Giriş
(5)

erişim engelleme biraz acil

abtash
internet explorer'da sadece tek bir siteye girilmesini istiyorum nasıl sağlarım? diğer sitelere giremesin.
internet explorer'da sadece tek bir siteye girilmesini istiyorum nasıl sağlarım? diğer sitelere giremesin.
0
abtash
(31.12.08)
(bkz: hosts)
0
desdinova
(31.12.08)
@desdinova teşekkürler, ancak bu yolla bütün engellenen siteleri girmek gerekiyor. ben sadece bir siteye girsin istiyorum.
0
🌸abtash
(31.12.08)
52076 id'li duyuruda vardı bir cevabım
0
€xpolerer
(31.12.08)
@€xpolerer teşekkürler.
ilgili duyuruda buluna www1.k9webprotection.com uygulaması ile işimi hallettim gayet başarılı bir uygulama tavsiye ederim.
0
🌸abtash
(31.12.08)
biraz daha araştırdım ve ie seçeneklerinden direkt yasaklama imkanı var ekstra yazılıma gerek yokmuş.
0
🌸abtash
(01.01.09)
(4)

Makine hard diski tanımıyor

joehigashi
Arkadaşlar şöyle ve çok önemli bir sorunum var. Elimde pegasus hard disk kutusuyla birlikte 80 gb'lık bir harici hard disk var. Ancak bu harici hard diski hangi makineye takarsam takayım bilgisayarıma tıkladığımda göremiyorum. Makineyi usb'ye bağladığımda bilgisayarda gözlenen tek değişiklik ''dring
Arkadaşlar şöyle ve çok önemli bir sorunum var. Elimde pegasus hard disk kutusuyla birlikte 80 gb'lık bir harici hard disk var. Ancak bu harici hard diski hangi makineye takarsam takayım bilgisayarıma tıkladığımda göremiyorum. Makineyi usb'ye bağladığımda bilgisayarda gözlenen tek değişiklik ''dring'' sesi ile birlikte sağ köşede saatin yanında hard diskin ''usb yığın depolama aygıtı'' olarak gözükmesi. Bunun dışında başka hiçbir değişiklik olmuyor. Ayrıca aygıt yöneticisinde de göremiyorum. İçinde çok önemli bilgilerim var bu işi hiç masraf çıkarmadan çözebilme imkanım var mı ? Problem sizce nedir ? Şimdiden teşekkür ederim...
0
joehigashi
(31.12.08)
icerisinde bulunan diski cikartip o sekilde sisteme takmayi deneyebilirsiniz, belki kutu ile disk arasinda baglanti saglayan elektronik devrede bir sorun vardir.
0
oligomer
(31.12.08)
bilgisayarı yeniden başlat, tanır. tanımazsa aleti bir bilgisayarcıya götür. kendi çabalarınızla içini açıp kurcalarsanız ancak zarar verirsiniz.
0
sql
(31.12.08)
ilk kullanım ise windows cd ise ile başlat bilgisayarı. o hdd'yi formatla. formatlamadan windows altında çalışmıyor hdd'ler.
0
abtash
(31.12.08)
usb diskten bahsediyor arkada$, normal diskten degil maalesef..
0
oligomer
(31.12.08)
(6)

Asus Xp de takılma sorunu

iustitia omnibus
Bir seneyi geçiyor Asus F3 serisi bir laptop almıştım. Vista Premium da beraberinde verildi. Kullanmam gereken programlarla çıkardığı uyumsuzluktan ötürü Vistayı silip Xp yi kurdum. Yalnız bir sorun var. Güç kablosu takılıyken açmaya çalıştığımda Hoşgeldin yazısından önceki ekranda takılıyor. Alttan
Bir seneyi geçiyor Asus F3 serisi bir laptop almıştım. Vista Premium da beraberinde verildi. Kullanmam gereken programlarla çıkardığı uyumsuzluktan ötürü Vistayı silip Xp yi kurdum. Yalnız bir sorun var. Güç kablosu takılıyken açmaya çalıştığımda Hoşgeldin yazısından önceki ekranda takılıyor. Alttan kaymakta olan şerit biranda donuyor. Bazen aynı sorun usbde bir cihaz olduğunda yada ethernet kablosu takılıyken laptopu açtığımdada tekrarlıyor. Teknik servise götürdüm. Vista kuruluyken herhangi bir problem çıkmadığı için ilgilenmiyorlar. Bu sorun neyden kaynaklanıyor olabilir? Var mıdır bir çaresi?
0
iustitia omnibus
(31.12.08)
senin de belirttiğin gibi xp kurulu ve burda yüksek ihtimal xp sürücüleri ile ilgili bir problem var, mesela bende de vista geldi ben xp kurdum, bazen bilgisayar açılırken usbden birşey takıp- çıkarırken mavi ekranla karşılaşabiliyorum ve verdiği hatada hep sürücü kaynaklı. Asus'un sitesinde belki bir bios güncellemesi (dikkat), ya da güncellenmiş sürücüler varsa şansınızı deneyebilirsiniz.
0
edip
(31.12.08)
Bios güncellemesi yaptım. Sürücülerdede herhangi bir problem gözükmüyor. Tamamını asus un resmi sitesinden indirdim ama yok olmuyor olamıyor. Lakin bu problem hariç son derece memnunum. Bu güne kadar aldığıma lanet etmedim hiç. Belki bir hal çaresi vardır diye sordum.
0
🌸iustitia omnibus
(31.12.08)
Guc secenekleri ile ilgili bir sorun olabilir mi acaba? Onlari bir kontrol edermisin? Veya ekran kartinin ayarlarinda herhangi bir secenek olabilir mi, fazla guc tuketildiginde korumaya al tarzinda? Cunku ben kendi asus laptopumdan biliyorum, ekran kartina fazla yuklenilip guc tuketildiginde usb'leri koruma amacli * disable ediyor..
0
oligomer
(31.12.08)
0 216 521 47 25 ist.
0 312 480 6001 ank.

şikayetinizi buraya yapın.
0
sql
(31.12.08)
ethernet kartının driverından kaynaklanan bir sorun aynı seride notebook kullanıyorum xp yüklediğim zaman farklı driverlar ile çözmüştüm sorunu. atheros diye bi ethernet kartı var bir kaç farklı driver yayınlanıyor sitelerde onlara bakabilirsin.
0
gurselk
(31.12.08)
bence formatlayıp xp sürücülerini notebook.gen.tr den indirirsen bi sorun kalmaz diye düşünüyorum. ben de f3 sv 240dr kullanan birisi olarak xp driver larımı burdan indirdim hiç bir sorunum yok şu an.
0
rentts
(31.12.08)
(2)

KAD connecting?

gubarrak
birkaç gündür emule'de KAD networküne baglanamıyorum.server baglantısı high ID, sorun yok, ama KAD baglantısı eskiden oluyordu?Genel problem mi? su anda KAD baglantısı olanlardan bilgisi olan varsa cok sevinirim
birkaç gündür emule'de KAD networküne baglanamıyorum.
server baglantısı high ID, sorun yok, ama KAD baglantısı eskiden oluyordu?
Genel problem mi? su anda KAD baglantısı olanlardan bilgisi olan varsa cok sevinirim
0
gubarrak
(31.12.08)
v0.49b bağlandı sorun yok.
0
sos fistik olsun mu
(31.12.08)
düğümleri değiştirebilirsiniz
download.tuxfamily.org

amule2.2.2'de sorunsuz bağlanıyorum.
0
damnlucifer
(31.12.08)
(6)

Yardım: Video İzleyemiyorum?

bombonera
Bilgisayarım bir anda videoları izlettirmemeye başladı bana. Örneğin daha önce gayet rahat izlediğim bir dizi bölümünü açtığımda (default olarak BSPlayer'da açıyor) ses geliyor ama görüntü yok, üstüne bir de bilgisayar kilitleniyor ve resetlemek zorunda kalıyorum.Son zamanlarda bilgisayarda yaptığım
Bilgisayarım bir anda videoları izlettirmemeye başladı bana. Örneğin daha önce gayet rahat izlediğim bir dizi bölümünü açtığımda (default olarak BSPlayer'da açıyor) ses geliyor ama görüntü yok, üstüne bir de bilgisayar kilitleniyor ve resetlemek zorunda kalıyorum.

Son zamanlarda bilgisayarda yaptığım tek değişiklik yeni aldığım dvd writer'ı takmak oldu, onun dışında ne driverlarla ne de windows ayarlarıyla en ufak şekilde oynamadım... Sadece BSPlayer'ı güncellemeyi denedim ama çözüm olmadı.

Yardımcı olabilirseniz sevinirim. Teşekkürler.

Not: Aynı problem windows media player'da da oluyor, programdan çıkmak istediğimde program kilitleniyor, mecburen reset...
0
bombonera
(30.12.08)
ba$ka bir program denedinizmi?
VLC Player veya GOM Player öneririm.
0
xenophobe
(30.12.08)
denedim, vlc playerda da windows media player da da aynı problem var... neden bir anda böyle oldu bilmiyorum...
0
🌸bombonera
(30.12.08)
Codec lerle ilgili de olabilir...
K-Lite Mega Codec Pack yükleyin birde öyle deneyin.
ba$ka da bir$ey gelmedi aklıma
0
xenophobe
(30.12.08)
sorun codec sorunu gibi geldi bana da, bir k-lite deneyin bakalim. veya hangi codec pack i kullaniyorsaniz...
0
gimbal
(31.12.08)
k-lite codecleri de çözmedi... şimdi k-lite ı kaldırdım, bsplayer'ı da kaldırdım tekrardan yükleyeceğim, bir de divx.com a girip varsa güncelleme falan indireceğim. inşallah olur bu sefer. çok kıl bir durum.
0
🌸bombonera
(31.12.08)
yardımcı olan arkadaşlara çok teşekkür ederim. sorun bambaşkaymış, windows'un avi source filter'ı bozulmuş.

start menu > run > regsvr32 quartz.dll

yapınca düzeldi. sen gel 50 kere codec sil yükle, bir sürü programla açmayı dene olmasın, şu tek satırlık komut 1 saniyede işi bitirsin.
0
🌸bombonera
(01.01.09)
(2)

adaptörden gelen ses & usb şarj cihazı

only
-önce nokia şarjında duymuştum bu sesi, böyle takınca "fiiiiiiiiııııııııuuuyyyhhhhhhhhsssssssssssssss.." diye devam eden bir ses. Evde 3 tane şarj adaptörü var, girişleri aynı, bi tanesinden böyle ses geliyor.-"şebeke ceyranı to usb" şarj adaptörü aldım geçen yeni, taktım ipod'u, yine aynı ses ve ss
-önce nokia şarjında duymuştum bu sesi, böyle takınca "fiiiiiiiiııııııııuuuyyyhhhhhhhhsssssssssssssss.." diye devam eden bir ses. Evde 3 tane şarj adaptörü var, girişleri aynı, bi tanesinden böyle ses geliyor.

-"şebeke ceyranı to usb" şarj adaptörü aldım geçen yeni, taktım ipod'u, yine aynı ses ve sssss çok içten ve derinden... kulağını dayamadıkça çıkmıyor ses ama yine de var, ilk taktığında hele baya bir ötüyor sonra azalıyor.(ipod'a, usb cihazlara uyumlu yazıyor kutusunda, markası da hama)

a)neden olur bu ses, zararlı mı ?
b)piline zarar verir mi bu şarj cihazı? pc'de 2-3 saati bulan tam şarj süresi 1 saate indi. kullanan var mı?
0
only
(30.12.08)
icindeki transformatorun sarimlarindan geliyor o ses. onemli degil yani.
0
osuruklu
(30.12.08)
@divit: kırmayalım birbirimizi şu yılsonu günü :)

o tarz bi şeyden geliyor evet, önemli değil ama sonuçta :)
0
osuruklu
(31.12.08)
(3)

Adsl modemi switch olarak kullanmak istiyorum

rimednac
Merhaba arkadaşlar, asus AAM6020VI wireless modemimi switch olarak kullanmak istiyorum. Şöyle ki internet kafeden kablo çekip internet bağlantısı sağlıyorum fakat ev arkadaşımında bu bağlantıyı kullanması gerekiyor. Konuyla alakalı mı bilmiyorum ama modemin router desteği olduğunu biliyorum. Switch
Merhaba arkadaşlar, asus AAM6020VI wireless modemimi switch olarak kullanmak istiyorum. Şöyle ki internet kafeden kablo çekip internet bağlantısı sağlıyorum fakat ev arkadaşımında bu bağlantıyı kullanması gerekiyor. Konuyla alakalı mı bilmiyorum ama modemin router desteği olduğunu biliyorum. Switch mi almamız gerekiyor yoksa modem işimizi görür mü? yardım lütfen.
0
rimednac
(30.12.08)
kullanabilirsiniz tabiki. ben yaptim oldu.

cafeden gelen kabloyu modeme, modemden bir kabloyu kendi bilgisayariniza baglayin.
arkadasinizda kablosuzdan yararlansin.

bunu denediniz mi?
0
trimpot
(30.12.08)
Modeminiz zaten 4port ethernete sahip ayrıca kablosuzda var, @trimpot dediğin yaptığınızda çalışır ise ki sanmıyorum çalışacağını, diğer portlara da kendi bilgisayarınızın kablolarını takabilirsiniz ya da kablosuz bağlanabilirsiniz. Ama dediğim gibi modemin router özelliği olsa da bu sadece kendi internet bağlantısını dağıtır, eğer internet kafeden gelen kablo bil bilgisayardan gelseydi o bilgisayarda diğer kullanıcılar bu bilgisayarın internet bağlantısını kullanır özelliği ile bağlanabilirdi ama modemden gelen kablonun böyle bir paylaşım sağlayacağını pek düşünmüyorum. En iyisi 15-25 ytlarasına 4-8 portlu bir swith alıp neti paylaştırmak.
0
edip
(30.12.08)
elbette denedim. kablo değiştirmeyle bitmiyor ki. aslında benimki de oldu şimdi "bridge" filan vardı kurcaladım. kablosuz bağlantı bile açık şu an ama aşırı yavaş bunun sebebi ne olabilir?
0
🌸rimednac
(30.12.08)
(8)

ney başparesinin boynuzdan olup olmadığı nasıl anlaşılır?

obscure dot
merabalar, açık artırmadan boynuz başpareli olduğu söylenen bir ney aldım ama başparesinin boynuzdan olup olmadığını anlayamadım. internetteki boynuz başparelere bakınca renk olarakta pek benzemiyor. kırmızımsı, kahverengimsi bir rengi var. aşağıyada resmini koydum. anlayan varsa bi yardımcı olsun l
merabalar, açık artırmadan boynuz başpareli olduğu söylenen bir ney aldım ama başparesinin boynuzdan olup olmadığını anlayamadım. internetteki boynuz başparelere bakınca renk olarakta pek benzemiyor. kırmızımsı, kahverengimsi bir rengi var. aşağıyada resmini koydum. anlayan varsa bi yardımcı olsun lütfen.
0
obscure dot
(30.12.08)
dokusu itibariyle ilk neyimin sert plastik (değişik bi adı var ya neyse) başparesine hiç benzemiyor.

yine aynı doku itibariyle boynuzu daha çok andırıyor bence. Daha çok boynuzun dış yüzü gibi ama...
0
jesterdvine
(30.12.08)
dokusu haricinde bi yolu yok mudur? mesela ısırsam, ağzıma gelen tattan filan anlayamaz mıyım? bi yardımcı olun litfen
0
🌸obscure dot
(30.12.08)
nette sağlam bir ney forumu var, oraya üye olup sorsan erbablara?

www.neyforum.net
0
jesterdvine
(30.12.08)
jester, teşekkür ederim. google'dan aratmıştım ama forumlara girip sormak hiç aklıma gelmemişti.

nouma21, doğrusu bende tam olarak bilmiyorum. büyükşehirde olmayışımın dezavantajı da olmasından dolayı internetten alma yolunu tercih ettim. ama bildiğim kadarıyla şöyle güzelin boynuz başpareli cıncık gibi bi neye 250 yetale civarında fiyat biçiliyor. yani geçen sene neynevaya sorduğumda bana böyle bir fiyat çıkarmıştı. şu an aldığım neyi 80 yetaleye boynuz başparelidir ucuzdur diye aldım ama iyi mi ettim kötümü ettim bilemedim hiç. boynuzun plastik çıkmasından korkar oldum :)
0
🌸obscure dot
(30.12.08)
@ dot: boynuz başpare bilakis pahalı yapar neyi.

@ nouma: "kız neyi" dediğin, sadece o uzunluktaki neye verilen isimdir. Yoksa erkek neyi kız neyi diye bir ayrım yoktur. Kızdırmayın adamı.. :)

@ nouma: o ses çıkarmayı gözünde büyütme. Ben, ki öyle olağanüstü bi adam değilim müzik ve neyde, sesi daha ilk günden çıkartmıştım. Denemek için üfleyen kardeşim (16) de keza. İşin sırrı doğru nefes ile üflemek. Bu flüt değil!

@ all: önemli nokta, ki ben atlamıştım en başta, aldığınız neyin sağ tutuşa mı sol tutuşa mı uygun olduğudur, bu da deliklerin pozisyonundan anlaşılır; sol tutuşlu neyde başparenin sağına üflenir, sağda da tam tersidir. Benim gibi hataya düşüp solda durması gereken neyi sağda tutmaya alışmayın ki ilerleyebilin.
0
jesterdvine
(30.12.08)
@jester, sanırım o hatayı bende yaptım. sağ el üstte olacak şekilde daha iyi üfleyebileceğimi düşünüyordum ama tamamen yanılmışım. sağ el üstte olan, yani aşiran perdesi denilen kısmısı sağda olan ney, sola doğru tutuluyormuş. dolayısıyla dudağımında sol tarafına tutmak zorundaymışım. yoksa olmuyor. neyse ki ses çıkarmayı becerebildim. bundan sonra yeni ney, yeni şans.
0
🌸obscure dot
(30.12.08)
abdullah usta var ankarada, 180 ile 220 ytl arasında idi fiyatları yanlış hatırlamıyorsam yaptığı neylerin..
05369216171 telefon numaraası..

ayrıca yegah türk müziği derneği var danışabileceğin.. kızılayda, karanfil 2 sokak 34/11 (alman kültürün arkası)
oranın da telefonu 4184549..
0
at sikine konan kelebek
(31.12.08)
aslında 40a 50ye de bulabilirsin fakat onlar flütten bozma kamışlar olacaktır. Olay senin içindeki aşka bağlı; o varsa plastikle bile bir şeyler yapabilirsin.
0
jesterdvine
(31.12.08)
(5)

download ederken takılma sorunu(acil)

copy paste
bi 20 dakika önce himym nin 10.bölümünün 2.partını indirmeye başladım.fakat download %98e gelince takıldı ve bi yarım saattir kıpırdama yok..78mb dosyanın 77mb lık kısmı bitti ama 1mb indiremez oldu şimdi...acaba sorun dosyadan mı kaynaklı yoksa benim internet bağlantımdan mı? gerçi sayfaların açılm
bi 20 dakika önce himym nin 10.bölümünün 2.partını indirmeye başladım.fakat download %98e gelince takıldı ve bi yarım saattir kıpırdama yok..78mb dosyanın 77mb lık kısmı bitti ama 1mb indiremez oldu şimdi...

acaba sorun dosyadan mı kaynaklı yoksa benim internet bağlantımdan mı? gerçi sayfaların açılma hızında herhangi bir sorunum yok.. bu durumda ilk kez başıma gelen bi durum açıkçası...

ne yapmam gerek bu saatten sonra..kotalı bir kullanıcı olarak üzerine bi bardak sumu içmem gerekiyor şimdi....
0
copy paste
(30.12.08)
efenim geçmiş olsun kotalıysa dizinin tek linkleri olan siteler var ordan deneyin.indirme hızına bağlıdır yavaş indiriyorsa bir süre sonra gerekli zaman bitti filan diyordu rapid bide internet yoğunsa sizin hattında orda ondan olabilir , sakin zamanlarda indirmeyi deneyin.
0
madrigal
(30.12.08)
bence sorun yaşadığın dosyanın 78 mbcık olduğu için mutlu olamn gerekiyor =)
polyanna mode on
0
tai
(30.12.08)
normalde buraya kadar yavaş indirmiyordu..gayet hızlı indirmişti..fakat yüzde 98e gelince zıçtı kaldı..tek link allahtan değil bence. düşünsene 175mb lik dosyanın 173mb de kaldığını ozaman daha pis durum olurdu.

@tai bu ay indireceğim bayağı bi dosya vardı..bunuda ayın sonuna doğru artan kota miktarına bağlı yaparım die düşündüm hep..indireceğim dosya sayısı fazla olmasına rağmen kotaya da dayanmak üzereyim. oyüzden 78 bile benim için önemli idi..ama dediğin gibi daha büyük olmadığına şükür..

şimdi benim bi sorum daha var....dizi nin ilk partını indirmiştim haliyle..100mb bişeydi.. şimdi ben faklı bi yerden 2.partını indirsem ilk partla uyarmı uymazmı? birbirini tamamlayacakmı yoksa gene ilk partınıda indirmek zorundamıyım...
0
🌸copy paste
(30.12.08)
Aynısı banada oluyor. Explorerda çok daha sık oluyordu.O yüzden mozilla kullanıyorum artık.İlk kez başına gelmiş ancak daha çok başına gelicek maalesef. Mozilla ile bu ihtimali düşürebilirsin belki.

Birşey daha, download ile aynı anda torrent filan açıksa onları kapat yoksa çok sık olur.
0
siriquastrum
(30.12.08)
@copy paste 2.part 1.siyle uyumlu olması lazım yoksa istediğin şekilde olmaz çok acil değilse 1 gün daha bekle zaten kota sıfırlanıyor.
0
madrigal
(30.12.08)
(6)

Yurtdışından internete bağlanıyor gibi gözükmek

ccm2000
Merhaba,Yapmam gereken bir proje dolayısıyla internete yurtdışı üzerinden bağlanıyormuş gibi gözükmem gerekiyor. Mesela ben buradan bir sayfa açtığımda ve login olduğumda sistemde İngiltere'den bağlanıyormuşum gibi gözükmem gerekiyor. Yalnız amerika olmaz, avrupa üzerinde bir yerde gözükmeliyim. O y
Merhaba,

Yapmam gereken bir proje dolayısıyla internete yurtdışı üzerinden bağlanıyormuş gibi gözükmem gerekiyor. Mesela ben buradan bir sayfa açtığımda ve login olduğumda sistemde İngiltere'den bağlanıyormuşum gibi gözükmem gerekiyor. Yalnız amerika olmaz, avrupa üzerinde bir yerde gözükmeliyim. O yüzden hotspot shield kullanamıyorum.
0
ccm2000
(30.12.08)
www.defilter.co.uk
işine yarar umarım.
0
sly cooper
(30.12.08)
çok ama sanırım bununla login olamıyorum öyle değil mi?
0
🌸ccm2000
(30.12.08)
e bilimum cgi-proxy denilen "site üstünden proxy kullanma" sitesi iş görmez mi?

IP'yi değiştirdiklerini pek çok kere tecrübe ettim.
0
jesterdvine
(30.12.08)
ktunnel, vtunnel gibi sitelerden bahsediyorsan onlarla sisteme login olamıyorum. Yani örneğin youtube'a girip yorum yazamıyorum (konu tabi ki yotube değil :))
0
🌸ccm2000
(30.12.08)
ultra surf hiç güven vermedi bana, bildiğim kadarıyla open source da değil...
0
🌸ccm2000
(30.12.08)
hotspot shield var sanki amerikadan bağlanıyormuşsun gibi oluyor.
0
fundamental
(30.12.08)
(5)

overclock tavsiyeleri

majik
amd athlon 3000+ 1.8 ghz (9x200 mhz) işlemcisinvidia 6600 gt 128 mb ekran kartıgigabyle k8nf-9 anakartı2,5 gb ddr400 rami olan nispeten eski bir bilgisayarım var. Haliyle artık yeni oyunlar işlemci ve anakart yüzünden çalışmamaya başladı. Bir süre daha bu sistemle idare etmek zorunda olduğum için ov
amd athlon 3000+ 1.8 ghz (9x200 mhz) işlemcisi
nvidia 6600 gt 128 mb ekran kartı
gigabyle k8nf-9 anakartı
2,5 gb ddr400 rami olan nispeten eski bir bilgisayarım var. Haliyle artık yeni oyunlar işlemci ve anakart yüzünden çalışmamaya başladı. Bir süre daha bu sistemle idare etmek zorunda olduğum için overclock yapmaya karar verdim.

1-)Hangi noktaya kadar soğutma yapmadan gelebilirim?
2-)Farklı bir hava soğutma uygulayarak kaç ghz'e kadar çıkabilirim? En iyi fan nedir acep?
3-)Ekran kartı için de standart fanla yapılabilecek maksimum overclock değerlerini yazabilirseniz çok sevinirim.
0
majik
(30.12.08)
athlon 3000+ 11 x 200 = 2.2 ghzde calisir rahatlikla stok faniyla. zaten calismasi gereken deger oydu yanilmiyorsam. sorun cikartabilecek tek sey ram clocklardir muhtemelen. sayet anakartinizdan kaynakli bu hizda calismama hasil olursa az biraz voltaj verin ama gercekten azicik arttirin :) anakartiniz cok fazla voltaja dayanamayabilir.

ekran karti icin google aramasina ilgili terimleri yazarak bir seylere ulasabilirsiniz ama bence en iyisi atitool'u kurup oradan tek tek denemeyle sonuca ulasmaniz.
0
entrapmen
(30.12.08)
11 x 200 çalıştırmak için fsb çarpan değerini 9'dan 11'e mi çekmem gerekiyor? overclock işlemini 200 mhz üzerinden yapıyordum çünkü ben genelde, çarpanı değiştirince daha mı az ısınıyor, nedir?
0
🌸majik
(30.12.08)
sisteminiz tahminen 3-4 yıllık. bu kadar kullanılmış bir cihaza overclock yapmak pek sağlıklı olmaz. zaten zamanla yıpranmış olan devrelere daha da yük bindirir ömrünü kısaltırsınız. hele soğutma yapmadan gitmek çok akıl karı değil bu noktada ekmeğe giderken evdeki bulgurdan olmayın.
not: overclock basiclerini nette çok rahat bulursunuz. misal youtube'a girin how to diye illaki çıkıyor =)
0
atrin
(30.12.08)
uyarılarınız için teşekkür ederim. 3,5 sene oluyor sistemi toplayalı dediğiniz gibi.
0
🌸majik
(30.12.08)
biraz daha "for dummies" anlatabilir misiniz hocam :)
0
🌸majik
(30.12.08)
(1)

Muhendisiz.net sitesine uyelik

prothedop
http://www.muhendisiz.net bu siteye bir turlu uye olamıyorum.aktivasyon kodu davetiye lazım. diğer başvuru yontemi olan universtie işyeri maili ile basvuru sonucsuz kaldı.kendi uyeliginiz varsa [email protected] a davetiye gonderirseniz cok sevinirim.
www.muhendisiz.net bu siteye bir turlu uye olamıyorum.
aktivasyon kodu davetiye lazım. diğer başvuru yontemi olan universtie işyeri maili ile basvuru sonucsuz kaldı.
kendi uyeliginiz varsa [email protected] a davetiye gonderirseniz cok sevinirim.
0
prothedop
(30.12.08)
üye olursanız siz de bana yollayın davetiye... :)
0
hevipeyra
(30.12.08)
(2)

laptop speaker - usb ses kartı - kulaklık girişi

dehri
merhaba,laptopun kulaklık/hoparlör girişi yalama oldu. bildiğimiz mesele, bazı soldan bazı sağdan ses veriyor, nadiren çift ses veriyor. 1) şimdi ben external ya da pcmcia bir ses kartı alıp taksam bu yerleşik kulaklık girişi hala temasta olacağından parazit yapmaya devam eder mi? (makine toshiba a1
merhaba,

laptopun kulaklık/hoparlör girişi yalama oldu. bildiğimiz mesele, bazı soldan bazı sağdan ses veriyor, nadiren çift ses veriyor.

1) şimdi ben external ya da pcmcia bir ses kartı alıp taksam bu yerleşik kulaklık girişi hala temasta olacağından parazit yapmaya devam eder mi? (makine toshiba a100 serisi, öyle çok akıllı bi ses kartı olduğunu zannetmiyorum, realtek imiş)

2)evetse, ben şu andaki girişi makineyi açmak ve sökmek harici yöntemlerle bir şekilde devredışı bırakabilir miyim? aygıt yöneticisinden bu ses kartını görme falan desem bile mekanik olarak o giriş bir yerlere temas ettiği için sese etkiyi etmeye devam eder mi sanki?

3)ucuz yollu pcmcia ses kartı biliyor musunuz? nerden bulunur?

4)servise falan götürsem bu kulaklık girişi yalaması garanti kapsamında değerlendirilir mi? garanti sürecini beklemek istemesem tamir ettireyim desem bana kaça patlar?

danke.
0
dehri
(30.12.08)
1. yerleşik girişleri iptal edilebilir. nasıl olduğunu bilmiyorum yalnız. mutlaka bir bilen çıkıp buraya yazacaktır. sözlükçüler yardımsever insanlardır =) - (utandırmayın beni)
2. makineyi açmaya gerek kalmayacaktır. devredışı bırakılan hiçbir birim sese etki etmez.
3. ucuz değil ama gayet iyi bir ses kartı. sahibinden.com veya gittigidiyor'da bunun ikinci elini ya da daha ucuz başka modelleri bulabilirsiniz sanırım.
www.hepsiburada.com
4. garantisi devam ediyorsa elbette götürün servise. sırf ses girişinde problem oldu diye 100 küsür dolar verip pcmcia ses kartı almak gereksiz masraf. kullanıcı hatası diyebileceklerini de sanmıyorum açıkçası. tabi belli olmaz. servislerimizin durumu ortada.
0
akincibeyi
(30.12.08)
benzer bir sorunla sony marka laptopumda karşılaşmıştım.
yaptırmıştım serviste ama aynısı tekrar başıma geldi türkiye'den ayrıldıktan sonra ben de 10 euro'ya usb bir ses kartı almıştım.
şu anda da onu kullanıyorum. ses kalitesi dersen orijinalinin sesi biraz daha iyiydi.
dünya kadar para verip tamir ettirmeden önce bilseydim usb ses kartlarının falan olduğunu o parayı cillop bir ses kartına yatırırdım creativ audigy bilmem ne falan.

bu arada yeni ses kartını taktığınızdan itibaren açtığınız programlar yeni ses kartını görüyor, öncesinde açtığını programlar yerleşik olanı.

mesela internet explorer'ınız açık ve youtube'ta bir vidyo izliyorsunuz. sonra external ses kartını taktınız ve winamp açtınız.
bu durumda youtube'taki vidyonun sesi laptop'un hoparlörlerinden, winamp'ın sesi ise ses kartının üzerindeki çıkışlardan verilecektir.

veya winamp açık ses kartını taktınız, ses laptop hoparlörlerinden verilecektir. winamp'ı kapatıp tekrar açtığınızda ise external ses kartının çıkışından verilecektir ses.
0
burfak
(30.12.08)
(1)

muzik setinin zibimasi hakkinda birkac soru...

insensitive
2 yillik garantisi dolmus bir otomobilim var. muzik setinde uzun suredir devam eden bi problem soz konusu. mp3 calabiliyor ancak caldigi cd'leri cok kurcalarsam -surekli sarki degistirmek/devamli randomla sarki atlatmak gibi- bir sure sonra caaaaaat diye bir ses esliginda kapaniyor. yeniden actigimd
2 yillik garantisi dolmus bir otomobilim var. muzik setinde uzun suredir devam eden bi problem soz konusu. mp3 calabiliyor ancak caldigi cd'leri cok kurcalarsam -surekli sarki degistirmek/devamli randomla sarki atlatmak gibi- bir sure sonra caaaaaat diye bir ses esliginda kapaniyor. yeniden actigimda ise butun radyo kanallari reset'lenmis oluyor... bu bilgiler isiginda:

1- derdi ne bu aletin kuzum?

2- otomobil garantim bitmis olmasina ragmen, muzik setim hala garanti kapsaminda midir (oyle bir sey duydum cunkii, muzik seti gomulu oldugu icin omur boyu garantilidir kullanici hatasi olmadigi surece diye, dogru mu ki?) diylse kac lira tutar acaba?

3- servise versem ne kadar surede yaparlar dersiniz?

sureniz 40 dk. herkese bol sans.
0
insensitive
(30.12.08)
muhtemelen sigortasını attırıyorsunuz. o da böyle ısınınca atıp, soğuyunca yeniden şeyolan otomatik sigortalardan galiba. oynayıp durunca sigorta "eeh yeter lan" diyip atıyor. aküyle elektrik bağlantısını kesiyor. aküyle elektrik bağlantısı kesilince de resetleniyor alet. soğuyunca da yeniden çalışmaya başlıyor. aklıma en mantıklı bu geldi.

5 dakikada yüksek amperli bir sigorta takıp düzeltebilir tamirci. masraf da çok bir şey tutmaz.
0
kibritsuyu
(30.12.08)
(3)

kendini resize eden firefox

dehri
ne güzel tam ekran iken belli sitelerde yeni sekme açmak için tıklayınca bütün firefox küçülüp pencere oluyor. nasıl engellerim? http://arama.hurriyet.com.tr/default.aspx?keyword=ittihatmesela burdaki mkalelelerden birine orta klik yapıp yeni sekmede açınca boru biçiminde daralıyor tilkim.
ne güzel tam ekran iken belli sitelerde yeni sekme açmak için tıklayınca bütün firefox küçülüp pencere oluyor. nasıl engellerim?

arama.hurriyet.com.tr

mesela burdaki mkalelelerden birine orta klik yapıp yeni sekmede açınca boru biçiminde daralıyor tilkim.
0
dehri
(30.12.08)
ben buldum. araçlar > seçenekler > içerik > gelişmiş > betikler (?) penceremi boyutlandırabilsin (uncheck)
0
🌸dehri
(30.12.08)
buna ben de sinir oluyordum. teşekkürler : ))
0
birberberbirberberebreberber
(30.12.08)
bu ayar yapildiginda sozlukteki acilir pencerelerin resize'i da ortadan kalkar tahminimce (denemeye usendim). eger oyle oluyorsa; adblock plustan o adresteki bazi betikleri engelleme yoluna gidebilirsiniz veya betik acikta veya ayri degilse noscript uzerinden o sayfalari kara listeye alabilirsiniz.
0
entrapmen
(30.12.08)
(6)

Web sitesi bandwidth sömürülerek nasıl çökertilir?

justhink
Sahibi olduğumuz bir websitesi aylık 500mb bandwidth'i olduğu ve siteyi henüz tam açmadığımız için toplasan en fazla 50 KB yer kapladığı halde bir günde 1.347.674 kere (evet yanlış okumadınız!) tek bir ip tarafından ziyaret edilerek bandwidth aşımından dolayı kapandı. Birincisi bu iş nasıl yapılır,
Sahibi olduğumuz bir websitesi aylık 500mb bandwidth'i olduğu ve siteyi henüz tam açmadığımız için toplasan en fazla 50 KB yer kapladığı halde bir günde 1.347.674 kere (evet yanlış okumadınız!) tek bir ip tarafından ziyaret edilerek bandwidth aşımından dolayı kapandı. Birincisi bu iş nasıl yapılır, ikincisi bu pisliği yapanın ip si elimde kendisi hakkında ne gibi bir hukuki işlem yapabiliriz?

Cevaplar için şimdiden teşekkürler...
0
justhink
(30.12.08)
zerre anlamam programcılıktan ama bi browserın içine "sürekli refresh et bu siteyi" diyen bi programcık mı applet mi ne sokarak rahatça yapabilir bilen.

bi siteye çok girdi diye kimseye hukuki bişe yapılamaz. ha kötü niyet var evet ama memleketteki savcılara,hakimlere bandwithi, bunun pislik amacıyla yapılmış olduğunu anlatamayacağımız için hiç bir şey yapamazsınız bence.
0
dorian greyfurt
(30.12.08)
(bkz: ddos)
0
cokpissuserim
(30.12.08)
öncelikle eğer ddos yapılıyorsa siteye ulaşamıyor olmanızda gerekebilir yada sunucuda yavaşlık vs. bide sitenizde bişey olmayabilir ama public_html klasorunde download edilebilecek bişeyler olup olmadıgına dikkat edin.
ip si elindeyse rootsan blocklayabilirsin yada bazı basit önlemler alabilirsin.
0
crystalsoul
(30.12.08)
ddos degil, dos gibi gozukuyor justhink'in anlatimindan.

Basit bir yazilim ya da normal browser ile durmadan sayfa istegi yapilmis herhalde. En amele saldiri cesitlerinden biridir bu.

Kendi servis saglayicina (yani web sitesinin host'una) durumu bildirmeni oneririm. Bir sey yapmasalar bile en azindan haberleri olsun, kayitlara gecsin. Ondan sonra sana saldiran IP hangi saglayicida onu bulabilirsen iyi olur.

Hukuken ne yapabilecegini bilmiyorum ne yazik ki. Ama ben de merak ettim.
0
wpi
(30.12.08)
sitenize google analytics ekleyin, kimin nereden bağlandığını nerelere tıkladığına bakın. buarada sorununuz ddos değil, ddos'un amacı siteden dosya indirmek yerine (ki böyle olsaydı basit bir kodla falanca sessionlı user 10mb'lık dosya çektiyse onu bi yarım saat blokliym diyerek basitçe korunabilirdi) servera oturum açma isteği yollayıp gelen cevapları karşılamamak ve serverı eblekleştirmek...
0
dinomazu
(30.12.08)
benzer bir saldırı yıllar önce internetteki ilk oturma eylemi olarak tarihe geçmiştir ama hatırlamıyorum hangi sayfaya niçin yapıldığını.
birkaç yüzbin kişi aynı anda aynı sayfaya defalarca girmeye çalışmıştı.
0
burfak
(30.12.08)
(3)

odamda radyo kanalı çekmiyor, ne yapabilirim?

bushwacker
merhabalarodamda telefon falan pek çekmez, çekse de 1 dakika çeker sonra 30 saniye çekmez falan. bugün müzik setini odama getirdim ve bir de ne göreyim, lounge fm, 102.00, çekmiyor. bunun cep telefonu çekmemesiyle bir alakası var mı?varsa da lounge fm'in çekmesi için ne yapabilirim? anteni var bi ta
merhabalar

odamda telefon falan pek çekmez, çekse de 1 dakika çeker sonra 30 saniye çekmez falan. bugün müzik setini odama getirdim ve bir de ne göreyim, lounge fm, 102.00, çekmiyor. bunun cep telefonu çekmemesiyle bir alakası var mı?

varsa da lounge fm'in çekmesi için ne yapabilirim? anteni var bi tane müzik setinin ama böyle anten dediğime bakmayın, kablo sadece. ince bir kablo yaklaşık 60-70 cm uzunluğunda.

bir fikri olan yardımcı olursa gerçekten çok sevinirim.

sevgilerle
0
bushwacker
(30.12.08)
müzik setini mümkün oldugu kadar cama yakın konumlandırınız.ve (asıl onemli olan yeri burası) kablonun ucuna sigara paketlerinin içinde bulunan kagıdı sarın. gercekten ıse yaradıgını goreceksınız.bende aynı işlemi uyguluyorum. hatta televizyon antenine bağlamıştık sigara kagıdını.antep'ten suriye kanallarına bile ulasmıstık. deneyiniz..
0
nouma21
(30.12.08)
radyo frekans araligi 88-108 MHz arasi. cep telefonu ise 1800 MHz. ikisi de elektromagnetik dalga. cekmemesi birbiriyle alakali tabi. eger muzik setim ilk koydugum yerde dursun istiyorsan, anteni uzatip camin disina sarkitabilirsin.
0
osuruklu
(30.12.08)
antenin ucuna ince çok telli kablo bağlayın ve pencereye uzatın. çeker. aynı sorun benim odamdada var bu şekilde çözdüm. telefonda çekmiyosa bi nevi faraday kafesi gibi bişey sözkonusu sanırsam..
0
la grande
(30.12.08)
(7)

External Disk Nasıl Şifrelenir ?

alwaysdrunk
İlk sorum bu ;External diskime benim haricimde kimse ulaşamasın istiyorum , hiçbir bilgisayarda orda burda şurda. Açarken şifre sorsun veya dosyaları şifrelesin vs.Ama sadece şifre sorsa daha güzel dosyalarıma bulaşmasa daha iyi gibi..İkinci soru ise ;external diskimi bilgisayar nedense çalıştırmıyo
İlk sorum bu ;
External diskime benim haricimde kimse ulaşamasın istiyorum , hiçbir bilgisayarda orda burda şurda. Açarken şifre sorsun veya dosyaları şifrelesin vs.
Ama sadece şifre sorsa daha güzel dosyalarıma bulaşmasa daha iyi gibi..

İkinci soru ise ;
external diskimi bilgisayar nedense çalıştırmıyor. tahminlerime göre usb'den aldıgı güç yetmiyor. Y tipi kablo almayı önermişler ,onu da aldık bana mısın demedi.
Anakart ; asus a7n8x-x (gayet usb 2.0)
Güç Kaynağı: Silverpower 400 W

Fikri olan var mıdır ?
0
alwaysdrunk
(30.12.08)
1- profesyonel şifreleme programları çok uğraştırıcı. sağlam koruma sağlıyorlar ama hem şifrelemesi hem de şifrelemeyi çözmesi saatler alıyor. klasör kilidi diye bir program var odesa yazılım tarafından geliştirilen. anladığım kadarıyla klasörü şifrelemiyor, sadece direk olarak girilebilmesini engelliyor. bana yetiyor ama ne istediğinize de bağlı, deneyin isterseniz.
0
sanal uyku
(30.12.08)
bahsettiğim profesyonel program truecrypt'ti sanırsam. ya da benzer mantıkla çalışan başka bir program. ama cidden çok zahmetli o yüzden vazgeçmiştim.
0
sanal uyku
(30.12.08)
hatırlıyorum kingston flash disklerin içerisinden çıkan bir yazılım vardı.
yazılım flash diskte duruyordu , erişmeye çalışıldıgında şifre soruyordu falan , acaba yanlış mı hatırlıyorum ?
0
🌸alwaysdrunk
(30.12.08)
@alwaysdrunk:
barbar klasör kilidi mi? benim kuzenin sandisk flash diskinden çıkmıştı sanırım o da.

@mrtksn:
o değildir belki ama encyrption yapan bir programdı. bir klasörü denemiştim de 4 saat falan sürmüştü, silmiştim sonra. (heh baktım şimdi, axcrypt'ti benim kullandığım sanırım.)
0
sanal uyku
(30.12.08)
ben de truecrypt tavsiye ederim. open source mopen sors vesair olmasının yanında evet open sors. başka da yazıcak bişiy bulamadım.
0
elcezire exclusive
(30.12.08)
ama truecryptle sifreleyip istedigin bilgisayarda sifre girip acamıyosun. mount etmek icin gene program lazım.
0
mr lucky
(30.12.08)
olayın mantıgını ben mi yanlış kavradım acaba ?
diski yeni bi makinaya taktın , true crypt ile mount etmeden içindeki true crypt'i nası çalıştırıyosun ?
henüz programı denemedim , belki denesem daha bi güzel anlarım ama maksat soru sormak olsun.
0
🌸alwaysdrunk
(30.12.08)
(3)

CPU Aşırı Isınma

abtash
merhabalar, toshiba m100 notebook'um var, ekran kartı 512 mb ati x1400. işlemcisi t 2300 nazar değmesin canavar gibi çalışıyor açmadığı şey yok nerdeyse ama sıcaklıkla başımız belada. çekirdekler 47-48 derece civarlarında biraz yüklendim mi 50'yi de geçiyor. siz değerli yazarların ortalama sıcaklık
merhabalar, toshiba m100 notebook'um var, ekran kartı 512 mb ati x1400. işlemcisi t 2300 nazar değmesin canavar gibi çalışıyor açmadığı şey yok nerdeyse ama sıcaklıkla başımız belada. çekirdekler 47-48 derece civarlarında biraz yüklendim mi 50'yi de geçiyor. siz değerli yazarların ortalama sıcaklık değerleri nedir. takılma yaşamıyorum günün birinde işlemciyi alırımıyım elime, ya da anakartı falan. gerçi bugün soğutucu siparişi verdim bitenekadaral'dan ama ne kadar faydalı olur bilmiyorum.
0
abtash
(29.12.08)
@mrtksn bugün tozunu aldım zaten fanın. belli ısıya gelince kapanacağını biliyorum ama ya kendisini yakmaz da başkalarına bulaşır diye tırstım biraz. kıç keder yer sonuçta masaüstü kasa gibi değil:)
tşk.
0
🌸abtash
(29.12.08)
söylediğiniz aralıklar notebookların işlem yaparkenki normal sıcaklıklarıdır. çok kıllanıyorsanız bu durumdan bi fanlarını falan temizleyin ama çok büyük bir düşüş olacağını sanmıyorum
0
atrin
(29.12.08)
50 derece anormal bir sıcaklık değil. yine de konulduğu yerle arasında mesafe olması daha iyi tabiki.
bitenekadar da cooler satarak zengin oldu valla. sırf ben 4 tane aldım vaktinde, 2 haftada bir satıyorlar. :p
0
sanal uyku
(29.12.08)
(3)

matlab min.

tepedeki psychedelic adam
matlab'da bir array'in en küçük n elemanını döndürmenin basit bi yolu var mı? min diye bi fonksiyon var ve en küçüğünü döndrüyor ama en küçük 3 elemanı istediğimde mesela, önce en küçüğü bulup sonra onu array'den çıkarıp yeni en küçüğü bulup filan mı yapmam lazım uzun uzun? öyleyse array'in 2. elema
matlab'da bir array'in en küçük n elemanını döndürmenin basit bi yolu var mı? min diye bi fonksiyon var ve en küçüğünü döndrüyor ama en küçük 3 elemanı istediğimde mesela, önce en küçüğü bulup sonra onu array'den çıkarıp yeni en küçüğü bulup filan mı yapmam lazım uzun uzun? öyleyse array'in 2. elemanını çıkar gibi bişey var mı mesela? burda tabi küçüğü 2.elemanda buldum gibi bir bilgi de lazım. çok kolaya kaçıyorum gibi oldu ama acele olduğu için biraz varsa kısa çözüm boşuna uğraşmak istemiyorum.

min elemanın index'ini döndüren bir fonksiyon tarzı bir şey de işe yarar.
0
tepedeki psychedelic adam
(29.12.08)
sort diye bir komut var -adı üstünde- diziyi sıraya diziyor, böylece ilk elemanlar sıra ile en ufakları oluyor.
0
nicin ben
(29.12.08)
Şöyle bir şey buldum: "You just need to read the syntax on the max function. Try [val,ind]=max(J, [ ], 3). This gives you the value (val) and the index (ind) of the max of the tensor J along the third dimension."

Bir de: "[C,I] = min(...) finds the indices of the minimum values of A, and returns
them in output vector I. If there are several identical minimum values, the index of
the first one found is returned."

Edit: a=[8 7 5 8 19 2 13] olsun. [m, i]=min(a) yapınca m=2, i=6 döndürüyor. Matlab kurulu değil, Freemat'te denedim ama onda da oluyordur.

Bi daha edit: Sort daha iyiymiş. [m,i]=sort(a); i(1:3);
0
fadetoreality
(29.12.08)
teşekkür ederim cevaplar için.

evet oldu matlab'ta da [m, i]=min(a).

ayrıca evet sort işime daha çok yarar gibi geldi bana da. daha kolay olur yani.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(29.12.08)
(7)

Documents and Settings

cumingsoon
Sevgili EkşiDuyuru sakinleri,Bilgisayarın içinde serseri serseri dolaşırken Documents and Settings klasörünün 4.26 gb olduğunu gördüm. Bu normal midir? Yoksa bazı şeyler silenerek düşürülebilir mi? Şimdiden sağ olun.ek: belgelerim başka bir disk bölümünde c:'de değil.
Sevgili EkşiDuyuru sakinleri,

Bilgisayarın içinde serseri serseri dolaşırken Documents and Settings klasörünün 4.26 gb olduğunu gördüm. Bu normal midir? Yoksa bazı şeyler silenerek düşürülebilir mi? Şimdiden sağ olun.

ek: belgelerim başka bir disk bölümünde c:'de değil.
0
cumingsoon
(29.12.08)
masaüstünüzde bişeyler varsa ondandır daha çok. benimki de 12gb'mış şimdi öğrendim.
0
jangara
(29.12.08)
eğer kullanıyorsan outlooka düşen mailler, begelerim de orada toplanıyor. buralar kalabalık olabilir.
0
flame of feanor
(29.12.08)
"masaustu" de "belgelerim" de bu klasorun altinda.. ona gore hesaplayin..
0
katafalk
(29.12.08)
kullandığın programların bazı dosyaları da orada tutuluyor, daha çok kişiselleştirilen programlar diye biliyorum. artı elbette masaüstü ve netten(msn) aldığın dosyalar ve belgelerim de dahil. ve varsa diğer kullanıcı dosyaları.
0
chiquillo
(29.12.08)
xp'de müzik ve videolar klasörleri de d&s'nin altında oluyordu.
0
yoldaki isaretler
(29.12.08)
üst üste windows kurarsan eski desktopu,belgeleri vb. seyleri oraya atar. hatta belgeleri d: document settings diye atıyor bende.
4-5 tane 3 gb civarında dosyaya sahibim farklı kullanıcı adlarıyla kurulmuş olan.
0
iyilik yap pitbull
(30.12.08)
çeşitli kullanıcılara ait application data ve temp klasörlerine bakın.

temp'in tamamını silebilirsiniz. appdata'dan da hoşunuza gitmeyenleri, artık kullanmadığınızı düşündüğünüz programlara ait olanları silebilirsiniz.

local settings altında bi app data klasörü daha oluyor. oraya da bakın.
0
cruor
(30.12.08)
(2)

windows system32 bozuk dosya sorunu

goodbyecruelworld
bilgisayarımı açtığımda resmini eklediğim hata çıkıyor. windows system32 klasörü içindeki digeste.dll uzantılı dosya bozuk diyor. bunu silsem birşey olur mu? bir de rica etsem bakar mısınız sizlerde de var mı digeste.dll uzantılı bir dosya , windows system32 klasörü içinde.teşekkürler
bilgisayarımı açtığımda resmini eklediğim hata çıkıyor. windows system32 klasörü içindeki digeste.dll uzantılı dosya bozuk diyor. bunu silsem birşey olur mu? bir de rica etsem bakar mısınız sizlerde de var mı digeste.dll uzantılı bir dosya , windows system32 klasörü içinde.

teşekkürler
0
goodbyecruelworld
(29.12.08)
digeste.dll sisteminizde trojan oldugunu gosteriyor. combofix i deneyebilir veya surada yazilanlar vasitasiyla manuel olarak kurtulabilirsiniz:

www.oral8.cn
0
diabolus79
(29.12.08)
combofix gerçekten de dertlere deva bir programmış. sadece 2mb ama digeste.dll ve silah arkadaşlarını bilgisayarımdan defetti. herkese tavsiye olunur. bu arada teşekkürler diabolus79.
0
🌸goodbyecruelworld
(29.12.08)
(4)

wordpress güncelleme

tabudeviren
dün gece kişisel bloğumu güncellemek istedim ama her şeyi berbat ettim.önce filezilla "wordpress" klasörünü indirdim. (geçerli olanı)wordpress güncelleme sayfasında "aşağıdaki dosyalar haricindeki her şeyi silin" yazısını yanlış anlayıp o dosyaları sildim. yanlış yaptığımı anlayınca wordpress'e ait
dün gece kişisel bloğumu güncellemek istedim ama her şeyi berbat ettim.

önce filezilla "wordpress" klasörünü indirdim. (geçerli olanı)

wordpress güncelleme sayfasında "aşağıdaki dosyalar haricindeki her şeyi silin" yazısını yanlış anlayıp o dosyaları sildim. yanlış yaptığımı anlayınca wordpress'e ait ne varsa sildim.

sonra 2.7 versiyonunu siteye yükledim, olmadı.

indirdiğim "wordpress" klasörünü siteye tekrar yükledim, olmadı. www.siteadi.net yazınca bomboş sayfa geliyor. (http 500 iç sunucu hatası)

veritabanına bir şey yapmadım.
bütün bunları yapmadan önce xml şeklinde bir yedek almıştım.
(gerçi bu yedek mi oluyor anlamadım?)

nasıl düzeltebilirim acaba?
0
tabudeviren
(29.12.08)
yok. olmuyor.
0
🌸tabudeviren
(29.12.08)
ilk hangi versiyonu yüklemisseniz, tekrar o sürümü yükleyip deneyin.
0
trimpot
(29.12.08)
wordpresse ait ne varsa sildim derken mysql veritabanını da mı sildiniz.2 sürümün dosyaları birbirine karışmış gibi görünüyor.eski versiyonun dosyaları hala duruyorsa elinizde, 2.7 yi upload ettikten sonra eski wp-config.php dosyasındaki ayarları yenisine girin.daha sonra www.siteadi.net/wp-admin/upgrade.php ye girince güncelleme ekranı çıkması gerekiyor.eğer işe yararsa bu daha sonra xml yedeğinizi import edebilirsiniz.tabi eski wp-content/uploads klasörünün içeriğini ve temanızı da upload etmeniz gerek.

ya da sıfırdan 2.7 yi kurun yeni bi mysql db ile.xml i import edin.uploads klasöründe varsa fotoğraf, video gibi dosyalar onlarıda gönderin.sıfırdan başlayın yani.hangisi size uygun gelirse..
0
noctiluca
(30.12.08)
ne denediysem olmadı. sıfırdan kurdum.
0
🌸tabudeviren
(14.01.09)
(1)

Dental CAD yazılımı?

loststone
selamlar arkadaşlar,bir kankama (sanki daha önce de bahsettim size ondan) Dental ortamda kullanılacak CAD/CAM yazılımı lazım oldu. tabii bu yazılımla tasarladığı protezleri üretebilecek bir donanıma da gereksinimi var. sizce ne marka alsın makinesini? her makineye uyan formatta tasarım yapılabilen b
selamlar arkadaşlar,

bir kankama (sanki daha önce de bahsettim size ondan) Dental ortamda kullanılacak CAD/CAM yazılımı lazım oldu. tabii bu yazılımla tasarladığı protezleri üretebilecek bir donanıma da gereksinimi var. sizce ne marka alsın makinesini? her makineye uyan formatta tasarım yapılabilen bir CAD/CAM yazılımı var mıdır? varsa açık kaynaklısı bulunur mu?

konuya pek de vakıf olmadan yardımcı olmak için giriştim. aklınıza gelen başka parametreler varsa da söylerseniz çok sevinirim.
0
loststone
(29.12.08)
açık kaynaklı bir yazılım malesef yok. güzellerinden biri: www.3shape.com

Dental CAD/CAM makineleri genelde sistem (menü, combo vs) olarak satılıyor. Makineye uygun tarayıcılar, tarayıcıya uygun da yazılımlar gerekli (birkaç istisna yok değil).

bu durumda oyacağı materyal önem kazanıyor, ucuz zirkon yapacaksa ona göre makine, HIP zirkon yapacaksa ona göre makine, yok kromkobalt takılacaksa ona göre makine lazım. 15000€'luk sistem de var 150000€luk da var.

zamanında bu alandaki iki büyük markanın (DCS ve HintELS) ithalatını yaptım, eğitimlerini verdim, bizzat kullandım. bir çok laboratuvar'a da yardım ettim ve neler çekilebileceğini iyi biliyorum; tavsiyem bir sistem alması yoksa ayrı ayrı tarayıp ayrı modelleyip ayrı oydurması inanılmaz iş gücü ve zaman kaybı olacak (ucuz etin yahnisi) ama pahalı bir sistem almanın bu zamanda zor olduğunu ve doktorların da elinizdeki sisteme değil hasta ağzına takılan işe baktığını da hatırlatırım.

o yüzden günde çıkaracağı üye sayısına, makineden çıkan işin tesviyesinin ne kadar süreceğine dikkat etmek gerekir. son olarak şu konuda şiddetle uyarayım; asla sıkıştırılmamış zirkon kullanmayın (sonradan fırına verilip sertleştirilen zirkonlardan) zamanında ucuz diye bu yönteme başvuranlara işler geri döndü, ağızda parçalandı, çok doktor kaybettiler. sıkıştırılmış (HIP Zirkon) kullanın.

neyse burda bitireyim, destan yazmışım zira. gerekirse sözlük'ten mesaj atın yine cevap vermeye çalışayım.
0
pinkburger
(04.01.09)
(9)

notebook soğutucusu

abtash
merhabalar tekrardan. notebook soğutucusu almayı düşünüyorum, aşırı bir ısınma var da. daha önce kullanmış olup tavsiye edebileceğiniz marka model var mı?
merhabalar tekrardan. notebook soğutucusu almayı düşünüyorum, aşırı bir ısınma var da. daha önce kullanmış olup tavsiye edebileceğiniz marka model var mı?
0
abtash
(29.12.08)
4 adet kontrplağı istedeğin ölçülerde birleştirip laptopunun işlemcisinin olduğu tarafa bir delik açarsın içine desktop pc fanı yerleştirirsin istersen bir kaç delik birkaç fan elekktrip yerine pil bile kullanabiliyossunn
0
Dubzilla
(29.12.08)
bugün şanslı günündesin bence

www.bitenekadar.com. 11,90 + kargo satışı var bugün.
ben kullanıyorum aynı ürünü gayet memnunum.
0
asyMMetry
(29.12.08)
ısınmadan ötürü işlemcim ve hard diskim bozulmuştu. notepal by cool master aldım hayatım değişti. herkese tavsiye ederim.
0
oldboy
(29.12.08)
bitenekadardaki ürünü aldım. çok memnunum. sadce biraz ses problemi var o da öyle aşırı bir rahatsızlık vermiyo. fiyatı da çok uygun. denemeye değer diye alıp aşırı memnun kaldığım bir ürün.
0
teritori
(29.12.08)
notepal cooler master. bu alet 70-80 lira arası bir para. ama ankara vatan bilgisayarda 40 liraya bulabilirsin. bunu beğenmezsen tavsiyem metal bir soğutucu alman. 3 fanlı ışıklı ısıtıcılara kanma derim ben.
0
ayiadam
(29.12.08)
sanırım bitenekadar'da satılan soğutucuyu almayanı dövüyorlar, adamlar zırt pırt soğutu verdiler. bir ara gerçi hala öylede harddisk veriyorlardı. herkes arşivci yaptılar bu sayede. soğutucu için extra bişi eklyim, havayı çekmekten olsa gerek acayip toz biriktiriyor temizlemesi zorluyor yani ama onun dışında 10 milyona taş gibi çıktı valla.
0
asyMMetry
(29.12.08)
@asyMMetry
@teritori
ben de bitenekadar.com'dan almayı düşünüyordum bir arkadaş tavisye etti aynen sizin gibi şanslı gündesin dedi. ben ekşi'nin fikrini de alayım dedim. sağolun.
0
🌸abtash
(29.12.08)
Kullanıyorum ve performansı çok etkilediğini söleyebilirim.Download yaptığım için 2-3 gün hiç kapatmadığım oluyor en ufak bir sıkıntı olmuyor.Normalde arka taraf ateş gibi olur.Biraz yükseliyor laptop ama olsun, değer.
0
siriquastrum
(29.12.08)
ulan sansa bak ben de yagmalıyım dedim ama adamlar bitenekadard dı bitti. dagılın diyor ;)
0
okocha
(29.12.08)
(1)

Linksys NAS200

thefin
Sevgili arkadaşlar,Evimde kablosuz ağı ve bunları kullanan ps3 ve bağlı olduğu televizyon, birtakım mac laptoplar mevcut. Elimdeki resim, müzik, film gibi ıvır zıvırları genellikle ps3 üzerinden dinliyor, bakıyor veya seyrediyorum. Ancak istiyorum ki bunların hepsi bir yerde dursun ağa erişimi olan
Sevgili arkadaşlar,

Evimde kablosuz ağı ve bunları kullanan ps3 ve bağlı olduğu televizyon, birtakım mac laptoplar mevcut. Elimdeki resim, müzik, film gibi ıvır zıvırları genellikle ps3 üzerinden dinliyor, bakıyor veya seyrediyorum. Ancak istiyorum ki bunların hepsi bir yerde dursun ağa erişimi olan herhangi bir cihaz bu dosyaları kullansın (özellikle TV den divx seyretme işi ps3 ile uğraştırmadan halledilebilsin). Önceleri Apple TV düşünüyordum ama sonra linksys'in nas200 aldı cihazını buldum.

Bu dediklerimi nas200 ile karşılayabilir miyim? Veya tavsiye edeceğiniz başka bir yol bulunur mu?

www.hepsiburada.com

Şimdiden teşekkürler.
0
thefin
(29.12.08)
Karsilayabilirsin evet. Yalniz bu alet linkte gozuktugu hali ile disksiz geliyor anladigim kadariyla. Ek olarak disk de alman lazim, haberin olsun.
0
wpi
(29.12.08)
(3)

Scoll bar renkleri

Daimon
merhaba arkadaşlar css ile scoll bar renklerini değiştirmek istiyorum nasıl yapabilirim belirlediğim renk kodlarıyla yardımcı olursanız sevinirim.
merhaba arkadaşlar css ile scoll bar renklerini değiştirmek istiyorum nasıl yapabilirim belirlediğim renk kodlarıyla yardımcı olursanız sevinirim.
0
Daimon
(28.12.08)
elimde örnek bir dosya var (kesme işaretleri olmadan yapıyosun) renk kodları "#" işaretinden sonraki hexadesimal değer.

anasayfa.html sayfasının içinde bunlar

"
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=windows-1254">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage Express 2.0">
<title> RENAULT YARDIMI </title>
<link href="barcubuk.css" type="text/css" rel="stylesheet">
</html>
"

barcubuk.css dosyasının içine de tek satırda bunlar yazıyor

"a:hover { color: #FCFC00; font-family: Arial; font-size: 10pt }
a { text-decoration: none; font-family: Arial; color: #FFF111; font-size: 10pt }
body { scrollbar-face-color: #CECECE; font-size: 10pt; scrollbar-highlight-color:
#000000; scrollbar-shadow-color: #FFFFF;
scrollbar-3dlight-color: #000000; scrollbar-arrow-color:
#000000; scrollbar-track-color: #3C3A3C; font-family: Arial;
scrollbar-darkshadow-color: #000000; background-color: #FFFFFF }
.header { font-size: 10pt; color: #ffffff; font-family: Arial }"
0
vincenzo
(28.12.08)
.CSS dosyasi icine ekleyin:

BODY {
SCROLLBAR-FACE-COLOR: #F3F3F3;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #FFFFFF;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #b4b4b4;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #FFFFFF;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #b4b4b4;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #FFFFFF;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #b4b4b4;
}

**body tagi varsa sadece su kismi ekleyin:

SCROLLBAR-FACE-COLOR: #F3F3F3;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #FFFFFF;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #b4b4b4;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #FFFFFF;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #b4b4b4;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #FFFFFF;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #b4b4b4;
0
trimpot
(29.12.08)
firefox'ta işe yaramaz. ona göre.
0
cruor
(29.12.08)
(2)

pardus sistem gereksinimleri

enter saltman benim
512 mb diyor ram'e doğru mudur linuxda 512 ram istiyorsa napalım eski pcleri.. şöyle daha düşük güçlü bir linux sürümü var mıdır?
512 mb diyor ram'e doğru mudur linuxda 512 ram istiyorsa napalım eski pcleri.. şöyle daha düşük güçlü bir linux sürümü var mıdır?
0
enter saltman benim
(28.12.08)
yok ya calısıyor daha dusuk konfigle de.

edubuntu var ya da kubuntu var xubuntu var fln bunlar daha dusuk sistemler icindi.
slackware mı ne vardı bi de.
0
bryan fury
(29.12.08)
pardusu bilememde eski sistemler için yapılan bir sürü distro var. bir çok işlemini de yapabilirsin. en basitinden wikipedia'da distroların listesi var.
0
darknum
(29.12.08)
(1)

amd 2500

ayfeel
bende eski amd2500 işlemcili bir pc varbu pc 1.47 ghz çalışıyor normal olan bumu yoksa 1.83 ghz en düşük hız ve dahada artırılabilir diye duydum doğrumueğer bu konuda bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirimmesela artırmak için bios dan yapılan ayarlarda 1.83 e çıkarıyorum ama bir süre sonra klitlen
bende eski amd2500 işlemcili bir pc var
bu pc 1.47 ghz çalışıyor normal olan bumu yoksa 1.83 ghz en düşük hız ve dahada artırılabilir diye duydum doğrumu
eğer bu konuda bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim
mesela artırmak için bios dan yapılan ayarlarda 1.83 e çıkarıyorum ama bir süre sonra klitleniyor makine ve format atmam gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim
bilgisayar özellikleri:
amd athlon 2500
asus a7v8xx-l
1.256 ddr ram 433 mhz
0
ayfeel
(28.12.08)
"fsb niz 133 mhz onu 166 yaptığınnızda düzelecektir" alıntı.
ama önce sistemi zorlayan bir işlem yapıp deneyin belkide amd saat hızını düşürüyordur boşta olunca.
0
edip
(28.12.08)
(9)

nokia e61

benbirmartiolsam
arkadaşlar dün internette gezinirken pat diye 350 ytlye 12 taksite bu telefonu alıverdim. iş dolayısıyla çok lazım oluyodu ama yani ben anlamam telefon özelliklerinden ki çok fazla sadece wifi olayı ve maillerime rahatca ulaşabileceğim için vs anında karar verdim ve aldım.zaten eski teli de annem is
arkadaşlar dün internette gezinirken pat diye 350 ytlye 12 taksite bu telefonu alıverdim. iş dolayısıyla çok lazım oluyodu ama yani ben anlamam telefon özelliklerinden ki çok fazla sadece wifi olayı ve maillerime rahatca ulaşabileceğim için vs anında karar verdim ve aldım.zaten eski teli de annem istiyodu biraz da o itti beni bu duruma.şimdi ben bunu pat diye aldım ya dün, bu hafta elime geçicek işte. sizde kötü mü ettim? kamerası yok önemli değil zaten hep yanımda dijital makina var. ama kullanışlı mıdır internete rahat girilir mi yoksa takoz mudur diye şimdi kafamda soru işaretleri oluşmaya başladı.
0
benbirmartiolsam
(28.12.08)
Almışsın artık moralini bozmaya gerek varmı
0
gns
(28.12.08)
kullanmaya başlamadan önce yazılımını güncellemen iyi olabilir, çok yeni bir alet olmadığı için içindeki işletim sistemi eskidir muhtemelen. hayırlı olsun
0
makineci
(28.12.08)
bu telefonu aldığına üzülüyorsan biz intihar edelim bozma moralini çok iyi bir seçim yapmışsın güle güle kullan
0
enter saltman benim
(28.12.08)
arkadaşım ben gsmciyim yani telefon tamiratı ve programcısı,moralini bozmak istemem ama bu telefonlarda microsoft symbian işletim sistemi bulunmaktadır yani çok kolay bi şekilde programsal hatalar verebiliyor ve piyasada çok az kişide bu modelin versiyonu bulunuyor, umarım garantisi vardır ve umarım istanbul garantili değildir, telefon alacaksanız kvk veya genpa garantili telefon almaya dikkat edin, hayırlı olsun güle güle kullanın :)
0
steking
(28.12.08)
ben 10 aya yakın e61i kullandım. kamera ve bir iki ufak ayrıntı haricinde bu telefonun aynısı. sms ve mail yazımı çok çok rahat. telefonuna opera yüklersen sörf olayı sanal imleç sayesinde biraz daha rahatlar.

benim canımı sıkan temel iki sorun vardı. ilki görüşme sırasında kulaklıktan gelen ses ciddi ciddi düşüktü. bunu artırmanın yolları vardır belki ab yüzünden getirilen kısıtlamaları kaldırarak. forumlarda araştırırsın. ikinci sorun da kulaklık girişi farklı ve kendi kulaklığı kolayca yerinden çıkabiliyor. ben sürekli müzik dinlediğim için çok can sıkıcıydı. kulaklık çıktığında müzik devam ediyor vs vs. başka bir mp3 player vs kullanıyorsanız bu da sorun olmayacaktır.

en güzel yanıyla bitireyim. şarj süresi. beş günü rahatça görüyordum. kullanımı abarttığımda nadiren dört gün. bu kadar çok yönlü bir telefon için nadir görülen bir durum.

not: ben müzik, video ve sörf için geniş ekranına tav olduğum iphone'a geçtim. iphone haricinde beni e61i'den kolay vazgeçirebilecek pek model yoktu. takoz meselesine gelince, birçok telefondan daha geniş ama muadillerinden çok daha ince. alışılıyor.
0
ibrahim kocyigit
(28.12.08)
ha bir de 10 ay boyunca nadiren 'programsal hata' yaşadım. onu da ekleyeyim. programsal hata derken kast edilen programların kilitlenmesi ve telefonu kapatıp açma ihtiyacıysa tabii.
0
ibrahim kocyigit
(28.12.08)
teşekkürler ilginiz için. genpadan aldım teli, garanti konusunda sorun yaşamam sanıyorum. yani aslında telefonda çok şey aramıyorum kamera vs gibi. aradığım şey pdf dosya inidirip yolda izde okumak. maillere rahatca ulaşmak, wifi den faydalanmak ki bu fiyata başka telefonda yok wifi şu anda.yani dokümantal anlamda kullanıcam telefonu baya işimi görecek sanıyorum. geniş ekranı özellikle istedim çünkü wapa ya da internete sürekli girmem gerekecek iş icabı.aslında tek düşündüğüm şey internette sorun yaşarmıyım ve word pdf falan rahatca indirebilir miyim.. bakalım
0
🌸benbirmartiolsam
(28.12.08)
nokia'da nette gezinmek zor oluyor ama klavye bir artı. 5510 kullanmıştım vakti zamanında, ne güzeldi. güzel duruyor telefon bence, aldıysanız canınızı sıkmaya da değmez. dayanıklıdır nokialar. symbian'a pdf falan açan programlar yüklenebiliyor ama bir bilgisayar kolaylığı beklemeyin. bende iphone var onda bile çileden çıkıyorum dosyaları düzenlerken. yine de işinizi halledecektir.
0
passion rules the game
(29.12.08)
@steking :microsoft symbian ??? siz programlarınızı da microsoft linux da yazıyorsanız prolem yok,microsoft symbian olarak compile edersiniz.

Bu makinede Symbian 9.1 kosmaktadir efendim ve kendisi stabil bir versiyondur.
0
akiskan
(29.12.08)
(6)

nokia 5320 xpressmusic

sanal uyku
aklımda 200 ytl civarında bir telefon ve yanına da creative zen almak vardı, sonra düşündüm taşındım acaba nokia 5320 xpressmusic mi alsam diyorum? ne dersiniz, hoş olmaz mı?bir de şu var, symbian'ı nokia 6600 ve biraz üst modellerinden tanımış biri olarak, "symbian'lı telefonlar da çok yavaş oluyor
aklımda 200 ytl civarında bir telefon ve yanına da creative zen almak vardı, sonra düşündüm taşındım acaba nokia 5320 xpressmusic mi alsam diyorum? ne dersiniz, hoş olmaz mı?
bir de şu var, symbian'ı nokia 6600 ve biraz üst modellerinden tanımış biri olarak, "symbian'lı telefonlar da çok yavaş oluyor abi yeeaaa" düşüncesinde bir insanım. acaba bu telefonda hız sorunu yaşar mıyım? 3310 neydi be, basardın karşına geliverirdi ne istersen.
0
sanal uyku
(28.12.08)
valla nokianın xpressmusic serisi mp3 playeri boşa çıkartan bir ürün, ayrıca para vermeye hiç gerek yok.

symbian muhabbeti ise telefonu nasıl kullanacağın ile alakalı. zamanında internete girerim, programlar yüklerim, oyunlar oynarım gibi düşüncelerle symbianlı bir telefon aldım *. 1.5 yıldır yaptığım en karmaşık işlem telefon rehberindeki numaraları güncellemek olduğundan, yavaşlığı beni uyuz ediyor. ama maillerimi düzenli kontrol etmem, her hot spottan internete girmem gerekse, herhalde yavaşlığı rahatsız etmezdi.
0
makineci
(28.12.08)
sonyericsson w serisi telefonlara da bir bak derim.
0
vital
(28.12.08)
bir de 5320 için yeni özel ses çipi yapmışlar, baya kaliteli sesi var sanırım.

telefonu biraz inceledim hızı da fena değildi ama içerisinde ne bir sim kart vardı ne de ek bir uygulama, o yüzden net bir şekilde emin olamadım.
0
🌸sanal uyku
(28.12.08)
5300 Music Express kullanıyorum. Hız sorunu yok. Ses kalitesi gayet iyi, tatmin edebilecek bir kulaklıkla birlikte geliyor. Ayrıca bir de aparat çıkıyor kutusundan, normal kulaklıkları da bağlayabilmek için. Mp3 player için düşündüğünüz modele bakarak hiç aratmayacağını söyleyebilirim.
0
cashkorkmaz
(28.12.08)
5700 da güzel bir telefon.
0
edip
(28.12.08)
baktım şimdi benzermiş özellikleri.
onun fiyatı ne kadar peki?
0
🌸sanal uyku
(28.12.08)
(1)

print out hatalı

kendal
arkadaşlar elimde bi dosya var ve onu A4 kağıdına yazdırmak istiyorum fakat sorun şu ki yazılar kesik çıkıyor. dosyayı pdf den word e convert etmiştim. a3 kağıdına bastırıp kesmeyi düşündüm ama düzgün yapamadım. a-4 kağıdına basabilecek şekilde nasıl ayarlama yapabilirim. word bilgim hiç yok neredey
arkadaşlar elimde bi dosya var ve onu A4 kağıdına yazdırmak istiyorum fakat sorun şu ki yazılar kesik çıkıyor. dosyayı pdf den word e convert etmiştim. a3 kağıdına bastırıp kesmeyi düşündüm ama düzgün yapamadım. a-4 kağıdına basabilecek şekilde nasıl ayarlama yapabilirim. word bilgim hiç yok neredeyse. isteyene dosyayı yollayabilirim çabul olacak bişeyse. yardımlarınızı rica ediyorum...
0
kendal
(28.12.08)
word sayfasının a4 e ayarlı olduğuna emin ol (sayfa seçenekleri) print önizlemeyi tıkla sayfada taşma varsa onları düzelt.
0
axijazz
(28.12.08)
(4)

yine bir laptop sorusu...

yok öle bişi
http://www.hangiurun.com/laptop-notebook-dizustu-bilgisayar+packard-bell+easynote-me-35-me35-u-005.html bu bilgisayarı bir tanıdığım carrefourdan hafta sonu indirimi ile 650 milyona almış. gayet uygun yani.. bana göre internet için ideal ama bu bilgisayar başka bir işe yarar mı?
www.hangiurun.com bu bilgisayarı bir tanıdığım carrefourdan hafta sonu indirimi ile 650 milyona almış. gayet uygun yani.. bana göre internet için ideal ama bu bilgisayar başka bir işe yarar mı?
0
yok öle bişi
(28.12.08)
başka bi işe yarar mı derken?
çift çekirdekli işlemciye sahip bilgisayar işte gerçi vista bunu zorlar sanırım (ztn neyi zorlamıo ki) xp yüklü olsa gayet cillop gibi çalışır bence:) he oyun oynamak için soruosan grafik kartları konusunda bi bilgim yok ama işlemcisi yeterli
0
bajeak
(28.12.08)
bu laptopun 1,86 celeronlu işlemcisiyle bilinen oyunları(gta,nfs vb.) rahatlıkla oynayıp bilinen programları rahatlıkla çalıştırıyorum
0
enter saltman benim
(28.12.08)
xp yükleyince garanti dışı oluyormuş galiba bunu halledebilirmiyiz ki??
0
🌸yok öle bişi
(28.12.08)
internet office temel uygulamalar+eski oyunlar için sıkıntı yaratmaz. xp yükleyince garanti dışı kalma insaflarına göre ve %90 garanti dışı kalmaz. yani en kötü ihtimail servise erirken format atarsın ama gerek yok buna. servis işindeyim ve büyük firmalar böyle şeylerle uğraşmıyorz. zaten carrefour ürünü ithalatçıya yollayacak direkt. arena kont boğaziçi vb. üstteki uygulamalar yeterliyse kaçırma.
0
abtash
(29.12.08)
(7)

Ey cengaver müzisyenler! bilmediğim, duymadığım bir şarkının notalarını arıyorum!

p shadow
çok eğlenceli valla bak.. bi yardım edin bir el atın.. sudoku gibi.. anlasam ben yaparım da müzikten (notadan falan) pek anlamıyorum..peki neden böyle bir şey arıyorum? mimarlık öğrencisiyim, müzikle ilgili bir yapının cephesini tasarlamaya çalışıyorum.. benim için gereken sadece sağdaki resimde gör
çok eğlenceli valla bak.. bi yardım edin bir el atın.. sudoku gibi.. anlasam ben yaparım da müzikten (notadan falan) pek anlamıyorum..

peki neden böyle bir şey arıyorum? mimarlık öğrencisiyim, müzikle ilgili bir yapının cephesini tasarlamaya çalışıyorum.. benim için gereken sadece sağdaki resimde gördüğünüz üç adet yuvarlağın yerleşkesi.. (bu üçüde cephedeki üç adet pencere olacak..)

-sağdaki resim istediğim yuvarlakların yeri, soldaki resim tamamen bi tarafımdan salladığım, örnek olsun diye yaptığım bi resim.. paint eserlerim..

-şimdi bunlardan biri bayaa aşşağıda diğer ikisi onun sağında, mümkünse aynı hatta ve yukarıda.. mümkün değilse o son ikisinin aralarında bir nota fark olabilir..

-ne bu yuvarlakların hangi çizgide/notada olduğu ne de araya gelecek notaların hangi çizgide/notada olduğunun bir önemi yok.. sadece bütün halinde anlamlı bir melodi çıksın istiyorum.. atıyorum istiklal marşında "bu şafaklar" diyene kadar ("-larda" demeden önce bitecek şekilde olabilir, sizin uydurduğunuz bir şey olabilir.. do re mi fa sol la si do gibi gidebilir.. hiç bilmiyorum..

- yaklaşık 13 notalık bir şey olabilir.. yanlardan +- 1-2 nota farkedebilir.. içerden bir sürü nota çıkarabilirim gerekirse..
nota düzeni şu şekilde (x'ler önemsiz A'lar içi boş olan önemli notalar)
xAx xxxA xxxA xx (dediğim gibi atıyorum başındaki veya sondaki bir notayı çıkarabilir, ekleyebilirim.. ortadan bol bol nota çıkarabilirim.. bir kaç notadan zarar gelmez.. A'lar sabit kalacak ama..

umarım derdimi anlatabildim..
pek umudm yok ama kader kısmet vs..

edit:
"resim 1" solda değil sağda çıkıyormuş.. yazıyı düzelttim..
bir de örneği bina üzerinde çizip (taslak şeklinde tabi) buraya yeniden ekledim, bari ona bakın olmuş olmamış şu nota şurda olsa ilginç bi melodi olur falan diyin =)
0
p shadow
(28.12.08)
bir kaç nota çıkarabilirim diye bir şey yok içi boş dediklerin ikilik nota. mezur ölçüsü neyse notalarda ona göre olmalı atıyorum mezur ölçüsü 4/4 ise notalar bu ölçüye uygun olmalı. istediğin şey bir beste çalışması bir kompozisyon. biri çıkıpta bak bu istediğin gibi hem bir melodisi var hem de notaların yeri tam istediğin yer de derse inan bana çok şanslı bir insansın. yapmak istediğin şeyin gerçekten anlamlı olmasını istiyorsan bir besteciyle çalışmanı salık veririm.
0
axijazz
(28.12.08)
örnek olarak yaptığım resmi değiştirdim.. bari ona olmuş / olmamış, şu nota burda olsa daha iyi falan deseniz de olur..
0
🌸p shadow
(28.12.08)
soruyu nerden bakarsaniz bir 10 kere okudum, her defasinda kafam karisti

basitlestirelim mi benim sorularimla?

1- simdi anladigim kadariyla 3 tane pencere var bir yapida. ve siz o 3 pencereyi, tercihen melodisi guzel olan ve yeni bestelenmis ufak bir ezginin icinde yer almasini istiyorsunuz o bina cephesinde. o ici bos dedigimiz (2lik) notalar pencere olacak ve o yapinin parcalari olacak? disardan bakan insanlar da , "vay be, hem gorsel olarak muzikal seyleri kullanmis, hem de o kullandigi seyler bir butun olarak bir ezgiyi olusturuyor" diyecek.(buraya kadar dogru mu?)

2- yuvarlaklarin hangi cizgide, aralikta vs. oldugu onemli degil demissiniz ama, bu nasil bir yapidir ki, pencereyi olusturacak yuvarlaklar nerde olursa olsun yapinizin seklini bozamayabiliyor? yani ben pes do'ya bir pencere koydum diyelim, 1 perde ustteki re'ye bir pencere daha koyarsam, disardan bakan insanin midesi bulanir bu pencerelere? bu durumda, bu pencereler farkli katlarda mi? her katta kac pencere var? 3 pencere varsa toplamda, bina 3 katli ve her katta bir pencere mi var? binadan haber verin: )

3- en onemlisi su ki, siz herhangi bir melodi olabilir demissiniz ama yapacaginiz binanin anlamina/onemine gore bence o melodi onem kazanir. o yuzden isteyeceginiz melodi "do re mi fa sol " gibi gidebilir, hic onemi yok demeyin. madem o yapida koyacaginiz seyin farkli ve anlamli olmasini istiyorsunuz, ezginin hissettirdigi seyin de anlamli olmasini istemeniz gerekir diye dusunuyorum. ornek vermek gerekirse, "saka/korku malzemeleri" satan bir firmanin binasi ise bu mesela, ezgi daha sert, urkunc olabilir. ama "kucuklere sene sonu musameresi icin kelebekli kiyafet" satan bir firmanin binasi ise, neseli bir ezgi olabilir.. (ne salakca ornekler oldu)

bu baglamda, tavsiyem bir besteci / veya konservatuvarda bir kompozisyon ogrencisi/ bulup ona yaptirmaniz.
yoksa ben de simdi kafamdan bir ezgi uydurup 4/4luk ve 13 notalik, finale'de yazip sonra resim dosyasina aktarip verebilirim burda. ama bu ne derece o yapiniz icin uygun olur bilemeyiz.

yine bu nedenledir ki tavsiyem, gelin bir ara bizim okula, tam anlatin derdinizi ve istediginiz seyi cikaralim.


edit: sorunuzu sonradan gordum, ornek resme "olmus veya olmamis diyin" demissiniz
teknik acidan ilk sorun, 2/4 luk demissiniz en basta ama olculeri 4/4luge tamamlamissiniz bu yanlis olmus. ikincisi ise, melodik olarak cok anlamsiz olmus, isterseniz yazip kaydedip dinletiyim size. ama ornek dediginize gore zaten bu acidan bakmamiza gerek yok.

neyse, ulasin bana efem..

edit2: mimar sinan mimarlik ise, cok buyuk bir yardimda bulunabilirim size, zira arkadasim orda mimarlik'ta bir derse giriyor, muzikal altyapisi da var kendisinin.
yok eger baska okuldaysaniz da, bizim konservatuvar binamiza gelin yardim ediyim.
0
la traviata
(28.12.08)
@la traviata..
öncelikle acele acele yazdığım için biraz özürlü bir anlatış olmuş, kusura bakma.. ama bu anlatıma rağmen iyi anlamışsın onun için de teşekkürler..

1 - oraya kadar doğru
2 ve 3 - bina, bir güzel sanatlar fakültesinin müzik binası.. bu seneki proje konumda bulunan pek çok yapıdan birinin cephesi olacak.. bu yapının gerçeğe dönmüşmesi biraz mucizevi olur o yüzden melodinin anlamı çok da şart değil, gerçek bir proje olsa zaten daha ciddi bir araştırma yapardım.. peki madem gerçek değil neden bu kadar uğraşıyorum? e mimarlık öğrencisiyim, gerçekleşmeyecek diye de baştan savma bişi olsun istemiyorum, zira cephe şu an verdiğim örneklerin birinde yaptığım notalarda (ki nasıl bir melodi çıktı bilmiyorum ama çok da mühim değil zira örnek)

bina iki katlı, bu cephede alt katında bir üst katında iki pencere var ve pencereler daha çok ışık amaçlı kondu yani birinin uzanıp pencereyi açması gibi bir amaç yok o nedenle bir nota üstte veya altta olmaları çok da mühim olmaz ama tabi iki mesela iki nota çok daha farklı sorunlar çıkartır.. ha komple çizgileri yukarı aşşağı da kaydırabilirim o daha kolay..

bu kadar ilgi için de ayrıca çok sağolun.. safranboludayım malesef.. ayrıca 5'i teslimimiz ve yarın da son kritiğimiz var.. pek bir yere kımıldama şansım yok..

4/4 olayını düzelttim.. yine bir melodi uydurup yazarsanız ona da fitim.. yok uydurmazsanız bile bu kadar ilgilenmişsiniz çok teşekkürler..
0
🌸p shadow
(28.12.08)
o zaman ben size minik bir sey yaziyorum simdi.

hem gorsel olarak bu cevaba ekleyecegim, hem de melodisini dinletecegim. 2 link verecegim yani. bekleyiniz efendim (not: bu durumda sadece 2 lik notalardan bir tanesinin altta, diger ikisinin ise ustte ayni hizada gibi durmasini saglayacagim)

bekleyiniz..
0
la traviata
(28.12.08)
@la traviata;
hocam ellerine sağlık büyük insansın çok güzel olmuş tam aradığım şey =))
tekrar tekrar teşekkürler..
0
🌸p shadow
(28.12.08)
rica ederim.

pek tabii bunu daha cok suslemen de mumkun.

misal diyezlerin ustundeki bolume bir "hiz terimi" koyabilirsiniz.. adagio, andante, vs gibi..
veya 2inci ve 3uncu pencerelerin(ikiliklerin) uzerine aksan isareti koyabilirsiniz. ">" isareti yani.
ya da son notanin ustunde en uste bosluga puandorg isareti koyabilirsiniz.

falan da filan. kactim.
0
la traviata
(28.12.08)
(1)

divx filmlere altyazı gömmek

ekumenick
elimde bulunan divx frmatındaki filmlere altyazıları gömmek istiyorum (yapıştırmayı değil:) bu konuda kullanabileceğim program var mı? varsa nereden tedarik edebilirim. şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.
elimde bulunan divx frmatındaki filmlere altyazıları gömmek istiyorum (yapıştırmayı değil:) bu konuda kullanabileceğim program var mı? varsa nereden tedarik edebilirim. şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.
0
ekumenick
(28.12.08)
(git: 44926)
(git: 39219)
(git: 18303)
0
trimpot
(28.12.08)
(2)

fm 2009 u imac e yükleyememe sorunu

şehvet kurbanı
sevgili abiler,ablalar...80 kağıdı bastırıp orjinal fm 2009 aldım ama aldığıma bin pişmanım şu anda..eve gelip oyunu imac e yüklemeye kalkıştığımda makinadan "unable to launch java applicationthe properties files is missing essential property:lax.main.class.Please make sure it exists in the p
sevgili abiler,ablalar...

80 kağıdı bastırıp orjinal fm 2009 aldım ama aldığıma bin pişmanım şu anda..eve gelip oyunu imac e yüklemeye kalkıştığımda makinadan
"unable to launch java application
the properties files is missing essential property:
lax.main.class.Please make sure it exists in the properties file:relauncher.properties"
diye bir uyarı geliyor ve neticede oyun yüklenmiyor..acaba bu hadisenin sebebini bilen varsa ve bunu benle paylaşırsa ve hatta önüme bir de çözüm yolu koyarsa ona çok müteşekkir kalacağım.

şimdiden teşekkürler...sevgiler..saygılar...
0
şehvet kurbanı
(28.12.08)
tiger mi leopard mi kurulu?
ben de leopard kurulu macbook var sorunsuz calisiyor.
0
aksak kurbaa
(28.12.08)
leopard kurulu ama işte böyle java hatası veriyor nedense...
0
🌸şehvet kurbanı
(29.12.08)
(6)

psp 3000

torque
ilgilenen arkadaşların da bildiği gibi psp3000 ekim ayında çıktı, ancak 3 ay geçmesine rağmen kırılabilmiş değil. Ben bu aralar psp lmayı çok istiyorum (hatta 2 aydır) ancak karar verebilmiş değilim; psp3000 in kırılmasını daha bekleyeyim mi yada uzun sürer diyorsanız hemen gidip psp2000 mi alayım?
ilgilenen arkadaşların da bildiği gibi psp3000 ekim ayında çıktı, ancak 3 ay geçmesine rağmen kırılabilmiş değil. Ben bu aralar psp lmayı çok istiyorum (hatta 2 aydır) ancak karar verebilmiş değilim; psp3000 in kırılmasını daha bekleyeyim mi yada uzun sürer diyorsanız hemen gidip psp2000 mi alayım?
0
torque
(28.12.08)
sana kalmış o. mesela ben olsam 2. el 175 ytl civarına bir tane alır boşa yatırım yapmamış olurum. psp 1000 fiyatı oldu tabi bu. neyse senin sabrına falan kalmış ama aralarında öyle ps2-ps3 gibi bir fark olmadığını da bil. bir psp fat ya da slim seni acayip güzel idare edecektir. bir süre sonra mutlaka sıkılacaksın o yüzden az para vermek gibisi yoktur bence.
0
ozdek
(28.12.08)
psp3000'in ekranının daha kaliteli olduğu biliniyor ama bi sitede sony'nin fark iyice ortaya çıksın diye standart bacground resimlerinde oynama yaptığını okumuştum. bu da aklında bulunsun.

psp2000 yeter bence.
0
hububrad
(28.12.08)
psp2000 sizlerin ihtiyacını çok güzel karşılayacaktır. psp3000 de evet doğrudur ekran daha kaliteli bir kontrast değerine sahiptir ancak buna rağmen ekranda donanımsal bir hatadan dolayı çeşitli çizgiler oluşmaktadır. psp3000in bir diğer özelliği de üzerinde mikrofon barındırması ancak psp2000lere de headset takılarak mikrofon kullanılabilmekte. ayrıca psp2000 alırken de dikkat etmeniz gereken bir durum söz konusu eğer anakartı ta88v3 kodluysa bu anakart da yapısı nedeniyle kırılamamakta. bende pspfat bulunmakta bir eksiklik hissediyor muyum? hayır çünkü donanım olarak hepsi aynı özelliklerde (tamam fatin buffer ram i biraz daha düşük ancak slimlerde fazla olması sadece oyunun hızlı açılması yüklenmesine yaramakta) yani fatte oynadığınız oyun slimde de 3000 serisinde de çalışacaktır. ben gayet memnunum oyuncağımdan sizlere de önerim aa yeni modelmiş daha iyidir diye düşünmemek gözünüz kapalı psp slim /2000 serisi/ almak
0
winniethepooh
(28.12.08)
2. el, zaten kirilmis bir psp2000 almak cok daha mantikli. 3000'lerin ekranlari problemli.
0
x daemon
(29.12.08)
ta88v3 kırılmak üzere, dark-alex ile konuştum haberler iyi :)
şaka bir yana cidden tahminimce 1-2 aya kadar kırılacak. gripshift adlı bir oyun sayesinde bir açık keşfedildi. dark-alex ve bir ekip bunun üzerinde çalışıyor. bunları nerden mi biliyorum? gittim 2004-pb slim&lite aldım. 4.01 ofw yüklü ve tahmin edeceğiniz üzere ta88v3 board sahibi :) yarım saatte bir gelişmeleri takip ediyorum. tek gereken biraz sabır...
0
nod33
(11.01.09)
valla psp 3000 esas olarak 2000'den iyi değil performans olarak. hatta ekranda çizgiler çıkması gibide bir problemi var.
0
kendicoplugundeotenhoroz
(18.01.09)
(4)

ab'ye zeytinyağı satmak istiyorum, mevzuat nedir? nelere uymam gerekir?

andy kaufman 2
Merhabalar,bir zeytin çiftliğim ve zeytinyağı ürettiğim bir fabrikam var ve AB ülkelerine zeytinyağı satmak istiyorum.bununla ilgili mevzuat nedir? uymam gereken kurallar ve standartlar (zeytinin şekli-türü, toplama metodları, yağın elde edimi, şişelerin boyutu, şişelerin üzerindeki etiketler, ürün
Merhabalar,

bir zeytin çiftliğim ve zeytinyağı ürettiğim bir fabrikam var ve AB ülkelerine zeytinyağı satmak istiyorum.

bununla ilgili mevzuat nedir? uymam gereken kurallar ve standartlar (zeytinin şekli-türü, toplama metodları, yağın elde edimi, şişelerin boyutu, şişelerin üzerindeki etiketler, ürün artıklarının yokedilmesi vs) nelerdir, bunlara nereden ulaşabilirim, fikriniz var mı?

tüm bunların derli toplu bir biçimde yazdığı bir yer var mı?

en ufak bir yardım bile işe yarayabilir. şimdiden çok teşekkürler.
0
andy kaufman 2
(28.12.08)
ermanen
(28.12.08)
ab gıda standardı var bi, unuttum ya haaccp mı neydi

www.abveteriner.org
bi de soyle bisi varmıs.
0
bryan fury
(28.12.08)
kanadaya extra virgin gönderiyorum sürekli. genelde maraska şişe isterler. kolilerin içine güvenlik için torbalanmasını isterler. paletlerin ilaçlanmış olmalı. sırf ilaç damgası yetmez belgesini de istiyorlar. bir de 40 lık veya 20 lik göndereceğin konteyner'a göre özel ölçüde palet yapıyorlar ki yer kaybı olmasın. ama tam o ölçüyü hatırlamıyorum pazartesi bakarım ofiste. ha bir de en önemlisi sgs belgesi alman gerek. garanti olsun dersen bir de gümrük müşaviriyle konuş derim.
0
tai
(28.12.08)
gümrük müsavirlikleri danisma hizmeti de verdigi icin herturlu bilgiyi ordan alirsiniz, sizi gayet guzel yonlendirirler his stres yasamazsiniz.
0
eick
(28.12.08)
(3)

CPU hızındaki değişkenlik?

ilkdefa
1.86 Ghz işlemcili bir laptopa(Asus A6000) sahibim fakat bir program cpu hızını 668 MHz olarak gösteriyor(max. Güç). Asuslar güç yönetimini sağlan bir program var bununla daha düşük bir güç moduna geldiğimde ise cpu 315MHz e iniyor. Programda mı bir yanlışlık var? Daha yüksek performansa nasıl çıka
1.86 Ghz işlemcili bir laptopa(Asus A6000) sahibim fakat bir program cpu hızını 668 MHz olarak gösteriyor(max. Güç). Asuslar güç yönetimini sağlan bir program var bununla daha düşük bir güç moduna geldiğimde ise cpu 315MHz e iniyor.
Programda mı bir yanlışlık var? Daha yüksek performansa nasıl çıkabilirim? Burada yüksekten kastım aslında normal beklenen koşul olan 1.86 GHz
0
ilkdefa
(28.12.08)
biostan speedstep'i kapatabiliyorsundur belki bir bak, tabi bu durumda enerji tasarrufu olayından feragat ediceksin ama adaptöre takılı olduğu sürece disable edebilirsin bence.
0
kurukafa
(28.12.08)
eger wista varsa ,secebilecegin uc moda göre enerji tasarrufu icin hizi ayarlar. korkulacak bise oldugunu sanmiyorum.eger saglam bir program yada oyun calistirirsan cpu ve ramin hizini görebilirsin.durduk yere niye calissin gariban. hem ekoloji var hem ekonomi var...
0
sioxis
(28.12.08)
bi tane ful hd video indiriyorsun. ebesini sikip rahatlıyorsun.
0
bryan fury
(28.12.08)
(8)

external hard diskler neden bozulup duruyor?

dehri
bu ne biçim teknolojidir?
bu ne biçim teknolojidir?
0
dehri
(28.12.08)
1 yıl içerisinde 4 tane harddisk değiştirmiş bir birey olarak konuşuyorum; sorun sendedir.
0
derectus
(28.12.08)
çünkü external olmaları demek onu tekmeleyebilirsiniz anlamına gelmiyor. bir yerden bir yere taşırken çok sarsıyorsanız harici hard diskinizin patates olması normaldir.
0
deckard
(28.12.08)
2 yıldır çok sık kullandığım harddiske hiç bir şey olmadı. Güzel küçük bir kılıfı var. Elden ele dolaşıyor arkadaşlarda. Uluslararası yolculuklara da çıkıyor kendisi. Arada bir virüs bulaşması dışında hiç bir sorun yok. Demek ki neymiş? bilmiyorum. İyi davranmak lazım.
0
sıkay
(28.12.08)
müsterih olunuz. ben kendi canım ex-disklerime gözüm gibi bakıyorum. birini 3, birini 1.5 senedir misler gibi sorunsuz kullanıyorum (birisi adaptör yaktı sadece). o yüzden bana "sen, hard disk katili" diye hitap etmeyiniz. canım onlar benim. ama habire birileri bozup duruyor ya, sadece hayvanlıklarından mı bozuyorlar onu merak ettim.
0
🌸dehri
(28.12.08)
hayvanlik demek dogru olmaz sanirim. sonuçta elektronik bir alet ve yüzde 100 garantisi yoktur. yeni alip eve gelirsiniz, acarsiniz evde bozulur falan filan.

ben de 4-5 sene önce aldigim smartdisk 40 gb'lik disk var, halen canavar gibi. burada ki mesajlari okudukça nazar degecek diye cok korkuyorum :)
0
trimpot
(28.12.08)
şöyel basit bir kmbinasyon bile bozulmasına sebebiyet verebilir;
5+1, 4+1 3+1 2+1 bir ses sistemininn woofer'i bilgisayar masasının içindeyse ve disk çalışırken sen fifti sentiydi,geymiydi dinlersen o basların titreşimi bile bir yerden sonra diskin bozulmasına sebebiyet verebilir. O yüzden harici diskler pamuklara sarılıp, göz önünde tutulmalı, hele içinde bir de 500gblık film arşivi var ise...
0
edip
(28.12.08)
bu disklerin de türevleri var diye biliyorum, aletin içindekilerin yani. ufak olanlar zaten ipodunki vs gibi [eski ipodlar tabi tey tey] ufak ve hareket halinde olmaya dayanıklı olmak zorunda olanlar. bir de bildiğin koca kutunun içine, yine bildiğin harddiski koyanlar var. onlar işte taşınmak için falan değil.
bence bu harici harddisk olayı baştan bozuk bir teknoloji.
onun yerine hem de daha ucuza al koca terabaytlık diskini, pcnin içine koyuver, taşımak istersen de al sana dvd, al sana dual layer, yok efendim ben büyük taşıycam dersen o zaman al 150 gb lık <caps> ufak </ufak> ve haliyle dayanıklı olması beklenen bir harici disk, at içine.
bu aletler kesinlikle yedeklemek için değil, sadece bir seferde daha çok veriyi taşınabilir kılmak için.
0
lhun
(28.12.08)
yahu yedek meselesi de dert! şimdi elimdeki arşivim üç disk üzerinde 1tb+ bir alana yayılmış durumda. ben bunu nereye yedekleyeyim ki? bir tane daha 1.5 tb disk alıp yedekleyeyim. sonra diğer disklerde oluşan her değişikliği buna aktarayım. olmaz ki? evde bir otomasyon-veri giriş-senkronizasyon bilmemne departmanı oluşturmak gerekir.
0
🌸dehri
(28.12.08)
(1)

Arama programı

colg fusion
Birkaç klasördeki yüzlerce html dosyasının içeriğindeki metinleri aramak için hardisk search & stats isminde bir program kullanıyorum. Program iyi güzel ama maalesef Türkçe karakter desteği yok. Noktalı karakterleri ancak normal yapınca bulabiliyor. Türkçe karakter desteği olan ve klasör içindeki ht
Birkaç klasördeki yüzlerce html dosyasının içeriğindeki metinleri aramak için hardisk search & stats isminde bir program kullanıyorum. Program iyi güzel ama maalesef Türkçe karakter desteği yok. Noktalı karakterleri ancak normal yapınca bulabiliyor. Türkçe karakter desteği olan ve klasör içindeki html dosyalarının içeriğini de arayabilen tercihen hızlı bir program var mıdır?
0
colg fusion
(28.12.08)
microsoft'un live search ve google desktop search programları da ayarlandıklarında html,doc,pdf içerisinde arama yapabiliyorlar yeterki indekslemesini sağlayın.
0
edip
(28.12.08)
(1)

javada xml dosyasi editleme

jay kay
<userlist><user><username>jay</username><password>psswd</password></user<user><username>kay</username><password>psswd</password></user></userlist>seklinde bir xml dosyamiz var diyelim. ben username i kay olan user in passwordunu java ile nasil degistiririm?
<userlist>
<user>
<username>jay</username>
<password>psswd</password>
</user
<user>
<username>kay</username>
<password>psswd</password>
</user>
</userlist>

seklinde bir xml dosyamiz var diyelim. ben username i kay olan user in passwordunu java ile nasil degistiririm?
0
jay kay
(27.12.08)
www.ibm.com
bununla
0
compumaster
(28.12.08)
(4)

laptop sarj olmuyor

terp
laptobum artik sarj olmuyor. devamli prizde takili olduktan sonra cikarinca en fazla 30 saniye gidiyor pil. hatta bi ay kadardir prize taktigimda da "alet prize takili" isigi yanmiyor ya da bir yaniyor bir sonuyor. ekran bir prize takili bir degil gibi bir aydinlaniyor bir matlasiyor. gecen baktim l
laptobum artik sarj olmuyor. devamli prizde takili olduktan sonra cikarinca en fazla 30 saniye gidiyor pil. hatta bi ay kadardir prize taktigimda da "alet prize takili" isigi yanmiyor ya da bir yaniyor bir sonuyor. ekran bir prize takili bir degil gibi bir aydinlaniyor bir matlasiyor. gecen baktim laptoba takilan kisimin ucundaki sari halka hafif erimis. zaten dedigim son bi aydir laptoba takilan kismin plastik kismi fazla isiniyordu.

nelelolooor ustadim?
0
terp
(27.12.08)
afedersin ama ...ragi yemis iste pilin. yeni pil alinirsa problemin kalmaz gibi.
0
osuruklu
(27.12.08)
ben de aynı durumu şu şekidle yaşadım. yazın pil çok ısındığı için pili çıkarıp prizle kullandım laptopu. 3 ay sonra taktığımda benimki de şarj olmamaya başladı. halbüsü şarjını boşalttıktan sonra çıkarmıştım. bu neden olabilir?

(bu arada soruya soruyla karşılık veriyorum, ama sorudaki durum da benzer nedenden kaynaklanıyor olabilir. aynı durumdakileri bilgilendirmiş olalım)
0
krasotkin
(27.12.08)
li-ion pillerin şarjını boşaltıp saklamak, sağlığı adına yapılabilecek en kötü şeylerden biri. hatta li-ion pilleri tamamen boşaltmaktan kaçınmalısınız, ki o da tamamen boşalmadan önce güç vermeyi kendi keser. ama boşaltıp bir de saklayınca tamamen kurumaktan ve ömründen yemekten başka çaresi kalmıyor.

terp, senin de pilinin ömrü dolmuş anlaşılan, yeni ve bir arızası yok ise.
0
kurukafa
(27.12.08)
@kurukafa, tamamen yanlış biliyormuşum. 4 saat çeken pili yaz sıcağına harcadık yazık oldu.

teşekkürler bilgi için.
0
krasotkin
(19.02.09)
(2)

(IIS/ .NET 3.5 / AJAX alakadarı) Projemi Windows Server 2008 üzerinde yayınlama

yuto
merhaba duyuru ahalisi. birkaç saattir arkamda duran eski bilgisayara kurduğum windows server 2008 üzerindeki iis'de visual studio 2008 ile geliştirdiğim web sitemi çalıştırmaya uğraşıyorum ama iis(7)'ye .net frameworks 2.0 olduğu için sanırım sayfam açılmıyor(hata da şu:Could not load file or assem
merhaba duyuru ahalisi. birkaç saattir arkamda duran eski bilgisayara kurduğum windows server 2008 üzerindeki iis'de visual studio 2008 ile geliştirdiğim web sitemi çalıştırmaya uğraşıyorum ama iis(7)'ye .net frameworks 2.0 olduğu için sanırım sayfam açılmıyor
(
hata da şu:
Could not load file or assembly 'System.Web.Extensions, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified.
)

internette yazılan makalelerden anladığım kadarıyla frameworks 2 tabanında ajax yükleyerek çalıştırma yapabiliyormuşum (server frameworks 3.5 e 2.0 diye hitab ediyormuş hatayı basıyormuş falan) bir şeyler denedim ama olmadı tam olarak ne yapmam gerektiğini bilen varsa lütfen beri gelsin göz yağı yeme safhasındayım..

pls
ltf
tşk.
0
yuto
(27.12.08)
System.Web.Extensions.dll 'i, uygulamanin Bin klasorunde yer aliyor mu? Yoksa kopyalaman yeterli.
0
x daemon
(28.12.08)
www.asp.net

projeyi 2.0 a çevirip şuradaki ekstraları web.config e uyarlayınca ve ajax kitindeki 3 dll i bin klasörüne kopyalayınca site çalıştı microsoft'u tebrik ediyorum biyerinden versiyon uydurduğu için.
0
🌸yuto
(28.12.08)
(6)

1000 ytl ve lap top

detroitli kizil
Elimde lap top almayı düşündüğüm 1000 ytl para ve bir sürü soru işareti var.Almayı düşündüğüm cihaz sadece ev kullanımı için.Basit işleri görsün. Nete girsin falan.Bilgisayar konusunda cahilim. Alışveriş sitelerinden bakıyorum ama hangi marka iyidir, bu fiyata ne alınır pek anlamıyorum. Kullandığını
Elimde lap top almayı düşündüğüm 1000 ytl para ve bir sürü soru işareti var.
Almayı düşündüğüm cihaz sadece ev kullanımı için.Basit işleri görsün. Nete girsin falan.

Bilgisayar konusunda cahilim. Alışveriş sitelerinden bakıyorum ama hangi marka iyidir, bu fiyata ne alınır pek anlamıyorum. Kullandığınız, bi arkdaşınızın kullanıp çok memnun kaldığı vb bir lap top tavsiye ederseniz müteşekkir olurum cidden.
0
detroitli kizil
(27.12.08)
aynı amaçlarla MSI markasını tercih edip gayet memnun kalmıştım. 1000 YTL'nin altında birçok alternatifi vardır.
0
annem bana kiz bul evlen dedi
(27.12.08)
bu aralar bu fiyata önerilecek laptop fazla bi model yok miniler falan var onlarıda tavsiye etmem. biraz beklersen mutlaka bi kampanya çıkar (bkz: turklere özgü davranışlar)ben kampanyayla 1100 ytllik laptopu 624 ytlye almıştım. bide fikir vermek gibi olmasın evde kullanacaksan sana masaüstü önersek? bu fiyata canavar gibi masaüstü alırsın
0
enter saltman benim
(27.12.08)
acer almadığın sürece büyük sorun yaşamazsın diğer markalarda, acer uyarısını yaparak ufakda olsa bir katkı sağlamışımdır umarım.

bir de, hızlıal.com'da kdv indirimi var ordan bakabilirsin.

Eğer ekran boyutu önemli değil ve sadece nette gezicem diyorsanız asus eee 10inc ekranı olan Mediamarktta 700ytl (normalde 800 civarı).
0
nema problema
(27.12.08)
bende 2gb ram'li vista business kullanıyorum çatır çatır hemde, o yönde bir korkunuz olmasın.
0
daglien
(28.12.08)
2 gb ram ve 160 gb hdd ile 10 aydır sorun yaşamadan kullanıyorum bazen 18 saat açık kalıyor aynı anda hem dvd yazıyorum excel de işlem yapıyorum müzik dinliyorum en ufak bir kasma olmuyor kasmayı yaratan programlar özellikle norton yüklü ise hız dan kasıt nedir önce o anlatılsın artı oyun bilgisayarı ile kişisel kullanım bilgisayarı arasında farklar vardır unutmayalum ve kullanmadan ahkam kesmeyelim
0
jack shack
(28.12.08)
msi kesinlikle tavsiye etmem. şu anda karşımda duran msi'ın ekranın kasaya bağlantı yerleri kalitesiz malzeme olduğu için 1.5 sene kullanım sonunda bildiğin koptu (ekranı kitaplara dayayarak kullanıyorum) (düşürme filan sözkonusu değil), 2 defa anakart değişti ve şu an ayrıca ekran kartı değişmesi gerekiyor. dvd writer cd bile okumuyor, webcam bozuk ve aşırı ısınma yapıyor amd işlemcisi.

kaçınmanı öneririm.
0
andy kaufman 2
(28.12.08)
(5)

bu bilgisayar sizce nasıl?

türünün son örneği
http://www.mavibilgisayar.com/ud/10280linkteki laptop sizce nasıl? samsung problemli bir marka mı? teyzemler için almayı düşünüyorum bunu. onlarda bilgisayarı genelde internet için, video izlemek için kullanacaklar. evde bilgisayar olsun istiyorlar o kadar. fiyatını uygun buldular. 1 milyar civarı ö
www.mavibilgisayar.com

linkteki laptop sizce nasıl? samsung problemli bir marka mı? teyzemler için almayı düşünüyorum bunu. onlarda bilgisayarı genelde internet için, video izlemek için kullanacaklar. evde bilgisayar olsun istiyorlar o kadar. fiyatını uygun buldular.
1 milyar civarı önerebileceğiniz iyi bir laptop varsa oda olur.
0
türünün son örneği
(27.12.08)
samsung'u bilmiyorum ama makul gibi geldi ozelliklerine bakarsak.. yalniz cpu core duo veya core2 duo degil, pentium dual core ona dikkatini cekerim.. ekran karti paylasimsizmis, bu guzel.. diger ozellikler de idare eder iste, standart.. ev icin ideal bisi iste.. ama o fiyata daha iyisi bulunur mu bilmiyorum..
0
katafalk
(27.12.08)
yalniz yaninda home "basic" verilmesi dikkatimi cekmedi degil, performans biraz dusuk olabilir buradan yola cikarak.. (duz mantik ile dusundum :p)
0
katafalk
(27.12.08)
2gb ram yazıyor kurtarır biraz diye düşündüm. birde öyle bilgisayarı çok kasacak programlar kullanmayacakları için. ikinci bir seçenek olarakta şu var;
www.mavibilgisayar.com
ama samsung daha iyi bence
0
🌸türünün son örneği
(27.12.08)
Intel Pentium Dual Core olması nedeniyle alınmamalı 1
samsung olması nedeniyle alınmamalı bu da 2. (samsung kaç yıldır laptop piyasasında bilmiyorum ama)

bu fiyatlarda bu özelliklerde baska modeller de bulabilirsiniz. en kötü ihtimalle o paranın üzerine 100 - 200 daha koyup geleceğe yönelik çok daha iyi bir laptop alabilirsiniz.
0
nen var kuzum
(27.12.08)
vista basic verilmesi çok çok iyi olmuş. laptop birazcık şans işi sorunlu çıkıp çıkmaması farklı bi konu. sonuçta cihazlarımızın çoğunda samsung ürünlerini kullanıyoruz.monitör hdd optik sürücü diyince akla gelen markadır samsung önerebileceğim bir bilgisayar
0
enter saltman benim
(27.12.08)
(11)

masaüstünden silinmeyen dosya

flame of feanor
sony ericsson pc suite yükledim. masaüstüne "sony ericsson file manager" isimli bir dosya attı. ne yaptıysam silemedim. geri dönüşüm kutusuna yanaşmıyor. pc suite ayarlarını kurcaladım ama bulamadım. nasıl sileceğim bu zıkkımı?
sony ericsson pc suite yükledim. masaüstüne "sony ericsson file manager" isimli bir dosya attı. ne yaptıysam silemedim. geri dönüşüm kutusuna yanaşmıyor. pc suite ayarlarını kurcaladım ama bulamadım. nasıl sileceğim bu zıkkımı?
0
flame of feanor
(27.12.08)
ctrl+alt+del ile gördüğün görev yöneticisinden nokia ile alakalı görünen işlemleri kapattıktan sonra - dosya o anda kullanımda oldugundan ve bu kullanımı kaldırdıgından dolayı - yüksek ihtimalle silinebilecektir.

eğer silemiyorsan yine de, sony'nin bi bildiği vardır diyip susacasın.

ultimate yöntem: o file manager'i kaldırmak.
0
jesterdvine
(27.12.08)
ctrl+alt+del ile explorer.exe yi sonlandır. Açık olan task manager dan File-New Task(Run) dan cmd yi başlatıp konsoldan dosyayı kaldırmaya çalış.
0
pis kofte
(27.12.08)
@jesterdvine

silmemesi dosya kullanıldığından dolayı değil. mesela sağ tıkladığımda sil ibaresi çıkmıyor. geri dönüşüm kutusuna sürüklediğimde yasak işareti çıkıyor. silmeye korumalı gibi birşey.
0
🌸flame of feanor
(27.12.08)
@pis köfte

"c:\documents and settings\user\desktop" içinde gözükmüyor dosya.
0
🌸flame of feanor
(27.12.08)
@mrtksn

işe yaramadı. ne illet birşeymiş!
0
🌸flame of feanor
(27.12.08)
sony ericsson pc suite'i sil. ya da ayarlarina tekrar bak, vardir buyuk ihtimal. cozum yine de bulamadiysan sana alternatif programi onereyim sony icin: MyPhoneExplorer, ayni islevi daha kucuk kaynak kullanarak daha hizli yapiyor.
0
only
(27.12.08)
silicem artık nefret ettim!
0
🌸flame of feanor
(27.12.08)
saatin yanında program açık kaldıysa exit de kaldır.kaldırılmıssa ona ragmen silinmiyorsa.cd yi tak. program yüklüyse uninstall demesi lazım.o zaman silebilirsin. bir de baslat-calıstır msconfig yaz - baslangıca tıkla orada pcsuite diye seyler varsa o kutucuklardan isaretli olanları kaldır.pc yeniden baslıcak.ama cd ile silmeyi unutma.guvenlik icin orjinal cd muhabbetlerinden kaynaklanabilir.
0
nicktiret
(27.12.08)
en kötü ihtimal sistem geri yükleme acıksa. pc yi o programı yüklemediğin tarihten önceye at.
0
nicktiret
(27.12.08)
www.deletefxpfiles.com silecegine garanti veriyorum.
0
tale yok
(28.12.08)
@tale yok

pc suite i sildim ama yeniden yükleyip deneyeceğim bir ara. içimde kaldı :p
0
🌸flame of feanor
(28.12.08)
(6)

nrg dosyalarını tek bir dvdye yazma

nen var kuzum
elimde mevcut olan bir dvd de üç adet film ( her film iki bölümden oluşmakta, yani 6 adet dosya bulunmakta dvd de ) var ve bunların uzatıları lanet olası nrg. ben bu nrg li dosyaları deamon tools aracılığı ile bilgisayarda açabilmekteyim ancak dvd player doğal olarak bu filmleri göstermiyor bende bü
elimde mevcut olan bir dvd de üç adet film ( her film iki bölümden oluşmakta, yani 6 adet dosya bulunmakta dvd de ) var ve bunların uzatıları lanet olası nrg. ben bu nrg li dosyaları deamon tools aracılığı ile bilgisayarda açabilmekteyim ancak dvd player doğal olarak bu filmleri göstermiyor bende büyük ekranda izlemek istiyorum bu filmleri.
dosyaları tek tek cd ye yazdırdığımda sorun çıkmıyor ve dvd player da rahatlıkla gösteriyor ancak ben filmlerin hepsini tek bir dvdye yazmak istiyorum ama ne yaptıysam ne ettiysem bunu beceremedim maalesefki. hep tek bir nrgli dosyayı yazmama izin veriyor nero ikinci bir dosyayı kabul etmiyor yanına. resmen delirmek üzereyim, son bir çareyi de sorunumu duyurup çözüm aramakta buldum.
duyurularda da konuya ilişkin birkaç başlık var ancak istediğim cevabı bulamadım bir türlü o yuzden yeni bir duyuru eklemek zorunda kaldım.
evet nasıl yazacağım ben bu 6 nrg li dosyayı tek bir dvd ye ? gören duyan bilen varsa yardımını esirgemesin..
0
nen var kuzum
(27.12.08)
o nrg leri nero image drive'la açabilirsin. Sanal disk olarak gösterebilirsin yani. Ondan sonra içeriğini bir klasöre kopyalaman lazım. Bu şekilde elinde 3 adet film klasörü oluşacak. Eğer dosyalar divx ise olduğu gibi dvd ye atabilirsin klasörleriyle beraber. Eğer dvdr sa (video_ts klasörü varsa veya .vob uzantılı birkaç dosya varsa) hepsini tek dvd ye atmak için dvd maker programlardan birini kullanıp menü hazırlaman lazım.
0
neronas
(27.12.08)
içindeki filmler nedir? divx mi *.dat mı?
0
vincenzo
(27.12.08)
.NRG uzantili tüm dosyalari bir klasöre cikartip dvd'ye data olarak yazdirip izleyin.
0
trimpot
(27.12.08)
daemon tools la sırayla dvd lerin içindeki dat dosyalarını bilgisayarın içinde bir klasörün içine al, daha sonra 6 dosyayı bir dvdnin içine yaz. (yukarıda da söylenmiş)
0
vincenzo
(27.12.08)
"isobuster" isimli bir program var. Google ile bulabilirsiniz. Program normalde ücretli, ama doğru dürüst bir işlev kısıtlaması yok bedava kullanıldığında. Onu indirip image dosyalarını onunla açar, içindekileri istediğiniz bir klasöre çıkartır, yazdırabilirsiniz. Böylece sanal disk yazılımları ile uğraşmayabilirsiniz.
0
cashkorkmaz
(27.12.08)
ama dvd playerda yine görmez. cünkü kalıp dosyaları bilgisayar içindir.

siz bütün filmleri tek bir film haline getirmelisiniz video editör ile. menüler koyup filmleri başlıklara ayırabilirsiniz ama müşkil biraz
0
efruz
(27.12.08)
(8)

western digital vs seagate

only
şu iki model arasında kararsız kaldım;WD 3,5" 1 Tb Home Edition E-Sata Firewire Harici Disk:http://www.vatanbilgisayar.com/product_details.aspx?I_ID=30370 Seagate 3,5" 1 Tb Freeagent Xtreme Harici Disk:http://www.vatanbilgisayar.com/product_details.aspx?I_ID=350311)seagate cache olarak 2 katı wd'n
şu iki model arasında kararsız kaldım;

WD 3,5" 1 Tb Home Edition E-Sata Firewire Harici Disk:
www.vatanbilgisayar.com


Seagate 3,5" 1 Tb Freeagent Xtreme Harici Disk:
www.vatanbilgisayar.com

1)seagate cache olarak 2 katı wd'nin. bu çok çok önemli mi?
2)marka-özellikler olarak hangisini tercih ederdiniz?

edit: elinde patlamayan, temiz kullandıkça sorun çıkartmayan harici diski olan varsa yazarsa güzel olur.
0
only
(27.12.08)
iki marka da gayet iyidir. ben seagate'i tamamen nedensiz olarak sevmesem de cache için tercih ederdim. başka bir fark da var gibi görünmüyor zaten fiyat dışında.
0
jangara
(27.12.08)
geçen gün seagate aldık. mac'e uyumlu değilmiş. o yüzden iade edip wd aldık. mac ile haşır neşir oluyorsanız almadan bi' soruşturun derim.
0
uz
(27.12.08)
ben kesinlikle seagate diyorum. sirf marka saplantisi yuzunden yani.
0
osuruklu
(27.12.08)
seagate elimde patlamıştı arşivimle, tavsiye etmem şahsen.
0
yazardimulanben
(27.12.08)
wd elimde patlamıştı arşivimle, tavsiye etmem şahsen.
0
paranormal
(27.12.08)
şiddetle seagate diyebilrim. düşünme bile.

cache tabiki de önemlidir. zaten önemli bir olmasa ürün özelliğine yazılmaz bile. marka olarak wd daha iyi olarak bilinse de seagate i o fiyatıyla görmezden gelmek mümkün değil.
0
nen var kuzum
(27.12.08)
yazı tura at ne alırsan al elinde patlıyacak
0
enter saltman benim
(27.12.08)
geçen bi arkadasa electroworld den 1 tb wd hdd aldık. bu resimdeki değildi ama. 190ytl ye. biraz pahalı sanki burda, oraya da bi bakın derim ben
0
quadropol
(27.12.08)
(4)

Php script problemleri

Daimon
arkadaşlar bir php scripti hostuma kurmak istedim fakat db vs. herseyi ayarladıktan sonra ftp'ye atıp siteye girdiğimde sadece arkaplan rengi görünüyor sitenin olması gereken butonları yazıları vs. hiçbirşey görünmüyor. sizce bunun sorunu nedir ugrasiyorum ama bir cozum yolu bulamadım yardımcı olabi
arkadaşlar bir php scripti hostuma kurmak istedim fakat db vs. herseyi ayarladıktan sonra ftp'ye atıp siteye girdiğimde sadece arkaplan rengi görünüyor sitenin olması gereken butonları yazıları vs. hiçbirşey görünmüyor. sizce bunun sorunu nedir ugrasiyorum ama bir cozum yolu bulamadım yardımcı olabilecek olan arkadaşlarımın desteklerini bekliyorum teşekkürler.
0
Daimon
(27.12.08)
aynı şey başıma geldiğinde sorunu php.ini dosyasındaki register_globals i on yaparak düzeltmiştim. sebebi o mudur emin değilim, konu hakkında pek bilgi sahibi değilim ama söylemek istedim.*
0
gsgsgsgsgsgsgsgs
(27.12.08)
binlerce ton şey olabilir sıkıntı. tam olarak ne yaptığını adım adım yazarsan ve hangi script olduğunuda söylersen bakarız.
0
sifatsiz
(27.12.08)
hostunuz register_global i güvenlik gereği off yapmış olabilir.bunu siz düzeltemezsiniz. host unix sunucuda değilse olabiliyor böyle şeyler. hostunuzla görüşün bence. ek olarak database ayarlarınızda da problem olabilir. tekrar kontrol edin..
0
muhammed eminoglu
(27.12.08)
.htaccess e eklenecek bir kod ile register_globals on olarak tanımlanabilir. Ama tehlikeli. Ne kadar kararlısınız?
0
non descript
(27.12.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.