Giriş
(1)

CorelDraw X4

flame of feanor
Yaptığım barkodlar clipboard a kopyalanmıyor. Anca 4-5 defa tekrar yazdıktan sonra paste special da gözüküyor. Nasıl düzeltirim bu lanet sorunu?
Yaptığım barkodlar clipboard a kopyalanmıyor. Anca 4-5 defa tekrar yazdıktan sonra paste special da gözüküyor. Nasıl düzeltirim bu lanet sorunu?
0
flame of feanor
(04.09.08)
special değil de normal olarak paste etseniz? eğer öyle de olmuyorsa photo-paint de falanda bi denesiniz?
0
babatema
(04.09.08)
(7)

divx altyazı ayarlama sorunu

oddity
elimde bir divx video var, 25 fps. gittim ordan burdan bir sürü altyazısını indirdim 23,976 olsun 25 olsun.. ancak uyumsuzlar. eyvalla dedim tamam fps ve zamanlamasında sorun var heralde, subtitle workshop'ta ayarlarını yaptım. ilk konuşma satırı ve son konuşma satırını falan da ayarladım. ama altya
elimde bir divx video var, 25 fps. gittim ordan burdan bir sürü altyazısını indirdim 23,976 olsun 25 olsun.. ancak uyumsuzlar. eyvalla dedim tamam fps ve zamanlamasında sorun var heralde, subtitle workshop'ta ayarlarını yaptım. ilk konuşma satırı ve son konuşma satırını falan da ayarladım. ama altyazılar en başta uyumlu olsa da sürekli önden gitmeye başlıyor ve fark atıyor videoya. videonun ortasına kadar (bir buçuk saate yakın bir sürede) bu fark 20 saniyeyi buluyor. ortasından itibarense altyazı hızı yine azalıyor ve filmin sonunda tam senkronize hale geliyor yeniden.

ne kadar uğraşsam da çözemedim, bi el atsanız?
0
oddity
(04.09.08)
yanlis hatrlamiyorsam ctrl+sag sol tuslari (yaziyi geri istiyosaniz sol ileri istiyorsaniz sag)
0
orange coffee
(04.09.08)
ya öyle yapa yapa filmden soğuyorsun.
indirdiğiniz altyazılara bakın,belki bir tanesinde sabit 1-2 saniyelik kayma vardır.o kaymayı düzelttiğin zaman film boyunca rahat rahat izlersiniz.
yoksa şansınıza küsün,uyumlu bir sürüm indirin diyeceğim ne yazık ki
0
natnan
(04.09.08)
@orange coffee: anlık olarak senkronizasyon sağlıyor ama dediğim gibi altyazı nedense videonun ortasına kadar videodan hızlı, ortasından itibaren de yavaş. yani ben bu ctrl+sağ sol hedesini film süresince kullanmak zorunda kalıyorum ama kalmak istemiyorum, filmi koyup rahat rahat izlemek varken elli defa müdahele etmek çok sinir bozucu.
0
🌸oddity
(04.09.08)
uncut versiyon diye indirmişinizdir ama o versiyon da zibilyonda bir sürümdür. hiçbir altyazı ona göre değildir. elinizdeki filmde fazla sahne vardır. ne kadar başını sonunu da ayarlasanız denk gelmiyordur.

veya o video nuke yemiştir (nuke yemek nasıl oluyor bilmiyorum ama). sonradan proper denen düzgün versiyonu çıkıyordur, bütün altyazılar ona göredir.

ikisi de denk geldi bana. birincisi transporter 2'de. ne yaptım, filmi baştan indirdim.

ikincisi lost 4x05'te. ne yaptım, o bölümün proper olanını baştan indirdim.

yani başka yerden baştan indirince (proper mroper deniyor) uydu. filme göre altyazı değil, altyazıya göre film hesabı.
0
kibritsuyu
(04.09.08)
@nathan: ya işte problem zaten tam uyumlu altyazı bulmak değil, gecikme ayarlarım, ilk-son satır ayarlarım, fps ayarlarım sorun değil. görünürde her şey tam olması gerektiği gibiyken bu altyazı hızının bir artıp bir azalmasını almıyor kafam. sinir küpüne döndüm 2 saattir bununla uğraşıyorum resmen.
0
🌸oddity
(04.09.08)
@kibritsuyu: valla evet film special edition ama resmi sürüm yani, the abyss için bir normal bir de SE versiyon var. sitelerde dolaşan altyazıların hepsi aynı, sürelerine kadar yani. bi benim indirdiğim versiyon neden farklı olsun anlamadım ama test edecek şansım da yok şimdi. mecbur başka bir versiyon indiricem pof..
0
🌸oddity
(04.09.08)
bu yöntemle film ne yazık ki pusth olucak ama yapıcak bişey yok.
subtitle work. açılır ilk konusmanın başladığı an a göre bir ayar yapılır ama subtitle ların hepsi seçili iken!
altyazıyı kaydedin ve izlemey başlayın. 15 dakika sonra kayma başladıysa. o zaman dilimini sub. w.shop da açıp o andan sonrasını tekrar tam olarak seçip aynı zaman ayarlamayı yapın. böyle böyle 3-4 kez yapılabiliir. sonrası ise işkence olur. ama genelde olmaması lazım. 3-4 düzenleme sonrasında o release e uygun hale gelir zaten altyazıç hatta bunu paylaşırsanız bir altyazı sitesinde güzel de olur.
0
ibot
(04.09.08)
(1)

sesi karistiran programlar

paradoxical
sesle ilgili soyle bir sorun yasiyorum;winamp ya da gomplayer gibi programlarin sesini acip kapattigimda farkediyorum ki "wave"in de sesi acilip kapaniyor (sanki birbirlerine bagliymis gibi). misal winamp'in sesini kisip ayni anda kisa bir video izlemek istedigimde winamp butun sesi kismakta. bunu o
sesle ilgili soyle bir sorun yasiyorum;
winamp ya da gomplayer gibi programlarin sesini acip kapattigimda farkediyorum ki "wave"in de sesi acilip kapaniyor (sanki birbirlerine bagliymis gibi). misal winamp'in sesini kisip ayni anda kisa bir video izlemek istedigimde winamp butun sesi kismakta. bunu onlemenin bir yolu var midir?
windows xp- ses karti creative audigy 7.1
0
paradoxical
(04.09.08)
yüklü olan ses karti driverin WDM olmayabilir. onu kontrol edebilirsin. olmadi driveri kaldirip tekrar yükleyip öyle denemeni öneririm.
0
trimpot
(04.09.08)
(5)

utorrent alternatifi?

robin
Uzun yıllardır utorrent kullanıyordum, fakat nedense son zamanlarda ciddi sorunlar çıkarmaya başladı. Şu anda ona alternatifi olabilecek düzgün, verimli hangi torrent programları var?
Uzun yıllardır utorrent kullanıyordum, fakat nedense son zamanlarda ciddi sorunlar çıkarmaya başladı. Şu anda ona alternatifi olabilecek düzgün, verimli hangi torrent programları var?
0
robin
(04.09.08)
sorun nedir bilmiyorum ama güncellesen son sürümünü belki düzelir? azureus kullanabilirsin ama java tabanli oldugu icin acilmasi biraz uzun sürüyor cani istemezse hic acilmiyor öyle yani...
0
pembeli kiz
(04.09.08)
bende de bir ara utorrent sorun çıkarmıştı bitcomete geçtim. o da çok güzel program, zaten flashgeti yapan firmanın menüleri filan da yabancılık çekmezsin. Ama kesinlikle torrent için flashget kullanma, emulelere bile karışıyor ve pcyi göçertebiliyor.
0
joepiscopo
(04.09.08)
sorunu da soylersen, belki caresi bulunur? benim de dahil oldugum buyuk cogunluk memnun olduguna gore duzeltilebilir bir sey olsa gerek.
0
zakk
(04.09.08)
halite henüz tam oturmamış olsa da iyidir.
0
sallayancay
(04.09.08)
utorrentin sorun çıkarmasının sebebi yeni yüklediğiniz antivirüs veya firewall tipi birşey olabilir bu programlar diğer torrent programlarına hatta last fm e bile kafayı yedirtebiliyor onları silmenizi tavsiye ederim.
0
yuto
(04.09.08)
(2)

Gmail den belli bir etiket (label) sahibi mailleri çıkartma

merope
Gmail den belli bir etiket (label) ile işaretledigim mailleri çıkartmak, export -extract etmek mümkün müdür, nasıl yapılır. yol gösteren olursa sevinirim.
Gmail den belli bir etiket (label) ile işaretledigim mailleri çıkartmak, export -extract etmek mümkün müdür, nasıl yapılır. yol gösteren olursa sevinirim.
0
merope
(04.09.08)
Mümkündür, yalnız biraz karışık.
Öncelikle IMAP destekli bir e-posta programı bulacaksın (örneğin Outlook Express),
sonra Gmail'e girip ayarlardan IMAP desteğini etkinleştireceksin,
e-posta programını o sayfada gösterildiği gibi ayarlayacaksın,
sonra da e-posta programında gördüğün label'ın klasöründeki mesajları seçip export edeceksin oradan bir güzel.
0
386 dx
(04.09.08)
pop3 desteğiyle mail'leri indirebilirsin. outlook kakadır, onun yerine thunderbird kullanın. hem beleş, hem daha güzel, hem açık kaynak...
0
edge_nabby
(05.09.08)
(8)

Hardiskim dolu ama bilgisayar sıfır.

muharrir
sıfır aldığım bilgisayarımın hardiski 40gb iken bana geldiğinde zaten 30gbı dolu gözüküyordu... bu nasıl giderilir ve neden kaynaklanmış olabilir?
sıfır aldığım bilgisayarımın hardiski 40gb iken bana geldiğinde zaten 30gbı dolu gözüküyordu... bu nasıl giderilir ve neden kaynaklanmış olabilir?
0
muharrir
(04.09.08)
Sifir derken uzerinde isletim sistemi var mi? Onun kapladigi yeri hesaba katalim. Uzerinde gelen programlar vs.
0
wpi
(04.09.08)
treesize isimli program ile neyin doldurduğunu öğrenebilirsin. dosya sistemindeb ir hasar da olabilir bu yüzden boş alan yanlış raporlanıyordur. önce önemli dosyalarının yedeğini al ve sonra scandisk yap. alanın artmazsa treesize.
0
kurukafa
(04.09.08)
evet bilgisayar vista yüklü olarak gelmişti...
0
🌸muharrir
(04.09.08)
vistaysa normal, baya yer kaplıyor
0
passion rules the game
(04.09.08)
passion: yapma gözünü seveyim.... 30gb yer kaplayan bir işletim sistemi mi vista? Sorumu tam okumadın sanırım...
0
🌸muharrir
(04.09.08)
tek bir hard disk'in olmaması sanırım ayrıca. 40 gb hard disk kalmadı gibi birşey artık. ayrılmış olmasın o?
0
alchoburn
(04.09.08)
ben 30 gb boş sanmıştım, aşağı yukarı 10 gb yer kaplamıştı vista laptopta. zaten 40 gb hiç bir zaman gelmez, 2 gb falan sistem kendine ayırır. bence de bölümlenmiştir 10 gb gözüküyorsa.
0
passion rules the game
(04.09.08)
"30gbı dolu gözüküyordu" diyor ama muharrir. dolu gözüyorsa nasil bölümlenmemis olur ki?
0
trimpot
(04.09.08)
(3)

Sabit Disk Bulunamadı

flame of feanor
Vista yüklü HP Pavilion dv6000 model laptopa XP yüklemek istiyorum. Cd den boot ettikten sonra Setup ekranında "Bilgisayarınıza bağlı sabit bir disk bulunamadı" hatası veriyor. Biraz araştırdım sorun hddnin sata olduğundan kaynaklanıyormuş. Nlite programı ile sata driverlı bir xp cd si yapmam gerekm
Vista yüklü HP Pavilion dv6000 model laptopa XP yüklemek istiyorum. Cd den boot ettikten sonra Setup ekranında "Bilgisayarınıza bağlı sabit bir disk bulunamadı" hatası veriyor. Biraz araştırdım sorun hddnin sata olduğundan kaynaklanıyormuş. Nlite programı ile sata driverlı bir xp cd si yapmam gerekmiş. Acaba bunun başka bir yolu var mıdır? Yoksa Nlite programı ile tam olarak nasıl yapacağımı açıklar mısınız?
0
flame of feanor
(04.09.08)
başka yolu disket ile sürücüyü vermektir açılışta ki artık disket sürücü koymuyorlar.. nlite programının açıklaması için : www.bilgiportal.com
0
metox
(04.09.08)
Aynısı bir arkadaşımın laptop'unda başımıza geldi, eğer şanslıysan sata driver'ına ihtiyacın olmadan çözebilirsin. BIOS'a gir orada bir yerlerde sata ve ide ilgili bir ayar olması lazım, onu sata'dan ide'ye çevir böylece disk ide gibi algılanacak ve xp sorunsuzca kurulacak. Ama her modelin bios'unda bu ayar var mı bilmiyorum (arkadaşta acer'ın bir modeli vardı)
0
crown
(04.09.08)
sata sürücülerini içinde barındıran bir xp kurulum cd'sine ihtiyacınız var. şöyle bir şey hazırlamış arkadaşın birisi:

www.notebook.gen.tr
0
sallayancay
(04.09.08)
(3)

İnternetten tek tek şarkı satın almak

merope
mümkün mü bu her grup için? güvenilir nerden bulabiliriz. mesela bazı albümler var alıyorum ama sadece 2 şarkısını dinliyorum. parama yazık geliyor. böyle netten şarkı şarkı satılan, download edebilecegimiz güvenilir bir adres var mı kine?
mümkün mü bu her grup için? güvenilir nerden bulabiliriz. mesela bazı albümler var alıyorum ama sadece 2 şarkısını dinliyorum. parama yazık geliyor. böyle netten şarkı şarkı satılan, download edebilecegimiz güvenilir bir adres var mı kine?
0
merope
(04.09.08)
iTunes, ama abd tabanli bir hesabin olmasi gerekiyor.
powerclub gibi bi olusum vardi bi ara bi de
0
x daemon
(04.09.08)
murty
(04.09.08)
yalnız sadece windows media player da dinleyebileceğinizi de unutmayın. başka hiçbir yerde dinleyemiyor, mp3 e çeviremiyorsunuz tabi.
0
oceano
(04.09.08)
(5)

.mov uzantılı dosya

psyche
böyle dosyaları izleyebilmek izlemek için ne yüklemek, ne yapmak lazım?
böyle dosyaları izleyebilmek izlemek için ne yüklemek, ne yapmak lazım?
0
psyche
(04.09.08)
Quicktime.
www.apple.com
0
kr4z33
(04.09.08)
daha da iyisi (bkz: quicktime alternative) (bkz: k-lite mega codec pack)
0
386 dx
(04.09.08)
en güzeli:
(bkz: kmplayer)
0
late viper
(04.09.08)
www.free-codecs.com

quicktime alternative'in bi güzelliği de, firefox/ie/opera'ya plugin yüklemesi. böylece tarayıcı içinde quicktime videolarını izleyebiliyorsunuz. apple trailer'larını izleme ve indirme seçeneği de sunuyor size.
0
edge_nabby
(04.09.08)
late viper'ı dinle.
0
eleventh american esme has met
(04.09.08)
(3)

enteresan ekran bozukluğu

whoosie
arkadaşımın bilgisayarının ekranında garip bir bozukluk var, bir de buraya sorayım dedim. şimdi bilgisayarı açtığımızda ekranın sağ üst tarafındaki bölüm kayıyor, sanki böyle ekranı çarpmışsın da bozulmuş gibi, ancak değişik zamanlarda düzeliyor. mesela windows karşılama ekranında bu kayma var ancak
arkadaşımın bilgisayarının ekranında garip bir bozukluk var, bir de buraya sorayım dedim. şimdi bilgisayarı açtığımızda ekranın sağ üst tarafındaki bölüm kayıyor, sanki böyle ekranı çarpmışsın da bozulmuş gibi, ancak değişik zamanlarda düzeliyor. mesela windows karşılama ekranında bu kayma var ancak windows ekranında yok. dizi izlerken düzgün ama bazı oyunları oynarken gene kayıyor. ekranın bir aksamında hasar varsa neden böyle kafasına göre düzelip bozuluyor?
0
whoosie
(03.09.08)
monitör crt mi lcd mi?
başka monitör takıp bakma şansınız var mı?
dbence ekran kartından kaynaklanıyordur. ekran kartı onboard değilse söküp boarddaki ekran kartıyla bir deneyin. devam ediyorsa monitörde arıza var diye düşünebilirsiniz.
monitör crt ise böyle abuklamalar yaşından kaynaklanabilir. değiştirmek iktiza eder.
0
tannhauser
(04.09.08)
renklere özel tepkiler veriyor olmasın?onu deneyin : karşılama ekranı rengini getirin köşeye paintte mesela.
0
natnan
(04.09.08)
muhtemelen ekran kartından kaynaklanıyodur. ekran kartının sürücüsünü internetten güncellerseniz belki çözülür. olmadı windows format. windows bazen böyle anlaşılmaz ve açıklanması zor şeyler yapabiliyor. o da çözüm olmazsa ekran kartı veya monitör tamiri veya değişimi zannımca.
0
uckac
(04.09.08)
(2)

excel sorusu

oddity
excel'de bir tabloda c sütunu altında derslerin harf notları var (aa, ba, bb vs.). şimdi ben "c sütununda bir satırda aa varsa, d sütununda karşılık olarak 4 yazsın, ba varsa 3,5 yazsın, bb varsa 3 yazsın" gibi bir fonksiyon oluşturmak istiyorum. nasıl yaparım?
excel'de bir tabloda c sütunu altında derslerin harf notları var (aa, ba, bb vs.). şimdi ben "c sütununda bir satırda aa varsa, d sütununda karşılık olarak 4 yazsın, ba varsa 3,5 yazsın, bb varsa 3 yazsın" gibi bir fonksiyon oluşturmak istiyorum. nasıl yaparım?
0
oddity
(03.09.08)
önce aşağıdaki gibi bir tablo yapacaksınız, sonra da vlookup kullanacaksınız.

aa 4
ba 3,5
bb 3
.
.
.
0
reeper redeemer
(03.09.08)
ya da if içine if gömmek de garip de olsa bir çözüm olabilir.

=if(c1="aa";"4";if(c1="ba";"3,5";if(c1="bb";"3";...))) gibisinden
0
reeper redeemer
(04.09.08)
(3)

logitech x530 cızırdıyor

dirk pitt
son 5 gündür dinlediğim müziklerde veya izlediğim filmlerde kalite farketmeksizin ses çok kötü kalitede ve cızırtılı çıkıyor... birden başladı bu... tüm hoparlorlerden aynı şekilde cıkıyor. hiç bir ses ayarıyla ekolayzırla falan da oynamadım... 1 sene olmadı alalı... neden olabilir? ha birde hoparl
son 5 gündür dinlediğim müziklerde veya izlediğim filmlerde kalite farketmeksizin ses çok kötü kalitede ve cızırtılı çıkıyor... birden başladı bu... tüm hoparlorlerden aynı şekilde cıkıyor. hiç bir ses ayarıyla ekolayzırla falan da oynamadım... 1 sene olmadı alalı... neden olabilir? ha birde hoparlorlerun üzerinden sesi sonuna kadar açıyorda değilim... yarım bile açmıyorum...
0
dirk pitt
(03.09.08)
kesin ses açma/kapamaya yarayan bir potansı vardır. o potanslar sorun çıkaran şeyler. çıkarttıkları sorun da genelde cızırdama şeklinde hissettirir kendisini. temizlemenin yoluna bakın. ben içine pudrasız deodorant püskürtüp sonuna kadar açıp kapatırdım benimkini, gayet düzelirdi. ama contact cleaner daha mantıklı bir çözüm.

bir de, uydu hoparlörlerin subwoofer'la bağlantılarıyla oynayın şöyle biraz. ooh...
0
actionary
(03.09.08)
modemini subwoofer'dan uzak bir yere koy ondan da olabiliyor.

+1 : nasıl bu ses sistemi? geçen hafta elektro world da kampanya vardı 99 ytl ye satıyorlardı.
0
murty
(03.09.08)
ilk olarak jack girişlerini/çıkışlarını kontrol edin, muhtemelen ondandır.. ikinci olarak aynı elektrik hattına başka bir cihaz bağladınızmı? bütün fişleri çekip sadece onu takarak kontrol edin.. başka bir player a bağlayın cihazı, sorun devam ediyormu? biryerlerden topraklamıyor olabilir, o cızırtı yapar, iyice kontrol edin bağlantıları.. bilgisayardan da kaynaklanabilir, ne bağlı bilgisayara? sadece o cihazmı yoksa line-in microfon falan bağlımı? bağlı ise onları disable edin.. hani birsürü sebebi olabilir, bilgisayarın kasası biryerlere değmiştir, (duvara ıvıra zıvıra) uç ihtimal olsa bile olabilir yani.. olmaz ise faturası ıvırı zıvırı duruyorsa garantiden halledersiniz zaten...
0
metox
(04.09.08)
(6)

temporary internet files

goodbyecruelworld
internete girip her açtığımız sayfada bilgisayara depolanan bu dosyaların tamamından kurtulmak mümkün mü? mozilla ya da ie kullanmak farkediyor mu? bilmediğim bir yere mi depolanıyor bunlar? bilgisayar iyice kasmaya başladı.
internete girip her açtığımız sayfada bilgisayara depolanan bu dosyaların tamamından kurtulmak mümkün mü? mozilla ya da ie kullanmak farkediyor mu? bilmediğim bir yere mi depolanıyor bunlar? bilgisayar iyice kasmaya başladı.
0
goodbyecruelworld
(03.09.08)
her browser kendi cache'ini ayrı kaydeder. hangi windows sürümünü kullandığınıza göre de saklandığı yer biraz değişir. genelde xp için

c:\documents & settings\username\application data\... altında browser'ın türüne göre bir klasörde

vista için ise
c:\user\username\application data\... da saklanır

en kolay yol, firefox için ctrl+shift+del'e basıp seçeneklerden istediklerinizi silmektir.

ie için ise options menu'ye girip de oradan silmeniz lazım. ie için bu max cache miktarını 8mbyte falan yapın. mozilla için ise 50mbyte falan olarak kalsın.

ancak şahsi görüşüme göre, bunlar çok kastırmazlar. arka planda çalışan adware, spyware olmadığını kontrol edil derim.
0
raj
(03.09.08)
firefox ayarlarinda "her kapattigimda sil" secenegi var. onu secebilirsin.
0
atmacaged
(03.09.08)
CCleaner kullanın bence.
0
inugard
(03.09.08)
ARKADASLAR. mesela ara deyip jpg uzantılı dosyalari aratiyoruz, ya da gif.... temporary internet files'i bosaltmama ragmen en az 1000 tane dosya cikiyor karsima ki sadece resim dosyalari bunlar... ben xp kullanıyorum; youtube da izledigim bir video'yu da, girip baktigim haber sitesindeki resmi de silmek istiyorum. benim sorunum böyle.
0
🌸goodbyecruelworld
(03.09.08)
ccleaner kullanmanı öneririm. hem firefox'un hem ie'ninkileri siliyo.

ama "yok ben ccleaner kullanmam" dersen; raj'ın dediği gibi firefox'ta "araçlar> özel verileri temizle" yolunu izleyerek silebilirsin. ie için ise "başlat> programlar> donatılar"da bi temizleme aracı vardı, o temporary internet files'ı da siliyodu galiba.

ama ccleaner'ı şiddetle tavsiye ederim. komple temizlik programı.
0
edge_nabby
(04.09.08)
eger yeterli memoryin varsa once 200 mb lık bir virtual harddrive oluştur,temporary internet files ı bunun üzerine taşı,boylelikle browser bağımsız her makineyi restart edisinde temp file lar silinecektir.
0
akiskan
(04.09.08)
(3)

XP için transport tycoon?

teritori
Efendim Transport Tycoon isimli oyunun XP için olan versiyonunu arıyorum. Torrent olur, rapid olur. Fark etmez. Bi buldurun be?
Efendim Transport Tycoon isimli oyunun XP için olan versiyonunu arıyorum. Torrent olur, rapid olur. Fark etmez. Bi buldurun be?
0
teritori
(03.09.08)
vay kardeşim :D
www.openttd.org bu adresi biliyor musun? gir bir incele. eğer bi sorun olursa sözlükten mesaj at. ben yüklerim kendi ellerimle rapide :)
0
bodom
(03.09.08)
Bodom'un dediği gibi open transport tycoon deluxe xp için ama orjinal transport tycoon un dosyalarına ihtiyacın var.
0
thefin
(03.09.08)
ben de merak edip yükledim bu oyunu, linki şöyle:
www.owenrudge.net
0
tom riddle
(04.09.08)
(2)

wpa+mac

enter saltman
kısa bi işlemse nasıl yapıldığını anlatır mısınız?
kısa bi işlemse nasıl yapıldığını anlatır mısınız?
0
enter saltman
(03.09.08)
mac derken "mac filtering" den bahsediyorsun zannedersem?

modem marka-model verebilirsen daha kolay yardımcı oluruz. gerekirse resimli açıklama da bulunabilir.
0
raj
(03.09.08)
teşekkür ederim gerek kalmadı
0
🌸enter saltman
(04.09.08)
(5)

kablosuz modem

enter saltman
kablosuz modem için yanıp tutuşurken sözlkte 'başası suç işlerse sizin üstünüze kalıyo'tarzı şeyler gördüm şimdi ne kadar şifre koysakta herkes elini kolunu sallayarak giricek biliyorum(ona eyvallah yeterki kablo olmasın) başka şifre koymaktan başka ne yapabilirim modemden modeme değişir mi bu güven
kablosuz modem için yanıp tutuşurken sözlkte 'başası suç işlerse sizin üstünüze kalıyo'tarzı şeyler gördüm şimdi ne kadar şifre koysakta herkes elini kolunu sallayarak giricek biliyorum(ona eyvallah yeterki kablo olmasın) başka şifre koymaktan başka ne yapabilirim modemden modeme değişir mi bu güvenlik ayarları önerdiğiniz modemler nelerdir(airties düşünüyorum)
0
enter saltman
(03.09.08)
calistigim is yerine airties rt-211 aldim. "WPA" sifrelemenin yaninda "MAC Adresi Filtreleme" olayini da yaparsan gayet saglama almis olursun.
0
trimpot
(03.09.08)
Wep şifresi kırılır da Wpa çok daha zor, hatta wpa 2 imkansıza yakın. Arkadaşın dediği gibi mac koruması ve wpa yaparsan iyi olur.
0
ataturkiye
(03.09.08)
ssid yi degistirip "non brodcast" yapabilirsin.bir de sifreyi alfanumerik anlamsiz birsey yapmak en onemlisi!
0
algoritma
(03.09.08)
hayır, aldığın yere yaptıramazsın.

wap'ı yaptırırsın belki, sonuçta sabit bir şifre, ama mac filtering demek "şu şu şu bilgisayarlar bağlanacak, gerisi bağlanamayacak!" demek, onu da sadece sen modemi kuracağın yerde bağlanacak pc veya laptop'ları modemin menüsünden kendin seçerek yapabilirsin.
0
raj
(03.09.08)
modemin bu ayarlarının basit olup olmadığını öğrenmen mümkünse öğren, misal bizim modem de güya wpa2 var ancak, wep şifresi koymak çok kolay olmasına karşın wpa koymak çok zor, daha da çözebilmiş değilim. Menüler, ayarlar çok karışık(mac filtreleme de aynı). WEP ile idare ediyoruz yani...
0
late viper
(04.09.08)
(9)

40 Gb fark nasıl olur ?

marmara34
10 dakika evvel 30 gb boş alan varken şimdi baktım 71 gb boş alan olmuş...vistalı bir laptop, 200 gb total hdd kapasitesi, nedir bu iş? virüz falan mı var acaba arkadaşlar?
10 dakika evvel 30 gb boş alan varken şimdi baktım 71 gb boş alan olmuş...

vistalı bir laptop, 200 gb total hdd kapasitesi, nedir bu iş? virüz falan mı var acaba arkadaşlar?
0
marmara34
(03.09.08)
edit: alla alla şimdide simgeler falan değişiyor, sızıntı mı var acaba napmam gerek?
0
🌸marmara34
(03.09.08)
virustur virus
0
katafalk
(03.09.08)
sistem geri yükleme alanını boşaltmış olabilirsiniz, ya da başka bir yazılım yapmış olabilir.
0
tom riddle
(03.09.08)
File scavenger ile bir tarayın, silinen dosyalar nelermiş görün.
0
leylak sarabi
(03.09.08)
abooo ses yok kaç saattir. harddisk elinde kalmadı inşallah. :(
0
bodom
(03.09.08)
şu an 10gb gene geriye düştü, bukadar çok hareketlenme hayra alamet değil sanırım, ama virüsde bulamadı avast.

aslında eskiden 5-10 gb artışlar oluyordu ama bu sefer aniden ve çok fazla oldu, üstüne simgeler değişti, klasör içindeki sıralam türleri vs. değişti, bilgisayarıma girince C yi vs. gösteren zımbırtılar farklı listelendi ama sanırım büyük sorun yoktur? varsa eğer sorumlusu sizsiniz, hiç yardımcı olmadınız :)
0
🌸marmara34
(03.09.08)
abi nod32 kurmayı dene istersen avast azcık dandik sanki.
0
bodom
(03.09.08)
sp3 kurmuş olabilir misin?
0
leylak sarabi
(03.09.08)
vistada sp 3 var mı?
0
🌸marmara34
(03.09.08)
(9)

modemın suyla teması!

nick name
diyelim ki kablosuz modemimin üstüne su döküldü ve çalışmıyor. Tamir edilir mi? nasıl? yoksa yenisi mi alınır?
diyelim ki kablosuz modemimin üstüne su döküldü ve çalışmıyor. Tamir edilir mi? nasıl? yoksa yenisi mi alınır?
0
nick name
(03.09.08)
Çok geçmediyse önce düzgünce kurula, salla içinden su çıksın. Sonra saç kurutma makinasıyla kurut. En son olarak pirinç dolu bir kavanozun içine atıp ağzını sıkıca kapatın. Genel olarak çoğu elektronik eşyada işe yarar.
0
ataturkiye
(03.09.08)
evde yokken olmuş:(
0
🌸nick name
(03.09.08)
Bahsettiğim yöntemi dene istersen. Olmazsa geçmiş olsun.
0
ataturkiye
(03.09.08)
o saç kurutma makinesi yöntemini geçelim. mümkünse hiçbir elektronik alette de kullanmayalım. devreler buğulama olur, garantisi falan varsa o da yalan olur.
0
leylak sarabi
(03.09.08)
bir entegresi yandıysa değiştirilebilir. ama hoş olmaz yani ıslanmış elektronik alet, ömrü kısalmış elektronik alettir.
0
talemon
(03.09.08)
@leylak sarabi Buğulamayı önlemek için pirinç içine atıyoruz zaten. Garantisi varsa bile su dökmüşsün üzerine garanti mi kalır?
0
ataturkiye
(03.09.08)
@ataturkiye
devreler ısınıp deforme olduktan sonra isterseniz pirinçleri okutup yutun.
0
leylak sarabi
(03.09.08)
@leylak sarabi

Biz de git sobanın üzerine koy demiyoruz elbette. Hafiften kurutacak. Elektronik devreler hassastır tamam ama o kadar da değil :)
0
ataturkiye
(04.09.08)
devre açıkken döküldüyse su allah rahmet eylemiştir onu zaten.. hiç uğraşmayın bence.. hani devre kapalıyken olsa kurusun fln filan belki bir derece hallolur ama ı-ıh bitmiş o alet... bu arada saç kurutma makinesi pek hoş olmaz elektronik eşya üzerinde, ama illa ki kullanıcam derseniz en azından "sıcakta" olmasın saç kurutma :)
0
metox
(04.09.08)
(1)

quad muad

passion rules the game
şimdi şöyle bir şey var, iki işlemci arasında kararsızım.inter core 2 duo 3.16 ghz var. 64 bit kursam her program çalışmayacak sanıyorum o yüzden 32 bit kurulu. bundan 3.16 ghz kadar performans mı alıyorum? 64 bit kursam 2x3.16 mı olacak?yoksa quad core 2.16 almak mı daha mantıklı? o zaman üzerine 3
şimdi şöyle bir şey var, iki işlemci arasında kararsızım.
inter core 2 duo 3.16 ghz var. 64 bit kursam her program çalışmayacak sanıyorum o yüzden 32 bit kurulu. bundan 3.16 ghz kadar performans mı alıyorum? 64 bit kursam 2x3.16 mı olacak?

yoksa quad core 2.16 almak mı daha mantıklı? o zaman üzerine 32 bit kursam 2.16 ghz mı performans alacağım?

uzun süre gitsin istiyorum. bu 64bit-32bit olayı can sıkıcı.
0
passion rules the game
(03.09.08)
Evet 3.16 ghz alıyorsunuz, 64bit kurarsanız 2x3.16 değil gene 3.16ghz frekansta çalışır işlemciniz. Genel performans 64 bit kurarsanız çok az artar ama her program 64 bit'de çalışmayacağı için canınız sıkılır bence değmez.

Çekirdek sayısı ile işletim sisteminin kaç bitlik olduğu arasında bir bağlantı yok, rahat olun. O bit dediği şey işletim sisteminin adreslemesi ile ilgili eğer 64 bit kullanırsanzı adresleme menziliniz artar bu sayede 4gb üstü ram takabilirsiniz ama 32bit kullanırsanız 4gb üstünü kullanamazsınız. Eğer çok özel uygulamalar çalıştırmıyorsanız 64 bit'in getirisi olmaz yani.

Ne tip uygulamalar çalıştırdığınıza göre değişmekle birlikte frekansı daha düşük olsa da 4 çekirdekli bir işlemci ile özellikle çoklu uygulamalarda daha iyi netice alırsınız.
0
crown
(03.09.08)
(2)

toshiba notebook için dvd writer

yazardimulanben
selamlar,öğretmen laptopı denen lanet l-10 toshiba laptopım artık dvd falan okumuyor. onun için yeni bir dvd sürücü almak istiyorum. aşağıdaki linkteki ürün uyumlu olur mu, daha doğrusu böyle bir uyum sorunu var mı, varsa nasıl anlarım uygun olduğunu? şimdiden teşekkürler.http://urun.gittigidiyor.co
selamlar,
öğretmen laptopı denen lanet l-10 toshiba laptopım artık dvd falan okumuyor. onun için yeni bir dvd sürücü almak istiyorum. aşağıdaki linkteki ürün uyumlu olur mu, daha doğrusu böyle bir uyum sorunu var mı, varsa nasıl anlarım uygun olduğunu? şimdiden teşekkürler.
urun.gittigidiyor.com
0
yazardimulanben
(03.09.08)
aynı sorunu bu başlık altında bende sorayım, bende asus a6vm için soruyorum, servis 260$+kdv fiyat çıkarttı:(
0
oligomer
(03.09.08)
bildiğiö kadarıyla toshiba bazı modellere kendi optük sürücüsü dışında başka sürücü çalışmasın diye koruma koyuyor.ben de benim writer'ın bozulması vesilesiyle öğrendim.www.notebookbilgimerkezi.com bu adreste sorununuzu belirtirseniz size mutlaka yardımcı olacaklardır.
0
trahald
(03.09.08)
(3)

monitor-goruntu-ekran karti-ne?

shinizzle
Simdi kardesim az once yanima gelip "ayagimi kasanin ustune koymus oturuyodum, hapsirdim ayagimi aniden hareket ettirince goruntu gitti" dedi. Boyle bi sey mantikli mi? Ne olmus olabilir? Belki ekran karti yerinden oynamistir dedim kasayi acip soyle bi elledim hafifce oynattim tekrar actim kapadim f
Simdi kardesim az once yanima gelip "ayagimi kasanin ustune koymus oturuyodum, hapsirdim ayagimi aniden hareket ettirince goruntu gitti" dedi. Boyle bi sey mantikli mi? Ne olmus olabilir?
Belki ekran karti yerinden oynamistir dedim kasayi acip soyle bi elledim hafifce oynattim tekrar actim kapadim falan ama monitor simsiyah. Hic anlamam bu parca islerinden fazla da ellemek istemedim o yuzden hepten beter etmeyeyim diye. Ne yapmak lazim buna, illa kasayi yuklenip bilgisayarciya gidip kaziklanalim mi, bu cocugu doveyim mi, mantikli tavsiyesi olan?
Tesekkurler.
0
shinizzle
(03.09.08)
acaba kasadan monitore giden monitor kablosunda bir temassizlik olabilir mi?

kabloyu bi cikartip taksaniz, uclarin yerlerini degistirseniz ya da baska kablo deneseniz?

edit : kardesiniz windowsta yanlis bir yere girip ekran karti ayarlarini bozmus ve sonradan da hapsurma numarasi yapmis olabilir mi diye de aklima gelmedi degil. cok fesatca tabi bu : )
0
la traviata
(03.09.08)
makine açılırken bip ediyor mu? tek bip ediyorsa kablo sıkıntısı olabilir, çok bip etse söylerdiniz herhalde ama öyleyse birşeyler yerinden oynamış demektir, kartların kenarlarından bastırarak orurtmayı deneyin, ramleri de aynı şekilde. hiç bip etmiyorsa baya sallanmış o bilgisayar derim ben. yine kartlara bakmakta fayda var ama bilen birine görünmesi gerekebilir.
0
talemon
(03.09.08)
Buldum evet ekran kartinin yanindaki o beyaz tirnak gibi sey (slot mu neyse o) cikmis, nasil hapsirmaksa artik o. Yerine oturtunca duzeldi, tesekkurler cevaplar icin. :)
0
🌸shinizzle
(03.09.08)
(2)

K-Lite codec KMPlayer

rurouni
subtitles workshop icin codec yuklemek zorunda kaldım. sonra kmplayer i acınca bi uyarı geldi bastım gectim rasgele sanki kmplayerda goruntu bi bugulandı codec le kmplayer in hiçbir ilişkisi olmamasını nasıl sağlarım ?
subtitles workshop icin codec yuklemek zorunda kaldım. sonra kmplayer i acınca bi uyarı geldi bastım gectim rasgele sanki kmplayerda goruntu bi bugulandı codec le kmplayer in hiçbir ilişkisi olmamasını nasıl sağlarım ?
0
rurouni
(03.09.08)
subtitles workshop u sıfırdan kurarken codecleri secmemezlik edemiyor musun. yani codec var de sade programi kur. -bunu un install ettikten sonra deneyebilirsin-.

olmadı hepsini uninstall et. ilk basta subtitles workshop u kur. sonra da klite codec pack i veya asil kullanndıgın codec pakini kur. yani bir sekilde bilgisayarı kandırıcaz. son paket aktif oldugundan. kolay gelsin.
0
anoktale
(03.09.08)
illa preferences'te decoder usage baslığı altından cozebilirsin bunu ama nasıl yapacağını bilmiyorum..
0
eleventh american esme has met
(03.09.08)
(2)

Arkadaşlar yardım !

joehigashi
Bir kaç hafta öncesine kadar takır takır laptopumda kullandığım harddisk kutusundaki harici harddiskim artık kullanılamaz durumda. 80 gb idi ve iki parçaya bölmüştüm ancak içeriğe girmeye çalıştığımda H: erişilemez parametre hatalı ya da biçimlendirilsin mi gibi uyarılarla karşılaşıyorum, harddiskim
Bir kaç hafta öncesine kadar takır takır laptopumda kullandığım harddisk kutusundaki harici harddiskim artık kullanılamaz durumda. 80 gb idi ve iki parçaya bölmüştüm ancak içeriğe girmeye çalıştığımda H: erişilemez parametre hatalı ya da biçimlendirilsin mi gibi uyarılarla karşılaşıyorum, harddiskime erişemiyorum. bunun akabinde bu harddiske hd tune ile scandisk yaptığımda çeşitli bad sectorlar ile karşılaştım. Şimdi kullanmayı da geçtim ben bu harici harddiskimdeki benim için çok hayati verilere nasıl ulaşabilirim ? ntfs undelete isminde bir program buldum ancak o da ikiye böldüğüm harddiskimin 1. bölümünü açabildi diğer bölümüne ulaşamıyorum.. bu bilgilerimin tamamına nasıl tekrar geri ulaşabilir ya da harddiski kurtarabalirim ??
bu arada aşağada harici harddiskin hata raporunu görebilirsiniz

img218.imageshack.us

edit: bu arada ne halt ettim bilmiyorum ama an itibariyle hdtune programı dışında windows harici harddiski usb'ye bağladığımda hiçbirşey görmüyor
0
joehigashi
(03.09.08)
hard diskinde gözlemlediğin fiziksel bir sorun oldu mu? daha açık konuşayım: aynı şey benim başıma gelmişti, externalın üstünden duman çıkmıştı. böyle bir şey oldu mu, yoksa birden olan bir rahatsızlık mı bu?
0
mortifera
(03.09.08)
Birden bire bu bad sectorler ortaya çıktı.. İş yerindeki bazı verileri yedekleme maksadıyla da kullandığım için koca harddisk kutusu adaptörüyle, usb kablosuyla seferi olarak bana hizmet ediyordu. Belki farkında olmadan yolda giderken bir yere de çarpmış olabilirim.
0
🌸joehigashi
(03.09.08)
(1)

kablosuz kulaklık

enter saltman
http://urun.gittigidiyor.com/SNOPY-SN-RF02-Kablosuz-Kulaklik-FM-RADYO-5-in-1_W0QQidZZ11846142 bu veya benzeri bişeyi kullanan test eden vb. neden bunlar bu kadar ucuz detaylı arayınca 20 ytlye akdar düşüyor farkı nedir?
urun.gittigidiyor.com bu veya benzeri bişeyi kullanan test eden vb. neden bunlar bu kadar ucuz detaylı arayınca 20 ytlye akdar düşüyor farkı nedir?
0
enter saltman
(02.09.08)
kablosuz kulaklıklarda bildiğim kadarıyla pil ömrü çok önemli bir detay. o konuda sınıfta kalıyor olabilir. Bir de markası snopy olan bir alet ne kadar pahalı olabilir :)
0
teritori
(02.09.08)
(4)

Msn'de fotoğraf gönderememe sorunu?

teritori
Gönderdiğim fotoğraflar karşı tarafa gitmiyor. Fakat şöyle bir durum var. Bir hesabımdan gidiyor, diğerinden gitmiyor? Niye ki?
Gönderdiğim fotoğraflar karşı tarafa gitmiyor. Fakat şöyle bir durum var. Bir hesabımdan gidiyor, diğerinden gitmiyor? Niye ki?
0
teritori
(02.09.08)
dostum belki hesap ayarlarinda dosya transferini engelleyen bir ayar degismis olabiler. bunun disinda bana pek de sasirtici gelmedi bu sorun :p
0
paradoxical
(02.09.08)
Tatmin edici bir cevap değil adamım ha! :)
Yok öyle bir sorun da yokmuş.
0
🌸teritori
(02.09.08)
senin veya karşının firewall u websense'i vs blokluyor olabilir
0
kokomichu
(03.09.08)
@kokomichu: peki nasıl engelleyeceğim bu engellemeyi?
0
🌸teritori
(03.09.08)
(8)

adsl hız

atmosphere
1024lük adsl torrentte 30 il download yapıyor.rapidde de en hızlı hali 60.yeni adsl baglattım şoktayım.kablonet olsa 120 ile uçuyordum.msnden resim bile gelmiyor.bu rezilliğin bi çözümü var mı?
1024lük adsl torrentte 30 il download yapıyor.rapidde de en hızlı hali 60.yeni adsl baglattım şoktayım.kablonet olsa 120 ile uçuyordum.msnden resim bile gelmiyor.bu rezilliğin bi çözümü var mı?
0
atmosphere
(02.09.08)
net limiter tarzı bi program kullanmıyorsunuz di mi? Cfosspeed vs.
0
durum serserisi
(02.09.08)
torrent hızı belli olmaz. feeder lara bağlı.
rapidshare de kullanım fazla olduğunda free kullanıcılara sınır koyuyor.

eğer dowload yapıyorsanız msn gönderimleri yavaşlıyordur. ya da gönderen kişi download upload yapıyorsa ondan dolayı yavaşlama olabilir.

en iyi ihtimaller bunlar. belki de telekomdan kaynaklanıyordur.

belki iyi bir kaynaktan bir dosya indirmeye çalışsanız maksimum hızınızı görebilirsiniz.
0
gholeman
(02.09.08)
iyi bir kaynaktan dosya indirmek ve maksimum hızınızı görmek yerinde bi tavsiye olmuş.

mesela bunu indirin. iett'nin makineleri sağlam ve trafiği de az sayılır.
www.iett.gov.tr

bakalım kaçla indiriyosunuz. 100kb/s den az değilse bi problem yok demektir.
0
cruor
(02.09.08)
www.speedtest.net

buradan deneyip sonucuna göre 444 0 375'i arayıp şikayetini bildirebilirsin.
şu an benim bağlantımdan şikayetim yok ve 239/902 gösteriyor. www.speedtest.net
0
deadstar
(03.09.08)
bence mozillanın sitesinden firefox'u indirin. 100k/sn dan daha yavaş indirdiğimi hatırlamıyorum.
0
s e ff a f
(03.09.08)
adsl şebekesine uzaksanız veya size gelen kablolar eskiyse olabilir bunlar. bakabiliyorsanız modemden sinyal/gürültü değerine bakın. 10db alt sınır optimal ise 30db olması lazım sanırım. benim böyle bi problemim vardı, biraz uğraşarak ttnetten adam getirttim kabloları değiştirdiler yetmedi apartmandaki telefon kutusundan daireye direk kablo çektim şimdi max. performans alabiliyorum.
0
talemon
(03.09.08)
- gholeman:35 seederlı bir o kadarda leecherlı bir torrent linkini maximum 30 ile indiriyor
- rapid 25in üstüne çıkmıyor
- cruor:o dosyada max 46yı gördü
- talemon:adsl şebekesi yani santral yürüyerek 2dakikalık uzaklıkta
- nerden bulaştım bu adsle...
0
🌸atmosphere
(03.09.08)
speedtest.ttnet.net.tr
bu adresten hız testi yapıldığında sonuç eğer ki 800'den aşağı bir değer çıkarsa 444 0 375 i arayarak direkt arıza kaydı bırakabilirsin. Test yaparken internet bağlantısını kullanabilecek uygulamaları da kapatmayı unutmamak lazım. Eğer ki 800 üstü bir değer çıkarsa bağlantı hızında bi problem yoktur.
0
cisegu
(03.09.08)
(3)

rss mss feed falan

zittirulp
bu rss olayını yeni keşfetmiş bir birey olarak işe yarar/eğlenceli vs. rss adresleri arıyorum. şimdiye kadar eklediklerimi yazayım ki ortam şenlensin:günlük hesaplı ürün satan bi yer: http://www.bendeistiyorum.com/rss.phpdivx release olayı: http://www.divxplanet.com/release.xmlekşi sözlük diye bi
bu rss olayını yeni keşfetmiş bir birey olarak işe yarar/eğlenceli vs. rss adresleri arıyorum. şimdiye kadar eklediklerimi yazayım ki ortam şenlensin:

günlük hesaplı ürün satan bi yer: www.bendeistiyorum.com
divx release olayı: www.divxplanet.com
ekşi sözlük diye bi site (süper valla): sozluk.sourtimes.org
bunu çıkaramadım şimdi: www.eksiduyuru.com
0
zittirulp
(02.09.08)
her gün güzel bir video: www.todaysbigthing.com
haber şeysi: www.internethaber.com
sinema: www.sinepil.org
diziler: www.22dakika.org
lost: www.lostturk.com
lost: www.lostfan.net
lost: www.yuzsekiz.com
bildirgeç: www.bildirgec.org
komik resimler: feeds.feedburner.com
özet haberler: www.ozzet.com

hepsini yazsam çok olurdu. bunlar ilgini çekebilir. ayrıca google reader kullanıyosan teknoloji, haber ve bilim paketlerine üye olabilirsin. başka paketler de var.
0
edge_nabby
(03.09.08)
locutus
(03.09.08)
www.bloglines.com

bunlar benim şimdiye kadar eklediğim feed'ler. 740 adet şimdilik. her gün yenilerini ekliyorum. ama aslında google reader kullanıyorum. oradan nasıl paylaşılır bilmiyorum, o yüzden şey edemedim. buradan ediyorum. içinde senin dünya görüşüne uymayacak onlarca link olacaktır.. silmeni tavsiye ederim. içindeki dosyalar şöyle.. export tuşuna basıp kendi reader'ına aktarabilirsin..

news, dış basından birkaç haber portalı
sol, soldan, özgürlükçü platformlardan haberler
gazeteler, kendini açıklıyor
blog, sıçasıya blog'la dolu
iktisat, birkaç iktisadi blog feed'i. bu yeni, ondan az içindekiler.
linux, içinde birkaç linux sitesinin feed'i var. bu yeni bi dosya, ondan az içindekiler.
tech, yabancı teknoloji sitelerinden seçtiklerim
medya, birkaç medya dedikoducusu site. içindeysen faydalı oluyor =)
commons, yine özgürlükçü, insan hakları, demokrasi filan diyen sitelerden bir seçki
browser, daha yeni, içinde birkaç feed var
türkçe ajanslar, kendini açıklıyor
english, ingilizce olan bloglar, çeşitli siteler, ilginç şeyler. bundan sıkılmazsın hiç
tekno-vs, türkiyeden birkaç teknoloji sitesi
türkçe haber siteleri, bu da açıklıyor kendini.
0
forgotten hopes
(07.09.08)
(4)

Scanner/Printer/Fotokopi

3200
Scanner/printer/fotokopi bir arada olan makineler var. Bunlardan bir tane almaya karar verdim ama hangisinden almak lazım, hangisi iyidir, hangisinin fiyat/performansı iyidir bilemiyorum. Ne tavsiye edersiniz?
Scanner/printer/fotokopi bir arada olan makineler var. Bunlardan bir tane almaya karar verdim ama hangisinden almak lazım, hangisi iyidir, hangisinin fiyat/performansı iyidir bilemiyorum. Ne tavsiye edersiniz?
0
3200
(02.09.08)
oliviumdaki teknosa outlette hpnin vardi boyle bi makinesi 99 yetaleydi bilmiyorum ozellikleri falan nasildir ama ben almayi dusunuyorum fiyat cok iyi kotu bisey oldugunuda sanmiyorum
0
orange coffee
(02.09.08)
Fiayatlar hep öyle 100 lira civarı gibi ama işte hangisini almak lazımdır?
0
🌸3200
(02.09.08)
Ben Canon Pixma serisini kullanıyorum ve gayet memnunum. O fiyat civarındaki modeli de iyidir tahminimce (benimki eski biraz). Tavsiye ederim.
0
pathetique
(02.09.08)
hp deskjet f380 kullanıyorm 2 sene oldu hiç sorun yaşamadım.
tavsiye edebilirim
0
humin zararlisi
(03.09.08)
(4)

database, hashing

jay kay
simdi bi uygulamada bi databasede birsuru resim pathi olucak. ama mesela bi tane daha path ekledim, eger bu resim daha once baska bir path ile eklenmisse bunu anlayabilmem lazim. yani google.com/logo.jpg database de varsa ve ben xx.com/x.jpg diye ayni resmi bu database'e eklersem bu ikisinin ayni re
simdi bi uygulamada bi databasede birsuru resim pathi olucak. ama mesela bi tane daha path ekledim, eger bu resim daha once baska bir path ile eklenmisse bunu anlayabilmem lazim.

yani google.com/logo.jpg database de varsa ve ben xx.com/x.jpg diye ayni resmi bu database'e eklersem bu ikisinin ayni resim oldugunu istedigim zaman anlayabilmek istiyorum binlerce resim arasindan bilmem anlatabildimmi.

image hashing diye bi olay varmis database'e her resim icin unique bi deger girilebilirmi diye arastiriyorum simdi. bilen, baska bir fikri olan varmi?

(yani yuzde yuz benzer olmasi sart degil 80-90 olur. hatta bunun benzeri birsey gordum bir uygulamada ayni resmin farkli boyutlarini cozmus nasi yaptiysa. cidden yardim edebilecek olan varsa msg atarsa o uygulamayi gosterebilirim)
0
jay kay
(02.09.08)
Yüklenen image'ı saklayıp veritabanına kaydetmeden önce dosyanın hash'i alınır tercih edilen algoritma ile. Daha sonra bir SELECT LIKE sorgusuyla önceden bu hash code'a sahip olan bir dosyanın kaydedilip kaydedilmediği kontrol edilir.

Aynen tahmin ettiğiniz gibi yani.
0
fredi
(02.09.08)
md5 hashini alip database e kaydederek yaptim simdi. heralde isimi gorucek. peki iki farkli dosyanin md5 hashlerinin ayni olma olasiligi yok degilmi?
0
🌸jay kay
(02.09.08)
fredi
(02.09.08)
Normalde 2 farklı dosyanın md5 hashlerinin aynı olmaması gerek ANCAK bu olasılık var ve de bazı yöntemlerle "kasıtlı" olarak da gerçekleştirilebiliyor.

Ancak siz md5'i "çok kritik" bir işlem için kullanmadığınızdan, özel olarak aynı md5'lı 2 resim falan hazırlanmadığı sürece bir problem oluşturmayacaktır.

en.wikipedia.org [4]
www.win.tue.nl
0
silhouette
(02.09.08)
(7)

bilgisayar açılış sorunu

clones
bilgisayarı alalı iki ay oldu fakat ne gariptir. girişte "smart status bad, replace and backup" uyarısı veriyor f1 basmadığım sürece devam etmiyor. bastığım zamanda sorunsuz bir şekilde hiç takılmadan çalışma özelliğine sahip. google'da çeşitli aramalar yaptım fakat sanki herkes anlaşmış gibi aynı ş
bilgisayarı alalı iki ay oldu fakat ne gariptir. girişte "smart status bad, replace and backup" uyarısı veriyor f1 basmadığım sürece devam etmiyor. bastığım zamanda sorunsuz bir şekilde hiç takılmadan çalışma özelliğine sahip. google'da çeşitli aramalar yaptım fakat sanki herkes anlaşmış gibi aynı şeyleri yazmış durum vahim. tabi kıllandım sonra kuzen bilgisayar müh. arkadaşına sordu. bios uyarısını kapatırsak uyarı çıkmazmış. nedeni sorunca "olurmuş böyle şeyler" diye cevaplamış. biraz bana memur cevabı geldi. bu durumda ne yapmak gerekir. bilgisayarı bu durumda kullanmak sakıncalı mıdır? ileri de aniden bir sorun çıkarır mı?
0
clones
(02.09.08)
S.M.A.R.T. Status bad
S.M.A.R.T. (Self Monitoring Analysis and Reporting Technology) IBM tarafından geliştirilmiştir. Sabitdiskteki hataların, cihaz tamamen arızalanmadan tespit edilmesini mümkün kılar. Bu fonksiyon artık ATA/IDE standartları arasında yer alıyor ve bir dizi sabitdisk üreticisi tarafından destekleniyor. Eğer bilgisayarın açılışı sırasında “S.M.A.R.T. Status Bad, Backup and Replace Press F1 to Resume” (bu hata mesajı BIOS versiyonuna göre değişiklik gösterebilir) mesajı ile karşılaşırsanız, sabitdiskiniz yavaş ancak emin adımlarla ömrünü tamamlıyor demektir. Bu durumda ilk olarak sabitdiskinizin yedeğini alın ve eğer garanti süresi henüz bitmediyse, ürünün satın aldığınız bayii veya üretici tarafından değiştirilmesini isteyin. Bu mesaj ile karşılaştığınız zaman [F1] tuşuna bastıktan sonra uzun süre çalışmaya devam etmek ise riskli olacaktır.
İPUCU! S.M.A.R.T. fonksiyonunu bilgisayarınızın BIOS’undan etkinleştirin. Açılış sırasında sabitdiskinizde sorun tespit edilecek olursa, uyarı alırsınız. Bu sayede sabitdiskinizi yedeklemek için yeterli zamana sahip olabilirsiniz.

alintidir.
0
helenart
(02.09.08)
hayır zaten google'da ilk gördüğüm şey bu oldu. alıntısı değil bilgisi olanlar cevap versin
0
🌸clones
(03.09.08)
smart denilen şey harddiskin göstergeleridir. burada alet sana harddisk nanayı yemiş hemen yedekle ve değiştir diyor. genelde insanlar bunu takmayarak bir süre daha kullanırlar (f1'e basıp geçtiğiniz gibi) sonra harddisk patlayıp bütün dosyaları gidincede ağlarlar. size tavsiyem garantisi de devam etmekteyken hemen götürüp baktırın alete.
0
darknum
(03.09.08)
harddiskin smart bilgilerinde bir kaç tane diagnostic performans bilgisi saklanır hd ile ilgili. bunları okuyan bir programla açıp harddiskin neresi hata vermiş öğrenebilirsin. hatalı yerin ne olduğunu söylersen belk idaha fazla yardım dokunabilir.
0
kurukafa
(03.09.08)
bu bahsettiğiniz hatalı yeri nasıl tespit edebilirim?
0
🌸clones
(03.09.08)
"Alintisi degil bilgisi olanlar cevap versin" ne demek yahu? Alinti internette bilmedigimiz birilerinden. Alinti degil de kendi bilgisini veren de internette bilmedigin biri. Arada fark yok. Google search'te cikan cevap gorel olarak daha guvenilir degil mi?

Diskinde sorun var diyor alet. Windows'tan diskin ustune sag tiklayip tools -> error checking yapabilirsin. Bilgisayar yeni ise garantiden diski degistirt dogrudan. Ya da sirketi ara.
0
wpi
(03.09.08)
Dediğim gibi smart verisini okuyan bir program ile bakarsan smart listesinde sorunun nerde olduğu gözükecektir.
0
kurukafa
(05.09.08)
(4)

kmplayer - matrix

natnan
http://www.eksiduyuru.com/index.php?m=d&id=38363evet kmplayer indirdim kurdum,bu sefer de konuşma sesleri çok alçak geliyor dış seslere göre.bu da codec problemi de,kmplayerda nasıl bir ayar yapmak lazım?
www.eksiduyuru.com

evet kmplayer indirdim kurdum,
bu sefer de konuşma sesleri çok alçak geliyor dış seslere göre.
bu da codec problemi de,kmplayerda nasıl bir ayar yapmak lazım?
0
natnan
(02.09.08)
Dosyayı açtığınızda sol altta dosyanın ses özellikleri görünür. İşte 5.1 ya da 2 kanal stereo gibi. Ayarlarını ona göre kurcalayabilirsiniz, yine misal dosya 5.1 ancak sizde 2 hoparlör varsa ondan da olabilir(böyle ise ayarlardan hallediliyor diye biliyorum). Dosyada problem olmadığını varsayıyorum elbette...
Dosyanın ve kullanığınız sistemin özelliklerini de yazarsanız yardımcı olacaklara kolaylık olur.
0
late viper
(02.09.08)
videonun üstünde sağ tıklayıp ses ayarları ordan kurcalayın istediginiz ayarı bulursunuz. hiç oyle bir şey olmadıgından tam bilemiyorum.
0
rurouni
(02.09.08)
kesinlikle 5+1 videoyu stereo sistemle izliyorsunuz.
kmplayer ı bilmiyorum ama stereo , 2.0, 5.1 ipucu kelimeler ayarlardan bulun bunları.
0
gholeman
(02.09.08)
oh ülen kaç yerde 2.0 idi,bir yerde değilmiş.orda yapınca düzeldi teşekkürler.
ac filter for a3 seçeneğindeki.
0
🌸natnan
(02.09.08)
(2)

xp vista

enter saltman
şimdi laptopun içinde vista yüklü yanında windows cdsi driver cdsi falan vermediler backup oluşturun dediler oluşturdum şimdi xp yüklesem tekrar vistaya nasıl dönücem çünkü vista 5 gb cdnin içi 1,24 gb şaka gibi:D
şimdi laptopun içinde vista yüklü yanında windows cdsi driver cdsi falan vermediler backup oluşturun dediler oluşturdum şimdi xp yüklesem tekrar vistaya nasıl dönücem çünkü vista 5 gb cdnin içi 1,24 gb şaka gibi:D
0
enter saltman
(02.09.08)
bisey olmaz, sıkıstırılmıs fldır o. ya da hdd de gizli partition vardır
0
bryan fury
(02.09.08)
backup cd lerini tam oluşturmamışssın ya da tam yapamamışssın sıkıştırılmış falan değil benm backup cdlerim 2 tane ve 5 küsür gb.. haberin olsun.. ama arkadaşında dediği gibi hard discinde vardır..
0
from brain to fingers
(04.09.08)
(3)

laptop icin tv karti?

the man who hears deepest inquisitions
http://www.darty.com.tr/e_commerce/TV-KARTI/AVERMEDIA/CARDBUS-PLUS-PCMCIA-TV/FM/UK--p-4084-c-32.htmfiyati uygun geldi, alinir mi? ya da tavsiyelere acigim
www.darty.com.tr


fiyati uygun geldi, alinir mi? ya da tavsiyelere acigim
0
the man who hears deepest inquisitions
(02.09.08)
fazla düşünmeye gerek yok avermedia daha nolsun
0
enter saltman
(02.09.08)
iyi güzel de analog kart mı lazım?
0
bodom
(02.09.08)
kart girişini kontrol et sıkıntı olmasın. uygun olanını al.
0
rimednac
(02.09.08)
(3)

svchost - hangisi hangisi oluyor?

co2s2
bilgisayarda doğal olarak bir dolu svchost çalışıyor. bir tanesi de sürekli hata veriyor veriyor*çalışan bütün saçma sapan programcıkları (laptopla gelen system tray zımbırtıları falan) kapattım ancak hala aynı hata devam ediyor. hangi svchost'un bu hatayı verdiğini göremiyorum. hata mesajı neredeys
bilgisayarda doğal olarak bir dolu svchost çalışıyor. bir tanesi de sürekli hata veriyor veriyor*

çalışan bütün saçma sapan programcıkları (laptopla gelen system tray zımbırtıları falan) kapattım ancak hala aynı hata devam ediyor. hangi svchost'un bu hatayı verdiğini göremiyorum. hata mesajı neredeyse 2 dk'da bir çıkıyor ve task manager'dan tam hatanın çıkması ve hataya ok demem sırasında bir tane svchost'un biraz daha fazla ram yediğini ve sonrasında da task manager'dan gittiğini görüyorum ancak task manager bana o svchost'un hangisi olduğunu nasıl gösterecek? task manager olmasa da olur. hata veren svchost'un hangisi olduğunu, ya da daha doğru bir anlatımla hangi servisleri çalıştırmaya çalıştığını nereden bilebilirim?

* hata veren svchost, "servis" olarak çalışıyor, yani kullanıcı adıyla çalışan virüslerden değil. bir de hata mesajında sürekli 0x7dedc6cd'den bir şey okumaya çalışıp 0x7dec102'e yazamadığını söylüyor. 0xc90000c g/ç falan falan diyor. o arada bilgisayar takılıyor.

editle gelen not: internet explorer ile her sayfa açışta kesin çıkıyor bu hata mesajı.
0
co2s2
(02.09.08)
Process Explorer ile herhangi bir svchost.exe'de hangi servislerin çalıştığını görebilirsiniz. (Proses listte üstüne gelip beklediğinizde görebileceksiniz)

technet.microsoft.com

Kolay gelsin.
0
silhouette
(02.09.08)
Bu yakınlarda HP Printer falan kurduysanız da buna benzer bir hata alabilirsiniz. Böyle bir durum varda hp sitesinden güncel versiyonu indirirseniz çözülüyor.
0
thefin
(02.09.08)
benim de benzer bi sorun vardı sebebini bilmiyorum ama ccleaner ile temizlettikten sonra sorun kalmadı, bi dene isteren.
0
cy7
(02.09.08)
(7)

adventure oyun tavsiyesi istirham ediyorum...

metox
selamlar değerli duyuru dostları.. şimdi ben bu "csi:hard evidence" oyununu oynadım çok sevdim... yok mu böyle adventure gibi dedektif olayım kanıt toplayayım katili bulayım fln filan...ikinci olarak yine adventure oyunu ama gelecekte geçsin böyle teknolojik şeyler falan olsun ama aşırı zor da olmas
selamlar değerli duyuru dostları.. şimdi ben bu "csi:hard evidence" oyununu oynadım çok sevdim... yok mu böyle adventure gibi dedektif olayım kanıt toplayayım katili bulayım fln filan...

ikinci olarak yine adventure oyunu ama gelecekte geçsin böyle teknolojik şeyler falan olsun ama aşırı zor da olmasın.. var mı ki?
0
metox
(02.09.08)
still life diye bişey var polisiye tarzı. ama gelecekte geçmiyor.
0
krasotkin
(02.09.08)
elder scrolls iv oblivion gelecekte geçmiyor polisiye de değil hatta rpg ama her türlü öge var tavsiye ederim.
0
yuto
(02.09.08)
gelecekte geçen action-adventure olarak outcast'i öneririm. biraz eski bi oyundur ama mükemmeldir.
0
cruor
(02.09.08)
teknolojik değil hatta yeni falan da değil ama Broken sword serisinin ilk oyunundan itibaren tavsiye ederim. İstediğiniz gibi postmortem diye bi oyun hatırlıyorum, istediğinzi gibi de olmayabilir ama =)
Ayrıca evek Oblivion güzel, her yönden tatmin ediyor.
0
inugard
(02.09.08)
law and order dead on the money
csi dimensions of murder
csi miami
var, ayrıca gamespot tan bu oyunların sayfalarına bakarak similar games kısmından benzer oyunları bulabilirsin
0
merope
(02.09.08)
fahrenheit'ın eline an itibariyle kimse su dökemez kanısındayım bu oyun türünde..
şu ana dek oynadığım en iyi oyunlar sıralamasında ilk 3'üme girer..
okuduğunu-duyduğunu anlayacak kadar ingilizce bilmek lazım geliyor yalnız, çünkü oyun içi diyalog ve hareketlere göre oyunun akışı değişiyor; oyunun tek bir sonu yok yani, alternatif sonlar mevcut.. o da senin verdiğin kararlara göre değişmekte..
süper la, daha ne diyim (:

amerikan versiyonu indigo prophecy olarak da geçiyor..

edit: "dedektif olayım kanıt toplayayım katili bulayım fln filan..." demişsin ya, fahrenheit'da her ikisi de olmaktasın üstelik..
3 ana karakter var; katil ve biri bayan 2 polis.. bir bölümden diğerine geçerkene soruyor sana, hangisini kontrol etmek istersin diye.. 3 farklı hikayeden ana hikaye birleşiyor, sonuca doğru süfer bi hızla gidiliyor..

oyhş, cd'sini bulup yükleyeyim tekrar bari, böyle iştahla anlatınca yine oynayasım geldi lan.
0
thefalloftekin
(02.09.08)
benim açımdan:
çok harika adventurelar:

Sanitarium
Monkey Island The Secret of the Monkey Island
Mnokey Island 2 Lechuck's Revenge
Monkey Island 3 The Curse Of The Monkey Island
Monkey Island 4 Escape form Monkey Island
Blade Runner
Lighthouse
Gabriel Knight 1 Sins of The Fathers
Gabriel Knight 2 The Beast Within
Gabriel Knight 3: Blood Of The Sacred, Blood Of The Damned
Broken Sword
Broken Sword 2 The Smoking Mirror
Broken Sword 3
Grim Fandango
Still Life
The Longest Journey
The Last Express
Martin Mystere Operation Dorian Gray
Full Throttle
Runaway A Road Adventure
Return To Mysterious Island
Myst 5
Myst
Myst II
Myst III Exile
Myst IV Revelation
Dreamfall The Longest Journey 2
Runayaw 2 The Dream Of The Turtle


zevkle oynanan adventurelar:

Indiana Jones and The Fate Of Atlantis
Indiana Jones and The Last Crusade
Fahrenheit Indigo Prophecy
Syberia 2
Syberia
The Black Mirror
Murder On The Orient Express
Agatha Christie And Then There Were None
Adventures Of Sherlock Holmes Secret Of The Silver Earring
The Secrets of Da Vinci The Forbidden Manuscript
King's Quest Collection Series
Sherlock Holmes The Awakened
Destination Treasure Island
Sam & Max Hit The Road
Atlantis Evolution
The Neverhood
The Last Express
Psychonauts
Discworld Noir
Flashback The Quest For Identity
The Da Vinci Code
Agatha Christie Evil Under The Sun
Culpa Innata
Darkness Within
Lost Via Domus
Sherlock Holmes Versus Arsene Lupin
Sherlock Holmes Nemesis
Jack Keane
Simon The Sorcerer 4 Chaos Happens
Dracula Origin


idare eder adventurelar:

CSI 2 Dark Motive Homicidals Shades
CSI 3 Dimensions of Murder
CSI 2 Dark Motives
Anachronox
Crime Scene Investigation
0
eleventh american esme has met
(02.09.08)
(2)

laptoplardan anlayan insanlar!

arwear
sizce şu linkteki nasıldır? salt ofis amaçlı değil; oyun da oynayayım, film de izleyeyim istiyorum. sözlükte gateway hakkında iyi şeyler yazıyordu.http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?skuId=8913241&type=product&id=1213399955100
sizce şu linkteki nasıldır? salt ofis amaçlı değil; oyun da oynayayım, film de izleyeyim istiyorum. sözlükte gateway hakkında iyi şeyler yazıyordu.

www.bestbuy.com
0
arwear
(02.09.08)
rahat 3-4 seneye çıkarır seni
işlemci:centirno veya core2
ram:4 GB
hdd:250 GB
ekran kartı:512 mb radeon HD 2600
hdmi çıkış bluetooth webcam kard okuyucu wireless...
bulabileceğin en iyi özellikler var bunda
0
enter saltman
(02.09.08)
3-4 sene mi? ya oyun oynayan birisi nasıl şu an aldığı bir şeyle 3-4 sene idare ediyor. kandırıkçı yazılar yazmayın lütfen.

arwear kardeşim son çıkan oyunları oynıycam ben diyorsan naparsan yap 2 sene bile anca dayanır şimdi alacağın bilgisayar.

adresteki bilgisayarın özellikleri şu an için gayet güzel. fakat gateway markasını bilemiyorum.
0
bodom
(06.09.08)
(7)

divx filmler

cehcho
torrent harici (rapidshare linkleri daha iyi olur) divx film, dizi vs. download edilebilecek kullandığınız bir kaç web sayfası var mıdır ?
torrent harici (rapidshare linkleri daha iyi olur) divx film, dizi vs. download edilebilecek kullandığınız bir kaç web sayfası var mıdır ?
0
cehcho
(02.09.08)
www.myturkforum.net var ben genelde lost icin kullaniyorum burayi ama guzel filmlerde oluyo.
0
nihat
(02.09.08)
@flame of feanor
divxevi.com ve divxlerim.com kapalı.
0
🌸cehcho
(02.09.08)
www.allyoulike.com
0
metox
(02.09.08)
@cehcho
hmm 15 gündür bakmıyordum kapanmış demekki tüh.

edit: an itibarı ile açık.
0
flame of feanor
(02.09.08)
projectw.org

Uzerine tanimiyorum.
0
vita vinum est
(02.09.08)
fiend united
(02.09.08)
(8)

gom playerda altyazı sorunu

zittirulp
benim şöyle bi problemim var gom player da filme eklediğim altyazı srt uzantılıysa bir önceki izlediğim filmin altyazısını gösteriyor. nasıl bir mantık anlamadım ama uzantısını sub yapınca normale dönüyor. sürekli dosya uzantısını değiştirmekten sıkıldım bunun kalıcı bir çözümü var mıdır?
benim şöyle bi problemim var gom player da filme eklediğim altyazı srt uzantılıysa bir önceki izlediğim filmin altyazısını gösteriyor. nasıl bir mantık anlamadım ama uzantısını sub yapınca normale dönüyor. sürekli dosya uzantısını değiştirmekten sıkıldım bunun kalıcı bir çözümü var mıdır?
0
zittirulp
(02.09.08)
yok bende böyle bir sorun.
hatta denedim senin dediğin gibi srt yaptim fekat yine karşilaşmadim böyle bir sorunla..

çok basit olacak ama, bi tekrar yükle derim ben.
0
os
(02.09.08)
ben de her türlü uzantıyla izliyorum çeşitli dosyaları. hiç sorun yaşamadım. ayarlarında da bununla ilgili birşey yok. bence de uninstall edip başka bir sürüm kurun. gomhiç yamuk yapmazdı hayret.
0
geldiler
(02.09.08)
km player kullanın farkı görüceksiniz
0
demlikposet
(02.09.08)
ben böyle problem yaşamıyorum.
mesela geçen lostun 4. sezonu nu izliyorum. aynı klasörde tüm video ve altyazılar var. altyazıların kimi .srt kimi .sub uzantılı.

bana kalırsa siz ya da başka biri gom player in ayarlarıyla oynamış. bence hiç uğraşmayın! önce gom playeri kaldırın, sonra tekrar kurun. muhtemelen düzelecektir. (dikkat varolan gom playerin üzerine kurmayın! önce mevcut gom playeri bi kaldırın. daha sonra tekrar kurun)
0
sql
(02.09.08)
kmplayer falan kullanmayın gom player varken. gom player her derde devadır. sizin sorununuza dair bir ayar olup olmadığını karıştırmadım henüz lakin mutlaka vardır ve onunla oynanmıştır. öncelikli olarak ayarlara bakıp buna dair bir ayar olduğunu kontrol etmenizi, yok bulamıyorsanız kaldırıp tekrar kurmanızı öneririm. gom player candır!
0
teletabi
(02.09.08)
gom da manuel olarak altyazı görüntüye sürüklenip altyazı kullaılabiliyor sanki.
hiç olmadı öyle yapın.
0
gholeman
(02.09.08)
gom player iyidir güzeldir hoştur. kmplayer ultra mega süperdir. gom > km diyenin alnını karışlarım. :)
0
bodom
(02.09.08)
benzer sorunu kuzenimin bilgisayarında da yaşadık, programı kaldırıp yeniden kurduk olmadı, kaldırdık, registry'deki anahtarları aratıp sildik, belgelerimdeki ve program files'daki dosyaları sildik olmadı. neredeyse format atacaktık. düşmanımın başına vermesin.
0
tannhauser
(04.09.08)
(4)

Facebook accountum kapandi ne yapmak lazim?

independence
Derdim buyuk;cete sava$lari isimli allahin cezasi oyuna artik nasil kaptirmi$sam kendimi ve ne kadar gerekli gereksiz ki$i eklemi$sem bu oyun sebebi ile friends listime ve yine ne kadar gerekli gereksiz mesaj yollami$sam saga sola, bir $ekilde facebook hesabim kapatildi ve igrenc bir turkce ile "sor
Derdim buyuk;

cete sava$lari isimli allahin cezasi oyuna artik nasil kaptirmi$sam kendimi ve ne kadar gerekli gereksiz ki$i eklemi$sem bu oyun sebebi ile friends listime ve yine ne kadar gerekli gereksiz mesaj yollami$sam saga sola, bir $ekilde facebook hesabim kapatildi ve igrenc bir turkce ile "sorununuz varsa bura tiklayin" falan dedi login olmaya cali$tigim zaman.

Uc ayri mail adresine konu ile alakali mail yolladim cuma gunu ama bugun pazartesi hala ses soluk yok.Ne yapmak lazim sizce?
0
independence
(01.09.08)
çete savaşları yüzünden bloklanma mevzuu biçok kişinin başına geliyomuş, bunu duyunca ben de elimi eteğimi çektim çeteleşme işinden. bazılarına önceden uyarı da gidebiliyormuş galiba, "hesabı kapatırız ayağını denk al" gibisinden, lakin blok yedikten sonra hesabı geri açtıran işitmedim henüz, bilemiyorum..
0
jangara
(02.09.08)
ben bir adamin annesine küfür ettim uluorta. bir sey grubuydu. hatirlamiyorum. sinema ile ilgiliydi galiba. dedim ki ona; "senin anneni s*keyim". aynen böyle dedim. yüzüne de söylerim. dedim "senin anneni s*keyim". nasıl bir kıroyum ben allah'ım. tutamadim kendimi devam ettim. anası bacısı birbirine girdi. sonra ne oldu bil bakalim. account kapandi. ben de facebook'a mail attim. yalan dolan seyler yazdim. dedim "o bana dedi önce abi. sinkaf etti." falan. sonra acti salaklar. simdi ben kapadim. kovulmadim istifa ettim hesabi.

yani iletişime gecersen acarlar gibi.

(öykü hayal ürünüdür.)

edit: (hayal ürünü degildir. utandim kendimden. o yüzden hayal ürünü dedim.)
0
hakkibulut
(02.09.08)
bende bi aralar kendimi kaptırmıştım.
duvara sürekli flood yaparsanız önce duvara yazmanızı engelliyorlar. bunu başka oyun grup v.s. yerde tekrar ederseniz hesabınızı bloke ediyorlar.
0
sql
(02.09.08)
Bir sure sonra gayet kibar bir dil ile facebook hesabinizin yeniden aktif hale getirildigini bildiriyorlar. Yeni ogrendim payla$ayim istedim.
0
🌸independence
(26.09.08)
(8)

pc topluyorum yardım lazım?

s e ff a f
ram i ters takıp çalıştırdığım için emektar pc allahına kavuştu biraz önce. o yüzden yeni 1 sistem toplamak istiyorum.evin karşısındaki bilgisayarcı şöyle 1 şey önerdi bana:işlemci: amd athlon 64x2 dual 6000+ (3.0Ghz) 2mb 940panakart: gigabyte ga-ma78gm-s2h 780g ddr2 s+v+gl pcix 940pbellek: 2 gb ddr
ram i ters takıp çalıştırdığım için emektar pc allahına kavuştu biraz önce. o yüzden yeni 1 sistem toplamak istiyorum.

evin karşısındaki bilgisayarcı şöyle 1 şey önerdi bana:

işlemci: amd athlon 64x2 dual 6000+ (3.0Ghz) 2mb 940p
anakart: gigabyte ga-ma78gm-s2h 780g ddr2 s+v+gl pcix 940p
bellek: 2 gb ddr2 800mhz a-data (kutulu-soğutuculu) 1 adet
hd: samsung 160gb 8 mb sata2 ncq 7200rpm (hd160hj)
kasa: aopen es55-b06 300w peak

adam bu sisteme 470 kaat istedi.

dediğine göre ekran kartı onboardmış 512 mb paylaşımsız ram i varmış ve 8600 ler kadar performansı var dedi adam.

bunun haricinde 500 ytl ye kadar sistem önerilerinizi bekliyorum. çok acil. teşekkürler.

not: 1 gerizekalıya anlatırmış gibi anlatıranız sevinirim.
0
s e ff a f
(01.09.08)
oyun oynamak ya da çizim vs için program kullanmak niyetindeyseniz onboard ekran kartını unutun derim ben kısaca
0
reeper redeemer
(01.09.08)
after effects ve montaj programları kullanıyorum. performans lazım yani. bide photoshop tabi.

ama adam çok emin 1 şekilde performansının çok güzel olacağını söyledi. emin olamadım.
0
🌸s e ff a f
(01.09.08)
adam sene bikaç yıl önceki sistemi okumuş bu parçalara para vermeye değmez işlemciden kaybetmiş zaten amd ucuz ama fanları elektrik süpürgesi bellek diyince akla kingston gelir 160 harddisk bitti artık onboard ekran kartı ne olursa olsun 8600 performansı gösteremez bence koşarak uzaklaş o bilgisayarcıdan ayrıca bilgisayarında yeni pc aldırıcak sorun olduğunu sanmıyorum ama tabi dersen bahane arıyodum o başka:D ama bu sistemden uzak dur bende sana bişeyler önereyim
işlemci:celeron veya ucuz bi core 2
anakart:asus(80 ytlye bile sağlam anakartı var)www.vatanbilgisayar.com
bellek:2gb kingston(60 ytl)www.gold.com.tr
hdd:min 250 gb
kasa:git dışardan kafana yatan bi kasa al
power supply(gerçekten önemli)55ytl high power
ekran kartı:50 ytlye milyonlarca pci-e 512 veya güçlü 256lık
0
enter saltman
(01.09.08)
bilgisayara rami kolay kolay ters takamazsın, üzerinde sadece tek yönde yerine yerleşmesini sağlayacak bir çentik bulunur. Ancak onu kırarak falan belki... Veya bir tarafını sokup bir şekilde kısa devre ile falan ters bişeyelr yapmış olabilirsin belki. Ama ram yerine oturdu ise ters takmamışsındır kısaca.(bilgisayarcı sana bilgisayar satmak için "ohoo bunun rami ters, megabaytı yanmış" gibi bir şey söylemiştir belki diye yazıyorum)
0
kurukafa
(01.09.08)
bende kurukafaya katılıyorum en kötü ihtimalle anakartı yakmışsındır onuda 70-80 ytlye halledilir bilen bi arkadaşın falan varsa o baksın
0
enter saltman
(01.09.08)
celeron islemci ucuzdur ancak beklenen performansi vermez soyliyim dedimdi.
after effects ve photoshop gibi programlar icin pci express ekran karti, 256mb iyi performans, 512mb cok iyi performans
islemci konusunda, cift islemcili bir intel ya da yine cift islemcili bir amd,
anakart ise lazim olabilecek her ozelligi desteklemeli. ornegin harddisk icin sata2, ram icin ddr3 gibi..
onboard ekran kartlari pci express kadar iyi olamazlar..
bi de, 2gb ram yeterlidir..
0
paradoxical
(02.09.08)
hah, ben de tam öyle diyecektim. ram'i ters takmak deveye hendek atlatmaktan zordur valla. ben düz bile takamıyorum ahah...

ya anakart yanmıştır, ya psu. öyle kolay kolay zortlamıyor ki bilgisayar denen hödö?
0
actionary
(02.09.08)
ya valla bilgisayarcı beni kandırıyor olamaz çünkü baya baya yandı anakart. odayı duman doldurdu hala yanık kokusu var. nası başardım bilmiyorum ama rami ters taktım işte :) yeni sistem toplamaktan vazgeçtim eski anakartımın aynısından arıyorum şimdi. yardımlarınız için teşekkürler.
0
🌸s e ff a f
(02.09.08)
(4)

ares baglanmiyor ki

isleten adam
ares neden calismiyor? baglaniyor diyip neden baglanmiyor? napmam lazim?
ares neden calismiyor? baglaniyor diyip neden baglanmiyor? napmam lazim?
0
isleten adam
(01.09.08)
esasen ares'ten indirebileceginiz her $eyi cok daha hizli programlardan indirebilirsiniz.

program, oyun ve videolar icin utorrent'i oneririm, mp3 icin limewire'i oneririm.ama yok illa ares diyorsaniz da muhtemelen portlarinda bir sorun vardir, baglanmasi gereken portlari acmak icap eder.
0
independence
(01.09.08)
bağlanmama problemini ben kendimce şöyle çözdüm:
kurmadan önce masaüstünde bi klasör yaratıp o klasörün içine kuruyorum, program files'a değil.
kurup restart attıktan sonra bağlanıyor.
bağlanıyor bağlanmasına da son 1 aydır filan inmiyor bir türlü şarkılar, inenler de 2-3 saatte anca iniyor.
0
ravioli
(02.09.08)
buna karşı işe yaradığını düşündüğüm bir uygulamam var. bağlanıyor yazarken ares ayarlarından bağlantıyı kes diyorum sonra yeniden bağlan diyorum. ares paşa paşa bağlanıyor. bir deneyin. :)
0
cokpissuserim
(02.09.08)
Ben de defalarca aynı problemi yaşadım. Anladığım kadarıyla bu problem sürümden sürüme değişiyor. Mesela ben daha dün 2.0.9.3030 sürümünü kurdum, şu anda sorunsuz kullanıyorum. Belki bunu kullanmayı deneyebilirsiniz. Bir de şunu deneyimledim, kurduktan sonra bilgisayarınızı yeniden başlatmazsanız bağlanmayabiliyor.
0
homo statisticus
(02.09.08)
(2)

Adobe Premier Pro' da altyazı ve Telif Hakları

blueheat
1-) Adobe Premier Pro 2.0 içerisinde kurgulanmış bir filme ingilizce altyazı hazırlamak istiyorum. Sonra bunu kasede aktaracağım. Yani Mini DV kaset içinde altyazı bütünleşik olacak. Bunu yapmak için EZtitles diye bir plug-in demosu buldum ama kurduktan sonra açmayı da beceremedim.`Export to DVD` ya
1-) Adobe Premier Pro 2.0 içerisinde kurgulanmış bir filme ingilizce altyazı hazırlamak istiyorum. Sonra bunu kasede aktaracağım. Yani Mini DV kaset içinde altyazı bütünleşik olacak. Bunu yapmak için EZtitles diye bir plug-in demosu buldum ama kurduktan sonra açmayı da beceremedim.

Export to DVD yapabiliyorum hatasız ama Export Movie yaptığım zaman filmde takılmalar oluyor diye yapmıyorum. Bu yüzden çıkmış video üzerine (Export Movie)film eklemek işime gelmiyor dosya kusurlu olduğu için.

Sonuç olarak problem: adobe premier pro içinde nasıl altyazı hazırlarım ? Titler Designer ile hazırlamak çok dengesiz (Boyut, ekranı ortalama vs.)sonuçlar doğuruyor.

Not: Kasete aktarırken yine el kamerasını kullanıyorum "DV in" özelliğiyle.

2-) Kısa filmde bir japon bestekarın bestelerini kullandım. e- mail attım dönen olmadı. "Hisar kısa film" katılmaya izin vermiyor belgesiz ama Akbank'da sorumluluk katılımcıya aittir deniliyor.

Bildiğim kadarıyla ticari beklenti olmayan bir iş olduğu için problem olmama ihtimali yüksek. İşin aslını bilen var mı ?

3-) Filmde az dialog var ama dialogları çıkarıp dialogsuz hale bir kaç sahneyi keserek çok rahat dönüştürebilirim. Bu şekilde de "dialogsuz kısa film" isteyen bir yarışmaya da katılmayı planlıyorum. Film aynı isimde, bazı sahneler yok sadece, süresi daha kısa. Sahtecilikten içeri girer miyim ? Bir problem olur mu ?
0
blueheat
(01.09.08)
1) Kasete atmak için VTR kullanacaksan direkt proje dosyasını VTR nin olduğu makinaya aktar, export etmeden kasete kaydet. öyle hem görüntü kaybı da olmaz.

2) Organizasyonlar bunu belirtirler zaten. Bazılar yazılı izin ister, bazıları istemez. istemeyenlerde kimse kasmaz pek. filmin sonuna müziğin kimin olduğunu yazarlar.

3)İlk film kendi filminse neden sahtecilikten giresin ki? fakat bazı organizasyonlar daha önce herhangi bir yarışmadan ödül almış ya da herhangi bir yarışmaya katılmış filmleri gösterime almazlar.
0
babatema
(01.09.08)
hocam direk proje içinde premiere in kendi title editörünü kullanarak hazırla bence altyazıları. ben çoğu filmde öyle yaptım biraz kasıyor ama sonuçta bi sorun çıkmıyor. ama zaten dialog az demişsin o kadar da uğraştırmaz o zaman.
0
rentts
(02.09.08)
(6)

Pc donması

enter saltman
İşlemci:3,2 GHz P4Ram:1,25Ekran kartı:palit 512 mb nvidia 7300 gtHarddisk:160 gb seagatePower Supply:Casper(dandik olduğu kesin)oyuna girdikten 6-7 dk. sonra donuyor yaz başında oldu diye ekran kartının ısınmasındandır dedim hava serinledi hala aynı sorun yinede aklımda ekran kartından olduğu düşünc
İşlemci:3,2 GHz P4
Ram:1,25
Ekran kartı:palit 512 mb nvidia 7300 gt
Harddisk:160 gb seagate
Power Supply:Casper(dandik olduğu kesin)
oyuna girdikten 6-7 dk. sonra donuyor yaz başında oldu diye ekran kartının ısınmasındandır dedim hava serinledi hala aynı sorun yinede aklımda ekran kartından olduğu düşüncesi var çünkü ekran kartının ilk yaz mevsimi bundan önceki seneler onboard kullanıyordum böyle bi sorunum yoktu işe yarar mı bilmiyorum ama oyunlar fifa 07,08 gta san andreas
0
enter saltman
(01.09.08)
driver güncelleyin.
fan üstü tozlara dikkat edin (cpu ve ekran kartı).
directx güncelleyin.
0
raj
(01.09.08)
tamamda oynadığım oyunlar hiç değişmedi ayrıca bu sistemle yaklaşık 3ay rahat oynadım fanları nası temizleyeceğim dışarı hava üfleyen ekipmanım yok süpürgede zarar vermesin
0
🌸enter saltman
(01.09.08)
dışarı hava üfleyen ekipman = pipet + nefes gücü

mümkünse fanları ve heatsinkleri sökerek.
0
kibritsuyu
(01.09.08)
fanları kontrol edin.
genelde yazın power supply/fan dandikse bozulur,kışın da kendine gelmez.
0
natnan
(01.09.08)
ekran kartı fanı durmuş olabilir mi dursa anında yanmaz mı
0
🌸enter saltman
(01.09.08)
fan durunca anında yanmaz.
fanın altında radyatör gibi bir şey vardır, heatsink, bu ısıyı bir miktar dağıtır. çalışmayan fan ile de tehlikeli ısıya çıkmak 5-6 dk sürer herhalde.

yani fan durduysa mutlaka hemen yanmaz, genelde kilitlenir. overclock yaptıysanız ama yanma ihtimali artacaktır.
0
raj
(03.09.08)
(3)

digitürk kartı'nı kabül eden uydu receiver'i bilen/eden?

burky
millet arada sırada arkadaşlarla takıldımığız bi ev var izmir küçükyalıda. daha önceden sağdan soldan bulduğumuz dandik bi receiver 2 çanakla türksat & hotbird izliyoruz. sorun şu ki bu dandik receiver'a digitürk kartı takılmıyor. yeni bi receiver almamız lazım. haftasonları kendi evimizden digitürk
millet arada sırada arkadaşlarla takıldımığız bi ev var izmir küçükyalıda. daha önceden sağdan soldan bulduğumuz dandik bi receiver 2 çanakla türksat & hotbird izliyoruz.

sorun şu ki bu dandik receiver'a digitürk kartı takılmıyor. yeni bi receiver almamız lazım. haftasonları kendi evimizden digitürk kartımızı getirip bu receiver'a takarak ligtv yi dolayısıyla maçları izlemek istiyoruz. digitürk kartı takarak maçları sorunsuz izleyebileceğimiz receiver bilen/eden varsa markasını modelini alayım sizden. hemen gidip bi tane alcaz. fiyatı şöle 100-200 lira arasında olursa süper olur.

not: dışardan aldığımız receiver da maçları izlerken takılma, görüntüde bozulma problemi falan olmaz değil mi?

$imdiden te$ekkürler..
0
burky
(01.09.08)
digiturk kartını bilmiyorum sanırım dışardan lig tv kartları alınıyordu normal receiverler için
0
enter saltman
(01.09.08)
next ye-2000 ci plus bu iş için ideal. hem bende hem abimde hem ablamda bu aletten var ve lig tv kartını her gittiğim yere götürüyorum orda izliyorum. next almanı tavsiye ederim.
0
alan shearer
(01.09.08)
Redline Cs-100 X tam ihtiyacın. Uydudan otomatik güncelleme yapan şukela ve ucuz bir makinadır.
2 modül girişi bulunur. Rahat rahat kullanabilirsin.

Receiver satışı yapıyorum gayet uygun fiyattan. Gittigidiyor üzerinden taksit falanda ayarlarız :) ilgilenirsen iletişime geçebilirsin hocam.
0
alkolik imam
(02.09.08)
(2)

ram fiyatı

enter saltman
ddr ramler neden ddr2 ramlerden pahalı (hem ddr2 daha iyi değil mi)
ddr ramler neden ddr2 ramlerden pahalı (hem ddr2 daha iyi değil mi)
0
enter saltman
(01.09.08)
talep çok arz çok az. ddr2'lerde talebin üzerinde miktarda arz var.
0
darknum
(01.09.08)
bunu bende alırken düşündüm ve mrtksn nin ulaştığı sonuca vardım.
ddr yi yükseltecek olan adamın makinesi muhtemelen eski, default ramıda düşüktür. yani yükseltmek için eli mahkum ddr almaya.
diğer yandan, ddr2 ramlı bilgisayarlar zaten default olarak min. 512'den geliyor. bu yüzden bu bilgisayarları kullananlar bu konuda eksiklik hissetmiyorlar.
böylece daha dandik olan, talep fazlası yüzünden daha pahalıya gidiyor. iktisat ilmi bu durumu keşfetse ddr paradoksu olarak literatüre işleyebilir =)
0
krasotkin
(01.09.08)
(1)

ram

enter saltman
şimdi benim anakartımın ram şeyi(adını bilmiyorum) 533 Mhz (anladın sen onu) bende bi tane 667lik 1 gb ram takılı(533 te çalışıyor biliyorum) şimdi ben istediğim şey hızında ram alsam(<533 hariç) sorun yaşamam değil mi?(anlatım tarzı için özür dilerim)
şimdi benim anakartımın ram şeyi(adını bilmiyorum) 533 Mhz (anladın sen onu) bende bi tane 667lik 1 gb ram takılı(533 te çalışıyor biliyorum) şimdi ben istediğim şey hızında ram alsam(<533 hariç) sorun yaşamam değil mi?(anlatım tarzı için özür dilerim)
0
enter saltman
(01.09.08)
667 dışında bir hızda ram çalışır fakat ram in aynı marka ve 667mhz olmadığı sürece uyum sorunu yaşayabilirsin. yeni ram alacaksan eskisiyle aynı marka ve aynı hızda almanı öneririm.
0
puppets
(01.09.08)
(4)

laptopu tamire verme konulu -yok yok 18+ degil-

terp
laptopumun harddiski 4200rpm oldugu icin yenisini aldim. simdi yeni harddiske sitem kurmak icin master dvdm var ama destekten aldigim bilgiye gore bilgisayarin isletim sistemini yeniden kurmak icin laptopu tamire birakmaliymisim. ancak onlar kurabiliyormus. geri almam 10 gun surermis. bana mantiksiz
laptopumun harddiski 4200rpm oldugu icin yenisini aldim. simdi yeni harddiske sitem kurmak icin master dvdm var ama destekten aldigim bilgiye gore bilgisayarin isletim sistemini yeniden kurmak icin laptopu tamire birakmaliymisim. ancak onlar kurabiliyormus. geri almam 10 gun surermis. bana mantiksiz geldi ama tahmin edebileceginiz gibi telefonun ucundaki kisi bana pek yardimci olamadi. sonucta laptop aldiginizda cikan cd'den tum bilgisayarin yeniden kurulmasi gerekmiyor mu?

bu noktada sunu da belirtmem gerek ayni zamanda ekranimda da sanirim temassizlik kaynakli bir ince cizgi var. ekrani azcik bukunce yok oluyor. laptopu bunun icin tamire birakmayi dusunuyordum. ama yeni harddiske windows kurmak icin laptopu tamire birakmak nereden cikiyor?

not:packard bell marka bi laptopum var. muhattabim koyuncu.
0
terp
(01.09.08)
Lisansli isletim sistemin varsa elinde, kendin kurabilmen lazim. Elindeki CD/DVD'ye bakarak anlayabilirsin ne oldugunu? Laptopun altina falan da lisans bilgisini yapistirmislardir klasik Windows durumuysa.
0
wpi
(01.09.08)
durum şöyle olabilir.
eğer elindeki dvd recovery dvd ise bu dvdler size verilen laptopa özel dvdler oluyor.
diğer bilgisayarlarda denediğinizde "sen benle kafa mı buluyon,bu benim bilgisayarım değil" diyor,hard diski değiştirdiğiniz için de farklı bir sistem olarak görüyor olabilir.
dvd'nin neleri/hangi parçaları kontrol ettiğine bağlı yani.

deneyin.
0
natnan
(01.09.08)
recovery iş yaramaz
0
enter saltman
(01.09.08)
ekrandaki ince kırmızı bir çizgi bende de var. onun dışında soluk beyaz bir sütun var. servise verir de bu konuda bir yönlendirme alırsan, bana da söylersen çok sevinirim.
bunun dışında sadece harddiskin değişmesi recovery cdsini işlevsiz kılmaz diye düşünüyorum. ama emin olamadım.
0
krasotkin
(01.09.08)
(4)

pdf dosyasını yazdırırken harf problemi

belixuis
evet biraz enteresan bir başlık oldu ama bu sorun yüzünden kafayı yemek üzereyim. pdf dosyasını yazdırmak istiyorum ama bilgisayarda düzgün gözükmesine rağmen dosyadaki l ve I harflerini kağıda bir türlü basmıyor. bunun sebebi ne olabilir? foxit ve adobe reader kullandım ama ikisinde de olmadı..edit
evet biraz enteresan bir başlık oldu ama bu sorun yüzünden kafayı yemek üzereyim. pdf dosyasını yazdırmak istiyorum ama bilgisayarda düzgün gözükmesine rağmen dosyadaki l ve I harflerini kağıda bir türlü basmıyor. bunun sebebi ne olabilir? foxit ve adobe reader kullandım ama ikisinde de olmadı..

edit: ayrıca noktaları da yazmıyor.
0
belixuis
(01.09.08)
yazıcı ayarlarına girin. orda "use device fonts" gibi bir seçenek olması lazım işaretli vaziyette. ondaki işareti kaldırınca düzelir.
0
kibritsuyu
(01.09.08)
off yok ya bulamadım, tüm ayarlara baktım ama benzer bir şey yok. o değil dosya acil lazım ama 1 saattir bu saçma sorun yüzünden yazdıramıyorum.
0
🌸belixuis
(01.09.08)
denetim masasından yazıcı ayarlarına gireceksiniz. adobe'un ayarlarında değil yani. (adobe reader'ın ayarlarından da o genel yazıcı ayarları yapılan yere gidiliyor ya hani orası).

ifade tam aynı olmayabilir. ama buna benzer bir şey olmalı. benim xerox yazıcımda yazıcı ayarlarındaki printer sekmesi içinde var bu.
0
kibritsuyu
(01.09.08)
denetim masasından da baktım maalesef olmadı. benim yazıcım hp d1360, yılda 3-4 kere anca kullanırım. şimdi işim düştü ama bir harfi yazmaktan aciz.
0
🌸belixuis
(01.09.08)
(1)

amazon.com vs amazon.co.uk

rurouni
Bir fotograf makinası almayı düşünuyorum. nikon d200 ya da canon eos 40d .com ile .co.uk la 200ytl belki biraz daha fiyat farkı var. neden bu karşılaştırma aldıracagım kişi ingiltere de amerika dan birilerini bulamazsak:) com alıp UK e yollatsak nası olur şimdi? deneyen var mı bu işi. UK den bi adre
Bir fotograf makinası almayı düşünuyorum. nikon d200 ya da canon eos 40d .com ile .co.uk la 200ytl belki biraz daha fiyat farkı var. neden bu karşılaştırma aldıracagım kişi ingiltere de amerika dan birilerini bulamazsak:) com alıp UK e yollatsak nası olur şimdi? deneyen var mı bu işi. UK den bi adres salladım d200 u gonderirim dedi o adrese ama eos 40d yi bu adres e olmaz dedi. Tedarikcilerine baktım biri direk amazon corp. diğeri ikincil satıcı sanırım. nasıl olur nasıl gider ???

bir soru daha sorayım buralar taksit falan yapmıyor tabi bir şekilde taksitle alabilsem ödeme konusunda da rahat olmak icin. kredi kartları yaptıgım alışverişe taksit yapar mı? özel istekte bulunsam veya hali hazırda boyle bir hizmeti olan kart var mıdır?
0
rurouni
(01.09.08)
bence alma ordan.
şimdi paşalar gibi yurtdışında getirip 1300 ytl civarına satanlar var. ki hayyam o anlamda en iyisi. ben babataş tan aldım 1 yıl da garanti verdiler ki onların servisi iyidir. makinayı aylardır kullanıyorum. herhangi bir sorun çıkarmadı. babataş hala çok ilgili zaten.
0
oceano
(01.09.08)
(3)

power supply tamiri

sadida
okuldaki bilgisayarlardan birinin power supply ı bozuldu,kasa antik kuntik bir şey olduğu için (mikro kasa deniyor sanırım (SFF) ufacık bir şey, tepesi basık küp gibi) yazıcıoğlunda sıfır power supply bulamadım. (gold, eksa, eksen bu kasalar çok gitmiyor bizde de parçası yok zaten dediler.)sonra yaz
okuldaki bilgisayarlardan birinin power supply ı bozuldu,

kasa antik kuntik bir şey olduğu için (mikro kasa deniyor sanırım (SFF) ufacık bir şey, tepesi basık küp gibi) yazıcıoğlunda sıfır power supply bulamadım. (gold, eksa, eksen bu kasalar çok gitmiyor bizde de parçası yok zaten dediler.)

sonra yazıcıoğlunun alt katında tamir yapan yer var dediler, gittik oraya eleman ertesi gün senin power supply 40 lira ya yaparım dedi haliyle ben de oha abi naptın ya dedim. istersen yenisine bak dedi, meğersem eleman internetten araştırmış, yok dedi senin power supply türkiyede. ayar oldum tabi elemana, aldım güç kaynağını.

şimdi sorularım şunlar;
1- power supply ı tamir ettirmek akıllıca mı ? adamın takacağı yedek parça ne kadar zaman götürür? ayrıca bu takılacak yedek parçanın uyum sorunu gibi bir şeyi olabilir mi? alet okulda bir cihaza bağlı çünkü bir daha patlarsa direk beni bulurlar, uğraşmayım.

2-yazıcıoğlu veya avrupa yakasında <çakkallık düşünmeyen> adam gibi tamir işinden anlayabilecek dükkanlar mekanlar var mıdır? varsa nerededir bunlar?

Özellikler:
kasa iwill marka
power supply markası: enhance electronics
Model no: ENP 3525
250 watt W/PFC
ATX 12V PIN

3- üretici sitesinden FAQ a baktığım kadarıyla yukarıdakine eşdeğer güç özelliklerini taşıyan power supplylarda iş görür demiş ama türkiye de bu kasalara göre parça satan yer var mı dükkan bazında?
0
sadida
(01.09.08)
kasanın senin için bir önemi yoksa kasayı değiştir. sonuçta tamir edilse bile elektronik parça daha sonra teklemeyeceği ne malum.

yazdıklarım içine sinmediyse, eski powerın kutusuna sığacak yeni bir power supply al içlerini değiştirmeye çalış.

söylediklerimin garantisi yoktur :)
0
zone
(01.09.08)
@ zone
kasanın benim için çok önemi var, hem kasayı değiştirmek daha uzun zaman alacaktır gibime geliyor, koskoca yazıcıoğlunda biz de bu kasalardan yok yanıtını almak ciddi bir sorun, netten sipariş verilir belki ama benim amacım power supply ı tamir ettirebilmek. kasa türkiyede yok, yurtdışından cihazla beraber gelmiş.
0
🌸sadida
(02.09.08)
@divit
PSU ın sigortası atmamış, bizim sigortalar atacak ama yakında. iwill markası kendini kapatmış sitesini, erişilemiyor filan süründürüyor resmen. bu Psu yu öyle tasarlamışlarki bir yandan işlemciyi soğutuyor bir yandan da bilgisayar iç ısısını düşürüyor filan, çift fanlı garip bir psu.

bakalım bakalım...
0
🌸sadida
(02.09.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.