Giriş
(4)

dosya görünüm menusu

nickim neyim yok benim
efendim önceden belgelerime girince araçlar sekmesinde klasör seçenekleri diye bir sekme görülüyordu fakat şimdi aynı işlemi yaptığımda ağ sürücüsüne bağlan, eşitle gibi seçenekler çıkıyor. bu durum nasıl değişecek?
efendim önceden belgelerime girince araçlar sekmesinde klasör seçenekleri diye bir sekme görülüyordu fakat şimdi aynı işlemi yaptığımda ağ sürücüsüne bağlan, eşitle gibi seçenekler çıkıyor. bu durum nasıl değişecek?
0
nickim neyim yok benim
(07.08.08)
başlat>çalıştır>gpedit.msc yazıyoruz enter e basiyoruz

grup ilkesi çıkıyor karşımıza, kullanici yapılandırması > yönetim şablonlari > windows bileşenleri > windows gezgini > sağda 2. seçenek olan klasör seçenekleri öğesinden araçlar menüsünü kaldır var ona tıklayip yapilandirilmadi olarak işaretleyiniz.

önemli not: çok fazla oraları kurcalamazsaniz iyi olur.
0
mustti
(07.08.08)
@mustti: o ayar zaten yapılandırılmadı olarak seçilmiş:( yani bir işe yaramadı:(
0
🌸nickim neyim yok benim
(07.08.08)
bende de olmustu bi aralar. adi da brontok. nod32 direk siler bunu, merak etmeyiniz.
0
osuruklu
(07.08.08)
söylenilen herşeyi yaptım, nod32 de silemeyince format atmak zorunda kaldım.çözüm bu oldu.
0
🌸nickim neyim yok benim
(07.08.08)
(4)

indirmeden izle - site projesi - ne yapmalı?

gholeman
gördüğüm kadarıyla şu film yüklenen indirmeden izle siteleri şu günlerde oldukça popüler.ancak film yönünden zengin olsalar da dizi yönünden lost prison break i geçememişler. en azından türkçe olanlar.şimdi şöyle düşünüyorum ki bu siteler gibi bir site hazırlasam joomla ile. dizileri kaliteyi düşürü
gördüğüm kadarıyla şu film yüklenen indirmeden izle siteleri şu günlerde oldukça popüler.
ancak film yönünden zengin olsalar da dizi yönünden lost prison break i geçememişler. en azından türkçe olanlar.
şimdi şöyle düşünüyorum ki bu siteler gibi bir site hazırlasam joomla ile. dizileri kaliteyi düşürüp ve altyazılarını da gömüp bir siteye upload etsem. sonra bunları kendi sitemde paylaşsam güzel olmaz mı ha dostlar?
1. hangi video paylaşım sitesini kullanmalıyım. videolar çoğu sitenin 100mb sınırı olduğu için kalite düşürüp 95 mb falan yapmayı düşünüyorum. en azından 40dk lık olanları. daha kısalarda (sitcom gibi) bunlar küçülücektir. ben yahoo düşündüm ama nedir?
2. joomla ile güzel uyumlu free hosting var mıdır? 10 dolar ver al falan demeyin. yazın getirdiği aylaklıktan bir hobi gibi yapıcam.

saolun var olun. ayrıca her türlü yardımı kabul ederim.
0
gholeman
(07.08.08)
stream olayıyla başka sitelerdeki videoların kalitesini düşürüp yayınlayabileceğinizi sanmıyorum ayrıca verilen yasadışı videolar bu tür sitelerden saatler içierisinde siliniyor yani youtube dailymotion gibi video sitelerinden dizi bölümü koyamazsınız ve de ne yazıkki altyazı da gömülebildiğini duymadım
çok olumsuz bir cevap oldu ama :/
0
yuto
(07.08.08)
psp için boyutleri küçük ve altyazının gömülü (yapışık) olduğu videolar hazırlamak mümkün. allok mp4 converter bu işi yapıyor.
ayrıca bahsettiğim film siteleri filmlerini aylarca tutuyorlar. çoğunlukla yahoo video. hatta videoları özel paylaşım yapıp (aramalarda çıkmayacak şekilde), belirsiz bir isim verirseniz ( lost 4. sezon 4. bölüm yazılırsa çabuk silinir kanımca) videoların ömürleri artıcaktır diye tahmin ediyorum.
0
🌸gholeman
(07.08.08)
kesinlikle yahoo.
bak aşağıda benim upload ettiğim video var, gerçi yarım kalan bi iş ama, görüntü kalitesi, hız bakımından çok iyi. bi eksiği: ileri - geri alma olayı yok.

slapnedir.blogspot.com
0
2day2die
(07.08.08)
"hobi gibi yapıcam" diyorsun ama kahvede okey oynamanın bile bir maliyeti var. hakkaten ayda 10 dolara krallar gibi 500gblık süper bir hosting alıp binlerce diziyi yayınlayabilirsin, dosyalar legal mi diye bakmayan hosting firmaları var. aksi halde o kadar altyazı gömüp, upload edip kastırma bence, aylaklık bile olsa zamanına yazık. sen 10 tane dizi upload edersin üç gün sonra silinir. bunun yerine iyi bir arşivin, hızlı bağlantın ve zamanın varsa rapid premium al, elindeki dizileri tr altyazılarla beraber güzelce paketle rapidshare'e upload et, linklerini sharebus vb sitelerde yayınla daha faydalı olur. bu bahsettiğin proje seni aşar. ki çok güzel bir kaç örneği var nette aynen bahsettiğin gibi işleyen sitelerin, gir bak o sitelerde verilen 3 linkten biri çalışmıyor.
0
blackdog
(07.08.08)
(2)

stellarium vista

arwear
araştırdım ancak yanıtını bulamadım. stellarium denen programı vistada çalıştıramıyorum. iki tane şey açıyor programı çalıştırınca. ilki komut istemi tarzında bir şey. diğeri ise sadece pencerenin çerçevesi. öyle de kalıyor. nette bi şey bulamamamın nedeni sanırım herkeste bu sorun yok. vistada çalı
araştırdım ancak yanıtını bulamadım. stellarium denen programı vistada çalıştıramıyorum. iki tane şey açıyor programı çalıştırınca. ilki komut istemi tarzında bir şey. diğeri ise sadece pencerenin çerçevesi. öyle de kalıyor. nette bi şey bulamamamın nedeni sanırım herkeste bu sorun yok. vistada çalıştırabilen var mı, ya da ne yapmam gerekir?
0
arwear
(07.08.08)
uyumluluk modunda calistirmayi denediniz mi?
0
kabraxis
(07.08.08)
elbette denedim.
0
🌸arwear
(07.08.08)
(7)

windows sorunu

wish i could fly
merhaba duyuru ahalisi, benim sorunum soyle bilgisayarimin hemen acilis sonrasinda ekranimda c surucumu gosteren bir pencere aciliyor bir suredir. msconfigdeki herseyi disable ettim duzelmedi, system restore yaptim yine ayni. sorunu format olmadan cozme yollari ariyorum. saolun simdiden.screenshot e
merhaba duyuru ahalisi, benim sorunum soyle bilgisayarimin hemen acilis sonrasinda ekranimda c surucumu gosteren bir pencere aciliyor bir suredir. msconfigdeki herseyi disable ettim duzelmedi, system restore yaptim yine ayni. sorunu format olmadan cozme yollari ariyorum. saolun simdiden.


screenshot ekledim, yardimci olacagini pek sanmiyorum ama. bu arada masaustu daginikligi icin kusura bakmayin :)
0
wish i could fly
(07.08.08)
herhangi bir klasördeyken üstteki menüden

araçlar > klasör seçenekleri > görünüm > pencereleri açılışta geri yükle
tools > folder options > view > reatore previous folders at windows login

bu seçeneği kapatn-açın. bundan kaynaklanıyor olabilir.
0
raj
(07.08.08)
uzak bir ihtimal ama klavyede bilgisayar kısayol tuşu falan varsa o takılmış olabilir?!?...
0
dilemma of subscribtionability
(07.08.08)
@raj cok tesekkur ederim onerin icin, denedim bos idi kutu tikledim, degismedi birsey, resetledim yine ayni sanirim ordan kaynaklanmiyor.

@dilemma of subscribtionability oyle birsey olsa bilgisayar ya biplemeye baslar ya da yazi yazarken sorun cikarir. yani tus olayi oldugunu sanmiyorum yine de saolun.
0
🌸wish i could fly
(07.08.08)
gizli dosyalari göster de klasör seçeneklerinden, ve korunan işletim sistemi dosyalarini da göster de c:\ sürücüne bak bakim neler var gizli ? autorun felan yani.

bi de başlangıç a bak orda da bişi olabilir, daha sonra neblim, şey olabilir ! zamanlanmış görev felan. en son msconfig var oraya da bi göz at. çok kafana takılıyorsa mesaj at uzaktan bağlanip bakim.
0
mustti
(07.08.08)
registry ile alakalı birşey var ama ne? regedit den "HKLM/SOFTWARE/Microsoft/Windows NT/CurrentVersion/Winlogon" a bir gidin bakalım neler var? "Userinit" diye birşey varmı? dublicate etmişmi? etmişse editleyip, birini silin bir tane kalsın, "C:\windows\system32\userinit.exe" gibi... bende tam olarak anlamadım ne dediğimi :)
0
metox
(07.08.08)
bendede olmuştu internette aradım pek çok kişiye olmuş ama sorunu çözememiş
0
enter saltman
(07.08.08)
@mustti soylediklerini denedim ama hidden folder yoktu autorun felan da yani. o yuzden cozulmedi sorun. msconfigde herseyi disable, reset ettim ayni. uzaktan erisim icinde cok tesekkur ediyorum bi arastirayim olmadi irtibata gecebilirim sizinle. cok saolun.

@metox C:\windows\system32\userinit.exe bu verdiginiz path'de my documents cikiyor runda. yani c surucusu cikmiyor. ama verdiginiz adimlari takip ettim dublicate bir durum yok. screenshotunu upload ettim goz atabilirsiniz isterseniz. cok saolun bu arada.

img516.imageshack.us
0
🌸wish i could fly
(07.08.08)
(7)

Winamp Özelliği İle İlgili Soru?

wertyu
Merhabalar,benim bilgisayarımda düne kadar winamp yoktu. windows media playerin son sürümünü kullanıyordum. fakat radyo yayını yapmak için winamp 5.541 i yükledim . sorum şu; windows media playerde olan şarkılar arası çapraz geçiş özelliği winamptada var mı? varsa adım adım yazarsanız memnun olurum,
Merhabalar,
benim bilgisayarımda düne kadar winamp yoktu. windows media playerin son sürümünü kullanıyordum. fakat radyo yayını yapmak için winamp 5.541 i yükledim . sorum şu; windows media playerde olan şarkılar arası çapraz geçiş özelliği winamptada var mı? varsa adım adım yazarsanız memnun olurum, şimdiden tşk.
0
wertyu
(06.08.08)
shuffle'dan bahsediyosaniz "s" tusuna basmaniz yeterli
0
osuruklu
(06.08.08)
çapraz geçiş dediğin shuffle sa var.
123 gibi bir tuş olmalı. onunla açılıyor.
0
gholeman
(06.08.08)
Sanırım arkadaşın sorduğu shuffle değil. Çapraz geçiş; iki şarkı arasında geçiş sırasında, biten şarkının sesinin kısılırken, yeni başlayanın sesinin artması. Eğer buysa aradığın özellik; ever var winamp'ta. Bir yerde ayarı var ama tam hatırlayamıyorum.
0
tcp0203
(06.08.08)
crossfading'se onu da ben anlatayım:

ctrl + p (preferences)
output
nullsoft directsound output (çift tık)
fading
0
infernal majesty
(06.08.08)
öncelikle arkadaşlar ilgilendiğiniz için çok saolun,tşk. nedemek istediğimi tcp0203 ve infernal majesty anlamışlar biraz daha anlatabilecek olan varsa yazsın...
fading sayfasında bir çok seçenek çıkıyor bu noktadan sonra neyapmam lazım
iki tane kutu var ve bir süre seçenek,
@ Old style fade on pause
@ Don't abort fadut when winamp is shutting down (bu işaretli olan kutu)
seçeneklerde şunlar;
* onstart(disable)
* on first start (disable)
* on end of song (disable)
* on pause/stop
* on seek
bundan başka birçok seçenek daha var. bu seçenklerden veya kutulardan hangileriye neyapcamı bilmiyorum açıkçası ingilizcemde yok.
açık bir dille yazarsanız sevinirim...
0
🌸wertyu
(07.08.08)
sıradan açıklamaya çalışayım:
@ pause yapıldığı zaman eski tip fadeout uygula diyor. farkı ne bilmiyorum.
@ winamp kapatıldığı zaman, (bu normal X'e tıklayarak da olabilir, görev yöneticisinden falan da olabilir) fadeout yapma, küt diye kes sesi diyor.

*on start: bunu anlamadım denedim bi şeyler ama ayırt edemedim bi türlü.
*on first start: bu ilk başlangıç. şarkı ilk başlarken artarak girsin mi girmesin mi...
*on end of song: şarkının bitişinde ses azalarak mı bitsin, dan diye mi.. bu da o. (şarkının standart bitişi, süresiyle, eceli gelip de biten şarkı yani)
*on pause/stop: siz manuel olarak şarkıyı durdurursanız ses azalsın mı.. mesela siz tıkladığınızda küt diye kesilmesini istersiniz, ama normalde azalsın dersiniz. o zaman bunu kapatmanız lazım.
*on seek: oklarla falan şarkıyı ileri/geri sardırırken ses artması/azalması olsun mu.. bu da onun ayarı.

en tepeden default'u ayarlarsanız açtığınız tüm seçenekler o süreye göre çalışır. ama her seçeneği aktif ettiğinizde sadece ona özel bi süre de ayarlayabildiğinizi görmüşsünüzdür. herhangi bi seçenek için bu özel süreyi ayarlamazsanız en tepedeki süre geçerli olacaktır. ayrıca fade sürelerini buffer'dan uzun tutarsanız uyarı verir, onun için buffer sekmesindeki buffer length'i de arttırmanız gerekebilir. (evet'e basarsanız verdiğiniz fade süresine denkleştirir buffer'ı zaten ama buffer'ı arttırdıkça işlemci kullanımı artarmış, öyle bi uyarı var.)

yapamadığınız yer olursa yazın yine.
0
infernal majesty
(07.08.08)
@goodbyecruelworld: klavyedeki "s" tusundan bahsediyorum "saygili" arkadasim.
0
osuruklu
(07.08.08)
(7)

Kopyalama

goodbyecruelworld
Bilgisayarıma 1 cd'yi kopyalayacağım zaman son 5saniye kala parametre hatalı diyor ve kopyaladığını da siliyor, var mı bunun bir çözümü?
Bilgisayarıma 1 cd'yi kopyalayacağım zaman son 5saniye kala parametre hatalı diyor ve kopyaladığını da siliyor, var mı bunun bir çözümü?
0
goodbyecruelworld
(06.08.08)
bu sorun tek bir cd'de ise muhtemelen cd arizalidir.
0
trimpot
(06.08.08)
sorun tek bir cd'de değil ise cd yazıcı hatalıdır. cdyi yazıyor ama kapatamıyor. haliyle cd okunmuyor. bende de oluyordu. dvd de sorun yok ama cd yazamıyordu böyle.
0
efruz
(06.08.08)
her cd'de yapmıyor bazılarında yapıyor, cd yazıcıyı daha yeni aldım.
0
🌸goodbyecruelworld
(06.08.08)
abi bilmiyorum windows explorer ile mi $aapiyosun (dosyalari copy-paste) ama cd'nin icerigi ne olursa olsun boyle durumlarda image almayi dene. nero ile olur, cd space vs. farketmez. oyle daha kolay iso, nrg vb. format ile olu$turmaya cali$ kendi pc'nde. oyle daha kolay oluyor. bir de boyle dene..
0
katafalk
(06.08.08)
katafalk dostum bana bu image olayini bir anlatsana çünkü cd benim değil üzerine yazarım falan birşeye benzemez sonra; bir de öyle deneyim. nero yüklü bende.
0
🌸goodbyecruelworld
(06.08.08)
nero express için anlatayım: (en kolay bu geliyo bana çünkü)

programı açınız, gelen ekranda soldaki 4 seçenekten kalıp, tasarı, kopyayı seçtikten sonra tüm cd'yi kopyala'ya tıklayınız. kaynak sürücü ve hedef sürücü gelecek. kaynak sürücü cd'nin içinde bulunduğu medya (mesela samsung hedehödö) seçilecek, hedef sürücü ise image recorder seçilecek. kopya'ya bastıktan sonra size nrg'yi nereye kaydetmek istediğinizi soracak; yeri işaret edip bir de isim verdikten sonra tamam'a basınız ve bekleyiniz. nrg uzantılı olarak imajını alacaktır cd'nin.

bu nrg'yi cd olarak göstermek için yine nero'nun kalıp sürücüsü uygulamasını kullanabilirsiniz, (başlat > programlar > nero > araçlar > kalıp sürücüsü [imagedrive]) uygulamayı açıp "ilk sürücüyü etkin kıl"a check attıktan sonra, tamam'a bastığınızda biraz bekletir, sonra ilk sürücü sekmesi de aktif olur. ordan nrg'nin bulunduğu yeri gösterip imajınızı kullanabilirsiniz.

kusura bakma katafalk, sorunu elinden almışım.. : )
0
infernal majesty
(06.08.08)
@infernal majesty; +rep bro ;)
0
katafalk
(07.08.08)
(4)

web sitesi

marmara34
şimdi benim bir fikrim var, maksat para kazanmak değil ama ilerlerse eğer maddi bir geliri olabilir.bir site yapmak niyetindeyim, yapmak derken ben bi'şey anlamam bu işlerden zaten duyuru nedenim de bu.domain ismini aldım ama belki değiştirir farklı bir isim alırım, neyse sorum şöyle,www.hedehöde.co
şimdi benim bir fikrim var, maksat para kazanmak değil ama ilerlerse eğer maddi bir geliri olabilir.
bir site yapmak niyetindeyim, yapmak derken ben bi'şey anlamam bu işlerden zaten duyuru nedenim de bu.
domain ismini aldım ama belki değiştirir farklı bir isim alırım, neyse sorum şöyle,
www.hedehöde.com sitesini bana vereceği 5 mail adresi olsun,
içerisinde üyelik formu olsun ve onay maili gitsin, çünkü stenin içinde bir de Forum olsun, orada da bişiler konuşulsun ama bu forum sadece bir linkle bağlancak yani site içeriği birinci plan, forum ikinci planda olcak.
sitede ödeme şeyleri vs. olmayacak.
hacklanmese güzel olcak,
yazılar, bilgiler vs. olcak
bir logo olcak,
bir kac dönen resim olcak, hani 3-5 resim dönip duracak bir kaç yerde.
google reklamları da olsun sitede, hit alır bayağı

vs. vs., genel olarak böyle bir siteyi bana kim kaç paraya yapar?
güncellemeleri kendim yapabilcek kadar birazda anlatırsa yapan güzel olcak.

nelere dikkat etmek gerek bu projede?

ve unutmadan sözlükten biri "ben yaparım, vaktim var, beleşe ilgileirim (ya da cüzi fiyata" derse böyle süprzilere de açığım:)

(bkz: arbeit macht spass)
0
marmara34
(06.08.08)
host paketi aldınız mı? ayrıca en hayırlısı kendiniz yapmak olacaktır internette hazır sitelerin kurulumu adım adım gösteriliyor joomla ve phpbb ile istediklerinizi yapabilirsiniz..
0
yuto
(06.08.08)
bu isle profesyonel ugrasan birisi kalkip bunu ucretsiz yapmaz. hazir cms'ler var efenim. kurun kendiniz yapin. hem zaman gecirmis hem de bu isi siz de ogrenmis olursunuz. takildiginiz yerler olursa gelip burada sorarsaniz. o zaman elimizden geldigi kadar yardimci olmaya calisiriz duyurucana.
0
trimpot
(06.08.08)
[email protected] msn adresim. yardim ederim.
0
crystalsoul
(07.08.08)
cms denmiş, bahsetmemek olmaz, içerik yönetimini çok kolayca yapmanızı sağlayan bir site:
www.cushycms.com
Hem de ücretsiz, kazançları nedir çözemedim ama gerçekten kolaylık... Bu arada sitem yok, videoyu izledim, canım çekti.
0
late viper
(07.08.08)
(1)

bilgisayarın elektrik sarfiyatı

clones
ne kadardır? 24/7 bilgisayarı açık bıraksam bu faturaya ne kadar yansır?(çoğunlukla ekran kapalı durumda)
ne kadardır? 24/7 bilgisayarı açık bıraksam bu faturaya ne kadar yansır?
(çoğunlukla ekran kapalı durumda)
0
clones
(06.08.08)
rakam olarak bilemem ama bir bilgisayarın harcadığı elektriğin buzdolabından az olduğu söylenir.
0
anten
(15.12.09)
(2)

ağ yazıcısı raporları

yuxel
Selamlar,Windows makinelerden kurulu bir ağımız var ve bu ağdaki bir yazıcı tüm ağa paylaştırılıyor.Bu ağdaki yazıcıdan kimler ne zaman ne kadar çıktı almış bunların listesine erişebilmek istiyorum.Yazıcı ayarlarında "yazdırılan belgeleri tut" seçeneği var ve bu da windows\system32\spool\printers al
Selamlar,
Windows makinelerden kurulu bir ağımız var ve bu ağdaki bir yazıcı tüm ağa paylaştırılıyor.
Bu ağdaki yazıcıdan kimler ne zaman ne kadar çıktı almış bunların listesine erişebilmek istiyorum.
Yazıcı ayarlarında "yazdırılan belgeleri tut" seçeneği var ve bu da windows\system32\spool\printers altına dosyalar atıyor.
Bu .SPL uzantılı dosyalar formatlanmış bir dosya biçimi, bu dosyaları okumak için çeşitli programlar buldum (splview gibi) ve bu dosyaların içinde aradığım bilgiler mevcut. Hangi bilgisayardan ne kadar sayfa çıkartılmış gibi bilgileri burdan okuyabiliyorum.
Ancak kullanıcılar isterlerse "tüm belgeleri iptal et" gibi bir seçenekle bu kayıtları silebiliyorlar.
Böyle bir durum için kullanılan bir program veya tavsiye edebileceğiniz bir yöntem var mıdır?
0
yuxel
(06.08.08)
pcounter diye bir program kullanıyorduk biz zamanında, iş görüyordu. benzeri programları google'da "print quota windows" diye aratabilirsiniz.
0
386 dx
(06.08.08)
Printer Activity Monitor diye bi' şey buldum. Tam bu iş için hazırlanmış.
www.redline-software.com/eng/products/pam/
belki daha sonra birilerine daha lazım olur
0
🌸yuxel
(08.08.08)
(9)

Usb -> firewire adaptör

kurukafa
Bilgisayarımda bir mini firewire çıkışı var. Ben burdan bir(sayıyla 1) tane USB çıkışı istiyorum. 1.1 hızında olsa da olur farketmez.Gelin görün ki internette usb to firewire adapter diye baya bakınmama rağmen böyle bir ürüne rastlayamadım.Bileniniz kullananınız var mıdır?
Bilgisayarımda bir mini firewire çıkışı var. Ben burdan bir(sayıyla 1) tane USB çıkışı istiyorum. 1.1 hızında olsa da olur farketmez.

Gelin görün ki internette usb to firewire adapter diye baya bakınmama rağmen böyle bir ürüne rastlayamadım.

Bileniniz kullananınız var mıdır?
0
kurukafa
(06.08.08)
bi ucu firewire, bi ucu usb bi kablo yeter çevirmek için. teknosalarda da olması lazım.
0
babatema
(06.08.08)
Hmm öyle basit bir şey olmasına ihtimal vermiyorum. Bunlar apayrı protokoller, aralarında çevirici bir işlemciye ihtiyaç var.
0
🌸kurukafa
(06.08.08)
valla eğer çok yanlış anlamadıysam benim mp3 player im firewire mesela bir kabloyla bilgisayardaki usb ye bağlayabiliyorum.
0
babatema
(06.08.08)
Kurukafanin dedigi dogru. Sadece kablo ucu degisimi yaparak USB'den Firewire'a gecis olmaz. Ikisi ayri protokoller. USB to Firewire adapter arayip da bulamamis olman da tezimizi destekliyor.
0
wpi
(06.08.08)
valla hiç yoksa evde 2-3 tane böyle kablo vardır www.ectech.co.nz

firewire tarafında da küçük bi yuvarlak var, çevirme kısmını da o hallediyor sanırım.
0
babatema
(06.08.08)
@ babatema bu usb-dvi kablosu?
0
yuto
(06.08.08)
Vallahi ben yillardir ararim hic rast gelmedim.

@babatema

Firewire MP3 player ne yahu? Ilk 3-4 nesil iPod disinda Firewire baglantisi olan mp3 player yok bildigim kadariyla.
0
arche
(06.08.08)
hmmmm, benim gençliğimde bunlara firewire (ieee 1394) deniyordu. yaşlılık işte, bu değilmiş demek ha.
0
babatema
(06.08.08)
Verilen fotoğrafta 4 pinli bir firewire ucu olan DVI kablosu var. Yani DVI için kullanılan arabirim Firewire, diğer adıyla IEEE1394, veya iLink.

Ben böyle ürün görmedim. Olduğunu da sanmıyorum. Mevcut USB kapılarını arttırmayı deneyebilirsiniz Hub'larla.
0
paranormal
(06.08.08)
(3)

Opera

point guard
opera'yı yeni yeni kullanmaya başladım..misal firefox için kurulabilecek eklentilerin listesi vardı sözlükte..opera içinde yeni başlayanlara yardımcı olacak proglaramların listesi var mıdır ?ne önerirsiniz ??(daha önce sorulduysa, linki vermenizde yeterli olur)
opera'yı yeni yeni kullanmaya başladım..

misal firefox için kurulabilecek eklentilerin listesi vardı sözlükte..
opera içinde yeni başlayanlara yardımcı olacak proglaramların listesi var mıdır ?
ne önerirsiniz ??
(daha önce sorulduysa, linki vermenizde yeterli olur)
0
point guard
(06.08.08)
opera'nın en başlıca özelliği eklentiye pek ihtiyaç duymuyor olması. ihtiyaç duyacağın hemen her şey içinde zaten. extra ihtiyaçlar için ise: widgets.opera.com
0
insanimsi
(06.08.08)
download manager kullanamak isterseniz : orbit downloader yükleyin. operayla sorunsuz çalışıyor. grab++ aracıyla youtube dan filan video da çekersiniz.

mail hesabınızı opera ile yönetebilirsiniz. pop3 olayı. gmail yine mükemmler bir biçimde kullanılıyor.

arama motorlarını yönetmek(ekleme) için tools>preferences dan search kısmına geliniz.
ekşi sözlük için örneğin; adres kısmına
sozluk.sourtimes.org
yazınız. en sondaki %s aratılan zımbırtı için. diğer siteleri de aynı şekilde ekleyebilirsiniz.

default browser ım opera ama messenger dan maillerimi yönetemiyorum derseniz stuffplug 3 işinizi görür.

sağlıcakla.
0
ruth
(06.08.08)
0
bryan fury
(06.08.08)
(5)

digiturk'u baska yere tasımak mumkun mu?

demlikposet
misal ananemlere gidiyorum 10gün kalıcam oradagiderken sıkılmamak adına digiturku gotursam çalışır mı?gittiğim evde normal uydu ve reciever var bizdeki receiverı gotursem taksam potank diye izleyebilir miyiz oradabu uyduların hepsi aynı yöne dönük müdür? dönüktür herhalde di mi
misal ananemlere gidiyorum 10gün kalıcam orada
giderken sıkılmamak adına digiturku gotursam çalışır mı?

gittiğim evde normal uydu ve reciever var bizdeki receiverı gotursem taksam potank diye izleyebilir miyiz orada

bu uyduların hepsi aynı yöne dönük müdür?
dönüktür herhalde di mi
0
demlikposet
(05.08.08)
hayır kullanamazsın. digiturk ün uydusu farklı.
0
murty
(05.08.08)
10 gün için değer mi bilmem ama şöle bi yöntem uyguluyoruz biz yazlık vs için; taşınacak apartmanda digiturk çanağı varsa herhangi birine ait ordan bi kablo çekiliyor ve getirilen decoder oraya bağlanıyor.hatta 1 ay için çanak kiralamışlığımız dahi vardır.yani biraz sizin üşenme,para harcama niyetinize bir de gittiğiniz yerin televizyon tamiri vb işlerle uğraşanlarının maharetine kalmış bu olay.imkansız değil.
0
neslish
(06.08.08)
@neslish
pekı bu işlemi yaparken digiturk'e bildirip ekstra para ödüyormusunuz? çunku dıgıturkde eger 1 canak antende 1 adet decoder takılabılmekte 2.ciyi takmak ıcın ekstra ucret odenmekte.evin icinde olsa bile.
para ödemiyorsanız eğer yaptığınız cok buyuk suctur.
0
isott
(06.08.08)
@isott,

yazdıkların doğru değil, eski evden taşınırken eski çanağı apartmanda ortak kullandıklarımız vardı. Çanak bizimdi ama onların düzenini bozmayalım diye bıraktık. Yeni eve servis çağırdık, karşı komşunun çanağından hat aldılar, ödediğimiz tek ücret kablo parasıydı.

senin söylediğin aynı dekoder çıkışını 2 televizyona vermek. Tek dekoderi iki televizyona birden bağlamak suç.
0
kimlanbu
(06.08.08)
kimlanbu'nun da dediği gibi suç içeren bir eylem değil yaptığımız zaten yine sadece bir televizyondan yayın alıyoruz ve üyelik ücretimizi ödüyoruz.bir çanağı ortak kullanan(ayrı üyeliklerle) apartmanlar var;taşıdığımız yer onlardansa kendi decoder ve üyeliğimizle çanağı kullanıyoruz o kadar.
0
neslish
(06.08.08)
(2)

utorrent sorun

clones
evet önceden belirttiğim gibi hız konusunda pek üst seviyelere çıkamıyorum. oldukça düşük hızlarda seyrediyor. herkes hız konusunda süpermenken ben boynubükükleri oynuyorum. bir çok upload download ayarlarını kurcalasam da seedlere göre indirme yapsam da pek yükselme olmuyor. acaba bu yavaşlık ttnet
evet önceden belirttiğim gibi hız konusunda pek üst seviyelere çıkamıyorum. oldukça düşük hızlarda seyrediyor. herkes hız konusunda süpermenken ben boynubükükleri oynuyorum. bir çok upload download ayarlarını kurcalasam da seedlere göre indirme yapsam da pek yükselme olmuyor. acaba bu yavaşlık ttnete limitsiz tarifeye yeni geçtiğimden olabilir mi? hayır bir de çok hızlı indiriyormuş gibi interneti de kasıyor.
bu arada port, sp2 xp sınırlaması ayarları göz önüne alınmış ve aramaya inanılmıştır.
0
clones
(05.08.08)
limit (kota) ile indirme hızı alakasız şeyler.
biraz daha sayısal değer verirsen belki çözebiliriz.
aklıma ilk gelen, upload hızının da bandwidth'ten yediği.
örneğin download hızının 200 kBps olması gerektiğini düşünüyorsan ve 30 kBps hızında uploadun varsa tahminim download hızın en fazla 80 kBps olur.
0
desdinova
(06.08.08)
1024 256 sınırsız mı kullanıyorsun
upload 10 k verirsen yeter genelde 107 k civarına kadar download yapabilirsin.
upload 25 filan verirsen surf bile yapamazsın çekemezsin de.
bir de bende de utorrent son versiyon var düzgün çalışıyor ama 3-4 ay once utorrent de bir sorun vardı 10 k upload 10k download yaparken surf yapamıyordum uninstall edip bitcomete geçmiştim düzgün çalışıyor. şimdi yine utorrent e döndüm çünkü bazı siteler illa utorrentle çek diyor ama bitcomet de tavsiye ederim
0
joepiscopo
(06.08.08)
(1)

Teorik elektronik sorusu - hizli clock elde etmek

wpi
Antisocial'in #35994 sorusunu dusunurken aklima geldi: hizli bir clock'i counter kullanarak yavaslatabiliyoruz. Yavas clock ile hizli clock elde etmek mumkun mudur? Mesela iki tane 1MHz clock sinyalim olsa, bunlari 180 derece farkli fazda calistirarak sanki 2MHz sinyal elde edebilirim gibi geldi. Am
Antisocial'in #35994 sorusunu dusunurken aklima geldi: hizli bir clock'i counter kullanarak yavaslatabiliyoruz. Yavas clock ile hizli clock elde etmek mumkun mudur?

Mesela iki tane 1MHz clock sinyalim olsa, bunlari 180 derece farkli fazda calistirarak sanki 2MHz sinyal elde edebilirim gibi geldi. Ama 180 derece faz farkinin nasil yaratilacagi sorunu cikiyor bu zaman da.

Ne diyorsunuz, birlikten guc, yavas clocklardan hizli sinyal cikar mi?
0
wpi
(05.08.08)
degildir, zaten o clock u belirleyen crystaller vardir. eger daha yuksek frekansa ulasmak istersen o kristali degistirirsin. iki tane 1MHZ i kullanarak daha yuksek frekans i elde edemezsin, cunku 180 derece cevirip onlari ustuste bindirsen bile duzgun bir kare dalga elde edemiyorsun. kare dalgalarin rising edge ve falling edge ine gore 1 ve 0 algilanir. yani dalga yukari cikarken 1, asagi inerken 0 elde edilir. bu yuzden bir kare dalganin 4 birimlik zamandaki ciktisi 1010 seklinde olacaktir diyelim. ama senin dedigin gibi bir kare dalgayi 180 derece ters cevirip ust uste bindirerek yuksek bir frekans elde etmeye calisirsak, cikti hem 0 hem de 1 olur ayni zamanda. daha makul gorunen 90 derecelik faz farkini elde ettigimizde ise yine 4 birimlik zamandaki ciktisi 11001100 olacaktir. bu cikti da istenilen bir sonuc olmadigi icin, bunu ancak ayiklamayi deneyebilirsin ama bu durumda da ekstra 1 cycle elde etmek icin kac tanesini harcaman gerekecek.

not: yukarida yazdigim digital elektronik ve gomulu sistemler dersine dayali bilgilerime dayanmaktadir. daha guncel bir method cikmis ve de bilmiyor olabilirim.
0
egotm
(05.08.08)
(2)

sanal davul - virtual drums felam

teritori
güzelinen bir tane davul programı var mıdır? çok basit kullanımı olan filan. hatta şu java şeklinde oyunumsular oluyor sitelerde. onların adam gibi tepki verenleri bile olabilir. yani öyle tuşa bastıktan 1-2 saniye sonra ses vermesin. ha eğer program olursa daha leziz olur.
güzelinen bir tane davul programı var mıdır? çok basit kullanımı olan filan. hatta şu java şeklinde oyunumsular oluyor sitelerde. onların adam gibi tepki verenleri bile olabilir. yani öyle tuşa bastıktan 1-2 saniye sonra ses vermesin. ha eğer program olursa daha leziz olur.
0
teritori
(05.08.08)
flash oyunu olarak bu var işine yararsa.
www.buckle.com
0
humin zararlisi
(05.08.08)
ilk akla gelen uygulama odur sanırım :)
ama gel gör ki süper vasıfsız ve işlevsiz bir şey o.
0
🌸teritori
(06.08.08)
(5)

Opera

marmara34
güzel, hoş ama neden paraloları hatırlamıyor, her seferinde tekrar kullanıcı adı ve parolayı girmem gerekiyor, sürüm en son. ayarlarda paralamı hatırla cart curtlar da tamam, ama işte olmuyor neden ?diğer sorum, msn de mail şeyine tıklayınca operadan açmıyor nasıl ayarlarım bunu?
güzel, hoş ama neden paraloları hatırlamıyor, her seferinde tekrar kullanıcı adı ve parolayı girmem gerekiyor, sürüm en son. ayarlarda paralamı hatırla cart curtlar da tamam, ama işte olmuyor neden ?
diğer sorum, msn de mail şeyine tıklayınca operadan açmıyor nasıl ayarlarım bunu?
0
marmara34
(05.08.08)
login ekranına geldiğinizde ctrl+enter'a basın girer şifrenizi otomatik ancak bazı sitelerde sorun çıkabiliyor evet.
0
colg fusion
(05.08.08)
peki bunun olmadığı sitelerde nasıl bir yol izlicez, başka bir ayarı vs. var mı?
0
🌸marmara34
(05.08.08)
diğer soru: stuffplug yükleyin, open all urls in default browser var. default browser opera'ysa onda açılır.
0
infernal majesty
(05.08.08)
ben de bu soruya birşey ekleyeyim, stuffplug'ı a-patch filan yaptiysak da yükleyebilir miyiz? sorun olmaz mı? ben de opera kullanıyorum ama msndeki linklerde hep explorer açıyor. default browser ım da o değil.
0
maersk
(05.08.08)
üstte kapi i$areti gibi bi$ey vardi
0
05
(06.08.08)
(8)

HTML

goodbyecruelworld
üye olduğum bazı internet sitelerinde; diğer üyeler bazı kodlar kullanarak kendi sayfalarına resim, arka fon, müzik vs ekleyebiliyorlar ama amatör bir kullanıcı olarak ben bu kodlardan bihaberim. bu temel bir kaç kodu bilenler yardımcı olursa sevinirim. teşekkürler
üye olduğum bazı internet sitelerinde; diğer üyeler bazı kodlar kullanarak kendi sayfalarına resim, arka fon, müzik vs ekleyebiliyorlar ama amatör bir kullanıcı olarak ben bu kodlardan bihaberim. bu temel bir kaç kodu bilenler yardımcı olursa sevinirim. teşekkürler
0
goodbyecruelworld
(05.08.08)
hayır bu değil. arkadaşlar bu kodları bilen kimse yok mu?
0
🌸goodbyecruelworld
(05.08.08)
resim ekleme <img src="resim.com " / >
müzik felan için youtube'un embled kodlarını kullanıyolardır belki yani şarkının ekleneceği siteye göre değişir.
0
yuto
(05.08.08)
alkolik imam
(05.08.08)
"üye olduğum bazı internet sitelerinde" derken hangileridir bu siteler? myspace filan ise hazir tema siteleri mevcut. (www.google.co.uk
0
trimpot
(05.08.08)
arkadaşlar bildiğiniz normal siteler; üye oluyorsunuz kendinize ait bir sayfanız oluyor oraya çeşitli bilgiler giriyosunuz ya onlardan işte şimdi site ismi vermek istemiyorum. mesela herkes oraya kendini tanıtma yazısı falan yazıyor ama benimki buraya nasıl yazıyorsam öyle herkes şekil yapmış. mesela birisi bir arka fon seçmiş, seçtiği arka fonun üzerine resmini koymuş, bir de fon müziği eklemiş.... öyle
0
🌸goodbyecruelworld
(05.08.08)
arka plan resimi için:
<body background="dizin/dosya.format">

örn.
<body background="resimler/arkaplan.png">

arkaplanda ses efekti için:
<bgsound src="dizin/dosya.format">

örn.
<bgsound src="sesler/asdsg.mid">

<body> tag'ini <head> tag'ini kapattıktan sonra kullanabilirsin.
<bgsound> tag'ini ise body içerisinde kullanabilirsin.

saf html kolaydır. css ile beraber öğrenmeni tavsiye ederim.
0
archetype
(05.08.08)
arkadaşım o dediğin bbcode a html tanımlayarak oluyor..
mesela, [muzik]www.mp3.com/muzik.mp3[/muzik] bu bbcode etiketlerini tanımlaman gerek.

demek istediğin sanırım bu, html kullandırmadan mp3 ya da video v.s. ekletmek. eğer buysa yukarıdaki bbcode etiketine nasıl html etiketi atayacağını araştır. (amatör forumlar işine yarar)
arka plan olayı farklı. bbcode ile alakası yok.
0
2day2die
(05.08.08)
la grande
(05.08.08)
(4)

Mp3lerin Sesini arttırma..

joehigashi
Şimdi şöyle bir durum var 128 kbs olan bir mp3 ile aynı kaliteye sahip başka bir mp3 arasında ciddi ses farkları oluyor. Yani mp3 player'a attığımda bir mp3 ses seviyesini 28 birime çıkarttığımda bangır bangır çalarken diğer mp3 son ses seviyesinde bile çok sönük kalıyor, düşük ses veriyor.. Acaba b
Şimdi şöyle bir durum var 128 kbs olan bir mp3 ile aynı kaliteye sahip başka bir mp3 arasında ciddi ses farkları oluyor. Yani mp3 player'a attığımda bir mp3 ses seviyesini 28 birime çıkarttığımda bangır bangır çalarken diğer mp3 son ses seviyesinde bile çok sönük kalıyor, düşük ses veriyor.. Acaba bu düşük ses veren mp3'ün kalitesinden ödün vermeden bangır bangır çalma moduna getirmenin bir yolu var mı ?
0
joehigashi
(05.08.08)
mp3 trim pro diye bir program var onunla yapılabiliyor sanırım ama kendim kullanmadığım için emin olamadım, bi deneyin isterseniz.
0
inkey
(05.08.08)
kaliteden illa bi ödün olur
0
babatema
(05.08.08)
bu iş için kullanımı en basit program mp3gain sanırım.
0
weeping guitar
(05.08.08)
evet mp3gain 'i ben de oneririm. mp3gain.sourceforge.net
0
trimpot
(05.08.08)
(1)

ajanda programı

whoosie
şimdi bir ajanda programı arıyorum ama böyle outlook gibi komplike olmayan, sadece ajanda ve notlar bölümü olan basit bir program olursa ve bir de yakın tarihteki olayları ve notları masaüstümde sticker olarak görebileceğim bişi olursa iyi olur. (oha cümle kuramadım)tavsiyesi olan var mıdır?
şimdi bir ajanda programı arıyorum ama böyle outlook gibi komplike olmayan, sadece ajanda ve notlar bölümü olan basit bir program olursa ve bir de yakın tarihteki olayları ve notları masaüstümde sticker olarak görebileceğim bişi olursa iyi olur. (oha cümle kuramadım)
tavsiyesi olan var mıdır?
0
whoosie
(05.08.08)
active desktop calendar vardı şahane programdı
0
myriamonde
(05.08.08)
(3)

mac dosyasını pc'ye, onu da sonra tekrar mac'e nasıl çeviriyoruz?

myriamonde
soruyu sordum özünde. ama belki bişey fark ettiriyodur diye bi de şunu ekleyeyim: çevireceğim dosyalar .ai ve .psd, on'şında pek bi numarası da yok heralde sorumun..teşekkür ettim şimdiden
soruyu sordum özünde. ama belki bişey fark ettiriyodur diye bi de şunu ekleyeyim: çevireceğim dosyalar .ai ve .psd, on'şında pek bi numarası da yok heralde sorumun..

teşekkür ettim şimdiden
0
myriamonde
(04.08.08)
.ai ilustrator dosyası ki ? usb ye kopyala bisi olmaz
.psd de fotosop dosyası yanı sekilde usb ye atıp windozda acarsın.
0
bryan fury
(04.08.08)
hmm..
e peki mesela flash dosyaları var açamıyorum kendileri mac bilmemne bişey diyo (anlamayan insan) onları çevirmek gerekiyo da bunları niye çevirmek gerekmiyo? deliririm. ama bi deneyeyim madem, açılmazsa ağlarım sonra...
0
🌸myriamonde
(04.08.08)
hmm. bahsettiğin dosya eğer .fla ise sorunsuz açılması lazım.. (şimdi bir proje kopyaladım hatta mac'e)
0
exexex
(05.08.08)
(6)

ntldr eksik ne demektir?

nickim neyim yok benim
az önce durup dururken masaüstü bilgisayarımı açarken dos ekranında ntldr eksik yazısını gördüm. ne yapmalıyım?
az önce durup dururken masaüstü bilgisayarımı açarken dos ekranında ntldr eksik yazısını gördüm. ne yapmalıyım?
0
nickim neyim yok benim
(04.08.08)
windows cdsi ile açmayı denedim hatta bios tan first boot device olarak cd rom seçtim ama yine de olmadı.
0
🌸nickim neyim yok benim
(04.08.08)
format dene derim, ise yaramaz ise ki uzgunum ama genelde yaramaz hard disk gitmis demektir.

aklima birde soyle birsey geldi, windows cdsine sata dirveri ekleyin eger hard diski gormuyorsa.

forum.donanimhaber.com
0
wish i could fly
(04.08.08)
sadece ntlr dosyasında sorun olduğunu varsayarak...

eğer windows dışında başka bir işletim sistemi de kurulu ise bilgisayarında yapacağın şey şu: internete giriyor ve bu dosyanın bir kopyasını buluyorsun. daha sonra bu dosyayı windows'un bulunduğu bölümlemenin içine kopyalıyorsun (windows klasörünün içine değil, direkt partisyonun içine, yani windows c'de ise c'nin içine gibi...). yeniden başlattığında sorun yalnızca bu dosyanın olmaması idiyse hallolmuştur.

eğer başka bir işletim sistemi yok ise bilgisayarında, birinden bir ubuntu live cd bul, bu cd'yi tak, bilgisayarını cd'den başlat. daha sonra ubuntu'yu kurmadan denemek için olan seçeneği seçerek başlat ve yukarıda söylediklerimi dene.

sadece eksik bir ntldr dosyası yüzünden format atmana normalde gerek yok. ama virüs falan bulaştığı için bozulduysa windows'u açar açmaz sağlam bir program ile temizle. hatta yapabiliyorsan windows'u açmadan bir virüs programı çalıştır, temizle sonra aç.

ben bunlardan anlamam, kafamı da yormak istemem dersen... format atabilir, ya da yalnızca windows'u yeniden kurabilirsin.

ahah, aklıma geldi. yukarıdakileri yapamıyorsan windows cd'sini tak, sonra kurulumu başlat. daha önce windows kurulu olan yere FORMAT ATMADAN kur. windows sana burada başka windows var diyecektir. seni ırgalamaz sen şu klasöre kur windows'u de (klasör ismini sen vereceksin ve windows oraya kurulacak (mesela Zikdows gibi). Zikdows'u unutma. sistem kurulumu tamamlandıktan sonra bootloader dosyasını görmek için klasör seçeneklerinden gizli dosyalar ve sistem dosyalarını göster dedirt. sonra bootloader adlı dosyayı aç. yeni sistem kurduktan sonra burada Zikdows yazan yerleri bul, başka hiçbirşeyi silmeden onları Windows yap. Bilgisayarı yeniden başlat ve Zikdows ve Zikdows'un yarattığı kullanıcıları hdd'de gereksiz yer kaplamamaları için sil. hepsi bu.. karışık di mi... haklısın. ama aslında değil.
0
laughtear
(05.08.08)
kurtarma konsolundan açıp fixmbr /? yazarak fixmbr hakkinda detayli bilgi alabilirsin. ordan istediğiniz komutu seçip fixmbr /a gibi kullanabilirsiniz. şuan tam hatirlamiyorum ne neişe yarıyor maalesef. ama format atmadan önce deneseniz iyi olur.
0
mustti
(05.08.08)
ntldr dosyasi yanlis bilmiyorsam herhangi bir parcanin driver dosyasi. sorun da bu parcalardan dolayi kaynaklaniyor. muhtemelen ram'in bir tanesi ucmustur. gecenlerde boyle bir aletle ugrasmistim. onda durum boyleydi.
0
trimpot
(05.08.08)
bazen sistemi "hazırda beklet" dediyseniz problem çıkabiliyor. ramleri sökün bir kahve için tekrar takın ve sistemi açmayı deneyin.
0
swallowed arsenic
(05.08.08)
(2)

gmail drive

insanimsi
google gdrive'ı blocklamış doğru mudur?
google gdrive'ı blocklamış doğru mudur?
0
insanimsi
(04.08.08)
olabilir, gspace eklentisi de çalışmıyormuş şurda yapılan yorumlara göre:
addons.mozilla.org
0
edge_nabby
(04.08.08)
gmail direk tool u blocklamasa bile sizin accountu bloklayabilir. Bende eskiden futursuzca kullanıyordum. şimdi 1 gb mailime soğuk su içmemek için filtre yazdım kendi kendime attiğim mailleri bir klasörde topluyorum. Aynı mantık...dimi ama? yoksa değil mi?
0
ned flanders
(05.08.08)
(2)

pc oyunu

cold
Intel® Core 2 Duo T5250 Ekran Kartı:Intel® GMA X3100 Maks. 358MB Windows® Vistabu özellikleri destekleyen pc oyunu ne olabilir????
Intel® Core 2 Duo T5250
Ekran Kartı:Intel® GMA X3100 Maks. 358MB
Windows® Vista

bu özellikleri destekleyen pc oyunu ne olabilir????
0
cold
(04.08.08)
sanırım laptop ve ekran kartı paylaşımlı.
yine de ben şu an popüler olan oyunları oynatır diye düşünüyorum.
crysis veya cod4 olmayabilir. bilemiyorum.
0
gholeman
(04.08.08)
www.systemrequirementslab.com
adrese girip listeden oyun seciyorsun ve sana o oyunu mevcut donaniminla ne derece oynayabilecegini gosteriyor.
0
dengesiz pamuk
(04.08.08)
(3)

limitli adslden limtsize geçiş

turunun son ornegi
başlıktanda anlaşıldığı üzere limtli adslden limitsize geçmek istiyorum. ama turk telekom bayi bugün başvursam dahi bir ay sonra bunun geçerli olacağını söyledi. sistemde limitsiz kullanıcı olarak gözükecekmişim ama ağustos ayı faturam limitli olarak değerlendirilecekmiş. anlamadığım bu işte bir saç
başlıktanda anlaşıldığı üzere limtli adslden limitsize geçmek istiyorum. ama turk telekom bayi bugün başvursam dahi bir ay sonra bunun geçerli olacağını söyledi. sistemde limitsiz kullanıcı olarak gözükecekmişim ama ağustos ayı faturam limitli olarak değerlendirilecekmiş. anlamadığım bu işte bir saçmalık yok mu? ağustos ayından itibaren limitisiz kullanıcı olmak istiyorum ama bunun için temmuzda başvurmam gerekiyor. eğer bu böyleyse ben bunu merkeze gidip istediğim şekilde yaptıramaz mıyım?
0
turunun son ornegi
(04.08.08)
şimdiden geç bu ay sınırlı gibi kullan gelecek ay download ın dibine vurursun. bana da dediler geçince hattınız sınırsız oldu diye. indirdim herşeyi sonra 90 ytl faturayı geçirdi şerefsizler. aynı hatayı yapmayın
0
kazma penguen
(04.08.08)
böyle konuları bayi yerine müşteri hizmetlerine sormanda fayda var. ama bildiğim kadarıyla 444 0 375'i aradığın zaman en kısa sürede limitsiz'e geçiyosun.. ücreti başvurduğun süre için limitli, sonrası için limitsiz şekilde faturana yansıyor.
0
thalamus
(04.08.08)
ben de müşteri hiz. arayıp geçmiştim limitsize.modeminizi açıp kapattıktan sonra limitsiz olarak kullanabileceksiniz dedi. tamam dedik.fatura geldi sonra, baktım faturada limitli yazıyor, aradım telefonla nedir diye.öyle oluyo o, diğer ay limitsiz olarak gelir dedi.fazla üzerinde durmadım.malum, ttnet adamı sinir eder.ondan sonra limitsiz olarak geldi fatura.aynı fatura da borçum olduğu da yazıyordu ama borcum yoktu , onu da söyledim sistemden bakıyoruuaam şimdiee dedi , borcunuz yoook dedi.yani ttnet te ne olursa olsun yalan , saçma olma ihtimali yuksek.
0
dunyanin en gereksiz adami
(04.08.08)
(1)

[EXCEL] formülle elde edilmiş sayıları normal hale çevirmek.

karapolisnas
Örneğin, bir tablo yapmış olalım. 100 satır uzunluğunda, tamamı bir önceki sütunun 100e bölünmesinden oluşan sayılardan oluşuyor. Bir önceki sütundaki sayılar muhtelif. Dolayısıyla diğer sütundakiler de muhtelif.Sayısallaştıralım:F27: 150,00G27: 1,50 gözüküyor. HalbukiF27: 150,00;G27: F27/100.şimdi
Örneğin, bir tablo yapmış olalım. 100 satır uzunluğunda, tamamı bir önceki sütunun 100e bölünmesinden oluşan sayılardan oluşuyor. Bir önceki sütundaki sayılar muhtelif. Dolayısıyla diğer sütundakiler de muhtelif.

Sayısallaştıralım:

F27: 150,00
G27: 1,50 gözüküyor. Halbuki

F27: 150,00;
G27: F27/100.

şimdi sütunları oynarken taşırken bozuluyor bu değerler, ben de bir kes hesaplamışım, sabit kalsın istiyorum. Bi komut veriliyodur kesin, G27 artık F27/100 diil de 1,50 oluyodur.

Nasıl yapılır bu?
0
karapolisnas
(04.08.08)
klavye kısayolu:
alt+e
s
v
enter
0
desdinova
(04.08.08)
(6)

Unix - grep/locate sorusu

kurukafa
Mesela, locate komutunun standart outa yazdığı değerler arasında grep ile seçmece yapabiliyoruz:locate ahmet | grep delikanlibenim istediğim, grep ile sadece locate'in döndürdüğü dosyaların içeriklerinde arama yapabilmek, yani mesela bir klasör içindeki bütün dosyaların içeriğini grep ile taramak is
Mesela, locate komutunun standart outa yazdığı değerler arasında grep ile seçmece yapabiliyoruz:

locate ahmet | grep delikanli

benim istediğim, grep ile sadece locate'in döndürdüğü dosyaların içeriklerinde arama yapabilmek, yani mesela bir klasör içindeki bütün dosyaların içeriğini grep ile taramak istesem:

grep -lir mazlum *

diyebilirdim. Ama ben mazlum kelimesini klasördeki bütün dosyalar içinde değil mesela "abc*.txt" gibi bir filtre ile çalıştırmak istiyorum.

İnşallah anlatabildim. Napılabilir?
0
kurukafa
(04.08.08)
teşekkürler, evet man page e baktım ama o zaman bulunduğu klasörün içinde recursive olarak alt klasörleri aramıyor.
0
🌸kurukafa
(04.08.08)
yok malesef, * dışında herhangi bir filtre olduğu zaman, aramaya başlanan klasörde öyle bri dosya yoksa "abc*.txt no such file or directory" deyip kalıyor.
0
🌸kurukafa
(04.08.08)
ha bir de filtrede asterisk kullanılıyorsa keywordü tırnak içine almak lazımmış ama o da işe yaramadı.
0
🌸kurukafa
(04.08.08)
grep -lir mazlum 'locate ahmet'

bu sekilde olabiliyor olsa gerek.

Edit: Alt Gr + virgul ile yapilan tirnaklarla yapilmasi gerek, yalniz oyle yapinca eksiduyuru direk gizli bkz yapiveriyor (pastebin.com).
0
armish
(04.08.08)
evet! test ettiğim kadarıyla çalışıyor. çok teşekkürler, google hanım ile baya haşır neşir olduk bu konuda ama bir şey bulamamıştım. bir kaynağın var ise verebilir misin?
0
🌸kurukafa
(04.08.08)
arayip baktigim google gibi bir kaynak yok maalesef. sadece zamaninda su efsanevi Advanced Bash-Scripting Guide kitabini okumuslugum vardi (tldp.org). Konsollarda calismayi seviyorsan kesinlikle tavsiye ederim, cok buyuk bir kitap degil ama bolca hayat kurtariyor.
0
armish
(04.08.08)
(3)

paylaşımlı ekran kartı

chak 666
bir dizüstü bilgisayarda performans açısından 350 mb paylaşımlı ekran kartı mı olması iyi 256 mb harici ekran kartı olması mı iyi? nedir bunu belirleyen ince çizgi???paylaşımlı ekran kartı derken şu: Intel GMA X3100ram ise 2gb dır.
bir dizüstü bilgisayarda performans açısından 350 mb paylaşımlı ekran kartı mı olması iyi 256 mb harici ekran kartı olması mı iyi? nedir bunu belirleyen ince çizgi???

paylaşımlı ekran kartı derken şu: Intel GMA X3100
ram ise 2gb dır.
0
chak 666
(04.08.08)
kisisel kanatim harici ekran karti olani tercih edindir. gerci dizustulerde genelde paylasimlidir harici bulmak zordur ama harici ekran kartlarinin ayarlarini siz yapabiliyorsunuz ama paylasimli olanlarda genelde otomatik olarak bilgisayar sizin icin yapiyor gereksinimi ne ise onu kullaniyor.
ayrica paylasimli olanlarda herhangi bir sorun cikarsa ekran kartinda anakartin degisimine kadar gidebiliyor durum. haricilerde basit bi sekilde yeni kart takiyorlar.
0
wish i could fly
(04.08.08)
intel ekran kartı olarak her türlü kötü
0
natnan
(04.08.08)
harici olan cok daha iyidir.
0
bryan fury
(04.08.08)
(1)

Photoshop plug-in ya da program sorusu

babatema
1) Objelerin gölgelerini güzelce ve gerçeğe yakın verebileceğimiz photoshop plug-in i ya da bi program var mıdır?2) Objelerin perspektiflerini güzelce ve gerçeğe yakın ayarlayabileceğimiz photoshop plug-in i ya da bi program var mıdır?not1: gölgeler ve perspektifle ilgili bildiğiniz kaliteli ve prof
1) Objelerin gölgelerini güzelce ve gerçeğe yakın verebileceğimiz photoshop plug-in i ya da bi program var mıdır?

2) Objelerin perspektiflerini güzelce ve gerçeğe yakın ayarlayabileceğimiz photoshop plug-in i ya da bi program var mıdır?

not1: gölgeler ve perspektifle ilgili bildiğiniz kaliteli ve profosyonel tutoriallar varsa onlara da ihtiyacım olabilir.

not2: yukarıdakilere ek olarak ışıklandırma ile ilgili de bilimum plug-in tutorial vs lazım.

teşekkürler
0
babatema
(03.08.08)
Tek tek hepsine bakıp neler olduğunu hatırlayamadım ama şu sitelerde birdolu tutorial vardı, belki işinize yarayan bir şeyler çıkar:

photoshopfrenzy.com
psdtuts.com
www.tu-torial.com
pshero.com
www.photoshoproadmap.com
www.worth1000.com
www.photoshoplady.com
luxa.org
www.layersmagazine.com
www.photoshoplab.com
0
kobuzchu kiz
(04.08.08)
(2)

picasa albümündeki bütün fotoğrafları kaydetmek

teritori
nasıl olacak bu iş? illa picasa aracılığyla mı olması gerekiyor? eğer picasasız olursa nasıl olabilir? eğer illa picasa gerekiyorsa o zaman nasıl olacak? aslında albüm kaydet diye bir şey çıkması gerekiyor sanırım ama ben bulamadım :(
nasıl olacak bu iş? illa picasa aracılığyla mı olması gerekiyor? eğer picasasız olursa nasıl olabilir? eğer illa picasa gerekiyorsa o zaman nasıl olacak? aslında albüm kaydet diye bir şey çıkması gerekiyor sanırım ama ben bulamadım :(
0
teritori
(03.08.08)
mal gibi sorarsam elbet anlaşılmaz demek istediğim. efendim picasa web ile web'de yayınlanmış bir albümden bahsediyorum. adam yüzlerce fotoğraf koymuş geziden, hepsini tek tek kaydetmekle uğraşmak istemiyorum. bunun bir çözümünü sorduydum ben.
0
🌸teritori
(04.08.08)
sanırım download'a kapatmış. off ulan off.
0
🌸teritori
(04.08.08)
(2)

Sitelerdeki "Arama Geçmişi"nin tutulması sorunu..

hlathguth
Sevgili arkadaşlar, http://img410.imageshack.us/img410/5254/29315445fc9.jpg Resimde göreceğiniz gibi Mozilla Firefox sitelerde arama geçmişimi tutuyor. Ancak bunu silip bir daha tutmamasını istiyorum. Çünkü bugün reset atana kadar böyle bir durum görülmüyordu ve ne güzel gidiyordu. En kısa sürede ya
Sevgili arkadaşlar,

img410.imageshack.us

Resimde göreceğiniz gibi Mozilla Firefox sitelerde arama geçmişimi tutuyor. Ancak bunu silip bir daha tutmamasını istiyorum. Çünkü bugün reset atana kadar böyle bir durum görülmüyordu ve ne güzel gidiyordu.

En kısa sürede yardım ederseniz pek sevinirim.

Saygılar.
0
hlathguth
(03.08.08)
teşekkürler ;-)
0
🌸hlathguth
(03.08.08)
Ccleaner de siler bunu, çok faydalı bir programcıktır kendisi.
0
flawless victory
(04.08.08)
(3)

bir çeşit trojan

fbu95
nod32 var bende. bir truva atı tehdidi geldi. birden google'ın çince versiyonunda birşeyler taradı ve her sayfa açışımda tehdit uyarısı geldi adı; http ://v.freefl.info/f/ilink.html sakın girmeyin. google'da aynısını yazıp taratınca bu site tehlikeli olabilir gibi bi yazı çıkıyo sitenin altında, çok
nod32 var bende. bir truva atı tehdidi geldi. birden google'ın çince versiyonunda birşeyler taradı ve her sayfa açışımda tehdit uyarısı geldi adı;

http ://v.freefl.info/f/ilink.html

sakın girmeyin. google'da aynısını yazıp taratınca bu site tehlikeli olabilir gibi bi yazı çıkıyo sitenin altında, çok merak ettim bilen varsa nasıl birşey olduğunu söylesin virüs kendiliğinden yok oldu ama ne olduğunu merak ediyorum galiba başkalarının da başına daha önce gelmiş bu olay

şimdiden teşekkürler
0
fbu95
(03.08.08)
maslan diye bir worm bulaşmış sanırım, temizlemek biraz zahmetli olacak :)
(git: www.symantec.com
0
dinomazu
(04.08.08)
bu ne yahu anlamadım hiç birşey :) ama tehdit vermiyo geçmemiş midir virüsü sokdurmadım sanırım bilgisayara uyarılara virüslü dosyayı sil dedim hep
0
🌸fbu95
(04.08.08)
ozaman bişey bulaşmamış, antivirüsün önlemiş. verdiğin linkten yola çıkarak google'ı kurcaladım ve o worm çıktı karşıma neyse merak edilecek bişi yok.
0
dinomazu
(04.08.08)
(3)

hangi laptop

s man chen
http://www.vatanbilgisayar.com/product_details.aspx?I_ID=33051http://www.vatanbilgisayar.com/product_details.aspx?I_ID=33811http://www.vatanbilgisayar.com/product_details.aspx?I_ID=32972http://www.vatanbilgisayar.com/product_details.aspx?I_ID=32775http://www.ereyon.com.tr/store/ProductDetails.aspx?p
0
s man chen
(03.08.08)
en güçlüsü dell ve acer toshiba'nın ciddi anlamda teknik servis sorunları oluyor asus fiyat olarak diğerlerinden pahalı olmasına karşın özellikler düşük monster tanınmamış bir marka olduğundan tavsiye etmiyorum ben sana aceri tavsiye ederim hem çok şık hem en ucuz hem ekran kartı en güçlü dellden tek eksiği rami oda o kadar sorun olmaz(ram değiştilir ama ekran kartı değiştirilmez) ben sana acer kullanıcısı olarak aceri öneririm
0
enter saltman
(03.08.08)
acer la asus arasında tercih yap.
0
etna
(03.08.08)
monster bilgisayarları feci şekilde tavsiye ederim, çünkü bunları satan adamlar pek iyi pek güzel adamlar.
(bkz: fokus bilgisayar/@kurukafa)

Bugüne kadar 10'dan fazla laptop aldım-aldırdım onlardan, özellikle asus barebone olan makinalarını tavsiye ediyorum.

acerdan uzak dur, ya da en iyisi ekşi duyuruda acer diye bir arama yap.
0
kurukafa
(03.08.08)
(2)

rapidshare (bıktım yeminle)

gxix
dün limiti doldurdun diyordu, bugün de hiçbir linki çalışmıyor, rapidshare.com'a girmiyor. problem bende mi yoksa genel bi zıkkım mı var?
dün limiti doldurdun diyordu, bugün de hiçbir linki çalışmıyor, rapidshare.com'a girmiyor. problem bende mi yoksa genel bi zıkkım mı var?
0
gxix
(03.08.08)
tadilat var...
0
forrestgump
(03.08.08)
şu an gayet rahat rapid linkleri indirebiliyorum.
0
aysiku
(03.08.08)
(4)

photoshop dersi veren siteler... [fotoğraf manipülasyonu için]

sirrikadem
http://www.tutorial9.net/ benzeri siteler arıyorum. benim istediğim daha çok grafik tasarım değil de, fotoğraf manipülasyonuna dayalı photoshop. Önerebileceğiniz siteler var mı böyle?
www.tutorial9.net benzeri siteler arıyorum. benim istediğim daha çok grafik tasarım değil de, fotoğraf manipülasyonuna dayalı photoshop. Önerebileceğiniz siteler var mı böyle?
0
sirrikadem
(03.08.08)
site bilmiyorum ama kitap al bence. hem cdleri falan oluyo ondaki resimlerle çalışabiliyorsun.
0
kazma penguen
(03.08.08)
www.good-tutorials.com
0
tazafacan
(03.08.08)
www.adobeegitim.com

burada işin püf noktalarıyla ilgili bir çok şey bulabilirsiniz. çok değerli grafikerler ve manipülasyoncuların dahil olduğu bir sitedir.
0
neriman koksal
(03.08.08)
(1)

tncXp

gholeman
bu işletim sistemini nasıl bilirsiniz.tnctr sitesinde biraz dolaştım. güzel ayarlamalar ve özellikle program cd si çok iyi gözüküyor.acaba bundan daha iyi olduğunu düşündüğünüz katılımsız işletim sistemi var mıdır?birde sp3 ve normal var.kullanan varsa sp3 ün üstüne program cdsini indirsem sorun olm
bu işletim sistemini nasıl bilirsiniz.
tnctr sitesinde biraz dolaştım. güzel ayarlamalar ve özellikle program cd si çok iyi gözüküyor.
acaba bundan daha iyi olduğunu düşündüğünüz katılımsız işletim sistemi var mıdır?
birde sp3 ve normal var.
kullanan varsa sp3 ün üstüne program cdsini indirsem sorun olmaz mıdır?
0
gholeman
(03.08.08)
ben xpyi normal cdden kurup üstüne bunun program cdsini kullanıyordum sadece sıkıntı olmuyordu ama o zaman sp3 yoktu
0
prodeq
(03.08.08)
(4)

opera da yeni sekmede açtığımızda açtığımız sayfaya direk gitmeyi nasıl engelliyoruz?

nihilanth
sekme açılsın ancak bulundugum sayfa kalsın istiyorum. (yani açtıgım sekmeyi göstermesin bulundugum sayfada bulunmaya devam edeyim.firefox taki gibi..)
sekme açılsın ancak bulundugum sayfa kalsın istiyorum. (yani açtıgım sekmeyi göstermesin bulundugum sayfada bulunmaya devam edeyim.firefox taki gibi..)
0
nihilanth
(02.08.08)
scroll tuşu ile linke tıklarsan arka planda açılıyo tab.
0
hububrad
(02.08.08)
fareyi link üstine getir sağ tuşa basıp fareyi aşağı yukarı oynat (fazla değil ama) link ayrı bir sekme de açılacaktır. ilk başta zor gelebilir ama alışınça çok rahat edeceksin.

edit: bunu yapınca arka planda açılıyor zaten..:D
0
axijazz
(02.08.08)
yeni sekmede açma değil diğer sayfayı göstermemeyi soruyorum arkadaşlar..

scroll işe yarıyor evet.. peki bunun ayarlı bir şekli yok mu koskoca browserda?
0
🌸nihilanth
(02.08.08)
Sağ tık-open in background tab seçeneğini denediniz mi?
0
Dag
(02.08.08)
(3)

kaffeine ve altyazı problemi

winniethepooh
sorum çok net pardus 2007.3 kullanırken altyazılarda hiçbir sorunum yokken pardus 2008 kullanırken kafefine altyazıları resim 1 de göreceğiniz üzere çok kötü göstermekte bütün ayarlarıyla oynamama rağmen sonuç elde edemedim düzeltmehususunda. keza aynı videoyu resim 2 de göreceğiniz üzere gnome-mpla
sorum çok net pardus 2007.3 kullanırken altyazılarda hiçbir sorunum yokken pardus 2008 kullanırken kafefine altyazıları resim 1 de göreceğiniz üzere çok kötü göstermekte bütün ayarlarıyla oynamama rağmen sonuç elde edemedim düzeltmehususunda. keza aynı videoyu resim 2 de göreceğiniz üzere gnome-mplayer 0.6.3 ile açtığımda altyazılar kususrsuz rahatlıkta okunabilir olarak gözükmekte.

bu duruma karşı önereciğiniz çözüm nedir?

resim 1 ---> img366.imageshack.us
resim 2 --->img375.imageshack.us
0
winniethepooh
(02.08.08)
gnome-mplayer kullan
0
enter saltman
(03.08.08)
smplayer (mplayer için başka bir arayüz) öneririm. pardus'ta sorunsuz kullanıyordum, şimdi ubuntu'da da gayet güzel kullanıyorum. çok başarılı.
0
edge_nabby
(03.08.08)
@enter saltman gnome-mplayer kullanıyorum şu esnada zaten
@edge_nabby teşekkür ederim gerçekten güzel bir arayüz bunu kullanasım var artık fakat hala merak içindeyim kaffeine neden bu şekilde render ediyor altyazıları???
0
🌸winniethepooh
(03.08.08)
(4)

hard disk sorusu

taipan
el emeği göz nuru filmlerimi saklamak için bir hard disk istiyorum da kapasite dışında hangi özelliklerine dikkat etmeliyim. 250 gb ve üstü istiyorum ama bunların zilyon tane özelliği oluyor ben de bi bok anlamıyorum. acaba nasıl bir şey alayım özellikleri nasıl olsun?örneğin gitti gidiyor da şu öze
el emeği göz nuru filmlerimi saklamak için bir hard disk istiyorum da kapasite dışında hangi özelliklerine dikkat etmeliyim. 250 gb ve üstü istiyorum ama bunların zilyon tane özelliği oluyor ben de bi bok anlamıyorum. acaba nasıl bir şey alayım özellikleri nasıl olsun?örneğin gitti gidiyor da şu özelliklere sahip bi tane buldum ne diyorsunuz iyi midir;?


Form Faktörü : 3.5"
Bağlantı Arabirimi : USB 2.0
Devir Hızı (rpm) : 7200
Kapasite (GB) : 250
Ortalama Erişim (ms) : 8.9
Desteklediği İşletim Sistemleri: Windows® 98SE/Me/2000/XP/VistaTM - Mac® OS X 10.2.8 ve üstü
Yüklü Yazılımlar : GoogleTM yazılımı (Sadece Windows 2000 ve XP ile uyumlu)
Kutu İçeriği : USB kablosu / AC adaptörü güç kablosu ile beraber
Yükseklik x Uzunluk x Genişlik (cm) : 17.05 x 14.1 x 5.72
Ağırlık (kg) : 1.32
0
taipan
(02.08.08)
oraya buraya götürecekseniz taşıma kolaylığı açısından 2.5" öneririm.. ama "ekstra hard disk olarak kullanıcam, çoğunlukla pc nin yanında duracak" diyorsanız 3.5" alın çünkü fiyatlar çok farkediyor..
0
const ant
(02.08.08)
western digital, mybook lar şahanedir. fiyat-marka falan yazmamışsın bişe diyemicem. sadece usb bağlantısı yeterli bence.

1 tb: 287,56 YTL
500 gb: 143,09 YTL

hatta: www.netsiparis.com
0
dorian greyfurt
(02.08.08)
bende var bi 500 gb lık ankaradaysan elden başka şehirdeysen önce para sonra kargo şeklinde yapabilirim.
www.sahibinden.com
0
rentts
(02.08.08)
enter saltman
(02.08.08)
(2)

photoshop türkçe karakter

tabudeviren
photoshopta resim üzerin yazı yazmak istediğimde (örn. trebuchet ms fontuyla) türkçe karakterlerde sorun çıkıyor. türkçe karakterler acayip şekillere dönüşüyor.yazıyı notepadde yazıp, photoshopa kopyaladığımda türkçe karakterler gayet normal bir şekilde, aynı fontla (trebuchet ms) görünüyor.böyle ol
photoshopta resim üzerin yazı yazmak istediğimde (örn. trebuchet ms fontuyla) türkçe karakterlerde sorun çıkıyor. türkçe karakterler acayip şekillere dönüşüyor.

yazıyı notepadde yazıp, photoshopa kopyaladığımda türkçe karakterler gayet normal bir şekilde, aynı fontla (trebuchet ms) görünüyor.

böyle olmasının sebebi nedir?
0
tabudeviren
(02.08.08)
opentype font kullanmalısın. genelde hata ş ve ğ lerde çıkar bahsettiğin sorun.
birde bazı reg yöntemleri var forumlarda bahseder olayı kökten çözen, rastlarsan onları dene. ama genelde notepad yetişir imdada...
0
la grande
(02.08.08)
Photoshop'un "Central European Version" larında bu türden sorunlar yoktur. bilginize
0
hunter the dayworker
(02.08.08)
(1)

fallout 3 ve wii

reeper redeemer
fallout 3 wii için çıkacak mı?
fallout 3 wii için çıkacak mı?
0
reeper redeemer
(01.08.08)
sitelerinde göründüğü kadarıyla çıkmayacak.
0
teritori
(02.08.08)
(4)

donanım önerisi

reeper redeemer
max 1000 ytl'ye toplanacak, oyun amaçlı alınacak en uygun bilgisayar donanım alternatiflerinizi rica ediyorum. (bütçe sadece kasa içindir. ekran, klayve vs. alınmayacaktır.)
max 1000 ytl'ye toplanacak, oyun amaçlı alınacak en uygun bilgisayar donanım alternatiflerinizi rica ediyorum. (bütçe sadece kasa içindir. ekran, klayve vs. alınmayacaktır.)
0
reeper redeemer
(01.08.08)
extirpation
(02.08.08)
şu dönemde oyun amaçlı bilgisayar almayın... hele hele 1000 ytl ye hiç sistem toplamaya kalkmayın... bugün 1000 ytl ye toplayacaksınız, 6 ay sonra 600 ytl ye ancak satarsınız.. yazık paranıza... örn daha 3-4 ay önce 350 ytl ye satılan 8800gt ekran kartları şimdi 200 ytl ye alınabiliyor. aynısı sizin alacağınız pahalı ekran kartının da başına gelecek... 3-4 ayda eskiyecek... gerçekten uyarıyorum: oyun için sakın bir sisteme 1000 ytl vermeyin. zaten pc'ye çıkan oyunlar da konsollara çıkanın yanında devede kulak... konsollar şu anda oyun konusunda her türlü üstün... bir kasaya 1000 ytl verseniz de üstün...

bu paraya kopya oyun oynatabilen falcon çipsetli bir xbox 360 almanızı ve artan parayla da ortalama bir sistem toplamanızı tavsiye ederim.

yine de siz bilirsiniz...
0
forrestgump
(02.08.08)
1000 ytlye gayet rahat oyun canavarı toplarsınız:
intel core 2.40 veya üzeri
512 mb nvidia 8800gt ekran kartı(1gb paylaşımlı falan aldanmayın)
320 gb segate(sessiz çalışır)
2gb veya üzeri ram
dvd reader/writer
asus kasa(akıl kârı)
80 ytl ve üzeri power supply(geceleri sessiz sessiz oynatır kasayla gelene güvenmeyin)
17" kare lcd yada 19" widescreen lcd
işletim sistemi oyun oynayacaksanız xp yükleyin derim malum vista hala uyum sorunu yaşatabiliyor
ps:1000 ytlyi geçmişse affola
ps2:geçmişse ekran kartı yüzündendir
0
enter saltman
(02.08.08)
img221.imageshack.us

ram 4gb yapılabilir, kasa değiştirilebilir ama bence oyun için oldukça yeterli.
0
agk
(02.08.08)
(1)

eski atari oyunu-die hard

gioberg
Selamlar,Die hard'ın atarilerde oynanan -o dönemde bana çok güzel gelen- bir oyunu vardı. atari oyunlarının son dönemlerinde çıkmıştı, oyunun o döneme göre çok yenilikçi bir tarzı vardı.ayrıntıları çok hatırlayamıyorum ama önünüze çıkan düşmanları döverken kollarını falan kırabiliyorduk ,bir de oyun
Selamlar,
Die hard'ın atarilerde oynanan -o dönemde bana çok güzel gelen- bir oyunu vardı. atari oyunlarının son dönemlerinde çıkmıştı, oyunun o döneme göre çok yenilikçi bir tarzı vardı.
ayrıntıları çok hatırlayamıyorum ama önünüze çıkan düşmanları döverken kollarını falan kırabiliyorduk ,bir de oyunun başında balkon gibi bir yere atlıyorduk.

işte ben bu oyunu arıyorum hatta mümkünse bilgisayarda oynayabilceğim versiyonu bulunabilir mi acaba?
teşekkürler.
0
gioberg
(01.08.08)
Die Hard Arcade diyorsun galiba.
Valla o oyunu bende arıyorum hocam.
Bulursan bi zahmet haber ver!
0
onyetele
(02.08.08)
(5)

torrent chat?

insanimsi
torrent clientleri aracılığıyla paylaşımda bulunan kişilerle iletişime geçmek mümkün mü?
torrent clientleri aracılığıyla paylaşımda bulunan kişilerle iletişime geçmek mümkün mü?
0
insanimsi
(01.08.08)
Ben utorrent kullanıyorum, yok öyle bir fonksiyonu. Fakat torrent programından ziyade, tracker'in sitesinden sesini duyurabilirsin. En kötü demonoid ve mininova'da comment yazabilirsin. demonoid'de mesaj da atabiliyorsun.
0
sheba and the albino girls
(01.08.08)
ama olabilir değil mi?
0
🌸insanimsi
(01.08.08)
Olabilir, örneğin Kazaada vardı. Soulseek'de var. Ama o programdan atacağın mesaj her zaman yerine gitmiyor. Adam programı açıp gidiyor, haftada bir kontrol ediyor mesela. Ama trackerdan attığın özel mesaj adama mail olarak da bilgi gidiyor. Siteden daha çabuk ve kolay ulaşırsın.
0
sheba and the albino girls
(01.08.08)
zaten ben de soulseek'ten özenmiştim.
0
🌸insanimsi
(01.08.08)
valla eskiden bitcomet banlanmadan ve ben utorrente geçmeden önce(ki bunların hepsi ben pardusa geçmeden önceydi) bittorentte indirdiğiniz dosyayı paylaştığınız insanların eğer o seçeneği aktif ise chat yapılabilmekteydi ancak daha sonra bitcometin he fake uploaderlı versiyonalrı çıktı trackerlar falan banladi diğer programlarda fekat rastlamadım böyle bir özelliğe
0
winniethepooh
(02.08.08)
(8)

1) Seagate 3,5" 500GB Free Agent Pro / 2) Tavsiyeler?

1001gecemasallariyla1002gece
1) Su aleti (http://www.vatanbilgisayar.com/product_details.aspx?I_ID=27564) kullanan var mi? * Kullaniyorsaniz memnun musunuz? ** Eger ariza yaptiysa, servis isleriyle ugrastiysaniz memnun kaldiniz mi? 2) Tavsiye edeceginiz tercihen 1TB external hard disk var mi? * ieee 1394 baglantili bulmaya g
1) Su aleti (www.vatanbilgisayar.com kullanan var mi?
* Kullaniyorsaniz memnun musunuz?
** Eger ariza yaptiysa, servis isleriyle ugrastiysaniz memnun kaldiniz mi?

2) Tavsiye edeceginiz tercihen 1TB external hard disk var mi?
* ieee 1394 baglantili bulmaya gerek var mi sizce fiyat/hiz performansi bakimindan?

Cook tesekkürler!
0
1001gecemasallariyla1002gece
(01.08.08)
bir işe girebilir de elim biraz para görürse şu sorumdaki diski almayı düşünüyorum:
(git: 32778)
Eğer benim gibi "ağ içi sabitdisk" derdiniz yoksa yine maxtorun usb/esata/firewire olanları da var fiyatları da bundan daha uygun...
0
late viper
(01.08.08)
Bence de 500gb için biraz yüksek bir fiyat, aşağıdaki linklerden 1tb'lık modellerin fiyatı gayet uygun göründü bana. Araştırmalarıma göre markom'un sorunsuz olduğunu söyleyebilirim. Siz de donanımhaber forumundan araştırabilirsin.

www.markomshop.com

Bu da aynısının satalı firewirelı modeli

www.markomshop.com
0
sheeper
(01.08.08)
Uzun araştırmalarım sonucunda ve bilgisayar tamircisi arkadaşlarıma da danışarak en sorunsuz denilen, seagate marka harici harddiskten aldım. sizin alacağınızın e-sata olmayan versiyonu. yine 500gb. çok memnun kaldım, çok hızlı ve sorunsuz. geçen ay bir tane daha aldım. biri ntsc biri fat32 kardeş kardeş duruyorlar masamda. Harici elektrikle çalışıyorlar. Kasası sert plastikten. Ayak yeri biraz nazik gibi duruyor ama bilmiyorum çok fazla gezdirecekseniz "freeagent go" modeli var. Sizin linkini verdiğiniz model aliminyum kasa olması lazım. Özet olarak alın derim. Yalnız, sert sarsıntıya gelmez, düşürmeye hiç dayanmaz bunu da ekleyeyim.
0
neronas
(01.08.08)
bundan bi tane ofiste bi arkada$a aldik. yan devrilince bi daha cali$madi. bizimki muhtemelen istisnai bi durumdur ancak daha once kullandigim wd diskime yanli$likla tekme attigim bile olmu$tu ama bi haller gelmedi ba$ina. bunun sebeplerinden biri sanirim hdd ve kasa arasinda hic bo$luk olmamasi. yani birbirine sikica gecmi$ durumdalar. WD disklerde kasa ile hdd arasinda ikinci bi hdd'nin sigacagi kadar bo$luk oluyor ve bu durum carpmanin $iddetini falan kasada emiyor. wd'nin kendi sitesinde de bu tip bi$eylerden bahsetmi$ti tasarimcilar.
0
dengesiz pamuk
(01.08.08)
maxtor icin sözlükte cok iyi seyler görmedim, trekstor'un servisinden memnun kalan biri vardi sanirim.. neyse tesekkürler her sey icin, btün bunlari dikkate alacagim :)
0
🌸1001gecemasallariyla1002gece
(02.08.08)
@1001gecemasallariyla1002gece
evet maxtor'un kötü şöhretini biliyorum ve elektronik aletlerde bela/arıza çeker bir özelliğim var ancak yıllardır kullandığım sabitdiskten ötürü maxtora yakınlığım var, bilinçli ve bilinçsiz sallantılara, darbelere, çıplak elle kurcalamalara göğüs gerdi yıllarca. Eski P2 bilgisayarıma sonradan takılan tek parçaydı, ondan yadigâr hâlen kullanmakta olduğum tek parça. Maxtorun kötü bir şöhreti var, elektronik aletlerle benim de kötü bir geçmişim var(hep arızalı, bozuk ürünler beni bulur). Galiba birbirimizi etkisiz duruma getirdik, gül gibi geçinip gidiyoruz. Elbette her ilişkide olduğu gibi ufak tartışmalarımız, küslüklerimiz oldu(git: 24732) ancak şu an bu satırları yazdığım bilgisayarın belki en eski parçası ama beni bugünlere kadar getirdi...
(bkz: nesnelerle kurulan mânevi bağlar)
bonus (bkz: makina ile duygusal bağ kurmak)
0
late viper
(02.08.08)
Bu tip aletlerde kutuyla diski ayrı ayrı alma taraftarıyım. Bu sayede ileride diske müdahale (kapasitesini yükseltme gibi) şansınız oluyor.
0
kruva san
(03.08.08)
@kruva san: güzel bir dusunce tabi ama yine de yeni hard disk aldıgınız zaman eskisi ziyan oluyor.. (ben laptop kullandıgım icin en azından)
0
🌸1001gecemasallariyla1002gece
(04.08.08)
(6)

Ataride bir oyun vardı hani?

inugard
Salon atarileri demiyorum, hani var ya televizyona bağladığımız konsollar. Heh işte onlarda bir oyun oynardık onun adını hatırlayamıyorum. Shoot'em up mı deniyordu onlara böyle yukarı doğru ilerliyoruz, havada ateş ederek. Karakter arıya benziyordu sanki, bulutlar var ateş edince içlerinden çan fala
Salon atarileri demiyorum, hani var ya televizyona bağladığımız konsollar. Heh işte onlarda bir oyun oynardık onun adını hatırlayamıyorum.

Shoot'em up mı deniyordu onlara böyle yukarı doğru ilerliyoruz, havada ateş ederek. Karakter arıya benziyordu sanki, bulutlar var ateş edince içlerinden çan falan çıkıyordu, bazen adaların üstünden geçerken ateş ederek volkanları yok ediyorduk sanki. Ses efektleri hala aklımda ama bir türlü hatırlayamıyorum adını!

Atari aldım fantazi yapacam diye kursağımda kaldı. Şimdi boşuna kaset de almak istemiyorum içinde var mı acaba o oyun diye; çünkü 5 ytl diyorlar kasetlere. Siz söyleyin biliyorsanız ona göre alayım ehemehe...
0
inugard
(01.08.08)
River raid degil di mi?
0
arche
(01.08.08)
galaksi vardı dedıgın gıbı bı oyun..
0
isott
(01.08.08)
yok yok onlar değil malesef. benim dediğim galaxiye göre daha renkli cicili bicili kalıyor =)
0
🌸inugard
(01.08.08)
twin bee. nintendo'dan devşirme.

eğer severseniz bahsettiğiniz karakterlerin olduğu bir de platform oyunu var, snes'te. yapımcı: konami.
0
lepidodendron
(02.08.08)
aha valla o =) Çok teşekkürler lepidodendron!
0
🌸inugard
(02.08.08)
www.nintendo8.com
burdan oynanabiliyor.
0
supergirl
(03.08.08)
(8)

Ses Dosyasını iptal etmek

goodbyecruelworld
Bir arkadaştan Casablanca'nın divx ini aldım. film orjinal dilinde download edilmişti. ama türkçe ses dosyasını, görüntüyle birleştirmiş, haliyle türkçe izlemek zorunda kalıyorum. bunu ortadan kaldırıp orjinal dilinde izlememin bir yolu var mı? teşekkürler
Bir arkadaştan Casablanca'nın divx ini aldım. film orjinal dilinde download edilmişti. ama türkçe ses dosyasını, görüntüyle birleştirmiş, haliyle türkçe izlemek zorunda kalıyorum. bunu ortadan kaldırıp orjinal dilinde izlememin bir yolu var mı? teşekkürler
0
goodbyecruelworld
(01.08.08)
hangi program ile izliyorsun?
0
trimpot
(01.08.08)
bsplayer, vlc, ya da gom
0
🌸goodbyecruelworld
(01.08.08)
Gom Player ile izliyorsanız; Sağ tuşla tıklayıp Audio -> Select Stream. Yani böyleydi sanırım ^^
0
Desqpio
(01.08.08)
gomda sağ tıklayıp audio> select stream > stream01-02 falan olması lazım eğer 2 dili de varsa tabi
0
gaza gelen
(01.08.08)
vlc veya bsplayer ile de diger sesler seçilebilir. ama dogrudan silmek isterseniz, virtualdub ile yapabilirsiniz...
0
tcp0203
(01.08.08)
bsplayer'da direkt görüntünün üstüne sag mouse ile tiklayin: ses ==> seslendirme'den seciminizi yapin.
0
trimpot
(01.08.08)
arkadaslar olmuyor. ses dosyası (bildiğiniz 128kbps lik winamp file) + film aynı klasörde ama filmi oynatmaya başladığım zaman stream2 falan görünmüyor. bu 2 dosya hangi yöntemle içiçe geçmiş olabilir ki orjinale erişemiyorum. gom, vlc ve bs de denedim sonuç aynı. bir ayrıştırma programı yok mu?
0
🌸goodbyecruelworld
(01.08.08)
stream 2 yoksa, büyük ihtimal arkadaşınız orjinal sesi silmiştir. ama illa ki bakayım, varsa ayrıştırayım derseniz; virtualdubmod işini görür... streams menusunden-stream list den görebilirsiniz kaç tane stream oldugunu... downloads.sourceforge.net
0
tcp0203
(01.08.08)
(1)

gom player iconu

flame of feanor
bütün görüntü formatları default olarak gom player olmasına ve çalıştırınca gom player açlmasına rağmen dosyaların iconları media player olarak gözüküyor. nasıl düzeltilebilir?
bütün görüntü formatları default olarak gom player olmasına ve çalıştırınca gom player açlmasına rağmen dosyaların iconları media player olarak gözüküyor. nasıl düzeltilebilir?
0
flame of feanor
(01.08.08)
araçlar/klasör seçenekleri/dosya türleri tabı/uzantılardan misal .avi'yi buluyoruz(ya da avi yazıyoruz)/üzerine tıklayıp "gelişmiş" butonuna tıklıyoruz/simge değiştir/change icon butonuna basıyoruz/C:\Program Files\GRETECH\GomPlayer\icon.dll <<şu adrese gidip istediğimizi seçiyoruz.
0
geldiler
(01.08.08)
(4)

web cam ile video çekilebilir mi?

gholeman
bildiğimiz msn de falan kullanılan usb cam lerle görüntü kaydetmek için bir program bileniniz var mıdır?bir tane bulmuştum seri foto çekiyordu. böyle birşey değil.ayrıca kayıt formatı avi mp4 falan olursa şukela olur heralde
bildiğimiz msn de falan kullanılan usb cam lerle görüntü kaydetmek için bir program bileniniz var mıdır?
bir tane bulmuştum seri foto çekiyordu. böyle birşey değil.
ayrıca kayıt formatı avi mp4 falan olursa şukela olur heralde
0
gholeman
(01.08.08)
cam cdsinin içinde olması lazım program. elinizde cd varsa ondan kurabilirsiniz yoksa cam markasını aratarak bişeyler bulabilirsiniz nette.
0
zittirulp
(01.08.08)
(bkz: virtualdub)
0
co2s2
(01.08.08)
"WinAVI Video Capture" aratin google'da, bulursunuz. free idi galiba.
0
osuruklu
(01.08.08)
kameranın kend yazılımı vardır çokça kullanılan (bkz: amcap)
0
sijwocaq
(02.08.08)
(1)

erişim yasaklarını delme şeysi

incesaz
(bkz: #13658487) nolu entry de belirtilen yöntem ile youtube dışında başka sitelere de ulaşmak mümkün sanırsam. peki bu nasıl olacak. misal geocities e ulaşmak istiyorum. ordaki dosyanın içine ne yazmam lazım. bilen var mıdır?
(bkz: #13658487) nolu entry de belirtilen yöntem ile youtube dışında başka sitelere de ulaşmak mümkün sanırsam. peki bu nasıl olacak. misal geocities e ulaşmak istiyorum. ordaki dosyanın içine ne yazmam lazım. bilen var mıdır?
0
incesaz
(01.08.08)
yasaklıysa pingi de yönlendirebilir sanırsam uptime.netcraft.net işinize yarar
0
yuto
(01.08.08)
(2)

Blogger yazılarımı taşımak

merope
blogspot-blogger 2 senedir yazmakta oldugum yazılarımı baska bi yere tasımayı nasıl yaparım? var mıdır kolay bir transfer arası yoksa ya allah diyip copy paste mi tek çözüm?
blogspot-blogger 2 senedir yazmakta oldugum yazılarımı baska bi yere tasımayı nasıl yaparım? var mıdır kolay bir transfer arası yoksa ya allah diyip copy paste mi tek çözüm?
0
merope
(01.08.08)
Hangi blog servisine tasimayi dusunuyorsunuz? Onlarin FAQ'inda bu konuda bilgi olabilir.
0
wpi
(01.08.08)
Wordpress'e taşıyacaksanız;

(git: img359.imageshack.us )

Eğer öyle değilse şöyle bir şeyler de var;

(git: www.codeplex.com)
(git: www.bildirgec.org)
0
Desqpio
(01.08.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.