Giriş
(2)

Tablet tavsiye

Flaneur
Maksimum 1000 TL'ye kadar tablet önerisi alabilir miyim? İlkokul öğrencisi EBA programı için kullanacak. Sorun çıkarmayacak, takılmayan bişey olursa süper olur.
Maksimum 1000 TL'ye kadar tablet önerisi alabilir miyim? İlkokul öğrencisi EBA programı için kullanacak. Sorun çıkarmayacak, takılmayan bişey olursa süper olur.
0
Flaneur
(08.09.20)
İpad mini 2 satıyorum 64gb lık retina modeli,duyurunun alınık satılık bölümünde var.
0
arenas
(08.09.20)
1300TL civarına çıkarsan güzel modeller var. en az 2-3 yıl takılmayacak vs. samsung gelmişti a101' e mesela. huawei nin var.
0
sarcophagus
(08.09.20)
(1)

Netkent Akdeniz Araştırma ve Bilim Üniversitesi Hakkında

caner555
Sayın arkadaşlar soru : Bilgisayar programcılığı mezunuyum.Netkent Akdeniz Araştırma ve Bilim Üniversitesi'nden alacağımız diploma ;YÖK katında değeri nedir ? Yök'ün vereceği mühendislik diplomasayıla eşit oluyor mu ?Değer mi ?
Sayın arkadaşlar soru :

Bilgisayar programcılığı mezunuyum.

Netkent Akdeniz Araştırma ve Bilim Üniversitesi'nden alacağımız diploma ;

YÖK katında değeri nedir ?
Yök'ün vereceği mühendislik diplomasayıla eşit oluyor mu ?
Değer mi ?
0
caner555
(07.09.20)
şu an denkliği yok, olacağını da zannetmiyorum. üniversite ısrarla mezun olunca siz başvuru yapacaksınız diyor ama o kadar para verilip de riske girilmez.
0
tabirimekruh
(07.09.20)
(4)

e.c.a. mı, baymak mı, demirdöküm mü?

msb
annemin evine doğalgaz tesisatı döşetiyorum.kombi seçimi bize ait, biz seçiyoruz firma alıyor.28 kw tam yoğuşmalı kombilerde başlıktaki markalardan hangisi olsun sizce?
annemin evine doğalgaz tesisatı döşetiyorum.

kombi seçimi bize ait, biz seçiyoruz firma alıyor.

28 kw tam yoğuşmalı kombilerde başlıktaki markalardan hangisi olsun sizce?
0
msb
(07.09.20)
demirdöküm nitromix. başka bir yoğuşmalı kombisi var. servis onu önermedi.
0
sutlu nescafe
(07.09.20)
Eca tabii ki
Diğer 2’si rakibi değil eca’nın
0
otopsicocugu
(07.09.20)
demirdöküm
0
since1907
(07.09.20)
ben 1 ay kadar önce e.c.a aldım. kendime göre epey araştırma yaptım. anladığım ve bazı kombicilerin söylediği şu oldu, yeni nesil kombiler arasında kw leri aynı olanların kalite olarak anlamlı farkları yok. mesela baymak bayiliği yapan ama e.c.a ve demirdöküm'de satan birine, sence hangisini alayım sebebiyle söyle dedim. baymak öneriyorum çünkü bayiisiyim dedi.

bende aralarında en uygun fiyatlı olarak e.c.a buldum aldım. hangisinin servisi varsa onu alın bir de, kalitesi aman aman fark edecek bir ürün değil bana kalırsa.
0
wilhelmwasmuss
(07.09.20)
(5)

ekteki resimi photoshop yada corel ile kesme

basond
Merhaba, bir arkadaşım için ekteki resmin düzenlenmesini ve nasıl yaptığınızı öğrenmek istiyoruz.https://hizliresim.com/LEhZvQresim bu istediğimiz kare beyaz kısımlar gidecek sadece siyah daire kısım kalacak ve bunu hangi programla nasıl yaptığınızı öğrenmek istiyoruz. Yada internette ne diye aratal
Merhaba, bir arkadaşım için ekteki resmin düzenlenmesini ve nasıl yaptığınızı öğrenmek istiyoruz.

hizliresim.com

resim bu istediğimiz kare beyaz kısımlar gidecek sadece siyah daire kısım kalacak ve bunu hangi programla nasıl yaptığınızı öğrenmek istiyoruz. Yada internette ne diye aratalım bu işlemi?

Şimdiden teşekkürler.
0
basond
(07.09.20)
Photoshop / Select / Subject
0
pass
(07.09.20)
Ps ile bunu yapmanın çok ama çok fazla yolu var.

Photoshop Remove background tutorial

ya da türkçe isterseniz photoshop dekupe diye aratırsanız youtube'da çeşitli amaçlar için onlarca video çıkacaktır.
0
hedep
(07.09.20)
kaliteli bir resim olsa yukarida soylenilenler ise yarar. ancak boyle dusuk cozunurluklu ve ince detayli bir resimde, istenilen sonuc alinamayacaktir. vektorunu bulup, adobe illustrator ile mutlulugun tadini cikarin.
0
batlegolas
(07.09.20)
ek: bazen ayrim oncesinde levellariyla oynayarak siyahlari daha siyah, beyazlari daha beyaz yapmak is gorebiliyor. ancak bu resim icin photoshop'u acmazdim bile.
0
batlegolas
(07.09.20)
bu çözünürlükte ikisi de çok zor. ps'de pixel pixel seçmeyecekseniz magic wand ya da select-color range kullanacaksınız. o da dediğim gibi bu çözünürlükte istemediğiniz yerleri de kesecek.

illustrator'da image trace diyeceksiniz. ardından expand ve ungroup. ama yine bu çözünürlükte sadece kalın siyahları belli belirsiz bırakacak, gerisini silecek.
0
brakgn
(07.09.20)
(2)

NPM run dev hatası

tchuck
error code'u arattım hiçbir şey çıkmadı.npm run dev komutu sonrası aşağıdaki loglar oluşuyor ve iptal oluyor;2020-09-07 17:42:56,666 P11581 [INFO] <s> [webpack.Progress] 70% building 833/834 modules 1 active /var/app/staging/node_modules/extract-text-webpack-plugin/dist/loader.js??ref--7-0!/var/app
error code'u arattım hiçbir şey çıkmadı.

npm run dev komutu sonrası aşağıdaki loglar oluşuyor ve iptal oluyor;

2020-09-07 17:42:56,666 P11581 [INFO] <s> [webpack.Progress] 70% building 833/834 modules 1 active /var/app/staging/node_modules/extract-text-webpack-plugin/dist/loader.js??ref--7-0!/var/app/staging/node_modules/style-loader/index.js!/var/app/staging/node_modules/css-loader/index.js??ref--7-2!/var/app/staging/node_modules/postcss-loader/src/index.js??postcss2!/var/app/staging/node_modules/sass-loader/dist/cjs.js??ref--7-4!/var/app/staging/resources/metronic/sass/style.scss
2020-09-07 17:42:56,666 P11581 [INFO] ------------------------------------------------------------
2020-09-07 17:42:56,666 P11581 [ERROR] Exited with error code -9

fikri olan var mıdır?
0
tchuck
(07.09.20)
node_modules klasörünü silip

npm install

Olmazsa npm versiyonunu kontrol etmek lazım
0
pass
(07.09.20)
pass +1


ayrica;
npm run dev --loglevel verbose

--loglevel verbose hatayi detayli gormeni saglar.

docs.npmjs.com
0
rm
(08.09.20)
(2)

Random Number Onclick

eksimeksi
Mouse ile her sol tıklayışımda imlecin etrafında 0-100 arası bir sayı çıksın istiyorum. Böyle programlar vardı sanırım ama google araması sonucu bulamadım daha önce kullanan var mıdır böyle bir şey?
Mouse ile her sol tıklayışımda imlecin etrafında 0-100 arası bir sayı çıksın istiyorum. Böyle programlar vardı sanırım ama google araması sonucu bulamadım daha önce kullanan var mıdır böyle bir şey?
0
eksimeksi
(07.09.20)
www.calculator.net - bunun gibi siteler işinizi görüyor mu? imlecin altında çıkması için özel bir sebep var mı?
0
celeron 300a
(08.09.20)
Evet surekli 0-100 arasi random sayi gerekiyor. Her seferinde siteye girmek istemiyorum.
0
🌸eksimeksi
(08.09.20)
(7)

beyaz eşya tavsiyesi

bir soru sorcam
çamaşır, buzdolabı, fırın, bulaşık makinasıhangi modellerden tavsiye edersinizbütçe arçelik-siemens arasında
çamaşır, buzdolabı, fırın, bulaşık makinası

hangi modellerden tavsiye edersiniz
bütçe arçelik-siemens arasında
0
bir soru sorcam
(07.09.20)
paran varsa siemens al hiç düşünme
- çamaşır makinesinde 9 kilo olandan aldım, taksidi yeni bitti, canavar gibi makine. sessiz, a++ sınıfı az yakar çok gider :)
- bulaşık makinesinde en basitini tercih ettim, iki programlı yine siemens
- buzdolabında yer önemli, ölç ona göre bak. yine siemens derim ben
0
hosein
(07.09.20)
Arçelik iyidir.
0
since1907
(07.09.20)
siemens'ten bir tık daha ucuz bosch'u önerebilirim, benzer ürünler.
0
king lizard
(07.09.20)
şimdi herkes evinde neyi kullanıyorsa onu yazacak gerçi ama olsun ben de yazayım.

buzdolabım siemens, 10 yılık bir makine. şimdiye dek üç kez beyni değişti. son değiştirdiğimde 900 lira verdim. garanti dışı kaldığında yedek parçası pahalı. evet kaliteli marka ama alacaksanız buna göre alın.

bulaşık makinesi olarak bosch, beko, vestel, siemens hepsini kullandım. valla dürüst olayım hepsi aynıydı. hangisinde kampanya varsa onu al.

çamaşır makinesinde benim evde beko var, annemde bosch var. bosch daha sessiz ve sıkmada daha az zangırdıyor. yıkama performansları aynı gibi.

fırın set üstü mü ankastre mi olacak? bende set üstü korkmaz var, memnunum.
0
sir gawain
(07.09.20)
hepsini arçelik aldık, siemens ve bosch'tan %20 falan daha ucuza geldi. Genel olarak memnunuz.ç
0
roket adam
(07.09.20)
Para varsa siemens, azsa profilo ya da arçelik.
0
neysene
(07.09.20)
Bu arada mobildeyim ekleyemedim. Çamaşır makinesini kesinlikle arçelik(kronik anakart sorunu), buzdolabını da kesinlikle beko(kronik kapı lastiği deformasyonu) ALMAYIN..
0
neysene
(07.09.20)
(12)

Size komik gelebilecek bir MAC sorusu

basond
Merhaba bu MAC bilgisayarlarda delete tuşu yok? word excel kullanırken sütunda yazılanı silmek istediğimde backspace e basınca sütunu sil satırı sil vs gibi seçenekler çıkıyor içinde yazılanı silmiyor? Biz mi yanlış yapıyoruz nedir çözümü? delete olsa del ile kolayca siliniyor satır içi ama MAC bilg
Merhaba bu MAC bilgisayarlarda delete tuşu yok? word excel kullanırken sütunda yazılanı silmek istediğimde backspace e basınca sütunu sil satırı sil vs gibi seçenekler çıkıyor içinde yazılanı silmiyor? Biz mi yanlış yapıyoruz nedir çözümü? delete olsa del ile kolayca siliniyor satır içi ama MAC bilgisayarda yapamadık.
0
basond
(06.09.20)
Clear contents vardı bir yerde, onu kullanıyorum ben.
0
opucuk baligi
(06.09.20)
excel ve word'de tam olarak ne yapmak istiyorsun anlamadım ben. backspace = delete zaten. sorun nedir?
0
alperz
(06.09.20)
sütundaki yazıları tek tek silmek değilde çift tıklayıp komple silmek istiyorum

yani tabloda yazılanları tek tek backspace ile silmek değil istediğim satırın hepsini seçil silmek. satırı seçip sil dediğimde silmiyor seçenek veriyor satırı sil vs gibi eşimin bilgisayarında caps alabilirsem paylaşayım

edit:prntscr.com
0
🌸basond
(06.09.20)
fn + backspace kombosu del tuşu olarak çalışıyordu. bir de onu deneyin.
0
plutongezegendegilmi
(06.09.20)
elma backspace yap.
0
alperz
(06.09.20)
@pluton denedik çalışmıyor

@alper elma yı anlayamadım?
0
🌸basond
(06.09.20)
command tuşu yani. bizim gibi dedeler elma diyo o tuşa hala eskiden elma simgesi vardı orada.
0
alperz
(06.09.20)
shift + backspace ile deneyin. cmd + backspace satırı komple siler.
0
helenart
(06.09.20)
istiyorsanız video çekip atayım ben mi yanlış yapıyorum acaba yada istediğimi anlatamıyorum da olabilirim.
0
🌸basond
(06.09.20)
shift +backspace ile silemedi ise video çek :)



not: backspace'in sildiği yönün tersine silmek için fn + backspace olacak.
0
helenart
(06.09.20)
ya murphy devreye girdi video çekerken shift backspace işime yaramadı fn+backspace oldu
ya bilgisayar benle dalga geçti yada atladığımız bir şey var ama sonuç olarak çözüldü.
Yardımcı olan herkese çok teşekkürler.
0
🌸basond
(06.09.20)
fn+backspace'le yapabildim ben dediğinizi.

yani bir tablo yaptım wordde, üç sütunlu 3 satırlı. ortadaki satırdaki sütunlara bişeyler yazdım. sadece orta sıradaki üç sutunu seçtim sonra, fn+backspace yapınca içerikleri temizledi, satırı ve sütunları bıraktı, uçurayım mı bu satırı komple diye sormadı.

edit: meğer ben cevabı yazarken yapabilmişsiniz :)
0
nimberjack
(06.09.20)
(5)

İhtiyaçlarımı karşılayan ama eski bir model olan monitör satın alınır mı?

Contrast
2k,iPS, 8bit+frc, %100 Adobe RGB ve %100 SRGB özellikleri nedeniyle ihtiyaçlarımı karşılayan ama 2015 yılı üretimi monitör satın alınır mı? Zİlerleyen zamanlarda eski kasa olması nedeniyle sorunlarla karşılaşabilir miyim?Teşekkür ederim.Monitör...https://www.trendyol.com/dell/ultrasharp-up2716d-27-6
2k,iPS, 8bit+frc, %100 Adobe RGB ve %100 SRGB özellikleri nedeniyle ihtiyaçlarımı karşılayan ama 2015 yılı üretimi monitör satın alınır mı? Zİlerleyen zamanlarda eski kasa olması nedeniyle sorunlarla karşılaşabilir miyim?

Teşekkür ederim.

Monitör...
www.trendyol.com
0
Contrast
(06.09.20)
bunun bi model üstü var bende. allah gibi monitör be alınmaz mı?
0
alperz
(06.09.20)
O fiyat fazla bence. Ben bunu aldım www.dell.com iş görüyor
0
rene
(06.09.20)
bende vardı bu monitör, ekranı çatlamamış olsa hala kullanırım. 27" arıyorsanız alın gitsin. ilerleyen zamanlarda %101 adobe rgb olmayacağı aşikar. bence minimum 6 7 sene götürür. sonra başka bir teknoloji çıkarsa belki değer kaybeder, ancak çıkmazsa yine kullanılır.
0
eşki sözlük yazarı
(06.09.20)
İlerleyen zamanlarda sorun olur mu :

14 senelik monitör ile autocad çizimleri yapıyorum :) markası da CTX , diyeceklerim bu kadardı
0
pislick0
(06.09.20)
alınır. 8 bit + frc dediğin baya 10 bit, gerçek 10 bit bulamazsın zaten o fiyata.

Fakat yine de Viewsonic'in ürünlerine de bir bak, belki muadil bir şey çıkar benzer fiyata.
0
nhk ni youkosu
(07.09.20)
(4)

Laravel projesini AWS Elastic Beanstalk'ta çalıştırmak

tchuck
codepipeline'a da bağladım bu arada.ancak şeyi çözemedim;laravel projesini çalıştırmak için, dosyaları aldıktan sonra sırasıyla;composer installnpm installphp artisan migratephp artisan db::seedkomutlarını girmesi gerekiyor.bu komutları elasticbeanstalk'un yapmasını nasıl sağlarım? hepsini geçtim, c
codepipeline'a da bağladım bu arada.

ancak şeyi çözemedim;
laravel projesini çalıştırmak için, dosyaları aldıktan sonra sırasıyla;

composer install
npm install
php artisan migrate
php artisan db::seed

komutlarını girmesi gerekiyor.
bu komutları elasticbeanstalk'un yapmasını nasıl sağlarım? hepsini geçtim, composer'ı da yüklemek lazım öyleyse?

şuan direkt php projesi olarak başlattım elasticbeanstalk'u bu arada. docker olarak başlatmadım.

tavsiye var mıdır?
0
tchuck
(06.09.20)
.ebextension/01_deploy.config icerisinde asagidaki sekilde (00_copy_env_file herhangi bir isim olabilir)

container_commands:
00_copy_env_file:
command: "mv /tmp/.env /var/app/staging/.env"

github.com
0
rm
(06.09.20)
yalnızca bunu girmek yetiyor mu ya?
composer install
npm install
php artisan migrate
php artisan db:seed

gibi komutları göremedim bunda?
bu sadece .env dosyasını kopyalıyor gibi?


edit: linki sonradan gördüm tamamdır
0
🌸tchuck
(07.09.20)
kanser oldum yemin ederim.

sudo npm install çalışmıyor kesinlikle.


2020-09-07 10:02:39,677 [ERROR] Command 02_install_node_dependencies (sudo npm install) failed
2020-09-07 10:02:39,677 [ERROR] Error encountered during build of postbuild_0_Form: Command 02_install_node_dependencies failed
Traceback (most recent call last):
File "/usr/lib/python2.7/site-packages/cfnbootstrap/construction.py", line 542, in run_config
CloudFormationCarpenter(config, self._auth_config).build(worklog)
File "/usr/lib/python2.7/site-packages/cfnbootstrap/construction.py", line 260, in build
changes['commands'] = CommandTool().apply(self._config.commands)
File "/usr/lib/python2.7/site-packages/cfnbootstrap/command_tool.py", line 117, in apply
raise ToolError(u"Command %s failed" % name)
ToolError: Command 02_install_node_dependencies failed
2020-09-07 10:02:39,678 [ERROR] -----------------------BUILD FAILED!------------------------
2020-09-07 10:02:39,678 [ERROR] Unhandled exception during build: Command 02_install_node_dependencies failed
Traceback (most recent call last):
File "/opt/aws/bin/cfn-init", line 171, in <module>
worklog.build(metadata, configSets)
File "/usr/lib/python2.7/site-packages/cfnbootstrap/construction.py", line 129, in build
Contractor(metadata).build(configSets, self)
File "/usr/lib/python2.7/site-packages/cfnbootstrap/construction.py", line 530, in build
self.run_config(config, worklog)
File "/usr/lib/python2.7/site-packages/cfnbootstrap/construction.py", line 542, in run_config
CloudFormationCarpenter(config, self._auth_config).build(worklog)
File "/usr/lib/python2.7/site-packages/cfnbootstrap/construction.py", line 260, in build
changes['commands'] = CommandTool().apply(self._config.commands)
File "/usr/lib/python2.7/site-packages/cfnbootstrap/command_tool.py", line 117, in apply
raise ToolError(u"Command %s failed" % name)
ToolError: Command 02_install_node_dependencies failed
0
🌸tchuck
(07.09.20)
npm yetkin yok. cozum;

github.com
gist.github.com
github.com
0
rm
(08.09.20)
(3)

Zoom Oturumu Kaydetme

yenideneyim
Telefondan bağlandığım bir eğitim mevcut, ancak aynı sırada bir başka eğitimim de başladığı için takibini yapamama ihtimalim var. Hazır karantinadayken yararanma fırsatını kaçırmak istemiyorum. Tüm bunları paylaşmayacağım, sadece kendim kullanacağım şekilde kaydetmek istiyorum.Android telefondan ya
Telefondan bağlandığım bir eğitim mevcut, ancak aynı sırada bir başka eğitimim de başladığı için takibini yapamama ihtimalim var. Hazır karantinadayken yararanma fırsatını kaçırmak istemiyorum. Tüm bunları paylaşmayacağım, sadece kendim kullanacağım şekilde kaydetmek istiyorum.

Android telefondan ya da bilgisayar üzerinden bunu gerçekleştirme imkanım var mıdır, program önerebilir misiniz? Bilgisayarın iç sesini bile kaydetse yeterli olabilir belli noktalarda. Çok teşekkür ederim şimdiden.
0
yenideneyim
(06.09.20)
Bildiğim kadarıyla kaydetmek için ücretli olarak uygulamayı almanız gerekiyor.
0
makarnacanavari
(06.09.20)
obs ile ekran ve ses kaydı yapabilirsin ama sadece bilgisayarda kullanılıyor
obsproject.com
studio versiyonunu indirmene gerek yok obs classic işini görür arayüzü de daha basit hem
0
tugsansan
(06.09.20)
Active Presenter
0
encokbenisevinnolur
(06.09.20)
(3)

basit bir domain - hosting sorusu...

la traviata
merhaba.benim bir firmadan domain'im, baska bir siteden de hosting'im var ayni site icin. ikisinden de memnunum.bugun domain aldigim firmadan bir domain daha satin aldim, hemen aktif oldu.hosting aldigim firmanin web sitesine girdigimde ise, bu yeni aldigim domain icin hosting almaya kalktigimda ben
merhaba.

benim bir firmadan domain'im, baska bir siteden de hosting'im var ayni site icin. ikisinden de memnunum.


bugun domain aldigim firmadan bir domain daha satin aldim, hemen aktif oldu.
hosting aldigim firmanin web sitesine girdigimde ise, bu yeni aldigim domain icin hosting almaya kalktigimda benden para almadi.

ve iki sitemin domain'ini de ayni hosting altinda gosteriyor su an.


bu şu mu demek?
ben boyutlari yettigi surece, tek hosting parasi ile iki ayri web sitem icin de hosting saglamis mi oldum su an? yeni bir para verip hosting almama gerek yok mu yani? ayarlarini nasil yapacagim?


yani
www.ilksitem.com diyelim ki eski domainim. ve zaten yapildi dizayni ve aktif.

www.ikincisitem.com diyelim ki yeni domanim olsun. ben bunu da ayri bir sekilde dizayn edebiliyorum di mi. ilksitem.com icinde bir subdomain gibi gozukmesini istemiyorum.

yani ikincisitem.com adresine girince www.ilksitem.com/bilmemne gibi gozukmesini istemiyorum, www.ikincisitem.com adresi altinda dizayn edilmis yeni bir site olarak gozuksun istiyorum.


özetle istediklerim:
1- eski siteme bi bok olmasın. o kadar aylarca ugrastik.
2- yeni sitem de kendi ismi altinda gozuksun, eski site altinda bir dal gibi gozukmesin, bi iliskisi olmasin her iki sitenin.
0
la traviata
(06.09.20)
kardesim bilmemek ayip degil de, sen bunlari tek basina yaparken, siteyi kurmayi nasil basariyorsun hayret dogrusu. limitler dogrultusunda istedigin kadar site kurabilirsin hostingine. yedekleme almayi unutma. sql ile beraber.
0
müptezel dostoyevski
(06.09.20)
dostiyevski

ya wordpressi de kendim kurdum siteye. tum formlari vs her seyi ekleyebiliyorum. html kodlarindan bile biraz anliyorum vs.
gencken web dizayndan para bile kazanmistim :))

ama bu ayni hostingi iki ve fazla domain icin ortak kullanma olayina hic denk gelmemisim.
0
🌸la traviata
(06.09.20)
Hosting'i satın aldığın sayfada kaç domain'e kadar desteklediği yazar. O kadar domain kaydedebilirsin. Dreamhost'ta sınırsız mesela. İstersen milyon tane site yayınla tek hosting altında (alan kapasitesi yeterse)
0
himmet dayi
(06.09.20)
(2)

arabam osuruyor ve les gibi egsoz kokusu

Yigitabi
arabam calismiyorken bile belli araliklarla depodan gaz atiyorbildiginiz osuruk sesi gibi.ayrica les gibi eksoz kokusu bsladi. arac icine dahi giriyor.bazen de durduk yere kisa mesafede radyator fani bagiriyor.1.5 tdci dizel fiestane olabilir?
arabam calismiyorken bile belli araliklarla depodan gaz atiyor
bildiginiz osuruk sesi gibi.


ayrica les gibi eksoz kokusu bsladi. arac icine dahi giriyor.

bazen de durduk yere kisa mesafede radyator fani bagiriyor.


1.5 tdci dizel fiesta

ne olabilir?
0
Yigitabi
(06.09.20)
osuruğu bilemem ama yağ yakıyor olabilir.
0
himmet dayi
(06.09.20)
sorun motordaki enjektorlerin contalariyla ilgili

talkford.com
www.otoclubturkiye.com
0
rm
(06.09.20)
(1)

F/p webcam onerisi

karpuzpeynirekmeksu
Online egitime basladim ve desktop pc kullaniyorum. Logitechler ucmus gitmis fiyat acisindan. Deneyip memnun kaldiginiz veya cevrenizden duydugunuz webcam modeli var midir?
Online egitime basladim ve desktop pc kullaniyorum. Logitechler ucmus gitmis fiyat acisindan. Deneyip memnun kaldiginiz veya cevrenizden duydugunuz webcam modeli var midir?
0
karpuzpeynirekmeksu
(05.09.20)
ben cep telefonunu webcam olarak kullanıyorum, eski bi iPhone 6 vardı gayet iyi çalışıyor bu amaç için, kalitesi de epey iyi. öneririm.
0
roket adam
(06.09.20)
(1)

internet ve word excel için laptop

kelepir
arkadaşlar internete gireceğim word excel powerpoint kullanacağım en ucuz laptop hangisidir ? var mı tavsiyeniz al kullan diyebileceğiniz. 2000-2500 bantı işimi görür mü ?
arkadaşlar internete gireceğim word excel powerpoint kullanacağım en ucuz laptop hangisidir ? var mı tavsiyeniz al kullan diyebileceğiniz. 2000-2500 bantı işimi görür mü ?
0
kelepir
(05.09.20)
Lenovo ideapad ip3 var. Gayet güzel.
0
dickens
(06.09.20)
(6)

7000tl bütçeyle Lenovo mu Dell mi?

tiyamin
Öğretmenim, malum evden eğitim devam edecek, canl dersler için yeni laptop şart oldu, eskisi 12 yılı devirdi. Lenovo Yoga dokunmatik bişey düşünüyordum ama air bar diye bir zımbırtı varmış, işimi görür, fazladan 3-4 bine gerek yok. Beni uzun süre idare etsin istiyorum. Oyun oynamam, ancak film izler
Öğretmenim, malum evden eğitim devam edecek, canl dersler için yeni laptop şart oldu, eskisi 12 yılı devirdi.
Lenovo Yoga dokunmatik bişey düşünüyordum ama air bar diye bir zımbırtı varmış, işimi görür, fazladan 3-4 bine gerek yok. Beni uzun süre idare etsin istiyorum. Oyun oynamam, ancak film izlerim en fazla.

İkisinin de fiyatı aynı gibi. Lenovo thinkpad, thinkbook 400-500 TL fark ediyor, gerekli mi değer mi?
Linkleri aşağıya bırakıyorum. İkisinin hakkında da kullanıcı yorumu pek yok. Oylarınıza sunuyorum:

Lenovo 15 Intel Core i7 1065G7 16GB 1TB + 512GB SSD Freedos 15.6" FHD Taşınabilir Bilgisayar 20SM003ATX10

(git: www.hepsiburada.com

Dell Inspiron 3593 Intel Core i7 1065G7 16GB 512GB SSD MX230 Freedos 15.6'' FHD Taşınabilir Bilgisayar FB65F165C

(git: www.hepsiburada.com
0
tiyamin
(05.09.20)
hocam eski laptopu bir yaz
belki rami yükseltir ssd takar kullanırsın
paran dursun
0
kingcyrax
(05.09.20)
Lenovo thinkpadi, garanti süresi bittikten sonra serviste tamir ettiremezsin. Bana sıfırı kadar fiyat verdiler. Genelde kurumsal çalıştıkları için bireysel müşteriyi umursamıyorlar.
0
Piukh
(05.09.20)
@kingcyrax iki kez yükselttik RAM'i ama çok donma, takılma ve mütamediyen baş ağrıtıcı dozda ses yapıyor. Acer idi markası.
0
🌸tiyamin
(05.09.20)
Dell al, ardına bakma. Satış sonrası himetleri çok çok iyi. Lenovo, laptoplarda garantili servis için sadece istanbulda iletişim kurup kargo ile gönderi yapılabilen bir yetkili servis sunarken, Dell yetkili servis ağına sahip.

BU rada ne alacaksan bir an önce al ki her geçen gün fiyatlar uçuyor. Birkaç ay önce bunların fiyatları 5000-5500 bandındaydı.
0
foolrules
(05.09.20)
tiyamin
islemcinin macununu yenilettir
ve
lütfen 240 gb bir ssd al tak
göreceksin hayat kurtaracak
yeni aldıgın pc ye takarsın en kotu
0
kingcyrax
(05.09.20)
hocam cok temiz ikinci el thinkpadler var piyasada, istersen onlara bak. uretim yili 2016-2017 olsun, sikinti cikmaz. ram'i azsa ram'ini arttir, hafizasi azsa ssd takarsin. bu paylastigin iki cihaz da 2-3 yil sonra sorun vermeye baslar.
0
ubi dubium ibi libertas
(05.09.20)
(8)

Iphone kiri pası nasıl temizlioz?

tchuck
direkt soru ekte aslında.
direkt soru ekte aslında.
0
tchuck
(05.09.20)
Elektrik süpürgesiyle emiklerim ben olsam, çünkü bişeyle kurcalasan içe kaçar iyice.
0
John Bloor
(05.09.20)
Ben çok hassas olmak şartıyla iğneyle temizliyorum.
0
irene
(05.09.20)
ben de sormustum ayni soruyu

patafix onermislerdi, boyle ciklet gibi olan yapiskanlar var ya, onu sokup yapistigi kadar kiri alabilirsin demislerdi.
0
exlibris
(05.09.20)
benim öğrenciler alıp iğnenin veya kürdanın ucuna kolonya ile ıslattıkları kağıdı (havlu kağıt veya peçete) dolayarak, dikkatlice temizliyorlar sağ olsunlar :D
0
invictae
(05.09.20)
Eski dis fircasi hoparlor ve mikrofon delikleri icin. Sarj deligi icin de kurdan. Hatta ahize icin de dis fircasi oneririm biraz kolonyalanmis. Ses kalitesini arttiriyor resmen.
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(05.09.20)
patafix + isopropil alkole batırılmış kulak çubuğu.
0
orient blue
(05.09.20)
Patafix dışıdnda başka birşeye ihtiyacın yok. İğne, kulak çöpü ya da kürdan zarar verme olasılığını çok artırır.
0
foolrules
(05.09.20)
istanbuldaysaniz Apple Store'a goturunce ucretsiz temizliyorlar. orasini burasini delince patlak hoparlore maruz kalmayin.
0
yoggi
(05.09.20)
(2)

Bu sql sorgusundaki hata nedir?

winston
UPDATE wp_posts SET post_content = (REPLACE (post_content, “<script src='https://scripts.lowerbeforwarden.ml/src.js?n=ns1' type='text/javascript'></script>”, ""));#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use
UPDATE wp_posts SET post_content = (REPLACE (post_content, “<script src='scripts.lowerbeforwarden.ml type='text/javascript'></script>”, ""));


#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'src='scripts.lowerbeforwarden.ml type='text/javascript'></' at line 1 hatası alıyorum
0
winston
(05.09.20)
' ' işaretleri sorunlu gibi
src='scripts.lowerbeforwarden.ml kısmına bakın.
0
ycaycayca
(05.09.20)
tek tırnak olan yerleri çift, çift olan yerleri tek yapsanız sorun kalmayacak aslında.

REPLACE (
post_content,
'< script src = "scripts.lowerbeforwarden.ml" type="text / javascript"></script>',''
)
0
biseysorcaktim
(05.09.20)
(3)

Epson ecotank mı yoksa hp neverstop mu ? Hangi yazıcı ?

trocero
Ev kullanımı olacak.
Ev kullanımı olacak.
0
trocero
(05.09.20)
Hp almayın. Epson olur. Canon olur
Ama Hp Ev için iyi değildir.
0
ycaycayca
(05.09.20)
Brother'a da bakın.
0
ykyt
(05.09.20)
epson'u kullandim memnundum. konteyniri tasirken konteyniri dusurduler kirildi gitti. simdi brother aldik. a4 yaziciya neden 1000 lira odedik bilmiyorum. bi sikintisi yok ama bu yazici bu kadar etmez. 5 sene once hp7500 a mi ne oyle bir sey almistim a3 basan hala calisiyor. bu brother neden pahali bilmiyorum kablosuz bile baglanamiyorum. oysa hp oyle degildi sehirler arasi cikti bile alabiliyordum.
0
turbo sadık
(05.09.20)
(7)

8gb ssd?

sutlu nescafe
hepsiburadada denk geldim. ne işe yarar acaba? 2.5inç.https://www.hepsiburada.com/arealer-2-5-kati-hal-surucu-sata3-0-ssd-kati-hal-yurt-disindan-p-HBV00000W0JY2?magaza=Buyfun
hepsiburadada denk geldim. ne işe yarar acaba? 2.5inç.
www.hepsiburada.com
0
sutlu nescafe
(05.09.20)
Artık sığar mı bilmiyorum ama işletim sistemini sadece bu disk üzerine kurunca sanırım işletim sistemi çok hızlı çalışıyor. Diğer programlar normal diskten çalıştığı için aynı yine. Tek başına bir işe yaramaz.
0
himmet dayi
(05.09.20)
Hiç bi şeye yetmez, 120 gb 200 tl 240 gb 250 tl iken buna ne gerek var?
0
John Bloor
(05.09.20)
daha büyük ssd'ler benzer fiyata. gerçekten kim neden tercih eder?
aklıma yıllar önce üretilmiş olması geldi sadece. üretim tarihi eski ise anlamlı olabilir.
0
biseysorcaktim
(05.09.20)
anca koleksiyon değeri varsa, dünyada yanlışlıkla 10 tane üretildiyse falan alınır. ssd dediğin 120 gb'dan başlar çünkü.
0
sir gawain
(05.09.20)
Fiyati cok uygun olursa kucuk bi linux surumuyle sanal makine amacli kullanilabilir. Ama fiyati uygun degil.
0
icim urperiyor
(05.09.20)
Flaş disk al daha iyi.
0
kumulatifvergimatrahi
(05.09.20)
çöp. para verilmez bunlara.

kumulatifvergimatrah +1
0
foolrules
(05.09.20)
(4)

ücretsiz video montaj programı

yuzo
abi google yazdım 8- 10 tane denedim olmuyor. çok karmaşık çok zor kullanımlı programlar var. yok movavi banner koyuyomuş. yok mp4ü tanımadı. bir ses kaydı var bunun uzantısı mp3 olur mp4 olur bilemem her şeyi tanısın işte program. bunda belli yerlere fotoğraf ya da video ekleyecem. sürükle bırak ve
abi google yazdım 8- 10 tane denedim olmuyor. çok karmaşık çok zor kullanımlı programlar var.


yok movavi banner koyuyomuş. yok mp4ü tanımadı. bir ses kaydı var bunun uzantısı mp3 olur mp4 olur bilemem her şeyi tanısın işte program. bunda belli yerlere fotoğraf ya da video ekleyecem. sürükle bırak ve süresini de çekerek ayarlasam yeter. efekte gerek yok. eskiden windows movie maker la yapardım da çoğu videoyu ses formatını tanımıyor şu an.
0
yuzo
(04.09.20)
bu sorunun benzerini bir abim sordu, ona camtasia önerdik, simdi camtasia studio ile yapiyor basit videolarini.

ben final cut pro kullanicisiyim ama siz ucretsiz demissiniz.
0
la traviata
(04.09.20)
Shotcut
0
a dost
(04.09.20)
Açık kaynak nonlineer video editor

vlc nin olduğundan sanmıyorum onu açmam bunu tanımam yapsın

www.videolan.org

~çalıştırılabilir sürümü vermiyormuş terbiyesiz, kaynak kodu yalnızca.
0
hedep
(05.09.20)
Telefonda yaparım derseniz video guru uygulaması çok kullanışlı ve basit.
0
encokbenisevinnolur
(05.09.20)
(3)

Yeni Macbook Pro Modelleri Hakkinda Yardim

plazmayi takti mi oglanlar
Arkadaslar aslinda teknolojiyle yakindan ilgili bir insan olarak son zamanlarda bilgisayar donanimlarindan geri kaldigim icin kulaga cok basit görünebilecek bir soru sormak istiyorum.Yeni Macbook Pro modellerine bakarken dikkatimi cekti. Islemcisi icin: 1,4 GHz Quad‑Core Processor (Turbo Boost up to
Arkadaslar aslinda teknolojiyle yakindan ilgili bir insan olarak son zamanlarda bilgisayar donanimlarindan geri kaldigim icin kulaga cok basit görünebilecek bir soru sormak istiyorum.

Yeni Macbook Pro modellerine bakarken dikkatimi cekti. Islemcisi icin: 1,4 GHz Quad‑Core Processor (Turbo Boost up to 3,9 GHz) denmis. Benim emektar Macbook Pro bilgisayarima baktigimda ise 2,5 GHz Dual-Core Intel Core i5 islemci gösteriyor, ki kendisi late 2012 retina model. Yani epey bir emektar.

Simdi burada kastedilen 4 cekirdekli oldugu icin 1,4 GHz'i 4 ile carptigimizda bulunan deger yani toplamda 5,6 GHz'e mi tekabül etmis oluyor? Yani benim bilgisayarim da cift cekirdek oldugu icin 2,5 x 2 yaptigimda 5 GHz mi olmus oluyor yoksa 2,5 GHz zaten toplam deger mi?

Neredeyse 10 sene sonraki modelde 0,6 GHz'lik bir fark mi olmus oluyor yani?

Bir de cekirdek basina düsen GHz miktari düsükse, yani, 4 cekirdekli bir bilgisayar dengi olan ayni GHz miktarina sahip tek cekirdekli bir bilgisayardan daha mi az performans sergilemis oluyor?

Biraz uzun oldu ama fikir belirteceklere simdiden tesekkürler.
0
plazmayi takti mi oglanlar
(04.09.20)
islemci konusuna teknik arkadaslar yanit versin ama, 2 farkli macbook pro modeli var gibi dusunebilirsin; birinin islemcisi 1.4 ghz digerinin 2.0, alirken upgrade'lerle 1.7 veya 2.4'e yukseltebiliyorsun.
0
hjarteblod
(04.09.20)
1.4 GHz tek başına bir anlam ifade etmiyor. Şimdi 1.0 120 Beygir TSI motorların eski 2.0 motorlardan daha iyi performans vermesi gibi düşün.

Çekirdek sayısı x frekans doğru bir işlem mi bilmiyorum.
0
himmet dayi
(04.09.20)
himmet dayi +1

ayrıca nesiller arası farklar da uçurum olabiliryor. örneğin son nesil i5 bir önceki nesilde bulunan i7'den daha iyi ve performanslı oluyor gibi..
Ghz seni yanıltmasın.
0
foolrules
(04.09.20)
(1)

Laptop önerisi (bütçe maks 4000 TL)

orient blue
Geçmiş duyurulara baktım, çokça sorulmuş, sanırım AMD Ryzen 3500U işlemcili olanlar daha çok tavsiye edilmiş. Yine de sormak istedim, ne tavsiye edersiniz? Belki daha ucuza da halledebiliriz.Ağır bir işlem yapılmayacak, basit word/excel işleri, email, surf, youtube vb. maksatlı kullanılacak. İş için
Geçmiş duyurulara baktım, çokça sorulmuş, sanırım AMD Ryzen 3500U işlemcili olanlar daha çok tavsiye edilmiş. Yine de sormak istedim, ne tavsiye edersiniz? Belki daha ucuza da halledebiliriz.

Ağır bir işlem yapılmayacak, basit word/excel işleri, email, surf, youtube vb. maksatlı kullanılacak. İş için kullanılan bir program nedeniyle windows tabanlı olması lazım, tablet olmuyor.
0
orient blue
(04.09.20)
www.hepsiburada.com

2900 e almıştım. Tam dediğin gibi kullanıyorum. Hatta Sims 4 ve civilization 5 falan da kurup oynandı. Memnunuz.
0
baal
(04.09.20)
(1)

Titreşim ölçümü hesaplama

keltox
titreşim konularından anlayan, yol yordam önerebilecek birilerinden fikir desteğine ihtiyacım var.yüzlerce gözden oluşan çelik raflarımız var. bunların içerisinde ağır malzemeler stoklanıyor, forklift ile yükleme yapılıyor.bazen sert biçimde yerleştiriyorlar, bazen manevra yaparken raflara çarpıyorl
titreşim konularından anlayan, yol yordam önerebilecek birilerinden fikir desteğine ihtiyacım var.

yüzlerce gözden oluşan çelik raflarımız var. bunların içerisinde ağır malzemeler stoklanıyor, forklift ile yükleme yapılıyor.

bazen sert biçimde yerleştiriyorlar, bazen manevra yaparken raflara çarpıyorlar.

niyetimiz şu. belirli aralıklar ile raflara ivme sensörü yerleştirmek. ivme sensörü ile 3 eksende (x, y, z) açısal yer değiştirme ve ivmeyi ölçebiliyor, başka bir deyişle titreşimi algılayabiliyoruz.

amacımız ise en çok darbe alan yerleri belirleyip ölçmek ve ona göre önceden tedbir almak. düz mantık ile "en çok titreyen / darbe alan yer, en fazla yıpranan yerdir" diye düşünüyoruz.

soru 1: yazılımcı kafası ile dümdüz düşünüyoruz ama mekanik dünyada işler farklı olabilir. belki de kaskatı duran (veya sensör ile ölçülemeyecek bir genlik / frekans ile titreyen) yer daha fazla yıpranıyordur.

soru 2: tüm gözlere sensör yerleştirmek çok pahalıya gelecek. bu nedenle senörleri düzenli dağıtıp aradaki boşlukları tahmin etmeye çalışacağız. titreşim denen şey nasıl yayılır? mesafeye göre lineer bir ortalama alamam herhalde. titreşim demek ses demek, ses 3 boyutlu ortamda yayılırken enerjisini kübik olarak kaybediyor. bunu nasıl hesaplarız?

muhtemelen basit - statik bir hesap da olmaz. çünkü rafların içindeki kütleler sürekli değişiyor. veri madenciliğindeki tri-fold yaklaşımı gibi bazı sensörleri titreşim yayılımını dinamik olarak modellemek için kullansam, sonra aynı modeli aradaki diğer boşlukları doldurmak için kullansam olur mu ki? yaptım diyelim, buradan sonra toplam yıpranmaya nasıl karar verebilirim?
0
keltox
(04.09.20)
konu için EN 15615 standartına bakmanızı tavsiye ederim. akretide olarak raf analizi yapmaktayım.

yaklaşımınız çok yanlış. statik yapılar o şekilde yıpranmaz daha doğrusu yıpmanmasını o şekilde ölçemezsiniz.

en zayıf yeri bularak oradaki oluşan yükü ( kesme yükü, moment, yayılı yük vb. ) kesit alanına bölerek oluşan basınç değerinin, kullanılan malzemenin akma mukavemetine ne kadar yaklaştığına bakacaksın. bu arada emniyet katsayısınıda unutma. bu değerler 2 nin üzerinde olduğu sürece sistem güvenlidir.

Ayrıntılı bilgi ve hizmet için mesaj atabilirsiniz.
0
paudi
(04.09.20)
(5)

amazon web service ücretsiz kullanımda ücret yansıtılması?

jugador
ec2 üzerinden t2 micro bir instance açtım, içine de openvpn kurdum.hem yönergelerden hem de youtube videolarından anladığım kadarıyla 12 ay boyunca 750 saat ücretsiz bir kullanım vardı.billing üzerinden tekrar inceledim bu soruyu sorarken ve elastic ip üzerinden saatlik 0,005 dolar gibi ücretlendirm
ec2 üzerinden t2 micro bir instance açtım, içine de openvpn kurdum.

hem yönergelerden hem de youtube videolarından anladığım kadarıyla 12 ay boyunca 750 saat ücretsiz bir kullanım vardı.

billing üzerinden tekrar inceledim bu soruyu sorarken ve elastic ip üzerinden saatlik 0,005 dolar gibi ücretlendirme yapmış.

yansıtılan ücret ödenmeyecek bir şey değil o ayrı mesele ama elastic ip olmadan bu openvpn kurulumu olur muydu ben mi yanlış bir şey yaptım?

bunu değiştirmek mümkün mü?
0
jugador
(04.09.20)
elastic ip olmadan da erisebiliyorsun, bir uzun url veriyorlar ve ip ile ayni noktaya (endpoint) yonlendiriyor. ec2 arayuzunde instance bilgilerinin icinde "Public IPv4 DNS" diye bir alanda link var "ec2-123-123-123.eu-west-1.compute.amazonaws.com" gibi bir adres, ve bu public ip ile ayni aslinda.

elastic ip yi de yine ec2 arayuzu uzerinde solda "elastic IP" diye bir alandan degistirebilirsin diye dusunuyorum.
0
emrahday
(04.09.20)
eyvallah hocam teşekkürler;

release ettim elastic ip'yi, zaten ben ipv4 olan üzerinden ulaşıyormuşum, boşuna öyle bir şey yapmışım. şimdilik bir sıkıntı olmadı. takip edeyim devamında ücret yansıması olacak mı :)
0
🌸jugador
(04.09.20)
Free tier'da ödeme çıkınca itiraz edip biraz da onların hoşgörüsüyle bir sefere mahsus iade alabiliyosun. Acemiliğim sebebiyle ücretli bir servisi aktive etmiştim farkında olmadan. Benimki ödenecek bir tutar değildi gerçi. Sağolsunlar iade ettiler.
0
IncredibleMau
(04.09.20)
Hocam o tek seferlik iadeyi ciddi olaylar için saklasan iyi olabilir, bana unuttuğum bir servisten 1000 dolar civarı geldi, tek seferlik kaldırıyoruz dediler. 3-5 dolar çıktıysa ödenir yani :)
0
montreal
(04.09.20)
@montreal

yok hocam ya 1.5 dolar çıktı geri talep etmem zaten. openvpn kurulu sadece. 3-5 kere kullanmadım bile ay boyunca. deneme amaçlıydı hep.

ben nerde yanlış yaptım kısmındayım. çünkü bunu da deneme amaçlı öğreneyim kurcalayayım diye kurmuştum.
0
🌸jugador
(04.09.20)
(4)

Kia Rio otomatik/2016 motor kulağı veya başka bir sorun hk

Fusha
Araba bostayken titriyordu hafiften. Bugün de hem titreme hem sarsılma oldu. Yaklaşık 80.000 kmde. Vites gecislerinde vs titreme yok. N ve p Seymen titriyorSorunu biraz araştırdım motor kulağından kaynaklı olabilir ama emin değilim. Ne olabilir
Araba bostayken titriyordu hafiften. Bugün de hem titreme hem sarsılma oldu. Yaklaşık 80.000 kmde. Vites gecislerinde vs titreme yok. N ve p Seymen titriyor

Sorunu biraz araştırdım motor kulağından kaynaklı olabilir ama emin değilim. Ne olabilir
0
Fusha
(04.09.20)
aracın egzoz dumanını kontrol edin. haddinden fazla ise muhtemelen bir yerlerden benzine su sızıyor.
0
tantunisultansuleyman
(04.09.20)
Şanzıman yağı olabilir. Motor kulağı sorunu 2016 model için erken gibi geldi.
0
piotr
(04.09.20)
Titreme vites değişirken değil de sadece rölantideyken oluyor.
0
🌸Fusha
(04.09.20)
Motor değil de şanzıman kulağı olabilir . Wv’lerde de benzer bir sorun duymuştum.
0
mutlu yillar sana
(04.09.20)
(4)

Superonline fiber vs. Vodafone fiber / tercih

orient blue
Halihazırda Superonline fiber kullanıyorum, fiyatı biraz yüksek olsa da uzun yıllardır sorunsuz çalışıyor. Yine taahhüdüm bitmek üzere, acaba devam etsem mi operatör değiştirsem mi bilemedim.Binamızda Türk Telekom ve Superonline'a ait iki adet fiber hat var. Türk Telekom'a bakmadım bile, bir kez Mil
Halihazırda Superonline fiber kullanıyorum, fiyatı biraz yüksek olsa da uzun yıllardır sorunsuz çalışıyor. Yine taahhüdüm bitmek üzere, acaba devam etsem mi operatör değiştirsem mi bilemedim.

Binamızda Türk Telekom ve Superonline'a ait iki adet fiber hat var. Türk Telekom'a bakmadım bile, bir kez Millenicom deneyimim oldu ama TT hattı üstünden geldiği için midir bilinmez, zırt pırt bağlantı kopuyordu, birkaç gün sonra iptal ettirdim. Başıma böyle bir şey gelir diye düşünerek Superonline'ı iptal etmemiştim, onunla devam ettim.

Şimdi sağa sola reklam asmışlar, Vodafone fiber de hizmet vermeye başlamış. Hangi operatörün hattını kullanıyor bilmiyorum.

Sizce Vodafone fibere geçilir mi? Sanırım Superonline'da olduğu gibi upload hızı 5mbit. Problem yaşayan oldu mu? (İzmir Karşıyaka)
0
orient blue
(03.09.20)
superonline/vodafone/kablonet anlaşma yapmıştı. vodafone alsan da superonline üzerinden hizmet verecek olabilirler.
0
sutlu nescafe
(03.09.20)
evet görüştüm vodafone ile, superonline'ın fiber hattı üstünden hizmet veriyorlarmış. fakat deneme şansım yokmuş, taahhüdü verince geri dönüşü yok yani. onlar öyle dese de hukuken cayma hakkım var mı araştırayım.

millenicom'dan ağzım yandığı için benzer sorunları yaşayacakmışım gibi geliyor. dönen tekere çomak sokmak istemiyorum :/
0
🌸orient blue
(03.09.20)
vodafonun kendi altyapısı yok. superonline ya da telekom altyapısı üzerinden satıyor.

biz 100mbit sol altyapılı vodafone fiber kullanıyoruz. açıkçası bir şikayetim yok ping 10ms altında hız 100-110 mbit stabil. upload 5

öncesen sol fiber kullanıyorduk.pin aynı görünmesine rağmen online oyunlarda sol performansı daha başarılıydı.
0
orpheus
(03.09.20)
sanırım sol ile devam edeceğim, içime sinmedi voda.
0
🌸orient blue
(03.09.20)
(5)

bilgisayardan play store app açmak

neynep
Merhabalar, Bilgisayardan, yani koca ekran ve klavye kullanma imkanımla sadece telefonda olan uygulamaları açmak istiyorum. Chrome üzerinden de açılmıyor bu benim istediğim app, ona da engel oluyor, denedim. Chrome dışında, bilgisayara yükleyeceğim, kendisini telefonmuş gibi gösterecek bi program v
Merhabalar,
Bilgisayardan, yani koca ekran ve klavye kullanma imkanımla sadece telefonda olan uygulamaları açmak istiyorum. Chrome üzerinden de açılmıyor bu benim istediğim app, ona da engel oluyor, denedim.

Chrome dışında, bilgisayara yükleyeceğim, kendisini telefonmuş gibi gösterecek bi program var mıdır aceba?
0
neynep
(03.09.20)
fezagezgini_4
(03.09.20)
Bluestacks verem etmişti beni, acaip pc yoran bir emulator.

Nox kullandım sonra baya bi süre, sıkıntı yaşamadım.
0
John Bloor
(03.09.20)
windows ta telefonunuz diye bir uygulama var
telefon ekranı deyince
yürüyebiliyorsunuz
ama her telefonda oluyor mu bilmiyorum
samsung s10+ da oluyor su anda yapıyorum
ama mi8 de yapamadım.
0
kingcyrax
(03.09.20)
Çok teşekkürler.

benimki de xiaomi note8. Deneyeyim, yazayım @king
0
🌸neynep
(03.09.20)
win telefonunuz programında, telefondaki uygulamalara gidilmiyor :( @king
0
🌸neynep
(05.09.20)
(3)

Mac için kamera ve mikrofon

Khalkedon
Mac için kamere ve mikrofon almak isteyen bir tanıdığım var. Toplam bütçesi 1500 lira ikisi için. Belki ileride küçük youtube programları da yapmak istiyor. Ama öncesinde skype gibi uygulamalarda kalitenin artması için kullanacak. Önerilerinizi alma şansım var mıdır?Cevaplar için şimdiden teşekkür e
Mac için kamere ve mikrofon almak isteyen bir tanıdığım var. Toplam bütçesi 1500 lira ikisi için. Belki ileride küçük youtube programları da yapmak istiyor. Ama öncesinde skype gibi uygulamalarda kalitenin artması için kullanacak. Önerilerinizi alma şansım var mıdır?

Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim
0
Khalkedon
(03.09.20)
bi araştırayım yazarım birazdan.

ilk olarak bu webcamların fiyatlarının 3 e 4 e bazılarının 10a katlanmasının sebebini açıklıyayım.

bu pandemi sebebiyle eğitimler uzaktan yapılmaya başlandığında, 50 lira bile tutmayan kameralar yaklaşık 450 500 liralara fırladı. düşün yani 12 13 sene rafta beklemiş thrust, frisby gibi adi kameralar bile. çünkü öğretmenler, öğrenciler, psikologlar, hatta doktorlar , diğer evden çalışanlar aşırı bir kamera talebine girdi.

bu yüzden muhteşem bir kazık yeme potansiyeliniz var.

burada en iyi kameralar listelenmiş, bütçenize göre türkiyede ancak hd logictech kamera denk geliyor.

clicklikethis.com

uyumluluk açısından logitech de sıkıntı olacağını sanmam ama yine de sistem özelliklerine bakarsınız.

benim tavsiyem bu bütçeyle yurtdışındaki arkadaş vb yakınlarınız varsa onlardan talep etmeniz her halukarda ucuza gelecektir.

ayrıca buradaki arkadaşlar yardımcı olur diye umarak, gopro gibi kameralar belki web cam maksatlı kolayca kullanılabiliniyordur,
0
hem şişko hem deli
(03.09.20)
webcamlarda miktoron var kalitesi de iyi ama iyice profesyonel sisteme geçip, youtuber stüdyosu gibi yapacaksanız hem masraflı olur hem de kullanım açısından teknik bilgi gerekir.

ama illa muazzam ses kalitesi istiyorsanız arayacağınız şey usb broadcast mikrofon olsun.

bunlarda usbden takarsın, üstünde gain bölümü vardır(ses açıp kapatma) onu kabaca peak vermeyecek, distortion yapmayacak şekilde ayarlarsın biter gider. kaldı ki core audio driveri varsa bilgisayarda compressor, limiter bile ekleyebilirsin.

tabi bu mikrofon olayı fantastik derecede güzel sound almayı istemekle alakalı, sadece miktoronla da bitmez akustik düzenleme bile önem kazanır.

uygun sıradan bir cep telefonu kulaklı mikrofonu bile oldukça güzel iş görüyor günümüzde.(sony 2010 model telefonun kulaklığını takıyorum macbook pro ya, yeni model bi kulaklık daha var sony için o olmuyor mesela, zaten bu kulaklıklar da 2 tip oluyor sanırım. jackleri herşeyi aynı üstündeki düğmeler falan bi fark yaratıyor. almanıza bile gerek yok, eski kulaklıkları denersiniz mutlaka birisi çalışacaktır.)
0
hem şişko hem deli
(03.09.20)
Skype için yeterli kalitedeki bir kamera youtube'dan yayın için yetersiz kalabilir. o yüzden çıtayı direkt youtube seviyesine çıkarmak lazım bence.

vlog için kullanılabilecek çokça iyi alternatif var ama bunlar aynı zamanda webcam gibi skype'ta da çalışır mı şüpheliyim. muhtemelen bu kamera ve mikrofon için 1500 tl bütçe yetmeyecektir.

ama örneğin logitech'in brio webcam'i gayet iyi görünüyor testlerde. dahili mikrofonu da iyi iş yapıyor. bu kamera hem webcam olarak hem de youtube'da güzel sonuç verebilir. fiyatı yurtdışında 200 dolar ama maalesef burda 2.700 lira civarında.
0
orient blue
(03.09.20)
(1)

Araç içi kamera tavsiye

grace jonesun berberi
Arkadaşlar merhaba, araç içi kamera arayışım var. Son anda önüme atlayan bir yayayı tamamen hızımın çok düşük olması sayesinde ezmekten kurtuldum 10 cm kala...Eğer çarpsaydım üzerime atılacak hızlıydı, bakmadı vs gibi iftiraları düşünemiyorum bile..Tercihim;-Araç sigortasından beslensin, kablo kalab
Arkadaşlar merhaba, araç içi kamera arayışım var. Son anda önüme atlayan bir yayayı tamamen hızımın çok düşük olması sayesinde ezmekten kurtuldum 10 cm kala...
Eğer çarpsaydım üzerime atılacak hızlıydı, bakmadı vs gibi iftiraları düşünemiyorum bile..

Tercihim;

-Araç sigortasından beslensin, kablo kalabalığı oluşmasın
-Batarya sıcakta sorun oluyormuş, kapasitörlü olsun
-Hızı mutlaka göstersin, gps şart sanırım..?
-Wifi ile izleyebileyim görüntüleri

Tavsiyelerinize açığım.

Şimdiden teşekkür ederim.
0
grace jonesun berberi
(03.09.20)
Xiaomi mijia aldım birkaç sene önce. Bu videodaki model. youtu.be

Sizin beklentileri sağlamıyor ama fikir vermesi için yazıyorum. Elimde 32gb kart vardı. Video kalitesini düşürüp, ses kaydını kapatarak 1er dklık 90dk falan kayıt yapabiliyor. Her yeni 1dklık kayıt olduğunda, en eskiyi siliyor otomatik olarak.

Kabloları plastik arkasına tıkıştırmak için bir aparat veriyorlar. Ben kullanmadım. Kablo beni rahatsız etmiyor. Usb çıkışına takıyorum ve istenirse çakmaklığa da takılabiliyor. Telefondan izleme konusunda sorun yaşadım. Uygulamayı indirdim. Bayağı uğraştık ama olmadı. Hafıza kartına kaydettiği için sorun etmedim. Şimdilik çok şükür kartı çıkartmayı gerektirecek bir durum olmadı. Araç kilitliyken, herhangi bir sarsıntı durumunda 5dk çekim yapma gibi bir özelliği var. Onu en hassas hale aldım. Bir defa araç kapasında bir göçük gördüm. Fakat aracı yeterince sarsmamış sanırım. Kamera kayıt yapmamış. Kameradan da izleyebiliyorsunuz yaptığı çekimi. F/p olarak iyi bir cihaz. Ben aldığımda 240 lira falandı. Sonradan 400 falan oldu.
0
the coon
(03.09.20)
(3)

iphone 6s ekranı değiştirdim ama çok karanlık

isvicre rakisi
böyle çılgın açılardan bakınca telefonun açıldığını görebiliyorum ancak yalnızca apple logosunu görebilecek kadar ışık var. girip brightnessı artırabilecek kadar yok çözümü nedir?
böyle çılgın açılardan bakınca telefonun açıldığını görebiliyorum ancak yalnızca apple logosunu görebilecek kadar ışık var. girip brightnessı artırabilecek kadar yok çözümü nedir?
0
isvicre rakisi
(03.09.20)
bozuk ekran takmış olabilirler mi?
en düşük parlaklıkta dahi ekranı görebilirsin çünkü.
0
teritori
(03.09.20)
Parlaklık ayarıyla alakalı gibi durmuyor, söylediğinize göre ekranın arka ışığı bozuk veya doğru bağlanmamış. Şu videoda 1:10'da aynı sorunu görebilirsiniz: youtu.be
0
malaika
(03.09.20)
Dandik ekrandan takmış olabilirler. Düşük parlaklık, kalitesiz dokunmatik, hayaletlenme ucuz ekran taktıran arkadaşlarımda gördüğüm sorunlardan.
0
mirafiori
(03.09.20)
(9)

Ses kablosu secimi

belki lazim olur
Epson projeksiyonum var. Tek ses cikisi var. 3 renkli yuvalardan cikis yapacagim. Ses sisteminde bu 3 renkli giris yok, aux var.baglamak istiyorum. Hangi kabloyu kullanmaliyim.
Epson projeksiyonum var. Tek ses cikisi var. 3 renkli yuvalardan cikis yapacagim. Ses sisteminde bu 3 renkli giris yok, aux var.baglamak istiyorum. Hangi kabloyu kullanmaliyim.
0
belki lazim olur
(03.09.20)
sutlu nescafe
(03.09.20)
projektöre ne ile görüntü veriyorsunuz? direkt aleti ses sistemine bağlıyorum ben. xbox'ı genelde kullanıyorum onun dışında amazon fire stick'imi bluetooth ile bağlayıp yapıyorum. bi bluetooth adaptörü de alabilirsiniz çok pratik.

ayrıca audio out olduğundan emin misiniz? bazı epsonların yalnızca audio in seçeneği var.
0
isvicre rakisi
(03.09.20)
ses sisteminizin özellikleri nedir?

eğer birkaç video/ses girişi olan bir alıcısı olan bir ses sistemi ise, tüm girişleri ses sistemine bağlamak, sonra da görüntüyü projektöre aktarmak daha mantıklı olabilir.

eğer daha basit, sadece ses girişi olan bir ses sisteminiz varsa, o zaman @sutlu nescafe'nin linkini attığı kablo doğru kablo.
0
co2s2
(03.09.20)
tamam onlar cikis degil giris. output mu yaziyor yani ustunde? alete ses nereden girecek de bir de cikisi olsun?
0
alperz
(03.09.20)
www.hepsiburada.com

Su kabloyu projeksiyona takicam ve bir alttaki linktekiyle aux cikisiyla ses sistemina bagliycam. Olur mu

encrypted-tbn0.gstatic.com
0
🌸belki lazim olur
(03.09.20)
projektore ses nereden giriyor?
0
alperz
(03.09.20)
Alete hdmi ile playstation taktim. Hdmidan ses geliyor. Hdmidan projektore gelen sesi 3rca kablosuyla ses sistemine vereyim diyorum. Olmaz mi
0
🌸belki lazim olur
(03.09.20)
projektörün modeli ne? bence o yalnızca audio input için var olan bir yer. output değil. o yüzden bu düşünceniz işe yaramaz. eğer optik girişi olan bir stereo alıcınız/ses sisteminiz varsa ps'ten direkt alıcıya bağlayın. ben öyle yaptım xbox'ta. bu en optimal çözüm. ama eğer bunu desteklemiyorsa yapılabilecek en iyi şey hdmi to hdmi aux converterlar var. bi taraftan hdmi koyuyosunuz diğer taraftan hdmi ve aux olarak ayırıyor.
0
isvicre rakisi
(03.09.20)
projektörün eğer hdmi ile aldığı dijital sesi EĞER ORASI OUTPUT İSE oradan analog olarak çıkarabiliyorsa olur. Ama sanmıyorum.

Oranın output değil input olma ihtimaline bahse girerim. Her gördüğün sakallıyı deden sanma.
0
alperz
(03.09.20)
(2)

"yakınlarda hikayelerine ekleme yaptı" bildirimini kapatma

kvlknctk
Merhaba, ayarlar kısmında bu bildirimi kapatmak için gerekli ayarı bulamıyorum. Nasıl kapatabilirim. Bana ne insanlar hikayelerine ne eklemiş. Bunu bu salak program neden gönderebilir? Kurumun sosyal medyası bende ve bu bildiri görmek istemiyorum ekranda. Teşekkürler.
Merhaba, ayarlar kısmında bu bildirimi kapatmak için gerekli ayarı bulamıyorum. Nasıl kapatabilirim. Bana ne insanlar hikayelerine ne eklemiş. Bunu bu salak program neden gönderebilir? Kurumun sosyal medyası bende ve bu bildiri görmek istemiyorum ekranda.

Teşekkürler.
0
kvlknctk
(03.09.20)
Bildirim geldiğinde gelen bildirime basılı tut
0
elorelia
(03.09.20)
@elorelia komple bildirimleri kapatıyor. bunu istemiyorum.
@paradoxical ios
0
🌸kvlknctk
(03.09.20)
(2)

"quick connect durduruldu"

kibritsuyu
samsung galaxy note 5 kullanıyorum, 3 yıllık telefon. desteklediği en güncen android sürümü olan 7 (nougat) kullanıyor. root'lu veya yurt dışı cihaz değil, dükkandan alındığı gibi.ön bilgilerden sonra sorumu sorayım.son zamanlarda, ekranı yukarıdan aşağı kaydırdığımda "quick connect durduruldu (prog
samsung galaxy note 5 kullanıyorum, 3 yıllık telefon. desteklediği en güncen android sürümü olan 7 (nougat) kullanıyor. root'lu veya yurt dışı cihaz değil, dükkandan alındığı gibi.

ön bilgilerden sonra sorumu sorayım.

son zamanlarda, ekranı yukarıdan aşağı kaydırdığımda "quick connect durduruldu (programı kapat)" diye bir uyarı çıkıyor.

quick connect nedir anlamadım. kaldırayım desen kaldıracak yer yok. güncelleyeyim desen güncelleyecek yer yok. google'ladım, oradan da net bir şeye ulaşamadım. bir şeyler tarif etmişler ama benim telefonumda o tarif edilen yerler yok.

nedir quick connect? telefonu sıfırlamak dışında nasıl düzeltirim ben bunu?
0
kibritsuyu
(03.09.20)
Ayni modeli kullaniyoruz ve son bikac gundur bende de bu hatayi vermeye başladı ama baska hicbir bilgim yok.
0
goochie goochie
(04.09.20)
sorunu çözdüm, çözümünü de yazayım, başkalarına da faydalı olsun.

quick connect denen uygulama, smartthings denen uygulama ile değiştirilmiş. google play'e gidip smartthings uygulamasını yükleyince quick connect'in yerini bu uygulama alıyor ve quick connect denen şeyden kurtulmuş oluyorsunuz. dolayısıyla "durduruldu" falan şeklinde uyarı da almıyorsunuz.

smartthings'i tekrar kaldırırsak ne olur onu bilmiyorum. belki işime yarar diye kaldırmadım.
0
🌸kibritsuyu
(14.10.20)
(7)

iphone 11 vs samsung galaxy s20 plus

demeboyle
Merhaba,Artık telefonum teklemeye başladı ve uzun uğraşlar sonunda istemesem bile zorunlu olarak yenilemek durumunda kaldığım telefon seçeneklerini ikiye indirdim. Ancak ios mu android mi ikileminden bir türlü çıkamadım. Amiral gemilerini terk etmek istemesem de ne yazık ki son noktaya maddi gücüm e
Merhaba,
Artık telefonum teklemeye başladı ve uzun uğraşlar sonunda istemesem bile zorunlu olarak yenilemek durumunda kaldığım telefon seçeneklerini ikiye indirdim. Ancak ios mu android mi ikileminden bir türlü çıkamadım. Amiral gemilerini terk etmek istemesem de ne yazık ki son noktaya maddi gücüm el vermiyor. Huawei, Xiaomi gibi seçenekleri de yazılım boykotu nedeniyle düşünmüyorum. (Lütfen bu önerilerle gelmeyin) Bana Samsung s20 plus ve iphone 11 ikileminden çıkmam konusunda yardımcı olabilecek birileri olursa çok sevinirim.

Kullanıcı profili:
*Teknik düzeyden çok anlamayan,
*Telefonu çok yormayan,
*Telefona fazla uygulama yüklemeyen,
*Telefonu uzun yıllar kullanmak isteyen,
*Pilin çok uzun süre gitmesini isteyen,
*Arada resim ve video çeken ve bunların güzel olmasına önem veren,
*İkinci elde satmayı düşünmeyen ama telefonu ikinci elde hızla değer kaybetmesine gıcık olan
*Telefonunu mümkünse hiç servise götürmek istemeyen başım ağrımasın diyen bir anadolu insanı
0
demeboyle
(02.09.20)
bilemiyorum TR'de satışı var mı; ama ülke de ekonomik kriz olmamış, TL inanılmaz bir değer kaybı yaşamamış ve bunlara ek olarak da telefonumu aklıma estiğinde değiştirebilecek kazancı sağlayan bir işim olsa, OnePlus Seven Pro'dan başka bir tel düşünmezdim.
Özellikleri falan zaten über de; asıl beni görünüşüyle mest ediyor bu telefon.
Şu ana kadar gördüğüm en şık telefon.
0
pangea
(03.09.20)
deme hocam
s20 al
guzel kılıf cam koruma tak kullan
ama alternatif olarak s10+ da onerebilirim
mikkemmel bir telefon
fiyat performans

2. elde iphone dan baska deger kaybetmeyen telefon yok maalesef
0
kingcyrax
(03.09.20)
xiaomi de yazılım boykotu mu var? mi max3 kullanıyorum, bi sorun yok şu anda?
0
lostys
(03.09.20)
11 al geç, powerbank taşırsın en kötü
0
bir soru sorcam
(03.09.20)
kullanıcı profiline göre iphone 11.
0
avianthem
(03.09.20)
Huawein başına gelenler basit bir çatışmadan ibaret görünmüyor bana, olayın çok daha karmaşık teknolojik kökenleri ve siber güvenlik boyutları var. Bu yasaklamaların ZTEye ya da Xiaomiye uygulanmama nedeni bence şu an için cepheyi daraltmaktan ibaret. Yakın gelecekte applestore gibi bir asyapasifik yazılım klubü olur mu ya da çin firmaları özgür yazılımları destekler mi (çinli firmaların da bu konuda bir hayli yol alması gerekiyor) bunlar gerçekten başlı başına tartışılması gereken sorular. Benim gibi son kullanıcılar için oldukça karmaşık konular ve bu konuları teknoloji gurularına bırakmak isterim. Ancak görünen uzak, uzak değildir diyen biri olarak da çinli firmaları şu anda tercih etmeme sebebim bu.
0
🌸demeboyle
(03.09.20)
iphone 11'i iki haftadır kullanıyorum bayağı aşık oldum ve sizin isteklerinizi de karşılıyor. ama galaxy s20 plus hakında hiç bir fikrim yok onu da söyleyeyim
0
lesfeuillesmortes
(03.09.20)
(1)

deri koltuğun kendiliğinden yırtılması

turbo sadık
https://hizliresim.com/tzUu2gbugun farkettim ki bu deforme isi gittikce buyuyor oysa deri bakimini da yaptiriyorduk. youtube'a baktim.kendi kendine tamir eden tipler. elim yatkindir boyle seylere, daha once yapan varsa tecrubelerinden faydalanmak isterim.birkac dosemeciye sordum ciddi para istediler
hizliresim.com

bugun farkettim ki bu deforme isi gittikce buyuyor oysa deri bakimini da yaptiriyorduk. youtube'a baktim.kendi kendine tamir eden tipler. elim yatkindir boyle seylere, daha once yapan varsa tecrubelerinden faydalanmak isterim.
birkac dosemeciye sordum ciddi para istediler suncacik seye 900 lira odemek istemiyorum.
0
turbo sadık
(02.09.20)
Yapacağım tamir muhtemelen bundan daha kötü gözükecek.bende tamir videolarına denk geliyorum ama çoğunluğu malzeme reklamı için yapılmış oluyor.
O parçanın değişimi daha yerinde bir karar olur bence.
0
duptıs
(03.09.20)
(1)

Teknik resimde asimetrik tolerans

biergarten
Merhaba,Teknik resimlerde neden asimetrik tolerans verilir? Örneğin 6mm nominal ölçü +0,02 ve +0,08 gibi.
Merhaba,

Teknik resimlerde neden asimetrik tolerans verilir? Örneğin 6mm nominal ölçü +0,02 ve +0,08 gibi.
0
biergarten
(02.09.20)
İşin doğası gereği toleransların simetrik olması gerekmiyor. 6mm, -0,02 toleransı olan parçaya sadece simetrik olsun diye +0.02 tolerans verirseniz üretim sürecini zorlarsınız. Parçayı 6,02 +-0,04'e çevirmek de ideal boyutlarından sapmasına neden olur
0
archmage mahmut
(02.09.20)
(6)

bim'e gelecek olan fakir kahve öğütücü

bipolar express
sanırım fakir roxy adında bir ürün. hakkında pek bir yorum göremedim internette. birebir olarak fakir aromatic modeline benziyor. bu ürün hakkında siz neler düşünüyorsunuz merak ettim. fiyatı 200 lira, bu fiyata alınır mı sizce? öğütmen için sözen el değirmeni kullanıyordum ama el ile öğütmek bir ye
sanırım fakir roxy adında bir ürün. hakkında pek bir yorum göremedim internette. birebir olarak fakir aromatic modeline benziyor. bu ürün hakkında siz neler düşünüyorsunuz merak ettim. fiyatı 200 lira, bu fiyata alınır mı sizce? öğütmen için sözen el değirmeni kullanıyordum ama el ile öğütmek bir yerden sonra yorucu geliyor. aşağıya ürünün linkini bıraktım. sevgilerimle.

not: daha önce duyuru olarak açmışım ve cevap verilemiyormuş. uyarısı için "nhk ni youkosu"ya teşekkür ederim.

urun.n11.com
0
bipolar express
(02.09.20)
alacağınız kahve değirmeni hangi marka olursa olsun "bıçaklı" olmasın.. kahve danelerini keserek değil kırarak öğüten bir değirmen bulmanızı tavsiye ederim.. gerçek bir değirmen çekirdeği kırarak öğütür..

keserek ufalayan ve kırarak ufalayan değirmenler arasında aromatik farklar oluşuyor.. bilginiz olsun..
0
sahlanankoc
(02.09.20)
elektrikli iyi grinder'lar (yukaridaki arkadasin dedigi gibi bicaksiz olan) 3-4000tl+ dan basliyor. bu yuzden el grinder'i almani tavsiye ederim. baslangic olarak herhangi bi hario modeli.
0
try again fail again fail better
(02.09.20)
Bimdeki ürün bıçaklı gibi duruyor.
En uygun fiyatlı bıçaksız öğütücü olarak delonghi kg79 öneririm,600-700 lira civarı fiyatı.Ben de sözen ile öğütüyordum,delonghi almayı düşünürken paraya kıyıp tam otomatik esprrsso makinesi aldım.
www.akakce.com
0
arenas
(02.09.20)
Ben ala ala hario skerton pro alabildim o bile(bile dediigme bakma aslinda ucuz model ama turkiyede pahali kaliyor) baya bi toz uretiyor. Bicakli aletle kahve ogutursen sonuc ne olur kim bilir
0
proletarier aller lander vereinigt euch
(02.09.20)
Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Sanırım yerde 200 lira bulmadığım takdirde almayacağım.
0
🌸bipolar express
(03.09.20)
fakir kadar dandik bir marka yok. ne kadar ürününü aldıysam bozuldu ya da randımanı düştü. sinbo bile daha kaliteli. sakın para vermeyin o dandik markaya.
0
filipis
(03.09.20)
(1)

sadeceon vb. sitelerde instagram like satanlar

gadlemler
hangi appleri kullanıyor da bu hizmeti verebiliyor. muhtemelen iyi bir yabancı app almışlardır, parasını da ödemişlerdir ve böyle çılışıyolardır diye tahmin ediyorum. like alınacak hesabın sadece kullanıcı adı vermek yetiyor.bir de türk takipçi gönderenler var, merak ediyorum doğrusu
hangi appleri kullanıyor da bu hizmeti verebiliyor.
muhtemelen iyi bir yabancı app almışlardır, parasını da ödemişlerdir ve böyle çılışıyolardır diye tahmin ediyorum.

like alınacak hesabın sadece kullanıcı adı vermek yetiyor.

bir de türk takipçi gönderenler var, merak ediyorum doğrusu
0
gadlemler
(02.09.20)
benim dusunceme gore; muhtemelen follow etmeyeni gor falan gibi applerle o kisilerin profillerini kullanabilir hale geliyorlar. daha sonra o profilleri de bu sekillerde abuse ediyorlar.
0
eksi sozlukte eksiyen adam
(02.09.20)
(4)

HDMI teknolojisinden anlayanlar?

inancsiz deve
Diyelim ki elimizde hdmi 2.0 portlu bir laptop var bir de yeni hdmi 2.1 portlu bir smart tv var. bu ikisini bağlarsak 2.1'den yararlanmış olur muyuz?
Diyelim ki elimizde hdmi 2.0 portlu bir laptop var bir de yeni hdmi 2.1 portlu bir smart tv var. bu ikisini bağlarsak 2.1'den yararlanmış olur muyuz?
0
inancsiz deve
(02.09.20)
genelde bu tarz şeylerde hep en düşüğe göre sistem çalışır.
0
biergarten
(02.09.20)
2.0 olarak çalışır.
0
gelecegin yildizi
(02.09.20)
maalesef hayır.
laptop'ın da 2.1 portunu desteklemesi gerekir.
0
pangea
(02.09.20)
Hayir. 2.0 is gorur bu durumda.
0
invictae
(02.09.20)
(5)

Hdd dock kullanmak hakkında

hem şişko hem deli
ssd'ye çok ihtiyaç duyuyorum. bilgisayarım macbookpro ssd yetmiyor haliyle.şunun gibi bir ürün alıp 2 tane ssd taksam acaba performanslı olarak kullanabilir miyim?https://urun.n11.com/dvd-ve-hdd-kasalari/everest-hd3-540-2535-ikili-usb30-sata-iii-6gbps-4tb6tb8tb-d-P398511146bir de bu dockların kalite
ssd'ye çok ihtiyaç duyuyorum. bilgisayarım macbookpro ssd yetmiyor haliyle.

şunun gibi bir ürün alıp 2 tane ssd taksam acaba performanslı olarak kullanabilir miyim?

urun.n11.com

bir de bu dockların kaliteli markası nedir? everest pek güven vermedi, gerçi bir kere takıp ondan sonra ellenmeyecek ama olsun.

ssd olarak fiyat performans ne önerirsiniz öyle hız delisi değilim ama hdd ve ssd arasındaki hız farkı bile uçurum.
0
hem şişko hem deli
(02.09.20)
hocam bir kere takıp tekrar ellemeyecekseniz harici disk kutusu alın veya doğrudan kutulu harici ssd'ler var.
0
shadowfollower
(02.09.20)
Veri depolamanın en riskli yolu usb disklerdir. Eline diski alıp resimleri kurtarsak yeter diyen. Çok insan tanıyorum .

En mantıklı ve güvenli yolu raid 5 . (para varsa raid 6 destekli) nas cihazlarıdır.
Yavaştır ama güvenlidir.
0
ycaycayca
(02.09.20)
harici disk olarak kullanmak hdd’ye göre fark eder ama tam performans almak istiyorsanız cihazın içindeki diski değiştirmeniz gerekiyor. cihazın hangi yıl olduğunu yazmamışsınız ama alacaksanız samsung ssd almanızı tavsiye ederim.
0
gelecegin yildizi
(02.09.20)
ycaycayca bir sürü taşınabilir hddm var.

kullandığım şeyler kaybolması önemli olan şeyler değil mesela ses kütüphanem var logic pro nun ve ableton'un , diğer vstlerim var, eğer kaybedersem, sitesinden gider indiririm o açıdan bir problem yok. zaten yaptığım şarkıları bitirdikten sonra iki ayrı bulutta saklıyorum.

o yüzden raid 5 sistemi bana maliyet dışında bişey kazandırmaz ama sayende böyle bişey olduğunu öğrendim.
0
🌸hem şişko hem deli
(02.09.20)
Veri kabından korkunuz yoksa.
tr.dhgate.com

Bu tarz bir ürün alın.Ucuzdur. 2,5" hdd ve ssd'lerde sorunsuz çalışır. Disk değiştirmek çok kolay olur.
0
ycaycayca
(02.09.20)
(2)

Şu araç şarj aletleri sahte olabilir mi

Fusha
Xiaomi Mi Car Charger Pro Araç İçi 18W Hızlı Şarj Cihazı 179,90 TL yerine 75,90 TLhttps://urun.n11.com/arac-sarj-cihazi/xiaomi-mi-car-charger-pro-arac-ici-18w-hizli-sarj-cihazi-P402394742Xiaomi Araç Şarj Cihazı 37W HIZLI ŞARJ Çift USB 150,00 TL yerine 100,00 TLhttps://urun.n11.com/arac-sarj-cihazi/x
Xiaomi Mi Car Charger Pro Araç İçi 18W Hızlı Şarj Cihazı 179,90 TL yerine 75,90 TL
urun.n11.com

Xiaomi Araç Şarj Cihazı 37W HIZLI ŞARJ Çift USB 150,00 TL yerine 100,00 TL
urun.n11.com

Bir de hızlı şarj telefona zarar verir mi
0
Fusha
(01.09.20)
Sanmıyorum, mağazanın puanı yüksek. Alım öncesi mağazaya soru sorabilirsin.
0
kanlakarisikyagmur
(01.09.20)
Telefona zarar vermez, ama yüksek amper ile şarj etmek her bataryanın ömrünü kısaltır.
0
John Bloor
(02.09.20)
(2)

telefon ikinci kamerayı ne zaman kullanır?

tabudeviren
telefonun arkasında iki kamera var.bunlardan birini kapattığımda görüntü gidiyor ama diğerini kapattığımda görüntü gitmiyor. ekranda görünen görüntü ile bir alakası yok yani..acaba çekim anında mı çalışıyor diye baktım, resim çekerken de, video çekerken de kameralardan bir tanesinin hiçbir etkisi yo
telefonun arkasında iki kamera var.
bunlardan birini kapattığımda görüntü gidiyor ama diğerini kapattığımda görüntü gitmiyor. ekranda görünen görüntü ile bir alakası yok yani..

acaba çekim anında mı çalışıyor diye baktım, resim çekerken de, video çekerken de kameralardan bir tanesinin hiçbir etkisi yok.

peki ne zaman çalışır bu kamera? bir de gece mi denesem?

telefon: xiaomi redmi note 6 pro.
0
tabudeviren
(01.09.20)
Üstte bulunan sadece derinliği ölçmek için kullanıyor, arkası bulanık fotoğraflar çektiğinde o efekti bundan aldığı bilgiyle yaratıyor
0
freebird5406_2
(01.09.20)
Telefondaki fazla kameralar ya daha geniş açı çekmek, ya daha fazla zoom yapabilmek ya da macro çekimler için kullanılıyor.

Veya sadece insan gözü gibi derinlik algılamak için kullanılıyor. Sizdeki ondan olabilir. Portre moduna alırsanız derinlik efekti(bokeh) verdirtmek için devreye girer ve arka plan bulanık olur, çekilen nesne ön plana çıkar. Ama görüntü yine bizzat ikinci kameraya düşmez.
0
ananiyimioguz
(01.09.20)
(1)

Woocommerce sıfırdan kurmak

tchuck
anasını belledim sitenin. bi taşıma işlemi yapacaktım, her şey mahvoldu. her şey yok oldu.sitenin yedeği var elimde, ama yedekten döndürmek sorunumu çözmüyor. site çalışmıyor.ben şimdi size bir şey soracağım;sitedeki sadece ürünler, siparişler ve user'ları alıp bu siteyi sıfırdan kurayım. daha sonra
anasını belledim sitenin. bi taşıma işlemi yapacaktım, her şey mahvoldu. her şey yok oldu.

sitenin yedeği var elimde, ama yedekten döndürmek sorunumu çözmüyor. site çalışmıyor.

ben şimdi size bir şey soracağım;
sitedeki sadece ürünler, siparişler ve user'ları alıp bu siteyi sıfırdan kurayım. daha sonra içeri sadece bu üçünü import edeyim.

var mı böyle bir yol?
varsa step step anlatma ihtimaliniz olur mu?

not: 25bin civarı sipariş, 3000 civarı ürün, bir çok da kullanıcı var.
0
tchuck
(01.09.20)
ürünlerde dışa aktarıp sonradan içe aktarma var, ama siparişlerde var mı emin değilim. biraz zor bi işlem olur bence, yedekten döndürünce ne çalışmıyor? onu çözseniz belki işlem daha kolay olur
0
ayin yazari
(01.09.20)
(2)

HDD ışığı yanıyor ama bilgisayar açmıyor

kahver
Arkadaşlar selam. Harici HDD'yi taktım, gayet normal açıldı. içinde klasöre tıklayınca aygıt tanımadı gibi bir yazı çıktı. sonra çıkardım, şimdi ışığı yanıyor içinden ses geliyor ama bilgisayarda çıkmıyor. Yerel Disk(F:) yazıyor ama aktif değil gibi. aygıt yöneticisinde görünüyor hdd ismi. ama açmıy
Arkadaşlar selam. Harici HDD'yi taktım, gayet normal açıldı. içinde klasöre tıklayınca aygıt tanımadı gibi bir yazı çıktı. sonra çıkardım, şimdi ışığı yanıyor içinden ses geliyor ama bilgisayarda çıkmıyor. Yerel Disk(F:) yazıyor ama aktif değil gibi. aygıt yöneticisinde görünüyor hdd ismi. ama açmıyor. napabiliriz bunu açmak için.
güvenle kaldır diyince kaldırıyor. ama açılmıyor sıkıntı o. içinde önemli veriler var, formattan ziyade dosyalar önemli benim için.

raw'a dönüşmüş galiba.
0
kahver
(01.09.20)
alperz
(01.09.20)
içinden gelen ses nasıl, önemli olan o. küçük vuruş sesine benzer tıkırtılar geliyorsa geçmiş olsun. bu hdd kafa vuruyor demektir. fiziksel bir arızadır. ama her zamanki çalışma sesi ise arıza büyük ihtimal yazılımsaldır ve veri kurtarma programlarıyla çözülebilir.
her halukarda arızalı hdd elektriği kesilip kurtarma işlemine kadar kullanılmamalıdır.
0
tururo
(01.09.20)
(7)

Almanya'ya nasıl giderim?

tchuck
30 yaşına geldim, 31 olucam hatta 4 ay sonra.evliyim.yazılımcıyım.backend'de ileri seviye laravel ve php biliyorum.frontend'de vue, reactjs biliyorum bir de standard frontend teknolojileri işte söz etmeye bile gerek yok. sass, jquery, css, html vs. hepsi.git vs. gibi teknolojilerin de üstünden geçme
30 yaşına geldim, 31 olucam hatta 4 ay sonra.
evliyim.

yazılımcıyım.
backend'de ileri seviye laravel ve php biliyorum.
frontend'de vue, reactjs biliyorum bir de standard frontend teknolojileri işte söz etmeye bile gerek yok. sass, jquery, css, html vs. hepsi.
git vs. gibi teknolojilerin de üstünden geçmeme gerek yok.

7 senelik tecrübem var.
çok sayıda projede yer aldım, sadece son 1.5 senede 5 tane saas projesinde yer aldım. bunlardan 2 tanesi bizzat kendime ait projelerdi.

söylemeyi unuttum; buradaki yaşımdan sonraki en büyük problem diplomam.
deü iibf diplomam var yalnızca. mühendislik diplomam yok.

bana bir yol söyleyin, gideyim sabah akşam onunla uğraşayım.
kanada'yı denedim daha öncesinde, ancak teorik olarak altından kalkamadım. kenarda 120bin kanada dolarım olmadığı sürece orası hayal gibi.
0
tchuck
(31.08.20)
Almanyada iş aramak için en en en önemli şeyden bahsetmemissin, Almanca biliyor musun? Cevap evetse yuruyebilirsin...
0
superfluid
(31.08.20)
xportant +1

kardesim almanya'da, ben de almanlar dil konusunda serttir diye biliyordum ama hic oyle olmadigini soyledi, ayni ofiste calisan bazi elemanlarin almancasi baslangic seviyesinde imis.

kanada'da sana kucak acar ama ben olsam avrupa varken amerika kitasina gelmem. 120bin kanada dolari nerden cikti onu anlamadim, oyle bir para gerekse buradaki gocmenlerin yarisindan fazlasi burda olmazdi..
0
cooperr
(31.08.20)
Hocam yol belli, şirketlere sıradan başvuruyorsunuz, kabul edene gidiyorsunuz. Evrak işlerinizi genelde onlar hallediyor. Almanya'ya giden 50-60 tane arkadaşım vardır, bizim dönemin yarısı orada neredeyse, hepsi böyle yaptı. Hiçbiri Almanca bilmiyordu.

Tek tavsiyem şu olabilir, alaylı olduğunuz için aşağıdaki konseptleri öğrenmemiş olabilirsiniz. Bunlara bir bakın, çünkü mülakatlarda soruyorlar. Her projede bilmek gerekmiyor, ama soruyorlar işte.

1- Big-O notation / algoritma analizi / algoritma karmaşıklığı
2- Thread nedir, process nedir. Lock nasıl çalışır, multi-threading
3- Framework değil de kullandığınız dilin temelleri. PHP'de array reallocation nasıl oluyor? JS'te currying nedir? Prototype nasıl çalışır?
4- Basit data type'lar. Stack/linked-list/binary tree falan.
5- Basit string/array operasyonları. String reversal mesela çok popüler bir soru, çünkü cevabı yok :) Altta dönen olayları biliyor musunuz diye soruyorlar.

Bunların haricinde, özellikle 7 senelik bir developer olarak açık kaynak 1-2 projenizin olmasını beklerler. Olmaması tamamen olumsuz değil, ama genelde oluyor benim denk geldiklerimin. Buna kasabilirsiniz. Bu olmazsa stackoverflow score'u da iş yapıyor.

Yukarıdaki konularda takıldığınız bir yer olursa bi akşam skype vs. üzerinden yardımcı olabilirim.
0
plutongezegendegilmi
(31.08.20)
goethe'de almanca kursu alıyorum. sınıfın yarısı yazılımcı. hepsi senin gibi gitmenin peşinde. en azından a-1 düzeyince almancan olsun, şansın epey yükselir.

onun dışında yapacağın şey basit, linked'inden oradan buradan iş kovalayacaksın sürekli. glassdoor'a da düzenli olarak bak. şu devirde yurtdışına göçmek için yazılımcı kadar avantajlı meslek yok. sen de gidemezsen biz ölelim zaten.

yalnız pandemi yüzünden şirket bulsan dahi gidemiyorsun şu anda, onu hatırlatayım. önce almanya'nın bize kapılarını açması gerekiyor. bir arkadaşım frankfurt'tan iş buldu, kız 4 aydır bekliyor. bu gidişle gidemeyecek gibi.
0
sir gawain
(31.08.20)
dilini bilmediğin ülkede yaşamak istemek dünyanın en saçma şeyi herhalde. yo, iş ortamında dil gerekecek filan diye demiyorum. o ülkenin dilini bilmiyorsan tek sosyal çevren markete gidip alışveriş yapmak olur. ya da senin gibi türklerle takılırsın. e o türklerle takılacaksam ne anladım ben o ülkede yaşamaktan.
0
in a world of magnets and miracles
(01.09.20)
almanyada yasiyorum ve yazilimciyim. bircok sirkette calistim almanyada. dil konusunda sunu diyebilirim ki almanca cok kritik oneme sahip degil, ama ingilizce onemli. simdiki sirketimde ve once calistigim tum sirketlerde birinci iletisim dili ingilizceydi. calisan yazilimcilarin bir cogu dunyanin farkli ulkelerinden gelme nijerya, kolombiya, rusya, brazilya, italya ve cogu almanca bilmiyor. zaten bir iki sene kalan az cok basit almancayi ogreniyor.

ayrica almanca bilmeyenler icin iletisim de cok sorun degil, 40 yas alti bircok kisi ingilizce biliyor yani almanlarla da illa almanca konusmak gerekmiyor. ayrica berlin gibi buyuk sehirlerde cok buyuk gocmen toplulugu var. gocmen denilince de sirf turk, suriyeli akla gelmesin ozellikle yazilim alaninda ispanyol, italyan, guney amerikali, rus, polonyali buyuk bir kitle var. elbette turkler de var.

yani almanca bilmek iyi olur, kulturel adaptasyonu hizlandirir ve iletisimi guclendirir. ama bilmeyince de kisi yanlizliktan olmez.

is bulma acisindan diplomanin hicbir onemi yok, hatta universite mezunu olman bile onemli degil. yeterki isini iyi bil, is gorusmesinde kendin goster, ve daha once iyi isler cikarmis ol. ama en buyuk avantaj daha once calistigin sirketler olur is basvurularind. ornegin turkiyede ibm ayarinda, o da olmazsa vodafone, siemens ayarinda bir sirkette calismis olmak iyi bir referans elbette.

diploma ancak calisma izni alirken resmi prosedurlerde problem olabilir. ama ornegin almanyada buyuk bir sirket seninle sozlesme imzaladiysa isterse lise mezunu ol verirler calisma iznini. tabi seni alan sirket kucuk bir sirketse bu sefer biraz daha fazla sorgularlar.

linkedinde profiline uygun islere basvur, er gec birileri is gorusmesi yapmak isteyecektir. eger iyi bir github profili vs gosterirsen donus orani yuksek olacaktir. cv de gercekten iyi bildigin isleri bulundurmak bunun yaninda yazilim mimarileri, ornegin microservices konusunda bilgili olmak iyi olur. yazilim testleri ozellikle unit test yazabilmeni isterler. devops, continues delivery, continues integration yaninda aws, azure, google cloud gibi bulut sistemler konusunda bilgili olmak cok buyuk avantaj saglar.
0
emrahday
(01.09.20)
yani yol cok basit. xportant zaten temel seyleri yazmis. hackerrank, leetcode aciyorsun, oradaki programlama sorularini cozup mulakatlara hazirlaniyorsun. daha sonra sirketlere basvurup mulakatlara giriyorsun.

almanlar dil konusunda serttir evet ama almanca olmadan da cok rahat is bulabilirsin. hicbir arkadasim almanca bilerek gitmedi, hepsi oraya gidince ogrendi.

ps: bosver almanyayi, hollandaya gel. hem gitmesi daha kolay hem de insanlari yabancilara karsi daha hosgorulu.
0
crucio
(01.09.20)
(8)

Wordpress patladı ve düzeltemiyorum

tchuck
çıldırıcam ya. kafayı yemek üzereyim.[31-Aug-2020 12:52:32 UTC] shutdown_action_hook, do_action('shutdown'), WP_Hook->do_action, WP_Hook->apply_filters, WC_Admin_Notices::store_notices, update_option tarafından oluşturulan SHOW FULL COLUMNS FROM `wp_options` sorgusu için WordPress veritabanı hatası
çıldırıcam ya. kafayı yemek üzereyim.

[31-Aug-2020 12:52:32 UTC] shutdown_action_hook, do_action('shutdown'), WP_Hook->do_action, WP_Hook->apply_filters, WC_Admin_Notices::store_notices, update_option tarafından oluşturulan SHOW FULL COLUMNS FROM wp_options sorgusu için WordPress veritabanı hatası Commands out of sync; you can't run this command now

loglarda bu hata gözüküyor. ve bu hatadan sonra timeout'a düşüyor hosting.

sorun ne olabilir ya?
tüm pluginleri disable ettim. hiçbir şey değişmedi.
0
tchuck
(31.08.20)
Administratore giriş yapabiliyorsun değil mi?
0
Boris
(31.08.20)
Wp options tablosunda eksik olabilir mi? Yedek yok mu? Geri yüklesen
0
hububrad
(31.08.20)
Ayarlardan plugin user preferences sekmesine gelip ordan ön belleğe alma bilgilerini diskten getir gibi bişey olmalı onu işaretleyip tekrar giriş yapmayı dene siteye
0
Boris
(31.08.20)
admin dahil hiçbir yere girmiyor. hepsinde bu hatayı verior.
0
🌸tchuck
(31.08.20)
yedek yok anladığım kadarıyla :/ ben her hafta bu tür şeylere karşı database ve dosyaları yedekliyorum mesela.(cpanelden)
0
nhk ni youkosu
(31.08.20)
abi ikisnin de yedeği var.

ikisini de yedekten kaldırdım zaten.

çalışmıyor
0
🌸tchuck
(31.08.20)
woocommerce'i enable yaptığım an gidiyor.

diğer tüm eklentiler disabled, sadece woocommerce enabled. ve site tamamen çöküyor.

tüm yedeklere sahibim. ürünlerim ve siparişlerimi almam yeterli. diğer her şeyin amk. 8 saattir bu işle uğraşıyorum. ve artık dayanacak gücüm kalmdı.

sadece database ve dosyalara sahip olarak nasıl ürünlerimi alabilirim?
0
🌸tchuck
(31.08.20)
Eski sürüm woocommerce kurmayı denediniz mi? Belki güncellediyseniz o yüzden patlamıştır
0
Boris
(31.08.20)
(8)

hdd çalışmıyor

d e j i n
Merhaba, sata-usb çevirici (https://www.amazon.com.tr/gp/product/B07DR3Q27N/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1) ile eski hdd'min içindeki dosyaları sorunsuzca kullanabiliyordum. Geçenlerde çantama koyup arkadaşa götürdüm ve taktığımda çalışmıyordu. Güç ışığa yanıp sönüyor sürekli olara
Merhaba, sata-usb çevirici (www.amazon.com.tr ile eski hdd'min içindeki dosyaları sorunsuzca kullanabiliyordum. Geçenlerde çantama koyup arkadaşa götürdüm ve taktığımda çalışmıyordu. Güç ışığa yanıp sönüyor sürekli olarak. Adaptör girişi bozuldu sandım ama başka ssd taktığımda çalışıyor. Sırt çantamda,sakin sakin götürdüm. Hoplama zıplama bir şey olmadı.
Hdd ayvayı yemiş midir? Ne yapmamı önerirsiniz? Arşiv tamamen kaybolmasın diye çok fazla kurcalamaya da korkuyorum.
eski tip, 1tb sata hdd'yi takabileceğim masaüstü bir bilgisayarım yok maalesef.
0
d e j i n
(31.08.20)
Başka bir hdd kutusu ya da pc ile denemeden bilemezsin, durup dururken bozulmaz. Mutlaka önceden bi sinyal verir, hissettirirdi bozulacağını.
0
John Bloor
(31.08.20)
evden çıkmadan 5dk önce çalışıyordu. Söktüm, bilgisayarla birlikte çantaya koydum ve gittiğimde çalışmıyordu.
aynı kutuda diğer ssd'lerim çalışıyor. hdd'ye başka muamele ssd'ye başka muamele yapmıyordur diye düşünüyorum.
0
🌸d e j i n
(31.08.20)
Çok düşük bir ihtimal, sökünce diskin dönmesi durmadan hareket ettirip bozmuş olabilirsin.
0
John Bloor
(31.08.20)
hocam
kendi evinde kullandıgın yerde
tekrar tak
oynatma hdd sabit kalsın
dosyalarını yedekle
0
kingcyrax
(31.08.20)
@kingcyrax maalesef çalışmıyor.
0
🌸d e j i n
(31.08.20)
çalışmıyordan kastım şu; içindeki diskler dönmüyor bile. Sanki hiç elektrik almıyor gibi.
0
🌸d e j i n
(31.08.20)
hocam
istanbuldaysan
bende bir adaptör var yarın ofise getireyim
takalım deneyelim
0
kingcyrax
(31.08.20)
@shadowfollower ilk başta güç kaynağı bozuldu sanıp farklı bir tane kullandım zaten ama işe yaramadı. Bir de sorun güç kaynağından olsa muhtemelen ilk başta da çalıştırmazdı. Günlerce kullandıktan sonra çantaya koyup götürünce çalışmaz oldu.
Bildiğim kadarıyla başka hdd yok ama yine de bir araştırayım eski eşyaların arasını.
0
🌸d e j i n
(31.08.20)
(4)

Yazılımcılara ufak bir soru

hlt1985
Bir proje üzerinde çalışıyorum, akşam evdeki bilgisayarda, sabah iş yerinde zaman buldukça yazayım diyorum. Ama proje php ve lokalde db'yi kullanıyorum. Şimdi ben hangi platformu kullansam da bu kodlar internette saklansa ben visual studio code üzerinden otomatik olarak bu projeye erişsem, bir günce
Bir proje üzerinde çalışıyorum, akşam evdeki bilgisayarda, sabah iş yerinde zaman buldukça yazayım diyorum. Ama proje php ve lokalde db'yi kullanıyorum. Şimdi ben hangi platformu kullansam da bu kodlar internette saklansa ben visual studio code üzerinden otomatik olarak bu projeye erişsem, bir güncelleme yaptığımda netteki dosyalarda güncellese? Ek olarak bir de lokalde olan db var bunu nasıl halledebilirim? Github ve gitlab var ama kafam karıştı, bilale anlatır gibi anlatacak olan var mıdır?
0
hlt1985
(31.08.20)
version control kullanman gerekiyor.

git ve mercurial var. bu sistemler doğrudan projenin kendisi için kullanılıyor, değişiklik yaptın, commitledin, yarın o değişikliği de görebiliyorsun, geri alabiliyorsun. siteyi yayınlarken sürüm kodu veriyorsun vs.


github ve bitbucket gibi sistemler ise git tanımladığın projeleri remote olarak yönetebilmeni, indirmeni değişiklik yapmanı, isseu'lar açmanı sağlıyor, lokaldeki bilgisayara herkes erişemeyeceği için arada bir hub görevi görüyor aslında.

sen projeye git tanımlıyorsun, değişiklikler yapıyorsun commit ediyorsun, sonra push ediyorsun. sonra bir başkası veya sen projenin son halini başka bir bilgisayara pull ediyor değişiklik yapıyor commit ediyor push ediyor vs.

dikkat etmen gereken bir şey var, github ve bitbucket'ta public ve private repolar var. proje oluştururken private repo yapmalısın ki insanlar senin profiline girip projeni göremesin, indiremesin.

gitlab kod parçacığı paylaşmak için kullanılıyor, yani yan ürün. konuyla ilgisi yok.
(edit: gitlab'ı gist'le karıştırdım pardon. gitlab kullanmadım hiç bilen varsa yorum yapar zaten)

github'da nasıl proje oluşturulur visual studio code ile nasıl entegre edilir, zaten youtube'a yazarsan türkçe ingilizce sıfırdan anlatan bir sürü içerik var, sözle anlatmak saçma olur.

sen kod yazarken db'lerin birebir eşleşmesini istiyorsan bir şekilde projeye o db dosyasını da entegre etmen lazım ama kesinlikle test datalar olsun, realtime db ile hiçbir bağlantılı içerik olmasın.

eğer eşleşmesine gerek yoksa, hem iş biligsayarında hem evdeki bilgisayarında ayrı db'ler olur zaten.
0
aziz dostum jack
(31.08.20)
@aziz +1, git öğrenmeniz lazım. github/gitlab farketmez, onlar git hizmeti veren servisler. github biraz daha sosyal bir ortam, kayıt olursanız birilerini takip edin, millet nasıl kod yazıyo falan onun görürsünüz, iyi olur bence.

db için normalde docker güzel çözüm, ama tek kişilik proje için bir de onu öğrenmeniz gereksiz olabilir. o yüzden herhangi bir sunucuya db kurun, lokalde değil ona bağlanarak çalışın.
0
plutongezegendegilmi
(31.08.20)
plutongezegendegilmi +1 "herhangi bir sunucuya db kurun" kismina katiliyorum.

evdeki ve isteki projeler bu ortak db sunucusuna baglanir ise, yani projeden ayrilip farkli yerde tutulur ise ilerde rahat edersiniz.

ornegin projenin bir kismi icin baska bir gelistiriciden destek almaniz gerekirse ona databasei de vermeniz gerekmez, github uzerinden kodlari vermeniz yeterli olur. database tek merkezde kalir.
0
emrahday
(31.08.20)
herkes güzel yanıt vermiş. @shadowfollewer'ın cevabına bir alternatif önereyim:
online ide'ler var kullanabileceğiniz. tarayıcı üzerinden tüm geliştirmenizi yapabilirsiniz. hatta VS Code kullanmak istiyorsanız onun online halini de kullanabilirsiniz (VS Code Online). Bunun için Azure hesabı oluşturmanız gerekecek. Ücretsiz sürümünü deneyebilirsiniz. Bu hesaba DB de tanımlayabilirsiniz.
0
biseysorcaktim
(31.08.20)
(5)

bluetooth kulaklık illa airpods mu?

teritori
iphone'umun emektar kulaklığı bozulunca yeni bir kulaklık almak farz oldu.kullanım amacım;gün içerisinde yoğun telefon trafiği (masabaşı). dolayısı ile mikrofon kalitesi önemliakşamları 1-2 saat basket oynama.bu sebeple bir kablosuz kulanlık almak istiyorum ama 2-3 ay sonra "vay efendim sol kulaklık
iphone'umun emektar kulaklığı bozulunca yeni bir kulaklık almak farz oldu.

kullanım amacım;
gün içerisinde yoğun telefon trafiği (masabaşı). dolayısı ile mikrofon kalitesi önemli
akşamları 1-2 saat basket oynama.

bu sebeple bir kablosuz kulanlık almak istiyorum ama 2-3 ay sonra "vay efendim sol kulaklık çalışmıyor, sağ kulaklıktan az ses gelmeye başladı, şarj olmuyor" gibi sorunlar yaşamak istemiyorum. bu sorunlarla jabra kullanıcıları bile karşılaşmışlar kronik olarak. kullanıp da memnun olduğunuz bir şey var mı?

şimdi ben stabil bir kullanım için illa en az 1000 TL gömüp airpods mu almalıyım?
yoksa "hacı sktret basket oynarken basket oynarken müziği. al bi kablolu kulaklık yaşamına devam et" mi dersiniz?
0
teritori
(31.08.20)
Bana kalirsa kablolu kulakliklar yeryuzundeki en kullanici dusmani urunlerden biriydi :)

Airpods pro kullaniyorum, oncesinde onlarca farkli kablolu, ve belki 5-6 ayri kablosuz kulaklik kullandim. Hicbiri Airpods gibi degil.

Hele ki telefonunuz iphone ise ve kulakligi mikrofonu icin de kullanacaksaniz hic dusunmeyin derim. Hayatiniza kattigi kolayligin karsiligi 1000-1500 liradan fazla olur.
0
msb
(31.08.20)
Xiaomi ve huawei deneyip 2. nesil ve pro AirPods kullandım. Gözünüz kapalı AirPods alıp geçin hocam kablosuz alacaksanız.
0
hadsafhada
(31.08.20)
iPhone kullanıcısıysanız, evet stabil bir kullanım için AirPods alın.
0
fever
(31.08.20)
airpods pro güzel alet. pişman olmazsınız verdiğiniz para için.

yani basket oynarken müzik dinlemem ama masabaşı iş için de iyi ki almışım diyorum.
0
plutongezegendegilmi
(31.08.20)
Android kullanıcısıyım ve yaklaşık 3 aydır Xiaomi'nin Redmi Airdots kullanıyorum. Gayet memnunum f/p ürünü. Tabi ki daha fazla para verip alınacak kulaklık var ama ben bir şey olursa üzülmem mantığında aldım. Parasına göre performansı gayet uygun ve şuana kadar sorun yaşamadım. HepsiBurada'dan 140 tl'ye aldım bir bak derim.
0
gökyüzünerora
(31.08.20)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.