Giriş
(1)

internet explorer

kurtulan adam
Arkadaşlar, herhangi bir linke sağ tıklayıp "yeni pencerede aç" dediğimde internet explorer'ın tam ekran açılması için ne yapmak lazım? (f11 kullanışlı değil.ayrıca explorer özelliklerinden tam ekran seçeneği de işe yaramıyor)
Arkadaşlar, herhangi bir linke sağ tıklayıp "yeni pencerede aç" dediğimde internet explorer'ın tam ekran açılması için ne yapmak lazım? (f11 kullanışlı değil.ayrıca explorer özelliklerinden tam ekran seçeneği de işe yaramıyor)
0
kurtulan adam
(03.12.08)
Kısayol'a tıklayınca tam ekran açılması için: Kısayıl'a sağ tıklayıp özelliklerinden çalıştır kısmından Tam Ekran'ı seçmen yeterli.

Gelelim senin istediğine:

Bir ie sayfası aç, bir link'e sağ tıklayıp yeni pencerede aç de, sonra normal açılan pencerenin (sağ üstteki) Ekranı Kapla düğmesine Ctrl tuşuna basılı tutarak fare ile tıkla. Pencereyi kapattığında o ayarda kalacaktır.
Not: sanırım sadece 1 pencere için yapılabiliyor bu..
0
susebili
(03.01.09)
(6)

Harici Hard Diski Bilgisayarın beğenmemesi.

s e ff a f
hard disk sorularından herkese fenalık geldi biliyorum ama kanatimce ilginç biri durumla karşı karşıyayım sevgili duyurulular: zamanın alıp, everest kutuya koymak suretiyle harici yaptığım 400gb'lık hard diskim yeni bilgisayarım tarafından beğenilmemekte. bilgisayara taktığım zaman sağ altta yeşil o
hard disk sorularından herkese fenalık geldi biliyorum ama kanatimce ilginç biri durumla karşı karşıyayım sevgili duyurulular:

zamanın alıp, everest kutuya koymak suretiyle harici yaptığım 400gb'lık hard diskim yeni bilgisayarım tarafından beğenilmemekte. bilgisayara taktığım zaman sağ altta yeşil ok çıkıyor ama hemen arkasından usb aygıtı tanıyamadı uyarısı geliyor. onun hemen ardından da bu aygıt usb 2.0 a bağlanırsa daha hızlanır, coşar manasında bir şeyler çıkıyor. 10-15 denemede, kablonun hard diskle bağlandığı yerle oynayarak anca ulaşabiliyorum alete. o da kafasına göre birden gidinceye kadar.

şimdi sorun sadece bende olsa box ı, kabloyu değiştirir kurtulurum. lakin alet sadece benim bilgisayarımda bu sorunu veriyor. diğer tüm pclerde sorunsuz çalışıyor. yardımcı olabilirseniz yeni bilgisayarımdan nefret etmekten kurtarırsınız beni.

bilgisayarın özelliklerini de yazayım tam olsun:

amd 5000+
2gb ram
hd3800 ekran kartı
windows xp sp3
0
s e ff a f
(03.12.08)
isletim sisteminden olabilir mi?
0
sanio
(03.12.08)
amd işlemciden kaynaklı olması lazım. ilgili bir duyuru vardı ama dünkü aksaklığın kurbanı olmuş sanırım. çalıştığı diğer bilgisayarlar intel işlemcili ise dediğim gibidir. yaması varmış.
0
cashkopat
(03.12.08)
diğer işletim sistemleri de xp.

benim eski bilgisayarım da amd idi. ayrıca amd başka bilgisayarda problemsiz çalışıyor.
0
🌸s e ff a f
(03.12.08)
usb 1.1 in sagladıgı guc yetersiz kalıyor sanırım.
0
bryan fury
(03.12.08)
@metal revolution:
usb'ler başka hiçbir aygıtta sorun vermedi ama. öyle olsa flash disk falan takınca da sorun olması gerekmez mi?
0
🌸s e ff a f
(03.12.08)
evet evet benimde basima gelmisti. laptop usb 2.0 idi 500 gb hdd calisiyordu takir takir. masaustu usb 1.1 idi ayni sorunu veriyordu. iki bilgisayarinda anakart intel, islemciler intel, isletim sistemleri xp idi. usb 1.1 den olabilir o muhtemelen.
0
sanio
(03.12.08)
(3)

virut.nbh

derindusunur
eyy insanlar. bu bilgisayara virut.nbh diye bir virus bulaşmış. nod32 abimiz buluyor ediyor da nedir bu virus tam bilemedim. yeni format atılmış bir bilgisayar bu. bu kadar kısa sürede nedir yani. ayrıca açık görünen programlarda temizlik yapamıyor. hadi explorer exe yi kapatıp açtım temizledi de di
eyy insanlar. bu bilgisayara virut.nbh diye bir virus bulaşmış. nod32 abimiz buluyor ediyor da nedir bu virus tam bilemedim. yeni format atılmış bir bilgisayar bu. bu kadar kısa sürede nedir yani. ayrıca açık görünen programlarda temizlik yapamıyor. hadi explorer exe yi kapatıp açtım temizledi de diğer fonksiyonlar temizlenmezse bu yayılmasına kaldığı yerden devam edecek değil mi? değil se problem yok da öyle ise nasıl bir yöntem yapmak lazım.
0
derindusunur
(03.12.08)
admın hesabıyla tara ?
ya da baska bi bilg e takıp ordan tarat.
0
bryan fury
(03.12.08)
bilgisayari güvenli kipte acip öyle tarayabilirsiniz.
0
trimpot
(03.12.08)
admin hesabında tarıyorum zaten. güvenli kip olayını deneyeceğim. peki bu virüsün olayı nedir bilen var mı? yani ne gibi zararı var. arada ses driverını siliyor onun haricinde bi şey görmedim.
0
🌸derindusunur
(04.12.08)
(2)

mac activex

jay kay
http://grandkartal.com/kamera.aspadresine giriyorum webcam goruntusu olmasi lazim orda bende resimdeki gibi bi kutucuk cikiyor. active x in macte seyolmamasindan dolayi sanirim. bunu halletmenin bi yolu varmi?browser:safari os:leopard
grandkartal.com

adresine giriyorum webcam goruntusu olmasi lazim orda bende resimdeki gibi bi kutucuk cikiyor. active x in macte seyolmamasindan dolayi sanirim. bunu halletmenin bi yolu varmi?
browser:safari os:leopard
0
jay kay
(03.12.08)
os: xp browser: firefox sayfa bos ki hic bisey yok
0
sanio
(03.12.08)
arkadasim acabiliyor ordaki webcam goruntusunu
0
🌸jay kay
(03.12.08)
(3)

Antik Dönemden kalma iki ekran kartı

3200
"GeForce Fx 5200" ile "GeForce4 MX 440 with AGP8X" in hangisi daha iyidir?edit: madem öyle, neden ben mx440'ı çıkarıp, fx5200 taktığımda oynayabildiğim oyunları oynayamaz oldum öyleyse?Flight simulator'ı takılmadan oynardım, takılmaya başladı.San Andreas çok fazla takılmazdı, şimdi ekran açmaz oldu.
"GeForce Fx 5200" ile "GeForce4 MX 440 with AGP8X" in hangisi daha iyidir?

edit: madem öyle, neden ben mx440'ı çıkarıp, fx5200 taktığımda oynayabildiğim oyunları oynayamaz oldum öyleyse?

Flight simulator'ı takılmadan oynardım, takılmaya başladı.
San Andreas çok fazla takılmazdı, şimdi ekran açmaz oldu.

Nedendir sizce?
0
3200
(03.12.08)
fx 128, 440 64 mb yanlis hatirlamiyorsam.
0
trimpot
(03.12.08)
iki kart birbirine çok benzio ama, fx dx9 destekli.. diğeri ise zaten mx serisi yani kırpılmış versiyon.. fx5200 daha iyidir. eskilerden hatırlarım da gf4mx440 vardı.. prince of persia oynatmamıştı ama ertesi gün gittim fx5200 aldım.. çatırçatır oynamıştım kasmadan sorunsuzca..

temel karşılaştırma isterseniz
www.gpureview.com

düzeltme:
gpu-z programıyla sisteminizi bi kontrol edin isterseniz.. agp 8xte çalışıyor mu gerçekten...sürücülerle ilgili bi sorun da olabilir. internette nvidia eski sürücülerini tamamen temizleyen yazılımlar mevcut. son sürüm sürücüyü kurun demiyorum çünkü her zaman için son sürümler performansta bişi farkettirmeyebiliyo. özellikle de eski tip kartlar için... fx in daha performanslı çalışması gerekiyo teorikte o oyunlar için..
0
cyclops
(03.12.08)
fx5200 daha güncel olmasına rağmen veriyolu(64/128bit) ve ram hızları(ddr/ddr2) elinizdeki mx440 dan daha düşük olabilir. bu gibi değişkenlerde performans açısından oldukça etkili.
bunun yanında birini söküp diğerini taktıysanız, driverlardan kaynaklı sorunlar olması muhtemel, temiz bir sistem kurmak derman olabilir.
0
shape of shapelessness
(04.12.08)
(1)

msn sorunu

ibadeath
msn de karsı tarafın yolladıgı mesajlar kesik kesik geliyor. yani "ne var ne yok nasıl gidiyor" yerine "ıl gidiyor" geliyor sadece. gerisi ulaşmıyor. nedir bunun sebebi.
msn de karsı tarafın yolladıgı mesajlar kesik kesik geliyor. yani "ne var ne yok nasıl gidiyor" yerine "ıl gidiyor" geliyor sadece. gerisi ulaşmıyor. nedir bunun sebebi.
0
ibadeath
(03.12.08)
türkçe karakter kullanmadan yazmayı denesin karşı taraf, düzelecek mi bi bakıverin.
0
gerrain
(03.12.08)
(2)

external hdd deki bir partition format istiyor

r12
aldım 1TB lık harici hdd. 3'e boldum. tum dvd-cd lerimi atmaya başladım. sonra bi şey oldu,en cok verinin oldugu partition kayboldu, format istemeye başladı. 2 haftalık disc oldugu icin cok yormamalı diyordum, şirketteki IT'ciler ZAP (Zero Assumption Recovery) 1 gece toparlamaya calisti ama olmadı.
aldım 1TB lık harici hdd. 3'e boldum. tum dvd-cd lerimi atmaya başladım. sonra bi şey oldu,en cok verinin oldugu partition kayboldu, format istemeye başladı. 2 haftalık disc oldugu icin cok yormamalı diyordum, şirketteki IT'ciler ZAP (Zero Assumption Recovery) 1 gece toparlamaya calisti ama olmadı. oneriniz?
0
r12
(03.12.08)
hdd denilen nanede dosya saklayamayacaksan ne işine yarar diye sormak istedim. bence yol yakınken ver yenisini versinler derim.
0
tai
(03.12.08)
geçmiş olsun.. yedekleme amacıyla kullanılan diskin uçması göçmesi, okuma-yazma hatası vermesi kadar dandik bi durum yok.. adı üstünde yedek.. erişilemedikten sonra napim ben o yedekleri.. verilere erişim için napılır fikrim yok ama kurtarabilirseniz sonrasında cihazınızı garanti kapsamında yenisi ile değiştirmekte yarar var..320lik codegen diye bişi var bende de, çöt diye gitcek diye korkuyorum valla..
0
cyclops
(03.12.08)
(6)

Hard Disk Problemi (Hediyeli)

deliktas
Maxtor marka 40 gblık hddde bir problem oluştu, anlayamadım çözemedim. Bilgisayarı açarken, işletim sistemine geçmeden harddiski okuma evresinde bir hata veriyor. Hata gayet cool ve umarsızca ekranda yazıyor ve öyle kalıyor pc. Yapılabilecek tek işlem reset atmak oluyor. Atınca da aynı hatayı veriyo
Maxtor marka 40 gblık hddde bir problem oluştu, anlayamadım çözemedim. Bilgisayarı açarken, işletim sistemine geçmeden harddiski okuma evresinde bir hata veriyor. Hata gayet cool ve umarsızca ekranda yazıyor ve öyle kalıyor pc. Yapılabilecek tek işlem reset atmak oluyor. Atınca da aynı hatayı veriyor. Hata ise şu: "disk okuma hatası"

Kritik bir hata gibi görünüyor ve çözümü falan var mıdır merak ediyorum. Çözene içindeki belgeleri alıp harddiski göndereceğim. Kargo ücretleri de benden.
0
deliktas
(03.12.08)
hardwareda bir problem olmasın? kablolarını falan kontrol ettiniz mi?

hatta belki de jumper yanlış yerde duruyordur
0
safepassage
(03.12.08)
aynısı değil ama benzeri bi durum başıma geldi.bios boot ayarları tamamsa kablo değiştirmeyi dene.o da değilse çalışan cd deneyebilirsin.pardus çalışan cd iş görüyor.
elinde yoksa www.frozentech.com adresinden iso lara ulaşabilirsin.
0
pandoraninkutusu
(03.12.08)
belgeleri kurtamaksa tek amacın harici bir disk kutusu al ya da başka bir bilgisayara 2nci disk olarak bağla. muhtemelen diskin işletim sisteminin kayıtlı olduğu ya da bailangıç sektörlerinden bir kısmı arızlanmıştır. belgerin çok büyük bir ihtimalle sapasağlam duruyordur rahatça yedeklersin.
0
cashkopat
(03.12.08)
kabloyla ya da jumperla durumun alakası yok, nitekim denedim ve olmadı. aslına bakarsanız bilgisayar mühendisi olduklarını iddia eden bir kaç kişiye de gösterdim. hepsi de bu hdd çalışmaz, içindeki verileri kurtarmak istiyorsan şirkete göndereceksin orda açacaklar da bilmem ne yapacaklar diye muhtemelen yeni bir tane alayım diye beni yediler. hdd uzun süredir kenarda duruyordu. aklıma gelmişken yazayım buraya muhtemelen biri çıkar bilen diye düşündüm. ilgilendiğiniz için sağolun.

farklı bilgisayarlarda, farklı kablolarla denedim. ikincil olarak takıp açmayı da denedim ancak, ya ben başaramadım ya da arızalı hdd yi bilgisayar görmedi.
0
🌸deliktas
(03.12.08)
O hard disk olmus gibi geldi bana.
0
wpi
(03.12.08)
hardiskin tam modelini yazarsan yardımcı olma ihtimalim var. Maxtorun 40gb lık bir serisinde kronik bir problem var. Romuna nette bulunabilecek bir yazılımla müdahale ederek kurtarılabiliyor. Ama önerim bütün verilerini yedekle, bir daha ulaşman çok zor olabilir.

Arkadaşın 40gb lık maxtoru aynı saçmalıkları yapınca kurtaramadım, 600$lık bir donanım alınması gerekiyordu.
0
kimlanbu
(03.12.08)
(3)

creative zen mp4 player'da divx izlemek...

baklagil
...nasıl oluyor acaba?add media ile eklemek istediğimde "the media file format is not supported....." şeklinde bir uyarı çıkıyor. tamam anladım desteklemiyosun bu formatı,creative'in convert programıyla dönüştürmeye çalışırken de "conversion is necessary. the format is not supported by your player"
...nasıl oluyor acaba?

add media ile eklemek istediğimde "the media file format is not supported....." şeklinde bir uyarı çıkıyor. tamam anladım desteklemiyosun bu formatı,

creative'in convert programıyla dönüştürmeye çalışırken de "conversion is necessary. the format is not supported by your player" diyo. (edit: tamam next'e basıyorum, "the video file does not match the playback capability of your player. video converter is unable to convert the video into a supported format because the codec requierd is not installed on your computer." diyor, ing anlıyorum da napcam peki.)

son olarak da total video converter ile mp4 ve çeşitli formatlara dönüştürdüysem de bir sonuç alamadım.

nedir bunun çözümü? divx ve diğer formatları "hangi media formatına" dönüştürmeliyim ki creative playerımda çalışsın?
0
baklagil
(03.12.08)
mp4 player olduğuna göre mp4 doğru olsa gerek. çözünürlük değerini öğrenmeye çalışın derim. 320x240 a yakın birşeyle başlayın göstermesi lazım.
0
ozdek
(03.12.08)
"the codec requierd is not installed on your computer." dediğine göre bilgisayarınızda codec eksik. ilgili codec'i yüklerseniz çözülür. ya da komple codec yüklemek için : k lite mega codec pack
0
cumingsoon
(03.12.08)
Malesef zen mp4 çalmıyor.
Divx standart versiyon olacak diyordu (ne demek bilmiyorum :) )
Bir çok program denedim.Bunlardan iki tanesini tavsiye ederim.Bunlardan birincisi:
www.erightsoft.com
biraz yavaş çeviriyor ama hiç bir problem olmuyor.
İkincisi ise,
www.any-video-converter.com
bu program çok daha hızlı çeviriyor ama seste kayma oluyor.

İkiside beleş program :)
0
ilkdefa
(04.12.08)
(2)

Kapalı Devre Kamera Sistemi Sorusu

frown
Sevgili duyuru sakinleri, sevgi kelebekleri, bir sorum var;Ataşehir' de oturan bir arkadaşım daha önceleri site güvenlik kamerasının görüntülerini televizyonundan seyredebiliyormuş ama bir süredir izleyemez olmuş, yönetime bir mail yazmış ve aşağıdaki cevabı vermişler."Kamera sisteminin evden seyred
Sevgili duyuru sakinleri, sevgi kelebekleri, bir sorum var;

Ataşehir' de oturan bir arkadaşım daha önceleri site güvenlik kamerasının görüntülerini televizyonundan seyredebiliyormuş ama bir süredir izleyemez olmuş, yönetime bir mail yazmış ve aşağıdaki cevabı vermişler.

"Kamera sisteminin evden seyredilmesi kamera sistemi kurulurken kablolu tv'nin boş olan kanallarından verilmekte idi. Zamanla kablolu tv bütün kanallarını hizmete açınca kameraların dairelerden seyredilmesi mümkün olmamaktadır. Dairelere yeniden kablo çekmek maliyetlerin yüksek olmasından dolayı şu an için düşünülmemektedir."

Şimdi bu yazdıkları doğru mudur ?Yani gerçekten kamera görüntülerini artık televizyondan seyredemezler mi?
0
frown
(03.12.08)
Elimizde sadece bize aktardigin bilgi oldugu icin, o bilgi dogru ise evet seyredemezler.
0
wpi
(03.12.08)
dogrudur.
0
bebekizle
(17.09.12)
(3)

oturum açılmıyor niye ki ?

pandoraninkutusu
2 partion lı bi pc miz var arkadaşlar.c de sistem,d de yedekler.bilgisayar açılınca administrator oturum seçeneği çıkıyor,tıklıyorsun,3-4 sn sonra oturup kapatılıyor diyor(dili büzüşesice).güvenli modu da yemedi,aynı durum onda da devam ediyor.c ye format atsam olmuyor,önemli belgeler varmış.d de öy
2 partion lı bi pc miz var arkadaşlar.c de sistem,d de yedekler.
bilgisayar açılınca administrator oturum seçeneği çıkıyor,tıklıyorsun,3-4 sn sonra oturup kapatılıyor diyor(dili büzüşesice).güvenli modu da yemedi,aynı durum onda da devam ediyor.
c ye format atsam olmuyor,önemli belgeler varmış.d de öyle.(pc yi kullanan ben değilim bakmayın öyle)..şaşırdım yahu napacağımı!
çok dertliyim çok...
0
pandoraninkutusu
(03.12.08)
live cd ile falan boot etseniz
0
kisisel bir ileti yaz
(03.12.08)
format atmadan sistemi onarmayi deneyin.
0
trimpot
(03.12.08)
live cd ile boot edildikten sonra sayet eski surumlerden birisini kullandiysaniz ve dosyalarin bulundugu disk ntfs ise bazen mount problemi cikartabiliyor.

bu nedenle konsoldan -o force secenegi ile mount etmeniz gerekebilir.
0
entrapmen
(03.12.08)
(1)

e-Mule server

coolblue
Hangi emule serverlarini tavsiye ediyorsunuz? Benim baglandiklarim artik hic bi halt dondurmez oldular. Isimleriyle beraber adresini de yazarsaniz tam olur super olurNot: Torrent vs bilirim, guzeldir, ama emule lazim su an. Ayrica internetteki best servers listelerini biliyorum ama onlardaki denedik
Hangi emule serverlarini tavsiye ediyorsunuz? Benim baglandiklarim artik hic bi halt dondurmez oldular. Isimleriyle beraber adresini de yazarsaniz tam olur super olur

Not: Torrent vs bilirim, guzeldir, ama emule lazim su an. Ayrica internetteki best servers listelerini biliyorum ama onlardaki denediklerim de sonuc vermiyor. Kendi halen kullandiginiz ve begendiginiz varsa lutfen bilgilendirmekten cekinmeyin hemi?
0
coolblue
(03.12.08)
İsim: eDonkeyServer No2
Açıklama: www.eDonkey.to
IP:B.Noktası: 212.63.206.35:4242

ben de bu server haricindeki diğer hiçbir serverda verim alamamaktayım. listeden ararken portundan buluyorum zira 4242 portunda çalışan başka bir server yok. denemeni öneririm.
0
cisegu
(03.12.08)
(6)

Video kesiti alma, DVD'den dizi bölümlerini ayırma vs.

nuage
Merhaba arkadaşlar,Birden çok sorum olacak:1- Bir DVD'den nasıl video yakalayabilirim? İstediğim bir kesim var sadece. Onu ayıracağım DVD'den. Yapamadım bir türlü. Xilisoft, Video-bilmem-ne gibi programları denedim ama, beceremedim. Bildiğiniz böyle bir program varsa ve söylerseniz çok iyi olur. "Bi
Merhaba arkadaşlar,
Birden çok sorum olacak:

1- Bir DVD'den nasıl video yakalayabilirim? İstediğim bir kesim var sadece. Onu ayıracağım DVD'den. Yapamadım bir türlü. Xilisoft, Video-bilmem-ne gibi programları denedim ama, beceremedim. Bildiğiniz böyle bir program varsa ve söylerseniz çok iyi olur. "Bilgisayara at DivX'e çevir. Olmadı VCD'ye çevir. Sonra al görüntü." de demeyin lütfen. Zîrâ, onlar da çok uğraştırıyor. DVD'den direkt görüntü alabiliyorsam süper olur. Alamıyorsam da, ona mecbur olacağım.

2- Bir dizinin DVD'leri var elimde ve ben bunu CD'ye kaydetmek istiyorum. DVD'ler orijinal olmakla birlikte her birinde 7 ya da 8 adet bölüm var. Ben bunları nasıl ayırırım bölüm bölüm?

Hepsi bu. Teşekkürler.
0
nuage
(03.12.08)
1- dvd sürücüye sağ klik-open
2- video ts klasörüne gir
3- dosyaları büyüklüğüne göre sırala. en büyük boyuttaki .vob uzantılı dosyalar video dosyalarıdır.
4- dosyaları bir video programı ile çalıştır. (media player classic mesela) aradığın sahne hangi .vob dosyasında onu bul.
5- o dosyayı hard diskine kopyala.
6- uzantısını .mpg olarak değiştir.
7- bu aşamada herhangi bir video editing programında mpg dosyasının istediğin bölümünü alabilirsin.

2. sorun için de aynı şey geçerli. muhtemelen her .vob dosyası ayrı bir bölümdür. hard diskine kaydet, uzantısını değiştir, ne formata istiyorsan çevir.
0
audionaut
(03.12.08)
en basiti kmplayer gibi bir program ile "video yakala" yapmaktır.
kalite isterim dersen yukarıdaki bir yol izle, hemen olsun dersen böyle yap...

ikinci sorunun cevabı dvdrip, önce şuraya bak: (bkz: ekşi sözlük dvd kayıt rehberi).
Olmadı dönünce bir kaç program yazarım, şimdi gitmem gerek...
0
late viper
(03.12.08)
Merhaba, teşekkürler cevaplar için. Çok sağolun.
Yalnız şöyle bir şey var: DVD'de birden fazla dil desteği (Türkçe ve Fransızca) mevcut ve ben dediğinizi yapınca yalnızca Türkçe seslendirmeleri görebiliyorum. Benim asıl istediğim filmin Fransızca kısmı. Onu nasıl yaparım?

Edit: Tamamdır. Yaptım. Gerek kalmadı. ;)
Edit-2: Olmamış. Yapamamışım. Yalnızca Türkçe duyabiliyorum dosyaları. Fransızca olmuyor. Ne yapmam gerekiyor bunun için? VLC Player'da meselâ sağ tuşa tıklayıp "Ses İzi"nde "2"yi seçince oluyor ama, diğer programlarda olmuyor.
0
🌸nuage
(03.12.08)
Sanırım "Total Video Converter" ile sorunu aştım. "Audio 0" ve "Audio 1" seçenekleri ile ses değiştirebiliyormuş. O bitti. Yalnız şöyle bir şey var: Çevirdiğim dosya 1dk kadar olmasına rağmen boyutu 20 küsür MB oluyor. Bu çok büyük bir boyut değil mi? Boyutu 4:3'e düşürdüm ve dosyayı .wmv olarak kaydettim. Onda da yine 10 küsür MB oluyor. Bu da büyük sanki. Altı üstü 1 dk'lık bir video.
??
0
🌸nuage
(03.12.08)
Döndüm, bu ayın pc magazine'inden aktarıyorum*:
Her programın daha geni anlatımı dergide mevcut ancak tahmin edeceğin üzere yazmam pek mümkün değil, sadce program adlarını ve yanlarına kısa açıklamalarını vereceğim....
"Dvd Rip'in 7 harikası":
Mac the ripper: dvd'leri sabit diske almak içinmiş, mac için galiba(denemedim).
handbrake: DVD'leri başka medya türlerine çevirmeye yarıyormuş(denemedim).
dvd decrypter: Başlığı oku(denemedim).
dvdfab hd decrypter: dvd decrypter türevi...
imgburn: DVD yakma programı, methini duymuş olabilirsin. Nafi başarılı bir program değil, bir kere bile DVD yakamadım, hep hata, hep hata. Aynı dosyaları hem nero, hem power2go sorunsuz yaktı...
videora video converter: adı üstünde "video"ları "convert" etmek için(denemedim).
Dvd shrink: Tek DVD'ye sığmayan filmleri sığdırmaya yarar, süperdir. İster sıkıştır, ister menüleri kaldır, seçmek elinde. Olması gerektiği gibi bir programdır...

Bunlara ek; ses seçimini kmplayer ile de yapabilirsin. Ayrıca yukarıdaki programları kullanarak misal "*.avi" yaptığın bir filmi "SolveigMM AVI Trimmer" adlı program ile gönlünce parçalara ayırabilirsin, bu program ses dosyalarını da seçmene olanak sağlıyor, istemediğin dili kaldırman mümkün...
0
late viper
(03.12.08)
Çok teşekkürler late viper. Ellerine sağlık. Ben PC Magazine de alayım o zaman. ;)
0
🌸nuage
(03.12.08)
(1)

NBA 2k9 Gamepad

teritori
Oyunun PC için gamepad ayarlarını bir türlü kotaramadım. tam yaptım diyorum maç içinde yine değişmiş oluyor? Nasıl olacak bu işte?Yapabilenler varsa bi el atsın beabi!
Oyunun PC için gamepad ayarlarını bir türlü kotaramadım. tam yaptım diyorum maç içinde yine değişmiş oluyor? Nasıl olacak bu işte?

Yapabilenler varsa bi el atsın beabi!
0
teritori
(03.12.08)
oyunun klavye ayarlarına bir bak, sonra istediğin klavye tuşunu gamepad'ine ayarlayabileceğin mucizevi program xpadder ile sorununu çöz.
ben de bazı oyunlarda aynı problemi yaşamıştım, ancak xpadder sayesinde gamepad seçeneği olmayan oyunları bile gamepad ile sornsuz oynayabiliyorum. kesinlikle tavsiye ederim...
0
trawmatolog
(03.12.08)
(2)

Bilisayar virüsleriyle ilgili makale (İngilizce)

gkmgf
bilgisayar virüsleriyle ilgili virüs hazırlamam lazım. kaynak sitelere ve makalelere ihtiyacım var. bi buldurun be. şimdiden teşekkürler.
bilgisayar virüsleriyle ilgili virüs hazırlamam lazım.
kaynak sitelere ve makalelere ihtiyacım var.
bi buldurun be.
şimdiden teşekkürler.
0
gkmgf
(02.12.08)
konuya çok hakim değilim ama tahminimce kaynak site niyetine bunlar işinize yarayabilir:
www.bitdefender.com
www.trendmicro.com
0
deadstar
(02.12.08)
vx.netlux.org vardı. black book of computer viruses falan vardır oralarda bi yerde
0
kisisel bir ileti yaz
(02.12.08)
(1)

google image searchte tumbnaillarin cikmamasi

jay kay
google da image arattigim zaman tumbnaillar cikmiyor. browserim safari ama camino ile denedigimde de olmuyor. dnslerim opendns bu arada onunlami alakasi var acaba?
google da image arattigim zaman tumbnaillar cikmiyor. browserim safari ama camino ile denedigimde de olmuyor. dnslerim opendns bu arada onunlami alakasi var acaba?
0
jay kay
(02.12.08)
firefox 3 dene bide..
www.mozilla.org
0
priboi
(03.12.08)
(1)

fon sesi programi

turkish tekila
iphone/ipod touch'ta ambiance ya da white noise app lerini kullananlar bilirler, cesitli seslerin bulunur bunlarda, saat, ruzgar, kus, okyanus, yagmur vs. acaba diyorum bunun pc versiyonu var mi? acayim soyle arabaya vuran yagmur sesi, uyuyayim.
iphone/ipod touch'ta ambiance ya da white noise app lerini kullananlar bilirler, cesitli seslerin bulunur bunlarda, saat, ruzgar, kus, okyanus, yagmur vs. acaba diyorum bunun pc versiyonu var mi? acayim soyle arabaya vuran yagmur sesi, uyuyayim.
0
turkish tekila
(02.12.08)
tesekkur ederim, ama muziksiz saf gurultu istiyorum ben :)
0
🌸turkish tekila
(03.12.08)
(3)

PDF dosyası düzenlemek ve oluşturmak

zaugnakhaldun
Selamlar,Elimde bir pdf dosyası var ve bunu editleyip tekrar pdf olarak kaydetmek istiyorum. Ayrıca başka pdf dosyaları da oluşturmak istiyorum.Word 2007 kullanıyorum ama orijinal değil; ve de pdf olarak kaydetmek için eklenti istiyor; eklentiyi indirip yükleyince de "son sürümü zaten yüklü" uyarısı
Selamlar,


Elimde bir pdf dosyası var ve bunu editleyip tekrar pdf olarak kaydetmek istiyorum. Ayrıca başka pdf dosyaları da oluşturmak istiyorum.


Word 2007 kullanıyorum ama orijinal değil; ve de pdf olarak kaydetmek için eklenti istiyor; eklentiyi indirip yükleyince de "son sürümü zaten yüklü" uyarısı veriyor; ama pdf ile kaydetme gibi bir seçenek yok.


Alternatif olarak foxit editor denedim ama o da olmadı; başka tavsiyeniz varsa alabilirim.
0
zaugnakhaldun
(02.12.08)
pdf olusturmak ıcın cutepdf var cok nefis. printer olarak kuruyor kendısını.
0
bryan fury
(02.12.08)
pdf edit için herangi bir pdf editor lazım. adobe dan uzak durmak gerek tabi.
0
bryan fury
(02.12.08)
openoffice kurun, save as pdf özelliği de var.
0
tolginho
(02.12.08)
(6)

full-hd lcd / monitör

weeping guitar
bu full-hd lcd'leri sağlıklı bir şekilde monitör olarak kullanabiliyor muyuz? (bir tanesini masamın dayalı olduğu duvara monte edip hem monitör hem tv olarak kullanmak, bu arada masamı da biraz boşaltmak niyetindeyim de) gerçi çözünürlükleri 1920x1080 falan oluyor ama verdiği his nasıl? mesela photo
bu full-hd lcd'leri sağlıklı bir şekilde monitör olarak kullanabiliyor muyuz? (bir tanesini masamın dayalı olduğu duvara monte edip hem monitör hem tv olarak kullanmak, bu arada masamı da biraz boşaltmak niyetindeyim de) gerçi çözünürlükleri 1920x1080 falan oluyor ama verdiği his nasıl? mesela photoshop'ta çalışırken (veya internette gezinirken) bana 1280x1024'lük lcd monitörümün verdiği hissi verecek mi netlik-renk bakımından? yoksa "ben aslında televizyonum" diye mi bağırıyor bunlar her halükarda?

örneğin şu tv nasıldır?
www.vestel.com
0
weeping guitar
(02.12.08)
kuzenim 42" samsung lcd tv kullanıyor evinde monitör olarak. karşı duvara koymuş. kendisi geçen normal monitörün yerini tutamadığını söylüyordu.
0
darknum
(02.12.08)
@darknum, bahsettiğiniz tv full-hd mi acaba?
0
🌸weeping guitar
(02.12.08)
mantıklı olalım lütfen , hepsi lcd , niye yerini tutmasın.
ben 32'' sony bravia kullanıyorum. bütün divx , dvd leri de bilgisayarımdan izliyorum rahatça. internetse ayrı bir keyif. önemli olan televizyonun çözünülürlüğü.
0
faideli bilgiler
(02.12.08)
mantıklıyım
evet full hd ama tazeleme hızını bilmiyorum.

ayrıca mantıklı arkadaşlarım çözünürlükten çok içindeki görüntü işlemcisiyle alakası olduğunu biliyor muydunuz acaba kalitenin? hayır mantık dedikte ondan söylüyorum.
0
darknum
(02.12.08)
mantikli konusuyorum bende
full hd alan adam divx izlemez hd izler. 1080p icin yanlis hatirlamiyorsam onerilen islemci cift cekirdekli yada p4 3.4 ghz. simdi o bilgisayarda o cozunurlukte gezmek icin saglam ekran karti lazimdir. oyun oynamayi geciyorum cok tasakli bilgisayar lazimdir. o cozunurlukteki bi monitor inanilmaz zevk verir zannimca. hayvan gibi calisma alani falan ama zannimca parayi kiyip buyuk almali. bide koyulacagi yere gorede alacaginiz tad farklilasir. televizyon gibi uzaga koyarsaniz bi zevki olmaz. kisacasi saglam sistemli bi bilgisayar warsa normal bi monitorun 100 kati zevk alirsiniz almazsaniz cozunurlugu dusurun canim, film izlerken artirirsiniz.
0
sanio
(03.12.08)
(üstteki cevaplardan 2 ay sonra...)

lg'nin 37 inçlik full-hd bir modelini satın aldım (ismi 37lg6000) eski monitörüm bunun yanında bok yemiş.
0
🌸weeping guitar
(03.02.09)
(4)

PC kapalı olsa bile e-mule çalıştırılabilir mi?

tan vakti
Evet gayet mantıklı bir soru. e-mule gibi çok komplike olmayan bir programı tüm gece çalıştırmak için eşşek gibi güçlü pc neden tüm gece çalışsın ki? bunun başka bir yolu yok mu? atıyorum, bir external hard diskin çipine kurmak vb vb gibi?
Evet gayet mantıklı bir soru. e-mule gibi çok komplike olmayan bir programı tüm gece çalıştırmak için eşşek gibi güçlü pc neden tüm gece çalışsın ki? bunun başka bir yolu yok mu? atıyorum, bir external hard diskin çipine kurmak vb vb gibi?
0
tan vakti
(01.12.08)
Olmaz. Harddiskin çipine program kurabilirseniz Nasa'dan direk çağırıyorlar mekiğin başına geç diye. Gerçi şimdi neler çıktı, benim terlik bile usb'ye bağlanıyor.
0
elcezire exclusive
(01.12.08)
external bazi hdd lerde var bu ozellik ama fiyatlari cok yuksek.
0
entrapmen
(01.12.08)
emule tek başına çalışmıyor ancak gözlemleyebileceğin üzere "windows üzerinde" çalışıyor. yani emule çalıştırmak için windowsa ihtiyacın var, windows için ise... falan diye gider.

ama edonkey networklüsünü görmedim ama içinde kendine has bir linux kerneli çalıştıran ve bittorrent networkünden falan indirebilen external harddisk "kutuları" var evet. ve dendiği gibi biraz tuzlular.
0
kurukafa
(01.12.08)
hp'nin windows home server'i var, bu isler icin ideal.
Onun disinda, cooook ucuza cok basit bir makine toplanip, icine hdd yigilarak file server yapilabilinir.
0
compumaster
(01.12.08)
(7)

sıfır bilgisayarda kopya windows???

badfan
selamlar,cumartesi günü izmirde büyük bir firmadan yeni bir laptop aldım.kutunun içinden hiçbir cd vs çıkmadı.blgisayarın altında windows xp professional lisans etiketi olmasına rağmen üründe xp home editon sp3 kurulu. kurulmuş olan product key ile lisans etiketindeki arasında hiçbir benzerlik yok.b
selamlar,

cumartesi günü izmirde büyük bir firmadan yeni bir laptop aldım.

kutunun içinden hiçbir cd vs çıkmadı.

blgisayarın altında windows xp professional lisans etiketi olmasına rağmen üründe xp home editon sp3 kurulu. kurulmuş olan product key ile lisans etiketindeki arasında hiçbir benzerlik yok.

böyle bir şey nasıl olabilir?

lisans etiketinin sahte olabileceğinden şüpheleniyorum. böyle birşeye cesaret edebilirler mi?

teşekkürler
0
badfan
(01.12.08)
cd key'in çakma olacagini düsünmüyorum. hele ki büyük bir firmanin böyle bir riske girecegini hiç sanmam. xp home cd keyleri ile pro lar farklidir zaten. muhtemelen ellerinde bulunan cd'den yükleme yapmislardir.

içinizin rahatlamasi için microsoft'u arayarak sormanizi öneririm.
0
trimpot
(01.12.08)
büyük ihtimalle kullanılmış bir ürün almışsınız. gidip geri verin. daha önce açılmadığına emin olduğunuz bir kolide duran bir laptop alınız. bunu anlamak için de laptop kolisindeki koli bandının üzerinde distribütör firmanın ismi yazsa iyi olur. genelde öyle anlaşılıyor. tabii teknosa'dan almadınız umarım. aldıysanız bile ayıplı mal olduğu için almak zorundalar. tehdit edin.
0
co2s2
(01.12.08)
cihazı ilk çalıştıran siz misiniz? yani genelde ürün ilk açıldığında ilk kurulum uygulaması çalışır windows'un. burdan fabrikadan sonra bayinin veya başka birinin
ürüne mudahale edip etmediğine dair bir fikir edinilebilir. bu arada genelde notebooklarda cd falan olmuyor zaten. hdd üzerinde gizli bir restore alanı oluyor ordan restore ediliyor.
tamamen kurgusal olarak söylüyorum, ürün bayiye free dos veya linux kurulu olarak gelmiştir. xp'yi kendileri kurup yanlış etiketi yapıştırmış olabilirler. markanın iyi bir bayisi ise yetkisi oluyor işletim sistemi kurmaya falan. veya iade bir üründür, size kaktırmış olabilirler.

bence durumu sorgulayın.
0
hayo
(01.12.08)
cevaplara teşekkürler

kutusunun üstünde yazdığına göre cihazın fabrikadan sevk tarihi 28.10.2008
windowsun kurulduğu tarih ise 25.10.2008

yani sonradan kurulmuş ya da kullanılmış bir cihaz değil.
direk fabrika çıkışından hatalı.

elimde hiçbir cd ,belge falan da olmadığı için bişey de yapamıyorum. yarın aldığım yeri arıcam.

@co2s2: teknosadan almadım bilgisayarı
0
🌸badfan
(01.12.08)
sanırım olabiliyor. isterseniz yetkili bir yere mail atın ya da telefnla bildirin bir deneme yapsınlar. ben de bilgisayarımı doğru düzgün bir firmadan aldım fakat windowsun lisans doğrulayıcısı falan indikten sonra bu kopya orijinal değil diye uyarılar vermeye başladı. windowsun sitesinden şikayet maili gönderebilirsiniz. türkçe bile yazabilirsiniz sanıyorum.
0
safepassage
(01.12.08)
ben de laptopu alırken vistayla geleceği yazıyordu. açıp baktım xp kurulu. açıklamasını da "vista pek sevilmiyor xp kurup veriyoruz" şeklinde yaptılar. XP kopya haliyle cdkey, sticker falan yok. Vistayı da kutusuyla verdiler. Yapabiliyorlar bazen böyle mallıklar. Kopyaysa zaten Microsoft Genuine hedesi çıkar yakında sağ altta.
0
neronas
(01.12.08)
ben xp home değil professional istiyordum bu saçmalık nedir diye gidin, cazgırlık yapın. ya bana professional verin (parasını ödediniz hakkınız ikisinin arasında fiyat farkı vardır) ya da xp pro kurulu sıfır bir makine verin diye diretin. bilginiz dahilinde olmadan istediğiniz mal değiştirilmiş. ürün listelemelerinde ram hdd zart zurt yanında işletim sistemi de yazar. siz 2ghzlik cpu istemişken 1 ghzlik pc verebiliyorlar mı? veremiyorlar. bunu da veremezler. hakkınızı arayınız.
0
atrin
(01.12.08)
(2)

matlab dosyadan bilgi okuma

psyche
elimde bi tane .txt uzantılı dosya var içi ell doldurulumuş, normal insanın okuyabileceği şekilde. içinde a.jpeg yazıyor mesela.ben bu dosyayı önce k = fopen(x.txt, rt+)'la açıp sonra fread(k) yaptığımda mesela içindeki karaakterlerin ascii değerlerini tek tek döndürüyor. ama ben bu a.jpeg'i dosyada
elimde bi tane .txt uzantılı dosya var içi ell doldurulumuş, normal insanın okuyabileceği şekilde. içinde a.jpeg yazıyor mesela.

ben bu dosyayı önce k = fopen(x.txt, rt+)'la açıp sonra fread(k) yaptığımda mesela içindeki karaakterlerin ascii değerlerini tek tek döndürüyor. ama ben bu a.jpeg'i dosyadan okuyup onu ekrana basmak istiyorum mesela. nasıl yapabilirim bunu?

bi de FREAD(FID,SIZE,PRECISION), FREAD(FID,SIZE) gibi prototipler var help fread'de ama bunları kullanamdım. mesela fread(k,1,'uchar') yazdığımda empty matrix: 0-by-1 gibi bişey döndürüyor.
0
psyche
(01.12.08)
matlab help inden alıntıdır:

Note fread is intended primarily for binary data. When reading text files, use the fgetl function.

ben de benzer bi işle uğraşıyorum şu an. sana tavsiyem bir while döngüsü içinde fgetl fonksyonunu kullanarak text dosyasını satır satır okut. dosyanın sonuna geldiğinde fgetl fonksyonu -1 döndürüyor. bunu kullanarak döngüden çıkabilirsin

bu işi yapan bir kod var elimde, mail adresi verirsen gönderebilirim

edit: gönderdim
0
makineci
(01.12.08)
[email protected]. teşekkür ederim şimdiden.
0
🌸psyche
(01.12.08)
(2)

Arşiv kontrolden çıktı. Dosyaları düzenleyebilecek program arıyorum.

seen sea
Bilgisayardaki arşivdeki dosyalar artık kontrolden çıktı.Örneğin; bilgisayarın farklı yerlerinde üç dört tane şebnem ferah klasörü var. Ya da her formattan önce yedekleyip te sonra geri yerleştirmeye üşendiğim klasörlerle dolu. arşivde "eski c" içinde "formattan kurtarılacaklar" içinde "format önces
Bilgisayardaki arşivdeki dosyalar artık kontrolden çıktı.
Örneğin; bilgisayarın farklı yerlerinde üç dört tane şebnem ferah klasörü var. Ya da her formattan önce yedekleyip te sonra geri yerleştirmeye üşendiğim klasörlerle dolu. arşivde "eski c" içinde "formattan kurtarılacaklar" içinde "format öncesi" içinde "eski masaüstü" içinde... diye bir sürü klasör oluştu.

sadede geleyim. arşiv 200 gb oldu, tek tek uğraşılmıyor büyün müzikleri bir araya toplamakla ya da aynı dosya varsa bulup silmekle. bunları yapan bir program var mıdır?
0
seen sea
(01.12.08)
ben duplicate file finder kullanıyorum benzer işler için. ama sizinki kadar çok dosyada performansı ne olur bilemedim.
0
hapax
(01.12.08)
dedupe dublicate file finder diye bir program var. bilgisayardaki aynı isimli ve/veya aynı boyuttaki dosyaları bulmak için idealdir. burdan deneme sürümünü indirebilirsiniz:

www.download.com

düdüt: ben yazana kadar hapax yazmış zaten.
0
cumingsoon
(01.12.08)
(4)

youtube'da takılma

yoldaki isaretler
youtube'a giriyoruz, giriyoruz da takılma oluyo o dönen şey var ya o dönüp duruyor. shockwave flashle ilgili bi problem dedi bi iki kere ama nası halledicez onu?
youtube'a giriyoruz, giriyoruz da takılma oluyo o dönen şey var ya o dönüp duruyor. shockwave flashle ilgili bi problem dedi bi iki kere ama nası halledicez onu?
0
yoldaki isaretler
(01.12.08)
linkteki adresten shockwave player kurarsanız çözülür diye tahmin ediyorum.

get.adobe.com
0
cumingsoon
(01.12.08)
denedim. düzelmedi.
0
🌸yoldaki isaretler
(01.12.08)
eger sürekli yapiyorsa anormal, arada sirada oluyorsa normal bir durum. youtube yogunluk nedeniyle siçislarda. benim de basima sürekli gelen bir hadise. dert edilecek bir durum degil yani.
0
trimpot
(01.12.08)
trimpot dert etmeyin demiş ama dert ederseniz bir de bunu deneyin:

get.adobe.com
0
cumingsoon
(01.12.08)
(5)

Sony NWZ-B135F ve RDS radyo sorunsalı

baklagil
Sony NWZ-B135F mp3 çalar almayı düşünüyorum.pek müzik manyağı değilim ama arada sırada dinlemek hoşuma gidiyo, radyoda dinlediğim belirli programlar var o yüzden radyosunun olması mutlaka gerekiyo, fiyatı da 150den aşağı olsun diyordum, işte araştırdım biraz ve Sony NWZ-B135F aklıma yattı gibi. (siz
Sony NWZ-B135F mp3 çalar almayı düşünüyorum.
pek müzik manyağı değilim ama arada sırada dinlemek hoşuma gidiyo, radyoda dinlediğim belirli programlar var o yüzden radyosunun olması mutlaka gerekiyo, fiyatı da 150den aşağı olsun diyordum, işte araştırdım biraz ve Sony NWZ-B135F aklıma yattı gibi. (siz ne dersiniz merak ediyorum)

asıl sorum ise; forumun tekinde "radyosunun RDS özelliğinin olmaması" eksi olarak belirtilmiş. nedir bu RDS olayı? %65 radyo - %35 mp3 dinlemek için alıcam bu cihazı, elimde patlamasın?
0
baklagil
(01.12.08)
RDS özelliği olan bir radyo; istasyon bilgisi, şarkı ismi ve sanatçısı gibi bilgileri gösterir. yani en basit haliyle RDS budur. Otomobil radyoları genellikle destekler RDS'i.

edit: biraz karışık bir anlatım olmuş. kusura bakmayın.
0
cumingsoon
(01.12.08)
RDS ile ilgili bilgi zaten verilmiş ama istasyon ismi, telefonu, web adresi, program ismi, şarkı, sanatçı adı gibi bilgilerin haricinde araç için olanlarda sanırım trafik bilgisi de gelebiliyor, ama trafik bilgisi olarak ne günderdikleri hakkında hiç bir fikrim yok.

Asıl söyleyeceğim, sony'yi kalite açısından gözün kapalı tercih edebilirsin ama ben eski model bir discman ini kullanıyorum (radyolu) ve hiç memnun değilim. Çok cızırtılı alıyor yayını. Mono yapınca da çok hafif düzeliyor ama pek de tadı kalmıyor. Telefonumun kıçıkırık radyosu bile yüzsüzlük derecesinde kaliteli yayın alıyor (istasyonu sömürürcesine). Belki yeni modellerde bu sorunu çözmüşlerdir.
0
seen sea
(01.12.08)
sony NW-E002F almıştım uzun zaman önce. ben de senin gibi radyosu güzel olsun radyo dinlerim diye düşünmüştüm fakat denemeden almak durumunda kaldım ve radyosundan hiç memnun değilim.

seen sea nin de söylediği gibi, ottan b.ktan afedersin cızırtı alıyor. yanından araba geçse onun bujilerinde oluşan manyetik alandan bile etkilenip cızırdıyor yani. denemeden alma derim radyo konusunda.

onun dışında pilleri çok iyi gidiyor. tek memnuniyetim bu sony walkman konusunda. kolay gelsin
0
safepassage
(01.12.08)
o trafik bilgisi olayını o sırada dinlediğiniz radyo yapmıyor. trafik bilgisi veren bir radyo olursa radyoçaların o frekansa otomatik geçebilme özelliği var. yani, örnek veriyorum, tem'desiniz ve bolu dağı tüneli'ne girmeden evvel bi radyoyu dinliyordunuz ve trafik zımbırtısı da etkin halde. tünele girdiğinizde otomatik olarak o tünel anonslarının yapıldığı frekansa tune eder radyo. ama tünel olduğu için normal şartlarda diğer frekanslarda da cızırtılı da olsa duyuluyor. ama olayı örnek olarak açıklamak gerekirse böyle. sesli anonslar gönderiliyor trafik bilgisi olarak (traffic alerts)
0
tom riddle
(01.12.08)
sony den plazma tv falan alinmayacaksa uzak durulmasi kanaatindeyi. tecrube ile sabittir.
0
polifonik osuruk
(01.12.08)
(1)

XP --> Windows Media Center

neronas
Bilgisayara yeniden sistem kurmadan, halihazırda yüklü olan Windows XP Pro ya windows media center ekleyebilir miyim?
Bilgisayara yeniden sistem kurmadan, halihazırda yüklü olan Windows XP Pro ya windows media center ekleyebilir miyim?
0
neronas
(30.11.08)
HDD'in başka bir partition'una kurabilirsiniz..
0
susebili
(03.01.09)
(11)

ADSL Kota Aşımı

think martini
aylık 29 YTL olan paketi aldım ama üye olduğumdan beri hiç 29 YTL ile kurtulamadım ellerinden:( bu ay 40 YTL gelmiş fatura, 990 MB kota aşımı varmış. Ya film indirmem, bütün gün zaten işteyim, modemim de kullanmadığım süre boyunca hep kapalıdır. Ne yapıyorum da kotayı aşıyorum anlamadım?! Modemin mo
aylık 29 YTL olan paketi aldım ama üye olduğumdan beri hiç 29 YTL ile kurtulamadım ellerinden:( bu ay 40 YTL gelmiş fatura, 990 MB kota aşımı varmış. Ya film indirmem, bütün gün zaten işteyim, modemim de kullanmadığım süre boyunca hep kapalıdır. Ne yapıyorum da kotayı aşıyorum anlamadım?! Modemin modelinden filan da olabilir dediler, doğru mudur? Bi tek Limewire'dan şarkı indiriyorum o kadar. Ayda ortalama kaç şarkı indirmekle kota bu kadar aşılır ki yaa??? Bi aydınlatır mısınız bu kota aşımı konusunda beni, yoksa deli oluciiiim:) Bi de "çıplak ADSL" diye bir şey gelicekmiş 2009'da, o kadar çabuk yürürlüğe girer mi acaba bu iş?
0
think martini
(30.11.08)
modeme sifre koyabildiginize emin misiniz? sadece sarki indirmekle asilmaz zira.
0
la traviata
(30.11.08)
bir şarkının boyutunu ortalama olarak 3 mb alırsak 4990 mb'a ulaşmak için yaklaşık 1660 tane şarkı indirmeniz lazım ki imkansız gibi birşey.
0
cumingsoon
(30.11.08)
@stillsoon; Ayda diil 1600, 160 şarkı bile indirmiyorumdur:)
Nasıl olabilir peki böyle bir şey?
@la traviata; modem şifreli evet. Hatta geçen gün şifreyi unutmuştum, bulana kadar canım çıktı. Ayrıca modem bütün gün kapalı, şifreli olmasa da başkaları kullanamazdı ki gün içinde.
Neden oluyor, nasıl oluyor bi akıl verin banaaa
0
🌸think martini
(30.11.08)
ben sadece matematik yaptım. "Ayda ortalama kaç şarkı indirmekle kota bu kadar aşılır ki yaa???" diye sorduğunuz için basit bi matematik hesabı. yani anlatmaya çalıştığım şey sadece şarkı indirmekle kota aşılmaz, aşılamaz.
0
cumingsoon
(30.11.08)
walla hocam ben de simdiye kadar hic 4 gb kullanmadim. mutlaka 200, 300, veya 700 mb falan asiyoruz. zaten her kisiden 2 milyon toplasa, 300-500binden 600000-1000000 lira yapar. tey teeey.
0
osuruklu
(30.11.08)
@vennus
telekom o tür programlar biraz eksik gösterir şu şu nedenden diyordu, ona da dikkat edilmeli.
0
sanal uyku
(01.12.08)
bi firewall kurun. sizin bilginiz dışında bazı programlar veri alış verişi yapıyor olabilir.
0
cruor
(01.12.08)
youtube yada oyun sitelerine falan (java uygulamalı) giriyorsanız onlarda çok etkiler.1 ay boyunca sadece youtube'a girerek kota geçilebileceğini ben yaşadım açıkcası..
0
isott
(01.12.08)
bende netlimiter programı var..baktım bende zamanında kota yı aşıyor ve buna akıl sır erdiremiyordum sonra bu programı yükledim..ve baktım ki bi kere youtube, google earth yüksek çözünürlüklü fotolar,msnde açtığın o an için düşünemediğn webcam görüntüleri, gereksiz yere yüklenen windows update leri.bunlar inanılmaz kotayı uçuruyor..
0
copy paste
(01.12.08)
port kontrolu yaptır bide bazen başkasının kontörleri de senden atabilior telekom a basvurursusan sanırım işini çözerler
0
ufuq
(01.12.08)
Öncelikle cevaplar için teşekkürler.
Youtube'a pek girmem, online oyun filan da oynamam. Bütün gün zaten ofiste bilgisayar başındayım, akşam evde sadece maillerime bakıyorum, sozluğe filan göz atıyorum, bazen şarkı indiriyorum bi de msn açık o kadar. Yani kotayı aşıcak bir şeyler yapmadığım kesin.
@ufuq; en güzeli Telekom'a başvurmak ve derdimi onlara anlatmak olacak galiba. Kazıklanıyoruz mütemadiyen, nasıl çözerler, çözmek isterler mi bilmem ama bir şeyler yapmam şart oldu:)
0
🌸think martini
(01.12.08)
(6)

Bu aparat benim aradigim aparat mi? (Acil ulan)

theli
USB 1.1 sahibi laptopuma 2.0 usb portu eklemek icin dogru aparata mi bakiyorum? ise yarar mi? tesekkurler.http://cgi.ebay.co.uk/32Bit-PCMCIA-USB-2-0-4-Port-HUB-Cardbus-FOR-Laptop-UK_W0QQitemZ290278626455QQcmdZViewItemQQptZUK_Computing_LaptopAccessories_PCMCIACards?hash=item290278626455&_trksid=p3286
USB 1.1 sahibi laptopuma 2.0 usb portu eklemek icin dogru aparata mi bakiyorum? ise yarar mi? tesekkurler.

cgi.ebay.co.uk
0
theli
(30.11.08)
anakart desteklemeden 2.0 kullanman biseyi degistirmez ki. coklayıcı olarak kullanacaksan olur tak kullan bisi olmaz.
0
bryan fury
(30.11.08)
yapma etme mr.Fury. laptop a PCMCIA kart takarken anakarttan izin mi isticez? benim derdim laptop a harici hdd baglamak. fakat harici hdd usb 2.0 istiyor tek bir kabloyla baglanabilmek icin. 1.1 oldugundan 2. bir kabloya ihtiyacim var, hem 2. kablo yanimda degil hem laptopda 1 usb girisi var, oda 1.1..
0
🌸theli
(30.11.08)
e iyi de resim yok link yok nerden bileyim ben ne tarif ettigini ne sordugunu. pcmcia kartını.

2.0 port varsa kartta tak kullan. bisi olmaz.
0
bryan fury
(30.11.08)
oouw kusura bakma, ekledim linki..
0
🌸theli
(30.11.08)
kullan kullan calısır.
0
bryan fury
(30.11.08)
evet destekler, dikkat etmen pcmcia mı yoksa ekspres mi olduğu.
0
efruz
(30.11.08)
(3)

[bilgisayar] iç içe geçmiş parantezlerde bir yandan öte yana zıplama

makineci
Merhabalar sayın coderlerşimdi poroğram yazarken, iç içe geçmiş (nested) parantezlerden oluşan ifadelerle karşılaşıyoruz sayısız kez:akıllı text editörlerde(ne demekse), imleç herhangibir parantez üzerine geldiğinde, onunla aynı seviyedeki (eşleneği olan) diğer parantez highlight oluyor. tam da bu e
Merhabalar sayın coderler

şimdi poroğram yazarken, iç içe geçmiş (nested) parantezlerden oluşan ifadelerle karşılaşıyoruz sayısız kez:

akıllı text editörlerde(ne demekse), imleç herhangibir parantez üzerine geldiğinde, onunla aynı seviyedeki (eşleneği olan) diğer parantez highlight oluyor. tam da bu esnada, imlecimi hangi tuş kombinasyonuyla eşlenek paranteze ışınlayabilirim ?

misal:
bu_mudur( c, şöyleyse(böyleyse(a,b)));

şöyleyse fonksyonuna ikinci bir argüman girmem gerekti, soldan ikinci parantezin üzerine geldim, böyleysenin üzerinden geçmeye üşeniyorum, ne yapmalıyım?

ooo bilaader bu her kompaylır için değişir diyorsanız, matlabda bunu nası yapıldıını diyiverin bi zahmet
0
makineci
(30.11.08)
böyleyse'nin başındaki paranteze gelip ctrl+sağ yön tuşu yaparsan a'nın önündeki paranteze gider ama b'nin sağındakine direk geçemezsin.
0
psyche
(30.11.08)
@physche
evet, bahsettiğin kombinasyon kelime kelime atlamaya izin veriyor.
bu olayın .NET in compiler'larında yapıldığını görmüştüm, onun için soruyorum.
0
🌸makineci
(30.11.08)
senin aradğın olay dr.scheme ortamında da var. scheme çok parantezin kullanıldığı bi dil olduğu için böyle bişey yapmaya ihtiyaç duymuşlar herhalde. ordaki kombinasyon alt+yöntuşu ama bu matlab'ta olmuyor ve bildiğim kadarıyla yok öyle bi geçiş. ama belki vardır da bilmiyorumdur. bilen varsa yazsın işte. bu da soruyla alakasız bi cevap oldu gibi ama neyse artık.
0
psyche
(30.11.08)
(3)

youtube - hosts dosyası

sanal uyku
bu hosts dosyasını editleyerek youtube'a giriyorum iyi güzel de her zaman girmiyor yine de. bunun nedeni nedir? dosyaya eklediğim ip'ler şurada:http://static.shiftdelete.net/temp/hosts.txt
bu hosts dosyasını editleyerek youtube'a giriyorum iyi güzel de her zaman girmiyor yine de. bunun nedeni nedir? dosyaya eklediğim ip'ler şurada:
static.shiftdelete.net
0
sanal uyku
(30.11.08)
sana "youtube jacker" isimli programı yüklemeni tavsiye ediyorum. hiç sorun çikartmiyor ufak bi program google da arat çikiyor.
0
crystalsoul
(30.11.08)
www.youtube.com ve youtube.com seklindeki linklere girersin de jp.youtube.com olsun uk.youtube.com olsun bunlara giremezsin. linkte jp vesaire varsa www yap onu sadece dili degistiren bir zimbirti..
0
samfisher
(30.11.08)
@crystalsoul
onu kullandım gayet güzeldi ama bu sefer de dns değiştirerek girebildiğim sitelere giremiyordum silmek zorunda kaldım.
@samfisher
sadece www. olanlara giriyorum, benim de aklımda o tür bişey geldi acaba youtube'un orada kayıtlı olmayan serverlarına da bağlanmaya çalışıyor da ondan mı girmiyor?
0
🌸sanal uyku
(01.12.08)
(2)

halojen lamba neden ses yapar?

yoldaki isaretler
böyle ıslığa benzer bişey?
böyle ıslığa benzer bişey?
0
yoldaki isaretler
(30.11.08)
isliga benziyorsa kismen yuksek frekanslidir, bu da voltaj yukselticinin (voltage multiplier diye aratabilirsin google'da) kondansatorlerinin time constant'ini (bkz: #10440252) yukseltmek icin kullanilan osilatorun (kristal) yaygidi sestir. muhtemelen.
0
osuruklu
(30.11.08)
halojen değil de metal halide ise balastı arıza yapmak üzeredir.
0
kimlanbu
(30.11.08)
(1)

xp de bir sürücüyü salt okunur yapmak.

madik atak
google da hem türkçe hem ingilizce arıyorum ama, bahsettiğim şeyi yapabilen bir sonuca ulasamadım. yapmak istediğim çok basit. d: sürücüne yeni dosya eklenmesine ve dosyaların silinmesine veya değiştirilmesine engel olmak istiyorum. ancak dosyalar okunabilmeli. sadece mp3 ve lrc dosyaları var. bilgi
google da hem türkçe hem ingilizce arıyorum ama, bahsettiğim şeyi yapabilen bir sonuca ulasamadım. yapmak istediğim çok basit. d: sürücüne yeni dosya eklenmesine ve dosyaların silinmesine veya değiştirilmesine engel olmak istiyorum. ancak dosyalar okunabilmeli. sadece mp3 ve lrc dosyaları var. bilgisayarı kardeşime bırakıp uzak diyara gidiyorum da, döndüğümde mp3 arşivimde en ufak bir sorun olsun istemiyorum.. böyleken böyle. nedir nası yaparım. teşekkür ederim.
0
madik atak
(30.11.08)
Windowsun kendi özelliği varmı bilmiyorum ama ben "Easy Disk Drive Safeguard" adında bir program kullanıyorum, ister gizleyebiliyorsunuz ister lock edebiliyorsunuz istediğiniz sürücüyü.
0
menthura
(30.11.08)
(5)

kablosuz ağı kulnanan birisi olabilir mi?

tabudeviren
evde kablosuz modem [pc için] kurulu. modem de şifreli.pek anlamadığım bir şey olduğu için, kenarda köşede kalmış bir ayarı suistimal ediliyor olabilir diye düşünüyorum.çünkü bağlantı bazen acayip yavaşlıyor. hiçbir şey yapmamama rağmen.birisinin benim bağlantımı kullanıp kullanmadığını öğrebilir mi
evde kablosuz modem [pc için] kurulu. modem de şifreli.
pek anlamadığım bir şey olduğu için, kenarda köşede kalmış bir ayarı suistimal ediliyor olabilir diye düşünüyorum.

çünkü bağlantı bazen acayip yavaşlıyor. hiçbir şey yapmamama rağmen.
birisinin benim bağlantımı kullanıp kullanmadığını öğrebilir miyim?
0
tabudeviren
(29.11.08)
modeminin markasını belirtirmemişsin.
zyxel'de,
Wireless LAN > Association List ile bağlanan bilgisayarların mac adresleri gözüküyor.

veya

çalıştır (win logo + r) > cmd ile komut istemini açtıktan sonra,
"ipconfig" komutu ile lokal ip adresine bak, misal 192.168.1.33

sonra,

ping 192.168.1.34
ping 192.168.1.35

ile kendi ip'nin 1, 2 sayı üstüne, kimse var mı, yok mu, diye bakabilirsin.

bu sayılar çok yabancı geldiyse, bir altını da ping'le. senden önce bağlanmış da olabilir.
0
free spirit
(29.11.08)
@free spirit
peki o baglanan ip yi tespit ettdi diyelim. eeeee sonra? ne yapilabilinir ki yani? ciddi ciddi soruyorum he!
0
cizmedin ki kesesin
(29.11.08)
şifreleme türü WEP ise, WPA veya WPA2 yapınız.
0
winsome
(29.11.08)
cizmedin ki kesesin@
modem sahibinin kendi bilgisayarına kuracağı bir iki ufak program vasıtasıyla data akışı aynen izlenebilmekte. yeri geldiğinde kaydedilmekte.
bu şu demek oluyor, kişi hangi websitelerine login olmuş. kullanıcı adı şifresi neymiş. bankanın sitesine girerken yazdığı kullanıcı adı şifre. msn'e girerken filan. hatta msn de yaptığı tüm konuşmalar elde edilebilinir. daha sayayım mı? :)

(bkz: sniffer)

ava giderken avlanmak bu olsa gerek. o beleşçinin kim olduğu, karıştırdığı haltlar izlenir ve ardından tüm hesapları ele geçirilir. o yee
0
winsome
(29.11.08)
soru: "birisinin benim bağlantımı kullanıp kullanmadığını öğrenebilir miyim?"

cizmedin ki kesesin@

modemi resetlemek ve standart önlemler almak yerinde olacaktır.

- wpa ile şifrele.
- eğer modeminde varsa, "mac filter" ile izin verilen mac adresi listesine sadece kendi ağ kartının mac adresini ekle. cmd'de "ipconfig/all" ile "physical address" XX-XX-XX-XX-XX-XX değeri.
- (bkz: üç kulhüvallah bir elham)
0
free spirit
(29.11.08)
(1)

Mini USB Temassızlık

talemon
Merhabalar, benim bir motorola v3x telefonum var, kendisi bilgisayara bağlanmak ve şarj olmak için mini-usb bir girişe sahip. Ancak kendisi artık eskidiği için şarj olmakta ve bağlantı kurmakta zorlanıyor. Hatta son 1-2 gündür imkansız hale geldi şarj etmek. Bu yetmiyormuş gibi telefonu modifiye ett
Merhabalar, benim bir motorola v3x telefonum var, kendisi bilgisayara bağlanmak ve şarj olmak için mini-usb bir girişe sahip. Ancak kendisi artık eskidiği için şarj olmakta ve bağlantı kurmakta zorlanıyor. Hatta son 1-2 gündür imkansız hale geldi şarj etmek. Bu yetmiyormuş gibi telefonu modifiye ettim, çok güzel oldu fekat attığım flash imei numarasını da içerdiği için şimdi kayıtsız gözüküyor telefon. Bir saattir uğraşıyorum ama tekrar bilgisayarla bağlantı kurmayı beceremedim. Kontakt spreyim de yok, evde ne döksem sürsem soksam da bu mini-usb girişini yeniden işler hale getirsem?
0
talemon
(29.11.08)
diş fırçası belki işe yarar ama anlattığına bakılırsa miniusb nin pinleri içeriden boarddan oynuyor. bir telefoncuya götürüp 5 dk da lehimletebilirsin.
0
vincenzo
(29.11.08)
(2)

monitör tamiri

carnicero
ey kadıköylüler;an itibariyle elimde garantisi geçmiş ekranında "sinyal yok" yazısından başka bir şey göremediğimiz samsung 17" lcd monitör var. pc'ye bağlayınca ise ekran kapkara oluyor. ev ortamında yapılabilecek herşeyi denedikten sonra şimdi tamire verme görevi bana düştü ve bugün (cumartesi old
ey kadıköylüler;

an itibariyle elimde garantisi geçmiş ekranında "sinyal yok" yazısından başka bir şey göremediğimiz samsung 17" lcd monitör var. pc'ye bağlayınca ise ekran kapkara oluyor. ev ortamında yapılabilecek herşeyi denedikten sonra şimdi tamire verme görevi bana düştü ve bugün (cumartesi olduğuna dikkat çekerim) içinde yazıcıoğlunda yaptırabileceğim yer arıyorum.

eskiden ne arızası olursa olsun 20 ytl'ye monitör tamir ederim diyen dükkanlar varmış, şimdi de var mıdır? bildiğiniz, güvendiğiniz tamirci ustalar varsa bi adreslerini alayım hatta varsa selamınızı ileteyim

kısacası panel sağlam, bu yüzden adam yolmayan, 3 kuruşa gün içinde tamir ettirebileceğim güvenilir bir yer arıyorum.
0
carnicero
(29.11.08)
valla bende de bi benq 17" vardı aydı durumda. kac yere sordum cok yuksek fiyat cektiler. bi tanesi 100$ demişti hatta. bende çöpe attım. garantisi geçmişse pek bi şansı yok maalesef.
0
quadropol
(29.11.08)
simdi az bir ihtimal ama pc'ye baska ekran baglanarak denenmediyse denenmelidir diyim once. ziraekran deil ekrankarti bozuksa hungur hungur aglanabilir. hatta bir de farkli kablo ile deneyin. o da daha masrafsiz ve gozyassiz olur.

akabinde lcd tamirleri lcd kisminda sorun olmadigi surece fikstir bildigim kadari ile. sonucta elektrik devresi ya da vga kablo kismi bozuksa bilgisayarin anakartini cikarip takmak ne kadar zorsa onu yapmak da o kadar zordur. dolayisi ile ekstra para talep ediceklerini sanmiyorum. yazicioglu'nun ikinci katinda anil bilgisayar var. ben bilgisayarm bozuldugunda oraya gotururum. fakat sorunun ne oldugunu soyleyin, kontrol esnasinda yanlarinda durun, zira ayakta sikme ihtimalleri var. ha ben niye gidiyorum ? sikileceksem en azindan her zaman gittigim alistigim yer siksin...
0
polifonik osuruk
(30.11.08)
(7)

Nooldu yav buna?

kartonpiyer
Arkadaslar notebookun dvd writeri dvd yazamamaya basladi. Neroyla deniyorum olmuyor, data verificationda hata veriyor, windowsla deniyorum yaziyomus gibi yapip hic birsey yapmiyor. Ayni alet mis gibi problemsizce cilginca cd yazabiliyor. aletin dwd writer combo oldugundan emin misin demeyin, cunku b
Arkadaslar notebookun dvd writeri dvd yazamamaya basladi. Neroyla deniyorum olmuyor, data verificationda hata veriyor, windowsla deniyorum yaziyomus gibi yapip hic birsey yapmiyor. Ayni alet mis gibi problemsizce cilginca cd yazabiliyor.

aletin dwd writer combo oldugundan emin misin demeyin, cunku ben bununla dvd de yazdiydim.

simdi sizce bunun problemi donanimsal cortlama kategorisinde mi, yazilimsal problem kategorisinde mi, yoksa "hacim onun kristali kirlidir soyle yap boyla yap duzelir" kategirisinden midir? sizce nedir ne degildir?
0
kartonpiyer
(29.11.08)
garanti kapsamındaysa gidin değiştirtin, asus teknik serviste 15dk da değiştirmişlerdi, sizinle aynı durumdaydım, okuyordu herşeyi ama dvd yazamıyordu. genelde donanımsaldır
0
raj
(29.11.08)
evet aynen asus benimki de.. hmm. tesekkurler
0
🌸kartonpiyer
(29.11.08)
kartonpiyer abicim :)

yüklü nero'yu kaldirip tekrar yüklemeyip öyle denemeni öneririm. ayrica farkli dvd yazma programlari ile deneyerek gercek sorunu bulman sana bir yol gösterebilir.

ve ayrica; notebook un sitesinde dvd combonun driverlarina bir gözatmani, yeni firmware ciktiysa önü yüklemeni tavsiye ederim.

saygilar, selamlar :)
0
trimpot
(29.11.08)
ha aklıma geldi. saçma gelecek ama windows'u restart edince düzelyior bazen. dvd'nin buffer'ıyla da alakalı olabilir. ben dvd'yi değiştirtmeden önce farketmiştim, laptop'a reset attığımda sonraki açışta düzeliyordu yazıyordu dvdleri. ama bu bir süre idare etti, sonra hiç yazmamaya başlayınca götürdüm değiştirttim.
0
raj
(29.11.08)
trimpot dedigini de bir deneyeyim en iyisi. yoksa su siralar teknik servise gitme sansim yok:) olmazsa artik gotururuz ilerde.
0
🌸kartonpiyer
(29.11.08)
ben de bir asus kullanicisiyim ve ayni sorunlar ile kar$i kar$iyayim. garantisi bitti notebook'un, servis 140+kdv + takma ucreti istedi :) sanirim di$aridan birisine oem bir dwdrw taktiracagim..
0
oligomer
(29.11.08)
aynı sorunu hp de yaşamıştım.o seride hata varmış, değiştirdiler.
0
sare
(29.11.08)
(3)

readyboost önerisi

supercalifragilisticexpialidocious
selamlar teknik bilgisine sonsuz bir güven duyduğum ek$i duyurganlar!xp kullanan ve 768 gb ddram (256+512) taşıyan bir adet emektar (6 yaşında) masaüstü ve vistalı 1 gb (512+512) ddr2 taşıyan bir adet de henüz birkaç aylık toshiba satellite L40-14h dizüstü bilgisayarım mevcut. her ikisinde de ramler
selamlar teknik bilgisine sonsuz bir güven duyduğum ek$i duyurganlar!

xp kullanan ve 768 gb ddram (256+512) taşıyan bir adet emektar (6 yaşında) masaüstü ve vistalı 1 gb (512+512) ddr2 taşıyan bir adet de henüz birkaç aylık toshiba satellite L40-14h dizüstü bilgisayarım mevcut. her ikisinde de ramlere zam yapasım var ve fakat hem ona hem ona almak biraz fazla tuzlu olacak şu durumda benm için. zira 2'şer gb yapmak için 2*1 gb ddr, 2*1 gb ddr2 almam ve mevcut olanları çürüğe ayırmam lazım. e bu da ner'den baksak bi' 100 $ demek ki kendisi benim için şu an lüks.

buna alternatif olarak ve aynı performansı alamayacağıma namusum ve şerefim üzerine and içerek readyboost destekli bi' usb bellek alsam nası' olur? ve soruların devamı geliyo';

1 - önerir misiniz? 5n 1k?

2 - ola ki önerirseniz 2/4/8/16 gb, ne önerirsiniz? bununla bağlantılı olarak ne kadarını çakma ram olarak kullanabilirim, bu bilgisayarlara mı bağlıdır, bunu nasıl öğrenebilirim?

3 - marka öneriniz var mı özellikle?

4 - hem dizüstü hem de artık pabucu büyük ölçüde dama atılmış ve yine büyük ölçüde aziz pedere devredilmiş masaüstü için ayrıca 2 bellek almak mı gerekir illa, yoksa default olarak dizüstünde, arada bi' masaüstünde bulunacak bi' tane yeterli olur mu? kafamdakinden bir çift alabilirim sanırsam, ama gerekli olur mu? yoksa değiştirmek, yeniden başlatmaya gerek duymadan takmak çıkarmak falan kolay mıdır, "gerek yok, ille gerektiğinde birinden diğerine takıverirsin" mi dersiniz?

kafamdaki: www.mavibilgisayar.com

5 - eboostr hagaden işe yaramakta mıdır xp için?

herhangi bir flash bellek için bonus soru: teknosa'dan almayacağımı biliyorum ama ner'den alayım? mavi? vatan? hepsiburada? sanalmarketim? başkası?

sevgiler sunuyor, selam ediyorum..
0
supercalifragilisticexpialidocious
(29.11.08)
1 - önermem: readyboot size gözle görülür bir performans artışı yaşatmaz, asla ve asla (external'ın hızı ne olursa olsun) ram yerine geçecek hızda değildir, genelde hdd deki pagefile işlemi için kullanılır.

2 - önermem ama alacaksanız en büyüğünden alın.

3 - kingston

4 - masaüstüne takılan ram'ler laptop'lara takılamazlar, ikisi için de farklı ram'ler lazım.
0
raj
(29.11.08)
uzun güzel bi cevap yazmıştım, browser hatası dedi sildi. o halde şimdi özetler:
kimi işlemlerde evet performans farkı görürsün
1- evet
2- sadece rb için 4, dosya deposu olarakta kullanırsan 8. sadece 4gb lik kısmı radyboost olarak kullanılabilir.
3- toshiba transmemory (siyah)
4- 1 tane. yeniden başlatmana gerek yok. özelliklerden rb kullanma dersin vista izin verince çıkarırsın, diğerine takıp rb için kullan dersin.
5- bilmiyorum
mavi, gold, teknosa ve internetten uzak dur. kolay gelsin
0
youngphilosopher
(29.11.08)
iki zıt görüş gelmiş, güzel olmuş =) biraz geç de olsa çok sağolun öncelikle!

ya sandisk'in 16 gb readyboost+u3 destekli bi' diski var vatan'da 62 mellona alabileceğim. elinizi vermişken kolunuzu da alayım ve bi' de onunla ilgili fikir sorayım istedim.

www.vatanbilgisayar.com

bi' de yalnızca 45 kuruş fazlasına alabileceğim bi' toshiba var;

www.vatanbilgisayar.com

u3 desteği bi' işe yarar mı, bi' şeye derman mıdır, olmasa da olur mu, "ille de toshiba!" mı, başka öneriniz var mı?

p.s. tabii ki bu söylediklerim sadece vatan'a göre.. gidip alıcam tükanından. daha ucuz, daha tercih edilesi önerisi olan varsa ona da aç(ığ)ım =)

düdüt: anam ne pis bi' insanmışım, 22 milyona 4 gb'lık şeye kafamdaki demişim ilk soruda, şimdi 16 gb'lar, 65 milyonlar havada uçuşuyo'.. hey gidi.. itiraf ediyorum, bayram yaradı, evet =D
0
🌸supercalifragilisticexpialidocious
(12.12.08)
(5)

GoreTex ayakkabının bakımı

makineci
Dağcı arkadaşlarım, sorum sizeGeçen sene pek haddim olmayarak, görünüş itibariyle tanka benzeyen salomon marka, gore-tex ten mamül bir bot aldım. Dağa bayıra gidemediğimden, i.melih gökçek'in sürrealist şehirleşme anlayışı dışında botları zorlayan bir kullanım ortamı yok. zaman içinde botlar koku ya
Dağcı arkadaşlarım, sorum size

Geçen sene pek haddim olmayarak, görünüş itibariyle tanka benzeyen salomon marka, gore-tex ten mamül bir bot aldım. Dağa bayıra gidemediğimden, i.melih gökçek'in sürrealist şehirleşme anlayışı dışında botları zorlayan bir kullanım ortamı yok.

zaman içinde botlar koku yapmaya başladı. bazen ayağımın tamamen havasız, ter içinde kaldığını farkediyorum. bildiğim kadarıyla bu durum goreTex'in özelliklerine tamamen aykırı. acaba suyun bile giremediği mikroskobik deliklerin günlük kullanım sonucu tıkanması mümkün mü? bu botlarda kokuyu engellemek için yapılması gerekenler nelerdir?
0
makineci
(29.11.08)
goretexler genelde pek günlük kullanım için olmadığından ayağınızda ter yapması normal hergün giymeyinde gün aşırı giyin iki günde bir üç günde bir falan giyin giydikten sonra dışarda havalandırın biraz kapının önünde değil tabi balkonda falan
0
buffy de vampir sayilir
(29.11.08)
Uygun çorap giyin. Kişisel tecrübelerim sonucu, olayın botta değil çorapta olduğunu kavradım.

Gore tex botlar günlük kullanım için değildir demek yanlış olur. Onları dağda kullanıp günlük koşullarda kullanamamıza sebep olan ne olabilir ki? Sonuçta Gore-tex kumaşlar günlük eşyalarda da sıklıkla kullanılıyor. Ki ben de dağda giydiğim Salomon botumla okula da gidiyorum. Fakat söylenilen doğru. Tüm ayakkabılarınızı gün aşırı kullanın. Yanına alacağınız 2. bir ayakkabı ile ömrü en az iki kat uzayacaktır.
0
paranormal
(29.11.08)
öncelikle uygun çorapla giyin, uzun süreli kullanmyın, bu ayakkabılar 3-4 gün kullanılıp 3-4 gün havalanınca rahat eden şeyler, havalandırın. içini dışını silin, temizleyin.
0
raj
(29.11.08)
spreyler var ayakkabi ici bakimi icin. ekstradan bakinayim derken bunu buldum.
trekking corabi, havalandirma ve bakim sanirim caresi.
www.trailspace.com
0
pyro clustic flow
(29.11.08)
ise yarar, buyrun; www.adrenalin.com.tr
0
trimpot
(29.11.08)
(2)

NOKIA 5310 xpressMusic telefonu hakkında

mesutdg66
arkadaşlar NOKIA 5310 xpressMusic telefonum var video çekmek istiyorum sadece 19 saniye çekiyo sonra duruyo. ben 3-5 dakıka cekmek istiyorum ama hep 19 sanıyelık vıdeolar cekıyo kullanan varsa bı yardımcı olsun. şimdiden teşekkürler
arkadaşlar NOKIA 5310 xpressMusic telefonum var video çekmek istiyorum sadece 19 saniye çekiyo sonra duruyo. ben 3-5 dakıka cekmek istiyorum ama hep 19 sanıyelık vıdeolar cekıyo kullanan varsa bı yardımcı olsun. şimdiden teşekkürler
0
mesutdg66
(29.11.08)
kameraya girip seçeneklerden ayarlara gir video klip uzunluğunu en fazla yap o zaman boş hafızan kadar video çekersin :)
0
sevii
(29.11.08)
haa ayrıca görüntü ve video saklama yerini de hafıza kartı olarak seç
0
sevii
(29.11.08)
(3)

matlab image boyutuyla oynama

psyche
bir tane imread'le image aldık ve boyutlarına baktık ki 100*100*3 diyelim. bu image'ın satır ve sütun sayılarını değiştirip mesela 50*200*3 haline getirebilmenin bir yolu var mı?
bir tane imread'le image aldık ve boyutlarına baktık ki 100*100*3 diyelim. bu image'ın satır ve sütun sayılarını değiştirip mesela 50*200*3 haline getirebilmenin bir yolu var mı?
0
psyche
(28.11.08)
help imagesc
0
makineci
(28.11.08)
bu resmin boyutlarını değiştrmeye yaramıyor, renklerin tonlarını değiştiriyor gördüğüm kadarıyla. söylediğim gibi bi işlem yapan bi fonksiyon vardır herhalde. yani kullanılabiliecek bir şey sonuçta bunun için bi fonksiyon yazmışlardır.
0
🌸psyche
(29.11.08)
hmm yanlışlık olmuş. şöyle olacaktı:

help imresize

bunu kullanmak için image processing toolbox'un yüklü olması gerekiyor.

% B = imresize(A, [mrows ncols]) returns image B that has the number of rows and columns
% specified by [mrows ncols]. Either NUMROWS or NUMCOLS may be NaN, in which case imresize
% computes the number of rows or columns automatically to preserve the image aspect ratio.
0
makineci
(29.11.08)
(2)

nba2k9 çalışır mı?

ocanal
toshiba satalite A-300 15-B laptop sahibiyim.İŞLEMCİ: Intel® Penryn 800 Mhz. 2.4 Ghz. 3 MB Cache Core™ 2 Duo T8300 İşlemciRAM: 3 GB DDR2 667 Mhz. (Max. 4 GB) RamHDD: 250 GB SATA (5400 Rpm) HDDOPTİK SÜRÜCÜ: DVD-RW Double LayerEKRAN KARTI: ATI MOBILITY RADEON HD3650 Max. 512 MB Ekran Kartıözellik
toshiba satalite A-300 15-B laptop sahibiyim.

İŞLEMCİ: Intel® Penryn 800 Mhz. 2.4 Ghz. 3 MB Cache Core™ 2 Duo T8300 İşlemci
RAM: 3 GB DDR2 667 Mhz. (Max. 4 GB) Ram
HDD: 250 GB SATA (5400 Rpm) HDD
OPTİK SÜRÜCÜ: DVD-RW Double Layer
EKRAN KARTI: ATI MOBILITY RADEON HD3650 Max. 512 MB Ekran Kartı

özellikleri de bunlar nb2k9 'u çalıştırır mı çalıştırmaz mı net bir cevap istiyorum.
0
ocanal
(28.11.08)
çalışır. bende bu laptop'ın bir kaç alt modeli var grafiklerden feragat edince çalışıyo.
0
teritori
(28.11.08)
çalışır, oyunu oynarken kasmaz fakat tüm salonu gösterdiği sahnelerde kasabilir ki bu da oynanabilirliği etkilemiyor.
0
puppets
(28.11.08)
(1)

torrentleech davetiyesi/demonoid sorusu

sanio
paylasimci eksiduyuru ahalisitorrentleech davetiyesi lazim gelmektedir su aralar. gonderirseniz cok mutlu olcam. em ail adresim kedutlu(at)gmail/comayrica birde soyle soru var. demonoid davetiyesi buldum fakat server cok kalabalikmis o yuzden kayit olamazmisim. hergun siteyi kontrol edersem arada bo
paylasimci eksiduyuru ahalisi
torrentleech davetiyesi lazim gelmektedir su aralar. gonderirseniz cok mutlu olcam. em ail adresim kedutlu(at)gmail/com

ayrica birde soyle soru var. demonoid davetiyesi buldum fakat server cok kalabalikmis o yuzden kayit olamazmisim. hergun siteyi kontrol edersem arada bos yer yakalayabilirmisim. bu durumu yasayipta uyelik alabilen var mi?
0
sanio
(28.11.08)
demonoid zaten normal üyeliği de "arada bir" açıyordu ki ben de o biçimde üye olmuştum uzun zaman önce.
Server kalabalıklığı da doğrudur, upload etmek istediğim bir iki torrent bu yüzden, bu mesajı vererek kabul edilmedi geçen gün.

En temizi thepiratebay bilader, tertemiz paylaşım yok raitoymuş yok ıvır zıvır guiymiş hiç gerek yok; tam işini gören tracker bu (ayrıca hayvanlar gibi de büyük tracker)
0
jesterdvine
(25.12.08)
(4)

amarok - last.fm - playlist 2 soru

psyche
1 - last.fm sayfasından linux için koyduğu yazılımı indirdim yükledim. sonra amarok'la şarkı çaldırdığmda şu scrobble denen olayı yapmıyor. baya aradaım baktım da bunu aktive etmeye yarayacak bi yer bulamadım. bu last.f m programcığını açtığımda "The ALSA soundsystem either busy or not present" şek
1 - last.fm sayfasından linux için koyduğu yazılımı indirdim yükledim. sonra amarok'la şarkı çaldırdığmda şu scrobble denen olayı yapmıyor. baya aradaım baktım da bunu aktive etmeye yarayacak bi yer bulamadım. bu last.f m programcığını açtığımda "The ALSA soundsystem either busy or not present" şeklinde bir hata veriyor. ama mesela amarok'ta "playlist->add last.fm stream->neighbour radio" yolunu izleyince o radyoyu çalıp çalanları da kaydediyor.

2 - windows media players'da dinlediğim .wpl uzantılı playlist'i aynı şekilde amarok'ta dinlemenin bi yolu var mı?
0
psyche
(28.11.08)
1'deki last.fm'in kaydetme olayını hallettim de şarkı çalarken bu last.fm programında görülen şarkıyla, grupla ilgili bilgi görünmüyor, öyle bir sorun çıktı şimdi.
0
🌸psyche
(28.11.08)
1) Lastfm yazılımını yüklemene gerek yok. Amarok'un kendinden scrobble etme özelliği var. Amarok'un ayarlarına bakarsanız görebilirsiniz.
img509.imageshack.us

ALSA hatası hakkında "çıktı eklentisi"ni değiştirmeyi deneyebilirsiniz. Bende "otomatik bul" seçili.
img509.imageshack.us

2) Bi fikrim yok.

Not: Eğer ubuntu kullanıyorsanız, lastfm yazılımını paket yöneticisinden kurabilirsiniz. İndirmenize gerek yok ve paket yöneticisinden kurmak daha sağlıklı olur.

Not2: Lastfm yazılımını kurduktan sonra player olarak amarok seçtiniz mi?
0
edge_nabby
(28.11.08)
not2'de dediğin gibi yüklerrken hangi oynatıcıyı kullanacağımı sorar seçerim filan diye düşünmüştüm ama hiç öyle bişeyler sormadı. ubuntu kullanıyorum, indirip kurmuştum. olmazsa kaldırıp bir de paket yöneticisinden kurmayı deniyim.

bende de "otomatik bul"muş zaten.

ayrıca çalan şarkı, grupla ilgili bilginin last.fm programında görnmemesinin nedeni amarok'un bu last.fm yazılımını kullanmayıp kendisi kaydediyor olmasındanmış.

2.soruya yanıt bulabilsem iyi olacak aslında, bakalım.
0
🌸psyche
(28.11.08)
Lastfm'in yazılımı amarok'u desteklemiyor olabilir. Lastfm desteği amarok'un kendisinde var zaten. Skroplama yapabiliyor, benzer sanatçıları gösterebiliyor, lastfm radyolarını çalabiliyor, wikipedia'dan sanatçıyla ilgili bilgi de gösteriyor. Bence lastfm yazılımını kurma hiç.

"bende de "otomatik bul"muş zaten." demişsin. Onu değiştirmeyi dene. Pulseaudio falan yap.
0
edge_nabby
(28.11.08)
(1)

ps dosyası

germe
ps dosyasını göstermek için hangi programı kullanalım??ghostscript+irfanview denedim güzel olmadı. pdf okur gibi kolay olmadı.
ps dosyasını göstermek için hangi programı kullanalım??

ghostscript+irfanview denedim güzel olmadı. pdf okur gibi kolay olmadı.
0
germe
(28.11.08)
ps yani PostScript mi?

Öyleyse; (bkz: gsview) + (bkz: ghostscript)
0
trimpot
(28.11.08)
(5)

Yedekleme

nwnd
selamlar,bilgisayarınızdaki önemli verileri yedeklemek için ne tür bir sistem geliştirdiniz? cd'ye yazmak pek mantıklı gelmiyor, uzun vadeli pek güvenmiyorum. şimdilik external hard disk kullanmaktayım ama o da sonuçta kafasına estiği bir an göçebilir.teşekkürler,
selamlar,
bilgisayarınızdaki önemli verileri yedeklemek için ne tür bir sistem geliştirdiniz? cd'ye yazmak pek mantıklı gelmiyor, uzun vadeli pek güvenmiyorum. şimdilik external hard disk kullanmaktayım ama o da sonuçta kafasına estiği bir an göçebilir.

teşekkürler,
0
nwnd
(28.11.08)
harddisk, cd-dvd den daha güvenilir bir medyadır çoğu zaman. external harddisk kafasına estiği an göçebilir evet ama burada önemli olan bilgisayarının ve external diskinin "aynı anda" göçmemesi. yani riski dağıtmış oluyorsun. external disk çökerse yeni bir disk alıp yedeklerini tekrar aktarırsın. veya bilgisayarın çökerse externaldan yedeklerini geri alırsın, fakat ikisinin aynı anda gitmesi daha çok hırsızlık durumlarında olur. ikisi aynı anda bozuluyorsa şanssızsın diyelim ama en önemli verilerini üçüncü bir yere almayı düşünebilirsin. bir büyüğün dediği gibi "en az 3 kopyası olmayan dijital veri, aslında yoktur"
0
kurukafa
(28.11.08)
gerektiginde rapidshare kullaniyorum. rapiddisinda bikac siteye daha yukluyorum nolur nolmaz diye.
0
sanio
(28.11.08)
external ile birlikte işletim sisteminin olmadığı partisyonda tutabilirsiniz. tabi önemli veriden kastınız ne, boyutları ne kadar, erişim sıklığınız nasıl bunlar da önemli. sürekli editlenen text ağırlıklı dosyalarsa flash disk daha mantıklı olur.
0
leylak sarabi
(28.11.08)
bi external hdd aldım bir de eşitleme programım var güle oynaya kullanıyorum henüz başıma bi şey gelmedi.. zaten korka korka kullanıyorum kullandığım sırada, hani düşürmeyi geçin, hdd'yi kullandığınız sırada oynatmak, sallamak vs bile sakıncalı aslında.. ne olur ne olmaz hesabı..
hdd'nin avantajı, eşitleme programı ile kullanınca yeni eski verileri tanıyor ve direkt nokta atışıyla güncelleme yapıyor.. eksik gedik kalmıyor..
0
p shadow
(29.11.08)
ayrı güç girişi isteyen harici sabit disklerin, veriyi ve enerjiyi usb portundan alanlara kıyasla daha dayanıklı olduğuna dair bir inancım var. yakında uygulamayı düşündüğüm yöntemde, yedeklemek istediğim veriyi hem ayrı güç girişi olan harici sabit diske, hem de usb den beslenen harici sabit diske kaydedeceğim.
0
makineci
(29.11.08)
(8)

uTorrent interneti gocertiyor

sanio
selam eksiduyuru ahalisi20 mb fiberoptik internetimiz var evde. utorrent kullandigim zaman normalde 50 kb upload, 50 kb download ya yapiyor ya yapmiyor (portlar kapali). simdi utorrent bu sartlar altinda calisirken ben firefoxta hic bir sayfayi acamiyorum. normalde 2 saniyede acilan sayfalar utorren
selam eksiduyuru ahalisi
20 mb fiberoptik internetimiz var evde. utorrent kullandigim zaman normalde 50 kb upload, 50 kb download ya yapiyor ya yapmiyor (portlar kapali). simdi utorrent bu sartlar altinda calisirken ben firefoxta hic bir sayfayi acamiyorum. normalde 2 saniyede acilan sayfalar utorrent calisinca 3-5 dakka bekletiyor. bu durum ev arkadasimda da oluyor. ikimizde firefox, utorrent, nod32 firewall antivirus kullaniyoruz. dedik internet swevis saglayicisindandir belki, arkadaslara sorduk onlarda oyle bi sorun olmuyormus. onlarla aramizdaki fark onlar nod32 kullanmiyor. bu yavaslik nedendir? nod32 denmidir? eger oyleyse bunu nasil duzeltiriz.
0
sanio
(28.11.08)
cfosspeed yada netlimiter öneriyorum firewallı bi süre kapatıp deneyin eğer bağlantı hızlanırsa firewalldandır demekki
0
buffy de vampir sayilir
(28.11.08)
20 megabit mi? nası ya hangi tarife bu? aylık ne kadar ödüyosun merak ettym.
0
rentts
(28.11.08)
fiberoptigin bagli oldugu cihaz iyi configure (?) edilmemi$tir buyuk ihtimal..
0
gossamer
(28.11.08)
bence azureus deneyin. adam gibi upnp var.
0
co2s2
(28.11.08)
@rentts italyadayim, 45 yuro aylik normalde ama suan 20 oduyoz kampanya ayagina.
@grosssamer takilan modem lanet bisey. port acilmiyo, sadece wifi sifresi ve adi degistirilebiliyo o kadar
0
🌸sanio
(28.11.08)
@co2s2 upnp olunca noluyo, port acmaya gerek kalmiyor mu o zaman?
0
🌸sanio
(28.11.08)
italyaya selam diyorum. arkadaş işe bak ya biz burda 4 gb limitliye 35 veriyoruz adamlar 20 euro ya 20 mb ten bahsediyolar. petrol, doğalgaz, internet hepsi aynı.. sonra bu ülke yok şöyle yükselcek böyle bilmem ne olcak. nah olcak. (kızdırıyolar ama ya)
0
rentts
(28.11.08)
upnp, program ile modemin muhabbet edip sizin uğraşmanıza gerek bırakmadan port mort ayarlarını yapmasına denir. azuerus bu işi iyi beceriyor ve interneti en verimli bir şekilde kullanıyor, kullandırıyor.
0
co2s2
(01.12.08)
(3)

biz uzantılı dosya neyle açılır?

charlesbukowskiineksi
biz uzantılı dosya neyle açılır? (aklıma yazcak başka bişi gelmedi)
biz uzantılı dosya neyle açılır? (aklıma yazcak başka bişi gelmedi)
0
charlesbukowskiineksi
(28.11.08)
biz uzantısı adres defteri formatlarından birisi olsa gerek.

filext.com adresinden kontrol edilebilir.
0
co2s2
(28.11.08)
trimpot
(28.11.08)
çok teşekkürler
0
🌸charlesbukowskiineksi
(28.11.08)
(3)

torrent hata nasıl giderilir?

lemmiwinks
utorrent kullanıyorum. bazı dosyaları indirirken "dosya başka bir işlem tarafından kullanıldığından bu işlem dosyaya erişilemiyor" diye bir hata mesajı çıkıyor. google desktop veya benzeri bir şey kullanmıyorum. antivirüs programı da yok. nedendir nasıl çözülür bu sorun?
utorrent kullanıyorum. bazı dosyaları indirirken "dosya başka bir işlem tarafından kullanıldığından bu işlem dosyaya erişilemiyor" diye bir hata mesajı çıkıyor. google desktop veya benzeri bir şey kullanmıyorum. antivirüs programı da yok. nedendir nasıl çözülür bu sorun?
0
lemmiwinks
(28.11.08)
aynı anda limewire açıksa veya download ettiğiniz şeyin, download ı bitmeden preview ini izliyorsanız, olabilir. ayrıca bu hata dosyayı ilk indirmeye başladığında mı çıkıyor yoksa daha sonra da çıkabiliyor mu? buna göre de değişebilir cevaplar sanırım.
0
rpmcmurphy
(28.11.08)
tamamlanmış bir download dan mı bahsediyoruz? eğer öyle ise download tamamlandıktan sonra utorrentin dosyayı ototmatik olarak seed etmeye başlamasıdır sorun. biten downloadlar kısmına girip stop edin torrenti.
0
faust
(28.11.08)
aynı ana başka bir p2p programı kullanmıyorum. preview de yapmıyorum. indirmeye başladıktan bir süre sonra veriyor bu uyarıyı. tekrar başlatıyorum indirmeyi, bir süre sonra tekrar hata veriyor ve duruyor.
0
🌸lemmiwinks
(28.11.08)
(5)

vista da ekran kartı sürücüsü hatası ve bilumum abukluk

kojiro
merhaba sayın ekşiduyuru sakinleri,vista kullanan,seven veya anlayan arkadaşlar;uzun olacak biraz ama sadeleştirerek anlatmaya çalışayım.yeğenime bir bilgisayar almışlar, ortalama bir bilgisayar (core duo,2gb ram...vs) ve vista kurulu,tek sorunu on board bir ekran kartı olması. neyse kurduk ettik v
merhaba sayın ekşiduyuru sakinleri,vista kullanan,seven veya anlayan arkadaşlar;

uzun olacak biraz ama sadeleştirerek anlatmaya çalışayım.

yeğenime bir bilgisayar almışlar, ortalama bir bilgisayar (core duo,2gb ram...vs) ve vista kurulu,tek sorunu on board bir ekran kartı olması. neyse kurduk ettik ve ben bu vistadaki derecelendirme nanesine ilk baktığımda diske yazma,okuma vs gibi özellikler 4-5 civarındayken oyun için derecelendirme değerini filan 1 gördüm ve işkillendim. herhalde driver ı eksiktir filan demeden önce kendi oyunlarından birini çalıştırmayı denedim ve şu uyarı ile karşılaştım:

"...donanım ivmesi devre dışı bırakıldığından veya video kartı sürücünüz tarafından desteklemediğinden oyun performansınızın düşmesine neden olabilir. en son video kartı sürücüsünü yüklediğinizden ve donanım ivmesini etkinleştirdiğinizden emin olun..."

driver sorunu olduğuna kanaat getirerek beraberinde gelmiş anakart(gigabyte GA-945) driver cd sini taktım ve "..bu cd windovs 98/me i desteklemez.." gibi salakça bi uyarı aldım ve autorun çalışmadı haliyle. cd içeriğine manual baktığımda da bulamadım tam driverını, vga ile ilgili bişiler bulup kurmaya çalıştığımda da eksik dosya hatası verdi ve cd den hayır gelmeyeceğini anladım.

son çare gigabyte ın sitesinden model numarasını girdim ve sisteme uygun driver ı indirdim. ancak onu kurmaya çalışırken de ".. bu sistem yazılımı yükleme gereksinimlerini karşılamıyor. kur kapatılacak.." uyarısı geliyor. driver ın doğru olduğuna eminim. hatta bundan önce bir kaç tane daha denemiştim onlarda da aynı hatayı verdi. yani sorun driver sorunu da değil galiba.

işin garibi aygıt yöneticisinde grafik bağdaştırıcısı şekildeki gibi görünüyor ve sürücü güncelle dediğim zaman en güncel sürüm kullanımda diyor, ancak özelliklerden baktığımda da "bu aygıt çalışmıyor (kod10)" hatası alıyorum. Bir sorunu olabilirmiş öle buyurdu vista beyimiz.


sonuç olarak 2 saat içinde vistaya ana avrat söver duruma geldim. saçma uyarıları bir yana, anlamadığım sorunlar bir yana. bende mi bir sorun var ey ahali, nedir bu alıngan ekran kartının sorunu :(
0
kojiro
(28.11.08)
çok mu karışık anlatmışım ya. hiç cvp gelmemiş :(
0
🌸kojiro
(28.11.08)
vista nın onboard ekran kartlarıyla olan uyumsuzluğundan haberiniz vardır sanırım. gerçi herşeyle uyumsuzluğu var ama neyse.

açıkçası bana o kadarda garip gelmedi aldığınız hata mesajları. hele birde aero temasını kullanıyorsanız normaldir. 256mb bellekli bir ekran kartı olmalı en az.
0
faust
(28.11.08)
vistanın genel olarak uyumsuzluğundan haberim var evet :) ama en azından kendi driverını kabul etmesi gerek diye düşündüm. neyse bakalım başka bi çözüm ya da öneri gelmezse yarın servis yolları görünecek hiç istemesemde.
0
🌸kojiro
(28.11.08)
format atsanız belki bir faydası olur, sadece bir öneri ama genel olarak bu tip sorunlarda format atmak işe yarıyor. bendede geçenlerde ekran kartı ile ilgili sorun oldu bütün arşivime mal oldu ama malesef format atıp sorunu çözdüm. tabi servise göndermek daha iyi olabilir sonuçta siz uğraşmamış olursunuz. onlar format mı atacaklar ne yapacaklarsa yapsınlar.
0
insantaklidiyapanmaymun
(28.11.08)
biosla ilgili bir şeyler olabilir mi acaba? oradan enable/disable falan şeysi vardır belkim.
0
elcezire exclusive
(28.11.08)
(4)

matlab im2double

psyche
imread'le bir resim aldım, im2double'la double'a cast edip üstünde uğraştım filan bunu yeniden biraraya getirerek görmek istiyorum resmi. double2im gibi bişey yaparak yani bu double değerleri görünebilecek bir şekile sokmak istiyorum. ama double2im diye bişey yokmuş. nasıl yapabilirim bunu?
imread'le bir resim aldım, im2double'la double'a cast edip üstünde uğraştım filan bunu yeniden biraraya getirerek görmek istiyorum resmi. double2im gibi bişey yaparak yani bu double değerleri görünebilecek bir şekile sokmak istiyorum. ama double2im diye bişey yokmuş. nasıl yapabilirim bunu?
0
psyche
(28.11.08)
orijinal = imread('resim.bmp');
doubleorji = im2double(orijinal);

buraya kadarını yapmışsınız.
imshow(doubleorji) deyince resmi gösterir. ya da
orijinal2 = 255*doubleorji;
dediğinizde tekrar 0-255 arasına ölçeklenir resim.
0
elcezire exclusive
(28.11.08)
imshow'la da göstermeye çalışmıştım da, picture is too big to fit on screen, displaying at %6 gibi bişey yazmıştı. eksik yaptığım bişeylerden kaynaklanıyordur bu büyük ihtimal zira seçtiğim resim de küçük. 15*15'lik bi resim seçsem bile böyle bir uyarı verip incecik bir çizgi basıyor ekrana. şu 255'le çarpma işlemini deneyince de aynısı oldu da, önceki değerlerim benim virgüllü sayılardı ve 255'le çarpınca yine böyle virgüllü sayılar geldi. ama düzgün bir resim için bu sayıların tamsayı olması gerekiyor bildiğim kadarıyla, öyle bir sorun ortaya çıkıyor.
0
🌸psyche
(28.11.08)
im2uint8'miş aradığım şey.
0
🌸psyche
(30.11.08)
evet 255'le çarpınca im2double'daki yuvarlama hatalarından kaynaklanan virgüllü sayılar çıkar ama çok sorun yaratmaz. im2uint8'in yaptığı şey de int(255*resim)'dir büyük ihtimalle. built in olanı kullanmak daha sağlıklı tabi.
0
elcezire exclusive
(30.11.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.