repair/onar seçeneğine tıklayıp deneyebilirsiniz. diğer seçenek başlat > çalıştır dediğinizde gelen ekrana cmd yazıp enterlayın ve çıkan konsola ipconfig -flushdns yazıp enterlayıp tekrar deneyin.
0
phonex
(23.06.09)
(7)

cd to mp3

kibritsuyu
selam güzellersoru çok basit. ben müzik cd'sini bilgisayara takacağım, bir düğmeye basacağım hoop bilgisayar cd'deki 20 tane şarkıyı mp3 yapıverecek ki mp3 çalarda dinleyebileyim.neyle olur bu?
selam güzeller

soru çok basit. ben müzik cd'sini bilgisayara takacağım, bir düğmeye basacağım hoop bilgisayar cd'deki 20 tane şarkıyı mp3 yapıverecek ki mp3 çalarda dinleyebileyim.

neyle olur bu?
0
kibritsuyu
(22.06.09)
la traviata
(22.06.09)
sheba and the albino girls
(22.06.09)
windows media playerla bile olur. önce araçlar > seçenekler kısmından > kopyalama ayarları > biçim : mp3 olarak seçmek gerekiyor. altta kalitesini de ayarlabiliyoruz.
sonrasında windows media playerdan kopyala kısmından şarkıları seçerek kopyalamayı başlat diyoruz. belgelerim müziğim içine bir yerlere atıyor albümü tamamen. orjinal cd ise falan id3 bilgisini falan da yazıyor hiç uğraştırmıyor.
0
cisegu
(22.06.09)
itunes da yapar
0
bunubenyazdim
(22.06.09)
nero da yapar bunu.seçilmiş kişi nero.
0
pisuvarasicanadam
(22.06.09)
(bkz: dbpoweramp)
0
stephen dedalus
(22.06.09)
total video convertor?
0
tragamin
(22.06.09)
(4)

apple ipod 32gb

karadenız1111
bende ipod var yenı aldım cd si yok elımde, pc baglayınca gorunmuyor. sıtesınden ındırmem gereken programı bulamadım cunku ıngılızce yardım lutfen
bende ipod var yenı aldım cd si yok elımde, pc baglayınca gorunmuyor. sıtesınden ındırmem gereken programı bulamadım cunku ıngılızce yardım lutfen
0
karadenız1111
(22.06.09)
cevap vermişler işte? derdin nedir adamım?
0
ozdek
(22.06.09)
bırde bu cıhazı turkceye nasıl cevırebılırım
0
🌸karadenız1111
(22.06.09)
itunes yukledım ama ıngılızce ,hıc bır sey anlayamadım kurcalamaya devam edıyorum nasıl mp3 yukleyebılırım
0
🌸karadenız1111
(22.06.09)
ipod touch ise türkçe dil desteği var. ipod un ayarlar kısmından değiştirebilirsin
0
see sharp
(22.06.09)
(7)

electro world açılmış ürün iadesini kabul ediyor mudur?

a7x
hiç kullanılmamış ama açılmış bir ürünü iade edebilir miyim? 5 gün oldu daha alalı.
hiç kullanılmamış ama açılmış bir ürünü iade edebilir miyim? 5 gün oldu daha alalı.
0
a7x
(22.06.09)
çirkefe yatın, çirkinleşin paşa paşa kabul ederler.
0
cro magnon
(22.06.09)
Tüketici kanununa göre 15 gün içinde ürünü iade etme hakkınız var. eğer buna yanaşmazlarsa tüketici haklarını bildiğinizi, hatta tüketici mahkemesine gidip "şikayetimvar.com"da da bu durumu cümle alemle paylaşacağınızı söylerseniz, geri adım attırırsınız.
0
trawmatolog
(22.06.09)
Vakumlu pakette bulunan bir ürünse genelde biraz çamura yatıyorlar onlarda ama electro world bu durumlar işi yokuşa sürmez pek. Direk bu işle ilgilenen yetkili ile görüşün mağazaya gittiginizde aldıgınız reyon elemanı falan yerine.
0
rurouni
(22.06.09)
bildiğim kadarıyla tüketici kanununda 15 gün içinde iade ayıplı mal'da geçerli. onun dışında mağazadan doğrudan aldığınız ürünü iade etme "hak"kınız yok. internet üzerinden yapılan alışverişlerde 7 günlük bir "sözleşmeden cayma" hakkınız, dolayısıyla mazaretsiz iade hakkınız var. onun dışında mağazaların bu konuda izlediği politikalara kalmışız.

yakın zamanda yaşadığım bir örnek: bimeks ilk üç gün içinde mazeretsiz iade kabul ediyor. her yere asmış, ilan etmiş. bir bakın elektroworld'ün bu konudaki politikası nedir.
0
no avalon
(22.06.09)
evet aldığınız ürünü iade edemiyosunuz beğenmedim diye. öyle bişeyi zamanında carrefour yapmıştı hala var mı bilmiyorum ama bokunu çıkarmıştı bazı arkadaşlar. adam sömestr da gidip sinema sistemi alıyo 10 gün takılıyo evinde babalar gibi sonra ben bunu beğenmedim diyip geri iade ediyolardı. elektroworld de ise iade almıyolar boşa götürmeyin.
ama isterseniz bi telefon edip şansınızı deneyin alacağınız cevap %99 olumsuz olacaktır.
0
rentts1
(22.06.09)
iade etmeme gerek kalmadan sıkıntım çözüldü, ama rurouni'nin de dediği gibi gerçekten işi yokuşa sürmeyen, ve olumlu bir stratejileri var. cevaplar için teşekkürler..
0
🌸a7x
(22.06.09)
sorununuz çözülmüş ama başkalarının da bilgisi olsun diye yazıyorum,

ben electro world'den 30 liralık bir kablo almıştım, paketi açılmamış şekilde yaklaşık 4 gün sonra en azından aynı fiyata başka bir ürünle değiştiririm diye düşünerek vermiştim görevliye, o da direk paramı iade etmişti sorgusuz sualsiz. hoşuma gitti tabi.

bilginize.
0
pozitif dusunce de kazanir
(22.06.09)
(3)

Myspace'den Müzik İndirmek

cocojamboyeterli
Myspace den müzik indirmenin özgün bir yolunu bilen var mı?firefox eklentisi firebug,file2hd sitesi, orbit ve benzer diğer programlar işe yaramıyor artık. Bugünkü myspace medya oynatıcısına uygun yeni bir teknik varmı bildiğiniz ve o teknik aynı zamanda vampirefreaks.com da geçerli olsa güzel olur y
Myspace den müzik indirmenin özgün bir yolunu bilen var mı?
firefox eklentisi firebug,file2hd sitesi, orbit ve benzer diğer programlar işe yaramıyor artık. Bugünkü myspace medya oynatıcısına uygun yeni bir teknik varmı bildiğiniz ve o teknik aynı zamanda vampirefreaks.com da geçerli olsa güzel olur yada vampirefreaksdan indirmenin bir yolu varsa onuda iki yol anlatabilirseniz güzel olur
sevgiyle kalın
0
cocojamboyeterli
(22.06.09)
xp kullanıyorsanız jetaudio pro yla bilgisayardan duydugunuz her sesi kaydedebilirsiniz. bir de hem osx hem xp için audacity diye bir program da var aynı işi gören. vista kullanıyorsanız maalesef bu programlar bir işe yaramıyor.
0
vogue
(22.06.09)
benim myspace sayfamdaki kendi el emegim goz nurum sarkilarimi kaydetmeyiniz lutfen. kopirayt mopirayt aga!...
0
trawmatolog
(22.06.09)
Şu an içinfile2hd çözüm arıyrmuş ama geçici bir çözüm var burada anlatıyor
"blog.aniscartujo.com" ama kısaca proxy üzerinden file2hd ye ulaşıp kullanmak
aniscartujo.com "Go" ya tıklayıp normal olarak file2hd kullanmak.
0
edip
(22.06.09)
(6)

ipod touch

insantaklidiyapanmaymun
bu aletin 8gb olanından almak üzereyim ama 16gb alsam mı diye şüpheye düştüm. içindeki yazılımlardan dolayı 8gb'dan daha az bir kullanılabilir hafızası olacağını düşünüyorum ama ne kadar olduğu hakkında bir fikrim yok, bilgisi olan var mı??onun dışında müzik için 4-5 gb arası bana yeterli olur diye
bu aletin 8gb olanından almak üzereyim ama 16gb alsam mı diye şüpheye düştüm. içindeki yazılımlardan dolayı 8gb'dan daha az bir kullanılabilir hafızası olacağını düşünüyorum ama ne kadar olduğu hakkında bir fikrim yok, bilgisi olan var mı??

onun dışında müzik için 4-5 gb arası bana yeterli olur diye düşünüyorum bunun yanına 2-3 film ve birkaç oyun sığdırabilirsem şukela olur. bilgisayarda 700mb yer kaplayan bir film ipod touch formatında ne kadar yer kaplıyor, sizce yeter mi 8gb yoksa sonradan yükleyeceğimiz yazılımlar ve oyunlar hafızadan çok mu yiyor??
0
insantaklidiyapanmaymun
(21.06.09)
7.4gb kadar kullanilabilir alan.
0
sourlemonade
(22.06.09)
filmleri ben 500 mb'a kadar indirebiliyorum .WinAvi Converter kullanıyorum, çevirirken zaten sıkıştırabiliyor ayrıca alt yazı dosyalarını da gömebiliyorsunuz. üstelik bilgisayarı yormadan kasmadan ve hızlı çeviriyor. (para verseler bu kadar reklamını yapamazdım ha)
0
cumingsoon
(22.06.09)
@assert h: teşekkürler. sen gitarla ilgili bir program yüklemissin ipod touch başlığında bir entry'de okudum da:). bu program guitar pro mu?? eğer oysa tab ve program çok yer kaplıyor mu?
0
🌸insantaklidiyapanmaymun
(22.06.09)
yazılımlar çok yer kaplamıyor ama film dedigin 700mb olan ipod touch icin cevirdiginde 300mb olmuyor aşagı yukarı 600mb falan olur. 16gb al bence 32gb al hatta :)
0
rurouni
(22.06.09)
hatirlamiyorum neydi (sattim da kendisini).
ama iste istedigin perdede tellere basip gitar calabildigin bir simulasyondu.
0
sourlemonade
(22.06.09)
kesinlikle 32 lik al. yarısı kaplanıyor uygulamalar yükleyerek podcastlar yükleyerek. sarkılara da yer kalsın değilmi????
0
dukeboy
(22.06.09)
(2)

Utorrent ve bağlantı kopması sorunu

sijwocaq
Son zamanlarda internet bağlantım bi gidiyor bir kaç dakika sonra tekrar geri geliyor. Utorrent yükledikten sonra oldu acaba bi ilişkisi var mıdır? Sözlükte utorrent başlığında zoom x4 modemlerde sorun yaşadığına dair bi entry vardı ama 3 sene öncesinin. utorrent'de de bağlantı varken normal değerle
Son zamanlarda internet bağlantım bi gidiyor bir kaç dakika sonra tekrar geri geliyor. Utorrent yükledikten sonra oldu acaba bi ilişkisi var mıdır? Sözlükte utorrent başlığında zoom x4 modemlerde sorun yaşadığına dair bi entry vardı ama 3 sene öncesinin. utorrent'de de bağlantı varken normal değerlerde indiriyor, bağlantı yokken o da sıfıra iniyor.

lokasyon: alsancak/izmir
0
sijwocaq
(21.06.09)
sorunun büyük ihtimal utorrent ile alakası yok. bende de vardı aynı sorun. belirli olmayan aralıklarla 10 dk - 5 saat arası sürelerle internet gidiyordu. ttnet müşteri hizmetleriyle olan arıza kaydı bırakma, kaale alınmama, arıza kaydı bırakma kaale alınmama sürecinden sonra bağlantımız normale döndü diyebilirim.
0
nickim onbes harf
(22.06.09)
sorun u torrent'denmiş gayet. uninstall edince düzeldi.
0
🌸sijwocaq
(19.08.09)
(1)

iphone skype kombinasyonu

marduk
Merhaba iphone ve skype yi birlikte kullanabiliyoruz .ama ne şekilde ekonomik olur..bunun bir formulu var mı ?
Merhaba iphone ve skype yi birlikte kullanabiliyoruz .

ama ne şekilde ekonomik olur..

bunun bir formulu var mı ?
0
marduk
(21.06.09)
iterator
(21.06.09)
(1)

ASP Resim Upload Sorunu (Acil Yarım Gerekmekte)

shadyyy
<%Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")Upload.OverwriteFiles = FalseOn Error Resume NextUpload.SetMaxSize 1048576 ' Limit files to 1MBUpload.Save server.MapPath("proje\")%><HTML><BODY BGCOLOR="#FFFFFF"><CENTER><% If Err <> 0 Then %><FONT SIZE=3 FACE="Arial" COLOR=#0020A0><H3>Hata oluş
<%
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")

Upload.OverwriteFiles = False
On Error Resume Next

Upload.SetMaxSize 1048576 ' Limit files to 1MB
Upload.Save server.MapPath("proje\")
%>
<HTML>
<BODY BGCOLOR="#FFFFFF">
<CENTER>

<% If Err <> 0 Then %>

<FONT SIZE=3 FACE="Arial" COLOR=#0020A0>
<H3>Hata oluştu:</h3>
</FONT>

<FONT SIZE=3 FACE="Arial" COLOR=#FF2020>
<h2>"<% = Err.Description %>"</h2>
</FONT>

<FONT SIZE=2 FACE="Arial" COLOR="#0020A0">
L&uuml;tfen <A HREF="default.asp?id=<%=Request.QueryString("id")% >">tekrar deneyin</A>.
</FONT>

<% Else %>
<FONT SIZE=3 FACE="Arial" COLOR=#0020A0>
<h2>Başarılı! <% = Count %> dosy(lar) yüklendi.</h2>
</FONT>

<FONT SIZE=3 FACE="Arial" COLOR=#0020A0>
<TABLE BORDER=1 CELLPADDING=3 CELLSPACING=0>
<TH BGCOLOR="#FFFF00"><font color="#0020A0" size="3" face="Arial">Y&uuml;klenen Resim</font></TH>
<TH BGCOLOR="#FFFF00"><font color="#0020A0" size="3" face="Arial">Boyut</font></TH>
<TH BGCOLOR="#FFFF00" colspan="2"><font color="#0020A0" size="3" face="Arial">Orjinal Boyut</font></TH>
<TR>
<% For Each File in Upload.Files %>
<% If File.ImageType = "GIF" or File.ImageType = "JPG" or File.ImageType = "PNG" Then %>
<TD ALIGN=CENTER>
<IMG SRC="/uploaddir/<% = File.FileName%>"><BR><B><% = File.OriginalPath%></B><BR>
(<% = File.ImageWidth %> x <% = File.ImageHeight %> pixels)

</TD>
<% Else %>
<TD><B><% = File.OriginalPath %></B></TD>
<% End If %>
<TD ALIGN=RIGHT VALIGN="TOP"><% =File.Size %> bytes</TD>
<TD ALIGN=RIGHT VALIGN="TOP"><% =File.OriginalSize %> bytes</TD><TR>
<% Next %>
</TABLE>
</FONT>
<P>
<% End If %>

</CENTER>
</BODY>
</HTML>

--------------

Yukarıda ki kodlar resmin upload edildiği sayfaya ait. By sayfa da Upload.Save server.MapPath("proje\") satırında arıza vermekte. Bu script nette çalıştırılıyor. Resmin upload edildiği kısımda arıza veriyor.

bilen arkadaşlar [email protected] dan bana ulaşabilirler.
Şimdiden teşekkürler.
0
shadyyy
(21.06.09)
persist upload bi ara kullanmıstım, ama simdi hatırlamıyorum ama syntax ı kontrol eder misiniz?

zira şimdi internetten gordugum örnek su sekilde;

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")

Upload.OverwriteFiles = False
On Error Resume Next

Upload.SetMaxSize 1048576 ' Limit files to 1MB
Count = Upload.Save("c:\upload")

yani Upload objesinin save methodu daha farklı bi syntax la yazılmıs
0
yasaluyari
(21.06.09)
(1)

excel'de standart sapma

mefati bir cirpida okunur
selamlarexcel'de standart sapma hesaplamam lazım ancak stdsapma(...) formuluyle degil, yeni bir formul yazarak. yanda std sapma formülü mevcut ve excel'de n=1000 ve ortalaması 77,535 olan bir örneklem için şu formülü denedim=(1/999*Sum(A2:A1001-77,535)^2)^0,5ancak bu formul staistics tools dan hesal
selamlar

excel'de standart sapma hesaplamam lazım ancak stdsapma(...) formuluyle degil, yeni bir formul yazarak. yanda std sapma formülü mevcut ve excel'de n=1000 ve ortalaması 77,535 olan bir örneklem için şu formülü denedim

=(1/999*Sum(A2:A1001-77,535)^2)^0,5



ancak bu formul staistics tools dan hesaladığım formulle aynı sonucu vermiyor. hata ne burda?
0
mefati bir cirpida okunur
(21.06.09)
=((1/999)*Sum(A2:A1001-77,535)^2)^0,5

olabilir mi acaba?
0
nooneatall
(21.06.09)
(2)

sony vaio format yardımı

vogue
şimdi benim vgn-fs serisi bir laptopum var. ben bunu satmayı düşündüğümden gelmiş geçmiş her türlü veriyi bir daha kurtarılamamak üzere yok etmek için adını hatırlamadığım bir programla us-army birşeyi ayarında format attım. xp cd sini taktım, windows installer dosyaları yükledi bir şeyler yaptı ama
şimdi benim vgn-fs serisi bir laptopum var. ben bunu satmayı düşündüğümden gelmiş geçmiş her türlü veriyi bir daha kurtarılamamak üzere yok etmek için adını hatırlamadığım bir programla us-army birşeyi ayarında format attım. xp cd sini taktım, windows installer dosyaları yükledi bir şeyler yaptı ama sonrasında mavi ekran verdi. ilk defa karşılaşıyorsanız restart edin yoksa driverlarda sorun olabilir diyordu hatada. restart ettim ama artık ekranda yanıp sönen _ işaretinden başka bir şey çıkmıyor, recovery cd si falan da yok sanırım. ne yapmam gerekiyor? teşekkür ederim şimdiden.
0
vogue
(21.06.09)
"_" işareti, harddiski görmediğinden olabilir. bios ayarlarından harddiski görüp görmediğini bi kontrol et belki o sebepledir.
0
plac
(21.06.09)
IDE channel 0 master kısmında görünüyor harddisk.
0
🌸vogue
(21.06.09)
(10)

Nedir bu twitter?

pichoscosama
Hem ekşisözlük hem de ekşiduyuru'da baktım, işe yarar bilgi yok. Ne işe yarar bu Twitter? Cuma'ya gittim, gelcem tabelasından farkı var mı? Facebook varken bu ne işe yarar? ABD'de ki bu Twitter çılgınlığı da nedir? Bu 140 karakter kısıtlaması da nedir?Lütfen 140 harfden az olmamak kaydıyla açıklayın
Hem ekşisözlük hem de ekşiduyuru'da baktım, işe yarar bilgi yok. Ne işe yarar bu Twitter? Cuma'ya gittim, gelcem tabelasından farkı var mı? Facebook varken bu ne işe yarar? ABD'de ki bu Twitter çılgınlığı da nedir? Bu 140 karakter kısıtlaması da nedir?

Lütfen 140 harfden az olmamak kaydıyla açıklayınız?
0
pichoscosama
(21.06.09)
evet aynı söylediğin gibi. bir nevi "şu anda ne yapıyorsun" uygulaması diyebiliriz.
0
nickim onbes harf
(21.06.09)
Kisisel markalasma ve lifecasting araci
0
x daemon
(21.06.09)
"twitter" sana ortamı açmış, "buyrun size gayet basitçe bir ortam, ne yaparsanız yapın bu ortamda, fikirlerinizi uygulayın" demiş.. "şu anda ne yaptığını" yazdığın bir yer var, ne yaptığını yazıyorsun..
olaya çok düz mantık bakarsan böyle..

ancak bu twitter üzerinden o kadar fikirler, applicationlar, ıvırlar, zıvırlar, hedeler, hödöler geliştirdiler ki.. insanların çok hoşuna gitti bu..

biraz araştırmak lazım nette, twitter sayesinde yapılabilenleri ;)
0
fuck milk get beer2
(21.06.09)
özellikle web sitesi duyuruları, şirket duyuruları, onlardan anlık haberler falan almak için kullanılabiliyor ama evdeki adam "şu anda yemek yiyorum" yazınca ne anlamı oluyor onu ben de merak ediyorum.
0
sanal uyku
(21.06.09)
hayat pazarlama aparatı.
0
kriker
(21.06.09)
ekşiduyuru ve ekşi'deki yazılanlardan ne olduğunu anlıyorsun ama anlam veremiyorsun. sorun burda. bir web sayfasına kısa mesaj gönderme olayı işte. başka bi açıklaması yok. "bir de şunu yapabilirsin twitter ile" diye söyleyebileceğim ikinci bir özelliği yok yani.
0
hububrad
(21.06.09)
"yedigim her haltı insanlara duyurmalıyım" hedesi.
facebook ciktiginda da "b.k mu var" demistim, aha buna da diyorum.. sahipleri yakında milyar dolarlık adamlar olur ben göbegimi kasirken.
0
dr shephard ameliyathaneye
(21.06.09)
micro-blogging. temelde bloglardan hicbir farki yok. sadece 140 karakter sinirli filan. insanlar bloglari nasil teshir icin kulalnabiliyorsa twitter'da öyle kullanilabilir. ama esas faydasi olan biteni canli olarak aktarmak ve takip etmek.

search.twitter.com 'a gir trending topics'lerden birine tikla ne demek istedigimi görürsün.
0
fspades
(21.06.09)
Açıklamalarınız için teşekkürler.

Fakat hala ABD'deki Twitter çılgınlığına kafam basmadı.

Bakın blog olayını anlıyor ve destekliyorum. Blogger, Wordpress, MySpace, Facebook, kullanmasam da Yonca gayet mantıklı bir amaca hizmet eden şeyler. İş microblogging'e gelince koca bir "?".
0
🌸pichoscosama
(21.06.09)
abd de özellikle bir çok ünlü kullanıyo twitter'ı ve onu takip eden fanlarıyla twitter üzerinden konuşuyolar. birbirlerine twitter üzerinden laf sokuyolar, günlük fotolarını ordan yayınlıyolar vs. bende kerametini pek anlamış diilim ama "tweetlemek" gibi bir kelime soktu konuşma diline.
0
merry shelly
(21.06.09)
(2)

laptop'a su dokulmus, hard diski gormuyor

layouter
arkadasin dell e1505 laptop'i sehpada dururken sehpaya su dokulmus, bir kismi da bilgisayarin altina gitmis. bu arada bilgisayar acikmis. hemen kurulamis filan ama bilgisayar kapanmis. gorunurde bir sey yoktu, o yuzden tekrar actim diyor. ama simdi hicbir sekilde hard diski gormuyormus bilgisayar, 0
arkadasin dell e1505 laptop'i sehpada dururken sehpaya su dokulmus, bir kismi da bilgisayarin altina gitmis. bu arada bilgisayar acikmis. hemen kurulamis filan ama bilgisayar kapanmis. gorunurde bir sey yoktu, o yuzden tekrar actim diyor. ama simdi hicbir sekilde hard diski gormuyormus bilgisayar, 0141 hatasi veriyormus. bilgisayardan filan gecmis durumda da zaten, acaba verileri kurtarmak mumkun mudur? su an yapilabilecek en dogru davranis nedir?
0
layouter
(21.06.09)
evet biz de baktik google'a biraz da, insanlarda daha cok aralikli yasanan bir problem olarak bulduk forumlarda -- su dokulmesi sonrasi olanina rastlamadik.
bu arada fis, pil ve usb cikarmak da ise yaramadi...
0
🌸layouter
(21.06.09)
en başta o aletten pili çıkar ben tak diyene kadar takma. hdd'yi notebook'tan sök, modele bağlı üzerinde bir kızak vardır, onu da sök ve su lekesi var mı diye, su lekesini tarif edemicem, ama anlarsın görünce zaten. eğer su lekesi yoksa bir dönüştürücü yardımıyla başka bir bilgisayara tak (veya harici hdd kutusu kullanarak)ç su lekesi varsa ve bilgiler çok önemliyse takma, hdd zarar gördüğü için yapacağın her hamle verileri kurtarmayı daha da zorlaştırır. prof. bi yere götür kurtarsınlar.

su nasıl döküldü bilmiyorum ama, hdd'ye kadar gitmiş olması düşük bi olasılık. klavyenin hemen altında soketler var, hdd, wifi, mikrofon, kamera falan filan. o soketlerden biri korezyon( bu kelimeydi di mi pas falan) yapmış olabilir, hdd sorunun bundan kaynaklı olabilir. kendi teknik servisine yollamanı tavsiye ederim, işi bilmeyen ellerde, yetersiz test-malzeme ile notebook'u tamamen eline alman içten beli değil.

oha, suyun alt tarafa gittiğini yeni okudum( çok içmeyin olum) neyse, her şekilde verileri kurtarmak mümkün, hdd'yi kontrol et, leke nem varsa dokunma, yoksa başka bilgisayarda dene.
mcsamirs hotmail com kafana takılan bişi olursa sorabilirsin, sözlükten mesaj kabul etmiyorum hehe.
0
abtash
(21.06.09)
(2)

blog ziyaretçilerim

başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
ziyaretçilerim kaç tanedir, ne yapar, ne yer ne içerler gibi soruların cevabını öğrenmek istedim ve duyurudaki cevaplara baktıktan sonra google analytics'e üye oldum. ancak, ziyaretçi sayımı sıfır gösteriyor. tamam sadece üç günlük bir blog, ama en az on arkadaşım ziyaret etti şimdiden. niye sıfır k
ziyaretçilerim kaç tanedir, ne yapar, ne yer ne içerler gibi soruların cevabını öğrenmek istedim ve duyurudaki cevaplara baktıktan sonra google analytics'e üye oldum. ancak, ziyaretçi sayımı sıfır gösteriyor. tamam sadece üç günlük bir blog, ama en az on arkadaşım ziyaret etti şimdiden. niye sıfır ki bu?

daha güzel bir yöntem var mı bir de?
0
başımıellerimin arasınaalıpdüşündüm
(21.06.09)
www.sitemeter.com

ben hem yukarıdaki adresi hem de google analytics kullanıyorum. ama nasıl google anlytics i ayarladım bilmiyorum. zannedersem html kodu veriyordu, sende onu ekliyordun.

site meter da güzel bir ziyaretçi ölçer. onu da kullanabilirsin. google analytics den daha pratik.
0
iker
(21.06.09)
analytics kodunu yeni eklediyseniz hemen sonuc vermez.. son 6-7 saatteki sonucları genelde gostermiyor.. biraz zaman gecmesi lazım.. aksam 9'dan sonra eklediyseniz misal, yeni yeni gormeye baslarsınız sonucları..
0
frtslck
(21.06.09)
(3)

blogger sorusu

x factor
bu url girdiğimiz yerde site ile ilgili bir icon görünür ya. örneğin ekşi duyuruda kırmızı üzerine beyaz bi şey var. hah onu kendi blogumuzda istediğimiz iconu nasıl ekleyebiliriz? teşekkür ederiz.
bu url girdiğimiz yerde site ile ilgili bir icon görünür ya. örneğin ekşi duyuruda kırmızı üzerine beyaz bi şey var. hah onu kendi blogumuzda istediğimiz iconu nasıl ekleyebiliriz? teşekkür ederiz.
0
x factor
(20.06.09)
favicon o.
blogun ne blogspot ya da wordpress.com falan mı yoksa kendi hostun mu?
0
sanal uyku
(21.06.09)
blogger'a da koyulur favicon. ben yaptım, yapabilirsin.

yerleşim, html düzenle

</head>
den hemen sonra <link href='Favicon Resminin Adresi' rel='shortcut icon'/> kodu ekleniyor.
bu kadar.

favicon yapmak içinse;
www.rw-designer.com
adresini kullanabilirsin.

iconu upload için,
www.picpanda.com

eğer halledemezseniz daha ayrıntılı da anlatabilirim.
0
xlmn
(21.06.09)
blogspot, teşekkürler.
0
🌸x factor
(21.06.09)
(5)

lcd televizyon kumanda sorunu...

ocanal
arkadaşlar lcd tv aldık, bugün ilk kez açtım kanal aramak için yön tuşlarını kullanmam gerekiyor, fakat ben mi öküzüm yoksa bunda mı bişey var, yön tuşları işlemiyor. Örneğin menü açıkken sağ sol yön tuşlarına basıyorum, sesi açıp kapatıyor, aşağı yukarı basıyorum işlemiyor. Özel tuş kombinasyonlar
arkadaşlar lcd tv aldık, bugün ilk kez açtım kanal aramak için yön tuşlarını kullanmam gerekiyor, fakat ben mi öküzüm yoksa bunda mı bişey var, yön tuşları işlemiyor. Örneğin menü açıkken sağ sol yön tuşlarına basıyorum, sesi açıp kapatıyor, aşağı yukarı basıyorum işlemiyor. Özel tuş kombinasyonları filan mı var bunun? kafayı yedim sabahtan beridir.

edit: ürün toshiba 42X3030
0
ocanal
(20.06.09)
eh normal televizyadan bir farkı olmaz ki, kumandası bozukmuş meğersem
0
mortifera
(20.06.09)
kumandanın bozuk olduğunu sanmıyorum çünkü çalışıyor, menü tuşu işliyor, ok tuşu işliyor, fakat yön tuşları işlemiyor anlamış değilim.
0
🌸ocanal
(20.06.09)
Bizim arkadaşın televizyonunun kumandası da aynı. Yukarı ve aşağı tuşları çalışmıyor. Lcd değil ama yeni model. Adapte olana dek baya uğraştım.
0
ataturkiye
(20.06.09)
@atatürkiye

nasıl halletiniz peki?
0
🌸ocanal
(21.06.09)
Halletmedik valla öyle boşa duruyor :)
0
ataturkiye
(21.06.09)
(3)

Harici ses kartı dip gürültü sorunu

the great pretender
Creative emu 0404 usb 2.0 ses kartını macbook'a bağladığımda yüksek derecede bir dip gürültüsü alıyorum ve laptop'ın kasasına dokunduğumda cızırtı kesiliyor. Topraklama sorunu mu diye baktım adaptör topraklı değil zaten. Neyden olabilir, bilgisi olan var mı?
Creative emu 0404 usb 2.0 ses kartını macbook'a bağladığımda yüksek derecede bir dip gürültüsü alıyorum ve laptop'ın kasasına dokunduğumda cızırtı kesiliyor. Topraklama sorunu mu diye baktım adaptör topraklı değil zaten. Neyden olabilir, bilgisi olan var mı?
0
the great pretender
(20.06.09)
ayrı bir uzatma kablosuna tak fişi, bakalım kesiliyor mu? kesilir bence
0
mortifera
(20.06.09)
uzatma kablosu fayda etmedi..
0
🌸the great pretender
(21.06.09)
Laptop'un adaptörünün fişinin kafasındaki toprak uçlarına bant çek. Biraz riskli olsa da çoğu durumda tek çözüm oluyor.

Bu yaptığımız olaya ground lift, gürültüye sebep olan şeye de ground loop deniliyor araştırmak isterseniz.
0
skatheist
(21.06.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.