Giriş
(2)

html içindeki flash dosyasını otomatik yürütülmesi

yazark
bunun olmasını nasıl engellerim? bloguma(wordpress) html koduyla(<object classid="... diye başlayan) flash animasyonunu gömdüm. ama bunun otomatik olarak yürütülmesini istemiyorum. bunu html koduyla nasıl yaparım? ya da başka çözümlere de açığım..flash dosyasını editleyemem çünkü adobe flash yok ve
bunun olmasını nasıl engellerim? bloguma(wordpress) html koduyla(<object classid="... diye başlayan) flash animasyonunu gömdüm. ama bunun otomatik olarak yürütülmesini istemiyorum. bunu html koduyla nasıl yaparım? ya da başka çözümlere de açığım..

flash dosyasını editleyemem çünkü adobe flash yok ve kullanmasını bilmiyorum

dosya da bu: terminator salvation animasyon poster
media.chip.com.tr

edit: birisi animasyonun üstüne play butonu koyup bir yere upload ederse de olur tabii:)
0
yazark
(28.11.08)
etkileşimli bir şey değil de video olarak koyunca poster havası vermiyor pek.:) yoksa dediğiniz gayet mantıklı
0
🌸yazark
(28.11.08)
sadece yazdığın parametreyi ekledim yine olmadı, sonra bu parametrelerin(quality, src) aynısının bir de <embed></embed> arasında olduğunu gördüm, oraya da play="false" diye ekleyince oldu. teşekkürler mrtksn
0
🌸yazark
(28.11.08)
(5)

Ubuntu sorusu

sanio
4-5 ay once ubuntu kurmustum bilgisayara. kesinlikle cok hosuma gitti arayuz bakimindan stabilite bakimindan ama bazi sorunlardan dolayi windowsa donmek zorunda kaldim. simdi tekrar ubuntu kurmak istiyorum. sorunlarimi buraya yazayim, nasil cozebilirim bu sorunlari ubuntuda, sizde bana cevap verin,
4-5 ay once ubuntu kurmustum bilgisayara. kesinlikle cok hosuma gitti arayuz bakimindan stabilite bakimindan ama bazi sorunlardan dolayi windowsa donmek zorunda kaldim. simdi tekrar ubuntu kurmak istiyorum. sorunlarimi buraya yazayim, nasil cozebilirim bu sorunlari ubuntuda, sizde bana cevap verin, windowstan kurtulalim.

- film izleyemiyordum. ubuntuda bsplayerda ki altyazili film izleyemiyordum. vlc media player falan onerdiler, kullandim. altyazinin boyutunu, yerini bsplayerda ki degitiremedim. ayrica goruntu windowsa gore kaliteli degildi. windosta sanki daha kaliteliydi divx filmler.

- 500gb lik film dizi arsivine sahibim usb hdd ile. hdd ntfs dosya sistemine sahip. ubuntu sadece okuyabiliyordu, yazamiyordu. bu sorunu halletmistim ama riskliydi yazma olayi. yazmanin ortasinda elektrik kesilse falan hdd zarar goruyordu

- film izlerken filmin ortasinda bilgisayar reset atiyordu bazi zamanlar.

- bilgisayari kapat dedigimde ekran gidiyor ama bilgisayar hala acikti. bu sorunu komutla hallediyordum.

- birde windowsta ki cleartype olayi yoktu ubuntuda. misal firefoxta yaziyolar windowsta oldugu kadar net degildi

evet ubuntudan anlayan arkadaslar bu sorunlar hakkinda bi kac cozum onerirlerse bende ubuntu kullanmak istiyorum.
0
sanio
(27.11.08)
www.ubuntu-tr.org

-film için smplayer.
-ntfs sorunsuz.
-ekran kartı sürücülerinle alakalı olabilir.
-bilmiyorum.
-8.10 ile yazılarda büyük gelişme var.

siteye bakın.
0
kopuk ucurtma
(27.11.08)
kapat diyince kapanmaması olayı bende de var. nası hallediyordun onu?
0
chavezding
(27.11.08)
terminalden bi komut yaziyodum oyle kapaniyodu da komutu unuttuk simdi
0
🌸sanio
(28.11.08)
- Gaupol ya da subtitle editor gibi applicationlarla da sorununuzu halledebilirsiniz.

- dediğiniz sorun 7.04'ten beri yok sanırım.

- xorg'u dogru configure etmemis olabilirsiniz.
0
schizo
(28.11.08)
Gerekli codec'leri ve smplayer'ı yüklerseniz video izleme probleminiz çözülür. Yapmanız gerekenler şunlar: Öncelikle medibuntu deposunu ekleyin. Bunu nasıl yapacağınız anlatılır bir çok yerde, basit bir işlem. Daha sonra synaptic paket yöneticisi'ni açın. "yenile" butonuna basın. totem-mozilla pakedini kaldırın; ubuntu-restricted-extras, win32codecs, libdvdcss2, ffmpeg, mozilla-mplayer, smplayer paketlerini kurun. Eğer Flash dosyalarında ses sorunu yaşıyorsanız, ses alamıyorsanız ya da aynı anda başka bir ses programını çalıştırdığınızda ses gidiyorsa libflashsupport pakedini yükleyin. Artık smplayer'dan her şeyi izleyebilirsiniz. Eğer görüntü problemi olursa, smplayer ayarlarından video çıktı sürücüsünü değiştirin (Ben x11 seçtim.)

NTFS okuma/yazma problemi yok.

@chavezding
Bende böyle bir sorun yok ama komut şöyle:
shutdown -h now
0
edge_nabby
(28.11.08)
(5)

Bilgisayarı restart edince düzelen internet bağlantısı

manfool
Pek sevgili ekşi duyuru ahalisi,Sorunum şu. İnternet bağlantı bilgisayarımı her açış kapayışta gelip gidiyor.Yani bilgisayarımı açtığımda bağlantı problemli ise bilgisayarı restart edince düzeliyor. Diyelim saatlerce kopmadan sörf yaptım, bir restart sonra gene bağlantıda sorun oluşuyor. Yani şimdi
Pek sevgili ekşi duyuru ahalisi,

Sorunum şu. İnternet bağlantı bilgisayarımı her açış kapayışta gelip gidiyor.
Yani bilgisayarımı açtığımda bağlantı problemli ise bilgisayarı restart edince düzeliyor. Diyelim saatlerce kopmadan sörf yaptım, bir restart sonra gene bağlantıda sorun oluşuyor. Yani şimdi eve gidicem internete girmek için önce bilgisayarı açıyorum sonra restart atıp öyle kullanıyorum : )

Bağlantı sorununu detaylıca anlatırsam, xp "birden fazla kablosu ağ var" deyip birine bağlanıyor sonra 10 snde bir bağlantı kopup tekrar geliyor.

Modem airties wireless. evdeki başka bi laptopta aynı sorun yok bendeki yazılımdan ve ayarlardan olsa gerek -hatta başlangıç ayarları ama çözemedim. laptop dell inspiron 6400.


teşekkürler şimdiden herkese
0
manfool
(27.11.08)
wireless ethernetle ilgili sanki. garantisi dolmadıysa airties'ın başka bir alıcısıyla değiştirebilirsin. bir de 54/125 mbit/s problemi olabilir (802.11b / 802.11g) yani modemle ethernet anlaşabilmeli.
0
sarge
(27.11.08)
bir ustteki sorun varsa ayarlarla giderilebilir. fakat benim dusuncem bilgisayarla eslestirilmis cok fazla wireless var. mesela eger ki wireless aganin adi default gelen "rt-205" ise evdeki baglantiyi bilgisayara tanittiginda disarda bir yerde yine ayni isimli bir wireless buldugunda onu eslestirilmis baglanti zannedip yine baglanmaya calisicaktir. dolayisi ile ben wireless adini "benim canim wirelessim" tadinda bir yunik isme cevirmen taraftariyim.

10 saniyede bir kopmasi muhtemelen IP alip, akabinde bi sekilde IP yi tutmamas. o da ya yukarda bahsettim mevzu yuzunden ya da modemin ayarlarindan kaynaklaniyo olabilir. wireless ayarlarindan "maksimum bagli kalma suresi" ne bir bakarsan sorunun orda olup olmadigini gorebilirsin.
0
polifonik osuruk
(28.11.08)
cevaplar için teşekkürler. şimdi şöyleki evdeki diğer arkadaşın bilgisayarında aynı problem yok modemden değildir diye düşündüm ben de bu yüzden. ağımızın adı dogmeat yani mahallede başka da fallout hayranı olduğunu düşünmüyorum : ) sorun ip'yi alip tutamaması dediğin gibi muhtemelen ya da şu da olabilir, airties'in dell'in ve windowsun kendi wireless yazılımları birbiri ile anlaşamıyor. dell yazılımı yemyeşilken internet var ama windows simgesi bağlantı olduğunu göstermiyor ne zamanki airtiesin bağlandınız yazıyor yeşil wireless simgesi maviye dönüyor ve siteler açılmıyor vice versa.

54/125mbit/s problemi ise eğer nasıl anlaştırabilirim?
0
🌸manfool
(28.11.08)
bilgisayarda birden fazla ag bagdastiricisi programi kullaniyosan o da sorun olabilir. zira ben de lg laptopumdaki ag programini devre disi birakip windows'u default olarak sectigimde sorun olmuyodu. ikisinin ayarlarii karsilastir. eger dell'in programi gorup windowsunki gormuyosa muhtemelen farkli ayarlari vardir ikisinin, birinden biri tutar. cunku airties'da soru olmasina ihtimal vermiyorum, her yerde kullaiyorum, hic bir sorun yasamadim su gune kadar. gerek wireli gerek wireless.
0
polifonik osuruk
(28.11.08)
Doğru cevap: Birden fazla ağ bağdaştırıcısı problemi.

Kablosuz ağ ayarlarından "kablosuz ağımı windows yapılandır" checkboxu başlangıçta default olarak check geliyor. Bunu kaldırıp tüm sorumluluğu laptopa entegre programa verince sorun çözülüyor.
Lakin benim bulamadığım windowsun her bilgisayar başlangıcında kablosuz ağı yapılandırmaya kasmaması bunu nasıl başarabilirim?
0
🌸manfool
(14.01.09)
(4)

ubuntu'yla alakalı

psyche
(git: 48408) dün şöyle bir şeyler sormuştum ve kurdum sonuç olarak. ama benim ubunutu üzerinden internete girmem lazım bunun için modem'i bi daha ubuntu için de yüklemek mi zorundayım? bunu denedim ayrıca, modem cd'sini taktım yüklemek için, setup'a tıklayınca cd'nin içindeki hiçbişey olmadı, bir d
(git: 48408) dün şöyle bir şeyler sormuştum ve kurdum sonuç olarak. ama benim ubunutu üzerinden internete girmem lazım bunun için modem'i bi daha ubuntu için de yüklemek mi zorundayım? bunu denedim ayrıca, modem cd'sini taktım yüklemek için, setup'a tıklayınca cd'nin içindeki hiçbişey olmadı, bir de linux diye bi klasör vardı cd'nin içinde onun içinde de ne varsa tıkladım filan yine bir şey olmadı. nasıl sağlayacağım bu internet bağlantısını? ayrıca müzik dinlemeye çalışınca da çalmadı mesela ben windows'ta müzik dinlemek için, film izlemek için vs. yüklediğim programları bi daha yüklemek mi zorundayım? nasıl olacak bu işler? ama öncelikle internet'e bağlanabilmem lazım kesinlikle.
0
psyche
(27.11.08)
merhaba,

öncelikle linux dünyasına hoş geldiniz.

windowsta çalışan sürücülerinizi linux üzerinde ne yazık ki kullanamazsınız.

size ilaç gibi gelecek bir site var üstelik tüm sorularınız daha önce cevaplandı.

www.ubuntu-tr.org

bol şans.
0
damnlucifer
(27.11.08)
Ben adsl modem'le giriyorum internete, tanıtmam gerekmedi. Cd'nin içindeki linux klasörünün içinde olan dosyaları gösteren bir ekran görüntüsü yollayabilir misin? O zaman yardımcı olabilirim. Dosyalara çift tıklayarak bir şey kuramazsın, sadece deb paketlerine çift tıklayarak kurulum yapabilirsin ubuntu'da. Bekliyorum sıkrinşatınızı.
0
edge_nabby
(28.11.08)
biraz zahmetli oldu ama yukardaki site sayesinde kurdum bağlantıyı. ama yine de koyuyorum yukarı screenshotları burdan yapmanın bi yolu varsa onu da öğreniyim. sağdaki ilk cd'yi açınca gelen ekran, soldaki de sağdaki ekrandaki klasörün içi. ben de .deb uzantılı paketler inidirip kurdum ama cd'nin içindeki dosylarda hiç .deb uzantılı bişey yok. neyse.

bir de bununla alakasız olarak ses ve ekran kartlarıyla ilgili bişey sormak istiyorum. bunların da sürücülerini de tanıtmak gerekiyor da benim ikisi de on board böyle bişey yapmam gerekir mi yine de? yoksa sadece bi ses, görüntü oynatıcısının olması yeterli mi?
0
🌸psyche
(28.11.08)
O zaman size genel bir bilgi vereyim. Eğer ubuntu'da bir program (ya da driver) kuracaksanız, öncelikle synaptic paket yöneticisinden bakın, eğer depolarda varsa ordan kurun. Eğer yoksa, programın deb pakedini bulup ordan kurun. Deb paketlerini şu sitede arayabilirsiniz: www.getdeb.net Orda da yoksa, programın sitesine girin. Sitesinde deb pakedi varsa ne ala, yoksa kaynak kodunu indirip kaynak koddan kurmanız gerekir. Kaynak kodu dediğim şey, arşiv dosyalarıdır, genelde tar.gz, tgz gibi uzantıları olur böyle dosyların.

Paket yöneticisiyle kurmaca:
Ubuntu'nun, içinde deb paketleri bulunan depoları var. Synaptic paket yöneticisi bu depolar eklenmiş olarak gelir. Sen ayrıca başka depo da (örneğin medibuntu deposu) ekleyebilirsin. Synaptic paket yöneticisi'nde "yenile" butonuna bastığın zaman, depolardaki paketler hakkında bilgiler içeren bir dosya indirilir ve synaptic bu dosyaya bakarak sana depolardaki paketleri gösterir. Sen yüklemek istediğin paketleri seçip onayladığın zaman, synaptic depolardan seçtiğin paketleri indirip kurar. Paket yöneticisinin güzel yanı, bağımlılıkları otomatik bulup kurmasıdır. A programı çalışmak için B paketine ihtiyaç duyuyorsa, siz A programını seçtiğiniz zaman, size "Bunun B paketi lazım, kuruyom bak karışmam" der, siz de "Hadi kur bakalım" dersiniz.

Deb dosyasıyla kurmaca:
İndirdiğiniz deb dosyasına çift tıklarsınız. Bağımlılıkları kontrol eder. Kurmanız gereken bağımlılık varsa önce onu kurmanız gerekir. Sonra yüklersiniz işte.

Kaynak koddan kurmaca:
İndirdiğiniz arşiv dosyasına sağ tıklayarak "buraya aç" diyin. Çıkan klasörde nasıl kuracağınızı anlatan bir dosya var mı diye bakın. Varsa orda yazılanları uygulayın. Genelde şöyle bir kurulum olur: Uçbirim (terminal) açın. "cd" komutuyla klasörün içine girin. sırasıyla "./configure" ve "make" komutlarını girin. Eğer bir sorun varsa (bağımlılık sorunu), o sorunu "./configure" komutunun çıktısından anlayabilirsiniz. Sorun yoksa "sudo make install" diyerek kurulumu bitirin.

Not: Kaynak koddan program kurduğunuz zaman, kurduğunuz program paket yöneticisinde gözükmez, o yüzden programı silmek istediğinizde sizi uğraştırır. O yüzden paket yöneticisinden "checkinstall" pakedini yüklemenizi öneririm. Kurulumda "sudo make install" komutu yerine "sudo checkinstall" kullanırsanız, yüklediğiniz program paket yöneticisinde gözükür, böylece silmek istediğinizde paket yöneticisi vasıtasıyla silebilirsiniz.

Not2: rpm paketleri de, deb paketleri gibi kurulum dosyalarıdır. Ama ubuntu rpm kullanmaz. Kurmak istediğiniz programın sadece rpm pakedini bulabildiyseniz, "alien" kullanarak rpm pakedi yükleyebilirsiniz. "alien"ı paket yöneticisinden kurabilirsiniz.

İyi günler.
0
edge_nabby
(28.11.08)
(2)

[ sony memorystick ] Bulunamayan fotoğraflar?

enola gay
Sony fotoğraf makinası ile fotoğraflar görüntüleniyor, fakat bunu USB ile bilgisayara bağlayınca fotoğraf makinasında gördüğünüz her fotoğrafı göremiyorsunuz? sebebi nedir ve nasıl düzeltilir bu sorun?fotoğraflar korumalı da değil?
Sony fotoğraf makinası ile fotoğraflar görüntüleniyor, fakat bunu USB ile bilgisayara bağlayınca fotoğraf makinasında gördüğünüz her fotoğrafı göremiyorsunuz? sebebi nedir ve nasıl düzeltilir bu sorun?

fotoğraflar korumalı da değil?
0
enola gay
(27.11.08)
bende nikon var ve kart makinaya takılı olduğu zaman kendi hafızasındakileri göstermiyor. makinayı bilgisayardan çıkartıp kartı yuvasından aldıktan sonra tekrar bağlayınca kendi hafızasındaki fotoğrafları görebiliyorum.
0
the dream seller
(27.11.08)
eğer memorystick'i bilgisayara takıp, bilgisayarda fotoğraflar üzerinde oynayıp kaydettiysen memorystick'i makinaya tekrar takıp fotoğrafları gezmek istediğinde o fotoğrafları göremezsiniz. hatta fotoğraflar arasında geçemiyormuşsunz fotoğrafta takılı kaldı makina gibi gelebilir.
0
vital
(27.11.08)
(4)

Bilinmeyen dosya uzantısı .ZIP.CLK

sheba and the albino girls
Merhabalar,Bil mail geldi bilmemne.zip.clk şeklinde. .zip, .rar, .dwg falan diye uzantıyı değiştirip denedim fayda etmedi.Fikri olan var mıdır acaba?
Merhabalar,

Bil mail geldi bilmemne.zip.clk şeklinde. .zip, .rar, .dwg falan diye uzantıyı değiştirip denedim fayda etmedi.

Fikri olan var mıdır acaba?
0
sheba and the albino girls
(27.11.08)
filext.com
Belki faydası olur
filext.com
0
ilkdefa
(27.11.08)
virüs olmasın o ?
0
safepassage
(27.11.08)
Hayır proje göndermişti adam ama işte böyle gelmiş.

Bir arkadaşım, bazı mail sunucular .zip, .rar falan uzantılı dosyaları reddediyorsa, kendince .clk diye eklemiştir diyor. File extensionlara da bakmıştım ama faydası olmadı.
0
🌸sheba and the albino girls
(27.11.08)
Dosyayı winrar ile açmayı denediniz mi?
0
flawless victory
(27.11.08)
(2)

after effects cs3 yazı problemi

rentts
ne olduysa oldu, ae cs3 te eskiden gayet güzel yazı falan yazılıyodu, şimdi yazıyı yazıyorum, yazının yazıldığı alan belli ama, yazı gözükmüyor. imleçle tutup kenara çekerken yazı gözüküyor imleçle tutmayı bırakınca tekrar kayboluyo. google dan da baktım ama aynı sorunu yaşayan birilerini bulamadım.
ne olduysa oldu, ae cs3 te eskiden gayet güzel yazı falan yazılıyodu, şimdi yazıyı yazıyorum, yazının yazıldığı alan belli ama, yazı gözükmüyor. imleçle tutup kenara çekerken yazı gözüküyor imleçle tutmayı bırakınca tekrar kayboluyo. google dan da baktım ama aynı sorunu yaşayan birilerini bulamadım. nedir acaba bilen eden var mı?
not: baya yüklüce bi plugin yükledim ama onlardan neden olsun?
0
rentts
(27.11.08)
font özelliklerine bi bakın, default ayarına geri çekin. pluginler oynamış olabilir. büyüklüğü 96 falansa da görünmeyebilir ilk yazışta.
0
only
(27.11.08)
Live action butonunu aktif hale getirin çalışacaktır. Brainstorm (beyin ve şimşek işareti olan) butonunun olduğu bar üzerinde, soldan ikinci. İç içe geçmiş iki kare gibi görünen buton.

Baya bir plug-in kaldıracak bilgisayarınız ve işletim sisteminiz var ise (söz gelimi Mac OS X Leopard ve G5 ikilisi gibi) hiçbir sorun olmaz. Windows kullanıyorsanız, bilgisayarınızda da 4 çekirdek yoksa, bütün plug-inleri kaldırın, tabii öğrenme seviyesindeyseniz.
0
gozupek
(09.05.09)
(7)

photoshop cs4, opengl, problem

turunun son ornegi
rotate view toolu kullanmaya kalkıştığımda " could not complete your request because it only works with opengl enabled document windows" hatasını veriyor. şimdi bana ekran kartının driverını güncelle diyeceksiniz ama yeni güncellemesi yok(laptop olduğundan), sony çıkarmamış. bunu nasıl çözebilirim.
rotate view toolu kullanmaya kalkıştığımda " could not complete your request because it only works with opengl enabled document windows" hatasını veriyor. şimdi bana ekran kartının driverını güncelle diyeceksiniz ama yeni güncellemesi yok(laptop olduğundan), sony çıkarmamış. bunu nasıl çözebilirim.
0
turunun son ornegi
(26.11.08)
Merhaba,

www.adobeforums.com adresinde söylendiğine göre www.adobe.com adresinde bir şeyler var, OpenGL'yi devre dışı bırakıp eski GPU'yu kullanabilmek için.
Detaylı bilgi: kb.adobe.com
Umarım işinize yarar. Özellikle ikinci adresteki makaleyi okuyabilirseniz iyi olur. Kolay gelsin.
0
nuage
(27.11.08)
linktekilerde işe yaramıyor malesef.
0
🌸turunun son ornegi
(27.11.08)
İkinci linkteki programda OpenGL'yi iptal edebiliyorsnuz. Onla da mı olmadı? :S
0
nuage
(27.11.08)
file information kısmında macintosh görünce denememiştim, şimdi biraz inceleyince farkettimki windows içinde oluyormuş. deneyelim bakalım.
0
🌸turunun son ornegi
(27.11.08)
Tamamen saflığım. Pardon...
www.adobe.com adresinden Windows için olanları da listeleniyor. Aradığınız da sanırım şu: www.adobe.com
0
nuage
(27.11.08)
buda işe yaramadı bende.
0
🌸turunun son ornegi
(27.11.08)
Benim o son verdiğim linkten anladığım şuydu:
Registry girdileri var. Bunlardan sanırım iki adet registry çalıştıracaksınız:
Önce "DisallowOpenGLWindows_OFF.reg"i, sonra "AllowOLDGPUS_ON.reg"i. Eğer bu ikisini çalıştırdıktan sonra da olmazsa bu dosyaların zıtlarını çalıştırın ve bilgisayarınızdaki registry'ler eski hâline dönsün: Yani baştakinde "ON" olanını, sondakinde de "OFF" olanını...
0
nuage
(27.11.08)
(8)

Pic assembly ile ilgili

bloodrayne
Şu an pic üzerinden 40 khz'lik bir sinyal üretmeye çalışıyorum.İnternetten bi kod buldum.Fakat çalıştıramadım.Assembly hakkında da çok fazla tecrübe sahibi değilim.Yardım edebilecek olan var mıdır.Kodu aşağıya yazdım.list p=16f877A#include <P16F877A.INC>radix dec#DEFINE PAGE0 BCF 3,5 #DEFINE PAGE
Şu an pic üzerinden 40 khz'lik bir sinyal üretmeye çalışıyorum.İnternetten bi kod buldum.Fakat çalıştıramadım.Assembly hakkında da çok fazla tecrübe sahibi değilim.Yardım edebilecek olan var mıdır.Kodu aşağıya yazdım.

list p=16f877A
#include <P16F877A.INC>

radix dec

#DEFINE PAGE0 BCF 3,5
#DEFINE PAGE1 BSF 3,5

MISC1 EQU 0x0C ;misc use
MISC2 EQU 0x0D ;misc use
COUNT0 EQU 0x0E ;counter 0
COUNT1 EQU 0x0F ;counter 1
RECORD0 EQU 0x10 ;recording store LSB
RECORD1 EQU 0x11 ;recording store MSB
FEET1 EQU 0x12 ;feet byte 1 LSB
FEET2 EQU 0x13 ;feet byte 2 MSB
ANSA1 EQU 0x14 ;answer byte 1 LSB
ANSA2 EQU 0x15 ;answer byte 2 MSB
ANSA3 EQU 0x16 ;answer byte 3 MSB
ANSA4 EQU 0x17 ;answer byte 4 LSB
ANSA5 EQU 0x18 ;answer byte 5 MSB
ANSA6 EQU 0x19 ;answer byte 6 MSB
TOP0 EQU 0x1A ;top of division byte 1 LSB
TOP1 EQU 0x1B ;top of division byte 2 NSB
TOP2 EQU 0x1C ;top of division byte 3 MSB
DIV1 EQU 0x1D ;divider byte 1 LSB
DIV2 EQU 0x1E ;divider byte 2 MSB
LOOPB EQU 0x1F ;loop counter B
STORE1 EQU 0x20 ;general store 1
STORE2 EQU 0x21 ;general store 2
LOOPA EQU 0x22 ;loop counter A - for LCD only
RSLINE EQU 0x23 ;bit 4 = RS line flag for LCD
CLKCNT EQU 0x24 ;pre-counter for CLOCK
METRE0 EQU 0x25 ;metres byte 1 LSB
METRE1 EQU 0x26 ;metres byte 2 NSB
METRE2 EQU 0x27 ;metres byte 3 MSB
INCH1 EQU 0x28 ;inches byte 1 LSB
INCH2 EQU 0x29 ;inches byte 2 MSB
MASK EQU 0x2A ;foreground mask value (1 per metre)
ZERO EQU 0x2B ;zero count flag
LOOPW EQU 0x2C ;eeprom write counter (record counter)
LOOPR EQU 0x2D ;eeprom read counter (replay counter)
SAVE EQU 0x2E ;SAVE flag
TSTFLG EQU 0x2F ;test/setup flag

W EQU 0
C EQU 0
DC EQU 1
Z EQU 2
GIE EQU 7 ;global interrupt bit
RBIF EQU 0 ;RB4-RB7 change interrupt flag

WR EQU 1 ;eeprom write initiate flag
WREN EQU 2 ;eeprom write enable flag
RD EQU 0 ;eeprom read enable flag

ORG 0x0004
goto START
ORG 0x0005

START

clrf PORTA
movlw b'01000000'
movwf PORTB
PAGE1
movlw b'00011100'
movwf TRISA ;Port A0-A1 as output, A2-A4 as input
movlw b'11000000'
movwf TRISB ;Port B0-B5 as output, B6-B7 as input
movlw b'00000101' ;set timer ratio 164
movwf OPTION_REG ;pull-ups on (bit 7 = 0)
PAGE0

BEAMIT
nop ;send 40kHz signal
nop ;command qty sets freq/mark-space
nop
nop
nop
nop
nop
nop
comf PORTA,F ;toggle push-pull RA0/RA1
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
comf PORTA,F ;toggle push-pull RA0/RA1
decfsz LOOPB,F
goto BEAMIT
clrf PORTA
call RECEIVE

RECEIVE btfsc TSTFLG,0 ;is TSTFLG bit 0 set (basic correction)?
goto MASK0 ;yes
movf MASK,W
movwf LOOPB

MASK0 bcf INTCON,RBIF ;clear RB4-RB7 interrupt change flag
bcf ZERO,0

END
0
bloodrayne
(26.11.08)
Kullandığın PIC 16f877 değil mi ? Ayrıca bir sürü gereksiz değişken tanımı var, bunlara gerek yok.

Kullandığın kristal'e göre her işlemin ne kadar süre aldığını hesaplaman lazım. Ona göre döngü kurup portları süreceksin. Uzun süredir pic assembly kullanmadığım için açıkçası üşeniyorum kitap kurcalamaya ama bir araştırayım google'dan.
0
kimlanbu
(26.11.08)
Ya ben bu konuda çokda fazla bilgi sahibi değilim.Assembly de nasıl döngü kurulur çokda bilmiyorum.Verdiğiniz cevap için teşekkürler..
0
🌸bloodrayne
(26.11.08)
şu komuttan haberiniz var mı: DJNZ

bir anlamda for loop'tur bu.

bir de, nasıl bir sinyal almaya çalışıyorsunuz ki 40 khz'den. sinüzoidal? kare dalga? testere? kristalin center frekansı ne? bunları da yazın ki en azından pseudo-kod yazalım.

djnz yerine timer kullandırın aslında. daha mantıklı.
0
tom riddle
(26.11.08)
bu arada ben 8051 için assembly görmüştüm de, pic assembly'de timer oluyor mu bilmiyorum. oluyorsa bu dalgayı timer ile oluşturursunuz.
0
tom riddle
(26.11.08)
ya pic assembly için de timer oluyor.Üretmek istediğimiz sinyal kare dalga.Aslında ultrasonik mesafe ölçer yapıyoruz.Bunun için bunca soru :D Ama daha yolun başındayız.Yavaş yavaş öğrenece galiba.Hazır kodlar bulduk ama.Anlaması çok zor.Kodları anlayarak parça parça biz yazmaya çalışıyoruz şimdi.
0
🌸bloodrayne
(26.11.08)
soruna cevap değil ama bir öneri:

eğer assembly kullanmak gibi bi zorunluluğun yoksa, daha yüksek seviyeli bir dil seç. pic c biçilmiş kaftandır, yazması ve hata ayıklaması kolaydır. interrupt, timer gibi sıkıntılı hadiseler kolaylıkla kullanılabiliyor. bahsettiğin sinyal yaratma hadisesini 3 satırlık bir kodla çözersin...

derleyici olarak CCS PCW'yi öneririm.
0
makineci
(26.11.08)
Hevesinizi kırmak gibi olmasın ama bence ilk iş olarak kullanacağınız microcontroller'ı tanıyın. Türkçe kaynak oldu mu bir haftada kaba taslak program yazabilecek hale geliyorsunuz altyapınız varsa. Aşağıdaki kitabı öneririm.

altaskitap.com

Ayrıca sesle mesafe ölçmek için sayısal sinyal işleme görmüş olmanız gerekiyor, sağdan soldan yansıyan dalgaları sönümleyecek filtreler de tasarlamanız gerekecek. Kolay gelsin. Bitirme projesi değilse oldukça ağır bir iş altına girmişsiniz.
0
kimlanbu
(27.11.08)
timer kullanıp kimlanbu'nun ilk cevabında söylediğini yapacaksın o halde, yani her 1/2 periyodun süresini bulup timer yaptıracaksın, ve timer her işleyişinde sinyali toggle edecek. ama kimlanbu iyi bir noktaya değinmiş, 40 khz'de gelecek diğer dalgalardan kendi sinyalinizi nasıl ayırt edeceksiniz?
0
tom riddle
(27.11.08)
(1)

trojen? temizlik?

in vito veritas
sorunum başlıkta yazdığım mı emin değilim aslında.gün boyunca bilgisarda herhangi bir klasörü açtığımda, klasör içinden herhangi bir dosya açtığımda, ileri geri yukarı tuşlarından herhangi birine bastığım anda bilgisayarımda tehlikeli bir trojen olduğunu ve anti spyware falan yüklemem gerektiğini ya
sorunum başlıkta yazdığım mı emin değilim aslında.
gün boyunca bilgisarda herhangi bir klasörü açtığımda, klasör içinden herhangi bir dosya açtığımda, ileri geri yukarı tuşlarından herhangi birine bastığım anda bilgisayarımda tehlikeli bir trojen olduğunu ve anti spyware falan yüklemem gerektiğini yazan bir uyarı çıkıp durdu. hayırı tıklayınca bir internet sitesini açıyor. gün içinde nete bağlı değildim o yüzden oradan birşey bulaşmamıştır. adresi hatırlamıyorum geçmişte de kalmamış - ccleaner kullanıyorum her açılışta temizlik yapıyor - ama adres barda yazandan hatırladığım kadarı ile bi resim sitesi gibi birşeydi. benzer sorunla karşılaşmış olan var mı acaba?
not: symantec endpoint protection kurulu bilgisayarda.
windows görev yöneticisindeki her işlemi kontrol ettim anormal hiçbir şey yok.
bu arada şu anda aynı bilgisayardayım ve sorun ortaya çıkmadı.
0
in vito veritas
(26.11.08)
ben tam anlamadım, "aynı bilgisayardayım ve sorun ortaya çıkmadı" demişsiniz, eh çözülmüş sanki problem? neyse ben yine de bir alternatif önereyim:

www.free-av.com

beleşinden bu programı kurabilir, update edebilir ve sistem taraması yaparak anlayabilirsiniz bir şey var mı yok mu diye. virüs tanımları çok sık güncelleniyor ve sanırım soruna sebep olan trojanı da bulacaktır. denemekten zarar çıkmaz en azından.
0
oddity
(26.11.08)
(6)

Bu nedir?

yoldaki isaretler
2 adet tanımlanamayan obje...
2 adet tanımlanamayan obje...
0
yoldaki isaretler
(26.11.08)
neyin parçası olabilir?
0
🌸yoldaki isaretler
(26.11.08)
iki adet transistör gibi geldi bana.
0
generic
(26.11.08)
mrtksn'in de dedigi gibi, potansiyometre.
0
comptrol
(26.11.08)
comptrol ve mrtksn'ye katılıyorum, pot bu ya, diğer adıyla reosta da denebilir.
0
tom riddle
(26.11.08)
bildiğin potans bunlar yahu, işte ayarlnabilir direnç. herhangi bir seviye kontrolü için kullanılabilir.
0
kurukafa
(26.11.08)
niye herkes ayni seyi yaziyor? :)

bu buyuk ihtimalle "single turn pot(ansiyometre)"
ve yine most probably radyo veya teypten veya buna benzer bir aletten cikmis olmasi lazim
0
ermanen
(26.11.08)
(3)

wireless modem fiyatı

enter saltman
-bu airties rt-205 in fiyatı hakkında kafama takılanlar var her yerde farklı fiyatlarla karşıma çıkıyor bi yerde 170 bi yerde 120 bi yerde 70 ytl bunun kendi içinde farklı versiyonları mı var?-inca modemler(wireless) uygun fiyata hepsiburada.comda ürün yorumlarıda olumlu olduğunu söylüyor siz ne düş
-bu airties rt-205 in fiyatı hakkında kafama takılanlar var her yerde farklı fiyatlarla karşıma çıkıyor bi yerde 170 bi yerde 120 bi yerde 70 ytl bunun kendi içinde farklı versiyonları mı var?
-inca modemler(wireless) uygun fiyata hepsiburada.comda ürün yorumlarıda olumlu olduğunu söylüyor siz ne düşünüyorsunuz başka marka önerebilir misiniz?
-citaro nasıl okunur(mercedes citaro)
0
enter saltman
(26.11.08)
149 ytl ortalama ve en cok gorulen fiyati. 170-180 olanlar rt-211. fakat dolar kuru degistikten sonra zam gelmis olabilir. bimeks'ten bakin, en dusuk fiyat garantisi veriyolar.
0
polifonik osuruk
(26.11.08)
Hepsiburada'daki olumlu ürün yorumlarına bakmayın. Yıllardır hepsiburada'dan alışveriş yaparım, bugüne kadar ne zaman olumsuz yorum girmek istesem yayınlamadılar. Aynı zamanda da çeşitli konularda da müşteri hizmetlerinden çok kötü ve saçma sapan muamele gördüm. Bence gayet pahalı ve güvenilmez bir site.

Kanımca "sitaro" diye okunuyor.

rt-205'i türk telekom kampanyasından bedavaya alanlar, hiç kutuyu açmadan. 70-80 liraya satıyorlar. Onlarla karşılaşmış olmayasınız?
0
3200
(26.11.08)
80ytl'lik modemler promosyon modemleri. fakat kurarken bir sorun çıkarmıyor. bulursan direk al. piyasa fiyatı 170ytl dir
0
atmosphere
(26.11.08)
(7)

ubuntu kurarken

psyche
ben şurdaki adresten ubuntuyu indirmiştim. http://www.ubuntu.com/getubuntu/download bikaç ay oluyo aslında bunu indireli. neyse. şimdi kurarken installation size 8 default geliyo zaten onu öyle bırakıyım di mi, sizeları değişik seçebilmenin anlamı ne? ve bunu windows'un yüklü olduğu yere yükleyeceği
ben şurdaki adresten ubuntuyu indirmiştim. www.ubuntu.com bikaç ay oluyo aslında bunu indireli. neyse. şimdi kurarken installation size 8 default geliyo zaten onu öyle bırakıyım di mi, sizeları değişik seçebilmenin anlamı ne? ve bunu windows'un yüklü olduğu yere yükleyeceğim onu engellemez herhalde. hatta bu zaten windows üstünden çalışacak gibi duruyor, öyle mi? yani bilgisayar açılırken ubuntu mu windows mu diye bi seçenek olmıcak. bi de benim ubuntu ortamına yazılım yükleyip onun üstünde bişeyler yapmam lazım bu ubuntu onu yapmamı sağlar mı yoksa sadece ubuntu ortamının nasıl bir şey olduğunu göstermek için yapılmış bişey mi bu?

bu arada ben bunu cd'ye filan yazmadım direk inen rar'ın içinde bi setup.exe türü bişey vardı onu tıklayınca yukarda söylediğim şey çıktı? acaba bunu indirmemiş miydim ki, söylediğim gibi bikaç ay oldu. bunun aslında cd'ye yazılıp sonra mı çalıştırılması lazım?
0
psyche
(26.11.08)
windows ile ayni partition a kuramazsiniz. ya baska bir harddiske yada harddiskiniz bi kac parcaysa windowsun olmadigi diger partitionlardan birine kurmaniz gerekir. benim ubuntu ya 8 gb ayirdim paging icin 1 gb ayirdim toplamda 9 gb. siz kendi ihtiyaciniza gore bunu ayarlarsiniz. windows uzerinden calismaz. virtual drive ile calisabilen var mi bilmiyorum. ubuntu ile birlikte grub isimli bootloader yukleniyor. baslangicta hangi isletim sistemini baslatmak istediginizi secersiniz.

indirdiginiz cd live cd saniyorum. yani cdyi baslangicta takip onunla baslatirsaniz isletim sisteminin live versiyonunu kullanabilirsiniz. dilerseniz icindeki setup ile bilgisayariniza kurabilirsiniz. live cdyi kullanirken indirdiginiz programlari bilgisayariniza kaydedemezsiniz.

indirdiginiz setup.exe windows icin yukleme olabilir.
0
oshamahue
(26.11.08)
Sanırım siz WUBI denen kolay-kurulum programını indirmişsiniz.
www.ubuntu.com

Ben WUBI kullanmadım ancak, WUBI windows üzerinde kendisine ayrılan özel bir dizin içine Ubuntu'yu kuruyor ve açılış menüsüne de bir adet Ubuntu seçeneği ekliyor. Siz bilgisayarı açarken Ubuntu'yu seçeceksiniz ve Ubuntu üzerinde istediğiniz her şeyi yapabileceksiniz.

Yanlış anlamadıysam WUBI ile kurulan Ubuntu'nun normal (iso indirip CD'ye basıp CD'den kurma) kurulumdan tek farkı tüm Ubuntu dosyalarını Windows üzerinde belirli bir dizin içinde tutması. Dolayısıyla Ubuntu'nun kendi varsayılan dosya sistemi değil de NTFS (veya FAT32) üzerinde bir şekilde (belki bir dosya sistemi emülasyonuyla ya da sürücüsüyle) tutulması.
0
silhouette
(26.11.08)
setup.exe benzeri dediğim dosya da "wubi.exe" imiş tam olarak. ben bunu normal ubuntu olarak yani eksiksiz bi işletim sistemi olarak kullanabilicem ama windows'un kurulu olduğu partition'dan başka bir yere kurmam gerekiyor öyle mi? gerçi silhouette'in verdiği linkte böyle başka partition'a yükleyin tarzında bi uyarı vermemiş ama. hatta ekranda c partition'ı seçili direk. birazdan çıkacağım ama dönünce yine bakıcam.

bir de

@silhoutte:
"Yanlış anlamadıysam WUBI ile kurulan Ubuntu'nun normal (iso indirip CD'ye basıp CD'den kurma) kurulumdan tek farkı tüm Ubuntu dosyalarını Windows üzerinde belirli bir dizin içinde tutması." böyle bişey demişsin de yani bunu ben cd'ye yazıp öyle kurmaya çalışsam bu fark da olmayacak mı ya da öyle bir şey yapmak için bu indirdiğim uygun değil mi? mesela .iso uzantılı bişeyler mi olması gerekiyor cd'ye yazıp ordan kurmak için?
0
🌸psyche
(26.11.08)
Wubi'nin kurulumunun yaptığı şey zaten netten son iso sürümünü indirmekmiş. Yani bir adet isoyu indiriyor (veya aynı yerde bulunan iso varsa onu kullanıyor), sonra Windows'a program kurar gibi Ubuntu'yu kuruyor. Sıkıldığınızda da Program Ekle Kaldır'dan kaldırabiliyormuşsunuz.

Anladığım kadarıyla, WUBI ile kurduktan sonra normal bir Ubuntu'nuz olacak ANCAK dosya sisteminde bir farklılık olacak gibi gözüküyor. (Yani windows içinde bir dizinde tutulması.)

WUBI dışı normal bir Ubuntu kurulumu için ilgili iso'yu indirip CD'ye basıp CD'den başlatarak kurulum yapıyorsunuz. Ve bunu yaparken disk partisyonları üzerinde Ubuntu'ya göre yer belirlemeniz gerekiyor. Ama sonuçta Ubuntu kendine özel olan dosya sistemine kuruluyor. Haliyle bu WUBI'dekinden belki disk performansı olarak daha iyi olsa gerek. Ama WUBI nasıl çalışıyor detaylı bilmediğimden net söylemek zor.

Ek bir not olarak; sanırım WUBI'yle kurup daha sonra WUBI kurulumunu Windows dışı bir dosya sistemli partisyona taşıma imkanı da varmış görebildiğim kadarıyla.

Özetle Ubuntu'yu kolayca denemek için bir yöntem bu. Sıkılınca veya istemediğinizde aynen kaldırabiliyorsunuz Windows içinden. Veya çok severseniz Windows dışına kendine has partisyonuna da taşıyabiliyormuşsunuz.
0
silhouette
(26.11.08)
hiç bi sıkıntısı olmaz bo$una tela$ yaptınız sanırım (: bildiğiniz ubuntu (yani ubuntu ortamının nasıl bi$i olduğunu falan göstermiyor, pure ubuntu) $u anda kurulu olan. tek farkı canınız istediği zaman windows > program ekle/kaldır dan tık diye kaldırabilmeniz. ayrıca bilgisayarınız açılırken i$letim sisteminizi seçmenizi isteyecek. bunları zaten windows üzerinden boot.ini dosyasını düzenleyerek kafanıza göre deği$tirebilirsiniz.
0
durum serserisi
(27.11.08)
aynen bu şekilde wubi indirerek kullandım gayet hoş ve kullanışlıydı.
ama ben autocad gibi programlar kullandığım için kaldırmak zorunda kaldım. eğer ekran kartınızı doğru tanırsa harika görsel efektlerle karşılaşmaya hazır olun :)
0
safepassage
(27.11.08)
(git: 48519)
0
🌸psyche
(27.11.08)
(6)

mavi ekran çıkıyor pc kapanıyor

masterkoc
mavi ekran çıkıyor pc kapanıyor bunun sebepleri ne olabilir çözüm yolu varmı bilen varsa şimdiden teşekkürler ...
mavi ekran çıkıyor pc kapanıyor bunun sebepleri ne olabilir çözüm yolu varmı bilen varsa şimdiden teşekkürler ...
0
masterkoc
(26.11.08)
verdigi hata ile de ilgili. ama ne olrusa olsun iyi degil mavi ekran. donanmsal bir seyden kaynakli olma ihtimali cok yuksek. eger verdigi hatayi da yazarsan belki daha fazla yardimci olunabilir.
0
unspokenlies reloaded
(26.11.08)
verdiği hata da mavi ekranda bir sürü yazı var ve 1 sn içinde kapatıyor kendini okuyamadan yani... ???
0
🌸masterkoc
(26.11.08)
hard diskte sorun var gibime geldi. bende de aynı sorun vardı yeni bir harddisk alınca düzelmişti.
0
derectus
(26.11.08)
harddisk yeni aldigimdan beri var ama
0
🌸masterkoc
(27.11.08)
hiçbir bilimsel veriye dayandırmadan kendi başımdan geçeni anlatayım. mavi ekran problemi vardı bilgisayarımda. artık "ne yapalım buraya kadarmış" dedim kendi kendime. hdd'yi söktüm. ofisteki bilgisayarıma yedeklerimi alıp format atıcaktım. bunları yaptım ama akşam eve dönünce türk mantığı, "ulan ya düzeldiyse" diye geçirdim içimden. sonra taktım bilgisayara cayır cayır çalıştı. 4 ay sonra tekrar oldu bu mavi ekran. bu kez sanki çözümü buymuşcasına aynı prosedürü uyguladım ve yine düzeldi. hani yap bak kesin düzelir diyemem ama elinin altında başka bilgisayar varsa denemeye değer gibi.
0
tai
(27.11.08)
bende c ve d diye iki bölüm var
d ye demi format atayım yani tümden format atığ sonra dedyim diyorsunuz...
0
🌸masterkoc
(30.11.08)
(2)

Office Trial Bitmiş

teritori
MS Office'den bir mail geldi. "Deneme sürümünüz bitmiştir. Şimdi %30 ucuza alabilirsiniz" diyor. Fakat şöyle bir durum var, benim Office programım deneme değil kaldı ki yaklaşık 1.5 senedir kullanıyorum ben bunu. Laptop'ım ile beraber gelmişti ve deneme sürümü olmadığına da eminim. Sebebi ne olabili
MS Office'den bir mail geldi.
"Deneme sürümünüz bitmiştir. Şimdi %30 ucuza alabilirsiniz" diyor. Fakat şöyle bir durum var, benim Office programım deneme değil kaldı ki yaklaşık 1.5 senedir kullanıyorum ben bunu. Laptop'ım ile beraber gelmişti ve deneme sürümü olmadığına da eminim. Sebebi ne olabilir acaba?

Direk amcalara mail mi atsam ya da?
0
teritori
(26.11.08)
yok spam mail için bu kadar görsel kasmazlar :)

sanırım office setup'ı indirmişimdir zamanında bu mail adresimi verip. onun da deneme süresi dolduğundan ötürü bu mail gelmiştir. kaldı ki office uygulamalarım cayır cayır çalışmaya devam ediyor.
0
🌸teritori
(26.11.08)
bana da geldi bugün aynısı, spamdir diye açmadım, belki microsoft office satmak için göndermiştir.
0
eruda
(26.11.08)
(11)

laptop ram

charlesbukowskiineksi
dell inspiron 6000 laptopum var. 2* 256 ram var üstünde. 2* 512 yada 2*1 ram takıcam ama ddr mı ddr2 mi ya da 553 667 mhz yani ne olduğunu hiç bilmiyorum. napıcam ben hı napıcam?
dell inspiron 6000 laptopum var. 2* 256 ram var üstünde. 2* 512 yada 2*1 ram takıcam ama ddr mı ddr2 mi ya da 553 667 mhz yani ne olduğunu hiç bilmiyorum. napıcam ben hı napıcam?
0
charlesbukowskiineksi
(26.11.08)
çıkartıp bakabilirsiniz, ben ilk çıkarırken tırsmıştım bozcam diye ama bişey olmuyo.
0
jangara
(26.11.08)
ben kesin kırar bozarım bi yeri adım gibi eminim:) teşekkürler yine de çok saol
0
🌸charlesbukowskiineksi
(26.11.08)
icini actan kasit butun parcalari vidalari sokmek degil. icini acmaya kalksan zaten toparlaman saatler surer. laptoplarin rami genelde altta olur. laptopun altinda bi kac kapak vardir vidali. biri harddisk, biri ram, digeride duruma gore kablosuz ag karti. genellikle en ortadaki ram kutucugu oluyor. vidayi sakince cevirin bolumu acin. ramleri yerinden sokmeye gerek yok zannimca ustundeki yaziyi okuyabiliyorsaniz eger
0
sanio
(26.11.08)
trimpot
(26.11.08)
yine de gözüm kesmedi ne yalan sölim :) bu durumda biraları alıp b.sayardan anlayan arkadaşa gidiyoruz bu akşam evet.
teşekkürler sağolun
0
🌸charlesbukowskiineksi
(26.11.08)
400 MHZ DDR2 ram. 2 tane 512 yerine bir tane 1 gb tavsiye ederim. Kendin rahatlikla sokup takabilirsin; su linkte fotografla anlatiyor:

support.dell.com
0
elan vital
(26.11.08)
@elan vital
+rep sana da :)
çift slotta dual çalışma muhabbeti var
o yüzden tek 1gb yerine 2*512mb düşünüyorum
derken aklıma 2*1gb geldi şimdi evet:)
0
🌸charlesbukowskiineksi
(26.11.08)
kendim söküp takma kısmında ise yine biralar ve laptoptan anlayan arkadaş seçeneğini tercih edecek gibi duruyorum:)
0
🌸charlesbukowskiineksi
(26.11.08)
şimdi bu ramlar 400 mhz ddr2 ya bunların yerine takacağım 2* 512 yada 2*1 ramlar 533mhz olsa yada 667mhz oluyo mu yani olur mu öle?
0
🌸charlesbukowskiineksi
(26.11.08)
Dell diye bir firmanin halen var olmasinin nedeni, internet sitesinden yaptigi satislardir. Dell.com 'da biraz arastirsaniz bulurdunuz bence.
0
507
(26.11.08)
533 oluyormus fakat 667 yemeyebilir.
(ben böyle dedim ya, biri atlar simdi olur diye)
0
trimpot
(26.11.08)
(7)

adsl bağlantı sorunu

winniethepooh
şu son birkaç gündür evde cinnet geçirme sınırına yaklaştım ey romalı yazar arkadaşlar. öncelikle modemim aztech dsl605ew model. geçtiğimiz haftaki şu fırtınadan sonra(bu tamamen tesadüf olabilir ama o zamandan sonra) internet bağlantım maksimum 15dakika bağlı kalıyor sürekli kendi kendine reset atı
şu son birkaç gündür evde cinnet geçirme sınırına yaklaştım ey romalı yazar arkadaşlar. öncelikle modemim aztech dsl605ew model. geçtiğimiz haftaki şu fırtınadan sonra(bu tamamen tesadüf olabilir ama o zamandan sonra) internet bağlantım maksimum 15dakika bağlı kalıyor sürekli kendi kendine reset atıyor. hadi diyelim reset attın bu resetten sonra 212.156.1.15 türktelekomun şu abidik sitesine yönleniyor ve beni sinir ediyor. yardım destek köstek hattını aramama rağmen bir çözüm üretilemedi diyorlar ki bizde bir sorun gözükmemekte. mekanım kocaeli. splitter falan diyenler olabilir aranızda hemen cevap veriyorum hayır değil çünkü aylardır o splitter ile internete bağlanıyorum bir sorun yaşamıyorum. bana lütfen bir çözüm üretin sevgili romalılar çok zor durumdayım
0
winniethepooh
(26.11.08)
Benzeri bir durum bendede yaşanıyordu. us robotics 9111.Ne yaptıysam kar etmedi. Sonra netten Modem için fireware indirdim yükledim düzeldi.
0
ilkdefa
(26.11.08)
firtina esnasinda elektrik gidip geldiyse modemin muhtemelen firmware'i hasar gormus, IP, kullanici adi ve sifre tutamamaya baslamistir. firmware'i tekrar kurarsaniz muhtemelen cozulur.

bir de bilmiyorum bilen arkadaslar var midir, fakat eger ki anakartta oldugu gibi bir "hafiza pili" varsa onu degistirirseniz de muhtemelen cozulebilir . tabi bunlarin hepsi firtina esnasinda elektriklerin gidip gelmis olmasina dayaniyo. durduk yere yapmaz modem bun.
0
polifonik osuruk
(26.11.08)
bence bilerek kesiliyor bir şekilde.. benim de internetim sürekli kesilip durmakta ve bazen de uzun süre tekrar bağlanamıyor, bağlandığında da almam gereken 1mbitin yarısı hızında bile olmuyor bağlantı.. kaç kere aradığımı bilmiyorum telekomu.. bir sabotaj olabilir diye düşünmekteyim.. paranoyak mıyım, belki?
0
deahy
(26.11.08)
firmware update yapılmış durumda fakat sorun hala sıklıkla devam etmekte maksimum 2 saat görebilmekteyim. benim de düşüncem pek sevgili telekom kardeşimizin ben download yaparken bu işlemi yapması vay efendim sen çok indirdin hele bi dur bakalım mı diyor acaba diye merak etmekteyim çok.
0
🌸winniethepooh
(26.11.08)
oyle bir mevzu olsaydi muhtemelen benim evime baskin yapmalari gerekirdi. soyle ki, internete baglanin akabinde internete bagli olan telefon numaranizi arayin cepten. telefon caldigi anda hattan dusuyosaniz "olamaz" deidginiz splitterdandir. degilse modemdendir, o zaman da uzerinde IP tutmuyodur bir sekilde, kendini resetlemesi gerekiyodur. ha soyle bir sey, eger modem kendini resetliyosa onun elektrik devrelerinde de sorun olabilir. muhtemelen firtina esnasinda cevap vermemissiniz ama elektrik kesintisi olduysa elektrik devreleri zarar gormus olabilir, kendini resetlemesi ve kullanici adi-sifreyi uzerinde tutamamasi ondandir. bunlara cevap verirseniz muhtemelen daha net cozum uretebiliriz.
0
polifonik osuruk
(26.11.08)
hemen cevap veriyorum sayın polifonik osuruk. fırtına esnasında elektrik kesintisi oldu fekat televizyonum oda lambam kapanmadı bilgisayarım küçük bir kapanıp açılma yaptı müzik setim kapandı o kadar benim de düşüncem o anda yaşanan voltaj dalgalanmasında böyle bir olay yaşamış olmam yönünde. bu arada telekom konusundaki komplo teorime de şöyle bir açıklık getireyim muhtemelen o download esnasında modeme çok yüklenme olmakta yani bir veri akışı olamakta bu durum sonucunda kendisi dayanamayıp modemi resetlemekte (zaman zaman bazı modemlerde misal airties modem şişmesi diye tabir edilen durum) ancak benim bu durumda anlayamadığım olay kullanıcı adımı o reset sonunda kabul etmemesi ben el ile düğmesine basıp kapatıp açtığımda modem düzgün bir şekilde bağlanabilmekte aslına bakarsanız sürekli reset atması sorun değil benim için nasıl olsa programlar kaldığı yerden devam edebilmekte benim için sorun şu şifreniz hatalı sayfasını görmek. onu gördüğüm zaman düzgün bir şekilde ip almış olsam bile ben kapatıp açana kadar tekardan internete bağlanamıyorum ve pek sevgili dosyalarım yarım kalmış oluyor.
hepsini geçerekten bir soru daha sormak istiyorum diyelim benim modem mefta oldu bu durumla bir daha karşılaşmamak için illa ki bi ups mi almam gerekiyor. teşekkürler
0
🌸winniethepooh
(26.11.08)
voltaj dusmus senin durumunda. bana da cok olan bir olay. oncelikle ups sorununu halleder. zira ups'ler regulator gorevi de gordugu icin hicbir sekilde etkilenmezsin. modem sismesi olayina gelirsek, airties rt-205'te ben de yasadim bunu. fakat sadece wireless uzerinden uzun sure download yaptigim zaman. firmware de kurtarmadi, ben de wireless'tan saatlerce download yapmayi birakip download yapacagim zaman kablo ile baglanmaya basladim.

farkli bir modem ile br test yapin. 12 saat boyunca download'a birakin stabilite testi misali. eger ki sorun cikmazsa modemdedir, onu da bir tamrici yapar. eger farkli modemle ayni sorunu yasiyorsaniz ya adsl hattinizda sorun vardir, ya da az bir ihtimal de olsa telekom teorisi dogrudur.
0
polifonik osuruk
(28.11.08)
(3)

cildiracagim - internet baglanti sorunu

terp
dukkanda (20m2lik bir alan) daha once sorun yasamamama ragmen bugun bir sorun yasamaya basladim. airties model telekom modemiyle kablosuz baglaniyordum. bugun bilgisayar baglanti var gozukmesine ragmen firefox, opera, ie gibi bilimum tarayicida herhangi bir sayfaya giremedim. eror veriyor sayfalar.
dukkanda (20m2lik bir alan) daha once sorun yasamamama ragmen bugun bir sorun yasamaya basladim. airties model telekom modemiyle kablosuz baglaniyordum. bugun bilgisayar baglanti var gozukmesine ragmen firefox, opera, ie gibi bilimum tarayicida herhangi bir sayfaya giremedim. eror veriyor sayfalar. butun gun arada bi iki uc kere hurriyetin anasayfasina falan girdim. ama saniyelik sonra hata vermeye devam etti sayfalar. arada outlook expressten mail de aldim. ama sonuc olarak web sitelerine giremiyorum. dukkandaki diger bilgisayarlar kabloyla ve kablosuz baglaniyorlar nete hicbir sorunlari yok. peki ben tavuk muyum boyle bir muamaleyle karsi karsiyayim? neden a dostkar nedeeen?
0
terp
(25.11.08)
dns ayarlariniz diger bilgisayarlardakinden farkli mi acaba?
0
trimpot
(25.11.08)
@trimpot: dns ayarini elle degistirmistim. onlari da eski haline yani otomatik dns ala cevirdim.

@late viper: yok bugun oldu ilk. ve dedigim gibi ortamdaki diger laptop ve desktop kablolu ve kablosuz halde gayet guzel baglanabiliyorlardi..
0
🌸terp
(25.11.08)
444 0 239 ilgi süper. Teşekkürler airties tüm hizmetlerin için. Türkiye standartlarının üzerinde hizmet.
0
sen dururken annenmi gidcek ekmek almaya
(25.11.08)
(1)

ip phone

janli
Bilgisayarın açık olmasına gerek olmadan, modeme bağlanabilen ip phone arıyorum. 500$ dan az olmalı fiyatı. Kurulumu ve minimum gereksinimleri ile ilgili basitçe bilgi veren olursa memnun olurum. thnx..
Bilgisayarın açık olmasına gerek olmadan, modeme bağlanabilen ip phone arıyorum. 500$ dan az olmalı fiyatı. Kurulumu ve minimum gereksinimleri ile ilgili basitçe bilgi veren olursa memnun olurum. thnx..
0
janli
(25.11.08)
sefapezevengi
(25.11.08)
(4)

çok pis acele/ölüm kalım gibi bi' şey/yardım - smartdisk PH02B

douglas noel adams
smartdisk adlı dandik harici hdd'nin PH02B model numaralı 160 gb'lık modelinde yazın yaptığım bir gezinin tüm fotoğrafları mahsur kalmış durumda. yazdan beri aralıklı olarak bi' şekilde bilen birilerine danışıyorum, bir-iki kere de bilgisayarcıya gitmişliği var.amma ve lakin sorun çözülmüyor! bugün
smartdisk adlı dandik harici hdd'nin PH02B model numaralı 160 gb'lık modelinde yazın yaptığım bir gezinin tüm fotoğrafları mahsur kalmış durumda.

yazdan beri aralıklı olarak bi' şekilde bilen birilerine danışıyorum, bir-iki kere de bilgisayarcıya gitmişliği var.

amma ve lakin sorun çözülmüyor! bugün de kendim oturdum, çözerim belki diye, aygıt yöneticisi'nin altını üstüne getirdim, windows yardım'da ne diyorsa yaptım, olmadı, olmadı, olmadı!

şimdi sorunla ilgili eklenmesi gereken şey şu: ben bu alet ufak diye yanıma almıştım. seyahat sırasında fotoğraf makinemin her iki hafıza kartı da dolunca yedeklemek üzere bu alete attım. yalnız yanımda laptop'um olmadığı için seyahat sırasında tanış olduğum bir hanımefendinin laptop'unu kullanmak zorunda kaldım. o hanımefendi de açıkçası pek de bilgisayarında virüs olup olmadığını sallamayan bir hanımefendiydi. ancak yine de, hatırladığım kadarıyla bilgisayarında kurulu bir anti-virüs programı vardı.

ama beni, sorunun virüsle ilgili olmadığına iten şey, bu aletin dandik olması (kendi ellerimle almadığımı, babamın ucuz diye gidip alıverdiğini ekleyeyim). verbatim firmasının smart disk'iyle bir alakası yok. zira bu aletin firmasının bir internet sitesi bile yok. o yüzden driver update falan da yapamıyorum. e tabii ki sahibi baba olunca "cd'sini bul, tekrar yükle" öneriniz de şimdiden geçersiz.

şimdi... usb kablosunu bilgisayara takınca sırasıyla şu işlemler gerçekleşiyor:

- aletin mavi ışığı "abi tamam, sen beni bir bilgisyara bağladın, anladım." manasında sabit bir şekilde yanıyor.
- bilgisayar da buna meşhur 'usb bağlandı' sesiyle karşılık veriyor.
- yaklaşık 2 saniye sonra taskbar'da henüz tam çözemediğim bir sembol ve bu sembolün üzerinde sırasıyla "yeni donanım bulundu" ve "usb to ide" gibisinden baloncuklar çıkıyor.
- o baloncuklara tıkladıktan sonra cursor sanki hdd'yi açacakmış gibi kum saatine dönüyor, veee...
- o aptal aletin mavi ışığı 5'i hızlı 2'si de yavaş olmak üzere bir yanıp-sönme döngüsüne giriyor.
- bundan sonra da bi' bok olmuyor.
- sinirlenip usb'yi bilgisayardan çıkardığımda bilgisayar yine bana 'usb çıktı' sesiyle eşlik ediyor.

bugüne kadar, başka bilgisayarları ve başka bilgisayarlardaki başka başka tüm usb girişlerini de denediğimi göz önünde bulundurarak;

bu boktan ve umutsuz durumda bana yapabilecek ne kalıyor?

şimdiden teşekkür ederim.

not: "senin yapabileceğin bi' şey yok, bilgisayarcıya götür." diyecek olan arkadaşlara: daha önce götürdüğüm bir bilgisayarcı sorunun aletin aynısının alınarak ikisinin de içinin açılıp parça değişimi sonucunda sorunun çözülebileceğini belirterek bizi postalamıştı. e haliyle eski olan bu modelin aynısı piyasada yok. bu yöntemin aslı astarı var mı? bunun yanında bi' de başka bir bilgisayarcıya götürdüğümde onun ağzından ne duymalıyım ki ona güvenebileyim? çünkü boru değil, 1000'e yakın fotoğraf var içinde.
0
douglas noel adams
(25.11.08)
arkadaşda da aynı alet vardı. bana film atmam için vermişti. ilk taktığımda mavi ışık yanıp 1 dk sonra kırmızı oluyordu. noluo lan dedikten bu sefer kasanın arkasındaki usb girişine taktım(bağlı olan ne kadar usb varsa çıkarttım, bilgisayarı kapattım yeniden açtım) düzelmişti. güç yetersiz geliyor ve alet açıp kapanıyor gibi bir şey. ama çok sık yaparsa da sigortası atıyor galiba geri düzelmemek üzere, inş öyle olmamıştır sizinki.
0
only
(25.11.08)
Bende yaşadım benzer bir sorunu. mp3 çalarım vardı ama mp3 dinlemekten ziyade bellek olarak dosya aktarımında kullanıyordum. birgün arkadaşın milattan kalma bilgisayarına soktum. çalışmadı usb2.0 da sorun mu var dedim diğer porttan denedim çalıştı, veriyi yükledim çıkarttım donanımı güvenli çıkartı pek sallamazdım. sonra bir daha verilere ulaşılamadı.

USB girişine sokuyorum, ışıkları yanıyor windows balonu çıkıyor donanım buldum diye. mp3 çalar şarj etmeye başlıyor ama bilgi belleğe erişemiyordum. bilgisayarcı olmayan ama bilgisayardan anlayan asıl işi elektrik-elektronik olan bir arkadaşım* direkt çektiysen ya da kasada akım sorunu varsa belleği uçurmuştur gibisine benim anlayabileceğim cümleler kurdu.

çözümü sorduğumda uğraştığına değmez demişti. yani iyi bir elektronikçi bulursan yapabileceğine inanıyorum. iş zahmetli bi' iş olduğunu için pahalıya mal olabilir. bizim arkadaş yanlış usb2.0 bağlantısı nedeniyle uçan bellekleri o zamanın parasıyla* 50 milyona* tamir ediyordu.
0
sen dururken annenmi gidcek ekmek almaya
(25.11.08)
kutunun içindeki hddyi çıkarıp başka kutuda denesen?
0
enter saltman
(25.11.08)
yasadigin sorunu asama asama ayni sekilde yasamis bir insan evladi olarak diyebilirim ki; uzgunum ama bir bardak soguk su icebilirsin :S
gunler suren sabirli calismalarim sonunda sinir hastasi olmus ve ilerleme kaydedememistim ve actim aletin icini kurcaladim itip kattim ve bir defaligina iki uc dakika kadar bilgisayarimda icini gorebildim. dunyalara bedeldi. sonra piffsss diye gitti. ben de ici disina cikmis bir halde koydum bir koseye ve 270gb birikimime yatagima uzanip agladim :)
hagaden bosver yani, interneti download ettim nerdeyse, forumlar yuttum, bi ton insanin basina gelmis ve cozumu yok. en sik gordugum cozum ise 'hit it really hard'di:))
vur bakalim belki ise yarar.
0
islakkedisudankorkmaz
(26.11.08)
(1)

gelip giden DVD

biglebowsky
LG marka bir dvd writer ım var ancak son günlerde bilgisayarı açtığımda bir kaç kez hiç gözükmedi sistemde. bilgisayarı kapatıp açtığımda gözüküyor dvdleri okuyor ancak bişey yazdırmaya çalıştığımda sistemi kitliyor. evde geçen haftalarda tadilat olduğu için ordan oraya taşındı bilgisayarım. sanırım
LG marka bir dvd writer ım var ancak son günlerde bilgisayarı açtığımda bir kaç kez hiç gözükmedi sistemde. bilgisayarı kapatıp açtığımda gözüküyor dvdleri okuyor ancak bişey yazdırmaya çalıştığımda sistemi kitliyor. evde geçen haftalarda tadilat olduğu için ordan oraya taşındı bilgisayarım. sanırım bu esnada sistemin içne ettik. ancak sorum şu dvd mi bozuktur yoksa sistemin genelinde bi problem mi vardır? sadece dvdnin bozulması dvd fonksiyonlarını etkilemez mi? sistem neden kilitleniyor?teknik konuda soru sormak ne acaipmiş hasap sorar gibi :) çıkıp dvd alacam birazdan ama gote geleyelim diye souyorum
0
biglebowsky
(25.11.08)
dvd yerine ide kablosu alip bagli olan kablo ile degistirip oyle deneyin bence.
0
trimpot
(25.11.08)
(6)

msn facebook neyin yasaklama

kibritsuyu
efendim öyle serverli merverli bir ofis değiliz. sitindirik bir switch var, buna adsl modem ve 3 tane de bilgisayar bağlanıyor. gül gibi ağ bağlantımız internetimiz falan cillop.ama sekreterimize iş yaptıramıyoruz. paso msn, paso facebook. girme demekle de olmuyor. lise öğrencisi bir stajyer, iş öğr
efendim öyle serverli merverli bir ofis değiliz. sitindirik bir switch var, buna adsl modem ve 3 tane de bilgisayar bağlanıyor. gül gibi ağ bağlantımız internetimiz falan cillop.

ama sekreterimize iş yaptıramıyoruz. paso msn, paso facebook. girme demekle de olmuyor. lise öğrencisi bir stajyer, iş öğrensin diye aldık. iş vermezsek kendiliğinden şunu yapayım, bunu öğreneyim demiyor. kırıcı olmak da istemiyorum. "şu işleri tam olarak öğrenip yapana kadar msn facebook yasak" demek istiyorum.

bilgisayarlarımız sabit ip alıyorlar ağda. istiyorum ki bunun bilgisayarından msn, facebook falan filan sitelere girilmesin. bilgisayarının ip'sini değiştirebilecek kadar bilgisayar bildiğini zannetmiyorum. ücretsiz ve kolay bir şekilde nasıl yaparım bunu?
0
kibritsuyu
(25.11.08)
Türk telekomun ücretsiz bir programı vardı sanki ama aramaya üşendim, bilen birisi çıkar.
0
kimlanbu
(25.11.08)
ama böyle türk telekom'dan komple yasaklamayacak. o zaman biz de giremeyiz. sadece o ip yasaklansın :)
0
🌸kibritsuyu
(25.11.08)
nokta vuruslu atis yapmak istiyorsaniz isa server kurun derim.
0
trimpot
(25.11.08)
bazı adsl modemlerin böyle özelliği var. url filtreleme. mesela benim emektar airties rt210... modem ayarlarından ilk önce engellenecek bilgisayarların yerel ip leri belirlenir.. sonra o ip ya da ip lere sahip bilgisayarların giremeyeceği url ler tanımlanır.. mesela url olarak "facebook" yazarsanız içinde facebook yazan url lere giremeyecektir.. aynı şekilde msn server ip leri de yazabilirsiniz.. burada engellenen kişi herhangi bir uyarı sayfası ya da başka bir şeyle karşılaşmayacak engellendiğini anlamaycaktır. sadece sayfa görüntülenemiyor olacaktır
0
yazark
(25.11.08)
internet explorer dışında browser kullanma yetisine sahip değilse explorer ayarlarından da istediğiniz siteleri şifreleyebilirsiniz. msn'i kurdurtmamak ise size kalmış.
0
hububrad
(25.11.08)
facebook'a girmesini istemediğiniz bilgisayarda \windows\system32\drivers\etc dizininde bulunan hosts dosyasını notepad le açıp

127.0.0.1 facebook.com
127.0.0.1 www.facebook.com

satırlarını eklerseniz facebook'a girilmesini önleyebilirsiniz.
0
flexin
(26.11.08)
(2)

durduk yere ağ parolası soran pc?

yoldaki isaretler
evet neden olabilir? virüs?
evet neden olabilir? virüs?
0
yoldaki isaretler
(25.11.08)
isletim sistemi nedir?
0
katafalk
(25.11.08)
windows xp
0
🌸yoldaki isaretler
(25.11.08)
(2)

fotoşop

felsefecii
facebook ve diğer sitelere resmimi koyuyorum, emanet gibi duruyor. cs3 fotoşop programı indirdim ama çok karışık.kendi halime öğreneceğim aklıma gelmiyor. ben bu programı kullanmaya nerden başlamalıyım, öğrenmek zor mu? programın kullanımı hakkında detaylı anlaşılır,açık ve net bilgi veren bildiğini
facebook ve diğer sitelere resmimi koyuyorum, emanet gibi duruyor. cs3 fotoşop programı indirdim ama çok karışık.kendi halime öğreneceğim aklıma gelmiyor. ben bu programı kullanmaya nerden başlamalıyım, öğrenmek zor mu? programın kullanımı hakkında detaylı anlaşılır,açık ve net bilgi veren bildiğiniz bir yer varmı?
0
felsefecii
(25.11.08)
karamell
(25.11.08)
www.webhatti.com galiba buldum:)) çok güzel.. tavsiye edilir.
0
🌸felsefecii
(25.11.08)
(4)

notebook ekran kartı değişir mi canlar?

pascha d
sadet---hp pavilion maka laptopumun ekran kartını değiştirebilir miyim?--------elimde 6ay evvel alınmış [hp pavilion dv6750ea] notebook var.. ekran kartı olan "geforce 8400M GS" şerefsizi xp desteklemiyor buna bugüne kadar bi xp driver'ı bulamadığım için vista kullanmaya çalışıorum hayattan nefret e
sadet---
hp pavilion maka laptopumun ekran kartını değiştirebilir miyim?
--------
elimde 6ay evvel alınmış [hp pavilion dv6750ea] notebook var.. ekran kartı olan "geforce 8400M GS" şerefsizi xp desteklemiyor buna bugüne kadar bi xp driver'ı bulamadığım için vista kullanmaya çalışıorum hayattan nefret ettim..
1)yoktur ya aynı sorundan muzdarip olupta xp driver'ı bulan varsa bi haber eylesin
2)ben bunun ekran kartını değiştirebilir miyim gidip xp supported bi ekran kartı alsam? değişio mu bunlar?
0
pascha d
(25.11.08)
onboard olur genelde itler bu yüzden anakart değişmeden değişmez (onboard'sa) kanımca.
0
non descript
(25.11.08)
çok zor be gülüm.
0
ciddi sallıyorum bak
(25.11.08)
www.laptopvideo2go.com buradaki 3rd party driver lar ile şansınızı deneyebilirsiniz.. hiç kullanmadım bu driverları çalışırmı bilmiyorum..

ek olarak; bence garantisi bitene kadar kesinlikle modifiye etmeyin o cihazı..
0
metox
(25.11.08)
anakarta bağlı oluyor çoğu laptopun ekran kartı, değilse değiştirebilirsiniz tabi ama yine de riskli yani kendiniz pek yapmayın bilgisayar ile haşır neşir değilseniz.
0
wish i could fly
(25.11.08)
(8)

mp3 e resim eklemek.

ispirto_35
şimdi arkadaşlar.telefonum için mp3 lerimi düzenliyorum. düzenlemekten kasıt resim ekleme. diğer her türlü düzenlemeleri yapabildiğim programlar mevcut. ama iş resim eklemeye gelince su koyuveriyorlar. bana şöyle aklı başında resim ekleyebileceğim bir program ve albüm kapakları bulabileceğim bir sit
şimdi arkadaşlar.telefonum için mp3 lerimi düzenliyorum. düzenlemekten kasıt resim ekleme. diğer her türlü düzenlemeleri yapabildiğim programlar mevcut. ama iş resim eklemeye gelince su koyuveriyorlar. bana şöyle aklı başında resim ekleyebileceğim bir program ve albüm kapakları bulabileceğim bir site söyleyebilirmisiniz.
0
ispirto_35
(25.11.08)
en kolay amazon'dan bulabilirsin sanırım albüm kapaklarını. program bulursan bana da haber ver.. zira benim de mp3'de albüm kapakları kimisinde var kimisinde yok. ama bilgisayarda dosyanın albüm kapak fotosu var gözüküyo.
anlayan beri gelsin...
0
vital
(25.11.08)
kapak için iki alternatif buldum.
tr.wikipedia.org

cdcovers.to

program için arayışlar devam ediyor.
0
🌸ispirto_35
(25.11.08)
imaj bulmak için: www.cdcovers.cc
0
bardsbow
(25.11.08)
albüm kapakları için google images'te: "albüm adı front cover" şeklinde bir arama yaparsan sonuçsuz kalmazsın.

bunları mp3lere eklemek için de windows media player'ından tut, winamp'e, itunes'a kadar bütün medya oynatıcılar işine yarar. diğerlerinde nasıl bilmiyorum ama ben itunes'da bu işlemleri çok rahat yapabiliyorum.
0
teritori
(25.11.08)
www.unrealvoodoo.org

Bu program albümün cover art'ını buluyor, bulduğu resmi mp3'lere topluca gömebiliyor, ya da kendi bulduğunuz resmi gömebiliyorsunuz, isterseniz şarkıların bulunduğu klasöre ayrı resim dosyası olarak da koyabiliyor. Nefis yani.
0
edge_nabby
(25.11.08)
last.fm de bulabilirsiniz albüm kapaklarını:
www.lastfm.com.tr
0
n v13c
(25.11.08)
itunes + iart ile paşalar gibi halleder tum istedigini.
0
polifonik osuruk
(25.11.08)
tavsiyeler için çok teşekkürler. itunes olayına yumulmak lazım. media player ve winamp ta yapıyor bu işleri ama bazı cover lar gözükmüyor.
0
🌸ispirto_35
(25.11.08)
(1)

external harddisk için .ico dosyası

godless killing machine
seagate marka harddiskim var 500 gb. şundan ; http://www.seagate.com/staticfiles/images/corporate/freeagent-pro-h.jpgiçindeki .ico dosyasını sildim yanlışlıkla ve artık bilgisayarıma girdiğimde karşımda şu çıkıyor ;http://i89.photobucket.com/albums/k233/InventorOfEvil/ismailyk.jpgaynı marka ve model
seagate marka harddiskim var 500 gb.

şundan ; www.seagate.com

içindeki .ico dosyasını sildim yanlışlıkla ve artık bilgisayarıma girdiğimde karşımda şu çıkıyor ;

i89.photobucket.com

aynı marka ve model harddiske sahip olan biri varsa bu küçücük .ico dosyasını bana yollayabilir mi? ufak bir sorun ama orada harddiskin sahipsiz yuvasız piç gibi durması hüzün veriyor bana. onun da bir simgesi olsun istiyorum.
0
godless killing machine
(25.11.08)
deckard
(25.11.08)
(16)

İnternet

sesee
Ev arkadaşımla ortak 1mbit lik internet kullanıyoruz(kablonet) ve laptop unda wireless kullanan arkadaşım 120-130 arasıyla dosya yüklerken,benimki(Masaüstü) en fazla 100 görüyor.(Mesela şu an 40 kb ile download yapabiliyorum).Sorun neden kaynaklanıyor olabilir.Ethernet falan mı=?
Ev arkadaşımla ortak 1mbit lik internet kullanıyoruz(kablonet) ve laptop unda wireless kullanan arkadaşım 120-130 arasıyla dosya yüklerken,benimki(Masaüstü) en fazla 100 görüyor.(Mesela şu an 40 kb ile download yapabiliyorum).Sorun neden kaynaklanıyor olabilir.
Ethernet falan mı=?
0
sesee
(25.11.08)
indirdiğin kaynaktan kaynaklanıyor.
0
huleyn
(25.11.08)
Hiç sanmıyorum.
Dediğim gibi aynı kaynaktan(rapidshare) 130 la indiren arkadaşım downloadı kapattıktan sonra ben deniyorum ve sonuç 50-100 kb.
0
🌸sesee
(25.11.08)
Peki Rapidshare sunucuları aynı mı? Rapishare yoğunlukları aynı mı?
Her zaman mı böyle oluyor?
Sizin ethernet kartınız nedir? Eski mi yeni mi?
Bir sürü etken sayılabilir sanırım.
0
nuage
(25.11.08)
A evet her zaman böyle. Deutsche Telekom sunucusu kullanıp hep maksimum hız aldım ama şimdi sorun var.
Ethernet kartı hakkında pek bi bilgim yok ama bilgisayarımı yeni topladım-Daha doğrusu bir tanıdığıma toplattım- ve her parçası gayet araştırılarak alınmıştır. Yani eski olacağını zannetmiyorum.
0
🌸sesee
(25.11.08)
Anladım. Ben o zaman yorum yapamayacağım. Bu konuda daha çok şeyler bilen arkadaşlar vardır elbette. Onların yorumlarını almanız gerekir. Başka etkenler de vardır belki.
Kolay gelsin.
0
nuage
(25.11.08)
internet hız testi yapın ayrı ayrı bakalım o ne sonuç verecek.
0
allezz
(25.11.08)
sizin en fazla 100 görmeniz gayet normal ama arkadaşınızın 1mbit lik internet ile 120-130 görmesi hiç normal değil, bence sorun arkadaşınızda.
0
t joe
(25.11.08)
eğer rapidden indirirken bir download manager kullanıyorsanız o programların gösterdikleri hızlara her zaman güvenmeyin. şişirebiliyo o programlar hızı. bence sizinki normal arkadaşanızınki saçmalamış.
0
teritori
(25.11.08)
İkimiz de internet download manager kullanıyoruz.
110-120 de 1mbit in normal hızı. idm şişirip 130 yapıyo olabilir ama şu an mesela 90 da indiriyor benimki ve bariz bir şekilde az bu.
Mesela indirmeye 600byte da falan başlıyor ve bunun artması 20-30 sn alıyor. Gereksiz bir yavaşlığı var yani.
0
🌸sesee
(25.11.08)
ben hala normal şartlar altında 1mbit lik internet ile 104 kb yi geçmenin pek mümkün olmadığı görüşündeyim. ama illede "oluyo' lan işte!" diyorsanız, bilgisayarcıdan profesyonel destek almak sanırım şu günlerde yapabileceğiniz en güzel aktivite olacaktır..
0
t joe
(25.11.08)
1 mbit ile alabileceğiniz ortalama hız 100 kb/sn civarıdır. Hadi 105 olsun. 110-120 olmaz hayal kurmayınız. 120-130 hiç olmaz o yüzden de üzülmeyiniz. Hadi denemesi bedava açın 100 mb lık bir dosyayı sırayla indirin ve dakika tutun. Eminim ikisi de benzer çıkacaktır.
Not: Hala böyle hıza takanlar olduğunu görmek ne güzel.
0
ozdek
(25.11.08)
ben de kablonet'te 1 mbit ile 120-124 arasında indiriyorum?
0
infernal majesty
(25.11.08)
@ozdek
Kesinlikle hıza takılırım. Kıçı kırık bi hıza sahipken hele, kaybın olması daha da sinir bozucu.
0
🌸sesee
(25.11.08)
adsl/kablo stabil olarak 104-109k arasi indiriyo sanirsam. sirkette ve evde ben bunu gordum. ayni zamanda evde kullandigin utorrent ve netlimiter ikilisinden, download esnasinda hiz kontrolu yaptigimda torrent 112k gosterirken netlimiter 98k gostermektedir. muhtemelen arkadasin bilgisayarinda bir sorun vardir.
0
polifonik osuruk
(25.11.08)
ya 1mbit te max. download 104 kb. bunun üzerinde sayı görenler ya yanlış görüyor ya da gördükleri yerde yanlış yazıyor.
0
t joe
(25.11.08)
hem rapidshare hem de torrent*kaynaklı downloadlarımda 104'ün üzerine çok rahat çıkabiliyorum kablonet'le. bayramda memlekete gittiğimde bunu bi daha kontrol edeyim...
0
infernal majesty
(28.11.08)
(10)

pdf converter gerek

zubundy
sevgili varşovalılarelimdeki pdf formatındaki bir dosyayı çok acil word-excel vesaireye atıp ufak tefek değişiklikler yapmam gerek ama nasıl yapılır bilmiyorum. var mıdır bana yardımcı olabilecek.ben senin yerine yaparım diyenler için dosya işte burada: http://www.uploading.com/files/PWSQ99M3/3.icra
sevgili varşovalılar
elimdeki pdf formatındaki bir dosyayı çok acil word-excel vesaireye atıp ufak tefek değişiklikler yapmam gerek ama nasıl yapılır bilmiyorum. var mıdır bana yardımcı olabilecek.
ben senin yerine yaparım diyenler için dosya işte burada: www.uploading.com

edit: o linkde arıza var burdan buyurun: rapidshare.de
0
zubundy
(25.11.08)
"Solid Converter PDF"den şaşmayın derim ben. Diğerleri onun kadar etkili değil. Gayet düzgün çalışıyor. Yalnızca kurup dosyayı belirtiyorsunuz. O da çeviriyor. Bir şey bilmenize gerek yok.
0
nuage
(25.11.08)
bi yere kaybolma nuage o programı kullanamazsam senden yardım isteyebilirim :D
0
🌸zubundy
(25.11.08)
zubundy, ben indirdim pdf'i word'e cevirdim fakat bu dokümanin uzerinde degisiklik yapman mümkün degil ne yazik ki. cunku kendileri resim dosyasi.
0
trimpot
(25.11.08)
değişiklik yapabileceğim bişeyler var mı bildiğiniz?
0
🌸zubundy
(25.11.08)
fine reader belki işini görür?
0
unoktad
(25.11.08)
@ trimpot: peki bana o haliyle yollayabilir misin, belki biraz kurcalarsam işime yarayacak bişeyler elde edebilirim.
akşam akşam benim için uğraşıyorsunuz, çok teşekkür ederim, duygulandım hakkaten
0
🌸zubundy
(25.11.08)
Merhaba,
Affedersiniz, geciktim. Ben de şimdi indirebildim dosyayı ve bu dosya PDF değil, resim. Yani PDF ama içindekiler resim. Sizin Abbyy Fine Reader gibi bir programla bunu halletmeniz lazım. PDF dönüştürücüler ile değil. Abbyy'yi birkaç kere kullanmıştım ama açıkçası çok iyi bilmiyorum onu.
Kolay gelsin.

Edit: Benden neredeyse 10 dakika önce trimpot söylemiş zaten. :)))
0
nuage
(25.11.08)
dostum finereader buldum ama 250mb diyor, yahu benim bunu indirmem sabahı bulur
0
🌸zubundy
(25.11.08)
cevaplar için teşekkür ederim, sizleri de yordum bu saatte kusuruma bakmazsınız umarım, iyi geceler
0
🌸zubundy
(25.11.08)
Rica ederim ama, bende "Abyy" yok ve benim de onu indirmem tahmin edersiniz ki kısa sürmeyecek. Ayrıca kullanmayı da iyi bilmiyorum. Yıllar önce kullanmıştım. Şayet derseniz ki; "Ben indiremiyorum. İndirmenizi beklerim ben, sorun değil!" indirebilirim ve denerim onu çevirmeyi. ??

edit: Bekledim cevap vermediniz ve ben şimdi çıkmak durumundayım. Umarım ihtiyacınız kalmamıştır. :?
0
nuage
(25.11.08)
(4)

ses kaydının sesime benzememesi

tabudeviren
daha önce buralarda bir duyuru vardı, bilgisayarda ses kaydı gerçek sesime benzemiyor diye.audacity kullanarak bilgisayarda ses kaydı yapıyorum ve aynı sorunu ben de yaşıyorum. sesim değişik çıkıyor.bunu aşmak için ne yapabilirim? ben pegasus mikrofon kullanıyorum. ağzı süngerli, gövdesi kıvrılabile
daha önce buralarda bir duyuru vardı, bilgisayarda ses kaydı gerçek sesime benzemiyor diye.

audacity kullanarak bilgisayarda ses kaydı yapıyorum ve aynı sorunu ben de yaşıyorum. sesim değişik çıkıyor.

bunu aşmak için ne yapabilirim?

ben pegasus mikrofon kullanıyorum. ağzı süngerli, gövdesi kıvrılabilen, küçük bir şey.

şöyle bir şey mi almalıyım?

www.elderly.com
0
tabudeviren
(24.11.08)
aradaki farkın sebebi, insanın kendi sesini ağız içinden dinlemesinden kaynaklanıyor. yani aslında o kayıtta duyduğunuz ses gerçek sesiniz...
0
kahvegibi
(24.11.08)
bu ilk okulda keşfedilen bir özellikti bizim zamanımızda :) .. şaka bir yana bir soru eklemek istiyorum. kendi sesimizi, kendimizin duyduğu gibi kaydetmenin bir yolu var mı ?
0
madik atak
(24.11.08)
metox
(24.11.08)
Burda hem sebebini soylemis hem de (asil sorunla ilgili) iyi bir mikrofon tavsiye etmis:
answers.yahoo.com

Bunlar da sadece sebelerini aciklamakla yetinmisler, haddini bilmisler:
answers.yahoo.com
au.answers.yahoo.com
0
ermanen
(25.11.08)
(9)

klozete düşürülen iphone

weeping guitar
bugün işyerinde güzelim iphone'umu klozete düşürdüm (su allahtan temizdi, hatta toilet duck tarzı bir şeyler bile vardı sanırım zira su mavimtıraktı - bunu niye yazdıysam - hala şoktayım mazur görün) neyse telefonu hemen çıkarıp kuruladım ama ilk önce ekranda nedense almanca bir takım yazılar belird
bugün işyerinde güzelim iphone'umu klozete düşürdüm (su allahtan temizdi, hatta toilet duck tarzı bir şeyler bile vardı sanırım zira su mavimtıraktı - bunu niye yazdıysam - hala şoktayım mazur görün) neyse telefonu hemen çıkarıp kuruladım ama ilk önce ekranda nedense almanca bir takım yazılar belirdi, arkasından ekran bembeyaz oldu, daha sonra ekranın sol alt köşesinde siyah çizgiler belirdi ve sonrasında da ekran karardı. 15 dakika kadar telefonun içinden "ssss" diye bir cızırdama sesi geldi ve sonra o da kesildi. neyse eve geldim, internetten öğrenebildiğim kadarını uygulayıp telefonu pirinç dolu bir kavanozun içine attım (nemi alıyormuş) kavanozu kaloriferin yanına koydum ve bekliyorum.

sormak istediğim şu, sizin başınıza hiç böyle bir olay geldi mi? siz bu durumda ne yaptınız? başarılı oldunuz mu? ben bu telefondan ümidi keseyim mi şimdi?
0
weeping guitar
(24.11.08)
benim hiç başıma gelmedi de düşürüp de yine çalıştıranlar var diye duymuştum. olmadı çalışmazsa kendiliğinden gitti diye yutturmayı denersin genpa'ya belki değiştirirler.
0
passion rules the game
(24.11.08)
benm bildiim hemen pili çıkarıp akımı durdurman lazımki devreler yanmasın gelen ssss sesi hayra alamet deil ama belki düzelir denemekten zarar gelmez:/
0
mr.ass
(24.11.08)
nemi alır doğru. bir iki hafta daha böyle kurutma aşamasından sonra, garantiye götür bozuldu de.

bana sorsan aslında layığını bulmuş, ahaıhaıah
0
desdinova
(24.11.08)
zamanında yeni çıkmış bir t68i yi arkadaşım denize düşürmüştü. aslında denize telefonla düşmüştü. telefonda titreşim kaybı, tuşların arasına giren yosunlar ve ekran değişimi dışında bir sorun olmamıştı. tabi söz konusu ekran iphone ekrani olunca olay farklı olur. geçmiş olsun
0
nictir git
(24.11.08)
telefoncular suya düştüğünü kolaylıkla anlayabiliyorlar. bazı metal parçalar oksiteleniyor sanırım. bende cep telefonumu suya düşürmüştüm ve hemen pirinç kavanozuna atmıştım. şu an gayet iyi çalışıyor arada bir kendi kendine kapanması hariç :)
0
flexin
(24.11.08)
benim eski bir nokia vardı, cebimden tuvalete düşürüp, sonra da salak gibi panik olup kirlendi diye bir iki saniye de lavabo musluguna tutmuştum. sonra hemen bataryasını, sim kartını ve sökebildiğim her parçasını ayırıp saç kurutma makinasıyla kuruttum. yaklaşık 3 sene daha çaılştı. sonra birden kapandı. bir daha da açılmadı. ühü. kırmızıydı. anılarım depreşti şimdi. tamire götürdüğümde zort diye anladılar ıslanmış olduğunu. garanti bitmişti zaten. çocuklara verdim oynasınlar diye, onlar da "ıııy çişli buu" diyip burun kıvırdılar.
0
zkurmus
(25.11.08)
sanırım bazı elektronik cihazların içinde suyla temas ettiğinde renk değiştirip kurusa bile öyle kalan parçalar, etiketler var. yani istediğiniz kadar kurulasanızda açan adam renk değişiminden ama bir gün, ama bir yıl önce aletin ıslanmış olduğunu anlayabiliyor.
0
burfak
(25.11.08)
Şeker sigortası yok mu ? Cihazı alırken 1 yıllık kırılma,ıslanmaya karşı garantili oluyor. İlk aldığında faturalara falan bir bak istersen. Bir ihtimal yaptırmış olabilirsin. Kadıköye de bir götürebilirsin orada kesin tamir edenler vardır.
0
chaud
(25.11.08)
telefonu amerika'dan getirtmiştim bir yıl kadar önce, yani burada geçerli bir garantisi yok, ki olsaydı bile benim telefon garanti kapsamı dışında olurdu suya düştüğünden, zira telefonun kulaklık girişinin içine bir şey koymuşlar böyle hamilelik testi gibi, suyla temas ettiğinde rengi kırmızı oluyor (normalde beyaz), böylece kulaklık girişinin içine bakıp suyla temas edip etmediğini anlıyor elemanlar.
0
🌸weeping guitar
(25.11.08)
(3)

USB Memory Stick, Data Encryption, Firefox ve Autorun. İlginizi Çektiyse Buyrun Yardım Edin

raj
Sayın Kartacalılar;Durumumu en kısa şekliyle özetlemek için önce şu anda elimde neler olduğu ne nasıl çalıştığını sonra da ne olmasını istediğimi anlatacam.Mevcut durum.*elimde 4gbyte kingston usb bellek var, buna mozilla firefox ve firefox porfilim yüklü*usb bellek her takıldığında autorun.inf "she
Sayın Kartacalılar;

Durumumu en kısa şekliyle özetlemek için önce şu anda elimde neler olduğu ne nasıl çalıştığını sonra da ne olmasını istediğimi anlatacam.

Mevcut durum.
*elimde 4gbyte kingston usb bellek var, buna mozilla firefox ve firefox porfilim yüklü
*usb bellek her takıldığında autorun.inf "shellexecute=".\Firefox\firefox.exe" -profile .\Firefox\profiles\" komutunu çalıştırıyor, böylece firefox, benim profilimi de yükleyip otomatik açılıyor.

Tahmin edeceğiniz gibi bu durumun riskleri var; firefox porfilimde pek çok şifre yüklü ve öyle kalmasını istiyorum, okul-ev gidip gelirken firefox'umu da yanımda taşımak istiyorum. Ancak çalınma durumunda sözlük hesabım ve e-mail hesabım dahil her şeyin şifresinin gidecek olma ihtimali korkutucu. Bu riskleri en aza indirmek için şöyle bir sistem düşünüyorum:

*usb bellek içindeki firefox dizini ve altındaki her şey şifrelenir, böylece buna ulaşmak isteyenin şifre girmesi gerekir
*usb bellek takıldığı zaman holivud filmerindeki gibi ufak bir ekran çıkar, bana şifre sorar, ben şifreyi yazdıktan sona firefox ve benim profilim otomatik olarak açılır.

yani şunu istiyorum, firefox verilerim şifrelensin, ben usb yi takınca şifre gireyim, ondan sonra firefox normal biçimde açılsın, şifreyi bilmeyen de dizini açamasın.

şimdi ben de biliyorum her türlü şifrelemenin -yeterli zaman verilirse- kırılabileceğini, ancak kimse yerde bulduğu usb'nin içindeki firefox klasörüne girmek için 2-3 saat şifre kırmaya kasmaz, bu ülkenin "lAm3r"ları biraz tembeller (neyse ki bilgisayar manyağı otaku'lar yok bu ülkede) ve düşünceme göre 1-2 bilemedin 3 saat uğraştıktan sonra vaz geçecekler. firefox içindeki profil bilgime ulaşamasınlar yeter, format atıp usb belleği kendileri kullansalar umurumda değil.

sorum şöyle devam ediyor, bu dediğim yapılabilir mi? nasıl olur?

not: google'a ve aramaya inandım ancak ilk denemelerimde kafamdakine benzer bir şeye rast gelemedim.
0
raj
(24.11.08)
cevap değil yazacağım, öyle heyecanlanmana gerek yok :)

ama, varsa böyle bir şey, süper olur. merakla beklemedeyim ben de..
0
vital
(24.11.08)
Tam istediğiniz değil ama belki işinizi görür:

Gerekenler:
- rar command line
- secure delete (www.sysinternals.com)
- 2 adet batch dosyası

Stick takıldığında:
1.Takar takmaz çalışacak bir batch dosyası ile önceden şifrelenmiş profil rarı açılır. (şifreyi sizden girmenizi ister rar için)
2. OKse, firefox başlatılır.

Stick çıkarılmadan:
1. Diğer bir batch dosyasına parametre olarak vereceğiniz şifre ile profil dizini rarlanır.
2. sdelete ile ilgili dizin secure bir şekilde silinir.
3. stick çıkartılır

Çok süper değil ama kısmen iş görebilir. RAR Password Recovery var ama ne kadar başarılı şahsen bilmiyorum.
0
silhouette
(24.11.08)
valla halt etmişim, üşengeçliğime kızdım şimdi. google araması sonucu istediğimi buldum, birinin işine yarar belki diye yazıyorum.

PrivateDisk yazılımı indirilir, yazılım usb belleğin içerisine /privatedisk dizini altına yüklenir, daha sonra bu program kullanılarak usb belleğin içerisinde 200-300 mbyte bir alan ayarlanır, bu alana encrypted dosya oluşturulur, adı secure.dpd konur ve şifre atanır. daha sonra bu encrypted alan, bahsi geçen program sayesinde sanki bir sanal sürücüymüş gibi açılır, her türlü firefox dosyası bu sanal sürücüye konulur.

daha sonra ise, usb belleğn içindeği autorun.inf değiştirilir,
UseAutoPlay=1
shellexecute=".\PrivateDisk\PrvDisk.exe" /minimize /path:secure.dpd

yapıldığı zaman usb ye yüklü privaterdisk programı, secure.dpd dosyasını sanal sürücü olarak yüklüyor, bunu yaparken 1sn bekletmiyor, bize sadece ufacık bir pencerede şifre soruyor, (yaşasın holivut tarzı)

tabii yüklenen sanal sürücünün nasıl işleyeceğini biz ayarlıyoruz hep, secure.dpd olan sanal sürücünün autorun'ına da firefox ve profilimi beraber açan shellexecute=".\Firefox\firefox.exe" -profile .\Firefox\profiles\ komutu da eklenince.. şeker oluyor, bal oluyor.

usb disk takılıyor, şifre soran ekran çıkıyor, şifre girildikten 1sn sonra firefox açılıyor. 256bit şifreleme.

şimdi rahatladım.
0
🌸raj
(25.11.08)
(2)

wireless - pigtail - pringles

eskimo
selamlar. pringles'tan anten yapayım istedim. leptopun arkasını açarak intel wireless kartına ulaştım. bu kartın üzerinde anten vazifesini görmesi için main ve aux olmak üzere iki çıkış var. bu kablolar da monitörün arkasında birleşiyor. neyse. sorum şu. kutudan bozma anteni yaptığımı varsayarsak, b
selamlar. pringles'tan anten yapayım istedim. leptopun arkasını açarak intel wireless kartına ulaştım. bu kartın üzerinde anten vazifesini görmesi için main ve aux olmak üzere iki çıkış var. bu kablolar da monitörün arkasında birleşiyor. neyse. sorum şu. kutudan bozma anteni yaptığımı varsayarsak, bu kablolardan(main, aux)hangisini kutudaki konnektöre bağlamak gerekir?

bir de bunu araştırırken birisi bu gibi durumlarda pigtail yapılmalı demiş. nedir anlamadım. alakası varsa açıklayabilir misiniz?
0
eskimo
(24.11.08)
belki de farkı yoktur bilmiyorum ama pringles kutusu, modemin kapsama alanını genişletmek için kullanılan bir yöntem bildiğim kadarıyla. bilgisayarın daha uzaktaki modemi görmesi için bir yöntem değil. yani modemin antenine takılıyor.
0
kibritsuyu
(24.11.08)
main girişine zaten laptopun kendi anteni bağlı olmalı genellikle aux girişi boş olur. harici bir anten bağlamak için kullanılır. main girişini iptal etmeden aux girişini kullanabilirsiniz.
wireless.gumph.org
burada gördüğünüz male lucent connector kullanmanız lazım.
0
trick style
(24.11.08)
(2)

nokia n72 - rehber hafızası

bordeaux
telefon rehber için hem simkart hem telefon hafızasını kullanıyor. ben sadece telefon hafızasını kullanmak istiyorum. "tam olarak" nerden yapılıyor bunun ayarı, bulamadım deliricem.
telefon rehber için hem simkart hem telefon hafızasını kullanıyor. ben sadece telefon hafızasını kullanmak istiyorum. "tam olarak" nerden yapılıyor bunun ayarı, bulamadım deliricem.
0
bordeaux
(24.11.08)
oncelikle sim de olanlari "isaretle" ibaresi ile secip akabine "kopyala/hafiza kartina" secip kopyalicaksin.akabinde mesajlar menusunden ayarlar/diger'e giderek kullanilan hafizayi sim degil telefon ya da hafiza karti olarak secersen muhtemelen sorun cozulmus olur. ordan secince telefon rehberinin ayarini da degistiriyo olmasi lazim.
0
polifonik osuruk
(24.11.08)
ben de simdi arkadasin telefonundan baktim ama öyle bir ayar yok anladigim kadariyla.

simkart telefona ilk takildigi zaman soruyormus sadece "hangi hafizayi kullanacaksiniz" gibisinden bir soru. ondan sonra degismiyormus. isterseniz farkli bir simkart varsa elinizde onu takip deneyebilirsiniz.
0
trimpot
(24.11.08)
(3)

Mavi Ekran / Hardware Malfunction

nano mercy
Ne zaman bilgisayarı download vs için gece açık bıraksam aşağıdaki uyarıyla karşılaşıyorum. Normal kullanımda bir şey olmaması kafamı karıştırdı. ***Hardware Malfunction - Call your Hardware Vendor for SupportNMI:Parity Check / Memory Parity ErrorSystem was halted***Sorun tam olarak nedir, ne yapmam
Ne zaman bilgisayarı download vs için gece açık bıraksam aşağıdaki uyarıyla karşılaşıyorum. Normal kullanımda bir şey olmaması kafamı karıştırdı.

***Hardware Malfunction - Call your Hardware Vendor for Support
NMI:Parity Check / Memory Parity Error
System was halted***

Sorun tam olarak nedir, ne yapmam gerekir? (OS:Vista)
0
nano mercy
(24.11.08)
şair burada ram e seslenmiş.. memtest diye bir şey vardı, hatta (bkz: memtest86). bunun haricinde format atabilirsiniz, belki düzelir.
0
metox
(24.11.08)
teşekkürler metox, bi de programı kurabilsem.
0
🌸nano mercy
(25.11.08)
BIOS update ile sorun çözüldü.
0
🌸nano mercy
(23.12.08)
(3)

Masmavi Ekran

whoosie
kesilen elektrik sonucu kapanan emektar ibm laptopum açılınca mavi ekran verdi. düzeltebilirim sandım ama düşündüğümden daha bir mavi ekranmış kendisi. her türlü kipte açmayı denedim, başarısız oldum, windows zaten açılmıyor, bilgisayar açılırken access ibm butonuna bile basamıyorum, gene aynı ekran
kesilen elektrik sonucu kapanan emektar ibm laptopum açılınca mavi ekran verdi. düzeltebilirim sandım ama düşündüğümden daha bir mavi ekranmış kendisi. her türlü kipte açmayı denedim, başarısız oldum, windows zaten açılmıyor, bilgisayar açılırken access ibm butonuna bile basamıyorum, gene aynı ekranı veriyor. içindeki bilgilerden de geçtim, format atıcam, dosu açmaya çalışırken de bu ekran. xp kurulum cd'si taktım, kur'a başlıyormuş gibi yaptı ve gene aynı mavi ekran. yapabildiğim tek şey biosa girmek ama oradan da pek bişi yapamadım.

vahim durumdayım yani sonuç olarak, alıp bilgisayarcıya götürmeden önce bir fikir verecek olan var mı?

verdiği hata şu:

teknik bilgiler:
stop: 0x00000024 (0x001902FE, 0xF898680C, 0xF8986508, 0xF839C185)
ntfs.sys - address F839C185 base at F83F000, DateStamp 45cc56a7
0
whoosie
(24.11.08)
- hdd yi başka bir bilgisayara bağlayıp format atmayı veya chkdsk yapmayı deneyin..

- hdd yi başka bir bilgisayara bağlayıp partition ları gözden geçirin..

- linux live cd si ile boot etmeyi deneyin..
0
metox
(24.11.08)
çok teşekkürler ancak;
laptop hdd'si başka bilgisayara nasıl bağlanır, linux live cd'si olarak ne kullanmalı nerden indirilmeli?
0
🌸whoosie
(24.11.08)
laptop hdd sini harici hdd kutusu ile başka bir bilgisayara bağlayabilirsiniz. linux live cdsi olarak mesela ubuntu yu kullanabilirsiniz. bunu www.ubuntu.com dan indirebilirsiniz. hata ntfs.sys ile ilgili olduğu için partitionlarda hata oluşmuş olması muhtemel. o yüzden linux e boot edebilir. boot ettikten sonra meminbuntu.blogspot.com bu kaynaktan yararlanarak ve biraz kurcalayarak partitionları düzenleyebilirsiniz tekrar. bu konuda fazla tecrübem olmadığı için linux ü daha iyi bilen bir arkadaş bu konuda daha iyi yardımcı olabilir.
0
metox
(24.11.08)
(5)

bilgisayara bişiler oluyor

cizgilipijama
gunaydın herkesbilgisayar kendi kendine bir jingle calıp duruyor düzensiz aralıklarla.kendi yuklediğim bir dosya değil.ne olaki bu.kotu ruh girmiş içine.
gunaydın herkes

bilgisayar kendi kendine bir jingle calıp duruyor düzensiz aralıklarla.kendi yuklediğim bir dosya değil.ne olaki bu.kotu ruh girmiş içine.
0
cizgilipijama
(24.11.08)
bazen o gudik msn reklamlarından ulvi sesler çıkar. açık mı msn?
0
durum serserisi
(24.11.08)
yok msn kapalı.butun pencereler kapalıykende çalmaya devam ediyor.
0
🌸cizgilipijama
(24.11.08)
support.microsoft.com olabilir mi?
0
metox
(24.11.08)
amcamın bilgisayarına bulaşan bir virüs arada bir garip şeyler çalıyordu. yani virüs olabilir.
0
flexin
(24.11.08)
bazi sozluk reklamlari da ayni eglenceyi yaraabiliyor
0
polifonik osuruk
(24.11.08)
(2)

laptop'umdan gelen matkap sesi

pharmakon
efendim bundan yaklasik bir ay once laptop'un uzerine meyve suyu dokmustum; o zaman temizleyip kurumaya falan birakmistim, simdi tuslarin yapiskanligi falan bile gecti ama laptopun ozellikle fana yakin kismindan vrr vrr vrr (ne guzel de tarif ediyorum) diye sesler geliyor, bazen laptop aska gelip ma
efendim bundan yaklasik bir ay once laptop'un uzerine meyve suyu dokmustum; o zaman temizleyip kurumaya falan birakmistim, simdi tuslarin yapiskanligi falan bile gecti ama laptopun ozellikle fana yakin kismindan vrr vrr vrr (ne guzel de tarif ediyorum) diye sesler geliyor, bazen laptop aska gelip matkap sesi cikarmaya basliyor. nasil kurtulabilirim bu seste, sebebi ne olabilir yardimci olursaniz pek mutesekkir olurum. saygilar.
0
pharmakon
(24.11.08)
arkasini acip bi temizle
0
jay kay
(24.11.08)
fan a birşeyler deyiyor herhal.. fan yavaş dönerken vır vır, bilgisayar ısınıp fan hızlanınca matkap sesine dönüşüyor olabilir.. açıp temizleyin bence.. ha açarsam toplayamam derseniz elektrik süpürgesiyle fanın orayı "tatlı tatlı" (başka tabir bualamdım :) emdirin, temizlensin.. bilg. kapalıyken tabii..
0
metox
(24.11.08)
(1)

türkiye'de hottopic benzeri mağaza

tannhauser
alışveriş yapmak için değil de çeviri için soruyorum. türkiye'de bu tükanın muadili nedir?http://www.hottopic.com/hottopic/index.jsp
alışveriş yapmak için değil de çeviri için soruyorum. türkiye'de bu tükanın muadili nedir?

www.hottopic.com
0
tannhauser
(24.11.08)
yok!!

hottopic bir amerikan markasıdır, şubelidir zincirdir popülerdir, dükkanları internetten daha çılgındır
yıllar sonra 1-2 senedir "çaput" veya benzeri isimlerde çok başarısız taklitleri türkiyenin bi çok yerinde türedi,
isimleri çaput olması çok ilginç tabi
0
demlikposet
(24.11.08)
(3)

hardisk performansı merkezden uzaklaşınca düşer mi

madik atak
efenim sormak istediğim şu, hardiskin merkeze yakın yerlerine yazılmış veriler ile merkeze uzak yazılmış yerdeki verileri okuyup yazma hızı aynı mıdır? eskinden bölümlediğim bir harddiskim var, sadece mp3 yüklüydü üzerinde, şimdi iki partisyonundan birine sistem (XP) kuracağım. hangi partisyon merke
efenim sormak istediğim şu, hardiskin merkeze yakın yerlerine yazılmış veriler ile merkeze uzak yazılmış yerdeki verileri okuyup yazma hızı aynı mıdır? eskinden bölümlediğim bir harddiskim var, sadece mp3 yüklüydü üzerinde, şimdi iki partisyonundan birine sistem (XP) kuracağım. hangi partisyon merkeze yakınsa sistemi ona kursam daha hızlı çalışır mı? öyle ise hangi partisyonun merkeze yakın olduğunu nasıl anlarım. sürücü harfinden anlaşılmaz heralde değil mi?
pls ltf tşk =)
0
madik atak
(24.11.08)
bilgisayarlarda defrag bu yuzden yapiliyor aslinda. (bkz: defragmantasyon/2)
"c" yani "birinci partition" sisteme daha yakin bence. yakin oldugu icinde performans artar.
0
trimpot
(24.11.08)
evet işte ben de o sebeple merkeze yakın partisyona kurayım dedim de c: yok diskte :) d: ve g: var. disk yöneticisinde soldaki partisyonun merkeze yakın olduğunu varsayayım mı
0
🌸madik atak
(24.11.08)
C: D: :G bunlar sanaldır yani partisyonu kurduğunuz yeri tayin etmez. Siz profesyonel (O%O defrag gibi) bir defrag programı kullanın o sizin için en yakın yerlere dizecektir.
0
edip
(24.11.08)
(2)

Windows Live ID sorunu

loststone
bir arkadaşım hotmail hesabına girmeye yahut msn'de çevrimiçi olmaya çalıştığında karşısına"Sözleşmeleri gözden geçirin ve kabul edinKabul ediyorum öğesini tıklatmanız Windows Live hizmet sözleşmesini'ni ve Gizlilik Bildirimi'ni kabul ettiğiniz anlamına gelir."yazılı bir ekran giriyor. oradaki alana
bir arkadaşım hotmail hesabına girmeye yahut msn'de çevrimiçi olmaya çalıştığında karşısına

"
Sözleşmeleri gözden geçirin ve kabul edin

Kabul ediyorum öğesini tıklatmanız Windows Live hizmet sözleşmesini'ni ve Gizlilik Bildirimi'ni kabul ettiğiniz anlamına gelir."

yazılı bir ekran giriyor. oradaki alana şifresini girdiği zaman gene aynı ekrana geliyor.

yanlış şifre girince de yanlış şifre girdiğini yazıyor.

neden olabilir ki bu?
0
loststone
(23.11.08)
Siteye girerken yaşanan durum farklı bir browserda da oluyor mu?

Sözleşmeyle alakalı olmayan ama şu an tam hatırlamadığım anlamsız bir sorunu, hotmail zamanları cookieler yüzünden yaşamıştım.
0
silhouette
(23.11.08)
windows ie/ff
ve ubuntu ff ile denendi maalesef.
0
🌸loststone
(23.11.08)
(4)

sony vaio bios şifresi

rastgelebiri
merhaba arkadaslar..arkadaşın laptop unun mevcut bios şifresini boş(yani hiçbirşey girilmeden geçilmesi için) olarak belirledikten sonra restart yaptığımda bana tekrar şifre sordu ve entera bastığımda şifrenin yanlış olduğuna dair uyarı aldım. eski şifresini ve olabilecek başka şifreleri de(elimin
merhaba arkadaslar..
arkadaşın laptop unun mevcut bios şifresini boş(yani hiçbirşey girilmeden geçilmesi için) olarak belirledikten sonra restart yaptığımda bana tekrar şifre sordu ve entera bastığımda şifrenin yanlış olduğuna dair uyarı aldım. eski şifresini ve olabilecek başka şifreleri de(elimin yanlış tuşlara basma ihtimali olabilir) denememe rağmen sonuç alamadım. bios phoenix. laptop modeli sony vaio PCG-V505DC1P. bu durumda ne yapmam gerekir?

yardimci olmaniz dilegiyle..
0
rastgelebiri
(23.11.08)
Phoenix bios'lara özgü sadece tek bir standart şifre bulabildim, o da "phoenix". İşine yarar umarım.

Düzeltme: İmlâ.
0
shangrilla
(23.11.08)
servisi aramak ?
sony call center ı aramak ?
0
bryan fury
(23.11.08)
phoenix i denedim lakin olmadi. yarin servisle bir gorusecegim lakin yardimci olacagindan emin degilim. alet yurtdisindan gelmis ve sanirim ucuncu sahibi arkadas. biraz daha ugrasayim..tesekkurler..
0
🌸rastgelebiri
(23.11.08)
goze alabilirsen bilgisayari acip anakart ustunden resetleyebilirsin. eski sifre varsa onlari denedigini varsayiyorum.
0
badseed
(23.11.08)
(1)

Flash page flip

audionaut
Selamlar;Bir katalog hazırlamam gerekiyor. Tüm tasarımı bitirdik fakat internette yayınlanan bazı e-dergiler gibi bir flash katalog olsun istiyoruz. Cd içinde bir exe dosyası ve bunu çalıştırınca sayfaları elle çevirilebilen bir katalog. bunu nasıl yapabileceğimi bilen var mıdır buralarda? Şimdiden
Selamlar;

Bir katalog hazırlamam gerekiyor. Tüm tasarımı bitirdik fakat internette yayınlanan bazı e-dergiler gibi bir flash katalog olsun istiyoruz. Cd içinde bir exe dosyası ve bunu çalıştırınca sayfaları elle çevirilebilen bir katalog. bunu nasıl yapabileceğimi bilen var mıdır buralarda? Şimdiden teşekkürler.
0
audionaut
(23.11.08)
Merhaba,

Bunun için yazılımlar mevcut. Şurası var meselâ: www.flashpageflip.com
www.pageflip.hu de işe yarayabilir.

En bilineni ilki. Yeterli gelmezse "Google"layabilirsiniz. Kolay gelsin.
0
nuage
(23.11.08)
(1)

Bir garip boot hadisesi - acil yardim bekliyorum

ner
Merhaba ahali,Bu sabah MSI VR320 042TR laptopimi acmaya calistigimda basarili olamadim. Boot ekranindan sonra windowsun logosunun gelmesi gereken yerde hicbir sey yoktu. ve bilgisayarim acilmadi. halbuki pcyi son defa dun gece kullanmistim, hicbir sorun yasamamistim. bunun uzerine biosa girip herbir
Merhaba ahali,

Bu sabah MSI VR320 042TR laptopimi acmaya calistigimda basarili olamadim. Boot ekranindan sonra windowsun logosunun gelmesi gereken yerde hicbir sey yoktu. ve bilgisayarim acilmadi. halbuki pcyi son defa dun gece kullanmistim, hicbir sorun yasamamistim.

bunun uzerine biosa girip herbir seyi defaulta cektim. tabii ki ise yaramadi. safe mode'a gireyim dedim, safe mode secenegi cikti, ama daha fazla ilerleyemedim, secenegimi belirtip enterladigimda yine dondu alet. akabinde windows cdsini koyup bir reinstall ya da recovery isine gireyim dedim, gordum ki cdden boot ekrani gelmesine karsin bir tusa bastigimda gormeye alisik oldugumuz o mavi, install ekrani karsima gelmiyor. allah allah dedim, rafimdan son care olarak ultimate boot cd'mi cikardim. saskinlikla fark ettim ki ultimate boot cd'nin arayuzunu gorebiliyorum ama bu cd'nin icindeki toollardan herhangi birini kullanmaya calistigimda muzaffer olamiyorum. programlar "sifira bolunme hatasi" verip duruyorlar daha acilmadan.

suphe yok ki is karisik. bu lanet laptopa windows xp yukleyebilmek icin takla attigimi hatirliyorum, ilk planda windows install sata harddiski tanimiyordu. sata driverlar falan da ise yaramamisti, ben de ultimate boot cd icerisindeki partition toollardan birini kullanarak dosya sistemini windows xp'yle uygun hale getirmistim. bu birdenbire ortaya cikan sorun bununla ilgili midir? peki simdi ne diye ultimate boot cd bile beni kurtaramiyor? sifira bolunme hatasi nedir, ne zaman verilir?

simdiden tesekkurler.
0
ner
(23.11.08)
Ben aynı sorunu bir kere yaşadım. Bilgisayarı gece normal bir şekilde kapattım, sabah ise açılmadı. Sebebi de hard disk'in yanmasıydı. İçinde windows olan hard disk yanıyor, dolayısı ile hiç bişey yapamıyosun.

Anlamam da pek bilgisayardan bilgisayarcımın açıklamasını yaptım sana.
0
kabal
(23.11.08)
(2)

sertifika programları ile ilgili...

markasiz
paralı olarak bir sertifika programı düzenlemek istiyoruz. fakat, bunu nasıl ve nereden halledeceğimiz konusunda çekincelerimiz var. bu konuda ne yapmalıyız? nerelerle görüşmeliyiz???
paralı olarak bir sertifika programı düzenlemek istiyoruz. fakat, bunu nasıl ve nereden halledeceğimiz konusunda çekincelerimiz var. bu konuda ne yapmalıyız? nerelerle görüşmeliyiz???
0
markasiz
(23.11.08)
Öncelikle MEM'e gitmenizi tavsiye ederim.
0
alkolik imam
(23.11.08)
tabi ki il milli eğitim müdürlüklerine,oradan gerekli şartları öğrenebilirsiniz.
0
elbar
(23.11.08)
(5)

CF card ve USB Bellekteki virüs!

jazzblues
CF card ya da USB bellek'i hem işyerimdeki hem de evdeki bilgisayarıma taktığımda "autorun.inf" diye bir virus uyarısı çıkıyor. Bu virüsten nasıl kurtulabilirim? Bu arada bilgisayarlarımda (Trend Micro PC-cillin diye bir antivirüs programı mevcut)
CF card ya da USB bellek'i hem işyerimdeki hem de evdeki bilgisayarıma taktığımda "autorun.inf" diye bir virus uyarısı çıkıyor. Bu virüsten nasıl kurtulabilirim? Bu arada bilgisayarlarımda (Trend Micro PC-cillin diye bir antivirüs programı mevcut)
0
jazzblues
(23.11.08)
şimdi bilgisayardan anlama seviyenizi bilmiyorum, bu yüzden en basitinden başlayacam açıklamaya, eğer bunalrı zaten biliyorsanız alınmayın, ukalalık niyetinde değilim.

autorun.inf bir virüs değildir, taşınabilir belleklerin veya disklerin (cd/dvd) bilgisayara takıldığı zaman otomatik olarak nasıl kullanılacağını düzenleyen kural dosyasıdır.
virüsler, autorun.inf'ye bir satır eklerler ve böylece taşınabilir bellek takıldığı anda kendilerini system dosyaları arasına kopyalarlar. bu satır muhtemelen "shellexec=" şeklinde başlar.

taşınabilir belleklerdeki autorun.inf dosyasını ve sizi bilmediğiniz her türlü dosyayı silin. ayrıca güvenlik için taşınabilir disklerin indeki dosyalarınız alt dizin altında tutun; mesela (usb belleğin sürücü harfi f olsun) f:\alt_dizin\dosyadosya şeklinde, çünkü virüs dosyaları kendilerini kök dizine, f:\ içine kopyalarlar. yani f:\ altında size yabancı olan şeyleri silin.
0
raj
(23.11.08)
(bkz: kavo.exe)
(bkz: amvo.exe)
(bkz: usb virüsleri)
0
ataturkiye
(23.11.08)
(bkz: combofix)
0
etna
(23.11.08)
Teşekkür ve özür Raj. Daha detaylı bilgi vermem gerekiyor sanırım. CF kartı card reader ile usb porta taktığımda, virüs programım şu yazıların yer aldığı pop up açıyor:

Real-time Scan
Trend Micro PC-cillin Internet Security has detected a virus, spyware application, or other Internet threat, and performed the action specified.

Infected file: G:\autorun.inf
Virus name: Possible_Otorun6
User name: aa
Scan action result:
Note: If Search for and clean Trojans is enabled and is executed after scanning, you can click Next to view final scan result information.

pop-up usb kablosunu çıkarana kadar tekrar tekrar geliyor.
0
🌸jazzblues
(23.11.08)
card'ı taktığınız zaman içindeki dosyalara bakıp autorun.inf'yi silmeniz gerekiyor. eğer silmeyi deneyip de silemezseniz (virüs programı dosyayı kilitlemiş olabilir) o zaman autorun özelliğini kapatmanız gerekiyor ancak ondan sonra dosyayı silebilirsiniz.
0
raj
(24.11.08)
(9)

Beleş ama Web Anti-Virüsü

onyetele
Bilgisayarım virüsten, trojandan, bilimum ve binimum zararlı yazılımlardan kendini toparlayamaz oldu. Napcamı bilemiyorum. Bana önereceğiniz (Ama hızlı bi şekilde taratan bitdefender haricinde) internetten pc yi taratacak bi virüs sitesi neyin varmı?Çörüştü pc ya yazık :((
Bilgisayarım virüsten, trojandan, bilimum ve binimum zararlı yazılımlardan kendini toparlayamaz oldu. Napcamı bilemiyorum. Bana önereceğiniz (Ama hızlı bi şekilde taratan bitdefender haricinde) internetten pc yi taratacak bi virüs sitesi neyin varmı?
Çörüştü pc ya yazık :((
0
onyetele
(23.11.08)
panda webden virüs taraması yapıyordu galiba.

(bkz: #5859519)
0
jesters cap
(23.11.08)
@jesters cap:
Süpermiş, peki bu ayrıca tararkende siliyormu virüsleri. Benim için önemli olan o.
0
🌸onyetele
(23.11.08)
kaspersky nin online virus taramasi daha iyidir bence. tespit ediyor ama silmiyor diye biliyorum.
0
atmacaged
(23.11.08)
@atmacaged: Bana sileni lazım gardaşşş.
Virüsü oracıkta silecek bir web anti-virüs!
0
🌸onyetele
(23.11.08)
(git: 28898)


bi de online virus scan basligi var sozlukte ama ona zaten bakmissindir sanirim..

edit: bildigim kadariyla silinmiyor virusler web antivirusler ile.. ama virus'un adini veriyor ya, removal tool falan bulabilirsin..
0
katafalk
(23.11.08)
avg antivirus'un free versiyonu vardır. "avg 8 free" olarak google da aratrsanız tam adres çıkar. bu warez veya crack değildir, avg'nin kendi free versiyonudur ve bence en güzelidir, ek firewall veya başka gereksiz özelliklr yoktur (norton kulakların patlasın)
0
raj
(23.11.08)
Antivir'in free versiyonu beleştir, pre'den pek farkı yoktur. Yanına Zone alarm Tuzdur. Üzerine Spyware Terminator biberdir.

Afiyet olsun.
0
ataturkiye
(23.11.08)
bahsettiğiniz duruma en iyi çözümü ataturkiye sunmuş bence.
Misal bana avira yetmekte, ama sizi o üçlü ancak paklar. Özellikle Spyware Terminator tam bir paranoyak programdır.
0
late viper
(23.11.08)
@late viper; eyvallah hocam haklısın.
@ataturkiye; Allah sendende razı olsun hocam. Sayende baya bi virüs, tojan neyin çıktı. Habire zaten cılık cılık ötüyor virüs uyarısı. Meğer ne kadar çok varmış. Ben zaten bi tane taşınabilir hd alacam. Hele dur bi bakalım ne olucak.

Zaten yeni bi pc toplarsam veya laptop alırsam avira yı yükliycem. Ne gerek var avasta bilgisayarın anasını ağlatıyo, çok kastırıyo makineyi.
0
🌸onyetele
(23.11.08)
(3)

usb bellekte klasörlere bir haller oldu

tabudeviren
klasörler resimdeki gibi oldu.tıkladığımda "access is denied" yazıyor.güncellenmiş avg bir şey bulamadı.nasıl düzeltebilirim?
klasörler resimdeki gibi oldu.

tıkladığımda "access is denied" yazıyor.

güncellenmiş avg bir şey bulamadı.

nasıl düzeltebilirim?
0
tabudeviren
(23.11.08)
(bkz: dracula virüs temizleyici)

deneyin bi.
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(23.11.08)
"araştır" deyip, klasörlerin içine giriniz, önemli dosyalarınızı bilgisayarınıza alınız ve flash belleğe formatı çakınız..
önemli bir şey yoksa direkt format çakınız..
ama önce bir kaç anti-virüs ile taratmanızı tavsiye ederim.. dracula falan belki işe yarayabilir..
0
p shadow
(23.11.08)
Herhangi bir linux dağıtımının (örneğin ubuntu) live cd'sini kullanarak bilgisayarı açın, usb belleği takın, önemli belgelerinizi kurtarın, usb belleğe format çakın, bilgisayarı yeniden başlatarak windows'unuzu açın.

ya da o kadar uğraşamam diyorsanız, windows'u güvenli modda administrator olarak açarak yukardakileri yapın.
0
edge_nabby
(23.11.08)
(1)

bilgisayarın yeniden başlaması

tabudeviren
bilgisayar açılınca masaüstü geldiğinde mavi ekran verip yeniden başlıyor. mavi ekran monitörde çok kısa bir süre kaldığı için ne yazdığı konusunda fikrim yok.bu işlemi defalarca yaptıktan sonra, ben bir şey yapmamama rağmen, birden düzeliyor ve normal açılıyor.bu yazıyı da o oturumlardan birinde ya
bilgisayar açılınca masaüstü geldiğinde mavi ekran verip yeniden başlıyor. mavi ekran monitörde çok kısa bir süre kaldığı için ne yazdığı konusunda fikrim yok.

bu işlemi defalarca yaptıktan sonra, ben bir şey yapmamama rağmen, birden düzeliyor ve normal açılıyor.

bu yazıyı da o oturumlardan birinde yazıyorum.

bu problemin çözümünü bilen bir arkadaşın yardımına bilgisayarı kapatmayacağım :)

nasıl çözülür?
0
tabudeviren
(23.11.08)
Bilgisayarım'a sağ tıklayıp özellikler'i seçin. Gelişmiş sekmesini seçip orada en altta bulunan "başlangıç ve kurtarma" bölümünde "ayarlar" butonuna tıklayın. yeni bir pencere açılacak, o pencerede "sistem hatası" bölümünde "otomatik olarak yeniden başlat" kısmının başındaki tiki kaldırın, tekrar mavi ekran verdiğinde yeniden başlamayacaktır. o mavi ekranda ne yazdığını buraya yazarsanız, veya monitörün fotoğrafını çekip gönderirseniz daha net cevap verebilirim.

Bununla uğraşmak istemezseniz eğer denetim masası/performans ve bakım/yönetimsel araçlar/olay görüntüleyicisi ni açın, sistem bölümünde hata görünecektir. oradan da söyleyebilirsiniz.

not: windows xp için yazdıklarım, vista için bunun benzeri bir karşılığı vardır mutlaka.

edit: sözlükte bununla ilgili bir entry varmış: (bkz: #14221563)
0
supreme vampiric evil
(23.11.08)
(7)

Format

naithan
Arkadaşım ablası bilgisayarına format atmış haliyle herşey iptal olmuş.Arkadaşında haberi yokmuş.Bu giden resim vs. lerin geri alınma şansı var mı?Vista kullanıyomuş...
Arkadaşım ablası bilgisayarına format atmış haliyle herşey iptal olmuş.Arkadaşında haberi yokmuş.Bu giden resim vs. lerin geri alınma şansı var mı?Vista kullanıyomuş...
0
naithan
(22.11.08)
yoktur
0
enter saltman
(22.11.08)
c: dekileri d: (vb.) ye atıp yedek almadı ise geri dönüş malesef yoktur
0
hacktobar
(22.11.08)
data recovery programlari ile belki bir kismi gelebilir. ancak kaybettiginiz dosyalar sistemi kurdugunuza partition'da ise isiniz baya zor.. gelse bile file0001.jpg seklinde falan gelir bunlar. hadi geldiler, yamuk yumuk bozuk falan gelebilirler. fazla umutlanmamak gerek..
0
katafalk
(22.11.08)
bu giden veriler silindikten sonra hard diskte üzerine yeni veri yazılmadıysa geri döndürme imkanı gayet fazladır. bu durumda c sürücüsünde bulunan fotoğrafların d sürücüsünde bulunanlara göre kurtarılma olasılıkları biraz daha düşük formattan sonra windows kurulduğu için. file scavenger ile kurtarmayı deneyin, yalnız program crack falan ister ona göre.
0
sanal uyku
(22.11.08)
Bir kaç kere benzer durumda getdataback oldukça faydalı oldu...

(bkz: getdataback/@crown)
0
crown
(22.11.08)
suraya da bak istersen: (bkz: veri kurtarma)

ama yine dedigim gibi, pek guvenmemek gerek.. sans isi biraz da ustune veri yazilip yazilmadigina bagli..
0
katafalk
(23.11.08)
easeus data recovery wizard ile formatlanmış diskin kurtarılma şansı var. ben formatlanmış ve üzerine işletim sistemi ve diğer programlar kurulu diskin 70% ini kurtarmıştım bunula.
0
karakurt
(23.11.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.