Giriş
(4)

Bilgisayar

goodbyecruelworld
klavye fare kablosuzusb ile bağlıbaşta format atmaya çalıştığımızda cdye boot etmek içinbir tuşa basın diyor yabasamıyoruz ....bir arkadaşım böyle bir sorun yaşıyormuş, msn'den yazdı, ekşiduyuruda çözerler dedim. bir el atsanız?
klavye fare kablosuz

usb ile bağlı

başta format atmaya çalıştığımızda cdye boot etmek için

bir tuşa basın diyor ya

basamıyoruz ....

bir arkadaşım böyle bir sorun yaşıyormuş, msn'den yazdı, ekşiduyuruda çözerler dedim. bir el atsanız?
0
goodbyecruelworld
(01.09.08)
bios tan "usb legacy support" i "enabled" olmasi gerekiyor
0
algoritma
(01.09.08)
bios'a nasıl gireceğiz? bilgisayar ilk açıldığında biosa girmek gerekiyor. eee girilmiyor ki klavye çalışmıyor.. demiş
0
🌸goodbyecruelworld
(01.09.08)
eğer arkadaşın bios'u veya klavye mouse'u 4 seneden falan daha eski değilse, legacy support disabled olsa bile senin bios'a girebilmen lazım.

bir şeyler yanlış. klavyenin çalıştığına emin olun.
0
raj
(01.09.08)
teşekkürler; sorunu çözdü verdiğiniz bilgilerle
0
🌸goodbyecruelworld
(01.09.08)
(1)

facebook sorusu.

ahandanick
arkadaşlar kafayı yedim, kurcalamadığım yer kalmadı. hatta fake profil alıp kontrol ettim ama olmuyor. şimdi istediğim şu; biri adımı arattığında ya da ne bilim bi grupta falan denk geldiğinde görsün profilin varlığını, ama ismim hani böyle mavi olmasın, siyah olsun. yani profilime giremesin. yanda
arkadaşlar kafayı yedim, kurcalamadığım yer kalmadı. hatta fake profil alıp kontrol ettim ama olmuyor. şimdi istediğim şu; biri adımı arattığında ya da ne bilim bi grupta falan denk geldiğinde görsün profilin varlığını, ama ismim hani böyle mavi olmasın, siyah olsun. yani profilime giremesin. yanda işte send msg bilmemne opsiyonu var biliyorum, onlar olsun ama profilimi gezemesin kimse yaa !

ben ayarlarla oynadığımda ya tamamen görünmez oluyorum, ya da açık oluyor. tam olarak nedir bunun olayı adım adım, tıpkı bir aptala anlatır gibi (ki kendimi öyle hissediyorum) anlatabilecek olan varsa bin lira vericem.
ayrıca ben bunu yaptıktan sonra kontrol etmek de isticem :) o konuda da facebuk profili olan arkadaşlardan bi bakıverin diye dilenebilirim. öyle yüzsüzüm.
sağolun var olun.
0
ahandanick
(01.09.08)
img507.imageshack.us bunların hepsini sadece arkadaşlar yap
0
enter saltman
(01.09.08)
(2)

google parametreleri

loststone
google'da arama yaparken kullanılan komutların/parametrelerin tam listesine nereden ulaşabilirim? adını yanlış biliyor olabilirim belki.misal:intext, links, site vs.
google'da arama yaparken kullanılan komutların/parametrelerin tam listesine nereden ulaşabilirim? adını yanlış biliyor olabilirim belki.

misal:

intext, links, site vs.
0
loststone
(31.08.08)
leylak sarabi
(01.09.08)
google cheat sheet yazip kendimi sansli hissediyoruma tikla ya da

www.google.com
0
nifelheim
(01.09.08)
(3)

Webcam tavsiyesi

Dag
Webcam almak istiyorum, nereden ne marka almamı tavsiye edersiniz, bir de fiyatı ne civardadır? Teşekkürler.
Webcam almak istiyorum, nereden ne marka almamı tavsiye edersiniz, bir de fiyatı ne civardadır? Teşekkürler.
0
Dag
(31.08.08)
maks. 35 ytllik al www.gold.com.tr sayfadaki 2. kamera mükemmeldir güzel ayrıca electro world(istersen adresini veririm) de microsoftun 30 ytl ye webcamini gördüm (laptop içindi) bien markada önerebilirim
0
enter saltman
(31.08.08)
apache var bende 2 küsür senedir kullanıyorum çok memnunum fiyatı da 30 40 civarı olması lazım.
0
szqnn
(31.08.08)
logitech. hiç düşünme.
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(31.08.08)
(1)

sidebar daki not defteri silindi

zittirulp
şu sidebar daki not defteri silindi. ne olduğunu anlamadım aylardır orda durup duran notlarım birden yok oldu. nasıl ulasabilirim onlara? önemli şeyler de vardı tel numarası gibi
şu sidebar daki not defteri silindi. ne olduğunu anlamadım aylardır orda durup duran notlarım birden yok oldu. nasıl ulasabilirim onlara? önemli şeyler de vardı tel numarası gibi
0
zittirulp
(31.08.08)
kisayolu ucmu$tur belkin orada bulunan diğer dosyalarin bulunduğa dizine bir göz ativerin(sağ klik-hedef bul).
0
05
(01.09.08)
(3)

dvd-rw

zittirulp
indiridiğim filmleri dvd playerla tv de izlemek için bir adet tekrar yazılabilen dvd alsam indirip indirip buna atsam(bir nevi flash disk gibin) bundan izlesem verimli olurmu yoksa iki üç yazmadan sonra çöpe mi gider dvd?
indiridiğim filmleri dvd playerla tv de izlemek için bir adet tekrar yazılabilen dvd alsam indirip indirip buna atsam(bir nevi flash disk gibin) bundan izlesem verimli olurmu yoksa iki üç yazmadan sonra çöpe mi gider dvd?
0
zittirulp
(31.08.08)
valla benim denemelerim sonucu maksimum 5 kere oldu sonrasın da dvd çöpe...
0
tathar
(31.08.08)
hemen kullanım ömürleri bitiyor
0
enter saltman
(31.08.08)
bi ara bende böyle kullanıyordum 1-2 ayda aletler çizikti mizikti haşat oluyorlar.
0
darknum
(01.09.08)
(3)

A4tech webcam

goodbyecruelworld
A4 tech webcam aldım. cd si ile kurdum ama açmaya çalışınca resimdeki uyarıyı veriyor ve çalışmıyor. nasıl düzeltebilirim?
A4 tech webcam aldım. cd si ile kurdum ama açmaya çalışınca resimdeki uyarıyı veriyor ve çalışmıyor. nasıl düzeltebilirim?
0
goodbyecruelworld
(31.08.08)
bilgisayarıma sağ tıkla özelliklere gir ordan donanım>aygıt yöneticisi>sorunlu aygıtlar eğer o kısımda kamera görünüyorsa sağ tıklayıp sürücüyü güncelleştir de ordan tekrar yükler
0
enter saltman
(31.08.08)
eski sürücüyü arat netten.a4 tech sitesini yenileyip eski sürücüleri kaldırıp saçma sapan tek bir sürücü ile 30 tane camerayı birleştirmeye çalışınca böyle hata veriyor alet. bende geçen gün tekrar kurmaya çalıştım pk 635 'imi. en sonunda arayıp cd'deki sürücüsünü buldum.
0
darknum
(31.08.08)
alakasız ama wallpaper güzelmiş :D
0
safepassage
(31.08.08)
(3)

video yüklemece

demoniclewinsky
efenim bir adet ilan-ı aşk videosu var elimizde,amerikadaki bi vatandaşa izletilmek isteniyor.rapide yükledik ama dosyayı ya yükleyemediler ya da player açmadı vs.dosya 53 mb,13 dakika kadar sürüyor.youtube a eklenmiyor.uzunlugundan mı dosya boyutundan mı sitenin yasagından mı nedir bilmiyorum.yapam
efenim bir adet ilan-ı aşk videosu var elimizde,amerikadaki bi vatandaşa izletilmek isteniyor.rapide yükledik ama dosyayı ya yükleyemediler ya da player açmadı vs.

dosya 53 mb,13 dakika kadar sürüyor.youtube a eklenmiyor.uzunlugundan mı dosya boyutundan mı sitenin yasagından mı nedir bilmiyorum.yapamadık sonucta.

youtube benzeri bir site var mıdır ki su videoyu ekleyip link gönderelim adama??

hayrına cvplayın lütfen,sevenleri birleştirceksiniz sevaptır:P
0
demoniclewinsky
(31.08.08)
10 dakikanın üzerindeki videolar youtube a eklenmiyor.
0
babatema
(31.08.08)
google video tabikide
0
sanio
(31.08.08)
vimeo.
0
kurukafa
(31.08.08)
(8)

Kapanamayan Windows

gulden kale
Windows'u başlattan normal yollarla kapatamıyorum kapat'a bastığımda sanki yeniden başlata basmışım gibi algılanıp windows yeniden başlıyor. Bir türlü kapatamıyorum, ancak açma düğmesinden kapanıyor. Bu da pek sağlıklı değil. Yine neleri karıştırmış olabilirim?
Windows'u başlattan normal yollarla kapatamıyorum kapat'a bastığımda sanki yeniden başlata basmışım gibi algılanıp windows yeniden başlıyor. Bir türlü kapatamıyorum, ancak açma düğmesinden kapanıyor. Bu da pek sağlıklı değil. Yine neleri karıştırmış olabilirim?
0
gulden kale
(31.08.08)
kayıt defteri karışmış olabilir
0
enter saltman
(31.08.08)
Nasıl düzelir?
0
🌸gulden kale
(31.08.08)
bilmiyorum
0
enter saltman
(31.08.08)
xp de yeniden başlat kısmında unutmuş olabilirsin. Eğer kapat dediğinde dropdown menü çıkıyorsa iyi bak oraya.

duyurunun gidişatını da bozdum ama :)
0
thefin
(31.08.08)
Yok yeniden başlatta takılı değil. ikinci çıkan pencerede kapatı tıklıyorum. ve yeniden başlıyor.
0
🌸gulden kale
(31.08.08)
bu bir soruna işaret ama pek çok şey olabilir. siz bilgisayarı kapat dediğinizde kapatamadan reset atıyordur. yeni bir aygıt taktınız mı acaba bilgisayara? ya da yeni bir sürücü kurmuş olabilir misiniz? bunlarla alakalı olabilir gibi geliyor bana.
0
talemon
(31.08.08)
bencede kayıt defteri karışmış olabilir sana tavsiyem cclaner isimli bir program var onu inidirip kur sonra kayıt defteri seçeneği var ordan kayıt defteri hayatalarını tarattır ve sonunda sorunları çöz butonunu kullan büyük bir ihtimalle çözmesi lazım..

bu programı şu linkten indirebilirsin www.ccleaner.com
0
from brain to fingers
(31.08.08)
yapacakbirseyyok
(31.08.08)
(6)

external(taşınabilir) hard disk

szqnn
şimdi düşündüm taşındım böyle bir şey almaya karar verdim lakin hiç anlamam bunlardan.şöyle 250 gb (fiyatı uygunsa daha üstü de olur) civarında bana sorun çıkartmayacak fiyatı da uçuk olmayacak bir şey var mı bildiğiniz?özellik olarak nesine bakmam lazım tek bildiğim rpm'i yüksek olmalı.başka?not:te
şimdi düşündüm taşındım böyle bir şey almaya karar verdim lakin hiç anlamam bunlardan.

şöyle 250 gb (fiyatı uygunsa daha üstü de olur) civarında bana sorun çıkartmayacak fiyatı da uçuk olmayacak bir şey var mı bildiğiniz?özellik olarak nesine bakmam lazım tek bildiğim rpm'i yüksek olmalı.başka?

not:teknosa vatan computer türevi yerlerden almayı düşünüyorum.
0
szqnn
(31.08.08)
geçen electro world de 400 gb lığı 179 ytl idi
0
enter saltman
(31.08.08)
3.5" alıcaksan (yani biraz büyük ve ayrı adaptorle calısan) elector world de 750gb ı 175ytl idi maxtor marka. kötü bira marka da değildir.
0
rurouni
(31.08.08)
2.5 inç 250gb western digital'leri ben de öneririm. 160gb olanını kullanıyorum, zaten tasarım ve özellikleri aynı. kırmızı olanlarında indirim vardı baya uygundu fiyatı. ama indirimi nerde yapıyorlar bilemiyorum.
0
bodom
(31.08.08)
media mrktlerde maxtore marka bi hdd var, 500 gb, 159 liraydı. aldım, memnunum bi sorununu görmedim daha.
0
avifa
(31.08.08)
kocaman bir şey olmasın ya zaten biraz baktım o tuğla gibi olanlar daha ucuz oluyor.ama öyle adaptör falan uğraşmak istemiyorum.western digital güzel bir şeye benziyor yakından inceledikten sonra karar vericem.
0
🌸szqnn
(31.08.08)
geçen gün fiyatlara bakarken dahili harddisklerin haricilerle (wd my book) aynı fiyata olduğunu gördüm wd passport işinizi görür bence.
0
yuto
(01.09.08)
(3)

bilgisayar içinde aynı şarkıları bulup silen program

szqnn
var mıdır böylesi?
var mıdır böylesi?
0
szqnn
(31.08.08)
(git: 8965)
0
trimpot
(31.08.08)
noclone... banada ekşiduyuru yardımcı olmuştu (git: #25164) allah razı olsun.
0
flate
(31.08.08)
system mechanic veya windows care kullanmani oneririm. sadece mp3 degil, bilgisayarinda fazladan ne varsa siler, temiz pak yapar bu programlar. makinanizin kendi kendine kopyaladigi gereksiz dosyalari da halleder. ozellikle windows care'i kesinlikle tavsiye ederim. cunku kayit defterindeki yamukluklari da duzelterek, bilgisayarinizin verimini koruyor.
0
trawmatolog
(01.09.08)
(3)

Bluetooth kulaklık

marmara34
soru saçma gibi ama belki bir ihtimal... zamanında cep telefonu yanında Bluetooth kulaklık verdiler, sorum şu, bu kulaklığı laptop'un Bluetoothu ile kaynaştırsak kablosuz kulaklık olarak kullanabiliyor muyuz ?
soru saçma gibi ama belki bir ihtimal... zamanında cep telefonu yanında Bluetooth kulaklık verdiler, sorum şu, bu kulaklığı laptop'un Bluetoothu ile kaynaştırsak kablosuz kulaklık olarak kullanabiliyor muyuz ?
0
marmara34
(31.08.08)
uygun yazılım bulursan olur tabi, neden olmasın.

sun'ın sitesine bak bir..
0
mortifera
(31.08.08)
sun a gerek yok window'un updated bluetooth driverlarını yükle hemencik olur.
0
thefin
(31.08.08)
mümkündür evet, ancak müzik vs. için genelde yeterli kaliteyi vermiyor bluetooth kulaklıklar. konuşmak dinlemek için kullanacaksanız mantıklı.
0
386 dx
(01.09.08)
(6)

monitör almam lazım ne alayım?

ravioli
8 senelik monitörüm can çekişiyor artık, yenilemem lazım. 22" civarı bir şey düşünüyorum, aralık-ocak gibi de ps3 alma planım var, ps3'ü verimli kullanabileceğim, film izlerken ve oyun oynarken keyif alabileceğim en fazla 500 liralık bir monitör istiyorum. samsung'un birkaç modeli çarptı gözüme ama
8 senelik monitörüm can çekişiyor artık, yenilemem lazım.
22" civarı bir şey düşünüyorum, aralık-ocak gibi de ps3 alma planım var, ps3'ü verimli kullanabileceğim, film izlerken ve oyun oynarken keyif alabileceğim en fazla 500 liralık bir monitör istiyorum. samsung'un birkaç modeli çarptı gözüme ama pek bir bilgim yok, tepkime süresiydi kontrasttı vs...
yardımcı olur musunuz?

('ps3 için daha büyük ekranlı şu marka bir televizyon al' türevinde ikna edici tavsiyelerinize de açığım)
0
ravioli
(31.08.08)
ps3'te sesi harici bir kaynaktan alacağını varsayıyorum. peşin para tam 500 ytl'ye geliyor.
www.hepsiburada.com
0
tannhauser
(31.08.08)
tepki süresine ve dvi girişi olmasına dikkat et.
ayrıca kendi kullandığım markanın farklı bir modeli
www.vatanbilgisayar.com
zamanında önyargıyla yaklaşmıştım ancak f-419 modelini 1 buçuk senedir sorunsuz kullanıyorum. fiyatı da gayet uygun.
0
tai
(31.08.08)
@tannhauser, ben de bu modeli kestirmiştim gözüme

@tai, o modeli araştırdım biraz, donanımhaber'de kullanan hemen herkes netlik problemi yaşamış, ilk başta heyecanlandırdı beni ama sonra soğudum:(
0
🌸ravioli
(31.08.08)
yani 500 liraya bilemiyorum da televizyon almayı düşünürsen toshiba regza 81 inç tv'yi 1 milyara satıyorlar. tv'ye ihtiyacım yok 81 inç de çok büyük çüş falan diyorsan ya da 1 milyar param mı var itoğluit dersen haklısın abi.

ha tv'den çok memnunum şimdilik hadi bakalım.
0
bodom
(31.08.08)
@bodom, 81 inç mi yoksa 81 ekran mı?
81 inçse ne yapar eder bulurum 1 milyar abi
0
🌸ravioli
(31.08.08)
Samsung'lar gayet güzel. Ben grafik tasarım için hassas seçim yapmak için çok monitör denedim, Samsung 932GW modelinden aldım sonunda, hatta çok beğendim iki tane aldım.

Benimki 19", sen aynı ürünün 22" olanından al. 932NW ve 932GW diye iki model vardı, biri 2 ms biri 5 ms, ben 2 ms olanını aldım ama diyorlar ki 5 ms de alsan çok farketmiyor.
0
harzem
(31.08.08)
(3)

opera'da çalışmayan gmail talk

insanimsi
bütün işlevleri çalışıyor ama gmail talk çalışmıyor. neden acaba?
bütün işlevleri çalışıyor ama gmail talk çalışmıyor. neden acaba?
0
insanimsi
(31.08.08)
cevap değil ama bende çalışmakla birlikle sürekli düşüyor, explorerla denedim düşmüyor.
0
red g
(31.08.08)
mask as firefox demeyi denedin mi? ben çalışıyor diye hatırlıyorum.
ha ben pop ile kullanıyorum gmaili o ayrı.
0
kofteburger
(31.08.08)
operawatch.com

vallaha şöyle bi şey var ama.. siz yine google'dan kastırmaya devam edin..
0
forgotten hopes
(08.09.08)
(1)

psp hakkında bilgisi olanlara

emilianatorrini
şimdi ben bir resmi pspye arka plan yaptım, amma ve lakin bu resmi silmiş olmama rağmen, resim arka plan seceneklerinde gözükmekte ısrar ediyor. nasıl tamamen silebilirim hafızasından bu resmi, bilen duyan varsa yardımını esirgemesin. teşekkürler.
şimdi ben bir resmi pspye arka plan yaptım, amma ve lakin bu resmi silmiş olmama rağmen, resim arka plan seceneklerinde gözükmekte ısrar ediyor. nasıl tamamen silebilirim hafızasından bu resmi, bilen duyan varsa yardımını esirgemesin. teşekkürler.
0
emilianatorrini
(31.08.08)
ayarlardan wallpaper'i original'e cevir
0
x daemon
(31.08.08)
(1)

easynews hesabı olan yardımsever

crimson king
sadece bir dosyanın olup olmadığına bakmasını istiycem. veya üye olmadan bakmanın yolu var mı dır?
sadece bir dosyanın olup olmadığına bakmasını istiycem. veya üye olmadan bakmanın yolu var mı dır?
0
crimson king
(31.08.08)
www.usenext.de easynews le aynı işi gören bir yer guest account alabiliyorsun kredi kartı nosu da verdim ben aldım kullandım begenmedim. charge etmeden kapattım. kredi kartımdan para çekmediler. paypalın varsa 1 dolar çekiyorlardı sanırım kontrol için.
0
joepiscopo
(01.09.08)
(5)

5+1 Ses Sistemi vs. Laptop, iPod?!

hlathguth
5+1 ses sistemi satın alacağım, ancak laptopumun tek bir çıkışı bulunuyor; keza iPod'umun da öyle. 5+1'i bu tek çıkışa bağlamak gibi bir şansım var mı? Ne dersiniz?
5+1 ses sistemi satın alacağım, ancak laptopumun tek bir çıkışı bulunuyor; keza iPod'umun da öyle. 5+1'i bu tek çıkışa bağlamak gibi bir şansım var mı? Ne dersiniz?
0
hlathguth
(31.08.08)
herhangi bi elekronikçiden jack çoğaltıcı kablo alabilirsin. bir ucunu çıkışa takıyorsun diğer tarafta 2 ya da 3 çıkışa sahip oluyorsun. yanlız bu çıkışlar da orijinaldeki gibi stereo olacağı için 5+1 sistemde surround elde edemeyeceksin. sadece sesi hoparlörlere dağıtmış olacaksın.
0
endosperm
(31.08.08)
5+1 en az 3 çıkış gerektirir, hiç bir anlamı olmaz. laptop tek çıkışı olduğuna göre zaten ses kartı da desteklemiyordur. 2+1 almak bence daha mantıklı. 5+1 dts albümlerde, dvd filmlerde ve benzerlerinde işe yarar. laptop için 5+1 pcmcia ses kartı alınabilir. ipod için stereo olarak bağlanabilir, destekliyorsa stereoX2 de olabilir. bu kadar:)
0
crimson king
(31.08.08)
2+1 alsam peki, tek çıkışla ses elde eder miyim? (Laptopla?)
0
🌸hlathguth
(31.08.08)
hiçbirine gerek yokki kutunun içinden pcye bağlamak için jacklar çıkıyor frontların kablosunu pcye bağladığınızda stereo seçeneği yaptığınızda çalışr
0
enter saltman
(31.08.08)
2+1 icin microlab tavsiye ediyorm
0
paradoxical
(31.08.08)
(3)

ubuntu yu kaldırmak

chavezding
hem xp hem de ubuntu yüklü bir bilgisayar var. xp ye dokunmadan ubuntu yu nasıl kaldırırız? veya kaldırmak yerine açılışta birinci sıraya xp yi koysak da olur.
hem xp hem de ubuntu yüklü bir bilgisayar var. xp ye dokunmadan ubuntu yu nasıl kaldırırız? veya kaldırmak yerine açılışta birinci sıraya xp yi koysak da olur.
0
chavezding
(31.08.08)
Sanıyorum ki Ubuntu Xp üzerinden kurulmadı? Eğer bilmiyorsanız program ekle/kaldır a bir göz atın orda olabilirç
0
durum serserisi
(31.08.08)
Ubuntu'nun olduğu sürücüyü silin, bunu windows altından bile yapabilirsiniz. Bilgisayarıma sağ tıklayarak Yönet seçeneğine girip ordan disk yönetiminden silebilirsiniz.

Sonra herhangi bir araçla konsoloa girin (windows 98 cd si olabilir, windows 98 başlangiç disketi olabilir veya XP cd sinden bilgasayarı başlatıp ordan da konsolu seçebilirsiniz) sonra ordan
fdisk /mbr yazın, mbr yi sildiğinizde bilgisayar açilirken önce bir uyarı çıkar ordan windowsu açar. eğer isterseniz bir yazilim la mbr yi onarabilirsinizde.
0
sekizbit
(31.08.08)
ubuntu'da /boot/grub/menu.lst dosyasında değişiklik yaparak halledebilirsin. alt+f2 yap ve "gksu gedit /boot/grub/menu.lst" komutunu gir, root şifresi soracak. açılan dosyada default seçeneğinin yanında 0 yazar. bu ilk seçenek demek oluyor. altta seçenekler var. windows ikinci sıradaysa, default ayarını 1 olarak ayarla. üçüncü sıradaysa 2 olarak ayarla...

ayrıca orda timeout seçeneği de var. bilgisayar açılışında grub'ın bekleme süresini değiştirebilirsin.
0
edge_nabby
(01.09.08)
(1)

lan (yerel ağ) oluşturma

supercalifragilisticexpialidocious
merabayın a dostlar,odamda biri xp kurulu emektar desktop, diğeri de vista'lı tazecik laptop olmak üzere bir çift bilgisayar mevcut. kendilerinden internete erişmek için kullandığım bir de zyxel marka modem/router mevcut. ben istiyorum ki gençler birbirini tanısın, görsün, birbirinin içindekilere er
merabayın a dostlar,

odamda biri xp kurulu emektar desktop, diğeri de vista'lı tazecik laptop olmak üzere bir çift bilgisayar mevcut. kendilerinden internete erişmek için kullandığım bir de zyxel marka modem/router mevcut. ben istiyorum ki gençler birbirini tanısın, görsün, birbirinin içindekilere erişebilsin, içerdiklerini birbirlerine rahatlıkla aktarabilsin. yani mesela desktoptaki müzik arşivime yattığım yerden ulaşabileyim. bunun için de bir network oluşturmak istiyorum ikisinin bağlı olduğu, ama biri xp'ye, biri vista'ya göre anlattığı için bulamadım/edemedim, veya daha açık söyleyeyim, bulduklarımı kafam mı almadı ne.. bu sorunuma duyuru'da da yanıt aradım, mamafih bulamadım. bi' bulduruverecek, link veriverecek olana kurban olurum.
0
supercalifragilisticexpialidocious
(31.08.08)
iki pc nde internete aynı modem üzerinden çıkabiliyorsa çok bişey yapmana gerek yok. pc lerin oturumlarına şifre koy (çünkü xp den vista ya şifre gereklidir), erişmek istediğin alanları klasörleri ağda paylaşıma aç, ulaşmak istediğin pc den "çalıştır" a \\bilgisayar adı yaz, o bilgisayarın paylaşılan tüm alanlarına ulaşabilirsin. Bağlantı şeklin daha farklı ise nedir?
0
nakamushi
(25.05.10)
(1)

PC için Patapon tarzı bir oyun? Hatta direk Patapon!

teritori
Var mıdır efendim PC için Patapon tarzı bir oyun? 1-2 gün oynadım kuzenimin psp'sinde hastası kaldım mamafih psp sahibi olmadığım için şimdi mal gibi kaldım. Varsa negsel olur di mi lan??
Var mıdır efendim PC için Patapon tarzı bir oyun? 1-2 gün oynadım kuzenimin psp'sinde hastası kaldım mamafih psp sahibi olmadığım için şimdi mal gibi kaldım. Varsa negsel olur di mi lan??
0
teritori
(31.08.08)
şeyle bir şey buldum:
www.troyuncu.net

linkteki http'yi silip, www. ekliyorsun..
rapidshare linkleri, efsaneye göre Patapon'un pc emülatörüymüş..
:)
0
anadolu
(31.08.08)
(5)

Google 'in Bulamadigini Bulan Sey

ermanen
Google'in bulamadigini bulan arama motoru ya da baska birsey var mi? Tabi internet bazinda soruyorum soruyu.. Ha bi de eksiduyuru var tabi ironik olarak buraya soruyorum tabi ki...
Google'in bulamadigini bulan arama motoru ya da baska birsey var mi? Tabi internet bazinda soruyorum soruyu.. Ha bi de eksiduyuru var tabi ironik olarak buraya soruyorum tabi ki...
0
ermanen
(31.08.08)
spesifik bir web sitesi içerisinde, sitenin kendi arama motoruyla yaptığınız aramalarda google'ın bulamadığı sonuçları bulabilirsiniz. özellikte torrent, crack, warez gibi alanlarda böyle bu. hatta onlar için özel arama motorları filan da var çoğu rus menşeli olmak üzere.

ama ilginçtir ki, mesela ben çoğu zaman bir sitenin içinde sitenin kendi arama motoruyla yaptığım aramada bulamadığım sonuçları google'la bulabiliyorum.

neticede aramaya inanmak mühim :) "google bulamadıysa internet'te yoktur" diye bir mantık hatalı olur.
0
actionary
(31.08.08)
(bkz: cuil)
0
sql
(31.08.08)
efenim google ciplak fotograflari da buluyor. bunun icin tercihlerden guvenli arama filtresini kapatmaniz gerekir. guvenli arama kapaninca her $eyi veriyor google.

tek yapmamaniz gereken google'da tanriyi aramak.
0
eusebiodelaparma
(31.08.08)
şöyle bir şey sormuştum, belki yardımcı olur:
(git: 37933)
0
late viper
(01.09.08)
tabii ki google'ın bulamamasının siteyle hiçbir alakası yoktur. bu tamamen google'ın arama mantığından kaynaklanır. birçok şeyi de bulamaz. google bir şeyi bulamadıysa cuil ya da hakia.com'da arıyorum. bulamadığım bir şey olmadı şimdiye kadar bu üçü sayesinde. google tabii şimdilik vazgeçilmez..
0
forgotten hopes
(08.09.08)
(7)

hp pavilion - kasa köşesinden elektrik çarpması (öeh)

natnan
bu pavilionların şimdiki kasası değil de bir önceki kasasından.alt kısımlarda hoparlör var vs.işte bu hoparlörün olduğu kısım(alt kısım)ın iki tarafın üst köşelerinden hafif elektrik çarpıyor.elimi koyunca olmuyor da kolumu kolunca oluyor falan.en son 2 ay önce fan değiştirilmesi için servise vermiş
bu pavilionların şimdiki kasası değil de bir önceki kasasından.
alt kısımlarda hoparlör var vs.işte bu hoparlörün olduğu kısım(alt kısım)ın iki tarafın üst köşelerinden hafif elektrik çarpıyor.
elimi koyunca olmuyor da kolumu kolunca oluyor falan.

en son 2 ay önce fan değiştirilmesi için servise vermiştim.3 hafta yurt dışından fan bekleyip-ubuntuyu "işletim sisteminde hata olarak" görüp(servis formuna yazmışlar) formatı bastıktan sonra geri almıştım,yeter ülen.
0
natnan
(31.08.08)
adaptor ile alakali olabilir, orjinal adaptor mu kullandiginiz benim eski laptopum da yapiyordu ayni seyi. en basitinden bir power cycle yapin derim ben, belki ise yarar statik ile alakali bir durum ise.
0
wish i could fly
(31.08.08)
adaptör orjinal.
yalnız bundan 3-5 ay önce bilgisayarın elektrik girişi bozulmuştu ve servise verilip değiştirilmişti.
evet hp'den uzak durun dsf

power cycle derken?
0
🌸natnan
(31.08.08)
adaptörü taktığınız priz topraklımı acaba ?
0
delidir yakalayin
(31.08.08)
bendeki hp pavilionda da aynı problem var. aklıma bir çözüm gelmiyor. ama bu sık sık tekrarlanmıyor
0
blackidom
(31.08.08)
topraklama da sorun vardır abi.
0
sql
(31.08.08)
ya bi alet bozuldu diye niye markaya bok atılır hemen
0
enter saltman
(31.08.08)
#enter saltman : 2 yıl daha olmadı ve 3. sorunu olduğundan
hp'nin adı çıktığından
biraz da adetten

priz topraklı değil tabi ki de,topraklı priz nadir görüyorum zaten.
ama bildim bileli topraksız priz kullanıyorum,bu problem yeni başladı
0
🌸natnan
(31.08.08)
(1)

paylaşımlı ekran kartı

enter saltman
son günlerce iyice çoğaldı bunlar 1 GB diyip 512 sini paylaşımlı yapıyorlar şimdi ben bunlardan alsam paylaşımını kapatabilir miyim basit bi iş midir bu
son günlerce iyice çoğaldı bunlar 1 GB diyip 512 sini paylaşımlı yapıyorlar şimdi ben bunlardan alsam paylaşımını kapatabilir miyim basit bi iş midir bu
0
enter saltman
(31.08.08)
bildigim kadari ile paylasimi tamamiyle kapatamazsin. biostan ayar yapabilmeniz icin bios un desteklemesi lazim. her biosun oyle bir ayar opsiyonu yoktur.
0
wish i could fly
(31.08.08)
(5)

beklemede...

enter saltman
masaüstü pcyi kapatırken beklemede butonuna basınca 5 sn. içinde beklemeye alınıyo falan yazıp kapanıyor tekrar kasanın tuşuna bastığımda açılmıyor ancak fişi takıp çıkarınca açılıyor normal midir normalse bu buton ne işe yarar
masaüstü pcyi kapatırken beklemede butonuna basınca 5 sn. içinde beklemeye alınıyo falan yazıp kapanıyor tekrar kasanın tuşuna bastığımda açılmıyor ancak fişi takıp çıkarınca açılıyor normal midir normalse bu buton ne işe yarar
0
enter saltman
(31.08.08)
bekleme konumu, bilgisayarin en dusuk enerji seviyesinde calismasini saglar. bekleme konumundan cikmak icin klavye ya da mouse'un herhangi bir tusuna bastiktan sonra cikmasi gerekir (az önce kendi masaustu pc'mde denedim oldu).

eger ki nette kisa bir arama yaparsan goreceksin ki; kablosuz klavye ve mouse kullananlarda bu sorundan mustarip.
0
trimpot
(31.08.08)
beklemeye aldıktan sonra; kasadaki açma tuşuna basarsan otomatik olarak masaüstü açılır. windows baştan başlatılmaz yani. bende öyle oluyor.
0
goodbyecruelworld
(31.08.08)
bekleme biraz egzotik bir işlemdir, bekleme yapmaya kalkınca bilgisayarın kilitleniyor muhtemelen ve kapatıp açman gerekiyordur bilgisayarı. Fişi çekerek de yapabilirsin, power düğmesine basılı tutarak(3-4 saniye) kapattıktan sorna tekrar açabilirsin.
0
kurukafa
(31.08.08)
bu "bekleme" dediğiniz "uyku" modu ise, ben vista'da (desktop yine) onu kapatmak durumunda kaldım. sanırım vista'dakiyle xp'deki bire bir aynı şeyler değil, ama yarattıkları sonuç aynı.

bazı anakartlarda gıcıklık çıkartıyormuş uyku modu, öyle okumuştum.
0
actionary
(31.08.08)
klavyede wake tuşuyla falan açılmıyor mu?

bi de ekran koruyucu ayarlarında "güç"ten süre ayarlıyarak ekranın falan kapanmasını sağlayabiliyorsun. benim yarım saat ekranın kapanma süresi uyuyakalırsam falan diye.
klavyede bir tuşa basınca veya fareyi oynatınca açılıyor.
0
gholeman
(31.08.08)
(1)

google reader'da okuduklarim gorunmeye devam ediyo

charm
simdi efenim bu google reader vasitasiylan bir suru feed'e uyeyim. eskiden okuduklarim pattadanak gozden kayboluyodu, sadece yeni eklenen yazilari goruyodum.simdi x kaynagindan gelen yazilari okuyorum, "mark all read" yapiyorum ama buna ragmen eski yazilar da gorunmeye devam ediyor. haliyle her kayn
simdi efenim bu google reader vasitasiylan bir suru feed'e uyeyim. eskiden okuduklarim pattadanak gozden kayboluyodu, sadece yeni eklenen yazilari goruyodum.

simdi x kaynagindan gelen yazilari okuyorum, "mark all read" yapiyorum ama buna ragmen eski yazilar da gorunmeye devam ediyor. haliyle her kaynaga tikladigimda tum yazilari goruyorum. "guncellenenleri" gostermesini sectim ama yine duzelmedi.

nedir bunun caresi, nerede ne ayari degistirmek gerek?
bi buldurun yahu.
0
charm
(30.08.08)
tamamdir oldu, super!
0
🌸charm
(31.08.08)
(3)

vodafone stick, turkcell connect card neden kullanılır?

tannhauser
demincek de sözlük'e yazdım. benim cehaletimden mi acaba? daha fazla şey mi vaad ediyor bu aygıtlar? aha entry'yi kopi-peys yapayım."bizi sağda solda, dağda bayırda internetten ayrı, gayrı bırakmamak amacını güden bir hizmet. connect card filan gibi bir dalga.neye hizmet ettiğini anlıyorum da neden
demincek de sözlük'e yazdım. benim cehaletimden mi acaba? daha fazla şey mi vaad ediyor bu aygıtlar? aha entry'yi kopi-peys yapayım.

"bizi sağda solda, dağda bayırda internetten ayrı, gayrı bırakmamak amacını güden bir hizmet. connect card filan gibi bir dalga.

neye hizmet ettiğini anlıyorum da neden kullanıldığını bir türlü kavrayamıyorum. diyelim ben tracking yaparken bile internetinden ayrı kalamayan bir adamım. hem de öyle cep telefonu üzerinden wap şeyettirmek de bana göre değil. illa taşınabilir bilgisayarım yanımda olacak, onunla bağlanacağım. şimdi tracking'e bilgisayara götüren adam cep telefonu götürmez mi? götürür. peki bu kadar internet manyağı, teknoloji delisi bir eleman nokia 5110 kullanır mı? kullanmaz. telefonun da en teknolojiğini kullanır. peki bu teknolojik telefonlar bilgisayara modem olarak tanıtılamıyor mu? tanıtılabiliyor. böylece gprs üzerinden nete çıkmak mümkün mü? mümkün. bunun için telefon hattının internet bağlantı ücreti haricinde bir ücret alınıyor mu? hayır. o zaman bu teknolojik insanlar neden bahsettiğim yöntemi kullanmak yerine connect cardlara, usb sticklere para döküyorlar?"
0
tannhauser
(30.08.08)
en basit sebep arama geldiği zaman bağlantı kopuyor. bu aletlere ayrıca sim kart taktığınızdan bağlantı kopmuyor. bu tür aletleri çoğunlukla şirketler veriyor çalışanlarına, araç takibi için filan kullanıyorlar. öyle sözlüğe gireyim dolaşayım dağda bayırda diye kullanan pek yoktur bildiğim kadarıyla.

benim tanıdığım kullanan kişiler de şirket laptopunda şirket hattından şirket istediği için kullandıklarından umursamıyorlardı modemmiş telefonmuş.
0
darknum
(30.08.08)
teknoloji manyaklığıyla alakası yok, mesela bi şirkette çalışırken görmüştüm, teknolojiyle ilgisi anca işte ortalama olan kişilere (dolayısı ile basit cep telefonu kullanan kişilere) veriliyor, yurtdışına çıkınca falan kullanıyorlar rahatça laptoplarını.
0
whoosie
(31.08.08)
askeriye icinde kaldigim icin adsl baglatma gibi bir luksum yok. telefonu da sadece telefon olarak kullanmayi severim. kampanya dahilinde 1 yil boyunca kullandigim zaman bu alete para vermeyecegim. ayda 25 milyon 1 gb kota. bu yoklukta iyi bir secenek benim icin.
0
turkish tekila
(31.08.08)
(3)

Windows Update

flame of feanor
bilgisayarı formatladım, herbişeyi yükledim falan filan. windows updateleri de bi güzel yapıldı amma office 2007 updateleri başarısız oluyor. o içinde "!" olan sarı kalkan system trayde duruyor ve sürekli yeni güncelleştirme buldum deyip duruyor. update.microsoft.com dan pcye indirip yüklemeyi dened
bilgisayarı formatladım, herbişeyi yükledim falan filan. windows updateleri de bi güzel yapıldı amma office 2007 updateleri başarısız oluyor. o içinde "!" olan sarı kalkan system trayde duruyor ve sürekli yeni güncelleştirme buldum deyip duruyor. update.microsoft.com dan pcye indirip yüklemeyi denedim o da olmadı. office i silip yeniden yüklemeyi düşündüm ama outlookda birsürü ayar filan tekrar uğraşmak istemiyorum. ne yapmalı?

not: lisanssız ama crackli.
0
flame of feanor
(30.08.08)
bende dün kurdum tekrardan benzer bişiy oldu. bi restart at. tekrar çıkarsa bir daha yüklemeyi dene. bende düzelmişti.
0
darknum
(30.08.08)
restratladım yine soruyor. kapadım gitti.
0
🌸flame of feanor
(30.08.08)
bende de olmuştu bu sorun ve çözümünü şu şekilde gerçekleştirmiştim..

Başlat>Çalıştır>cmd

komut istemine şunu yaz "regsvr32 wuaueng.dll" (tırnaklar olmadan) enterla. büyük bir ihtimalle düzelir..umarım çözülür sorunun..
0
from brain to fingers
(31.08.08)
(1)

firefox 3 aşıklarına

enter saltman
bu sevdiğiniz baba dediğiniz tarayıcıda(!) cleartype nerden açılıyor
bu sevdiğiniz baba dediğiniz tarayıcıda(!) cleartype nerden açılıyor
0
enter saltman
(30.08.08)
@mrtksn sadece firefoxta kullanmak istiyorum tüm windowsta değil
0
🌸enter saltman
(30.08.08)
(2)

fm'deki closing down olayı...

yoldaki isaretler
nedir abi bu? kapanma mı pres mi? yani ben bi adamın closing down'ını often yaptığım zaman noluyo? bu adam top rakibe geçer geçmez rakibe pres yapmaya mı gidiyo yoksa alan/adam markajına mı geçiyo? ya hayır oturdum maçları da extended'da fln izledim anlamadım çözemedim ben bu oyuna yıllarım verdim a
nedir abi bu? kapanma mı pres mi? yani ben bi adamın closing down'ını often yaptığım zaman noluyo? bu adam top rakibe geçer geçmez rakibe pres yapmaya mı gidiyo yoksa alan/adam markajına mı geçiyo? ya hayır oturdum maçları da extended'da fln izledim anlamadım çözemedim ben bu oyuna yıllarım verdim arkadaş bi yol gösterin!
0
yoldaki isaretler
(30.08.08)
ben de kendi sahana kapanma zannetmiştim ilk gördüğümde ama presmiş o. bu arada kahrolsun fm yaşasın cm 01/02 ve güncellemeleri.
0
temasettin
(30.08.08)
Closing down da sanırım sık sık veya nadiren diye bi seçenek yok onun yerine bütün saha kendi saha diye ayrılıyo sanırım.Yine sanıyorum ki press yapılıcak yer seçiliyor.
0
naithan
(30.08.08)
(5)

Cfosspeed Sorunu

3200
İki bilgisayarım var, birbirine bağlı ve interneti de paylaşıyorlar. Bir tanesinde cfosspeed zaten kurulu ve paşa paşa çalışıyor. Diğerine cfosspeed kurduğum zaman, cfosspeed "Dışarıya bilmem nereye ping gönderemediğimden hattı ayalayamıyorum" diyor. Firewall yok, windowsun kendi firewall'unu etkisi
İki bilgisayarım var, birbirine bağlı ve interneti de paylaşıyorlar. Bir tanesinde cfosspeed zaten kurulu ve paşa paşa çalışıyor. Diğerine cfosspeed kurduğum zaman, cfosspeed "Dışarıya bilmem nereye ping gönderemediğimden hattı ayalayamıyorum" diyor. Firewall yok, windowsun kendi firewall'unu etkisizleştirdim. Nod32 nin internet bağlantılarını denetleyen kısmına da(IMON) bu cfosspeedi hariç tutulacaklar listesine aldım ve hatta bir keresinde IMON u tam kapattım. Ayrıca bu cfosspeed'i kurduktan sonra ağdaki diğer bilgisayara da internet gönderemez oluyorum. Cfosspeed'i kaldırınca interneti ağa tekrar paylaşabilir oluyorum.

Hem cfosspeedi etkili bi biçimde kullanayım, hattı ayarlasın, "dışarı çıkamıyorum" demesin hem de interneti ağa paylaştırabileyim istiyorum, nasıl yaparım?
0
3200
(30.08.08)
kurarken agdaki diger bilgisayarlarda cfosspeed var/yok diye bi sık olması lazımdı onu isaretlesen fln ?
0
bryan fury
(30.08.08)
hatta her ikisinden de kaldırıp bu sekilde kursan daha iyi olacak.
0
bryan fury
(30.08.08)
Sildim tekrar kurdum öyle bir seçenek yok.
0
🌸3200
(30.08.08)
windows kullanırken cfosspeed kullanmıştım, öyle bir seçenek var, eminim.
0
edge_nabby
(30.08.08)
cfosspeed'in bir ayarı olacak, göstergesine sağ tıklayınca "re-detect routes" belki ona yarar.
0
raj
(31.08.08)
(5)

Visual C# ve .NET Framework?

actionary
İşimi görecek kadar Visual C# öğrenmeye karar verdim. Ama bir yerde okudum ki, mesela Visual C# ile bir IE BHO'su yazarsam onu ancak .NET Framework'ün yüklü olduğu bilgisayarlar çalıştırabilirmiş. Bu doğru mu? Visual C# ürünü programlar .NET Framework mü gerektiriyor? Güzel Win32 (Win64) uygulamalar
İşimi görecek kadar Visual C# öğrenmeye karar verdim. Ama bir yerde okudum ki, mesela Visual C# ile bir IE BHO'su yazarsam onu ancak .NET Framework'ün yüklü olduğu bilgisayarlar çalıştırabilirmiş. Bu doğru mu? Visual C# ürünü programlar .NET Framework mü gerektiriyor? Güzel Win32 (Win64) uygulamaları geliştirilmiyor mu .NET'ten bağımsız?
0
actionary
(30.08.08)
geliştiremiyorsun.
ama windows kullanıcsı .net framework yükleyiversin bi zahmet.
ha benim c# bilgim de azdır bakma.
0
kofteburger
(30.08.08)
şöyle ki vistada framework zaten yüklü. ayrıca sürekli update edilen bilgisayarlara da framework kuruluyor ayrıca 20 mb kullanmayan da bir zahmet kursun veya kurulum dosyasına gömersiniz.
0
yuto
(31.08.08)
Elbette framework kuracacak, ki zaten herkes kuruyordur. Benzer şey Java için de geçerli, Java uygulaması çalışması için bilgisayarda Java virtual machine kurulması gerekiyor...
0
crown
(31.08.08)
win98 se ve xp sp2 ustu makilarda framework zaten kurulu. oldu da kurmamis birine denk gelirsen, zaten setup'da belirtiyorsun, ya framework'u de setup'a katabilirsin, ya da yuklemesi gerektigine dair bir mesaj cikartabilirsin.

framework'ten bagimsiz uygulama tabii ki gelistirebilirsin. unmanaged code diye bi bakin
0
x daemon
(31.08.08)
limewire gibi kurulumda netten çekebilir de
0
yuto
(05.09.08)
(1)

crea mi dell mi ?

wish i could fly
merhaba duyuru ahalisi,babama kullanmasi icin orta olcekli bir laptop dusunuyoruz, muzik ve internet disinda fazla bir kullanimi olmayacak. carrefour'da crea ve dell laptoplar var ayni fiaya asagi yukari ozellikler ise birbirine cok yakin. dell'in amerikadaki ununu cok iyi bildigimden cok sicak baka
merhaba duyuru ahalisi,
babama kullanmasi icin orta olcekli bir laptop dusunuyoruz, muzik ve internet disinda fazla bir kullanimi olmayacak. carrefour'da crea ve dell laptoplar var ayni fiaya asagi yukari ozellikler ise birbirine cok yakin. dell'in amerikadaki ununu cok iyi bildigimden cok sicak bakamiyorum ama crea ise cok yeni bir marka. arada kaldik, fikri olan var mi ?
saolun simdiden.
0
wish i could fly
(30.08.08)
crea yeni bir marka dediğiniz gibi ama çok şikayet var hakkında, dell ise daha bir profesyoneldir her konuda, aynı fiyata ve performansa bakarak ben olsam dell alırdım.
0
marmara34
(30.08.08)
(3)

Joomla mı yoksa Smf mi kursam?

marmara34
bir site hazırlamakla uğraşıyorum, çok yavaş ilerliyor çünkü bilgim yok bu konuda. o nedenle ara sıra soruyorum burda.şimdi site girişinde bazı bilgiler, linkler, foto, vs. olacak birde FORUM yazacak ona tıklanacak ve güzel forum açılcak. şimdi smf kursam sadece forum oluyor. joomla kursam bu sefer
bir site hazırlamakla uğraşıyorum, çok yavaş ilerliyor çünkü bilgim yok bu konuda. o nedenle ara sıra soruyorum burda.

şimdi site girişinde bazı bilgiler, linkler, foto, vs. olacak birde FORUM yazacak ona tıklanacak ve güzel forum açılcak. şimdi smf kursam sadece forum oluyor. joomla kursam bu sefer forum kuramıyorum çünkü My-SQL 1 Adet var ve birini seçmem gerekiyor sanırım, bunun bir yolu var mı napsam?
0
marmara34
(30.08.08)
Aynı veritabanına hem Joomla hem SMF kurabilirsin. İkisi de kurulum sırasında veritabanı tablo ön eki istiyor. Joomla da varsayılan olarak "jos_" olur, smf'de varsayılan olarak "smf_" olur. Bunun amacı öneki değiştirip aynı veritabanına elli tane sistem kurabilmendir :)

Bi de SMF'ye entegra olan portallar var, Tinyportal veya Mkportal gibi, SMF kurup sütüne portal da kurabilirsin, yine tek veritabanı kullanır.
0
harzem
(30.08.08)
yok yine halledemezsen [email protected] msn e ekle sana güzel bir host verelim :P
0
crystalsoul
(30.08.08)
joomla kurup joomla'nın forum bileşeni fireboard'ı ekleyebilirsin. böylelikle entegrasyon sorunları yaşamamış olursun. fireboard smf kadar gelişmiş olmasa da fena değil.
0
hakiki bulut
(31.08.08)
(18)

Masaüstü yerine geçecek dizüstü bilgisayar tavsiyesi

robin
Şimdi, ben masaüstümün gürültüsünden, elektrik sarfiyatından ve çok yer kaplamasından illallah dedim ve dizüstü bilgisayarların hem özellikler, hem de fiyat açısından makul seviyelere gelmiş olmasını göz önünde bulundararak evde sürekli kullanım için dizüstüye geçmeye niyetlendim. Bu bağlamda şu öze
Şimdi, ben masaüstümün gürültüsünden, elektrik sarfiyatından ve çok yer kaplamasından illallah dedim ve dizüstü bilgisayarların hem özellikler, hem de fiyat açısından makul seviyelere gelmiş olmasını göz önünde bulundararak evde sürekli kullanım için dizüstüye geçmeye niyetlendim. Bu bağlamda şu özelliklere sahip bir bilgisayar aramaktayım:
* 2-3 sene götürebilmesi için düzgün bir Core Duo işlemci (T8, T9, veya P8 serisi)
* 15.4" ekran
* Sorunsuz 7/24 açık kalabilmesi
* HDMI çıkışı
* Arada bir de olsa oyun oynayan bir adam olduğum için düzgün bir ATI veya NVIDIA ekran kartı
* En fazla 1400 $ fiyat
* Bonus/world/axess'e 12 taksitle satılması

Nette biraz bakındım ve bu özellikleri bir araya getiren bir HP Pavilion buldum.
www.teknosa.com

Teknosa'nın ne mal olduğunu elbette biliyorum fakat bu model bir tek orada var gördüğüm kadarıyla.
Bu özellikleri haiz başka önerebileceğiniz marka/modeller var mı?
0
robin
(30.08.08)
msi'ın hakkında iyi yorumlar duymuştum ama yeterli fazlalıkta duymadım,birileri bilgilendirirse güzel olur hatta.Ama fiyatları çok uygun ve datron gibi değildir gibi geliyor.Kaç yıllık bilgisayar markası.

www.hepsiburada.com
biraz tipsiz gibi :) ve amd ama çok uygun fiyat

www.hepsiburada.com
bu daha uygun fiyat,intel ama hdmi yok.

bir de monster düşünebilirsiniz.
0
natnan
(30.08.08)
iki sene önce aldığım hp pavilion abartmıyorum 1,5 senedir çalışıyordur. hergün istisnasız bu bilgisayar 12 saat üzerinde açık kalıyor. daha hiç bir problem yaşamadım, yenisini alacak olsam ben yine hp tercih ederim. masaüstü gibi bilgisayar diyosan bence hp.
0
leontes
(30.08.08)
asus'un f3 serisine göz atmanı öneririm robin, muhtemelen i$ini görecek bir model çıkacaktır, ben eski bir modelini kullanmama rağmen, hemen hemen istediğin özellikleri kullanabiliyorum. sanırım en son assert h asus'un bu modelini alıp, memnuniyetini belirtmişti.
0
oligomer
(30.08.08)
@oligomer evet o serinin fiyat/performans oranı iyi görünüyor, ama #13542050 pek içimi açmadı.
0
🌸robin
(30.08.08)
dell xps lere bak bi derim. sonra da asus ya da monster lara.
0
bryan fury
(30.08.08)
@bryan fury dell xps'in t8 ve t9 işlemcili modelleri maalesef 1800-1900 dolarlarda geziniyor. Beni fazlasıyla aşan bir meblağ bu.
Monster ne ya?
0
🌸robin
(30.08.08)
10 aydır Asus F3SC-180 kullanıyorum, en uzun dvd yazma süresi 15 dakika 4x le yazıyordum biraz da dandirik bir dvd idi, 8x ile yazdıklarım genelde 8-9 dakika sürüyor ve şu ana kadar neredeyse 250 dvd yazmışımdır hala sorunsuz çalışıyor dvd-writer, hem tasarımı hem kasası şu ana kadar gördüğüm en sağlam ve en güzel laptop kasalarından biri diğer marka kullanan ve gören arkadaşlarım da hayran kalıyor, şu ana kadar ne çatlama ne bir şey olmadı. Neredeyse 10 aydır 7/24 açık ve performansında bir düşüş yok(tabi aldığım gün Xp kurduğum için bu bahsettiğim performans Xp üzerinden, Vista performansına bir şey diyemem). Bir arkadaşıma da 6 ay önce F3SC-220 modelini aldık 2.2. ghz işlemcili olan, o da gayet memnun kullanıyor, ekran kartı da çok güzel. Ben bu laptop'ı sahnede canlı performans sırasında kullanıyorum bana mısın demiyor, gürültü desen yok, fan sesi desen yok gibi(genelde soğutucu ile kullanıyorum kapadığımda bilgisayar çalışıyor mu çalışmıyor mu belli değil), kısaca şu anda fiyat/performans olarak en uygun laptop olmayı sürdürüyor benim gözümde F3SC serisi. Tabii yine karar sizin:)
0
she runs away
(30.08.08)
@she runs away, Asus F3SC serisi genelde yerini yeni F3SG serisine bırakmış gibi görünüyor. bu seride T7 yerine T8 serisinden bir işlemci var ama bu sefer de Geforce 9300 gibi nispeten düşük performanslı bir ekran kartı koymuşlar. O kart bildiğim kadarıyla hız olarak 8600'ün gerisinde kalıyor ve 2 sene sonra çıkacak bir oyunu düzgün performansla oynatabileceğinden ciddi kuşkuluyum.
0
🌸robin
(30.08.08)
Şu anda hangi laptop'ı alsanız ben 2 sene sonra çıkabilecek bir oyunu çalıştırabileceğinden kuşkuluyum:)
0
she runs away
(30.08.08)
@she runs away, o kadar uzun boylu değil. elbette 2 sene sonra bir oyunu yüksek detayda akıcı oynamak gibi hayallerim yok, fakat iki model varsa ve bunlardan biri düşük detayda, diğeri orta detayda oynayabilmeme yetecek ekran kartına sahipse elbette ikincisini seçerim :)
0
🌸robin
(30.08.08)
robin: hocam aldığın vakit model ve varsa linki verirsen sevinirim, biz de bir tane almayı düşünüyoruz hemen hemen bu özelliklerde.
0
marmara34
(30.08.08)
www.exa.com.tr

yeni cikti ama kalitesini bilmiyorum
bir de dizustunun normal bilgisayardan daha az elektrik tukettigini nerden ogrendin?
bir de dizustune hoparlor seti,mouse vs baglayacaksan ne anladik?
0
algoritma
(30.08.08)
@algoritma
Dizüstüler prize bağlanmadan (da) çalışabilmeleri gerektiği için elektrik kullanımı bakımından daha tutumlu bileşenlerle üretilirler. Bu en çok gücü ceken bileşen olan işlemci için özellikle geçerlidir. Elekrik tüketimi bilgisayardan bilgisayara çok değişir, fakat ortalama bir dizüstü her zaman benzer bileşenlere sahip bir masaüstü bilgisayardan daha az elektrik tüketir.
Dizüstünü harici klavye fare bağlayarak kullanmama gelince,
a) evinden çalışan bir insanım ve mekan değiştirmek istediğim zaman masaüstünü klavye ve fare ile beraber bile olsa rahatça götürebilirim (ki şimdiki dizüstümle bunu sürekli balkon-salon arasında yapıyorum zaten) fakat masaüstü bilgisayarla evin içinde dahi yerinizi ha deyince değiştiremezsiniz.
b) Bilmem dikkatinizi çekti mi, dizüstü bilgisayar klavye ve fare eklentisiyle bile masaüstüne göre çok daha az yer kaplıyor.
c) Çevirmenim, sürekli olarak yazmam gerekiyor ve bir dizüstü bilgisayar ne kadar az ısınırsa ısınsın aralıksız yazmak bir süre sonra eziyete dönüşüyor. "Hep dizüstü ile çalışıyorum, rahatsız değilim" diyen varsa basılı uzun bir belge alıp aralıksız bilgisayara geçirmesini öneriyorum, bakalım aynı rahatlığı devam edecek mi?
0
🌸robin
(30.08.08)
www.hepsiburada.com
oyun konusunda monster'ın gayet başarılı olduğunu okumuştum. sanırım oyungezerdi okuduğum yer.

hatta bir monster'da CoD4 oynamıştım ve çok çok başarılı bir performans almıştım. bu model miydi onu bilmiyorum ama.
0
teritori
(30.08.08)
hepsiburada'da şu seçimlerle arama yapınca bi ton model çıkıyo :)

Seçimleriniz
İşlemci Tipi : Intel Core 2 Duo
Seçimi Kaldır

Ekran Boyutu : 15" - 15.9"
Seçimi Kaldır

Ekran Kartı Tipi : Orta Seviyeli Harici Ekran Kartlı
Seçimi Kaldır

Fiyat Aralığı : 1000 YTL - 1999 YTL
Seçimi Kaldır
0
hububrad
(30.08.08)
madem ceviri icin kullanican ne gerek var o modellere?zaten dizustunde oyun oynamak bi dert!yap bi adam gibi masaustu bi de netbook cak yanina,oh mis gibi.
0
algoritma
(31.08.08)
Robin, fujitsu siemens marka bir şey alma da ne alırsan al. Kağıt üzerinde özellikleri ve fiyatları çok çekici gelebiliyor. Ancak ben ciddi sıkıntı çektim fujitsu'dan. ÜStelik işyerinde fujitsu kullanan bir çok arkadaşım da irili ufaklı sorunlar yaşadılar kendi fujitsular ile. (bkz: fujitsu siemens/@akıncıbeyi)

Şu and HP marka bir dizüstü kullanıyorum. Çok güçlü bir makine değil ama hiç teklemedi. Çok kasmayan oyunları da oynatıyorç (Özellikler kısıldığında C&C3 gibi.) 1400 dolara ortanın üzerinde bir HP dizüstü bulabilirsin. Ekran kartı nvidia 8400 veya ati 2400 ise uzak dur. Nvidia 8600 veya ati 2600 serisi ise alınabilir. Tavsiyem 8600gs olacaktır. Muhteşem bir kart değil ama sorunsuz Counter Strike Source falan çalıştırabilir.

Elbette nvidia 9000 serisi veya ati 3000 serisi ekran kartı olan bir makine bulabilirsen o fiyat aralığında güzel olacaktır.
0
akincibeyi
(31.08.08)
macbook ya da macbook pro getirtsen bi arkadaşına
0
demlikposet
(31.08.08)
(1)

Mail Yönlendirme

rurouni
böyle bir şey mümkün sanırım ama nasıl ? "smartermail" den kullandıgım adresime gelen mailler gmail hesabıma gelsin? smarter ın arayüzü güzel değil gmail de güzel güzel okuyalım olur mu bu iş ?
böyle bir şey mümkün sanırım ama nasıl ? "smartermail" den kullandıgım adresime gelen mailler gmail hesabıma gelsin? smarter ın arayüzü güzel değil gmail de güzel güzel okuyalım olur mu bu iş ?
0
rurouni
(30.08.08)
ben smartermail kullanmadım, ama diyorlar ki:

(hesabınıza giriş yaptıktan sonra)
settings -> my settings -> forwarding

yaptıktan sonra "forwarding address" yerine kendi e-mailinizi yazın. olması lazım (mantıken) :)

bu yöntemle yeni mailleriniz gmail hesabınıza (da) gelmeli. eski maillerinizin de gmail adresinize aktarılmasını istiyorsanız Gmail'e girdikten sonra

settings -> accounts -> get mail from other accounts

ama bu göründüğü kadar kolay bir işlem değil. daha önce denemiştim, kasıştı.
0
actionary
(30.08.08)
(10)

gom player - matrix

natnan
matrix 3lemesinin "umc dvdrip xvid-unseen" versiyonunu çalıştıramıyor gom playerım.windows media player da "yeterli bellek yok" gibi bir hata veriyor(wmp'de izleyeceğimden değil,denedim).aynı durum divxforeverda birinde görülmüş ama pek takan olmamış arkadaşı.dediğine göre vlcde çalışıyormuş falan f
matrix 3lemesinin "umc dvdrip xvid-unseen" versiyonunu çalıştıramıyor gom playerım.windows media player da "yeterli bellek yok" gibi bir hata veriyor(wmp'de izleyeceğimden değil,denedim).
aynı durum divxforeverda birinde görülmüş ama pek takan olmamış arkadaşı.dediğine göre vlcde çalışıyormuş falan fistan da ben sevmem öyle her dosya için özel programlar yüklemeyi falan.

sorun büyük ihtimal codec sorunu.gomda alternatif codec kullan gibi seçenekler aradıysam da bulamadım.var mıdır bir çözümü?
0
natnan
(30.08.08)
gom player açamadığında codec bulma konusunda yetersiz. Her dosya için ayrı oynatıcı yerine; kmplayer kurun rahat edin derim...
bu zamana kadar wmp, mpc, bsplayer, vlc, gom kullanmış/denemiş biri olarak söylüyorum.
0
late viper
(30.08.08)
vlc'yi media player olarak tek geçerim. bir kez kullandım bırakamadım. işini yapıyor ve bırakıyor.
0
passion rules the game
(30.08.08)
vlc'nin altyazı problemi fıtık ediyor adamı.ubuntu kullandığım zamanlarda mecburen vlc kullanıyorum ve sevemedim bir türlü ama başka düzgün seçenek de yok ubuntuda tabi.

kmplayera bakayım bi.
0
🌸natnan
(30.08.08)
peki dosyanin downloadi sorunsuz olarak tamamlanmış mı? gom'un açmaması çok ilginç geldi..
0
oligomer
(30.08.08)
sorunsuz.rarlar sağlam bir şekilde açıldı.
codec sorunu olduğu belli zaten.
3 film de unseen sürümü üçü de çalışmıyor.
ayrı ayrı rapidden indirmiştim.
0
🌸natnan
(30.08.08)
sistemdeki bütün codecleri (yüklüyse real player ve quicktime player'ı da kaldırın.) ve gom player'i kaldırın. 1 nolu adresten en güncel k-lite mega codec pack'i indirin. bu paketin içinde real alternative de var, yani rmvb dosyaları için real player yüklemenize gerek kalmayacak. quicktime dosyaları için de, 2 nolu adresten en güncel sürümü indirin. k-lite mega codec pack ve quicktime alternative'i yükleyin. (k-lite mega codec pack'i yüklerken bazı seçimler yapmanız gerekecek, codeclerin hepsini işaretleyin, onun dışındaki yardımcı programcıkları kaldırın.) daha sonra gom player'in en yeni sürümünü kurun. (kurulumda size neleri kurmak istediğinizi soracak, o pencerede gom player'ın kendi codeclerini kaldırın, yüklemesin onları, çünkü diğer codec'lerle çakışabilir. parantez içinde "recommended" gibi bi şey yazar, sallamayın siz onu :)) gom player'ı ilk kurduktan sonra açınca bi kaç ayar soracak. "normal" ve "kaliteli" gibi 2 seçenek sunacak size, "normal"i seçin.

bu genel bi anlatım oldu, ama bunları yaparsanız bi sorununuzun olmayacağını düşünüyorum.

not: ubuntu'da smplayer kullanmanızı öneririm.

1. link: www.free-codecs.com
2. link: www.free-codecs.com
0
edge_nabby
(30.08.08)
@edge_nabby
işte onların hiçbirini yapmadan kmplayer yüklemek tek başına çözüm... Kolayı varken işi uzatmak niye?
0
late viper
(31.08.08)
@late viper
haklı olabilirsin, kmplayer hakkında bir bilgim yok. ama kmplayer yüklerken bütün codec'lerin yüklendiğini zannetmiyorum. mesela temiz bir windows'a sadece kmplayer kurarak quicktime (mov), real player (rmvb) dosyalarını, flv, ogm, mkv, 3gp dosyalarını açabilir misin?

aslında kmplayer denemişliğim var, ama karışık gelmişti ya da becerememiştim. gom player'dan memnundum.
0
edge_nabby
(01.09.08)
@edge_nabby
ben temiz xp kurduktan sonra gom kurdum, codec modec kurmadım... Mov açmadı, yarım dosyalarda sorun çıkardı, burada sordum ettim. Sonuçta gomu sildim ve kmplayer kurdum her şeyi açıyor sağolsun.
kmplayer kendinden codecli diyebiliriz, gerekli şeyler bereberinde geliyor. Yani herhangi bir xplayer gibi "ben her şeyi açarım ancak önce şu codecleri kur" demiyor, "ben her şeyi açarım, bak codecleri de yanımda" diyor.
Şu ana kadar söylediklerinden "ogm" hariç hepsini denedim, açıyor...
0
late viper
(02.09.08)
@late viper
eğer hiç codec yüklemeden (quicktime player ve real player da yüklemeden) quicktime ve real media dosyalarını açıyorsa ogm'yi de açıyordur. süpermiş o zaman. windows kullanırsam ilk olarak kmplayer yükleyip deneyeceğim. teşekkürler.
0
edge_nabby
(03.09.08)
(4)

mini dv kasete kaydedilen görüntünün en net hali

dahidex
mini dv kamerayla çektiğim görüntülerin kasetlerini fotoğrafçıya verdim, vcd yaptı. alınan sonuç iğrençti.kamerayı üç renkli kablo çıkışı olan bağlantıyla televizyona bağladım, görüntü jilet gibi netti.peki ben bu jilet gibi net görüntüyü aynı kalitede dvd playerdan (bilgisayardaki değil, televizyon
mini dv kamerayla çektiğim görüntülerin kasetlerini fotoğrafçıya verdim, vcd yaptı. alınan sonuç iğrençti.

kamerayı üç renkli kablo çıkışı olan bağlantıyla televizyona bağladım, görüntü jilet gibi netti.

peki ben bu jilet gibi net görüntüyü aynı kalitede dvd playerdan (bilgisayardaki değil, televizyona bağlanan) izleyebilmek için ne yapmalıyım?
0
dahidex
(30.08.08)
vcd yerine dvd olarak capture ettir.
0
babatema
(30.08.08)
kasetteki kadar kaliteli görüntü alınabilir aslında, ancak dv videosu taşıyan disk formatlarını gösterebilen playerlar fazla yaygın değil sanırım. dvd de yeterince iyi olacaktır.
0
tom riddle
(30.08.08)
mini dv den 1394 baglantisiyla goruntuleri bilgisayara atman lazim. usb den atarsan kalite kaybi oluyor. ondan sonra dvd ye yazdirabilirsin, ben nero kullaniyordum. belki hd codecler kullanirsan daha kaliteli goruntu elde edebilirsin ama bunlari dvd playerda izleyemezsin gibime geliyor. kisacasi 1394 baglantisiyla dvd ye atabilirsin, daha da kaliteli istiyorum dersen bluray disce kayit yapabilirsin. bluray discide izleyebilmek icin bluray okuyan playerin olmasi lazim, ayrica bluray ve hd olayini teoride anlatiyorum. pratikte gerceklestirmedim, hatta gerceklestireni duymadim, hatta bluray disce yazdirmak hayal bile gelebilir.
0
sanio
(30.08.08)
400 mbit/s veri aktarımı yapan kablolar var, usb değil, değişik bir firewire bu. sanio'nun dediği gibi yani. ancak bunun için bilgisayarında bu girişten olması lazım.
0
sql
(30.08.08)
(7)

altyazı sorunu

bana bir masal anlat baba
filmlere indirdigim alt yazılar kayıyor konusmalarla es zamanlı gitmiyor bu olayın bir cozumu var mıdır? 2-3-4 kere farklı alt yazılar indirmeyide denedim ama gene kaydı gene kaydı
filmlere indirdigim alt yazılar kayıyor konusmalarla es zamanlı gitmiyor bu olayın bir cozumu var mıdır? 2-3-4 kere farklı alt yazılar indirmeyide denedim ama gene kaydı gene kaydı
0
bana bir masal anlat baba
(30.08.08)
subtitle workshop'ı denediniz mi?
0
moroff
(30.08.08)
filmlerinizi bilgisayar ortamına çeşitli isimlerde gruplar taşır, bu grupların adları release (yayım) olarak geçer, örneğin aXXo, unSEEN, uSk, DiAMOND gibi. eğer elinizdeki filmin isminde böyle bir release adı varsa divxplanet gibi sitelerden sizdeki release'e uygun bir altyazı bulmanız daha rahat olur.
0
tom riddle
(30.08.08)
çoğu player programında "ğ" geri, "ü" ileri senkronize eder. şayet altyazı 3 sn ileriden gidiyorsa 6 ke "ğ" harfine basarsanız, zamanlamayı ayarlamış olursunuz. tabii filme uyumlu altyazı ise bu mümkün oluyor.
0
sql
(30.08.08)
Sorunuza tam cevap değil ama bundan sonra başınıza gelmemesi için şu yolu deneyin:

Önce alt yazı sitesini açıp alt yazıları listeleyin. Bunlar release gruplarına göre isim alırlar. Daha sonra filmi aratıp hem alt yazısı uyan (release grubunun adından anlayabilirsiniz) hem de en çok seed'i olanı seçip indirin. Filmi indirmek görece uzun sürdüğünden doğru dosyayı seçip indirmek önemli zaman kaybı olmaması açısından...
0
crown
(30.08.08)
indirdiğiniz filmin ve altyazının fps sinin uyumlu olmasına dikkat edin. 25 mi yoksa 23.976 mı 24 mü... filmin kaç fps olduğunu sağ tık>özellikler>özet kısmında "resim karesi hızı" altında görebilirsiniz. altyazıyı indirdiğiniz yerde de -divxplanet falan-yanında yazar altyazının kaç fps filme göre uygu olduğunu.
ayrıca bs player kullanıyosan ctrl + sağ ok tuşu ya da sol ok tuşu yardımıyla altyazının senronunu ileri geri alabilirsin. uygun fps de altyazı indirirsen başta bir kere ayarladın mı büyük ihtimalle kaymayacaktır bir daha. ha oldu ki yine kaydı. hemen bana gel. çünkü kayma benim alanım.
0
oldtimer
(30.08.08)
subtitle workshopla senkron yapacaksın.ilk konuşma ile son konuşmanın zamanlarını filmden tespit bu programla senkronize edeceksin.
0
atmosphere
(30.08.08)
eğer altyazı ve ses kayması bütün filmlerde oluyorsa, codec'lerinde bi yamukluk vardır. aynı iş için birden fazla codec yüklersen çakışma olur, buna dikkat et. bunun dışında, divxplanetteki bütün altyazıları dene, tutmuyosa altyazı kaydırarak izle artık ya da subtitle workshop'ta düzenle. gom player'da altyazı ve ses kaydırma özellikleri mevcut.
0
edge_nabby
(30.08.08)
(3)

Facebook mesaj problemi

ataturkiye
Arkadaşlar merhaba. Facebook'ta kime mesaj atmaya çalışsam aşağıdaki uyarıyı alıyorum. Sebebi ne olabilir sizce?"your message could not be sent please try again"
Arkadaşlar merhaba. Facebook'ta kime mesaj atmaya çalışsam aşağıdaki uyarıyı alıyorum. Sebebi ne olabilir sizce?

"your message could not be sent please try again"
0
ataturkiye
(29.08.08)
inbox dolmuştur belki diycem. öyle bişey var mı bilmiyorum gerçi ama ilk aklıma bu geldi.

edit: gerçi o zaman "sonra deneyin" demezdi. geçici bir problemdir muhtemelen.
0
deckard
(29.08.08)
İnbox bomboş. Hatta ilk kez kullanıyorum :)
0
🌸ataturkiye
(29.08.08)
arada oluyor öyle. yoğunluk falan.

inbox dolmuyor bu arada. yani kolay kolay. uğraşıp da doldurursun, o ayrı.
0
lovemyself
(29.08.08)
(16)

dizüstü bilgisayarım açılmıyor

baklagil
bir forumda sormuştum ama yeterli cevap alamadım henüz, size de sormak istedim:vista işletim sistemli dizüstü bilgisayarımı normal bir şekilde kapattığım halde sonraki açışımda resimdeki uyarılarla karşılaştım;önce:http://img205.imageshack.us/my.php?image=27082008003uk8.jpgardından:http://img187.ima
bir forumda sormuştum ama yeterli cevap alamadım henüz, size de sormak istedim:

vista işletim sistemli dizüstü bilgisayarımı normal bir şekilde kapattığım halde sonraki açışımda resimdeki uyarılarla karşılaştım;

önce:
img205.imageshack.us

ardından:
img187.imageshack.us

windows'u normal olarak başlat deyince bilgisayar baştan başlayıp acer kısmını geçip aynı ekran geliyor. ilk seçeneği, yani onarmayı tıkladığımda ise bir kaç dakikalığına şu işlem gerçekleşiyor;
img300.imageshack.us

işlem bittiğinde ise şu uyarı geliyor;
img513.imageshack.us

send veya don't sende tıklayıp resmin aşağısında görünen mavi yazıya tıkladığımda da şu seçenekler çıkıyor;
img205.imageshack.us


yukaridaki seçeneklerden sadece system restore'a tıkladım ama ne yazık ki sistem geri yükleme'yi açmadığım için eski bir tarihe dönemedim.

restart'a bastığımda ise yine en baştaki uyarılarla karşılaşıyorum. pek de kurcalamak istemiyorum aslında. ne yapmalıyım yardımlarınızı bekliyorum.

güvenli kipte başlat dediğimde ise yine aynı hata mesajı ve aynı işlemler karşıma çıkıyor.

not: fotograflarda üzerini çizdiğim yerlerde kendim gözüküyordum o yüzden boyadım oraları.

teşekkürler
0
baklagil
(29.08.08)
acilmiyor derken, tam olarak ne oluyor ? ekranda hic mi goruntu yok, ondeki led isiklari yaniyor mu ?
bence pil ve bataryayi cikarip bir reset yaparsaniz calisir.\

evet kusura bakmayin, cikmamisti yazinizin tamami. acikcasi guvenli kipte de ayni hatayi veriyor ise ve her seferin ayni msj geliyorsa. benim aklima windows sorunu olmasindan baska birsey gelmiyor. sadece format onerebilirim. ama format atmak yapmak istediginiz son seydir gibime geliyor.
eger orjinal vista cd'niz var ise repair deneyebilirsiniz. ( orjinalden kastim, laptop ureticisinin size vermis oldugu cd imaj olabilir o yuzden. - misal toshibalarin hepsi imajdir. ) cd laptop icinde iken repairi deneyin, guvenli kipe girerek deneyim bir de.

laptop markasi ve modeli nedir bu arada ?
0
wish i could fly
(29.08.08)
ben baya uzun yazmıştım, nedense çıkmamış alt tarafı. düzelteyim hemen

[düzelttim sanırım]
0
🌸baklagil
(29.08.08)
ne yazık ki cd yok :(

markası acer aspire 5920G

ve evet format atmak istemiyorum...

çaresiz bi şekilde kaldım böyle, başka neler yapabilirim bilmiyorum.

bir şekilde masaüstünü görebilsem, virüs taraması filan her şeyi yaparım ama iş sistem işi olunca çekiniyorum bilmediğim bişey yapmaya.
0
🌸baklagil
(29.08.08)
malesef o zaman size onerebilcegim iki sey var, ya dedigim gibi baska bi yerden vista cd'si bulabilirsiniz ve repair deneyebilirsiniz - ki emin degilim cozer mi cozmez mi.
sorunuzun da virus trojen sorunu oldugunu da pek sanmiyorum daha cok windows tabanli sorun.
diger tavsiyem ise malesef format atmak. hard diskinizdeki verilerinizi kaybetmek istemiyorsaniz size bir site onerebilirim, baska bi pc'den backup cd'si yaratip datalarinizi kurtarabilirsiniz.
(bkz: knoppix)

www.knoppix.org

keske elimden baska birsey gelse idi. kolay gelsin.
0
wish i could fly
(29.08.08)
Gördüğümüz gibi, ilk resimdeki hata bir 0x7B STOP error. Hemen google'dan araştırıyoruz:
www.google.com
ve bu hatanın harddisk boot sorunu olduğunu anlıyoruz. Bilgisayarın açılması için harddisk'ten boot etmesi gerekiyor ama bunu edemiyor.

Bunun üç çözümü var.
1) BIOS'tan girip boot device listesine bakıp harddisk'in seçili olduğuna emin olmak.
2) Harddisk'i söküp başka bilgisayara takılıp scandisk tarzı bir disk kontrolünden geçirmek.
3) İki numaralı yöntemi bir bilgisayarcıya götürüp yaptırmak.

Evet felaket tellalı gibiyim ama maalesef bu sorun çok hafif bi sorun değil. Formata kadar gider bu. Harddisk yazılımsal olarak bozulduysa scandisk veya formatla düzelir, donanımsal olarak bozulduysa yenisini almak veya garantiye göndermek gerekir.

Ha bi de boot disketi oluşturup bilgisayarı disketten boot etmek ve harddiskin sorununu çözmeyi denemek var, bunu ben yapabilirim ama tarif edemem, siz bunu bilgisayarcıya götürün.
0
harzem
(29.08.08)
ah be kardeşim kutunun üstünde yazmıyor ya ürün kurtarma(windows işte)cdsi oluşturun diye
normal format atmaya kalkma driver sorunları yaşanıyor bu model acerin en yaygın modellerinden ister aldığın yere git istersen forumlardan yada burdakilerden yardım iste sana bi ürün kurtarma cdsi bulunur ben vermek isterim ama benimki 5315 için :(
edit:açılırken (daha acer ekranındayken) bi işlemle empowering programına erişiliyordu kullanma klavuzunda yazıyor onunla rahat format atarsın(drivera gerek kalmadan) ister kullanma klavuzundan bak istersen aldığın yere götür
0
enter saltman
(29.08.08)
arkadaşımda bire bir aynı model ve recovery cd'si var, bu akşam alırım kendisinden.

bu iyi bir haber mi? yani kurtarma umudu doğdu mu?

[bu arada ilginize teşekkürler]
0
🌸baklagil
(29.08.08)
recovery cd leri normalde imajdir, ama hic asus kullanmadim emin degilim %100.

imajlarin isleyis sekilleri hdd'de var olan bilgileri ve isletim sistemini tamamiyle silip yeniden yuklemektir. o yuzden iyi haber degil tum bilgiler gider. backup cd yontemleri ile datanizi kurtarin derim ben, kasamam dersen yazicioglu, dogubank, mecidiyekoydeki cogu teknik servis sizin icin datanizi saveleyebilir ama para ile olur tabi.
0
wish i could fly
(30.08.08)
başka bir bilgisayarın kurtarma cd si sistemi kurtaramazsın çünkü bu kurtarma cd lerini her pc kendisi için hazırlar ve başka bir sistemde kullanmaya çalışırsan başarılı olamazsın..

ama çaren var o da şöyle oluyor.son model laptoplarda recovery dosyaları harddisce gömülü olarak gelmektedir yani cd sizde bu işlemi yapabilirsin tabi o kısma pek dokunmadıysan..

onu ise şöyle yapıcaksın bilgisayarını açarken F12 tuşuna ard arda bir ekran gelinceye kadar bas orda gelen ekranda bilgisayarı fabrika ayarlarına çevirmekle ilgili bir seçenek çıkması gerekli karşına o listeden sorununu giderebilirsin arkadaşım F12 işe yaramazsa F11 i dene tam olarak hatırlamaıyorum..

son olarak bende aynı modeli kullanıyorum ve bu dedğim cd siz format işkemini yaptığında direverlarıda o dediğim dosya içinden otamatik olarak kendisi yğklüyor sana bu durumu oturup izlemek kalıyor kısacası ;)

kolay gelsin umarım yardımcı olabilmişimdir..
0
from brain to fingers
(30.08.08)
yardımlarınız için tekrar teşekkürler.

backup cd yöntemini denemek isterim, uğraşırım da hiç üşenmeden. nasıl yapacağım hakkında bilgi verirseniz sevinirim.
0
🌸baklagil
(30.08.08)
alllaaaahh :D sorunu çözdüm sanırım!

güvenli kip ekranına tekrar gelip başka ne seçenekler var diye bakmak istedim, F8'e basarak açtım ve windows'u en son düzgün çalıştığı zamanki gib aç gibisinden bir seçenek vardı ona bastım şak diye kullanıcı ekranı çıktı şifreyi girdim ve masaüstü gözüktü.

peki şimdi neler önerirsiniz?
yani bir daha bu ve bunun gibi sorunlar olursa şimdiden önlem almak açısından, ne yapmalıyım? anlatabilmişimdir umarım...
0
🌸baklagil
(30.08.08)
ahaha siz guvenli kip ile giremiyorum demistiniz o yuzden ben de hic onermedim, simdi size onerebilcegim iki sey var. guvenli kip ile girip bilgisayarinizi onceki bir tarihe cekin ( system restore ) yani sorunu yasamaya baslamadan onceki bir tarih tavsiye eder, mumkunse iki haftalik bir surec olsun en fazla.

bunu yaptiktan sonra umuyorum ki pc sorunsuz calisir, ama her riske karsi datalarinizi backuplayin zira bi kere olunca boyle sorunlarin pesi gelebilir.

kolay gelsin. system restore icin yardim isterseniz sozlukten msj atin, elimden geleni yaparim.
0
wish i could fly
(30.08.08)
aynı sorunları ben de yaşamıştım yukarıda yazdım ama pek dikkate almadın sanırım sana önerebileceğim en güvenli yol cd siz backup ı yapman çünkü bu tarz uyarıları aldığında bazen açılır bazen yine aynı hata ekranı ile karşılaşabilirsin..önereceğim önemli dosyalarını d sürücüsüne yedekle ve backup yap ve pc in ilk günkü kadar hızlı ve performanslı olduğunu görürsün..

masa üstünü açabildiğine göre acer empowering technology i aç. orda karşına çıkan küçük pencerede en sağdan ikinci butona üzerinde cd resmi olana tıkla.

açılan pencerenin altın da 3 tane buton vardır ordan tekrar yükle yazan kısma tıklayıp "sistemi fabrika varsayılanlarına geri yükle" seçeneğini göreceksin ona tıklayıp backup yapabilrsin.sorunun kalıcı olarak çözülecek ve bir daha o tarz ekranlarla karşılaşmıcaksın..

not olarak bunu yaparken cd ve dvd ihtiyacın olmıcak.
son olarak kurtarma cdlerini de burdan yapabilrsin hatta yapsan iyi olur bence..

kolay gelsin..
0
from brain to fingers
(30.08.08)
foto ve videolarını yedekle her zaman d sürücüsünde bulundur erecovery programından sağlam bi backup cdsi oluştur böyle durumlarda başın ağrımasın
0
enter saltman
(30.08.08)
@wish i could fly: güvenli kip seçeneği ile açamıyorum demek istemişimdir ben :) baya ilgilendiniz sağolun, aklıma takılan bir şey olursa kapınızı çalarım :)

@from brain to fingers: dikkate almaz olur muyum. "sistemi fabrika varsayılanlarına geri yükle" deyince c sürücüsü formatlanmış mı olacak burayı anlamadım ben?

@enter saltman: aklım başıma geldi, artık önemli dosyalar d'ye. peki d'nin çökmesi gibi bir şey mümkün mü?

hepiniz sağolun varolun...
0
🌸baklagil
(31.08.08)
evet kardeş fabrika ayarlarına geri yükle diyince c sürücüsü formatlanmış olacak d sürücüsüne bi zeval gelmez merak etme : ) ben yaptım bunu denemedğim bişeyi paylaşmam zaten kolay gelsin : )
0
from brain to fingers
(31.08.08)
(6)

browser bazı sitelerde sapıtıyor

emre unalan
bazı sitelerin görünümü son bir kaç gündür şu şekilde çıkıyor. bazen düzelse de genelde böyle garip bir sayfa gösterimi var browser'ın. nedir acaba bunun sebebi?
bazı sitelerin görünümü son bir kaç gündür şu şekilde çıkıyor. bazen düzelse de genelde böyle garip bir sayfa gösterimi var browser'ın. nedir acaba bunun sebebi?
0
emre unalan
(29.08.08)
bende bandwidth kullanımı yüzünden surf hızı çok düşünce oluyordu bu. browser style bilgilerini okuyamadan timeout'a düşüyordu sanırım. belki alakalıdır.
0
actionary
(29.08.08)
opera'da resimleri göster/gösterme seçeneği vardı galiba. belki onla alakalı olabilir. actionary'nin dediği de doğru, internetin yavaşsa ya da o sırada bir şeyler download ediyorsan, arada sırada bu oluyor. ayrıca firefox kullanmanı tavsiye ederim :)
0
edge_nabby
(29.08.08)
Opera yapar bazen. CSS dosyasını indiremediği oluyor. Ben işim gereği elli çeşit tarayıcı denedim, altını üstüne getirdim. Ve kesinlikle diyebiliyorum ki bu sendeki sorun opera'nın halt yemesi :) Arada bir oluyor, çözümü yok. Firefox'a geç veya sayfayı yenile. Başka çözüm yok.
0
harzem
(29.08.08)
torrent acıkken demıssın de, ondandır. sınırsız kabul edilebilecek kadar genıs baglantılarımız yok hala. f5 iyidir.
0
bryan fury
(29.08.08)
opera bende de bazen yapıyor bunu ama 3-5 saniye içinde toparlıyor
0
dunden beri dimdik
(29.08.08)
dns'leriniz ayarlıysa ondan da olabilir.
0
moroff
(30.08.08)
(3)

türk telekom 1 mbps adsl

murty
şimdi şu resimdeki download,upload hızları normal midir. iki gün önce limitsize geçtik sanki yavaşladı gibi. var mı bir sorun yoksa normal mi?
şimdi şu resimdeki download,upload hızları normal midir. iki gün önce limitsize geçtik sanki yavaşladı gibi. var mı bir sorun yoksa normal mi?
0
murty
(29.08.08)
ben olsam bir sorun olduğunu düşünürdüm cünkü 1 mbit iken ben rahat rahat 100k ile download yapabiliyordum..
0
eleventh american esme has met
(29.08.08)
aynı durum bana da oldu. geçen ay limitsize geçmiştim. tabi ilk günden sömürmeye başlamak istedim. bir hafta düşük hızlarla dosya indirebiliyordum. fakat artık emule'den umarsızca sömürebiliyorum. bu gibi tarife değişikliliklerinde saçma bir şekilde hız sorunları olabiliyormuş. eğer bu sorun devam ederse bi adsl köstek hattını arayın
0
clones
(29.08.08)
ben kotasız 1mbit ile 107kbps ile stream izliyorum değerlere netlimiterdan baktım. arayın söyleyin telekomculara düzeltsin adiler.
0
yuto
(29.08.08)
(4)

ActiveX ile neler yapılabilir?

actionary
Soru gayet net esasında: ActiveX ile neler yapılabilir?Özelleştirirsek,Mesela şöyle bir şey yapılabilir mi:1. Internet kullanıcısı benim web sitemi ziyaret ediyor ve benim hazırladığım ActiveX denetimini yüklüyor. 2. Bu denetim de şuna yarıyor: Kullanıcı başka (tamamen farklı) bir internet sitesinde
Soru gayet net esasında: ActiveX ile neler yapılabilir?

Özelleştirirsek,
Mesela şöyle bir şey yapılabilir mi:

1. Internet kullanıcısı benim web sitemi ziyaret ediyor ve benim hazırladığım ActiveX denetimini yüklüyor.
2. Bu denetim de şuna yarıyor: Kullanıcı başka (tamamen farklı) bir internet sitesinde dolaşırken bir linke tıkladığında o link benim web sitemdeki veritabanına kaydediliyor.
3. Böylece kullanıcı daha sonra tıkladığı linklerin istatistiğini yapabiliyor.

Yapabiliyor mu?

Yapamıyorsa illa ki yapmanın bir yolu vardır? Böyle Windows mesajlaşmalarına bulaşmadan nasıl olur?
0
actionary
(29.08.08)
çok bilgili değilim bu konularda ama
bildiğin spyware-virüs değil mi yahu bu izinli de olsa :)
antivirüs falan sorun çıkartmasın kullanıcılarda
0
natnan
(29.08.08)
zannedersem yapılmak istenen internetin last.fm i tadında birşey yapılabilir tabi hatta firefox'a da eklenti olarak yazılabilir olur olur yani.
0
yuto
(29.08.08)
@mrtksn: yok yahu, gayet kullanıcının isteğiyle yapılan faydalı bir iş olacak.

o zaman eklenti yazmayı öğrenmekten başka çarem yok ha? =/ püf, kaynak bulamıyorum ki internette...
0
🌸actionary
(29.08.08)
wehrmacht
(29.08.08)
(6)

wireless sorunu

gulden kale
Wireless bağlantım yok kendime ait. Olmasını da şimdilik istemiyorum ama laptopu ilk aldığımda otomatik olarak şifreli ya da şifresiz bir sürü kablosuz ağ buluyordu. Birkaç program yükletip kaldırttım ve şimdi hiç bir şekilde kapsam içerisinde kablosuz ağ bulamıyor. Kablosuz ağ anahtarının açık oldu
Wireless bağlantım yok kendime ait. Olmasını da şimdilik istemiyorum ama laptopu ilk aldığımda otomatik olarak şifreli ya da şifresiz bir sürü kablosuz ağ buluyordu. Birkaç program yükletip kaldırttım ve şimdi hiç bir şekilde kapsam içerisinde kablosuz ağ bulamıyor. Kablosuz ağ anahtarının açık olduğundan emin olun diyor. Nasıl bu anahtarı açabilirim?
0
gulden kale
(29.08.08)
aygıtın sağında solunda , radyo yayınına benzeyen sonar dalgalar gibi genişleyen tek kaynaktan çıkan dalgaları simgeleyen bir işaret görürseniz , bilin ki o işaret wireless anahtarını açan şeyi simgeliyordur.

hatta şu tarz şeylerdir ;
images.google.com.tr

basit bir anahtar veya üst panelde bir düğme olabilir, muhtmelen bastığınızda da aletin bi yerlerinde ışık yanacaktır açıldığına dair.
0
alwaysdrunk
(29.08.08)
Evet o var ve hareket etmiyor, bağlanmaya çalışırken eskiden hareket ediyordu. şimdi bilgisayarı açtığım anda üzerinde kırmızı bir x var kapalı olduğuna dair. Üzerini tıkladığımda "Kablosuz ağ bağlantıları" açılıyor ve kapsam içerisinde hiçbir kablosuz ağ bulunamadı, kablosuz ağ anahtarının açık olduğuna emin olun diyor diyor. Nereden emin olacağım?

Normalde bu saatlerde bile en az üç dört tane bağlantı olurdu. Sorun şu ki yarın wireless olan bir mekana gideceğim ve nete de bağlanmam gerekecek, bi sorun varsa aleti bütün gün yanımda taşımıyım diyorum.
0
🌸gulden kale
(29.08.08)
Yok öyle yazılımdan veya windowsun bir yerinden açılan bir şey değil o. Bariz bildiğimiz fiziksel bir tuş. Benim Toshiba'da önde mesela, seninkinde yanlarda da olabilir. Ayrıca bazı bilgisayarlarda klavyeden iki tuşun kombinasyonu şeklinde de koymuş olabiliyorlar, Fn+F3 mesela gibi. Arkadaşın gösterdiği wireless imgelerini bilgisayarın sağında solun ve klavyedeki tuşların kenarlarında biraz araman gerekiyor.
0
3200
(29.08.08)
Ekranın sağ alt köşesinde var bir tek, o da kapalı diyor. klavyede aradım f 11 üzerinde uydu antene benzer bir şey var ama işlevsiz.
0
🌸gulden kale
(29.08.08)
klavyede fn (function) tuşuyla birlikte , F11 e basarsanız sanırım açmış olursunuz.
ama tabi uydu işaretine benzer şey wireless mı bilemem. onu geçtim , windowsun her söylediği şey doğru mu onu da bilemiyorum.
yani gerçekten wireless adaptörünüzde bir sorun olduğu için hiç wireless ağ bulmuyordur ve windows varsayılan olarak , wireless anahtarınızın açık olup olmadığını kontrol edin diyor da olabilir.
0
alwaysdrunk
(29.08.08)
Oldu:)) Fnle uydu anten tuşuna bastım ve açıldı, diğer basışımda da o lanet kırmızı x i gördüm. şimdi şifreli de olsa ağlar gözüküyor yeniden.

olveyz ve 3200 teşekkürler.
0
🌸gulden kale
(29.08.08)
(2)

bilgisayarın tekerleği bozuldu

zittirulp
laptopun kenarındaki ses açma kapama tekeri (adını bilmiyom) bozuldu sanırım. açmaya yada kısmaya çalışınca ses random olarak yukselip alçalıyor. bazen kısmaya çalıştığımda ilk halinden daha yüksek bir seviyeye geliyor. sonsuza kadar donen bi zımbırtı olduğu için en kısık hali diye bir şey yok. soru
laptopun kenarındaki ses açma kapama tekeri (adını bilmiyom) bozuldu sanırım. açmaya yada kısmaya çalışınca ses random olarak yukselip alçalıyor. bazen kısmaya çalıştığımda ilk halinden daha yüksek bir seviyeye geliyor. sonsuza kadar donen bi zımbırtı olduğu için en kısık hali diye bir şey yok. sorum şu bu neden kaynaklanır, donanımsal mıdır yoksa "hacı virüs bulaşmıştır ona bi norton kur geçer"midir?
0
zittirulp
(29.08.08)
potans denir ona kısaca. hatta daha da kısaca pot dendiği de olur. gerçi sonsuz dönüyor diyorsunuz, potansiyometre olmayabilir, switchlerle çalışıyor olabilir. ama siz gidip teknik servise "potansım bozuldu" derseniz o neyi kast ettiğinizi derhal anlar.

yetkili servis elemanı değilim ama sorununuzun yazılımsal olabileceğini hiç düşünmüyorum.

- CONTINUE AT YOUR OWN RISK (der ya gavurlar, "sorumluluk size ait" anlamında) -

ben böyle bir durumda bir contact cleaner alır, bilgisayarın pilini söker, potansın içine içine sıkardım bol bol. kurumasını bekler, pili takar ve denerdim. ama mümkünse en iyisi yine yetkili servis tabii.
0
actionary
(29.08.08)
tanıdığım bir ses sistemine olmuştu aynı şey ayarlar kafası güzelmiş gibi çok abanınca 2 kat çok az a banınca normal artıyor insan alışıyor öyle diyim
0
yuto
(29.08.08)
(5)

Explorer sistem kaynaklarını tüketiyor

iron
Şöyle ki, XP Pro, IE7 kullanıyorum, makine sürekli açık, uzun süre kullanımdan sonra 3-4 pencere açtıktan sonra yeni açılan pencerelerde menü kayboluyor bazen, normal windows explorer açarken yarım yamalak açılıyor, bazen hiç açılmıyor, sağ tıklayınca açılan context menü hiç gelmiyor ya da yarım yam
Şöyle ki, XP Pro, IE7 kullanıyorum, makine sürekli açık, uzun süre kullanımdan sonra 3-4 pencere açtıktan sonra yeni açılan pencerelerde menü kayboluyor bazen, normal windows explorer açarken yarım yamalak açılıyor, bazen hiç açılmıyor, sağ tıklayınca açılan context menü hiç gelmiyor ya da yarım yamalak falan geliyor. Bir kaç program kapattıktan sonra biraz düzelir gibi oluyor sonra yine sistem kaynaklarına abanınca yeniden aynı sendrom oluşuyor.

Makinemde ya malware var ya da hafıza yetmiyor diyeceğim ama o malware'i tespit etmek mesele.. hafıza da yeter sanıyorum ekran kartına ayrılan hafızayı çıkarsak 896MB ram var, olay windows'un ekrana çizdiği zımbırtılar için kullandığı kaynakların tükenmesi sanıyorum... eski windows'larda hani system tray'de bir ikon çıkardı sistem kaynakları azaldı falan diye... xp pro'da bu çıkmıyor sanırım artık...

ne diyorsunuz?
malware, hafıza, bir malware olarak ie?
0
iron
(29.08.08)
öncelikle malware'inizi kendi başınıza tespit etmek durumunda değilsiniz. piyasada birçok başarılı malware yazılımı var (ama hiçbiri aklıma gelmiyor şu an). onlardan biriyle taratıp temizlemeniz mümkün olabilir (bende hiç işe yaramadı).

ben olsam önce denetim masası -> program ekle/kaldır'dan işime yaramadığından emin olduğum tüm programları kaldırırdım. sonra msconfig marifetiyle (start -> run -> msconfig) startup programları arasında işime yaramadığından emin olduğum tüm programları devre dışı bırakırdım. ayrıca "services" (türkçesi "hizmetler" olsa gerek?) sekmesindeki seçeneklerden bazılarını devre dışı bırakarak denemeler yapmanız da mümkün. hangi görevin ne işe yaradığını, o görevin adını google'da aratarak bulabilirsiniz.

ie'den şüpheleniyorsanız (ki ben ie7'yle çok sorun yaşamıştım, sonra ne olduysa birden kesildi), ie7'yi kaldırıp ie8'i indirmeyi deneyebilirsiniz. BEN zorunda kalmadıkça kullanmam, ama firefox ve maxthon da oldukça iyi (hatta birçoklarına göre ie'den çok daha iyi) browserlardır, bir süre ie yerine bunları kullanarak sorunun ie kaynaklı olup olmadığını öğrenebilirsiniz.

en nihayetinde bilgisayarınıza iyi bir antivirus yazılımı yükleyebilir (ben avast kullanıyorum yıllardır, bir kere olsun malware sorunu yaşamadım) ve güvenmediğiniz sitelerden uzak durabilirsiniz.
0
actionary
(29.08.08)
aynı sorun bende de var maalesef sadece ie7 de oluyor bu sorun. bende log off - log on yapıyorum sapıttığı zaman makina. çok araştırdım konuyu microsoft ile de görüştüm onlarda bir çözüm bulamadılar.
0
delidir yakalayin
(29.08.08)
windows kullanırken, antivirüs programı olarak avg free kullanıyordum ve memnundum. (actionary arkadaşıma katılamayacağım. avast'ı bir süre denemiştim. avast'ı kaldırıp avg yüklediğimde bir sürü virüs bulmuştu avg.) ayrıca adware/spyware için de bir program kullanmalısın. ben spybot kullanmıştım. ayrıca ccleaner gibi bir gereksiz dosya silici de kullanın. ayrıca firewall da kullanın. ben zonealarm free'den memnundum.

bunlar güvenli bir şekilde windows kullanmak için tavsiyelerdi. bunun yanında linux kullanma seçeneğiniz var. (radikal bi değişiklik yapabilecek durumdaysanız, bu seçeneği öneririm.)

ve son olarak, firefox kullanın. firefox'un windows'la bir alakası olmadığı için, bir malware'den etkilenme ve bilgisayarınıza malware sokma olasılığı çok düşük, ayrıca ie'den daha güvenli, daha hızlı, bi de daha kullanışlı, bi de daha güzel. (firefox fan'iyim)
0
edge_nabby
(29.08.08)
Sistemde nod32 yüklü ama şimdiye kadar işe yarar bir şey yaptığını görmedim. Bunun dışında sistem kaynaklarını tüketecek sadece explorer, azureus, flashget, tortoisecvs gibi programlar çalışıyor. Bunların dışında üç beş ıvır zıvır program sürekli çalışmakta tray'de... ha bir de cfosspeed var tabii...

Bakalım servislerden bazılarını stop edip disable ettim. Bu arada system information, loaded modules altında bir sürü dll var, bunların hepsini hafızaya yüklemeye kalkıyorsa aslında normal bile olabilir. Ama hiçbir programın hafıza yetmiyor, sistem kaynakları düşük falan gibi hata vermemesi enteresan.
0
🌸iron
(30.08.08)
sistem başlangıcından gereksiz şeylerin kaldırılması gözle görülür bi performans artışı sağlıyor. (bunu msconfig'den ya da ccleaner'dan yapabilirsiniz.) ayrıca bilgisayarım'a sağ tıklayıp "yönet" diyip ordan hizmetlere de bakın, gereksizleri kaldırın.

windows'u güvenli kipte açıp güncel bir antivirüs programı ve güncel bir adware/spyware programı ile taratmak güzel olur sanki.
0
edge_nabby
(30.08.08)
(2)

[last.fm] ipodda dinlediklerini skroplayanlar bir bakin

jay kay
simdi ben bu isi yapiyorum guyya ama bilgisayar kafasina estigi zaman o skropla ekranini cikariyor. bilgisayarima ipod surekli bagli oluyo, bazen direk bagli aciyorum bazende sonradan takiyorum neyse, ben bu last.fm programinin menulerinde yardim>tanı>ipod skroplamasi altindaki ipod'u skropla tusund
simdi ben bu isi yapiyorum guyya ama bilgisayar kafasina estigi zaman o skropla ekranini cikariyor.
bilgisayarima ipod surekli bagli oluyo, bazen direk bagli aciyorum bazende sonradan takiyorum neyse, ben bu last.fm programinin menulerinde yardim>tanı>ipod skroplamasi altindaki ipod'u skropla tusundan bu isi nedense yapamiyorum. onu anlamadim yani illa bu zimbirtinin beni skroplamak istiyormusunuz diye uyarmasinimi beklicem orda tus var calismiyor bende o sizde de oylemi acaba? (menuden otomatik skropla secenegi secili bu arada onunla mi alakasi var acaba manuel'a alip skropla diyince de uzun bi sekilde path not found gibi hatalar vermeye basliyor falan filan)

bu arada skroplayida zamani gelince cikariyo yani hicbi sorun olmuyo skropluyorum ama istedigim zaman yapamiyorum bu isi sorunum o
0
jay kay
(28.08.08)
bu arada yani yuz kere falan bastim o tusa simdi skropladi ama 825 parca skropladi yani yuh ust ustemi skropluyo acaba bozuk lan bu
0
🌸jay kay
(28.08.08)
Evet "hangilerini skroplayayım" diye soruyor bende de. Şahsen ben o skroplama ekranını sadece iPod bağlıyken dinlediğim şarkıları gösterirken gördüm. Otomatik olması gerekiyormuş bir de ama otomatikken de olmuyordu.

Yani, aynı şeyler bende de oluyordu. Büyük ihtimalle başkalarında da oluyordur.
0
supergirl
(29.08.08)
(3)

blogdan kurtulup joomla kuramıyorum

marmara34
natro'dan alan adı ve hostin paketi aldım, kendi kontrol panelinden beleşe blog kur dedi kurduk falan, sonra baktım joomla kurumuna var. neyse joomla'yı da kurdum ve kurarken aslında blog kalkmalı ama kalkmıyor !!www.siteadı.com şeklinde blog sayfası açılıyorsiteadı.com şeklinde joomla kurulumu açıl
natro'dan alan adı ve hostin paketi aldım, kendi kontrol panelinden beleşe blog kur dedi kurduk falan, sonra baktım joomla kurumuna var. neyse joomla'yı da kurdum ve kurarken aslında blog kalkmalı ama kalkmıyor !!

www.siteadı.com şeklinde blog sayfası açılıyor
siteadı.com şeklinde joomla kurulumu açılıyor ama kurulum bitincede hata veriyor.

napmam gerekiyor arkadaşlar ?
0
marmara34
(28.08.08)
şimdi öncelikle blog için kesinlikle wordpress'i tavsiye ederim. ikinci olarak sitenin ana klasörünün içeriğini boşalttığınızdan emin olun. boşalttıktan sonra index.(php,html vs) olmadığından emin olup tekrar deneyin 404 hatası vermesi lazım veriyorsa tamamdır. büyük ihtimalle o blog bir adet sql database'i kurmuştur onu da kullanıcı paneline girip siliniz. sonra joomla için bir sql database'i açıp joomlayı kurunuz. (gene de wordpress'i tavsiye etmekteyim)
0
darknum
(28.08.08)
wordpress'i kurmuşum zaten ama ben blog istemiyorum.
nasıl silerim dediklerini?
kontrol panelinde öyle bir seçenek yok, harici ftp programıylada bağlanamıyorum şifre hatalı diyor, doğru ama hata veriyor işte.
0
🌸marmara34
(28.08.08)
en son çok zeki olmayan bir müşterimde beni deli etmişti ftp şifresi arada çalışmıyor 3-5 kere dene girersin diye. adama sinirlenip kapı mı zorluyoruz? ya girersin ya giremezsin 10 kere denemenin manası yok diye çıkışmıştım. öncelikle buradan mesajı alalım :P

ilk hamleniz firmaya başvurup yeni şifre isteyin istemişken control panelinizde sql erişimi isteyin (mysql olmamasına şaşırırım açıkcası accountunuzda ayarlarda) ondan sonra erişim gelince varolan mysql databaselerine bakın, dediklerimi yapın üstte. ftpden de yeni şifrenizle girip, dosyaları attığınız ana klasördeki tüm şeyleri silin. sonra gene üstte yazanları yapın.(joomlayı bu adımdan sonra yükleyin tabii ftp'ye)

kusura bakma gece 3'te bu kadar anlatabildim.
0
darknum
(29.08.08)
(1)

justin tv çalışma mantığı?

promilius
bu nasıl bir şeydir ki 1 mbit mevcut bağlantıda utorrent 70kbit download yapıyor, eksisozlukte takılıyorum, bu duyuruyu yazıyorum hala stabil bir şekilde yayın yapıyor?çalışma mantığı nedir bu muhteşem şeyin?
bu nasıl bir şeydir ki 1 mbit mevcut bağlantıda utorrent 70kbit download yapıyor, eksisozlukte takılıyorum, bu duyuruyu yazıyorum hala stabil bir şekilde yayın yapıyor?

çalışma mantığı nedir bu muhteşem şeyin?
0
promilius
(28.08.08)
Sanırım sıkıştırma sistemi ama tam bilmiyorum;

(bkz: on2)
0
colonizer
(28.08.08)
(1)

dosyaları geri getirmek, wipe vs

yuxel
selamlar,bir arkadaşımla ufak bir brainstormin yaptık bu konuda. "silinen, formatlanan, low level format atılan, `wipe`lanan ( http://wipe.sf.net ) dosyaların" bile geri getirebildiğini iddia etti bir arkadaşım.anlattım "olmaz öle şey kardeşim, silinen, formatlanan neyse ama, low level format ve ha
selamlar,
bir arkadaşımla ufak bir brainstormin yaptık bu konuda. "silinen, formatlanan, low level format atılan, wipelanan ( wipe.sf.net ) dosyaların" bile geri getirebildiğini iddia etti bir arkadaşım.
anlattım "olmaz öle şey kardeşim, silinen, formatlanan neyse ama, low level format ve hatta wipe ile silinen bilgilerin geri getirilmesi aykırı" dedim. sonuçta her biti çiziyor wipe. öne sürüdğü tez ise "hard disklerin içinde yedek yapan ufak bir hard disk daha oluyor, kriminal ekipleri flan isterlerse bu içerdeki hard diskten dosyaları geri getirebiliyor" dedi.
var mıdır böyle bir olay? mümkün müdür?
0
yuxel
(28.08.08)
Olay mümkün değil ama silinen dosyaların geri getirilmesi mümkün. Şöyle düşün

#code# burada veri var #code#

şimdi dosyayı sil komutunu verdiğimizde code kısımları silinir, o ara boşmuş gibi okunur. Şöyle ki

burada veri var

Ancak dosya kurtarma yazılımları şunu yapar, veri gördüğü yerin başına sonuna kod yazar. Diskin o bölümünün bir kısmına veri yazılırsa muhtemelen şöyle birşey kalır.

djdjda veri var

Program onu şöyle düzeltir

#code# da veri var #code#

Ne oldu? Dosya kısmen kurtarıldı.

Ama low çeşitli formatlamalarda bu işlem mümkün olmuyor maalesef.
0
ataturkiye
(28.08.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.