Giriş
(5)

mp3 çalar tavsiyesi

cehcho
150 ytl ye kadar bütçe ile bir mp3 player almak istiyorum. şöle 1gb yeterli. radyosunun gerçekten iyi çektiği, şu üründen kesinlikle memnun kalırsınız dediğiniz, tecrübeyle sabit bir tavsiyeniz var mı ? iriver tavsiye edenler var ama onu da bulmak zor. teşekkür ederim.
150 ytl ye kadar bütçe ile bir mp3 player almak istiyorum. şöle 1gb yeterli. radyosunun gerçekten iyi çektiği, şu üründen kesinlikle memnun kalırsınız dediğiniz, tecrübeyle sabit bir tavsiyeniz var mı ? iriver tavsiye edenler var ama onu da bulmak zor.
teşekkür ederim.
0
cehcho
(22.08.08)
piyasada radyosu en iyi çeken mp3player kesinlikle iriver'dır. Ancak tek sorun bu ürünün türkiye'de distiribütörü olmadığı için garantili olarak bulunmamasıdır. Ben yaklaşık 1 ay önce iriver t60 aldım garantisiz olmasına rağmen ve çok memnunum. özellikle iyi bir kulakiçi kulaklıkla birleşince ses kalitesi daha bir muazzamlaşıyor, daha önce duymadığın ensturman seslerini bile duyabiliyorsun, inanılmaz bir ses kalitesi var. sözlükte bi bak istersen. fiyatı 120-130 ytl civarı ve 2gb. gittigidiyor.com'da çeşitli satıcılar satıyor, donanimhaber.com'da da amerikadan getirip sıfını satanlar mevcut.

(bkz: iriver t60)
0
joehigashi
(22.08.08)
bulabilirseniz, cowon marka superdir, ses kalitesi muhte$emdir efenim. lakin nerelerde bulunur ara$tirmak lazimdir.
0
paradoxical
(22.08.08)
philips
0
elbar
(22.08.08)
creative zen stone plus 2 gb. 140 ytl filan. ekransız olsun derseniz 99 ytl electroworld de sanırım.
0
oceano
(22.08.08)
cowon d&r'larda var. ama biraz zahmete girerek joehigashi'in tavsiyesine uymanızı öneririm. kesinlikle pişman olmazsınız. ben olmadım.
0
insanimsi
(22.08.08)
(4)

Partition'ı geri getirme!

karakurt
XP kurarken yanlış partion ı sildim. Şöyle ki:C(sistem):D(depo):E(yedek):şeklindeydi bölümler. Geceyarısı çok büyük bir salaklık edip E(yedek)'i sildim. ne mallık anlamadım. Yazıyo da "yedek" diye:( nasıl yaptım anlamadım. Burası bir film, müzik arşivi değil 5 yıllık foto, video, ödev, mail, proje,
XP kurarken yanlış partion ı sildim. Şöyle ki:
C(sistem):
D(depo):
E(yedek):
şeklindeydi bölümler. Geceyarısı çok büyük bir salaklık edip E(yedek)'i sildim. ne mallık anlamadım. Yazıyo da "yedek" diye:( nasıl yaptım anlamadım. Burası bir film, müzik arşivi değil 5 yıllık foto, video, ödev, mail, proje, sunum vs gibi çok önemli dosyalın arşiviydi. şu anki durum:
C(sistem):
D(depo):
unpartioned:
şeklinde. get data back for ntfs falan işe yaramıyo çünkü programın arama yapabileceği bir partion gözükmüyor.
Allah rızası için yardımcı olun. ne etsem de ben bu verileri kurtarsam. Sadece xp setup aşamasında delete dedim o kadar. hiç bir şekilde formatlanmadı bu bölüm. illa ki vardır bir yolu. lütfen yardım!!!
0
karakurt
(22.08.08)
sadece partiton imi sildin, yoksa paritioni silip ustune formattami attin. nortonun partiton magic programi var onunla partitoni tekrar olusturabiliyorsun. onunla bi dene istersen ama garanti vermiyorum. o program var olan partition i buyutup kucultebiliyor dosyalari silmeden.
0
sanio
(22.08.08)
sadece partion ı sildim. hiçbir şekilde format atılmadı partion a.
0
🌸karakurt
(22.08.08)
kurukafa
(22.08.08)
sadece partition silindiyse yakin zamanda ayni sey basima gelmis, ayni sekilde bir heyecan buraya yazmistim. (git: 34842)
kurukafa'nin onerisi hayat kurtarir :)
0
zakk
(22.08.08)
(7)

Telefondan Operatör Logosunu Kaldırmak ?

wertyu
merhabalar,nokia n73 marka telefon kullanıyorum, Zensis Theme DIY programı ile kendi temalarımı yapıyorum. ancak ekrandaki resimlerin üstünde turkcell logosu, temalarımın içine ediyor. Bu Turkcell yazısını ekrandan kaldırabiliyormuyuz, kaldırabiliyorsak nasıl kaldırırım bilgilendirirseniz sevinirim.
merhabalar,
nokia n73 marka telefon kullanıyorum, Zensis Theme DIY programı ile kendi temalarımı yapıyorum. ancak ekrandaki resimlerin üstünde turkcell logosu, temalarımın içine ediyor. Bu Turkcell yazısını ekrandan kaldırabiliyormuyuz, kaldırabiliyorsak nasıl kaldırırım bilgilendirirseniz sevinirim...
şimdiden tşk.
0
wertyu
(22.08.08)
bilmemkac yaz bilmemnereye gonder seklinde bi hizmet var. operator logosunu seffaf yapiyor. bi logo, melodi kitapcigi bulabilirsen orada vardir.

ya da telefonun ayarlar menusunde operator logosunu kapatma diye bi secenek vardi bi de.
0
osuruklu
(22.08.08)
@osuruklu: ayarlar menüsünde öyle birşey seçenek göremedim.birde belirttiğiniz kitapçıklardan bende bulunmamakta.
0
🌸wertyu
(22.08.08)
L0 yazıoduk da.. nereye gönderdiğimizi bilemedim şimdi. 2222 olabilir.
0
infernal majesty
(22.08.08)
@infernal majesty: dediğini yaptım 2222ye mesaj attım. anında mesaj geldi 5555 ten şu şekkilde: hatalı istek. YARDIM yazıp hede höde... falan, sanırım bu şekilde değil.

edit: bide 7777 ye L0 yazıp yolladım gene olmadı...
0
🌸wertyu
(22.08.08)
şöyle bi program yazmış birisi ama hiç denemedim.
getir.net
0
cyberpunk
(22.08.08)
fexplorer diye bir program var, bu sizi telefona kurulabiliyor mu bilemiyorum ngage ve benzeri kuşak nokia'lara kurulabiliyor. size de kurulabiliyorsa işinizi görür; istediğiniz resmi logo yapabilir, isterseniz beyaz isterseniz siyah resimler koyabilirsiniz.
0
raj
(22.08.08)
"Turkcell logosunu ekranınızdan kaldırmak isterseniz

L284000 yazıp 3022 ye gönderin."

blog.turkbaron.com

kontöre/faturaya kıyarsanız bi de bunu deneyin.
0
infernal majesty
(22.08.08)
(4)

Port Forwarding Sorusu

kriker
uTorrent kullanmaktayım, www.hd-bits.ro'ya erişimde sıkıntım var. 18882 numaralı portumu modemimin setup arabirimi aracılığıyla uTorrent'in kullanımına sunmaya çalışıyorum ama olmuyor.Almış olduğum ekran görüntüleri açıklayıcı olacaktır sanırım. Lütfen yardımcı olunuz. Internet damarım kesildi. Sade
uTorrent kullanmaktayım, www.hd-bits.ro'ya erişimde sıkıntım var. 18882 numaralı portumu modemimin setup arabirimi aracılığıyla uTorrent'in kullanımına sunmaya çalışıyorum ama olmuyor.

Almış olduğum ekran görüntüleri açıklayıcı olacaktır sanırım. Lütfen yardımcı olunuz. Internet damarım kesildi. Sadece hd-bits.ro'ya erişimim sağlansın, yeter.

Ekran görüntülerine baktıktan sonra okuyunuz:

- Bilgisayarıma yeni format attım. Formattan önce güldür güldür çalışıyordu uTorrent.
- uTorrent 1.8 kullanmaktayım.
- Windows Firewall'da uTorrent için 18882 numaralı port exception'unu ekledim.
- portforwarding.com'daki tutorial'i bire bir uyguladım, işe yaramadı.
0
kriker
(22.08.08)
18882 degil de 4992'yi deneyin, belki düzelir.
0
kr4z33
(22.08.08)
portforwarding'deki tutorial'lere güvenmeyin. Airties modemler için "sabit ip şart, hedef ip olarak onu girmeniz gerekiyor" demesine rağmen yalnızca localhost ip'sini girince açılıyor portlar.

bence bir 192.168.1.1, 192.168.2.1, 192.168.1.2 gibi seçeneklere bi şans verin bakalım işe yarayacak mı.
0
kabraxis
(22.08.08)
bi res herseyi cozebilir hem modemde hem bilgisayarda
bir de "upnp" desteklemiyor mu modem?
0
algoritma
(22.08.08)
Kabraxis'in dediği bende işe yarıyor. Bazen alakasız ip alıyor otomatik ip yapınca, elle giriyorum. İp'nizin kaç olduğuna bakın hata verdiğinde falan.
0
colonizer
(24.08.08)
(1)

dvd den sahne ayırma

denize karsi icen keci
dvd formatındaki görüntüden belirli sahneleri ayırabileceğimiz bir program varmıdır?
dvd formatındaki görüntüden belirli sahneleri ayırabileceğimiz bir program varmıdır?
0
denize karsi icen keci
(22.08.08)
virtual dub mpeg
0
babatema
(22.08.08)
(1)

site adı

reeper redeemer
%99 içeriği bilgisayarlarla ilgili olmakla birlikte (oyun olur, yazılım olur, donanım olur, ilginç haberler olur.. fakat legal içerik, blog tarzı metinler vs.) diğer ilginç teknolojik ürün, gelişme vs. bilgisinin yer alacağı blog tarzında bir site için isim önerileriniz neler olabilir.
%99 içeriği bilgisayarlarla ilgili olmakla birlikte (oyun olur, yazılım olur, donanım olur, ilginç haberler olur.. fakat legal içerik, blog tarzı metinler vs.) diğer ilginç teknolojik ürün, gelişme vs. bilgisinin yer alacağı blog tarzında bir site için isim önerileriniz neler olabilir.
0
reeper redeemer
(21.08.08)
teknodrom
0
ermanen
(22.08.08)
(6)

bilgisayarı çöpe atmak!

humanistyamyam
Bilgisayar kabloyla internete bağlanırken sorun yaşamıyor ama kablosuz bağlantılarda tüm ağları görüp şifre girilmesine rağmen sorunu tanımlayamadığı(mız) bir şekilde wireless bağlantıyı gerçekleştiremiyor.mal sahibine çeker hesabı bağlantı sorunu yaşayan bu bilgisayarın derdi ne olabilir?a-) beni ç
Bilgisayar kabloyla internete bağlanırken sorun yaşamıyor ama kablosuz bağlantılarda tüm ağları görüp şifre girilmesine rağmen sorunu tanımlayamadığı(mız) bir şekilde wireless bağlantıyı gerçekleştiremiyor.


mal sahibine çeker hesabı bağlantı sorunu yaşayan bu bilgisayarın derdi ne olabilir?
a-) beni çıldırtmak!
b-) sorun şu ki ...............
c-) camdan at gitsin..

Bilgisayarda vista yüklü.

[email protected]
0
humanistyamyam
(21.08.08)
ne kadar tanimlayamiiyorsunuz sorunu. Baglanti gerceklesiyor fakat internete mi giremiyorsunuz ya da nasil bir hata geliyor.
0
badseed
(21.08.08)
badseedin de dediği gibi açıklarsanız yardımcı oluruz c şıkkını seçerseniz camın adresini verin de gelelim :D
0
enter saltman
(21.08.08)
modemin wireless şifrelemesi felan tutmuyodur ne bilyiim
0
yuto
(21.08.08)
tek açıklaması mac filter olabilir, modemin ayarlarından mac filterı kapatmanız lazım
0
reeper redeemer
(21.08.08)
wireless bagdastirici intel marka ise; intel pro/wireless software yazilimini indirip kurmayi denesene
0
unspokenlies reloaded
(21.08.08)
:) hayır sorun şu ki şifreyi doğru girmeme rağmen bağlantı gerçeklemiyor. sorunu tanımla dediğimde salak vista sorunu bulup çözemiyor.
0
🌸humanistyamyam
(22.08.08)
(3)

xp'nin klasörlerimle alıp veremediği

weeping guitar
klasörlere çift tıklayınca açılırlar ya, benim bilgisayarımda açılmıyorlar, klasörde arama yapma ekranı çıkıyor. (yani "aç" komutu değil, "ara" komutu uygulanıyor) klasör açacam diye her seferinde klasöre sağ tıklayıp "aç"a basmakla uğraşmak istemiyorum, yok mudur bu işin bir çaresi?(dün masaüstümde
klasörlere çift tıklayınca açılırlar ya, benim bilgisayarımda açılmıyorlar, klasörde arama yapma ekranı çıkıyor. (yani "aç" komutu değil, "ara" komutu uygulanıyor) klasör açacam diye her seferinde klasöre sağ tıklayıp "aç"a basmakla uğraşmak istemiyorum, yok mudur bu işin bir çaresi?

(dün masaüstümdeki bir klasörün simgesini değiştirmiştim windows'un kendi ayarlarından ama o ayarları kurcaladım, birşey bulamadım)
0
weeping guitar
(21.08.08)
sanırım kayıt defteriyle ilgili bi sorun var googledan detaylı bilgi bulabilirsiniz
0
enter saltman
(21.08.08)
"folder" türü ile ilişkili default action open'dan search'e dönmüş.

bunu düzelten registry fix'ler var.

google'dan "cant open win xp folders" falan diye aratırsanız o registry fix'lerin olduğu yardım forumları çıkar mutlaka.
0
raj
(21.08.08)
problemi çözdüm, şöyle ki :

1. regedit'i açıyoruz.
2. hkey_classes_root > directory > shell'e geliyoruz.
3. sağ tarafta "default" veya "varsayılan" adlı bir değer olması lazım, onun üstüne çift tıklayıp "none" yazıyoruz ve enter'a basıyoruz.

bu bende işe yaradı, ama bu yöntemin işe yaramadığı durumlar için ikinci bir çözüm yolu daha var :

1. başlat > çalıştır'ı açıyoruz.
2. tırnak işareti olmadan "regsvr32 /i shell32.dll" satırını giriyoruz ve enter'a basıyoruz.
0
🌸weeping guitar
(24.08.08)
(2)

wireless

SoLfej
atheros chipset kullanmaktayım ve atheros client utility ile zyxel modeme kablosuz bağlantı yapmak istiyorum. fakat wireless şifreli ve şifresini bilmeme rağmen hangi yoldan bağlantı yapacağımı bulamadım. bağlantı için 4 şifreli seçenek var. bunlar,1.wpa/wpa22.wpa/wpa2 passphrase3.802.1x4pre-shared
atheros chipset kullanmaktayım ve atheros client utility ile zyxel modeme kablosuz bağlantı yapmak istiyorum. fakat wireless şifreli ve şifresini bilmeme rağmen hangi yoldan bağlantı yapacağımı bulamadım. bağlantı için 4 şifreli seçenek var. bunlar,

1.wpa/wpa2
2.wpa/wpa2 passphrase
3.802.1x
4pre-shared key (static wep)

2 seçenekte (1. ve 3.) user name ve password istiyor ve ben user name olarak her hangi bir isim ve wireless şifresini giriyorum. ama bağlatı her seferinde yapılamıyor. ne yapmam gerekte şifre bir ağa bağlanmam gerek bilgisi ya da fikri olan!?
0
SoLfej
(21.08.08)
atheros utility'den değil de windows'un kendi wireless client'ını kullanmayı dene. genelde bu chipset client'ların zıçtığı yerde windows'un standard client'ı bağlanıyor, sebebi sorma...
0
raj
(21.08.08)
güzel bir cevap evet aynende o çalıştı ben de bu duruma bir anlam veremedim ama yine de şifre ile nasıl gireceğim konusunda bir fikrim yok. atherosla şifre kullanarak bağlanamıyorum :s
0
🌸SoLfej
(21.08.08)
(5)

ağırlık

enter saltman
elimizdeki 10 yıllık vestel (black) TXT 70 ekranlık tvnin ağırlığını merak ediyoruz vestelin internette bu tvnin arşivini yaptığı site falan var mıdır?tartıya koyup ölçün gibi parlak fikirler sunmayın
elimizdeki 10 yıllık vestel (black) TXT 70 ekranlık tvnin ağırlığını merak ediyoruz vestelin internette bu tvnin arşivini yaptığı site falan var mıdır?
tartıya koyup ölçün gibi parlak fikirler sunmayın
0
enter saltman
(21.08.08)
bende benzer bir sony vardı. sanıyorum 48 kg civarı olması lazım. belki yardımı dokunur.
0
ozdek
(21.08.08)
merak ettim, ağırlığını neden merak ediyorsunuz, ve cidden niçin tartıda ölçmüyorsunuz?
fabrika çıkış ağırlığını mı merak ediyorsunuz, monitörlerde zamana bağlı ağırlık değişimi falan mı oluyor? cidden bilmediğim için soruyorum.
0
flyalone
(22.08.08)
33 ila 40 kilo arasinda bi yerdedir tahminen.
0
charm
(23.08.08)
@flyalone bazen lazım olduğu için taşımak zorunda kalıyoruz iki kişi olmamıza rağmen yarım saat yerimizden kalkamıyoruz iki dakka taşıdıktan sonra servis bile küfrediyordu ağırlığına tartıda ölçmüyoruz çünkü kantar gerek ve tvmizi kantara taşımak istemiyoruz fabrika çıkış ağırlığı diyede bişey yok içindeki alet edevat buharlaşmıyorki
0
🌸enter saltman
(24.08.08)
Hmm, anladım. Ben de televizyonlarla ilgili bilmediğim bir şey mi var diye merak etmiştim.

Bu arada, parlak fikir istememişsiniz ama dayanamıyor deli gönül;
evlerde kullanılan basküller genelde 150 kg'ya kadar tartıyor. basküle çıkıp kilonuzu ölçün, sonra da tv ile birlikte tekrar tartılın?
0
flyalone
(25.08.08)
(6)

Elektrik Sorusu

im2shy
Evde neredeyse bütün elektronik eşyalarım salonda ve bunları yerlestirdigim tarafta sadece bir tane priz var.Ben de o bir prize 6'lı priz bağladım,6'lı prizin tekine bir 6'lı priz daha,onun tekine bir 6'lı daha... boyle gidiyor bu.Bu prizlerin tamamında cihaz kullanmam bir sorun yaratır mı?Hayır yer
Evde neredeyse bütün elektronik eşyalarım salonda ve bunları yerlestirdigim tarafta sadece bir tane priz var.Ben de o bir prize 6'lı priz bağladım,6'lı prizin tekine bir 6'lı priz daha,onun tekine bir 6'lı daha... boyle gidiyor bu.

Bu prizlerin tamamında cihaz kullanmam bir sorun yaratır mı?Hayır yeri geliyor,hepsi aynı anda acık oluyor.

Duvardaki prize takılı olan öncü 6'lı voltaj korumalı dediklerinden (ama bi seye yarayacagını sanmıyorum cunku 9-10 ytl'lik bisey,klavuzunda dedigine gore asırı yuklenme vs durumunda kapatıyormus kendini)

Devam edim mi ben bu 6'lılara yeni 6'lılar eklemeye?
0
im2shy
(21.08.08)
başka prizlerden 6lı uzatın tek bir prizden olunca ciddi sorunlarla karşılaşabilirsiniz
0
enter saltman
(21.08.08)
normal 6'lı prizler 10-16 A arası bir elektrik akımına dayanabilirler diye biliyorum. Eğer cihazların toplamı bu rakamdan daha çok akım çekerse sorun olur. en azından elektrik süpürgesi gibi çok akım şeyler takmamaya çalış.
ya da en baştaki çoklu prizin kaliteli birşey olduğundan emin ol.
0
murtilli
(21.08.08)
Ayni yere altili eklemeye devam etmeyin. Evin baska tarafindan uzatma kablosu getirin. Hatta mumkunse farkli sigortaya bagli bir priz olsun.
0
wpi
(21.08.08)
o kadar da ciddi sorunla karşılaşmazsınız. en kötü ihtimal prizin sigortası atar.

prizler 10 ampere dayanır denmiş. sigorta da 10 amperse zaten priz yanmadan önce sigorta atıp akımı keser. cihazları söker, sigortayı açarsınız, kullanmamanız gerektiğini anlarsınız. sigotanın asıl amacı bu zaten. ampul değiştirirken çarpılmayı engellemek ikincil amaç.

tabii elektrik tesisatınız çok eski değilse ve gerzek elektrikçi 10 amperlik sigorta takılacak yere 32 amperlik sigorta takmadıysa.
0
kibritsuyu
(21.08.08)
Tek prizden elektrik kullanan cihazların aynı anda çalışanları şu şekilde: Ps3,Lcd monitor,Pc,müzik seti,dvd,uydu,tüplü tv,dijital saat,telefon,modem,vantilator

Bunun dışındakiler aynı anda çalışmıyor genelde ama yukarıdaki yazdıklarım neredeyse bütün akşam açık oluyor.

Bunlar aynı anda çalıştığı halde sigorta atmıyorsa var mıdır bi yamukluk?

Çünkü eve ilk taşındıgımızda klima sigortayı attırıyor diye elektrikci gelip butun sigortaları yukseltmişti,yani o oyle dedi,neyi yukseltti bilmiyorum.
0
🌸im2shy
(21.08.08)
klimalar normal sigortalardan farkli sigorta istermis yalniz. evlerde L tipi, yani L16A(mper) kullaniyosaniz klima B16A istiyormus. beklemeli sigortaymis saniyorum. ilk calistirildiginda okuz gibi akim cekiyor klima, fakat belli bir sure sonra akim normale dongudu icin sigorta atmiyormus.
0
osuruklu
(21.08.08)
(2)

vista masaüstünden kaybolan geri dönüsüm kutusu şerefsizi

hakkibulut
nasil geri getiricem o tatli belayi geri. yanlislikla uçurdum. ve vistadan nefret ediyorum. aramak, denetim masasinin içinde dolasmak, masaüstünde şunlari göster secenegini bulmak için zaman harcamak istemiyorum. kisacasi tembellikten soruyorum. geri dönüsüm kutusu; okuyorsan topsun olm. kisayolunu
nasil geri getiricem o tatli belayi geri. yanlislikla uçurdum. ve vistadan nefret ediyorum. aramak, denetim masasinin içinde dolasmak, masaüstünde şunlari göster secenegini bulmak için zaman harcamak istemiyorum. kisacasi tembellikten soruyorum.

geri dönüsüm kutusu; okuyorsan topsun olm. kisayolunu koydum masaüstüne. onun da altinda kücük ok var. gıcık ediyor. bir de boş veya dolu olmasi farketmiyor, hep dolu gösteriyor. çok maduruz, evine dön.

baban.
0
hakkibulut
(21.08.08)
masaüstüne sağ tıklayın > kişiselleştir > soldaki menüden masaüstü simgelerini değiştir veya ayarla ya basıp oradan da çöp kutusunu geri getirebilirsiniz.

sağ tıkla > personalize > task'sın orda da change desktop icons

bu da ingilizcesi.
0
raj
(21.08.08)
haaa. ordanmis. tamam ya biliyodum. (nasil yalan)

:) sagolasin.
0
🌸hakkibulut
(21.08.08)
(3)

Nasıl Oluyor da oluyor (hack olayı)

mutevaggil
Merhabayın,nasıl oluyor şu hack işi. şimdi benim sitem var, hacker herif, bana host sağlayan şirketin serverina giriyor oradan mı işini hallediyor yohusa benim sitemin control panelini ele geçiriyor da (kullanıcı adı şifre???)file manager'a giriyor ve index.php dosyamı kafasına göre düzenleyip tekra
Merhabayın,

nasıl oluyor şu hack işi. şimdi benim sitem var, hacker herif, bana host sağlayan şirketin serverina giriyor oradan mı işini hallediyor yohusa benim sitemin control panelini ele geçiriyor da (kullanıcı adı şifre???)file manager'a giriyor ve index.php dosyamı kafasına göre düzenleyip tekrar upload ediyor (mu?)

bu mudur.nedir dostlar işin aslı. ve nasıl bir önlem alırsak bu hack heriflerine kapak olur.
0
mutevaggil
(21.08.08)
en geneli kendine hacker diyen herkesin yapabildiği kullandığınız cms varsa onun açıkları ile hacklemesi olayıdır.
0
yuto
(21.08.08)
Milyon tane yöntem var.

1- Server'a girer dosyalarını değiştirir.
2- Site üzerindeki dosya açıklarından faydanır.
3- Domain hack yapabilir mailini ele geçirerek.
4- Dns spoofing yapabilirler (ki en son gittigidiyor ve haberturk hacklendi bu yöntemle)
5- Ve bunun gibi milyonlarca önemsiz görünen ama önemli sorunlar çıkaran açıklar.

Nasıl önlem alırsın da siten hacklenmez? Siteni düzgün kodlarsan, server'ın güvenliyse, bir de domaini aldığın mail güvenliyse hiçbir şey olmaz. Ya da kısacası sen ufak çaplı bir hacker olacaksın :) Yani hırsızı engellemek içi hırsız mantığıyla düşüneceksin :)
0
ataturkiye
(21.08.08)
tamam arkadaşlar, sağolun cevaplar için.
0
🌸mutevaggil
(22.08.08)
(4)

[ office ] 97-2003 versiyonundan yeni versiyona çeviri?

enola gay
Çeviri yapınca dosyanın boyutu küçülüyor? yani 12 mb lık bir excel dosyası 10 mb a düşebiliyor? yeni versiyona çevirince kendi çapında optimizasyon mu yapıyor acaba? dosyanın içindeki fotoğrafların çözünürlüğü de mi düşüyor?
Çeviri yapınca dosyanın boyutu küçülüyor? yani 12 mb lık bir excel dosyası 10 mb a düşebiliyor? yeni versiyona çevirince kendi çapında optimizasyon mu yapıyor acaba? dosyanın içindeki fotoğrafların çözünürlüğü de mi düşüyor?
0
enola gay
(21.08.08)
format tamamen farkli. ondandir.
0
x daemon
(21.08.08)
format derken, bir cesit bir zip gibi bi container icinde tutuyor yeni versiyon. bi nebze sikistirma olasi.
0
x daemon
(21.08.08)
excel'de 12 mb boyut çok zor olduğu için tahminim fotoğraf falan vardır içinde. save as yaparken options menüsünden fotoları sıkıştır derseniz çözünürlüklerini 72 ya da 200 dpi civarına düşürecektir. 35 mb çok büyük oldu bu dediğiniz dosya 2-3 mb lara inecektir.
0
ozdek
(21.08.08)
2007 xml tabalı çalıştığı için, yeni dosyalar daha küçük olarak kaydedilebiliyor ama yaşamış biri olarak; o sıkıştırma sırasında ufak bir sorun olursa, tüm dosya bozuluyor....bitirme tezinizin yarısı gidebiliyor, siz de 3 gün ruh moduna girebiliyorsunuz...
0
tcp0203
(21.08.08)
(2)

mini dvden bilgisayara video aktarmak

dahidex
arkadaşlar mini dv kameramla çekim yaptım ama bilgisayara aktarmam için firewire 1394 müdür nedir, ondan almam gerekiyormuş.(sony'nin i.LİNK isimli kablosuyla falan)http://www.exa.com.tr/shop/product.asp?caid=425&pid=2247buna baktım da, firewire diyor, usd diyor, bizim bildiğimiz sıradan usb değil m
arkadaşlar mini dv kameramla çekim yaptım ama bilgisayara aktarmam için firewire 1394 müdür nedir, ondan almam gerekiyormuş.

(sony'nin i.LİNK isimli kablosuyla falan)

www.exa.com.tr

buna baktım da, firewire diyor, usd diyor, bizim bildiğimiz sıradan usb değil mi bunlar? 1394le ne alaka?

bir de kablo almam gerekiyor sanırım. hangi kablodan alabilirim? en iyi kalite için hangi marka alayım?

daha önce mini dvden bilgisayara aktarabilmiş arkadaşların yardımına ihtiyacım var.
0
dahidex
(21.08.08)
Firewire = IEEE 1394 = i.Link

Sonuncu ismi Sony, ilk ismi Apple öne çıkarır ve hepsi IEEE 1394 standartıdır. Eğer bilgisayarınızda bu giriş yoksa bir Firewire PCI kart almanız gerekir. Linkteki ürün Firewire değil USB kartı zaten. En azından resimden o anlaşılıyor. En iyi kalite için içinde VIA dışında başka bir çip içeren kartlardan almanızı tavsiye ederim fakat piyasada bulmak zor. Windows XP SP2 altında VIA çipli USB ve Firewire PCI kartlar sıkıntı çıkarıyor bu yüzden bulabilirseniz NEC ya da D-Link çipli kartlar almanız uygun olur.

Örnek resim olması için bir link veriyorum
www.astech.com.tr

Burada gördüğünüz kartta 4pin ve 6pinlik yuvalar mevcut. Video kameranızda 4 pinlik giriş vardır bu yüzden bir ucu 4pin diğer ucu 6pin bir Firewire kabloya ihtiyacınız olacak. Belkin gibi kaliteli bir marka alabileceğiniz gibi herhangi bir bilgisayarcıdan markasız bir kablo da alabilirsiniz.

Örnek resim
catalog.belkin.com
0
arche
(21.08.08)
peki bu kablo olmadan aktarmak mümkün müdür? illa düğün kasetlerini çektirir gibi stüdyolara mı gitmek lazım?
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(21.08.08)
(2)

video player (ntsc/pal) sorusu

ytsejam
Merhaba,Yurtdışından aldığımız bir video/dvd combo recorder'ın ntsc olan kodunu (elimizdeki video kasetleri oynatmaması sebebiyle) pal'a çevirmek, yani dvdlerde yapıldığı gibi bölge(region) kodunu kırmak mümkünatlı bir iş midir? zahmetli midir? yardımcı olabilecek olan veya tanıdığı bildiği olan?? Ç
Merhaba,
Yurtdışından aldığımız bir video/dvd combo recorder'ın ntsc olan kodunu (elimizdeki video kasetleri oynatmaması sebebiyle) pal'a çevirmek, yani dvdlerde yapıldığı gibi bölge(region) kodunu kırmak mümkünatlı bir iş midir? zahmetli midir? yardımcı olabilecek olan veya tanıdığı bildiği olan?? Çok teşekkürler.
0
ytsejam
(21.08.08)
menüsü var mı yok mu bilmiyorum ama, olmayan cihazlarda bile açılış anında bir kaç tuşa basılı tutularak yapılabilinir olması lazım.

marka model yazarak google da bi araştır bakalım.
0
os
(21.08.08)
NTSC/PAL olayi region code ile benzesmiyor. Bazi aletler iki modu da destekleyip arada secim sansi verirken (Orn: PS2) bazilari sadece hedef pazarin modunu destekler.
0
wpi
(21.08.08)
(5)

Yazılımcık

flame of feanor
Dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım. Bir matbaada grafiker olarak çalışıyorum. Sadece çorap etiketi üretiyoruz. İşler çok yoğun ve şirketteki tek grafiker benim. Her neyse sizden ricam işlerimi birazcık da olsa hafifletmek için ufacık, minicik bir yazılım. Tam şu anda ekteki resmi inceleyin. Orda
Dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım. Bir matbaada grafiker olarak çalışıyorum. Sadece çorap etiketi üretiyoruz. İşler çok yoğun ve şirketteki tek grafiker benim. Her neyse sizden ricam işlerimi birazcık da olsa hafifletmek için ufacık, minicik bir yazılım. Tam şu anda ekteki resmi inceleyin. Orda küçük bir örnekle detaylı olarak anlatmaya çalıştım.

Şimdi öyle bir yazılım olsun ki:

Ben diyeyim:
Hacım,
A ürününden 2.000 adet
B ürününden 4.000 adet isteniyor
Tabakaya 6 adet ürün sığabiliyor. Ne yapsak?

Program da bana: "Hacım A'dan 2 adet, B'den 4 adet koyacaksın. Numaratör de 1.000 olacak" desin.

Ağalar böyle bir şey mümkün müdür?
0
flame of feanor
(21.08.08)
"Tabakaya 8 adet ürün sığabiliyor. Ne yapsak?"

6 olmalı değil mi, yanlış yazmışınız.

etiket boyutları eşit değil mi? bir de yerleşim yapmayacak değil mi, sadece hesap yapacak, sayı verecek.

kesinlikle mümkün. excel ile bile mümkün olabilir sanki. bir bakayım.
0
kibritsuyu
(21.08.08)
Evet etiket boyları eşit ve sadece hesap yapacak, sayı verecek.

[email protected] dan ulaşılabilirim.
0
🌸flame of feanor
(21.08.08)
basitinden bir excel yapip senin maile attim. umarim ise yarar :)
0
nifelheim
(21.08.08)
nifelheim 2 bilinmeyenlisini yapmış, kendisine minnettarız. Peki bunu arttırabilcek bir babayiğit var mıdır? A,B,C,D,E,F,G,H...
0
🌸flame of feanor
(21.08.08)
yazılıma gerek bile yok, excelde solverdan yaparsınız kendiniz
0
reeper redeemer
(21.08.08)
(2)

MS Project Sorusu

murat mc
Merhaba,MS projectte 5 aylik sure icin tasarlanmis islerden olusan bir planim var. bu islerden sadece biri icin son 1 ay girilen actual rakamlarini almaya calisiyorum. Ancak Task ozelliklerine girdigimde tarih alanini degistiremiyorum, disabled gorunuyor. Var mi tarihleri degistirebilmem icin bir fi
Merhaba,

MS projectte 5 aylik sure icin tasarlanmis islerden olusan bir planim var. bu islerden sadece biri icin son 1 ay girilen actual rakamlarini almaya calisiyorum. Ancak Task ozelliklerine girdigimde tarih alanini degistiremiyorum, disabled gorunuyor. Var mi tarihleri degistirebilmem icin bir fikir?

tesekkurler,
0
murat mc
(21.08.08)
Başka bir görevin alt göreviyse tarihini değiştiremiyorsunuz doğrudan diye biliyorum. Ana göreve girip onun tarihini değiştirmeniz lazım yanılmıyorsam.
0
arche
(21.08.08)
ana gorev icin de ayni ekran goruntuleniyor, tarihleri degistiremiyorum malesef.tsekkurler yine de
0
🌸murat mc
(21.08.08)
(1)

pl/sql development tool sorusu

fizikopat
makinem epey bir eski o yüzden soruyorum. makineye oracle kurmadan pl/sql çalışabilmem mümkün mü acaba? var mıdır böyle bir tool? (e-book indir oku demen. e-booklar var ki çalışmak için bir tool arıyorum)
makinem epey bir eski o yüzden soruyorum.
makineye oracle kurmadan pl/sql çalışabilmem mümkün mü acaba?
var mıdır böyle bir tool?
(e-book indir oku demen. e-booklar var ki çalışmak için bir tool arıyorum)
0
fizikopat
(21.08.08)
pl/sql oracle dosyaları üstünden çalışıyor, başka bir tool ile çalışacağını sanmam
0
kokomichu
(21.08.08)
(1)

firefox arama motoru?

nick name
firefox arama motoru gibi bişi vardı.. adres bar ın yanında istediğin arama motorunu seçiyordun. bi sürü arama motoru eklentisi var ama bunları nasıl çalıştıracağımı unuttum..bulamadım..Yardım!!
firefox arama motoru gibi bişi vardı.. adres bar ın yanında istediğin arama motorunu seçiyordun. bi sürü arama motoru eklentisi var ama bunları nasıl çalıştıracağımı unuttum..bulamadım..Yardım!!
0
nick name
(21.08.08)
firefox'un yeni versiyonunu indirin. eğer eski versiyona sahipseniz tabi.
0
chak 666
(21.08.08)
(3)

feysbuk sorusu...

sirrikadem2
facebook'ta bir kişiyi arama kısmından arıyorum, ama bulamıyorum.kendisi arkadaş listemdeki birinin arkadaşı. arkadaşımın bazı fotoğraflarına yorum yazmış olmasına rağmen ismine tıklanamıyor. Sadece isim gözüküyor. Bu ne demek? Ben engellenmiş miyim o kişi tarafından yoksa facebook'u terk mi etmiş k
facebook'ta bir kişiyi arama kısmından arıyorum, ama bulamıyorum.
kendisi arkadaş listemdeki birinin arkadaşı.
arkadaşımın bazı fotoğraflarına yorum yazmış olmasına rağmen ismine tıklanamıyor. Sadece isim gözüküyor. Bu ne demek? Ben engellenmiş miyim o kişi tarafından yoksa facebook'u terk mi etmiş kendisi?
0
sirrikadem2
(21.08.08)
privacy(gizlilik) ayarlarından arama sonuçlarında görünmeyebiliyorsunuz. o aktiftir.
0
schimsonique chaiselongue
(21.08.08)
schimsonique nin dedıgı gıbıde olabılır bırde ara kısmında sadece bulundugun network deki sonuclar cıkıyor bıldıgım kadarıyla..ondan dolayıda bulamıyor olabılırsın..
0
isott
(21.08.08)
siyah şekilde sadece ad ı (soyadı değil) yazıyorsa hesabını kapatmıştır.
diğer türlü kapatmıştır gizlilikten.
0
gholeman
(21.08.08)
(7)

bitmis araba akusu!

osuruklu
1,5 aydir yatan arabanin akusu yine bitmis. sifir almistim 1.5 ay once. taktim, 1.5 ay yatti, bitmis. nasil oluyor abi bu? kacak gocek bi seyler mi var acaba tesisatta. bu kadar sarjsiz kalmakla bozulur mu peki? birazcik gezsem yarin toparlar mi acaba? daha onceki aku 4 ay yattiktan sonra 50 km boyu
1,5 aydir yatan arabanin akusu yine bitmis. sifir almistim 1.5 ay once. taktim, 1.5 ay yatti, bitmis. nasil oluyor abi bu? kacak gocek bi seyler mi var acaba tesisatta. bu kadar sarjsiz kalmakla bozulur mu peki? birazcik gezsem yarin toparlar mi acaba? daha onceki aku 4 ay yattiktan sonra 50 km boyunca yuksek devirde surmeme ragmen sarj olmamisti. acaba normal sarjda mi biraksam? yarin da bi yerlere gidilecek, gece vakti calismamazlik eder mi acaba? off. yetis duyuru. bilgisayara baglansa elektrik tesisatinda bi kacak olup olmadigi cikar mi ki?
0
osuruklu
(21.08.08)
ben de ehliyeti kaptirdiktan sonra araba 6 ay yatmisti. haliyle aküde cirtlamis. takviye yaptik, elektrikciye götürdüm. saf su'yu azalmis, üstüne ekledi. -abi sen biraz uzun yol yap, o kendine gelir dedi, eyvallah dedim. gecen hafta izmir'den kalktim zeytinli'ye gitti. yüzüme kara cikartmadi, aslanlar gibi masallah.
0
trimpot
(21.08.08)
Kullanmayacağın zaman kutup başını sök, arabanın hayrını gör.
0
pathetique
(21.08.08)
1.5 ayda dolu akünün bitmesi pek normal değil. sıfır aldıysan garantisi vardır onun. götür bi baksınlar olmadı. belki aküde değildir sorun.
0
babatema
(21.08.08)
sıfır ve hatasız bir akü 1,5 ayda bitmez mutlaka bir sıkıntı var. araçta sonradan takma çin malı alarm var mı? ilk şüpheli o.
0
agk
(21.08.08)
akünün bittiğinden emin misin? bir oto tamircide avometreyle falan kontrol edilebiliyor sanırım aküde problem olup olmadığı.
çünkü zamanında ben de akünün bittiğini sanıp suları değiştirip, defalarca takviye alıp, kilometreler yapıp, yeni akü alıp yine de çözememiştim sorunu.
meğer kontaktta temassızlık varmış. dolayısıyla fazla masraf yapmadan önce emin ol aküde problem olduğundan.
0
lhun
(21.08.08)
saat+alarm+oto teyp bunlar akünüzü 1,5 ayda boşaltabilir. akünün garantisi bunları kapsamaz. en garantisi bir oto elektrikçiye aküyü şarj ettirmenizdir. ama uzun yola çıkacaksanız akü kendini toparlayabilir. arabanızda elektrik kaçağı (saydıklarımın dışında bagaj lambası, torpido lambası açık kalabilir) varsa gideceğiniz yerde sıkıntı olabilir.
0
steyro
(21.08.08)
hallettik arkadaslar. kacak olup olmadigina baktirmadim ama aku toparladi az bi calismayla. yarin baktiririm. optum :)
0
🌸osuruklu
(21.08.08)
(3)

oyunlarda koordinat sistemi

yobaz
gerek google gerek diger ortamlarda aramaya inandim lakin bulamadim.mmorpg oynamis arkadaslar biliyodur oyunda harita uzerinde bulundugumuz yeri gosteren bi koordinat sistemi var x:25 y:13 gibi. c# dili ile bi makro programi yaziyorum (yazmaya calisiyorum diyelim) ben koordinatlari vericem ve karakt
gerek google gerek diger ortamlarda aramaya inandim lakin bulamadim.
mmorpg oynamis arkadaslar biliyodur oyunda harita uzerinde bulundugumuz yeri gosteren bi koordinat sistemi var x:25 y:13 gibi. c# dili ile bi makro programi yaziyorum (yazmaya calisiyorum diyelim) ben koordinatlari vericem ve karakter o alana gidicek sorum sudur ki: bu tarz oyunlarda bu sistemin hesaplanmasi nasil oluyor yolu yordami nedir turkce ingilizce her turlu kaynak kabulumdur direk anlatimi pek sukela olur olmadi link olur hic olmadi yanlis yere soruyorsun bak buraya sor olur ufacik bi yol gostericek hersey olur bu sahista duayeniniz olur.
(geronimoca olur, turkce katliami olur allah benim belami versin :) umarim anlatabilmisimdir.)
0
yobaz
(20.08.08)
world of warcraft ise bahsi geçen oyun addon yazıp oyunun içine sızarak programınıza kordinat verisi gönderebilirsiniz sanırım.
0
yuto
(20.08.08)
kastettiğin bilgisayar oyunlarında iki nokta arasındaki en kısa yolun hesaplanması ise buna pathfinding deniyor ve bir sürü algoritma var bu iş için. en popüler olanı a* olarak geçiyor.

en.wikipedia.org
en.wikipedia.org*

gugıl'da "pathfinding c#" yazarsan bir sürü dokümana ulaşabilirsin.
0
thalamus
(21.08.08)
online oyunlarda bu i$i yapan hazir programlara "bot" deniyor. yasal problemleri olmayan serverlarda (offical) botting ve/ya 3rd party programlarin kullanimi da yasaktir. ne bileyim hani eklentiyi yazmadan once haberiniz olsun istedim.

herneyse, ragnarok online icin en cok kullanilan botting programlarindan birisi openkore'dir. esasinda sizin bahsettiginiz sadece belirli bir koordinata gitmekten ote karakterin gercekle$tirebilecegi bircok aksiyonu gercekle$tiriyor.

www.openkore.com adresinden inceleyebilirsiniz. download kisminda development source code indirilebilir halde bulunuyor. forumlardan da bilgi alabilirsiniz.

bunun di$inda eger koordinatlarin nasil hesaplandigini soruyorsaniz bi ornek vereyim,

mesela duyuru.cty isimli haritadasiniz. "/go duyuru.cty 200 400" yazarak i$inlandigimizi du$unursek soldan saga 200. kare ve yukaridan a$agi 400. karenin kesi$tigi yere cikmamiz gerekecektir.

eger ki thalamus'un dedigi gibi noktalar arasindaki en kestirme yolu mevcut harita uzerinden hesaplamak gibi bir $eylerden bahsediyorsan yine openkore'nin sitesini bi incele derim. alternatif olarak en kisa yol di$inda onlarca secenek uretebilen kodlari da hazirda vardi diye hatirliyorum.

ps: botting yasadi$idir :)
0
dengesiz pamuk
(21.08.08)
(3)

Windows Xp sp2 altında USB 2 sorunu

deahy
usb 2 kullanamıyorum, taktığım her cihaz usb 1.1 hızında çalışıyor.. her yerde windowsun otomatik olarak usb2 sürücülerini yüklediğinden bahsediliyor fakat benim bilgisayar pek oralı değil.. madem windows yüklemiyor o halde kendim halledeyim diyorum.. bu sefer de zaten hazırda yüklü olan sürücüler,
usb 2 kullanamıyorum, taktığım her cihaz usb 1.1 hızında çalışıyor.. her yerde windowsun otomatik olarak usb2 sürücülerini yüklediğinden bahsediliyor fakat benim bilgisayar pek oralı değil.. madem windows yüklemiyor o halde kendim halledeyim diyorum.. bu sefer de zaten hazırda yüklü olan sürücüler, yüklemek istediğimden daha yeni deyip yüklemiyor. var mıdır bunun bir çaresi..
0
deahy
(20.08.08)
anakartın usb2 desteği için ek bir driveri vardır belki?
0
yuto
(20.08.08)
evet anakartın cdsinde driver var fakat sp2 varken kuruluma izin vermiyor..
0
🌸deahy
(21.08.08)
Anakart VIA çipsetli falan mı yoksa? VIA'ya özgü bir soruna benziyor.

sozluk.sourtimes.org
0
arche
(21.08.08)
(1)

Google reader

etna
bu mereti browser sayesinde değilde, bir program gibi, herhangi bir browser'a ihtiyacımız olmadan, masaüstünden veya taskbardan kullanabiliyor muyuz?
bu mereti browser sayesinde değilde, bir program gibi, herhangi bir browser'a ihtiyacımız olmadan, masaüstünden veya taskbardan kullanabiliyor muyuz?
0
etna
(20.08.08)
Evet, ancak henüz deneme aşamasında:
www.google.com
0
386 dx
(21.08.08)
(2)

lcd tv

enter saltman
lcd tvler tamir edilir mi?
lcd tvler tamir edilir mi?
0
enter saltman
(20.08.08)
arızasının ne olduğuna göre değişir.
0
kurukafa
(20.08.08)
panelinin tamir edilebileceğini sanmıyorum.. anca elektronik bir arıza varsa tamir edilebilir ve muhtemelen pahalı olur..
0
metox
(21.08.08)
(2)

kamera pil ömrü

dahidex
aşağıdaki kameradan aldımhttp://www.hepsiburada.com/productDetails.aspx?categoryid=17076&productid=evsonydcrhc53eaçıklamasında "Stamina 14 saate kadar kayıt (opsiyonel pil ile) " diyor.ama bir kullanıcı yorumu 115 dakika olduğunu söylüyor.hangisi doğrudur?
aşağıdaki kameradan aldım

www.hepsiburada.com


açıklamasında "Stamina 14 saate kadar kayıt (opsiyonel pil ile) " diyor.

ama bir kullanıcı yorumu 115 dakika olduğunu söylüyor.

hangisi doğrudur?
0
dahidex
(20.08.08)
bence ikiside yanlış 14 saate de çıkamaz 115 dakikayada inemez ortalama 4-5 çekim yapar zaten bir mini dv standart 60 dk. düşük kalitede 90dk. çekim yaptığı düşünürse pil sorunu olmayacağını sanıyorum
0
enter saltman
(20.08.08)
şu anki koşullarda hiçbir kamera 14 saat kayıt yapmaz. eldeki kameraların bataryalar bunun için yetersizdir. ayrıca bu kamera üreticisi şirketler de bunu istemez zaten. kamerayla birlikte verilen bataryaların tümü 1-1,5 kaset çekmek üzerine tasarlanmışlardır.
bu durum, kameranın lcd ekranının açık olması, kaset ileri geri sarma, zoom yapma gibi durumlarda kısalır.
0
anki06
(21.08.08)
(2)

rom makinasi (rom machine) nasildir?

terp
simdi su adresten aleti ve hakkindaki bilgileri gorebilirsiniz: http://www.fastgymcenters.com/default.aspbu alet diyor ki 8 dakikada ucarsiniz. zamandan tasarruf adina aklima yatiyor ama yine de bu is mantikli midir? yoksa gelmeyin boyle oyunlara en guzel spor bildigimiz spor salonunda yapilan gelen
simdi su adresten aleti ve hakkindaki bilgileri gorebilirsiniz: www.fastgymcenters.com

bu alet diyor ki 8 dakikada ucarsiniz. zamandan tasarruf adina aklima yatiyor ama yine de bu is mantikli midir? yoksa gelmeyin boyle oyunlara en guzel spor bildigimiz spor salonunda yapilan geleneksel spordur mu dersiniz?

tesekkurler..
0
terp
(20.08.08)
valla size açıkça diyeyim 8 dakikada spor olmaz.

yıllardır spor yaparım, 5yıldır kürekçiyim, dağcılık da yaparım. açık konuşayım, 8 dakikada kaslarınız bile ısınmaz, bırakın kasları geliştirmeyi, yağ yakmayı.


alet işe yarıyor olabilir, aletin işlevleri (çok işlevli olabilir, etkili olabilir) faydalı ve çok olabilir ama aletin pazarlanma biçimi "8 dakikada spor" olunca insan kuşkuya düşüyor, çünkü öyle olsa, 8dk spor olsa bütün o obezite kurbanı amerikalılar birer brad pitt veya savyer olur çıkardı, ama işin rengi öyle değil siz de biliyorsunuz.

spor dediğiniz en azından 40dk olur ki, 10dk ısınırsınız, 30dk dan sonra da yağ yakmaya başlarsınız.

alet iyi bir alet olsa bile -ki orasını bilmiyorum konuşamam- etkin sonuç için "8dk" lafını unutun, spor düzenli beslenme, düzenli uyku ve düzenli antrenman ile yapılan şeydir.

üslubum sert idiyse kusura bakmayın, şahsınıza karşı değil tabii ki; sadece bu kadar ucuz pazarlama lafları spor çekerken acıdan ağlayan eski bir kürekçinin asabını bozuyor.
0
raj
(20.08.08)
ben de bir sure spor yapmistim. o yuzden soruyorum zaten. ote yandan gelismis aletlerle vucudun bilmemkac kasinin ayni anda calistirilmasiyla efektif bir antrenman gecirilebilir diye dusunuyorum. ama dediginiz gibi 8 dakika da vucut zaten anca isinir. biraz bilgileri okudum, ozetle makina siz guclendikce ona gore kendisini ayarliyor ve zorlugunu artiriyor. ayrica mesela bir insan 30 dakka yuruyerek, x sayida kas calistirarak x kalori yakarken bu aletle 8 dakikada 25x kas calistirarak 25x kalori yakiyor. ne kadar gercektir bilemiyorum tabii. ucretsiz deneme oneriyorlar. bi denemek istiyorum ama yer nisantasi, belli bir kesme ozel getirmisler hissi edindim.
0
🌸terp
(20.08.08)
(4)

Taşınabilir HDD düşük kopyalama hızı

joehigashi
Arkadaşlar nihayetinde western digital'in 160 gblık taşınabilir hdd'sini aldım. Ancak şöyle bir sorun var önceden harici bir harddisk kutusuna sahiptim bu kutunun içinde de eski bir bilgisayardan alınan 80 gblık samsung destkop pc harddiski vardı. Onun kopyalama hızı yaklaşık 1.5 gblık bir veriyi ta
Arkadaşlar nihayetinde western digital'in 160 gblık taşınabilir hdd'sini aldım. Ancak şöyle bir sorun var önceden harici bir harddisk kutusuna sahiptim bu kutunun içinde de eski bir bilgisayardan alınan 80 gblık samsung destkop pc harddiski vardı. Onun kopyalama hızı yaklaşık 1.5 gblık bir veriyi taş çatlasa 5 dk kadardı(Binlerce dosyadan oluşan veri) ancak bu gün aldığım western digital'de kopyalama işlemi 10 dk sürdü.. Sizce problem ne olabilir ? Ben taşınabilir hdd'nin dosyalama sisteminin fat32 olmasından şüphelendim problemin kaynağı bu olabilir mi ? Eğer ntfs'ye çevirirsem yazım hızında gözle görülür bir artış olur mu ?
0
joehigashi
(20.08.08)
usb girişi ile ilgili olabilir
0
clones
(20.08.08)
desktop hard diskleri ve ide kablolarıyla bağlantı usb'den daha hızlı değil mi? usb 2 daha hızlı olabilir belki ama, öncekilerden daha hızlı olduğundan çok emin hissetmekteyim nedense..
0
supercalifragilisticexpialidocious
(20.08.08)
@supercalifragilisticexpialidocious
harici harddisk kutuları ide'yi usb'ye çevirerek pcye bağlatıyor.

bir de belki usb kablosu veya slotu ile ilgili bir problemdir bunları değiştirmeyi dene bir istersen joeh
0
yuto
(21.08.08)
bana ntfs - fat32 ilişkisi gibi geliyor ama bildiğimden değil,mantıklı olduğundan.
hard diskte duruşları farklı ve çevirmesi zaman alır gibi.
ntfs yapın fazla doldurmadan zaten,sonra büyük dosyalarda sorun yaşarsınız.
0
natnan
(21.08.08)
(3)

Ram sorusu..

nick name
laptop ram ini yükselteyim diyorum.. 512 mb var. 1024 lük alayım ikisi birlikte takılsın ..ama 1024 le 512 beraber sağlam bi performans gostermiyormus? doğru mu? 2 bg lık bi tane mi almak dogru olur? ( max.2 gb a kadar yukselebiliyor)Merci.
laptop ram ini yükselteyim diyorum.. 512 mb var. 1024 lük alayım ikisi birlikte takılsın ..ama 1024 le 512 beraber sağlam bi performans gostermiyormus? doğru mu? 2 bg lık bi tane mi almak dogru olur? ( max.2 gb a kadar yukselebiliyor)
Merci.
0
nick name
(20.08.08)
Aynı frekansdaysa neden göstermesin ki? Önemli olan aynı mhz'e sahip olmaları. Sorun çıkacağını sanmıyorum.
0
ataturkiye
(20.08.08)
yamulmuyo'sam mhz farkı olsa bile ekstra bi' sorun çıkartmaktan çok, düşük mhz'li olanın hızında çalışıyo' sadece sürüdeki en yavaş hayvan misali.
0
supercalifragilisticexpialidocious
(20.08.08)
iki tane aynı rami takarsan(mesela 2x1gb, aynı brand falan) büyük ihtimalle dual interleaved modda çalışırlar bir bütünmüş gibi, daha güzel olur.
0
kurukafa
(20.08.08)
(6)

Digital Foto Makinasi

palyacopapi
efenim 250 liramiz var. boyle düğünde bayramda, eş dost meclislerinde ya da canimiz sıkıldıgında cikartip foto cekebilecegimiz, sonra o fotolari baski yaptirdigimizda gözümüze hoş gelebilecek kalitede olan, video kaydi da yapabilen foto makinasi tavsiyelerinizi bekliyoruz. şimdiden tesekkürler.
efenim 250 liramiz var. boyle düğünde bayramda, eş dost meclislerinde ya da canimiz sıkıldıgında cikartip foto cekebilecegimiz, sonra o fotolari baski yaptirdigimizda gözümüze hoş gelebilecek kalitede olan, video kaydi da yapabilen foto makinasi tavsiyelerinizi bekliyoruz. şimdiden tesekkürler.
0
palyacopapi
(20.08.08)
güzel video kaydı da istiosanız o zaman kesinlikle canon powershot serisi.
ben a540 kullandım ve barda, bir grubun parçasını kaydettim öyle. grup elemanları bile inanamadı "ohaa ne güzel olmuş" diyerek. ki bu bahsettiğim insanalr 20 yıllık müzisyen filan. müzik kulakları iyi yani :)
a580 filan tavsiye ederim. nakitte 250 ytl ye rahat alırsınız. ama tabi powerbank gp pil ve şarj aleti de almak lazım :)
0
oceano
(20.08.08)
Bana samsung s850 hediye gelmişti. O zamanlar kampanya vardı, 250 ytl civarındaydıfiyatı...
İyi makinedir =)
0
inugard
(20.08.08)
panasonic lumix dmc-ls 70
yanlız sesli vidyo kaydı yok.gayet sessiz yani
www.hepsiburada.com
bu fiyata bedava... almayanı elektrikli bisiklete oturtuyolar :P
0
omer460
(20.08.08)
sony dsc s730 güzel makine istediğin fiyatta bende var memnun kaldım tavsiye ederim.
0
humin zararlisi
(20.08.08)
enter saltman
(20.08.08)
canon a serisi iyidir. hem manuel çekim de yapabilirsin hemde görüntü kalitesi oldukça iyi
0
alembic
(20.08.08)
(3)

.net iletişim formu?

exexex
Selamlar.. Bir web sitesi için .net ile iletişim formu hazırlamam gerek ancak bu alanda bir bilgim yok ne yazık ki.Çok kolay diyorlar.. ama göster diyince birden herkesin işi çıkıyor :)Nasıl olacak bu olay ?(html,css,js bilgim var.)
Selamlar..
Bir web sitesi için .net ile iletişim formu hazırlamam gerek ancak bu alanda bir bilgim yok ne yazık ki.
Çok kolay diyorlar.. ama göster diyince birden herkesin işi çıkıyor :)

Nasıl olacak bu olay ?

(html,css,js bilgim var.)
0
exexex
(20.08.08)
1. visual studionun mümkün olduğu kadar yeni bir versionu edin.
2. yeni bir asp.net projesi yaratıp proje içinde yeni bir aspx uzantılı sayfa yarat.
3. iletişim formu için gerekli kodlar şu iki yöntem ile bulunabilir :
a) www.ctrfx.com
b) www.google.com.tr
0
Mushmula
(20.08.08)
mushmula mümkün olduğu kadar yeni bir versiyon demiş ama web sitesinin hostu .net frameworks 1.1 kullanıyorsa site visual studio 2003 gerekiyor sanırsam.
0
yuto
(20.08.08)
framework 2.0 kullanmiyorsa o hostu zaten degistir.

ornek kodlari codeproject.com 'dan bulabilirsin. solution 'la beraber hem de. direk ac ve calistir.
0
x daemon
(21.08.08)
(2)

Ses kartı neden reset atar ?

flate
Şimdi olayım şu. Ses kartına mikrafon bağlamak amaçlı girişi taktığımda başta bir sorun yok gibi ancak deneyeyim ben şunu bir dediğimde herhangi bir (ne olursa olsun farketmiyor) kayıt programını açtığımda ve kayıt başladığında bilgisayar aniden reset atıyor. örneğin ses kayıtedicisini açtım sorun y
Şimdi olayım şu. Ses kartına mikrafon bağlamak amaçlı girişi taktığımda başta bir sorun yok gibi ancak deneyeyim ben şunu bir dediğimde herhangi bir (ne olursa olsun farketmiyor) kayıt programını açtığımda ve kayıt başladığında bilgisayar aniden reset atıyor. örneğin ses kayıtedicisini açtım sorun yok ancak record düğmesine basmamla reset geliyor. nedendir bu ? ses kartının markası zoltrix (modeli önemlimidir bilemedim, bakmadım)

denediğim şeyleride yazayım.
- driver güncellemelerini yaptım
- bir çok program denedim (kayıt anlamında)
- yeniden windows kurdum
- ses kartının üstündeki tozu aldım
- hep sevgiyle yaklaştım (vurmadım etmedim)
0
flate
(20.08.08)
kart bozuktur? bendeki bir kart ha bire şarkılarda takılma yapıyordu mesela.
0
yuto
(20.08.08)
anakart bios ayarlarını kurcalayın (hani on-board audio vardır vs)
0
raj
(20.08.08)
(1)

Kopmus Laptop Klavye Tusu

murat mc
Tab uctu gitti, takamiyorum da geri. Su an tusun altindaki zamazingo ile kullaniyorum, calisiyor ama soyle bir hurafe hatirliyorum. Tus olmadan boyle kullanmaya devam edersen, bir zaman sonra tus edebiyen bozuluyor. Nedir asli astari?
Tab uctu gitti, takamiyorum da geri. Su an tusun altindaki zamazingo ile kullaniyorum, calisiyor ama soyle bir hurafe hatirliyorum. Tus olmadan boyle kullanmaya devam edersen, bir zaman sonra tus edebiyen bozuluyor. Nedir asli astari?
0
murat mc
(20.08.08)
benim de "r" harfim çıkmıştı, o kadar ugrasıp bi türlü takamamıştım, ben de sizin gibi altındaki zamazingoyla yazmıştım bir süre. sonra kuzenim 2 dakikada taktı. meyve bıçağıyla çıkan tuşun altından bişeyi kaldırır gibi yaptı sanırım, sonra hemen oldu. çevrenizde anlayan varsa kolayca takabilir.
0
light beam
(20.08.08)
(4)

Bilgisayar Yardım - Kalifiye Program Aranıyor

mir
Specific Arama Terimleri ile mevcut htm, text, word, open document, html, dosyalarında bulunan textlerden - içerikten spesific iki code veya text arsında kalan kısımları bulup (bir text dosyasına)kopyalayacak bir programa ihtiyacım var. mevcut klasörlerde bulunan istenen keyleri içeren belge içeriği
Specific Arama Terimleri ile mevcut htm, text, word, open document, html, dosyalarında bulunan textlerden - içerikten spesific iki code veya text arsında kalan kısımları bulup (bir text dosyasına)kopyalayacak bir programa ihtiyacım var. mevcut klasörlerde bulunan istenen keyleri içeren belge içeriğinde aranan iki adet terimin arsında kalan kısımları terimler dahil kopyalayan bu tür programlar var mı, advanced search yapabilecek böyle bi uygulamaya ihtiyacım var.
(bkz: ağlıyorum şu an sözlük) :(

şimdiden teşekkürler, ayrıca beni bu dertten kurtaracak usera akıtmış olduğum bir çaybardağı gözyaşını hediye edicem.
0
mir
(20.08.08)
belirtilen formatlar acik oldugu icin ozel bir program bulunmasa bile python bilen birisi birkac saatte kolayca kodlayabilir diye dusunuyorum bunu.

Hatta python o kadar kolay bir dil ki programlamacilik hakkinda az bir sey biliyorsaniz siz bile bir gunde yapabilirsiniz bir script.
0
gimbal
(20.08.08)
python bilmiyorum (hiçbir bilgisayar dili bilmiyorum ) ama deneyeceğim 1 hafta surmesine dahi razıyım, tesekkurler, bu scripti olusturduktan sonra .bat olarak kaydedip kullanabilirim sanırım.

Şu an standart pyton'u indirdim az önce ve netten python dili ile ilgili dokümanlara bakacağım. umarım becerebilirim.

Çok Teşekkürler
0
🌸mir
(20.08.08)
regular expression la da halledilir ama o biraz zor yahu
0
ccompiler
(21.08.08)
regular expression ile nasıl yapabilirim, bir kaç sitede regular expression değerleri var ama nasıl bir arayüze yazacagım bu arama değerlerini onu bilmiyorum :( , python ile regular expression yapmak mumkun mu, word veya open document programlarında bunu yapmanın kolay bir yolu var mı
0
🌸mir
(21.08.08)
(2)

xp kurulum sorunu

tan vakti
elimde xp home edition orijinal cd si var. ilk windows kurulumunda cd den tüm dosyaları yüklüyor sonunda da tekrar boot istiyor. bundan sonra çıkan windows xp logosu ve altındaki progress bar daha başında takılıp kalıyor. acaba cd de problem mi var? cillop gibi yeni wd velociraptor hd ye kuruyorum .
elimde xp home edition orijinal cd si var. ilk windows kurulumunda cd den tüm dosyaları yüklüyor sonunda da tekrar boot istiyor. bundan sonra çıkan windows xp logosu ve altındaki progress bar daha başında takılıp kalıyor. acaba cd de problem mi var? cillop gibi yeni wd velociraptor hd ye kuruyorum .başka hd de xp profesyonel kurulu dolayısı ile donanım hatası olduğunu zannetmiyorum. nedendir ki bu problem? illa kopya işletim sistemi mi kuralım?

bir de hard disk 300 GB olduğundan bir problem oluyor olabilir mi? xp home editionlar belli bir GB üzerini tanımıyorlar diye biliyorum ama kurulum sırasında en başta bir sorun bildirmiyor.
0
tan vakti
(20.08.08)
satalarda problem yaratıyor(du yanlış hatırlamıyorsam).
0
schimsonique chaiselongue
(20.08.08)
satayla ilgili hiçbişey yok sorun cd de bozulmuş zarar görmüş dosyalar var sanırım
0
enter saltman
(20.08.08)
(6)

açılmayan dosyalar

eksi daglarinin aslani
bir kitap için 2 tane dosya indirdim ancak açmayı beceremedim bir türlü, adları şöyle: abcdefg.pdf.zip.001 (60 mb) ve abcdefg.pdf.zip.002 (52 mb) winrar'la açılmaz mı bunlar? ya da kısacası ne yapmalıyım??
bir kitap için 2 tane dosya indirdim ancak açmayı beceremedim bir türlü, adları şöyle: abcdefg.pdf.zip.001 (60 mb) ve abcdefg.pdf.zip.002 (52 mb)
winrar'la açılmaz mı bunlar? ya da kısacası ne yapmalıyım??
0
eksi daglarinin aslani
(19.08.08)
winrar ile önce birleştirmeniz gerek dosyaları... sonra açabilirsiniz ancak...
0
tcp0203
(19.08.08)
basınca kendisi acardı oysa.

hjsplit mı neydi onla dene bi de.
0
bryan fury
(19.08.08)
eğer sıkıştırılmış dosyalar aynı zamanda parçalara aytılmışsa ve tüm parçalar sende mevcut değilse açamazsın.
0
Poly
(19.08.08)
tüm parçaların olduğunu zannediyorum, hjsplit olayını son çare deneyeyim. winrar'la nasıl birleştiriyoruz?
add to archive değil herhalde.
0
🌸eksi daglarinin aslani
(20.08.08)
(bkz: hjsplit) ile bu iki dosyayı birleştireceksiniz.
ardından oluşacak zipin içinden istediğini alabilirsiniz.
0
natnan
(20.08.08)
bir de abcdefg.pdf.zip diye bir dosya olmasi lazim
sadece 001, 002, x, yeterli degil.
0
hybridus
(20.08.08)
(3)

Pocket Pc Telefon Rehberi Yedekleme

vampyria
Selamlar..O2 Xda'daki telefon rehberimi pc ye aktarmak istiyorum.Bu windows active sync senkronize yapıyor ama bi yere kaydetmiyor.Aleti pcye bağladığımda güncelliyor rehberi.Ben istiyorum ki bi yere kaydedeyim, outlookta falan açayım.PPCPimBackup diye bi program indirdim, yedekliyor çok güzel.Ama o
Selamlar..

O2 Xda'daki telefon rehberimi pc ye aktarmak istiyorum.Bu windows active sync senkronize yapıyor ama bi yere kaydetmiyor.Aleti pcye bağladığımda güncelliyor rehberi.Ben istiyorum ki bi yere kaydedeyim, outlookta falan açayım.
PPCPimBackup diye bi program indirdim, yedekliyor çok güzel.Ama onları da bilgisayarda açamıyorum.
Napayım ben bi yol gösterin
0
vampyria
(19.08.08)
pim backup diye beleş bi programcık var. iş görür.
0
hububrad
(20.08.08)
stack harikasın, tam aradığım program
pim backup'ı indirdim zaten duyuruyu da o yüzden açtım beceremediğim için :)

teşekkürler cevaplar için
0
🌸vampyria
(20.08.08)
eşitlediğinde outlook kişilerim'de çıkıyor sonra bu kişileri seçip masaüstüne sürükleyebiliyorsunuz onu da bir flash diskte felan saklayabilirsiniz heralde pcye format atasınız felan gelirse.
0
yuto
(20.08.08)
(2)

cd oluşturmak

enter saltman
oluşturduğumuz kıl tüy cd/dvd ye nasıl simge koyabiliriz yani bazı cdleri takınca bilgisayarımdaki cd-rom simgesi değişiyor onu nasıl yapabiliriz(biliyorum kötü anlattım)
oluşturduğumuz kıl tüy cd/dvd ye nasıl simge koyabiliriz yani bazı cdleri takınca bilgisayarımdaki cd-rom simgesi değişiyor onu nasıl yapabiliriz(biliyorum kötü anlattım)
0
enter saltman
(19.08.08)
yazacağın cd'nin içine autorun.inf diye bir dosya açıyorsun.

bunu notepad ile açıp alttaki gibi yapıyorsun içeriğini;

[autorun]
icon=icon_dosyası_adı.jpg veya bmp

resim dosyasının kare olacağını söylememe gerek yok

ayrıca bu autorun dosyası içine yazacağın komutlar ile başka şeyler de yapabilirsin.
0
raj
(19.08.08)
çok teşekkürler
0
🌸enter saltman
(19.08.08)
(1)

facebook tag box

RhapSody
arkadaşlar faceebook'ta fotorafları taglerken kullanılan o kutunun boyutuyla oynayabiliyor muyuz.bazı fotoraflara çok büyük bazılarına da çok küçük geliyor.yardımcı olursanız sevinirim
arkadaşlar faceebook'ta fotorafları taglerken kullanılan o kutunun boyutuyla oynayabiliyor muyuz.bazı fotoraflara çok büyük bazılarına da çok küçük geliyor.yardımcı olursanız sevinirim
0
RhapSody
(19.08.08)
hayır ama ortalarsan, izleme sırasında hangi kutunun merkezine daha yakınsa o isim çıkıyor. o yüzden sorun etme tag kutuları çakışabilir.
0
desdinova
(19.08.08)
(2)

HD-Tube / HD video

rurouni
www.hd-tube.com diye bi site var da oraya video upload edemedim. oyle başka hd video upload edip tıkla izle yapılacak siteler var mı?
www.hd-tube.com diye bi site var da oraya video upload edemedim. oyle başka hd video upload edip tıkla izle yapılacak siteler var mı?
0
rurouni
(19.08.08)
cyberpunk
(19.08.08)
robin
(19.08.08)
(1)

Yürüyen Led ışıklı pano için program

safepassage
böyle bir programa veya buna çok benzeyen bir cihazın örnek programını görmem gerekiyor arkadaşlar.programın dili C veya Assembly olabilir. ama assembly olursa onu da öğrenebileceğim bir site verilirse harikulade olur, olmasa da olur.. hm bu arada `atmel`in AT89C51RB2 mikroişlemcisiyle yürütmek isti
böyle bir programa veya buna çok benzeyen bir cihazın örnek programını görmem gerekiyor arkadaşlar.

programın dili C veya Assembly olabilir. ama assembly olursa onu da öğrenebileceğim bir site verilirse harikulade olur, olmasa da olur..

hm bu arada atmelin AT89C51RB2 mikroişlemcisiyle yürütmek istiyorum. herşeyi hazırladım sadece program kaldı. bulabilirsem harika olacak.


herkese kolay gelsin iyi günler
0
safepassage
(19.08.08)
www.biltek.tubitak.gov.tr
bu site belki işine yarayabilir. örnek c kodu falan da var 3 tane.
0
eskimo
(21.08.08)
(1)

internetten premier lig maçlarını izlemek

clones
soru başlıkta gizli. nasıl izlenir? 1 mbs mükemmel hıza sahip bir internetle bu mümkün müdür? veyahut uydu receiver ile yabancı kanallardan izlemek mümkün müdür?müdür müdür müdür?
soru başlıkta gizli. nasıl izlenir? 1 mbs mükemmel hıza sahip bir internetle bu mümkün müdür? veyahut uydu receiver ile yabancı kanallardan izlemek mümkün müdür?
müdür müdür müdür?
0
clones
(19.08.08)
(git: 37164)

ayrıca (bkz: myp2p)
0
teletabi
(19.08.08)
(5)

PS3'e external disk

x daemon
Simdi USB'den Fat32 formatinda disk takabiliyoruz da, Bende 1080p seklinde filmler var, wmv, bunlari native olarak acabiliyor PS3.Ancak sorun su ki, bu dosyalarin bi tanesi 7-8 GB. E Fat32 4GB'tan fazlasini kopyalayamiyor. Nasil yaparim da bu dosyalari hdd'ye atarim da PS3'te seyrederim?
Simdi USB'den Fat32 formatinda disk takabiliyoruz da, Bende 1080p seklinde filmler var, wmv, bunlari native olarak acabiliyor PS3.

Ancak sorun su ki, bu dosyalarin bi tanesi 7-8 GB. E Fat32 4GB'tan fazlasini kopyalayamiyor.

Nasil yaparim da bu dosyalari hdd'ye atarim da PS3'te seyrederim?
0
x daemon
(19.08.08)
3'e bolersiniz bi video isleme programiyla -vitualdub falan yapar herhalde- part1,2,3 seklinde izlersiniz. olmaz mi oyle?
0
osuruklu
(19.08.08)
şurada birşeyler yazmışlar konu ile ilgili belki işinize yarar:

merlininkazani.net
0
metox
(19.08.08)
@osuruklu: evet belki oyle denemek lazim, aklima gelmemisti.

@metox: hfs olarak formatlayinca ps3 goruyor mu ki?
0
🌸x daemon
(19.08.08)
birde forumlarda bazıları ps3 EXT3 discleri tanıyor demiş, bazları olmuyor demiş ne derece doğru bilemiyorum tabi.. ama genel uzlaşma 8 gb lık dvdlere çekip öyle oynatmak olmuş, muş ta muş..
0
metox
(19.08.08)
@daemon: vala açıkcası bana da mantıksız geldi, ntfs görmeyen onu hiç görmez bence de.. ama dahili hdd si ext3 demişler aletin, tabi doğru mu bilmiyorum.. eğer öyleyse usb den de ext3 görebilir belki..
0
metox
(19.08.08)
(2)

ADSL Kablosuz Modem Kurulumu

milagros
Merhaba Arkadaşlar;ACİL)türk telekomun adsl modem kampanyasından yararlanarak kablosuz modem aldık.Ama kurulum işlemini yapamadık kurulum cd deki anlatım çok karışık.444 0 375 arayarak destek istedik fakat yardımcı olmadılar.adsl hattı aktif şuan ama modem ayarlarını nasıl yapacağımızı bilmiyoruz.
Merhaba Arkadaşlar;ACİL)

türk telekomun adsl modem kampanyasından yararlanarak kablosuz modem aldık.Ama kurulum işlemini yapamadık kurulum cd deki anlatım çok karışık.
444 0 375 arayarak destek istedik fakat yardımcı olmadılar.adsl hattı aktif şuan ama modem ayarlarını nasıl yapacağımızı bilmiyoruz.
(((Kurulum işlemini en basit şekilde nasıl yapabiliriz.))))

Modem TİPİ : airtes RT-206 1 port Ethernet ADSL2 kablosuz
0
milagros
(19.08.08)
ethernet ile bağlayın ilk ordan modem sayfasından wifi yi aktif hale getirin şifre ayarları felan basit olmalı her modemin sayfası farklı olduğu için tam bilemeyeceğim ama.
0
yuto
(19.08.08)
airties'ın müşteri hizmetlerini ararsanız çok kaliteli destek alabilirsiniz. gerçekten çok şaşırtıcı derecede iyi yapıyorlar işlerini. yani en son öyleydi.
0
teritori
(19.08.08)
(3)

excel

in vito veritas
başlık tam olmadı ama me yazsam bilemedim.Durum şu; C2 hücresine herhangi bir yılın herhangi bir ayının 1'i olacak şekilde tarih giriyorum sonra B8 ile B 607 arasını (50 yıl için gerekli) takip eden her ayın 1'ini atsın istiyorum. Yani ben 01.11.1989 giricem alttaki gerekli bölge de 01.09.1979'dan b
başlık tam olmadı ama me yazsam bilemedim.
Durum şu; C2 hücresine herhangi bir yılın herhangi bir ayının 1'i olacak şekilde tarih giriyorum sonra B8 ile B 607 arasını (50 yıl için gerekli) takip eden her ayın 1'ini atsın istiyorum. Yani ben 01.11.1989 giricem alttaki gerekli bölge de 01.09.1979'dan başalayarak
01.11.1989 (B8 hücresi)
01.12.1989 (B9 hücresi)
01.01.1990 (B10 hücresi) diye 600 satır yazacak.
NAsıl yapılır bu?
0
in vito veritas
(19.08.08)
01.11.1989 (B8 hücresi)
01.12.1989 (B9 hücresi)

bunları yaz bu hücrelere, sonra ikisini seçip aşağı istediğin kadar çek. denedim oluyor.
0
karapolisnas
(19.08.08)
o hücrelere manuel veri girişini engellemem gerekiyor, zira herhangi biri yanlış girer ya da formülü falan silerse duman olurum hatayı bulacağım diye. Bu formatı şirkette birçok kişi kullanacak, o yüzden çok kısıtlı müdahele edilebilsin istiyorum.
0
🌸in vito veritas
(19.08.08)
şöyle, önce üzerinde oynanabilir olmasını istediğin sütunları, satırları veya hücreleri, seçiyorsun, biçimlendir diyorsun, yukarıdaki sekmelerden koruma bölümüne gelip "kilitli" bölümündeki tik'i kaldırıyorsun.

ardından araçlar - koruma - sayfayı koru diyorsun. istersen parola verebilirsin, başkası hiç dokunamasın diyorsan. parola isteğe bağlı.

bu durumda, bu sütun salt okunur olacak, ama senin kilitli olmasın dediklerin üzerinde oynanabilecek.
0
karapolisnas
(19.08.08)
(6)

Linux ve Linux'ta kullanılacak programlar.

karapolisnas
Hırs yaptım, Linux'a geçicem. Yaşasın özgür yazılım şeysi.Lakin ben işlevsellik kadar görselliğe de önem veren şekilci bir adamım. Yani Linux'a geçtikten sonra çok sade bir masaüstü falan beni kesmez. Biraz eyecandy olması gerekiyor yani. İşlevsel de olmalı aynı zamanda. Kesin vardır bu ikisini kesi
Hırs yaptım, Linux'a geçicem. Yaşasın özgür yazılım şeysi.

Lakin ben işlevsellik kadar görselliğe de önem veren şekilci bir adamım. Yani Linux'a geçtikten sonra çok sade bir masaüstü falan beni kesmez. Biraz eyecandy olması gerekiyor yani. İşlevsel de olmalı aynı zamanda. Kesin vardır bu ikisini kesiştiren, stabil bir dağıtım. Hangisini tavsiye edersiniz?

Ayrıca şu programlara alternatif olarak linux'ta kullanılabilecek programlar nelerdir?

1-MS-Office (sanırım open office diceksiniz)
2-Winamp
3-KM Player
4-Photoshop
5-MSN MEssenger
6-MacOS'u olan kız arkadaşımla webcam'dan görüşebilmek için program (Windows için Skype kullanıyordum, öyle düşünün)
7-Firefox (yine firefox galiba di mi?)
8-Cubase SX 2.2
0
karapolisnas
(19.08.08)
(bkz: pardus 2008) kesinlikle hiç zorlanmadan geçebilirsin. görsellik dersen compiz fusion tam istediğin şey. ben kullanıyorum çok eğlenceli ve inanaılmaz bir görsel şölen. tavsiye ederim.
1-open office org
2-amarok (alternatif programlar da var)xmms mesela winamp ın birebir kopyası
3-km player, mplayer
4-gimp
5-amsn (depodan yükleyebilrisin) birebir windows live messenger, kopete ve mercury
6-
7-firefox
8-

forum.pardus-linux.org forumda istediğin herşeye ulaşabilirisn. windows programlarının bütün karşılıkları mevcut.

son olarak compiz fusion
www.youtube.com
0
murty
(19.08.08)
6 ile 8 de benden olsun:

6- skype linux tabanında da mevcut bildiğim kadarıyla, aynen devam edebilirsiniz.

8- rosegarden, ardour gibi programlar var. rosegarden'ı çok az kurcalayabildim, pek sarmadi, ardour'a gelince safi görüntüden ibaret ibiş bir programdı en son. bu dijital müzik olayı biraz yalan linux altında bildiğim kadarıyla. ama wine altında FL studio ve reason çalışıyordu zannımca. son olarak ubuntu studio deneyebilirsiniz. ubuntu'nun video, müzik, grafik işlerine özel bir sürümü kendisi.
0
uzunbinik
(19.08.08)
photoshop hatta autocad'i ubuntu'da çok rahat kullanıyorum :)
(bkz: wine) saolsun. kendisi için linux içinde bazı windows uygulamalarını çalıştırmayı sağlayan emulatör de diyebiliriz.
www.winehq.org

ayrıca pardus değil de ubuntu kullanmanızı öneririm.
ancak linux distroları kurulumu biraz karmaşık gelebilir. swap olsun dosya sistemi olsun..
wubi ismindeki bir araç işinizi görecektir. windows içinde ubuntuyu kurabilir. bir süre linux'u kavrayana kadar bunu kullanabilirsiniz. bir süre sonra kendisini kaldırarak gerçek bir kurulum yapabilirsiniz.

(bkz: wubi)
0
winsome
(19.08.08)
ben de yeni yeni ubuntu kullanmaya başladım ,
2 - audacious , amarok
3 - hiç km player kullanmasam da video izlemek için VLC kullanıyorum
4 - tabi ki Gimp
5 - Gaim yeni adıyla Pidgin
7 - Firefox 3, Opera

Ubuntu ile compiz kütüphaneleri birlikte geliyor, güçlü bir grafil kartıyla sanırım oldukça iyi sonuç verir. Hiç Kde kullanmadım , pek çok sitede gnome ile yapılmış harika masaüstleri verdı ancak görebildim lakin hayata geçirmek oldukça meşakkatli bir iş sanırım.
0
alwaysdrunk
(19.08.08)
ubuntu kurduğunda istemeyeceğin kadar çok eyecandy kurulu geliyor (compiz fusion entegre halde) ayrıca içinde gelen media oynatma programları o kadar yeterli ki kişisel tercihim olan amarok dışında bişeye ihtiyaç hissetmiyorum. (not: politikaları gereği ubuntu ücretli codecleri yüklü gelmiyor.)
0
darknum
(19.08.08)
Bu arada görsellik konusunda bir uyarı yapayım: her ne kadar compiz fusion'lı bir masaüstü hem mac os x'in aqua'sını hem de vista'nın aero'sunu hasetten ağlatacak bir görsellik sunuyor olsa da, makinaya kuracağınız 3.parti yazılımların çok büyük bir kısmı, kendi çirkin ötesi arayüzleri ile o güzelim görüntüyü yerle yeksan edeceklerdir. Yani görsellik konusu da biraz çetrefilli. Pencereler 3d olmuş, yer gök civcivli bir şekilde yanıyorken, sikimtirik gnomebaker'ı ya da dünya çirkini amarok'u çalıştırınca bütün sahne kafanıza çöküveriyor.

işbu amarok'a sikimtirik sıfatını hak görmem sadece görüntüsü itibariyledir, yoksa amarok şimdiye kadar kullandığım en güzel medya oynatıcıdır ve en düzgün programlardan biridir.
0
uzunbinik
(19.08.08)
(9)

panaromik fotoğraflar için birleştirme programı

yazar kasa
başlıktan görüldüğü üzere 6 tane çekilmiş fotoyu birleştirmek için hangi programı tavsiye edersiniz?
başlıktan görüldüğü üzere 6 tane çekilmiş fotoyu birleştirmek için hangi programı tavsiye edersiniz?
0
yazar kasa
(19.08.08)
autostitch
0
babatema
(19.08.08)
canon kameralar ile beraber gelen bir program vardı. şimdi adını unuttum. eğer acelesi yoksa akşam söyleyebilirim.
0
teritori
(19.08.08)
arcsoft panorama maker
0
uyuzcan
(19.08.08)
photoshop cs3
0
sijwocaq
(19.08.08)
anatomik durus
(19.08.08)
ben de autostitch diyorum.
0
henry gale
(19.08.08)
arcsoft'un panorama maker pro 4 ünü kullanıyorum ben, autostitchden daha çok özellik ve kalite sunuyor.
0
inugard
(19.08.08)
Panorama Composer
0
winsome
(19.08.08)
photoshop cs3 ile son derece kolay ve hızlı bir şekilde güzel sonuç alınabiliyor.
0
orko 8
(19.08.08)
(5)

televizyon problemi

kibritsuyu
evdeki filipis marka tüplü televizyonumuza (2006'da alınmıştır) bir haller olmaya başladı. gerçi daha önce de birkaç sefer olup geçmişti ama şu aralar sıklaştı.böyle tık tık diye bir ses geliyo ama hoparlöründen değil de içinden geliyor ve bu tık tık olurken ekrandaki görüntü parazit yapıyor. bu tık
evdeki filipis marka tüplü televizyonumuza (2006'da alınmıştır) bir haller olmaya başladı. gerçi daha önce de birkaç sefer olup geçmişti ama şu aralar sıklaştı.

böyle tık tık diye bir ses geliyo ama hoparlöründen değil de içinden geliyor ve bu tık tık olurken ekrandaki görüntü parazit yapıyor. bu tık tıklar bazn öyle sıklaşıyor ki tık tık tırrrttık tıkırrrırırıkıkıkıtık şeklinde abartıyor. görüntü iyicene yamuluyor. kapatıp açınca falan da düzelmiyor. ama bazen de açıp saatlerce izliyoruz bir şey olmuyor. günlerce olmuyor, sonra birden oluvermeye başlıyor yeniden. aleti elimize alacaz diye korkuyoruz. garantisi de bitti. nedir ciddi bir masraf çıkarır mı bu şimdi bize.
0
kibritsuyu
(19.08.08)
yakında interference yapacak, radyo sinyali yayan başka bir chaz var mı? yakınınızda yüksek güçlü verici var mı?
0
raj
(19.08.08)
hayır yok. yani cep telefonu dıttırısı gibi bir şey değil.

bana sanki elektrik problemi gibi geliyor. yani voltaj yükselince falan oluyor gibi sanki. tahmin tabii sadece.
0
🌸kibritsuyu
(19.08.08)
bence bi gösterin o televizyonu.bir arkadaşımın halasının evinde tv kendi halinde patlayıp evin salonunun yanmasına sebep olmuştu.
0
omer460
(19.08.08)
bizim televizyonda da oluyor bir süre sonra insan alışıyor tembelliğin gözü kör olsun böyle vıdı vıdı diye yüksek frekanslı bir ses çıkarıyor ve görüntüde de ufak yamulmalar oluyor da bizimki 20 yıllık felan.
0
yuto
(19.08.08)
cep telefonu değil de ordu standardında yüksek güçlü verici demek istemiştim =)

bir tanıdığın askeri üs yakınında radyosundan falan askeri konuşmaları çektiğini duymuştum.

ancak siz götürün tamire, zaten benden iyi teşhis koymuşsunuz.
0
raj
(19.08.08)
(1)

laptop klavye temizleyicisi @ kadıköy

teritori
kaıdköy'de bu işi adam gibi yapan bir yer var mıdır? yoksa herhangi bir bilgisayarcı yapabilir mi laptop klavyesinin temizliğini? artık tuşlarım basmaz oldu.edit: bir de kaç para çekerler bir temizlemeye.
kaıdköy'de bu işi adam gibi yapan bir yer var mıdır? yoksa herhangi bir bilgisayarcı yapabilir mi laptop klavyesinin temizliğini? artık tuşlarım basmaz oldu.

edit: bir de kaç para çekerler bir temizlemeye.
0
teritori
(19.08.08)
tuşlar basmaz olduysa bence hiiiç uğraşmayın klavyeyi temizletmeyle... tuşlar tek tek sökülecek falan filan... tuşları tutan klipsler den birkaçı kırılacak muhtemelen, eskisi gibi olmayacak..

ebay den uygun fiyata yeni bir klavye alın.. 15 günde falan geliyor amerikadan.. taktırın veya takın onu mis gibi..
0
metox
(19.08.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.