Giriş
(6)

Televizyonu monitör olarak kullanmak

inugard
Şehir dışına çıkıyorum, gittiğim evde de 29 inç philips cineos pixel plus 2 tüplü flat bir televizyon var. Giderken yanıma kasamı alayım gideyim istiyorum. Benim monitör de crt olduğundan onu götüremiyorum. Araştırdım biraz mümkün böyle bişey ama çok ayrıntılı bilgi bulamadım.Ekte tv'nin giriş çıkış
Şehir dışına çıkıyorum, gittiğim evde de 29 inç philips cineos pixel plus 2 tüplü flat bir televizyon var. Giderken yanıma kasamı alayım gideyim istiyorum. Benim monitör de crt olduğundan onu götüremiyorum. Araştırdım biraz mümkün böyle bişey ama çok ayrıntılı bilgi bulamadım.
Ekte tv'nin giriş çıkış şeysileri var. Bilgisayarda da Nvidia 7500 LE var.

Şimdi bu işi yapabilmem için hangi kablolar lazım olur, tv'ye herhangi bir zararı olur mu?
0
inugard
(12.12.08)
Ben olsam ilk deneyeceğim s-video bağlantısı olurdu; tv'de girişi var, kartta da çıkışı var. Ancak bu sadece görüntü aktarır, sesi de tv'den almak isterseniz ses bağlantılarını da yapmanız gerek...

Dönüştürücü kullanılan başka çözümler de olabilir.
0
late viper
(12.12.08)
Şimdi, önce konunun PC tarafını ele alalım. Güncel ekran kartlarının çoğunda TV'ye çıkış özelliği var. Aslında buna Video Çıkış özelliği desek daha doğru, sonuçta kartın çıkışından video, yani görüntü sinyali alıyorsunuz ve bu sinyali istediğiniz cihaza gönderebilirsiniz. Kavram karmaşasının ilk sinyallerini de burada alıyoruz işte, çünkü İngilizcede "görüntü" demek olan "video" kelimesi, ülkemizde video kaset kaydeden ve oynatan cihazlara verilen genel bir isim haline gelmiş. Dolayısı ile video çıkış denince çoğunluk evindeki video cıhazını düşünüyor ve siz "Bu ekran kartında video çıkış var" dediğinizde karşınızdaki şahıs "ama bende video yok ki" diye cevap verebiliyor.

Ekran kartının üzerindeki video çıkışı bağlantı noktası iki formatta olabiliyor, 4 pinli bir soketi olan S-Video ya da RCA formatını kullanan Composite Video.

Yukarıdaki resimde yeni bir AGP ekran kartı üzerindeki video çıkış noktalarını görüyorsunuz. Gördüğünüz gibi S-Video standartına uygun bağlantı, bilgisayarın PS/2 Mouse girişine çok benzer bir görüntüde. RCA standartına uygun fişler kullanan Composite Video bağlantısını ise çok çeşitli cihazın üzerinde görme şansınız var.

S-Video bağlantısındaki 4 pinin 2 tanesi toprak bağlantısı, diğer 2 tanesi ise renk ve ışık bilgisini taşıyor. Composite Video'da ise isminden de (Composite = Birleşik) anlayacağınız gibi renk ve ışık bilgileri birleştirilmiş, dolayısı ile bir pin görüntü bilgisini taşıyor, diğer pin ise toprak oluyor. Görüntü kalitesi bakımından S-Video daha üstün.

Şimdi, olayın asıl sorun yaratan kısmı olan TV'ye bir bakalım. Aslında ülkemizde bu bağlantı sorunlarının yaşanmasına hiç şaşmamak gerek, çünkü bizim TV'lerimizde, teknolojik eksikler var. Her ne kadar reklamlarda uzaylılar tarafından kapışıldıkları gibi fazlası ile iddialı görüntüler sergilense de, son bir kaç yıla kadar ülkemizde üretilen TV'lerin üzerine konulan tek giriş, anten girişiydi. İşte sorunu yaratan da bu, çünkü ben dahil çoğumuzun evindeki TV'lerde anten girişinden başka bir giriş yok! TV üreticileri, pek gereksiz buldukları video, scart gibi girişleri, ancak Cine5'in ülkemizde başlaması ve yaygınlaşması ile ürettikleri TV'lere koymaya başladılar.

Fazla dağılmadan konumuza dönelim. Arkadaşlar, ekran kartından ya da başka bir cihazdan aldığınız görüntü sinyali eğer Video, Composite Video ya da S-Video diye etiketlenmişse, bunu TV'nin anten girişine bağlayarak görüntü alamazsınız! Anten girişine bağlayarak görüntü alabileceğiniz sinyalin ismi RF sinyalidir ve direkt olarak bu standartta görüntü çıkış veren cihazlar çok azdır, böyle bir ekran kartı ise yoktur. Eskiden Commodore 64 gibi bilgisayarların üzerindeki, direkt TV'nin anten girişine bağladığımız bağlantı RF türündedir örneğin, Commodore 64'ün ilgili çıkışında da açıkça RF ifadesi bulunur.

İşte en çok yaşanan sorun, ekran kartının Composite Video çıkışından alınan sinyali TV'nin anten girişine bağlayarak görüntü almaya çalışmak yanılgısı. Belirttiğim gibi, elindeki TV biraz eskice olan arkadaşların böyle bir yanılgıya düşmeleri de çok normal, çünkü başka seçenekleri yok.

Peki elimizdeki TV sadece anten girişine sahipse, ekran kartımızdan gelen video sinyalini nasıl TV'de görüntüleriz? Bu iş için, S-Video ya da Composite Video sinyalini RF sinyaline dönüştüren, piyasada RF Modülatörü ismi ile satılan yerli üretim cihazlar var. Ama ben size bu işe bulaşmamanızı öneririm. Çünkü zaten ekran kartından çıkan görüntü sinyali çok matah bir kalitede değil. Bir de bu sinyali olabilecek en ucuz şekilde üretilmiş, kalitesi tartışmalı bir RF modülatörü ile çevirip, TV'nin anten girişine verirseniz, çok düşük kalitede bir görüntü elde edeceksiniz. Bence uğraşmaya ve para harcamaya kesinlikle değmez, TV'ye çıkış almadan çalışmaya devam etmeniz çok daha mantıklıca.

Eğer çok eski olmayan Avrupa üretimi bir TV'ye sahipseniz, ya da gelişmiş bir yerli TV'niz varsa, TV'nizin arka ya da ön panelinde görüntü ve ses girişleri bulunacaktır. Çoğu TV'de ekran kartından aldığınız Composite Video sinyalini, iki ucunda RCA fişleri olan bir kablo ile direkt olarak bağlayabileceğiniz Video In etiketli bir giriş vardır. Ekran kartından video sinyalini getirir, buraya bağlar, TV'de de video kanalını seçerseniz, görüntüyü alırsınız.

Daha şanslı TV'lerde S-Video formatında da giriş bulunur. Bu girişi de aynı video girişi gibi kullanırsınız. Üstelik, eğer ekran kartından S-Video standartında sinyal alıp da TV'nin S-Video girişine bağlayabilirseniz, biraz daha kaliteli görüntü de elde edersiniz. Ne yazık ki S-Video bağlantısı yerli TV'lerin çoğunda yok ve satıcılar da böyle bir bağlantıdan haberdar değil. Büyük ekranlı, gelişmiş bir TV satın alacaksanız S-Video girişli olmasına bence dikkat edin, çünkü bu bağlantı DVD player, Oyun konsolu gibi cihazlardan kaliteli görüntü almak için de hayli kullanışlı.

Ara kablo konusuna gelince, normalde PC ile TV arasındaki kabloyu fazla uzatmamakta fayda var, uygulamada kötü kablolar 9-10 metreden sonra ciddi sinyal kaybı yaratıyor. Ama piyasada bulunan kaliteli fişlerden ve kaliteli kablolardan kullanarak, lehimleri de düzgün yapmaya dikkat ederek, görüntü sinyalini oldukça koruyarak taşıyan bağlantı kabloları yapabilir ya da yaptırabilirsiniz.

"Benim ekran kartımın çıkışı S-Video ama TV'de Composite Video giriş var" ya da "Kartım Composite çıkış veriyor, TV'de S-Video giriş var" gibi bir sorunuz varsa, hiç canınızı sıkmayın. Aşağıda gördükleriniz gibi ufak ara dönüştürücüler ile iki formatı birbirine çevirebilirsiniz. Kimi zaman bu dönüştürücü kablolar ekran kartlarıyla birlikte de gelmekteler.



TV üzerinde Video ve S-Video girişlerinden başka, SCART girişi de olabilir, hatta güncel TV'lerde en az 1 SCART girişi mutlaka var. TV'nizde sadece anten ve SCART girişi varsa hiç sorun yok. Elektronik malzemesi satan dükkanlarda ufak adaptör parçalar satılıyor. Bu parçaların bir yüzü SCART formatında ve TV'ye takılıyor. Diğer yüzünde ise Composite Video ve S-Video girişleri var. Siz ekran kartından aldığınız görüntüyü kablonuz ile bu adaptörün uygun bağlantısına takıyorsunuz, adaptörü de TV'nin SCART girişine taktığınızda bağlantı yapılmış oluyor.

Stereo ses girişi olan TV'lerde, dilerseniz PC'nin ses kartından aldığınız ses sinyalini de özel bir ara kablo ile sağ ve sol kanalları birbirinden ayırarak TV'ye girebilir ve sesin TV hoparlörlerinden gelmesini sağlayabilirsiniz.

Bir de, ekran kartında video çıkışı olmadığı halde, TV'ye görüntü vermek isteyen arkadaşların durumu var. Bu amaçla kullanılmak için çeşitli VGA - TV çeviriciler var piyasada. Bu çevirici cihazlar PC'den aldıkları VGA görüntü sinyalini Composite Video, S-Video ya da bazen RF sinyali haline getirip size sunuyorlar. Farklı cihazları denemiş kullanıcıların deneyimleri çeşitli, ama benim kendi deneyimim, bu cihazlara harcanan paraya yazık olacağı yönünde. Söz konusu dönüştürücü cihazlar ucuz cihazlar değil, ve görüntü kaliteleri oldukça düşük. Belki VideoCD gibi bir şeyleri TV'de izlemek için yeterli olabilirler, ama başka bir amaçla işe yarayabileceklerini söylemek zor. Ben bu cihazlara hiç bulaşmayın derim.

------------------------------------------------------
*alıntıdır:@mobilecom,ilgili yazısı
forum.donanimhaber.com linki iyi incelerseniz işinize yarıycaktır.
0
rentts
(12.12.08)
size lazım olan bir ucu s-video (bilgisayar çıkışı için) diğer ucu s-video veya scart (tv ye girmek için) olan bir kablo. çözünürlüğü de iyice düşürürseniz nispeten iyi bir görüntü alabilirsiniz.

televizyona zararı, aynı görüntü çok uzun süre ekranda kalacağı için (masaüstü mesela veya tarayıcının menüsü gibi) ekranın fosfor kaplı tabakasını (fosfor tabakası olmayabilir ama öyle bir tabaka işte) yakıp aynı görüntün sürekli ekrada kalmasına sebep olabilir. film izlerken veya oyun oynarken hiç sıkıntı yok. gerçi bu yeni nesil televizyonların belki buna karşı bir koruması vardır ama pek tavsiye etmem yine de..
0
metox
(12.12.08)
Cevaplar işe yaradı ama hadi bikaç soru daha, sonra serbestsiniz.

Şimdi ben bunu tvye bağladım diyelim. Elimdeki crt'nin driverı yüklü ve kullanılan monitör olarak bu gözüküyor. Bu sorun olur mu?

Bir de tv 100Hz, ben şuan bilgisayarda en fazla 85 hz görüyorum. Bu olay yüklü olan driverdan dolayımıdır? Tv-kart arasında Hz farkı olursa nolur, kötü olur dimi?
(evet çok cahilim donanım konusunda)
0
🌸inugard
(12.12.08)
öncelikle tv için tüplü denmiş. eğer tüplü bir tv ise, monitör olarak kullanmak çok mantıklı olmuyor. sadece film izlemek için mantıklı olur.

yine de konu hakkında naçizane bilgilerimi vereyim.

tv ya da monitörler driver istemeden çalışırlar ayrıca şu anda görülen 85 hz, sizin şu anda kullandığınız monitörün maksimum yenileme hızıdır. tv'ye takıldığında değişir her şey. zaten o anlamda monitör olarak görmeyeceksiniz.

eğer ekran kartızın çıkışı composit'se, yani tv'de video yazan sarı renkli giriş gibiyse, iki tarafı da aynısından olan bir kablo almanız yetecektir. tabii ekran kartı ayarlarından gerekli düzenlemeleri yapmak gerekecektir..

ancak tekrarlamak isterim. tüplü bir tv'de internete girmek ya da msn'a bağlanmak gibi şeylerin bir anlamı yok. yazılar okunmaz hale geliyor.
0
co2s2
(12.12.08)
Hmm anlaşıldı... Yahu zaten oyun oynamaya götürüyorum =)
0
🌸inugard
(12.12.08)
(9)

Programı nasıl açacağım ?

point guard
basit bir bilgisayar sorusu ama bilgisiz olduğumdan dolayı yapamıyorum.şimdi internetten bitcomet programının setup dosyayısını yükledim ama bsplayer formatında yükledim.e ben bunu nasıl kuracağım bilgisayara ?.
basit bir bilgisayar sorusu ama bilgisiz olduğumdan dolayı yapamıyorum.

şimdi internetten bitcomet programının setup dosyayısını yükledim ama bsplayer formatında yükledim.
e ben bunu nasıl kuracağım bilgisayara ?.
0
point guard
(12.12.08)
"bsplayer formatında yükledim." demenizdeki neden bsplayer simgesi çıkması mı?

Öyle ise; bu bsplayer formatında yüklediğinizi değil, dosya uzantısını bsplayer'a atadığınızı gösterir.
Herhangi bir windows penceresinde, klasör seçenekleri>görünüm>"bilinen dosya türleri için uzantıları gizle" seçeneğindeki işareti kaldırın. Sonra da dosyanın uzantısını bize söyleyin. Ona göre yardımcı olurum, oluruz, olurlar...

Değil ise; bilemedim...
0
late viper
(12.12.08)
nası ya.
0
bryan fury
(12.12.08)
evet, büyük bir ihtimalle uzantısı bsplayer.

bide bişe dicem. bu windows penceresi nedir ?

evet çok basit ama aklım karıştı şimdi xD
0
🌸point guard
(12.12.08)
direk bilgisayarımı aç windows penceresi mesela. sonra da late viper'ın dediklerini yapıp uzantısını yazarsın. o klasör seçeneklerine de yukarda araçlar diye bir şey yazıyor, en üstte ordan gidecekesin.
0
psyche
(12.12.08)
Misal "Belgerim"i açın, işte size windows penceresi... Başka bir programınki ile karışmasın diye dedim ama daha mı karışık anlattım, bilemedim şimdi.

Neyse; "belgelerim>araçlar>klasör seçenekleri>görünüm>bilinen dosya türleri için uzantıları gizle" buradaki işareti kaldırın.
0
late viper
(12.12.08)
raporu bildiriyorum

php uzantılı..
0
🌸point guard
(12.12.08)
utorrent'i de indirdim ama kullanımını bilmiyorum.
bitcomet daaha kolay dediler


not : ulan bilgisayar özürlüsü gibi gözüktüm ama anlıyorum az bişeler.
0
🌸point guard
(12.12.08)
utorrent cok daha kolay yahu, keklemısler sizi.
0
bryan fury
(12.12.08)
Şuralardan başlayabilirsin; mininova ve the pirate bay. Zaten indirme linkine tıklayınca utorrent devreye girer...

Sonra da bir kaç private tracker buldun mu, tamamdır...
0
late viper
(12.12.08)
(4)

ajax tekniğiyle değişen "günün sözü"

vito andolini
wordpress kullanıcısıyım. header.php içine istediğim bir alanda;<?$yazi[0] = '<p>Never hate your enemies - it affects your judgement.The Godfather</b></p>';$yazi[1] = '<p>İnsan, sonunda arzularını sever; arzuladıklarını değil! <b>Nietzsche</b></p>';$yazi[2] = '<p>İLIM ÖĞRENMEK,BEŞIKTEN MEZARA KADAR
wordpress kullanıcısıyım. header.php içine istediğim bir alanda;
<?
$yazi[0] = '<p>Never hate your enemies - it affects your judgement.The Godfather</b></p>';
$yazi[1] = '<p>İnsan, sonunda arzularını sever; arzuladıklarını değil! <b>Nietzsche</b></p>';
$yazi[2] = '<p>İLIM ÖĞRENMEK,BEŞIKTEN MEZARA KADAR FARZDIR. <b>Hz. Muhammed S.A.V.</b></p>';
$yazi[3] = '<p>Hayatta herkes yanlışlık yapar, ne var ki ahmaklar yanlışlıklarında ısrar eder. <b>Cicero</b></p>';
$yazi[4] = '<p>Kinimiz büyüdükçe, kin beslediğimiz kimseden daha küçülürüz. La Rochefoucauld</p>';
?>

<a href="javascript:this.location.reload();"><?php echo $yazi[(rand(0, count($yazi)))]; ?></a>

şeklinde bir php script çalıştırıyorum. görüldüğü üzere, sayfa her yenilendiğinde yazı da random bir değere göre değişmekte -aynı zamanda üstüne tıklandığında da...-.

Problem şu ki; ben, sayfa yenilendiğinde yukarıdaki gibi random değişen ve üstüne tıklandığında sayfayı yenilemeden tekrar random bir yazının gelmesini istiyorum. Yardımlarınızı beklemekteyim.
0
vito andolini
(11.12.08)
Javascript fonkisyonuyla bi timer yapsanız, 20 saniye deseniz mesela. 20 saniye bitince rand olsun yazı gelsin, 20 saniye sonra tekrar rand olsun yazı gelsin loop şeklinde devam etsin olay. Bu geldi aklıma..
0
sıkay
(12.12.08)
@sıkay
evet o da bir alternatif ama ben kullanıcının tıklamasıyla değişen bir şey istiyorum.
0
🌸vito andolini
(12.12.08)
aslında ajax'a ihtiyacın yok eğer sözleri javascriptin içerisine gömersen.

pastebin.com

tek yapman gereken tıklanması gereken elemente onclick="ShowMsg()" özelliği eklemen.
0
alwaysdrunk
(12.12.08)
@alwaysdrunk, @only

çok teşekkürler. bayağı işime yaradı.
0
🌸vito andolini
(12.12.08)
(4)

cep telefonu nasıl sıfırlanır?

sangria
selamlar,nokia 6131'im var, telefoncuya satacağım da, e-posta hesabımı falan silemiyorum, fabrika ayarlarına dönmek bazı şeyleri silmiyor, telefonu ilk geldiği günkü haline getirmenin bir yolu var mıdır?
selamlar,

nokia 6131'im var, telefoncuya satacağım da, e-posta hesabımı falan silemiyorum, fabrika ayarlarına dönmek bazı şeyleri silmiyor, telefonu ilk geldiği günkü haline getirmenin bir yolu var mıdır?
0
sangria
(11.12.08)
bazılarında reset tusu var.
0
bryan fury
(12.12.08)
*#7370# symbian'da işe yarıyor. senin tel s40 ama işe yarayabilir belki.

o olmazsa bi de bu olabilir: *#7780#
0
hububrad
(12.12.08)
(git: 49444)
0
etna
(12.12.08)
o değil de ben bunu "cep telefonu nasıl fırlatılır" diye okudum iyi mi ? :)
0
trocero
(12.12.08)
(2)

Ubuntu klavye sorunu

loststone
dün -wubi kullanarak- ubuntu 8,10 kurduğumu (64 bit) söylemiştim bi önceki duyurumda.sağ olsun arkadaşlar ilk sorunumu çözdüler.ama ikinciyi çözmek için zaman olmamıştı. bi daha soracağım şimdi o bölümü.sonradan Q klavyeyi iptal etsem de açılışta login olurken klavye Q oluyor. ancak bu bilgisayarı b
dün -wubi kullanarak- ubuntu 8,10 kurduğumu (64 bit) söylemiştim bi önceki duyurumda.

sağ olsun arkadaşlar ilk sorunumu çözdüler.

ama ikinciyi çözmek için zaman olmamıştı. bi daha soracağım şimdi o bölümü.

sonradan Q klavyeyi iptal etsem de açılışta login olurken klavye Q oluyor. ancak bu bilgisayarı babam kullanmakta. ve Q yerine F klavye tercih ediyor. nereden iptal edip F yapabilirim?

"kisisel bir ileti yaz" nickli yazar arkadaş, "/etc/X11/xorg.conf buraya bi yapıştırabilir misiniz? çünkü gdm kurulumdaki klavye ayarlarını kullanıyor kurulumda f seçtiyseniz öyle devam eder o." demişti. isteği doğrultusunda aşağıda yapıştırıyorum:

# xorg.conf (X.Org X Window System server configuration file)
#
# This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using
# values from the debconf database.
#
# Edit this file with caution, and see the xorg.conf manual page.
# (Type "man xorg.conf" at the shell prompt.)
#
# This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only*
# if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg
# package.
#
# Note that some configuration settings that could be done previously
# in this file, now are automatically configured by the server and settings
# here are ignored.
#
# If you have edited this file but would like it to be automatically updated
# again, run the following command:
#sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

Section "Device"
Identifier"Configured Video Device"
EndSection

Section "Monitor"
Identifier"Configured Monitor"
EndSection

Section "Screen"
Identifier"Default Screen"
Monitor"Configured Monitor"
Device"Configured Video Device"
EndSection
0
loststone
(11.12.08)
ayrıca dün sanio "bende ubuntu kurdum biraz once. sorunlara cozumu su adresten daha iyi ulabilirsin. www.ubuntu-tr.org" diye bir yanıt yazmıştı sorularıma. kendisine buradan iyi niyetli yardımseverliği için teşekkür etmek istiyorum. ancak amacım ekşi duyuru'dan yanıt bulabilmek. çünkü burasının da ubuntu ile ilgili verimli bir kaynağa dönüştüğünü görüyorum ve bunun zenginleşmesine soru sorarak da olsa katkı sunmak mutluluk veriyor:)
0
🌸loststone
(11.12.08)
bunun altına:

Section "InputDevice"
Option "XkbLayout" "tr_f"
EndSection

şu satırları bi ekleseniz. yanlız o dosyayı editlemek için root olarak açmak lazım. sudo gedit yaparsınız yani açarken
0
kisisel bir ileti yaz
(11.12.08)
(6)

Dell Inspiron 6400 (çok yavaş)

ilkdefa
Merhabalar,Evde bir adet Dell Inspiron 6400 marka bir laptop bulunmakta. Bu laptop çok acayip kasıyor. Windows açılırken çıkan ses bile kesik kesik geliyor. Bilgisayar açılına kadar acayip vakit geçiyor. Evde bide Asus A6000VM var o daha hızlı açılıyor. Oyunlardaki kasılmalara değinmek bile istemiyo
Merhabalar,

Evde bir adet Dell Inspiron 6400 marka bir laptop bulunmakta. Bu laptop çok acayip kasıyor. Windows açılırken çıkan ses bile kesik kesik geliyor. Bilgisayar açılına kadar acayip vakit geçiyor. Evde bide Asus A6000VM var o daha hızlı açılıyor. Oyunlardaki kasılmalara değinmek bile istemiyorum.

Tune up 2008 kurdum ve yapılabilecek tüm optimizasyonları yaptım. Dedim belki güç yönetimi cpu hızını falan azaltıyordur bir abukluk vardır. O da full performansta çalışıyor.

Uzun süredir

"The AC power adapter type cannot be determined. Your system will operate slower and the battery will not charge. Please connect a Dell 90W AC adapter or higher for best system operation"

hatası veriyordu. Bir kere pilsiz çalıştırdım hata vermedi. Kasılmalar aynen devam etti.Sonra kablo ile biraz oynadım. Pili yerine tektım. Yine hata vermedi. Kasılmalar devam ediyor.

Nedir bu bilgisayarın sorunu? Anlayan abilerim ablalarımın ellerinden öper bayramlarını kutlarım. :)
0
ilkdefa
(11.12.08)
sarj aletine uyumsuz demis uyarida. 90w lik dell sarj aleti takin yoksa pil sark olmaz, sistemde yavas calisir demis. baska bi sarj aletiyle dene bulabilirsen orjinal bi sarj aleti
0
sanio
(11.12.08)
dell in çok daha performanslı olması gerekli asusa göre.. bende de a6vc var.. dellin aynı modelini de kullanıyorum.

sistemle uğraşmak istersen virüs taraması yapmanı, msconfig ile açılıstaki prgramları kontrol etmeni tavsiye edicem ama bence hiç uğraşma.. yeni baştan windows kur (önce dosyalarının yedeklerini alıp.. uğraşmaya değmiyo valla.. 15 dakkada sıfır sistem...yeni win kurmak bozulup da tamir edilmişinden her zaman iyidir..
0
cyclops
(11.12.08)
@ sanio:
emhamdürillah o kadar ingilizcem var :) Dediğini deniyeceğim şarj aleti ile ilgili olabilir ama sarj aleti neden yavaş çalışır orada kafam basmıyor.
@cyclops
avg nin ücretsiz olanı yüklü bilgisayarda.Daha öncede format yedi ama bir düzelme olmadı birde dell in driver olayını ben anlayamadım yanında verilen cd ve dvd de driverlar yok netten yüklemek gerekiyor galiba. Her formatta birdaha cebelleşiyorum.
Msconfig kontrol edilmişti.
0
🌸ilkdefa
(11.12.08)
eet netten model-seri numarası(kasanın altında yazıyo)ile indiriliyo driverler.. hmm "format yedi ama aynı" dediğine göre bidaha düşünelim bakalım... normalde format kendine getirir sistemleri ama :S olay donanıma yönelio o zaman.. ya da yanlış-eksik sürücü yükleme sonucu kasılma aklıma geliyo...ilk alındığında da bu şekilde yavaş çalışmıyodur dimi sonuçta..
0
cyclops
(11.12.08)
"Ağ Bağlantılarım"daki Kablosuz Ağ Bağlantısını devre dışı bırakıp makineyi restart yapmanı öneriyorum. Sorun wireless driver'ından olabilir. Aynı marka model laptopta karşılaştığım bir sorundu..
0
hasnicktir
(11.12.08)
adapter hatası veriyorsa orjınal donanım degil mi ki bu ? degilse gerekli gucu saglamıyordur. buna baglı olarak sistem dusuk guc modunda calısır.

bi de hdd de bad sector olmus olaiblir. o zmn da takılır eder alet.

bildigim kadarıyla dell makineler de diagnostics diye bi yazılım var tum donanımı test ediyor. ordan tek tek bi kontrol edin. boot menu de olması lazım f12.
0
bryan fury
(11.12.08)
(1)

Saati bilen word

rectoa
karşılaşmışsınızdır siz de belki, "Saatin kaç olduğunu biliyorum" başlıklı bir mail geliyor. ek, word dosyası şeklinde. açtığınızda "buna tam 20:21 de bakacağını biliyordum" yazıyor. yani tam da açtığınız saat yazıyor.word kullanmadığım için bu işin nasıl yapıldığını da bilmiyorum. cahilim, aydınlat
karşılaşmışsınızdır siz de belki, "Saatin kaç olduğunu biliyorum" başlıklı bir mail geliyor. ek, word dosyası şeklinde. açtığınızda "buna tam 20:21 de bakacağını biliyordum" yazıyor. yani tam da açtığınız saat yazıyor.

word kullanmadığım için bu işin nasıl yapıldığını da bilmiyorum. cahilim, aydınlatın.
0
rectoa
(11.12.08)
bu gönderilen word dosyasının içine saat ekleniyor. bu word den kaynaklanan bir özellik. yazdığın metne tarih saat ekleyebiliyorsun. dolayısıyla da ne zaman açılırsa word belgesi, o anın saatini ve dakikasını yazıyor.

bu kadar basit :)
0
pustuklu mama
(11.12.08)
(2)

mp3 çalara ya da hafıza kartına attığım mp3 ler kaboluyor.

badfan
selamlar,başlıkta belirttiğim gibi mp3 çalara ya da hafıza kartına attığım mp3 ler kaboluyor ya da alakasız klasörlerde alakasız şarkılar oluyor. mesela sting klasöründe barış manço şarkıları çıkıyor. bazı şarkılar ise 8-10 klasörden birden çıkıyor. orda olması gereken şarkılar da ortada yok.bunu 3
selamlar,

başlıkta belirttiğim gibi mp3 çalara ya da hafıza kartına attığım mp3 ler kaboluyor ya da alakasız klasörlerde alakasız şarkılar oluyor. mesela sting klasöründe barış manço şarkıları çıkıyor. bazı şarkılar ise 8-10 klasörden birden çıkıyor. orda olması gereken şarkılar da ortada yok.

bunu 3 ayrı kart ve cihazda birden yaşadım.
nedendir acaba?
0
badfan
(11.12.08)
formatlamayı denediniz mi?
ya da türkçe karakterlerden olma ihtimali var mıdır?
0
cause
(12.12.08)
biiii rüs olmasın sakın dosyalarda
0
jessamine
(12.12.08)
(2)

veritabanı tablo doldurgacı

natnan
veritabanı dersimin projesi için böyle bir şey lazım bana.duydum ki varmış galiba ama nedir nasıldır adı nedir bilmiyorum.bütün projeyi yapsın bitirsin demiyorum da mesela klişe şeyleri yapıyor olabilir.insan tablosunu,şirket tablosunu doldursun falan gerisini ben hallederim.Doldursun derken,içini d
veritabanı dersimin projesi için böyle bir şey lazım bana.duydum ki varmış galiba ama nedir nasıldır adı nedir bilmiyorum.
bütün projeyi yapsın bitirsin demiyorum da mesela klişe şeyleri yapıyor olabilir.
insan tablosunu,şirket tablosunu doldursun falan gerisini ben hallederim.

Doldursun derken,içini doldursun.tablolar hazır.
0
natnan
(11.12.08)
microsoftun adventureworks ve northwindinden istediğiniz fieldları seçip insert etmek işinizi görebilir belki.
0
dinomazu
(11.12.08)
data generator , visual studio 2008 içinde vardı diye hatırlıyorum.
0
dark dante
(12.12.08)
(6)

domain transferi

winniethepooh
efendim zamanında ucuzluğuna kanıp yahoodan bir domain satın aldım. ilk başlarda çok güzeldi 1.99 dolara almıştım. ancak 2 sene sonra 9.95$ bu sene de utanmadan 34.95$ a çıkarmışlar fiyatlandırmayı. gelen maili görünce şok oldum. hemen domain transferini godaddy.com a yapayım dedim. gerekli işlemler
efendim zamanında ucuzluğuna kanıp yahoodan bir domain satın aldım. ilk başlarda çok güzeldi 1.99 dolara almıştım. ancak 2 sene sonra 9.95$ bu sene de utanmadan 34.95$ a çıkarmışlar fiyatlandırmayı. gelen maili görünce şok oldum. hemen domain transferini godaddy.com a yapayım dedim. gerekli işlemleri yaptım bana gerekli olan Transaction id sini ve securtiy kodlarını gönderdi yahoodan da gerekli olan Authorization Code'u aldım ve beklemeye başladım. 2 hafta oldu ancak hala goddadynin domain manager sayfasında Accept transfer at current registrar olarak görünüyor geçerli durum fakat yahoonun sayfasında kabul edebileceğim herhangi bir yer bulunmamakta. yahoodaki planın dolmasına 30 günden az kaldı ve ben bu 34.95lik ücreti ödemeden kurtulmak istiyorum. lütfen yardımcı olun nerde hata yapıyorum zamanında böyle bir transferi gerçekleştirmiş olan birileri nerde atlamayaptığımı söylesin...
0
winniethepooh
(11.12.08)
Domain'in kayıtlı olduğu maile bir doğrulama postası gelmesi lazım. Onu onayladın mı?
0
ataturkiye
(11.12.08)
tüm islemleri yaptiktan sonra yetkili mail adresinizi kontrol ettiniz mi? bir de yanlis hatirlamiyorsam; süre bitimine 30 günden az kalan alan adlarinin transferi yapilmiyor.
0
trimpot
(11.12.08)
yok benim başvurum 30günden önce zaten
0
🌸winniethepooh
(11.12.08)
domain lock'u disable yaptınız mı?
edit: transfer lock olarak geçmekteymiş.
0
dinomazu
(11.12.08)
evet domain lock açık halde. mail de attım dün yahooya ancak cevap gelmedi kaptırmak istemiyorum adresimi ancak kendimi salak gibi hissediyorum 34.95 verebilcek durumda değilim bir domaine
0
🌸winniethepooh
(11.12.08)
Godaddy ile de iletişime geçin derim ben. Bildiğim kadarı ile 30 günden az kalan domainler için transfer işlemi yapılmıyordu, sanırım sizinki de ona takılmış. Bir diğer alternatif de google'da : " yahoo promo code " yada " yahoo coupon " şeklinde alternatif aramaları deneyerek domain indirim kuponu bulmayı deneyebilirsiniz . Yani en son yapılcak şey olsa da işe yarayabiliyor bu tip şeyler ...
0
storax
(11.12.08)
(3)

fifa 09'u vista da sorunsuz çalıştırabilen var mı?

baklagil
fifa 09 adlı oyun, pes 2008'i low ayarlarda zor çalıştıran xp yüklü pc'de sorunsuz çalışırken,pes 2009, crysis, CoD4 gibi oyunları en yüksek ayarlarda kasmadan çalıştıran vista yüklü laptopumda kasarak çalışmaktadır.menülerden maça girene kadar can çekişmekteyim. maç sırasında da akıcı bir oyun yok,
fifa 09 adlı oyun, pes 2008'i low ayarlarda zor çalıştıran xp yüklü pc'de sorunsuz çalışırken,

pes 2009, crysis, CoD4 gibi oyunları en yüksek ayarlarda kasmadan çalıştıran vista yüklü laptopumda kasarak çalışmaktadır.

menülerden maça girene kadar can çekişmekteyim. maç sırasında da akıcı bir oyun yok, takıla takıla diye tabir ettiğimiz şekilde çalışmakta.

sonuç olarak;
fifa 09'u vista'da sorunsuz çalıştırabilen var mı? (varsa nasıl?)
0
baklagil
(11.12.08)
ozel bir sey yapmadan yukledim, oynadim ve kaldirdim bile pes 2009 un become a legend tarafinin be a pro dan daha guzel olduguna karar vererek.

yardimci olamadim ama fikir verir en azindan.

sistem: 2.8 intel islemci, 2 gb ram, geforce 7300 le
0
the beyin
(11.12.08)
vista home premium
core 2 duo 2.00 ghz
2 gb ram
ati radeon hd3450

butun ayarlar maksimumda iken normal bir akicilikta oynuyorum
0
turkish tekila
(11.12.08)
vista home premium
core 2 duo 2.4 ghz
4 gb ram
geforce 8600m GT

bendeki sorun nedir o zaman :(
çıktığından beri pes oynuyorum sıkıldım açıkçası...
0
🌸baklagil
(11.12.08)
(4)

xml - counter

psyche
şimdi ben xml ve xsl arası bağlantı kurarak filan, mesela içinde birtakım kitaplarla iligili bilgiler olan xml'i for-each kullanarak ekrana yazdım. yani bütün kitapların özelliklerini filan yazdırdım. ama kaç tane kitap olduğunu nasıl saydırıcam? klasik yaptığımız bir değişken tanımlayıp her döngüde
şimdi ben xml ve xsl arası bağlantı kurarak filan, mesela içinde birtakım kitaplarla iligili bilgiler olan xml'i for-each kullanarak ekrana yazdım. yani bütün kitapların özelliklerini filan yazdırdım. ama kaç tane kitap olduğunu nasıl saydırıcam? klasik yaptığımız bir değişken tanımlayıp her döngüde bir arttırıp sonunda yazdırmaya çalışsam olur mu? olmuyor da sanki ondan sordum.
0
psyche
(11.12.08)
tam olarak ne yaptığını anlamadım ama bütün kitapların bilgilerini doğru olarak alabiliyorsan, her kitap için bir değişkeni 1 arttırarak yapabilmen gerek, dediğin gibi.
0
kurukafa
(11.12.08)
uzun zamandir bakmiyorum bunlara ama sana daha once yazdigim bi kod parcasi vereyim:
pastebin.com
16. satira dikkat et.
0
sethi
(11.12.08)
for eachdeki containerin boyunu kesin size() gibi bi fonksiyonlar alabiliyorsundur.
0
badseed
(11.12.08)
ben bunu xquery vasıtasıyla yaptım. teşekkür ederim yine de cevaplar için. for-each'in içinde bi değişken tanımlayıp da onun üzerinden hesaplamayı beceremedim.
0
🌸psyche
(14.12.08)
(1)

supernatural tnt şarkı?

hayo
tnt de bu aralar yayınlanan supernatural fragmandaki şarkı nedir?interneti talan ettim bulamadım. pes ettim. bulduruverin..not: "Carry On My Wayward Son" diil bu başka..
tnt de bu aralar yayınlanan supernatural fragmandaki şarkı nedir?
interneti talan ettim bulamadım. pes ettim.
bulduruverin..

not: "Carry On My Wayward Son" diil bu başka..
0
hayo
(11.12.08)
şarkının adı Renegade - Styx tarafından söyleniyor :)
0
su nanesi
(12.12.08)
(3)

başlangıç diskini değiştirmek

kays el mecnun
Şimdi benim bilgisayarda iki işletim sistemi var. Vista ve Windows 7. Bunlardan son yüklediğimi (Windows 7) başlangıç diski olarak tanımlamış sistem. Ama ben diğeri (Vista) olsun istiyorum. Nasıl yaparım? Hı?edit: (bkz: bcdedit) buldum.
Şimdi benim bilgisayarda iki işletim sistemi var. Vista ve Windows 7. Bunlardan son yüklediğimi (Windows 7) başlangıç diski olarak tanımlamış sistem. Ama ben diğeri (Vista) olsun istiyorum. Nasıl yaparım? Hı?

edit: (bkz: bcdedit) buldum.
0
kays el mecnun
(11.12.08)
son yüklediğiniz linux mu? hatta bootloader'ınız grub mu? menu.lst dosyasını editleyerek düzeltebilirsiniz bu durumda
0
kisisel bir ileti yaz
(11.12.08)
windows 7 ne ola ki? cikti mi yahu o?
0
sanio
(11.12.08)
beta
0
bryan fury
(11.12.08)
(3)

En çok giriş yapılan siteler

forumtrak
Evet, hangi sitenin ne kadar hit aldığını gösteren bir sistem var mı? mesela Türkiye'nin en çok giriş yapılan sitesi hangisi?
Evet, hangi sitenin ne kadar hit aldığını gösteren bir sistem var mı? mesela Türkiye'nin en çok giriş yapılan sitesi hangisi?
0
forumtrak
(11.12.08)
0
patricia teyze
(11.12.08)
türkiye için:

www.alexa.com

güzel site ama sonuçlar şaşırtıcı değil.
0
gholeman
(11.12.08)
ekşi 18.sırada türkiye genelinde.
0
oss22
(11.12.08)
(1)

windows media player'ın dingilliği

deckard
vista'ya geçtiğimden beri winamp'ı falan bıraktım, wmp kullanıyorum. bu sefer ama ilginçtir live messenger'da ne dinliyorum özelliği çalışmamaya başladı. ben istiyorum ki karizmatik şarkılar dinleyeyim millet hasta olsun bana. öte yandan last fm şeysi de skroplamıyor. birbirinden kaliteli şarkılar d
vista'ya geçtiğimden beri winamp'ı falan bıraktım, wmp kullanıyorum. bu sefer ama ilginçtir live messenger'da ne dinliyorum özelliği çalışmamaya başladı. ben istiyorum ki karizmatik şarkılar dinleyeyim millet hasta olsun bana. öte yandan last fm şeysi de skroplamıyor. birbirinden kaliteli şarkılar dinliyorum ama hepsini boşa dinliyormuşum gibi hissediyorum. vardır illa ki wmp'yi de skroplasın tarzı bir seçenek ama bilemedim. var mıdır?

messenger'da apatch yüklü onunla bir ilgisi var mı acep? eskiden apatch yüklüyken de çalışırdı ama sanki?
0
deckard
(10.12.08)
wmp'de tools->plug-ins orda last.fm de var messenger da. onları seçmen lazım.
0
psyche
(11.12.08)
(4)

Windows XP

gxix
bir bilgisayar düşünün, CD-ROM'u yok. içindeki yüklü xp de hiçbir şekilde açılmıyor (enlemesine sıçmış). nasıl yaparız da bu alete yeni bir windows xp yükleyebiliriz?not: elimizde bir adet harici DVD-ROM var. bununla mümkün mü, mümkünse nasıl?
bir bilgisayar düşünün, CD-ROM'u yok. içindeki yüklü xp de hiçbir şekilde açılmıyor (enlemesine sıçmış). nasıl yaparız da bu alete yeni bir windows xp yükleyebiliriz?

not: elimizde bir adet harici DVD-ROM var. bununla mümkün mü, mümkünse nasıl?
0
gxix
(10.12.08)
dvd-rom u direkt takınca usb'den direkt görür ama format attığınızda, msdos kısmında(artık msdos mu denir oraya ne denir bilmiyorum, windowsun kurulmadan önceki işlemlerdeki ekranda) usb çalışmaz.
harici dvd rom ile zannetmiyorum yani.
0
ymerdiveni
(10.12.08)
restart sırasında ilk andan itibaren f12 ye basın ordan boot menu cıkacak. usb fln ordan gorunur. oyle deneyin bi de.
0
bryan fury
(10.12.08)
acilista usb boot yapabilirsiniz tahminimce. laptoplarda f12 ye basilip seciliyor cogunda. masaustunde biosa girmek gerekir oradan secilir,
0
sanio
(10.12.08)
bilgisayarınızı ilk açtığınızda gelen post ekranında yazmaktadır hangi tuşa basmanız gerektiği. genellikle f8 f11 ya da f12 dir. ona bastığınız taktirde bir sonraki ekranda usb donanımları da tanıdığı için harici dvd-rom unuzdan başlatabilirsiniz. eğer o ekranda hiçbirşey yazmıyor direkt olarak bir logo çıkıyorsa genellikle tab tuşuna basıldığında standart post ekranı gelecektir.
0
winniethepooh
(11.12.08)
(3)

fly video(life view) tv kartı driver/yazılım

flame of feanor
senelerdir tozlu rafda duran tv kartını tekrar kullanmaya karar verdim ama elimde driverı ve yazılımı yok. modelini de tam olarak hatırlamıyorum. internetten bulduklarım işe yaramadı. kartın üstündeki çipte yazan numaralar driverı bulmaya yardımcı olabilir mi? eke kartın internetten bulduğum bir gör
senelerdir tozlu rafda duran tv kartını tekrar kullanmaya karar verdim ama elimde driverı ve yazılımı yok. modelini de tam olarak hatırlamıyorum. internetten bulduklarım işe yaramadı. kartın üstündeki çipte yazan numaralar driverı bulmaya yardımcı olabilir mi? eke kartın internetten bulduğum bir görüntüsünü ekledim. bir buldurun be.

not: windows xp
not2: daha önce de xpde kullanıyordum yani kart destekliyor.
0
flame of feanor
(10.12.08)
*** öncelikle bu tip sorularda isletim sistemini belirtmeniz iyi olur.

kart uzerinde yazan numarayi ya da numaralari buraya yazar misiniz? bir de sunu dener misiniz?www.filestock.com

ayrica bir ihtimal olarak; eski kart yeni sistemi desteklemiyor olabilir.
0
trimpot
(10.12.08)
maalesef driverı kabul etmedi.

kartın önündeki siyah çipin üstünde yazanlar:
SAA7130HL
CB5061
TI0247 1

arka yüzünde barkod stickerının üstünde yazanlar:
P/N: 701013824063
SERIAL: 130115501013

arka yüzünde kartın üstünde yazanlar:
94V-0 0301
0
🌸flame of feanor
(10.12.08)
ayni karttan bende vardi. karti vermisim ama cd duruyor.

istanbuldaysaniz cd yi benden alin iletisime gecip. umarim ayni karttir
mailim : operaci[ ]gmail com

not: o kart ile biz zamaninda cine 5 cozuyorduk, dolayisiyla kendi programi yerine baska programlarla da calistiriyorduk. programlarin ismini hatirlamiyorum ama bir tanesinde flintstones-cakmaktas sembolü ikonu falan vardi. amma zaman gecmis ustunden.
0
la traviata
(20.12.08)
(8)

Televizyon bozuk?

pembeli kiz
Televiyonumuz acik oldugunda arada kendi kendine kapanip tekrar aciliyor. Nedendir, ne yapalim tamir gerekir mi? Bileniniz vardir ?
Televiyonumuz acik oldugunda arada kendi kendine kapanip tekrar aciliyor. Nedendir, ne yapalim tamir gerekir mi? Bileniniz vardir ?
0
pembeli kiz
(10.12.08)
Televizyonunuz ne tür bir televizyon?
LCD, plazma, tüplü vs.?
0
nuage
(10.12.08)
@nuage;
tv tüplü markasi sony.
0
🌸pembeli kiz
(10.12.08)
Tüpü bitiyor olabilir diyecektim ama, tekrar açılması sanki bir programlama olayı gibi geldi bana. Benim de eski televizyonum bir ara kendi kendine kapanıp sonra tekrar açılıyordu. Sonra anladım ki; zamanlamasını açık bırakıyormuşum. TV açıldıktan 45 dakika sonra kendi kendine kapanıp açılıyordu. Öyle bir şey olabilir mi? Baksanız bir zamanlama ayarlarına vesaire. O değilse de, aklıma hiçbir şey gelmiyor.
0
nuage
(10.12.08)
Televizyonda bir kusur olabileceği gibi voltaj düşmesi gibi televizyondan bağımsız bir sebepten de olabilir.
0
skatheist
(10.12.08)
@nuage;
olabilir ama öyle olsaydi iki aydir sorunsuz calisirmiydi. yine de haklisin galiba orjinal kumandasi yok bir tamirci cagirip kumandasiyla ayarlatmak lazim.
0
🌸pembeli kiz
(10.12.08)
bizde de oluyordu o ya bi parçanın ömrü dolmuştu bu ekrana görüntü veren de ne olduğunu unuttum. tamirci 10-15 milyon bişeye değiştirmişti.
0
passion rules the game
(10.12.08)
ön taraftaki açma kapama anahtarında bi temassızlık olabilir. bizde bi tane vardı öyleydi.
0
cruor
(11.12.08)
kumandanın üstüne oturmadığınıza veya kardeşinizin başka bir kumandayla size oyun oynamadığına emin olun.
0
givemesomesubstance
(11.12.08)
(4)

word'de cd jewel case resize nasıl kim? (hediyeli soru)

dehri
merhaba, yine içimi kemiren bir sorunla buradayım.elimdeki bir miktar jpg'den jewel case tabir edilen cd kutularına uygun arkalı önlü kapak basarak kendi çapımda cd'ler elde ediyorum. fakat sorunlarım var. birtakım yazılımlar indirdim emme çözüm bulamadım.istiyorum ki word'de elimdeki jpg dosyasını
merhaba, yine içimi kemiren bir sorunla buradayım.

elimdeki bir miktar jpg'den jewel case tabir edilen cd kutularına uygun arkalı önlü kapak basarak kendi çapımda cd'ler elde ediyorum. fakat sorunlarım var. birtakım yazılımlar indirdim emme çözüm bulamadım.

istiyorum ki word'de elimdeki jpg dosyasını olması gereken cd kapağı boyutuna göre ölçeklendirebileyim. şuradaki dosyada tam olarak bu işe göre ölçeklendirilmiş ön ve arka kapak var, bunu yollayınca printer doğru boyutta basıyo.

(rapidshare.com) 60kb


bu çerçevelerin ebatları nedir, nasıl öğrenilir? ben elimdeki jpg'yi boş bi word dosyasına atınca nasıl hemen bu boyuta getirebilirim?

viva!



edi:

linke tıklamaya üşenen olursa link de gereksiz. soru şu: ben word'de bir jpg dosyasını nasıl şıp diye istediğim boyuta getiririm? ve bu boyutun ne olacağını öğrenmek için halihazırda var olan bir şablonun ebadını nasıl öğrenirim?

hediye falan yok, pardon. reyting almaya çabalıyorum.
0
dehri
(10.12.08)
onun yerine:

itunes'da file'in altinda print gibi biseyler var. o istenilen sekilde kapak basabiliyor.
0
helpless
(10.12.08)
nero da basıyor ama ben evde basmayaceğim, o yüzden print to file olmak zorunda. nero *.prn diye verdi. daha işlevsel bi format (pdf, doc) halinde çıktı alsam daha hoş olacak.
0
🌸dehri
(10.12.08)
eger bulabilirseniz microsoft publisher'da hazir jewel case templateleri ve editleme imkanlari sahane seceneklerle var.
0
compumaster
(11.12.08)
işte budur!

@compumaster hediyeyi kazandı!

sorumun tam cevabını bulmuş oldum. office cd'mi bulup publisher yükledim. template'lerden blank cd jewel olanını seçtim. jpg'lerimi ortama sürükleyerek eğip büküp şablona göre boyutlandırdım ve save as pdf diyerek bir A4 içerisinde ön ve arka kapağın tam boyutlarıyla baskıya hazır olarak elde ettim.
0
🌸dehri
(11.12.08)
(5)

dvd izleyememe

shi aila
parasiyla satin aldigim dvdyi vista yüklü bilgisayarimda vlc araciligiyle bile izleyemiyorum.ben mi yanlis birsey yapiyorum anlamadim. screenshotda da görülecegi üzre video_ts ve vts_01_0 gibi dosyalari acmayi denedim, birsey cikmadi.eger sorunu cözdüyseniz ne yapmam gerektigini lütfen teker teker a
parasiyla satin aldigim dvdyi vista yüklü bilgisayarimda vlc araciligiyle bile izleyemiyorum.
ben mi yanlis birsey yapiyorum anlamadim. screenshotda da görülecegi üzre video_ts ve vts_01_0 gibi dosyalari acmayi denedim, birsey cikmadi.
eger sorunu cözdüyseniz ne yapmam gerektigini lütfen teker teker anlatin, zira teknoloji özürlüsüyüm. tesekkürler.
0
shi aila
(10.12.08)
(bkz: powerdvd)
0
etna
(10.12.08)
windows media player ile izlemeyi denediniz mi?

dvd'yi takin, sürücü harfi üzerinde sag mouse'a tiklayip otomatik yürüt secenegini secin. ya da birlikte ac secenegi varsa oradan media player'i secip acin.
0
trimpot
(10.12.08)
her turlu video için km gayet rahat kullanılaiblir. hepsini atıyorsun km ye cata cuta diyor acıyor.
0
bryan fury
(10.12.08)
win media playeri de denememistim ama olmamisti. hallettim, cevap yazmaniza gerek kalmadi.
powerdvd'yi denedim, memnun kaldim. size de tavsiye ederim.
0
🌸shi aila
(10.12.08)
soruna cevap aldıysan x ısaretıne basarak kapat ıstersen
0
asoozo
(11.12.08)
(4)

Ubuntu soruları

loststone
1) az evvel -wubi kullanarak- ubuntu 8,10 kurdum (64 bit). aşağıdaki hata mesajını veriyor. "E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem. E: _cache->open() failed, please report."terminal'den "su" yazınca sistemin tek kullanıcısına ait şifreyi girmem i
1) az evvel -wubi kullanarak- ubuntu 8,10 kurdum (64 bit). aşağıdaki hata mesajını veriyor.

"E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report."

terminal'den "su" yazınca sistemin tek kullanıcısına ait şifreyi girmem işe yaramıyor. ne yapsam?

2) bi de sonradan Q klavyeyi iptal ettim ama açılışta login olurken klavye Q oluyor. nereden iptal edip F yapabilirim?
0
loststone
(10.12.08)
bende ubuntu kurdum biraz once. sorunlara cozumu su adresten daha iyi ulabilirsin. www.ubuntu-tr.org
0
sanio
(10.12.08)
ikisi de hiçbir dayanağı olmayan tamamen tahmin cevaplardır. use at your own risk yani :)

1) "su" yerine "sudo su" ile deneseniz de öyle şifrenizi girseniz bi?

2) /etc/X11/xorg.conf buraya bi yapıştırabilir misiniz? çünkü gdm kurulumdaki klavye ayarlarını kullanıyor kurulumda f seçtiyseniz öyle devam eder o.
0
kisisel bir ileti yaz
(10.12.08)
Terminalde aşşadaki komutu gir:

dpkg --configure -a

Olmazsa şunu gir:

sudo dpkg --configure -a
0
edge_nabby
(10.12.08)
sudo su şahane işe yaradı. çok teşekkürler. ama zamanım kalmadı. sabah bir daha bakacağım klavye için.
0
🌸loststone
(10.12.08)
(9)

döndürme

tabudeviren
şekildeki gibi scannerle taranmış bir resmi photoshopta döndürmek yani karşıdan bakınca tam olarak dik durmasını istiyorum. bunu image > rotate canvas > arbitrary ile kafadan dereceler girerek yapmaya çalışıyorum.bunu kesin olarak yataya dik olacak şekilde döndürebilmek için nasıl bir yöntem izleyeb
şekildeki gibi scannerle taranmış bir resmi photoshopta döndürmek yani karşıdan bakınca tam olarak dik durmasını istiyorum.

bunu image > rotate canvas > arbitrary ile kafadan dereceler girerek yapmaya çalışıyorum.

bunu kesin olarak yataya dik olacak şekilde döndürebilmek için nasıl bir yöntem izleyebilirim?
0
tabudeviren
(10.12.08)
layer'ini secip ctrl+t tusuna basin.
shift tusuna basili tutup mouse ile istediginiz yöne dogru cevirin.
0
trimpot
(10.12.08)
ama böyle olunca yine el ve göz kararı bir şey oluyor?
0
🌸tabudeviren
(10.12.08)
ctrl+t tusuna basip resmin alanini secildikten sonra shift tusuna basip mouse ile cevirmenizin amaci bunu önlemek zaten. yani ctrl+t yapip köselerden de cevirebilirsiniz. ama belirli bir sekilde oynatmak icin en sagliklisi shift tusuna basili tutup cevirmek.
0
trimpot
(10.12.08)
cevaplarınız için teşekkürler. fakat tam istediğimi bulamadım hâlâ.

mesela bu autocad olsa, dik - düz bir çizgi çizerdim.

karenin sol alt noktasını çizginin alt noktasına getirir,
karenin sol üst noktasını çizginin üst noktasına getirir ve böylece kesin olarak dik durmasını sağlardım.

ben de photoshopta böyle bir özellik arıyorum.
0
🌸tabudeviren
(10.12.08)
soruyu anlamayamadim tam olarak ama;

resmi acin, ctrl+r'ye basip cetveli acin.
sonra yatay ya da dikey hangisini ayarlayacaksan (mesela yatay diyelim) üstte cetvelin üstüne (rakamlara) mouse ile tiklayip asagiya dogru cekin. mavi bir cizgi olusacak. bunu mouse ile tutarak istediginiz gibi tasiyabilirsiniz.
0
trimpot
(10.12.08)
yeni bi layer[transparent] ekleyip oraya renkli bi cizgi cekip shift ile ona gore dondur?
0
bryan fury
(10.12.08)
son iki cevap da gayet iyi fakat yine ayar bizim becerimize kalıyor :)

bu arada cetvele tıkladığımda gelen çizgileri nasıl silebilirim?

üstelik resmi tekrar photoshopla açtığımda yine görünüyor? ama normalde görünmüyor?
0
🌸tabudeviren
(11.12.08)
eyedropper tool var ya renk seçen damla, ona basılı tutun, en altta cetvel (measurement tool sanırım) çıkacak; onu seçin. sonra mesela örnekteki yamuk dikdörtgenin üst kenarının sol köşesinden üst kenarın sağ köşesine yine yamuk bir çizgi çekin bu cetvelle. şimdi image > rotate canvas > arbitrary'ye tıkladığınızda bir değer görünüyor olacak zaten. direk tamama basın ve daha sonra resmi crop tool ile croplayın.
0
cyberpunk
(11.12.08)
@cyberpunk

işte budur, çok teşekkür ederim :)
0
🌸tabudeviren
(11.12.08)
(6)

asus eee'ye yeni ram taksam garanti bozulur mu

marcelorios
evet sorum bu. ram takmak garantiyi bozuyor mu?bozuyorsa,garantiyi bozdurmadan ram taktırabilmek mümkün mü,ne bileyim mesela asus'un türkiye yetkilisi falan vardır.onlara götürüp taktırsam..teşekkürler
evet sorum bu. ram takmak garantiyi bozuyor mu?
bozuyorsa,garantiyi bozdurmadan ram taktırabilmek mümkün mü,ne bileyim mesela asus'un türkiye yetkilisi falan vardır.onlara götürüp taktırsam..
teşekkürler
0
marcelorios
(10.12.08)
asus eee nin normal laptoplardan garanti konusunda bir farkı olmayacağını düşünüyorum. ram taktırmadan önce ben de sormuştum bu soruyu ama öyle bir şeyin söz konusu olmayacağını söylediler. yani tak ram ini bak keyfine.
0
rentts
(10.12.08)
@want2die
dostum niye bozulsun eğer adam sana bi mal satıp atıyorum bu mal 4 gb a kadar ram destekler derse, bu ne demek? ram i arttırmana imkan tanıyorum demek. tabi şu da var uyumsuz bir ram i alıp takmamalısınız sonra bişi olursa tabi ki garanti kapsamı dışında kalır. yani aynı frekansta bir ram alıp gayet güzel kullanılabilir.
0
rentts
(10.12.08)
he ayrıca tut ki ram taktın ve bozuldu bişi oldu. çıkarttır ram i herhangi bir teknik serviste sonra da al götür asus a durup dururken bozuldu de hep onlar mı bizi si.ecek çok afedersin. ancak ram in takılacağı kapağın vidalarını zedelemeden açılıp kapanması lazım yoksa teknik servis o vidalara bakıp daha önce içinin açıldğını anlıyor.
0
rentts
(10.12.08)
bizim arkadaşta vardı asus f3jc gibi bi modeli vardı ama neydi hatırlamıyorum. mail attı asus'a, bir şey olmaz demişler sonra gitti mediamarkt'a taktırttı yeni rami. istersen önce sor ona göre bakarsın.
0
sanal uyku
(10.12.08)
@sanal uyku, asus'a mail attım."ram'ı kendiniz değiştirebilirsiniz.garantiyi bozmaz" diye bir mail geldi.internetten de okudum.asus resmi açıklama yapmış, "ram değişimi garantiyi bozmuyor" diye ama malum burası türkiye.yetkili satıcıya söylesem "bize öyle bir bilgi gelmedi" derler herhalde.neyse millet değiştirdiğine göre, ben de değiştirebilirim herhalde.herkese teşekkür.
0
🌸marcelorios
(10.12.08)
Laptopun altına baktım şimdi, iki tane açılabilir kapak var vidalı. Biri ortada harddisk ve ramlere ulaşım için. Diğeri de köşeye doğru (sanırım işlemci falan olsa gerek) onun üzerinde garanti etiketi var. Ram ve harddiski kapsayan alan serbest. Başta bana da garanti bozulur gibi gelmişti ama mantıklı düşününce, bozulmaz yahu. 2 sene hiç mi upgrade etmiyceksin bilgisayarı.
0
neronas
(11.12.08)
(1)

gateway teknik servis

arwear
amerikalardan gelmiş bir gateway laptopa sahibim. servise vermem gerekiyor ama türkiyede nereye götürebilirim ki? acer aldı deniliyordu, onlar bakar mı? ethernet girişinde temassızlık var sanırım, ufak bir şey olmasa amerikaya gönderebilirdim. sıradan bilgisayarcılar yapmaz mı? ne yapmalıyım?
amerikalardan gelmiş bir gateway laptopa sahibim. servise vermem gerekiyor ama türkiyede nereye götürebilirim ki? acer aldı deniliyordu, onlar bakar mı? ethernet girişinde temassızlık var sanırım, ufak bir şey olmasa amerikaya gönderebilirdim. sıradan bilgisayarcılar yapmaz mı? ne yapmalıyım?
0
arwear
(10.12.08)
sorunuzun cevabı değil ama belki yararı olur, en azından aklınızda bulunsun.

şimdi teknik servisler önce problemi bulmak ve "bu şu kadar tutar, yaptırmak ister misiniz?" gibi bir şey demek için bilgisayarınızı açtıklarında ondan sonra yaptırmak istemeseniz bile dünyanın parasını talep ederler.
benim konuştuğum bir serviste bu 60euro + kdv idi.
tabii tamiratı yapın derseniz bunu ödemiyorsun ama tahmin edersiniz ki en ufak tamiratın bedeli bundan az olmuyor.

o yüzden bilgisayarınızı açtırmadan yaklaşık ne kadar tutabileceğini öğrenmeye çalışın. servise boşuna sormayın, tabii ki "önce açıp bakmamız gerekiyor" diyecekler. forumlardan falan bir bakın benzer sorunlar yaşamış kişilerin ne kadar ödediklerine falan.

şimdi alternatif bir çözüm var aslından ondan bahsetmek istiyordum en başta.

usb'den veya pcmcia mıydı neydi işte ondan takılan ethernet kartları var. yurtdışında 10 euro gibi cüzi miktarlara alınabiliyorlar. benim ethernet girişimi karşımdaki binaya düşen yıldırım sonucunda bozulan modemim yaktığı için böyle bir ethernet kartıyla değiştirdim ve sorun yaşamadım o zamandan beri.
türkiye'de fiyatı olsun olsun iki katı olsun 20 euro olsun, teknik servislerin böyle basit işler için 100 euroluk taleplerinin yanında hiçbir şey değil.
0
burfak
(10.12.08)
(2)

CISCO

silya
CCDA veya CCNA'e hazirlanmak icin, sinav konu anlatimlarini ve gecmis sinav sorularini nereden bulabilirim?
CCDA veya CCNA'e hazirlanmak icin, sinav konu anlatimlarini ve gecmis sinav sorularini nereden bulabilirim?
0
silya
(10.12.08)
www.examcollection.com
mükemmeldir.
0
ysfozy
(10.12.08)
cok tesekkurler
0
🌸silya
(11.12.08)
(4)

rss to html, hatta hatta text

gelaek
şöyle ki, bir rss feedini bir blogun köşesine eklemek istiyorum. bu feedin son 5 maddesinin başlığı gözükecek şekilde bir liste yeterli olacaktır kanımca. hayır, classic template kullanıyorum o yüzden page elementlerle filan olmuyor öyle. sadece böyle düz bir text olarak direk oraya koyacak bir kod
şöyle ki, bir rss feedini bir blogun köşesine eklemek istiyorum. bu feedin son 5 maddesinin başlığı gözükecek şekilde bir liste yeterli olacaktır kanımca. hayır, classic template kullanıyorum o yüzden page elementlerle filan olmuyor öyle. sadece böyle düz bir text olarak direk oraya koyacak bir kod yığınına ihtiyacım var. sınırlamamak için de detayına girmiyorum, free your mind.

lüffen :(
0
gelaek
(10.12.08)
armish
(10.12.08)
ama belirli bir feedi kullanamıyorum bununla sanırım
0
🌸gelaek
(10.12.08)
yoo, kullanabiliyorsun.
0
armish
(10.12.08)
ah şahane oldu böyle, sağol
0
🌸gelaek
(11.12.08)
(1)

piratebay trackerları

assassino5
arkadaşlar bu piratebay trackerlarına neden erişilemiyor? engelli olmasından dolayı mı? utorrentte http 404 hatası oluyor piratebay trackerlarında. bi yardım eder misiniz?
arkadaşlar bu piratebay trackerlarına neden erişilemiyor? engelli olmasından dolayı mı? utorrentte http 404 hatası oluyor piratebay trackerlarında. bi yardım eder misiniz?
0
assassino5
(10.12.08)
resim küçük olmuş birşey anlaşılmıyor ama sanırım nedeni piratebay ın telekom tarafından banlanması. çözümü ise open dns ipleri.

208.67.222.222
208.67.220.220
0
faust
(10.12.08)
(3)

rapidshare hesabi?

sanio
az once rapidshare hesabimin sifresi degisti. security lock herzaman acikti, mail adresime gelen sifreyle hesabin sifresi degistirilebiliyodu. bu sorunu yasayan varmi. sifremi unuttuma tikliyorum fakat rapid mail adresime sifre gondermiyor.
az once rapidshare hesabimin sifresi degisti. security lock herzaman acikti, mail adresime gelen sifreyle hesabin sifresi degistirilebiliyodu. bu sorunu yasayan varmi. sifremi unuttuma tikliyorum fakat rapid mail adresime sifre gondermiyor.
0
sanio
(10.12.08)
gönderdim diyorsa gönderir, geç gelebilir biraz.
0
mortifera
(10.12.08)
aynısını bana da yaptı şimdi, yeni şifreyi de gönderdi ardından.
0
fiddlerontheroof
(10.12.08)
ben de şifremi birkaç arkadaşa vermiştim. farklı ip'lerden kullanıldığı için şifremi değiştirmiş bugün. mail attı kerata. rapidshare mail'leri geç gelebiliyor heyecana gerek yok.

bu arada security lock'u kilitli olsun. iyi bi şey o. mail adresini kaybetmedikçe herşeyin kontrolü sende oluyor.
0
edge_nabby
(10.12.08)
(2)

Nero 7 kurulum hatası.

einherjer
selamlar. gayet güzel çalışan nerom dilini değiştirdi ve içindeki dvdlerin dosyalarını görmemeye başladı. ben de silip tekrar yükleyeyim dedim.-neronun clean toolunu kullanıp programı kaldırdım-sağlam iş olsun diye windows clean upla da kaldırdım, tüm bunlardan sonra reset de attım bilgisayara.gel g
selamlar. gayet güzel çalışan nerom dilini değiştirdi ve içindeki dvdlerin dosyalarını görmemeye başladı. ben de silip tekrar yükleyeyim dedim.

-neronun clean toolunu kullanıp programı kaldırdım
-sağlam iş olsun diye windows clean upla da kaldırdım, tüm bunlardan sonra reset de attım bilgisayara.

gel gelelim yüklerken sorun çıkarıyor. backitup.exe ye yazım hatası diyor. halbuki yazıyor, 12mb büyüklüğe kadar bu sürüyor sonra kaldırıp hata veriyor.
olayı imageshacka attım, bilen eden varsa bayram vakti büyük sevap işler.

resmi sağ üstte göremeyecekler için
img228.imageshack.us

çıldıriciiiiiiiim!
0
einherjer
(09.12.08)
e: sürücüsüne kurmaya çalışıyor, normal mi peki? yani işletim sisteminiz e sürücüsü üzerine mi kurulu? bence program ekle kaldırdan kaldırmanın akabinde program files'dan klasörü silip akabinde kurmayı deneyin, olmazsa nero'nun farklı bir versiyonun kurunuz.(nero 7 lite falan var)
0
oligomer
(09.12.08)
evet windowsum e:'de ve program files dan da program ekle kaldırdan da nero clean tooldan da, windows clean up dan da kaldırdım yine hata veriyor.

programın cd'si var bende dvd wr ile gelen. acaba diyorum neronun 7 si için çıkan 300mb lık update i mi indirsem. ama onun da işe yarayacağını sanmam çünkü programın kendisini kuramıyorum.

illa illegal yoldan indirtecekler yani peh. teşekkürler yine de:)
0
🌸einherjer
(09.12.08)
(5)

8gb sd card?

386 dx
Merhabalar.8GB SD card almayı düşünüyorum, ancak bazı aygıtlarla uyumsuz olabileceği söyleniyor. Hadi küçük elektronik cihazları falan geçtim ama en azından sıradan bir PC'de kesin çalışır mı bu, yoksa onun da mı garantisi yoktur?
Merhabalar.

8GB SD card almayı düşünüyorum, ancak bazı aygıtlarla uyumsuz olabileceği söyleniyor. Hadi küçük elektronik cihazları falan geçtim ama en azından sıradan bir PC'de kesin çalışır mı bu, yoksa onun da mı garantisi yoktur?
0
386 dx
(09.12.08)
benim 4gb olani, notebookun readeri tanimadi. ihtimal var yani.
0
nooneatall
(09.12.08)
firmware e bakar.
0
bryan fury
(09.12.08)
sd card'ın özelliği memory ile ilgili işlemleri takılan aletin cpu'su ilgileniyor. bu sebeple o aletin kapasitesi belirliyor. bu yüzden cep telefonlarında mesela max 2 gb filan deniyor diye biliyorum.
0
darknum
(09.12.08)
4 gb ve ustu olanlar sdhc olarak adlandiriliyor. kartin takilacagi cihazda sdhc uyumluluk logosu bulunmasi gerekir.
0
mandayuvasi
(09.12.08)
sdhc olmayan 4 gb üstüler de var, dolayısıyla eşleşmeye dikkat et.
fiziksel olarak aynılar, firmware ve/veyahut driver ilen ilgilidir haliyle.
amma "sıradan bir pc" derken kastettiğin, kartı direk pc'nin internal slotuna takman mı yoksa ayrıca bir reader cihaz veya usb çıkış convertoruyla mı takmak?
0
lhun
(10.12.08)
(6)

Bilgisayar performasını arttırmak için kullanıdığınız programlar var mı?

ilkdefa
Soru yukarıda. :) Registry temizleyen onu bunu yapan onlarca program var. Kullanıpta memnun kaldığınız programlar hangileri?
Soru yukarıda. :) Registry temizleyen onu bunu yapan onlarca program var. Kullanıpta memnun kaldığınız programlar hangileri?
0
ilkdefa
(09.12.08)
alan shearer
(09.12.08)
(bkz: ccleaner)
0
ataturkiye
(09.12.08)
(bkz: window washer)
0
frant1c
(09.12.08)
ben yukarıdakiler dahil 3-4 program daha kullandım hep sorun çıkarıyorlar, bence gereksiz şeyler, çünkü gerekli olanları da silebiliyorlar. ama en iyisi tune up kullandıklarımdan, en az sorun çıkaranı.
0
alchemistt
(09.12.08)
bir forumda şunlar yazıyodu yaptım hızlandı vallaha.
aynen copy paste webhattı'nda yazıyodu

BAŞLAT
ÇALIŞTIR
regedit YAZIYORUZ HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Curr entControlSet\Control\Priority Control WE SAĞ TARAFTA BİR "DWORD" AÇIYORUZ ADINI IRQ8Priority YAZIYORUZ VE DEĞERİNİ BİR YAZPIYORUZ ONDAN SONRA ÇIKIYORUZ ALLTA YAZDIĞIMI YAPIYORUZ.bu değişiklikleri sağ kulakçıkla yapacanız...
ondan sonra:;

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop "AutoEndTasks" VE "MenuShowDelay" WORDLARIN DEĞERLERİNİ "1" YAPIYORUZ VE PC HIZDAN HAVA UÇUYOR....
0
neoyazin
(09.12.08)
trawmatolog
(10.12.08)
(2)

seslisozluk & firefox

psyche
firefox kullanarak seslisozluk'te bi sözcüğün okunuşunu dinlemeye çalştığınızda firefox çöküyor mu? yoksa sadece bende mi sorun?
firefox kullanarak seslisozluk'te bi sözcüğün okunuşunu dinlemeye çalştığınızda firefox çöküyor mu? yoksa sadece bende mi sorun?
0
psyche
(09.12.08)
bende normal çalışıyor.
edit:simdi girdim bendede hata veriyo yarım yamalak okuyo.
0
humin zararlisi
(09.12.08)
şimdi denedim, bende bir sorun yok.
0
edge_nabby
(09.12.08)
(1)

Feysbuk sorusu

merope
Facebook ta yaptıklarım insanların feed ine düşmesin istiyorum. mesela sürekli "bilmemkim commented on bilmemkim's photo" falan gibi bilgiler geliyor ya herkesten , benimkiler gitmesin. var mı bir ayarı?
Facebook ta yaptıklarım insanların feed ine düşmesin istiyorum. mesela sürekli "bilmemkim commented on bilmemkim's photo" falan gibi bilgiler geliyor ya herkesten , benimkiler gitmesin. var mı bir ayarı?
0
merope
(09.12.08)
Settings => Privacy Settings => News Feed and Wall

bölümünden yapabilirsiniz istediğiniz ayarları.
0
silhouette
(09.12.08)
(2)

paylaşım programı

fbu95
iyi bir paylaşım programına ihtiyacım var lime wire arıyor ama "0" sonuç buluyor yardım edin
iyi bir paylaşım programına ihtiyacım var lime wire arıyor ama "0" sonuç buluyor yardım edin
0
fbu95
(09.12.08)
(bkz: emule)
(bkz: bearshare)
0
tai
(09.12.08)
(bkz: torrent)*
(bkz: ares)
(bkz: soulseek)
0
late viper
(09.12.08)
(4)

MSN'e giremiyorum...!

sirrikadem2
Windows Live 8.5 kullanıyordum. İlk olarak, program bir anda kapanmaya başladı. Sonra baktım bu böyle olmayacak, sileyim yeniden yükleyeyim dedim. Silmez olaydım. Şimdi de programı yükleyemiyorum bir türlü. WL 8.5'u direkt yükleyemediğinizden arayüzü olan bir program vasıtasıyla yükleyebiliyorsunuz.
Windows Live 8.5 kullanıyordum. İlk olarak, program bir anda kapanmaya başladı. Sonra baktım bu böyle olmayacak, sileyim yeniden yükleyeyim dedim. Silmez olaydım. Şimdi de programı yükleyemiyorum bir türlü. WL 8.5'u direkt yükleyemediğinizden arayüzü olan bir program vasıtasıyla yükleyebiliyorsunuz. Oradan yüklemeye kalktığımda kırmızı bir ' X ' işareti çıkıyor ve yüklenemiyor diyor. Bir sorun varmış. Ben de farkındayım bir sorun var, ama ne?! Ne yapmalıyım?

Eski 7.5'u indireyim dedim. Bu sefer yeni sürümü indirmeye zorluyor program. Haydaa...
0
sirrikadem2
(09.12.08)
nedir?
0
🌸sirrikadem2
(09.12.08)
isminden anlasilmiyor mu? wlm'in guzel, adamakilli bi versiyonu.. bi de bunu dene..
0
katafalk
(09.12.08)
www.phazeddl.com
0
yuto
(09.12.08)
bana da oluyordu windowsumu update ettim düzeldi.
0
random blonde
(09.12.08)
(3)

cd oluştururken her albüme dosya nasıl açılır?

noise
efendim şimdi ben karışık şarkılardan cd oluşturmak istiyorum (burn) ancak cd'ye albümlerin her birini ayrı bir klasör olarak atamıyorum. denediğimde bütün şarkılar tek tek gidiyor ve yüz tane şarkı oluyor. halbuki ben onları x albümü, y albümü diye ayırmak istiyorum. bunu nasıl yapacağım? cd'yi ala
efendim şimdi ben karışık şarkılardan cd oluşturmak istiyorum (burn) ancak cd'ye albümlerin her birini ayrı bir klasör olarak atamıyorum. denediğimde bütün şarkılar tek tek gidiyor ve yüz tane şarkı oluyor. halbuki ben onları x albümü, y albümü diye ayırmak istiyorum. bunu nasıl yapacağım? cd'yi alan beş tane albüm görsün, şarkıların hepsini değil. bu işlem kolay bir şey olmalı ama ben pek bir acemiyim. sağolun.
0
noise
(09.12.08)
yükleme ekranında (yani parçaları sürükleyip bıraktığınız ekranda) sağ tıklayıp yeni klasör oluştur deyin.
veya parçaları cdye yazmadan önce ayrı ayrı klasörlere yerleştirip o şekilde cdye yazın.
0
bir zamanlar cocuktum
(09.12.08)
cd tipi olarak yanlışlıkla audio cd seçiyor olabilir misin?
0
kurukafa
(09.12.08)
add folder(klasor ekle) add file(dosya ekle) gibi secenekler olmasin? dosya ekleye basarsan teker teker armak zorundasin. yani basima cok geliyor benim dalginliktan filan. bide tutup klasoru cd yazacaginiz programin uzerine tutup cekmesi bir cozum olabilir. bide aklima sey geldi. neroda yaziyorsaniz bir muzik cdsi olurstura tiklayinca boyle bise yapiyor olabilir ama tamamen atiyorum emin degilim bundan.
0
oshamahue
(09.12.08)
(5)

Arkadaşlar belki bir bileniniz vardır. Browser çökmesi.

ebenindabrukasi
Arkadaşlar sistem celeron 1,70 500ram. Browserlarda çökme sorunu yaşıyorum. Hangi browserı yüklediysem çare olmadı. Opera, netscape hepsini denedim. Ramden değil 10-15 küsur ram denedim. Bu sorun neden kaynaklanabilir var mı bileniniz?
Arkadaşlar sistem celeron 1,70 500ram. Browserlarda çökme sorunu yaşıyorum. Hangi browserı yüklediysem çare olmadı. Opera, netscape hepsini denedim. Ramden değil 10-15 küsur ram denedim. Bu sorun neden kaynaklanabilir var mı bileniniz?
0
ebenindabrukasi
(09.12.08)
olay ne tam olarak? napınca noluyo?
0
vital
(09.12.08)
islemciden olabilir muhtemelen. islemcinize goremi yukluyorsunuz yani x86 ya da x64 diye islemci tipleri vardir (bite gore). x86 islemci icin x 64 yazilim yuklerseniz cokebilir. bunun disinda diger yazilimlarda sorun var mi? ayrica cokmeden kasit nedir, kitlenmemi, bilgisayarin resetlenmesi mi, dayanilmaz derecede bir sure yavaslamasi mi, yazilimin kendiliginden kapanmasi mi? bu tur ayrintilari verirseniz daha iyi yardimci olabiliriz zannimca.

peace on u
0
sanio
(09.12.08)
Arkadaşlar işlemci konusundaki detayı bilmiyorum. Ama browser kendi kendine kapanıyor yani. Bazen googleda bile kapanıyor. Bazen hiç açamıyorum. Açılır açılmaz kapanıyor. Bir de ufak bir detay vereyim belki ilgisi vardır. Bilgisayarı her zaman düzgün bir şekilde kapatmama rağmen bazen açtığımda sistem ciddi bir hatadan kurtarıldı uyarısı alıyorum.

@sanio X86 mıdır değilmidir nerden öğrenebilirim?
0
🌸ebenindabrukasi
(09.12.08)
firewall yazılımlarıyla alakası olabilir
0
yuto
(09.12.08)
@yuto yok ya. Herhangi bir firewall kullanmıyorum.
0
🌸ebenindabrukasi
(09.12.08)
(5)

ödünç usb'den dvd okuyucu verecek?

erostrada
pluton hala gezegen diyenler,abimin yakın zamanda aldığı eee pc'ye windows yüklemek için yarım saatliğine usb'den dvd okuyucu lazım..istanbul mecidiyeköyde ikamet eden biz, her yere gelir, yanımızda cips biramızı eksik etmeyiz :Phadi bi el atın :)
pluton hala gezegen diyenler,
abimin yakın zamanda aldığı eee pc'ye windows yüklemek için yarım saatliğine usb'den dvd okuyucu lazım..istanbul mecidiyeköyde ikamet eden biz, her yere gelir, yanımızda cips biramızı eksik etmeyiz :P
hadi bi el atın :)
0
erostrada
(09.12.08)
flash disk ile kurulum yapilamiyor muydu yahu? onu deneyin bi..
0
katafalk
(09.12.08)
cd'yi flasha mı aktarmak gerek?bilmem denemedik açıkçası..
0
🌸erostrada
(09.12.08)
cd'ye mi aktariliyor yoksa kurulum icin ayri iso'lar mi kullaniliyor o kadarini bilmiyorum ama flash disk ile kurulum cok daha pratik olur bence.. hlathguth sormustu bi ara buna benzer bisi, ben useniyorum ama siz ararsaniz belki bulursunuz burada..
0
katafalk
(09.12.08)
usb'den yapmak pek kolay değil.
şuna bakın belki yararı olur:
articles.techrepublic.com.com
0
sleepy99
(09.12.08)
unoktad
(09.12.08)
(42)

yazıcı problemi

ataks
yazıcım durduk yerde pornografik fotoğraflar basmaya başladı. sonra öğrendim ki yarım saat kadar önce hamachiden generals oynadığım arkadaşımda da aynı problem varmış. bunun sebebi ne olabilir / sorun nasıl çözülebilir?
yazıcım durduk yerde pornografik fotoğraflar basmaya başladı. sonra öğrendim ki yarım saat kadar önce hamachiden generals oynadığım arkadaşımda da aynı problem varmış. bunun sebebi ne olabilir / sorun nasıl çözülebilir?
0
ataks
(09.12.08)
hamachi oynamıyorum ama ben de yakın zamanda benzer bir durumla karşılaştım..
hp'ye düşman bir grup hackerın yaptığı bir işmiş sanırım, virüs taraması falan yapın geçer..
0
erostrada
(09.12.08)
bastiklarini bana gonder ziyan olmasin
0
katafalk
(09.12.08)
hem sen o kadar zararli sitelere gir virus bulassin sonra veryansin et.. cik cik cik.. ayip ya.. birak ya..
0
katafalk
(09.12.08)
sanmıyorum virüs taramasıyla geçeceğini zira basit bir şeye benzemiyor. belki sağlam bir format temizler.

hamachi den olması bence de mantıklı değil arkadaşınızla ortak olarak girdiğiniz sitelerden gelen bir virüs de olabilir.
0
dambil
(09.12.08)
bu arada sorun için google a baktım.

şöyle bir başlıkta senin sorun gibi bir sorun gördüm. porno meraklısı yazıcı.

adamın suçu yazıcıya atması baya komik olmuş.

forum.thgtr.com

hatta sondaki cevaplarda satılığa çıkarma mevzusu geçmiş bir incele derim.
0
dambil
(09.12.08)
virüs taramasından geçiriyorum ancak bişey bulamıyo. Nod32 antivirüs programım. Arkadaşla aynı siteden bi keygen + register dosyası indirmiştik onunla alakalı olabilir mi acaba?
0
🌸ataks
(09.12.08)
nod32 nin database i sınırlı olduğu için bulamamış olabilir.
0
dambil
(09.12.08)
hp psc 1350 arkadaşınki de hp. porno sitelere girmiyordum -uzun süredir en azından-.
0
🌸ataks
(09.12.08)
o ihtimal imkansız :D
0
🌸ataks
(09.12.08)
arkadaşınki demişsiniz, demek ki kendisi sık sık bu sitelerde geziyor olmalı, bence ellerini bi kontrol edin..:)
şaka bi yana, yazıcıyı kapayın, fişten çekin, belirli bir firmware hafızaları oluyor, fişten çekildikten sonra 2 gün içinde kendini resetliyor..ondan sonra yazıcının p-mac adresi değişeceğinden bilgisayarda virüs bile olsa aynı yazıcıyla tanımlayamayabilir kendini ve sorun çözülür..
0
erostrada
(09.12.08)
ben hala forumdaki satın almayı düşünen kişilere satmanızı öneriyorum.
0
dambil
(09.12.08)
oho sen sağlam virüs kapmışsın. yabancı bir dergide okumuştum böyle bir olayı. okur mektupları köşesinde vardı. cevap olarak "geçmiş olsun, her istediklerini ele geçirmişlerdir çoktan" gibi bir cevap verilmişti.
0
deckard
(09.12.08)
erostrada@
sözlükte mrtksn'nin linkini verdiği olaydan ötürü yapmışlar. (bkz: #13643303)

bende de hp psc 1510xi var, dünden beri her denememde bunu basıyor.

www.zshare.net
0
free spirit
(09.12.08)
nod32 fake dir belki virüs gibi duruyor çünkü
0
yuto
(09.12.08)
yaws virüs programları buna çözüm olamıyor maalesef, avast tespit ediyordu ancak o da silemiyor sadece virüs buldum diye bipleyip duruyor, en iyisi olaya iyi yönünden bakmak en azından işe yarayabilcek materyeller basıyor yazıcı, bir iki güzel sözle kalbini kazanabilirsiniz
0
bir zamanlar cocuktum
(09.12.08)
bende de nod32 var ama bilgisayarımdaki şu an bulunmakta olan saçma virüse çözüm bulamıyor. C harddisk imin simgesi .mp3 formatlı dosyalarla aynı gözüküyor. nod32 ye güvenim sarsıldı bu virüsü bulamayınca ama bana hep diyorlardı o database ile ne bekliyorsun diye.
0
dambil
(09.12.08)
belki virus donanima da bulasiyodur. anakarti falan sok bi..
0
katafalk
(09.12.08)
bence derhal internet bağlantını kapa, çünkü adamlar her istediklerini ele geçirebiliyorlar. ne kurtarsan kârdır. hatta telefonun fişini falan çek. hiçbir veri paketi ulaşmasın modemine.

sonra bilgisayarındaki anormallikleri bir arkadaşın aracılığıyla buraya söyle.
0
deckard
(09.12.08)
bu arada masaüstü mü kullanıyorsun laptop mu?
0
dambil
(09.12.08)
mrtksn hakli.. ne isler cevirdin o pc ile kim bilir.. evi basarlarsa hic sasma..
0
katafalk
(09.12.08)
başka etkilenen yok mu ya? ya tamam porno sitelerde ben de çok dolaşıyorum, ıvır zıvır dosya filan yükleme filan çıkıyor. hocam bilgisayarı ortak kullanıyoruz, daha arkadaş görmedi ama bi yardım ya..
format mı atmam gerekiyor benim de?
0
free spirit
(09.12.08)
masaüstü kullanıyorum. chinese democracy indirmiştim en son :p. şimdilik durdu basmıyo 20 dk dır. yarnda basmassa başka fotoğraf sorun ortadan kalktı demektir??
0
🌸ataks
(09.12.08)
belli olmaz orasi
0
katafalk
(09.12.08)
senin porno zevkine göre basıyorsa bence bu doğaüstü bir olay, televizyonları gazeteleri arayarak bildirmelisin, olmadı nasa aranarak bilgilendirmeli, senle telepati kuran uzaylıların işi de olabilir, bence en mantıklısı o yazıcıyı bu özellikle gittigidiyordan satmak.

ayrıca, öyle virüse can kurban.
0
alchemistt
(09.12.08)
ayrica biz de o kaynaktan faydalanmak istiyoruz! silme hemen arsivi, bize gerekli olan kismini sakla. bak mail adresin de elimde, facebook'tan ismini de ogrendim. yakalarim. ya da yakalarlar.. :p
0
katafalk
(09.12.08)
bu msnde millete reklam yapan virüs gibi birşey olabilir yani kafasına göre birşeyler basar falan
0
yuto
(09.12.08)
yahu kime diyorum? çıkar modemin kablosunu. bugün yazıcından pornografik fotoğraf çıkartan yarın arkaplanına pornografik video gömer.
0
deckard
(09.12.08)
@ alchemistt
verdiğim linkte bu sorunu daha önceden yaşayan olduğu için bir anda televizyonlar filan görünce linkte aynı sorunu yaşayan adam itiraz eder bir gerginlik oluşabilir bence.
0
dambil
(09.12.08)
ne tur fotograflar basiyor? pornografik derken? hustler tarzi ucundan gosterip de sonunu getirmeyen mi yoksa rocco tarzi mi? fotograflarin tarzina gore virus cesidi degisebilir.

benim de basima gelmisti odamin duvarlarini kaplamistim, bosa gitmemisti yani. :)
0
fdegir
(09.12.08)
mekan türkiye ama eş zamanlı olarak arkadaşım ve bana aynı anda aynı fotoğrafların gelmesi enterasan. yani beni yakalıyacakalrsa arkadaşımla ne alaka. fotoğraflar güzel ama bir tanesini daha önceden görmüş gibiyim ne iştir çözemedim bi türlü
0
🌸ataks
(09.12.08)
fotoğraflarda subliminal mesaj olabilir mi? şöyle 10 saniye falan dikkatli bak fotoğraflara.
0
deckard
(09.12.08)
uzun süreli incelemem gecenin bu saatinde tehlikeli olabilr
0
🌸ataks
(09.12.08)
yuh 10 saniyeden bir şey olmaz yahu.
0
deckard
(09.12.08)
yazıcıya tıkladığım zaman

belge adı durum sahibi sayfa boyut
tam sayfa baskı yazdırılıyor guest 1/1 3.50 mb

çıkıyor. Guest diye bir hesap yok ama bende?
0
🌸ataks
(09.12.08)
işte o guest bilgisayarına girenin ta kendisi!!!

eagle eye diye bir film vardı. o aklıma geldi.
0
deckard
(09.12.08)
virüsle alakalıdır hesap. şu an kanaat getirebildiğim tek şey bilgisayarında sağlam bir virüs olduğu.
0
dambil
(09.12.08)
chinese democracy dedin de, guns'n roses, album satislari cok dusuk oldugundan dolayi illegal download'lardan supheleniyormus, turkiye'den muyap'la falan baglantiya gecmisler tespit etmek icin illegal download edenleri. bence sen ilk chinese democracy'den baslamak uzere mp3'leri falan temizle. nasil olsa yedegi vardir bir yerlerde, zulada. mazallah olur da bir baskin yersen yikmasinlar tum album, klip masraflarini.

axl cizmis kafayi diyorlar.
0
fdegir
(09.12.08)
abi bende de guest diye çıkıyor.
hacker grubunun ismi olabilir mi? bilen var mı kim yapmış bunu. hükümeti protesto etmek için demişler yazıcılarda yapılan olaylar için zone-h'de, o kadar.
0
free spirit
(09.12.08)
virüs açmıştır o hesabı girdiği zaman bilgisayara..
belki sadece yazıcıya da öyle gösteriyor olabilir, sanırım yazıcının driverını da yedeklemiştir o zaman, siz driverı silseniz bile basmaya devam edebilmek için..
0
erostrada
(09.12.08)
dostum sen birak viruse cozum aramayi, illegal ne varsa temizle, film, dizi, mp3, borna, vs, sonra virus sorununu hallet.
0
fdegir
(09.12.08)
virüs ya da başkası. birisi şu an senin bilgisayarının yazıcısına hükmediyor. şu an sıkılmış olmalı ki fotoğraf basmıyor. ama bu bir daha harekete geçmeyeceği anlamına gelmez.

hatta şu an belki yazıcından DİĞER DONANIMLARA bile geçiş yapıyordur muhtemelen. ondan fotoğraf basmıyordur şimdilik. ben olsam modemin fişini çeker, en küçük veri paketinin bile gelmesine izin vermezdim.
0
deckard
(09.12.08)
bak bizim şirket bu tarz bir olaydan 1400 ytl ceza yedi. yazılım korsanlığı falan sakat olaylar. acil elindeki bütün lisanssız program, crackli oyun vs ne varsa sil. sanıyorum yoklanıyorsun. başına iş açmadan kurtul ne varsa derim.
0
tai
(09.12.08)
(7)

cannot render this file ?

wish i could fly
başlıktan da anlaşılacağı üzere elimde bir dosya var formatı mp4. k-lite ve vlc denedim ikisi de açmadı. k-lite ' cannot render this file ' hatası veriyor, sildim yeniden yükledim olmuyor olmuyor. optionsdan gidip formatı directshow yaptım yine aynı. aklıma başka birşey gelmiyor lütfen bir çare. aca
başlıktan da anlaşılacağı üzere elimde bir dosya var formatı mp4. k-lite ve vlc denedim ikisi de açmadı. k-lite ' cannot render this file ' hatası veriyor, sildim yeniden yükledim olmuyor olmuyor. optionsdan gidip formatı directshow yaptım yine aynı. aklıma başka birşey gelmiyor lütfen bir çare. acaba dosya mı bozuktur ?
0
wish i could fly
(08.12.08)
km player. winap acıyor olması lazımdı bi de, girip dosyalardan mp4 uzantısına tik koymak gerekiyor.
0
bryan fury
(08.12.08)
evet bazen dosya bozuk olduğunda da bu hatayı alabilirsiniz.indirdiğiniz dosya boyutuna bakın tamamlanmamış olabilir.yarım kalmıştır inerken atıyorum 50 mb lik dosya olması gerekiyorken 33 mb lik bir dosya ise de bu hatayı alabilirsiniz.
0
manonflier
(08.12.08)
gspot programini indirip, video saglam mi degil mi bakmani öneririm.

(bkz: gspot/2)
0
trimpot
(08.12.08)
@bryan fury, malesef kmplayer de hata verdi ' no combination of filters could be found to render the stream ' diye. winamp da olmadı.

@manınflier, cd içinde bana iletilmiş bir dosya bu o yüzden orjinal boyutunu bilmiyorum malesef. :(

@eruda, gomplayerı da denedim malesef çalışmıyor.

@trimpot, gspot'ı denedim verdiği hata mesajı -
' Rendering failed. Following is the error reported by DirectShow:
0x80040265: [unknown] '
çözemiyorum sorunu bir türlü delircem.
0
🌸wish i could fly
(08.12.08)
(bkz: gomplayer)
0
eruda
(08.12.08)
uzantısını değiştirerek açmayı denediniz mi? mesela .mov yapın mpeg yapın avi yapın deneyin.
çeviremiyeceğim türkçeye ingilizceniz olduğunu varsayarak yapıştırıyorum.
This issue may occur for one or more of the following reasons:

* One or more Windows Media Player files are missing or damaged.
* You are trying to play a media file that has a file format that Windows Media Player does not support. For example, you are trying to play a .viv file. Windows Media Player does not support .viv files.
* The media file is damaged.
* The media file uses a codec that is not installed.
* The media file uses a codec that Windows Media Player does not support.
0
manonflier
(09.12.08)
çözümü için şu linki takip edebiliirsiniz: support.microsoft.com
0
manonflier
(09.12.08)
(4)

copy paste, koca bir emek heba olmasın

24 saat uyuyan adam
word dosyasında değil, fakat bir yazıyı copy yaptım, daha sonra kapattım başka bir yere paste yapacakken tekrarry copy e bastım. bu nedenle ilk copy kayboldu. buna nasıl ulaşırım, helppppp
word dosyasında değil, fakat bir yazıyı copy yaptım, daha sonra kapattım başka bir yere paste yapacakken tekrarry copy e bastım. bu nedenle ilk copy kayboldu. buna nasıl ulaşırım, helppppp
0
24 saat uyuyan adam
(08.12.08)
ulaşmazsınız.
0
hububrad
(08.12.08)
ofis 2007 ile clipboard manager kuruyor ofis, onu aktif ederseniz son 10 veya 20 kopyaladıgınıza ulasabiliyorsunu.
0
bryan fury
(08.12.08)
word dosyası olmasa da geri alma tuşları da var, control+y. onlar işe yarar mıydı dicem ama çok zaman geçmiş üzerinden. şurda duyuruda yazarken bile denedim control+z ve control+y işte yarıyor.
0
mea maxima culpa
(08.12.08)
clipdiary yazılımını kullanırsanız bu tip sorunlar yaşamazsınız. clipdiary.com
veya clipx
0
azeroth
(08.12.08)
(7)

Creative 5.1 Ses çızırdaması

rurouni
yaklaşık 4 yıldır sorunsuz kullandıgım güzelim 5.1 im artık durduk yere cızırdamaya başladı o zamandan bu yana hiçbir şey değişmedi bilgisayarın yeri dahil. neden bunu yapar bu durduk yere ömrü mü bitti yoksa kablolarda ses kartında falan bir sorun mu vardır ne yapabilirim ?ses kartı da soundblaster
yaklaşık 4 yıldır sorunsuz kullandıgım güzelim 5.1 im artık durduk yere cızırdamaya başladı o zamandan bu yana hiçbir şey değişmedi bilgisayarın yeri dahil. neden bunu yapar bu durduk yere ömrü mü bitti yoksa kablolarda ses kartında falan bir sorun mu vardır ne yapabilirim ?

ses kartı da soundblaster live 5.1 işinize yararsa.
0
rurouni
(08.12.08)
giris/cıkısları cıkarıp tekrar tak bi. kablolarda ezik var mı bi de ona bak.
0
bryan fury
(08.12.08)
bizim arkadaşta var 2.1 creative o da cızırtılı, onun problem hoparlörden subwoofera giren kablo ucunda ya da jakta. biraz oynayınca düzeliyor. belki aynıdır diye belirteyim dedim.
0
sanal uyku
(08.12.08)
elektrik tesisatı topraklamalı degil mi ? kapattıktan sonra da devam etmesi akım olduguna delalet sanki.
0
bryan fury
(08.12.08)
jak larda bisi vardır o zmn.
0
bryan fury
(08.12.08)
bana hoparlörden biri gitmis/patlamis gibi geldi. subwoofera giren hoparlör kablolarini tek tek sökerek denemeni, sorun cikartani bulup ona göre islem yapmani öneririm.
0
trimpot
(08.12.08)
1. mikforon ayarlarından arttırılmış mikrofon seçili mi diye bir bak. seçiliyse kaldır. cızırtı kesildiyse bu yöntemi unutma. çünkü mikrofonu kullanman gerektiğinde çalışmadığını göreceksin. kullanacağın zaman o seçeneği tekrar işaretlemen gerekecek.

2. tepe kolona bir kaç kez vur keza iletimsizlikten de kaynaklanıyor olabilir.

3. vurunca da olmazsa muhtemelen yakınlardaki bir cihazdan manyetik bir enerji alıyordur. ses aygıtları bu tip şeylerden etkilenir. güclü bir verici(ütü, tencere gibi) varsa etrafta uzaklaştırıp hoparlörlerin fişini çekip uzun bir süre bekle, tekrar dene.

4. yine olmadıysa, hoparlör girişini ikinci devreden tak. giriş genelde iki katlıdır. direk takma, tek katı girsin ve sabit kalacak şekilde monte et.(ya da bir müzik aç ve sesi alana kadar sok girişi. ses geldiği anda dur ve cızırtı var mı yok mu kontrol et.)

5. hala olmadıysa hoparlör girişine başka bir hoparlör tak. sorun hubdan da kaynaklanıyor olabilir.
0
deliktas
(08.12.08)
kumandasındaki ses açıp kapamaya yarayan trimpot ömrünü doldurmuş olabilir.
0
kimlanbu
(08.12.08)
(9)

google'a eklenen bir websitesi

nihilanth
indekslenmesi ne kadar sürer ? 1 haftadır görünmüyor da.
indekslenmesi ne kadar sürer ? 1 haftadır görünmüyor da.
0
nihilanth
(08.12.08)
indexlense ne olacak ki? yani google sonuçta page rank değerine göre hareket ediyor ve siteni nasıl olsa buluyor. kayıttan çok başka sitelerle link alışverişi daha faydalı olur yani.
0
sanal uyku
(08.12.08)
indekslense müşteri tatmin olacak. henüz site kaydolmuş görünmüyor google'da.
0
🌸nihilanth
(08.12.08)
ha o mesele. o iş çok kötü haklısınız ya, anlatamıyorsun da eklenmesi dert değil ilgilenip yaymak gerekli diye. kolay gelsin valla.
0
sanal uyku
(08.12.08)
sagolun. peki kac gun surer ki acep, eklemedin bizi google'a deyip duruyor adam.
0
🌸nihilanth
(08.12.08)
www.google.com

site map hazırladınız mı?
0
free spirit
(08.12.08)
hmm. onları deneyeyim o zaman. evet addurl ile eklemiştim sadece, bir de içerideki tagler falan işte. link verilecek de bir site değil basit bir şirket web sitesi ancak bişeyler yapayım bari. teşekkürler.
0
🌸nihilanth
(08.12.08)
www.google.com

ayrıca adam gibi seo yaptıktan sonra bile 1 ayı buluyor sitenizin hedeflediğiniz keywordlerle sıralamada yer alması.
0
alwaysdrunk
(08.12.08)
indexlenmeyi sormuşsunuz yani google'da
site:example.com aramasıyla çıkacak sonuçtan bahsediyoruz.

yoksa zaten yeni ve daha link almamış bir sitenin, istediğiniz keywordde çıkması imkansız.

söylenmiş zaten de soru o değildi.
içeriğinizle alakalı backlink için www.text-link-ads.com gibi servisleri kullanın. gördüğünüz sitelerin sahiplerine teklif edin.

ekşi sözlük'ün toleransını bilmiyorum reklam yapmaya yönelik ama zaten nofollow olarak link veriliyor.
0
free spirit
(08.12.08)
blogger'dan açılan bir blog hemen endekslenebiliyor, tavsiyem sahte bir blog açıp ard arda (içerik önemsiz, rastgele tuşlara basmanız bile kafi) birkaç yazı yazın, yazılarda da o siteye link verin. hızlandıracaktır diye düşünüyorum
0
reeper redeemer
(08.12.08)
(1)

GTA IV pc'de kurulumu başarabilenler?

nihilanth
bugün elime 4 setup dosyali (.bin uzantili) bir dvd geçti, takar takmaz daemon tools gördü ve kurulumu yapmak için başladı ancak kurulum yarıdan sonrasını geçince sürücülü bi hata veriyor ve ilerlemiyor. aynı hataya rastlayanlar oldu mu? dvd sorunsuz görünüyor.
bugün elime 4 setup dosyali (.bin uzantili) bir dvd geçti, takar takmaz daemon tools gördü ve kurulumu yapmak için başladı ancak kurulum yarıdan sonrasını geçince sürücülü bi hata veriyor ve ilerlemiyor. aynı hataya rastlayanlar oldu mu? dvd sorunsuz görünüyor.
0
nihilanth
(08.12.08)
dambil
(08.12.08)
(7)

casper notebook alınır mı?

zippy
efenim tam kendime uygun bir model buldum derken marka hakkında yazılanları okuyunca içime kurt düştü. bu kadar illet bir marka mıdır da kimse beğenmez?
efenim tam kendime uygun bir model buldum derken marka hakkında yazılanları okuyunca içime kurt düştü. bu kadar illet bir marka mıdır da kimse beğenmez?
0
zippy
(08.12.08)
işin aslında hpnin servisleri genelde ggaranti konusunda pek sorun çıkarmazlar, daha doğrusu bana bugüne kadar çıkarmadılar her türlü arızada hiç para istemeden ehemn sorunumu hallettiler toshiba konusundada aynı fikirlere ve deneyimlere sahibim. eğer arada çok fazla fiyat farkı yoksa hp ve toshibadana şaşma derim ama fiyat farkı çoksa al gitsin casperı, hem çizgi filmide güzeldi severdim ben.
0
bir zamanlar cocuktum
(08.12.08)
valla bütün genellemeler yanlıştır genellemesi üzerinden:
notebookların kendi kendine bozulması nadirdir. kötü kullanım ve dolayısıyla kullanıcı hatalarını bi kenara bırakırsak kullanıcı profili elemesi yapmadan bir markayı diğer markaya göre daha iyi demek gerçekten çok doğru diil.

şu an benq nun ortalama-alt seviye bir notebook unu 5 aydır kullanıyorum ve cillop gibi.
hp kullandım 2 yıl, monster kullandım 2 yıl sorunsuz diyebilirim. dell, toshiba ve asus kullananlar oldu yakınlarımda sorunla karşılaşmadık. fujitsu siemens'de de çıkmadı.
casper ile doğrudan bi ilişkim olmadı ama büyük ihtimalle sorun çıkmayacaktır bence.
sorun çıkmayan kişi gidipte foruma sorunsuz yazmıyor..
0
hayo
(08.12.08)
yardımcı olur mu bilmem ama ben casper masaüstü kullanıyorum içinde ne idüğü belirsiz parçalar var ama 3. senedeyiz tek sorunu powersupplysinin elektrik süpergesi gibi çalışması casper kullanan arkadaşlarımında fazla sorunu yok ayrıca laptopda sorun biraz şans işi aceri o kadar kötülemelerine rağmen hala bi sorunla karşılaşmadım
0
enter saltman
(08.12.08)
(alakasız ama),
@mrtksn, neden cevaplarını noktalı virgül ile bitiriyorsun merak ettim.
0
gxix
(08.12.08)
(git: 42241)
dell aldım, ailecek memnunuz.
0
dinomazu
(08.12.08)
sen asus al ve hp den uzak dur...
0
sleep may be the enemy
(08.12.08)
soruya gelecek olursak, asus alırsanız rahat edersiniz. olayı budur.
0
gxix
(08.12.08)
(1)

google earth'e yar adı ekleme

yoldaki isaretler
google earth'de bazı iş yerleri ve resmi kurumlar da haritada gösteriliyor. bazılarında fotoğraf da var. bunu nasıl yapıyoruz? ekle'den yer adı ve fotoğraf ekle var tamam; ama diğer google earth kullanıcılarının bunu görebilmesi için bi yere göndermemeiz, onaylanması fln gerekmiyor mu?
google earth'de bazı iş yerleri ve resmi kurumlar da haritada gösteriliyor. bazılarında fotoğraf da var. bunu nasıl yapıyoruz? ekle'den yer adı ve fotoğraf ekle var tamam; ama diğer google earth kullanıcılarının bunu görebilmesi için bi yere göndermemeiz, onaylanması fln gerekmiyor mu?
0
yoldaki isaretler
(08.12.08)
www.google.com

onaylanma sürecine şöyle bir baktım kimi birçok kişi aynı yeri eklerse google upload ediyor filan demiş. bilmiyorum açıkcası onaylanma sürecini.

google'da şöyle diyor:

Note: To ensure high quality data, we allow map editing only when you are zoomed in really close, and some of your contributions may be moderated. We also recommend that you switch to hybrid mode to add/edit features precisely.

burda da mı spamcilerin kurbanı olduk.. yine bir ton ülke var, türkiye yok.

www.google.com

ayrıca "Local Business Center" www.google.com

Enter your business information below. Your listing will appear to the right. This is just a first step. After this has been completed, you will be able to upload photos and videos, specify categories, payment options and business hours and much more.

ama yine türkiye yok.
0
free spirit
(08.12.08)
(2)

"noname" isimli dosya

babatema
elime ismi "noname", "noname_1", "noname_2"... gibi uzayıp giden dosyalar var. bu dosyaların her hangi bir uzantısı da yok. bu dosyaların image dosyaları olması gerekiyor fakat photoshop bunları açmıyor. bu dosyaları nasıl görüntüleyebilirim?
elime ismi "noname", "noname_1", "noname_2"... gibi uzayıp giden dosyalar var. bu dosyaların her hangi bir uzantısı da yok. bu dosyaların image dosyaları olması gerekiyor fakat photoshop bunları açmıyor. bu dosyaları nasıl görüntüleyebilirim?
0
babatema
(07.12.08)
İlla ki vardır bir uzantıları.
Denetim Masası>Klasör Seçenekleri>Görünüm>Bilinen dosya türleri için uzantıları gizle seçeneğinin tikini kaldır. Dosyaların uzantılarını görebilirsin bu şekilde.
0
shangrilla
(07.12.08)
hjsplit
0
bryan fury
(08.12.08)
(3)

n'oluyor bu bilgisayara?!

sirrikadem2
Önce MSN Messenger gitti, şimdi de diğer programlarda olmaya başladı.MSN'e girdikten bir süre sonra, program bir anda kendi kendine kapanıyordu. Tekrar açıyorum, bir süre sonra tekrar kapanıyor. Birkaç programda da aynısı olmaya başladı. Şimdi de photoshop'ın bir plug-in'inde oluyor. Yakında photosh
Önce MSN Messenger gitti, şimdi de diğer programlarda olmaya başladı.

MSN'e girdikten bir süre sonra, program bir anda kendi kendine kapanıyordu. Tekrar açıyorum, bir süre sonra tekrar kapanıyor. Birkaç programda da aynısı olmaya başladı. Şimdi de photoshop'ın bir plug-in'inde oluyor. Yakında photoshop'ta olacak!

Yardım edin ki, şu ödevi bugün bitirebileyim...
0
sirrikadem2
(07.12.08)
avira antivir
sonrasında full scan
0
eleventh american esme has met
(07.12.08)
kaspersky dene sen
0
sleep may be the enemy
(07.12.08)
rastgele programlarda rastgele işlemler esnasında oluyorsa ram problemi de olabilir. memtest yazıyorum.
0
kurukafa
(07.12.08)
(3)

blog adresini yönlerdirmek

vend avesta
ekşi sakinlari selamlar, adımsoyadım.blogspot.com diye kullandığım bir blog adresim var. henüz almadığım ama yakında alacağım www.adımsoyadım.com gibi bir alan adına yönlendirmek istiyorum. amacım yine blog üzerinden kontrolü sağlamak. bunu en basitçe nasıl yapabilirim anlatırsanız sevinirim. ayrıca
ekşi sakinlari selamlar, adımsoyadım.blogspot.com diye kullandığım bir blog adresim var. henüz almadığım ama yakında alacağım www.adımsoyadım.com gibi bir alan adına yönlendirmek istiyorum. amacım yine blog üzerinden kontrolü sağlamak. bunu en basitçe nasıl yapabilirim anlatırsanız sevinirim. ayrıca bu blogger içindeki "özel etki alanı" muhabbeti nedir? yönlendirme konusuyla ilişkisi nedir?
son olarak zilyon kere sorulmuştur muhtemelen ama yine sorayım alan adını kredi kartıyla sıkıntısız olarak nerden alayım turk ticaret, godaddy,vb..?
0
vend avesta
(07.12.08)
free spirit
(07.12.08)
godaddy'den gecenlerde arkadasin blogspot adresi icin bir alan adi aldik. oranin kendi kontrol panelinde forwarding ve masking i yaptik ki bu islemler alsa alsa 1 dakikanizi ancak alir. yonlendirilecek adresi yaziyorsunuz sadece. blogu editlemeye halen blogger uzerinden devam ediyor. ozel etki alani muhabbeti de ayni isi goruyor sanirim ama oradan hic bir ayar yapmadik. godaddy icinde gerekli adresi verince kendisi yonlendiriyor. diger ad saglayicilari da muhtemelen ayni sekilde calisiyordur.

sikintisiz alma konusuna gelince, godaddy'den pisman degiliz :D

edit: free spirit haklidir, forwarding ile domain i blog a yonlendirirsiniz.
help.blogger.com adresine de bakmak isteyebilirsiniz. yazilmis bu zaten.
0
dahicocuk
(07.12.08)
domaini godaddy'den almanı tavsiye ederim. bloger'dan da bu domaine yönlendirebilirsin. çok sağlıklı çalışıyor, şimdilik bir sorunla karşılaşmadım.
www.benimdesoyleyeceklerimvar.com
0
titiz
(11.12.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.