Giriş
(2)

cırcırlı tornavidanın ne artısı var?

me23
mesela yalama yapmış bir vidada açma şansını artırır mı?
mesela yalama yapmış bir vidada açma şansını artırır mı?
0
me23
(19.06.20)
hayır. tek olayı tornavidayı yerinden çıkarmadan döndürme imkanı vermesi.

yalama olan vidayı açmak için çeşitli metodlar var onları denemek lazım.
0
ozdek
(19.06.20)
bana göre hiçbir artısı yok, hatta zamanla cırcır kısmı bozulup kullanılmaz hale geliyor. o yüzden hiç bulaşmayın derim.
0
shadowfollower
(19.06.20)
(3)

Laptop çantası önerileri

lapregunta
14 inçlik bir laptops sahibim. Piyasadaki ürünler fazla kaba ve büyük. İstediğim tarz bir ürün bulamadım bir türlü. Sizin önerebileceğiniz zarif ve bol bölmeli/gözlü bir ürün var mı?
14 inçlik bir laptops sahibim. Piyasadaki ürünler fazla kaba ve büyük. İstediğim tarz bir ürün bulamadım bir türlü. Sizin önerebileceğiniz zarif ve bol bölmeli/gözlü bir ürün var mı?
0
lapregunta
(19.06.20)
targusun 15.6 inç olanını kullanıyorum ben 14 için. gri-siyah-sarı renklere sahip. anca yetiyor çünkü şarj kablosu ve dosyalar falan derken çantaya atıyorum kazak bile sığmıyor.
0
ozdek
(19.06.20)
www.hepsiburada.com bu modeli kullanıyorum uzun yıllardır. memnunum.
0
black holes in the sky
(19.06.20)
4 sene kadar kullandıktan sonra geçen kasımda bu çantadan bir tane daha aldım. çok memnunum. Ancak stoklarda kalmamış gözüküyor.

www.hepsiburada.com

Alternatif olarak bu da iyi gözüküyor:
www.hepsiburada.com
0
faithless
(20.06.20)
(9)

ekmek tüketmeyince baş ağrısı sizde de oluyor mu?

glore
selamlar,çok ekmek tüketen biri değilim sadece sabahları ve bazen öğlen yiyorum.bir haftadır dikkat ettiğim nokta sabahları ekmeksiz kahvaltı yaparsam başım ağrıyor. bu durum sizde de oluyor mu?
selamlar,

çok ekmek tüketen biri değilim sadece sabahları ve bazen öğlen yiyorum.
bir haftadır dikkat ettiğim nokta sabahları ekmeksiz kahvaltı yaparsam başım ağrıyor.

bu durum sizde de oluyor mu?
0
glore
(19.06.20)
olmuyor da. hatta keyfi yiyorum ekmeği. bende su içmeyince baş ağrısı oluyor. yine baş ağrın olunca su içmeyi deneyebilir misin? Sonucu da yazabilir misin?
0
hitsumo
(19.06.20)
hiç olmadı.
0
sutlu nescafe
(19.06.20)
yooo
0
sizofren06
(19.06.20)
@hitsumo masada şişe var düzenli su içiyorum hocam
0
🌸glore
(19.06.20)
Eve ekmek almıyorum. Hiç olmuyor.
0
ruhen hastayim ben
(19.06.20)
Nein
0
Kittie
(19.06.20)
oluyor!

ben bunu çok net tecrübe ettim. bir ara diyetteyken sıfır ekmek tüketiyordum, bir hafta sonra başım dönmeye, halsiz hissetmeye başladım. neyi yanlış yapıyorum derken eski beslenme şeklime geçince baş dönmesi de geçti ve sonra doktora gittiğimde doktor bana "ekmek yemediğin için oluyor, biz size hiç ekmek yemeyin demiyoruz, sabahları 1-2 dilim yiyin" dedi, ben de o gün bugündür sabahları (öğünün önemi yok da) iki dilim yiyorum ve sıkıntı olmuyor. bir sürü b vitamini var ekmekte. yukarıdaki arkadaşlarımızın olayı ya genetik ya da bu vitaminleri başka yerlerden alıyorlar ama başka yerlerden almak da zordu benim bildiğim (et vs.).

aynı sorunu bir arkadaşımdan da duymuştum.

özet olarak, günde iki dilim tam buğday ekmeği tüketebilirsiniz, kilo açısından sıkıntı olmaz.
0
ahm1
(19.06.20)
yeterli kalori almıyorsun demek ki.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(19.06.20)
Ben ne kadar pilav, makarna yersem yiyeyim ekmek gibi olmuyor ve evet ekmek yememişsem başım ağrıyor.
0
Kediyi üzdün
(19.06.20)
(6)

İşverenim Beni Sonraki Senenin Yıllık İzinlerini Kullanmaya Zorlayabilir Mi

depresif genc
Artık yıllık izinlerimizin hepsi tükendiği için bir sonraki seneye ait (henüz elde etmemiş olduğumuz) izinleri kullandırmak istiyorlar. Yasal olarak böyle bir hakları var mı?
Artık yıllık izinlerimizin hepsi tükendiği için bir sonraki seneye ait (henüz elde etmemiş olduğumuz) izinleri kullandırmak istiyorlar. Yasal olarak böyle bir hakları var mı?
0
depresif genc
(19.06.20)
yasal olarak öyle bir hakları olmadığı gibi, iznin kalmayıp da izin kullanmak istesen, tamamen insiyatif olarak kullandırabilirler.
0
foolrules
(19.06.20)
Ülkenin isverenlerinin ne rezil halde oldugunu eksiduyuru sayesinde daha iyi goruyoruz.
Yok hocam oyle bir hak falan.
0
logisticsmanager
(19.06.20)
yasal olarak öyle bir hakları olmadığını söyleyebilirsiniz.

ücretsiz izne çıkartabilirler.

sanki sizi korumaya çalışıyorlar ama pek de öyle değil gibi. hani hem koruyayım hem de izinleri bitsin 1.5 sene sürekli çalışsın kafasındalar mı anlaşılmıyor.
0
ozdek
(19.06.20)
Kullandırtma diye bir seçenek yok ama yıllık izin zamanlarının işveren ile işçi arasında anlaşılan tarih üzerinden belirlenebileceği bilgisi kalmış aklımda. Yani siz de kesin şu tarihte izin alıyorum diyemiyorsunuz yıllık izinden kullanmak üzere. Acil durumlardaki izin mazeret iznine giriyor.

Yani eğer işverenin şimdiye kadarki tutumu çalışan yanlısı ise belki tamam denebilir ama sanmıyorum öyle de bir şey olacağını. İş yerindeki durumu en iyi siz bilirsiniz. İş arkadaşlarına bir sorun onlar ne yapacakmış...
0
yukselen gunes evi
(19.06.20)
Eğer firmada uzun seneler kalıcı değilseniz bence kullanın ama ileriye yönelik imza atmayın. Sonrasında yasal hakkınızı talep ederken şirket ben kullandırttım diyemez.
0
fistikthecat
(19.06.20)
Ya da ayrılacak olursanız şirket +izinleri izin parasını öder ama - izinleri talep edemez
0
seyyar satıcı
(19.06.20)
(6)

iphone 11 vs iphone pro max

nefertarii
ne dusunuyorsunuz?hangisi alinir? yani soyle ikisini de alacak gucum var ama 11 pro max'in parasi gozume cok geliyor. arada da 2 kat fiyat farki var nerdeyse... yapacagim sey sadece mail, arama, sosyal medya vs (gerci telefonla baska ne yapilir o ayri). Iphone olsun istiyorum bu arada; huawei, samsu
ne dusunuyorsunuz?

hangisi alinir? yani soyle ikisini de alacak gucum var ama 11 pro max'in parasi gozume cok geliyor. arada da 2 kat fiyat farki var nerdeyse...

yapacagim sey sadece mail, arama, sosyal medya vs (gerci telefonla baska ne yapilir o ayri). Iphone olsun istiyorum bu arada; huawei, samsung vs'yi onermeyin :)

tesekkurler.
0
nefertarii
(19.06.20)
önemli olan aradaki fiyat farkının önemsiz gelip bir telefona 11.500 lira verince canı acıtmaması bence. yoksa çoğu insan bir şekilde alabilir diye düşünüyorum. aylık kazandığı parayı bilmeyen bir arkadaşım tak diye aldı geçti mesela pro max 256, alana kadar fiyatını dahi bilmiyordu :) durumlar benzerse tabii ki pro max, ekran, kamera, kasa kalitesi olarak daha üstte. hele ekran baya üstte. ama öyle değil diyorsanız 11 alın geçin üzmez.
0
garavel
(19.06.20)
iphone 11 ve promax arasında kaldıysan ve kullanım amacın bahsettiğin gibiyse, yerinde olsam ikisine de eler, se alırıdm.
0
foolrules
(19.06.20)
11 derim. denemiştim, boyut olarak ancak bu kadar tutturulur, çok kullanışlı, tam ayarında. ne küçük kalıyor ne de büyük. çok hoşuma gitmişti. kamerası da zaten mükemmel. yok süper fotolar çekme peşindeyim vs dersen pro max derim. onda da 256gb aşağısı olmasın ama yine de gereksiz.
0
MtKrt
(19.06.20)
Aradaki fiyat farki senin icin çerez parasi degilse 11 diyorum.
0
pofudukayi
(19.06.20)
aradaki fark boyutun biraz daha kucuk olmasi ve 3. kamera. o 3. kamera major bi guzellik katmiyor aslinda. elin kucukse max al, buyukse ve 11 alirsan da pisman olmazsin
0
hjarteblod
(19.06.20)
iphone 11 apple'ın 4s'ten sonra çıkardığı en alınabilir ve komple telefon. bir apple hater'ı olarak, android telefonların da fiyatının uçtuğunu görünce, 11'in gayet alınabilir bir telefon olduğunu düşünüyorum.
0
Bruce
(19.06.20)
(4)

kaliteli laptop çantası

kingleo
merhaba,14 inç ASUS VivoBook kullanıcısıyım. Boyutlar: 32.2(W) x 21.1(D) x 1.80Ekteki fotoğraflardaki gibi laptop çantası arıyorum. Limit max 350 TL.teşekkürler.
merhaba,

14 inç ASUS VivoBook kullanıcısıyım.
Boyutlar: 32.2(W) x 21.1(D) x 1.80

Ekteki fotoğraflardaki gibi laptop çantası arıyorum. Limit max 350 TL.

teşekkürler.
0
kingleo
(19.06.20)
(bkz: case logic)
0
isyankar tosbaga
(19.06.20)
samsonite bak.
0
xrated
(19.06.20)
ucuza bulabilirsen thule bak. olmadı caselogic
0
delidir yakalayin
(19.06.20)
faithless
(20.06.20)
(2)

diyet - protein shake

xiii
süt ya da süzme yoğurt ile (protein tozu kullanmadan yapılan shake'lerde yaklaşık en az 20g şeker barındırıyor. bu saçma bir hale sokuyor mu olayı yağlardan kurtulmaya çalışan kişi için?bir de keto ya da low carb diyette istediğiniz kadar sebze yiyin diyorlar fakat bunlar da karbonhidrat barındırıyo
süt ya da süzme yoğurt ile (protein tozu kullanmadan yapılan shake'lerde yaklaşık en az 20g şeker barındırıyor. bu saçma bir hale sokuyor mu olayı yağlardan kurtulmaya çalışan kişi için?

bir de keto ya da low carb diyette istediğiniz kadar sebze yiyin diyorlar fakat bunlar da karbonhidrat barındırıyor ve bunun küçük bir miktarı şeker. doğru bir olay mı bu?
0
xiii
(19.06.20)
Senin kilo verip vermemen sütteki ya da ıspanaktaki şekerle alakalı değil, aldığın ihtiyaçtan fazla ya da az kaloriyle alakalı bir durum. Süt de ıspanak da yapısı gereği şeker taşır, sen nasıl kaslarında şeker depo ediyorsan ıspanak da aynı şekilde kendi yaşamı için şeker depo eder, her gün 30 kilo ıspanak yesen 160 gram civarı şeker almış olursun, 160 gram şeker 640 kalori yapar, düşün yani günde yiyeceğin birkaç porsiyon sebzeden kaç gram şeker alacaksın. Ortalama bir insan için günlük 100-150 gram şekerden zarar gelmez, bunun zaten çoğunu beyin kullanıyor, kalanı da kaslara karaciğere falan gidiyor depo edilmek için, bulaşmaman gereken şey vücut tarafından tanınmayan glikoz/fruktoz şurubu içeren ürünler, bunlar vücudun şeker metabolizmasına zarar verebilir ama sebzede şu var sütte bu var deyip küçük hesaplara girmenin bir anlamı yok.
0
angelus
(19.06.20)
karbonhidrat var karbonhidrat var.

fruktoz ile ilgili angelus zaten durumu açıklamış. fruktoz vücutta kullanılamıyor. dolayısıyla eşit miktarda fruktoz veya glikoz alan iki kişinin vücutlarındaki yağlanma farklı olacaktır.

peki şöyle bir senaryo kuralım.

biyolojik olarak birbirinin aynısı iki insan düşünelim. hatta her şeyi eşit yapmak için muhteşem derecede sağlıklı bir insanı kopyaladığımızı düşünelim.

kopyaların ikisine de günde toplam 150 gr glikoz veriyoruz. bu iki insanın yağlanmaları farklı olabilir mi?


bu sorunun cevabını vermeden önce bir analoji yapalım.

bir market kasası düşünelim. 1 saatte 30 müşteriye hizmet verebiliyor. kapasitesi bu.

bugün bu markete 25 kişi gelse kasada kuyruk olmaz kesinlikle diyebilir misiniz?

diyemezsiniz. neden diyemezsiniz?

aynı anda 25 kişi gelse kasaya (bugün sadece 25 kişi geldi tesadüfen hepsi de aynı anda geldi). market kasası aynı anda 25 kişiye hizmet veremeyeceği için kasada kuyruk olacak.


şimdi glikoz sorusuna gelelim.

kopyalardan bir tanesi 150 gram glikozu son derece lifli besinlerden toplamda 5 öğünde 2şer saat arayla almış olsun.

diğer kopya ise hayvan gibi tek seferde içecekle tamemen lifsiz bir şekilde 150 gr glikoz alsın.


glikoz vücuda girip kan şekerini yükseltmeye başladığında insülin bunu alıp hücrelere götürür. ihtiyacı olan kullanır.

birinci kopya gün içerisinde azar azar olacak bütün ihtiyaçları için insülin aracılığıyla hücrelerine bu şekeri taşıdı. zaten çok lifli besinlerle aldığı için şeker kana yavaş karıştı, vücutta alarm zilleri çalıp bir an önce kandan bu maddeyi uzaklaştırmaya çalışmadı.

ikinci kopya ise vücudunu alarma geçirdi. bir anda kanındaki yabancı madde miktarı arttı, kanı yoğunlaşmaya başladı, eğer önlem almazsa hücreden kana sıvı geçişi bile olabilir kan eğer çok yoğunlaşmaya devam ederse. insülin hemen tepeye çıktı, aldı şekeri hücrelere götürdü ama bir anda vücudun 150 gr şeker kullanma ihtimali yok.

hemen insülin şekeri alıp karaciğere götürdü, yağa çevrilip depolandı.

aynı marketteki kasiyer olayı gibi.

müşteriler gün içerisinde azar azar gelince kasiyer bir günde 25 kişiye hiç kuyruk oluşturmadan hizmet verebiliyor.

vücut da insülin aracılığıyla şekeri, böyle azar azar geldiğinde, tatlı tatlı kullanıyor.

o yüzden istediğiniz kadar sebze yiyin lafının arkasındaki olay bu. istediğiniz kadar yiyin demek günde 88 kilo brokoli yemek istemeyeceğinizi varsayıyor. yani karnını doyuracak kadar sebze ye korkma. zaten lifli şeyler (genelde). o yüzden insülinizi anında tepeye çıkartıp vücudunuzda alarmlar çaldırmayacak diyor. sebzeden kaçmayın demek istiyor.
0
levpontryagin
(19.06.20)
(3)

Ev eşyası almak kargo

black mamba
İnternetten yatak, masa gibi büyük ev eşyaları aldınız mı? Kargo şirketleri apartmanın girişine kadar getiriyorlar sanırım. Yukarı nasıl çıkarıyorsunuz? Yakın zamanda ev eşyası alıcam da.
İnternetten yatak, masa gibi büyük ev eşyaları aldınız mı? Kargo şirketleri apartmanın girişine kadar getiriyorlar sanırım. Yukarı nasıl çıkarıyorsunuz? Yakın zamanda ev eşyası alıcam da.
0
black mamba
(19.06.20)
yukarı getiren nakliye firmalarını tercih etmekte fayda var. hiç yoksa metro mağazasından alınabilir ürünler. haftada bir ya da iki gün ev içerisine kadar nakliye yapıyorlar.

tabi kargo elemanına bahşiş atarsanız heralde yukarı getirmeyi kabul eder.
0
xiii
(19.06.20)
Ikea'dan aldım ev değil ama ofis mobilyasıydı. Kargo ile göndermiyorlar zaten. Horoz Lojistik getirmişti, onda da zaten tahmin edebileceğin gibi ev taşıma gibi geliyorlar.
0
malheiros
(19.06.20)
İkea çeşitli ev mobilyaları. Masa ve yatak da vardı. Horoz Lojistik taşımasını yapıyor İkea’nın mobilya kısmında. Yukarı getirdiler her defasında. Özellikle ricacı olmama da gerek kalmadı, taşıyorlar daireye kadar.
0
gayda
(19.06.20)
(4)

Bir Dini İnanış İsmi Arıyorum

slymene
Selamlar,Bir ara çok araştırmıştım, bir İslam alt inanışı vardı.Bu insanlar çok iyiler, yardımseverler, İslam'ın gereklerini yerine getiriyorlar fakat o inanıştan olduklarını kimse bilmiyor. Birbirlerine dahi söylemiyorlar.Yani karşınızda duran bir ............'yi bilemezsiniz. Siz öyleyseniz o da s
Selamlar,

Bir ara çok araştırmıştım, bir İslam alt inanışı vardı.
Bu insanlar çok iyiler, yardımseverler, İslam'ın gereklerini yerine getiriyorlar fakat o inanıştan olduklarını kimse bilmiyor. Birbirlerine dahi söylemiyorlar.

Yani karşınızda duran bir ............'yi bilemezsiniz. Siz öyleyseniz o da sizi bilmez şeklinde bir bilgi hatırlıyorum.

Biraz araştırdım, Batıniler değilmi, daha farklı bir şeydi.

Maalesef anımsadıklarım bunlar, hatırlayabilen var mı neydi bu görüşün adı?
0
slymene
(19.06.20)
bahailik olabilir mi
0
freebird5406_2
(19.06.20)
bilemedim. olabilir gibi geldi ama çok az şey hatırlıyorum.
0
🌸slymene
(19.06.20)
melamilik olabilir aradığınız.

melamiler nefslerinin şımarmaması için inançsız gibi gezerler, çevresinde inançsız oldukları bile düşünülebilir hatta. tasavvufta yer alan bir alt kol.

--
batınilik başka bir şey. içrek ile ifade ediliyor modern türkçe'de. ezoterizm teriminin bir karşılığı. inanışın iç yüzü, dışarıdan bakılınca anlaşılamayan yüzü anlamına geliyor. hatta gizli öğreti bile denilebilir.
0
biseysorcaktim
(19.06.20)
çok yaşayın. melamilikti aradığım. harikasınız!
0
🌸slymene
(19.06.20)
(1)

Soundboard

jack in the box
Selamlar,Fiziksel bir soundboard yapmak istiyorum. Fakat raspbery pi alıp programlayacak falan bir teknik bir becerim yok, bu teknik becerileri edinecek kapasitem veya vaktim de yok. 8-10 tane tuşu olan, her bir tuşa küçük ses dosyaları kaydedilebilin ve o tuşlara basınca kaydedilen sesleri çalabile
Selamlar,

Fiziksel bir soundboard yapmak istiyorum. Fakat raspbery pi alıp programlayacak falan bir teknik bir becerim yok, bu teknik becerileri edinecek kapasitem veya vaktim de yok. 8-10 tane tuşu olan, her bir tuşa küçük ses dosyaları kaydedilebilin ve o tuşlara basınca kaydedilen sesleri çalabilecek bir alet tavsiyesi var mıdır?

Sanıyorum ucuz bir android tablet veya telefon ve bir app vasıtasıyla da gerçekleştirelibilir ama yapmışken bir tık daha orijinal bir şey yapmayı yeğlerim.

Tavsiye vereceklere şimdiden teşekkür ederim, esen kalın.
0
jack in the box
(19.06.20)
launchpadler zaten bu işi yapmıyor mu? app ile çözme noktasına gelirseniz launchpad applerini deneyebilirsiniz.

stream deck gibi cihazlarla veya ayrı satılan numpad klavyelerle, kendim yapayım diyorsanız kendi mekanik klavye keypadinizi yapıp onunla yapabilirsiniz.

ama bunların hiçbiri hakkında detaylı bilgim yok, çok da emin değilim dolayısıyla.
0
siradam
(19.06.20)
(1)

eganba hangi kargo firmasıyla kitapları gönderiyor

freebird5406_2
sorum başlıkta :)
sorum başlıkta :)
0
freebird5406_2
(19.06.20)
Yurtiçi ya da Aras seçebiliyorsunuz.
0
kobuzchu kiz
(19.06.20)
(5)

Balkonumda binaya ait beton mangal var ama calismiyor. Ne yapmali?

dualsaber
Soruya karakter sinirlamasi yeterli olmadi. Tam soruyu asagiya yaziyorum.Balkonumda binaya ait beton mangal var ama calismiyor. Kendi kapakli mangalimi yasal olarak kullanabilir miyim?Yeni tasindigim evdeki balkonumda, genellikle yazlik evlerde bulunan beton mangallardan var. Yoneticiye sordugumda o
Soruya karakter sinirlamasi yeterli olmadi. Tam soruyu asagiya yaziyorum.

Balkonumda binaya ait beton mangal var ama calismiyor. Kendi kapakli mangalimi yasal olarak kullanabilir miyim?

Yeni tasindigim evdeki balkonumda, genellikle yazlik evlerde bulunan beton mangallardan var. Yoneticiye sordugumda o mangallarin bacalarinin duz bir sekilde yapilmadigi ve bacalarin icine ustalar tarafindan harc kacirildigi bilgisini aldim. Ben de kendi mangalimi balkona kuracagimi soyledigimde ust ve alt kattan sikayet gelmedigi surece deneyebilirsin veya elektrikli mangal kullanabilirsin dedi.

Balkonda mangal yakmak kanunen yasak evet ama balkonumda calismiyor bile olsa beton mangalin olmasi ve yoneticinin elektrikli izgara kullanabilirsin demesi yasal olarak benim bu balkonda et/sebze/mantar/balik pisirebilecegim anlamina gelir mi?

Komurleri dumansiz yakmanin, kapali mangal getirip komsularin rahatsiz olmayacagi sekilde kullanmanin yollari az cok mevcut ama olur da bazi "hassas" komsularimiz kapimiza geldiginde "hepmizin balkonunda mangal mevcut demek ki yasal olarak mangal problem degil" desem "yonetici ile konusalim bacalari hallettirsin o zaman" desem, komsularimiza saygida kusur etmeden nazik bir sekilde atar yapsam hakli miyim?

Bahcesi olan daireler cayir cayir mangal yakiyor agzimiz sulaniyor.

Cevaplar icin simdiden tesekkur ederim.
0
dualsaber
(19.06.20)
En büyük hayalim balkonunda mangal olan apartman dairesi :)

Yöneticiniz sallamış gibime geliyor , kesin rahatsız olan biri baca yolunu tıkamıştır duman sevk olmuyordur. Baca işi yapanlardan birini çağırın veya beceriniz varsa siz bacanın tepesinden kontrol edin.
0
synax
(19.06.20)
baca açan işletmeler var, bacayı açtırın. gerekirse hayrına siz yapmış olursunuz mangal parası oraya gider. ben de tıkalı olduğunu zannetmiyorum.
0
prodeq
(19.06.20)
Balkondaki barbekünün bacası direkt çatıya çıktığı için duman normalde kimseyi rahatsız etmezdi, ama şu en balkonda mangal yakarsanız üst kattaki herkesi rahatsız edersiniz.

Bacacı çağırıp çatıdan sizin barbeküye kadar tıkalı olan bacayı açtırabilirsiniz, tabi ki bacaya beton vs dökülmediyse.

Ha şu da var, barbeküler gövde olarak yapılmıştır ama baca tesisatı hiç koyulmamış olabilir imalat aşamasında, yöneticinin demek istediği bu olabilir.
0
John Bloor
(19.06.20)
yönetici sallamış hem de desteksiz :) mis gibi mangalın var onu tamir ettir
0
kenarortay
(19.06.20)
yonetici dogru soylemis. Eger her katta barbeq var ise ve baca cekmiyor ise siz mangali yaktiginiz an, diger evlerin barbeqleri teper o dumani ve onlardan da cikar. Bacaci cagrilip tek tek acilmasi lazim hepsinin
0
oscar
(19.06.20)
(5)

iyi fps oyuncusu

ronartest
oyun sektörüne çok hakim değilim. anladığım kadarıyla fps oyun call of duty, counter strike gibi karakterin gözünden oynadığımız silahlı oyun anlamına geliyor. biri hakkında mesela “iyi bir fps oyuncusu” demişler. bu çok genel bir söz değil mi? yani ne bileyim iyi cs oynayan biri call of duty’de de
oyun sektörüne çok hakim değilim.

anladığım kadarıyla fps oyun call of duty, counter strike gibi karakterin gözünden oynadığımız silahlı oyun anlamına geliyor. biri hakkında mesela “iyi bir fps oyuncusu” demişler. bu çok genel bir söz değil mi?

yani ne bileyim iyi cs oynayan biri call of duty’de de iyi mi oluyor ya da pubg de?
0
ronartest
(19.06.20)
genel olarak oyun dinamikleri birbirinden çoook farklı olmakla beraber; hedef alma, yürüme, saklanma, kaçma, silah kombinasyonları gibi işlemlere daha alışmış ve el kontrolü o tarz oyunlarda iyi olduğu için genellenebilir gibi düşünüyorum.
0
hamsiii
(19.06.20)
fps oyunlarında bir yerden sonra aim, hoplama, zıplama herkeste benzer seviyelere geliyor. Önemli olan şey haritaları tanımak ve oyun zekası.

Prof. oyunculara bakarsan adamlar battal gazi gibi gitmezler, pusulacak yerleri bilirler oralara dikkatli yaklaşırlar, ses "kasarlar". Karşı tarafın hareketlerini tahmin ederler. Misal evin 2. katındayken birisi o eve girip yukarı çıkmayı düşündüğünde yeri geldiğinde camdan atlayıp arkasından vururlar.

Takım halinde oynarken koordineli oynarlar, devamlı iletişim halindelerdir. İyi bir fps oyuncusu her oyunda mükemmel değildir ama iyidir, en temel şey olan kas hafızası oturmuştur ve ortalama oyuncuların çok üstünde bir performans gösterebilirler.

Misal pubg de master degree olan birisi call of duty de de iyi oynayabilir, ama haritayı iyi bilen birisi kolayca pusuya düşürüp öldürebilir.
0
kimlanbu
(19.06.20)
Evet genelde öyle oluyor. Fps de oyunları kastederken 'first person shooter' anlamında kullanılır.
0
antihero
(19.06.20)
fps oyunlarda reflekslerin hızlı olması çok önemli. hayatın boyunca fps oynamadıysan kendini geliştirmen yıllarını alıyor. diğer oyunlar pek öyle değil. hayatında hiç oyun oynamamış birine aksiyon-rpg ver, bir günde öğrenir. ama fps'de yeniysen hele bir de online'sa tek mermi sıkamadan headshot'ı yersin.
0
sir gawain
(19.06.20)
Kimlanbu artı 1, çok güzel bir cevap vermiş.

cs için aim ve anlık tepki işin içine girse bile game sense denen nane de çok etkili. Adam nerede olabilir, nereden çıkabilir, hangi yönü tercih edebilir bunları önceden görebilmek tecrübeyle birlikte belli bir zeka gerektiriyor. yetenki olmalarının yanında zeki adamlar ayrıca bunlar.

Cs iyi oynayan biri cod ve pubg'de iyi olabilir mi?

*Evet olabilir, oluyor. Shroud'a baksana :D Adam cs efsanesiydi, adamın hem aim hem oyun bilgisi üst seviyelerdeydi bıraktı cs'yi yayın işine geçti ama adam her oynadığı fps oyunlarda efsane olabilir mi ya :D Adam bildiğin saf yetenek, sanki adam fps oynamak için dünyaya gelmiş.

Sorunun tam cevabını görebilmek-izleyebilmek için shroud'a bakabilirsin.
0
eazy
(19.06.20)
(1)

cfmoto 150nk - ybr - başlangıç motoru

thejester
merhaba, motora yeni başlıyorum, aslında 250'lik bir şeyle başlarım diye düşünüyordum yıllardır, ancak ehliyete yazılıp motorun acemiye ne kadar ağır geldiğini görünce 125-150'lik bir şeyle başlamaya karar verdim gibi. şu an iki seçeneğim var. biri nispeten temiz bir ybr125 alıp (tercihen yuvarlak k
merhaba, motora yeni başlıyorum, aslında 250'lik bir şeyle başlarım diye düşünüyordum yıllardır, ancak ehliyete yazılıp motorun acemiye ne kadar ağır geldiğini görünce 125-150'lik bir şeyle başlamaya karar verdim gibi.

şu an iki seçeneğim var. biri nispeten temiz bir ybr125 alıp (tercihen yuvarlak kafa) düşük maliyetler ve sağlamlığına güvenerek hem sürmeyi hem ufak tefek tamiri öğreneceğim. bunun avantajı alımda ucuzluk, ybr sağlamlığı ve güvenilirliği, parçası ucuz, her şeyi kolay. ama motordan anlamayan adam statüsünde olduğum için sahibinden çakalları tarafından kazıklanmak, alıp 3 ay sonra aletin dağılması ve şevkin kırılması gibi şeyler yaşamaktan korkuyorum.

ikinci seçenek de cfmoto 150nk, artıları şık görünüş, sıfır olarak alacak bütçem var dolayısıyla içim daha rahat edecek, bir de şehirler arası ybr'den daha rahat gider gibi. bunun da yedek parçasından, servisinden, maliyetlerinden emin değilim.

görüşlerinizi bekliyorum, hangisini önerirsiniz?
0
thejester
(19.06.20)
2. el bir Yamaha ya da Honda al, bin gez öğren sonra çok zarar etmeden satarsın. Çin malı olarak bildiğimiz markalarda sıfır alıp ikinci el satınca zararın büyük olur, gerek yok.

Çok kısa sürede o da ikinzi el olacak zaten, mağazadaki duruluna aldanma.

YBR 125 ya da CBF 150 olabilir.
0
John Bloor
(19.06.20)
(3)

Final ödevi olarak roman yazılmasını isteyen hoca

m e b
Herkese merhaba.Kardeşimin bölümü edebiyatla ilgili olmamasına rağmen bir dersin finali için hoca tüm sınıftan en az 40 sayfalık birer novella yazmaısnı istiyor. Bu, bilgi sınamaktan ziyade yetenek işi ama alternatif bir çözüm de aklıma gelmiyor. Hocanın kriterlerini görseniz ağzınız açık kalır. Çok
Herkese merhaba.
Kardeşimin bölümü edebiyatla ilgili olmamasına rağmen bir dersin finali için hoca tüm sınıftan en az 40 sayfalık birer novella yazmaısnı istiyor. Bu, bilgi sınamaktan ziyade yetenek işi ama alternatif bir çözüm de aklıma gelmiyor. Hocanın kriterlerini görseniz ağzınız açık kalır. Çok satan kitaplarda bile öyle bir incelik/detaylar yok.

Ne yapabileceğimiz açısından fikir verebilir misiniz?
Az bilinen yabancı bir eserin bizzat ben Türkçe çevirisini yapsam da emek hırsızlığı oluyor bu sefer.
(Kitabı öyle ya da böyle yazmak zorundayız.)
0
m e b
(19.06.20)
hiçibir hoca sizden orhan pamuk olmanızı beklemez. ders ne ile ilgili ise alakalı olarak temel şeylere dikkat ederseniz kabul eder. basit bir şey yazıverin kendinizce.
0
black mamba
(19.06.20)
biyografik bir metin oluşturabilirsiniz. Romana karakterin keskin dönüşüm yaşadığı bir dönemden başlayıp çocukluğuna dönebilirsiniz. Farklı zaman ve mekanları bu şekilde ekleyip kolayca bir metin çıkarabilirsiniz.
0
transparan kertenkele
(19.06.20)
birinci ağızdan günlük yazar gibi yazmak işini çok kolaylaştırabilir, genel bir bütünlük olmasına gerek kalmaz. örnekleri var zaten. böyle manyakça bir isteğe daha fazlası çok bile bence :)
0
kül
(19.06.20)
(2)

youtube ?

sweetoffice
youtube yeni kullanmaya basladim :) actigim bir videoda tam ortada oynat dugmesi var, ona basmadan baslamiyor videolar, ayarlara filan baktim ama goremedim. her videonun otomatik oynamasi icin ne yapabilirim ?
youtube yeni kullanmaya basladim :) actigim bir videoda tam ortada oynat dugmesi var, ona basmadan baslamiyor videolar, ayarlara filan baktim ama goremedim. her videonun otomatik oynamasi icin ne yapabilirim ?
0
sweetoffice
(19.06.20)
Bir video bitip diğerinin başlaması için "otomatik başlat" özelliğini aktif edebilirsin.

Ama uygulama ya da browserı açtığında ilk olarak mutlaka play tuşuna basman lazım.
0
John Bloor
(19.06.20)
Firefox kullanıyorsanız eğer, tarayıcı otomatik başlamasını engelliyor.

www.reddit.com

Normalde linke tıkladığınızda o sekme aktifse otomatik başlaması lazım.
0
heritage
(19.06.20)
(7)

İpotekli ev satın alma

latte nevermore
Merhaba,Bir ev satın almaya kalktık, evin üzerinde 1,5 milyon tl'lik ticari ipotek var ancak kaldırıldı dedi emlakçı. şimdi banka kredi başvurumuz esnasında ipteğin kalkmadığını söyledi. bir tane, daha önceden verilmiş ipotek fek yazısı var elimizde. güncel olanı istemiş banka diğer bankadan. benim
Merhaba,

Bir ev satın almaya kalktık, evin üzerinde 1,5 milyon tl'lik ticari ipotek var ancak kaldırıldı dedi emlakçı. şimdi banka kredi başvurumuz esnasında ipteğin kalkmadığını söyledi. bir tane, daha önceden verilmiş ipotek fek yazısı var elimizde. güncel olanı istemiş banka diğer bankadan.

benim anlamadığım şu bizim kredi tutarımız 380.000 tl, evin üzerindeki ipotek 1,5 milyon tl. ipoteğin başka yerlere kaydırılmaması durumunda ben bu evi zaten alamam değil mi?
ya da bu 1,5 milyon tl'lik borç bana aktarılmaz dimi?
0
latte nevermore
(19.06.20)
1,5m luk borç size aktarılmaz ama evin ipoteği üzerinde kalırsa ev gidebilir.temizleyip öyle alın. tapuda son kez söylüyorlar ipotekli alıyorsunuz farkında mısınız falan gibisinden ama ne kadar garantili bilmiyorum. yani tapudaki elemanın ipotekli olduğunu söylemeyi unutma ihtimali vs var mı bilmiyorum.
0
tukenmez adam
(19.06.20)
bildiğim kadarıyla borç size aktarılmaz, fakat alacaklının ev üstünde hakkı olabilir. X kişisi için ipotek kalkmıştır. Sıradaki alacaklı olan Y kişisi için ipotek tekrar devreye girmiş olabilir.
0
janavarorion
(19.06.20)
Tüm ipotekler kalkmadan almayın sakın.
0
John Bloor
(19.06.20)
ipotek tamamen kalkmadan alirsaniz riskli, uzak durun
0
sweetoffice
(19.06.20)
ipoteksiz satın alın.
0
prodeq
(19.06.20)
borç aktarılmaz ama o borçlunun borcu için sizin evden icradan satılır gider sizi de evden zorla tahliye ederler.

taşınmazın kaydı temiz olmadan sakın bulaşmayın.
0
al sana nick it
(19.06.20)
İpoteğin kaldırılması lazım sizin mantıklı bir şekilde almanız için; çünkü bu haliyle satılmasına mani bir durum yok. Edevlette (şu anki sahibinin) tapu kisminda şerh rehin ve beyanlar gibi bir kısım var orada görülebilir güncel durumu
0
schwannoma
(19.06.20)
(4)

Tartı önerisi

lion de la Turquie
Evdeki a101 den aldığım bozuldu. Kalibrasyon gitti muhtemelen garip garip değerler gösteriyor. Kilo verme sürecinde çok faydalıydi motivasyon için.Fiyatı ve performansi iyi olan bir ürün tavsiyeleriniz benim için çok değerli
Evdeki a101 den aldığım bozuldu. Kalibrasyon gitti muhtemelen garip garip değerler gösteriyor. Kilo verme sürecinde çok faydalıydi motivasyon için.

Fiyatı ve performansi iyi olan bir ürün tavsiyeleriniz benim için çok değerli
0
lion de la Turquie
(19.06.20)
bugün bim'de voit marka, yağ falan da ölçen elektronik tartı satılmaya başlandı. 50 lira mı neydi...
0
malheiros
(19.06.20)
bir hafta önce şok'tan 119 TL'ye xiaomi scale 2 aldım. resmen çağ atladım diyebilirim :) hassaslığı bir yana app üzerinden takip etme olayı da on numara. ayrıca kediyi falan bile tartıyor alet.
0
delidir yakalayin
(19.06.20)
Bim'deki voit baskül gayet iyi ama alabilmek için profesyonel aktüelci olmak lazım. Teyzeler kapının önünde yatıyor bunları kapmak için.
0
messor
(19.06.20)
Tanita tavsiye ederim ama ucuz yollu diyorsan migros ta kampanya vardı, alışveriş yapinca baslul 30tl ye geliyordu.
0
vampir akrep
(20.06.20)
(4)

kitap etiketlerine verilen bir isim vardi..

Sahikaa
kitabin icine etiket veya stampa olarak yapilan su kisiye ait oldugunu gosteren etiket/stampalara verilen bir isim vardi.. Neydi o isim aklima takildi cildiricam.
kitabin icine etiket veya stampa olarak yapilan su kisiye ait oldugunu gosteren etiket/stampalara verilen bir isim vardi.. Neydi o isim aklima takildi cildiricam.
0
Sahikaa
(19.06.20)
Exlibris.
0
angelus
(19.06.20)
ben cevap vereyim ex libris
0
exlibris
(19.06.20)
@exlibris hayır yanlışın var, sen bilmezsin. Ex libris.
0
kobuzchu kiz
(19.06.20)
Madem kimse yazmamış, bari ben yazayım: Ex libris,
0
microfiction
(19.06.20)
(1)

babama telefon alacagim ama ne alayim?

orusburus
selamlar,babalar günü vesilesiyle babama android bir telefon almak istiyorum.kriterlerim:-maks. 2000 tl olmali-android olmali-kamerali gorusmelerde kamera ve internet cekim kalitesi iyi olmali-sarji en az bir gun gitmeliarastirmalarima gore redmi 6 64 gb, realme C2 64 gb, honor 8s veya 8a 64 gb bu k
selamlar,

babalar günü vesilesiyle babama android bir telefon almak istiyorum.

kriterlerim:
-maks. 2000 tl olmali
-android olmali
-kamerali gorusmelerde kamera ve internet cekim kalitesi iyi olmali
-sarji en az bir gun gitmeli

arastirmalarima gore redmi 6 64 gb, realme C2 64 gb, honor 8s veya 8a 64 gb bu kriterlere cevap veriyor gibi. bu modelleri kullanan birileri varsa yorumlarini almak isterim.

bu kriterler kapsaminda onerebileceginiz modeller var midir?

cevaplar icin simdiden tesekkurler.
0
orusburus
(19.06.20)
M20
0
himmet dayi
(19.06.20)
(13)

Erken seçim geliyor mu sizce, tahmin alalım?

Cesario
Ayasofya, pkk operasyonları, Libya meselesi, seçim sistemi vs haberleri, Bahçeli ile görüşmeler.. Bence seçim yaklaşıyor, geliyor gelmekte olan.Siz ne düşünüyorsunuz?Pandemi olmasa bu sene yaparlardı, bence seneye 7 Kasımda seçim olacak, belki o tarihi bile beklemezler.Sizin yorumlarınız?not: siyase
Ayasofya, pkk operasyonları, Libya meselesi, seçim sistemi vs haberleri, Bahçeli ile görüşmeler..

Bence seçim yaklaşıyor, geliyor gelmekte olan.

Siz ne düşünüyorsunuz?

Pandemi olmasa bu sene yaparlardı, bence seneye 7 Kasımda seçim olacak, belki o tarihi bile beklemezler.

Sizin yorumlarınız?

not: siyasetçilerin erken seçim olmayacak sözüne güvenmiyorum. Tam tersi erken seçim kararı alınmadan önce hep erken seçim gündemimizde yok diyorlar sonra Bahçeli çıkıp erken seçim olsun hodri meydan diyor ve 3 ay sonra seçim oluyor...
0
Cesario
(19.06.20)
Ben olmayacağını düşünüyorum.
0
himmet dayi
(19.06.20)
Sanmam
0
infernalcadre
(19.06.20)
Kesin. Davutoğlu ve Babacan'ın da durup durup şimdi ortaya çıkmış olmaları bence bunun için. Beklettiler seçim öncesi kafa karışıklığı yaratıp muhalefetin oylarını güya böleceklerdi.
0
malheiros
(19.06.20)
secim olmayacak diyorlarsa en fazla 1 seneye mutlaka secim olur bu hep boyle oldu. ellerindeki kozlari toparliyorlar ama bir yandan da anketler kotu gidiyor, sonuc yetersiz hala kendileri icin. zaten buyuk sehirleri kaybettikleri icin telaslilar. bunu riske atamazlar o yuzden bu sene icinde degil belki ama onumuzdeki sene icinde olacak bence.
0
in vino veritas
(19.06.20)
Pandemi olmasaydı erken seçim olurdu. Corona en az bir sene ileri attı seçimi.
0
SiyamkedisiZorro
(19.06.20)
Seçim olursa cumhurbaşkanlığı gidecek ama. Tekrar aday olması yasak. (Tabii neden anayasaya uyacağına inandığımı sormayın)
0
wish i could find a way to disappear
(19.06.20)
2021 yılı Nisan, mayıs haziran aylarının birisinde ben bekliyorum.
0
komando kani var bende
(19.06.20)
bu yıl sonuna kadar bir erken seçim kararı alınacağını düşünüyorum. seçim de önümüzdeki bahara kadar yapılır.

ve tabiki de seçimi ben kazanırım. oylar makedon'a!
0
attirmayin makedonun kafasini
(19.06.20)
Bence de olmaz, niye yapsınlar ki böyle bir sey, ellerinde tertemiz 3 sene var onbinlerce parazite maaş bağlayacak, onlarca ihaleye fesat karıştıracak, bir sürü garantili yap iş devlet projesi icat edecek.

CB seçiminin erken yapılması bence dövizin patlayacagini hissettiler ondan öne aldılar 2018de. Şimdi boka da batsak aynı oyu aldıklarını gördüler o yüzden niye riske girsinler. Ve bence erken de olsa zamanında da olsa yine kazanacaklar
0
sanguine
(19.06.20)
bana da bu sefer 3 sene daha sefa surup sonra defolup gideceklermis gibi geliyor. erken secim neden olsun ki su anda? hem de cikisa gecmesi muhtemel ve direkt akp secmenini hedefleyen 2 adet yeni parti varken.
0
baldur2
(19.06.20)
ben 2021 baharda bir seçim olacağını düşünüyordum. hala öyle düşünüyorum.

seçim gündemimizde yok demeleri hiç bir anlam ifade etmiyor. gündemimizde olmayacak demiyorlar, şuan yok diyorlar.
0
biseysorcaktim
(19.06.20)
Erken seçimin mantığı, 3 sene sonra seçim var evet ama sen acaba 3 sene sonra aynı oy oranını koruyabilecek misin? Koruyamayacağını düşünüyorsan seçim şimdi olsun diyorsun. Ortam da zaten ona doğru evriliyor.
0
malheiros
(19.06.20)
2021 baharında en erken olur. 2021 sonbaharı da olabilir. önümüzdeki 9 ay içinde olmayacağına eminim
0
avatar is back
(19.06.20)
(2)

apple store akasya'dan garantisi biten 6S telefonum için randevu aldım

neoluyokardesimnebutantantana
pil değişimi olacak.bilmem gereken götürmem gereken herhangi bir şey var mı? ne kadar sürüyor?
pil değişimi olacak.bilmem gereken götürmem gereken herhangi bir şey var mı? ne kadar sürüyor?
0
neoluyokardesimnebutantantana
(19.06.20)
lyh
(19.06.20)
yedek alin
iphone'u bul kapatin yeter
jelatin melatin varsa sokebilirler
0
yoggi
(19.06.20)
(5)

Pc yere düştü

mirafiori
Ya taşınırken kasa yere düştü bel seviyesinden neredeyse. Cpu fanı çıkmış yerinden ama görünürde bışey yok kırık çıkık, kurdum ettim basınca açılmadı. Yaptığım şeyler; ekran kartını söküp taktım, olmadı. Ekran kartının kablosunu psudan çekip denedim, olmadı. Anakarta bağlı tum kabloları oynattım sök
Ya taşınırken kasa yere düştü bel seviyesinden neredeyse. Cpu fanı çıkmış yerinden ama görünürde bışey yok kırık çıkık, kurdum ettim basınca açılmadı.

Yaptığım şeyler; ekran kartını söküp taktım, olmadı. Ekran kartının kablosunu psudan çekip denedim, olmadı. Anakarta bağlı tum kabloları oynattım söküp taktım, olmadi.

Ön panel çıktı diye power switchi söküp tornavidayla manuel açma denedim, olmadı.

Tahminimce psu hasar gördü çünkü basınca anlık hiç hareket olmuyor. Nasıl tanımlayabilirim kesin olarak problem nerede?

Psunun kablosu takılı ve swithi açık bu arada :).
0
mirafiori
(19.06.20)
hiç güç gelmiyorsa psu içinde bir şeyler kırılmış olabilir sarsıntıda.
0
chavezding
(19.06.20)
Şu anda işlemciyi ve fanını sök tak öyle dene diyebilirim.

Kasa içinin videosunu atarsan daha çok yardımcı olabiliriz.
0
ycaycayca
(19.06.20)
basınca anlık hiç hareket olmuyorsa ya dediğin gibi psu gitmiştir, ya da anakart.

anakart bir çok farklı noktadan kasaya sabitlenmiş olduğundan kasa düştüğünde zarar görmüş olabilir.

geçmiş olsun.
0
makbur
(19.06.20)
bazı psu'ların içinde sigorta oluyor, onu bir kontrol et, kırılmış olabilir, çıkmış olabilir vs.
0
selam
(19.06.20)
cevaplar için teşekkürler, ilgilenen olursa sorun,

"Ön panel çıktı diye power switchi söküp tornavidayla manuel açma denedim, olmadı." bu kısımdaymış. güç tuşunun kabloları kopmuş. tornavidayla açamamamın nedeni de tornavidanın dandik olması sanırım. Kopan kabloların uçlarını değdirince açılıyor.
0
🌸mirafiori
(20.06.20)
(2)

Windows 10 Trustedinstaller sorunu

azazel13
Windows 10 yüklerken yaptığım bir hatadan dolayı başka bir harddiskte de windows dosyaları oluştu. neyse windowsu kurdum o harddiskteki windows, program files gibi klasörleri silmek istiyorum fakat "bu klasörde değişiklik yapabilmek için Trustedinstaller size izin vermelidir." hatası alıyorum.intern
Windows 10 yüklerken yaptığım bir hatadan dolayı başka bir harddiskte de windows dosyaları oluştu. neyse windowsu kurdum o harddiskteki windows, program files gibi klasörleri silmek istiyorum fakat "bu klasörde değişiklik yapabilmek için Trustedinstaller size izin vermelidir." hatası alıyorum.

internette bir kaç çözüm baktım denedim. bu sefer de "desktop-p0elldu\kullanıcı adım size izin vermelidir diyor."

yardımcı olabilecek var mıdır acaba? sistem harddiskim olmayan bu harddiskteki windows klasörlerinden kurtulmak istiyorum.
0
azazel13
(19.06.20)
support.microsoft.com

şuradakileri dener misin?
0
himmet dayi
(19.06.20)
şu işlem sırasında Sistem > Depolama > Bu Bilgisayar

bu bilgisayar öğesini göremiyorum.
0
🌸azazel13
(20.06.20)
(3)

İnternet hızı ile ilgili

monkey
Ev triplex en alt kata interneti koyduğumda internet hızı 16-17 mhps.Orta katta modemden 35-40 alabiliyorum. Ev içinde Ethernet soketleri var ama çalışmıyor onlar çalışsa zaten orta kattan interneti verip alt kattan rooter la dagiticam orta kata modemi koyduğumda rooter la birlikte alt katta max 6-7
Ev triplex en alt kata interneti koyduğumda internet hızı 16-17 mhps.Orta katta modemden 35-40 alabiliyorum. Ev içinde Ethernet soketleri var ama çalışmıyor onlar çalışsa zaten orta kattan interneti verip alt kattan rooter la dagiticam orta kata modemi koyduğumda rooter la birlikte alt katta max 6-7 mhps alabiliyorum. Nasıl bir cozum önerebilirsiniz? Ethernet hattının tamiri mümkün müdür soketlere baktım bir şey yok içi de temiz kırık falan da yok. Orta kattaki hızı evin alt katında da almak istiyorum ama bir türlü mümkün olmuyor. Ve alt katta en önemli şeyler mevcut tv xbox Apple TV time capsule pc vs. Orta kattan rooter la 5G yayın yapabiliyorum ama alt kata pek iyi gitmiyor. Bir türlü çözemedim su olayı. Tesekkur ederim.
0
monkey
(19.06.20)
duvardaki soketlerin uçları elektrik panosunda yada çok yakınında bulunan bir ag panosunda sonlanır.katlar arası paralel bağlantı yoktur. Alçak gerilim panosu varsa router bu panoya yerleştirilip tüm katlara dağıtılır. yani standart budur tabi elektrik ve ag tesisatını kafalarına göre yapmadılarsa.
0
delikedidilimiyedi
(19.06.20)
powerline alabilirsin, özetle elektrik şebekesini ethernet ağı gibi kullanmak için üretilmiş bir adaptör. bahsettiğin router sistemini bununla kurabilirsin.

ethernet soketleri için diyeceğim odur ki, kimilerinin içi boş olabiliyor malesef:) içlerine baktım demişsin gerçi ama soketlere bağlı gerçekten bir kablo sistemi varsa kolay kolay zarar göreceğini düşünmüyorum. farklı kabloları farklı soketlere tak çıkar dene, toz-kir-pas da temassızlık yapıyor olabilir uçlarda iyice temizle.

kolay gelsin
0
makbur
(19.06.20)
Kral aynen dediğin gibi yaptım su an baya mutluyum ethernetli plug koyup hattı döşememiş serefsizler su an oldukça tatmin edici oldu yalniz bir haftadir her şeyi denedim sonunda böyle yaptım. Teşekkürler makbur ben de yeni gördüm cevabını.
0
🌸monkey
(20.06.20)
(12)

hafta sonu sizin için ne zaman başlar?

chihirovekohaku
a- Cuma akşamı.b- Cumartesi.
a- Cuma akşamı.

b- Cumartesi.
0
chihirovekohaku
(19.06.20)
Cuma akşamı
0
yarey
(19.06.20)
Ben hafta sonu dediğimde c.tesi-pazar günlerini kastediyorum. İlk kez bugün duydum hafta sonu denince cuma akşamının kastedildiğini. Size de sormak istedim.
0
🌸chihirovekohaku
(19.06.20)
cuma aksami ama cuma gunu daha sabahtan mutlu hissetmeye baslarim ben.
0
der meister
(19.06.20)
Maalesef c.tesi başlıyor. Cuma labdan geç çıkınca eve geldiğimde çoktan yamuk yumuk olmuş oluyorum.
0
superfluid
(19.06.20)
hafta sonunu cuma başlatan insan cuma akşamını değerlendiren insandır denebilir genelde. bıçkın zamanlarımda ben en çok cuma çıkmalarını severdim çünkü sonrasında ayılmak için 1 günden fazlasına ihtiyacım oluyordu. sonra iş hayatına girip cuma eve geldiğimde yorgun hissetmeye başladığımdan beri cumayı "ohh yarın erken kalkmak yok" tatili olarak görüyorum.
0
Bruce
(19.06.20)
Cuma gunu son toplanti bittikten sonra baslar, pazar aksam 8 gibi biter. Pazar aksam 8-12 arasi "lanet olsun yarin yine is var" stresi icin ayrilir.
0
taurina
(19.06.20)
En sevdiğim zaman dilimi cuma akşamları olabilir; bu yüzden benim için de hafta sonları cuma akşamından başlar. Önünde koskoca boş iki gün vardır.
0
fraise
(19.06.20)
cuma akşamı kesinlikle valla cumartesiden başlıyo benim anksiyetem :D:D
0
theseachange
(19.06.20)
Hafta sonu Cuma 17 ile Pazar 17 arasıdır benim için.
0
crostata
(19.06.20)
Cuma öglen/ögleden sonra.
Saat 2den sonra calismiyorum cumalari.
0
kuehles blondes
(19.06.20)
Peki "Hafta sonu markete gideceğim." ya da "Hafta sonu konsere gideceğim." dediğinizde cuma akşamını kastettiğiniz oluyor mu?
0
🌸chihirovekohaku
(19.06.20)
cuma sabahları daha keyifli gidiyorum işyerine, öğleden sonra da tatil modum başlar.
0
isyankar tosbaga
(19.06.20)
(5)

50 bin tl param var gidip bankadan kredi kullanıp araba almak mantıksız mı

ayseee
sıfır bir araç alsam ya da 2.el 120-130 bin civarı otomatik bir araç. sanırım faizler 5 yıl ödemeliymiş. mantıksız mı olur ? yoksa para biriktirip araba almak biraz zorlaştı galiba güzel ülkemizde ne diyosunuz?70 bin kredi çeksem 50 bin cepten vericem ve huzura kavuşacam galiba :)
sıfır bir araç alsam ya da 2.el 120-130 bin civarı otomatik bir araç. sanırım faizler 5 yıl ödemeliymiş. mantıksız mı olur ? yoksa para biriktirip araba almak biraz zorlaştı galiba güzel ülkemizde ne diyosunuz?

70 bin kredi çeksem 50 bin cepten vericem ve huzura kavuşacam galiba :)
0
ayseee
(19.06.20)
5 yıl boyunca en az 100 bin lira borç altına girmek için harika bir zaman.

al tabi. araç en büyük ihtiyaç bu dünyada. araba olmadan yaşayamazsın kesinlikle. bir masrafı da yok zaten kullanmasan bile dursun kapıda gün geçtikçe değerlenir.
0
ozdek
(19.06.20)
40 nakit 30 kredi Çek 10k cebinde dursun 70 lik araba bak. Sıfıra sifir kalma.
0
monkey
(19.06.20)
4 sene para biriktirip araç alacağım diye plan yapanların 8 sene daha para biriktirmesi gerekiyor şu ekonomi döneminde. Çek krediyi al geç. Ötv indirimi falan bile gelse düşeceği fiyat belli.
0
bahoho
(19.06.20)
Kenardaki tek paran oysa alma derim.

Biriktirmeyle de araba alamazsin . Sen biriktirdikce fiyatlar daha da ucmus olacak her seferinde.

Bi de soyle bi durumu var arabanin. Kredide zorlandigin an cok deger kaybetmeden satabilirsin her zaman. Yine de araba ugruna kenardaki 50kdan sifira dusmek hos olmaz
0
Kittie
(19.06.20)
Bu ülkede borçlanmadan, para biriktirerek mal sahibi olunmuyor. Sen biriktirdikçe alacağın şeyin fiyatı elindeki para miktarından uzaklaşıyor. Ödeme gücün olacaksa tabi ki kredi çekerek araba alabilirsin almalısın.
0
dadasalon
(19.06.20)
(1)

Fm 19'da Fantasy Draft Mode Turnuva yapsak?

put it in your appropriate place
Arkadaşlar birkaç kişi toplansak 4-6-8-12-16 artık(tekli sayılar da olur) ne kadar olursa draft mode'da kupa düzeyinde turnuva yapsak online. Nasıl olur? Lig uzun sürer diye düşünüyorum. Kupa formatı en azından bir akşam ya da iki üç günde biter.Olur mu böyle bir şey?
Arkadaşlar birkaç kişi toplansak 4-6-8-12-16 artık(tekli sayılar da olur) ne kadar olursa draft mode'da kupa düzeyinde turnuva yapsak online. Nasıl olur? Lig uzun sürer diye düşünüyorum. Kupa formatı en azından bir akşam ya da iki üç günde biter.

Olur mu böyle bir şey?
0
put it in your appropriate place
(18.06.20)
biz zamanında dünya kupası / avrupa şampiyonası oynuyorduk. kadro belirleme gününe kadar tatile çıkıp, takımları kurayla belirleyip oynuyorduk. bir akşamda bitiyordu, zaten herkes gruptan çıkamıyordu :)
0
ron dennis
(19.06.20)
(2)

Aşırı yaratıcı twitter kullanıcı adları

kostüm çok güzel prenses misiniz
Son zamanlarda fark ettim (evet mağaradan çıktım) birbirinin kopyası isimler şu şekilde:öylemicansusaçmalamairemhaklısınbüşraaynenöyleelif(bunu salladım)....Bunlar ne arkadaşlar, çok itici değiller mi sizce de ya? Evet gece gece bunu konuşasım var. Naparsınız işte can sıkıntısı canlar lütfen hor gör
Son zamanlarda fark ettim (evet mağaradan çıktım) birbirinin kopyası isimler şu şekilde:

öylemicansu
saçmalamairem
haklısınbüşra
aynenöyleelif(bunu salladım)
....

Bunlar ne arkadaşlar, çok itici değiller mi sizce de ya? Evet gece gece bunu konuşasım var. Naparsınız işte can sıkıntısı canlar lütfen hor görmeyelim.
0
kostüm çok güzel prenses misiniz
(18.06.20)
İticiler evet fakat bu o insanların kendisinden kaynaklanıyor. Kendileri daha itici bana sorarsanız
0
olaylar olaylar
(18.06.20)
elif ama 1.55
ismail ama kırmızı limon

bi aralarda böyleleri vardı. genelde toplumda arkadaş ortamında bi vasfı statüsü olmayan tipler sosyal medyada bu şekilde cirit atıyor.

ünide bi kız vardı biz de, yıllarca 2 kelime ettiğini görmedim, konuşmayı bilmez gibi değişik özgüvensiz bişeydi. bi ara sosyal medyada denk geldim baktım da hesabına aboo o ne ya öyle, ne özgüven ne özgüven görmen lazım. her şey hakkında atıp tutuyordu.

ben de takılıyordum böyle şeylere ama çok basit tiplerin işi olduğundan umursamamanı öneririm
0
avatar is back
(18.06.20)
(3)

Aralıklı oruç

kirmizipilotkalem
İyi akşamlar dostlar aralıklı oruç hakkında fikir edinmek ve başlamak istiyorum fakat bayağı araştırma yaptım bugün YouTube da farklı instagramda farklı şeyler okudum herkes farklı yorumlamış yapan, uygulayan ya da bilen varsa söyle tane tane anlatabilir mi bana?Saatlerini, porsiyonlarini amacını, g
İyi akşamlar dostlar aralıklı oruç hakkında fikir edinmek ve başlamak istiyorum fakat bayağı araştırma yaptım bugün YouTube da farklı instagramda farklı şeyler okudum herkes farklı yorumlamış yapan, uygulayan ya da bilen varsa söyle tane tane anlatabilir mi bana?
Saatlerini, porsiyonlarini amacını, gunlerini...
0
kirmizipilotkalem
(18.06.20)
sözlükteki başlığına bakın baya bir deneyim girilmiştir.

bırakınca kötü oluyor.
0
ozdek
(19.06.20)
Fazla kafa yormayi gerektirecek bisey degil yahu: 12:00 - 18:00 arasi istediginizi istediginiz zaman yiyin, bu saatler disinda sadece sekersiz sutsuz cay kahve su icin, oldu bitti. Zamanla aradaki atistirmalariniz vs kendiliginden azalacaktir zaten, simdilik basit baslayin.
0
taurina
(19.06.20)
dünyanın en kolay en basit beslenme şekli.

kendine belli bir saat aralığı belirle. o saat aralığında ye. kalan saatlerde sadece su, maden suyu, şekersiz sütsüz çay kahve falan iç. bu kadar. başka bir şey yok.
0
alperz
(19.06.20)
(2)

Yıkama talimatı sembolü sorusu

emfuzi
Merhaba Fotoğraftaki yıkama talimatı sembolü ne anlama geliyor?Teşekkürler.
Merhaba

Fotoğraftaki yıkama talimatı sembolü ne anlama geliyor?

Teşekkürler.
0
emfuzi
(18.06.20)
Saf yün anlamına geliyor sanırım. Woolmark olarak geçiyor.
0
pass
(18.06.20)
Yukarıda yazılan doğru, "pure new wool" diye de aratabilirsiniz. Makinede yıkanmaması önerilir.
0
fotrsapka
(18.06.20)
(2)

Telefon ekranı değiştirmek icin tavsiye

pass
1 adet iPhone XS Max,1 adet Samsung Note 8 (iletkeniyle birlikte) ekrani değiştirmek istiyoruz ama isi düzgün yapacak bir yer onerebilirseniz sevinirim. Gerekirse ekranı ben de satin alabilirim. Serviste biraz pahalıya geliyor ama servis daha mantıklı derseniz degerlendirebilirim. Teşekkürler.
1 adet iPhone XS Max,
1 adet Samsung Note 8 (iletkeniyle birlikte) ekrani değiştirmek istiyoruz ama isi düzgün yapacak bir yer onerebilirseniz sevinirim. Gerekirse ekranı ben de satin alabilirim.

Serviste biraz pahalıya geliyor ama servis daha mantıklı derseniz degerlendirebilirim.

Teşekkürler.
0
pass
(18.06.20)
iphone için kesinlikle servis.dışarıda orjinal ekran yok ,en iyi bulabileceğinde refurb.ekran değişirken cihaza bildiğin zulmediyorlar,sonrasında başka masraflar çıkıyor.ver servise kafan rahat etsin.

Samsung için bir fikrim yok.
0
duptıs
(18.06.20)
www.youtube.com
bu gibi bir yer denenebilir.
0
late viper
(19.06.20)
(3)

Zoom yayınını kaydetmek mümkün mü?

Fusha
24 saat sonra silinecek bir yayın. Canlı yayın değil
24 saat sonra silinecek bir yayın. Canlı yayın değil
0
Fusha
(18.06.20)
en kötü ihtimalle ekranı kaydedersiniz tam ekran yapıp. bir şekilde kaydedilir ama paylaşmak illegal olabilir duruma göre. zoom'da direkt böyle bir özellik yok diye biliyorum.
0
bohr atom modeli
(18.06.20)
hiç denemedim ve tam bi teknoloji cahiliyim ama zoom da "record" diye bi nane görmüştüm o yüzden kaydedebileceğini düşünüyorum :-)
0
euteamo
(18.06.20)
zoom'da record özelliği var ama görüşmede host olan kişinin izin vermesi gerekiyor. alternatif olarak ekranı kaydı alabilirsiniz bilgisayarınıza.
0
rusalka
(19.06.20)
(2)

Masaj ve armut.com

foreignsilhouette
Selam dostlar. Yıllardır düzenli masaj yaptıran biriyim. Bu virüs sürecinde spalar kapandı tabi haliyle. Acaba diyorum eve çağırsam, maskeler falan takılsa vs. Armut.com da gördüm, teklif almadım ama henüz.Masaj hizmeti alan var mı armuttan? Kaçak göçek tip gelmesi evi soyması böbreğimi çalması fala
Selam dostlar. Yıllardır düzenli masaj yaptıran biriyim. Bu virüs sürecinde spalar kapandı tabi haliyle. Acaba diyorum eve çağırsam, maskeler falan takılsa vs. Armut.com da gördüm, teklif almadım ama henüz.

Masaj hizmeti alan var mı armuttan? Kaçak göçek tip gelmesi evi soyması böbreğimi çalması falan mümkün mü mesela?
0
foreignsilhouette
(18.06.20)
bir tanıdığım sayesinde tanıdığım masöz var işinde uzman istanbuldaysan konuşayım kendisiyle.
0
hitsumo
(18.06.20)
referanslarına bakarsınız. referansı olmayan biriyle armuttan iş yapmam.

referansı olmayan taş mı yesin diyorsanız beni ilgilendirmez ben kendisiyle iş yapmam.
0
ozdek
(18.06.20)
(4)

Tarih tekerrür mü ediyor ?

infernalcadre
32. gün 28 şubat belgeselini izliyorum. Anap ve refah partilerinin yaptığı 'hataların' bir çoğu yine yapılıyor gibi sanki. O zaman ki benzer sıkıntılar değişik aktörler ile yine aynı gibi.Sadece iktidar olarak düşünmeyin muhalefetinde (bakınız shp) çok benzer yanları var.Gerçekten tekerrür mü ediyor
32. gün 28 şubat belgeselini izliyorum. Anap ve refah partilerinin yaptığı 'hataların' bir çoğu yine yapılıyor gibi sanki. O zaman ki benzer sıkıntılar değişik aktörler ile yine aynı gibi.Sadece iktidar olarak düşünmeyin muhalefetinde (bakınız shp) çok benzer yanları var.

Gerçekten tekerrür mü ediyor yoksa serdar ortaç beyfendinin dediği gibi 'topu topu 7 nota var kaç ayrı beste yapılabilir ki' durumu mu mevcut.

uyarı: bu soru aslında bir siyasi eleştiri yada ima olmayıp tamamen belgesel izlendikten sonra şaşırılan benzerlikler sebebiyle sorulmuştur.
0
infernalcadre
(18.06.20)
Tekerrür etmiyor :) hep aynı devam edıyordu zaten, değişen sadece parti logoları, ve genel başkan isimleri
0
paramolacak
(18.06.20)
Ben bunu ekonomik sıkıntılarla beraber fark ettim. Sanırım 1978 yılında Türkiye yine çok büyük bir ekonomik zorluktan geçmiş. Aha dedim o zaman, aynı olayları 40 yılda bir yaşayıp duruyoruz. Hiç ders almıyoruz, almaya da niyetimiz yok.

O nedenle haklısın diye düşünüyorum. Tek bir senaryo var. Dizi bittikçe yeni oyuncularla baştan başlıyoruz. Döneme göre bazı küçük değişiklikler olabiliyor.
0
yargin
(18.06.20)
anap, refah hata yapıyorsa halk neden onların benzerini neden seçiyor diye düşünmek lazım. Bire bir tekerrür etmiyor belki ama zaman, ortam ve koşul farkı nedeniyle yeniden bazı denemeler yapılıyor. Uluslararası alanda da Türkiye'nin tavrı çok durağan ve sessiz değil. Her daim yeni hamleler yapılıyor. Bu tekerrür değil, değişimdir
0
Erva
(18.06.20)
@erva

Cevabınıza tek tek sorularım ve yorumlarım var cevaplarsanız sevinirim.

anap, refah hata yapıyorsa halk neden onların benzerini neden seçiyor diye düşünmek lazım.
(bence halkın saplantıları ve takıntıları var.bunlar kaba hatlarıyla din ve laiklik. aynı eksende dönüp duruyoruz. halk bence asla yeniliğe açık değil)

Bire bir tekerrür etmiyor belki ama zaman, ortam ve koşul farkı nedeniyle yeniden bazı denemeler yapılıyor.
(Yani diyorsunuz ki 'bir doğru' var ara sıra ortam müsait oldukça deneniyor. doğru mu anlamışım)

Uluslararası alanda da Türkiye'nin tavrı çok durağan ve sessiz değil.
(bunu hiç anlamadım işte.)

Her daim yeni hamleler yapılıyor. Bu tekerrür değil, değişimdir
(Ama bu hamleler hep benzer. üstte verdiğim örnekten devam edersek örneğin bir parti dini görüşleriyle ülkeyi yönetmek isterken ordu engeline takılınca, benzer bir parti bu sefer orduyu siyasi yönden nispeten pasifize ederek aynı sonucun ortaya çıkmasına engel olmak istiyor.Bunu "ya ordu siyasete karışmamalı" diye yorumlamayın lütfen. demek istediğim hep aynı şeylerin başka başka yıllara göre versiyonları.)

Yani bazı anahtar kelimeler var sizlerinden çok iyi bildiği fakat bu anahtar kelimeler içinde hiçbir zaman mesela atom enerjisi,balıkçılık,kültür sanat, vs (örnekler tamamen sallanmıştır) bulunmuyor nedense. Biraz ağır mı olur bilmiyorum ama sanki bi bataklıktayız ve çırpındıkça aynı yerde gibiyiz.
0
🌸infernalcadre
(18.06.20)
(1)

Yeni kimliğe başvururken..

kelbukel
İnternette bilgi karmaşası var.Bazı yerde 25 TL diyor bazı yerde 30.Bazı yerde diyor ki başvuru esnasında nüfus müdürlüğüne ödeniyor, bazı yerden önceden öde dekont götür diyor.Son zamanlarda yeni kimlik alan varsa prosedürü kısaca yazabilir mi rica etsem?1 değiştirme, 1 kayıp için başvuracağız.
İnternette bilgi karmaşası var.
Bazı yerde 25 TL diyor bazı yerde 30.
Bazı yerde diyor ki başvuru esnasında nüfus müdürlüğüne ödeniyor, bazı yerden önceden öde dekont götür diyor.

Son zamanlarda yeni kimlik alan varsa prosedürü kısaca yazabilir mi rica etsem?

1 değiştirme, 1 kayıp için başvuracağız.
0
kelbukel
(18.06.20)
randevu.nvi.gov.tr

internet üzerinden ödedim. müdürlük girişindeki kağıtta dekontunuz hazır olsun dediler. başvuru alan bakmadı bile. sistemden gözüküyor zaten dedi.
0
sutlu nescafe
(18.06.20)
(7)

Almanya'da yaşam (berlin in berlin)

syozkn
2 kişilik bir aile berlin'de aylık 6000 euro brüt ücret. ailenin diğer ferdinin henüz işi olmayacak ilk gidişte. sonradan iş arayacak. survive eder miyiz bir süre? yaşam standartlarımız nice olur acaba?
2 kişilik bir aile berlin'de aylık 6000 euro brüt ücret. ailenin diğer ferdinin henüz işi olmayacak ilk gidişte. sonradan iş arayacak. survive eder miyiz bir süre?


yaşam standartlarımız nice olur acaba?
0
syozkn
(18.06.20)
sıkıntı olmaz. yaşar gidersiniz.
0
ozdek
(18.06.20)
Miss gibi yasarsiniz dert etmeyin.
0
Boris
(18.06.20)
Berlinde en onemli sorun ev bulmak,son donem ozellikle turkiyeden cok goc aldı,bonus suriyeliler falan derken kira fiyatları,aynı şekilde ev fiyatları şaha kalktı.ama sonuçta iki kişisiniz ufak bir stüdyo bile başlangıç işinizi çözer.gayet güzel yaşanır.
0
duptıs
(19.06.20)
Baya iyi olur. Aylık 3200 nete gelir ki kira 1500 ve alti olursa rahat edersiniz.
0
lion de la Turquie
(19.06.20)
calismayan kisinin esiniz oldugunu varsayiyorum. eger oyleyse vergi sinifiniz degisecegi icin 4k net gibi bir para alirsiniz(kilise vergisi odemeyeceginizi ve ozel sigortaniz olmadigini da varsaydim). 4k'ya da oldukca rahat yasarsiniz, hic sikintiniz olmasin.
iki yil kadar once asagi yukari ayni sartlarla berlin'e geldim.
0
tannen
(19.06.20)
Sikinti olmaz mi? Hangi survive?


1.500 civarinda guzel bir daire tutabilirsiniz. Berlin son senelerde ne kadar asiri pahalilassa da, yeme-icme ve sosyallesme olanaklari hala bati Almanya´nin buyuk sehirlerine gore daha uygun.

Rahat yasanir 4.000 civari netto ile.
0
buf-e kür
(19.06.20)
1500 Euro net maaşla krallar gibi yaşıyorum, 4000 Euro netle paşalar gibi geçinirsiniz.
0
chitosan
(19.06.20)
(2)

Videolara isim yazma

meyve parcacikli kadin
Bir videodaki insanların üzerlerine isim yazmak istiyorum hareket ettikçe isimler de hareket etsin, nasil yapılır bu
Bir videodaki insanların üzerlerine isim yazmak istiyorum hareket ettikçe isimler de hareket etsin, nasil yapılır bu
0
meyve parcacikli kadin
(18.06.20)
(bkz: after effects)
(bkz: motion track)
giriş seviyesinin biraz üstünde bir işlem.
0
komikolmakuzen
(18.06.20)
fezagezgini
(19.06.20)
(3)

lubuntu mu zorin os mi?

dali dili havali korna
elimde epeyce eski bir asus eee pc 1000he netbook var, hızlandırmak için ssd takacaktım ama bu modellerde işe yaramaz dediler. en azından işletim sistemini değiştireyim diyorum, zorin'de karar kılmıştım ki lubuntu önerisi karşıma çıktı. hangisi daha etkili olur size göre?
elimde epeyce eski bir asus eee pc 1000he netbook var, hızlandırmak için ssd takacaktım ama bu modellerde işe yaramaz dediler. en azından işletim sistemini değiştireyim diyorum, zorin'de karar kılmıştım ki lubuntu önerisi karşıma çıktı. hangisi daha etkili olur size göre?
0
dali dili havali korna
(18.06.20)
ikisini de cok cok kisa sure kullandim. sistem gereksinimi olarak birbirlerine cok yakinlar ama zorin'i gorunus acisindan lubuntu'ya tercih ederim.
0
chezidek
(18.06.20)
satası 3 gigabit hızında yani sata2 olmalı aynısından bende de var. işe yaramaz değil bence yarıyor. ama işlemci çok kötü olduğundan sıkıntı.

ram kaç? genelde 1 gb ram olan modeller var ama 2 gb ise yine kurtarır.

bende seashell olanı var mor. çok tatlı alet kullanıyorum.

antix deneyin sanırım sistem ihtiyacı daha az. ben ubuntu server ile kullanıyorum memnunum. son bir senedir %100 yükle çalışıyor ne zaman yanar diye bekliyorum.
0
ozdek
(18.06.20)
o tarz bir netbooka win 8.1 kurdum, alet hayata dondu. alternatif olarak aklinizda bulunsun.
0
ehti
(18.06.20)
(4)

YKS - Sokağa Çıkma Yasağı

t3hn0
Arkadaşlar selam, 27 Haziran günü malum sokağa çıkma yasağı var, kız arkadaşımı araba kiralayıp sınava götüreceğim. Ceza yer miyim? Kan bağı şartı aranıyor mu?Sınav çıktısını göstermek yeterli olur mu?
Arkadaşlar selam,
27 Haziran günü malum sokağa çıkma yasağı var, kız arkadaşımı araba kiralayıp sınava götüreceğim. Ceza yer miyim? Kan bağı şartı aranıyor mu?

Sınav çıktısını göstermek yeterli olur mu?
0
t3hn0
(18.06.20)
Gerek LGS gerekse YKS sınavlarına girecek adayların sınav binasına ulaşımlarının toplu taşıma ile sağlanması halinde kendilerinin yanı sıra bir yakını, özel araçlarla gelinmesi halinde ise araç sürücüsü ile birlikte bir yakını sokağa çıkma kısıtlamasına tabi olmayacak.

www.icisleri.gov.tr
0
fezagezgini
(18.06.20)
yok canım kan bağı nedir yav? polis görürseniz aracın içinden kağıdı kaldırın anlarlar sınava gittiğinizi durdurmazlar bile
0
avatar is back
(18.06.20)
Geri donerken size belge sorulursa ne olacak?

Veliler bahcede bekleyebiliyor mu?
0
damba
(18.06.20)
@damba belgeden iki çıktı al dönerken yine göster.
0
infernalcadre
(18.06.20)
(2)

Samsung Galaxy S5 Yan Sanayi Bataryası

Mehmet Ersoz
5 seneden eski telefon. Orjinal batarya 180 lira. yan sanayisi 50 lira.sizce yan sanayi alsam patlar mı yazın batarya? bu riske değer mi?
5 seneden eski telefon. Orjinal batarya 180 lira. yan sanayisi 50 lira.

sizce yan sanayi alsam patlar mı yazın batarya? bu riske değer mi?
0
Mehmet Ersoz
(18.06.20)
deji marka bataryaları öneririm. burada da çok yazılmıştı, geçen sonbaharda lg g4 için almıştım, çok memnundum.
0
MtKrt
(18.06.20)
Yan sanayi bataryalarda kalite oldukça değişken. Çok dandik olanları da var kaliteli olanları da. Hangi yan sanayi markası daha iyidir bilemiyorum ama iyisini bulabilirsen yan sanayi alabilirsin.

Bir de s5'e LineageOS kurmanı tavsiye ederim.
0
gyroscope
(18.06.20)
(1)

Ön Muhasebede Mikrox vs Paraşüt

KaraSakall
Ufak çaplı bir işletme için geçmek istiyoruz.Kullanım kolaylığı, e fatura entegrasyonu, çöktü alma ve mobil arayüz açısından hangisi iyidir bilemedik.Kısa vadede ziraat bankasının sanal pos’unu bağlayarak satışlara otomatik fatura kesilmesi de gerekecek kurum sitesi üzerinden.Siz hangisini tavsiye
Ufak çaplı bir işletme için geçmek istiyoruz.

Kullanım kolaylığı, e fatura entegrasyonu, çöktü alma ve mobil arayüz açısından hangisi iyidir bilemedik.

Kısa vadede ziraat bankasının sanal pos’unu bağlayarak satışlara otomatik fatura kesilmesi de gerekecek kurum sitesi üzerinden.

Siz hangisini tavsiye edersiniz, kullanıyorsunuz?
0
KaraSakall
(18.06.20)
Logo iş başı diyorum. Otomatik fatura olayını hepsi yapmayabilir. Bu paketler giriş seviyesi olduğu için araştırın
0
neymis
(19.06.20)
(7)

Ev ici terlik onerisi-kadin

ala09
Merhaba, hediye olarak alinacak, rahatlik tek kriterimiz. Fiyat ust limitimiz yok. Onerileriniz icin simdiden tesekkur ederim
Merhaba, hediye olarak alinacak, rahatlik tek kriterimiz. Fiyat ust limitimiz yok. Onerileriniz icin simdiden tesekkur ederim
0
ala09
(18.06.20)
the northface in çadır terlikleri var biz ondan kullanıoz evde. çok rahatlar. üst limitim yok dediniz diye söylüyorum ama bi terlik için pahalı.
0
benaslinda
(18.06.20)
Gezer ya da ceyo.
Ciddiyim.
0
kuehles blondes
(18.06.20)
Marks and spencer tek favorim
0
photo85
(18.06.20)
Ceyo
Tek gecerim
0
65 derece
(19.06.20)
Ceyo +1
İki senedir linkteki terliği kullanıyorum, çok memnunum. Birkenstock da giyiyorum dışarıda bana göre ev için ceyo biraz daha iyi diyebilirim, daha yumuşak bir tabanı var.
www.ceyo.com.tr
0
kullanıcıadımbuolsun
(19.06.20)
en son oysho dan almıştım, çok güzel modeller vardı ben aldığımda. yumuşacık ve çok rahat, makineye atıp yıkadım ona rağmen halen sapasağlamlar.
0
isyankar tosbaga
(19.06.20)
Birkenstock aranan şey. Ev terliğinde de üstlerine yok, iki senedir giyiyorum.
0
buf-e kür
(19.06.20)
(6)

Şu NAS iyi mi?

yargin
Zyxel NAS326 2-Disk Slotlu 16TB 2.5"/3.5" SATA I/II Harddisk DLNA myZyxelcloud DDNS ISCSI Destekli Uzaktan Yönetilebilir Ağ Veri Depolama Cihazıhttps://www.hepsiburada.com/zyxel-nas326-2-disk-slotlu-16tb-2-5-3-5-sata-i-ii-harddisk-dlna-myzyxelcloud-ddns-iscsi-destekli-uzaktan-yonetilebilir-ag-veri-d
Zyxel NAS326 2-Disk Slotlu 16TB 2.5"/3.5" SATA I/II Harddisk DLNA myZyxelcloud DDNS ISCSI Destekli Uzaktan Yönetilebilir Ağ Veri Depolama Cihazı

www.hepsiburada.com

Kendime harici disk bakarken nas denen şeyin varlığını keşfettim. Bunu çok ucuz ve deposu bol olarak gördüğümden beğendim ama konu hakkında bilgim kısıtlı olduğundan siz duyuru ahalisine de sormak istedim. Fikri olan beyan eder veya amacıma daha uygun bir şeyi önerirse sevinirim.

Herekese iyi akşamlar.
0
yargin
(18.06.20)
içinde hdd yok bunun, ayrıca alıyorsun.
0
passion rules the game
(18.06.20)
muhtemelen o fiyat sadece kasa icin. 16tb'a kadar disk takabilirsiniz demek istiyor bence.
0
seksli harf
(18.06.20)
qnap tavsiye ederim
0
baknedicem
(18.06.20)
@passion rules the game ve @seksli harf yorumlarından okuduğum kadarıyla hard diskleri içinde ama soru olarak soracağım.

@baknedicem teşekkürler.
0
🌸yargin
(18.06.20)
qnap pahalıdır. synology tavsiye ederim. yazılım desteği çok iyidir.

yazılım buna ne gerek falan derseniz ileride anlayacaksınız derim.

kişisel kullanım için bunlar çok iyi değiller ağda bir disk gibi düşünün. ofis ortamında süper performans verirler. ben gigabit ethernet ile 50+ kullanıcıya ağdan dosya paylaşımı yaptırıyordum. alternatifi sunucu kurmak ama hiç gerek yok.
0
ozdek
(18.06.20)
Soruya kaynak oluyorum çok özür ama ben de bir şey sorayım hazır yakalamışken.

1 tb lık on tane falan disk var elimde bunları en uygun fiyata bilgisayara bağlamak için nasıl bir kutu almam gerekiyor? Nas gibi bir yapı mı olması gerekli? Derdim usb den bağlayıp kasanın içine takma zorunluluğundan kurtulmak.
Çok teşekkür ederim.
0
Giovanni Pipitto
(19.06.20)
(15)

anneniz-babanız ne iş yaptığınızı ne kadar biliyor?

pati
x firmasında y pozisyonundasınızdır, onu biliyorlardır da, çalışma koşullarınızı, bir gününüzün nasıl geçtiğini, kısaca o parayı nasıl kazandığınızı ne kadar biliyorlar?mesela benim annem sadece x firmasında y pozisyonunda olduğumu biliyor, daha fazlasını anlatmıyorum, kendisi de tahmin bile edemez.
x firmasında y pozisyonundasınızdır, onu biliyorlardır da, çalışma koşullarınızı, bir gününüzün nasıl geçtiğini, kısaca o parayı nasıl kazandığınızı ne kadar biliyorlar?

mesela benim annem sadece x firmasında y pozisyonunda olduğumu biliyor, daha fazlasını anlatmıyorum, kendisi de tahmin bile edemez. bir keresinde bir müşteride çektiğim foto ve videoları göstermiştim, 'senin ne işin var burada?!' demişti. 'müşteri' demiştim. 'tamam da, burada ne işin var?!' demişti. 'e müşteri işte' demiştim. 'onu anladım da müşterinin çöplüğünde ne işin var?!?!' diye dehşete düşmüştü. halbuki benim çok hoşuma giden bir ortamdı. kendi çalıştığım ortamı da üzülmesin diye anlatmıyorum. ne iş yaptığımı pek bilmiyor yani. başkalarında durum nasıl merak ettim.
0
pati
(18.06.20)
Neredeyse hiçbir şey bilmiyorlar. Eve is muhabbeti getirmeyi sevmiyorum.
0
allah yazdiysa bozsun
(18.06.20)
Yaptigim isin sadece pozisyon adini biliyor. Bi de hangi semtte oldugunu. Adini bile bilmiyor sirketin. Bazen isyerindeki insanlardan bahsediyorum, kisi ismi duymus oluyor sadece ama o da iste o anlik aklinda kaliyordur
0
Kittie
(18.06.20)
Ben evden çalışıp ailemle birlikte yaşadığım için olayın içindeler diyebilirim, terimlere hakimler :))

(bkz: quantitative finance)
0
hayirsiz
(18.06.20)
bilmiyorlar, hic bilmediler. ilgilenmelerini isterim ne yalan soyleyeyim.

okulda hangi bolum okudugumu da bilmzlerdi. babam kacinci sinifa gittigimi bile bilmezdi.
0
yoggi
(18.06.20)
benimkiler biliyorlar, yani iş dertlerini ya da hikayelerini de paylaştığım için biliyorlar, birlikte çalıştığım kişileri falan da biliyorlar anlattığım kadarıyla. birlikte de yaşamıyorum ailemle ama bilirler yani, gündelik konuşmada anlattığım şeyler oluyor iş hayatından.
0
nimberjack
(18.06.20)
hiç bilmiyorlar. bi bok başardığım zamanlarda anneme babama şu şu oldu çok şükür işim iyi gitti diyorum, hmm iyi sevindim diyorlar.
0
trajikomix
(18.06.20)
Farkli sehirlerde olmamıza ragmen, calistigim projeleri genel olarak bilirler. Babam gelişmeleri bile sorar hatta. Daha onceden hiç asina olduklari bi sektör olmamasina ragmen sora sora baya ogrendi.
Gerci ben biraz fazla sikayetleniyorum ama genelde insanlar, davranislari, isleyis hakkinda soyleniyorum/elestiride bulunuyorum. Onlar konuya kendileri merak ettikleri seyleri sora sora baya ogrendiler.
0
a perfect lie
(18.06.20)
akademisyenim, üniversite'de bilgisayar başında çalıştığımı biliyorlar. bilgisayarda hesap yapıyoruz falan diyorum.

bu saatten sonra kuantum kimyasıyla uğraştırmayayım diye çok detaya girmiyorum. :D
0
chezidek
(18.06.20)
ik'cıyım hemen hemen 10 yıldır, babam iş görüşmeleri yaptığımı düşünüyor. mülakata girmeyeli 3 yıl olmuştur..
0
benaslinda
(18.06.20)
10 yıldır İstanbul'da çalışıyorum, korona muhabbetinden dolayı memlekete döndüm babam dün sen hangi semt te çalışıyorsun dedi :D düşün o kadar ilgililer :D
0
paramolacak
(18.06.20)
anam da plaza çalışanı, birebir aynıydı ortamımız. hatta onunki benimkinden iyiydi. sonra ben remote çalışmaya başladım, ardından o da remote'a geçti. şimdi de kod yazmayı öğrettim, sıkıldıkça küçük programlar yazıyor. baya hakim yani ne yaptığıma.
0
plutongezegendegilmi
(18.06.20)
Lisans ve Master alanlarimi babam hala bilmez. Hangi üniversitelerde okudugumu bilmez. Calistigim bakanligi biliyor, ama ne is yaptigimi bilmiyor. Babam hangi sehirde yasadigimi da bilmiyor! (Son dört senede üc sehir degistirdim, o da hakli.)

Annem de masteri nerede ve hangi alanda yaptigimi tam olarak bilmiyor. Ama calistigim is alanini biri sorsa anlatabilir genel basliklariyla.

Genel olarak benim nasil oldugumla ilgililer, nerede ne yaptigimla degil.
0
buf-e kür
(18.06.20)
Tüm detaylarını biliyolar sayemde çünkü anlatmadan rahat edemiyorum :) Kazandığımın da kuruşuna kadar biliyorlkar,onlar sormuyor da çekinip, ben söylüyorum.
0
superfluid
(19.06.20)
Anneme Her gün telefonda anlatırım iş yerinde ne yaptım nasil geçti filan. Anlatmadan rahat edemiyorum :) babama da ekstrem bir durum olunca anlatırım.
0
kaptan maydanoz
(19.06.20)
Kimya doktorası yaptığımı biliyorlar o kadar. Detaylara hakim değiller.
0
chitosan
(19.06.20)
(1)

Sozlukten benim yerime bir yazara ulasabilir miyiz?

ateyist_
Sayin @defoluinsanlar kisisine birsey danisicam, birileriniz iletebilir misiniz?Tesekkurler.
Sayin @defoluinsanlar kisisine birsey danisicam, birileriniz iletebilir misiniz?

Tesekkurler.
0
ateyist_
(18.06.20)
gönderdim. silmeyin duyuruyu
0
avatar is back
(18.06.20)
(1)

Motivasyon Hakkında

infernalcadre
Ekim ortası gibi gireceğim bir sınav var ve ben bu sınav çalışma ve soru çözme işine biraz uzak kaldım.Lakin sınavı geçersem hayatımın geri kalanında çok rahat edeceğim.Nasıl motive olup harıl harıl çalışabilirim ?
Ekim ortası gibi gireceğim bir sınav var ve ben bu sınav çalışma ve soru çözme işine biraz uzak kaldım.

Lakin sınavı geçersem hayatımın geri kalanında çok rahat edeceğim.

Nasıl motive olup harıl harıl çalışabilirim ?
0
infernalcadre
(18.06.20)
motivasyonun gelmesini beklemeyerek.

yapılan en büyük hata (ben de yapıyorum) bir şeylere başlamak için motivasyon/ilham vs. beklemek.

halbuki ıkına sıkıla oflaya poflaya da olsa mini bir plan yapıp başına oturmak gerekiyor.

aranılan motivasyon tam da biraz ritim kazandıktan sonra kendi kendine geliyor.

hayat tecrübesidir faidelenebilirsiniz.
0
AlsterWasser
(18.06.20)
(4)

Villa tatili sorun olur mu?

Blackkk
Aylar öncesinden ayarladığımız havuzlu villa tatilimiz vardı. Tabi daha böyle dönemler yokken ortada. Otel tatil köyleri toplu alan olduğu için risk taşıyor ve bence de gidilmemesi lazım. Ama kişiye özel villa sorun olur mu sizce arkadaşlar. İptal edip etmemek arasında kararsız kaldık açıkçası.
Aylar öncesinden ayarladığımız havuzlu villa tatilimiz vardı. Tabi daha böyle dönemler yokken ortada. Otel tatil köyleri toplu alan olduğu için risk taşıyor ve bence de gidilmemesi lazım. Ama kişiye özel villa sorun olur mu sizce arkadaşlar. İptal edip etmemek arasında kararsız kaldık açıkçası.
0
Blackkk
(18.06.20)
Bence ertelemeyin.. İşletmesi nasıl.. Yeni mi açılmış yoksa yıllardır yapan birileri mi yorumlara bakın.. Her gün eve birilerinin gelip temizlik yapması yerine haftada 1 gün temizlik isteyebilirsiniz. Ya da temiz çarşaf havlu isteyip kendiniz değiştirebilirsiniz.. Ben olsam öyle yapardım. Bir de özel değilse aldığınız fiyat ile şu anki fiyatı arasında ne kadar bir artış olmuş söyleyelir misiniz?
0
jepa
(18.06.20)
Biz de kiralamıştık önceden. Evi bize temizlenmiş bir şekilde teslim edecekler, fakat biz gider gitmez kendimiz de bir temizliğe girişeceğiz büyük ihtimalle. Bu virüs bir yerlere yuva yapıp saldırmıyor elbette fakat ev sonuçta. Belki şu duman şeklinde püskürtülen dezenfektandan almak lazım. 100 liraya da bir el tipi kompresör alıp evi komple kendimiz dezenfekte edebiliriz belki...
0
malheiros
(18.06.20)
Özel havuz vs varsa ya da havuz değil de denize girilecekse neden iptal edesin ki? Gidince bir temizlik de kendin yaparsın, havlunu carsafini evden goturursun olur biter.
0
elorelia
(18.06.20)
Bu yil tatile gitmicem. Gecen dusunmustum. Param olsa villa kiralardim. Su an oturdugun evden farkli olmicak. Marka bi isletmeye ait oldugunu varsayiyorum tabii. Bence gidince ekstra temizlige de gerek yok. Marka bi yerse risk alamazlar. Gercekten temizleyip verirler. Prosedurleri sorarsin yine de. Benim icim rahat olurdu bu konuda evhamli biri olarak.
0
Kittie
(18.06.20)
(1)

Şehir değiştirme

Blackkk
Arkadaşlar cumartesi günü için özel aracımla şehir değiştirmem lazım. Sınavdan dolayı sokağa çıkma yasağı var. Bu sorun olur mu. Daha doğrusu özel araçları kapsıyor mu. Bilgisi olan var mi?
Arkadaşlar cumartesi günü için özel aracımla şehir değiştirmem lazım. Sınavdan dolayı sokağa çıkma yasağı var. Bu sorun olur mu. Daha doğrusu özel araçları kapsıyor mu. Bilgisi olan var mi?
0
Blackkk
(18.06.20)
www.icisleri.gov.tr

genelgeye göre kapsıyor saat 3'e kadar. yalnızca şehirler arası toplu taşıma bileti olanlar hariç tutulmuş.
0
fezagezgini
(18.06.20)
(2)

Prime time'da neden eski yapımlar yayınlanmıyor?

kostüm çok güzel prenses misiniz
Yarışma programları hariç tv izleyen biri değilim, malum kalite yerlerde. Ama mesela akşamları Avrupa Yakası, Tatlı Hayat gibi diziler verilse gayet de oturur izlerim. Bugs Bunny koysunlar örneğin, günümüz aptal dizilerinden daha çok reyting alacağını düşünüyorum dsfsgİsteyen internetten açıp izler
Yarışma programları hariç tv izleyen biri değilim, malum kalite yerlerde. Ama mesela akşamları Avrupa Yakası, Tatlı Hayat gibi diziler verilse gayet de oturur izlerim. Bugs Bunny koysunlar örneğin, günümüz aptal dizilerinden daha çok reyting alacağını düşünüyorum dsfsg

İsteyen internetten açıp izler de, ben daha çok kanallar neden nostalji kuşağı tarzı bir proje yapmıyor onu merak ediyorum. Yılın tamamına yakınında doktorlar, arka sokaklar falan veriyorlar da tabii ki onları kastetmiyorum. Geçmişin kaliteli yapımlarını ve çocukluğunu özleyen çok, eskiler izlenir ya bence. Yayın politikaları, telif vs. gibi durumlar sebebiyle mi olmuyor yoksa kanal sahipleri bile televizyondan umudu mu kesti?

Siz ne düşünüyorsunuz?
0
kostüm çok güzel prenses misiniz
(18.06.20)
Prime time adı üstünde, o saatte eski yapımlarla rakip kanallarla yarışamazsın. Genelde en ölü günlerde eski yapımlara başvurulur zannımca
0
olaylar olaylar
(18.06.20)
Gecenlerde yedi numarayı tekrar vermeye başlamışlardı. Ciddi miktarda insan izlemiş ve reytinglerde iyi bir başarı elde etmişti.

Kanallar riske girmek istemiyor olabilir eski yapımlarla.
0
biseysorcaktim
(18.06.20)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.