Giriş
(6)

psp de müzik keyfi için kulaklık tavsiyesi 2

omer460
arkadaşlar ep630 konusunda yardıma ihtiyacım var.bir el atın zahmet 55 ytl lik kulaklık nasıl oluyorda 14 ytl ye satılıyor?http://urun.gittigidiyor.com/ORJINAL-Creative-EP-630-EP630-KULAKLIK_W0QQidZZ11921675http://urun.gittigidiyor.com/Orjinal-CRETIVE-EP-630-EP630-KULAKLIK_W0QQidZZ11889131
arkadaşlar ep630 konusunda yardıma ihtiyacım var.bir el atın zahmet 55 ytl lik kulaklık nasıl oluyorda 14 ytl ye satılıyor?

urun.gittigidiyor.com

urun.gittigidiyor.com
0
omer460
(19.08.08)
sennheiser olsun mu?:)
0
theripperknownasjack
(19.08.08)
gittigidiyor'da cx-500 ya da ep-630 diye arat.
0
eskimo
(19.08.08)
ben psp yle sennheiser mx560 kullanıyorum memnunum 40 ytl filan olmalı.
in-ear kulakliklar da düşünülebilir de bana kulağına içine girme olayı hijyenik/saglikli filan gelmiyor.
creative ep630 mu ne vardi o da iyiymiş.
0
maersk
(19.08.08)
kesinlikle creative ep630'u öneririm ben de. fiyat/performans olarak bulunmaz nimet.
0
teritori
(19.08.08)
@theripperknownasjack olsun yahu :) illede roman olsun :Pp
@sipsi yolda yürürken müzik dinliyemiyorum zaten.motorla gezerken dinliycem abi.zaten kaskım dandik rüzgar sesinden başka hiç bişey duymuyorum problem olmaz sanırım :)

ep-630 iyi geldi bana fiyat konusunda :)
herkeze teşekkürler
0
🌸omer460
(19.08.08)
#16158
0
imparatorolmayikolaymisandin
(19.08.08)
(5)

cep telefonu kaydı ve simlock sorusu

theripperknownasjack
şimdi ağalar ben yurt dışından 2 dene telefon getireceğim türkiye'ye. bu iki telefonu kendi pasaportum ile kayıt altına alabilir miyim? yoksa yalnızca birini mi alabilirim? eğer öyle ise diğerini nasıl sokarız kayıt altına?diğer konu ise;tahmin edeceğiniz üzre bu iki telefonda simlock ya da network
şimdi ağalar ben yurt dışından 2 dene telefon getireceğim türkiye'ye. bu iki telefonu kendi pasaportum ile kayıt altına alabilir miyim? yoksa yalnızca birini mi alabilirim? eğer öyle ise diğerini nasıl sokarız kayıt altına?

diğer konu ise;

tahmin edeceğiniz üzre bu iki telefonda simlock ya da network lock var, tam olarak bilemeyeceğim. tek bildiğim satın alırken içinde bulunan karttan başka kart kabul etmediği. artık simlock mı network lock mı siz anlamışsınızdır ne olduğunu..ben bu lock ı telefoncularda açtırabilirim onu biliyorum lakin fiyatı ne civardadır bir tahmininiz var mı? bir de bir korkum var ki o da bu telefonlara flash ya da program mı nedir öyle bişiler atıyorlar sanırım bu lockları kırarkene, telefonlara bişi olma riski nedir? elimizde patlamasın sonrA?

bir faydası olur diye modellerini de yazıyorum; samsung u700v ve sony ericsson w580i.
0
theripperknownasjack
(19.08.08)
her bir telefon icin bir pasaport idi en son.
baska birisinin pasaportu ile kaydettireceksiniz otekisini.
0
la traviata
(19.08.08)
her reprogramming işinin bir riski vardır, elektrik kesilebilir, başka sorunlar olabilir. ama brick olan aletleri düzeltmenin de metodları var. siz bu simlock kırma işini daha önceden o telefonlarda simlock kırmış kişilere verin, daha iyi olur.
0
tom riddle
(19.08.08)
2 yılda 1 telefon kaydedebiliyoruz artık. diğer konu için de telefonculara başvurman lazım. muhtemelen imei değiştirtmen gerekecektir ki bunun yasal olmadığını belirteyim.
0
ozdek
(19.08.08)
Ben de iki telefon getirmiş, amma velakin bunlardan sadece birini kaydettirebilmiştim. Yurt dışına çıkış başına bir telefon ne yazık ki.

Simlock konusunda da sorduğun soruya cevap veremeyeceğim ama bir uyarıda bulunmak istiyorum. Ben ABD'den T-Mobile'ın verdiği Nokia getirmiştim. Normalde herkes kilit çabuk kırılır dedi, ama pratikte kime götürdüysem yapamadılar. Nedeni, telefonun Meksika çıkışlı olmasıymış ve o nedenle kırma şifrelerinin burdakilerde bulunmuyor olmasıymış. Yani nacizane tavsiyem gelmeden önce sen garantiye alıp orda şifreleri kırdırt da gel.
0
peppermint mocha
(19.08.08)
Yurt dışına çıkış başına 1 telefon bilgisi hatalı olmuş, isterseniz ayda bir yurt dışına çıkın 2 senede bir telefon kaydettirebilirsiniz pasaportunuza. Gelirken de yanlış hatırlamıyorsam gümrük için her seferde iki telefon getirebilirsiniz.
0
crown
(19.08.08)
(11)

taşınabilir hdd tavsiyesi.

joehigashi
Günaşırı yedek yaptığımız için yazım hızı iyi, minimum 120 gb kapasitesinde olan, ekonomik ve birde kaliteli bir taşınabilir hard disk istesem çok mu şey istemiş olurum ? Kullandığınız, memnun olduğunuz ya da tavsiye edebileceğiniz 120 ytl'den fazla olmayan bir taşınabilir hdd önerebilir misiniz ? h
Günaşırı yedek yaptığımız için yazım hızı iyi, minimum 120 gb kapasitesinde olan, ekonomik ve birde kaliteli bir taşınabilir hard disk istesem çok mu şey istemiş olurum ? Kullandığınız, memnun olduğunuz ya da tavsiye edebileceğiniz 120 ytl'den fazla olmayan bir taşınabilir hdd önerebilir misiniz ? hepsiburda.com'da bi ton var ama hiç kullanmadığım için hangisi iyi ya da hangisinin yazım hızı daha hızlı hiçbir fikrim olmuyor
0
joehigashi
(19.08.08)
codegen in yanına bile yanaşma sadece bunu söyliyebilirim şahsi tecrübemden :)
0
omer460
(19.08.08)
wd'nin pocket serisi vardı gerçi denemedim hiç ama wd*'yi kötüleyen görmedim şu vakte kadar
0
yuto
(19.08.08)
western digital al.
0
rurouni
(19.08.08)
western digital kullandım uzun süre. gömlek cebine girecek boyutta. çok memnunum. kendisiyle ayrılığımızın sebebi abimin yanında isveçe göç etmesi oldu. olsa gene kullanırım.
0
darknum
(19.08.08)
wd passport serisi var. candır. 160 gbler 120 lira ya da altı, 250 gb ler biraz üstündedir.
0
dorian greyfurt
(19.08.08)
ben de araştırıyorum ne zamandır. wd den bir kısım çok şikayetçi bir kısım memnun. onu da bil yani. gerçekten ciddi problemler yaşayan insanalr da var.
codegen çift usb giriş kullanıyor, bu yüzden pratik değil. gerçi kullananlar iyi güzel filan diyor ama ben almam şahsen.
seagate filan var wd ile yakın fiyatları ama ben tasarımlarını beğenmedim..

bi de wd passport serisi çok çabuk çiziliyormuş, kılıf almak lazımmış.
0
oceano
(19.08.08)
www.hepsiburada.com

bu ürünü buldum lakin usb 2.00 destekli diyor. Şimdi bunu alırsam alealede bir flashdisk için kullandığım usb porttan kullanabilir miyim ? Ve yazım hızı iyi olur mu ?
0
🌸joehigashi
(19.08.08)
siz yine de onun da yedeğini bulundurun bence, "put your life on it" diyenleri var koyuyosun içine herşeyini sonra küçücük bi yana gelmede herşey uçup gidiyor. western digital'in my book undan bahsediyorum.
0
light beam
(19.08.08)
www.hepsiburada.com
ben bunu alıcam yakında.
0
geldiler
(19.08.08)
joehi usb 1 makinalar da usb 2 destekliyor yani firewire olmasından iyi flash disk gibi kullanırsın bir de aldıktan sonra 4 gb'dan büyük dosya atınca hata verirse anla ki fat32 formatlı ntsc'ye formatlamak gerekiyor onu da..
0
yuto
(19.08.08)
western digital en iyisidir

ve alınıcaksa şu zamanda 1 terabayt alınmalıdır

bana sorarsan tabi.
0
cnonefb
(19.08.08)
(2)

pop-art programı

eskimo
fotoşopta kastırmaktansa bunu kolay yoldan yapan bir program vardır diye düşündüm?
fotoşopta kastırmaktansa bunu kolay yoldan yapan bir program vardır diye düşündüm?
0
eskimo
(19.08.08)
pluginler var şop için. karıştırmadan iki tıkta hallolur.
0
axijazz
(19.08.08)
program da varmış.

www.fotoview.nl
0
axijazz
(19.08.08)
(5)

mp3 splitter türü bişey

okan
Şimdi 52'07'' uzunluğunda bir track var elimde. Brahms - Macar dansları. Niyeyse böyle tek track yapmışlar ama aslında bu, 21 track! Ben bunu nasıl ayıracağım? Aradığım, kolay, basit, bölücü bir program. Geçen hafta .ape/.cue uzantılı bir şey için bin bir program yükleyip, bin bir kere "abi aslında
Şimdi 52'07'' uzunluğunda bir track var elimde. Brahms - Macar dansları. Niyeyse böyle tek track yapmışlar ama aslında bu, 21 track! Ben bunu nasıl ayıracağım?
Aradığım, kolay, basit, bölücü bir program. Geçen hafta .ape/.cue uzantılı bir şey için bin bir program yükleyip, bin bir kere "abi aslında yaparım ama o paralı versiyonda var" mesajı alıp delirdiydim, o yüzden mümkünse shareware, basit bir şey arıyorum.
0
okan
(18.08.08)
eğer dosyayı ses kaydedici ile açabiliyorsan düzen menüsünün altında geçerli konumdan öncesini-sonrasını sil gibi seçenekler var. dosyadan 21 kopya yaptıktan sonra her bir parçanın öncesini ve sonrasını silebilirsin.
0
Poly
(18.08.08)
(bkz: audacity)
0
samanliktaki zuhtu
(18.08.08)
sony soundforge. kesip biçmede birebir. kolay ama basit bi program değil. fotoşop'un ses işleme versiyonu gibi ayrıntılı bi porgram. projectw.org'dan bilimum kurulumunu başka şeylerini falan bulabilirsiniz.
0
geldiler
(18.08.08)
mp3directcut, hem basit hem beleş.
0
704
(19.08.08)
eger cue dosyasi mevcutsa (ya da elinizle yazabilirsiniz cok basit birsey. bir tane ornege bakmak yeterli olur) foobar2000 adli beles programla tek tusla hepsini ayirabilirsiniz
0
jkulakwalker
(19.08.08)
(4)

Vista x64 İlginç BSoD

actionary
"Modification of system code or a critical data structure was detected."Daha fazlasını not almaya vaktim olmadı. Evveliyatını anlatayım. Sistemim mükemmel şekilde çalışıyordu. Bugün birkaç saatliğine dışarı çıktım ve bilgisayarı açık bıraktım. Döndüğümde makineyi reboot yapmaya karar vermiş, ama "Ve
"Modification of system code or a critical data structure was detected."

Daha fazlasını not almaya vaktim olmadı.

Evveliyatını anlatayım. Sistemim mükemmel şekilde çalışıyordu. Bugün birkaç saatliğine dışarı çıktım ve bilgisayarı açık bıraktım. Döndüğümde makineyi reboot yapmaya karar vermiş, ama "Verifying DMI Pool Data" aşamasında takılmış halde buldum.

"Herhalde elektrikler kesildi" deyip hard reset attım. Bu kez, daha önce gördüğümü hiç sanmadığım biçimde "Booting GRLDR" diyerek boot-up yapmaya çalıştı. GRLDR'ın Linux'la ilgili bir şey olduğunu sanıyorum, ama Linux bilgisayarıma yaklaşmadı bile? Her neyse. Makineye on kez reset atıyorsam birinde Windows'a çıkabiliyor, diğer dokuzunda kendi kendine baştan başlıyor. Tamamiyle random.

O bir düzgün açılışından dakikalar sonra da BSoD veriyor. İlk gördüğüm BSoD "Memory Management..." ile ilgiliydi, sanırım artık sürekli en başta yazdığım gerekçeyle BSoD veriyor. Daha sonra makine kendiliğinden reboot döngüsüne giriyor.

"Modification of system code or a critical data structure was detected."

Nedir bu? Neden olur? Hani log dosyası filan göndereyim diyeceğim ama, makine de açılmıyor doğru dürüst.

Özellikle SSG, siz ilgilenirseniz çok makbule geçer. Ama işe yarayabilecek her türlü öneriye de açığım. Kırk yıldır BSoD alırım, böylesini görmemiştim.
0
actionary
(18.08.08)
Ayrıca fark ettim ki, makinenin fişini çıkartıp (muhtemelen sadece düğmesinden kapatınca da oluyordur, ama sinirlenip fişini söktüm direkt) bir 20 dakika bekledikten sonra sorunsuz şekilde açılıyor. Ben böyle bir durumda aşırı ısınmadan şüphe ederim normalde, ama aşırı ısınan makine niye mavi ekran versin? Direkt kapatmaz mı kendisini?

ANCAK,

Bir süre sonra random bir vakitte tekrar BSoD veriyor. Mesela az önce 2 saat kadar COD4 oynadım test etmek amacıyla, tam ikna oluyordum ki birden mavi ekran verdi.

Ne cins işmiş yahu?
0
🌸actionary
(19.08.08)
katılıyorum, ısınma kaynaklı gibi, cod4 oynadığınıza göre anakartınız çok eski olmasa gerek, biostan sıcaklıklara bakın derim, olmadı açılınca bi programla. bir de voltajlara bakın belki psu bozulmuştur düşük ya da yüksek voltaj veriyordur işlemciye falan.
0
talemon
(19.08.08)
Hata raporum da şöyle:

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Locale ID: 1055

Additional information about the problem:
BCCode: 109
BCP1: A3A039D894D3582E
BCP2: B3B7465EE75140CA
BCP3: FFFFFA60006A0638
BCP4: 0000000000000001
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

@talemon: Sistem her şeyiyle gayet yeni (birkaç aylık). Şimdiye kadar hiç çıkartmadığı bu sorunu neden birden bire çıkartsın ki?
0
🌸actionary
(19.08.08)
Windows Memory Diagnostics Tool marifetiyle bellek testi yaptım, ama araç hiçbir sorun bulamadı. Ne kadar güvenilirdir bilmiyorum, eklemek istedim. Sorun ciddi.
0
🌸actionary
(19.08.08)
(6)

PC'de oyun oynamak için kulaklık...

sirrikadem2
PC'de oyun oynamak için hangi kulaklıktan almalı? 50 YTL'ye kadar limitim var. Bir de nereden almalı ucuza? Aynı ürün birçok yerde farklı fiyatlarla sunuluyor...
PC'de oyun oynamak için hangi kulaklıktan almalı? 50 YTL'ye kadar limitim var. Bir de nereden almalı ucuza? Aynı ürün birçok yerde farklı fiyatlarla sunuluyor...
0
sirrikadem2
(18.08.08)
ne olursa olsun sony al.eğer istanbuldaysan sirkeci den doğubanktan kralını alırsın yada kadıköyden yazıcıoğlundan ucuza alırsın.ama doğubankta çeşit çeşit bulursun
0
cold
(18.08.08)
yani limitin 50 milyonsa hiç orayı burayı gezme bence. o fiyat aralığında çok fark bulamazsın zaten.

www.hepsiburada.com

hepsiburadadan bak, yorumlara ürünlere filan. eğer yakınında da ucuz bir yer varsa ordan al derim ama hepsiburada ile çok fiyat farkı olmaz.
0
mortifera
(18.08.08)
şu model fena değil.

www.elmasepeti.com
0
swallowed arsenic
(19.08.08)
sennheiser varken sennheiser alınır. :)
0
actionary
(19.08.08)
hd202 yakışır.
0
dumur
(19.08.08)
hamam a gıtsek o parayla?
0
imparatorolmayikolaymisandin
(19.08.08)
(6)

arac takip sistemi

danisikli dogus
Merhabalar canlar; bir teknik konu hakkinda sorum olacakti. filmlerde de goruyoruz turkcell'in i$teCell temali reklamlarinda da vardi. bu arac takip sistemini yapan bir cok firma var ama cali$ma mantigi nedir. ayrica sadece arac degil. mesela bir arkada$in cantasina "verici"-filmlerde boyle diyorlar
Merhabalar canlar; bir teknik konu hakkinda sorum olacakti. filmlerde de goruyoruz turkcell'in i$teCell temali reklamlarinda da vardi. bu arac takip sistemini yapan bir cok firma var ama cali$ma mantigi nedir. ayrica sadece arac degil. mesela bir arkada$in cantasina "verici"-filmlerde boyle diyorlar- yerle$tirildigi zaman bilgisayarda gerekli yazilim bulundurularak istanbul'un icinde tur atan bu ki$inin yeri surekli belirlenebilir izlenebilir mi? ayrica boyle bir imkan varsa gerekli donanim malzemeleri nelerdir nerelerde satilir?

$imdiden te$ekkurler.
0
danisikli dogus
(18.08.08)
şimdi işin uzmanı değilim ama 3 türlü takip sistemi var bildiğim kadarıyla:

1. vericili gps sistemi. bu sistemde takip edilen şeyi anında görebilirsin verici sayesinde.

2. alıcılı ama gsm'li hede. bu hedede cihaz bulunduğu konumu belirli aralıklarla ya mesaj çekiyor ya gprs'ten gönderiyor. bi şekilde sana veriyi ulaştırıyor.

3. bildiğim son sistem ise baz istasyonlarına göre takip. sanırım tcell bunu kullanıyor.
0
hububrad
(18.08.08)
www.buygpsnow.com

burda takip cihazları var örnek olarak.
0
hububrad
(18.08.08)
(bkz: triangulation)
0
gerrain
(18.08.08)
her baz istasyonu kendi çevrelediği alanı çeşitli hücrelere böler. hangi hücrenin hangi koordinatlara sahip olduğu da bellidir. o şekilde yapıyor turkcell.

bunun dışında bahsettiğiniz verici olayında olduğu gibi gps alıcısının gsm (veya farklı bir frekans) aracılığıyla koordinatlarını bildirdiği sistemler de mevcut, biraz daha hassas bir sistem hatta. bu sistemde bina içinde, tünel içinde, faraday kafesinde ve yeraltında olmadığınız sürece izleme yapılabilir.

bu tür takip işleri baz istasyonlarnın ne kadar sık olduğuna bağlı olarak o kadar daha kesin bulunur. bunun için operatörün bilgisayarı dışında bir alete ihtiyacı yoktur.

bu tür izleme işlerinin hukuki bir yaptırımı olabilir, bunu araştırın bence.
0
tom riddle
(18.08.08)
arvento.com araç izleme konusunda tektir.. bi incele istersen..
0
ayanux
(19.08.08)
gsm sistemlerinin yer belirlemesi özellikle binaların yoğun olduğu şehir içlerinde pek de hassas değil. araç ve filo takip işlemleri genelde gps+gsm destekli sistemlerle yapılıyor. yani gps ile konum bulunuyor, gsm şebekesi üzerinden sms/gprs vs. şekillerde periyodik olarak gönderiliyor.

kurumsal çözümleri inceleyebileceğiniz gibi 1-2 araç söz konusuysa ebay'den de bu tip şeyler alabilirsiniz. eğer eş zamanlı takip yapmak istemiyorsanız yalnızca geçilen yerleri hafızasına loglayan ve sonradan bunun dökümünü alabileceğiniz bir cihaz da alabilirsiniz. daha ekonomik olacaktır.
0
386 dx
(19.08.08)
(4)

video kamera

enter saltman
şu mini dv,dv,beta,handycam vb. hepsinin üstünde photo tuşu var bunlar çektikleri fotolar ne kalitedir? çözünürlük netlik örnek koyarsanız sevinirim
şu mini dv,dv,beta,handycam vb. hepsinin üstünde photo tuşu var bunlar çektikleri fotolar ne kalitedir? çözünürlük netlik örnek koyarsanız sevinirim
0
enter saltman
(18.08.08)
büyük ihtimalle 640*480 pikseldir. kalitede vhs kalitesinde, yani berbat olur.
0
trimpot
(18.08.08)
kamera hd ise hd dir bir de yenileri hafıza kartına kaydediyor eski kameralarda 2-3 sn boyunca kasede kaydediyordu fotoğrafı.
0
yuto
(18.08.08)
hafıza kartı olanlar (veya harddisk) digital fotoğraf makinesi gibi çekiyor. yani makinenin modeline göre çözünürlük değişiyor. (örneğin bugün 4mp sony handycam gördüm. hem hafıza kartı hemde 60 gb belleği vardı)
dv veya mini dv gibi kasetli makinelerde videonun içinde bir kaç saniyeliğine dondurulmuş görüntü olarak kaıt yapıyor. benim denediğim mini dv kamerada fotoğraflar düşük çözünürlüklü ve titrekti.
0
Poly
(18.08.08)
üzerinde photo tuşu olan, handycam, mini dv, hdv gibi kameralar fotoğraf çeker. 720X576 video çekebilen bir aletin 640X480 fotoğraf çekeceğini nasıl düşünüyorsunuz onu anlamış değilim. Hd kamera hd fotoğraf çeker diye de bir şey yoktur. Bu kameralar videodan farklı olarak yüksek çözünürlüklü fotoğraf çekebilirler. modelden modele çözünürlük farklılık gösterir. bazı makineler ise (nispeten eski olanlar) sabit kare görüntü alabiliyorlar. neticede video dediğiniz de (pal için) saniyede 25 fotoğrafın bir araya gelmesi. elmayla armudu karıştırmamak lazım.
0
sijwocaq
(19.08.08)
(2)

utorrent'te download limiti

osuruklu
kotali oldugu icin sonsurat internetimiz, temkinli davraniyorum. film attim mesela simdi torrent'e, gunde atiyorum 100 mb indirsin, ertesi gunun ilk saniyelerinde baslasin istiyorum. gene 100 mb indirsin, beklesin. boyle boyle iste 7 gunde indirsin 700 mb'lik bi filmi. bunu istiyorum bu programdan.
kotali oldugu icin sonsurat internetimiz, temkinli davraniyorum. film attim mesela simdi torrent'e, gunde atiyorum 100 mb indirsin, ertesi gunun ilk saniyelerinde baslasin istiyorum. gene 100 mb indirsin, beklesin. boyle boyle iste 7 gunde indirsin 700 mb'lik bi filmi. bunu istiyorum bu programdan. nasil yapariz? yapabilir miyiz?
0
osuruklu
(18.08.08)
scheduler var abi bu prg'da $imdi, tam da istedigin $eyi yapabiliyorsun. ctrp + p ile aciyorsun preferences'i, sagda scheduler var oradan istedigin gibi ayarlarsin. guzel bir ozellik..
0
katafalk
(18.08.08)
dakika olarak ayarlanmiyor belki ama haftanin $u gunu $u saatte download/upload yapmasin/$u limitlerde yapsin/tam hiz (full speed-limit-turn off diye gecer) diye ayarlanabiliyor.

$oyle bi$i kendisi:

img.zamazim.com

edit & ps: enable demeyi unutmayin yalniz ;)
0
katafalk
(18.08.08)
(5)

full hd divx

fakeinvoice
full hd bi televizyonum, amerikadan gelme bir ps 3 üm ve s video bağlantısıyla tvye bağlayabildiğim bir laptopum var. tvnin full hd nasıl görüntü verdiğini görmek denemek istiyorum. 1. bunun için elimdeki aygıtlardan hangilerini nasıl kullanmalıyım2. full hd divx bulabileceğim (ila uzun süreli film
full hd bi televizyonum, amerikadan gelme bir ps 3 üm ve s video bağlantısıyla tvye bağlayabildiğim bir laptopum var. tvnin full hd nasıl görüntü verdiğini görmek denemek istiyorum.
1. bunun için elimdeki aygıtlardan hangilerini nasıl kullanmalıyım
2. full hd divx bulabileceğim (ila uzun süreli film vs. olması gerekmiyor) direk downloada izin verebilen bir yerler var mı yoksa illa torrent felan mı kullanmalıyım
3. ps 3 amerikadan geldiği için sadece ntsc okuyor ancak içine yine amerikadan gelme ntsc dvd koyunca region code yanlış ben bunu okumam diyor. bunu bertaraf etmenin bir yolu yok mu?
0
fakeinvoice
(18.08.08)
1. ps3'ü tv'ye bağlayabilirsin zaten diye biliyorum ama hd görüntü için hdmı kablo ile olması gerekiyor diye tahmin ediyorum (sıçmış da olabilirim). laptop konusunu biliyorum ama hdmi ile (laptop'un özellikleri sağlam olmalı ama!) halledebiliyorsun.
2. benim bildiğim direkt yok ama torrent arama sitelerinden aradığın filmi ve yanına 1080p yazısını koyarsan bulursun.
3. bilmem...
4. (bonus) evet planet earth blu ray bulup satın alırsan, ps3 ile tv'de full hd izleyip dünya gözüyle görebileceğin en kalitetli görüntüyü göreblirsin ;)
0
cinematography
(18.08.08)
1. ps3'ü zaten hdmi ile bagliyorum tvye ama elimdeki oyunlar 1080p degil. laptopun hdmi cikisi yok. demek ki 1080p divx indirip playstationda oynatmak en kaliteli görüntüyü sağlayacak. peki bu nasil yapılıyor ?
ek: planet earth blu ray nerden bulabilirim peki ?
0
🌸fakeinvoice
(18.08.08)
1080p test videoları oluyor bazı firmaların, kısa videolar olduğu için indirip de playstation'dan oynatabilirsin.

bir de full hd tv'n 100 Hz destekliyorsa müthiş olur.
0
tom riddle
(18.08.08)
e playstation ile networke baglanip ornek bir full hd video indirin hard diske ve izleyin?!? var 1080 videolar.
0
la traviata
(18.08.08)
evet dün denemelerim sonucu en mantıklısının ps3 e video indirmek olduğunu anlamış bulunmaktayım (aslında composit bağlı dvdlerde bile oldukça tatmin edici görüntü aldım, full hdyi tahmin edemiyorum). ancak şimdi şöyle bir problemim var ps3 ile internetten download edemiyorum videoları. download linkine tıklayınca insert storage device gibi bir uyarı veriyor ve download etmiyor, özel bir ayarı felan mı vardır? yoksa tanımadığı uzantılı dosyaları indirirken böyle bir hata mı veriyor ?
0
🌸fakeinvoice
(19.08.08)
(4)

Negatif tarama

paranormal
Negatiflerimi taratmak için tarayıcı mı almalıyım, yoksa bu işi fotoğrafçılar yapıyor mu? Tarayıcı ne kadar sürede kendini amorti eder ve hangi tarayıcıyı önerirsiniz?
Negatiflerimi taratmak için tarayıcı mı almalıyım, yoksa bu işi fotoğrafçılar yapıyor mu? Tarayıcı ne kadar sürede kendini amorti eder ve hangi tarayıcıyı önerirsiniz?
0
paranormal
(18.08.08)
taramak için negatifin banyo edilmesi gerekli yani tarayıcıyla olmuyor sadece.
0
yuto
(18.08.08)
direk negatif tarayan tarayıcılar var elbette, ama sürekli kullanmayacaksanız almanıza gerek yok, gidin dijital işler yapan bi fotoğrafçıya halletsin işinizi.
0
gereksiz insan
(18.08.08)
36'lık filmi 5 ytl'ye "large" tabir ettikleri 3000x2000 civarında bir çözünürlükle taratıyorum ben. banyo hariç.
0
kibritsuyu
(18.08.08)
negatiflerin birkaç makara filmse sadece bu işi fotoğrafçılar yapıyor.
ama eğer çoksa mutlaka tarayıcı al daha ucuza gelir. 2. el bir şeyi 140 civarı bulman lazım.
0
oceano
(18.08.08)
(6)

mini dv vs dvd vs hard disk

tabudeviren
bu kamera cihazlarından hangisini önerirsiniz?not: bilgisayara atılması kolay ve görüntü kalitesi yüksek olan..
bu kamera cihazlarından hangisini önerirsiniz?

not: bilgisayara atılması kolay ve görüntü kalitesi yüksek olan..
0
tabudeviren
(18.08.08)
harddisk.

veya hafıza kartına kayıt yapanlar da olur, daha da rahat olur harddiskten hatta. bende hem dvd'ye hem karta kayıt yapan var, dvd'yi hemen hiç kullanmadım. 2gb'lık kartla 75-80 dakika kayıt yapabiliyorum zira. oradan da kart okuyucuya.
0
karapolisnas
(18.08.08)
2gb karta yapılan 70-80 dakikalık bir kayıt ne kadar kaliteli olabilir ki?
0
teritori
(18.08.08)
dvd'yi kimse met etmiyor öyle söyleyeyim onu montaj adına aktarmak işkenceymiş diye duydum.
0
yuto
(18.08.08)
düşünmeden mini dv derim..
0
antisocial
(18.08.08)
dvd'ye yapılan 70-80 dakikalık bir kayıttan daha az kaliteli değil hafıza kartına yapılan kayıt.
0
karapolisnas
(18.08.08)
ne şekilde kullancağınıza bağlı 'ya şöyle bi hamdi abimle iki görüntümüz olsun piknikte gezide vb.' derseniz harddiskli derim ama derseniz 'hacı bi kısa film falan çekelim havamız olur aktarım falan kaliteli olsun' derseniz mini dv
0
enter saltman
(18.08.08)
(2)

WOW soruları

dorian greyfurt
4-5 sene önce 30 lvl a kadar bi human rogue yapmıştım arkadaşın hesabından.şimdi almayı düşünüyorum. binlerce site var arştırıyorum ama yine de tavsiye istemeden edemedim.şu ırkı su classı şu meslekleri şu sebeplerden kullanıyorum. ve şu serverı kullanıyorum. deyin sebepler söleyin tavsiyeler verin.
4-5 sene önce 30 lvl a kadar bi human rogue yapmıştım arkadaşın hesabından.

şimdi almayı düşünüyorum. binlerce site var arştırıyorum ama yine de tavsiye istemeden edemedim.

şu ırkı su classı şu meslekleri şu sebeplerden kullanıyorum. ve şu serverı kullanıyorum. deyin sebepler söleyin tavsiyeler verin.

ps: rpgden bihaber bi insan değilim. diablo prosörüyüm ben!!
0
dorian greyfurt
(18.08.08)
medium ve fazla turk oyuncu olmadigi icin boulderfist serverini kullaniyorum. alliance acma derler genellikle, bende tavsiye etmem bg de yeniliyor cunku surekli. arenada durum degisir tabi, esine bakar is. rogue guzeldir. deli gibi dps yapar. gruplarda aranan yegane elemanlardan biridir. pvp dede iyidir. hatta twink charlar genellikle rogue olur. hunter pve de iyidir. lvl 30 san 3 tane mob u rahatlikla alirsin. daha iyi oynarsan 4 tane bile indirebiliyosun. pvp de de iyi sayilir. sote yapar sallar oklari. 5v5 arenada is yapar 2v2 de is yapmaz. hunterler guild bulmada sorun yasar. dungeon icin grup bulmada sorun yasar. ortada bi de fazlasiyla hunter vardir. dungeon yapmak istediginiz zaman grubu siz toparlarsiniz. warrior gruplarin bel kemigidir. tank olur. her grupta aranirsiniz hele iyi oynarsiniz iyi prim yaparsiniz. pvp dede iyidir. pve de biraz zorlanirsiniz. quest yapmak hunter kadar hizli olmaz. tabi prot warrior olmaniz lazim bunlar icin. ilk baslarda tank olmak zevkli olsada bi yerden sonra sikar. hatta ayni grupta iki warrior warsa sen tanksin muhabbeti, kavgasi yasanir. gruplar bile dagilir. priest en iyi healerder. ama sikicidir. paladin priest warrior karisimi bana gore gereksiz bi olay. heal yapar tankliga soyunur. ama priest kadar iyi heal, warrior kadar iyi tanklik yapamaz. druid rogue warrior karisimidir. tanklik yapar ve dps olur ama warrior ve rogue kadar iyi olamaz. mage tamamen dpsdir. gruplardada aranir. sorun cekmezsiniz ama baslarda zordur oynamasi. warlocklarda hunter buyu yapan versiyonudur. warrior olarak bi hunterdan korkmam ama bi warlockdan korkarim. fear cakar dot atar oldurur. genel olarak boyle. tavsiyem rogue a devam etmeniz. iyidir yani kotu bi class degil. horde da undeadlerede yakisan bi class. birde yani surekli aranan elemanlardan olursunuz. bi gruptan ciktiginizda eksikliginiz hissedilir.
0
sanio
(18.08.08)
açıkçası zaten "ben rp yapamam" diye başlamayın, yapan görmedim şu ana dek.

arkadaşım uzun bir süredir stormrage server'ında. sizin de gelişme döneminde çok sıkıntı cekmemeniz için pvp,rp server'larından önce, normal bir server tercih etmenizi tavsiye ediyorum. yoksa stv'de görev yapamaz hale gelirsiniz örneğin, horde'sanız gözünü kan bürümüş alliance oyuncuları level gözetmeksizin öldürür, mezarda bekler yine öldürür, sonra yine...

hunter güzel bi seçenek olabilir. ama karakteriniz, tamamen size kalmış. "ben büyü yapıcam" diyorsanız mage, priest, druid, shaman(elem - resto); yok "allah ne verdiyse dalarım hacı" diyorsanız hunter, warrior, rogue, shaman (enc); "ikisini de kullanıcam ben" diyorsanız da paladin size göre evet. tavsiyem,önce bir fun server'da üçünden de birer karakter açıp seçmeniz. çoğunda hazır 70 level, full set gear'larla deneyebiliyorsunuz çünkü.

bg'lerdeki cephe üstünlüğü levele ve server'a göre değişiyor. o yüzden bişey söyleyemeyeceğim.

forum.wow-turk.com

bu adresten class'lar, ırklar, server'lar vb. konularda yardım alabilirsiniz. ayrıca wowhead.com, thottbot.com gibi yabancı sitelerin database'i oldukça geniş. hem görevleri yaparken, hem de profession geliştirirken faydasını görürsünüz. kullanacağınız add-on'ları da wow.curse.com'dan indirebilirsiniz.
0
schimsonique chaiselongue
(18.08.08)
(4)

vista genleşme problemi

zittirulp
vistanın kurulu olduğu (c:) hdd bölümü sürekli doluyor bütün indirmelerim d ye olmasına rağmen sürekli büyüyor efendim durduramıyoruz. bunu sebebi nedir?bide diski temizle dedim "hazırda bekleme dosya temizleyicisi" 2.99 gb dosya gösterdi temizlesemmi acaba bal dök yala olur?
vistanın kurulu olduğu (c:) hdd bölümü sürekli doluyor bütün indirmelerim d ye olmasına rağmen sürekli büyüyor efendim durduramıyoruz. bunu sebebi nedir?

bide diski temizle dedim "hazırda bekleme dosya temizleyicisi" 2.99 gb dosya gösterdi temizlesemmi acaba bal dök yala olur?
0
zittirulp
(18.08.08)
vista uyku modu için ram'deki verilerin tümünü bir dosyaya kaydediyor ki, bilgisayar yeniden uyandığında o verileri oradan alıp ram'e geri koyabilsin. çünkü ram'lerde bile bir akım olmuyor uyku modu esnasında. e akım olmayınca normalde ram'de veri durmaz. bunu çözüyor işte bu.

mesela 1gb ram'iniz varsa, o dosya 1gb boyutunda oluyor. 6gb ram'iniz varsa 6gb :) sorununuzun bu olduğunu tahmin ediyorum. masaüstü bilgisayar kullanıyorsanız bu özelliği kapatıp çok daha mutlu yarınlara yelken açabilirsiniz.
0
actionary
(18.08.08)
bence sistem geri yükleme(system restore) alakalı olabilir
0
luzumsuzadam
(18.08.08)
windows klasörünün içinde winsxs diye bir klasör vardır, bu acayip yer kaplar ve temizlenmesi imkansıza yakındır.

(git: 16655)
0
raj
(18.08.08)
hard diskin uzerine sag tikla,
disk cleanup'a gel
files from all users'i sec (eger cikarsa)
more options'i sec ustten
system restore and shadow copies alanindaki clean up'i tikla
sonra disk cleanup ekranina tekrar gelip ordaki dosyalari da sil

rahatlatir bu epey
0
x daemon
(18.08.08)
(4)

Photoshop cs3 kayıt sournu

inugard
Şimdi fotoğraf üstünde birkaç tonlama falan yapıyorum, sonra Level ayarlarını da yapıp kaydedince bariz şekilde ps'da gözüken halinden koyu oluyor. Fakat Level'ı silip kaydedince ps'da ne görüyorsam o şekilde görünüyor.Ben bu level'dan vazgeçmek istemiyorum. Baya uğraştım mamafih nedenini çözemedim
Şimdi fotoğraf üstünde birkaç tonlama falan yapıyorum, sonra Level ayarlarını da yapıp kaydedince bariz şekilde ps'da gözüken halinden koyu oluyor. Fakat Level'ı silip kaydedince ps'da ne görüyorsam o şekilde görünüyor.
Ben bu level'dan vazgeçmek istemiyorum. Baya uğraştım mamafih nedenini çözemedim. Neden böyle oluyor bu, ne yapmam gerekiyor?

Not: Ekteki fotoğrafta öncesi ve kaydettikten sonrası gözüküyor.
0
inugard
(17.08.08)
photoshopun renk ayarları ile izleme yaptığın programın ayarları farklı olabilir.
0
axijazz
(17.08.08)
Bir iki programla denedim, sorun o değil.
0
🌸inugard
(17.08.08)
photoshop cs3 ün help bölümünü okuduğunuz vakit, photoshop size bunu diyor, bak kardeşim, ben fotoşopum benim dünyam ayrıdır, fotolara baktım, bende de olan şey,
yani sebebini falan yazıyorlar ama pek de hatırlayamadım şimdi,color correction, retouch vs artık neresindeydi hatırlayamadım. benim de zamanında başıma geldiğinde herzamanki gibi help bölümüne başvurmuştum, hatta epeyce saatler boyu dijital düzenleme ve manüplasyon olayına giriyorum, falan filan, bir bakıyorum, adam cs3 dışında hintli gibi duruyor. yalnız hemen hepsinde olsa da bazı renklerde ve tonlarda kendini epeyce belli ediyor bu durum.
ne yaparsanız yapın,bazı diğer ortamlarda farklı görünecektir diyor,zaten bunu dediğinde ben koptum olaydan sorgulamadım neden.
bridge'de ps deki gibi görüyor, windows göstericisi bozuyor, web e aktarınca da windows unki gibi çıkıyor
bir de fotoğrafı mesela, adobe rgb uzayında çekiyorum ki ps ile tam uyumlu çalışsın, belki bu da etkiliyordur, tam bir tatminkar cevabı ben de bulamadım. gerçi çoğunlukla raw fotolarda yaşıyorum bu sorunu...
o nedenle düzenlemeleri artık alıştım, dışarıda görüneceği şekle göre yapmaya.
0
asturquemandele
(21.08.08)
Çok sonraları çözdüm olayı ehe. Belki birinin işine yarar diye yazayım...
Efendim bilgisayarın color space'iyle Ps'inki aynı olumazsa böyle dışarda foto garip gözüküyor. Aynı olacak hepisi.
0
🌸inugard
(04.10.08)
(5)

en ucuz pc komponentleri

tan vakti
en ucuz oem pc parçaları hangi dükkanda we sayfasında bulunur? mersi..
en ucuz oem pc parçaları hangi dükkanda we sayfasında bulunur? mersi..
0
tan vakti
(17.08.08)
eksen bilgisayarda birçok kampanya ve ucuzluk alıyor şahsen orayı tercih ediyorum.
0
deckard
(17.08.08)
inventus dan baskasina ugrama.
0
egotm
(17.08.08)
storax
(17.08.08)
sijwocaq
(17.08.08)
istediğiniz ürünleri bana mesaj atın :) sözlük dayanışması içinde bişeyler yaparız.

3 şukela verene ipod bedava gibi :p
0
tolginho
(18.08.08)
(3)

masaüstü arka planı

marmara34
şimdi ağalar bende bir resim dosyası var, hepsi güzel masaüstü arka planı için 100 küsür tane. şöyle bir program var mı? her gün ya da her laptop u yenide başlattığımda sırayla otomatik olarak bir resmi masaüstü arka planı olarak seçsin, güzel olurdu böyle bir şey varsa..
şimdi ağalar bende bir resim dosyası var, hepsi güzel masaüstü arka planı için 100 küsür tane. şöyle bir program var mı? her gün ya da her laptop u yenide başlattığımda sırayla otomatik olarak bir resmi masaüstü arka planı olarak seçsin, güzel olurdu böyle bir şey varsa..
0
marmara34
(17.08.08)
webshots yapıyordu dediğinizi ama yıllar oldu kullanmayalı şimdi nasıldır bilmem..
0
const ant
(17.08.08)
sanırım dediğiniz şey ile sorduğum pek alakalı değil ya da ben anlamadım..
0
🌸marmara34
(17.08.08)
www.yaodownload.com

yukardaki adresteki program işinizi görür.görmeli.
0
brkylmz
(17.08.08)
(6)

web hosting

merope
kendime sadece kişisel amaçlarıma hizmet edecek üzeirne blog kuracagım bir hosting çözümü ararken bluehost iyiymiş gibi bir izlenime kapıldımhttp://b2evolution.net/web-hosting/top-quality-best-webhosting.phphttp://www.webhosting-top10.com/host20/http://www.top10webhosting.com/http://webhostinggeeks.
kendime sadece kişisel amaçlarıma hizmet edecek üzeirne blog kuracagım bir hosting çözümü ararken bluehost iyiymiş gibi bir izlenime kapıldım

b2evolution.net
www.webhosting-top10.com
www.top10webhosting.com
webhostinggeeks.com

bu tarz listelerin güvenilirligi ve konu ile ilgili sizin önereceginiz firma varsa onu duymak isterim
0
merope
(17.08.08)
hostticaret.net iyidir. ben bayadır ve sıkça kullanıyorum,sorun yaşamadım.

ama tabi internet alemi bu ne olacağı belli olmaz diyip kendimi sağlama alayım :)
0
brkylmz
(17.08.08)
Türkiye içindekilere bakacaksanız Telekomünikasyon Kurumu'ndan lisansı olup olmadığına bakmalısınız. Bütün servisler hemen hemen aynıdır. Önemli olan sorun çıkarsa firmanın tutunacağı tavırdır. Sektörün içinde biri olarak müşterilerin çok yıpratıldığı firmalar gördüm hem yerli hem de yabancı olarak. İyi niyetli firmalar bulmanız lazım.

Windows hosting arıyorsanız Türkiye'de Dataxi.com'u, linux bazlı arıyorsanız ( ki blog kullanacaksanız linux daha performanslı olur) kendi firmam olan Hostburger.com.tr yi öneririm.
0
tolginho
(17.08.08)
ben yurtdısı firması arıyorum türk degil bunu belirtmemişim pardon :(
0
🌸merope
(17.08.08)
www.000webhost.com

bedava host. ister kendi domain adını kullanırsın ister net63 uzantısıyla kullnırsın gayet güzel. ben memnunum. güvenirlik derken neyi kastettiğin pek anlamadım. server ve database güvenirliği olarak bakıldğında yolda koymaz seni.
0
mutevaggil
(17.08.08)
@mutevaggil , güvenirlirlik derken o verdigim linklerdeki listelerin güvenilirligi yani hakikatten de bu saglayıcılar bu kadar iyi midir, populer midir anlamında
0
🌸merope
(18.08.08)
linuxhosting.gen.tr bu firmanın hosting paketlerine göz atın
0
saiko
(17.04.13)
(1)

Vista masaüstünde büyük simge sorunu

kabraxis
Şimdi şöyle;Vista'da, masaüstümdeki simgeleri değiştireyim dedim. Güzel bir kaynaktan 128x128 boyutlarında simgeler indirdim, lakin simgeleri bunlarla değiştirince masaüstünde 64x64 göründüler. Bir çözüm bulamadım, neden böyle oldu bu şimdi? Restart atmadım henüz, atayım mı bi?
Şimdi şöyle;
Vista'da, masaüstümdeki simgeleri değiştireyim dedim. Güzel bir kaynaktan 128x128 boyutlarında simgeler indirdim, lakin simgeleri bunlarla değiştirince masaüstünde 64x64 göründüler. Bir çözüm bulamadım, neden böyle oldu bu şimdi? Restart atmadım henüz, atayım mı bi?
0
kabraxis
(17.08.08)
gorunumden baktiniz mi simge buyukluklerini ayarliyor olmalisiniz vistada.
0
wish i could fly
(17.08.08)
(3)

bu pcnin hali ne böyle?

kazakesnekbankasi
bilgisayarımı üç dört gündür açmıyordum. bugün açtığım anda her yerden bir şeyler fırlamaya başladı. 2008 windows antivirüs bilmemnesi 2324532335 tane spy,trojan vs. buluyor. sildim tekrardan yüklendi. acaba reklam mı yapıyor kendi çapında, amacı ne? bir de bu salak çalıştığında duvar kağıdım mavi o
bilgisayarımı üç dört gündür açmıyordum. bugün açtığım anda her yerden bir şeyler fırlamaya başladı. 2008 windows antivirüs bilmemnesi 2324532335 tane spy,trojan vs. buluyor. sildim tekrardan yüklendi. acaba reklam mı yapıyor kendi çapında, amacı ne? bir de bu salak çalıştığında duvar kağıdım mavi oluyor. nasıl halledeceğim bu durumu?
0
kazakesnekbankasi
(17.08.08)
Bahsettiğin şey windows antivirüs 2008 ise virüsün kendisi o zaten :) Üstelik öyle kolay kolay da kaldırılmıyor :) Allah yardımcın olsun.
0
ataturkiye
(17.08.08)
siri.geekstogo.com
$urdaki SmitfraudFix programini indirip aşağıdaki talimatlara uyup çalıştırıyorsun buna takiben
fileforum.betanews.com adresindeki programi da indiriyoruz, uyacağınız talimatlar tam olarak
doctus.org
adresinde..
0
kr4z33
(17.08.08)
bu kadar çok şey varsa zor da kaldırılıyor diyorlar..
kurtarabildğin kadar önemli belgeni kurtarıp format kesin ve en temiz çözüm bence
0
demlikposet
(17.08.08)
(6)

şimdi de yerçekimine yenik düşen hdd

light beam
harici harddiskimi bilgisayara takılıyken ve her ikisi de açıkken düşürdüm. ve şu anda bilgisayara tekrar takıyorum ama içindekileri okumuyor. bilgisayara taktıktan sonra gelen ses geliyor (hani usb takınca ses gelir ya o ses işte), hdd in mavi ışığı yanıyor ama bilgisayarda görünmüyor. sorum şu:-iç
harici harddiskimi bilgisayara takılıyken ve her ikisi de açıkken düşürdüm. ve şu anda bilgisayara tekrar takıyorum ama içindekileri okumuyor. bilgisayara taktıktan sonra gelen ses geliyor (hani usb takınca ses gelir ya o ses işte), hdd in mavi ışığı yanıyor ama bilgisayarda görünmüyor. sorum şu:

-içindekileri kaybetmiş miyimdir, kaybetmemişimdir gibi geliyor da nasıl ulaşacağım ben onlara? (içindeki filmlerden,dizilerden geçtim de bana lazım olan bisürü şey de vardı) geri getirme programları falan var sanırım ama benim bilgisayarımda görünmüyor hdd, napiim ben?

markası western digital, essential edition-500 gb

not: anneye anlatır gibi lütfen :)
0
light beam
(17.08.08)
şimdi anneciğim hddnin içinde dönen diskleri okuyan okuma başlıkları var. pek bi hassas olur bu başlıklar. çalışır durumdayken darbe alınca bozulmaya müsait oluyorlar ne yazık ki. disklerdeki veri sağlam duruyordur ama kafa diskleri okuyamadığı için içindeki bilgileri göremiyorsunuz.
nolcek şimdi? hddyi içindeki veriyi kaybettirmeden tamir ettirmek gerek. bozulan harddiskleri kurtaran yerler var. yalnız tuzludur biraz.

not: anne olayına biraz fazla kaptırmış olabilirim :)
0
canliceset
(17.08.08)
i$ini görür belki;
www.download.com
aratirsan crack'i de mevcut, yer çekimi kusurlarında 'bad sector' ihtimali yüksek, büyük olasilikla tamami olmasa da bir kaç bişey çekersin ordan (;
0
kr4z33
(17.08.08)
lütfen yazdıklarımı dikkatlice okuyunuz!

* sabit disklerde oluşan fiziksel hasar durumlarında "asla" veri kurtarma programlarını kullanmayınız!(ssd disklerde bu türden sorunlar yoktur)
bu, bir şekilde ulaşılabilir verilerinizi de geri dönülemez bir şekilde uçurabilir.

* fiziksel hasarlı sabit diskleri "tamir etmek" diye bir şey yoktur!
veri kurtarma işinde uzman olan kimi şirketlerde, sizin için önemli olan veriler, oldukça tuzlu bir fiyata kurtarılırlar. buna rağmen, bahsi geçen diske, sorunsuz çalışıyor olsa dahi, güvenilemez.

* veri kurtarma işi, bu gibi durumlarda, yazılımsal değil donanımsal olarak çözülmelidir. bu iş için özel üretilmiş kimi donanımlar vardır ve bu bahsi geçen donanımları da aslında kullanabilen pek az insan vardır.

not: verilerin çok da önemli olmadığı ve hatta sırf merak için yere atıp tekmelemiş olduğum disklerden yazılım yolu ile veri kurtarma denemelerim olmuştu. kimi veriler kurtarılabiliyor; ancak bu "tamamen" şansa kalmış bir durum. genelikle diskin hiçbir sektörüne ulaşılamıyor...
0
hunter the dayworker
(17.08.08)
bilgisayarımdan ses geliyor ama görüntü yok demiştim ya, dün sistem özelliklerine girince orda göründüğünü farkettim. ve linkte de görülceği üzere "bu aygıt düzgün çalışıyor" diyor. zaten bilgisayar takınca da o herzamanki çalışma sesi geliyordu ama dosyalara ulaşamıyorum. şimdi ordan "sorun gider" desem mi? içindekilere bişi yapar mı "sorun gider" demek?

img.zamazim.com

bir de şimdi aklıma geldi bunun 2 yıllık garantisi vardı, götürsem onlar bişey yapabilir mi, ya da kullanıcı hatası diyerek gönderirler mi?
0
🌸light beam
(17.08.08)
ya hocam kutusunu acip bi bak istersen. belki bi kablonun lehimi atmistir, bi sey olmustur.
0
osuruklu
(17.08.08)
(bkz: du$urulebilir hard disk)

boyle bi$i olmadigi surece garanti di$i olur, kullanici hatasi tabi :) maalesef..
0
katafalk
(18.08.08)
(4)

Televizyona birseyler oldu

peppermint mocha
Ekranin ortasinda, yuvarlak bir alan normal renkte. Ne var ki o yuvarlagin etrafi yesil. AV kanallarini acinca bu daha bariz hale geliyor- tum koseler yesil, ortasi normal mavi renk. Diger kanallarda da bu yesil arka fona gore cesitli renklere burunuyor. Tum kanallarin logolari farkli renkte bu nede
Ekranin ortasinda, yuvarlak bir alan normal renkte. Ne var ki o yuvarlagin etrafi yesil. AV kanallarini acinca bu daha bariz hale geliyor- tum koseler yesil, ortasi normal mavi renk. Diger kanallarda da bu yesil arka fona gore cesitli renklere burunuyor. Tum kanallarin logolari farkli renkte bu nedenle, misal ATV'nun a'sinin turuncu kismi mavi-mor, kalan d'nin yuvarlagi yesil vs..
Annem israrla elektrik gidip geldikten sonra boyle oldu diyor. Ben de ayarlarla oynamaya calistim ama duzeltmeyi beceremedim.

Nedeni ne olabilir? Nasil duzeltebilirim?
0
peppermint mocha
(17.08.08)
bir mıknatısı ekran uzerinde gezdirin.
duzelebilir belki. ama olmayabilirde.
0
unoktad
(17.08.08)
bizim tvlere 2-3 ayda bir olup geçiyor 1 ayda tamire götürünce tamir ediyolar ayrıca vede
0
yuto
(17.08.08)
mıknatıs tekniği tutma ihtimali olan bir tekniktir.
olmazsa tv tamircilerinde bir alet vardır saç kurutma makinesi gibi, onunla dalarlar ama her şekilde geçici çözümdür.
alet tuttuysa tutmuştur. elde mıknatıs tv'yle uğraşmak tamirata para dökmek yerine yenisini edinmek kesin çözümdür.
0
tannhauser
(17.08.08)
TV'nin içindeki Degauss bobini bir manyetik alan yaratarak fosforu deiyonize ediyor. Mıknatıs da işe yarıyor bu yüzden, ama o bobin uygun miktarda ve yerleşimde alan oluşturduğundan mıknatıs işe yaramaya dabilir.
0
fadetoreality
(17.08.08)
(1)

LCD monitör - ekran kartı - DVI falan

pispinti
linkteki monitörü almak istiyorum.http://www.hepsiburada.com/productDetails.aspx?Categoryid=986&Productid=bd50201lakin pek oyun oynayan birisi olmadığımdan sistemimde sadece on-board ekran kartı var. Dolayısıyla DVI çıkışı yok. Ben bu monitörle filmleri güzel izleyebilmek için DVI çıkışına sahip ola
linkteki monitörü almak istiyorum.
www.hepsiburada.com

lakin pek oyun oynayan birisi olmadığımdan sistemimde sadece on-board ekran kartı var. Dolayısıyla DVI çıkışı yok. Ben bu monitörle filmleri güzel izleyebilmek için DVI çıkışına sahip olan bir ekran kartı almak zorunda mıyım?

işlemcim AMD 4000+ çift çekirdekli.. 2GB da RAM var..

ne yapmam lazım şimdi, heves ettim bu monitörü almaya...
0
pispinti
(16.08.08)
lcd alacaksan kesin almalısın. analogla dvi arasında dağlar kadar fark var. saphhire'in çok iyi ekran kartları var, 100-150 dollar arası. filmleri güzel izleyebilmek için dvi şukela olacağı gibi, hd filmleri izleyebilmek için de sağlam bir ekran kartı şart.
0
tannhauser
(17.08.08)
(2)

Windows XP boot sorunu

sektoid
XP home edition kullanıyorum.birkaç gün önce bilgisayar windows'un giriş ekranını gösterdikten hemen sonra, saniyenin onda biri kadar mavi ekran gösterip restart atmaya başladı. windows'u ancak safe mode'da önceki bir tarihe (10 ağustos) system restore yaptıktan sonra normal bir şekilde açabiliyordu
XP home edition kullanıyorum.
birkaç gün önce bilgisayar windows'un giriş ekranını gösterdikten hemen sonra, saniyenin onda biri kadar mavi ekran gösterip restart atmaya başladı. windows'u ancak safe mode'da önceki bir tarihe (10 ağustos) system restore yaptıktan sonra normal bir şekilde açabiliyordum. bilgisayarı her yeniden açtığımda bu süreci aynen tekrarlamak zorunda kalıyordum.
sonra system restore için daha erken tarihleri denedim. fekat artık işlem sonrası da normal modda girememeye başladım. başlangıçta işe yarayan 10 ağustos tarihine restore etmek de artık fayda etmiyordu. kaspersky ile tarama yapıp bilgisayarı virüslerden arındırdıktan sonra bilgisayarı yeniden başlattığımda bu sefer restore edilebilecek tüm tarihler (checkpoint) silindi. nedir bunun çözümü?
0
sektoid
(16.08.08)
klasik çöküş olmuş işte. harddiskini başka bi bilgisayara bağlayıp yedeklerini almanı, sonra temiz bir kurulum yapıp en baştan antivirüs kurmanı öneririm.
0
karapolisnas
(16.08.08)
karapolisnas'ın dediği gibi yedekleme yapıp format atmanı, formattan sonra xp professional'e geçmeni öneririm.zira home edition çok dallama bi işletim sistemi.performans açısından çok zayıf.
0
karabasmayan
(16.08.08)
(1)

modem niye captcha göstermez??

eskimo
Telekomun verdiği Airties RT-205TT model modemim `captcha`'ları göstermiyor. bunun yanında bir tane de asus marka modem var. onu taktığım zaman sorun yok ama. bu neden olur ya? çözümü var mı?
Telekomun verdiği Airties RT-205TT model modemim captcha'ları göstermiyor. bunun yanında bir tane de asus marka modem var. onu taktığım zaman sorun yok ama. bu neden olur ya? çözümü var mı?
0
eskimo
(16.08.08)
evet bu problem uzun süredir biliniyor, ttnet modemlerinin firmwarelerini değiştirdiği için(ki mesela dnsler değiştirilemiyor normal yoldan bu modemlerde) böyle bir bug var. yeni versiyon firmware bulmak ve yüklemek gerek o modeme. ben bir tanesine yaptım cillop gibi oldu.
0
talemon
(17.08.08)
(3)

laptopdaki bir problem acil!

magacgozgu
hp marka bilgisayarım son 2 gündür altındaki fan kısmından (ya da ben öyle tahmin ediyorum belki de başka bir yerden) bir şey bir yere deyiyormuş gibi ses çıkarıyor. alt kısmını kaldırıp bakdığımda tam olarak fan kısmına yakın. yalnız bilgisayarımı kapatıp açtığım zaman bu ses kesiliyor. bilgisyarın
hp marka bilgisayarım son 2 gündür altındaki fan kısmından (ya da ben öyle tahmin ediyorum belki de başka bir yerden) bir şey bir yere deyiyormuş gibi ses çıkarıyor. alt kısmını kaldırıp bakdığımda tam olarak fan kısmına yakın. yalnız bilgisayarımı kapatıp açtığım zaman bu ses kesiliyor. bilgisyarın yerini değiştirdiğimde ya da sarstığımda(dizime koyduğumda mesela) yine aynı ses kuvvetli bir şekilde devam ediyor. ne olduğunu anlamış değilim. daha önce böyle bir problem yaşamış ya da duyup bilgi sahibi olan arkadaşlardan acil yardım bekliyorum.
0
magacgozgu
(16.08.08)
masaüstü bilgisayarım buna benzer bir sorun çıkartıyordu. "vuuuu" diye ses çıkartması gereken fan bir hızar edasıyla "dzzzzzzzzz" diye ses çıkartıyordu. fanları temizleyince geçiyordu, ancak sonra tekrar ediyordu. çünkü yaz sıcakları bilgisayar fanlarını bayağı zorluyor.
0
actionary
(16.08.08)
bence de fan, dikkatli bir sekilde elektrikli supurge ile faninizdaki tozu dumani temizlemenizi tavsiye ediyorum, hatta fanin oldugu kisma dikkat edin etrafi kapali olmasin.
0
wish i could fly
(16.08.08)
hp nin basına tas düşsün inşallah. benimkinde de aynı problem var iki haftadır. kafa balon oldu testere gibi ses cıkarıyor. gecen sene bir arkadasım aynı dertten muzdarip olduydu da hp ye götürdü garanti kapsamında diye. adamlar fanı degistirmek icin makineye format attı!! ve makineyi bir bucuk ay gibi süper bir sürede teslim etti. ben de o yuzden hic istifimi bozmadan devame ediyorum kullanmaya...

aha bu satırları yazarken sustu.. utandı mı nedir.
0
dreyfus
(16.08.08)
(1)

süpersonik recovery programları

leylak sarabi
hunharca formatlanıp, partitionları uçurulup yeni partitionlara ayrılmış hdd'imden veri kurtarabilecek aslan parçası programlar mevcut mudur acaba? bana pek olası gelmiyor ama bir takım forumlarda mümkün olduğu iddia edilmiş?
hunharca formatlanıp, partitionları uçurulup yeni partitionlara ayrılmış hdd'imden veri kurtarabilecek aslan parçası programlar mevcut mudur acaba? bana pek olası gelmiyor ama bir takım forumlarda mümkün olduğu iddia edilmiş?
0
leylak sarabi
(15.08.08)
File scavenger iyidir tavsiye ederim.
0
canliceset
(16.08.08)
(3)

youtube sorunu: kapatılmayla alakası yok

zittirulp
öncelikle (git: 37008)önceki sorumda sağolsunlar yardımcı olmaya çalışmışlar ama benim problemim youtube a erişimle ilgili değil direk videoları izleyememle ilgili. bugun yeni birşey farkettim ie ile girince en ufak bir problem olmuyor. ama ff3 ile girince kafasına göre videoyu gösteriyo. önceki duy
öncelikle (git: 37008)

önceki sorumda sağolsunlar yardımcı olmaya çalışmışlar ama benim problemim youtube a erişimle ilgili değil direk videoları izleyememle ilgili. bugun yeni birşey farkettim ie ile girince en ufak bir problem olmuyor. ama ff3 ile girince kafasına göre videoyu gösteriyo. önceki duyurumda belirttiğim gibi bi gösterdiği videoyu daha sonra göstermediği bile oluyor. şimdi "ie'la izle kardeşim alla alla"dan başka tavsiyesi olan, çözüm yolu bilen varsa yardımcı olursa sevinirim. şimdiden teşekkürler.

not: şimdi aklıma geldi de messengerplayer ile açtığım müzikleri de dinleyemiyorum. onda da play tuşuna basıp sonsuza kadar bekliyorum. sanırım flashla ilgili bir sorun var ama nedir bilemedim
0
zittirulp
(15.08.08)
flash player i tekrar kurmayı denedin mi abi?
0
sql
(15.08.08)
evet. firefoxu bile yeniden kurdum.
0
🌸zittirulp
(15.08.08)
bir de şunu deneyebilirsiniz, masaüstü -> ağ bağlantılarım -> yerel ağ bağlantısı -> sağ tık (özellikler) -> genel sekmesindeki İnt. İletişim Kuralları (TCP/IP) çift tık -> genel sekmesinde dns'yi otomatik olarak almasın aşağıdaki adresi kullan diyin -> 4.2.2.3 girin tamam diyin. her şeyi kapatıp bir daha deneyin. düzelirse haber edin.
0
caturanga
(16.08.08)
(9)

İşlemci Sıcaklığım 70-72 derece arasına çıkıyor!

soufigay
Merhaba Arkadaşlar, ben yeni bilgisayarımı yaklaşık bir yıl önce aldım, 2-3 aydır da SpeedFan diye bir program kullanıyorum, ancak son 3-4 gündür olağan dışı bir şekilde işlemcimin ve CPU'mun sıcaklığı 70-72 dereceye kadar çıkıyor (normaldeki sıcaklıkları 50-52 derece civarıydı). Bunun nedeni ne ola
Merhaba Arkadaşlar, ben yeni bilgisayarımı yaklaşık bir yıl önce aldım, 2-3 aydır da SpeedFan diye bir program kullanıyorum, ancak son 3-4 gündür olağan dışı bir şekilde işlemcimin ve CPU'mun sıcaklığı 70-72 dereceye kadar çıkıyor (normaldeki sıcaklıkları 50-52 derece civarıydı). Bunun nedeni ne olabilir, bu bir sorun mudur? sorunsa muhtemelen nerededir?

Konfigürasyonum:

Ati Radeon X1650 series 512 mb. ekran kartı
Intel Core 2 4.400 2.00 ghz
1 GB Ram
0
soufigay
(15.08.08)
kullandığın programın doğru sonuç verdiğine emin misin? buarada mavi ekran ya da alakasız şekilde bilgisayarın kapanması gibi sorunların var mı? eğer 70 derece civarlarına çıktığından eminsen; işlemcinin üzerinde heatsink vardır ve onun işlemciye temas eden yüzeyinde termal pasta olur. belki termal pasta kimyasal özelliğini yitirmiştir ya da heatsink işlemcinin üzerine yeteri kadar baskı uygulayamıyodur (yeterli baskıdan kastım anakartını kıracak kadar vidalarını sıkıştır değil tabi). ya da fan toz vs. yüzünden yavaşlamış ve yeterli soğutmayı yapamıyordur gibi...
0
dinomazu
(15.08.08)
ilk etapta altta çalışan programları kontrol et. aşırı program varsa onları kapamayı dene.

olmazsa

işlemci fanına bir bakıver, performansı yerinde mi?
olmadı heatsink'i elektrik süpürgesiyle çektiriver. dene tekrardan işlemciyi.
0
tannhauser
(15.08.08)
core 2 lar zaten çok ateşli işlemciler.. benim makine yazları 55-60 derece arası idle da çalışıyor, oyun falan açınca kimbilir kaç oluyordur..

siz yine önlem olarak fanları temizleyin, belki daha iyi bir cpu fanı takabilirsiniz ama zaten işlemci aşırı ısınırsa kendini kapatır...
0
metox
(15.08.08)
ben uzun sure bu problemle ugrastim, amd islemcili zaten laptop, iyice kendi kendine kapanmaya baslamisti. sonra bi fanini sokeyim dedim, meger fanin onundeki radyator(?) tamamen tozla kapanmis. icerideki sicak havayi randimanli olarak disari atamiyormus. butun problemi buymus. bi de hizlandi iyi mi temizledikten sonra.
0
osuruklu
(15.08.08)
şimdi, ben grafik tasarım okuyorum ve evden home office çalışıyorum, aynı anda açık olan programlar, adobe illustrator, photoshop, indesign, itunes, firefox ve msn açık aynı anda, ama daha önceden kendinden geçmiyordu böyle!
0
🌸soufigay
(15.08.08)
afedersin ama oeh?! o sicaklikta kapanmasi lazim aslinda. neyse, zamanla fanlarin temizlenmesi gerekiyor.
bios'a girip islemci isisiyle ilgili kesin bilgiyi almak mumkun. speedfan nadiren de olsa sapitabiliyor
pc'ye restart atip bios'a giriniz, health status'e bakiniz emin olunuz.
calistirilan programlar da yogun calisma temposunda anlik islemci kullaniminda peak yapabilmekteler.
*ek-> ram takviyesi de super ise yarar =)
0
paradoxical
(15.08.08)
@paradoxical: benim eski p4 ht işlemcim 85 derece civarında kapanıyordu :)

termal pasta değişimi, fan temizliği lazım. bir de sanılanın aksine kapalı kasa açık kasadan daha iyi soğutur fanlar normalse.
0
actionary
(16.08.08)
@ actionary
ustad bi gun kasayi temizleyip pc'yi actim, aliskanlik olmus hemen speedfan'i calistirdim. bi iki dakika internete girdim, bi baktim isi 80'e cikmis.. tabi islemci faninin kablosunu tam takamamisim, ucuruyodum az kalsin.. (amd 3000+ ¨2.3 ghz'dir kendileri)
yalniz bios'da "islemci su dereceye geldiginde safe-off yap" gibi bir ozellik oluyodu, o zaman otomatik olarak kapaniyodu alet. sanirim onun kapali olmasiyla da ilgili olabilir.
0
paradoxical
(16.08.08)
80-90 dereceye kadar bilgisayar kapanmayabilir. yeni nesil anakartlarda 90 derecenin üzerine kadar alınabiliyor safety temp değerleri.

70-72 dereceler çok yüksek olmasa da tavsiyem daha iyi performans ve stabil bir çalışma adına hemen kaliteli bir cpu cooler kullanmaya başlamanız. termal macunu üzerinde gelen coolerlardan birini tercih edin ve eski macunu kulak çöpünü kolonyaya batırıp iyice temizleyin işlemcinin üzerinden. yazılanların hepsini okumadım ama bir kaç ipucu daha vereyim soğutma ile ilgili: makineyi duvara çok yaklaştırmayın, kasanın 4 tarafındaki çevreye uzaklığı min 15-20 cm olmalıdır. kasa kapağınızı açık tutuyorsanız kapatın, fanlarınızı temizleyin doğru yönde takılı olup olmadıklarını kontrol edin. psu fanı hariç tüm fanların içeri hava vermeleri gerekmekte. psu fanı ise ısınan hava yükseleceği için kasa içindeki sıcak havayı dışarı atar ve bi nevi hava sirkülasyonunu sağlar. cpu cooler ın tam üzerine denk gelecek şekilde hava kanalı olan kasalarda, kasa fanı dışarı hava verecek şekilde takılıyor. bu büyük bir yanlıştır. o kanalın amacı fan yardımıyla dışardan direk havayı alıp havayı iki kere hızlandırarak cpu üzerine daha kuvvetli üflenmesini sağlamaktır. ve son olarak bilgisayarınızı çalışmadığı zamanlarda kapatın. tabii o da sıcaklığınız çok yüksek değilse zira ben izmir ikamet olduğum için burda çalışırken soğutma sistemi sayesinde daha soğuk kalan makineler gördüm.
0
sijwocaq
(16.08.08)
(5)

yavaş çalışan bilgisayar

karamell
bilgisayarımın hareketlerinde bariz bi yavaşlık başgöstermekte efendim.bi programı aç diyorum ağırdan alıyor,firefox da yeni sekme aç diyorum ,gevşek davranıyor.var mıdır bu derde deva?format atmak bir çözüm olarak görülmemektedir onu baştan söyliyim.ccleaner denen zımbırtı işime yarar mı?cahilim b
bilgisayarımın hareketlerinde bariz bi yavaşlık başgöstermekte efendim.bi programı aç diyorum ağırdan alıyor,firefox da yeni sekme aç diyorum ,gevşek davranıyor.var mıdır bu derde deva?format atmak bir çözüm olarak görülmemektedir onu baştan söyliyim.ccleaner denen zımbırtı işime yarar mı?cahilim bu konularda,salağa anlatır gibi anlatırsanız sevinirim.
0
karamell
(15.08.08)
hard disk eskimiş olabilir. yeni hdd tkınca canlanan pc'ler gördüm. tabi format atmak gibi birşey bu da. düşünür müsün bilmem.
0
hububrad
(15.08.08)
virus ve spyware scan ettir derim, sonra gereksiz program varsa silin, cookielerinizi bosaltin. tum bunlar biraz daha hizlandirabilir. bir de ram'ini artirabilirsiniz :) ama format tavsiye ederim ben kesinlikle zaten donem donem atmak en dogrusudur, ureticiler de tavsiye eder. en son format atali 1 yildan fazla oldu ise beklemeyin derim.
0
wish i could fly
(15.08.08)
ccleaner da yarar ama bir yere kadar.
sağlam bir defrag (disk birleştirme) yap. sonra dene.
olmazsa diğer çözümlerle uğraşırsın.
0
tannhauser
(15.08.08)
hdd pio moduna düşmüş olabilir.. aygıt yöneticisinden hdd yi kaldırıp, yeniden yüklemeyi deneyin...

ayrıca : (bkz: pio)
0
metox
(15.08.08)
flash videolarini browserda acik birakiyorsan onlar bir sure sonra bilgisayari ele gecirmeye basliyorlar nedense. task manager'dan baktin mi hangi islem ne kadar cpu yiyor diye.
0
badseed
(15.08.08)
(2)

msn spamleri

386 dx
bir süredir msn üzerinden deli gibi spam alıyorum. her saat 1-2 tane geliyor.sanırım adresim birilerinin eline geçmiş.listemde olmayanlar mesaj atamasın'ı seçmekten başka var mıdır bunlardan kurtulmanın bir yolu?
bir süredir msn üzerinden deli gibi spam alıyorum. her saat 1-2 tane geliyor.
sanırım adresim birilerinin eline geçmiş.

listemde olmayanlar mesaj atamasın'ı seçmekten başka var mıdır bunlardan kurtulmanın bir yolu?
0
386 dx
(15.08.08)
spam yollayan kişileri ayarlarda gizlilik bölümünden engelleyin listenize ekli kişlerse söyleyin şifrelerini değiştirsinler.
0
yuto
(15.08.08)
gizlilik ayarında listemde olmayanlar maj yollayamasını sec

listende olanlardan geliyorsa spywaredendir. bilgisayarlarını taratsınlar. şifre ile ilgili değil
0
efruz
(15.08.08)
(3)

html/css mouseover kod, çok acil

pinkburger
mouse bir linkin veya bir imajın üstüne geldiğinde, sayfanın başka bir yerindeki text değişsin istiyorum. örneğin şöyle olacak;en altta sayfa1 | sayfa2 | sayfa3... yazacak. bir üst satır boşsayfa1'in üstüne geldiğinizde bir üstteki satırda 'ana sayfa' yazacaksayfa2'nin üstüne geldiğinizde anasayfa y
mouse bir linkin veya bir imajın üstüne geldiğinde, sayfanın başka bir yerindeki text değişsin istiyorum. örneğin şöyle olacak;

en altta sayfa1 | sayfa2 | sayfa3... yazacak. bir üst satır boş
sayfa1'in üstüne geldiğinizde bir üstteki satırda 'ana sayfa' yazacak
sayfa2'nin üstüne geldiğinizde anasayfa yazan gidecek yerine 'içindekiler' gelecek.

birkaç tutorial baktım ama hepsi klasik mouseover'lar.
işi bugün bitirmem lazım, aciliyet çok yani.
teşekkürler
0
pinkburger
(15.08.08)
aklıma ilk gelen şöyle bişey:

onmouseover="textDegistir('sayfa1in');" onmouseout="textDegistir('sayfa1out');"

textDegistir(target) {
if(target == 'sayfa1in')
document.getElementById('sayfaId').title = 'ana sayfa'
else
document.getElementById('sayfaId').title = ''
}

içindekiler sayfasi için de aynısını yazarsın.
0
kokomichu
(15.08.08)
<div>, <span>, <td> vs değiştirmek için de

document.getElementById("bilmemne").innerHTML =... diye kullanabilirsiniz.
0
386 dx
(15.08.08)
biraz karışık ama javascript ile şöyle bişi yapmıştık zamanında:

<script type="text/JavaScript">
<!--
function showDiv(divToShow)
{ document.getElementById('div01').style.visibility = 'hidden';
document.getElementById('div02').style.visibility = 'hidden';
document.getElementById(divToShow).style.visibility = 'visible';
}
function hideDiv(divToShow)
{ document.getElementById('div01').style.visibility = 'hidden';
document.getElementById('div02').style.visibility = 'hidden';

}

ve ardından resim için;

<a href="#" onmouseout="MM_swapImgRestore(); hideDiv('div01')" onmouseover="MM_swapImage('Image9','','imagename.jpg',1); showDiv('div01')">

bir örneği için www.genpr.com adresine bakabilirsiniz.
0
gereksiz insan
(15.08.08)
(4)

Kapanmayan iTunes

teritori
Efendim son iki güncellemesinden sonra sağ üstteki o çarpıya basarak kapatmaya çalışamalarım hep nafile kaldı bu program. illa görev yöneticisinden işlemini sonlandırmam gerekiyor? Sadece bende mi var bu sorun? 7.7.1.11 sürümü var şu an.
Efendim son iki güncellemesinden sonra sağ üstteki o çarpıya basarak kapatmaya çalışamalarım hep nafile kaldı bu program. illa görev yöneticisinden işlemini sonlandırmam gerekiyor? Sadece bende mi var bu sorun? 7.7.1.11 sürümü var şu an.
0
teritori
(15.08.08)
taskbar a alıyor olmasın? bir yerde X e basınca kapa gibi bir seçenek vardı sanırım ayarlarda.
0
dirk pitt
(15.08.08)
evet taskbara alıyorum ama x'e basarak değilim. bildiğimiz indirme tuşundan taskbara alıyorum. ayrıca taskbardayken sağ tıklayıp exit diyince de kapatamıyorum programı.
0
🌸teritori
(15.08.08)
vista yüklü di mi?

bende de yapıyor aynısını maalesef.
her 10 kapatıştan 3ünde bunu yapıyor neredeyse
0
raj
(15.08.08)
hayır xp yüklü makinemde :)
0
🌸teritori
(15.08.08)
(2)

çift klikle dosya açılmaması

in vito veritas
Herhangi bir dosyasının üzerine çift tıklayıp açmak bilgisayarı minimum 5 dakika kilitliyor, sonra dosya açılıyor; o yüzden önce boş bir excel (örneğin) açıp oradaki aç komutu ile gereken dosyayı açabiliyorum. sorunun registryden kaynaklandığını düşünüp gerekli programlarla (4 tane ayrı cleaner dene
Herhangi bir dosyasının üzerine çift tıklayıp açmak bilgisayarı minimum 5 dakika kilitliyor, sonra dosya açılıyor; o yüzden önce boş bir excel (örneğin) açıp oradaki aç komutu ile gereken dosyayı açabiliyorum. sorunun registryden kaynaklandığını düşünüp gerekli programlarla (4 tane ayrı cleaner denedim) temizlik yaptım ancak sorun çözülmedi. şirket bilgisayarı olduğundan format atamıyorum, ve kurulu sistem xp. Nedir olayı şimdi bunun, nasıl kurtulurum bu yanlışlıkla cift klik yapıp beklemelerden?
0
in vito veritas
(15.08.08)
o dört ayrı cleaner'ın ismini verseydin. ben ccleaner'ı tavsiye edebilirim.
0
teritori
(15.08.08)
regclean 2008, ccleaner v2.10.618, registry cleaner 6.0.1, registry repair wizarg 5.06 kullandım.
bunların hiçbiri çözüm olamadı maalesef. o yüzden başka bir sorun mu var diye düşünmekteyim.
edit: son olarak tune-up utilities 2008 kurup denedim, yine hayır yok.
0
🌸in vito veritas
(15.08.08)
(2)

mahkeme kararı temizleyicisi, antisansür gibi programlar

kurukafa
Sisteme ne yüklüyorlar? Tanımadığım bir kaynaktan gelen keyfi bir binary dosyayı çalıştırmayı güvenilir bulmuyorum. Zaten esas kullandığım makinada windows yok(virtual machine de var, rollback edebilirim ama yine de saçma buluyorum).Düşündüğüm kadarıyla hosts dosyasına eklemeler yapıyorlardır, ben ş
Sisteme ne yüklüyorlar? Tanımadığım bir kaynaktan gelen keyfi bir binary dosyayı çalıştırmayı güvenilir bulmuyorum. Zaten esas kullandığım makinada windows yok(virtual machine de var, rollback edebilirim ama yine de saçma buluyorum).

Düşündüğüm kadarıyla hosts dosyasına eklemeler yapıyorlardır, ben şu anda dns değiştirerek veya proxy üzerinden youtube'a falan bağlanamıyorum. Her şey çalışıyor ancak videolar yüklenmiyor. bu programların hosts dosyalarına eklediği şeyleri açıp inceleyen var mı?

Mahkeme kararı temizleyicisi için şöyle bir şeyler denmiş:
(bkz: #13763538)

bu da şüphelerimi kuvvetlendiriyor aslında. Bunun dışında bu programların belli siteleri yönlendirdikleri sorunsuz çalışan proxyler var ise hosts dosyasında öğrenmek isterim.
0
kurukafa
(15.08.08)
bence de kesinlikle yüklemeyin. bir sürü alternatif var zaten.
0
386 dx
(15.08.08)
hey yerde söylüyorum; host değiştiren programcıkları falan yüklemeyin... Eklenen binlerce ip içine ne gizlediğini bilemezsiniz. Adamlar istediği siteyi, kendi serverlarına yönlendirecek şekilde gizlerler... sonra her türlü gizli bilginizi adamlara elinizle sunarsınız.
0
tcp0203
(15.08.08)
(1)

Altyazımın arka plan rengi siyah olsun istiyorum?

actionary
Bir videoya altyazı eklemekle meşgulüm. Bu, videoyla birlikte renderlanacak. Ama videonun orijinalinde zaten altyazı var, ve ben siyah bir bantla - veya en azından siyah bir arka plan rengiyle - bu önceki altyazıları devredışı bırakıp yerlerine kendiminkileri koymak istiyorum.Adobe Premiere ve Edius
Bir videoya altyazı eklemekle meşgulüm. Bu, videoyla birlikte renderlanacak. Ama videonun orijinalinde zaten altyazı var, ve ben siyah bir bantla - veya en azından siyah bir arka plan rengiyle - bu önceki altyazıları devredışı bırakıp yerlerine kendiminkileri koymak istiyorum.

Adobe Premiere ve Edius, 64bit işletim sistemim yüzünden çalışmıyor. Windows Movie Maker bu işi yapamıyor. Subtitle Workshop altyazının rengini doğru dürüst değiştirmekten aciz - zaten *.srt veya *.sub uzantılı altyazı dosyalarında arka plan rengi tag'leri var mı, onu da bilmiyorum.

Nedir çaresi?
0
actionary
(15.08.08)
sanırım subtitle workshop'ın yeni sürümünde böyle bir şey var. hangi format bilmiyorum, ama altyazıların fon rengini belirleyebiliyorsunuz.

en olmadı altyazıları .srt ya da .sub olarak hazırladıktan sonra oynatıcı programda renk ayarlarından bir arka plan rengi seçerek halledebilirsiniz.
0
386 dx
(15.08.08)
(3)

d200 mü dersin canon 40 d mi

ditriell
efendim , d200 de ccd var, 40 d de cmos var digic ııı var , yalnız öte yandan d200 de dahili flaş senkron olayı var , 40d de yok , hepsini gectim acaba 40d yi almış olsam d200 den daha kolay mı çıkararım elimden ... ??yani ikisi arasında karar veremedim bari ikinci el fiyatı hangisinin yüksekse onu
efendim , d200 de ccd var, 40 d de cmos var digic ııı var , yalnız öte yandan d200 de dahili flaş senkron olayı var , 40d de yok , hepsini gectim acaba 40d yi almış olsam d200 den daha kolay mı çıkararım elimden ... ??
yani ikisi arasında karar veremedim bari ikinci el fiyatı hangisinin yüksekse onu alıyım diyorum.. bu durumda canon mu yoksa nikon mu daha çabuk ucuzlar gibi bi soruya dönüştü paragraf ..
fikri olan?
0
ditriell
(15.08.08)
ikisi de güzel marka bence..
0
ozdek
(15.08.08)
40d derim
ben kullanıyorum ve çok memnunum.
+ ları:
gren problemi yok. ele çok güzel oturuyor ve ağırlığı da tatmin edecek ölçüde. lensler nikondaki kadar pahalı değil. lcd abartıldığı kdar da kötü değil ayrıca :)

tamron 17-50 ile kullanıyorum ve makinamı d3 e bile değişmem.
0
oceano
(15.08.08)
(git: 29169)
0
paradoxical
(15.08.08)
(4)

yutubda video izleme sorunu

zittirulp
tunneling olsun, hosts a kahveden ip çağırma olsun hotspot bilmemne falan olsun ne denediysem olmadı youtube bazı videoları gösterio bazılarını göstermio. ve bu bazıları yarıyı geçio. resimdeki şokveyv yuvarlağı dönüp duruyo ama ortada video falan yok. bi yardımcı olursanız cok sevinirim.
tunneling olsun, hosts a kahveden ip çağırma olsun hotspot bilmemne falan olsun ne denediysem olmadı youtube bazı videoları gösterio bazılarını göstermio. ve bu bazıları yarıyı geçio. resimdeki şokveyv yuvarlağı dönüp duruyo ama ortada video falan yok. bi yardımcı olursanız cok sevinirim.
0
zittirulp
(15.08.08)
ayni videoyu www.yasaktube.com da izlemeyi deneseniz o isimle aratip. bir sure tum videolari oyle izledim.

su ise kesin cozum oldu bana
(bkz: #13658487)
0
la traviata
(15.08.08)
aynı sorun devam ediyor ikisinde de, kafayı yemek üzereyim birde şöyle bir şey var bazen yarım saat önce izlediğim videoları da göstermiyor yada yarım saat önce göstermediği videoları gösteriyor nereloluyorüe
0
🌸zittirulp
(15.08.08)
ultrasurf programını indir.
0
ned flanders
(15.08.08)
We're sorry,this video is no longer available: uzgunuz, yok boyle bi video artik, sildik attik onu biz.
0
osuruklu
(15.08.08)
(8)

Alınık araba

prompter
Yakın bir zamanda elime 12 ila 15 bin ytl arası para geçecek. Araba almayı düşünüyorum. Teneke olmayan, 1.3 motorlu, hiç değilse standart donanımında yeteri kadar özellik olan 98-2003 arası hangi arabayı tavsiye edersiniz? Ya da bu paraya alınabilecek en iyi araba hangisi?
Yakın bir zamanda elime 12 ila 15 bin ytl arası para geçecek. Araba almayı düşünüyorum. Teneke olmayan, 1.3 motorlu, hiç değilse standart donanımında yeteri kadar özellik olan 98-2003 arası hangi arabayı tavsiye edersiniz? Ya da bu paraya alınabilecek en iyi araba hangisi?
0
prompter
(14.08.08)
i$-ula$im-gezmek ya da ayağını yerden kesmek, ne için kullanicaksiniz arabayi?
0
05
(15.08.08)
renault twingo

çılgın bedişin bile dedesi ile bu arabaya biniyorsa bi bildiği vardır demeli
0
demlikposet
(15.08.08)
2004 hyundai getz, 1.3 motorlu?

kullanıyorum ve gayet memnunum.
0
tom riddle
(15.08.08)
hyundai accent'in de 1.3 motorlu olanları vardı, idare eder sanirim;

www.sahibinden.com&keyword=hyundai%20accent

ya da fiat albea,

www.sahibinden.com&keyword=fiat%20albea

veya renault clio,

www.sahibinden.com&keyword=renault%20clio
0
paradoxical
(15.08.08)
fiat'ın 1.3 multijet'lerini akılda tutmak lazım, çok az yakıyorlar. normal bir 1.3 25-30 kuruş yakarken, 1.3 multijet ile 15-18 kuruş seviyesine inmek mümkün.... bu da önemli. ayrıca gayet iyi gidiyorlar. o fiyata da sanırım albea bulmak mümkün olur.

kliması var, mp3 çalıyor, elektrikli ön camlar. zaten daha fazla aksesuar için de daha fazla para lazım...
0
co2s2
(15.08.08)
1.4 opel astra mı 3 sene keyifle kullandım sene basında 15000 e sattım. gene param olursa gene astra alırım.
0
dreyfus
(15.08.08)
@05
tamamen gezi amaçlı.
0
🌸prompter
(15.08.08)
ben size tekrar benzinli bir araba (hatta hyundai getz) almanızı tavsiye ederim, çünkü lpg takarsınız ve dizel kadar pahalı da değil lpg. klima, cd çalar, arka camlar da otomatik.

bir de fiat fanları kızacak ama, bir süre fiat da kullanmış birisi olarak fiat'tan ve renault'dan olabildiğinizce uzak olmanızı tavsiye ederim. hyundai, opel gibi arabalar gayet kalitelidir.
0
tom riddle
(15.08.08)
(4)

Harici HDD hata

rurouni
Western Digital My Book Essential 500gb var ve açmak icin çift tıkladıgımda ekteki gibi bir hata veriyor. bi arkadasa verdim viruslu dondu geri temizledim falan kendine gelmedi. virusten mi bi ayarı falan mı var ?ekleme : içine girip zaten dosyalarımı gorebiliyorum da direk tıkladıgımda acılsın isti
Western Digital My Book Essential 500gb var ve açmak icin çift tıkladıgımda ekteki gibi bir hata veriyor. bi arkadasa verdim viruslu dondu geri temizledim falan kendine gelmedi. virusten mi bi ayarı falan mı var ?

ekleme : içine girip zaten dosyalarımı gorebiliyorum da direk tıkladıgımda acılsın istiyorum.
0
rurouni
(14.08.08)
zannedersem disk üzerine sag tık -> araştır (explore) dediğinde açılacaktır . evet virus olma durumları olabilir. disk managementtan drive letter (sürücü ismini) değiştirebilirsin belki işe yarar.
0
ccompiler
(14.08.08)
trojan olabilir. benim dahili harddisklerde oldu, iyi bilen bir arkadaşım "trojan vardır, virüs programları görmüyor ayrı programları var temizlemek için" dedi.
0
oceano
(14.08.08)
Autorun virüsü girmiş buna. Araştır'la girip, görünmez dosyaları görünür yapıp herhangi bir "autorun" sözcüğü içeren bütün dosyaları sil. Özellikle "autorun.inf".
0
pathetique
(15.08.08)
yemezse bir dee cmd ile dene
başlat/çalıştır/cmd
oraya cd.. cd.. cd.. çek (C dizinine gelene kadar) ondan sonra H:\ yaz sonra dir yaz ordan autorun u silebilirsin
0
yuto
(15.08.08)
(3)

natro.com

atmacaged
basit bir websitesi yapip bir kac resim koyacagim. isteyen siteye yükledigim ufak boyutlu dosyalari indirebilecekler. natro com dan 500 mb lik bir hosting alayim diyorum fiyatlari cok uygun geldi. genel olarak natro yu nasil bilirsiniz. bir de söyledigim is icin 500 mb lik alan yeter mi? ilk yil ici
basit bir websitesi yapip bir kac resim koyacagim. isteyen siteye yükledigim ufak boyutlu dosyalari indirebilecekler. natro com dan 500 mb lik bir hosting alayim diyorum fiyatlari cok uygun geldi. genel olarak natro yu nasil bilirsiniz. bir de söyledigim is icin 500 mb lik alan yeter mi? ilk yil icin es dost girsin yeter diyorum.
0
atmacaged
(14.08.08)
Yeter mi bilemem ama resim/foto için picasa web albümlerini deneyebilirsiniz; www.google.com bakmak için üyelik gerekmiyor.
Yer sorunu olunca sitenizden kendi albümlerinize link verebilirsiniz. Olmaz mı?
Dosyalar içinse free hosting veren bir site düşünülebilir.
0
late viper
(14.08.08)
@elma sekeri google söyle birsey söylüyor webhost hakkinda www.pcnet.com.tr

@late viper: bastan öylesini de düsündüm ama blog zaten var. daha düzgün görünen birsey olsun istiyorum. sagolasin yine de.
0
🌸atmacaged
(14.08.08)
mrtksn doğru söylüyor. natrodan aldığım hostinglrden birinde forum açtım gayet iyi gidiyor. adamlarla ilgili tek olumsuz ttecrubem bir kere ftp satın aldığımda 10 saat sonra aktif etmişlerdi o kadar.
tavsiye ederim.
0
la grande
(15.08.08)
(4)

Çalıntı Laptop / PC

rurouni
Çalınan bir laptop bir şekilde IP ve benzeri gibi şeyler sayesinde bulunabilinir mi? veya oldu bir yerden calıntı laptop ya da desktop pc aldık bi gun biri kapımızı calıp hopp birader niye çaldınız bunları der mi?
Çalınan bir laptop bir şekilde IP ve benzeri gibi şeyler sayesinde bulunabilinir mi? veya oldu bir yerden calıntı laptop ya da desktop pc aldık bi gun biri kapımızı calıp hopp birader niye çaldınız bunları der mi?
0
rurouni
(14.08.08)
bir ara böyle bir sistemden bahsediliyordu ama türkiyede polis laptop u kovalamaz, hem bu sistemin bizde olduğunuda sanmıyorum.
çaıntı laptop satışından çok kişi ekmek yiyor, sosyal yönüde var bunun:)
0
marmara34
(14.08.08)
bulunur ama önce şöyle bir program kurmanız gerek:
adeona.cs.washington.edu

webcamden fotoları bile çekilir, size yollar bunları otomatik. bütün ipler, iplerin bağlı bulundukları yerler vs elinize geçer.
0
kurukafa
(14.08.08)
IP ile bulunmasi imkansiz. Mac adresi ile bir ihtimal ama oda zor. Tum emniyet birimlerimizin kendini bu ise vermesi lazim.
0
badseed
(15.08.08)
mac adresi ile bile cok zor, bulunmasi genelde imkansiz gibi birsey. size tavsiye edebilcegim tek sey ikinci el bir bilgisayar aliyorsaniz, hepsinin seri numarasi vardir o seri numarasini alin bi kere kaybolmicak bi yere yazin ( windows'da bi yere kaydetmeyin, bunu cidden yapanlar biliyorum ) neyse o seri numarasi ile ureticiyi arayin, ureticilere bildirildigi takdirde kullandiklari ortak databasede o laptop hakkinda calinti diye not ekleniyor, yani sayet oyle birsey olmussa size soylerler calinti diye.
0
wish i could fly
(15.08.08)
(2)

vcd'den dvd'ye cevirme nasıl olur?

ayheytmayselfenvanttuday
aradim bulamadim, elimde vcd formatında olusturulmus iki adet cd var, bunlari dvd haline getirmek istiyorum (dvd playerla acılan menu vs gelen)nasıl ve neyle yaparım?
aradim bulamadim, elimde vcd formatında olusturulmus iki adet cd var, bunlari dvd haline getirmek istiyorum (dvd playerla acılan menu vs gelen)

nasıl ve neyle yaparım?
0
ayheytmayselfenvanttuday
(14.08.08)
co2s2
(14.08.08)
procoder 3 + ulead video studio
0
sijwocaq
(15.08.08)
(7)

dns degistirmek?

pembeli kiz
dns ayarini nereden degistirebilirim? login oldugum sitelere giremiyorum (baska her siteye acabiliyorum sorunsuzca- virüs falan da yok hijackthis ve avira ile tarattim defalarca)ve sanirim dns ayarlarindan dolayi öyle. bir de dns kac olarak yazayim?ikinci soru ise gecenlerde de sormustum cevap aldi
dns ayarini nereden degistirebilirim? login oldugum sitelere giremiyorum (baska her siteye acabiliyorum sorunsuzca- virüs falan da yok hijackthis ve avira ile tarattim defalarca)ve sanirim dns ayarlarindan dolayi öyle. bir de dns kac olarak yazayim?

ikinci soru ise gecenlerde de sormustum cevap aldim bir defaya mahsus düzeldi ve sorun yine ayni oldu...bir siteden birsey indirmek istedigimde güvenlik ayarlari izin vermiyor diyor acaba ne olmus olabilir? ayarlar hepsi standart ve hersey yolunda gözüküyor. sizce sorun ne olabilir?

pesin pesin söyleyeyim: gülmeyin gercekten dns ayarlari nereden degistirecegimi bilmiyorum.
0
pembeli kiz
(14.08.08)
control panel -> network connections -> local area connection

buna sag tikliyorsun; propertie, internet protocol (tcp/ip) -> properties -> advanced -> dns (eger 2'den fazla ekleyeceksen) degilse zaten direk cikacak 2 adet dns girmek icin gerekli input box
0
katafalk
(14.08.08)
ha bir de; tarayicinizin guvenlik ayarlarini sifirlamayi deneyin.
0
katafalk
(14.08.08)
(bkz: format atmak) :)
0
marmara34
(14.08.08)
@mrtskn: evet eksi sözlük, duyuru torrent siteleri falan hicbiri acilmiyor.hata falan vermiyor sadece beyaz sayfa karsima cikiyor ya da yariya kadar yükleyip duruyor.
0
🌸pembeli kiz
(14.08.08)
firefox 3 kullaniyordum sagolsun o da acilmiyor, intternet explorer aciliyor ama sayfalara girem,iyorum, opera indireyim dedim biryerden birsey indirmek istedigimde güvenlik ayari diyor faln filan format atmaktan baska care yok gibi...mesela gmail acabiliyom güvenlik seyinden bir zaten bu aciliyor...
0
🌸pembeli kiz
(14.08.08)
avira kullaniyorum ayarlari standart
0
🌸pembeli kiz
(14.08.08)
yardimci olabilecekler [email protected] mail atabilirlerse süper olur...eve gidiyorum malum burayi kontrol edemiyorum evde..
0
🌸pembeli kiz
(14.08.08)
(11)

amplitube gibi programlarda ses gecikmesi

npyx
amplitube isimli gitar efekt programina hasta kalmis durumdayim. ama gel gelelim ki ses kartinin buffer kapasitesi ufak oldugundan sanirim, ses `gecikme: latency` suresinin ve cizirtinin masallahi var.sorum su, 100-200 ytl butce ile, bu gecikmeyi ve cizirtiyi kulagimin farketmeyecegi kadar azaltacak
amplitube isimli gitar efekt programina hasta kalmis durumdayim. ama gel gelelim ki ses kartinin buffer kapasitesi ufak oldugundan sanirim, ses gecikme* suresinin ve cizirtinin masallahi var.

sorum su, 100-200 ytl butce ile, bu gecikmeyi ve cizirtiyi kulagimin farketmeyecegi kadar azaltacak bir cihaz satin alabilmem mumkun mudur? eger degilse daha ne kadar borc almaliyimdir? eger yeterse onerdiginiz cihaz nedir?
0
npyx
(14.08.08)
ilk once ses karti driver ini degistir
asio4all denen driver mukemmeldir bu konuda, onu bir indirip kullan (kullandigin programda onun secili olmasi gerek calismasi icin)
eger yine tatmin olmazsan hardware satin almayi dusunebilirsin. 100-200 ytl biraz yetersiz olur ama
cizirtidan kurtulmanin acisiz bir yontemi yok hardware den baska. dilersen kayit isleri bittikten sonra waves plug-in bundle larinda bulunabilen x-noise'u kullanarak noise cancelling yapabilirsin ama
0
gimbal
(14.08.08)
asio driverini yukledim ama amplitube'da asio'yu secince, primary audio'yu secemiyorum, listeden kalkiyor. o zaman da ses cikmiyor. saniyorum en iyisi bi hardware almak. ne almak lazim?
0
🌸npyx
(14.08.08)
asio surucusu derken asio4all'i yuklemen gerek bence, primary asio driver dedigi sey farkli olsa gerek diye dusunuyorum.
www.asio4all.com
en dusuk latency leri bunda aliyordum sahsen ben. bence bir dene, zarari olmaz.

hardware olarak orta halli bir ev kullanicisi m-audio fasttrack prodan tatmin olur diye dusunuyorum (www.compel.com.tr) . ben sahsen oluyorum. mac kullaniyor olsaydin ve butce genis olsaydi firewire kartlari onerirdim ama benim kotu anilarim var kendileriyle
o nedenle usb den takilan kartlari sahsen tercih ediyorum.
dilersen pre amp'i olmayan bir kart alip kendi zevkine gore dusuk gurultu seviyeli bir pre amp de alabilirsin gurultu konusunda cok hassassan.
0
gimbal
(14.08.08)
primary audioyu seçmemelisin zaten. ses kartı alsan da seçmeyeceksin, mesela bir m-audio fasttrack pro aldın diyelim, bu sefer asio4all yerine m-audio asio seçeceksin.

ille de kart alıcak olursan(ki tavsiye ederim) internal olarak emu1212m external olarak da m-audio fattrack-pro güvenilir kartlardır.

internal olanı alırsan gitarınla bilgisayar arasına bir preamp alman gerekir. direk bağlama durumunda oluşan empedans farkı gitarın sesini çok cılızlaştırır, araya bir preamp/di box koyarsan çok çok şey farkeder(signal to noise ratio ve genel kalite açısından). external olanı alırsan onun kendi preampı var.
0
kurukafa
(14.08.08)
ha bir de amplitube yerine guitar rig 3 derim.
0
kurukafa
(14.08.08)
asio4all surucusunu yuklemistim zaten, ama onu secince "ati hd audio" diye birsey seciyor kendiliginden, oradan da ses alamiyorum zati. ekran kartinda ses cikisi olmasi da ayri bir acayiplik.

m-audio fasttrack bakmaya baslayayim oyleyse simdiden. bir de stealthplug diye bisey varmis ama pek olumlu seyler yazmiyor bazi blog ve review sitelerinde: www.stealthplug.com

tesekkur ederim verdiginiz bilgiler icin.
0
🌸npyx
(14.08.08)
Bende dandik 1.6 Centrino laptop ve creative sound blaster pcmcia ile guitar rig 3 kullanmayi kastim bir sure. Latency sorunu ortadan kalkdikca cizirtilar olusmaya basladi. Ama tonlar cok basariliydi. Internal kart daha randimanli calisir diye dusunuyorum. Kart yorumu cok yapamicam. Ama eger centrino gibi islemci hizi otomatik olarak degisen bir bilgisayar kullaniyorsan islemci hizini su ve ya baska bir programla maximum yaparsan daha randiman aliyosun. www.diefer.de En azinda ben oyle bisi gozlemledim.
0
badseed
(14.08.08)
m-audio nun dandik diye nitelendirilebilinecek ses kartlarından alabilirsin.asio problemini çözer.
mesela bu
www.compel.com.tr

dandik dediğim ucuz yollu fln.
0
omer460
(14.08.08)
evet evet, söylenmiş ama ben de söyleyeyim.

guitar rig 3'ün yanında amplitube bir hiçtir. gitar çalmak için değil, kaydetmek için kullandım çok uzun süre ikisini de (gr3'ten önce gr2'yi kullanıyordum). kesinlikle amplitube'a gerek yok. olay guitar rig 3'tür.

valla, birkaç yıldır sırasıyla m-audio delta 66 ve m-audio fast track pro kullandığımdan, uzun süredir asio4all kullanmıyorum. ama şöyle hatırlıyorum:

asio4all'u yüklüyorsunuz ve ses kartınıza uygun şekilde ayarlıyorsunuz. sonra asio gerektiren programın ayarlarından, primary audio device yerine asio4all'u seçiyorsunuz. uygun ayarları yaptıysanız ses mutlaka gelecektir.

AMA

ben profesyonel ses kartı almadan önce, asio4all'dan hiç de tatminkar bir performans alamamıştım. bazı chipsetlere karşı alerjisi var çünkü onun.

oysa bir m-audio fast track pro'yla dünyanın en mutlu insanı olabilirsiniz. direkt gitarı veya mikrofonu takarsınız (preamp'miş, di-box'mış uğraşmadan), çalmaya veya kayda başlarsınız.

tam hatırlamıyorum ama, 300-350ytl filan olması lazım m-audio fast track pro'nun fiyatının.

son olarak, asio4all'da latency'yi sisteminizin kaldırabileceğinden daha düşük bir seviyeye çekerseniz, sisteminiz sesi bu kadar hızlı oluşturamayacağından, ama sizin belirttiğiniz latency değerinin de üstüne çıkamayacağından, sesi kesik kesik verir - ki bunu cızırtı olarak duyarsınız. yani latency'yi çok düşürmemekte fayda var.

ama m-audio fast track pro'yla sabit 15ms latency'yle hayatınızın baharını yaşarsınız. :)
0
actionary
(15.08.08)
ha, bir de m-audio ses kartlarının - sanırım - hiçbiri 64bit işletim sistemlerini desteklemiyor. ben mesela şu an kullanamıyorum ses kartımı. eylül'de çıkacakmış, belirteyim dedim.
0
actionary
(15.08.08)
cok tesekkur ederim bilgilendirici yanitlariniz icin. gercekten fransiz kaldigim bir konuydu bu. guitar rig'i hic deneme imkanim olmamisti, hakkinda soylediklerinize bakilirsa denemek lazimmis. 300-350 ytl'yi dusununce ise aglamak istiyorum. ama olsun, 150 ytl simdi bankaya yatirsam, ohooo. neyse, tesekkurler tekrardan.
0
🌸npyx
(15.08.08)
(4)

mp3 player spesifik bir sorucuk

kotak
yigidolar,bir mp3 player almak durumundayım, ekranında "aynı anda" hem sanatcı ismi hemi de şarkı ismi gosteren ipod alternosu edevatlar hangisi blen var mı, şöle de deyebilirz, benim edevatım şu ve hem söyleyen hem şarkı ismini aynı anda gösterio( tercihen harektli degil de sabit bir biçimde) diyen
yigidolar,

bir mp3 player almak durumundayım, ekranında "aynı anda" hem sanatcı ismi hemi de şarkı ismi gosteren ipod alternosu edevatlar hangisi blen var mı, şöle de deyebilirz, benim edevatım şu ve hem söyleyen hem şarkı ismini aynı anda gösterio( tercihen harektli degil de sabit bir biçimde) diyen var mı. evet boyle bi edevat var mı bi yer bildigin(radyo olması über süpe artı)
0
kotak
(14.08.08)
Ben Creative Zen kullanıyorum. şarkı ismi ekranda yazıyor, solisty ve diğer bilgilerde eğer çok uzunsa altında kayarak, uzun değilse sabit olarak gösteriyor. Normalde radyosu da olan bir alet ama radyosuz versiyonları da satılmaya başladı. (Birebir aynı alette radyoyu nasıl iptal ettikleri konusunda hiç bir fikrim yok). alet ile ilgili detaylı bilgiyi sözlükten bulabilirsin. Bayağı inceleme yazıldı şimdiye kadar.
0
laemar
(14.08.08)
piyasadaki en ekranı olan en ucuz mp3 çalardan, en pahalısına kadar hepsinde bu özellik vardır eğer yanlış anlamadıysam soruyu.
0
teritori
(14.08.08)
yok benim rahmetli muvo sadece şarkı ismi gosteriyodu.
0
🌸kotak
(14.08.08)
iriver'i unutmayınız.
0
insanimsi
(14.08.08)
(4)

registry cleaning

in vito veritas
şirket bilgisayarımda registry'ler berbat hale geldi, format atmaya yetkili değilim en iyi çözümün o olduğunu düşünsem de.Önerebileceğiniz ücretsiz registry temizleme işini yapan bir program var mı?Sözlükte ve duyuruda biraz aradım, ayrıca google'a da sordum çok seçenek çıktı, hangisine güvensem bil
şirket bilgisayarımda registry'ler berbat hale geldi, format atmaya yetkili değilim en iyi çözümün o olduğunu düşünsem de.
Önerebileceğiniz ücretsiz registry temizleme işini yapan bir program var mı?
Sözlükte ve duyuruda biraz aradım, ayrıca google'a da sordum çok seçenek çıktı, hangisine güvensem bilemedim. bu arada farkı var mı bilmem ama xp kullanıyorum.
0
in vito veritas
(14.08.08)
www.registryrepair.net

bu efendi bir $ey gibi gozukuyor. bir sureligine kullanin.
0
katafalk
(14.08.08)
ccleaner var. birikmis gereksiz dosyalari falan da temizliyor.
0
edge_nabby
(14.08.08)
registry mechanic var, kullanıyorum, iyidir.
0
baldur2
(14.08.08)
tune-up utilities de her işi gören ve iyi gören programlardandır.
0
raj
(14.08.08)
(1)

flash arka plan sorusu

bushwacker
merhabalar,flash'a oldukca yeniyim. uyesi oldugum ogrenci kulubune bir site yapmak icin bulastim, hosuma gitmedi desem yalan olur. 1-2 e-book'a baktiktan sonra iyi kotu object oriented'in mantigini kavrayip guzel bir flash web sitesi yapmaya karar verdim. timeline kullanmadan direk document class il
merhabalar,

flash'a oldukca yeniyim. uyesi oldugum ogrenci kulubune bir site yapmak icin bulastim, hosuma gitmedi desem yalan olur. 1-2 e-book'a baktiktan sonra iyi kotu object oriented'in mantigini kavrayip guzel bir flash web sitesi yapmaya karar verdim. timeline kullanmadan direk document class ile i$i halletmeye cali$iyorum fakat fark edersiniz ki yeni ba$layan biri icin bu oldukca zor. programlamaya yeni değilim, o yüzden de azimliyim.

sorum da $u: biz flash icin arka plan yapmak istedigimizde nasil yapiyoruz? yani elimde 400x300 bir arkaplan var, siteye girenlerin ekran cozunurlugu mesela 800x600, 1024x768, 1280x800 vs vs gibi farkli farkli olacak. ben istiyorum ki siteye giren insanin ekran cozunurlugunu ogrensin flash, sonra da ona gore elimdeki 400x300'luk goruntuyu alt alta yan yana koyarak butun ekrani doldursun. yani ekran cozunurlugu cok yuksek olan biri girdiginde kenarlar bo$ kalmasin, ekranin her yeri arkaplan ile dolsun. bu arkaplanin uzerine de asil hareketli web sitesi kismini koyayim.

$imdi bunu actionscript 3 ile yapmak mumkun mu? mumkunse de sizce ne kadar verimli olur, acan bilgisayari yorar mi? html ile mumkun sanirim fakat onda da nasil oldugunu bilmiyorum acikcasi : )

bir de en a$agi ve en yukari gradient atmak istiyorum, onu html ile yapabiliyor muyum? yapamiyorsam nasil yaparim?

umarim yardim edersiniz. cevaplariniz icin $imdiden te$ekkurler. : )

ps: bahsettigimin bir ornegi www.fernando-meira.de adresinde var, fakat gradient kismi yok.
0
bushwacker
(14.08.08)
swf'yi hazırladıktan sonra browser'da görünme konusunun büyük bi kısmını zaten html'de ayarlıyorsun.
www.tutorio.com adresinde olayı kavrarsın.
0
cyberpunk
(14.08.08)
(6)

windows tam açılırken kapanıyor?!

sirrikadem2
bilgisayar son zamanlarda kendi kendini resetlemeye başladı -açılırken.tam açılacak, o sırada windows'un klasik açılış müziği başlarken, müzik yarıda kesiliyor ve bilgisayar yeniden başlıyor. sorun ne olabilir? elektrik fişiyle alakalı bir şey olabilir mi ki...
bilgisayar son zamanlarda kendi kendini resetlemeye başladı -açılırken.

tam açılacak, o sırada windows'un klasik açılış müziği başlarken, müzik yarıda kesiliyor ve bilgisayar yeniden başlıyor. sorun ne olabilir? elektrik fişiyle alakalı bir şey olabilir mi ki...
0
sirrikadem2
(14.08.08)
hep aynı yerde gidiyorsa fişten değilidir onu söyleyebilirim. bu arada kendini kapayan her bilgisayara aşırı ısınmıştır fanı çalışmıyordur diyorum ama bilemiyorum

ayrıca şu şekilde ısınıp ısınmadığını görebilirsiniz pcyi açtıktan sonra bios'a girin ve hardware monitor ile cpu sıcaklığını gözetleyin habire artıyorsa aşırı ısınmadan kapanıyordur
0
yuto
(14.08.08)
saatlerdir kapalı olan bilgisayar, yeni açıldığında nasıl ısınıyor olabilir?
yani bu mümkün mü, her açılışta bilgisayar ısınıyor olabilir mi?

bir de bir kısırdöngöye girmiyor makina. tek sefer reset atıp açılıyor :/
0
🌸sirrikadem2
(14.08.08)
bi cok muhtemel olasilik var, benim eski mkainamda benzer bir sorunu ekran kartinin fani calismadigi icin yapiyordu, bir arkadasimin makinasinda benzer bir durum islemciden dolayi meydana geldi. ayrica virus veya isletim sisteminden de olabilmesi mumkun
0
muslum tangoze
(14.08.08)
ısınmadan olması ihtimalinden başka, ekran kartı driver'ında sorun olabilir. windows başlamadan önce ekran kartı driver'ları kullanılmaz, ancak windows başladığı anda bu driver'da bir sıkıntı varsa sistemin reset atması çok olasıdır. (başıma geldi)

safe-mode'da başlat, ekran kartı driver'ını sil, kartı kaldır, yerine standard vga seç, öyle başlat.

eğer safe-mode açarken kilitleniyorsa ısınmadır ama büyük ihtimalle.
0
raj
(14.08.08)
kasanın içini aç bak işlemci yada ekran kartı fanlarında bir durgunluk var mı ayrıca işlemci fanı çalışmıyorsa bu sıcaklarda 50 dereceden açar makine taksimetreyi artar hızlı hızlı soğutan bir şey olmaz ki =/
0
yuto
(14.08.08)
bilgisayari ilk actiginda bi tusa basicaksin (f8 ya da f12 olabilir), karsina secenekler gelicek. bu seceneklerden birisi guvenli kipte acmak. bi baskasi da "windows'u son calisan haliyle acmak" gibi bi sey. onu secerek acmayi dene. olmazsa guvenli kipte acmayi dene. o da olmazsa windows cd'si kullanarak windows'u onarmayi dene. o da olmazsa format at ...
0
edge_nabby
(14.08.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.