Giriş
(2)

HTML kod (biraz acil)

calimdor
arkadaşım 12'ye kadar bir şey teslim etmeli ve lütfen ufacık bir yardıma ihtiyacımız var.arkadaşlar html kod ile herhangi bir tasarım önemi olmaksızın 3 sayfalık bir site yapmak gerekiyor. yani bu site 3 sayfalık olacak ve örneğin, 1. sayfada iken 2.sayfaya gönderecek ve 2. sayfada iken 1. ve 3. say
arkadaşım 12'ye kadar bir şey teslim etmeli ve lütfen ufacık bir yardıma ihtiyacımız var.

arkadaşlar html kod ile herhangi bir tasarım önemi olmaksızın 3 sayfalık bir site yapmak gerekiyor. yani bu site 3 sayfalık olacak ve örneğin, 1. sayfada iken 2.sayfaya gönderecek ve 2. sayfada iken 1. ve 3. sayfaya yönelndirecek butonlar olması gerekiyor.

Kısaca tek ihtiyacımız olan sayfa değiştirme butonlarının kodları, tasarım gerçekten çok ama çok önemsiz. bir el atabilirseniz minnettarız.
0
calimdor
(05.01.09)
basit.


sayfa1.html
sayfa2.html
sayfa3.html

olarak 3 tane html sayfası oluşturun.
Basit bir html sayfası için örnek vereyim ben sana.

<html xmlns="www.w3.org">
<head>
<title>Deneme Sayfası</title>
</head>
<body>
<h1>Alkolik imam</h1>
<a href="sayfa1.html">Sayfa1</a><br/>
<a href="sayfa3.html">Sayfa3</a><br/>
<a href="sayfa2.html">Sayfa2</a>

<br>
<hr/>
<center><a href="anilbasaran.org">Alkolik İmam</a>
</body>
</html>

bunu copy paste yaparak bir notepad belgesine yapıştır. Farklı kaydet de. Uzantısını .html olarak kayıtla.


Diğer 3 sayfanın ismini değiştirek uygulaman yeterli.

Copy Paste değil alın teri.(C)
0
alkolik imam
(05.01.09)
cok saol, çok yardımcı oldun gerçekten çok saol.
0
🌸calimdor
(05.01.09)
(5)

live messenger error

murty
msn messengerı her açtığımda bu hata ile karşılaşıyorum. resimdeki hata ile karşılaşan var mı? veya çözümü hakkında fikri olan?not: biraz araştırdım flash player ile ilgili bir sorun gibi çıktı ama flash yüklememe rağmen düzelmedi.
msn messengerı her açtığımda bu hata ile karşılaşıyorum. resimdeki hata ile karşılaşan var mı? veya çözümü hakkında fikri olan?
not: biraz araştırdım flash player ile ilgili bir sorun gibi çıktı ama flash yüklememe rağmen düzelmedi.
0
murty
(05.01.09)
Microsoft'un şöyle bir makalesi var. Explorer komut dizi hatalarında çözüm yolunu anlatıyor.

Internet Explorer'da komut dizisi hata ayıklamasını ve bildirimleri kapatma
Komut dizisi hata ayıklaması ve bildirimler varsayılan olarak kapatılır. Açılmışlarsa, yeniden kapatmak için aşağıdaki adımları izleyin.
1. Başlat düğmesi Başlat düğmesinin resmive ardından Internet Explorer'ı tıklatarak Internet Explorer'ı açın.
2. Araçlar düğmesini ve ardından Internet Seçenekleri'ni tıklatın.
3. Gelişmiş sekmesini tıklatın, Kod hata ayıklamasını devre dışı bırak (Internet Explorer) ve Kod hata ayıklamasını devre dışı bırak (Diğer) onay kutularını işaretleyin.
4. Her komut dizisi hatası için bir bildirim göster onay kutusunu temizleyin ve ardından Tamam'ı tıklatın.
0
abtash
(05.01.09)
@abtash
zaten o şekilde.
0
🌸murty
(05.01.09)
aynı sorun bende de var ve malesef abtash'ın çözümü işe yaramıyor. eğer pcden kaynaklı olsa aynı pcden açtığımız başka hesapta hata verirdi ama sadece benim hesabımda böyle bir sorun söz konusu o yüzden bilgisayar ayarlarıyla ilgili olduğunu sanmıyorum.

çözüm olarak ise;
msn messenger >araçlar >seçenekler >genel'e geldiğimizde ''messenger'da oturum açtığımda windows live bugün'ü görüntüle'' seçeneğinin yanında bulunan tiki kaldırdım.
0
insantaklidiyapanmaymun
(05.01.09)
aynı sorun bende de var. ben 64 bit'ten kaynaklanıyor diye düşünmüştüm o nedenle pek üstünde durmadım.
ama sizde de aynı hata varsa sanırım başka bir yerden kaynaklanıyor.
0
hadi ben yatiyorum
(05.01.09)
tam olarak emin olmamakla birlikte sanırım o olay reklamdan dolayı oluyor ve sizin bilgisayar msn bugündeki reklamları engellediği için böyle oluyor.
0
abtash
(05.01.09)
(4)

limewire

madrigal
arkadaşlar , kuzenimin limewiresinde sol alt köşede bulunan bağlantı çubukları dolmuyor,silip tekrar yükledik,olmadı java yükleyin dedi olmadı nedir sorun ,yardım eli uzatacak duyuru sakinlerine şimdiden teşekkürler.
arkadaşlar , kuzenimin limewiresinde sol alt köşede bulunan bağlantı çubukları dolmuyor,silip tekrar yükledik,olmadı java yükleyin dedi olmadı nedir sorun ,yardım eli uzatacak duyuru sakinlerine şimdiden teşekkürler.
0
madrigal
(05.01.09)
muhtemelen firewall falan engelliyor onu arastirsin bi
0
ismo
(05.01.09)
Limewire java ile çalışan bir programdır. O yüzden Java Runtime Environment (jre) yüklü olduğundan emin olun.

Ama benim tavsiyem Limewire yerine tamamen bedava ve açık kaynak kodlu olan, Limewire'a çok benzeyen, yine java kullanarak çalışan Frostwire kullanmanız.
www.frostwire.com

Bi de Ares Galaxy var. O da açık kaynak kodlu güzel bir program. Sanırım başka bir network kullanıyor.
aresgalaxy.sourceforge.net
0
edge_nabby
(05.01.09)
ismo'nun dediği çok mantıklı. Limewire açılıyorsa java'da bi problem yoktur zaten. Ama ben hala Frostwire ve Ares Galaxy'yi tavsiye ediyorum.
0
edge_nabby
(05.01.09)
daha önce birçok kez karşılaştım,çözümü şudur;
c:\document and settins\madrigal\application data içindeki limewire klasörünü silin. Daha sonra limewireı çalıştırdığınızda ilk defa kurmuş gibi ayar sihirbazı gelecek eski ayarlarınızı yapın ve limewire bağlanacaktır.
0
edip
(05.01.09)
(2)

[Web] Başka Siteden Metin Almak

fadetoreality
Kendi sunucumda 'echo "ekşi";' diye bir Php betiği olsun. Sunucu tarafına müdahale edemediğim bir sayfaya o "ekşi"yi yazmak istiyorum.<embed src="eksi.php"> gibi bir şey, ama biçimleyebileceğim şekilde, sadece o metin olsun istiyorum. Ne önerirsiniz?
Kendi sunucumda 'echo "ekşi";' diye bir Php betiği olsun. Sunucu tarafına müdahale edemediğim bir sayfaya o "ekşi"yi yazmak istiyorum.

<embed src="eksi.php"> gibi bir şey, ama biçimleyebileceğim şekilde, sadece o metin olsun istiyorum. Ne önerirsiniz?
0
fadetoreality
(05.01.09)
<embed src="eksi.php?metin=hobarey">
?
0
yuxel
(05.01.09)
embed yaptiginisayfa uzerinde javascript ile her turlu oynayabilirsin (class'lari degistirmek, style'leri acip kapamak).

veya embed yapmak yerine fopen('www.hedehodo.com') seklinde sayfayi okursun, kendi betiginde parse edersin, icinde yazani istedigin formatta bastirirsin. Ama her sayfa yuklendiginde, senin sunucundan diger sunucuya bir trafik olacak bu durumda.

bilmem dogru anlamis miyim?
0
armish
(05.01.09)
(6)

IPhone için ofis yazılımı var mı?

loststone
var mı MS Office / Open Office'te hazırladığımız dosyaları görebileceğimiz bi uygulama?bi de bildiğiniz şahane uygulamalardan bi buket istesem?
var mı MS Office / Open Office'te hazırladığımız dosyaları görebileceğimiz bi uygulama?

bi de bildiğiniz şahane uygulamalardan bi buket istesem?
0
loststone
(05.01.09)
airsharing le aktarın, her şeyi okuyor mübarek..
0
erostrada
(05.01.09)
peki ofis dosyaları/belgeleri üretebiliyor mudur?
0
🌸loststone
(05.01.09)
yok sadece bilgisayardan aktarınca onları okuyabiliyor..
üreten bilmiyorum..
0
erostrada
(05.01.09)
discover diye bir program var. her türlü dosyayı iphone veya ipod touch'a aktarıp görüntüleyebilmenizi sağlıyor, ofis dosyaları dahil. iTunes üzerinden bedava olarak indirip kurabilirsiniz.
0
cumingsoon
(05.01.09)
maillerden gelen excel ve doc dosyalarını falan okuyabiliyorsun zaten.
office dosyası yaratan bir uygulama biraz da ihtiyacım olmadığı için görmedim. ama onu da yaparlar ya da yapmışlardır belli mi olur.
0
ozdek
(05.01.09)
bu durumda en sağlamı google docs kullanmak olacak gibi.

herkese teşekkür:)
0
🌸loststone
(05.01.09)
(8)

Sifreli windows kullanici dosyalarina erisim? (çözüldü)

late viper
Bilgisayarin kendi diskinde windows kurulu, arkadasin windows kurulu diskini de taktim(slave), normal acildi. Arkadasin diskindeki dosyalari goruyor ama acmiyor, erisim engellendi diyor. Windows kullanicisinin sifreli olmasi yuzunden diye dusunuyorum, sifreyi biliyoruz, ancak sifre falan sormuyor ka
Bilgisayarin kendi diskinde windows kurulu, arkadasin windows kurulu diskini de taktim(slave), normal acildi. Arkadasin diskindeki dosyalari goruyor ama acmiyor, erisim engellendi diyor. Windows kullanicisinin sifreli olmasi yuzunden diye dusunuyorum, sifreyi biliyoruz, ancak sifre falan sormuyor kafadan erisim engellendi diyor. Backtrack ile belki acarim dedim ama acmak istedigimiz klasoru gostermedi bile, dosyalar arkadasa lazim, Nasil acabiliriz o klasorleri?

Not: Turkce karakter olmamasinin sebebi backtracktir, belki backtrakli bir cozum cikar diye kapatmadim...
0
late viper
(05.01.09)
xp'yi yeniden yükler gibi yapıp kurtardan girdiğinde şifreyi gir diyor sana, ancak onunla uğraşmana gerek yok. xp şifre kırıcı programlar var, google'da arat ve indir, cd'ye yaz bilgisayarını onunla aç, cd otomatik devreye girecek, kırmak istediğin kullanıcı adını seç ve işlem tamam. onun dışında linux altında şifreli windows kullanıcılarına ulaşman mümkün.

www.ubuntu.com
şuradan indirebilirsin ubuntu.
0
abtash
(05.01.09)
bilgisayar benim windows ile acilmakta, kurtarmayi ya da kirmayi denesem benimkine bir sey olmaz degil mi?(benimki sifreli degil)
backtrack de linux o neden gostermedi?
0
🌸late viper
(05.01.09)
kullanıcı encryption yapmıştır dosyalarına , mümkünatı yokki açasın , eğer domain üzerindeki bir bilgisayar ise ancak domain administrator veya kullanıcı login olacakki dosyalar diğer pc ler üzerinde görülebilsin , ? dosyalar yeşil renkte görünüyorsa encryption açık demektir. sahip olan kullanıcı encryption'a kaldırmalı
0
hakanguzen
(05.01.09)
active password changer ile boot cd olusturarak, sistem uzerinde kayitli sifreleri kolayca silebilirsiniz. böylelikle o dosyalara kolayca erisebilirsiniz diye tahmin etmekteyim.

*sifresini resetleyeceginiz hdd'yi master olarak takmaniz daha iyi olur.
0
trimpot
(05.01.09)
sorun daha büyük galiba, diski master takınca windows düzgün kapatılmadı falan filan, güvenli mod, olağan başlasın seçmeli ekranı geliyor ancak ne seçersem seçeyim, bilgisayar yeniden başlıyor. Zaten arkadaştan alma nedeni buydu aynısını onda da yapıyordu. Bende deneyelim dedik, olmadı. slave bağlayınca da klasörleri gösterse de açmıyor, nasıl olacak anlamadım. Bir de bilgisayarım penceresinde sürücüler c, d, e diye yazılıdır ve hepsinin yazı rengi siyahtır ya bu diskin adı mavi şekilde yazılı. Neden olur bu?
0
🌸late viper
(05.01.09)
çözümler yukarıda yazılı, sana sadece uygulamak kalıyor, bir adet ubuntu cd'si indir, linux altında şifreli windows dosyalarına ulaşman mümkün oradan halledebilirsin. ayrıca active password changer'i indirip cd'ye yazdırıp yeniden başlattığında şifreyi kaldırman mümkün, bu işlemler senin mevcut işletim sistemini etkilemez.
0
abtash
(05.01.09)
hiren's
ultimate boot cd
bir tane de adını hatırlamadığım bir cd var.
zaten sözlükte bir birlerinin başlıkları altında bkz'ları var.
bunları internetten indirip cd'ye yazıyoruz ve bilgisayarı bunlardan biriyle açıyoruz. hepsi her zaman işe yarayamayabilir ancak ben en son defasında hiren's ile çözdüm problemi.
bu cd'ler ile boot ettikten sonra iki çözüm yolu denenebilir. ya cd'lerin açılış menülerinde (genelde ilk sırada bulunan) dosya yöneticilerinden biriyle dosyaları kopyalarsınız. tabii şifre konusu böylelikle çözülmeyebilir.
ya da arkadaşının diskindeki windows'un admin şifresini sıfırlarsın/değiştirirsin ve daha sonrasında o diskteki windows ile bilgisayarı açıp o dosyalara erişim izni elde edersin. kesin çözüm.
0
co2s2
(05.01.09)
Yanıtlayan herkese teşekkürler, 600 küsür mb ubuntu indirme derdinden kurtaran hiren's bootcd ise ayrı teşekkürü hak ediyor.
Nasıl çözüldüğünü de yazayım; hiren's bootcd 9.7 indirdim, cd'ye yaktım, sorunlu diski master bağladım, cd'den boot ettim, bootcd menüsüne girdim bir "off çektim" zira bir sürü program var ve hangisi derdime derman bilmiyordum. Çıktım ve sormak için buraya döndüm ancak duyuru da cortladığından sap gibi kaldım("Sunucudan kaynaklanan bir hatadan dolayi eksi duyuru su anda hizmet verememektedir." diyordu). Tekrar bootcd ile açtım "madem mini xp seçeneğine bir bakayım" dedim. Hoop sabit diski gören bir xp açıldı, bütün klasörleri de açıyordu. Gerekli dosyaları yedekledim, çıktım. Arkadaşın hayır duasını aldım, aynısını ben de size ettim...
0
🌸late viper
(05.01.09)
(3)

Exe calistiran Linux?

late viper
1- isbu soruyu `backtrack` live cd ile actigim bilgisayarin windows kurulu sabitdiskindeki opera(exe) uzerinden soruyorum... Soru da bu zaten; distro ozelligi midir? catir catir tum exeleri calistirmakta, nasil oluyor bu? 2- Cd'den calismasina ragmen daha performansli olmasina hastayim ama `backtrac
1- isbu soruyu backtrack live cd ile actigim bilgisayarin windows kurulu sabitdiskindeki opera(exe) uzerinden soruyorum... Soru da bu zaten; distro ozelligi midir? catir catir tum exeleri calistirmakta, nasil oluyor bu?

2- Cd'den calismasina ragmen daha performansli olmasina hastayim ama backtrack'in olayi baska oldugundan ve sorudan da anlasildigi uzere Turkce olmayisindan, temelli kullanmam mumkun degil... Ancak ne zamandir Pardus aklimda, onun da Live Cd'sini denemis ve begenmisligim var(cdyi bulamadim backtrack ile actim). Pardus'ta da boyle exe acma olayi var mi? Yanilmiyorsam Pardus'ta wine var, ama yabancisi oldugumdan gorsem tanimam. Simdi bu sorunun da cikis noktasi olan exeleri catir catir acma marifetinin altinda wine mi var? Ben emulator gibi ayri bir arayuz icinden aciyordur diye dusunmustum hep, boyle bodoslama acinca burada sorma istegi dogdu.

Not: Finaller sonrasi Pardus kurulumu uzerine sorularimla donecegim...
0
late viper
(05.01.09)
evet, wine'dır o. çat diye açıyo wine. ubuntu'da da açıyo. ama bütün programları ve oyunları çalıştıramaz ya da bazı programlar tam verimli çalışmayabilir.
0
edge_nabby
(05.01.09)
evet wine tıklayarak açar birçok şeyi.programların bi çoğunu açar ama oyunlarda biraz zorlanır.hangi dağıtım olduğu fark etmez hepsinin depolarında olur.bir linux kuracak olursan wine ye çok takılma derim çünkü wine hala geliştiriliyor ve windowsdaki performansı alamassın boşuna linuxden soğumuş olursun.misal operanın linux versiyonu var direk onu kurarsın yada mevcut alternatiflerini kullanırsın.zaten photoshop flash felan gibi belli başlı programlar hariç ya linux versiyonları var yada alternatifleri yani wineyi fazla kafana takma
0
genc irisi
(05.01.09)
Eyvallah...
Wine'a güvenip linux kurmayacağım zaten. Wine'ı duymadan önce de linux kurmayı aklıma koymuştum ama gerekli altyapı ve uygun koşullarım yoktu. Bu sorunun amacı başkaydı. Ayrıca uygun ortamın oluşmasıyla yakında kurma işene girişeceğimden arada ondan da söz ettim, teşekkürler...
0
🌸late viper
(05.01.09)
(1)

Vista kaydı?

Wishborn
Vista kullandıgım bir laptop um var, bu alette start bar kaydı, bilgisayara reset atınca düzeliyor bir süre sonra tekrar kayıyor, butün icon lar birbirine giriyor, bi sekmeye basınca digeri acılıyor filan...görüntüler kayıyor yani aslında icon orda oluyor...Nasıl çözerim?
Vista kullandıgım bir laptop um var, bu alette start bar kaydı, bilgisayara reset atınca düzeliyor bir süre sonra tekrar kayıyor, butün icon lar birbirine giriyor, bi sekmeye basınca digeri acılıyor filan...görüntüler kayıyor yani aslında icon orda oluyor...

Nasıl çözerim?
0
Wishborn
(05.01.09)
ekran karti driver'ini guncelle.
0
compumaster
(05.01.09)
(2)

Eskişehir'de Bilgisayarcı Aranıyor!

yellow brick road
Aylardan beri hiç bir şey anlamayan bir bilgisayarcıya gidip geliyorum sırf bilgisayarımı onlardan aldığım için. Şimdi bilgisayarımı emanet edebileceğim, `Eskişehir`'de gerçekten bilgisayardan anlayan ve bilgisayar işi yapan bir yer arıyorum. Yapılacak iş ise alt tarafı doğru düzgün çalışan bir işle
Aylardan beri hiç bir şey anlamayan bir bilgisayarcıya gidip geliyorum sırf bilgisayarımı onlardan aldığım için. Şimdi bilgisayarımı emanet edebileceğim, Eskişehir'de gerçekten bilgisayardan anlayan ve bilgisayar işi yapan bir yer arıyorum. Yapılacak iş ise alt tarafı doğru düzgün çalışan bir işletim sistemi kurulması. Düzgün sonuç almam halinde daha fazla müşteri bağlama sözü verebilirim.

Bilen, yapan, gören, duyan varsa lütfen söyleyin. Adres ve telefon bilgileri için mail adresimi veririm.


Önemli Not: Bir süre üstte durabilir mi? Hiç değilse 24 saat. Önceki duyurularıma bakarsanız ne kadar zor durumda olduğumu birazcık anlayabilirsiniz. Delirmek üzereyim.
0
yellow brick road
(04.01.09)
istediğin şeyler çok az olduğundan uzakten destek yoluyla halledilebilir, tek sorun elinde işletim sistemi var mı, eğer onu temin edebilirsen sana uzakten ücretsiz destek olabilirim:)
(işletim sistemin yoksa onu da gönderebilirim)
lisanslı:p
0
abtash
(04.01.09)
sana iki yer önerebilirim birincisi kızılcıklı da mudo outletın yanında adının biem olması lazım sahıbı cok ıyı ve cozumcu biri ikincisi ise işçi bulma kurumunun karşısındaki gold bilgisayar
0
kuvakvakvak
(05.01.09)
(3)

Arabanin sol tekerindeki ses

artikbenimdebirvolvomvar
belki bilen vardir umuduyla soruyorum..direksiyonu biraz döndürdükten sonra gaza asilinca sol tekerden sanki kocaman bi demir parçasına bişey çarpıyomuş gibi geliyor..ister sağa kırayım ister sola kırayım direksiyonu araba harekete geçtiği anda takur tukut sesler çıkıyor direksiyonu düzeltince kesil
belki bilen vardir umuduyla soruyorum..direksiyonu biraz döndürdükten sonra gaza asilinca sol tekerden sanki kocaman bi demir parçasına bişey çarpıyomuş gibi geliyor..ister sağa kırayım ister sola kırayım direksiyonu araba harekete geçtiği anda takur tukut sesler çıkıyor direksiyonu düzeltince kesiliyor..düz yolda ses yok,küçük çukur giriyorum ses yok.genel olarak dışardan baktım ama bi sorun görünmüyo hani yuvadan çıkma felan.ne olabilir sizce ? fikirleriniz bekliyorum.
0
artikbenimdebirvolvomvar
(04.01.09)
bence burada fikir sorana kadar tamirciye gitmiş olman gerekir.

bilye kırılmıştır. salıncak kırılmıştır. o kırılmıştır. bu kırılmıştır.

şakaya gelmez, beklemeye de gelmez bence.
0
co2s2
(04.01.09)
co2s2 nin dediği gibi, ön takımla alakalı her hangi birşey olabilir. rot olur, rot kolu olur, aks tan kaynaklı olur. derhal önce bi rot balans çıya gidip hasar tespiti yaptırmanı ve ardından uygun bir tamirciye gitmeni tavsiye ederim. ön takım arızaları üzerine gittikçe daha büyük hasarlara neden olurlar, aman dikkat... :)
0
hevipeyra
(04.01.09)
bugun pazar olduğu için açık yer bulamadım...sürekli gittiğim yerde kapalıydı o yüzden merakımı biraz olsun gidermek için burdan da bi sorayım dedim..teşekkürler nacizane fikirleriniz için..saolun yarın ilk iş götürücem:)
0
🌸artikbenimdebirvolvomvar
(04.01.09)
(2)

zshare kullanımı

p shadow
yok şuna tıklayacaksın bunu yapacaksın değil, o kadarını çözebliyorum ama indirince böyle boş bi rar dosyası indiriyor hangi dosyayı denersem deneyeyim..ie kullanıyorum+orbit kullanıyorumya görüyorum başkaları indirmiş, veya güvenilir linkler falan.. yani linklerde sorun yok.. sorun bende..save targ
yok şuna tıklayacaksın bunu yapacaksın değil, o kadarını çözebliyorum ama indirince böyle boş bi rar dosyası indiriyor hangi dosyayı denersem deneyeyim..

ie kullanıyorum
+orbit kullanıyorum

ya görüyorum başkaları indirmiş, veya güvenilir linkler falan.. yani linklerde sorun yok.. sorun bende..
save target as falan da yaptım, ie ile de indirmeyi denedim nafile..
0
p shadow
(04.01.09)
orbit kullanmadan bir dene. ayrıca bazen yükleyen kişi bozuk dosya yüklemiş olabiliyor.
0
kimlanbu
(04.01.09)
Senin problemin şu: (git: 53150)

Çözümü yok, sorun zshare'de.
0
edge_nabby
(04.01.09)
(4)

wireless kart sorunu

ben de bir gun yazar olurum belki
sevgili ekşiduyuru hardware uzmanları.3 hafta önce bilgisayarıma su kaçmıştı. işte açıp kurutup falan bir yoluna soktum, bilgisayar çalışıyor şimdi. fakat bu 3 haftalık süre zarfında bilgisayarı sadece evde kullandım ve wireless internet kullanmadım hiç. geçen gün tekrar okulda wireless kullanmak ge
sevgili ekşiduyuru hardware uzmanları.

3 hafta önce bilgisayarıma su kaçmıştı. işte açıp kurutup falan bir yoluna soktum, bilgisayar çalışıyor şimdi. fakat bu 3 haftalık süre zarfında bilgisayarı sadece evde kullandım ve wireless internet kullanmadım hiç. geçen gün tekrar okulda wireless kullanmak gerekti ve bilgisayarın wireless kartının çalışmadığını farkettim. Kartın adı "Dell Kablosuz 1370 WLAN Mini-PCI kartı" olarak geçiyor aygıt yöneticisinde ve böyle sarı bir ünlem işaretiyle beraber görünüyor. Hardware i kaldır yükle yaptım ama yine çalışmadı. "bir de kartı çıkarıp takın, belki çalışır" gibi bişi dedi.

sorular:
1- bu wireless kart bilgisayarın neresindedir. anakart üzerinde entegre falan değildir umarım.
2- başka bir çözüm öneren var mı?
3- bu PCMI girişine sokulan wireless adaptörleri ne kadardır fiyat olarak. performansı nasıldır onların. Ondan mı alsam?

kestane kebap, acele cevap.

edit: kartın durumu gösteren çepçürü de ekledim
0
ben de bir gun yazar olurum belki
(04.01.09)
1- eger pcmci'da takili olan bir kart yoksa, wireless anakarta entegredir tabiki.

2- driveri yüklemekle sen gerekeni yapmissin anlasilan. olmadi yeni versiyonu varsa indirip tekrar deneyebilirsiniz.

3- www.hepsiburada.com
0
trimpot
(04.01.09)
1- bilgisayarı ters çevirdiğinde wireless-wifi yazan bir yer göreceksin orası. yazmasa bile deneme yanılma ile bulabilirsin çok fazla uğraştırmaz.
2- başka çözüm, 3. soruna yönlendiriyor veya aynı wireless karttan bir tane alıp takma, ama ana kartın o bölümü zarar görmüş olabilieceğinden riskli. yani paran çöpe gider teknik serviste yaptırmazsan, teknik serviste yaparsan da paran teknik servise gider:)
3- usb wireless veya notebook wireless adaptör alabilrsin fiyatları 50 dolar civarlarında.
0
abtash
(04.01.09)
1-geç sen onu
2-usb adaptör al
3-gold bilgisayarda falan indirimde onlar bross marka bişeyi yanlış hatırlamıyorsam 28 ytl($ olabilir) gördüm aities falan isstersen onlar biraz daha pahalı)
sanırım sorunun yazılımsal birşey. çünkü aygıt yöneticisi donanımsal hataları pek görmez.
0
enter saltman benim
(04.01.09)
reklam gibi olacak ama teknosa'dan Inca Usb Wireless adaptör aldım. 41 YTL. iki saattir bir sorun çıkarmadı. fena değil yani.
Aynı yerde Airties adaptör de 63 ytl idi yanlış hatırlamıyorsam.
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
0
🌸ben de bir gun yazar olurum belki
(04.01.09)
(5)

işlemci değiştirme

ayiadam
ya benim eski mi eski, leş mi leş toshiba satellite a100 bir dizüstü bilgisayarım var. geçen gaza geldim ram ekledim. topladı kendini biraz. bunu görünce biraz daha gaza geldim. işlemciyi değiştirebilirmiyim_? merak ettiğim konu bu. değiştirebilirsem alacağım herhangi bir işlemciyi anakart kabul ede
ya benim eski mi eski, leş mi leş toshiba satellite a100 bir dizüstü bilgisayarım var. geçen gaza geldim ram ekledim. topladı kendini biraz. bunu görünce biraz daha gaza geldim. işlemciyi değiştirebilirmiyim_? merak ettiğim konu bu. değiştirebilirsem alacağım herhangi bir işlemciyi anakart kabul eder mi_? ayrıca ekran kartım ati radeon xpress 200m. onboard'dur kendisi. bunu herhangi bir şekilde devre dışı bırakma ve yerine yeni bir onboard olmayan ekran kartı takmam mümkün mü_?
0
ayiadam
(04.01.09)
yamulmuyorsam notebooklarda anakart ve işlemci ayrılmaz bir ikili. o yüzden işlemci veya diğer parçalara (ekran kartı) müdahale edemezsin. ama sabit diski değişme şansın var.
0
ntfs
(04.01.09)
değiştirebilirsin ancak modeline göre bazen bir kapak bazen komple dizüstünü dağıtman gerekebilir. sanırım o modele uyan üst işlemci de piyasada kalmamıştır.
0
phonex
(04.01.09)
işlemcinin ne olduğuna bakar, genellikle lehimli olmuyor ama üst model işlemciyi bulmak da çok zor oluyor. gittigidiyor, ebay gibi yerlerden bir şeyler bulunabilir.
0
pusula
(04.01.09)
işlemci değiştirirsin ama notebooklarda ram ve hdd dışında herşey el yakıyor pek tavsiye etmem. alacağın işlemci de %99 ikinci el olacak bunu da belirteyim. onboard ana karta harici bir şekilde ekran kartı eklemek istiyorsan usb'den bağlanan ekran kartları görmüştüm ama acaip uç tabi, bence o a 100'e bir çöp bile alma bundan sonra ölü yatırım olur.
0
abtash
(04.01.09)
@abtash sen de haklısın da gönül isterki prince of persia'nin yenisini oynayabilecek hale getireyim şu mereti.
0
🌸ayiadam
(04.01.09)
(3)

bir G/Ç aygıt hatası nedeniyle işlem yürütülemedi

hevipeyra
selamlar. gece gece notebook ta bi film izliyim dedim ama makina dvd yi okumadı. bilgisayarım dan dvd player ı açmaya çalışınca yukarıdaki hatayı veriyor. google da baktım, ide kanalı ayarlarını değiştirdim windows sayfasına bakarak ama gene olmadı. bi el atıverin yahu...edit: bu dvd-r ya da dvd+r o
selamlar. gece gece notebook ta bi film izliyim dedim ama makina dvd yi okumadı. bilgisayarım dan dvd player ı açmaya çalışınca yukarıdaki hatayı veriyor. google da baktım, ide kanalı ayarlarını değiştirdim windows sayfasına bakarak ama gene olmadı. bi el atıverin yahu...

edit: bu dvd-r ya da dvd+r olayıyla bi ilgisi olabilir mi? çünkü dvd+r olan başka bi dvd yi okudu...
0
hevipeyra
(04.01.09)
bazi dvd okuyucular ya da yazicilar en basit tabirle cd/dvd secer. en sık yapan philips'tir. kimisi -r sevmez, kimisi +r. degisik markalar ve -r / +r ler ile deneyerek bi fikir edinebilirsin sanirim.
0
polifonik osuruk
(04.01.09)
şu an yapılabilecek bişey yok mu yani? 2 yıldır bu notebook la film izliyorum, hiç ayırt etmeden hepsini okumuştu dvd lerin. acaba şansa hepsi +r mıydı ki?
0
🌸hevipeyra
(04.01.09)
ahahahah! forumlarda benzer sorunları okudum ve dvd player ı açıp bir iki kere üfledim. parmağımla lensi falan sildim hoyratça ve düzeldi. bu bilgisayar işi acaip hakkaten demek ki.
0
🌸hevipeyra
(04.01.09)
(2)

yerel disk d ulaşım sorunu - acil destek

tekyolkemalizm
arkada$lar biliyorum burası bir forum değil fakat aklıma gelen yegane yer burası oldu.sorunum şu;yerel disk C ve yerel disk D olmak üzere ikiye bölünmüş tek diski var. bazı sorunlardan ötürü yerel disk C ye format attım. öte yandan format öncesi yerel disk d deki tüm dosya ve klasörlerimi yine yerel
arkada$lar biliyorum burası bir forum değil fakat aklıma gelen yegane yer burası oldu.

sorunum şu;
yerel disk C ve yerel disk D olmak üzere ikiye bölünmüş tek diski var. bazı sorunlardan ötürü yerel disk C ye format attım. öte yandan format öncesi yerel disk d deki tüm dosya ve klasörlerimi yine yerel disk d içinde "silme" adlı bir klasor yaratarak içine koydum. format bittikten hemen sonra yerel disk D ye bı ugradım fakat "silme" adlı klasörün adı "silme.exe" olmus ve klasore giremiyorum :( sonundaki .exe yi sildiğim zaman bu adda klasor vardır falan dıyor ama baska gozuken bırseyde yok ...

normalde 50 gb resim ve videolarım olması gerekıyordu ve bu "silme.exe"176 kb olarak gözüküyor. ama yerel disk D ye baktıgım zaman 50 gb olarak gozkuyor.

kısacası dosyalarıma ulasamıyorum ve format atmadan duzeltmem gerekli yardımlarınız için şimdiden t$k
0
tekyolkemalizm
(03.01.09)
basit bi virüs yemişsin klasör falan silme, içindekiler gizli hale gelmiş.
amvo.exe şeklinde arat google'de indirip çalıştır temizleyecektir. bi de autoron virüs silici diye tarat yine birçok sonuç çıkacaktır.

dosyalarına ulaşmak için adres çubuğuna yolunu yazarak girebilirsin
d:\silme
şeklinde, veya biliyorsan diğer klasörlere de girebilirsin
C:\silme\resimlerim
halledemezsin mailini yaz yardımcı olmaya çalışırım.
0
abtash
(04.01.09)
www.bleepingcomputer.com
ve kill amvo isimli programlar ile halledebilirsin.
sozluk.sourtimes.org
0
edip
(04.01.09)
(4)

pdf to jpeg

eren
Elimdeki pdf dosyasının sayfalarını jpeg resimlerinden oluşan 1 adet pdf dosyasına çevirmek istiyorum?Adobe Prof. var nasıl yaparım?(Batch Sequences'ı denedim ama bütün sayfaları tek tek jpeg olarak save etti)
Elimdeki pdf dosyasının sayfalarını jpeg resimlerinden oluşan 1 adet pdf dosyasına çevirmek istiyorum?

Adobe Prof. var nasıl yaparım?

(Batch Sequences'ı denedim ama bütün sayfaları tek tek jpeg olarak save etti)
0
eren
(03.01.09)
converter lar var.. google layınca görürsün zaten.

ilk çıkan link bu hatta; pdf-to-jpg.info
0
dambil
(03.01.09)
"File>Create PDF>Merge Files into a Single PDF" olmalı.

Yada "Create" seçeneği Tasks Toolbar ın üzerindede vardır. Oradanda "Merge Files into a Single PDF" seçeneğini seçerek işleminizi yapabilirsiniz.

Kolay gelsin.
0
iustitia omnibus
(04.01.09)
anladığım kadarıyla yapılabilecek ama zor birşey istiyorsun. sanırım elinde yazılardan oluşan bir text pdf'ini imaj haline getirmek istiyorsun. bunun için bir converter varmıdır bilmiyorum ama manuel olarak jpg export edip daha sonra bu jpg'leri -elinde adobe acrobat professional olduğunu düşünerek- create pdf/from multiple files diyerek yapabilirsin diye düşünüyorum. denemedim fakat olur gibi sanki...
0
urubitinga
(04.01.09)
paperless printer'a bir bakabilirsiniz.. tek sayfa olarak yapar mı ben de bilmiyorum ama bakmak lazım...
0
co2s2
(04.01.09)
(4)

garanti yardımı

halogen
arkadaşlar 5 kere servise gitmiş 5.sinden henüz dönmemiş nurtopu gibi bir hp pavilion sahibiyim, takdirinizdirki bu bilgisayar b teknik servisteki arkadaşların yanında bolbol vakit geçirdi sorum şudur, bu bilgisayarın servisteki arkadaşlarla birlikte geçirdiği vakit garanti süresine eklenir mi yoksa
arkadaşlar 5 kere servise gitmiş 5.sinden henüz dönmemiş nurtopu gibi bir hp pavilion sahibiyim, takdirinizdirki bu bilgisayar b teknik servisteki arkadaşların yanında bolbol vakit geçirdi sorum şudur, bu bilgisayarın servisteki arkadaşlarla birlikte geçirdiği vakit garanti süresine eklenir mi yoksa 2 sene bittiği gibi garanti de bitmiş mi olur?
0
halogen
(03.01.09)
Serviste geçen süre garanti'nin süresine eklenir. Parça değişimi olursa yeni takılan parçanın 2 yıl garantisi olur (bundan çok fazla emin değilim). Aynı parçanın 3 defa arızalanması parçanıın yenisi ile değişmesini, değişik arızaların 5 (di sanırsam) den fazla (ki sizin durumunuz) nüksetmesi ürün değiştirilemesinin gerektirir..
0
susebili
(03.01.09)
Serviste geçen süre garanti süresine eklenmez.
bir cihazın bir yıl içerisinde aynı arızadan 3 farklı arızalardan 4 kere servise gitmesi değişim sebebidir.
0
gns
(03.01.09)
süreye eklenir mi bilmiyorum ama eğer bu garantiye gidişler aynı sebepten dolayı oldu ise sen yeni bir ürünü hak etmişsin veya hak etmek üzeresin. garanti belgeni iyi incele, aynı arızadan dolayı 4, farklı arızalardan dolayı 6 defa teknik servise giderse ürünün yenisini vermekle yükümlü firma. öyle bir şey vardı ben garanti belgesini okuduğumda.(kvk nokia telefon) ha benim başıma geldi yenisini alabildim mi, hayır uğraş babam uğraş gibi bir durum var, lanet olsun dedim bıraktım aynı telefon şimdi taş gibi çalışıyor garanti bitti kendine geldi:=
0
abtash
(03.01.09)
hp nin farklı bir politakası varsa bilemem ama serviste geçen süre garantiye kesinlikle eklenmez. toshibaların öyle. ama normalde bu kadar fazla tamire gitmiş bi laptop çoktan değişmiş olmalı idi. özellikle hp bu konularda biraz daha hassas diye duymuştum. bence çağrı merkezlerini arayıp carlayın. muhtemelen yenisini vereceklerdir size en kısa zamanda.
0
wish i could fly
(04.01.09)
(4)

windows live messenger 9 kullananlara...

enter saltman benim
msn plusı yüklediğinizde kişi listenizdeki isimler renkli oluyor mu?8.5e nasıl geri döneriz
msn plusı yüklediğinizde kişi listenizdeki isimler renkli oluyor mu?
8.5e nasıl geri döneriz
0
enter saltman benim
(03.01.09)
zaten o renkler msn plus ve msn discoveryi için görülebilir, normal halde (c////) filan gibi görülür.
program ekle kaldırdan msn live 9 u kaldırıp msn.com sitesinden tekrar indrirseniz 8.5 inecektir.
0
edip
(03.01.09)
sorunumda o renkler zaten. plus yüklediğim halde c=19vb. tarzı şeyler görünüyor
0
🌸enter saltman benim
(03.01.09)
8.5 yüklenmesine izin vermiyor bildigim kadariyla.
illa ki 9'a güncelle beni diyor.
0
trimpot
(03.01.09)
son msn plus 9u desteklemiyor. betasını destekliyordu ama stabil versiyonunu desteklemiyor ne yazık ki
0
sijwocaq
(04.01.09)
(6)

HDMI kablosu derken?

neronas
3 tane hdmi kablosuna ihtiyacim var. 17€, 30€, 50€ seklinde seyrediyor fiyatlari. Uzunluk haricinde farki nedir bunlarin? Alirken neye dikkat etmem lazim? Pahalisi iyidir deyip bodoslama para bayilmak da istemiyorum. Hatta kabloyu alacagim siteyi de yazayim tam olsun. http://www.redcoon.at/index.php
3 tane hdmi kablosuna ihtiyacim var. 17€, 30€, 50€ seklinde seyrediyor fiyatlari. Uzunluk haricinde farki nedir bunlarin? Alirken neye dikkat etmem lazim? Pahalisi iyidir deyip bodoslama para bayilmak da istemiyorum.
Hatta kabloyu alacagim siteyi de yazayim tam olsun.

www.redcoon.at

Ekran basinda bekliyorum canlar. Sagolun simdiden
0
neronas
(03.01.09)
ya uzunluk dışında kablonun ömrü il ilettiği görüntü kalitesi fark eder. 17€ olan görüntü iletirken ekranda ince çizgiler tozluluk vb. olabilir. 30 € veya olanda böyle bir ihtimal daha azdır
0
enter saltman benim
(03.01.09)
HDMI 1.0 1.1 1.2 1.3 olarak 4 çeşidi var.
bir BlueRay oyantıcıyı full HD lcd ve trueHD audio reciever a bağlıyacaksan HDMI 1.3 kablon olması lazım.Konektör uçları altın kaplama olursa daha kaliteli ses ve görüntü elde edersin.
Bunların hepsi ayrıca fiyata yansır
0
gns
(03.01.09)
benim okuduğum bir yazıda fiyatların aldatmaca olduğu, hdmi veri transferini dijital yaptığından olayın 0 ve 1'lerden ibaret olduğu, o yüzden hiçbir fark etmediği belirtiliyordu.
0
desdinova
(04.01.09)
hdmi ile ilgili yaygın bir yanlış bilinen nokta o altın kaplamanın hiç bir fark yaratmaması. zira aktarılan data dijital. analog değil.

altın kaplama sadece ilerde pas tutmaz. (tuzlu suda filan kullanırsanız diye dedim)
0
darknum
(04.01.09)
Evet aynı şeyleri ben de okudum, veriler 1lerden 0lardan oluşur dijitaldir hepsi aynıdır diye. Başka bir(kaç) yerde de kablonun kalitesinin iletilen verinin hızı ve kalitesini etkilediğini okudum. HDMI da yüksek oranda veri aktarımı olduğundan kayıpsız veri önemliymiş, kalitesiz kabloda gecikmeler olurmuş ekranda bozuk pikseller belirirmiş falan diyordu. Monster marka kabloların veri aktarım hızı ve frekansı yazıyor üzerlerinde. Ama sadece monsterda böyle. Diğerleri hdmi 1.3 gold plated bilgisiyle 10€ dan 100€ a kadar satılıyor. Standardı nedir bilemiyorum, o yüzden seçim yapamıyorum. monster ben 5birim/saniye veri iletirim deyip 100€ ya kablo satarken 20-30 € luk kablonun kaç birim veri ilettiğini bilemiyorum. İşin standardını bilmiyorum açıkcası. öff. montla sıçıp geleyim iki dakika ben.
0
🌸neronas
(04.01.09)
ebay'de 99 pence'e satilan kablolar var (99 pence = 1 sterlinin 1 penny asagisi) onlardan tavsiye ederim. ben aldim, tabi dvi2hdmi yerine dvi2dvi yollamislar yanlislikla. kullaniyorum sorunsuz. dvi'da calisiyosa hdmi'da calismamasi icin sebep goremedim.
0
disq
(04.01.09)
(1)

bir photoshop sorusu daha

etna
iki resim var yanda.photoshopta bu kulenin yanındaki parlaklığı nasıl yapabilirim?ayrıca arabanın kenarındaki gölgeyi nasıl yapabilirim?çok çok sağolun
iki resim var yanda.
photoshopta bu kulenin yanındaki parlaklığı nasıl yapabilirim?
ayrıca arabanın kenarındaki gölgeyi nasıl yapabilirim?

çok çok sağolun
0
etna
(03.01.09)
objeyi seçip, layer kısmının sol altında "fx" gözüken gözüken yere, yani Blending Options'a girerseniz orda bu ve bunun gibi özellikleri ayarlayabilirsiniz kolayca.
0
exexex
(03.01.09)
(4)

iki soru tek insan :P

enter saltman benim
-wikipedyaya öye olmak istiyorum. ufak tefek düzeltmeler yapacağım çok uğraştırırlar mı?(örn:istiklal marşı'nı yazmak)-feyrikeyşın nasıl yazılır?tam kelime anlamı nedir? bi tanıdık gidip-gelme anlamında kullanmıştı.
-wikipedyaya öye olmak istiyorum. ufak tefek düzeltmeler yapacağım çok uğraştırırlar mı?(örn:istiklal marşı'nı yazmak)
-feyrikeyşın nasıl yazılır?tam kelime anlamı nedir? bi tanıdık gidip-gelme anlamında kullanmıştı.
0
enter saltman benim
(03.01.09)
Üye olabilirsiniz ve istediğiniz düzeltmeyi yapabilirsiniz. Hatta gidin olun durmanız kabahat.

Bilemedim o kelimeyi.
0
ozdek
(03.01.09)
kelime ingilizce mi? nereye gidip gelme?

fornication olabilir

ya da obur dunyaya gidip gelme reincarnation.
0
ermanen
(03.01.09)
düzeltmeleri üye olmadan da yapabilirsin. edit e bas, düzenle.

tabi bazı başlıklar yoğun vandalism sebebiyle üye olmayanlara kapalı oluyor.
0
kurukafa
(03.01.09)
faeriecation sanırım o şekilde okunuyor ama böyle bir kelime yok. sadece faerie peri demek. perileştirmek olabilir mesela. kelimenin geçtiği cümle var mı?
0
jamesjersey
(03.01.09)
(3)

google'da örneğ* benzeri arama komutu var mı?

oldu görüşürüz
yanlış sordum, şöyle: diyelim ben "seni özlüyorum"/"seni özledim"/"seni özlerim" vb bütün sonuçlara ulaşmak istiyorum. "seni özl*" aratamıyorum tabii, peki bir şey yapabiliyor muyum?`seni özledim özlüyorum özlerim` aratırsam bu sefer alakasız "özlerim" sonuçlarını da bana veriyor çünkü, ben "bitişik
yanlış sordum, şöyle: diyelim ben "seni özlüyorum"/"seni özledim"/"seni özlerim" vb bütün sonuçlara ulaşmak istiyorum.

"seni özl*"

aratamıyorum tabii, peki bir şey yapabiliyor muyum?

seni özledim özlüyorum özlerim aratırsam bu sefer alakasız "özlerim" sonuçlarını da bana veriyor çünkü, ben "bitişik istiyorum"?

edit: "seni özledim" "seni özlüyorum" "seni özlerim" aratırsam da illa aynı sayfada geçenleri.
0
oldu görüşürüz
(03.01.09)
tırnak içinde yazabilirsin.
mesela
"seni özl" gibi.
0
etna
(03.01.09)
www.google.com.tr

"burada aynen girildiği gibi"ye yazarsan
0
edip
(03.01.09)
teşekkürler, yalnız galiba işaretlediğim cevaplar dışındaki yöntemlerden tam verim alamıyoruz çünkü o zaman da "senı özl devamı >> " şeklinde kısaltılmış sonuçları buluyor. en iyisi biraz uğraştırsa da kutuya tüm seçenekleri OR ile yazmak olsa gerek.
0
🌸oldu görüşürüz
(03.01.09)
(8)

.srt uzantılı bir dosyayı hangi programla açabilirim?

gulden kale
Dvd'nin içinde alt yazı dosyası olduğu halde çalışmıyor. Dosya srt uzantılı, hangi programı yüklersem filmle birlikte açabilirim?Ek: Bs player alt yazı dosyasını açtı.
Dvd'nin içinde alt yazı dosyası olduğu halde çalışmıyor. Dosya srt uzantılı, hangi programı yüklersem filmle birlikte açabilirim?

Ek: Bs player alt yazı dosyasını açtı.
0
gulden kale
(03.01.09)
srt lerde dikkat etmen gereken divx ile aynı isimde olmalı iki dosyada. onun dışında ps player k lite media player otomatik olarak görür ve çeker srt dosyasını.
0
wish i could fly
(03.01.09)
İsimleri kontrol ettim, aynı. Windows bu dosyayı açamıyor uyarısı veriyor tıkladığımda, videonun içine de taşıyamıyorum.
0
🌸gulden kale
(03.01.09)
(bkz: gom player)
0
gurselk
(03.01.09)
videoyla birlikte açman için oynatıcı destekliyorsa içerisinden altyazı sekmesinden seçebilirsin, ör: bsplayer, gomplayer,.vb.

sadece .srt dosyasını açmayı düşünüyorsan birlikte aç deyip notepad ile birlikte de açabilirsin.
0
chiquillo
(03.01.09)
[film.avi]=>film adı
[film.srt]=>altyazı adı

olmalı

eger k-lite mega codec pack i default ayarlarıyla yuklerseniz ve windows media player ile açmayı denerseniz gostermesi gerekir altyazıyı.
BS player ile açarsanız tutup videonun içine atacaksınız.
Media Player Classic ile açıyorsanız yine tutup videonun içine atacaksınız. Cannot render ... diyorsa O tuşuyla seçeneklere girip Playback -> Output
tan VMR9 (renderless) veya VMR7(renderless) seçin. Kapatıp açın. tekrar içine atın. olması lazım.
0
alpha05
(03.01.09)
(bkz: gom player)
(bkz: vlc player)
0
xenophobe
(03.01.09)
gom player
0
enter saltman benim
(03.01.09)
fenasi kerim
(04.01.09)
(7)

sql ve tarih arama ikilisi

gaza gelen
öncelikle (git: 52953)ben bu projeme bi de ek olarak tarih seçme fonksiyonu ekliyim dedim güzel bir takvim uygulaması da buldum,tarihi seçip ekrana yazdırıyorum ama ben bu tarihi db deki datetime ile bir türlü karşılaştıramıyorum,sql kodum şu şekilde $sql="select * from oabs_flights where dept = '"
öncelikle (git: 52953)
ben bu projeme bi de ek olarak tarih seçme fonksiyonu ekliyim dedim güzel bir takvim uygulaması da buldum,tarihi seçip ekrana yazdırıyorum ama ben bu tarihi db deki datetime ile bir türlü karşılaştıramıyorum,sql kodum şu şekilde

$sql="select * from oabs_flights where dept = '".$_GET['kalkis']."' And dest like '".$_GET['varis']."' and datetime like '".$_GET[date]"'";

ama galiba bunun araması farklı şekilde oluyor saati girmeden günlere göre bulmasını istiyorum ben uçuşları; datetime da tarih ve saat var,ben bunun benzerini bul diyemez miyim,
ayrıca ek bilgi:türü timestamp öznitelik olarak on update currenttimestamp var.

bunu da yardımlarınızla halledersem çok şık olacak gerçekten.
0
gaza gelen
(03.01.09)
nooneatall
(03.01.09)
bir de ipucu, bir kolonda YYYYMMDD seklinde number bir tarih tutmak, guzel bir seydir..
0
nooneatall
(03.01.09)
datetime ın yanına bir tane daha mı kolon ekliyim yani,çünkü seferler için saati de tutmak zorundayım
0
🌸gaza gelen
(03.01.09)
evet, ben oyle oneririm.. function'larla da halledebilirsin varolan kolon uzerinden, ama indexleme ve diger bazi seyler icin, numerik bir date iyi bir cozumdur. bunun gibi karsilastirmalarda da (az da olsa) bir performans avantaji vardir.
0
nooneatall
(03.01.09)
YYYYMMDD de olabilir ama bence int olarak da tutabilirsin.
mktime() ile secilen tarihi unix time'a cevirip(istedigin birimleri. yil ay gun saat ve dakika mesela. istersen saniyeyi de katarsin i$in icine) veritabaninda ona gore arama yaparsin.

like yerine misal

WHERE '".$_GET[date]."' = $time_limit
WHERE '".$_GET[date]."' > $time_limit
WHERE '".$_GET[date]."' < $time_limit

$eklinde sorgular yazabilirsin. $time_limit'in de misal querystring'den aldigin tarihten 1gun oncesi ve tarihin 1gun sonrasi olur.

$time_limit = $_GET['date'] +(ya da -) 86400; gibi. (alinan tarihe 1gun ekler/cikarir)

umarim anlatabilmi$imdir.
0
sourlemonade
(03.01.09)
@assert h
hocam valla anladım demek istediğini de timestamp li kayıtın kodunu yazdım çalıştırabildim şöyle ki.

$sql="select * from oabs_flights where DATE_FORMAT(datetime, '%Y-%m-%d') = '".$_GET[date]."'";

bunla seçilen tarihteki uçuşları alıyorum ama velakin bu seferde kalkış varış çalışmıyor :D

$sql="select * from oabs_flights where dept = '".$_GET['kalkis']."' And dest like '".$_GET['varis']."' and DATE_FORMAT(datetime, '%Y-%m-%d') = '".$_GET[date]."'";

bu kod çalışmıyor işte,kalkış varışı list/menü ile yolluyorum ama gitmiyor mudur nedir?
beynim sulandı zaten
hatam nedir sence hocam
0
🌸gaza gelen
(04.01.09)
AND ile ekledigin son ko$ulda sikinti var gibi duruyor.

and DATE_FORMAT(datetime, '%Y-%m-%d') = '".$_GET[date]."'";

e peki bu $_GET[date] degeri veritabaninda neye kar$ilik gelmeli? bu yok.
0
sourlemonade
(04.01.09)
(5)

zshare

fenasi kerim
zshare den bişey indirebilen var mıistediğim dosya: http://www.zshare.net/download/5326801b8d809c/ öylesine denediğim başka linkler çalışmadı hep ilk sayfaya geri dönmekte
zshare den bişey indirebilen var mı

istediğim dosya: www.zshare.net öylesine denediğim başka linkler çalışmadı hep ilk sayfaya geri dönmekte
0
fenasi kerim
(03.01.09)
ben simdi firefox 2 ile denedim, adblock plus eklentisi var tabi, soyle bir uyari verdi:

You Are Using Ad Block Plus or some other advert blocking software!
zSHARE relies on advertising for revenue!.
Please add zSHARE to your ad blocking whitelist or disable ad blocking when you visit zSHARE

yani diyor ki tarayicinizin reklam engelleyici $eyini kapatip tekrar deneyin.. belki bundandir
0
paradoxical
(03.01.09)
@paradoxical
aynı hatayı bana da verdi. adblock plus'ı pasifleştirdim. ama sorun o değil. fenasi kerim'in dediği gibi indirme linkine basınca başa dönüyor. şimdi ie6'da deniyorum, aynı durum yine. opera kurup onda denicem bi de şimdi.
0
edge_nabby
(03.01.09)
opera'da da aynı durum. zshare'de bi bokluk var.
0
edge_nabby
(03.01.09)
hacı bu ne ya sinir oldum, habire başa dönüyor.
0
madrigal
(03.01.09)
desenize bi rapidshare alternatifi daha yalan oldu
0
🌸fenasi kerim
(03.01.09)
(2)

Otomatik kenarlik cizgisi - Ms Word 2007

entrapmen
Yazdigim 60 sayfadan fazla seyde aralari --- (enter) ile kenarliklarla ayiriyordum. Bugun birkac yerde silmeye kalktigimda silemedigimi gordum. Her yere dagildilar. Sayfa sonlari, baslari, kici basi.Ozellikle konusma cizgilerinde cok feci durumdalar. - denemeseklinde gozukmesi gereken sey;-------
Yazdigim 60 sayfadan fazla seyde aralari --- (enter) ile kenarliklarla ayiriyordum. Bugun birkac yerde silmeye kalktigimda silemedigimi gordum. Her yere dagildilar. Sayfa sonlari, baslari, kici basi.

Ozellikle konusma cizgilerinde cok feci durumdalar.

- deneme

seklinde gozukmesi gereken sey;

----------------
- deneme
----------------

olarak gorunuyor. Siliyorum gidiyor gibi oluyor tekrar - deneme (enter) yaptigim anda ortaya cikiyorlar. Otomatik kenarlik cizgisi olusturmayi falan kapadim normal yerlerde --- (enter) yaptigimda cikmiyorlar ama nedense silmeye calistikca eskiden koyduklarimi mitoz bolunmeyle hala cogaliyorlar. Delirmek uzereyim. Kes yapistir ile yeni bir word dosyasina tasiyayim dedim. Kenarliklar haric kes yapiyorum ama yeni yapistirdigim yerde de cikiyorlar.

Turkce office'in tum guncellemeleri yapilmis durumda. Cildirmadan evvel bir fikri olan var mi?
0
entrapmen
(03.01.09)
word dosyası olarak bir örnek gönderebilirsen onun üzerinde daha kolay yardımcı olunabilir. rapidshare yazının sorunlu küçün bir bölümünü yükleyebilirsin. ben pek anlamadım anlatmak istediğinizi, belki benden kaynaklanıyordur ama öyle.
0
insantaklidiyapanmaymun
(03.01.09)
tum metni sectikten sonra "giris > kenarlik" kismindan kenarlik yok diyerek cozdum.

Su an konusma cizgisi koydugumda veya rakam koydugumda bir sorun cikmiyor. anladigim kadariyla otomatik duzeltme bir sekilde - 1) gibi seylerin alt ustune kenarlik cizmeye ayarlanmisti. su an yapmiyor.

tesekkur ederim, mesaj atanlara ve cevap yazan arkadasa.
0
🌸entrapmen
(03.01.09)
(2)

orijinal gibber yazılı mı edinim?

oldu görüşürüz
cracksel şeyler yasaktır da bu crack sayılmaz sanırım, içime doğdu bir kaç dosyanın adını değiştirdim. canım sıkılıyor. çok yalnızım:( yine de uygun değilse moderatör arkadaşlar, bir zahmet.office şeysi için OGACheckControl.dll isimli dosyayının adını OGACheckControl.BAK yapıp ardından içime doğan O
cracksel şeyler yasaktır da bu crack sayılmaz sanırım, içime doğdu bir kaç dosyanın adını değiştirdim. canım sıkılıyor. çok yalnızım:( yine de uygun değilse moderatör arkadaşlar, bir zahmet.

office şeysi için OGACheckControl.dll isimli dosyayının adını OGACheckControl.BAK yapıp ardından içime doğan OGACheckControl.dll adlı dosyayı ...\windows\system32 dizinime kopyaladım. hayat çok güzel oldu, turuncu turuncu.

1)içime doğup da OGACheckControl.BAK yaptığım dosyayı mokrosoft doğrolomasından sonra siliyim mi kalsın mı? soru bu. bir taneymiş boşuna 1) dedim ya neyse öptüm çok.
0
oldu görüşürüz
(03.01.09)
dll'in ismini bak yaptiysan ve sistemin hala calisiyorsa bak dosyasini sistem yukleyemeyecegi icin (dll olmali) demekki bak dosyasini silebilirsin, evet.
0
compumaster
(03.01.09)
dosyayı sildim silmesine de doğroloma hallolmamış gerçi, yıldız yine çıkıyor saatimin kenarında. nasip. ne olacak bakalım.
0
🌸oldu görüşürüz
(03.01.09)
(1)

emule'de linkleme

Zaphod
emulede bulduğum bir klasörü linkleyip arkadaşa yollamak istiyorum ve onunda bu linke bastığında direkt olarak emule bağlanıp dosyayı indirmesini istiyorum. çok mu şey istiyorum ?
emulede bulduğum bir klasörü linkleyip arkadaşa yollamak istiyorum ve onunda bu linke bastığında direkt olarak emule bağlanıp dosyayı indirmesini istiyorum. çok mu şey istiyorum ?
0
Zaphod
(02.01.09)
indirmeye başladığın dosyaya sağ tıklayıp ed2k linlerine tıklıyorsun. açılan pencerede uzun bir satır göreceksin ed2k://|file|Sleepy%20Hollow%20-%20Chd.mkv|4687760066|3B854193638093777AD5334922697990|/ gibi. bunu gönder arkadaşına, o da kopyalayıp emule'de indirilenlerin olduğu pencereye sağ tıklayıp yapıştırsın, tamam olması lazım.
0
ashh
(03.01.09)
(1)

e-con modem sorunu

masterkoc
e-con MC8000UE-S!C modemim var çoğu zaman internet bağlantım kopuyor. son zamanlarda çok sık oluyor . araştırdım e-con modem firmware yükleniyormuş .ama bunun net adresi bile yok yani firm ware bulamıyorum . ama başka markalrın firmware lerini yükleyenler oluyor diyorlar ama firm ware nasıl yükleni
e-con MC8000UE-S!C modemim var çoğu zaman internet bağlantım kopuyor. son zamanlarda çok sık oluyor . araştırdım e-con modem firmware yükleniyormuş .

ama bunun net adresi bile yok yani firm ware bulamıyorum . ama başka markalrın firmware lerini yükleyenler oluyor diyorlar ama firm ware nasıl yüklenir yada nerden bulabilirim ?

bilgisi olanlardan rica ediyorum teşekkürler.
0
masterkoc
(02.01.09)
e-con modem firmware güncelleme adresi yok mu arkadaşlar ?
0
🌸masterkoc
(03.01.09)
(2)

Gereksiz video aranıyor!

bahtsiz deve ve kutup ayisi
`Edius` programı indirdim ancak üzerinde çalışmak için uygun formatlı avi video bulamıyorum. Kurgu programlarına uyumlu bir ham veya ham olmayan avi görüntüsü olanlar herhangi bir paylaşım sitesinden paylaşırsa minnettar oliciğim..
Edius programı indirdim ancak üzerinde çalışmak için uygun formatlı avi video bulamıyorum. Kurgu programlarına uyumlu bir ham veya ham olmayan avi görüntüsü olanlar herhangi bir paylaşım sitesinden paylaşırsa minnettar oliciğim..
0
bahtsiz deve ve kutup ayisi
(02.01.09)
after effects için ama
aftereffects.forumotion.com

google da "footage" diye ararsan bulabilirsin.
0
edip
(03.01.09)
teşekkürler.. denemekten zarar gelmez.
0
🌸bahtsiz deve ve kutup ayisi
(03.01.09)
(5)

iett sefer saatleri parser'ı

co2s2
iett'nin web sayfasını otobüs sefer saatlerini öğrenmek için kullananlarınız varsa sitenin yamukluklarından dolayı böyle bir şeyin çok zor olduğunu görmüşlerdir. hele hele bu sayfaya mobil bir cihazdan bakmaya kalkarsanız vay halinize.iett'nin wap sayfası ise hayatımda gördüğüm en kullanışsız wap s
iett'nin web sayfasını otobüs sefer saatlerini öğrenmek için kullananlarınız varsa sitenin yamukluklarından dolayı böyle bir şeyin çok zor olduğunu görmüşlerdir. hele hele bu sayfaya mobil bir cihazdan bakmaya kalkarsanız vay halinize.

iett'nin wap sayfası ise hayatımda gördüğüm en kullanışsız wap sayfası olduğu için, ne yazık ki kullanılmıyor.

neyse

aramızda iett'nin web sayfalarına göz atıp bir şekilde bir parser yazacak bir arkadaşımız var mı? çok zor olmasa gerek. benim kod bilgim ne yazık ki o kadar değil.

mesela ilk giriş sayfasında otobüslerin listesi olsun:

numara - kalkış yeri(a) - varış yeri(b)

gibisinden

onlara tıkladığımızda da

h.içi a'dan kalkış
h.içi b'den kalkış
c.tesi a'dan kalkış
c.tesi b'den kalkış
pazar a'dan kalkış
pazar b'den kalkış

gibisinden linklerin olduğu bir sayfa gelir. bu linkler de doğrudan saatleri gösterir.

bilen biri için zaman alıcı bir şey olmasa gerek.

yapabildiğim kadarıyla yardım etmeye de hazırım. en azından işin amelelik kısımlarını hallederim.
0
co2s2
(02.01.09)
peki iett gibi anında güncelleyecek misiniz? cidden çok başarılı bir sistem, o orer tablosu.. ben sık sık kullanıyorum.. henüz bir yamuğunu görmedim.. bir tek şey işte, duraktan geçiş saatlerini tutturamayabiliyorlar çünkü henüz bütün araçlara gprs vericisi takmadılar..

edit: söylediklerim web için geçerli.. bi de, weble ilgili bi sorun size, abi, harita versiyonu kötü.. uyum sorunları var tarayıcılarla.. ben klasik html olan orer'i kullanıyoum. opera ile.
0
vital
(02.01.09)
iett'ye mail atın yapsınlar.
0
desdinova
(02.01.09)
wap'ı bilmem ama ibb mobil'den çok güzel bakılıyor aklınızda olsun.
0
darknum
(03.01.09)
ben bi ara yapiym diyodum sonra onun yerine paragaranti'den doviz parseri yazdim grafik cikardim. bekleyince geliyo zaten otobus. (oha)
0
disq
(03.01.09)
oldukça kullanışlı bir wap sitesi var iett'nin. problemsiz bir şekilde kullanabiliyorum.
0
sutlu nescafe
(03.01.09)
(1)

sözlük via telefon

yurdum insani
sözlüğe girmek için opera mini kullanıyorum ama bazen başıma küçük çaplı belalar açabiliyor.şimdiden "kendi kendine" istatistiğine 2 entry yazdırdım. garantiye almak için "kenarda dursun" yapıyorum ama bugün "durmasın" seçeneğini tıkladığım halde bir entry çok başke bir yere sıçıldı afedersiniz.sözl
sözlüğe girmek için opera mini kullanıyorum ama bazen başıma küçük çaplı belalar açabiliyor.şimdiden "kendi kendine" istatistiğine 2 entry yazdırdım. garantiye almak için "kenarda dursun" yapıyorum ama bugün "durmasın" seçeneğini tıkladığım halde bir entry çok başke bir yere sıçıldı afedersiniz.

sözlüğü düzgün bir şekilde kullanabileceğim mini/mobile web browser'lar hakkında tavsiyeniz var mıdır?





kendine dipte yer bulan not: telefon modelim (bkz: sony ericsson k790i )
0
yurdum insani
(02.01.09)
Ayni dertten muzdaribim, bir cozum bulursaniz paylasirmisiniz? pDA bile almaya niyetleniyorum sirf bunu cozebilmek icin. bende nokia 7610 kullaniyorum..
0
oligomer
(02.01.09)
(1)

Site tarif şablonu? :)

ilkdefa
Merhabalar,Bir dersin ödevi için bir web sayfası yapıyorum. Bunu en iyi şekilde nasıl sunabilirim? Bunun için geliştirilmiş bir gösterim şekli var mı? Var olan sayfalar; sayfaların barındırdığı elemanlar, fonksiyonlar; sayfalar arası ilişkiler; sayfalar ve database tableları arası ilişkiler gibi uns
Merhabalar,

Bir dersin ödevi için bir web sayfası yapıyorum. Bunu en iyi şekilde nasıl sunabilirim? Bunun için geliştirilmiş bir gösterim şekli var mı?

Var olan sayfalar; sayfaların barındırdığı elemanlar, fonksiyonlar; sayfalar arası ilişkiler; sayfalar ve database tableları arası ilişkiler gibi unsurları barındırmalı ve insan baktı mı anlasın neler döndüğünü.
0
ilkdefa
(02.01.09)
UML'ler screenshotlar vesaire ile donatılabilir. sunumu opera show ile yapmak da ayrı bir artistik olabilir :)
0
yuxel
(02.01.09)
(3)

Video kameralarda, konsollarda PAL ve NTSC farkı

justhink
PAL ve NTSC'nin ne olduğunu biliyoruz. Ancak video kameralarda da neden böyle bir ayrım var anlayabilmiş değilim. Zira çektiğimiz videoyu gene herhangi bir editleme programında pişirdikten sonra istediğimiz gibi servis etmiyor muyuz? Ayrıca oyun konsollarındaki bu ayrımı da anlamıyorum. Biri 30fps d
PAL ve NTSC'nin ne olduğunu biliyoruz. Ancak video kameralarda da neden böyle bir ayrım var anlayabilmiş değilim. Zira çektiğimiz videoyu gene herhangi bir editleme programında pişirdikten sonra istediğimiz gibi servis etmiyor muyuz? Ayrıca oyun konsollarındaki bu ayrımı da anlamıyorum. Biri 30fps diğeri 25 fps olan bu sistemlerde NTSC bir oyun konsolunda oyun oynayan kişi frame farkından dolayı daha mı hızlı oynamaktadır oyunu? Bugün üretilen her televizyon NTSC'yi de PAL'ı da destekliyor. Ben işin içinden çıkamadım düşünmeyi bıraktım o yüzden bu farkın göze ve kullanıma yansıyan farkları nelerdir bilenler açıklayabilirlerse sevinirim.

Bu soruyu sormanın asıl sebebi yurtdışından NTSC kamera alırsam herhangi bir dezavantajımın olup olmadığı. Bunu da yanıtlayabilen varsa sevinirim.
0
justhink
(02.01.09)
ntsc square pixel 720x540 cozunurluge sahipken pal 768x576 cozunurluge sahiptir.
senin elindeki ntsc footage'i pal bir sistemde gorebilmen icin 3:2 pulldown denilen bir islemden gecirmen gerek. dogal olarak framerate farki yuzunden bu islem frame'ler arasinda interpolasyon yapicak. dogal olarak ta kalite(artifact) dusecek. eger cevirmezsen'de pal sistemde siyah beyaz ve flickr ederken goreceksin videoyu. boyle bir ayrim dunya yayin standartlari yuzunden var. amerika kanada japonya vs vs ntsc kullanirken avrupa pal kullaniyor. tabi dijital olarak kullanip tv ile isin olmayacaksa alip cevirirsin post produksyondan gecirirsin internete koyarsin yutuba upload edersin bir sorun olmaz.
0
chrome
(02.01.09)
konsollardaki bölüme yorum getirmek istiyorum biraz. aslında hdmi'dan sonra bu ayrım kalktı. eğer scart'tan kullanmıyorsan konsolunu pal-ntsc ayrımı yaşamıyorsun. scarttan kullandığında ise ntsc olanların hızlandığı gibi birşeye rastlamadım ben. şöyle birşey var mesela wining eleven herzaman pes'den hızlı olmuştur. ama bu frame'den kaynaklanmıyor. tamamen japonların aksiyona dayalı oyun sevmesinden ve oyunu hızlandırmasından kaynaklanıyor. onun harici hiçbir oyunda hız farkı yaşamadım. sanal ortamdaki farklara gelirsek oyunların çalışma sorunu tamamen kalktı sayılır. bir tek wii'de bildiğim kadarıyla pal-ntsc ayrımı var (ki kolayca kaldırılabilcek bir şey) ama x-box ve ps3'te artık herşey region free. ama hala bazı sinir oyun yapımcıları bu farkı videosal (şimdi uydurdum bu kelimeyi) anlamda olmasa bile sanal ortamda sürekli karşımıza koyuyorlar. örneğin konami. metal gear online'da ntsc ve pal serverları ayırıyor. 1. ve 2. bölgeler 3. bölge ile oynayamıyor. bu biraz sanki siyasi bir olay gibi geliyor bana çünkü bu ayrımı kaldırmak artık çok basit. özellikle japonlar yapıyor bunu.
0
raistlin713
(02.01.09)
fps'nin farkı -benim bildiğim kadarıyla- tv'nin kendisinden kaynaklanıyor. yani siz tv'ye 30 fps görüntü gönderseniz bile tv'de 25 fps oynayacaktır ve hız farkı kesinlikle olmayacaktır.
0
co2s2
(02.01.09)
(2)

Hdmi/optik ses

neronas
Hdmi kablo tek başına sesi kaliteli bir şekilde iletmeye yeter mi? dts, dolby digital vs sinyallerini rahatlıkla alabilir miyim yoksa hdmi'ın yanında ses için bir de optik kablo mu bağlamalıyım?
Hdmi kablo tek başına sesi kaliteli bir şekilde iletmeye yeter mi? dts, dolby digital vs sinyallerini rahatlıkla alabilir miyim yoksa hdmi'ın yanında ses için bir de optik kablo mu bağlamalıyım?
0
neronas
(02.01.09)
wiki'den:
"HDMI supports up to 8 channels of audio at sample sizes of 16-bit, 20-bit, and 24-bit with sample rates of 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz, and 192 kHz. HDMI also supports any IEC61937-compliant compressed audio stream such as Dolby Digital and DTS and up to 8 channels of one-bit DSD audio, which is used on Super Audio CDs, at rates up to 4x that of Super Audio CD. With version 1.3, HDMI supports lossless compressed audio streams Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio."

meali: "hdmi her şeye kadirdir."
yeterki kablolarınız ve ses siteminiz kaliteli (girişimsiz) olsun.
0
507
(02.01.09)
hdmi surround eğer iyi ses çıkışı veren bir tv varsa (mesela pionerr) çok iyidir. ama asla ve asla optik ses performansı ile karşılaştırılamaz. tavsiyem eğer varsa imkanınız optik ile ses almanız...
0
raistlin713
(02.01.09)
(1)

d smart

disease
d smart uydu alıcım var. bildiğim kadarıyla türksat 3a kullanıyor, yani uydum türksat 3a'ya ayarlı, fakat türksat 3a'dan yayın yapan bazı radyolar ve kanalları d-smarta kayıtlı olmadıkları için dinleyemiyor ve izleyemiyorum.Çok karmaşık bir işlem yapmadan mevcut uydu ve reciever'ım ile bu yayınlara
d smart uydu alıcım var. bildiğim kadarıyla türksat 3a kullanıyor, yani uydum türksat 3a'ya ayarlı, fakat türksat 3a'dan yayın yapan bazı radyolar ve kanalları d-smarta kayıtlı olmadıkları için dinleyemiyor ve izleyemiyorum.
Çok karmaşık bir işlem yapmadan mevcut uydu ve reciever'ım ile bu yayınlara ulaşabilir miyim?
o yayınlar ve d-smart kanalları arasında dönüşüm yapsam da olur...
0
disease
(01.01.09)
menülerinde kanal ekle diye bir seçenek var. oraya radyonun frekansını gireceksiniz, bu sayede dinleyebilirsiniz.
0
tom riddle
(02.01.09)
(2)

creative prodikeys sound bank

paradoxical
simdi ben bu konuya fransiz kaldim biraz.elimde bir cretive prodikeys var, en ucuzundan. iyi guzel alet lakin ozellikle vurmalilarda (davuldu filan) istedigim tonlari elde edemiyorum. buna yeni ses $eyleri nasil yuklenir, nereden edinilir nedir ne degildir? komsunun ufak cocuuuna annatir gibi annati
simdi ben bu konuya fransiz kaldim biraz.
elimde bir cretive prodikeys var, en ucuzundan. iyi guzel alet lakin ozellikle vurmalilarda (davuldu filan) istedigim tonlari elde edemiyorum. buna yeni ses $eyleri nasil yuklenir, nereden edinilir nedir ne degildir? komsunun ufak cocuuuna annatir gibi annatirsaniz cok mutlu olurum..
0
paradoxical
(01.01.09)
şimdi öncelikle olayın profesyonel müzik stüdyolarındaki gibi sample yüklenmesiyle çözülebileceğini, çocuğa anlatılır gibi anlatılsa bile yapımı edimi hayli meşakatli olacağını belirtmem gerek...
öncelikle ses kartı çok önemli.piyasadaki en kaliteli creative bile işe yarayacağını sanmam. bir profesyonel ses kartına girmelisin ki en güzel adres müzisyenlerin neredeyse taptığı www.compel.com.tr çeşitli fiyat aralıklarında ses kartları mevcut.
sonra samplelar internetten ücretsiz olabileceği gibi müzisyen eşten dosttan da kopylanabilinir.
mevzu, ses dvdlerini kopyalayıp, cubase veya türevi yine profesyonel audio sequenser programlarıyla sample yüklenip, klavyeden girilen midilerin bilgisayar tarafından o samplelarla çaldırılması olayı...
zor iştir.öğrenmesi zaman alır.ama amatör de olsa müzik yapıcam ben diyorsan da birşekilde başlaman lazım derim ben...
0
jeanluc
(02.01.09)
hmm bu kadar zor oldugunu tahmin etmemistim. tesekkur ederim en azindan yapan eden birileri varsa deneyecegim bir sekilde (=
0
🌸paradoxical
(02.01.09)
(3)

audacity

tabudeviren
şekilde gördüğünüz durumda bilgisayarın giriş ve mikrofon girişleri takılılır.giriş kısmına org, mikrofon kısmına mikrofon bağlıdır.kulaklık ile (yani çıkış ile) orgu ve mikrofonu duymama rağmen, kayıt yapmak istediğimde şekilde gördüğünüz gibi yaprak kıpırdamıyor.neden acaba?
şekilde gördüğünüz durumda bilgisayarın giriş ve mikrofon girişleri takılılır.

giriş kısmına org, mikrofon kısmına mikrofon bağlıdır.

kulaklık ile (yani çıkış ile) orgu ve mikrofonu duymama rağmen, kayıt yapmak istediğimde şekilde gördüğünüz gibi yaprak kıpırdamıyor.

neden acaba?
0
tabudeviren
(01.01.09)
monitor ozelligi kapatilmis olabilir. kayit yaparken mikrofonun ya da orgun "do not monitoring" $eysi tiklenmis olabilir. aklima ilk bu geldi valla.
0
paradoxical
(01.01.09)
Ayarlarda recording input vardı yamulmuyorsam, orada doğru input'u seçtiğinizden emin olun. Ayrıca Windows'un ses ayarlarını da kontrol edin kayıt için gereken bir cihazı kapatmış olmayın. Audacity kurulu olmadığı için tam menü yolunu tarif edemedim ama hatırladığım kadarıyla bunları kontrol ederseniz faydası olur.
0
crown
(01.01.09)
eğer klavye veya mikrofondan verilen ses kulaklıktan duyuluyor ise tek sorun kayıt yerinin doğru seçilememesidir.
xp kurulu makinda sağ alttaki sarı ikona sağ tıklayıp kayıt için mixeri açılır, çıkan menude gayet mikrofon veya line-in seçilir (ayrıca bilgisayarda duyulan bütün seslerin de seçilebilirliği olması lazım bambaşka bir kutucuk ile) sıcak servis edilir...
vista kurulu sistemde hemen hemen herşeyde olduğu gibi ayarlar çok daha karmaşıktır.
ben problemi çözüyorum ama nasılk anımsamıyorum ezberde...
ayrıca bir diğer seçenek olarak belki programın kendi içerisinde kayıt yapılacak track işaretlenmemiş olabilir (cubase üzerinde audio kayıt öncesi R işareti kanal üzerinde işaretlendiğinde ancak kayıt yapılıyor)
bu ve bunun gibi...
0
jeanluc
(02.01.09)
(5)

Süpere yakın bir PC

teritori
Arkadaşım fabrikada üretimdr kullanılmak üere bir pc alacakmış, bana danıştı ben de artık donanım olayını eskisi gibi takip edemediğimden size danışayım dedim.Efendim bu bilgisayar `Autodesk Inventor` ve onunla aynı hayvanlıkta 3 adet programı aynı anda cayır cayır çalıştırsın istiyor. Nasıl bir ek
Arkadaşım fabrikada üretimdr kullanılmak üere bir pc alacakmış, bana danıştı ben de artık donanım olayını eskisi gibi takip edemediğimden size danışayım dedim.

Efendim bu bilgisayar Autodesk Inventor ve onunla aynı hayvanlıkta 3 adet programı aynı anda cayır cayır çalıştırsın istiyor. Nasıl bir ekran kartı, işlemci, ram kofigrasyonu gerekir bunun için?
0
teritori
(01.01.09)
aynı hayvanlıkta dediğiniz şeyin içinde catia da varsa eşşek gibi bir pc gerekli elbet.
0
sanal uyku
(01.01.09)
dostum bu programin ne hayvanlikta oldugun bilmiyorum lakin oyle bir pc yok gibime geliyor. ya da olabilecek en fazlasi neymis bi bakalim,
simdi core i7 teknolojisi, islemcinin performansini artirmak acisindan yavas yavas piyasada yer buluyor.
islemcimiz hizlaniyor evet lakin en buyuk sorun harddisk. standart harddisklerin okuma/yazma/indexleme hizi programa yetisemeyebilir. bunun alternatifi de solid state disk, lakin piyasadaki bu disklerin kapasiteleri dusuk ve bunlar alinabilir fiyatlara sahip degil sanirim.

monitor konusunda secenek cok, min. 512- ya da 1gb hafizaya sahip yuksek hiza sahip pci express ekran kartlari tahminimce yetecektir.

ram konusunda, iste core i7 ile ddr3 kullanimi soz konusu. 64 bit isletim sistemi ve islemciyle 8-10 gb fantastik ram seviyelerine filan ulasmak mumkun.
... boyle super bi pc yaptim evet (corba oldu lan bu ne:)
0
paradoxical
(01.01.09)
pc yerine bi workstation baksanız sanki daha rahat edeceksiniz.
0
bryan fury
(01.01.09)
işlemci olarak Q9550,2.83GHz Quad Core 12MB



ekran kartı olarak 3 boyutlu modelleme için özel olarak geliştirilmiş
512MB,FX 3700,DDR3,256bit,PCI-Ex

ekran kartı hakkında biraz açıklama

Adobe Creative Suite 4: Şimdi nVIDIA GPU Hızlandırma Destekli! Photoshop
CS4, After Effects CS4, Adobe Premiere Pro CS4
Autodesk AutoCAD ve 3D StudioMax: Özel Sürücüler İle Daha Verimli
Çalışma.
Quadro ile Uyumlu Autodesk Yazılımları: AutoCAD, AutoCAD Vertical
Solutions, 3ds Max, Maya





ana kart
SC-1366,I X58,SES,LAN,SATA,DDR3 2000+

ram
2*2GB,PC,DDR III,1333 MHz Platinum Memory CL7-7-7

hdd
300 GB, SCSI, 15000 RPM, 16 MB Cache, SAS seagate
+1,5 TB (1500GB), 7200 RPM, 32 MB Cache,

daha fazla bilgi edinmek istiyorsan yardımcı olabilirim. burada kilit ekran kartı olacak aklından çıkarma.
[email protected]
0
abtash
(01.01.09)
dell'in bu işler için tasalanmış olan workstation pc'lerini öneririm ben de.
0
ordabiyerde
(01.01.09)
(1)

çözünürlük / piksel sorunu

goodbyecruelworld
856 / 480 çözünürlüğündeki video dosyalarının üzerine tıkladığımda resmini eklediğim hatayı veriyor ve bs player ile açılmıyor. km player çalıştırıyor ama bu hata her seferinde çıkıyor. neden olabilir?teşekkürler
856 / 480 çözünürlüğündeki video dosyalarının üzerine tıkladığımda resmini eklediğim hatayı veriyor ve bs player ile açılmıyor. km player çalıştırıyor ama bu hata her seferinde çıkıyor. neden olabilir?

teşekkürler
0
goodbyecruelworld
(01.01.09)
codeclerinizde bir problem var. k-lite codec'lerini yüklemeyi deneyin.
0
tom riddle
(01.01.09)
(3)

Scart dönüştürücüsüğü

oldu görüşürüz
Scart girişi olmayan televizyona scart girişiyle bağlanan bir dvdplayer ı bağlamak istiyorum ve teknik bilgim çok az. 1) Mümkündür büyük ihtimalle fakat 'dönüştürü'cü kullanacaksam dvdplayera takmak için mi alıyorum tv'ye mi? (tv'de şu sarı ve kırmızı girişlerden var.)2) Bu alınması muhtemel dönüştü
Scart girişi olmayan televizyona scart girişiyle bağlanan bir dvdplayer ı bağlamak istiyorum ve teknik bilgim çok az.

1) Mümkündür büyük ihtimalle fakat 'dönüştürü'cü kullanacaksam dvdplayera takmak için mi alıyorum tv'ye mi? (tv'de şu sarı ve kırmızı girişlerden var.)
2) Bu alınması muhtemel dönüştürücünün alınırken dikkat edilmesi gereken bir özelliği var mı? (şöyle olsun böyle olsun)
3) Teşekkürler.
0
oldu görüşürüz
(01.01.09)
dönüştürücü almayacaksın.sarı kırmızı girişlerden 1(bir) tane siyah renkli olanı var. ona göre bi o dvdnin arkasına girecek diğer ucuda tvnin anten girişine girecek kablo lazım 1-2 ytl bişey dikkat etmen gereken bişey yok
0
enter saltman benim
(01.01.09)
koçtaş bauhaus tekzen vb. yerlerde bulursunuz. herhangi birini alın çalıştırıyor. öyle markadaır şudur budur önemli değil. televizyonun arkasındaki audio/video yerine taktınız mı alın size scart girişi.

ben öyle uydu alıcı taktım aylardır tık demiyor.
0
ali87
(01.01.09)
www.hepsiburada.com

şöyle bir dönüştürücü alıp gerekli kabloları da temin ederseniz olabilir kanaatindeyim.
0
alan shearer
(01.01.09)
(1)

kızımın doğumunu sony dcr-dvd110 kameraya kaydettim.

ulanit
kızımın doğumunu sony dcr-dvd110 kamera ile( iki yüzlü dvd-rw'ye) kaydettim ve cd yi kapattım.ancak son 10 dakikası çok duraklayarak görüntüleniyor.Ayrıca hiç bir yere de kopyalayamıyorum.benim için çok önemli bu cdyi nasıl kurtarabirilim.
kızımın doğumunu sony dcr-dvd110 kamera ile( iki yüzlü dvd-rw'ye) kaydettim ve cd yi kapattım.ancak son 10 dakikası çok duraklayarak görüntüleniyor.Ayrıca hiç bir yere de kopyalayamıyorum.benim için çok önemli bu cdyi nasıl kurtarabirilim.
0
ulanit
(01.01.09)
isobuster'la kurtarmaya çalışabilirsin.
0
darknum
(01.01.09)
(1)

yılbaşı faciası...gibi bir şey

sesee
yılbaşına girmeye 2-3 dakika kala arkadaşım bilgisayarın üstüne şarap döktü. (Klavye , mouse ve kasa) . Ben de n'olur n'olmaz diye bilgisayarı kapadım, fişini çektim . Sonra temizledikten sonra bilgisayarı başlattım ve hard diski görmüyor.Normalde 15 saniyede açılan bilgisayar , 30-40 saniye kadar s
yılbaşına girmeye 2-3 dakika kala arkadaşım bilgisayarın üstüne şarap döktü. (Klavye , mouse ve kasa) . Ben de n'olur n'olmaz diye bilgisayarı kapadım, fişini çektim . Sonra temizledikten sonra bilgisayarı başlattım ve hard diski görmüyor.
Normalde 15 saniyede açılan bilgisayar , 30-40 saniye kadar siyah ekranda bekliyor, sonra anakartın markasını gösterip,20 saniye sonra first boot device ın(ki kendisi hard disk olur) okunmadığını ve düzgün takılması gerektiğini falan söylüyor.
Yandı mı şimdi bu hard disk? Eğer yandıysa içindeki yaklasık 100gb lık veriyi nasıl kurtarabilirim ve başka parçalara zarar vermiş midir?
(Aslında bekleme gibi bir tavsiyede bulunulmuştu. 12 saat sonra denedim, aynı)
0
sesee
(01.01.09)
hdd icindeki verileri kurtarmak kolay. tabi sen yapamazsin bu isi, yapan firmalar var. ama veriler onemli degilse hic kasmayin cunku biraz tuzlu bir is. bekleme tavsiyesi de dogru bir tavsiye imis, ancak sen temizledikten sonra hemen actigin icin bu tavsiyeyi harcamis oldun. sen bilgisayarin fisini cektikten sonra icini temizleyip yaklasik bir gun bekleseydin en dogru hareketi yapacaktin. ama temizledigini sanip hemen acman cok kotu olmus.
0
ne nicki be(2)
(01.01.09)
(4)

acer aspire 5520g işlemci problemi

artikbenimdebirvolvomvar
elimde bu laptoptan var.üzerinde amd athlon x2 64 1.9 ghz işlemci,3 gb ram , 250 gb hd ,ge force 7000m ekran var..sorunum ise şu;bu makine kafasına göre işlemci hızını değiştiriyo..bilgisayarımda asistan bir program var ordan görüyorum,biostan görüyorum,bilgisayar özelliklerinden görüyorum her yerde
elimde bu laptoptan var.üzerinde amd athlon x2 64 1.9 ghz işlemci,3 gb ram , 250 gb hd ,ge force 7000m ekran var..sorunum ise şu;

bu makine kafasına göre işlemci hızını değiştiriyo..bilgisayarımda asistan bir program var ordan görüyorum,biostan görüyorum,bilgisayar özelliklerinden görüyorum her yerden görünüyor..bazen 216 mhz bazen 800 mhz bazen 1.6 ghz bazen de tam 1.9 ghz oluyo ama daha 5 dakika sabit bi hızda kaldığını görmedim..neden yapar bunu bi bilgisi olan acil beri gelsin..
0
artikbenimdebirvolvomvar
(01.01.09)
sabit kalıyosa anormallik vardır
işlemci de allah yapısı değil sonuçta %100 le çalışamaz sürekli
0
gns
(01.01.09)
hacı ne demek sabit kalıyosa problem vardır? 1.9 sa 1.9 lugunu bilmeli..öle düşüşler yapip bilgisayarın hızını niye düşürsün ki. ne yani insan yaptı diye tamam arada bir 216 mhz ile çalışmasına müsaade mi edeyim yani..
0
🌸artikbenimdebirvolvomvar
(01.01.09)
216 mhz terbiyesizlik tabi, athlongillerden bir işlemciye yakışmıyo
:D
0
gns
(01.01.09)
2009 un ilk sazanı da ben oluyom ozaman :D
0
gns
(01.01.09)
(1)

ipod nano 3. jenerasyonda e-book olayı

teritori
mümkün müdür?
mümkün müdür?
0
teritori
(01.01.09)
ipod nano 3. jen için değilde genel olarak resim gösteren bütün mp3-mp4 playerlar için

a-i-studio.com
0
ilkdefa
(01.01.09)
(2)

mini dvden bilgisayara kaydedilen videodan dvd yapmak

tabudeviren
mini dv ile çekilmiş 37 dakikalık bir videoyu bilgisayara attım (avi dosyası olarak).kaset boyunca sürekli kayıt yapmadığım için, program çek - kes yaptığım yerleri ayrı ayrı olarak kaydetti.toplamda 8,5 gb tuttu. oha dedim.şimdi,ben bu videoyu dvd playera (bilgisayardaki değil, televizyona bağlanan
mini dv ile çekilmiş 37 dakikalık bir videoyu bilgisayara attım (avi dosyası olarak).
kaset boyunca sürekli kayıt yapmadığım için, program çek - kes yaptığım yerleri ayrı ayrı olarak kaydetti.

toplamda 8,5 gb tuttu. oha dedim.

şimdi,

ben bu videoyu dvd playera (bilgisayardaki değil, televizyona bağlanan) takıp direkt izlenecek bir formata sokmak istiyorum.

dvd 4,7 gb. hem video büyük, hem de tak - izle dvd oluşturmak zor bir iş bildiğim kadarıyla.

nasıl yapabilirim?
0
tabudeviren
(31.12.08)
hocam bu konu üzerine soru sormuş biri olarak yardımcı olmaya çalışayım; şimdi o büyük dosya dv formatlı(kesin formata yanlış diyen çıkar neyse) olduğundan o kadar büyük olması normal. Bunu dvd video olarak kaydedeceğinizden boyutu değil süresi önemli o yüzden sorun etmeyin. Şimdi bunu nero, power2go gibi dvd yakma programlarının "video dvd" seçeneğinden yapabilirsiniz. Bendeki nero'daki gibi sizinkinde de öyle bir seçenek yok ise windows movie maker ya da benzeri programlar ile de yapmanız mümkün. Ben Pinnacle Studio ile yapmıştım. Başta ben de biraz çekiniyordum ama sonuçta bildiğin menülü, bölümlü bir dvd elde ettim. Windows movie maker'a bir göz atın sonra kesmez ise daha çetrefilli programlara geçersiniz...

Bulunsun:
(git: 47269)
(git: 47340)
0
late viper
(31.12.08)
capture ettiğiniz avi dosyası dv avi'dir. saati 16 gb tutar. boyutları normaldir yani. bunu dvd player da izlenir hale getirmenin yolu ise şudur:

ulead video studio ya da muadili bir program ile avi dosyasını önce mpg2 formatına çevirmeniz sonra yine ulead veya muadili program kullanarak dvd ye yazırmanız gerekiyor. elinizdeki videonun boyutlarının o kadar büyük olmasının sebebi dv avi'nin compress oranının göreceli olarak düşük olmasıdır. tak-izle dvd oluşturmak zor bir iş değil. ihtiyacınız olan tek şey uygun yazılım. ulead'i tavsiye ederim. basit, kullanımı kolay programdır.
0
sijwocaq
(01.01.09)
(6)

kombi su basıncı problemi

derindusunur
selam goralılar.kombiye az once 1 seneden sonra tekrar gaz bağlandı. demirdöküm aden marka kombinin su basıncı 1 ile 2 arasında olmalı diyor. kombi çalışmazken öyle. kombi çalışınca ise basınç çok hızlı bir şekilde artıyor. kırmızı değerlere gelince tırsıyorum kapatıyorum. içinden garip sesler geliy
selam goralılar.

kombiye az once 1 seneden sonra tekrar gaz bağlandı. demirdöküm aden marka kombinin su basıncı 1 ile 2 arasında olmalı diyor. kombi çalışmazken öyle. kombi çalışınca ise basınç çok hızlı bir şekilde artıyor. kırmızı değerlere gelince tırsıyorum kapatıyorum. içinden garip sesler geliyor. bu saatte servis çağıramıyacağıma göre kendi kendime halledeyim dedim. bekleme basıncını biraz daha düşürdüm. ama yine aynı yine aynı. eksik bir şey mi yapıyorum yoksa alet bozulmuş mu?
0
derindusunur
(31.12.08)
(git: 52465)
0
dinomazu
(31.12.08)
normal durumda basınç da normal. çalıştırınca birden fırlıyor. çek valfi denedim. basıncı sabitledim. biraz da su mu boşaltsam acaba??
0
🌸derindusunur
(31.12.08)
kombi basıncı ayarlayamıyor, bozulmuş çünkü, benim kombi abartıp su da akıtıyodu, servis çağırın.
0
elbar
(01.01.09)
kombinin içindeki gaz bitmiştir hacı.
sen bu durumu servise söylersen gelip gaz basarlar.
ve evet tehlikeli olabilir.
0
etna
(01.01.09)
sistem içinde hava kalmış olabilir. peteklerin üst köşelerinde fazla havayı/suyu almak için vidamsı bölümler var. orayı açıp havasını ya da fazla suyunu alabilirsin. eğer çalışmazken normal basınç, çalışırken fazla basınç varsa kesin sistemde hava kalmıştır. yine de teknik servis en iyisi. ama aklıma hemen babamın sözü geliyor:

"elektrik pirizi bozulur tamirci çağarırsın, musluk bozulur tamirci çağırırsın. nasıl erkeksin olm sen? uğraş yap!"
0
titiz
(01.01.09)
peteklerin havasını kontrol etmiştim zaten heepsinden su geliyordu. bu soruyu servis de sordu. yani benim problemim bu olmasa bile sorunu bu olan kombiler olabilir.

servis çağırdım. gelişmeleri yazayım ki aynı probleme sahip başka biri olursa bir fikir versin.

suyu devir daim yapan pompada hava sıkışmış. devirdaim olmayınca var olan su hiç hareket etmeden olduğu yerde kalmış. pompa da basmaya çalışmış o yüzden garip sesler çıkarmış. ama başarılı olamamış. suyu sürekli bastığı ama yollayamadığı için de basınç ibresi birden fırlıyormuş.

servis geldi. önce su giriş borusundaki vanayı kapatıp sıcak su musluğunu açtı ve alttaki basınç ayarlamaya yarayan vidayı gevşetti. sistemde kalan su (resmen siyah) aktı gitti. sonra kombinin içinde birkaç güvenlik önlemi aldı ve pompanın ucundaki vidayı çıkartıp tekrar taktı.

sonuç: yeniden çalışan bir kombi ve 30tl servis ücreti.

uyarı: kombinizin baca çıkışını kontrol edin. yırtık varsa kombiyi çalıştırmayın.
0
🌸derindusunur
(02.01.09)
(3)

5.1 ses sistemi çıkmazı

neronas
AV receiver ve hoparlör sisteminden oluşan bir sisteme istiyacım var. Bu işin tekniği konusunda çok cahilim. Araştırırken sadece dolby digital/dts çözebilmesine, optik ve hdmi giriş/çıkışlarının olup olmadığına baktım. Başka neye dikkat edilir bilmiyorum. Bütçeme göre kompakt sistemler arasında yapt
AV receiver ve hoparlör sisteminden oluşan bir sisteme istiyacım var. Bu işin tekniği konusunda çok cahilim. Araştırırken sadece dolby digital/dts çözebilmesine, optik ve hdmi giriş/çıkışlarının olup olmadığına baktım. Başka neye dikkat edilir bilmiyorum. Bütçeme göre kompakt sistemler arasında yaptığım elemede,

1- Philips HTS 3164...........170,42 €
2- Sony HT-DDWG 700...........210,76 €

bu cihazlarda karar kıldım. Anlayan biri baksa negzel olur.
Efektler vs herşeyi duyayım filmin tadını çıkarayım istiyorum ama öyle gümbür gümbür ses vermesine de gerek yok. Sağolun şimdiden canlar
0
neronas
(31.12.08)
son fiyatları ve durumu nedir bilmiyorum ama bi ara logitech Z5500 fenomen olmuştu adeta. her forumda hakkında bişeyler bulabilirsin. araştır istersen.
0
hevipeyra
(31.12.08)
akustik ve guzel ses istiyorsaniz, microlab tavsiye ederim. logitech, philips, creative vs. genelde gumbur gumbur ses verir ve sinyal kaliteleri microlab kadar iyi degildir. sony'i bilemeyecegim..
0
paradoxical
(31.12.08)
logitech z5500 kullanıyorum. dts var ve kalitesi oldukça tatmin edici. ancak fiyatı sana uyar mı bilmem. 500-600 ytl arası değişiyor şu günlerde.
0
piirsikli
(31.12.08)
(2)

gmail

armorofdeath
simdi soyle bi problemim var2 es zamanli hack olayi yasadim ve cozmem icin tek ihtiyacim olan eski maillerimi bi sekilde geri almak, yani son 1 yada 2 gun icerisindeki tum gelen ve silmis oldugum mailleri.gmail in boyle bisey yapiyo olmasi muhtemelmidir veya yapiyorsa nasil kullanabilirim.bilen vars
simdi soyle bi problemim var
2 es zamanli hack olayi yasadim ve cozmem icin tek ihtiyacim olan eski maillerimi bi sekilde geri almak, yani son 1 yada 2 gun icerisindeki tum gelen ve silmis oldugum mailleri.

gmail in boyle bisey yapiyo olmasi muhtemelmidir veya yapiyorsa nasil kullanabilirim.

bilen varsa cok sevinirim, tesekkurler.
0
armorofdeath
(31.12.08)
gmail.com a girdiğinde giriş yaptığın yerin hemen altında hesabıma erişemiyorum yazısı çıkıyor. ona tıklayıp Hesabım başkaları tarafından kullanılmış ı seçip sorununu çözebilirsin bence..
0
dambil
(31.12.08)
evet simdi gordum
Ne yazık ki hesabınızdan silinen iletileri veya Kişi adreslerini geri alamıyoruz.
yaziyo :(

cok saol yinede.
0
🌸armorofdeath
(31.12.08)
(3)

Spesifik Geçmişi Silme

forumtrak
Örneğin geçmişte girdiğim sitelerden sadece birinin silinmesini istiyorum. browser'da görünmesin yani girdiğim. toptan internet geçmişini silmek istemiyorum.not: temporary internet files'da ilgili sitenin dosyalarını sildim. hala ilk harfini yazdığımda site adı görünüyor.
Örneğin geçmişte girdiğim sitelerden sadece birinin silinmesini istiyorum. browser'da görünmesin yani girdiğim. toptan internet geçmişini silmek istemiyorum.

not: temporary internet files'da ilgili sitenin dosyalarını sildim. hala ilk harfini yazdığımda site adı görünüyor.
0
forumtrak
(31.12.08)
registeryde sitenin adını arat ve çıkan satırı sil.

not: url sıralaması kafayı yiyebilir
0
trista
(31.12.08)
ie kullanıyorsan geçmiş sekmesini tıklayıp silinmesini istediğin site ismine sağ tıklatıyor ve sil diyorsun.akabinde araçlar/internet secenekleri/icerik/otomatik tamamla/formları sil/Parolaları sil yapıyore ..
0
ordabiyerde
(31.12.08)
opera kullaniyorsan... diye baslayayim ben de.

gecmis'e girip (ctrl+shift+h) oradan silmek istedigin siteyi secip siliyorsun.
0
trimpot
(31.12.08)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.