Giriş
(8)

laptopta pil,şarj ve wireless

ocanal
Arkadaşlar yeni bir laptop aldım. Çoğu zaman evde kullanıyorum.İki sorum var cevaplandırırsanız sevinirim.1- Evde kullanırken sizce pili çıkarıp şarj kablosunu takarak mı kullanmalıyım yoksa pili hiç çıkarmadan şarj kablosu bağlı olarak mı kullanmalıyım. Kullanma klavuzunda pilin 500 sarj sonunda tü
Arkadaşlar yeni bir laptop aldım. Çoğu zaman evde kullanıyorum.İki sorum var cevaplandırırsanız sevinirim.

1- Evde kullanırken sizce pili çıkarıp şarj kablosunu takarak mı kullanmalıyım yoksa pili hiç çıkarmadan şarj kablosu bağlı olarak mı kullanmalıyım. Kullanma klavuzunda pilin 500 sarj sonunda tükeneceğini söylüyor. Yani ben şarj kablosunu takmışken pilde takılıysa akım gelerek pili şarj ediyor ve ben de pili mi kullanıyor oluyorum. Yoksa elektriğimi direk şarj kablosundan mı alıyorum? Bunu öğrenmek istiyorum.

2- wireless'ım yok apartmandan kullanan var mı bilmiyorum ama sanırım yok. Ağlara baktığımda 4-5 tane sinyali max 2 diş olan wirelesslar görünüyor.Heralde etraftaki apartmanlardan kullananlar var. Bunlara bağlandığımda sinyali alamadığını söylüyor. Sormak istediğim wireless kullanabilmem için ne kadar uzaklıkta bulunmam gerekiyor? Ne kadar mesafeden çekiyor?
0
ocanal
(14.11.08)
Birinci sorun için, evet pilden yersin. bunu 2 adet laptopta birebir denedim. Babama bilgisayarını pil takılı halde şarj kablosuyla kullandı. Ben ise pili çıkarıp attım ve direk elektrikle çalıştım. Yaklaşık 2 ay sonra denediğimde babamın pilde gözle görülür oranda güç kaybı vardı. Aynı işlemleri, aynı sürede yapmama rağmen babamın pili benimkine göre çok çabuk bitiyordu. Umarım yeterli olmuştur. 2. sorun için bir fikrim yok.
0
MaraudeR
(14.11.08)
1) bence uğraşmana değecek bi dert değil bu. ayrıca pili kesintisiz güç kaynağı gibi düşün. pilsiz çalışırsan elektrik gittiğinde bilg kapanacaktır. ayrıca marauder'in bahsettiği deneyin kabul görmesi için tüm şartların ve ürünlerin aynı olması gerekir. 2 ayda bu kadar fark olmasının sebebi kesinlikle pil değil bence.
2)bence gidip kendi wireless sinyalini oluşturacak girişimleri yap. modem al falan. artık en basit kullanıcı bile wireless güvenliği için wpa,web etc şifreleme yapıyor, mac filtring kullanıyor. ayrıca buldun şifresiz bişi desek de ne gerek var yaw? :)
0
hayo
(14.11.08)
wlan için 2.4ghz anten yapıp kullanabilirsin. tasarımı gayet basittir. menzili de normal wireless adaptörlerden daha uzaktır, ama wep veya wpa şifresi kırman için yönlendiremem ;)
0
chiquillo
(14.11.08)
pili tak çıkarla uğraşmak insanı çok geriyor bir yerden sonra. gereği yok.
0
co2s2
(14.11.08)
birinci soruna tam da cevap olmayan bir cevap vereyim. senin o 500 sarj hadisesi tükenene kadar laptop'ın cılkı çıkmış olacak. gerek teknolojinin hızlı gidişatı, gerekse elektronik aletlerin hassasiyeti çoğu laptop'ın pil problemlerinden önce hurdaya çıkmasına sebep oluyor. bence hiç kasma.
0
tannhauser
(14.11.08)
2003 yılı başında almış olduğum laptop'u neredeyse tamamen hep fişe takılı pilleri üzerindeyken kullandım. Geçen hafta bir iş için çıkartmam gerekti (fotoğraf çekip usb'den bilgisayara aktarıp full screen kontrol etmek) yaklaşık 2,5 saat kullanabildim, sanırım pil içerisindeki devre şarj azaldığı zaman pili şarj etmeye başlıyor dolunca da şarjı kesim akımı bilgisayara gönderiyor.
0
thefin
(14.11.08)
1- öncelikle pil takılı ile sizin kullandığınız güç pilden gelmiyor. direk adaptörden alır gücü. zaten pil tamamiyle dolu olduğu an bilgisayar otomatik olarak onu devreden çıkarır, güç kesintileri olduğu anda devreye sokar. ayrıca zaten bir pili çıkarıp kenara koymakta mantıklı bir durum değil çünkü pil dediğimiz icat belirli bir süre sonra kuruyor ve tamamiyle çalışmaz duruma geliyor. kişisel tavsiyem pili laptopun içinde bırakarak kullanın. o 500 sefer mevzusu ile ortalama bir rakamdır, birebir olduğunu düşünmeyin. zaten üreticiler bile en iyi kullanımda ortalama 1 yıl ömür verir pillere.

2- wireless çekim alanı sizin kullandığınız adaptöre ve wireless modemin gücüne bağlı olarak değişkenlik gösterir, ama aşağı yukarı 200 metrekarelik bi alanda wireless ağları rahatlıkla kullanılabilir.
0
wish i could fly
(14.11.08)
Pili çıkarıp da kullanmayı tercih edecekseniz en geç 2 ayda bir pili şarjı bitene kadar kullanıp tekrar tam kapasitede şarj etmeyi unutmayın. Uzun süre pilin şarj edilmemesi, kullanımda oluşan ömür kaybından çok daha fazla zarara sebep oluyor.
0
skatheist
(14.11.08)
(16)

ev icin laptop mu desktop mu?

comptrol
1) sadece ev icin alinacak bir pc'de laptop'un desktop'a gore ne gibi ustunlukleri vardir? bir tanidigim laptop'da israr ediyor ve ben de kendisinin desktop almasini tavsiye ediyordum. yanlis mi yapiyorum sizce?Tesekkurler
1) sadece ev icin alinacak bir pc'de laptop'un desktop'a gore ne gibi ustunlukleri vardir? bir tanidigim laptop'da israr ediyor ve ben de kendisinin desktop almasini tavsiye ediyordum. yanlis mi yapiyorum sizce?

Tesekkurler
0
comptrol
(14.11.08)
kablolardan bağımsızlıktır tek üstünlüğü bence. ama zamanla onu da kaybeder masaüstü gibi kullanılır genelde.
0
lemmiwinks
(14.11.08)
orta halli bir laptop fiyatına kral desktop alırsın
0
sainteyes
(14.11.08)
Laptop almanı öneriyorum. Yılların desktopçusuyum. Yazlığa veya herhangi bir yerde değil 1 hafta 3 gün geçtikten sonra yana yana pc aradım ve anladım ki, LAPTOP CANDIR, HAYAT SUYUDUR. Bağlanma boşver internete, ya o ekranı görmek bile yetiyo lan adama. Al götür evde istediğin yere. Baktın gürültü var ses var, git başka odada işini gör. Wireless denen bir teknoloji varken, niye bu nimetten yararlanmayasın. Daha bir sürü faydaları olacak sana şuan anlatamam gribi atlatamadım yorgunum. Ama laptop al ha!
0
onyetele
(14.11.08)
laptop'un anlamı yolculuklar da ortaya çıkarsın. Uzun sürecek bir seyahat öncesi masaüstü bilgisayarından ayrılacağına laptopun seyahatın keyfini çıkarırsın.
0
ocanal
(14.11.08)
doğru yapıyorsunuz. ben de her laptop diyeni vazgeçirmeye çalışırım.

laptop: -rahat odadan odaya taşımak
-kucağına alıp yatakta vs. surf yapmak, film izlemek

desktop: -aynı fiyata çok daha iyi bi konfigürasyon/vice versa
- çalınmasının laptop'a göre çok daha zahmetli olması.
- daha büyük bi monitör
- upgrade imkanı. kişi bilisayardan anlamasa bile kolaylıkla istediği parçayı söküp takması. her parçanın da tek tek, min. 2 yıl garantisi var.
- adam akıllı oyun oynama imkanı.

bi laptop alındıktan 2 yıl sonra eski bi cihaza dönüşür. güncel oyunları oynayamazsın. ancak ram ve disk alıp takabilirsin. desktopta anakartın uyumluysa işlemciyi, ram'i, ekran kartını değiştirip yepyeni canavar bi sistem elde edebilirsin.

laptop biraz da prestij meselesi halini aldı. halkımızın cep telefonu görgüsüzlüğü gibi bi hava atma aracı sanki ama şimdi 19" güzel bi lcd ekran çok daha şahane bence. ayrıca laptop pili çok kısa sürede 10-15dk.dan fazla şarj tutmaz hale gelecek, o pili çıkarıp sürekli prize mahkum kullanacaksın.

bir de tekrar: çalınır. benim yakın çevremde 2 arkadaşınki çalındı. o evde laptop olduğunu bilen hırsız sadece onun için giriyorlar eve.
ev kullancısına laptop, 12 yaşında çocuğa 1000ytl'lik cep telefonu almak gibi bişey.
0
geldiler
(14.11.08)
Hem laptop hem desktop sahibi birisi olarak söyleyebilirim ki evde laptop'ı dosya transferi ihtiyacı dışında açmıyorum bile. Ya da misafir gelirse o kullansın diye açıyorum ama desktop dururken laptop'a mahkum olmak pek mantıklı değil...
0
crown
(14.11.08)
nasıl olsa seni dinlemeyecektir. bırak ne hali varsa görsün.
0
ozdek
(14.11.08)
ne uğraşacaksın desktop'un pisliği ile..her yer toz duman oluyor.kasa yı açsan bi dert açmasan bi dert..klavyesi ile yok işte hoperlörleri ile heryer toz oluyor..temizlemesi çok büyük dert..temizle temizle 2 gün sonra gene heryer toz..bide fişleri de cabası..yok monitörün fişi yok ses sistmelerinin fişi yok kasanın fişi modemin di şuyuydu buyuydu walla masanın arkası bağırsak gibi kablolarla doluyor..al laptop ister odan da ister oturma odasında tv karşısında ister hasta iken yatakta kucağında ohh mis gibi...
0
copy paste
(14.11.08)
benim yazdıklarım tarihin tozlu sayfaları arasına karışmış.

bizim evde, super performans toplanmış bir desktop var. kasası monitörü klavyesi götü başı ayrı yer kaplıyor. kabloları da toz topluyor. bu da cabası. performanslık birşey yaptığımız da yok.
o bilgisayar ilk tık deyişinde kapıya konulacak ve yerine laptop alınacak. tertemiz, az kablolu. yani ne var ki, sırf masaüstünde kullanacak olsan bile bağla oraya gitsin. akarı yok kokarı yok.
ben kesinlikle laptop derim. ohh miss.
0
kahvegibi
(14.11.08)
laptop sessiz.
0
mortifera
(14.11.08)
Kullanacak kisinin aliskanliklarina gore degisir.

Ornegin bir tanidigim bilgisayari hep ayni odada ayni masada tutuyor. Laptop olmasi hic bir ise yaramiyor. Ayni isi goren bir alet icin daha cok para odemis oldu.

Karsi ornek olarak ben ise bilgisayar masasina sahip degilim. Siklikla bilgisayari salonda koltukta ve yatakta kullaniyorum. Laptopim olmasa devamli evin belli bir yerine gitmek beni cok rahatsiz eder.
0
wpi
(14.11.08)
benim ne zamandır şöyle bir fikrim var. oyun oynamayan bir insanım. çift çekirdekli, 1 gb ramli bir laptop'ım var. laptop'ı evde kasa niyetine kullanmayı düşünüyorum. bir monitör bir klavye bir mouse'a bakar. evde masaüstü keyfini sürerken, dışarı gidildiğinde de taşınabilirlik devreye girer. ha performans için bilemedim edemedim. ben yazdığım konfigürasyonla emule çalıştırıp, maxthon'da oraya buraya saldırıp, word ve pdf açıyorum nod32 de çalışır olduğu halde bir kasılma yaşamıyorum. tek sorun uzun süre açık kalmadan kaynaklanabilir. onu da harici soğutma yöntemleriyle çözebilirsin. bir düşün bence.
0
tannhauser
(14.11.08)
22' ekran çaktın mı sadece oda değil evin havası bile değişir, hey gidi. yerim leptabı.
0
pain
(14.11.08)
iş için laptop kullanıyorum geri kalan işler için 24" monitörlü ortalama üstü bir dekstop. açıkcası laptop için docking station ve sabit bir adaptör kullanıyorum. çantadan çıkartıp raftaki yerine yerleştirip kapağını bile açmıyorum remote ile kullanıyorum. daha rahat oluyor.

dışardeyken zaten laptop alternatifsiz.
0
darknum
(14.11.08)
amaç amaç amaç... eğer hız isteyen işler yapmayacaksanız laptop tabi ki. genel olarak laptoplar daha sorunsuzdur, daha az yer kaplar ve tabi ki taşınabilir. ama render alıcam, x oyununu y çözünürlükte oynayacam, aynı anda 10 iş birden yapıcam hırsıyla kullanılırsa tat vermez. internette gezinmek ve film, müzik vb için para sorunu olmayan (yani bilgisayar işini 300-500e halletmeliyim demeyen) birinin mutlaka laptop kullanması lazım.
0
blackdog
(14.11.08)
desktop + wireless modem&adaptor + uzun kablolu priz kablosu + tekerlekli minik bir bilgisayar masası.
ben de çok düşündüm laptop mu desktop mu diye. sonunda normal bir laptop alabileceğim parayla gidip hayvanlar gibi desktop aldım. yukarıda yazdığım konfigurasyon sayesinde gayet rahat ediyorum. film izleyeceğim zaman alıyorum masayı yatağın baş ucuna hoop kıçımı devirerek izliyorum.
0
flame of feanor
(14.11.08)
(1)

Excel Acil Yardım!

teritori
Şimdi elimde bir dersane için danışma listesi var. Şöyle olmasını isteriz biz;-Hücrelere -yani listeye- daha önceden yazılmış bir öğrenci adı olduğunda tekrar yazılmaya çalışılırsa uyarı versin excel, yazdırmasın filan.-ayrıca bir öğrenci listesi var ayrıca, kara liste gibi. o listedeki isimleri de
Şimdi elimde bir dersane için danışma listesi var. Şöyle olmasını isteriz biz;

-Hücrelere -yani listeye- daha önceden yazılmış bir öğrenci adı olduğunda tekrar yazılmaya çalışılırsa uyarı versin excel, yazdırmasın filan.

-ayrıca bir öğrenci listesi var ayrıca, kara liste gibi. o listedeki isimleri de yazmak istersek danışma saatlerine yine excel bir şekilde uyarsın bizi.

lütfen...

edit: bir iki gün yukarıda kalırsa çok mutlu olurum.
0
teritori
(14.11.08)
öyle bir şey yapabileceğini sanmıyorum, excel'de yani access le olur ama. Tabi işin makro boyutundan bihaberim yapılabiliyo mudur bilemem.

Şöyle yapabilirsin listeye isim yazarsın daha sonra koşullu biçimlendirme ile çift girişleri kırmızıya boyatırsın. İlk bu geldi şimdi
0
thefin
(14.11.08)
(2)

benzeri site

dorian greyfurt
http://ircimages.com benzeri siteler var mı bildiğiniz?Dikkat: porno, gore falan fotolar çıkabilir!!!
ircimages.com benzeri siteler var mı bildiğiniz?

Dikkat: porno, gore falan fotolar çıkabilir!!!
0
dorian greyfurt
(14.11.08)
başka yok mudur ahali?
0
🌸dorian greyfurt
(14.11.08)
4chan gibisini bulamazsın herhalde ama gore olmasa da olur diyosan ben şu rus sitesini çok severim.
0
mabl
(14.11.08)
(11)

devrede akım

psyche
bir elektrik devresinde akım güç kaynağının artısından eksisine doğru mudur yoksa tam tersi midir?
bir elektrik devresinde akım güç kaynağının artısından eksisine doğru mudur yoksa tam tersi midir?
0
psyche
(14.11.08)
- den + ya, elektronlarin aktigini dusunuyorsun, - kutpunda cok elektron var.
0
compumaster
(14.11.08)
compumaster'ın söylediği doğru olmakla beraber, tersiymiş gibi düşünülür.
0
cashkopat
(14.11.08)
yani bir soru çözerken nasıl kabul edip de çözüm yapmalıyım?
0
🌸psyche
(14.11.08)
akma yonu ile akim yonu farkli kavramlar mi oluyor yani, bu iki farkli durumun mantigi nedir?
0
ermanen
(14.11.08)
akım denilen elektron akımıdır. illa yönü gerekiyorsa akımın doğrusu budur; ancak sorularda genelde akımın yönü fark etmez. skaler sonuç iki türlü de aynı çıkacaktır.
0
desdinova
(14.11.08)
akım denen şey elektronların hareketi değil mi zaten niye akımın yönü elektronlrın akma yönünün tam tersi alınıyor diye bir soru soracaktım ben de ama bunun daha derin nedenleri olabilir ve benim ihtiyacım olan şu anda sadece soru çözmekle alakalı olduğu için bu soruyu sormadım. evet sormadım.
0
🌸psyche
(14.11.08)
ben sordum senin yerine, sen soruna donebilirsin
0
ermanen
(14.11.08)
@desdinova evet bi de istediğimiz bir yönde seçebiliyoruz ya böyle akımı bu istediğimiz yönde seçme olayı birden çok güç kaynağı olduğunda mı oluyor? yoksa bi tane güç kaynağı olsa zaten akım yönü de belli değil midir?
0
🌸psyche
(14.11.08)
@compumaster: o zaman güç kaynağı içinde -'den +'ya devrede de +'dan -'ye diye düşünülebilir herhalde.
0
🌸psyche
(14.11.08)
yahu neden işi zorlaştırdınız, akım denilen şey potansiyelin yüksek olduğu yerden düşük olduğu yere doğru akar. işin aslında potansiyelin düşük olduğu yerden yüksek olduğu yere elektron transferi vardır, ama akım denilen şey -'den +'ya hiçbir koşulda akmaz. potansiyel farkın yüksek olduğu yerden düşük olduğu yere akar. yani mesela +'dan +'ya da akabilir bazı koşullarda, bu sebeple söyledim.

tek bir pil durumunda ise pozitif kutuptan negatif kutupa doğru olacaktır akım.
0
tom riddle
(14.11.08)
@tom riddle'a katiliyorum. akim +'dan -'ye akar. Elektronlarin gittigi yonu karistirmanin alemi yok. Sonra da simdi "akim cok hizli olmasina ragmen elektronlar aslinda cok yavas hareket ediyor" falan dersiniz :)
0
wpi
(14.11.08)
(1)

pes 2009 widescreen sorunu

passion rules the game
maç yaparken ekranda sürekli çizgiler geçiyor. pek rastlamadım nette ama widescreen kullananlar bende de var diyor. bu sorunu yaşayan, çözümü bilen var mı?
maç yaparken ekranda sürekli çizgiler geçiyor. pek rastlamadım nette ama widescreen kullananlar bende de var diyor. bu sorunu yaşayan, çözümü bilen var mı?
0
passion rules the game
(13.11.08)
settings'de vsync'i değiştir.
0
desdinova
(14.11.08)
(10)

imac

acidelia
yeni bir masaüstü bilgisayar almayı düşünüyorum.2000 küsür ytl civarına 2 tane 22" monitörlü ve masaüstü bir bilgisayar mı ?yoksa 24" ikinci el, ya da 20" sıfır bir imac mi ?tasarım işiyle uğraşıyorum, bu evimdeki bilgisayar olacak. gerçekten mac almaya değer mi ? daha doğrusu bir mace bu kadar para
yeni bir masaüstü bilgisayar almayı düşünüyorum.

2000 küsür ytl civarına 2 tane 22" monitörlü ve masaüstü bir bilgisayar mı ?

yoksa 24" ikinci el, ya da 20" sıfır bir imac mi ?

tasarım işiyle uğraşıyorum, bu evimdeki bilgisayar olacak. gerçekten mac almaya değer mi ? daha doğrusu bir mace bu kadar para vermeye değer mi ? sonuçta teknik özellikler açısından 2000 küsür ytl ye imaci 2 ye katlayacak bilgisayar toplanabiliyor.
0
acidelia
(13.11.08)
kesinlikle imac al. her kurusuna deger
0
jay kay
(13.11.08)
masaüstü topla
0
enter saltman
(13.11.08)
@jay kay
sebebini sorabilir miyim? (uyuzluk olsun diye değil, daha hızlı bir pc'ye neden imac tercih edilmeli diye)
0
redlinetheturk
(13.11.08)
sebebini ben anlatayım(maydonozluk olsun diye değil)
imac:
stabil çalışır
virüsle baş ağrıtmaz(yiğidi öldür hakkını yeme)
hata verme oranı düşüktür
ekran kalitesi falan yüksektir
pc:
windowsla çalışır(hadi ya)
en manyak virüste bi format herşeyi halleder(bkz: bi format atalım adamları)
hata verme oranı kullanımınıza ve parça kalitesine bağlıdır(2000 ytl verince parça zaten kaliteli olur)
max. 500 ytllik bi monitörle yemek bile yaparsınız
her türlü parça update edilebilir
sınırsız program seçeneğiniz vardır
0
enter saltman
(14.11.08)
@enter saltman siz imac ile pc yi değil, mac os ile windowsu karşılaştırmışsınız ama :).. ha linux kullanın gibi bir çıkıntılık yapmıcam, yapamam demiyorum yapmıcam diyorum : P, ama sonuc olarak windows u da (en azından xp'yi) stabil bir hale getirmek mümkün. tam bu anda true image veya benzeri bir programla imaj alınırsa format işi de on dakikaya düşer.. mac kullanmadığım için tavsiye de bulunmayayım, ama madem bu kadar şey yazdım şunu söyleyim, tasarım için kullanıcaksanız ve pc almaya karar verirseniz, ekran kartı ve monitörün maksimum çözünürlük ve yenileme hızlarını öğrenerek alın, imkan varsa deneyin.
0
madik atak
(14.11.08)
kişisel bi seçim bu bence. ben imac 24" kullanıyorum. 90dan beri mac kullanıyorum hatta. iş yerimde pc kullandığım oldu zamanında, ama hep maci tercih ettim.

şöyle söyliyeyim. şu anda, ayni anda illustrator, freehand, lightroom, photoshop, itunes, amule, firefox, pages, keynote, peerguardian, scrivener, ve writeroom çalıştırıyorum.. (tahmin edin naapıyorum bunlarla hehe :) problemsiz. bana yetiyor, artıyor bile.
0
zkurmus
(14.11.08)
macos uyumlu bir pc topla pc'ye macos kur.
0
kurukafa
(14.11.08)
bir mac te tasarim yapmak ile bir pc de tasarim yapmak farklidir, kullanan bilir
0
jay kay
(14.11.08)
tasarım işleri için imac candır. sırf o görüntü kalitesi için bile para vermeye değer. neticede, imac a windows da yükleyebiliyorsunuz ihtiyaç duyarsanız ve gayet stabil bir şekilde çalıştırabiliyorsunuz.
0
ali87
(14.11.08)
evde kullanacaksiniz ama ne yapacaksiniz onu soylememissiniz.. kullanim alanlariniz neler? oyun oynayacak, nette gezecek, bilgisayari download'a birakacaksaniz falan bence pc iyidir.. imac'tan daha dogrusu pc veya windows disindaki sistemlerden cogu kullanici s1k1l1yor bir suru sonra.. ben olsam pc toplardim.
0
katafalk
(14.11.08)
(1)

Mac OS, torrent problemi

jay kay
hangi torrent programini acarsam aciyim(Vuze, transmission, limewire pro) kesinlikle internet baglantimi kopartiyor. once kisa bir sure download yapmaya basliyip arkasindan modemin baglantisini kesiyor(butun evde internet gidiyo yani). flood gibi bisey yapiyo sanirim modeme. modemin firmware ini gun
hangi torrent programini acarsam aciyim(Vuze, transmission, limewire pro) kesinlikle internet baglantimi kopartiyor. once kisa bir sure download yapmaya basliyip arkasindan modemin baglantisini kesiyor(butun evde internet gidiyo yani). flood gibi bisey yapiyo sanirim modeme. modemin firmware ini guncelledim yine degisen bisey yok. isletim sistemim en son surum. leopard 10.5.5. google a "mac torrent disconnects internet" gibi seyler yazinca bi ton bisey cikiyo aslinda ama cozum olmadi hicbirisi. bu torrent programlarina bi ayarlarmi yapmam gerekiyor? ya da modeme bi ayarmi yapmam gerekiyo anlayamadim. simdiden tesekkurler

bilgisayar: imac 24
modem: philips sna6500
0
jay kay
(13.11.08)
sna6500 'un garip sorunlari var. baska bir modem deneyip sorunun tekrarlanip tekrarlanmadigina bak derim.
0
kabizcik
(13.11.08)
(5)

analog tv kartım var nasıl tv izlerim?

sorularvesorunlar
bilgisayarıma takılı ve driver i kurulu..ne gerekiyor ne yapcam?
bilgisayarıma takılı ve driver i kurulu..ne gerekiyor ne yapcam?
0
sorularvesorunlar
(13.11.08)
anten bağlarsanız izlersiniz mis gibi. tabi antenin kalitesi önemli görüntü açısından.
0
cumingsoon
(13.11.08)
bu mudur yani başka bi olay yapmamıza gerek yok diyorsun?
0
🌸sorularvesorunlar
(13.11.08)
gerek yok budur
0
enter saltman
(13.11.08)
aslında antenden başka birşeye gerek yoktur ama metal revolution'ın dediği gibi kablo tv bağlama imkanın varsa daha bi güzel olur. en azından görüntü düzgün olur.
0
cumingsoon
(13.11.08)
Bide tv yazilimina ihtiyacin var. Genelde cdsinde falan oluyor ya da yuklu gelmistir.
0
badseed
(13.11.08)
(2)

php öğreniyordum

alala niye
yaklaşık 1.5 aydır php öğrenmeye çalışıyorum alfa yayınlarının kitabını okudum başka bi kitap okudum manueline baktım bi yandan sql öğrenmeye çalışıyorum ama şöyle oluyo;herhangi bi kodu açıp önüme koyduğumuzu farzedelim bunu bana satır satır açıkla ne yapılıyor diye sorsanız evet açıklarım tamam şi
yaklaşık 1.5 aydır php öğrenmeye çalışıyorum alfa yayınlarının kitabını okudum başka bi kitap okudum manueline baktım bi yandan sql öğrenmeye çalışıyorum ama şöyle oluyo;
herhangi bi kodu açıp önüme koyduğumuzu farzedelim bunu bana satır satır açıkla ne yapılıyor diye sorsanız evet açıklarım tamam şimdi aynısını sen yaz bakalım derseniz o noktada sıçıyorum? bu niye böyle oluyor atladığım bi yermi var diye geriye dönüyorum fonksiyon nedir dizi nedir nası olur döngüler dosya işlemleri karakter katarı işlemleri vs..ee hepsini biliyorum zaten tekrar okuyorum ee ben bunları biliyorum diyorum böyle kaldım ilerliyemiyorum ne yapmalı acaba ?
0
alala niye
(13.11.08)
kendine bir proje sec, sonra o projeyi php ile yap. ilk baslarda kasarsin sonra alisirsin.

uygulama olmadan programlama ogrenilez.
-ssg 1394
0
compumaster
(13.11.08)
Kitapla PHP öğrenmeyin zaten.
Her yeni sürümünde bayağı bir şey değişiyor. Eski usullerle yazacağınız kodlar pek düzgün olmayacaktır.

Bir de başkalarının yazdığı kodları inceleyin bol bol.
0
386 dx
(14.11.08)
(12)

msn listesi

hollowlife
msn listemde yaklaşık 200 kişi var.. Kullandığım PC dışında farklı bir PC'den msn açtığımda, daha önce engellediğim 300 küsür kişi karşıma kişi ekleme isteğiyle yeniden çıkıyor.. o pc'de onları tek tek yeniden engellersem bi daha çıkmıyor. Ancak yine farklı bi pc'den msn açtığımda aynı istekler yin
msn listemde yaklaşık 200 kişi var.. Kullandığım PC dışında farklı bir PC'den msn açtığımda, daha önce engellediğim 300 küsür kişi karşıma kişi ekleme isteğiyle yeniden çıkıyor.. o pc'de onları tek tek yeniden engellersem bi daha çıkmıyor. Ancak yine farklı bi pc'den msn açtığımda aynı istekler yine çıkıyor ve tekrar engelliyorum. Makinama sistemi her yüklediğimde msn'de bu sorunu yaşıyorum..

Listemi tamamen sıfırlamanın bi yolu veya bunun başka bi çözümü varmı??
0
hollowlife
(13.11.08)
en son versiyonlarinda boyle olmamasi lazim. hangi versiyon? Bir de "hepsine uygula" diye bir secenek var miydi, hatirlamiyorum.
0
ermanen
(13.11.08)
bütün verisyonlarda denedim ama hepsinde aynı.. Hepsine uygula diye bi seçenek yok maalesef, benim sorun ettiğim şeyde bu zaten.. 300 küsür kişiyi tek tek engelliyorum. Buda sorunu çözmüyor..
0
🌸hollowlife
(13.11.08)
-Tamamen sallıyorum belki tutar.-
Kendi bilgisayarınıza MSN listesindeki maksimum kişi sayısını arttıran bir program (MSN Plus mesela?) kurdunuz mu? Farklı bilgisayarlarda bu program yoksa fazlalıkları tekrar eklemeye çalışıyor olabilir mi? Bir de sadece blokluyor musunuz, bloklayıp hotmail contacts'tan da silmeyi denediniz mi?
0
Dag
(13.11.08)
ben internet kafelerden giriyorum ve böyle bir sorunla karşılaşmadım. engellediğim de, sildiğimde ben değiştirmedikçe değişmiyor. seçeneklere baktım ama bu konuda açık bir ayar göremedim.
0
insanimsi
(13.11.08)
@dag, yok o da değil. dediğin gibi olsa plus yüklü olan yerde böyle bir sorun yaşamam lazım. hotmail contacts'da da görünmüyor zaten bu kişiler.
0
🌸hollowlife
(13.11.08)
yeni bi adres al, eklemek istediklerini ekle ya da mail at eklesinler seni bi zahmet. en azından bi kere uğraşmış olursun.
0
miymiymiy
(13.11.08)
@metal revolution; yok o da olmadı.
@miymiymiy; onu yapamam.
0
🌸hollowlife
(13.11.08)
sanırım e-mail sayfanda kişiler kısmında olayı düzeltebiliyosun
0
enter saltman
(14.11.08)
hotmailden herkesi sildim, messengerden de herkesi sildim. ama yine başka bir bilgisayarda açtığımda engellediğim kişiler geri çıkıyor.
0
🌸hollowlife
(14.11.08)
sorun çözüldü sanırım.
0
memories
(09.09.14)
oha duyuruyu okudum, cevapları okudum, noluyor ya niye bir kişi de "msn mi kaldı kardeşim, kapatıldı hatta" filan dememiş diye şaşkınlıklar içinde kaldım. vay be sanırım herkes yeniden msn kullanmaya başladı ve ben geri kaldım şeklinde şiforenik düşünceler de oluştu kafamda.
neyse ki en sonunda tarihlere bakmayı akıl ettim.
duyuruyu hortlatana teşekkürler :)
0
eskiden sizofrendim simdi iyiyiz
(09.09.14)
plus kurarsan pencere açanları görebiliyon. eklenti var o şekilde.

xxx pencere açtı diye uyarı çıkıyor. hem bakıyor hem cevap atmıyorsa onun amk.
0
kosun lan mevzu var
(09.09.14)
(6)

ekşiduyuru'da sorular refresh oluyor mu?

sanal uyku
merak ettiğim bir soruya cevap atılıp atılmadığını kontrol etmek için her seferinde bugün'e tıklıyorum ve oradan soruya gidiyorum. soruyu kapatıp açsam bile cevaplar yenilenmiyor sanırım? yenileniyorsa tamamdır, yenilenmiyorsa yenilenmesi daha mantıklı değil mi? böylece hem daha az uğraşmış oluruz h
merak ettiğim bir soruya cevap atılıp atılmadığını kontrol etmek için her seferinde bugün'e tıklıyorum ve oradan soruya gidiyorum. soruyu kapatıp açsam bile cevaplar yenilenmiyor sanırım? yenileniyorsa tamamdır, yenilenmiyorsa yenilenmesi daha mantıklı değil mi? böylece hem daha az uğraşmış oluruz hem de sunucu her seferinde tüm sayfayı yüklemek yerine sadece o soruyu yüklemekle uğraşır?
0
sanal uyku
(13.11.08)
yenilenmiyor, eger sadece bir soruyla ilgileniyorsaniz, sorunun id'sine (mesela bu soru'da #46799) basin sadece o soruyu goruntulesin.
0
compumaster
(13.11.08)
bu sefer de yeni sayfa yükleme, geri dönüp diğer ilgilenilen soruya bakma... gibi işlemler olacak eğer birden fazla soruyla ilgileniliyorsa -ki onun yerine bugün'e tıklamak bile daha güzel bir çözüm olabilir.-
kapatıp açınca o soruya ait cevapları yeniden yüklemesi güzel olmaz mı ki?
0
🌸sanal uyku
(13.11.08)
ben f5 yapıyorum ve yenileniyor diye biliyorum, zaten f5e basınca yenilenmemesi çok saçma olurdu,
0
zubundy
(13.11.08)
f5 zaten sayfayı yenileme tuşu. bugün'e tıklayınca da farklı bir şey olmuyor. demek istediğim bir soruyu kapatıp açınca o soru altındaki cevapların yenilenmesi, böylece tüm sayfayı yüklemekle uğraşmamış olacağız.
0
🌸sanal uyku
(13.11.08)
haklisin, soyle bir durum var, sitenin ilk hali, sadece duyurularin kucuk halini getiriyordu, acinca geri kalanini getiriyordu, bu guzel olsa da cok yavas calisti. ondan boyle, evet dedigin gibi hibrit bir sey veya refresh tusu yapabilirim.
0
compumaster
(14.11.08)
evet her soru başında refresh tuşu da mantıklı. teşekkürler. :)
0
🌸sanal uyku
(14.11.08)
(1)

Western Digital Mybook sorunu

liontrainer
Aleti yere düşürdük ve artık çalışmayan bir adet WD Mybook sahibiyim.Ilk başta Device Managerda gözüküyordu ancak My Computer altında çıkmıyordu. WD olarak tanımlayıp bırakıyordu bilgisayar.Daha sonra internette biraz araştırınca içindeki hard diski çıkarıp kasanın içine takınca düzelebildiğini göst
Aleti yere düşürdük ve artık çalışmayan bir adet WD Mybook sahibiyim.

Ilk başta Device Managerda gözüküyordu ancak My Computer altında çıkmıyordu. WD olarak tanımlayıp bırakıyordu bilgisayar.

Daha sonra internette biraz araştırınca içindeki hard diski çıkarıp kasanın içine takınca düzelebildiğini gösteren bir iki yazı okudum. Ben de çıkarıp SATA üzerinden bağladım ancak sonuç tekrar başarısız oldu.

Boot esnasında SATAları kontrol ederken uzun bir süre bekliyor ve daha sonra bulamadan geçiyor. BIOS üzerinden detect ettirmeye çalışırken WD nin bağlı olduğu slotta uzun bir süre detecting deyip bulamıyor.

Çözümü olan var mı? Eğer çözümü yoksa içindeki datayı en ucuza nasıl ve nerde kurtarabileceğimi bilen var mı?

Thanks in advance
0
liontrainer
(13.11.08)
HD'nin neyinin bozulduguna bagli olarak cozulebilir bir problemdir. Eger ki manyetik alana ya da degisirken manyetik kisimla ugrastirmicak bir parca varsa degistirilir. Soyle ki,

Misal seagate st30080 serisi bir hd'miz ardi ve bir sekilde elektrik devresini bozduk. eski bir hd oldugu icin aynisinin ikinci elini aldik, saglam olanin elektrik devresini yenisine taktik calisti. Ha icindeki bilgiler tabii ki kurtarilir manyetik alete zarar gelmedigi surece, fakat tozsuz ve optimal basincta bir ortamda gerekmekte gibi bir bilgim var sorun virus falan olmadigi surece, ki bu da yuksek fiyatlarla yapilabiliyor.

Siz hdd yi bir bilgisayarciya goturun, nesi bozuk soylesin, eger ki yapilabilecek birseyse ayni model bir hd alin, gereken parcayi ondan temin etsin ve hd'niz calisir hale gelir.

You're welcome in advace
0
polifonik osuruk
(13.11.08)
(1)

google subscript search

cruor
böyle sağ alt köşeye küçük şekilde yazılan yazılara subscript deniliyor ya, işte ben google'da subscript'li bi ifadeyi aramak istiyorum fakat yapamıyorum."n" ve sağ alt köşede küçük "a" şeklinde bi arama yapmak istiyorum fakat içinde bildiğimiz "na" geçen sayfalar geliyor. (resme bakınca daha kolay
böyle sağ alt köşeye küçük şekilde yazılan yazılara subscript deniliyor ya, işte ben google'da subscript'li bi ifadeyi aramak istiyorum fakat yapamıyorum.

"n" ve sağ alt köşede küçük "a" şeklinde bi arama yapmak istiyorum fakat içinde bildiğimiz "na" geçen sayfalar geliyor. (resme bakınca daha kolay anlayabilirsiniz)

ne yapayım ne yazayım da bana sadece subscript'li ifadeleri getirsin?
0
cruor
(13.11.08)
google search help'e baktınız mı?
orada yoksa yoktur
0
desdinova
(13.11.08)
(2)

youtube googlevideo etc. bu siteler teknik olarak nasil calisir?

rusdemezale
iyi geceler roma, yani, tahmin ederim ki, cok buyuk bandwidth vardir bunlarda.load balancing icin en az 1000 tane server vardir.yaklasik olarak bu tur teknik info'yu nerden bulurum.hangi programlama diliyle yazilmislardir.data filesystem'de mi duruyo, yoksa boyle cidden buyuk cache filan mi kullaniy
iyi geceler roma,

yani, tahmin ederim ki, cok buyuk bandwidth vardir bunlarda.
load balancing icin en az 1000 tane server vardir.

yaklasik olarak bu tur teknik info'yu nerden bulurum.
hangi programlama diliyle yazilmislardir.

data filesystem'de mi duruyo, yoksa boyle cidden buyuk cache filan mi kullaniyolar?
yuklenilen data miktari nedir, dynamic upload/download ne kadardir?
indexlerken data'yi nasil bi approach izliyolar.

yani her turlu teknik info 'ya ihtiyacim var.
merakli suser'lardan haber beklerim.
0
rusdemezale
(12.11.08)
yani bu isleri biz yapamaz miyiz? give up mi yani daha baslamadan :( hoyratca, nedensizce....
ne bileyim boyle spesifik bi alanda bu hizmeti versek, boyle turkiye tabanli bisey for the beginning. mesela sirf tr filimleri olabilir, bunu imdb'ye link atip, yorum yaptirip versek. millet de film odemek icin para odese. 1 $/film/person/izleme mesela...
cok yatirim gerekir mi acep.
meraklisina gelin ortak boyle bi firma kuralim diyorum.
0
🌸rusdemezale
(13.11.08)
(4)

Toplama Bilgisayar (kasa)

calimdor
evet arkadaşlar, şöyle 600-700ytl civarı (kdvsiz, nakit :) ) bir miktara kasa almak istiyorum. -monitör yok yani-bu civarlarda paraya alabileceğim en iyi özellikte parçalar nelerdir? yani neleri tavsiye edersiniz, nasıl bir kombinasyonla iyi performans yakalayabilirim ve beni bir kaç sene idare edeb
evet arkadaşlar, şöyle 600-700ytl civarı (kdvsiz, nakit :) ) bir miktara kasa almak istiyorum. -monitör yok yani-

bu civarlarda paraya alabileceğim en iyi özellikte parçalar nelerdir? yani neleri tavsiye edersiniz, nasıl bir kombinasyonla iyi performans yakalayabilirim ve beni bir kaç sene idare edebilir?
0
calimdor
(12.11.08)
eğer oyun oynamıyorsan ve aynı anda çok program çalıştırmıyorsan işlemci'yi dual core 3.0 küsür al, ram al 3 gb civarı, 250 gb'de hdd al yükseltirsin sonra. ekran kartını pek sallama. 600 milyona çıkarsın gibi bir kaç sene idare edecek bir sistemle.

yok eğer ben aynı anda çok iş yaparım, grafik tasarlıyorum falan dersen ekran kartı'da iyi olmalı ve quad core multitasking için ideal.
0
passion rules the game
(12.11.08)
yok aynı anda pek iş yapmam aslında, aynı anda yapabileceğim en büyük iş ie, msn ve winamp üçlüsüdür :)

ama yani oyunlar için yeterli bir makine olması benim için daha iyi olur. bu fiyata öyle bir makine çıkar mı? yani ne bileyim pes09 oynayabileceğim ya da ne bileyim wow oynayabileceğim türden?

eğer çıkmaz diyorsanız o zaman bir kısmını nakit verip kalanını taksitlendirme yöntemine gidicem sanırım :)
0
🌸calimdor
(12.11.08)
img293.imageshack.us
bunu yaptım ama ram'i eklememişim. 750'ye falan çıkar heralde ram ile ama içime sinmedi çünkü bu sistem oyun falan oynatmaz. son oyunlar için birazcık daha eklemen lazım sanırım üzerine. resimdeki anakartı pek bilmesem de asus'un en dandiklerinden sanırım.
0
passion rules the game
(12.11.08)
rentts
(12.11.08)
(3)

Turkcell iki gün beleş konuşma

teritori
Arkadaş en sonunda çıldıracam. Nedir bu kampanyanın yaptırımları?Kesin bir bilgisi olan var mıdır? Yani her kampanya gününde mesaj mı beklicez yoksa kampanyaya katıldığımız gün gelen onay mesajı yeterli mi?her kafadan ayrı ses çıkıyor. Turkcell müşteri hizmetlerine de ulaşabilene aşkolsun.
Arkadaş en sonunda çıldıracam. Nedir bu kampanyanın yaptırımları?
Kesin bir bilgisi olan var mıdır? Yani her kampanya gününde mesaj mı beklicez yoksa kampanyaya katıldığımız gün gelen onay mesajı yeterli mi?
her kafadan ayrı ses çıkıyor. Turkcell müşteri hizmetlerine de ulaşabilene aşkolsun.
0
teritori
(12.11.08)
inanmak zor ama hiçbir yaptırımı yok..
ilk gelen mesajdaki günlerde beleş konuşuyosun günler değişmiyo. benim salı-cts
0
zubundy
(12.11.08)
dikkat etmen gereken nokta 1 ay boyunca toplamda 64 saat hakkın olması.
0
sanal uyku
(12.11.08)
aslında ben neden bu kadar heyecanlandım bu kampanya hakkında anlamıyorum. iki aydır fatura kesemiyo adamlar bana konuşmadığım için. dün de anneme verdim arkadaşlarını arasın diye telefonumu.

bu arada sağolunuz...
0
🌸teritori
(12.11.08)
(3)

Masaüstünde Sağ Alt Taraftaki Yazıyı Nasıl Sileceğim

vincenzo
Masaüstünde sağ alt tarafta işletim sisteminin bilgilerinin bulunduğu iki satır yazı var (ekran görüntüsünde kırmızı işaretledim), bunu nasıl kaldıracağım, registry den falan bir ayarmı var yoksa bir yaması falan mı var. (çok öncelerde hatırlıyorum bi program gibi bir şey vardı)
Masaüstünde sağ alt tarafta işletim sisteminin bilgilerinin bulunduğu iki satır yazı var (ekran görüntüsünde kırmızı işaretledim), bunu nasıl kaldıracağım, registry den falan bir ayarmı var yoksa bir yaması falan mı var. (çok öncelerde hatırlıyorum bi program gibi bir şey vardı)
0
vincenzo
(12.11.08)
Tweak UI o program. Şuradan çekebilirsiniz:
www.microsoft.com
0
386 dx
(12.11.08)
o yazı niye çıkar ki? veya hangi şartlar altında? çünkü legal illegal her türlü xp kopyasını her sp ile kullandım yine de böyle bir şeye hiç rastlamadım.
0
tranko buskas
(12.11.08)
neden çıkar sebebini bende bilmiyorum 4 sene önce de denk gelmişti bir xp sürümünde. tam hatırlamamakla beraber registry de bir değişiklik yapınca düzeliyordu. şimdide başka bir windows sürümünde çıktı karşıma. herhangi bir şarta bağlı değil sistem kuruluktan dokunmazsan sonsuza dek orada.
0
🌸vincenzo
(12.11.08)
(2)

bilgisayardan telefonla konuşmaca

kibritsuyu
şimdi bilgisayarda faks modem kartı var, telefon hattına da bağlı. faks çekmek için kullanıyorum. hata faks numarasnı çevirdiğim kişi telefonu açınca sesini hoparlörlerden durabiliyorum. e mikrofonlu kulaklık da var. ben bilgisayardan telefonla konuşamaz mıyım bir şekilde? yani ne bilyiim arandığımd
şimdi bilgisayarda faks modem kartı var, telefon hattına da bağlı. faks çekmek için kullanıyorum. hata faks numarasnı çevirdiğim kişi telefonu açınca sesini hoparlörlerden durabiliyorum. e mikrofonlu kulaklık da var. ben bilgisayardan telefonla konuşamaz mıyım bir şekilde? yani ne bilyiim arandığımda bilgisayar ötsün, kulaklığı takıp açayım konuşayım. ya da numara çevireyim birini arayayım konuşayım?

eskiden terminal ekranı vardı atdt 1234567 diy çevirir arardık da şimdi nasıl oluyor o iş?
0
kibritsuyu
(12.11.08)
advanced call center diye bir program hatırlıyorum tabii modemle uyumlu olması falan lazımdı çalışması için. caller id, telefon istatistiği (arama zamanı, kaç kez çaldı, telefon açıldı ya da açılmadı gibisinden kayıt) telesekreter özelliği, konuşmayı kaydedebilmesi gibi özellikleri olan bir programdı.
0
phonex
(12.11.08)
Madem telefonla konuşmak için bilgisayar karşısında mikrofon ve kulaklık kullanacaksınız numarayı türk telekomdan çevirmeyin voip kullanın çılgınlar gibi para cebinizde kalır.
0
3200
(12.11.08)
(1)

ses kartı sürücüsü

hikaye mesture
bu işlerden bişey anlamadan çekilen bi formattan sonra ses kartım kendini bana göstermiyor. aygıt yöneticisi'nde - Çoklu Ortam Denetliyicisi- Ethernet Denetleyicisi- PCI Device sarı soru işaretli gözüküyor. Bi kaç ufak araştırmayla ses kartını tanıtmam halinde 1le 3'ün eski haline gelebileceğinin öğ
bu işlerden bişey anlamadan çekilen bi formattan sonra ses kartım kendini bana göstermiyor. aygıt yöneticisi'nde
- Çoklu Ortam Denetliyicisi
- Ethernet Denetleyicisi
- PCI Device sarı soru işaretli gözüküyor. Bi kaç ufak araştırmayla ses kartını tanıtmam halinde 1le 3'ün eski haline gelebileceğinin öğrendim. anakart driver cd'si başka şehirde. sorun; benim ses kartım anakartla onboard'muş. hayatımda ilk defa pc kasasını açarak baktım. üzerinde Intel FW82801FB SL7AG yazıyor. şu linkteki bi driver bana yardımcı olacak gibi.
www.soundcard-drivers.com
hiçbiri 82801 olması haricinde tam tutmuyor. hangisini kullansam acaba?
0
hikaye mesture
(12.11.08)
downloadcenter.intel.com

buradaki dördüncü driver işini görebilir.
0
againstthelife
(12.11.08)
(10)

DSLR almayı düşünüyorum ve sorularım var

tom riddle
Fotoğrafçılık konusunda aslında birçok şey bilen biriyim, pozlama süresi, iso değeri, vb gibi birçok terime aşinayım, kompakt makinemde bunlarla oynayıp sonuçlarını gözlemlemiş biriyim. Ve de artık kompakt makinem pek yeterli gelmemeye başladı, ve fotoğrafçılık konusunda aslında oldukça ilgili sayıl
Fotoğrafçılık konusunda aslında birçok şey bilen biriyim, pozlama süresi, iso değeri, vb gibi birçok terime aşinayım, kompakt makinemde bunlarla oynayıp sonuçlarını gözlemlemiş biriyim. Ve de artık kompakt makinem pek yeterli gelmemeye başladı, ve fotoğrafçılık konusunda aslında oldukça ilgili sayılırım. Ancak analog SLR makine alıp da sürekli film harcamak istemiyor, bu aralar oldukça kullanma fırsatım olmuş DSLR makinelerden birinden almak istiyorum. Tabii ki bazı sorularım var, pahalı oldukları için iyice düşünüp de alacağım. Bu konuda tavsiyeleriniz nedir?

İkinci ve asıl soracağım şey ise şu, kafamda iki model var, biri Canon EOS 450D, diğeri de Nikon D80. Eski kompakt makinem de nikon olduğu için ne kadar kaliteli olduğunu biliyorum evet, ama araştırdığım kadarıyla D80 oldukça pahalı. EOS 450D ise D80 ile oldukça benzer özelliklere sahip, ayrıca uzun bir süre kullanmayı düşündüğüm kit lensinde image stabilizer var (nikona göre avantajlı). Ancak D80'i olan bir arkadaşım, Nikon'ların lenslerinin Canonlardan daha iyi olduğunu söyledi, ki olması gayet mümkün olabilir bence. Şimdi almadan önce bu işin döndüğü yer olarak belirtilen Sirkeci'ye gidip bir sormayı düşünüyorum elbet, ama sizler bu iki fotoğraf makinesi için ne düşünürdünüz? Hepsiburada.com'daki fiyatlardan daha düşük fiyata Sirkeci'de bulunuyormuş Nikon D80, aynı şekilde Canon da bulunur mu?
0
tom riddle
(12.11.08)
bildiğim kadarıyla 450d'nin ekranı liveview destekli. kompakttan geçeceğin için senin için daha kullanışlı olabilir. d80, 450d'den daha güzel ama 450d daha yeni bir makine özelliklerine göre fiyatı çok iyi. Lens kaygın varsa sadece body alabilirsin. gittigidiyorda 1000 lira gibi bir fiyata görmüştüm. ben olsam 450d alırım.
0
blackdog
(12.11.08)
analog yerine dslr tercihin isabetli olmuş. artık fotoğrafçılıkta analog slr dijitalin yanına ek bir damak tadı, ayrı bir keyif olarak tercih ediliyor ancak ana makineler dslr oluyor, olmalı da bence.

canon nikon konusuna gelince.. d80 ve 450d kullanmış biri olarak sırasıyla karşılaştırmalı olarak avantaj ve dezavantajlarından bahsedeyim nacizane. öncelikle nikon'un lensleri kalite olarak canon'a oranla bir birim öndedir bu doğru. canon'un yeni seri lenslerindeki is (image stabilizer) makinaya alışma sürecinizde belki ilk 1-2 ay size yardımcı olur sonra ihtiyaç duymazsın. "olmasa da olur" bir özellik yani. fiyatlara gelince nikon lenslerindeki bir birim kalite fazlası fiyatlara da yansıyor tabi ki, ortalama olarak nikon lensleri daha pahalıdır. ancak makinanın kit lensi dışında yeni bir lens alacak olursan, daha ziyade lens üretiminde uzmanlaşmış tamron ve sigma markalarını tercih etmen hem fiyat hem performans olarak daha tatmin edici olacaktır. d80 gerçekten giriş seviyesi olarak üst düzey bir makina. 10 mp, 1.5 odak uzaklığı çarpanı, 3 kare/sn çekim hızı, 2,5 inç lcd ekran gibi özellikleri mevcut. 450d'ye bakacak olursak bu özellikler 12 mp, 1.6 odak uz. çarpanı, 3,5 kare/sn çekim hızı ve 3 inç lcd ekran ile nikon d80'i bariz bir şekilde sollamış durumda. sensör çeşitlerinde de canon avantajlı durumda. d80 ccd sensör kullanırken 450d cmos sensörüne sahip. (nikon da artık uyandı ve ccd den vazgeçip yeni serilerinde cmos kullanmaya başladı). bununla birlikte d80 eski seri bir makine (2006 çıkışlı idi yanlış hatırlamıyorsam) ve bugün sıfır alacağın bir d80'i (ki baya pahalı biliyorsun) ilerde elinden çıkarmak istediğinde çok zorlanacaksın. 450d ise 2008 çıkışlı bir makina ve canon'un yeni serisinden. bugün aldığın bir 450d'yi (ki sıfır spot olarak 900 liraya bulunuyor) 2 yıl sonra bile çok rahat elinden çıkarabilirsin.

450d nerden bakarsan d80'den bir gömlek üstün. tabi tüm bunlar benim izlenimlerim ve fikirlerim.

sirkeci hayyam pasajında her markayı piyasadan ucuza bulman mümkün.

edit: 450d'nin liveview'ı çok kullanışsız. bir kere bile kullanmadım desem abartmış olmam. bu da 450d'nin az görülen eksilerinden. :)
0
robin crusoe
(12.11.08)
Aklımı okudunuz. Teşekkürler :)

robin crusoe'ya bir sorum olacak: 900 ytl'lik spot eos 450d'ler yalnızca body mi yoksa kit lens ile beraber mi?
0
🌸tom riddle
(12.11.08)
kit halinde sıfır 900 ytl. spot ve garantisi yok. 1-2 ay önce donanimhaber.com'da gördüm ilanı. :)

sözü gelmişken spot konusunda da fikrimi söylemek isterim. bugüne kadar makinelerimi hep spot aldım. garanti dediğimiz belge makinanın fiyatına 500 ytl bindirmekten başka bir boka yaramaz. spot olarak 500 ytl ucuza aldığın bir makinanın üretim hatası verme olasılığı binde bilmem kaçtır. hadi oldu ya böyle bir şanssızlık geldi başına, o 500 ytl lik farkın küçük bir kısmını o hatanın tamiri için yetkili servise vererek durumu halledebilirsin. gördüğün gibi hala kardasın :) o binde bilmemkaçlık şanssızlık sana gelmezse, ve sen de malının kıymetini bilen temiz bir kullanıcı isen makinana hiçbirşey olmaz. spot ürün almaktan korkma derim.
0
robin crusoe
(12.11.08)
ek olarak ben de bir takim farkliliklardan bahsetmek isterim,

canon'un kit lensi gercekten tercih edilemeyecek bir lens. nikon'un 18+135'i yaninda ezik kaliyor oldukca. tavsiyem 450d alinacaksa sadece body alinmasi.

nikon'un canon'a gore avantajli oldugu bir nokta; nikon objektifleri her nikon'da kullanilir. bu %85'lik bir oran. eski analog makinelerde kullanilan nikon'lar, yeni dijital nikon'larda rahatlikla kullanilmakta. canon'da bu durum soz konusu olamiyor. canon'un analog objektiflerinin neredeyse %50'si dijital canon'larda kullanilamiyor (full frame olanlar haric) keza 450d full frame olmadigi icin bu sikintiyla karsi karsiya kalmak mumkun. bunun disinda, canon'un kaliteli lensleri "L" serisidir ve fiyatlari muhtesem fazladir. bu noktada canon'da objektif sorunu bir eksi.

450d'nin kullanim acisindan d80'e karsi sahip oldugu bir eksi de, manuel kullanimda zorluk cikaran "diyafram carki"na sahip olmamasi. nikon'da hem deklansorun altinda enstantane carki vardir hem de vizorun saginda, basparmaginizin altinda diyafram carki vardir.
a.img-dpreview.com
450d'de diyafram carkini kullanmak icin vizorun yanindaki av tusuna basili tutarken deklansorun altindaki enstantane carkini cevirmeniz gerekiyor. bu acidan kullanissiz.
a.img-dpreview.com

her iki makinenin de hayyam pasajinda kitlens ile beraber satis fiyatlari neredeyse ayni (en son 4-5 ay once sordugumda ikisi de 1300ytl idi)

lakin performans ve teknoloji olarak 450d bir adim onde. eger ki 450d'den bir adim onde olan bir makine almak isterseniz, nikon d90'a bakabilirsiniz.. fiyati lensiyle beraber 1600 ytl idi yine hayyam'da (1 hafta once sordum)
www.dpreview.com
0
paradoxical
(12.11.08)
(bkz: pentax k10d) bahsi geçen makineleri çok pis solluyor. benden demesi.
0
winsome
(12.11.08)
pentax'a rahat rahat lens bulamazsınız. çok büyük ihtimalle üzerindeki lense mahkum kalırsınız. bulabilseniz bile seçme şansınız olmaz. 300 mm tele istiyom dediğiniz anda canon önünüze (sigması tamronu falan hariç, sırf kendi markasından) 9 tane seçenek sunabilir mesela. bütçenize ve ihtiyacınıza göre istediğinizi seçersiniz. pentax'ın varsa yoksa bir tane 300'lük telesi vardır, onu da bulabilirseniz. bulamazsanız da ebay'lerde aranır durursunuz.
0
kibritsuyu
(12.11.08)
@tom riddle: makinayı aldığında hangisini aldığını, fiyatını vb. belirtirsen iyi olur. çünkü aynı kararsızlığı ben de dahil olmak üzere bir çok insanın yaşadığını tahmin ediyorum.
0
november rain
(12.11.08)
son karar olarak d80 seçeneği yerine D90 biraz daha iyi geldi, eğer fiyatlar paradoxical'ın bahsettiği seviyedeyse zaten ikisi için de baya para vericez demektir. arada 300 lira fark olacaksa nikon d90 alırım sanırım.
0
🌸tom riddle
(12.11.08)
ilk dslr makinan olduğu için marka tercihini ince eleyip sık dokumak lazım. eğer ilerde makinayı değiştirmek isteyecek olursan elinde o marka için kullandığın lensler olacağı için yeni makinayı da aynı markadan seçeceksin. tüm ekipmanı da değiştirebilirsin tabi ama çok zahmetli bir iş olur. d90 ile d80 arasında (d-movie'yi hariç tutarsak) 300 liralık bir fark var mı yok mu emin değilim. madem öyle bütçeni biraz daha zorla d200'lere bak derim ben. :)
0
robin crusoe
(12.11.08)
(1)

scheme ve tree

psyche
bi algoritmanın uygulmasında kullanmak üzere bir tree'ye ihtiyacım var. bu uygulamayı fonksiyonel bir dilde yazmamız istendiği için ve c'de yazmak zorlayacağı için böyle yüksek seviyeli bir dilde yazmak daha kolay olur diye düşündüm. scheme'i en son 2 sene önce görmüştüm unutmuşum. gerçi o zaman da
bi algoritmanın uygulmasında kullanmak üzere bir tree'ye ihtiyacım var. bu uygulamayı fonksiyonel bir dilde yazmamız istendiği için ve c'de yazmak zorlayacağı için böyle yüksek seviyeli bir dilde yazmak daha kolay olur diye düşündüm. scheme'i en son 2 sene önce görmüştüm unutmuşum. gerçi o zaman da yapabilir miydim bilmiyorum. burda kullanacağım tree binary ya da dengeli olacak gibi şartları yok ki böyle olmayacak büyük ihtimalle. böyle scheme'de yazılmış tree bulabileceğim bir yer var mı ya da en azından nasıl bir yol izleyebilirim? mesela en basitinden bir list'le sayılar alıp ilk sayıdan küçük olanları bir list'e büyük olanları başka bir list'e atmaya çalıştım ama yapamadım. bu list'lere isim de veremiyorduk herhalde. yani başta küçüklerin listesi bu olsun büyüklerin listesi bu olsun diye tanımlayıp sonra gelen sayıları uygun yere append et gibi bir şey yapmıyorduk. böyle.
0
psyche
(12.11.08)
structre tanımlayabilrisn schemede
define-struct ile. aynı c ve ya başka bi dildeki gibi yaparısn devamını da.
ya da dediğin gibi lislerde tutarsın verilerini
ilk eleman ağacın bir kolu ortası veri son eleman da apacın diğer kolu şeklinde. ama zor olur bu biraz. struct kullanmak en guzeli.
en önemli kısım tree tanımladıktan sonra bu tree için bi high-order function yaz. yani her seferinde tree ile işlem için ayrı ayrı fonskyon yzamana gerek kalmaz bu sayede. listlerle ilgili son soylediğini anlaymadım. ama listlere de isim verebilrsin (define isim (list 1 2 3)) şeklinde.
listlerle ilgili tüm işlemler için fold-map-filter işlemlerine de bir bak. bir çok işi bunlarla çok kolay yaparsın.
eğer açıklayıcı olmadıysam tam olarak kusra bakma.
0
kolpazan
(12.11.08)
(5)

mönitörden elektrik çarpması?

faust
philips 107e6 model eski bir monitörüm var. haddinden fazla bir elektirik çarpması oluyor ekrana dokununca. hai şu parmak uçlarımızı hafif karıncalanır gibi yapıp hoşumuza giden türden değil. bildiğin çarpıyor alet.öyleki anında geri çekiyor refleks olarak. tabi her zaman olmuyor. herkese aynı anda
philips 107e6 model eski bir monitörüm var. haddinden fazla bir elektirik çarpması oluyor ekrana dokununca. hai şu parmak uçlarımızı hafif karıncalanır gibi yapıp hoşumuza giden türden değil. bildiğin çarpıyor alet.öyleki anında geri çekiyor refleks olarak. tabi her zaman olmuyor. herkese aynı anda olmuyor. misal bazen beni çarparken arkadaşı etkilemiyor. tamam insanda da elektirk var vs. ama böyle kuvvetli çarpması normal mi? elektirk mi kaçırıyor bu meret?
0
faust
(12.11.08)
monitör fişinin takılı olduğu prizin topraklamasında sorun olabilir mi?
0
phonex
(12.11.08)
çok enteresan bir şey önereceğim, monitörün elektrik fişini önceki konumuna göre ters takınız belki sorununuz hallolabilir.
0
allezz
(12.11.08)
hızlı cevaplar için teşekkürler öncelikle.

@phonex
net bir bilgi sahibi değilim. topraklamada sorun varsa nasıl halledilir diye sorsam çok mu olmuş olurum?

@allezz
ilginç bi öneri. deneyelim. sonucu yazarım buraya.
0
🌸faust
(12.11.08)
fişi taktığın priz (üçlüdür, duvardadır) ona baktığında üst ve alt kısmında içe doğru metal aksam vardır. prizin üst ve alt kısmında bulunan küçük boyutlu açık metale temas edecek şekilde bulunması lazım bunların. bu yoksa ya da tahribat görmüşse (genelde ütü kaynaklı fazla yük binmesinde prizin erimesi, patlaması ya da oynanıp metal aksamın kırılması vs..) prizi, topraklı bir prizle değiştirin. bunu bilen birine yaptırın ki elbette çarpılmayın sonra bunlar başıma @phonex yüzünden geldi demeyin eğer ev eskiyse (çocukluğumun geçtiği izmirdeki müstakil evim gibi) evin topraklama hattı olmayabilir. (en az 25 senelik evlerden bahsediyorum hatta sıva üstü döşeme olanlardan falan) ben bu durumda oda da kullandığım prizin topraklamasına tel bağlayıp (elbette çıplak tel değil) oda penceresinden sarkıttıktan sonra toprağa sokmuştum. (meslek lisesi öğrencisi her işi bilir ve yapar) kısaca maddelendirirsek;
* evin elektrik döşemesinde topraklama yapılmış mı? eski ev ise sorunlu olabilir. bunu evin büyüğü ya da sahibi bilir.
* prizin topraklamasını kontrol edin. sorunluysa değiştirin.
* bu işleri bilen/tecrübeli birine yaptırın. al işte bak eğildim, çatal görünüyor, ustayım yaparım diyen arkadaşınıza kanmayın. merakınıza yenilip sizde kurcalamayın. elektrik çarpar.
0
phonex
(12.11.08)
antistatik temizleme spreyleri de işe yarayabilir.
0
leylak sarabi
(12.11.08)
(1)

Süresi dolan domain?

alkolik imam
Tescil üresi dolmuş olan domainimin süresini uzatmak istiyorum. Fakat bunu sadece tescil işlemini ilk yapmış olduğum firmadan mı yapabilirim? Çünkü bildiğim kadarıyla yaklaşık 6 ay kadar düşmüyor o domain. Ve böyle olunca da diğer firmalarda tescilli olarak görünmekte.
Tescil üresi dolmuş olan domainimin süresini uzatmak istiyorum. Fakat bunu sadece tescil işlemini ilk yapmış olduğum firmadan mı yapabilirim? Çünkü bildiğim kadarıyla yaklaşık 6 ay kadar düşmüyor o domain. Ve böyle olunca da diğer firmalarda tescilli olarak görünmekte.
0
alkolik imam
(12.11.08)
godady.com için bildiğim standart şudur (genelde üç-beş aynıdır)
* domain bitimine 1 hafta kala transfer yapılamaz.
* süresi biten domain 1. ay içinde ufak bir farkla tekrar uzatılabilir.
* süresi biten domain 2. ay içinde 100 $ yakın bir fiyatla uzatılabilir.
* süresi biten domain 3. ay sonunda karışılmaz eğer hiti veya sıkça sorgulaması yapılmış bir domain ise (bunun istatiğini tutan yerler varmış) domain sale firmaları üstüne çöküp hemen yeniledikten sonra fahiş fiyata satabiliyorlar.

domainin tescil yeri neresiyse ordan bir yıllık daha uzattır sonra da istediğin yere transfer yaptırırsın. şu an eski domain tescil yerinden başka gidecek bir yerin yok.
0
phonex
(12.11.08)
(4)

XP'de Türkçe harf sorunu

terrapin
ingilizce xp kurduğumdan beri notepad'e ne zaman bir şey yazacak olsam hata verip: ("eğer ANSI encoded text olarak kaydederseniz Unicode formatındaki karakterleriniz kaybolacak" diyor.) ardından yazdığım metindeki i'leri ı, ğ'leri g, ş'leri s yaparak kaydediyor. bir çözümü var mıdır? aslında şunu d
ingilizce xp kurduğumdan beri notepad'e ne zaman bir şey yazacak olsam hata verip: ("eğer ANSI encoded text olarak kaydederseniz Unicode formatındaki karakterleriniz kaybolacak" diyor.) ardından yazdığım metindeki i'leri ı, ğ'leri g, ş'leri s yaparak kaydediyor. bir çözümü var mıdır?

aslında şunu da demiş ama nereden olacak bu?:
"select one of the Unicode options from the Encoding drop down list?"
0
terrapin
(11.11.08)
yandaki ekranda cancel'ı tıklayıp çıkan ekranda file name'in filan altında encoding var, ordan unicode seçerseniz olması lazım.
0
psyche
(11.11.08)
çok komik oldu bu. hiç gözüme çarpmamıştı doğrusu, teşekkürler.
0
🌸terrapin
(11.11.08)
teman nedir adını söyleyebilir misin?
0
enter saltman
(11.11.08)
🌸terrapin
(12.11.08)
(4)

lcd ekran, hangisini alsam?

tannhauser
efendim şu iki monitörden hangisini alsam? para sorun değil de arada uçurum var be abi. ne yapıyorum. 5 seneye kadar oyun oynayacağımı sanmam ama dizi ve belgesel seyrediyorum. sinema filmleri için farklı bir sistem kullanıyorum, monitörü kullanmıyorum.http://www.hizlial.com/UrunInceleme.aspx?UrunID
efendim şu iki monitörden hangisini alsam? para sorun değil de arada uçurum var be abi. ne yapıyorum. 5 seneye kadar oyun oynayacağımı sanmam ama dizi ve belgesel seyrediyorum. sinema filmleri için farklı bir sistem kullanıyorum, monitörü kullanmıyorum.

www.hizlial.com
www.hizlial.com
0
tannhauser
(11.11.08)
alacaksan viewsonic al derim sonra arkama bakmadan giderim.
0
rentts
(11.11.08)
@rentts: viewsonic benim de aklımda olan bir marka ama aşağıda duyuru var ya, bu site dolları sabitlemiş filan. maalesef viewsonic bulunmuyor.
0
🌸tannhauser
(11.11.08)
2. el al. ben öyle yaptım gayet de memnunum ne bi ölü piksel ne başka bi sorun var canavar gibin şerefsizim.
0
rentts
(11.11.08)
samsung al derim ama o kadar büyük alma max.19 " al hatta bana kalırsa 17" kare al
0
enter saltman
(11.11.08)
(7)

red alert2

zaf
arkadaşlar! redlert2 oynamaya çalışıyorum ama oyuna girdiğim gibi bütün birimlerim kendiliğinden patlıyor ve oyunu kaybediyorum haliyle. kaldırıp baştan kurmayı denedim ama nafile bi halçaresini bilen varsa zahmet verdiği için şimdiden teşekkür ederim.
arkadaşlar! redlert2 oynamaya çalışıyorum ama oyuna girdiğim gibi bütün birimlerim kendiliğinden patlıyor ve oyunu kaybediyorum haliyle. kaldırıp baştan kurmayı denedim ama nafile bi halçaresini bilen varsa zahmet verdiği için şimdiden teşekkür ederim.
0
zaf
(11.11.08)
biraz daha açar mısın?
nereye girdiğinde patlıyor her şey?
bir hata var mı?
0
desdinova
(11.11.08)
oyuna giriyorum mcv'mi kurup powerplant dikiyor, bu sırada tanklarımla etrafı geziyor iken bir anda mevcut binlarım ve gezici birimlerimin hepsi patlıyor ve "you are defeated" yazıyor
0
🌸zaf
(11.11.08)
büyük ihtimal serial yanlıştır yada hile yazılımı falan çalışıyordur. ondandır yani yoksa red alerti tanırım iyi çocuktur öyle terbiyesizlik yapmaz:)
0
hollowlife
(11.11.08)
cd den kurmak yerine bir başka bilgisayarda kurulmuş olan red alerti bilgisayara kopyalayarak girmeye çalışırken banada olmuştu.Sonra cd den kurunca düzeldi.
0
huleyn
(11.11.08)
ulan ben onu bi çözememiştim ha. Halbuse orci cd den kurmama rağmen hep olurdu. o zamanlar küçüktüm gerçi, heygidi...
0
inugard
(11.11.08)
komik gelicek ama sorun en baştaki video.

oyunun başındaki videoyu izlerseniz sorun çözülür lakin bende öyle olmuştu.
0
naithan
(11.11.08)
cracklenmiş exeyi değiştirin farklı bi exe kullanın sorun çözülebilir
0
buffy de vampir sayilir
(11.11.08)
(4)

monitör renk ayarları: herkesin mavisi mavi mi lacivert mi bu yoksa?

oldu görüşürüz
sevgili josikolar!eski model, lcd filan olmayan bayağı normal monitörümü kurcalarken RGB ayarları adlı bir bölüm buldum. onun standartı kaçtır? R: 95, G:45, B:14 gibi tek tek sayısal değerler verirseniz belki bir gün millet olarak hepimiz aynı renkte görürüz resimleri ekranda diyorum. hoş olmaz mı?
sevgili josikolar!

eski model, lcd filan olmayan bayağı normal monitörümü kurcalarken RGB ayarları adlı bir bölüm buldum. onun standartı kaçtır? R: 95, G:45, B:14 gibi tek tek sayısal değerler verirseniz belki bir gün millet olarak hepimiz aynı renkte görürüz resimleri ekranda diyorum. hoş olmaz mı? ben de neden hep her şeyi mavimsi görüyorum diye üzülüyordum.

bir de eliniz değmişken contrast, brightness değerleri de önerirseniz sizden güzeli dünyada olmaz.

teşekkürler.
0
oldu görüşürüz
(11.11.08)
onun bir standarti yoktur. gozunuze en iyi goruneni ayarlayabilesiniz diye ayar yapmaya izin veriyor zaten.

misal benim monitorde su sekilde;
red: 89
green: 86
blue: 93

boyle yaptiginizda sizinkisi ucuk kacik bir seyler gosterir muhtemelen. preset'i varsa o sekilde ayarlayin derim.

ayni sey konrast ve parlaklik icinde gecerli.
0
entrapmen
(11.11.08)
benim RGB 50-50-50 her birinden 50 şer tutam:)
0
ukeladümbelek
(11.11.08)
oof oof ben ne yaptım. arkadaşlar sağolun da bir tane program yükleyip wizardında ileri geri bir şeyler yaptım, uygula dedim ve şu an monitörüm soldu :( her şey yeşilimsi oldu ve manual olarak gidip rgb yi veya c/b ı değiştirince en azından eski haline dönmüyor.

yeni sorumla sizlerleyim:
monitör fabrika ayarlarına mı döndürülür, ne yapılır, programı kaldırdım ama işe yaramadı.

sanırım kalibrasyon malibrasyon derken o program benim bilmediğim yerlerde bir şeyin ayarını default olarak ayarladı. acil help pls!

edit: hallettim, bilgisayarı aç kapa yaparak. ama bu ibret öyküsünü silmiyorum ki gençler bilmedikleri programları kurcalamasınlar. o programın da allah cezasını versin çünkü hiç bir şey demeden bir okeyle alt üst etti her şeyi. küstüm.
0
🌸oldu görüşürüz
(11.11.08)
quick gamma diye bi programcık var, ben yeni aldığım crt monitörü onunla kalibre ettim, kolay kullanımı da...
0
kobuzchu kiz
(11.11.08)
(5)

TTNET => PPP => Download

boshi
Çoğu zaman gece PC'yi download'a bırakıp yattığımda sabah modemin PPP ışığının -kimbilir ne zamandır- sönmüş olduğunu (sanırım modem server'dan IP alamiyor demek oluyordu bu), dolayısıyla download'un sekteye uğradığını, PC'nin de saatler boyunca mal gibi hiçbir iş yapmadan açık kalmış olduğunu görüy
Çoğu zaman gece PC'yi download'a bırakıp yattığımda sabah modemin PPP ışığının -kimbilir ne zamandır- sönmüş olduğunu (sanırım modem server'dan IP alamiyor demek oluyordu bu), dolayısıyla download'un sekteye uğradığını, PC'nin de saatler boyunca mal gibi hiçbir iş yapmadan açık kalmış olduğunu görüyorum.

Sorum: TTNET bunu bilinçli olarak yapıyor olabilir mi?
0
boshi
(11.11.08)
PPP internet denen aga girilemedigini gosterir yanmadigi zaman. Modemini Airties ise ve wireless'tan download'a birakiyosaniz boyle bi sorun olabiliyo, ben de yasadim. Onun disinda kimi zaman modemin marka ve modeli ya da icindeki firmware'i ise yaramaz oldugu icin belli bi yerden sonra uzerinde IP tutamayabiliyo. BAzilari Fİrmware guncellemesi ile gecebilirken bazilari yeni modem almakla gecebiliyo.
0
polifonik osuruk
(11.11.08)
Aynen dediğiniz gibi polifonik osuruk, modemim Airties ve wireless'tan download'a bırakıyorum. İşkillenmeye gerek yok demek ki. Teşekkürler.
0
🌸boshi
(11.11.08)
modem sıçıktır kesin, üretici firmayla bağlantıya geçin acilen.
0
tannhauser
(11.11.08)
modem bozuk.
0
atmosphere
(11.11.08)
modem bozuk degil, modemin yazilimdaki bir hata bu. guncelleme ile de gecmiyor malesef. normalde wireless'tan bagli olan client'larin kac saatten sonra disconnect olmasi gibi bir option var, ama sabaha kadar download etmek icin bunu kullanmiyoruz tabi. ve programin icindeki bir bug da belli bir sure boyunca wireless'tan yuklu miktar veri indirdigimizde modemi kitliyo. reset atinca duzeliyo, fakat yazilimsal olarak update etmeme ragmen sorunu cozemedim. yani modem bozuk diye giderseniz aynisini tekrar verirler, ayni sorunu tekrar yasarsiniz. usenmezseniz bir hub'la crossover kablo alin sifir sorun.
0
polifonik osuruk
(12.11.08)
(5)

internet nıçışlarda

gelen gecer mdmx
arkadaşlar büyük bir sorunum var. internetim çok yavaş 1024 sınırlı bağlantım var özellikle upload hızım inanılmaz yavaş(lazım oluyor ordan biliyorum-ayrıca (bkz: DU meter))neyse şimdi yaptığım kontrollü deneyleri aktarayım ona göre bir cevap yazarsanız sevinirim:*bence virüs olamaz: formatlanmış bi
arkadaşlar büyük bir sorunum var. internetim çok yavaş 1024 sınırlı bağlantım var özellikle upload hızım inanılmaz yavaş(lazım oluyor ordan biliyorum-ayrıca (bkz: DU meter))neyse şimdi yaptığım kontrollü deneyleri aktarayım ona göre bir cevap yazarsanız sevinirim:
*bence virüs olamaz: formatlanmış bir adet pc ve aynı zamanda ev arkadaşında aynı sorun olması.
*Modemden kıllanıp ttnetin verdiği sikindirik modemi denemek(onda daha kötüydü)-(tabi bu bizimkini aklamıo)
*ttneti aradağımda sizin hızınızın süper olması lazım yeni hatlar açtık sizin orada yanıtının alınması.**

aklıma gelen tek sorun modem oluyor ama yeni bir modem almadan önce buraya sormak istedim yeni bir modem alır da sorunum çözülmezse yakarım buraları(ankara) yeminlen...
0
gelen gecer mdmx
(11.11.08)
daha onceden de var miydi bu sorun?

genellikle bu tur sorunlar modem bazli olmaz. hat bazli olur. ttnet'in ne dedigine aldirmayin.
speedtest sitelerinden deneme yapin bir de. eger hala sorun varsa telekom'a ariza kaydi birakmak icin uzun ugrasilar verin ama bir sekilde ariza kaydi verin. cok yuksek ihtimal hattinizda bir sorun vardir, duzeltirler.
0
entrapmen
(11.11.08)
ttnetin sitesinden hız testi yaptırdım normal çıktı başka önerebileceğin site var mı?
0
🌸gelen gecer mdmx
(11.11.08)
download:865 kbps
upload:205 kbps
çıkıyor 1024 için ideal olan nedir acaba?
0
🌸gelen gecer mdmx
(11.11.08)
rakamlar fena degil.
kayiplar olmasi normaldir. ttnet'in disinda; www.speedtest.net adresinden de dene bi. eger orada da benzer sonuclar cikarsa bir sorun yok demektir.
0
entrapmen
(11.11.08)
Upload hızın normal. 1024 asimetrik bağlantının 1024kbps download ve 256kbps upload limiti vardır. Ama 256 görülmez tabi bir sürü overhead fala nderken 200-256 arası gidip gelir. bu da saniyede 25-30kbyte/saniye gibi bişey eder. üst limit genelde budur bu hatta. downloadın da genelde 900-1000kbps (yani 90-100kbyte/sn) arasında seyreder, başka bir yük yoksa hattında.
0
kurukafa
(11.11.08)
(5)

İkinci el bilgisayar fiyatı (masaüstü)

teritori
Efendim babam laptop ister bu aralar. evde kullandığı bir masaüstü var. onu okutsak kaça gider acaba diye sorayım dedim bi.işlemci: p4 3ghz.ram: 512mbekran kartı: ati radeon x550 (256 mb)hard disk: 80gbmonitor: lg, flatron l17102 LCDhoparlör: eski bi creative (hani şu 10 sene öncesinin var ya beyaz,
Efendim babam laptop ister bu aralar. evde kullandığı bir masaüstü var. onu okutsak kaça gider acaba diye sorayım dedim bi.

işlemci: p4 3ghz.
ram: 512mb
ekran kartı: ati radeon x550 (256 mb)
hard disk: 80gb
monitor: lg, flatron l17102 LCD
hoparlör: eski bi creative (hani şu 10 sene öncesinin var ya beyaz, onlardan. şu anda piyasa bulunan çoğu ikili hoparlörlerin eline verir ayrı)(amma uzatmışım)
mouse&klavye: dandik.
dvdrom
cdrom
(writer yok)

nedir hocu bunu oluru şimdi?
0
teritori
(10.11.08)
lcd disinda isgörür bisey göremedim.

helalinden 150 veririm izmirdeysen.
0
trimpot
(10.11.08)
değilim izmir'de.
ayrıca teritori senior'a 150 desem "hayrına verelim aq" der sanırım :)
0
🌸teritori
(10.11.08)
monitörün hatrına 230 filan eder gibi
0
ravioli
(10.11.08)
tavsiyem koy gittigidiyor'a aç 200-250 den filan kaça giderse artık.
0
ali87
(10.11.08)
250 rahat etmesi gerek.
0
entrapmen
(11.11.08)
(2)

usb/firewire ses kartı

sanal uyku
merhabaönceden bir masaüstü pc vardı, yanında da creative'in 7+1 destekli bir ses kartı ve 5+1 ses sistemim vardı. laptop aldık ve laptopta 1 giriş bulunmakta. 5+1'de ise 3 tane çıkış var. usb veya firewire 5+1 ses kartı bulabilir miyim? bulursam yine iyi bir kalite elde edebilir miyim? çoğaltıcı fa
merhaba
önceden bir masaüstü pc vardı, yanında da creative'in 7+1 destekli bir ses kartı ve 5+1 ses sistemim vardı. laptop aldık ve laptopta 1 giriş bulunmakta. 5+1'de ise 3 tane çıkış var. usb veya firewire 5+1 ses kartı bulabilir miyim? bulursam yine iyi bir kalite elde edebilir miyim? çoğaltıcı falan oluyor ama o zaman aynı surroundu sağlamayacak o yüzden çoğaltıcı düşünmüyorum.
0
sanal uyku
(10.11.08)
online satış sitelerinde var böyle usb ses kartları ama kaliteleri nedir, ne değildir bilemeyeceğim.
0
tannhauser
(10.11.08)
usb creative audigy 24 bit ses kartı tavsiye ederim ama hala satılıyor mu emin değilim...
0
hayo
(11.11.08)
(2)

Orbit Downloader rapidshare'dan toplu download yapmıyor

kimlanbu
Toplu linkler içeren bir sayfada sağ tuş/download all by orbit'e tıklayınca çıkan pencereden ilgili dosyaları seçiyorum. "More" butonuna tıklayıp, "Login to Server" seçeneğini işaretleyip kullanıcı adı ve şifremi de giriyorum. Ama bu küfrettiğimin programı indiremiyor. 12kb lık ufak dosyalar halinde
Toplu linkler içeren bir sayfada sağ tuş/download all by orbit'e tıklayınca çıkan pencereden ilgili dosyaları seçiyorum. "More" butonuna tıklayıp, "Login to Server" seçeneğini işaretleyip kullanıcı adı ve şifremi de giriyorum. Ama bu küfrettiğimin programı indiremiyor. 12kb lık ufak dosyalar halinde inmiş olarak gösteriyor.

Internet Dowload Manager kurdum, paşalar gibi indiriyor ama gönlüm orbiti terketmeye hazır değil. Nasıl olacak bu ? sanki daha önce birisi daha sormuştu azıcık aradım bulamadım.

edit: premium zone'a tarayıcıdan girdikten sonra linkleri ekliyorum, yani tabiri caizse login oluyorum(*)
0
kimlanbu
(10.11.08)
Ben premium + orbit kullanarak güzelce indiriyorum ama farklı şekilde.

1. Rapidshare'in ayarlarında "linkleri doğrudan indir" anlamına gelen seçenek seçilir.
2. Internet Explorer(kesinlikle IE olacak)ile login olduktan sonra dosya indirir gibi yapıp cookie elde edilecek. Zaten o kendisi diyor, "ayarladım cookiye." diye. Son kullanma tarihi de 1 ay sonra oluyor o cookienin. Yani her seferinde yapmaya gerek yok.
3. Orbit'te Tool menüsünde "Clipboard Monitoring" ve "Browser Monitoring" seçenekleri aktif olacak.
4. Rapid linkleri "hepsini indir" şeklinde değil linki kopyalayarak yapılacak. Eğer zip, rar, avi, wmv gibi çok kullanılan uzantılara sahiplerse Orbit bunları otomatik sunacak önüne.
5. Eğer kopyala demene rağmen orbit anlamadıysa zoraki linkler tek tek "New" seçeneğinden eklenecek.

Ben de orbit için çok uğraşmıştım ve bulabildiğim en pratik yol bu oldu.
0
vecna
(10.11.08)
mortifera
(10.11.08)
(4)

Laptop tusundan elektrik carpmasi

ermanen
Laptop tusundan elektrik carpmasi normal midir? Neden oluyor lan? Yakinda yildirim carpar mi bana?
Laptop tusundan elektrik carpmasi normal midir? Neden oluyor lan? Yakinda yildirim carpar mi bana?
0
ermanen
(10.11.08)
muhtemelen adaptörle alakalı bir durumdur o. topraklama ile felan belki de. bi kontrol ettir, genelde orjinal adaptör kullanmayınca yaşanıyor bu tür sorunlar.
0
wish i could fly
(10.11.08)
3.5 amper anma akımlı adaptör nasıl çarpmayacak anlamadım.
0
allezz
(10.11.08)
oha!
0
onyetele
(10.11.08)
ayakabi/corap ne varsa cikar. betonda gezin soyle bir elektrigin bosalsin. 8-10 voltla birsey olmaz. sen hic 9v'luk pili diline degdirmedin sanirim.
0
fdegir
(10.11.08)
(2)

5 senelik emektar sony-ericsson P800 ekrani uctu, gocdu, numaralari nasil kurtaririm?

rusdemezale
selamun aleykum romalilar.sual acik insallah.5 senelik emektar sony-ericsson P800 ekrani uctu, numaralari nasil kurtaririm?olay su ki, telefonu acinca once PIN girmem lazim, sonra da 6 hanelik telefon code'u.ben bi de touchpad seklinde kullaniyodum, yani fiziksel olay yok.haliyle telefona log in ola
selamun aleykum romalilar.
sual acik insallah.
5 senelik emektar sony-ericsson P800 ekrani uctu, numaralari nasil kurtaririm?
olay su ki, telefonu acinca once PIN girmem lazim, sonra da 6 hanelik telefon code'u.
ben bi de touchpad seklinde kullaniyodum, yani fiziksel olay yok.
haliyle telefona log in olamiyorum.

varmidir hali caresi?
istanbul'da boyle crack eden esnaf bulabilin mi?
thx in advance.
telefonu gec. suresi dolmusdu. tum numaralar gitti, bi sekil kurtarmaliyim... !!!
0
rusdemezale
(10.11.08)
aynısından bir tane daha bulup numaraları sim karta aktarma işlemini eşzamanlı yaparak kurtarabilirsin.
beş yıldır kullanıyorsan bir kaç denemeyle ezberden de yapabilirsin bence.

edit:aceleye getirmişim yav. dokunmatikmiş.
0
againstthelife
(10.11.08)
Bir de float's mobile agent diye bir program var onu kur bir ihtimal açılışta pc den girebiliyor olman lazım, o da yoksa ericsson için bir ara klavye vardı ondan arayabilirsin ama en son 1999 yılında görmüştüm, adı chatboard. Log in olabilirsen FMA telefonda ne var ne yok hepsini yedekler
0
thefin
(10.11.08)
(7)

bilgisayarımda neyi upgrade edeyim?

mortifera
2 yıllık dekstopumun spesifikasyonları şöyle:E6300 CPU INTEL Core2 Duo E6300, MB-MSI 7235-010, Core2 Duo, P965 Neo-F, i965P 1GB 800MHz DDR2 Ram WD2500KS HDD-W.DIGITAL 250 GB, SERIAL ATA II, 7200 Rpm, 16MB CacheH22N DVD RW 18X, LG H22N, 8X Dual Double layer, InternalCAC-T05-UWB KASA Cooler Master
2 yıllık dekstopumun spesifikasyonları şöyle:

E6300 CPU INTEL Core2 Duo E6300,
MB-MSI 7235-010, Core2 Duo, P965 Neo-F, i965P
1GB 800MHz DDR2 Ram
WD2500KS HDD-W.DIGITAL 250 GB, SERIAL ATA II, 7200 Rpm, 16MB Cache
H22N DVD RW 18X, LG H22N, 8X Dual Double layer, Internal
CAC-T05-UWB KASA Cooler Master CENTURON5, (350W)
WINFAST PX7600GT TDH , 256 MB, PCIex16,

neyi değiştireyim? 1 tane daha 1 gblık 800mhz rem almam kesin gibi bir şey sanırsam?

fallout 3 ve warhammer online oynamayı planlıyorum...
0
mortifera
(10.11.08)
ram 2 gb olmali en asagi. 1 gb ile yazik ediyorsunuz o bilgisayara.
bir de ekran kartina az biraz yatirim yapmayi dusunebilirsiniz. 4850 veya 4870 e paraniz yeterse tadindan yenmez. gerci bu ekran kartlarini aldiginizda islemci yetersiz gelecektir... yine de performansta deli gibi bir artis olacagi asikar.

ha bu ekran kartlari saydiginiz oyunlar icin "kesinkes" gerekli seyler mi? degil. hali hazirdaki ekran kartinizla da hic sorun yasamazsiniz.
0
entrapmen
(10.11.08)
ram'in mhz'ini arttırın. işlemci idare eder.
warhammer online için söyleyeyim, gayet yeterli sistem.
0
head
(10.11.08)
ram'in mhz'sini arttırmak???

anakart cart curt 800 destekliyor sonuçta gidip kafama göre takılamam ki?
0
🌸mortifera
(10.11.08)
en az bir tane daha ram lazım. bir de arkadaşların yazdığı gibi ekran kartını değiştirin. tabi anakartla sorun çıkarmayacak bir tane edinin
0
lancelot du lac
(10.11.08)
warhammer online için sanki bu ekran kartı yeter gibi? emin olamadım.

1 gb rem almam kesinleşti de, ekran kartı konusunda kararsız kaldım cidden.

ne kadarlık bir şey alayım? ana kartıma hangisi uyar?? ne kadardır?
0
🌸mortifera
(10.11.08)
Merhabalar,

Arkadaşların da dediği gibi RAM'i 2GB yapın.
Üstüne de bir adet güçlü ekran kartı işinizi görecektir.

Benzer bir konfigürasyon bende de vardi. İşlemci C2D E6400 ve RAM 2GB idi.
Grafik kartını 7950GT'den 9800GT'ye upgrade ettim. Gayet memnunum. Son çıkan oyunlarda hiçbir problem yaşamıyorum.

Aşağıdaki kartla Fallout 3 @1680x1050 gayet rahat oynayabilirsiniz. WO'ı bilemiyorum ki onu da çok rahat oynatacağından şüphem yok.

NOT:
Genelde nVidia kartlar kullandım. ATi'de belki daha iyi ve ucuz bulabilirsiniz.

Bahsettiğim kart bu, biraz uzun (alacaksanız kasada yer olmalı).
www.hepsiburada.com

Bu arada kart PCI-Express 2.0 kartı AMA PCI-Express 1.0 ile de uyumlu. Bendeki anakartta(Asus P5B) PciEx2.0 yok ama sorunsuz çalışıyor.
0
silhouette
(10.11.08)
Ekran karti elzem degil dedigim gibi.

Illa karsilastirma yapmak istiyorsaniz;

www.thgtr.com
www.thgtr.com

burdaki karsilastirmalara goz gezdirmek isteyebilirsiniz.

Bir de ram'i 2gb dedim ama o windows xp icin. Vista kullaniyorsaniz ve anakartiniz destekliyorsa daha ust secenekleri de dusunebilirsiniz.
0
entrapmen
(10.11.08)
(3)

sözlüğe kullanıcı girişi için link

forumtrak
ktunnel'den bağlanıyorum, ve ktunnel'den girince kullanıcı girişi yapılamıyor. birisi linkini versede yapıştırıp giriş yapsam?edit: linkini dediysem kullanıcı girişi yapılan yerin direk linki.
ktunnel'den bağlanıyorum, ve ktunnel'den girince kullanıcı girişi yapılamıyor. birisi linkini versede yapıştırıp giriş yapsam?

edit: linkini dediysem kullanıcı girişi yapılan yerin direk linki.
0
forumtrak
(10.11.08)
www.ninjaproxy.com kullan, aşağıda enable cookies'i işaretle.
0
mortifera
(10.11.08)
malesef aynı sorun, kullanıcı adı yerine tıklanmıyor.
0
🌸forumtrak
(10.11.08)
süpersin colonizer.
0
🌸forumtrak
(10.11.08)
(5)

Vucudumuzun icindeki sesleri kaydetmek

ermanen
Vucudumuzun icinden gelen sesleri nasil kaydederiz?edit: organlarin sesleri, kanin akis sesi, nefesin akcigerlere girerken ve cikarken cikardigi ses, midedeki asitin yemekleri eritirken cikardigi ses, noronlarimizda giden elektrik akiminin cikardigi ses gibi artik akliniza baska ne geliyorsa.. genel
Vucudumuzun icinden gelen sesleri nasil kaydederiz?

edit: organlarin sesleri, kanin akis sesi, nefesin akcigerlere girerken ve cikarken cikardigi ses, midedeki asitin yemekleri eritirken cikardigi ses, noronlarimizda giden elektrik akiminin cikardigi ses gibi artik akliniza baska ne geliyorsa.. genelde disardan duyulmayan sesler yani.. cok zayif sesleri algilayip kaydedebilen bir alet var mi, hele ki vucudumuzun icindeki...
0
ermanen
(10.11.08)
mide gurultusu diyorsan mikrofonu karnına yapıştır yeter.
denenmiştir.
0
insanimsi
(10.11.08)
turist ömer uzay yolundaki ses büyültücüsünü deneyebilirsin.
0
mortifera
(10.11.08)
Bir kadın oğumcudan yardım alabilirsin. Serçe parmağı kadar bebeğin kalp atışını dinletebildiğine göre her bir şeyi duyurabilecektir sana. Senin ses kayıt cihazı ile yanına oturman yeterli olabilir:)
0
min el garaib
(10.11.08)
anne karnındaki bebeğin kalp sesini dinlediğimiz alet olabilir mi? (bkz: nst)de de var galiba böyle bir sistem.
0
againstthelife
(10.11.08)
stetoskop?
0
tom riddle
(10.11.08)
(1)

Sabancı üni. sözlüğe erişememe

forumtrak
"Access to this server is forbidden from your client" uyarısı alıyoruz. Daha önce de bu olay olmuştu, internet birimi sözlükten kaynaklandığını söylemişti. Ne yapılması gerekli böyle bir durumda?
"Access to this server is forbidden from your client" uyarısı alıyoruz. Daha önce de bu olay olmuştu, internet birimi sözlükten kaynaklandığını söylemişti. Ne yapılması gerekli böyle bir durumda?
0
forumtrak
(10.11.08)
derbi maçı sonrası sözlüğe doluşan herkesi kovalamak lazım :)
0
thefirstfbli
(10.11.08)
(3)

TTNET kota sayfasında ki problem

MaraudeR
Merhaba.Onay kodunu yanlış girdiğime dair uyarı veriyor site. Firefox ve Explorer'da denememe rağmen ısrarla aynı uyarıyı almaya devam ediyorum.
Merhaba.
Onay kodunu yanlış girdiğime dair uyarı veriyor site. Firefox ve Explorer'da denememe rağmen ısrarla aynı uyarıyı almaya devam ediyorum.
0
MaraudeR
(10.11.08)
onay koduna dikkat edin isterseniz ben şimdi kontrol ettim, bir hata vermedi.
0
murty
(10.11.08)
nasıl bir uyarı mesajı çıkıyor?

mesela ben şu an kodu doğru girdiğim halde giremiyorum. "Giriş başarısız!" uyarısı veriyor. bunun bir nedeni yok, yapabileceğiniz bir şey de yok sanırım...

kodu yanlış yazdığımda ise "Güvenlik kodu doğru değil. Güvenlik kodunu sadece küçük harfle giriniz." diye bir mesaj çıkıyor.
0
yazark
(10.11.08)
evet evet, eylul ayinda basima gelmisti o benim. bi cozumu yok hagaten. baska birinin kotasini gormeye calistigimda bi problem yoktu, kendiminkini goremiyordum. giris basarisiz diyordu. iki gun icinde bi problem kalmamisti.
0
osuruklu
(10.11.08)
(4)

scanner tavsiyesi

tabudeviren
evdeki aile fotoğraflarının hepsini (sayısı çok fazla, 500-1000 olabilir) bilgisayar ortamına aktarmak istiyorum.bunu en hızlı ve en kaliteli olarak, hangi scanner ile yapabilirim? ne önerirsiniz?günümüz koşullarında 10x15 lik bir resmin taranıp bilgisayara aktarılması kaç saniye sürer?not: "fotoğra
evdeki aile fotoğraflarının hepsini (sayısı çok fazla, 500-1000 olabilir) bilgisayar ortamına aktarmak istiyorum.

bunu en hızlı ve en kaliteli olarak, hangi scanner ile yapabilirim? ne önerirsiniz?
günümüz koşullarında 10x15 lik bir resmin taranıp bilgisayara aktarılması kaç saniye sürer?

not: "fotoğraf makinesiyle fotoğraflarını çek" demeyin. olmaz o iş.
ama eğer derseniz ki scannerden daha kaliteli olur, elimde 8mplik bir canon makine var. onunla da yaparım. kaderimse çekerim.
0
tabudeviren
(10.11.08)
Negatifleri yok mu? Çok daha kolay taratırsınız onları.
0
386 dx
(10.11.08)
fotoğraflarını çekerek tabi ki olmaz. kaliteli bir tarayıcıdan geçer bu iş. fotoğrafçıya işin düşebilir işin sonunda.
0
desdinova
(10.11.08)
Bir scanner buluyorsun. Boş vakitlerinde taramaya başlıyorsun. Yaklaşık 4 fotoyu bir arada tarayabilirsin. İyi bir foto editleme programını hızlı kullanman da koşuluyla Her 4 fotoğraf için 2 dakika harcasan, 500-750 dakika arası sürer. (Verimsizliğini 1.5 aldım). Takriben 12 saat sürecek bir işlem. Günde 2 saat ayırsan bir haftada bitirebilirsin. Ya da gider bir yerde taratırsın. Sen karar ver. Sakın foto makinesiyle çekeyim deme sonra ağlarsın.
0
ozdek
(10.11.08)
@386 dx

büyük bir kısmının negatifi yok.
arşivde eksiklik olmaması için hepsini teker teker ekleyeceğim.
0
🌸tabudeviren
(10.11.08)
(1)

ebay arayüzü mü değiştirdi?

quadropol
eskiden liste halinde ürünleri görüntülediğim zaman yanında sırayla bid, price, shipping, time left yazardı. şimdi shipping kaybolmus. ürünün sayfasına gidiyorum kargosuna bakmak icin. cok vakit kaybı oluyor. var mıdır bir yolu?
eskiden liste halinde ürünleri görüntülediğim zaman yanında sırayla bid, price, shipping, time left yazardı. şimdi shipping kaybolmus. ürünün sayfasına gidiyorum kargosuna bakmak icin. cok vakit kaybı oluyor. var mıdır bir yolu?
0
quadropol
(10.11.08)
liste halinde urunleri goruntulerken listenin en başında "List[ Customize view ]" ibaresi vardır. tıkladığınızda popup/yeni pencere açılacaktır. oradan kişiselleştirip "şipingi de göster" diyebiliyorsunuz.
0
winsome
(10.11.08)
(2)

Filmler, internet ve telif hakları...

late viper
Bilirsiniz mp3 sitelerinde "24 saat içinde silinmelidir." benzeri bir uyarı olur. Yani indirdiğimiz bir şarkıyı 24 saat içinde silersek yasal bir sorun yok mudur? Peki filmler içinde aynı şey geçerli midir? Yani bir filmi indirsek, 24 saat içinde silsek, aynı şey midir?(Sanmam ama sormam gerekliydi)
Bilirsiniz mp3 sitelerinde "24 saat içinde silinmelidir." benzeri bir uyarı olur. Yani indirdiğimiz bir şarkıyı 24 saat içinde silersek yasal bir sorun yok mudur? Peki filmler içinde aynı şey geçerli midir? Yani bir filmi indirsek, 24 saat içinde silsek, aynı şey midir?(Sanmam ama sormam gerekliydi).

Bir de filmlerde telif hakkı konusunda zaman aşımı gibi bir şey var mı? Misal 1929 yılında çekilmiş bir filmi indirsek yine telif hakkı ihlali derdi olur mu?
0
late viper
(10.11.08)
onlar kendi kendilerini rahatlatmak için öyle ibareler yazıyorlar sitelere. bir eserin mp3e dönüştürülerek bir başkasına verilmesi suçtur. mp3leri satın alır ya da albümü alıp mp3 yapar ipoduna atar dinlersin ama başkasına veremezsin.

bildiğim kadarıyla bir müzik eseri bestecisinin ölümünden 70 yıl sonra public domain oluyor. tabi bu kayıtlar için değil sadece notaları açısından geçerli.
0
blackdog
(10.11.08)
@mrbrooks
Zaten onu da soracaktım. Müzik eserinin yasal koruma altında olup olmadığını kontrol etmek için bir site vardı. "Filmler için de böyle bir site var mı?" diye soracaktım...
0
🌸late viper
(10.11.08)
(2)

apple wireless mighty mouse/ wireless keyboard pil omurleri nasildir ?

busuta
soru basliktaki ey ahali ; almayi dusunuorum ama beni korkutan tek sey pil omurleri bilen /kullanan varsa tecrubelerini paylasirlarsa sevinirim.... simdiiden tesekkurler (:
soru basliktaki ey ahali ;

almayi dusunuorum ama beni korkutan tek sey pil omurleri bilen /kullanan varsa tecrubelerini paylasirlarsa sevinirim....



simdiiden tesekkurler (:
0
busuta
(09.11.08)
mouse ortalama 3 ay
klavyeninki biraz daha fazla

almani tavsiye ederim ikisininde kablosuz olmasi cok rahat. ama diger kablolular da elinin altinda olsun sarjlar bitince sikinti yasama. bir de usb pil sarj eden guzel aletler var onlardan alabilirsin bi tane.
0
jay kay
(09.11.08)
şarjdan ziyade bir kablolu bir de kablosuz olmak üzere 2 mighty mouse eskittim, ikisinin de topu çok çabuk kirleniyor ve belirli süre sonra servise gitmeden çıkmayacak kirler yüzünden çalışmaz hale geliyor.

klavyelerde (hem eski beyaz hem de yeni metal klavyelerin kablosuzlarını kullanıyorum) pil derdi yok gibi, 3 ay dayanıyor bana...

mouse tercihinizi değiştirmenizi tavsiye ederim :)
0
yardimci
(10.11.08)
(4)

Uydu Anteni

kahvegibi
Selamlar Türkiye,Geçen haftaki türksat 3a uydusunun devreye girmesinden sonra, uydu alıcımız otomatik olarak güncelleme yaptı. tüm kanallar çıkmasına rağmen ntv, cnbc-e ve e2 çıkmıyor. Neden olabilir acaba?not: uydu alıcısının markası seul, yazılım ve kanal güncellemelerini otomatik yapıyor...
Selamlar Türkiye,
Geçen haftaki türksat 3a uydusunun devreye girmesinden sonra, uydu alıcımız otomatik olarak güncelleme yaptı. tüm kanallar çıkmasına rağmen ntv, cnbc-e ve e2 çıkmıyor. Neden olabilir acaba?

not: uydu alıcısının markası seul, yazılım ve kanal güncellemelerini otomatik yapıyor...
0
kahvegibi
(09.11.08)
dogus grubuna ait kanallar yeni turksat 3a uydusunda dusuk frekanstan yayin yapan kanallar. dolayisiyla lnb'nin dusuk frekanslari almama ihtimali var.

diger bir ihtimal ve sorunun cozumu ise; canagi kesinlikle oynatmadan lnb'yi kablo giris kismi tam olarak asagi gelecek sekilde cevirip tekrar denemek olacaktir. eger söz konusu konumda ise bir iki parmak farkli yönlere cevirip tekrar deneyin.
0
trimpot
(09.11.08)
ya da sadece doğuş grubu kanallarının grup tp'sini manuel olarak ekleseniz ve yeni bir kanal arama yapsanız. sanki çıkar gibi geliyor bana.
hayır benim uydu alıcım da otomatik tarama ile sadece 50-60 kanal buluyor da o yüzden elle girdim diğer tp'leri.
bu arada bir diğer ve d-smart uyumlu olan uydu alıcımda da tüm türksat kanallarının -otomatik tarama yapmasına rağmen- arama sonucunda çıkmadığını farkettim. yani manuel olarak eklerseniz belki çıkabilir gibi geliyor bana.
ilgili frekans da 11054mhz H(yatay) 30000 5/6 şeklinde...
0
tranko buskas
(10.11.08)
soruldu, çözülemedi, çıkmıyor:
(git: 46132)
0
late viper
(10.11.08)
mim
(10.11.08)
(1)

Windows xp | açılıp kapanma sorunsalı

dursunkaptan
Windows açuldıktan sonra explorer.exe kendi kendine yaklaşık 10-15 saniyede bir kapanıp tekrar açılıyor. Virüs yok gibi geldi bana. Niye böyle yapar ki? Nasıl çözerim?
Windows açuldıktan sonra explorer.exe kendi kendine yaklaşık 10-15 saniyede bir kapanıp tekrar açılıyor. Virüs yok gibi geldi bana. Niye böyle yapar ki? Nasıl çözerim?
0
dursunkaptan
(09.11.08)
spyware olabilir bir ihtimal, guvenli kipte actiginizda ayni islemi gerceklestiriyor mu? guvenli kipe gecmisken bir de virus spy taramasi yaptirabilirsiniz.
0
oligomer
(09.11.08)
(3)

siteye giremiyorum girmenin yolu var midir?

pembeli kiz
almanya´dayim server strawberrynet.com sayfasina girmemi engelliyor bunu asmanin yolu var midir? hani sizler youtube falan aciyorsunuz sayfanin engellenmis olmasina ragmen öyle birseyler var midir benim derdim icin?
almanya´dayim server strawberrynet.com sayfasina girmemi engelliyor bunu asmanin yolu var midir? hani sizler youtube falan aciyorsunuz sayfanin engellenmis olmasina ragmen öyle birseyler var midir benim derdim icin?
0
pembeli kiz
(09.11.08)
youtube'u www.ktunnel.com ile açıyorum ben. bir dene istersen.
0
eksi daglarinin aslani
(09.11.08)
www.ninjacloak.com var bi de ktunnel gibi.
0
n v13c
(09.11.08)
ktunnel falan uğraşmak istemiyorsan hotspot shield denen programı bir kere kurduktan sonra amerika'daymış gibi gönlünce gezebilirsin sayfaları...
(bkz: hotspot shield)
0
citroc
(10.11.08)
(8)

wireless hırsızları

poison
şimdi ben wireless'ıma ne zaman şifre koymaya kalksam bir şekilde elektrikler kesildiğinde vs modem kendine restart atıyor ve 2 günde 1 falan şifre yenilemek gerekiyor. o yüzden bezdim şifre koymuyorum artık.mac id restriction falan yap diyeceksiniz, iphone'dan wireless'a bağlanmam gerektiğinde acı
şimdi ben wireless'ıma ne zaman şifre koymaya kalksam bir şekilde elektrikler kesildiğinde vs modem kendine restart atıyor ve 2 günde 1 falan şifre yenilemek gerekiyor. o yüzden bezdim şifre koymuyorum artık.

mac id restriction falan yap diyeceksiniz, iphone'dan wireless'a bağlanmam gerektiğinde acı çekiyorum o zaman da.

diyeceğim şudur ki arada internetim sebepsiz ve anormal yavaşlıyor.

benim modemime wireless'tan bağlanmış insanları gösteren bir program var mıdır? ya da modemin arayüzünden görülür mü bu?

modemimin markası witpack diye bişi, belki konumuzla alakalıdır.
0
poison
(09.11.08)
Çok garip, elektrik kesilince gitmemesi lazım o şifrenin.
Save settings falan gibi bir şey yok mu menülerde bir yerlerde?

Alternatif olarak iphone'un mac adresini listeye ekleyebilirsin. Settings>General>About'ta yazıyor.
0
386 dx
(09.11.08)
modemin arayuzunden "normalde" wireless ekrani acildiginda o an bagli olanlar goruluyo. ordan olmazsa o anda modemden IP alan tum makineleri gosteren network ekranndan gorulebilmesi lazim. lakin boyle denyoca bir sorun varsa bu modemde direk bi airties rt-205 alin, hic kasmayin.
0
polifonik osuruk
(09.11.08)
baglanabilir kullanici sayisini sifirlasan?
benim hic wireless modemim olmadi ama forumlarda max baglanaiblir kullanici sayisiyla alakali seyler gormustum. nedir ne degildir gbilmiyorum :)
0
muslum tangoze
(09.11.08)
şöyle bir çözüm önereyim, modemin verdiği IP aralığını abuk bir şekilde ayarlayın. 01-99 değil de 55-60 olsun mesela. Otomatik ip verme ayarını da kapatın. (sallıyorum DHTC gibi birşey. hatırlamıyorum). Bağlanacağınız cihazdan da elle ip girin. Iphone da manuel ip girmeyi destekler. Şifrelemek kadar güvenli olmasa da yine de bir çözümdür. önüne gelen bağlanamaz.
0
neronas
(09.11.08)
ssid'yi gizlemek de bir bakima hirsizlardan korunmayi saglayabilir. tabi air scanner falan kullaniyorlarsa bilemiyorum.
0
diabolus79
(09.11.08)
linux'da airodump ile yapabilirsin sanirim. Windows icin bilmiyorum. BackTrack live cd'sini indirirsen icinde her turlu network zimbirtisini bulabilirsin. airodump paketleri takip etmeye yarayan birsey daha cok ama hangi mac adresinin hangi router'a bagli oldugunu da gosteriyor. Birde birileri bagliysa senin router'a onlarin paketlerine bakip icinden email adresini falan bulman mumkun olur kullananalarin.
0
badseed
(09.11.08)
Modemin arayüzünden "kablosuz" menüsünde, kablosuz olarak bağlanan kullanıcı varsa gösteriyor.

Sniffer programları kullanarak bağlantınızı kullananların neler yaptığını görüp eğlenebilirsiniz. Bunu yapmak yasal olarak suçtur belirteyim.
0
kimlanbu
(09.11.08)
macid sinirlamasi getirince iPhone'dan neden giremiyorsun ki? Her cihaz gibi onun da macid'si var, listene kaydedince sorun yasamaman lazim, ki yasamiyordum ben.
0
x daemon
(09.11.08)
(6)

bilgisayardan anlamayan birinden bilgisayar konfigürasyonunu nasıl öğrenirim

mortifera
böyle küçük bir programcık var mı? adam çalıştırsın, program bilgisayar özelliklerini çıkarsın. çalıştıran kişi copy paste edebilsin, bana özellikleri direkt yazabilsin, uğraştırmasınekran kartıremcpuhede hödörem kaç mhzfilan flannot: lütfen system > device manager cevap olarak verilmesin, hem kimse
böyle küçük bir programcık var mı? adam çalıştırsın, program bilgisayar özelliklerini çıkarsın. çalıştıran kişi copy paste edebilsin, bana özellikleri direkt yazabilsin, uğraştırmasın

ekran kartı
rem
cpu
hede
hödö
rem kaç mhz
filan flan


not: lütfen system > device manager cevap olarak verilmesin, hem kimse copy paste edemez onu, hem de istediğim şeyi vermiyor.
0
mortifera
(09.11.08)
işlemci anakart bellekler için cpu-z, ekran kartı için gpu-z var. copy paste edemez belki ama basitçe word'e yazıp yollayabilir sana. hem kurulum gerektirmiyor hm de çok küçük boyutlara sahipler.
0
deckard
(09.11.08)
cpu z; cpu, ram, anakart hakkında detaylı bilgi verir, kurulum gerektirmez.
Everest; bir gömlek üstüdür, ekran kartı hakkında da bilgi verir, bu da kurulum gerektirmez. Başta karışık gelebilir.

Kopyalanır mı bilmem ama print screen candır...
0
late viper
(09.11.08)
gecen gun yine bilgisayardan anlamayan birinden bu bilgileri msnden tarif ederek device manager'dan aldim. yapilabiliyor. copy paste degil ama print screen'le gonderebilir.

eger bilgisayar toplama degilse; hazir, markasi ve modeli olan bir bilgisayar ya da laptop ise modeliyle netten de bakilabilir bilgisayardan anlamayan insan hic ugrastirilmamis olur.
0
azaktod
(09.11.08)
cpu z olabilir. "about" sekmesinden html veya text formatinda dosya olusturuyor. yalniz ekran karti bilgilerini veriyor mu bilmiyorum.
0
ainothia
(09.11.08)
ek olarak, windows sistem bilgisini görüntülemenin kolay bir yolu var; misal microsoft word'ün (ya da excel, pc'de yüklüyse tabi) yardım menüsünde "microsoft word hakkkında" tıklandığında altta sistem bilgisi bölümü tıklanır, sistem özetinde de işlemci, anakart, rem bilgilerine ulaşılır. ayrıca bir çok donanımın da bilgisi bulunuyor özet dışında.
bunlardan birinin üzerine tıklanıp ctrl c tuşlanınca bilgi kopyalanabiliyor.

img516.imageshack.us
0
paradoxical
(09.11.08)
paradoxical'ın bahsettiği programa start > accessories > system tools > system info. dan da erişilebiliyor. orada kaydet deyince kaydeder, hatta gereğinden fazla bilgi veriyor xml halinde.
0
elcezire exclusive
(09.11.08)
(2)

ağda diğer bilgisayarı neden göremiyorum?

co2s2
kurmaya çalıştığım laptop ana bilgisayarı görmüyor. neden böyle oluyor bir türlü anlamıyorum. laptop'ta vista home basic var, ana bilgisayarda ms server 2003 var. vista home basic ile olmuyor demeyin, oluyor.tahminen bu soru buralarda çok kereler sorulmuştur ancak benim anlamadığım nokta bu işin ned
kurmaya çalıştığım laptop ana bilgisayarı görmüyor. neden böyle oluyor bir türlü anlamıyorum. laptop'ta vista home basic var, ana bilgisayarda ms server 2003 var. vista home basic ile olmuyor demeyin, oluyor.

tahminen bu soru buralarda çok kereler sorulmuştur ancak benim anlamadığım nokta bu işin neden bu kadar zor olduğu ve neden bu kadar saçma olduğu.

daha önce vista home basic kullanan iki makineye kurdum, bir tanesi hiç bir ayara ihtiyaç duymadan çatır çatır gördü ana bilgisayarı, diğeri içinse biraz bızıklamam gerekti. şimdi ise hiç göremiyorum.
0
co2s2
(09.11.08)
çalışma grubu değilmiş problem. ağa bağlandığımızda vista'da bazen çıkan, bazen çıkmayan ağ konumu kısmında genel değil de özel seçince oluyor. çok ilginç ama öyle....
0
🌸co2s2
(09.11.08)
hocam dosya transferi icin soruyosanız hic kasmayın sunu yukleyin (bkz: teamviewer)
0
quadropol
(09.11.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.