Giriş
(3)

Ethernet Sorunu

calimdor
modeme usb'den bağlandığımda bazı sorunlar çıktığı için -connections tray vb.- ethernetle bağlanmak istedim. bundna yaklaşık 1-2 ay önce ethernetle bağlanmama rağmen artık bağlanamıyorum. ethernet kartını bilgisayarım görmüyor.bunun sebebi nolabilir? aşağıda koyduğum resimde normal şartlarda etherne
modeme usb'den bağlandığımda bazı sorunlar çıktığı için -connections tray vb.- ethernetle bağlanmak istedim. bundna yaklaşık 1-2 ay önce ethernetle bağlanmama rağmen artık bağlanamıyorum. ethernet kartını bilgisayarım görmüyor.

bunun sebebi nolabilir? aşağıda koyduğum resimde normal şartlarda ethernet de gözükürdü ancak artık gözükmüyor. bunu nasıl düzeltebilirim? ethernetimin herhangi bir driverı yok, hiç olmamıştı o yüzden driver yüklemesi demezseniz sevinirim.
0
calimdor
(23.12.08)
eğer dahili değil ise ethernet kartını çıkartıp takın. eğer dahili ise bios dan disable edilmiş olabilir.
0
birberberbirberberebreberber
(23.12.08)
Eger bu durum Hamachi'yi yükledikten sonra olduysa, Hamachi'yi kaldirip tekrar deneyin.
0
trimpot
(23.12.08)
hamachi genellikle cakismiyo ethernet kartlar ile. kendi bilgisayarimda iki ethernet karti var, hamachi de kullaniyorum sifir sorun yasadim. ola ki elektriler gittiyse ettiyse bir sekilde driver gitmistir. benim tavsiyem ethernetin calisitig son tarihe sistem geri yukleme yapip, akabinde bugun ile o gun arasindaki farklara bakmaktir. o gun de gormezse etherneti muhtemelen hardware sorunudur.

ha bir de muhtemelen driver sorunu olsa acilista gorur "yeni donanim bulundu" mesaji verir. vermiyorsa hardware olmasi muhtemeldir.
0
polifonik osuruk
(23.12.08)
(7)

sorunlu bir harddisk

chak 666
usb kutu ile bilgisayarıma bağladığım harddisk ten başta "tık tık" diye ses gelmekte. sonra da usb bağlantısını göstermekte. ama harddisk gözükmüyor. fıldır fıldır dönüyor harddisk ama görüntü yok. nedir bunun derdi? ne yapmam lazım? hdd markası samsung.kutu ise başka bir hdd ile çalışıyor.
usb kutu ile bilgisayarıma bağladığım harddisk ten başta "tık tık" diye ses gelmekte. sonra da usb bağlantısını göstermekte. ama harddisk gözükmüyor. fıldır fıldır dönüyor harddisk ama görüntü yok. nedir bunun derdi? ne yapmam lazım?

hdd markası samsung.
kutu ise başka bir hdd ile çalışıyor.
0
chak 666
(23.12.08)
diskiniz "kafa atıyor". yani fiziksel darbe yemiş ve yüzeyden okuma yapamıyor. büyük ihtimalle.
0
dehri
(23.12.08)
fiziksel hata olabilir hdd'de. elektrik gidip gelmesinden yanmış olabilir mesela. tık tık sesi de tam bu duruma uygun - ha derseniz nerden biliyosun - ki duyuyorum ben ta burdan pc başından - iki adet hdd'ni tedaş'a kurban veren birisi olarak o sesi iyi bilirim :(
0
alexander the one point five
(23.12.08)
fiziksel darbe=çöp

kurtarılabilecek bölümler filan yokmudur yahu ?
0
🌸chak 666
(23.12.08)
kurtarılır neden kurtarılmasın? ya birkaç (çok) yüz dolar ayırıp veri kurtarma hizmeti alırsınız, ya da aynı diskten bir tane daha bulup parçaları tamamlayarak şansınızı zorlarsınız.
0
dehri
(23.12.08)
yalnız bu ses usb bağlantısı gözükten sonra kesiliyor. bunun bir önemi var mı?
0
🌸chak 666
(23.12.08)
eger denemediyseniz, baska bir bilgisayarda deneyin.
hdd virüs yemis olabilir.
0
trimpot
(23.12.08)
sorunun oldugu parcaya gore tamir edilebilir de, edilemeyebilir de. eger degisebilecek bir parca ise ayni model bir hdd'den alinip takilabilir falan filan. fakat kafa atma durumu varsa muhtemelen tamir olmaz ve bigi kurtarma yeterince tuzludur
0
polifonik osuruk
(23.12.08)
(1)

Firefox Çökme Sorunu?

mim
Selamlar, WinXP Pro SP2 üzerinde Firefox 3.0.5 yükseltmesinden sonra çöktü. Ama tam çökme değil, şöyle ki; ff açılıyor, kullanabiliyorum, yer imlerim duruyor, ancak eklentiler sekmesinin içeriği görünmüyor, önceki eklenti ve temalar ayarlanmıyor, yer imleri düzenlenmiyor, yeni eklenti inmiyor, özell
Selamlar, WinXP Pro SP2 üzerinde Firefox 3.0.5 yükseltmesinden sonra çöktü. Ama tam çökme değil, şöyle ki; ff açılıyor, kullanabiliyorum, yer imlerim duruyor, ancak eklentiler sekmesinin içeriği görünmüyor, önceki eklenti ve temalar ayarlanmıyor, yer imleri düzenlenmiyor, yeni eklenti inmiyor, özelleştirme yapılınca ff kapanıp çökme habercisi açılıyor, güvenli kipte bile ayar yapınca ayarları kaydetmiyor vs... Firefox'u birkaç defa kaldırıp kurmayı denedim hatta registry ayarlarından da temizledim ama sonuç değişmedi, başka bir partitionda win 98 ile birlikte eski versiyon (2.1) kurulu ondan olabilir mi diye düşündüm ama o partition yedek olarak duruyor, kullanmıyorum.
Şimdi, Opera, ie7 vs. tavsiyeleri yerine Firefox sevdalılarından bu soruna bir çözüm bekliyorum; sonuçta bu tilki ile birkaç yıllık dostluğumuz var ve onu kaybetmek istemiyorum.
0
mim
(23.12.08)
1) firefox'u uninstall edin.
2) "C:\Documents and Settings\[Kullanıcı Adı]\Application Data" klasörüne girin. (bu klasörü görmek için gizli dosyaları göstertmeniz lazım.) ordaki mozilla klasörünü silin.
3) firefox'u install edin. güle güle kullanın.
0
edge_nabby
(23.12.08)
(1)

windows vista sp1 de dvd romlar birden bire yok oldu?

dirk pitt
son 3 gündür vista dvd romları görmemeye başladı. restart ettim yine görmedi. bilgisayarı kapayıp bağlantılara baktım, onlarda da sorun yok. nedendir acep?not: vista kullanma, xp ye dön gibi cevaplar vermeyin lütfen.
son 3 gündür vista dvd romları görmemeye başladı. restart ettim yine görmedi. bilgisayarı kapayıp bağlantılara baktım, onlarda da sorun yok. nedendir acep?

not: vista kullanma, xp ye dön gibi cevaplar vermeyin lütfen.
0
dirk pitt
(23.12.08)
dvd romlarınızın driverlarını yüklemeyi unutmuş olabilir misiniz?
0
oldboy
(23.12.08)
(2)

laptop fani

osuruklu
ya benim bilgisayarin fanindan manyak manyak sesler geliyo a dostlar. azalip artan sekilde virrrr virrrr virrrr diye. bilyasi dagilmis gibi boyle. neyseankara'da gidip boyle modelini soyleyip guzelcene bi fan alabilecegim neresi var acaba?model soylemesem de olur aslinda, gorsem de olur. belki lazim
ya benim bilgisayarin fanindan manyak manyak sesler geliyo a dostlar. azalip artan sekilde virrrr virrrr virrrr diye. bilyasi dagilmis gibi boyle. neyse

ankara'da gidip boyle modelini soyleyip guzelcene bi fan alabilecegim neresi var acaba?

model soylemesem de olur aslinda, gorsem de olur.

belki lazim olur, acer aspire 5102WLMI bu arkadas.

optum sizleri.
0
osuruklu
(23.12.08)
garantisi varsa gidip servisinden takdırın fanını aksi halde garantisi iptal olacaktır laptobun.
0
bir zamanlar cocuktum
(23.12.08)
yaw garantisi yok, hem yurtdisindan almistim, hem de iki sene once yazin.
0
🌸osuruklu
(23.12.08)
(1)

Outlook da hotmail hesabı için kural oluşturma

no christ requiress
hiç mi sans yok?belli bir adresten gelen maillerin, belli bir klasorde toplanmasini istiyorum ama hotmaili desteklemez diyor. kesin ve net midir, yok mudur bir yolu?
hiç mi sans yok?

belli bir adresten gelen maillerin, belli bir klasorde toplanmasini istiyorum ama hotmaili desteklemez diyor. kesin ve net midir, yok mudur bir yolu?
0
no christ requiress
(22.12.08)
hotmailden ileti aldığınızı varsayarak: outlook 2000-2003-2007'lerda "x" hesabından gelen mailler "a" klasörüne gitsin tarzında detaylı kurallar var.
0
birberberbirberberebreberber
(22.12.08)
(4)

ekran çözünürlüğü - film çözünürlüğü ilişkisi

weeping guitar
1280x1024'lük standart lcd ekran çözünürlüğünde 720p (1280x720) filmlerde çok az takılan, 540p (960x540) filmlerde ise hiç sorunu olmayan bir bilgisayar (biraz eski bir bilgisayar) 1920x1080'lik ekran çözünürlüğünde (full hd bir tv bağlıycam da) aynı filmlerde nasıl bir performans gösterir? yoksa as
1280x1024'lük standart lcd ekran çözünürlüğünde 720p (1280x720) filmlerde çok az takılan, 540p (960x540) filmlerde ise hiç sorunu olmayan bir bilgisayar (biraz eski bir bilgisayar) 1920x1080'lik ekran çözünürlüğünde (full hd bir tv bağlıycam da) aynı filmlerde nasıl bir performans gösterir? yoksa aslında ekran çözünürlüğü ile media player classic'in zoom fonksiyonu arasında o kadar kuvvetli bir bağ yok mu?
0
weeping guitar
(22.12.08)
tamamen ekran kartının desteklemesi ile alakalı,full hd çözünürlüğü ekran kartınız destekliyorsa rahat rahat izlersiniz.kendi deneyimlerime dayanarak bağladıktan sonra full hd film izlemeye çalıştığımda benim ekran kartım filmi kaldıramadı ya da bilgisayar takılmaya başladı.(belkide film bozuktu bilemiyorum)
0
buffy de vampir sayilir
(23.12.08)
Yaniliyor olabilirim, ama 720p'yi cozerken zorlanan bilgisayar 1080'i yapamaz, ya da cok kotu yapar.
0
wpi
(23.12.08)
valla ekran kartının internetteki specifications'ında (evet türkçeyi katlettim) max. resolution: 2048x1536 yazıyor ama full-hd denen olay ayrı bir standart değildir umarım. (1920x1080'se 1920x1080'liğini bilmeli değil mi)

edit: nvidia'nın sayfasına baktım, kartın full-hd desteği varmış.
0
🌸weeping guitar
(23.12.08)
@wpi, bilgisayar yine 720p'yi çözecek ama 1280x1024'te değil 1920x1080'de göstermeye çalışacak.
0
🌸weeping guitar
(23.12.08)
(5)

internal ip adresimi sabit ip haline getirmek?

zubundy
port açmam gerek,utorrent beni delirtecek yoksa...nasıl yapacam bu işi, herşeyi öğrendim, internal ipyi sabit ip yaparsam sorun çözülecek.allah rızası için bi el atıverin gençler
port açmam gerek,utorrent beni delirtecek yoksa...
nasıl yapacam bu işi, herşeyi öğrendim, internal ipyi sabit ip yaparsam sorun çözülecek.allah rızası için bi el atıverin gençler
0
zubundy
(22.12.08)
ag baglantilarindan ipyi kendiniz atayin.%99 dhcp ile aliyorsunuzdur.
tabi once baslat->cmd->ipconfig yazip hangi class ip aldiginizi ogrenin. o ipyi statik olarak atayin. modemin ipsini de ag gecidi olarak girmeyi unutmayin
0
anakinskywalker
(22.12.08)
sos fistik olsun mu
(22.12.08)
sabit ip'yi aldığınıza göre gerekli port yönlendirmesini yapabilmek için modemin nat(network adress translator-ağ adres çeviricisi) ayarlarına erişmen gerekiyor.

router modelinizi yazarsanız yardımcı olmaya çalışabilirim. evet.
0
birberberbirberberebreberber
(22.12.08)
sabit ipyi aldım ama şimdi de nod32nin utorrentin çalışmasına izin vermesi gerek, bu naslı yapılır
0
🌸zubundy
(22.12.08)
port numarasını eklemen gerekiyor ayarlarından biryerlere. nod32 bilmem ben. ama bu yaptıkların "nat" yapmadan bi işe yaramaz.
0
birberberbirberberebreberber
(23.12.08)
(5)

internetteki hız sorunu

masterkoc
benim internet bağlantımı 3 pc ye paylaştırdım şimdi ana pc de (yani kendi pc de) internet hızının düşmemesi için bir program varmıdır? bağlantım 2 megabit ama hız bazen çok düşüyor diğer pc nin modem kablusunu çekince internet cosuyor. yani diğer pc lere hızlarında sınırlama yapabileceğim program v
benim internet bağlantımı 3 pc ye paylaştırdım şimdi ana pc de (yani kendi pc de) internet hızının düşmemesi için bir program varmıdır? bağlantım 2 megabit ama hız bazen çok düşüyor diğer pc nin modem kablusunu çekince internet cosuyor. yani diğer pc lere hızlarında sınırlama yapabileceğim program var mıdır ?

şimdidien çok teşekkürler
0
masterkoc
(22.12.08)
net limiter tarzi programlarla bu programlari kurdugun bilgisayarlarin internet bant genisliklerini sinirlandirabilirsin.
0
desdinova
(22.12.08)
aslında komşumla paylaştığımdan oluyor sorun onu nasıl yapacaz o pc lere program kurmak gibi bir şansım yok da
0
🌸masterkoc
(22.12.08)
Tamda bunu sorucaktım.Maalesef ki o şekilde yapmanın bir yolu yok( Çok kesin konuştum ancak aynı konudan bende müzdaribim.Neler yaptım ettim olmadı ). Yalnız çaktırmadan program olmadan olabilir mi diye sorarsan şöle birşey önerebilirim.

Başlat -> çalıştır -> gpedit.msc -> bilgisayar yapılandırıcısı >yönetim şablonları -> ağ -> Qus paket zamanlayıcısı -> ayarlanabilen bant genişliğini sınırla -> etkin -> bant genişlik sınırı = 20

Eğer hiç dokunulmamışsa o sayı 20 dir.Onu sıfır yapmak interneti daha verimli kullanmanı sağlıyormuş.0 yapınca daha verimli oluyor mu bilmiyorum ancak 70-80 felan yaptığımda bir web sayfası bile iki saatte açılıyordu.Çaktırmadan komşunun bilgisayarına misafirliğe felan gittiğinde bunu yapabilirsin.

Başına iş alırsan karışmam.Hadi bol aksiyonlar.
0
siriquastrum
(22.12.08)
İşime yarayan şu şekilde bir yol var. Modemin kendi ayarlarının bulunduğu sayfayı açın. Eğer ip yada parolayı bilmiyosanız şu sayfa size yardımcı olur. www.adslteknikservis.com

Ayarların bulunduğu sayfadan paylaştığınız kişinin "MAC adresini" bulun. Daha sonra "Bridge Filtering" yada benzeri bir menü olmalı. Oraya edindiğiniz "MAC adresini", type kısmınada "0800" yazarak arkadaşınızı bloklayabilirsiniz.

Yalnız bu işlemler silsilesini layıkıyla yaptığınızda arkadaşınız internete hiç giremeyecek taaki siz ayarları eski haline döndürene kadar.
0
iustitia omnibus
(23.12.08)
o da olmaz yani ortak kullaniyoz zaten ama genede emeginiz için sagolun artik bakalim çok sorun olursa fisi bende arada çekerim ne yapayim
0
🌸masterkoc
(24.12.08)
(2)

Fallout 3 için yardım

godless killing machine
Sanıyorum desteklediği en düşük geforce modeli 6800 imiş. Bende 6600 var. Oyun kuruluyor, demoyu izliyorum, sonra doğumun olduğu sahnede cinsiyeti seçiyorum, sonra ne hikmetse oyun donuyor ama oraya kadar geliyorum, başlangıçta falan da hata vermiyor. Nasıl yaparım da bunu düzeltebilirim? Kesin bi i
Sanıyorum desteklediği en düşük geforce modeli 6800 imiş. Bende 6600 var. Oyun kuruluyor, demoyu izliyorum, sonra doğumun olduğu sahnede cinsiyeti seçiyorum, sonra ne hikmetse oyun donuyor ama oraya kadar geliyorum, başlangıçta falan da hata vermiyor. Nasıl yaparım da bunu düzeltebilirim? Kesin bi ibnelik var bu işte.
0
godless killing machine
(22.12.08)
Donduğu yerde senin kartın desteklemediği bir efekt devreye giriyor olabilir. Önce ekran kartı driver'ını update edin, sonra oyunun ayarlarından efektleri kısın. Muhtemelen yapmışsınızdır bunları da olmazsa başka çaresi yok. Bende de prey de yapmıştı aynı şeyi. Hiç takılmadan oynuyordum, bir yerde kapı açmam gerektiğinde kilitlenip kalıyordu. Sistem upgradeden başka yapacak birşey yok.
0
neronas
(22.12.08)
aa kapalı değil mi? cinsiyeti seçene kadar aa olsun, bloom effect olsun (bunda var mıydı emin olamadım şimdi), (aa kapalıysa) hdr olsun hiç bir efekt yok. o efekt devreye girince gpu sçıyordur.
0
deckard
(22.12.08)
(1)

firefox - yer imleri araç çubuğu

sanal uyku
firefox'ta bu üstteki kısayolların olduğu barı nasıl 2 satır yaparız?
firefox'ta bu üstteki kısayolların olduğu barı nasıl 2 satır yaparız?
0
sanal uyku
(22.12.08)
kendim sordum kendim cevapladım:
addons.mozilla.org
0
🌸sanal uyku
(22.12.08)
(6)

Bilgisayarda arkaplanda birsey calisiyor sanki

ermanen
Arkadaslar cpu'da bir zorlanma veya artis olmamasina ragmen, bilgisayarda bir ikinma oluyor, aslinda yavaslama durumu cok az ama yine de sinir ediyor. Dedigim durumu laptop'un power isiginin yanindaki silindir seklindeki isigin durmadan yanip sonmesi ve laptop'tan ses gelmesinden cikariyorum. Ne ola
Arkadaslar cpu'da bir zorlanma veya artis olmamasina ragmen, bilgisayarda bir ikinma oluyor, aslinda yavaslama durumu cok az ama yine de sinir ediyor. Dedigim durumu laptop'un power isiginin yanindaki silindir seklindeki isigin durmadan yanip sonmesi ve laptop'tan ses gelmesinden cikariyorum. Ne olabilir, ne yapayim?

edit: acilirken veya acildiktan sonra donuyor bazen.
10 kusur antibilmemne programlariyla tarattim..
0
ermanen
(22.12.08)
bi ctrl alt del yapip gorev yoneticisinden baksaydin en cok ram yiyen programa. olasi ihtimaller sunlar: windows kendisini update etmistir, update olayindan mutevellit yavaslar, virus programi otomatik taramaya kaptirmistir, trojan neyindir ki taratmissiniz dusuk ihtimal bu, agda bulunan bilgisayar warsa sizden dosya cekiyor olabilir ya da bunun gibi paylasim programlari kastiriyodur
0
sanio
(22.12.08)
- task manager'da cpu'yu en cok kullanan uygulama nedir?
- silindir seklindeki isik - harddisk calisiyor surekli, bir seyler kopyalaniyor-yaziliyor-tasiniyor-siliniyormus gibi (lakin kullanicinin kontrolu haricinde boyle bi sey olmasi zor)
- laptop'tan nasi bi ses geliyor?
- belki windows update yapiyordur, var mi boyle bir durum? task manager'in ag bilesenleri kismindaki veri transferi grafigi ne alemde?
- virus programi disinda bir spyware ile tarattiniz mi?

bi suru seyden kaynaklaniyor olabilir.. galiba..
0
paradoxical
(22.12.08)
hard disk sorunlu olabilir mi?
0
birberberbirberberebreberber
(22.12.08)
aslinda bilgisayarima trojan girmisti, ondan kurtulmak icin bir suru antispyware denemek zorunda kaldim, en sonunda kurtuldum

ama bu seferde bu problem cikti iste,

-hardisk isigi yanip sonuyor durmadan, hicbirsey acik degilken de boyle
- isik her yandiginda ses cikiyor iste sanki 2 saniyeligine bir program calisiyor gibi ya da dosya tasiyormussun gibi iste,
- cpu %2 falan genelde
- windows veya antivirus update yok

edit:
process explorer da bulamadi
0
🌸ermanen
(22.12.08)
bryan fury
(22.12.08)
security task manager ve unlocker ile hallettim.
sagolun.
0
🌸ermanen
(22.12.08)
(3)

gta vice city - arac kullanirken etrafa bakmak?

entrapmen
Millet Gta 4 oynayadursun ben eskileri yad ediyorum.Yalniz bir sorum var. Araba kullanirken mouse ile etrafa bakamiyor muyuz yahu bu oyunda? Anca San andreas ile mi akillarina gelmis bunu yapmak.Camhack falan mi yapmak gerekiyor? Ayarlara baktim sadece arabayi mousela kullanmak icin bir seyler var.
Millet Gta 4 oynayadursun ben eskileri yad ediyorum.

Yalniz bir sorum var. Araba kullanirken mouse ile etrafa bakamiyor muyuz yahu bu oyunda? Anca San andreas ile mi akillarina gelmis bunu yapmak.

Camhack falan mi yapmak gerekiyor? Ayarlara baktim sadece arabayi mousela kullanmak icin bir seyler var.
0
entrapmen
(22.12.08)
e veya q tuşu ile sağa sola bakılabiliyor. bildiğim kadarıyla mouse ile bakamıyoruz.
0
roland tower
(22.12.08)
e ve q dan başka bi alternatif yok malesef.
0
osurmaya mi geldik
(22.12.08)
num 4 veya num 6da olabılır.
0
st4n
(22.12.08)
(5)

ofis 2007 sifre koymak

efruz
bu excel dosyasına şifre nerden konuluyor. bulamadım yahu
bu excel dosyasına şifre nerden konuluyor. bulamadım yahu
0
efruz
(22.12.08)
"Save as" yaparken, dosya ismi yazma penceresinde sag ust kosede "tools" a basip, acilan menude "general options"i secin. Orada sifre secenekleri cikiyor.
0
wpi
(22.12.08)
alt taraftaki sheet'lere sag tikliyorsun ve "protect sheet" ile ayarliyorsun.

img148.imageshack.us

edit: evet zannederim tek tek sheet'ler icin bunu yapmak gerekiyor. tum .xlsx dosyasi icin gecerli degil.
0
sourlemonade
(22.12.08)
assert h,

o zaman butun dosya sifrelenmis olmuyor ama, degil mi? bu farka dikkat cekelim.
0
wpi
(22.12.08)
hele diyorum menülerde bir yerde yok, hariç bir yere yazmışlar

assert senin belirttiğin menüyü ilk defa gördüm, nasıl bir işe yarıyor ki, belgeyi açarken, o sheet deki düzenlemeyi engelliyor sanırım
0
🌸efruz
(22.12.08)
$ifreleme i$lemini sayfa bazina indiren bir opsiyon.
0
sourlemonade
(22.12.08)
(7)

elektrik mühendisi ya da notebook adaptöründen anlayan biri yardım eder bana şimdi

zubundy
aradığım adaptörün orjinalini bulamadım. bana 19volt 3,42 amper lazım ama 19 vold 4,bilmemkaç amper buldum, adam farketmez, sorun çıkmaz jaklar aynıysa önemli değil zaten amper sadece bataryanın şarj süresini artıran bir şey makinaya zarar gelmez dedi. alsam mı? almasam mı?bu arada benim batarya da
aradığım adaptörün orjinalini bulamadım. bana 19volt 3,42 amper lazım ama 19 vold 4,bilmemkaç amper buldum, adam farketmez, sorun çıkmaz jaklar aynıysa önemli değil zaten amper sadece bataryanın şarj süresini artıran bir şey makinaya zarar gelmez dedi. alsam mı? almasam mı?
bu arada benim batarya da bitik old. için bataryasız kullanıyorum cihazı, doğrudan fişe takıp çalıştırıyorum , batarya yok, takmıyorum...
unutmuşum yazmayı, bahsettiğim adaptör notebook için toshiba satellite vs.
0
zubundy
(22.12.08)
Sorun olmaz.
0
wpi
(22.12.08)
emin misiniz?
gercekten cok korkuyorum, bilgisayar benim değil ve benim yüzümden bozulursa cok mahcup olurum.
0
🌸zubundy
(22.12.08)
Garanti veremem valla, ama bildigim kadariyla bir sey olmaz.

Orjinal bulunamiyor mu? Toshiba'nin Turkiye'de servisi oldugu icin bulunur diye dusunmustum.
0
wpi
(22.12.08)
voltaj tutuyorsa sorun yok çünkü adaptörün amperajı daha yüksek.
sadece tabanca yerine ak47 kullanmış olacaksınız. gereğinden daha güçlü yani.
cihaz kendine yetecek kadar akım çeker sadece.
ama adaptörün kaliteli olduğundan emin olmak lazım.
0
domine deyus
(22.12.08)
Amper ne kadar yüksek olursa o kadar iyidir.
Düsük olursa sorun olur asil.

Alip kullanabilirsiniz.
0
trimpot
(22.12.08)
@domine:adaptörün markası liteon, sorun çıkarmaz herhalde çünkü bilgisayar ilk alındığında da içinden çıkan adaptör liteondu.
@wpi: orjinal var ama 120 ytl falan diyorlar netten bakacak zamanım da yok 1saat içinde elimde olmalı, zaten ilk alındığında da içinden orjinal cıkmamış,liteon marka adaptör çıkmış.
0
🌸zubundy
(22.12.08)
marka da aynı ise fiyat problemi de yoksa vakit kaybetmeyin derim.
0
domine deyus
(22.12.08)
(2)

ses ve ekran driverı

fatih eskitas
P5VD2-MX- P5-VMDH cd nin üzerinde yazanlar. cd yi okumamaya başladı bilgisayar ve tamamen çaresiz kaldım.via P4M890 CHİPSET SUPPORTcdrev 214.03yardımcı olursanız sevinirim. işte eyle
P5VD2-MX- P5-VMDH cd nin üzerinde yazanlar. cd yi okumamaya başladı bilgisayar ve tamamen çaresiz kaldım.

via P4M890 CHİPSET SUPPORT
cdrev 214.03

yardımcı olursanız sevinirim. işte eyle
0
fatih eskitas
(22.12.08)
ekran ve ses kartının modelini googleda aratıp driverı bul sonra da yükle,
kesin senin de aklına gelmiştir bu yol ama ben yine de yazayım dedim, kolay gelsin
0
zubundy
(22.12.08)
böyle bişeyler buldum işine yarar belki. üsttekinde vga'dan bahsetmiyor ama alttakinde vga lafı geçiyor büyük ihtimalle aradığın ikincisi.

P5VD2-MX
support.asus.com

P5-VMDH
support.asus.com
0
sutlu nescafe
(22.12.08)
(2)

Böyle bir flash nasıl yapılabilir?

desdinova
http://finance.yahoo.com/echarts?s=JPYEUR=X#chart26:symbol=jpyeur=x;range=my;indicator=volume;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined
0
desdinova
(22.12.08)
actionscript öğrenilerek yapılır.
0
birberberbirberberebreberber
(22.12.08)
(bkz: action script)

edit: ulan yine geç kalmışız :)
0
ymerdiveni
(22.12.08)
(3)

Harici hard disk Sata&Usb

ihe sade
sata ile usb girişli harici harddiskler arasında veri transfer hızında çok fark var mıdır? varsa örneğin 4,5 gigabayt lık bir dvd yi her birinde ne kadar sürede aktarabilirim?
sata ile usb girişli harici harddiskler arasında veri transfer hızında çok fark var mıdır? varsa örneğin 4,5 gigabayt lık bir dvd yi her birinde ne kadar sürede aktarabilirim?
0
ihe sade
(22.12.08)
(bkz: usb 2)
(bkz: sata 2)
0
birberberbirberberebreberber
(22.12.08)
vardir.

usb 2.0 480 mbps desteklerken sata ii 3gbps destekler.

sure olarak olculmesi biraz guc. zira yazilacak yer kadar okunulan yer de onemlidir. sayet dvd-rom surucuden okunuyorsa en fazla 22x olarak okunabilir.
0
entrapmen
(22.12.08)
usb 2.o da 480mbps (usb2.0) yazıyor. bi kaynakta bu hız için saniyede 60 megabayt a denk geliyor denmekte. şahsen saniyede 30 megabayt olması bile beni tatmin eder. okunulan yer de pc nin hard diski.
0
🌸ihe sade
(22.12.08)
(4)

firefox yavaşlığı

denize karsi icen keci
aynı ağdan bağlandığım arkadaş google earth indirmiş kurarken ben hala sayfanın açılmasını bekliyorum. neden olabilir bu firefox yavaşlığı?
aynı ağdan bağlandığım arkadaş google earth indirmiş kurarken ben hala sayfanın açılmasını bekliyorum. neden olabilir bu firefox yavaşlığı?
0
denize karsi icen keci
(22.12.08)
Sayfanin yuklemesini durdurup yeniden baslatmayi deneyin. Bazen web browserlar yavas bir halde takili kaliyorlar.
0
wpi
(22.12.08)
dns problemidir %92,5
0
gossamer
(22.12.08)
anakinskywalker
(22.12.08)
downthemall tadında bir eklentiyle 10 koldan dosya indiriyodur, o yüzden sen yavaş kalmışsındır.
0
redlinetheturk
(22.12.08)
(3)

kulaklık tavsiyesi

kaleci makabayasi
sevgili ekşi duyuru kullanıcıları.bozulan px 100'üm yerine yeni bir kulaklık alıcam.kriterler aşağıdaki gibi:*ort. 100-150 tl arası*küçük boy kafa bantlı(kulak içi sağlıklı olmuyor.)*genel dinlenilen blues-klasik*yolda dinlemeye müsait(hem görünüş hemde ses yalıtımı)peşin edit:forumlara baksana düdü
sevgili ekşi duyuru kullanıcıları.bozulan px 100'üm yerine yeni bir kulaklık alıcam.
kriterler aşağıdaki gibi:

*ort. 100-150 tl arası
*küçük boy kafa bantlı(kulak içi sağlıklı olmuyor.)
*genel dinlenilen blues-klasik
*yolda dinlemeye müsait(hem görünüş hemde ses yalıtımı)

peşin edit:forumlara baksana düdük burda ne işin var diyenlere ; tatmin edici cevaplar alamadım.saygılar.
0
kaleci makabayasi
(22.12.08)
pmx100 ses yalıtımı olarak px100den daha iyi diye biliyorum pmx200 e bulaşma 100 serisinden daha zayıf diyorlar.
0
birberberbirberberebreberber
(22.12.08)
* ultrasone hfi-15g (kablosu fazla uzun, dışarıda problem yaratabilir. ayrıca açık tip, izole etmez)
* sennheiser hd25-1 II (biraz tuzlu - 180$ civarında)
0
boshi
(22.12.08)
koss portapro tavsiye ederim.
0
cause
(22.12.08)
(8)

istanbul'da laptop nereden alınır?

thalamus
vatan bilgisayar, teknosa vs. gezdim ancak istediğim modelleri bir türlü bulamadım. raflarda centrino 2'li model bulmak imkansız hala eski modelleri gazlamaya çalışıyorlar.- asus m51va- hp pavilion dv5-1041etabi şuraya git kesin bulursun diyebileceğiniz bir yer var mı? alışveriş sitesi demeyin ama o
vatan bilgisayar, teknosa vs. gezdim ancak istediğim modelleri bir türlü bulamadım. raflarda centrino 2'li model bulmak imkansız hala eski modelleri gazlamaya çalışıyorlar.

- asus m51va
- hp pavilion dv5-1041et

abi şuraya git kesin bulursun diyebileceğiniz bir yer var mı? alışveriş sitesi demeyin ama onların da ne yapacağı belli olmuyor. stokta olmayan ürünü satıp başka model öneriyorlar. casper, datron hariç model tavsiyesi de olur. aradığım özellikler:

- intel centrino 2
- 3gb+ ram
- 15.4" ekran
- geforce 9600 veya ati hd 3650 ekran kartı

bütçe: 2.000 ytl civarı

bi el atıverin..
0
thalamus
(22.12.08)
core i7 çıkmışken centrinoya para gömmek akıllıca olmayabilir, ddr3 vs.
0
point me at the sky
(22.12.08)
internet sitesi diyecegim ben yine de.

almadan once arayip stok durumunu sorabilirsiniz.

dell xps 1530
msi gx 600
dell dv5-1021
toshiba a300
samsung r560

bunlar tam aradiginiz seyler sanirim. modeli sectikten sonra su firmalarda o modelin olup olmadigini arayabilirsiniz; exa, mavi, hizlial, eksen bilgisayar, sanal marketim, webdenal. daha sonra stok durumunu sorgulamak icin telefon acarsiniz, ellerinde varsa siparisi verirsiniz.
0
entrapmen
(22.12.08)
ikinci el düşünüyosan kadıköy'de yazıcı işhanında "notebook hastanesi" var.
0
nihavent uvertur
(22.12.08)
istanbul bilişim (dikkat!! buradan alacağınız sony vb.. ürünleri sadece bunlara ait teknik servise götürebilirsiniz)
0
birberberbirberberebreberber
(22.12.08)
Mecidiyeköye de bakabilirsin, fiyat araştırması babında. kampanyalar da olabiliyor.
0
non descript
(22.12.08)
kadıköy yazıcıoğlunun ordaki eksen bilgisayarı öneririm. civarda gold, tecnocity gibi mağazalar da var
0
atmosphere
(22.12.08)
ben çok araştırdım alırken, en uygunu bimeks'te demişlerdi, gerçekten de oradaymış, bakmakta fayda var.
0
caturanga
(23.12.08)
ben de bimeksten almıştım ama bi kadıköy de var bi de havalanının orda yeşilköyde.
0
indeed
(23.12.08)
(3)

Laptop adaptörü lazım

safepassage
merhabalar,benim emektar bir asus a2H laptopum var ve kendisinin bir de lite-on marka olanından19V 6.3A bir adaptörü var. yalnız benim sorunum, bu adaptörün eşşek ölüsü gibi ağır ve tren gibi uzun olması.bunların küçüklerinden satılıyordu sahibinden.com da falan görmüştüm ama sanki benim aradığımı
merhabalar,

benim emektar bir asus a2H laptopum var ve kendisinin bir de lite-on marka olanından
19V 6.3A bir adaptörü var. yalnız benim sorunum, bu adaptörün eşşek ölüsü gibi ağır ve tren gibi uzun olması.

bunların küçüklerinden satılıyordu sahibinden.com da falan görmüştüm ama sanki benim aradığımı duymuşlar gibi bütün bu tarz sitelerin hepsi kaldırmışlar bu ilanları.

bunlardan satan biri varsa sıfır almak istiyorum. kardeşiminki minicik hafif ince kablolu bişey ve benimki de öyle olsun istiyorum.

yardımlarınızı bekliyorum
0
safepassage
(21.12.08)
Kucugunu buyugunu bilmem ama tuncmatik diye bir sirket bunlardan uretiyor olmali turkiyede. Benim laptomun da adaptoru bozulunca, yeni almistim, hem tum laptoplar icin giris soketi var, hem de voltaji ayarlanabiliyor. Ankara'da bir bilgisayarci Istanbul'dan getirtmisti benim icin, bunlara dayanarak arayabilirsiniz, internette.
0
ciaccona
(21.12.08)
@ciaccona

o dediğinizi sanırım ben mediamarktta gördüm ve o da büyüktü. hatta benim adaptörden daha büyüktü.
ben el kadar olanlarından ve fiyat olarak da 40 ytl civarında olanlardan arıyorum. teşekkür ederim ilginize.
0
🌸safepassage
(21.12.08)
www.bizimnotebook.com

burayı arayıp sorabilirsin. yerleri istanbul-mecidiyeköy
0
birberberbirberberebreberber
(21.12.08)
(4)

algoritmik paradigmalar

psyche
dynamic programming ve divide and conquer olaylarının mesela birer algoritmik paradigma olduklarını öğrendim. yani benzer şekilde çalışan ufak farklılıklar barındıran algoritmalar mıdır, nedir? ne demektir algoritmik paradigma? örnek de verebilirseniz yukarda yazdığım gibi iyi olur.
dynamic programming ve divide and conquer olaylarının mesela birer algoritmik paradigma olduklarını öğrendim. yani benzer şekilde çalışan ufak farklılıklar barındıran algoritmalar mıdır, nedir? ne demektir algoritmik paradigma? örnek de verebilirseniz yukarda yazdığım gibi iyi olur.
0
psyche
(21.12.08)
algoritma dizayn tekniği diye düşünebilirsin. divide and conquer'ı, her bir altproblemi (subproblem) asıl problemle benzerlik gösteren problemlere uygulanabilir mesela. dynamic programming de çözülmesi gereken çok sayıdaki altproblemlerin bazılarının aynı altproblemler olduğu problemlerde kullanılabilir. problemlerdeki böyle bazı motifleri yakaladığında bu paradigmaları kavramışsan eğer kolayca bir çözüm yolu bulabilirsin yani.
0
simendiferlerin efendisi
(21.12.08)
peki böyle başka paradigma geliyor mu aklınız örnek olarak?
0
🌸psyche
(21.12.08)
bunların yanında bir de greedy method anlatılır temel düzeydeki algorithms derslerinde.
0
simendiferlerin efendisi
(21.12.08)
bir de backtracking paradigması var. exact cover(pentomino vs.), 8 queens problem gibi mevzuların çözümünde kullanıyoruz.
0
kisisel bir ileti yaz
(22.12.08)
(4)

C'de %s, %d..

psyche
böyle ifadeleri ekrana nasıl yazdırabilirim?
böyle ifadeleri ekrana nasıl yazdırabilirim?
0
psyche
(21.12.08)
printf içine %%s, %%d yaparsan olması lazım.
0
kurukafa
(21.12.08)
evet ben \%s bişeyler yapmayı denemişim hep de olmadı. aslında yani \ bu işaret kendisinin işlevini yok etmeye çalışırken %'de de kendisini yok ediyor aslında düşünülse bulunmayacak gibi değil, ama benim aklıma gelmedi. neyse gereksiz uzadı.
0
🌸psyche
(21.12.08)
backslash la da olmaslı lazım \%s gibi
0
thefirstfbli
(21.12.08)
@thefirstfbli:
yok olmuyor öyle denedim dediğim gibi, şimdi bi daha denedim. derleyiciden kaynaklanan bir şeydir belki, bilmiyorum.

@gsgs:
yok sorduğum o değildi. ilk cevap tamam zaten sağolun.
0
🌸psyche
(21.12.08)
(2)

7710 - radyo

hicazkar
selam teknoloji aşıkları...nokia 7710'da kulaklık takmadan radyo dinleyebilen bir yiğit çıkmış mıdır? var ise tecrübelerini bizimle paylaşabilir mi?
selam teknoloji aşıkları...
nokia 7710'da kulaklık takmadan radyo dinleyebilen bir yiğit çıkmış mıdır? var ise tecrübelerini bizimle paylaşabilir mi?
0
hicazkar
(21.12.08)
hiç bir radyolu telefonda kulaklık takılmadan radyo dinlenilemez. telefonu kandırabilsen bile, radyo alıcısı kulaklığın ortasındaki aparatta olduğu için, kulaklık takılı olmadan hiç bir yayını dinleyemezsin.
0
birberberbirberberebreberber
(21.12.08)
birberberbirberberebreberber, hic bir telefonda olmaz demis fakat; yeni nesil cift sim kartli telefonlarda bu mümkün.
0
trimpot
(24.12.08)
(7)

ev ağı

transall
Bilgisayarcı falan geçinerek bir sürü soruna çare buluyorum ama kendi sorunuma bulamadım. Teçhizat şu: Airties 4 port kablosuz modem, bir laptop(l) bir desktop(d), bir elektrikli soba.işletim sistemleri xp professional. l kablosuz, d kablolu bağlı. Ev ağı ayarlarını wizard ile yapmama rağmen çalışma
Bilgisayarcı falan geçinerek bir sürü soruna çare buluyorum ama kendi sorunuma bulamadım.
Teçhizat şu: Airties 4 port kablosuz modem, bir laptop(l) bir desktop(d), bir elektrikli soba.

işletim sistemleri xp professional. l kablosuz, d kablolu bağlı.

Ev ağı ayarlarını wizard ile yapmama rağmen çalışma gurubu bilgisayarlarına baktığımda d l yi görüyor, l d yi görmüyor. d, l yi görmesine rağmen görünen bu ikona tıkladığımda erişim için yetkiniz yoktur yöneticinizle görüşün diyor. apartman yöneticimiz konuya çare bulamadı, var mı burada bir yönetici?

Amacım ilk aşamada iki makine arasında dosya yazıcı vs. paylaşımını sağlamak. Daha sonra halihazırda d de kullandığım joomla serverine l den ulaşabilmek, bunun için de modemdeki ayarlara falan girmem gerektiğini tahmin ediyorum. konuyla ilgili link, görüş ne koparsa gönlünüzden..
0
transall
(21.12.08)
iki bilgisayardan birisinin görüp diğerinin görmemesi sorunu bende de olmuştu bir kez..
sorun kaspersky'de çıkmıştı.. kaspersky yüklü bilgisayar diğerlerini görüyordu.. ama diğer bilgisayarlar kaspersky'li bilgisayarı göremiyordu..
buna benzer bir sorun olabilir belki..

bir de iki bilgisayarda da password olsun mutlaka..
password yokluğu sorun yaratıyor bazen..
0
fuck milk get beer
(21.12.08)
Her iki makinede de birer klasörü paylaşıma açınız, dosya paylaşımı sorununu çözmeli. Yazıcının bağlı olduğu makinede yazıcıyı paylaşıma açınız, diğer makineden yazıcı ekle deyip "ağ yazıcısı" ekleyiniz.

Düzenleme: Her iki bilgisayarın Çalışma Grubu ismi aynı olmalıdır bunlar için. Sistem özelliklerinden "Bilgisayar Adı" kısmından ayarlayabilirsiniz.
0
cashkorkmaz
(21.12.08)
firewall exception ları dahil her şey tamam, şu parola işini deneyeceğim. yalnız joomla server kurulu bilgisayara diğerinden erişmek konusu halen havada..
0
🌸transall
(21.12.08)
öncelikle her ikisine de aynı çalışma grubu adı verin. ağ kurulum sihirbazını sallayın windowsa güven olmaz. daha sonra command promt dan birbirini pinglemeyi deneyin. eğer iki makina da birbirini pingliyorsa bağlantı ile ilgili herhangi bir problem yoktur demek. daha sonra başlat/çalıştır kutucuğuna birbirinin ip lerini girmeyi dene

\\ipno

şeklinde.

daha sonraa yazıcının bağlı olduğu makinayı d olarak kabul ediyorum. desktopdan yazıcı ayarlarına girerek "paylasim" vs.. şekilde paylaşımı açınız. laptop dan yazıcı ekleme sihirbazı aracılığıyla ağ yazıcısı seçeneğini seçerek \\ipno\paylasim seçerek yazıcıyı ekleyip test ediniz.. (not: baştaki iki ters slash den emin değilim olmaya da bilir)

önce bir buraya kadar gelin... joomla konusuna daha sonra girelim...
0
birberberbirberberebreberber
(21.12.08)
eğer lokalden browser a"localhost" veya 127.0.0.1 yazarak erişebiliyorsanız muhtemelen diğer makinanın browserına ip numarasını yazarak erişebileceksiniz. dışarıdan erişim için de 80 portunu o makinaya nat yaparsanız problem kalmayacaktır.

global ip -> lokal ip | 80 port -> 80 port

hattaa ip statik değilse dyndns mevzusu ile statik ip gerektirmeden ulaşabilirsin.

ftp vb.. bir erişim düşünüyorsan tftp tarzı programlar vardı sanırım ama bundan emin değilim.
0
birberberbirberberebreberber
(21.12.08)
hocam madem bilgisayarcıymışın biliyorsundur ama şunları hatırlatayım:

1)ağ ismi aynı olsun.
2)her iki bilgisayarda da "microsoft ağları için dosya ve yazıcı paylaşımı" denen item yüklü olsun. (lan ikonuna çift tıkla, özellikler, ortadaki listede olması lazım.)
3)bağlanıtıyı engelleyecek programları kapat. (firewall, anti-virus vs)
0
samanliktaki zuhtu
(21.12.08)
Önderilen herşeyi denerken birden oldu. Firewall, ping, ip yi çalıştırınca klasörler çıktı. Ama diğer bilgisayarın ip sini browsere yazarak web sayfasına ulaşmaya çalışınca forbidden diyor. diğer makinede ise localhost çalışıyor, kendi ip si ile de yine forbidden.
0
🌸transall
(22.12.08)
(1)

Takılan,atlayan imleç

neronas
imleç ekranda takılarak ilerliyor akıcı değil. Bir yere tıklamak işkence oluyor bazen. Eskiden de yapıyordu bunu sonra düzelmişti kendiliğinden. Şimdi format attım yine başladı. Neden olur bu?Laptopda vista kuruluydu orjinalinde, xpye çevirdim. mouse sağlam. touchpadde de yapıyor aynı şeyi.
imleç ekranda takılarak ilerliyor akıcı değil. Bir yere tıklamak işkence oluyor bazen. Eskiden de yapıyordu bunu sonra düzelmişti kendiliğinden. Şimdi format attım yine başladı. Neden olur bu?
Laptopda vista kuruluydu orjinalinde, xpye çevirdim. mouse sağlam. touchpadde de yapıyor aynı şeyi.
0
neronas
(21.12.08)
Büyük ihtimalle sorununuzun çözümü değil ancak geçen gün arkadaş laptopla uğraşırken fare kendi kendine tıklıyordu, bayağı bi saydı döktü abisine "Yeni fareyi ne hale getirdin!" diye. Meğersem laptopu göbeğiyle dizi arasında kullanırken kemeri touchpade dokunuyormuş.
0
44
(21.12.08)
(2)

Vista'da internet bağlantısı simgesi

44
Laptopumda eskiden saatin yanında internet bağlantısının durumunu gösteren bir simge vardı. İnternete bağlı olduğumda dünya şekli çıkardı. Artık yok ve nerden çıkarıldığını bulamadım maalesef. Nerdedir, nasıl çıkarılır?
Laptopumda eskiden saatin yanında internet bağlantısının durumunu gösteren bir simge vardı. İnternete bağlı olduğumda dünya şekli çıkardı. Artık yok ve nerden çıkarıldığını bulamadım maalesef. Nerdedir, nasıl çıkarılır?
0
44
(21.12.08)
dünya şekli mi?
o sizin wireless ayarlarınızla ya da modeminiziin bir software i olmasın? onu kaldırmışsınızdır belki.
belki de avast falandır, internete bağlanınca dönüyordur dünya gibi?
0
safepassage
(21.12.08)
@safepassage:

Laptopa modemle ilgili hiçbir şey yüklemedim.

O simgeye tıklayınca Ağ ve Paylaşım Merkezi açılıyordu.

@jugador:

Budur, teşekkürler.
0
🌸44
(21.12.08)
(5)

Harici Bellek sorunu

yasin b
Elimde bir adetToshiba 200 gb'lık external bellek mevcut. Bilgisayarıma ilk taktığımda normal bir şekilde çift tıklayarak içerisine girebiliyordum. Lakin son 2-3 gündür çift tıkladığımda xp'nin "açmak için hangi programı kullanayım abi?" tadında sorularına maruz kalmaktayım. Bunun bir çaresini bilen
Elimde bir adetToshiba 200 gb'lık external bellek mevcut. Bilgisayarıma ilk taktığımda normal bir şekilde çift tıklayarak içerisine girebiliyordum. Lakin son 2-3 gündür çift tıkladığımda xp'nin "açmak için hangi programı kullanayım abi?" tadında sorularına maruz kalmaktayım. Bunun bir çaresini bilen varsa bu kardeşinize doğru beri gelsin.
0
yasin b
(21.12.08)
bilgisayarında ismini şimdi hatırlayamadığım bir virüs var. autorun.inf dosyası oluşturuyor sürücülerde. güncel kaspersky veya avast silebiliyor. dün sildim ben de. avast kuracaksan açılışta tarama programlayıp tüm sürücüleri taraman lazım.
kolay gelsin.
0
againstthelife
(21.12.08)
şunu demeyi unuttum. bir de "araştır" deyince de açmıyor fakat "otomatik kullan" deyince açıyor. virüs programı olarak avg full sürüm kullanmaktayım.(hayır hdd de emanetti ya:))
0
🌸yasin b
(21.12.08)
dediğimi yap kesin çözersin
0
againstthelife
(21.12.08)
(bkz: combofix)
0
teritori
(21.12.08)
sorun çözülmüştür againstthelife sana geliyor! demet'ten demet demet çiçekler..
0
🌸yasin b
(22.12.08)
(8)

ağdaki bilgisayarın internet bağlantısını kesme

kibritsuyu
malzemeler:2 adet bilgisayar1 adet hub/switch1 adet adsl modem4 parça ethernet kablosuşimdi efendim bu bilgisayarların hepsi ve adsl modem switch'e ethernet kabloları ile bağlılar. basit bir ağ. server yok, firewall yok. hiçbir şey yok. ev tipi ağ. hepsi birbirini görüyor, hepsi internete giriyor.am
malzemeler:

2 adet bilgisayar
1 adet hub/switch
1 adet adsl modem
4 parça ethernet kablosu

şimdi efendim bu bilgisayarların hepsi ve adsl modem switch'e ethernet kabloları ile bağlılar. basit bir ağ. server yok, firewall yok. hiçbir şey yok. ev tipi ağ. hepsi birbirini görüyor, hepsi internete giriyor.

ama sekreterimiz, msn vs kullanmaktan işlerini sallıyor. söylemek fayda etmiyor. ben busekreterin internet bağlantısını tümüyle keseceğim. ilk sinirle ethernet kablosunu söktüm ama böyle olunca da ağ bağlantısına zeval geldi. paylaştığım yazıcıya, sekreterin benim bilgisayarımda ulaşması gereken dosyalara ulaşması engellendi. diyorum ki kablo ve ağ bağlantısı dursun, ama o bilgisayar kesinlikle internete giremesin. ağ ayarlarından varsayılan ağ geçidi bilgisini silerim ve giremez ama bilgisayr biliyor5sa oraya girip yeniden 192.168.1.1 yazabilir ve bağlanabilir.

kesin çözüm nedir?
0
kibritsuyu
(21.12.08)
windows bilesenlerinden explorer ve messengerı kaldırsanız isinizi gormez mı?
bir de kendisine sınırlı bir windows hesabı acsanız degıstıremese bılesenleri.
0
dodocan
(21.12.08)
mütemadiyen ağdan girip klasörlerini kontrol edin. msn yüklediyse silin.
hatta bazı programlar var, o yokken yükleyebilirsiniz. mesela deep freeze diye bir program, bilgisayar tekrar başlatıldığında, sonradan yüklenen herşeyi siliyor. belki sürekli yükleyip silmekten sıkılır msn i.
0
safepassage
(21.12.08)
sizin girmeniz de problem değilse adsl modeme'e msn'in ip'lerini bloglatabilirsinizi.
0
darknum
(21.12.08)
www.frmtr.com
şöyle bişey buldum
mac adresi falaan diyor ama ben pek anlamam o işlerden. belki yardımı olur.
0
safepassage
(21.12.08)
winarp spoofer adlı programla ip numarasına göre seçtiğiniz bilgisayarı blocklayabilirsiniz.
0
dunyayuvarlakmis
(21.12.08)
malum şahsın tcp/ip ayarlarına saçma sapan bi yeğlenen dns yazdığınız takdirde sorununuz çözülecektir
0
josephell
(21.12.08)
dediğiniz gibi elle ip verdikten sonra bu ayarların değiştirilmesini engelleyebilirsiniz. elle ip verip gerekli ayarları yaptıktan sonra:

1) başlat-çalıştır-gpedit.msc
2) yönetim şablonları - ağ - ağ bağlantıları
3) buradan "bir yerel ağ bağlantısının özelliklerine erişimi yasakla" ve "windows 2000 ağ bağlantılarını yöneticiler için etkinleştir" kısımlarını etkin yaparsanız yerel ağ bağlantılarının özelliklerine giremez. ayrıca buradaki işinize yarayan kısımları (tcp-ip gibi) etkin yaparak işinizi daha da garantiye almış olursunuz.

xp home edition için bu ayarlar yoktur hatırlatmış olayım.
0
alan shearer
(21.12.08)
Az önce TRT İnt'teki internet programında bahsettiğiniz işlemi yapan bir program tanıttılar. Gün ve saat seçerek, o zaman diliminde istediğiniz engellemeyi yapabiliyormuşsunuz. Ancak sonuna yetiştiğim için adını alamadım maalesef.

edit:Sitesinden buldum. Konya Büyükşehir Belediyesi'nin hazırladığı bir programmış:

www.konya.bel.tr
0
44
(21.12.08)
(2)

modem tavsiyesi

zittirulp
şu modemi almayı düşünüyorum: http://www.hepsiburada.com/netmaster-2014pw-4-port-125mbs-kablosuz-adsl22-modem/productDetails.aspx?categoryid=45&productid=bd82167hayır olmaz o fiyata onu alma bunu al diyen eden varmı bi sorayım dedim. yada bu marka hakkında olumsuz bişey bilen?
şu modemi almayı düşünüyorum: www.hepsiburada.com

hayır olmaz o fiyata onu alma bunu al diyen eden varmı bi sorayım dedim. yada bu marka hakkında olumsuz bişey bilen?
0
zittirulp
(21.12.08)
Şunu bir düşün derim: www.hepsiburada.com
Hem Inca, hem indirimde, hem de Chip ürün testinden 5/5 almış. Daha ne olsun?
0
shangrilla
(21.12.08)
zyxel olsun bizim olsun. chip testlerine inananlar mı var hala : ))

www.hepsiburada.com
0
birberberbirberberebreberber
(21.12.08)
(5)

lap top?

likeinme
yeni bi laptop aldım çok severek. fakat alet ilk aldıgımdan beri çok yavaş açılıyor ve beni deli ediyor. vista yüklü geldi default olarak, acaba bu yuzden midir, ilk defa vista gördüm pek bi bilgim de yok ama yepisyeni bilgisayarın bu kadar yavaş açılması garip değil mi? ne yapmalıyım acaba?
yeni bi laptop aldım çok severek. fakat alet ilk aldıgımdan beri çok yavaş açılıyor ve beni deli ediyor. vista yüklü geldi default olarak, acaba bu yuzden midir, ilk defa vista gördüm pek bi bilgim de yok ama yepisyeni bilgisayarın bu kadar yavaş açılması garip değil mi? ne yapmalıyım acaba?
0
likeinme
(21.12.08)
vista starter edition falansa normal. onun disinda ram az olabilir. laptopun ozelliklerini yazsaniz daha saglikli bir geri donus olur.
0
entrapmen
(21.12.08)
evet dogru modelini de yazayım ama ramin az olmadıgından emin oldugum için yazmadım zaten :) şu bilgisayar www.toshibashop.com.tr
0
🌸likeinme
(21.12.08)
vista starter editionda boyle bir sorun var gercekten.

baska bir vista surumunu deneyin derim, ben oyle yapmistim ve cok buyuk fark gormustum. disariya acik oldugundan daha ayrintisina girmiyorum.
0
entrapmen
(21.12.08)
e ne yapayım peki ben bunu? resmen 5 dkyı buluyor açılması? aldıgım yere geri gotursem diycem teknosadan aldım bişey yaparlar mı bilmiyorum.. nereye goturmeliyim?
0
🌸likeinme
(21.12.08)
iki vistayı yavas calıstırsın.

vista zaten yavas acılıyor, oficial seylerle xp ye downgrade edin.
0
bryan fury
(21.12.08)
(6)

samsung lcd monitör ayaklığı sorunu

ne gerek var ki
şimdi şöyle oldu; electro world denen mağazada gezerken 19 inç samsung monitör gördüm hem de 200 lira aldım eve geldim kurdum beğendim fakat bunun ayaklığını ayarlamayı bulamadım, monitör öne eğimli duruyor, ben ise arkaya eğimli durmasını istiyorum, monitörün modeli syncmaster 943nwx ve ekteki resi
şimdi şöyle oldu; electro world denen mağazada gezerken 19 inç samsung monitör gördüm hem de 200 lira aldım eve geldim kurdum beğendim fakat bunun ayaklığını ayarlamayı bulamadım, monitör öne eğimli duruyor, ben ise arkaya eğimli durmasını istiyorum, monitörün modeli syncmaster 943nwx ve ekteki resimlerde monitör ayaklığı var, nasıl eğebilirim bunu? yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
0
ne gerek var ki
(21.12.08)
aynı monitörden bende aldım benimde senin gibi duruyor cevaptan bende faydalanırım varsa çözümü
0
buffy de vampir sayilir
(21.12.08)
arkaya kanırt. basbaya. ayaktan bi elinle tut, diğer elinle monitörün üstünden arkaya doğru ittirmeye başla. samsung 940bs 19" monitörlerde eğim ayarı öyle.
0
karapolisnas
(21.12.08)
malesef denedim her açıdan her türlü kuvveti uyguladım yine de dönmüyor, farkedemediğim bir püf noktası olmalı ama ne ? bulamıyorum :S,telefon açıp samsung yardım hattına sorucam ama haftasonu sallayan olmaz sanırım
0
🌸ne gerek var ki
(21.12.08)
200 e gayet iyiymiş yav.nerden aldınız acaba?
0
kurtulan adam
(21.12.08)
bursa koruparktaki electroworld'den aldım fakat diğer electroworld mağazalarındada bu kampanya olabilir, hatta kredi kartımda limit olsa 1 tb external western digital hdd alıcaktım o da 200 ytl idi onuda haftaya alıcam inş.

siz de bu ekrandan alıcaksanız gitmişken görevliye soruverin nasıl ayarlanıyor bunun ayaklığı diye, hem eve gelince moraliniz bozulmaz hem de beni mutlu etmiş olursunuz :)
0
🌸ne gerek var ki
(21.12.08)
arkaya kanırtma olayı bende işe yaradı.istediğim kadar olmasada biraz eğim verebildim daha iyi oldu.
0
buffy de vampir sayilir
(23.12.08)
(3)

yardım - 35mm manual fotoğraf makinesi

douglas noel adams
sevgili ahali,şimdilik ön bi' araştırma yapıyorum. daha sonra daha detaylı bi' soru sorarım.manual derken... amacım yaklaşık 6-7 ay sonra almayı düşündüğüm dslr makineden önce şöyle harbici eski model, filmli (astarı yüzünden pahalı ama n'apalm!) bir makinede iyice bi' pişmek. ayrıca oldum olası esk
sevgili ahali,

şimdilik ön bi' araştırma yapıyorum. daha sonra daha detaylı bi' soru sorarım.

manual derken... amacım yaklaşık 6-7 ay sonra almayı düşündüğüm dslr makineden önce şöyle harbici eski model, filmli (astarı yüzünden pahalı ama n'apalm!) bir makinede iyice bi' pişmek. ayrıca oldum olası eski makinelere ilgim büyük. e bi'de, bi' baktım internet'te sudan ucuzlar.

mı acaba?

sudan ucuz dediğim, benim de şu an bir-iki günlüğüne kullanma şansına eriştiğim pentax k1000 adlı (bence) şahane şey. harbiden ucuz. biraz okudum, söylenen şeyler de gayet olumlu.

ama şu var...

o alacağım dslr %99 nikon olacak. eğer manual olan da nikon olursa lens değişimi pek şugar olacak. şimdi... sormak istediğim asıl şey şu: manual olan pentax olacaksa k1000 olacak ama nikon olacaksa ne olacak, bilmiyorum. o yüzden eğer bana manual nikon makinelerle ilgili linkli ve fiyatlı bilgiler verebilirseniz çok iyi olur.

ha tabii ayrıca derseniz ki sen pentax k1000'de 2 lens alarak rahat rahat idare edersin diye... eyvallah. çünkü çok sevdim keratayı.

yardımlarınızı bekliyorum.

şimdiden teşekkürler.

not: fotoğrafçılıkta temel bilgim var, onu dert etmeyin.
0
douglas noel adams
(20.12.08)
bulabilirseniz pentax z1 veya nikon f50.fiyat konusuna gelince pek bilgi veremeyeceğim üzgünüm, ama (eğer istanbuldaysanız) hayyam pasajına bi ugrarsanız yeterli bilgi elde edebilirsiniz.
0
karabasmayan
(21.12.08)
%1 lik ihtimal gerçekleşirse eğer:

minolta x700'ü düşün derim. çok baba bir slr dır.
0
makineci
(21.12.08)
elimde temiz nikon f90x var yeni başlıyanlar için çok ii bi bakına.. body+ 28-100 lens + nikon mb-10 battery griple beraber satmayı düşünüorum..
0
mhmt
(25.05.09)
(3)

adsl servis sağlayıcı, hangisi?

agk
smile adsl ile olan 2 senelik sözleşme bitmek üzere. şimdi piyasada bir sürü servis sağlayıcı var hazır bağlayıcılık bitmişken fırsat varsa değerlendirme niyetindeyim. şurda şoyle bi güzellik var diyen var mı aranızda?bir de turk.net kendi alt yapısını kullandığını iddia ediyor, bilgisi olan var mı?
smile adsl ile olan 2 senelik sözleşme bitmek üzere.
şimdi piyasada bir sürü servis sağlayıcı var hazır bağlayıcılık bitmişken fırsat varsa değerlendirme niyetindeyim. şurda şoyle bi güzellik var diyen var mı aranızda?
bir de turk.net kendi alt yapısını kullandığını iddia ediyor, bilgisi olan var mı?
0
agk
(20.12.08)
(git: 51182)

aynı sayfada
0
ali87
(20.12.08)
yine bugün sorulmuş olan (git: 51182)'ye ek olarak:
quiknet var ama bir kaç bölgede var sadece. o bölgelerden birindeysen bakabilirsin.
0
sanal uyku
(20.12.08)
turk.net iyidir güzeldir, istanbul veya izmir'deysen bazı yurtdışı bağlantılarında kendi omurgası üzerinden çıkış veriyormuş ama tabiki tt olmadan ayakta duramaz. velhasılı kelam 55 lira 2mbit, yeme de yanında yat. (etrafta quicknet varsa bilemem tabii.)
0
hegemonya
(21.12.08)
(1)

airties - mac filtreleme

sanal uyku
bu airties'ın panelinde hem "kablosuz" kategorisi altında hem de "firewall" kategorisi altında mac filtremele var. bunlardan herhangi birinde kendimi eklesem yeterli mi? niye böyle yahu?
bu airties'ın panelinde hem "kablosuz" kategorisi altında hem de "firewall" kategorisi altında mac filtremele var. bunlardan herhangi birinde kendimi eklesem yeterli mi? niye böyle yahu?
0
sanal uyku
(20.12.08)
Kablosuz altındaki ayardan istersen sadece belli bir kullanıcının bağlanmasını engelleyebiiyorsun. Misal bütün apartman yararlansın ama daire 5 teki herife uyuzum derseniz, herifin mac adresini yazıp "MAC filtrelemeyi etkinlestir" seçeneğini işaretledikten sonra "engelle" seçeneğini işaretlerseniz herkes bağlanabilir, daire 5 teki lavuk hariç.

firewall altında ise sadece izin verilen kullanıcıları ekleyebiliyorsun. Eğer firewall altına mac adresi eklersen oraya eklenen kişiler dışında kimse bağlanamaz. Bütün daireleri tek tek girmen gerekir.

Fark bu.
0
kimlanbu
(20.12.08)
(7)

rapidshare linklerini art arda indirmek

psyche
hani filmler olur mesela bisürü partlı. bunları tek tek indirmek yerine bu linkleri bir programa vericem de indircek. flashget mesela bu işlemi mi yapıyor? ben bi ara indirip kurmuştum da hatta şimdi bi daha kurdum da anlamadım nasıl kullanılacağını. yok flashget bu işe yaramıyorsa ne işe yarıyor?
hani filmler olur mesela bisürü partlı. bunları tek tek indirmek yerine bu linkleri bir programa vericem de indircek. flashget mesela bu işlemi mi yapıyor? ben bi ara indirip kurmuştum da hatta şimdi bi daha kurdum da anlamadım nasıl kullanılacağını. yok flashget bu işe yaramıyorsa ne işe yarıyor?
0
psyche
(20.12.08)
evet flashget o işlemi yapıyor ama internet download manager gibi programlar var daha iyi flashget e gore.

sharebus.com
0
rurouni
(20.12.08)
0
axijazz
(20.12.08)
bunlar yalnızca aradaki bekleme zamanı bittiğinde otomatik başlatmaya mı yarıyor yoksa o bekleme zamanınada çözüm getiriyor mu ?
0
Zaphod
(20.12.08)
bu url istenen yere indirmek istediğimiz şeylerin linklerini ekliyoruz sırayla ve sonra sırayla indiriyor di mi? burdakilerin hepsinde bakmadım da böyledir herhalde hepsinde url ve kaydedilecek yer bilgisi istiyordur. böyle yaptım olmadı da ondan soruyorum, başka bişey mi yapmak gerekiyo acaba diye.
0
🌸psyche
(20.12.08)
ard arda indirebilmek için rapidshare den premium üyelik hesabı almanız gerektiğini biliyorsunuz değil mi?
0
darkpower
(21.12.08)
biliyorum da burdan rapget, orbit, flashget denedim mesela hepsinde de linki verince 13kb'lık bişey indirip oldu diyor ki indirmek istediğim şey 100mb.
0
🌸psyche
(21.12.08)
rs premium icin favori kombo> firefox+flashgot+flashget
0
murat mc
(21.12.08)
(4)

Adaptor ucu arıyorum

muhalif sirin
MerhabalarHP marka adaptorumun bilgisayara giren kısmını bozdum (inanılmaz iğrenç bir tasarımın sonucunda kaçınılmaz bir sondu)Gittiğim bir bilgisayarcı yeni bir adaptor almamın gerektiğiğni söyledi. Sorun şu ki, bu berbat dizayn yuzunden aynı hatanın bir daha olacağına eminim. Bir de ufacık bir hat
Merhabalar

HP marka adaptorumun bilgisayara giren kısmını bozdum (inanılmaz iğrenç bir tasarımın sonucunda kaçınılmaz bir sondu)

Gittiğim bir bilgisayarcı yeni bir adaptor almamın gerektiğiğni söyledi. Sorun şu ki, bu berbat dizayn yuzunden aynı hatanın bir daha olacağına eminim. Bir de ufacık bir hata için her seferinde 100 milyon vermek zoruma gidiyor. Bu adaptor uçlarınının yedek parça misali ayrı olarak satıldığı bir site, bir dukkan falan var mı? Ucu bulduktan sonra takması kolay.
Ben bir kaç şey gördüm nette ama adaptoru de almak zorunda kalıyorsunuz ne yazık ki uçlarla birlikte.
www.hat-elektronik.com.tr

Biliyorum şansımı çok zorluyorum ama benim yaşadığım aynı şeyi yaşayan birilerinin olduğuna eminim. Yardımcı olan olursa sevinirim

Hamiş: Bu tip dizayn mallıkları için hp`den uzak durun

Teşekkürler
0
muhalif sirin
(20.12.08)
garantisi devam ediyorsa adaptör soketine bir şey olduğunda (bariz bir şekilde koparmadığın sürede) servisinde ücretsiz değiştiriyorlar.
0
seen sea
(20.12.08)
istanbuldaysan yüksek kaldırımda bulursun.
0
axijazz
(20.12.08)
universal adaptorler war laptoplar icin. 5-10 tane ucu var, laptopa gore ucunu takiyosun, voltajini falanda ayarliyosun. ben italyada gormustum, benimde oyle bi sorunum vardi, kendim tamir ettim sarj aletini. o adaptor burada 20-30 yuro biseydi.
0
sanio
(20.12.08)
Cevaplar icin tesekkurler

1-Garanti durumu ne yazık ki muallak

2-Istanbulda degilim ne yazık ki. ama oradan bir dukkanın kontak numarası olsa cok guzel olur:)

3- O adaptorleri ben de gordum, ama bana sadece ucu lazım:((
0
🌸muhalif sirin
(20.12.08)
(3)

flash.. arkaplan

hicazkar
http://home.tiscali.nl/annejan/swf/timeline.swf(veya http://beeks.eu/swf/roman.swf)buradaki flashı masaüstü arkaplan yapabilir miyiz?masaüstünde de çalışmaya devam edecek.. mümkün mü?
home.tiscali.nl
(veya beeks.eu)
buradaki flashı masaüstü arkaplan yapabilir miyiz?
masaüstünde de çalışmaya devam edecek.. mümkün mü?
0
hicazkar
(20.12.08)
Yamicsoft Flash Desktop diye bir yazılım var. onla olur.
0
nihilanth
(20.12.08)
Daha once ilk linkteki flashi fona koymayi denemistim ben.(gerci surekli olarak kullanmani pek tavsiye etmem, bilgisayarinda performans dusuklugune neden olur) Aslinda herhangi bir ozel yazilima ihtiyac yok. Eger az biraz HTML yazmayi biliyorsan, Flash dosyasini bir html icine ekleyip kaydet. Windows HTML dosyalarini fon yapmana izin veriyor. Html'yi background olarak secersin olur biter.
0
sunchaser
(20.12.08)
<html xmlns="www.w3.org" xml:lang="en" lang="en">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>index</title>
</head>
<body bgcolor="#000000" style="text-align:center;">
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="fpdownload.macromedia.com" width="100%" height="100%" id="index" align="middle">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="timeline.swf" /><param name="quality" value="high" /><param name="bgcolor" value="#000000" /><embed src="timeline.swf" quality="high" width="100%" height="100%" name="index" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="www.macromedia.com" />
</object>
</body>
</html>


Yukarıda yazılı olan kodu bir html oluşturarak içine notpad ile kaydet. Sonra yukarıdaki linklere sağ tıkla farklı kaydet de ve ikisini aynı klasöre koy. HTML kodu içinde swf uzantısı yazan yere seçtiğin flash animasyonunun ismini koy.

Sonrada sunchaser ın belirttiği gibi arka olan yap.

NOT:Yukarıdaki kod bir flash siteden aynen alınıp kopyanıp birazcık düzenlenmiştir.
0
ilkdefa
(20.12.08)
(4)

Otomatik Kullanı Kapatmak İstiyorum

t joe
Ya ben flash disk olsun, harici hard disk olsun bilmem ne olsun.. bilgisayara ne bağlarsam bağliyayım otomatik kullan diye bir şeyin çalışmamasını istiyorum. cdrom için yaptım ancak flash disk takınca yine otomatik kullan açılıyor..
Ya ben flash disk olsun, harici hard disk olsun bilmem ne olsun.. bilgisayara ne bağlarsam bağliyayım otomatik kullan diye bir şeyin çalışmamasını istiyorum. cdrom için yaptım ancak flash disk takınca yine otomatik kullan açılıyor..
0
t joe
(20.12.08)
flashdiskin içindeki autorun dosyasını silerseniz olur sanırım ama yedeğini alın elbet,
gözükmüyorsa gizli dosyaları göster diyip bakın hiç yoksa bilemiyciim tabi bu sadece sizin kullandığınız disk için başkası takarsa yine otomatik kullanılabilir windows içinden nası olduğunu bilemiycem
0
buffy de vampir sayilir
(20.12.08)
teritori
(20.12.08)
www.microsoft.com

regedit'te NoDriveTypeAutoRun'ı 85h yapın. hiç bişe otomatik başlamasın diyosanız benim gibi, ffh yapın.
0
cruor
(20.12.08)
başlat > çalıştır > gpedit.msc diyelimde tam olsun bari.
0
siriquastrum
(20.12.08)
(8)

Aynı dosyaları silmek için program

siriquastrum
Aynı mp3leri silmek için aranıyorum.Makinada çok gereksiz yer kaplıyorlar.Bir kaç program indirdim ancak pekde bir işe yaramıyorlar.Sadece aynı isimdeki dosyaları siliyorlar.Bana öle bir program lazım ki parça uzunluğunu felan hesaba katıcak , dosya boyutuna göre inceliyecek olayı.Aha bunlar bunlar
Aynı mp3leri silmek için aranıyorum.Makinada çok gereksiz yer kaplıyorlar.Bir kaç program indirdim ancak pekde bir işe yaramıyorlar.Sadece aynı isimdeki dosyaları siliyorlar.Bana öle bir program lazım ki parça uzunluğunu felan hesaba katıcak , dosya boyutuna göre inceliyecek olayı.Aha bunlar bunlar aynı diyecek. Varmıdır bu iş için kullanışlı bir program ?

Şimdiden teşekkürler.
0
siriquastrum
(20.12.08)
evet ben de arıyorum. duplicate leri bulan bir program. itunes yapıyormuş galiba?
0
dambil
(20.12.08)
var var. parcanin byte olarak uzunluguna falan her seyine bakiyordu. adini hatirlarsam yazicam, ulan neydi ya.

burada yazilmisti hem. arama kismina mantikli seyler yazarsan ben hatirlamadan once bulursun
0
osuruklu
(20.12.08)
Duplicate File Finder kullandım başarılı bi program ama windows dosyalarına ve oyun dosyalarına müdahale ettirmeyin sonrası kötü oluyor
0
buffy de vampir sayilir
(20.12.08)
lejant
(20.12.08)
sheeper
(20.12.08)
Valla hepsini indirip denedim ama olmadı.Yada ben beceremedim.Manual takılcaz artık nabalım =)
0
🌸siriquastrum
(20.12.08)
doublekiller da programi calistirinca yaninda zaten eslestirmeden gelen dosyalarin boyutlari yaziyor, biraz ugrasirsaniz halledersiniz. eslesen dosyalari silmesi de cok kolay.
0
lejant
(20.12.08)
avafind derim başka da bişi demem. hayatmda gördüğüm nadir mükemmel programlardan biridir.
0
rentts
(20.12.08)
(6)

antivirus tavsiyesi

cruor
aşağıdaki özelliklere sahip bi antivirus var mıdır?1- başlangıçta kendiliğinden başlamasın.2- ben sağ tıklayıp "tara" demedikçe hiç bi iş yapmasın. çalışma şekli winrar gibi olsun yani...3- tarama yapacağı zaman yok uptade bilmemnesi, yok proaktif nanesi, yok main32 zamazingosu diye 7 tane ayrı prog
aşağıdaki özelliklere sahip bi antivirus var mıdır?

1- başlangıçta kendiliğinden başlamasın.
2- ben sağ tıklayıp "tara" demedikçe hiç bi iş yapmasın. çalışma şekli winrar gibi olsun yani...
3- tarama yapacağı zaman yok uptade bilmemnesi, yok proaktif nanesi, yok main32 zamazingosu diye 7 tane ayrı program başlatıp makinanın anasını ağlatmasın. tek exe üzerinden çalışsın.
4- kendi kendine update falan yapmasın. ben istersem yapayım.
5- arayüzü sade olsun.
6- bişeler bulduğunda sürekli "bunu ne yapayım, bunu ne yapayım?" diye sormasın. default olarak disinfect etsin, edemiyorsa ne silsin, ne de karantinaya alsın. "bunlar yola gelmiyo abi.txt" diye bi rapor tutsun.
7- tabi ki ücretsiz olsun.

yoksa böyle bişe vallahi oturup kendim yazıcam en sonunda :)
0
cruor
(20.12.08)
tam senin istediğin gibi clamav var.
1-başlangıçta kendi çalışır ama kapatması gayet kolay
2-arka planda tarama yapmaz sadece sen tara diyince tarar
3-gayet sade ve amaca yöneliktir öle bi sürü ıvız zıvır yok içinde
4-update başlangıçta açık gelir ama kolayca kapatılır windows gibi elli defa sormaz eminmisin diye
5-epeyce sade
6-günlük tutar ama default olarak bi görev verme varmı bilmiyorum
7-açık kaynaklı ve tabiki ücretsiz.aslen linux yüklü serverlarda kullanılmak için tasarlanmış sonradan windows portuda yapılmış tam senlik bişe tavsiye ederim.
ana sayfa:
www.clamav.net
0
elanesse
(20.12.08)
nod32 de ayarlanıyor sanırsam o özelliklerin hepsi ama virüs bulursa usb bellekte filan çat diye uyarır onun da ayarı vardır bence.
0
dambil
(20.12.08)
1 - cogunun ayari oluyor onun icin
2 - "
4 - "
6 - "
0
katafalk
(20.12.08)
@katafalk

"çoğunun ayarı oluyor" diyorusunuz, haklısınız da. ama çoğu tutarsız çalışıyor bunların. ya da istediğim tüm özellikleri birden barındırmıyor.

bazıları başlangıçta başlatılmazsa sonradan açtığınızda "bilmemne servisi aktif değil." diyip tarama yapmıyor mesela.
auto update'i kapatıyorsunuz. bi iki gün sonra "müdürüm auto update kapalı, sakata gelmeyelim. ben açayım en iyisi." tarzı uyarılar geliyor. bazıları tarama sonunda rapor görüntüleyip, bi formata export edemiyor. kimisi internet bağlantısında sorun yaratıyor.

trend micro, avast, kaspersky, norton, nod32, avira, avg, f-secure, mcafee, panda falan filan çoğunu denedim bunların. hiç birisi tam istediklerimi karşılamadı.

kısacası istediğim bu özelliklerin hepsini birden aynı anda barındıran bi av bulamıyorum.

şimdi bu clamav'ı bi deneyecem. inşallah derdime derman olur.
0
🌸cruor
(20.12.08)
avira antivir.
Aslında paralı ama 3 aylık deneme süresi var o arada bedava iyi bir şey arayabilirsiniz en azından.
Ha üstteki her maddeyi karşılıyor parası dışında.
0
sesee
(20.12.08)
avira antivir'in 3 aylik denemesi suresi yoktur. o sure 6 aydan fazladir ve her update sonrasi sureyi kendisi uzatir.
0
entrapmen
(20.12.08)
(4)

adsl, ama hangisi

zubundy
1 veya 2 mbit sınırsız adsl bağlattıracağım. nereden bağlattırayım, kaç günde bağlanır. şu an hangi kampanya en karlısı oluyor, modem beleşe gelsin istiyorum. evde 2 tane masaüstü var 1 tane de şu netbook mudur nedir işte o ucuz-küçük notebookalardan alacam bu ay, hepsi aynı anda internete bağlanaca
1 veya 2 mbit sınırsız adsl bağlattıracağım. nereden bağlattırayım, kaç günde bağlanır.
şu an hangi kampanya en karlısı oluyor, modem beleşe gelsin istiyorum. evde 2 tane masaüstü var 1 tane de şu netbook mudur nedir işte o ucuz-küçük notebookalardan alacam bu ay, hepsi aynı anda internete bağlanacak çoğu zaman.
deli gibi rapid-torrent vs asılacam 1 mbit yeter mi yoksa 2mbit şart mı, download yaparken 2mbit 1mbitten 2 kat daha hızlı download yapmaz değil mi?
şirketin beleşe verdiği verdiği modemler işimi gorur mu? yoksa 90-100 ytlye bir modem alsam ttnetin vereceği modeme oranla çok daha hızlı dosya imdirebilir miyim
0
zubundy
(20.12.08)
kampanyalardan falan haberim yok ama adsl sağlayıcılarının hepsi türk telekom altyapısını kullanıyor zaten. o yüzden başka birini almak bana çok gereksiz geliyor, kampanyalar durumu değiştirebilir tabi.
2mbit imkanın varsa 2 al bence, yok kasamam diyorsan 1mbit de işini görebilir. 2mbit'le 2 kat hızlı download yapabilirsin ama torrentte indirdiğin dosyalar için yeterli sayıda kaynak yoksa isterse 10mbit bağlantın olsun yine de işe yaramayabilir.
verilen modemler tahminimce işini görebilir.
türk telekom eğer port varsa bir kaç gün içinde bağlar, yoksa 2-3 ay bile bekleniyordu ben alırken (2005), şu anda nasıl bilmiyorum. sitede bir yerlerde telefon numaranı yazdığında o bölgede port olup olmadığını belirten bir şeyler de vardı o zamanlar.

areels'ın cevabından sonra edit: (bkz: #13276641) türk nokta net varmış galiba kendi altyapısını kullanan.
0
sanal uyku
(20.12.08)
öncelikle bence 2 mbit bağlattır daha rahat edersin download konusunda gerçi bunun bi sınırı yok 2ye alışınca yavaş geliyo diyeceksin
beleşe modem veren kampanyalarda sözleşmeye çok dikkat etmen lazım sadece biri adsl sözleşme yapmıyor sanırım şuan ve modem veriyor wireless onu inceleyebilirsin
1 mbit 100 110 arası indirir genelde 2 mbit de 200 ü görebilirmisin bilemiyorum heralde 180 170 arası indiriyordur oda o konuda bi bilgim yok salladım sadece
modemde hız pek farketmiyor yani en fazla 2-3 kb farkeder oda olsada olur olmasada boşa masraf yapmayın derim
0
buffy de vampir sayilir
(20.12.08)
(bkz: #14475714)
0
areels
(20.12.08)
turk.net kendi altyapımızı kullanıyoruz diyor. santrale kadar turk telekom sonrası turk.net yani.
0
sutlu nescafe
(22.12.08)
(1)

asus r1e ve muadili notebooklar

oksecy
hongkong'dan bir tanıdığım vasıtasıyla asus r1e veya muadili bir notebook getirteceğim. başlıktan da anlıyacağınız gibi asus r1e'de karar kıldım ama içimin rahat etmesi açısından aynı ayarda daha ucuz veya aynı fiyatta daha iyi bir notebook önerebilecek birileri varmı oralarda?
hongkong'dan bir tanıdığım vasıtasıyla asus r1e veya muadili bir notebook getirteceğim. başlıktan da anlıyacağınız gibi asus r1e'de karar kıldım ama içimin rahat etmesi açısından aynı ayarda daha ucuz veya aynı fiyatta daha iyi bir notebook önerebilecek birileri varmı oralarda?
0
oksecy
(20.12.08)
hocam sen buraya verebileceğin fiyatı ve olmazsa olmaz istediğin özellikleri yaz ben sana seçenkler sunayım. kralım tabi disko kralı=)
0
rentts
(20.12.08)
(2)

Açılmayan bilgisayar.

short
Emektar bir Toshiba L10-102 sahibiyim. Bi iki gün önce açmaya çalıştığımda Toshiba yazan ilk ekran karşıma geliyordu sonra siyah bir ekranda sol üstte yanıp sönen imleç dışında bir şey göremiyordum. Bir format atayım düzelir dedim binbir zorlukla recovery dvdyi okuttum, formatı bastım fakat hala ayn
Emektar bir Toshiba L10-102 sahibiyim. Bi iki gün önce açmaya çalıştığımda Toshiba yazan ilk ekran karşıma geliyordu sonra siyah bir ekranda sol üstte yanıp sönen imleç dışında bir şey göremiyordum. Bir format atayım düzelir dedim binbir zorlukla recovery dvdyi okuttum, formatı bastım fakat hala aynı sorun devam ediyor. Keyfine göre bir açılıyor bir açılmıyor.

Biostan açılışta cd okuma seçeneği seçilidir dediler, hepsini denedim ama bana mısın demiyor. En son yine recovery dvdyi takıp açılışta f12'ye basarak hdd seçeneğini seçerek açabildim. İçeride recovery dvd yokken denemiştim yine açılmamıştı. Tesadüf mü değil mi çözemedim ve şu anda bu duyuruyu bahsettiğim bilgisayarı kullanarak yazıyorum. Kapatırsam büyük ihtimalle yine açamayacağım.

Acil yardıma ihtiyacım var, yetiştirmem gereken bir ödev var!

Saygı/sevgi...
0
short
(20.12.08)
ya anakart bozulmus ya da cdrom ile hdd. bu iki ihtimalden birisi gibi geliyor bana.
ufak bir ihtimalde de bios dan kaynaklaniyordur. bu sebeple bios'un yenisi varsa onla update edin yoksa da aynisini tekrar yukleyin. belki ise yarayabilir.
0
entrapmen
(20.12.08)
benim de basima benzer bir sey gelmisti, aciliyor sonra siyah ekran uzerinde yanip sonen imlec cikiyor, windows a gecmeye calisirken saliselik bir mavi ekran olup reboot oluyordu, sonra ram in yandigini-bozuldugunu ogrendim; o bozulan rami(256+256 idi yanilmiyorsam)cikarttigimda duzeldi, sonra gidip yeni ram takmistim.
laptopda ram cikartip deneyebilirsiniz. benimkisi de toshiba idi bu arada.
0
ciaccona
(21.12.08)
(5)

Ne oluyo orda?

cumingsoon
Sevgili insanoğulları,Telefonumu akşam "batarya zayıf" uyarısı verince şarja taktım, dolunca çıkardım. Gece yatarken alarmı kurdum, sabah bi kalktım telefon kapanmış, açtığımda şarjı tek çubuk gösteriyodu. daha önce hiç böyle yapmamıştı. Neler oluyor bu telefona? (modeli N70).
Sevgili insanoğulları,

Telefonumu akşam "batarya zayıf" uyarısı verince şarja taktım, dolunca çıkardım. Gece yatarken alarmı kurdum, sabah bi kalktım telefon kapanmış, açtığımda şarjı tek çubuk gösteriyodu. daha önce hiç böyle yapmamıştı. Neler oluyor bu telefona? (modeli N70).
0
cumingsoon
(20.12.08)
sanırım bataryan fire veriyor.

(bkz: fire vermek)
0
deckard
(20.12.08)
yani kısaca "yeni batarya al" diyosunuz.
0
🌸cumingsoon
(20.12.08)
"dolunca çıkardım" dediğine göre şarj aletinde bir sorun yok. geriye batarya kalıyor.

bir de şöyle bir şey var; telefonlar şarj olurken önce şarj göstergesi dolu gözükür, sonra şarj doldurulur. yani şarja takıp 15-20 dakika sonra şarjdan çıkarırsan dolu gözükür ama aslında boştur daha. 1-2 saat takılı kalsın (modele göre de değişir bu gerçi).
0
deckard
(20.12.08)
normalde 1,5 saatte doluyo şarjı ben 2 saatten fazla bıraktım şarjda. yani dolmuş olduğundan eminim. neyse bu kriz zamanı bi de batarya masrafı çıktı :)
0
🌸cumingsoon
(20.12.08)
istanbuldaysan, sirkecideki rem gsm den yan sanayi ürünü olan, garantili batarya alabilirsin. oldukça uygun ve kullanığım kadarıyla hiç sorun çıkarmayan bir batarya ve sarj aleti aldım. 5-10 lira arası birşeydi sanırım. bir telefoncunun uyarısıyla gitmiştim. "telefonculardan alma kazık yeme" diye :).
0
philosophia
(20.12.08)
(4)

1500 liralık minidv kaydı yapan kamera modelleri ya da gönlünüzden geçen başka bişi

tgc
evet kısa film ve evet bütçe çok kısıtlı. ama umut vaat eden gencimiz kamerasını sonra da kullanabilsin deyu objektifi denişik lensler takılmasına müsait bir camera/gomorra arıyür. abilerim ablalarım, sony 3ccd yapmiyür diyürler ama cmos sensörleri de pek bir galiteliymiş, buna da bir açıklık getiri
evet kısa film ve evet bütçe çok kısıtlı. ama umut vaat eden gencimiz kamerasını sonra da kullanabilsin deyu objektifi denişik lensler takılmasına müsait bir camera/gomorra arıyür. abilerim ablalarım, sony 3ccd yapmiyür diyürler ama cmos sensörleri de pek bir galiteliymiş, buna da bir açıklık getiriverin. şinci;


1500 liralık tercihen canon ve yahut sony marka video kamera. öyle ki hem lens takılmaya gelsin, hem firewire benzeri bir yöntemle yüksek kaliteyle pcye atılıp montaj edilip, mıncıklanabilsin.

pan ve tilt yapabilecek, hatta dolly işlevini de yerine getirecek şeytan işi alev alev bir tripod(cep yakmayacak olursa baş tacı ederim, taparım ona; onu severim, okşarım)

ekstra bir sual olaraktan, 800 wattlık tek bir ampul aydınlatma görevini yerine getirebilir mi? ne dersinğiz, şıh olmaz mı? bence olur gibi, galiba yani, umut ediyorum, alleem yalebbim n'olur olsun!!!
0
tgc
(20.12.08)
elimde sony dcr trv 33 var, zamanının iyi consumer modellerinden,(çok super degil ama 3ccd degil sonucta), widescreen çekim yapıyor, firewire'ı var, pan'lı tilt'li hama marka tripodum da var, istersen yapılmıs cekimleri de yollayabilirim. ikisini totalde 800 ytlye birakirim da, isin kötüsü ben tatile türkiyeye geldim kamera da almanya'da, ama ona cözüm bulunur yani düsünürsen haberdar et.
0
maersk
(20.12.08)
o paraya o dediklerini satın alamayabilirsin.(adam akıllı bir tripod o kadar para zaten)(dolly olayına hiç girmiyorum :) )( lens değişecek kamera hımm 10 bin lire )
ama kiralarsın,panasonic dvx100 minidv sony fx1, z1 hdv panasonic hvx200 hdv güzeldir,hoştur.tek bitane ışık da yetmez,hiç kullanma daha iyi :)
ayrıca kısa film için kamera almak çok gereksiz bir yatırımdır.kiralayınız biraz da biz öğrenciyiz filan deyin uygun bişiler yaparlar.saygılar.
0
ercu
(20.12.08)
tripod bütçeye dahil değildi, onun için ayrıca bir güzellik düşünecektim:)

www.gezveal.com
şu linkteki model nasıl bir şeydir peki?
0
🌸tgc
(20.12.08)
ercu
(20.12.08)
(1)

Fan Page

cumingsoon
Sevgili Facebook köyü sakinleri, Facebook'ta birkaç sporcu için fan page denen zımbırtıdan açtım. Bu fan page denen yerlerde yorum yazınca o kişi gibi değil de kendi hesabımla gözükeyim istiyorum. oluru var mıdır? yani benim facebook hesabımın adı x olsun, sporcunun hesabının adı y olsun. ben sporcu
Sevgili Facebook köyü sakinleri,

Facebook'ta birkaç sporcu için fan page denen zımbırtıdan açtım. Bu fan page denen yerlerde yorum yazınca o kişi gibi değil de kendi hesabımla gözükeyim istiyorum. oluru var mıdır? yani benim facebook hesabımın adı x olsun, sporcunun hesabının adı y olsun. ben sporcunun sayfasında wall kısmına bişeyler yazınca beni y gibi gösteriyor. beni öyle göstermesin x olarak göstersin diyorum. karışık oldu sanırım kusura bakmayın.

not : az önce açtığımı sildim. soru olarak açmamışım.

not2: pi 3 olarak alınacaktır soruda :P(bu saatte anca bu kadar espri yapabiliyorum)
0
cumingsoon
(20.12.08)
karışık olmadı da şöyle bi çözümü var aslında bunun. bi tane dümenden hesap açıcaksın bu sporcu fan sayfalarını yönetmesi için Ali Veli diye misal, gidip tüm fan sayfalarında bu Ali yi yönetici yapacaksın, kendini yöneticilikten düşüreceksin, bu sayede yazarken Maradona yerine sen çıkacaksın.. düz mantık, denemedim, işe yarayabilir ama :)
0
ru
(20.12.08)
(5)

telefon soruyorum

orange coffee
cift simli olsun(en onemlisi). kamerasi olsun (piksel farkmaz). mp3 olursa sukela olur. arayayim aranayim mesaj atabileyim. 500u gecmesin. varmidir boyle bir telefon?
cift simli olsun(en onemlisi). kamerasi olsun (piksel farkmaz). mp3 olursa sukela olur. arayayim aranayim mesaj atabileyim. 500u gecmesin. varmidir boyle bir telefon?
0
orange coffee
(20.12.08)
general mobile var sanırım ama fiyatı hakkında bilgim yok.
0
cumingsoon
(20.12.08)
SAMSUNG D880
0
uz
(20.12.08)
general mobile tavsiye edebilirim bir haftadır kullanıorum çok da beğendim çift sim kartlı 3g özelliği var mp3 var 2.0 mega pixel kamera var ve teknosada şu an kampanyalı fiyatı 299 yetele
0
yazbitmesinsipidikterlikdolabagirmesin
(20.12.08)
samsung'un 400 ytl'ye vardı sanırım üstte verilmiş olan model o.
ben de aynı soruyu nokia'nın var mı böyle bir modeli? diye devam ettireyim madem.

edit: mp3 player, kamera falan olmasa da olur.
edit2: samsung d780 miş benim dediğim.
0
sanal uyku
(20.12.08)
nokianın bu tarz modelleri ürettiğini biliyorum fakat türkiye'ye getirmesini turkcell bir şekilde istemiyor ve engelliyormuş. ayrıca yaklaşık 6 aydır d880 kullanıyorum. gayet de memnunum. kusurları var ama en azından artık iki telefon taşımıyorum ve sar değeri en düşük çift hatlı telefon diye okumuştum bir yerlerde. şöyle yapayım en direk aaslında;
(bkz: samsung d880/@teritori)
0
teritori
(20.12.08)
(5)

[Hardware] Harddiske su kaçması - acil

ben de bir gun yazar olurum belki
Merhaba sevgili eksiduyuru sakinleri.Bugünkü yağmur sırasında çantamda bulunan laptop uma su kaçmış. Eve geldim ve açmaya çalışınca no bootable device dedi. Bilgisayarı kapatıp pilini çıkardım ve harddiski söktüm. ve gördüm ki harddiske bayağı su kaçmış. Bu, harddisk in üstüne bi bardak su içmem ger
Merhaba sevgili eksiduyuru sakinleri.
Bugünkü yağmur sırasında çantamda bulunan laptop uma su kaçmış. Eve geldim ve açmaya çalışınca no bootable device dedi. Bilgisayarı kapatıp pilini çıkardım ve harddiski söktüm. ve gördüm ki harddiske bayağı su kaçmış. Bu, harddisk in üstüne bi bardak su içmem gerektiği anlamına gelir mi? Kurumaya bıraksam tekrar çalışır mı? Ulan aksi gibi bugün tezim ile ilgili yepisyeni bişiler yüklemiştim bilgisayara. Korkuyorum sözlük.


edit: bi de tavsiyeleriniz nelerdir kurutma falan konusunda. Pirinç içine koymak falan işe yarar mı?
0
ben de bir gun yazar olurum belki
(20.12.08)
icine su kactigi anda kapi esigi gibi dogal hava akimi olan biyere koymaniz lazimdi laptopu. kanimca o hdd gitti ama bilgiler cok onemliyse bazi veri kurtarma merkezleri var, bi goturun bakalim oraya.
0
sanio
(20.12.08)
ulan ağlıycam şimdi. yok mu hakkaten başka çaresi.
0
🌸ben de bir gun yazar olurum belki
(20.12.08)
koca bardak kola uzerine boca olduktan, 4 gun sonra calisti arkadasinki gecenlerde. kazadan bir sure denemis calismamisti oysa.
0
pyro clustic flow
(20.12.08)
zamana birak derim ben de pyro clustic flow gibi. laptopa cay dokmustum ilk 3 gun tamamen sapitmisti etkileri tamamen 1 ayda gecti.
0
samfisher
(20.12.08)
hard diskteki mekanik kısma zarar gelceğini sanmıyorum ama tamamen sallıyorum. içine su kaçan elektronik aletler de bir süre sonra çalışmaya başlayabiliyor, her zaman düzgün çalışmıyor ama belki bir kaç güne kadar düzelebilir de. benim telefona çok fazla su kaçtı, ilk zamanlarda çok etkilemiyordu ama artık kafayı yemiş durumda. yine de su kaçtıktan sonra bir kaç gün iyice kuruyana kadar hiç çalıştırmamak en güzeli.
0
sanal uyku
(20.12.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.