Giriş
(4)

utorrent sorun

clones
dün utorrenti kurdum. sonra port açmak gerekiyordu bunu da yaptım. ardından Xp sp2 sınırlamasını kaldırmak için (half open zımbırtısını) gerekli ayarlamaları yaptım. fakat indirme hızı 30 40 kb civarlarında oluyor. sonra seed mevzusundandır diye düşündüm fakat başka bir arkadaşım da aynı dosyayı ayn
dün utorrenti kurdum. sonra port açmak gerekiyordu bunu da yaptım. ardından Xp sp2 sınırlamasını kaldırmak için (half open zımbırtısını) gerekli ayarlamaları yaptım. fakat indirme hızı 30 40 kb civarlarında oluyor. sonra seed mevzusundandır diye düşündüm fakat başka bir arkadaşım da aynı dosyayı aynı zamanda indirirken 200kbyi bulduğunu söyledi. rapidshareden indirsem iki kat daha hızlı indiriyorum. acaba bilmediğim ya da yapmadığım bir ayar mı var?

ek soru: bir torrent sitesine üye olmak iyi olur mu? neyi önerirsiniz?
0
clones
(01.08.08)
Maximum Connection ve Download Speed ayarlarını gözden geçirin, XP kullanıyorsanız TCP/IP sınırını kaldırın...

(bkz: xp service pack 2 tcp ip sinirlandirmasi)
0
crown
(01.08.08)
dl: 150k
ul: 15k

colonizer'in onerdigi ve gercekten i$e yarayan ayar. o da i$e yaramazsa ba$ka bir sorun var demektir.
0
katafalk
(01.08.08)
sorunun kaynağı, utorrent'in kendisi.

azureus kullandığımız zamanlarda dosyanın iliğini emiyor resmen.
0
co2s2
(01.08.08)
uload'u 8'e ayarla (download hızını etkilemeyen en düşük upload hızı budur). tabii dosyayı indirince tekrar limitsiz (0) yapmayı unutma.
0
insanimsi
(01.08.08)
(5)

internet baglantisini engellemek

dengesiz pamuk
Sevgili silikon vadisi sakinleri,ofiste zilyon tane bilgisayar var ve hepsi wireless ile baglaniyor. muhtelif tipler gelip bilgisayarlara oturup internete dadansin istemiyorum. biktim milletin facebook sevdasindan, "allah canimi alsin da kurtulayim" teyzelerine dondum resmen.butun bilgisayarlarda us
Sevgili silikon vadisi sakinleri,

ofiste zilyon tane bilgisayar var ve hepsi wireless ile baglaniyor. muhtelif tipler gelip bilgisayarlara oturup internete dadansin istemiyorum. biktim milletin facebook sevdasindan, "allah canimi alsin da kurtulayim" teyzelerine dondum resmen.

butun bilgisayarlarda usb adaptor var kablosuz baglanmak icin. $imdi bu adaptorleri sokeyim desem agdan girip ihtiyacim olan dosyalara ula$amiyorum. oyle bi$ey yapayim ki bu bilgisayarlara agdan ula$abileyim ama hicbiri internete giremesin.

ne yapmak lazim? neyi nasil ayarlamaliyim? bi incelikli anlatsaniz huzura kavu$ucam.
0
dengesiz pamuk
(01.08.08)
oncelikle her makinanin statik bir ip adresini almasini sagla (reserve ip olayi), sonra da her ip icin firewall'dan kisitlama getir.
0
x daemon
(01.08.08)
Wireless modemin ayarlarindan MAC filtresini etkinlestirebilirsiniz. Sadece tanimli MACler baglanacak sekilde ayarlarsan senin belirtmedigin bilgisayarlar baglanamaz.
0
wpi
(01.08.08)
ağ kurarken interneti paylaş gibi bişey vardı sanki. bilemedim şimdi ayarların falan var mıdır?
0
gholeman
(01.08.08)
bu konuda (git: 34319) verdigim yanit isini görecektir.
0
trimpot
(01.08.08)
internete çıkmasını istemediğiniz bilgisayarların varsayılan ağ geçidi (default gateway) adresini siliniz (bunun için, eğer ayarlar otomatik ise, ip ve dns adreslerini elle vermeniz gerekecektir)
0
hunter the dayworker
(02.08.08)
(4)

After Effects ve Flash import şeysi

mustti
Kullanan vardir muhakkak, ben after effects ile çalışıp filmleri flv veya swf olarak kaydedip flash a import ediyorum. bu import işleminde şöyle bi seçenek var midir ? oluşturduğunuz filmi kare kare oluşturan ? bir ara swift3d bu işi yapiyordu, bir movie oluşturuyordunuz, frame frame shapeni oluştur
Kullanan vardir muhakkak, ben after effects ile çalışıp filmleri flv veya swf olarak kaydedip flash a import ediyorum. bu import işleminde şöyle bi seçenek var midir ? oluşturduğunuz filmi kare kare oluşturan ? bir ara swift3d bu işi yapiyordu, bir movie oluşturuyordunuz, frame frame shapeni oluşturuyordu ? şimdiden teşekkür ederim.
0
mustti
(01.08.08)
flash a zaten mecbur "kare kare" import edersiniz? sorduğunuz şey acaba tam tersi olabilir mi? frame yerine keyframe ler halinde mi gelsin istiyorsunuz yani?

bu sorduğunuz şekliyle bütün decompiler programları işinize yarar.

ya da soruyu anlamadım.
0
babatema
(01.08.08)
kare kare'den kastınız her kare için ayrı bi file oluşturarak render almaksa tga ya da png formatında render alabilirsiniz. yanlız onları targa sekans olarak flash'a import edebilir misiniz onu bilemiyorum.
0
sijwocaq
(01.08.08)
evet keyframeler halinde gelsin istiyorum mc nin içine. bu mümkün müdür ?
0
🌸mustti
(01.08.08)
XMP (Adobe's Extensible Metadata Platform) formatı var kaplanlar gibi. Her şeyiyle Flash CS4'e atabilirsiniz. Yalnız, TPP kullanacaksanız eğer, bazılarını görmeyebildiği de oluyor. Bu yüzden mümkün olduğunda After Effects'in standart efektleriyle çalışmanızda fayda var. Flash için anlatmış adamlar:

help.adobe.com
0
gozupek
(09.05.09)
(1)

İzin

babatema
Nasıl bir izin gerekiyor buna? zaten yöneticiyim.dilekçeyle falan mı başvurcaz?
Nasıl bir izin gerekiyor buna? zaten yöneticiyim.
dilekçeyle falan mı başvurcaz?
0
babatema
(31.07.08)
Unlocker vista'da calisiyor mu duzgun? Belki isinizi gorur.
0
arche
(01.08.08)
(10)

emule mi torrent mi?

clones
hangisi tercih etsem daha iyi? avantajları dezavantajları nelerdir?
hangisi tercih etsem daha iyi? avantajları dezavantajları nelerdir?
0
clones
(31.07.08)
torrent'in avantajı, eğer üyelikli bir siteden indirceksen içerik konusunda aldatmaca olmuyor, emulede indirip süprizle karşılaşmak mümkün.
0
marmara34
(31.07.08)
torrent hızlıdır ama kaynak bulması zordur.emule yavaştır ama aradıgını bulmak kolaydır.
0
aynali
(31.07.08)
kesinlikle torrent. program olarak ta utorrent ve azureus ikisini de kurun. utorrent´in indirmedigi dosyalari azureus, azureus´un da indirmedigi dosyalari utorrent ile indiriyorum ikisi de candir.
0
pembeli kiz
(31.07.08)
torrent tabi ki.
0
oceano
(31.07.08)
torrent her turlu dover yea... ama indirirken hele ki seed guzel ise baglantiyi kasar. netlimiter yahut cfosspeed kullanirsan superdir. ama yine de torrent, hihi, evet.
0
katafalk
(31.07.08)
torrent!
0
insanimsi
(31.07.08)
oy birliği ile kabul edilmiştir.
0
🌸clones
(31.07.08)
ben ikisini birden kullanıyorum. aslanlar gibi. emule'da kad ağını kullanarak torrent'ini bulamadığım şeyleri bulabilmem mümkün oluyor mesela. vuze kullan torrent client'ı olarak da.
0
loststone
(31.07.08)
ben ikisini de kullanıyorum, gayet memnunum. yeni dosyalarda torrent, eski ve zor bulunan dosyalarda emule kullanmak gayet güzel sonuç veriyor.
şöyle bir karşılaştırırsak dosya türlerine göre;
film için dediğim gibi yeni bir filmse torrent, eskiyse direkt emule.
müzik için tek tek mp3 indirmeyi seviyorsanız emule, albüm indirmeyi seviyorsanız pek farketmez emule veya torrent.
dizi için kesinlikle torrent, ortalama bir sezonda 20 bölüm olduğunu düşünürsen, emuleyle 20 bölümü ayrı ayrı indirmek işkence olabilir, oysa torrentle tek dosyayla halloluyor.
ayrıca emulede üye olmanıza gerek kalmadan divxplanet, divxforever, osloskop gibi siteler sayesinde fake indirme ihtimalinizi sıfıra indirebilirsiniz. orda burda site davetiyesi için yalvarmanıza gerek kalmaz torrent gibi.
(bkz: emule siteleri)
(bkz: torrent siteleri)
0
frant1c
(01.08.08)
torrent! diyenler yanılıyor. çünkü emule da torrent de farklı yerlere sahip. doğru sitelerden dosya indiriyorsan yanlış dosya çekme gibi bi şansın yok. misal divxforever'dan emule linklerine bakıyorsan %100 doğru dosya indirirsin.

benim sana önereceğim şey, dizi vs gibi şeyler indirmek istiyorsan, özellikle yeni çıkmış dizilerse, doğrudan torrent indirmen. seed sayısı yüksek olacağı için çok seri bir şekilde sorunsuz indireceksindir.

ama işin bir de öteki boyutu var. ciddi anlamda arşivciyim film çekiyorum diyorsan. emule linkleriyle filmleri emule'dan indireceksin. daha yavaş iner, ama bütün filmler iner. torrent özellikle eski filmlerde böyle bir başarı sağlayamamaktadır.

kısaca, o mu bu mu değil de, ikisini birlikte kullan.
0
goldenwand
(01.08.08)
(9)

Maxthon'dan Firefox'a transfer

marmara34
çok uzun süredir maxthon 2.1.2 kullanıyorum ama şimdi Mozilla Firefox 3.0.1 e geçtim.sorularım;1- maxthon'da olan şifrelerimi kullanıcı isimlerini ve mesela ekşide kutucuğa yazdım ve sonradan ilk harifi girince çıkan o rahat hafızayı nasıl Firefox'a transfer ederim ?2- sık kullanılanları transfer et
çok uzun süredir maxthon 2.1.2 kullanıyorum ama şimdi Mozilla Firefox 3.0.1 e geçtim.

sorularım;

1- maxthon'da olan şifrelerimi kullanıcı isimlerini ve mesela ekşide kutucuğa yazdım ve sonradan ilk harifi girince çıkan o rahat hafızayı nasıl Firefox'a transfer ederim ?

2- sık kullanılanları transfer ettim ama hepsine yeniden şifre girmem gerekiyor bundan dolayı 1. soru önemli, acaba firefox'un başka sürümünde mi bu özellik var? sanki öyle bir şey duymuştum

3- sizce pişman olur muyum ?

4- Firefox'un bu surumu iyi midir?

unuttum, hemen ekleyeyim

5- Firefox'da bir site açıkken sık kullanılanlardan birine tıklayınca açık olan sekmede açıyor, yanda kendisi sekme açarak yeni siteyi açmıyor, bunun ayarını da bulamadım ?

6- bu Firefox sürümüne hangi eklentileri kurayım, tavsiyeler ?
0
marmara34
(31.07.08)
son sürüm opera indir bence ( www.opera.com ). eklenti falan kurman da gerekmez. pişman olmazsın. hatta portablesi bile var. ( www.opera-usb.com )
0
november rain
(31.07.08)
@november rain

son sürüm opera var ama kullanmadım paslanmıştır, genelde firefox dedikleri için kararımı firefox'da verdim, ama sence neden opera tercih edem?
ve yukarda dediklerimi operada yapabilir miyim?
0
🌸marmara34
(31.07.08)
3- firefox candır
4- kendi kendini günceller kerata zaten
5- sık kullanılanlara orta tuş ile basınca yeni tabda açar tablara orta tuşla basınca da kapar
6- gmail kullanıyorsan gmail manager kur ve de download statusbar ve işin düşerse fireftp de çok faideli eklentiler.
0
yuto
(31.07.08)
1- firefox'un da şifre hatırlama özelliği var, ama maxthon'dakileri firefox'a aktarabilmenin mümkün olduğunu düşünmüyorum.

2- internet explorer'dan "içe aktarma" özelliği var. şifreleri de aktarır mı bilmem ve bu içe aktarım olayı maxthon için de geçerli olur mu bilmem. (maxthon ie tabanlı olduğu için belki...)

3- yuto'nun dediği gibi "firefox candır".

4- en son sürüm zaten. yenisi çıktıkça otomatik güncellenecektir. firefox 3 kaynak kullanımı bakımından oldukça geliştirilmiş. ram kullanımı çok iyi firefox 2'ye göre.

5- yuto vermiş bunun cevabını da. alternatif olarak, eğer orta tuşun yoksa "ctrl + left click" kısayolu da işini görür. ama sen orta tuşla tıkla zaten.

6- yuto'nun bahsettiği gmail manager ve download statusbar eklentilerine şiddetle katılıyorum. ftp ile işin yoksa fireftp kurma, hatta ftp ile çok ciddi işlerin varsa da kurma. açıkçası önerebileceğim bir sürü eklenti var. an itibariyle 25 eklenti kullanıyorum. hepsinin kendine göre faydaları var. ben sana hepsini yazayım, sen eklenti sayfasından açıklamalarını okursun. şöle ki: abduction!, adblock plus, all-in-one sidebar, better gmail 2, better greader, cacheviewer, cs lite, download statusbar, fast dial, flashgot, foxmarks bookmark synchronizer, gmail manager, google reader notifier, linkification, locationbar, multiple tab handler, noscript, operaview, ie tab, snap links, splash, taboo, tiny menu, tree style tab, undo closed tabs button.

not: çok eklenti saydım. başlangıç olarak hepsini aynı anda kavrayamayabilirsin. o yüzden isteklerine göre yavaş yavaş yükle.

not: bu arada operaseverler "opera'da firefox'un eklentilerle edebileceği özellikler zaten var" derler genelde. bu bazı eklentiler için geçerli. ama benim saydığım eklentilerin çoğunun opera karşılığı yoktur. firefox bu açıdan insana daha bir özgürlük tanıyor, daha bir customize özelliği sunuyor.
0
edge_nabby
(31.07.08)
bir şey daha ekleyeyim, tema da kurabilirsin. ben ubuntu'da default temayı kullanıyorum, windows'taki de güzel sanırsam. ama sen yine de özgür ol, belki kendine göre daha güzelini bulursun. walnut ve cobalt temalarına bak derim.
0
edge_nabby
(31.07.08)
@edge_nabby

hocam detaylı cevap için çok teşekkürler.

ama bu 1. sorum yani şifreleri, kullanıcı isimleri aktarmanın bir yolunu bulmam şart yoksa eziyet olcak, haydi canlar bileniniz vardır muhakkak (tabi bir yolu varsa).

operaya baktım, görüntü kıyak ama firefox kullancam sanırım.
0
🌸marmara34
(31.07.08)
abi hiç opera mı iyi firefox mu geyiğine girme derim. ikisi de iyi, hangisiyle gönül bağı kurduğunla alakalı.

ben şahsen opera'ya saygı firefox'a sevgi duyuyorum. eklenti olarak da şunları listeleyeyim benim kullandığım: downthemall, download statusbar, ie tab, downloadhelper, distrust, fireftp, gmail notifier, tabrenamizer, adblock plus ve linkification.

hangi türden eklentiler aradığını söylersen de yardımcı olabilirim belki. kolay gelsin.
0
bodom
(31.07.08)
parolalarına çözüm yok gibi duruyo ne yazık ki. maxthon'da girdiğin parolaları görebileceğin bi yer yok mu? ya da bi dosyaya export edemiyo musun?

eklentilere bi ekleme daha yapıcam, foxytunes. ilk olarak firefox'un recommended addon'larına bakmanı öneririm.
0
edge_nabby
(31.07.08)
eklentileri kurdum, güzel oldu, bir de theme yaptım mı tamamdır. maxthondan sıkılmıştım baya, tekrar teşekkür ederim yardımlar için.
0
🌸marmara34
(31.07.08)
(14)

kota

goodbyecruelworld
son 10 günde hiçbirşey indirmememe rağmen, 1,7gb kota gitmiş. belki en fazla 2-3 tane mp3 indirdim diyelim. modemim kablosuz ama kablosuz özelliği aldığımdan beri inaktif yani masaüstü bilgisayar kullanıyorum. kota yiyen ama benim bilmediğim bir virüs türü mü var varsa nasıl yok ederim yoksa bu ned
son 10 günde hiçbirşey indirmememe rağmen, 1,7gb kota gitmiş. belki en fazla 2-3 tane mp3 indirdim diyelim. modemim kablosuz ama kablosuz özelliği aldığımdan beri inaktif yani masaüstü bilgisayar kullanıyorum. kota yiyen ama benim bilmediğim bir virüs türü mü var varsa nasıl yok ederim yoksa bu neden kaynaklanıyor olabilir?

not: bilgisayarı benim dısımda birisinin kullanmasına ihtimal yok.
not2: sifrem ve kullanıcı adımı bilen 1-2 kisi daha var ama buna ihtimal vermiyorum sanırım teorik olarak da mümkün degil.

tesekkürler
0
goodbyecruelworld
(31.07.08)
download ve upload aktivitesini gösteren programlardan var, onlardan kurup kontrol dışı bir durum var mı bakabilirsin.
ama birinin kullanıyor olması daha olası.
0
whoosie
(31.07.08)
son 10 günlük download çıktısı alabilir miyim?
0
🌸goodbyecruelworld
(31.07.08)
güncellemelerden dolayı olabilir,
daha önceden yaptığın downloadlar biraz geç sisteme işlenmiştir,
ama kotalı kullandığım bir vakit ben de 2 küsür gb lık böylebir şey oldu, o zaman kimseye inandıramadım ve fazladan para ödemiştim, belki arada geçiriyor olabilir:)
0
marmara34
(31.07.08)
o tür bir virüs var, 1 sene önce kendi halimde bir kulanıcıyken adsl faturasının 58 ytl gelmesiyle dumura uğramıştım(sınırlı tarifeye dahilim tabi). ama kaynağı nedir niyedir diye araştırmadım, formattan sonra bir daha da rastlamadım. dikkatli olmak gerek
0
smy
(31.07.08)
boyle bir virüs varsa format dısında bunu nasıl halledebilirim lütfen birisi birsey önersin?
0
🌸goodbyecruelworld
(31.07.08)
gücel bir anti-vir programı sorunu çözer sanırım, çözmesi gerek yoksa ne diye kuralım bu programları.

avast güzel bir program.
0
marmara34
(31.07.08)
bana virüs programını indirebileceğim güvenilir bir link verebilir misin?
0
🌸goodbyecruelworld
(31.07.08)
www.download.com direk burdan inidirip kurarsın antivirüsün yoksa. umarım düzeltir, düzelmezse formata gidersin, 30 ytl civarı bi meblağ ödersin (avast, avg hikaye)
0
smy
(31.07.08)
torrent siteleri.
olmadı avast.com dan indir, key crack vs. bulman gerek ama bunlar illegal yollar ve tavsiye etmiyoruz, en güzeli lisans hakkını ödeyerek bir virüs programı edinmek:)
0
marmara34
(31.07.08)
virüs bulunca; karantinaya al , sil ve ignore et gibi seçenekler çıkıyor. hangisini seçmeliyim?
0
🌸goodbyecruelworld
(31.07.08)
silmek daha iyidir tabi ama virüs önemli bir belgeye bulaşmışsa ve belgenin silinmesini istemiyosan karantinaya almalısın. karantinaya al gitsin derim
0
smy
(31.07.08)
en basitinden başlat->calistir->cmd enter sonrada netstat yazarak o an kurulmuş bağlantılara bakabilirsin. Eğer aktivite olmamasına rağmen 50-100 ip ile established bağlantı görüyorsan trojan,virüs tarzı birşey olabilir.
0
ned flanders
(31.07.08)
5 tane established, 1 tane time wait yaziyor durum kısmında.... normal mi?
0
🌸goodbyecruelworld
(31.07.08)
normal...
0
ned flanders
(02.08.08)
(4)

geronimo Kendine domain alıp kendine blog yapmak istemek ama bilememek

merope
blogspot, wordpress falan istemiyorum. kendi websitem, kendime ait bi blogum olsun istiyorum. sorun arayuzu felan degil, yani tasarımı degil.soru sormakta biraz özürlüyüm tane tane anlatıyorum:kendi sitemi aldıktan sonra kullanabilecegim hazır bir blogging yazılımı var mı yani böyle next next diye y
blogspot, wordpress falan istemiyorum. kendi websitem, kendime ait bi blogum olsun istiyorum.

sorun arayuzu felan degil, yani tasarımı degil.soru sormakta biraz özürlüyüm tane tane anlatıyorum:

kendi sitemi aldıktan sonra kullanabilecegim hazır bir blogging yazılımı var mı yani böyle next next diye yazılar arasında gezicek, arşivi döküm döküm dökecek, previous posts, bilmemne olacak. comment edilebilecek, yazılara etiket verilebilecek ve ben bunların hepsinin arayuzlerini catır çutur degiştircem. hazır blogging siteleri kullanmak istemedigimi bir defa daha belirteyim.

misal bu siteler sizce ne kullanmıstır blog haline gelmek için, oturup kendileri mi yazmıstır dersiniz?
ma.tt

www.webdesignerwall.com
0
merope
(31.07.08)
verdiğiniz siteler gayet de wordpress yazılımını kullanıyor.

wordpress bir blog yazılımıdır. wordpress.com da hazır olarak verilir. ancak siz bu yazılımı indirip kendi sitenizi oluşturabilirsiniz. bunun dışında joomla da blog yazılımı olarak kullanılabilmektedir. kişisel olarak wordpress i kullandım kullanmaktayım. bence gayet başarılı. istediğiniz düzenlemeleri yapmanıza da olanak tanıyor.
0
hanioluryabazen
(31.07.08)
hmm sitelerin en altına inip bakmamısım :P saolun
0
🌸merope
(31.07.08)
eğer aradığınız kısıtlamaysa merope'anımcığım, koştura koştura wordpress ya da joomla kurup kendinizi kısıtlayabilirsiniz.

yok ben esneklik ve özgürlükten yanayım diyorsanız, gidiniz ve drupal kurunuz.
0
loststone
(31.07.08)
kendi domainin olsa misal geronmo.com sen buna sadece domain parası verip hostu ise blogger hesabından ayarlayabilirsin.blogger hesabından ilgili ayarları yapıp domaininde dns ayarlarını ghs.google.com yap, asla host falan sorun olmaz. ama sunucu saglamlıgı açısından wordpress.com dan alacağın geronimo.wordpress.com daha sağlıklı olur zira türk blog camiasından bir kişiden edindiğim bilgiye göre blogger.com aşırı yüklenmelerde günlük ya da anlık ziyaretçi aşımından sitenize blogunuza ulaşımı engellerken wordpress.com un daş gibi sunucularına hiç bir sorun olmamaktadır.
bunu en son bloglarından para kazanmak isteyen blogculardan ögrendim. key ödemeleri sayesinde günde 50 000 falan ziyaretçi alan blogcular oldu bugunlerde.

ayrıca sorun varsa sor yardım edelim.
0
amarat
(31.07.08)
(5)

Vista'da mikrofon şeyi.

loststone
abilerim, ablalarım,yepisyeni aldığım dizüstü bilgisayarımın mikrofonunu bi türlü çalıştıramadım. denetim masasında bakınca çalışmakta gözüküyor ama test edeceğim ekranı bulamadım.nedir bunun olayı Vista'da?Windows Vista Home Premium kullanıcısıyım ayrıcana.etna'nın uyarısı üzerine edit:http://www.g
abilerim, ablalarım,

yepisyeni aldığım dizüstü bilgisayarımın mikrofonunu bi türlü çalıştıramadım. denetim masasında bakınca çalışmakta gözüküyor ama test edeceğim ekranı bulamadım.

nedir bunun olayı Vista'da?

Windows Vista Home Premium kullanıcısıyım ayrıcana.

etna'nın uyarısı üzerine edit:

www.gold.com.tr

budur bilgisayar.
0
loststone
(31.07.08)
işletim sisteminden ziyade yepişyeni bilgisayarın markasını ve modelini söylesen daha iyi olurdu.
0
etna
(31.07.08)
öncelikle hayırlı uğurlu olsun çok güzel bi laptop mikrofonunu test etmek istiyorsan msnden araçlara tıkla ses ve görüntü kurulumuna tıkla tamamdır sonrası halledersin
0
enter saltman
(31.07.08)
gene olamadı. işe yaramadı msn üzerinden kasmak da.
0
🌸loststone
(31.07.08)
sağ alttaki ses simgesine sağ tıkla orda olması lazım. mesela benim yepişyeni bilgisayarımda sağ tıklayınca
"kayıttan yürütme aygıtları" ( normal hoparlör sesleri)
"kayıt aygıtları" (dahili ve harici mikrofonlar)
"ses efekti" (windows sesleri)

çıkıyor. sende de olması lazım. olmuyorsa denetim masasından "ses"e gir ve orada kayıt aygıtlarını kurcala.
0
etna
(01.08.08)
buradan da denetim masasından eriştiğim yere erişebiliyorum yine. ve yine çalışıyor gözüküyor mikrofon.

sanırım bir servise gideceğim bu aletle. bu da zulüm olacak.

herkese yardımı için çok teşekkür ederim.
0
🌸loststone
(01.08.08)
(2)

video convert işlemi

neronas
Panasonic hdd kamerayla çekilmiş *.mod uzantılı videolar var. Bunları kesip, gereksiz kısımları atıp birleştirmem (montaj deniyor herhalde bu işe) lazım. Elimdeki programlarla bu dosya türünü düzenleyemiyorum. Zaten çok da yer kapladığından (kalite hd falan da değil) bunları kalite kaybı olmadan yen
Panasonic hdd kamerayla çekilmiş *.mod uzantılı videolar var. Bunları kesip, gereksiz kısımları atıp birleştirmem (montaj deniyor herhalde bu işe) lazım. Elimdeki programlarla bu dosya türünü düzenleyemiyorum. Zaten çok da yer kapladığından (kalite hd falan da değil) bunları kalite kaybı olmadan yeniden kodlamak istiyorum. Divx olur mpeg olur farketmez. Divx Converter ı denedim ama kalite kaybı oluyor. Resolution u değiştirmeden sadece sıkıştırmayla bu iş olur mu? Hangi programı önerirsiniz?
0
neronas
(30.07.08)
çöz. kaç boyut kaç şu an? divx in kalite ayarları var bitrate i arttırıp halledebilirsin ama sanıyorum ki panasonic mod dosyaları divx kadar olmasa da belli bir sıkıştırma içermektedir. iyi bir sıkıştırmaysa hiç, kötü bir sıkıştırmaysa (mpeg1 ya da 2 avi gibi) en kötü boyutu yarısına düşürmen mümkün. o yüzden araştırmak şart.
0
ozdek
(31.07.08)
total video converter deneyebilrsin.
0
semayisevenadam
(10.09.08)
(1)

Mp3Gain

feelindivine
Arkadaşlar mp3 player'ıma mp3'lerimi atmadan önce normalize işlemini yapıp sesi sabit bir seviyeye getiriyorum bu program aracılığıyla. Ancak bazı mp3'lerde clip(track) kısmındaki Y kalkmıyor. Bu, bazı mp3'lerdeki kalitesizliği mi gosteriyor? Yoksa bazı şarkıların kendisinde hakikaten clipping mi va
Arkadaşlar mp3 player'ıma mp3'lerimi atmadan önce normalize işlemini yapıp sesi sabit bir seviyeye getiriyorum bu program aracılığıyla. Ancak bazı mp3'lerde clip(track) kısmındaki Y kalkmıyor. Bu, bazı mp3'lerdeki kalitesizliği mi gosteriyor? Yoksa bazı şarkıların kendisinde hakikaten clipping mi var?
0
feelindivine
(30.07.08)
helpinde yazdığına göre:

clip(track) Y gösteriyorsa; ilgili "Track Gain"i uyguladığınızda o şarkı clip edecek demektir.

aynı şekilde clip(album) Y ise ilgili "Album Gain"i uygularsanız o şarkı clip edecek.

"clipping"'te Y varsa, hali hazırda şarkı clip ediyor demek...

kolay gelsin.

---
* The file is currently clipping (indicated by a "Y" in the "clipping" column).
* The file will have clipping if you apply Track Gain (indicated by a "Y" in the "clip(Track)" column)
* The file will have clipping if you apply Album Gain (indicated by a "Y" in the "clip(Album)" column)
0
silhouette
(31.07.08)
(3)

şu linkteki videoyu nasıl kaydedebilirim?

marwinga
aşağıdaki linkte "play entire video" linkine tıklandığında çıkan videoyu nasıl kaydedebilirim bir bilen var mıdır?http://www.publichealthgreybruce.on.ca/Communicable/Handwashing/hatta kaydedip rapidshare'e koyabilecek olan biri de var mıdır? bi yardım ediverin nolur..
aşağıdaki linkte "play entire video" linkine tıklandığında çıkan videoyu nasıl kaydedebilirim bir bilen var mıdır?

www.publichealthgreybruce.on.ca

hatta kaydedip rapidshare'e koyabilecek olan biri de var mıdır? bi yardım ediverin nolur..
0
marwinga
(30.07.08)
www.publichealthgreybruce.on.ca

sağ tıklayıp farklı kaydet diyoruz..
0
const ant
(30.07.08)
her seferinde istediğiniz videoyu başkalarından beklememek için, mozilla firefox ve onun eklentisi olan "video download helper"' ı kullanmanızı öneririm.
0
upland prince
(30.07.08)
çok teşekkür ederim
0
🌸marwinga
(31.07.08)
(11)

güvenlik ayari?

pembeli kiz
bir sitedenbirsey indirmekistedigimde "suan ki güvenlik ayarlariniz bu siteden birsey indirmenize izin vermiyor" gibisinden bir yazi ilekarsiasiyorum. bunu ortadan nasil kaldiririm bir el atin..
bir sitedenbirsey indirmekistedigimde "suan ki güvenlik ayarlariniz bu siteden birsey indirmenize izin vermiyor" gibisinden bir yazi ilekarsiasiyorum. bunu ortadan nasil kaldiririm bir el atin..
0
pembeli kiz
(30.07.08)
uyarı internet explorer mi veriyor yoksa antivirüs programı vb. mi?
-internet explorer veriyorsa güvenlik duvarını devre dışı bırakın
-antivirüs vb. ise güvenlik seviyelerini kontrol edin
0
enter saltman
(30.07.08)
zaten calismadigi icin tekrar firefox indirip kurmakistedim güvenlik ayari falan diyor, evet uyariyi explorer veriyor.güvenlik duvarini kapattim yine olmadi...
0
🌸pembeli kiz
(30.07.08)
isletim sistemi nedir? windows 2003 filan mi?
0
trimpot
(30.07.08)
windows xp
0
🌸pembeli kiz
(30.07.08)
internet explorer da internet seçeneklerinden güvenlik sekmesinde varsayılan düzeyi etkinleştirin ya da özel düzeyden karşıdan yüklenenler->dosya yükleme için etkinleştiri seçin.
img161.imagevenue.com
0
luzumsuzadam
(30.07.08)
@luzumsuzadam;
tam senden resimeklemeni isteyecektim ki benden önce davrandin. dedigini yaptim fakat yine düzelmedi. zaten format yemesi gerekiyordu bilgisayarin artik öyle yapacagim. peki format atarken neleri yedeklememi tavsiye dersiniz, kendi özel dosyalarim haricinde? hangi sürücüler bana tekrar lazim olacaktir?
0
🌸pembeli kiz
(30.07.08)
hangi sürücüler yarar diye bişey yok hepsi yarar ayrıca sonradan bulamacağın programlarıda yedeklemeni tavsiye ederim başka bişey yedeklemene gerek yok
0
enter saltman
(30.07.08)
kurulu program nasil yedeklenir ki? hasta oluyorum program files'dan kurulu program klasorunu alip yedekleyene.

bu sorunu sadece bir sitede mi yasiyorsun?
0
trimpot
(30.07.08)
@trimpot,
sürücülerin cd´sini buldum artik sadece kendi özel dosyalarimi yedekleyecegim. hayir download yapmak istedigin tümsitelerde ayni seyi diyor? fenalik geldi zaten format yemesi gerekiyordu 4 yildir da hic bir sorunu yoktu kendisinin soniki haftadir böyle nazlandi. spyware girmis akliniza gelen tüm spyware programlarini kullandim hala ve hala bu gicik reklamciklar cikmaya devam ediyor.
0
🌸pembeli kiz
(30.07.08)
sistem geri yükleme'yi yapin:

www.webhatti.com
0
trimpot
(30.07.08)
@trimpot,
sorun haloldu cok tesekkürler.
0
🌸pembeli kiz
(31.07.08)
(5)

lütfen yardım edin

fbu95
bilgisayarıma bir virüs bulaştı. truva atı tehdidi oluyor sanırım adı ilk geldiğinde birden google'ın çince versiyonunda kendi bişeyler aradı bi sürü çince sonuç yazdı sonra her sayfa açışımda aşağıdaki görev çubuğu mudur nedir onda verdiğim ad (freefl olan) ve yahoo çin versiyonu falan sitesleri ya
bilgisayarıma bir virüs bulaştı. truva atı tehdidi oluyor sanırım adı

ilk geldiğinde birden google'ın çince versiyonunda kendi bişeyler aradı bi sürü çince sonuç yazdı sonra her sayfa açışımda aşağıdaki görev çubuğu mudur nedir onda verdiğim ad (freefl olan) ve yahoo çin versiyonu falan sitesleri yazıyo sonra açtğım siteye bağlanıyor lütfen bilen varsa yardım etsin
0
fbu95
(30.07.08)
öncelikle verdiğiniz link virüs içeriyor. okuyan arkadaşlar açmasınlar antivirüsleri yoksa (nod32 yakaladı.)

ikincisi spybot adaware falan gibi bişeyler bir de düzgün bir antivirüs yükleyin. bi scan edin. ben olsam öle yapardım çünkü.
0
ophelia
(30.07.08)
verdiğin like girmeye çalıştığımda firefox 3 bana şunu gösterdi:
img519.imageshack.us

demek ki neymiş, firefox güzelmiş, kullanmak lazımmış. hele bi de noscript eklentisini yüklerseniz, güvenlik de güvenlik.
0
edge_nabby
(30.07.08)
yemezler. sözlük linki diye açayım diyenler -eğer antivirüs yazılımları yoksa sistemlerine virüs bulaştırdılar.
0
deckard
(30.07.08)
"Trojan-PSW.Win32.OnLineGames" yemissin gecmis olsun. sistemi guvenli modda acip virus/spayware programi ile taratmani oneririm.
0
trimpot
(30.07.08)
virüsün adını biliyorsan googlede onu arat çünkü her virüsün mutlaka kendine ait bi programı oluyor en güvenli yoluda bu zaten
0
enter saltman
(31.07.08)
(1)

winamp ayar

rurouni
biri yine winamp ayarlarımı bozmuş zaten pc yi benden baskasının kullanmasına deli oluyom bir de boyle karıstırdıklarında öldüresim geliyo direk soruya gelelim;"j" e bastıgımızda şarkı listesi cıkıp arayıp şıp diye buluyoruz ya işte ben "j" e basıyorum yazıyorum enterladıgımda bi sarkı geliyo ama am
biri yine winamp ayarlarımı bozmuş zaten pc yi benden baskasının kullanmasına deli oluyom bir de boyle karıstırdıklarında öldüresim geliyo direk soruya gelelim;

"j" e bastıgımızda şarkı listesi cıkıp arayıp şıp diye buluyoruz ya işte ben "j" e basıyorum yazıyorum enterladıgımda bi sarkı geliyo ama ama listede isimler gozukmuyor nasıl olur nasıl düzeltilir.
0
rurouni
(30.07.08)
alttaki kocaman manage mode'a tıklayın.

şu anda q ile sıraya soktuğunuz şarkıları gösterme modunda çünkü. tabii sıraya şarkı koymamışsınız orası ayrı.
0
infernal majesty
(30.07.08)
(3)

byte

cold
1 byte kaç kb 1 kb kaç mb ye denk geliyo??
1 byte kaç kb
1 kb kaç mb ye denk geliyo??
0
cold
(30.07.08)
1kb 1024 byte
1mb 1024 kb
tabi tersini sormuşsun, hesap makinesi alıp 1/1024 yapınca 0,0009765625 diyor, ama şüphedeyim tabi.
0
whoosie
(30.07.08)
yanlız 1 byte 8 bit 1024 değil
0
yuto
(30.07.08)
(4)

laptopta wireless mesafesi arttırma

kamil insan
bu wireless denen nanenin mesafesini uzatmak için bir antene ihtiyacım oldugu aşikar lakin anteni laptopta nereye takacağım; nasıl bir aparat lazım, bir bilen şöyle link falan vererek yardımcı olursa sevinirim.
bu wireless denen nanenin mesafesini uzatmak için bir antene ihtiyacım oldugu aşikar lakin anteni laptopta nereye takacağım; nasıl bir aparat lazım, bir bilen şöyle link falan vererek yardımcı olursa sevinirim.
0
kamil insan
(30.07.08)
sanırım wireless repeater'a ihtiyaç var.
0
dinomazu
(30.07.08)
External, harici anten girişli kartlardan almanız lazım. Ya da laptopu açıp, wireless kartının anten giriş yerlerini lehimle söküp pigtail bağlamanız lazım. iki kablo lehimiyle biter iş ama tavsiye etmem. nazik altler bunlar,bozulması olası. hem de kötü görünür öyle. External USB veya PCI girişli bir kart işinizi görür sanıyorum.
0
neronas
(30.07.08)
bilgisayarı açıp sökmeden yapılabilecek bir şey değil. olsa olsa modeme pringles kutusu falan takıp, ya da daha profesyonel bir anten takıp kapsama alanı genişletilebilir.

modemin alanını genişletmek yerine bilgisayarınkini genişletme isteğinizden komşunun wireless'ında yeşilleneceğinizi düşündüm. yani ben de hep aynı şeyi istiyorum da o bakımdan ehe :)
0
kibritsuyu
(30.07.08)
bunun için edimax ın usb wireless adaptörü var ve anten giriş yuvası da var, ben almıştım ama anten yapmakla uğraşmak sıkıcı geldi geri iade ettim, el yapımı anten takmıcaksan fazla işe yaramaz.
0
exdp
(30.07.08)
(4)

[ pdf ] Çıktı olarak PDF almak..

enola gay
doPDF ya da AcrobatPDF değil de başka pdf e yazdırma driverları var mı? driver dediğim yazılım sanırım.. yani ben bi haritanın çıktısını alıcam ama PDF olarak almak istiyorum ve bu üstteki yazılımlar yapamıyor. çıktı 1,5 m x 3 m boyutlarında olacak yani page setup dan custom size yapıyorum, belki bu
doPDF ya da AcrobatPDF değil de başka pdf e yazdırma driverları var mı? driver dediğim yazılım sanırım.. yani ben bi haritanın çıktısını alıcam ama PDF olarak almak istiyorum ve bu üstteki yazılımlar yapamıyor. çıktı 1,5 m x 3 m boyutlarında olacak yani page setup dan custom size yapıyorum, belki bundan dolayı kabul etmiyolardır.
0
enola gay
(30.07.08)
ücretsiz bir driver var: (bkz: cutepdf)
0
crown
(30.07.08)
Boyut olayi dedigin gibi sorun yaratiyor olabilir. Normal A4 boyutunda pdf almayi dene once. Eger o da olmazsa yazilimda sorun oldugunu anlamis olursun. Yok A4'e haritayi yazabiliyor da 1,5x3m pdf yazamiyorsa boyut yuzunden oldugu daha kesin olur.
0
wpi
(30.07.08)
pdfcreator da deneyebilirsin
0
azeroth
(30.07.08)
adobe acrobat professional ms office programlarına(word, excel) menü ekliyor burdan da pdf oluşturulabiliyor.

ayrıca adobe'un kendi sitesinde word dökümanlarını pdf'e çevirmek için online bi aparat mevcuttu hala var mı bilmiyorum.
0
canliceset
(31.07.08)
(5)

XP'yi Num Look Açık Bir Şekilde Açmak

soufigay
Merhaba;Sorum şu ki, iki gün önce pc me format attım ve XP yükledim, ancak şifre sorulan login ekranına geldiğimde vistadayken, num lock açık oluyordu, ama şimdi num lock'u kendim manuel açmak zorunda kalıyorum. Bunu, yani num lock açık/aktif şekilde bilgisayarın açılmasını sağlamak mümkün mü?
Merhaba;

Sorum şu ki, iki gün önce pc me format attım ve XP yükledim, ancak şifre sorulan login ekranına geldiğimde vistadayken, num lock açık oluyordu, ama şimdi num lock'u kendim manuel açmak zorunda kalıyorum. Bunu, yani num lock açık/aktif şekilde bilgisayarın açılmasını sağlamak mümkün mü?
0
soufigay
(30.07.08)
benim bildiğim pcnin insafına kalmış o karar veriyo o olaya
0
enter saltman
(30.07.08)
ama bunu regeditten falan yapabiliyormuşuz. nasıl yapıyoruz bilmiyorum yalnızca.
0
🌸soufigay
(30.07.08)
yapacakbirseyyok
(30.07.08)
Başlat > Çalıştır > regedit
HKEY_USERS\.Default\Control Panel\Keyboard
InitialKeyboardIndicators değerini 2 yap
0
neuromanger
(30.07.08)
çok teşekkürler işe yaradı!
0
🌸soufigay
(30.07.08)
(1)

kablolu modemi kablosuza çevirme - 2

demcan
öncelikle (git: 35060)şimdi burada bahsi geçen şu cihaz ile http://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=2696&productid=bd61944, şunun arasında http://www.hepsiburada.com/productdetails.aspx?categoryid=410&productid=bd60366 bayağı bir fiyat farkı var.biri diğerinin işini görebilecekken
öncelikle (git: 35060)

şimdi burada bahsi geçen şu cihaz ile www.hepsiburada.com şunun arasında www.hepsiburada.com bayağı bir fiyat farkı var.

biri diğerinin işini görebilecekken neden bu kadar fiyat farkı? ikisinin kullanımı arasındaki farklar, eksiler, artılar nelerdir? hatta daha önce bunlardan bir tanesini deneyip de deneyimlerini paylaşabilecek birileri varsa ne de güzel olur.

edit: link hataları.
0
demcan
(29.07.08)
bahsi geçen duyuru'da söz edildiği için buraya yazma gereği duymamıştım. ilk linkteki ürüne bakarsanız kablolu modeminizle beraber kullanabileceğiniz ve ona ek olarak kablosuz özelliği sağladığından bahsediyor, yoksa tek başına bir router olduğunu ben de biliyorum.

soru aynı, elinizdeki mevcut kablolu modemi nasıl kablosuz hale getirebilirsiniz. verilen iki seçenek var: a- ilk linkteki modemi bir şekilde (nasıl şekilde bilmiyorum, ürün açıklamasında belirtilmemiş) var olan modeminizle birleştirip onu kablosuz hale getirebilirsiniz ve b- ikinci linkteki access point'i var olan modeminize eklersiniz, kablosuz hale getirirsiniz.

benim sorum ise bunu deneyenler, kullananlar var mıdır, bu fiyat farkı nereden gelmekte, avantajlar dezavantajlar nedir vs.
0
🌸demcan
(29.07.08)
(4)

#35131 sorunun devamı

submariner
anydvd yi kurdum bu seferde dvd de bad sector sorunu çıktı ne yapmalıyım
anydvd yi kurdum bu seferde dvd de bad sector sorunu çıktı ne yapmalıyım
0
submariner
(29.07.08)
cope at
0
bryan fury
(29.07.08)
herhalde başka çözümü yok
0
🌸submariner
(29.07.08)
söyleyenin yalancısıyım:
(bkz: #12175358)
0
dinomazu
(29.07.08)
amazonla iletişime geç yenisini yollarlar büyük ihtimal.netten indirecek olsaydın zaten para verip almazdın sanırsam.bence hakkını ara.
0
withered
(30.07.08)
(8)

virüs

goodbyecruelworld
sabah bilgisayarımı açtığımda sağ alt köşede kırmızı zemin üzerine beyaz bir çarpı işareti ve şu ifadeyle karşılaştım. Your computer is infected! Windows has detected spyware infection! blah blah blah..aklınıza gelecek bütün virüs programlarını kullandım ama bu zamazingo orada hala duruyor. format a
sabah bilgisayarımı açtığımda sağ alt köşede kırmızı zemin üzerine beyaz bir çarpı işareti ve şu ifadeyle karşılaştım. Your computer is infected! Windows has detected spyware infection! blah blah blah..

aklınıza gelecek bütün virüs programlarını kullandım ama bu zamazingo orada hala duruyor. format atmak istemiyorum, bir yolunu bilen varsa ve söylerse pek müteşekkir olacagım. stop.
0
goodbyecruelworld
(29.07.08)
Sag alttaki kutuya tikladiginizda sizi goturdugu bir sayfa var mi? Virusburst falan gibi. Genelde bunlari hazir programlar temizleyemiyor ne oldugunu teshis edip ona gore internette aratmaniz ve manuel temizlemeniz lazim. Bi de soyle bisey varmis:

Dracula virus temizleyici
0
arche
(29.07.08)
yazının üzerine tıklayınca xp security centeri kurmaya basliyor.
0
🌸goodbyecruelworld
(29.07.08)
hijackthis'i denemelisin bence.
0
dinomazu
(29.07.08)
log u exelib.com a yapıştırıp gönderdikten sonra kırmızıyla işaretlenmiş bütün dosyaları silmeli miyim, sonra bir sorun çıkmasın.. hijackthis i deniyorum.
0
🌸goodbyecruelworld
(29.07.08)
cevaplar nedir bi screenshot falan olsa daha güzel olur, ayrıca www.help2go.com bu linkte neyin ne olduğunu söylüyodu en azından çoğunu.
0
dinomazu
(29.07.08)
dinomozu hijacki kullandım. bir dosya hariç bütün kırmızı işaretlileri silmeyi başardı ve o lanet çarpı işareti bilgisayarı yeniden başlattığımdan beri ortalarda görünmüyor yaklaşık 3 dakika oldu. şimsi sen bana bu zamazingolara tekrar maruz kalmamak için bir program söyle de yükleyeyim. teşekkür ettim.
0
🌸goodbyecruelworld
(29.07.08)
nod32 olabilir. avast da olabilir. ama aman diyim panda antivirüs yükleme. sakın ha!
0
safepassage
(30.07.08)
bu dracula virus temizleyici yi ben pek tavsiye etmiyorum.
çok fazla temizliyor, o kadar çok ki anlatamam. sağlam dosyaları bile :)
0
sql
(30.07.08)
(1)

adsl tarife hakkında

clones
diyelim ben ay sonunda limitsiz tarifeye geçmek istedim ve geçtim diyelim. bir daha ki fatura da aylık ücret dışında başka bir ücret ile karşılaşır mıyım?
diyelim ben ay sonunda limitsiz tarifeye geçmek istedim ve geçtim diyelim. bir daha ki fatura da aylık ücret dışında başka bir ücret ile karşılaşır mıyım?
0
clones
(29.07.08)
Hayır, geçen yıl aynı işlemi yaptım ve faturada değiştirdiğim tarife hariç bir değişim olmadı.
0
hlathguth
(29.07.08)
(1)

windows sorun

clones
devamlı böyle bir hata ile karşılaşıyorum nedir bu? ortadaki pencere çıkıyor. nasıl çözülür
devamlı böyle bir hata ile karşılaşıyorum nedir bu? ortadaki pencere çıkıyor. nasıl çözülür
0
clones
(29.07.08)
sistem dosyaları bozulmuş heralde çoktandır format atmadın bu dosyaların yenilerini bbul veya klasik olucak ama format at
0
enter saltman
(29.07.08)
(3)

street fighter - resimdeki versiyonu

only
birden canım çekti tekrar. geçen indirdim bi emulatorü, oyunu çektim falan 8 tane karışık versiyonu var street fighter'in. bir türlü bulamadım, uymadı çoğu açmadı, açan da eski versiyonuydu.. sadece resimdeki street fighter'i(I, II, III mü neyse artik) oynamak istiyorum diğer oyunları açar açmaz hiç
birden canım çekti tekrar. geçen indirdim bi emulatorü, oyunu çektim falan 8 tane karışık versiyonu var street fighter'in. bir türlü bulamadım, uymadı çoğu açmadı, açan da eski versiyonuydu.. sadece resimdeki street fighter'i(I, II, III mü neyse artik) oynamak istiyorum diğer oyunları açar açmaz hiç önemli değil. önereceğiniz emulator ve oyununu çekeceğim site varsa şu sıkıcı yaz günlerinde harika olacak.
0
only
(28.07.08)
fondaki sahne ne Ryu'un ne de Ken'in orijinal yeri; SF2 değil bu. ama en güzeli de 2ydi, onu çekmek en iyisi.

bp1.blogger.com

www.letsmoto.com
0
507
(29.07.08)
Alpha 3 olması lazım.
0
paranormal
(29.07.08)
emulatörlerde bana göre en güzel sıralaması şöyle
neo geo(street hop,king of fighters,samurai showdown,fatal furry gibi bilip bilmediğimiz daha bi sürü güzel oyunu çalıştıran emulatör.)
neoragex te olabilir ikisinden biri.

birde mame var(mame dede neo geoda bulamadım oyunları bulup çalıştırıyorum mesela tumblepop,bomberman,snowbros,pang gibi...gerçi neo geoda bomberman var ama olsun birinin çalışmadığı oluyo oyunun bozuk olduğu oluyo alternatif olarak kullanılır bence)
0
omer460
(29.07.08)
(4)

mavi ekran hatası ve reset

flame of feanor
İşlemci: INTEL C2QUAD Q9300 2.50GHz 1333MHz 6MB 64BIT 775pAnakart: ASUSTEK P5KSE P35 DDR2 GLAN+SATA2 16XBellek: 2 GB DDR2 800 MHz SOĞUTUCULU (HI-LEVEL) 2 AdetEkran Kartı: Zotac 8800GT(256Bit) 512MB TV DVI 16XSabit Disk: 320 HITACHI 7200 SATA2 16 MBKasa: ASUSTEK TA 951 ATX KASA SİYAH 350WDVD Yazıcı:
İşlemci: INTEL C2QUAD Q9300 2.50GHz 1333MHz 6MB 64BIT 775p
Anakart: ASUSTEK P5KSE P35 DDR2 GLAN+SATA2 16X
Bellek: 2 GB DDR2 800 MHz SOĞUTUCULU (HI-LEVEL) 2 Adet
Ekran Kartı: Zotac 8800GT(256Bit) 512MB TV DVI 16X
Sabit Disk: 320 HITACHI 7200 SATA2 16 MB
Kasa: ASUSTEK TA 951 ATX KASA SİYAH 350W
DVD Yazıcı: LG GSA H55-N 20X8X20X DVD-RW 20X DVDRAM SIYAH

donanımlı cillop gibi bir bilgisayarım var. fakat kendisi ile şöyle bir sorunumuz var: rapidshare'dan orbit yardımı ile dosya indirirken oyun oynayınca, oyunun ortasında 0,5 saniyeliğine mavi ekran çıkıyor ve bilgisayar resetleniyor. indirdiğim rar dosyaları da zarar görüyor ve açılmıyor. niye resetlenir bu? çözümü ne olabilir? çok sinir bozucu...

p.s. oyunlar call of duty 4, crysis, devil may cry 4
0
flame of feanor
(28.07.08)
orbit-oyun ikişkisi kesin mi? yani makine gayet yeni gözüküyor ama bi kablo ekran kartınızın fanını falan engellemiş olmasın? aslında bir yerlere bu mavi ekrandaki mesaj dump ediliyordu sanırım ama bilmiyorum bilen biri söyler belki.. oradaki hata mesajına bakmak gerek.
0
talemon
(28.07.08)
bu problem yalnızca rapid'den dosya indirirken aynı anda oyun oynadığınızda mı oluşuyor.
reset de attığına göre, belki de güç kaynağınızda bir sorun vardır. ekran kartına iş binince çekilen akımı karşılayamıyor olabilir. bu esnada düzgün beslenemeyen harddiskiniz dosyalarınızın bozulmasına yol açabilir.

peki bu kilitlenmeler sırasında harddiskinizden tuhaf sesler duyuyor musunuz? harddiskin beslemesinde bir sorun olursa, anlık tuhaf sesler(yavaşlayıp hızlanan motor sesi gibi) çıkar genelde.
0
cruor
(28.07.08)
ekran kartının güç kablosunu tak
0
deckard
(28.07.08)
@talemon: orbit-oyun ilişkisi diye düşünüyorum çünkü orbit açıkken ve dosya indirirken 2-3 defa verdi bu hatayı. orbiti kapatıp denediğimde tüm gün boyunca hata vermedi.(tesadüf olabilir bilemiyorum).ekran kartının fanında sorun yok fırıl fırıl dönüyor.

@cruor: harddiskden garip sesler çıkmıyor sanırım emin değilim o kadar dikkat etmedim ama akşam evde kontrol ederim. (yine resetlenecek nasıl olsa ühühüh)

@sofistike maymun: takılı.
0
🌸flame of feanor
(29.07.08)
(2)

dvd problemi

submariner
amazon'dan dvd daha öncede almıştım aldıklarım da sorun çıkmadı fakat aldığım son dvd de bazı problemler yaşadım dvd rom da vlc formatında çalıştırmayı denedim 40. dakika da kapandı total video player da tutukluk yaptı bilgisayar dvd ripper kullanarak bilgisayara atmayı denedim sonuç nafile dvd de d
amazon'dan dvd daha öncede almıştım aldıklarım da sorun çıkmadı fakat aldığım son dvd de bazı problemler yaşadım dvd rom da vlc formatında çalıştırmayı denedim 40. dakika da kapandı total video player da tutukluk yaptı bilgisayar dvd ripper kullanarak bilgisayara atmayı denedim sonuç nafile dvd de denedim 4o. dakika da durup birden 20 dakika ileri gitti en sonunda media player da kullanıyım dedim o da dijital kopya koruması sorunu yüzünden okuyamıyor ne yapmalıyım not resim ilgili dvd formatı region 1 Ntsc
0
submariner
(28.07.08)
başka bir soru dijital kopya korumasını nasıl kaldıracağım
0
🌸submariner
(28.07.08)
www.divxplanet.com
bu adreste DVDDecrypter ve AnyDVD adlarındaki programlar işine yarayabilir.

www.divxplanet.com
bu adreste dvd'yi tek cd'lik avi olarak ripleme anlatılmış, belki burda anlatldığı şekilde yaparsan sorun çıkmaz, hem de bilmediğin şeyler öğrenirsin, belki daha kaliteli riplersin.
0
edge_nabby
(29.07.08)
(6)

photoshop

marmara34
bugüne kadar hiç ilgilenmedim, dizi film gibi şeylerden sıkıldım, biraz kurcalım diyorum adobe photoshop cs3 indiriyorum. benim merak ettiğim şey acaba fotoğraflar haricinde ne gibi şeyler yapılır bu programla ? sadece fotoğraflar mı değiştiriliyor bir şeyler eklenip çıkartılıyor yoksa bu programın
bugüne kadar hiç ilgilenmedim, dizi film gibi şeylerden sıkıldım, biraz kurcalım diyorum adobe photoshop cs3 indiriyorum. benim merak ettiğim şey acaba fotoğraflar haricinde ne gibi şeyler yapılır bu programla ? sadece fotoğraflar mı değiştiriliyor bir şeyler eklenip çıkartılıyor yoksa bu programın çok daha farklı marifetleri var mı?
0
marmara34
(28.07.08)
çizim yapabilirsin. aslında herşeyi yapabilirsin =)
0
kazma penguen
(28.07.08)
adobe photoshop CS3 indiriyorum, bu dosya 600mb civarı, az değil mi? yani bir temel program var ve üzerine bunu mu kuruyoruz yoksa bu kadar küçük boyutta öve öve bitirilmeyen işler mi yapılıyor ?

bir de, bununla yapılan çıktılar orjinal gibi olur mu?
0
🌸marmara34
(28.07.08)
CS2 itibariyle konuşuyorum, Photoshop'la resimle ilgili her şeyi yapabilirsin. Çizim de yapabilirsin haliyle, ama Photoshop aslen bir çizim programı olmadığından, yeterince verimli olmaz.
0
actionary
(28.07.08)
photshop 7 kullan. cs3 makyajdır.
0
winsome
(28.07.08)
@winsome, yani cs3 program değil ek gibi bir şey mi? torrent sitelerinde cs2, cs3 ve eğitim setleri var photoshop7 bulamadım, nereden indirebilirim fikri olan var mıdır?
0
🌸marmara34
(28.07.08)
ek özelliği olmayan arayüzü albenilileştirilmiş üst versiyon demek istedi sanırsam
0
yuto
(28.07.08)
(1)

fstream'de türkçe karakterler

386 dx
fstream'de sourberry dinleyeyim dedim, Türkçe karakterleri çıkaramadım. Preferences'e girip encoding olarak ISOLatin5, MacTurkish, WindowsLatin5 falan denedim ama hala eciş bücüş bişeyler çıkıyor. Ne yapmak lazım?
fstream'de sourberry dinleyeyim dedim, Türkçe karakterleri çıkaramadım. Preferences'e girip encoding olarak ISOLatin5, MacTurkish, WindowsLatin5 falan denedim ama hala eciş bücüş bişeyler çıkıyor. Ne yapmak lazım?
0
386 dx
(28.07.08)
turkce karakterler yayindan yayina degisen bir mevzu, winamp'in kendi shoutcast plugininin iso8859-1 disinda encoding destegi yok cunku. yalnizca "sam broadcaster" ile yapilan yayinlarin turkce karakterlerini baz alman gerek yani bunu detect ederken. noktali kucuk "y" goruyorsan o yayin oyle degildir. bozuk sarki isimlerini de sistem duzeltebildigi kadar duzeltebildigi icin, yayin ismini baz almak lazim bi de. sam ile yapilan yayinlarin yayin ismi. evet.
0
disq
(28.07.08)
(3)

filmden alt yazı çıkarma

omer460
Merhaba southpark serileri var yine elimde 12 sezon.ama bunların bir kısmında ingilizce alt yazı var.ve bu alt yazılar bir program ile açılıp kapatılabiliniyor.ama ben türkçe alt yazı kullanmak istediğimden.bu ingilizce alt yazıları komple silmek istiyorum.varmıdır bir çaresi?bahsettiğim alt yazılar
Merhaba southpark serileri var yine elimde 12 sezon.ama bunların bir kısmında ingilizce alt yazı var.ve bu alt yazılar bir program ile açılıp kapatılabiliniyor.ama ben türkçe alt yazı kullanmak istediğimden.bu ingilizce alt yazıları komple silmek istiyorum.varmıdır bir çaresi?

bahsettiğim alt yazılar dosya şeklinde değil.filmin kendi içerisinde bir yerlerde.
0
omer460
(28.07.08)
filmlerin formatı ne?
avi ise sorunun cevabını bilmiyorum. mkv ise mkvtoolnix adlı programla çok basit bir işlem.
0
etna
(28.07.08)
silmene gerek yok en azından kmplayer ile turkce altyazı koydugundan sadece onun gozukmesini saglıyabiliyorsun buda senin icin yeterli olur sanırım.

(bkz: kmplayer)
0
rurouni
(28.07.08)
sanirim uzantisi da .mkv dir. matroska da boyle bir altyazi gomme sansi mevcut cunku digerlerinde kaldirilabilir olmuyor.

mkv icinden altyaziyi cikartmaniza gerek yok, turkce altyaziyi da programa atip digerini gosterme dediginizde turkce altyaziyla izleyebilirsiniz. mkv den altyaziyi cikartmak icinse mkvtoolnix kullanilabilir.
0
entrapmen
(28.07.08)
(3)

Linux icin gtk bittorrent client

kurukafa
Windowsta utorrent, mac osx de bitrocket kullanmasini seven bir kisiyim. Gnome'da neyi severim?Sureniz basladi...
Windowsta utorrent, mac osx de bitrocket kullanmasini seven bir kisiyim. Gnome'da neyi severim?
Sureniz basladi...
0
kurukafa
(28.07.08)
torrent kullanmamakla beraber kde'de ktorrent kullanmıştım ve sevmiştim. bu sizin sorunuzun yanıtı değil tabi ki. ama Transmission programının iyi olduğunu duymuştum. şu an ubuntu'ya geçtim yeni. Transmission-gtk default olarak yüklü geliyor. heralde iyi bir programdır. paket yöneticisinden baktığımda başka gtk bt client'ları da gördüm. ilk olarak Transmission-gtk dene istersen.
0
edge_nabby
(28.07.08)
Genel olarak gnome ortamında da qt ile yazılmış uygulamaları kullanmanız mümkün.
Fazla sistem kaynağı yemeden adam gibi çalışan benim görebildiğim tek KTorrent var.
Siz KTorrent kullanın ya da MacOsX'e geri dönün daha iyisi...
0
arsenelupin
(28.07.08)
yok yok, macos'a falan dönmeyin. Transmission dedik, ktorrent dedik, daha başkaları da var dedik, daha ne olsun?
0
edge_nabby
(29.07.08)
(2)

iTunes Hakkında

soufigay
Şimdi uzun zamandır iTunes kullanıyorum, bilgisayarımı formatladım ve iTunes'u tekrar kurdum, ama şarkılarımın gösterildiği library'nin altında iTunes Store diye birşey çıktı, beyaz bir bölüm ve sadece o yazıyor bölümü kaldırmak mümkün mü?
Şimdi uzun zamandır iTunes kullanıyorum, bilgisayarımı formatladım ve iTunes'u tekrar kurdum, ama şarkılarımın gösterildiği library'nin altında iTunes Store diye birşey çıktı, beyaz bir bölüm ve sadece o yazıyor bölümü kaldırmak mümkün mü?
0
soufigay
(28.07.08)
iTunes mini store o. Ilk yuklediginde soruyor etkinlestireyim mi diye. Simdi yuklu olmadigindan hatirlamiyorum ama menulerden Turn off Mini Store diye bir secenegi bulursan halledebilirsin saniyorum.
0
arche
(28.07.08)
view sekmesinden hide mini store diyeceksin olacak bitecek.
kısaca ctrl + shift + M
0
supergirl
(28.07.08)
(2)

Video converter

omer460
Elimde 1 adet psp ve 12 sezon southpark var.şimdi winaviconverter diye bir program kullanıyorum bunları mp4e çevirmekte.ama mesela programın çevirme listesine 12 parça eklesem 12 sinide tek parça yapıyo çevirdikten sonra.ben öyle bir program istiyorumki mesela 50 parça ekliyeyim convert etmek için.b
Elimde 1 adet psp ve 12 sezon southpark var.şimdi winaviconverter diye bir program kullanıyorum bunları mp4e çevirmekte.ama mesela programın çevirme listesine 12 parça eklesem 12 sinide tek parça yapıyo çevirdikten sonra.ben öyle bir program istiyorumki mesela 50 parça ekliyeyim convert etmek için.basayım düğmesine evden çıkıp gidiyem.prgoram 50 parçanın hepsini tek tek ayrı ayrı convert etsin.varmı böyle bi program arkadaşlar.
0
omer460
(27.07.08)
total video converter direk psp die bi seçenek var. ve dediin gibi 50 parçayı da convert eder winamğ gbi liste yapıyo, biri bitince diğeri başlıyo otomatikmen.
0
rentts
(27.07.08)
evet, total video converter kullanabilirsin. basit, kullanışlı bir program. ama ücretli olması lazım, ayarlarsın bir şeyler artık.
0
edge_nabby
(27.07.08)
(1)

Sagem F@ST 800 E3

oksecy
Sagem F@ST 800 E3 model modemimin ip adresini bulamıyorum. Yardım edebilecek varmı???
Sagem F@ST 800 E3 model modemimin ip adresini bulamıyorum. Yardım edebilecek varmı???
0
oksecy
(27.07.08)
modemin ip adresi derken?
modemin arayüzüne girip ayarları değiştirmek istiyorsanız
bağlantılar yapılıp modem çalışır durumdayken

denetim masası
ağ bağlantıları
burada yerel ağ bağlantısının üzerine gelip "durum" u tıklayın "destek" bölümünde ip adresleri yazar
0
vincenzo
(27.07.08)
(3)

External harddisk arızası (Media corrupt)

kilroy
Aradım mamafih tam aradığım gibi bir cevap bulamadım.External diskimi takınca windows "media corrupt" uyarısı veriyor ama çalışırken gelen sesler gayet normal. İçindeki bilgieri kurtarmak istiyorum, bu yüzden forumlarda bulduğum "use at your own risk" tarzındaki fdisk çözümlerini kullanmak istemiyor
Aradım mamafih tam aradığım gibi bir cevap bulamadım.

External diskimi takınca windows "media corrupt" uyarısı veriyor ama çalışırken gelen sesler gayet normal. İçindeki bilgieri kurtarmak istiyorum, bu yüzden forumlarda bulduğum "use at your own risk" tarzındaki fdisk çözümlerini kullanmak istemiyorum. Veri kurtarma ile ilgili bir firma tavsiyesi verebilecek (Bursa ya da İstanbul) ya da bu işlerle ilgili tecrübesi olup "korkmadan fdisk leyebilirsin" diyebilecek var mıdır?
0
kilroy
(27.07.08)
www.verikurtar.net. Göndermeye karar verdiğinde sözlükten mesaj atarsan özel olarak ilgilenmelerini sağlayabilirim. (Elleri kalabalıksa sıra falan beklemezsin)
0
kruva san
(27.07.08)
ya hocam benim de şu anda western digital passport harddisk'i unknown device olarak görüyor windows. fakat hiçbir arıza veya çarpma düşme falan olmadı. bir hasar olduğunu zannetmiyorum. macintosh a takıp dosya atarken sorun çıkmıştı. ne yapabilirim nasıl kurtarıcam bu harddiski?
0
horoz
(30.07.08)
@horoz: medya da sorun olabilir. ama incelenmeden birşey söylemek zor. istersen incelettirir, sana durumu bildiririm. Bana sözlükten mesaj atarak ulaşabilirsin.
0
kruva san
(30.07.08)
(7)

250 liraya kadar fotoğraf makinası

ravioli
ne önerirsiniz?
ne önerirsiniz?
0
ravioli
(27.07.08)
200 liraya kadar önerilecek çok şey yok aslında sanırım, bir de ötv eklendi (ya da eklenecek falan...)

casio exilim serisinden şunu buldum, www.fotozeynep.com.tr 200 ytl'nin biraz üstünde.

www.fotozeynep.com.tr sony cybershotlardan bir tane var.

ikisi de compact makinelerde önerebileceğim markaların ürünleri.

edit: www.fotozeynep.com.tr olympus varmış bir de, yine iyi bir marka olarak önerebilirim.
0
kobuzchu kiz
(27.07.08)
ya canon powershot a540 ve üstü (asla a450 filan almayın 500 le başlayan seriye bakın)
ya da panasonic lumix lerden biri.

nikondan da uzak durun.tecrübeyle sabittir.

casio samsung olympus kodak gibi makinalardan da uzak durun. çöplük gibi görüntüler çıkıyor.
0
oceano
(27.07.08)
panasonic lumix dlmc7 geçen sene 230 a aldım.(sıfır faturalı ve garantili)eğer daha aşağı düştüyse alınabilir.

@ravioli hayırdır yolda giderken 50 ytl mi buldun :O
0
omer460
(27.07.08)
bulabilirsen teknosa lumix fx12 satıyordu 249 liraya.
süper makinedir. ama büyükşehirlerde falan kalmadı belki taşradaki mağazalarda vardır.
0
agk
(27.07.08)
kodak easyshare kullanıcısıyım ve gayet memnunum :)

200 ytl :) 8.1 mpx
0
hlathguth
(27.07.08)
Temmuz sonuna kadar ÖTV'siz aldın aldın.
(git: 34827)
ben de kararsızdım. hiç aklımda yokken canon ve panasonic'e yöneldim. sonra panasonic kampanyasından TZ1 siparişi verdim bugün. Piyasa fiyasının neredeyse yarısına. Bence bi göz at. (tekrar yazayım)
www.eshop.panasonic.com.tr (3 ağustos'a kadarmış yalnız)
0
supergirl
(27.07.08)
az önce bunu gördüm, nasıl sizce?

www.gostiva.com
0
🌸ravioli
(28.07.08)
(2)

laptop u tv ye bağlama

zittirulp
laptopu tv ye bağlayıp duruyodum dun yine bağlayım dedim ama bu sefer görüntü gelmiyor. herşeyi denedim 7 pinlik girişe 4 pinlik jak ı soktum goruntu siyah beyaz geldi sonra cıkarttım tekrar 7 pinliği soktum yine goruntu siyah beyaz geldi. renk ayarlarını değiştirir değiştirmez görüntü yine gitti.ne
laptopu tv ye bağlayıp duruyodum dun yine bağlayım dedim ama bu sefer görüntü gelmiyor. herşeyi denedim 7 pinlik girişe 4 pinlik jak ı soktum goruntu siyah beyaz geldi sonra cıkarttım tekrar 7 pinliği soktum yine goruntu siyah beyaz geldi. renk ayarlarını değiştirir değiştirmez görüntü yine gitti.neden olur nasıl çözülür bilen eden varsa bi zahmet..
0
zittirulp
(27.07.08)
fonksiyon tuşları ile alakalı olabilir.genelde sade laptop açık, tv açık, tv ve laptop açık seçenekleri oluyo.
0
omer460
(27.07.08)
fonksiyon tuslarını denedim. fn ve f5 tusları eridi basmaktan.
0
🌸zittirulp
(27.07.08)
(4)

Windows Vista ve DivX problemi

dengesiz pamuk
laptop ile gelen vista home premium yuklu ve divx izlerken surekli hata verip duruyor. film izlemek icin bsplayer kullaniyorum yillardir. format falan cozum degil zira recovery dvd ile belki 20 defa yeniden kurdum ama sorun hic degi$medi. dvd ile gelen bu vista surumunde mi bi sorun vardir bilemedim
laptop ile gelen vista home premium yuklu ve divx izlerken surekli hata verip duruyor. film izlemek icin bsplayer kullaniyorum yillardir. format falan cozum degil zira recovery dvd ile belki 20 defa yeniden kurdum ama sorun hic degi$medi. dvd ile gelen bu vista surumunde mi bi sorun vardir bilemedim. benzer sorun ya$ayan var midir? ba$ka player kullan demeyin zira sorunun cozumu lazim bana, neden boyle oluyor? neden ayni surum bsplayer ba$ka bilgisayarlarda sorun cikarmiyor?
a$agida vista ve bsplayer surumlerini yazdim, belki bi faydasi olur.


Microsoft Windows Vista Home Premium Edition, 32-bit (Build 6000)
BSplayer version 1.02 Build 812, 14 Sep 2004
0
dengesiz pamuk
(26.07.08)
bs player sanirim vistada duzgun calismiyor. 2004 surumu ozellikle. baska programlara gecme zamani gelmis olabilir.
0
compumaster
(27.07.08)
BSplayer 2007 sürümü var ben vista da onu kullanıyorum.hiç bir sorun çıkmadı.
0
aysiku
(27.07.08)
valla ben uzun zamandır gom player kullanıyorum sadece bir tek yamuğunu gördüm (vistada ve/veya benim yeni bilgisayarda mkv oynatmadı) onu da k-lite codec pack yükleyip çözdüm.
0
etna
(27.07.08)
bir de bsplayer'in 2007 surumununde spyware/adware tarzi bir seyler var diye okudugumu hatirliyorum
0
compumaster
(27.07.08)
(10)

resim hazırlamak

tabudeviren
köşeli bir jpeg değil de, kenarları yuvarlak bir jpeg yapmak istiyorum. (resimdeki gibi)nasıl yapabilirim? (photoshopla)
köşeli bir jpeg değil de, kenarları yuvarlak bir jpeg yapmak istiyorum. (resimdeki gibi)

nasıl yapabilirim? (photoshopla)
0
tabudeviren
(26.07.08)
bu demektir ki imajın o köşeleri kısmen transparan olcak ki bu da giflerde desteklenen bir özellik.photoshop veya herhangi bir pixel tabanlı programla yapılabileceğini zannetmiyorum jpeg formatı için.ama gif olarak yapabilirsiniz bunu ki o zaman da çok sağlıklı bir sonuç alamazsınız.eğer web sayfası içinde kullanılacaksa arka plan rengine göre jpeg oluşturursanız daha kolay olur.. ;)
kolay gelsin
0
prodeq
(26.07.08)
freehand yapar bunu
0
reeper redeemer
(26.07.08)
konu benim anladığım gibi transparan yapmaksa burda da açıklanmış
(bkz: jpeg hakkinda en çok sorulan sorular)
0
prodeq
(26.07.08)
@prodeq

fark etmez, jpeg değil de gif olsun.

nasıl yapılır?

mesela şunun gibi:

www.gittigidiyor.com
0
🌸tabudeviren
(26.07.08)
tabudeviren,

verdigin son linkteki resimde koseler transparan degil, beyaz.
yani onu beyaz bi zemine koydugunda kosesiz gibi gorunebilir ama siyah veya farkli renk zeminde oyle olmaz. (resmi kaydedip herhangi bisi ile acarsan farkedecegin uzre)

bu durumda 2 yol var
1 - transparan bir gif yapmak
2 - kullanacagin arka plana gore koseleri verdigin resimdeki gibi boyamak.

gibi geldi bana.
0
la traviata
(26.07.08)
gösterdiğiniz şekildeki rounded rectangle çizilir cs3 için alttan 5. simgede bulunabilir daha sonra yapmak istenenler onun içine göre olacak boyutlarda yapılır.bunu da çizdikten sonra layerı rasterize yaparak sağ tıklayıp daha sonra dikdörtgenin içini seçmek suretiyle yapabilirsiniz.en son da background layerını sağ tıklayıp delete ile silerseniz daha sonra file->save for web'den gif seçerek istediğiniz boyutlarda gif oluşturabilirsiniz transparan olarak.
anlatamamış olabilirim takıldığınız noktaları tekrar söylerseniz yardımcı olurum
0
prodeq
(26.07.08)
böyle birşey ortaya çıkmalı kaydetmeden önce
img71.imageshack.us
0
prodeq
(26.07.08)
transparanlık için gif'e mahkum değilsiniz.. jpeg'in kardeşi png formatına güveniniz! ;)
0
antisocial
(26.07.08)
yardım edenlere teşekkürler, yaptım :)
0
🌸tabudeviren
(27.07.08)
en manuel çözüm: şekildeki gibi bir çerçeve bulun, onu büyütün resmin üzerine etın kenarları silin. paint.net iyidir.
0
radikalherif
(27.07.08)
(2)

zyxel p660hw modem sorunu ve sorusu

supercalifragilisticexpialidocious
merhabalar sevgili sözlükgiller,taze bir adet toshiba satellite L40-14h laptop aldım, yanında bir adet de zyxel p660hw modem. geldim eve bir sevinç içinde ve fakat modemin kurulumunda "network kartı" hatası veriyo'? bunu ayrıca bir başka compaq laptop üzerinde de denedim, yine aynı hatayı verdi ki o
merhabalar sevgili sözlükgiller,

taze bir adet toshiba satellite L40-14h laptop aldım, yanında bir adet de zyxel p660hw modem. geldim eve bir sevinç içinde ve fakat modemin kurulumunda "network kartı" hatası veriyo'? bunu ayrıca bir başka compaq laptop üzerinde de denedim, yine aynı hatayı verdi ki o bilgisayarın networkmüş, bağlantıymış hiçbi' sorunu olmadığını biliyorum.

bi' yandan troubleshooting kısmıyla cebelleşirken, bi' yandan da masaüstü bilgisayarımdan sizlere danışayım dedim.

benzer bi' sorun yaşayan var mıdır, bu sorun nasıl çözülür, manuel bi' şekilde halletmek mümkün müdür configuration wizard denen naneye muhtaç olmadan?

esenlikler..
0
supercalifragilisticexpialidocious
(26.07.08)
modeme kullanıcı bilgilerini girerken ethernetten bağlaman gerekir daha sonra kablosuza geçersin eğer bunu yaptıysan başka bir dizüstü dene bilgisayarında(allah korusun) sorun vardır belki
0
enter saltman
(26.07.08)
telekomu aradım, hallettim sağolsunlar.. salak gibi kullanım kılavuzuna bakmamışım, sonradan fark ettim ki meğer or'dakilerin aynısını söylemiş. sorun laptopta diye düşünürken gözden kaçırmışım, pişmanım :p manuel hallettik ama zaten biraz dolambaçlı bi' kurulum oldu.. neyse.

daha sonra benzer soruyu soracak olan varsa önce kullanım kılavuzuna bakmasını salık veriyorum utanarak..

teşekkür ediyor, esenlikler diliyorum..
0
🌸supercalifragilisticexpialidocious
(26.07.08)
(3)

dns istiyorum dns

rurouni
bir aralar sozluge tam olarak ulaşamıyorduk sanırım herkes farklı dnsler vermişti bir tane 160 la başlayan bi şey vardı etherneti kaldırıp tekrar yukleyince silinmiş haliyle onu bilen varsa bi yazar mı? opendns falan istemiyorum bu daha iyiydi:)
bir aralar sozluge tam olarak ulaşamıyorduk sanırım herkes farklı dnsler vermişti bir tane 160 la başlayan bi şey vardı etherneti kaldırıp tekrar yukleyince silinmiş haliyle onu bilen varsa bi yazar mı? opendns falan istemiyorum bu daha iyiydi:)
0
rurouni
(26.07.08)
160.75.2.20
0
katafalk
(26.07.08)
208.67.222.222
209.67.220.220

heryere girer
0
etna
(26.07.08)
4.2.2.1 4.2.2.2
0
yuto
(26.07.08)
(3)

Winamp player

babatema
Winamp şu halde playlistimi oynatırken diğer şarkılara geçmiyor. shuffle kapalıykene de geçmiyor, hiç bir şekilde geçmiyor. geçmiyor, geçmiyor... geçmiyor günleeer yar yarr!
Winamp şu halde playlistimi oynatırken diğer şarkılara geçmiyor. shuffle kapalıykene de geçmiyor, hiç bir şekilde geçmiyor. geçmiyor, geçmiyor... geçmiyor günleeer yar yarr!
0
babatema
(26.07.08)
bu halde bi sorun yok görünüyor. winamp ı tekrar kurmkak sorunu çözer belki.
0
2day2die
(26.07.08)
shuffle'nin sağındaki düğmenin ışığı yanıyor mu? bana yanmıyor gibi geldi. ondan olabilir.
0
etna
(26.07.08)
manual playlist advance secenegini ara options altinda, ve tickini kaldir.
0
nooneatall
(26.07.08)
(14)

ÖTV gelmeden fotograf makinesi alacağım fakat...

supergirl
..öyle çok özellikli bir şey istemiyorum. 300 ytl'yi geçmeyecek. yani çoğunlukla karanlıkta olmak üzere normal fotograflar çekeceğim. bastırmayı da düşünmüyorum şu an ama olabilir belki ileride. şarj edilemeyen pillere karşıyım. medeniyetten uzak kalmayacağım için li-ion şarj edilebilir pilli istiyo
..öyle çok özellikli bir şey istemiyorum. 300 ytl'yi geçmeyecek. yani çoğunlukla karanlıkta olmak üzere normal fotograflar çekeceğim. bastırmayı da düşünmüyorum şu an ama olabilir belki ileride. şarj edilemeyen pillere karşıyım. medeniyetten uzak kalmayacağım için li-ion şarj edilebilir pilli istiyorum. (çoğunluk öyle zaten de söyleyeyim dedim)

casio exilim z9 ilgimi çekiyor. ne dersiniz? kullanan var mı? bimeks'te ellerinde olmadığını söyleyen satıcı "hesap makinesi, kol saati üreticisi o..." gibisinden caydırmaya çalıştı. hepsiburada'da indirimde. daha ucuza da buldum gerçi.
www.hepsiburada.com

kodak m1033'ü de beğeniyorum. 10 mp olması gereksiz gerçi.
fiyatı yüksek ama hizlial'da 289'a kapatılıyor.
www.hepsiburada.com

olympus fe-310. bu da olabilir gibime geliyor. olympus da önerilen markalardan.
www.hizlial.com

samsung nv8 diye bir şey var bir de.
www.hepsiburada.com

bir arkadaşım da ısrarla panasonic diyor. ben de ısrarla istemiyorum nedense.
şeklinin güzel olması da önemli.,

en olmadı 150 ytl'ye pilli kodak c813'ü alacağım olacak bitecek

ÖTV ay sonuna kadar yok sanırım. fırsattan yararlanayaım diye aceleye getirmek de istemiyorum gerçi. hiç fotograf makinem olmadı. alırsam neyinden pişman olurum, denemeden bilemem. o yüzden danışmak istedim. önerileri bekliyorum.
0
supergirl
(25.07.08)
e) hiçbiri

panasonic lumix ya da canon powershot alın. ki lumix derim yine de. 300 e kadar çok güzel makinalar var.
hele kodak.. asla almayın. çöplük gibi görüntüsü. keza samsung da.
0
oceano
(25.07.08)
Powershot serisi derim. Mümkünse şarjlı kalem pil kullanabileceğin bir makine olabilir. Casio exilim 3.2 ve canon s5 is kullanıyorum, casio ışığa bayağı hassas, gerçi karanlıkta çekeceksen giriş seviyesi tüm makineler tripod kullanmadan iyi sonuç vermeyecektir. SLR makineler için bile tripod şart zaten. Sonuçta kodak,samsung ve hp ye bulaşma derim, bilinen diğer markalar işini aynı şekilde görür.
0
transall
(25.07.08)
casio en uygunudur bence ayrıca satıcıya aldırmabi başka gün gittiğinde sana casio dünyanın en iyi markası der ama bütçen uygunsa kodak al derim 10 mp olması gereksiz değil söylendiği gibi hdde performans gösterir olympusun yüzüne bile bakma
0
enter saltman
(25.07.08)
kesinlikle canon ps a580 al. tam da istediğin fiyat hem de. (sanırım teknosada). bu makineyi al sorna bana duacı olursun :) bu fiyata bulabileceğin en iyi makine bu.
0
november rain
(25.07.08)
ben olsam verdiğiniz linklerdeki makinelerin hiçbirini almazdım. bunların yerine bütçenize uygun herhangi bir canon powershot modeli alın... size fazlasıyla yetecektir.

garantisiz düşünürseniz (ki bence düşünün) gittigidiyor'a bir bakın...
0
forrestgump
(25.07.08)
teşekkürler.
hepsinden caydım o, canonlara yöneldim. bakıyorum, fiyatlar uçuk. bi a580 var alabileceğim bi de a590. stoklarda yok ama a460 da olabilir.

pilliler gerçi.. hâlâ sıcak bakmıyorum bu pil işine. evden uzak olmayacağıma göre neden pil kullanmak isteyeyim ki?
bu arada gece çekeceğim dediysem o kadar da gece değil. hani konser, eğlenci yeri vs.
0
🌸supergirl
(25.07.08)
a450 yi boşver. çok eski onlar
spot a580 filan al. ben a540 kullandım bi süre spot. sonra dslr aşkım depreşince gidip eos 40d aldım :D
hayyam da babataş la bi konuşun derim, spotun canı orası malum. gittigidiyor da da bakın ama dükkanları filan varsa ordan alın. zira %10 komisyon büyük bir rakam
0
oceano
(25.07.08)
kesinlikle linteki makinaları alma derim arkadaşlarda demişler zaten tavsiye edebileceğim panasonic lumix makinalara bir bak istiyorsan şuan kampanyası var sadece kutusu hasarlı sıfır cihazları uygun fiyata satıyorlar eshop.panasonic.com.tr
0
delidir yakalayin
(26.07.08)
panasonic birkaç gündür sitesinde indirim yapıyor. bir bakın isterseniz.

eshop.panasonic.com.tr
0
kafa radyo
(26.07.08)
canon'a yönelmiştim. kafamı karıştırdınız şimdi :) biraz daha düşüneyim
0
🌸supergirl
(26.07.08)
kardeşim canona yöneldinde canon slr üreticisi canonun performansı slr makinelerde belli olur dijital alcaksan kodak casio vb.
0
enter saltman
(26.07.08)
eshop'u arayacağım. sorunlar sadece kutudaysa alacağım burdaki panasoniclerden brini.
0
🌸supergirl
(26.07.08)
eshop tekofaks'ın internet satış adresi oluyor. ben küçük bir iki şey aldım (hafıza kartı ve foto. makinesi pili) kutularda sadece toz vardı. ayrıca forumdonanım haberde de kampanya ile ilgili başlık var ve fotoğraf makinesi alan biri kutunun felan fotoğrafını da koymuş. son olarak bu indirmler olmasaydı bile ben lumix serisinden amacınıza uygun bir makineyi önerirdim.
forum.donanimhaber.com
0
kafa radyo
(27.07.08)
Panasonic Lumix TZ1 alacağım

Teşekkürler
İyi ki burada sormuşum
0
🌸supergirl
(27.07.08)
(3)

dvd takılma

submariner
dvd de film izlediğim zaman bazen filmlerim takıloyor bu sorunu çözmek için ne yapmalıyım
dvd de film izlediğim zaman bazen filmlerim takıloyor bu sorunu çözmek için ne yapmalıyım
0
submariner
(25.07.08)
dvdnin alt yüzeyi çizilmiştir büyük ihtimal arkasını kolonya ve pamukla bir güzel sil,çekebiliyorsan başka bir dvd ye çek derim
0
gaza gelen
(25.07.08)
dvd yi yeni aldım 40. dakika'da durakladı daha sonra 20 dakika ileri gitti
0
🌸submariner
(25.07.08)
korsansa dvd dendir orjinal ise playerdandır
0
enter saltman
(25.07.08)
(3)

mac os sorusu

386 dx
"/Users/ahmet/Desktop/bilmemne.jpg" diye bir yazı var diyelim clipboard'da. Burayı finder'da nasıl açabilirim? Windows'ta olsa start-run deyip oraya paste ederim mesela açılır orası.
"/Users/ahmet/Desktop/bilmemne.jpg" diye bir yazı var diyelim clipboard'da. Burayı finder'da nasıl açabilirim? Windows'ta olsa start-run deyip oraya paste ederim mesela açılır orası.
0
386 dx
(25.07.08)
ben bunun tersini soruyorum işte
0
🌸386 dx
(25.07.08)
Finder'ın path göstermemesi ve dolayısıyla mevcut pathi elle değiştirmeye izin vermemesi en gudik eksikliklerinden biri sanıyorum. Pek pratik değil ama ben şöyle yapıyorum:
Terminal açılır ve "open /Users/ahmet/Desktop/bilmemne.jpg" denilir, bu durumda verilen path'in(veya dosyanın) finder ile açılması gerek.
0
kurukafa
(25.07.08)
apple+shift+g yapiyorsun "go" aciliyor oraya yapistiriyorsun
0
chrome
(26.07.08)
(2)

kırılan dijital fotoğraf makinesi ekranı

szqnn
evet yaptım bunu.casio exilim z75.şimdi bunu servise götürsem bi dünya fiyat çekerler heralde(mesela ne kadar?) daha ucuza yaptırabileceğim bir yer var mı ?
evet yaptım bunu.casio exilim z75.

şimdi bunu servise götürsem bi dünya fiyat çekerler heralde(mesela ne kadar?) daha ucuza yaptırabileceğim bir yer var mı ?
0
szqnn
(25.07.08)
benim arkadaşın sony camerasına aynısı olmuştu... yanlış hatırlamoıyorsam 250 ytl lik bir makinaydı. Sony lerde tüm ekran, alt entegrelerle berabermiş.. komple değişecek demişti teknik servisteki eleman.. 125€ sadece ekran ücreti var dediler.. eleman o an bayıldı... :D yaptırmak biraz zor gibi anlayacagın.. bence yeni bir tane araştırmaya başla... geçmiş olsun.
0
tcp0203
(25.07.08)
yenisini almak zorunda kaldım zaten makina ablamındı..neyse ekranın 3 te 1i sağlam yarım yamalak çekiliyor foto.onla idare ederiz artık=)
0
🌸szqnn
(25.07.08)
(4)

boyutu büyük dosyaları dvd ye çekmek

zittirulp
7 küsür gb lık (tek parça) imaj (iso) dosyasını en sağlıklı nasıl 4.5 gblık dvdlere aktarırım?
7 küsür gb lık (tek parça) imaj (iso) dosyasını en sağlıklı nasıl 4.5 gblık dvdlere aktarırım?
0
zittirulp
(25.07.08)
aynı şekilde (bkz: hjsplit) de kullanılabilir.
performans olarak daha iyi olsa gerek,çünkü sıkıştırmıyor.di mi?
0
natnan
(25.07.08)
sıkıştırsa bile çok çok az fark ediyor.
0
baldur
(25.07.08)
8 gb'lik dvd alarak.
0
trimpot
(25.07.08)
doğru rar'ın no compressionu vardı,bu durumda yanında hjsplit şart olmaz.

8 gb dvdler feci pahalıydı en son..
0
natnan
(25.07.08)
(6)

ikinci el fiyat danışma

trypana
bilgisayarımı satmayı düşünüyorum fakat ikinci el piyasasından pek haberim yok aşağıda yazdığım parçalar ne kadar eder cevaplarsanız sevinirim1-intel pentium d 3.4 ghz ghz işlemci2-intel 945-pl 800 mhz asus anakart3-2 tane kingston marka 512 ram4-nvidia 7300gs 256 mb grafik kartı5-nec dvd-rw6-160 gb
bilgisayarımı satmayı düşünüyorum fakat ikinci el piyasasından pek haberim yok aşağıda yazdığım parçalar ne kadar eder cevaplarsanız sevinirim
1-intel pentium d 3.4 ghz ghz işlemci
2-intel 945-pl 800 mhz asus anakart
3-2 tane kingston marka 512 ram
4-nvidia 7300gs 256 mb grafik kartı
5-nec dvd-rw
6-160 gb samsung hdd
0
trypana
(25.07.08)
monitör, kasa + güç kaynağı falan yok mu? şu 6 bileşen için 200 ytl verirler diye düşünmekteyim.
0
deckard
(25.07.08)
200 biraz az geldi bana ya bence 400-450 falan olur gibi
0
merope
(25.07.08)
bencede 400den aşağı satma
0
enter saltman
(25.07.08)
2. el tutturabildiğine tarzı piyasadır. bilgisayarcıya satacaksan 300 civarı verir muhtemelen. kişiye satacaksan 400 e satarsın belki. bilgisayar' ın 2. eli, araba gibi para etmiyor malesef.
0
erzi
(25.07.08)
e tabii bilmeyen birine 300'e de satarsın 350'ye de. ama bilgisayarcıya gideceksen 200'den fazla vermezler. diğer eksik birimlerle birlikte verirsen 300'e alırlar en fazla.
0
deckard
(25.07.08)
www.uraniumpc.com
en kötü ihtimal bu sitedeki fiyatlardır diye düşünüyorum daha ucuza alan olmaz ayıptır
0
yuto
(25.07.08)
(6)

HDD kurtarma...

henry gale
başıma lanet bir şey geldi :) şimdi benim hdd 3 parçaydı. birine windows kuruluydu diğer ikisinde de yedeklerim vardı. ben de çok dağınık olmasın diye ikisini birleştireyim dedim. partition magic adlı bir programla birleştirmeye başladım. sonra birleştirme işleminin ortasında hata verdi. ve şimdi bi
başıma lanet bir şey geldi :) şimdi benim hdd 3 parçaydı. birine windows kuruluydu diğer ikisinde de yedeklerim vardı. ben de çok dağınık olmasın diye ikisini birleştireyim dedim. partition magic adlı bir programla birleştirmeye başladım. sonra birleştirme işleminin ortasında hata verdi. ve şimdi birleştirmek istediğim yedeklerden ikisi de yok. silinmişler. bunları geri getirmenin bir yolu var mıdır acep? zira içinde çok önemli fotoğraflar vardı. kayıp verilerimi bulana 100 bin lira vereceğim...
0
henry gale
(25.07.08)
(bkz: r studio)
0
katafalk
(25.07.08)
r -studio can dır. ben şimdiye kadar kurtaramadığı veri görmedim. klasör klasör geri getirir.
0
erzi
(25.07.08)
başka çözüm yolu olanlar yazmaktan çekinmesin lütfen.
0
🌸henry gale
(25.07.08)
bi bilgim yok ama linux olur belki(hiç linux kullanmadım)
0
enter saltman
(25.07.08)
(bkz: getdataback)
0
locutus
(25.07.08)
(bkz: getdataback) ben pek çok kez kullandım memnunum...
0
crown
(25.07.08)
(3)

internet sorunu

neslish
sabit telefonun çalışmadığı ve etrafta şifa niyetine bir tek kablosuz internet ağının ya da internet kafenin bulunmadığı bir ortamda laptop'ımı ya da itouchımı internete bağlamanın bir yolu var mıdır?
sabit telefonun çalışmadığı ve etrafta şifa niyetine bir tek kablosuz internet ağının ya da internet kafenin bulunmadığı bir ortamda laptop'ımı ya da itouchımı internete bağlamanın bir yolu var mıdır?
0
neslish
(25.07.08)
GSM şirketlerinin cep telefonunu modem yerine kullanmak suretiyle verdiği internet hizmetleri var. Aradım şöyle bi şey buldum:
www.turkcell.com.tr

Bir Turkcell servis noktasına gidip ayrıntıları öğrenebilirsiniz sanırım.
0
kabraxis
(25.07.08)
kendi sorumu araştırırken turkcell'in mobil internet hizmetiyle karşılaştım.kullanan var mı acaba?aylık 100 mb hacimli bi paketleri var 11ytl'lik bir ücret.o 1 ay içinde 10-15 gün kadar birkaç internet sitesine girmeme ve maillerime falan bakmama yeter mi acaba,günde kaç saat online kalabilirim?
0
🌸neslish
(25.07.08)
100 mb korunakli bir browser ile etrafi gezerken uzunca bir sure yeter aslinda. ne demek korunakli? resimleri gostermeyen, etrafta hoplayan ziplayan seyleri filtreleyen demek. normal sartlarda gunde 10 saat internet basinda olsaniz 2-3 gun anca gider. (bol sayfa gezimi olarak dusundugumuzde).

yok sarf msn ve thunderbird (outlook) tarzi programlar kullanilacaksa o zaman kafi gelir. zira onlarin pek bir trafik olayi yok. (sesli ve goruntulu konusma yaparsaniz ayri tabii)

kendi degerlerime baktim da simdi; 5 gunde 450 mb cekmis firefox. bunlarin 100mb kadari indirdigim seylerdir. geriye kalan 350 mb sayfalari gezerken maruz kaldigim kirliligin bir ozetidir.

kirlilikten kurtulmak icin (firefox + adblockplus (*.jpg + *.swf + *.gif) + noscript)
0
entrapmen
(25.07.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.