Giriş
(3)

Word

goodbyecruelworld
Word ün japon alfabesini algılaması için ne yapmam lazım?
Word ün japon alfabesini algılaması için ne yapmam lazım?
0
goodbyecruelworld
(20.12.08)
doğu asya dil paketini yüklediniz mi?
0
arwear
(20.12.08)
@arwear yüklemeye çalıştım sonra normal word belgesi açılmaz oldu. frontpage yükle falan dedi, nette aradım taradım istenilen programı bulamadım. ben de sistem geri yükleme yaptım da hatayı düzelttim.
0
🌸goodbyecruelworld
(20.12.08)
garip, bende sorun çıkarmıyordu hiç.
0
arwear
(20.12.08)
(2)

algoritma sorusu

psyche
yazdığımız programı ekrana nasıl yazdırabiliriz? yani içindekileri satır satır ekrana yazacak. tabi böyle diyince kolay oldu şöyle de bi koşul var, dosya operasyonları kullanmadan bunu yapmam gerekiyor. yani dosyayı fopen'la açıp sonra satır satır yazdırmak değil olay.
yazdığımız programı ekrana nasıl yazdırabiliriz? yani içindekileri satır satır ekrana yazacak. tabi böyle diyince kolay oldu şöyle de bi koşul var, dosya operasyonları kullanmadan bunu yapmam gerekiyor. yani dosyayı fopen'la açıp sonra satır satır yazdırmak değil olay.
0
psyche
(19.12.08)
0
kisisel bir ileti yaz
(19.12.08)
cruor
(20.12.08)
(5)

ağ kurulumu hakkında ACİL bilgi ihtiyacı

swallowed arsenic
işyerimizde wireless lan kullanıyorduk lakin performans düşüklükleri yaşadığımız için gigabit ethernet'e geçmeye karar verdik. elimizde 3com marka 16 portluk 2816 modelli yönetilemez bir adet switch ve internete bağlanmak içün bir adet zoom marka adsl modem var.sorular ve sorunlar:1- ip adreslerini
işyerimizde wireless lan kullanıyorduk lakin performans düşüklükleri yaşadığımız için gigabit ethernet'e geçmeye karar verdik. elimizde 3com marka 16 portluk 2816 modelli yönetilemez bir adet switch ve internete bağlanmak içün bir adet zoom marka adsl modem var.

sorular ve sorunlar:

1- ip adreslerini kim dağıtacak? (şu an modem dağıtıyor) edit: ağ geçidi olarak ne vereceğiz, modemi mi? modemi verirsek tüm data modemden geçmez mi?
2- bunlar haricinde bir ekipmana (server vs.) ihtiyaç var mı?
3- bütün kabloları switch'e bağladık ama internet sürekli kopuyor.
4- ip adreslerini adsl modemin dağıtması performans düşüklüğü yaşatır mı?
5- bu ekipmanla fevkalade güzel ve randımanlı çalışır bir network nasıl kurarız?

teşekkürler şimdiden.
0
swallowed arsenic
(19.12.08)
bizim evde de 8 portluk bir switch ve zoom x4 modem var bir sorun yaşamıyoruz. internetin kopması başka bir olaydan kaynaklanıyor olabilir.
0
lemmiwinks
(19.12.08)
1. eğer siz ayarlamazsanız ip adresilerini makineler kendisi otomatik almaya çalışacak. çakışma ihtimali var. her bilgisiyarın bağlantı ayarlarından her birisi için ayrı ip adresi ayarlamanız lehinize olur.
2. farklı ihtiyaçlarınız yoksa bu ekipmanlar yeterlidir.
3. adsl bağlantınız mı kopuyor yoksa adsl bağlı ama switch-bilgisayarlar arası bağlantılar mı kopuyor? Sorun kablo ya da girişlerler alakalı sanırım. 3com da switch konusunda pek önerilesi bir marka değildir.
4. hayır yaratmaz
5. switch yönetilemez olduğu için elinizdeki ekipmanlarla yapabilcekleriniz sınırlı. şu anda kullandığınız yol tek yol gibi.
0
vecna
(20.12.08)
@vecna: ip adresleri otomatiğe ayarlı ve ip'lerini modemden alıyorlar. elle ayarlamayı da yapabiliriz ama ip'yi modemden almaları tüm datanın switch'te dağıtılmayıp önce bir modeme uğraması demek değil mi?

ps. 3com ethernet teknolojisini bulan firma diye biliyorum, kaliteli olduğunu zannediyorum.
0
🌸swallowed arsenic
(20.12.08)
3com nasıl sw de tercih edilmeyen marka onu anlamadım. Zira bütün dc lerde ciscodan sonra tercih edilir binlerce dolarlık sw leri vardır. Neyse..Siz ip yi nasıl dağıtırsanız dağıtın topolojiniz fiziksel olarak aynı yani önde modem>switch>clientlar. Tüm data yine sw e uğrayacaktır. SW yönetilemez olduğundan vlan yapma özelliği olmadiğindan clientlar birbirlerine ulaşabilirler yada sniff edebilirler. ancak bunun büyük bir güvenlik açığı olduğunu sanmıyorum. Fevkalade nw ile kastettiğiniz nedir anlamadım ama bu şekilde düzgün calisir yoksa aynı işlemi binlerce dolara da yapabilirsiniz.
0
ned flanders
(20.12.08)
ip adresini kimin dağıttığı önemli değil. modem dağıtsın, sonrasında switch devam eder hiç modem'i karıştırmadan data dağıtmaya.

ağ geçidi modem olsun, olacak zaten. kablolamayı iyi yapın. 25 metrenin üzerine çıkmamaya gayret gösterin.
0
co2s2
(20.12.08)
(6)

Laptop Seçimi

rurouni
Bir sürü soru var bu konuyla ilgili ama kusura bakmayın artık :)Daha öncede sormuştum ucuz bir şey bulur muyuz falan diye vazgeçtim parayı gözden cıkardık:)Adobe premier, after effects falan kullanıcam macbook alsam diyorum ama o paraya daha iyi performans alabilecegim bir şey bulurum sanırım macboo
Bir sürü soru var bu konuyla ilgili ama kusura bakmayın artık :)
Daha öncede sormuştum ucuz bir şey bulur muyuz falan diye vazgeçtim parayı gözden cıkardık:)

Adobe premier, after effects falan kullanıcam macbook alsam diyorum ama o paraya daha iyi performans alabilecegim bir şey bulurum sanırım macbook a vermeye deger mi? Bu Monster laptopları bilen var mı iyi midir ? Yüksek işlemcili bir şey almak gerek bu işler icin sanırım ama çogu markada 2.4 core 2 duo işlemcili laptoplar bile cok yok böyle yüksek işlemcili harici ekran kartlı falan tavsiyelerinizi bir görelim.

2000$ üst limit.
Yurt dışından getirme ihtimalim var az da olsa. onu da göz onunde bulundurabiliriz.
0
rurouni
(19.12.08)
bi kere after fx i adam gbi kaldıracak bi laptop ı unut. masaüstü ler bile 2000 dolarlık ekran kartı olmadan çoğu plugin i kastırırken sen after fx "kaldırcak" laptop arama bence. premiere kaldırabilir ama after fx zor. bende c2d 2.4 santarosa 3gb ram li laptop var. premiere de hiç takılmadan çalışabiliyorum ama after fx de kastırıyor. yani şöyle ki after ı açıp bir proje yapabiliyorum falan ama böyle rahat rahat çalışamıyorsun gönlünce. ha "ben zaten öyle bişi istiyorum" diyorsan en aşağı 2.4ghz ve en aşağı 2gb lı bir makine al. tabi ekran kartı da harici olsun. 8600gt falan.
0
rentts
(19.12.08)
@rentts valla öyle diyosan öyledir kullanıyosun madem:) o kadarı yapsam o zaman yeter bana idare edicez.

2.4 en az diyodum zaten dedim macbook a o kadar para vermek gereksiz o zaman sanırım bu istediklerimiz icin.

Monster laptoplar nasıldır kullanan var mı ? asus un falan böyle yüksek performanslı laptopları var mıdır nedir ne değildir...
0
🌸rurouni
(19.12.08)
ben asus kullanıyorum zaten.şimdi yeni serileri de var gayet sağlam canavr gibi bir de xp kurdun mu uçurur seni. şu mesela
www.vatanbilgisayar.com
0
rentts
(19.12.08)
monster lar iyi güzel 7200rpm lik harddiskleri var ancak unutma ki harddisk ne kadar hızlı dönerse pil o kadar çabuk biter. (buna literatürde rentts teoremi de dioruz=) o yüzden monster ı fişsiz max. 1 saat diğer 5400rpm likleri de 2 saat kullanrsın. laptop alıyorsan zaten bi yerlere taşıyıp kablosuz kullanmak için alıyosun o yüzden 1 saatlik pil ömrü kime yeter?
0
rentts
(19.12.08)
ha bir de özellikle böyle grafik tasarım için üretilen hp nin pro laptop ları var. quadro fx 570 ekran kartı var.
h10010.www1.hp.com
bluray falan da var. madem 2000 dolar verebiliyosun ve madem yurtdışından alabilme ihtimalin var bunlar da aklında bulunsun. cad/cam uygulamaları için özel aletler.
0
rentts
(19.12.08)
e tabi bir de sony lere göz atmanda da fayda var.
www.istanbulbilisim.com.tr
0
rentts
(19.12.08)
(1)

photoshop - bu nasıl yapılır?

tabudeviren
alevli yazı - harf yani. nasıl yapılır?
alevli yazı - harf yani. nasıl yapılır?
0
tabudeviren
(19.12.08)
bulduğum en iyi tutorial buydu:
psdtuts.com

yine de google'da
photoshop burning text
şeklinde aratırsanız birçok tutorial bulabiliyorsunuz, ancak resimdeki kadar iyi bir efekt için ekstra bir şeyler bilmek gerekiyor sanırım.
0
moroff
(19.12.08)
(8)

Vüris Programı

4telbanayeter
Önerebileceğiniz iyi bir virus programı varmı ? avast home kullanıyorum engelliyor ama ram ve işlemci için pekte iyi bir dost değil..
Önerebileceğiniz iyi bir virus programı varmı ? avast home kullanıyorum engelliyor ama ram ve işlemci için pekte iyi bir dost değil..
0
4telbanayeter
(19.12.08)
yıllardır avira kullanıyorum memnunum bir falsosunu görmedim.
0
kyha
(19.12.08)
zone alarm antivirus with antispyware tavsiye ederim.
0
rentts
(19.12.08)
nod32
kaspersky
avira
0
oligomer
(19.12.08)
vüris değil yahu virüs

nod32 iyidir..
0
dambil
(19.12.08)
avira premimum security suite.
0
etna
(19.12.08)
virüs de değil antivirüs:)

Nod32'nin Smart Security'si diyorum ben de
0
sheeper
(19.12.08)
Avirayı Denemeye Başladım Şimdilik Hoş Bide pop-up ları olmasa çok iyi olucak... Evet antivirus aslında ama nasıl bi salaklık yaptıysam öyle yazmışım. Teşekkürler
0
🌸4telbanayeter
(20.12.08)
eset (nod32) smart security diyorum ben de. hem orjinali bile gayet ucuz.
0
maersk
(20.12.08)
(5)

kasper 2009 xp ingilizce son sürüm inmiyor.?

nihilanth
http://www.kaspersky.com.tr/yuklemeler.htmlşu sayfadadaki http://www.kaspersky.com/kav_latest_versions?downlink=206910021linkine tıklatınca browser kapanıyor. sizde de öyle mi?
www.kaspersky.com.tr

şu sayfadadaki www.kaspersky.com

linkine tıklatınca browser kapanıyor. sizde de öyle mi?
0
nihilanth
(19.12.08)
Vista kullanıyorum öyle değil...
0
sheba and the albino girls
(19.12.08)
xp de sorun yapıyor galiba. hala öyle bende. neyse mail attım artık.
0
🌸nihilanth
(19.12.08)
Kaspersky Anti-Virus - Version 2009 (8.0.0.506) English: downloads.kaspersky-labs.com

Kaspersky Anti-Virus - Version 2009 (8.0.0.357) Turkish: downloads.kaspersky-labs.com

***nihilanth, mesajina cevap yazicam bu arada.
0
trimpot
(19.12.08)
şimdi de kurulmuyor.. bir sorun var ama..
0
🌸nihilanth
(20.12.08)
sorun virüslerden.. norton security kurdum önce taratıp sildirip kasper i kurdum oldu bu sefger.
0
🌸nihilanth
(08.01.09)
(2)

handwriting ile iletişim

nestor
uzaktaki bir arkadaşımla internet üzerinden klavye vasıtasiyle değil de "elyazısı" ile haberleşmemiz icab etti. messenger'da böyle bir özellik var biliyorsunuz (handwriting), aranızda kullanan olmuştur. soruma gelince: mouse ile yazmak zor olur tabi ki. bilgisayarda yazı yazmak ve şekil çizmek için
uzaktaki bir arkadaşımla internet üzerinden klavye vasıtasiyle değil de "elyazısı" ile haberleşmemiz icab etti. messenger'da böyle bir özellik var biliyorsunuz (handwriting), aranızda kullanan olmuştur.

soruma gelince: mouse ile yazmak zor olur tabi ki. bilgisayarda yazı yazmak ve şekil çizmek için bir elektronik kalem almayı düşünüyorum. tavsiye ettiğiniz bir marka/model var mı? sadece yazı ve basit şekiller çizeceğimiz için komplike fonksiyonları olmasına gerek yok. ucuz, sağlam ve rahat kullanılabilir olsun yeter.

ayrıca bu tip iletişim için msn messengerdan başka bir program var mı?

teşekkürler!
0
nestor
(19.12.08)
evet aradığım şey tam olarak o: kalem şeklinde mouse. ne eksik ne de fazla.

peki böyle bir alet kullanmış olan var mı aramızda?
0
🌸nestor
(19.12.08)
huleyn
(19.12.08)
(1)

eski gadget bulmak için

radmard
istanbul'da miadını doldurmuş, gadget diye tabir edilen cep telefonu, cep bilgisayarı vs. gibi her türlü elektronik edevatı bulabileceğim bir dükkan var mıdır?miadını doldurmuş derken, 2-3 sene önce piyasaya çımış fakat hala çatır çatır çalışan cihazlardan bahsediyorum. örneğin hala kutusunda olan s
istanbul'da miadını doldurmuş, gadget diye tabir edilen cep telefonu, cep bilgisayarı vs. gibi her türlü elektronik edevatı bulabileceğim bir dükkan var mıdır?

miadını doldurmuş derken, 2-3 sene önce piyasaya çımış fakat hala çatır çatır çalışan cihazlardan bahsediyorum. örneğin hala kutusunda olan sıfır bir sony ericsson m600i gibi...
0
radmard
(19.12.08)
eskidji'nin yenibosna'ndaki yerinde bulabilirsin. nasıl gidildiğini sorma, görmeden hatırlayamam.
0
shadayim
(23.01.09)
(3)

rapidshare.de'de onay kutusu

psyche
onay kutusu mu denir ne denir artık ne denir bilmiyorum da linki tıklayıp sürenin geçmesini bekledikten sonra şunu girniz diye bir yazı çaıkıyor ama o girmem gereken yer görünmüyor. neden böyle, nasıl giderebilirim bunu?şöyle yandaki gibi.
onay kutusu mu denir ne denir artık ne denir bilmiyorum da linki tıklayıp sürenin geçmesini bekledikten sonra şunu girniz diye bir yazı çaıkıyor ama o girmem gereken yer görünmüyor. neden böyle, nasıl giderebilirim bunu?

şöyle yandaki gibi.
0
psyche
(19.12.08)
farklı browser ile deneyin, sayfayı yenileyin. olmadı linki verin bi kontrol edelim.
0
kimlanbu
(19.12.08)
o kırık resmin üstünde sağ tıklayıp "resmi göster"(ya da buna benzer bir ifade) diyin.
0
teritori
(19.12.08)
evet başka browser'la deneyince oldu, hiç aklıma gelmemişti nedense. o resmi göster olayını da denemiştim de olmamıştı.
0
🌸psyche
(19.12.08)
(2)

dns tavsiyesi (opendns ve 4.2.2.1 den baska)

jay kay
bu iki dns ilede problem yasiyorum baska tavsiye edebileceginiz dns(ler) varmi?
bu iki dns ilede problem yasiyorum baska tavsiye edebileceginiz dns(ler) varmi?
0
jay kay
(19.12.08)
şu adreste sürekli güncellenen dnsler var:

www.serveur.tk
0
rectoa
(19.12.08)
bu 160 lı olan itu nun dns i deigl mı ?
0
bryan fury
(19.12.08)
(2)

Dusen harici hdd ve icindeki veriler

entrapmen
Abim harici hddsini veri yazmaktayken yere dusurmus ve su an vinlama disinda herhangi bir atraksiyonu yok aletin. Muhtemelen optik kafasi nanay olmus durumda.Icinde onemli bilgiler mevcut olan bu hdd'deki verileri nasil kurtarabiliriz? Muhtemelen biz kurtaramayiz da profesyonel veri kurtarma yerleri
Abim harici hddsini veri yazmaktayken yere dusurmus ve su an vinlama disinda herhangi bir atraksiyonu yok aletin. Muhtemelen optik kafasi nanay olmus durumda.

Icinde onemli bilgiler mevcut olan bu hdd'deki verileri nasil kurtarabiliriz? Muhtemelen biz kurtaramayiz da profesyonel veri kurtarma yerlerinde ne kadara bu verileri geri alabiliriz? Bu konuda tecrubesi olan birileri var midir? Onerebileceginiz guvenilir yer ve fiyat konusundaki cevaplar muthis olur.
0
entrapmen
(19.12.08)
Veri kurtarma icin bir sirkete vermeyi dusunuyorsaniz cidden, diski fazla kurcalamaminizi, calistirmamanizi onericem.
0
wpi
(19.12.08)
mecidiyekoy taraflarında sadece bu işle ilgilenen iş yerleri biliyorum.ama fiyatlarınında cok makul olmadıgını duymustum.Eger boyle bi işlem dusunuyosan wpi in dedigi gibi cok kurcalama aleti.
0
bilgisizbilgili
(20.12.08)
(5)

Age of Empires Hamachi sorusu

joehigashi
Dün 4 arkadaş gayret ettik ama bir türlü 4'ümüz birden oyuna girmeye başaramadık. Şöyle bi sorun var. Oyunu kuran kişiye göre değişmekle beraber bazı arkadaşların makine landan oyunu görmüyor. Yani ben kurduğum zaman 2 arkadaşım oyuna giriyor biri giremiyorsa başka bir arkadaşım kurduğu zamanda ben
Dün 4 arkadaş gayret ettik ama bir türlü 4'ümüz birden oyuna girmeye başaramadık. Şöyle bi sorun var. Oyunu kuran kişiye göre değişmekle beraber bazı arkadaşların makine landan oyunu görmüyor. Yani ben kurduğum zaman 2 arkadaşım oyuna giriyor biri giremiyorsa başka bir arkadaşım kurduğu zamanda ben giremiyorum diğer arkadaşlar oyuna giriyor. Problem ne olabilir ?
0
joehigashi
(19.12.08)
aynı cd-key ile kurduysanız bütün makinelere bu problemler yaşanabiliyor.
0
teritori
(19.12.08)
versiyonların birbirine uyduğundan emin olun. arkadaşlarınızdan birisi v1.3 yüklemiş olabilir mesela.
0
deliktas
(19.12.08)
Hepimiz standart age of empires'ı kurduk, ekstra bir patch yüklemedik. Ayrıca age of kings cd key istemiyor ki ?
0
🌸joehigashi
(19.12.08)
hamachi versiyonlarından da kaynaklanabiliyor bazen.
0
sanal uyku
(19.12.08)
1. age of empires'ın standart versiyonu netten oynama konusunda çok sorunlu. daha üst bir versiyon deyebilirsiniz.
2. windows'un ya da harici bir programın güvenlik duvarı ile alakalı olabilir.
3. port sorunu olabilir.
0
vecna
(20.12.08)
(3)

ntfs tarafından şifrelenmiş verileri açma?

lovemyself
mümkün müdür?
mümkün müdür?
0
lovemyself
(19.12.08)
asla ve imkansız. benim başıma geldi. çok uğraştım. danışmadığım yer kalmadı. buraya da yazmıştım sanırım. kimse çözüm bulamadı. eğer biri çıkar da teknoloji bir adım daha attı derse ve çözerse bu sorunu, ellerinden ayaklarından öperim.
0
deliktas
(19.12.08)
"imkansızı başaran yok mu" diye açsaydım başlığı keşke :)

dursun soru yine de. başarana ödül var benden :)
0
🌸lovemyself
(19.12.08)
şanslıysanız mümkündür:
www.beginningtoseethelight.org
0
386 dx
(19.12.08)
(1)

outlook'la ilgili sorun

yoldaki isaretler
outlook açılırken yandaki onay kutucuğu çıkıyor.bi de sık sık mail göndermede problemler yaşıyoruz, mailler giden kutusunda bi kaç saat takılıyor. bu ikisi alakalı olabilir mi? ne yapabilirim?
outlook açılırken yandaki onay kutucuğu çıkıyor.
bi de sık sık mail göndermede problemler yaşıyoruz, mailler giden kutusunda bi kaç saat takılıyor. bu ikisi alakalı olabilir mi? ne yapabilirim?
0
yoldaki isaretler
(19.12.08)
tabiki alakalıdır. antivirüsten de kaynaklanıyordur. bendeki avast giden mailleri öyle incik cincik ediyordu ki mail atamıyorum, scanleme dedim banamısın demiyor artık outlook : )
0
manfool
(19.12.08)
(5)

digital betacam-pal ??

lovemyself
bir cd yi bu kasete kopyalama lazım. nerde yapılır ki bu? herhangibir "cd den kasete aktarılır" yazısı gördüğüm fotoğrafçı yapar mı bunu?lütfen acil cevap..
bir cd yi bu kasete kopyalama lazım. nerde yapılır ki bu? herhangibir "cd den kasete aktarılır" yazısı gördüğüm fotoğrafçı yapar mı bunu?

lütfen acil cevap..
0
lovemyself
(19.12.08)
hayır fotoğrafçılar yapamaz. film prodüksiyon şirketlerinden birine gitmeniz gerekiyor. şehir hangisi?
0
sijwocaq
(19.12.08)
izmir.
işin kötüsü, acil bi iş. bugün son :)
0
🌸lovemyself
(19.12.08)
www.videoproduksiyon.com

size yardımcı olurlar. yeri alsancak stadının arkasında hürriyetin orda. sahibi osman bey'e tümgörsel'den yönlendirdiler derseniz size ekstra ilgi alaka gösterirler.
0
sijwocaq
(19.12.08)
izmir'de sadece trt de vardır dediler ya :(

çok teşekkürler ilgi için.
0
🌸lovemyself
(19.12.08)
normal betacam'a aktarma olsaydi bizim tv'de vardi, yardimci olurdum.

medyatek'i arayip sorar misin? 4458000
0
trimpot
(19.12.08)
(3)

cd-rom sorunsalı

fedaialkolik
Ayıptır söylemesi bilgisayarımın cd-romunda bir salaklık var. çok güzel çalışırken filmler izlerken birden hiçbir şey yokken kafayı yedi şimdi hiçbir cdyi çalıştırmıyor, nedendir? ne yapabilirim?
Ayıptır söylemesi bilgisayarımın cd-romunda bir salaklık var. çok güzel çalışırken filmler izlerken birden hiçbir şey yokken kafayı yedi şimdi hiçbir cdyi çalıştırmıyor, nedendir? ne yapabilirim?
0
fedaialkolik
(19.12.08)
çalıştırmıyor derken tam olarak ne oluyor, cd sürücünün içinde dönüyor mu ? kapataki kırmızı ışık yanıyor mu ? sistemi geri alabilirsiniz işe yaramazsa firmware update yine olmazsa format yine olmadı ise geçmiş olsun değiştirilmeye kadar gider.
0
wish i could fly
(19.12.08)
çok uzun ömürlü değiller malesef.yüksek ihtimal gitmiştir tamamen.
0
mortifera
(19.12.08)
firmware update deneyin bence.
0
sanal uyku
(19.12.08)
(3)

mac os screenshot

jay kay
cmd+tab a bastigimiz zaman cikan yerin screenshotunu nasil aliriz?
cmd+tab a bastigimiz zaman cikan yerin screenshotunu nasil aliriz?
0
jay kay
(19.12.08)
valla yarım saat uğraştım yapıcam diye ehehe olmuyor yani, tam olarak olmuyor belki başka bir metodu vardır.

cmd+tab yapıyorsun
sonra parmaklarını bu iki tuştan çekip "hemen" cmd shift 3 yapıyorsun, o switcher fade out olurken alıyor görüntüsünü. biraz daha transparan oluyor sadece. hız çok önemli : )
0
kurukafa
(19.12.08)
applications'u ac
orda grab var
grab'in ayarlarindan timed screen capture var
bastiktan 10 saniye sonra screenshot aliyor
apple tab yap bekle alir.
0
chrome
(19.12.08)
pardon utilites'de application's da degil sabah sabah gozum gormemis.
0
chrome
(19.12.08)
(3)

cepten webcam!!

sorar gider
simdi evdeki webcam dandik olunca bi anda bi şimşek çaktı bende ve cep telefonum gözüme çarptı! bu aletleri webcam olarak kullanmanın bi yolu var mıdır acaba? ben bikaç şey denedim ama sonuç yok!..diğer dahilerin! yorumlarını bekliyorum!..
simdi evdeki webcam dandik olunca bi anda bi şimşek çaktı bende ve cep telefonum gözüme çarptı! bu aletleri webcam olarak kullanmanın bi yolu var mıdır acaba? ben bikaç şey denedim ama sonuç yok!..
diğer dahilerin! yorumlarını bekliyorum!..
0
sorar gider
(18.12.08)
Telefon nokia ise bir program vasıtası ile webcam olarak kullanılabiliyordu. Bluetooth üzerinden haberleşiyor vsvs ama kalitesi webcam den daha kötü olacaktır diye düşünüyorum.
0
kimlanbu
(18.12.08)
burda bir şeyler var ama ;

www.hardwaremania.com

büyük ihtimalle s60 işletim sistemi olan bir cep telefonunuzun da olması gerekiyor ayrıca.
0
karabasmayan
(19.12.08)
motorola e6 direk yapabiliyor bunu bildiğim.
0
evandro
(19.12.08)
(2)

oturtma çatı nedir? (mimarlar mühendisler!)

p shadow
her türlü bilgi, ilginç foto video kabulümüzdür.. yarın sunumumuz var, kitaplar notlar vs var, internetten bulduğumuz bilgilerde var işte aşık şudur mahya budur gibi ama daha güzel bir sunum olsun, insanlar sıkılmasın ilgiyle izlesin herkes yeni şeyler öğrensin istiyoruz..bu arada oturtma çatının in
her türlü bilgi, ilginç foto video kabulümüzdür.. yarın sunumumuz var, kitaplar notlar vs var, internetten bulduğumuz bilgilerde var işte aşık şudur mahya budur gibi ama daha güzel bir sunum olsun, insanlar sıkılmasın ilgiyle izlesin herkes yeni şeyler öğrensin istiyoruz..
bu arada oturtma çatının ingilizcesi nedir onu da merak ediyoruz..
ilgiye teşekkürler..
0
p shadow
(18.12.08)
Merhaba,

Benim bildiğim oturtma çatılar ahşap oluyorlar. Şayet bunda hemfikir isek adı üzerinde bir çatı tipi bu: Taşıyıcı duvarlar, kirişler ya da döşemeler üzerine oturtulur. Mesnet açıklığı bunlarda da önemli tabii ki. Bir alıntı yapayım ben hemen: "Bu çatı türünde çatının tüm elemanları taşıyıcı duvarlar, kirişler ya da betonarme döşemeler üzerine oturur. Duvar veya kiriş üzerine oturan çatıların mesnet açıklıkları 4.00 m. yi geçmemelidir. Aşağıdaki şekiller bu koşul ve yerleri göstermektedir: Oturtma çatının yapım tarzı sırasıyla;

Taşıyıcı duvar ya da Döşeme üzerine yastık kirişleri döşenir
Yastık kirişleri üzerine Bırakma Kirişleri (döşeme yoksa) konur
Kenarlara Damlalık Aşıkları,ortalara [...]"

Daha detaylı bilgi ve resimler de şurada: www.civilturk.com

Kolay gelsin.
0
nuage
(18.12.08)
gable roof, double pitch roof veya saddle roof ingilizcesi olabilir mi?

şu mu:

www.thefreedictionary.com
en.wikipedia.org

google'da görsellerde arayınca da bir sürü resim çıkıyor.
0
zkurmus
(19.12.08)
(3)

[XP sorunu] Görev yöneticisi devre dışı kalıyor!?

samanliktaki zuhtu
xp pro sp3 olan bilgisayarda görev yöneticisi ve kayıt düzenleyicisi devre dışı kaldı. virüs taraması yapmak için güvenli modda başlatacaktım ki bilgisayar açılır açılmaz reset atmaya başladı. onaramayınca o partitiona format attım ve SP1li XP kurdum. sorun şu ki halen task manager veya registry'e g
xp pro sp3 olan bilgisayarda görev yöneticisi ve kayıt düzenleyicisi devre dışı kaldı. virüs taraması yapmak için güvenli modda başlatacaktım ki bilgisayar açılır açılmaz reset atmaya başladı. onaramayınca o partitiona format attım ve SP1li XP kurdum. sorun şu ki halen task manager veya registry'e giremiyorum. "görev yöneticisi, yöneticiniz tarafından devre dışı bırakıldı." gibi salak bir uyarı veriyor. nette biraz aradım ve sorunun registry'deki bir kayıttan kaynaklandığını öğrendim. kendim giremediğim için, bunu yapan bir program kurup düzelttim. ancak 3-4 sn içinde tekrar eski haline geliyor. spy sweeper ile tarıyorum şimdi, bitmek üzere ve hiçbir şey bulamadı bilgisayarda. (zaten C: partitionı yeni formatlandı)
bu olayı nasıl çözebilirim? donanımsal olma ihtimali var mı?

(kullandığım hesap yönetici hesabı, sınırlı değil.)
0
samanliktaki zuhtu
(18.12.08)
esasinde bu sorun vista nin sorunu. xp de nadir karsilasilir. ama kesinlikle donanimsal olmadigini soyleyebilirim. bence sen partitionlarla ugrasmayi birak, komple format at. hemen hemen ayni sorunla karsilasmitim. ve bayagi ugrasip, mike mike format attiydim.
0
cizmedin ki kesesin
(18.12.08)
diğer partitionları yedekleyebileceğim bir yer yok ne yazık ki:/ durup dururken ortaya çıktı bu sorun, bir çözümü olmalı.
0
🌸samanliktaki zuhtu
(18.12.08)
combofix ile tarat. özel olarak bu sorun için yazılmış ufak bir program. tarattığın diğer programlar bulamayabilir, bahsettiğin şey kendini pek güzel gizliyor çünkü. aynı sıkıntı bende de var. işyerindeki pc combofix ile düzeldi. görev yöneticisi çalışıyor ama evdeki bir kaç zaman sonra tekrar sapıtıyor. format attım mecburen. bir dene o programı olmazsa hiç kasma format at sonu gelmiyor çünkü.
0
coffee and cigarettes
(19.12.08)
(10)

Download hızı...(soru)

ocanal
Sürekli rapidshare ile film oyun indiriyorum bilgisayar kesinlikle boş kalmıyor. İndirme hızı en fazla 100 kb/sn hatta bazen ağ komşularım arasından internette benden başkası olmamasına rağmen 10 kb/sn ye kadar düşüyor. Ama bazı yerlerden duyuyorum olum ben 2 mb/sn ile dosya çekiyorum diye. Şimdi dü
Sürekli rapidshare ile film oyun indiriyorum bilgisayar kesinlikle boş kalmıyor. İndirme hızı en fazla 100 kb/sn hatta bazen ağ komşularım arasından internette benden başkası olmamasına rağmen 10 kb/sn ye kadar düşüyor. Ama bazı yerlerden duyuyorum olum ben 2 mb/sn ile dosya çekiyorum diye. Şimdi düşündüm de ben internet hızımdan mı faydalanamıyorum. Niye millet hayvanlar gibi download ederken ben bir film için günlerce bekliyorum.

Acaba rapidshare'den kaynaklanan bir yavaşlama mı diye düşündüm ama denedim en iyi performansı rapidshare'de aldım.

Bunun için ne yapabilirim internetimden maksimum seviyede yararlanabileceğim programdaır fasodur fisodur yok mu birşeyler?



(not; İnternet hızım konusunda bilgim yok. Sadece sınırsız olduğunu biliyorum)
0
ocanal
(18.12.08)
internetiniz 1024 mbps.. yani 100 kb/sn normal değeri..
programla olacak iş değil, internetin hızıyla doğru orantılı olarak fiyatı da artıyor.
0
thefalloftekin
(18.12.08)
100kb ile çekmeniz normal, muhtemelen internetiniz 1 mbit ve bantgenişliği de 1 mbt için az çok o kadar.Bence verimsiz kullandığınız bir şey yok. Daha da hız istiyorsanız, telekomdan hızınızı arttırın.
0
3200
(18.12.08)
oha 2mb/s
türkiye'de bir evde imkansız bu hız yahu. :)
0
sanal uyku
(18.12.08)
2 mb/sn dosya çektiklerini söyleyen kesin başka bir şeyi çekiyorlardır... türkiye'de kafan iyi olmadığı sürece bu hıza erişemessin diye biliyorum.
0
clones
(18.12.08)
rapidden dosya inidiriceksen sana birkac oneri internetini tam verimli kullanabilmen icin. ayni anda 5 dosya indir. dosyalari flashget ile indir. rapidshare serverini random yap. ben bu sekilde evdeki internete abanirsam arkadas web sayfasi bile gezemiyor. ayrica sktrsinler oradan, ben fiberoptik kullaniyorum 2 mb yi zor goruyorum. var mi tr de oyle bi internet, oyle bi alt yapi 2mb yi gorebilecek?
0
sanio
(18.12.08)
2mb ile dosya çektiğini söyleyenler üniversitelerin bağlantılarını kullanıp çekiyorlar var böyle bişey 2mb ı da geçtiği oluyor..
0
buffy de vampir sayilir
(19.12.08)
Çok kötülediniz ya Türkiye'nin internetini :)

Trakya Universitesi merkez kütüphanesinde 3mb/sn ile download yaptığımı bilirim.Sabahın köründe tabii kimsecikler yokken.
0
siriquastrum
(19.12.08)
telcom/quicknet ile 2mb/s ile 5 gb lık 720p (.mkv) filmi yaklaşık 1 saatte indirdiğimize şahit olana kadar ben de inanmıyordum. ama oluyor.

daha sonra 56 part rar kataloğunu açmak daha yorucu olabiliyor :)

edit: anlamak istemeyenler için kanıt:
www.tellcom.com.tr
bırakın 20mbiti 100mbit yani teorik olarak 20mb/s bile var.
0
hayo
(19.12.08)
2 mb/s icin 15/20 mbit baglanti baglanti hizi gerekir. kim dediyse sallamis sayet okul/sirket vs baglantisi kullanmiyorsa.
0
fdegir
(19.12.08)
evet arkadaşlar dediğim download hızı bir okulun internet hızı o yüzden sanırım artık download olayına okulda devam edecem.
0
🌸ocanal
(19.12.08)
(5)

Laptop ekranı

light beam
az önce bilgisayarı açtım bişey yoktu sonra ekranını pat diye indirdim kapattım, ekranı kaldırdıgımda sol tarafında yukarıdan aşağıya dikey mavi bir çizgiyle karşılaştım. yeniden başlattım ama hala orda. masmavi bana bakıyor. daha önce de sağ tarafında renk solması olmuştu öyle kullanıyordum, miadı
az önce bilgisayarı açtım bişey yoktu sonra ekranını pat diye indirdim kapattım, ekranı kaldırdıgımda sol tarafında yukarıdan aşağıya dikey mavi bir çizgiyle karşılaştım. yeniden başlattım ama hala orda. masmavi bana bakıyor. daha önce de sağ tarafında renk solması olmuştu öyle kullanıyordum, miadı mı doldu acep bunun? 3.senesi bitti, bir de kullanan ben oldugum için düşme, düşürme gibi şeylerle çok karşılaştı şimdiye kadar. geçer mi o mavi çizgi ya da buna da mı alışayım?
0
light beam
(18.12.08)
sanırım ona da alışman gerekicek.
niye pat diye kapadın ki? :)
0
vital
(18.12.08)
ekran ile çerçeve nin birşeltiği hafifiçe bastır çizginin hem üstünde hem altında bakalım değişecekmi ?
0
delidir yakalayin
(18.12.08)
bilgisayarın markası acer demeyin bana :) valla korkutmak gibi olmasın ama o minik mavi çizgi zamanla kafam kadar olabiliyor dikkat edin derim ben. benim de küçük masum bir kırmızı çizgiyle başladı şimdi vitrin süsü olarak duruyor kendisi. imkanınız varsa yetkili servisine götürün ne bunun derdi diye.
0
inkey
(18.12.08)
sondan başlıyorum,

@inkal; markası dell, vakit bulursam belki götürürüm yetkili servisine ama bu üşengeçlikle bir süre böyle kullanırım gibi geliyor.

@delidir yakalayın; ben de ilk başta öyle yaptım sonra yeniden başlattım falan bir işe yaramadı.

@vital; ara ara kapatırım ben pat diye valla özel bir sebebi yok :)
0
🌸light beam
(18.12.08)
ekranda pixel ölümü gerçekleşmiş.bendede öyle bir sorun oldu.ekranım komple değişti.ben bunu garanti kapsami içinde yaptırdım.eger garanti suresi dolmadıysa(bazen her parcanın birbirinden bagımsız garanti sureleri olabiliyo)servise goturun ve durup dururken oldugunu soyleyin.
0
bilgisizbilgili
(19.12.08)
(3)

Kaliteli Texas Holdem Poker Chipleri (yüklü miktarlar)

yeniduyuru
100 Milyon Chip - 650 YTL500 Milyon Chip - 3.000 YTL1 Milyar Chip - 5.500 YTLNot: Chipler facebook, myspace, bebo, hi5, tagged sitelerinde kullanılabilir.Not2: İlk 10 Müşteriye 10milyon chip hediye.iletişim mail: [email protected] adresinden iletişime geçebilirsiniz.sevgiler, saygılar.
100 Milyon Chip - 650 YTL
500 Milyon Chip - 3.000 YTL
1 Milyar Chip - 5.500 YTL

Not: Chipler facebook, myspace, bebo, hi5, tagged sitelerinde kullanılabilir.
Not2: İlk 10 Müşteriye 10milyon chip hediye.

iletişim mail: [email protected] adresinden iletişime geçebilirsiniz.

sevgiler, saygılar.
0
yeniduyuru
(18.12.08)
satabilicemi bilsem alırdım aslında, 1m'yi 10ytl'ye satsam güzel kar yapar oturduğum yerden =))
0
tasa oturma soguk ceker
(18.12.08)
kalitelisi nasıl oluyor bunun?
0
vital
(18.12.08)
Helal yoldan kazanılmış manasında
0
mabl
(19.12.08)
(4)

email okundu raporu nasıl alınır?

leontes
thunderbird 2, outlook express i denedim okundu raporlarını almak için ama maalesef başarılı olamadım. internetten bulduğum ipuçlarına göre düzenliyorum ayarları ama yinede olmuyor. readnotify tarzı web siteleri var. bunlardan birkaç tanesini denedim. beyaz bir resim yolluyorlar maille birlikte, pos
thunderbird 2, outlook express i denedim okundu raporlarını almak için ama maalesef başarılı olamadım. internetten bulduğum ipuçlarına göre düzenliyorum ayarları ama yinede olmuyor. readnotify tarzı web siteleri var. bunlardan birkaç tanesini denedim. beyaz bir resim yolluyorlar maille birlikte, posta okunduğunda bu resmi gösterileceği için size okundu die rapor gönderebiliyor. fakat malum resimleri göstere tıklamadığı sürece maili alan kişi, bu olay gerçekleşmiyor. hotmailde de gmailde de denedim ve dediğim gibi bu webtabanlı okundu raporlarının çalışması şansa bağlı.

sözün özü nasıl olacak bu iş, önemli bi posta ve okunup okunmadığını bilmemiz şart :(
0
leontes
(18.12.08)
epostayı alan kişinin ayarlarında da okundu gönderilmesine izin ver gibi bir ayar var. o kapalı ise gondermiyordur.
mesela ben, hiç okundu göndermem, göndermemi isteyeni de sevmem !
0
nicin ben
(18.12.08)
kullanıcı hotmail böyle bir ayar yapmış olduğunu sanmıyorum. bu default olarak gönderme şeklinde ayarlı mı?
0
🌸leontes
(18.12.08)
aşk meşk meselesi değil değerli kullanıcılar, işle ilgili. ısrarla emaillerimize cevap alamadığımız birisinin mailleri okuyup okumadığını anlamak için.
0
🌸leontes
(18.12.08)
Outlook için; maili yazarken yukarıda bulunan options seçeneğinden "voting and tracking options" bölümündeki "request a read receipt for this message"i seçin.
0
blackshankson
(18.12.08)
(1)

facebook

charlesbukowskiineksi
facebook' ta benim yaptığım commentler üye olduğum gruplarla ilgili bilgiler listemdekilere gidio ya ben istemiyorum onu napıcam?
facebook' ta benim yaptığım commentler üye olduğum gruplarla ilgili bilgiler listemdekilere gidio ya ben istemiyorum onu napıcam?
0
charlesbukowskiineksi
(18.12.08)
privacy settings'den news feed and wall kısmından görünmesini istemediklerinin tiklerini kaldırırsan olması lazım sanırsam. applications'dan da olma ihtimali var.
0
lemmiwinks
(18.12.08)
(6)

Pardus mu ubuntu mu?

short
Sevgili Romalılar hayatında ilk defa Linux kullanacak birine hangisini önerirsiniz? İkisini de kullanmış olanlar "Pardus şöyledir Ubuntu böyledir" gibilerinden örneklerle tavsiyede bulunursa harikulade olur. Saygı/sevgi...
Sevgili Romalılar hayatında ilk defa Linux kullanacak birine hangisini önerirsiniz? İkisini de kullanmış olanlar "Pardus şöyledir Ubuntu böyledir" gibilerinden örneklerle tavsiyede bulunursa harikulade olur. Saygı/sevgi...
0
short
(18.12.08)
ubuntu kurdum anlamadım kaldırdım pardus kurdum 2 senedir kullanıyom. artık bi ubuntuya geçmenin vakti geldi heralde.
ben salağım anlamıyorum bu işlerden ama hafif de çakıyorum sanki du bakiim diyorsanız (benim gibi) pardus kurun. ama bi şu "herşeyi bi anda öğrenmiş gibi duran genç ve bilgili tip" gibiyseniz mesela ubuntudan dalın altından kalkabilirsiniz.
0
ophelia
(18.12.08)
(bkz: ubuntu vs pardus/4)

*bu entryde yardimci olacaktir.
0
trimpot
(18.12.08)
hea ayrıca ikisinin de süper forumları var aman ekranım kaydı ses duyamyorum gibi problemlerinize buralarda çözüm bulabilirsiniz.
0
ophelia
(18.12.08)
en güzeli deneyip görmek ben uzunca süredir ikisinide dönüşümlü olarak kullanıyorum ve ikiside şuan gayet basit geliyo.yani zorlanacağını zannetmem ama en basit nlamda ikisinin görünümü ve yüklü gelen programlar farklı-ubuntu gnome,pardus kde masaüstü ortamı kullanıyor-.önce internetten ikisinin de ekran görüntülerine bak hatta youtube den de arat şekilli vidyolarda bulursun hangisi daha sıcak gelirse açılışı onla yap.sarmassa ötekini dene.zaten linux kullanasın varsa birinden birine sardırırsın
0
elanesse
(18.12.08)
walla 3 senedir ubuntu kullanıyorum okuldaki makinalar pardus onuda haftada 3-4 gün günde 2 saat kullanıyorum ubuntu derim update i bol kurulumu kolay ve sanki herşey elinin altında pardus için de daha çok görsel olarak iyi gibi geliyor ama iş yapacaksanız ubuntu diyebilirim...
0
sifatsiz
(18.12.08)
pardus pisi paketlerini kullanıyor, ubuntu ise deb paketlerini kullanıyor. birçok programın deb paketini bulabiliyorsun, ama pisi paketi olan programların sayısı kısıtlı. o yüzden ubuntu'da birçok programı kolayca (paket yöneticisinden ya da deb paketine çift tıklayarak) kurabilirken aynı şey pardus için geçerli değil. ayrıca ingilizcen varsa ingilizce ubuntu forumu çok zengin. ben ubuntu öneririm.

not: pardus da kullandım ben.
0
edge_nabby
(18.12.08)
(3)

kendi kendine kapanan bilgisayar

yoldaki isaretler
önce fare kontorlden çıktı. bilgisayarı kapatıp açayım geçer dedim. bu sefer açıldıktan sonra bana bir dakika süre verip yine kapandı bilgisayar. ve bunu daha sonra da tekrar etti. sebep ne olabilir ben ne yapabilirim?
önce fare kontorlden çıktı. bilgisayarı kapatıp açayım geçer dedim. bu sefer açıldıktan sonra bana bir dakika süre verip yine kapandı bilgisayar. ve bunu daha sonra da tekrar etti. sebep ne olabilir ben ne yapabilirim?
0
yoldaki isaretler
(18.12.08)
explorer güvenlik açığıyla ilgili olmaya?
0
mortifera
(18.12.08)
sp2 hallediyordu onu sanki?
0
mortifera
(18.12.08)
w32 blaster worm başlığında msblaster'ı bulup adını özelliklerini yerini değiştirin dio. ben onu bulamadım. bi de 2 seer olmuştu geri sayım reset bu sefer olmadı. hadi bakalım.
0
🌸yoldaki isaretler
(18.12.08)
(2)

[ laptop ] LCD Ekran Tamiri yapan yer? (istanbul)

enola gay
Hp marka laptop için ekran tamiratı yapan yer var mı bildiğiniz? Servis tercih edilmiyor. Onun dışında bir seçenek varsa iyi olur, tenk yu.
Hp marka laptop için ekran tamiratı yapan yer var mı bildiğiniz? Servis tercih edilmiyor. Onun dışında bir seçenek varsa iyi olur, tenk yu.
0
enola gay
(18.12.08)
mecidiyeköyde sadece laptoplara bakan biryer var. Orası büyük olasılık yapıyordur. Adını hatırlamıyorum ama bir dolu bilgisayar dükkanının olduğu yere gidip birine sorarsan bilirler.
0
kasketli
(18.12.08)
www.dataservis.net
0
murat mc
(18.12.08)
(7)

webcam'den sesli video kaydı almak

radioheadbanger
selam. webcam'den görüntü mikrofondan ses alıp divx ya da xvid olarak video kaydeden, ama bunu yaparken senkron sorunu oluşturmayan program arıyorum. senkron sorunu çok ciddi bir sorun, ses kayıyor. özellikle bu konuda başarılı olan bir program arıyorum. kullandığınız bir program olursa daha iyi olu
selam. webcam'den görüntü mikrofondan ses alıp divx ya da xvid olarak video kaydeden, ama bunu yaparken senkron sorunu oluşturmayan program arıyorum. senkron sorunu çok ciddi bir sorun, ses kayıyor. özellikle bu konuda başarılı olan bir program arıyorum. kullandığınız bir program olursa daha iyi olur, neticede google'la 100 tane program bulabiliyorsun ama hangisi ne derece iyidir bilemiyorsun. referans verebilin yani. teşekkürler şimdiden.
0
radioheadbanger
(18.12.08)
(bkz: virtualdub)
0
co2s2
(18.12.08)
senkron sorunu var onda da
0
🌸radioheadbanger
(18.12.08)
active webcam programini bir dene derim.

www.pysoft.com
0
trimpot
(18.12.08)
(bkz: snag it)
0
brkylmz
(18.12.08)
(bkz: camtasia)
0
thelepermessiah
(18.12.08)
virtualdub'da senkron sorunu varsa kullanılan codec'ler düzgün seçilmemiş demektir. biraz kurcalarsak canavar gibi çalışır..
0
co2s2
(18.12.08)
çok kurcaladım bütün codec'lerde senkron sorunu yapıyor.
0
🌸radioheadbanger
(18.12.08)
(4)

Jasper Board'lu XBOX 360

puppets
Arkadaşlar bir sorun çıkmazsa ocağın sonu, mart başı gibi xbox 360 alacağım. Fakat bu Jasper boardlu modeller kafamı karıştırdı. Amerika'da satışa sunulmuş, "pal" bölge koduna sahip modeller de 2 ay içinde Türkiye'ye gelir diye düşünüyorum. Sorum şu ki jasper board alırsam 3k hatası görme riskim dah
Arkadaşlar bir sorun çıkmazsa ocağın sonu, mart başı gibi xbox 360 alacağım. Fakat bu Jasper boardlu modeller kafamı karıştırdı. Amerika'da satışa sunulmuş, "pal" bölge koduna sahip modeller de 2 ay içinde Türkiye'ye gelir diye düşünüyorum. Sorum şu ki jasper board alırsam 3k hatası görme riskim daha az olur mu? Konsolu aralıksız 3 saatten fazla oynayacak biri değilim ve kullanacağım oda yaz kış serin bir oda. Ayrıca tüplü televizyonda oynayacağım. Sizce ne yapmalıyım? Jasper boardlu modelleri beklemeli miyim yoksa falcon boardlu mu almalıyım?


Not: XBOX 360 ın boardunun hangi model olduğunu nasıl anlayabileceğimi yazarsanız da sevinirim :)
0
puppets
(18.12.08)
eğer acelem yok ben jasperi beklerim diyorsanız bekleyin derim.çünkü bende bekleyeceğim almışken son çıkanı olsun diyorum.her ne kadar 3k riski olsada ne olacağı belli olmaz.şans işi.

nota cevap:volt değerlerinden, çıkış tarihinden ve soketinden anlaşılabiliyor.

pictures.xbox-scene.com
pictures.xbox-scene.com
0
cause
(18.12.08)
istanbul'daki atik elektronik doğal olarak falconlar bitmeden getirmeyiz diyor jasperi.yurtdışından bulmak daha kolaydır da türkiyeye gelmesi epey sürecek gibi.lite on'lar da hacklenmiş.heralde fiyatları biraz daha düşürür.
0
kurtulan adam
(18.12.08)
2008 modellerde heatplate var. Bunun yanında microsoft, garantili olsun olmasın 3 yıl boyunca 3k durumunda birebir değiştirme yapıyor. Nette xboxlive dan banlı cihazların bile yenileriyle değiştirildiğini yazanlar var. Eğer kopya oyun oynama kaygınız varsa nisan-2008 ve sonrası üretim xbox360larda yeni nesil lite-on cd sürücü kullanıldığından fw flash yapılamıyor. Lite-on hacklendi dedikleri de spoofing işlemidir. Cd sürücü sökülüp yeni bir sürücüyle değiştirilir, key dosyaları kopyalanır falan filan. hem riskli hem zahmetli hem pahalı bir iştir. Bu da böyle bir bilgi olsun.
0
neronas
(18.12.08)
yok hayır dvd sürücü değiştirilmiyor yani orjinal lite on makinede kalıyor bu yeni hacklemede.
0
kurtulan adam
(18.12.08)
(2)

itunes album art sorunu

jay kay
bi albumde (compilation) album artlari ayni olmasina ragmen (hepsini secip eskisini silip yenisini koydum) grid yada coverflow gorunumde sanki birsuru album varmis gibi o album artlari cok fazla gosteriyor nasi halledicem bunu
bi albumde (compilation) album artlari ayni olmasina ragmen (hepsini secip eskisini silip yenisini koydum) grid yada coverflow gorunumde sanki birsuru album varmis gibi o album artlari cok fazla gosteriyor nasi halledicem bunu
0
jay kay
(17.12.08)
Albumdeki artistler farklıysa onları tek tek ayırıyormuş bende de öyle gözüküyor. Ya artist bilgilerini boş bırakmak lazım ya da hepsini aynı yapmak lazım galiba.
0
rabbititus
(18.12.08)
ozaman da last.fm e duzgun scrobblanmiyor
0
🌸jay kay
(18.12.08)
(4)

yardım - windows live messenger

douglas noel adams
sevgili ahali,çok tembelim. ya da hakikaten böyle bi' şey yok çünkü biraz da olsa baktım.iki adet hotmail hesabım var. birini kullanmamaya karar verdim ancak msn kişilerimin hepsi de o hesapta. ben, bu kişileri, onlara mail atmadan nasıl kullanmak istediğim hesabın msn'ine ekleyebilirim? windows liv
sevgili ahali,

çok tembelim. ya da hakikaten böyle bi' şey yok çünkü biraz da olsa baktım.

iki adet hotmail hesabım var. birini kullanmamaya karar verdim ancak msn kişilerimin hepsi de o hesapta. ben, bu kişileri, onlara mail atmadan nasıl kullanmak istediğim hesabın msn'ine ekleyebilirim? windows live'ın böyle bir otomatik taşıma olayı var mı? varsa lütfen açıklayınız.

şimdiden teşekkürler.
0
douglas noel adams
(17.12.08)
önce: kişiler > anlık ileti kişilerini kaydet
sonra: kişiler > anlık ileti kişilerini al
0
tasa oturma soguk ceker
(17.12.08)
msn ana penceresinde "kişiler" kısmında "anlık ileti kişilerini kaydet" seçeneğinden kaydedip, onun bi altındaki "anlık ileti kişilerini al" ile de kaydettiğiniz kişileri istediğiniz msne eklersiniz.

öhöm: geç kalmışım :)
0
cumingsoon
(17.12.08)
eyvallah, çözüldü. peki şimdi bu aktardıklarıma nasıl bi' bilgilendirme mesajı gitti?

ya da gitti mi?
0
🌸douglas noel adams
(17.12.08)
kişi eklediğinizde giden kutucuk çıkacak gene karşılarına. falanca sizi ekledi diye.
0
supergirl
(18.12.08)
(1)

Vistanın keyfi kapanmaları

neronas
Dün Vista kurdum ilk defa. Biraz zorlanınca mı artık neyse küsüp kapanıyor. Ekran fade out olup kararıyor akabinde laptop kapanıyor. Zorlamadan kastım da üst üste yapılan işlemler. Dosya kopyalarken firefoxla msnle falan uğraşmak gibi. Neden olur bu?Veriler: Vista ultimate, pentium dual core 1.86ghz
Dün Vista kurdum ilk defa. Biraz zorlanınca mı artık neyse küsüp kapanıyor. Ekran fade out olup kararıyor akabinde laptop kapanıyor. Zorlamadan kastım da üst üste yapılan işlemler. Dosya kopyalarken firefoxla msnle falan uğraşmak gibi. Neden olur bu?
Veriler: Vista ultimate, pentium dual core 1.86ghz, 1gb Ram, 256mb paylaşımlı ekran kartı.
0
neronas
(17.12.08)
ultimate sağlam sistem istiyor..bence o ram yetmez...yetersiz olur
0
rosencruz
(18.12.08)
(4)

Netbook tavsiyesi

la palette
Arkadaşlar max. 10" netbook tavsiyelerinizi öğrenmek istiyorum. Az önce Vatan Bilgisayar' ın sitesinde şöyle bir ürün gördüm, nedir ne değildir benimle paylaşacaklar olursa ben de müteşekkir olurum.http://www.vatanbilgisayar.com/product_details.aspx?I_ID=35565
Arkadaşlar max. 10" netbook tavsiyelerinizi öğrenmek istiyorum. Az önce Vatan Bilgisayar' ın sitesinde şöyle bir ürün gördüm, nedir ne değildir benimle paylaşacaklar olursa ben de müteşekkir olurum.

www.vatanbilgisayar.com
0
la palette
(17.12.08)
Bende de EEE PC var gayet memnunum, pil ömrü çok başarılı ayrıca günlük uygulamalarda hiç sorun çıkarmayan bir işlemcisi var. Alırken acaba memnun kalmaz da performans için 2GB'a yükseltir miyim RAM'i diyordum ama gerek duymadım...
0
crown
(17.12.08)
1 aya yaklasti, ben de gayet memnunum.

Vatandaki fiyati su an biraz yuksek gorunuyor. Online alinacaksa baska sitelere de bakmanizi oneririm. (misal hizlial ve mavibilgisayar)
0
entrapmen
(18.12.08)
asus eee pc 1000h modeli bence fiyat/performans olarak cok cok iyi.. pil omru super zaten.. bence diger netbook'lar arasinda kolaylikla siyriliyor.. ama lenovo ideapad s10 var ona da bir bak derim, tabi turkiye'de bulabilirsen..

shop.lenovo.com:category.details?current-catalog-id=12F0696583E04D86B9B79B0FEC01C087¤t-category-id=BEB99027EA3140D5AE22059B91F3AF15

mavi olani harika ;)
0
katafalk
(18.12.08)
hp mini kullaniyorum ben. artisi ne dersen, diger netbooklar gibi klavyesi kucucuk degil. neredeyse gercek bir klavye boyutunda. eksisi ne dersen cok da bi performans beklememek lazim o islemciyle. cildirtici derecede yavas degil tabii ki ama ben bit netbook'um arkadas ayarini da bil diyor hani..
0
forgotten hopes
(19.12.08)
(3)

laptop önerileri

sanal uyku
ekran kartı çok önemli değil, yani çok iyi bir ekran kartlı makineye para vermektense, daha düşük seviye bir ekran kartı olup, onun yerine işlemci ve ram daha iyi olabilir. sonuçta çok fazla oyun oynanacağını sanmıyorum.bütçe 1500 ytl civarı, ama 1400'e bu var bak ama 1600'e şunu alsan bu 1400'lükte
ekran kartı çok önemli değil, yani çok iyi bir ekran kartlı makineye para vermektense, daha düşük seviye bir ekran kartı olup, onun yerine işlemci ve ram daha iyi olabilir. sonuçta çok fazla oyun oynanacağını sanmıyorum.
bütçe 1500 ytl civarı, ama 1400'e bu var bak ama 1600'e şunu alsan bu 1400'lükten bin kat daha iyi denilebilecek bir model varsa 1600-1700'e kadar da çıkılabilir.
15.4 inç veya biraz daha küçük.
laptop alınacak kişinin çocuğu yurt dışında, sürekli görüşme için istiyorlar. uzun süre dayansın falan filan.
şimdilik asus'a biraz baktım www.teknosa.com ve www.hepsiburada.com uygun gibi. önerileri bekliyorum.
bir de "model olarak bakmaya üşendim ama şu markayı tavsiye ederim" dediğiniz markalar varsa onlar da yardımcı olur.

edit: iyi marka dediysek sony demedik, bütçeye uygun iyi bir marka. :)
0
sanal uyku
(17.12.08)
marka olarak kesinlikle lenovo öneriyorum. bu arada o fiyata düşük konfigürasyonlu da olsa pekala sonhy de bulabilirsiniz.

lenovo modellerine hepsiburada.com
sony e de istanbulbilişim den bakabilirsiniz ( fikir sahibi olmak amacıyla)
0
charlesbukowskiineksi
(17.12.08)
Kusura bakmayin ama bilgisayarin kullanim amacini tam olarak anlayamadim ben. Surekli gorusmeden kasit internet uzerinden gorusme ise ve bilgisayar genel manada ie, msn, skype gibi programlar icin kullanilacaksa o kadar butceye gerek yok. Sokaga atilan paradan baska bir sey degil. Uzun sure dayanmasinin o tur islerde islemci ve ram gibi seylere ihtiyaci yoktur. Halen Amd Athlon 2500+ kullanan birisi olarak bunu soyluyorum (video editing ve tasarim gibi seyleri de yaptigimi belirteyim bu bilgisayarda)
Acikcasi bu yuksek olsun belki ileride kullanilir seyini anlamiyorum. Su an ve en iyi ihtimalle 1 sene o ozellikler kullanilmayacaksa o ozelliklerin bir manasi kalmaz. Yakinda piyasa 4 cekirdekli urunlerle dolmaya baslayacak ve core 2 duolar athlon/p4 gibi olacak.
Azarlar gibi yazmisim azicik ama bu mevzuya gercekten kiziyorum kendimce. Asiriya kactiysa kusura bakmayin.

Yine de marka olarak sunlari goz onunde bulundurmanizi oneririm;
Asus, Lenovo, Dell ve HP
Asus, Hp ve Lenovo'nun uygun fiyatli modelleri mevcut. Ayrica kullanacak kisi mobil kullanacaksa netbook turevlerine de bakmayi dusunebilirsiniz.
0
entrapmen
(18.12.08)
tahminen o tür amaçlar için kullanılacak fakat daha sonradan farklı işlemler yapmaya başlar da bu ne ya yetmiyor bu denmesin en azından.
3-5 gün sonra msn'in ıvır zıvır biton programın yeni versiyonları çıktığında çok yavaş açılıyor ıvır zıvır muhabbetleri de olabilir yani. benim eski p4-2.4ghz işlemcili masaüstüyle de live messenger çalışıyor ama performans cidden çok düşük. 1 yıl sonra bunlar yaşanacağına 3 yıl rahat rahat dayansın en azından?
asus, lenovo ve acer inceledim biraz. dell pahalı değil mi ki? hp'ye de güvenemedim pek. bir de servis olayları var tabi onlar nasıldır?
0
🌸sanal uyku
(18.12.08)
(2)

virus mu bu? sysdate.exe

terp
sysdate.exe diye bi program calisiyor. nette trojan oldugu yaziyor. bundan nasil kurtulurum, netteki tarifler cok karisik geldi? bu viruse yakalanan baskasi varsa cek sifonu gitsin gibi bi yol gosterirse cok super olur.tesekkurler..
sysdate.exe diye bi program calisiyor. nette trojan oldugu yaziyor. bundan nasil kurtulurum, netteki tarifler cok karisik geldi? bu viruse yakalanan baskasi varsa cek sifonu gitsin gibi bi yol gosterirse cok super olur.
tesekkurler..
0
terp
(17.12.08)
size guvenli kip altinda 1 doz (bkz: combo fix)oneriyorum, muhtemelen derdinize cozum olacaktir.
0
oligomer
(17.12.08)
yaptim daha da kotulesti. msconfig bulunamadi diye hata mesajlari falan cikmaya basladi
:(
0
🌸terp
(17.12.08)
(1)

Linux samba format nedir?

paranormal
Elimdeki WD harici diskin içindeki sabit diski değiştirmek istiyorum. Yapılıp yapılamayacağından emin olmadığım için, yeni disk almadan önce başka bir disk ile denedim fakat olmadı. WD'in teknik servisine ilgili bir mail attım, şöyle bir cevap geldi:One of the same drives must be inserted and will n
Elimdeki WD harici diskin içindeki sabit diski değiştirmek istiyorum. Yapılıp yapılamayacağından emin olmadığım için, yeni disk almadan önce başka bir disk ile denedim fakat olmadı. WD'in teknik servisine ilgili bir mail attım, şöyle bir cevap geldi:

One of the same drives must be inserted and will need to be in a linux samba format...

Ne alaka, bilgisi olan var mı acaba?
0
paranormal
(17.12.08)
haaaa,

şöyle yapabilirsin iki diski de makineye bağla, norton ghost ile disk to disk yap, böylece ondaki samba format yenisinde de olmuş olacak.
0
tasa oturma soguk ceker
(17.12.08)
(3)

dehset bir programlama sorusu gibi

terp
soyle bir olay ariyorum:-excelde bir dosyada bana 50 tane isim gelecek. (ad, soyad altalta)-ben bir grafik programinda (photosop,indesign,corel,...) bir sablon cizecegim.-program bu excel dosyasindaki isimleri teker teker alip cizdigim sablona oturtacak.-ve bu sekilde yazicidan cikti alacagim.-sonuc
soyle bir olay ariyorum:

-excelde bir dosyada bana 50 tane isim gelecek. (ad, soyad altalta)
-ben bir grafik programinda (photosop,indesign,corel,...) bir sablon cizecegim.
-program bu excel dosyasindaki isimleri teker teker alip cizdigim sablona oturtacak.
-ve bu sekilde yazicidan cikti alacagim.
-sonucta isme ozel yazi basilmis olacak. (davetiye zarfina ayri ayri isim yazmak gibi)

mumkun mudur? var midir? nasildir?
tesekkurler..
0
terp
(17.12.08)
aslinda basit bir sey istiyorum. sablon dedigim resim manzara su bu degil. normal davetiyenin on yuzune davetlinin adinin yazilmasina benzer bi durum. misal:

printerin haznesine davetiyeleri koyucam. excel dosyamdaki listeyi bu programla bastiracagim duz kagida:
"Sayin Kaykil Ceksin ve Esi"
"Sayin Kama Sutra ve Esi"
"Sayin Magaraadami ve Esi" diye pit pit pit cikacak..
0
🌸terp
(17.12.08)
biz üyelik kartı bastırıcaktık, bi programı var bunun. ökzüler şöyle yapmıştı, tüm yazılar 10 punto arial blackti. biz garamond 12 italic gibi bir şey istiyorduk. bunlar böyle yapınca sinirlendik, çok yoktu zaten freehand de elimizle yaptık.

kısacası bunun bir programı var. bizim işi yapan adamlar öküz oldukları için yapamadılar bence. yoksa o font falan olayı da bence excell'de hepsini seçip değiştirildiğinde yapılabilirdi. ama arial black sorun olmayacaksa basit bir iş.
0
cre
(18.12.08)
valla fontlar degisecek.. ozel makinalarin ozel programlari var 6000-7000 dolar fiyatli. o parayi vermek istemiyorum pek :)
0
🌸terp
(18.12.08)
(3)

ati mobility radeon driver

sanal uyku
bana ati mobility radeon hd3650 için son driverı bulabilir misiniz? sitesindeki drivers kısmına baktım, radeon hd3650 için driver var ama mobility radeon'lara girince hd modelli bir şey yok. hangisini seçeceğimi bilemedim. (windows vista 32bit)
bana ati mobility radeon hd3650 için son driverı bulabilir misiniz? sitesindeki drivers kısmına baktım, radeon hd3650 için driver var ama mobility radeon'lara girince hd modelli bir şey yok. hangisini seçeceğimi bilemedim. (windows vista 32bit)
0
sanal uyku
(17.12.08)
3600 serisini indirmeniz gerekiyor.

driver: a248.e.akamai.net

türkçe kontrol paneli: a248.e.akamai.net
0
trimpot
(17.12.08)
Güvenli bağlantı hatalı
www.ati.com geçersiz bir güvenlik onay belgesi kullanıyor.
Onay belgesi sadece a248.e.akamai.net adı için geçerli.
(Hata kodu: ssl_error_bad_cert_domain)

diyor

edit: ayrıcalık tanı falan dedi ati.amd.com'a girdi ama orada da 403 verdi.
0
🌸sanal uyku
(17.12.08)
oppps pardon.

ati.amd.com
0
trimpot
(17.12.08)
(1)

[Win] Sanal bellek - Takas dosyası - Swap file - pagefile.sys; Nerede olmalı?

late viper
`Takas dosyası`nın nerede olması daha iyidir?İkiye bölümlenmiş tek diskte; takas dosyası işletim sisteminin olduğu bölümde mi olmalıdır?İki ayrı sabit disk kullanıyorsak; takas dosyasını, işletim sistemi kurulu olmayan diskte oluşturmanın yararı/zararı olur mu?
Takas dosyasının nerede olması daha iyidir?
İkiye bölümlenmiş tek diskte; takas dosyası işletim sisteminin olduğu bölümde mi olmalıdır?
İki ayrı sabit disk kullanıyorsak; takas dosyasını, işletim sistemi kurulu olmayan diskte oluşturmanın yararı/zararı olur mu?
0
late viper
(17.12.08)
yararı olmaz ve büyük ihtimalle zararı da olmaz. mesele disk in o dosyaya erişim hızı ile ilgilidir. çok zaruri bir durumun yoksa kurcalamakta fayda görüyorum.
0
rezildede
(17.12.08)
(1)

outlook 2007

nano mercy
kopya outlook 2007 kullanıyorum. 6 adet e mail hesabı ve 2 adet pst var. son bir kaç gündür kendi kendine kapanıyor alet. sorun ne olabilir? teşekkürler
kopya outlook 2007 kullanıyorum. 6 adet e mail hesabı ve 2 adet pst var. son bir kaç gündür kendi kendine kapanıyor alet. sorun ne olabilir? teşekkürler
0
nano mercy
(17.12.08)
the bat kullan. outlook dandik baya.
0
bryan fury
(17.12.08)
(2)

bi yazılım adı soruyom silmeyebilirim

loststone
şimdi bi laptop'a format atıp windows kurdum az evvel. ama anakartın CD'si yok. dolayısıylan ethernet bile işlevsiz durumda.üzerindeki donanımların, kartların falan ne olduğundan bihaberiz. internetten sürücü indiremiyoruz kafamıza göre.bi ara bi yazılım vardı. çalıştırınca bilgisayardaki tüm donanı
şimdi bi laptop'a format atıp windows kurdum az evvel. ama anakartın CD'si yok. dolayısıylan ethernet bile işlevsiz durumda.

üzerindeki donanımların, kartların falan ne olduğundan bihaberiz. internetten sürücü indiremiyoruz kafamıza göre.

bi ara bi yazılım vardı. çalıştırınca bilgisayardaki tüm donanımları rapor halinde sunuyordu. onun adı nedir? yahut o işimize yarar mı bu durumda?

"Yaşasın Altay Dağları!" diyerek bu sorumu bitireyim.
0
loststone
(17.12.08)
everest - www.lavalys.com
0
trimpot
(17.12.08)
driver magician diye bir program vardı. bilgisayardaki donanımları tespit ediyor gerekli driver dosyalarını indiriyordu. fakat internete bağlı olmayı gerektiriyor; ethernet işlevsiz olunca bir işe yaramaz herhalde.
0
tembel degilim useniyorum
(17.12.08)
(1)

driver.cab

cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
selamlar,windows xp yüklüyorum da, driver.cab dosyasını kopyalayamadı cd'den. atla dedim ben de. bu ilerde bir sorun çıkarmadan internetten indirsem dosyayı da sistem klasörüne atsam olur mu? problem çıkar mı?
selamlar,
windows xp yüklüyorum da, driver.cab dosyasını kopyalayamadı cd'den. atla dedim ben de. bu ilerde bir sorun çıkarmadan internetten indirsem dosyayı da sistem klasörüne atsam olur mu? problem çıkar mı?
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(17.12.08)
sanirim driver.cab windows ile gelen suruculeri iceriyor. tahminimce atlarsaniz suruculer otomatik olarak taninmayabilir. windows kurulduktan sonra suruculeri sizde bulunan surucu cd'sinden falan yukleyebilirsiniz.

surucu cd'si yoksa internetten de suruculeri indirebilirsiniz ancak bunun icin ethernet kartinin kurulmasi lazim once.
0
fdegir
(17.12.08)
(2)

xbox 360 için monitör

kurtulan adam
xbox 360 a takılmak üzere ,makinanın nimetlerinden üst düzeyde faydalanmamı sağlayacak bir monitör önerebilir misiniz?daha ötesi özellikleri beni ilgilendirmiyor.
xbox 360 a takılmak üzere ,makinanın nimetlerinden üst düzeyde faydalanmamı sağlayacak bir monitör önerebilir misiniz?daha ötesi özellikleri beni ilgilendirmiyor.
0
kurtulan adam
(17.12.08)
720p ya da 1080p gösterebilen bir monitör olması yeterli. tabi hdmi ya da dvi girişi ya da component girişleri olmalı. dvi olanlar var da hdmi vs meselesini bilmiyorum 40 inç monitör almak yerine 40 inç lcd tv almayı tercih ederim.
0
ozdek
(17.12.08)
bende hpw2228h var. hdmi girişi de var. ben pc'de kullanıyorum ama monitörü alırken baya araştırmıştım genelde bunu xbox ve ps3 için alıyorlarmış. sözlükten bu başlığa bakarsan detaylımtrak bir şeyler yazmıştım.
0
cre
(18.12.08)
(1)

İşCep

mabl
İşCep'i Samsung E 250 telefonuma yükledim. Müşteri no ve Şifre giriyorum, YÜKLENİYOR ekranı geliyor bi süre, 1-2 dakika felan, ondan sonra teknik nedenden yapamadık mesajı veriyor.Düzgün olarak kullanabilen var mı bunu? Ya da neden oluyodur bu sorun?
İşCep'i Samsung E 250 telefonuma yükledim. Müşteri no ve Şifre giriyorum, YÜKLENİYOR ekranı geliyor bi süre, 1-2 dakika felan, ondan sonra teknik nedenden yapamadık mesajı veriyor.
Düzgün olarak kullanabilen var mı bunu? Ya da neden oluyodur bu sorun?
0
mabl
(17.12.08)
Teşekkürler, sitedeki Samsung ayarlarını yapınca düzeldi.
0
🌸mabl
(17.12.08)
(1)

mac dvd bölgesi değiştirme?

cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
selamlar,apple mac'lerde dvd bölgesi değiştirme sayısı maksimum 5 olarak verilmiş. e biz 3 defa değiştirdik şimdiden git gel yapa yapa. şimdi amerika türkiye ve tekrar amerika yapacağız. ne olur bizim halimiz? 5'ten sonrası yok mudur?teşekkürler.
selamlar,
apple mac'lerde dvd bölgesi değiştirme sayısı maksimum 5 olarak verilmiş. e biz 3 defa değiştirdik şimdiden git gel yapa yapa. şimdi amerika türkiye ve tekrar amerika yapacağız. ne olur bizim halimiz? 5'ten sonrası yok mudur?

teşekkürler.
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(17.12.08)
bazi programlar kullanarak unlock edilebildigini duymustum. onunla ugrasmak yerine VLC kullanin, onda izlenebiliyor cogu. bide system preferencestan cd ye girip when you insert a dvd yi VLC yaparsaniz rahat olur
0
jay kay
(17.12.08)
(1)

Sürekli değişen çözünürlük

derectus
Vista home premium kullanmaktayım. ve bilgisayarımı her açışımda ekran çözünürlüğü 800x600 olarak açılıyor. düzeltiyorum, kullanıyorum, kapatıyorum, açıyorum yine 800x600.nedir çözümü bir el atsanız?
Vista home premium kullanmaktayım. ve bilgisayarımı her açışımda ekran çözünürlüğü 800x600 olarak açılıyor. düzeltiyorum, kullanıyorum, kapatıyorum, açıyorum yine 800x600.
nedir çözümü bir el atsanız?
0
derectus
(17.12.08)
driverdan kaynaklaniyor olabilir. yeni cikan bir driver varsa ona gecin. eger bu ise yaramazsa sag tus ozellikler > ayarlardan degistirmek yerine ekran kartinin ureticisi tarafindan uretilen panelden giris yapin. ornegin nvidia icin nvidia control panel > ekran > cozunurluk ozelliklerini degistir.

sayet bunlar da ise yaramazsa windowsdan kaynaklaniyordur ona cozum registryden geciyor olabilir (belki, tamamen tahmin bu)
0
entrapmen
(17.12.08)
(6)

Telefonu değiştirmek ve değiştirmemek.

alkolik imam
Aziz duyuru sakinleri!Çok garip bir sorunum var sizlere bunu danışacağım. Halen Nokia 6600 kullanıyorum. Bana kalsa değiştirmek istemiyorum. İşimi görüyor, mesajlaşma konuşma en fazla kırk yılda bir resim çekme. 3-5 sene önce manyalık derecesinde ilgileniyordum fakat bir anda telefonla ilişkim kalma
Aziz duyuru sakinleri!
Çok garip bir sorunum var sizlere bunu danışacağım. Halen Nokia 6600 kullanıyorum. Bana kalsa değiştirmek istemiyorum. İşimi görüyor, mesajlaşma konuşma en fazla kırk yılda bir resim çekme. 3-5 sene önce manyalık derecesinde ilgileniyordum fakat bir anda telefonla ilişkim kalmadı. Değiştiresim yok bu telefonuda ama artık iyice teklemeye başladı. Aşırı pis ne kadar temizlesemde dezenfekte edilemiyor yılların tozu kiri var üzerinde.

Hala çalışıyor değiştirmek için bahanem yok ama nalet olsun içimdeki bu kapital dürtüye yeni bir telefon al diye zorluyor beni.

Napsam bilemedim?
0
alkolik imam
(17.12.08)
aynı dertten ben de müzdaribim, kelimesi kelimesine..

arkadaşım geçenlerde n95 aldı, elime alıp kurcaladıkça içim eridi..
bi o tarz bişi alasım geliyor, bi eski modellere dönesim geliyor..
sıradan bi telefon alayım, çatır çatır mesajlaşmaya yarayıp alo dememe yetsin diyorum bazen..
bazen de lan şunda bi wi-fi olaydı da maillerime bakaydım böyle sıra beklerken diyorum..
üstüne bi de 6600'a bağlanmış olmanın verdiği rahatsızlık felan..

ihtiyaçlarına bi göz at.. vayfaylı leptopun, dijital fotoğraf makinen, pidieyin felan varsa en düz telefonu al..
yok hepsi olsun dersen de bi n95, bi iphone felan al..

lakin ben bile daha karar veremedim.
0
thefalloftekin
(17.12.08)
temel ozelliklerini kullaniyorsaniz, 100 bilemedin 200 liraya cok zorlamayacak orta modeller mevcut. ozellikle nokia istiyorsaniz, rahatca bulabilirsiniz derim.
0
paradoxical
(17.12.08)
sizinle aynı durumdayken telefonum bozulunca mecbur arayışa girdim ve nokia n78'de karar kıldım. bir kere 4-5 yıl 6600 kullandıyanız symbian s60'a alışmışsınız demektir ve s40 sizi kesmeyecektir. n78'i hem nispeten ucuz olduğu için hem de orta karar bir performans sunduğu için(kamerası 3.2 mp, wifi var gps var vs.) tercih ettim. size tavsiyem orta sınıf symbian destekleyen bir telefon almanız. 6600'ın yavaş menü hızından sonra ilaç gibi geldi bu telefon onu da belirtmem lazım.
0
montreal
(17.12.08)
0
bryan fury
(17.12.08)
@bryan fury
2. el arabaya girerim innov8 yerine :)
0
🌸alkolik imam
(17.12.08)
xpressmusic telefonlar iyi ince şık ve mp3 player tadında
0
yuto
(17.12.08)
(2)

laptop tuş değişimi

ak you war
laptopun çıkan ve bir daha yerine sokamadığımız "d" ve "sol ok" tuşunu değiştirmek istiyoruz. iki tuşun da altındaki mikroskobik plastik tutturgaçlarında sorun var sanırım. boş olan yerlerine bastığımızda çalışıyor. yani tek sorun tuşların yerine oturmaması. sözkonusu laptopun markası asus. ortalama
laptopun çıkan ve bir daha yerine sokamadığımız "d" ve "sol ok" tuşunu değiştirmek istiyoruz. iki tuşun da altındaki mikroskobik plastik tutturgaçlarında sorun var sanırım. boş olan yerlerine bastığımızda çalışıyor. yani tek sorun tuşların yerine oturmaması. sözkonusu laptopun markası asus. ortalama ne kadara mal olacağı konusunda bir bilgisi olan var mıdır acep?
0
ak you war
(16.12.08)
tırnaklar kırılmamışsa yerine takabilirler. kırılmışsa ve eğer ellerinde varsa yedek bir klavyeden tuş çıkarıp takabiliyorlardı, benimkini o şekilde bedavaya değiştirmişlerdi(markası dell'di). lakin böyle yerler bulmak çok güç. geçen günlerde bir arkadaşımın tamamen klavyesini değiştirdiler bu sebeple.(bunun da markası dell ama asıl dell teknik servisine gitmedi sanırım). fiyat olarak da şunu buldum:
www.dataservis.net
arama bölümüne asus klavye yazarsanız diğer modeller de çıkıyor.
0
eruda
(16.12.08)
kadıköydeki yazıcıoğlu işhanında bulabilirsiniz. en son 5 ytl ye almıştım.(baya oldu ama) laptopunuzla beraber gidip taktırabilirsiniz. yine o fiyat civarıdır.
0
philosophia
(16.12.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.