Giriş
(1)

facebook sorusu

orange coffee
news feed'imde olaylarını gördüğüm insanları ayarlama seçeneği vardı settingsde. birisinin yaptığı yorumları taglendiği fotoğraflar news feedimde çıkmasın istiyorum. bu yeni facebookta nerede o?
news feed'imde olaylarını gördüğüm insanları ayarlama seçeneği vardı settingsde. birisinin yaptığı yorumları taglendiği fotoğraflar news feedimde çıkmasın istiyorum. bu yeni facebookta nerede o?
0
orange coffee
(18.11.08)
news feed açıkken solda en aşağıda "haber kaynağı seçenekleri" kısmından ayarlayabiliyorsunuz sanırım.
0
lilidance
(18.11.08)
(2)

sapphire ati radeon hd 4870 kitlenme sorunu

zizitap
merhaba,`crysis`, `race driver: grid`, `doom3`, `far cry` gibi yüksek grafik isteyen oyunları yüksek ayarda rahatça açan bu ekran kartı, `gta san andreas`, `pes 2008`, `fahrenheit`, `tony hawk's pro skater`, `counter-strike 1.5` gibi daha düşük sistem gereksinimi isteyen oyunlarda kitleniyor.kitlenm
merhaba,

crysis, race driver*, doom3, far cry gibi yüksek grafik isteyen oyunları yüksek ayarda rahatça açan bu ekran kartı, gta san andreas, pes 2008, fahrenheit, tony hawk's pro skater, counter-strike 1.5 gibi daha düşük sistem gereksinimi isteyen oyunlarda kitleniyor.

kitlenme dediğim ekran birden donuyor ve herşey kare şeklinde oluyor (satranç tahtası gibi :). bazen pc tamamen kilitleniyor, bazense şansa windowsa dönebiliyorum. windowsa dönebildiğimde ise pc'nin ekran kartı sürücüleri kaldırılmış gibi bir görüntüyle karşılaşıyorum.

bu olayın mantığını nedir? bu ekran kartı acaba bu oyunlarla uyumlu değil de ondan mıdır sorun (ki saçma olur)? forumlardan baktığım kadarıyla bu karta sahip kişiler arasında bu sorunu tek yaşayan ben değilim. ancak hala bir çözüm bulamadım.

ne yapmalı? garantiye vermek mi gerekir? (daha 2 ay olmadı alalı). anlamadığım nokta crysis gibi oyunu yüksek ayarda açabilen ekran kartının daha basit oyunlarda bu şekilde hata vermesi. var mı bu sorunu yaşayan, çözen, bilen, duyan?

teşekkürler.
0
zizitap
(18.11.08)
hiç bilmemekle beraber oyunun içindeki çözünürlük ayarlarıyla oynayın derim.oyundan oyuna değişebilir.
0
szqnn
(18.11.08)
cevaplar için teşekkür ederim. çözünürlüğü düşürünce de oyun kitleniyor ancak daha uzun süre oyunda kalabiliyorum. bir nevi kitlenme süresini uzatmış oluyorum, sonuç olarak yine kitleniyor yani :).

@metal revolution'un dediklerini denemek kaldı tek çare. tekrar teşekkürler.
0
🌸zizitap
(18.11.08)
(9)

imeem youtube jacker, makat hangisi?/tt net redirecting

comptrol
Selamlar,1) youtube , imeem gibi engelli olan sitelere girmek istiyorum. Bugune kadar `youtube jacker` i kullaniyordum ama `#14384066` de bahsedilen hatadan dolayi sileyim dedim. Bununla birlikte `treewalk dns` i de sildim. Bu bahsettigim hata devam edince, `youtube jacker` i tekrar kurdum ama sadec
Selamlar,

1) youtube , imeem gibi engelli olan sitelere girmek istiyorum. Bugune kadar youtube jacker i kullaniyordum ama #14384066 de bahsedilen hatadan dolayi sileyim dedim. Bununla birlikte treewalk dns i de sildim. Bu bahsettigim hata devam edince, youtube jacker i tekrar kurdum ama sadece youtube'a giriyor bu da; imeem'e girmiyor.

Cok uzattim... kisaca yasakli sitelere girmek icin hangi programi kullanayim, mahkeme karari temizleyicisi ya da onerebileceginiz baska bir cozum?

2) yukarida bahsettigim entrydeki hata hala gerceklesiyor bende, bunun cozumu nedir? entry'nin sahibi bir seyler demis ama anlamadim. modem ip'si ne demek? internal ip mi? ahan da ilgili hata

"212.156.1.15/password.html'ye yönlendiriliyorsunuz, lütfen bekleyin" .

gecici cozumu modemi kapatip acmak ama her gun 5-6 kere bununla ugrasmak da istemiyorum. yonlenilen sayfa 212.156.1.15

Tesekkurler
0
comptrol
(18.11.08)
herhangi bir program kullanmamakla birlikte bahsi geçen sitelerin yasaklandığını bile ciddi ciddi unutmuşum.

bende bi hosts var, bir de varsa belki opendns ayarları vardır.

program falan yok yani. bunları denedin mi?
0
desdinova
(18.11.08)
1) programa güven olmaz diyorsan bir alternatif browser indir. onun proxy'sini değiştir. sadece engelli sitelere gireceğin zaman onu kullan. ktunnel vtunnel kadar yavaş olmaz ve iyidir candır bu yöntem.
0
hikaye mesture
(18.11.08)
ben makat v3 kullanıyorum.
bazı zamanlar haricinde, genelde sıkıntı yok. sıkıntı olanlar da sitelere ait bazı ip adreslerinin eksik olması.
0
sefapezevengi
(18.11.08)
modem ipsinden kasıt internal ip evet. yani 10.x.y.z serisi veya 192.168.x.y serisi gibi serilerden olan. ammavelakin, bir programın kolaylıkla modeminizin ayarlarını bozabileceğini aklım almıyor, bana daha çok birileri sizin modeminizi kurcalıyor ya da modemin kendince sorunları var gibi geldi. modemin panel şifresini değiştirin bence, kablosuz ağ özelliği varsa muhtelif güvenlik önlemlerini alın.
0
talemon
(18.11.08)
opendns kullanıyorum.
imeem açılıyor, youtube parçalı bulutlu..
0
late viper
(18.11.08)
"Mahkeme Karari Temizleyicisi" ile mutlu ve huzurluyum. Youtube açılıyor, Imeem açılıyor. Ev arkadaşımın dediğine göre Redtube de açılıyormuş. Ben hiç denemedim, valla bak.
0
shangrilla
(19.11.08)
kaseler.googlepages.com

ben sadece şu hosts dosyasını kuruyorum. içinde youtube jackerın eklediği ipler ve bir çok reklam sitesinin ip si var (reklamları temizlemek için), ayrıca bir iki tane siteyi de ben ekledim (ntvmsnbc.com ve e-kolay reklamları).

bunun dışında opendns, mahkeme kararı temizleyicisi ya da youtube jacker kullanmıyorum ama sadece dns adresi olarak 4.2.2.1 i yazmıştım. ek bir şey yüklemeden sadece sistem ayarları değiştirdim sadece yani. deneyin isterseniz.
0
elcezire exclusive
(19.11.08)
@elcezire exclusive
opendns yüklenen bir şey değil zaten, 4.2.2.1 gibi bir adres.
hatta vereyim:
208.67.222.222
208.67.220.220
0
late viper
(19.11.08)
@late viper
efenim işte ne oluyorsa artık. ben onu belirli aralıklarla dns değiştiren bişi sanıyodum. 4.2.2.1 varken başka şeylere ne gerek var onu da anlamam.
0
elcezire exclusive
(22.11.08)
(10)

Laptop tavsiyesi

mba38
Dell Inspiron 1525Acer Aspire 5920 GHP Pavillion DV 6920Cok acil karar vermem gerekiyor. Tavsiye ve tecrubelerinizi aktarirsaniz sevinirim.
Dell Inspiron 1525
Acer Aspire 5920 G
HP Pavillion DV 6920

Cok acil karar vermem gerekiyor. Tavsiye ve tecrubelerinizi aktarirsaniz sevinirim.
0
mba38
(18.11.08)
ben olsam dell alırım.
0
blackdog
(18.11.08)
dell
0
bordeaux
(18.11.08)
hacı gözünü sevem sakın ola acer alma, bin pişman olursun... detaya girmiyorum ama şu firmaya para vermeyelim batsın falan fıstık.
0
nema problema
(18.11.08)
hp'de alma sakın.
0
badseed
(18.11.08)
dell
0
karamel sacli kiz
(18.11.08)
acer haricindeki herhangi biri.

dell veya hp arasında karar veremedim.
bence ikisi de hoş.

hangisi aklınıza eserse onu alın.
0
tabudeviren
(18.11.08)
HP nin 6 serisi kesinlikle arıza çıkarıyor. aman dikkat.
0
pain
(18.11.08)
bu seçenekler içinde dell gayet iyi ancak ekstra bir tavsiye istersen www.hepsiburada.com adresine bakmanı ve belirttiğin diğer modellerle detaylı olarak karşılaştırmanı öneririm. fiyat/performans olarak çok üstün. (çevre birimleri, ekran kartı, ekran çözünürlüğü gibi özellikleri zaten fark atıyor dell'e)

ben bunun bir düşük modelini aldım: www.hepsiburada.com , 2gb de ram taktım (toplamda 1000ytl'ye mal oldu) ki bu bendeki makinenin bile 1525'ten pek aşağı kalır yanı yok. ayrıca unutma ki lenovo ibm'in mirasını devraldı ve sürekli büyüyen bir şirket, sorun yaşamazsın kolay kolay.

arz ederim. (hasan amca style)
0
oddity
(18.11.08)
ya eger paranin onemi yok tas gibi bi bilgisayarim olsun diyorsan kesinlikle dell. eger sana hp ya da aceri tavsiye eden olursa bil ki o bilgisayar dan falan anlamiyordur. ama sen biraz da ekonomik olsun diyorsan o zaman hp ile acer arasinda secim yapacaksin. ama pavillion serisinde inanilmaz anakart ariza ile karsilasildigini biliyorum.
0
sirahmet
(18.11.08)
son 2-3 senede uretilen hplerin sanirim hepsi problemli, alip da mutlu olan kimse gormedim. bol isiklar, neonlar, parlak ekranlar kullanip cekici olmaya calisiyorlar ama ici bos. acer zaten dogan gorunumlu sahin. dell almani tavsite ederim.
0
cooperr
(22.11.08)
(2)

cmos checksum error

hakiki bulut
ben bu uyarıyı alıyorum. sanırım cmos pili bitmiş. bir süredir f1'e basıp devam ediyorum çeşitli hatalar oluşsa da birkaç denemede bilgisayar açılıyor(du). en son uzun süre denedim açamadım. pili değiştirsem sorun çözülür mü? bios ayarlarında düzenleme mi yapmam gerekir? evetse ne gibi bir düzenleme
ben bu uyarıyı alıyorum. sanırım cmos pili bitmiş. bir süredir f1'e basıp devam ediyorum çeşitli hatalar oluşsa da birkaç denemede bilgisayar açılıyor(du). en son uzun süre denedim açamadım.
pili değiştirsem sorun çözülür mü? bios ayarlarında düzenleme mi yapmam gerekir? evetse ne gibi bir düzenleme ve nasıl?
0
hakiki bulut
(18.11.08)
bios ayarlarina girip ayarlari "load" yapip kaydedip cikin. bir de öyle deneyin.
0
trimpot
(18.11.08)
bende de var benzer bir hata. bilgisayarı açtığımda bios'a girip saati ayarlayıp sonra tüm ayarları kaydedip çıkıyorum, bilgisayara gelen elektrik kesilmediği sürece (bilgisayarı kapatınca değil) açılış kapanışta problem olmuyor. elektrik bağlantısı kesilince yine aynı işlemi yapmam gerekiyor. benzer bir şey olabilir belki sizinki de.
0
sanal uyku
(18.11.08)
(1)

laptop almak isteyene bir yardım !

cehcho
bimeks günün ürününde bir laptop gördüm özellikleri iyi gibi anladığım kadarıyla. sizce bu fiyata bu laptopun alınması iyi bir seçim olur mu? yardımcı olabilcek olan var mıdır? http://www.bimeks.com.tr/urun.aspx?kid=1002&uid=101573
bimeks günün ürününde bir laptop gördüm özellikleri iyi gibi anladığım kadarıyla. sizce bu fiyata bu laptopun alınması iyi bir seçim olur mu? yardımcı olabilcek olan var mıdır?

www.bimeks.com.tr
0
cehcho
(18.11.08)
Alet fena degil kendi icinde degerlendirildiginde. Karsilastirma yapilacak olursa ortalama bir alet/fiyat/performans ortaya cikar.

Ne icin kullanacaginizi belirtmemissiniz ama "genel" olarak bakildiginda boyle. Yalniz uzerinde gelen Vista Home Premium ile bir miktar kanser etme riski var.
0
entrapmen
(18.11.08)
(7)

Notebook Harddiskini notebook olmadan kullanmak?

mrtksn
Şimdi benim bilgisayar bozuk,serviste ama harddisk bende; Harddisk `PATA` cinsinden; İçinde çok önemli şeyler var ve yarın akşama kadar onlara erişmem lazım;`Western Digital Passport` harici disk var bende ama onun içindeki diskin SATA olduğunu tahmin ediyorum; Bir şekilde açıp benim harddiski ona
Şimdi benim bilgisayar bozuk,serviste ama harddisk bende; Harddisk PATA cinsinden; İçinde çok önemli şeyler var ve yarın akşama kadar onlara erişmem lazım;

Western Digital Passport harici disk var bende ama onun içindeki diskin SATA olduğunu tahmin ediyorum; Bir şekilde açıp benim harddiski ona bağlama şansım olur mu? Olmazsa eğer başka çözüm önerisi olan var mıdır??
0
mrtksn
(18.11.08)
pata to sata converter alarak yapabilirsin.
0
trimpot
(18.11.08)
kaç para o dediğin?
0
🌸mrtksn
(18.11.08)
fazla bi sey oldugunu sanmiyorum. yurtdisinda 9,90 avro. turkiye'de olsa olsa 20-30 ytl'dir.
0
trimpot
(18.11.08)
çok para be, harddisk kutusu alınır o paraya; para vermeden yada çok ucuza erişmek istiyorum ben;
0
🌸mrtksn
(18.11.08)
komşu bilgisayarı
0
desdinova
(18.11.08)
Ben hisarustunde cok alakasiz dandik bi bilgisayarcida bulmustum. Laptop PATAlari normal PATA harddisklerden farkli cunku tek kablo ustunden hem veri hem guc aliyor. Onu normal pata'ya ceviren bisi bulmustum. Kadikoyde falan kesin vardir. 5 ytlye almistim sanirim.
0
badseed
(18.11.08)
insanlar laptoplarının içini açtırmaya pek hevesli olmuyorlar :(

ofof, yarın akşama kadar bi şekilde halletmem lazım;
0
🌸mrtksn
(18.11.08)
(5)

windows xp'de minimum başlangıç

yoldaki isaretler
msconfig'den başlangıca girdiğimde olmaması gerektiğini düşündüğüm şeyler görüyorum. bunlar da bilgisayarı yavaşlatıyor heralde. 1-bunlardan nasıl kurtulabilirim?2-win xp başlangıctaki o listedekilerin hangileri gerçekten gerekli?
msconfig'den başlangıca girdiğimde olmaması gerektiğini düşündüğüm şeyler görüyorum. bunlar da bilgisayarı yavaşlatıyor heralde.
1-bunlardan nasıl kurtulabilirim?
2-win xp başlangıctaki o listedekilerin hangileri gerçekten gerekli?
0
yoldaki isaretler
(18.11.08)
kesinlikle onların hepsi kaldırılmamalıdır. herkesin bilgisayarında farklı şeyler yazabileceğinden hangilerinin kalması gerektiğini buraya yazamam, ancak toplamda 6-8 tane kalacak. şu yöntemi izleyebilirsin.

orada gördüğün her process adını google'a yazarsan direk onların msconfig/başlangıç listesinde olup olmaması üzerine kesin kanaat belirten siteler çıkıyor. bu şekilde tek tek kontrol edebilirsin.
0
desdinova
(18.11.08)
seyden de yapabiliyorsunuz onu, msconfig yazan ilk pencerede
başlangıç programlarını kaldır ve sistem programlarını kaldır gibi bişeyler var.
başlangıç programlarını kaldırırsanız tüm startupları kapatırsınız.
0
head
(18.11.08)
(bkz: startuprun)

Windows'dan önce bunu kurarım. O derece.
0
ataturkiye
(18.11.08)
TuneUp Utilities ile de yapilabilmekte bu olay. Fakat hepsini kaldirmak tabi ki son derece gereksiz olur. Misal JavaApplet uygulamasini kaldirdiginiz takdirde siteler java acamiyo, cok eglenceli olabiliyo. Efendi gibi AVP, varsa Firewall, kullaniyosaniz TeaTimer, NetLimiter ve StyleXP disindakileri kaldirin. MSN falan nasil olsa sonradan tek tik ile acilan bisey. Ama hepsi kalkmaz onlarin. evet.
0
polifonik osuruk
(18.11.08)
Autoruns kullanabilirsin.

download.sysinternals.com
0
vecna
(18.11.08)
(6)

PC acilmama sorunu

dwight
Sevgili duyuru sakinleri, Elimde P4 3.0 bir PC var. Genc ve mmorpg tutkunu bi kardesimizin PCsi, baya hirpalanmis. Simdi soyle bir sorun var; Bilgisayar DVD-ROM un icinde CD varken, acilmiyor, monitore sinyal gitmiyor. ne zamanki CD yi cikariyorum tak ekran aciliyor ve PC normal olarak acilmaya basl
Sevgili duyuru sakinleri,
Elimde P4 3.0 bir PC var. Genc ve mmorpg tutkunu bi kardesimizin PCsi, baya hirpalanmis. Simdi soyle bir sorun var; Bilgisayar DVD-ROM un icinde CD varken, acilmiyor, monitore sinyal gitmiyor. ne zamanki CD yi cikariyorum tak ekran aciliyor ve PC normal olarak acilmaya basliyor. Ben olayin guc kaynagindan kaynakli oldugu gibi bir izlenime kapildim, sahibine bu yonde bir oneri yapmayi planliyorum. sizce ongorum dogru mudur? yoksa sorunu daha farkli bir yerde mi aramaliyim? ne olabilirkine?
Simdiden tesekkurler.
0
dwight
(18.11.08)
Bilgisayar boot etme işlemini Cd üzerinden yapmaya çalışıyor da olabilir .
Gerçi mointöre sinyal gitmiyor demişin ama sen yine de boot seçeneklerini gözden geçir
0
€xpolerer
(18.11.08)
cd-rom un güç kablosunu çıkarıyorum o zaman açılıyor desen güşç kaynağı kaynaklıdır derdim. Boot etmeye çalışıp kafası karışan bir pc gibi görünüyor. Ama ekrana görüntü gitmelidir tabi neden gitmesin. boot sırasını değiştirin düzelir muhtemelen ama bu alet cd den boot edilmek istendiğinde nasıl tepki verecek/veriyor merak ettim.
0
ozdek
(18.11.08)
bence de güç kaynağı. dvd rom ve ekran kartına aynı anda gücü yetmiyor. gücü dvd rom çekiyor (bilgisayarı ilk açtığında içinde dvd varsa bi kontrol edip çevirttirir içindekini. vuuuuuu diye dönem sesi gelir ilk başta. e haliyle motör bu. güç çeker. boş dvd rom standby şeklinde durur öylecene). dvd'yi çıkarınca dvd rom standby'a geçtiği için ekran kartı görevine başlıyor.
0
kibritsuyu
(18.11.08)
simdi bilgisayar cokmus durumda, illa ki eninde sonunda boot olayina girecegiz. o yuzden boot sirasini degistirmedim. muhtemelen boot sirasini degistirdigimde PC acilacaktir fakat DVD-ROM u kullanmak gerektiginde sorun tekrarlanacaktir ama deneyecegim.
0
🌸dwight
(18.11.08)
birde windows cdsi takılı iken açmayı dene bakalım. sorun dvd-romda mı
0
€xpolerer
(18.11.08)
zaten denemeleri PC nin kurtarma cdsi ile yaptik, hadi cd bozuktur diye alakasiz cdleri denedik sonra. sonuc yine husran. katil power supply galiba.
0
🌸dwight
(18.11.08)
(5)

Orta/üst düzey kulaklık tavsiyesi

desdinova
haftaya amerika'dayım kısmet olursa. kendime iyi bir kulaklık almak istiyorum, fakat pek de araştırmadım.gözü kapalı olarak, ya onların hepsi iyi de, şu fiyat performans olarak daha iyidir diye devam edebilecek biri varsa müteşekkirim.fiyat üst limitim 250 YTL.
haftaya amerika'dayım kısmet olursa. kendime iyi bir kulaklık almak istiyorum, fakat pek de araştırmadım.

gözü kapalı olarak, ya onların hepsi iyi de, şu fiyat performans olarak daha iyidir diye devam edebilecek biri varsa müteşekkirim.

fiyat üst limitim 250 YTL.
0
desdinova
(18.11.08)
ben de türkiye'de ucuz fiyat arayan biri olarak ve yaptigim cilgin arastirmalara dayanarak;
sennheiser cx 300 ya da daha pahali olan sennheiser cx 500 diyorum.
hatta iki tane alirsan birini de bana satarsin:)
yalniz mp3, ipod filan icin degil mi bu kulaklik? en azindan sennheiser öyle
0
zeykur valekov
(18.11.08)
kulakiçi kulaklık düşünüyorsanız (ki gavurlar iem - in ear monitor der buna) shure ve etymotic efsanedir. genellikle pahalı olan daha iyi oluyor hifi'da, o yüzden üst limitinizin elverdiği en pahalı ürünü almanızı salık veririm. sennheiser düşünmeyin bence, bir üst seviyedesiniz çünkü fiyat olarak.
0
ref
(18.11.08)
evet mp3 çalarlar için kulaklık. sadece rastgele almak istemediğim için soruyorum.

@zeykur, eğer alacaksan kesin sana da alabilirim.
0
🌸desdinova
(18.11.08)
shure etymotic'e basar. soyle ki: o kadar verdiginiz etymotic'in kablosunu disardan ince yaparlar, bir senede tek kulak kalirsiniz. shure'ninki daha kalindir. gerci biraz kablo tadindadir ama dayaniklidir. tabi etymotic fiyat olarak o kalite icin cok uygundur.

bu ikisinden birini alin derim. shure'nin urun skalasi da genistir ama fiyatlar katlanir.
0
no avalon
(18.11.08)
sorunuzu bir de şurada sorarsanız yardımsever insanlar abd'deki piyasa ve kulaklılar hakkında daha ayrıntılı bilgi verebilirler. bu adamlar kulaklıla yatıp kalkıyor aman dikkat aklınızı çelmesinler.

www.head-fi.org
0
hellguard
(18.11.08)
(6)

Mac için codec

danimarkaprensi
Ey Kimmeryalılar, Yav ben mi tırtım anlamadım, biri bana MacBook'ta avi'leri ayna gibi izletecek bir codec önerirse müteşekkir olacağım. Ayna gibi diyorum, emektar pc'nin net gösterdiği karanlık renkleri böyle alaca bulaca, pikselli mikselli gösterir mi bir Mac? Bu nasıl bir vicdansızlıktır? Buldum
Ey Kimmeryalılar,
Yav ben mi tırtım anlamadım, biri bana MacBook'ta avi'leri ayna gibi izletecek bir codec önerirse müteşekkir olacağım. Ayna gibi diyorum, emektar pc'nin net gösterdiği karanlık renkleri böyle alaca bulaca, pikselli mikselli gösterir mi bir Mac? Bu nasıl bir vicdansızlıktır? Buldum evet internetten bir şeyler, kurdum da, ama verim alamadım, şimdi isim vermek istemiyorum. Çalışan bir codec bilen varsa daha iyi olacak tabii.
0
danimarkaprensi
(18.11.08)
km player.
sallamışta olabilirim.
0
onlygodjudgeme
(18.11.08)
perian diye bir quicktime plugin'i var gayet guzel herseyi gosteriyor, ayrica vlc player ve plex de kullanabilirsin.
0
vghost
(18.11.08)
vlc vlc vlc.
0
ref
(18.11.08)
ne codec'i hemsehrim (kimmerya'nin icindendi di mi) yenisin galiba mac aleminde. indir vlc'yi, indir mplayer'i... ne taksan gosteriyor. pixellenme baska.
0
no avalon
(18.11.08)
Doğrudur yeniyim, ama zaten problem dosya açmak değil. VLC de var ama ben görüntüden verim alamıyorum. PC ile Mac'i yanyana açıyorum misal, aynı anda aynı akışla aynı film. PC'de son derece net, canlı renkler ve en önemlisi siyah renk gerçekten siyah; ama Mac'te resmen desenli siyah. Ekran büyüklükleri çok az farklı olmasına rağmen bariz bir fark var. Ne bileyim Codec sorunudur belki dedim. Ayrıca perian da var sistemde başka codecleri de deniyorum, yok, cam gibi bir sonuç yok.
0
🌸danimarkaprensi
(18.11.08)
mac dediğiniz, macbook ise, diyecektim ki öyleymiş. macbook'ların ekranları biraz TIRT. hem glossy, yani parlak ekran, hem de izleme açısı çok düşük. azcık sağdan soldan bakınca saçmalıyor renkler. onunla alakalı olabilir mi acaba dedim. yoksa senelerdir vlc kullanan biri olarak hiç kalite problemi yaşamadım, burada da kimsenin yaşadığını sanmıyorum açıkçası.
0
ref
(19.11.08)
(3)

torrent (size=6.33gb downloaded=7.50gb)

jay kay
aynen boyle yaziyor programda ve yuzde 60ta falan su an. noluyor
aynen boyle yaziyor programda ve yuzde 60ta falan su an. noluyor
0
jay kay
(17.11.08)
bozuk segmentler indirip tekrar download ediyordur. Yalnız hatalı download oranı oldukça yüksek. Kullanıcılar arasında bilerek hatalı veri yollayan birisi var galiba.
0
kimlanbu
(17.11.08)
torrent istemcinizden de kaynaklanabilir. utorrent tavsiyedir.
0
madik atak
(17.11.08)
"hash fail" kismi ile toplam boyutun inmis yuzdesinin boyutunu topladiginizda downloaded tabir edilen boyutu veriyosa sorun yoktur. hatali segment indiriyo, hash edemeyip tekrar indiriyo.
0
polifonik osuruk
(18.11.08)
(3)

Telefonla Bluetooth üzerinden bilgisayarı kontrol etmek

kimlanbu
Bugun pc için usb'den bağlanan bluetooth adaptör aldım. Amacım kablosuz klavye vs kullanmadan yattığım yerden bilgisayara ulaşmaktı. Telefonda(w550i) Desktop'a ve media player'a ulaşmak için uzaktan kumanda menüsü var ama bağlanmaya çalıştığımda "bluetooth bağlantısı kurulamadı, diğer cihazdaki ayar
Bugun pc için usb'den bağlanan bluetooth adaptör aldım. Amacım kablosuz klavye vs kullanmadan yattığım yerden bilgisayara ulaşmaktı. Telefonda(w550i) Desktop'a ve media player'a ulaşmak için uzaktan kumanda menüsü var ama bağlanmaya çalıştığımda "bluetooth bağlantısı kurulamadı, diğer cihazdaki ayarları kontrol edin" diye hata veriyor.

Daha önce denemiş olan varsa yardım lazım. Blue soleil denen programı kurmadan da dosya alıp gönderebilir miyim ?
0
kimlanbu
(17.11.08)
Şöyle bir şey buldum, ekstra program yükleyip kontrol etmek istenilen her program için profil yüklenmesi gerekiyormuş.

www.howardforums.com
0
🌸kimlanbu
(17.11.08)
Benim beceriksizliğim, Blue Soleil denen programa telefonu ekledikten sonra "Bluetooth Human Interface Device Service" seçeneğine tıklamak lazımmış. Telefon "xxx sizi uzaktan kumanda olarak kullanmak istiyor kabul ediyor musunuz" diye soruyor.
0
🌸kimlanbu
(17.11.08)
puppetmaster diye bi kontrol programı var. daha iyisini görmedim henüz.
0
hububrad
(17.11.08)
(4)

facebook'ya yorumumu kimse görmesin

geldiler
feysbukta birinin fotoğrafına yaptığım yorumu benim arkadaş listemdeki, yorum yaptığım kişiyle bi bağlantısı olmayan kişiler de görüyor ya. görmesin istiyorum. kendi profilimden ilgili yoruma edit/remove desem herkeste gider mi yoksa kafamı kuma mı gömmüş olurum?
feysbukta birinin fotoğrafına yaptığım yorumu benim arkadaş listemdeki, yorum yaptığım kişiyle bi bağlantısı olmayan kişiler de görüyor ya. görmesin istiyorum. kendi profilimden ilgili yoruma edit/remove desem herkeste gider mi yoksa kafamı kuma mı gömmüş olurum?
0
geldiler
(17.11.08)
yorumun orada kalır. sadece bildirimlerde geçmez. mesela news feed de falan geçmez..
0
the dream seller
(17.11.08)
onun yerine privacy ayarlarınızdan "news feed and wall" seçeneğindeki tıklı olan "comment on a photo" yu kaldırırsanız, kimse bir şey görmez.
0
rachel
(17.11.08)
kimse bir şey görmez derken fotoyu kim açarsa acsın yorumunuz kabak gibi orada duracaktır. ama news feed ayarlarını değiştirirseniz insanlara "geldiler has commented on a foto" gibi bir bilgi gitmez sadece.
0
sleep may be the enemy
(18.11.08)
evet, cevabımı sleep may be the enemy tamamlamış.
0
rachel
(19.11.08)
(1)

.net - oracle , function - procedure

sare
bir oracle paketinin içinde bir procedure var. bu procedure'in x tane in, y tane de out parametresi var. proc(x1 in, x2 in, y1 out ) gibi.bu procedure'u .net 'ten func(x1, x2, out y1) biçiminde çağırıyorum.bu procedure'de değişiklik yapmak gerekti. proc(x1 in, x2 in, y1 out, y2 out) haline getirdim
bir oracle paketinin içinde bir procedure var. bu procedure'in x tane in, y tane de out parametresi var.
proc(x1 in, x2 in, y1 out ) gibi.
bu procedure'u .net 'ten
func(x1, x2, out y1) biçiminde çağırıyorum.

bu procedure'de değişiklik yapmak gerekti. proc(x1 in, x2 in, y1 out, y2 out) haline getirdim ve func2(x1, x2, out y1, out y2) biçiminde yeni bir fonksiyon yazdım. func(x1, x2, out y1) fonskiyonu da aynı procedure'u çağırıyor ve hatasız çalışıyor. bence out parametrelerde değişiklik olduğu için o kadar garip değil ancak bu patlar diyor çevredekiler, kafam karıştı.

demek istediğim .netten proc(x1 in, x2 in, y1 out, y2 out) procedure'unu func(x1, x2, out y1) şeklinde çağırdığımda patlaması mı beklenir, patlamaması mı?

düzgün anlatabildim inşallah.
0
sare
(17.11.08)
out'ını in'ini bilemedim de eğer fonksiyon prototipi ilk örnekte 3 argüman bekliyor ve sen onu 4 argümana çevirmişsen, ama hala 3 argümanla çağırıyorsan 4. argümanın null karakter olarak taşınır. c'de bu sorun olabilir ama .net ortamında nasıldır bilemiyorum. mantık olarak fonksiyon prototipinde herhangi bir argümanın null verilmesi durumunu anlayabilecek bir istisna bulunmasında fayda var. eğer 4. argüman veya fonksiyona geçirmeyeceğin herhangi bir argüman fonksiyonun her çağırılışında fonksiyon işlevinin içine katılacaksa patlar.
0
archetype
(17.12.08)
(3)

Bilgisayar sorusu, potansiyel anakart-ram-ekran kartı uyumsuzluğu

oyvind
Selamlar, Giriş faslını çok uzatmadan sorunuma geçmek istiyorum. Dürüst olmak açısından belirtmeliyim ki bu benim değil yakın bir arkadaşımın yaşadığı bir sorun, ben kendim çözemeyince sizlerle paylaşmak istedim.Epox EP-8KDA3I modeli olan anakart daha önce 2x1 Ghz 400 Mhz DDr2 ram ve 512 mb saphire
Selamlar,

Giriş faslını çok uzatmadan sorunuma geçmek istiyorum. Dürüst olmak açısından belirtmeliyim ki bu benim değil yakın bir arkadaşımın yaşadığı bir sorun, ben kendim çözemeyince sizlerle paylaşmak istedim.

Epox EP-8KDA3I modeli olan anakart daha önce 2x1 Ghz 400 Mhz DDr2 ram ve 512 mb saphire ekran kartı ile çalışmaktaydı. Ana kartın 3 adet ram slotu var ve maksimum 3 gb ram i desteklediği yazıyor.

Bu sisteme 1 GB pc3200 ram eklendiğinde bilgisayardaki ekran kartı çalışmamaya başladı. Biosdan anakarta 512 mb dan 256 mb a düşürüldüğünde bu sorun giderildi ama bu kez de sistemin bus hızı 100 mhz e düştü. yani daha önce açılışta ddr400@200 yazıyordu, bu olaydan sonra ddr400@100 yazmaya başladı.

Tam olarak anlayamadım bütün bunları bir mantık çerçevesine oturtamadım. Konu ile ilgili bilgi sahibi arkadaşlardan yardım rica ediyorum.
0
oyvind
(17.11.08)
bir ihtimal psu güç yetiştiremiyor olabilir.

extreme.outervision.com

burayı kullanarak sistemin tükettiği gücü bulabilirsiniz.
0
trick style
(17.11.08)
her sey normal gibi. taktigin ram sifir miydi? ya da onu cikardiginda gene ayni sorunlar devam ediyor mu? bir de taktigin ram in frekansi nedir?
0
sirahmet
(17.11.08)
@tricky style:

oraya göre 270 W psu ihtiyacı varmış, makinada 330 W a kadar destekliyormuş zaten.


@sirahmet:

takılan ram sıfır evet. ram i çıkardığında herşey eski mutlu günlerine dönüyor :) ram in frekansı 400 mhz, diğerleri ile aynı.

bu sanırım bilgisayar ile ilgili bilinemeyen şeyler hafızasına yazılacak bir olay haline geldi benim açımdan.
0
🌸oyvind
(18.11.08)
(7)

Bilgisayarın monitöre görüntü vermemesi.

alkolik imam
Merhabalar. Bilgisayarım açıldığında ekrana görüntü vermiyor. Ve 1 kısa bip alamıyorum.Ekran kartı arızası olduğunu düşünüp farklı ekran kartı ile denedim çözüm olmadı. Farklı bir hdd takıp denedim o da çare olmadı. O/B ekran kartı olmadığı için o/b deneyemiyorum.Acaba sorun neden kaynaklı olabilir?
Merhabalar. Bilgisayarım açıldığında ekrana görüntü vermiyor. Ve 1 kısa bip alamıyorum.
Ekran kartı arızası olduğunu düşünüp farklı ekran kartı ile denedim çözüm olmadı. Farklı bir hdd takıp denedim o da çare olmadı. O/B ekran kartı olmadığı için o/b deneyemiyorum.

Acaba sorun neden kaynaklı olabilir?
0
alkolik imam
(17.11.08)
Kısa bip sesi monitörden değil kasadan gelir. power suppylnin fanı çalışır ama anakarta elektrik vermiyor olabilir. kasayı çalıştırınca monitörün ışığı yanmıyorsa sorun bu olabilir. bir diğer sorun statik elektrik olabilir!

elektrik arızası olduğu için, bu tanımlarla ancak bu kadar tahmin yapılabilir. Test etmek gerekir.
0
sen dururken annenmi gidcek ekmek almaya
(17.11.08)
monitörden beklemiyorum zaten sesi. Kasadan düzgün çalışma sinyali gelmiyor.
0
🌸alkolik imam
(17.11.08)
fişini çekip power düğmesine 1-2 kere bas. sonra fişi takıp açmayı dene. benim manyak bilgisayarım da bazen (özellikle kasayı açıp bir şey yaptıktan sonra) bip sesi vermiyor, ekrana da görüntü gelmiyor aynı dediğin gibi. dediğimi yapınca ilginç bir şekilde düzeliyor. mantığını çözemedim.
0
kibritsuyu
(17.11.08)
ram leri çıkarıp bir daha takmayı denermisiniz? o değilse işlemci hatası veriyor, onuda çıkarıp takın olmazsa...
0
metox
(17.11.08)
cmos pili bitmiş olabilir.
0
midesiz
(17.11.08)
bios reset.
0
head
(17.11.08)
bir kısa bip alamıyorsunuz ancak başka bir uyarı tonu da gelmiyorsa bir ihtimal yeni nesil ekran kartlarında olan ekstra 12 V girişini yapmamış olabilirsiniz. ekran kartı agp veya pci exp. slotuna takılı olup enerjisini aldığından bios herhangi bir uyarı bip i üretmiyordu yanılmıyorsam.
0
trick style
(17.11.08)
(6)

flash oyun save dosyaları

in vito veritas
flash oyunların save dosyalarını firefox nereye kaydediyor, fikriniz var mı?
flash oyunların save dosyalarını firefox nereye kaydediyor, fikriniz var mı?
0
in vito veritas
(17.11.08)
durum acil ise gizli dosyaları açıp *.swf diye arat tüm c: sürücüsünü. sana tüm flash dosyalarını bulacaktır. Yok durum acil değilse akşam eve gidince bakıp öyle yazayım :)
0
sen dururken annenmi gidcek ekmek almaya
(17.11.08)
aciliyeti yok, bi süredir gemcraft oynuyordum oldukça da ilerledim. şirket haftasonuna kadar bilgisayarı değiştirecek o yüzden save dosyasını bulup yeni bilgisayara koyacağım tekrar oynama ile uğraşmak istemiyorum da.

bu arada swf uzantılı tüm dosyaları arattım ancak istediğim dosyaya ulaşamadım.

edit: *.sol diye aratınca save dosyalarının yerine buldum. yine de sağolun
0
🌸in vito veritas
(17.11.08)
kaydediyor mu ?
0
madik atak
(17.11.08)
flash oyunlarin kaydedilmesi... bana biraz sacma geldi.
0
trimpot
(17.11.08)
Allah iyiliğini versin in vito, oyunun ismini verdin, şirketi gemcraft sardı :))
0
sen dururken annenmi gidcek ekmek almaya
(17.11.08)
C:\Documents and Settings\XXX\Application Data\Macromedia\Flash Player
buralarda saklamasi muhtemel.
0
badseed
(17.11.08)
(4)

Bilgisayar Güç Tüketimi

Ersan
Arkadaşlar bilgisayarın ne kadar güç harcadığını gösteren bir program var mıdır? Google' dan arattım ama bir sonuç alamadım.
Arkadaşlar bilgisayarın ne kadar güç harcadığını gösteren bir program var mıdır? Google' dan arattım ama bir sonuç alamadım.
0
Ersan
(17.11.08)
power supply'in gucune, bir de monitorunun gucune bakarsan anlarsin. power supply 300~400 Watt, monitor de 100 Watt bi sey harcar herhalde.
0
osuruklu
(17.11.08)
kusura bakma da alakası yok dediğinin. o söylediğin olabilecek max değeri verir ki dandik power supplylar vs'den dolayı genelde yalan yanlış bir değer çıkar ortaya.

bilgisayarın bileşenlerini girip işte ekran kartı şu işlemci bu 5 tane harddisk 12 tane usb aygıtı diye sana yaklaşık bir max değeri veren programlar var ama sonuçları genelde biraz fazla çıkıyor gibi.
bilgisayar overclocklayanlara parça satan sitelerde linki var bu programların oradan bakabilirsin. (en son editörünsecimi.com 'da görmüştüm)
0
darknum
(17.11.08)
Bilgisayarını ve monitorunu 3 lu bir uzatmaya tak uzatmanın onune praktiker,bauhaus vs de bulabileceğin priz tipi guc olcerlerden(25,30 lira civarında) birini tak. tam anlamıyla guvenilir bilgiye ulaş.
0
akiskan
(17.11.08)
extreme.outervision.com

buradan kendiniz hesaplayarak ortalama bir değer çıkartabilirsiniz. monitörün güç tüketimi zaten üzerinde yazar
0
trick style
(17.11.08)
(12)

fotoğraf makinesi sorusu 2

05
efenim bir önceki duyurda (git: 47106) cevap veren arkadaşlara teşekkürlerimi iletiyorum bir kez daha sağolsunlar kafamdaki sorulari giderdiler ve seçenekleri 4 farkli modele indirgememi sağladılar. şimdi bunlardan hangisini tercih etmeliyim? amatörüm, fotoğraf çekmekten anlamıyorum pek, aldığım ma
efenim bir önceki duyurda (git: 47106) cevap veren arkadaşlara teşekkürlerimi iletiyorum bir kez daha sağolsunlar kafamdaki sorulari giderdiler ve seçenekleri 4 farkli modele indirgememi sağladılar. şimdi bunlardan hangisini tercih etmeliyim? amatörüm, fotoğraf çekmekten anlamıyorum pek, aldığım makineyi kullanacağım ekstra birşey almayacağım yani. ileride'de birşeyler kaparsam işime yarasın cinsten bir makine istiyorum.

1) Panasonic fz50 / 3,2X telephoto yaknlştrma lens + 0,5X wide angle geniş ekran lens + macro çekim lens / 950 ytl

2 ) Olympus e500 / 14-45 olympus digital fourthirds objektif + 40-150 zuiko digital fourthirds objektif / 900 ytl

3 ) Nikon D40 / 18-55 Autofocus Lens / 790ytl


4 ) Canon 350D / 18-55MM / 820ytl
0
05
(17.11.08)
çok bi canoncu olsam da olympus çift lensiyle çekici gözüktü bu listede.
0
kobuzchu kiz
(17.11.08)
canon kadar iyimidir acaba, panasonic 3 adet lens veriyor yanında ona ne diyorsunuz efendim?
0
🌸05
(17.11.08)
canon 350d, üzerine birsürü model çıkan bir makine, ben de 350d kullandığım halde öneremiyorum düşünün :D kit lensi (yani yanında verdikleri 18-55 mm lens de) kalitesiz bir şey zaten.

panasonic'in slr makinelerini hiç incelemedim, duymadım da kullanan birini ama olympus epey övülen bir marka. dpreview.com'a girip bu modellerin incelemelerini bir okuyun isterseniz, örnek fotoğraflar falan da vardır orada.
0
kobuzchu kiz
(17.11.08)
canonu şekil olarak beğensemde ekran küçüklüğü ve lens yönünden eledim zaten. nikonu beğendim ancak af motorunun olmaması ve alternatiflerine kıyasla kit halinde olması düşündürüyor. panasonic için güzel şeyler söylüyorlar açıkcası panasonic ve olympus arasında gidip geliyorum.
- pff -
0
🌸05
(17.11.08)
olympus serisi iyidir. 14-45 ve 40-150 hem tele hem geniş açı ihtiyacınızı karşılar.

panasonic fz50 slr değildir. slr-like denen gudik bişey. onu yarı fiyatına gömlek cebinize sığabilecek bir kompakt makina alın daha iyi. hiç gerek yok.
0
robin crusoe
(17.11.08)
soruya soru diyorum:
bu fiyatları nereden edindin ?
0
chak 666
(17.11.08)
muhtemelen hayyam pasaji fiyatidir..
olympus alin. canon 350d su anki teknolojinin fazlaca gerisinde kaldi. nikon d40 da oyle. panasonic de bu modellerle karsilastirilmiyor normalde. olympus'un lensleri, butun ihtiyaclarinizi karsilamasa bile objektife extra para vermenizi onleyerek en az 2 yil idare edecektir sizi.
0
paradoxical
(17.11.08)
panasonic ve olympus başka nikon ve canon başka ama :)).. ilk ikisi slr değil.. slr-like. slr-like fotoğrafçılığa başlamak için ideal olsa da kısa süre sonra yeni lensler denemek isteyeceksiniz. ayrıca slr-like lar slr gibi alan derinliği ile oynamanıza falan pek müsade etmez. eğer bir buçuk yıl sonra falan gerçekten iyi bir slr alacaksanız panasonic veya olympus alın derim. aksi taktirde slr almak daha mantıklı. son olarak panasoniclerin yüksek isoda çok fazla gren ürettikleri biliniyor. olympus a bir şey diyemiyorum. ben olsam canon 350d alırdım. ya da biraz para koyup 450d.. hatta yakında ben de alıcam 450d..
0
madik atak
(17.11.08)
efendim panasonic'in yanında verdiği apartlar yüzünden aklım takıldı bakarsanız;

Askı kayışı, 3,2 X Telephoto yakınlştrma lens. , Macro yakn çekm lens., UV Filtre, Polorize Filtre, Fluourescent filtre,4 gb shdc kart,Çanta, 210 cm tripod,Mini tripod, Makro adaptor, 55mm Lens büyüten, 52mm lens küçüten bilezik.'' vb. kafamı karştırdı açıkcası....

söyledikleriniz üzere canon 450d almaya karar verdim(kafam karısık yinede) henuz almadım ama aklımı çelen olursa değişik bi modelede yönebilirim akşam karar vericem. canon 450d 1,100 ytl kit halinde + COKIN 55 mm uv filtre hediyesi varmış. önemli bişey değil sanırım okadar? fiyat iyimidir, garantili kutulu. saygılar efendim.
0
🌸05
(17.11.08)
son dönemdeki fiyatlardan pek haberdar değilim ama 1100 ytl gayet makul geldi(garantili olduğunu varsayıyorum). bir konuda da uyaralım, bu saydıklarınızdan hangisini alırsanız alın, orta vadede lensler sizi tatmin etmeyecek. iki ya da üç farklı lens almak isteyeceksiniz. slr almak bu yüzden mantıklı. slr like ların objektifleri aklınızı çelmesin bence. bende de fujifilm slr like var, makine iyi ama objektif kesinlik tatmin etmiyor beni.. 450d bence gayet iyi bir seçim.

edit: ooops pardon. olympus dslrmış. pardon..
0
madik atak
(17.11.08)
@madik atak;

hocam, olympus e500 slrdir. nikon d40 ve canon 350d ye çakmış bir slr dir üstelik. bu makineler arasında slr-like olan sadece panasonic.

@05;

450d bugün giriş sınıfı slr için yapabileceğin en iyi seçim. bence daha fazla kafanı karıştıracak araştırma yapma, robin arkadaşına güven 450d yi al rahat et :) filtreler fotoğraf kalitesinde çok büyük farklar yaratmasa da lensin önünde bir koruyucu olarak çok önemlidir. filtresiz lens kullanmamaya gayret et.
0
robin crusoe
(17.11.08)
450d'yi 1100'e bulduysaniz guzel. lakin uzerindeki objektif cok kotu. isinize yaramaz. ek lens almak istersiniz, bu da makinenin yari fiyatindan baslar. fakat o fiyattan daha ucuza olympus'u aldiginzda tek dezavantaji satmak isterseniz karsiniza cikar. bunun disinda super makineymis. ne d40'la ne de 350d ile karsilastirimasi manasiz.. bence 400d ve d80'e rakip olabilecek kadar iyi bi makineymis.
0
paradoxical
(17.11.08)
(10)

Bir Laptop ama nasıl ?

rurouni
Adobe Premiere Pro ve After Effects gibi programları sorunsuz çalıştıracak bir laptop almam gerek bir oraya bir buraya gezdirmiycek olsam hiç uğraşmam toplarım kralında masaüstü ama okul işte.Bunların dışında en fazla bir de download yaparım. Bunları yapmamı sağlıcak fiyat/performans oranı en iyi la
Adobe Premiere Pro ve After Effects gibi programları sorunsuz çalıştıracak bir laptop almam gerek bir oraya bir buraya gezdirmiycek olsam hiç uğraşmam toplarım kralında masaüstü ama okul işte.

Bunların dışında en fazla bir de download yaparım. Bunları yapmamı sağlıcak fiyat/performans oranı en iyi laptop nedir marka model hepsini istiyorum :). fiyat daha önemli de diyebilirim.
0
rurouni
(16.11.08)
ihtiyacin olan sey ust seviye core 2 duo islemcili, 4 gb ramli (vista ise) 3gb ramli (xp ise, xp 4 gb ram desteklemiyor) bir alet. ekran kartinin bir onemi yok. ekranin da nasil rahat edeceksen yuksek cozunurluklu bir sey olmasi yeterli.
0
compumaster
(16.11.08)
@compumaster
xp nin 4 gb ram desteklemedigine emin misin?
0
sirahmet
(16.11.08)
mac al.
0
chrome
(16.11.08)
ay sonu yeni macler gelicek sanirim turkiyedek apple storelara onlardan al
0
jay kay
(16.11.08)
- 32bit xp ile 4gb bir yana 2nin ustunde ram bile randimanli calismiyor, 64bitte alabilecegin performansi alamiyorsun. 64bit xp ise cok sorunlu. en temizi vista 64 malesef.

- laptoplarda harddisk 5400rpm oldugu icin adobe programlarindan cok yuksek performanslar beklememek gerek.

- ekran karti performansta direk etkili degil ama gorsel islerle ugrasan bir adamin ekran karti cok da kotu olmamali.

- para varsa mac al tabi.
0
blackdog
(16.11.08)
sevgili rurouni ben de dediğin programları kullanıyorum ve tüm işimi laptop ta hallediyorum. hatta şöyle söyleyim masaüstüm de var ama p4, 1.5gb ram ve dandikbi ekran kartı olduğu için artık pek de işimi görmüyor(premierede yine bişiler yapabiliyorum ama after ı kurmadım bile=) laptop ın özelliklerini de referans olması açısından yazayım
c2d t7700 2.4ghz işlemci
nvidia 8600 mgs ekran kartı
3gb ram
ve tabi ki xp işletim sistemi.
0
rentts
(16.11.08)
bu arada blackdogçok güzel söylemiş harddisk çok önemli. mac pro ların harddiski 7200rpm olduğu için nerdeyse aynı özellikli bir masaüstüyle aynı performansı alabilirsin.
0
rentts
(16.11.08)
laptop için 7200 rpm hdd ler var. dell xps ler de secilebiliyor mesela. ya da monster marka olanlar ya da asus larda secilebliyorlar. su sıralarparan varsa ssd de alınaibliyor onlara bi gozat.
0
bryan fury
(17.11.08)
uzun sure laptop'a desktop iskencesi yapmis biri olarak soyleyebilirimki, bu aletler yukte calismaya musait degiller. isinma ile ilgili problemleriniz olacaktir. ozellikle islemciyi uzun sure fazla yukte calistirirsaniz. (premier pro render alirken baya yukelniyor). cpu'nuz veya gpu'nuz yanabilir.

32bit xp pro 3gb a kadar sorunsuz calisiyor, yani en azindan bende calisiyor.

ayrica adobe, cs4 itibari ile gpu hizlandirma / cuda destegi sunuyor. cuda destekli mobile gpu'lar var fakat bunlarin hangileri adobe ile calisir su an icin bilemiyoruz.
0
cench
(17.11.08)
evet mac al.
0
2day2die
(17.11.08)
(1)

football manager 2009 kilitlenme sorunu

infinity
sevgili football manager tutkunları, oyunun demosunda da aynı sorun vardı tam sürümü yükledim devam ediyor, sorun şu; maç günü geliyor bir güzel takımımı ve taktiğimi belirleyip confirm squad'a basıyorum fakat maça geçmeden kitlenip kalıyor fm2009.. mecburen görev yöneticisine girip yanında yanıt v
sevgili football manager tutkunları,

oyunun demosunda da aynı sorun vardı tam sürümü yükledim devam ediyor, sorun şu; maç günü geliyor bir güzel takımımı ve taktiğimi belirleyip confirm squad'a basıyorum fakat maça geçmeden kitlenip kalıyor fm2009.. mecburen görev yöneticisine girip yanında yanıt vermiyor yazan oyunu oradan kapatmak zorunda kalıyorum.. sorun sizce nedir, ne yapmalıyım?

not: işletim sistemim vista ultimate 64bit
0
infinity
(16.11.08)
budur! teşekkürler..
0
🌸infinity
(16.11.08)
(4)

msn niye açılmaz?

robin crusoe
şimdi şöyle bir durum söz konusu. bir arkadaşım şu an yurtdışında ve ailesiyle görüşmek için msn kullanıyor. ancak ailesi klasik anne babalardan olduğundan msnden bilgisayardan falan pek anlamıyorlar. ve bilgisayarı 4 gün önce formata yollamışlar, formattan geldiğinden beri msni çalıştıramıyorlarmış
şimdi şöyle bir durum söz konusu. bir arkadaşım şu an yurtdışında ve ailesiyle görüşmek için msn kullanıyor. ancak ailesi klasik anne babalardan olduğundan msnden bilgisayardan falan pek anlamıyorlar. ve bilgisayarı 4 gün önce formata yollamışlar, formattan geldiğinden beri msni çalıştıramıyorlarmış. bu eleman bana dedi bi git de bak sana zahmet diye. şimdi gidicem de niye çalışmıyor olabilir bu msn? tarih saat ayarı yanlıştır diye tahmin ettim ama o doğruymuş..
0
robin crusoe
(16.11.08)
service pack yapılmadığında da kabul etmeyebiliyordu hatırladığım kadarıyla.
0
sanal uyku
(16.11.08)
Format attırdıkları yere tekrar MSN'de kurtturtsunlar, siz bozdunuz yapın kardeşim desinler, biraz çirkeflik yapıp bedavaya getirtsinler.
0
Kazmapolitan
(17.11.08)
öneri olarak, acil konuşmak görüşmek istiyorlarsa başka bi programı denesinler o arada. googletalk un da video ses desteği çıkmış ki msnden daha kullanışlı olabiliyor gtalk...
0
random blonde
(17.11.08)
valla dün iki saat uğraştım çıkamadım işin içinden. bağlantı ayarlarıyla ilgili bir sorun diye tahmin ediyorum zira google bilmemkaç milisaniyede açılırken msn ve hotmail bağlantılı siteler açılmıyor. (windows live messenger bu arada açmaya çalıştığım) msn program olarak sorunsuz çalışıyor, ama oturum açılamıyor.
0
🌸robin crusoe
(17.11.08)
(2)

blogger'da başka bir siteye nasıl link verilir?

noise
efendim sorum budur. "bağlantı ekle" seçeneğini seçtikten sonra bile yapamıyorum. iki şey istiyorum:1-bir link adresi koyabileyim. (bakınız burda gibisinden)2-tıpkı sözlükte olduğu gibi bir kelime renkli görünsün, üstüne tıklayınca seni başka bir sayfaya götürsün.bunlar nasıl yapılır? sağolunuz.
efendim sorum budur. "bağlantı ekle" seçeneğini seçtikten sonra bile yapamıyorum. iki şey istiyorum:
1-bir link adresi koyabileyim. (bakınız burda gibisinden)
2-tıpkı sözlükte olduğu gibi bir kelime renkli görünsün, üstüne tıklayınca seni başka bir sayfaya götürsün.

bunlar nasıl yapılır? sağolunuz.
0
noise
(16.11.08)
yazdığın bir yazı içinde link vereceksen kelimeyi seçip "bağla" diyorsun adresi yazıyorsun o kadar. ama kenarda sürekli duracak link falan yapacaksan kontrol paneli->yerleşim den gadget ekle de, bağlantı listesini ekle. ordan rahatça yaparsın.
0
rectoa
(16.11.08)
linki ayrı sayfada açmasını istiyorsanız şöyle yazmak lazım:
<a href="site adresi" target="_blank">bağlantı ismi</a>
0
zen spider
(16.11.08)
(6)

Nasıl oluyor bu iş?

Ersan
Şimdi durumu kısaca özetleyeyim. Yaklaşık 1 ay önce çok gürültü yapan kasa fanımı daha sessiz olan bir fanla değiştirdim. Ama çok ilginç bir şekilde bu fanı taktığım zaman oyunlarda kolonlardan çat çut sesler çıkmaya başlıyor. Ve bu sesler bir süre sonra dayanılmayacak hale geliyor. Evet bir fanın b
Şimdi durumu kısaca özetleyeyim. Yaklaşık 1 ay önce çok gürültü yapan kasa fanımı daha sessiz olan bir fanla değiştirdim. Ama çok ilginç bir şekilde bu fanı taktığım zaman oyunlarda kolonlardan çat çut sesler çıkmaya başlıyor. Ve bu sesler bir süre sonra dayanılmayacak hale geliyor. Evet bir fanın bunlara sebep olabileceğini ben de düşünmüyorum.Ama gelin görün ki böyle oluyor. Taktığım fanın eskisinden boyut olarak bir farkı yok sadece daha sessiz. Evet arkadaşlar nasıl oluyor bu iş?
0
Ersan
(16.11.08)
onu degistirirken baska bi kabloya falan dokunmus olmayasin. temassizlik olmustur belki.
0
osuruklu
(16.11.08)
Yok arkadaşlar en az bir on kere çıkartıp taktım. Yeni fanı taktığım zaman başlıyor çıtırtılar.
0
🌸Ersan
(16.11.08)
Eki Fan: 0,40A 12VDC (Watt değeri yazmıyor)
Yeni Fan: 0,18 A 12VDC 2,16W

Colonizer, eğer dediğin gibi akımla ilgili bir durumsa. Nasıl bir yol izlemem lazım?
0
🌸Ersan
(16.11.08)
ses kartın on-board diye tahmin ediyorum? benzer değerde (Eski Fan: 0,40A) bir fan bulmaya çalış
0
raj
(16.11.08)
fan kalitesizdir belki? Gerçi sessiz bir fanın fırçalı motoru olacağını sanmıyorum ama fırçalı motorların kalitesiz olanı elektrik şebekesinde gürültüye sebep olabiliyor; Tabi ufacık motor evin cihazlarında sinyal gürültüsüne sebep olacak değil ama eğer ki power supply da kutuplardan biri ortaksa her yer için, powers supply a bağlı alet edevata böyle etki edebilir gibime geliyor;

çok bilimsel olmadı ama böyle bir etkiye çok şahit olmuşluğum var;

öte yandan p = v*i , yani eski fan 4.8w mış.
0
mrtksn
(16.11.08)
Bilgisayarımda ses kartı dışında kullandığım başka bir donanım yok (Creative Audigy 2 ZS).Yani bu işlerden fazla anlamsam ama bir mantıksızlık yok mu ortada :)Bir fan böyle bir probleme yol açabilir mi?
0
🌸Ersan
(16.11.08)
(4)

Fifa Manager 09 da oyuncuları oynatmak

auzril
Selam. Fifa Manager 09 u indirdim kurdum. Oynamaya başladığımda 3d bir şekilde izlemek ve ya oynamak mümkün zannediyordum ama maçları ne izleyebiliyoum ne de oyuncuları hareket ettirebiliyorum sadece text mode da maçları izleyebiliyorum. Acaba 3d seyretmek ve ya oynamak için yapılması gereken bir şe
Selam. Fifa Manager 09 u indirdim kurdum. Oynamaya başladığımda 3d bir şekilde izlemek ve ya oynamak mümkün zannediyordum ama maçları ne izleyebiliyoum ne de oyuncuları hareket ettirebiliyorum sadece text mode da maçları izleyebiliyorum. Acaba 3d seyretmek ve ya oynamak için yapılması gereken bir şey var mı ?
0
auzril
(16.11.08)
en son total club manager 2005 oynamış biri olarak söyleyebilirim ki fifa 09'unda yüklü olması lazım bilgisayarınızda. en azından total club manager 2005'te öyleydi.
0
cumingsoon
(16.11.08)
eski versiyonlarda cd sadece orjinal forma vs için gerekiyordu. yine oynayabiliyordum. takım mount etmek için vs idi cd, yani fifa olmadan çatır çatır goller atmışlığım vardı. son versiyonları bilemeyecegim.
0
iyilik yap pitbull
(16.11.08)
fifa yüklü olmadan da oynatabiliyosun, ama tek adamı.
0
gerrain
(16.11.08)
peki nerden ayarlanıyor bu oynama sistemi ?
0
🌸auzril
(02.01.09)
(1)

emule'un derdi nedir?

deckard
büyük bi dosya indirmek istediğimde bi uyarı mesajı verdi. sanırım dosyanın ağda da henüz tam olarak yer almadığını söylüyor ama emin olamadım. nedir tam olarak?
büyük bi dosya indirmek istediğimde bi uyarı mesajı verdi. sanırım dosyanın ağda da henüz tam olarak yer almadığını söylüyor ama emin olamadım. nedir tam olarak?
0
deckard
(16.11.08)
tam kaynak olmadigini, simdiye kadar hickimsenin bitiremedigi uyarisini veriyor. sayet yeni sunulus bir dosya degilse uyarisini goz onune alin.
0
entrapmen
(16.11.08)
(5)

fotoğraf makinesi sorusu.

05
efendim saygılar ilk önce. sorum/problemim şu; şimdi ben fotoğraf makinesi almak istiyorum ama şöyle bir canon olsun nicon olsun yahut ne bileyim ucunda o lens takılanlardan olsun. ancak ışık ayarıymış ya da slr olanıymış d-slr olanıymış hiç anlamıyorum şimdiki zaman içinde anlamayı pek düşünmüyorum
efendim saygılar ilk önce. sorum/problemim şu; şimdi ben fotoğraf makinesi almak istiyorum ama şöyle bir canon olsun nicon olsun yahut ne bileyim ucunda o lens takılanlardan olsun. ancak ışık ayarıymış ya da slr olanıymış d-slr olanıymış hiç anlamıyorum şimdiki zaman içinde anlamayı pek düşünmüyorum fakat yinede temel ayarlarını çözebilecek kapesitede bir insanım neyse. böyle bir makine alayım diyorum, bakarım alınca fikrim değişir yahut ne bileyim ileride kursuna felan giderim ya da kendim biraz çözerim işi ama şu an için öyle bir planım yok, iyi bişey olsun diyorum, işi öğrenirsem eğer yine aynı makineyle devam edeyim diyorum. önerilerinizi alabilirim? mesela baktım ben birkaç işe yararı varmı bunların içinde? *gülmeyinde*

şekil/fiyat olarak araştırdım sadece özelliklerinden pek anlamadım ama.

Panasonic FZ50
Canon 350D
Nikon D40
Sony Cybershot H50
Sony Cybershot F828
Panasonic FZ28
Nikon D60
SONY Alpha A300
0
05
(16.11.08)
canon eos 450d olabilir daha sonrada kullanman açısından ışık ayarı falan bilmesen bile otomatik ayarlada da güzel sonuçlar elde edebilirsin.hangi makinanın nası çekim yaptığına ise fotokritik sitesinden bakabilirsin orda daha aşırı detaylı cevaplar bulabilirsin
0
buffy de vampir sayilir
(16.11.08)
ilerde fikrim değişir devam ederim dersen (ki garanti dersin) slr ile başlaman faydalı olacaktır. yazdıklarının arasından slr olanlar Canon 350D, Nikon D40, Nikon D60, SONY Alpha A300. nikon d40 ve d60 ilerde devam etmen için maliyet açısından seni gereksiz yere zorlar. çok da ileri gidemezsin zaten onlarla. bunların arasından favori canon 350d olur, sony a300 de averaja oynar.
0
robin crusoe
(16.11.08)
bunların dışında ne olabilir efendim ? canon 350d'nin ekrani aklıma yatmadıda.
0
🌸05
(16.11.08)
canon 450d seni en az 2-3 yıl götürür. fotoğrafçılık öyle efsunlu bi olay değil zaten makinayı 1-2 ay kurcala herşeyi öğrenirsin. sonra da keyfini çıkarmak kalır geriye. canon 400d de güzel bi makine. ama 350d'ye bütçen yetiyor ise o da fazlasıyla işini görür. nikon d40, d40x ve d60 serisinden uzak dur. önü açık bir seri değil. kompakt makina kullanıcılarını slr ye çekmek için üretilmiş modeller. d70s eski seri bir makina ama sağlamdır. d80 de gayet güzel bir giriş seviyesi makinası en az 2 yıl götürür seni, ancak kişisel fikrim fiyatını haketmiyor. sony serisi hakkında pek fikrim yok ama alfa serisi iyi sonuçlar veriyor. canon bir nikon iki sony uefaya kalır derim :)
0
robin crusoe
(16.11.08)
fotograf makinesi secerken bir de bence deviantart, flickr, fotokritik fotograf yükleme sitelerini gezin ve makineye göre arama yapin. o makinelerle neler cekilebildigini görün, kararinizi biraz da ona göre verin. iyi fotograf cekmek icin cok iyi makinelere sahip olmanin gerekmedigini göreceksiniz.
0
atmacaged
(16.11.08)
(8)

hangi linux?

ycan07
linux a geçmek istiyorum ancak onlarca çeşidi var. kullanıp memnun olduğunuz, yeterince hızlı, ufak tefek programlarda sorun çıkarmayan (phun, guitar pro gibi..) bir sistem varsa tavsiyelerinizi bekliyorumnot: 64 bitlik olursa süper olur
linux a geçmek istiyorum ancak onlarca çeşidi var. kullanıp memnun olduğunuz, yeterince hızlı, ufak tefek programlarda sorun çıkarmayan (phun, guitar pro gibi..) bir sistem varsa tavsiyelerinizi bekliyorum

not: 64 bitlik olursa süper olur
0
ycan07
(16.11.08)
Mint'i bu kadar yukarılarda görmemiştim hiç, acayip bir şeyler yapmış ki son altı ayda üç numara olmuş heralde, ne yapmış diye bakmak lazım.

1 Ubuntu
2 openSUSE
3 Mint
4 Fedora
5 Debian
distrowatch.com
0
areels
(16.11.08)
o bahsettiğin programların linux sürümü yoksa hiç bulaşma; wine ile falan belki çalışır ama olsun;

Bence virtualbox ile sanal makina oluşturup ona kur ubuntuyuş,pardusmuş her neyse merakını gider; Baktın merak gidermekten öte, kendi windowsundan çok bu sanal makinadaki zamazingoyu kullanıyorsun o zaman kurarsın bilgisayarına normal yollarla;
0
mrtksn
(16.11.08)
virtualbox'la uğraşma bence. windows lazımsa, onu silmeden ayrı bir partition'a linux kurabilirsin. (dual boot olayı)

ben pclinuxos ve pardus kullandım. şu an ubuntu kullanıyorum. diğer 2si de güzeldi ama ubuntu'nun çok avantajı var. en başta en yaygın linux dağıtımı. o yüzden internette bir çok kaynak bulabiliyorsun. ingilizce forum çok aktif. ayrıca depolarında bir sürü program var. pardus ve pclinuxos'ta yoktur mesela bu.

bi de farklı farklı masaüstü ortamları var. bunlardan en gelişmişleri gnome ve kde. masaüstü ortamı aynı olan dağıtımlarda çok fark olmaz. kullanış açısından aynıdır. eğer hard diskinde yerin varsa, windows'un yanına bi tane gnome'lu bi tane de kde'li linux kur derim. sonradan beğenmediğini silersin. gnome'lu olarak ubuntu tavsiye ederim. kde'li olarak da opensuse ve pardus iyidir. (kubuntu da var bu arada.)

aslında hiçbirini kurmadan live cd'lerini indirip dene istersen.
0
edge_nabby
(16.11.08)
chip sizin için bir makale yayınlamış bugün. buyrun:
www.chip.com.tr
0
edge_nabby
(16.11.08)
eğer linux ve bilgisayar ile aran iyi ise archlinux derim. kurması miraz meşakkatli olabilir ama tam olarak istediğin sistemi elde edersin.
0
kurukafa
(16.11.08)
ubuntu iso dosyasını indirip bir cd ye yazdırıp daha sonra bilgisayarınızı cd den boot ederek bilgisayarınıza kurmadan deneyebilirsiniz. ~edge_nabby bahsetmi$ zaten $imdi $ey ettim~
guitar pro denemedim bir emulator vasıtasıyla fakat tuxguitar diye güzel bir ikamesi mevcut. i$imi görüyor.
phun'a gelince... ne olduğu hakkında en ufak bi fikrim bile yok.

ayrıca buna benzeyen bir duyuru ben de açmı$tım fakat bulamadım (git:)ini.
0
durum serserisi
(16.11.08)
Eğer yeni başlıyorsan pardus tavsiyemdir. türkçe pek çok kaynağa ulaşabilirsin.


ozgurlukicin.com
pardus-wiki.org

gibi pek çok site var.
0
alkolik imam
(16.11.08)
cevap veren herkese teşekkürler. live cd olarak ubuntu indirip kullanmaya karar verdim. bahsettiğim programları da wine filan bi şekilde halledicez artık.
0
🌸ycan07
(16.11.08)
(13)

Sitelerde ne kadar kota harcadığımızı öğreneceğimiz bir program var mı?

mim
Merhabalar, soru aslında başlıkta ama biraz açayım: Girdiğimiz her hangi bir siteden çıkarken ne kadar kaldığımızı ve ne kadar kota harcadığımızı gösteren bir program falan var mı?Bir de, Mozilla Firefox'ta `Flashblock` ve `Noscript` eklentileri kullanıldığı ve kullanılmadığı durumlarda kullanılan k
Merhabalar, soru aslında başlıkta ama biraz açayım: Girdiğimiz her hangi bir siteden çıkarken ne kadar kaldığımızı ve ne kadar kota harcadığımızı gösteren bir program falan var mı?
Bir de, Mozilla Firefox'ta Flashblock ve Noscript eklentileri kullanıldığı ve kullanılmadığı durumlarda kullanılan kota miktarında ne kadarlık bir fark olur?
Teşekkürler...
0
mim
(16.11.08)
anlık kota takibi yapmak isteniyor, istatistikler vs.. sanırım, evet pek çok program var bunu yapan fakat benim denediğim pek çoğu reklam vs.. ıvır zıvırla doluydu. türk kota sistemine uygun bir program olma zorunluluğu ve türklerin her şeyden para götürüp köşeyi dönmeye çalışma özelliği sebebiyle sağlıklı bir şekilde yapılmış program bulma olasılığı düşük diye düşünüyorum fakat bu düşüncelerimin aksine al lan bak burada şeker gibi yapılmışı var, olması gerektiği gibi olmuş diye çıkar gelir biri, olabilir yani.
0
areels
(16.11.08)
Şu eklenti yaptığını söylüyor bi işi, dene istersen: addons.mozilla.org

öte yandan 2.soruna da cevap vereyim; Evet baya farkeder; Sonuçta o bloklanan şeyler reklam ve reklamlar genelde bol miktarda imaj v.s içerir.

edit:tüh, loglamıyormuş servis sağlayıcısından alıyormuş veriyi; loglayanını var mı bi bakayım, ben de merak ettim.
0
mrtksn
(16.11.08)
hah, buldum işte bu yapıyor sanırsam kesinlikle; hatta hız limitlemesi falan bile yapıyormuş: addons.mozilla.org
0
mrtksn
(16.11.08)
@mrtksn
kafama takıldı, flash bloker sitelerdeki flash ların üzerine bir play butonu koyuyor bu butonu tıkladığımızda hemen oynatıyor eğer hemen oynatıyorsa demek ki önceden yüklemiş de oynatıyor. Acaba bu flash bloker ın amacı flash ları en son ve de gizli yüklemek mi?
0
ukeladümbelek
(16.11.08)
flashblock u bayadır kullanmıyorum ama hatırladığım kadarıyla flash objelerini hiç çalıştırmıyor sen üstüne tıklamadıkça; E hiç çalıştırılmamış flash objesi de yüklenmemiş oluyor, dolayısıyla flashların yediği kotadan yırtmış olursun;

o play butonuna tıkladığında ne olacağı ise tamamen hazırlayanın keyfine kalmış bir şey; hemen oynamaya başlıyorsa ya önceden yüklenmiştir videonun komplesi yada bağlantın o videoyu takılmadan oynatabilecek kadar hızlı yüklenmesine izin veriyordur;
0
mrtksn
(16.11.08)
sitelerin bir kısmını engellemek diye bir şey söz konusu değil, site sizin adsl bağlantısına site sahibinin arzu ettiği şekilde iner, ondan sonra engellemek kota tasarrufu sağlamaz, yani siz herhangi bir şeyle flashları engelle, resimleri engelle dediğinizde o resimler, flashlar yine iner fakat tarayıcı göstermez.
0
areels
(16.11.08)
@areels, flash ile hazırlanmış şeylerde, yüklemenin nasıl olacağı tamamen geliştiricisinin elinde; Mesela bir flash animasyonun oynamaya başlaması için belli bir frame e kadar yüklenmesini bekleyebilir geliştirici; Yada geliştirici hemen bir şeyler gözüksün diye çok temel bir rutin hazırlar ilk frame de; ilk frame yüklenince action script ile diğer kısımlarını yükler falan filan; O yüzden firefox flash objesini yüklese bile , çalıştırmadan geri kalanı yüklenmeyebilir; O yüzden bpek çok durumda bandwidth den tasarruf yapar diyebiliriz.
0
mrtksn
(16.11.08)
@mrtksn, addons.mozilla.org eklentisini kurdum ama
TypError:this.watcherservice has no properties. hatası veriyor. Acaba bendeki Firefox'un 2.0.0.18 versiyonu olmasından mı?
0
🌸mim
(16.11.08)
olabilir, ben 3.0.1 versiyonuna kurdum(bilgisayarım bozuk ayriyetten çaylağım, lablarda anca bu versiyon var) şahane çelışıyor; mesela kurduğumdan bu yana 9.77mb download 0.27 mb upload yapmışım; youtube dan video falan izlerken videonun yüklenme hızını da gösteriyor; çok şahane.
0
mrtksn
(16.11.08)
@mim firefox un sürümünden olacağını zannetmiyorum. Öyle olsaydı bu eski sürüm diye eklentiyi yüklemeye izin vermezdi ama sen yine de 3.0.4 ü yükle :D
0
ukeladümbelek
(16.11.08)
@areels, @mrtksn, @ukeladümbelek işin teknik kısmını fazla bilmiyorum ama, mesela 4,5 yaşındaki kızımın oyun oynadığı oyun sitelerinin hemen hepsinde flash oyunlar var ve flashblock açılıyor ilk önce, oynamak için play butonuna tıkladıktan sonra oyunu yüklemeye başlıyor. Demek ki, play butonuna basılmadan oyun yüklenmiyor.

Ayrıca geçici olarak evimden uzaktayım ve kullandığım pc eski, 98 Win yüklü, ram'ler yetesiz (söylesem gülersiniz) o kadar yani, Firefox'un yeni versiyonunu yükleyemiyorum, galiba Firefox'un Throttle eklentisi de bu pc konfigürasyonunda çalışmıyor. Fazla kaşınmamak en iyisi galiba...
0
🌸mim
(16.11.08)
diğer soruna cevap olarak da, adblock plus'ın flash reklamları ya da resimleri indirmeden engellediğini biliyorum. engellediğim bi resmin cache'te olmadığını gördüm. bence flashblock ve noscript için de aynı şey geçerlidir.
0
edge_nabby
(16.11.08)
(7)

oyun oynarken küçülen ekran?

nehir
options'da screen seçenekleri olmadığından soruyorum. yanları siyah. ekran tam ortada. nasıl düzelir bu? yardımcı olacaksa oyun; capitalism 2teşekkürler
options'da screen seçenekleri olmadığından soruyorum. yanları siyah. ekran tam ortada. nasıl düzelir bu? yardımcı olacaksa oyun; capitalism 2

teşekkürler
0
nehir
(16.11.08)
oyunun çözünürlük ayarlarını düşürürseniz büyür görüntü.(yani bende öyle oluyo en azından)
0
cumingsoon
(16.11.08)
işte screen settings yok options da. kaldı ki age of da falan da yaşıyorum aynı sorunu. başka nerden düzeltiriz?
0
🌸nehir
(16.11.08)
yanlar siyah kalıyorsa muhtemelen ekranınız widescreen. Bazı oyunlar için widescreen yamaları mevcut, ( örnek olarak warcraft 3, registry den halledilebiliyor) bazıları içinse yapıcak pek birşey yok.

görüntünün oranını bozarak ekrana yaymak isterseniz şuraya bir göz atmanızı öneririm, belki fikir verir :

www.widescreengamingforum.com:_Finding_the_Digital_Flat_Panel_Settings_Tab
0
skatheist
(16.11.08)
laptop kullanıyorum. widescreen oluyor mu bunlarda da?
0
🌸nehir
(16.11.08)
capitalism 2, bildigim kadariyla sadece 800*600 calisiyor.
sizin probleminiz laptop grafik suruculerinden kaynaklaniyor. cozunurluk dusse de laptop dogal ekran cozunurlugunu korumaya calisiyor.

oyun widescreene genlesir, ama grafikler biraz yayvanlasir. Gelismis grafik ayarlarindan bu problemi cozebilmeniz lazim. laptop marka/modeliniz nedir?

nvidia kartlar icin(sayfanin alt tarafinda)
my.opera.com
0
cench
(16.11.08)
toshiba a200 1m4. nasıl yapalım şimdi?
0
🌸nehir
(16.11.08)
kartiniz Intel® GMA 900.
grafik kartinin gelismis ayarlarina gitmeniz lazim.(masa ustu, sag click, ozellikler, ayarlar, gelismis) ayni karttan bende olmadigi icin tam olaral ne yapmaniz gerektigini bilmiyorum ama "scaling" ile ilgili ayarlar gorurseniz, kurcalayabilirsiniz.

ikinci bir cozum olarak guncel grafik karti suruculeri kurmayi deneyebilirsiniz.
gulf.computers.toshiba-europe.com
0
cench
(16.11.08)
(3)

macintosh için

bubamara
macintosh için mp3 kesip biçmeye yarayan bir program var mı bildiğiniz ?
macintosh için mp3 kesip biçmeye yarayan bir program var mı bildiğiniz ?
0
bubamara
(16.11.08)
yuxel
(16.11.08)
logic var ama ağır oldu gibi geldi bana
0
thefin
(16.11.08)
mp3 trimmer.
parali dedigine bakmayin, calisiyor da islem yapmadan once bir zaman sayaci cikyor, daha gec basliyor i$e:

www.macupdate.com

audacity'den farki sadece kesme bicme yapmasi, dolayisiyla basitligi.
0
no avalon
(16.11.08)
(1)

video download?

kobuzchu kiz
http://video.yandex.ru/users/alan-69/view/4/ şuradaki videoyu indirmeye çalışıyorum ben.download helper var ama, o sayfada bir işe yaramadı nedense.aynı videoyu feysbuk'tan indirmeye çalıştım, oradan indirdi ama sadece ses dosyası olarak çalışıyor winamp'ta; media player falan 'hatalı bu' diyor.nası
video.yandex.ru şuradaki videoyu indirmeye çalışıyorum ben.
download helper var ama, o sayfada bir işe yaramadı nedense.
aynı videoyu feysbuk'tan indirmeye çalıştım, oradan indirdi ama sadece ses dosyası olarak çalışıyor winamp'ta; media player falan 'hatalı bu' diyor.

nasıl yapsam da indirebilsem videoyu?
(pratik çözümler lütfen... bilgisayar dahisi değilim, beceriksizim)
0
kobuzchu kiz
(16.11.08)
Orbit downloader kullanabilirsiniz. Vdeoyu açmadan önce orbit 'i açıp ayarlardan grab'ı tıklayın. Siz videoyu çalıştırnca yakalayacaktır.. sonra da inidirip izleyebilirsiniz.(Ki denedim şap diye yakaladı videoyu)
0
Cingılbört
(16.11.08)
(2)

H.R. Giger Birthmachine Bebekleri

gizzeminogen
bu bebebklerin heykellerine ihtiyacım var. internette bulduklarım 17.500 $ gibi fahiş fiyatlarla satılıyor. ben çok büyük istemiyorum ama bilen - gören, ya da yapabilen birini tanıyan varsa bana ulaşması beni çok mutlu eder. p.s. büyüklüğü fotoğraflardaki kadar olmayacak. minicik istiyorum ben.
bu bebebklerin heykellerine ihtiyacım var. internette bulduklarım 17.500 $ gibi fahiş fiyatlarla satılıyor. ben çok büyük istemiyorum ama bilen - gören, ya da yapabilen birini tanıyan varsa bana ulaşması beni çok mutlu eder.


p.s. büyüklüğü fotoğraflardaki kadar olmayacak. minicik istiyorum ben.
0
gizzeminogen
(15.11.08)
hakkı, orasına bir şey diyemeyeceğim ama ben onun imalatı olsun demiyorum. zaten ondan gelen bir şeye kalbim dayanmaz. bari küçük yapsa da onları alsam =) şöyle 5-10 cm boyunda falan :D
0
🌸gizzeminogen
(16.11.08)
varsa tanıdığın heykel sanat bölümünde okuyan arkadaşın 20-30 lira ver yapsın sana, bana kalsa ben 20-30'a yapmam ayrı, sallamasyon bir fiyattı o dediğim..
0
raj
(16.11.08)
(1)

walkman telefon için son mp3player yazılımı?

gholeman
sony-ericsson w810i marka telefonum var. mp3 playerı iyi hoş ama album bilgilerinin yanında bir de album kapağını gösterse diyorum. bunun güncellemeyle mümkün olduğunu duydum lakin bulamadım bir türlü.nası aratıcağımı da bilmiyorum gerçi.yapabilir miyiz bunu?o kadar mp3 lere kapak ekledim boşuna olm
sony-ericsson w810i marka telefonum var. mp3 playerı iyi hoş ama album bilgilerinin yanında bir de album kapağını gösterse diyorum. bunun güncellemeyle mümkün olduğunu duydum lakin bulamadım bir türlü.
nası aratıcağımı da bilmiyorum gerçi.

yapabilir miyiz bunu?
o kadar mp3 lere kapak ekledim boşuna olmasın :)
0
gholeman
(15.11.08)
donanimhaber forumlarında bu işlerle uğraşıyorlar baya orayı bi ziyaret edin
0
buffy de vampir sayilir
(20.12.08)
(3)

hardisci resimli şekilde gösteren program

4telbanayeter
bi zamanlar bi program yüklemiştim hardiscteki belgeleri fln böle grafikle gösteriyordu, işteçok büyük olanlar kırmızı küçükler yeşil gibi Fln, aradım bulamadım ismini bilen varmı ?
bi zamanlar bi program yüklemiştim hardiscteki belgeleri fln böle grafikle gösteriyordu, işteçok büyük olanlar kırmızı küçükler yeşil gibi Fln, aradım bulamadım ismini bilen varmı ?
0
4telbanayeter
(15.11.08)
2 satırı okumak bu kadar mı yorar gözü.

color icon türü bir program sanırım kullandığınız.
0
efruz
(15.11.08)
(bkz: treesize)
0
dinomazu
(15.11.08)
ne gerek var ki
(15.11.08)
(2)

gitar

ihtiyar hayvan
bana türkçe gitar tabları elde edebileceğim sağlıklı bi site söyler misiniz?? gitar pro dökümanlarıda olsa fena olmaz içinde... yada bilgisayarınızda falan varsa, zuladan gönderseniz... ????
bana türkçe gitar tabları elde edebileceğim sağlıklı bi site söyler misiniz??
gitar pro dökümanlarıda olsa fena olmaz içinde...
yada bilgisayarınızda falan varsa, zuladan gönderseniz... ????
0
ihtiyar hayvan
(15.11.08)
gerçi yazılmış ama gitar ve gitarla ilgili her konuda danışabileceğiniz en şahane site mygitar.com'dur diye düşünüyorum. belki ikinci bir kişinin onayını da istersiniz dedim.
0
jack of hearts
(16.11.08)
(4)

vikipediden kopyalama sorunu

denize karsi icen keci
arkadaşlar vikipediden worde kopyaladığımız metinlerde arkada oluşan açık mavi fon rengini nasıl giderebiliriz?
arkadaşlar vikipediden worde kopyaladığımız metinlerde arkada oluşan açık mavi fon rengini nasıl giderebiliriz?
0
denize karsi icen keci
(15.11.08)
bu sadece internet explorer kullanilarak yapilan kopyala+yapistir da oluyor. ben opera ile yaptim arkada mavi fon olmadi ama ie ile girip kopyala yapistir yaptigimda oldu.


1- word'e aktardigin metnin tamamini secip (ctrl+a) sol üst menüde "stil"den "bicimlendirmeyi temizle" dersen fon rengi kaybolur.

2- kopyaladigin yaziyi önce not defterine, oradan da kopyalayip word'e yapistirirsan sadece text yapisir, fonu almaz.

3- opera kullanarak kopyala+yapistir yaparsan fon rengi yapismaz.
0
trimpot
(15.11.08)
yapıstırdıktan sonra metnin en altında ufak bi klasör resmi olacak. ona tıkla, en altta 3. ve sonuncu seçenek "sadece metni sakla" yaparsan sadece metin kalır.
0
ymerdiveni
(15.11.08)
yazıyı kopyalayın. sonra "paste special" yapın. unformatted text diye seçerseniz sadece yazıları yapıştırır.

(benim word ingilizce, yardım da ingilizce oldu, kusura bakmayın.)
0
mea maxima culpa
(15.11.08)
notepad'e yapistirin, sonra oradan kopyalayip word'e yapistirin.
0
desdinova
(15.11.08)
(1)

picasa atraksiyonlarının facebook wall'una yansıması?

zillosh
facebook eski halindeyken "import" diye bir kısım vardı mini-feed'de... picasa gibi bir kac sitede yapılanlar, eklenen fotolar fln mini-feed'e cıkıyordu. facebook yeni haline gecince bu uygulama kalktı mı?dip not: picasa yeni bi eklenti cıkarmıs, picasa ile facebook'a dogrudan foto yuklenebiliyormus
facebook eski halindeyken "import" diye bir kısım vardı mini-feed'de... picasa gibi bir kac sitede yapılanlar, eklenen fotolar fln mini-feed'e cıkıyordu.

facebook yeni haline gecince bu uygulama kalktı mı?

dip not: picasa yeni bi eklenti cıkarmıs, picasa ile facebook'a dogrudan foto yuklenebiliyormus, onu sormuyorum. picasa'ya foto yukledigimde facebook'ta bu cıksın istiyorum.

bu uygulama kalkmadıysa, ayarlaması nerden yapılır acaba? =)
0
zillosh
(15.11.08)
profilinizde wall kısmında "status update, share link" gibi şeylerin yanında aşağı doğru bir ok var , orda göreceksiniz import seçeneğini tıklayın, picasa'nın da aralarında olduğu siteleri göreceksiniz.
0
cumingsoon
(15.11.08)
(4)

Donanım Sorunu

william axl rose
merhaba,donanım bilgim iyi olmadığı için siz sözlük ahalisine danışmayı uygun buldum;her şey, kablosunda temassızlık olan bir usb joystick'i kardeşimin masaüstü bilgisayarına takmamızla başladı. temassızlık anında kilitlenen makinenin, resetlendikten sonra hiçbir usb portu çalışmayacak, test amaçlı
merhaba,
donanım bilgim iyi olmadığı için siz sözlük ahalisine danışmayı uygun buldum;

her şey, kablosunda temassızlık olan bir usb joystick'i kardeşimin masaüstü bilgisayarına takmamızla başladı. temassızlık anında kilitlenen makinenin, resetlendikten sonra hiçbir usb portu çalışmayacak, test amaçlı taktığım 2gblık flash belleği de çok kısa bir sürede ısıtıp, kullanılmaz hale getirecekti. usb portları bir daha hiç çalışmadı (aygıt yöneticisinden baktığımda gayet normal görünüyorlar). bazen açılırken şu an hatırlayamadığım ama içinde "S.M.A.R.T" geçen ve F1'e basın gibi şeyler barındıran hatalar veriyordu. son birkaç gündür ise durduk yere mavi ekran vermekte, kendi kendine resetlenmekte. "bad pool caller" ve bugün çıkan "geçersiz görüntü sağlama toplamı" hatası en net hatırladıklarım. artık açılırken çıkan windows xp logosu göründüğü anda ekran kararıp yeniden başlıyor ve bu döngü devam ediyor.

sizce sorunlu donanım hangisidir? bu arada anakart asus p4p800
0
william axl rose
(15.11.08)
S.M.A.R.T. yani "Self-Monitoring, Analysis, and Reporting Technology".

IBM tarafindan üretilen bir teknololoji olup, hard diskin yakinda gümleyecegi sinyallerini vermeye yariyor.

google'da "S.M.A.R.T hatasi" diye aratirsaniz bir cok mesaja ulasirsiniz.
0
trimpot
(15.11.08)
muhtemelen hard disc arızası mevcut. hdd health diye bir program var bu program vasıtası ile hard disc in durumuna bakabilirsiniz. program internette mevcut.
0
trick style
(15.11.08)
hdd de arızalı olabilir, fakat usb portlarını etkilemez diye düşünüyorum.
0
🌸william axl rose
(15.11.08)
USB2-anakart arası bağlantılar ters yapılmış olabilir. joystickteki temassızlık topraklaması olmayan bilgisayarının anakartında elektrik yüklemesine sebebiyet verebilir. Bu da zaten hasarlı olan harddikindeki hasarı tetiklemiş olabilir.

Elektronik arıza tabii ki görmeden sadece ihtimal üzerine konuşabiliyoruz. Sorun power supply kaynaklı bile olabilir. Test yapmak gerekir.
0
Kazmapolitan
(15.11.08)
(1)

laptop monitörü

ic dingizlenmesinde yasanan kaygi
eski laptobumun eski sıfatını almasından sonra monitörünü hiç zarar vermeden güzelce çıkardım şimdi diyorum ki bunu bi ikinci monitör hatta bokunu çıkarıp bi televizyon alıcısına bağlamak gibi hayallerim var. ama nasıl yapacağımı bilmiyorum bunu bi fikir bi yardım bi öneri bişeyler söyleyin.
eski laptobumun eski sıfatını almasından sonra monitörünü hiç zarar vermeden güzelce çıkardım şimdi diyorum ki bunu bi ikinci monitör hatta bokunu çıkarıp bi televizyon alıcısına bağlamak gibi hayallerim var. ama nasıl yapacağımı bilmiyorum bunu bi fikir bi yardım bi öneri bişeyler söyleyin.
0
ic dingizlenmesinde yasanan kaygi
(15.11.08)
olmaz değil olur tabiki de ama laptoptan komple ayırarak yapamazsın. Mutlaka panele görüntünün aktarılabileceği bir dönüştürücü vb sistem gerekir (çünkü laptoptan söktüğün şey "monitör" değil sadece "ekran" diyelim) o da piyasada satılmıyor tabi ki, elektronik işini bilen biri becerebilir.
0
blackdog
(15.11.08)
(3)

utorrent

zubundy
yavaş indiriyor. alt tarafta kırmızı bir ünlem işareti var ve onun üzerine gelince şöyle bir uyarı veriyor.not connectable.a firewal/router is limiting your traffic. you need to open up a port so others can connect you anladığım kadarıyla port açmalıyım, ama nasıl açılır bu port
yavaş indiriyor. alt tarafta kırmızı bir ünlem işareti var ve onun üzerine gelince şöyle bir uyarı veriyor.

not connectable.
a firewal/router is limiting your traffic. you need to open up a port so others can connect you

anladığım kadarıyla port açmalıyım, ama nasıl açılır bu port
0
zubundy
(15.11.08)
www.portforward.com adresinden modeminizin markasını seçerek adım adım nasıl yapılacağına bakabilirsiniz.
0
durum serserisi
(15.11.08)
turkcesi ve daha anlasiliri icin: www.portacma.net
0
trimpot
(15.11.08)
kırmızı ünlem ise porttan ziyade uyarıda da söylediği gibi bir güvenlik duvarı ya da bağlantı limitleyici kullanıyor olabilirsiniz. önce onları gözden geçirin. eğer sarı ünlem olursa o zaman port açmak için kasın.
0
insanimsi
(15.11.08)
(2)

Office 2007 de görüntü degistirilebilir mi

gauloises blue
office 2007 de özellikle powerpointta görüntüyü office 2003 sekline gecirme imkani var mi? hani microsoftun bazi ürünlerinde oluyor. vista klasik seysine cevirilebiliyor, yada xp`de mi daha önceki sürümün görüntüsüne gecebiliyorduk ne. neyse asil önemli olan baslikdaki soru.
office 2007 de özellikle powerpointta görüntüyü office 2003 sekline gecirme imkani var mi? hani microsoftun bazi ürünlerinde oluyor. vista klasik seysine cevirilebiliyor, yada xp`de mi daha önceki sürümün görüntüsüne gecebiliyorduk ne. neyse asil önemli olan baslikdaki soru.
0
gauloises blue
(15.11.08)
office 2007'yi bir tema değişlikliğiyle 2003 gibi görebilir miyim? diye soruyorsunuz sanırım.
bir de sizin nick sigaraydı değil mi bir zamanlar?
0
tranko buskas
(15.11.08)
evet, ve evet hala var böyle bi sigara. 2003 görüntülü bi temayi nerden bulabilirim?
0
🌸gauloises blue
(15.11.08)
(5)

partisyonları birleştiremiyorum

oddity
c: ve d: partisyonlarını birleştirmek istiyorum. `acronis disk director suit` ile "d'yi c'ye merge et" diyorum, o da yapacağını söylüyor ama diyor ki, "14gb, 10gb -> 15gb" yani toplam 25 gb olması gerektiği halde göstermiyor. denedim belki öyle olmaz diye. işlemi uyguladı, 2 defa reboot etti falan.
c: ve d: partisyonlarını birleştirmek istiyorum. acronis disk director suit ile "d'yi c'ye merge et" diyorum, o da yapacağını söylüyor ama diyor ki, "14gb, 10gb -> 15gb" yani toplam 25 gb olması gerektiği halde göstermiyor.

denedim belki öyle olmaz diye. işlemi uyguladı, 2 defa reboot etti falan. nihayet windows tekrar açılınca hemen bilgisayarıma girip baktım, eyvallah partisyonların sayısı 3'ten 2'ye düşmüş ama c'nin boyutu hala 15gb. programı açıp baktım nereye kayboldu bu 10gblik kısım diye, hayda, "unallocated" olarak görünüyor.

ulan bu ne biçim merging? pöf! yardım!
0
oddity
(15.11.08)
c'yi unallocated alanı kullanarak resize etseniz?
0
dinomazu
(15.11.08)
partition magic'i deneseniz?
aman verilere dikkat edin, onemli bilgilerin yedegini alin.
0
cench
(15.11.08)
@dinomazu: o benim de aklıma geldi de, nedense resize menüsünde sadece küçültme işlemi yapabiliyorum. bana da saçma geldi ama böyle malesef.

@cench: bugüne kadar partition magic'in hangi versiyonunu kullandıysam (ki buna son günlerde indirip kurduğum son sürümü de dahil) "drive letter cannot be read" gibi bir hata mesajı veriyor ve program açılmıyor bile (3 farklı bilgisayarda hem de!) nette bu sorunun çözümünü aradım ve buldum ama hem çok zahmetliydi, hem de acronis'in daha iyi olduğunu duydum.
0
🌸oddity
(15.11.08)
Partition Magic'in 8.0 sürümüyle C sürücüsünü rahatlıkla genişletebiliyor olmanız lazım, neden öyle bir hata veriyor acaba? belki de biraz fazla eski ve NTFS'i doğru düzgün desteklemeyen sürümleri denemiş olabilirsiniz. Bir de, başka bir program dahi kullanacak olsanız C'yi resize etmeden önce Defrag yapmanızda fayda var derim.
0
sahtepetrucci
(15.11.08)
d yi ucurup c yii reseize ile buyutmeniz gerekiyor tabi bu islemle veriler ucuyor.
0
bryan fury
(15.11.08)
(5)

` bu simge hangi tuşta

enter saltman
akıllı bkz vermek için kullanılan bu simge hangi tuşta? dikkat ederseniz ' değil
akıllı bkz vermek için kullanılan bu simge hangi tuşta? dikkat ederseniz ' değil
0
enter saltman
(15.11.08)
benim klavyemde noktalı virgül ve virgülün bulunduğu tu$a alt gr ile basınca çıkıyor.
0
the neutron bomb
(15.11.08)
yazmışsın ya niye soruyosun :D
alt+96 tuslayacaksın
0
zubundy
(15.11.08)
ms word > ekle > simge > 5. ve 8. satırlarda...

edit: yazılmış zaten :)
0
tranko buskas
(15.11.08)
ingilizce klavye'de 1 in sol tarafinda. ingilizce klavye'ye alt+shift tuslariyla gecebilirsin.
turkce klavye'de alt+vırgul ıle cıkıyor.
0
comptrol
(15.11.08)
akıllı bkz vermek için metni seçip gizli bkz yapıyor ve o sorduğun işaretten sonra : koyuyorum. bence daha pratik. tavsiye ederim.
0
bobcat
(15.11.08)
(1)

?demonoid invitation code?

mc34
demonoid invitation code varmıdır acaba kimsede? aylardır open registration bekliorum bi turlu giremedim!
demonoid invitation code varmıdır acaba kimsede? aylardır open registration bekliorum bi turlu giremedim!
0
mc34
(15.11.08)
olca8a91h2uozyao688nbfzvlb0tu40oif
0
hellprince
(15.11.08)
(2)

myriamonde'un bilgisayari patladi!!!!

twodimensionprism
efendim merhabalar, bendeniz kendi accountunu açmaya üşenen myriamonde. şimdi benim bilgisayarım patladı. buraya kadar bi sorun yok, bilgisayardır patlar. problem şurda başlıyo: benim buna format atmam lazım, biliyorum formatı yerse en azından kendine gelecek... ama bilgisayarım patlamakla kalmıyor,
efendim merhabalar, bendeniz kendi accountunu açmaya üşenen myriamonde. şimdi benim bilgisayarım patladı.

buraya kadar bi sorun yok, bilgisayardır patlar.

problem şurda başlıyo: benim buna format atmam lazım, biliyorum formatı yerse en azından kendine gelecek... ama bilgisayarım patlamakla kalmıyor, dvd romu görmemekte de ısrar ediyor. gerçi sanırım bozulmuş, bios'ta falan da saçma sapan şeyler oluyo dvdroma bakmaya çalıştığımda. neyse o da dert değil, buyursun bozulsun ondan kıymetli mi, ama ben bu *BEEEP* aletine nası format atıcam kendisi windows cd'sini okuyamazken? misal efendim cd'yi bi şekilde flashdiske falan atıp ordan şeyetme şansım var mı? noluyo? nası olcak bu işler? evet, budur derdim. bi de tabi keşke bilgisayarım ölmese, ama o sanırım çok da mümkün değil.

tenku şimdiden. öpü0rum.

(censored by twodimensionprism the rightful owner.)
0
twodimensionprism
(14.11.08)
gideceksin bi bilgisayarcıya, bi tane dvd-rom taktıracaksın usb çıkışlı kasanın içine. oradan da biostan vereceksin bootu usbye. ha ben para veremem dersen git bilgisayarcıya tanıdığın birine orada hallet.
0
alperen4
(15.11.08)
flash diske atıp bios'tan usb legacy support seçeneğini aktif hale getirip first boot device'ı flash disk yapınca olabilir belki. ama flasha bootable usb image olarak atmak gerekir muhtemelen.
0
leylak sarabi
(15.11.08)
(6)

download edilen dosyanin hatali olmasi

darth maul
kilit kelimlerle aradim mamafih bulamadim [ustunkoru bakmis da olabilirim] sorum su, acik kanallarda yayinlanan dizileri rapidshare'den yukluyorum. lakin arada yukledigim dosyalar olmasi gerektigi gibi rar dosyasi degil ob! uzantili bir dosya olarak yukleniyor ve "crc hatasi" diye bozuk cikiyor. sor
kilit kelimlerle aradim mamafih bulamadim [ustunkoru bakmis da olabilirim] sorum su, acik kanallarda yayinlanan dizileri rapidshare'den yukluyorum. lakin arada yukledigim dosyalar olmasi gerektigi gibi rar dosyasi degil ob! uzantili bir dosya olarak yukleniyor ve "crc hatasi" diye bozuk cikiyor. sorun su bu dosyalari duzeltecek bir program var mi? kotadan yememek icin bu hatalari otamatik olarak duzelten bir program var mi?

not: wincrc demeyin o olmuyor. ya da ben beceremedim
0
darth maul
(14.11.08)
sanırım dosyalar bir şekilde yarım kalıyor. linkte öyle demiş:

filext.com!
0
cumingsoon
(14.11.08)
sanirim kullandigin download manager orbit. ob! de orbit download manager'in download'i tamamlanmamis dosyalar icin kullandigi dosya uzantisi. bitmemis bir download'in sonucu olan dosya da dogal olarak extract edilemez. o hatayi alman normal. dosyalar bozuk degil tahminimce.

devam: cozum olarak orbit'in bir secenegi vardi sanirim, import broken downloads vs gibi. onu deneyebilirsiniz. (emin degilim bundan da aslinda artik orbit kullanmadigimdan)

orbit forumlarina bakabilirsiniz su adresten forum.orbitdownloader.com
0
fdegir
(15.11.08)
evet orbit ile yukluyorum. bir deneyeyim. sagolun
0
🌸darth maul
(15.11.08)
free olarak indiriyorsanız download manager kullanmayın. normal olarak tarayıcıdan indirin.
0
edge_nabby
(15.11.08)
free fln denmıs de orbit paralı degil ki paralı.
0
bryan fury
(15.11.08)
@bryan fury
rapidshare'den free ve premium olarak indirilebiliyor ya, onu dedim. free olarak indiriyorsa herhangi bir download manager kullanmasın. evet, orbit paralı değil paralı :D
0
edge_nabby
(16.11.08)
(5)

Firefox ile üyelik isteyen sitelere zahmetsizce giriş

Kazmapolitan
firefox'a yüklenen bir eklenti ile program indirmek için girilen sitelerden istenen üyelik şartını ortadan kaldırılması ile gerçekleştirildiğini duyduğum ama uzun bir süre arayıp bulamadığım eklenti hakkında bilginizi istiyorum.inanırmısınız erkek arkadaşınızın hanki kızı kestiğini gösteren eklenti
firefox'a yüklenen bir eklenti ile program indirmek için girilen sitelerden istenen üyelik şartını ortadan kaldırılması ile gerçekleştirildiğini duyduğum ama uzun bir süre arayıp bulamadığım eklenti hakkında bilginizi istiyorum.

inanırmısınız erkek arkadaşınızın hanki kızı kestiğini gösteren eklenti bile yapmışlar ama aradığım yok
0
Kazmapolitan
(14.11.08)
oyle bir eklenti oldugunu sanmiyorum zira firefox, sitenin db'den cektigi bir yaziyi degi$tirip link haline getiremez (forumlardaki uye olmaniz gerekmektedir kismindan bahsediyorsak)

lakin cogu forum sitesi bunu cok gec yapti. ben cogu zaman google'un onbellek sayfalarindan girip linkleri gorebiliyorum, tavsiye ederim.
0
astaroth
(14.11.08)
uzun zamandır kullanıyorum çok memnunum

addons.mozilla.org

(bkz: bugmenot com)
0
flexin
(14.11.08)
teşekkür ederim flexin, yanlış yerde aramışım hayatın gerçeğini, test etttim başaralı.
0
🌸Kazmapolitan
(14.11.08)
rica ederim afiyet olsun :)
0
flexin
(14.11.08)
bugmenot'in eklentisi de mi varmi$ ((:
0
astaroth
(15.11.08)
(5)

iki bilgisayar arası bilgi transferi

gholeman
şimdi bir laptop ve bir masaüstü bilgisayarım var.laptoptaki 45 gb kadar dosyayı pc ye atmalıyım. evde kablosuz ağ ile bağlanmış durumdalar. nası bir yöntem kullanayım ki işim kısa ve acısız olsun.
şimdi bir laptop ve bir masaüstü bilgisayarım var.
laptoptaki 45 gb kadar dosyayı pc ye atmalıyım. evde kablosuz ağ ile bağlanmış durumdalar. nası bir yöntem kullanayım ki işim kısa ve acısız olsun.
0
gholeman
(14.11.08)
Laptop'taki verinin olduğu klasörleri ağda paylaşıma açın, daha sonra desktop'a geçip laptop'ın ip adresini yazıp bağlanın ve dosyaları kopyala yapıştır yapın...
0
crown
(14.11.08)
ya o en kolayı onu biliyorum ama acaba böle yazılım falan yok mudur ki?
0
🌸gholeman
(14.11.08)
0
talemon
(14.11.08)
Cross Kablo bulabilirsen eğer bilgisayarları direkt birbirine bağlayarak bilgileri daha hızlı alabilirsin bir de harici harddisk gibi saçma derece basit bir yol önereyim. gerçi harici harddiskin olsa neden uğraşasın değil mi? Benimki de öneri işte..
0
Kazmapolitan
(14.11.08)
(bkz: radmin)
0
yuto
(14.11.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.