Giriş
(4)

Bir hatta iki Modem

sijwocaq
Bir hat üzerinde iki adsl modem kullanabilmenin yolu var mıdır? Neden böyle bir şeye ihtiyaç duyduğumu anlatırsam daha iyi anlaşılır ya da alternatif bi çözüm önerilebilir belki.Durumu kısaca özetlersem:İki katlı evimizde iki wireless kullanarak bağlanan lap top ve benim ethernet ile bağlanabilen pc
Bir hat üzerinde iki adsl modem kullanabilmenin yolu var mıdır? Neden böyle bir şeye ihtiyaç duyduğumu anlatırsam daha iyi anlaşılır ya da alternatif bi çözüm önerilebilir belki.

Durumu kısaca özetlersem:

İki katlı evimizde iki wireless kullanarak bağlanan lap top ve benim ethernet ile bağlanabilen pc'im var. Lap top'lar aşağı katta bağlanırken nete benim pc'im ise üst katta. Ben kendi modemimi takınca diğer modemin bağlantısı gidiyor. Bu nedenle ben aşağı katta duran wireless modemi üst kata aldım ve ethernetten bağlandım. Lap top'lar da aşağı katta wireless'dan bağlanabilsinler diye düşündüm ama sinyal gücü aşağı kata çok zayıf gidiyor. Katlar arası ethernet kablosu çekmeme izin verilmediği için ya aynı hat üzerinde iki modem çalıştırmanın bi yolunu bulmam lazım, ya da lap top wireless sinyal alıcılarından daha kuvvvetli bir sinyal alıcı bulmam lazım pc için.

Var mı bi önerisi olan?
0
sijwocaq
(09.11.08)
fredi
(09.11.08)
sorunu cevaplamak gerekirse, telefon hattı üzerinden adsl için ayrılan frekans bandı bellidir, iki modem bağlarsan ikisi de aynı frekans bandı kullanmaya çalışacağından bu mümkün değil. tabi öyle bir sistem kurarsın, biri bağlıyken diğeri deaktive olursa olurdu tabi.

en doğrusu wireless repeater tabi.
0
desdinova
(09.11.08)
ucuzundan bi access point işinizi görür ancak bazı access point'ler her modemle uyumlu çalışmayabiliyor, eğer alırsanız, alacağınız markanın modeminizle uyumlu olup olmadığını bi araştırın derim.
0
karga tdi
(09.11.08)
değiştirilebilen antene sahip bir modemse, daha güçlü bir antenle denemek yerinde bir karar olabilir.
0
co2s2
(09.11.08)
(1)

Kanal d yi izleyemiyorum

yahepyahic
ingilteredeyim kanal d yi internetten nasıl izleyebilirim. kendi sitesinden izleyemiyorum. diğer sitelerin hepsi de kanal d sitesine yönlendiriyor. dolayısıyla onlar da bir işe yaramıyor. yardım edin.
ingilteredeyim kanal d yi internetten nasıl izleyebilirim. kendi sitesinden izleyemiyorum. diğer sitelerin hepsi de kanal d sitesine yönlendiriyor. dolayısıyla onlar da bir işe yaramıyor. yardım edin.
0
yahepyahic
(09.11.08)
bvt live
0
dodocan
(09.11.08)
(1)

Ubuntu'ya Atheros ar5007eg sürücü kurulumu

sheeper
Kurmuş olduğum ubuntu 8.10 sürücü sorunu nedeniyle wireless ağımı görmüyor bir türlü, kimi sitelerde anlatımlar mevcut ama bunu bir linux cahili için basitçe anlatabilecek kimse var mı?
Kurmuş olduğum ubuntu 8.10 sürücü sorunu nedeniyle wireless ağımı görmüyor bir türlü, kimi sitelerde anlatımlar mevcut ama bunu bir linux cahili için basitçe anlatabilecek kimse var mı?
0
sheeper
(09.11.08)
www.ubuntu-tr.org burda basit bir anlatım var ama hem wirelessim olmadığından hemde hala 8.04 kullandığımdan tam sorunu bilemiyorum.önce bunu bi deneyin olmassa
ubuntuforums.org bi de bu var.madwifi diye bişe önermiş ki sözlüge göre direk sizin marka için hazırlanmış bi uygulama.kurulumda gayet basit:
1-sudo aptitude update && sudo aptitude -y install build-essential linux-headers-$(uname -r)
tüm güncellemeleri yapıyor kernel hedarsları felan kendi indiriyor zaten
(aptitude arada yes/no felan bişeler sorabilir şaşırma indirirkende arada bi kontrol et)
2-donatlar/uçbirim açıyosun(bildiğin konsol işte)
wget -O driver.tar.gz snapshots.madwifi.org
yapıştırıyosun o home klasörüne indiriyo istersen cd Masaüstü felan diyip istediğin yerede indirirsin hiç fark etmez
3-indirdiğin sıkıştırılmış dosyayı aç.sağ tıklayıp buraya aç dersen yeni klasör içine açar konsolla ugraşma
4-konsoldan cd madwifi-* diyip açılmış olan klasöre gir
5-önce make de işi bitince sudo make install diyip şifreni yaz
6-echo ath_pci | sudo tee -a /etc/modules
sudo modprobe ath_pci
komutlarını ver.bi de restart at(network restart atılmadan yeniden başlatılabiliyodu ama tam komutu hatırlayamadım şimdi)
olmuş olması lazım.olmassa da ubuntu-tr.org üye olup orayada sorarsan yardımcı oluncaktır
0
elanesse
(09.11.08)
(3)

çift katmanlı dvd ne kadar

enter saltman
"
"
0
enter saltman
(09.11.08)
tanesi 4 ytl idi en son sorduğumda verbatim
0
buffy de vampir sayilir
(09.11.08)
5 tanesi 16 liraydı geçen hafta, philips marka.
0
agk
(09.11.08)
www.maxipaket.com
0
forrestgump
(09.11.08)
(5)

Dokunmatik ekranli (touchscreen) digital camera ve Nikon

ermanen
Dokunmatik ekranli (touchscreen) digital camera, almaya deger mi? Mesela Nikon Coolpix S60? Yoksa Nikon Coolpix P80 daha mi iyi?
Dokunmatik ekranli (touchscreen) digital camera, almaya deger mi? Mesela Nikon Coolpix S60? Yoksa Nikon Coolpix P80 daha mi iyi?
0
ermanen
(09.11.08)
p80
0
enter saltman
(09.11.08)
Dokunmatik ekranlar için ayrıca para harcamaya gerek yok derim. Onun yerine aynı fiyata çok iyi makinalar alabilirsin.
0
alkolik imam
(09.11.08)
@alkolik imam

mesela?
0
🌸ermanen
(09.11.08)
Canon PowerShot SD890 IS

bir de bu var dusunduklerim arasinda, daha mi iyi sizce?
0
🌸ermanen
(09.11.08)
Dokunmatik ekranlı alma da ne alırsan al.
0
paranormal
(09.11.08)
(4)

Fotoğraf makinası lensi nasıl temizlenir

karga tdi
Selamlar, bir kompakt makinam var (olympus fe-310) geçenlerde birine emanet verdim makina bi geldi ki lensinde parmak izine benzer izler var muhtemelen çoluk çocuğun eline verilmiş. Bu lekeyi lense zarar vermeden nasıl temizlerim?Teşekkürler şimdiden.
Selamlar, bir kompakt makinam var (olympus fe-310) geçenlerde birine emanet verdim makina bi geldi ki lensinde parmak izine benzer izler var muhtemelen çoluk çocuğun eline verilmiş. Bu lekeyi lense zarar vermeden nasıl temizlerim?

Teşekkürler şimdiden.
0
karga tdi
(09.11.08)
Gözlük beziyle temizliyorum ben. Abartıp lens temizleme kiti de alabilirsin de gerek yok yani =)
0
inugard
(09.11.08)
güderi gözlük bezinden daha iyi sonuç verir, dericilerde falan bulunur ya da fotoğrafçılara da sorabilirsiniz.
0
kobuzchu kiz
(09.11.08)
ayrıca bir gün olur da slr makine alırsanız lenslerinizi nemli yerlerde veya direk nemli bırakmamaya özen gösterin. lens mantarlanınca sonu çöp kutusu oluyor. diğer lenslere atlaması da cabası. jaba.
0
hellguard
(09.11.08)
hohh yapıp gözlük beziyle siliyorum ben.
0
kibritsuyu
(09.11.08)
(4)

İpod'a alt yazı atma

think martini
sorulmuştu daha önce mamafih aradım, bulamadım, forumlarda verilen cevaplardan da pek tatmin olmadım. Total Video converter'le filmi İpod'a atabiliyorum ama şu alt yazı işini beceremedim hala. İngilizcem çoook gelişti bu sayede:)şaka bi yana alt yazıyı filme gömmek lazım filan diyorlar da nasıl yapı
sorulmuştu daha önce mamafih aradım, bulamadım, forumlarda verilen cevaplardan da pek tatmin olmadım. Total Video converter'le filmi İpod'a atabiliyorum ama şu alt yazı işini beceremedim hala. İngilizcem çoook gelişti bu sayede:)
şaka bi yana alt yazıyı filme gömmek lazım filan diyorlar da nasıl yapılır bu iş? Total video converter'la bunu da yapabilir miyim yoksa Pocket Divx Encoder fln mı indirmem lazım? Onu da indirsem sonrasında alt yazıyı filme/diziye gömmek için ne yapmam lazım, vakit ayırıp adım adım anlatan biri olursa berhudar olurum. Diyelim ki diziler için konuşuyoruz, her bölüm için ayrı ayrı alt yazıyı gömmem gerekicek galiba? Nasıl yapılır şu iş? Teşekkürlerimi sunarım şimdiden:)
0
think martini
(09.11.08)
0
entrapmen
(09.11.08)
ayrıntılı değil ama
pocket divx encoder ideal programdır.Total Video Converter'a gerek kalmaz.
Programı açınca zaten bir video için bir de altyazı için ayrı ayrı seçim bölgesi olacak,hemen görürsün.
kolay bir program yani.
0
natnan
(09.11.08)
avidemux hem bedava hem açık-kaynaktır. total video converter gibi serial istemez. ama total video converter'da da altyazı ekleme özelliği var. total video converter penceresine iyi bak. didik didik her yerine bak, göreceksin. en başta ben de görememiştim.
0
edge_nabby
(09.11.08)
Pocket Divx Encoder'la ayrı ayrı altyazıları gömersin filmlere. pocket'ten dışarı avi formatında çıkar. eğer elindeki ipod touch (iphone) ise bu avi'leri de total'le hiç uğraşmadan MediaCoder iPhone Edition adlı programla ayrı ayrı değil hep birlikte dönüştürebilirsin.
0
caturanga
(09.11.08)
(2)

power supply

enter saltman
power supplyim ses konusunda elektrik süpürgesiyle yarışmaya başladı yeni bir psu alacağım(muhtemelen high power,cooler master)ancak içime bir kurt düştüşimdi diyelim elektronik alettir bu hatalı üretim olabilir ben bunu aldım bağladım çalıştırdım ürün kusurundan dolayı harddisk vb. bişey yaktı fir
power supplyim ses konusunda elektrik süpürgesiyle yarışmaya başladı yeni bir psu alacağım(muhtemelen high power,cooler master)ancak içime bir kurt düştü
şimdi diyelim elektronik alettir bu hatalı üretim olabilir ben bunu aldım bağladım çalıştırdım ürün kusurundan dolayı harddisk vb. bişey yaktı firma bunu karşılar mı yoksa kasayı elimize mi alırız?
0
enter saltman
(08.11.08)
öncelikle bu kadar paranoyak olmayın : ) tabiki de mahallede dün açılmış hani o köşedeki "bilgisayarcı" dan power su. alacaksanız o başka : ) mümkünse psu u söküp temizlemeyi deneyin. hala rahatsız oluyorsanız cooler master in güzel cihazları var.
donanımınıza baglı olarak 350 w lik bir donanım muhtemelen işinizi görür.
ha derseniz ekran kartım hdd lerim çok enerji tüketiyor ona göre bişiler bakın derim.
kolay gelsin.
0
ibot
(08.11.08)
430 watt high power alacağım
0
🌸enter saltman
(09.11.08)
(11)

nvidia driver

radioheadbanger
şu "NVIDIA GeForce Go 6400" için driver bulabilecek misiniz? kodumun şeysi niyeyse yok nvidia'nın sitesinde. (win xp)
şu "NVIDIA GeForce Go 6400" için driver bulabilecek misiniz? kodumun şeysi niyeyse yok nvidia'nın sitesinde. (win xp)
0
radioheadbanger
(08.11.08)
ya sanırım bunlar geforce go serisi değil geforce 6 serisine giriyo geforce 6 serisinin driverlarını denesen? yada laptopsa anakartın markasını söyleyebilir misin
0
enter saltman
(08.11.08)
tinyurl.com

(linki yazdığımda bi kısmını linkten saymadı)

@enter, hayır 6 serisi başka, bu mobile platform için.
0
deckard
(08.11.08)
@enter saltman: laptop eet ama anakartı bilmiyorum, vgn fs315m modeli.

@deckard: 6 serisi başka diyorsun dostum ama verdiğin link nvidia'nın sitesine gidiyor zaten. bu forceware nanesi işe yaramıyor, size uygun değil diyor kurulumda. manuel yüklemek istediğinde de listede 6400 gözükmüyor.
0
🌸radioheadbanger
(08.11.08)
forumlarda da bulamamışlar ama ben bi 6serisini dene derim
0
enter saltman
(08.11.08)
denedim dostum
0
🌸radioheadbanger
(08.11.08)
gerçekten mi slkfjsdlkfsdlk indiriyorum bakalım sağ ol.
0
🌸radioheadbanger
(08.11.08)
sıçtı bu da olmadı
0
🌸radioheadbanger
(08.11.08)
bunlardan birisi galiba:
www.ngohq.com
adres bu ama alt taraftaki yere gönderiyor.
www.ngohq.com

yada bu:
www.soft32.com
0
fizikopat
(09.11.08)
reeper redeemer
(09.11.08)
sitesinde olsa sorar mıyım birader. hiç olmazsa desteklenen ürünler listesinde var mı diye bi bak da öyle link ver.
0
🌸radioheadbanger
(09.11.08)
internette ufak bir araştırmayla, o ekran kartı için 2-3 farklı yerde bu linkin verildiği görülebiliyor, desteklenen ürünlere de baktım herhalde, ama yine de denemekten bir zarar gelmez..

hiç bir zorunluluğu olmadan yardım etmeye çalışan insanlara bu tarz tavırlarla yaklaşmaktansa, en azından gönderilen linki bir kez denemek daha yapıcı olurdu sanırım..

denemeseniz bile kibarca "teşekkür ederim, bunun doğru link olduğunu düşünmüyorum" diyebilirsiniz. (hiç birşey denmemesine bile razıyım hatta)

doğru driverı bulma konusunda başarılar dilerim
0
reeper redeemer
(09.11.08)
(3)

32 bit - 64 bit.. bilemedim

reeper redeemer
fallout aşkıyla gittim sistem toplama siparişi verdim az önce, ancak eve geldiğimde şöyle bi durum dank etti kafama..4 gb ram istedim, sanırım bunun için (hiç hesapta yokken ve istemeye istemeye) vista 64 bit kullanmak zorunda kalacağım. sorularım şunlar;1) ben bu sistemi klasik xp professional ile
fallout aşkıyla gittim sistem toplama siparişi verdim az önce, ancak eve geldiğimde şöyle bi durum dank etti kafama..

4 gb ram istedim, sanırım bunun için (hiç hesapta yokken ve istemeye istemeye) vista 64 bit kullanmak zorunda kalacağım. sorularım şunlar;

1) ben bu sistemi klasik xp professional ile kullansam yazık olur mu atıl duran 1 gb ram'e? ya da var mıdır başka bi alternatif, kılım çünkü vistaya

2)64 bit bir işletim sistemi kullanmak istediğim takdirde, işlemcinin de destekliyo olması mı gerekir? eğer gerekirse; core 2 duo e7200 2,53ghz işlemcim 64 biti destekler mi?
0
reeper redeemer
(08.11.08)
vistanın her sürümü 4gb destekler
1)eğer sürekli oyunayacaksan xp yükle merak etme 1gb ram piç olmaz
2)64bit destekleyen işlemci özellikle belirtilir yani adama 64bit işlemci demen lazım
0
enter saltman
(08.11.08)
1- (bkz: #834934) ve (bkz: #8184821)

2- bende e6400 var o destekliyor diye biliyorum. o halde sizinki de hayli hayli destekliyordur.

edit: ahanda destekliyor işte;

www.gigatek.com.tr
0
deckard
(08.11.08)
windowsların ram destekleme şeysi:
Here's a list of how much RAM the various Windows versions and editions support (as of Nov 2004):

Windows NT 4.0: 4 GB
Windows 2000 Professional: 4 GB
Windows 2000 Standard Server: 4 GB
Windows 2000 Advanced Server: 8GB
Windows 2000 Datacenter Server: 32GB
Windows XP Professional: 4 GB
Windows Server 2003 Web Edition: 2 GB
Windows Server 2003 Standard Edition: 4 GB
Windows Server 2003 Enterprise Edition: 32 GB
Windows Server 2003 Datacenter Edition: 64 GB
0
enter saltman
(08.11.08)
(2)

kurşunlu - kurşunsuz

olay
bir metalin kurşun içerip içermediğini en kolay nasıl anlarız ?teşekkürler
bir metalin kurşun içerip içermediğini en kolay nasıl anlarız ?

teşekkürler
0
olay
(08.11.08)
Bu "lead check" yuzeyi olcebiliyor sadece sanirim.

kimyasal bir islem yapmak gerek tamamini olcmek icin kanimca, ama yine de kolay yontemi de olabilir, bir kere hepsini eritmen lazim once ve sonra plumbosolvent kullanmalisin veya metal spektroskopileri var, bunlar ne kadar olcuyor ne ediyor tam bilmiyorum, fikir olarak sadece...
0
ermanen
(08.11.08)
valla biz labaratuarda ışık spektrometresi kullanıyoruz. kendisi kısaca numuneyi argon gazı bulunan bir ortamda akkor hale getirip yansıyan ışığı elementlerin tayflarına göre ayırıp içerik hesaplıyor.

evet kolay bir yol değil gibi gözüküyor ama en çok kullanılan yöntem bu. ha eğer işin uzmanıysan ışık ve sem mikroskoplarıyla baktığında da kurşun içeriğini ayırt edebilme ihtimalin var.

detay istersen de anlatırım.
0
darknum
(09.11.08)
(4)

ses sistemini hem ps3'e hem bilgisayara bağlamak..

rvnmakaay
mümkün müdür? aynı anda yani.. dilediğim zaman bilgisayardan, dilediğim zaman ps3'ten ses alabileyim.. tak-çıkar tak-çıkar olmasın diye şeyettim.. ha sistem de 5+1 bu arada.. henüz mevcut bir sistem yok elimde, almadım yani.. bir de, "böyle bir şey yapmak istiyorsan, sistemi alırken şu şu özelliği o
mümkün müdür? aynı anda yani.. dilediğim zaman bilgisayardan, dilediğim zaman ps3'ten ses alabileyim.. tak-çıkar tak-çıkar olmasın diye şeyettim.. ha sistem de 5+1 bu arada.. henüz mevcut bir sistem yok elimde, almadım yani.. bir de, "böyle bir şey yapmak istiyorsan, sistemi alırken şu şu özelliği olmasına dikkat edeceksin" diyebileceğiniz bir özellik ya da aparat var mıdır?
0
rvnmakaay
(08.11.08)
çoğaltıcılarla mümkün olur sanırım. ama ses kalitesi düşer gibi geliyor bana. yoksa şüphen mi var?
0
hellguard
(08.11.08)
pahalı amfiler var. onları kullanırsan sorun yaşamazsın.

yada dealextreme'de dağıtıcı ürünler var. 30 dolar filan uzaktan kumandalı mis gibi alet. ben kullanıyorum. sesi çok açarsan dip gürültüsü yapıyor onun dışında bir problemi yok.
0
darknum
(08.11.08)
ufak bir ses mixeri alırsın.50 dolara 3-4 kanallı dj mixerleri mevcut. ps3ten çıkan ses kablosunu kanallarından birine, bilgisayardan çıkan ses kablosunu da diğerine bağlayıp mixerin çıkışını da ses sistemine bağlarsın. böylelikle psikopata bğladığın zaman her iki cihazın sesini aynı anda da dinleyebilirsin...
ayrıca boş kalan kanallara başka şeyler de bağlayabilirsin mikrofon, elektrik gitar, tv, üstüne çalmak/söylemek için.
0
jeanluc
(09.11.08)
ses sistemi alırken birden fazla ses girişi olmasına dikkat etmek yetecektir. ekstra bir alete edavata gerek olmayacaktır.

bir çözüm de ps3'ün ses çıkışını pc'nin ses girişine bağlamak olacabilir.
0
co2s2
(09.11.08)
(5)

fircasiz motor

osuruklu
bu arkadasi calistirmak icin bi devre yapmak lazim galiba. ama dijital elektronik bilgim olmadigi icin PIC'lerle falan ugrasamiyorum. analog bi devre yaparak calistirmak mumkun mu bunu?bir de elimizde olan motoru jenerator olarak kullanabilir miyiz?bir de bu model ucaklarda, cdrom suruculerin icinde
bu arkadasi calistirmak icin bi devre yapmak lazim galiba. ama dijital elektronik bilgim olmadigi icin PIC'lerle falan ugrasamiyorum. analog bi devre yaparak calistirmak mumkun mu bunu?

bir de elimizde olan motoru jenerator olarak kullanabilir miyiz?

bir de bu model ucaklarda, cdrom suruculerin icinde kullanilanlar bu fircasiz olanlardan dimi? optum sizi.
0
osuruklu
(08.11.08)
Ben elinizdeki veya aklınızdaki motorun teknik özelliklerini bilemiyorum, elektronik konusunda da pek teknik bilgim yok ama bildiğim kadarıyla cevaplayım,

motoru çalıştırmak derken amaç motorun hızını kontrol etmekse esc ye(electronic speed control) ihtiyacınız var. Zannediyorum esc yi kendiniz yapmanız çok daha pahalıya mal olacaktır.

Model uçaklarda fırçalı motorlar da kullanılır fakat fırçasızlar daha çok tercih edilir.

Olur da esc ve motor kiti almak isterseniz Trde en uygun thk den alırsınız.
Websitesi:
modelucak.thk.org.tr

Esc, fırçalı fırçasız motorlarla ilgili bilgi almak isterseniz hobbyrc.com den ve www.modelci.net adreslerinden faydalanabilirsiniz.
0
dyna
(08.11.08)
şu ic işinize yarayabilir. en azından pic gerektirmemesi lazım. tabi bunu bulabilir misiniz bilemem. bir de şu var, bu çipi kullanmak yerine basit bir pic kullanmak daha kolay olurdu. o zaman ben bu linki niye veriyorum. evet. olsun.
www.lsicsi.com

555'lerle falan bir devre kurulabilir ama bence pic kullanın, zaten hazır şemaları var. yapmanız gereken tek şey devreyi kurup programı pic'e yüklemek olacak, artı bir bilgi gerektirmemesi lazım. ucuz ve basit olur hem.
0
elcezire exclusive
(08.11.08)
fırçasız motorlarda mıknatıs rotorda, sarımlar ise statorda bulunur. rotora sürtünen fırçalar bulunmadığından, hangi anda hangi sarıma akım vereceğini bilmen için (bir hall sensörü ya da resolver yardımıyla) rotorun konum bilgisini alman gereklidir. bu sensörler genellikle motorun dahili parçalarıdır.

sorunun gelişinden anladığım kadarıyla, motor sürücüsünü ucuz ve kolay ulaşılabilir (bkz: ali bulaç) devre elemanlarıyla oluşturmak istiyorsun. ille de analog olsun diye kasacaksan kolaylıklar diliyorum. benim aklıma analog ve dicital usulleri bir arada kullanacağın bir yöntem geldi:

motor çözücüsünün bir turda gönderdiği sinyal sayısına a, motor üzerinde birbirinden bağımsız sarımların sayısına b diyelim (a nın b ye eşit çıkmasını beklerim). bu durumda a/b sinyalde bir, cereyan bastığın sarımı değiştirmen gerekecek. 1 ytlden ucuza maledeceğin ve internette kolaylıkla bulabileceğin dicital sayıcı devresini a/b sinyalde bir artacak ve 1 den a ya kadar sayacak şekilde ayarlarsın. basit bir mantık devresiyle, op-amp ın çıktısını, her sayıda farklı bir sarıma cereyan basacak şekilde ayarlarsın. olur biter...

(edit: gerçi a > b olursa motor genellikle dönmek yerine titreyecektir, faz kayması yüzünden... artık ona da bi çözüm bulursun)

(edit2: a>b durumuna kafam takıldı, motoru üreten adamın kafası çalışıyosa absolute encoder koymuştur, bu durumda dicital sayıcı devresine ihtiyacın da kalmaz hem. tabi üretici salak da olabilir, ne bileyim.. )
0
makineci
(08.11.08)
ben ozellikle bi uygulama icin degil de, elimde 4 gb'lik bi hard disk vardi, icindeki motoru cikardim; onu son hizda dondurmek icin soruyordum. model ucak forumlarinda insanlarin sarim seklini falan degistirdigini gordum de, surucusunu bulamadim nette nedense. o kadar da kolay bi sey degilmis demek ki.

@makineci: hocam bu anlattiklarin, bu isten anlayanlarin elinde harikalar yaratacaktir. yazdigin icin cok sagol, ama o kadar elektronik bilgim yok.
0
🌸osuruklu
(08.11.08)
o zaman en güzeli, en iyisi pic. pic iyidir pic. yerim ben pici.
0
elcezire exclusive
(09.11.08)
(2)

expiro.h virüsü nasıl silinir?

ekumenick
bir arkadaşımın bilgisayarına bulaşan expiro.h adlı virüsü bir türlü silememekteyiz. nod 32 kurulu bulunmakta olan bilgisayarda sistemdeki virüs bulunmakta ancak silinememektedir. konu ile ilgili bilgi sahibi arkdaşların yol göstermeleri önemle rica olunur....
bir arkadaşımın bilgisayarına bulaşan expiro.h adlı virüsü bir türlü silememekteyiz. nod 32 kurulu bulunmakta olan bilgisayarda sistemdeki virüs bulunmakta ancak silinememektedir. konu ile ilgili bilgi sahibi arkdaşların yol göstermeleri önemle rica olunur....
0
ekumenick
(08.11.08)
formatla pc yi en iyi çözüm
0
asivan
(08.11.08)
kaspersky
f-secure
combofix
0
ermanen
(08.11.08)
(2)

alt+shift (dil değişimi)

ymerdiveni
selamlar"alt shift e basınca bilgisayarın dilini değiştirmesini istemiyorum nasıl kapatabiliriz. photoshopta iş yaparken canımı sıkıyor devamlı dil değişmesi.
selamlar
"alt shift e basınca bilgisayarın dilini değiştirmesini istemiyorum nasıl kapatabiliriz. photoshopta iş yaparken canımı sıkıyor devamlı dil değişmesi.
0
ymerdiveni
(08.11.08)
kontrol paneli > regional and language options (dil seçenekleri olabilir türkçesi) > diller > detaylar > aşağıda tuş özellikleri var

böyle
0
mortifera
(08.11.08)
çok teşekkür ettim.halloldu.
1 kilo baklava adresinize gönderildi
0
🌸ymerdiveni
(08.11.08)
(3)

cdcovers

atmosphere
3 gündür "cdcovers.cc" sitesine erişemiyorum. kırmızı yazı da çıkmıyor, direkt uyarı kutucuğu çıkıyor. proxy sitesiyle girdim fakat kayıtlar açılmıyor. sizde durum nedir?
3 gündür "cdcovers.cc" sitesine erişemiyorum. kırmızı yazı da çıkmıyor, direkt uyarı kutucuğu çıkıyor. proxy sitesiyle girdim fakat kayıtlar açılmıyor. sizde durum nedir?
0
atmosphere
(08.11.08)
bende açık valla.
0
deckard
(08.11.08)
aynen
0
reeper redeemer
(08.11.08)
explorer ile kesinlikle giremedim. opera açtı ama
0
🌸atmosphere
(08.11.08)
(7)

yazici tavsiyesi

jay kay
ev arkadasimla bir yazici almayi planliyoruz. en onemli kriter "ucuz" olmasi. ders notu cikaricaz, resim falan cikarmicaz. odev falan basariz arada. bana "ucuz" bir yazici onerirmisiniz. birde kartus olayi falanda ucuz olsa harika olur. internetten direk satin alma linki vs de inanilmaz olur tabi.
ev arkadasimla bir yazici almayi planliyoruz. en onemli kriter "ucuz" olmasi. ders notu cikaricaz, resim falan cikarmicaz. odev falan basariz arada. bana "ucuz" bir yazici onerirmisiniz. birde kartus olayi falanda ucuz olsa harika olur. internetten direk satin alma linki vs de inanilmaz olur tabi.
0
jay kay
(08.11.08)
hp'ler ucuz fakat kartuşları %20 dolulukta geliyor.
canon'lar hem ucuz hem kartuşları tam dolu geliyor.

kartuşlar bitince zaten satın almıyorsunuz, tekrar dolduruyorsunuz. fakat birkaç dolumdan sonra kartuşu yenilemek gerekiyor. yine canon kartuşları daha ucuz hp'ye göre.

en son durum böyleydi, satın alacağınız yere detaylıca sorun, yardımcı olacaklarını sanıyorum.
0
ref
(08.11.08)
samsung ML-1610 mukemmel uyan bi yazici tarifinize gore.
0
osuruklu
(08.11.08)
aynı sizin durumdayız, hp'nin geçen bir yazıcısını aldık teknosada kampanyalı, 80 ytl falandı sanırım, 40'ar falan verip aldık.. f4185 mi neydi.. kartuşları iki ya da üç kere doluyor 4-5 milyona, sonra yeni kartuş almak gerekiyor.. orjinal kartuşları 20 ytl civarında.. ama kartuşlar en küçüklerinden..
fotokopi çekiyor, renkli ve siyahbeyaz çıktı alıyor, tarama yapıyor..
(ama çok da araştırmadık, biraz acele almıştık..)
0
p shadow
(08.11.08)
hiç düşünme:www.hepsiburada.com ancak bunların ruhu var iyi anlaşman lazım
0
enter saltman
(08.11.08)
Hp Deskjet F4180, Yani benim kullandığım çok fonksiyonlu yazıcı.
Bu alınca Dünyanın en mutlu insanı olucaksın, ve bütün yazıcı problemlerin bitecek, fotokopi çekiceksin, sevdiğin resimleri taratıcaksın... Belki yanında hediye 1 adet siyah kartuş vericekler.. Fotokopisi, fotokopi makinasından daha güzel valla.

Buda linki;
www.gold.com.tr

edit: 1 yıl önce aldım, hala aldığım kartuşlar üstünde ve hediye kartuşu kullanmadım. Düşün. Bide tavsiyem Bitirme ödevi ve yüksek lisans tezi gibi şeyleri yazıcından çıkartma, git fotokopiciler ozalitçiler fln var onlarda çektir. Kartuşada günah paranada. Dolum için arkadaşın söylediği 5-8 ytl rakam doğrudur.
0
onyetele
(08.11.08)
samsung ml-1610 derim. gercekten sorunsuz ve fiyatina gore performansi cok yuksek bir yazici.
0
elan vital
(08.11.08)
hp 1460 al gitsin kartuşu da 5 ytl ye doldurtursun aklında olsun yazıcı para etmez para eden kartuşudur.
0
asivan
(08.11.08)
(2)

laptop tavsiyesi ve istanbul bilişim hakkında hakkında yardım lütfen

atabari19
satellite a300-149satellite a300-15msatellite a300-1eclenovo 3000 N200 TY2EMTK Makinalarından birini almayı düşünüyorum. İstanbul bilişimde fiyatlar diğer firmalara göre baya makul gözüküyor.Bilgisayarlar ve İstanbul bilişim hakkında bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim.
satellite a300-149
satellite a300-15m
satellite a300-1ec
lenovo 3000 N200 TY2EMTK

Makinalarından birini almayı düşünüyorum. İstanbul bilişimde fiyatlar diğer firmalara göre baya makul gözüküyor.Bilgisayarlar ve İstanbul bilişim hakkında bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim.
0
atabari19
(08.11.08)
evet kandaz3 bende okudum.toshiba laptopların fiyatı diğerlerine göre en az 300 ytl daha ucuz en iyisi ben toshiba sevdasından vazgeçip lenova bakıyım.
0
🌸atabari19
(08.11.08)
bekle dolar düşsün
0
enter saltman
(08.11.08)
(4)

turksat çilesi

atmosphere
ntv grubu verilen parametrelerde çıkmıyor. otomatik aramada zaten çıkmıyor. cihazımda türksat 1b ve 1c var. 3a adında birşey yok yani. flash, show bunlar da yok. nasıl bulcaz bu kanalları?
ntv grubu verilen parametrelerde çıkmıyor. otomatik aramada zaten çıkmıyor. cihazımda türksat 1b ve 1c var. 3a adında birşey yok yani. flash, show bunlar da yok. nasıl bulcaz bu kanalları?
0
atmosphere
(08.11.08)
değişti kanal yerleri yeninden kablotv'de.

kanald
show
atv
star hariç

sanırım uydu için parametre ile arıcaksın. sitesine bakarsan ntv'nin yazıyor olması lazım. polarizayon fln girceksin.
0
thefirstfbli
(08.11.08)
network arama[12731 v(dikey) 3333] ve frekansları tek tek girmeyi deneyebilirsin ama sonuç alabileciğini sanmıyorum:
(git: 45295)
(git: 45068)
0
late viper
(08.11.08)
Cihazda türksat 3a yazmaması normal, onda problem yok. Siz isterseniz sonra uydu ismini 3a diye değiştirebilirseniz cihaz izin veriyorsa buna.
0
mabl
(08.11.08)
yok çıkmıyor. ntv paketine baybay diyoruz böylece
0
🌸atmosphere
(08.11.08)
(10)

ekşi sözlükte açılan başlıklar

reeper redeemer
herhangi bir kod aracılığıyla, sözlükte bir gün içinde açılan başlıkların listesini ve bu başlıklara o gün kaç adet entry girildiği bilgisini listelemek mümkün olur mu?
herhangi bir kod aracılığıyla, sözlükte bir gün içinde açılan başlıkların listesini ve bu başlıklara o gün kaç adet entry girildiği bilgisini listelemek mümkün olur mu?
0
reeper redeemer
(08.11.08)
Php'de file_get_contents aracılığıyla yapabilirim.
0
fredi
(08.11.08)
sozluk.sourtimes.org
sonra bunu
sozluk.sourtimes.org
sonra diğer sayfayı vs vs

parse ediceksin, sayfadaki line sayısı belli, sonra parantez gördükçe de o başlıktaki entry sayısı budur kardeşim diceksin.sanırım mantığı budur.
0
thefirstfbli
(08.11.08)
Evet, mantık o.
0
fredi
(08.11.08)
peki geçmişe dönük yapmak mümkün müdür bunu? mesela "1 temmuz 2005 tarihinde şu kadar başlık açılmış, bu başlığa girilen entry adedi şu" gibisinden
0
🌸reeper redeemer
(08.11.08)
evet mümkün.
0
thefirstfbli
(08.11.08)
son sorum;

geçmiş 2-3 yıl için böyle bir tablo çıkaracak bir sistem çalışsa, bu sözlüğe yük bindirecek birşey olur mu?
0
🌸reeper redeemer
(08.11.08)
Bahsettiğiniz her sayfaya browser'dan girmeye çalışsanız ne kadar yük bindirecekse, o kadar bindirir.
0
fredi
(08.11.08)
googlebot benzeri botlar kadar yük bindirecektir bu durumda sanırım?
0
🌸reeper redeemer
(08.11.08)
botlar sözlüğü baya yoruyor bildiğim kadarıyla, eğer kastıracak bir şeyse hiç girişmeyin.
0
kimi raikkonen
(08.11.08)
öyle aklıma geldi sorayım dedim, kendim becerebileceğim bir iş değil zaten.. php falan anlamam etmem :)
0
🌸reeper redeemer
(08.11.08)
(8)

Driver

t joe
"casper cpw2000" notebook un driverlarını nereden bulabilirim?ya da en azından geforce go 6600(notebook) un driver setup ını nereden bulurum?işletim sistemi: xp..
"casper cpw2000" notebook un driverlarını nereden bulabilirim?
ya da en azından geforce go 6600(notebook) un driver setup ını nereden bulurum?
işletim sistemi: xp..
0
t joe
(08.11.08)
nvidia.com'a girerseniz, ana sayfada zaten kocaman download drivers bölümü var. oradan indirebilirsiniz.
0
ref
(08.11.08)
ne yazık ki nvidia.com da derdime derman olabilmiş değil, ben ekran kartımın driver ını güncellemek istemiyorum; yeniden yüklemek istiyorum.. donanım cd sini de kaybettim ama hata bende, insan olan format atmadan önce donanım cdsi var mı diye bakar..
0
🌸t joe
(08.11.08)
eski surum de olsa sunu yukleyebilirsiniz.

hic olmamasindan iyidir. biraz daha arastirilsa daha yenileri bulunabilir belki ama su saat itibariyle zor.

drivers.softpedia.com

@ref: go 6600 oem olarak desteklenen bir model. nvidia sitesinde yok, gidin aldiginiz firma size driverini verecek der aciklamalarinda. evet, cok sacma salak bir olay.
0
entrapmen
(08.11.08)
@entrapmen, bu vista için; benim ki xp..
0
🌸t joe
(08.11.08)
"Windows All" diyor ama vista icindir diyorsaniz oyledir.

drivers.softpedia.com
0
entrapmen
(08.11.08)
bence uniblue driverscanner yükle. o bulsun sen rahat et.
0
eftalit
(08.11.08)
www.notebook.gen.tr
forumlarda bi araştırın bakalım...
0
uyuzcan
(08.11.08)
eğer ntebook için driver arıyorsanız ve sın driver olsun diyorsanız www.laptopvideo2go.com burdan daha ötesi yok klay gelsin
0
winniethepooh
(09.11.08)
(4)

dns hosting tavsiyesi

aheste cek kurekleri millet uyanmasin
merhaba,bir firmada duran alanadi ile baska bir firmada duran barindirma alanina dns yönlendirmesi yapamiyorum. barindirma yapan sirket güvenlik nedeni ile bu özel durumun yasandigini belirtti. konu cok detayli sadelestirmeye gidiyorum bu yüzden. bana önerdikleri tek sey, bir yerden dns hosting hizm
merhaba,

bir firmada duran alanadi ile baska bir firmada duran barindirma alanina dns yönlendirmesi yapamiyorum. barindirma yapan sirket güvenlik nedeni ile bu özel durumun yasandigini belirtti. konu cok detayli sadelestirmeye gidiyorum bu yüzden. bana önerdikleri tek sey, bir yerden dns hosting hizmeti almam.

Önerebileceginiz ve bu islerde tecrübe sahibi arkadaslarin yardimlarini rica ediyorum.
0
aheste cek kurekleri millet uyanmasin
(08.11.08)
(bkz: #11445880)
0
thefirstfbli
(08.11.08)
zoneedit diye şahane bir olay var. hem de ücretsiz.
0
ref
(08.11.08)
tesekkürler.

Lakin zonedit´in ücretli ve ücretsiz servisi var. ücretsiz servisler beni güven konusunda hep süpheye sokmustur. Zoneedit´i kullaniyor musun ref?

Ya da zonedit ve benzerini kullanan var ise bu yönlendirme isini nasip yapacagimi anlatacak biri var mi?

Yani alanadinin bulundugu yerden oraya nasil yönlendiriyoruz ve oradan barindirmaya nasil yönlendirecegiz? Dns hosting saglayan yerden a records ve mx kayitlarini girmem gerekecegini biliyorum. Nasil girecegimi bilmiyorum, bilen bir agizdan su su sekilde yapilmali diye tavsiye alirsam memnun olurum.
0
🌸aheste cek kurekleri millet uyanmasin
(08.11.08)
şöyle söyleyeyim
satayım sana hosting, sorunsuz şeysiz.
yönlendir bana alanadını sen de kurtul ben de kurtulayım.
0
godless frog
(08.11.08)
(1)

matlab sorusu

fizikopat
matlabda boole cebirini kullanabileceğimiz bi komut var mı acaba?
matlabda boole cebirini kullanabileceğimiz bi komut var mı acaba?
0
fizikopat
(08.11.08)
ophelia
(08.11.08)
(2)

resim ve vidyo boyutlama

efruz
benim foto makinem resim ve vidyoları hayvani boyutlarda kaydediyor. 10 dklık vidyo 1 gb tutuyor. bir resim 5 mbresimlerin tümünü seçip sağa tıklayım, bilgisayar ekranında izleyeceğim için sadece, 1600x1200 diyeyim,150-200 kb yapsın yeter.xp de windowsun bir aleti vardı, vistada olmuyor, böyle prati
benim foto makinem resim ve vidyoları hayvani boyutlarda kaydediyor. 10 dklık vidyo 1 gb tutuyor. bir resim 5 mb

resimlerin tümünü seçip sağa tıklayım, bilgisayar ekranında izleyeceğim için sadece, 1600x1200 diyeyim,150-200 kb yapsın yeter.

xp de windowsun bir aleti vardı, vistada olmuyor, böyle pratik hangi program var

bir de video için olan hangi program

burda aranan, windows arayüzünde halledecek program, resim ya da video editör olayına girmemek
0
efruz
(08.11.08)
resimler icin picasa kullanabilirsiniz. istediklerinizi secip export deyince tikir tikir kucultuyor.

picasa.google.com
0
cench
(08.11.08)
bunun yerine direkt olarak fotograf makinanizdaki ayarlari dusurmeyi deneseniz? Hem bu sayede bosuna aktarim sirasinda falan da fazla ugrasmamis olursunuz.

Ayrica picasa yerine Irfanview'i oneririm.

Video icinse divx/xvid yapmaniz yani re-encode etmeniz gerekmekte. Bunun icin gordian knot gibi programlari kullanabilirsiniz.
0
entrapmen
(08.11.08)
(3)

acil çok basit excel sorusu

dehri
hiç excel kullanmadım. elimde bir excel tablosu var. bunun c sütununda metrelerce aşağı doğru inen artılı eksili bir takım rakamlar var. ben bu sütundaki tüm artı değerli rakamları nasıl toplatırım? eksilerin hesaba girmemesi lazım.
hiç excel kullanmadım. elimde bir excel tablosu var. bunun c sütununda metrelerce aşağı doğru inen artılı eksili bir takım rakamlar var. ben bu sütundaki tüm artı değerli rakamları nasıl toplatırım? eksilerin hesaba girmemesi lazım.
0
dehri
(08.11.08)
yüzeysel bir cevap, başka öneri olmazsa uygularsınız

c sütununa filtre yap, artan ya da azalan sırala. pozitif sayılar ve negatif sayılar ayrılır. sonra tüm pozitif sayıları toplayabilirsin. pozitifleri seçince durum cubuğunda toplamı yazıyor.
0
efruz
(08.11.08)
filtre yapayım tabi. filtre?
0
🌸dehri
(08.11.08)
2007 icin anlatıyorum, c sütunu seçiliyken veri menüsünü seçince orda filtre var.

2003 te de benzerdi sanırım.

toplamını bulduktan sonra işlemleri geri alıp filtreyi kaldırabilirsin
0
efruz
(08.11.08)
(5)

Bilgisayar parçalarından anlayanlardan yardım istiyorum

yunusertas92
Benim bilgisayarım p4 3gh işlemci ama 512 ram . 512 mb ati ekran kartı aldım ama başlarken hata veriyor ve çok hızlı ısınıyor sizce neden olabilir yardımlarınızı bekliyorum sanırsam ram le alakalı diyte düşünoyurm
Benim bilgisayarım p4 3gh işlemci ama 512 ram . 512 mb ati ekran kartı aldım ama başlarken hata veriyor ve çok hızlı ısınıyor sizce neden olabilir yardımlarınızı bekliyorum sanırsam ram le alakalı diyte düşünoyurm
0
yunusertas92
(07.11.08)
ram degildir ama power supply ile ilgili bir sorun olabilir. aletin gücü yetmiyor olabilir. eski biseyse yenisini, hatta daha yüksek wattli bir power supply almak elzemdir.
0
trimpot
(07.11.08)
nasıl bir hata veriyor ve neresi ısınıyor?
eğer ekran kartı ısınıyorsa bilgisyar kendisini resetler. fanına bir bakın.
eğer işlemciden kaynaklanan bir ısınma varsa bilgisayar yine kendisini resetler ve işlemci soğuyana kadar da bir müddet açılmaz.
0
teritori
(07.11.08)
%99 güç kaynağını değiştşrmeniz lazım. sanırım kendinden fanlı agp bi ekran kartı aldınız ki bu da ekstra güç demek, güç kaynağınız da büyük ihtimalle 300 350 watt bişi olduğu için hayvanın gücü yetmiyodur. en az bi 500 lük psu almanızı önerir ekran kartını almadan önce de hiç araştırma yapmadığınız için sizi kınarım.
0
rentts
(07.11.08)
çok teşekkür ederim arkadaşlar sanırsam power supply dan dolayı yeni bi tane alıcam ve evet kendiliğinden fanlı agp:)
0
🌸yunusertas92
(07.11.08)
ayrica bir oneri daha. 512mb ram hicbir seye yetmez. acikcasi hem islemcinizi hem de ekran kartinizi heba ediyorsunuz o kadar az ramle. 2 gb'a tamamlamayi dusunun derim.
0
entrapmen
(07.11.08)
(8)

el freni cekikmis gibi davraniyor

entrapmen
arabanin el frenini indirdigim halde el freni cekikmis gibi onu kalkiyor, yerinden gidim oynamiyor.defalarca cekip indirdigim halde ayni sekilde. panelde isigi da sonuyor ama? cekerken ve indirirken de bir gariplik hissedilmiyor.sorun ne olabilir? herhangi bir usta getirsem hallettirebilir miyim? bi
arabanin el frenini indirdigim halde el freni cekikmis gibi onu kalkiyor, yerinden gidim oynamiyor.

defalarca cekip indirdigim halde ayni sekilde. panelde isigi da sonuyor ama? cekerken ve indirirken de bir gariplik hissedilmiyor.
sorun ne olabilir? herhangi bir usta getirsem hallettirebilir miyim? bir de sorunun kaynaklandigi seyi bilmedigim icin bana girebilecek rakam nedir?
0
entrapmen
(07.11.08)
panel ışığının bir şey ifade etmeyeceğini belirteyim öncelikle, panel ışığı tamamen o kolun inik olmasına göre sönüyor. hidrolik aksamda bir problem olabilir. kasko varsa arabayı çektirirseniz daha iyi olur.
0
tom riddle
(07.11.08)
isin kotu yani araba otoparkta. arabayi cektirmem mumkun degil (sitenin altinda ve dar). bir de kaskoyu bozdurmak istemiyorum sirf bunun icin.
maliyet gercekten yuksek ise dusunebilirim bunu, o yuzden bu soruyu soruyorum :( off icimden bir his bir taraflarimda patlayacak bu mevzu diyor.
0
🌸entrapmen
(07.11.08)
araba önden çekiçliyse, önü kalkmaz arkası kalkar, kanımca:))

edit: geri vitesinde kalkıyorsa durum değişir..
0
ukeladümbelek
(07.11.08)
el freninin teli bırakmıyordur hocam balatayı. arabanın altına bi bak istersen. bi tane tel goreceksin. iki teker için ikiye ayrılan. arkaya doğru ilerler ortadan. onu bi kurcala, şöyle bi hareket ettir. belki geçici bi çözüm olabilir. yalnız zorlayıp da arabayı hareket ettirmeye çalışma; hem fren balatalarını, hem de debriyaj balatasını eline alıp "vay be eritmişim anasını satıyım" dersin.

mahalle arası ustaları iki dakikada halleder, eğer disklerle veya kampanayla ilgili bi problem yoksa. arka tekerin kampana ise eger, belki de o balataları ayıran metal zımbırtı sıkısıp balatayı kitlemiştir. belki de ayırıcı yay atmıştır, gene kitlemiştir.

ama bence el freni teli sıkışmış. :)
0
osuruklu
(07.11.08)
sanki vites kutusu ve/veya dişlileriyle de alakalı bir sorun olabilir. en azından kolayca vitese geçiyor mu araba ?
0
lejant
(07.11.08)
çekik halde çok yol gittiysen yapışmıştır ısıyla.
0
thefirstfbli
(07.11.08)
vitese gecisinde bir problem yok. geri ve ileri rahatca geciyor.

cekik halde yol gitmedigime eminim. en azindan fark ederdim diye dusunuyorum. sonucta uzun zamandir kullandigim bir arac bu. huyunu, suyunu, sesini taniyorum.

yarin bir usta getirtip bakacagim bakalim. umarim cok gecirmezler.
0
🌸entrapmen
(07.11.08)
bugun bir tamirci getirtmek durumunda kaldim. arka fren balatasi takili kalmis. sokup takinca sorun duzeldi. bunun yaninda baska sorunlari vardi onlari da hallettirdim firsattan istifade.

bilgi verenlere tesekkurler.
0
🌸entrapmen
(07.11.08)
(4)

ps2'de pes 2009 sorunu

karaca
bir kaç farklı yerden edindiğim(trrnt) bu oyun hiçbir şekilde ps2'de çalışmamakta, please insert format disc yazip beni delirtmekte. aynı şekilde 100lerce cd var ama hepsi çalışıyor, ilk kez böyle bir sorun çıktı. bunun sebebi ne olabilir?
bir kaç farklı yerden edindiğim(trrnt) bu oyun hiçbir şekilde ps2'de çalışmamakta, please insert format disc yazip beni delirtmekte. aynı şekilde 100lerce cd var ama hepsi çalışıyor, ilk kez böyle bir sorun çıktı. bunun sebebi ne olabilir?
0
karaca
(07.11.08)
paylaşım ortamlarında 4.38 gb lık bir iso geziyor, bu iso dvd ye yazılabiliyor ama içinde bir tane bile dosya çıkmıyor. sanırım buna denk gelmişsiniz. iso yu ziplemeyi deneyin sıkışma oranından sahte olup olmadığı belli olur zaten. yada daha net çözüm iso yu Winrar ile açın bakalım içinde dosya varmı.
0
unfs
(07.11.08)
31 ekimde çıktı ps2 için, fake dosyalar elensin biraz daha bekle.
0
thefirstfbli
(07.11.08)
iso'yu winrar ile açtığımda resimde gözüken dosyalar çıkıyor. gamestorrents'ten yine gamestorrents kişisi tarafından eklenmiş olan torrenti de çekmeme rağmen yine aynı hatayı verdi. bu arada iso'nun boyutu 2.46 gb

img241.imageshack.us
0
🌸karaca
(07.11.08)
kullandiginiz dvd'de sorun olabilir. farkli bir marka deneyin ya da yazarken daha dusuk hizda yazin. bazen secici davrandigi icin okuyamiyor olabilir.
0
zakk
(07.11.08)
(1)

fotoğraf makinesi sorunsalı (sony s800 katili)

p shadow
şimdi benim çok güzel bir fotoğraf makinem var idi, (bkz: sony cyber shot dsc s800) lakin bir öküzlük yapıp bisiklete binerken bir kaç fotoğraf video vs çekeyim dedim, detayları geçeyim, kısaca biraz benim biraz da bisikleti kiralayanın öküzlüğü olmak üzere makinenin merceğinin üstüne düşerek (resme
şimdi benim çok güzel bir fotoğraf makinem var idi, (bkz: sony cyber shot dsc s800) lakin bir öküzlük yapıp bisiklete binerken bir kaç fotoğraf video vs çekeyim dedim, detayları geçeyim, kısaca biraz benim biraz da bisikleti kiralayanın öküzlüğü olmak üzere makinenin merceğinin üstüne düşerek (resmen çullanarak) güzelim makinemi bozdum.. ancak düştüğünde hala parçalanmış wall-e gibi inatla çalışıp merceğini açıp kapamaya çalışıyordu.. hüzünlü bir sahneydi..

şimdi bana bir makine lazım ama ne yapmalı?

1) aynı makinenin sıfırı 400 ytl civarı
2) yenisi piyasada bulunmuyor
3) sony yetkili servis tamiri için 250 ytl istiyor, muhtemelen merceğini değiştirecekler ama başka şeylerini inceleyecekler mi, hani tamir etseler sonra sorun çıkarır mı bilemiyorum.. hatta bundan biraz tırstığım için tamire yanaşmak da cazip gelmiyor.. zira başka sorunlar çıkarsa fiyat artabilir, şimdi bile 250 ytl sırf tamir için verene kadar yeni başka bir makine alma ihtimali var..
4) makineyi babam almış - hediye etmişti, düşürdüğümü öğrendiğinde fırçayı kayar, bir de üzülür.. çaktırmadan tamir ettirsem ya da yenisini alsam süper olur.. başka bir makina alırsam da sebebi olması lazım (olmadı söylerim çok da dert değil aslında)
5) yeni makina düşünebilirim ama hem sony makinaların kullanımına aşinayım, hem genel olarak bu markadan çok memnunum (eskisi-ilk makinem hala çalışıyor, üstüne düşmeseydim buna da kolay kolay birşey olmazdı), hem kırdığım aletin pek çok özelliğini seviyordum, ancak bunun ayarında bir sony alet de yok,
- kalem pille çalışması! (mutlaka)
- metal kasa olması (mutlaka)
- 8.1 mp (veya üstü olabilir tabi)
- 6x optik zum (idi eskisi, yenisi de bu ayarda olması tercih sebebi, dijitali pek önemli değil)
- 2.5" ekran (çok şart olmasa da güzel oluyordu..)
6) elimde 1 gb ve 4 gb hafıza kartları var bu makine için (memorystick pro) onların da elimde kalmasını istemiorum, daha yeniler, satsam muhtemelen pek para da etmez yani sattığıma değmez gibi geliyor.. onları da kullanabilirsem (ki bunun için sony almalıyım) süper olur..
7) öğrenciyim

belki bir arkadaşım malezyaya gidebilir ordan istediğim bir şeyler alabilir, makina için çok gerekirse 400-500 bütce de ayırabilirim ama 200-250'ye kapatırsam da süper olur..

ayrıca bu satırlara kadar inatla okuyan yardımsever arkadaşlara peşin peşin teşekkürler..
0
p shadow
(07.11.08)
şu durumda en iyi ihtimal makinenizi tamir ettirmeniz gibi görünüyor. 250 ytl tamir için biraz tuzlu ama sonuçta sony yetkili servis tamir edecek, muhtemelen temiz tamir ederler.
0
robin crusoe
(07.11.08)
(1)

winamp'ın jump to file penceresi

blackbasat
bu j'ye basınca çıkan pencere ilk bastığımda ekranın sol üstünde bi noktada çıktı taşımaya çalıştığımda taşınmadı en üst kısmı ekranın dışındaydı zaten. sonra her açtığımda azcık azcık daha yukarıya kaydı ve sonunda ekrandan çıktı. j'ye basıp şarkı adı yazdığımda çaşmaya başlıyor yani çalışıyor hala
bu j'ye basınca çıkan pencere ilk bastığımda ekranın sol üstünde bi noktada çıktı taşımaya çalıştığımda taşınmadı en üst kısmı ekranın dışındaydı zaten. sonra her açtığımda azcık azcık daha yukarıya kaydı ve sonunda ekrandan çıktı. j'ye basıp şarkı adı yazdığımda çaşmaya başlıyor yani çalışıyor hala ama sıraya koyduğum şarkıların sıralarını falan değiştiremiyorum nası geri döncek bu pencere üstten ekranın ortasına?
0
blackbasat
(07.11.08)
jump to window penceresinde alt + space'e basın, çıkan menüden move'u seçin. ok tuşlarıyla hareket ettirin.
0
elcezire exclusive
(07.11.08)
(5)

türksat 3a da cnbc-e sorunu

buzkran
bildiğiniz üzere bu uyduya geçtik. bütün kanallar allak bullak oldu. ben el attım sistemi biraz toparladımü, kanalları tarattım felan ama ne yaparsam yapayım, şu cnbc-e yi izleyemedim. kanal aramada buluyor, tp'nin sinyal seviyesi %80. bununla beraber aynı tp'den yayın yapan nyv türevi kanllar da y
bildiğiniz üzere bu uyduya geçtik. bütün kanallar allak bullak oldu. ben el attım sistemi biraz toparladımü, kanalları tarattım felan ama ne yaparsam yapayım, şu cnbc-e yi izleyemedim. kanal aramada buluyor, tp'nin sinyal seviyesi %80. bununla beraber aynı tp'den yayın yapan nyv türevi kanllar da yok. nedirbunun çözümü bilen eden varsa yazsın. dizilere birer bölüm ara verdik sayesinde. (:

bu arada cihaz sunny, işyerindeki cihaz farklı. ama orda yayın normal. evdekinde cnbc-e dışında hiçbir kanalda da sorun yok.
0
buzkran
(07.11.08)
Çanağı biraz hafifçe sola (Doğuya) doğru çevir. Ntv de yok di mi? Sinyal 80 ama Kalite sıfır olması lazım şu anda. Çanağı biraz hareket ettir sola doğru, kaymıştır o.
0
mabl
(07.11.08)
çanakla oynamayın. frekansı manuel giriniz
0
winsome
(07.11.08)
TP listesinde sinyalinde kıpırtı ve yayın olmayan frekansları silin. daha sonra 11053 H (yatay) SR: 30000 değerlerini girin. tarama yapın, muhtemele düzelecektir.
0
vincenzo
(07.11.08)
Bazen cihaz frekansı bulsa bile eğer tp listeniz dolu ise kanalları bulamayabilir. Önce sinyal olmayan tp'lerden birkaçını silin sonra cihazınızda PID arama kısmı varsa (frekans ve ksps değerlerini girdikten sonra) oraya ;
NTV Türkiye 512 vid. pid 650 aud.pid
CNBC-E 513 vid. pid 660 aud.pid
NTV Spor 514 vid. pid 670 aud.pid
E2 515 vid. pid 680 aud.pid değerlerini her kanal için manuel olarak girin ve her kanal için ayrı ayrı arama yapın. Bu şekilde kanallara ulaşabileceğinizi düşünüyorum.
Diğer kanallarla ilgili bilgileri ve değerleri www.lyngsat.com adresinde bulabilirsiniz.
0
mim
(07.11.08)
Sen bu diğer anlatılanların hepsini yine yaparsın da önce çanağı birazcık oynat bi kaç milim, olmazsa geri çevirir frekans mrekans girersin.

Uydunun değişmesinden sonra tüm kanallar cillop gibi çıkarken NTV grubu hiç çıkmıyordu. 1 hafta boyunca TPleri defalarca silip baştan yükledim arattım manuel girdim herşeyi denedim, olmadı. Sonra çanağı hafifçe oynattım ve voila!
0
mabl
(07.11.08)
(2)

Ubuntu için Nvidia GeForce 8400 M G Ekran Kartı Sürücüsü nereden indirilir?

loststone
aha şimdi Vista soruları bitti Ubuntu soruları başladı.nereden bulurum ben bu ekran kartının sürücüsünü?
aha şimdi Vista soruları bitti Ubuntu soruları başladı.

nereden bulurum ben bu ekran kartının sürücüsünü?
0
loststone
(07.11.08)
bunu faydası olabilir.
www.psychocats.net
0
fizikopat
(07.11.08)
bakmadım ama nvidia kendi linux sürücülerini yayınlıyor sitesinde. bu kart içinde vardır sanıyorum.
0
darknum
(07.11.08)
(1)

quad işlemciler ve hafıza olayı

tan vakti
bir arkadaşımın dediği bir durumu doğrulamak istiyorum. quad işlemcili bir pc kurarken tüm çekirdekler çalışsın diye, ana kartta dört slot için birer ram almak gerekli midir? yoksa 2X1GB ram koysam işlemcinin 4 çekirdeğide çalışır mı? yada yanlızca iki çekirdek mi çalışır?
bir arkadaşımın dediği bir durumu doğrulamak istiyorum. quad işlemcili bir pc kurarken tüm çekirdekler çalışsın diye, ana kartta dört slot için birer ram almak gerekli midir? yoksa 2X1GB ram koysam işlemcinin 4 çekirdeğide çalışır mı? yada yanlızca iki çekirdek mi çalışır?
0
tan vakti
(06.11.08)
Gerekmez, çalışır...
0
crown
(06.11.08)
(7)

windows xp açılmıyor

sessia
kardeşimin laptopundaki sorun, windows xp işletim sistemini kullanıyor. bilgisayarı açtığında çıkan yükleme sayfasından sonra devam etmiyor artık bilgisayar, saatlerce beklesek de o ekranda kalıyo öyle. bunun çözümü nedir bilen var mı?
kardeşimin laptopundaki sorun, windows xp işletim sistemini kullanıyor. bilgisayarı açtığında çıkan yükleme sayfasından sonra devam etmiyor artık bilgisayar, saatlerce beklesek de o ekranda kalıyo öyle. bunun çözümü nedir bilen var mı?
0
sessia
(06.11.08)
öncelikle laptopu fişten çekip pilini çıkarın sonra geri takın ve deneyin olmazsa güvenli modda açmayı deneyip sistemi geri yüklemeyi deneyin belki işe yarar. olmazsa format gerekli diye düşünüyorum. ama tabi takılı kaldığı ekranı anlatırsanız sorunun windowsda mı hdd'de mi belki anlarız.
0
wish i could fly
(06.11.08)
işte tam burda takılıyor:
i35.tinypic.com

dediklerini deniycem
0
🌸sessia
(06.11.08)
abi harbiden saatlerce beklediniz mi ya?
0
tannhauser
(06.11.08)
güvenli kipte açılıyor mu?
ve o ekranda mavi şerit sağa doğru hareket ediyor mu beklerken sürekli yoksa o da mı takılıyor?
0
kurukafa
(07.11.08)
yaklaşık 1 ay önce aynı sorunu yaşadım. ben harddisktendir dedim format atmaya çalıştım. portatif windows, linux...vs hepsini denememe rağmen başarılı olamadım çünkü. servise verdiğimde ramlerde ve anakartta sorun olduğu söylendi. anakart değişti ram yenilendi geldi. gerçekten çok sinir bozucu bir durum.geçmiş olsun umarım garanti kapsamındadır cihazınız. verin servisine, markasına göre en geç 1 ay içinde gelir.


edit: şimdi bi daha baktımda öle hemen servis demişim ama onu son çare olarak tavsiye ediyorum. yapılabilecek her şeyi denediğinizden emin olun. içindeki belgeler çok önemli değilse yedeği alınmışsa format atmayı deneyin mesela bakalım izin verecek mi. bende mesela önyükleme yaptıktan sonra duruyodu formatta atamıyordum. bide mesela laptopta harddiskkin çalıştığını gösteren bir led vardır yanıp sönen. bendeki takılma durumunda o sönüyordu mesela hiç yanmıyordu o esnada. harddisk in bozuk olabileceği şüphesi ordan doğmuştu. ama belki sizinki işletim sistemi kaynaklıdır. halllolabilir.

forumları dolaşın bir portatif windowslar var yada 4gblık bi flashınız var ise içine normal windows kurun, flashtan boot etmeyi deneyin bu sayede harddiskinize ulaşıp bilgileri kurtarabilirsiniz.
0
kojiro
(07.11.08)
bu sorunun anakart ya da ram ile alakali oldugunu sanmiyorum. kuvvetle muhtemel sistem dosyalari ya da kullanici dosyalari ucmus. format at düzelir.
0
trimpot
(07.11.08)
güvenli kipte açıp sistem geri yükleme yaptım ve düzeldi, tesekkurler.

@tannhauser
ben lafın gelişi deidm onu ama kardeşim beklemiş olabilir:P

@kurukafa
mavi şerit hareket ediyordu evet, o takılmıyordu ama artık düzeldi saolasın

@kojiro
neyse ki servise gitmeye gerek kalmadı teşekkürler, bilgisayar baya eski zaten, tuşları filan fırlıyo artık :)) garanti süresi kalmadı yani yine iyi dayanıyo, bazen böyle sorunlar çıkarıyo ama bakalım nereye kadar götürecek:)
0
🌸sessia
(07.11.08)
(1)

cm java

enter saltman
championship managerin javasını buldum ama hepsi forumlarda ama hiçbirininede üye olmak istemiyorum elinizde varsa veya benzeri manager oyununuz varsa gönderebilir misiniz
championship managerin javasını buldum ama hepsi forumlarda ama hiçbirininede üye olmak istemiyorum elinizde varsa veya benzeri manager oyununuz varsa gönderebilir misiniz
0
enter saltman
(06.11.08)
cep telefonu oyunu olarak mı arıyorsunuz?
doğru anladıysam www.getjar.com

şurda bir şeyler var
0
sıkay
(06.11.08)
(4)

Bilgisayardan gelen nokia mesaj tonu

tom riddle
Birkaç gündür böyle bi ses gelmeye başladı. başka insanların da dikkatini çekmiş, neden olabilir bu ya hu?
Birkaç gündür böyle bi ses gelmeye başladı. başka insanların da dikkatini çekmiş, neden olabilir bu ya hu?
0
tom riddle
(06.11.08)
bi reklamdı ama melodi sitesi mi telefon sitesi mi hatırlamıyorum.. çaktırmadan çalıyor kendi kendine.. gıcık bir şey..
0
p shadow
(06.11.08)
msn açık mı. msnde kontor reklamlarından fln geliyordu sanırım...
0
random blonde
(06.11.08)
hah tamam, teşekkürler. msn'den geliyormuş demek.
0
🌸tom riddle
(06.11.08)
(git: 45614)
0
thefalloftekin
(06.11.08)
(6)

photoshop diye bir program

oldu görüşürüz
iyi akşamlar yalnız.internette gezinirken adobe photoshop adlı bir program buldum ve onu indirip bilgisayarıma kurdum. sanırım ilerde baya tutar, kullanışlı. ancak bazı özelliklerini anında kavrasam da bir iş için lazım olan kısmını nasıl yapacağımı bilemedim. daha önce bu isimde bir program kullana
iyi akşamlar yalnız.

internette gezinirken adobe photoshop adlı bir program buldum ve onu indirip bilgisayarıma kurdum. sanırım ilerde baya tutar, kullanışlı. ancak bazı özelliklerini anında kavrasam da bir iş için lazım olan kısmını nasıl yapacağımı bilemedim.

daha önce bu isimde bir program kullananlar, elimdeki 495 tane fotoğrafın tümüne aynı anda nasıl blur(veya başka bir filter şeyi) uygulayabileceğimi aptala anlatır gibi anlatabilir mi? gazetelerin teknoloji sayfalarına göz attım, action kaydetmek filan deniliyor fakat böyle profesyonel kelimelerden anlamıyorum.

sizi çok seviyorum.
0
oldu görüşürüz
(06.11.08)
fotoşop biraz ağır. paintshop falan var. o da güzel. hem basit de.
0
co2s2
(06.11.08)
@ sevgili mrtksn bey/hanım;
bence siz tanrının ufak bir hediyesisiniz bana. verdiğiniz yönergeleri takip ederek, programı kurduğum andan itibaren beynimi kemiren o yorucu sorunları çözüme kavuşturdum. bahsettiğiniz adımları teker teker izlerken yaşadığım o tatlı heyecanı kelimelere dökmek istiyor olsam da nafile. milyonlarca (ama milyonlarca) kez teşekkürler. yalnızca o şeyin aktif olması için "save and close" değil de bir altındaki seçenek seçili olunca oldu benimkinde. olsun, olur o kadar; nazar boncuğu :)

@co2s2
bahsettiğiniz programı indirmeye gidiyorum. ama sanmıyorum ki bir photoshop kadar faydalı olsun bana ve benim gibi amatör kullanıcılara. hem madem türk yapımı bir programmış, destek vermemiz gerektiğini düşünüyorum.

@boilteau
hoş özellikleriyel beni oldukça cezbetti açıkçası, tavsiye ederim. bir yerden edinin veya bulamazsanız mail olarak yollayabilirim de.
0
🌸oldu görüşürüz
(06.11.08)
bana maille gönderebilir misiniz size zahmet :)

[email protected]
0
brkylmz
(06.11.08)
hocam şöyle bir durum var yalnız:"photoshop" içerisinde çok fazla virüs barındırır.benim yaptığım tespitlere göre içerinde yaklaşık 123 tane virüs var. acrobat reader programı var photoshopta yapabildiğin tüm işlemleri orda da yapabilirsin. Paint programı hakkında yazılanlara ne yazıkki katılmıyorum çünkü çok basit bir program o.
0
gelen gecer mdmx
(06.11.08)
hocam paint kullanıyorum ben gayet memnunum. blur yapmak için biraz uğraşıyosun ama sorun olmaz. o dediğin programda da trojan neyim var. iyice bilgisayarına işlemeden direkt sil derim.
0
samanliktaki zuhtu
(06.11.08)
paintshop türk yapımı mıymış cidden? gözü körolasıca illüminati hiç söylüyo mu bak.

şaka bir yana bu işler için paintshop pro'dan üstününü tanımam. versiyon 7. 30 mb falan, kurmadan da çalışır.
0
elcezire exclusive
(07.11.08)
(1)

asp ile exchange üzerinden lokal e-posta göndermek.

sefapezevengi
merhaba...çalıştığım firmanın sunucusunda win2000 kurulu. üzerinde exchange ile iss de var. tüm servis paketleri yüklü, güncel durumda. şimdi bu sistem üzerinden asp ile lokal e-posta göndermek istiyorum. örneğin; [email protected] den [email protected] adresine asp ile yazılmış bir web sayfası aracı
merhaba...
çalıştığım firmanın sunucusunda win2000 kurulu. üzerinde exchange ile iss de var. tüm servis paketleri yüklü, güncel durumda. şimdi bu sistem üzerinden asp ile lokal e-posta göndermek istiyorum. örneğin; [email protected] den [email protected] adresine asp ile yazılmış bir web sayfası aracılığı ile webform kullanarak e-posta atıcam. bunun için nasıl bir yöntem kullanabilirim?
teşekkürler...
0
sefapezevengi
(06.11.08)
<%
' Sending email
Set myMail=CreateObject("CDO.Message")
myMail.From="[email protected]"
myMail.To="[email protected]"
myMail.Cc="[email protected]"
myMail.Bcc="[email protected]"
myMail.Subject="This is a test email"
myMail.TextBody="This is a test message."
myMail.Send
set myMail=nothing
%>

şöyle bir şey buldum ama? google'da aratmış mıydınız hiç bu soruyu?

exchange server üzerinden .net ile gönderme hadisesini yaptımdı geçenlerde. .net'in kendi kütüphanelerini kullanmıştım, ve şunlar yeterli olmuş idi;

host adresi, port (smtp için default 25'tir), maili yollayacak adamın kullanıcı adı + şifresi, smtp delivery method'U network idi.

www.petri.co.il

neblim başka bilemedim
0
ophelia
(06.11.08)
(4)

C Problemi (novice)

boshi
Bir program yazıyoruz, 10 tane adamın girdiği sayıların en büyüğünü tespit ediyo. Şimdi her biri farklı sayılar olursa problem yok, güzel çalışıyo ama birden fazla en büyük sayı varsa kod gereği daima ilk girilen en büyük sayıyı en büyük olarak gösteriyo. Sorum şu: Alttaki kodu nasıl modifiye edelim
Bir program yazıyoruz, 10 tane adamın girdiği sayıların en büyüğünü tespit ediyo. Şimdi her biri farklı sayılar olursa problem yok, güzel çalışıyo ama birden fazla en büyük sayı varsa kod gereği daima ilk girilen en büyük sayıyı en büyük olarak gösteriyo.

Sorum şu: Alttaki kodu nasıl modifiye edelim ki "Largest are #x, #y, and #z" falan diyebilsin yeri gelince?

int counter = 1, largest_ID;
float number, largest = 0.0;

while (counter <= 10) {
printf("Insert # %d: ", counter);
scanf("%f", &number);
if (number > largest) {
largest = number;
largest_ID = counter;
}

counter++;

}

printf("Largest is # %d: %f\n", largest_ID, largest);
0
boshi
(06.11.08)
tam olarak bunu bilmek istiyordum. teşekkürler!
0
🌸boshi
(06.11.08)
(bkz: bublesort)
(bkz: quicksort)
0
ccompiler
(06.11.08)
bence sorting algoritması yerine, if else if, gibi bir yapı ile halletmek daha olası bence.

if (number == largest)
else if (number > largest)

gibi bir yapı sayılar arasından sadece en büyük (ya da en büyükler) bulunacaksa güzel olur. ama tabii sorting başka bir şey.. alışmak lazım. sonradan çok lazım olacak.
0
co2s2
(06.11.08)
int counter = 1, largest_ID[10], largestCounter = 0;
float number, largest = 0.0;

while (counter <= 10) {
printf("Insert # %d: ", counter);
scanf("%f", &number);
if (number > largest) {
largest_ID[0] = counter;
largestCounter = 1;
largest = number;
}
else if(number == largest)
{
largest_ID[largestCounter] = counter;
largestCounter++;
}
counter++;
}

printf("Largest numbers: ");
for(int i=0; i<largestCounter; i++)
{
printf("%d ", largest_ID[i]);
}
printf(": %f", largest);
0
badseed
(06.11.08)
(5)

vista için partition yazılımı bilen var mı?

loststone
benim laptop'a aldığımdan beri vista home premium kurulu. çok şikayetçi de sayılmam aslında. ama nedense tek bir partition var hard disk'te. yani şöyle güzel bir D partiton'ım olsa da, onu dilediğimce kullansam, hatta onun üstüne bi de ubuntu kursam diyorum.ama gelin görün ki, çok data var. yedekley
benim laptop'a aldığımdan beri vista home premium kurulu. çok şikayetçi de sayılmam aslında. ama nedense tek bir partition var hard disk'te. yani şöyle güzel bir D partiton'ım olsa da, onu dilediğimce kullansam, hatta onun üstüne bi de ubuntu kursam diyorum.

ama gelin görün ki, çok data var. yedekleyip format atmak için 1 gün ayırmam lazım. o mübarek günü ayırıncaya dek bir partition yazılımı kullanmak niyetindeyim. var mı bildiğiniz, mümkünse açık kaynaklı olan bi şey?

misal TrueCrypt 6.0 kullanmış olan var mı? gerçi o daha çok şifreleme içinmiş. download.com'da partition ve vista sözcüklerini yan yana yazıp aratınca çıktı karşıma.

www.download.com
0
loststone
(06.11.08)
vista kendi yapıyor zaten onu, ayrı bir programa gerek yok.

bilgisayara sağa tıklayıp yönet de, ordan disk yönetimini aç. orda c sürücüsüne sağa tıklayıp kücült de. c nin bir kısmını ayıracaktır, ayrılan parcaya sağa tıklayıp disk oluştur deyince yeni bir sürücü yapıyor
0
efruz
(06.11.08)
yaw hala çözememişim ben bu vista'yı meğer:))

teşekkür ederim. lakin biraz zaman alıyor sanırsam olay. bi de 16 GB boş yer varken 3 GB küçültebiliyor diski. bu nedendir?
0
🌸loststone
(06.11.08)
kendisi hayvanlar gibi kullaniyor diski ondan dolayi hacim, bilgisayarimda bi sure dikkatlice bak. diskinin uzerinde "yayla" yazdigini goreceksin
0
muslum tangoze
(06.11.08)
partition magic ile halledebilirsin. Kendi yazilimi cok dandik bi ise yaramiyor.
0
badseed
(06.11.08)
partiton magic'e ek olarak paragon hard disk manager'ı da ekleyelim. ama bunlar paralı yazılımlar. ücretsiz açık kaynak arıyorsan, gparted live cd kullanabilirsin.

diğer partition'a ubuntu yükleyeceksen, hard diski önceden partition'lara ayırmana gerek yok. ubuntu live cd'si windows partition'dan boş olan yeri ayırıp oraya kurabiliyor.
0
edge_nabby
(06.11.08)
(2)

Birden fazla iso'yu dvd'ye yazdırmak?

eftalit
Mümkün mü? Neyle? Nasıl?
Mümkün mü? Neyle? Nasıl?
0
eftalit
(06.11.08)
iso'ları mount et. içeriklerini bir klasöre DVD'de görünmesi istediğin gibi kopyala. sonra o klasörü yaz. ama saçma bi şey olur yani.
0
desdinova
(06.11.08)
isoları dvd ye at, sonra deamon tools ile dvden açtır, bende oyunlar bir dvd de iso şeklinde, takıyorum istediğim oyunu kurup ordan kullanıyorum
0
efruz
(06.11.08)
(1)

Firefox PDF Açmıyor

alexander the one point five
ayrıntılara gelirsek, bu sabah durup duruken mozilla, pdf linklerine tıkladığımda pdf'leri açmamaya başladı. adres çubuğunda, farz-ı misal, www.abc.com/xxx.pdf gibisinden pdf'nin linki gözükse de sayfa "blank page" modunda, sol altta da "tamam" yazısı. mecburen 3rd party programlar (bkz: free downlo
ayrıntılara gelirsek, bu sabah durup duruken mozilla, pdf linklerine tıkladığımda pdf'leri açmamaya başladı. adres çubuğunda, farz-ı misal, www.abc.com/xxx.pdf gibisinden pdf'nin linki gözükse de sayfa "blank page" modunda, sol altta da "tamam" yazısı. mecburen 3rd party programlar (bkz: free download manager) kullanıyorum; ki benim gibi fellik fellik araştırma yapmak zorunda olan biri için cehennem ızdırabı :(

bir bilene soruyorum, mümkünse tek popüler cevap veriniz sayın bilenler :)
0
alexander the one point five
(06.11.08)
bilgisayarınızda adobe reader'ın yüklü olduğunu varsayıyorum. firefox'un ayarlarında uygulamalar sekmesinde, arama çubuğuna pdf yazın, çıkan sonuçta uygulama olarak adobe'nin pluginini seçin.
0
edge_nabby
(06.11.08)
(3)

Nokia N78

montreal
Kullanan kişilerden yorum almak istiyorum; bu tuş takımı beni rahatsız eder mi? alışmak mümkün mü? bir yerde 1 ay geçmeden içine toz doldu diye bir yorum okudum doğru mudur? kısaca bu telefon almaya değer mi? şimdiden teşekkürler.
Kullanan kişilerden yorum almak istiyorum; bu tuş takımı beni rahatsız eder mi? alışmak mümkün mü? bir yerde 1 ay geçmeden içine toz doldu diye bir yorum okudum doğru mudur? kısaca bu telefon almaya değer mi? şimdiden teşekkürler.
0
montreal
(06.11.08)
www.sikayetvar.com dan aratarak ne şikayetler gelmiş öğrenebilirsiniz.
0
buffy de vampir sayilir
(06.11.08)
çok rahat bir telefon, tuş takımı kullanışlı, içine toz falan da dolmuyor tabi nerede ve nasıl kullandığına bağlı olarak değişebilir ama tavsiye ederim bence değer.
0
sirena
(06.11.08)
arkadaşımda var bu telefondan. ben alıp bakınca da kullanabildim çok kısa sürede. toz olayı arkadaşta yoktu bu arada.
0
tom riddle
(06.11.08)
(7)

aniden hızlanan ve sonra normale dönen video

insanimsi
video dedim ama aslında bilgisayar sorunu. yani ne oynatıcı (kmp, bsp, gom, wmp) , ne de izlediğim videoda bir sorun yok. başka bilgisayarlarda aynı video ve aynı oynatıcı programla gayet normal ilerliyor. sorun tam olarak şöyle: belirsiz aralıklarla (10 saniye-2 dakika) videonun 2-3 saniye hızlı il
video dedim ama aslında bilgisayar sorunu. yani ne oynatıcı (kmp, bsp, gom, wmp) , ne de izlediğim videoda bir sorun yok. başka bilgisayarlarda aynı video ve aynı oynatıcı programla gayet normal ilerliyor. sorun tam olarak şöyle: belirsiz aralıklarla (10 saniye-2 dakika) videonun 2-3 saniye hızlı ilerlemesi sonra normale dönmesi şeklinde kendini gösteriyor. hızlı geçen sahnede videoyu geri alırsam bu sefer normal geçiyor ama bir kaç saniye sonra gene hızlanıp yavaşlıyor.
anlatabildim mi bilmiyorum. bu sorunun kaynağı nedir ve çözümü nasıldır?
0
insanimsi
(06.11.08)
bu sorunun cozumu, sanal bellegin boyutunu arttirmaktan baska bi sey degil sanirim. bir video dosyasini aciyoruz, goruntuyu once bellege atiyor sonra bize aktariyor diye biliyorum.
0
trimpot
(06.11.08)
hocam biraz daha ayrıntı verebilmen mümkün müydü? yani, belirli uzantıya sahip videolarda mı oluyor (avi, mp4 vb.)? veya video o sırada cd/dvdrom'dan mı okunuyor? ayrıntılara göre problem RAM de de olabilir, codec'lerde de bi sorun olabilir. her ihtimale karşı mevcut codec pack'ini silip Combined Community Codec Pack'i yüklemeni tavsiye ederim. benzer sorunuma çözüm olmuştu.
www.cccp-project.net/
0
alexander the one point five
(06.11.08)
avi, hdd ve flash bellek.
0
🌸insanimsi
(06.11.08)
@alexander the one point five:
combined community kurdum, hem hızlanan süreyi hem de hızlanmaların sıklığını azalttı sanki. ama kesilmedi.
0
🌸insanimsi
(06.11.08)
efendim o zaman, trimpot'un söylediğine binayen, software kaynaklı bi olay değilmiş gibi gözüküyor; her ne kadar CCC hakikaten işlevsel bir codec pack olsa da. kıssadan hisse, trimpot'un bahsettiği konu hakkında şurada gerekli yardımı bulabilirsiniz. buyrun bi de burdan yakın :)

www.culha.net
0
alexander the one point five
(06.11.08)
kullanılan programın cache'sini yüksektirsen belki düzelir.
0
darknum
(06.11.08)
youtube'da video izlediginizi dusunun. önce buffer olayini yapar ve görüntüyü yükler, sonra bize adam gibi izleme imkani sunar. yani bir nevi bize oncelikle görüntüyü renderlar.

videoyu actiktan sonra ilerleme cubugunu videonun son 10 dakikasina kadar götürün ve bir süre ilerlemesini bekleyin. ardindan tekrar basa dönün ve izlemeye baslayin. eger takilmiyorsa yukarida da dedigim olaydir diye dusunuyorum.

ve bu konuda tamamen mantiksal olarak hareket ediyorum :)
0
trimpot
(06.11.08)
(8)

Kolay Etiket Programı

sebeklik
Şirkette adres bilgilerini yazdırıp kolilere yapıştırmak için A4 boyutunda 8'li etiketler kullanıyoruz. 2 sütun olmak üzere 4 satırlı etiketlerden. Şimdi bunları yazdırmak için Word kullanıyoruz ama çok zahmetli oluyor. Yok mudur şöyle özel bir etiket yazdırma programı?
Şirkette adres bilgilerini yazdırıp kolilere yapıştırmak için A4 boyutunda 8'li etiketler kullanıyoruz. 2 sütun olmak üzere 4 satırlı etiketlerden. Şimdi bunları yazdırmak için Word kullanıyoruz ama çok zahmetli oluyor. Yok mudur şöyle özel bir etiket yazdırma programı?
0
sebeklik
(06.11.08)
nasıl yaptığınızı hele bi anlatın
0
desdinova
(06.11.08)
word'de etiket sihirbazı yok mu ki? sanki vardı. bir de google'da "label print" gibisinden bir şey yazarsanız olur sanki..
0
co2s2
(06.11.08)
www.primasoft.com aha bunu bulunuz bi şekil.
0
random blonde
(06.11.08)
Halihazırda Word'de 4 satır x 2 sütunlu bir tablo yapıyoruz. Kenarlarını görünmez yapıyoruz. Onların içine yazıyoruz.
0
🌸sebeklik
(06.11.08)
bizim eleman zarf etikeklerini excelle hazırlıyor. pek de güzel ve zahmetsiz oluyor. sağını solunu bir mıncırın isterseniz.
0
elinherifi
(06.11.08)
bartender diye bir program var...çok iyidir
0
duk leto
(06.11.08)
Word'de mail merge var onu kullanmayı denediniz mi? Sizin için çok kullanışlı olur. Adresleri veri tabanından okutursunuz, bi tane de güzel bi template hazırlarsınız olur biter.
0
desdinova
(06.11.08)
biz dymo diye bir cihaz kullanıyoruz çok pratik. bu kargo şirketlerin kullandığından.
0
ali87
(06.11.08)
(4)

durup dururken bilgisayar kapanıyor

t joe
soru aynen başlıkta yazdığı gibi, bilgisayarımı açtıktan sonra bazen karşılama ekranında şifremi yazdıktan sonra bazen açıldıktan 5-10 dakika sonra bilgisayarım kapanıyor. bazen de saatlerce kullanıyorum hiçbi' şey olmuyor..msconfig den baktım başlangıca, normalin dışında bi' şey yok, görev yönetici
soru aynen başlıkta yazdığı gibi, bilgisayarımı açtıktan sonra bazen karşılama ekranında şifremi yazdıktan sonra bazen açıldıktan 5-10 dakika sonra bilgisayarım kapanıyor. bazen de saatlerce kullanıyorum hiçbi' şey olmuyor..
msconfig den baktım başlangıca, normalin dışında bi' şey yok, görev yöneticisinden işlemleri kontrol ettim yine bi' olağan dışı bi' şey yok gözüküyor. eset kullanıyorum ve tüm güncellemeleri tamam, onunla da tarattım ama hiçbir şey bulamadı..
ayrıca bilgisayar laptop ve fanında bir sorun yok, açtım baktım ne bir tıkanma ne farklı bi' şey var.. ne yapmam gerektiği konusunda ise en ufak bi' fikrim yok..
0
t joe
(05.11.08)
hemen öncesinde bir mavi ekran almıyorsan güç kaynağını değiştir.

edit: pardon laptop olduğunu kaçırmışım, çok sık karşılaşılan bri sorun olduğundan sonuna kadar dikkatle okumadım. Laptop ise, senin yapabileceğin pek fazla bir şey yok donanım kaynaklı ise(ki öyle gözüküyor).
0
kurukafa
(05.11.08)
masaüstü olsaydı @kurukafa'nın dediğ igeçerliydi ama dizüstünde sorun kısadevre olabilir ya da anakart sorunludur.Servise gitmen gerekli.
0
edip
(05.11.08)
Yakın zamanda RAM eklediysen onları çıkarıp bi dene. Bazen RAMler uyumsuzluk yapabiliyor.
0
sebeklik
(06.11.08)
Fazla ısınıyor olabilir, kendini korumak, işlemcinin havale geçirmesini önlemek amacıyla kapanıyor olabilir. Battaniye yorgan gibi bir şeyin üzerinde kullanıyorsanız, hava alabileceği bir zeminde kullanmanızı tavsiye ederim. Yok kullanımınız gayet normalse, bi teknik servise inceletilmesi çok yerinde olur.
0
non descript
(06.11.08)
(3)

hotmail yeni versiyon

blackidom
hotmailimi açtım bugün abi bu sürümümü kullan dedikullandıkşimdi yanıtla diyorum maileyazı yazılcak yer açılmıyornedir bu iş?
hotmailimi açtım bugün abi bu sürümümü kullan dedi
kullandık
şimdi yanıtla diyorum maile
yazı yazılcak yer açılmıyor
nedir bu iş?
0
blackidom
(05.11.08)
aynı şey bana da oldu browserin javasini bilmemnesini update etmek gerekiyor heralde. ben sadece hotmail için ie kullanıyorum mesela normalde hiç ie kullanmam o yüzden yüzyıllık updatesiz durur oyle. msnden tıklayıp çabuk ulaşiim diye. baktım etrafa da, eski hale dön diye bi seçenek olur yani gmailde nasıl internet yavaş basit açalım abi kasma diyor.. yok sanırım. sonra ff3 de açtım oldu. bilmem yardımcı olabildim mi.

edit: şimdi bi daha denedim hiçbirşey değiştirmeden artık çalışıyor. belki de temporary saçmalıyor olabilir. birde helpten baktım mesaj yazılan yeri goremiyorum falan sorunu olursa diye çözünürlüğünüzle alakalı olabilir, temporary internet files ı temizleyin gibi saçma sapan alakasız şeyler demiş. eğer browserınız güncelse kendi ayıpları kısaca.
0
random blonde
(05.11.08)
ya konudan alakasız gelebilir ama ben yine de söyleyeyim pardus kullanıyorum firefox 3 ilen. hotmaile girdiğimde lütfen güncel sürüm firefox ie falan kullanın diye uyarı veriyor sonra continue to live hotmail diyör. sorun nedendir aceba. mikrosoft amca firefox a izin veririm ama linüx yüklüyse böyle yaparım mı demek istiyor
0
winniethepooh
(06.11.08)
google chromedan dolayıymış meğersem.
0
🌸blackidom
(06.11.08)
(4)

midi to mp3

enter saltman
midi formatındaki bu şarkıyı http://rapidshare.de/files/40842244/Nokia_tune.mid.html mp3e çevirir misiniz?şimdiden teşekkürler(şarkı nokia tune)
midi formatındaki bu şarkıyı rapidshare.de mp3e çevirir misiniz?
şimdiden teşekkürler(şarkı nokia tune)
0
enter saltman
(05.11.08)
e bu midi boş:))
0
ukeladümbelek
(05.11.08)
blackdog
(05.11.08)
Burdan indirebilirsin www.hamienet.com
eğer çalışmıyorsa sende dönüştürebilirsin online olarak program kurmadan dönüştürebilirsin.

www.hamienet.com
0
edip
(05.11.08)
hepinize çok teşekkürler
0
🌸enter saltman
(06.11.08)
(4)

projeksiyon tavsiye

ravioli
sınıfta kullanılacak, bütçe max. 850 lira.
sınıfta kullanılacak, bütçe max. 850 lira.
0
ravioli
(05.11.08)
Bimeks'te şu an süper bir kampanya var. Perde ve askı hediye 900-950 lira gibi bir fiyata geliyor. Eğitim kurumlarından alındığında da biliyorsunuz KDV indirimi var.
0
alkolik imam
(05.11.08)
geçenlerde mitsubishi marka bir projektör aldım, yalan olmasın 650 lira gibi bir şey verdim.

marka model bilmiyorum, cihaz şimdi bir okulda ve soramam kimseye ne olduğunu. istanbul'da, kadıköy'de, yazıcıoğlu'nda var böyle şeyler. hatta isminin techpoint ya da öyle bir şeyler olduğundan şüphelendiğim yerden almıştım. sokağa girdikten sonra sağa sönen sokağın hemen başında.

kullananlar gayet memnun.
0
co2s2
(05.11.08)
ravioli bu soruyu sorduğun iyi oldu, ben de sınıfım için almayı düşünüyorum da umarım uygun bişeyler vardır. Perde ve askı aparatı da birlikte olursa güzel olur tabi.

alkolik imam, bu kdv indirimini yine bimeks mi yapıyor, bi bilgin var mı nasıl olduğuyla ilgili ya da link olarak yazman mümkün mü?

co2s2, söylediğin yer technocity olabilir mi? Eğer güzel bi aletse modelini de öğrenebilir misin?

teşekkürler..
0
sheeper
(05.11.08)
evet söylediğim yer technocity ama modeli hiç bilmiyorum. yolum da düşmez oralara.
0
co2s2
(18.11.08)
(3)

Kablo TV

cumingsoon
Aramaya inandım lakin bu konuda bişey bulamadım. Yaşadığım mahallede henüz kablo tv hattı yok. Ben ve birçok tanıdığım olsun istiyoruz. Mahalleye bu hizmetin gelmesi için ne yapmamız, nereye başvurmamız lazım?
Aramaya inandım lakin bu konuda bişey bulamadım. Yaşadığım mahallede henüz kablo tv hattı yok. Ben ve birçok tanıdığım olsun istiyoruz. Mahalleye bu hizmetin gelmesi için ne yapmamız, nereye başvurmamız lazım?
0
cumingsoon
(05.11.08)
apartmanca dilekçe yazınca apartmana geliyor galiba. ama bir iki kişi değil de tüm apartman lazım diye biliyorum.
0
papado
(05.11.08)
teşekkür ederim fakat bizim buralarda apartman pek bulunmaz. varoş tarzı bitişik nizam evlerin olduğu bir mahalle.
0
🌸cumingsoon
(05.11.08)
eğer çekilecek kablo miktarı çoksa ve abone olacak kişi azsa ya yapmazlar ya da çok fazla kablo parası istiyorlar diye biliyorum. eskiden böyleydi, şimdi değişmiş olabilir. elma yok armut verelim gibi saçma olacak ama, uydu anteni daha mantıklı bir çözüm gibi. hatta dijital tv kartı ile daha bir şukela olur. bu seçeneği de bir değerlendirin..
0
madik atak
(05.11.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.