Giriş
(2)

iki tıbbi soru

baldur
1- evde apikobal var da kullanılmayan, ben bunu günde 1 adet kullansam vitamin takviyesi hesabı, bir zararı olur mu acaba?2- azı dişlerimden birinin ortası bomboş, yani diş taşı düşmüş oluyor herhalde. bunun tedavisi ne dolgu yaptırmak mı?
1- evde apikobal var da kullanılmayan, ben bunu günde 1 adet kullansam vitamin takviyesi hesabı, bir zararı olur mu acaba?

2- azı dişlerimden birinin ortası bomboş, yani diş taşı düşmüş oluyor herhalde. bunun tedavisi ne dolgu yaptırmak mı?
0
baldur
(19.10.10)
1. Sebze ve meyvelerden günlük ihtiyacınızı alıyorsanız yapay takviye yapmayın.
2. Diş taşı başka bir şey sanki. Ağrımaya başlamadan önce bir diş hekimine görünün. Geciktirdikçe hem masraf büyüyor, hem vakit kaybı artıyor hem de aniden bir ağrı başlayabiliyor.
0
sourlemonade
(19.10.10)
diş taşı farklı bi olay dolgu farklı.
0
bryan fury
(19.10.10)
(5)

Diş, Kulak, Göz ve Baş Ağrısı (oha)

nargile
ölüyorum duyuru. olay şu;solda iki dişim çürük. en son ilkokul 1'de dişçiye gittim. "üç köklü bu acıyabilir" diyerek dişimi çekti ve o göz yaşlarıyla bir daha dişçiye gitmemeye yemin ettim. yaş 22 hala dişçi tabelası görünce kaçarım. 20 litre kan veririm, her türlü iğneyi olurum, ama dişçiden korkuy
ölüyorum duyuru. olay şu;

solda iki dişim çürük. en son ilkokul 1'de dişçiye gittim. "üç köklü bu acıyabilir" diyerek dişimi çekti ve o göz yaşlarıyla bir daha dişçiye gitmemeye yemin ettim. yaş 22 hala dişçi tabelası görünce kaçarım. 20 litre kan veririm, her türlü iğneyi olurum, ama dişçiden korkuyorum arkadaş.

her neyse, bu arızalı diş iki hafta önce kendini hissettirmeye başladı ve git gide yoğunlaştı. o günden sonra hayat işkenceye döndü, inanılmaz bir sol kulak ağrısı, başımın sol yarısında bir ağrı ve zaman zaman sol gözümde ağrı hissediyorum. özellikle kulak ağrısı çok yoğun, göz arada bir oluyor ama oldu mu tam hissettiriyor kendini. doğal olarak tırsıyorum. diş çürüğü bu tür yoğun ve bölgesel ağrı yapar mı? yoksa dişçiden kaçarken beyin cerrahına mı tutulmak üzereyim?
0
nargile
(19.10.10)
çene kemiğini bile biraz çürütmüş berbat bi diş çektirdim bi kaç ay oldu. hiç bir şey hissetmiyorsun emin ol.
ya da gitme istersen iyice çene kemiğini falan çürütsün. 10 dakikalık bir olay.
0
dorian greyfurt
(19.10.10)
15 senede diş tedavileri çok gelişti, inan korkacak bişi yok. gelişimi ve değişimi senede bir mutlaka bir kanal tedavi dolgu vb yaşayan biri olarak söylüyorum.
0
sui
(19.10.10)
eninde sonunda mutlaka dişçiye gideceksin ve şu an acı çektiğin her saniye için kendine küfredeceksin emin ol. adamlar artık 15 dakikada zerre acı hissettirmeden kanal tedavisi yapıyor. öyle çürük için acı çekme işi bitti artık, git 2 dk da hallederler.
0
7c
(19.10.10)
büyük ihtimal burada üst sol küçük azı dişi ve büyük azı dişinden bahsediyorsun. Belli ki çürük çok ilerlemiş ve sinir uçları artık iltahaplanmış ve apse yapmış. Doğal olarak bu sorun göz çevresi ağrısına ve sol tarafta baş ağrısına yol açıyor.

1950 yıllarında büyükannem bu bahsettiğim olay yüzünden intahara kalkışmış. Çünkü sağ gözü neredeyse görmemeye başlamış ve baş ağrısı yüzünden yatak kenarlarına vurmaya başlamış kafasını...
0
janavarorion
(19.10.10)
diş bölgesel ağrıları tetikler. eğer iltihaplanma filan olursa daha büyük belalalara yol açabilir.

dişçiden korkacak bir şey yok gerçekten, son gidişimde kanal tedavisinde uyuyordum nerdeyse :) beni tek rahatsız eden kanal temizlerken gelen hart hart törpü sesi oluyor.

zaten dişiniz şişmişse, ağrı varsa, iltihaplanmışsa büyük ihtimal çekmez de sorunu giderici bir ilaç filan verir, sonrasında çekim, kanal tedavisi filan çözümlere gider.
0
altinci nesil caylak
(19.10.10)
(7)

Sivilce!

kayranin kedisi
Sevdiceğimin alnında unicorn boynuzu gibi bir sivilce çıktı ve acıyormuş da. Evde bactroban falan bulamadım, nasıl geçirebilirim?not: liseli ergen değiliz.
Sevdiceğimin alnında unicorn boynuzu gibi bir sivilce çıktı ve acıyormuş da. Evde bactroban falan bulamadım, nasıl geçirebilirim?

not: liseli ergen değiliz.
0
kayranin kedisi
(18.10.10)
liseli ergen degilseniz tib bu konuda caresiz ne yazik ki.
0
ot
(18.10.10)
kolonya ile sterilize edin etrafını, ellerinizi güzelce yıkayın, kolonyalı bir selpak ta elinizde olsun. sonra yanlardan baskı uygulamak suretiyle sıkın.
önce gerilecektir sonra pıt.. yağ çıkacak ve akabinde koyu renkli pis kan akacaktır.
sürekli silin, sonra kan durduğunda iyice ovalayın.
1-2güne izi dahi kalmaz.

ya da insülin iğnesi ile o sivilcedeki yağı çektirebilirsiniz.onda da iz kalmıyor. ama dikkat edin saplamayın.
iş kazası olmasın :D
0
icemanr
(18.10.10)
brrrrr yapamam ben böyle işler.
sivilcesiyle yaşayacak artık, yapacak bir şey yok.
0
🌸kayranin kedisi
(18.10.10)
sakın olaki sivilcelerinizi sıkmayın. bunu bilir bunu söylerim.
0
cirkinkizyokturazvotkavardir
(18.10.10)
hele ki o büyüklükte bir sivilceyi kesinlikle sıkmayın.
merhem falan kullanmayacaksa yapacak çok bir şey yok. paraya kıyarım derseniz benzamycin alın o halleder. ama çok para tabi tek sivilce için.
0
galadnikov
(18.10.10)
kocakarı ilacı diye gülmeyip tam üzerine diş macunu sürüp bir gece boyunca silinmemesini sağlayın. bende hep işe yaramıştır
0
aslagülümseyenbirkediyegüvenme
(18.10.10)
bildiğiniz kalıp el sabunu üstünde hafif nemli parmağınızı sürün, parmağınız sabun oldu bolca, o parmağı sivilce üstüne sürün etrafına doğru hafif hafif. deli gibi kurutur 2 güne.

olmazsa bildiğiniz pudra, kadınların yüzlerine sürdükleri, yine parmak yardımıyla sivilceye bolca sürün. o da süper kurutur.
0
ahandanick
(19.10.10)
(1)

bruksizm

yons
emin değilim ama bendeki belirtiler bu hastalığa benziyor. stresli bir dönemdeyim, uyku düzenim bozuk uzun zamandır, son bir aydır çok sık tuvalete çıkmaya başladım, bazen bir saat arayla bayağı sıkıştığım oluyor. önceden böyle değildi. odada tek yattığım için diş gıcırdatma konusunu bilmiyorum. ben
emin değilim ama bendeki belirtiler bu hastalığa benziyor. stresli bir dönemdeyim, uyku düzenim bozuk uzun zamandır, son bir aydır çok sık tuvalete çıkmaya başladım, bazen bir saat arayla bayağı sıkıştığım oluyor. önceden böyle değildi. odada tek yattığım için diş gıcırdatma konusunu bilmiyorum.
benzer problem yaşayan var mı? varsa tavsiyeniz?

www.haberturk.com
0
yons
(18.10.10)
sabah uyandığınızda baş ağrısı oluyorsa, çeneniz ağrıyorsa dişleriniz ağrıyorsa tüm gün, evet gıcırdatıyorsunuzdur.
bir iki kere sakızla uyumayı deneyin, boğulmamaya çalışın. (tabi uzun saçlıysanız saçlar için riskli olacaktır)
uyurken ağzınıza bişey almayı deneyn, battaniye yorgan kenarı olur, yastık kılıfının köşesi olur. maksat dişlerinizi öğütmemeniz.
bu geçici çözümleri denediğiniz esnada ise en yakın doktora görünmenizi tavsiye ederim. psikolog da yardımcı olabilir.
0
ahandanick
(19.10.10)
(8)

mide yanması

sakabilmemneyi
merhaba duyuru sakinleribenim sorum şudur ; kız arkadaşın kullandığı ilaçlardan dolayı midesinde oluşan bir yanma var. ilaçların yan etkisi olduğunu düşündüğümüzden doktoruna başvuracak. doktora gitmeden önce ne gibi birşeyler yemesini hafif hafif tavsiye edersiniz ki bu yanma hissi azalsın? şimdide
merhaba duyuru sakinleri

benim sorum şudur ; kız arkadaşın kullandığı ilaçlardan dolayı midesinde oluşan bir yanma var. ilaçların yan etkisi olduğunu düşündüğümüzden doktoruna başvuracak. doktora gitmeden önce ne gibi birşeyler yemesini hafif hafif tavsiye edersiniz ki bu yanma hissi azalsın?

şimdiden teşekkür ederim.
0
sakabilmemneyi
(17.10.10)
hangi ilaç?
0
beyaz zambak ve mezar
(17.10.10)
kahve türleri, alkol türleri, gazlı içecek, çiğ sebze (salata misal) ve acı (pul biber vs) yemesin-içmesin.

(bi de doktor endoskopi derse, eğer bünyesi zayıfsa lokal anestezi istesin. ben anestezisiz katlanabiliyorum misal ama annemi öldürsen böyle bir şeye kalkışamaz)
0
endless dream
(17.10.10)
soğuk süt içsin, soda da olabilir
0
mentirosa
(17.10.10)
soda olmaz.
0
gonion
(18.10.10)
@beyaz zambak ve meza

yumurtalığındaki kist'i küçültsün diye kullandığı bir ilaç var, sağolsun söylemiyor.
0
🌸sakabilmemneyi
(18.10.10)
ilacı aç karnına kullanıyorsa, içtikten en az yarım saat kadar sonra nine usulü nane-limon içritin kıza. tok karnına kullanıyorsa midesi yanınca içsin.
0
elenika
(18.10.10)
@sakalbilmemneyi: doğum kontrol hapı kullanıyor olabilir
0
efx
(18.10.10)
öncelikle nikim sakabilmemneyi, aslı şakabilmemneyi. sakal makal nedir lan? :)

öncelikle öyle bir doğum kontrol haplık bir durum yok, neyin ne oldugunu ne için kullandığını biliyorum. gündemi değiştirmeyin! :p ben kendisine asitli gıdalardan uzak durmasını tavsiye eder dururken böyle durumlarda, sanırım doğru olanı yapıyorum.
0
🌸sakabilmemneyi
(19.10.10)
(10)

insan ilişkileri uzmanları!

zaxurani
Mrb sevgili Lidyalı dostlar....Eğer birisi: senle konuşmamam görüşmemem gerekiyor ama kendime engel olamıyorum diyorsane demek istiyordur? Bu kişi hatun ve uzun süreler sevilmiş birisi.
Mrb sevgili Lidyalı dostlar....

Eğer birisi: senle konuşmamam görüşmemem gerekiyor ama kendime engel olamıyorum diyorsa
ne demek istiyordur? Bu kişi hatun ve uzun süreler sevilmiş birisi.
0
zaxurani
(16.10.10)
op beni gerizekali demek istiyordur daha ne kadar acik olabilir ki?
0
lpgli tosbaga
(16.10.10)
seninle konuşmaması görüşmemesi gerekiyor ama kendisine engel olamıyor demek istiyor olabilir mi acaba?
0
hollowlife
(16.10.10)
açık açık ,seni seviorum dio iştee
0
kiral
(16.10.10)
insan sigarayı kendisine zarar verdiğini bile bile içer ya onun gibi :)
0
antipodes
(16.10.10)
daha ne desin :D
0
Manert
(16.10.10)
Muhtemelen sen onu sevmişsin ama o seni sevmemiş. Senin aşkını sürekli canlı tutuyor ve böylece seni kullanıyor.
0
ataturkiye
(16.10.10)
"Geri dönmek istiyorum ama ne tepki vereceğini bilmiyorum" dur söylediklerinin anlamı. Seni zarflıyor, senden gelecek tepkiye göre davranacak.
0
kimlanbu
(16.10.10)
kendisinde hafif bir arıza mevcut demek oluyor.

1- oyun oynamayı seviyor bu kesin

2- size söylediği sözün meali : kesinlikle benim sana ilgim var değil. senin bana gene ilgi duymanı istiyorumdur.
0
orpheus
(16.10.10)
Bu söyledikelrinin hepsi çıkıyor aslında sanırım şuana kadar doğru çıkanlar:

@ataturkiye ( hatta söylediğinin 2side çok doğru ) aynen öyle
@orpheus
0
🌸zaxurani
(17.10.10)
Arkana bile bakmadan topukla kardeşim. Kapat pc'yi ve en yakın uçağa atla.
0
ataturkiye
(17.10.10)
(2)

Saçları Güçlendirmek İçin

stroyaa
Ne yapılabilir, ne kullanılabilir. Mevsim geçişinden midir nedir saçlarım bu aralar çok zayıfladı ve dökülmeye başladı. cinsiyet erkek.
Ne yapılabilir, ne kullanılabilir. Mevsim geçişinden midir nedir saçlarım bu aralar çok zayıfladı ve dökülmeye başladı. cinsiyet erkek.
0
stroyaa
(16.10.10)
Bİldiğimiz pakmayayı ılık suda erit, saçına uygula, bekle ve durula. Dökülmenin alayı kesilecektir.
İşi sağlama almak istersen ve ailende genetik saç dökülmesi olduğunu düşünüyorsan minoxidil al. Türkiye'de 52 tl, ama ebay'den 30'a getirebilirsin.
0
empty man
(16.10.10)
Medobiotin, dökülmeye değil ama zayıflayan telleri güçlendirip kalınlaştırmaya etkisi olur. Empty man'in dediği gibi genetikse minoxidil. Revivogen de bir seçenek olabilir.
0
hair freak
(16.10.10)
(1)

ankarada diş konusunda hastane tavsiyesi

nediyemmahmutmudiyem
diş kontrolüm var gönül dostları, muayanehane yerine hastanelere gitmek istiyorum.özelde en iyi neresidir ankarada?ücretler ne durumda bir de cevaplarınızı beklerim
diş kontrolüm var gönül dostları, muayanehane yerine hastanelere gitmek istiyorum.

özelde en iyi neresidir ankarada?

ücretler ne durumda bir de cevaplarınızı beklerim
0
nediyemmahmutmudiyem
(16.10.10)
başkent üniversitesi'nin ümitköy'de diş polikliniği var. gayet şukela.
0
curiosita
(16.10.10)
(9)

boğazım şiş, acil geçmesi gerek.

godlovesugly
evet efenim. başlık biraz garip oldu ama neyse.şimdi bir kaç gündür boğazım ağrıyordu ve şişti, hani hasta olmadan önceki bi süreç vardır, boğaz ağrır falan. ha işte o durumdaydım. bugün bir de hiç bir şey yokmuş gibi beşiktaş hentbol maçına gittim falan, bağırdım orada. boğaz iyice gitti tabi. ama
evet efenim. başlık biraz garip oldu ama neyse.

şimdi bir kaç gündür boğazım ağrıyordu ve şişti, hani hasta olmadan önceki bi süreç vardır, boğaz ağrır falan. ha işte o durumdaydım. bugün bir de hiç bir şey yokmuş gibi beşiktaş hentbol maçına gittim falan, bağırdım orada. boğaz iyice gitti tabi. ama normalde tribünde 12 saat bağırıyım boğazım tahriş olmaz, şişlikten kaynaklı bişi.

neyse şimdi bir de yarın beşiktaş manisaspor maçı var. e bir de yağmur var tabi. olmasa bile hava soğuk deniz kenarı falan. şuan boğazımın şişinin inmesi ve ağrıyı indirmem gerek yarın akşama kadar. bal ve limonun bol olduğu ıhlamur içiyorum şuan.

başka ne yapmamı önerirsiniz?
0
godlovesugly
(15.10.10)
halis, saf, süzme zeytinyağı iç.
0
unknown doctor
(15.10.10)
(bkz: tantum verde)
(bkz: strepsils)
(bkz: adaçayı)
0
no avalon
(15.10.10)
Strefen... Ağrı kesici ibuprofen de var içinde, strepsils'den iyidir...
0
cnky
(15.10.10)
bal (üç çay kaşığı) + zencefil (yarım çay kaşığı)

ye hemen su içme.

yarına bişeyin kalmaz
0
erim
(15.10.10)
süt ve pirinç ununu karıştırıp pişiriyorsun.üstüne biraz da tarçın. mama kıvamına gelince iç. ama ılık olsun mutlaka, iyice tahriş olmasın.
0
herocka
(15.10.10)
boğazında acıma da varsa acı ye, bir arkadaşım soğan pul biber karabiber acı ne varsa salata gibi yapıp karıştırıp yiyordu böyle hissedince. ben o kadarını yiyemediğim için aldığım acı miktarını artırtmaya çalışıyorum işe yarıyor. adaçayı ve ıhlamur da süperdir. ılıkken bal dök bu çaylara, oh mis.
0
deliberte
(15.10.10)
yorumlarınız için teşekkürler. şuana kadar adaçayını denedim bu başlığı açtıktan sonra. zencefille falan karıştırdı annem hepsini, garip bir tat oldu ama zorla falan içtim onu. uygun olan diğerlerini de deneceğim. olmadı yarın sabah eczaneden ilaç takviyesi ya da gargara falan bakalım.
0
🌸godlovesugly
(15.10.10)
acı derken çiğ köfteyi kastetmemiştim :) mesela çorbaya bol karabiber ek gibi soğanlı vs karışımı yiyemiyorsan demiştim. tahriş varsa iyi gelmez, enfeksiyona doğru gidiyorsa gelir, faranjit neyim olmazsın ;)
0
deliberte
(15.10.10)
öncelikle geçmiş olsun,

adaçayını kaynar suda bir kaç dakika bekletip adaçaylarını süzün. su ılınınca sık sık bu suyla gargara yapın. cidden faydalı oluyor.
0
aklimdan zorum var
(16.10.10)
(5)

Kedi ve Kuduz şeysi

sesee
Dil-Tarih ve Coğrafya Fakültesi'nde bir sürü kedi vardır, bilen bilir. Yıllardır burada yaşayan bir kedi var, sarı siyah karışımı. Genelde okulun içinde takılır, okulun bahçesinden uzağa gittiğini de görmedim (arabaların üstünde uyuyor haspam.) Dün okulun içindeyken bir kucağa aldım, sevdim falan. S
Dil-Tarih ve Coğrafya Fakültesi'nde bir sürü kedi vardır, bilen bilir. Yıllardır burada yaşayan bir kedi var, sarı siyah karışımı. Genelde okulun içinde takılır, okulun bahçesinden uzağa gittiğini de görmedim (arabaların üstünde uyuyor haspam.) Dün okulun içindeyken bir kucağa aldım, sevdim falan. Sonra gitmemesi gereken bir yere gittiği için uzaklaştırmak isterken (ve evet, hazır almışken severim biraz daha diye.) bir kez daha kucağa almak gibi bi mallık yaptım ve huysuzlanıp tırmaladı, azıcık da ısırdı. Herhangi bir kanama olmasa da, kızarıklıklar falan oldu, ısırdığı yerde derinin altında hafif kan birikti falan. Çoğu kişi o kedide kuduz olmaz dese de içimi rahatlatmak için hastaneye gittim. 10 gün boyunca gözle dediler, tetanoz aşısı yaptırttılar. Şimdi sorum:
Bu kedide kuduz olma ihtimali nedir, teknik olarak sokak kedisi ama okulda yaşıyor, insan canlısı da (Daha önce de sevdim, zaten genel olarak herkesin sevdiği bir kedi.)
Bugün okulda görmedim, gerçi yağmur yağdığından Farabi salonunun içindedir büyük ihtimal ama sonuçta görmedim. Ve o an sormadım ama, benim 10 gün boyunca kediyi rapor etmem falan mı gerekiyor? Yoksa, atıyorum, 1. haftanın sonunda kediyi görmemişsem söylemem yeterli mi? Fazla evhamlı olduğum için bu konuda, korkuyorum istemesem de.
0
sesee
(15.10.10)
kediyi gözle derken işte saldırganlık, ağız köpürmesi, su ve ateşten korkma vs. tipik kuduz belirtileri var mı demek istemiş olabilirler. bir de kuduz çoğunlukla tilki vs. vahşi hayvanlardan köpek, kedi gibi evcillere geçtiğinden şehirlerde çok sık görülmüyor diye biliyorum.
0
calaquendi
(15.10.10)
kedilerde kuduz olunca bir müddet sonra ölür, senle temas ettikten sonra kedi ortadan kaybolur ölürse diye denir. ha birde tabii, aksiyonlarının gözlenmesi.
0
kobretti
(15.10.10)
şehrin ortasında kedinin kuduz kapma olasılığı çok çok düşük. korkmana gerek yok. için içini yiyecekse kediyi görünce bir veterinere göster.
0
no avalon
(15.10.10)
tutmaya çalışınca ısırması normal. tipik sevilmekten sıkılan kedi davranışıdır. zaten kedi de bildiğiniz bi kediymiş. bence korkmanıza gerek yok.
0
babooshka
(15.10.10)
bir şey olmaz. beni de hastanede bir kedi ısırmıştı elmayralık yaparken, hastanede olduğum için yırtamadım, 3 adet kuduz aşımı oldum paşa paşa ama gereksizdi. ısırılıp tırmalandıktan sonra ellerini sabunla dezenfekte ettiyseniz ve olmadı terramicin vs sürdüyseniz başka bir şey olmaz.

hep gördüğünüz ve belirli bir yerde takılan kedide kuduz vakası olması sıfır diyebilirim. zaten görürsünüz kediyi, sanmıyorum ki ağzı köpürsün delirsin bu arada. boşuna evham yapmayın. kedidir, ne yapsa yeridir.
0
deliberte
(15.10.10)
(3)

tırnak-deri ayrışması

zaidral
selamlar,birkaç gündür sebebini bilmediğim bir şekilde tırnaklarımla deri arasında rahatsız edici boşluklar oluşmaya başladı. zaten tırnak konusunda takıntılı biriyim, bir de böyle sağa sola dokununca acı vermeye başladı, fenalardayım anlayacağınız. yeme alışkanlıklarımda bir değişiklik de yapmadım
selamlar,

birkaç gündür sebebini bilmediğim bir şekilde tırnaklarımla deri arasında rahatsız edici boşluklar oluşmaya başladı. zaten tırnak konusunda takıntılı biriyim, bir de böyle sağa sola dokununca acı vermeye başladı, fenalardayım anlayacağınız. yeme alışkanlıklarımda bir değişiklik de yapmadım açıkçası. nedir bunun nedeni bilen varsa çok müteşekkir olurum.
0
zaidral
(15.10.10)
caps yok mu?
0
ceo
(15.10.10)
boşluk oluşması mantar enfeksiyonuna dalalet. dermatoloğa gidin hemen.
0
beyaz zambak ve mezar
(15.10.10)
sedef hastalığında da o boşluklardan oluşur.
0
physcos physcos
(19.04.11)
(4)

çatal işeme

personal jesus
başlık çok argo oldu afedersiniz ama nasıl ifade edeceğimi bilemedim.çatal işeme kötü birşey midir? prostat ile ilgisi falan yoktur umarım? yaş daha 23.. eskiden de sızlama ile beraber olurdu ama geçerdi. şu son 2 senedir tekrarlayan bir idrar enfeksiyonu geçiriyorum, ondan dolayı olabilir mi?
başlık çok argo oldu afedersiniz ama nasıl ifade edeceğimi bilemedim.

çatal işeme kötü birşey midir? prostat ile ilgisi falan yoktur umarım? yaş daha 23.. eskiden de sızlama ile beraber olurdu ama geçerdi. şu son 2 senedir tekrarlayan bir idrar enfeksiyonu geçiriyorum, ondan dolayı olabilir mi?
0
personal jesus
(14.10.10)
biğr üroloji uzmanına görünmenizi tavsiye ederim.
0
kayranin kedisi
(14.10.10)
valla daha güzel ifade edemezdin bence.

sürekli öyleyse, bir de idrar enfeksiyonu varsa üroloğuna bir danış bence.
0
fortisvita
(14.10.10)
idrar enfeksiyonu yoksa ve çatal işeme varsa. hem de uzun süredir. ?
0
unknown doctor
(15.10.10)
arkadaşım bende var bundan. hem de uzun süreden beri. bir ameliyattan sonra başladı. ayağıma işeme haricinde bir şikayetim yok da ilerleyen yıllar neler getirir bilinmez.
0
oxibrinth
(15.10.10)
(5)

baş dönmesi şeysi.

filmhicbitmesin
böyle arada başım dönüyor hafif hafif.. sanki ot içmşim gibi falan bazen de (2 ayda bir ya da daha uzun tam bilemiyorum şimdi) böyle şak diye bişey oluyo bi iki sankiyelik baya karşımdaki şeyleri ters görüyorum.. bi anlık ama sadece sonra yavaş yavaş ekranım düzeliyor.. neden böyle oluyorum? baş dön
böyle arada başım dönüyor hafif hafif.. sanki ot içmşim gibi falan bazen de (2 ayda bir ya da daha uzun tam bilemiyorum şimdi) böyle şak diye bişey oluyo bi iki sankiyelik baya karşımdaki şeyleri ters görüyorum.. bi anlık ama sadece sonra yavaş yavaş ekranım düzeliyor.. neden böyle oluyorum? baş dönemsinden sonra bulantı kusma bilmemne terleme ak bok olmuyo hiç ama.. sebep nedir ki?
0
filmhicbitmesin
(14.10.10)
bazen bana da oluyor.tansiyon düşüyo galiba.bi doktora görünmekte fayda var
0
karamelsiz
(14.10.10)
tansiyon problemin olabilir, b12 vitamin eksikliği olabilir. sen bir doktora git en iyisi.
0
hasan
(14.10.10)
banada o dediğinden oluyo dönem dönem bir kaç gün boyunca..saniyelik şeyler ama kötü yapıyo..doktora gittim komple kontrolden geçtim. kansızlık artı vitamin eksikliği. b12 verdi, bu baş dönmesini durduracak bir hap verdi.toplam 4 tane hap verdi. kısacası doktora gidip görünmeni tavsiye ederim.
0
ennoia_
(14.10.10)
amaan zamanım mı var yaa =( cuma öğleden sonralarım boş sadece.. sıçıyım. neyse neye hangi branşa gidilyo bakıyım? nörolojiye mi neye?
0
🌸filmhicbitmesin
(14.10.10)
yok dahiliyeye git zaten direk test falan yaptırcak
0
ennoia_
(14.10.10)
(3)

SSK şunları karşılıyor mu?

baldur
sigorta, lazerle göz ameliyatı ve diş beyazlatma ücretlerini karşılamıyor di mi?
sigorta, lazerle göz ameliyatı ve diş beyazlatma ücretlerini karşılamıyor di mi?
0
baldur
(13.10.10)
diş beyazlatmayı karşılamıyor diye biliyorum.
0
winstoncash
(13.10.10)
bunlar 'lüks'e girdiği için karşılamıyordur. sonuçta hayatını yaşaman için gerekli operasyonlar değiller.
0
elenika
(13.10.10)
sigorta lzerle göz ameliyatını karşılamıyor. cerraphapaşa veya çapa ise (hangisi olduğunu şimdi hatırlayamadım) cihazları birkaç senedir bozuk olduğundan aslında yapabiliyor oldukları bu ameliyatı yapmıyorlarmış. altı ay kadar evvel sormuştum, yine de sorun isterseniz belki tamir edilmiştir :)
0
african rain
(13.10.10)
(4)

diyet sorusu ve kilo verme

baldur
bu taş devri diyeti ile verilen kilolar ne mesela kas kaybı mı, yağ kaybı mı su kaybı mı? tabii ki kişiden kişiye değişir ama bu taş devri diyeti ile ya da benzer diyetlerle verilen kiloların yağ, su, kas oranı nedir? götün ve göbeğin yok olma ihtimali nedir?
bu taş devri diyeti ile verilen kilolar ne mesela kas kaybı mı, yağ kaybı mı su kaybı mı? tabii ki kişiden kişiye değişir ama bu taş devri diyeti ile ya da benzer diyetlerle verilen kiloların yağ, su, kas oranı nedir? götün ve göbeğin yok olma ihtimali nedir?
0
baldur
(13.10.10)
bir sürü faktör var işin içinde: genetik, vücut yapısı, yağ oranı vs vs. yani şimdi kim ne dese yalan. 200 kg gibi abartılı kilolarda değilsen de diyert yaparken spor lazım kesinlikle.
0
fortisvita
(13.10.10)
Aşırı kiloların temel nedeni yağ toplanmasıdır. Yaşamak için gereken enerjiyi vücut öncelikle karbonhidratlardan sağlamak ister. Eğer karbonhidrat bulamazsa yağ yakarak enerji üretmeye devam eder. Yani zayıflamanın temel prensibi şeker, hamur vb karbonhidrat alımını azaltmak bunun yanında spor gibi aktivitelerle vücudun enerji ihtiyacını arttırıp, gereken enerjiyi yağ depolarından yaktırmaktır. Özetle, zayıflamak için ilk adım diyet, ikinci adım spordur. Öncelikle diyetistene, sonrasında da spor eğitmenlerine başvurmanızda fayda var.
0
eteria
(13.10.10)
tek başına spor bi boka yaramıyor. kesinlikle öncelikle diyet, sonra spor.
0
theos ek mekhanes
(13.10.10)
taş devri diyeti ile en çok yaş verirsin, kasın erimez, zira yeterince protein alırsın. ne kadar protein alman lazım falan, hepsinin hesabı kitabını paleocafe.org dan bulabilirsin.

spor iyidir ama ancak %15 kadar etkilidir. asıl olan beslenmedir %70-75 ile. kalanı da genetiktir.
0
starrider
(13.06.11)
(9)

göz muayenesi ve damla sorunu

baldur
bu damlatılan damlanın bulanık gördürme, gözü açık tutamama gibi etkileri kaç zaman sonra geçiyor? sabahtan beri gözlerim yanıyor, yakını bile göremez oldum artık.
bu damlatılan damlanın bulanık gördürme, gözü açık tutamama gibi etkileri kaç zaman sonra geçiyor? sabahtan beri gözlerim yanıyor, yakını bile göremez oldum artık.
0
baldur
(13.10.10)
normalde 5-6 saatte falan geçmesi lazım. gözü açık tutamamaktan kasıt ışık hassaslığından dolayı gözleri kısma dimi?
0
resistance is futile
(13.10.10)
ışık hassaslığı mı bilmiyorum da gözlerimi kısıyorum hep yani yakına ve uzağa uzun süreli bakamıyorum.
0
🌸baldur
(13.10.10)
ertesi gün geçer ya da akşama geçer. o nedenle ben hep akşamüzeri gidiyorum göz muayenesine. o akşam sonlarına doğru biraz açılıyor gözüm, sabaha da geçmiş oluyor. göz bebekleri dana kadar olduğundan sürekli kısma ihtiyacı hissetmeniz ve görememeniz çok normal.
0
deliberte
(13.10.10)
tamam işte, göz doktoru gözleri daha iyi incelemek için gözbebeğini büyütüyor o damlayla, normalde ışık arttığı zaman gözbebeği küçülerek kendisini ışığa göre ayarlar, ama damla yüzünden gözbebeği sürekli büyük olduğu için gözleri kısıyorsunuz.

dediğim gibi, 6 saatte falan geçiyor genelde, ama bünyeden bünyeye değişebiliyor demişti doktor. geçene kadar kitap okumayın, kol saatinize bakmaya çalışmayın, objelere uzaktan bakın.
0
resistance is futile
(13.10.10)
hangi teşhise hangi ilacı verdi dr.
0
saykodeli
(13.10.10)
bir ilaç vermedi miyobim var dedim, damla damlattı işte.
0
🌸baldur
(13.10.10)
miyopsan damla ne alaka. boş yere damla kullanılmasından kaçınır benim bildiğim dr.
0
saykodeli
(13.10.10)
miyop muayenesinde doktor tam sayılı numarayı damlasız muayene ile belirler, virgülden sonrasını daha doğru belirlemek amacıyla damlalı muayene yapar, damlasız yaparsa kuşku çeker zaten. birkaç saate geçer rahatsızlığın. çok rahatsız olduysan, fazla etkisi olmasa da, suni gözyaşı damlasından birer damla damlatmayı bir dene.
0
elenika
(13.10.10)
benimde gözümde batma vardı ona karşılık gittim. göz bebeği büyütücü damladan damlattılar. her taraf bembeyaz ve kar içinde güneş gözlüğüyle dolaşıyorum mecburen. ışık gözlerimi çok rahatsız ediyor. Ayrıca damladan sonra bugün 3. gün göz bebeğim küçüldü normale döndü ama hala puslu görüyorum ve ışıkta gözlerimi açamıyorum. etkisi ne zaman geçecek bilmiyorum. Bana bir gün sürer demişlerdi. 2 gün net sürdü. Yarına yani 4. gün inşallah geçer.
0
ilhank
(11.02.12)
(6)

implant uygulaması için yaş sınırı mı var da?

canimnicknameyazmakistemiyor
28 yaşında bir insan evladıyım. sol üst en arkadaki diş çekilecek buyurdu doktor hanım. 'oraya implant olmaz, zor ama yine de yaşın geçmeden yaptır yoksa hiç olmaz' dedi.e şimdi diyelim çektirdim, implant denen işlem de baya pahalı. 1 yıl, 2 yıl neyse beklesem yaşım geçmiş mi olacak? nasıl yani?ha v
28 yaşında bir insan evladıyım.
sol üst en arkadaki diş çekilecek buyurdu doktor hanım. 'oraya implant olmaz, zor ama yine de yaşın geçmeden yaptır yoksa hiç olmaz' dedi.
e şimdi diyelim çektirdim, implant denen işlem de baya pahalı. 1 yıl, 2 yıl neyse beklesem yaşım geçmiş mi olacak? nasıl yani?
ha varsa implant konusunda önerebileceğiniz bir yer, bir doktor, çok iyi olur.
0
canimnicknameyazmakistemiyor
(13.10.10)
yaş sınırı yok fakat, yeri iyileşir iyileşmez yaptırman senin açından daha iyi olur diye biliyorum. yoksa gayet yaşlı insanlara da implant yapılabiliyor.
0
nesenbilneben
(13.10.10)
annem 40 küsür yaşında, gençken çektirdiği dişin yerine implant yaptırdı geçenlerde. bu durumda pek de sınır yok gibi.
0
kayranin kedisi
(13.10.10)
o dişçi sallamış gibi geldi bana, implant yapan hekimlerin çoğu işinin ehli değil. laçin berber bu konuda bir tanedir. zamanı gelince ona gidersiniz. diş eti üzerine ihtisas yapmış birisi emin olun çok farklı şeyler diyecektir. benim de var öyle bir dişim implant takılacak, sıra ona gelince yaptıracağım ben de ve sizden büyüğüm ;)
0
deliberte
(13.10.10)
diş çekildikten sonra oradaki kemikler kullanılmadığı için eriyor. o yüzden en iyisi çektirir çektirmez en kısa zamanda yaptırmak, daha iyi olur.
0
paranoid corpse
(13.10.10)
istanbul'da turkiye hastanesinde omer atar vardi. tavsiye edebilirim.
0
aklimiseveyim
(13.10.10)
üst cenede diş cekildikten sonra yasanacak kemik rezorpsiyonunun yanında sinüsün aşağıya doğru sarkması da görülebilir.ilerleyen dönemde implant için, ki arka bölgede olduğu için daha kalın ve uzun bir implant gerekecektir cünkü burada çigneme kuvvetleri daha yoğun, yeterli kemik kalınlıgı ve uzunlugu olmayabileceğinden dolayı doktorunuz bunu söylemiş.sallamamıs, gayet mantıklı konusmus.
ilerleyen dönemlerde sarkan sinüslerden yer kazanmak için sinüs lifting teknikleri var ama biraz komplike ve kazanılan mesafenin yeterli olmadıgı durumlar da olabilir
0
keah
(13.10.10)
(5)

Balık yağının yan etkileri olur mu?

arcsinx
Selam Romalılar, boyumun uzaması için balık yağı almaya karar verdim. hormonal bi bozukluğa falan neden olaz inşallah? kolesterol? bir de kilo yapıyormuş diyolla?
Selam Romalılar, boyumun uzaması için balık yağı almaya karar verdim. hormonal bi bozukluğa falan neden olaz inşallah? kolesterol? bir de kilo yapıyormuş diyolla?
0
arcsinx
(13.10.10)
hiç korkma. bişey olduğunu görmedi ben.
tecrübeyle sabit.
0
unknown doctor
(13.10.10)
kilo yapmaktan ziyade iştah açıyor. Buna bağlı olarak yeme düzeniniz bozulursa kilo alıyorsunuz.
0
glosoli
(13.10.10)
bende kilo alımına sebep olmuştu vakti zamanında.. çünkü ciddi iştah açıyor.
bir de kışın kullanın, yazın değil. öyle tavsiye etmişti doktor.
0
vercingetorix
(13.10.10)
3 ayda bir, 1 ay ara vermeni oneriyor amerikali doktorlar. en azindan benim doktorum oyle diyor, karacigeri zorlamanin anlami yok.
0
uyku semesi
(13.10.10)
ben çocukken babam hergün 1 supradyn 1 balık yağı çeyrek kalsiyum sandoz içirirdi bana.
ilk okulda 60 kiloydum şu an 98 kiloyum boy 170.sanırımki bu balık yağından kaynaklanıyor(sülalemdeki tek şişko insan benim)
0
killerbee
(13.10.10)
(5)

ayak parmagim catladi mi nasil anlarim?

banuolcay
selamdoktora gitmeden evvel catlagi nasil anlarim?sabah ayagimi duvara carptim. normalde hemen gecen aci 1 saattir gecmis durumda degil. parmaklarimi oynatinca ya da ayagimin uzerine basinca aci var. yarim saat buz yaptim. ezilme mi var catlak mi nasil anlarim?simdiden tesekkurler
selam
doktora gitmeden evvel catlagi nasil anlarim?
sabah ayagimi duvara carptim. normalde hemen gecen aci 1 saattir gecmis durumda degil. parmaklarimi oynatinca ya da ayagimin uzerine basinca aci var. yarim saat buz yaptim. ezilme mi var catlak mi nasil anlarim?
simdiden tesekkurler
0
banuolcay
(13.10.10)
Ellerinizi kullanmadan diger ayak parmaginizla yapabildiginiz haraketleri, duvara carptiginiz ayak parmaginizla yapmaya calisin, eger acimasina ragmen tamamen yapabiliyorsaniz catlak oldugunu sanmiyorum. Genede bir doktora gorunmenizde fayda var.
0
Mccknightt
(13.10.10)
morarma sisme var mi? ayaginin tam olarak neresini carptin? yuruyemiyorsan film cekilmesi lazim.
0
compumaster
(13.10.10)
morarma sisme yok, yuruyorum ama aci var yururken. ustune tam basamiyorum.
hareket ettirebiliyorum obur ayak gibi ama aciyarak. tesekkur ederim cevaplayan arkadaslara.
0
🌸banuolcay
(13.10.10)
Catlamayi rontgensin anlamak cok zor ayak parmaginda.
0
wpi
(13.10.10)
annem yaklasik bir yil once dusmus, ayagini burkmustu, surekli agri sikayetiyle defalarca doktora gitti, ilkinde rontgen falan cekildi ama surekli agri kesici, krem vs ile gonderildi, yakin bir zamanda ogrendik ki o zaman annemin ayaginda kirik/catlak gibi birsey olusmus, doktorlarin soyle bir baktigi rontgende de gorunmemis, arada gecen surede de gittigi diger doktorlarin aklina bi rontgen daha alalim gelmedigi icin, annem hala ayagindan rahatsiz, cunku kemik kendi kendine yanlis bir sekilde kaynamis.

o yuzden her ihtimale karsi gidin bir rontgen cektirin, mumkunse bir kac acidan. bazi durumlarda pek de anlasilir olmayabiliyor rontgen.
0
Labyrinthe
(13.10.10)
(6)

Hap Şeklindeki İlaç Nasıl Eritilir?

jackal
Doktorlar, ağrı kesici ilaçları iğneyle vuruyorlar. Yanlışım yoksa, sulu olarak piyasaya gitmiyor o ilaçlar. Herhâlde bir çözeltiyle ilaçları suda eritip iğne yapıyorlar ama ne ile? Ağrı kesici iğne yapmamız lâzım.
Doktorlar, ağrı kesici ilaçları iğneyle vuruyorlar. Yanlışım yoksa, sulu olarak piyasaya gitmiyor o ilaçlar. Herhâlde bir çözeltiyle ilaçları suda eritip iğne yapıyorlar ama ne ile? Ağrı kesici iğne yapmamız lâzım.
0
jackal
(12.10.10)
bu mantıkla şurup haline de hapı ezip bir meyve suyunun içine koyarak getiriyorlar diyeceksiniz korkarım.
ikisi farklı şeyler. gidin dogru dürüst bir ağrıı kesici iğne alın eczaneden, ve lütfen siz yapmayın, profesyonel biri yapsın :)
0
vejeteryan vampir
(12.10.10)
Farklı fikri olan?
0
🌸jackal
(12.10.10)
yo yo kesinlikle öyle değil. şırınga tüplerinde ayrı olarak üretiliyor bu ağrı kesiciler. öyle bardakta eritip sulandırılmıyor :D
0
sttc
(12.10.10)
sanayide boyacıda yapıyolar onu. Platinleride tornacıda
0
I'mNotDone
(12.10.10)
gayet ampul olarak gelebiliyor birçok ağrıkesici. kırıp şırınaya çekiyor ve iğneyi yapıyor.
herhangi bir eritme yok.


oral yoldan kullanımı planlanan bi ilacı herhangi bir solusyonda eritip kas içi - damar içi enjeksiyon yapmak çok ciddi sorunlara neden olabilir benden söylemesi.
0
orpheus
(12.10.10)
hapların sentetik olduğunu düşünürsek, erimesi, eritilmesi, başka kimyasallar ile karıştırılarak ayrıştırılması tam türk işi olur.
0
kobretti
(12.10.10)
(3)

duruş problemi

tranquillo
şimdi efendim aslında çok büyük bir sorun değil ama, normalde ayakta dururken hemen hemen her zaman sağ ayağıma daha çok ağırlık verdiğimi, sağ ayağım yorulunca da sol ayağıma geçtiğimi fark ettim; yani iki bacak dengeli olacak bir şekilde ayakta duramıyorum, illa birine ağırlığımı biraz daha fazla
şimdi efendim aslında çok büyük bir sorun değil ama, normalde ayakta dururken hemen hemen her zaman sağ ayağıma daha çok ağırlık verdiğimi, sağ ayağım yorulunca da sol ayağıma geçtiğimi fark ettim; yani iki bacak dengeli olacak bir şekilde ayakta duramıyorum, illa birine ağırlığımı biraz daha fazla veriyorum( ağırlığı eşit dağıtmayı denedim ama yoruldum bu sefer de.). aynı zamanda dik duramayan bir insanım; illa omuzlar falan geride kalıyor.. her neyse, gelelim sorularıma;

1-sizce çok ciddi bir sorun mu? kendi başıma halledebilir miyim egzersizle falan?
2-ilerisi için büyük bir sorun teşkil eder mi? (21 yaşındayım)
3-hangi doktora görünmeliyim?
0
tranquillo
(12.10.10)
uzun süre ayakta duruyo musun ya da ayakta durmayı gerektiricek bi meslek falan. benim vardı kendisinden bu sorun öyle çözüldü. hemen herkeste olur bacak kasların zayıf kendin de halledebilirsin.
0
matilda
(12.10.10)
1. bence kendi başınıza bir şeyler denemeyin, bir uzmana danışarak hareket edin. daha kötüye gidebilir.

2. bu tür durumlar eklem rahatsızlıklarına, yıpranmalarına neden olabileceği için ileride sorun teşkil edebilir.

3. ortopedi veya fizik tedavi doktoruna görünmelisiniz.

ben doktor değilim, sadece fikir verebilirim, ama düşüncem skolyoz yönünde. bence ihmal etmeden en kısa zamanda bir doktora görünmenizde fayda var.

blogyorum.com
0
altinci nesil caylak
(12.10.10)
Bir ihtimal de bacak boyların azcık farklıdır. Anlamak için ölçemeyeceksen de, giy bi kumaş yada kot ve bir bacağını diğerinin üstüne at ve paçasının bileğinin neresinde kaldığına bak. Diğerini de öyle yap ve giydiğinin paçasının bileğinin neresinde kaldığını gözle.

Ha farklıysa eğer, yapacak bişey yok. Kendimden biliyorum ;)
0
jesterdvine
(12.10.10)
(12)

Zehirlendim mi?

lightblue
Ey insanlar, Aksam yemegi olarak saat 20:00'da ton baligi ve yogurt yedim, tamamen dalginlik eseri.Simdi midemde normalin biraz daha ustunde bir yanma var, 4-5 saat gecince zehirlenmemisimdir diye dusundum. Lakin endise su saatte aklimin bir kosesini kemiriyor.20:00-21:30 arasinda uyudum, sonra kalt
Ey insanlar,

Aksam yemegi olarak saat 20:00'da ton baligi ve yogurt yedim, tamamen dalginlik eseri.

Simdi midemde normalin biraz daha ustunde bir yanma var, 4-5 saat gecince zehirlenmemisimdir diye dusundum. Lakin endise su saatte aklimin bir kosesini kemiriyor.

20:00-21:30 arasinda uyudum, sonra kaltigimdan beri bir tuhaf hissediyorum. Plasebo etkisidir herhalde.

Bu arada evde kimse yok, tekim ama arayinca gelebilecek insanlar var.

Zehirlendim mi? Uykum gelince uyuyayim mi?
0
lightblue
(12.10.10)
bi sey olmaz.
0
kakoy
(12.10.10)
Soda iç geçer. yoğurtla balık yenmez gibi abuk sabuk laflara inanma. balık taze değilse süt ürünleri zehirler ama ton balığından birşey olmaz.

bir izmirli olarak yoğurtla balığı 500 kez yedim diyebilirim sorun yok soda iç :)

www.lezzetduragi.net

(bkz: yoğurtlu kopez balığı) :)
0
haskoylu deli hasan
(12.10.10)
matilda sanırım balık-yoğurt mitini bilmiyor. ton balığı da pişmemiş sonuçta ama zehirlenseydin şimdiye kadar hissederdin herhalde, hem miden yanıyorsa kusarsın da.

ama ciddi bir şey olduğunu sanmam, bunca saat geçmiş sonuçta, sindirim neredeyse tamamlanmış.
0
bilader
(12.10.10)
ben olsam ekmek yerim. zehrini emsin kafası...
0
deeperdown
(12.10.10)
dayım hep balıkla yoğurt yer. zamanında mide kanaması geçirmişliği de vardıri midesi sağlam da değil yani ama balık-yoğurt ikilisinden hiçbir zarar görmedi şimdiye kadar. olmaz bişey.
0
daysleeper
(12.10.10)
uyu tabi abi, anladığım kadarıyla "ulan uykuda gitmeyelim" tarzı bir korku var ama besin zehirlenmesinde en kötü yediklerini tamamen kusarsın.

keza 4-5 saat içinde eğer kötü bir şeyler olacaktıysa olurdu. defalarca bu durumda kalmış bir kişi olarak nacizane önerimi vereyim: 2 adet talcid (evde kesin vardır), kıtır kıtır yiyosun, üstüne çeyrek - yarım bardak arası su, akabinde kafayı vurup uyuyosun, sabah tertemiz uyanıyosun.
0
resistance is futile
(12.10.10)
Pek muhterem Nur Mavis,

Balik ile Yogurt tuketiminin zehirli teesiriyati sadece Turk biliminsanlarinin vakif oldugu bir sir oldugu icin durumunuzla ilgili tip literaturunde herhangi bir bulguya rastlanamamistir.

Sayet kanaatiniz afiyet ettiginiz bu nimetlerin efsediyati yonunde ise bitabii midenize fesad tezehhur edebilir.

Selametle...
0
ucan sincap
(12.10.10)
Eyvallah. Olmezsem sabah sonucu yazarim.
0
🌸lightblue
(12.10.10)
eğer zehirlenmiş olsaydın şu an ciddi kusma ve diyare olurdu sende.
0
orpheus
(12.10.10)
ateşin de çıkabilirdi
0
coquette
(12.10.10)
evet zehirlenmenin belirtileri ates, mide bulantisi ve ishal olur.
yogurt ile balik yemenin bir sakincasi yoktur. yogurt belirtileri biraz geciktireceginden aniden cok kotu olursun diye biliyorum sadece. yoksa bir sey olmaz.
0
kurukafa
(12.10.10)
Tesekkurler, kimi rahatsizlik belirtilerinin devam etmesiyle birlikte, olmedim. Muhtemelen zaten hastalanacakken denk gelmis olabilir.

Icim rahat uyumami sagladiginiz icin tesekkur ederim bilahare.
0
🌸lightblue
(12.10.10)
(1)

diyetisyen sorusu

rereroro
agalarhipglisemi hastasıyım (kan şekerinin aniden düşmesi). çok kilo aldım son zamanlarda. diyetisyene gitmeyi düşünüyorum. istanbul avrupa yakasında önerebileceğiniz diyetisyen var mıdır? varsa fiyastındanda bahsetseniz iyi olur. birde diyetisyenin uyguladığı süreç nedir (kan alma, bi hafta bi prog
agalar
hipglisemi hastasıyım (kan şekerinin aniden düşmesi). çok kilo aldım son zamanlarda. diyetisyene gitmeyi düşünüyorum. istanbul avrupa yakasında önerebileceğiniz diyetisyen var mıdır? varsa fiyastındanda bahsetseniz iyi olur. birde diyetisyenin uyguladığı süreç nedir (kan alma, bi hafta bi program, öreki hafta öteki program gibi).
tenk yu
0
rereroro
(10.10.10)
bnce avrupadaki hastanelern diyetisyenlerini incelersen daha iyi olur az çok fikrin olur gitmeyi düşündüğün diyetisyen içinde arar sorarsın ücretini hem piyasadaki ücretlerini az buçuk öğrenmiş olursun hem daha net bilgi alırsın diye düşünüorum ... tanıdık vs varsa hastanelerde çalışan fln onlara sor ben genelde gideceğim bi bölüm için öyle yapıorum.. geçmiş olsun
0
friends
(10.10.10)
(1)

annemiz kıymetlimizin dişleri

garnet
annemin hareketli bir protezi var.üst damaktan sürekli şikayeti var.istanbulda gerçekten sağlam bir doktor, klinik arıyoruz.
annemin hareketli bir protezi var.üst damaktan sürekli şikayeti var.istanbulda gerçekten sağlam bir doktor, klinik arıyoruz.
0
garnet
(10.10.10)
Laçin Berber var ama doğum yaptı, henüz muayenelere başlamış olacağını sanmıyorum, yine de şansınızı deneyin.
0
deliberte
(10.10.10)
(1)

kedilerde kalsiyum eksikliği

hayali arkadaş
1. bu durumda ne tavsiye edilir? yumurta kabuğunu toz haline getirip yemeğine ekliyorum ama farmasötik bişey kullansam daha iyi olur sanki?2. fatih fındıkzade haseki aksaray civarlarında bi veteriner tavsiye edebilir misiniz?
1. bu durumda ne tavsiye edilir? yumurta kabuğunu toz haline getirip yemeğine ekliyorum ama farmasötik bişey kullansam daha iyi olur sanki?
2. fatih fındıkzade haseki aksaray civarlarında bi veteriner tavsiye edebilir misiniz?
0
hayali arkadaş
(10.10.10)
farmasötik i bilmeedim, muhtemelen biliyorsundur belki ama kalarmin adında bir serum var.
0
the piano has been drinking
(10.10.10)
(1)

istanbul hastane arayışı

strangers in the night
selamlar efenim düzenli kan tahlilerimi yaptırabilmem için bir hastane birde endokrin uzmanına ihtiyacım var numuneye baktım göztepe sskya baktım endokrin yoktu dahiliyeyemi gidip yaptımalıyım? aynı şekilde çapa ve cerrahpaşaya da baktım oradada yoktu endokrin ne yapmalı?
selamlar efenim düzenli kan tahlilerimi yaptırabilmem için bir hastane birde endokrin uzmanına ihtiyacım var numuneye baktım göztepe sskya baktım endokrin yoktu dahiliyeyemi gidip yaptımalıyım? aynı şekilde çapa ve cerrahpaşaya da baktım oradada yoktu endokrin ne yapmalı?
0
strangers in the night
(10.10.10)
dahiliye olsa güzel olur.
0
sutlu nescafe
(10.10.10)
(7)

endoskopi

againstthelife
Selam hipokratın torunları,Bir arkadaş var -valla bir arkadaş- mide rahatsızlığından dolayı endoskopi yapılacakmış. fakat kendisi bundan korkuyor, rahatsız oluyor(biraz arıza var zaten kendisinde). Şimdi bu endoskopi yerine var mıdır alternatif bir yöntem, yol yordam?Bi zahmet el atsanız.
Selam hipokratın torunları,
Bir arkadaş var -valla bir arkadaş- mide rahatsızlığından dolayı endoskopi yapılacakmış. fakat kendisi bundan korkuyor, rahatsız oluyor(biraz arıza var zaten kendisinde). Şimdi bu endoskopi yerine var mıdır alternatif bir yöntem, yol yordam?
Bi zahmet el atsanız.
0
againstthelife
(10.10.10)
yahu korkmasına gerek yok, benim bir arkadaşım -valla bir arkadaşım- hatta bir değil iki arkadaşım yaptırdı endoskopi, gayet sakinleştiriciyi vermişler, uyandıklarında pamuk gibi hiçbir şeyden haberleri olmadan tüm işlem bitmiş. ne bir boğaz acısı ne bir gıcıklanma hissi. gayet rahat geçmiş yani.
0
strangelittlegirl
(10.10.10)
uyutuolar zaten hissetmez bişi. beni uyutmuşlardı yani.
0
kamera motor
(10.10.10)
Kapsül yutturma diye bir şey var. Endoskopi alternatifi olarak ama parça falan alamıyorlar o yöntemle. Diğer arkadaşların yazdığı gibi endoskopi yaptırdığını hissetmez bile...
0
barada0
(10.10.10)
endoskopiyle de parça alamıyorlar? benim sadece videomu çekmişlerdi, parça almak yani biopsi içinse başka tarih vermişlerdi ben korkudan gidememiştim ya uyutmazlarsa diye :)
0
kamera motor
(10.10.10)
valla korkacak bir şey yok. iki kere endoskopi olmuş biri olarak konuşuyorum, ikisinde de güle oynaya girdim çıktım. ki ben olduğum vakitler daha uyutmuyorlardı, sadece ağzı uyuşturacak sprey sıkıyorlardı.

eğer uyutarak yapıyorlarsa zaten korkacak hiç bir şey yok. eğer uyutmadan sprey sıkarak yapacaklarsa, kabul ediyorum hortumun yemek borusuna içeriden çarpması garip hissettiriyor, öğürtüyor falan, ama o esnada televizyondan mideyi izlemek gibi bir tecrübe de yok. biraz daha zor, ama çok daha enteresan bir tecrübe. fakat hiç bir şekilde korkacak bir şey yok.

ayrıca son sorunuza cevap olarak da, eğer doktor endoskopi demişse o endoskopi yapılacak, başka bir imkanı yok bunun.
0
resistance is futile
(10.10.10)
Bana da uyutarak yapmışlardı, nerde yaptıracak biliyor musunuz? Çoğu yerde uyutarak yapılıyor. Eğer öyleyse hiç bir şey hissetmeyecektir. Ben ayıldığımda bana yapmadılar endoskopi diye tutturmuştum, o derece :)
0
hair freak
(10.10.10)
ben çocukken yaptırmıştım. boğazdan boru girince burundan nefes almaktan başka çare kalmadı, zor oldu alışması, birz boğaz acıyor. gözlerden istemsiz yaşlar geldi. evet o zamanlar zordu. hele çocuk olunca daha da zor oluyor. ama şidmi teknoloji ilerlerdi. arkadaşın da bahsettiği gibi kameralı hap'lar mı ne vardı geçen tv'de gösteriyrodu.hapı yutuyon normal bişe gibi. onun etrafında kameralar var. ekrana görütüyü online iletiyor.
0
daglien
(10.10.10)
(8)

biraz sıkıntılıyım sanırım

ibomiu
yıllardır olurdu bu küçük şeyler*... örneğin yolda yürüyorum bi anda bi anı** geliyor gözümün önüne***.. orada verdiğim yanlış karar/cevap.. hemen arkasından şimdiki zamana dönüyor hayal elimde bi tabanca**** ağzımın içine sokuyorum.. sırt kısmını çeneme doğru bastırıyorum dişlerim acıyor ama uç kıs
yıllardır olurdu bu küçük şeyler*... örneğin yolda yürüyorum bi anda bi anı** geliyor gözümün önüne***.. orada verdiğim yanlış karar/cevap.. hemen arkasından şimdiki zamana dönüyor hayal elimde bi tabanca**** ağzımın içine sokuyorum.. sırt kısmını çeneme doğru bastırıyorum dişlerim acıyor ama uç kısmı beynime doğru akıyor, şu saçların kavis çizdiği tepe denen yere doğru..1..bazen2..bazen3-4-5..kere ateş ediyorum.. bu sırada gerçekte bi anda gözlerimi yapabildiğim kadar sıkmış kafamı hafifçe sarsarak kurşunların bitmesini bekliyorum

yıldızlar:
*(ne olduğunu bilmiyorum hayal,halisünasyon,flashback,şizofreni yada delilik isim bulamadım)
**(aslında önemli şeyler değil sadece küçük hatalarımın yer aldığı anılar. yani küçükken tecavüze filan uğramadım)
***(hani şu vietnam askerleri izne gelir yıllar sonra evde bi gün tencere yere düşer ve savaş anıları gelir gözünün önüne onun gibi bişey aslında)
****siyah renkli ağzımda küf/aluminyum tadı bırakan bayağı geri tepen bi silah ne bilm niye tarifliyosam anlamam da silahtan hayalimde böle bişi tadı :P


eskiden nadiren olurdu anılarım arttıkça günde bi kaç kez insanların bakmadığı yada bana öyle gelen zamanlarda gerçekleşiyor..ha bide kurşunlardan sonra cidden rahatlıyorum.. kurtuluyorum o anıdan hayalimdede öldürmüyor kurşun..kafa tasıma içerden çarpıyor.. o sarsıntıyla beynimden o olayı söküyor.. tekrar görmüyorum/unutuyorum yada 2.kez aynı olayı gördüğümü hatırlamıyorum..sizinde böyle aptalca şeyleriniz varmı durumum ciddimi.. intihara meyilli filanmıyım :P dalga geçmeyin lütfen..
0
ibomiu
(09.10.10)
"otomatik düşünceler" diyorlar.
Anksiyete ve depresyonla ilgili okuyacağınız kitaplarda geçerler.

edit: Silah öncesi kısıma bu ad veriliyor. Yaşayalar sizin gibi benzer tepkiler veriyorlar. Ani yüz hareketleri, oflama poflama, steno kelimeler ya da hayaller ama sizinkide canlandırmalarınız çook gerçekçi. Her defasında her ayrıtısına kadar tekrar ediyor mu bu tepkiler?
0
ilkdefa
(09.10.10)
aslında daha ayrıntılı bi şekilde ama anlatsam bayağı uzun ve gereksiz olacak diye kısa kestim..ama evet her defasında aynısı
0
🌸ibomiu
(10.10.10)
ne alakası var intihara meyilli olmakla falan. az sabret, hayatın düzene girince geçecek. özellikle hayatına değer verdiğin birini alınca. oluyor böyle şeyler insan hayatında, yıllarca kendini jiletlediğini hayal eden biri söylüyor bunları. bazen harbi kendimi kesiyorum sanırdım :)
0
pisekar
(10.10.10)
teşekkür ederim aslında deşifre edersem küçük sırrım olmaktan çıkar belki unuturum diye yazdım.. tamam itiraf.com a yazsaydın diyebilirsiniz.. burda en azından utanıp sahte profilde oluştursam da farklı çözüm ihtimalini de değerlendirdim..
0
🌸ibomiu
(10.10.10)
boyle birsey bana olmuyor, bi cogumuzu da oldugunu sanmiyorum. okurken baya garipsedim ve burdan oyle hicte hafife alinicak birsey gibi gorunmuyo acikcasi. bunlari kotu hissedin diye soylemiyorum tabi ki, bunu aptalca bulup hafife almayin bence ve (isvecli olmayan) bi uzmana gorunun.
0
cosmicgadin
(10.10.10)
bana da oluyor. benim verdiğim tepkiler farklı ama. genelde dişlerimi ve yüzümdeki bütün kasları sıkıp acı çekiyormuş gibi ses çıkarıyorum... gibi değil aslında, bildiğin acı çekiyorum. bunu yaparken hiçbir şey düşünmemeye çalışıyorum. sanki o anıyı hafızamdan silmeye çalışıyormuşum gibi oluyor bütün bunlar. intihara meyilli olmakla alakası olduğunu sanmıyorum, öyle olsa bize sormaz ve gayet farkında olurdun. depresyondan çok anksiyeteyle alakalı sanırım, çünkü mutlu sayılabileceğim dönemlerde bile başıma geliyor.

"insanların bakmadığı yada bana öyle gelen zamanlarda gerçekleşiyor"
hah işte, aynen bu. uzun süre kimseyi görmediğimde başıma gelmiyor. başkalarıyla iletişim halinde olduğum günlerde yalnız kaldığım zamanlarda oluyor. sanırım sosyal anksiyete var sende de.
0
wingless
(10.10.10)
hayatım korkacak bir durum yok. buradan insanların garipsemelerine ve bunu ifade etmelerine de takılma, herkes senin gibi bunları yazacak kadar cesur değil, paylaşan çok az insan var. Haliyle bunlarla hiç karşılaşmamış olanlar ayyy diyecektir elbet. Bak sen yazınca benzer şeyleri yaşayanlar da dökülüyor. konuşmaya ihtiyacımız var, hepimizin. Cesaretinden ötürü seni tebrik ediyorum. bu bir.
iki, olay intihar meyli filan değil; intihar meyli çok farklı şekilde olur. Genelde herşeyi bırakma dürtüsünü barındıranlar kişilerde bu eğilim vardır. Umutsuzluk ile elinin tersiyle herşeyi devirme duygusu birleşir, cesaretin tavan yaptıgı an kendi hücrende (örneğin odana kilitlenip) gizlice, ya da "aha bakın toplum nasıl bir boksunuz görün" dercesine (örneğin kendini köprüden/binadan atarak) herkesin önünde yaparsın. Sendeki kaçma eğilimi değil, dolayısıyla intihar tetiklenmiyor. Bu bahsettiğin silahla kendini vurma davranışı ölmek istemekten değil, öfkeden kaynaklanıyor. İntihara yakınsaması riskini barındırmıyor değil, şu açıdan; bu hayalin içindeki intihar davranışını kanıksamaya başlarsan intihar çok kolaymış, zamanla da çözümmüş gibi gelebilir. Fakat şu aşamada senin durumun bu değil.
Senin durumun klasik bir öfkenin kendine yönlenmesi. Büyük ihtimalle ailenden, çevrenden, küçüklükten bu yana içinde bulundugun sosyal ortamlardan aldığın, içinde filizlenerek bugünkü benliğinde yer edinmiş değerlere zıt deneymlerin olmuş. Örneğin "ayakta kalmak için kimse çüküyle oynar gibi seninle oynayamamalı, kendini küçümsetmemelisin, hak edene hak ettiği haddi bildirmelisin" ya da "başarılı olmak istiyorsan disiplinli olacaksın, sorumluluk alacaksın,güçlü olmak için bunlar şart" ya da ne bileyim işte "hayatta abuk subuk işlerle zaman kaybedeceğine oku, doğru düzgün bir iş sahibi ol, mesela mühendis ya da doktor" gibi. Bunlar sana hiçbir zaman birebir söylenmemiş olabilir, deneyimlerin sana bunları doğrulatmış olabilir. Yani illa "otoriter baba figürü" ne ihtiyaç yok bunların sende kemikleşmesi için. Kısacası henüz kendini oldugun gibi kabul etmiyorsun, büyük ihtimalle de senin davranışının yanlış karar/cevap oldugunu doğrulayan bu değerleri onaylayan bir ortamda (örneğin bir iş ortamında/aile ortamında) bulunuyor ve her gün bu zorlamayla karşılaşıyorsun. Bu da öfkenin kendine yönlenmesine sebep oluyor, sinirleniyorsun ve kendini ortadan kaldırma fantezisi kuruyorsun, bu kendini öldürmek istediğin anlamına gelmez.
Dediğim gibi korkma, şizoid filan da değilsin, tavsiyem bu çelişmenin derinlerine inmek için bir profesyonele görünmen, öfken büyümesin. Ortamın değiştiğinde biraz daha rahatlayacaksın ama Allah bilir o ne zaman olur. Ki kendine öfkenin alışkanlığa dönüşme tehlikesi de var. Psikanaliz ya da analitik psikolojiyi tavsiye ediyorum, büyüme sürecinin incelenmesi işe yarayabilir. (çoğumuzun ihtiyaç duyduğu şey aslında)
Mutlaka tavsiyeyle git ortalık diplomalı soytarı dolu çünkü.
Hssta filan da değilsin, hayalgücün iyi çalışıyor ama, beş duyuyu kullanmalar filan :) Bence senaryo filan yaz, ciddiyim, güzel işler çıkarabilirsin.
0
Çay
(10.10.10)
unut o kizi.
0
samfisher
(10.10.10)
(6)

benim kalpte bi sorun mu var

staghound
daha önce olmazdı, şimdi bazen kalbim arada daha bi basınçlı atıyor, hani beş kere normal sonra sanki biraz yavaşlayarak ve zınk diye atıyor böyle bi garip his iç boşalması gibi, ritm bozukluğu mu bu? niye olur? önceden yoktu zınk diye çıktı stres vs. yapar mı?yaşayan var mı aynısını?
daha önce olmazdı, şimdi bazen kalbim arada daha bi basınçlı atıyor, hani beş kere normal sonra sanki biraz yavaşlayarak ve zınk diye atıyor böyle bi garip his iç boşalması gibi, ritm bozukluğu mu bu? niye olur? önceden yoktu zınk diye çıktı stres vs. yapar mı?

yaşayan var mı aynısını?
0
staghound
(09.10.10)
çarpıntı yaşıyor olabilirsiniz bi kardiyologla görüşün.
0
fayfim
(09.10.10)
bana da oluyor aynısı uzun yıllardır. ortaokuldayken "bu yaşta olabiliyor, normal" demişlerdi, yaş oldu 25, hala devam =) ama dönemsel olarak sıklaştığını ya da azaldığını farkettiğimde, psikolojik olduğuna iyice kanaat getirdim.. ki yaptığım derin araştırmalar sonucu, panik atak denen şeyin en belirgin semptomlarında imiş.. siz de bir araştırın edin iyice, ya da öncelikle bir doktora görünün, içiniz rahatlasın..
0
vercingetorix
(10.10.10)
ritm bozukluğu da olabilir. bizim ailede genetik bende de oluyo aynısı ama bi kere hastaneye gittik stresten olabilir. bişeye sıkıldıysan,üzüldüysen o yüzden de olabiir dedi. bi doktora gitmekte fayda var yine de.
0
mentollü şeker
(10.10.10)
stresli bir dönemimde ortaya çıktığı için stresle ilintiledim, ancak stres altında olmadığım anlarda da olmaya başladı.
0
🌸staghound
(10.10.10)
depresyon bu şekilde başlar kardeşim.....
0
mcerdem19
(10.10.10)
@mcerdem19 biraz açar mısın?
0
🌸staghound
(10.10.10)
(2)

göz sulanması

duygumsu
özellikle sabahtan akşama kadar ders olduğu zamanlarda çok sulanıyor.gözlerimi sürekli kırpıştırmam ve sürekli kısmam gerekiyor, yani ben öyle hissediyorum.neden böyle bi şey olur acaba?-göz numaram sıfır çıktı geçenlerde.-
özellikle sabahtan akşama kadar ders olduğu zamanlarda çok sulanıyor.gözlerimi sürekli kırpıştırmam ve sürekli kısmam gerekiyor, yani ben öyle hissediyorum.neden böyle bi şey olur acaba?-göz numaram sıfır çıktı geçenlerde.-
0
duygumsu
(09.10.10)
göz pınarlarında bir sorun olmalı.doktora git uygun ilacı yazsın.üşeniyorsan direkt eczaneye git. göz yaşaması için damla istiyorum de.
0
hereisnopeace
(09.10.10)
www.medidora.com
çok kırptığın için kuruluk ve sulanmayı bir incele derim.
0
saykodeli
(09.10.10)
(5)

Alerjik cilt tipi için nemlendirici krem

kardeşler kasap
Kışın adını duyunca bile pul pul olmaya başlayan kuru cildime nemlendirici kullanamıyorum, organik dahil hiçbir yağı kullanamıyorum. Kaşıntı dayanılmaz oluyor!Elbette bir cilt doktoruna görüneceğim fakat fikir vermesi açısından önerileriniz olursa çok hoş olur.ps: göz çevresi için de biliyorsanız bi
Kışın adını duyunca bile pul pul olmaya başlayan kuru cildime nemlendirici kullanamıyorum, organik dahil hiçbir yağı kullanamıyorum. Kaşıntı dayanılmaz oluyor!
Elbette bir cilt doktoruna görüneceğim fakat fikir vermesi açısından önerileriniz olursa çok hoş olur.
ps: göz çevresi için de biliyorsanız bir krem tavsiyesi ultra süper olur
0
kardeşler kasap
(09.10.10)
goks
(09.10.10)
Murad kullanıyorum çok memnunum almadan önce Murad ürünleri satan bir eczanede tek kullanımlık testerlarından deneyip kaşınıp kaşınmadığınızı kontrol edebilirsiniz.
0
Kat
(09.10.10)
babe'ninkiler iyi. bu tarz ürünler satan bi eczaneye giderseniz cildinizin ne tipte olduğunu anlayıp ona göre bişi verirler zaten.
0
peki
(09.10.10)
ccc excipial ccc
0
blinking neon roadside attraction
(09.10.10)
@bnra ve neoxolmis
excipial için uzun vadeli kullanımda problem yaratabilir diye bir şeyler okudum forumlarda sizin tavsiyelerden sonra. bu yüzden çekiniyorum açıkçası.

diğer taraftan murad gerçekten başarılı olsa gerek, hakkında hep güzel şeyler okudum lakin o nasıl bir fiyatlandırmadır!
0
🌸kardeşler kasap
(09.10.10)
(1)

Kulak Tıkanıklığı ve Boğaz Şİşkinliği..

toshiro
selamlar ahali..sabah benim için erken sayılabilecek bir saatte ağrı ile uyandım. gece yattığımda hiç bir şey yoktu fakat şimdi sol kulağım feci ağrıyor ve tıkanmış durumda, hiç bir şey duyamıyorum. boğazlarımda da hafif bir şişkinlik var. haftasonu olduğu için hastaneye de gidemiyorum. ne yapmalı?
selamlar ahali..sabah benim için erken sayılabilecek bir saatte ağrı ile uyandım. gece yattığımda hiç bir şey yoktu fakat şimdi sol kulağım feci ağrıyor ve tıkanmış durumda, hiç bir şey duyamıyorum. boğazlarımda da hafif bir şişkinlik var. haftasonu olduğu için hastaneye de gidemiyorum. ne yapmalı? çok rahatsız edici bi ağrı bu kulak ağrısı..
0
toshiro
(09.10.10)
Sudafed o tıkanıklığı açar ama reçetesiz satılmıyor. Ağrıya bir katkısı yok. Geçmiş olsun bu arada.
0
hair freak
(09.10.10)
(7)

Testisin Yukarı Kayması?

kamera motor
aklıma takıldı, bir testisim diğerinden biraz daha yukarıda ve yukarıda olan testisimin hizasındaki kasığım sanki biraz daha şişkin gibi. hayal meyal hatırlıyorum ama sanki çocukken böle bir sorun için doktora götürmüştü annem beni.bugüne kadar bir rahatsızlığını falan görmedim ama merak ettim öneml
aklıma takıldı, bir testisim diğerinden biraz daha yukarıda ve yukarıda olan testisimin hizasındaki kasığım sanki biraz daha şişkin gibi. hayal meyal hatırlıyorum ama sanki çocukken böle bir sorun için doktora götürmüştü annem beni.

bugüne kadar bir rahatsızlığını falan görmedim ama merak ettim önemli bir şey olabilir mi? mutlaka doktora görüneyim mi?
0
kamera motor
(09.10.10)
Onlardan birisi zaten diğerinden daha aşağıda olur, normali bu. Kasığınızdaki şişliği ise bilemiycem.
0
hiko seijuro
(09.10.10)
hhehehe iyi boşuna paranoya yapmışım öyleyse :) o kasığımdaki şişlik de belki psikolojik olarak bana öyle gelmiştir.
0
🌸kamera motor
(09.10.10)
bir arkadaşım iki testisten birinin daha aşağıda olmasını hastalık belirtisi olarak söylemişti.
0
ucamayanadam
(09.10.10)
herkesin öyledir...
0
ruhibirbanyo
(09.10.10)
hiko seijuro
(09.10.10)
Şişlik için hidrosel ihtimalini de gözardı etmeyin...
0
mim
(09.10.10)
ciddi şişlik varsa kasık fıtığından şüphelenebilirsiniz
0
sijwocaq
(09.10.10)
(1)

Sezeryanla doğuran ve kısırlaştırılan kedimin sütü kesilirmi

ninonino
Kedimin sütü kesilirmi şuan emziriyor ama bilmiyorum ?
Kedimin sütü kesilirmi şuan emziriyor ama bilmiyorum ?
0
ninonino
(09.10.10)
Yavru meme emmeye devam ettiği sürece annenin vücudu süt üretir. Yalnız beslenmesine dikkat etsin anne, tavuklu yemekler yapılmasını öneririm.
0
dream endless
(10.10.10)
(15)

kilo almak için

kanıkeyy
Arkadaşlar 160 cm boyunda 40 kiloyum. Kilo almak istiyorum.Eczane vs de satılan kilo aldırıcılar işe yarıyor mu tavsiyelerinizi bekliyorum..
Arkadaşlar 160 cm boyunda 40 kiloyum. Kilo almak istiyorum.Eczane vs de satılan kilo aldırıcılar işe yarıyor mu tavsiyelerinizi bekliyorum..
0
kanıkeyy
(09.10.10)
diyetisyene gidin? ya da spor yapın. spor yapınca sağlıklı iklo alırsınız ve düzgün bir vücudunuz olur
0
cedric tweedledee
(09.10.10)
yaramaz gakkoş.

şu an 174 ve 59 kiloyum bir sene önce 53 kiloydum. yıllarca pediasure ensure iştah açıcısı göt büyütücü falan her şeyi denedim bi sike yaramadı ama son bir senedir spora başladım 6 kilo aldım.

1 sene de 6 kilo ne olm nolcak ondan diyebilirsin ama bence kilo alamamaktan muzdaripsen bunun ciddi bir rakam olduğunu bilirsin. spor yap.
0
kamilinsan
(09.10.10)
birinde balık yağı hapının işe yaradığını gördüm.çocuk 8 kilo almıştı bu sayede.
0
voodoo 007
(09.10.10)
boy kısa olmasa bady yap derdim ama kaslı ve kısa hoş olmaz. şimdi bi 10 kilo almanın yollarını bulmalısın, bunun için bisiklet sürebilirsin felaket bacak yapar.
0
ceo
(09.10.10)
dayıoğlu ye, ye, sıçma!


(zaten tik koymuyorsunuz, sallıyorum bundan sonra.)
0
hollowlife
(09.10.10)
Lise sonda, 52 kiloydum, boyum 1.79 sonra üniversiteyi kazanamayınca boş bıraktım kendimi o ara da alamadım ama okula başladıktan sonra spora başladım. en son sağlam şekilde sporu üniv. 2-3 arası yaptım. 56 kiloydum başladığımda, şimdi 68 kiloyum. Ek besin vs de almadım. Kilomu sabitledikten sonra 65'e, kas kütlesi arttırıcı ürünler kullanmaya başladım creatin benzeri, oldukça da işe yaradı. Hem kız arkadaşımın yanına yakışır oldum, hem aynada kendimi beğenir oldum...spor yapınca iri vücutla yatak performansı da arttı tabi. :)
0
cnky
(09.10.10)
not:bayanım
0
🌸kanıkeyy
(09.10.10)
Kız arkadaşım 1.59 ve 40 kiloydu. Doktora gittik. Kan tahlili falan muayene oldu. Doktor ona Ensure Plus mama yazdı. Muz ve vanilya aromalı. Yemekten önce içiliyor. 3 öğün. Çok yoğun yağlı süt bence. Meraktan tadına baktımda :) Sonuç şu 2 ay sonra 9 kilo aldı. Hatta göbek oldu dalga geçiyordum. Ayda 90 paket ve 85 lira vermişti. Sonra bıraktı ama 5 ay falan kullanılıyormuş sanırım.
0
ozzz2110
(09.10.10)
aynı sorun bende de var.188 boy 61 kiloyum.sigara kullanıyorum.
not erkeğim 25 yaşındayım.tavsiyelerinizi bekliyorum
0
karamelsiz
(09.10.10)
herbalife.
0
deliberte
(09.10.10)
bırakamıyom.bağımlıyım.11 senedir içiyom.
0
karamelsiz
(09.10.10)
sürekli şekerli bir şeyler iç :) bnm gibi kahve tiryakisi olabilirsin


edit : günde 3-5 kupa orjinal sütlü şekerli az kahveli ;) hala uyumamışsın mesela ılık sütün içine bir tatlı kaşığı bal bide gece yatmadan önce yemek ye hamur işlerine aban hareketlerini azalt :)
0
bananeasktan
(09.10.10)
Benimde aynı sorunum var geçen hafta endokrine çıktım bi kaç test için kan , idrar aldılar. 15 gün sonra test sonucu çıkıyomuş ona göre belli olacak. yani kısaca diyeceğim önce bi doktora görün ondan sonra kilo aldırıcı falan bakarsın
0
yine yazdı puşt
(09.10.10)
yatmadan önce pilav ye. üstüne bir bardak da su iç. (tercihen ayran. +2)
0
edgenabby
(09.10.10)
sigara içme,
spor a başla ve spordan sonra yemeğini ye,
sağlıklı beslen sebze ye ama meyve fazla tüketme.
madem alacaksın kiloyu bari dengeli al sonra armut gibi bi vucut olmasın derim hani bi de bayansın.
0
seyduna6687
(09.10.10)
(6)

üşüme

Çay
eskiden hiç üşümezdim. Yaş 29, bu sene üşüyorum. Ama hani genelde kadınların omuzları ayakları filan üşür ya, benim bünyemin tepkisi biraz farklı. Sadece sağ elimin işaret parmağı uyuşuyor. Çok üşüdüğümde işaret+orta parmak. Isınmadan kesinlikle geçmiyor, ben soğuktan çok rahatsız olmasam bile ısına
eskiden hiç üşümezdim. Yaş 29, bu sene üşüyorum. Ama hani genelde kadınların omuzları ayakları filan üşür ya, benim bünyemin tepkisi biraz farklı.

Sadece sağ elimin işaret parmağı uyuşuyor. Çok üşüdüğümde işaret+orta parmak. Isınmadan kesinlikle geçmiyor, ben soğuktan çok rahatsız olmasam bile ısınana kadar parmağım uyuşuk kalıyor. Sadece sağ elim.

Sizce normal mi? Karaciğer maraciğer sorununa delalet olabilir mi?

Sizin de oluyor mu?
0
Çay
(08.10.10)
Böyle ayrı ayrı parmak üşümesi duymamıştım ama bir arkadaşımın elleri ve ayakları çok üşüyordu, damarların daralıp genişlemesinde bir sorun varmış bu da bir bezden (tiroit olabilitesi var) kaynaklanıyormuş. Sizde bez sorunu değil de damarlarda bir şey var gibi gözüktü bana.
0
ziplayan meksika bamyasi
(08.10.10)
nörolog... karaciğer ne alaka olmuş şindi? :)

boyun fıtığına benziyor çünküm. üşüme bonu olmuş, belki kansızsındır ondan üşüyorsundur, üşüyünce kasıp sinirleri sıkıştırıyorsundur.
0
no avalon
(08.10.10)
tek taraflı üşüme/ uyuşma sinirsel olabiliyo benim bildiğim. (tamamen kulaktan dolma), nöroloji mi bakıyo öyle şeylere emin değilim. bi dahiliyeciye görünün o yönlendirir derim.

bu arada yazarken aklıma geldi, sürekli bilgisayar başındaysanız ve mouseu tutan eliniz sağ elinizse daha normal bi durum. bende de var ondan. demir eksikliği falan çıkabiliyo.

edit: ben yazana kadar üstteki arkadaş yazmış evet :)
0
be forever young
(08.10.10)
ne bileyim aklıma karaciğer geldi eheh :) aynen, bilgisayar, sağ el..
Ben bi dahiliye+nöroloji randevusu şeyapiym.
Teşekkürler herkese
0
🌸Çay
(09.10.10)
Her Türk doktor doğar diyip sinirsel diyorum :D
0
ozzz2110
(09.10.10)
en doğru teşhisi doktor koyar :) az daha sıksan burada reçete bile yazdırırsın allahıma :p sinir sıkışması olmasın da ne olursa olsun :) çeken bilir o pis şeyi.

doktora git çünkü sinir sıkışması, boyun fıtığı, kansızlık, demir eksikliği vs bi sürü şey olabilir hatta psikolojik bile olabilir. önemsemezsin geçer dersin fakat ciddi bir şey olabilir (örn: ben)

9 sene önce serçe parmağı alınan bir insan bugün serçe parmağımda uyuşma hissediyorum diye doktora gidebiliyor. işin psikolojik tarafı da varmış =) doktor söylemişti bunu bana.

ben aylarca kol kasımda ağrı var diye ortopediye fizik tedaviye gittim sinir sıkışması olduğunu öğrendim. düşün artık =)
0
theknoppix
(09.10.10)
(3)

Ağır yük taşıma sonrası parmak ucu uyuşması?

dotion
Dün 15 dakika boyunca oldukça ağır poşet taşıdım. Şimdi en ağır yükü taşıdığım elin orta parmağının ucunda uyuşma var. Başına böyle bir durum gelen var mı?
Dün 15 dakika boyunca oldukça ağır poşet taşıdım. Şimdi en ağır yükü taşıdığım elin orta parmağının ucunda uyuşma var. Başına böyle bir durum gelen var mı?
0
dotion
(08.10.10)
kangren olmuş olmasın?
0
özil
(08.10.10)
sıcak suyla yıkarken masaj yap. olmassa kestirirsin parmakları.
0
ceo
(08.10.10)
tamam geçti.
0
🌸dotion
(09.10.10)
(1)

SSK'nın işe yaradığı özel diş hastanesi veya muayehanesi?

pardonan
özel sektörde çalışıyorum. ssk (sgk)'nın işe yaradığı özel diş hastanesi veya muyahanesi bilen var mı? mesai sorunundan dolayı devlet hastahanelerine gidemiyorum.
özel sektörde çalışıyorum. ssk (sgk)'nın işe yaradığı özel diş hastanesi veya muyahanesi bilen var mı? mesai sorunundan dolayı devlet hastahanelerine gidemiyorum.
0
pardonan
(05.10.10)
soruna cevap alırsan benide mesajla bilgilendirir misin pardonan.
0
ceo
(06.10.10)
(5)

nedir bu

cosmicgadin
esimin midesinden bogazina kdr agri, yanma ve kazinma hissi gibi biseyler var. doktor midesinden yukari asit ciktigini soylemis. merak ettigim bunlarin reflu belirtisi olup olmadigi. reflu baslangiciysa engellemek icin yapilabilecek biseyler var midir? ilk defa oldu bu sikayetler. tsk edrmek:cvp ver
esimin midesinden bogazina kdr agri, yanma ve kazinma hissi gibi biseyler var. doktor midesinden yukari asit ciktigini soylemis. merak ettigim bunlarin reflu belirtisi olup olmadigi. reflu baslangiciysa engellemek icin yapilabilecek biseyler var midir? ilk defa oldu bu sikayetler. tsk edrm

ek:

cvp verenlere cok tskler, ayrica acil sifalar diliyorum reflusu olanlara.

@nauma21, ayni seyi esime bende sordum. reflu olup olmadigini soylemedi mi diye. belcikada ki doktorlar cok enteresan olabiliyolar. disin agriyo mesela disciye gidiyosun hop! cekiveriyo :) zeytin cekirdegi ise yariyosa duayi eksik etmeyiz de, bi zarari olur mu diye dusundurdu biraz.

@deliberte, ilac olarak motilium diye bisey vermis, ustune (mide sikayetleri, bulanti, kusma icin diye yaziyo) bunu kullan, gecmezse geri gel demis.test olarakta bogazina plastigimsi bisey sokmus, sonra da mide asidi cikmis yokari demis.
0
cosmicgadin
(05.10.10)
geçmiş olsun evet reflü! mideden genize kadar alev çıkar gibi oluyor,asitli içecekler,sigara ve kızartma kesinlikle yasaklanacak.perhize dikkat edince geçiyor ama stres tetikliyor,en azından benimkini.
0
jai ho
(05.10.10)
bir ihtimal sadece laktoz sindiremiyor olabilir, onun testini yapmazlar ekseriyetle. boşu boşuna diyet yapılır, süt ve süt ürünlerinden dolayı midenin ağıza gelmesi ise sözüm ona doktorun bir türlü aklına gelmez.

"kızartma yemişsiniz ondandır" diye geçiştirir durur.

geçmiş olsun.
0
unbeknown the black
(05.10.10)
doktor midesinden yukarı asit çıktığını söyleyip, reflü olduğunu söylememiş mi?

reflüden kurtulmak için günde üç defa zeytin çekirdeği yutsun eşiniz. öğünlerden 15 dakika önce, yani aç karna yutsun. 1 ay bu şekilde devam etsin, birkaç hafta içinde şikayetlerinin azaldığını görücek. sonra da bana dua etsin (:
0
nouma21
(05.10.10)
bazı hekimler biraz kalın/yüksek yastık da öneriyorlar.

geçmiş olsun,
0
uyuklayankedi
(05.10.10)
bende de var, reflü bu. tedavisi var ama atak yapabiliyor tekrar ayrıca nedeni aynı gastrit veya ülser gibi helicobacter pylori de olabilir ama tırt doktorlar bunun testini yapıp bir ayda hastayı feraha kavuşturacaklarına yok bir sürü ilaç,i yok endoskopi yok bilmemne diye uzatıyorlar, bir de tersliyorlar ne belli diye, işte yap testi belli olsun di mi? sinirlendim bak.

ayrıca ne yese reflü atak yaptıysa o yanma olacaktır, yiyecekler bir yere kadar önemli. ben o kadar mide rahatsızlığı atlattım, bir reflü beni yatırdı, boğazıma kadar yanma hissi olduğundan ağzımı açıyordum, düşünün.

doktor hiçbir şey vermemiş mi ayrıca? proton inhibitörü, rennie şurup? öyleyse başka bir dahiliyeciye görünsün, hastaneye gitsin.
0
deliberte
(05.10.10)
(11)

kedim doğuruyorrrr yardım

ninonino
kedim saat 18.00 da sancılanmaya başladı suyu gibibişi geldi saat suan 23.20 ama hala yavrulamadı ıkınıyor hep azıcık kan gelmiş bırde sıvı gelmeye devam edıyor bişi olmaz dimi beklemelımıyım.
kedim saat 18.00 da sancılanmaya başladı suyu gibibişi geldi saat suan 23.20 ama hala yavrulamadı ıkınıyor hep azıcık kan gelmiş bırde sıvı gelmeye devam edıyor bişi olmaz dimi beklemelımıyım.
0
ninonino
(04.10.10)
oda aydinlik olmasin fazla. bir de yanina tanimadigi insanlar gitmesin. arada kontrol edin. dogum baslamis, bazen 24 saat bile surebiliyor.
cok zor ama beklemekten baska yapacak pek bir sey yok gibi gorunuyor.
bol sans ve sabir
0
pyro clustic flow
(04.10.10)
kendi haline bırak, dışarıda onlar böyle yapıyolar çünkü. zaten kediebesi gelip anlatır birazdan.
0
ceo
(04.10.10)
kediebesini uzun zamandır görmüyorum. :(

Evet kendi haline bırakın denmiş doğrudur, ancak muhakkak gözetleyin, ters gelme ihtimaline karşılık. Bir de hayvan gözünüze büyük geliyordur şu an, doğumdan sonra küçüldü diye bitti zannetmeyin, biz 3 yavrudan sonra yarım saat bekledik gerisi gelmeyince hayvanı yavrularıyla başbaşa bıraktık 3-4 saat sonra baktığımızda 4 yavru vardı. :)
0
diyanet takvimi
(04.10.10)
kediyi rahat bırak ve etrafından çekil.ayrıca oda karanlık olsun.ışıkları falan yakma.
0
ucamayanadam
(04.10.10)
kendi haline bıraktım ama çok heyecanlıyım zaten 3. kattayım o 1. katta kalıyor boş bir saloonda tek başına gece yarısı inemeyeceğimden korkuyorum ona birşey olur diye az sonra uyuyacağım çünki. İnşallah sabah kalktığımda onu sağlıklı bir biçimce görürüm ve yavrucaklarda sağlıklı olur inşallah off çokkk endişeliyim yaa
0
🌸ninonino
(04.10.10)
bebekleri ciplak elinle elleme cunku anneler yavruya yabanci koku sindigi icin dislayabilir. dokunacaksan da bir bez ya da havlu yardimiyla al.
bir de umarim kutu gibi bir yerde dogum yapiyordur. yavrular saga sola sacilirsa usurler ve memeyi bulamayabilirler. annenin ilk dogumuysa dikkat etmek gerek.
0
pyro clustic flow
(04.10.10)
valla benim kedim üç buçuk saatte doğurmuştu. ve son yavruyu kendim çekmek zorunda kaldım. hatta zarını bile ben yırttım. zavallıcığın dili dışarıdaydı. plesantaları yerse korkma, onlar çok besleyiciymiş ve belki iki gün başka bir şey yemeyebilir. allah kolaylık versin.
0
gumus kedi
(05.10.10)
heyecanınız sona erince sonucu bildirin lütfen :)

analı büyüsünler (baba ortada yoktur muhtemelen)!
0
uyuklayankedi
(05.10.10)
son durum ne, kac yavru var :)
0
nawres
(05.10.10)
şu ana kadar en az 5 kedi besledim ve bunlardan 1 tanesi dişi idi..bu dişi benim yanımda en az 3-4 sene kaldı.ve doğurduğu yavru sayısı toplam 20 falandı.eyy be :)
çok güzel oluyor kedi doğruyor ve yavruları süt emmeye çalışıyor falan :)
yavrusunun bir tanesini al ve 2 metre ileriye koy.
gidip onu ağzı ile alıp yavrularının yanına koyar.bu annelik şevkini var mı yok mu bak.inanılmaz oluyor.bu arada kaç yavru ?
0
ucamayanadam
(05.10.10)
bu arada yeni okudum yavruları boş bir odaya bıraktığını söylediğine göre
muhtemelen bir yavru ölmüştür.
0
ucamayanadam
(05.10.10)
(4)

ağzımdaki ağrı, ne ki?

diyojenimtırak
yüzümün sağ tarafında, alt çenenin üste bağlı olduğu yerde(kulağın hemen dibindeki minik çıkıntılı yer) dün gece yarısından beri bir ağrı var. ama sadece ağzımı açarken ağrıyor. özellikle alt çeneyi hafif sağ kaydırıp açmaya çalışırken şiddeti artıyor. dayanılmayacak kadar bir ağrı değil, açıp kapıy
yüzümün sağ tarafında, alt çenenin üste bağlı olduğu yerde(kulağın hemen dibindeki minik çıkıntılı yer) dün gece yarısından beri bir ağrı var. ama sadece ağzımı açarken ağrıyor. özellikle alt çeneyi hafif sağ kaydırıp açmaya çalışırken şiddeti artıyor. dayanılmayacak kadar bir ağrı değil, açıp kapıyorum ama kafama takıldı. nedir ki?
0
diyojenimtırak
(04.10.10)
bende de oluyor bazen. şu durumlar da;
sert yiyecek yersem
uzun zaman yemezsem
uzun zaman konuşmazsam
0
Flamel
(04.10.10)
eklem olabilir, 20 lik olabilir sonu kötü olabilir.
0
radikalherif
(04.10.10)
sanırım orada lenf bezleri var ve bende grip olduğum zaman baya ağrıyorlar ve senin bahsettiğin şekilde de hafif ağrı yaptıklarına da tanık olmuşluğum var ama o hafif ağrı sırasında grip miydim değil miydim emin değim
0
lamneth
(04.10.10)
çene eklemi ağrısı
türkiyede iki tane uzman var: doç.dr.pınar kursoğlu
prof.dr.koray oral
ikiside yeditepe diş hekimliği fakültesinde
0
ysn
(08.10.10)
(4)

Oğlum'un okuldaki durumu

faithless
Oglum 2001 doğumlu, özel bir okula gidiyor. Bu sene 3. sınıfa başladı. Genel olarak çok başarılı bir çocuk. Ancak geçen sene okuldan bazı şikayetler almıştık. Bunun üzerine bir psikoloğa götürmüştük. O da pek bir şey diyemedi. Zekası normalin üstünde çıktı. Bir hayvan alın, ailece oyunlar oynayın fi
Oglum 2001 doğumlu, özel bir okula gidiyor. Bu sene 3. sınıfa başladı. Genel olarak çok başarılı bir çocuk. Ancak geçen sene okuldan bazı şikayetler almıştık. Bunun üzerine bir psikoloğa götürmüştük. O da pek bir şey diyemedi. Zekası normalin üstünde çıktı. Bir hayvan alın, ailece oyunlar oynayın filan dedi. Bunları yerine getirdikten sonra biraz toparlanma oldu ve 2. sınıfı bitirdi. Ancak bugün öğretmeninden gelen aşağıdaki mail ile yine mi başa dönüyoruz diye düşünmeye başladım. Geçen sene de bu öğretmenin dersinde başladıktan sonra diğer derslerde de sorun çıkartmaya başlamıştı. Öğretmenin maili aşağıda. Bu konuda ne yapabiliriz ? Teşekkürler.

"
İkinci haftamıza girmişken sizleri ****'ın ingilizce dersindeki durumu ile ilgili bilgilendirmek istiyorum.

Ilk haftamıza **** ile oldukça güzel başladık. Hem geçen seneki konuları çok iyi hatırlıyor ve sınıfta cevaplıyor hem de dersleri oldukça iyi takip ediyordu. Ders dışında teefüslerde de birbirmize sarılıp benim yardımcım olarak bana yardım ediyordu.

Bu haftada aynı şekilde aramızdaki sevgi ve yardımlaşma aynen devam ediyor ve **** bana yardım etmeyi teklif ediyor ve bende hep yardımcım olarak ****'ı seçiyorum.

Fakat bu hafta birinci ünitemize geçtiğimiz andan itibaren ****'ın davranışlarında ve sınıf içi hareketlerinde geçen hafta ile uyuşmayan durumlar gözlemledim.

Dersin aralarında bir anda kendi kendine değişik sesler çıkartıp kendi dikkatini ve arkadaşlarının dikkatini dağıtabiliyor, Bir kaç arkadaşı ile uzak oturtmaya çalışsam bile birbirlerine laf atışarak yüksek sesle gülüşüyor, ve ben uyardığım zamanlarda bazen kendisini sıkmaya başlayarak kafasını masasının üzerine koyup dersten tamamen kopuyor ve yine değişik sesler çıkarıyordu. Dersin ilk başlarında sadece güzelce yanına gidip '****'cım lütfen ders dışında bir şeylerle ilgilenme' diye sözlü uyarı yaptım. Fakat sözlü uyarılarım ****'ı sadece beş dakika durduruyor ve sonradan tekrar etmeye başlayınca bu sefer yanına gitmeden sınıf içinde sözlü uyarmaya başladım. Bu da aynı şekilde kısa bir süreliğine etki edince bu sefer ismini tahtaya yazdım ve ancak benim istediğim gibi durmaya başlayınca tahtadan silineceğini söyledim. Bazen tahtaya yazıldığı için daha çok tepki verip bu sefer ayağa kalkarak sınıf içinde hareket etmeye ve arkadaşlarının yanına giderek onlarla şakalaşmaya başladığı için en son dün ****'ı sınıfın dışına çağırarak sadece bir şey konuşmak istediğimi söyledim.

Dersin 5 dakikasını **** ile dışarıda konuşarak geçirdim ve ona şu anda ceza vermek istemediğimi ****'ı gerçekten sevdiğimi ve ceza almayı hak etmeyen bir öğrenci olduğunu bildiğimi, sadece neden ingilizce derslerinde ben bir kaç kere uyarmama rağmen davranışlarını sürdürdüğünü düşünmesini istediğimi söyledim.

Yani ****'a kendi yaptığı hareketlerin nedenini sordum. Acaba ingilizce dersini sevmediği için mi? diye sorduğumda bana 'hayır seviyorum' dedi. Acaba ingilizce öğretmenini mi sevmiyorsun? diye sorduğumda 'hayır seviyorum' dedi. Peki o zaman sen bana söyle dediğimde 'bilmiyorum' dedi. Sadece ingilizce derslerinin bir kısmının şarkılarla ve bol görsel materyelle geçtiği için zevkli bir ders olduğunu ve dersler bu şekilde olduğu için daha serbest bir dersmiş gibi bir izlenim yarattığına **** ile karar verdik.

Bu nedenle kendisini tutamadığını söyledi.

Bunları sizinle paylaşmak istiyorum çünkü bu duruma hep beraber bir çözüm getirmemiz gerekiyor. Bu sene konularımız ağırlaşacak ve ****'ın bu şekilde hem kendi dikkatini hem de arkadaşlarının dikkatini dağıtması ilerleyen zamanlarda daha büyük sorunlara neden olabilir diye ilk iki haftamızdan haberinizin olmasını istedim.

Davranışlarının yanında bir de ilk haftdan beri vermiş olduğum hiç bir ödevi yapmadan geldi. Deftere yazdığımız yazıları da dağınık ve eksik yazabiliyor.

**** ile ben beraber düşünüp bu durumlara bir çözüm bulmaya çalışacağız. Bundan sonraki ders içindeki davranışlarını da sizlere haber vereceğim ve hep beraber üstesinden geleceğimizi düşünüyorum.

Şimdiden desteğiniz için teşekkür ederim."
0
faithless
(04.10.10)
Böyle akıllı bir çocuğa sahip olmak büyük bir şans. İyi yetiştirdiğiniz için sizi tebrik ederim. Umarım böyle devam eder.

Geçen senenin konularını hatırlamak o yaştaki çocuk için büyük bir şeydir. Sanırım İngilizce dersinde beyni yeterince meşgul olamıyor, sıkılıyor. Matematik, fen hocaları ne diyorlar? O derslerde sakince beyin yoruyorsa İngilizce hocasından ona İngilizce matematik alıştırmaları vermesini isteyebilirsiniz.
0
sourlemonade
(04.10.10)
ilk haftadan beri ödevleri yapmadığını söylemiş öğretmen.bana kalırsa her akşam ödev kontrolünü siz ebeveyn olarak yapın.ama asla tüm ödevlerini birlikte yapmayın.tam yapılmış mı eksikleri varmı diye kontrol edin sık sık.
kolejlerde ingilizce dersleri genellikle birince kademede fazlası ile görsel materyal ve müzik ağırlıklı olur.bu da gürültülü bir sınıf demektir.çocuğunuzun bundan dolayı rahat olması aslında normal.bu durumu öğretmenin sınıf içerisinde belirlediği bazı kurallar düzenlemelidir. eğer durum yalnızca ingilizce dersleri için geçerli ise; siz çocuğunuz ve inglizce öğretmeni koordineli bir çalışma ile üstesinden gelebilirsiniz.
ancak ödev kontrollerini unutmayın lütfen.ben de ingilizce öğretmeniyim ve kolejde çalışıyorum.çocuğunuzun durumunu yarın kurumumun klinik psikoloğuna anlatıp size daha detaylı bir bilgi verebilirim umarım.iq normal zekanın üstünde ise şu da olası çünkü; dersten sıkılma,diğerlerini önemsememe,"ben yaparım nasılsa öğretmenin yardımcısıyım,o da bişi demez".. ve eğer bu tür bir düşünce hakimse çocuğunuzda,bu durumu rehber yada psikolojik danışmana anlatmak daha net sonuç verir.
kolay gelsin şimdiden
0
lavitaebella
(04.10.10)
Aynı sorundan muzdariptim; cosmicstring'in önerisi harika.
Ödevleri yapmaması da yine fazla kolay olduğundan olabilir. Geçenlerde ilkokuldan kalan not ve ödevlerimi buldum, boşluk doldurmalarda zorları yapmış kolaylara dokunmamışım bile.
Öğretmenin tahtaya yazması da olmamış ayrıca, yapmasın bir daha.
0
:/
(04.10.10)
rahat bırakın çocuğu.
0
fiyuuuu
(04.10.10)
(4)

saç egzamasına bitkisel çözüm arıyorum?

diyojenimtırak
a dostlar saç dibi egzaması için ketoraldir dermovatetir neyim kullandım. çok bi faydasını görmedim. aksine saçları daha çok dökmeye başladı. kimyasala karşıyım zaten =o)bu hastalığın bitkisel ilacıdır, çözümüdür var mı? bunun yanında yediğim şeyler etkiler mi, etkilerse ne gibi şeyler tüketmemeli n
a dostlar saç dibi egzaması için ketoraldir dermovatetir neyim kullandım. çok bi faydasını görmedim. aksine saçları daha çok dökmeye başladı. kimyasala karşıyım zaten =o)
bu hastalığın bitkisel ilacıdır, çözümüdür var mı?
bunun yanında yediğim şeyler etkiler mi, etkilerse ne gibi şeyler tüketmemeli ne gibi şeyleri fazla tüketmeliyim.

kafam çok kaşınıyor!
0
diyojenimtırak
(04.10.10)
ben çok ilaç, bitkisel karışım, şampuan vs denedim ama hep geçici cozumlerdi..doktorların söylediği ilk basta içindekini - kafandakini bitirceksin, onlarda oyle gececekti..
dönem dönem gidip gelirler.
0
little miss sunshinee
(04.10.10)
all girls dream
(04.10.10)
heden sholdersla hergün saçınızı yıkayın.
sıkıntıdan stresten uzak durun.
yağlı yiyecekler domatez portakal çukulata tüm kuruyemişlerden uzak durun.
0
uykulu_fb
(04.10.10)
Zamanında bir aktardan, yağ gibi bir şey almıştım adamın kendi yapıyordu, lakin hiç bir işe yaramadı. zaten doktor bununla yaşamayı öğreneceksin demişti. kısaca çözüm yok galiba.
0
Nevropat
(04.10.10)
(3)

Günlük sağlıklı ve mutlu ayaklar için ne yapmalı?

Survivorman
Ayaklarımızın sağlığı için, rutinde yapmamız gereken ve aslında basit hangi uygulamalar var. Siz ayak sağlığınız için günlük ne yapıyorsunuz ? Neler önerirsiniz?Not: Ayaklarımı yeni farkettim ve ben onları çok seviyorum :P
Ayaklarımızın sağlığı için, rutinde yapmamız gereken ve aslında basit hangi uygulamalar var. Siz ayak sağlığınız için günlük ne yapıyorsunuz ? Neler önerirsiniz?

Not: Ayaklarımı yeni farkettim ve ben onları çok seviyorum :P
0
Survivorman
(04.10.10)
memlekette var mi bilmiyom ama benim oldugum yerde foot-spa denile bi aletler var. beyle icine su dolduyon, ayaciklari da icine sokuyon, tiresim, kizilotesi isik, isi ve hava ile (jakuzi gibi) masaj gibi bisey yapiyo. ucuz da biset alet. gunluk kullaniyorum isten geldikten sonra bi yarim saat. cok eglenceli, biraz fazla ses cikariyo ama deger. istersen icine sampuan, banya sonrasi yagi falan biseyler de atarsin, mis.
0
jupiterianvibe
(04.10.10)
iş gereği bütün gün oturan bi insan olduğum için, akşam eve gidince önce spor yapmaya çalışıyorum iklim izin verdikçe kan dolaşımı artsın diye, bir de akşamları otururken ayaklarımı mutlaka yüksek bir yere koyarım. evet belki senin beklediğin tavsiyeler değil bunlar krem falan ama kan dolaşımı ihmal edilmemesi gereken bir konudur...
0
brainfour
(04.10.10)
ayaklarını haftada bir iki kez tuzlu ilik suya sokabilirsin. günlük olarak da lapitak krem kullanabilirsin.
0
mavikurbaga
(04.10.10)
(1)

Tiroid ilacı kullanmak falan.

ya ben lan neyse
mesela diyelim ki tam sınırda hipotriodi durumumuz var. Bazı doktorlar ilacı kullan, bazıları kullanma diyor. (dışarıdan tiroid hormonu takviyesi için).şimdi diyelim ki bu ilacı kullandık. Bünyeye yetmeyen troid ilacını dışarıdan alıp eksikliğimizi giderdik. acaba zaten ucu ucuna hormon üreten tiroi
mesela diyelim ki tam sınırda hipotriodi durumumuz var. Bazı doktorlar ilacı kullan, bazıları kullanma diyor. (dışarıdan tiroid hormonu takviyesi için).

şimdi diyelim ki bu ilacı kullandık. Bünyeye yetmeyen troid ilacını dışarıdan alıp eksikliğimizi giderdik. acaba zaten ucu ucuna hormon üreten tiroid bezlerimiz nasılsa hormon dışarıdan geliyor diye iyice tembelleşir mi? Bu da bünyeyi mecburen ilaca bağımlı yapar mı? (çünkü tembelleşirse ilaçtan kurtuluş olmaz. öteki türlü bir ihtimal düzelme durumu var. çünkü sınırda.)

var mı böyle bir şey? tiroid hormonunu nasılsa dışarıdan alıyoruz diye tiroid bezleri iyice yayar mı kendini? iyice tembel olur mu? yoksa biz ne kadar kullanırsak kullanalım o sadece kendi işine bakıp görevini eksiksiz yerine getirmeye mi çalışır?

saolun var olun.
0
ya ben lan neyse
(03.10.10)
hipotiroidinin sebebine gore degisir. ornegin hashimoto var ise sen ilac alsan da almasan da tiroid fonksiyonun zamanla gerileyecektir. baska hastaliklarda farkli sekilde olabilir.
0
kurukafa
(03.10.10)
(2)

ankara'da acil diş kliniği

summer of 1985
gazi hastanesi dısında neresi var? bir de sadece anestezi yapıp gönderecek bi yer değil, tedavi edecek bi yer arıyorum. (diş ağrısıyla kuzu gibi oldum)
gazi hastanesi dısında neresi var? bir de sadece anestezi yapıp gönderecek bi yer değil, tedavi edecek bi yer arıyorum. (diş ağrısıyla kuzu gibi oldum)
0
summer of 1985
(03.10.10)
haftasonu açık yer bulamazsın.
0
lol
(03.10.10)
Evrensel Diş Kliniği. internet siteleri var.
0
anki06
(03.10.10)
(10)

karın ve sırt ağrısı

musonyagmurları
evet beyler uzun süredir karın ve sırt ağrısı çekiyorum geceleri uyutmuyor. doktora gittim kas ağrısı spor yap dedi yapıyorum ama değişen bişey yok önerileriniz varsa dinliyorum
evet beyler uzun süredir karın ve sırt ağrısı çekiyorum geceleri uyutmuyor. doktora gittim kas ağrısı spor yap dedi yapıyorum ama değişen bişey yok önerileriniz varsa dinliyorum
0
musonyagmurları
(03.10.10)
kas gevşetici işe yaramıyor dimi ?
bende de mevsimlik oluyor böyle ağrılar.
ben bir çare bulamadım bakalım.mevsimden dolayı olmasın ? sıcak havadan ufaktan soğuk havalara geçtiğimiz zamanlar benim ayaklarım 1 gün öncesinden ağrırdı.
0
ucamayanadam
(03.10.10)
mevsimlik de olabilir haklısın
kas gevşetici yaramıyor arada sıcak su torbası iyi geliyor
0
🌸musonyagmurları
(03.10.10)
Ağrıları tarif etsene, ne zaman başlar ne kadar sürer başka yerlere de vuruyor mu? Ne doktoruna gittin?
0
ilkdefa
(03.10.10)
@ ilkdefa
karın ağrım kramp gibi oluyo
sırt ağrımda ona benzer batma gibi
derin nefes almamı zorlaştırıyor
geceleri deliksiz enfazla 1-2 saat uyuyabiliorum sonra ağrılarım uyandırıo
sırt ağrım var die ortopediye gittim orda mr çektiler bi sorunun yok diyip gönderdiler

@aslagülümseyenbirkediyegüvenme

hyr lafın gelişi söyledim yardımcı olursanız gerçekten çok sevinirim
0
🌸musonyagmurları
(03.10.10)
mineral eksikliği felan fistan olabilir mi?
Sırt ağrın başa vuruyor mu?
0
ilkdefa
(03.10.10)
hyr baş ağrısı yok ama iştahsızlık var bide ara sıra bulantı ve kusma oluyor
0
🌸musonyagmurları
(03.10.10)
yaş 19 sigara içiyorum iştahım yokgibi yemek için yiyorum ağrılarım uzun zaman oldu sırt ağrım 4-5 sene olmuştur ama karın değişik bir sene olmuo bi sene oluo yeniden başladı işte 3-4 hafta falan oluyo kilo kaybım var mı bilmiorum tartılmadım köpeğim var ama bize geleli 2 ay oldu
0
🌸musonyagmurları
(03.10.10)
sırt ağrın için yüzme önerebilirim. gerçekten çok etkili bel ve sırt ağrısını geçirmede.
0
clementine the tangerine
(03.10.10)
fmf (akdeniz ateşi) belirtilerinde de karın ağrısı vardır. böyle yılda belirli aralıklarla oluyorsa bence bi test yaptır. nerelisin bilmiyorum ama orta anadolu da görülme sıklığı daha fazlaymış. ciddi bi hastalık teşhisini hemen yapamıyorlar, her hastanede de yapılmıyor.
0
punica
(03.10.10)
annem babam akraba değil annem izmirli babam ç.kaleli trakyalıyım orta anadolulu değilim yani yüzmeye gelince deniz çocuğuyum her yaz yüzerim iyi geliyor ama havuz bulmam şu sıralar çok zor
0
🌸musonyagmurları
(05.10.10)
(10)

iliski esnasinda iceri kacan meni

offamk
Millet bilen duyan yasayan varsa bi zahmet el ativersin...1 saat once iliskiden ciktim.hersey normaldi ama kafama takilan bi sorun var..iliski esnasinda iceriye menim biraz kacmis olabilir bundan tam emin degilim...ama bosalmayi disariya yaptim.sadece tek kuskum olay esnasinda icerilerde az da olsa
Millet bilen duyan yasayan varsa bi zahmet el ativersin...1 saat once iliskiden ciktim.hersey normaldi ama kafama takilan bi sorun var..iliski esnasinda iceriye menim biraz kacmis olabilir bundan tam emin degilim...ama bosalmayi disariya yaptim.sadece tek kuskum olay esnasinda icerilerde az da olsa bise kalmis olsa zarari nedir? nasil bi onlem almaliyiz her ihtimale karsi? ertesi gun hapi mi aldirayim?
0
offamk
(03.10.10)
:) biraz daha acsan ??
0
🌸offamk
(03.10.10)
spermler sadece boşalma esnasında değil öncesinde de salınabilirler, bunu fark edememiş olabilirsiniz. Muhakkak kontrol ettirin.

edit: bicare25'in demek istediği de şu, 28-29 günlük menstruasyon döngüsünün belli günlerinde sperm içeri girse de bir döllenme söz konusu olmaz. Bunu partnerin daha iyi biliyordur. Kendisine sor bakalım. Hangi dönemindeymiş.
0
diyanet takvimi
(03.10.10)
@diyanet takvimi
kontrol nasil olcak? doktora mi baktirin diosun?
0
🌸offamk
(03.10.10)
regl doneminde degilmis.....sictik heralde :S
0
🌸offamk
(03.10.10)
Bak şöyle söyliyim, kanaması ne zaman olmuş onu öğren.
Mesela,
ayın 1'leri partnerinin dönemi olsun.
1-7 çok güvenli (gebe kalma olasılığı çokdüşük)
7-11 güvenli (gebe kalma olasılığı düşük)
11-22 döllenme dönemi (gebe kalma olasılığı yüksek)
22-30 güvenli (gebe kalma olasılığı düşük)

Ancak spermin 2-3 gün canlı kaldığını da hesapla. Bak bakalım.
Dediğim gibi bunlar sadece olasılık, en güvenli dönemdeysen bile sorun olabilir. Düzensizlikler olabilir.
Doktora görünün, size kesin cevabı versin, dediğim dönemlerdeyseniz daha rahat olur kafanız. (zaten tam boşalma da yaşanmamış)
Ama döllenme dönemindeyse biraz ciddiye alın ve doktora başvurun.
Doktora başvurmaktan çekiniyorsanız, ertesi gün hapını kullanın, ilk 3 gün içinde kullanmadığınız takdirde bi işe yaramaz 24 saat içinde kullanılırsa %90 üstü bi başarıyla gebeliği engeller.(miş)
0
diyanet takvimi
(03.10.10)
@diyanet takvimi
icimi rahatlattin biraz sagol verdigin degerli bilgiler icin. ben en iyisimi hem hap aldirayim hem de doktora gidelim garantiye alalim...
0
🌸offamk
(03.10.10)
ne demek. :)
Doktor da zaten bunları sorar eder, ilacı aldınız mı der. Size kesin bilgiler verir, muayene olacağını zannetmiyorum. Ama size bir şeyler önerebilir, haftaya gelin bakiyim ya da şu gün test yapın, sonucuna göre gelin gibi.
0
diyanet takvimi
(03.10.10)
bosalmanın oncesinde de bir sıvı cıkar penisten.farkına varman imkansız nerdeyse.iste o sıvının icinde az miktarda meni olabilir.yani dısarı bosalmak kesin cozum degil.
dedikleri gibi kadının gunu cok onemli.
hap 72 saat ise yarıyor.ne kadar erken o kadar iyi.ama partnerinin hormon dengesini altust edip ustune onun erken regl olmasını saglayacak.kendini bol bol laf yemeye hazırla.yapacak bir sey yok gerci baska bu saatten sonra.
1 yıl boyunca dısarı bosalma yontemi ile sevgilinin hamile kalma olasılıgı %30.yani bunu bir yontem olmaktan cıkarın gencler.korunun adam gibi.ertesi gun hapı dfa sadece acil durumlar icin.her gun her gun alırsanız hem etkisi olmaz hem de sonuclarına katlanırsınız.
0
escher
(03.10.10)
ingiliz bilim adamlarına göre dünya nüfusunun üçte birini içeri kaçan meniler oluşturuyormuş. çok kafaya takmamak lazım yani.
0
furio
(03.10.10)
Çocuk istemiyorsanız diğer yöntemlerle birlikte prezervatif kullanmanız ŞART. Dışarı boşalma bir yöntem bile değil. İyi, en azından sonrasında bilinçli hareket ediyorsunuz.
0
sourlemonade
(03.10.10)
(7)

Depresyon çok mu yaygın, bana mı öyle geliyor?

july14
Depresyonum olmadı benim. Olduysa da, farkında değilim. İyi günlerim de oldu, kötü günlerim de. Ne ölümü istedim, ne de yaşamaktan sıkıldım. Pek çok üzücü olay, sıkıntılar yaşasam da, yaşamak hep güzel geldi bana. Çok sık karşılaşır oldum depresyona girmiş insanlarla. Bana mı öyle geliyor, bilmiyoru
Depresyonum olmadı benim. Olduysa da, farkında değilim. İyi günlerim de oldu, kötü günlerim de. Ne ölümü istedim, ne de yaşamaktan sıkıldım. Pek çok üzücü olay, sıkıntılar yaşasam da, yaşamak hep güzel geldi bana.

Çok sık karşılaşır oldum depresyona girmiş insanlarla. Bana mı öyle geliyor, bilmiyorum. Çok yaygın sanki.

Bu konuda ister istemez, sıklıkla düşünür oldum. Depresyonla ilgili çok da bilgim yok açıkçası. Yaşamışlığım da. Anlamakta zorluk çekiyorum, bu durumu. Durumlarını hafife aldığımı düşünmenizi istemem de, çok mu zor depresyonu atlatmak? Nasıl geçer? Depresyona girip, kendi çabasıyla çıkabilen var mı bildiğiniz? Psikolojik destek şart mıdır? Depresyondaki kişilere, çevresindeki insanlar ve yakınları, nasıl destek verebilir?

Belki birilerine faydamız dokunur diye açtım bu duyuruyu. Merakımı gidermek için değil.
0
july14
(02.10.10)
insanlar abartmayı ve ilgi görmeyi çok sever. depresyonda olmayan, çevresinden azıcık iyi ya da kötü ilgi görme şansı olduğu için, sürekli depresyondayım diye gezen çok insan var çevremde, herkesin de olduğuna inanıyorum. bu da başka bir psikolojik sorun ;)

hiçbirimizin yaşamı, saf mutluluktan oluşmuyor. beyaz ve pembe tonlarda huzurla yaşamıyoruz. her yer bir anda kapkaranlık olabiliyor. bu anlarda tabii ki mümkün kendi başına ışığı bulmak ve takip etmek. zifiri karanlığı depresyon olarak tanımlamayı seçiyorsan, çok yakından tanıdığım birisi var. psikolojik destek şart değil ama bir şekilde desteğe muhtaçsan, artık kendini tamamen kaybettiysen her kafadan çıkan sesi dinlemektense, profesyonele başvurmak en mantıklısı.
0
dambil
(02.10.10)
İlgi çekmek için numara yapanları bir kenara bırakırsanız, modern dünya depresyone girmek için çok elverişli, hele büyük şehirlerde yaşayanlar için.
0
sourlemonade
(02.10.10)
istatiksel olarak en çok görülen psikiyatrik rahatsızlık ve bir çok diğer psikiyatrik rahatsızlığa eşlik eden eşantiyon rahatsızlık.

Geçer geçer çok güzel etkili haplar var ama çıkılı kalmak zor sürekli düşüncelerini ve kendi kendine konuşmalarını kontrol edilmesi gerekiyor.

www.amazon.com

konuyu güzel özetlemiş. Elektronik versiyonları da var bu kitabın. İnternet'ten indirebilirsin.

Kişiye yardım etmek için bir yol haritası:
Kişinin " her şer çook kötü, ölmek istiyorum" modundan çözüm psikolojisine girmesi gerek. Bunun için (bence) psikiyatrik ilaçlar gerekli. Tabii ki karşınızdakine doktora git git git demenin bir anlamı yok tedirginlikle karşılayabilir doktora gitme düşüncesini güzelce teskin edilmesi gerekiyor. Ama elinden tutup götürmeyin onun sorumluluklarını almanız onu dahada pasifleştirebilir. İlaç alması ile birlikte kişi çözüm psikolojisine girer ve işlenebilir hale gelir. Buradan sonra konu ile ilgili kitapların okunması ve psikolojik yardım uygun oluyor herhalde. Ama off işte zurnanın zırt dediği yer. Kendi içlerinde kollara ve farklı dünya görüşlerine ayrılıyor. Her birine göre insan doğası farklı farklı ve dikkat çektikleri şeyde. Daha bu noktayı anlayabilmiş değilim şahsi olarak. Bir o dala bir bu dala konarak inceliyorum. Olaya pratik olarak bakarsak kişi bir şekilde depresyondan çıkmış oluyor ama hayatın getirileri kendisini başlangıç noktasına getirmesi çok kolay. Sonuçta zihin alıştığı şekilde düşünmeye-davranmaya vs... devam ederse eskisi gibi depresyona giriyor.

Niye bazıları hiiiç böyle aşamalardan geçmeden bir yaşam sürerken diğerleri bu kadar çook çaba harcamak zorunda kalıyor. Niye birileri sakat doğuyor ya da kaza geçirip genç yaşta sakat kalıyorsa ondan.
0
ilkdefa
(02.10.10)
Depresyonda olmak kendi cehenneminde hapsolarak yaşamak gibidir. Ayaklarında pranga vardır;yürüyemezsin. Aldığın nefes ateş gibi içini yakar;soluk alamazsın. Gözünü çevirdiğin yerde yıkım ve umutsuzluk vardır;aksini göremezsin. Etrafındaki herkes sana hayatın ne kadar güzel olduğunu söyler durur ama tüm sözler boştur;duyamazsın. Kaçmaya çalışırsın ama bilirsin ki kaçacak tek bir yerin vardır;kaçamazsın.

Ama işkencenin en kötüsü bu umutsuz durumun içinde bulunmak değil umudun ta kendisidir. Karar verirsin bu durumdan şu gün kurtulacağım eminim dersin. İçinde bir umut doğar ve bir anlık güneş açar, mutlu olursun. Ama bu geçicidir hava gene kapanır, fırtınalar başlar, umudun kırılır;tekrar ve tekrar. İşte bu hepsinden daha kötüsüdür.

Sonra bir gün gelir anlarsın. Kendi kendini yenemezsin;depresyonu yenemezsin. Kendini kendinden gene ve ancak kendin kurtarabilirsin. Kendini kurtarmak içinse öncelikle hayatın senin baktığın gibi olduğunu anlamalısın. Değişmelisin ki değiştirebilesin. Onun öznesi sensin. Bunu bir kez tam anlamıyla idrak edebilirsen belki de hayatında ilk kez yürürsün, ilk kez nefes alırsın, ilk kez görürsün, ilk kez duyarsın ve artık istediğin her yere kaçabileceğinden kaçmak aynı şeyi ifade etmez sana ve kaçmazsın.
0
formeta
(02.10.10)
Herhangi bir psikiyatri kliniğinin insidans-prevelans, sıklık vs. gibi bir istatistiği varsa rahatça görülebilir ki depresyon giderek artan bir rahatsızlık. Yaygın demek hiç yanlış değil.
0
there is nothing left for me
(02.10.10)
bence depresyona girdiğini yada yaşadığını sananların %70i depresyonun ne olduğundan bile bihaber.
0
girl in a coma
(02.10.10)
Depresyonda olanların, %62.8 i depresyonda olduğunu bilmiyormuş.
0
ilkdefa
(02.10.10)
(1)

glee'deki sağlıksız dişleri maviye boyayan sakız

dambil
evet s02e02'yi izleyen olduysa görmüştür. o sakızın adını arıyorum, farklı keyword kombinasyonlarını denememe rağmen şansım yaver gitmedi. (beceriksizliğimi, şanssızlık diyerek örtelemeye de çalışıyor olabilirim ama çaktırmayın lskdfj)var mıdır öyle bir sakız? varsa adı nedir?teşekkürler.
evet s02e02'yi izleyen olduysa görmüştür. o sakızın adını arıyorum, farklı keyword kombinasyonlarını denememe rağmen şansım yaver gitmedi. (beceriksizliğimi, şanssızlık diyerek örtelemeye de çalışıyor olabilirim ama çaktırmayın lskdfj)

var mıdır öyle bir sakız? varsa adı nedir?

teşekkürler.
0
dambil
(02.10.10)
inspector hector diye bir markanın plaque detector diye bir ürünü varmış ama ağız suyu, sakız olanını bulamadım. sakız aromalısı var ama. :)

inspector-hector.com
0
galadnikov
(02.10.10)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.