Giriş
(2)

ipod touch severler!

zeykur valekov
bu ipod touch denen aletin sarji ne kadar gider, full sarj ne kadar sürede biter hem de pili ne kadar sürede ölür bu aletin?iphone lar icin 500 sarj sonrasi pil ömrü zayifliyor, ölüyor filan tarzi seyler söyleniyordu, ipod touch icin de böyle bir sey gecerli midir? kullanicilar ne der bu konuda?ek:
bu ipod touch denen aletin sarji ne kadar gider, full sarj ne kadar sürede biter hem de pili ne kadar sürede ölür bu aletin?
iphone lar icin 500 sarj sonrasi pil ömrü zayifliyor, ölüyor filan tarzi seyler söyleniyordu, ipod touch icin de böyle bir sey gecerli midir?
kullanicilar ne der bu konuda?

ek: ayrica bu konuda son derece cahilim, icinde bizim cep telefonlarindaki gibi bir pil var mi bu aletin onu da sorayim.
0
zeykur valekov
(16.12.08)
ben ikinci el birinci nesil aldım, sonra satıp sıfır ikinci nesil aldım. ikinci nesilde şarj iyileştirilmiş. daha çabuk şarj olup daha uzun gidiyor. sürekli internet kullanımında şarj 3 saatte bitiyor. tavsiyem ikinci nesil almanız. jailbreak edilemiyor ancak jailbreak olmazsa olmaz değil.
0
moontaxi
(16.12.08)
bende geçenlerde aldım ikinci e bir birinci nesil.Pil ömrü ne kadar yenmiş bilmiyorum ama aktif wi-fi kullanımında dahi 3 saatten çok daha fazla dayanabiliyor, stand by da cepte 2 gün taşıdıktan sonra pilinde %10 azalma oluyor en fazla (tamamen kapatıp tekrar açtığında boot etmesini bekliyosun, can sıkıcı şekilde uzayabiliyor) Müzik dinleme/video izleme gibi durumlarda pili ne tepki verir bilemiyecem ben pda gibi kullanıyorum aleti, kulaklık takmışlığım yok daha :)
0
skatheist
(16.12.08)
(2)

LAN ( local area şeysi)

sesee
2 laptop var ve pes falan oynamak istiyor benim arkadaşlar . Bunları nasıl birbirini görecek hale getirebilir miş miş mişiz?(Hamachi falan olmadan)
2 laptop var ve pes falan oynamak istiyor benim arkadaşlar . Bunları nasıl birbirini görecek hale getirebilir miş miş mişiz?(Hamachi falan olmadan)
0
sesee
(16.12.08)
çapraz kablo ile iki makinenin birbirini görmesini sağlayabilirsiniz. bir taraf server olacak şekilde oyunu açacak diğeri host olacak. veya bir hub vasıtası ile çapraz kablo kullanma derdiniz de ortadan kalkar.
0
trick style
(16.12.08)
pes'i lan olarak oynayamazsınız.
0
teritori
(16.12.08)
(1)

Hotmail hesabımı kapattı, açamıyoruuuummmm !!!

tcyx
Sanırım cok fazla mail gonderdiğim için ya da birisi spam olarak işaretlediği için bilemiyorum ancak hotmail hesabımı kapattı. Giriş yaptıgım ekran aynen soyle bir acıklama var;Bu hesap kapatıldıHesabınız Kullanım Koşulları'nı ihlal etmiş gibi göründüğünden kapatıldı. Hesabınızı yeniden açmak için a
Sanırım cok fazla mail gonderdiğim için ya da birisi spam olarak işaretlediği için bilemiyorum ancak hotmail hesabımı kapattı. Giriş yaptıgım ekran aynen soyle bir acıklama var;

Bu hesap kapatıldı

Hesabınız Kullanım Koşulları'nı ihlal etmiş gibi göründüğünden kapatıldı. Hesabınızı yeniden açmak için aşağıdakileri yapın:


1. Aşağıdaki bağlantıyı tıklatın ve e-posta desteği formunu doldurun.

2. "Lütfen seçiminizi yapın" etiketli kutuda şunu seçin: Bağlantılar/Oturum Açma Sorunu.

3. Başka bir kutu görünür. Bu da "Lütfen seçiminizi yapın" etiketlidir. Şunu seçin: Hesap Kapatıldı. Erişim Reddedildi.

4. Yanında kırmızı yıldız (*) olan tüm soruları yanıtladığınızdan emin olun. Sonra şunu tıklatın: Gönder.



İsteğinizi inceleyip 24 saat içinde size döneceğiz. Lütfen birden fazla talep GÖNDERMEYİN - bu, yanıt verme süremizi uzatır.


Yardım

.....................

Ancak aşağıdaki baglantı denebilecek sadece yardım linki var, orayı tıkladıgımda da, e-posta desteği gibi bir formla da karsılasamıyorum.

Nasıl yapar nasıl eder bu hesabı kurtarabilirim?
0
tcyx
(16.12.08)
muhtemelen e-posta desteği formu türkçe olarak yoktur. bu sebeple ulaşamıyorsunuz, google'dan ingilizce formu bulmaya çalışın.
0
raj
(16.12.08)
(3)

Mekatronik ve İşaret İşleme

fadetoreality
İşaret işleme ile mekatroniğin kesiştiği yerler var mıdır? Varsa zar zor mu kesişir, yoksa ciddi bir çalışma konusu olabilir mi? Hiç örnek gelir mi aklınıza acaba?
İşaret işleme ile mekatroniğin kesiştiği yerler var mıdır? Varsa zar zor mu kesişir, yoksa ciddi bir çalışma konusu olabilir mi? Hiç örnek gelir mi aklınıza acaba?
0
fadetoreality
(16.12.08)
tabii ki kesişir,

işaret işleme titreşim/kontrol konularında oldukça yaygın kullanılır. (her yerde fourier transform çıkıyor karşına) bunlar aynı zamanda mekatroniğin ilgi alanındadır. eğer işaret işleme öğrenmen gerekip gerekmediğini kestirmek için soruyorsan, bence kesinlikle öğren.
0
makineci
(16.12.08)
İşaret işlemeyle ilgiliyim zaten. Mekatronikle ilgili bir iş olasılığı var. Acaba o işe girersem işaret işlemeyle ilgili çalışma fırsatım olur mu diye merak ettim.

Teşekkür ederim.
0
🌸fadetoreality
(16.12.08)
genelde piyasada hem mekanikten hem de dsp konularından anlayan adam az bulunuyor. her halükarda işler matlab ile yapılır, ama çıkan sonuçları değerlendirmek gerektiğinde iyi bir işaret işleme bilgisi seni bir adım öne geçirecektir.

mekatronik candır...
0
makineci
(16.12.08)
(6)

neden?

forumtrak
Bu sitede yazılan mailler neden bilmemne et hotmail.com gibi yazılıyor? @ yazılsa nolur ki?
Bu sitede yazılan mailler neden bilmemne et hotmail.com gibi yazılıyor? @ yazılsa nolur ki?
0
forumtrak
(16.12.08)
bu siteye özgü bir şey değil, internette genel olarak böyle yapılması daha uygun olur. çünkü spam robotları websitelerini tarar ve email adresne benzeyen adresleri toplarlar/kaydederler. daha sonra mail kutun "enlarge your penis" postaları ile dolar.
0
kurukafa
(16.12.08)
Bu webde bircok yerde yapilan bir sey. Adres toplayan botlar adresinizi okuyamasin diye yapiliyor.
0
wpi
(16.12.08)
Maillistler için mail tarayan programlar var. Mesela [email protected]'u görürse kopyalar database'ine. Ama ksksk et sksk.com diye görürse düz yazı sanar, kaydetmez.
0
ataturkiye
(16.12.08)
e-posta spam zincirine halka olmasın diyedir.

yoksa kim ister enlarge your penis e-postasını? şahsen ben istemem...

hız eklemesi: i love mika!
0
lejant
(16.12.08)
oha saniyesinde on tane cevap verilmiş.
bir de bazı sitelerde mesela resim şeklinde olabiliyor e-posta adresleri, yine aynı nedenden dolayıdır o.
0
sanal uyku
(16.12.08)
facebook'ta da mail adresleri resim şeklinde görünür. neden? işte bu yüzden.
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(16.12.08)
(1)

norton ghost hata

cisegu
şimdi bu norton ghost ile 12. ve 10. versiyonlarını denedim. sistemin olduğu harddiski imaj alırken (döngüsel artıklık denetimi) uyarısını vermekte ve imaj almamakta. harddisk sata ve dosya sistemi ntfs. problemli düzeltmek amacıyla disk birleştirme ve hata denetleme muhabbetlerini yaptım. bildiğim
şimdi bu norton ghost ile 12. ve 10. versiyonlarını denedim. sistemin olduğu harddiski imaj alırken (döngüsel artıklık denetimi) uyarısını vermekte ve imaj almamakta. harddisk sata ve dosya sistemi ntfs. problemli düzeltmek amacıyla disk birleştirme ve hata denetleme muhabbetlerini yaptım. bildiğim kadarıyla hardiskte hasarlı alan da (bad sector) yok. acaba daha önce böyle bir problemle karşılamış olanınız var mıdır yardım sever ellerini uzatsa bana?

işte bu da ekran görüntüsü:
img370.imageshack.us
0
cisegu
(16.12.08)
o verdiği hata crc hatasıdır ve genelde bad sector e işaret eder. scnadisk ile düzeltilmesi lazım ki çalışabilsin. veri kaybı kaçınılmaz tabi ama çok önemli olmayacaktır genelde 1-2 dosyaya denk gelir.
0
ozdek
(16.12.08)
(2)

pdf, word kim bunlar yaa

patricia teyze
pdf dosyasında bulunan bir grafiği word'e aktarabilir miyim? aktarabilirsem nasıl? ödev hazırlıyorum, o grafiği kullanırsam anlattıklarım daha az yalan gibi gözükecek. bu nedenle yardıma ihtiyacım var. ayrıca bu tip işlerde kazma olduğumdan dolayı teyzeye anlatır gibi anlatırsanız muhteşem olur.
pdf dosyasında bulunan bir grafiği word'e aktarabilir miyim? aktarabilirsem nasıl? ödev hazırlıyorum, o grafiği kullanırsam anlattıklarım daha az yalan gibi gözükecek. bu nedenle yardıma ihtiyacım var. ayrıca bu tip işlerde kazma olduğumdan dolayı teyzeye anlatır gibi anlatırsanız muhteşem olur.
0
patricia teyze
(16.12.08)
print screen ile pdf'den alabilir. grafiği kesip, word'e resim olarak ekleyebilirsin.
0
teritori
(16.12.08)
acrobatta bulunan snaphot tool (fotograf makinesine benzer bir simgesi var) ile istedigin alanı isaretleyip (sadece grafigi) kopyalayabilirsin. bir alan sectiginde acrobat bunu otomatik olarak panoya kopyalar. wordde gecip yapistir dediginde grafigin gelmis olur.
0
helenart
(16.12.08)
(3)

video indirme şeysi...

eftalit
dostlar flv uzantılı ve diğer her türlü streaming videoyu itina ile bilgisayarıma indirebilecek hamarat programlar aramaktayım. opera ilen ve de vista ilen uyumlu çalışan, her türlü ama her türlü siteden download yapabilen, mümkünse adı "İnternet Download Manager" olmayan bir program aramaktayım.
dostlar flv uzantılı ve diğer her türlü streaming videoyu itina ile bilgisayarıma indirebilecek hamarat programlar aramaktayım. opera ilen ve de vista ilen uyumlu çalışan, her türlü ama her türlü siteden download yapabilen, mümkünse adı "İnternet Download Manager" olmayan bir program aramaktayım.
0
eftalit
(15.12.08)
orbit kullanıyorum gayet güzel kendisi.
www.orbitdownloader.com
0
s man chen
(15.12.08)
firefox kullanıyorsan downloadhelper adlı eklentiyi kurup rahat rahat indirebilirsin
0
keah
(15.12.08)
opera kullanıyorsan izlediğin videoların yüzde doksanı zaten cache dosyasına inmiş oluyo. cache dosyası nerde dersen: c/kullanıcıadı/appdata(gizli dosyadır muhtemelen)/local/opera, burdan sonrada cache dosyasını bulursun. ismi cache4 diye geçio. operanın son sürümlerindense muhtemelen uzantısı olmayan bi sürü dosyayla karşılaşabilirsin. misal bi video izledin yutupta orda beş-on megabayt ya da artık kaç megabaytlık dosya izlediysen bir dosya belirecek. misal:opr076HE şeklinde. çift tıkladığım zaman birlikte aç seçeneğinden herhangi bir flv açma yeteneği olan video oynatma programını seçerek doğru dosyayı açıp açmadığını kontrol edebilirsin. video tam yüklenmeden denememeni öneririm.
0
beastangel
(16.12.08)
(6)

renkli ve italik yazı

goodbyecruelworld
internette bir sayfaya renkli ve italik yazı yazmak istiyorum. diyelim ki "ben goodbyecruelworld" yazacağım. bunu hangi kodlar (ya da ne deniyorsa artık) arasına yazmalıyım?
internette bir sayfaya renkli ve italik yazı yazmak istiyorum. diyelim ki "ben goodbyecruelworld" yazacağım. bunu hangi kodlar (ya da ne deniyorsa artık) arasına yazmalıyım?
0
goodbyecruelworld
(15.12.08)
[i][color = red]ben goodbyecruelworld[color][/i]

bu olmazsa şu:

<i><font color = "red">ben goodbyecruelworld</i>
0
psyche
(15.12.08)
@psyche normal sayfada bu kodlar çalışıyor ama benim girdiğim sitede bir duvar yazısı bölümü var, bu şekilde yazsam bile, büyük harflerle ve aynen yazıldığı gibi çıkıyor. şöyle yani: [İ][COLOR = RED]BEN GOODBYECRUELWORLD[COLOR][/İ]...

bunu aşmanın bir yolunu bilen var mı?
0
🌸goodbyecruelworld
(15.12.08)
diğerini de denedin mi? ya da duvar yazısı dediğin ne tam olarak? bu normal sayfada oldu dediğin sitenin bir bölümü değil mi?
0
psyche
(15.12.08)
denedim. şimdi bir tanıtım bölümü var bir de favori söz bölümü. tanıtım bölümü normal web sayfası gibi yani ekstra bir özelliği yok. favori söz bölümünde ise yazılan yazı duvar resmi üzerinde büyük harflerle çıkıyor yani küçük yazsan da büyük çıkıyor. teşekkür ederim yine de sanırım bu sitenin ayarlarıyla ilgili bir durum. izin verilmiyor galiba şekilli yazıya.
0
🌸goodbyecruelworld
(15.12.08)
codları küçük harfle yazmayı dene. ingilizcede İ yok biliyorsunuzki.
0
deliktas
(15.12.08)
@kücüktas teşekkürler o kadarını biliyorum. kaydet dediğin zaman otomatik olarak büyük kaydediyor.
0
🌸goodbyecruelworld
(15.12.08)
(4)

firefox ile sözlüğe giremiyorum

flame of feanor
internet explorerda sorun yok ama firefox ile giremiyorum. bembeyaz sayfa çıkıyor. gelmişini geçmişini de sildim ama fayda etmedi. neden olaki? nasıl düzeleki? xp kullanıyorum.
internet explorerda sorun yok ama firefox ile giremiyorum. bembeyaz sayfa çıkıyor. gelmişini geçmişini de sildim ama fayda etmedi. neden olaki? nasıl düzeleki? xp kullanıyorum.
0
flame of feanor
(15.12.08)
firefox u kaldirin.
x:\Documents and Settings\kullanici adi\Application Data\Mozilla\Firefox
klasorunu silin. en son surumu kurup bir daha deneyin. muhtemelen duzelecektir. bu islem sonrasi tum gecmisiniz kaybolur, kayitli sifreler, bookmarklar ve diger seyler. bu sebeple once yedek almayi isteyebilirsiniz.
0
entrapmen
(15.12.08)
bir eklentiden kaynaklanıyor olabilir. kullandığınız eklentileri sayabilir misiniz?
0
edge_nabby
(15.12.08)
adblock alus
flashgot
webmail Notifier
stumble Upon

silmeden yapsam daha iyi olacak. olmadı şifrelerimi ve yerimlerimi nasıl yedekleyebilirim?
0
🌸flame of feanor
(15.12.08)
Adblock plus'ta muhtemelen yanlış bir filtre eklemişsinizdir. Adblock plus'ın simgesine sağ tıklayıp etkisizleştirin ve ekşi sözlüğe girmeye çalışın. Eğer girebiliyorsanız, demek ki bütün ekşi sözlüğü engellemişsiniz demektir. Bunu düzeltmek için, adblock plus tercihlerini açın. Orda eklediğiniz filtreleri görürsünüz. Yanlış olan filtreyi silin. Muhtemelen "sozluk.sourtimes.org*" gibi bir filtre eklemişsinizdir.
0
edge_nabby
(15.12.08)
(4)

64 bitlik vistadan xp sp3 e donmek

kadirsavun
toshiba M305D-S4830 model 64 bitlik vista yuklu laptopum yavasladikca yavasladi ve de evdeki 2003 model toshibanin yarisi kadar performans gostermeye basladi. ilk aldigim zamanlarda xp icin suruculeri bulamiyordum ama simdi hepsini buldum. format atmadan once su sorular kafama takildi:1. donanimsal
toshiba M305D-S4830 model 64 bitlik vista yuklu laptopum yavasladikca yavasladi ve de evdeki 2003 model toshibanin yarisi kadar performans gostermeye basladi. ilk aldigim zamanlarda xp icin suruculeri bulamiyordum ama simdi hepsini buldum. format atmadan once su sorular kafama takildi:

1. donanimsal olarak 64 bit ve 32 bit ayrimi diye birsey var midir, yani anakart 64 bitte calisir sadece gibi bir durum var midir?
2. xp sp3 yukleyecegim, fakat nette bulabildigim kadari ile iki isletim sistemi kuranlar da var (vista ve xp), siz bunu onerir misiniz?

Tesekkurler

Unutmusum, 32 bitlik xp yukleyecegim.
0
kadirsavun
(15.12.08)
1) yok
2) olabilir ama ne gerek var? hali hazirda memnun oldugunuz ve ozleyeceginiz ozellikleri varsa vistanin bu secenegi dusunebilirsiniz.
0
entrapmen
(15.12.08)
ben halihazirda hem xp hem vista kullaniyorum. xp yi kurarken herhangi bir partition yapmamistim, ama bir ek program sayesinde dosya kaybetmeden vistayi xpnin yanina kurdum. acilirken soruyor hangisini calistirayim diye. bazi programlar vistada calismadigi icin bu durumdayim bu arada. hicbir sorunum yok simdilik.

ama sormak istedigim soru neden 32 bit de 64 bit xp degil?
0
arch101
(16.12.08)
Simdi ustume vazife olmayarak "neden 32 bit degil de 64 bit xp?" sorusuna cevap vermek istiyorum:

Cunku her program 64 bitte calismiyor. Mesela Adobe Premiere kullanamiyorum, calismiyor. Oyunlarin bircogu calismiyor. O calismiyor bu calismiyor.. Sahsen ben de su an internetten XP SP3 indiriyorum.. x64 edition ciktigindan beri kullaniyorum ama bi faydasini goremedim aksine zararini gordum, bana hep engel teskil etti.
0
vita vinum est
(16.12.08)
yanitlar icin sagolun. vita vinum est sagolsun benim yerime yanit vermis, aynen katiliyorum. ozellikle adobe un paketinde surekli problem cikiyor.
0
🌸kadirsavun
(16.12.08)
(4)

Far Cry 2

ilunga
Oyunu kurduktan sonra girmek istedikte oyunun resmi bir anlık görünüp kayboluyor ve tabi ki de oyunu oynamak mümkün olmuyor. Bunun nedeni ne ola bilir? Ayni dvd-den iki arkadaşım daha oyunu kurdu ve onlarda problem yaşanmadı.
Oyunu kurduktan sonra girmek istedikte oyunun resmi bir anlık görünüp kayboluyor ve tabi ki de oyunu oynamak mümkün olmuyor. Bunun nedeni ne ola bilir? Ayni dvd-den iki arkadaşım daha oyunu kurdu ve onlarda problem yaşanmadı.
0
ilunga
(15.12.08)
ekran kartınızı guncellemeyi deneyin.
0
nihilanth
(15.12.08)
ekran kartimin driveri ATI Catalyst 8.12, yani en son versiyon, kartin kendine gelirse hd2600 pro arkadasiminkiysa hd2400, yani bence sorun ekran karti degil, sorun o olsaydi onda da calismamaliydi. yine de cevap verdiginiz icin tesekkur ederim.
0
🌸ilunga
(15.12.08)
service pack 3 istiyor olabilir mi oyun? bende sp3 var indirip kurmuştum açılmıştı ekran kartı güncelledikten sonra.
0
nihilanth
(16.12.08)
Cok tesekkur ederim. Galiba sorun bu. Cunki arkadaslarimin biri sp3, digeri vista kullaniyor.
0
🌸ilunga
(16.12.08)
(1)

PES 6 Patch?

there is nothing left for me
PES 6'da takım kadrolarını 2008-2009 sezonuna uygun hale getiren, stadyum-takım-oyuncu isimlerini orijinale çeviren, Bundesliga'yı ekleyen bir patch arıyorum. 2 gb falan bile olabilir, boyun mühim değil. Ama mümkünse kıytırık Türk forum sitelerinin uyduruk çalışmaları olmasın.
PES 6'da takım kadrolarını 2008-2009 sezonuna uygun hale getiren, stadyum-takım-oyuncu isimlerini orijinale çeviren, Bundesliga'yı ekleyen bir patch arıyorum. 2 gb falan bile olabilir, boyun mühim değil. Ama mümkünse kıytırık Türk forum sitelerinin uyduruk çalışmaları olmasın.
0
there is nothing left for me
(15.12.08)
0
teritori
(15.12.08)
(6)

Yazilimlarin cok sik update olmasi/yeni versiyonu cikmasi

ermanen
Bazi yazilimlar cok sIk update oluyor ya da yazilimlarin cok sIk yeni versiyonu cikiyor. Neden boyle, ne degisiyor ki bu kadar? Ozellikle CCleaner icin soruyorum neredeyse her hafta guncelliyorlar utanmadan.
Bazi yazilimlar cok sIk update oluyor ya da yazilimlarin cok sIk yeni versiyonu cikiyor. Neden boyle, ne degisiyor ki bu kadar? Ozellikle CCleaner icin soruyorum neredeyse her hafta guncelliyorlar utanmadan.
0
ermanen
(15.12.08)
neden bilmiyorum ama "update icin uyar, otomatik update et" gibisinden bi secenek yok mu prg'in icinde, onu kaldir.. hadi antivirus, internet security gibi prg'larin sik guncellenmesi mantikli da, ccleaner icin bilemedim..
0
katafalk
(15.12.08)
Evet antivirusu dusunemedim bir an, o normal tabi. Iste CCleaner'i cozemedim ama, update'i kaldiririm kaldirmasina da sanki update etmeyince bir eksiklik hissediyorum, ruyalarimda update ettigimi goruyorum falan..
0
🌸ermanen
(15.12.08)
şımarıklık. başka bişey deil.
0
386 dx
(15.12.08)
sitesinde yazabilir şu update'te şunları ekledik çıkardık falan diye.
0
sanal uyku
(15.12.08)
hee.. o zaman ermanen uzgunum ama update hastaligi'na yakalanmissin.. tedavisi zor bir hastaliktir, terapi isini gorebilir.. :p
0
katafalk
(15.12.08)
baslangic icin mottonuz su olabilir: because newer is not always better
0
ainothia
(15.12.08)
(2)

dos penceresiyle alakalı

psyche
dos penceresinde bir partitiondan diğerine nasıl geçiliyor?
dos penceresinde bir partitiondan diğerine nasıl geçiliyor?
0
psyche
(15.12.08)
ben hep "cd d:" gibi şeyler denemiştim tamam.
0
🌸psyche
(15.12.08)
cd.. ile kaşıştırmışsın biraz. cd.. komutu da bir üst dizine geçiyor.
0
sanal uyku
(15.12.08)
(7)

amerikan laptopu şarj sorunsalı

ak you war
amerikadan gelen laptopların voltaj ve priz nedeni ile yarattığı şarj sorunu hepimizin malumu. yeni nesil laptopların şarj aletlerinde input/giriş 100-240V ve 50-60Hz yazarak ortak bir payda yaratılmaya çalışılmış sanırım. bu durumda tek sorun amerika menşeli prizin tipinin farklılığı kalıyor. bunu
amerikadan gelen laptopların voltaj ve priz nedeni ile yarattığı şarj sorunu hepimizin malumu. yeni nesil laptopların şarj aletlerinde input/giriş 100-240V ve 50-60Hz yazarak ortak bir payda yaratılmaya çalışılmış sanırım. bu durumda tek sorun amerika menşeli prizin tipinin farklılığı kalıyor. bunu da piyasada 1 milyona satılan, amerikanı halis muhlis türk fişini çeviren aparat ile aşma şansımız var. size sorum ben mantıklı bir insan mıyım, yaptığım bu çözümleme doğru mudur?
0
ak you war
(15.12.08)
bence doğru.
0
safepassage
(15.12.08)
abi baba mantığı yürütücem. en nihayetinde 3 5 kuruşluk alet için koca notebook'u riske atmaya değer mi? kaldı ki amerikalardan gelmiş burada servis servis dolaşırsın sonra.

nispeten daha güvenilir bir firmanın ürününü dene derim.

urun.gittigidiyor.com
gibi
0
tai
(15.12.08)
Ben tarif ettigin sekilde kullandim uzun sure. Baska kullananlar da biliyorum. Gayet mantikli.
0
wpi
(15.12.08)
mantık gayet doğru, eğer şarj aletinin üzerinde 100-240V yazıyorsa sadece priz tipini değiştiren aparatla sorunsuz kullanabilirsin.. ben kullandım sonuç gayet başarılı oradan biliyorum..
0
infinity
(15.12.08)
mantıklı bir insan olduğumu kısmen de olsa öğrenmenin sevincini yaşar iken hepinize ayırdığınız zaman ve yardım uğraşınız için teşekkür etmeyi bir borç bilirim. varsa farklı bir malumat ya da kötü bir tecrübe sahibi, o da paylaşsın bizimle.
0
🌸ak you war
(15.12.08)
aman diyim! sakın yapma böyle bir şey! Bir arkadaşım bu dediğini yaptı ve 15.000 dolarlık laptopu havaya uçtu!!11

deyip ortalığı karıştırmak isterdim ama bu yaptığın gayet doğru ve mantıklı bir şey, bilgisayarımı 3 yıldır bu şekilde kullanıyorum.
0
24th fret
(15.12.08)
gayet sorunsuz calisiyor su anda kullandigim ve getridigim bir diger laptop, uc girisli standart tiplerdense kablonun fis kismini degistirmek daha mantikli, 4-5 milyona bulunuyor.
0
lykos
(15.12.08)
(5)

Kotalı internet

merope
kotalı internet -işte efendim 4 gb,6gb falan- uygulaması türkiyeden başka ülkelerde de var mı?
kotalı internet -işte efendim 4 gb,6gb falan- uygulaması türkiyeden başka ülkelerde de var mı?
0
merope
(15.12.08)
avrupa ve uzakdoğu ülkelerinde bize göre çok daha yüksek hızlı internet kullanıldığından 4gblık bir kota rahatça bir iki saatte aşılabileceğinden ve görece daha mantıklı yöneticilere sahip olduklarından öyle bir uygulama yok. belki bizimle kıyaslanabilecek düzeydeki ülkelerde karşılaşılabilir.
0
Zaphod
(15.12.08)
2003 ingilteresi için şöyle bir liste buldum. ama 5 sene içinde neler olmuştur kim bilir=)

www.legend.net.uk
0
dambil
(15.12.08)
evet var, belcika'da sinirsiz baglanti yok hatta (en azindan belgacom'da). 1, 4, 25 ve 60 gb kotali secenekler var; eger kotayi doldurduktan sonra kota satin almazsaniz download hiziniz 64 kbps'ye cekilmekte.
0
diabolus79
(15.12.08)
portekizde varmış, ev arkadaşım söyledi..
0
cliffburton
(15.12.08)
bazı ülkelerde aylık ücret değilde gb başına para öduyosun ama tabi ki bize göre cok uygun. 100gb,200,300gb alıyosun bakıyosun keyfine.
0
rurouni
(15.12.08)
(4)

bilgisayarda çalışma grubunu değiştirme

clones
diyelim bir iş yerinde birbirine bağlı bilgisayarlardan birinde çalışma grubu ismini değiştirsem bu bilgisayarın başına neler gelir? başka bir ayar yapmadan interneti kullanabilir miyim?(wireless değil)
diyelim bir iş yerinde birbirine bağlı bilgisayarlardan birinde çalışma grubu ismini değiştirsem bu bilgisayarın başına neler gelir? başka bir ayar yapmadan interneti kullanabilir miyim?(wireless değil)
0
clones
(15.12.08)
aynı ağı kullanan bilgisayarlar ile bağlantısı kopar, muhtemelen interneti bu ağa dahil başka bir bilgisayar üzerinden alıyorsanız internet bağlantınız da gider. ağ üzerinden bir programa bağlı çalışıyorsanız o programa bağlanamazsınız..
0
oligomer
(15.12.08)
calisma grubu degisirse sadece ag'da bagli olan diger bilgisayarlari & yazicilari göremezsiniz. net baglantiniz olur.
0
trimpot
(15.12.08)
kulandigin vista ise bi degisiklik olacagini zannetmiyorum. cunku default olarak butun ag gruplarini gosteriyo meret. xp ise net baglantin olur ama diger ag kaynaklari hakkinda bisi diyemem
0
muslum tangoze
(15.12.08)
hiç bi şi olmaz, değiştir. diğer çalışma grubundan birisi paylaşıma bir klasör açtığında ona da girebilirsin. sadece yazıcıları göremeyebilirsin, bi de ağdan counter-strike oynarken sorun olur :)

zaten sorun olsa bile eski çalışma grubuna geri dönebilirsin yine.
0
edge_nabby
(15.12.08)
(2)

torrent upload

forumtrak
demonoid hesabım var, yalnız torrent uploadlamak istiyorum da nasıl yapacağımı bilmiyorum. bilen birisi anlatabilir mi?
demonoid hesabım var, yalnız torrent uploadlamak istiyorum da nasıl yapacağımı bilmiyorum. bilen birisi anlatabilir mi?
0
forumtrak
(14.12.08)
öncelikle kaliteli sitelerde doğrudan yükleme (upload) imkanı olmuyor, o sitenin daha önceden belirlenmiş yükleyicileri olur, onlar yükler. sen onların yüklemiş olduğu verileri indirdikten sonra geri besleme yapabilirsin. fakat bazı sitelerde de direk yükleme imkanı oluyor, oluyor ama burada da şöyle bir risk var, yükleyici hayvanlarla alakalı bir belgesel yüklediğini tanımlayıp, sen onu indirdiğinde insanlarla alakalı bir belgesel çıkabiliyor. (emule, ares, limewire kullancıları bunu iyi bilir.)

genel itibariyle şu şekilde oluyor, önce yükleme yapmak istediğin siteden herhangi bir veriyi indirmen gerekiyor ve ardından kullandığın torrent programın otomatikman onu indirme listesinden alıp yükleme listesine atıyor ve yükleme işlemin başlamış oluyor ta ki sen o veriyi listeden çıkarana dek veya programı kapatana dek. programı kapattıktan sonra bir daha açtığında yine yüklemeye devam eder.
0
lejant
(14.12.08)
torrent saglayan sitelerde uploadler icin genellikle yuksek hizli olan kullanicilar secilir,eger hiziniz bu seviyelerdeyse staff'a basvurup sunacaginiz dosyalari iceren torrent dosyalarini upload ederek baslayabilirsiniz. onun haricinde normal indirdiginiz dosyalari silmediginiz taktirde otomatikman zaten upload ediliyor. umarim dogru anlami$izdir.
0
oligomer
(14.12.08)
(7)

internet bağlantısının sıklıkla kesilmesinin sebebi...

chak 666
sebebi ne olabilir? nasıl halletmek gerekir? modemden midir, ethernet kartından mıdır, nedir bunun sebepleri?
sebebi ne olabilir? nasıl halletmek gerekir? modemden midir, ethernet kartından mıdır, nedir bunun sebepleri?
0
chak 666
(14.12.08)
* splitterda sorun olabilir.
* paralel bir telefon bagliysa, o telefona giden kabloda sorun olabilir.
* bulundugunuz mevkide genel bir kesinti olabilir.
* elle dns tanimlamasi yaptiysaniz o dns'lerde sorun olabilir.
0
trimpot
(14.12.08)
eğer şu son 2 haftaya özgü birşeyse genel bir sorun var telekomdan ötürü diye düşünüyorum ama herzaman olan birşeyse ethernet kartından sorun olması biraz zor yani ya bozulur ya çalışır öyle gidip gelme pek rastlanacak bir sorun değil, kablolarında sorun olabilir, eğer hattı paralel hattan modeme çektiysen çok olası bir şekilde olabilir, tabi modemdende olma olasılığı göz ardı edilemez tüm parametreler göz önüne alınarak farklı kombinasyonlar denenmek suretiyle (telekomu ihmal edersek) fevkalade bir bağlantıya bu şekilde ulaşabilirsin.
0
Zaphod
(14.12.08)
Problem modem firmware ındada olabilir.(utantım şimdi :$)
0
ilkdefa
(14.12.08)
ilkdefa firmware demek istedi tabi :)
0
katafalk
(14.12.08)
nadir ama virusten kaynakli da olabiliyor..
0
katafalk
(14.12.08)
evde duvardan telefon hattı mı var? eğer ondansa modemi tek bir kablodan, diğer hatlara giden bütün kabloları da splitterdan geçirmeniz gerekiyor. bende de aynı sorun vardı çok uğraştırdı şerefsizler.

bu binaları yapan insanların zamanında da internet vardı neden böyle salak birşey yapmışlar anlamadım zaten
0
safepassage
(15.12.08)
modem durumunu takip ederek kesilme sebebine bak, sonra buraya yaz. telekom hatası da olabilir.
0
desdinova
(15.12.08)
(3)

usb sorunu

seyduna sahrud
bilgisayardan samsung yazılımlarını kaldırırken, samsun serial port mu ne oyle bisey sildim, simdi usb lerim calısmıyor, ne yapmam gerekir?
bilgisayardan samsung yazılımlarını kaldırırken, samsun serial port mu ne oyle bisey sildim, simdi usb lerim calısmıyor, ne yapmam gerekir?
0
seyduna sahrud
(14.12.08)
sanırım herhangi bişeyin chipsetinin markasıda samsung onların programlarını kaldırmışsın. aygıt yöneticisine gir sorunlu aygıtlar kısmında usbler görünüyorsa anakartın cdsinden tekrar yükle
0
enter saltman benim
(14.12.08)
anakartın cd si yok ki
0
🌸seyduna sahrud
(14.12.08)
sitesinde vardır, ordan cekersin.
0
bryan fury
(14.12.08)
(1)

XP media center edition (MCE)

neronas
Halihazırda XP yüklü bilgisayarıma media center edition kurmak istiyorum. 1-XP ye ek olarak MCE kurabilir miyim yoksa format atıp ayrı bir işletim sistemi mi kurmam lazım?2-Herhangi bir laptopa xp mce kurulabilir mi?3-Vista da işimi görecek. Hiç uğraşma vista kur mu dersiniz?not: biliyorum program g
Halihazırda XP yüklü bilgisayarıma media center edition kurmak istiyorum.

1-XP ye ek olarak MCE kurabilir miyim yoksa format atıp ayrı bir işletim sistemi mi kurmam lazım?
2-Herhangi bir laptopa xp mce kurulabilir mi?
3-Vista da işimi görecek. Hiç uğraşma vista kur mu dersiniz?

not: biliyorum program gereksiz de lazım işte
0
neronas
(14.12.08)
vista ultimate edition çalışabiliyorsa onu kur derim. daha stabil, daha yeni, daha afili.
0
ozdek
(14.12.08)
(1)

viper racing kurmaca, yardım lütfen

goodbyecruelworld
hemen olaya giriyorum; oyunu kurmak için;1-Right click on -Viper Racing.exe-2-Select properties3-Select compatibility4-Tick run this program in compatibility mode for:5- win 98/mediyor, lakin, Viper Racing.exe ye sağ tıklayınca properties gibi birşey çıkmıyor. gönder, kes kopyala falan çıkıyor. nerd
hemen olaya giriyorum; oyunu kurmak için;

1-Right click on -Viper Racing.exe-
2-Select properties
3-Select compatibility
4-Tick run this program in compatibility mode for:
5- win 98/me

diyor, lakin, Viper Racing.exe ye sağ tıklayınca properties gibi birşey çıkmıyor. gönder, kes kopyala falan çıkıyor. nerde hata yapıyorum?
0
goodbyecruelworld
(14.12.08)
Özellikler... yok mu
0
desdinova
(14.12.08)
(2)

vdsl2 aylık kaç para

zubundy
soruyu okudunuzttnet sitesinden baktım ama fiyat bulamadım. 16mbit istiyorum..ayrıca bulunduğunuz bölgede vdsl var mı hemen öğrenin diye bir seçenek var, oraya telefon numaramı yazıp sorguladım, evet orada var hemen önbaşvuru formunu doldurun dediler, önbaşvuru deyince kıllandım 100 tane telefon num
soruyu okudunuz
ttnet sitesinden baktım ama fiyat bulamadım. 16mbit istiyorum..
ayrıca bulunduğunuz bölgede vdsl var mı hemen öğrenin diye bir seçenek var, oraya telefon numaramı yazıp sorguladım, evet orada var hemen önbaşvuru formunu doldurun dediler, önbaşvuru deyince kıllandım 100 tane telefon numarası yazıp sorgulattım, adamlar ne yazsam aynı şeyi söylüyor, sizce doğru mu söylüyorlar yoksa ben formu doldurdukran 6 ay sonra bağlanır bu vdsl
0
zubundy
(14.12.08)
henuz baslamadı o hizmet sanki ?
0
bryan fury
(14.12.08)
niobeweb'de bağlantı ücreti bile yok. taşındıktan sonra başvurucam bakalım sonuç ne olacak...
0
redlinetheturk
(14.12.08)
(2)

yine utorrent

zubundy
evet yine yavaş indiriyor.. altta kırmızı ünlem falan yok yeşil tick var her şey yolunda görünüyor ama 30kb/s ile iniyor şerefsiz. torrenti mininovadan aldım ve40(15700) seeds ve 10(61044) peers var. sizce 30la inmesi normal mi?
evet yine yavaş indiriyor.. altta kırmızı ünlem falan yok yeşil tick var her şey yolunda görünüyor ama 30kb/s ile iniyor şerefsiz. torrenti mininovadan aldım ve
40(15700) seeds ve 10(61044) peers var. sizce 30la inmesi normal mi?
0
zubundy
(14.12.08)
aynen bende de öyle.sees meed fayda etmiyor.eskiden torrentten başka bişey kullanmazdım.şimdi bakmıyorum bile.
0
kurtulan adam
(14.12.08)
upload kaç verdin, upload 10k nin altındaysa yavaş indirir
0
joepiscopo
(14.12.08)
(3)

Wireless modem tavsiyesi

zaugnakhaldun
Selamlar,Ev içinde kullanacağım bir wireless modem alacağım. 2, en fazla 3 bilgisayar tarafından kullanılacak. Sık sık emule, rapidshare vs. vs. şeklinde download için kullanılacak.Fiyat performans açısından bunlara en uygun ürünü arıyorum, ne kadar ucuz olursa o kadar iyidir.Tenkyuverimaç
Selamlar,


Ev içinde kullanacağım bir wireless modem alacağım. 2, en fazla 3 bilgisayar tarafından kullanılacak. Sık sık emule, rapidshare vs. vs. şeklinde download için kullanılacak.


Fiyat performans açısından bunlara en uygun ürünü arıyorum, ne kadar ucuz olursa o kadar iyidir.


Tenkyuverimaç
0
zaugnakhaldun
(13.12.08)
www.vatanbilgisayar.com

arkadaşımın evinde bu aleti kullanmaktayız. 2 laptop 1 desktop ve arada gelen diğer laptoplar interneti kullanmakta. pclerden biri sürekli açık ve download yapıyor. herhangi bir sorun çıkarmadı bugüne kadar gayet memnunuz.
0
alan shearer
(14.12.08)
valla airties rt 211 tas gibi cikti, masallah.. biz 120'ye almistik. airties wus 300 ile birlikte alirsan 140 diyolardi ama dolar falan yukseldi gerci.. iyidir bu..
0
katafalk
(14.12.08)
airties RT 211 şahane gerçekten.
bizim evde 3-5 pc sürekli online, ayrıca 7/24 emule veya torrent ile download yapılıyor. 1 senedir hiç sorun çıkarmadı.
0
flyalone
(14.12.08)
(6)

Ozaki 2.2 ses sistemi?

1001gecemasallariyla1002gece
arkadaşlar şöyle bir şeye rastladım internette, fiyatı çok uygun geldi, tipini de beğendim ama olayla pek haşır neşir olmadığım için bilen birine sorayım dedim; nedir bu alet, güzel midir? laptopla kullanacağım, ses kartının markasını modelini bilmiyorum, high definition audio controller yazıyor ama
arkadaşlar şöyle bir şeye rastladım internette, fiyatı çok uygun geldi, tipini de beğendim ama olayla pek haşır neşir olmadığım için bilen birine sorayım dedim; nedir bu alet, güzel midir? laptopla kullanacağım, ses kartının markasını modelini bilmiyorum, high definition audio controller yazıyor ama... laptop toshiba p200. (aşağıya bir fotoğrafını koyuyorum laptopın ses bağlantılarının)

www.nebbu.com (50W)
www.nebbu.com (90W)

edit: ses kartlık bir olay yokmuş ortada, sadece ürüne baksanız da olur yani sanırım :)

çok teşekkür ederim şimdiden!
0
1001gecemasallariyla1002gece
(13.12.08)
aman diyim bunu alcağınıza gidin daha ucuza logitech in creative in 2.1 leri var onları alın.
www.hepsiburada.com
0
rentts
(14.12.08)
kesinlikle creative ya da logitech (ya da bunlara muadil bir markanın)2+1 alın. bu çok şık delikanlı arkadaşımız muhtemelen pek çok benzeri gibi "foss" seslerini çok net verip gerisini önemsemiyordur, markası ve fiyatı da bu konuda fikir verir cinsten. kaldı ki iki subwoofer'ın çok gerçekçi bir fayda sağlaması mümkün değil gibi geldi bana.
0
dehri
(14.12.08)
sakın almayın. hoparlör işi uzmanlık ister, dandik muadil markalar kurtarmaz. arkadaşların dediği gibi creative ve logitech en iyileri. En olmadı philips alın.
0
neronas
(14.12.08)
2.2 diye sizi kandirmasin, sub'i ikiye bölüp on kapagini acmis, 2 hoparlor gibi gostermis. gere yok. creative'in 2.1 sistemleri hem daha ucuz hem daha verimlidir.
0
polifonik osuruk
(14.12.08)
tamam çok teşekkürler, sanırım paraya kıyıp creative, logitech veya altec lansing 5.1 alacağım, çok teşekkürler herkese!
0
🌸1001gecemasallariyla1002gece
(14.12.08)
logitech 2+1 al. fiyatı 100 ün üstünde bişiyler olanından bahsediorm. (creative alma)
0
atmosphere
(14.12.08)
(7)

PSP danışma-tavsiye

sijwocaq
Amerika'dan gelecek abim krismıs hediyesi olarak ne istediğimi sordu. Ben de bir psp istiyim dedim. Lakin bu psp olayına inanılmaz yabancıyım. Ps3 ve ps2 sahibi birisi olarak mobilitem de çok olduğumdan psp nin benim için iyi bir oyuncak olacağına inanıyorum. Amacım film izlemek, oyun oynamak ve müz
Amerika'dan gelecek abim krismıs hediyesi olarak ne istediğimi sordu. Ben de bir psp istiyim dedim. Lakin bu psp olayına inanılmaz yabancıyım. Ps3 ve ps2 sahibi birisi olarak mobilitem de çok olduğumdan psp nin benim için iyi bir oyuncak olacağına inanıyorum. Amacım film izlemek, oyun oynamak ve müzik dinlemek. Ha bir de wireless internet özelliğini kullanmak istiyorum. Öncelikle bunları yine yapabileceğim başka bir alet mevcut mudur? Psp alma şunu al diyebileceğiniz. Eğer yoksa psp 3000 çıkmış şimdi sanırım ama kırılamamış. Hangi model psp almak lazımdır. Özellikle amerika da (florida) nerden almak gerekir vs.

Her türlü tavsiyeye açığım. Şimdiden çok teşekkür ederim.
0
sijwocaq
(13.12.08)
oyun istiyorsan zaten pek opsiyonun kalmıyor. ya psp ya nintendo ds. ds'te de müzik ve film yok, o yüzden psp alman lazım. bende vardı da öyle çok mobil oyuna meraklı olmadığımdan en son durum ne bilmiyorum. kırılan model hangisiyse en son onu al tabi.
0
passion rules the game
(13.12.08)
ıpod touch derim ben film izle oyun oyna yaz çiz nete gir yane
0
sevii
(13.12.08)
sordugunuz sorunun aynisi var aramaya inanin #15919 #14708 #13718
0
imparatorolmayikolaymisandin
(13.12.08)
PSP iyi güzel alette evde PS2 varken gereksiz bence. Sonuçta evde,vapurda, otobüste hep aynı oyunu oynamak sıkar adamı ya. Nintendo Ds i de ihtimaller dahiline kat bence. Farklı bir tat, değişik bir keyif o da.
0
saldiray abi
(14.12.08)
ps3 ve ps2 sahibisiyseniz zaten mobil durumlarda oyuna o kadar cok ihtiyac duymazsınız sanırım. o yüzden ipod touch diyebilirim. vakit gecirebilecek kadar bir sürü oyun onda da var zaten müzik ve internet durumları icin psp ipod touch a yaklaşamaz bile.
0
rurouni
(14.12.08)
ben ps3 ps2 ve psp kulanıcısı olarak diyeceğim tek sey:3 ününde yeri ayrıdır bende..ps2 ilk gözağrım,ps3 tek kelimeyle mükemmel,psp ise bambaşka bir boyut..aleti her yere götürürum elimden düşmüo desem abartmiş olmam inan.bende 1.nesil psp var çok önceden almıstım..ama yinede harika sana tavsiyem..kırdırma konusu mevzu bahis olduğu için psp 2004 al.yani 2.nesil 4.version amerikada psp pianoblac die geçior.hiç nintendo die kafanı kariştrma ve git adam akıllı al psp gelir gelmezde kırdır..hayatın mobilite özelliği kazansın.. ii eğlenceler..
0
annemadamolgeldedi
(14.12.08)
yalnıs olmus amerikada psp pianoblack.. olarak gecio psp 2004 3. nesil kırılmıo ve kırılmayacak..
0
annemadamolgeldedi
(14.12.08)
(6)

Makinecilere Duyurulur

deliktas
Sevgili makine mühendisleri, makineden anlayan mühendisler ya da hep mühendis olmak isteyenler(hangimiz biraz mühendis değiliz ki şu dünyada). Bir adet, binbir sorun çıkartmış vestel marka eski mi eski monitörüm var. Sürekli aynı konseptte, farklı dönem ve versiyonlarda sorunlar çıkartıyor bana. En
Sevgili makine mühendisleri, makineden anlayan mühendisler ya da hep mühendis olmak isteyenler(hangimiz biraz mühendis değiliz ki şu dünyada). Bir adet, binbir sorun çıkartmış vestel marka eski mi eski monitörüm var. Sürekli aynı konseptte, farklı dönem ve versiyonlarda sorunlar çıkartıyor bana. En sonuncu sorunu da yine renk konseptiyle alakalı. Şimdi bunun rengi birden sararıyor. Kuvvetlice bir kaç kez vurduğumda ise düzeliyor. Bazen çok bazen az vurmam gerekiyor. Arada bir sararıp düzeliyor kendi kendine. Nedir acaba sorunu? Git bi tamirciye göster diyeceksiniz ama ben de öğrenmek istiyorum. Belki kısa ve basit bir yöntemi vardır diye soruyorum. İlgilenirseniz çok mutlu olacağız ben ve bir kaç kız.
0
deliktas
(13.12.08)
tüpü bitiyor büyük ihtmalle.kaç snelik mönitör? yok daha yeni bu dersen bağlantılarını bi kontol et...
0
aysiku
(13.12.08)
senın o alet omrunu tamamlamıs. o seylerin içinde katot tupleri olur, ekranı elektriksel bi alandır fln daha detaylı bilgiyi crt nedir ne degildir olarak okursan bulaiblirsin. bu seylerin bi omru oluyor. ya katot tupunu fln degistiricen ya da yenısını alacan. olay bu kadar. ekran kalitesi de gocmustur onun gerci, sktiret tamırı yenısını al.
0
bryan fury
(13.12.08)
renk kayması olunca tamircilerin söylediği "abi tüpü bitmiş" oluyo. ve o tüpler de bildiğim kadarıyla bayağı pahalı oluyo. yani monitörü değiştirmek mantıklı..
0
jangara
(13.12.08)
sorun bağlantı kablosunda da olabilir..bende öyle olmuştu
0
suda balik
(13.12.08)
vurunca düzeliyorsa tüple falan alakası yoktur. vestellerde sık olan bir sorun, bilgisayardan gelen kabloda veya kablonun monitröe girdiği noktada bir yerde bir temassızlık var demektir. eğer görüntü sararıyorsa rgb bantlarından b olanı yani mavi olanı ekrana ulaşmıyor demektir, maviyi alınca görüntü sararıyor haliyle.
0
kurukafa
(14.12.08)
@serhankhan: dediğini yaptım ve oldu önce. ancak bir kaç dakika sonra yine gitti.

@kurukafa: çözümü nasıl yapıcaz?
0
🌸deliktas
(22.12.08)
(10)

Virüs müdür nedir?

dambil
Kuzenimin bilgisayarında çok ilginç bir sorunla karşılaşmış. sonra ben de gittim baktım bir anlam veremedik. ne antivirüslere ne doktorlara gittik onlar da çözüm bulamadı.neyse efendim, sorun şu: c ye d ye yani herhangi bir diske çift tıklayınca birlikte aç a tıklamış gibi oluyor. alet hangi program
Kuzenimin bilgisayarında çok ilginç bir sorunla karşılaşmış. sonra ben de gittim baktım bir anlam veremedik. ne antivirüslere ne doktorlara gittik onlar da çözüm bulamadı.

neyse efendim, sorun şu: c ye d ye yani herhangi bir diske çift tıklayınca birlikte aç a tıklamış gibi oluyor. alet hangi programla açayım bunu diye soruyor?

nedir bu? virüs mü? yoksa başka bir şey mi?
0
dambil
(13.12.08)
sistem geri yüklemeyi deneseniz?
0
turtle
(13.12.08)
sabit disk bölümlerini açmaya kalktığınızda birlikte aç penceresinin çıkmasının sebebi o sürücünün içerisinde zamanında autorun dosyasının oluşmuş olmasıdır. virus ya da spyware'i temizleseniz dahi autorun dosyası silinmeyecektir çünkü hiç bir av programı autorun dosyalarını virus olarak görmez.

sorunun çözümü için;

www.softpedia.com
0
schizo
(13.12.08)
virus diil tam tersine antivirus programi yapiyo onu . avg idi galiba ... onu disable et ole dene . eger sorun cozulurse anti virus programinin icinde ayarlari arasinda bu ayari ara dur
0
zx6r
(13.12.08)
kill autorun vbs diye bir bat dosyası var.onunla bi deneyin.google da aratıp.eğer görev yöneticisini de açamıyor ve dosyaları gizleme seçeneğide tıklanmaz halde ise Combofix'i download edip çalıstırın.Hallolur.
0
karabasmayan
(13.12.08)
eğer kill autorun vbs'yi bulamazsan şöyle yap.

@echo on
taskkill /im explorer.exe /f
taskkill /im wscript.exe
start reg add HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\EXplorer\Advanced /v ShowSuperHidden /t REG_DWORD /d 1 /f
start reg import kill.reg
del c:\autorun.* /f /q /as
del %SYSTEMROOT%\system32\autorun.* /f /q /as
del d:\autorun.* /f /q /as
del e:\autorun.* /f /q /as
del f:\autorun.* /f /q /as
del g:\autorun.* /f /q /as
del h:\autorun.* /f /q /as
del i:\autorun.* /f /q /as
del j:\autorun.* /f /q /as
del k:\autorun.* /f /q /as
del l:\autorun.* /f /q /as
start explorer.exe


üsteki kodları not defterine yapıştır uzantısını .bat olarak kaydet.
0
karabasmayan
(13.12.08)
bende bu duruma sebep olan flash belleklerden bulaşan bir virustü... doctus'un sitesine bakarsanız orda temizleme araçları olacaktı.

doctus.org
0
mentirosa
(13.12.08)
pacex.gen virüsü olması lazım o. bende de vardı bi ara. virüsten mi kaynaklanıyodu o tartışılır tabi.
google'a antivirüs, norton, tarzı aramalar yapınca direk browser'ı falan kapıyor. o derece bir virüs
0
ymerdiveni
(13.12.08)
bir çözüm önerisi de benden gelsin.
(bkz: combofix)
0
natnan
(13.12.08)
bende soruna geçici bir çözüm söylim;
bilgisayarım'ı açtıktan sonra hangi diske girecekseniz adres satırına onun harfini ve iki nokta üstüste koyarsanız harddiske girebilirsiniz.
örneğin
c:
d:

ayrıca evet büyük ihtimalle flash diskle bulaşmış virüs ve combofix halleder bu sorunu.
0
etna
(14.12.08)
"D:\resycled\boot.com geçerli bir Win32 uyg..." değil gibi birşey verdi. Formattan sonra. Ne yaptıysam açmadı(anlamam fazla). @ karabasmayan'ın verdiği şeyi başka yerden bulmuştum, uyguladım ve D'ye artık girebiliyorum. Yalnız resimde de - www.hizliresim.com - görebileceğiniz geri dönüşüm kutuları hangi programla sildiysem gitmedi. Demekki yukarıdaki yazan kodlar bi işe yaramamış. Şimdi bunu D:\RECYCLER nasıl silebilebirim. Daha doğrusu bune işe yarar virüs müdür? Hem C'de var hem D'de..


www.pcnet.com.tr Bu linkteki yazılanları uygulamak bi işe yarar mı? (uygula gör demeyin, uzun olduğu için uygulamadım. Ha birde bi işe yaramazsa ...)
0
hlsn
(17.12.08)
(2)

kafayı yiyecem / vista yazı tipi hkk

copy paste
2gündür uğraşıyorum kafayı yemek üzereyim..artık sıcak bastı pcyi kırdım kıracam..vista kullanıyorum.. bi kaç gün önce tune-up ın deneme sürümünü indirdim.programın "speed" kısmında bi kaç tane recomended olan şeyler vardı..ok yap dedim..eski windows klasik teması yaptı..hoşuma gitmedi geri düzeltti
2gündür uğraşıyorum kafayı yemek üzereyim..artık sıcak bastı pcyi kırdım kıracam..

vista kullanıyorum.. bi kaç gün önce tune-up ın deneme sürümünü indirdim.programın "speed" kısmında bi kaç tane recomended olan şeyler vardı..ok yap dedim..eski windows klasik teması yaptı..hoşuma gitmedi geri düzelttim vista görünmüne geçtim..ama yazı tipim değişmedi..bayağı bi uğraştım netten baktım bulamadım..en son vistanın yardım kısmına girdim yazı tipi die araştırdım...

denetim masasında yazı tipi yükle kaldır kısmı die bişey var..oraya giriyorum. bi sürü yazı tipi var.tıklıyorum bi kaç fontta gösteriyor..ve hiç bişey yapamıyorum.en sonunda dosya olan yerde yazı tipi yükle kısmına girdim..ama pek bişey anlamadım.

amacım pc deki bütün yazı tiplerini değiştirmek.hatta öleki firefox'un bile yazıtipi değişti.netteki bütün sayfalardaki yazılar bi garip çıkıyor.alışkın olmadığımdan..yani heryere sıçramış durumda...nasıl değiştirebilirim.ben bunu?bide normali ne arial mi times new roman mıydı?
0
copy paste
(13.12.08)
Belki sorunu çözmede yardımcı olur.
Registry'den,

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Fonts
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\FontSubstitutes

değerlerini inceleyebilirsiniz. İmkanınız varsa, buradaki değerleri fontları bozulmamış bir Vista ile kıyaslayabilirsiniz.
0
silhouette
(13.12.08)
en.wikipedia.org:Windows_Vista_typefaces

bunlardan eksik var mi yok mu bir kontrol et istersen?
0
fuchuki
(13.12.08)
(6)

TrafficShare / Değişen rapidshare kuralları / Limit Sorunsalı.

gunes yanigi olan penguen
Arkadaşlar;Rapidshare yaptı yapacağını ve aylık kotayı 80gb da indirdi. Doğal olarak günlük limitimizde 2,666 MB 'a düştü.Ben bu konuda bir mail attum [email protected]'a bana o mailin akşamına bir mesaj attılar. Mesajda, limitimin bu olduğunu ama limitimi yükseltmemin yolu olduğunu bahsetmiş e
Arkadaşlar;
Rapidshare yaptı yapacağını ve aylık kotayı 80gb da indirdi. Doğal olarak günlük limitimizde 2,666 MB 'a düştü.

Ben bu konuda bir mail attum [email protected]'a bana o mailin akşamına bir mesaj attılar. Mesajda, limitimin bu olduğunu ama limitimi yükseltmemin yolu olduğunu bahsetmiş eleman.. Settingsde;

Download Traffic Management
1. No conversion
2. Use existing TrafficShare volume
3. Use accumulated RapidPoints
4. Use TrafficShare and afterwards RapidPoints

Seçeneklerini tek tek açıklamış. Kısaca özetlersem(eleman ikinciden başlamış)
2. Bu seçenek TrafficShare deki volume'u kullanmamıza yarıyormuş
1. Ne TrafficSharede nede RapidPoinst'deki değeri kullanmıyormuş. Yani 2,6 limit.
3. Rapid puanlarını kotaya ceviriyormuş
4. önce trafficshare sonrada rapid puanları cevirerek kota ayarlıyormuş bu seçenekte

Eee bunları niye anlattın ? diyiceksiniz. Şimdi bu adam bana bunu anlattı. ben iki gündür bu Use Existing TrafficShare volume seçeneğini aktiv edemiyorum...

Durum şundan ibaret oluyor. Gidiyorum settings'e 2.ci seçeneği seçiyorum. Save diyorum. Ok Yazısı cıkıyor.
Sonra gidiyorum linke tıklıyorum. Limit yetersiz diyor. Settings'e geri dönüyorum. O seçeneğe bi bakıyorum. Seçenek otomatikman 1.ci options'a geri dönmüş.
Nedir bu şimdi alay mı ediyolar bizimle yaf =o\ ?

Bu işi anlayan biri eğer yanlışsam beni düzeltirse ve bu duruma bir çözümü olan birisi yardımcı olursa süper olur.

Şimdiden teşekkürler..
0
gunes yanigi olan penguen
(13.12.08)
öncelikle teşekkürler bende senin sayende öğrenmiş oldum az önce girdiğin entryden böyle bir özellik olduğunu bilmiyordum hemen girdim 4. seçeneği işaretledim ok dedim 1gb kota ekledi limite ihtiyaç olursa daha ekleriz falan gibi bi yazı çıktı yandaki(+0)e tıklayınca. bi logout ol sonra tekrar girip dene istersen 2 değil de 4. seçeneği işaretle belki bug falan vardır.
0
extirpation
(13.12.08)
Fakat trafficshare den mi gidiyor?
Yoksa puandan mı ?

Zate 3000 puan var onuda limite kaptırcaz iyice tefeci oldular bunlar yaf =o\
0
🌸gunes yanigi olan penguen
(13.12.08)
Use TrafficShare and afterwards RapidPoints yazıyor ama 1 gb ekledikten sonra TrafficShare left:4 olması gerekirken hala 5 gözüküyor. puanlarda da bir değişilkik yok.
0
extirpation
(13.12.08)
ben şuan denedim.. 150 puanı indiregandi yaptı..

1gb da limit koydu..

Umarım seninki bug olmuşturda sömürürsün.. Rapidshare kullanıcısı megauploada kayar umarım. Acayip anti pati kazandırdı bu hareket.
0
🌸gunes yanigi olan penguen
(13.12.08)
vay ibneler heriflerin yaptıkları resmen sahtekarlık belki benim de 150 düşmüş olabilir tam emin değilim. ama önce hem Use TrafficShare and afterwards RapidPoints yazıp hemde puanları sileceksen ben senin sağladığın hizmetin ta.. neyse zaten bitsin bir daha almayacam.
0
extirpation
(13.12.08)
Burdan şu sonuç cıkıyor. Yaşasın korsan projesi ve paylaşım için bizimde link upload edip indirildikçe puan kazanıp kendi kotamızı sağlamamız gerek..
Ama şaka gibi 150 kere indirilecek dosyada 1 gb kazancaz ohahahah
euaheuah
0
🌸gunes yanigi olan penguen
(13.12.08)
(3)

alt yazı olmuyor!

point guard
bu dvd ye alt yazı ekleme konusunda tecrübesiz biri olarak soruyorum.iki film vardı elimde altyazısız. ikisinede alt yazı indirdim . ama birinde yazı 10 saniye geç geliyordu. diğerinde ise konuşulan ile altta yazanlar alakasızdı..neyden olabilir bu sorun?
bu dvd ye alt yazı ekleme konusunda tecrübesiz biri olarak soruyorum.

iki film vardı elimde altyazısız. ikisinede alt yazı indirdim . ama birinde yazı 10 saniye geç geliyordu. diğerinde ise konuşulan ile altta yazanlar alakasızdı..

neyden olabilir bu sorun?
0
point guard
(13.12.08)
subtitle workshop gibi bir programla altyazıyı 10 saniye geriye senkronlayabilirsin. ya da bs player'da ctrl-left arrow tuşu ile geçici senkronlayabilirsin.

ikinci sorunun için kimsenin yapabileceği bir şey yok, ya başka filmin altyazısını indirdin ya da sen yanlış film indirdin.
0
deckard
(13.12.08)
filmlerin fps'lerine bakarak mı indirdiniz altyazıları?
0
mentirosa
(13.12.08)
fps'denmiş sorun..sağolasın mentirosa.
0
🌸point guard
(17.12.08)
(2)

Adobe Flash Cs4

oksecy
Adobe Flash Cs4'ü bana basit bi çöp adam animasyonu yapmaya yetecek kadar anlatabilecek yada kendim öğrenebileceğim bir yer tavsiye edebilecek birileri varmı oralarda ??????
Adobe Flash Cs4'ü bana basit bi çöp adam animasyonu yapmaya yetecek kadar anlatabilecek yada kendim öğrenebileceğim bir yer tavsiye edebilecek birileri varmı oralarda ??????
0
oksecy
(13.12.08)
cop adam icin pivot daha iyi
0
katafalk
(13.12.08)
yapacakbirseyyok
(13.12.08)
(3)

Firefoxuma bi haller oldu.

flawless victory
Megaupload'ın toolbarını yükledikten sonra başıma geldi bunlar, yeni bir sekme açmak istediğimde ekteki sayfa geliyor karşıma, bir daha gösterme diyorum hata veriyor.. Toolbarı kaldırdım, firefoxu kaldırıp tekrar yükledim fekat fayda etmedi. Her seferinde açılan o hedeyi kapamak da çok can sıkıcı o
Megaupload'ın toolbarını yükledikten sonra başıma geldi bunlar, yeni bir sekme açmak istediğimde ekteki sayfa geliyor karşıma, bir daha gösterme diyorum hata veriyor.. Toolbarı kaldırdım, firefoxu kaldırıp tekrar yükledim fekat fayda etmedi. Her seferinde açılan o hedeyi kapamak da çok can sıkıcı oluyor benim gibi üşengeç biri için, e bir çözümü var mıdır bunun sevgili duyuru neferleri..
0
flawless victory
(13.12.08)
user klasörünüzdeki firefox $eylerini silin
yerini unuttum belgelerim > application bilmemne falan ordan bahsediyorum
0
durum serserisi
(13.12.08)
firefox'u uninstall ettikten sonra, profil klasörlerinizi de silin, daha sonra firefox'u tekrar yükleyin. Profil klasörünün yerini bulmak için şuraya bakın:
support.mozilla.com
0
edge_nabby
(13.12.08)
Teşekkürler arkadaşlar..
0
🌸flawless victory
(13.12.08)
(2)

[ video ] Filmleri göremiyorum? Codec belki?

enola gay
Hiç bi videoyu izleyemiyorum, salt karanlık var. böyle değildi düzgündü, her bi videoyu gom player, windows mp, window mp classic ile ayrı ayrı deniyorum ama hepsi aynı. videolarda sorun yok. neden ola ki.
Hiç bi videoyu izleyemiyorum, salt karanlık var. böyle değildi düzgündü, her bi videoyu gom player, windows mp, window mp classic ile ayrı ayrı deniyorum ama hepsi aynı. videolarda sorun yok. neden ola ki.
0
enola gay
(13.12.08)
herbişeyi sil km playeri yükle.
0
etna
(13.12.08)
km player i da sil vlc media player i yukle
0
alokozay
(20.05.09)
(1)

kimler bakmış?

enter saltman benim
kimler bakmış?kim foto çalmış? kim çevrimiçi gruplarının çıkarları nedir?(sonuçta bişi yapmıyolar millet üye oluyo o kadar reklam geliri falan mı var?)
kimler bakmış?kim foto çalmış? kim çevrimiçi gruplarının çıkarları nedir?(sonuçta bişi yapmıyolar millet üye oluyo o kadar reklam geliri falan mı var?)
0
enter saltman benim
(13.12.08)
kurduğum bir gruba 3000küsür kişi üye olunca sağdan soldan mesaj yağmıştı:
"bizim forumun reklamını yap seni mod yapalım" vs diye. hatta bi tanesi bütün üyelere mesaj atarsan seni admin yaparım demişti. uğraşmadım ama.
0
gxix
(13.12.08)
(4)

Saçmalayan Vista

deckard
Bazı klasörler var ben onların hep "değiştirilme tarihi"ne göre sıralanmasını istiyorum. bunu yaptığımda ise başka alakasız dosyalar da değiştirilmeye göre sıralanıyor (hepsi değil, bazıları). sonra gidip onları "ada göre sırala" dediğimde bu sefer diğerleri de bozuluyor. bir de bu ilk yapışımda olm
Bazı klasörler var ben onların hep "değiştirilme tarihi"ne göre sıralanmasını istiyorum. bunu yaptığımda ise başka alakasız dosyalar da değiştirilmeye göre sıralanıyor (hepsi değil, bazıları). sonra gidip onları "ada göre sırala" dediğimde bu sefer diğerleri de bozuluyor. bir de bu ilk yapışımda olmuyor. klasörü 4-5 defa açtıktan sonra bozuluyor.

bu saçma şeyin sebebi nedir yahu?
0
deckard
(13.12.08)
Vista bu konuda aptal evet.
Bu olayi çözene 100 lira veriyorum ben de!
0
trimpot
(13.12.08)
vistayı silip xp sp3 yüklememiş olmanız...

(bkz: abdurrahman çelebi)
0
makineci
(13.12.08)
ben de bazı klasörleri 100 kere "büyük görünüm" yapmama rağmen, kafasına göre bazen liste yapıyor, bazen ada göre kategorilendiriyor. artık saldım ben de. kendi haline bıraktım :)

keşke çözümünü bulan çıksa... aah ah
0
brkylmz
(13.12.08)
çok sinir bozucu bir şey ama yahu. alışmak istemiyorum buna.
0
🌸deckard
(13.12.08)
(4)

laptop, lcd tv ve çözünürlük sorunu ( olmuyor olmuyooor ! )

baklagil
pek sevgili arkadaşlar,öncelikle; (git: #47776)denilenleri yaptım ve vga-dvi kablo alıp laptopu lcdtv ye bağladım.görüntü şahane fakat 640*480 çözünürlüğünden yukarı çıkamıyorum. nvidia control panelde uğraştım baya olmadı, windowsun kendi mönitör, çözünürlük ayarlarını da kurcaladım tık yok.ya alla
pek sevgili arkadaşlar,

öncelikle; (git: #47776)

denilenleri yaptım ve vga-dvi kablo alıp laptopu lcdtv ye bağladım.

görüntü şahane fakat 640*480 çözünürlüğünden yukarı çıkamıyorum. nvidia control panelde uğraştım baya olmadı, windowsun kendi mönitör, çözünürlük ayarlarını da kurcaladım tık yok.

ya allah aşkına, yok mu bunun çözümü çıldırmak üzereyim...
0
baklagil
(12.12.08)
ekran yenileme hizini 60 hertz yapip, cözünürlügü 1024*768 yaparak tekrar deneyin.
0
trimpot
(12.12.08)
640*480'den yukarı kaydıramıyorum çubuğu. çubuk etkisiz halde
0
🌸baklagil
(12.12.08)
tv üstünden ayarlamayi denediniz mi? ben de 42inç plazma var ama direkt pc'den vga ile bagladigim icin dvi nasil bilemiyorum.
0
trimpot
(12.12.08)
tvden sadece ekranın pozisyonlarını ayarlayabildim :(
0
🌸baklagil
(13.12.08)
(4)

ideal laptop

salvador dayı
yakın bir gelecekte laptop almayı düşünüyorum ve verebileceğim fiyat da 2200-2300 ytl civarında. fiyat-performans oranı en iyi laptopu arıyorum bir nevi. yeni nesil oyunları sorun çıkarmadan çalıştırabilecek bir laptopu bu fiyata almak mümkün müdür? mümkünse hangisidir?teşekkürler
yakın bir gelecekte laptop almayı düşünüyorum ve verebileceğim fiyat da 2200-2300 ytl civarında. fiyat-performans oranı en iyi laptopu arıyorum bir nevi. yeni nesil oyunları sorun çıkarmadan çalıştırabilecek bir laptopu bu fiyata almak mümkün müdür? mümkünse hangisidir?

teşekkürler
0
salvador dayı
(12.12.08)
acer marka alma tavsiyesinde bulunayım, bu üzerime vazifeymiş gibi geliyor, acılı ve hüzünlü hatıralarımdan dolayı... acer alma, acer alma, acer alma...
0
alchemistt
(12.12.08)
valla notebooklarda pek bulunmayan ekran kartları(8800 gtx olan var yahu), 7200 rpm disk hatta raid yapılılabilecek çift disk gibi seçenekler monster da oluyor.
oyun canavarı notebook isteniyorsa adı üstünde monster'a bakmanı tavsiye ederim:

www.fokusbilgisayar.com
0
hayo
(12.12.08)
burada ideal tanımını kime ve neye göre yapacağız ki? misal sen internete girip film izlemek için ideal notebook isteyebilirsin, ona göre tanım yapabiliriz. diğer taraftan ben müzik editleyeceğim, grafik kasacağım, vista kullanacağım, çok fazla işlemi aynı anda gerçekleştireceğim dersen bir de ona göre tanım yapabiliriz. isteklerinizi düzgün açıklarsanız en düzgün şekilde yardım etmeye çalışırız.
0
oligomer
(12.12.08)
samsung türkiye piyasasina yeni atildi, arkadasa aldik, gerçekten çok iyi... oyun vs. için de. zaten 3 tane mi ne modeli var türkiye'de, en iyisini al onlarin derim, fiyati da dedigin civarda.
0
samfisher
(12.12.08)
(11)

Geyik bir sorun: PS3 mü XBoX 360 mı?

esismen
Full HD eşşek kadar televizyonumu aldım geçen hafta, şimdi de eşşek kadar adam olarak yeni nesil bi oyun konsolu almam lazım. PS3 almaya meyilliyim ama bazı sitelerde "xbox süfer, acayip olm ya, PS3'e 5 basar" gibi şeyler okuyorum. emin olamıyorum. ikisini de bilen, tanıyan, kullanmış adamlar yardım
Full HD eşşek kadar televizyonumu aldım geçen hafta, şimdi de eşşek kadar adam olarak yeni nesil bi oyun konsolu almam lazım.
PS3 almaya meyilliyim ama bazı sitelerde "xbox süfer, acayip olm ya, PS3'e 5 basar" gibi şeyler okuyorum. emin olamıyorum. ikisini de bilen, tanıyan, kullanmış adamlar yardımcı olun bana. çok dardayım, oyun oynayamıyorum.
0
esismen
(12.12.08)
xbox ms urunu, ps3 sony.. e baska bisi soylemeye gerek yok sanirim.. (evet, onyargiliyim)
0
katafalk
(12.12.08)
oynayacağınız her oyuna 150 milyon verecek paranız varsa ps3 alınız, yok "ben 5 oyuna 600-700 milyon değil de 10-15 milyon vermek istiyorum" derseniz xbox alınız.. ps3 bence de daha iyi ama açıkçası xbox la öyle aşırı derecede farkı yok. üstelik dediğim gibi 150 milyon bir oyuna vereceğime gider 50 oyun indiririm, 50 tane dvd9 a çekerim, gider onları oynarım.benim arkaşım ingiltere den geçen ay aldı gayet memnun. üstelik performans açısından neredeyse hiçbir fark yok. yalnız pes2009 ps3 deki kadar iyi değilmiş xbox da, bir tek o sorun var.. onun dışında lcd tv nin başından kalkmıyor kendisi, iyi ki bunu almışım diyor..
0
kalim
(12.12.08)
tabiki ps3. bluray player ı yeter zaten almaya..
0
copy paste
(12.12.08)
xbox'ta multiplayer oyun oynamak icin aylik ucret odemek zorunda oldugunuzu biliyor muydunuz?
0
chrome
(12.12.08)
playstation 3 acik ara onde bana kalirsa. oyunlara 150 ytl verme olayina gelince zaten elinizde en fazla 2-3 oyun bulundurun. onlari oynadiktan veya doyduktan sonra satin/takas edin. sahibinden veya gg da bu tarz takaslik bircok urun var. forumlarda da gorulebiliyor bu tur seyler. neredeyse tum oyunlar bu sekilde dolasim yapiyor.

zaten begendiginiz bir oyunla uzun bir muddet yalniz kalmak isteyeceginiz icin yok efendim 50-100 oyunu oynarsiniz gibi seylere gerek duymazsiniz. ps3 un cogu satis magazasinda 1 oyunla birlikte geldigi dusunulecek olursa sevdiginiz tarzda bir oyun daha almaniz sizi uzunca bir sure idare edecektir.

yok ben cok oyun denerim, cabuk sikilirim diyorsanix xbox dusunebilirsiniz.
0
entrapmen
(12.12.08)
ben zaten konsola karşıyım ama alınacaksa da xbox.

herkes elindeki 3 oyunla rahat rahat oynayabilecek durumdaysa, eski oyunlar nereye gidiyor merak ediyorum.
0
desdinova
(12.12.08)
full HD eşşek kadar tv almışsan ps3 almalısın. hiç oyun oynamasan bile bluray için gerekiyor.
0
etna
(12.12.08)
ps3 derim. ayni soruyu sanirim 3/4 ay once sormustum ve gidip sonucunda ps3 aldim. cevaplara gore degildi kararim future proof oldugunu dusundugumden ps3 aldim.

ayrica ben de amanin oyunlar pahali, para yetistiremem diyordum ancak hic de oyle degilmis. hele de calisan biriyseniz ve de evliyseniz bir oyunla 1 ay gecirirsiniz. daha paketini acmadigim oyunlarim var benim mesela. (essek kadar full hd almis birine ayda 1 oyuna para vermek de koymaz bence.)

yeterli oyun bulamazsin muhabbeti de yalan. listemde almayi planladigim 10 oyun var. yeterince oyun var piyasada yani, simdiden sayarim almayi planladigim oyunlari burada.

bluray denmis zaten ben de dedim simdi.

goruntusu de şık. siyah böyle. cayır cayır yanıyor.
0
fdegir
(12.12.08)
Xbox 360
+'ları, Oyun çeşitliliği, kopya oyun oynanabilitesi, joypad in rahatlığı, fiyatı.
-'leri, blueray olmaması (kimine göre eksi sayılmayabilir bu), xbox live'da oyun oynamak için ücretli üyelik almak gerekiyor. (ücretsiz silver üyelik ile kafanıza göre dolaşıp msn de muhabbet etmek, skorunuzu upload etmek vs mümkün)

PS3
+'ları, blueray oynatıcısının olması, online oyun oynamak ücretsiz, görüntüsü ve adı.
-'leri, oyunları ve filmleri çok pahalı ve az çeşitli, kopya oyun oynanamıyor (türkiye şartlarında bir oyun için ortalama 150ytl vermek bence çok. yeni çıkan oyunlar daha da pahalı oluyor), joypad'i oyuncak gibi kalıyor xbox ın yanında, cihazın kendisi xbox'ın iki katı fiyatında.


Bunların yanında, çözünürlük vs aynı iki cihazda da. oyun kalitesinde fark yok. Xbox 360'ın ağdaki bilgisayarları görmesi ve içindeki mediaları oynatması güzel (altyazı desteği yok divxlerde. altyazıyı filme gömmek gerek). 500gb harici harddiskimi anında görüp çok hızlı okuması şahane.

Bir şey daha. Ben Xbox almadan önce burada sordum harddisk bağlanıyor mu divx oynatıyor mu diye. hepsine hayır dendi. yine de aldım. gördüm ki hem harddisk bağlanıyor hem de divx izleniyormuş. İnsanların playstation takıntısını anlamış değilim. İkisi de güzel cihaz, birisi herşeyiyle bariz daha ucuz diğeri lüks. bu kadar işte, seçim sizin.
0
neronas
(12.12.08)
sağolun cemaat. ekonomi göz ardı edildiğinde sanki ps3 ağır basıyor gibi. bi de bu üç kırmızı ışık hikayesi var, ondan da gözüm korktu xbox'ta. makine mortu çekiyor falan diyolar durduk yerde. ayrıca resmi satış falan da olmadığı için garanti olayları da havada xbox'ta herhalde.
yani ne kadar şimdi para mühim değil desem de, ayda 2 oyun alsam nerden baksan 300 kağıt, aynı paraya xbox'ta 30 oyun alabileceğimi bilmek de bi taraftan aklımı çeler. biraz daha düşüneyim ben.
0
🌸esismen
(13.12.08)
Microsoft 3 kırmızı ışık hatasına karşı 3 yıl sorgusuz sualsiz değiştirme garantisi veriyor(garanti olsun olmasın). Internette Xboxlive dan banlı cihazların bile yenisiyle değiştirildiği yazıyor. Mahkemelerde çok başları ağrıdı herhalde. Aldığın cihazın faturasının olmasına ve yeni tarihli olmasına dikkat edersen (kopya oynayacaksan fw flash'lı olması lazım ayrıca) sorun yaşamazsın. Hem garanti olmasa ne yazar oynadığın 3. kopya oyunda cihazın parası cebinde kalacak zaten. Kırmızı ışık verdiğinde kaldırıp atsan yenisini alsan bile zilyon kere kardasın. (öff çakal esnaflar gibi hissettim kendimi.)
0
neronas
(13.12.08)
(2)

Utility Programları

3200
Sevgili Güney Afrika Yerlileri;Bilirsiniz bilgisayarlar için, gereksiz dosyaları temizleyen, registryi onaran, sıkıştıran ve daha bir çok özelliği olan programlar vardır. Bu tarz programları uzun süredir kullanmıyorum, dolayısıyla biraz uzak kaldım.Bu tarz programların en verimli çalışanı hangisidir
Sevgili Güney Afrika Yerlileri;

Bilirsiniz bilgisayarlar için, gereksiz dosyaları temizleyen, registryi onaran, sıkıştıran ve daha bir çok özelliği olan programlar vardır. Bu tarz programları uzun süredir kullanmıyorum, dolayısıyla biraz uzak kaldım.

Bu tarz programların en verimli çalışanı hangisidir?
Bunun bir toplist'ini bulabilir misiniz, falanca dergi araştırdı en güzeli buymuş, ikincisi şuymuş gibi?
0
3200
(12.12.08)
toplist bilmiyorum ancak bu işleri yapan en kapsamlı ve güzel program bence system mechanic.
0
extirpation
(12.12.08)
(bkz: tune up utilities)

"hepsi bir arada"lar olur ya hani. ama çok da iyi olmaz o hepsi bir aradalar.. bu mükkemmel. öyle ki bunu kurduktan sonra her bir başka bakım programını sildim.
0
raj
(12.12.08)
(3)

uyuz bilgisayarım benim..

copy paste
bi laptop um var..geçen sene aldım kasım ayında..6ay askerde idim yattı durdu.yani sadece 6ay kullanmışlığım var...pc nin özellikleri ise fena sayılmaz; bi kere 2gb ram i mevcut 160gb hdd var çift çekirdek 1.5ghz de işlmecisi(bu az evet) mevcut...pc yi sadece internet için kullanıyorum..öle oyun mer
bi laptop um var..geçen sene aldım kasım ayında..6ay askerde idim yattı durdu.yani sadece 6ay kullanmışlığım var...pc nin özellikleri ise fena sayılmaz; bi kere 2gb ram i mevcut 160gb hdd var çift çekirdek 1.5ghz de işlmecisi(bu az evet) mevcut...

pc yi sadece internet için kullanıyorum..öle oyun merakım falan da yoktur. öle ahım şahım programlarda yok. antivirüs, spydoctor gg earth bide picassa programları var..gerisi vista ve office...

sorun şu; pc gün geçtikçe çok yavaşlıyor..anlam veremiyorum; oyun yüklemiyorum program atmıyorum hard diskin yarısından biraz fazlası bomboş.. d'de hiç bişey yok..mesela internete girecem bekleki firefox çalışsın..belgelerim klasörüne girip fotolara bakacam bekleki klasör açılsın..

virüs desen yok, güncellemeler desen biosun dan tutta vista sına kadar herşey tamam ee bunun ne sıkınıtısı var bi türlü anlayamadım..yarın öbürüsü gün 2gb daha ram alıp 4gb de yapsam gene uyuzluğu tutar gene hızlanmaz..ne yapayım neden oluyor bilmiyorum..
0
copy paste
(12.12.08)
virüs olmadığına eminseniz antivirüs yavaşlatıyor olabilir. bunun yanında ccleaner kullanın bir de, gereksiz dosyaları silsin o. umarım bilgisayarı çalışırken düşürmemişsinizdir, hard disk zarar görmüş olabilir çünkü.
0
eruda
(12.12.08)
bence format at pcne tekrar kur
windows un otomatik güncellemelerini kesinlikle kapat
sadece service pack 2 kur.
sürekli yeni kurulan programlar ve microsoftun lüzumsuz güncellemeleri yavaşlatmıştır
0
joepiscopo
(12.12.08)
ccleaner ı bi kurayım bakayım umarım işe yarar..pc yi hiç düşürmedim şu ana kadar..

hiç format atmadım laptopa sürekli olarakta basit şeyler için format atmakta istemiyorum.hdd nin zarar görecekmiş gibi geliyor bana..

otomatik güncellemelerin kapalı zaten..şöle kapalı bana sorduktan sonra ben güncelliyorum..malum kota meselesi.office le ilgilileri güncellemiyorum..sadece vistanın tavsiye edilenleri yapıyorum..service pack 2 konusunda da çıktığından dahi haberim yoktu..şuanda sp1 var..sanırım sp2 nin türkçe versiyonu yok o yüzden beklemek zorundayım sanırım..tşkler
0
🌸copy paste
(12.12.08)
(6)

internet hızımı arttırmak istiyorum (rapid için)

465ff
Selamlar, şuanki internet hızım 1mb ve ben hızımı arttırmak istiyorum hani rapid'e üye oldum para boşa gitmesin telekomuda sömürdükçe sömüreyim diye hızımı 2 mb yapsammı diye kara kara düşünüyorum. sizce ne yapayım? hızımı arttırmak bana ne gibi bir avantaj sağlar? örneklerle açıklayabilirmisinizcev
Selamlar, şuanki internet hızım 1mb ve ben hızımı arttırmak istiyorum hani rapid'e üye oldum para boşa gitmesin telekomuda sömürdükçe sömüreyim diye hızımı 2 mb yapsammı diye kara kara düşünüyorum. sizce ne yapayım? hızımı arttırmak bana ne gibi bir avantaj sağlar? örneklerle açıklayabilirmisiniz
cevap yazan arkadaşlara şimdiden teşekkürler. yazmayıp okuyanların da canı sağolsun.
0
465ff
(12.12.08)
4mb yaptır direk. laptop kullanıyosan cok fark etmez ama masaüstü pc ise ve bu bir aylık bir durum değilse(rapid hesabı) elektrikle parasına verecegini telekoma vermiş gibi olursun zarar etmezsin :)
0
rurouni
(12.12.08)
ilerde ne olur bilinmez ama rapid de şu an 2.6gb kota var yani hızı arttırmanız sadece indireceğiniz şeyi daha hızlı indirmenizi sağlar ki mevcut hızınızla kotayı yaklaşık 8 saatte doldurursunuz demem o ki rapidin kotası kalkmadıkça 2mbit e geçmeniz pek avantajlı gözükmüyor
0
extirpation
(12.12.08)
rapidshare gunluk kullanımı 2.66gb ile sınırlı , bılıyorsunuz umarım. daha fazlası ıcın daha fazla para .
belkı gozden kacırmıssınızdır diye hatırlatma ıhtıyacında bulunmak ıstedım.
0
dodocan
(12.12.08)
kotalı olup olmadığını belirtir misin? hızlardan anlaşılıyorsa da ben anlamadım.
0
desdinova
(12.12.08)
sadece rapid için kullanacaksanız hiç değmez bence. arkadaşlarında dediği gibi gün bitmeden dolar sınırınız ondan sonra da kös kös oturursunuz.
ama daha spresifik şeyler yapmayıda planlıyorsanız 2 Mbit uygun olabilir, 4 Mbit'e hiç gerenk yok.
0
etna
(12.12.08)
rapid için değil de genel için 4mb e çıkardık biz baktık ki download da dogru durust bir artış yok neymiş efendim bizim buranın telefon hattına 4mb gelmiyormuş en fazla 2 geliyormuş yok bilmemne 2 ye geri döndük. bu konuda bi fikriniz yoksa bi kontrol ettirin derim. bi de imkanınız varsa hızlı bi internet her zaman iyidir ya. bi sayfanın açılmasında 10 sn az beklemek size bir günde kimbilir ne kadar zaman kazandırır eh. flashlar hemen yüklenir, videolar pause etmeden dolar fln. güzel bişey hızlı internet. adsl varsa uploadla işiniz de oluyorsa hele. upload hızı anca 4te bir fln oluyor download hızının. ama dediğim gibi internetin herbişekilde kullanıyorsanız önemli hızı. yoksa kota da varmış ben olsam telekoma boşuna fala para vermem. günde 1 terabayt fln indirsek de sömürülen biz oluyoruz zaten baştan =P aynı paraya 5 katı hızlı internet varken dünyada laylay...
0
random blonde
(12.12.08)
(2)

Usb'de kamera kullanırken oluşan elektrik sorunu/ görüntü donması

kus
Merhaba arkadaşlar, şimdi önce olayı anlatayım, bir tanıdığım bilgisayarına birden fazla webcam bağlayıp 2. kattan aşağıdaki dükkanına girip çıkanları ve dükkanın içini izlemek istiyordu. Gerek usb uzatma kabloları temin ederek, gerek kes/ekle mantığıyla 3 tane aynı marka/model (a4tech pk635) webcam
Merhaba arkadaşlar, şimdi önce olayı anlatayım, bir tanıdığım bilgisayarına birden fazla webcam bağlayıp 2. kattan aşağıdaki dükkanına girip çıkanları ve dükkanın içini izlemek istiyordu. Gerek usb uzatma kabloları temin ederek, gerek kes/ekle mantığıyla 3 tane aynı marka/model (a4tech pk635) webcamı aynı kasaya bağlayıp istediği yerlere monte ettik. 3 kamerayı aynı ekranda görüntüleyip gerekirse kayıt da alabilmek için Active Webcam diye bir program kurduk. Herşey güzeldi fakat, Kameralar çok uzun süre çalıştıklarında görüntüde donma problemi oluyordu (hepsinde birden değil herhangi birinde). Onu da aygıt yöneticisinden Usb kök hublara bakıp hepsinin ayrı kanallarda olmasına dikkat ederek ayrı portlara bağlayarak, bekleme konumunda güç tasarrufunu kapatarak falan çözdük. Artık ne kadar uzun çalışsalar da böyle bir sorun yaşanmıyor.

Fakat şimdi de şöyle bir sorun ortaya çıktı, kameralar çalışırken bilgisayarın bulunduğu ortamdaki florasanı yaktığınızda veya söndürdüğünüzde, kameralardan en az biri mutlaka donuyor. Voltaj dalgalanmasından diye düşündük ama ortamdaki 1600 wattlık ısıtıcının açılıp kapanması bile böyle bir etki yapmıyor mesela. Bu sorun neden kaynaklanır/nasıl çözülür bi el atan bi aydınlatan olursa seviniriz.

(Not: Bilgisayara ups bile bağlamayı denedik ama yine aynı sorun oluştu florasanı kullanınca, webcam donuyor.)
0
kus
(12.12.08)
usb kablolarının en ucuna usb hub koyun ancak adaptörlü olanlardan olsun. bence süper olur.
0
co2s2
(12.12.08)
adaptörlü hub denememiştik tavsiyen için teşekkürler. başka önerisi veya tahmini olan var mı peki?
0
🌸kus
(13.12.08)
(4)

iphone kulaklık garanti kapsamında mı?

ibrahim kocyigit
Bir ay önce iphone aldım kontratlı, garantili. kulaklığım bozuldu. hala müzik dinleyebiliyorum ama şarkı geçme vs gibi kulaklık kablosu üzerindeki düğmeden yapılan işlemler çalışmıyor. ve o düğme çalışmadığı için doğal olarak kulaklıktan çağrı da kabul edemiyorum. bu kulaklık garanti kapsamında mıdı
Bir ay önce iphone aldım kontratlı, garantili. kulaklığım bozuldu. hala müzik dinleyebiliyorum ama şarkı geçme vs gibi kulaklık kablosu üzerindeki düğmeden yapılan işlemler çalışmıyor. ve o düğme çalışmadığı için doğal olarak kulaklıktan çağrı da kabul edemiyorum. bu kulaklık garanti kapsamında mıdır, bilgisi olan var mı? şimdiden teşekkürler.
0
ibrahim kocyigit
(12.12.08)
tabiki kapsamında.
0
desdinova
(12.12.08)
garantiye cihazın tüm alet edevatlarının dahil olması lazım bildiğim kadarıyla.
0
hububrad
(12.12.08)
sarf ürünler garantiye girmez. şöyle ki; dicital alıcının kumandası, teybin elektrik kablosu. ama bu kulaklık farklı olduğundan(üzerinde kontrol mekanizması) garantiye girebilir.
kullanım kılavuzunu okuyun. orda kulaklık da garantiye girer yazıyorsa, garantilidir. kulaklık hakkında hiç bir şey yazmıyorsa default olarak kapsam dışıdır.
0
hollowlife
(12.12.08)
kapsam dahilinde eğer ki sizin hatanızla bozulmadıysa.
0
kyha
(13.12.08)
(11)

başlat menüsü?

cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
bilgisayarı açtığımda masaüstü yerine boş ekran görüyorum. sadece ctrl alt del komutu işliyor. yarına da lazım bilgisayar. formatsız nasıl halledilir bu?
bilgisayarı açtığımda masaüstü yerine boş ekran görüyorum. sadece ctrl alt del komutu işliyor. yarına da lazım bilgisayar. formatsız nasıl halledilir bu?
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(12.12.08)
ilk aklıma yeni görev'e explorer yazıp enter'a basmak geldi. denediniz mi?
0
infernal majesty
(12.12.08)
islemler den explorer.exe yi kapatıp yenı gorev ile yenıden acın. ya da geri al ile en son yedege doneiblirsiniz.

olmazsa bi live cd linux indirin onu kullanın.
0
bryan fury
(12.12.08)
cok hızlıyız gencelr.
0
bryan fury
(12.12.08)
infernal majesty, denedim onu ama belgelerim'i açıyor sadece.
0
🌸cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(12.12.08)
araştır şeyinde açıyo hatta di mi.. kapatmak da lazım galiba bryan'ın dediği gibi.

@bryan fury: : )
0
infernal majesty
(12.12.08)
bryan fury, o da olmadı ):
0
🌸cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(12.12.08)
hum o zmn pek bisi kalmıyor, ya sistem geri al ile geri alıcan ya da linux live cd cekicen netten.
0
bryan fury
(12.12.08)
güvenli kipten girip yeni kullanici yaratip oyle denediniz mi?
0
trimpot
(12.12.08)
o umut sarıkaya karikatürlerini göndermezsen böyle olur işte :D
şaka bir yana bu bana avast kullandığım zaman oluyordu.
makinayı güvenli kipte açıp progrmaı kaldırdığımda sorun düzelmişti.
mrtksn ın dediğini denedin mi?
0
vincenzo
(12.12.08)
Pek ihtimal vermiyorum ama yine de yazayım dedim:
Sağ tık>Özellikler>Masaüstü>Masaüstünü Özelleştir . En üstte çıkan 4 simge seçeneğini de işaretle.
0
shangrilla
(12.12.08)
yeni bi kullanıcı açarsanız sorun düzelebilir trimpotun dediği gibi
0
naithan
(12.12.08)
(1)

Alman gümrük vergisi?

makineci
Türk gümrüğü nedeniyle alamadığım elektronik cihazları, yakında türkiyeye gelecek almanya'daki akrabalarımın adresini göstererek satınalmak, böylelikle dünyayı ele geçirmek gibi muazzam bir planım var.alman (veya avrupa birliği) gümrük mevzuatında, dışarıdan (ABD) gelen mallara bizdeki gibi hayvani
Türk gümrüğü nedeniyle alamadığım elektronik cihazları, yakında türkiyeye gelecek almanya'daki akrabalarımın adresini göstererek satınalmak, böylelikle dünyayı ele geçirmek gibi muazzam bir planım var.

alman (veya avrupa birliği) gümrük mevzuatında, dışarıdan (ABD) gelen mallara bizdeki gibi hayvani bir vergi uygulanması söz konusu mu?
0
makineci
(12.12.08)
abd den almanya ya getirilen yada gönderilen ürünlerin toplam degeri 175 avro nun altindaysa gümrük/ vergi felan ödenmiyor. 175 - 350 avro arasi ürünlerde fiyatin 13% gibi vergi aliniyor, 350 avro ve üstü nasil hesaplaniyor bilmiyorum ama almanya daki fiyatindan daha pahaliya geliyor.
0
gauloises blue
(12.12.08)
(5)

rapidshare şifreleri

goodbyecruelworld
internette bir sürü rapidshare premium şifreleri var. bunları kullanmak yasak değil mi? yani bir başkasının hesabını kullanarak işlem yapmak yasak değil mi?
internette bir sürü rapidshare premium şifreleri var. bunları kullanmak yasak değil mi? yani bir başkasının hesabını kullanarak işlem yapmak yasak değil mi?
0
goodbyecruelworld
(12.12.08)
nerde var mesela?
0
weird
(12.12.08)
1-2 link verebilseniz negzel olur=)

ee??
0
dambil
(12.12.08)
yasak.
tespit edilirse o üyelik iptal ediliyor.
tespit edilmesi için iki kişinin aynı anda "o" kullanıcı adını kullanmaları lazım. yoksa tespit edemiyorlar.
0
tembel degilim useniyorum
(12.12.08)
ben daha çok kanunen suç olup olmadığını soruyorum...
0
🌸goodbyecruelworld
(12.12.08)
rapidshare yasak demişse yasaktır ve bunu da kullanım koşullarına koymuştur. o vakit yasal olarak da sakıncalıdır. ha ama derseniz ki "e zaten başkasınınkini kullanan adam kendisi kullanım koşullarının altına imza atmamıştır ki?", o zaman ben de "bilemem o kadarını" der ve fakat yine de onu da bi' şekil türkiye'de en azından şimdilik sökmeyecek olsa da güvence altına almışlardır diye sözümü bitiririm.
0
supercalifragilisticexpialidocious
(12.12.08)
(2)

photoshop???

taipan
haytımda ilk defa photoshop yapıcam ve bir foto üzerine kendi fotomu yapıştırcam biras araştırdım ancak anlayamadım acaba nasıl yapabili,rim?
haytımda ilk defa photoshop yapıcam ve bir foto üzerine kendi fotomu yapıştırcam biras araştırdım ancak anlayamadım acaba nasıl yapabili,rim?
0
taipan
(12.12.08)
upload et bi yere tarif edeyim.
0
bryan fury
(12.12.08)
her iki fotoğrafı da photoshop'ta aç. kendi fotoğrafını ctrl a tuşlarına basarak seç ve ctrl c tuşlarına basarak kopyala. diğer fotoğrafa geçerek (ctrl tab tuşları ile geçebiliyordun yanlış hatırlamıyorsam) ctrl v tuşlarına basıp yapıştır. sonra zoom yaparak (z tuşu) yakın planda silgi aracı ile (e tuşu) kendi fotoğrafının etrafını temizleyerek diğer fotoğrafa uydurmaya çalış.

en basit anlamda böyle...
0
flexin
(12.12.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.