Giriş
(4)

Fifa 09

cumingsoon
Sevgili EkşiDuyuru sakinleri,Bilindiği üzere Fifa 09'da gamepad ayarlama sorunu var. Oyunun içinden ayarlamaya çalıştığımda bazı tuşlar atanmıyor "empty" yazıyor. xpadder ile gamepad'in tuşlarına klavye tuşları atadım. yine olmadı. Xpadder'ı ayarlamayı mı beceremedim acaba? Bir yardımcı olabilirseni
Sevgili EkşiDuyuru sakinleri,

Bilindiği üzere Fifa 09'da gamepad ayarlama sorunu var. Oyunun içinden ayarlamaya çalıştığımda bazı tuşlar atanmıyor "empty" yazıyor. xpadder ile gamepad'in tuşlarına klavye tuşları atadım. yine olmadı. Xpadder'ı ayarlamayı mı beceremedim acaba? Bir yardımcı olabilirseniz sevinirim.
0
cumingsoon
(07.12.08)
www.google.com.tr

ayrıca duyuruda da soruldu bir kaç kere.
0
teritori
(07.12.08)
teşekkür ediyorum fakat ekşiduyuru'da aradım; fifa 09 ile ilgili sorulmuş gamepad sorunu bulamadım. o yüzden açtım bu soruyu.
0
🌸cumingsoon
(08.12.08)
teritori
(08.12.08)
ben arama özürlüyüm o zaman :)
0
🌸cumingsoon
(08.12.08)
(8)

hotmail yanlış id

oss22
yaklaşık 1 senedir kullanmadıgım hotmail adresime girmeye calısırken muvaffak olamadım. şifremi unuttuğumu farzederek şifremi unuttuma tıkladıgımda yanlıs id uyarısı aldım.. halbuki diğer adreslerimden o adrese içerik yollamışım. yani adresi yanlış hatırlıyorum desem o da değil. napsak netsek?
yaklaşık 1 senedir kullanmadıgım hotmail adresime girmeye calısırken muvaffak olamadım. şifremi unuttuğumu farzederek şifremi unuttuma tıkladıgımda yanlıs id uyarısı aldım..

halbuki diğer adreslerimden o adrese içerik yollamışım. yani adresi yanlış hatırlıyorum desem o da değil.

napsak netsek?
0
oss22
(07.12.08)
72 gün girilmezse hesap siliniyor..
süreyi attım ama , 72 olabilir emin değilim..

ama siliniyor uzun süre sign in olmayan hesaplar.
0
vital
(07.12.08)
aynı adresi tekrardan al, belki işe yarar.
0
okyay
(07.12.08)
birkaç ay kullanılmayan hotmail hesapları kapatılarak "isteyen alabilir" switch'i ON konumuna geliyordu.
0
winsome
(07.12.08)
(hani belki) log-in olurken kullanıcıadı değil kullanıcıadı@hotmail.com gibi tam şekliyle yazdınız mı?
0
gxix
(07.12.08)
adresin aynısını aldım maalesef.
demekki ilk aldığım iptal edilmiş.nasip..
eşekkürler.
0
🌸oss22
(07.12.08)
aynı email'i tekrar alabilirsiniz gibime geliyor. "yanlış id" dediğine göre.
0
kimlanbu
(07.12.08)
hacklenmiş olmayasın?
0
te cetveli
(07.12.08)
adresin aynısını aldım. diğer adres iptal mi yoğsa hek mi?
0
🌸oss22
(09.12.08)
(5)

mp3lere gömülü olan fotoğraflar

leon
sevgili müzikseverler;mp3lere gömülü olan fotoğrafları nasıl değiştirebiliriz/kaldırabiliriz?özelliklerden her bir özelliği değiştirmeyi buldum ama bunu bulamadım. mp3 player'da saçma sapan resimler gözüküyo albüm kapakları yerine.
sevgili müzikseverler;

mp3lere gömülü olan fotoğrafları nasıl değiştirebiliriz/kaldırabiliriz?

özelliklerden her bir özelliği değiştirmeyi buldum ama bunu bulamadım. mp3 player'da saçma sapan resimler gözüküyo albüm kapakları yerine.
0
leon
(07.12.08)
(bkz: invisible secrets) türünde yazılımlar ile yerleştirilmiş ise yerleştirilen yazılımı ve şifreyi bulmadan yapamazsın sanıyorum.
0
enola gay
(07.12.08)
tag rename
0
bryan fury
(07.12.08)
"gizli dosyaları göster" dedikten sonra ilgili albümün klasörüne gidin ve gizli bir resim dosyası var mı diye kontrol edin. Sorununuz büyük ihtimalle çözülecektir.
0
kimlanbu
(07.12.08)
Tag&Rename de olur. iTunes'tan Get Info deyip de halledebilir hatta doğrusunu ekleyebilirsiniz.
0
supergirl
(07.12.08)
teşekkürler tag rename ile halloldu.
0
🌸leon
(09.12.08)
(4)

Bir PES 2009 sorusu da benden

henry gale
bu oyunun pc versiyonunu oynuyorum. maç sırasında, kameranın hızlı hareket ettiği durumlarda görüntüde kırılmalar oluyor. ve bir süre sonra hakikaten sinir bozuyor. bir tek bende mi oluyor bu olay? eğer değlise bunu düzeltmenin bir yolu var mıdır?
bu oyunun pc versiyonunu oynuyorum. maç sırasında, kameranın hızlı hareket ettiği durumlarda görüntüde kırılmalar oluyor. ve bir süre sonra hakikaten sinir bozuyor. bir tek bende mi oluyor bu olay? eğer değlise bunu düzeltmenin bir yolu var mıdır?
0
henry gale
(07.12.08)
Valla 2008dede oluyordu pcde pclerde genel bir sorun sanırsam çözümünü ben bulamadım bulan birileri varsa paylaşsa:)
0
Kalay
(07.12.08)
ekranın ortasında çıkan yatay çizgilerden bahsediyorsanız, oyuna girmeden ayarlar kısmından vsync ile ilgili ayarın yanındaki kutuya tıklayın.eğer bu kutu aktif değilse monitör ayarlarından yenileme hızını 60 hz ye çekerseniz bu kutu aktif olur ve yapmanız gerekeni yapabilirsiniz.yalnız online oynarken bu başka problemler yarattığından online oyunlarda tavsiye etmiyorum :).iyi oyunlar (bu arada o 60 hz olayı sanırım sadece lcd ekranlar için tam emin olamadım ama yine de bi deneyin)
0
xntss
(07.12.08)
aynısını burada sormuştum. settings'de wait for vsync'i ve use for frame skipping'i işaretle. diğeri boş kalsın.
0
passion rules the game
(07.12.08)
60 hz metoduyla çözüldü. teşekkürler. ama her oyunu oynayacakken de yenileme hızını değiştimek biraz sinir bozucu olacak gibi.
0
🌸henry gale
(07.12.08)
(8)

termos kupa alırken dikkat edilmesi gereken hususlar

makineci
artık bir statü sembolü halinde gelen termos kupalardan ben de alacağım, ancak;incelediğim ürünlerin neredeyse hepsinde iç yüzey plastik. polimerik malzemenin uzun süre yüz göz olduğu sıcak sıvıya toksik maddeler kusmaması imkansız sanki ? Bi kereynen bişey olmasa da uzun süreli kullanımda bunun hi
artık bir statü sembolü halinde gelen termos kupalardan ben de alacağım, ancak;

incelediğim ürünlerin neredeyse hepsinde iç yüzey plastik. polimerik malzemenin uzun süre yüz göz olduğu sıcak sıvıya toksik maddeler kusmaması imkansız sanki ? Bi kereynen bişey olmasa da uzun süreli kullanımda bunun hiç de sağlıklı olmadığını düşünüyorum.

Sizce bu endişem yersiz mi? Termos kupaların iç kısımlarında beni utandıracak derecede kaliteli, yüksek sıcaklıkta akarı kokarı olmayan plastikler mi kullanılıyor? Büyük termoslarda olduğu gibi camımsı bir iç yüzeye sahip olan termos kupalar var mıdır? varsa, nerde bulunur?

Bunun dışında dikkat etmem gereken hususlar nelerdir?
0
makineci
(07.12.08)
bende iç yüzeyi çelik olandan var. ama kapağı plastik. ve şimdiye kadar seramik bir kupadan içerken aldığım tadı termos kupadan hiç alamadım. daha kalitelileri elbette vardır. özellikle dağcı ekipmanları satan yerlere bakmanı öneririm. ama onların da fiyatı biraz yüksek oluyor zannedersem. zaten dağcılar da mecbur oludukları için kullanıyorlardır :) ben bir müddet daha sıcak tutmak için içeceğim şeyin tadından ödün vermek istemem şahsen. zaten bendeki termos kupayı da kulanmıyorum artık.
0
henry gale
(07.12.08)
ben de ici plastik olan Aladdin marka bir bardak var fakat onu artik kullanmak istemiyorum. Aladdin bilinen ve tutulan bir marka fakat artik o bardak koku yapiyor. dagda sadece cay ya da kahve degil, hazir corbada ictigim icin ister istemez bir süre sonra içi plastik termos bardaklar koku yapiyor.

Marmot'un paslanmaz celikten olan bardaklarini (mug) önerebilirim.
0
trimpot
(07.12.08)
tchibo ya bakınız. ordakiler güzel oluyor harbici.
0
oceano
(07.12.08)
polimer esaslı malzeme, sıcak içeceklerle kullanıldığında uzun vadede kesinlikle çözünecek ve içtiğiniz sıvıya atomal düzeyde karışacaktır.
yani, plastik bardak/termos ile içtiğimiz her yudum çayla birlikte bir miktar polimer molekülü de içiyoruz. hepimiz öleceğiz.
0
flyalone
(07.12.08)
bu arada sizin zeki müren halısı ile ilgili mesajınızda cevap seçeneğini bulamadığım için buraya yazıyorum. aynı şekilde iki halısı da bizde. bir ara müzesi/vakfı yapılırken onun halılarının hepsini bulamamışlardı. bizdeki 2 çift. aynen tarif ettiğiniz gibi ufak bir şey. galiba o müessese ile bağlantıya geçmek gerek. biz manevi açıdan önem verdiğimizden hiç ortalığı karıştıralım istemedik :) değeriyle ilgili bir yol kaydedebilirseniz [email protected] adresine mesaj atabilirsiniz.
0
yedek ruh
(08.12.08)
@oceano
tchibo benim de ilk aklıma gelen yerdi, lakin kupanın içi gene o sevimsiz plastikle kaplıydı

@trimpot
paslanmaz çelik diye tanıtılan bikaç mug da sadece dış yüzeyin çelik olduğunu gördüm. bahsettiğin marmot termosun fiyatı uygun gözüküyor. içinin de çelik olduğunu teyit ediyorsan alacağım sanırım.

@yedek ruh
her ne kadar 7 yıllık read only suser olsak da sub ethanın keşfedemediğim yönü çok. ilanı satılık deyü verdiğim için cevap yazılamıyor sanırım, sayende öğrenmiş bulundum. müze kurulurken bizimkilerle temasa geçip bu halıyı ücretsiz olarak bağışlamalarını istemişler, ama bizimkiler kabul etmemiş. mantıklı bir değer belirlersek sana ulaşacağım.
0
🌸makineci
(08.12.08)
-makineci: disi celikse icide celik olur :)
0
trimpot
(10.12.08)
Ben tefal'in travel cup'ını aldım çok memnunum kaymaz taban ayrıca termos kupalar bulaşık makinesine girmiyor formunu kaybediyor. Bu bulaşık makinesinde de yıkanabiliyor
0
kyripton koylusu
(15.08.17)
(2)

Dizüstü ekran kırılması

joelskellington
Güzelim LG dizüstü bilgisayarın lcd ekranı kırıldı. Garantisi hala devam ediyor ama kullanıcı hatası olduğu için garantiye veremiyorum sanırım. 'Ekranı kapatırken kendi kendine oldu' falan desem yemez heralde di mi?Kırılma çok ciddi bi durumda değil sanırım, görüntü ekranın tamamında hala var (bu du
Güzelim LG dizüstü bilgisayarın lcd ekranı kırıldı. Garantisi hala devam ediyor ama kullanıcı hatası olduğu için garantiye veremiyorum sanırım. 'Ekranı kapatırken kendi kendine oldu' falan desem yemez heralde di mi?

Kırılma çok ciddi bi durumda değil sanırım, görüntü ekranın tamamında hala var (bu duyuruyu o bilg.dan yazıyorum) yalnız darbe alan noktada tırnak büyüklüğünde bir kararma ve o noktadan çıkan çatlaklar boyunca ufak siyahlıklar var.

Bu sorun tahminen ne kadara patlar bi fikri olan var mı?
0
joelskellington
(07.12.08)
2. el kısmını anlayamadım : )
0
🌸joelskellington
(07.12.08)
gittigidiyorda satılan lcd paneller var. seninkinin modeline uygun olanı bulabilirsin belki.
0
girl in a coma
(07.12.08)
(3)

eski bir fotoğraf için photoshop sorusu

tabudeviren
eski bir fotoğrafı tarayıcıda tarattım ve düzenlemeye çalışıyorum. ufak bir kesitini buraya yükledim.fotoğraf eski bir fotoğraf. kağıdı da şimdiki kağıtlar gibi değil. gördüğünüz gibi nokta nokta.benim sorum da şu:fotoğrafın özünü bozmadan (örn. brush ile boyamadan) orayı nasıl noktasız hale getireb
eski bir fotoğrafı tarayıcıda tarattım ve düzenlemeye çalışıyorum. ufak bir kesitini buraya yükledim.

fotoğraf eski bir fotoğraf. kağıdı da şimdiki kağıtlar gibi değil. gördüğünüz gibi nokta nokta.

benim sorum da şu:

fotoğrafın özünü bozmadan (örn. brush ile boyamadan) orayı nasıl noktasız hale getirebilirim?

not: healing brush ve clone stamp ile yapamadım.
0
tabudeviren
(07.12.08)
spot healing brush ile düzeltebilirsin
blur tool ile de bir nebze diyelim
0
hacktobar
(07.12.08)
layer'ı kopyala, yeni layer'da noktalar kaybolana, dümdüz olana kadar gaussian blur ver. sonra fazlalıkları sil, alttan orijinal foto çıksın.
0
kibritsuyu
(12.12.08)
tam olarak aradığınız sorunun cevabı için google'da "fft filter photoshop" diye aratın.
0
zeytinbey
(19.10.16)
(1)

korsan topraklama

hakiki bulut
kasaya dokunduğumda elektrik çarpıyor. topraklaması olmayan tesisata aşağıdaki duyuruda da değinilen nötüre bağlama yöntemi uygulanabilir mi? işe yarar mı? nasıl yapılır?http://www.eksiduyuru.com/index.php?m=d&id=18871
kasaya dokunduğumda elektrik çarpıyor. topraklaması olmayan tesisata aşağıdaki duyuruda da değinilen nötüre bağlama yöntemi uygulanabilir mi? işe yarar mı? nasıl yapılır?
www.eksiduyuru.com
0
hakiki bulut
(07.12.08)
yapmayın, etmeyin, topraklamanın amacı canınızı korumak.
0
kimlanbu
(07.12.08)
(2)

yanlışlıkla sildim?!

sirrikadem2
Ekte ekran görüntüsünü göreceksiniz."Windows Driver Package - Advanced Micro Devices (Amkd8) Processor" diye bir şey sildim.Ne ola ki? Nasıl düzeltebilirim?Görüntüye bir bakarsanız...
Ekte ekran görüntüsünü göreceksiniz.

"Windows Driver Package - Advanced Micro Devices (Amkd8) Processor" diye bir şey sildim.
Ne ola ki? Nasıl düzeltebilirim?

Görüntüye bir bakarsanız...
0
sirrikadem2
(07.12.08)
sildiysen bu hala nası listede abi?
0
vital
(07.12.08)
Kullanıcının anlık performans ihtiyacına göre; sistemin otomatik olarak CPU hızını, voltajını ve güç tüketimini ayarlamasına imkan veren bir yazılım(mış).

Şuradan indirip tekrar kurabilirsiniz sanırım:
download.chip.eu
0
silhouette
(07.12.08)
(3)

Ekran kartı tavsiyesi

flyalone
selamlar,bir ekran kartı alayım, arada bir oyun oynayayım diyorum. kriterim ise, crysis ve benzeri oyunları çalıştırabilecek yeterlilikte ve max 200lira olması. fakat bir sürü ekran kartı var, hangisini almak gerek, hatta hangi modeller benim anakartıma uyar, hiç bir fikrim yok? sistem şu;AMD Athlon
selamlar,
bir ekran kartı alayım, arada bir oyun oynayayım diyorum. kriterim ise, crysis ve benzeri oyunları çalıştırabilecek yeterlilikte ve max 200lira olması.
fakat bir sürü ekran kartı var, hangisini almak gerek, hatta hangi modeller benim anakartıma uyar, hiç bir fikrim yok?

sistem şu;
AMD Athlon 64 3500+
3GB RAM
MSI K9NGM2 marka bir anakart var şu anda.
anakartın genel özellikleri şurada; www.gigatek.com.tr


mesela bir arkadaşım şu kartı önerdi;
www.gold.com.tr
ne dersiniz uygun bir kart mı? ya da başka öneriniz var mı?


uzun süredir herhangi bir donanım alışverişi yapmadığım için çok uzak kalmışım yeni gelişmelerden, yardımlarınıza muhtacım:)

şimdiden çok teşekkürler!
0
flyalone
(07.12.08)
nvidia 8800gt'nin performansı daha iyi diye biliyorum. birazcık pahalıdır 3870'den. 9600gt'ye de bakabilirsin. 3800 serisi pek iyi değildi ati'nin, o yüzden o düzeyde nvidia daha mantıklı olur gibime geliyor.
0
frosties
(07.12.08)
bende nvidia 8500gt var. daha çalıştırmayan olmadı. crysis warhead cod4 fallout3. en ucuz bunu bulabilirsin kanımca.
0
gholeman
(07.12.08)
bende hd 3800 var açamadığım oyun olmadı henüz. ben alırken nvidia dan daha ucuzdu.
0
s e ff a f
(07.12.08)
(4)

aotocatte fotoşop açılması nası jp oluyor

meral
nasıl olacak
nasıl olacak
0
meral
(07.12.08)
olmami?
File-Plot-Printer/Plotter Name'de "PublishToWeb JPG.pc3" ü secip okeyle.
Karsina cikacak pencerede, dosyayi istedigin konuma JPG olarak "Save" edebilirsin.
Backgroundu (Fonu) beyaz kaydeder ve cizime ait cizgileri ve ölcüleri de gösterir.
ya da corel draw in var mi?
0
sirahmet
(07.12.08)
bir soru daha sirahmet şimdi neden çok siyah
0
🌸meral
(07.12.08)
onu da sen cozcen
0
sirahmet
(07.12.08)
ya kardeş fotoşopta file dan open yapıp alttaki dosyayı neye ayar edeceğiz
0
🌸meral
(07.12.08)
(5)

Bios Update

sesee
Sapphire ATI radeon hd 4870 modellerindeki bir sorun nedeniyle biosu yükseltmek gerekiyormuş ama bir türlü beceremedim. Yapabilen ayrıntılı bir şekilde anlatırsa sevinirim.
Sapphire ATI radeon hd 4870 modellerindeki bir sorun nedeniyle biosu yükseltmek gerekiyormuş ama bir türlü beceremedim. Yapabilen ayrıntılı bir şekilde anlatırsa sevinirim.
0
sesee
(07.12.08)
aman deyim bios update falan, eger bilgisayardan anlamiyorsan hic dokunma oyle seylere. sonra bombos bi ekrana bakar durursun.
0
sirahmet
(07.12.08)
sanırım bios update eskisi kadar zor değil, uyumlu değilse yapamıyorsun falan.
0
trista
(07.12.08)
ati veya sapphire bios güncellemeyi desteklemiyor. olası bir sorunda garanti dışı kalır donanımınız. zaten olsaydı sitelerinde "bios update" bölümü olurdu.

www.vgaforum.com
0
free spirit
(07.12.08)
Sapphire in 4870 kartlarının yüzde 60 ında olan bir problem var aslında. Onlar da bunu bilerek bir bios ayarı çıkardı.
www.sapphiretech.com
Neyse hallettim ben. Teşekkürler mesajlar için.
0
🌸sesee
(07.12.08)
bende de sapphire var. everest, '2 sene geçmiş, bios güncelleme yapılması iyi olur' tarzında bir uyarı verdiği için bakmıştım ama dediğim gibi yoktu. verdiğiniz link, driver için, sizinkinin modelinde bios update varmış ama dediğiniz gibi özel bir problemden ötürü yoksa genel bir bios update yok. o menüde bios update benim modelde olmadığı için, donanım forumlarında açıklamalara bakınca 'bios update' desteğinin olmadığını söylüyorlardı. olduğuna sevindim, iyi günler.
0
free spirit
(07.12.08)
(1)

dosbox türkçe q klavye için language code

kurukafa
neydi? dos kullanmayalı uzun zaman oldu... 443 müydü öyle bişeydi?
neydi? dos kullanmayalı uzun zaman oldu... 443 müydü öyle bişeydi?
0
kurukafa
(07.12.08)
kisisel bir ileti yaz
(07.12.08)
(1)

blogspot sorunu

atmosphere
düzenleme kısmı eskisi gibi değil html kodları doldu hep. eski tasarım moduna dönmek istiyorum ama beceremiyorum. blogspotta mı bir sorun var yoksa?
düzenleme kısmı eskisi gibi değil html kodları doldu hep. eski tasarım moduna dönmek istiyorum ama beceremiyorum. blogspotta mı bir sorun var yoksa?
0
atmosphere
(06.12.08)
düzenleme kısmından kastınızı anlamadım ama kumanda panelinde "Blogger Taslak'ı varsayılan kumanda panelim olarak ayarla." işaretliyse onu kaldırın, sonra tekrar deneyin.
0
rectoa
(06.12.08)
(1)

Wireless Modem'den baglanti 192.168.2.1/255.255.255.0 yapamiyorum. Local OK, Internet YOK

rusdemezale
bi ara gene sormustum sonra sorular ucmustu o gun.cevapsiz kaldi.soru basit ISP ---> cable modem ---> wireless router (4 LAN Socket + wireless yani) --->>> degisik computers, Bazilari LAN'dan wire'li - bazilari wire'less...hicbiri Internete giremiyo.sirf kablo modemle ise rahatca baglaniyorum.yukard
bi ara gene sormustum sonra sorular ucmustu o gun.
cevapsiz kaldi.

soru basit
ISP ---> cable modem ---> wireless router (4 LAN Socket + wireless yani) --->>> degisik computers, Bazilari LAN'dan wire'li - bazilari wire'less...
hicbiri Internete giremiyo.

sirf kablo modemle ise rahatca baglaniyorum.
yukardaki kombinasyonda ise local network baglaniyo. ama Internet yok.
local'i ping'liyorum. 100% OK.

DHCP'yi wireless modem'den kapattim actim. restart yapdim. WEP/WAP degistirdim, hatta sifresiz olsun dedim.
olmuyo da olmuyo.
nerde hata yapiyorum acaba. hayirseverlerden acil cevap lutfen :(
0
rusdemezale
(06.12.08)
wireless router, kablo modemden ip alamamış olabilir, onu routerın yönetim sayfasından kontrol ettin mi?
0
bulutcy
(09.01.09)
(4)

Firefox download

punkertifo
Firefox ile download daha mı yavaş, yoksa bana mı öyle geliyor?Bire bir denediğim sitelerde Explorer bariz üstün çıkıyor nedense.Hem de 3-5 değil; böyle 40-50 KB'lık farklar oluşuyor.Var mıdır aslı astarı? Yoksa hep hurafe mi bunlar?
Firefox ile download daha mı yavaş, yoksa bana mı öyle geliyor?
Bire bir denediğim sitelerde Explorer bariz üstün çıkıyor nedense.
Hem de 3-5 değil; böyle 40-50 KB'lık farklar oluşuyor.
Var mıdır aslı astarı? Yoksa hep hurafe mi bunlar?
0
punkertifo
(06.12.08)
alla alla bende de tam tersi olur hep.
0
deckard
(06.12.08)
bana hurafe gibi geldi, bende ikisi arasında bir fark olmuyor.
0
insantaklidiyapanmaymun
(06.12.08)
bugün benim internette de garip bir şey var, firefoxta downlad 3 snde bir duraksıyor, 15 dakika gözüken download 40 dk sürüyor.
0
samfisher
(07.12.08)
bu aralar firefox bende de sacmalama durumlarinda. explorer ile girdigim web sitelerinde sikinti yokken, bazi zamanlarda firefoxla sittin sene giremiorum o web sitesine. ama download konusunda pek bi farklari oldugunu dusunmuyorum. bi de dikkat ettiniz mi, ne zaman bi web sitesine girmek isteseniz firefox'ta, sol alt tarafta islemleri gosteren yazilar, google-analystic die bi web sitesine bilgi gonderio once. muhtemelen yavasligin temel nedeni google'a bilgi verme hevesinden kaynaklanio olmali..
0
uyku semesi
(07.12.08)
(1)

Football Manager 2008 Editör

deliktas
Pek sayın arkadaşlar. FM 2008'de data editörden istediğim değişiklikleri yapıp kaydediyorum. Çok süper diyip oyunu açıyorum. New Game diyorum ancak bana database sormadan default database den açıyor oyunu. Beş milyon kez denedim her seferinde aynı. İnternetten aradım taradım ama önerilen çözümler al
Pek sayın arkadaşlar. FM 2008'de data editörden istediğim değişiklikleri yapıp kaydediyorum. Çok süper diyip oyunu açıyorum. New Game diyorum ancak bana database sormadan default database den açıyor oyunu. Beş milyon kez denedim her seferinde aynı. İnternetten aradım taradım ama önerilen çözümler alakasız. Bir kaçını da denedim ama olmadı. Var mıdır bu durumla karşılaşan ya da çözümünü bilen?
0
deliktas
(06.12.08)
default db'nin olduğu klasöre editlediğiniz db'leri koysanız? def db'yi de başka yere yedekleseniz?
0
schimsonique chaiselongue
(23.12.08)
(6)

flashget

sanal uyku
uzun bir süre internet download manager kullandım. şu anda hem yeniden yüklemeye üşendiğim, hem her güncellemesi için crackle uğraşmaya üşendiğim hem de gmail'la kullanırken arada bir problem çıkartması nedeniyle flashget denemek istiyorum.1- en çok istediğim özelliklerden birisi dosya formatına gör
uzun bir süre internet download manager kullandım. şu anda hem yeniden yüklemeye üşendiğim, hem her güncellemesi için crackle uğraşmaya üşendiğim hem de gmail'la kullanırken arada bir problem çıkartması nedeniyle flashget denemek istiyorum.
1- en çok istediğim özelliklerden birisi dosya formatına göre klasörler oluşturmak. bunu yapıyor değil mi?
2- torrent uyumlu hale gelmiş bir süre önce sanırım, utorrent kullanıcısıyım, bana zırt pırt "boşver utorrent'i bak beni kullan" diye uyuzluk yapar mı?
3- gmail'la da problemsiz çalışıyor mu?
4- crack ıvır zıvır lazım mı yoksa free olayı da mevcut mu?
5- firefox kullanıcısıyım, bir zamanlar flashgot muhabbeti falan vardı ama şu anda da öyle bir durum var mı yoksa indirip kullanabilir miyim direk?
6- yükledikten sonra şu şu ayarları yap bak daha iyi performans alırsın diyeceğiniz şeyler var mı?
uğraşmadan önce üşengeçlik sağolsun sorayım dedim. sağolun varolun.

edit: 7- he asıl istediklerimden birisi .flv videolarını indirebilmek. idm bunu gayet güzel yapıyordu.
0
sanal uyku
(06.12.08)
flashget i salla en iyisi wellget aptal reklamlar falan yok hiç deilse.
0
rentts
(06.12.08)
hem crack le falan da uğraşmıyosun gayet beleş.
0
rentts
(06.12.08)
orbit
0
bryan fury
(06.12.08)
ben flashget classic öneririm. hem torrent ve emule özelliği yok, sadece yapması gerekeni yapıyor.
0
edge_nabby
(06.12.08)
(bkz: orbit)
söylenmiş ama bastırayım dedim
0
natnan
(07.12.08)
torrentlere atlıyor valla bir türlü ayar tutturamadım
0
vincenzo
(08.12.08)
(9)

arama yapınca bağlanan internet

uz
ilginç bir bağlantı problemi yaşıyorum. internet bağlantım bir gelip bir gidiyor, doğru düzgün nete giremedim iki gün, destek için ttnet i aradığım sırada (henüz teknik desteğe ulaşamamıştım) bağlantım geldi ve o gece boyunca sorun çıkarmadı. ertesi gün tekrar aynı problemi yaşadım.internetin bağlı
ilginç bir bağlantı problemi yaşıyorum. internet bağlantım bir gelip bir gidiyor, doğru düzgün nete giremedim iki gün, destek için ttnet i aradığım sırada (henüz teknik desteğe ulaşamamıştım) bağlantım geldi ve o gece boyunca sorun çıkarmadı. ertesi gün tekrar aynı problemi yaşadım.
internetin bağlı olduğu telefon hattından herhangi bir numarayı arayınca bağlantımın stabil hale geldiğini keşfettim. bunu birkaç defa denedim ve her seferinde işe yaradı. açıp ttnetle muhattap olmadan buraya bir sorayım dedim.

nedir bu problem? modem ayarları ile ilgili midir? (ki modemi kırk kere restemişimdir bu problem esnasında)
0
uz
(06.12.08)
hattınıza bağlı paralel telefon varsa çıkartıp kontrol edermisiniz? telefonu ve modemi aynı anda kullanmanızı sağlayan parça (adı aklıma gelmedi) da sorun yaratmış olabilir, değiştirip deneyebilirsiniz, hâla sorun çözülmüyorsa telekom'dan hattınızın sinyal kalitesinin test edilmesi için ekip talep edebilirsiniz.
0
oligomer
(06.12.08)
sorunun cozumunu tam oalra kbilemeyecegim. zor bir seye benziyor. benim zamaninda bir modemim vardi bunun gibi, msnden kim sesli konusma baslatmak icin davet gonderse modem kendini resetlerdi. odemi degistirdik sorun duzeldi. seninde imkanin varsa baska bi modemle dene bakalim
0
sanio
(06.12.08)
modemle alakalı değil, oligomerin dediği gibi paralel hatla alakalı malesef. aynı problem bizde de var en başta deli gibi her seferinde ttnet destek hattını arıyordum sanki onlarla alakalıymış gibi daha sonra olayı çözünce kendi cebime çağrı bırakmaya başladım ev telefonundan. böylece faturaya bi şey yansımıyor en azından. bi de bizim modemin bağlı olduğu telefon bu 100 metre fln taşınan telefonlar var ya onlardan, adı aklıma gelmedi şimdi. eğer sizinki de öyleyse onla da alakalı olabilir. çünkü normal sabit telefonla böyle bi sorun olmuyordu sanki bizde. çözüm konusunda paraleli devre dışı bırakmak gerekiyor sanırım.
0
inkey
(06.12.08)
hatta bir dalgalanma varsa ki bu dalgalanma telefon tuşlayınca stabil hale geliyor olmalı. o yüzden olabilir. bana olmuştu 1 hafta sonra kendiliğinden geçti.
0
equbia
(06.12.08)
bağlantılar için splitter kullanın.
0
kimlanbu
(06.12.08)
aa bende de ayni problem oldu.. ne denediysem olmadi. modemi ve splitter'i kac defa degistirdik ise yaramadi.. sonunda ben okula gittim, telekom'dan adamlar disaridaki kabloyu degismisler duzelmis. simdi koparmaya calissam bile kopmuyor, gayet stabil baglantim :)
0
katafalk
(06.12.08)
katafalk'ın yazdığı gibi bu sorunun tek çözümü ttnet arıza servisinin gelip dışarıdaki kabloları düzeltmesi. bende de aynı problem vardı, ancak telefonla konuşurken bağlanıyordu internet. telefonum da paralel değil. ttnetteki görevliler de dahil kime anlatsam inanmadı telefonu açtığımda bağlantının sağlandığına. Ne ise ısrarla görevli isteyin, ileride daha kötü olacak çünkü bağlantı ve hattaki problem.
0
gulden kale
(06.12.08)
splitter kullanıyorum, paralel hat yok, telefon telsiz değil. sanırım en ii si ttnetçileri çağırmak bayram ertesi.

aslında daha iki yıl önce evdeki hattı telefon direğine kadar yenilemiştim ama bakalım artık. teşekkürler yanıtlar için.
0
🌸uz
(07.12.08)
splitter i degistirin
0
bryan fury
(07.12.08)
(1)

facebook sorusu

quinza
şimdi arkadaşlarımın beni taglediği fotoları profilimde 'view photos of..' bölümünde görebiliyorum ya, bunu başka arkadaşlarımın görmesini istemiyorum. yani sadece tagleyip profiline koyanda kalsın o resim ben görebiliim ama diğer arkadaşlarım görmesin..nasıl yapabilirim?
şimdi arkadaşlarımın beni taglediği fotoları profilimde 'view photos of..' bölümünde görebiliyorum ya, bunu başka arkadaşlarımın görmesini istemiyorum. yani sadece tagleyip profiline koyanda kalsın o resim ben görebiliim ama diğer arkadaşlarım görmesin..nasıl yapabilirim?
0
quinza
(06.12.08)
setting(ayarlar)'ten privacy(gizlilik) bölümüne girdikten sonra profile bölümüne gelin. orada gerekli seçenekleri bulucaksınız.

edit: gerekli seçenek ''photos tagged of you'' bu sırada onda customize'ı seçtikten sonra sadece kendinizin görmesi şeklinde ayar yapıyorsunuz; yani ''only me'' şeklinde. altta bulunduğunuz network'üde devre dışı bırakmayı unutmayın.
0
insantaklidiyapanmaymun
(06.12.08)
(3)

lanet windoze

jay kay
simdi counterstrike oynamak icin eski laptopa sxe injected yukledim(anti cheat programi oyundan once acmaniz gerekiyo) neyse.her acisimda bu programi hara raporu gonder/gonderme hatasini veriyo. uninstall edip installluyorum yine ayni sey oluyo. takti programa lanet bilgisayar. nasi halledicem ben
simdi counterstrike oynamak icin eski laptopa sxe injected yukledim(anti cheat programi oyundan once acmaniz gerekiyo) neyse.
her acisimda bu programi hara raporu gonder/gonderme hatasini veriyo. uninstall edip installluyorum yine ayni sey oluyo. takti programa lanet bilgisayar. nasi halledicem ben bunu
0
jay kay
(06.12.08)
TuneUp Utilities kurlu mu bilgisayarınızda. Bende aynı sorunu onun yüzünden veriyordu.
0
durum serserisi
(06.12.08)
yok kurulu degil yeni format attim
0
🌸jay kay
(06.12.08)
son sürümlerinde (sXe'nin) hata raporlarını bir txt dosyasında açıyordu. son sürüm indirdiğinize eminseniz ve açmıyorsa /program files/sxe klasöründe böyle bi log tutan txt dosyası olup olmadığına bakabilir misiniz? sorun hakkında yardımcı olamayacak olsam da belki anlayan bi arkadaş ordaki hata raporlarını görüp daha detaylı bilgi verebilir.
0
durum serserisi
(06.12.08)
(5)

divx release

cruor
indirildikten sonra dosyanın "The.Bourne.Identity.2002.HDRip.XviD.DTS-UnSeeN" şeklindeki adı değiştirilmiş diyelim... yani elimizde bi divx var fakat kimin release'idir bilemiyoruz.bi şekilde bu release bilgilerine erişmek mümkün mü?dosyanın içine bi yerlere bu bilgileri gömüyorlar mı? imzalarını fa
indirildikten sonra dosyanın "The.Bourne.Identity.2002.HDRip.XviD.DTS-UnSeeN" şeklindeki adı değiştirilmiş diyelim... yani elimizde bi divx var fakat kimin release'idir bilemiyoruz.

bi şekilde bu release bilgilerine erişmek mümkün mü?
dosyanın içine bi yerlere bu bilgileri gömüyorlar mı? imzalarını falan atıyorlar mı?
böyle bişe varsa bu bilgiler nasıl görülebilir?
0
cruor
(06.12.08)
torrent sitelerinden tam boyutuna bakarak sağlama yapabilirsin belki. birebir aynı olanı bulman fazla zaman almaz.
0
samfisher
(06.12.08)
km de file info diye bisi var. ben sadece frame e bakıyorum da baya detaylı seyler iceriyor.
0
bryan fury
(06.12.08)
O şekilde bilmiyorum da, dosyanın boyutundan ve kapsamlı format bilgilerinden (fps, frame rate, resolution vb.) tedarik edilen yerdeki diğer dosyalar ile karşılaştırılıp aslen hangisi olduğu bulunabilir büyük ihtimalle. DVDRip'lerde release info yer alır genellikle.

Merak ettim, altyazı buldurmak için mi release sahibi öğrenilmek isteniyor?

Ekleme: Bir türlü vazgeçemedim cevap yazarken başka şeylerle meşgul olma huyumdan. Benden önce yazanlar olmuş tabii.
0
shangrilla
(06.12.08)
@samfisher

boyut aklıma gelmişti de bu kadar iyi netice vereceği gelmemişti.

bazı yabancı altyazı sitelerinde de byte olarak tam boyut bilgisi mevcut.
0
🌸cruor
(06.12.08)
@Shangrilla

hem altyazı için hem de kimin olduğu bilinsin diye.
0
🌸cruor
(06.12.08)
(7)

ssd disk alınır mı?

rentts
http://www.hepsiburada.com/ocz-30gb-solid-serisi-ssd-sata-ii-flash-sabit-disk-oczssd2-1sld30g/productDetails.aspx?categoryid=100221&productid=bd8501009#tablnkşu yukardaki upuuzuun linkteki ssd disk almak ne kadar mantıklı? ben şimdi bunu alsam laptop ıma nasıl takarım illa servise falan mı götürmek
www.hepsiburada.com
şu yukardaki upuuzuun linkteki ssd disk almak ne kadar mantıklı? ben şimdi bunu alsam laptop ıma nasıl takarım illa servise falan mı götürmek gerekir?
0
rentts
(06.12.08)
artısını eksisini bilememde bu diski takmak çok zor bişiy değil. standart sata 2 diski. arkasındaki kapağı açıp oradaki diski çıkartıp bunu takmanız yeterli. tabii garanti durumları bozulabilir bir ihtimal.
0
darknum
(06.12.08)
alinir ki bu. hdd'ler 2'ye ayrilir, ssd olanlar ve olmayanlar diye. aklinda bulunsun.
0
katafalk
(06.12.08)
e peki bunu takınca içindeki harddiski çkartmak gerekecek di mi?
0
🌸rentts
(06.12.08)
ssd'nin tek eksisi fiyat/GB oranıdır ki soru içeriğine bakınca bunu pek dert ediyor görünmüyorsun...

Yapacağın mevcut diski çıkarıp bunu takmak(sataII destekiliyor ise), ancak "tek başına 30GB ne kadar iş görür?" orası tartışılır...
0
late viper
(06.12.08)
oha cok ucuz.

hdd genelde vidalanmıstır kasaya, o vidaları soktugun zaman tık diye cıkar. sonra bunu o yuvaya takıp vidaları yenıden sıkman gerekir.

kapasitesi dusuk oldugundan os+programlar haricinde bisey tutamazsın hdd de. illa bi external alman gerekecek tabi.
0
bryan fury
(06.12.08)
bu gerçekten de çok küçük 128 gb lığı alınabilir fiyatlara gelince almak lazım.
0
🌸rentts
(06.12.08)
tabiki güzel bişi bunlar da external harddisk bağlayacaksam ne anladım ben ssd diskten içerdekini çıkartıp dışarı takmak gibi=)
0
🌸rentts
(06.12.08)
(2)

Ses dosyasının sesini arttırmak

zaugnakhaldun
Selamlar,Elimde ses yüksekliği pek de fazla olmayan bir dosya var, enhancer kıvamında bir şeyle bu dosyanın sesini daha fazla arttırıp kaydetmek istiyorum. Bunu yaptırabilecek bir program var mıdır acaba? Ya da Nero soundtrax yapar mı bunu?Teşekkürler
Selamlar,


Elimde ses yüksekliği pek de fazla olmayan bir dosya var, enhancer kıvamında bir şeyle bu dosyanın sesini daha fazla arttırıp kaydetmek istiyorum. Bunu yaptırabilecek bir program var mıdır acaba? Ya da Nero soundtrax yapar mı bunu?


Teşekkürler
0
zaugnakhaldun
(06.12.08)
soundforge adındaki program büyük ihtimalle yardımcı olur.
edit: bir de goldwave vardı.
0
afterdark
(06.12.08)
Ses dosyası dönüştürücüler bu işi yapar. Ben Easy CD-DA Extractor programını öneririm. Şurdan 30 günlük deneme sürümünü indirebilirsiniz: www.download.com

Ses dosyası dönüştürücü programı olarak bedava bi şey buldum, güzele benziyor, sizin istediğiniz işlevi de yapıyor, ama kendim kullanmadığım için garanti veremiyorum. Şurdan indirebilirsiniz: www.download.com

Ayrıca sadece sizin istediğiniz işlemi yapan bedava bir program buldum: www.download.com
0
edge_nabby
(06.12.08)
(2)

Nokia Güvenlik Kodu

4telbanayeter
Arkadaşlar ben Nokia 1110 umun güvenlik kodunu unuttum çok eskiden değiştirmiştim ama ne oldugunu hatırlayamıyorum ne yapabilirimde bulabilirim şu kodu ?
Arkadaşlar ben Nokia 1110 umun güvenlik kodunu unuttum çok eskiden değiştirmiştim ama ne oldugunu hatırlayamıyorum ne yapabilirimde bulabilirim şu kodu ?
0
4telbanayeter
(06.12.08)
*#06# yi tuşla imei numaranı

www.lur.nu?

linkteki boş alana yaz şifren budur denenmiştir ama 1110 da olurmu bilemem
0
madrigal
(06.12.08)
Annem unutmuştu ben sıfırlamıştım. Programa filan gerek yok, tuşlayarak halloluyor. Sırayla şunları yapacaksınız. En sonunda hata filan veriyor ama değişiyor 12345 oluyor. p w + karakterleri yıldıza uzun basınca çıkıyor.

#pw+787660401567057+1#
#pw+237165155522452+2#
#pw+192374112054367+3#
#pw+457217771543105+4#
#pw+817111335502003+5#
#pw+217925734530610+6#
#pw+884271404233661+7#
0
supergirl
(06.12.08)
(5)

Wi Fi

think martini
Ne işe yarıyor? Tamam internete giriyorsun da wireless gibi bir şey midir? Nedir? Ne değildir? Telefonda Wi Fi olunca ne oluyor? İnternete mi giriliyor? Telefonla internete girmenin tek yolu Wi Fi özelliği olması mı? Sonra fatura nasıl geliyor? Saat başına mı hesaplanıyor ücret? (Cehaletimi bağışlay
Ne işe yarıyor? Tamam internete giriyorsun da wireless gibi bir şey midir? Nedir? Ne değildir? Telefonda Wi Fi olunca ne oluyor? İnternete mi giriliyor? Telefonla internete girmenin tek yolu Wi Fi özelliği olması mı? Sonra fatura nasıl geliyor? Saat başına mı hesaplanıyor ücret?
(Cehaletimi bağışlayınız, halime acıyıp detayları ile anlatınız:))
0
think martini
(06.12.08)
(bkz: wi fi/1)

simdi iphone'larda mesela paketlar falan vardi galiba. mb cinsinden (sure degil de kullandiginiz data transferine bagli) hesaplaniyordu. gprs ve wap sure olarak hesaplaniyordu ama sanki..
0
katafalk
(06.12.08)
wifi bildiğiniz kablosuz ağ efem, wifi olunca bilgisayarla kablosuz ağdan internete girebildiğiniz yerlerden telefonunuzla da internete girebiliyorsunuz, faturalandırmaya tabii değil çünkü gsm şebekesi kullanılmıyor..
3g ve edge'de gsm kullanılır ondan fatura ödersiniz ama kablosuz ağa ihtiyaç duymadan her yerde kullanabilirsiniz..
0
erostrada
(06.12.08)
eski teknoloji gsm üstünden internette, yani wapta süre üstünden ücretlendiriliyordu, gprs,edge ve 3g aktarılan veri üstünden ücretlendiriliyor..
paketleri falan var şu anda bunun,100mb 10 mb gibi baya da hesaplı..
0
erostrada
(06.12.08)
benim bildiğim tek şey var, o da ipod touch'taki wifi özelliği ile evdeki veya başka bir yerdeki kablosuz internete herhangi bir ücret ödemeden bağlanıyor olabilmek. wireless gibi evet.
0
kucukkiz
(06.12.08)
kucukkiz guzel bir seye deginmis, bu ozellik iphone'da var mi bilmiyorum ama. mesela hcevremizde kablosuz ag ile nete baglanma imkaniz varsa ve bunu "sadece" gsm operatorunun sagladigi imkanlarla yapabiliyorsak, ipod tocuh almak iphone almaktan cok daha mantikli..
0
katafalk
(06.12.08)
(8)

External HDD ne alayim?

the man who hears deepest inquisitions
arkadaslar, 3 tane secenegim var, hangisi daha uygundur?biri buSEAGATE Freeagent 500 GB 3.5" USB 2.0 ST305004FDD1E1-RKhttp://www.bimeks.com.tr/urun.aspx?kid=1073&uid=36536biri buMAXTOR 3,5" 500GB ONETOUCH 4 Ext. Disk STM305004OTD3E1-RKhttp://www.bimeks.com.tr/urun.aspx?kid=1073&uid=101687sonuncusu d
arkadaslar, 3 tane secenegim var, hangisi daha uygundur?

biri bu
SEAGATE Freeagent 500 GB 3.5" USB 2.0 ST305004FDD1E1-RK
www.bimeks.com.tr

biri bu
MAXTOR 3,5" 500GB ONETOUCH 4 Ext. Disk STM305004OTD3E1-RK
www.bimeks.com.tr

sonuncusu da bu
SEAGATE 2,5" 500GB FREEAGENT GO
www.darty.com.tr
0
the man who hears deepest inquisitions
(06.12.08)
en sondaki. taşınabilir en azından.
0
co2s2
(06.12.08)
en sondaki iyidir de stokta yok gözüküyor.
0
oldtimer
(06.12.08)
illa bu üçünden birisini mi almak zorundasın. external hdd alacaksan ilk olarak western digital öneririm. sonuçta arşiv yapacaksın yarın bir gün bozulması hoş olmaz. ayrıca 500 gb artık çok yetersiz kalıyor ne arşivleyeceksin bilmiyorum ama film vs için alacaksan 1tb al.
yerinde olsam 60 70 lira fazla verir şu tarz bir şey alırım.

www.vatanbilgisayar.com
0
tai
(06.12.08)
fiyat farki olsa da 3,5" alma bence, 2,5" al.. tasinabilirlik onemli.. bi de guc kablosuyla falan ugras dur isin yoksa, ne gerek var allasen.. bu 3 secenek arasindan 3. sumantikli gorunuyor ama ayrintili teknik bilgi vermemisler hdd hakkinda ve stokta yok..
0
katafalk
(06.12.08)
elmayla armudu karşılaştırmak gibi olmuş. disklerden biri 2,5 luk diğer ikisi 3,5luk. 2,5luklar hız konusunda bence insanı çileden çıkarmasalar da 3,5luğun hızına yaklaşamıyorlar tabii. 3,5luklar da taşınmaya elverişli değiller ve harici gü. gerektiriyorlar. bir de 2,5 luklar acaip hassas oluyor, bir kere düşerse yere elveda deyin. 3,5luk almaya karar verirseniz ki masaüstünde kullanacak bir yere taşımayacaksanız 3,5luk tavsiye ederim, seagate derim (maxtor u da satın almıştı galiba seagate) 2,5luk zaten tek seçenek sunmuşsunuz.
0
cashkopat
(06.12.08)
ben de western digital öneririm ve cidden 500 gb artık yetmiyor. zaten 35 gb'si olmuyor. bir de sürekli seyahat edip hard disk de sürekli olarak kullanılmayacaksa 3.5 inc almak daha mantıklı bence. sonuçta daha ucuza geliyor ve kırk yılda bir cafede ya da arkadaşta kullanmak için o kadar para vermeye ve hızdan da fedakarlık etmeye gerek yok bence.
0
sanal uyku
(06.12.08)
Western Digital'den şaşmamak lazım. Bende 2 tane 500'lüğü var, zerre sorun çıkarmadı.

Sonradan aldığım 2. 500'lüğü elden çıkarıp 1 TB almayı düşünüyorum, uygun fırsat/kampanya vs. yakalarsam. Sana da öyle yapmanı tavsiye ederim. "500 yeter" dersen de, sen bilirsin.
0
shangrilla
(06.12.08)
bende birincisi var. alalı 2 ay oldu. sorun çıkarmadı henüz hızı gayet iyi, ses çıkarmıyor hiç. darty'nin beyoğlu şubesinden 174 ytl'ye aldım.
0
godless killing machine
(06.12.08)
(1)

Lokanta İşletmeciliği, AJAX, Programlama

kriker
Bir lokantanın yöneticisiyim. Lokanta sahibine karşı sorumluluklarım var. Lokantanın kuralı aynı anda servis yapan en fazla 4 adet garson bulundurabiliyor olması. Garsonlara ilişkin kısıtlar şunlar: Bir garson toplamda 6 adet masaya servis yapmış veya toplamda 2 saat çalışmış ise o garsonun günlük m
Bir lokantanın yöneticisiyim. Lokanta sahibine karşı sorumluluklarım var. Lokantanın kuralı aynı anda servis yapan en fazla 4 adet garson bulundurabiliyor olması. Garsonlara ilişkin kısıtlar şunlar: Bir garson toplamda 6 adet masaya servis yapmış veya toplamda 2 saat çalışmış ise o garsonun günlük mesaisi bitmiş oluyor. Mesaisi biten garsonun işi yeni bir garsona devrediyor. Herhangi bir zamanda lokanta sahibi bana şu soruları soruyor:
- lokantaya kaç tane müşteri geldi?
- müşterilerden kaç tanesine servis yapıldı?
- müşteriler ne sipariş ettiler?
- ahmet isimli garsonun mesaisinin bitmesi için kaç servis yapması veya kaç saat daha çalışması gerekiyor?

Gün sonunda ise,

- bugün sipariş edilen ürünler nelerdir?
- bugün kaç garson mesai yaptı?
- her bir garson hangi ürünlerin siparişini gerçekleştirdi.

sorularını cevaplamam gerekiyor. Aynı zamanda "Ahmet isimli garsonun mesaisinin bitmesine 10 dakika kaldı. Mehmet isimli garson 1 servis daha yaparsa günlük mesaisi bitecek." gibisinden uyarı mesajlarının da bana ulaştırılması gerekiyor.

Bu soruları cevaplamamda bana yardımcı olacak bir bilgisayar uygulaması yazmam gerekmekte. Konuyla ilgili olarak sınırsız bir öğrenme azmim mevcut. Lisans eğitimim esnasında Pascal, Delphi ve veri tabanına giriş derslerini görmüştüm.

Lokantada siparişler alınıp verilirken hangi garsonun ne sipariş aldığını, siparişin masaya ulaştırılma durumunu, mesaiye yeni başlayan garsonların isimlerini farklı bilgisayarlardan girebilecek elemanlarım da mevcut. (Bu elemanların da lokanta ile ilgili en güncel bilgiye ulaşabilmesi gerekiyor.)

Lokantaya ilişkin verilerin devamlı güncel olarak tutulabileceği refresh zorunluluğu olmayan web tabanlı bir uygulama ile bu iş kotarılabilir mi? (AJAX galiba bu)

En kolay yoldan nasıl hallolur?

İşe nereden başlarsam uygun olur?

Not: Bunların hepsi eğlence, hobi maksatlı. Maksat yeni şeyler öğrenmek. Teknolojiyi yakından takip edebilmek. Yoksa yok böyle fantastik lokanta.
0
kriker
(06.12.08)
abdde bu isi yapan lokantalar web tabanli degil, windows vs uzerinde calisan appler kullaniyorlar.
0
compumaster
(06.12.08)
(1)

torrent

turangue
ben bu torrenti açık bıraktım, bi gün sonra eve geldim, bi baktım isimler gitmiş. diğerleri duruyo ama. nedendir bu? biri elleşmiş bilgisayara gibime geliyo ama ben anlayamadım, düzeltemedim de. nası olur bu iş?
ben bu torrenti açık bıraktım, bi gün sonra eve geldim, bi baktım isimler gitmiş. diğerleri duruyo ama. nedendir bu? biri elleşmiş bilgisayara gibime geliyo ama ben anlayamadım, düzeltemedim de. nası olur bu iş?
0
turangue
(06.12.08)
yukarıdaki başlıklardan birine (size, done, status vs.) sağ tıklayıp, "name"i seçerseniz, isimler gözükmeye başlayacaktır.
0
demcan
(06.12.08)
(6)

laptopu usb ile şarj etme?

inkey
mümkün müdür efendim böyle bi olay? lanet bi servis yüzünden zaten kötü durumda olan laptopumun şarj kısmı eridi gibi bişey, adaptör girmiyor ucuna. ben de düşündüm ki böyle bi ucu fiş diğer ucu usb olan bi alet olsa bilgisayarı usb ile şarj etsem ne güzel olurdu. hayallerle mi yaşıyorum?
mümkün müdür efendim böyle bi olay? lanet bi servis yüzünden zaten kötü durumda olan laptopumun şarj kısmı eridi gibi bişey, adaptör girmiyor ucuna. ben de düşündüm ki böyle bi ucu fiş diğer ucu usb olan bi alet olsa bilgisayarı usb ile şarj etsem ne güzel olurdu. hayallerle mi yaşıyorum?
0
inkey
(05.12.08)
hayal kurmak güzeldir.. bilimum elektrikli alet usb den sarj almakta iken laptoplarda uygun voltaj, gerilim vb. sebeplerden ötürü sanırım olmamakta.
0
cyclops
(05.12.08)
hatırladığım kadarıyla usb nin çalışma voltajı 5 ten azdır ve çalışma esnasında 100 mA akım çeker. USB pil şarj etme şartnamesine göre, usb nin amaç dışı kullanımında sağlayabileceği en yüksek akım 1 Amperdir.

laptopumun şarj aletinde 19.5 Volt 3 Amper çıkış verdiği yazıyor. evet hayallerle yaşıyorsun...
0
makineci
(05.12.08)
dediğiniz alet zaten var. "ipod recharger" adı altında belkin tarafından üretiliyor. amerika'da satılan versiyonun resmi linkte.

blog.wired.com

ama tabi yukarda sayılan sebeblerden ötürü laptop'unuzu şarj edemezsiniz bununla.
0
cumingsoon
(06.12.08)
mr spock olsa mantik disi derdi bi guzel buna..
0
katafalk
(06.12.08)
adaptörün + ve - uçlarına 3-4 cm lik birer tel değdirir bunu da adaptör girişindeki ilgili yerlere tutturursanız uç oraya girmeden de bilgisayar çalışır. arkadaşın hp bilgisayarını tamamen bambaşka bir girişe sahip olan benim asusun adaptörüyle yeni adaptör alınana (2 ay) kadar çalştırdık böyle.
0
cashkopat
(06.12.08)
soru biraz abukmuş tamam anladım. teşekkürler herkese.

@cashkopat,

adaptörün + ve - uçları neresi bilseydim pek güzel bi yöntem olabilirdi tabi =)yine de denemeye çalışacağım teşekkürler.
0
🌸inkey
(06.12.08)
(9)

Internette problem ?

no christ requiress
Tam su siralar facebook, google v.s gibi sitelere girebilen var mi ? Cogu yabanci site acilmiyor, cok azi ise aciliyorMsn'de turkiyeden kimse online degil, kalmadi. Sorun sadece bende mi ? Yoksa gecen konustugumuz gibi fena problemler mi var genel olarak ?
Tam su siralar facebook, google v.s gibi sitelere girebilen var mi ? Cogu yabanci site acilmiyor, cok azi ise aciliyor

Msn'de turkiyeden kimse online degil, kalmadi. Sorun sadece bende mi ? Yoksa gecen konustugumuz gibi fena problemler mi var genel olarak ?
0
no christ requiress
(05.12.08)
msn google yahoo facebook açılmıyor sadece sözlük ve ekşi duyuru açılıyor bende. sanırım sözlük ahalisi başbaşa kaldık :D
0
sleep may be the enemy
(05.12.08)
yahoo, google aciliyo da facebook acilmiyomus, baktim da.
0
osuruklu
(05.12.08)
Bende hepsi açılıyor, yer izmir.
0
sui
(05.12.08)
benim hala düzelmedi
0
sleep may be the enemy
(05.12.08)
msn, facebook, google bende de açılmıyor.
0
rastgele bir gun
(05.12.08)
su an duzeldi
0
🌸no christ requiress
(05.12.08)
ben de facebook u açamadım google geldi sanki
0
yuto
(05.12.08)
msn ve yahoo açılmıyodu, şimdi düzeldi...

modemi kapatıp açtım diye düzeldi sanıyordum ben de :)
0
pispinti
(05.12.08)
Ankara da ki kopruleme islemlerinden kaynaklaniyor. guncel bir dns numarasi gecici de olsa isinizi gorebilir.
0
gone with the sin
(05.12.08)
(3)

windows başlamıyor?

sangria
bilgisayar açılırken:windows başlamadı. bunun nedeni en son yaptığınız yazılım veya donanım değişikliği olabilir. vs vs. gibi yazılar çıkıyor.en son çalışan iyi yapılandırmayı seçingüvenli modolağan şekilde başlasıngibi seçenekler çıkıyor, ancak hiçbirinde bilgisayar açılmıyor.sorun da sanırım, bilg
bilgisayar açılırken:

windows başlamadı. bunun nedeni en son yaptığınız yazılım veya donanım değişikliği olabilir. vs vs. gibi yazılar çıkıyor.

en son çalışan iyi yapılandırmayı seçin
güvenli mod
olağan şekilde başlasın

gibi seçenekler çıkıyor, ancak hiçbirinde bilgisayar açılmıyor.

sorun da sanırım, bilgisayar yeniden başlarken güç düğmesinden kapatıldığı için başladı.

ne yapmalı? ne etmeli? format atmadan bu bilgisayarı nasıl açarız?
0
sangria
(05.12.08)
en son calısan iyi yapılandırmada normalde hatanın duzelip bilgisayarın acılması gerekir ama olmuyorsa şöyle bir şey deneyin belki düzelir. bilgisayara reset attıktan hemen sonra del e basıp bios'a girin, oradan boot sırası var, onu bir değiştirin kafanıza göre sonra kaydedip tekrar reset atmayı deneyin.
0
nihilanth
(05.12.08)
hmm denedik ama olmadı maalesef..

windows cd'siyle açıp recovery denesek işe yarar mı acaba veri kaybı olmadan?
0
🌸sangria
(05.12.08)
vista PE isimli bir live windows cd'si var,yahut windows opk diye prebuild cd'si var bulun indirin cd'ye çekin, bu cd ile açın bilgisayarı chkdsk c: /f yazın düzelir.
0
areels
(05.12.08)
(2)

programın exe'sinin çalıştığı halde programın açılmaması

nihilanth
başına gelenler anlamıştır zaten hemen, özellikle steam, itunes gibi garip yazılımlarda, bazen winamp ve kmplayer'da da olan bir olay bu. ve çıldırtıyor. görev yöneticisinde işlemlerde çalışır gibi gözüküyor ama uygulamalarda yok kısaca. sonra pc kapatıldıgı zaman 20 tane msn falan kapatıyorsunuz. b
başına gelenler anlamıştır zaten hemen, özellikle steam, itunes gibi garip yazılımlarda, bazen winamp ve kmplayer'da da olan bir olay bu. ve çıldırtıyor. görev yöneticisinde işlemlerde çalışır gibi gözüküyor ama uygulamalarda yok kısaca. sonra pc kapatıldıgı zaman 20 tane msn falan kapatıyorsunuz. bunun neden kaynaklandıgını ya da cozumunu bilen var mıdır?
0
nihilanth
(05.12.08)
vürüs
0
areels
(05.12.08)
cok yuzeysel olmus dicektim de. kasper 2009'u yukleyip bi tarattim guvenli kip olaylarında cozuldu problem.
0
🌸nihilanth
(19.12.08)
(5)

aga bu nedir?

hollowlife
şu yanda görmüş olduğunuz hata nedir.güneş sigortanın web arayüzünde poliçe yazdırmak istediğimde bununla karşılaşıyorum.as400de sorun yok. yada başka bir makinada. ienin sürümünden olduğunu sandım, 7.0 yükledim ama yine aynı hatayı aldım.şimdi, aga nedir bu, acilen poliçe yazmam lazım.teşekkür eder
şu yanda görmüş olduğunuz hata nedir.
güneş sigortanın web arayüzünde poliçe yazdırmak istediğimde bununla karşılaşıyorum.
as400de sorun yok. yada başka bir makinada. ienin sürümünden olduğunu sandım, 7.0 yükledim ama yine aynı hatayı aldım.
şimdi, aga nedir bu, acilen poliçe yazmam lazım.
teşekkür ederim.
0
hollowlife
(05.12.08)
direk javascript hatası valla,
ie de çalışmıyorsa, firefox vari chrome var opera var,
deneyiniz efenim
0
lord seithel
(05.12.08)
@lord seithel; firefoxta çalışmıyor bu, o da şirketin işgüzarlığı heralde. ama daha önce çalışıyordu bu meret.
0
🌸hollowlife
(05.12.08)
ie çok veriyor o hatayi.
chrome dene derim.
0
samfisher
(05.12.08)
tamam halletim arkadaşlar. acrobat reader ile alakalı imiş.
zannımca; orada yazıcıya göndermek için önizleme yapması gerekiyor ama onu açacak acro. olmadığı için hata veriyor diye anladım ben. yükledim düzeldi.
acaba bu soru kalsın mı, başkalarının işine yarar mı?
0
🌸hollowlife
(05.12.08)
soru kalsın tabii ki de. bu duyuruyu favorilerine ekleyenler olabilir.
0
cumingsoon
(05.12.08)
(3)

Word'de tik işareti koyma

kahvegibi
Merhabalar, wordde bir tablonun içerisine tik işareti koymak istiyorum?simge kısmında tik göremedim. tike benzeyen karekök işareti var bir tek.nereden bulurum?teşekkürlernot:word 2007
Merhabalar, wordde bir tablonun içerisine tik işareti koymak istiyorum?
simge kısmında tik göremedim. tike benzeyen karekök işareti var bir tek.
nereden bulurum?
teşekkürler

not:word 2007
0
kahvegibi
(05.12.08)
√ bu olma mı?
bir de "wingdings 2" fontunun içinde var. P yaparsan çıkar.
0
flame of feanor
(05.12.08)
başlat menüsünden; programlar>donatılar>sistem araçları>karakter eşlem. bunun içinde tick bulabilirsiniz. word dosyasına copy paste yapınca oluyor.
0
zeyuna
(05.12.08)
Eger soruyu dogru anladiysam; "Biçim" menüsü altinda "Madde Isaretleri ve Numaralandirma" bölümünden koyabilirsiniz.
0
trimpot
(05.12.08)
(4)

Gom player

la mer
Ben istiyorum ki gom player kullanıayım ancak video izlerken ileri geri gitmek için okları kullandığımda bsplayer'da olduğu gibi az az gitsin, gelsin. çok kare gitmesin. var mıdır böyle bi ayar?teşekkürler
Ben istiyorum ki gom player kullanıayım ancak video izlerken ileri geri gitmek için okları kullandığımda bsplayer'da olduğu gibi az az gitsin, gelsin. çok kare gitmesin. var mıdır böyle bi ayar?

teşekkürler
0
la mer
(05.12.08)
peki kmplayer'da var mı böyle bi ayar? bi de km varken neden gom?
0
yoldaki isaretler
(05.12.08)
km de default ayarı 5 sn ileri/geri seklinde.
0
bryan fury
(06.12.08)
tamam onu 1sn'ye düşürebileceğim bi yer var mı km ayarlarında?
0
yoldaki isaretler
(07.12.08)
km player'da seçenekler >>> tercihler >>> genel >>> oynatım >>> atlama aralıkları'ndan yapabiliyormuşuz bu ayarı.
0
yoldaki isaretler
(09.12.08)
(6)

tavsiye..fotoğraf makinesi..

dronning
slr fotoğraf makinesi alımak istiyorum..hangisi alınmalı? çok çeşit var karar vermek zor oluyor hele de bu konuda fazla fikir sahibi olmayınca..cevaplayanlara teşekkür ederim (:
slr fotoğraf makinesi alımak istiyorum..hangisi alınmalı? çok çeşit var karar vermek zor oluyor hele de bu konuda fazla fikir sahibi olmayınca..cevaplayanlara teşekkür ederim (:
0
dronning
(05.12.08)
üst sınır yazmamışsınız.
ben şimdi nikon d3 de derim canon 50d de. ama alacaksanız bence canon 40d ya da 50d alın.
0
oceano
(05.12.08)
nolur nolmaz sorayım da slr mı d slr mı ? Bütçe ne ?
0
kimlanbu
(05.12.08)
fotoğrafa yeni başladığım için slr almak istiyorum;aslında tam da bilmiyorum dijital makine almak mı daha ii olur ama tavsiye üzerine slr die sordum ben! valla 500 ytl ye kadar bir şey olursa süper olur.. dslr ler daha pahalı biliorum ama siz hangisini al diosanız onu yazın şartları zorlarız icabında.:)
0
🌸dronning
(05.12.08)
500 liraya d-slr olarak alabileceğin iyi modeller artık ikinci ele düşmüş olacak olanlardır. sirkeci- hayyam pasajı'nda bakınabilirsin.
(canon 300d,350d,,,nikon d40,d50,belki d40x)

ama fotoğrafa yeni başladıysan ve paran-bütçen de kıymetliyse önce biraz teknik fotoğraf öğren sonra al derim.
0
chiquillo
(05.12.08)
Slr için Canon A-1 al derim. İnternette 50mm lensle 300 küsüre temizinden bulman mümkün. Ancak banyosuna yaptığım masraf koymaz diyorsan analog almalısın. Banyo ettirmek için eline para geçsin diye bekleyip sonuçları görmen gecikeceğinden kendini geliştirmen yavaş olur. O yüzden yeni başladığın için dslr daha mantıklı.

Ama analog'un da tadı çok başka hea =)
0
inugard
(05.12.08)
yeni başlıyorsan d-slr almanı önermiyorum. analog al bir süre analogla devam et.
canon a-1 veya ae-1 şahane olur. (sıfırları yok zaten, ikinci el klasik ve ucuz makinalar bunlar)
bu modellerin minolta marka muadilleri de olur.
0
flyalone
(05.12.08)
(6)

Vista'dan sonra sıçan yazıcı

teritori
Efendim ofiste HP Deskjet 1280 bir yazıcımız var. Benim makineme bağlı ve ofisteki diğer bilgisayarlar da ağ üzerinden yazdırıyolar. Fakat bilgisayardan birisi değişti ve Vista işletim sistemli makine oldu. O günden beri çıktı alırken sürekli sorunlar yaşıyor bu makine. Excel'de çerçeveler ve eklene
Efendim ofiste HP Deskjet 1280 bir yazıcımız var. Benim makineme bağlı ve ofisteki diğer bilgisayarlar da ağ üzerinden yazdırıyolar. Fakat bilgisayardan birisi değişti ve Vista işletim sistemli makine oldu. O günden beri çıktı alırken sürekli sorunlar yaşıyor bu makine. Excel'de çerçeveler ve eklenen çubuklar filan çıkmıyor, pdf dosyalarda metinler çıkmıyor ve AutoCad'de de hiçbir şekilde çıktı alınamıyor.

Bu çıktı alamayan bilgisayarı direk yazıcıya bağlamayı da denedik yine bir sonuç vermedi. Nedir bu sorun, vardır sanırım bir çözümü?
0
teritori
(05.12.08)
Diğer bilgisayarlar çıktı alırken bir sorun yok da sadece vistalı makineden çıktı alırken sorun oluyor, doğru mu anladım? Ona göre fetva vereceğim de o bakımdan:)
0
elinherifi
(05.12.08)
yazıcının driverı vista uyumlu mudur? belki de hp destek sayfasından vista uyumlu sürücü indirmek gerekiyordur.
0
phonex
(05.12.08)
evet aynen öyle. aynı dosyaları ben sorunsuz yazabiliyorum.
0
🌸teritori
(05.12.08)
@phonex: onu da denedik. yemedi.
0
🌸teritori
(05.12.08)
aynı şeyi bende de yapıyor. xp yüklü bilgisayar üzerinde takır takır çalışıyor, yeni aldığım laptop tan (vista) ağ üzerinden bir türlü çıktı almıyor. ne yaptıysam olduramadım. sevgiler hp...
0
metox
(05.12.08)
çözümü buldum efendim.
yazıcı ekle'den 1220c'yi yüklüyorsunuz. sonra denetim amsasındaki yazıcılarda, 1220c üzerine sağ tıklayıp özelliklerde bağlantı noktaları sekmesine geliyosunuz. usb portunu seçiyorsunuz ve hayat bayram oluyor.
0
🌸teritori
(05.12.08)
(3)

ost to pst

kisa
arkadaşlar bir halt yedim temizlemem lazım :)ost dosyalarını pst ye çeviren (outlook) free yada serialli bir program linki lazım...inanın ölüm kalım meselesi desem yeridir.yardım için sözlükten mesaj ya da guzelmail ett gmail nokta kom adresi olur
arkadaşlar bir halt yedim temizlemem lazım :)

ost dosyalarını pst ye çeviren (outlook) free yada serialli bir program linki lazım...

inanın ölüm kalım meselesi desem yeridir.

yardım için sözlükten mesaj ya da
guzelmail ett gmail nokta kom adresi olur
0
kisa
(04.12.08)
:) o şekilde baktım ama sonuca ulaşamadım ne yazık ki, genede teşekkürler ilginiz için
0
🌸kisa
(04.12.08)
dosyanın bir kopyasını oluşturup uzantısı elle pst olarak değiştirmeyi denedin mi?
0
phonex
(05.12.08)
evet denedim, malesef çözüm değil.
0
🌸kisa
(05.12.08)
(1)

üretim bandı için yazıcı biliyor musunuz?

loststone
şimdi bi müşterim var, bu abiler İkea için yemek takımı üretimi yapıyor. ürettikleri ürünlerin altına da mühür vuruyorlar. ancak bu işi otomasyona bağlamak niyetindeler. bu işi gerçekleştirmek için bildiğiniz üretim bandına bağlanan bir yazıcı var mı? yalnız mürekkep özel biraz. yani fabrikanın müre
şimdi bi müşterim var, bu abiler İkea için yemek takımı üretimi yapıyor. ürettikleri ürünlerin altına da mühür vuruyorlar. ancak bu işi otomasyona bağlamak niyetindeler. bu işi gerçekleştirmek için bildiğiniz üretim bandına bağlanan bir yazıcı var mı? yalnız mürekkep özel biraz. yani fabrikanın mürekkebini kullanmalı bu yazıcı.

adamların eline yazık..
0
loststone
(04.12.08)
endustriyel inkjet printer ureticileri var epeyce. hitachi, xennia, oce gibi sirketlerin bu ise yonelik printerlari olmasi lazim. "industrial inkjet printer" gibi bir keywordle arasan epeyce isim cikmasi lazim. hangisi turkiye'ye calisiyor diye bakip onlarla irtibata gecmek lazim. ben secime yardimci olabilecek olasi teknik noktalardan bahsedeyim:

- continous ink system denen bir teknok var: inkjet kafasi ile murkkep besleme sistemini ayrior. o olsun

- inkjet kafasinin kendine ozel temizleme sistemi olsun. seramik endustrisinde kullanilacagina gore bu muhtemelen sir bilesimine yakin bir murekkep vardir. bas belasi olabilir o turden kolloidal sistemlerle calismak, her tikandiginda sistem durmasin, bu sayede yurusun.

- cozunurluk: belki sadece etiket basmaktan baska seylerle de ilgilenebilirler, dogrudan desen basmak gibi. o zaman onemli olabilir bu.

kabaca bir seyler cikarsa detaylari degerlendirmeye yardimci olabilirim.
0
feeling the blanks
(05.12.08)
(3)

harici hdd de goremedigim dosyalar

sanio
Harici 500 gb harddiskim var. bugune kadar bi cok dosya koyuldu silindi dogal olarak. gecen gun nod32 ile taratirken niptuck dizisinin butun sezonlarini bolumlerini taradi arkadas. actim harddiski niptuck a ait hic birsey yok. gizli dosyalarda da yok. nedir bu olay, buradaki bu gizemli dosyalari nas
Harici 500 gb harddiskim var. bugune kadar bi cok dosya koyuldu silindi dogal olarak. gecen gun nod32 ile taratirken niptuck dizisinin butun sezonlarini bolumlerini taradi arkadas. actim harddiski niptuck a ait hic birsey yok. gizli dosyalarda da yok. nedir bu olay, buradaki bu gizemli dosyalari nasil gorurum silerim temizlerim?
0
sanio
(04.12.08)
recycle bin ?
0
bryan fury
(04.12.08)
recuva diye bir program var ccleaner'ın. google'da arat, bununla silinmiş dosyaları görebilir, üzerlerine henüz başka birşeyler yazılmamış ise kurtarabilirsin.
0
laughtear
(04.12.08)
@bryan fury evet galiba recycle bin bunlar. zamaninda dosyalari geridonusum kutusuna gonderirdim. geri donusum kutusunu bosaltirken bu dosyalari silerdi windows. en son geri donusum kutusunu bosaltmadan bilgisayari formatladim galiba oradan arta kalan dosyalar bunlar.
0
🌸sanio
(04.12.08)
(1)

yüklenmeyen java plug-in'i

sofistike maymun
firefox, java uygulaması çalıştırması gereken sitelerde java plug-in'i bulunamadı diyor. install missing plug-ins deyip manuel install yapmama rağmen hala yüklenmemiş olarak görüyor. bu geçen gün flash için de başıma geldi. halbuki adobe'nin kendi sitesinden en son sürümünü indirip kurmuştum zaten.
firefox, java uygulaması çalıştırması gereken sitelerde java plug-in'i bulunamadı diyor. install missing plug-ins deyip manuel install yapmama rağmen hala yüklenmemiş olarak görüyor. bu geçen gün flash için de başıma geldi. halbuki adobe'nin kendi sitesinden en son sürümünü indirip kurmuştum zaten. üşenmeyip bir daha indirip kurdum yine aynı şey. ben mi bir şeyleri yanlış yapıyorum?
0
sofistike maymun
(04.12.08)
evet kapayarak da kurdum aynı.
0
🌸sofistike maymun
(04.12.08)
(7)

screenshot programı

sanal uyku
aradığım özellikler:istediğim bölgeyi hemencecik belirtip ss alabilmek.özellikle browserlarda (hem ff hem ie) rahatça aşağı ve yana kaydırabilme seçeneği.hatta eğer varsa firefox eklentisi bile olur, internet dışında pek kullanmıyorum zaten.
aradığım özellikler:
istediğim bölgeyi hemencecik belirtip ss alabilmek.
özellikle browserlarda (hem ff hem ie) rahatça aşağı ve yana kaydırabilme seçeneği.
hatta eğer varsa firefox eklentisi bile olur, internet dışında pek kullanmıyorum zaten.
0
sanal uyku
(04.12.08)
trimpot
(04.12.08)
denedim şimdi bunu. jpg'si çok kalitesiz, png de olmasa iyi olur.
bir de asıl aradığım seçebilme imkanının şu kaydırma çubuğuyla birlikte hareket edebilmesi. tümünü seçme ve ekranı seçme olayı güzel ama onun yanında kendi seçeceğim alanın da ekrandaki alanla değil tüm sayfa kapsamında yapılabilir olması.
0
🌸sanal uyku
(04.12.08)
screenhunter'ı da denedim şimdi. az önce de fireshot diye bir şey denedim. 2'si de hoş ama yok mu şöyle kenardaki kaydırma çubuğuyla birlikte aşağı yukarı rahatça hareket ettirebileceğim bir program? 200x2500 pixel büyüklüğünde bir bölgeyi tüm sayfanın görüntüsünü alıp sonradan kesmekle uğraşmayacağım bir şeyler.

edit: faststone deneyeyim bakalım.

edit2: daha yakın bu evet ama hala tam olmadı. yok galiba öyle bir şey. :p böyle hem kaydırmalı olup hem de genişliği ayarlanarak yapılanı var mı onu arayıp duruyorum?
0
🌸sanal uyku
(04.12.08)
örnek olarak şunu kesme biçme işlemi olmadan yapabilmeliyim:
img367.imageshack.us
hem genişlik olarak hem de uzunluk olarak imleçle manuel seçim yapılabilmesi. yani önerdiğiniz programdaki "capture rectangular region" ile "capture scrolling window" karışımı bir şey olmalı.
0
🌸sanal uyku
(04.12.08)
oha, o kadar programın yapamadığını 8 kb'lık program yaptı sonunda. (addons.mozilla.org) yardım eden herkese teşekkürler.
0
🌸sanal uyku
(04.12.08)
0
bryan fury
(04.12.08)
(3)

Ftp Programı Tavsiyesi

mea maxima culpa
Bir internet sitesi yapacağız. Basit bir Ftp programı tavsiye edebilir misiniz?
Bir internet sitesi yapacağız.

Basit bir Ftp programı tavsiye edebilir misiniz?
0
mea maxima culpa
(04.12.08)
filezilla - opensource olduğu için beleştir.
0
schizo
(04.12.08)
cuteftp favorimdir.
basit ve kullanisli bir sey ariyorsaniz flashfxp öneririm.
0
trimpot
(04.12.08)
nuka cola
(04.12.08)
(3)

İş Takip Programı?

iqt
Basit, iş gören, ASP ile yazılmış bir iş takip programına ihtiyacım var. Program kabaca yapılacak işlerin girilebildiği, thread şeklinde işe yorum ya da not yazılabildiği, durum bilgisinin okunabildiği bir programcık..Bulamazsam iş başa düşecek, oturup yazmak gerekecek de vakit sorun.. Bilen, duyan,
Basit, iş gören, ASP ile yazılmış bir iş takip programına ihtiyacım var. Program kabaca yapılacak işlerin girilebildiği, thread şeklinde işe yorum ya da not yazılabildiği, durum bilgisinin okunabildiği bir programcık..

Bulamazsam iş başa düşecek, oturup yazmak gerekecek de vakit sorun.. Bilen, duyan, kullanan, yazan varsa..

Bu arada, ben var aramaya inanmak ama bulamamak.. Google bu işte çok yardımcı olamamak.
0
iqt
(04.12.08)
asp ile mi yazıldı bilemiyorum fekat görüntü itibariyle ms project derdinize derman olabilecek gibi duruyor..
0
gonul adami yekta
(04.12.08)
:)
Ms project pek tabiki proje takibi için dertlere derman bir program, pek rağbet görmese de ülkemizde.. Benim ihtiyacım olan daha basitçe, yapılacak işleri not alıp durumunu izleyebileceğim bir tool, intranet ya da internet üzerinde çalışabilecek.

Aslında Snitz Forum için araştırmıştım. Açılan konular için bir combo box eklenebiliyor olsa durum bilgisinin izlenebileceği, o zaman süper olacak. Hem forum, hem iş takip amaçlı kullanılabilecek. Ama nerdeee...
0
🌸iqt
(04.12.08)
ifdefined.com

gayet güzel ve hızlı bir çözüm olabilir. Kullanıyorum, %100 istediğim şey değil tabiki ancak oldukça başarılı.
0
🌸iqt
(06.12.09)
(4)

Masaüstüme nereden geldiğini bilmediğim bir sınav notu listesi

teritori
Efendim masaüstümde birden bire bir excel tablosu belirdi. Anladığım kadarıyla bir sınav sonucu listesi.Dosyanın adı; PHYS103_gradelistDosyanın içeriğini de linkte görebilirsiniz. ama işin garibi kesinlikle ben böyle bir şey indirmedim. hatta bilgisayarımı açtığımda yoktu. az önce belerdi masaüstünd
Efendim masaüstümde birden bire bir excel tablosu belirdi.
Anladığım kadarıyla bir sınav sonucu listesi.
Dosyanın adı; PHYS103_gradelist
Dosyanın içeriğini de linkte görebilirsiniz. ama işin garibi kesinlikle ben böyle bir şey indirmedim. hatta bilgisayarımı açtığımda yoktu. az önce belerdi masaüstünde.

img129.imageshack.us
0
teritori
(04.12.08)
paylaşıma açık ama ofiste benden başka kimse yok.
modeme de o esnada kabloyla bağlıydım.
0
🌸teritori
(04.12.08)
e iyi de masaüstüm'deydi dosya. masaüstüm paylaşımda değil ki.
0
🌸teritori
(04.12.08)
Işık Üniversitesine hoş geldiniz!

Bu arada, o ders Işık Üniversitesinde açılıyor.
0
liontrainer
(04.12.08)
bu excel belgelerinin özelliklerinde heralde dosyanın oluşturulduğu pc nin adı yazıyor
belki bir ipucu olabilir
0
dunden beri dimdik
(04.12.08)
(3)

Kulaklik alacagim ama hangisi?

entrapmen
Ipod shuffle'im var en bi guzelinden yalniz orijinal kulakligi patladi gibi bir sey oldu birden bire. Pek param da yok soyle guzelinden ama ucuzundan bir kulaklik alayim diyorum...Hali hazirda Dealextreme'den bir seyler siparis edecegiz arkadasa araya kaynatasim var. Oradan alinabilecek en fiyat/per
Ipod shuffle'im var en bi guzelinden yalniz orijinal kulakligi patladi gibi bir sey oldu birden bire. Pek param da yok soyle guzelinden ama ucuzundan bir kulaklik alayim diyorum...

Hali hazirda Dealextreme'den bir seyler siparis edecegiz arkadasa araya kaynatasim var. Oradan alinabilecek en fiyat/performans kulaklik hangisidir?

Yorumu olmayanlari eledigimde sunlar one cikiyor ama elli bin cins herifin yorumundan oturu hicbirisine tam manasiyla guvenemedim...

www.dealextreme.com
www.dealextreme.com
www.dealextreme.com
www.dealextreme.com

Hufff param olsa da gitsem sennheiser alsam ama yok iste.
0
entrapmen
(04.12.08)
sennheiser mx200 aldım ben siyah 20 ytl altına mal oldu. iyi ses veriyor çok hafif memnunum. electroworld de buldum aldım orjinal . beyaz modeli de varmış ama ben görmedim. siyah daha az dikkat çekiyor iyi de oluyor aslında. ipod kulaklığıyla dışarıda gezmek gel de beni gaspet demekten farksız gibi bu zamanda.
linklere bakamadım bu arada benden kaynaklı.
0
ozdek
(04.12.08)
amerika'dan gelecek bi tanış varsa getirt sennheiser'ı, ben öyle yaptım ve çok mesudum. px100 aldım ben amerika'dan 35 dolara, buradaki satış fiyatı yaklaşık 140 ytl idi ki o zaman da dolar uçmamıştı.
0
ecnebi
(04.12.08)
param olsa gitsem sennheiser alsam demişsin ama ben yine de imkanları sonuna dek zorlayıp bir cx-300 almanı önereceğim sana.. Tizlerde vasat olsa da muazzam bir bas performansı var. oldukça da sağlam. Fiyat /performans oranı ciddi yüksek... amerika olayına girilecekse alternatifsiz cx-500 diyorum. Hem tiz hem de basları inanılmaz.
0
suda balik
(04.12.08)
(4)

Trenle Makedonya için transit vize gerekir mi ?

oyvind
Selamlar,Tren ile Makedonya-Üsküp e gitmeyi düşünüyorum. Fakat takdir edersiniz ki oraya gidebilmek için trenin Yunanistan veya Bulgaristan'dan geçmesi gerekiyor ve bu ülkeler de Türk vatandaşlarından vize isteyen ülkeler. Acaba Makedonya'ya trenle gitmek için bu ülkelerden transit vize almak gereki
Selamlar,

Tren ile Makedonya-Üsküp e gitmeyi düşünüyorum. Fakat takdir edersiniz ki oraya gidebilmek için trenin Yunanistan veya Bulgaristan'dan geçmesi gerekiyor ve bu ülkeler de Türk vatandaşlarından vize isteyen ülkeler. Acaba Makedonya'ya trenle gitmek için bu ülkelerden transit vize almak gerekiyor mu yoksa trenden inmemenizi garantileyerek geçmenize izin mi veriyorlar? Ayrıca transit vize almanın normal vize almaktan bir farkı var mıdır acaba ? Yine aynı belgeleri verip aynı süreçten mi geçmemiz gerekiyor bunun için ?

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
0
oyvind
(04.12.08)
slm
aynı problemi almanyadan avusturya giderken çek cumhuriyetini kullanan türk vatandaşlarıda yaşıyor. Hernekadar almanyada oturma izni olanlardan avusturya vize istemesede çek cumhuriyeti istiyor. Genelde sınırda, işte görevliye laf yaparsanız size 1 gün geçerli olan bir transit vize verirler diyorlar. Hatta bazı ülkeler özellikle veriyor bunu. çünkü geçiş için ülkeyi kullanan kişiler içeride alış veriş yapcak ve ülkeye para bırakacak gözüyle bakıyor. Fakat yinede garanti degil. Sınırdaki görevlilerin insiyatifine kalmış. Bence yapabilieceğin en iyi şey, konsolosluga telefon edip durumunu anlatman ve budurumda transit vize alıp alamayacağını ogrenmen...
0
marwin
(04.12.08)
Pasaportunuzda geçerli bir schengen vizesi yok ise transit vizeye ihtiyacınız olacak. Schengen var ise 5 güne kadar transit vizeye ihtiyacınız olmaz (bu bilgiyi de teyid edin, 2007'de bunda da problem çıkarıyorlardı).
buna vereceğiniz zaman ve parayı hesap edince,bu durumda en mantıklısı THY ile gitmek olacaktır. gidiş dönüş 460-500 ytl arası tutar.
0
guitarman
(04.12.08)
marwin: Yanlışsınız. Çek cumhuriyeti çoktan Schengen'e girdi, bırakın vize istemeyi, kontrol bile yok artık. Öncesinde de Schengen vizeniz varsa 5 güne kadar transtit geçişe izin veriyorlardı gayet.

oyvind: Bulgaristan veya Yunanistan'dan vizesiz transit geçebilmeniz için Schengen oturma izniniz olması lazım. Siz Makedonya'ya gideceğinizden maalesef transit vize (B tipi) almanız gerek. Prosedürü çok farklı değil, yalnızca kalacak yer göstermenizi istemiyorlar o kadar. Dönüşte de trenle dönecekseniz çift girişli olması gerektiğini unutmayın. Bulgaristan muhtemelen Yunanistan'dan daha ucuz olacaktır ama oradan geçen bir tren olduğunu sanmıyorum.
0
386 dx
(04.12.08)
386 dx:
ben schengenden bahsetmedim.
schengen ve oturma izinleri farkli kavramlardir. Ornegin almanyada oturma izni olabilen bir kisi schengene dahil olmayan isvicreye gidebilir, en fazla 90 gun ikamet edebilir. Fakat aynı sekilde schengeni olmayan, oturma izni olan bir kisi (yine almanya icin) eger avrupa birligi ulkeleri vatandasi degil ise cek cumhuriyeti icin vize almak durumundadir. Cunku cek cumhuriyeti oturma iznini kabul etmemektedir.
Nitekim 2007 baslarinda bu duruma dahil bir gurup arkadasim cek cumh sinirinda vize konusunda kucuk bir problem yasadiktan sonra transit vize alarak sınırı gecmislerdir.
0
marwin
(05.12.08)
(8)

[yurtdışından alışveriş] gümrüğe takılma eşik değerinin 1500 dolara çekildiği doğru mu?

makineci
Soru başlıktabazı forumlarda, eskiden 100 dolar olarak uygulanan değerin, geçtiğimiz ağustosta çıkan bir tebliğ ile 1500 dolara çekildiği idda ediliyor.doğru mu? uygulanıyor mu? harbi mi?
Soru başlıkta

bazı forumlarda, eskiden 100 dolar olarak uygulanan değerin, geçtiğimiz ağustosta çıkan bir tebliğ ile 1500 dolara çekildiği idda ediliyor.

doğru mu? uygulanıyor mu? harbi mi?
0
makineci
(04.12.08)
eşik 100€ dolar değil, 1500'e de çekilmedi. çekilseydi türkiyeden kimse elektronik eşya almazdı sanırım.
0
dinomazu
(04.12.08)
kac dolara cekildi bilemicemde ben gecenlerde 100dolardan pahali bi elektronik urun aldim ebayden. adamdan pakette "gift"i isaretlemesini rica ettim. gift gibi geldi hic sorun olmadi
0
jay kay
(04.12.08)
şöyle bir yazı varmış ama yazış mı bilemiyorum. ==> www.techno-fi.net
0
boshi
(04.12.08)
yahu gift olarak işaretlettiriyorsunuz ama birçok ebay satıcısyla o olay bi işe yaramıyor. ben mesela bi mp3 çalar almıştım ve gümrükte takıldı, bu hediyeydi fln desem de bi işe yaramadı, üstelik gift olarak da işaretliydi de. ne kadar ısrar ettim hediye olduğuna bilemezsiniz.

bu olay tamamen şans işi. faturayı düşük gösterseniz bile fark edilebiliyor, ama yüksek fiyatlı bir alet bile gümrüksüz geçebiliyor. tecrübelerime göre diyebilirim ki, uygulanıyor ama bazen uygulanmıyor. bu tamamen şans işi.
0
tom riddle
(04.12.08)
biraz şans işi. defalarca ebay dan alışveriş yaptım hiç takılmadı ama 100€ gibi bir sınır var doğru. fakat tam yılbaşı ve bayram dönemlerinde gift ile işaretlenmiş ürünlerde 300€ civarına kadar ses çıkartmıyorlar ama dediğim gibi kıl bir gümrük memuruna çarparsın.101€ da sorun çıkartır. forum.iyibey.com e bir bak istersen.
0
delidir yakalayin
(04.12.08)
@zeke: peki elektronik olmayan ürünlerin, ticari olup olmadığını nasıl ayırıyorlar?
Siz bu bilgileri nasıl bu kadar net biliyorsunuz?
0
3200
(04.12.08)
100 euronun yukarı çekilme olayı doğru.bende birkaç yerde okudum. yakında çıkar ortaya. biraz daha bekleyin.
hediye gift takılma mevzularında tecrübeli değilim.
0
iyilik yap pitbull
(04.12.08)
Zeke: Ben dealextreme.com dan 3-4 parça hepsi biririnden farklı elektronik parça almıştım. Toplam paket tutarı da 18 dolar filandı. Madem bütün elektronikler ticari sayılıyor, benimkisi nasıl gümrüksüz gelmişti?

not: kutu içinde gelmemişti, sarı zarf içinde gelmişti.
0
3200
(04.12.08)
(5)

sabitdisk ghost alma

cyclops
selam.. c: nin ghostunu alabileceğim bi program arıyorum.. norton ghostu denedim çalışmadı.. norton ghost ayarında, bootable dvd yaratabileceğim buradan boot edip sistemi geri yükleyebileceğim bi prg. tavsiye lütfen..
selam.. c: nin ghostunu alabileceğim bi program arıyorum.. norton ghostu denedim çalışmadı.. norton ghost ayarında, bootable dvd yaratabileceğim buradan boot edip sistemi geri yükleyebileceğim bi prg. tavsiye lütfen..
0
cyclops
(03.12.08)
muslum tangoze
(03.12.08)
acronis true image.
0
bryan fury
(03.12.08)
inceledim de..acronis sanırım bi bood cd istiyor, oradan boot edip imaj dvdsi yüklenecek.. tek dvd ile oldurabilir miyim bu işi nortondaki gibi.. lanet norton nolcak işe yarayacağı zaman çalışmıo..
0
🌸cyclops
(03.12.08)
imajı hdd de bi yere kaydedip ordan normal ddvd ye yazabilirsin.
0
bryan fury
(04.12.08)
halledilmiştir.. teşekkürler... ;)
0
🌸cyclops
(04.12.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.