Giriş
(1)

üniversitelerde nasıl hoca olunuyor?

antikadimag
diyelim profesörüz yurt dışında. türkiyeye geldik bi üniversitede hoca olacağız.1- devlet üniversitesinde nasıl hoca olabiliriz?2- özel üniversitede nasıl hoca olabiliriz? bu daha esnek olur sanki.
diyelim profesörüz yurt dışında. türkiyeye geldik bi üniversitede hoca olacağız.

1- devlet üniversitesinde nasıl hoca olabiliriz?
2- özel üniversitede nasıl hoca olabiliriz? bu daha esnek olur sanki.
0
antikadimag
(28.06.20)
İkisinin de prosedürü aynı aşağı yukarı. Sadece gerekli şartlar kısmına o hocaya uygun nitelikler daha kolay konur ya da zaten iyi okulsa yabancı hocayı özellikle tercih etmek isteyebilir. Ya da devlet ünivleri kokuşmuş dinazorlar için garanti memuriyet görüldüğünden yabancı hocaya sıra gelmez falan bu da var.

Dekanlıklarla yazışılıp önceden görüşülür; gerektiği şekilde kadro açılınca da başvurulur.
Bir projesi vardır fonlanan, bu projeyle birlikte gelir/başvurur okul yine daha çabuk kapar.
Türkiyeden çalışma vizesi alır eğer yoksa, öyle başvurur standart prosedürle.
Bir de prof düzeyinde artık başvuruyla değil çağrıyla olur bu işler. Ev profesörü değil herhalde konferansta seminerde tanışıyordur birileriyle.
0
jimjim
(28.06.20)
(4)

24.08.2020 de bitecek hat taahüdü

dunyatuhaf
Geçen seferde atladığım için pişmanım maalesef Turkcell eski müşterilerine çık yüksek fiyatlı tarife veriyor , başka operatörlerden gelenlere ise baya indirim yapıyor .Genelde başka operatöre geçilip , tekrar dönüş yapılıyormuş .Ne zaman başka operatöre geçip bekarlar süre sonra turkcell e geçmem ge
Geçen seferde atladığım için pişmanım maalesef Turkcell eski müşterilerine çık yüksek fiyatlı tarife veriyor , başka operatörlerden gelenlere ise baya indirim yapıyor .
Genelde başka operatöre geçilip , tekrar dönüş yapılıyormuş .
Ne zaman başka operatöre geçip bekarlar süre sonra turkcell e geçmem gerekiyor arkadaşlar .
Bu tarz işlem yapan oldu mu ?
0
dunyatuhaf
(28.06.20)
6 ay süresi vardı galiba.
0
sutlu nescafe
(28.06.20)
aynı şekilde benim de 24 ağustosta taahhütüm bitiyor turkcell'de aşırı pahalı paketler olduğundan vodafone'a geçeceğim, zamanın gelmesini bekliyorum. daha önce yine turkcelldim turk telekoma geçip geri turkcelle ucuz paketten geçtim 1 sene sonra.

bundan sonra skseler geri gelmeyeceğim kazıkçı turkcell'e. tt'den memnun değildim ama vodafonedan memnun olacağımı düşünüyorum. geçenler çok memnun.
0
inancsiz deve
(28.06.20)
Ben Turkcell'den Vodafone'a gectim, 3 ay sonra tekrar Turkcell'e donmek zorunda kaldim, bulundugum bolgede Vodafone iyi cekmedigi için. Tekrar dondugumde numara tasima avantajindan faydalanarak uygun bir tarife sectim Turkcell'de.
0
(28.06.20)
Minimum Kaç ay sonra dönüş mümkün ?
0
🌸dunyatuhaf
(28.06.20)
(2)

Damla + ilaçlama + sirkeli temizliğe rağmen ölmeyen pire !

marmarisli jigolo
Arkadaşlar merhaba,Gerçekten sinirlerim boşalmış ve çaresiz bir şekilde sigaramı içerken bu entry i yazıyorum, zira yapılabilecek başka bir şey kalmamış gibi hissediyorum.Kedimin teli aşıp dışarıda gezindikten sonra eve gelmesinden 2-3 gün sonra fazla kaşındığı için pireden şüphelendim ve tahmin ett
Arkadaşlar merhaba,

Gerçekten sinirlerim boşalmış ve çaresiz bir şekilde sigaramı içerken bu entry i yazıyorum, zira yapılabilecek başka bir şey kalmamış gibi hissediyorum.

Kedimin teli aşıp dışarıda gezindikten sonra eve gelmesinden 2-3 gün sonra fazla kaşındığı için pireden şüphelendim ve tahmin ettiğim gibi eşek kadar kocaman bir pire geziniyordu üzerinde. Hemen veterineri arayıp damlasını yaptırdım. Devam eden günlerde göbeğinden sersemlemiş pireler dökülüyordu, oldukça sinir bozucu fakat üstündeki pireler ölüyor diye düşünüp dert etmedim.

Damladan 3-4 gün önce salonda sonraki gün de odamda üzerime nokta kadar minnacık bir pire zıplayınca bir problemin olduğuna ikna oldum. Bu pireler için damla yeterli olmayacaktı.

Genelde kedi piresi insana bulaşmıyor gibi bir kanı var fakat yabancı kaynaklarda aratırsanız kedinin üzerindeki popülasyonun sadece yüzde %5 olduğu söyleniyor ve pire,bit, hamam böcegi tahtakurusu gibi hayvanlar bela, evet tam anlamıyla bela ve hayattaki en büyük fobim! corona virüsünden bile kurtulmak mümkün olabilir (bağışıklığınız yendiği zaman ) fakat bu şerefsiz hayvanlar sinirimi çok bozuyor, neden mi?

İlaçlama yapana kadar(solfac wp10) evi günde 2 kere dip köşe elektrik süpürgesiyle süpürdüm. Sonra hemen çöpe boşaltıp çöpleri apartmanın dışına atıyorudum. Evdeki nevresim yastık kılıfı halı ne varsa yıkadım. 2 büyük halıyı yıkamak zor olduğu için balkona bırakıp önce üstüne solfac wp10 pire ilacını sıktım ertesi gün de 1 litre beyaz sirke boşalttım.

Süpürme işlemi bittikten sonra kombiyi en yüksek ısıda bırakıp evi 8 saat terkettim ve 2-3 gündür pireyle karşılaşmıyordum. Az öncesine kadar ! mutfakta bacağımda rahatsız bir fazlalık hissettim ve minik nokta şeklindeki pireyi kanımı emmeye hazırlanırken gördüm. Hemen elimle ezip suya bıraktım ve gidere gönderdim.

Siz okurken bile yorulmuşsunuzdur, ben bu kadar titiz bir mücadele sürdürürken emin olun mental olarak çok yoruldum. Son bir çare ile ne yapılabilir olarak sözlüğe yazıyorum, yarın son kalan ilacı da eve boca etmeyi düşünüyorum, pazartesi günü ev dolacak yeni biri geliyor ve pireli evi kiralatma fikri de beni ahlaki olarak çok huzursuz hissediyor, öte yandan pazartesi olmazsa ben evi terketmek zorunda kalacağım ve beş kuruş param yok.

şimdiden çok teşekürler
0
marmarisli jigolo
(28.06.20)
çok geçmiş olsun.

benim de başıma gelmişti.
kıyafetlerimi makineye atıp, denize girmiştim. önce evi temizlemiştim.
ama kedi evde değildi, kan kaynakları bendim.

tavsiyem bir de "spirit animal" adı altında neden size geldiğine, mesajına bakın. mesajı alınca da giderler..
0
janderzel zartanyan
(28.06.20)
Kedi evde olmasa detan maxi kullanın derdim. En geç 2-3 günde kurtulursunuz. Kedi evdeyken kullanırsanız hayvan zehirlenebilir.
0
ganbatte
(28.06.20)
(4)

Her gözlük değiştirdiğinizde göz muayenesi oluyor musunuz?

hadi ya la
Bu güne kadar her gözlük değiştirdiğimde muayene oldum, özellikle 20 yaşıma kadar numaram sürekli değişti. Fakat 4 - 5 yıldır gözlükle mükemmel görüyorum, muhtemelen numaram değişmedi. Hatta bir tık düşmüş bile olabilir (miyopi).Yeni bir çerçeve beğendim fakat illa göz muayenesi olmam tavsiye edilir
Bu güne kadar her gözlük değiştirdiğimde muayene oldum, özellikle 20 yaşıma kadar numaram sürekli değişti. Fakat 4 - 5 yıldır gözlükle mükemmel görüyorum, muhtemelen numaram değişmedi. Hatta bir tık düşmüş bile olabilir (miyopi).

Yeni bir çerçeve beğendim fakat illa göz muayenesi olmam tavsiye edilir mi, siz nasıl yapıyorsunuz?
0
hadi ya la
(28.06.20)
olun ya muayeneden zarar gelmez, goz tansiyonu var, sari nokta, katarakt olusumu bilmemne yilda 1 olmak lazim, goz bu en onemli organ, hele hele lens kullanimi da varsa ihmali olmaz bu isin
0
neverletyougodown
(28.06.20)
Olmakta yarar var. Sadece kırma kusuru bakılmaz. Tabi iyi bir merkeze giderseniz.
0
pro9it9is9
(28.06.20)
Olun yahu, numara düşmüşse de düşük haliyle alırsınız yeni gözlüğü. Yahut aynı kalırsa değiştirmezsiniz. Ama bi açıp bakmakta fayda var.
0
serbest gezen koala
(28.06.20)
reçetesiz numaralı gözlük veriyorlar mı? ben vermiyorlar diye gidiyordum hep. doktor da aynısını yazıyor.
0
antikadimag
(28.06.20)
(2)

diş hastaneleri ne zaman açılır?

benaslinda
aramaya inandım fakat net bir şey bulamadım.devletin diş hastaneleri, diş poliklinikleri ne zaman açılır bilgisi olan var mı?
aramaya inandım fakat net bir şey bulamadım.

devletin diş hastaneleri, diş poliklinikleri ne zaman açılır bilgisi olan var mı?
0
benaslinda
(28.06.20)
özeller açık. doktoruna göre tabii.
0
antikadimag
(28.06.20)
devleti soruyorum.
0
🌸benaslinda
(28.06.20)
(6)

Vatan gibi mağazalar neden alışverişte isim, kimlik no vs. istiyor?

ya ben lan neyse
satmıyorlar da başka türlü.1. neden?2. yurtdışında nasıl?
satmıyorlar da başka türlü.

1. neden?

2. yurtdışında nasıl?
0
ya ben lan neyse
(28.06.20)
Fatura kesmek için?
0
westblack
(28.06.20)
@west: e ben mahalledeki elektrikçiden bir şey aldığımda fiş kesiyor işimiz bitiyor. buranın farkı nedir?
0
🌸ya ben lan neyse
(28.06.20)
e-fatura/arşiv mükellefi ise ondan olabilir.
0
gibicibicis
(28.06.20)
1. fatura kesmek için..

2. cep telefonu özellikle istenir.. firmalar bölgelere göre sms çalışması yaptırır.. bazen bulunduğunuz il mağazasına özel bazen türkiye geneli mağazalarında indirimler için sms göndermek için uygulanan bir prosedürdür.. satış danışmanına "sms gelmesini istemiyorum" dediğinizde sistemde "müşteri sms istemiyor" seçer..

@janavarorion umarım elinde kanıt vardır bunun yapıldığına dair.. 2 farklı teknoloji firmasından ekmek yedim.. kişisel verilerin korunması kanunu var.. çalışandan kal alırlar o bakımdan söylüyorum.. müşteri carisi oluşturulduktan sonra müşteri bilgilerine çalışanlar ulaşamaz ve sistemde isim soyisim haricinde hiç bir bilgisi gözükmez.. bir sonraki alışverişinde müşteriye sadece telefon numarası sorulur ki kayıtlı carisi hemen ekrana gelsin, müşteri zaten satış sürecinde zaman kaybetmiş daha fazla beklemeden fatura kaydı alınıp kasaya yönlendirilsin.. sistemde bu şekilde gözükmektedir..

örnek: ahmet hakkı
tc: 22********1
telefon: 5*********

bahis sitelerine satılıyor falan şirket avukatı olsam ne şekilde bir bilgiyle böyle konuşuyorsunuz diye sorarım yani..

*uzun lafın kısası: bu firmaların çoğu kurumsal.. sms çalışmaları dahil olmak üzere şirketin bundan sonrasında kar marjını yükseltmek için kendi içinde yaptığı çalışmalar dahilinde diyebiliriz..
0
synche
(28.06.20)
5000 TL altı alışverişlerde Tc zorunlu değil aslında 1111 yazıp geçebiliyorlar ama 5000 TL üstünde zorunlu.
0
Deathcomenearme
(28.06.20)
bazı online alışverişlerde kimlik noya 11111111112 yazınca kabul etmiyor. dataları nasıl toplamışlarsa.
0
🌸ya ben lan neyse
(28.06.20)
(5)

katlanır yatak yapmak

scudman1
evde kullanmadığımız çift kişilik bir yatak var. bunu dolabın içine katlanacak şekilde yapmak istiyorum. biraz araştırdım hazır satılan mekanizmalar var ama çok pahalı. bunun daha pratik ve uygun bir yolu var mıdır? baza amortisör sistemiyle bunun bi farkı yok gibi. yani hazır satılan mekanizma yeri
evde kullanmadığımız çift kişilik bir yatak var. bunu dolabın içine katlanacak şekilde yapmak istiyorum. biraz araştırdım hazır satılan mekanizmalar var ama çok pahalı. bunun daha pratik ve uygun bir yolu var mıdır? baza amortisör sistemiyle bunun bi farkı yok gibi. yani hazır satılan mekanizma yerine parça parça toplasam olur mu acaba?

(git:www.gozdenalbur.com)

(git:www.hepsiburada.com)

(git:www.hepsiburada.com )
0
scudman1
(28.06.20)
Amortisör çokta elzem bir şey değil.

yatağın sabit olan noktasına rulman koymanız ve yatak dolap şeklinde kalktığında yan taraftan bir çubuk ile sabitlemiz yeterli olacaktır.

ahanda aynen böyle ; www.youtube.com
0
janavarorion
(28.06.20)
janavarorion teşekkürler bilgi için.
evet benimde aklımı bu karıştırdı zaten. yani hazır satılan mekanizmalar amortisörlü satılıyor. en basit haliyle belirttiğin gibi rulman görevi görecek bir şey gerekiyor. videoyu da izledim bu tip bir şeyi nerden nasıl bulabilirim acaba. biraz daha karıştırayım en iyisi.
0
🌸scudman1
(28.06.20)
ben rulman dedim ama her rulman olmayacaktır. Sonuçta bir yük 30 kg bir yatak ve iki kişinin ağırlığı söz konusu. bu yükü taşıyacak bir seçim olmalı.

rulman da koymak zorunda değilsiniz. yatağın baş/alt kısmına sağ ve sol olmak üzere en az 45-50 lik 15-20 santim uzunluğunda çelik boru sabitleyip. dolapta da karşılık gelen yerleri boru çapından 2-3 milim geniş delmeniz durumunda yatak o eksen etrafında yıkarı aşağı 90 derece hareket edecektir. burada dikkat etmeniz gereken husus. dolabın dikme kalınlığı 18 mm dir. borunun geçeceği deliğin sağ ve soluna ekstra 18mm lik parça eklemeniz gerekecektir. yoksa zamanla o bölüm kırılır dağılır.

yatağı dikey konuma geitirp sabitleme pimi takacağınzı yer belirleyip o kısma da bir delik açmanız yeterli olacaktır .
0
janavarorion
(28.06.20)
janavarorion
(28.06.20)
Baza makasları 90 derece açılmaz yalnız, tam emin olmamakta birlikte 45-50 derece gibi açılıyor.

Ondan olmaz yani, ama illa ki bir mekanizma yapılır, zor bir şey değil.

Nadir kullanılacak bir yataksa @janavarorion'un verdiği youtube linkindeki gibi bir örnek yapılabilir, ama tek kişi zor açar kapatır.

Amortisör yatağı ayakta kapalı tutar, ve de açılıp kapatırken düşmesini engeller.
0
John Bloor
(29.06.20)
(3)

duvar stickerı & lambader

passion rules the game
bunların kalitelilerini ve nispeten uygun fiyatlılarını nerede bulabilirim nette/ankara'da?bir de sticker işi sizce mantıklı mı?danke.
bunların kalitelilerini ve nispeten uygun fiyatlılarını nerede bulabilirim nette/ankara'da?
bir de sticker işi sizce mantıklı mı?

danke.
0
passion rules the game
(28.06.20)
duvar sticker'ı leş gibi bir şey değil mi ya güzel bir örneği var da ben mi bilmiyorum acaba?

lambader konusunda da kalite aramana gerek yok. öyle duruyor düğmesini aç kapa yapıyorsun. lambader konusunda fiyatı etkileyen şey işçiliğinin zahmeti ve kullanılan malzeme fiyatı. 90-100 liraya olan lambader ile 1000 lira arasında pek bi fark olmaz, en fazla duy kalitesi fark eder o da zaten 20 liraya en iyisini alabildiğin bir şey. ne istediğin önemli tarz olarak falan.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(28.06.20)
@proletarier aller lander vereinigt euch işte tavanları kapattım hue takacağım lambadere ama şöyle kafama yatacak bir şeyler bulamadım...nasıl olur modeller işte kafamda da canlanmıyor :D
0
🌸passion rules the game
(28.06.20)
haaaa, hue içinse sen başlık konusuna odaklan. şu plastik üzerine keten dokulu kaplama yapılan başlıklar yok mu onlar en iyisi bence. tercihen de açık renk tercih etsen mis gibi olur.

www.dekopasaj.com

ben böyle silindir lambaderleri seviyorum, hue için iyi olabilir bence.

tabii bu hue'nun verimini biraz azaltabilir. o zaman da şöyle bi başlık bakabilirsin:

www.ikea.com.tr
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(28.06.20)
(3)

tv mi projeksiyon cihazı mı

owaki
evde iki kişiyiz. televizyon izlemiyorum ama film muhabbeti döner diye, bi tanesi bulunsun dedik. bütçe düşük.80cm toshiba veya az daha büyük regal vs almak sözkonusubir de yeni projeksiyon cihazı muhabbeti çıktı.p.cihazı alınırken neye dikkat edilmeli? x tl'den ucuza alınacak cihazdan hayır gelmez
evde iki kişiyiz. televizyon izlemiyorum ama film muhabbeti döner diye, bi tanesi bulunsun dedik. bütçe düşük.

80cm toshiba veya az daha büyük regal vs almak sözkonusu
bir de yeni projeksiyon cihazı muhabbeti çıktı.

p.cihazı alınırken neye dikkat edilmeli?
x tl'den ucuza alınacak cihazdan hayır gelmez denebilirse o x kaçtır?
0
owaki
(28.06.20)
fiyat performans projeksiyon cihazı alacaksan sahibinden.comda blitzwolf vp1 bak
0
nahtoderfahrung
(28.06.20)
projeksiyon cihazları gündüz sıkıntı, tv kalitesi yakalaman için sıfır ışık alması lazım odanın dışarıdan. bilgisayar bağlamayı düşünüyorsan ekran kartın 4k çıkışlı hdmi destekliyorsa 4k samsung veya sony tv almanı öneririm.
0
inancsiz deve
(28.06.20)
Neredeyse 10 yildir evde projeksiyon kullaniyorum, simdi ikinci projeksiyonumdayim. TV ile kiyas kabul etmez eger iyi bir model alirsaniz.

Arada misafirlige gidince ya da babamlarin evinde 65" TV bile gozume kucuk geliyor.

Bence olay televizyon kanallari izleyip izlememek ile alakali, benim televizyon aboneligim yok, sadece internetten film ya da dizileri izliyorum, projeksiyon cok daha iyi bir secenek. Ama standart tv izleyicisi olsam belki o zaman projeksiyon dogru bir secim olmazdi.
0
crown
(28.06.20)
(3)

Akşam ne yiyelim?

pati
Biz karar veremedik, fikir atın üstümüze. Şöyle: kamptayız, ufak kamp ocağımız ve ufak tavamız var. Dünden kalan köftemiz var ama az. Mangalla uğraşmak istemiyoruz. Yasaktan sonra markete gidip malzeme alacağız. Yanında bira içeceğiz.
Biz karar veremedik, fikir atın üstümüze. Şöyle: kamptayız, ufak kamp ocağımız ve ufak tavamız var. Dünden kalan köftemiz var ama az. Mangalla uğraşmak istemiyoruz. Yasaktan sonra markete gidip malzeme alacağız. Yanında bira içeceğiz.
0
pati
(28.06.20)
balık ve patates.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(28.06.20)
kaliteli hazır mantı + yoğurt alın.
nugget şinitizel olabilir.
hellim peyniri kızartabilirsiniz.
soğan halkası + patates olabilir.
0
xrated
(28.06.20)
Jrr tolkien hayraniyla hep ayni seyleri dusunuyorum :D

Menemen +1
0
Kittie
(28.06.20)
(3)

Kaliteli tütsü önerisi verebilir misiniz

Fusha
İnternet üzerinden olursa iyi olur.
İnternet üzerinden olursa iyi olur.
0
Fusha
(28.06.20)
Witch craft doğal tutsu. İnstagram hesapları var sanırım; ordan bakabilirsiniz çeşitlerine.
0
fraise
(28.06.20)
tütsülerin şahı "palo santo" tabi ki de. bir araştır bak bakalım.
0
inancsiz deve
(28.06.20)
Palo Santo, od ve sandal sipariş ettim.
0
🌸Fusha
(28.06.20)
(3)

Kişisel mail vs. Üniversite maili

kojonotsuki
Diyelim kendi adımıza açılmış hotmail/gmail uzantılı mailimiz var. Bir de üniversitenin mezun olduktan sonra bize verdiği süresiz alumni ve okulun adı uzantılı mailimiz var. (örnek: kojonotsuki@alumni.üniadı.edu.tr)Önem verdiğimiz kişilere mail attığımızda veya bir yerlere başvurduğumuzda hangisini
Diyelim kendi adımıza açılmış hotmail/gmail uzantılı mailimiz var. Bir de üniversitenin mezun olduktan sonra bize verdiği süresiz alumni ve okulun adı uzantılı mailimiz var. (örnek: kojonotsuki@alumni.üniadı.edu.tr)

Önem verdiğimiz kişilere mail attığımızda veya bir yerlere başvurduğumuzda hangisini kullanmamız daha iyi olur? Profesyonellik, itibar vb. açısından?
0
kojonotsuki
(28.06.20)
ben dijital sektörde çalıştığım için böyle durumlarda [email protected] şeklinde kendi domain'imi kullanıyorum.
0
kivanc1
(28.06.20)
Bana universite maili kullanmak cok ezikce geliyor. Hala ogrencisindir, calisansindir kullanirsin sorun yok tabi de. Mezun olunmus bitmis yani, hala prim kasmanin manasi nedir. Altyapisi, arayuzu falan dandiktir zaten universite mail sistemlerinin eziyete gerek yok bence. Asi69 nickli maili kullanmaktan iyidir tabi gene:)
0
neverletyougodown
(28.06.20)
Yuksek lisans, doktora basvurularinda okulun mailini kullan. Digerleri spam'e düşebiliyor.
0
Coma
(28.06.20)
(8)

Cvnizde lisenizi ve not ortalamanızi yazıyor musunuz?

fraise
İlk kez profesyonel olarak iş arayacağım, dolayısıyla yaptığım stajlar ve eğitimler, bildiğim diller vs dışında çok dolu bir cvim yok.Liseyi yurtdışında okudum; aynı zamanda o ülkenin vatandaşıyım. Özet ve uyruk kısmında bu bilgileri belirttim zaten ama bir de ekstra olarak okulun ismini vs yazmama
İlk kez profesyonel olarak iş arayacağım, dolayısıyla yaptığım stajlar ve eğitimler, bildiğim diller vs dışında çok dolu bir cvim yok.

Liseyi yurtdışında okudum; aynı zamanda o ülkenin vatandaşıyım. Özet ve uyruk kısmında bu bilgileri belirttim zaten ama bir de ekstra olarak okulun ismini vs yazmama gerek var mı? Üniversite bilgim yeterli midir? Siz yazıyor musunuz?

İkinci olarak fena olmayan bir not ortalaması ile (3.69), onur öğrencisi olarak mezun oldum. Bunu belirtmeye gerek var mı? Yoksa kimse zaten ilgilenmez mi?

Bir de bu benim ikinci üniversitem; birinci üniversitem çok alakasiz bir bölüm ve o bölümden iş aeamayacagim. Yine de yazayım mı?

Teşekkür ederim şimdiden herkese.
0
fraise
(28.06.20)
Liseyi yazmıyorum ben çünkü öyle ahım şahım bir lise değil. Ancak önemli bir liseyse (galatasaray, robert, istanbul erkek ayarında) yazabilirsiniz.

Ortalamanızı yazın kesinlikle, onur öğrencisi olduğunuzu yazın. Bunu eğitim bilgilerinde yer alan ilgili bölümün altına yazın.

Diğer üni konusunda fikrim yok, yanlış yönlendirmek istemem.

Bir de europass formatını kullanabilirsiniz. Belki türk özel sektörü çok bilmez ama çoğu uluslararası kuruluş, avrupadaki kurum ve okullar bunu zorunlu tutuyo. Ki ben zorunluluk dışında da kullanışlı ve güzel buluyorum europassı.
0
kojonotsuki
(28.06.20)
Lise onemli ise yazilir, Atiyorum Kabatas, Galatasaray, bilmemne Fen Lisesi falan filan. Bunlar birbirlerini cok tutarlar, one cikarsiniz sirf bu lise muhabbetinden. Sizin farkli ulke gecmisiniz oldugu icin liseyi yazmaniz daha olumlu olur hatta. Cvde uyruk olmaz yazmayin bence, cover letter de su dilim iyidir, liseyi orda okudugum icin diye bahsedersiniz.

Onur ogrencisi falan mutlaka belirtin. Ozellikle sizin gibi is tecrubesi az cvler icin onemli.

Ikinci universite olaylari ikcisina gore degisiyor kimisi zenginlik olarak gorur, kimisi kariyer boslugu, yanlis tercih olarak degerlendirir o tamamen sansa kalmis bence.

@kojonotsuki europass iyi ama cok buyuk hatasi var cv'nin basinda curriculum vitae diye yazilmaz diyor otoriteler. Sonra ziplayan yildiz gibi amblemi var onu da sevmiyorlar civik buluyormus ikcilar. O kisimlari silin bence. Onun disinda online edit olarak cok kullanisli.
0
neverletyougodown
(28.06.20)
Cv dolu gozukmuyorsa yeni mezun asamasinda bence lise dahil yazilmali. Lise de yapilan kayda deger ortalama veya proje varsa belirtilmeli. Universite not ortalamasi kesin olarak yazilmali. Ama onur derecesinin yazilmasindan emin degilim, sirketin ise alim calisanlari genelde ezik tipler oluyor, kiskanclik yapabilirler. En vasifsiz insanlar her zaman polis veya insan kaynaklari calisani olurlar :)
0
ala09
(28.06.20)
yeni mezun için evet yazılmalı bence de. İş tecrüben oluştukça bu tarz bilgiler gereksizleşiyor o zaman kaldırırsın.
0
ayin yazari
(28.06.20)
Neverletyougo, uyruk kısmı ornek cvlerde hep vardı yaa; kariyer'de de olunca ekleyeyim dedim ben de.
0
🌸fraise
(28.06.20)
lise yazılır daha öncesi yazılmaz. ha türkiye'de ne kadar önemli dersen neredeyse hiç değil ama yurt dışında okumuş olman güzel bir imaj olur cv'nde, o yüzden yazman çok çok iyi olur bence. 2. üniversiteyi de yaz bence. eğer özel sektörde patron firmalarıyla görüşeceksen europass gibi formatlara hiç girme europass formatını görünce cv olduğunu bile anlamama ihtimalleri var. fotoğrafsız cv mi olur hele hele türkiye'de?
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(28.06.20)
Benim orta okul + lise onemli bi okul oldugundan yaziyorum.

Ilkokul da oyle sayilir ama hem onlar kadar degil hem de abarti olur diye yazmiyorum.

Orta okul ve lise ayni olmasa isme bakmaksizin hatta sadece liseyi yazardim.
Lise arti uni uygun bence.

Aman aman bi ortalamam olmadigindan not ort ben yazmiyorum ama iyise ki 3.69 gayet iyi bi de unvan var ustelik, kesinlikle yaz derim.

Alakasiz bolumlu uniyi de eklerdim ben olsam. Diger okullarin yaninda cok asiri asagi kalmayacaksa ama isim olarak.
0
Kittie
(28.06.20)
@ fraise Devlet isi ise belki, onun disinda uyrugun cv'de olmasi cok sacma.
0
neverletyougodown
(28.06.20)
(5)

Refakatçi önceliği anne mi eş mi kardeşte midir?

silver apple
Bir hastanedeki hastaya bir kişi refakatçi olarak alınacaksa bu öncelik hakkı hangisinde?
Bir hastanedeki hastaya bir kişi refakatçi olarak alınacaksa bu öncelik hakkı hangisinde?
0
silver apple
(28.06.20)
ilk x sene anne>es>kardes
x seneden sonra es>anne>kardes

x evlilikten evlilige degisir sanirim.
0
fakyoras
(28.06.20)
imzayı attıktan sonra eştir.
0
fezagezgini
(28.06.20)
0
elorelia
(28.06.20)
Tabii kü dönüşümlü. Refakatçilik zor iştir. Mecbur kalınmadıkça tek kişiye yüklenmek olmaz.
0
pass
(28.06.20)
Hastanın cinsiyeti, tek kişilik odada mı çoklu odada mı kalındığı, hastalığın nevii, varsa yöresel hassasiyetler önemli etken.
0
Mirket
(28.06.20)
(3)

Yatırımlık ev

Bakkalmühendisi
https://www.sahibinden.com/ilan/emlak-konut-satilik-kadikoy-sahile-yakin-2750tl-kiracili-2-plus1-110m2-3.kat-kombili-662318601/detay Şu ev yatırımlık olarak nasıl sizce ? Fiyatı emsallerine göre ucuz gibi.
www.sahibinden.com
Şu ev yatırımlık olarak nasıl sizce ? Fiyatı emsallerine göre ucuz gibi.
0
Bakkalmühendisi
(28.06.20)
bina eski, iskanlı dediği tapu değil tapu iskan belgesi. bir de kiracı ne zaman girmiş ona bakın, son iki yıl içinde bu fiyattan girmişse max 1 sene sonra bu kirayı yarıdan daha fazla düşürmeniz gerekecek. o da parayı çöpe atar.
0
ahmet oturum cerezi
(28.06.20)
kirayı neden düşürüyor ki?
0
x571
(28.06.20)
o paraya görüklede, eskişehirde rahat rahat 3 ev alırsın. sıfır yada birkaç yıllık. üstüne para bile kalır. kira getirisi de hemen hemen aynı olur totalde.
0
Wasking
(28.06.20)
(5)

bu aralar faiz için enpara yerine hangi bankaya geçmeli?

Phoebe
altın veya döviz seçenek dışı çeşitli nedenlerden. enparanın faizler dipleri gördüğü için değiştirmek isteniyor. hangisini kullanıyorsunuz? memnun musunuz? neden?
altın veya döviz seçenek dışı çeşitli nedenlerden. enparanın faizler dipleri gördüğü için değiştirmek isteniyor. hangisini kullanıyorsunuz? memnun musunuz? neden?
0
Phoebe
(28.06.20)
enpara en yuksek 7,75 veriyor, normal banka ile konusulsa pazarlik ile 8 falan alinir ama onu da bir ay verirler,

pazarlik yapmak lazim. hele ceppteteb iyice dusurdu zaten bunlarin ilk kurulus cazibesi yuksek faizdi. bir esprisi kalmadi.

ykb, akbank vs sorabilirsiniz.
0
exlibris
(28.06.20)
burgan bank dijital hesap
0
xrated
(28.06.20)
burgan iyidir %10 veriyor.
0
jelly bear
(28.06.20)
şu anda en iyi faizi burgan bank veriyor 250bin tlye kadar net yüzde 10 faiz. herkes oraya geçiriyor parasını.
0
inancsiz deve
(28.06.20)
burganda benim kampanya bitti.o yüzden icbc olabilir.hepsinin tanışma faizleri var.
0
ShadowOfMoon
(29.06.20)
(4)

Tedbirli olmamız gereken bu günlerde Spor Salonları

put it in your appropriate place
Evde oturmaktan hem tosun gibi bir şey oldum hem fena darlandım. Spor salonuna gitmek istiyorum ama öbür tarafından biraz endişem var. Spor salonları ne durumdadır?
Evde oturmaktan hem tosun gibi bir şey oldum hem fena darlandım. Spor salonuna gitmek istiyorum ama öbür tarafından biraz endişem var. Spor salonları ne durumdadır?
0
put it in your appropriate place
(28.06.20)
açıldılar.
bir arkadaşım var marka salonlardan birinde çalışıyor geçen bir foto paylaştı ben darlandım. millet mutlu gibi görünüyor herkes sporunu yapıyor.
0
ozdek
(28.06.20)
açıldı, gidiyoruz. maske takma zorunlu değil. Rahat rahat spor yapılıyor. virüsü soruyorsan korkuyorsan gelme, size göre bir ortam yok.
0
catch the arrow
(28.06.20)
Sabah erken saatte giderseniz gayet güzel
0
Unde bach canim
(28.06.20)
tavsiye etmem gitmenizi. virüs yokmuş gibi başlamışlar hunharca terlerini tükürüklerini etrafa fışkırtmaya. 2. dalga gelsin hepsini göreceğiz ağlarken :)
0
inancsiz deve
(28.06.20)
(2)

Bilanço ve gelir tablosuna göre en önemli üç hesap hangileri oluyor?

GoodMorningTeacher
Muhasebeden ya da ekonomiden anlayanlar daha doğru bilecektir, bilanço ve gelir tablosunu göz önünde bulundurursak işletmelerin dönemsonu işlemlerindeki en önemli üç hesabı hangileridir?
Muhasebeden ya da ekonomiden anlayanlar daha doğru bilecektir, bilanço ve gelir tablosunu göz önünde bulundurursak işletmelerin dönemsonu işlemlerindeki en önemli üç hesabı hangileridir?
0
GoodMorningTeacher
(28.06.20)
Neye göre, kime göre en önemli?
0
kibritsuyu
(28.06.20)
bankalar nezdinde konuşacak olursam bir firmanın kredibilitesini ölçerken dikkat edilen unsurlar en basit tabirle şunlar:
1) ciro
2) faaliyet karı
3) özkaynaklar
4) banka borçluluğu
5) alacaklar ve stoklar

bunlar dışında başka parametreler de var tabi ancak bir bankacının önünde rastgele bir bilanço ve gelir tablosu koyarsan ilk bunlara ve bunların birbirleri olan ilişkisine bakar.
0
derdi dertsizlik olan adam
(28.06.20)
(2)

Adalet ve hukuka geçiş

iddaaci
Arkadaşlar merhaba, sosyal alanda Master mezunuyum. Bir kamu kurumunda çalışıyorum. Adalet ve oradan hukuka giriş yapmak istiyorum. Sebebi ise avukatlık değil işimde yükselmek.1-Adalete sınavsız girebiliyor muyum?2- 2 sene okuduktan sonra hukuka nasıl giriliyor? Peşinen teşekkürler
Arkadaşlar merhaba, sosyal alanda Master mezunuyum. Bir kamu kurumunda çalışıyorum. Adalet ve oradan hukuka giriş yapmak istiyorum. Sebebi ise avukatlık değil işimde yükselmek.

1-Adalete sınavsız girebiliyor muyum?
2- 2 sene okuduktan sonra hukuka nasıl giriliyor?

Peşinen teşekkürler
0
iddaaci
(28.06.20)
aöf ikinci universite kapsamında adalet'e sınavsız girersin. 2 yıl sonra dgs ile hukuka geçiş yaparsın. ama adalet mezunu çok olduğu için hukuka geçmek biraz zor. 120 soru vardı dgs de. 50 sayısal-50 sözel yapman gerek en az.
0
xrated
(28.06.20)
Adaletten hukuka dikey geçiş uzun bir süredir çok zor. Ki aslında hiç olmaması gereken bir şey böyle açık öğretimde falan adalet bitirip hukuk okumak. Ki bildiğim kadarıyla çoğu hukuk fakültesi, dikey geçiş yapanları ikinci sınıftan başlatıyor. Direkt üçten başlatanlar varsa zaten muhtemelen o üniversiteden hayır gelmez. Dikey geçiş yerine sıfırdan başlamak daha mantıklı ve daha kolay gibi.

Bir de hukuk okumak işinizde ne gibi bir yükselme sağlayacak bilmiyorum ama amaç avukatlık değilse yüksek lisansı da göz önünde bulundurun derim.
0
microfiction
(28.06.20)
(4)

kendisiyle konuşan karakterler?

asisamus
Bir karakterin kendi gençliğiyle / yaşlılığıyla / o anki haliyle (fark etmez) konuştuğu film – dizi – kitap var mı bildiğiniz? Kendi kendine konuşmak değil yani aradığım; karşısındaki 'başka biriymişçesine' konuşmak, dövüşmek vs...Örnek; merhamet diye bir dizi vardı mesela, orada özgü namal'ın canla
Bir karakterin kendi gençliğiyle / yaşlılığıyla / o anki haliyle (fark etmez) konuştuğu film – dizi – kitap var mı bildiğiniz? Kendi kendine konuşmak değil yani aradığım; karşısındaki 'başka biriymişçesine' konuşmak, dövüşmek vs...

Örnek; merhamet diye bir dizi vardı mesela, orada özgü namal'ın canlandırdığı karakter hep çocukluğunu oynayan karakterle konuşurdu. şöyle - www.youtube.com
*linki saniyeli ayarladım ama mobilde açılmıyor sanırım; 1.23.51'den itibaren.
0
asisamus
(28.06.20)
a young doctors notebook mini dizisi

karakterin genç halini daniel radcliff, mesleğinin sonuna gelmiş halini jon hamm oynuyor, bir çok sahnede birbirleriyle tartışıp hesaplaşmaya giriyorlar, çok güzel bir karakomedi

vimeo.com
9.40 da ve 16.00 da örnek sahneler var
0
freebird5406_2
(28.06.20)
looper var film olarak.
0
pide
(28.06.20)
Dexter Morgan
0
komando kani var bende
(28.06.20)
predestination
konuşmak ne ki...
0
late viper
(28.06.20)
(8)

neden devamlı acelemiz var

facebook
yolda hızlı yürüyoruzmetrodan hemen inmeye çalışıyoruzuçak yere iner inmez çıkmaya çalışıyoruz5 dakika fazla beklemeye müsamahamız yokyürüyüşe çıktığımızda bile hızlı hızlı yürüyoruztahmini olarak ne zaman sakin bir hayata kavuşur, acelesi olmadığı halde hemen gitmekten vazgeçeriz. hayatın bize yaşa
yolda hızlı yürüyoruz
metrodan hemen inmeye çalışıyoruz
uçak yere iner inmez çıkmaya çalışıyoruz
5 dakika fazla beklemeye müsamahamız yok
yürüyüşe çıktığımızda bile hızlı hızlı yürüyoruz

tahmini olarak ne zaman sakin bir hayata kavuşur, acelesi olmadığı halde hemen gitmekten vazgeçeriz. hayatın bize yaşattığı gerginlikler ile ilgili mi?
0
facebook
(28.06.20)
Şehirler ile ilgili. Anlattıklarınız zaman sömürücü ayrıntılar.
0
ykyt
(28.06.20)
Valla TR özelinde bu İstanbul'a özgü bir sorun sanırım, Ankara'da ve İzmir'de pek böyle şeyler yok.

Bi keresinde İstanbul'a gittim, Sabiha Gökçen'de uçaktan indim, çantamı alıp otobüse binicem, yürüyorum. Bi anda herkes koşmaya başladı. Tam da bu bombalamaların falan olduğu dönem, bir yerde patlama oldu ya da IŞİD insanlara ateş etmeye başladı falan sandım. Meğerse İstanbul'un normaliymiş. İnsanlar yürümüyo, koşuyo.

Aynı muhabbeti ekşi'de "yürüyen merdivende duran insanlar" başlığında da görüyorum. Adam yürüyen merdivende bile koşmak istiyor ama normal merdiven kullanamaz, çünkü hızı 1 km/saat olan yürüyen merdiven kim bilir neler katacak ona. Nereye yetişecekse artık. Altı üstü fakirlik sınırının biraz üzerinde maaş alan beyaz yakalıların bu tripleri beni öldürüyor.

Burada insanlara laf etmek de çok anlamlı değil, şehir/kültür onları bu hale getiriyor. Ama insan dediğin çok akılsız bir varlık da değil, arada durup "ben napıyorum hayatımla, gerçekten yürüyen merdivende bile koşmak zorunda mıyım" diye düşünmeli.
0
garry
(28.06.20)
buyuk sehirlerde bu acelecilik daha fazla

bizz bir de biraz uyanik gecinen bir milletiz " sabah gittim kuyrukta bin kisi vardi aradan siyrildim isimi hemen bes dk. da hallettim" diyen kisiye isini biliyhor uyanik deriz, hak yedin demeyiz biz.
0
exlibris
(28.06.20)
tamamen kaba yerimden sallama, bilimden aşırı uzak bir teori ortaya atmak istiyorum. beynimin şalterini kapatıp yorumuma başlıyorum :)

büyük şehirlerdeki yaşam oldukça stresli. bu da insanlardaki anksiyeteyi arttırıyor. içten içe hep alarm durumunda insanların bir kısmı. minicik bir şeyde irkiliyor. bu sürekli koşma, acele etme işi de o yüzden oluyor. insanlar çok gergin, yay gibiler. o yüzden de sürekli haldur huldur koşturuyorlar (koşturuyoruz).


şalteri bir müddet kapalı tutayım ya. beyin şalteri kapalıyken daha rahat hayat.
0
levpontryagin
(28.06.20)
Çok basit. Yürüyen merdivende duran bir şahıs yüzünden 5 dk sonra kalkacak vapuru ya da Havataş otobüsünü kaçırmanız size en az yarım saatlik gecikmeye sebep olacaktır. Yarım saat küçük şehirlerde geçmek bilmezken Istanbul gibi ulaşım prosedürleri komplike olan bir büyük şehir için kaybetmesi çok kolay bir zamandır.
0
pass
(28.06.20)
In Time diye bi film vardı justin timberleykin oynadığı. İnsanların ömrü sahip oldukları paraya göre uzun veya kısaydı. Haliyle fakirler hep koştur koştur yaşıyorlardı. Ben her zaman buna benzetiyorum bugünkü toplumu.
0
IncredibleMau
(28.06.20)
fakirlikle ilgili.
Büyükşehir tamam biraz etkili ama en acelesi olan ülkelere bak, en çok korna çalan, en hızlı yetişmesi gereken, en başkasının sırasına atlayan... hangi ülkeler?

İngiltere'de otobüs yolda duruyordu, şoför değişimi oluyordu devreden fiş kesip kasayı sayıp-alıp çıkıyor, diğeri gelip eşyalarını yerleştiriyordu. Mesela yol ortası bir durakta 5dk bu değişimle uğraştıklarını düşün. Türkiye'de keserler onları. Hiç acelemiz yoktu ama orada. Bu aklıma gelen ilk örnek. Bunu her yere yayabiliriz.
0
nhk ni youkosu
(28.06.20)
2 sene once Sinop'a gitmistim ve cok sasirmistim, taksiler, minibusler neden yavas gidiyor diye, insanlara gelene kadar ki kendim de İstanbul'daki bu aceleye hic katlanamam, sakin hareket eden bir kisiyimdir. Bunu arkadasima anlattigimda, yillar once İstanbul'dan ayrilip Bodrum'a ilk yerlestiginde benzer saskinliklar yasadigini soylemisti, sanirim buyuk sehir karmasasi ile ilgili bu acele.
0
(28.06.20)
(3)

istanbul’da öz hakiki maras dondurmasi nerede bulunur?

icim urperiyor
Selam. Gercek keci sutunden yapilma hakiki maras dondurmasi nereden bulabilirim istanbulda? Takla attirmali oyunlara gerek yok, lezzet icin istiyorum daha cok.
Selam. Gercek keci sutunden yapilma hakiki maras dondurmasi nereden bulabilirim istanbulda? Takla attirmali oyunlara gerek yok, lezzet icin istiyorum daha cok.
0
icim urperiyor
(28.06.20)
Bunu bilmiyorum ama maraştan kuru buzla gönderim yapıyorlar. Direkt sipariş verebilirsiniz.
Ayrıca tam istediğiniz gibi midir bilmiyorum ama mado keçi sütüyle yapıyor, fena değil. Maraşa en yakın orası var benim bildiğim.
0
jimjim
(28.06.20)
mado'nun sade dondurmasını ben çok severim, maraş'ta yediklerime oldukça yakın.
0
walter white kilikli
(28.06.20)
Hamdizade
0
valentinov
(28.06.20)
(3)

Kredi kartı ekstre atlatma KKDF + BSMV Hesaplama nasıl yapılır

horizon
Garanti bankası kredi kartı ekstresini atlatıcam ama şöyle bir yazı var kkdf ve bsmv hesaplamasını bilmiyorum bilen varsa yardımcı olabilir mi Bu hizmet karşılığında atlatılan bakiye üzerinden KKDF ve BSMV hariç aylık %1,25 faiz oranı uygulanır.Tutar 11.000
Garanti bankası kredi kartı ekstresini atlatıcam ama şöyle bir yazı var kkdf ve bsmv hesaplamasını bilmiyorum bilen varsa yardımcı olabilir mi

Bu hizmet karşılığında atlatılan bakiye üzerinden KKDF ve BSMV hariç aylık %1,25 faiz oranı uygulanır.

Tutar 11.000
0
horizon
(28.06.20)
KKDF+BSMV faizin %20'si olmalı, yani 11000'i 0.15 ile çarparsan net değeri alırsın.

11000 lira için 1650 maliyet çıkar 1 ay ertelemede.

edit: gerçekten sersemce hatalı hesaplamışım, alttaki hesabı dikkate al.
0
atom karincanin torunu
(28.06.20)
Tutar 11.000TL ise, faiz: 137TL,
KKDF+BSMV faizin %20'si ise onlar da, 137/5= 27TL
Toplam: 164

11000TL borcu bir ay atlatmak için kimse 1650TL istemez.
0
PhoenixRising
(28.06.20)
Phoneix

Teşekkür ederim çağrı merkezini aradım onlarda burdan yapamıyoruz hesaplamayı diyorlar

Hesapladıgın rakam ise uygun olur benim için yoksa bi ekstre için 1650 çok gerçekten
0
🌸horizon
(28.06.20)
(18)

Dışarıdan yemek yemeye başladınız mı?

gmzo
3 buçuk aydır dışarıdan bir simit bile alıp yemedik, yemeksepetinden 30 tl, 40 tl indirim bildirimleri gelip duruyor, belli ki sipariş oranı tüm çılgın normalleşmeye rağmen düşük hala. Siz ne durumdasınız, sipariş vermeye başladınız mı?
3 buçuk aydır dışarıdan bir simit bile alıp yemedik, yemeksepetinden 30 tl, 40 tl indirim bildirimleri gelip duruyor, belli ki sipariş oranı tüm çılgın normalleşmeye rağmen düşük hala. Siz ne durumdasınız, sipariş vermeye başladınız mı?
0
gmzo
(28.06.20)
Haziran başından beri neredeyse her gün veriyorum dışarıdan sipariş.
0
pamplona
(28.06.20)
3 defa bizim buradaki balıkçıdan eve söyledim. onun dışında en son yemeksepeti siparişim şubatta.
0
levpontryagin
(28.06.20)
başladım. işe gidince zaten dışarıda yemiş oluyoruz teknik olarak.

bütün pandemi sürecinde dışarıdan söyleyen arkadaşlarım da oldu.

virüsün bu şekilde bulaşma riski düşük. hiç durduk yere grip oldunuz mu, yoksa etrafınızdaki bi arkadaş mı bulaştırdı? virüsler kişiden kişiye yayılır. malzemelerden bulaşma riski çok düşüktür (yok değil)

ama bu süreçte haber kanalları öyle alçakça haberler yaptı ki, virüs bazı yüzeylerde 3 gün yaşıyormuş diye insanlar korkuya sevk edildi.
0
antikadimag
(28.06.20)
Ahaha. Karantinanın en çılgın günlerinde dahi sipariş verdim tabi i. Bu hastalık damlacık yoluyla bulaşıyor. Yemekten değil
0
trgydl
(28.06.20)
karantinadayken bile sipariş veriyordum.
güvendiginiz, temiz olduğunu bildiğiniz bir yerse sorun olmaz, pişmiş yemekle bulaşmıyor.
torbasını, ambalajını vb. çıkarırken dikkat edin yeter.
0
blatta hiberna
(28.06.20)
@blatta ambalajdan falanda bulaşmaz
Sadece kargocu covid ise maskesi yoksa ve bağıra bağıra 30 saniyeden fazla 1 metre mesafede sizinle konuşuyorsa bir ihtimal..,
Yahu 85 milyonluk ülkede günlük vaka sayısı 1300 olan virüsten bahsediyoruz. Poşetten Yemekten virüs bulaşsaydı günde 1 milyon vaka olurdu en az.
0
trgydl
(28.06.20)
Arkadaşlar, yalnızca gıda yoluyla bulaş riskini düşürmek için değil, sosyal etkileşimi minimum seviyeye indirmek için normal şartlar altında aldığımız birçok hizmeti almadık, ürün alışverişini erteledik. Karantinanın en katı olduğu dönemde bile sipariş verdiğiniz için sizleri tebrik ederim, fakat toplum sağlığı açısından doğru bulmadığını belirtmek zorundayım.
0
🌸gmzo
(28.06.20)
Daha dün balcan kebabı yedim lokantadan.
0
komando kani var bende
(28.06.20)
hiç kesmedim dışardan yemeyi, azaltmıştım bir ara şimdi normal devam
0
fezagezgini
(28.06.20)
@trgydl insanları yanlış yönlendirmeyin. dünya sağlık örgütünün sitesinde açık açık "covid-19'un ana bulaş yolu insandan insanadır fakat, nesneler ve yüzeylerde de bulaşabilir" diyor. kulaktan dolma bilgilerinizi bir de yaymayın rica ediyorum. www.who.int
0
🌸gmzo
(28.06.20)
gecen hafta buraya sorup siparis verdim. sen de guvendigin yerden soyleyebilirsin, gelen posetlere falan cok temas etmeden evin sagina soluna surmeden atarsin.
0
exlibris
(28.06.20)
Evet. Ara ara dışarıdan söylüyorum.
0
put it in your appropriate place
(28.06.20)
@trgydl kesinlikle ama kesinlikle katılıyorum. bu öyle yüzeyden falan bulaşan bir şey olsa, covid olmayan insan kalmamıştı dünyada.

dünya sağlık örgütü v.b. kuruluşları referans alanlar, lütfen bu kurumların güvenilirliğini ve tutarlılığını kontrol edin. onlara ve bizim sağlık bakanlığımızın ilk zamanlardaki tutumlarına bakarsanız, maske de önleyici ve gerekli bir şey değildi. şimdi açık havada dahi maskeyi zorunlu hale getirip oksijen alma özgürlüğümüzü engellediler! covid'den kurtulalım derken başka hastalıklara neden olacaklar şimdi de.

@gmzo, soruna cevap olmadı ama bu konuya değinmeden edemedim.
0
Thredith
(28.06.20)
Ben marttan beri veriyorum ama tekrar kendim ısıtıp yiyiyodum ne olur ne olmaz diye. HAziranın başından beri ısıtmıyorum hiç.
0
superfluid
(28.06.20)
@trgydl:
ambalajdan, torbadan vb. bulaşabilir çünkü elden ele bir temas oluyor ve torba yüzeyinden de bulaşabilir.

@gmzo:
markete gitmeden eve sipariş verilmesiyle, dışarıdan yemek istemek teknik olarak farklı değil.
ki marttan beri hiçbir markete ve büyük mağazaya girmedim ve ben de aldığım birçok hizmeti almadım.

temiz olduğunu bildiğiniz, güvendiğiniz bir yerden istediğiniz sürece yemek siparişi pişmiş olduğu için biri üzerine hapşırıp, öksürüp, yemeği yalamadıkça (ki bunlar her restoranda zaten var olan hijyen kuralları) yemeğin kendisinden bulaşma ihtimali yok.
ambalajını dikkatli çıkartır, evde gerekirse bir daha ısıtır ve elinizi yıkar, yersiniz.
bunda doğru bulmayacak bir şey yok.
kısıtlamanın en yoğun olduğu dönemde, restoranlar kapalıyken bile eve paket servise izin veriliyordu.
kaldı ki, birçok restoran da zaten sosyal teması azaltmak için kapıya bırakıp gidiyor siparişleri.

ve evet, kiyiya vuran dildolar+1
0
blatta hiberna
(28.06.20)
Veriyoruz ama her geleni hala mikrodalgada 2 dk çeviriyoruz
0
waztp
(28.06.20)
asla.
en az 1 sene yemem.
0
rewlack
(28.06.20)
Hayatını ne idüğü belirsiz Etiyopya lı bir başkanın örgütüne göre düzenleyeceksen ne ala.... vücudunda hangi virüsler var ve bu virüsler nasıl bulaşıyor biliyor musun? Yanlış anlama ama bu evham sizi daha kötü etkiler virüsten
0
trgydl
(28.06.20)
(1)

Bu maskeyi nerden bulurum

ırene adler
[url=https://hizliresim.com/MTT44x][img]https://i.hizliresim.com/MTT44x.jpg[/img][/url]Linkteki maskeyi, cok beğendim maskeyi,siyah kumaş karışımı ve filtreli. Nerden bulurum ?Nette saçma sapan düz siyah maskeler cikiyor.Kaliteli ve değişik maskeler almak istiyorum,nereye bakayım ayrıca?
[url=hizliresim.com][img]i.hizliresim.com [/img][/url]


Linkteki maskeyi, cok beğendim maskeyi,siyah kumaş karışımı ve filtreli. Nerden bulurum ?Nette saçma sapan düz siyah maskeler cikiyor.

Kaliteli ve değişik maskeler almak istiyorum,nereye bakayım ayrıca?
0
ırene adler
(28.06.20)
(7)

anneye telefon

kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
iki seçeneğim var elimde.xiaomi redmi note 9s 128 gb ya da xiaomi redmi note 8 pro 64 gb.Whatsapp, instagram vs takılır. Kelimelik oynar, fotoğraf çeker vs. bu işler için f/p olan ürünü arıyorum.Bu iki seçeneğe gelme sebebim, note 9s oldukça büyük ekran kullanmaktan zevk alır diye düşünüyorum, note
iki seçeneğim var elimde.

xiaomi redmi note 9s 128 gb ya da xiaomi redmi note 8 pro 64 gb.

Whatsapp, instagram vs takılır. Kelimelik oynar, fotoğraf çeker vs. bu işler için f/p olan ürünü arıyorum.

Bu iki seçeneğe gelme sebebim, note 9s oldukça büyük ekran kullanmaktan zevk alır diye düşünüyorum, note 8 pro ise kamera yönünden başarılı gözüküyor.

note 9s en büyük artısı pil ömrü.

3250 bütçem var. Başka öneriniz varsa onu da dinleyebilirim.

iyi pazarlar!
0
kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
(28.06.20)
note 8 pro 128gb der geçerim. note 9sin pil ömrüne baktım. yüzde 12 daha hızlı diyor ama aslında çok düşük bir oran bu, ekranı da daha büyük.

karşılaştırmayı burada bulabilirsin:

kiyas.la

bu arada ben de aşağıdaki linkten aldım bir de ertesi gün teslim ödedim 15 liraya ertesi gün elimdeydi tertemiz. hiçbir problem yaşamadım. bir de yeşilini al, harika renk.
0
biseysorucam
(28.06.20)
Redmi Note 9 Pro 128 GB

HB'de baya agresif fiyatı var.

www.hepsiburada.com
0
efreet sultan
(28.06.20)
@efreet sultan, kıyas.la üzerinden baktığımda 8 pro daha iyi gözüküyor.

kiyas.la
0
🌸kırmızıgözlüağaçkurbağasıyeşili
(28.06.20)
Note 8 64gb alın. Paranız cebinizde kalsın. Bir anne için bile çok fazla özelliklere sahip bir telefon.bataryası da güzel.
(cevap, bu model telefondan yazıldı)
0
Erva
(28.06.20)
Ben dün M31 aldım anneme. pembe renk seçeceği var bir kere :) 8 pro ile karşılaştırdım çok önemli bir fark bence yok, RAM kapasitesi yüksek ama hızı düşük mesela. Fotoğraf konusunda da ikisinin de iyi olduğu yönler var.

kiyas.la
0
gsgsgsgsgsgsgsgs
(28.06.20)
Yav bu kıyasla daki bilgiler doğru değil ki. Note 9 pro da NFC yok diyor. Snapdragon 720g ise mediatekten kötüymüş diyor. Çok sağlıklı gelmedi bu bilgiler. Epeyden filan bakmak lazım
0
infernalcadre
(28.06.20)
Note 8 pro bendeki de temel şeyler için kullanıyorum harika bence
0
chemnil
(28.06.20)
(2)

Kuzeye bakan odalar her şartta mı serin oluyor?

medre
İzmir’de biri güneye biri kuzeye bakan karşılıklı 2 odamız var. İkisi de güneş almıyor evin konumu gereği. (Güneydeki belki 1 saat alıyordur.) Kuzeydekini ardiye olarak kullandığımızdan hiç içinde yatmadık ama güneydeki sıcak oluyor. Üstümüzde çatı var, son kattayız. Güneş gündüz turunu üstümüzden g
İzmir’de biri güneye biri kuzeye bakan karşılıklı 2 odamız var. İkisi de güneş almıyor evin konumu gereği. (Güneydeki belki 1 saat alıyordur.) Kuzeydekini ardiye olarak kullandığımızdan hiç içinde yatmadık ama güneydeki sıcak oluyor.

Üstümüzde çatı var, son kattayız. Güneş gündüz turunu üstümüzden geçip saat 3’ten sonra batıdan vuruyor eve yaldır yaldır.

Kuzeydeki her zaman her şartta başka bir kriter gözetmeksizin yazın daha serin oluyorsa oraya kurucam bebek odasını.
0
medre
(28.06.20)
Nemli olur, mantar olur, küf olur, hasta olur.
0
masseter
(28.06.20)
Öncelikle ilgili odayı özellikle duvar köşeleri olacak şekilde kontrol edin. Yeşil/mavi küf benzeri bir oluşum var mı ? buna ek olarak bebek mağazalarından da temin edebileceğiniz nem ölçüm cihazları mevcut, bununla da odanın mevcut nemini kontrol edebilirsiniz. Sadece yaz içinse, camlar açık kalıyorsa veya evde devamlı klima açık ise odayı kurabilirsiniz.

Aynı odanın kışın çok soğuk olacağını , yağmur ve rüzgardan nem oranın yükseleceğini unutmayın. odayı sıcak tutmaya çalışırken camlardaki buharlaşmalar yerlere kadar su şeklinde akacaktır. bu da küf e davet çıkarır bilginiz olsun
0
janavarorion
(28.06.20)
(5)

Yaz sıcağından Türkiye’de nereye kaçılır? (Tatil değil)

medre
Amaç tatil, deniz değil. Amaç küçük bebeğimin Temmuz- Ağustos sıcağında perişan olmaması, nemden uzaklaşmak, geceleri ter içinde 3-4 kez kalkıp uyumaya çalışarak sabahı etmeden güzelce uyuyabilmek. Gündüzleri de insan gibi geçirebilmek, Bebeğim çok küçük, şimdiden sıcaklarda mayıştı da mayıştı, günd
Amaç tatil, deniz değil. Amaç küçük bebeğimin Temmuz- Ağustos sıcağında perişan olmaması, nemden uzaklaşmak, geceleri ter içinde 3-4 kez kalkıp uyumaya çalışarak sabahı etmeden güzelce uyuyabilmek. Gündüzleri de insan gibi geçirebilmek,

Bebeğim çok küçük, şimdiden sıcaklarda mayıştı da mayıştı, gündüz hiç uyuyamıyor. Bir şey yapmak istemiyor. İki kıpırdansa kan ter içinde kalıyor. Klimayı açsak çarpılır, onu alıp kaçayım istiyorum ama nereye gideyim bilmiyorum. Karadeniz yaylaları mı?

Türkiye’de yazın havası en güzel, en temiz, gündüz ve gece en rahat uykuların uyunacağı yerler neresi?
0
medre
(28.06.20)
Dağ köyleri: toroslar, karadeniz, kaz dağları
0
sarcophagus
(28.06.20)
karadeniz dağları ya da kırklareli ve ya artvin civarları (kısaca kuzey..
toroslar pek fena olmasa da oraya gidinceye kadar değil bebeğiniz siz bile kendinizden gçersiniz.
0
tururo
(28.06.20)
Yazın birçok sehirde konakladım. Buna Karadeniz, Ege, Akdeniz vs kentleri dahil. Yazın gece uykusu en güzel kent bence Ankara. Ardından yozgat, Afyon, illeri diyebilirim.
0
primetime
(28.06.20)
dedemler kastamonu'nun bir orman köyünde yaşıyorlar. rakım yüksek biraz. temmuz ağustos gibi akşamları soba yakıyorlar bazen. yatarken çift yorgan. hayatımda onlarca yerde kaldım, farklı kıtalarda yaşadım, hiçbirinde o kadar dinç uyanmadım. böyle bir şey olamaz.
0
bohr atom modeli
(28.06.20)
Bolu olabilir mi cok karadenize gitmeden (Istanbul'dan gidildigini dusunerek)
0
ala09
(28.06.20)
(1)

Basit Excel sorusu

everythingok
herhangi bir tabloda diyelim ki alt alta olan dolu satırları lat + ctrl ile seçiyorum. bunların toplamının ya da ortalamasının vs sağ alt satırda ön izleme gibi çıkması için ne yapmam gerek? önceden çıkıyordu ama galiba üzerinde oynanmış.
herhangi bir tabloda diyelim ki alt alta olan dolu satırları lat + ctrl ile seçiyorum. bunların toplamının ya da ortalamasının vs sağ alt satırda ön izleme gibi çıkması için ne yapmam gerek? önceden çıkıyordu ama galiba üzerinde oynanmış.
0
everythingok
(28.06.20)
www.informit.com

ön izleme çıkması gereken o çubuğa sağ tuş oradan avarege sum gibi istediğini tikleyebilirsi
0
biseysorucam
(28.06.20)
(2)

virüsün öldürücülüğü nasıl azaldı?

diffarentiationation
1 aydır takip edemedim. ne farkı var 2 ay öncesiyle bugünün?
1 aydır takip edemedim. ne farkı var 2 ay öncesiyle bugünün?
0
diffarentiationation
(28.06.20)
bulaşma sayısı da, öldürme sayısı da aynı
ilk şok atlatıldı, hem insani hem tıbbi olarak
daha iyi müdahale ediyorlar gençlere
ama yine günlük 1000+ kişiye bulaşıyor

bir de saklamak için hep başka hastalıkla ölüyor insanlar
başıma gelmese bilemezdim, internetteki komplo teorilerinden sanırdım ama şahit oldum.
çok yakın arkadaşımın, annesi babası beraber corona oldular, adamcağız öldü, kadın ciğer hasarıyla atlattı
adamcağızın ölüm raporunda koah yazıyor.
0
Corc
(28.06.20)
tedavi sistemlerinde ilerleme kaydedildiği yok. hala deneme yanılma.

yazın insanların bağışıklık sistemi güçlenir(daha doğrusu kışın zayıflar). güneşten d vitamini oranları artar.

virüsün mutasyon geçirerek zayıfladığı söyleniyor ama bunun doğru olup olmadığını kasım aralık gibi görürüz.

bir de virüste tehlike viral load denilen ne kadar virüse maruz kalındığıdır. şimdi herkes temkinli, maskeli olmasa bile önlemler sayesinde çok viral yüke maruz kalmıyor diye bir teori var.
0
antikadimag
(28.06.20)
(6)

papara / ininal / tosla vs...

undveand
sizce bu sistemler güvenli mi? buralarda yüksek miktar para tutulur mu? para biriktirilir mi? banka kadar güvenli midir? çok şikayetler vs. var?bir banka gibi kullanmak , para tutmak ve saklamak hata olur mu burada?
sizce bu sistemler güvenli mi? buralarda yüksek miktar para tutulur mu? para biriktirilir mi? banka kadar güvenli midir? çok şikayetler vs. var?

bir banka gibi kullanmak , para tutmak ve saklamak hata olur mu burada?
0
undveand
(28.06.20)
payoneer'in kart kullanıcılarının paraları donduruldu wirecard iflas istediği için.
kimse parasını çekemiyor, hesaba da aktaramıyor.
global kurumlar bazı denetleyicilere, yasalara falan bağlı.
koruyucu sistemler, yaptırımlar var ama bazen onlar bile yetmiyor.

bu platformları kullanmadım ama sistemlerini incelemek lazım.
kullanmakta sakınca yoktur elbet ama fazla miktar para tutma konusunda yine de çok güvenmemek gerek sanki.
0
blatta hiberna
(28.06.20)
tosla akbank'ın, papara ve ininal ayrı kuruluşlar sanırım. O açıdan Tosla'ya bir tık daha çok güvenirim.

Hiçbirinde çok para tutmamak lazım. Alışveriş vs yaparken veya sağa sola para gönderirken hızlı, kolaylık evet.
0
nhk ni youkosu
(28.06.20)
bana göre hata olur hocam.. bddk'dan faaliyet izni alıp ödeme hizmeti veren firmalar.. anlaşmalı değildir, para yatırırsın veya çekersin bir noktadan atıyorum komisyon alır.. bir sürü iş, sürüsüyle dert.. (ininal için konuşuyorum, diğerlerini kullanmadım..)
0
synche
(28.06.20)
para tutmak için anlamsız. ne avantajı var ki para tutayım. bankalarla aynı güvencedeki para 100k mı ne. papara kullanıyorum haftasonu falan hesaplar arası para transferi için. bi de eczane vs alışverişine iade veriyor. 4-5 lira spotify kullanıyorum sayesinde.
0
anet
(28.06.20)
Büyük parayı neden orda tutmak ister ki bir insan? Büyğk paranız boştaysa en kötü ihtimal mevduat faizi ile değerlendirirsiniz paparada tutmak nedir?

Papara’nın cashbacklerini kullanırsınız işte netflixtir YouTube tur Spotify dır bunları ödeyip bi tık avantaja sahip olursunuz o kadar.
0
jamiro
(28.06.20)
Avrupadaki ve amerikadaki örneklerine oranla daha güvenilir geliyor Türkiye bankacılık sistemi, daha güvenilir olması tam güvenilir yapmaz tabi, para biriktirmek amacı için falan saçma ama bence, daha çok kampanyaları ve avanatajları için tercih edilesi hizmetler, mesela al kendine ve çocuğuna, çocuğuna düzenli para aktar bu ay bununla istediğin oyunu alabilirsin falan gibi.
0
atom karincanin torunu
(28.06.20)
(2)

hashas ezmesi niye kalorisi az

ShadowOfMoon
fıstık ezmesi gibi tatlı.fıstığın kendisi zaten kalorili aldığım haşhaş ezmesinde ise 100 gr için 100 kalori yazmış.fıstık ezmesi gibi tadı var.kaşık kaşık yesem de az kalori.yanlış mı yazıyolar yoksa?araştırdığımda tohum hali de az kalorili olduğunu gördüm.ondan mı yoksa?
fıstık ezmesi gibi tatlı.fıstığın kendisi zaten kalorili
aldığım haşhaş ezmesinde ise 100 gr için 100 kalori yazmış.fıstık ezmesi gibi tadı var.kaşık kaşık yesem de az kalori.
yanlış mı yazıyolar yoksa?araştırdığımda tohum hali de az kalorili olduğunu gördüm.ondan mı yoksa?
0
ShadowOfMoon
(28.06.20)
Onun en az 400-500 kalorisi vardır, ya sende bi yanlışlık var ya da yediğin haşhaş ezmesi değil.
0
angelus
(28.06.20)
internette haşhaş ezmesinin 100 gramı 325 kaloridir yazıyor
0
nundu
(28.06.20)
(9)

1 milyon yazılımcı projesi

ahm1
1 milyon yazilimci projesinden umidiniz var mi? Bu kurslara katilarak iş sahibi olabilir miyim?Son şanslarimdan biri olarak goruyorum bu projeyi. Cok surunmeyeyim, asgari ucretin bir tık ustu kazanayim, yeter.Ne diyorsunuz, yapilir mi bu iş?
1 milyon yazilimci projesinden umidiniz var mi? Bu kurslara katilarak iş sahibi olabilir miyim?

Son şanslarimdan biri olarak goruyorum bu projeyi. Cok surunmeyeyim, asgari ucretin bir tık ustu kazanayim, yeter.

Ne diyorsunuz, yapilir mi bu iş?
0
ahm1
(28.06.20)
yazılımcı olmak için bu projeye ihtiyacın yok...

udacity, mitopen, coursera, edx vs hepsinde çok kaliteli eğitimler bulabilirsin. üzerine türkçe kaynak olarak gene çok iyi anlatımları olan youtube kanalları, forumlar mevcut.

not: merak ederek bazı eğitimlerine baktım. yazılımı bilmiyorum ama elektronikle ilgili olan anlatımlarından bir şey öğrenilmezdi.
0
orpheus
(28.06.20)
Tabi ki yok
Olursun
Ayrıca bu iş yazılımcı mesleğinin ücret skalasını düşürecek bi iş bekleyin ve görün.
0
paramolacak
(28.06.20)
faydası olur. ciddi bir yazılımcı ihtiyacı var ülkenin. en önemli tavsiyem yazılımın bir konusunda uzmanlaşman. örnek en basitinden sadece css html bil ama iyi bil iş bulursun.
0
hayal fazlasi
(28.06.20)
Cok reklamını yaptılar. Ortaya çıkan iş ise yapılan reklama değmez. Paralı bir hizmet olsa i güne batardi bu proje.

Yabancı diliniz yoksa başlangıç için kullanılanilabilir. Ama ne bir yol çizmişler ne de sektor hakkında bilgi vermişler. O yüzden buraya bel baglamayın. Cok popülist ve ziyan bir proje.

Çok kaliteli mooc'lar var.
Orpheus a ek olarak Pluralsight, linkedin learning...

Bir milyon yazılımcı projesinin Pluralsight kalite ve vizyonuna olması gerekirdi fayda sağlamasi için.
0
biseysorcaktim
(28.06.20)
öncelikle yazılımcı değilim. yazılımların güvenlik zafiyetlerinden beslenen biriyim.

bu 1 milyon yazılımcı projesi bende hiçbir şekilde güven uyandırmadı. çünkü tüm kaynaklar artık bedava olarak internette mevcutken sen çıkıp 2020 yılında böyle bir proje tanıtıyorsun. amaç, yapıyor gibi görünmek. yahu youtube'u, wikipedia'yı, imgur'u, hatta suçsuz günahsız pastebin'i engelleyen zihniyetten adam gibi bir hizmet beklemek mümkün mü?

bunu hindistan tam zamanında uyguladı ve gerek yazılımcı, gerek siber güvenlik tarafında çok kaliteli adamlar yetiştirdi. bu insanlar senin benim sokağa sıçıyorlar diye dalga geçtiğimiz adamlar. vizyonun kimde olacağı belli olmuyor işte.

sana en öncelikli tavsiyem ingilizcen yoksa ingilizce öğrenmen. sonrasında kendine bir dil seç. ama uzman olana kadar o dil hakkındaki her şeye (kütüphanelere, kod güvenliğine vs.) hakim olmaya çalış. salt yazılımcı olacağım diye düşünme. it veya siber güvenlik sektöründe de iş var. sen yeter ki öğrenmeye çabala. teknoloji geleceğin mesleği ve hep öyle kalacak.
0
beyaz power ranger
(28.06.20)
çok basit bir örnek vereyim, halk eğitim merkezleri, kosgep, belediyeler falan sertifikalı fotoğrafçılık kursları açtı ya, yıllardır var.

adam ömründe ilk defa eline makina almış, ilk kursa gidiyor 2 3 hafta, sonra sonra ikincisine, ondan sonra düğün fotoğrafçılığı kursu çıkarmışlar, ona da gidiyor, ben düğün fotoğrafçısı oldum diyor oraya buraya ilan veriyor dükkan açıyor.

normalde düğün fotoğrafçıları örnek olarak tamamen sallıyorum fiyat bilgim olmadığından dolayı 1000 lira istiyorsa bu 200 e yaparım deyip atlıyor piyasanın içine, millet de ucuz diye gidip, maymundan hallice düğün fotoğraflarını görüp kavga ediyor.

yani milletimiz böyle kursla, ıvırla zıvırla, çalışmadan, araştırman, dirsek çürütmeden bi yerlere gelebileceklerini düşünüyor.

1 milyonun içinden sağlam 1000 kişi çıkarsa(daha önce bu mesleği icra edenler hariç) öp başına koy, gerisi direkt olarak laylaylom olup boşuna oraya buraya cv gönderecek veya torpille milletin hakkını gasp edecek.
0
hem şişko hem deli
(28.06.20)
uhasuhduahsda.

wikipedia'nin yeni yeni acildigi,
uber'in, paypal'in, booking.com'un yasak oldugu,
milletin fislenirim diye sosyal medyada like atmaya korktugu, ickili fotograflarini facebobok'tan sildigi,
her sokaga imam hatip lisesinin acildigi bir ulkede uahuhauhauhauhauhauah diye gulunur buna sadece ancak.

bildigin dunyanin en kisa fikrasi.

akp sayilarla oynamayi 1'i 1000 yapmayi cok sever. yok katar 300 milyar dolar atesledi, yok 900 milyar fidan diktik.
0
baldur2
(28.06.20)
Bu bilge adam ve benzeri kursların ülkeye ve sektöre ettiği en büyük kötülük bu
doktorluk kursu var mı mesela

insanların 4 sene üniversite okuduğu bir konuyu, kursla? nasıl öğrenip yapabileceğine inanıyor bu insanlar aklım almıyor.

2000lerin başında, internet cafe döneminde bir sürü flash template indirip site diye satan, çakan adamlar türemişti, şimdi hepsi yok oldular
onun gibi, bir dönem "vasıfsız" yazılımcı sayısı artar, sonra düşer.
yazılım herhangi bir dil, herhangi bir teknoloji öğrenip yapabileceğin bir iş değil.

çünkü bu kursları alanların, bitirenlerin %35'i anca kursunu aldığı dili öğrenecek
yazılımcılığı öğrenmeyecek.
0
Corc
(28.06.20)
merhaba,

yazılımcılık, bundan 10-20 öncesine göre çok geniş bir kavram haline geldi.

şöyle düşün, mimar olmaya karar verdin. neyi tasarlayacaksın? cami tasarlamak ile gökdelen tasarlamak çok farklı. ya da okul. veya hastane. veya normal konut. ofis tasarlamak? hepsinin birbirinden farklı tarzları var ve hepsinin birbirinden farklı çözdüğü problemler var.

burada sen hangisini tasarlamayı seversin ve hangisi sana istediğin kadar para verir onu bulman lazım.

yazılım da öyle. web programlamayı ele alalım. temel olarak back-end ve front-end olarak ayrılıyor. detaylarına girmiyorum. farklı diller kullanılıyor. orası da çok önemli değil. o kadar çok farklı dijital ürün var ki... seyahat sektörü, e-ticaret, oyun, web uygulamaları, pazaryerleri...

sen bi alana yönelirsen, örneğin "ben seyahat sektöründeki firmalar için front-end geliştirmesi yapıyorum". bu tanımlama, sana çok az kişiye ulaşabilirim gibi gelse de bu sektörde binlerce firma var. ve bunlara kendini tanıtman ve onlarla iş yapman daha kolay olacak. üstelik, bu alanda uzman birisi olduğun için, fiyatını yüksek bile tutabileceksin.

tabii ki sektör bazlı seçim yapmayabilirsin, bir "alan"a da yönelebilirsin. örneğin siber-güvenlik. ya da bir platform'a yönelebilirsin. örneğin shopify'da dükkanı olanlar için geliştirme hizmeti verebilirsin.
0
sensible soccer
(28.06.20)
(1)

sanat veya tarih hakkında belgesel

helena
tercihen bbc gibi sağlam bir yayın organının sanat veya tarihle alakalı belgeseli öneriniz var mı?
tercihen bbc gibi sağlam bir yayın organının sanat veya tarihle alakalı belgeseli öneriniz var mı?
0
helena
(28.06.20)
ww2 için bulabileceğiniz en kapsamlı ve en kaliteli belgesel: world at war (26 bölüm olması lazım toplamda)

Bbc’nin 6 bölümlük dünya tarihi belgeseli vardı o da başarılıydı
0
kojonotsuki
(28.06.20)
(2)

3 kadeh rakı kaç promil alkol olur?

etna
Birde alkolün etkisi ne zaman geçer?Yola cikicam da ona göre çıkayım.
Birde alkolün etkisi ne zaman geçer?
Yola cikicam da ona göre çıkayım.
0
etna
(28.06.20)
Ne kadar surede icildigine, cinsiyete, kiloya, yasa ve metabolizmaya gore degisir. Ortalama olarak alinirsa genelde 1 duble raki 50 promil oluyor.
0
crown
(28.06.20)
fezagezgini
(28.06.20)
(3)

en iyi mail services

undveand
Sizce hangisidir? Gmail mi, Hotmail mi?Severek Google kullanıyorum yıllardır, YouTube hizmeti / Photos vs. derken... Bir yandan da privacy düşünmeye başladım. Bilgileri zaten topladığını biliyoruz ama ne zaman, ne yapacağını hiç kestiremezsin Google'ın.Bir yandan Hotmail mi diyorum, Outlook? Sizce?
Sizce hangisidir? Gmail mi, Hotmail mi?

Severek Google kullanıyorum yıllardır, YouTube hizmeti / Photos vs. derken... Bir yandan da privacy düşünmeye başladım. Bilgileri zaten topladığını biliyoruz ama ne zaman, ne yapacağını hiç kestiremezsin Google'ın.

Bir yandan Hotmail mi diyorum, Outlook? Sizce? Öneriniz nedir?
0
undveand
(27.06.20)
gizlilik için protonmail.com

proton mail deniliyor ortamlarda.
0
fezagezgini
(28.06.20)
late viper
(28.06.20)
gizlilik, güvenlik bedava olmuyor pek.

bi sunucu+domain alıp nextcloud falan kurabilirsin.
0
anet
(28.06.20)
(2)

japon montaj sanatı

duyurukullanıcısı
hani ahşabı vs özel bir kesim yapıp birbirine geçiriyorlardı böyle vidasız vs.neydi o metodun ismi?
hani ahşabı vs özel bir kesim yapıp birbirine geçiriyorlardı böyle vidasız vs.

neydi o metodun ismi?
0
duyurukullanıcısı
(27.06.20)
Kigoroshi?
0
ekşi duyuru sever
(27.06.20)
"Tsugite" imiş. Sanırım üstte yazdığım başka bir teknik.
0
ekşi duyuru sever
(28.06.20)
(15)

Covid19 aşısı çıksa ve zorunlu olsa

encokbenisevinnolur
gönüllü olarak yaptırır mısınız?ya da nasil bir tavir alırdınız?
gönüllü olarak yaptırır mısınız?
ya da nasil bir tavir alırdınız?
0
encokbenisevinnolur
(27.06.20)
Yaptırırım tabii. Sonuçta bebekken de bir sürü aşiyi zorunlu olarak yaptırıyoruz, bir zarari yok aksine faydalı.

Aşı çıksa da yaptırsak diye bekliyorum ben hatta.
0
fraise
(27.06.20)
yaptırmazdım kesinlikle doğal bağışıklık kazanmayı tercih ederim. sonuçta aşıların uzun vadeli yan etkilerini bilemiyor olacağız. ayrıca yapılan çalışmalar hastalığa atlatanların sadece %10'unda hafıza oluşturan antikorların oluştuğunu ve belirli bir süre da oluşan antikorların kaybolduğunu gösteriyor. bu durum virüsün vücut tarafından bir tehdit bile olmadığının göstergesi.
0
sting
(27.06.20)
ilk aşıyı yaptırmak biraz ürkütücü gibi ama etkileri hakkında tatmin edici sonuçlar açıklanırsa koşa koşa yaptırırım. mevcut durumumda değil de, düzenim kurulu bir hayatım olsaydı etkilemiyor olsaydı beklerdim 1 sene sonrasında yaptırırdım
0
avatar is back
(27.06.20)
zorunlu aşı diyorsun, ne yapardınız diye soruyorsun. zorunlu aşıda seçme hakkı verileceğini sanmıyorum, bizim ne düşündüğümüz kimin umurunda olacak ki?

aşı karşıtı falan değilim ama ben corona aşısını yaptırmazdım en azından önümüzdeki 3-4 sene için. yeni bir hastalık. aşının uzun süreli yan etkisi olur mu olmaz mı belli değil. ben o riske girmek istemiyorum kendi adıma. bak 90'larda eradike edilmiş hastalıklar için gönül rahatlığıyla gider yaptırırım örneğin, adam 30 yıl önce aşıyı olmuştur hala zımba gibidir ya da işte tüm dünya aşılanmıştır o hastalığa karşı, derim ki aşı işe yarıyor ve belli ki ciddi bir yan etkisi de yok, yaptırmamak olmaz. ama corona başka bir olay. çok yeni. çekinirim açıkçası öyle çat diye gidip aşısını olmaktan.
0
der meister
(27.06.20)
Şu anda çıkacak aşıyı yaptırmaktansa doğal bağışıklığı tercih ederim.
0
trgydl
(27.06.20)
yaptırırım. aşılarda az da olsa o hastalığa ait virusler bulunur. bu sayede hafif de olsa hastalığı geçirerek bağışıklığı kazanırım.

ben aşının nereden çıktığına dikkat ederdim. bir kere ercüment'in aşısını güven vermediği için yaptırmazdım.

çıkacak veriler önemli. bu arada aşı konusundaki çekinceleri anlayabiliyorum fakat 3-4 sene sonra olacağın aşının 5 sene sonra çıkaracağı yan etkileri kimse bilemez. bu yüzden aşının firması ve yapılan çalışmanın verileri çok önemli.
0
false pretension
(28.06.20)
Cevapları okudum ve oha diyorum. Arkadaşlar siz aşı otizm yapıyor tayfasından falansınız heralde?

Elbette yaptırırım aşıyı.

Aşılar onaylanana kadar bin tane aşamadan geçiyor “Al sana aşı, gel kobayımız ol beyaz yakalı koray” demiyorlar..
0
sydney
(28.06.20)
yaptiririm.

sirf bu buyuk resimci, gotumuze cip takacakci tiplere gicik oldugum icin.
0
baldur2
(28.06.20)
Ben de yaptırmak istemem, biraz yaygınlaşması lazım.
0
bbb_1
(28.06.20)
sydney +1.

aşı onaylanana kadar zaten yeteri kadar deneniyor. tabi uzun dönemde beklenmeyen etkileri çıkabilir ama covid'e yakalanıp ölmektense aşı olmayı tercih ederim.
0
mrtkp1234
(28.06.20)
Buralarda böyle tipler varmıydı ya Sydney+1

Öyle bir anlatılmış ki sanki bu zorunluluk öncesi yeterince test yapılmamış onay alınmamış gibi.

Yan etkileri ne olabilir yani zombi mi olacağız ? Yada çip mi takacaklar bizi izlemek için :)
0
infernalcadre
(28.06.20)
Tabii ki yaptırırım, aşı karşıtı kampanyaların ne denli başarılı olduğunu yorumlarda dehşet içerisinde izliyorum şu an.
0
gmzo
(28.06.20)
Bazi seyler zorunlu olamaz. Sunnet mesela. Vucut butunlugu kutsal cunku. Asiyi da bu kategoride degerlendiriyorum. Covid icin ise muhtemelen yaptirmam. Hem ne kadar faydasi olacagi hem yan etkileri iyi temellenmis olmayacak cunku. 1-2 sene filan etkileri gormek icin cok az sureler.
0
dunal
(28.06.20)
Bekle gör klişesi +1
0
lion de la Turquie
(28.06.20)
bu covid denen meselenin arkasında ne olduğu belli olmadığı için ve kurumlar da başından beri sürekli çelişkili açıklamalar yaptığından (who'nun maske meselesi gibi) kesinlikle aşı yaptırmazdım. aynen daha önceki kuş gribi, domuz gribi vakalarında yaptırmadığım ve hatta hiç o genel grip aşısından da yaptırmadığım gibi.

"büyük resimci" diyorsunuz da, ben de esas sistem ne dayatırsa sorgusuz sualsiz onun peşinden gidip her beyana, açıklamaya, çözüm önerisine inananlara şaşırıyorum.
0
Thredith
(28.06.20)
(3)

Cızlık/krep/akıtma tarifi

kablelvuku
Çocukluğumda yediğim o tadı arıyorum esasında. Babannem yapardi böyle gözenek gözenek olurdu ve o kadar yumusak olurdu ki icine peynir koyup dürüm yaptığında hep boynu bukulurdu durumun.Son 6 aydir denemediğim tarif kalmadi. Hep kağıt gibi lavastan hallice bişey çıkıyor ortaya. Var mı bir babanne ta
Çocukluğumda yediğim o tadı arıyorum esasında. Babannem yapardi böyle gözenek gözenek olurdu ve o kadar yumusak olurdu ki icine peynir koyup dürüm yaptığında hep boynu bukulurdu durumun.

Son 6 aydir denemediğim tarif kalmadi. Hep kağıt gibi lavastan hallice bişey çıkıyor ortaya. Var mı bir babanne tarifi
0
kablelvuku
(27.06.20)
tava ile alakalı bence bu sorun, teflon tavada yapıyoruz biz o yüzden olmuyordur.
0
masseter
(27.06.20)
Yaş mayayla yapılıyor olabilir cızlak adıyla anneannem öyle yapardı.
0
kullanıcıadımbuolsun
(28.06.20)
Yumurtayı fazla koyunca da güzel olmuyor. Yumurta miktarına göre 1-2 yumurta sarısını katmamayı deneyebilirsin.
0
Caroline
(28.06.20)
(2)

bi söz vardı çok meşhurdu

avatar is back
bilmem hangi üniversitenin tıp fakültesin de yazarmış "en iyi edebiyatçılar buradan çıkar, nadir de olsa doktor..." gibi bişey. bu söz tam olarak nasıldı? hangi okulda yazıyordu? aslı astarı neydi?
bilmem hangi üniversitenin tıp fakültesin de yazarmış "en iyi edebiyatçılar buradan çıkar, nadir de olsa doktor..." gibi bişey. bu söz tam olarak nasıldı? hangi okulda yazıyordu? aslı astarı neydi?
0
avatar is back
(27.06.20)
siradam
(27.06.20)
evet bu. teşekkürler süperman
0
🌸avatar is back
(27.06.20)
(6)

Hangi duş setini alsam?

esinikaybetmiscorap.
Merhaba arkadaşlar,Bugün bauhaus turu yaptık, biri küçük, biri büyük banyomuza 2 adet duş seti almak istiyoruz, kendi evimiz içini fayanslar dahil kırıyoruz, bu sebeple ankastre duş seti de alabiliriz onun için de sizlerden fikir almak istiyorum. benim fikrim duş setleri, bataryalar daha küt kesimli
Merhaba arkadaşlar,

Bugün bauhaus turu yaptık, biri küçük, biri büyük banyomuza 2 adet duş seti almak istiyoruz, kendi evimiz içini fayanslar dahil kırıyoruz, bu sebeple ankastre duş seti de alabiliriz onun için de sizlerden fikir almak istiyorum. benim fikrim duş setleri, bataryalar daha küt kesimli olsun daha şık duruyor gibiydi o yüzden hep öyle baktık fiyat aralığımızda 1500’e kadar tek bir duş seti için. Sorum ise şu, ekteki iki resimde;
1- beyaz yuvarlak sıva dışı duş sistemi ve markası grohe, fiyatı 1000 tl
2- küt kesimli olan ise markası ECA 1500 tl
Aslında ikisi de iyi markalar ama sırf dış görünüş için eca mı seçsem yoksa grohe mi seçsem markası için?
0
esinikaybetmiscorap.
(27.06.20)
grohe'nin küt kesimli olanı yok muydu. 5 yıldızlı bir otelde kullanmıştım çok harikaydı. eca etmez o paralar. grohe ömürlük olur. arge'ye çok büyük paralar harcayan bir firma.
0
xrated
(27.06.20)
Ya grohenin küt kesimli olanı vardır mutlaka da bakmaya korkuyorum fiyatlar 2000tl’den aşağı değildir hem de bauhausta felan satmıyorlardı zaten :(
0
🌸esinikaybetmiscorap.
(27.06.20)
abi duş başlığına ne kadar para verirsen ver kireç senin belini bükecek. bu kadar pahalılarını hiç incelemedim ama açılıp kireç temizlenebilir mi falan onları incele. eğer öyle bir olayı yoksa zaten 2-3 sene sonra kireç yüzünden fışkırtması zayıflayacak ve dağınıklaşacak. bi de "bence" bu duş başlıklarında çok fena tokatlama dönüyor. daha bilgili biri doğrular veya yalanlar bu düşüncemi de.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(27.06.20)
Ben de bir otelin spasında grohe kullanmıştım,aşırı beğenmiştim ya.Onu tavsiye ederim
0
ırene adler
(27.06.20)
@ proletarier aller lander vereinigt euch
'A katılıyorum. Dedemlerde de tepeduş dedikleri naneden var. Mis gibi kireçlenmiş ilk hali ile alakası yok. Bu kadar para verme, sonuçta çok basit bir cihaz bunlar. N11'de bilmemnede bence çok daha uygunlarını bulursun.
0
denizgonen
(28.06.20)
Marka olarak bilmem ama 2. si daha şık durmakta. tabi banyonun dizaynı da bu konuda önem teşkil edecektir. Her iki sette şayet merkezi ısıtmaya bağlanacaksa sorun teşkil etmez. fakat elektrikli şofben gibi bir cihaza bağlanacaksa performansları düşük olacaktır. Tepe duş için biraz yüksek basınç gerekiyor.

Şayet gömme yaptıracaksanız ve duş alanı dar ise vücudunuzu köpüklerken suyu kapatmak zorunda kalıyorsunuz. yuvarlak borulu olanları köşeye çevirebiliyorsunuz.


Banyo 1 kez kırılıp döküleceği için seçimi dikkatli yapın. bir daha banyo kırılmayacak.

kireç ise sorun edecek bir şey değil. bir leğene 2-3 litre kadar kaynamış su koyup içerisinde bir avuç limon tuzu atıp karıştırın. başlıkları içine koyup yarım saat bekleyin.
0
janavarorion
(28.06.20)
(12)

Ne durumdasınız, önlemleri biraz gevşettiniz mi? / Pandemi hk

KUCO
İnsanlarla bir araya geliyor musunuz artık? Eve akraba eş dost geliyor mu? İnsanlarla bi şekilde temasınız normale yakınsadı mı?
İnsanlarla bir araya geliyor musunuz artık? Eve akraba eş dost geliyor mu? İnsanlarla bi şekilde temasınız normale yakınsadı mı?
0
KUCO
(27.06.20)
Eve kimse gelmiyor, ben de kimsenin evine gitmiyorum. Sadece açık havada buluşuyorum insanlarla. Market dışında kapalı alana girmiyorum. Sık el yıkama, dışarıdayken elleri dezenfekte etme gibi şeylere eskisi gibi devam ediyorum.
0
fotrsapka
(27.06.20)
kesinlikle hayir. herhangi bir degisiklik yok genel olarak.
0
hot potato
(27.06.20)
marketten aldığım eşyaları bekletirdim 24 saat, sadece onda gevşeme var. 1 saat sonra kullanmaya başlıyorum.
0
xrated
(27.06.20)
Normale cok yakinim. Saldim artik. Maskemi takiyorum her yere gidiyorum.
0
matilda
(27.06.20)
arkadaşlarla bir araya geliyoruz.
dışarıda yemek yiyorum. açık alan arıyoruz tabi.
maske hariç büyük oranda normale döndüm.
0
antikadimag
(27.06.20)
Yakin cevremle görüşmeye başladım. Kapalı ortamlara girmiyorum ama açık havalarda yemek yiyorum.
0
pass
(27.06.20)
maske mesafe uyarak normale döndüm.
0
hayaletimsi
(27.06.20)
Hiç ara vermemiştim ki. Artık dışarıda falan da buluşabiliyoruz güzel oldu.
0
catch the arrow
(27.06.20)
Maske + mesafe devam.
0
black holes in the sky
(27.06.20)
maskemi takıyor ve sosyal mesafe kurallarına uyuyorum ama bunu da sadece diğer insanlar için yapıyorum. şu noktadan sonra bana bulaşmış beni öldürmüş gerçekten umrumda değil, bıktım. tamam yaşamak güzel falan ama bu kadarı fazla geliyor bana kardeşim robot gibi yaşayacaksak gereği yok öldürüyosa öldürsün napiyim yani yeter, kendi adıma saldım tamamen umrumda değil. tek derdim ben hastaysam başkasına bulaştırmayayım, gerisini umursamıyorum.
0
der meister
(27.06.20)
Okul olmadığı için normal hayatıma pek dönemiyorum ama elimde olsa dönerim. Maskeyi de zorunluluktan takıyorum.
0
owaki
(27.06.20)
Decathlondan 2 sandalye bir masa aldım, park bahçe'de takılıyoruz. Birşey yiyeceksek paket yaptırıp yine bahçede vs. yemeye çalışıyoruz. Maske ve açık havaya devam. Umarım kış gelene kadar biter. Yazın iyi de, soğukta ne yaparız bilmem.
0
tss
(28.06.20)
(3)

dgs zor bir sınav mı?

super gazi
herkese iyi akşamlar!..bir daha ki yıl dgs'ye girmek istiyorum..sorum şudur ki,bu sınav zor mudur?..neredeyse 10 yıldır hiçbir şekilde yazılı hiçbir sınava girmedim,bu bende ciddi handikap oluşturuyor.yani sınav atmosferini bile unuttum diyebilirim,yani girsem bile kazanabilir miyim diye kendime sor
herkese iyi akşamlar!..bir daha ki yıl dgs'ye girmek istiyorum..sorum şudur ki,bu sınav zor mudur?..neredeyse 10 yıldır hiçbir şekilde yazılı hiçbir sınava girmedim,bu bende ciddi handikap oluşturuyor.yani sınav atmosferini bile unuttum diyebilirim,yani girsem bile kazanabilir miyim diye kendime soruyorum?.ama denemek istiyorum, sınava girmiş ve hazırlanmış arkadaşların tecrübeleri ve deneyimlerini paylaşırsa çok sevinirim..bir de diyelim ki sınavı kazandık fakülteye yeniden 1.sınıftan mı başlıyoruz?..mesela çoğu hukuk fakültesi 1.sınıftan başlatıyormuş,böyle bir şey var mı?.ben 1 yıl hazırlık okunup 3.sınıfa geçiliyor diye duymuştum.ayrıca sınava girip,bölüm kazanmış arkadaşlarda yaşadıklarını yazarsa mutlu olacağım.
0
super gazi
(27.06.20)
3 kere girmiştim :D (burası biraz karışık, çok saçma tercihler yapmıştım) olay sadece hız. türkçe soruları çok uzundu ama kolaydı. zamanını çok iyi kullanman lazım. matematik de öyle zor falan değil ya. bir de meslek lisesi mezunuyum, en son lise 2 de matematik görmüştük bak. ona rağmen sadece test kitabı alarak çalışmıştım. günde 20+20 soru çözerek.
teknik olarak 2 seneyi bitirdim, dgs ile 3.sınıftan başlaman gerek ama şöyle bir durum var. dgsden sonra yeni üniye geçerken kayıt sırasında danışman hocanla geldiğin okulda aldığın dersleri saydırıyorsun, yeni ünideki 1.-2. sınıf derslerinin eski ünide aldığın derslerle denk olması lazım. değilse 1. ve 2. sınıftan dersler alarak durumuna tekrar bakılıyor. 2. sınıftan da başlayabilirsin. yani dgsden sonrası asıl iş başlıyor.
o anlardaki modum şöyleydi : "hay meslek lisesinin de... laneti geçmiyor, tam kurtulduk derken hala sürünüyoruz." :D
0
MtKrt
(27.06.20)
adalet mezunusun anladığım kadarıyla dgs adaylarının büyük çoğunluğu adalet ve makineyle ilgili bir bölümden mühendisliğe geçmeye çalışan insanlardan oluşuyor, rakiplerin fazla olacak.
dgs genel anlamıyla kolay bir sınav ama hız ön planda, sözel soruları uzun uzun oluyor, her bölümün (sayısal,sözel) son 10 sorusu mantık sorusu oluyor ve genelde kırılım mantık sorularında yaşanıyor. çok kasmana gerek yok ama dershaneye gidersen faydası dokunur, gitmeyi düşünürsen tasarı dershaneleri bu işin en iyisidir.

hangi sınıftan başlayacağın okula bağlı ben 3. sınıftan başlamıştım. ama 3. sınıf derslerine gelene kadar 1. ve 2. sınıf derslerini temizlemekle uğraştım ilk sene. ders saydırma olayı okula ve o dersleri o okulda veren hocaların insafına kalmış. ben 3 tane baba gibi iktisat dersi almama rağmen bana temel iktisat dersini tekrar aldırmışlardı.

1 yıl hazırlık okudum ben de, benim bölümüm almancaydı ama ingilizce okumuş olsaydım muafiyet alır geçerdim muhtemelen çünkü ingilizcem iyi.

bölümü normal öss ile girenlerle aynı okuyon çok farklı bir şey yaşamıyorsun.

ha bir tek tavsiyem dgs ile okuduğunu cv'ne asla yazma. arada 1-2yıl kaybettiysen össye 2-3 kere girdim diye düşünüp 4 yıllık üniversiteni yaz sadece. bazı dangalak ik'lar takılıyor böyle şeylere.
0
nahtoderfahrung
(27.06.20)
Abi hukuk zaten yol geçen hanı olmuş, gir yks'ye al 250 puan başla bir yerde. neden dgs'yle uğraşıyorsun
0
dre mithatoğlu
(27.06.20)
(3)

Video editleme ustalarına soruyorum? (yardım)

Cesario
Arkadaşlar 30 dakikalık bir video çekmem gerekiyor. İşle ilgili, tanıtmam gereken ürünler var.Mesela ben ürünü anlatmaya başlarken o ürünün görseli çıksın ekrana ya tamamen ya da belli bir kısmına, arkadan sesim oynasın vs. Bunun gibi editler yapacağım. Hangi program önerirsiniz ücretsiz ya da denem
Arkadaşlar 30 dakikalık bir video çekmem gerekiyor. İşle ilgili, tanıtmam gereken ürünler var.

Mesela ben ürünü anlatmaya başlarken o ürünün görseli çıksın ekrana ya tamamen ya da belli bir kısmına, arkadan sesim oynasın vs. Bunun gibi editler yapacağım.

Hangi program önerirsiniz ücretsiz ya da deneme sürümü?

40 yılda bir işim düştü, para veremem.

BONUS: Ayrıca bu işin püf noktaları nedir? Yani ham videoyu çekip üzerinde mi oynama yapmam gerekiyor yoksa bütün olarak düşünüp nerede neyi ne zaman söyleyeceğimi ona göre mi ayarlamam gerekiyor?
0
Cesario
(27.06.20)
Neyi ne zaman soyleyecegini planlayarak cekim yapmana gerek yok. Sen bolca detay goruntu alacaksin. Sonra montaj yaparken sesi ve muzigi koyup, uygun olan goruntulerin uzerine yazilarini yazip isi bitireceksin.

Temel olarak movie maker yeter gibi ama duzgun bi is icin edius-premiere-imovie kullanabilirsin.
0
brkylmz
(27.06.20)
ben olsam şöyle yapardım.
bir defaya mahsus ve acil bir durum varsa eğer,

videonuzu sesli olarak çekin.
bunun dışında da ürün fotoğrafları ve detay fotoğrafları çekin.

sonra verin bir öğrenci sizin için yapsın 50-60 liraya.

programı bulmak, onu çözmek, kırmak vs. uğraşmayın.

not: Yine de bahsettiğiniz şeyleri yapmak zor değil yeni öğrenecek birisi için de.

Camtasia Studio full olarak bulabilirsiniz muhtemeleni bunları yapabilirsiniz onunla.
Vegas gibi, Premiere gibi profesyonel programlar da kullanabilirsiniz.
Mac kullanicisi iseniz final cut pro da kullanabilirsiniz.
0
la traviata
(27.06.20)
Android için Youcut isimli bir program var, hele ki çekimi telefon kamerası ile yapacaksanız tam sizin iş için.

fotoğrafı video haline de donusturebiliyor, ses de ekleyebiliyor kaydettiğiniz ya da hazır ses efektleri, basit görsel efektler ekleyebiliyorsunuz.
0
encokbenisevinnolur
(27.06.20)
(2)

Sınav giriş belgeleri toplanıyor mu ?

şapşiko
Bu günkü sınavda, Sınavdan çıkışta toplanıyor mu giris belgeleri ? Toplandı mi yoksa öğrencilerde mi kaldı ?
Bu günkü sınavda, Sınavdan çıkışta toplanıyor mu giris belgeleri ? Toplandı mi yoksa öğrencilerde mi kaldı ?
0
şapşiko
(27.06.20)
Topladılar.
0
black holes in the sky
(27.06.20)
Üstteki dayı+1
0
Unde bach canim
(28.06.20)
(3)

bu araba nasıl sizce?

ayseee
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-pilottan-satilik-836089519/detay
0
ayseee
(27.06.20)
arabayı bilmiyorum da satıcı zerre güven vermedi. satıcı güven vermeyince arabaya odaklanamıyorum. araba satan biri ilan açarken detaylıca işaretlemeleri yapmalı. bunu yapmayan kişiyle arayıp konuşmam bile.
0
signore
(27.06.20)
motorbisiklet:)
0
nothing in my way
(27.06.20)
Araba, pilottan ama Türkçe, ilkokul 3 seviyesinden. Direk eledim ben, irtibata dahi geçmeyin derim.
0
Arthur Dayne
(27.06.20)
(1)

big4 firmaları ve salgın

felixtg
herkese merhaba, acaba bu şirketlerin herhangi birinde çalışan ya da sektörle ilgili birileri var mı? bunlardan biri olan ernst&young ile yeni mezun olarak görüşüyorum şuan fakat süreç ile ilgili sorularım var. en son 21 mayısta partner mülakatına girerek (bursa/vergi) süreci tamamladım ve şuan tekl
herkese merhaba,
acaba bu şirketlerin herhangi birinde çalışan ya da sektörle ilgili birileri var mı? bunlardan biri olan ernst&young ile yeni mezun olarak görüşüyorum şuan fakat süreç ile ilgili sorularım var. en son 21 mayısta partner mülakatına girerek (bursa/vergi) süreci tamamladım ve şuan teklif bekliyorum. fakat herhangi bir hareket yok. haziran başında ikya mail atmıştım, süreci haziran ayı içerisinde bitirmeyi hedeflediklerini söylemişlerdi fakat hala haber yok. ümidimi keseyim mi?

ikinci olarak deloitten arandım yakın zamanda ve orada sürecim başlayacak yine bursa ofisi için. deloitte için audit mi seçeyim vergi mi? ben ikisini de yaparım farketmez yeter ki işe alınayım :D en yüksek şansım hangi departmanda sizce?

salgından dolayı şirketlerin düzeni ve takvim kaydı malesef. olağanüstü zamanlardan geçiyoruz o yüzden her türlü fikre açığım. şimdiden herkese çok teşekkürler.
0
felixtg
(27.06.20)
turkiye icin e&y daha dogru tercih olur.

-ümidimi keseyim mi?
+pandemiden dolayi ertelemis olabilirler ise baslatmalari, onumuzdeki gunlerde tekrar bir mail atabilirsin.

vergi & denetim kismi hakkinda bir bilgim yok :(
0
fakyoras
(27.06.20)
(3)

1 aylık araba kiralamak istiyorum.

sonhakan
Tek şartım. Kaskolu ve en uygun fiyat
Tek şartım. Kaskolu ve en uygun fiyat
0
sonhakan
(27.06.20)
peki biz size nasıl yardımcı olabiliriz? arabamızı mı kiralayalım? günlük fiyatlar ile aylık fiyatlar arasında çok fark olmuyor 5-6 binden başlar kaskosuz haliyle
0
argent dawn
(27.06.20)
1-nereden yazıyorsun? Herkesi Çemişgezek'li mi sanıyorsun?
2-nasıl özellikte bir araç istiyorsun? 3 tekerli mi? triptonik mi?
3-hangi tarihlerde kiralamak istiyorsun? çıkmaz ayın 15'inde mi?
0
ankara06
(28.06.20)
Avis, garenta, budget, rentgo...

Bunlar kurumsal firmalardır.
0
kraltaci
(28.06.20)
(1)

bankaların vereceği devlet kredisi ne zaman bitecek?

ayseee
çok düşük faizle para veriliyorya şu aralar. bunun net bitiş tarihi var mı?
çok düşük faizle para veriliyorya şu aralar. bunun net bitiş tarihi var mı?
0
ayseee
(27.06.20)
Şu anda sadece konut için veriliyor. Diğerinin süresi bitti.
0
oligomer
(27.06.20)
(1)

Hepsiburada faturalı 2. el laptop garantisi

wrench
İnternette arattım ama bulamadım. Hepsiburada çıkışlı 2. el bir laptopun garanti açısından faturadaki farklı ad soyad sebebiyle sorun yaşatma riski yüksek midir?
İnternette arattım ama bulamadım. Hepsiburada çıkışlı 2. el bir laptopun garanti açısından faturadaki farklı ad soyad sebebiyle sorun yaşatma riski yüksek midir?
0
wrench
(27.06.20)
Hayır. Sadece para iadesi çıkan durumda isme ödeme yapma durumu olabiliyor ama tamiratta sıkıntı yok.
0
yukselen gunes evi
(27.06.20)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.