Giriş
(3)

gitar hero

enter saltman
gitar heronun pc versiyonu varmı?hero kelimesi nasıl okunur?
gitar heronun pc versiyonu varmı?
hero kelimesi nasıl okunur?
0
enter saltman
(22.11.08)
aradığın şey ben de yok.
ama hero, hiro olarak okunur.

edit: zeke ile pişti olduk.
0
vital
(22.11.08)
2 tane var.
guitar hero III legends of rock
guitar hero aerosmith
0
cause
(22.11.08)
(bkz: frets on fire)

manyaktir.
0
osuruklu
(23.11.08)
(3)

Firefox/safari da bi tane daha bookmark tab ekleme ?

busuta
sevgili coni keşler ; benim sorum bu firefoxdaki/safarideki tab kısmından bi tane daha eklemek istiyorum hatta 1 tane daha (: herneyse böyle bişey yapabilmem mümkünmü ? şimdiden teşekkürler, iyi akşamlar....
sevgili coni keşler ;

benim sorum bu firefoxdaki/safarideki tab kısmından bi tane daha eklemek istiyorum hatta 1 tane daha (: herneyse böyle bişey yapabilmem mümkünmü ?

şimdiden teşekkürler, iyi akşamlar....
0
busuta
(22.11.08)
yani eğer istediğin şey iki sıra tab olsun, öyle scroll ileekrana sığmayan tablara ulaşmaya kasmamaksa, tab mix plus bunu yapıyordu herhalde firefox için.
0
mrtksn
(22.11.08)
benim anladığım şu üstteki kısayol için kullanılan bardan 1 sıra daha istiyorsun. ama mrtskn'in yazdığından anladığım tab çubuğunun birden fazla satır olması. kısayollar için olanı bilmiyorum ama tab çubuğunun birden fazla satırda olmasını istiyorsan tab mis plus yükleyip (firefox) display ayarlarından tab bar'a, oradan da when tabs don't fit width kısmından multi-row seçip kaç satır istediğini ayarlıyorsun.
0
sanal uyku
(22.11.08)
saolun varolun
0
🌸busuta
(22.11.08)
(5)

Firefox uzmanı gençlere soruyom!

loststone
http://www.skybound.ca/stylizer/aha bu url'de tanıtılan yazılımın aynısı olan bi firefox eklentisi olduğunu iddia ediyor bi kankam. ama adının ne olduğunu anımsayamamış.bi buldurun be!
www.skybound.ca

aha bu url'de tanıtılan yazılımın aynısı olan bi firefox eklentisi olduğunu iddia ediyor bi kankam. ama adının ne olduğunu anımsayamamış.

bi buldurun be!
0
loststone
(22.11.08)
Firebug işinizi görecektir sanırım:

addons.mozilla.org

Üstüne de gerekirse Web Developer'ı kurabilirsiniz:

addons.mozilla.org
0
silhouette
(22.11.08)
firebug bu zamazingonun yaptığı her bir şeyi yapıyor; Yetmez bir de üstüne cookie editör eklentisini de kurunca sayfanın her yönünü anlık olarak inceleyebiliyorsun; Tek fark firebug yaptığın değişiklikleri kaydedip sunucuya hemen yükleyemiyor; Ama zaten salt html ile çalışan kaldı mı ki sayfayı görndüğü gibi sunucuya yüklemek steyesin?

firebugda yaparsın değişiklikleri, baktın tam istediğn gibi oldu, kullandığın editörden asıl koda uygularsın;
0
mrtksn
(22.11.08)
hem firebug, hem de web developer kurulu. lakin tarayıcıda gördüğüm herhangi bir şeyi tıklar tıklamaz WYSIWYG biçimde CSS editletmiyor.

üstelik aletin 93878932 çeşit CMS için desteği var. HTML sitesi değil yani olay.

yok mu çok benzeyen bir muadili bunun?
0
🌸loststone
(23.11.08)
@t joe
izleyemeyenler burdan indirebilir:
www.skybound.ca
0
edge_nabby
(23.11.08)
gene videodaki gibi değil be abi. ff3.0.4 ve fb1.2.1 kurulu bu arada.

videodaki daha kolayıydı işin. çok teşekkür ederim yine de:)
0
🌸loststone
(23.11.08)
(2)

Gmaile yönlendirme

4telbanayeter
Hotmail ve pop3 maillerimizi gmaile yönlendirebiliyorduk, yane bi kopyası g maile geliyordu nası oluyordu bu ya ??
Hotmail ve pop3 maillerimizi gmaile yönlendirebiliyorduk, yane bi kopyası g maile geliyordu nası oluyordu bu ya ??
0
4telbanayeter
(22.11.08)
üst kısımdaki "ayarlar"a tıkla, gelen sayfada "hesaplar" sekmesi olacak, ona tıkla. ardından hesaplar sekmesi açılacak. sayfanın alt kısmında, "başka hesaplardan posta al" bölmüne gel kalanını halledersin zaten. "bir hesap ekle"vari bişiler olacak o bölümde, ona tıklayıp adres bilgilerini falan giriceksin.

olcak bitcek. :)
0
vital
(22.11.08)
yönlendirme var fakat yamulmuyorsam hotmail'i yönlendirdiğiniz de kopya felan saklamıyordu..
ama gmail'i yönlendirirseniz, bir kopyasını saklayı seçiyorsunuz, saklıyor.. mis..
0
p shadow
(22.11.08)
(2)

nedir bu kablosuz kanallar?

p shadow
şu kablosuz internet olayına bir türlü ısınamadım ağız tadıyla yaşayamadık diye.. az çok da alakamız var bilgisayarla felan ama kurcalayıp bulanlardanız yani bilip de oynamıyoruz..şimdi bu kablosuzun kanal denen bi hedesi var 12 tane mi ne.. standart olarak 11 olarak geliyor ki neden olduğunu çözeme
şu kablosuz internet olayına bir türlü ısınamadım ağız tadıyla yaşayamadık diye.. az çok da alakamız var bilgisayarla felan ama kurcalayıp bulanlardanız yani bilip de oynamıyoruz..
şimdi bu kablosuzun kanal denen bi hedesi var 12 tane mi ne.. standart olarak 11 olarak geliyor ki neden olduğunu çözemedim.. yani bunun bi başı var, 1 demişler ona da, hepsi standart 1 gelse tamam ama neden 11?
hadi onu geçtim böyle en hızlı kanal gibi bir şey var mı? bakıyorum herkes 11'de, sanırım arada "kanal çakışması" gibi bir şey de oluyor..
ne yapmalı bu kanalı?
0
p shadow
(22.11.08)
En çok önerilen kanallar 1. 6. ve 11. kanallardır. Burada dikkat etmeniz gereken etrafınızdaki kablosuz modemler, bluetooth cihazları ve benzeri elektronik ürünlerin yayın yaptığı kanalların sizin modeminiz ile olan interferanslarıdır. Hızınızda azalma olduysa ve bu durum adsl bağlantınızdan kaynaklanmıyorsa 1. kanaldan başlayarak sizin için en uygun kanalı denemeniz gerekiyor...
0
tubytube
(22.11.08)
bunlar kullanılacak frekansı belirtiyor. 1. kanal 2.412 Ghz, 2. kanal 2.417 Ghz deyu gidiyor. ortalıkta çok 11. kanal varsa onu seçmeyin mesela. gürültü olur.
0
elcezire exclusive
(23.11.08)
(3)

1066 mhz ram

hayati yasayan adam
2 ay önce asus p5k se anakart ve 2x1 ghz 1066 mhz crucial ballistic ram aldım. benim sorum su islemcim ramlerimi 800 mhz olarak görüyor. everest'in son sürümü ile baktım ve yeni farkettim. bunu düzeltmek icin ne yapabilirim? bir kac arastırmada islemci voltaj carpanını 2.2 v a getireceksin dendi ama
2 ay önce asus p5k se anakart ve 2x1 ghz 1066 mhz crucial ballistic ram aldım. benim sorum su islemcim ramlerimi 800 mhz olarak görüyor. everest'in son sürümü ile baktım ve yeni farkettim. bunu düzeltmek icin ne yapabilirim?

bir kac arastırmada islemci voltaj carpanını 2.2 v a getireceksin dendi ama anakartı elime almaktan korktum yoksa yapmayı biliyorum. ayrıntılı bilgi verebilecek yigitler aranıyor

ek bilgi

1) islemci q6600 4x2.4 ghz
2) ekran kartı ati hd 4850
3) isletim sistemi vista home premium
0
hayati yasayan adam
(22.11.08)
ben de asus striker 2 formula ve q6600 için aynı soruyu sormuştum. bir arama yap istersen.
0
blackdog
(22.11.08)
aynı sorun benim aldıgım p45 msi anakarttada mevcuttu ramlerı taktıgım 1066 ramleri 800 mhz olarak goruyordu ve sık sık mavi ekran veriyodu . ancak anakart 1200 mhz kadar ddr2 ram desteklıyor gozukuyodu bi cok yerde voltaj ayarlarıyla 1066 calıstırıldıgını gordum ancaksistem stabil olmuyor ve hata veriyor sitede ise anakartın 800 mhz normal ancak 1200mhz e kadar o/c destegı oldugunu kartın uzerınde belırtılen acıklamanın yanlıs anlasılması sonucu boyle bir durumun bir cok kisinin basına geldıgı flan yazıodu benım sana tavsiyem senınkındede boyle bir proıblem olup olmadıgını arastır eger oyle bisey varsa 800 mhz ramle degistirmek kesın cozum
0
the end of dreams
(22.11.08)
anakartınız en fazla ddr2 800mhz hızını destekliyor. bu durumda normal yollarla ddr2 1066 mhz hızına ulaşamazsınız. ancak overclock menüsünden işlemci çarpanını 7'ye düşürüp (default 9), fsb hızını 355mhz'e yükseltirseniz (default 266-267). orjinal işlemci hızına en yakın şekilde ram saat hızınızı 1066mhz'e çıkarmış olursunuz.

nasıl oldu bu derseniz; işlemciniz 2.4 ghz hızında çalışıyor, 1066 mhz bus hızında ve 9 çarapanını kullanıyor. yani anakartınızda işlemci hızınız 267mhz fsb x 9 olarak çalışıyor. bu durumda ramleriniz 800 mhz hızında çalışıyorsa; fsb/ram oranı 1:1,5 tir. yani; fsb hızınız 267 mhz ise, ram hızınız bunun 1,5 katı olan 400 mhz hızında çalışıyordur(ddr ram hızları etkin saat hızının 2 katıdır). şimdi eğer elimizde ram oranını değiştirme şansımız yoksa (ki, asus anakartlar buna imkan vermez genelde. eğer böyle bir imkan varsa 1:2 yaparsanız başka bir işlem yapmanız gerekmez) fsb oranını arttırmamız gerekir. o zaman, 533mhz(ddr 1066)/1,5 işlemini yapıyoruz ve 355 kusur bir rakam buluyoruz. bu durumda işlemci hızını arttırmak gibi bir amacımız olmadığı için çarpanı düşürüyoruz ve bu amacımıza hizmet eden en yakan çarpanın 7 olduğunu görüyoruz (355*7=2485mhz). sonuçta işlemcimiz 2485 mhz saat hızında, ramlerimiz ise 1066 mhz hızında çalışıyor ve bus hızımız 1420mhz'e (355*4) çıkmış durumda. tabi burda bus hızında meydana gelen artışın bazı stabilite problemlerine yol açabileceğinin altını çizmek lazım. anakartınız veya işlemciniz bu hızlarda çalışmayı reddebilir ve voltaj arttırımına gitmeniz gerekebilir. bu konu da bir şans gerekmektedir ve riskler tamamı ile size aittir.

not: elimden geldiğince açıklamaya çalıştım. ama, pek becermedim gibi bir his var içimde.
0
opteron
(22.11.08)
(7)

internet kablosu..

ocanal
Öncelikle durumu basitçe anlatayım.Elimde iki tane bilgisayar var. Birisi masaüstü birisi laptop. Bazen ikisiyle birlikte internete girmek istiyorum.Ama interneti komşularla paylaştığımızdan ne modemde yeni bir kablo takacak bir yer var ne de ben iki katı para ödemek istiyorumsoru-1Modem üst komşumd
Öncelikle durumu basitçe anlatayım.

Elimde iki tane bilgisayar var. Birisi masaüstü birisi laptop. Bazen ikisiyle birlikte internete girmek istiyorum.Ama interneti komşularla paylaştığımızdan ne modemde yeni bir kablo takacak bir yer var ne de ben iki katı para ödemek istiyorum

soru-1

Modem üst komşumda dolayısıyla benim modemle hiç ilgim yok. Sadece bana gelen bir tek internet kablosu var. Bana öyle bir alet lazım ki bu tek internet kablosundan bana iki çıkışlı internet versin istiyorum. Böyle bir alet var mı? Varsa nasıl bişeydir? Pahalımıdır ucuz mudur?

soru-2

eğer ki birinci soruya cevabınız 'evet var' ise internet performansında nasıl bir değişim olur. ben bu aleti kullanarak iki bilgisayarla internete girersem yavaşlama mutlaka olacaktır. Sorum tam olarak şudur ki ben bu aleti kullanarak sanki modeme iki ayrı kablo takmışım gibi mi çalışır yoksa tek tablodan gelen internetten mi paylaşılır?
0
ocanal
(22.11.08)
1 evet
2 cihazın hub, switch ne dersen işte. 4 lüleri var en ucuzundan 20-30 lira mı neydi en son.
2. nin alt sorusu elbette modeme iki kablo takmış gibi olursun. eğer komşun modemden özel bir ayar yapmadıysa (mac adres filtresi, ya da şu portlu kullanıcı bu kadar mbit hıza erişebilsin gibi) ki zannetmiyorum. gelen hızı sömürürsün. komşunda bir bilgisayar olduğunu varsayıyorum sende de bir tane var ve bağlantınız 3 mbit, aynı anda yoğun olarak kullanmaktasınız. 1,5 - 1,5 paylaşırsınız ancak sen iki tane kullanırsan switch cihazı ile olay 1 komşu, 1 senin masaüstü, 1 mbit de senin laptop. karlı çıkarsın açıkçası ama bağlantıyı o kullanmazsa bu sefer 3 lük bağlantı senin 2 bilgisayar arasında 1,5 - 1,5 paylaşılır.

not: değerler, ortalama olsun diye böyle sallanmıştır. hata varsa uzman bir arkadaş elbette düzeltecektir.
0
phonex
(22.11.08)
hub'lar var.10-15 ytl'ye edinebilirsin. 1'e 5 çıkış falan veriyorlar genelde en küçükleri bile. internet hızıda başka bir etken yok ise modemden toplam 5 kablo çıkıyor ise bu şekilde 6 çıkıyormuş gibi olur. yani sana gelen internetin yarısını almazsın toplamdan pay alırsın.
0
insantaklidiyapanmaymun
(22.11.08)
soru-1: size 6 ya da 8 portlu bir switch lazim. o da fazla bir mebla degil. yaklasik 15-20 ytl civarinda.

soru-2: bu durumda genel modemin baglantisini paylasirsiniz.
0
trimpot
(22.11.08)
peki ikili olanı var mıdır? Daha fazla bilgisayarım olmayacak ve interneti evden başkasına habersiz vermeyi düşünmediğim için sadece 2 li yeter bana.
0
🌸ocanal
(22.11.08)
ikili yok minimum dörtlü var zaten olsa da arada fiyat farkı olmaz ki sana en az iki li değil üçlü lazım çünkü komşudan gelen kabloyu da hub a takman lazım. diğerini de kullanmazsın zaten.
0
phonex
(22.11.08)
Aynı sistem bizim evde var. Alt komşudan kabloyla aldığımız bağlantıyı switch vasıtasıyla ev arkadaşım ve bana pay ediyoruz. Üstelik alt komşuda bulunan modemin başka çıkışı olmadığı için oraya da bir switch taktık. Sonuç olarak; bir sorun yok, bağlantıyı da sömürüyoruz. Fazla ethernet port'u da göz çıkarmaz, laptop'ını kapan gelir, multiplayer oyun atarsınız falan. Güzel şeyler bunlar.

Burada da işine yarayabilecek ürünler mevcut: www.hepsiburada.com
0
shangrilla
(22.11.08)
ben 1 giriş 2 çıkış olarak sanıyordum. Anladığım kadarıyla giriş çıkış fark etmediğinden en az 3 lü lazım. Verdiğiniz bu bilgiler için teşekkürler.
0
🌸ocanal
(22.11.08)
(4)

Football Manager 2009

calimdor
arkadaşlar nvidia geforce4 mx 440 ekran kartım ve 1gb ram'im var. acaba fm 2009'u çalıştırmaya yetecek düzeydeler mi? pek anlamıyorum bu donanım işlerinden o yüzden burda sormayı uygun gördüm. malum oyun pek bir pahalı olduğu için parayı sokağa atmayalım değil mi :)
arkadaşlar nvidia geforce4 mx 440 ekran kartım ve 1gb ram'im var. acaba fm 2009'u çalıştırmaya yetecek düzeydeler mi? pek anlamıyorum bu donanım işlerinden o yüzden burda sormayı uygun gördüm. malum oyun pek bir pahalı olduğu için parayı sokağa atmayalım değil mi :)
0
calimdor
(22.11.08)
3d maclarda zorlanir tahminime gore calissa bile.

systemrequirements'a gore ise calismaz. zira;

Video Card
Minimum: 128 MB Nvidia FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel 82915G/82910GL or greater
Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card
Video RAM: Required - 128 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes
Pixel Shader Ver.: Required - 2.0

mx440 bunlari saglamiyor. yine de en dogru yaniti buna benzer bir sistemle deneyen verecektir.
0
entrapmen
(22.11.08)
anladım. aslında 3d maç motoru zerre umrumda değil şuan için. şöyle şunun 3d'siz bir versionu çıksa da benim gibi kıt bilgisayara sahip bünyeler de faydalansa yeni versiondan. hem bakalım transfer sistemine, demeç vermelere falan.
0
🌸calimdor
(22.11.08)
hatta direkt olarak demoyu ceksenize? oradan da anlayabilirsiniz sisteminizde nasil calistigini.

browse.files.filefront.com buradan cekebilirsiniz misal.
0
entrapmen
(22.11.08)
maleseftir ki bu sistemle oyundan zevk almanız imkansız. 3d motoru, gerek maç başlarken "setting up" esnasında, gerekse de maç esnasında, sizdeki 3d enable olsun olmasın oyunu yavaşlatıyor. 2d dahi oynasanız malesef noktalarımız ıkına ıkına hareket ediyorlar. ha, ben "sadece spiker" seçeneğini seçerim 2d imiş 3b imiş tınlamam diyorsanız o zaman gönül rahatlığıyla alıp oynayabilirsiniz. ama dediğim gibi 3d de ne kadar donuyorsa 2d de de o kadar donuyor.
0
deliktas
(22.11.08)
(8)

aimp 2

SoLfej
müzik dosyalarım windows media player icon'uyla etiketlenmiş olarak görünüyorlar. istediğim şey birer aimp dosyası olarak görünmeleri yani çift tıkladığımda aimp ile açılmaları. nasıl yapabilirim?not: birlikte aç olarak aimp görünüyor. şu an için çift tıklamada aimp ile açılıyorlar fakat hala iconla
müzik dosyalarım windows media player icon'uyla etiketlenmiş olarak görünüyorlar. istediğim şey birer aimp dosyası olarak görünmeleri yani çift tıkladığımda aimp ile açılmaları. nasıl yapabilirim?

not: birlikte aç olarak aimp görünüyor. şu an için çift tıklamada aimp ile açılıyorlar fakat hala iconları wmp görüntüsünde.
0
SoLfej
(22.11.08)
birlikte ac diyip program sec diyin. arkasindan aimp 2 yi secip bu dosyalarin bundan sonra hep bununla acilmasini istiyorumu isaretleyin. muhtemelen sorununuz cozulecektir.
0
entrapmen
(22.11.08)
hayır. çözülmüyor. aimp ile açılıyor evet artık dosyalarım ama. simgeler aimp simgesi olmuyor. hala wmp simgesi olarak duruyorlar klasörün içinde.
0
🌸SoLfej
(22.11.08)
tekrar wmp olarak ayarlayıp daha sonra yine aimp olarak ayarlamayı deneyin. o da olmazsa, aynı şeyi başka bir uygulamayla yapın, mesela not defteri yapın sonra aimp yapın.

not:belki de aimp'in kendi dosya simgesi yoktur.
0
edge_nabby
(22.11.08)
sanırım aimp'in simgesi yok. bizim ona simge uydurma gibi bir lüksümüzde yok sanıyorum. sırf bu yüzden de aimp'i silmek istemiyorum. onun için sanıyorum bir daha ki sürümüne kadar winamp yerine kullanmaya devam edeceğim. evet sanıyorum uykum var sanıyorum. teşekkür ederim sanıyorum.
0
🌸SoLfej
(22.11.08)
simge atamak icin;

bilgisayarim (veya herhangi bir explorer penceresi) > araclar > klasor secenekleri > dosya turleri

buradan simgesini degistirmek istediginiz dosya uzantisini bulun. gelismis e tiklayin. simge degistir diyip yeni simgeyi secin.

hatta isterseniz herhangi bir ico dosyasi bile olusturabilirsiniz bir resim editleme programiyla.
0
entrapmen
(22.11.08)
@entrapmen, zaten onu yapmama rağmen değişmiyor. m3u, mp3 uzantılarını değiştiriyorum aimp ile aç diyorum simgeside gözümüze gözümüze giriyor ama olmuyor hala wmp simgesi duruyor orda. kıs kıs gülüyor sanki bıyık altından. bilimum başka formatta aç diyorum mesela "notepad" gibi onda da değişmiyor. yine aimp'e dönüyorum. yok. olmuyor.
0
🌸SoLfej
(22.11.08)
entrapmen'in dediği şekilde yapabilmen lazım bence.
0
edge_nabby
(22.11.08)
tamamen benim hatamdam kaynaklanarak yöntem geçerli olmamış. evet işaretli kutuda belirtilen yerde anlatıldığı üzere simgeleri aimp simgesi şekline rahatlıkla getirebiliyoruz.

teşekkürler.
0
🌸SoLfej
(22.11.08)
(1)

Klavye sorunu, acaba virüs mü var?

mim
Merhaba, eski bir pc de 98 win kullanıyorum. Klavyenin soldaki shift tuşunu kullanmak için basınca aynen şu çıkıyor: ğüty . Firefoxta bu aynı anda aşağıda "çabuk bul" özelliğini açıyor. Sağdaki shift tuşuna basınca da aynen şu çıkıyor ve aynı anda scroll lock tuşunu aktif hale getiriyor: pırouwe987Q
Merhaba, eski bir pc de 98 win kullanıyorum. Klavyenin soldaki shift tuşunu kullanmak için basınca aynen şu çıkıyor: ğüty . Firefoxta bu aynı anda aşağıda "çabuk bul" özelliğini açıyor. Sağdaki shift tuşuna basınca da aynen şu çıkıyor ve aynı anda scroll lock tuşunu aktif hale getiriyor: pırouwe987Q . Bu ,hem web tarayıcılarında hem de wordde yazı yazarken oluyor. Nedir bunun sebebi, bir virüs falan mı? Ve çözümü ne olabilir?
0
mim
(22.11.08)
başka bir klavye ile deneseniz? eskimiştir klavye, bozulmuştur.
0
co2s2
(22.11.08)
(2)

yan dönmüş video

notus gladyus
o güzelim yaz tatilinde dağ tepe gezerken elimizde ki kompakt fotoğraf makinesi ile anılarımızı kaydetmemek olmazdı. lakin bi tane dallama -ki ben oluyorum- "ulan bu aleti yan çevirip çeksek, dar açı falan" diye düşünmüş ve maalesef video kayıttayken makineyi yan çevirmiş.. görüntü güzel güzel akark
o güzelim yaz tatilinde dağ tepe gezerken elimizde ki kompakt fotoğraf makinesi ile anılarımızı kaydetmemek olmazdı. lakin bi tane dallama -ki ben oluyorum- "ulan bu aleti yan çevirip çeksek, dar açı falan" diye düşünmüş ve maalesef video kayıttayken makineyi yan çevirmiş.. görüntü güzel güzel akarken birden yan dönüyor, kafalar yan dönüyor, boynumuz kireçleniyor. bu kireçlenmeyi önlemek amacıyla bu yan dönmüş yerleri düzeltmek istiyorum. bu mümkün mü? mümkünse hangi program bu işe yarar.
(bkz: pls ltf tşk)
0
notus gladyus
(22.11.08)
atın premier e yan dönmüş yerleri kesip istediğiniz gibi evirin çevirin.
0
rentts
(22.11.08)
windows movie maker'la da yapabilirsiniz.
0
704
(22.11.08)
(2)

matlab - feval

psyche
matlab'taki feval fonksiyonu nasıl kullanılır? bunu öğrenme katsayısını hesaplamak için kulanacağım. fonksiyon adresi filan geçirmek gerekyiormuş ama bende iki fonksiyon var bir adet hipertanjant ve bir de türevi olmak üzere. bu ikisi de öğrenme katsayısını etkileyecek olan şeyler.
matlab'taki feval fonksiyonu nasıl kullanılır? bunu öğrenme katsayısını hesaplamak için kulanacağım. fonksiyon adresi filan geçirmek gerekyiormuş ama bende iki fonksiyon var bir adet hipertanjant ve bir de türevi olmak üzere. bu ikisi de öğrenme katsayısını etkileyecek olan şeyler.
0
psyche
(21.11.08)
"help feval" yazıp bakmayı denediniz mi?
0
edge_nabby
(21.11.08)
sen yazınca baktım da yine de çözemedim sorunu şimdilik.
0
🌸psyche
(21.11.08)
(4)

pcmcia mtd-0002 sorunu!

dylan dog
daha önce sorunsuz olarak laptopumda kullandığım pcmcia network kartım, hep yaptığım gibi takıp çıkarma işleminden sonra, aniden çalışmamaya, daha doğrusu windows tarafından tanımlananamaya başladı. donanımı tanımaya çalıştığında "pcmcia mtd-0002" şeklinde görmeye başladı. ne yaptıysam da düzeltemed
daha önce sorunsuz olarak laptopumda kullandığım pcmcia network kartım, hep yaptığım gibi takıp çıkarma işleminden sonra, aniden çalışmamaya, daha doğrusu windows tarafından tanımlananamaya başladı. donanımı tanımaya çalıştığında "pcmcia mtd-0002" şeklinde görmeye başladı. ne yaptıysam da düzeltemedim. driver'ını bulup yükle desem bile kabul etmeyip, "uygun driver değil" şeklinde cevap veriyor. öğrendiğim kadarıyla genel bir sorunmuş. her zaman karşılaşılabiliyormuş. ama ben bir türlü çözümünü bulamadım. bana biri acilen yardımcı olabilirse çok sevinirim. allahın italya'sında tek dostumdu bu kart. şimdi sap gibi kaldım ortada. imdat!
0
dylan dog
(21.11.08)
parca ile ilgili yüklü driverlari kaldirin.
yeni driver yüklemesi sirasinda "ben sececegim" seceneginden driver yüklemesini yapin.

boyle denemeni öneririm.
0
trimpot
(21.11.08)
çok denedim bu yolu. her seferinde bu şekilde tanıyor kartımı ve driver'ımı ne yapsam yüklemiyor.
0
🌸dylan dog
(22.11.08)
ben de biraz arastirdim ve buldugum cozum yollari sunlar;

- karti taktiktan sonra aygit yoneticinden COM1 portunu kaldirip tekrar deneyin.
- service pack 3'ü indirip yükleyin.
- bios update (son ihtimal).

*** ayrica laptop marka/model belirtirsen sevinirim.
0
trimpot
(22.11.08)
- HP Compaq nx8220

dediğin yolları hemen deneyeceğim. çok sağol.
0
🌸dylan dog
(22.11.08)
(3)

Bluetooth'ta aşklar yalan.

cumingsoon
Sevgili ekşiduyuru takipçileri,Bir adet Nokia marka N70 modeli takoz sahibiyim. Telefonumun bluetooth'u daha bugüne kadar düzgün çalışıyordu. Bugün bluetooth'u açmak istediğimde "sistem hatası" uyarısı verdi. Galeriden dosyayı seçip öyle yollayayım bilgisayara dedim, "galeri: işlem zaman aşımı" hata
Sevgili ekşiduyuru takipçileri,

Bir adet Nokia marka N70 modeli takoz sahibiyim. Telefonumun bluetooth'u daha bugüne kadar düzgün çalışıyordu. Bugün bluetooth'u açmak istediğimde "sistem hatası" uyarısı verdi. Galeriden dosyayı seçip öyle yollayayım bilgisayara dedim, "galeri: işlem zaman aşımı" hatası verdi. Sorun nerdedir, ben düzeltebilir miyim? Servise mi götürmem lazım? Şimdiden teşekkürler.
0
cumingsoon
(21.11.08)
telefonu kapatıp açtım sorun çözülmedi, bluetooth hiç açılmıyor bırakın pc'ye bağlanmayı. sadece bluetooth dongle'ın yazılımını ve nokia pc suite'in nokia phone browser uygulamasını kullanıyorum.
0
🌸cumingsoon
(21.11.08)
yedekleme derken rehberi falan mı kastediyorsunuz? telefonumda zaten başka da bişey yok galeride bir tek video dosyası var o kadar. bir tane daha sorum olacak son olarak : yazılım sıfırlama işlemi nasıl yapılıyor?
0
🌸cumingsoon
(21.11.08)
çok teşekkür ediyorum yardımlarınız ve verdiğiniz bilgiler için.
0
🌸cumingsoon
(21.11.08)
(6)

plazma tv'yi laptopa bağlama...

baklagil
sevgili teknoloji dostları,dün elektro world'den "vga to vga" kablo aldım, alırken de sordum laptopu tvye bağlamak için bunu mu almalıyım diye, adam evet dedi (milletten de duyuyodum önceleri, laptopu plazmaya bağlıyorum şahene oluyo diye). 22 ytl civarında para vererek aldım kabloyu. eve geldim lap
sevgili teknoloji dostları,

dün elektro world'den "vga to vga" kablo aldım, alırken de sordum laptopu tvye bağlamak için bunu mu almalıyım diye, adam evet dedi (milletten de duyuyodum önceleri, laptopu plazmaya bağlıyorum şahene oluyo diye). 22 ytl civarında para vererek aldım kabloyu.

eve geldim laptopun yanına baktım kablonun giriş yeri var ama salondaki plazmaya gidip baktığımda hayallerim yıkıldı! tv'de vga denen giriş yok, geldim odamdaki philips flattv isimli tvye baktım onda da yok. neyse ki kutuyu açmadım ve fatura duruyo gidip değiştiririm. ama asıl sorun ben bu laptopu bu tvlere nasıl bağlıyacam çıkamamdım işin içinden?
0
baklagil
(21.11.08)
plazmanin markasi/modelini ya da girisleri neler onlari söylerseniz daha kesin sonuclar alabilirsiniz.
0
trimpot
(21.11.08)
vga değil de dvi gibisinden bir giriş olması lazım. tip olarak şöyle:

www.atmarkit.co.jp

vga-dvi kablosu da mevcuttur.
0
co2s2
(21.11.08)
valla ben sinanpaşa pasajına gitmiştim adama demiştim ben laptopı lvdye bağlıcam 10 ytlye bi kablo verdi bana geldim taktım gayet çalıştı.2 ytlye de ses için kablo aldım onu da taktım mis gibi oldu.ama kablolar vga mı mga mı bilmiyorum.

bir de bağladıktan sonra tvye görüntü gelmezse korkmayın öyle pat diye olmuyomuş 2 saat de kurcalamayın görüntü ayarlarını.direkt ekran kartının ayarlarından yapılıyor.nvidiaysa masaüstünden sağ tıklayıp nvidia control panel'e tıklayın ekran ayarlarından yapın.
0
szqnn
(21.11.08)
plazma: www.istanbulbilisim.com.tr
lcd: urun.gittigidiyor.com
laptop: acer aspire 5920

anladığım kadarıyla laptop girişi vga olacak, tv girişi ise dvi. şimdi baktım lcd tv'nin arkasında dvi girişi var.

ayrıca elektro world'de vga çıkışı olan tek bu vardı, yani iki ucu da vga. umarım değiştirirler başka bir ürünle.

sinanpaşa pasajını bilmiyorum ne yazık ki. uygun kabloyu bulabilirsem ayarlarda sorun çekmeyeceğimi düşünüyorum.
0
🌸baklagil
(21.11.08)
siz bir tane vga to dvi convertor alacaksiniz, bulacaksiniz elinizdeki kablonuzu da degistirmek zorunda kalmayacaksiniz. ucuz birseydir, arastirin orda burda.
0
kezzy homeros
(22.11.08)
teşekkür ederim cevaplar için.
0
🌸baklagil
(22.11.08)
(5)

Bilgisayarda Çalan Sesi Kaydetmek

balikci filozof
Sitede benzer konu vardır diyerek aradım ama bulamadım. Gözümden de kaçmış olabilir. Derdim şu, bilgisayarda duyulan herhangi bir sesi mikrofondan değil de kendi içinden nasıl kayıt edeceğim. Dün gece internette elbette konuyu aradım ama ya süre kısıtlı sound recorder programları var ya da daha mevu
Sitede benzer konu vardır diyerek aradım ama bulamadım. Gözümden de kaçmış olabilir.

Derdim şu, bilgisayarda duyulan herhangi bir sesi mikrofondan değil de kendi içinden nasıl kayıt edeceğim.

Dün gece internette elbette konuyu aradım ama ya süre kısıtlı sound recorder programları var ya da daha mevut programlar ya da bilgisayarın kendi donamımı ile ilgili çözümler var.

Daha ne istiyorsun, diyeceksiniz?

sorunum şudur ki, özellikle bilgisayarın kendi sistemleri içinde sorunu çöznlerin hiç birisi konuyu ya konuyu tam anlatamamış ya da çözümler Vista öncesine dayalı.

Örneğin donaımdaki ses mikresinde bir şeyler yap diyor vatandaş. ama Vista'deki ses mikserinde bir şeyler yap denen yeri bulamadım. Ya da audition da bu oluyor şunu yap demiş, o yapılacak yer yok orada. Ya da movie maker'dan da oluyor demiş ara ki bularsın.

Şimdi bana çözümü bir aptala anlatır gibi anlatacak bir yiğit arıyorum.

Şimdiden teşekkürler.

Not: bir dalgınlık yapıp işletim sistemimi Visya yerine XP yazmışım.Özür.
0
balikci filozof
(21.11.08)
önce mp3directcut adlı programı indir, kur. daha sonra lame_enc.dll adlı dosyayı da internetten bulup indir. bu dosyayı mp3directcut'ın klasörüne attıktan sonra programı açıp f12'ye bas ve lame_enc.dll seçeneğini seç. daha sonra programda önce rec ve ardından play tuşlarına basarak kayda başla (play'a basmazsan kaydetmez). afiyet olsun.
0
704
(21.11.08)
eskiden hoparlör outputunu mikrofon inputuna takarak hallederdik bu işi, ama zaman değişti...
0
mortifera
(21.11.08)
Solea candır.
www.inndir.com
0
danimarkaprensi
(21.11.08)
tam olarak isimlerini hatırlamıyorum ses ayarlarındaki sekmelerin ama $öyle bi$iler olucak ses özelliklerinde kaydederken ve kayıt çalarken gibi iki seçenek vardır yan yana sıralanmı$ $ekilde, kaydederken diyceksiniz ordan yanına tik koyarak bazı olmayan kayıt seçeneklerini aktif hala getirebiliyorsunuz. onlardan biri ismini hatırlamıyorum maalesef hepsini tikliyip windows ses kaydediciyle arkada mp3 falan çalarken deneyin kaydetmeyi hangisi oldugunu bulursunuz.

ü$enmedim gittim baktım geldim: sistem çubuğundaki ses ikonuna sag tu$ > ses denetimlerini aç> yukarıdaki sekmelerden özellikler vs (unuttum lan) > çalarken ve kaydederken diye iki adet radio button var > kaydederken > orda a$agıda stereo mix vb. bi$i var onu tik > sonra öyle i$te olmalı
0
durum serserisi
(21.11.08)
Yanıtlar için teşekkürler.

Sorunu Vistan'ın stereo karıştırıcını bularak çözdüm. . Vista'da devre dışı halde olduğu içinde görülmüyormuş. Şans eseri bir sağ tıklama ile çözdüm.

Çözümü anlatayım, arayan olursa işe yarar.

Vista'da sağ taraftaki hopörler simgesi sağ tıklanır. Kayıt aygıtları seçilir. Kayıttan yürüt sekmesi seçilir. Eğer orada Stereo Karışımı varsa sorun yok demektir. Yoksa sağ tıklatıp "devre dışı bırakılmış aygıtları göster"i tıklatın ve orada Stereo Karışımını seçiğ etkin hale getirin İşte çözüm.
0
🌸balikci filozof
(23.11.08)
(2)

Microsoft visual c++ runtime library

lilith
Fallout 3'ü yükledikten bilahare oyuna girerken ''Microsoft visual c++ runtime library'' hata mesajı ile masaüstüne geçiş yapıyor. Ekran kartı sürücüleri, directx, bile anakartın güncellemesini, bu işlemlere istinaden Visual c++ 2005 redistributable package (x86)'i tekrar yüklememe rağmen pozitif bi
Fallout 3'ü yükledikten bilahare oyuna girerken ''Microsoft visual c++ runtime library'' hata mesajı ile masaüstüne geçiş yapıyor.

Ekran kartı sürücüleri, directx, bile anakartın güncellemesini, bu işlemlere istinaden Visual c++ 2005 redistributable package (x86)'i tekrar yüklememe rağmen pozitif bir netice alabilmiş değilim.

Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
(bir an akli dengemi yitirmeme isabetli olduğumu hesaba katarak ivedilikle bir yanıt beklediğimi vurgulamak istedim)
0
lilith
(21.11.08)
baslat ==> calistir'a girip asagidaki komutu yazip enterlayin. bir de boyle deneyin derim;

RegSvr32 C:\OYUNKLASORUNUNYOLU\OYUNUNADI.exe
0
trimpot
(21.11.08)
Bethesda'nın destek forumunda görebildiğim kadarıyla codec sorunları da başlayamama olaylarına neden olabiliyormuş.

ffdshow yüklüyse hem audio hem de video decoder ayarlarından oyunun exesini blackliste eklemeyi deneyebilirsiniz.

not:
Bu arada sanırım bazı grafik kartlarıyla da sorun yaşıyor. O forumlardan belki bir şeyler çıkabilir.
0
silhouette
(21.11.08)
(17)

Msn/Block

sharon and hope
Beni fazla online görmemeleri için iki hocamı blockladım. Anlarlar mı?
Beni fazla online görmemeleri için iki hocamı blockladım. Anlarlar mı?
0
sharon and hope
(21.11.08)
baştan eklemek hata :)
0
erostrada
(21.11.08)
bi kere blockladığım biri bana telefonla mesaj atıp terslenmişti. bi takım programlar veya internet siteleri üzerinden öğreniliyormuş. ama hocanın uğraşması lazım, bence uğraşmazlar böyle şeylerle.
0
miymiymiy
(21.11.08)
engellenen kişi engellendiğini anlayamaz. anlama yolu var da bi hoca bu kadar ayrıntıyla uğraşmaz zaten. kısacası anlaşılmaz, rahat ol.
0
girl in a coma
(21.11.08)
block olayının anlaşılması diye bir durum yok. ancak sizi kimin listesinden sildiğini öğrenebiliyorsunuz. bunun teknik yönünü tam olarak hatırlamıyorum ancak böyle bir şey var.
0
deliktas
(21.11.08)
@boilteau: nası yapıyoruz bunu, bize de öğretir misin ?
0
deliktas
(21.11.08)
engellendiginizi anlamanin yolu sanirim suphelendiginiz kisinin msn space'ini acip bakmak. sayet messenger appearance listede yoksa o kisi sizi engellemis demekti galiba.

diger appearance da web appearance .
0
fdegir
(21.11.08)
anlamanın yolu listelerdeki ortak kişi.
0
dunyanin en gereksiz adami
(21.11.08)
oyy bu bloklanma mevzuusu gene. bakın anlamanın yolu ikinci bir e-posta ile karşı eklemek ve kabul etmesini beklemek. budur. ha onun dışında şu space mevzuusu var profile vs ama pek işe yaramıyor. yani kiminde yarıyor kiminde alakası yok.

baştan paranoyak olmamak veya edecek kimseleri eklememek lazım. budur.

ha sharon evet hocaların uğraşmaz bunların hiçbiriyle. sanmıyorum yani. ama sen birini engelleyip diğerine açarsan çakabilirler bak. olur a denk gelir vs.
0
alchoburn
(21.11.08)
@htf: yaniliyor/yanlis hatirliyor olabilirim, sozlukte mi burada mi okumustum onu bile hatirlamiyorum. denedigim herkeste ise yaramisti sanirim.
0
fdegir
(21.11.08)
engelleyen kişinin profilini görüntülediğinizde messenger görünümü seçeneği olmuyor. sadece web görünümü seçeneği oluyor. bana göre doğru bi yöntem. henüz yanlış çıktığını görmedim.
0
girl in a coma
(21.11.08)
www.blockstatus.com

[her ihtimale karşı, önce şifreni değiştir, sonra şifreni gir, ardından tekrar değiştir]
0
kimi raikkonen
(21.11.08)
bu verilen link engelleyenleri göstermez, silenleri gösterir ki zaten silenleri görmek için bu tür sitelere ihtiyaç yok. gizlilikten bakılabilir zaten. şifrenizi kaptırmayın bu sitelere.
0
girl in a coma
(21.11.08)
hocalar teknolojiden bihaber, bişi olmaz.
0
mortifera
(21.11.08)
ben hocayım. pekala da anlıyorum engelleyenleri :) ama anlamam onlara öfkelenmeme sebep olmuyor.
0
yalniz bir opera
(21.11.08)
www.blockstatus.com engelleyeni değil sileni gösteriyor ve doğru sonuçlar vermiyor, ben de oradan bakıp babamın beni sildiğini görünce çok kızmıştım ama babamın şifresini bildiğimden msn ine girip baktım engellememiş. sonra tekrar kontrol ettim blockstatus ten ve yine silmiş göründüğünü farkettim. zaten artık silenleri görmek için böyle sitelere gerek yok, allah windows live messenger ı gönderdi de rahatladık.. ama block layanları nası görrüz, öyle bişe' var mıdır nedir? orası muamma..

@yalnız bir opera
ahahhahaohoohoh :)))
0
t joe
(21.11.08)
silenleri sitelerle veya programlarla gorebiliyoruz, en basitinden msn discovery gosyeriyor, ama engelleyenleri programlarla veya sitelerle goremeyiz, engelleyenleri anlamak icin biraz cinlik yapmak gerekiyor burda dendigi gibi, ortak arkadaslara bakmak, baska adresle eklemek falan..
0
ermanen
(21.11.08)
birini msn'de engellersen onun offline yazdıkları sana ulaşmaz. eğer sana offline mesaj yazıp sende bundan bihaber olursan anlayabilirlerl.
bunun yerine msn'ini çevrimdışı kullan. sadece görüntülü sohbet yapacağın zaman online ol ve engellemek istediklerini engelle.
0
etna
(22.11.08)
(2)

Sony mp3 player var dosya silinmiyor

nalinci keseri
Takdir edersiniz ki bir mp3 playera atılmış bir albümü bir süre sonra silme ihtiyacı duyarız. lakin ben gerek direk explorer'dan gerek paket programdan gerek windows media playerdan silmeye çalıştığım iki dosyanın ısrarla silinmediğini görüyorum. Hata mesajı olarak, explorerda, "<klasörün adı> silin
Takdir edersiniz ki bir mp3 playera atılmış bir albümü bir süre sonra silme ihtiyacı duyarız. lakin ben gerek direk explorer'dan gerek paket programdan gerek windows media playerdan silmeye çalıştığım iki dosyanın ısrarla silinmediğini görüyorum. Hata mesajı olarak, explorerda, "<klasörün adı> silinemedi. aygıt yanıt vermeyi durdurmuş veya bağlantısı kesilmiş olabilir" diyor. bu bir iki dosya hariç problem yaşamıyorum. dahası bu iki klasörün de içeriği kopyalanabiliyor, kullanılabiliyor.

nedir bunun çaresi? aygıta format atmak dışında
0
nalinci keseri
(21.11.08)
öneri için teşekkürler ama işe yaramadı. aygıt bilgisayarda sürücü olarak görünmüyor(?) yani demek istediğim xp kullanıyorum bilgisayarımı açtığımda aygıtı sabit disk sürücüsü veya çıkarılabilir depolama birimli aygıtlar kategorisinde değil diğer kategorisinde görüyorum, ve sanırım bundan dolayı aygıtın içindeki klasörleri sağ tıkladığımda unlocker sekmesi çıkmıyor. yani mesela kısayol oluştur gibi bir seçenek de çıkmıyor.
0
🌸nalinci keseri
(21.11.08)
kuvvetle muhtemel nwa-x serisi bir sony'dir o ve connectplayer ya da sonicstage kullaniyodur. connect kullaniyosaniz sonicstage, sonicstage kullaniyosaniz connect ile deneyin. o da olmazsa bi format atip hafizasini temizleyin. hatta en kokten cozum tavsiye, onu satin sony olmayan bi mp3 player alin.
0
polifonik osuruk
(22.11.08)
(2)

kasa takip programi

terp
gunluk gireni cikani kaydetmek icin soyle guzel bir program oneriniz var mi acaba? tesekkurler..
gunluk gireni cikani kaydetmek icin soyle guzel bir program oneriniz var mi acaba? tesekkurler..
0
terp
(21.11.08)
sırf kasa takip edecekseniz en güzeli excel.
0
kibritsuyu
(21.11.08)
trimpot
(21.11.08)
(2)

aac+ >> mp3 cevirici

coolblue
cok acil bir aac+ dan mp3'e ceviriciye ihtiyacim var. aslinda wav'a cevirse de yeter. onerilerinizi bekliyorum. lutfen bunu yapabildiginden emin oldugunuz bir/birkac program soyleyin. bu arada dBPowerAmp kesin yapar diyordum ama yapamiyor.
cok acil bir aac+ dan mp3'e ceviriciye ihtiyacim var. aslinda wav'a cevirse de yeter. onerilerinizi bekliyorum. lutfen bunu yapabildiginden emin oldugunuz bir/birkac program soyleyin.

bu arada dBPowerAmp kesin yapar diyordum ama yapamiyor.
0
coolblue
(21.11.08)
muhtemelen sourberry yayın kayıtlarını mp3e çevirmek için soruyorsun. ben o işi soundforge ile yapıyordum. ortalama bir kullanıcının audio ile ilgili her türlü ihtiyacını soundforge fazlasıyla giderir. süperdir. total ile de olur.
0
blackdog
(21.11.08)
winamp ayarlarinda output plugins'de disk writer plugin seciyoruz, dosyamizi play ediyoruz, wav olarak aliyoruz. sonra o ayari duzeltmeyi unutmuyoruz.
0
disq
(21.11.08)
(6)

internet baglantisi niye gider?

hollandabocegiilesevismek
sayin sanal alemin en yardimsever halki!oncelikle nasilsiniz iyi misinin?? beni sorarsaniz cok kotuyum. cunku ilk defa bas edemeyecegim bir sorun cikti karsima. aslinda bir anda cikmadi bayadir bu sorunla ugrasiyorum.neyse sorunumuza gelince benim sorunum baslikta da goruldugu gibi internet baglanti
sayin sanal alemin en yardimsever halki!

oncelikle nasilsiniz iyi misinin?? beni sorarsaniz cok kotuyum. cunku ilk defa bas edemeyecegim bir sorun cikti karsima. aslinda bir anda cikmadi bayadir bu sorunla ugrasiyorum.
neyse sorunumuza gelince benim sorunum baslikta da goruldugu gibi internet baglantisi. on bilgi vermek gerekirse ben bilgisayardan cakmayan, degirmenler ulkesinde oturan ve normal adsl baglantisi olan bir sozlukcuyum. simdi bende arasira internet baglantisi gidiyordu zamaninda. ilk basta arkadaslarin tavsiyesi ile router i degistirdim. cunku evde iki bilgisayar var ve interneti paylasmamiz lazim. belki sorun ondadir diye degistirdim. ardindan bu internet baglantisinin kopmasi yine devam etmeye basladi. sonra evde olan iki bilgisayari atip yeni laptoplar aldik. sorun yine var yine var. internet baglantisi saglayan sirkete sorduk, bisey bilmiyorlar. kablolari degistirdim yine ayni sorun... artik cozum istemiyorum, bu baglanti niye gider?? biri bana basit cumlelerle aciklarsa cok hayir duami alir. oyle iki de bir gitmiyorda arasira kendini unutturuyor, sonra bir anda yine ortaya cikiyor. bazende bilgisayara reset atinca tekrar geliyor baglanti....
0
hollandabocegiilesevismek
(21.11.08)
ayrica modemden oldugunu sanmiyorum. cunku cayir cayir calisiyor. sorun daha cok benim odamda. diger odadaki bilgisayarda bir kere bile baglanti kopmuyor :(
0
🌸hollandabocegiilesevismek
(21.11.08)
modem airties rt-serisinden ise ve kablosuz baglaniyosaniz internete belli bir sure sonra yapiyo bunu. modemden kaynaklanan bir sey. fakatdaha onceki modemde de yasadiginizi gordugum icin bunun olmadigini varsayiyorum.

adsl'den modeme gelen kabloyu splitter ile ayirdiginizdan emin olun. eger paralel hat kullaniyosaniz kullanmayin, direk ana hattan ayirin splitter ile. o da degilse bir ihtimal sinyal seviyesi sorunu ya da kirik kablo falan olabilir. bunlari denedikten sonra sonuclari verirseniz muhtemelen daha saglikli yorumlar gelebilir.
0
polifonik osuruk
(21.11.08)
ikinci mesajiniz uzerine tekrar bir cevap verelim. wireless baglaniyorsaniz sinyal seviyesinden sorun cikiyor olabiilir. kablo ile baglaniyorsaniz ve direk modemden degil hub'dan cikis aliyorsaniz hub'in bagli oldgunuz portu kontrol edin. o da degilse bir dus falan alin ne bileyim. ya da odayi degistirin.
0
polifonik osuruk
(21.11.08)
ahahhaahah ilk once abdestliyim, odayi degistirme imkanim da yok maalesef :( wireless den de baglanmiyorum, direk kablo. simdi benim anlamadigim nokta ise hub mub nedir ya ?? dedigim gibi bilgisayardan bir gram anlamiyorum. kablolari nasil baglayip diger bilgisayarlara paylastiracagiz???
0
🌸hollandabocegiilesevismek
(21.11.08)
buca-izmir de yagmur yaginca gidiyor mesela, alakali olabilir
0
enedwaith
(21.11.08)
soyle anatalim.

modem --- hub (interneti daitmak icin kullanilan alet) --- bilgisayar 1 ve 2

kabloyu taktiginiz hatti degistirin falan. modem direk bilgisayra girmiyodur cunku butun bilgisayarlar kablo ile baglaniyosa. bi de bir ihtimal bilgisayarn ethernet karti uzerinde IP tutmuyo olabilir, onun da driverini her ihtimale karsi bir silip tekrar kurarsaniz verimli olur muhtemelen.
0
polifonik osuruk
(23.11.08)
(6)

iPod Sorusu

hlathguth
iPod'u bilgisayara her bağlayışımda, mutlaka "Bağlantıyı kesmeyin." diyor ve bekletiyor da bekletiyor. Ancak iTunes'la sync edip tamamladığımda sesini kesiyor. İstediğimse bilgisayarı sadece şarj aleti olarak kullanıp, şarj halindeki iPod'umun fonksiyonlarını kullanabilmem; müzik dinleyebilmem mesel
iPod'u bilgisayara her bağlayışımda, mutlaka "Bağlantıyı kesmeyin." diyor ve bekletiyor da bekletiyor. Ancak iTunes'la sync edip tamamladığımda sesini kesiyor.

İstediğimse bilgisayarı sadece şarj aleti olarak kullanıp, şarj halindeki iPod'umun fonksiyonlarını kullanabilmem; müzik dinleyebilmem mesela.

Bunu nasıl yapacağım? Bir program, vs. var mıdır?
0
hlathguth
(20.11.08)
sanıyorum ipod u bağlarken shift tuşuna basılı tutarsanız itunes u açmıyor.
0
chavezding
(20.11.08)
itunes ayarlarında var o. ipod bağladığımda itunes açma gibisinden bir şeyler var.
0
co2s2
(20.11.08)
itunes'un ipod genel ekraninda "baglandiginda itunes'u acma" mevzuu var, fakat bildigim kadar ile dediginiz olay sadece mac'lerde kullanilabiliyor. hatta kadar kullanilabiliyor ki yeni jenerasyon cradle'larda kumanda var falan. apple center'a adam şov yapti "bakin simdi nasil kontrol edicem"1 diye, tek tusa bassinda 20 bilgisayar bi anda medicenter moduna gecti falan. neyse. olay su ki ipod bilgisayara baglandigi anda sych olur, itunes acsa da acmasa da. en azindan 2g nano'lar icin bunu net soyleyebilirim. daha yapmayanini da gormedim.
0
polifonik osuruk
(21.11.08)
itunes'dan ipod bağlantısını kes. şarjda olup oynaşabilirsin ipod ile. ama müzik dinleniyor mu denemedim. sadece menuler içinde gezebilmiştim.
0
teritori
(21.11.08)
aynen teritori'nin dediği gibi yapacaksın. ipod'u eject ettikten sonra istediğini yapabilirsin.

itunes'u açmasanız bile ipod ekranında bağlantıyı kesmeyin yazısı görünür bu arada.
0
tom riddle
(21.11.08)
olmuyor. kesemiyor bağlantıyı :(
0
🌸hlathguth
(25.11.08)
(3)

kontör gönderme / avea

goodbyecruelworld
avea'dan avea'ya nasıl kontör gönderebilirim?
avea'dan avea'ya nasıl kontör gönderebilirim?
0
goodbyecruelworld
(20.11.08)
05(burda numara var)(boşluk)(göndermek istediğin kontör miktarı 4-50 arası)

9235'e gönder... gelen mesaja "E" yaz cevapla.
0
brkylmz
(20.11.08)
avea sim servis menüsü ya da ona karsilik gelen menüdeki bölümü aciyorsunuz;
sirasiyla;
benim benüm
kontor paylas
kontor gonderme
kontor gondereceginiz numara
0
zeykur valekov
(20.11.08)
telefon numarasını yaz, boşluk bırak, göndermek istediğin kontör miktarını yaz, 9235'e yolla. Sana bir mesaj gelecek, onu "E" yazarak cevapla. Bu kadar.

edit : çok yavaşım.
0
kimlanbu
(20.11.08)
(10)

mp3 çalar tavsiyesi

psyche
öncelikle iki isteğim var ki şöyle:- bir ekranı olsun istiyorum. kastettiğim büyük renkli şeyler oynatan ekranlardan değil de şarkının ismini süresini filan gösteren ufak ekranlar.- pille çalışmasıtabi ses kalitesi de çok dandik olmasın ve radyo olmasa iyi olur. bende yanılmıyorsam creatvie zen nano
öncelikle iki isteğim var ki şöyle:

- bir ekranı olsun istiyorum. kastettiğim büyük renkli şeyler oynatan ekranlardan değil de şarkının ismini süresini filan gösteren ufak ekranlar.
- pille çalışması

tabi ses kalitesi de çok dandik olmasın ve radyo olmasa iyi olur. bende yanılmıyorsam creatvie zen nano vardı, yine öyle bir şey istiyorum ama gidip gösterdiğimde böyle bir şey istiyorum diye yok gelmiyor artık bunlardan, genelde şarjlı yeniler diyip minton, philips gibi pek almak istemediğim şeylerden pille çalışan bişeyler gösteriyorlar. creative veya ipod olsa daha iyi olur gibi geliyor bana. artık pilli bulmam zor mu hep şarjlı mı oldu bu aletler? önerebileceğiniz bişey var mı?
0
psyche
(20.11.08)
Sony NW-ZB135.Pille çalışmıyor fakat 3 dakika şarj ile 90 dakika çalışabiliyor.Tamamen dolunca da oldukça iyi gider bunun şarjı.Aman diyim philips almayın.Pille çalışan da pek bulunmuyor galiba.
0
dunyanin en gereksiz adami
(20.11.08)
sony'nin 90küsüre satılan bi klasik modeli var. yuvarlak uzun. usb'si de üstünde. mis.
0
brkylmz
(20.11.08)
sony'den uzak durun, ben durmadm allah belami iki kere verdi, size de olmasin. sandisk'in sansa diye bir markasi olmasi lazim. o markayi arastirin kanimca.
0
polifonik osuruk
(21.11.08)
bir de 4g ipod nano'lar 4gb 299ytl gibi sacma ve ucuz bi fiyata satiliyo. tavsiye ederim.
0
polifonik osuruk
(21.11.08)
ben de daha yeni aradım pilli ve küçük ekranlı basit bir şey, pek alternatif yok. philips gogear serisi var. pilli değil ama creative zen stone plus var, çok güzel.

@dunyanin en gereksiz adam, philipsler o kadar kötü mü gerçekten, ben ona karar vermiştim de en son...
0
hapax
(21.11.08)
ben de creative zen stone alıcam herhalde, dünyanın en gereksiz adadmı'nın dediği sony'le karşılaştırdım da creative'in pil ömrü biraz daha fazla, bikaç kayıt formatı daha fazla destekliyo gerçi belki de hiç kullanmıcağım formatlar ek olanlar, çok fazla farkları yok gibi ama creative olması bana daha yakın hissettiriyor kendini.:)
0
🌸psyche
(21.11.08)
samsung yp-u1x hayatım boyunca kullandığım onlarca mp3 çalar içinde en hızlı en sorunsuz ve her türlü kulaklıkla en düzgün sesi verendi. o yüzden samsunga da bir şans verilmesinden yanayım. bahsettiğim modelin 1gb'lık yeni versiyonu 45-50 ytl civarında
0
blackdog
(21.11.08)
Sizin aradığınız şey tam anlamıyla bir iRiver T60. Çılgınca tavsiye ederim.
0
3200
(21.11.08)
cowon d2 4g
0
buffy de vampir sayilir
(21.11.08)
insanimsi
(22.11.08)
(1)

Dreamweaver CS 4

alala niye
3.sürümde view menüsünde olan table mode layout table bu sürümde yok ?gugıl'da aradım yine bulamadım bi buldurun be
3.sürümde view menüsünde olan table mode layout table bu sürümde yok ?
gugıl'da aradım yine bulamadım bi buldurun be
0
alala niye
(20.11.08)
bu özellik kaldırılmış css öğrenicekmişiz hani başka merak eden olursa :)
0
🌸alala niye
(23.11.08)
(3)

pc toplamak

jay kay
ev arkadasim bir pc toplamak istiyor. butcesi 2.500ytlbana bu butcede guzel konfigurasyonlar onerebilirmisiniz? bazen uyum sorunlari falan oluyo hani..(grafik olayinin iyi olmasi onemliymis)(21inch te ekran istiyoruz)
ev arkadasim bir pc toplamak istiyor. butcesi 2.500ytl
bana bu butcede guzel konfigurasyonlar onerebilirmisiniz? bazen uyum sorunlari falan oluyo hani..
(grafik olayinin iyi olmasi onemliymis)
(21inch te ekran istiyoruz)
0
jay kay
(20.11.08)
bu ayın chip dergisini alın sanırım 6 YTL falan, en doğru kararı kendiniz verirsiniz.
0
desdinova
(20.11.08)
forum.donanimhaber.com

bu sayfa çok yararlı , monitör eksik fiyat olarak onu da paradan düşüp ona göre bakabilirsiniz,inceleyin derim.
0
gaza gelen
(20.11.08)
2500 ytl ye muhtemelen ucak gibi bi alet toplanir. arada ikinci el parca kullanilirsa cok daha ucuza bile cikabilir.
0
polifonik osuruk
(21.11.08)
(3)

Servis neden uzatti ki bukadar? Yoksa normali mi bu?

mrtksn
Şimdi ben dizüstü bilgisayarımı cumartesi günü servise verdim; Bilgisayarımın garantisi neyim yok; Pazartesi öğleden sonra arar arızası nedir söyleriz, siz de yaptırıp yaptırmayacağınıza karar verirsiniz demişlerdi; Bugün perşembe ve arayan soran yok; Acaba bilerek mi oyalıyorlar ki? Hani bilgisayar
Şimdi ben dizüstü bilgisayarımı cumartesi günü servise verdim; Bilgisayarımın garantisi neyim yok; Pazartesi öğleden sonra arar arızası nedir söyleriz, siz de yaptırıp yaptırmayacağınıza karar verirsiniz demişlerdi; Bugün perşembe ve arayan soran yok; Acaba bilerek mi oyalıyorlar ki? Hani bilgisayarsızlıktan kudursun ki nasıl fiyat çekersek çekelim yaptırsın taktiği midir bu? Yoksa hakikaten 4 gündür uğraşıyorlar ama bi türlü arızasını tespit edemediler mi?Yada servisler ğır çalışan yerler olduğu için bana sıra mı gelmedi? Yetkili servis falan değil bu, kızılayda bir teknik servis; Yaptırmamaya karar verirsem para alınmayacak;
0
mrtksn
(20.11.08)
sen arasan, noldu benim laptop, pzt arayacaktınız diye? unutmuş da olabilirler.
0
light beam
(20.11.08)
Arasaymissin keske. Genelde takip etmedigin isler yurumez bu tip yerlerde.
0
wpi
(20.11.08)
ya bilgisayarcıların genel sorunudur ararız deyip aramazlar. onların pazartesi ararız demeleri genelde "sen en geç salıya bizi bi ara sor bakalım biz arızayı tespite başlamış mıyız bi hatırlat..." manasına gelir git sor ya da ara sor direk
0
sleep may be the enemy
(20.11.08)
(3)

free rapidshare downloader

kurtulan adam
free kullanıcılar için bekleme süresini aşabilecek bir downloader var mı?rapidshare plus diye bi program kullanıyorum ama bu özelliği yok.
free kullanıcılar için bekleme süresini aşabilecek bir downloader var mı?rapidshare plus diye bi program kullanıyorum ama bu özelliği yok.
0
kurtulan adam
(20.11.08)
Rapid Hacker diye bir program indirmiştim ama kullanmak daha nasip olmadı. Nedir, nasıldır hiç bilmiyorum. Bir bak istersen.

bychatlaximam.blogcu.com
0
ahmett
(20.11.08)
CryptLoad var ama ben kullanamadım.
0
axijazz
(20.11.08)
CryptLoad kullanıyorum. colması gerektiği gibi olan programlara güzel bir örnek kendisi.
0
tai
(21.11.08)
(3)

bozuk ipod

efendiyev
yağmura maruz kalan ipodum (ipod video) çalışmaz oldu, istanbulda tamiri yapılabilecek güvenilir bi yer var mı bilen
yağmura maruz kalan ipodum (ipod video) çalışmaz oldu, istanbulda tamiri yapılabilecek güvenilir bi yer var mı bilen
0
efendiyev
(20.11.08)
apple yetkili servislerine baktınız mı?

www.apple.com.tr
0
desdinova
(20.11.08)
herseyden once tamire vermeden once, garantisi varsa bi kurutun guzelce akabinde servise goturun. bir tanidik aynen bu sorun ile goturmustu, garanti kapsaminda degistirmislerdi sorunu anlayamadiklari icin. onun disinda garantisi varsa kadikoy'eki apple center iyidir hemen yogurtcu'nun yakinlarindaki. yoksa zaten kime gotursen ayni..
0
polifonik osuruk
(20.11.08)
ya teşekkür ederim önceden, garantisi yok aletin de kuruduktan sonra kendine geldi, bazı şarkıları okuyamadı filan sanırım disk problemi var biraz, kurtarabildiimi kurtarıp formatlicam bakalım,
bu arada girişim servis başarılı bildiğim kadarıylan, aradım sordum baya parça filan da değiştiriyorlar.
0
🌸efendiyev
(24.11.08)
(3)

abonelere sms atmak için???

cokpissuserim
bir adet web sitemiz var bu web sitemizin kullanıcılarına her gün sms göndermek istiyoruz diyelim.nasıl oluyor bu işler?gsm operatorlerinin direk olarak bu işler için bir olayı var mı? yoksa aracı şirketler falan mı hallediyor?bi deyiverin hele...
bir adet web sitemiz var bu web sitemizin kullanıcılarına her gün sms göndermek istiyoruz diyelim.

nasıl oluyor bu işler?
gsm operatorlerinin direk olarak bu işler için bir olayı var mı? yoksa aracı şirketler falan mı hallediyor?

bi deyiverin hele...
0
cokpissuserim
(20.11.08)
(git: 47358) bu sanırım

edit: yine beceremedm duyuruya bakınız vermeyi
0
bordeaux
(20.11.08)
Galiba aracı şirketler var. Hatta bu işlerle ilgilenen bir arkadaşım var, istersen email vereyim, görüş.
0
sui
(20.11.08)
Şimdi şöyle; eğer sizin elinizde gönderimi yapacağınız kişilere dair data varsa, doğrudan Turkcell'le görüşebilirsiniz, aracı bir şirkete ihtiyacınız olmaz. Turkcell'in web sayfasında "servisler" bölümünün altında "toplu SMS gönderimi" filan diye bir seçenek vardı, oradan da detaylı bilgi alabilirsiniz. Ancak elinizde herhangi bir data yoksa, o zaman aracı şirketler devreye girer. Bunların içinde iki şirket biliyorum. İsimlerini veriyim, biraz araştırın, ulaşmak isterseniz tel nol'larını da veririm.
Bunlardan biri "Pharos" www.pharos.com.tr, diğeri ise "evo". www.evostreet.com'muş web siteleri de. Biz Pharos'la daha önce çalıştık, memnunuz ancak evo ile hiç çalışmadık, bilginize...
0
think martini
(20.11.08)
(1)

Ava Find kullananlara bir kaç sorum var.

late viper
`Ava find` süper bir şey, ancak bir kaç sıkıntım var:1. Her açılışta pencere şeklinde çıkmaması için bir ayarı var mı? Aşağıda simge olarak kalsın.2. "My picks" ve "scout bot" pencerelerini kaldırmak mümkün mü? Sadece sonuç penceresi yeterli, diğerleri benim için gereksiz.
Ava find süper bir şey, ancak bir kaç sıkıntım var:
1. Her açılışta pencere şeklinde çıkmaması için bir ayarı var mı? Aşağıda simge olarak kalsın.
2. "My picks" ve "scout bot" pencerelerini kaldırmak mümkün mü? Sadece sonuç penceresi yeterli, diğerleri benim için gereksiz.
0
late viper
(20.11.08)
ben birinciyi çözdüm:
başlat>başlangıç orada avafind'a sağ tık özellikler "çalıştır" kısmını "simge durumuna küçültülmüş" yapınca dediğim şey oluyor.

ikincisi ise dediğiniz gibi olmuyor; orası avafind'da çıkmamasını istediğiniz klasörleri belirlemek için.
0
🌸late viper
(22.11.08)
(4)

Güncelleştirme

sesee
Vista'da sağ altta uzun bir süredir ''Windows güncelleştirmeleri karşıdan yüklüyor(yüzde 59 tamamlandı)'' yazıyor..Yani o 59 değişmedi bi..Önerisi olan? Acaba işlemi falan sonlandırsam mı sonradan tekrar gelir hesabı.
Vista'da sağ altta uzun bir süredir ''Windows güncelleştirmeleri karşıdan yüklüyor(yüzde 59 tamamlandı)'' yazıyor..Yani o 59 değişmedi bi..
Önerisi olan? Acaba işlemi falan sonlandırsam mı sonradan tekrar gelir hesabı.
0
sesee
(20.11.08)
www.windowsupdate.com

buradan manuel yapabilirsin güncellemelerini
0
desdinova
(20.11.08)
Bilgisayarı ve vistayı kuralı 1-2 gün oldu. Service Pack olduğunu zannetmiyorum. Yani pc> özellikler kısmında Sadece Windows Vista Ultimate yazıyor.
Sorum, service pack yüklenirken, şu an bilgisayardaki programlara falan dokunmuyor değil mi? Sonuçta güncelleştirme etkilemez diye düşünüyorum.
0
🌸sesee
(20.11.08)
bazı vista sürümlerinde günceleme sorunu olabiliyo... vista orjinal ise microsoft türkiye sonuna kadar yardımcı oluyo...
0
neylim
(20.11.08)
Tamamdır. Sorunu hallettim ama başka başlık açmadan şu service pack ide aradan çıkartim.
Çok mu önemli bu meret. Olmazsa olmaz bişey mi yani. Service pack den sonra sorun yaşayanları görmüştüm de uğraşma niyetinde değilim fazla.
0
🌸sesee
(20.11.08)
(4)

Bilgisayari ilk actigim anda monitore dijital baglantidan goruntu gelmemesi...

la traviata
Olay su, soylemesi ayip yeni bi monitor aldim, "samsung 2232gw".. dvi girisli oldugundan, ekran kartinin dvi'na bagladim dvi-dvi kablo ile. ekran kartim da "geforce fx 5200"..ekran kartini da update ettim, monitorun de kurulumunu yaptim yazilimsal.su an dvi giris yapmis bulunmaktayim ve bu duyuruyu
Olay su, soylemesi ayip yeni bi monitor aldim, "samsung 2232gw".. dvi girisli oldugundan, ekran kartinin dvi'na bagladim dvi-dvi kablo ile. ekran kartim da "geforce fx 5200"..

ekran kartini da update ettim, monitorun de kurulumunu yaptim yazilimsal.

su an dvi giris yapmis bulunmaktayim ve bu duyuruyu yazmaktayim, burda problem yok.

problem su ki, ilk monitor acip sonra bilgisayari actigimda bilgisayara goruntu gelmiyor. analog/digital arasi gecis yapip duruyor ama ikisinde de bir sey bulamiyor.

ben windowsun acildigini sesten anladigimda sleep mode vs gibi bisi yapiyorum kafamdan tus kombinasyonlari ile, sonra mouse u salladiktan sonra ve windows tekrar aktif olduktan sonra digital goruntu geliyor.

simdi bunun sebebi nedir? ekran kartinin bi salakligi mi, benim biseyi eksik yapmam mi?

--

notlar
* ps3 ü bagladigimda monitore direk ilk anda goruntu geliyor onda sorun yok.
* bir de monitorun analog girisine tvbox bagli ama off durumda genelde.

tesekkurler.
0
la traviata
(20.11.08)
5200 eski bi kart, dvi yeni bi teknoloji. analog bağlayın belki daha iyi adapte olur. bilemedim.
0
head
(20.11.08)
zaten su sekilde bir nefret entrym var :))
(bkz: geforce fx 5200/@la traviata)

ama yine de gul gibi geciniyor gidiyorduk.
kaldi ki seneleeer once almama ragmen dvi cikisi olmasi cok sasirtti beni.

cidden sorun ne olabilir acaba, kartin kendisi mi, benim bir ayar yapamamis olmam mi?
hayir bi kere acildiktan sonra, bi daha sorun ciakrtmiyor meret, goruntu de harika.
0
🌸la traviata
(20.11.08)
Bende de Samsung T220 ve nvidia 7800 gt var ve durum aynı, belki samsung monitörlerin bir özelliğidir bende bir rahatsızlık yaratmadı şimdiye kadar...
0
crown
(20.11.08)
dediğim gibi analog yapıyordur muhtemelen.
ben 1950xt PRO kullanırken analog kullanıyordum, şimdi 9800GTX aldım dvi kullanıyorum. arada şaşkınlık yaşadı bi monitör ancak sonra alıştı.
0
head
(20.11.08)
(6)

ekran kartı sorunu

insantaklidiyapanmaymun
geforce mx400 model eski bir ekran kartım vardı, geçenlerde bilgisayar inanılmaz derecede yavaşladığı için windows'u tekrar kurdum(format atmadım sadece üstüne yükledim tekrar, bilgisayarımda bulunan dosyalarımın silinmesini istemiyorum o yüzden format atma fikrim şu an için yok). windowsu tekrar yü
geforce mx400 model eski bir ekran kartım vardı, geçenlerde bilgisayar inanılmaz derecede yavaşladığı için windows'u tekrar kurdum(format atmadım sadece üstüne yükledim tekrar, bilgisayarımda bulunan dosyalarımın silinmesini istemiyorum o yüzden format atma fikrim şu an için yok). windowsu tekrar yükledikten sonra fark ettim ki bilgisayar artık ekran kartımı görmüyor, bilgisayarda görüntü olarak çok bir sorun yok sadece ekran kartı sürücüsünü falan yükleyemediğim için buna bağlı sorunlar oluyor oyuna girerken opengl istekleri gibi(normalde destekliyor). ''aygıt yöneticisi''nde ekran kartı görünmüyor, ekran ayarlarındada gözükmüyor. bilgisayara tanıtmaya çalışmama rağmen yinede bilgisayarın ekran kartını görmesini sağlayamadım. bios ayarlarına baktım bir sorun yok gibi, benzer bir durum başına gelen var mı, bozulmuş mudur bu acep?

bir diğer sorum ''yeni donanım ekle'' yoluyla tanıtmaya çalıştımda cd'si varsa al kendin yükle gibi bir seçenek var fakat ona uygun uzantılı bir dosya bulamadım internetten indirdiğim sürücüyü kabul etmiyor. yanlış hatırlamıyorsam .inf'li bir dosya istiyor. bunu nerden bulup buluştururuz?

şimdiden teşekkürler.
0
insantaklidiyapanmaymun
(20.11.08)
driver ariyorsunuz sanirim?

download.nvidia.com

isinizi gormesi lazim..
0
katafalk
(20.11.08)
güvenli kipte açıp ekran kartı sürücüsünü kaldır. sonra yeniden başlat normal kipte geforce'un setup'ı ile kurmayı dene.

indirdiğin dosya muhtemelen bu ekran kartlarının hepsinin sürücülerini içeren pakettir onu winamp ile bir yere açıp kurabilirsin. ya da çalıştırdığında c'de bir yere kalıcı olarak kendini açıyor olması lazım.

edit: ehahahah winamp aasdjkkshdklahsdl
0
blackdog
(20.11.08)
@katafalk
onu zaten indirdim. onu yüklemeye çalıştığımda ekran kartını bulamadığını söyleyen bir hata veriyor dolayısıyla yükleyemiyorum.

@blackdog
sanırım winrar demek istedin. onu yapıcaktım ama işte olay orda kopuyor. herhangi bir ekran kartı gözükmüyor, silinecek birşey yok yani. diğer taraftan görüntüde falan bir sorun yok ama.

windows'u yüklerken bir hata verdi. yanlış hatırlamıyorsam bana bir sürücüyü bulmamı söyledi ama çözüm bulamadığım için ''yoksay'' tarzı olan seçeneği seçtim, acaba bu seçimden dolayı windows'un ekran kartı için olan dosyalarından biri mi yüklenmedi, olabilir mi böyle birşey?
0
🌸insantaklidiyapanmaymun
(20.11.08)
ayni sorun bende olsa, simdiye kadar tornavidayi almis, ekran kartini bi kere cikartip takmis ve tekrar windowsu acmayi denemistim.

imza, gecmiste de gameboylara oyun kasedinin girdigi yere israrla üfleyen buyumemis cocuk.
0
la traviata
(20.11.08)
format yolları taştan sen çıkardın beni baştan
0
blackdog
(20.11.08)
@la traviata: teşekkür ederim tavsiyen için ama zaten aynı kafadayız yaptım onu:). bende o kaset yuvasına üfleyenlerdenim ama tornavidayla girişmek çözüm olmadı.

@blackdog: evet malesef öyle oldu. bütün film ve müzik arşivimi kaybettim ama sorun çözüldü.

yardımcı olmaya çalışanlara tekrar teşekkürler.
0
🌸insantaklidiyapanmaymun
(20.11.08)
(4)

RSS tam olarak nedir? (RSS for dummies)

atomic punk
Araştırdım, okudum, ettim bi bok anlamadım.Mesela,(bkz: #1730576)Yok yani olmuyor, anlamıyorum. xml'i, plugin'i bilmemnesi.. Pc ile münasebeti sınırlı olan bir insanım. Anneye msn kullanmayı anlatır gibi anlatmanızı rica ediyorum sizden. Nedir bu RSS, ne için kullanılır, nasıl kullanılır, coder mode
Araştırdım, okudum, ettim bi bok anlamadım.

Mesela,

(bkz: #1730576)

Yok yani olmuyor, anlamıyorum. xml'i, plugin'i bilmemnesi.. Pc ile münasebeti sınırlı olan bir insanım. Anneye msn kullanmayı anlatır gibi anlatmanızı rica ediyorum sizden. Nedir bu RSS, ne için kullanılır, nasıl kullanılır, coder moder olmayan insan için gerekli birşey midir?

Öyle bir anlatılıyor ki bu RSS, sanki herkes anasının karnından kod satırıyla çıkmış; anlamak mümkün değil. Ben şu an konuya ilişkin devasa cehaletimle rss denen teranenin blog, gazete filan takip etmede işe yarar bir teknoloji olduğunu ve kodla modla alakası olmayan standart internet kullanıcılarına da faydası dokandığını sanıyorum. Yanlış mıyım?

Hadi arkadaşlar, bi yardım eli uzatıverin..
0
atomic punk
(19.11.08)
gazetelerin, blogların felan çoğunun böyle bir rss adresi olur.. aynı bir internet sitesi adresi gibi.. çok basit, rss okuyan programlar var ücretsiz.. bu adresleri o programa ekliyorsunuz (mesela gazeteler için ilgilendiğiniz konuları felan seçebiliyordunuz sanırım, onlar da ona göre adres oluşturuyordu..)
aynı mail okumak gibi düşünebilirsiniz.. ilgilendiğiniz konularla ilgili yeni güncellemeler oldukça size haber veriliyor..
yani bi ara denediğim kadarıyla böyle bir şeydi..
0
p shadow
(19.11.08)
doğrusun. basitçe: bir rss reader programı ediniyorsun (bazı browserlarda bütünleşik geliyor ama bu iş için hazırlanmış ayrı bir yazılım tercih edilebiliyor). Sitelerde rss ikonu gördüğün yerlerde rss linki vardır. o linki bu programa veriyorsun, ve o sitede bir şey update edildiği zaman program rss linkinin içeriğinden buna bakıyor, anlıyor, sana haber veriyor ve sitenin rss feedinde verdiği kadar içeriği görebiliyorsun (kimisi önizleme tadında verir kimisi tüm içeriği verir) ilgini çekerse tıklıyorsun sitenin kendisi browserda açılıyor. Böylece mesela ilgini çekebilecek bir bloga veya siteye rastladığında o siteyi bookmark edip ara ara "yeni bir şey var mı?" diye bakmak yerine rss linkini readerına veriyorsun, bir şey eklenirse haberin oluyor. yoksa da zaman kaybetmiyorsun siteleri tek tek dolaşarak.
0
kurukafa
(19.11.08)
Çok teşekkür ederim kurukafa ve p shadow. : )
0
🌸atomic punk
(20.11.08)
webdeneyimleri.donanimhaber.com
vidolu detaylı anlatım
0
neylim
(20.11.08)
(5)

port açmak

zubundy
utorrent kırmızı ünlem gösterip port aç diyor. nasıl yapabilirim ben bunu, modemin şifresini falan bilmiyorum, netten biraz araştırdım ama şifre bilmeden modemin ayarlarını değiştiremedim, acaba şifre kullanmadan da bunu yapmak mümkün mü denetim masası yoluyla falan?ayrıca sadece port da değil varsa
utorrent kırmızı ünlem gösterip port aç diyor.
nasıl yapabilirim ben bunu, modemin şifresini falan bilmiyorum, netten biraz araştırdım ama şifre bilmeden modemin ayarlarını değiştiremedim, acaba şifre kullanmadan da bunu yapmak mümkün mü denetim masası yoluyla falan?
ayrıca sadece port da değil varsa firewall veya limiter onları da kapatın diyor ama yok bende firewall veya limiter, yasni sorun o değil, kapalı port..
cok yavas download yapıyor bi el atın lütfen
0
zubundy
(19.11.08)
portu açman lazım. yoksa olmaz.
şifreni öğren, yoksa öyle yavaş yavaş devam edersin.
0
oceano
(19.11.08)
peki bu portu kim neden nasıl kapatıyor, daha gecen hafta indiriyordum kudurmuşcasına
0
🌸zubundy
(19.11.08)
vista kullanıyorsan eğer, port açmakla alakasız bir şekilde de oluyor bu sorun şöyle ki, eğer modemi sıfırladıkdan sonra ilk bağlantnın ardından "ev, iş yeri, ortak alan" gibi seçeneklerin geldiği pencereden ev seçersen o kırmızı ünlem hep oluyor ama ev değil ortak alan seçince port sorunu kalkıyor, bende aynen böyle oldu, her şeyi denedim olmadı (sınırlı bilgimle denedim tabi, usta değilim) en son kurcalarken bu dediğimi yaptım ve düzeldi... belki tesadüftür bilemedim.
0
nema problema
(19.11.08)
port açma programları duydum ama işe yarıyor mu bilmiyorum. modem ayarlarından port açman çok daha faydalı olacaktır muhtemelen. port açma mevzusu da modeminin marka ve modeline göre uğraştırabiliyor.
port forwarding - port yönlendirme olarak geçiyor bakarsan.
modemini hiç kurcalamadıysan marka ve modelini google'dan aratarak şifreni bulabilirsin, standart oluyor genelde.
port durduk yere kapanmıyor bildiğim kadarıyla, utorrent'te her zaman kullandığın portu değiştirmiş olabilirsin belki. ya da modemini resetlediysen, ya da port açtıktan sonra ayarları kaydetmediysen modemi kapattıktan sonra da silinmiş olabilir.
0
sanal uyku
(20.11.08)
"modeminizin markası" manual diye google araması yaparsanız belki modeminizin kullanma kılavuzuna ula$ıp, gerekli $ifreyi öğrenebilirsiniz. hatta www.portforward.com adresinde çoğu modemin web arayüzü için gerekli olan şifreler ve port açmak için görsel anlatımları da mevcut.
0
durum serserisi
(20.11.08)
(6)

Hele Bi Diyin Hele !

deliktas
İki güzel sorum var sizler için güzel Zionlular:1. Evimde kullandığım modem kablolu. Benim kablolu modemimden komşum da faydalanmak istiyor. Ancak kendisi kullanıdığı laptapın özelliklerinden faydalanmak için kablosuz internet istiyor. Dedik ki alalım kablosuz bir modem verelim yayını çeksin arkadaş
İki güzel sorum var sizler için güzel Zionlular:

1. Evimde kullandığım modem kablolu. Benim kablolu modemimden komşum da faydalanmak istiyor. Ancak kendisi kullanıdığı laptapın özelliklerinden faydalanmak için kablosuz internet istiyor. Dedik ki alalım kablosuz bir modem verelim yayını çeksin arkadaş. Ancak benim evimden onun evine malesef modemin gücü yetmedi, çekmedi. Olay bu iken soru da bu: Adsl kablosunu benim evimden çekip onun evinde kablosuza nasıl çevirebiliriz. Kablolu ve kablosuz iki modem arasında bir bağlantı yapsak olur mu?

2. Msn üzerinden webcam ile yaptığım görüşmeler, internet korsanları tarafından ele geçirilebilir mi? Ben karşı tarafı görüntülerken onlar da bu görüntüleri çalıp izleyebilir mi?(Bunu hep merak etmişimdir ve daha çok etrafımdakiler bana sorduğu için bilmek istiyor, onları da bilgilendirmek istiyorum)
0
deliktas
(19.11.08)
2. msn üzerinden yapılan iletişim encrypted yani şifrelenmiş değildir. senin bilgisayarın ile konuştuğun kişi arasında bulunan makinalardan herhangi birine erişimi olan biri bütün iletişiminizi aradan alabilir. Eğer OsX kullanıyorsan Adium'un bütün protokoller için encryption desteği var (ama video yok ve karşındakinin de adium kullanıyor olması gerekiyor).
0
kurukafa
(19.11.08)
@kurukafa

peki encrypted destekli görüntülü görüşme yapabileceğimiz bir program var mıdır? (mesela skype falan)
0
🌸deliktas
(19.11.08)
1.de anlattığınız olayı ben yapmıştım olmuştu. komşudan gelen kabloyu kablosuz modeme bağlamıştım ve bir sorun yaşamadım bağlatıda.
0
handgrenade
(20.11.08)
araya modem yerine almaç göndermeç koyabilrsiniz bu cihaz ortada bi yerde olur adsl bağlantısnı alır yayar genelde trublex villa tarzı yerlerde orta kata konuur.
1 mb lik bir bağlantınız varsa ve karşı tarafla görüşme rahatlıkla yapıyosanız başkası sizi izlemiydur emin olun
0
neylim
(20.11.08)
1. biraz uzun i$ ama $u an benim yaptigimi yapabilirsin. ben de net i kablosuz kullaniyorum ama hat kom$uda. once biz da senin dedigin gibi denedik ama verim alamadik. sonra onun evindeki splitter dan benim eve telefon hatti cektik (yakla$ik 20m) ve modemi benim evime kurduk. sonra da onun makine sabit oldugu icin benim evdeki modemden telefon hattinin uzerinden cat5 kabloyla tekrar sabit hat cektik. iki kablo dolaniyo apartman arasinda ama bizim i$imiz goruldu.
0
eusebiodelaparma
(20.11.08)
(bkz: #14363617)
0
transall
(20.11.08)
(4)

pc nin ip adresi

enter saltman
nası öğrenebilirim ama öle internete bağlandığımda değişen no değil örn: pc çalındı(allah korusun) bulmak için bi ip numarası kullanıyoruz heh işte o noya nerden bakabilirim
nası öğrenebilirim ama öle internete bağlandığımda değişen no değil örn: pc çalındı(allah korusun) bulmak için bi ip numarası kullanıyoruz heh işte o noya nerden bakabilirim
0
enter saltman
(19.11.08)
mac adresini öğrenmekistiyor olmayasın sen?gerçi o da bir kaç tıkla değişebilir bir şey.

başlat->çalıştır->cmd->ipconfig /all
0
mrtksn
(19.11.08)
@mrtksn peki uzak masaüstüne bağlanmak için hangisini kullanacağım? fiziksel adres yazanı mı?
0
🌸enter saltman
(19.11.08)
evet fiziksel adres dedigi mac adresi oluyor enter saltman..
0
katafalk
(19.11.08)
bilgisayarin seri numarasi vardir. onu kaydet bi yere, calinirsa o bilgisayardan sorumlu teknik servise gotur seri nuamrasini. onlar veritabanina atiyor sizin seri noyu calindi diye. sizin bilgisayar ilerde o servise giderse kontrol ediliyo seri numarai calintiysa polis falan urasiyosunuz. bu yontem daha mntikli.
0
sanio
(20.11.08)
(1)

APA ile referans gösterme

forumtrak
bi site vardı alıntı yaptığın yerin bilgilerini giriyordun o sana APA tarzına çeviriyordu. bilen var mı?
bi site vardı alıntı yaptığın yerin bilgilerini giriyordun o sana APA tarzına çeviriyordu. bilen var mı?
0
forumtrak
(19.11.08)
böyle iki tane şey buldum ama işinize yarar mı bilmem.

citationmachine.net

www.oslis.org
0
cumingsoon
(19.11.08)
(10)

airties rt-205

steyro
ben bu kablosuz modemi access point olarak kullanabilir miyim? modem ayarlarında routing falan var ama. yardımcı olabilecek biri var mı?
ben bu kablosuz modemi access point olarak kullanabilir miyim? modem ayarlarında routing falan var ama. yardımcı olabilecek biri var mı?
0
steyro
(19.11.08)
Eger yanlis anlamadiysam asil modem olarak kullandigin baska bir alet var. Eger ondan cikan kabloyu bunun portlarindan bir tanesine takarsan kullanabilirsin. Airties'in dhcp ozelligini kapatmani oneririm (web arayuzunden oluyor).

Airties'in wireless ayarlarini (SSID, guvenlik vs) yaptiktan sonra calismasi lazim. Routing tarafini karistirmana gerek yok.
0
wpi
(19.11.08)
benim internet bağlantım var. kapsama alanında 1 tane internet bağlantısı olmayan bir modem var. modemlerin ikiside airties rt-205. diğer modem access point olabiliyo mu? ordan da daha uzağa aktarım yapmak istiyoruz
0
🌸steyro
(19.11.08)
denemedim ama aradığın şey sanırım kontrol arabiriminde "kablosuz" altında "mesh".
0
kurukafa
(19.11.08)
@wpi nin cevabı bana şunu düşündürdü..

adsl e aboneyim.uydunete geçecem fakat kablosuz modemi 180ytl..çok pahalı yani..kablolu modemini alsam 80liraya ondan çıkan kabloyu adsl de şuan da kullandığım philips marka wireless modeme bağlayıp kablosuz kullanabilirmiyim...

olurmu böle bişey.
0
copy paste
(19.11.08)
@kurukafa sanırım aradığım şey mesh. ama etkin değil
www.zshare.net
0
🌸steyro
(19.11.08)
Evet yanlis anlamisim.

Mesh ozelligi olmasini beklemiyordum ben o modemde. Iyi valla. Yalniz senin ekran goruntusunde "etkinlestir" dugmesini goremedim.
0
wpi
(19.11.08)
yani? etkinleştiremez miyim? airtiesin sitesinde bakıyorum mesh kurulumuna. ama rt-210 için tarif etmişler ve menü değişik.
0
🌸steyro
(19.11.08)
WPA etkinken etkinleştirilemiyor diyor o ekranda.. wep e falan geçip deneyin isterseniz..
0
metox
(19.11.08)
kablosuz güvenliğini wpa yaparsan kullanamıyormuşsun, güvenlik sistemini değiştir.
0
kurukafa
(19.11.08)
aradığım şey mesh miş. güvenlik seviyesini wep yapınca mesh açıldı ama bu sefer de pc kablosuz ağa bağlanamadı. (yeni şifre tanımladım, şifreyi falan girdim ama olmadı) modemi resetledim. cevaplar için teşekkürler. yarın forumlardan mesh ile ilgili dökümanlara bakacam, yapamazsam bir duyuru daha açacam.
0
🌸steyro
(23.11.08)
(9)

işletim sistemi 32bit mi olacaaak 64bit mi?

oddity
ben bir işletim sistemi edinmeden önce 32bit mi 64bit mi olması gerektiğine nasıl karar veririm? donanımla ilgili bir şey mi bu?
ben bir işletim sistemi edinmeden önce 32bit mi 64bit mi olması gerektiğine nasıl karar veririm? donanımla ilgili bir şey mi bu?
0
oddity
(19.11.08)
evet donanımla ilgili. işlemciniz 32 bitse 32, 64 bitse 64 kurmak gerekmekte.
0
elcezire exclusive
(19.11.08)
hmm tamamdır, teşekkürler, son bir soru: core2duo 2.0ghz (t5750) var bende ve şimdi baktım ki 64bit imiş kendisi. ancak işletim sistemim 32bit. bunun dezavantajları nelerdir? şu an neler kaçırıyorumdur?
0
🌸oddity
(19.11.08)
işlemcin 64 bit ise 64 bit kurmak zorunda değilsin. ne kaçırdığını bilmiyorsan muhtemelen hiç bir şey kaçırmıyorsun diyeyim. :) 64bit uyumsuzlukları sebebiyle bir kaç baş ağrısı kaçırıyorsundur en fazla.
0
kurukafa
(19.11.08)
intel ve amd nin son işlemcileri 64bit olup 32bit e de destek vermekte; O yüzden siz en iyisi 32bit kurun özel bir amacınız yoksa; Çünkü 64 bit işletim sistemlerinin driverı ayrı dert programları ayrı dert.
0
mrtksn
(19.11.08)
64 bit olupta 32 bite destek vermeyen işlemci duymadım. yoktur demiyorum ama hiç öyle bişiy duymadım.
0
darknum
(19.11.08)
her şeyi anladım da şunu anlamadım. madem işlemcinin 64 bit olması halinde bile os 32 bit olsun diyorsunuz, o halde 64 bit os'ları kim kullanıyor? bir fark olmalı yahu?
0
🌸oddity
(19.11.08)
hali hazirda 32 bit isletim sistemine sahipken islemciyi tam performans kullanamiyorsunuz. Bununla birlikte ram destegi vs de farkli 32 bit le 64 bit arasinda. Misal Xp de 32 bit isletim sistemi kullanirken en fazla 2 gb rami kullanabilirsiniz. Bunun nedenleriyle ilgili guzel bir baslik ve entry vardi ama bulamadim. Daha fazla ram'e ihtiyac duyuyorsaniz 64 bit dusunebilirsiniz misal.

kurukafa'nin dedigi "ne kacirdigini bilmiyorsan muhtemelen hicbir sey kacirmiyorsun" cumlesi ondandir ve bu cumleye katiliyorum. Driverlari, programlari ayri dert 64 bit'in.

aradigim baslik bu degildi ama: (bkz: windows xp professional x64 edition)
0
entrapmen
(19.11.08)
32-bit bir işlemci memory addressing'i 32 bit ile kontrol eder. 32 bit ile de 2^32 farklı memory değeri tutulabilir. 2^32 bit de 4 GB RAM'e eşittir. Yani işletim sistemi desteklediği takdirde en fazla 4 GB RAM kullanabilirsiniz bilgisayarınızda eğer 32-bit'lik bir işletim sistemi kullanıyorsanız. 64-bit işlemci+işletim sistemiyle bu sınır çok çok yukarılara çıkıyor.
0
simendiferlerin efendisi
(19.11.08)
64 bit olunca daha çok RAM takma ihtimalin oluyor ayrıca 64bit için derlenmiş yazılımlarda daha yüksek performans alınması olası. o yüzen 16gb ram takıp ne bileyim mesela database sunucusu yapmayacakasanız bu aleti muhtemelen 64bit olaylarına bulaşmanıza da gerek yok. Firefoxun bile resmi 64bit sürümü yok yahu.çok spesifik yazılımlarda fayda görürsünüz onun dışında sadece dert ve tasa olur şimdilik
0
mrtksn
(19.11.08)
(4)

Ağ bağlantısı sorunu

mrtksn
Bir süreliğine arkadaşımın bilgisayarını aldım; Temiz bir xp kurdum bide; Gel gör ki tüm sürücüler yüklü tüm ayarlar düzgün olmasına karşın ağ bağlantısı sağlanamıyor;Yani ping atıyorum bir ip ye zaman aşımı diyor;Ağ bağlantısı ikonunun yanında beliren o sarı ünlemden de yok; Gayet düzgün görünüyor
Bir süreliğine arkadaşımın bilgisayarını aldım; Temiz bir xp kurdum bide; Gel gör ki tüm sürücüler yüklü tüm ayarlar düzgün olmasına karşın ağ bağlantısı sağlanamıyor;

Yani ping atıyorum bir ip ye zaman aşımı diyor;
Ağ bağlantısı ikonunun yanında beliren o sarı ünlemden de yok; Gayet düzgün görünüyor her şey;

Nasıl bir sorun buna sebep olabilir? Bilgisayar formatı yemeden önce bağlanıyordu nete;

(not: yerel ağ üzerinden nete bağlanıyorum, okulun verdiği ip ve okulun dns leri ile bağlanıyorum; hepsi düzgün ayarlı.)
0
mrtksn
(19.11.08)
dhcp aktif olmamis olabilir mi? bir de dns girerek deneyin.
0
entrapmen
(19.11.08)
dhcp kullanılmıyor; statik ip; DNS zaten okulun DNS sunucusu;
0
🌸mrtksn
(19.11.08)
driver'ın düzgün kurulduğundan şüpheliyim. driver'ı kaldırıp bir daha kurmayı denediniz mi?
0
raj
(19.11.08)
bilgisayar çok eski. kendisiyle verilmiş driver işe yaramadıinternetten daha güncel birşeyler bulmaya çalıştım. olmadı olmadı sonunda bir anda oldu.
0
🌸mrtksn
(19.11.08)
(4)

lithium ion vs. aaa alkaline

psyche
bir mp3 çalar almayı düşünüyorum da pil çeşitlerinde böyle farklılık var. aaa alkaline bu kalem pilin bi küçük boyutu olan pillerden bildiğim kadarıyla. diğerinin bundan farkı ne? zor mu bulunur lithium ion'la çalışan bişey alsam?
bir mp3 çalar almayı düşünüyorum da pil çeşitlerinde böyle farklılık var. aaa alkaline bu kalem pilin bi küçük boyutu olan pillerden bildiğim kadarıyla. diğerinin bundan farkı ne? zor mu bulunur lithium ion'la çalışan bişey alsam?
0
psyche
(19.11.08)
aaa alkaline dediği bildiğin harici pil, aaa da boyutunun kodu kumanda pili olarak bilinen boyut.

l. ion dediğiyse dahili pil. yani cep telefonu gibi şarj edeceksin aleti.

fark bu, karar ihtiyaca göre değişir.
0
agk
(19.11.08)
pil teknolojisi o senin dediğin; aaa da pilin tipi; aaa olmasının avantajı, pilin bittiğinde dükkandan aldığın pil ile kullanabilecek olman;

Alkalin pillerin şarjlısı var mı bilmiyorum, o yüzden muhtemelen o mp3 playerın pili bittikçe eğiştirmen yada aaa boyutunda nimh şarjlı pillerden alman gerekecek; diğerinin pili muhtemelen standat boyutta olmayan şarjlı bir pildir, 2-3 sene sonra ölür çöpe atarsın.
0
mrtksn
(19.11.08)
Harici pille, yani aaa alkalin pille çalışan mp3 çalar bana göre her zaman daha avantajlıdır. Dahili pilli aletin şarjı olmadık zamanda biter, şarj etmek için ya adaptör, ya da bilgisayar olması gerekir. Ayrıca zaman içinde de verimi düşer. İlk alındığı zaman örneğin dört saat cihazı çalıştırabiliyorken zaman geçtikçe bu süre azalır. Genelde de mp3 çalarların dahili pillerini değiştirme imkanı da yoktur. Olsa bile astarı yüzünden pahalıya gelir.
0
judas priest fan
(19.11.08)
evet ben de harici pille çalışan bişey almak istiyorum.
0
🌸psyche
(20.11.08)
(2)

Çömezler İçin C: Ters Üçgen Sorusu

boshi
Sevgili güngörmüşler, Sınavda bi problem sordular. Birkaç soru sorucam konuyla ilgili. Problem şu: *********$*******$$$*****$$$$$***$$$$$$$*$$$$$'ler boşluk.Bunu basacak programı yazınız (sadece for, while ya da do-while kullanarak).Şimdi sorularıma geçeyim: 1-) Ben şöyle bişey yazdım (ki compiler'd
Sevgili güngörmüşler,

Sınavda bi problem sordular. Birkaç soru sorucam konuyla ilgili. Problem şu:

*********
$*******$
$$*****$$
$$$***$$$
$$$$*$$$$

$'ler boşluk.

Bunu basacak programı yazınız (sadece for, while ya da do-while kullanarak).

Şimdi sorularıma geçeyim:

1-) Ben şöyle bişey yazdım (ki compiler'da yüz kere compile ederek. Matbu sınavda bu soruya doğru yanıtı vermem rahat bi 15 günü alırdı):

int i, j, blank;

for ( i = 9; i >= 1; i -= 2 ) {
for ( j = 1; j <= i; j++ ) {
printf("*"); }
printf("\n");
for ( blank = 9; blank >= i; blank -= 2 ) {
printf(" "); }

Soruya yanıt verse de bu kod bana oldukça ucube göründü. Daha şık bir çözümü olsa gerek, nasıl olabilir acaba?

2-) Şimdi böyle üçgen yap, yok efendim paralelkenar yap, şekil yap problemlerinin klasik "introduction to C" problemleri olduğunun farkındayım. Ammavelakin bunlar bana ekstrem şekilde zor geliyor, çözüm yolunu bulana kadar ayva çiçek açıyor (2 aylık öğrenciyim). Yıllardır kod yazan arkadaşlar: Bu nested loop'lu soruları "mehehehe ne var lan hemen hoop oraya for buraya x tamamdır, 15 saniyede yazdım," şeklinde yapabiliyor musunuz? Hemen seziliyor mu yani? Hiç compile etmeden falan, direkt haşırt diye hatasız olarak? Evetse ne kadarlık bir tecrübe adamı o aşamaya getiriyor?

Teşekkür ederim.
0
boshi
(19.11.08)
1-) Char dizileri gördüysen eğer ;
bir char diziye 10 tane * atardın , sonra bir döngü içinde baştan ve sondan 1 er 1 er * ları \n le değiştirip ekrana yazdırırdın.

Fakat bunu henüz öğrenmemiş olabilirsin.

2-) Kendi adıma cevap vereyim , ilk başlarda zor gelir :) yaptıkça keyif almaya başlıyacaksın.Kodu kısa sürede ve hatasız yazmak zamanla değil , tecrübeyle olacaktır.

Bir de şu an yeni yeni kodlamaya başlamışsın, zamanla döngülerin mantığı kafana oturur zaten.Sıkma kendini.Kod yaz bol bol.

20 cm tecrübe yeter.
0
dark dante
(19.11.08)
nested loop yazarken, her loop'u hiyerarşik bir şekilde bir "tab" uzaklığı daha içerde yazarsan daha rahat görürsün neyin ne olduğunu.

yani mesela:

for (bir şey bir şey)
-----{
-----for (başka bir şey)
----------{bir dolu bir şey}
-----for (bir şeyler daha)
----------{
----------for (bir daha bir daha)
---------------for (falan falan)
----------komutlar komular
-----komutlar

bak böyle olunca neyin nerede olduğu daha belli oluyor. tabii ben burada örnek gösterirken çok komutlarla doldurmadığım için alt alta çok belli olmadı ancak biraz daha fazla komut olunca aynı hizada olanlar kendilerini belli ediyor. güzel oluyor.

bir de iki boyutlu, hatta üç boyutlu diziler sürekli aklında olsun. çok işe yarıyorlar. hele hele bu tarz geometrik alıştırmalarda ilaç gibi geliyorlar.

yine bir de bu alıştırmalar kısa çözümler içeriyor, işin hamallığını yapsan bile uzun olmuyor. gerektiğinde copy/paste falan derken uzun uzun yapılıyor. yeni öğrendiğin ama nasıl kullanıldığını anlamadığın bir şeyi kullansan çok kısa olacağını biliyorsun ama kısa olunca yapmıyorsun. sakın ama sakın öyle durumlarda hep kısa yöntemi kullan ki daha sonraları uzun uzun uzun uzun programlar yazarken problem yaşama. okulda/kursta çok efsane uzunlukta program yazmazsın, yazsan da tez falan olur, onu da hocalar satır satır incelemez. ama sonra sektörde falan iş yaparken hamal olursun. hatta bazı şeyleri yapamazsın.
0
co2s2
(20.11.08)
(2)

programlama öğrenmek ama nasıl?

makineci
giriş seviyesinde C# bilgisine sahibim. nesneye yönelik programlamayı ucundan azcık biliyorum diyebilirim (bkz: uuu beybi)ancak iki tabdan, üç butondan ibaret, sadece tek bir amaca hizmet eden kodlar tat vermiyor artık. gönül ister ki, adam akıllı, dayanıklı, verimli kodlar yazayım, arka planda dön
giriş seviyesinde C# bilgisine sahibim. nesneye yönelik programlamayı ucundan azcık biliyorum diyebilirim (bkz: uuu beybi)

ancak iki tabdan, üç butondan ibaret, sadece tek bir amaca hizmet eden kodlar tat vermiyor artık. gönül ister ki, adam akıllı, dayanıklı, verimli kodlar yazayım, arka planda dönen işlere daha hakim olayım. aramaya olan inancım yavaş yavaş azaldığından, yardım almadan kendimi bu konuda geliştirmem zor gözüküyor. işte sualim de bu:

3-4 ay süren ve bi dünya para isteyen nesneye yönelik programlama kursları var, sizce işime yarar mı? yararsa hangisini önerirsiniz (sıfırdan başlayanlar için anlattıklarından, pek bi faydası olmaz gibime geliyor) bilgisayar mühendisliği/informatik gibi bölümlerde işime yarayacak bir ders var mıdır mesela? başka bir oluru var mıdır bu işin?

söyle be hacı..
0
makineci
(19.11.08)
Eğer kısa sürede piyasaya yönelik yetiştirmek istiyorsan kendini kurslar faydalı olabilir.Reklam olmasın ama bilgeadam iyi diye biliyorum.

Olaya hakim olmak istiyorsan bence nesneye yönelik bilgini geliştirmelisin bunun için b.m. de Nesneye Yönelik Programala dersleri oluyor onlara girmen faydalı olabilir.

C# konusunda da tonlarca belge makale blog var , tut bir siteyi ucundan yavaş yavaş ilerle.
0
dark dante
(19.11.08)
kotuleme gibi olmasin ama bilgeadam'i falan bosver.

mcsd egitim setleri var microsoft'un, biraz interneti karistirirsan bulabilirsin. bu da link, nasil birsey olduguna dair fikir acisindan.

www.amazon.com

yorumlar pek ic acici degil, ancak bir goz atmak faydalidir yine de gidip bilgeadam'a bir ton para bayilmadan once. kendin calis, salla kursu.
0
fdegir
(19.11.08)
(9)

Ekran Kartı Problemi

Ersan
Biliyorum belki burası bu sorunun yeri değil ama inanın gezmediğim forum kalmadı. Hemen problemi anlatayım. MSI Ati Radeon 1650XT bir ekran kartım ve Asus M2A-MVP marka bir anakartım var. Anakart Crossfire destekli bir anakart olduğundan tek bir ekran kartı kullanılması durumunda diğer kalan boş slo
Biliyorum belki burası bu sorunun yeri değil ama inanın gezmediğim forum kalmadı. Hemen problemi anlatayım. MSI Ati Radeon 1650XT bir ekran kartım ve Asus M2A-MVP marka bir anakartım var. Anakart Crossfire destekli bir anakart olduğundan tek bir ekran kartı kullanılması durumunda diğer kalan boş slota anakartın kutusundan çıkan bir aparat takılması gerekiyor. Eğer takılmazsa ekran kartı PCI 16X yerine 8X te çalışıyor. Ekran kartımı olması gerektiği gibi; yani aparatı da kullanarak taktığım zaman sıcaklık masaüstünde hiçbir işlem yapmama rağmen 80 derecelerde geziyor. Ancak diğer türlü taktığımda 55-60 arası gidip geliyor. Bunun sebebi ne olabilr.

Not: Ekran kartının son driverları yüklenmiş olup, Anakartın biosu da güncellenmiştir.

Probelemi çözecek arkadaşa, çok ciddi söylüyorum Ataköy Gelik' te yemek ısmarlayacağım :)
0
Ersan
(19.11.08)
Sayet fan'in onunu kapatiyorsa taktiginiz sey veya performansi 16x deyken 2 ye katlarken voltaji da degistiriyorsa o sicakliklara firliyor olabilir. Voltaj degerlerini bir kontrol edin her iki durumda da. Bir de fan'in onunun acik olup olmadigini.
0
entrapmen
(19.11.08)
Fanın önü açık. Ancak voltaj değerlerini nasıl kontrol edeceğim, orasını anlayamadım. Eğer voltajdan kaynaklanıyorsa bile müdahale etme şansım var mıdır?
0
🌸Ersan
(19.11.08)
Normalde otomatikdeyse anakart kendisi ayarlar ve bunu speedfan gibi yazilimlarla gorebilirsiniz (bazi donanimlari desteklemiyor veya sacmaliyor). Oradan goremezseniz bile biosdan kesinkez gorebilirsiniz. Her iki durumda da degerleri bir karsilastirin. Belki diyorum voltaji vuruyorsa kafasina ondan kaynaklaniyor olabilir.

Voltajdan kaynaklaniyorsa mudahele sansiniz var ama mudahele ettikten sonra 8x performansina geri donme riski de var. Yani bosa mudahele etmis olabilirsiniz. Once sorunun bu olup olmadigina bakin sonrasinda dusunursunuz bunu bence :)
0
entrapmen
(19.11.08)
load da kaç derece oluyor acaba? 80 derece öyle aşırı bir sıcaklık gelmedi bana ekran kartı için.. iyi bir fan taksanız üzerine.. ben eski ati kartıma takmıştım öyle alengirli birşey, bakır borulu bilmemne, soğutmuştu..
0
metox
(19.11.08)
80 derece normal degildir. Ozellikle yeni nesil kartlarda hic degildir. 1650XT icin sicaklik degerleri su sekildeymis (google aramasi ile benchmark testleri yapan bir siteden alintidir)

10 dakika boyunca tam yukleme sirasinda 68
bekleme durumunda 44

Kisaca normal davranmiyor kartiniz. Belki son ihtimal kartinizda ariza olabilir. Gerci voltajla ilgili geri donus yapmamissiniz.

Not: Ulan ac gibi gorunmusum, yemek falan istemiyorum =) Merak ettim sadece.
0
entrapmen
(19.11.08)
Arkadaşlar 16X te çalıştırmaktan çekindiğim için tekrar 8X e geçtim. Ama dediğiniz gibi bunda da bir problem var. Çünkü bekleme durumunda bile 54 derecelerde geziyor. Speed Fan ile yapılan voltaj ölçümlerini aşağıya yazıyorum. Umarım doğrudur. Bu arada hiç bu kadar uğraşmayıp bir bilgisayarcı mı çağırsam acaba diyorum ama şimdi mahalle arası bilgisyarcılarla da uğraşmak istmiyorum (sözüm meclisten dışarı).Eğer burayı çok meşgul ettin arkadaşım diyenler varsa haklıdırlar buradan da konuşabiliriz :) "[email protected]". Gözünüzü seveyim varsa aranızda bilgisayarcı falan buyursun gelsin (ücret mukabili)çaydı kuru pastaydı her türlü hizmetimiz de mevcuttur. Unutmadan yemek konusunda gerçekten ciddiyim :) Evet voltaj değerleri şunlar:

Vcore1: 1,22 V
Vcore2: 3,36 V
+3,3 V: 0,00 V
+5 V: 4,89 V
+12 V: 12,03 V
-12 V: -16,97 V
-5 V: -8,78 V
+5V: 6,85 V
Vbat: 3,30 V
0
🌸Ersan
(19.11.08)
Olmasi gereken voltaj degerlerini bulamadim internet uzerinden. Siz degerleri biosdan otomatige alip bir de oyle deneyin derim. Belki ati control panel uzerinden voltajlari arttirmis olabilirsiniz?

Bir diger aklima gelen sey de anakartta bir problem olabilecegi. Bilgisayarci cagirmanizin bir ise yarayacagini zannetmiyorum ayrica. Bununla ilgili bir duyuru acmissiniz gordugum kadariyla. Bosuna para odersiniz diye uyarimi yapayim yine de karar sizin.

Onerebilecegim diger seyler;
- En son driveri kurun.
- Fanini temizlemeye calisin.
- Benzer bir karta sahip tanidiginiz varsa onun kartiyla deneyin veya kartinizi denemek uzere herhangi bir arkadasiniza goturun (istanbulda ikinci elciler de bunun denemesini yapabiliyor 10-15 ytlye)

Ayrica kartin kendisinde de sorun olabilir. En nihayetinde bir cozum bulamazsaniz karti garantiye gonderin fazla isiniyor sikayetiyle. Bir de onlar incelesin.
0
entrapmen
(19.11.08)
bende de eskiden aynı kart olduğundan dolayı normal çalışmasında 45 derecelerde, 1 saat yükte iken 65-69 derecelerde diye hatırlıyorum. başka arkadaşlar da yazmışlar ancak öncelikle en son driver kurulması ilk adım olmalı.
bir de ben tüm heatsink i çıkartıp fanı temizleyip (laf olsun diye yaptım ihtiyacı yoktu) kaliteli bir termal macun ile yeniden taktığımda neredeyse 10 derece civarında düşme olmuştu.
ufak bir ihtimal ancak kart kurulurken ana kartta bahsedilen aparat takılı değilse sonradan bu uygulamayı yaptığınızda anakart driver ı voltaj değerlerini 8x e göre ayarladığı için sapıtıyor olabilir.
0
trick style
(19.11.08)
Ekran kartımın fanı yok (pasif soğutucu mevcut)Yapabildiğim en fazla çıkarıp şöyle bir camdan aşağıya üflemek oluyor. En son driver da yüklü. Mevzu belki fazla uzadı ama güç kaynağı yetmiyor olabilir mi acaba?
0
🌸Ersan
(20.11.08)
(7)

sata hard disk - windows xp

sanal uyku
arkadaşın kasayı aldım sorun var diye. format atayım dedim ama mavi ekran geldikten sonra hard disk bulunamadı falan diyor. biraz araştırdım, sata hard disklerde böyle sorun olabilirmiş. bunu engellemek için ilk 2'si popüler olmak üzere toplam 3 çözüm yöntemi okudum:1. anakartın sata desteği program
arkadaşın kasayı aldım sorun var diye. format atayım dedim ama mavi ekran geldikten sonra hard disk bulunamadı falan diyor. biraz araştırdım, sata hard disklerde böyle sorun olabilirmiş. bunu engellemek için ilk 2'si popüler olmak üzere toplam 3 çözüm yöntemi okudum:
1. anakartın sata desteği programı varmış onu diskete yükleyip kur ekranında f6 ile o disketi tanıtmak gerekiyormuş.
2. yine bu programı nlite diye bir programla windows xp cd'sine entegre edip çalıştırabiliyormuşuz.
3. bios'a girip ahci configuration'ı disable yapmak gerekiyormuş.
3. çözüm yöntemi olmuyor çünkü bios'ta öyle bir şey yok.
1 ve 2'yi yapmak için de anakart driver'ı gerekiyor fakat o da yokmuş. asus'un sitesinden indireyim dedim anakart modeliyle oradaki kategorilerin alakası bile yok, sanırım farklı bir sisteme göre kategori oluşturulmuş.
şimdi benim sorum bunu kısa yoldan çözebilecek birileri varsa yardımlarını bekliyorum.
diğer isteğim ise bana gerekli sata desteği şeylerini bulabilmeniz. anakart asus P4R800-V deluxe.
bir de garip bir şey ama bios'ta cdrom görünüyor fakat hard disk görünmüyor, açılıştaki siyah ekranda ise cdrom görünmüyor fakat hard disk görünüyor.
0
sanal uyku
(18.11.08)
3. yontem yoksa belki de anakart sata desteklemiyordur diycektim ki modelini yazmışsın baktım destekliyor. bios'u biraz kurcalayın bence.

support.asus.com

adresinde bu anakartın sürücüleri var ve bunların aralarında da SATA ile ilgili bir şey yazmıyor. belki anakartın disketi duruyordur? 2. yöntem için zaten elinizde SATA driver bulunması gerek, ve zaten driver elinizde olsa sorununuz olmazdı.

şunu yapabilirsiniz bu arada, vista'da böyle bir dert yok. vista kurun direk driver falan istemeyecektir.

bence bios'ta yoksa bile mutlaka güncellemişlerdir. siz de bios güncelleyin verdiğim linkten.
0
desdinova
(18.11.08)
ha bu arada öncelikle asus'a sitesinden email atın, siz çözmeye çalışırken mutlaka onlar size dönerler.
0
desdinova
(18.11.08)
@stack
sanırım sorunumun ne olduğunu tam olarak siz anlamışsınız, forumlarda okuduklarımla benzer bilgiler vermişsiniz.
nlite ile entegre etmek için resimli anlatımlar falan da buldum ama derdim anakart için o entegre edilecek ufak programı bulmak, chipset mhipset bilmediğim için anakart modelini verdim belki bi bulduran olur diye. :) desdinova'nın verdiği linkteki RAID kategorisindeki şeyi indirmem gerekiyor anladığım kadarıyla?
0
🌸sanal uyku
(18.11.08)
1- dlcdnet.asus.com sisraid>driverdisk yolunu takip edip make disk'i çalıştırın. gerekli dosyaları program diskete kopyalayacaktır.
0
opteron
(19.11.08)
olmadı onu da yemedi, bıraktım vazgeçtim.

edit: oluyo galiba
0
🌸sanal uyku
(19.11.08)
ee nooldu
0
desdinova
(20.11.08)
disketle yükleme yaptım, ilk seferde sıfır windows xp denedim olmadı. sonra sp3'lü bir tane denedim o yükledi ama şimdilik diğer driverları yüklemeye vaktim olmadı bakalım.
bir de şu "bir de garip bir şey ama bios'ta cdrom görünüyor fakat hard disk görünmüyor, açılıştaki siyah ekranda ise cdrom görünmüyor fakat hard disk görünüyor." olayı hala var.
0
🌸sanal uyku
(20.11.08)
(5)

cluster size nedir?

oddity
format atmadan evvel soruyor bunu partisyon yöneticim. auto modda 4 kb olarak gösteriyor ama daha küçük ve büyük seçenekler de mevcut. ne yapmamı tavsiye edersiniz, olayı nedir bu cluster boyutunun?
format atmadan evvel soruyor bunu partisyon yöneticim. auto modda 4 kb olarak gösteriyor ama daha küçük ve büyük seçenekler de mevcut. ne yapmamı tavsiye edersiniz, olayı nedir bu cluster boyutunun?
0
oddity
(18.11.08)
sabit diske kaydedilebilen en küçük veri boyutu, mesela 3kb lık bir dosya cluster boyutu 4 kb olan bir diskte 4kb yer kaplar, bu durumda 1 kb kullanılamaz durumda kalır, dosya özelliklerine baktığınızda dosyanın boyutu ve diskteki boyutu farklı olarak gözükür zaten, bunun sebebi de cluster boyutudur. partisyon yöneticisinin default değeri en optimum değerdir ayrıca, özel durumlar haricinde değiştirmeye gerek yoktur.
0
luzumsuzadam
(18.11.08)
çok özetle pratıktekı anlamı: cluster size = dosyanın diskteki en küçük boyutu. yani oradan 64kb seçersen mesela boş bır dosya yaratıp kaydedersen o dosyanın dısktekı boyutu 64kb olacaktır. dolayısıyla 64kb dan kucuk cok dosya varsa gereğınden fazla yer kaplarlar. avantajı da performans yönunde olur. yani dosya boyutu ve performansla bir trade off içindesin.
0
mrtksn
(18.11.08)
hah anladım tamamdır. peki luzumsuzadam demiş ki auto değeri en optimum değerdir, peki ben bunu 4 kb değil de misal 1 kb yaparsam ne olur? daha fazla cluster oluşacağı için hdd performansı mı düşer?
0
🌸oddity
(18.11.08)
cluster size nekadar küçük olursa dosyanın parçalanma ihtimali okadar fazla olur: yani fragmantasyon artar muhtemelen. o yüzden çok gerekmedikçe default değer iyidir iyi.
0
mrtksn
(18.11.08)
ha bide filesystemların partisyon başına en fazla cluster sayısı gibi değerleri oluyor. dolayısıyla siz cluster boytunu 1kb yaparsanız bir tkımdosya sayısı boyutu falan filan limitasyonlarına maruz kalabilirsiniz sanırım.
0
mrtksn
(18.11.08)
(1)

facebook sorusu

orange coffee
news feed'imde olaylarını gördüğüm insanları ayarlama seçeneği vardı settingsde. birisinin yaptığı yorumları taglendiği fotoğraflar news feedimde çıkmasın istiyorum. bu yeni facebookta nerede o?
news feed'imde olaylarını gördüğüm insanları ayarlama seçeneği vardı settingsde. birisinin yaptığı yorumları taglendiği fotoğraflar news feedimde çıkmasın istiyorum. bu yeni facebookta nerede o?
0
orange coffee
(18.11.08)
news feed açıkken solda en aşağıda "haber kaynağı seçenekleri" kısmından ayarlayabiliyorsunuz sanırım.
0
lilidance
(18.11.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.