Giriş
(2)

Ağrızalı Fotograf Makinesi

rurouni
İki belki de üç yıldır kullandıgımız fotograf makinemiz agrızalı bir süredir yere düşürülmediği iddia ediliyor. sorunu tam olarak cektigim fotograflarla acıklıycam.ilk olarak birinci fotograftaki gibi cekmeye basladı bir süre kullanmadık sonra ikinci fotograftaki hale geldi o arada kullanılmadı bile
İki belki de üç yıldır kullandıgımız fotograf makinemiz agrızalı bir süredir yere düşürülmediği iddia ediliyor. sorunu tam olarak cektigim fotograflarla acıklıycam.

ilk olarak birinci fotograftaki gibi cekmeye basladı bir süre kullanmadık sonra ikinci fotograftaki hale geldi o arada kullanılmadı bile ama objektiften baktıgımızda her şey normal. fotograf makinesi tamiri yapan bir yere goturdum bu bi şeyi gormuyo dedi ama neyi gormedigi kısmını anlıyamadım bi kere daha da soramadım :) fiyat olarak 75-120ytl arası bir şey tutar dedi cok geldi o paraya yenisi alırım dedim senin ki gibi olmaz dedi canon powershot a85tir alet. yaptırayım diye konusur gibi geldi biraz ama neyse.

sonuc olarak ne yapmalıyım :)

www.freewebs.com
www.freewebs.com
0
rurouni
(14.08.08)
2 ihtimal var,
ilki, sensörünün ömrü dolmuş;
ikincisi, objektifin içindeki optiklerden biri kaymış olabilir, çekim esnasında yamuluyor olabilir..
yalnız ikinci fotoğraf baya bi ilginçmiş. böyle bir arızayı ilk defa görüyorum, hem fotoğraf çekebiliyor hem de arızalı =)
eğer ilk gösterdiğiniz yer yetkili canon servisiyse, başka bir tanesine daha göstermeyi deneyin. aynı fiyat istenirse, yenisini almak daha mantıklı olabilir tabi ki. sonuçta aynı arızayı tekrarlamayacağını kimse garanti edemez..
0
paradoxical
(14.08.08)
ben ikinci fotoğrafı çok beğendim, bence bu şekilde devam edebilirsin.
0
cutterfly
(14.08.08)
(2)

frontpage gibi

tabudeviren
frontpage gibi, oraya resim koy, şu yazı şöyle olsun, resim sabitlensin, link ver, ayarla, kes biç türü eylemleri rahatça yapabileğimiz, karmaşık olmayan ve bilgisayarı kasacak kadar abartı olmayan bir html editörü arıyorum.not: web sitesi yapmayacağım. kişisel bir şeyler için.
frontpage gibi, oraya resim koy, şu yazı şöyle olsun, resim sabitlensin, link ver, ayarla, kes biç türü eylemleri rahatça yapabileğimiz, karmaşık olmayan ve bilgisayarı kasacak kadar abartı olmayan bir html editörü arıyorum.

not: web sitesi yapmayacağım. kişisel bir şeyler için.
0
tabudeviren
(14.08.08)
(bkz: dreamweaver)

daha basit istersen:
(bkz: microsoft word)
0
sui
(14.08.08)
wepagemaker 2 tam istediğin.
0
05
(14.08.08)
(6)

Yeni Bilgisayar

sesee
Yeni bilgisayar almayı düşünüyordum da , özellikle ekran kartını Radeon hd 4850 yada 4870 olarak önerdiler. Sizin görüşlerinizi de almak istedim bu konuda.Kasa markası ve PSU önerisi de hoş olabilirdi.Bir de bu son çıkan anakart,ekran kartı vesaire sadece Vista ile uyumlu diye bir durum var mı? Yoks
Yeni bilgisayar almayı düşünüyordum da , özellikle ekran kartını Radeon hd 4850 yada 4870 olarak önerdiler. Sizin görüşlerinizi de almak istedim bu konuda.
Kasa markası ve PSU önerisi de hoş olabilirdi.
Bir de bu son çıkan anakart,ekran kartı vesaire sadece Vista ile uyumlu diye bir durum var mı? Yoksa XP kullanmaya devam ederim muhtemelen.
0
sesee
(13.08.08)
- oyunları directx 10'la oynamak için (ilerdebazı oyunlar sadece directx 10 destekli çıkacak) vista ve dx 10 destekli ekran kartları şart (geforce'da 8000 ve üzeri)
- psu olarak fsb öneririm 450-500w civarı
- hatta utanmadan işlemci olarak intel e8200, ekran kartı olarak ta geforce 8800gt öneririm (maliyetini karşılayabilirsen 9800gt)
0
yuto
(13.08.08)
-Zotac 8800gt amp almayı düşünmüştüm başta ama karşı çıkmayı bıraktım resmen azarladılar hd 4850 yada 4870 al diye.ühü.
0
🌸sesee
(14.08.08)
4850 iyidir. psu olarak fsb oneririm ben de, sisteme gore 450-500w yeterli gelir. islemci intel ama butceniz nedir onu bilemiyorum.

dx 10da buyuk degisimler yasatmasa da gozle gorulur farklar mevcut. vista dusunulebilir ama yine de tercih meselesi.
0
entrapmen
(14.08.08)
Bütçem bütün parçalarla birlikte(monitör,hoparlör falan dahil) 2000-2500 arası.
Aslında bütün olarak sorsam iyi olur. Önerebileceğiniz her şeye varım. Yani şu ses kartıyla hoparlör muhteşem gider. Şu monitör(Tercihen 22'') harikadır. Bu mouse-klavye ikilisi süper ergonomiktir falan gibi yorumların hepsi işime yarar şu an çünkü fena olarak kafam karışmış durumda.
Bu arada Vista'yı bir tanıdığımın evinde uzunca bir süre kullandım ama çok sorunlu gibi geldi, hele 8800gt yle oyunlardan atma gibi bir sorun veriyordu ki hotfix çıkmamıştı bile(ekran kartı-vista uyumsuzluğu vardı).Onun dışında bir ağırlık da sezmiştim.Yani ben vista kullansam bile Aero yu kapar , sidebar ı ortadan kaldırırım . Zaten vistanın görsellik dışında artısını göremedim. O yüzden alacağım 2gb rami fazladan yemesin diye xp istiyorum ama bunun mesela oynayacağım oyunlarda falan eksi bir tarafı var mı onu da bilmek iyi olurdu. Şu teknolojiyi desteklemez xp gibi durumlar yani.
0
🌸sesee
(14.08.08)
geçen bi iki maxciden duydum çözümü varmı bilmiyorum ama xp 3 gb'dan fazla ram desteklemiyormuş felan diye ondan tasarımcılar vistaya geçiyormuş diye (16 gb alıyomuş o) yani ne kadar doğrudur bunlar bilmiyorum ama vista 1 gb ram yiyor default onu biliyorum yani şu durumda dx10 ve ram olayı dışında bir avantajı yok vistanın bir de 8800gt vistada ne şekilde çalışıyor bir fikrim yok

ama bütcem 2000 2500 diyorsunuz zotac9800gt alın bir de e8400 bence süper olur
0
yuto
(14.08.08)
Evet xp 3 gb'dan fazlasını kullanamıyor ,gerçi dx 10 da desteklemediği için muhtemelen vistayı kullanmak zorundayım malum 1 yıla dx 10 dan başka oyun çıkmaz adam gibi.
zotac 9800 ü hiç düşünmemiştim açıkcası. Diğer 3 entryde de belirttiğim gibi HD 4870 i kafama vura vura aldırcaklar gibi.
Zotac 8800 gt performansı çok iyidi aslında. hmm.

edit : Az önce baktım ama fazla iyi gözükmüyor zotac 9800gt. HD4850 bile daha iyi testlerde.
0
🌸sesee
(14.08.08)
(2)

java ile ilgili acil yardım lütfen

titanic
java gerektiren bir program (akbs) çalışmadı ve hata verdi (several java virtual machines running in the same proccess causd an error) sonra denetim masasından java ile ilgili tüm programları kaldırdım ve javanın sitesinden tekrar yükledim. ccleaner ile temizlik yaptım, restart falan yaptım ama hal
java gerektiren bir program (akbs) çalışmadı ve hata verdi (several java virtual machines running in the same proccess causd an error) sonra denetim masasından java ile ilgili tüm programları kaldırdım ve javanın sitesinden tekrar yükledim. ccleaner ile temizlik yaptım, restart falan yaptım ama hala aynı hatayı veriyor.
not: explorerden java programım etkin ve tüm güvenlik izinleri verildi ama hala çalışmıyor
edit: bahsettiğim akbs programına tıkladığımda ise "could find the main class. program will exit" yazıı çıkıyor
0
titanic
(13.08.08)
firefox la deneyin bide?
0
merope
(14.08.08)
firefoxla kurdum hatasız teşekkürler.
0
🌸titanic
(16.08.08)
(1)

internetten tv izlemek

clones
internetten ingilizce yayın yapan tv kanallarını izlemek istiyorum. ne yapmam lazım? TVU player diye bir şey varmış. şu an aktif durumda mı? veya bunun alternatifleri var mı?
internetten ingilizce yayın yapan tv kanallarını izlemek istiyorum. ne yapmam lazım? TVU player diye bir şey varmış. şu an aktif durumda mı? veya bunun alternatifleri var mı?
0
clones
(13.08.08)
(git: 36862)

tvuplayer'da boyle bir sorun ya$amazsaniz neden olmasin... bir de $eker gibi sopcast vardi ancak daha sonra o da yasaklandi :(

onun di$inda; (bkz: online tv player)

bir de $u link faydali olabilir:

www.download.com
0
katafalk
(13.08.08)
(1)

monitürüm flulandı

dorian greyfurt
orta kısımda bir fluluk var. renk farkı falan değil. yazılar kenar kısımlara göre daha zor okunur halde.5-10 liraya yapılabilcek bişey midir?
orta kısımda bir fluluk var. renk farkı falan değil. yazılar kenar kısımlara göre daha zor okunur halde.
5-10 liraya yapılabilcek bişey midir?
0
dorian greyfurt
(13.08.08)
crt olduğunu tahmin ediyorum, o zaman sorun çok basit muhtemelen arkada bir iki vida ile oynanacak ama açan ve yapan kişi senden ne kadar koparmak ister orasını bilmiyorum.
0
kurukafa
(13.08.08)
(4)

WebHosting + Domain.. Ama Nereden?

thefalloftekin
kişisel bir web sitesi kurmak üzere;toplam alanı 100mb'yi geçmeyecek, fiyatı uygun, güvenilir ve zırt pırt kapanmayan,beraberinde bedava/uygun fiyata .net uzantılı bir domain alabileceğim, ftp desteği ve kayda değer trafik imkanı sağlayan bir hosting şirketi aramaktayım..önerileriniz nedir? şimdiden
kişisel bir web sitesi kurmak üzere;
toplam alanı 100mb'yi geçmeyecek, fiyatı uygun, güvenilir ve zırt pırt kapanmayan,
beraberinde bedava/uygun fiyata .net uzantılı bir domain alabileceğim, ftp desteği ve kayda değer trafik imkanı sağlayan bir hosting şirketi aramaktayım..
önerileriniz nedir? şimdiden teşekkürler..
0
thefalloftekin
(13.08.08)
Hosting hizmetini bilmiyorum ama domain konusunda natro.com iyidir. Hosting hizmeti de veriyorlar, iyi diyorlar ama hiç kullanmadım. Kefil olmam ama denemeye değer.
0
ataturkiye
(13.08.08)
domainlerimi her ne kadar vt.com.tr den alsamda natroda çok kaliteli ki natroya geçecegim sanırım. hostta ise natrodan hostta alırsan domainini 2 dolara falan satıyorlar yok hostu ayrı alacagım diyorsan kebirhost 10 ytl 100 mb hemide aslanlar gibi.ama belirli sayıda subdomain ve database veriyorlar .
0
amarat
(13.08.08)
@amarat
akşamdan beri tam olarak dediğin şeyi yapmayı düşünüyüordum (:
en güzeli de öyle olacak..
sağolun arkadaşlar..
0
🌸thefalloftekin
(13.08.08)
sadecehosting.com
0
x daemon
(14.08.08)
(2)

İki Windows'tan birini kaldırmak

danimarkaprensi
Oldukça sorunlu bir Windows'u kaldırmak için yeni bir tane kurayım derken, nasıl oldu bilmiyorum, başka bir sürücüye bir Windows daha kurmuş oldum. Şimdi eskisini kaldırmak istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim?
Oldukça sorunlu bir Windows'u kaldırmak için yeni bir tane kurayım derken, nasıl oldu bilmiyorum, başka bir sürücüye bir Windows daha kurmuş oldum. Şimdi eskisini kaldırmak istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim?
0
danimarkaprensi
(13.08.08)
boot menüsünden kaldırıp dosyalarını elle silebilirsin.

sağ tık bilgisayarım > özellikler > gelişmiş tabı > başlangıç ve kurtarma

buradan öncelikli işletim sistemini seçip sonra gösterim süresini sıfırlayabilirsin. belki biri kodu tamamen editlemeni de önerebilir.
0
hububrad
(13.08.08)
sorunlu olanı c dedir, digeri d dir heralde.
komut satırı acıp format: c [enter] y diyorus sonrada.
0
bryan fury
(13.08.08)
(8)

Kendi kendine destursuz kapanıyor pc'm :(

betty puf puf
Merhaba arkadaşlar.Bu deli pc durduk yere hiç uyarı vermeden ciyuvv diye kapanıyor.Şak diye hemen geri açılıyor. Sanki yeniden başlat a basmışım gibi. Hayır yayında oluyorum şurda burda oluyorum kötü oluyor.Naaapsam da olmasa acep? :(
Merhaba arkadaşlar.
Bu deli pc durduk yere hiç uyarı vermeden ciyuvv diye kapanıyor.Şak diye hemen geri açılıyor. Sanki yeniden başlat a basmışım gibi. Hayır yayında oluyorum şurda burda oluyorum kötü oluyor.Naaapsam da olmasa acep? :(
0
betty puf puf
(13.08.08)
çok büyük ihtimalle elekrtik sorunu.. voltaj dalgalanmalarından etkileniyor olabilir. bir ups alabilirsiniz mesela.. veya yeni ve daha güçlü bir psu da sorunu çözecektir.. aslında ikisini de yapmak daha iyi..

ikinci ihtimal; sıcaklardan işlemci ve ram ler fazla ısınıyor olabilir.. fanları temizleyip, daha havadar bir yere alabilirsiniz mesela bilgisayarı..
0
metox
(13.08.08)
fanlar tozlanmis sogutma islevini goremiyor da olabilir. Kasayi acip bi tozunu almak faydali olabilir.
0
arche
(13.08.08)
fanlar veya pil sorununda kendi kendine kapanir ama geri $ak diye acilmaz. iki sorunu da yasadim, ordan biliyorum. tabi pc'nizi "guc kesintisinden sonra, guc geri geldignde otomatik ac" secenegini isaretlediyseniz, o zaman elektrik sorunu olabilir. psu'ya yakindan bakmakta fayda var.

bunun disinda yazilim sorunu olabilir. ya da anakartta capacitor'lerde sorun olabilir. olmadi grafik karti bile olabilir. daha fazla bilgi verirseniz diger problemleri izole etmesi kolay olur. mesela hangi islemi yaparken basiniza geliyor, ozel bir program acikken mi oluyor, vs.
0
no avalon
(13.08.08)
rastgele zamanlarda kapanıyorsa elektrik sorunu olması daha olası. her seferinde açıldıktan yaklaşık x dakika sonra kapanıyorsa fanlardan şüphelenebilirsiniz. speedfan gibi bir programcık kurup gösterdiği değerleri bir buraya yapıştırın bakalım, tuhaf bir durum varsa çıkar orada.
0
386 dx
(13.08.08)
Yanılmıyorsam bios destekliyorsa fan yüzünden kapanırsa şak diye de açılabilir.
0
colonizer
(13.08.08)
ekran kartı ısınınca yapıyor öyle.ben son care olarak kasayı açıp yanına vantilator dayıyorum oyun filan oynayacaksam :)
0
withered
(13.08.08)
(bkz: overheat)
yanlız ekran kartından değilidir gerçi modele göre de değişiir ama benimki ısınınca görüntü kitleniyordu.
0
yuto
(13.08.08)
xp office kullanıyorum
format attım ettim yine oldu. özellikle winamp ve shoutcast açıkken sanırım oluyor. bugün de fanları temizlicem bakalım. fan da değilse kesin elektrik sorunu. teşekkürler arkadaslar.
0
🌸betty puf puf
(14.08.08)
(2)

Samsung Monitör

eruda
http://www.hepsiburada.com/productDetails.aspx?categoryid=986&productid=bd50944http://www.hepsiburada.com/productDetails.aspx?categoryid=986&productid=bd50436Bunlardan hangisi daha iyidir? Bana ikisi de hemen hemen aynı gibi geldi. Bir de Ati radeon 9550(sanırım 128 mb) ile nasıl sonuç alırım? Çok y
www.hepsiburada.com

www.hepsiburada.com


Bunlardan hangisi daha iyidir? Bana ikisi de hemen hemen aynı gibi geldi. Bir de Ati radeon 9550(sanırım 128 mb) ile nasıl sonuç alırım? Çok yüksek çözünürlük desteklemez ama düşük çözünürlükte de kötü sonuç alır mıyım acaba?
0
eruda
(12.08.08)
ikisini de boş ver 20" 2053bw al :)

exa'daki fiyatlara da bakar mısın hepsiburada pahalı satıyor...

ayrıca teknofiyat.com dan da araştırabilirsin.
0
forrestgump
(12.08.08)
20 alma en az 22 al
0
desdinova
(13.08.08)
(1)

sennheiser iem lerden hangisiiii

kotak
arkidesler ie 4 ilen cx300 karsılastırabilecek ve aradaki fiyat farkının degip degmiceni solicek babayigit var mı aranızda ?
arkidesler ie 4 ilen cx300 karsılastırabilecek ve aradaki fiyat farkının degip degmiceni solicek babayigit var mı aranızda ?
0
kotak
(12.08.08)
ie4 ün daha iyi olduğunu söylemişti bir zamanlar bir sennheiser eksperi bana ama cx300 aldım ve gayet memnunum.. cx 300, "daha ne kadar süper ve net bir ses olabilir ki" düşüncesi yarattığından başka alternatifleri sonradan düşünmüyor insan..
0
the rain baron
(12.08.08)
(4)

cep telefonu için program yazmak

eskimo
selamlar, symbian işletim sistemli bir cep telefonum(6600) var. bunda çalışabilecek program yazmak istiyorum. bunun için;1)hangi dil kullanmalı(derdimi anlatacak kadar asp biliyorum. geçişi kolay olacak bir dil olsa..)2)hazır kodlar var mı? zaman içerisinde bu hazır kodlardan hareketle yorumlama ve
selamlar, symbian işletim sistemli bir cep telefonum(6600) var. bunda çalışabilecek program yazmak istiyorum. bunun için;
1)hangi dil kullanmalı(derdimi anlatacak kadar asp biliyorum. geçişi kolay olacak bir dil olsa..)
2)hazır kodlar var mı? zaman içerisinde bu hazır kodlardan hareketle yorumlama ve düzenleme yapabileceği umuyorum.
0
eskimo
(12.08.08)
1) Java ME
2) aramadım inanmadım ama olmamasına imkan yok diyorum
0
kokomichu
(12.08.08)
symbian i java me ile tam verimle programlayamazsin; c++ dogrusudur. c++ ise kullanirken goz yasi dokebilecegin ender dillerden birisidir.
0
egotm
(12.08.08)
burası nokia'nın developer platformu. faydası olabilir araştırman için:

www.forum.nokia.com
0
hububrad
(12.08.08)
python
0
chrome
(12.08.08)
(3)

bilgisayarlar arası dosya transferi

kibritsuyu
malzemeler:1 adet 2001 model eski bilgisayar1 adet 2004 model laptop1 adet datron tek ethernet ve tek usb portlu adsl kablolu modem1 adet 4 gb flashdisk1 adet normal ethernet kablosu1 adet normal usb kablosu4 gb civarı dosya.hazırlanışı: 2001 model eski bilgisayarın indirdiği 6 gb. civarındaki dosya
malzemeler:

1 adet 2001 model eski bilgisayar
1 adet 2004 model laptop
1 adet datron tek ethernet ve tek usb portlu adsl kablolu modem
1 adet 4 gb flashdisk
1 adet normal ethernet kablosu
1 adet normal usb kablosu
4 gb civarı dosya.

hazırlanışı: 2001 model eski bilgisayarın indirdiği 6 gb. civarındaki dosyayı bir şekilde laptopa atmam gerekiyor. teoride yapılacak en güzel şey, dosyaları flashdisk ile taşımak olacaktır. ancak antika bilgisayar 4 gb'lık flashdiski tanımıyor. usb aygıtı tanınmadı falan diyor. elimde cross kablo da yok ki switchsiz bir ağ kurayım. acep ne yapayım da antikadaki dosyaları laptopa atayım? adsl modemi switch gibi bi portu ethernet bi portu usb gibi kullanabilir miyim? ne yapabilirim?
0
kibritsuyu
(12.08.08)
ayni yemegi ben de yapmaya calismistim. lakin "datron rta 230 modem" -ayni tarif ettiginiz gibi bir adet ethernet ve bir adet usb portu var- bu ise kesinlikle izin vermiyor. ya da o kadar kurcaladim ben bulamadim. gunlerce ugrastiktan sonra gidip 1 liraya cross kablo aldim. simdi cok mesudum. yasasin cross kablo.

evden cikamam diyorsaniz, ethernet kablonuzu kendiniz cross hale getirebilirsiniz. biraz mesakkatli ama usengeclige deger.
0
dahicocuk
(12.08.08)
adsl modeminiz eğer router özellikli ise iki bilgisayar arasında bir lan oluşur. bu durumda dosyaları paylaşıma açarsınız ve aktarabilirsiniz.
0
tom riddle
(12.08.08)
hiç uğraşmadan her bilgisayara birer teamviewer indirin (1,5 mb) yüklemeden çalıştırın, dosya paylaşımından gönderin istediğiniz herşeyi
0
reeper redeemer
(12.08.08)
(3)

Mozilla içi Metin Arama

uz
Eskiden vardı galiba mozillada yada operada, klavyede noktaya basılı tutarak yazı yazmaya başladığımızda sayfa içindeki uyumlu kelimeler renkleniyordu. aradım bulamadım tarayıcı içinde böyle bir fonksiyon. buna benzer birşeyler yapabilecek bir eklenti var mıdır mozilla için? yoksa zaten varda ben mi
Eskiden vardı galiba mozillada yada operada, klavyede noktaya basılı tutarak yazı yazmaya başladığımızda sayfa içindeki uyumlu kelimeler renkleniyordu. aradım bulamadım tarayıcı içinde böyle bir fonksiyon. buna benzer birşeyler yapabilecek bir eklenti var mıdır mozilla için? yoksa zaten varda ben mi bulamadım?
0
uz
(12.08.08)
mozilla kullanmıyorum ama operada var. görünüm çubuğu içinde.
0
eskimo
(12.08.08)
Benim hatırladığım operadaki şekliymiş ama ctrl+f tam istediğim işi görüyor, teşekkürler.
0
🌸uz
(12.08.08)
Firefox/2.0.0.16 kullaniyorum ben. aradiginiz seyi direk klavyeye yazmaniz da mumkun. quick find olayi hemen buluyor. bu ozelligi de sagolsun kedim ogretti bana. bilgisayar kucagimdayken lonk diye atladi klavyeye, bi baktim quick find falan biseyler.
0
osuruklu
(12.08.08)
(8)

GTA san andreas

toffee
bu herkesce bilindik oyuna ekleyebilceğim güzel bi yama var mıdır bildiğiniz hep aynı şeyleri görmekten sıkıldım ???
bu herkesce bilindik oyuna ekleyebilceğim güzel bi yama var mıdır bildiğiniz hep aynı şeyleri görmekten sıkıldım ???
0
toffee
(12.08.08)
www.gtainside.com
ara$tir bakalim.
0
kr4z33
(12.08.08)
gta4 içinmiş bu yahu bana ilki lazım
0
🌸toffee
(12.08.08)
hocam geri çevirdiğin sitede tonla san andreas eklentisi ve modu var...

zaten gta 4 için olması mümkün değil çünkü pc ye çıkmadı daha...
0
forrestgump
(12.08.08)
peki bu en başta çıkan araclar falan da dahil mi ???
0
🌸toffee
(13.08.08)
indirdiğin mod'a gore degisiyor bu olay. Sen hic parca parca dosyalar indirme, GTA San Andreas başlıklı menude Mods yazan kısma tıkladığın zaman yeterince tatmin olursun zaten.
0
kr4z33
(13.08.08)
son bişiy daha acaba bu mod ları oyuna tam olarak nasıl ekliyoruz gta klasorune mi atıyım yoksa sade kurmam yeterli midir ??? ayrıca kusura bakma site super miş...
0
🌸toffee
(13.08.08)
heee bi de herangi birini test ettiniz mi ???
0
🌸toffee
(13.08.08)
Voella 4-5 mod indirmişliğim ya vardir ya yoktur.Hatrina can havliyle Hot Coffe Mod indirdim.Onu baz alarak anlaticam sana olaylarin nasıl geliştiğini:

Öncelikle bi güzel indiriyorsun dosyayı, mevcut klasör icinde read me dosyalari oluyor.. Aciyorsun. Her türlü yardimi sana karsiliksiz veriyor.Genellikle kurulum dosyalari(Setup) oluyor zaten, read me'yi okumana bile luzum kalmiyor.Aciyorsun o işini hallediyor.
0
kr4z33
(14.08.08)
(7)

Resimlerin Çözünürlüklerini Topluca Değiştirebilme

shangrilla
Çözünürlükleri büyük ve aynı olan birçok resmimin boyutunu teker teker uğraşmaya gerek kalmadan aynı anda değiştirebilmek istiyorum. Bu amaca hizmet eden bir program var mıdır? Hani böyle birden fazla resim seçebilsek, sonra istediğimiz değeri ayarlayıp tek tıkla hepsini aynı anda istediğimiz boyuta
Çözünürlükleri büyük ve aynı olan birçok resmimin boyutunu teker teker uğraşmaya gerek kalmadan aynı anda değiştirebilmek istiyorum. Bu amaca hizmet eden bir program var mıdır? Hani böyle birden fazla resim seçebilsek, sonra istediğimiz değeri ayarlayıp tek tıkla hepsini aynı anda istediğimiz boyuta getirebilsek falan. Böyle olmasa bile dediğim işi yapması yeterli tabii.

Not: Başlık kasınç oldu farkındayım.
Not #2: "Kasınç" kelimesi de kasınç oldu, onun da farkındayım.
0
shangrilla
(12.08.08)
Adobe photoshop'da automation var. Bir kere yaptığın komut ve komut dizilerini kayıt ediyor (save, saveas, close falan da dahil olmak üzere), daha sonra play tuşuna bastığında seçili resimde tekrarlıyor.
0
sheba and the albino girls
(12.08.08)
pinkburger
(12.08.08)
www.irfanview.com
0
ozdek
(12.08.08)
Evet Irfan halleder o isi. Hem de bedava.
0
wpi
(12.08.08)
picasa
0
bryan fury
(12.08.08)
irfan nasıl hallediyor bir söyleseniz, iki saat uğraşıyorum ctrl+r ile :D
0
vincenzo
(12.08.08)
download.microsoft.com

yukle sonra istedigin resimlere sag tikla
0
algoritma
(12.08.08)
(3)

firefox karakter sorunu

flame of feanor
bazı sitelerde bazı noktalama işaretleri altta verdiğim örnekdeki gibi çıkıyor. nasıl düzeltebilirim?örnek:15 Ağustos�ta, Lucasfilm Ltd. ve Warner Bros. Pictures animasyon türünde ilk STAR WARS filmi olan �STAR WARS: KLON SAVAŞLARI�nı sunacaklar.
bazı sitelerde bazı noktalama işaretleri altta verdiğim örnekdeki gibi çıkıyor. nasıl düzeltebilirim?

örnek:
15 Ağustos�ta, Lucasfilm Ltd. ve Warner Bros. Pictures animasyon türünde ilk STAR WARS filmi olan �STAR WARS: KLON SAVAŞLARI�nı sunacaklar.
0
flame of feanor
(12.08.08)
görünüm>karakter kodlaması>unicode yapınca düzelmesi lazım. ya da Türkçe seçeneklerinden biri. bilemedim şimdi.
0
kobuzchu kiz
(12.08.08)
utf-8 secili bende, sorun yok...
0
katafalk
(12.08.08)
(bkz: windows-1254)

bu da iyi bir secim olabilir...
0
katafalk
(12.08.08)
(1)

okunan metni yazan program

denize karsi icen keci
böyle bir program varmıdır? ingilizce okuyup yazması tercih sebebi olup türkçe okuyup yazanı bulunursa daha bir güzel olacaktır...
böyle bir program varmıdır?
ingilizce okuyup yazması tercih sebebi olup türkçe okuyup yazanı bulunursa daha bir güzel olacaktır...
0
denize karsi icen keci
(12.08.08)
egotm
(12.08.08)
(2)

Harddisk parçalarının büyüklüklerini değiştirmek

psyche
başlıktan da anlaşılabileceği gibi harddisk parçalarının büyüklüklerini değiştirmek istiyorum. bunu yapmamamı sağlayabilecek bir program var mıdır? nasıl yapabilirim?
başlıktan da anlaşılabileceği gibi harddisk parçalarının büyüklüklerini değiştirmek istiyorum. bunu yapmamamı sağlayabilecek bir program var mıdır? nasıl yapabilirim?
0
psyche
(11.08.08)
partition magic var. başka da vardır. gayet kolay açıp resize diyorsunuz. hafif riskli ama, elektrikler falan kesilirse problem olucaktır biraz sürüyor çünkü. ben 10-15 kere yapmışımdır daha bir sorun yaşamadım. yine de sorumluluk kabul etmem :)

edit: ulan yanlışlıkla gizle ye basmasaydım en üstte ben olucaktım ya neyse.
0
talemon
(11.08.08)
Bedava ve gayet başarılı alternatiflerle yapmak isterseniz şayet Parted Magic işinizi görecektir. CD'ye yazmak için ISOsunu veya USB için olan versiyonunu aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Daha sonra CD'den boot ettiğinizde(sistemi CDden başlattığınızda) karşınıza çıkan sistemde "GParted" ile her şeyi yapabilirsiniz. *** Çok önemli dosyalarınız varsa, işlem öncesi backup almanız her zaman faydalı olacaktır. ***

partedmagic.com

iso'yu cdye yazmak için ise yine bedava olan ImgBurn'u kullanabilirsiniz:

www.imgburn.com

Kolay gelsin.
0
silhouette
(11.08.08)
(1)

antetli kağıt generator

sangria
bu tarz bir şeye ihtiyacım var. var mıdır?
bu tarz bir şeye ihtiyacım var. var mıdır?
0
sangria
(11.08.08)
office paketinin içinde microsoft office publisher işinizi görecektir.
0
tannhauser
(11.08.08)
(1)

HP laptop donması

les
Selamlar,Elimdeki Compaq nx6110 laptop son zamanlarda sık sık donmaya basladı. Format da çare olmadi. Ya açılırken hemen donuyor ya da açıldıktan bir sure sonra... Başka zamanda hiç sorunsuz çalışabiliyor. Şimdi problem acaba ısı ile alakalı mıdır yoksa ram tarzi bir şey mi? Eger fan diecekseniz işl
Selamlar,

Elimdeki Compaq nx6110 laptop son zamanlarda sık sık donmaya basladı. Format da çare olmadi. Ya açılırken hemen donuyor ya da açıldıktan bir sure sonra... Başka zamanda hiç sorunsuz çalışabiliyor. Şimdi problem acaba ısı ile alakalı mıdır yoksa ram tarzi bir şey mi? Eger fan diecekseniz işlemcideki ısıyı ölçen bir program var mi acep?

Garantisi doldu, o sebepten gidecem servise anakart diecek 600 dolar fatura cikaracak, canim sikilacak... kurtarin beni bunlardan...

şimdiden çok teşekkurler...
0
les
(11.08.08)
fan isisini olcen speedfan isimli program mevcut yalniz windows acildiktan sonra hemen calistirmaniz gerekiyor. ayni zamanda sistemin programla uyumlu olmasi gerekir isiyi gormek icin. programin acilmasi 10 saniye filan aliyor.
o olmadi, everest isimli programi deneyebilirsiniz cpu isisini olcmek icin.
bilmiyorum her bios'da var mi bu ozellik, cpu isisi pc ilk acilirken post ekraninda altta fan hiziyla beraber goruntulenir. o da olmadi bios'a girip bakabilirsiniz. isiyla alakaliysa cozmek cok zor olmaz lakin ram-ekran karti vs bir sebeptense teknik servis yollari tasli..
0
paradoxical
(11.08.08)
(2)

[ pc ] Laptop açılmıyor..

enola gay
Açılıyor güç ışığı yanıyor fakat görüntü yok.. ses yok ötme yok bip yok. üzerine bişey de dökülmedi. pil ve pilsiz olarak da açmayı denemedim alet açılıyor ama görüntü yok.
Açılıyor güç ışığı yanıyor fakat görüntü yok.. ses yok ötme yok bip yok. üzerine bişey de dökülmedi. pil ve pilsiz olarak da açmayı denemedim alet açılıyor ama görüntü yok.
0
enola gay
(11.08.08)
pili çıkarıp biraz bekletmeyi deneyin düzelebilir bazen masaüstü pclerde oluyordu öyle.
0
yuto
(11.08.08)
yuto'nin belirttigi gibi, pili cikarin fisten cektin hic bir guc kaynagi takili degilken power dugmesini basili tutun 5 sn sonra pili sonra fisi geri takin %90 ise yaricaktir.
0
wish i could fly
(11.08.08)
(5)

anakart - ekran kartı ilişkisi

psyche
benim makinede ekran kartı yok ve ben bi ekran kartı alıp takmak istiyorum. bu ekran kartının anakartla uyumlu olması gerekir herhalde. bi ekran kartı alırken anakartla ya da başka uyum gerektiren şeyler varsa onunla kullanılabileceğini nerden anlayacağım? ekran kartı alırken bilgisayarın hangi özel
benim makinede ekran kartı yok ve ben bi ekran kartı alıp takmak istiyorum. bu ekran kartının anakartla uyumlu olması gerekir herhalde. bi ekran kartı alırken anakartla ya da başka uyum gerektiren şeyler varsa onunla kullanılabileceğini nerden anlayacağım? ekran kartı alırken bilgisayarın hangi özelliklerine bakmam gerekir çalışabilmesi açısından? sorabildim mi bilmiyorum.
0
psyche
(11.08.08)
Anakartinizin modelini bilirseniz iyi olur. Bilmeseniz bile uzerinde AGP yuvasi mi var PCI Express mi var o onemli. Gerci cok eski degilse muhtemelen AGP yoktur. Cpu-Z isimli ucretsiz programi indirerek Mainboard sekmesinde Graphic Interface kismindan bilgisayarinizin destekledigi grafik arabimini ogrenebilirsiniz. Ondan sonrada uygun ekran karti arastirmasina gecersiniz.
0
arche
(11.08.08)
arche'nin açıkladığı gibi anakartın ekran kartı slotu ya agp dir yada pci-express tir ekran kartları da bu iki sokete göre üretilir dikkat etmeniz gereken olay o
0
yuto
(11.08.08)
peki ses kartı için de aynı soruyu sorsam cevap nedir?
0
🌸psyche
(11.08.08)
Ses kartı için sizin aradığınız kriterler içinde tek seçebileceğiniz özelliği, fiyatı. Tüm ses kartları PCI üzerinden bağlanır bilgisayara. Usb'den de bağlananlar var gerçi, harici bir çözüm olarak. Genelde dizüstü bilgisayarlarda kullanımak üzere alınıyor.
0
paranormal
(12.08.08)
çok eski pcyse isa soketli ses kartları da var =) (en alttaki büyük siyah soket)
0
yuto
(13.08.08)
(1)

3dsmax 2009 dosyasını 3dsmax 9 da açarken hata?

quadropol
elimde bir max2009 ile yapılmış bir tasarım var. bunu max9 da acmak istediğimde hata veriyor. ne yapmalıyım?
elimde bir max2009 ile yapılmış bir tasarım var. bunu max9 da acmak istediğimde hata veriyor. ne yapmalıyım?
0
quadropol
(11.08.08)
tekrar max 2009 la açma imkanınız varsa eski versiyon olarak kaydediniz. onun dışında nasıl açarsınız ya da açabilir misiniz bilmiyorum.
0
babatema
(11.08.08)
(2)

soyle ne ala mualla bir webcam programi ariyorum

terp
microsoft lifecam vx700 model bir webcam aldim. simdi bu aletin cd'si falan yok, tak calistir bi alet. teknosa'da kendi kurduklari "amcamp" diye bi programla goruntu kalitesini gormustum. efektler koyabilecegim, kayit yapabilecegim ozellikli bir program ariyorum. tavsiyeniz? tesekkurler!
microsoft lifecam vx700 model bir webcam aldim. simdi bu aletin cd'si falan yok, tak calistir bi alet. teknosa'da kendi kurduklari "amcamp" diye bi programla goruntu kalitesini gormustum.

efektler koyabilecegim, kayit yapabilecegim ozellikli bir program ariyorum. tavsiyeniz? tesekkurler!
0
terp
(11.08.08)
virtualdub var. adam gibi kayıt yapar. ancak efektleri kaydın üzerine yapar daha sonradan.
0
co2s2
(11.08.08)
rimednac
(11.08.08)
(2)

Başlangıç Programlarını Kaldırdıktan Sonra Uzantılarını Nasıl Silebilirim?

thorn pyros
başlık çok boktan oldu. Demek istediğim şu,msnconfigten bakıyoruz ya başlangıç programlarımıza falan, bilgisayar başladığında şunlar çalışsın diye seçiyoruz. Neyse mesela ben diyelim babylon'u kurdum ve sildim (belki babylon hakkaten gidiyordur ve iyi bir örnek olmayacak ama olayı açıklamak için ver
başlık çok boktan oldu. Demek istediğim şu,
msnconfigten bakıyoruz ya başlangıç programlarımıza falan, bilgisayar başladığında şunlar çalışsın diye seçiyoruz. Neyse mesela ben diyelim babylon'u kurdum ve sildim (belki babylon hakkaten gidiyordur ve iyi bir örnek olmayacak ama olayı açıklamak için veriyorum örnek) ve oraya baktığımda hâlâ uzantısı duruyor. onlardan nasıl kurtulabilirim? daha çok spyware'ler filan girdiğinde salak salak isimlerle orada duruyorlar ya "fjgdfkjgkvv" diye. temizliyorum filan ama o dediğim yerde hâlâ duruyorlar. evet zararsızlar da ben sevmiyorum, durmasın orda yahu.

bir de, bir şeyi kurduğumuzda yine babylon'dan örnek vereyim. babylonu kurduk diyelim. sonra program ekle/kaldır'dan kaldırdık. ne yapmak gerekiyor, ben eskiden babylon yokmuş gibi davranmasını istiyorum bilgisayarın. tamameeen tanımıyormuş gibi.

sorularım bunlardır.

not: bu arada babylonu kırmak gibi bir niyetim yok. zaten kırık durumda. :)
0
thorn pyros
(11.08.08)
uyarı: registry ile oynaşmak yanlış ellerde tehlikeli olabilir.

start -> run ->regedit

ordan hkey local machine -> software -> microsoft -> windows -> current version -> run

buradan entryleri siler isen hallolması gerek sanıyorum. msconfig buradan bakıyor diye biliyorum. denemedim ama.
0
kurukafa
(11.08.08)
your uninstaller kullanın. hem programları uninstall etmek için, hem başlangıç öğelerini düzenlemek için.
0
sijwocaq
(11.08.08)
(5)

basit bir web sitesi yapacagim. ama nasil basit bir bilsen..

hakkibulut
şöyle ki;icinde sadece 20 adet(+-5) video bulunacak bir web sitesi yapacagim. videolarin olabildigince kaliteli gözükmesini istiyorum. baska da bir istegim yok.site fazla hit almayacak.dolayisi ile hosting olayina girmem gereksiz galiba. (acikcasi bu benim e-reel sitem olacak. icinde bir takim işler
şöyle ki;

icinde sadece 20 adet(+-5) video bulunacak bir web sitesi yapacagim. videolarin olabildigince kaliteli gözükmesini istiyorum. baska da bir istegim yok.

site fazla hit almayacak.dolayisi ile hosting olayina girmem gereksiz galiba. (acikcasi bu benim e-reel sitem olacak. icinde bir takim işlerim yer alacak.)

acaba blog olayina mi girsem. blogger'a deneme icin 2 video upload ettim. google video'yu kullaniyor o da. kalitesi beni benden alip cok uzaklara götürdü. youtube'dan bile kalitesiz bir sonuc cikti.

ne önerirsiniz? bir domain alip basit bir editör ile kendim mi yapsam siteyi? (10 sene önce dreamwiever'da bir iki sayfa yapmistim. müthiş web deneyimim bu kadar. yani hiç anlamiyorum. açikçasi ögrenme niyetim de yok. işin içine girdim mi (biliyorum kendimi) kaptiririm. dibine kadar ögrenmek isterim. 10 yasinda cocuklar takir takir php, asp, ajax vb. takilirken 30'umdan sonra girmek istemiyorum bu işlere. yoksa akillarini alirim, o ayri :) )

basit bir flash template indirip ugrassam mi? bilen bir arkadasa mi yavşasam?

yoksa bildiginiz kaliteli video upload edebilecegim bir blog var mi? ya da blogger'a baska bir video sitesinden link (thumbnail) verebilir miyim? hangisidir en kaliteli video upload sitesi? (10-15 video sitesi ve karsilastirmali video kaliteleri ile ilgili bir sayfa test vardi elimde bir ara. ama aramaya üsendim. :\ )

bir el ativerin be linkler kurbaga olmadan :)
0
hakkibulut
(11.08.08)
madem showreel videoları kullanacaksın www.vimeo.com 'a upload et videoları (hd destekleyen süper bi site) sonra blogger'a embedle videoları bence.
0
cyberpunk
(11.08.08)
blog a embled basit ötesi ve pratik html de tek tek kodu değiştirerek yeni videolar eklemek kasar yani.
0
yuto
(11.08.08)
www.revver.com'da bi kaç video izlemiştim. bunun da kalitesi fena değil gibi.
0
hububrad
(11.08.08)
bir arkadaşa yavşayın. olmuyorsa; vimeo'ya upload edip wordpress'e embed etmek en mantıklı çözüm.
0
pinkburger
(11.08.08)
tamamdir. vimeo.com ilaciymis bu işin. hd bile yayinliyor allahsizlar.

tesekkurler yardimlariniz icin.
0
🌸hakkibulut
(11.08.08)
(7)

Vista kullanıcı hesabı denetimi(UAC), sırf dert...

late viper
Be bu `mereti:user account control` kapattım ama derdi bitmedi... Bu sefer de bilgisayarı her açtığımda kullanıcı "hesabı denetimi kapalı" diye uyarı çıkıyor, "E biliyorum, ben kapattım." diye bir seçenek de yok sürekli çıkıyor meret. Bu uyarıyı nasıl kapatacağız?
Be bu mereti* kapattım ama derdi bitmedi... Bu sefer de bilgisayarı her açtığımda kullanıcı "hesabı denetimi kapalı" diye uyarı çıkıyor, "E biliyorum, ben kapattım." diye bir seçenek de yok sürekli çıkıyor meret. Bu uyarıyı nasıl kapatacağız?
0
late viper
(10.08.08)
uyarıyı ne çıkarıyor. vista vermiyordur sanırım. eğer bendeki gibi norton veriyor ise, norton güvenlik merkezinde uac yi yoksay diye ayarlama yapmalısın
0
efruz
(10.08.08)
vista veriyor...
norton yok zaten, system trayde çıkıyor, hani vistanın güncelleme, güvenlik uyarılarındaki gibi kalkan işareti ile ama kırmızı kalkan içinde "x" şeklinde şimge çıkıyor, üzerinde kutucuk açılıyor "kullanıcı hesabı denetimi kapalı açmak için buraya tıklayın" gibi bir şeyler yazıyor.
0
🌸late viper
(10.08.08)
güvenlik merkezine girip beni uyarma demen lazım
0
nuka cola
(10.08.08)
başlat-denetim masası-güvenlik merkezi

solda altta uyarma biçimleri var. ordan balon gösterme uyarma diyebilirsin
0
efruz
(10.08.08)
ama öyle yapınca diğer uyarılar da gidecek değil mi? Ben sadece o uyarı çıkmasın istiyorum...
0
🌸late viper
(10.08.08)
bence uac o kadar dert değil. ilk başlarda sinir bozsa da alışılıyor. harici disk üzerinden yapılan işlemlerde daha çok soruyor kabul. ama güvenlik açısından gerekli. virüs senin adına istediği programı çalıştıramıyor.
0
efruz
(11.08.08)
Tamamdır çözüm şurada:
www.vistax64.com

@efruz
Ben de başlarda memnundum ancak, devamlı kullandığım programlarda bile sürekli sorması deli etti beni, misal izin seçeneği gibi bir şey olsa istediğim programları seçsem onlarda sormasa iyi olurdu, yoksa böyle her program açılışında tekrar tekrar izin vermek can sıkıyor...
0
🌸late viper
(11.08.08)
(2)

login olmam gereken sitelere giremiyorum?

pembeli kiz
normalde login oldugum sitelere giremiyorum (duyuru, sözlük falan), bazen simdi oldugu gibi denk geliyor ve girebiliyorum. bilgisayarimda spyware var hicbir program temizleyemedi reklamciklar hala cikiyor acaba ondan midir? firefox desen hic calismiyor? format atmaktan baska care bilen? bir el atin!
normalde login oldugum sitelere giremiyorum (duyuru, sözlük falan), bazen simdi oldugu gibi denk geliyor ve girebiliyorum. bilgisayarimda spyware var hicbir program temizleyemedi reklamciklar hala cikiyor acaba ondan midir? firefox desen hic calismiyor? format atmaktan baska care bilen? bir el atin!
0
pembeli kiz
(10.08.08)
Daha ayrıntılı bilgi verirseniz iyi olur. colonizer6 gmail com a mail atarsanız nod32 linki verebilirim. Bir de güvenli kip'te virüs taraması yapmayı deneyin (bilmiyorum nod32'nin var mıydı öyle desteği).
0
colonizer
(10.08.08)
combofix diye bir programcık var.masaüstüne atıp çalıştırdığınızda sisteminizde ne kadar spyware,adware ve virus varsa temizliyor.kullandım tavsiye ederim.
0
withered
(10.08.08)
(2)

core duo vs core 2 duo

chak 666
bunları nasıl kıyaslarız. cd 3 ghz hızındaki bir bilgisayar c2d da kaça denk gelir? var mı bu işin matematiği. düz mantık c2d 1.6 ghz bi işlemci cd 3.2 ghz(1.6 * 2) emi denk geliyor? birde c2d 1.66 ghz işlemci yeterlimidir insan için? hayvan oyunlar, tasarım bla bla. ne yapılır bu hızdaki işlemci il
bunları nasıl kıyaslarız. cd 3 ghz hızındaki bir bilgisayar c2d da kaça denk gelir?
var mı bu işin matematiği. düz mantık c2d 1.6 ghz bi işlemci cd 3.2 ghz(1.6 * 2) emi denk geliyor?

birde c2d 1.66 ghz işlemci yeterlimidir insan için? hayvan oyunlar, tasarım bla bla. ne yapılır bu hızdaki işlemci ile? istediğin kadar ram var diyelim yanında, ekran kartıda sağlan birşey misal.

seviyorum sizleri.
0
chak 666
(10.08.08)
paradoxical
(10.08.08)
bildiğim kadarı ile core duo işlemcilerin sadece mobile olan versiyonları var. ve hiçbirisinin hızı 3 ghz'e yakın değil; www.intel.com . ikisi arasında en göze çarpan fark core duo işlemcilerin 64bit desteğine sahip olmaması. bunun dışında teknik farklar için; www.anandtech.com performansları arasında iki kat gibi uçuk farklar yok. faydalı olması açısından www.thgtr.com www.anandtech.com linklerine göz atılabilir.
0
opteron
(10.08.08)
(10)

nasıl film yapılır?

dahidex
emule'den "Casablanca.REMASTERED.1942.DVDRip.XviD-SAPHiRE.avi" isimli 717MBlık filmi indirdim.bu film İngilizce. Anlamayacağım için alt yazısını da indirdim.Şimdi ben bu ikiliyi nasıl birleştireceğim, hem birleştirdiğimde acaba eş zamanlı mı oynatılacak?Peki DVD'ye mi CD'ye mi çekiliyor bunlar?hay a
emule'den "Casablanca.REMASTERED.1942.DVDRip.XviD-SAPHiRE.avi" isimli 717MBlık filmi indirdim.

bu film İngilizce. Anlamayacağım için alt yazısını da indirdim.

Şimdi ben bu ikiliyi nasıl birleştireceğim, hem birleştirdiğimde acaba eş zamanlı mı oynatılacak?

Peki DVD'ye mi CD'ye mi çekiliyor bunlar?

hay a.q. bir film indireyim izliyeyim dedim rezil oldum.
0
dahidex
(10.08.08)
altyazın burada: www.divxplanet.com
playerin burada: kmplayer.en.softonic.com

playeri kur filmi çalıştır altyazıyı sürükle bırak.

1 cd= 750mb
0
axijazz
(10.08.08)
1 cd genellikle 700mb olur ama. ve bir cd bazen yalnızca bir cd'dir.
0
colonizer
(10.08.08)
arkadaşlar söylemeyi unuttum,

bilgisayarda değil, DVD player'da (televizyonda) izleyeceğim.

orada izlemek için ne yapmam gerekiyor?
0
🌸dahidex
(10.08.08)
dvd player'ın divx codec'lerinin yüklü olması lazım. diğer bir deyişle dvd player'ın aynı zamanda divx player olmalı.
0
deckard
(10.08.08)
re: sofistike maymun

dvd playerım divx oynatabiliyor.

indirdiğim film+alyazıyı dvd playerda izlenebilecek konuma getirmem için ne yapmam gerekiyor?
0
🌸dahidex
(10.08.08)
divxplayerda (en azından vestelde) önce altyazıyı seçer sonra da filmi başlatırsan direkt olarak altyazılı oynayacaktır.
0
whoosie
(10.08.08)
ikisine de aynı ismi verip bir cd ya da dcd ye yazıp izliceksin
altyazı linki zaten verilmiş.karıştırmamak için (bir nokta bile çalışmamasına sebep oalbilir altyazının) iksininde adını casablanca koy. ama uzantıları kalıcak. avi ve srt(ya da sub)gibi.
bazı divx playerlar altyazı seçme olanağıda sağlıyor. cd nin içinden seçebiirisn
0
gholeman
(10.08.08)
peki hangi programla yapılır? (nero olmasın çok iğrenç o)
0
🌸dahidex
(10.08.08)
Roxio
0
hlathguth
(10.08.08)
Buradaki linke tiklayiniz, adim adim hersey anlatilmis. Ama orta-iyi düzey bir bilgisayar ve DVD-writer gerekiyor. DVD burn etmek icin yine beles olan cdburnerxp programini kullanabilirsin. 'cos Nero sucks. Yaptiginiz DVD: super alt yazili menulu guzel bir sey oluyor. Bu sitede ayni zamanda kullanilan programlarin linkleri de verilmis.


www.divxplanet.com

paramedic rocks... 'n saves lives...
0
paramedic
(10.08.08)
(2)

Sesli sözlükteki sesli bildirim...Nasıl?

Sistine
Merhaba,Sesli sözlük sitesindeki flash eklentisinin, aranan sözcükleri nasıl okuyabildiğine dair bilgisi olan var mı?
Merhaba,

Sesli sözlük sitesindeki flash eklentisinin, aranan sözcükleri nasıl okuyabildiğine dair bilgisi olan var mı?
0
Sistine
(10.08.08)
O kelimeye ait wav ya da mp3 formatındaki ses dosyasını çalıyor olması lazım...
0
crown
(10.08.08)
(bkz: image processing) olsa gerek. Daha sonra da ses veritabanıyla karşılaştırıyordur herhalde. Emin değilim.

Düzenleme: Karakter eşleştirme de olabilir.
0
colonizer
(10.08.08)
(3)

content.ie5 nedir?

suursuz deve
C:\Documents and Settings\User Name\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.ie5 diye bir dalga var. Content.ie5 nedir? Ne işe yarar? ie5'in açılımı nedir? Bu ve bununla ilgili aklınıza gelen ve beni aydınlatabilecek şeyleri açıklasın biri, günün tartışma konusu oldu çünkü. Meraktan sadece,
C:\Documents and Settings\User Name\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.ie5 diye bir dalga var. Content.ie5 nedir? Ne işe yarar? ie5'in açılımı nedir? Bu ve bununla ilgili aklınıza gelen ve beni aydınlatabilecek şeyleri açıklasın biri, günün tartışma konusu oldu çünkü. Meraktan sadece, belirtirim.
0
suursuz deve
(10.08.08)
ie ile görüntülediğiniz her türlü nane bu klasör altında tutulur. yaptığınız downloadlar, açılan flash animasyonları ve youtube videoları dahil. adları saçma sapan olabilir fakat illa ki oradalardır. tarihe ve boyuta göre ararsanız bulabilirsiniz.
0
cruor
(10.08.08)
cookie ler orada saklanır bir de.. silin gitsin..
0
metox
(10.08.08)
Bende hiç o şekilde olmadı? Hiç kullanmadığım şurada var;

C:\Documents and Settings\Default User.WINDOWS\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5

içinde de alakasız şeyler var.
0
colonizer
(10.08.08)
(3)

Windows için müzik çalar ve flashget

natnan
böyle amarok gibi eski winampler gibi(eski winampler değil tabi) bir müzik çalar lazım.ücretsiz,sade görünümlü,olmazsa olmaz özellikleri olsun,kaynak yemesin,söz dinlesin,güzel olsun.bir de flashget rapidshareden bozuk çekiyor demiş biri biraz aşağıda,okuyunca farkettim harbiden de ubuntu-wget kulla
böyle amarok gibi eski winampler gibi(eski winampler değil tabi) bir müzik çalar lazım.
ücretsiz,sade görünümlü,olmazsa olmaz özellikleri olsun,kaynak yemesin,söz dinlesin,güzel olsun.

bir de flashget rapidshareden bozuk çekiyor demiş biri biraz aşağıda,okuyunca farkettim harbiden de ubuntu-wget kullanırken hiç bozuk çekme problemi yaşamadım,şimdi daha yeni 23 parçalık filmin 2 parçasında crc error verdi.
mozilla-flashgotla uyumlu kısaca güzel olan bir rapidshare indirgeci de önerirseniz sevinirim.
0
natnan
(10.08.08)
değil demişsin ama, eski winampler gibi bir şey arıyorsan en iyisi eski bir winamptir. tam hatırlamıyorum ama altın sürüm 2.95 falan olsa gerek. oldversion.com dan çekilebilir.
0
kurukafa
(10.08.08)
jet audio guzel bir alternatif olabilir muzik calar acisindan. alismasi hafiften zaman alir fakat alisinca $ukeladir.
0
paradoxical
(10.08.08)
foobar2000 onerrim bende. bi de aimp diyorlar.

indirgec icin orbit.
0
bryan fury
(11.08.08)
(2)

Firefox - Rapidshare Sorusu

hlathguth
Arkadaşlar, Rapidshare'e login olarakbir linki açtığımda Firefox direkt indirmeye kalkıyor. Halbuki FlashGet'e atmak için browser'daki url'yi kopyalamak amacıyla linke tıklıyorum. Nasıl halledeceğim bu "kendiliğinden indirme" problemini?
Arkadaşlar, Rapidshare'e login olarakbir linki açtığımda Firefox direkt indirmeye kalkıyor. Halbuki FlashGet'e atmak için browser'daki url'yi kopyalamak amacıyla linke tıklıyorum. Nasıl halledeceğim bu "kendiliğinden indirme" problemini?
0
hlathguth
(10.08.08)
flashgot sanırım bu iş içindi.

addons.mozilla.org
0
murty
(10.08.08)
Rapidshare'in premimum login sayfasına giriş yaptıktan sonra options'a girin, direct downloads'ın başında işareti kaldırıp kaydedin.
0
ensar
(10.08.08)
(7)

mmorpg

flame of feanor
online oyun dünyasına akmak istiyorum. hiç bilgim yok. nasıl oynanır bu oyunlar? hangi oyunla başlayayım? paralı mıdır? vs. vs. aydınlatın beni.
online oyun dünyasına akmak istiyorum. hiç bilgim yok. nasıl oynanır bu oyunlar? hangi oyunla başlayayım? paralı mıdır? vs. vs. aydınlatın beni.
0
flame of feanor
(09.08.08)
(bkz: silkroad online) var parasız. türk oyuncular (bkz: knight online) paralı falan olduktan sonra silkroad'a akmaya başladılar. silkoroad'dan başlayabilirsiniz. aylık para verecekseniz (bkz: wow) ya da (bkz: guild wars) iyi bir tercih olur.
0
baldur2
(09.08.08)
bambaşka uzaylı alemler isterseniz eve online var. kendisinde tek server da 30000 kişi oynuyor, hakikaten uzayanlayacağınız. ayrıca kendisinin şöyle bir olayı da var, bir skill'i learn yapınca oyunu kapasanız bile oluyor. iş yaparken bile oynanabilir yani. ama tabi aktif savaşlar, ticaret olaylarınız da olacak.

daha wow tarzı bişey isterseniz kanımca daha eğlenceli olan lineage var. o da wow gibi paralı aslında ama bir sürü kacak server var. kaçak wow'dan farkı ise bu kaçak serverların oyuncu dolu olması ve cok duzenli bakım yapılıyor olması.
0
antisocial
(09.08.08)
silkroad online görünüşte parasız fakat oyunun kredi kartıyla alınabilen "silk" adı verilen bir para birimi var. bu silklerle her ay "premium" kartı satın almadığınız sürece değil oyun oynamak, oyuna girmeniz bile mümkün değil. iş sırf silkle bitiyor mu, elbette hayır. yine ister oyundaki satıcılardan kredi kartıyla yüklü miktarlarda alabileceğiniz, ister sırf kendi çabanızla toplayabileceğiniz "gold"lar vasıtasıyla üstünüzü başınızı düzeltmeniz gerekiyor ki, kıyafetleri adam etmek veya hazır adam edilmiş kıyafetler için gene oldukça bol miktarda gold harcamanız gerekecektir..
bu kadar lafın sonunda hiç mi tavsiyen yok diyenlere cevabım, "istanbul kıyamet vakti" adlı oyunu denemeniz. hiç değilse yukarıda saydığım şekilde para dökmek zorunda kalmıyorsunuz. ya da en azından 2 ay önce öyleydi.
tabi bir de şu var ki, online oyunlar gerçekten bağımlılık yaratabiliyor. kendinize güveniniz %100'den de fazla olmadıkça bu işlere girmeyin derim naçizane...
0
kahlan amnell
(09.08.08)
@baldur2: guildwars ta aylık ucret yok
0
kush
(09.08.08)
bekle 1-2 sene, kalıcı olacağı belli olan bir şey çıksın (warhammer online, belki age of conan düzelir...) öyle başla. vaktini harcama
0
mortifera
(09.08.08)
@kush, alla alla ben niye paralı sanıyorum o zaman onu, eskiden mi paralıydı acep?
0
baldur2
(09.08.08)
tamam korktum vaz geçtim. teşekkürler.
0
🌸flame of feanor
(10.08.08)
(3)

Reklam - Flash yada her neyse Onun Sorusu..

isott
http//:www.mackolik.com sitesine giriyorum.canlı sonuçlara tıklıyorum.tarih bölümünden yarını seçmek istiyorum ama yukarıda bulunan nike reklamı aşağı kadar indiği için tıklanmıyor.reklamın bitiş yerine kadar hiç bir yere tıklayamıyorum.bu olay nasıl düzeltilir?yan tarafta şeklini gösterdim.umarım a
http//:www.mackolik.com sitesine giriyorum.canlı sonuçlara tıklıyorum.tarih bölümünden yarını seçmek istiyorum ama yukarıda bulunan nike reklamı aşağı kadar indiği için tıklanmıyor.reklamın bitiş yerine kadar hiç bir yere tıklayamıyorum.

bu olay nasıl düzeltilir?

yan tarafta şeklini gösterdim.umarım anlatabilmişimdir.

simdiden tesekkurler..
0
isott
(09.08.08)
www.sahadan.com'dan gir. sahadan.com mackolik.com'un sonucta. belirtmeden edemiycem: ben de illet oluyorum bu duruma.
0
trimpot
(09.08.08)
üstadım sahadan'da da tarih simgesine tıklanmıyor.deli olacağım (:
simdi duzeldı.bır kac kez cıkıp gırdıkten sonra duzeldı.tarih simgesine basabılıyorum
0
🌸isott
(09.08.08)
bu arada yazdığın adresi kopyalayıp yapıştırınca milli eğitim bakanlığının sitesi açılıyor. : yanlış yerde olmuş :)
0
jamesjersey
(09.08.08)
(5)

DVD Player'ın seçiciliği hakkında

danimarkaprensi
Çok değerli ekşiduyuru sakinleri; bir DVD Player neden normal DVD filmleri okur da, üzerine veri yazılmış DVDleri okumaz? Bunları da okumasını sağlayacak, yazma işlemi sırasında yapılması gereken bir ayar mı vardır yoksa? Yoksa Vestel adını vermem böyle abuk bir sorun yaşamamın olağan olduğunu mu gö
Çok değerli ekşiduyuru sakinleri; bir DVD Player neden normal DVD filmleri okur da, üzerine veri yazılmış DVDleri okumaz? Bunları da okumasını sağlayacak, yazma işlemi sırasında yapılması gereken bir ayar mı vardır yoksa? Yoksa Vestel adını vermem böyle abuk bir sorun yaşamamın olağan olduğunu mu gösterir?
0
danimarkaprensi
(08.08.08)
benim vestel dvd player im var modeli cok eski. su ana kadar okumadigi dvd gormedim. arkadaslarimin amerikadan getirttigi ve kendilerinin izleyemedigi dvd lerden tutun da, benim en dandik marka dvd lere yazdigim filmler, ne olursa olsun aciyor.

direk vestel demeyelim bence. ya da ben cok cok sansli kesimdenim.
0
la traviata
(08.08.08)
Vestel ürünleri "ne koysan açar" şeklinde ün yaptı, bir çok kullanan tanıyorum, hepsi memnun. Ancak elbette her şeyi açamaz, burada "veri" olarak nitelendirdiğiniz dosyanın ne olduğu önemli, açılmayan dosyanın ne olduğunu söylerseniz ona göre yardımcı olacaklar çıkar. Misal o dosya "*.mkv" ise elbet açmaz, "yok canım normal divx" derseniz dosya boyutunu 1GB'dan az tutmak bir çözüm olabilir derim, ancak bunlar farazi yanıtlardır. Açılmayan şeyin ne olduğunu söylerseniz daha iyi olur. Bir de garantisi varsa doğrudan servis yoluna başvurun, yine vestel kullanan ve sorun yaşayan bir arkadaş servis yönünden hiç sıkıntı çekmediğini dile getirmişti.
0
late viper
(08.08.08)
DVDleri finalize etmek ve multiseason yazmamak veri dvdlerinin okunma ihtimalini arttırır, bunları deneyin bi...
0
selimse
(09.08.08)
DVD'lerin içindeki verilerin "avi" dosyaları olduğunu söylemeyi unutmuşum her nedense. Birçoğu 1GB'tan büyük; zaten normal CD'lere sığmadıkları için üçer beşer DVD'ye atılmış filmler.

@late viper
1GB'ı geçince okuma konusunda sorun mu oluyor; yani bu yaygın bir sorun mudur? Az önce içinde çok sayıda küçük avi dosyası olan bir DVD denedim, problemsiz okudu alet. Ama içinde 700 MB'lık ya da 1,5 GB'lık farklı dosyalar olan DVD'yi okumadı.

@selimse
Evet, genellikle multiseason yazıyorum DVD'leri.

not: Vestel'e olan özel kıllığım iki yıl önce satın aldığım üç aletin de bir yıl içinde servis görmesindendir. (Uydu alıcısı 3 kere.) Ama bu DVD Player'ın bozuk olmadığı ortada; ya ben yazarken bir yanlış yapıyorum, ya da bu boyut meselesi olayın kilit noktası.

Şimdiden herkese teşekkür ederim.
0
🌸danimarkaprensi
(09.08.08)
ben panasonic marka bir cihaz kullanmaktayım(Orijinal DVD izlemek için olabilir ama DivX için asla önermem), onun kitapçığında divx dosyalarının 1GB ve daha büyük olması durumunda açmama sorunu çıkabileceği yazmakta. Ki vestel kullanan bir arkadaşta da böyle bir şey duymuştum, yani genel bir şey olabilir. Yine de servise bir sorun derim...
0
late viper
(09.08.08)
(3)

swf yükleme

aksak kurbaa
bir site bir cok swf'den olusuyor diyelim. adresi safari'de yazdigimizda butun bu swflerin yuklenmesi ardindan ana sitenin oldugu swf ye gecmesi gibi bir opsiyonumuz var midir? nasildir?yani sitedeki butun animasyonlar site acilmadan yuklenecek ve bu yukleme islemi bittikten sonra site acilacak.tese
bir site bir cok swf'den olusuyor diyelim.
adresi safari'de yazdigimizda butun bu swflerin yuklenmesi ardindan ana sitenin oldugu swf ye gecmesi gibi bir opsiyonumuz var midir? nasildir?

yani sitedeki butun animasyonlar site acilmadan yuklenecek ve bu yukleme islemi bittikten sonra site acilacak.


tesekkurler.
0
aksak kurbaa
(08.08.08)
bunun ne işe yarayacağı ve olayın mantığı açısından biraz daha detay vermen gerek sanırım.
0
zareq
(08.08.08)
iphone filan mi kullaniyorsunuz? safari filan detay istiyoruz evet.
0
trimpot
(08.08.08)
hayır normal mac os x. bilgisayarda bakmaya calisiyorum yani. explorer firefox filan da ayni sonucu veriyor.

ek bilgi:
www.bb-ist.com/yeni

bu web sitesi dedigim teknikle yapilmis. yani swf ler baska swfleri cagiriyor. sistem oyle isliyor. fakat sen de bakarsan goreceksin ki bazi dosya boyutu olarak buyuk olan swfler bir sekilde acilmaya calisitiginda sitenin basina döndürüyor. bunun nedeni de o swf lerin yuklenemiyor olmasi. ben de en basta butun swf leri yukleyerek bu problemi cozmek derdindeyim. yani isin asli ben pek anlamiyorum kod islerinden. bu yuzden bunu nasil yapabilecegim hakkinda veya baska bir cozum hakkinda soyleyeceklerini dinlemeye hazirim.
0
🌸aksak kurbaa
(08.08.08)
(4)

mac için mp3 player

386 dx
mac os x için en iyi mp3 player nedir sizce?mp3 player for mac diye arattım bir ton saçma sapan şey çıktı.basit/pratik/akıllı olsun, mümkünse playlisti olsun, artistlik yapmasın, dosyalarıma dokunmasın, ekranı kalabalık olmasın, arşivimi idare etmeye kalkmasın, saçma sapan özellikleri olmasın bana y
mac os x için en iyi mp3 player nedir sizce?
mp3 player for mac diye arattım bir ton saçma sapan şey çıktı.

basit/pratik/akıllı olsun, mümkünse playlisti olsun, artistlik yapmasın, dosyalarıma dokunmasın, ekranı kalabalık olmasın, arşivimi idare etmeye kalkmasın, saçma sapan özellikleri olmasın bana yeter.

anlaşılacağı üzere itunes'dan nefret ediyorum. allah belasını versin o programı yazanların.
pc'de winamp kullanıyorum. acayip memnunum.
0
386 dx
(08.08.08)
www.download.com sayfasinda "Audion (Classic) 3.0.2" göze carpiyor. denemende fayda var.
0
trimpot
(08.08.08)
ARkadas cog diye bisi soylemisti ama denemedim. Bir alternatif olabilir belki
0
gimbal
(08.08.08)
tartismasiz cog'tur. tik diye acilir flac bile calar. operim.
0
chrome
(08.08.08)
Oylama olursa diye söylüyorum, kesinlikle Cog. (gimbal'in arkadaşı benim ama o kadar da hile hurda olsun) iTunes saçmalığı ile ilgili benzer bir cinnetten sonra keşfettim. Last.fm kullanıyorsan clienti vasıtası ile scrobble edebiliyor. Ayrıca iTunes'a çaldırma imkanı bulunmayan ape, flac gibi formatları da çok şık bir şekilde çalmakta.
0
kurukafa
(08.08.08)
(3)

Word gibi PDF düzenleyici

safepassage
var mı böyle birşey arkadaşlar?şimdi benim elimde bir pdf kullanma klavuzu var ve onda değişiklikler yapmak istiyorumne bileyim biyerlerine logo koymak istiyorum,altına sayfa numarası, ayırma çizgisi, çizginin altına adres gibi şeyler koymak istiyorum bunu yapabileceğim bir program var mıdır? varsa
var mı böyle birşey arkadaşlar?

şimdi benim elimde bir pdf kullanma klavuzu var ve onda değişiklikler yapmak istiyorum
ne bileyim biyerlerine logo koymak istiyorum,
altına sayfa numarası, ayırma çizgisi, çizginin altına adres gibi şeyler koymak istiyorum
bunu yapabileceğim bir program var mıdır? varsa ismi cismi nedir? shareware midir paralı mıdır?

yardımlarınızı bekliyorum kolay gelsin.
0
safepassage
(08.08.08)
foxit pdf editor işinizi görecektir. paralı bir program olmakla birlikte deneme sürümü 50 sayfa editlemeye olanak vermekteydi yanlış hatırlamıyorsam.
0
diabolus79
(08.08.08)
önce pdf'i word'e cevirip istedigin düzenlemeleri yapar, sonrasinda tekrar pdf'e cevirirsin, olur biter.

pdf to word ve word to pdf programlarini kullanip yapabilirsin bunu. pdf2all (www.pdf2all.com) var parali ama.
0
trimpot
(08.08.08)
adobe acrobat da var tabi, ama paralı
0
386 dx
(08.08.08)
(1)

Flash web sitesi

aksak kurbaa
http://www.bb-ist.com/yeni/adresindeki sitenin linklerine tıklayınca sitenin yuklemeden surekli basa donmesinin nedeni nedir? tiklanilan sayfalar neden acilmamaktadir?nasil cozulur?tesekkurler.
www.bb-ist.com

adresindeki sitenin linklerine tıklayınca sitenin yuklemeden surekli basa donmesinin nedeni nedir? tiklanilan sayfalar neden acilmamaktadir?

nasil cozulur?

tesekkurler.
0
aksak kurbaa
(08.08.08)
site ben de sorunsuz calismaktadir. cacheleri temizleyip öyle deneyin bir de
0
trimpot
(08.08.08)
(3)

macbook sahipleri, bise soracam

peppermint mocha
Bu Macbook'lar pilsiz nasil calisiyordu yahu? Ikinci pili de oldurdum ve garanti maranti kalmadi artik. Yeni pil almak icin fiyat sordum 250YTL civarinda bir rakam verdiler, ekonomik buhranimin etkisiyle su an icin yenisini alma isini askiya aldim. Ama bir ara Mac Store'a gittigimde adamlar pili cik
Bu Macbook'lar pilsiz nasil calisiyordu yahu? Ikinci pili de oldurdum ve garanti maranti kalmadi artik. Yeni pil almak icin fiyat sordum 250YTL civarinda bir rakam verdiler, ekonomik buhranimin etkisiyle su an icin yenisini alma isini askiya aldim. Ama bir ara Mac Store'a gittigimde adamlar pili cikartip bir sey yapip sadece elektrige takarak calistirmislardi beyaz gelinimi. Bunu nasil yaptiklarini bilen var mi?
0
peppermint mocha
(08.08.08)
yani tam anlamadim aslinda soruyu.
pili cikartin, adaptoru takin calissin? oyle calisiyor mu diyorsaniz evet calisiyor.
arada pilin olmasi elektrik kesilmesi gibi durumlarda harddiskinizin ucmasini engellediginden onerilen bir sey elbette.
apple store daki insanlarin da zaten normal bir sekilde adaptoru takarak calistirdiklarini tahmin ediyorum, ne yaptilar ki farkli olarak?
0
gimbal
(08.08.08)
e pili çıkartıcaksın arkasından adaptoru her zaman yaptıgın gibi fişe takıcaksın çalışıcak.
0
likeinme
(08.08.08)
iste sorun o ki, benimki oyle calismiyor... :(
zaten uzun bir suredir normal laptop gibi adaptor fiste degilken calismiyordu (yani pil icinde ama adaptor fistey calisiyordu sadece), sonra adaptor fisteyken de calismamaya basladi. Bunun ustune pili icinden cikartip denemis, yine calismayinca herhalde bir tusu falan vardi diye suphelenip burda sizlere sormustum.. .
Anlasilan benimkinin sorunu daha buyuk, daha farkli birsey... bohuuu..
yine de tesekkurler arkadaslar...
0
🌸peppermint mocha
(08.08.08)
(1)

yazıcı paylaşımı

apo
merhabalar.benzer soru ve başlıklara rastladım fakat tam olarak aydınlanamadım,o yüzden yardımınızı rica ediyorum,şöyle ki: evde kullandığım pc den kablosuz ağ bağlantım var ve kardeşim ve babam laptoplarından bu bağlantı üzerinden internete erişiyorlar.benim harddisk sıçıp tamire gitmeden önce yine
merhabalar.benzer soru ve başlıklara rastladım fakat tam olarak aydınlanamadım,o yüzden yardımınızı rica ediyorum,şöyle ki: evde kullandığım pc den kablosuz ağ bağlantım var ve kardeşim ve babam laptoplarından bu bağlantı üzerinden internete erişiyorlar.benim harddisk sıçıp tamire gitmeden önce yine benim makineye kabloyla bağlı olan hp laserjet 1000 series marka yazıcıyı da onlar benim makine açıkken kullanabiliyorlardı.şimdi ise kardeşimin laptop u yine aynı şekilde yazıcıyı görebilmesine rağmen bağlantı kuramıyor.bilgisayarım geri geldiğinde yazıcıyı cd den tekrar yükledim ve sorunsuz çalışıyor,öyleyse ne yapmalı,ağ mı oluşturucaz yeniden nasıl olacak o işler yazıcı paylaşıma açık ağ kurulum sihirbazını da epey kurcaladım sonuç alamadım.ek bilgi internet bağlantısında herhangi bir problem yok sadece laptoplardan yazıcıya bağlanılmıyor.çok uzattım ama cevabı kısadır umarım şimdiden teşekkürler.
0
apo
(08.08.08)
eger ki bilgisayarlar birbirini görmüyorsa claisma gruplarinin isimleri farkli olabilir.

kardesinizin ya da babanizin bilgisayarindan ag baglantilarina girip sizin bilgisayarin paylasimina girmesi, paylasimi acik olan yaziciya sag mouse ile tiklayip "baglan" demesi gerekmektedir.

cunku format sonrasi tum bilgiler gitmistir.

eger ki ag baglantilarinda görmüyorsaniz yukarida belirttigim gibi "calisma grubu" isimleri farkli olabilir.

tamam.
0
trimpot
(08.08.08)
(6)

Harddiskte verileri muhafaza etmek

bushwacker
merhabalar,sorum şu ki: orada burada duyuyorum hep, uzun süre harddiskte erişilmeyen bilgiler bozuluyor, sıçıyor harddisk falan diye. bu olayın aslı astarı var mıdır? varsa bunu engellemenin yolları nelerdir? ve bunun dışında uzun süre aynı harddiskte duran bilgilerin bozulma olasılığı var mıdır, va
merhabalar,

sorum şu ki: orada burada duyuyorum hep, uzun süre harddiskte erişilmeyen bilgiler bozuluyor, sıçıyor harddisk falan diye. bu olayın aslı astarı var mıdır? varsa bunu engellemenin yolları nelerdir? ve bunun dışında uzun süre aynı harddiskte duran bilgilerin bozulma olasılığı var mıdır, varsa nedir? harddiskte nasıl veri muhafaza edilir yani?

external 500gb western digital harddiskten bahsediyorum, dosya sistemi de fat32(neden ntfs değil? çünkü hem mac hem de windows'ta kullanıyorum)
0
bushwacker
(08.08.08)
walla oyle bisey duymadim gormedim basimada gelmedi. hdd nin icindeki manyetik diski korursaniz bilgiler geri getirilebilir. yani diyelim hdd alev aldi tutustu elektrik arazasi nedeniyle. icindeki manyetik kisim yanmadi ise, dokunulmadi ise bilgiler tekrar kullanilabilir. ayrica ole bisey olsa rapidshare premium kullanicilari sicmisti tahminimce.
0
sanio
(08.08.08)
sıkıştırılmış bilgiler bozula biliyor. rapidsharede de oluyor bu. büyük dosyalar değilde, sıkıştırılmış küçük dosyaların bozulma ihtimali var.(düşükte olsa ihtimal var) ama sıkıştırılmış olmayan bilgiler sanio'nun dediği gibi bozulmaz, merak etmeyin.
0
2day2die
(08.08.08)
küçük sıkıştırılmış dosyaların bozulmasını engellemenin bir yolu var mıdır peki?

ve de .mp3, .flac benzeri wav olmayan müzik dosyaları sıkıştırılmış dosya sınıfına girer mi? yani sonuçta cd'den alınıyor ve sıkıştırılıp mp3 haline getiriliyor.

300 GB üstünde müzik arşivim var, eğer giderse intihar ederim. : )
0
🌸bushwacker
(08.08.08)
sevgili bushwacker bu konuyla ilgili çok önemli bir şey diyeceğim. bozulur bozulmaz ayrı bir mesele. fakat bu harici harddisklerin hepsinde 2.5 ya da 3.5 inç olsun farketmez, çok ciddi bir hassasiyet problemi var.

25 santimden yumuşacık halıya düşen 750 GB'lık bir harici diskin kafası bozulup tamamen çöplük olabiliyor.

benim de kucaktan düşen 2.5 inçlik western digital'imde aynı problem oldu. ayrıca sallanan laptop harddiskim de gitti.

bu yüzden bilgilerin çok önemliyse en azından 2 harddiskte korumanı, biri bozulduğu anda tekrar 2. bir yere yedeklemeni öneririm. çünkü kafası bozulan harddiskteki bilgileri geri getirmek onbinlerce ytl edebiliyor.

kafası kafası diyip durdum da o benim cahilliğimden, sözlükte yazıyor onun adının ne olduğunu. kafası hariç 3.5 inç :ı
0
bodom
(08.08.08)
sıkıştırılmış dosyalar ayrı bir bozulur, sıkıştırılmamışa bişey olmaz gibi özel bir durum söz konusu değil. harddisk içindeki dosyaların organizasyonundan bihaber, onları bir yazılım olmadan okumaktan aciz bir cihaz cinsidir, o yüzden içinde dosya varmış, bir isıkıştırılmış biri açıkmış gibi şeylerden anlamaz.

ancak şu var, sıkıştırılmamış bir dosyanın bulunduğu alanın bir kısmı zarar görürse, özellikle bir medya dosyası ise en azından oraya kadar veya orayı atlayarak yürütmeniz mümkün olur. ıskıştırılmış bir dosyaya aynı şey olduğu zaman onu extract etmeniz mümkün olmayabilir. yoksa risk konusunda arada bir fark yok.

bunun dışında harddiskte uzun süre "erişilmeyen" dosyalar bozuluyor diye bir şey kesinlikle yoktur.

bu söylediğin dandik optik medya için feci şekilde geçerlidir ama. erişilmesi ile yine alakası yok ama zaman içinde uçup gider veriler cdlerden dvdlerden, okunamaz hale gelir. olur bu.
0
kurukafa
(08.08.08)
Selam,
Arkadaşların da dediği gibi kullanılmayan harddiskteki veriler bozulur diye bir şey yok. Tam tersine kullandıkça risk alıyorsun diyebilirim. Çünkü bu aletler çalışırken çok hassas oluyorlar. Bırak düşmeyi, eğer şanssızsan üzerlerine gelecek ufak bir darbe bile büyük sorunlara yol açabiliyor. Bence önemli dosyalarının her zaman yedeklerini al ve bunları mümkünse farklı bir yerde tut.
@bodom: boşver bu işi yapanlar da ona "kafa" diyorlar. =)
0
kruva san
(11.08.08)
(1)

player

nick name
iki farklı altyazıyı aynı anda ekleyebileceğimiz bir player var mıdır? yoksa bir hayalden ibaret mi?
iki farklı altyazıyı aynı anda ekleyebileceğimiz bir player var mıdır? yoksa bir hayalden ibaret mi?
0
nick name
(08.08.08)
KMPlayer'da var istediğiniz özellik, altyazıların birini altta birini üstte çıkarıyor.
0
Dag
(08.08.08)
(7)

adsl sorusu

marmara34
şu an limitsiz 1 Mbps kullanıyorum, utorrentte nete takılırken sıkıntısız ortalama 90 kb/s ama genelde 100, max 102 kb/s download ediyorum.acaba 2 Mbps'ye geçsem hız ikiye katlanır mı yoksa görünürde 2 dense bile ancak 150 yi falan mı buluruz ?şu an 1 Mbps yetmiyor bana, sırada bekliyorum dizileri v
şu an limitsiz 1 Mbps kullanıyorum, utorrentte nete takılırken sıkıntısız ortalama 90 kb/s ama genelde 100, max 102 kb/s download ediyorum.

acaba 2 Mbps'ye geçsem hız ikiye katlanır mı yoksa görünürde 2 dense bile ancak 150 yi falan mı buluruz ?

şu an 1 Mbps yetmiyor bana, sırada bekliyorum dizileri vs. sıkıcı bir hal aldı, 2 mbps tavsiye edermisiniz?

2 Mbps 69 ytl
4 Mbps 89 ytl

şeytan 4 e geç diyor:)
0
marmara34
(07.08.08)
teoride evet ama seed'e de bagli. ama ben 256k kullanirken hatirliyordum da 30-32k ile dl yapabiliyordum. ayni mantikla 1mbit'te 120k falan olmasi lazim dimi? ama olmuyor i$te... 150 falan olmasa bile yakla$ik 200k ile dl yaparsin...

4 mbit'e para verebiliyorsan ve baglantiyi surekli kullaniyorsan tabi ona gecmek daha mantikli.
0
katafalk
(07.08.08)
@katafalk,
zamanımın çoğu nette geçiyor, dizi, film, program vs. indiriyorum izlemesem bile indiriyorum sonra siliyorum ya da biraz göz atıyorum az önce dediklerime kafama yatmasa siliyorum, bir yandan da telekoma geçiriyorum diye seviniyorum (öyle olmasa bile ben tatmin oluyorum:))

4 genede fazla gelir, merak ettiğim acaba 2 Mbps den 1Mbps'ye göre 2 kat ya da yakın bir fark alırmıyım yoksa düzmecedir çok farketmez mi olayı.
0
🌸marmara34
(07.08.08)
sağlam tracker'dan indiriyosan 215~220'yi görmen lazım. daha bi sürü etken var, katafalk'ın dediği de dahil olmak üzere.
0
infernal majesty
(07.08.08)
200 un uzerine cıkıyor ben denedim gordum.
0
bryan fury
(08.08.08)
kablonet olayını araştırdın mı?
0
2day2die
(08.08.08)
2 mbps ile, 200'ü rahat buluyordum torrent'te.
0
cliffburton
(08.08.08)
4mbitim rapidshare de 440 civarı görüyor. torrent de 20k upload verince 406 filan download edebiliyorum daha yükseğini görmedim.
0
joepiscopo
(08.08.08)
(7)

service pack 2 yükleyemiyorum

sosyete kizi suzan
efendim tazecik format attım bilgisayara. xp professionel 2002msn indirdim "belirtilen prgram daha yeni bir windows sürümü gerektiriyor" dedi. service pack 2 kurayım dedim "ürünün sisteminizde olması beklenen sürümü bulunamadı" elimde başka format cdside yok. bilen arkadaşlar nedir bunun derdi? inte
efendim tazecik format attım bilgisayara. xp professionel 2002

msn indirdim "belirtilen prgram daha yeni bir windows sürümü gerektiriyor" dedi. service pack 2 kurayım dedim "ürünün sisteminizde olması beklenen sürümü bulunamadı"

elimde başka format cdside yok. bilen arkadaşlar nedir bunun derdi? internetten bişiler indirerek hallolur mu?
0
sosyete kizi suzan
(07.08.08)
yüklemeye calistigin ms office sp3 paketi olmasin? "support.microsoft.com"
0
trimpot
(07.08.08)
2'yi yükleyemiyorum zaten ben 3'ü nasıl yükleyeyeim sp3 de "ürünün sisteminizde olması beklenen sürümü bulunamadı"" uyarısı veriyor.
0
🌸sosyete kizi suzan
(07.08.08)
bulabilirseniz sp2 ile entegre xp pro'lar var, onlardan edinmeye cali$in. korsan olmayan :p genelde ustune kurunca pek saglam olmayabiliyor. ve hatta dahi sp2'yi kurup tekrar kaldirmaya cali$tiginizda mavi ekran ustune mavi ekran gorme ihtimali de fazla.
0
katafalk
(08.08.08)
once service pack 1'i yuklemeyi deneyebilirsiniz, ayni yanit aliniyorsa; varsa farkli bir cd ya da dvd rom kullanarak xp'yi yuklemeyi deneyiniz.. bir iki deneme olmayinca mutlaka ucuncu dorduncu denemede sonuca ulasilabiliyor (zor da olsa evet olabiliyor dostum).
0
paradoxical
(08.08.08)
windows u yasallaştırdınız mı? ya da crack herneyse...
0
2day2die
(08.08.08)
kurmaya calistigin sp2 ile windows unuzun dili farkli olabilir. ya da kazara bir office sp2 si kuramaya calisiyor olabilirsiniz. sp2 ler yuklemek icin sp1 gerekmedigi gibi sp3 yuklemek icin de sp2 gerekmez. direk sp3 kurmayi deneyebilirsiniz.

ayrica windows media center gibi bir xp surumu kullaniyor olabilirsiniz. bu durumda goruntu dili turkce olsa bile, sp2 dilini ingilizce olarak kurun.
0
helenart
(08.08.08)
evet evet xp yasal.. sp1 yükledim şuanda.. ama sp2 ı-ıh. aynen devam. windows live messenger da öyyle. kurulmuyorlar.
0
🌸sosyete kizi suzan
(08.08.08)
(1)

Win32:Sohanad-O [Wrm]

buzkran
Win32:Sohanad-O [Wrm] isimli bir virüs buldu avast. şuan arkadaşın kafedeyim. cleanerini arıyorum nette. avast bulduğu gibi temizlemiyor. bütün makinalara bulaşmış durumda. spyware ile uğraşıyorum. cleanerini bulabilen olursa çok makbule geçer. (:
Win32:Sohanad-O [Wrm] isimli bir virüs buldu avast. şuan arkadaşın kafedeyim. cleanerini arıyorum nette. avast bulduğu gibi temizlemiyor. bütün makinalara bulaşmış durumda. spyware ile uğraşıyorum. cleanerini bulabilen olursa çok makbule geçer. (:
0
buzkran
(07.08.08)
temizlemeyi kolaylastiracak birsey bulamadim. fakat bu sayfalarda nasil kurtulacaginiz anlatilmis. ayrica bu worm'ün gercekten adi: W32/YahLover.worm!9495F537 'imis.

fransizca bir sayfa. ben altavista'da ingilizceye cevirdim:
66.196.80.202

ayrica: vil.nai.com
0
trimpot
(07.08.08)
(4)

program ekle kaldır

nickim neyim yok benim
bilgisayarıma live messenger kurdum fakat bu program, program files klasöründe olmasına rağmen proam ekle-kaldır menüsünde görülmüyor. bu programı kaldırabilmem için ne yapmam gerek?
bilgisayarıma live messenger kurdum fakat bu program, program files klasöründe olmasına rağmen proam ekle-kaldır menüsünde görülmüyor. bu programı kaldırabilmem için ne yapmam gerek?
0
nickim neyim yok benim
(07.08.08)
"program ekle kaldır"da "güncelleştirmeleri göster şeysini tikle. bekli güncelleştirme olarak indirilmişse orda çıkar.
0
hububrad
(07.08.08)
@hububrad : denedim fakat yine olmadı.
0
🌸nickim neyim yok benim
(07.08.08)
bazi programlar ekle kaldirda cikmaz direk registry'de olur. ben isin ehli degilim malesef ama isi bilen birisi sizi yonlendirebilir belki. yoksa kendiniz registrye girip sakin silmeye kalkismayin windowsunuz gocebilir.
0
wish i could fly
(07.08.08)
live messenger'i silmeden üzerine tekrar yükleyin, 2. yüklemenizde registry değerlerinin düzelmesi ve programın "program ekle kaldır" listesinde çıkmasın lazım. listede çıkınca rahatça silebilirsiniz.
0
raj
(08.08.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.