Giriş
(4)

windows dili

enter saltman
türkçe windowsumu nasıl ingilizceye çeviririm paket falan mı yüklemem gerek?
türkçe windowsumu nasıl ingilizceye çeviririm paket falan mı yüklemem gerek?
0
enter saltman
(28.08.08)
yeniden kuracan windowsu başka yolu yok, format atarsın falan
uzun iş.
0
godless frog
(28.08.08)
(git: 21250)
0
ben de bir gun yazar olurum belki
(28.08.08)
@ben de bir gun yazar olurum belki verdiğin duyuru çalışmıyo
0
🌸enter saltman
(28.08.08)
www.eksiduyuru.com şeklinde versem. belki o zaman çalışır
0
ben de bir gun yazar olurum belki
(29.08.08)
(3)

ipod uyumlu download edilebilir müzik videolarının oldugu

nihilanth
güzel bir site var mı bildiginiz?
güzel bir site var mı bildiginiz?
0
nihilanth
(28.08.08)
insanimsi
(28.08.08)
videolari indirdikten sonra ipod video converter ile donusturursen indirebilecegin video secenekleri artar.
0
esreverdaer
(28.08.08)
evet o programlardan haberdarım da olmadı bir kaç kez denedim uğraşmak istemedim o yüzden direk uyumlu bir yer arıyordum. tesekkurler.
0
🌸nihilanth
(28.08.08)
(3)

Last fm

hickiran karasinek ve uyuyan karinca
Sevgili arkadaşlar ,Eşten dosttan , sözlükten ve oradan buradan duyduklarıma istinaden last fm'e girip kendime bir hesap açtım ama bırakın bir şeyler dinlemeyi ne yaptığımı dahi anlayamadan oradan oraya salak salak sürükleniyorum..Sevabına , biri bana bu zamazingodan nasıl münasip bir şeyler dinleye
Sevgili arkadaşlar ,

Eşten dosttan , sözlükten ve oradan buradan duyduklarıma istinaden last fm'e girip kendime bir hesap açtım ama bırakın bir şeyler dinlemeyi ne yaptığımı dahi anlayamadan oradan oraya salak salak sürükleniyorum..

Sevabına , biri bana bu zamazingodan nasıl münasip bir şeyler dinleyebileceğimi anlatabilir mi ?

Teknoloji özürlü olduğumu belirtmek ister ,bana anneye bilgisayar öğretmeye çalışan evlat şefkati ile yaklaşmanızı temenni ederim.

:)
0
hickiran karasinek ve uyuyan karinca
(28.08.08)
anasayfadaki kutuya bir sanatçı adı yazarak o sanatçıyı ve benzerlerini dinleyebilirsiniz. ayrıca kendinizin veya başkalarının kişisel sayfalarındaki radyolardan onların dinlediklerine benzer şarkıları dinleyebilirsiniz.
0
leylak sarabi
(28.08.08)
Evet last.fm'den tam anlamiyla yararlanabilmek icin scrobbler'i yuklemen ve kendi listeni olusturman lazim. Yoksa arattigin sanatcilarin/gruplarin sayfalarina, iste preview'larina, benzer artistlerine falan bakarsin. Ama kendi listen olustuktan sonra o sana yenilerini onerecek, senin listenle paralellik tasiyan komsularin olusacak. Komsularin radyolarini da dinleyeceksin. Mesela benim library'mde gorunen 862 farkli sanatci var yani bugune kadar 862 sanatci/grup dinlemisim. Ne dinleyecegimi bilemedigim gunler radyomu cal diyorum evirip cevirip caliyor o ya da komsu radyolarini dinliyorum.
Ama listen olusana kadar radyosunu yine dinlersin, 2 secenek var radyoda "etiket"(mesela bana rock etiketli gruplari cal demis oluyorsun) ve "sanatci"(bana R.E.M benzeri sanatcilari cal demis oluyorsun). Bu sekilde de yeni muzikler kesfedebilirsin.
0
thewicked
(28.08.08)
ben üye değilim ve en kolay şekilde 'dinle' butonuna gelip şarkıcı adı yazıp 'çal' diyorum..iyi oluyor iş yaparken dinlemek:)
0
quinza
(28.08.08)
(1)

pc'deki inanilmaz hata

isleten adam
bilgisayarim bir suredir generic host process for win32 tarzinda bir hata veriyor. hata imzasi:EventType : BEX P1 : svchost.exe P2 : 5.1.2600.2180 P3 : 41107ed6P4 : netapi32.dll P5 : 5.1.2600.2180 P6 : 411093e4 P7 : 0000a3c0P8 : c0000409 P9 : 00000000 bu nedir ve ne y
bilgisayarim bir suredir generic host process for win32 tarzinda bir hata veriyor.

hata imzasi:

EventType : BEX P1 : svchost.exe P2 : 5.1.2600.2180 P3 : 41107ed6
P4 : netapi32.dll P5 : 5.1.2600.2180 P6 : 411093e4 P7 : 0000a3c0
P8 : c0000409 P9 : 00000000

bu nedir ve ne yapmam gerekiyor?
0
isleten adam
(28.08.08)
şurada yazmışlar (türkçe):
support.microsoft.com

eğer işe yaramazsa, birtakım kaynaklarda bunun bir trojan'ın sonucu olduğu yazılmış. umarım ilk yöntem işe yarar. yaramazsa şöyle esaslı bir taramadan geçirin makineyi.
0
actionary
(29.08.08)
(7)

Wireless Modem???

samaras8
wireless modem almayı dusunuyorumu.s. robotics 9108 mi airties rt 211 mi almalı şimdi gazeteyle gelen media markt ekinde de 99ytlye Linksys WA G200 var yardımlarınızı bekliyorum...(emule kullanıcısıyım port ayarları falanda muhim benim icin)
wireless modem almayı dusunuyorum
u.s. robotics 9108 mi airties rt 211 mi almalı şimdi gazeteyle gelen media markt ekinde de 99ytlye Linksys WA G200 var yardımlarınızı bekliyorum...
(emule kullanıcısıyım port ayarları falanda muhim benim icin)
0
samaras8
(28.08.08)
port ayarlarını hepsinde yaparsın, sorun olmaz.
usr 9105 (kablolu) kullanıyorum gayet iyi. 9108 de iyidir muhtemelen.
rt-211 iyi bir modem.
linksys hiç kullanmadım, ama iyi bir modem diye biliyorum.
0
samanliktaki zuhtu
(28.08.08)
airties genelde iyi.. u.s. robotics benim bildigim en pahali adsl modem ve buna ragmen sorun cikarabiliyor. verdiginiz modellerin (linksys'yi bilmiyorum) fiyat olarak ba$a ba$ gidiyor ama airties derim yine de.. evet evet airties dover.
0
katafalk
(28.08.08)
airties iyidir, 1 seneden fazla zamandir sorunsuz kullaniyorum.
sanirim 5 eternet ciki$i var, arkasini hatirlamiyorum bile cihazin. o kismi fazlalik i$te ve rt205 modelinden ekstra tek ozelligidir diye hatirliyorum. rt205 modelinde 1 ethernet ciki$i vardi. eger ethernete ihtiyac duymuyorsaniz rt205 du$unebilirsiniz. daha ucuz olur.
0
dengesiz pamuk
(28.08.08)
modemlerin hangisi iyidir bilemiyorum ama airties'ın satış sonrası hizmetleri kusursuz. telefonda her zaman mükemmel hizmet alıyorsunuz. bir kaç kez işim düştü, hemen çözdüler... bizim modemi alalı bayağı zaman oldu, 3-4 yıl sanırım. 2-3ay önce 1 kez gerçekten bozuldu :) telefonda ayarları yapamadılar, servise götürmemi istediler. arıza takip numarası verdiler. ertesi gün mecideköydeki yerlerine gittim. orada 15dk. beklememi istediler, arıza çözülebilir bir şey ise modemi hemen vereceklerini söylediler. 15dakikada modemi teslim aldım. garanti belgesi falan hiç bir şey yoktu yanımda (zaten muhtemelen dolmuştur herhalde garantisi), para talep etmediler. zaten telefonda da ücretsiz olarak tamir edileceğini söylemişlerdi.
0
1980
(28.08.08)
linksys ek$i de dahil bir çok yerde övülen bir marka. ben de bu övgülere binaen wag325 modelini almıştım.

şu anda hiç memnun değilim. 6 aydır ne telekom ne de linksys'in teknik servisi sorunları çözemedi. zırt pırt bağlantı kesiliyor. kırmızı ışık bir kere yandı mı mutlaka birisinin elektrik fişini çıkarıp takması gerekiyor. kafasına göre reset atıyor. bütün ayarları baştan yapmak gerekiyor falan.

tabi bu sadece benim aldığım modelle yada cihazla alakalı olabilir.

durum böyle.
0
sallayancay
(28.08.08)
biraz tuzlu sayılır ama airties en güvenilir marka sanırım şu an. zoom kullanıyordum fakat sorunlar çıkarttı zaman içerisinde o yüzden kendisini emekliye ayırdım.

us robotics ise 2 yerde rastladım ikisinin de wireless'ı arızalıydı. o yüzden kesinlikle kullanmayı düşünmüyorum.

linksys ya da zyxel daha ucuz alternatifler olabilir fakat paranız varsa airties derim.
0
bodom
(28.08.08)
usr 9106 (eski model şimdi sanıyorum 9108 oldu yenisi) yaklaşık bir 5 senedir belki daha fazladır kullanıyorum. hiç sorun çıkartmadı canavar gibi alet.

airties ise beleş türk telekom veriyor filan diye bir insan rahatsız olabilir ama onu da ayrıca 1 senedir kullanıyorum hiç aşağı kalır yönü yok usr'dan.
0
darknum
(28.08.08)
(2)

notebook tavsiyesi

eigon
şu iki notebooktan hangisi daha iyi sizce? neden?http://www.istanbulbilisim.com.tr/SONY-VAIO-_VGN-Z11VN-B-4-GB-NOTEBOOK,5938.htmlhttp://www.istanbulbilisim.com.tr/SONY-VAIO-_VGN-Z11XN-B-4-GB-NOTEBOOK,5949.html
şu iki notebooktan hangisi daha iyi sizce? neden?

www.istanbulbilisim.com.tr
www.istanbulbilisim.com.tr
0
eigon
(28.08.08)
aralarındaki tek fark ekran kartları galiba
kartlar hakkında bilgi alırsan belki secim yapman daha kolay olur
bide istanbul bilisimde su an bu bilgisayarların 2side satılmıyo olabilir
gecenlerde bi arkadas toshiba urunlere bakıyodu
3 ay icinde getiricez toshibaları ama sizin istediginiz model yok su var onu verelim falan diyebiliyolar
0
samaras8
(28.08.08)
yok satılması önemli değil. yurt dışından alınacak zaten. sadece model olarak bi karar vermeye çalışıyorum.
0
🌸eigon
(28.08.08)
(3)

Html seklinde e-mail hazirlayip gondermek

dengesiz pamuk
ara sira maillerimize reklam olarak duzenlenmis mailler geliyor.benim de bunlardan bi tane hazirlamam gerekiyor. hangi programi kullanmaliyim?photoshop ve dreamweaver iyi kullanirim. duzenleyecegim html sayfayi oldugu gibi mail haline nasil getiririm? yani adam maile tikladiginda direk kar$isina htm
ara sira maillerimize reklam olarak duzenlenmis mailler geliyor.
benim de bunlardan bi tane hazirlamam gerekiyor. hangi programi kullanmaliyim?
photoshop ve dreamweaver iyi kullanirim. duzenleyecegim html sayfayi oldugu gibi mail haline nasil getiririm? yani adam maile tikladiginda direk kar$isina html olarak yazdigimiz sayfa ciksin istiyorum.
0
dengesiz pamuk
(28.08.08)
html olarak tasarladığın mail ne kadar şekilli şemalli olursa olsun , karşı tarafın emaillerine baktığı istemci html desteklemiyorsa -yok artık deme, var böyle istemciler- veya kapatılmışsa anlamsız yazılar bütünü görecektir karşı taraf.
onun yerine bazı şirketler, tek bir imaj dosyası yapıp onu ekleyip gönderiyorlar poster gibi.
0
alwaysdrunk
(28.08.08)
şöyle bi şey var:
www.mailchimp.com
yanlış hatırlamıyorsam bu sayfa 10-15 farklı mail sitesi/programıyla mailin nasıl görüneceğini falan gösteriyodu.
0
n v13c
(28.08.08)
hazırladığınız htmli olduğu gibi kopyalayın. ardından outlook express'i açıp, create new mail yapın. menüden view - source edit yapın ve kopyaladığınız kodları yapıştırın. bu kadar her şey.
0
krasotkin
(28.08.08)
(1)

mavi ekran

theripperknownasjack
benq marka laptopum rutin aralıklarla aşağıdaki hata kodu nedenli mavi ekran vermeye başladı. bir fikriniz var mıdır?BCCode : 100000d1 BCP1 : 00000014 BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000000BCP4 : A753E0DC OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1
benq marka laptopum rutin aralıklarla aşağıdaki hata kodu nedenli mavi ekran vermeye başladı. bir fikriniz var mıdır?

BCCode : 100000d1 BCP1 : 00000014 BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000000
BCP4 : A753E0DC OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1
0
theripperknownasjack
(28.08.08)
minidump dosyalarini gonderirseniz yardimci olurum,
[email protected]
0
compumaster
(28.08.08)
(4)

Civilization 3'ü pencere modunda çalıştırma

mabl
İşyerindeki sıkıcı saatlere Civilization 3'le renk katmak istedim. Gayet te iyi oldu, işe gitmek için sabırsızlanıyorum hergün böylece, herkese tavsiye ederim. Neyse, sorun şu ki, oyun pencere modunda çalışmıyor. Alt+Tab'la açık olan başka bi uygulamaya (IE gibi) geçip işimi halledebiliyorum ama mas
İşyerindeki sıkıcı saatlere Civilization 3'le renk katmak istedim. Gayet te iyi oldu, işe gitmek için sabırsızlanıyorum hergün böylece, herkese tavsiye ederim. Neyse, sorun şu ki, oyun pencere modunda çalışmıyor. Alt+Tab'la açık olan başka bi uygulamaya (IE gibi) geçip işimi halledebiliyorum ama masaüstüne dönemiyorum, Masaüstünü Göster şeysini de hiç takmıyo. Yani bi boss mode'u yok.
Pencere modunda çalıştırmamın bi yolu var mı? İstediğim an başlat çubuğuna göndereyim orda beklesin uslu uslu?
0
mabl
(28.08.08)
masaüstünü göster şeysi derken hangi kısa yolu kullanıyosunuz bilemiyorum ama şunları da deneyebilirsiniz:
windows + d
veya
ctrl + esc (windows tuşunun yaptığı işi yapıyo ama oyunlardan çıkarken işe yarıyor)
0
n v13c
(28.08.08)
shortcut'taki target kismini su asagidakilerden biri gibi degistirmeyi deneyin:
"x:\oyununpathi\civilization.exe" -small_screen
"x:\oyununpathi\civilization.exe" -small_screen -windowed
0
zakk
(28.08.08)
alt + enter
tam ekran programlar pencere moduna çevirir.ama destekliyor mu bilmiyorum.
0
natnan
(28.08.08)
WinKey+m , Alt+Enter zaten işe yaramıyordu ama WinKey+D mucizeyi bi şekilde çalıştı :) Ama masaüstüne döndükten sonra bi pencere açtığım zaman pencerenin arkasına Civilization gene geliyor, durmuyor uslu uslu yerinde. Bi de kısayola komut eklemyi denicem. Sağolun :)
0
🌸mabl
(28.08.08)
(4)

film arşiv programı

clones
var mıdır önerebileceğiniz arşiv yaptığım filmleri kaydedebileceğim hakkında bilgi alabileceğim böyle bir program?
var mıdır önerebileceğiniz arşiv yaptığım filmleri kaydedebileceğim hakkında bilgi alabileceğim böyle bir program?
0
clones
(27.08.08)
(bkz: extreme movie manager). yok sadece dosya arşiv derseniz (bkz: where is it) süperdir.
0
geldiler
(27.08.08)
daha önce de demiştim türkçe program imdb beyazperde uyumlu.
www.diviks.info

(imdb den resim almayı kapatın açmayın hata çıkarıyor çünkü.)
0
gholeman
(27.08.08)
Eax Movie Catalog. bir çok türkçe sitede arama yapabilirsin. ve türkçe dil desteğide var. ayrıca arayüzü güzel.
0
chak 666
(28.08.08)
pivx türkçe program imdb ve beyazperde desteği var.
www.unport.com adresinden indirebilir, yorumları falan okuyabilirsin. ücretsizdir.
0
in vito veritas
(28.08.08)
(4)

soğutucu kullanma

enter saltman
http://www.hepsiburada.com/productDetails.aspx?categoryid=1125&productid=bd98826 şöyle bişey alsam ekran kartında nsaıl kullanacağım
www.hepsiburada.com şöyle bişey alsam ekran kartında nsaıl kullanacağım
0
enter saltman
(27.08.08)
nasıl bir şey?
0
actionary
(27.08.08)
sadece ekran karti ramlerini sogutmaya yarar o, pek de bir ise yaramaz. Su daha guzel:

www.coolerguys.com
0
compumaster
(27.08.08)
heatsink o fan değil. kasa içinde hava akışı yeterli değilse iyi bir soğutma sağlayamayabilir aklınızda olsun.

kullanımı için de cpu'nun üzerindeki heatsink gibi geçmeli filan bir şekilde oturtuyorsunuz parçayı ama termal pasta sürüp sürmeyeceğinizi ramler için bilemiyorum.
0
darknum
(27.08.08)
yorumlarda anakarta falan yapıştırdım diyince istediğim yerde kullanırım sende önerdikleriniz gibilerini kullanmak bencede en iyisi
0
🌸enter saltman
(28.08.08)
(5)

ubuntu - pidgin - msn - webcam

chavezding
ubuntu kullanmaya başladım ve gayet memlunum. iletişim için de pidgin gayet başarılı ancak webcam olayı yok galiba? msn hesabımda webcam kullanmak için ne yapabilirim?
ubuntu kullanmaya başladım ve gayet memlunum. iletişim için de pidgin gayet başarılı ancak webcam olayı yok galiba? msn hesabımda webcam kullanmak için ne yapabilirim?
0
chavezding
(27.08.08)
(bkz: aMsn)
0
durum serserisi
(27.08.08)
ben de ubuntu kullanıyorum, ama webcam'imi denemedim henüz. ama pardus kullanırken kopete görüntülü chat'i destekliyordu. (amsn'de becerememiştim.) pidgin'e de ekleyecekler, ama ne zaman eklenir onu bilemicem.
0
edge_nabby
(27.08.08)
kapote 'de bende denemiştim sorunsuz çalışmıştı.
0
darknum
(27.08.08)
amsn de görüntülü chat desteği var. bazen çözünürlük kötü olsa bile ubuntu senin için msn ve kameralı konuşma değilse çok iyi bir seçenek, bunun yerine tam özellikleriyle kullanabileceğim bir program olsun diyorsan, skype'ın ubuntu sürümü mevcut.
0
soufigay
(27.08.08)
bu arada bence görüntülü konu$ma yapmadığınız zamanlarda diğer messenger alternatiflerine de bi göz atın. ben ubuntu'da emesene kullanıyorum ve çok memnunum.
0
durum serserisi
(28.08.08)
(2)

dvd/cd-rom problemi

turunun son ornegi
şöyle ki benim süper dvd/cd-romum korsan olan dvdlerimin bazılarını okumamaya başladı.(eskiden böyle bir problem yoktu) ayrıca yine benim yazdığım ya da korsan olan bazı cdleriminde içini boş gösteriyor. orjinal olan şeylerde hiç bir problem yaratmıyor oysaki. driver updateide işe yaramadı. sürücüde
şöyle ki benim süper dvd/cd-romum korsan olan dvdlerimin bazılarını okumamaya başladı.(eskiden böyle bir problem yoktu) ayrıca yine benim yazdığım ya da korsan olan bazı cdleriminde içini boş gösteriyor. orjinal olan şeylerde hiç bir problem yaratmıyor oysaki. driver updateide işe yaramadı. sürücüde problem olduğunu da zannetmiyorum acaba indirilen bir updatemi buna neden oldu? neden böyle yapıyor, nasıl çözülür bi yardımcı olun.
sürücünün markası pioneer (vaio laptop)

edit: driver updatei demişim yanlışlıkla firmware updatei olacak o.
0
turunun son ornegi
(27.08.08)
Tam olarak aynı şey benim başıma geldi (Laptop HP, dvd LG). Ne yaptıysam çözemedim, en son gidip kendim Optiarc marka (NEC diye biliniyor piyasada) yeni bir combo dvd almak zorunda kaldım.
0
pathetique
(27.08.08)
daemon, poweriso gibi ek dvd/cd sürücüsü olusturan programlar varsa onlari silip tekrar deneyin. ama muhtemelen dvd-rom ucmus.
0
trimpot
(27.08.08)
(4)

GPS Navigasyon cihazı önerileriniz

neronas
Kaybolup çeyrek depo benzin tükettikten sonra bir navigasyon cihazı almaya karar verdik. Konuyla ilgili bilgim olmadığından tavsiyeye ihtiyacım var. 100€ dan başlıyor bunların fiyatları. Alırken şuna dikkat et, şunu sakın alma gibi bir durum olur mu bunlarda? Ne soracağımı bile bilmiyorum gördüğünüz
Kaybolup çeyrek depo benzin tükettikten sonra bir navigasyon cihazı almaya karar verdik. Konuyla ilgili bilgim olmadığından tavsiyeye ihtiyacım var. 100€ dan başlıyor bunların fiyatları. Alırken şuna dikkat et, şunu sakın alma gibi bir durum olur mu bunlarda? Ne soracağımı bile bilmiyorum gördüğünüz üzere. Hepsi aynı mı olur bunların (boyut, çözünürlük haricinde)?
(ekseriyetle avrupada kullanılacak)
0
neronas
(27.08.08)
vallah benim cep telefonunda (n73 olur kendisi) Garmin yüklü, n73'te dahili gps olmadığı için bluetooth gps alıcısı aldım bi tane (80 ytl) ve inanılmaz memnunum.garmin müthiş bişey onu şiddetle tavsiye ederim, avrupada tomtom kullanmak zorunda kalmıştım eblek biraz ayıptır sölemesi. Başkada bir model kullanmadım. Önemli olan harita, ne kadar detay var bu çok önemli.
0
myrtillus
(27.08.08)
avrupa'da kullanacaksanız oradan almayı düşünebilirsiniz, igo isimli bir yazılımı mio cihazlarında satıyorlar avrupa'da. igo dediğim yazılım şimdiye kadar kullandığım en iyi navigasyon yazılımıydı, pda'imde kullanıyorum.

bu yazılımlarda aslında en önemli şey haritanın hız limitleri ve point of interestlerinin doğru olması. yollar elbette doğru olacak tabi. bu cihazlarda sesli yönlendirme tarzı şeyler de standart. son önemli konu gps alıcısının güçlü olmasıyla alakalı, sadece navigasyonda kullanılan cihazlarda ne tür bir alıcı kullanılıyor bilmiyorum ama AGPS denilen sistemlerden uzak durun. SiRF III denen bir gps çipine sahip olan modeller çok övülüyor, aklınızda olsun.
0
tom riddle
(27.08.08)
Haritasının olabildiğince ayrıntılı ve güncel olmasına dikkat edin.
0
386 dx
(27.08.08)
hububrad
(27.08.08)
(3)

çift hatlı cep telefonu

taipan
çift hatlı cep telefonu almak istiyorum biraz araştırdım piyasada ki en iyi çift hatlı samsungmuş ama onun da 600 ytl ye yakın bir fiyatı war birde artık samsung dan sıkıldıım için onu almak istemiyorum. önerebileceğiniz iyi bir çift hatlı telefon war mı?
çift hatlı cep telefonu almak istiyorum biraz araştırdım piyasada ki en iyi çift hatlı samsungmuş ama onun da 600 ytl ye yakın bir fiyatı war birde artık samsung dan sıkıldıım için onu almak istemiyorum. önerebileceğiniz iyi bir çift hatlı telefon war mı?
0
taipan
(27.08.08)
0
deckard
(27.08.08)
general mobile'dan kesinlike uzak durun derim. tecrübe ile sabittir.
0
sijwocaq
(27.08.08)
urun.gittigidiyor.com

dedem bunu almış bir yerden 3-4 aydır kullanıyor kötü bir yanını görmedik fiyatı da çok uygun..menüsü biraz yavaş gelebilir ama rahatsız edici değil.
0
prodeq
(27.08.08)
(3)

Motor yağları hakkında bir kaç soru

omer460
Merhabalar arkadaşlar öncelikle şu hazin ayrılıktan sonra buralara bişeyler yazmayı çok özlediğimi farkettim(compumaster amcaya selamlar olsun)Şimdi benim 4 zamanlı 150 lilik bir motorsikletim var.ve castrol 4 zamanlı motorsiklet yağı kullanıyorum ve ortalama 1000-1500 km de yağı değiştirmem gerekiy
Merhabalar arkadaşlar öncelikle şu hazin ayrılıktan sonra buralara bişeyler yazmayı çok özlediğimi farkettim(compumaster amcaya selamlar olsun)

Şimdi benim 4 zamanlı 150 lilik bir motorsikletim var.ve castrol 4 zamanlı motorsiklet yağı kullanıyorum ve ortalama 1000-1500 km de yağı değiştirmem gerekiyor.
Birde motorsikletler için tam sentetik motor yağları var fiyatı benim kullandığım yağdan yaklaşık 10 ytl daha fazla.fakat bu tam sentetik yağların 6000 km de değiştirildiğini söyleyen bir kaç arkadaşım var.

Şimdi eğer tam sentetikler 6000 km de değiştiriliyosa.6000 km de normal yağı 6 kere değiştirip 72 ytl para vereceğime 22 ytlye tam sentetik alıp 6000 km de bir yağ değiştirip 50 ytl cebimde kalır ve ekonomi yaparım gibi bir düşüncem var.
Ama tam emin olamadığım için motoru elimize almakta var :)
beni aydınlatırsanız sevinirim.
0
omer460
(27.08.08)
1000-1500km'de bir yağ mı değiştiriyorsunuz?!! Daha neler!

Hiçbir motosiklet yağı o kadar sık değiştirilmez. Yağın renginin kararması değiştirilmesi gerektiği anlamına gelmez. Kullanma kılavuzunuza bakın, orada ne yazıyorsa o kadar sıklıkla değiştirin.

Halihazırda kullandığınız "Castrol'ün motosiklet yağı"ndan kastınız ne acaba? GPS ya da Power 1 diyorsanız o yağlar zaten tam sentetiktir. Geçmeyi düşündüğünüz yağdan bir farkı yoktur.
0
386 dx
(27.08.08)
abi küçük motoru olan bi çok arkadaşım var 125-150cc arası maksimum 1500 de değiştiriyolar.
ama büyük motoru olanda bir arkadaşım var africa twin var onda.o tam sentetik koyuyomuş 6000 de değitiriyoru diyor.serviste 1500 de değiştir falan diyo.ben 1000 de değiştiriyorum.
0
🌸omer460
(28.08.08)
1000-1500 yine iyiymiş.100 cclik honda kinetic için 500 km'de bir yağ ekleniyor mesela.
ideali 1000 km'dir bunun.
6000 km olayı biraz sakat, yağ içinde çamurlaşır gider.sık değiştirmek daha sağlıklı olur.
mesela arabalar için de castrol'ün magnatec diye bir ürünü var.10.000 km'de bir değişiyormuş, fiyatı %50 daha fazla.e 5.000 km'de mecburen yağ filtresi değişecek.
hiç gereği yok derim aynı yağı uzun süre kullanmanın.
0
elcikpower
(29.08.08)
(3)

flash bellek virüs?

unoktad
herkese iyi aksamlar, duyuru'ya da hosgeldin diyerek soruma baslıyorum.flash bellegimde gizli klasörleri gösteremiyorum. yani tıklıyorum tamam diyorum ama acılmıyor. klasör seceneklerini tekrar actıgımda gösterme işaretli oluyor. tarattıgımda da activexdebugger.exe bulup sildm. ama bir işe yaramadı.
herkese iyi aksamlar, duyuru'ya da hosgeldin diyerek soruma baslıyorum.
flash bellegimde gizli klasörleri gösteremiyorum. yani tıklıyorum tamam diyorum ama acılmıyor. klasör seceneklerini tekrar actıgımda gösterme işaretli oluyor. tarattıgımda da activexdebugger.exe bulup sildm. ama bir işe yaramadı.

hepinize ismdiden tesekkür ederim. iyi geceler...

(iyi ki varsın eksi duyuruğ:)
0
unoktad
(27.08.08)
amvo var galiba.

regrun'ı indir ve kur. flashını da tak. önce temizle. sonra da "protect" yap.
0
samanliktaki zuhtu
(27.08.08)
dracula virüs temizleyici de siler gayet.
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(27.08.08)
nette bütün flash bellek pisliklerini temizlemek üzere yazılmış bat dosyaları var bu şekilde yapılmasının sebebi ise sürekli kendini yeniden açması onlardan birini bulun indirin ve çalıştırın derim ben..
0
yuto
(27.08.08)
(4)

blogspot

eigon
nacizane bir blog yazmaktayım blogspot adresinde. lakin bloga girer girmez birgece.com gibi gudik bir siteye yönleniyor arada bir. ben böyle bir şey eklediğimi hatırlamıyorum. nasıl düzeltebilirim bunu?
nacizane bir blog yazmaktayım blogspot adresinde. lakin bloga girer girmez birgece.com gibi gudik bir siteye yönleniyor arada bir. ben böyle bir şey eklediğimi hatırlamıyorum. nasıl düzeltebilirim bunu?
0
eigon
(25.08.08)
Blogspot'la ilgili bir sey oldugunu sanmiyorum. Virus vs'dir herhalde.
0
wpi
(25.08.08)
yalnız benim bilgisayarımda olmuyor bu olay ama. herhangi bir bilgisayarda da yönlendiriyor.
0
🌸eigon
(25.08.08)
kurduğunuz temadan kaynaklanıyor olabilir. başka birine denetin, eğer oda sizin gibi birgece.com a yönleniyorsa temanızı değiştirin. muhtemelen bir yönlendirme kodu vardır.
0
sql
(25.08.08)
kodlarin tumune notepad uzerinden bakip ctrl+f ile birgece $eklinde aratin.eger bulabilirseniz o satiri hepten silin ve yeniden aratin.birden fazla olabilir.eger bulamazsaniz hosting serverinize bilgi verin, sunucuya reklam yazilimi sokmu$lardir muhtemelen.sunucu size aitse virus ve spy taratin i$il i$il olun.
0
independence
(27.08.08)
(4)

Mozilla Firefox karakter sorunu

supergirl
Mozilla'dan kesinlikle çok memnunum. Ama birkaç aydır durup dururken karakterler saçmalıyor. Şöyle ki, ı yazınca i çıkıyor, i yazınca da tırnak işareti, vb şeyler.Sayfayı kapatıp açınca düzelecek kadar basit bi çözümü olsa da ben gene de açtığım onca sekmeyi kapatmadan bu işi çözmek istiyorum. Not d
Mozilla'dan kesinlikle çok memnunum. Ama birkaç aydır durup dururken karakterler saçmalıyor. Şöyle ki, ı yazınca i çıkıyor, i yazınca da tırnak işareti, vb şeyler.
Sayfayı kapatıp açınca düzelecek kadar basit bi çözümü olsa da ben gene de açtığım onca sekmeyi kapatmadan bu işi çözmek istiyorum. Not defterinde yaz, kopyala-yapıştır nereye kadar yani..

Benimle alakalı bi sorun mu? Var mıdır bir daha olmaması için yapmam gereken bir şey?

ayrıntılar:
işletim sistemi XP
Mozilla sürüm 2.0.0.16
0
supergirl
(25.08.08)
altgr+shift sorunu değildir sanırım?
0
colonizer
(25.08.08)
hayır. klavye dili diğer bütün programlarda normal.
0
🌸supergirl
(25.08.08)
sizin sorunun cavabını bilmiyorum ama soruyu görünce kendi sorumu eklemek aklıma geldi.

benim mozilla ise '" gibi işaretleri ? olarak görüyor.

işletim sistemi vista
mozilla sürüm 3.1 (yoksa 3.01 mi?)
0
kafa radyo
(25.08.08)
firefox 3 kurun.
0
sql
(25.08.08)
(4)

Teknoloji özürlüsünden iki soru (nasıl oluyorda oluyor?)

ben pezevenk degilim
Arkadaşlar commodore-64 lere kasetle oyun yüklemiş bir neslin temsilcisi olarak iki sorum olacak. İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür eder , vaktini aldığım arkadaşlardan özür dilerim.1- parça parça indirilen bir program (misal- rapidshare) programlar nasıl birleştirilir?2- bir mp3 kaydının başı
Arkadaşlar commodore-64 lere kasetle oyun yüklemiş bir neslin temsilcisi olarak iki sorum olacak. İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür eder , vaktini aldığım arkadaşlardan özür dilerim.

1- parça parça indirilen bir program (misal- rapidshare) programlar nasıl birleştirilir?

2- bir mp3 kaydının başını veya kıçını nasıl keseriz veya başka bir mp3 ile birleştiririz?
0
ben pezevenk degilim
(25.08.08)
1-büyük ihtimalle uzantısı rar dır ve diğerlerinin de bulunduğu klasörün içinde veya masaüstü herneyse sağa tıkla buraya çıkart dediğinizde zaten otomatik olarak onu birleştirerek çıkartır.
2-mp3 splitter
0
murty
(25.08.08)
selam...
diyelim ki cilgin-ruslar-antalyada.rar isminde bir film indirecegiz. ama film uzun oldugu icin adamlar parcalamislar.. bu durumda butun parcalari tek bir dizine kopyalamalıyız ilk
olarak.. masaustunde bir yeni klasor olusturup

cilgin-ruslar-antalyada001.rar
cilgin-ruslar-antalyada002.rar
cilgin-ruslar-antalyada003.rar
cilgin-ruslar-antalyada004.rar

ismindeki dosyaların hepsini buraya kopyalayalım.. ardından cilgin-ruslar-antalyada001.rar isimli dosyayı rar programıyla dizin disina cikartalım.. unzip yaptiginizda zaten hepsini pespese unzip edip cilgin-ruslar-antalyada.rar haline getirecektir.. tek basina ise unzip edemezsiniz.. butun parcalar olursa program hepsini birlestirecektir..

diger soruya gelirsek en basitinden windows icinde windows movie maker isimli programı kullanarak istediginiz yerinden kırpıp kesebilirsiniz.. bunun icin daha profesyonel programlar da mevcut ama hic aklıma gelen yok su an icin..

kolay gelsin.
0
allan quatermain
(25.08.08)
Bir de:
cilgin-ruslar-antalyada.rar.001
cilgin-ruslar-antalyada.rar.002
cilgin-ruslar-antalyada.rar.003
cilgin-ruslar-antalyada.rar.004
şeklinde dosyalar da karşınıza çıkabilir böyle durumlarda kullanacağınız program için: (bkz: hjsplit)
0
late viper
(25.08.08)
2- audacity derim bu konularda hem ücretsiz hem de mp3 ekle kes biç, efekt ekle sinyalini düzelt her işi yaparsın.
0
darknum
(25.08.08)
(4)

asus vs. macbook

sangria
bu mu?http://www.hepsiburada.com/productDetails.aspx?categoryid=98&productid=bd72161yoksa bu mu?http://www.istanbulbilisim.com.tr/MacBook_MB402-2GB-APPLE-DUNYASI,5755.htmlfiyatlara aldanmayınız, asus'u 100 ytl kadar daha ucuz kabul ediniz.
bu mu?

www.hepsiburada.com

yoksa bu mu?

www.istanbulbilisim.com.tr

fiyatlara aldanmayınız, asus'u 100 ytl kadar daha ucuz kabul ediniz.
0
sangria
(24.08.08)
gösterdiğin asus malesef bir macbook ile değil ancak bir macbook pro ile karşılaştırılabilir. macbook pro ise türkiyeden alınmaz.

Amerikadan gelen birine macbook pro aldır derim. Ne amaçla kullanacağını söylememişsin ama macbook üzerindeki bütünleşik intel ekran kartı ile hiç bir şey yapamazsın. Ama amerikadan 7200rpm disk opsiyonu ile bir macbook pro alırsan(2000$ civarına malolur) her türlü işini görür.

İlle türkiyeden alıcak isen, tabii ki asus pcyi al. performansı macbooktan 2 kattan daha fazla yüksek olacaktır.

edit: hmm baktım da işlemcileri aynıymış ben yanlış gördüm. ekran kartı ile işin yok ise macbook o zaman.
0
kurukafa
(25.08.08)
ben dusunmeden macbook derim size, ekran karti da daha iyi islemcisi de, sadece hard diski yari yariya kucuk ama artik externallar cok ucuzladi :)
0
wish i could fly
(25.08.08)
2008 senesinde hala asus bilgisayar mi alinir ya allahinizi severseniz
0
chrome
(25.08.08)
2008 senesinde adam gibi bir grafik hızlandırıcısı olmayan bilgisayar da alınmaz bence(mac bile olsa). dediğim gibi ne için kullanılacağına bağlı.

ha bu arada benim de bilgisayarım asus, ama osx leopard kullanıyorum üzerinde o ayrı... :E
0
kurukafa
(25.08.08)
(3)

D-link Dsl-2600u wireless g adsl2+ router?

promilius
bu alet bir adsl modem midir?adsl modem olmadan sırf bu aletle adsl bağlantısı sağlanabilir mi?
bu alet bir adsl modem midir?
adsl modem olmadan sırf bu aletle adsl bağlantısı sağlanabilir mi?
0
promilius
(24.08.08)
olmuyor bi türlü, delirtti beni. şüphelerim var:)
0
🌸promilius
(24.08.08)
kurulumu hakkında bir şeyler bilen varsa?
0
🌸promilius
(24.08.08)
telefon kablosu varsa adsl modemdir.

ama bunu dememe gerek yok, adsl2 desteği olan router = adsl modemdir. kurulumu hakkında modeli internette aratıp bilgi bulabilirsiniz sanırım.
0
tom riddle
(25.08.08)
(1)

Playstation 2

enter saltman
1.Chip ne kadara nerde taktırılır?2.slimlerde cd yi takıp çıkarırken ortadaki siyah şey zarar görür mü(ps 1 de cd ile beraber çıkıyodu)
1.Chip ne kadara nerde taktırılır?
2.slimlerde cd yi takıp çıkarırken ortadaki siyah şey zarar görür mü(ps 1 de cd ile beraber çıkıyodu)
0
enter saltman
(24.08.08)
(git: 37751)
0
murty
(24.08.08)
(2)

...tube görüntüleri donuyor

hanioluryabazen
youtube ve türevi sitelerdeki görüntüleri firefox ile izlemekte sıkıntı yaşıyorum. video.google.com'da arama yaptıktan sonra izlemeye çalıştığım bütün sitelerde aynı sorun var. oynat dedikten 1-2 saniye sonra donuyor. aynı sorun opera'da da var. internet explorer da böyle bir sorunla karşılaşmadım.
youtube ve türevi sitelerdeki görüntüleri firefox ile izlemekte sıkıntı yaşıyorum. video.google.com'da arama yaptıktan sonra izlemeye çalıştığım bütün sitelerde aynı sorun var. oynat dedikten 1-2 saniye sonra donuyor. aynı sorun opera'da da var. internet explorer da böyle bir sorunla karşılaşmadım.

nedir derdi kızıl tilkimin?
0
hanioluryabazen
(24.08.08)
bi iki gün önce bende de vardı aynı sorun. bi güncelleme yaptım oldu.
0
babatema
(24.08.08)
genelde ses kartı ile ilgili sorunlarda oluyor böyle bişey.
0
kurukafa
(24.08.08)
(3)

forum

marmara34
arkadaşlar bir kaç küççük sorum var;1- forum sitesi açıcam, tavsiyeleriniz nelerdir genel olarak, hosting/porgram vs. (hiç anlamıyorum amatörce olcak)2- bu siteye girenlerin yarısı TR'den kalanı ilgili ülkeden olacak, bunun için dikkat etmem gerek bir şey var mı?3- google reklamları alıyoruz ya site
arkadaşlar bir kaç küççük sorum var;

1- forum sitesi açıcam, tavsiyeleriniz nelerdir genel olarak, hosting/porgram vs. (hiç anlamıyorum amatörce olcak)
2- bu siteye girenlerin yarısı TR'den kalanı ilgili ülkeden olacak, bunun için dikkat etmem gerek bir şey var mı?
3- google reklamları alıyoruz ya siteye, aynı zamanda google benim sitenin reklamını yapar mı? (maksat para kazanmak değil, en azından yeterince üye ve hit alana kadar reklama para vermesem fena olmaz)
4- bu site hackeleyenler bana bulaşır mı? nasıl korunurum bu haylaz veledlerden ?
edit: 5- forum sitesinin uzantısı .org mu olmalı? yoksa .org .net .com hepsini alayım mı?

tenks
0
marmara34
(24.08.08)
1- smf forum kurabilirsiniz. hosting için natro yu onerebilirim. hesaplı bir şey isterseniz rodosweb var.
3- (bkz: google adwords)
4- mümkün olduğunca güncel sürüm yükleyin.
5- farketmez gibi.
0
cokpissuserim
(24.08.08)
1- forum olarak asp de web wiz forum php de ise vbulletin tarzı hazır forumları kullanabilirsin. hosting olarak dataxi ve turhostu denemiş bulunmaktayım çalışıyor :)
2- yok
4- hosting firmasının güvenliği (bkz: plesk) önemli. artı zaten bu meşhur forumlar kendinden güvenlidir.
5- tamamen karizma meselesi. gaza gelip .tr uzantısını almaya çalışmadığın sürece sorun yok
0
flate
(25.08.08)
1- program: php nuke hosting: sadecehosting.com ya da natro.com, her ikisi ile de cali$tim hemen hic sorun ya$amadim, halen daha ya$amiyorum.
2-yok.
3-ilk ba$larda google adsense size hicbir $ey kazandirmayacaktir, bu sebeple google adwords'un reklam ucretini adsense ile kar$ilayamazsiniz.forumunuzun reklamini yaparken de adwords'de mantikli kelimeler secim minimum fiyat verin, yoksa feci pahaliya mal olabilir.
4-bula$irlar.update, antivirus, antispy ve kodlarda acik olmamasi $eklinde ancak korunabilirsiniz.
5-com daha revanctadir google gozunde, akabinde net ve org gelir.
0
independence
(27.08.08)
(1)

facebook ta okul network u açmak-açtırmak?

gholeman
facebookta okulumun network u yok ama bir çok okulun var.okuldan hatırı sayılır da üye var. grubumuz falan var ama network olsa ismimizin altında parıldasa.nası yapılır bu başvurmak mı gerekiyor? nedir?
facebookta okulumun network u yok ama bir çok okulun var.
okuldan hatırı sayılır da üye var. grubumuz falan var ama network olsa ismimizin altında parıldasa.
nası yapılır bu başvurmak mı gerekiyor? nedir?
0
gholeman
(24.08.08)
network sekmesinde bi aralar vardı başvuru bölümü, hala duruyor mu bilmem.
0
passion rules the game
(24.08.08)
(2)

internet borcunu internetten öğrenebilen var mı?

martimge
elektrik ve su faturamı dahi öğrenebiliyorken nasıl olur da internet faturamın tutarını direkt olarak internetten öğrenemem?böyle bir hizmet var mı?ben mi acizim öğrenmekte yoksa bu hizmeti veremeyenler mi?
elektrik ve su faturamı dahi öğrenebiliyorken nasıl olur da internet faturamın tutarını direkt olarak internetten öğrenemem?böyle bir hizmet var mı?ben mi acizim öğrenmekte yoksa bu hizmeti veremeyenler mi?
0
martimge
(24.08.08)
garanti bankasının internet şubesinden online fatura ödermiş gibi yapıp eski fatura borçlarını dahi görebilirsin, ödeyebilirsin.

imza
rakip bankanın internet çalışanı :)
bizde de yakında olacak işalah
0
titiz
(24.08.08)
ganati bankasinin internet bankaciligi $ubesinden ogrenebilirsiniz ama onuda yanli$im yoksa son 5 aya kadarini ogrenebilirsiniz.oncesi varsa usttekileri odemeden guncellenmez o faturalar.
0
independence
(27.08.08)
(1)

Fesybuk grupları

axijazz
Ben bi eşşeklik ettim ve zilyon tane gruba üye oldum. şimdi ise bu gruplardan ayrılmak istiyorum bir iki tık ilen tüm gruplardan kurtulmanın bir yolu var mı?
Ben bi eşşeklik ettim ve zilyon tane gruba üye oldum. şimdi ise bu gruplardan ayrılmak istiyorum bir iki tık ilen tüm gruplardan kurtulmanın bir yolu var mı?
0
axijazz
(24.08.08)
sol tarafta edit my applications var oradan groupsu remove yaparsan grup aplikasyonunu toptan kaldirmis olursun
0
orange coffee
(24.08.08)
(4)

Fotograf Makinasi Lensleri ve zoom

pascha d
eski makinam olan kodak dx6490'in 10x gibi bir optik zoomu var idiyeni makinam olan canon eos 450D'nin üzerinde standart gelen bir 18-55 lensi var.. ben istiyorum ki yine 10x optik zoom tadında çekebileyim 20x yapayım hatta lense verecek param yettiği olcude.nası bi lens bakmalıyım? bıde bu 3x 5x mu
eski makinam olan kodak dx6490'in 10x gibi bir optik zoomu var idi
yeni makinam olan canon eos 450D'nin üzerinde standart gelen bir 18-55 lensi var..
ben istiyorum ki yine 10x optik zoom tadında çekebileyim 20x yapayım hatta lense verecek param yettiği olcude.nası bi lens bakmalıyım?

bıde bu 3x 5x muhabbetini 18-55 e bakarak yaklasık nası hesaplarım. misal bendeki 3x e tekabul edıyormuş gıbı.
0
pascha d
(24.08.08)
35 mm = 1x'dir fullframe'de. ama senin makinen full frame degil 1.6x'e yakin bir buyutme soz konusu bundan dolayi: bu da 35mm = 1.6x demek.
www.amazon.com
buna benzer (buradaki pahalli bir ornek cok daha ucuzlari var) zoom extender'lari herhangi bir lensin basina takarak mevcut bir lensin zoom'unu arttirmak mumkun ama bu lensin aldigi isigi dusurur.
senin elindeki 55mm yaklasik 55/35*1.6=2.5x demek buna 2x zoom extender ile 5x yapabilirsin.

Ama gidip bir tane 200mm lens alirsan o kabaca: 200/35*1.6=9.1x olur 2x zoom extender ile 18x olur, ama f degeri cok yukselir o ayri.

Lenslere suradan bir bak:
www.bhphotovideo.com

fiyati abartan unsurlar: f degeri 1'e yaklastikca ucar fiyat, IS ucurabilir, canon'da L serisi pahallidir, ama genellikle pahalli = guzel oluyor.

Ay bi de ekleyeyim oyle 300mm lensler minimum yarim kilo oluyor.
0
compumaster
(24.08.08)
compumaster ın söylediklerine ek olarak, tamronun 18-200mm ve 18-250mm lik lensleri var. sanırım onlar aradığınız türden lensler.

ayrıca zoom aralığını şu şekilde hesaplıyoruz diye biliyorum. yanılıyorsam düzeltin.

18-55mm için: 55/18= 3,0555x optik zoom

tamron 18-250 için: 250/18: 13,8888x optik zoom
0
henry gale
(24.08.08)
madem ki reflex makina dünyasına girmişsiniz, artık x'lerle değil, mm'lerle konuşmanın vakti gelmiştir diye düşünüyorum. zira x mantığı, objektifinizin başlangıç odak uzaklığı ile alakalı olduğu için, iki tane 10x olarak bahsedilen makinanın yakınlaştırma oranları aynı olmayabilir.

canon için tamron'un ve sigma'nın zoom lensleri var uygun fiyata. hatta canon'un lensleri bile olabilir. uygun fiyattan kastım 300-500$ aralığı. para bok gibi bende o yüzden bu aralığa uygun fiyatlı diyorum.
0
darashikoh
(24.08.08)
x-y mm lensi ele alirsak, bahsedildigi gibi,

y/x= $u kadar zoom. fakat makinaniz fullframe olmadigindan focal carpani olan 1.6 ile de carpmaniz gerekir ki bu da size fullframe makinalara oranla sahip oldugunuz mmlik degerlerinizi verir.

lensler icin ayirdiginiz butceyi yazsaydiniz daha isabetli secenekler sunulabilirdi.
ortalama bir butceniz var ise lens siralamanizi da $u $ekilde yapabilirsiniz,

tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II LD gayet keskin ve hizli bir lenstir, fiyat/performans orani yuksektir (449$ amerika sati$i)
buna alternatif canon lens du$unurseniz "17-40 f4 L" du$unebilirsiniz, araligi dar olsa da canon'un diger prime lenslerinde oldugu gibi yuksek keskinlik ve renk cumbu$u ya$atir.

bunun di$inda eger du$unurseniz 70-200mm araliginda lens bakabilirsiniz.
bunun icin canon, sigma ve tamron'un secenekleri mevcut.
canon 70-200 f4 L USM cok guzel lenstir (600$ amerika sati$i). abisi olan 70-200 f4L IS USM'den tek farki titre$im onleyici olmamasi. titre$im onleyici icin fazladan verecek 500 dolariniz var ise bi 500 dolar daha koyup f2.8 L IS USM modelini alin derim ama ne gerenk var onu alip 450d makinaya takmaya.
yine canon'a alternatif olarak "Tamron SP AF70-200mm F/2.8 Di LD (IF) Macro" alinabilir ki gayet guzel bir lenstir (699$ amerika sati$i). canon'dan avantaji f2.8 olmasi farkettiginiz gibi. ama tabi "L" prime lensler de bi ba$ka oluyor.
0
dengesiz pamuk
(24.08.08)
(1)

Expanding box sorunu

darknum
www.kagrupinsaat.com sitesinin kutuları ie'de yanlış çıkıyor. sinir oldum width'leri kontrol ettim, overflow değerleri ekledim kaldırdım bir çözüm bulamadım. Açıkcası yardımınıza muhtaç kaldım diyim.
www.kagrupinsaat.com sitesinin kutuları ie'de yanlış çıkıyor. sinir oldum width'leri kontrol ettim, overflow değerleri ekledim kaldırdım bir çözüm bulamadım. Açıkcası yardımınıza muhtaç kaldım diyim.
0
darknum
(24.08.08)
selamlar;
ilk olarak ff3 te sağ ve sol blok doğru gözükse de , blokların içinde id'si box olan kutunun içindeki küçük kutular da bozuk gözüküyor.

*iedeki konuya gelince, sağ bloğun alta kaymasının sebebi çok yüksek ihtimalle ff veya diğer browserlar ile ie arasındaki margin padding farkları gibi geldi. ie (ben 6 ile baktım) fazladan %100 padding falan ekleyebiliyor bazı elementlere. * { padding:0; } desen de bana mısın demediği oluyor.
onun için çok şahane reset.css'ler var adamlar herşeyi düşünmüş al bi tane yerleştir.

sonra da sağ bloğun genişliğini azalt ve float:left yerine float:right ver çözülür gibi.
he float left verip, sol bloğa margin-right verirsen de işin çözülür gibi.
kolay gelsin
0
alwaysdrunk
(24.08.08)
(2)

Firefox da kapatılan sekmeyi geri getiren tuş kombinasyonu

babatema
neydi?
neydi?
0
babatema
(24.08.08)
Az önce tam da soruyla direkt alakalı bi eklentiye denk gelip indirmiştim, işinize yarar sanırım;

addons.mozilla.org

tab menüsünün en soluna küçük bir düğme yerleştiriyor, kısayoldan kurtuluyorsunuz.
0
colonizer
(24.08.08)
ben de ctrl + f12 yi kullanyorum.
0
indeed
(25.08.08)
(6)

FM transmitter

october swimmer
MErhababugün koçtaşta piranhanın şu çakmak girişine takılan MP3 Fm transmitterini gördüm fiyat falan da bayağı uygun,1 gb kadar hafızası vardı. açıkçası hergün yarım saat süren yol için beni tatmin edeceğini düşündüm deböyle bir cihaz kullanan var mıdır? Büyükşehirlerde sorun yarattığı doğru mudur?(
MErhaba
bugün koçtaşta piranhanın şu çakmak girişine takılan MP3 Fm transmitterini gördüm fiyat falan da bayağı uygun,1 gb kadar hafızası vardı. açıkçası hergün yarım saat süren yol için beni tatmin edeceğini düşündüm de

böyle bir cihaz kullanan var mıdır? Büyükşehirlerde sorun yarattığı doğru mudur?(izmirde yaşıyorum) Ses kalitesi vs. nasıldır?
0
october swimmer
(24.08.08)
Ben de aldım gecenlerde ve ben de İzmir'de yasıyorum.Bos kanal bulmak neredeyse imkansız,hatta ben arabanın antenini bile soktum,ona ragmen ayna gibi cekmeye devam ediyor adi radyo.Neyse sonunda bos bir yer buldugumda da (ki semtine göre bile değişiyor) ses cok tatmin etmedi beni.
0
im2shy
(24.08.08)
ankara'da arkadaşta vardı problemsiz çalışmaktaydı, izmir'de neden öyle anlayamadım. teypin arkasında bir yerlerde aux çıkışı olabilir
0
passion rules the game
(24.08.08)
Ben Ankara'da kullanıyorum gayet memnunum. Bir yerden Ankara'daki yerel radyoların listesini bulmuştum oradan boş frekans seçip ona ayarlamıştım çakışma parazit olmuyordu. Ses kalitesi de gayet iyiydi bu şartlarda. Ama çok yakın frekansta başka bir yayın varsa cızırtı olur haliyle...
0
crown
(24.08.08)
bu cihazı eğer aracınızın teybinde aux girişi varsa almanızı tavsiye ederim. temiz bir ses almak çok zor hakikaten. bir de bunların hafızasız olanları var, sadece flash bellekleri ve sd card'ları okuyor. böylece 8gb'lık bir flash bellek takıyorsanız cihazın hafızası otomatikman 8gb oluyor
0
hurin
(24.08.08)
cevaplar için teşekkürler
aux girişi derken teyip üzerindeki bir girişe mp3 player bağlayarak teybi bypass edip o mp3 playerdan gelen müziği hoperlörlerden süper bir şekilde duyma olayını mı kastediyorsunuz?

eğer teybimde öyle bir giriş olsa hiç kasmaz kendi mp3 playerimi bağlardım
yıllardır saçma sapan şu garip kaset şeklindeki adaptörden mono ses alarak dinlediğim müzikten tad alamamaktan bıktığımdan böyle alternatif(transmitter) bir yol arıyorum da.

ama sanırım bu olay da çok çekici gelmedi bana,sanırım almayacağım.
0
🌸october swimmer
(24.08.08)
frekans çakışması olmasa da ses kalitesi oldukça düşüyor, sonuçta fm yapıyor adam. aküden parazit kapmaması için çakmağın çıkışına küçük regülatör gerekebiliyor.
uğraşılmaz.
kaset adaptörlerinin mono olmayanları da var, çok güzel sonuç veriyorlar. bahsettiğimiz dönüştürücüden kat kat iyidir. kaset adaptörlerinin düzgünlerine bakın derim.
0
geyik
(24.08.08)
(1)

netten video izleyememe

turunun son ornegi
format atmadan önce web sayfasında çok rahat video izlerken formattan sonra izleyemiyorum. flash playerla ilgili görünürde bir problem yok. firefox ve ie yi denedim ama olmuyor. youtube'de bir problem yok, bu arada bahsettiğim durum sidereel'de linkleri bulunan diziler.
format atmadan önce web sayfasında çok rahat video izlerken formattan sonra izleyemiyorum. flash playerla ilgili görünürde bir problem yok. firefox ve ie yi denedim ama olmuyor. youtube'de bir problem yok, bu arada bahsettiğim durum sidereel'de linkleri bulunan diziler.
0
turunun son ornegi
(23.08.08)
Flash player'ı codec'leri falan kaldırıp kurun isterseniz.
0
colonizer
(24.08.08)
(1)

NVIDIA GeForce 8200M

chak 666
bu ekran kartının gücü nedir? neler yapılabilir? ekran kartı belleği 895 MB'a kadar paylaşımlı gözüküyor. makina şurada: http://www.bimeks.com.tr/urun.aspx?kid=1002&uid=100103
bu ekran kartının gücü nedir? neler yapılabilir? ekran kartı belleği 895 MB'a kadar paylaşımlı gözüküyor.

makina şurada: www.bimeks.com.tr
0
chak 666
(23.08.08)
dx10 destekli bir kart yani son oyunları açarsın. yalnız oynatma konusunda sorunları olacağını söyleyebilirim. basitçe anlatmak gerekirse gücünü pc'deki ramlerden çekiyor yani oyunu çalıştırmaya çalışan ramler aynı anda görüntü işlemeye de çalışacak haliyle kasılacak. 2gb ram var zaten 1 gbı ekran kartına gittikten kasılır. son oyunlara 1 gb ram yetmiyor. son çıkan kartlardan ama en düşüklerinden birisi diyebilirim. oyun istiyorsanız 8600 olanlara bakın.
0
atrin
(24.08.08)
(1)

[ pc ]ATI Radeon HD 2600 ü kendi driver'ı tanımıyor..

enola gay
Hp 8510p ye sahibim, ekran kartı ATI Mobility Radeon HD 2600.. üreticinin driver bölümünden bu kartı seçtiğimde ATI catalyst çıkıyor ve onun son sürümünü alıyorum fakat sürücü kartı tanımadığı için yüklemiyor! kart çalışıyor sorunsuz.. buna rağmen neden yükleyemiyorum? mobility kartların driver ı fa
Hp 8510p ye sahibim, ekran kartı ATI Mobility Radeon HD 2600.. üreticinin driver bölümünden bu kartı seçtiğimde ATI catalyst çıkıyor ve onun son sürümünü alıyorum fakat sürücü kartı tanımadığı için yüklemiyor!

kart çalışıyor sorunsuz.. buna rağmen neden yükleyemiyorum? mobility kartların driver ı farklı mı oluyor acaba? benim laptop ın kurulum cd leri şirkette.. şirketten aldım laptop ı.. sıfır?
0
enola gay
(23.08.08)
evet farklı oluyor. laptop markanızın sitesinden indirip kurmanız gerek ekran kartı sürücülerini. ya da laptopvideo2go.com adresinden inf dosyalı(yani normal ekran kartı sürücülerinin mobile ekran kartı sürücülerine uyarlanmış hali) daha yeni versiyon olan sürücüleri de kurabilirsiniz. ikinci seçenekte son olmasa bile sondan bir önceki versiyon sürücüleri bulabilirsiniz ama hata alma imkanınız olabilir. sadece sürücüleri yüklü olsun yeter diyorsanız ilk seçenek daha cazip. hp sitesinden indirdiğiniz sürücü son versiyonlardan biri de olabilir tabii. hp'nin ekran kartı sürücüsü güncelleme sıklığına bağlı bu da.
0
baldur2
(23.08.08)
(1)

Bu sitedeki flash oyunları çekmek istiyorum

Baris
http://www.friv.com/ bu sitedeki flash oyunları çekmek istiyorum nasıl yapabilirim :) teleporter ile olmuyor.
www.friv.com bu sitedeki flash oyunları çekmek istiyorum nasıl yapabilirim :) teleporter ile olmuyor.
0
Baris
(23.08.08)
Grab++ diye bişiy, orbit downloader'a ek gelir bu, cekemiyeceğin sey yok. :P
www.download.com
0
kr4z33
(24.08.08)
(3)

operada bookmarklar nasil savelenir ?

wish i could fly
sevgili duyuru ahalisi,bilgisayarima format atmak zorundayim ve bilgisayarimda web broswer olarak opera kullaniyorum, tum favori linklerimi bookmarklamistim ve hic birini kaybetmek istemiyorum, bookmarklari save edipf ormat attiktan sonra yeniden yukleyebilcegim bir yol var mi ?yardiminiz icin tesek
sevgili duyuru ahalisi,
bilgisayarima format atmak zorundayim ve bilgisayarimda web broswer olarak opera kullaniyorum, tum favori linklerimi bookmarklamistim ve hic birini kaybetmek istemiyorum, bookmarklari save edipf ormat attiktan sonra yeniden yukleyebilcegim bir yol var mi ?
yardiminiz icin tesekkurler simdiden.
0
wish i could fly
(23.08.08)
dosya > al aktar > opera yer imlerini aktar. opera6.adr diye bi dosya kaydedip, operayı tekrar yükleyince aynı menüden tekrar o dosyayı aktararırsınız.
0
november rain
(23.08.08)
opera 9.5 ise web'e de yedekleyebilirsin ayrıca. file > syncronize opera seçeneği ile şeedebilirsin.
0
hububrad
(23.08.08)
@hububrad 9.25 idi o yuzden bahsettiginiz senkronizasyon olayi yoktu. ama tesekkur ederim.

@november rain, bahsettigin sekilde yedekleme yaptim ama formattan sonra yukledigim de tum bookmarklardan sadece bir dosyayi kopyalamis oldugunu gordum :( gitti hepsi ya uhuhuhuhu.
0
wish i could fly
(24.08.08)
(7)

şişmanlamış cep telefonu pili

geri yinekel
Üç buçuk yıldır kullandığım Nokia 6100 cep telefonum, BL-4C tipi (3.7 Voltluk) pille çalışıyor. Geçen haftalarda fark ettim ki bu pil "şişmanlamış": orta yerinden şişmiş. (Bu yüzden telefonun arka kapağı da yuvasına tam oturmuyor, hafif dikik duruyor.) Pilin eskidiğinin farkındayım, yenisini bulabil
Üç buçuk yıldır kullandığım Nokia 6100 cep telefonum, BL-4C tipi (3.7 Voltluk) pille çalışıyor. Geçen haftalarda fark ettim ki bu pil "şişmanlamış": orta yerinden şişmiş. (Bu yüzden telefonun arka kapağı da yuvasına tam oturmuyor, hafif dikik duruyor.) Pilin eskidiğinin farkındayım, yenisini bulabilirsem değiştireceğim. Sorum şu: Bu pilin yenisini bulana kadar, şişmiş olmasına sebep olan şey her ne haltsa, telefonuma bir zarar verebilir mi? Ya da elimdeki pil patlar mı, erir mi; pilin başına kötü bir şey gelebilir mi? Telefonumu kullanmayı kessem mi?
0
geri yinekel
(23.08.08)
bendede aynısı olmuştu ama patlama erime vb. olaylar yaşamadım ama yinede tehlikeli ayrıca nokianın en çok kullanılan pilini bulmakta zorluk yaşamazsınız bence
0
enter saltman
(23.08.08)
o model pilleri toplamıyor muydu nokia? tutmayın elinizde onu. aman.
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(24.08.08)
vallahi her an her sey olabilir. patlayabilir yani. bir an evvel degistirin derim.
0
osuruklu
(24.08.08)
Tamam, dikkat edeceğim. Zaten bugün sorumu sormamın ardından 6100'ümü kapatıp babamın eski telefonunu kullanmaya başladım. Bu hafta da değiştiririm pili.

Peki Nokia bu pilleri topluyor mu toplamıyor mu şimdi? Ne yapacağım yani, pili çöpe mi atayım yoksa Nokia fabrikasının önüne mi bırakayım? :)
0
🌸geri yinekel
(24.08.08)
o haberi buldum, nokia marka telefonların belli modellerinde kullanılan BL-5C pilleriymiş toplatılan. özür dilerim, atmayın pilinizi :) ama bi telefoncuya göstermekte fayda var yine de.
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(25.08.08)
Bir bakıma rahatladı içim, sevgili cisimi yapiyom popom kuru kaliyo; teşekkürler. Ama ortada pilimin şişmesi gibi bir gerçek var nal gibi! Bu pil artık işe yaramayacak, kullanılmamalı. Çöpe atmak da olmaz ama, değil mi?
0
🌸geri yinekel
(25.08.08)
Bence gidin yetkili servise, pilin ayıplı olduğunu ve bunun gizli ayp olduğunu, garanti süresi geçmiş olsa bile gizli ayıpta garanti süreninin işlemeyeceğini ve yenisi ile değiştirmeleri gerektiğini söyleyin. belki biraz üste çıkmak gerekir, ama gözlerini korkutmadan değiştirmiyorlar pek.
0
kahvegibi
(25.08.08)
(6)

Flash denen sanat

chak 666
hiç bilmeyen biri nereden başlanmalı, nasıl başlamalı, hangi sitelerden yararlanmalı, nasıl hareket etmek lazım? "bak şuraya dikkat et" dediğiniz yerler nedir. bir de şu zaman çizgisi olayı sanırım olayın temeli. nedir onun incelikleri, püf noktaları?not: amaç web tasarımıdır.sevgilerimle. ç. durmuş
hiç bilmeyen biri nereden başlanmalı, nasıl başlamalı, hangi sitelerden yararlanmalı, nasıl hareket etmek lazım? "bak şuraya dikkat et" dediğiniz yerler nedir. bir de şu zaman çizgisi olayı sanırım olayın temeli. nedir onun incelikleri, püf noktaları?

not: amaç web tasarımıdır.

sevgilerimle. ç. durmuş
0
chak 666
(23.08.08)
Action Script öğrenmeye çalış. Beceremem zor geldi diyorsan hiç başlama :)
0
ataturkiye
(23.08.08)
daha moral verici, gaz verici cevaplar lütfe. lütfen.
0
🌸chak 666
(23.08.08)
önce temel animasyonlar nasıl yapılır onları öğren... mask olayını ve temel animasyonları öğren... actionscript e atlarsın sonra....
0
tcp0203
(23.08.08)
www.flashokulu.com işini görür sanırım soru-cevap konusunda.
0
sql
(23.08.08)
kolayından başlamak istiyorsan swish'i dene. o sana yetmemeye başlayınca flash'a geçersin. tabi ki bu benim görüşüm.
0
alperen4
(24.08.08)
memduh hoca nin kitabı var, önsöz den başla okumaya, anlayabiliyorsan sayfalari ileri doğru çevir :)
0
mustti
(27.08.08)
(4)

mirc bağlanamama sorunu

baklagil
mirc'de bağlanırken resimdeki uyarıyı alıyorum ve bağlanamıyorum. uyarıdaki adrese girdim denilenleri yaptım ama dünden beri düzelmedi. aynı problemi yaşayanlar veya bilenler kurtarsın beni pls...eyw bye
mirc'de bağlanırken resimdeki uyarıyı alıyorum ve bağlanamıyorum. uyarıdaki adrese girdim denilenleri yaptım ama dünden beri düzelmedi. aynı problemi yaşayanlar veya bilenler kurtarsın beni pls...

eyw bye
0
baklagil
(23.08.08)
ip'nizi ban list'e ekledikleri için o server'a giremiyorsunuz. eğer siz bir şey yapmadıysanız o ip'yi daha önce kullanan birisi yüzünden olabilir böyle. modeminize reset atarak ip adresinizi yenileyin.

bir de ip adresiniz çıkmış orada kabak gibi. güvenlik açısından karalayın isterseniz.
0
tom riddle
(23.08.08)
dikkat etmemişim çok teşekkürler.
0
🌸baklagil
(23.08.08)
duyuruyu 1999'dan yapıyorsunuz sanırım
0
pinkburger
(23.08.08)
pinkburger :)
0
sql
(23.08.08)
(3)

oto teyp vb. bişey

enter saltman
2000 model nissan almera arabamda tümleşik teyp var teyibin(yanlış yazdım galiba) ve direksiyonun üstünde cd kontrol(parça atlama vb.) kontrol tuşları var ama arabanın cd çaları yok şimdi bu arabaya cd çalarlı teyp mi almak lazım yoksa sadece cd çalan bi cihaz vb. mi almak gerekir var mıdır böyle bi
2000 model nissan almera arabamda tümleşik teyp var teyibin(yanlış yazdım galiba) ve direksiyonun üstünde cd kontrol(parça atlama vb.) kontrol tuşları var ama arabanın cd çaları yok şimdi bu arabaya cd çalarlı teyp mi almak lazım yoksa sadece cd çalan bi cihaz vb. mi almak gerekir var mıdır böyle bi cihaz
0
enter saltman
(23.08.08)
cd/mp3 calar alirsaniz ona bir de kaset adaptoru alirsiniz, kasedi taktiginizda cd/mp3 calardan muzik dinleyebilirsiniz.

yeni cd/mp3 calarli araba teybi alirsaniz o direksiyon alti kontrol aletini de yeni aldiginiza baglatabilirsiniz.
0
fdegir
(23.08.08)
bazı teyplerin kasetlerde de şarkı atlama özelliği var. benim hyundai getz'in kendi teypi böyleydi.
0
tom riddle
(23.08.08)
external cd player takarsan geçerli o tuşlar.
işine yaramaz şu durumda ne takarsana tak.
0
godless frog
(24.08.08)
(2)

Vizörün ortasındaki yuvarlak

inugard
Efendim şimdi elimde analog Canon fotoğraf makinesi var. Bugün bir şey dikkatimi çekti internette baktım ama bulamadım, buraya koştum.Hani vizörden bakıldığında pentaprizmanın üstündeki 2 parçalı yuvarlağı görürüz, odaklamada yardımcı olur bize. Yani ben öyle kullanıyordum şimdiye kadar. Ancak diya
Efendim şimdi elimde analog Canon fotoğraf makinesi var. Bugün bir şey dikkatimi çekti internette baktım ama bulamadım, buraya koştum.

Hani vizörden bakıldığında pentaprizmanın üstündeki 2 parçalı yuvarlağı görürüz, odaklamada yardımcı olur bize. Yani ben öyle kullanıyordum şimdiye kadar. Ancak diyaframı kısıp alan derinliğini görmek için o kenardaki düğmeye (çoğu analogda var bilirsiniz, onun da ismini bilmiyorum) bastığımızda yuvarlağın dilimleri ışığa göre kararıyor falan... Merak ettiğim bu kararmalar ne anlama geliyor, bu yuvarlağın adı nedir? (karışık anlattım sanki?)
0
inugard
(23.08.08)
o yuvarlaga spot netleme alani diyebiliriz ya da focus point diyebiliriz.
dugme de alan derinligini gormemizi saglayan dugmedir, bu dugme isik simulasyonu yapmamizi saglar. ortam isigina gore sectigimiz enstantaneye gore diyafram en kisik konumdayken goruntunun ne kadar karanlik olacagini goruruz.
bu dugme 4.5 diyafram ve ustu diyaframlarda calismaz. 5 ve daha kisik diyaframlarda calisirlar. ayni zamanda net alan derinligini dusurerek objektifin acisi icinde kalan ve derinligin olmadigi mesafedeki nesnelerin ne kadar net ne kadar flu cikacagini gormemizi saglar (evet en de karisik anlattim sanki?) (fazla zamanim yoktu kusura bakmayiniz)
0
paradoxical
(23.08.08)
Sanırım vakit azlığından ve karışık anlatışımdan soruyu yanlış anlamışsınız =) Ben baya baya araştırdım da şiç bir işe yaramadıklarına karar verdim. İşe yarar birey olsa sorduğum onca adamdan birisi bilirdi heralde.
0
🌸inugard
(09.09.08)
(5)

E-mule

kr4z33
Birer birer tedavülden kalkar oldu sunuculari, aradığımı bulamaz oldum.$imdi nerden bulucam ben house, goa, psy, tribal parçalar ? Torrent falan mı trend $u an ?
Birer birer tedavülden kalkar oldu sunuculari, aradığımı bulamaz oldum.$imdi nerden bulucam ben house, goa, psy, tribal parçalar ? Torrent falan mı trend $u an ?
0
kr4z33
(22.08.08)
benimde dikkatimi çekti eskiden ağzına kadar dolu olan parçalar hangi sunucu olursa olsun 2-3 ten yukarı çıkmıyor.
3 ünüde listeye ekledim diyleim.sıfır kaynak buluyo.emule bozukta diil.bi çok şeyi indiriyorum.ama şarkı fln yalan olmuş yahu.
0
omer460
(23.08.08)
emule ölmüş yahu. artık warez forumlarına yönelin derim. projectw güzeldir, incelemekte yarar var.
0
vita vinum est
(23.08.08)
@netizen
Millet yapmış biz deşiyoz, bu kadar bedavayı görmezden gelemem (:

ba$ka alternatif sunabilecek olan ?
0
🌸kr4z33
(23.08.08)
yine emule kullan çok kullanıcılı serverlar var birisine bağlan ama kad networkune de bağlan ve arama yaparken global servers yerine kad network seç, ummadığın kadar fazla sonuç bulacaksın
0
joepiscopo
(23.08.08)
(bkz: yapma demiyorum hobi olarak yine yap)

Emule ölmez, vatan bölünmez. Kısa süre sonra kendine gelir de torrent'i incelemenizde de fayda var. Sonra bearshare eski sürümleri (oldversion.com) var.
0
colonizer
(24.08.08)
(3)

lnb uydu çift receiver...

enter saltman
uydu alıcımda bi LNB IN birde LNB OUT var şimdi bu lnb out tan öbür alıcının lnb in yerine kablo uzatsam öbürüde çalışır mı(alıcı:d-smmart arçelik)
uydu alıcımda bi LNB IN birde LNB OUT var şimdi bu lnb out tan öbür alıcının lnb in yerine kablo uzatsam öbürüde çalışır mı(alıcı:d-smmart arçelik)
0
enter saltman
(22.08.08)
çalışmaz hatta voltajdan ıkıncı cıhazı yakabılırsın bile..

sanırım tek çanağın var ve ıkı receiverın var. haliyle içerdeki odada bulunan televizyonuna da uydu bağmaya çalışıyorsun..

bunun için çanağın ucunda bulunan lnb yi twin lnb yap. bolece ıkı receiveride bırbırınden bağımsız kullanabilirsin..
0
ayanux
(22.08.08)
@ayanux teşekkürler ama ordan çıkan elektrik neki ayrıca araştırdım kullanılabiliyormuş sadece ikisini aynı anda çalıştırmama koşuluyla
0
🌸enter saltman
(22.08.08)
ikisini aynı anda çalıştırmayacaksan ne işine yarayacak peki ?

birde lnb den gelen voltaj farklı cıhazın içindeki voltaj farklı.. o yuzden yakabılırsın dıyorum...
0
ayanux
(23.08.08)
(5)

Pc de iki webcami ayni anda görüntülemek için program?

metal lord
Bilgisayara iki tane webcam bağlayıp ikisini ayni ekranda görüntüleyebilmek için önerebileceğiniz bir program var mı arkadaşlar? Malum webcam'lerin içinden çıkan programlar yetersiz biraz. Cam'lerin ikisini ayni anda sağlıklı olarak nasil kullanabiliriz?
Bilgisayara iki tane webcam bağlayıp ikisini ayni ekranda görüntüleyebilmek için önerebileceğiniz bir program var mı arkadaşlar? Malum webcam'lerin içinden çıkan programlar yetersiz biraz. Cam'lerin ikisini ayni anda sağlıklı olarak nasil kullanabiliriz?
0
metal lord
(22.08.08)
ikisini aynı anda ne yapmak için kullanacağın önemli. Yani sadece ekranda ikisi aynı anda gözüksün eğleneyim mi istiyorsun, yoksa ikisinden simultane capture yapmak mı istiyorsun, yoksa efenime söyliyim msn de stereo gözlükle bakılacak şekilde görüneyim falan mı istiyorsun? Yani kullanmak ama neye kullanmak...
0
kurukafa
(22.08.08)
amaç sadece görüntülemek yani capture veya msn le alakalı bi durum düşünmüyorum.
0
🌸metal lord
(22.08.08)
Tamam o zaman kaynak seçebildiğin herhangi bir görüntüleme programından iki tane çalıştırıp kaynaklarını farklı olarak seçip görüntüleyebilirsin sanıyorum. Yanlarında gelen yazılımların bile bunu yapabiliyor olması lazım. Bir ayarlarını falan kurcala... Mesela benim eski bilgisayarımda bir tv kartı bri webcam vardı ve webcam yazılımı inputu direk Tv kartından alıp tv gösteriyordu, ben onun ayarlarından inputu webcam olarak seçmek zorunda kalıyordum.
0
kurukafa
(22.08.08)
active webcam programini bir dene derim.

www.pysoft.com
0
trimpot
(23.08.08)
active webcam gayet şukela bir programmış. onda karar kıldım. teşekkürler arkadaşlar.
0
🌸metal lord
(24.08.08)
(1)

Vista Türkçeleştirmede Hata! (Acil lütfennn)

brkylmz
Yurtdışından gelen Vista için dil dosyasını çektim fakat çalıştırırken resimdeki gibi bir hata veriyor. nedir bunun sebebi? bilen biri acil olarak yardımcı olursa çok makbule geçecek. saolun varolun.
Yurtdışından gelen Vista için dil dosyasını çektim fakat çalıştırırken resimdeki gibi bir hata veriyor. nedir bunun sebebi? bilen biri acil olarak yardımcı olursa çok makbule geçecek. saolun varolun.
0
brkylmz
(22.08.08)
kullandigin vista Home Basic / Home Premium ya da Ultimate mi? Bildigim kadariyla Ultimate disindaki versiyonlara dil paketi kurulumu olmuyor.

eger ultimate ise ve halen kuramiyorsan soyle biseyler buldum. sorun yasayanlar icin cikartilmis bir yama:

32 bit vista: www.microsoft.com

64 bit vista: www.microsoft.com
0
trimpot
(22.08.08)
(6)

Dell Notebook Adaptörü

rrr
Dell Inspiron 1300 markalı notebook'un adaptörü bozuldu. Hemen Internetten yenisini sipariş edeyim derken bu adaptör dünyasının "Nokia Şarjı" gibi yalın bir mevzu olmadığını farkettim. Dell Inspiron 1300'ün bir tip adaptörü yok sanırım. Ucu başka, amperi başka, voltu başka. Hadi amperi voltu okuyabi
Dell Inspiron 1300 markalı notebook'un adaptörü bozuldu. Hemen Internetten yenisini sipariş edeyim derken bu adaptör dünyasının "Nokia Şarjı" gibi yalın bir mevzu olmadığını farkettim. Dell Inspiron 1300'ün bir tip adaptörü yok sanırım. Ucu başka, amperi başka, voltu başka. Hadi amperi voltu okuyabiliyoruz ama internetten alacağım bir adaptörün benimkiyle aynı uçta olacağının garantisi var mı?

Benimkisinin resmi ekte. Internetten tıpkısını bulabilir miyiz acaba, uydu uymadı, aha ucu farklı, amperi düşük hezeyanı yaşamadan?

Ya da her türlü adaptörün bulunduğu bir tükkan olsa, alsam bilgisayarı elime adaptörü öbür elime. Uyana kadar denesem hepsini? Olmuşken de Avrupa Yakası, Maslak civarında olsun. Oh.
0
rrr
(22.08.08)
toshiba'nın öğretmen laptoplarının adaptörleri var ya, azcık amperleri yüksek olsa da regülatörde dengelendiği için oluyor. yani öğretmen laptopu adaptörü kullanabilirsin, ben öyle yapıyorum keza.
0
tom riddle
(22.08.08)
:) bende aynı marka laptop var ve adaptör sorununu bende yaşadım.
garantisi devam ediyorsa ısrarlı bir şekilde yeni batarya isteyebilirsin.
çünkü şarj aletleride garanti kapsamında.

en olmadı michael dell'e mail at şarjımı vermiyorlar sizi şikayet edicem de hemen geri dönüp ilgileniyorlar:) ben kendimden biliyorum.
0
humanistyamyam
(22.08.08)
amperi, voltu uyan bir adaptör al; ucunu eskisiyle değiştir.
0
unoktad
(22.08.08)
@tom riddle
@humanistyamyam`
@unoktad yanıtlar için teşekkürler.

peki ucunu değiştirmeden, michael'a mail yazmadan, çakma bir adaptör kullanmadan bir çözüm istesem yok mu? yani parasını bastırıp orijinalini/muadilini alamıyor muyuz? Yok mu böyle bir hizmet?
0
🌸rrr
(22.08.08)
benimki de telefon kablosu gibi kıvrım kıvrım kıvrıldığından bi ara kadıköy'de bir yerde sormuştum ama sonradan vazgeçmiştim hala çalışıyor diye.

orjinali de var diye hatırlıyorum ama 5-6 ay oldu tam emin değilim:s vaktiniz olursa kadıköy'e bi bakabilirsiniz.
0
light beam
(22.08.08)
gittigidiyor'da muadil adaptörler var galiba, oraya da bakabilirsiniz.
0
tom riddle
(23.08.08)
(8)

Mimarlık Öğrencisine Bilgisayar Tavsiye

rurouni
Bir arkadaşım mimarlık kazandı bu yıl bir sene hazırlık ama derslerinde de sorunsuz kullanabilecegi laptop veya pc tavsiyesi istiyor ben de iyi bir şey lazımdır ama ayrıntı bilmiyorum dedim size sorayım dedim. aklından laptop almak geciyor ama mimarlıkla ilgili işler icin kesebilecek bir laptop un f
Bir arkadaşım mimarlık kazandı bu yıl bir sene hazırlık ama derslerinde de sorunsuz kullanabilecegi laptop veya pc tavsiyesi istiyor ben de iyi bir şey lazımdır ama ayrıntı bilmiyorum dedim size sorayım dedim. aklından laptop almak geciyor ama mimarlıkla ilgili işler icin kesebilecek bir laptop un fiyatı ne olur imac falan mı tavsiye edersiniz nedir ne değildir?
0
rurouni
(22.08.08)
bence laptop almalı çünkü okulda da ihtiyacı olacaktır,cdlerle,bellek kartlarıyla uğraşmasın.mali durumu müsaitse de macbook ve türevleri güzeldir,hatta şahanedir.ama o kadar veremem derse de piyasa güzel özellikli,pahada da hafif laptop dolu,seçsin bir tane.
0
neslish
(22.08.08)
laptop alsin ama macbook almasin tabi ki. autocad kullanacak zira çoğunlukla ve bu programın mac versiyonu yok.
0
chavezding
(22.08.08)
@chavezding
intel işlemcili macbook pro lara windows XP yüklenebiliyor ( boot camp ile). hiç sorunsuz çalışıyor.
0
Ruprect
(22.08.08)
bence biraz beklesin , okul açılır açılmaz sosyalleşsin sorsun sağa sola, en temiz bilgiyi öyle alır bence.
0
alwaysdrunk
(22.08.08)
laptop alması hayrınadır. bir çok geceler stüdyoda çalışacak çünkü. ama tabi iyi bir para lazım. ben de beklesin derim çünkü biz ilk sene hiç bilgisayar kullanmadık. bir senede de bilgisayarlar haliyle eskimiş olur. şimdi tabi yavaş yavaş mimarlık bölümleri bilgisayara önem vermeye başladı. o yüzden hele bir okul açılsın derim ben.
0
dursunkaptan
(22.08.08)
@ruprect
yükleniyor yüklenmesine de adam xp kullanacaksa neden gidip macbook a dünyanın parasını versin?
0
chavezding
(23.08.08)
bence de chazevding
0
Ruprect
(23.08.08)
Donanımsal nedenlerle mac denmiş sanırım. Spor araba alıp üstüne branda germek gibi.
0
colonizer
(24.08.08)
(5)

Arabada mp3 dinlemek

kahvegibi
Sorum şudur:Şimdi benim arabamda cd çalar mp3 çalmıyor. Ama ben mp3 formatında dinlemek istiyorum çünkü sürekli olarak cd tak çıkar yapmak zorunda kalıyorum maymun iştahlı bi insan olduğum için.Kaset çalarım olmadığı için, kaset çalar mp3 player arası geçiş de yapamıyorum.fm transmitter kullanayım d
Sorum şudur:
Şimdi benim arabamda cd çalar mp3 çalmıyor. Ama ben mp3 formatında dinlemek istiyorum çünkü sürekli olarak cd tak çıkar yapmak zorunda kalıyorum maymun iştahlı bi insan olduğum için.
Kaset çalarım olmadığı için, kaset çalar mp3 player arası geçiş de yapamıyorum.
fm transmitter kullanayım dedim ama İstanbulda olduğum için o da pek mümkün olmuyor. Boş frekans yakalamak zor. Yakalasam da 5 dakikadan fazla dayanmıyor.
Nasıl yapsam da arabada mp3 dinleyebilsem????
Çakmaktan bağlanan birşeyler var mıdır?

Namaste
0
kahvegibi
(22.08.08)
teybin aux in gibi bi girişi yoksa içerden dışardan, teybi değiştirmekten başka çareniz yok.
0
karapolisnas
(22.08.08)
yavrı guşum,
iyi bi oto elekrtikçi buluyosun, usta naber deyip enseye bi tane çakıyosun. sonra da usta şu teybe bi aux girişi çekemez miyiz arkadan markadan var mıdır diyosun çekebilirse dişi 3,5 luk jackla da konsolun oradan bi yerden giriş verir sana olur biter.
0
agk
(22.08.08)
teybin varsa şunun gibi şeyler satılıyor bak: www.ciao.co.uk
0
386 dx
(22.08.08)
teritori
(22.08.08)
ben şöyle bi şey yaptım: mp3 player+ pille çalışan kabin. tadından yenmiyor.
çakmaktan bağlanan radyolu zımbırtılar pek kaliteli ses vermiyor.
0
r12
(22.08.08)
(5)

mp3 çalar tavsiyesi

cehcho
150 ytl ye kadar bütçe ile bir mp3 player almak istiyorum. şöle 1gb yeterli. radyosunun gerçekten iyi çektiği, şu üründen kesinlikle memnun kalırsınız dediğiniz, tecrübeyle sabit bir tavsiyeniz var mı ? iriver tavsiye edenler var ama onu da bulmak zor. teşekkür ederim.
150 ytl ye kadar bütçe ile bir mp3 player almak istiyorum. şöle 1gb yeterli. radyosunun gerçekten iyi çektiği, şu üründen kesinlikle memnun kalırsınız dediğiniz, tecrübeyle sabit bir tavsiyeniz var mı ? iriver tavsiye edenler var ama onu da bulmak zor.
teşekkür ederim.
0
cehcho
(22.08.08)
piyasada radyosu en iyi çeken mp3player kesinlikle iriver'dır. Ancak tek sorun bu ürünün türkiye'de distiribütörü olmadığı için garantili olarak bulunmamasıdır. Ben yaklaşık 1 ay önce iriver t60 aldım garantisiz olmasına rağmen ve çok memnunum. özellikle iyi bir kulakiçi kulaklıkla birleşince ses kalitesi daha bir muazzamlaşıyor, daha önce duymadığın ensturman seslerini bile duyabiliyorsun, inanılmaz bir ses kalitesi var. sözlükte bi bak istersen. fiyatı 120-130 ytl civarı ve 2gb. gittigidiyor.com'da çeşitli satıcılar satıyor, donanimhaber.com'da da amerikadan getirip sıfını satanlar mevcut.

(bkz: iriver t60)
0
joehigashi
(22.08.08)
bulabilirseniz, cowon marka superdir, ses kalitesi muhte$emdir efenim. lakin nerelerde bulunur ara$tirmak lazimdir.
0
paradoxical
(22.08.08)
philips
0
elbar
(22.08.08)
creative zen stone plus 2 gb. 140 ytl filan. ekransız olsun derseniz 99 ytl electroworld de sanırım.
0
oceano
(22.08.08)
cowon d&r'larda var. ama biraz zahmete girerek joehigashi'in tavsiyesine uymanızı öneririm. kesinlikle pişman olmazsınız. ben olmadım.
0
insanimsi
(22.08.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.