Giriş
(5)

xbox 360 sonbahar güncellemesi

kurtulan adam
kimilerine xbox 360 sorularımdan gına geldi belki ama sormam lazım.1.bu güncellemeyle oyunları hdd ye yükleme vasıtasıyla makinede gözle görülür bir ısı düşüşü hissettiniz mi?2.kargo yoluyla 6-7 ytl ye oyun alabileceğim bi yer biliyor musunuz?(ya da antalya dahilinde elden satabilecek olan?)
kimilerine xbox 360 sorularımdan gına geldi belki ama sormam lazım.
1.
bu güncellemeyle oyunları hdd ye yükleme vasıtasıyla makinede gözle görülür bir ısı düşüşü hissettiniz mi?
2.
kargo yoluyla 6-7 ytl ye oyun alabileceğim bi yer biliyor musunuz?(ya da antalya dahilinde elden satabilecek olan?)
0
kurtulan adam
(27.12.08)
1. Gozle gorulur bir ısı düşüşü olmasa da birkaç derecelik bir düşüş sağlanıyor. Xbox 360'daki ısınma sorununun kaynağı da dvd olmadığı için 3k riski azalmıyo. Hatalı mimariyi duzeltmedikçe ve kaliteli malzeme kullanmadıkça 3k riski ile karşı karşıyayız. Ama hddye atmanin cok da faydasi var. Loading surelerinde azalma, dvd rom sesinden kurtulma, dvd romun ömrünün uzaması ve unreadable disc sorunundan kurtulma, dvdlerin daha az yipranmasi ve texture sorununlu makinelerden sorunun ortadan kalkmasi ya da azalması gibi...

2. Msn uzerinden satış yapan 1-2 kişi var kargoyla da gönderiyolar bildiğim kadarıyla istediğin şehire. Oyun basina da 3ytl aliyolar ama buradan msn adreslerini vermek dogru mu bilmediğimden yazmıyorum. İstersen msg atarım sonra...
0
macabrex
(27.12.08)
2- güzel bir bağlantın varsa torrent sitelerinden oyun çekip dvdlere basabilirsin. daha az masraf olur
0
vincenzo
(27.12.08)
macabrex moon_darkside 'et' hotmail'com adresine gönderebilir misin?yada bunların reklam yaptıkları siteler varsa o da iyi olur.
0
🌸kurtulan adam
(27.12.08)
1. 7 saat fable 2 oynamaktan sonra makinayı merak ettim. valla 40 derece bile değildi. dvd den bir oyun açtım. 1 saat olmadan ateş gibi olmuştu. bence hdd ye yüklemek mükemmel. tabi bendeki elite jasperdan bir önceki board (adı neydi be ama zaten az ısınıyor işte).
2. verbatim boş dvd 2-3 ytl arasında değişiyor. verbatim kullanan birilerini bulman lazım aklında olsun.
0
ozdek
(27.12.08)
aslında dvd romun anakartın üstünde olmasından dolayı ısıyı etkileyeceğini düşünüyodum ben de.ancak 3k'ye genelge gpu nun neden olduğunu okudum bi kaç güvenilir yerde.jasper da gpu da yeniliğe gitti.o açıdan aslında jasperı beklemek çok mantıklı ama hiç bekleyesim yok.gerçi kimse sormamış ama sonra okuyanlar faydalansın :)
0
🌸kurtulan adam
(28.12.08)
(3)

vbulletin

tabudeviren
vbulletin forumu kurmaya karar verdim. bazı sorularım olacak.1) süresiz satın alım diye bir seçenek mevcut. bunu aldığımızda ömür boyu beleşe vbuleetin mi kullanıyoruz? 2) bu "sınırsız" özelliği tek versiyona has mı, yoksa ben aldığımda sınırsız vbulletin v5 aldım, 2 sene sonra vbulletin v8 çıkınca
vbulletin forumu kurmaya karar verdim. bazı sorularım olacak.

1) süresiz satın alım diye bir seçenek mevcut. bunu aldığımızda ömür boyu beleşe vbuleetin mi kullanıyoruz?

2) bu "sınırsız" özelliği tek versiyona has mı, yoksa ben aldığımda sınırsız vbulletin v5 aldım, 2 sene sonra vbulletin v8 çıkınca ücretsiz olarak indirip (zamanında süresiz almıştım ya) kullanabilecek miyim?

3) süresiz olarak aldığım forumu sadece 1 forumda mı kullanabilirim?

4) vbulletin ile kurulmuş birçok türkçe içerikli site gördüm. milletimizin yazılıma para vermediğini bildiğimden işin içinde bir iş olduğunu düşünüyorum. yani şimdi 180$ lık bir forumu millet almaz sanki? farkında olamadığım bir durum mu var acaba? hani aviranın personal olanının ücretsiz olması gibi sınırlı özellikli vbulletinin de ücretsizi var mı? yoksa millet bir şekilde crack hack bir şeyler mi yapıyor? neler oluyor?
0
tabudeviren
(27.12.08)
3- lisansı 1 tane adres için alıyorsun.

4- crack, hack gibi bir şey var.
0
sanal uyku
(27.12.08)
4- crack var tabi. ayrıca vbulletin gibi görünebilen beleş forumlar da var.
0
blackdog
(27.12.08)
@blackdog

hayır, altında "powered by vbulletin" yazanlardan bahsediyorum.
phpbb, smf gibi forumlardan bahsetmiyorum.
0
🌸tabudeviren
(27.12.08)
(3)

Xp açılmaması

yapyat
Bir tanıdığın sorunu. Google'dan derman bulamadım.Bilgisayar kapanmadan önce güncelleştirme yaparken yanlışlıkla biri kapamış. Şimdi de hiç bir modda açılmıyormuş. Windows'un yükleme çubuğundan sonra bilgisayar kendine reset atıyormuş. f8'le güvenli mod ve hata ayıklama vs.. önerdim işe yaramadı, yi
Bir tanıdığın sorunu. Google'dan derman bulamadım.

Bilgisayar kapanmadan önce güncelleştirme yaparken yanlışlıkla biri kapamış. Şimdi de hiç bir modda açılmıyormuş. Windows'un yükleme çubuğundan sonra bilgisayar kendine reset atıyormuş. f8'le güvenli mod ve hata ayıklama vs.. önerdim işe yaramadı, yine reset atmaya devam ediyor.

Son umut buraya yazayım dedim.

Windows'ta oturum açmadan sistem geri alma mümkün müydü? Şu anda en mantıklı çözüm o gibi geliyor.
0
yapyat
(26.12.08)
oncelikle F8'le "hata durumunda yeniden baslatma" seceneginden makineyi baslatin. bu durumda hata ekranindaki kodu gorebilirsiniz. muhtelemen o kod icin bir cozum vardir.

eger ki win xp cd si varsa, makineyi cd den boot edip repair secenegini deneyebilirsin. yuksek ihtimalle C diskine chkdsk yapinca duzelecektir.
0
helenart
(26.12.08)
Onu deneyince bu çıktıydı.

"Bir sorun algılandı ve bilgisayarınızın zarar gormesini önlemek için windows
kapatıldı.
Bu durdur hatası ekranını ilk kez goruyorsanız,
bilgisayarınızı yeniden başlatın.Bu ekran yeniden karsiniza çıkarsa
aşağidaki adımları izleyin:
Bilgisayarınızda virus kontrolu yapın.Yeni yuklenen sabit diskleri
veya sabit disk denetleyicileri kaldirin.sabit diskinizin duzgun şekilde
yapilandirilmiş ve sonlandırılmış olduğunu denetleyin."


Anladığım kadarıyla bu cd'siz halledilecek bir sorun değil, doğru muyum?
0
🌸yapyat
(26.12.08)
sayfanin en tepesinde DUR 0x000 gibi bir hata kodu olmasi lazim. onu verebilirsen daha fazla yardimci olabiliriz

muhtemelen "unmountable boot volume" diye bir hata veriyor. olabilir bu durumda win xp cd si gerekli olacak.
0
helenart
(26.12.08)
(2)

Bağlantı

cumingsoon
İyi akşamlar EkşiDuyuru kullanıcıları,Üniversite kütüphanelerindeki kablosuz bağlantı ttnet wifi mıdır? yoksa üniversitenin kendi bağlantısı mıdır? Yarın Uludağ Üni. kütüphanesinde vakit geçirmeyi düşünüyorum. bi yardımcı olursanız sevinirim.
İyi akşamlar EkşiDuyuru kullanıcıları,

Üniversite kütüphanelerindeki kablosuz bağlantı ttnet wifi mıdır? yoksa üniversitenin kendi bağlantısı mıdır? Yarın Uludağ Üni. kütüphanesinde vakit geçirmeyi düşünüyorum. bi yardımcı olursanız sevinirim.
0
cumingsoon
(26.12.08)
valla bizimkinde ulaknet, ulakbim her neyse iste.. genelde de onu kullanirlar veya ttnet disinda bisi kullanirlar. sanmiyorum ttnet wifi olsun..
0
katafalk
(26.12.08)
mrtksn soyledi, aklima geldi. mesela mersin universitesi'nde baglanmak icin t.c. kimlik ve ogrenci no isteniyordu. okulun ogrencisi olmayanlara acik olmayabilir, dogru.
0
katafalk
(26.12.08)
(5)

photoshop beginner

gxix
photoshop ile yeni yeni bir şeyler yapabilen biri olarak şöyle bir sorunum var,yeni bir döküman açarken diyorum ki (misal) "2cm x 2cm" boyutlarında olsun, açtığı belge en aşağı 5cm x 5cm falan oluyor. ne yaparım da gerçekten istediğim boyutlarda bir belge açarım?not: illa ki mm veya cm olmalı. pixel
photoshop ile yeni yeni bir şeyler yapabilen biri olarak şöyle bir sorunum var,
yeni bir döküman açarken diyorum ki (misal) "2cm x 2cm" boyutlarında olsun, açtığı belge en aşağı 5cm x 5cm falan oluyor. ne yaparım da gerçekten istediğim boyutlarda bir belge açarım?

not: illa ki mm veya cm olmalı. pixel'le alakasız bir noktadayım.
0
gxix
(26.12.08)
nasil yani?

ctrl + n 'ye basiyorsun, yeni dosya aciyorsun. boyutlara 2 - 2 yazarak "cm" seciyorsun. ve senin karsina 5 x 5 cm dosya mi getiriyor?

Yanlisiniz olmasin? Yoksa büyüteçle boyut büyüttügü icin mi size öyle geliyor acaba?

Yeni acilan dosyanin tepesinde 100% yazmasi gerekiyor tam boyutu görmek için.

O yüzden mi acaba?
0
trimpot
(26.12.08)
büyüteç %100'de evet. abi 3 kişi temiz 3 saat uğraştık. bozuk mudur çin malı mıdır nedir anlamadım ben bu fotoşop.
0
🌸gxix
(26.12.08)
resolution la alakalı
onun değerini düşürerek deneyin birde
0
hacktobar
(26.12.08)
2x2cm döküman açtığınızda "ekranda" 2x2cm lik bir döküman oluşmasını beklemiyorsunuz heralde? image menüsünden canvas size deyiverin orada 2x2 olarak gözüküyorsa sorun yoktur. eğer "ekranda" belirli bir boyut görmek ise amacınız, ilgilenmeniz gereken ölçü "pixel" olmalı.
0
kurukafa
(26.12.08)
cetvelle iki santimi olcun monitor uzerinden, daha sonra o alani secin, crop yapin. neden ozellikle 2 cm yapmaya calistiginizi ise ayrica merak ettim.
0
turkish tekila
(26.12.08)
(6)

laptop klavyesi

hollandabocegiilesevismek
Arkadaslar merhaba yine bir bilgisayar sorunuyla karsizdayim.Gecen ay dayanamayip ‘acer aspire 7720g’ adinda bir laptop aldim. Allah var laptop un performansindan memnunum. Amaaaa son bi kac haftadir beni deli eden bir klavye sorunu cikti. Simdi soyle; ben klavye ile birsey yazmak istiyorum. Mesela
Arkadaslar merhaba yine bir bilgisayar sorunuyla karsizdayim.
Gecen ay dayanamayip ‘acer aspire 7720g’ adinda bir laptop aldim. Allah var laptop un performansindan memnunum. Amaaaa son bi kac haftadir beni deli eden bir klavye sorunu cikti. Simdi soyle; ben klavye ile birsey yazmak istiyorum. Mesela entry girmek, word e birseyler yazmak, kompozisyon yazmak, arkadaslarla chat yapmak gibi. Bunlari yaparken yani tam klavyenin tuslarina basmaya baslarken bir kelime sonunda ya da bir cumleyi bitirmeden su yanip sonun siyah cizgi baska yerlere kayiyor ve tum yazinin icine ediyor. Sirf bu problem yuzunden kac tane entryim heba oldu : ( Ara sira da laptop kendi kendine bagimsiz hareket edip baska seylere tikliyor. Bu dediklerim genellikle ben birsey yazarken meydana geliyor.
Mesela ben bu duyuruyu acana kadar en az uc kere laptop kendi kendine daha yazimi tamamlamadan gonderdi. Hatta bir kac sefer de tum duyuruyu sildi. Yemin ediyorum bu duyuruyu yazana kadar gobegim catladi.
Sevgili arkadaslar cozumlerinizi dort gozle bekliyorum…
0
hollandabocegiilesevismek
(26.12.08)
touchpad'i kapatmayi denediniz mi?
0
oligomer
(26.12.08)
yazı yazarken eliniz touchpad'e temas ediyor demekki. yazı yazarken touchpad'i disable eden programlar var onlardan edinin bir tane.
0
kisisel bir ileti yaz
(26.12.08)
bazi laptoplarda direk touchpad'i kapayan tus da var hatta.. bunda var mi bilmiyorum gerci..
0
katafalk
(26.12.08)
peki ben bunu nasil kapatabilirim? pc de baktim bi kac yere de bulamadim.
0
🌸hollandabocegiilesevismek
(26.12.08)
Fn+F7 touchpad'i kapamanızı sağlar.
0
magmageme
(26.12.08)
denetim masasından fare ayarlarına girdiğinizde görebilmeniz lazım touchpad ayarlarını, şayet yoksa bilgisayarınızın modelini aratarak (ya da acer'ın resmi sitesinde öyle bir hizmet varsa doğrudan siteden) touchpad'in driverını yükleyiniz.
0
jangara
(26.12.08)
(4)

avira last fm e düşman mı? - sorun çözüldü

susannah
geçenlerde aviranın ücretsiz versiyonunu yükledim. geçen süre boyunca da media player da müzik dinledim ancak last fm e girip de kaydetmiş mi diye bakma ihtiyacı duymadım. 2 gündür bakıyorum last fm de bir hareketlilik yok. dedim acaba avira yüzünden mi oluyor. sonra araştırınca bu yazı çıktı ancak
geçenlerde aviranın ücretsiz versiyonunu yükledim. geçen süre boyunca da media player da müzik dinledim ancak last fm e girip de kaydetmiş mi diye bakma ihtiyacı duymadım. 2 gündür bakıyorum last fm de bir hareketlilik yok. dedim acaba avira yüzünden mi oluyor. sonra araştırınca bu yazı çıktı ancak başka bişi bulamadım. buradaki eleman böyle böyle yaptım demiş, ama ben nasıl öyle öyle yapılacağını bilmiyorum. tane tane anlatırsanız çok sevinirim. bu arada bilgisayarda spybotda var, etkisi olur mu bilmem, söyliyim dedim:)

www.lastfm.com.tr

uğraşan arkadaşlara teşekkürler, kaldırıp tekrar kurunca düzeldi. ancak anlam veremedim hala neden böyle yaptığına:))
0
susannah
(26.12.08)
avira'nin ucretsiz surumunde firewall yoktur, internet erisimine karismaz kisaca.

baska bir seyle alakali olabilir bilgilerin gitmemesi.
0
entrapmen
(26.12.08)
media player->tools->plug-ins->last.fm plugin bunun seçili olup olmadığını kontrol ettiniz mi? ya da belki de o last.fm programının sağ alt köşesinde scrobbling on/off gibi bi seçenek var onu belki yanlışlıkla değiştirmişsinizdir off'a.
0
tepedeki psychedelic adam
(26.12.08)
media player ı da last.fm eklenti zımbırtısını da açtım kapadım ancak henüz bir hareket yok. uninstall yapıp tekrar mı kursam eklentiyi?

edit: evet efenim, eklentiler kontrol edildi, sağ alttaki on/off "on" imiş deneme amaçlı kapandı açıldı. ama sonuç alınamadı. ben tekrar kuruyorum bakalım neler olacak:)
0
🌸susannah
(26.12.08)
yeniden kurmanın bi değişiklik yaratacağını sanmam. kapatıp açmaktan ziyade dediğim kontrolleri yaptınız mı? yaptıysanız kaldırıp yeniden kurmayı deneyin yine de. ayrıca spybot'un bu konu üzerinde bi etkisi olduğunu da sanmıyorum ama çok da bilgim yok açıkçası spybot hakkında.
0
tepedeki psychedelic adam
(26.12.08)
(1)

toolbar popup engelleme

efruz
i e 7 de farenin tekerleğiyle linke tıkladığımda yeni sekmede açıyor ama google toolbar popup blocker uyarısı veriyor her seferinde. sekme açılıyor ama sinir bozucu bir şey, nasıl kapatılır.toolbarı kaldır, popop engeli kapat diyeceklere iyi bakmıyorum. popup engellesin ama sekme açmayı engellemesin
i e 7 de farenin tekerleğiyle linke tıkladığımda yeni sekmede açıyor ama google toolbar popup blocker uyarısı veriyor her seferinde. sekme açılıyor ama sinir bozucu bir şey, nasıl kapatılır.

toolbarı kaldır, popop engeli kapat diyeceklere iyi bakmıyorum. popup engellesin ama sekme açmayı engellemesin
0
efruz
(26.12.08)
firefox+adblock plus(eklenti) kullanmamak için bir nedeniniz yoksa deneyin derim.
0
ycan07
(26.12.08)
(2)

excel sorusu + finansal oran sorusu **ACİL**

kibritsuyu
arkadaşlar, elimde 1992 - 1995 arası her ay farklı farklı tutarlarda yapılmış ödemeler listesi var. benden istenen ise bu ödemelerin toplamının x tarihinde (mesela 10.05.2008'de) toplam ne kadar olduğu. yani ilk sütuna tarihleri, ikinci sütuna tutarları, üçüncü sütuna ise bir oran (yasal faiz oranı
arkadaşlar, elimde 1992 - 1995 arası her ay farklı farklı tutarlarda yapılmış ödemeler listesi var. benden istenen ise bu ödemelerin toplamının x tarihinde (mesela 10.05.2008'de) toplam ne kadar olduğu. yani ilk sütuna tarihleri, ikinci sütuna tutarları, üçüncü sütuna ise bir oran (yasal faiz oranı?) gireceğim. formül bana o tarihlerdeki ödemelerin yasal faizleriyle birlikte bileşik olarak x tarihinde TOPLAM ne kadar ettiğini söyleyecek.

sorular:

1. excel'in hangi fonksiyonu bunu yapar?
2. hangi oranı kullanmalıyım ve nereden bulayım?
0
kibritsuyu
(26.12.08)
evet ben de öyle yaptım lakin yeniden değerleme oranı kullanmamın doğru olacağını düşündüm. her yılın yeniden değerleme oranları farklı. yani S31'e sabit bir değer veremiyoruz. 1992 için atıyorum %30 iken, 1994 için (kriz yılı) %107 mesela.
0
🌸kibritsuyu
(26.12.08)
@salihaki; fakat faiz hesaplanacak tutarlar farklı tarihlerde bu yüzden yazdığınız formül tam olarak hesaplamaz.

a sütununda ödeme yapılan tarih
b sütununda ödeme tutarı
c sütununda faiz oranları olsun (her gün ayrı faiz oranı kullanılacaksa)


d sütununa (verilerin 1. satırdan başladığını var sayarsak d1 hücresine)

=(B1*(1+C1))^((bugün()-A1)) yazıp bunu kaç satır var ise kopyalayın

D sütunu toplamı ödemelerin bugünkü değerini verecektir.

tabi basit faizle veya bileşik faizin yıllık değil aylık olarakta hesaplanabilir.
0
mahallenindelisi
(26.12.08)
(6)

notebook'larda parlak ekran mı daha iyidir yoksa mat ekran mı?

sql
merhabamarkası: hp dv4000 15.3 inc widescreennotebook'un üzerinde parlak ekran vardı ama kırıldı. şimdi universal bir ekran takıcam ama parlak mı balayım yoksa mat mı alayım karar veremedim.artıları eksileri nelerdir acaba ?
merhaba
markası: hp dv4000 15.3 inc widescreen

notebook'un üzerinde parlak ekran vardı ama kırıldı. şimdi universal bir ekran takıcam ama parlak mı balayım yoksa mat mı alayım karar veremedim.

artıları eksileri nelerdir acaba ?
0
sql
(26.12.08)
parlak ekran:

+ yandan yukarıdan, sağdan soldan bakıldığında kararma, görüntü kaybı vs. olmaz.
- arkadan ışık geliyorsa kullanırken sürekli ayna gibi kendinizi görürsünüz.

mat ekran da bunun tam tersi. kendinizi görmezsiniz ama yandan bakınca da renkler bozulur, karanlık olur.
0
kibritsuyu
(26.12.08)
parlak ekran renkleri daha canlı gösterir
0
efruz
(26.12.08)
hepinize teşekkür ederim. parlak ekranda karar kıldım.
0
🌸sql
(26.12.08)
bi de parlak ekran daha fazla mi bataryadan yiyodu ne..
0
katafalk
(26.12.08)
parlak ekran aydınlık yerde ayna olur resmen saçlarını tararsın :)
0
thefirstfbli
(26.12.08)
evet katafalk. pilden daha fazla yiyomuş.
0
🌸sql
(26.12.08)
(2)

btdna.exe

mabl
Bittorent kurdum makineye, Bittorent kapalı olsa da btdna.exe diye bi dosya açık kalıyor, ve ufak ufak donloadlar uploadlar yapıyor netlimiter'dan takip ettiğim kadarıyla. Yapmasın. Bu programcığın çalışmasını istemiyorum bilgisayar açıldığında. MSconfig'ten engellicem vs ama bu sefer de bittorrent
Bittorent kurdum makineye, Bittorent kapalı olsa da btdna.exe diye bi dosya açık kalıyor, ve ufak ufak donloadlar uploadlar yapıyor netlimiter'dan takip ettiğim kadarıyla. Yapmasın. Bu programcığın çalışmasını istemiyorum bilgisayar açıldığında. MSconfig'ten engellicem vs ama bu sefer de bittorrent neyin çalışmaz belki? Nedir bu?
0
mabl
(26.12.08)
www.file.net

linkte yazdığına göre mevcut portlarda dinleme yapıyormuş. fakat bazı zararlılar kendini bu şekilde kamufle edebiliyormuş. system32 içerisinde ise tehlikeliymiş. diğer türlü bittorentin bir uzantısıymış.
0
faust
(26.12.08)
utorrent kullanmanızı tavsiye ederim.
0
sql
(26.12.08)
(12)

Zararlı İçerikli Siteleri Engelleme Yazılımı

crown
Zararlı içerikten kastım porno falan değil, babamın iş yerinde bilgisayarlarda elemanlar oyun sitelerine, kontör vereceğini vadeden sitelere, yani işle ilgili olmayan sitelere girip bilgisayarları trojan, spyware, adware, virüs manyağı yapıyorlar. Antivirüsler de işe yaramıyor zira ne dediğini anlam
Zararlı içerikten kastım porno falan değil, babamın iş yerinde bilgisayarlarda elemanlar oyun sitelerine, kontör vereceğini vadeden sitelere, yani işle ilgili olmayan sitelere girip bilgisayarları trojan, spyware, adware, virüs manyağı yapıyorlar. Antivirüsler de işe yaramıyor zira ne dediğini anlamadan geçiyorlar uyarıları. Bu yüzden filtreleme yazılımı gibi bir şeyler kurmayı düşündüm. Hatta sadece girebilecekleri siteleri belirleyim geri kalanlara giremesinler diyebileceğim bir yazılım da olsa olur. En güzeli tabi bir server üstünde proxy ile nete çıkmaları o zaman tam kontrol ederim ama öyle bir sistem yok, bilgisayarlar bağımsız olarak adsl modem üzerinden nete çıkıyorlar. İsim verseniz yeterli olur sanırım, ben bulurum yazılımı :)
0
crown
(26.12.08)
spywareblaster olabilir
spybot yukleyip immunize yapabilirsin veya malwarebytes anti-malware var ondan var bende isini iyi yapiyor.
bunlara ek olarakta browser olarak firefox kullanıp 1-2 add-on ile isi halledebilirsin.
0
2pac
(26.12.08)
(bkz: websense)
0
wpi
(26.12.08)
websense olmuyor her bilgisayar websense kuramam, server sistemi yok bilgisayarların hepsi direk internete çıkıyor.

anti-malware gibi şeyler zararlı dosyaların bulaşmasını engelliyor sanırım. Ben siteleri engelleyecek bir şey arıyorum, yani mesela sadece ekşi sözlük'e ve alt sayfalarına girebilecek bilgisayar başka yere giremeyecek.

içerik danışmanını tam kullanamadım belki o şekilde çalışıyordur. mesela google'a izin verdim google ana sayfası açılıyor ama arama yapamıyor farklı sayfada gösterdiği için sonuçları. google.* 'a izin verdiğimde de değişmedi durum...
0
🌸crown
(26.12.08)
maalesef orada çakılır içerik danışmanı.
0
€xpolerer
(26.12.08)
crown, anlamadim. eger server sistemi yoksa ve her bilgisayara program kuramayacaksan, istedigin yazilim nasil calisacak?
0
wpi
(26.12.08)
Her bilgisayara kurabilirim yazılım yanlış ifade ettim orasını, websense bildiğim kadarıyla her bilgisayara kurulan bir yazılım değil demek istedim.
0
🌸crown
(26.12.08)
Ben de her bilgisayara kurulan yazilim diye biliyordum. Sozluk'ten okudun mu? Smartfilter varmis bir de. Bu tip cok yazilim var, kesinlikle cogu server bazli degil client bazlidir.
0
wpi
(26.12.08)
Websense'i yanlis hatirlamis olabilirim. Ama soyle bir sey buldum:

www1.k9webprotection.com
0
wpi
(26.12.08)
K9'u evdeki bilgisayara kurdum denemek için, freeware bir programmış zaten. Her şeyi blokla deyip sadece girilmesini istediğim siteleri exception olarak atadım gayet güzel çalıştı, sanırım işimi görecek teşekkürler...
0
🌸crown
(26.12.08)
Firefox + adblock plus ve firefoxu varsayılan tarayıcı yapın daha sonra program erişim ve varsayılanı ayarladan (denetim masası- program ekle kaldır) internet explorerı "bu programa erişimi etkinleştir" işaretini kaldırın, ayrıca spyware terminator da bu konuda başarılı bir program, ayrıca eğer sürekli program ekleyip kaldırmıyorsanız, deep freeze de bir yöntem olabilir, (korsan kulllanmak istemiyorsanız aynı işi yapan bir microsoft programı da var, sysytem control manager olması lazım)

düzeltme: "her bilgisayara ayrı ayrı kurmamak", bu konuda içerik filtreleme programlarını kullanman zaruri, eğer donanımsal bir firewall kurmayacak isen.
0
edip
(26.12.08)
opendns de bu iş kullanılabiliyor.kendim kullanmadığım için tam ayrıntıları bilemiyorum ama sitesine girip ücretsiz bi üyelikden sonra size vericeği dns adresleri üzerinden nete çıkan pc lere sizin belirleyeceğiniz sitelere sansur uygulayabiliyorsunuz.yani telekomundan kurtulma yolu olrak kullandığımız zımbırtıyı aynı iş içinde kullanabiliyoruz.google da opendns yi internet filtleri olarak kullanma diye aratırsanız türkçe döküman olması lazım
0
genc irisi
(26.12.08)
firefoxun kara listesi var ayrıca o şekilde garanti virüs içerikli sitelere girerken uyarıyor.
0
yuto
(26.12.08)
(3)

dvd oyunu komple bildisayara atmak ? (bir nevi iso)

Zaphod
arkadaşımın dvd oyununu geri götürücem komple bilgisayara atmam gerekiyor(kurmadan), nasıl yapabilirim iso olarak atmam gerek sanırım ? var mıdır bir kolay yolu, programı vs ?
arkadaşımın dvd oyununu geri götürücem komple bilgisayara atmam gerekiyor(kurmadan), nasıl yapabilirim iso olarak atmam gerek sanırım ? var mıdır bir kolay yolu, programı vs ?
0
Zaphod
(26.12.08)
nero yoksa alcohol %120 de yapar.
0
jesterdvine
(26.12.08)
Alcohol programı ile imaj yaratabilirsiniz.
0
oligomer
(26.12.08)
clone cd de bir alternatif olabilir.
0
sql
(26.12.08)
(5)

mac'in ekran büyütme olayının pc versiyonu?

baklagil
daha önce sorulduysa özür dilerim, bulamadım ne burada ne de google'da.hani mac'lerde klavyenin en sol alttaki tuşuna basılı tutarak mausun dönergeciyle ekranı büyüteç misali büyütüyoruz ya, bunun pc için aynı işlevi gören bir programcığı var mı?aynı işlemi pc'de yapınca sadece web sayfası filan büy
daha önce sorulduysa özür dilerim, bulamadım ne burada ne de google'da.

hani mac'lerde klavyenin en sol alttaki tuşuna basılı tutarak mausun dönergeciyle ekranı büyüteç misali büyütüyoruz ya, bunun pc için aynı işlevi gören bir programcığı var mı?

aynı işlemi pc'de yapınca sadece web sayfası filan büyüyo. vistanın kendi büyüteçi vardı sanırım ama aynı işlevi görmüyo diye hatırlıyorum, nerden açıldığını da unuttum açıkçası.

mac kullananlar anlamıştır derdimi.

bi buldurun be diyor ve teşekkür ediyorum.
0
baklagil
(26.12.08)
başlat -> programlar -> donatılar -> erişilebilirlik -> büyüteç iş görür mü bilmem ama...
0
ymerdiveni
(26.12.08)
teşekkürler ama tam istediğim şey bu değil
0
🌸baklagil
(26.12.08)
Sormuştum ben daha önce ama cevap olmamıştı

(git: 33125)
0
yuxel
(26.12.08)
ubuntu + compiz (bu da bir cevap değil ama :))
aramaya inan
bu microsoftun sitesinde bir araç technet.microsoft.com
www.youtube.com
www.google.com.tr

www.techsuave.com
0
edip
(26.12.08)
ctrl ye basılı tut mouse un scrol unu ileri it.
0
rentts
(26.12.08)
(11)

Dünya Sorusu

sprinter tosbaga
entrapmen'in sorduğu soruyu okuyunca uzun süre önce gecenin bi yarısı aklıma gelen ve hala tam olarak mantıklı bir yanıtını bulamadığım bir soru var sizlere de bir danışayım dedim. Soru : Parmağınızı bir mandalinanın içinden geçirdiğinizde oluşan bir delik hayal edin. Ya da içinden ip geçirilebilece
entrapmen'in sorduğu soruyu okuyunca uzun süre önce gecenin bi yarısı aklıma gelen ve hala tam olarak mantıklı bir yanıtını bulamadığım bir soru var sizlere de bir danışayım dedim.

Soru : Parmağınızı bir mandalinanın içinden geçirdiğinizde oluşan bir delik hayal edin. Ya da içinden ip geçirilebilecek bir boncuk (bu daha anlaşılır herhalde). İşte bu deliğin dünyada da olduğunu düşünün. Bu deliğin bir ucundan atlarsanız aşağıya düşmeye başlarsınız. Ve farzedin ki magma falan yok dünyanın çekirdeği püfür püfür esiyo yanmıyorsunuz yani, kütle mütle hepsi sabit kalıyor. Ortam sürtünmesiz farzedilirse büyük ihtimalle diğer uçtaki delikten tam olarak çıkamadan tam ters yönde düşmeye başlar böyle kısır döngü içinde bir salınım yaparsınız. ama ya sürtünme olursa? o zaman bir süre azalan bir salınım yaptıktan sonra tam ortada asılı mı kalırsınız??
0
sprinter tosbaga
(26.12.08)
evet tam ortada asılı kalırsın sonra yuruyerek cıkarsın magma da erimezsen.
0
bryan fury
(26.12.08)
magma olmadığını farzediyorum zaten ben de öyle düşünmüştüm. peki tam merkezden geçmezse bu delik, tünelin fazla kütleye yakın çeperine mi yaklaşırsın? böyle bir durumda o çeperde oturup senden sonra atlayanların önünden geçişlerini mi izlersin?
0
🌸sprinter tosbaga
(26.12.08)
ortada durursun ama bu olay olana kadar defalarca parçalarına ayrılmış olursun basınç nedeniyle zaten. parçaların durur.
0
mortifera
(26.12.08)
kisaca iki nokta arasinda salinim yapip, enerjini yavas yavas kaybederek dunyanin ortasinda durursun.

suralarda da tartisilmis:
answers.yahoo.com
au.answers.yahoo.com

surda da daha profesyonel bir soru sorulmus:
answers.yahoo.com
0
ermanen
(26.12.08)
aklıma yeni yeni şeyler geliyor sürekli. peki tam ortada asılı kaldığımızı farzedersek (parçalanmadan) ayın ya da güneşin kütle çekiminden ne kadar etkileniriz??

saçmalıyorum mütemadiyen
0
🌸sprinter tosbaga
(26.12.08)
aslında şimdi aklıma geldi dik bir açıyla kendisine çeken hiç bir kütle olmayacaktır ve çekim kuvvetini yaratan sadece tünelin tam ortasına kadar olan yol boyunca çeperlerdeki kütlenin etkisi olur. o da tüneli enlemesine kesen bir düzlem, yanal yüzey ve cisim arasında oluşan açının sinüsü kadar olur. bu da zamanla azalıp tam merkezde 0 olacağından büyük ihtimalle cisim salınım bile yapmadan merkezde zınk diye duracaktır. hele bir de havanın sürtünme kuvveti göz önüne alınırsa çok daha hızlı yavaşlar cisim. bu da eğer cisim tünelin ağız kısmının dışarısında bırakılırsa geçerli çünkü içinde bırakılan cismin ilk hızı "0" olacağından bırakıldığı yerde asılı kalır tahminimce. gibi geliyor bana yoksa şüphen mi var? (bu da cartel'den)
0
🌸sprinter tosbaga
(26.12.08)
Şurada daha evvel tartışılmıştı: (git: 18242)

Bunun yanında bazı hatalı yorumlara değinelim:
@mrtskn;
Sizin de dediğiniz gibi, verdiğiniz formül noktasal kütleler arasında geçerli. Ama aynı formül küre cisminin yarattığı çekim kuvvetinde de kullanılabiliyor (diğer cisim kürenin dışında ise). yani G×m1×m2/r² formülü, kürenin dış yüzünden itibaren geçerliliğini sürdürüyor.

Kürenin içine girildiğinde ise, daha evvel uzaklığın karesiyle ters orantılı olduğunu gördüğümüz kuvvetin davranışı değişiyor. küre içinde kuvvet dağılımı lineer. (kürenin insanla çekimsel etkileşime giren tüm noktalarının çekim kuvveti entegre edildiğinde bu sonuç bulunuyor.)

toparlarsak; merkezde sıfır, küre yüzeyine kadar lineer bir şekilde artış, yüzeyden sonra karesel oranda düşüş.

Bu nitelikteki bir kuvvet korunumlu olduğu için de etkilediği cisimlerde serbest salınım hareketine neden oluyor. Yani dünyanın merkezine kadar hız artışı, merkezi geçtikten sonra hız düşüşü, tünelin diğer ucunda ise ilk giriş hızıyla çıkış ve tekrar tünele düşüş.

sürtünme olduğu zaman bu salınım genliği azalarak sönümlenir ve sürtünmenin büyüklüğüne göre tünelin herhangi bir yerinde kalınabilir.

@mortifera:
hangi madddenin ürettiği basınç parçalayacak ki?

@sprinter tosbağa:
ayın ya da güneşin çekimiyle etkileşim biçiminiz değişmez. aranızda oluşan kütleçekim kuvveti, aranızdaki mesafeye göre değişir sadece.

ayrıca, cismin zınk diye durması için başka bir kuvvet gerekli, ama sorunun kurgusunda böyle bir kuvveti oluşturacak hiçbir etken yok. bu şartlar altında dediğiniz olmaz.

----
not: tüm yorumlarda newton mekaniğini esas aldım.
0
vulpius
(26.12.08)
@vulpius zınk diye tabiri uymamış olabilir haklısın. cismin düşüş doğrultusunda etki eden kuvvet non-lineer bir şekilde azalacaktır, merkezde tüm etki eden kuvvetler birbirini sıfırlayacağından ben salınım yapacağını tahmin etmiyorum. ama tünelin içinde düşmeye bırakılan cisim nereye kadar hızlarıp nerden sonra yavaşlar onu pek çıkartamadım.
0
🌸sprinter tosbaga
(26.12.08)
@sprinter tosbağa, kuvvetin sıfır olduğu anda hareketin de duracağını düşündüğünüzü tahmin ediyorum. burada eylemsizlik etkisini gözden kaçırmamak gerek. kuvvet olmasa da hareket olabilir; ya da daha doğrusu,kuvvetin olmadığı yerde mevcut hız korunur.

kürenin dış çeperinden itibaren merkeze kadar lineer bir şekilde azalan kuvvet etkisi altında hızlanarak hareket eden cisim, kuvvetin sıfır olduğu nokta olan merkezde maksimum hıza erişecek, ardından hareketinin yönüne ters etkiyen ve merkezden uzaklaştıkça artan kuvvet sebebiyle yavaşlamaya geçecek, ta ki bu kuvvet hareketin yönünü yeniden merkeze yöneltene kadar uzaklaşacak, sonra yeniden merkeze doğru düşmeye başlayacaktır. yani bir salınım hareketi sergileyecektir.

aslında bildiğimiz saat sarkacının hareketine benziyor. sarkacın topuzunu biraz yukarıya kaydırıp serbest bırakırsanız, sarkaç düşey konum etrafında salınıma geçer. sarkaç düşey konumdan geçerken aslında sarkacı hareket ettiren yatay bir kuvvet yoktur, ama önceden kazandığı hız sayesinde (eylemsizliği ile) düşey konumu geçer, ve eskisine zıt kuvvetlere maruz kalarak yavaşlamaya başlar. dünya tünelindeki davranış da tamamen buna benziyor.

tabi burada bir sürü basitleştirme ve kabul var. sürtünmesizlik, dünyanın dönüşünün harekete etkisi, dünyayı yoğunluğu sabit bir küre gibi kabul etmek (ki öyle değil)... şurada daha detaylı değerlendirilmiş gibi(ingilizce):
www.lhup.edu
("a boring problem" başlığı)
0
vulpius
(27.12.08)
@vulpius cismin katettiği mesafenin uzunluğu ve sürtünmenin etkisi de göz önüne alınırsa çok çok az bir salınım yapar diye düşünüyorum. bir kütleye kuvvet uyguladığınızı farzedin. uyguladığınız kuvveti birden keser ya da büyük miktarda düşürürseniz kütle harekete devam edecektir, ama eğer uygulanan kuvvet uzun bir yol boyunca lineer bir şekilde ta ki "0" oluncaya kadar uygulanmaya devam ederse sonunda salınım olacağını pek zannetmiyorum.
0
🌸sprinter tosbaga
(27.12.08)
elbette sürtünme cismin davranışını belirler, ama cismin hareketinin salınıma yönelik olduğunu baştan ortaya koymalıyız. bundan sonrası problemin verilerine göre değişir. sürtünme çok az ise uzun zamana yayılı bir salınım gözlemlenirken, belirli bir kritik değeri aşarsa tek bir çevrim bile yapamadan hareket durabilir. tüm bu yorumları yapabilmek için problemin niceliksel özelliklerine (cismin kütlesi, sürtünme katsayıları, vs.) sahip olmamız gerekir. bunlar olmadan "az gider, çok gider, iki tur döner" gibi yorumlar yapamayız; sadece sistemin doğal eğilimlerinden bahsedebiliriz -ki bu da salınımdır.

aslında dünyanın dönüşünün cisme etkisi göz önüne alındığında soru daha da güzelleşiyor. dış yüzeyde en büyük çizgisel hıza sahip cisim, dünyanın içine ilerledikçe kendinden daha yavaş hareket eden sınırlarla karşılaşıyor, bu da cismin tünelde kenara temas etmesine sebep oluyor, bu temas bir sürtünme doğuruyor, merkezden uzaklaşırken de tam tersi bir sürece giriyor vs... böyle bir problemi çözmek zevkli olurdu.
0
vulpius
(31.12.08)
(8)

Dunyanin donus hizi

entrapmen
Gece gece bir soruyu okudum kafam karisti feci derecede.Dunyanin kendi eksenindeki donus hizi saatte yaklasik 1670 km'dir. Anladigim kadariyla bu hiz tam ekvatordaki hiz? Dogru mudur? (Cevre hesabi uzerinden gidildigine gore oyle olmali)Tam kutup noktasindayken donus hizimiz nedir? 0 mi?Bir de havad
Gece gece bir soruyu okudum kafam karisti feci derecede.

Dunyanin kendi eksenindeki donus hizi saatte yaklasik 1670 km'dir. Anladigim kadariyla bu hiz tam ekvatordaki hiz? Dogru mudur? (Cevre hesabi uzerinden gidildigine gore oyle olmali)

Tam kutup noktasindayken donus hizimiz nedir? 0 mi?

Bir de havada asili duran helikopter tam karsimizda oylece asili dururken, ucak neden donus hizindan etkileniyor? (Bu soru diger soruyla iliskilidir - ilgili soru icin (git: 51998)) Iste bu noktada kafam karisti ama birkac kisi birden kendilerinden gayet emin bir sekilde ucagin rotasi bundan dolayi 2 saat daha kisadir demis.
Dunya bir butun olarak donmuyor mu? Ben bir robot yapsam, bu robotu ekvator cizgisine gotursem ve uzayda yaptigim denemelerde her ziplayisinda havada 1 saniye kalarak tam 100 cm ilerleyebildigini gorsem; dogudan batiya dogru zipladiginda yola ciktigi noktanin 363 cm gerisine duserken, batidan doguya zipladiginda 563cm uzaga mi dusecek?
Sunu yazarken ucagin o sekilde rotasini kisaltamayacagi sonucuna vardim. Sacmalamiyorum degil mi?

Bir de uranus ve venus batidan doguya degil de dogudan batiya donuyor bildigim kadariyla. Neden boyle oldugunu bilmiyorum yalniz. Neden?
0
entrapmen
(26.12.08)
evet dünyanın kendi ekseni etrafında dönüş hızı yaklaşık 1668,9167 km/h dir. yani ekvatordaki bir nokta ya da farketmez yeryüzündeki herhangi bir nokta satte 1670 km yol alıyor. neye göre? dünyanın merkezine göre. eğer dünyanın çapı daha büyük olsaydı bu hızda yükselirdi. tam kutup noktasında bulunmamız pratik olarak mümkün değildir. bulunursak eğer, bizde kendi etrafımızda dönmüş oluruz. hem hızımız neye göre sıfır olmalı mı? bildiğiniz gibi dünya güneşin etrafında da döndüğü için herzaman güneşe göre de hızımız vardır.

uçakların uçuş süresi etkileniyormu bu durumdan? bahsettiğiniz uçağın dönüş hızından etkilenmesini araştırmak gerek onu bilemiyorum.

bu hız o kadar büyüktür ki saniyede 463,5 m ye denkgelmektedir. yani o robot yerden 1 sn zıplasa 463,5 metre doğuda bulur kendini. ama tam atladığı sırada zaten o hızdan etkilendiği için bunun olması mümkün değildir. yani bir hareketli kamyon kasasında zıplasanız gene aynı noktaya düşersiniz ama zıpladığınız anda kamyon dursa siz daha ileriye düşersiniz. çünkü yere göre belli bir hızla kamyondan zıplamış olursunuz. umarım anlatabilmişimdir.
0
guess
(26.12.08)
son soruna yanit:
in.answers.yahoo.com
0
ermanen
(26.12.08)
uçaklardaki yolculuk sürelerindeki farklar hava akımlarıyla ilgili. dünyanın dönmesiyle ilgili değil çünkü atmosfer de dünyayla dönüyor. yani bir hovercraftı havalandırıp havada 1 saat tutsan ekvatorda 1670 km yol kat edecek hali yok.
0
mortifera
(26.12.08)
1) evet ekvatorun çapını 24 saate böleceksin kabaca.

2) burada konuştuğumuz hız dünyanın merkezine göre çizgizel hızdır. o yüzden evet, sıfırdır.

3) helikopter de etkilenir, ancak uçak 10 bin metrede uçtuğundan daha fazla etkilenir.

4) bu sorunun cevabı yukarıda bahsettiğimiz etki değildir. bir kere dünya batıdan doğuya doğru döndüğünden, sebep bu etki olsa, doğuya gitmek daha uzun sürmesi gerekirdi. çünkü o mantığa göre dünya da ayağının altından doğuya doğru gidiyor. doğru cevap ise havanın da bir akışkan olmasından kaynaklanıyor. dünya dönerken atmosfer de elinden geldiğince dünyayla birlikte hareket ediyor. farzetki hava yerine su var ve su akıyor. batıya doğru yüzerken akıntıya karşı yüzüyorsun ve dünyaya göre çizgizel hızın düştüğünden varış süren artıyor. bu sebepten dolayıdır ki doğuya doğru uçarken de çizgizel hızın artıyor ve varış süren kısalıyor. burada bahsedilen etki bir üst maddedeki etkiden çok daha belirleyici bir etkendir.

5) robot sorusu için.. robotu oldukça yükseğe zıplatman lazım =) yani bu soruda başka bir çok daha etken var, o yüzden biraz basitleştirerek başlamanda fayda var. ancak şöyle diyeyim, dönen veya hareket eden diyelim, bir cismin üzerinde zıpladığın zaman aslında düz zıplamıyorsun, eğik zıplıyorsun ve o yüzden bahsettiğin yer değişimi gerçekleşmiyor aşağı indiğinde. eğik atış falan hatırlıyorsan liseden düşey düzlemde ilk hızın senin zıplaman, fakat yatay düzlemde de ilk hızın dünyanın hızına eşit.

edit: 1) çapını değil, çevresini...
0
desdinova
(26.12.08)
@mortifera
haklisin, tek ekleyebilecegim hava ve okyanus hareketleri dunyanin donme yonu, yercekimi ve hiziyla (daha dogrusu bu hizdaki farkla) alakali. corialis etkisi mi neydi. hava yercekimiyle uzerinde bulundugu kara parcasiyla donuyor, sonra kutba dogru gittikce bu hiz azaliyor (usendim aciklamaya, muhendis veya fizikcilere biraktim). ben surada (git: 51998) bunu demeye calistimdi ama cok kisa yoldan oldu. tabii lisesyi bitireli de 15 sene oldu:)

bu tartismalar isiginda c. sinan sagiroglu'nu anmadan edemiycem...

not: bunlar kuzey yarimkure icin
0
no avalon
(26.12.08)
buldum rüzgarın adını!!!!

jet stream. troposferle stratosfer arası bi yerdeydi, ya da değildi. vallah budur.

not: alakasız olarak, bissürü değerli yazarı sözlük yerine burada bilgi paylaşırken görüyorum. acep ne ola?
0
no avalon
(26.12.08)
@mrtksn,
evet odur. hatta şimdi baktım sağolsun wikipedia, sebebinden ticari kullanıma (evet uçaklar), ordan iklim değişikliğine etkilerini açıklamış.

en.wikipedia.org

not: aynı rotanın neden farklı sürelerde aşıldığının tam cevabı bu imiş.
0
no avalon
(26.12.08)
entrapmen, sözkonusu başlıkta dünyanın dönüşüne bağlayan kişilerden bir ide bendim ama orada senin anlattığın gibi "zıplasak 400 metre öteye düşmüyoruz" gibi bir fenomenden bahsetmiyordum. dünyanın dönüşünün yarattığı nerdeyse sabit karakterde olan hava akımları uçan cisimlere özellikle yüksek hızlarda ciddi etkilerde bulunur. böyle bir şeyden bahsediyordum. Yoksa helikopterle yükselip olduğumuz yerde durarak bir günde dünyanın çevresini dolaşma imkanımız yok tabii ki.
0
kurukafa
(26.12.08)
(6)

rar arşiv'ini açmadan şifre değiştirme-kaldırma

abtash
sorum açık ve net. arşivi açmadan şifresini değiştirmek veya kaldırmak mümkün müdür?edit: şifreyi biliyorum.sadece arşivi açmadan şifreyi kaldırmak istiyorum.
sorum açık ve net. arşivi açmadan şifresini değiştirmek veya kaldırmak mümkün müdür?

edit: şifreyi biliyorum.sadece arşivi açmadan şifreyi kaldırmak istiyorum.
0
abtash
(26.12.08)
şifresini bilmediğiniz bir rar dosyasını açmak imkansıza çok yakın.
0
dorian greyfurt
(26.12.08)
şifreyi girmeden mümkün değil.
0
schimsonique chaiselongue
(26.12.08)
google dan arattırdığınızda programlar çıkacaktır fakat çalışır mı bilemem
0
madrigal
(26.12.08)
içerik verdiğin şifre ile encrypt edilmiş olduğundan farklı bir şifre ile değiştirmek için önce decrypt edilmiş haline ihtiyacı var programın. bu yüzden önce açmadan yapmanın yolu olduğunu sanmıyorum.
0
kurukafa
(26.12.08)
0
sourlemonade
(26.12.08)
şifreyi biliyorum. ben sadece arşivi klasöre çıkarıp tekrar arşivle demeden şifreyi değiştirmek mümkün mü diye sordum.

ayrıca şifre kaybedildiğinde bulmak için ilkel de olsa program mevcut, belirlediğiniz aralıkta denemeler yapan programlar var. google'da ben de arattım bulamadığım için yazdım buraya.
0
🌸abtash
(26.12.08)
(5)

Gimp vs Photoshop?

late viper
`Photoshop`'la yapılan her şeyi `Gimp` ile yapmak mümkün müdür? Güzel bir "`tutorial`" sitesi buldum. Denemek istiyorum, ancak crack işine bulaşmak istemiyorum. `Gimp` derdime derman olur mu?Site şu:http://www.melissaclifton.com/tutorials.html
Photoshop'la yapılan her şeyi Gimp ile yapmak mümkün müdür? Güzel bir "tutorial" sitesi buldum. Denemek istiyorum, ancak crack işine bulaşmak istemiyorum. Gimp derdime derman olur mu?
Site şu:
www.melissaclifton.com
0
late viper
(26.12.08)
mümkün değildir. photoshop'un tam fonksiyonlu trial versiyonu var bildiğim kadarıyla. onu kur tutor.ları bızıkla.
0
blackdog
(26.12.08)
Yine de öncelikle gimp kurup şansımı denemek istiyorum olmadı trial mı olur, crack mi olur zaman gösterecek...
0
🌸late viper
(26.12.08)
sorunun gelişinden, foto$ap'ı pek bilmediğin sonucuna varıyorum. eğer doğruysa, gimp her türlü derdine derman olacaktır.
0
makineci
(26.12.08)
Bilmediğim için sitenin adresini verdim.
Anlayanların bakıp "Bunları gimp ile yapabilirsin/yapamazsın." desinler diye...
0
🌸late viper
(26.12.08)
evet, yalniz farkli yollardan yapman gerekebilir.

eger illa dokumana gore gitmen gerekecekse, photoshop gorunumlu gimp'i kullanman isini kolaylastirir bence (www.gimpshop.com) Fakat en bastan ogreneyim diyorsan, duz gimp en iyisi.
0
armish
(26.12.08)
(5)

PS2 Memory Card sorunsalı...

ultranil07
PS2'mde bir PSX oyunu oynamak istiyorum fakat Memory Card'ım oyunun kaydedilmesine olanak tanımıyor. Bu genelde böyle midir, yoksa bunu mümkün kılacak bir çözüm var mıdır? Koskoca Sony PS2'lerde PSX oyunlarının oynanabileceğini söylerken Memory Cardlara el atmayı unutmuş olabilir mi?
PS2'mde bir PSX oyunu oynamak istiyorum fakat Memory Card'ım oyunun kaydedilmesine olanak tanımıyor. Bu genelde böyle midir, yoksa bunu mümkün kılacak bir çözüm var mıdır? Koskoca Sony PS2'lerde PSX oyunlarının oynanabileceğini söylerken Memory Cardlara el atmayı unutmuş olabilir mi?
0
ultranil07
(26.12.08)
PSX nedir ?
0
fuskiyenin oglu
(26.12.08)
playstation'dur.
0
🌸ultranil07
(26.12.08)
oyunlar kopya mı? oluyor bazan çünkü. bazı diskler (oyunlar) sistem dosyası kaydetmek ister. olmadı slotları değiştir (yapmışsındır muhtemelen) benim bir winning 11'ım ısrarla kaydolmuyor mesela.
yoksa slot veya memory card bozuk olabilir.
0
no avalon
(26.12.08)
evet, oyunlar kopya. memory card ps2 oyunları için çatır çatır çalışıyor ama psx oyunlarında aynı sonucu alamıyorum. kaydetmeyi geçtim, card'ı görmüyor bile.
0
🌸ultranil07
(26.12.08)
ps2 card'ı psx'i tanıyor bu durumda. hack bulman lazım. mümkün müdür bilmiyorum, ama şu siteye bak istersen:
www.mementoteam.com

ya da LaunchELF dene...
0
no avalon
(26.12.08)
(9)

açılırken kapanan pc

deckard
benim çok ilginç bir bilgisayarım var. kendisi açılırken kapanıyor. evet açılırken. power tuşuna bastığın an makineye elektrik geliyor, fanlar dönmeye başlıyor derken çat diye kapanıyor. 4-5 saniye sonra kendiliğinden tekrar güç geliyor ve açılıyor. çok yüklenirsem (güç kaynağı kablosunu pc açıkken
benim çok ilginç bir bilgisayarım var. kendisi açılırken kapanıyor. evet açılırken. power tuşuna bastığın an makineye elektrik geliyor, fanlar dönmeye başlıyor derken çat diye kapanıyor. 4-5 saniye sonra kendiliğinden tekrar güç geliyor ve açılıyor.

çok yüklenirsem (güç kaynağı kablosunu pc açıkken çıkarırsam falan) kapandıktan sonra zor açılıyor. şöyle bir 5 dakika beklemem gerekiyor. bazen de (daha bitmedii) bu kapanıp açılma olayı recursive hale geliyor taa ki isyan edip pc'yi kapatıp 5 dakika bekleyene kadar.

ilk aklıma güç kaynağı geldi. zaten yetersiz geliyordu psu*, akabinde değiştirdim 500w aldım. 4-5 ay sonra bir gün windows'ta takılırken psu'dan çat diye ses geldi, baktım dumanlar yükseliyor derken kıvılcım gösterisi başladı. psu yandı :(

şimdi bu sorun her ne ise psu'yu da bozdu. bu olaylardan sonra kasayı değiştirdim daha geniş ferah bir kasa aldım. içini fanla döşedim. fakat sorun hep var.

aklıma bir tek anakart geliyor artık. anakart buna sebep olabilir mi? ey kadim donanımcılar, gelin şu uzun soruya cevap verin.

(okunabilir olsun diye paragraflara böldüm)
0
deckard
(25.12.08)
bilmiyorum ama eski bilgisayarımda 3, bir sonrakinde de 3 kere power supply değiştirmiş birisi olarak düzensiz voltajdan kaynaklanan power supply bozulması teşhisi koydum ben. sonra gittim ups aldım zaten.
0
sanal uyku
(25.12.08)
bana da oluyordu birkaç saniye sonra kapanması. servise götürdüm işlemci fanı gevşemiş dedi, sıktı fanı. hiçbir şey yok o günden beri. bi kontrol edin fanı isterseniz.
0
cumingsoon
(26.12.08)
anakart ile ilgisi yok.
büyük ihtimalle evinizin topraklamasında problem var.
bir bilgisayarcı değil, elektrikçi toprak sorununu halledebilir.
0
sql
(26.12.08)
@sql, eski bilgisayarda yoktu bu problem. tamam bu kadar canavar değildi ama 350w güç kaynağı vardı yine.
0
🌸deckard
(26.12.08)
Deckard, sorunu tam bilemiyorum ama şu psu konusuna gelirsek.. Bence "değiştirdim 500w aldım" deme. Çünkü bazı markalarınkine güven olmuyor. Donanımhaber.com'um forumlarında ilgili bölümde güvenilir markalar listeleniyordu, istersen bir oraya bak. En son şu markaları güvenilir olmayan sınıfına koymuşlar :
1- Everest
2- Codegen
3- Spy
4- Pegasus
5- Colors-IT
6- Echo Star
7- Feel
8- Frisby

İlgili başlık : forum.donanimhaber.com
0
tsllbn
(26.12.08)
cooler master'dı benim. şimdiki de cooler master.
0
🌸deckard
(26.12.08)
voltaj dalgalanmasindan oluyo. muhtemelen evin elektrik sistemi ya da bilgisayarin takili oldugu prizden olabilir. dayanagim da sudur; asiri elektrik geldigi zaman makineye kendi kendini kapatir onlem olarak ve belli bir sure sonra tekrar acilabilir. muhtemelen bir daha psu almaktansa bir regulator ya da ups alabilirsiniz.
0
polifonik osuruk
(26.12.08)
- cpu ve motherboard heatsink'leri kontrol ettin mi, onlardan kaynaklanabilir
- birden fazla ram kullaniyorsun, onlari tek tek takarak deneyebilirsin
- virus olabilir belki ama dusuk bi ihtimal
- yani en buyuk ihtimalle elektrik sisteminde sorun olusmus gibi
0
ermanen
(26.12.08)
hmm elektrikçilere danışayım yarın bir de.
0
🌸deckard
(26.12.08)
(5)

CDyi usb'ye yazmak

muhalif sirin
Merhabalarbilgisayarimin cd-romu harici ve ben ne yazik ki cd-romu yanima almadan evden ayrildimsimdi can sikintisindan windows xp'yi yuklemek istiyorumisin kisasi, cdromun icindekileri ya da iso dosyasini bir usb sticke yazmak ve bu usb ile boot yapmak nasil mumkun? aslinda boot etmek sorun degil;
Merhabalar

bilgisayarimin cd-romu harici ve ben ne yazik ki cd-romu yanima almadan evden ayrildim

simdi can sikintisindan windows xp'yi yuklemek istiyorum

isin kisasi, cdromun icindekileri ya da iso dosyasini bir usb sticke yazmak ve bu usb ile boot yapmak nasil mumkun? aslinda boot etmek sorun degil; bunu ubuntuda yapabiliyorsunuz, bootable usb stick olusturabiliyorsunuz, boot etmek de kolay

yani lafi uzatmadan usb'ye cd kalibi yazar gibi data yazmak mumkun mu? bunu yapan program var mi?

teskkurler
0
muhalif sirin
(25.12.08)
cd içeriğini win xp adlı bir klasör içerisinde usb belleğe kopyala.

komut satırı ile windowsu başlatabilirsen, komutlarla windows xp klasörüne , ordan i386 klasörüne girip "winnt" komutu ile xp kurabiliyorduk bir zamanlar
0
efruz
(25.12.08)
trimpot
(25.12.08)
cevaplar icin sagolun

bunlar genel olarak xp'yi usb'ye kurmak icin yapilmasi gerekenleri anlatiyor(ki aslinda bayagi kullanisli bilgiler)

benim sorum daha genel

herhangi bir cd'yi usb'ye nasil yazarim? misal elimizde fifa cd'sinin iso'su olsa bunu usb'ye yazip cd'yi kullanir gibi kullanabilir miyim?
0
🌸muhalif sirin
(25.12.08)
misal surda ubuntu icin bir ornek var
www.ubuntugeek.com

ubuntu install cdsini usb sticke koymayi anlatiyor
0
🌸muhalif sirin
(25.12.08)
(git: #49725)
0
unoktad
(25.12.08)
(2)

v-indir gibi

masterkoc
v-indir benzeri youtube daki yada benzeri adreslerdeki videoları hemen direkt olarak mp3 formatında indirebeleceiğimiz adres varmı bilen varsa teşekkurler sağolun...
v-indir benzeri youtube daki yada benzeri adreslerdeki videoları hemen direkt olarak mp3 formatında indirebeleceiğimiz adres varmı bilen varsa teşekkurler sağolun...
0
masterkoc
(25.12.08)
www.vixy.net

en son çalışmadı ama şimdi acele gitmem gerek deneyemedim kusura bakmayın.
0
infernal majesty
(25.12.08)
hurin
(25.12.08)
(1)

Hiçbir Şey Download Edemiyorum

calimdor
bilgisayarımda 2-3 gündür varolan sorun yüzünden anti-virüs indirmek istedim biraz önce. ancak hiçbir antivirüsün sitesine girmiyordu, ben de farklı sitelerden indirmek istedim ancak bu sefer de o sitelerin tam download'a başlatan sayfası yanıt vermiyordu.neyse dedim, messenger'a girmek istedim anca
bilgisayarımda 2-3 gündür varolan sorun yüzünden anti-virüs indirmek istedim biraz önce. ancak hiçbir antivirüsün sitesine girmiyordu, ben de farklı sitelerden indirmek istedim ancak bu sefer de o sitelerin tam download'a başlatan sayfası yanıt vermiyordu.

neyse dedim, messenger'a girmek istedim ancak hata raporu falan verdiği için sildim ve tekrar yüklemek için sitesinden indirmeye çalıştım ancak yine download sayfası açılmıyordu.

nedir benim sorunum? birisi allahaşkına yardımcı olsun, 3 gündür açtığım başlıklara 2 cevap dışında hiçbir şey gelmiyor. resmen kafayı yemenin eşiğine gelmiş durumdayım.
0
calimdor
(25.12.08)
eger bilgisayariniz cok yavasladi ise, virus girmis olabilir. ctrl alt del komutu ile task manager e girip cpu ve memory yiyen bilmediginiz bir uzanti var mi diye bakin, bir de ozellikle flac006.exe gibi bir sey var mi bakiniz.
Antivirus programina izin vermiyorsa da, combofix yuklerseniz mesela, ortasina falan bir tire isareti koyun ki, engellemesin.
bir de guvenli mod calismakta mi?
kolay gelsin.
0
ciaccona
(25.12.08)
(3)

Toplama Bilgisayar

naithan
Atıyorum mesela vatan bilgisayarın sitesinden toplama bi bilgisayar yapsam kendime taksit planı nasıl olur.her ürün için ayrı ayrı mı taksit olur.anlatamadım derdimi sanki.
Atıyorum mesela vatan bilgisayarın sitesinden toplama bi bilgisayar yapsam kendime taksit planı nasıl olur.her ürün için ayrı ayrı mı taksit olur.anlatamadım derdimi sanki.
0
naithan
(25.12.08)
böyle birşey yapacaklarını zannetmiyorum , ama istersen yan komşum vatanda çalışıyor yarın sorarım. hem üstünü biraz para koyup alacaksan en iyisini al :)
0
madrigal
(25.12.08)
parcalari birden alirsan misal 3 parca birden alirsan 3 parcanin fiyati toplanir kac taksit istiyorsan o taksite bolunur.
0
oligomer
(25.12.08)
toplam fiyat taksite bölünür
0
enter saltman benim
(25.12.08)
(2)

Monitörüm bozuldu kırmızıyı mavi gösteriyör acaba neden?

moonlighting
dizüstü bilgisyarımı eski bir mönitörüne bağlı olarak kullanmaktayım. dün bilgisayarı bi iş için möitörden ayırdım ve geri taktığımda reklerin birbirine girmiş olduğunu farkettim. muhtemelen bağlarken bilgisayarın monitör çıkışını ya da bağlantı kablosunu zorlamış olablirim. acaba sorun hangindedir
dizüstü bilgisyarımı eski bir mönitörüne bağlı olarak kullanmaktayım. dün bilgisayarı bi iş için möitörden ayırdım ve geri taktığımda reklerin birbirine girmiş olduğunu farkettim. muhtemelen bağlarken bilgisayarın monitör çıkışını ya da bağlantı kablosunu zorlamış olablirim. acaba sorun hangindedir acaba nedeir nedir?
0
moonlighting
(25.12.08)
Monitörün kablosunu yamuk takmış olabilirsiniz, tam oturduğundan emin olun. Tam oturduğundan emin olmadan önce kabloyu çıkartıp bir bakın, zorlayarak taktıysanız kablonun pinleri yamulmuş, dibe doğru kıvrılmış olabilir, dikkatle düzeltilmeleri gerekir (çok çabuk kırılabilirler dikkat).
0
skatheist
(25.12.08)
monitörün kablosundaki pinler yamuşmuşsa dikkatlice düzeltin, kırılmışsa tamirciye götürmeniz gerekir. ancak monitör crt (tüplü) ise yaptırdığınıza değmez... lcd ise yaptırırsınız.
0
sql
(25.12.08)
(4)

Vista'da en uzun dosya yolu veya adı?

tasa oturma soguk ceker
Selam herkese,2 tane yedek harddiskim var, eskisini formatlamadan önce dedim ki şunun içindekileri yenisine bi alayım lazım olan bişey varsa uçmasın. Amma ve lakin dosyaları yeni aldığım diske kopyalarken dosya yolu çok uzun ya da dosya ismi çok uzun, kısalt biraz kopyalayamıyorum gibi bir hata alıy
Selam herkese,

2 tane yedek harddiskim var, eskisini formatlamadan önce dedim ki şunun içindekileri yenisine bi alayım lazım olan bişey varsa uçmasın. Amma ve lakin dosyaları yeni aldığım diske kopyalarken dosya yolu çok uzun ya da dosya ismi çok uzun, kısalt biraz kopyalayamıyorum gibi bir hata alıyorum. Dosya sistemim ntfs, disklerimin ikisinin de dosya sistemi ntfs. ne bu şimdi?

yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekürler, güç sizinle olsun.
0
tasa oturma soguk ceker
(25.12.08)
ms'den aynen aktarıyorum :

Windows'un dosya adlarında kullanılabilecek karakter sayısı sınırı genellikle 260 karakterdir. Ancak aslında dosya adı bundan daha kısa olmalıdır, çünkü bu karakter sayısına yolun tamamı (örneğin, C:\Program Files\dosya.txt) dahildir. Bunun için bazen çok uzun ada sahip bir dosyayı, geçerli konumdan daha uzun bir yol adresine sahip konuma kopyalarken hata ile karşılaşabilirsiniz.
0
coding4life
(25.12.08)
Xp de ya da cd yazarken böyle sorunlar oluyor , sanırım 128 karakter ve ona yakın bir alt dizin sınırlaması var ama aynısı vistada yok herlade (fat32 ile alakalı), kopyalamak istediğin klasörü (en üstteki) sağ tıkla özelliklere gel ve salt okunur ve gelişmişteki işaretleri kaldır ve tüm alt klasörlere uygula de, bu bir çözüm olmaz ise bir dosya yöneteicisinden yardım al, misal; total commander ya da xplorer gibi.

not:yukardaki yazıya karşılık bir de şu unutulmamalı türkçe karakterler bazen daha fazla karaktere denk gelebiliyor.
0
edip
(25.12.08)
karakter sayısı söylenmiş. eğer yine de kopyalamak istiyorum diyorsan, bir live ubuntu cd'si edin internet yoluyla. kurulum yapmadan linux altında rahatça kopyalayabilirsin.
0
abtash
(26.12.08)
ubuntu cd'si saolsun ntfs partitionları read-only mount ediyor, naptıysam düzeltemedim.
0
🌸tasa oturma soguk ceker
(26.12.08)
(1)

flv sorunu

loststone
daha önce bunu DHÖG'ün bilgisayarında görmüştüm ama onun makinede bir donanım uyumsuzluğu vardı. bu yüzden sorunun kaynağını yanlış anlamışım. bugün benim makinemde de başladı.ubuntu ya da vista'da firefox ile açtığım bir video sitesindeki (youtube, google video, vimeo) videolar 15. saniyeden sonra
daha önce bunu DHÖG'ün bilgisayarında görmüştüm ama onun makinede bir donanım uyumsuzluğu vardı. bu yüzden sorunun kaynağını yanlış anlamışım. bugün benim makinemde de başladı.

ubuntu ya da vista'da firefox ile açtığım bir video sitesindeki (youtube, google video, vimeo) videolar 15. saniyeden sonra duruyor. ve bir türlü gerisi gelmiyor.

nedendir ki?
0
loststone
(25.12.08)
evde denemiştim kapatıp açmayı. düzelmedi. şu anda müşterideyim ve sorun ortadan kalkmış gibi. acep gerizekalı modem/router mıdır sorunlu olan?
0
🌸loststone
(25.12.08)
(2)

Katı halde Gliserin nerden bulunur?

luflee
Seygili FaytKlap sevenler sabun yapmak istiyoruz keyf için. Katı halde gliserini istanbul sınırları içerisinde ticari olmayan boyutlarda nereden tedarik edebiliriz?http://www.alphamom.com/holiday/2008/12/snowglobe_soap_1.php
Seygili FaytKlap sevenler sabun yapmak istiyoruz keyf için. Katı halde gliserini istanbul sınırları içerisinde ticari olmayan boyutlarda nereden tedarik edebiliriz?

www.alphamom.com
0
luflee
(25.12.08)
tahtakale civarlarında mum malzemesi ve benzeri kimyasallar satan küçük dükkanlar,belki buralarda vardır.
0
elbar
(25.12.08)
bir çok kimya/biyoloji içerikli laboratuvarda bulursunuz. varsa bi lab.da tanıdık, sevabına getirir
0
triacilgliserol
(26.12.08)
(3)

Ödev - Acil, C'de text editör, ama basit.

fiyuuuu
Arkadaşlar acilen http://cse.yeditepe.edu.tr/~asoydan/courses/f2008/cse112/homework/CSE112-homework4.pdf adresindeki text editörü yapmak zorundayım. cuma günü teslim edemezsem hoca beni oyacak.bi el atsak. hiç bir şey de yapamıyorum.stdio.h dışında library kullanmak yasak. ve sonradan bi ek olarak k
Arkadaşlar acilen cse.yeditepe.edu.tr adresindeki text editörü yapmak zorundayım. cuma günü teslim edemezsem hoca beni oyacak.

bi el atsak. hiç bir şey de yapamıyorum.
stdio.h dışında library kullanmak yasak. ve sonradan bi ek olarak kelimelerin bölünmesi yasak.
bi buldurun be.
valla.
0
fiyuuuu
(25.12.08)
C bilmiyorum dolayısıyla yardım edemeyeceğim ama bir yanlışın yok mu? Verdiğin linkteki ödev text editör'den falan bahsetmiyor. Ayrıca 14 Kasım son diyor.
0
tsllbn
(25.12.08)
odev bu olmasin ?
cse.yeditepe.edu.tr
0
oshamahue
(25.12.08)
evet o
karıştırmışım.
0
🌸fiyuuuu
(25.12.08)
(2)

tanıtım filmi giriş müziği(bi şarkı soruyorum hemen silicem)

enter saltman benim
tanıtım filmi girişi için dinamik bir parça var mıdır?
tanıtım filmi girişi için dinamik bir parça var mıdır?
0
enter saltman benim
(25.12.08)
(bkz: Immediate Music)
(bkz: x ray dog)

eğer googla'da aradığını bulamazsan mail adresini yazıver.
0
asyMMetry
(25.12.08)
nasıl bir film, türü ne bir tane yazalım bakalım

the feeling - join with us
0
madrigal
(25.12.08)
(6)

lcd monitor seçimi

cause
selamlar, birçok duyuru var samsungla ilgili ama pek tatmin olmadım.2 monitor arasında kaldım aslında secenekler fazla ama pek içlerinde bogulmak istemiyorum.-benq x2200w 22"-samsung 2232bw 22" xbox360 da kullanıcam pc de baglı olacak tabiki. şu anda benq'ya daha yakınım, samsung almam için ikna olu
selamlar,
birçok duyuru var samsungla ilgili ama pek tatmin olmadım.
2 monitor arasında kaldım aslında secenekler fazla ama pek içlerinde bogulmak istemiyorum.
-benq x2200w 22"
-samsung 2232bw 22"
xbox360 da kullanıcam pc de baglı olacak tabiki.
şu anda benq'ya daha yakınım, samsung almam için ikna olursam onu da alabilirim.
0
cause
(25.12.08)
samsung bu işin uzmanı derim. benq'yu bilemem.
0
darknum
(25.12.08)
samsung 2232gw kullaniyorum. tum ozellikleri ve fiyati samsung 2232bw ile ayni, tek farki parlak ekran olmasi. 2232bw daha mat. iki monitoru yan yana getirip oyun ve film ekranlarinda gozunuzle gorup hangisi hosunuza giderse onu alin derim bu iki samsung'dan. (ha tabi samsung'da karar kilarsaniz)

delicesine memnunum. (ps3 icin kullanmaktayim)
0
la traviata
(25.12.08)
konuya alakasız bir yerden dalıp karıştırmak da istemem ama 300ytl civarı bir lcd monitör alacağım bu aralar. tavsiye edebileceğiniz bir model var mıdır acaba? Yoksa samsung 932nwe+ alıp geçeyim mi?
0
parka
(25.12.08)
(bkz: benq x2200w)
(bkz: samsung 2232bw)

oyun oynayacaksanız benq derim. nedenlerimi de sıralayayım.

1) HDMI
2) gerçek 8ms hareketli görüntü tepkime süresi. 2ms 5ms gibi etiketler yanıltmasın onlar gtg değerleridir..
3) çoğu yer ilk ay 0 ölü piksel garantisi veriyor
0
birberberbirberberebreberber
(25.12.08)
@birberber.... (amma uzunmus nick)

1- hdmi to dvi kablo kullaniyorum samsung monitorde. bir farki olmamasi gerek hdmi to hdmi kablo ile kalitesi. tabii sesi ayrica aktarmak gerekiyor bu durumda ama o da sorun degildir heralde cok

3-zorlarsan eger samsung icin de olu pixel garantisi veren yer bulunabilir. benimki gerci garantili degildi ama olu piksel cikmadi allahtan.

2 icin bir sey diyemeyecegim, kaldi ki samsung 2232bw basligina olumsuz seyler yazan ve karsilastirmalar yapanlar da olmus.

yine de tekrarlamaliyim ki, film ve oyun performansini cok seviyorum aletin.

cause eger istanbulda ise gelip bir bakabilir uygun oldugumda eve.
0
la traviata
(25.12.08)
psu'larda duyulan GERÇEK değeri monitörlerde de yerini almış.

samsung 2232 BW kullanıyorum, mis gibi. sadece oyun oynuyorum desem yeridir.
(y)
0
head
(25.12.08)
(2)

Videobox overlay problemi

darknum
www.dinamoistanbul.com sitesini update etmekteyim. Ama videobox scripti overlay yaparken sayfadaki thumbları üste alıyor. Bunu engellemek için ne yapmam gerek? Bilen varsa çok sevinirim.
www.dinamoistanbul.com sitesini update etmekteyim. Ama videobox scripti overlay yaparken sayfadaki thumbları üste alıyor. Bunu engellemek için ne yapmam gerek? Bilen varsa çok sevinirim.
0
darknum
(24.12.08)
kendi kendime çözdüm problemi
css dosyasına z-index değeri ekleyince düzeldi.
ilerde sorun yaşayanlar olabilir diye silmiyorum.
0
🌸darknum
(24.12.08)
alternatif bir çözüm yazayım o zaman, scriptle ilgili js dosyasında
this.so.addParam("wmode", "transparent");
parametresindeki transparent'i opaque olarak değiştirince de düzelmesi gerekiyor.
0
only
(24.12.08)
(2)

algoritma çalışma zamanı

tepedeki psychedelic adam
bilinen algoritmaların çalışma zamanlarının big O notasyonuna göre verildiği bir site filan var mı bildiğiniz?ben de aradım da sorting alogritmaları çıkıyor hep. benim aradığım greedy algorithm, backtracking, divide and conquer gibi şeyler.
bilinen algoritmaların çalışma zamanlarının big O notasyonuna göre verildiği bir site filan var mı bildiğiniz?

ben de aradım da sorting alogritmaları çıkıyor hep. benim aradığım greedy algorithm, backtracking, divide and conquer gibi şeyler.
0
tepedeki psychedelic adam
(24.12.08)
greedy algorithm, backtracking, divide and conquer gibi şeyler algoritma değil paradigmadır.

greedy algorithm paradigması için kruskal algoritması, prim algoritması gibi algoritmalara bakabilirsiniz.
backtracking paradigması için 8 queens problem, exact cover gibi algoritmalara bakabilirsiniz.
divide and conquer paradigması için merge sort, euclid gcd gibi algoritmalara bakabilirsiniz.
0
kisisel bir ileti yaz
(24.12.08)
zaten paradigmalarla algoritmaların farkını tam anlayamadım. ikisi de bir problemin çözümü için kullanılan yöntem diyebiliriz ama paradigmalar daha kapsamlı şeyler gördüğüm kadarıyla. algoritmalar da daha spesifik problemlere getirilen çözümler gibi.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(24.12.08)
(14)

harici hdd

386 dx
Şöyle dizi, müzik ıvır zıvır depolamak için harici bir sabit disk alayım diyorum. Sağdan soldan duyduğuma göre çok sık bozuluyorlarmış. Doğru mudur? Nelere dikkat etmek lazım alırken seçerken karşılaştırırken? Piyasadan uzak kaldım bayağıdır. 24 yaşında çocuğa anlatır gibi anlatırsanız sevinirim. Te
Şöyle dizi, müzik ıvır zıvır depolamak için harici bir sabit disk alayım diyorum. Sağdan soldan duyduğuma göre çok sık bozuluyorlarmış. Doğru mudur? Nelere dikkat etmek lazım alırken seçerken karşılaştırırken? Piyasadan uzak kaldım bayağıdır. 24 yaşında çocuğa anlatır gibi anlatırsanız sevinirim. Teşekkürler.
0
386 dx
(24.12.08)
benim gözlemlediğim kadarıyla ne kadar iyi bir marka alınsa da (seagate, western digital, vs) bu aletler bozulabiliyor. yine de bu iyi markalar sanki biraz daha güvenilir geliyor. alırken de data transfer hızına bakmalı, gücünü dışarıdan mı yoksa usb ile bilgisayardan mı alıyor, bilgisayardan alıyorsa 2 usb girişiyle mi bağlanıyor, tek usb ile mi? bunlara bakabilirsin.
0
tom riddle
(24.12.08)
aldim 8 ay kadar kullandim, bi gecede tirlatti makine, butun filmler, diziler, muzikler, backuplar uctu gitti. al ama kesinlikle guvenme. Alirken baglanti arabirimine dikkat et. usb si var firewire var, ethernetlisi var. ihtiyaclarina gore secersin. markalar degisir, hic duymadigin markalar gorebilirsin mesela lacie gibi ama icindeki hdd bilinen markadir. seagate, wd gibi. ben sana wd oneriyorum. lacie kullandim bok oldu hersey, buradada bircok kisinin wd onerdigini gordum.
0
sanio
(24.12.08)
calistigim tv kanalinin rtük arsivlerini (bir tv kanalinin en önemli olayidir) philips'in 500 gb ve 250 gb 3,5 hdd'lerinde sakliyoruz. simdiye kadar 8 tane doldurduk bana misin demedi.

ayriyetten philips'in yaninda seagate ürünü olan freeagent 250gb 3,5 hdd aldim 2 tane. onlarda ayni sekilde sorunsuz bir sekilde bizi götürmekte.
0
trimpot
(24.12.08)
segate aldım ama öyle harici şeklinde değil bildiğin bilgisayar kasası için, dahili, 3,5" hdd.. sonra gittim en dandiğinden bi kutu aldım bunun takılıp usb olarak bilgisayara bağlanabileceği.. iki yıldır kullanıyorum sorun çıkarmadı.. izlemediğim tüm filmlerim ve tüm yedeklerim orada..

-geciktirebildiğin kadar geciktir.. ben 320 gb mı ne almıştım, şimdi o paraya tetrabaytlar falan alınıyor.. çok çabuk ucuzluyor hdd piyasası..
-kesinlikle gözün gibi bak.. sürekli bilgisayara bağlı tutma.. çok fazla taşıma ve özellikle çalıştığı sırada kesinlikle oynatma..
-seagate iyidir.. wd de iyidir..
-eğer harici alacaksan illa, genelde iki usb kablosu olur biri güç için biri veri için.. birini taksan da çalışır ama o zaman arkadaş sanırım bir yandan elektrik almaya bir yandan veri almaya falan çalışıyor, tırlatabiliyor.. her daim ikisini birden takıp çıkar..

dilerim az da olsa yardımı olur..
0
p shadow
(24.12.08)
düşürme vs. olmazsa, tak çıkar olayına da dikkat edilirse kolay kolay bozulmazlar aslında. bozulan modeller de bilinenlerdir. ben lacie 500 gb aldım 1 yıldır sorunsuz calısıyor. yeni olarak verbatim 500 gb aldım o da iyi gibi şu ana kadar.
0
nihilanth
(24.12.08)
Western Digital My Book (Kitap seklinde olanlar) kullaniyorum, 500gb'lik olanindan sanirim su anda 1 TB'liklari var, aldigimdan beri direkman downloadlari oraya yapiyorum, herhangi bir sorun yok, kutu ve disk duzgun oldugunda bozulma sorunu olacagini sanmiyorum, hayirli olsun simdiden.
0
oligomer
(24.12.08)
1 yıldır kullanıyorum philips in 120 gblık harici hdd sini müziğimi direk ordan dinlerim aldığımdan beri ve hiç kapanmaz 7/24 müzik. film&dizi herbişeyimi üzerinden yaparım. bana mısın demedi. sadece az mallık yapıp world of warcraft ı usb hdd ye yükleyip üstünden oynamaya çalıştım bi sıralar, takır tukur sesler çıkardı ilerleyen saatlerde, korktum bi da ordan oynamadım. düşme kırılma olmazsa bozulmaz merak etme. üzerinden oyun çalıştırma bi de. direkman downloadlarını oraya yapabilirsin bişiicik olmaz.
0
slavez
(24.12.08)
ya ben nedense WD'ye hic mi hic guvenmiyorum. burada cok problem yasandigina sahit oldugum icin sadece. seagate kullaniyorum ben de yillarca dexonic marka bi kutuyla. 320 GB. tam olarak 270 milyona almistim zamaninda. simdi bu fiyata 1 TB'likler satiliyo saniyorum.
0
osuruklu
(24.12.08)
bende bi wd 120lik, bi toshiba 250lik, bi maxtor 500luk var.
wd çok eski çok yavaş çalışıyor (mybook degil bu arada)
toshiba idare eder fena değil (içindeki hdd nin markasını bilmiyorum zaten)
maxtor ise içindeki disk hizli ama bi derdi var o da açma kapama tuşu yok.

alirken açma kapama tuşu olmasına dikkat et, bilgisayar açıldığında açılıp kapandığında kapanmasın, bi de bunlar kullanılmayınca standby'a geçiyor, tekrar erişim yapacağın zamansa standbydan çıkması için net bi 4-5 sn bekliyorsun bilgisayarda hiçbişiy yapamadan.

ayrica dahili 3,5" alıp kullanmanı pek tavsiye etmem. arkadaş öyle yaptı, sonra açılmadı diskler bir daha, gitti yeni case aldı filan onlar da cok isiniyor. ayrıca çok da ucuza gelmiyor. maksimum 10 dolar farkediyor. (zamanında oyleydi en azindan)
0
maersk
(24.12.08)
iyidir dedik wd aldık. durduk yere tüm arşivle uçtu. şimdi maxtor 500 var. henüz herhangi bir sorun yok.
0
ebedi olur
(24.12.08)
Geçen sene 320gb Microbox aldım. 2,5 luklardan. Hiçbir sorunum olmadı şimdiye kadar. Deri bir kılıf veriyorlar yanında. Boyutu oldukça küçük taşıma problemin olmaz. 3,5 larda olduğu gibi ekstra gücede ihtiyaç duymuyor. Ben alırken en yüksek boyut seçeneğiydi 320 şimdilerde 400gb ve 500gb lık seçenekleride satılıyor.
0
iustitia omnibus
(24.12.08)
ben de aynı sebeplerden dolayı western digital'in 500 gblık my book editionunu almıştım. sonra şu sorunu yaşadım:

www.eksiduyuru.com

orda düşürdüm dediğim de halının üstünde dikey durumdan yatay duruma geldi, yüksekten falan da düşmedi, ama içindeki hiçbirşey okunmuyor. müzik film gibi ıvırzıvırlara yanmadım ama içinde yılların fotografları vardı. öyle işte. ben olsam bunlardan değil de şu taşınabilirler var ya 160 gb'lık falan onlardan alırdım sanırım. en azından düşme bilmemne sorunları olmaz.
0
light beam
(24.12.08)
maxtor 500 gb (seagetin) basic modeli var çok kullanışlu tavsiye ederim. geçenlerde electro world 99 ytl ile kampanya yapmıştı. bence maxtorun kampanyalarını takip et.
0
modesttiago
(24.12.08)
gücünü usb den alanların kontrolcü çip üzerinden daha yüksek akım geçtiği için, daha çabuk pert olduğunu okuduğum(duyduğum ikisinden biri şu an tam emin değilim) ve banada mantıklı geldi. onun için gücünü harici olarak adaptörden ya da başka 2. bir usb kanalından alan bilindik bir markanın modeli iyi gider gibi geliyor.
0
kyha
(25.12.08)
(2)

kompleks sayılı hesap makinesi

sizont
kompleks sayılarla ve phasor formlarla`:polar form da diyolar` uğraşıp didinebilecek bir hesap makinesi modeli`:türkiye piyasasında olmalı tabi` bilen var mıdır acep?teşekkürler
kompleks sayılarla ve phasor formlarla* uğraşıp didinebilecek bir hesap makinesi modeli* bilen var mıdır acep?

teşekkürler
0
sizont
(24.12.08)
ti-83'ler yapıyor herhalde. büyük ekranlı casiolar da yapabiliyor sanırım.
0
tom riddle
(24.12.08)
Casio fx-5500 bu tür hesapları yapıyor. Bazı işlemlerde uğraştırıyor lakin. Mesela kompleks sayılarla matris hesabını direk yapamıyor. Kendi programını yazıyorsun. Phasor formda hesap yaparkende işlemdeki herşey phasor formda olması gerekiyordu.

Yalnız size hangi işlemlerin gerektiğini iyi bilmelisiniz. Mesela hesap makinesinin tanıtımında kompleks sayılarla işlem yapabilir özelliği olsada tüm işlemleri yapmıyordur. Yada yetersiz yapıyor olabilir. Size 5*5 matris lazımken en fazla 3*3 çözebilen bir makine yetmeyecektir.
0
iustitia omnibus
(24.12.08)
(2)

İnternet Sorunu -Virüs sanırım-

calimdor
arkadaşlar 3 gündür inernetimde anormal bir yavaşlık var. ancak asıl acaip olan bu yavaşlık yalnızca internet explorerda dolanırken var. örneğin netten oynadığım oyunlarda pingim oldukça normal. hiçbir kasma yok.hatta download yaparken de muazzam bir hızım var -100kb civarı-. ancak ne oluyorsa inter
arkadaşlar 3 gündür inernetimde anormal bir yavaşlık var. ancak asıl acaip olan bu yavaşlık yalnızca internet explorerda dolanırken var. örneğin netten oynadığım oyunlarda pingim oldukça normal. hiçbir kasma yok.

hatta download yaparken de muazzam bir hızım var -100kb civarı-. ancak ne oluyorsa internet sitelerini dolanırken oluyor. girdiğim sayfaların çoğu "sayfa görüntülenemiyor" hatasını gösteriyor. 3-4 kez yenile tuşuna basarak siteye bağlanabiliyorum o da muazzam bir yavaşlıkla oluyor.

sitelerdeki resimleri, ikonları vs. bir çok şeyi göremiyorum. ancak yine bir çok kez yenile tuşuna basarsam görmeye başlıyorum.

bu muhtemelen bir virüs diye tahmin ediyorum. ancak bundan nasıl kurtulabilirim? hangi programı indirmeliyim bundna kurtulmak için. ayrıca bundan kurtulduktan sonra hangi antivürüsü kullanmaya başlamalıyım. tavsiyeleriniz neler?
0
calimdor
(24.12.08)
firefox veya diğer web browserlar ile denedinmi?,explorer biraz sabıkalıdır bu konularda çünkü.
0
coding4life
(24.12.08)
explorera hemen bok atmayalım ama firefoxu GOOGLE CHROME dene istersen onlar normal çalışıyorsa exploreri tekrar indir setupı ile onar
0
enter saltman benim
(24.12.08)
(7)

sennheiser px 200 kullananlara birkaç sorum var

girl in a coma
-hem mp3 player ile hem de bilgisayarda kullanmak istiyorum. bilgisayarda kullanmam kulaklığa zarar verir mi acaba?-kulaklığın basslarda çok iyi olmadığını okudum, doğru mu okumuşum?-kulaklık amerikadan gelicek, elektronik alet sonuçta oldu da bir sorun çıkarsa, türkiyede(özellikle istanbul) sorunsu
-hem mp3 player ile hem de bilgisayarda kullanmak istiyorum. bilgisayarda kullanmam kulaklığa zarar verir mi acaba?
-kulaklığın basslarda çok iyi olmadığını okudum, doğru mu okumuşum?
-kulaklık amerikadan gelicek, elektronik alet sonuçta oldu da bir sorun çıkarsa, türkiyede(özellikle istanbul) sorunsuz bakım yada değişim yaptırabileceğim bir yer var mı?
-bu kadar para vermeme gerçekten değer mi? değmezse başka bir model de alabilirim, önerileriniz önemli

teşekkürleeeer
0
girl in a coma
(24.12.08)
- bilgisayar kulaklığa zarar vermez, aksine empedans konusunda kaprisli olan bazı mp3 player'lar kullandığınız kulaklıklarla uyumsuzluk gösterebilir. sizinkinin bunlardan biri olmadığını tahmin ediyorum.
- bunlar kapalı tip kulaklıklar, siz daha çok evde, sessiz alanda, izolasyon gerektirmeyen mekanlarda vs. kullanmak amacıyla alıyorsanız açık tip olan px100'ü px200'e yeğleyebilirsiniz çünkü totalde px100'lerin px200'lere göre daha iyi performans verdiği söylenir (sennheiser'ın en ünlü fiyat/performans ürünlerindendir kaldı ki), açık tip kulaklıkların soundstage'i de (sahne derinliği, sahne hissi) daha iyidir kapalılara kıyasla.
- sennheiser'lara tr'de metan bakıyor bildiğim kadarıyla, ama metan'ın müşteri hizmetlerinden memnun olmayan epey insan tanıdım (bizzat deneyimlemedim). yurtdışı ürünlerde problem çıkarma olasılıkları var (garanti kapsamında kabul etmeyebilirler, fatura ibrazı isteyebilirler, hatta "parası neyse veriyim, tamir edin," demeniz halinde dahi sıcak bakmayabilirler. bakabilirler de, kendilerine sormak lazım. ama neticede yurtdışından alınan ürün her zaman biraz risk taşır post-purchase servisleri açısından).
- kulaklığa para vermenize değer, kulaklık önemlidir. müzik dinleme seanslarınızın en önemli bileşenlerinden biridir ve müzik dinleme kalitenizi optimuma çekmek için bir miktar nakdi gözden çıkarmanız makbuldür. diğer yandan px200 fiyatına değer mi, o konuda net yorum yapamayacağım. tr fiyatına değmeyebilir belki ama abd fiyatına değmesi muhtemeldir bir tr kullanıcısı için.
0
boshi
(24.12.08)
evde değil, işyerinde ve serviste yani yolda kullanmak için alıyorum. yani ofiste yanımdaki arkadaşıma yada serviste yanımda uyuyan kişiye ses ulaşsın istemiyorum. o yüzden kapalı almayı tercih ettim, ayrıca px200 ün tasarımına da aşık oldum (:
0
🌸girl in a coma
(24.12.08)
Px200 kapalı diye geçiyor ama 2 senedir kullanan biri olarak söylemeliyim ki hem kullandığım en rahatsız kulaklıklardan biri hem de neredeyse bütün sesi dışarıya veriyor, otobüste kulaklığı kulağıma takmadan rahat rahat müzik dinleyebiliyorum neredeyse hoparlör ayarında kendisi. Bu arada bas konusu da doğru bas frekanslarda kesinlikle başarısız, Px100 kullanmadım daha iyi midir kötü müdür yorum yapamayacağım ama bir daha Sennheiser kulaklık almamaya yemin ettim. Ha bu arada deli misin o zaman 2 senedir niye kullanıyorsun diyecek arkadaşlara, o kadar parayı verdikten sonra atmaya kıyamadım maalesef şeklinde cevabım da hazır:)
0
she runs away
(24.12.08)
ben de mp3 player ile yolda dinliyordum bu kulaklıkla... son derece memnundum, hakikaten kafadan çıkardığınız zaman dışarı ses veriyor ama kafadayken kimse müziğin sesini duymaz... ben memnundum şu anki kulaklığım bozulsa gene alırım :)
0
huzursuz
(24.12.08)
Ben uzun süre Px 100 kullandıktan sonra bunun kapalı halidir, başka da farkı yoktur diyerek Px 200 aldım. O zamanlar pek gündemde değildi. Hiç memnun değilim, çekmecede duruyor 2 senedir. Baslar Px 100'e göre zayıf, daha doğrusu ses bakımından hiçbir şekilde alakası yok.

Fakat dışarıya ses vermiyor. Bunun yerine kulak içi modeller düşünebilirsiniz. Cx 300 olabilir mesela. Tasarım konusunda hak veriyorum ama.
0
paranormal
(24.12.08)
kulakiçi kesinlikle düşünmüyorum. en küçük başlığı bile kulağıma girmiyor, ayrıca uzun süreli kullanım için uygun değil(saatlerce kullanacağım).

px100 aklıma yattı sanırım.
0
🌸girl in a coma
(24.12.08)
tekrar uyarayım: serviste, otobüste, uçakta, caddede vs. kullanım için izolasyon vaat etmeyen açık tip kulaklıklar ideal tercihler değildirler; px100 de açık bir kulaklıktır. seçiminizi bunu göz önünde bulundururak yapın. iyi dinlemeler!
0
boshi
(25.12.08)
(3)

videoyu hareketli resim yapmak

tabudeviren
tabi kocaman videoyu resim yapmak değil.birkaç saniyelik video görüntüsünün resimle yapılabildiğini gördüm.örneğin: http://img.fotoambar.com/img/07/0ab808f3ad1b0027872c4ec51cb6f977.jpgnasıl yapılıyor?
tabi kocaman videoyu resim yapmak değil.

birkaç saniyelik video görüntüsünün resimle yapılabildiğini gördüm.

örneğin: img.fotoambar.com

nasıl yapılıyor?
0
tabudeviren
(24.12.08)
teritori
(24.12.08)
matlab'da birkaç komutla yapılıyor.
0
leylak sarabi
(25.12.08)
bildiğin flash'ta bile yapılır halledilir o şey.
0
nihavent uvertur
(25.12.08)
(1)

RSD

goodbyecruelworld
rsd uzantılı dosyalar nasıl açılır. dosyayı rardan çıkardıktan sonra data klasörü çıktı ve içinde bir sürü rsd uzantılı dosya var. sonuçta bu bir program ve nasıl kurulacağını bulamıyorum.
rsd uzantılı dosyalar nasıl açılır. dosyayı rardan çıkardıktan sonra data klasörü çıktı ve içinde bir sürü rsd uzantılı dosya var. sonuçta bu bir program ve nasıl kurulacağını bulamıyorum.
0
goodbyecruelworld
(24.12.08)
cumingsoon
(24.12.08)
(1)

Bioshock Save Game Dosyası aranıyor

proxery
Merhabalar, ben Bioshock'u oynamış ve oyunun yarısına değin gelmiştim, sonra mâlum format atınca hepsi gitti save game'lerimin.Şimdi tekrar yükledim ve acaba save game'i duran var mı diye sorayım dedim. Özellikle oyunun ortalarında olan 'Hephaestus' bölümüne yakın olursa süfer olur. Şimdiden teşekkü
Merhabalar, ben Bioshock'u oynamış ve oyunun yarısına değin gelmiştim, sonra mâlum format atınca hepsi gitti save game'lerimin.

Şimdi tekrar yükledim ve acaba save game'i duran var mı diye sorayım dedim. Özellikle oyunun ortalarında olan 'Hephaestus' bölümüne yakın olursa süfer olur. Şimdiden teşekkürler.
0
proxery
(24.12.08)
teritori
(24.12.08)
(2)

virüs derdi

loststone
bazı sürücüleri görmüyordu bu bilgisayar. üzerinde XP pro kurulu bir pc'den bahsediyorum.(git: 51766) dedim sonra. o sorun kalktı. ama hala bir virüs var olmalı ki, klasör seçenekleri'ne girip, "gizli dosya ve klasörleri göster"i tıklayıp, "tamam" diyorum. sonra bi daha açınca aynı menüyü değişiklik
bazı sürücüleri görmüyordu bu bilgisayar. üzerinde XP pro kurulu bir pc'den bahsediyorum.

(git: 51766) dedim sonra. o sorun kalktı. ama hala bir virüs var olmalı ki, klasör seçenekleri'ne girip, "gizli dosya ve klasörleri göster"i tıklayıp, "tamam" diyorum. sonra bi daha açınca aynı menüyü değişiklik olmamış gözüküyor.

vaktiyle bu sorunu çözmüştüm bi arkadaşın bilgisayarda ama nasıl yaptığımı anımsayamadım.

var mı yolunu bilen?
0
loststone
(24.12.08)
siteye girince de,

"Bandwidth Limit Exceeded
The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later."

yazısı var. ah ben bu hosting hizmeti satanların var ya!
0
🌸loststone
(24.12.08)
allah razı olsun. sorun bitti şimdi.
0
🌸loststone
(24.12.08)
(3)

pes2009

ayfeel
bu oyunu tek bir klavyeden 2 kişi oynayamazmı acabayoksa joystic veya ikinci bir oyun kumandası mı almak gerek
bu oyunu tek bir klavyeden 2 kişi oynayamazmı acaba
yoksa joystic veya ikinci bir oyun kumandası mı almak gerek
0
ayfeel
(24.12.08)
biz yapamadık çok deneyip, joystickle devam ettik. bir de ikinci klavye alınırsa da oluyor.
0
yoa
(24.12.08)
sanırım olmuyo ole bisi ama zaten gereksız bence sende bırak klavyeyi 2 gamepadle oynayın inanılmaz eglencelı
0
the end of dreams
(24.12.08)
siz yine zoru denemişsiniz. biz 1 gamepad 1 klavyeyle bile 2 kişi oynayamadık.
0
tai
(24.12.08)
(1)

Wanted XL içindeki şifre

p shadow
bu ne rezalet! çorbadan kıl çıkması gibi.. atsan atılmıyor satsan satılmıyor.. küçüklerinde yok, epey araştırdım, sadece xl paketlerinde var.. birden kampanya yaparlar da işte bilmem kaç şifre gönderene ücretsiz slip don verirler diye paketleri de atamıyorum boxer giydiğim halde (her zaman da boxer
bu ne rezalet! çorbadan kıl çıkması gibi.. atsan atılmıyor satsan satılmıyor.. küçüklerinde yok, epey araştırdım, sadece xl paketlerinde var.. birden kampanya yaparlar da işte bilmem kaç şifre gönderene ücretsiz slip don verirler diye paketleri de atamıyorum boxer giydiğim halde (her zaman da boxer giymiyorum tabi şu an çıplağım mesela)
neyse konu farklı yerlere geliyor.. işte etiye mail falan da attım, şu an wanted la ilgili bi kampanyamız yok dediler, tekrar mail attım "ya yapacaksanız söyleyin atmayayım paketini" falan ama bişi demediler, üzerine bir kaç da forward mail attım.. sanırım benden yeterince nefret etmişlerdir.. belki de fokların katillerinin peşine düşmüşlerdir ne bileyim (son forward mail resimliydi falan hani etkisi daha çok, önceki kokakola layt'a mentols atmakla ilgiliydi, e gereksiz tabi biraz.. iki çocuk ölmüş diyorlar abartmışlar sanki..)

neyse efendim benle aynı sorunu yaşayan var ise bilmek, bir tepki göstermek istedim..

dipnot: ülkerin kestaneli çukulatasında da aynı sorun mevcut ama onu başka duyurulara saklıyorum..
0
p shadow
(24.12.08)
bugün aradılar.. konuştuk biraz.. üretim tarihidir seri nodur falan dediler ama "küçük paketlerin içinde yok?!" diyince "eee.. hömmm.." şeklinde kaldı arkadaş..
madem bilmiyosun niye arıyosun..
attım çöpleri ya.. gerekirse aradaki farkı kapatırım ben yine..
0
🌸p shadow
(24.12.08)
(3)

laptop öz dvd-romunu tanımıyor?

halukumben
tam olarak ne zaman başladı emin değilim, bugün farkettim, bilgisayarım'da dvd-rom gözükmüyor. basbayağı yok. herhangi bir cd, dvd takınca da otomatik kullan penceresi çıkmıyor. sistemde vista kurulu. ama 2 gün önce kullandım daha, birdenbire çıktı bu sorun. acaba içinde cd unutup salladıysam savurd
tam olarak ne zaman başladı emin değilim, bugün farkettim, bilgisayarım'da dvd-rom gözükmüyor. basbayağı yok. herhangi bir cd, dvd takınca da otomatik kullan penceresi çıkmıyor. sistemde vista kurulu. ama 2 gün önce kullandım daha, birdenbire çıktı bu sorun. acaba içinde cd unutup salladıysam savurduysam aleti, bana gücenip böyle tavır alabilir mi? nedir bunun oluru?

teşekkürler.
0
halukumben
(24.12.08)
cd sürücüsü açılıp kapanıyor mu ? hatta cd koyduğunuzda cd sürücüsü dönüyor mu ? tüm bunlar olmuyorsa cd sürücünüz tamamen gitmiş demektir ama bu tür sorunlar genelde işletim sistemi ile alakalı. registryden düzeltiliyordu da şimdi yolunu hatırlayamadım, bir diğer seçenek de format.
0
wish i could fly
(24.12.08)
@ wish i could fly
cd sürücü açılıp kapanıyor, ışığı yanıyor, içinde cd dönüyor, yapması gereken herşeyi yapıyor, ama bilg.la bağlantısı yok gibi, ayrı dünyaların insanlarılar. format atmamam gereken bir dönemdeyim *, başka bir çözüm önerebilen varsa çok memnun olurum, teşekkürler.
0
🌸halukumben
(24.12.08)
ingilizceniz var diye umarak ms support linkini atıyorum, ordaki resoultion bölümünden registry fix yapabilirsiniz orjinal windows cd'niz varsa.

support.microsoft.com
0
wish i could fly
(24.12.08)
(5)

bilgisayar toplamak

gleoddyn
2000 ytl civarı bilgisayar toplamak istiyorum. Ancak uzun zamandır toplama bilgisayar ile alakam olmadığı için kimden ve nerden almalıyım hiç bir fikrim yok. Bildiğiniz iyi bir firma var mı? Ancak kredi kartına vade farksız 10 taksit yapan bir yer istiyorum.İstanbul içi olması ve avrupa yakası olmas
2000 ytl civarı bilgisayar toplamak istiyorum. Ancak uzun zamandır toplama bilgisayar ile alakam olmadığı için kimden ve nerden almalıyım hiç bir fikrim yok. Bildiğiniz iyi bir firma var mı? Ancak kredi kartına vade farksız 10 taksit yapan bir yer istiyorum.İstanbul içi olması ve avrupa yakası olması tercihimdir. Anadolu yakasıda olabilir. Bir kaç şey toparladım fakat önerilerede açığım. Birde bilgisayar almak için yeni yılı mı beklesem yoksa hemen mi alsam?

cpu: INTEL C2Q Q9300 2.5GHz LGA775 6MB 1333MHz
mb: ASUS P5Q PRO iP45 LGA775 DDR2 1200MHz PCIEXP
Ram: 2xKINGSTON 2GB 1066MHZ DDR2 KHX8500D2K2/2GN HY
hdd: SEAGATE 500GB 7200RPM 32MB SATA2 NCQ PC yada 320gb
monitor: SAMSUNG 932NW 19 LCD SİYAH 5 MS yada bu ayarda önerebileceğiniz bir şey
ekran kartı: PALIT HD4870 512MB SONIC DDR5 256BIT PCI EXP
dvdr:SAMSUNG SHS202J 20X PATA DVDWR SİYAH
kasa ve psu da kaldırıcak öyle süslü bir şeyler olmayan vede makül bir şey arıyorum.
0
gleoddyn
(24.12.08)
eksen bilgisayar
exa bilgisayar (teknik servisteki sinirli arkadaşa karşı sabırlı olabilirsen)
0
sadasti
(24.12.08)
Hangi amacla kullanacaksiniz bu bilgisayari?

Ekran kartina bakarak oyun amacli gibi geldi, eger oyleyse islemciyi dort cekirdek dusunmeyin bosuna derim.

mavi, eksen ve exa'yi oneririm. Avrupa yakasinda m.koy'e gitmeyi dusunebilirsiniz.
0
entrapmen
(24.12.08)
Evet oyun amaçlı kullanıcağım. dört çekirdekli olmasının ne gibi dezavantajı var?
0
🌸gleoddyn
(24.12.08)
işlemci: AMD PHENOM QUAD-CORE 9550 (2.2GHZ)4MB 940P
anakart: ASUS M3A AMD 770 DDR2 16X SOC AM2
ram: 4GB 1066 MHZ KINGSTON DDR2
hdd: 500 GB SAMSUNG 9600 RPM SATA2
ekran kartı: ASUS EAH3850 512 PCI-E ATI
monitör: SAMSUNG 943NW 5MS WIDE GUMUS LCD
kasa: ASUS TAD51 BLACK/GREY 2XUSB 350 WATT (istersen 450W psu takarsın)
optik: SAMSUNG DVDRW 22X SATA SIYAH
keyboard/mouse: A4 TECH RK-870D RF Q WER.SLIM KLAVYE SET
ses kartı: CREATIVE SOUNDBLASTER AUDIGY VALUE 7.1

1100$'ı geçmez.
0
subnegative
(24.12.08)
gec mi kaldim bilmiyorum ama amd phenom quad core'da dusunmeyin.

oyunlar icinde hali hazirda 2 cekirdegi kullananlar bile azinlikta. 4 kullanan hic yok. video editing tarzi programlar ve ileri muhendislik programlari bile hala tam manasiyla 4 cekirdegi kullanamiyor.

hali hazirda en iyi secenek quad core'dan daha uygun ve daha performansli olan cift cekirdeklilere yonelmek.

e8500 ve gigabyte p45 anakart ikilisini bir dusunun derim.
0
entrapmen
(27.12.08)
(8)

Videodan ses dosyasını çekmek

ilkdefa
Videodan sesleri nasıl alacağım?Sanki winamp yapıyor gibi hatırlıyordum+ Daha sonra bunu işleyecek (parçalayacak vs...)bir program tavsiyesi verirseniz güzel olur.+Bu soruyu okuyanlara bonus http://movies.apple.com/movies/us/apple/getamac/betterresults_480x376.mov
Videodan sesleri nasıl alacağım?
Sanki winamp yapıyor gibi hatırlıyordum

+

Daha sonra bunu işleyecek (parçalayacak vs...)bir program tavsiyesi verirseniz güzel olur.

+

Bu soruyu okuyanlara bonus

movies.apple.com
0
ilkdefa
(24.12.08)
www.bildirgec.org

+

ben ses dosyasi düzenlemek için soundforge bilir onu kullanirim. ama basit olsun derseniz movie maker'da bu işi yapar.
0
trimpot
(24.12.08)
kmplayer ile sesi alırsın, sadece parçalama yapacaksan "mp3 splitter" diye arama* yaparsan bir sürü çıkar(kendi kullandığımın adını hatırlayamadım).

Daha gelişkin bir şeyler arıyorsan:
audacity.sourceforge.net
free-audio-editor.com
0
late viper
(24.12.08)
ses ekleme çıkartma için virtualdubmod haylice iyidir.
forum.divxplanet.com
0
yapacakbirseyyok
(24.12.08)
ben de sony vegas derim başka da bişey demem.
0
cumingsoon
(24.12.08)
sony vegas bildiğin video işleme/kurgu yazılımıdır. Kısa film ya da düğün/nişan kaseti yapmıyosan bulaşmana gerek yoktur.
0
late viper
(24.12.08)
late viper; soundforge'da bir ses düzenleme programidir. fakat bu programla bile video dosyalarini acabilir, ses ve görüntüyü ayirabilirsin.

bir ses düzenleme programi bunu yapiyorsa; sony vegas ile bunu yapmakta mümkündür.
0
trimpot
(24.12.08)
Ücretsiz ve open-source olduğu için Avidemux'u da ekleyelim buraya.
avidemux.sourceforge.net
0
edge_nabby
(24.12.08)
@trimpot
ben mümkün değil demedim, elbet mümkün. sony vegas kurcalamışlığım var şükür. Ancak ihtiyaçlar dâhilinde çok daha kolay halletmek mümkünse hiç gerek yok bence. Konuya aşina olmayan birinin sony vegas'ı kurup; sesi ayırıp, kesip biçmesi için harcayacağı zamana yazık, hele ki işini daha basit şekilde halletmesi mümkünse...
0
late viper
(24.12.08)
(7)

Mail Atan Kişiyi Komple Engellemek

teritori
İstiyorum ki adamın attığı mailler hiç gelmesin bana. Download bile etmesin Outlook, hiç görünmesin. O derece tiksindim adamdan lan. bir insan her gün 50 mb forward mail atar mı yahu? Microsoft Office Outlook 2007 kullanıyorum, adamın maili haliyle belli. Nasıl olur da olur? Engellenenler listesine
İstiyorum ki adamın attığı mailler hiç gelmesin bana. Download bile etmesin Outlook, hiç görünmesin. O derece tiksindim adamdan lan. bir insan her gün 50 mb forward mail atar mı yahu?

Microsoft Office Outlook 2007 kullanıyorum, adamın maili haliyle belli. Nasıl olur da olur? Engellenenler listesine ekle demeyin zira o zaman da download ediliyor mailler. Ben hiç inmesin istiyorum.
0
teritori
(24.12.08)
Filtre ayarlayip, serverdan kontrol ederken silmesini isteyebilirsin. Hic indirmeden siler o zaman.
0
tcp0203
(24.12.08)
Bunun daha kolay yolu yok mu yahu? anneye anlatır gibi...
0
🌸teritori
(24.12.08)
mail hizmeti aldığın yere söylersen -belki- yardımcı olurlar. ikna etme yöntemi olarak "hem sizde de boşu boşuna trafik oluşturuyor he?" tercih sebebidir. ayrıca hangi firma +50MB attach kotası veriyor yahu merak ettim.
0
birberberbirberberebreberber
(24.12.08)
hosting kontrol panelinden yapabilirsiniz. tabii erisiminiz varsa.
0
trimpot
(24.12.08)
gün gelir önemli bir mail atar, noolur noolmaz yapma etme derim ben
0
zubundy
(24.12.08)
@zubundy: çnemli bir şey olduğunda diğer mail adreslerime de gönderiyor.
anlaşıldı biz bu adamı dövecez, öyle göndermemesini sağlayacağız. arkadaş 60 yaşında boş beleş adamla uğraşmak ne kadar zormuş ya!
0
🌸teritori
(24.12.08)
aklıma bir yöntem geldi aslında ama yazsam mı emin olamadım. fake bi mail adresi alsanız, kendi isminizin falan geçtiği öyle çok fake oldugu belli olmayan. sonra bu adama o mailimde sorun çıktı bundan sonra bu maili kullanacağım, diğer adresi silin bunu ekleyin deseniz çok mu saçma olur ki? sonra da o verdiğiniz maile sonsuza kadar girmezsiniz.
0
light beam
(24.12.08)
(2)

Ethernet

calimdor
evet sabah da aynı sorundan şikayetçiydim.1 aydır usb den internete bağlanıyordum ve bazı sorunlar sebebiyle ethernetle bağlanmaya karar verdim ancak aygıt yöneticisinde ethernetim gözükmediği için bir türlü bağlanamıyorudm.biraz önce aygıt yöneticisinde gizli aygıtları göster seçeneğine tıklaıdğımd
evet sabah da aynı sorundan şikayetçiydim.

1 aydır usb den internete bağlanıyordum ve bazı sorunlar sebebiyle ethernetle bağlanmaya karar verdim ancak aygıt yöneticisinde ethernetim gözükmediği için bir türlü bağlanamıyorudm.

biraz önce aygıt yöneticisinde gizli aygıtları göster seçeneğine tıklaıdğımda ethernet'imi de gösterdi ancak hala kullanamıyorum -her ne kadar etkin olarak gözükse de-. ben ethernet kartımı nasıl gizliden çıkarabilirim? ya da nasıl bağlanabilirim ethernetle? bu durum iyice sinirlerimi hoplatmaya başladı.
0
calimdor
(23.12.08)
anakart driverlerini yükleyin eğer ethernet adaptörünüz onboard değilse onun driverlerini bulun.
0
yuto
(23.12.08)
(ethernet kartı onboard ise)

1394 bağlantısı gösteriyorsa onu disable edin;
akabinde aygıt yöneticisindeki ethernet adaptörünüz de 1394 label lı ise deaktif edin;
bios unuzdan onboard etherneti deaktif ise aktif edin
#
bios unuzdan onboard etherneti aktif ise deaktif edin;
bilgisayarınızı yeniden başlatın. aygıt yöneticisinde 1394 adaptörü hala gözüküyor ise;
ethernet kartı driver ınızı kurun, bilgisayarı yeniden başlatın bios'a girin ethernet kartınızı aktif edin makinanızı tekrar başlatın
----

(ethernet kartı pci falan ise)
kasanın kapağını açın
pci slotundaki ethernet kartını sökün, marka ve modeline bakın
en yakın internet olan mekana gidin
google a "$ethernet kartı marka model driver download" yazın
enter a basın
çekin
kurun
0
subnegative
(23.12.08)
(2)

Trafik cezası takibi

ysalamir
Merhaba. İstanbul'da oturuyorum. Güney'e arkadaşımın arabasıyla tatile giderken aşırı hızdan ceza yedim. Makbuzunu kaybettim. Bu cezayı nasıl nerden bulup öderim?
Merhaba. İstanbul'da oturuyorum. Güney'e arkadaşımın arabasıyla tatile giderken aşırı hızdan ceza yedim. Makbuzunu kaybettim. Bu cezayı nasıl nerden bulup öderim?
0
ysalamir
(23.12.08)
eğer sisteme işlendiyse www.gib.gov.tr adresinden internet vergi dairesine girip "motorlu araç sorgulama" diyorsunuz. işlenmişse orada çıkıyor.
0
kibritsuyu
(23.12.08)
alternatif olarak bankaların internet şubesinden aynı bilgilere sadece plaka numarasıyla ulaşabilirsiniz.
0
tom riddle
(23.12.08)
(4)

Yutup-erişim

salt bath
Şöyle ki;Üç günlük fani hayatımda internete erişmek için üç farklı (iki pc bir mac) bilgisayar kullanıyorum. Üç beş gün öncesine kadar üçü de youtube'a legal yollardan girmiyordu. Geçen gün pc'lerden birine format attım ve windows xp+sp3 kurdum tüm güncellemeleri sonuna kadar yaptım. Şans eseri yout
Şöyle ki;

Üç günlük fani hayatımda internete erişmek için üç farklı (iki pc bir mac) bilgisayar kullanıyorum. Üç beş gün öncesine kadar üçü de youtube'a legal yollardan girmiyordu. Geçen gün pc'lerden birine format attım ve windows xp+sp3 kurdum tüm güncellemeleri sonuna kadar yaptım. Şans eseri youtube'u açasım geldiğinde gayet şıkır şıkır açıldı, bunun üzerine eşe dosta sordum herkes kapalı olduğunu söyledi. IP-modem vesaire dicem (gerci anlamam) diger bilgisayarlarımdan halen bağlanamıyorum...

Bu işin kerameti nedir? Bilen varsa bir adım öne çıksın...

Edit: ya şaka mı bu? yukarı da yazılı mesajı attıktan sonra gireyim bişiler izleyeyim dedim kapandı...
0
salt bath
(23.12.08)
0
tai
(23.12.08)
ben su sekilde erisiyorum:

(bkz: #13770106) ***xp ve vista da oluyor
0
trimpot
(23.12.08)
arkadaslar benim sikintim erismek ile ilgili degildi...ne oldu da ben rahat rahat girdim hic bisi yapmadan...
0
🌸salt bath
(23.12.08)
yok normal o. herkese oluyor. sebebini bir arkadaşım youtube'un gün içinde ip değiştirmesine ve o ip'nin o sırada blocklanmamasına bağlamıştı.
0
darknum
(23.12.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.