Giriş
(1)

arıtma

SERKİLL
biyolojik arıtma tesisimizde çöeltim havuznun yüzeyi tamamen çamurla kaplanmış ne yapcaz ya da neden bi firi olna varmı??
biyolojik arıtma tesisimizde çöeltim havuznun yüzeyi tamamen çamurla kaplanmış ne yapcaz ya da neden bi firi olna varmı??
0
SERKİLL
(05.11.08)
YA TAMAMDA ARKADAŞLAR DERT BU DEĞİL NEDEN OLDUĞU ÇAMURLARIN NEDEN ÇÖKMEDİĞİ NEDEN YÜZEYE ÇIKTIĞI SEBEP NE OLABİLİR
0
🌸SERKİLL
(07.11.08)
(2)

32 bitlik işlemci kullanmamıza rağmen hala 16 bitlik veriyolu (bus) kullanulmasının sebebi nedir?

hanioluryabazen
32 bitlik işlemci kullanmamıza rağmen hala 16 bitlik veriyolu (bus) kullanulmasının sebebi nedir?(Soruya ait Ders Konusu: Mikroişlemciler)
32 bitlik işlemci kullanmamıza rağmen hala 16 bitlik veriyolu (bus) kullanulmasının sebebi nedir?
(Soruya ait Ders Konusu: Mikroişlemciler)
0
hanioluryabazen
(05.11.08)
veri yolu ile işlemcinin bit sayısının illa eşit olması gerekmez. kaç bit olduğu, accu da bir seferde kaç bitlik veri tutulacağını gösterir.
0
comptrol
(05.11.08)
oncelikle bir datapathi bus olarak tanimlamak dogru degil. cunku aslinda datapath işlemci icerisinde aritmetik operasyonlarin yapildigi sistemlerin butunudur.
tam olarak turkce cevirisi veriyolu olmasindan dolayi bir karisiklik olmus olabilir.
sonuc olarak bus ve databath kavramlari farkli seyleri niteler.
0
kisisel bir ileti yaz
(05.11.08)
(3)

ultimate sketchup machine!!

chavezding
arkadaşlar şimdi ofisimizde bir takım bilgisayarlarla sketchup dır, vray dir modelleme yapıyoruz render alıyoruz ama performans alamıyoruz. makinalar genelde athlon 4000 seviyesi işlemci, 2gb ram, donanımına sahip. ekran kartları genelde alt seviye radeon 2600 falan. viewport dayken basit modellerde
arkadaşlar şimdi ofisimizde bir takım bilgisayarlarla sketchup dır, vray dir modelleme yapıyoruz render alıyoruz ama performans alamıyoruz.

makinalar genelde athlon 4000 seviyesi işlemci, 2gb ram, donanımına sahip. ekran kartları genelde alt seviye radeon 2600 falan. viewport dayken basit modellerde bile ağırlar. gölge açmak zaten ihtimal dışı.
bir de 4gb ram, çift çekirdek işlemci, 8500gt makina var. render alırken süper ama viewport da bu da sıçıyor.

sonra kendi evimdeki bilgisayara dönüyorum. çift çekirdek, 2gb ram, 8800gt ve alet ucuyor resmen. gölge falan bana mısın demiyor. viewport dayken diğer makinalardan en az 4 kat daha hızlı.

sorum şu; ekran kartı bu kadar fart yaratır mı? fark yaratır tabi de yani bu kadar büyük bir fark olur mu? mesela o 8500 ü 8800gt yapsak uçar mıyız? veya giriş seviye quadro alsak?

yoksa biz bir yerde yanlış mı yapıyoruz da bu kadar ağır çalışıyor bu program?
0
chavezding
(05.11.08)
özellikle 3 boyut tasarım oldu mu ekran kartı tabi ki mümkünse en önemli bir şey. 8500 ile 8800 arasında da dağlar kadar fark vardır ayrıca.

hatta şöyle diyim geforce 7800gtx ile daha iyi performans bile alınabilir.
0
teritori
(05.11.08)
bu tür yazılımlarda eğer imkanınız varsa direkt olarak open gl destekleyen kartlar kullanmanızı öneririm. Ati nin bu işi yapan kartları Fire GL, Nvidia'nınki Quadro FX serisidir. giriş seviyesi bir quadro bile piyasada bulunan en üst seviyedeki ekran kartından daha iyi sonuç verecektir. bu arada elimde değiştirmek istediğim bir makina var. 4x2.66 GHz opteron (bu xeon'un amd deki karşılığı) işlemci (64 bit), quadro FX 1100 ek. kartı. Tyan anakart, 4 GB registered ram falan var. ilgilenirseniz satabilirim uygun fiyata. ben 2 senedir 3d işlerde bu makinayı kullandım ve çok memnunum.
0
audionaut
(05.11.08)
aslında 3 boyutlu tasarımlarda nvidia ve amd/ati kartları son kullancı kartlarından farklı üretilir ve satılırlar
ati.amd.com
www.nvidia.com

özelliklerine baktığında orta segment bir ekran artı gibi görünürler ancak onların "viewport" görünümdünde hızlanaları polygon hesaplama hızlarından kaynaklı bu yüzden evde kullandığınız ekran kartı diğerlerinden fazla bant genişliği ve polygon hesaplama özelliğine sahip olduğundan hızlıdır.
quadro ya da firefl alırsanız render alrıken frak yaratmaz zira orada işlemci önceiklidir ama viewport modunda çalışırken programlarda hem hız hem stabilite katkısı olur zira bu kartların, bu programlar (3dmax,maya,autocad)için özel sürücüleri bulunmakta.
0
edip
(05.11.08)
(2)

Bilgisayar sesini televizyona (lcd) nasıl aktarırım?

azeroth
VGA kablo ile görüntüyü televizyona verdiğim gibi sesi de televizyona vermek istiyorum. Bunu line-in kablo tarzı bişi ile mi yapmalıyım? Nasıl yaparsam en çok performansı alırım? Mesela ac3 5.1 sesi tvden en verimli şekilde hissetmek istiyorum.
VGA kablo ile görüntüyü televizyona verdiğim gibi sesi de televizyona vermek istiyorum. Bunu line-in kablo tarzı bişi ile mi yapmalıyım? Nasıl yaparsam en çok performansı alırım? Mesela ac3 5.1 sesi tvden en verimli şekilde hissetmek istiyorum.
0
azeroth
(05.11.08)
stereo kablo ile tv'nin audio in girisine baglayabilirsiniz. fakat ac3 sesi tv'den en verimli hissetmek gibi bir seyin pek soz konusu olacagini sanmiyorum. sonucta sadece iki kanal tasiyabilen bir baglanti ile 2 kanal ses verebilen ( en fazla srs falan vardir) tv'den cikis alacaksiniz.
0
diabolus79
(05.11.08)
stereo-rca kablosu ile aktarabilirsin
www.kablocenter.com
tabi bunun içinde
www.teknodijital.com
böyle bir aparat alarak direk scart girişinden hem görüntü hem ses aktarabilirsiniz.
0
edip
(05.11.08)
(6)

Ağda sadece kendisi gören bilgisayar

teritori
Efendim daha önceden ağda diğerlerine bağlanan bilgisayar benim masama gelince bağlanmaz oldu hiçbir yere. windows commander'da arattığımda sadece kendisini görüyor bir de. isim filan arattığımda \\laskdjalsdjk şeklinde hiç görmüyor diğerlerini. acaba kablosuz bağlantıdan ötürü müdür dedim, kabloyla
Efendim daha önceden ağda diğerlerine bağlanan bilgisayar benim masama gelince bağlanmaz oldu hiçbir yere. windows commander'da arattığımda sadece kendisini görüyor bir de. isim filan arattığımda \\laskdjalsdjk şeklinde hiç görmüyor diğerlerini. acaba kablosuz bağlantıdan ötürü müdür dedim, kabloyla denedim yine olmadı.

nasıl olacak bu yahu?

not: biliyorum ağlarla alakalı bir çok soru var ama oldurun be :(
0
teritori
(05.11.08)
aynı isimle tanımlı başka bilgisayar oluşturmuş olmayasın?
0
alchoburn
(05.11.08)
ilk olarak öyleydi. çünkü bu bilgisayarın sahibi yeni bilgisayara aynı adı vermişti. ama dün isimleri değiştirdik hep.
0
🌸teritori
(05.11.08)
1. çalışma grup isimleri bilgisayarlarda aynı olsun
2. paylaşımda bir şey yoksa windows explorer'da gözükmez.

internette sorun olmadığını varsayıyorum artık.
0
desdinova
(05.11.08)
@desdinova: 1)aynı isimler
2) paylaşımda da bir ton klasör var. misal şu an bunları yazdığım bilgisayar diğer bilgisayarlarla canavar gibi bağlanıyor birbirine.

bunda başka bir sorun var da anlayamadım ben.
0
🌸teritori
(05.11.08)
Aynı ip'i alıp çakışıyor olmasınlar.
Ağya girmeyen pc ye worm girmiş olmasın, varsayılan ağ alt geçidi diğerleriyle aynı mı?
0
non descript
(05.11.08)
ag bilesenlerini, ethernet suruculerini, tcp/ip gibi gereklileri kaldirip tekrar yuklemeyi denediniz mi? cali$ma grubunu kontrol etmeyi de atlamamak gerek.
0
oligomer
(05.11.08)
(1)

ubuntu rapidshare download..

winsome
bablar kenkler romalılar.. ubuntu kullanıyorum, rapidshare premium hesabım var, ama uygun bir download manager bulamadım gitti. gwget denedim olmadı, downloader for x denedim o da olmadı. 5-10kb indirme çalışıyor gwget. dx ise file not font diyip hata veriyor hiçbirşey indirmiyor.rapidshare linkleri
bablar kenkler romalılar.. ubuntu kullanıyorum, rapidshare premium hesabım var, ama uygun bir download manager bulamadım gitti. gwget denedim olmadı, downloader for x denedim o da olmadı. 5-10kb indirme çalışıyor gwget. dx ise file not font diyip hata veriyor hiçbirşey indirmiyor.
rapidshare linklerine tıklayayım firefoxta. eklentisi olan flashgot buna havale etsin o da sorunsuz indirsin. ama olmuyor olamıyor.
flashgota sabit diske kaydet dersem kaydediyor ama öyle bok püsürükle uğraşmak istemiyorum. bir download manager a havale etsin o çatır çutur indirsin.
p.s. wine demeyin! orada orbit kullanmasını bende biliyorum.
0
winsome
(05.11.08)
ben de zamanında çok aradım ama bulamadım. o yüzden wine diyecem. şu dörtlü birlikte çok güzel çalışıyorlar.

firefox
flashgot
wine
flashget classic

not: flashget'te rapid premium şifreni doğru yere girmen lazım bi de. bazıları yanlış yere giriyor.
0
edge_nabby
(05.11.08)
(2)

Flash ile hazırlanmış bir sunumu .ppt'ye çevirmek.

uzunbinik
Mümkün müdür? Ya da bu sunumun içeriğini nasıl değiştirebilriz? PC ya da MAC platformunda bu iş için kullanılabilecek bir yol/program vs. var mıdır?Teşekkürler şimdiden.
Mümkün müdür? Ya da bu sunumun içeriğini nasıl değiştirebilriz? PC ya da MAC platformunda bu iş için kullanılabilecek bir yol/program vs. var mıdır?

Teşekkürler şimdiden.
0
uzunbinik
(05.11.08)
google dan convert flash to powerpoint diyince beyle bişi çıktı
www.presentationhelper.co.uk
0
merope
(05.11.08)
tek tek sayfaları print screen ile kopyalayıp jpg yaparsın sonra photoshopta editleyip powerpointte yeniden sunuya dönüştürürsün. en basiti bu flasha müdahele edemiyorsan.
0
blackdog
(05.11.08)
(5)

ipod touch için yardım.

silhouette
Selamlar ! Bir arkadaşım vasıtasıyla ipod touch'ın 8 gb olan modelini ( kaçıncı nesil olduğunu bilmiyorum ) 150 ytl gibi komik bir fiyata buldum. Beni düşündüren olay, çalıntı olma ihtimali, her ne kadar satıcı abd'den getirdiğini söylese de. Elinde 10 tane olduğunu söylüyor. Eğer çalıntı ise, telef
Selamlar !
Bir arkadaşım vasıtasıyla ipod touch'ın 8 gb olan modelini ( kaçıncı nesil olduğunu bilmiyorum ) 150 ytl gibi komik bir fiyata buldum. Beni düşündüren olay, çalıntı olma ihtimali, her ne kadar satıcı abd'den getirdiğini söylese de. Elinde 10 tane olduğunu söylüyor. Eğer çalıntı ise, telefonlar gibi kapanma yahut güncelleme yapılamama gibi bir durum söz konusu mudur ? Başka bir sorunla karşılaşma ihtimalim var mı? Eğer almaya kadar verirsem gittiğimde hangi özelliklerine dikkar edeyim ? şimdiden teşekkürler.
0
silhouette
(05.11.08)
eğer internet üzerinden satıyorsa link ver biz de bakalım.
0
insanimsi
(05.11.08)
o fiyata imkansız. touch değildir.
0
winsome
(05.11.08)
150 liraya ben hepsini alırım. %200 sahtedir.
0
ref
(05.11.08)
son dönemde gazetelerde de hayli reklamı çıktı, dış görünüşü bu tip markalara benzeyen çokça çin malı telefon var, hatta arayüze kadar benzeri yapılmış olanları bile mevcut. büyük ihtimal o tarz birşeydir bu da. çalıntı bile olsa insan çaktırmamak için o kadar ucuza vermez, bit yeniği vardır.
0
alchoburn
(05.11.08)
ipod touch'in iki hafta once bahsettiginiz modelini 229 dolara ABD'den aldim. dolayisiyla kesin calinti ya da sahte.
muhtemelen telefonlar gibi sorunlar yasamazsiniz ama calinti oldugunu bildigim bir mali ben olsam almazdim.
0
cedex
(05.11.08)
(3)

Kör olası çöpçüler, Karagarga üyeliğimi süpürmüşler!

arche
Sevgili karagarga üyesi ekşiduyuru sakinleri,Karagarga üyeliğim vardı. Ratio yapayım diye rastgele birşeyler indirirken 10GB barajını kılpayı geçip warning period'a düşmüştüm. Sürekli seed sonucu 10-20 GB aralığı için minimum ratio olan 0.1'i geçtiğim halde (0.16 mıydı neydi en son) warning period s
Sevgili karagarga üyesi ekşiduyuru sakinleri,

Karagarga üyeliğim vardı. Ratio yapayım diye rastgele birşeyler indirirken 10GB barajını kılpayı geçip warning period'a düşmüştüm. Sürekli seed sonucu 10-20 GB aralığı için minimum ratio olan 0.1'i geçtiğim halde (0.16 mıydı neydi en son) warning period sonrası direk disable etmişler hesabı. Siteye ya da foruma bağlantı imkanı vermediklerinden ne yapacağımi bilmiyorum. Foruma üye olmayı denedim ama henüz bir onay gelmedi. Şimdi bir davetiye daha bulup, daha önce indirdiklerimi direk seed'e de koyabilirim ama bunu yapmadan önce içerden birileri bana yardım edebilir mi acaba diye düşünüyorum.

Moderatör neyim tanıyan varsa benim adıma "Kardeş sen bizim elemana yanlış yapmışsın, ne iş" diyebilecek varsa makbule geçer. Olmadı: "Abi, ehe ehe bizim bi arkadaş vardı haksızlık etmişsiniz ya, ratiosu da varmış bi hallet be güzel abim be" diyenler de kabulümüzdür. :)

Bi el atın be, kurtarın beni bu sıkıntıdan. Canlarım benim :)
0
arche
(05.11.08)
www.uludagsozluk.com ikinci cümleye dikkat..
0
te cetveli dyr
(05.11.08)
o öyle değil be abi:)

warning period'a girince sana bir otomatik mesaj geliyor siteden. diyor ki "15 gün içinde ratio'yu en az 0.5'e çekemezsen atarız seni". sen de o 15 günde ratio'yu düzeltemezsen atıyorlar seni. sözünün eri adamlar valla.

moderatör falan da pek iş görmez, kuralları serttir oranın. yeni davetiye bulmaya çalış en temizi.
0
ecnebi
(26.11.08)
Sağolun cevaplar için sorun çözüldü. Önce karagarga forumlarına üye oldum, ve disable account başlığında sorunumu dile getirdim. Disable olmuş bütün hesapları forumda mesaj yazarak tekrar warning period'u sıfırlayarak etkinleştirebiliyorsunuz. Daha sonra benim hesabı etkinleştiren yöneticiye bir mesaj atarak "benim hesapta yanlışlık var, yeni ratio requirementlarına uyduğum halde warningdeyim. Çıkmış olmam gerekmez mi" dedim. O da hakkaten bi yanlışlık olmuş dedi ve durumu düzeltti. Haksız yere hesabı patlatıyolardı yani iyi mi?

Neyse sonuçta çözüldü ve hesabıma geri kavuştum :)
0
🌸arche
(27.11.08)
(3)

korsan yazılım

seyduna sahrud
benim yazılımım korsanmıs, fakat pc yi ilk aldıgımda orijinaldi daha sonra bi arkadasıma format attırtmıstım haliyle korsan yazılım kullanıyorum su an. laptop ın altındaki bi bandrolde product key im var onu kullanarak orijinal yazılıma gecebilirmiyim.
benim yazılımım korsanmıs, fakat pc yi ilk aldıgımda orijinaldi daha sonra bi arkadasıma format attırtmıstım haliyle korsan yazılım kullanıyorum su an. laptop ın altındaki bi bandrolde product key im var onu kullanarak orijinal yazılıma gecebilirmiyim.
0
seyduna sahrud
(05.11.08)
0
deadstar
(05.11.08)
program bile varmış konuyla ilgili.
www.dosyakupu.com
0
deadstar
(05.11.08)
(xp kullandığını varsayıyorum)
büyük ihtimalle arkadaşın aktivasyon istemeyen corporate edition bir windows yüklemiştir ve o windows da senin bilgisayarın altındaki seriali kabul etmez. Laptopun altındaki bandrolde gözüken versiyonu yüklemelisin(mesela home ise xp home).
0
kurukafa
(05.11.08)
(2)

sata ide hep beraber

espandon
arkadaslar sistemde bir 80 gb sata(master) bir 160 gb sata (slave) vardı.Biraz once de bir tane 160 gb ide taktım.Bilgisayar gayet net goruyor hepsini ancak ideyi de master goruyor.Peki:a)İki master olur mu?Olursa ne olur,- si var mıdır?b)3.yu (ide) slave yapmak icin jumperi nereye takıcam?ne dersin
arkadaslar sistemde bir 80 gb sata(master) bir 160 gb sata (slave) vardı.Biraz once de bir tane 160 gb ide taktım.Bilgisayar gayet net goruyor hepsini ancak ideyi de master goruyor.Peki:

a)İki master olur mu?Olursa ne olur,- si var mıdır?
b)3.yu (ide) slave yapmak icin jumperi nereye takıcam?

ne dersiniz?

simdiden sagolun...
0
espandon
(04.11.08)
a)kesin bir yorum yapamiycam, ilk defa duydum fakat sorunsuz calistigina gore masallah diyebilirim.
b)harddisk'in uzerindeki master/slave/cable select sablonuna bakarak yapabilirsiniz. yoksa netten marka/model ile bulursunuz mutlaka.
0
zakk
(04.11.08)
Bildiğim kadarıyla; SATA'ya master/slave kavramı PATA(IDE)'daki gibi uygulanabilir değil. Sonuçta SATA'da her kabloda bir cihaz var ve dolayısıyla bunları ayırmak için özel bir yapıya/jumper ayarına gerek yok.

Sorunuza gelirsek; SATA yanında PATA bir cihazın olması diğer tarafı hiç etkilemeyecektir.

a) 2 master SATA öncesi dönemde de olabilen bir şeydi zaten (primary ve secondary master). Bir sakıncası yok.
b) IDE'yi slave yapmanıza gerek yok. Bulunduğu PATA kablosundaki tek cihaz ise, jumper master konumunda kalabilir.

Sonuç: SATA cihazlarınız kendi özel chanellarında mutlu mesut -master/slave bilmeden- çalışacaklar. Ayrıdan PATA kablosuna da tek IDE cihazını master olarak takacaksınız. Hepsi şakır şukur çalşacak :)
0
silhouette
(04.11.08)
(1)

Mac OS X 10.4.11 - Safari 3.1.2

uzunbinik
Normalde gayet tatmin eden bir performansa sahip olan bilgisayarım, sayfa içinde minicik bir reklam bile olsa kendini dağıtıyor. Scroll yapamıyorum mesela, görüntü donuyor, simge durumuna küçülmüyor, eski boyutuna dönmüyor pencere vs.Mesela sözlükte no kitty'yi buldurup tıklamam bile baya zorlu bir
Normalde gayet tatmin eden bir performansa sahip olan bilgisayarım, sayfa içinde minicik bir reklam bile olsa kendini dağıtıyor. Scroll yapamıyorum mesela, görüntü donuyor, simge durumuna küçülmüyor, eski boyutuna dönmüyor pencere vs.

Mesela sözlükte no kitty'yi buldurup tıklamam bile baya zorlu bir iş oluyor.

Bir sorun nedir fikri olan var mı?

Sistem tamamen up-to-date durumda. Ek bilgi olsun.
0
uzunbinik
(04.11.08)
flash ile ilgili muhtemelen. yeni flash sürümünü (10) kurun. işe yaramazsa firefox 3 ile deneyin bir de şansınızı.
0
ref
(04.11.08)
(1)

PS3 ü olanlara bir sorum var....

Wishborn
Geçen arkadaşım PS3 de müzik calmaya başladı...Arkada artık screensaver mi diyim nedir adı bilmiyorum uzaydan dünyayı çeşitli açılardan gösteren bir görüntü dönmeye başladı...Video bi nevi..Muhtemeşem enstantaneler filan..Nedir bu? Bunu bilgisayara screensaver olarak bulmak mümkünmüdür?
Geçen arkadaşım PS3 de müzik calmaya başladı...Arkada artık screensaver mi diyim nedir adı bilmiyorum uzaydan dünyayı çeşitli açılardan gösteren bir görüntü dönmeye başladı...Video bi nevi..Muhtemeşem enstantaneler filan..

Nedir bu? Bunu bilgisayara screensaver olarak bulmak mümkünmüdür?
0
Wishborn
(04.11.08)
0
sefapezevengi
(04.11.08)
(1)

LCD düşmanının hakkı DLP Projeksiyon mudur?

late viper
LCD'den haz al(a)mayan biriyim(git: 21179). Plazma iyi hoş ama; fiyatı ve kullanım süresi bitince kaldır at olması nedeni ile pek sıcak bakmıyorum. E o zaman, geriye projeksiyon mu kalıyor? Projeksiyon hakkındaki görüşleriniz nedir? Sözlükte `dlp` projeksiyon daha iyi denmiş. Alınan sonuç LCDTV'den
LCD'den haz al(a)mayan biriyim(git: 21179). Plazma iyi hoş ama; fiyatı ve kullanım süresi bitince kaldır at olması nedeni ile pek sıcak bakmıyorum. E o zaman, geriye projeksiyon mu kalıyor? Projeksiyon hakkındaki görüşleriniz nedir? Sözlükte dlp projeksiyon daha iyi denmiş. Alınan sonuç LCDTV'den iyi midir? Bir de 1280x720 çözünürlükte bir projeksiyonda 1920x1080 çözünürlükteki görüntüyü "interlaced" dahi olsa izlemek mümkün olur mu?(HD ready hesabı).

Not: 1080p projeksiyon çok pahalı...
0
late viper
(04.11.08)
DLP projeksiyon almadan kesinlikle gözle görerek bir yerde test etmeni tavsiye ederim.
gayet makul fiyatlı dlp projeksiyon cihazi almayi planliyordum (optoma hd70) ama rainbow effect benim için bu aleti tamamen izlenemez kıldı. ayrıca ışık sorunu var. akşam dışında pek kullanılacak gibi olmuyor, lümeni istediği kadar yüksek olsun, en dandik lcd nin bile contrast oranı daha yüksek.

ben de LCD yi sevmiyorum, crt nin kontrast, çözünürlük, refresh rate ölçüleri yok tabi ama, piyasayı ele geçirmiş durumda LCD'ler, fiyat olarak da daha makul. endişelerine katılıyorum ama iyi fiyatlara crt kalitesine yaklaşacak lcdler vardır sanırım.
0
maersk
(04.11.08)
(4)

notebook

palyacopapi
bugün maksimum 1200 liranız olsa ve sadece int. kullanımı, muzik dinlemek, word uygulamalari yapmak icin notebook almak isteseniz ne alırdınız? acilen tavsiyeye ihtiyacımız var. simdiden tesekkürler...
bugün maksimum 1200 liranız olsa ve sadece int. kullanımı, muzik dinlemek, word uygulamalari yapmak icin notebook almak isteseniz ne alırdınız? acilen tavsiyeye ihtiyacımız var. simdiden tesekkürler...
0
palyacopapi
(04.11.08)
yapacagain uygulamalar icin 1200 ytl´ye notebook cok pahali bence. asus´un var güzel modelleri hem fiyatlari da gayet iyi onlara bak derim ben. gecen hafta kendim bir asus laptop aldim 500 euro´ya photoshop bile kaldiriyor bünyesi.
0
pembeli kiz
(04.11.08)
sefapezevengi
(04.11.08)
elimde yukselmeden evevl alinmis $ veya € yoksa su siralar sifir bilgisayar almazdim. ikinci el almak en mantiklisi bence, en azindan simdilik.

ne alinabilir sorusuna ise; asus eee pclerden birisi veyahut msi vr serisinden bir bilgisayar. bunlar uygun seceneklerdir. yok biraz daha yuksek ozellikli olsun dersen hp veya lenova'da alabilirsin. parami sokaga atmak istiyorum diyorsan acer al.
0
entrapmen
(04.11.08)
800-900 YTL'ye çok uygun makineler var. MSI markasına göz atabilirsin.

Aynı amaçlarla MSI kullandım memnun kaldım, şu an Fujitsu Siemens'in bir modelini kullanıyorum memnunum.
0
annem bana kiz bul evlen dedi
(04.11.08)
(7)

Bu nasıl bir virustur böyle!?

teritori
http://img222.imageshack.us/img222/5968/adszob1.jpgen üstte görünen dalga. bulamıyorum da pc içinde. spyware'lerin de hiçbiri bulamadı bi bok. buna benzer bir durumla karşılaşan oldu mu? olduysa nasıl çözdü?
img222.imageshack.us

en üstte görünen dalga. bulamıyorum da pc içinde. spyware'lerin de hiçbiri bulamadı bi bok. buna benzer bir durumla karşılaşan oldu mu? olduysa nasıl çözdü?
0
teritori
(04.11.08)
sanirim bu da DnsChanger trojeni dahilinde.

www.spywareguide.com anlatilan yollari deneyin. olmadi bilgisayarinizi güvenli kipte acip oyle tarama yapin. cunku dosya system klasoru altinda gorundugu icin, windows "ben bu dosyayi kullaniyorum kardesim" diye tepki vermesi olagan.
0
trimpot
(04.11.08)
işin aci tarafı aratma kısmı zaten. aratmaya kalkınca explorer hatası veriyo bilgisyar. bir de sanırım bütün bilgisayarlada farklı bir isimde çıkıyor. çünkü google'da çok az sonuç çıkıyor. ben de bakmıştım google'a.
0
🌸teritori
(04.11.08)
combofix diye bir şey var, onu bi deneyin derim.
0
ophelia
(04.11.08)
windows\system32 klasörüne gidip gizli dosya ve klasörleri göster deyip, elle bulup silmeyi denemişsinizdir değil mi? yok denedim ama, windows "ben bu programı kullanıyorum arkadaşım silemedim" dedi derseniz szin ilacınız (bkz: unlocker)
0
teletabi
(04.11.08)
combofix olmuyorza, avz antiviral toolkit diye bir olay var, onu indirip custom tasks e girip bi script yazacaksın ve çalıştıracaksın bu dosyayı silmek için. hatta şöle bi script olacak direkt yazıyorum:

begin
SetAVZGuardStatus(True);
SearchRootkit(true, true);
QuarantineFile('C:\WINDOWS\system32\kdytz.exe','');
DeleteFile('C:\WINDOWS\system32\kdytz.exe');
BC_ImportDeletedList;
ExecuteSysClean;
BC_Activate;
RebootWindows(true);
end.
0
ophelia
(04.11.08)
sayın teletabi dosya süperhide mıdır nedir o şekilde işaretlenmişse gizlileri göster diince bile görünmez.
0
ophelia
(04.11.08)
combofix bütün sıkıntımı giderdi gibi. aşık oldum kendilerine.
0
🌸teritori
(04.11.08)
(1)

laptop ve şarj adaptörü sorunu

s man chen
toshiba dizüstü bilgisayara hp nin adaptörünü taksam sorun çıkar mı?toshiba bilgisayar: 19V 6.3Ahp adaptör:19V 4.5A
toshiba dizüstü bilgisayara hp nin adaptörünü taksam sorun çıkar mı?
toshiba bilgisayar: 19V 6.3A
hp adaptör:19V 4.5A
0
s man chen
(04.11.08)
1,8 amper gibi bir fark var. calistirabilir.
calistirmasa bile zarar vermez merak etmeyin.
0
trimpot
(04.11.08)
(2)

pc den anlayan biri? spoolsv

seyduna sahrud
bi komsum(62) un bilgisayarında spoolsv diye virus gibi bisey cıktı. kendisi benden yardım istedi fakat yardımcı olamadım. bilgisayarın kullanımını kısıtlıyor ve internete girilmiyor. modemi gormuyor (modeme restart attım tanıtamıyorum) antivirus porgramlarında mcafee ile kaspersky (isimlerini yanlı
bi komsum(62) un bilgisayarında spoolsv diye virus gibi bisey cıktı. kendisi benden yardım istedi fakat yardımcı olamadım. bilgisayarın kullanımını kısıtlıyor ve internete girilmiyor. modemi gormuyor (modeme restart attım tanıtamıyorum) antivirus porgramlarında mcafee ile kaspersky (isimlerini yanlıs yazmıs olabilirim) ile tarattım virus degilmis ya da programlar bulamadı. kadında caresiz bana sordu, microsoft da yardımcı olamadı. ne yapmam gerekiyor, bi yardım ederseniz sevinirim.

yazılımı vista home basic
0
seyduna sahrud
(04.11.08)
şurada bir kaç şey var:
www.chip.com.tr
0
late viper
(04.11.08)
sagol deneyecem bunu
0
🌸seyduna sahrud
(04.11.08)
(7)

Toplu uzantı değiştirme

mabl
Daha önce sorulmuştu bu ama bulamadım. Bi klasördeki tüm dosyaların uzantılarını tek seferde değiştirmenin yolu var mıdır?
Daha önce sorulmuştu bu ama bulamadım. Bi klasördeki tüm dosyaların uzantılarını tek seferde değiştirmenin yolu var mıdır?
0
mabl
(04.11.08)
Klasore dos modunda ulastiktan sonra soyle yapabilirsiniz.
mesala jpg yapicaksam -> rename *.* *.jpg
0
badseed
(04.11.08)
Hallolmuştur çok teşekkürler :)
0
🌸mabl
(04.11.08)
dosya adının değişmesi problem olmazsa windows altında şöyle bi alternatif de yapılabilir. ctrl+a ile tüm dosyalar seçildikten sonra f2 ye basarak rename yapın. dosyalardan adını değiştireceğiniz dosyaya resim.jpg gibi bir isim verirseniz diğerleri resim(1).jpg resim(2).jpg gibi gider.
0
sijwocaq
(04.11.08)
onu denedim ilk olarak zaten. Ama sadece ilk dosyanın uzantısı değişiyor, diğerlerinin sadece ismi değişiyor.
0
🌸mabl
(04.11.08)
total commander'da bayağı esnek isimlendirme özellikleri var sanırım. Sırf uzantıyı değil dosya isimlerini de belli bir biçime göre toplu halde değiştirebiliyorsunuz.
0
386 dx
(04.11.08)
www.download.com/1770-20_4-0.html?query=rename&searchtype=downloads&filter=os=128|license=49|&tag=ltcol

burda bu işi yapan programlar da var.

bu işi yapan linux komutunu bilen var mı?
0
edge_nabby
(04.11.08)
name32 kullanırdım eskiden tam bu iş içindi. sonra bıraktım bu işleri artık yiğenlerimle oynuyorum. bilgisayar, internet oyun veya muzik bunlar iyi şeyler değil bence.
0
hollowlife
(04.11.08)
(4)

laptop ekran kartı

t joe
casper cpw2000 laptop sahibiyim. geForce go 6600 ekran kartım var ama çok yetersiz geliyor. bu emektar bilgisayarımı çok sevdiğim için de değiştirmek istemiyorum, birbirimize çok alıştık.. ekran kartımı değiştirme imkanım var mı? varsa ne takabilirim? nereden bulurum?edit: ya bu resimdeki ekran kart
casper cpw2000 laptop sahibiyim. geForce go 6600 ekran kartım var ama çok yetersiz geliyor. bu emektar bilgisayarımı çok sevdiğim için de değiştirmek istemiyorum, birbirimize çok alıştık.. ekran kartımı değiştirme imkanım var mı? varsa ne takabilirim? nereden bulurum?

edit: ya bu resimdeki ekran kartı. aynı girişe sahip ama daha iyi bi' şey arıyorum, bulabilir miyim? nerde?
0
t joe
(04.11.08)
malesef. dizüstü bilgisayarların grafik işlemcileri ana kartlarına bütünleşik olarak geliyor.
0
ref
(04.11.08)
ya benimki bütünleşik değil, çıkartılabiliyor. yani ekran kartım :D çıkarttım baktım.. dur bi resmini koycam birazdan..
0
🌸t joe
(04.11.08)
6600'u 7600 yapanlar varmis ama size uyarmi bilemedim, buyrun:
mxm-upgrade.com
0
cench
(04.11.08)
e-bay'de notebook geforce 7600 diye aratıp bilgisayar dışındaki sonuçlara baksanıza, belki vardır.
0
tom riddle
(04.11.08)
(2)

fotoşap guruları bir el atın be...

madik atak
opera widgets ten yürüttüğüm şu* dosyadaki "3" üçün yanındaki gün kutusunu hiç olmamışcasına silebilecek birileri varsa, berhüdar ve minnettar olurum..çok teşekkürler..* http://img75.imageshack.us/my.php?image=operafr6.png
opera widgets ten yürüttüğüm şu* dosyadaki "3" üçün yanındaki gün kutusunu hiç olmamışcasına silebilecek birileri varsa, berhüdar ve minnettar olurum..
çok teşekkürler..

* img75.imageshack.us
0
madik atak
(03.11.08)
cek this out (:

img133.imageshack.us
0
synch
(04.11.08)
hariküleyt.. çok sağolunuz...
0
🌸madik atak
(04.11.08)
(5)

Olcu Aleti Olmadan Kilo Olcmek

ermanen
Olcu aleti olmadan kilomuzu nasil olceriz? Imkansiz mi yoksa, sanki su ile birseyler yapilabilir ama nasil?
Olcu aleti olmadan kilomuzu nasil olceriz? Imkansiz mi yoksa, sanki su ile birseyler yapilabilir ama nasil?
0
ermanen
(03.11.08)
olcu aleti olmadan kilo ölçemezsiniz, çünkü metreküp bazında en azından bir ölçüm kıstasına ihtiyacınız var. yada ölçersiniz ama sadece semih cumhuriyetinde kıyaslama yapabilirsiniz yani kendinize özgü olur, nasıl sıcaklıkta kelvin celcious fahrenayt (yazamadım biliyorum) gibi değişik ölçümler var aynı onun gibi. umarım cevap olmuşumdur.
0
synch
(03.11.08)
soyle bir sey mumkun, cook buyuk bir kuveti belirli bir seviyeye kadar suyla doldurun. bu seviyeyi suyla cikmayacak bir kalemle cizin, sonra ciplak bir sekilde suya girin, fakat batmayin, cunku batarsaniz belirli bir agirlik kuvet uzerinden yere gececektir.. tasirdiginiz yeni seviyeyi de isaretleyin.
simdi kuvetten cikin, giyinin. ve kuvete eski seviyeden yeni seviyeye kadar, olcekli kova ile su doldurun.. yeni seviyeye kadar doldurgunuz litre = kg olacaktir.
yani agirlik = V(batan)*d(sivi) olmali d(sivi) 1 olacagindan oturu V(batan) agirliginiz olacaktir..
0
arch101
(03.11.08)
cern deki deneylerin sonucunu bekleyebilirsin..gravitron arayışı içersindeler...:))
0
henhur
(03.11.08)
sonucta synch'in dedigine cikiyor heralde..
0
🌸ermanen
(04.11.08)
bence denklem çözebilmek çok önemli. şu atasözünden yola çıkacak olursak:
"bir dirhem et bin ayıp örter"
eğer ne kadar ayıbınızın örtüldüğünü hesaplayabiliyorsanız, kilonuzu da ölçü aleti olmaksızın ölçebilirsiniz.
(bkz: dünyanın en yüzeysel adamı)
0
trawmatolog
(04.11.08)
(3)

4 video aynı ekranda...

denize karsi icen keci
.mov uzantılı 4 videonun aynı anda oynamasını nasıl sağlayabilirim? bu videolaraı aynı pencereye toplayacak bir program veya bir öneriniz varmıdır?
.mov uzantılı 4 videonun aynı anda oynamasını nasıl sağlayabilirim? bu videolaraı aynı pencereye toplayacak bir program veya bir öneriniz varmıdır?
0
denize karsi icen keci
(03.11.08)
adobe aftereffects veya adobe premiere ilk aklima gelenler.. windows movie maker da yapabilir, fakat hic kullanmadigim icin bilmiyorum. (denemekte fayda var)
0
arch101
(03.11.08)
flv yapıp htmle gömsen?
0
blackdog
(03.11.08)
guzel bir player ile yapabilirsin sanirim. BS Player hatirladigim kadari ile hic pencere olmadan oynatiyordu media player classic'de yapabilir belki bu isi. El yordami ile guzelce ayarlayabilirsin. Illa bi pencere imaji yaraticam dersen onuda el yordami ile cizip wallpaper olarak falan arkaya koyabilirsin.
0
badseed
(04.11.08)
(4)

notebook ram yükseltme

lemmiwinks
şimdi benim tarih öncesi yani 3.5 yıllık bir fujitsu-siemens amilo m7405 notebook'um var. iki tane 256mb lık ram takılı. ben buna iki adet 512mb 333mhz ram takmak istiyorum. performansta gözle görülür bir değişiklik olur mu? takması kolay olur mu? içini açmaktan çekinmem. daha önce açmıştım fanı tem
şimdi benim tarih öncesi yani 3.5 yıllık bir fujitsu-siemens amilo m7405 notebook'um var. iki tane 256mb lık ram takılı. ben buna iki adet 512mb 333mhz ram takmak istiyorum. performansta gözle görülür bir değişiklik olur mu? takması kolay olur mu? içini açmaktan çekinmem. daha önce açmıştım fanı temizlemek için. fm 2009 u zor oynuyorum. 3d seçeneğini de işaretleyemiyorum ama o ekran kartıyla ilgili sanırım ha ne dersiniz?
0
lemmiwinks
(03.11.08)
bende de amilo 1424 vardı, 256 mb ramli. geçen cumartesi 1 gblık ram eklettim, şahane oldu, daha önce açılırken ya da birkaç program çalışırken laptopun karşısında oturup çekirdek çitleyip bekliyordum resmen.
bir de şöyle bir şey aldım, hakikaten uzun süre çalışınca ısınmasını engelliyor, tavsiye ederim (benim aldığım bunun biraz daha uygun fiyatlısıydı): www.gold.com.tr
0
zen spider
(03.11.08)
ilk olarak 333mhz'lik bir ramin diğerlerine oranla daha pahalı olabileceğini belirtim. yani iki adet 512mb 333 mhz ram sana 100'den pahalıya patlayabilir. yamuluyor da olabilirim.

performans farkını elbet hissedersin ama sonuçta olay işlemcide biter. çok da fazla bel bağlama sadece ramlere.

evet ekran kartından ötürü 3d maç motorunu açamıyorsundur.
0
teritori
(03.11.08)
benimkinin de fanı hiç susmuyor ama hem ram hem soğutucu almaya da param yetmez. ama ram cidden etkili oluyorsa onu alırım büyük ihtimal. bir de iki adet ram slotu var 1024mb da kapasite. buna tek 1024mb ram takılabilir mi? yoksa iki adet 512mb ram daha mı etkili olur?
0
🌸lemmiwinks
(03.11.08)
@teritori: hepsiburada'da 40tl oem 512mb 333mhz ram. 3d oynayamacağım yani fm'yi ne yapalım.
0
🌸lemmiwinks
(03.11.08)
(1)

toplum ve bilim..

24 saat uyuyan adam
roma, iskenderiye, ve bilimum civar.. şu fakir türkiyelerden uzakta.. koşturamıyor öteye beriye acil toplum ve bilim arşıvıne ihtiyacı var.. ulaştırana doktora tezinde teşekkür bile edecek.. o derece yani.. iletişime geçin ödüllendirin. ödülü kapın.. :)
roma, iskenderiye, ve bilimum civar.. şu fakir türkiyelerden uzakta.. koşturamıyor öteye beriye acil toplum ve bilim arşıvıne ihtiyacı var.. ulaştırana doktora tezinde teşekkür bile edecek.. o derece yani.. iletişime geçin ödüllendirin. ödülü kapın.. :)
0
24 saat uyuyan adam
(03.11.08)
tüm sayılarını bulma şansın yok elbette ancak depoda olan tüm sayılarını kargoyla sana ulaştırabilirim. Ayrıca özellikle aradığın bir sayısı varsa iletirsen fotokopi falan yapıp gönderebilirim.

freetrush(at)gmail.com'dan bana ulaşabilirsin. yalnız bu hafta tüyap telaşı var malum, en erken haftaya pazartesi yola çıkarlar.

doktora tezini heyecanla bekliyorum :P
0
gereksiz insan
(04.11.08)
(3)

Fallout 3 sistem gereksinimleri!

teritori
can you run it'te bir test ettim sistemimi Fallout 3 için, ekran kartımdan ötürü bana yamuk çekti. ama minimum ekran kartı için de nvidia 6800'den bahsediyor bir yandan. oynanır mı ki acaba benim sistemimde bu oyun? haybeye indirmeyelim.http://img371.imageshack.us/img371/2041/adszan7.jpg
can you run it'te bir test ettim sistemimi Fallout 3 için, ekran kartımdan ötürü bana yamuk çekti. ama minimum ekran kartı için de nvidia 6800'den bahsediyor bir yandan. oynanır mı ki acaba benim sistemimde bu oyun? haybeye indirmeyelim.

img371.imageshack.us
0
teritori
(03.11.08)
go ama ekran kartı. go serisinde bişi eksikti sanki. ram i paylaşımlı mı?
0
talemon
(03.11.08)
En az 256 isteyip 512'ye burun kıvırmak baya bi garip. Oysa ki diğer bütün istenilenler de karşılanıyor.

Talemon'un dediği gibi acep ekran kartı paylaşımlı mı? Gerçi geforce paylaşımlı olur mu be...
0
ataturkiye
(03.11.08)
şöyle bir paylaşım söz konusu. kendisi 256mb ram'e sahip ama ben bilgisayarın ram'ini 1gb'tan 2'ye yükseltince 512 oldu gfx'in ram'i. yahu 7300 ile oynayabilen varsa ses etsin bari de bilelim.
0
🌸teritori
(03.11.08)
(1)

dizüstü bilgisayar ile internete giriş

tabudeviren
kablolu / kablosuz bağlantı hariç tabi :)cep telefonu ile bağlanmak.gprs, edge falan filan var.bunların haricinde bilmediklerim de olabilir.bunların içinde en uygun olanı hangisidir? (hız+fiyat)ve bu bağlantı için neler almam gerek?
kablolu / kablosuz bağlantı hariç tabi :)

cep telefonu ile bağlanmak.
gprs, edge falan filan var.
bunların haricinde bilmediklerim de olabilir.

bunların içinde en uygun olanı hangisidir? (hız+fiyat)
ve bu bağlantı için neler almam gerek?
0
tabudeviren
(03.11.08)
Cep telefonu yerine aylık kartlardan alabilirsin. Hızları da hiç fena değil.
0
ataturkiye
(03.11.08)
(2)

Web maillerde read receipt raporu?

menthura
Gmail, hotmail vb. webmailleri kullanırken read receipt raporu alabilmek mümkün müdür?Örneğin gmailden bir hotmail acount'una mail atıp okundu raporu alabilir miyiz??? Alabiliyorsak nasıl yapıyoruz???
Gmail, hotmail vb. webmailleri kullanırken read receipt raporu alabilmek mümkün müdür?

Örneğin gmailden bir hotmail acount'una mail atıp okundu raporu alabilir miyiz??? Alabiliyorsak nasıl yapıyoruz???
0
menthura
(03.11.08)
webmail kullanirsaniz bu mumkun degil fakat hotmail hesabi icin windows live mail, gmail hesabi icin mozilla thunderbird ya da outlook kullanirsaniz bunu yapmak mümkün.
0
trimpot
(03.11.08)
tam read receipt olmasa da, okunup okunmadığını anlayabilmek için şöyle bi sistem var:

www.spypig.com
0
charm
(03.11.08)
(1)

İMKB - Takas Dağılımları - Antagonizma

boshi
Ben mi yanlış gözlemliyorum ya da az sayıda örnek üzerinden genelleme mi yapıyorum bilmiyorum ama, İMKB'deki kağıtların takas dağılımlarına göz attığımda çoğu zaman "Deutsche Yabancı" ile "Citi Yabancı"nın antagonist çalıştıklarını görüyorum. Biri kağıda giriyorsa diğeri kağıttan çıkıyor. Neden böyl
Ben mi yanlış gözlemliyorum ya da az sayıda örnek üzerinden genelleme mi yapıyorum bilmiyorum ama, İMKB'deki kağıtların takas dağılımlarına göz attığımda çoğu zaman "Deutsche Yabancı" ile "Citi Yabancı"nın antagonist çalıştıklarını görüyorum. Biri kağıda giriyorsa diğeri kağıttan çıkıyor. Neden böyle? Ya da böyle mi gerçekten, doğru mu yorumluyorum?
0
boshi
(03.11.08)
Fon büyüklüklerini bilmiyorum ama ufak çaplı manipülasyon olabilir. Mesela 2 farklı aracı üzerinden al sat yapılıyor olabilir. Gerçi senin gördüklerini imkb de görüyor ama bariz bir şeyler görse müdahale ederdi mutlaka.

Bu yazı tamamen doğru da olabilir tamamen yanlış da. Salladım resmen.
0
ataturkiye
(03.11.08)
(3)

external hard disk tanıtamamak

ezeriko
Yeni sürücü tanımadığı zaman yapılacak bir işlem var biliyorum: sürücü harfini değiştirmek. Yanlız alet bunu yapmama izin vermiyor.(bkz: ekteki hata mesajı)Çözüm nedir?edit: başka bilgisayarda hd'nin harfini değiştirdim, o pc'de tanıdı ama benimkine takınca sonuç aynı.@ymerdiveni: bütün soketleri de
Yeni sürücü tanımadığı zaman yapılacak bir işlem var biliyorum: sürücü harfini değiştirmek. Yanlız alet bunu yapmama izin vermiyor.(bkz: ekteki hata mesajı)

Çözüm nedir?

edit: başka bilgisayarda hd'nin harfini değiştirdim, o pc'de tanıdı ama benimkine takınca sonuç aynı.

@ymerdiveni: bütün soketleri denedim sonuç aynı
@crown: laptop'ta tanıttım, desktop pc'de olmuyor.
0
ezeriko
(03.11.08)
başka usb soketine takmayı deneseniz olur belki?
attım.
0
ymerdiveni
(03.11.08)
Laptop'a mı bağlamaya çalışıyorsunuz?
0
crown
(03.11.08)
kablo?
0
blackdog
(03.11.08)
(2)

flashdisk hata

flame of feanor
toshiba 1gb flashdiskimi her taktığımda resimdeki hatayı veriyor. devama basınca sorun olmuyor ama her taktığımda "dank!" diye çıkması uyuz ediyor. formatladım ama işe yaramadı. ne yapmalı?
toshiba 1gb flashdiskimi her taktığımda resimdeki hatayı veriyor. devama basınca sorun olmuyor ama her taktığımda "dank!" diye çıkması uyuz ediyor. formatladım ama işe yaramadı. ne yapmalı?
0
flame of feanor
(03.11.08)
sürücünün harfini değiştirirsen düzelir gibi geliyor bana. denetim masası > yönetimsel araçlar > disk yönetimi 'ne git orada external'a sağ tıkla "sürücü harfi yolunu değiştir"e tıkla oradan kullanılmayan başka bir harf seç.
0
blackdog
(03.11.08)
@blackdog
garip bir şekilde düzeldi kendi kendine. demekki bazen buraya bile yazmak yetiyormuş :p belki sonradan yine yapabilir o zaman denerim önerini şimdi kurcalamıyım.
0
🌸flame of feanor
(03.11.08)
(2)

ortam gürültüsü kablosuz bağlantıyı etkiler mi?

sefapezevengi
merhaba arkadaşlar...çalıştığım firmada 29 adet dokuma makinesi var. makinelerin çıkardığı gürültüden dolayı makine parkurunda konuşmalar duyulmuyor. ancak kişinin kulağının dibinde bağırarak konuşursak o şekilde anlaşılıyor. şimdi biz bu parkurun bir köşesine kablosuz access point kursak. diğer ucu
merhaba arkadaşlar...
çalıştığım firmada 29 adet dokuma makinesi var. makinelerin çıkardığı gürültüden dolayı makine parkurunda konuşmalar duyulmuyor. ancak kişinin kulağının dibinde bağırarak konuşursak o şekilde anlaşılıyor. şimdi biz bu parkurun bir köşesine kablosuz access point kursak. diğer ucundan(20 mt) notebook ile sinyal almaya çalışsak, makinelerin gürültüsü kablosuz sinyal gücünü ya da sürekliliğini etkiler mi?
teşekkürler...
0
sefapezevengi
(03.11.08)
ses ile radyo dalgasi birbirini etkilemez, fakat makinelerin elektrikte yaptigi degisiklikler, ve makinelerin ne kadar metal olmasi ile ilgili yayinda bozulmalar olabilir, ama sanmiyorum.
0
compumaster
(03.11.08)
ses dalgaları ile manyetik dalgaların birbirlerini etkileyebilmeleri için birbirlerinin yapılarına kaçak frekanslar oluşturacak şekilde... dur vazgeçtim.

bu dokuma makineleri sadece ses dalgalarından oluşan gürültüler yayıyorsalar etkilemez. ama bu makinalar elektrik motorları ile çalışıyorlar ve bu da atmosfere ister istemez manyetik frekanslar yayıyorlar demek (sürekli devinen elektro ve sabit mıknatıslar, sürekli kutup değiştirmeleri vs..). fakat bu yaydıkları frekanslar mikrodalga seviyelerinde muhtemelen olamayacağı için bir sorun teşkil edeceğini zannetmiyorum, en azında belirttiğin mesafeden bir problem büyük ihtimalle yaşamazsın.
0
laughtear
(03.11.08)
(4)

sözlükteki reklamın derdi

insanimsi
opera ile sözlüğe girdiğimde sözlükte tema halinde reklam varsa şekildeki gibi görünüyor.sorun bende mi? nasıl çözerim?
opera ile sözlüğe girdiğimde sözlükte tema halinde reklam varsa şekildeki gibi görünüyor.
sorun bende mi? nasıl çözerim?
0
insanimsi
(03.11.08)
lightclub.info

- bu dosyayı bir yere kaydet.
- sözlükte sağ tıkla, "site tercihlerini düzenle" ye gir "görünüm"den "stil tablom" kısmına bu css dosyasını ekle.
- refresh yap. olmuş olması lazım.
0
blackdog
(03.11.08)
Sözlükte reklam istemiyorsan Firefox kullanip, addons.mozilla.org adresindeki eklentiyi kurabilirsin.
0
traurig
(03.11.08)
ben opera kullaniyorum ve ayni durum bende de oluyor. yapilacak bi sey yok sanirim.

bu arada blackdog, verdigin stil dosyasi ise yaramadi.
0
trimpot
(03.11.08)
opera 9.52 kullanıyorum. şu anda denedim, kaldırdım tekrar denedim. her seferinde işe yaradı. sende yaramaması ilginç
0
blackdog
(03.11.08)
(3)

process öldürmek

psyche
şimdi ben yarattığım bazı processleri kill fonksiyonunu kullanarak öldürmek istiyorum. manualine baktım şöyle bi prototipi var: int kill(pid_t pid, int sig); açıklamalrı filan da okudum anlayamdım bu kill'i nasıl kullanacağımı elimde pid var ama sig yerine ne yazmalıyım? bu bir int döndürecek bu int
şimdi ben yarattığım bazı processleri kill fonksiyonunu kullanarak öldürmek istiyorum. manualine baktım şöyle bi prototipi var: int kill(pid_t pid, int sig); açıklamalrı filan da okudum anlayamdım bu kill'i nasıl kullanacağımı elimde pid var ama sig yerine ne yazmalıyım? bu bir int döndürecek bu int'i nerde kullanıcam? bu arada minix'te yapmaya çalışıyorum bunları.
0
psyche
(03.11.08)
SIGINT ya da SIGQUIT kullanılır. SIGINT deyince kill edilen process normal bir şekilde sonlandırılıyor, SIGQUIT'te ise yardırıyor olması lazım (zorla kapatıyor).
0
elcezire exclusive
(03.11.08)
yani SIGINT işinizi görür. kill de başarılı olursa sıfır dönderiyor. başarısız olursa eksi bir sayı dönderiyor deyu yazıyor gogıl.
0
elcezire exclusive
(03.11.08)
bir de bütün processleri öldüren bi format varmış herhalde. onun hakkında bi bilginiz var mı?
0
🌸psyche
(03.11.08)
(4)

potansiyometre ile frekansın ilişkisi

bloodrayne
çok basit bir soru olabilir ama ekteki devrede potansiyometrenin değeri değiştikçe frekansın neden değiştiğini anlayamıyorum.Hangi paratmetreden dolayı bu değişimi gözlüyoruz??Bu arada devre bir waveform generator..
çok basit bir soru olabilir ama ekteki devrede potansiyometrenin değeri değiştikçe frekansın neden değiştiğini anlayamıyorum.Hangi paratmetreden dolayı bu değişimi gözlüyoruz??Bu arada devre bir waveform generator..
0
bloodrayne
(02.11.08)
"C.Req = tau" diye bi formul var ya hani, belki oradaki (o node'u icine alan loop) direnci degistirdigin icin bi seyler oluyodu. pek anlamam elektronikten ama aklima baska sey gelmedi.
0
osuruklu
(02.11.08)
mrtksn'nin dediği gibi doldur boşalt prensibine dayalı. pot kondansatörün boşalma hızını böylece frekansı kontrol ediyor.

küçük direnç >>> büyük akım
büyük akım >>> hızlı deşarj
hızlı deşarj >>> küçük periyot
küçük periyot >>> büyük frekans
0
cruor
(03.11.08)
C.R = tau formülündeki tau arkadaş time constant denen şey oluyor. bu ne kadar küçükse frekans o kadar büyük olur, ya da büyükse frekans küçülür. yukarıdaki açıklamalarla aynı şeyi yazdım gerçi. olsun. time constant değişiyor yani.
0
elcezire exclusive
(03.11.08)
to denen nane periyodu belirler.

c = capacitance (farad veya saniye/ohm)
r = resistance (ohm)

c.r => (saniye/ohm)*ohm => saniye
0
cruor
(03.11.08)
(1)

Force Uninstall Programı

desdinova
ya arkadaşlar şimdiye kadar gerekmediğinden hiç kullanmadım. ancak şimdi ufak bi oyunun uninstall'u çalışmıyor, uninstaller tavsiye edin de indireyim.eyw.
ya arkadaşlar şimdiye kadar gerekmediğinden hiç kullanmadım. ancak şimdi ufak bi oyunun uninstall'u çalışmıyor, uninstaller tavsiye edin de indireyim.

eyw.
0
desdinova
(02.11.08)
Your Uninstaller! 2008 kullanıyorum ben böyle durumlarda...
0
inugard
(02.11.08)
(3)

samsung phone software update

tannhauser
sevgili dostlar samsung f210 ile ilgili yazılım sorunlarımı samsung f210 başlığındaki ikinci entry'de ve #31862 no'lu duyuruda belirtmiştim. şimdi bu adamlar başlıkta gördüğünüz isimda bir yazılım hazırlamış ve pcstudio'ya entegre etmişler ama 1200 kez filan denememe rağmen "telefonunuz pc'ye bağlı
sevgili dostlar samsung f210 ile ilgili yazılım sorunlarımı samsung f210 başlığındaki ikinci entry'de ve #31862 no'lu duyuruda belirtmiştim. şimdi bu adamlar başlıkta gördüğünüz isimda bir yazılım hazırlamış ve pcstudio'ya entegre etmişler ama 1200 kez filan denememe rağmen "telefonunuz pc'ye bağlı değil" uyarısı ile karşılaşıyorum. yazılımın f210 destekleyip desteklmediğini öğrenemediğim için hatalı ya da eksik bir şey mi yapıyorum bilemiyorum.

programın kullanımı çok basit ve şurada anlatılmış:
uk.samsungmobile.com

şimdi bu yazılım bizim telefonu destekler mi?
desteklerse ne yapmalı?

not: intel chipsetli anakarta sahip bir laptopla uğraşıyorum. sorun onda olabilir mi? pc'ya pc studio kurmaya üşeniyorum.
0
tannhauser
(02.11.08)
ben de d600'ü pc studio'ya göstermek için akla karayı seçmiştim. Bağlı değil diyordu ısrarla. Nasıl hallettim tam hatırlamıyorum ama söyleyeceklerimi bir deneyin.

-USB kablosunu takmadan önce telefon ayarlarından bağlantı türünü değiştirin (modemse depolama aygıtı yapın. ya da tam tersi)
-Kabloyu taktıktan sonra cd den uygun driver ı manuel olarak göstererek kurun. cd deki farklı driverları deneyin.
-Pc studio programında port ayarlarına dikkat edin. Gerekirse com portunu da manuel ayarlayın.
0
neronas
(02.11.08)
@neronas: cevap için teşekkür ederim ancak benim sorunum telefonu pc studio'ya göstermek değil.pc studio üzerinden her türlü işlemi yapabiliyorum. yalnız bu yeni update programı ile software (firmware) update yapmaya çalıştığımda "telefon bağlı değil" uyarısı alıyorum. daha da açık olmam gerekirse programın update ekranını açtığımda telefonun ışığı yanıyor "pc'ye bağlı" yazıyor ekranda, sanki bağlantıyı kendiliğinden kesiip yeniden bağlanmış gibi. çünkü daha önceden zaten bağlı oluyor. sonradan programın dört adımlı bir işlem yapması lazım, ilk adım telefonda hazırda bulunan firmware'in no'sunu filan tespit etmek ama daha bunu yapamadan "bağlı değil" uyarsını dayıyor. diğer adımların neler olduğunu göremedim haliyle.
0
🌸tannhauser
(02.11.08)
kendi soruma kendim cevap vereyim bari de öksüz kalmasın. şu anda benim f210'u desteklememekle beraber ben umutluyum. desteklene henüz 4 model var, ama artacak sanırım. şuradan desteklenen modeller görülebilir:
uk.samsungmobile.com
0
🌸tannhauser
(08.11.08)
(6)

Evde web sayfası barındırmak ve yayınlamak.

seen sea
Diyelim ki kendi sayfamızı tasarladık yaptık. Sayfayı evimizdeki bilgisayarın harddiskinden yayınlamak istiyoruz. Bununla ilgili bir kaç sorum var:1- Evde sürekli açık kalacak olan PC sadece çalışşın yeter denecek düzeyde olsa olur mu yoksa iyi işlemci ve ram gibi parçalar ister mi? isterse misal.2-
Diyelim ki kendi sayfamızı tasarladık yaptık. Sayfayı evimizdeki bilgisayarın harddiskinden yayınlamak istiyoruz. Bununla ilgili bir kaç sorum var:

1- Evde sürekli açık kalacak olan PC sadece çalışşın yeter denecek düzeyde olsa olur mu yoksa iyi işlemci ve ram gibi parçalar ister mi? isterse misal.
2- Ne tür bir internet bağlantısı lazım? Orta büyüklükte bir kaç dükkanın sitesi olacak, çok ziyaretçisi olacağını sanmam. Ama yine de ADSL yetmez sanırım, uydudan bağlantı ya da diğer kablolu bağlantılar... (fayatları hakkında bir tahmininiz varsa o da olur).
3- Alan adını için ne yapmamız gerekiyor, nerelere başvurmak gibi? Bunun ücreti nedir?
4- Arama motorlarına kayıt diye birşey duydum. buna gerek var mı, yoksa hiç birşey yapmadan siteyi yayınlasak googledan arayan biri bizi bulabilir mi?

Bir de unutmadan bu iş astarı yüzünden pahalıya mı gelir?
0
seen sea
(02.11.08)
1- İyi işlemci ve ram, sitenin nasıl çalıştığına bağlı olarak değişir. Örneğin bir ton CPU time gerektiren işler yapan bir PHP, ASP uygulaması mı bu? Yoksa basit uygulamalar mı?
2- İnternet bağlantınızın upload kısmı burada daha önemli diye tahmin ediyorum. 1 Mbps ADSL bağlantısının 256 Kbps upload hızı vardır ki bu da böyle bir iş için yetersizdir bana kalırsa.
3- Godaddy.
4- SEO çalışmazsanız insanların sizi Google'dan bulmaya başlaması daha uzun sürer.

Eğer adam gibi bir bilgisayar ve internet bağlantısı varsa iyi olabilir ama bunlar için ekstra yatırımlar yapmanız gerecekse, işin ölçeğinin ufak olduğunu göz önünde bulundurursak (yani bu hizmeti satın almak istediğinizde, dedicated server tutmanızı gerektirmeyecek büyüklükte) değmez diyebilirim.
0
fredi
(02.11.08)
5- evet astarı yüzünden pahalıya gelir. hiç gerek yok, çok komik fiyatlara ufak çapta hosting sahibi olabiliyorsunuz.
0
ref
(02.11.08)
bu iş için (nadir ziyaret edilen içinde resimler bulunan bir kaç site) yeterli olacak internet bağlantısına vereceğin 1 aylık parayla bir sürü yerden 1 senelik hosting alabilirsin.
0
kurukafa
(02.11.08)
valla söylenenlerin çoğu doğru. yani açacağınız websitesi alacağı günlük tekil ziyaretçi gibi verilere göre bilgisayar işlemcisi ram önemli olacak ve tabiki upload. hiç uğraşmayın ben size hosting veririm parayada gerek yok maksat işiniz görülsün. özel mesaj atın sözlükten.
0
crystalsoul
(02.11.08)
1-piyasada bulabileceginiz kendisini duzgun calistiran(oyun falan demiyorum bak) en ucuz bilgisayar isinizi cok uzun sure gorur, gormezse uzerinde calistirdiginiz kod kotudur, veya cok asiri ziyaretciniz vardir ve zaten adsl falan kullaniyorsaniz bandwidth'iniz yetmez. ornek: celeron islemci, 1gb ram, linux os canavar is gorur.
2-uploadi olan bir baglanti gerekiyor, adsl bunun tam tersi ne yazik ki, ondan ozel baglantilar lazim t1 t3 syncdsl gibi
3-eger statik ip'niz varsa, alan adinin nereden alindiginin bir onemi yok
4-alan adlarinin bir yerlerde gecmesi lazim, sitelere kaydetmekte zarar yok (google'in indexine falan).
5-astarindan pahalliya gelir, duzgun bir host bulun orada host edin.
0
compumaster
(02.11.08)
google da bulunabilirlik açısından biraz para harcamanız gerekecek eğer organik ziyaretçi kaygınız varsa. misal döviz kelimesinde üst sıralarda yer almak istiyorsanız öncelikli yapmanız gereken döviz piyasalar vs içerikli sitelerden backlink "anchor link" elde etmenizdir. bu nedir xx.com sitesinden döviz kelimesiyle link almanız. yani döviz diye bir link düşünün sizin sitenize linklenmiş. bu backlink elde etme işlemini parayla yapabilirsiniz. pagerank 4 bir siteden aylık 20 25 ytl civarı backlink alabilirsiniz. piyasayı araştırırsanız zaten öğreneceksiniz. bu işlem yani parayla backlink elde etme yontemi aslınnda google botunu kandırmaktır. google ın çok backlink alan siteleri üst sıralara getirme mantığı esasen : siz bir site açiyorsunuz ve bu site insanlar tarafından beğeniliyor ve faydalı bir site olduğu düşünülüyor. ve insanlar size kendi sitelerinden karşılıksız backlink veriyor ve size sizin sitenizi yararlı bulduğu için katkı sağlamış oluyor. google da bir çok yerden backlink kazanmış bir site "kötü olamaz" mantığıyla sizin sitenizi aramalarda üst sıralara taşıyor ödüllendiriyor. şu halde yeni açacağınız bir siteye belirli aralıklarla backlink satın almak iyi bir yontemdir. fazla yüklenirseniz sandbox tehlikesi var. mrtksn in bahsetmiş olduğu çöplük dizinler de az da olsa işe yarar. ama google da bulunur olmanızda pek faydası yoktur. bu çöp dizinlere eklemeniz google botu tarafından daha fazla ziyaret edilmeniz akabinde sitenizin indexlemesi anlamına gelecektir. çöp dizinden kastım herkes açıyor ya saçma sapan toplistler hitlistler bunlara ekleyin yine zarar gelmez. yeni açtığınız siteyi dmoz a kayıt edebilmeniz güzel olur. siteniz dmozda yer alıyorsa otomatik olarak dir.google.com da yer alıyor demektir. ancak dmoz.org a site başvurusu yapmak ve onaylanması başvuracağınız kategoriye göre zor olabilir. mesela çok rekabet olan kategorilere sitenizin eklenmesi zaman alabilir. dmoz konusunu google da biraz araştırın. google sürekli erişilebilir siteleri sever bu yüzden evden host açma konusunu tekrar düşünün. googleın sevdiği bir diğer şeyse "eski domain" yani kayıt tarihi eski domain. 2004 den once kayıt edilen domainler çok zor sandbox a düşüyor. sandboxdan öte google eski domainleri sever. yeni register edilmiş bir domain google da ilk zamanlar üst sıralarda yer alır giren ziyaretçiye şaşırırsınız ama google sizi daha sonra gerilere hak ettiğiniz yere atacaktır. eski domainleri www.freshdrop.net gibi sitelerden bulabilirsiniz. ha bu demek değildir ki yeni register edilmiş domainle böle bi işe girişilmez. girişilir! ancak herkes bilir eski domaini google "bu site şu tarihten beri kayıtlı istikrarlı bir site" olarak nitelendirdigi için daha çok sever.
0
crystalsoul
(02.11.08)
(2)

Harddiski biçimlendirmeden içini görmek?

Güzel Marmara
Elimde Samsung SP2504C model 250GB 7200 RPM 8M SATA harddisk var. Birkaç ay önce bir daha açılmamak üzere göçen bilgisayarımdan çıkardım. Bilgisayarın açılmamasının sebebi Windows'un kendince bir hata verip daha en baştaki siyah beyaz ekrandayken kendini resetlemesiydi.Bu harddiske SATA-USB kablosu
Elimde Samsung SP2504C model 250GB 7200 RPM 8M SATA harddisk var. Birkaç ay önce bir daha açılmamak üzere göçen bilgisayarımdan çıkardım. Bilgisayarın açılmamasının sebebi Windows'un kendince bir hata verip daha en baştaki siyah beyaz ekrandayken kendini resetlemesiydi.

Bu harddiske SATA-USB kablosu takıp laptopuma bağladım. Kabloyu daha önce IDE HDD'de ve DVD-RW'da denediğim için sağlamlığından eminim. Kabloyu USB'ye taktığım gibi laptopum takılmaya, kasmaya başlıyor. Herşey yavaşlıyor. Bağlanan SATA HDD'yi görüyor, ama içine girmek istediğimde biçimlendirmem gerektiğini söylüyor.

Harddiskin neredeyse 200GB'ı önemli dosyalarımla dolu. Biçimlendirmem gibi birşey malesef sözkonusu değil.

Bu harddiskin içindekileri nasıl görebilirim. Kopyalayamasam bile içindekilerin neler olduğunu görebilmemin bir yolu var mı? Dos, Knoppix ile ya da başka türlü bir yazılım ile bilgilerimi kurtarabilir miyim?
0
Güzel Marmara
(01.11.08)
diskinin hdd fat tablosu bozulduğu için ya da yapısı okunamadığı için (kafalar doğru okumuyor da olabilir) bilgisayara taktığında sistemi yavaşlatıyor olabilir.
eğer hdd kafasında sorun yoksa hızlı biçimlendirme yaptığın zaman içindeki veriyi silmiş olmazsın. sadece fat dosyasını boşaltmış olursun.
tekrar söylüyorum okuyucu kafalarda problem yoksa, hızlı biçimlendirme işleminden sonra verileri sorunsuz kurtarabilirsin. eğer hdd ye hiçbir veri yazmamışsan r-studio gibi programlar fat tablosuna bakmadan hdd yüzeyinde yazılı olan tüm bilgiyi kurtarabilir.
ama okuyucu kafada problem varsa hdd nin çalıştırıldığı her saniye disk yüzeyi daha da okunmaz hale gelebilir.
en kolay yöntem olarak hiren's boot cd ile bilgisayarı açıp dos ortamından recovery yapmayı dene. hdd den garip sesler geliyosa zaten hiç uğraşmadan deneyimli bi bilgisayarcıya göndermelisin
0
yagaminet
(01.11.08)
sevgili güzel marmara, ank da part time iş ajansları ilanına istinaden yazıorum ordan cvplayamadığım için bu yola başvurmak zorunda kaldım. herneyse...www.metroliste.com a bi bakmanı öneririm. şunu da söylemeden geçemiycem paranı geç alma durumu olabilir ya da sakata gelebilirsin o yüzden dikkatli olmanı öneririm bur siteden bi çok ajansa ulaşabileceğini umuorum
0
modo25
(16.12.08)
(2)

photoshop ile ilgili

4telbanayeter
photoshopta bir layeri nası çevirip, yönlendirip, yeniden boyutlandırabiliriz, yazı oldumu ctrl ye basınca oluo ama yapıştırılan veriyi çeviremiorm
photoshopta bir layeri nası çevirip, yönlendirip, yeniden boyutlandırabiliriz, yazı oldumu ctrl ye basınca oluo ama yapıştırılan veriyi çeviremiorm
0
4telbanayeter
(01.11.08)
ctrl + T 'e basınca etrafında çerçeve çıkıyor, boyutlandırmayı bu şekilde yapabilirsiniz. döndürmek için de köşesine gelince imleç değişiyor o şekilde döndürebilirsiniz.
ctrl t yaptıktan sonra, shift'e basılı tutarak boyutlandırırsanız porsiyon olarak büyür, formu bozulmaz.
ctrl t yaptıktan sonra, shift+alt'a basılı tutarsanız boyutlandıracağınız nesneyi bulunduğu yerin merkezini sabit tutacak şekilde porsiyonlu olarak boyutlandırabilirsiniz
0
ymerdiveni
(01.11.08)
nası yani? layer'ın üstüne tıklarken ctrl'ye basılı tutunca layer'ın içeriğini seçmiyor mu zaten fotoşap?
ama layerın adının üstüne değil de, soldaki ufak thumbnail'İnin üstüne basmak gerekiyor. sonra da seçili yere gidip sağ tıkla dönder/çevir gibi şeyler seçilebilir bence?

vay çok geç kalmışım a dostlar.
0
ophelia
(01.11.08)
(3)

asrın oyununu buldum da...

againstthelife
...oynayamıyorum arkadaşlar. (git: 43915) sorumda bu oyunu sordum ve sağolun buldum.windows xp sp2 kurulu sistem var. d-fend, dosbox, kurdum uğraştım vesaire ama çalışmıyor ne yapayım ne edeyim?kurban, hayran vs. vs.
...oynayamıyorum arkadaşlar.
(git: 43915) sorumda bu oyunu sordum ve sağolun buldum.
windows xp sp2 kurulu sistem var. d-fend, dosbox, kurdum uğraştım vesaire ama çalışmıyor ne yapayım ne edeyim?

kurban, hayran vs. vs.
0
againstthelife
(01.11.08)
alalla ben xp sp2 de gayet oynayıp bitirmiştim. sorun ne hiç mi açılmıyor?
0
hellguard
(01.11.08)
hiç açılmıyor dos ekranından başka bir şey yok.
0
🌸againstthelife
(01.11.08)
hmm ufak bi araştırdım sorununa çare olur mu bilmiyorum ama elemanın biri daha çalıştıramamış şöyle bir patch adresi vermişler: ftp://ftp.3drealms.com/patches/dr64mb.zip
forumun adresi de: forums.megagames.com

yükledikten sonra çalıştı diyor. sende işe yarar mı bilmiyorum, denersin. ha bir de çalıştıktan sonra ses ve oyun hızında problem yaşarsan şuralara bir bak adamlar baya canhıraş bir mücadele vermişler: www.dosgames.com
0
hellguard
(02.11.08)
(3)

driver update

RhapSody
arkdaşlar sorum basit LG E500 laptopum var, ekran kartı driver'ından tutun da card reader'ıma kadar her türlü driver'ı otomatik olarak tanıyıp güncelleştirecek beni uğraştırmayacak bir program arıyorum.link'e gerek de yok isim verseniz yeter.ps: programın öyle çok janjanlı bi olayı olması gerekmiyor
arkdaşlar sorum basit LG E500 laptopum var, ekran kartı driver'ından tutun da card reader'ıma kadar her türlü driver'ı otomatik olarak tanıyıp güncelleştirecek beni uğraştırmayacak bir program arıyorum.link'e gerek de yok isim verseniz yeter.
ps: programın öyle çok janjanlı bi olayı olması gerekmiyor update olayından başka görevi olmasa bile olur
0
RhapSody
(01.11.08)
Aradığın şey "LG Intelligent Update". Alette zaten kurulu olması gerek. Yoksa yanında verilen DVD'ye bak..
0
late viper
(01.11.08)
ekran kartına felan el atmıyor diye biliyordum yoksa program kurulu hocam.sağol yine de biras daha kurcalayayım.
0
🌸RhapSody
(01.11.08)
"all drivers" mı "all system" mi ne öyle bir seçeneği olacaktı oradan arat, bir de amacın daha güncel sürücü aramak ise hiç bakma ekran kartı için tek sürücü var, diğerleri için deneyebilirsin elbet...
Nette bulabileceğin modifiye sürücülere falan da bulaşma derim, ben bulaştım tavsiye etmem.
0
late viper
(01.11.08)
(3)

Modem/Bağlantı sorunu

october swimmer
Selamdün akşam download yaparken birden bağlantım kesildi, modemi resetleyince "sınırlı bağlantı" hatası vermeye başladı. onarmaya çalışıyorum, ip adresini yenileyemiyor. üstelik modemin konfigürasyon sayfası olan 10.0.0.2'ye de ulaşamıyorum. modemin ışıklarında bir gariplik yok, bağlanamıyorum. bil
Selam
dün akşam download yaparken birden bağlantım kesildi, modemi resetleyince "sınırlı bağlantı" hatası vermeye başladı. onarmaya çalışıyorum, ip adresini yenileyemiyor. üstelik modemin konfigürasyon sayfası olan 10.0.0.2'ye de ulaşamıyorum.
modemin ışıklarında bir gariplik yok, bağlanamıyorum. bilgisayarı resetliyorum, modemi resetliyorum ama akşamdan beri evden bağlanamıyorum

sorun neden olabilir acaba? modem gibi görünüyor, ama ışıklarda bir sorun da yok
fikri olan paylaşırsa sevinirim
teşekkür.
0
october swimmer
(01.11.08)
4440375'i arayabilirsin
0
desdinova
(01.11.08)
modemi bilgisayara bağlayan ethernet kablosunda bir sorun vardır belki. yani modeme ulaşamamayı başka türlü açıklayamıyorum. başka bir kabloyla denediniz mi?
0
ben de bir gun yazar olurum belki
(01.11.08)
başka bir kabloyla denemedim, ama LAN ışığı yanıyor ve ayrıca birden gitti bağlantı bir an bitcomet yanıt vermemeye başladı ve ondan sonra gitti bağlantı hani kabloyu ilgilendiren bir sorun yok gibi geliyor bana, ama deneyebilirim başka kabloyla da...

@desdinova
eyvallah
0
🌸october swimmer
(01.11.08)
(5)

bilgisayarda bas sesi

tabudeviren
bilgisayarda müziği kulaklıkla dinliyorum. bas sesler pek tatmin edici olmuyor. çok zayıf.bunu bir programla veya ayarla yapabilir miyim? nasıl?(not: sağ altta hoparlör simgesine tıkladığımızda gelen yerde bas ayarı yok)
bilgisayarda müziği kulaklıkla dinliyorum.
bas sesler pek tatmin edici olmuyor. çok zayıf.
bunu bir programla veya ayarla yapabilir miyim? nasıl?

(not: sağ altta hoparlör simgesine tıkladığımızda gelen yerde bas ayarı yok)
0
tabudeviren
(01.11.08)
Dinlediğin programın equalizer ayarlarıyla oynamalısın. Anlamam dersen çoğu programın hazır equalizer kalıpları vardır zaten, rock, jazz, bass gibi. Winamp kullanıyorsan "full bass" diye bir kalıp olması lazım, onu kullanırsan işini görür muhtemelen.
0
bitti
(01.11.08)
kulağı saran (içine alan) büyük kulaklıklardan almanızı öneririm. philips inki 20 lira civarına satılıyor bu ara her yerde.
shp1900 mesela
0
dorian greyfurt
(01.11.08)
bass işinin sonu yok. yazılımdan önce ses kartı ve kullandığın kulaklık da çok önemli. winamp+dfx ile güzel sonuç veren ekonomik bir kulaklık olarak sony mdr p180 tavsiye ederim www.hipernex.com std donanımla çok yüksek ses alamazsın ama basslar tatmin edici.
0
blackdog
(01.11.08)
Windows Media player 'la dinliyorsan?
Şimdi yürütülüyor / Geliştirmeler / SRS WOW efektleri
altta açılan bölmeden aç 'a (sol üstte) tıkla, hemen yanında da hoparlör seçenekleri aktif hala gelir buradan da kulaklıklar veya daha başka birşey seçerek bas 'ı hissedebilirsin.
0
ukeladümbelek
(01.11.08)
@ukeladümbelek

hayır, winamp kullanıyorum.
0
🌸tabudeviren
(02.11.08)
(1)

C'de file'a isim verme

psyche
file = fopen("dosya.dat", "w");bu şekilde isim verebiliyoruz da mesela önceden name diye bişey tanımladım şöyle:strcpy(name, "dosya");bu name değişkenini kullanarak oluşturacağım dosyanın ismini nasıl verebilirim?
file = fopen("dosya.dat", "w");
bu şekilde isim verebiliyoruz da mesela önceden name diye bişey tanımladım şöyle:
strcpy(name, "dosya");
bu name değişkenini kullanarak oluşturacağım dosyanın ismini nasıl verebilirim?
0
psyche
(01.11.08)
fopen komutunda "" arası yerine örneğin fopen(name, "r+") gibi kullanım var. ama w ile açtığında olur mu bilmiyorum.
0
uckac
(01.11.08)
(4)

ipoddan harddiske şarkı transferi

kotak
ya external hd olarak şarkı atılıyo da, ipodda dinleyebildigim şarkıları başka bilgisayara atmanın yolu nedir arkedeşler yav?bi prooram var mı bunun için bi buldurun be.
ya external hd olarak şarkı atılıyo da, ipodda dinleyebildigim şarkıları başka bilgisayara atmanın yolu nedir arkedeşler yav?

bi prooram var mı bunun için bi buldurun be.
0
kotak
(31.10.08)
(bkz: yamipod)
0
trimpot
(31.10.08)
ipod access var bende gayet iyi.
0
fucksmakinasi
(31.10.08)
winamp 5
0
tom riddle
(31.10.08)
Yalnız bunu yaparken dikkatli olmak lazım. Bu işlem çok nadir de olsa ipodun içinde bir çeşit yanmaya neden olabiliyor. Bir arıza çıkması durumunda bu olay garanti kapsamında değildir.
0
yorkasef
(31.10.08)
(2)

Telekominikasyonun Winamp engellemesini nasıl aşabilirim?

s e ff a f
winamp bünyesinde faaliyet gösteren SHOUTcast TV ve SHOUTcast Radio olayını dün keşfettim va acaip hoşuma gitti. aha iş yerinde vakit geçirmenin bir yolunu buldum diyodum ki, sabah geldiğim iş yerinde bunların açılmadığını gördüm. açmaya çalışınca mahkeme kararıyla engellenmiştir temalı klasik orta
winamp bünyesinde faaliyet gösteren SHOUTcast TV ve SHOUTcast Radio olayını dün keşfettim va acaip hoşuma gitti. aha iş yerinde vakit geçirmenin bir yolunu buldum diyodum ki, sabah geldiğim iş yerinde bunların açılmadığını gördüm. açmaya çalışınca mahkeme kararıyla engellenmiştir temalı klasik orta çağ sansür uyarısı çıkıyor.

iş yerinde olduğum için dns ve ip değiştiremem. bu engeli açmak için program, host bilmemnesi vesaire yol bilen varsa yardımlerını esirgemesin. öptm.
0
s e ff a f
(31.10.08)
radio'yu denedim, cillop gibi çalışıyor. sizin iş yerinin it personeliyle bir iletişime geçin isterseniz, belki onlar engellemişlerdir.

ha bir de (bkz: last fm)
0
tannhauser
(31.10.08)
vpn kullanabilirsin.
0
goodz
(20.08.24)
(1)

Ödüllü Yarışmalar...

markasiz
ben ödüllü yarışmalar arıyorum. sizin de bildiğiniz kimi yarışmalar varsa yardımcı olabilir misiniz? Endüstri mühendisliği okuduğumdan dolayı, makine ve işletme ağırlıklı yarışmalar tercihimdir. yardımcı olursanız sevinirim...
ben ödüllü yarışmalar arıyorum. sizin de bildiğiniz kimi yarışmalar varsa yardımcı olabilir misiniz? Endüstri mühendisliği okuduğumdan dolayı, makine ve işletme ağırlıklı yarışmalar tercihimdir. yardımcı olursanız sevinirim...
0
markasiz
(31.10.08)
TEB'in icat çıkar yarışması var bu ara.
0
sui
(31.10.08)
(5)

kafa atan(!) hdd

cyberpunk
geçenlerde üzerinde smartmedia logosu bulunan, tv'ye falan bağlanabilen 3.5" 300gb'lık harici hdd (http://getir.net/gbm bunun 300 gb'ı) çalışırken tepesine mouse düştü. yıllardır başıma gelmez dediğim şey başıma geldi ve hdd bozuldu. power düğmesine basınca windows aygıtı algılıyor, hatta her zaman
geçenlerde üzerinde smartmedia logosu bulunan, tv'ye falan bağlanabilen 3.5" 300gb'lık harici hdd (getir.net bunun 300 gb'ı) çalışırken tepesine mouse düştü. yıllardır başıma gelmez dediğim şey başıma geldi ve hdd bozuldu. power düğmesine basınca windows aygıtı algılıyor, hatta her zaman yaptığı gibi önce dosyaları tarıyor; ama dostoyevski adlı klasöre geldiğinde hdd kafa atmaya (clicking, ticking, kafa atma sesi...) başlıyor. bir süre sonra da windows aygıtı tanımaktan vazgeçiyor. bunun üzerine ben de hdd'yi dışındaki aparattan söküp ide kablosuna dahili hdd gibi bağlıyorum, bu sefer de klik sesleri eşliğinde bios'ta ne yapsam aleti tanıtamıyorum. hadi 150 gb'lık müzik arşivimden geçtim ama benim tüm portfoliom (tasarımlarım vs.) bu hdd'de ve murphy kurallarına uyması gerektiği üzere yedekleri yok. öyle veri kurtarma merkezlerine verecek dolarlarım da yok. yok mudur bi çözüm bulabilecek.
0
cyberpunk
(31.10.08)
oncelikle gecmis olsun.
ilk tavsiyem tabi ki profesyonel bir sirkete gondermeniz, ama kaybedecek birseyiniz yoksa google da sunu arayin : freezer trick
0
cench
(31.10.08)
dosyaları taramasını(autorun aramasını) engellemek için shift tuşuna basılı tut harddisk açılırken. daha sonra bilgisayarımdan sürücünün üzerine sağ tıklayıp araştır diyerek içine gir ve kurtarabildiğin her şeyi kurtar öncelikle.

bunu yapmadan önce antivirüs gibi şeyler var ise onları da kapat.
0
kurukafa
(31.10.08)
kurukafa'nin da belirttigi gibi eger klasorlere ulasabiliyorsaniz, oncelikle kurtarabildiginiz butun dosyalari kurtarin.
0
cench
(31.10.08)
son senelerde bir kaç kere toshibanın laptop diskleri yüzünden başıma geldi bu kafası vuran hdd olayı. sonuncusunda şöyle bir durum vardı, normalde hiç açılmamaya başlayan laptopu yukarı aşağı yavaşça periyodik olarak hareket ettirince alet açılıyordu. bu şekilde yüklü bir miktarda veriyi kurtardım. sonra harddisk tamamen öldü tabi. büyük ihtimal sizde bu yöntem işe yaramayacaktır zira bendeki durumda kafa sesi henüz her açılışta gelmiyordu. iyice paketleyip buzluğa koyun freezer trick şeysi için. bir ihtimal çalışır.
0
elcezire exclusive
(31.10.08)
aa bi dakka, her açılışta değil belli klasöre geldiğinde yapıyormuş ki bu durumla benim durumum aynısı. dediğim gibi sallama işe yarayabilir. harddisk hızla dönen bir alet olduğundan yukarı aşağı hareket ettirildiğinde kafası mafası jiroskopik bir etkiyle çarpmaktan vazgeçebilir. sallama hareketi şu şekilde oluyor, hdd'nin şu en alt tarafını hareket ekseni olarak kullanıp çok yavaş hareketlerle yelpaze gibi sallayacaksınız.
img258.imageshack.us
şöyle bişi. çok yavaş ama. 2 saniyede falan 120 derece aşağı dönderin, 2 saniyede de eski konumuna getirin mesela. bu tamamen tesadüf eseri bulduğum bir durumdu. o yüzden garantisi yok maalesef.
0
elcezire exclusive
(31.10.08)
(7)

dosya kurtarma

muslum tangoze
simdi azizlerim ben bi bok yedim. hem telde konusalim hem intrepid ibex kuralim derken yanlislikla aygitlari karistirip vistanin oldugu dizinini formatlayip ext3 dosya sistemi yaptim. olayi en son hdd de kullanilan 2 gb alani gordugumde uyandim. gitti benim yuze yakin film e booklarim resimlerim vid
simdi azizlerim ben bi bok yedim. hem telde konusalim hem intrepid ibex kuralim derken yanlislikla aygitlari karistirip vistanin oldugu dizinini formatlayip ext3 dosya sistemi yaptim. olayi en son hdd de kullanilan 2 gb alani gordugumde uyandim. gitti benim yuze yakin film e booklarim resimlerim videolarim boomarklarim.

demem o ki bunlari geri almanin bi yolu varmidir acaba? ntfs idi ext3 oldu..formatlandi
0
muslum tangoze
(31.10.08)
üstüne intrepid'i kurmadınız değil mi? sadece formatladınız?
pc inspector'un falan birkaç programı vardı, kullanmadım, emin değilim, işe yarayabilir.

bir de şu adreslerde linux'ta çalışan kurtarma programlarıyla ilgili 2 yazı var, birçok program önerisi falan da var:
www.linux.com
www.linux.com
0
tejas
(31.10.08)
yok kurmadim. 170 gb olan kisimda sadece kullanilan 2 gb alan gorunuyor. ibex i diger partiton a kurdum farkettikten sonra. disk uzerindeki degisiklikleri geri al da diyemedim dondugu icin. bu kurulum biraz sancili oldu xd

tesekkurler hemen goz atayim :)

beni endiselendiren ext3 - ntfs olayi
0
🌸muslum tangoze
(31.10.08)
konuda cok tecrubeli degilim, ama birkac defa yanlislikla formatlanan diskten veri kurtarmistim. su noktalara dikkat etmenizi oneririm.

diskin uzerinde islem yapmayin.
kurtarma yaparken saglam bir sistem kullanin, arkadasinizin bilgisayarina ikinci disk olarak takabilirsiniz. kurtardiginiz dosyalari da saglam bir diske aktarmalisiniz.

ontrack firmasinin yazilimlari bu konuda baya isimi gormustu, sanirim son programlarinin ismi easy recovery.

bu konu pek yanlis hamle kabul etmiyor, diger arkadaslarin da cevap yazmalarini bekleyin. acele etmeyin...
0
cench
(31.10.08)
Quick Recovery Linux u dene.
0
mr sleepless
(31.10.08)
aslinda basligi partition kurtarma yapmam daha dogru olurdu. (bkz: testdisk) i buldum ve simdi deniyorum. mkin alaptop onun icin hddyi baska bi makinaya takma sansim simdilik yok. yardim eden arkadaslara tesekkurler
0
🌸muslum tangoze
(31.10.08)
bildiğim kadarıyla laptop harddisklerinin harici disklerden hiç bir farkı yok. hatta bir arkadaşım 160 gb'lik bir harici disk alıp kutusundan çıkarmış ve laptoptakiyle değiştirmişti.

yani bir yıldız tornavida ile laptopun altındaki harddisk bölümünün kapağını sökerek harddiski çıkarabilirsiniz. daha sonra başka bir harici diskin kutusuna takarak sayın cench'in önerisini değerlendirebilirsiniz. tabi bunun için elinizde bir harici disk olmalı.
0
44
(01.11.08)
garanti olayi hocam :)
zaten gecxti ben beceremedim kurtarma olayini. aslinda knoppix yada testdiski iceren live distrolar var onlarla da denenebilirdi ama olayi daha da kotu hale getirdim sonradan yaptiklarimla. sikildim :S umudu kesip format attim artik. ilgilenen arkadaslara tesekkurler.
0
🌸muslum tangoze
(01.11.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.