Giriş
(5)

expiorer.exe denen spy ya da trojan dan nasıl kurtulabilirim?

dragon bor
selamlar.sistem yöneticisine baktıgımda arka planda surekli çalışan bir expiorer.exe programını görüyorum. explorer'a isim benzerliği ile bilinmektedir bu arkadaş.expiorer diye arattığımda windows klasorunde görmekteyim kendilerini. silmeme ragmen 1-2 dk içinde tekrar yerini almakta arkadaş.3 ayrı s
selamlar.
sistem yöneticisine baktıgımda arka planda surekli çalışan bir expiorer.exe programını görüyorum. explorer'a isim benzerliği ile bilinmektedir bu arkadaş.
expiorer diye arattığımda windows klasorunde görmekteyim kendilerini. silmeme ragmen 1-2 dk içinde tekrar yerini almakta arkadaş.
3 ayrı spyware programı kullandım. (spyware doctor, ad aware, scan spyware) mamafih çare bulamadım. her 5 dk bir taramada 2-3 tane spy buluyolar sağolsunlar.

netten baktim pek birşey bulamadım. regedit den bilmem şu satırı silin falan deniyor. fayda etmedi.

bu illetten kurtarabilecek arkadaşlara şükranlarımı sunarım.
0
dragon bor
(08.01.09)
suralari bir dene istersen:
doctus.org
www.spywareremove.com
www.bleepingcomputer.com

bir de once unlocker ile silmeyi dene, belki silinir tamamen

bir de son olarak kaspersky derim
0
ermanen
(08.01.09)
secure task manager la engelle direk.
0
bryan fury
(08.01.09)
secure task ile siliyorum. ama tekrar çıkıyor...
0
🌸dragon bor
(08.01.09)
autorun.inf icin uretilmi$ ama ComboFix i deneyebilirsin. autorun.inf di$inda bazi trojanlarin da canini yakabiliyor.
0
eusebiodelaparma
(08.01.09)
combofix halletti. aynı müşkülatı olanlar burdan combofix i edinebilirler. tesekkurler.

www.bleepingcomputer.com
0
🌸dragon bor
(09.01.09)
(1)

windows reseller tavsiyesi

forzAlex
ben ocak 14e kadar reseller almayı dusunuyorum aradıgım özellikler ;web alanı : 1gbbandwith : 10gbdomain : min 5 adetsub damin : domain * 5 (ama gerekırse bir domaının altına da hepsi gecebılır)asp, asp.net : evet (asp.net 2.0)e-mail : 20adetms access : olmasa da olurmy sql : olmasa da olurMS SQL :
ben ocak 14e kadar reseller almayı dusunuyorum aradıgım özellikler ;

web alanı : 1gb
bandwith : 10gb
domain : min 5 adet
sub damin : domain * 5 (ama gerekırse bir domaının altına da hepsi gecebılır)
asp, asp.net : evet (asp.net 2.0)
e-mail : 20adet
ms access : olmasa da olur
my sql : olmasa da olur
MS SQL : var (ms sql2005)
name server : evet

Desteklenen Asp Bileşenleri:
- Persist AspEmail, AspUpload, AspJpeg
- Dimac Jmail
- Microsoft Cdonts, Cdosys ve XML
* İhtiyaç halinde ek asp bileşenleri yüklenilebilmelidir.

Güvenlik Yazılımları: önemli

Hosting Özellikleri:
- Her e-mail ile ayrı Kota
- Web, E-mail ve Veritabanı servisleri için ayrı kotalandırma
- Klasör ve istatistik şifreleme özelliği
- Kendi NameServerlarınızı yaratma imkanı
- MSSQL 2005 Veritabanı Sunucusu Desteği
- Framework 1.1, 2.0,3.0 ve 3.5 Desteği

Plesk

tavsiye edebiliceğiniz bir yer var mı ? fiyat olarak ucuz bir yer arıyorum..
şu anda labina ile çalışıyorum fakat pahalı geldiği için değiştirmeyi düşünüyorum.

www.hostingchannel.net diye bir yer buldum.. fiyat olarak fena değil ama nasıl bir yer olduğu konusunda şüphelerim var.
0
forzAlex
(08.01.09)
atlaspronet vardı ama biraz fahiş oldular diye hatırlıyorum. web adresi de www.atlaspronet.net
0
jesters cap
(08.01.09)
(7)

Sadece belli sitelere izin verme

ilkdefa
Bazı nedenlerden dolayı, bir bilgisayarda SADECE belli sitelere İZİN VERMEK istiyorum. Daha önce sorulmuş (bkz: isa server) adlı program tavsiye edilmiş.Gözüm korktu açıkçası muammalı bir program geldi.Sadece bu iş için kullanabileceğim çok daha basit bir program var mı?
Bazı nedenlerden dolayı, bir bilgisayarda SADECE belli sitelere İZİN VERMEK istiyorum.

Daha önce sorulmuş (bkz: isa server) adlı program tavsiye edilmiş.

Gözüm korktu açıkçası muammalı bir program geldi.Sadece bu iş için kullanabileceğim çok daha basit bir program var mı?
0
ilkdefa
(08.01.09)
merhaba,

isa server istediğiniz bir programdan cok genellikle sirketlerin networklerinde kullanilan, proxy/firewall ozellikleri olan kurumsal bir yazilimdir.sizin istediginiz basit bir islem, bunu " C:\%systemroot%\system32\drivers\etc\hosts " dosyasini editleyerek yapabilirsiniz. bu dosyada da ornek teskil ettigi gibi, text editor ile acip.

127.0.0.1 www.hedehodo.com

yaparak save ederseniz, istediginiz sitelere erisim engellenmis olacaktir. en kolay yolu bu ama bunun haricinde 3rd party yazilimlar ilede yapilabilinir.
0
kobrettii
(08.01.09)
Birilerinin hosts kullan diyeceğini tahmin ediyordum benim istediğim sadece belli sitelere İZİN VERME.
Bütün internet adreslerini yazamam ki tek tek.
Ya da yazabilir miyim??
Hosts a sadece şunlara izin ver diye biliyor muyum?
0
🌸ilkdefa
(08.01.09)
haklisin soruyu yanlis okumusun, malesef tek tek siteleri yazamazsin elbette. airties veya linksys gibi modemlerde bu sekilde web filtering yapmak mumkun oluyordu, bunu belirli bir IP icin de uygulayabiliyordun ADSL modemde bu mumkun sanirim.
0
kobrettii
(08.01.09)
programa gerek yok.

internet explorer için yapman gereken ufak bir ayarla kurtulabilirsin.
internet explorer'ı aç
/araçlar
/internet seçenekleri
/içerik
/onaylanan siteler.
buraya girilmesine izin vereceğin siteleri yaz. uygula kaydet.
sonra içerik sekmesinden kendine bir parola koy, ie'yi kapa-aç. bundan sonra belirlediğin sitelere erişilebilecek ancak başka sitelere girmek istendiğinde parola istenecek.
not: diyelim ki girdiği sitede gezinti olacaksa sub domainlerde, site eklerken şöyle ekle.
*www.sakarya.edu.tr

bu şekilde
www.obis.sakarya.edu.tr'ye de erişebilir.
0
abtash
(08.01.09)
firefox ile??
0
🌸ilkdefa
(08.01.09)
Aynı soruyu ben de sormuştum, bu işi yapan ücretsiz güzel bir rpogram var. Browser tabanlı çözüm çözüm değil adam gelir opera kurar safari kurar gene girer gireceği siteye. Ayrıca zaten tam olarak engelleme olmuyor IE içinden.

(git: 52076)
0
crown
(08.01.09)
eğer sabit ip adresin varsa www.opendns.com ile yapabilirsin
0
el magico
(09.01.09)
(7)

Nintendo Wii

xellent
Nintendo Wii satın almak istiyorum, bu konuda bilgisi olan varsa yardımcı olursa pek makbule geçer. fiyatları nedir, nerelerden ucuza alınır, çip mevzusunda nasıl bir yol izlenmeli, alınan yerler fiyata dahil vs gibi durumlar var mıdır?bugün yarın almak istedim, bilginiz varsa sevinirim.
Nintendo Wii satın almak istiyorum, bu konuda bilgisi olan varsa yardımcı olursa pek makbule geçer. fiyatları nedir, nerelerden ucuza alınır, çip mevzusunda nasıl bir yol izlenmeli, alınan yerler fiyata dahil vs gibi durumlar var mıdır?

bugün yarın almak istedim, bilginiz varsa sevinirim.
0
xellent
(08.01.09)
fiyatları yerine göre değişir. 600den başlar yerine göre 800e kadar çıktığını gördüm. bazı büyük teknoloji mağazalarında hafta sonu indirimlere girdiklerini görüyorum.tabi bu sadece wii için değil ps3 içinde yaptıkları oluyor.önemli olan günlerini yakalamak.. ucuza alma konusunda da bulunduğun şehre bağlı değişir.istanbudaysan sanırım doğubanktan falan bulursun genelde ps3 satılır ama..gene oradan alırsanda garantisiz ürün almış olursun. hatta bi kaç gündür burada satmaya çalışan bi sözlükçü vardı wii sini...

aslında bende de var..çok temiz..en son askere gitmeden önce nisan ayında kutusuna koyup dolaba kaldırmıştım o gün bugündür daha kurmak içini açıp bakmak içimden gelmdi..yatar durur benim wii .pal ve çipli . inanılmaz temiz hatta çip taktırdıktan sonra bi tane oyun verdiler sonra kalkıp tekrar oyun almak hevesi gelmedi içimden..satıp satmama konusunda kararszılık yaşuyorum.halbuki kutusunda yatar durur...

çip konusunda izlemen gereken bir yol yok..genelde 100kağıta takıyolar çipi. gider işin ehli birisine taktırırsın olur biter..garantili ise wii tabiki çip sonrasında garanti olayı bitiyor.
0
copy paste
(08.01.09)
ben teknik olmayan bir tavsiye vereyim; acele etme. fiyat olarak gittigidiyor a bir bak, garantili ürünlere. daha sonra teknosa, bimeks vs. gibi teknoloji marketlere bak. bütçene uymazsa spotçudan garantisiz düşünebilirsin (ben ps3 ümü öle aldım, maşallah bir sorunu yok). seçenek çok ama dediğim gibi acele etmemen yararına olur.
0
gabbelloto
(08.01.09)
cevaplar için teşekkürler.

ilgilenen olursa [email protected] maildir,msndir.
0
🌸xellent
(09.01.09)
bimeksten tamamen şansıma yakaladığım bir kampanyayla 397 YTL ye almıştım. Şans işi, biraz da takip. Henüz çip taktırmadım. Garantisi dolmadan da taktırmaya korkuyorum açıkçası. Malum garantisiz elektronik sakat iş.
0
nick blender
(09.01.09)
ne zaman yakaladınız bu kampanyayı? yani yakın dönemse gece gündüz takılayım oralarda :)
0
🌸xellent
(09.01.09)
ağustos sonuydu yanlış hatırlamıyorsam. tek günlük bir olaydı ve mağaza başına 5 adet wii düşüyordu stok sınırına göre :) sabah mağaza açıldığında gidip almıştım :)
0
nick blender
(11.01.09)
mediamarkt'da şu sıra 549 ytl
0
cozefka
(22.01.09)
(5)

Photoshop vs Corel Draw

november rain
Amatör olarak, web tasarım, logo tasarım, dijital fotoğraf düzenleme vb. işlerle uğraşıyorum. orta-üstü seviyede fotoşop biliyorum. bu aralar corel draw öğrenmeye çalışıyorum fakat ne zaman internet üzerinden cd derslerine baksam "lan ben bunu ps'da da yaparım" diyorum. bitmap-vektörel olayını es ge
Amatör olarak, web tasarım, logo tasarım, dijital fotoğraf düzenleme vb. işlerle uğraşıyorum. orta-üstü seviyede fotoşop biliyorum. bu aralar corel draw öğrenmeye çalışıyorum fakat ne zaman internet üzerinden cd derslerine baksam "lan ben bunu ps'da da yaparım" diyorum. bitmap-vektörel olayını es geçerek, bana pratik olarak corel ile ne yapılır (ps ile yapılamayan mesela) anlatablir mi? yani kasıp corel de öğrenmeye çalışacam ona göre.
0
november rain
(08.01.09)
Corel de yaptığın bi çok şeyi photoshopta yapabilirsin, photoshop corel'e nazaran daha pratik olduğu için daha da severek yaparsın. Amatör olarak çalıştığın içinde muhtemelen düşük dpi çalışıyorsun datalarını buraya kadar problem yok ama iş biraz daha profesyonelliğe dönünde işler değişir.
Mesela diyelim ki elinde çalışman gereken bir logo var bunu corelde çizdin cdr olarak kaydettin daha sonra photoshop'a aldın gerekli işlemleri yaptın işini hallettin, yarın öbür gün aynı logoyu kullanarak ama daha büyük ebatta bi çalışma yapman gerekiyor bu durumda photoshop ta ki logoyu alır image size büyütürsen pixel pixel çirkin görüntüler çıkar ama cdr dosyanı istediğin ebatta kullanabilirsin vektörel olduğu için ne kadar büyütürsen büyüt hiç bir şey olmaz bu bana göre çok önemli.
0
ignesiz bal bocegi
(08.01.09)
anladığım kadarıyla imajlar baskıda kullanılmayacaksa corel e gerek yok.
0
🌸november rain
(08.01.09)
Yani evet
0
ignesiz bal bocegi
(08.01.09)
iyi de fotosop zaten vektorel cizim desteklemez ki ? vektorel calısacaksan zaten ilustrator var.
0
bryan fury
(08.01.09)
valla ben coreldraw kullanıyorum ama keşke fotoşop'u çok iyi bilsem diyorum.
burdan hesapla.
0
etna
(09.01.09)
(14)

Sorun Kimde

deliktas
Şimdi ben bu utorrent şeysini bayadır kullanıyorum. Adına methiyeler mi düzmediğim kaldı, çaylak entrylerimi ona mı adamadığım kaldı. Çok sevdiğim ve bilgisayarımda daima kullandığım bir programdı. Kereta hep de 100kbtlerde indirirdi, aslanım benim. Ama ne olduysa oldu ve artık ibneliğine mi yapıyor
Şimdi ben bu utorrent şeysini bayadır kullanıyorum. Adına methiyeler mi düzmediğim kaldı, çaylak entrylerimi ona mı adamadığım kaldı. Çok sevdiğim ve bilgisayarımda daima kullandığım bir programdı. Kereta hep de 100kbtlerde indirirdi, aslanım benim.

Ama ne olduysa oldu ve artık ibneliğine mi yapıyor yoksa nazara mı geldi nedir çok düşük hızlarda indiriyor. Acaba bende mi sorun var yoksa herkeste mi böyledir nedir?

Not: seed falan değil sorun, aynı torrenti indiriyor ve eskiden daima yüksek hızda indirmesine rağmen şu aralar sorun yaşıyoruz.
0
deliktas
(08.01.09)
alt tarafta sarı veya kırmızı bir ünlem işareti de çıkıyor mu? port açman gerekebilir.
0
zubundy
(08.01.09)
evet zaten ben de bir şey yapmam gerek diye düşünüyordum ve biraz araştırdım ama port nasıl açılır bilmiyorum
0
🌸deliktas
(08.01.09)
burda falan gördüm bir kaç bir şey ancak benim alt taraftaki sarı ünlem işareti arada bir tekrar yeşile dönüyor ve uzun süre öyle kalmasına rağmen hala düşük hızda indiriyorum. me yapmam gerekiyor yaw off
0
🌸deliktas
(08.01.09)
burdaki linkten modeminizin modelini seçtikten sonra port açmak istediğiniz programı seçip anlattıklarını yapın.

www.portforward.com
0
cumingsoon
(08.01.09)
trimpot
(08.01.09)
fabrika ayarlarındaki modem şifresi ne olur ? (airties)
0
🌸deliktas
(08.01.09)
sifre kismini bos birakin.
0
trimpot
(08.01.09)
ben de utorrent kullanıyordum ama Vuze a geçiş yaptım daha hızlı ve sanki daha az kasıyor gibi, neden bilmiyorum ama çok ısındım vuze a. Şimdi sözlükte baktım vuze hakkında iyi şeyler yazmamışlar ama bi deneyin bence.
0
parka
(08.01.09)
önceden vuze kullanıyordum ve bence utorrentle kıyaslanamaz. bilgisayarımın performansı çok yüksek olmadığı için mesela vuze ve fm2008 i bir arada kullanamıyordum. ancak bir yandan fm de sezonları tüketirken bir yandan da utorrent te indirmediğim şey kalmıyordu. ama şimdi bu port zıkkımı çıktı karşımıza.

trimpot abicim ya static ip yok napıcam? anlatmışlar nasıl alınır diye ama beceremedim. aslında iyiyimdir de böyle şeylerde ama anlayamadım tam sanırım?
0
🌸deliktas
(08.01.09)
static ip neden lazim ki?

modemde port acarken ip adresi olarak kendi kullandigin local ip adresini tanimlayacaksin (192.168.2.2 gibi).
0
trimpot
(08.01.09)
evet ama yönlendirdiğiniz linkten yönlendiğim kadarıyla şöyle bir ibareyle karşılaştım:

To setup port forwarding on this router your computer needs to have a static ip address. Take a look at our Static IP Address guide to setup a static ip address. When you are finished setting up a static ip address, please come back to this page and enter the ip address you setup in the Static IP Address box below.

ayrıca bu işlemi yaptıktan sonra NAT sekmesinin altında Sanal Sunucu diye yeni bir sekmeyle daha karşılaşacağımı söylüyor ileriki talimatlarda.

Ne dersiniz ?
0
🌸deliktas
(08.01.09)
abi sen daha port acamadin mi yahu?

forum.donanimhaber.com burada yazili ilk mesaji uygula abi sen. sabit bir ip ver bilgisayarina.

ondan sonra port acma islemini gerceklestir.
0
trimpot
(09.01.09)
babacım, airties rt-111 modemim var. o işlemleri yaptım ve sabit ip olayını hallettim. ancak modemimde söylenen sanal sunucu sekmesi açılmıyor. dolayısıyla o kısımdan sonraki yönermeleri yerine getiremiyorum. hay anasını ya. bi de mesela bazen o alttaki sarı ünlem, tekrar yeşil ticke dönüyor. acaba sorun porttan değil mi. firewall veya antivirüsten kaynaklanmadığı kesin.

bir de, modem beniim değil komşudan çekiyorum, bununla modemdeki o sanal sunucu sekmesinin oluşmaması arasında bir alaka olmasın?
0
🌸deliktas
(09.01.09)
neyse ben bir şeyler yaptım sanırım. yeşile döndü ancak yine düşük indiriyor. olmazsa vuze ye dönüş yaparız ne diyim yani.

her şey için teşekkürler trimpot.
0
🌸deliktas
(10.01.09)
(8)

Firefox-Linux-windows

goksuyu
Ben istiyorum ki windows'taki firefox'a yer imi ekleyince linux'takine de eklensin, ne bileyim bilmem nerdekine bilmem ne yapınca diğerine de olsun. böyle bir şey sembolik linklerle felan oluyordu ama acaba nasıl? var mıdır yol yordam gösterebilecek, elimden tutacak?teşekkürler
Ben istiyorum ki windows'taki firefox'a yer imi ekleyince linux'takine de eklensin, ne bileyim bilmem nerdekine bilmem ne yapınca diğerine de olsun. böyle bir şey sembolik linklerle felan oluyordu ama acaba nasıl? var mıdır yol yordam gösterebilecek, elimden tutacak?

teşekkürler
0
goksuyu
(08.01.09)
eğer linux ve win aynı bilgisayardaysa iki farklı oturumdan çok iki farklı bilgisayar gibi davranırlar. biri çökerse diğeri az sıyrıkla (harddisk ayrıysa) kurtarır. hatta pc açılırken siyah ekrandan hangisine geçeceğini sorar. oturum açar gibi değildir.
yani olmaz bu.
0
hia
(08.01.09)
hia;
böyle bir şey şuan kullandığım thunderbird'de var. ama arkadaş ayarlamıştı. nasıl olduğunu hatırlayamıyorum.
0
🌸goksuyu
(08.01.09)
windowstaki firefox imlerini bir yere export edip, linux altındaki firefox'tan da içeri tekrar import ederek bunu yapabilirsiniz. tabii bu manuel ve geçici bir çözüm olacaktır. ayrıca linux'un ntfs desteği olduğunu varsayıyorum. dediğiniz şekilde nasıl olur düşünmem gerek :)

bol şans.
0
damnlucifer
(08.01.09)
"foxmarks kullanıyorum, rahat ediyorum"
0
durum serserisi
(08.01.09)
linux altından da kopyalana biliyor tabii yine windows bölümünün linux tarafında okunduğunu varsayıyorum

damnlucifer@zion ~ $cp /mnt/windows/Documents\ and\ Settings/damnlucifer/Application\ Data/Mozilla/Firefox/Profiles/3d76lw94.default/bookmarks.html ~/.mozilla/firefox/5s2pil4v.default/bookmarks.html

yapmadan önce yedek alın sonra bana sövmeyin :o) bir de "damnlucifer" yazan yerlere sizin kullanıcı adınız gelecektir. şu 3d76lw94.default ve bu gibi 5s2pil4v.default klasörler sizde farklı olabilir aldırış etmeyin.

bol şans v2
0
damnlucifer
(08.01.09)
(bkz: foxmarks)
0
locutus
(08.01.09)
Bunu eklenti, ftp, kopyalama, linkleme falan kullanmadan yapmanın kolay bir yolu var.
linux altında '~/.mozilla/firefox' dizininin altında profiles.ini diye bir dosya bulunuyor. Bu dosyada geçerli olarak kullanılan firefox profiline ait kısımdaki (genellikle Profile0/default oluyor bu) Path kısmına windowsta kullandığınız firefox profilinin path'ini giriyorsunuz. bu kadar.
Ben yine de detaylı bir tarif vereyim:

Malzemeler:
1. Windows ve linux üzerine kurulu, baz versiyonları birbirini tutan(2. 3 gibi) iki firefox kurulumu.
2. Windows c partisyonunun her açılışta linux'a bağlanıyor olması. (bunun mevcut olup olmadığını anlamak ve değilse halletmek kolay ama başka bir konu o yüzden uzun uzun burada anlatmayacağım)

Hazırlanışı:
1. Windows altındaki firefox profil klasörü tespit edilir:
Bu klasör bende '/win' şeklinde. sizde bu klasörün yolu '/mnt/sdxx' veya '/media/hede' şeklinde olabilir.
Firefox profil klasörü standart olarak "Documents and Settings" klasörü altında kullanıcı adınıza ait klasörde "Application Data/Mozilla/Firefox/Profiles/" şeklinde tutulur. Örneğin bende bu klasörün tam adresi "/win/Documents and Settings/Administrator/Application Data/Mozilla/Firefox/Profiles/" şeklinde..

2. profiles.ini dosyasında gerekli değişiklik yapılır.
"~/.mozilla/firefox/" altındaki bu dosyada bizim değişiklik yapacağımız satır "Path=csdj1l9d.default" şeklinde bir şey. burada "csdj1l9d" kısmı sizde değişik olacaktır.
bu satırı "Path=[windowstaki profil klasörünüz]" olarak değiştiriyoruz.
Mesela ben yapınca "Path=/win/Documents\ and\ Settings/Administrator/Application\ Data/Mozilla/Firefox/Profiles/whbzn48f.default/" şeklinde oldu.
NOT: dikkat ederseniz boşluk karakterlerinden önce "\" sembolleri var. sanki komut satırından erişiyormuş gibi olması gerekiyor buranın.

Dikkat edilecek hususlar:
Bilgisayarı yada firefox'u kapatırken tam ve düzgün kapandığından emin olmak gerekiyor. aksi taktirde düzgün kapatılmamış şekilde açmaya kalkınca firefox zaten çalışır durumda olduğunu falan zannedebiliyor.

afiyet olsun :)
0
vanwarantion
(08.01.09)
önce herkese teşekkürler.
biraz uğraştım da şöyle bir şeyle tam olarak istediğim oldu, thunderbird'de de böyle yapınca harika oluyor.

linux'ta .mozilla nın içinde profile in içinde hedehodo.default diye bir klasör oluşturdum. sonra bu klasörün içine Aplication Data/mozilla/profile/bilmemne.default kalsörünün içindeki extention ve pluginler hariç hemen her dosyayı gösteren sembolik linkler koyuverdim. yalnız atlanmaması gereken bir şey var az önce ben atladım. profil.ini dosyasının içindekini değişitirip hedehodo.default dosyasını göstermek.
kendim sorup kendim cevap vermiş gibi oldum kusura bakmayın ama, belki bunu okuyup beğenip yapanlar felan olur da ben de mutlu olurum.
hatta sözlüğe mi yazsam len.
neyse teşekkürler tekrar.
0
🌸goksuyu
(08.01.09)
(3)

Youtube'a video ekleme

manu elportakal
Youtube internet sitesine bir tane video ekledim. Videonun kendine ait bir resim yerine başka bir youtube avatarı duruyor. ben orada video'ya ait bir avatar durmasını istiyorum. bunu nasıl değiştirebilirim ?
Youtube internet sitesine bir tane video ekledim. Videonun kendine ait bir resim yerine başka bir youtube avatarı duruyor. ben orada video'ya ait bir avatar durmasını istiyorum. bunu nasıl değiştirebilirim ?
0
manu elportakal
(08.01.09)
icinden bir kare aliyor diye biliyorum ben. cok abuk bir yerden almis olmasin? onu da videonun edit kismindan degistirmek mumkundu sanki. su mu olsun bu mu olsun seklinde oneriler sunuyordu. ah su yasaklar! su an acilmiyor youtube. ondan bakamadim.
0
entrapmen
(08.01.09)
Videoyu yeni eklediyseniz normaldir. Belli bir süre geçince youtube videonun içindeki bir kareyi avatar yapacaktır.
0
cumingsoon
(08.01.09)
cevaplar için teşekkürler, biraz zaman sonra youtube videodan bir kare yerleştirerek sorunu giderdi.
0
🌸manu elportakal
(08.01.09)
(2)

Notepad ++

goksuyu
Böyle satırları seçsem sonra desem ki bunlar command line olsun (seçtiğim dilde) var mı böyle bir seçenek? yoksa böyle seçenekleri olan özgür bir yazılım tavsiyeniz var mı?teşekkürler
Böyle satırları seçsem sonra desem ki bunlar command line olsun (seçtiğim dilde) var mı böyle bir seçenek? yoksa böyle seçenekleri olan özgür bir yazılım tavsiyeniz var mı?

teşekkürler
0
goksuyu
(08.01.09)
bahsettiğiniz olay otomatik olarak "//" karakterleri koymak ise notepad++'ın 4.7 versiyonunda mevcut. satırları seçtikten sonra ctrl+k ile o satırları comment olarak işaretleyebilir, ctrl+shift+k ile de geri alabilirsiniz.

(cidden command line ile ilgili bisey sorduysanız o konuda bir fikrim yok :) )
0
solverger
(08.01.09)
Buldum buldum Ctrl-Q
önce dil seçmemiz gerekiyormuş yoksa bir halt yapmıyor doğal olarak. oh mis gibi program

düzenleme: bi de command line demişim. aboo. comment demek istemiştim. dayak istemişim.
0
🌸goksuyu
(08.01.09)
(3)

networkcüler

sekox
network işini yalamış yutmuş, sevgili network masterlar. bir kaç sorum var.1. Monitoring olayı neden yapılır? Niye izlersiniz networku?2. Monitoring yaparken nelere dikkate edersiniz?3. Serverların bulunduğu mekanda nelere dikkat edilmelidir ve neden?(oda sıcaklığı vb.)şimdiden, sorularımı yanıtlaya
network işini yalamış yutmuş, sevgili network masterlar. bir kaç sorum var.

1. Monitoring olayı neden yapılır? Niye izlersiniz networku?
2. Monitoring yaparken nelere dikkate edersiniz?
3. Serverların bulunduğu mekanda nelere dikkat edilmelidir ve neden?(oda sıcaklığı vb.)

şimdiden, sorularımı yanıtlayan networkcülere teşşekkür ederim. öptüm...
0
sekox
(08.01.09)
1- (bkz: #1660999)

2- Network üzerinde bagli bulunan kullanicilarin kullandiklari trafige, girdiklerin sitelerin güvenligine.

3- Sunucular arasinda mesafe olmalidir. Oda sicakligi en düsük 25 derece olmalidir. Kablolar ayak altinda olmamalidir. Kablo bagi ile baglanmali ve kablo kanalinda muhafaza edilmelidir.
0
trimpot
(08.01.09)
1- Network bant genişliğinin ne kadar etkin kulalnıldıldığı, yeterlilik ve değişiklik yönetimi (hat hızının yetersiz kaldığı durumlarda yapılması gerekenler için), uygulama bazlı QoS ihtiyacı olup olmadığı, güvenlik, kullanıcı, uygulama ve sunucu bazlı network tarfiğinin izlenmesi, zevk, raporlama vs. gibi nedenlerden izlenir.

2- Oluşan trafiğin saatlik, günlük, haftalık ve aylık periyotlarda ne kadar olduğuna, hangi portlar üzerinden, hangi sunucuların, hangi uygulamaların ve hangi kullanıcıların ne kadar trafik yarattığına dikkat edilir. Bazen bir uygulamanın yada kullanıcının normalden fazla trafik yaratması sistemde bir tutarsızlık olduğuna işarettir. bu dışardan bir saldırı, bir virüs vs gibi şeylere işaret olabilir.

3. Isı, nem , ıslaklık, hava kalitesi, UPS giriş&çıkış gerilimleri sensörlerle takip edilmelidir. Buna yönelik çok basit sistemler kullanılabilir. Oda sıcaklığı 25 derecenin üstünde olmamalı 16 derecenin altına düşmemelidir. Nem oranı kullanmakta olduğunuz donanımların whitepaperlarında yazan aralıkta tutulmalıdır. FM200 gibi yangın anında ortamdaki oksijeni yok edecek bir sistem ve bu sisteme ait dedektörler kullanılmalıdır. Sistem odası mutlaka UPS ler üzerinden ve tüm binadan ayrı bir jeneratör hattı ile desteklenmelidir. Bina içi elektrik sistemini ve panolarını mutlaka ayırmanız gereklidir. Fiber hatlar için mutlaka koruyucu kablo pnaelleri olmalıdır. Klimalar yedekli olmalıdır. Elden geldikçe yerden soğutmalı sistem kullanılmalıdır. Isı üretimi çok olan sistemler ve donanımlar homojen olacak şekilde sistem odasına yerleştirilmelidir.
0
cruikshank
(08.01.09)
cok tessekur ederim. bi ben bu network isine sardım biraz. bana öneribiliceğiniz bi kaynak benzeri bisi var mı?
0
🌸sekox
(08.01.09)
(3)

RAID ile 4 x 1.5TB

desdinova
arkadaşlar merhaba, harddisklerimi doldurdum, yeni harddisk almak istiyorum ve ilk kez raid olayına gireceğim. para sıkıntım pek yok, 4 tane 1TB ya da 4 tane 1.5TB'ye kadar alabilirim gerekirse. Toplam harddisk kapasitesinin yarısı kadarını kullanmaya da razıyım. İstediğim performans artışı ve veri
arkadaşlar merhaba, harddisklerimi doldurdum, yeni harddisk almak istiyorum ve ilk kez raid olayına gireceğim. para sıkıntım pek yok, 4 tane 1TB ya da 4 tane 1.5TB'ye kadar alabilirim gerekirse. Toplam harddisk kapasitesinin yarısı kadarını kullanmaya da razıyım. İstediğim performans artışı ve veri güvenliği, yani bir de harici harddiskle uğraşıp düzenli yedekleme yapmak istemiyorum ama veri kaybına da tahammülüm yok.

şimdi biraz okudum googledan; raid 0, raid 1 ve raid 0+1 çözümlerini anladım. raid 0+1 mantıklı geldi. ancak diğerlerini teknik olarak çok anlamadım. raid 5'in yaygın kullanıldığı yazıyor.

bana hangi raid çözümünü önerirsiniz?

ayrıca bilgisayarımda şu anda 500GB SATA, 400GB SATA ve 160GB IDE olmak üzere 3 hdd var. XP kullanıyorum ve değiştirmeyi pek düşünmüyorum. Anakartım da Intel DP35DP.

nasıl bir partitioning önerirsiniz? işletim sistemi nerede olmalı?

teşekkürler.
0
desdinova
(08.01.09)
Raid 5 özetle şu şekilde disklerden bir tanesi (istenirse iki tanesi de olabilir - raid 5 double parity) parity olarak ayrılıyor diğer disklerde olası bir problem durumunda o diskin datası parity diskteki bilgilerden oluşturuluyor 4 tane 1.5 TB diskten array oluşturuluyorsa 4.5 TB kullanılabilir alanın oluyor, disklerin iki veya daha fazlası kısa zaman aralıklarıyla sıkıntı çıkarırsa patlama riski mevcut, yaygın kullanıldığı doğrudur.
0
jolietjake
(08.01.09)
peki raid 5'te disklerin biri göçtüğünde uyarı alır mıyım?
0
🌸desdinova
(08.01.09)
Uyarır, falan seri numaralı harddisk uçtu değiştir diye, değiştirirsin tekrar build eder kullanmaya devam edersin. Alacağın harddiskleri makinaya takmadan önce seri no larını bir yere not et, hangisi hangi no ya sahip gibilerden, arıza durumunda sorunlu harddiski bulman kolaylaşır. Ayriyetten 4 tane harddiski bilgisayarına takarken soğutmayı da düşünmelisin, raid halinde hepsi beraber çalışacağından dikkatli olman gerek.

Son olarak, raid tek başına yedeklemenin yerini tutamaz bence. Donanım arızasından dolayı başına gelebilecek şeylerden korunmuş olursun fakat kullanıcı hatası, virüs ve benzeri bir durumda tblerce verinin arkasından ağlayabilirsin.
0
skatheist
(08.01.09)
(1)

ücretsiz sms siteleri

zittirulp
pek sevgili sözlük yazar ve okurları(kaldı lan bundan)..şu sıralar pek züğürt olduğumdan faturayı odeyemedim ve telefon aramaya kapandı(sms e de tabi). dış dünyayla bağlantımın kesilmemesi için ücretsiz sms siteleri arıyorum. google a yazınca cıkıyor bi ton tabi ama ben daha önceden kullanılmış güve
pek sevgili sözlük yazar ve okurları(kaldı lan bundan)..

şu sıralar pek züğürt olduğumdan faturayı odeyemedim ve telefon aramaya kapandı(sms e de tabi). dış dünyayla bağlantımın kesilmemesi için ücretsiz sms siteleri arıyorum. google a yazınca cıkıyor bi ton tabi ama ben daha önceden kullanılmış güvenli ve gercekten calısan bi site arıyorum varmı boyle biyer bildiğin?

cevaplarınızı dört gözle bekliyiciğim efenim.
0
zittirulp
(08.01.09)
wadja.com
0
Dubzilla
(28.01.09)
(2)

external harddiske mov dosyası aktarma hatası - error code 0

a7x
efenim 4 gblık mov dosyasını external harddiskime aktaramıyorum. 1.gblık olduğu zaman sıkıntı yaratmıyor ama 4 gb da error code 0 hatası veriyor. bir yoruma göre tek bir seferde o kadar büyük bir dosya göndermeye çalıştığım için bu sıkıntıyı yaşıyormuşum ve sorunum firewire kablo kullanarak çözüleb
efenim 4 gblık mov dosyasını external harddiskime aktaramıyorum. 1.gblık olduğu zaman sıkıntı yaratmıyor ama 4 gb da error code 0 hatası veriyor. bir yoruma göre tek bir seferde o kadar büyük bir dosya göndermeye çalıştığım için bu sıkıntıyı yaşıyormuşum ve sorunum firewire kablo kullanarak çözülebilirmiş fakat şu anda firewire kablo bulmam pek bi imkansız. daha önce bu tarz bir sıkıntı yaşamış biri var mı acaba?
0
a7x
(08.01.09)
hdd nin dosya sistemi fat 32 dir ve fat 32 de, tek dosyada 4gb desteklemez.
diski ntfs e çevirmen lazım ama external hdd, ntfs e çevrilirmi bilmiyorum

bir de şöyle birşey var(git: 44074)
0
vincenzo
(08.01.09)
sanırım bu sıkıntı macintosh kullandığım için kaynaklanmıyodur?
0
🌸a7x
(08.01.09)
(4)

FAT32 vs NTFS

neronas
Bu iki dosya sistemi hız bakımından çok büyük farklılık gösteriyor mu? NTFS'nin daha yeni olduğunu ve 4gb üstü dosyaları desteklediğini biliyorum. Merak ettiğim mevzu okuma-yazma hızı.edit: ntsc yazıp durmuşum mal gibi
Bu iki dosya sistemi hız bakımından çok büyük farklılık gösteriyor mu?

NTFS'nin daha yeni olduğunu ve 4gb üstü dosyaları desteklediğini biliyorum. Merak ettiğim mevzu okuma-yazma hızı.

edit: ntsc yazıp durmuşum mal gibi
0
neronas
(08.01.09)
NTFS olabilir mi NTSC yazdiginiz? evet NTFS , FAT32'den daha kullanisli ve hizlidir.
0
kobrettii
(08.01.09)
cquirke.mvps.org

"NTFS may be faster...
- smaller RAM footprint as avoids large FAT held in RAM
- indexed design more efficient for many files per directory
- small file data embedded in dir level, avoids seek to data chain
- above factors make fragmentation less onerous than for FATxx
- 4k cluster size matches processor's natural paging size
...or slower...
- extra overhead of security checks, compression, encryption
- small clusters may fragment data cluster chains"
0
entrapmen
(08.01.09)
sanki security checklerden dolayi bazi durumlarda yavas oluyor biliyorum. ama bu devirde 500gb disklerle, core2 makinelerle fat32 kullanmak anlamli degil.
0
compumaster
(08.01.09)
ek bilgi bâbinda:

www.microsoft.com
0
barbaroj
(08.01.09)
(4)

Hdd Media Player hakkında derin sorularım var

kendicoplugundeotenhoroz
arkadaşlar 500 - 750 gb ve 1tb alana sahip hdd media playerlar gördüm. markası sanırım smartmedia gibi birşeydi. yalnız bunlar hakkında çelişkili yorumlarda bulunulmuş. birileri altyazıları göstermede problem oluyor demiş .birileri geç açılıyor demiş. birileri ses kalitesinde problem oluyor demiş. a
arkadaşlar 500 - 750 gb ve 1tb alana sahip hdd media playerlar gördüm. markası sanırım smartmedia gibi birşeydi. yalnız bunlar hakkında çelişkili yorumlarda bulunulmuş. birileri altyazıları göstermede problem oluyor demiş .birileri geç açılıyor demiş. birileri ses kalitesinde problem oluyor demiş. ağzı olan konuşmuş. şimdi benim sorum şu sizce bu aleti almaya değer mi? yoksa normal bir hdd alıp laptopla beraber kullanmalı mıyım? bir sorumda şu eğer harici hdd alırsam devamlı laptopa takılı durup download etmem aletin çabuk bozulmasına sebep olur mu?
0
kendicoplugundeotenhoroz
(08.01.09)
haklarinda genel olarak guzel seyler okumadim. cok ilkel bence o aletler. altyazi, destekledigi formatlar vs her seyi falsolu.

bir de soyle bir sey var belki ilginizi ceker (bkz: popcorn hour) son donemde en dikkat cekici alet bu diyebilirim. kendi uzerinde hdd'si olmadigini belirteyim. lcd tvniz veya plazmaniz varsa boyle bir sey dusunmelisiniz.

yok benim lcd tv'im yok uzunca bir surede alamam herhalde diyorsaniz o zaman laptop veya htpc dusunebilirsiniz.

bir de western digital'in media tank'i var. onun ozellikleri smart media 'ya bakarak cok daha iyi ama onu da pek tavsiye etmem acikcasi. gelecegi yok o aletlerin.
0
entrapmen
(08.01.09)
Dün Western Digital HD TV Media Player siparişi verdim netten. Uzun süre araştırdım en mantıklısı bu geldi. Her türlü dosya formatını desteklemesi süper. Mkv ve blueray ripleri oynatabilen playerlar bir elin parmaklarını geçmez ve fiyatları çok pahalı. Bunu 99$ a görünce aldım hemen. 1080p çıkışı falan da var. Altyazı boyutu ayarlanıyor o da iyi. Türkçe karakterlerde sorun çıkarıyormuş ama zannımca ürün yasal olarak Türkiye'de satışa sunulunca (20 ocak diyorlar) onun da çaresine bakarlar. İlk firmware update'inde bir dünya yenilik gelmiş. Yunanca,rusca altyazı dilleri falan eklenmiş. Türkçe de yakındır. Ha bir de dijital ses çözücünüz yoksa (direkt tvden alıyorsanız sesi) DTS kodlu filmlerde ses alamazsınız. DTS çözücüsü yok içinde.

Laptopa sürekli bağlı kalan hdd nin ömrü elbet normalden daha kısa olur. Downloadlar tamamlandıkça kopyalayıverin arada.
0
neronas
(08.01.09)
neronas'in yaptigini yapiniz.

bir alternatif'te philips'in usb 2.0 portlu divx calarlari var, onlara external hdd bagliyorsunuz okuyor divx calar.
0
compumaster
(08.01.09)
download konusunda bir sorun olmasi sacma olur. normalde download yaptigin zaman bilgisayarin hdd sine kaydediyor direk. olsaydi bilgisayarinin hdd si giderdi basta. benim wardi 500 gb external. downloadlari direk oraya yapardim, kapatmazdimda. bir gece ansizin gitti ama sanirim yere dusurmustum bikackere ondan dolayi gitti.
0
sanio
(08.01.09)
(6)

Durduk yere windows hata sesi gelmesi

ermanen
Evet yanlis duymadiniz, bilgisayardan durduk yere windows hata sesi geliyor, uyari mesaji falan yok, arada bir duyuyorum. ne ola ki?su video'nun basindaki ses:http://www.youtube.com/watch?v=q_sh8WtJwdE
Evet yanlis duymadiniz, bilgisayardan durduk yere windows hata sesi geliyor, uyari mesaji falan yok, arada bir duyuyorum. ne ola ki?

su video'nun basindaki ses:
www.youtube.com
0
ermanen
(08.01.09)
youtube acilmadigi icin hangi ses olduguna bakamadim.

baslat > denetim masasi > ses efekti ve ses aygitlari ozellikleri'ne girin.

ses efekti sekmesine girin. oradan yaninda hoparlor simgesi olanlar ses cikartiyor demektir. oten ses efektinin adini da bulsaniz daha kolay sekilde hangi seyden oturu veriyor anlayabilirdiniz.

benim tavsiyem ses duzenini windows varsayilan'a dondurun. muhtemelen soru ngidecektir.
0
entrapmen
(08.01.09)
bir suru seyin yaninda hoparlor simgesi var ve windows varsayilan'da zaten.

oten ses efektinin adini nasil bulacagim ki
0
🌸ermanen
(08.01.09)
o sesleri deneyerek
0
desdinova
(08.01.09)
arka planda truva atı koşturuyor olabilir. ctrl+alt+delete'ye bas işlemlerden tanıdık olmayan bir isim olup olmadığını kontrol et. varsa trojen truva atı virüs vb'dir.
0
abtash
(08.01.09)
windows'un bilindik hata sesi yahu, kim bilir kac uyarida ayni ses geliyordur, sesleri deneyerek olmaz yani..

truva ati falan da yok tarattim.
0
🌸ermanen
(08.01.09)
Windows uyarı sesleri menusunu ac, orada abuk bir işleme hata sesi atanmış olabilir.
0
paramedic
(09.01.09)
(1)

CANON I-SENSYS MF4010

pedreklamlarındakimavisıvı
Canon marka yazıcı fotokopi çekemiyo,çıktıda alamıyo.Sanki tonerin takıldığı yerde bi sorun var.Tokı bi ses geliyo ve makina duruyo.Rapor çıkartıcam şu anda zor durumdayım.Anlayan bilen varsa bana yardımcı olsun bişeyler yapmam gerek.
Canon marka yazıcı fotokopi çekemiyo,çıktıda alamıyo.
Sanki tonerin takıldığı yerde bi sorun var.Tokı bi ses geliyo ve makina duruyo.
Rapor çıkartıcam şu anda zor durumdayım.Anlayan bilen varsa bana yardımcı olsun bişeyler yapmam gerek.
0
pedreklamlarındakimavisıvı
(08.01.09)
kağıt sıkışmış olabilir. kurarken benim de başıma gelmişti. kullanıcı kitapçığında, sıkışan kağıdın nasıl çıkartılacağı anlatılıyor
0
makineci
(08.01.09)
(3)

utorrent problemi

sangria
şu güne kadar en ufak bir sıkıntı yaşamadığım, çatır çatır dosya indirdiğim client idi.lakin, hiçbir ayarını da değiştirmediğim halde, bir anda bilgisayarda web sayfalarının görüntülenememesine neden olmaya başladı. hatta öyle ki, utorrent'i kapattıktan ancak onbeş dakika sonra kendine geliyor bilgi
şu güne kadar en ufak bir sıkıntı yaşamadığım, çatır çatır dosya indirdiğim client idi.

lakin, hiçbir ayarını da değiştirmediğim halde, bir anda bilgisayarda web sayfalarının görüntülenememesine neden olmaya başladı. hatta öyle ki, utorrent'i kapattıktan ancak onbeş dakika sonra kendine geliyor bilgisayar, sayfalar ondan sonra açılmaya başlıyor.

nedir? ne değildir? bir el atıverin.
0
sangria
(07.01.09)
Bu muhterem indirmeye pek bir meraklidir. Guzel seed bulduysa hayvanlar gibi indirmekte oldugundan sayfalariniz acilmayabilir.Indirmekte oldugunuz dosyalari secip pause deyiverin bakalim, sonra deneyin. Bir de gecen yildi sanirim, utorrenti kapatiyordum ben, ancak muhterem kapanmiyormus, indirmeye devam ediyormus. Task manager'dan bi bakiverin, aciksa end task deyin oradan.
0
lightblue
(07.01.09)
vista'da aynı sorun bende de var 1-2 aydır ve aynen durup dururken oldu. sanırım bir güncelleme falan sebep oldu ama çok araştırmadım.
0
dinomazu
(07.01.09)
ayarlar/bandwidth'den global max connection eğer 100'den yüksekse 75-100 gibi bir değere indirmeyi deneyin.
0
dinomazu
(08.01.09)
(5)

internet yoğunluğu

madrigal
pek muhterem ekşi sözlük yazarları ve aday adayları bu vakitlerde internet çok mu yoğun yoksa benim pc ye virüs mü bulaştı,halbuki bugün tarama yaptım birşey çıkmadı doğru düzgün internet sayfası açmıyor,delirecem ya aynı durumda olan varsa beri gelsin.
pek muhterem ekşi sözlük yazarları ve aday adayları bu vakitlerde internet çok mu yoğun yoksa benim pc ye virüs mü bulaştı,halbuki bugün tarama yaptım birşey çıkmadı doğru düzgün internet sayfası açmıyor,delirecem ya aynı durumda olan varsa beri gelsin.
0
madrigal
(07.01.09)
Sözlük disinda sayfalari deneyin.
Yurtdisi/Yurtici ayri ayri deneyin.

Yurtdisi cikislarinda bir haltlar dönüyor su siralar ama ben de anlayamadim henüz.
0
trimpot
(07.01.09)
var bugün bişey galiba. sözlükler dışında çok ağır bende de.
0
rectoa
(08.01.09)
internette var bişey, ya çok yavaş ya da hiç açmıyor
0
yazbitmesinsipidikterlikdolabagirmesin
(08.01.09)
evet bir şeyler var benim de surf hızım yavaş.ama downloadları tam hızla yapıyorum.
0
szqnn
(08.01.09)
turkiye ici mirrorlardan ve yurt disi mirrorlardan test edip deneyebilirsiniz, www.speedtest.net her iki durumda da yavaslik yasaniyorsa saglayiciniz ile alakali bir durum veya bolgesel olarak bir problem olabilir.
0
kobrettii
(08.01.09)
(3)

acil!! algoritma ödevi

zipirinsan
ya, benim bir ödevim var. algoritma yazmam, bu algoritmaların efenim c# kodlarını, akış diyagramı ve form grafiklerini yapmam lazım. sorun şu ki bu dersi ikinciye almama rağmen hiç bir şey bilmiyorum, iki sayıyı toplayan algoritmayı bile yazamıyorum, hadi algoritmayı akış şemasını falan hiç değilse
ya, benim bir ödevim var. algoritma yazmam, bu algoritmaların efenim c# kodlarını, akış diyagramı ve form grafiklerini yapmam lazım. sorun şu ki bu dersi ikinciye almama rağmen hiç bir şey bilmiyorum, iki sayıyı toplayan algoritmayı bile yazamıyorum, hadi algoritmayı akış şemasını falan hiç değilse duydum ama form grafiği ne lan? ekşi duyurudaki yardımsever insanlar bana bir el atabilirse sevinirim. ne olur bana yardım edin. soruyu da yazalım tam olsun:

1-klavyeden girilecek 25 adet pozitif tam sayıdan, en küçük ve en büyük olanını bulup gösteren program
2-50 adet tam sayıdan oluşacak bir dizide, 3 katının 5 eksiği 3 e kalansız bölünebilen elemanları ayrı bir diziye depolayıp bu elemanların toplamını ve sayısını ekranda gösteren program.

şimdi, bu algoritmaları, algoritmalara ait c# kodlarını, akış diagramlarını ve form grafiklerini yapıp gönderebilecek var mı?
0
zipirinsan
(07.01.09)
Direkt programı yazsak?
0
alkolik imam
(07.01.09)
abi sen bu sorulari simdi birine yaptirsan da sinavlarda ve finalde cakarsin gibime geldi.hep proje mi dersin notlandirilmasi? degilse bence 10 milyona gidip bi kitap alsan yukarida dedigin seyi yazmayi ogrenmen sifirdan 3 gun surer maksimim. iki sayiyi topyalan "algoritma" icin de:

x = y+z
0
orioner
(09.01.09)
en temizi bölüm değiştir, hiç kasma algoritma filan :)
0
kenny
(02.02.09)
(2)

Host dosyası ve Youtube

thefin
Sevgili MacOS cu arkadaşlar, windowsda host file ı editleyince giriyorduk paşalar gibi tube a ama macos da nasıl olacak bu iş?
Sevgili MacOS cu arkadaşlar, windowsda host file ı editleyince giriyorduk paşalar gibi tube a ama macos da nasıl olacak bu iş?
0
thefin
(07.01.09)
wpi
(07.01.09)
Finder'dayken elma+shift+G yapın
sonra açılan yere /private/etc yazın.
etc klasörünün içinde hosts dosyası bulunur, dosyayı elinizdeki hosts dosyasıyla değiştirin veya copy paste yapın text'te açarak.
iki şekilde de olmuştu bende.
0
rabbititus
(07.01.09)
(1)

Firefox & Radyo Eksen Vol.2.0

inatci kahraman aga
`radio eksen firefox extension`'ı kurdum lakin ne evde ne de işyerindeki pc'de çalışmıyor. BS Player "Dosya Açılamadı" MP de uzun bir şeyler diyor.Ne yapmalı? Teşekürler.
radio eksen firefox extension'ı kurdum lakin ne evde ne de işyerindeki pc'de çalışmıyor. BS Player "Dosya Açılamadı" MP de uzun bir şeyler diyor.
Ne yapmalı? Teşekürler.
0
inatci kahraman aga
(07.01.09)
winamp'te deneyin.
0
polifonik osuruk
(08.01.09)
(4)

firefox & radyo eksen

tepedeki psychedelic adam
(bkz: radio eksen firefox extension)şurda bahsedilen şeyi indirdim, kurdum. yeniden de başlattım firefox'u aşağıda çalan şarkılar değişiyor da listen now'a tıklayınca bi tane radyoeksen.asx adlı pencere açıyor bi de gom player'ı açıyor ama duyulan bişey yok. ne yapmam lazım dinleyebilmek içn?
(bkz: radio eksen firefox extension)

şurda bahsedilen şeyi indirdim, kurdum. yeniden de başlattım firefox'u aşağıda çalan şarkılar değişiyor da listen now'a tıklayınca bi tane radyoeksen.asx adlı pencere açıyor bi de gom player'ı açıyor ama duyulan bişey yok. ne yapmam lazım dinleyebilmek içn?
0
tepedeki psychedelic adam
(07.01.09)
gom player sorun cikartiyor olabilir.

bilgisayarim > araclar > klasor secenekleri > dosya turleri.

buradan asx uzantisini bulup, degistir diyin. winamp veya caniniz neyi istiyorsa onu tanimlayin. muhtemelen sorununuz duzelecektir.
0
entrapmen
(07.01.09)
düzelmedi. değiştirdim opens with wmp yazıyor mesela ama yine listen now yapınca gom'la açmaya çalışıyor. kaç defa baktım, tekrar seçtim, bilgisayarı kapatıp açtım sonra o bölüme baktım yine orda wmp görünüyor ama yine gom'la açmaya çalışıyor. aslında olması lazım görünüşe göre ama anlamadım.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(07.01.09)
asx dosyalarını açmak için media player de kullanabilirsiniz. ama sourberry'de olduğu gibi orban plugin gerekiyor.
www.orban.com
sonra tabi uzantıyı açması için media player'ı seçmeniz lazım
0
yalnux
(08.01.09)
gom'u sildim bi daha yüklerken de hiçbi dosya türü için default oynatıcı olmasın dedim. o zaman oldu. yoksa değiştirsen de işe yaramıyor. sağolun cevaplar için.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(08.01.09)
(7)

Usb bellek aktarım hatası

Carlito Brigante
arkadaşlar benim şöyle bir sorunum var.8 GB flash bellek mevcut bende.içi tamamen boşken bilgisayarımdan film atmak istiyorum 4,35 GB lık.(filmin uzantısı .mkv)"disk dolu" hatası veriyor.ama aynı boyutta başka bir dosya atmaya çalıştığımda sorunsuz atıyor.bir türlü çözemedim.yardımcı olursanız sevin
arkadaşlar benim şöyle bir sorunum var.8 GB flash bellek mevcut bende.içi tamamen boşken bilgisayarımdan film atmak istiyorum 4,35 GB lık.(filmin uzantısı .mkv)"disk dolu" hatası veriyor.ama aynı boyutta başka bir dosya atmaya çalıştığımda sorunsuz atıyor.

bir türlü çözemedim.yardımcı olursanız sevinirim..
0
Carlito Brigante
(07.01.09)
aynı boyutta başka dosya derken tek dosya mı yoksa 4.5 gb'lik bir kaç dosya mı? bellek formatı fat32 ise tek parça 4 gb'den büyük dosya atamazsın çünkü.
0
sanal uyku
(07.01.09)
fat32 dir o. tek seferde 4 gb olan dosyayı aktaramazsın aktaramazsın. yapılabiliyorsa ntfs olarak biçimlendir.
edit:tüh
0
tai
(07.01.09)
atabildiğim diğer dosyada tek bir dosyadır.(oda başka bir film)hani onu atıyorda diğerini neden atmıyor.bi ara acaba filmmi seçiyor yoksa bu meret diye düşünmedim de değil :)
0
🌸Carlito Brigante
(07.01.09)
koruma hatası olmasın o filmde özellikle?
0
abtash
(07.01.09)
ona da baktım.koruma hatası falan da yok.
0
🌸Carlito Brigante
(07.01.09)
fat32 olmasından dolayı o sorun.
0
bryan fury
(07.01.09)
anlayamadığım sadece o film için mi fat32 geçerli oluyor.aynı yerde ve nerdeyse aynı boyutta (4.20 gb) olan başka bir filmi atabiliyorum.fakat nedense dosyayı atamıyorum.
0
🌸Carlito Brigante
(08.01.09)
(4)

Hoparlörlerin elektrik toleransı? (böyle garip oldu ama başlık bulamadım)

late viper
Elimde `altec lansing` marka stereo hoparlör var(rahat 10 senelik). Bunlar bilgisayar hoparlörü ve gücü usb'den alıyorlar. Benim kullanmak istediğim yerde ise herhangi bir usb kaynak yok. Ama usb kabloyu prize bağlamaya yarayan iki adaptör var. Birinde "dc output: 5.4Vdc 0.7A 3.78W" yazıyor(cep tel
Elimde altec lansing marka stereo hoparlör var(rahat 10 senelik). Bunlar bilgisayar hoparlörü ve gücü usb'den alıyorlar. Benim kullanmak istediğim yerde ise herhangi bir usb kaynak yok. Ama usb kabloyu prize bağlamaya yarayan iki adaptör var. Birinde "dc output: 5.4Vdc 0.7A 3.78W" yazıyor(cep tel adaptörü), diğerinde "dc output: 5.0V 400mA-500mA" yazıyor(mp3 çalar adaptörü), inputlar aynı doğal olarak... Hoparlörlerin hiçbir yerinde benzeri bir güç bilgisi yok ancak hopalarlörler bu iki adaptör ile de misler gibi çalışmakta. Hoparlörleri bu şekilde kullanmak ne kadar sakıncalıdır? Sakıncasına rağmen böyle kullanmaya karar verdiğimde hangi adaptörü kullansam daha iyi olur?
0
late viper
(07.01.09)
700 mA ile 400 mA oldukça farklı aslında. 400-500 vereni kullan derim, bozulursa da uzun vadede bozulur.
0
mortifera
(07.01.09)
peki bilgisayardaki usb'nin dc out bilgileri nedir? Sonuçta bu iki adaptörü kullandığım alet de bilgisayara usb'den bağlanabiliyor, doğru akımı bilgisayar mı ayarlıyor?
Eğer kendi ayarlıyorsa; hoparlörler için ne kadar dcout vereceğine nasıl karar veriyor?
0
🌸late viper
(07.01.09)
potansiyeli 5V ±%5 amma, akım değerini bilmiyorum.
en.wikipedia.org
0
gkhncnzdgn
(07.01.09)
400-500mA adaptörün ne kadar akım sağlayabileceği, değerin yüksek olması o değeri sürekli gönderdiği anlamına gelmiyor. 5.0V 400mA-500mA lık adaptör ile çalışabiliyor ise onunla kullanmaya devam etmeni öneririm.
0
skatheist
(07.01.09)
(8)

bilgisayarınız fışt fışt ediyor mu?

pascha d
yıllardır farklı bilgisayarlarda ama sanırım hep xp'de başıma gelen bişey olduğundan sizlerde de oluyor mu diye merak ediyorum..hoparlörden gelen gizemli bir ses bu.. 2 kere fışt ediyor.. iki ses arasında iki saniye falan var sanırım. şunun gibifışt-fışt. ilk fışt biraz daha belirgin çıkıyor hep. lü
yıllardır farklı bilgisayarlarda ama sanırım hep xp'de başıma gelen bişey olduğundan sizlerde de oluyor mu diye merak ediyorum..
hoparlörden gelen gizemli bir ses bu.. 2 kere fışt ediyor.. iki ses arasında iki saniye falan var sanırım. şunun gibi
fışt-fışt. ilk fışt biraz daha belirgin çıkıyor hep. lütfen tanıdık geldi deyin, nedir bu?
0
pascha d
(07.01.09)
ayrı ayrı hoparlörler ve bilgisayrlarda oluyor abi.. çeşit çeşit ses sisteminden duydum ben bu sesi ama çok nadiren oluyor bu. haftada 1-2 kez gibi. ama temazssızlık gibi öyle düzensiz ya da huzursuz bir ses değil.
0
🌸pascha d
(07.01.09)
"cızır cızır" diye hoparlörden ses geldiğini duydum genellikle, "fışt fışt" diye seslenen bilgisayar ilk defa duyuyorum. bugünleri de gördük allahım sen ne büyüksün :)). sorun hopörlördedir diyicem ama farklı bilgisayarlarda da aynı sesi duyduğunuzu söylüyorsunuz. uykusuz kalmamaya çalışın, dinlenin. şahsen ben ilk defa fışt fıştlayan bilgisayar duyuyorum.

ek: bu arada @want2die espirine hazırlıksız yakalandım. iş yerinde gözlerimden yaşlar gelerek bedelini ödedim. iki kere fıştladığına göre kılıçın pc simiş sizinki :)
0
philosophia
(07.01.09)
geliyorlar.. tanrım yine geliyorlar!..
0
🌸pascha d
(07.01.09)
bu farklı bilgisayarların hepsi aynı mekanda mı kullanıldı?

evet ise dairenin elektrik tesisatı diyeceğim.
0
kibritsuyu
(07.01.09)
@kibritsuyu farklı şehirler ülkeler ve galaksiler, ayrı windows kurulumları (tek cd değil) program yükleme yetkim olmayan şriket bilgisyarları da dahil.. tek ortak yanları bu makinaların hepsini bir haftadan uzun süre kullanmış olmam..
gizemli bişey değil yahu neyse siktiredin bunu da bilmeden öleyim nolcak.
0
🌸pascha d
(07.01.09)
evet! birisi fışt fışt deyip susuyor. bir süre sonra tekrar fışt fışt. hep iki kez. genellikle müzik dinledikten sonra hoparlör sesi çok açık kalıp unutulduğunda korkutur beni o ses.
0
dehri
(07.01.09)
tam olarak aynı fışt fışt tan mı bahsediyoruz bilmiyorum ama benim de birkaçkere şahit olup bağladığım sebepler var.
1-dandik hoparlör: aslında dandik amfili hoparlör. burdaki devre elemanlarının tırışkalığından kaynaklanan fış fış. misal çin malı malzemelerin töleranslarından kaynaklanan fış fış olabilir.
2-toprak hattından kaynaklanabilir.
3-iyi saatlerde olsunlara karışmış olabilirsiniz.
4-kedidir kedi
0
la grande
(08.01.09)
bir de sağ yanda diklemesine office 2007'den önceki office'ler ile gelen office araç çubuğu diye bir şey var bende. iki ayrı sekmesi var. birinde word excel vs simgeleri var, birinde desktop simgeleri var. iki sekme arasında geçiş yapmak için tıkladığımda fışşt diye (tek fışşt ama) bir ses çıkarıp çubuk aşağı veya yukarı kayıyor. o olabilir mi acaba?
0
kibritsuyu
(08.01.09)
(5)

Yeni Klasör, Kuş isimleri

eigon
nasıl oluyor da oluyor bilmiyorum ama bilgisayarımda yeni bir klasör oluşturduğumda "Yeni Klasör" diye isimlendirecğine rastegele olarak kuş isimleri ile klasör oluşturuyor. şu an amasaüstüm sığırcık, serçe, karga, ördek isimli klasörler ile doldu. böyle problem mi olur lan?
nasıl oluyor da oluyor bilmiyorum ama bilgisayarımda yeni bir klasör oluşturduğumda "Yeni Klasör" diye isimlendirecğine rastegele olarak kuş isimleri ile klasör oluşturuyor. şu an amasaüstüm sığırcık, serçe, karga, ördek isimli klasörler ile doldu. böyle problem mi olur lan?
0
eigon
(07.01.09)
hayır hiç bir şey yüklemedim.
0
🌸eigon
(07.01.09)
allzip kullaniyor musun?
0
wpi
(07.01.09)
evet, kullanıyorum. ama onu kullanmaya başlayalı en az bir ay olmuştur.
0
🌸eigon
(07.01.09)
Google abi allzip diyor.
0
wpi
(07.01.09)
www.altools.com

Teşekkürler.
0
🌸eigon
(07.01.09)
(6)

Harici Harddisk?

ordabiyerde
Kolaylıkla taşıyabileceğim,bildiğimiz HDD boyutundan küçük 100-200 ytl arası harici disk almayı düşünüyorum. var mıdır tavsiyeleriniz?
Kolaylıkla taşıyabileceğim,bildiğimiz HDD boyutundan küçük 100-200 ytl arası harici disk almayı düşünüyorum. var mıdır tavsiyeleriniz?
0
ordabiyerde
(07.01.09)
2.5" ler var elde taşınıyorlar rahatça.
0
dambil
(07.01.09)
seagate freeagent go 2,5'' 'ler var..cep telefonundan biraz büyük, gayet hafif ve kullanışlı..usb 2.0 destekli..hızı da idare eder..
0
godot yu hacklerken
(07.01.09)
western digital der geçerim.
model olarak da passport diye geçiyor sanırım WD'nin 2.5 inçleri.
0
sanal uyku
(07.01.09)
bugun baktim western digital 320gb 159 ytl/tl idi. birde aynisinin maxtor u vardi. oda 159 du.
0
maestranza
(07.01.09)
ben hepsiburada dan wd 'nin 2,5" 320gb ını aldım. kargo falan dahil 190 ytl ye geldi ama kampanyalıydı. şimdi nedir durum bilemem...

burda var kampanyalılar: www.hepsiburada.com
0
hevipeyra
(07.01.09)
microbox
2.5", 500 GB, 5400 RPM, 8 MB Cache
arena fiyatı 140$+kdv
dediğin fiyatı biraz geçiyor ama gb/performans olarak gayet uygun. samsung olması lazım içindeki hdd.
www.webdenal.com
burada da var havale yaparsan kdv dahil 230 ytl
0
abtash
(07.01.09)
(11)

ne tip ram almak lazım?

hevipeyra
selam,2 yıllık bi toshiba notebook' um var. modeli satellite m70-192. bu makina son zamanlarda iyice ağırlaştı, ben de format attım. biraz hızlandı ama daha iyi olması için ram' ini arttırmam gerekirmiş (cahilim bilmiyorum işte!) şu an ram i 512 mb. bunu kaça çıkartabilirim en fazla ve hangi tip ram
selam,
2 yıllık bi toshiba notebook' um var. modeli satellite m70-192. bu makina son zamanlarda iyice ağırlaştı, ben de format attım. biraz hızlandı ama daha iyi olması için ram' ini arttırmam gerekirmiş (cahilim bilmiyorum işte!) şu an ram i 512 mb. bunu kaça çıkartabilirim en fazla ve hangi tip ram almam gerekir? hatta şunu al diye link verirseniz daha memnun olurum... :)
0
hevipeyra
(07.01.09)
ddr2 imiş ram modeli şuradan öğrendiğim üzere: www.hardwaremania.com

sizin bilgisayarınızda da 2 ram soketi vardır. bildiğim kadarıyla şu an en fazla 4gb (2*2gb) ya çıkarabilirsiniz. bu biraz fazla bence ama para sorun olmaz diyorsanız süper olur bilgisayarınız.

şuradan da fiyat hakkında bilgi sahibi olup isterseniz sipariş verebilirsiniz (fiyat hiç araştırmadım bunlar pahalı mı bilmiyorum)

www.hepsiburada.com

ddr2 lere bakarsınız. montesi kolay sadece yerine takıyorsunuz.

edit: evet maksimum memory 2gb imiş. 2*2 lere hiç bakmayın efendim. ben de teşekkürü borç bilirim trimpot..
0
dambil
(07.01.09)
maksimum memory 2 gb okudum ben?

tinyurl.com
0
trimpot
(07.01.09)
atmıyım çok bilmiyorum ama bi ara sormuştum bi yerlere maksimum u 2 gb olabilir demişlerdi sanırım... kesin bilgi verebilirseniz çok makbule geçer.
0
🌸hevipeyra
(07.01.09)
trimpot un dediği doğrudur. maksimum 2 yazıyor kabak gibi=)
0
dambil
(07.01.09)
Kesin bilgi 2 GB iste.

Senin yapman gereken 2 GB bir RAM alip 512'nin yanina takmak. Eger ki ikisi birlikte sorunsuz calisiyorsa ve RAM'leri gösteriyorsa Kingston'un sayfasinda yazan yanlistir.

Ama eger calismazsa Maksimum 2 GB'dir, dogrudur.
0
trimpot
(07.01.09)
teşekkürler arkadaşlar. söyledikleriniz doğrultusunda hepsiburada' da şöyle bi ram gördüm. bundan 2 adet alıp taksam nasıl olur sizce? ram de marka çok önem arz edermi? fiyatı iyi gibi diğer alternatiflere göre.

edit: linki vermemişim.. :)

www.hepsiburada.com
0
🌸hevipeyra
(07.01.09)
ben çok bir şey farkedeceğini düşünmüyorum ama ram de 1 numara kingston. 2 tane 1gb lık alıp takabilirsin tabi..
0
dambil
(07.01.09)
teşekkürler...
0
🌸hevipeyra
(07.01.09)
benim bildiğim RAM alırken Mhz olayı da önemlidir; tahmin ediyorum ki sizin alıcağınız ram 333Mhz falan olmalı, verdiğiniz link 667 Mhz, uyar mı bilmiyorum, yanlışsam düzeltin.
edit: 266 mhz imiş...
0
sazz
(07.01.09)
hmmm... o konuda bilgim yok işte. bunada birisi cevap verirse sevinirim...
0
🌸hevipeyra
(07.01.09)
533 DDR2 destekledigini söylüyor Kingston. 667 Mhz 533 olarak calisir, sorun olmaz.

Ama siz isterseniz sunu alin, rahat edin: www.hepsiburada.com
0
trimpot
(08.01.09)
(2)

sözlükte hem başlık isminde hem de başlığın içinde arama yapmak

surtunme kuvveti
mümkün müdür? mesela "emrah" kelimesi geçen başlıklardaki "ana" kelimesinin geçtiği entryleri bulsa bir program. ben de desem ki emrah ve anası 1563 entryye konu olmuş vesaire. var mıdır böyle bir şey?
mümkün müdür? mesela "emrah" kelimesi geçen başlıklardaki "ana" kelimesinin geçtiği entryleri bulsa bir program. ben de desem ki emrah ve anası 1563 entryye konu olmuş vesaire. var mıdır böyle bir şey?
0
surtunme kuvveti
(07.01.09)
tek tek yapmaya üşeniyorum lüzumu budur. eğer böyle bunu yapabilen bir program varsa kullanmak isterim.
0
🌸surtunme kuvveti
(07.01.09)
google'a gidip gelişmiş arama'dan emrah ana kriterini aratın. aşağıdaki site kısmına da sozluk.sourtimes.org yazın. google bulur bir kısmını. ama emrah başlıklarındaki anaları değil içinde emrah ve ana geçen tüm entry'leri listeler. tek tek aramaktan kolay olur yine de.
0
kibritsuyu
(07.01.09)
(4)

basit bi web sitesi

kajmeran
merhaba.. basit bir web sitesi tasarlıyorum ve 2 yerde takıldım.birincisi; siteye forum eklemeyi düşünüyoruz. ücretsiz, aynı anda maksimum 5 (hadi 8 olsun) kişiyi kaldırabilecek, çok detaylı olmayan ama iyice de dandik olmayan bi forum yazılımı lazım. google aramam sonucu bu yazıya denk geldim (http
merhaba.. basit bir web sitesi tasarlıyorum ve 2 yerde takıldım.

birincisi; siteye forum eklemeyi düşünüyoruz. ücretsiz, aynı anda maksimum 5 (hadi 8 olsun) kişiyi kaldırabilecek, çok detaylı olmayan ama iyice de dandik olmayan bi forum yazılımı lazım. google aramam sonucu bu yazıya denk geldim (www.bildirgec.org), bunlardan biri ya da herhangi başka bir yazılım önerilerinizi bekliyorum.

ikincisi de; aynı ekşi duyuru'daki gibi, önizlemesine tıklayınca ekranı karartıp büyüyerek ön plana çıkan resim olayını uygulamayı düşündüm. hazır kod bulabilir miyim? yoksa illa çok iyi bilmem mi gerekir? bunu google'da nasıl arayacağımı bilemedim...

şimdiden teşekkürler.
0
kajmeran
(07.01.09)
forum icin; smf en kolay kurulanlardan birisi, onu deneyebilirsiniz. zaten bildirgec'te de 3. sirada anlatilmis. orneklerine bakip en begendiginizi kurun derim ben. adi sayilanlarin geneli guvenlidir.
0
entrapmen
(07.01.09)
smf = simple machines forum = www.simplemachines.org
lightbox = www.lokeshdhakar.com
0
kunthar
(07.01.09)
teşekkürler...
0
🌸kajmeran
(07.01.09)
simple machines phpbb'den daha iyi, daha az açığı var diye biliyorum. ama rahat site rahat forum istiyorsan joomla kur, üzerine de fireboard veya joomlaforum tarzı bir şey koyabilirsin.
0
jesters cap
(07.01.09)
(2)

Driver Yüklü Ses Aygıtı Yok Ne bu be

ooi
kaspersky ile virus taraması yapıyrdum. sonra tehdit olarak audiosrv.dll yi sildi. bir ara restart attım başka bir şey için gerekti. bilgisayar açıldığında ses gitmişti. kaspersky den re-store yaptım dll yi. tekrar restart attım yine ses yok. aygıt yoneticisinde driverlar yuklu hic birinde sorun yok
kaspersky ile virus taraması yapıyrdum. sonra tehdit olarak audiosrv.dll yi sildi. bir ara restart attım başka bir şey için gerekti. bilgisayar açıldığında ses gitmişti. kaspersky den re-store yaptım dll yi. tekrar restart attım yine ses yok. aygıt yoneticisinde driverlar yuklu hic birinde sorun yok. denetim masasında ses ve ses aygıtı ozelliklerine tıklayınca aygıt yok diyor. task bar da da ses simgesi gözükmüyor. hala ses yok. napıcam ?


dxdiag dan sesi sınamaya calıstıgımda ise

"DirectSound sınama sonuçları: 3 (DirectSoundCreate) adımında hata: HRESULT = 0x88780078 (Sürücü yok)"

hatası veriyor.
0
ooi
(07.01.09)
ses surucusunu kaldirip tekrar donanim aratin. sonra surucuyu tekrar kurun. dll'nin yaninda bir seyleri de goturmus olabilir kaspersky.
0
entrapmen
(07.01.09)
@entrapman, bahsettiğin yolu bir kaç kez denedim. ama olmamıştı. sistem geri yükleme yaptım. şimdi seste problem yok düzgün bir şekilde çalışıyor.
0
🌸ooi
(07.01.09)
(4)

terminal server uzerindeki yazicilar

barbaroj
problem su. bir terminal server mevcut, uzerine bir takim yazicilar kurulmus, bir de malumunuz uzaktan baglanani var bilmem neyi var, baglanan kisilerin de lokal yazicilarinin kurulmasina musaade etmisiz. su tarz senaryolar mevcut, faraza istanbuldaki vatandas bursadaki vatandasin lokal yazicisina c
problem su. bir terminal server mevcut, uzerine bir takim yazicilar kurulmus, bir de malumunuz uzaktan baglanani var bilmem neyi var, baglanan kisilerin de lokal yazicilarinin kurulmasina musaade etmisiz. su tarz senaryolar mevcut, faraza istanbuldaki vatandas bursadaki vatandasin lokal yazicisina cikti gonderebiliyor. tut ki bursadaki vatandas logoff yapmadan remote desktop'ini kapatti, haliyle yazici asili kaliyor. bu durumda istanbul'daki eleman o printer uzerinde herhangi bir hareket yaparsa, misal o printer secili iken bir baski on izleme yapayim derse, terminal server o yaziciyi aradigi -ve bulamadigi- icin epey bir vakit kullaniciyi bekletiyor.

ben isterim ki bu terminal server seysi sadece cikti gonderildigi dakika baksin ulan bu printer var mi acaba yok mudur nedir diye her harekette gidip aramasin mal gibi. mumkun mu?

yoksa anlatamadim mi?
0
barbaroj
(07.01.09)
terminal server kullanım sırasında herdaim problemler yaşatmıştır.

kullanıcıların hepsinin printer ihtiyacı yoksa remote desktop connection/ options/local resources da printer kutucuğundaki işareti kaldırın. en azından olasılık düşer..

ayrıca terminal serverın ayarlarında logout süresi belirlenebiliyor idi. atıyorum 5 dk sonra asılı kalan kullanıcılar otomatik olarak logoff yapılıyordu sistem tarafından. elimin altında server olmadığı için tam yeri söyleyemiyorum.
0
hayo
(07.01.09)
ben zaten şu an sadece gerekli kullanıcılara active directory'den izin verdim, lokal rdp connection'ın options'ından değil. ve şu anda ts'de idle time'ı 15 dk olarak ayarladım.

lakin bunlar dediğiniz gibi olasılığı düşüren şeyler. bir de işin diğer boyutu şu, illa ki vatandaşın asılı kalması gerekli değil. aslında daha anlaşılır olması için bu tarz bir örnek verdim fakat istanbul ve bursa kullanıcısının da online olduğunu ve ts'nin ankara'da olduğunu düşünelim, ts'nin rdp üzerinden printer check yapması bile can sıkıcı birşey.

istediğim hiç bakmasın bu ibne printer var mı yok mu diye göndersin direkt varsa çıkar yoksa zaten çıkmaz.
0
🌸barbaroj
(07.01.09)
şunu da bonus sikindirik çözüm olarak ekleyelim -ki belki aynı dertten muzdarip insanlar vardır bir nebze olsun ilaç olabilir.

ben şu an bu problemi şu şekilde çözüyorum yada çözüyorum demeyelim de az evvel de dediğim gibi bir nebze olsun rahatlatıyorum. terminal server'a, aslında var olmayan bir lpt printer kuruyorum ve kullanıcıların default printer'ına bunu set ediyorum. kısmi de olsa bir çözüm kabul edilebilir sanırım.
0
🌸barbaroj
(07.01.09)
3-5 sene evvel bu tip sorunlarla bende boğuşmuştum. bağlanan kullanıcının oluşturduğu printerlar server üzerinde farklı bir statüde görünüyor idi. bunun başka kullanıcıları nasıl geciktirdiğini kafamda canlandıramadım açıkcası. o printerların varlığını işlem sırasında sorgulamalı tabiki sistem. "varsa çıkar yoksa çıkmaz" ı anca böyle yapabilir zaten.
bant genişliği ve gecikme süreleri çok kısıtlı olsa gerek. söylediğin sıkıntıyı gidermenin yolu bant genişliğini arttırmak gibi geldi bana. tabi elimdeki kısıtlı bilgilerle bu kadar söyleyebiliyorum.

ne kadar yararlı olur bilemiyorum ama terminal server'ın işini yapan başka ürünler de vardı. hala var mı emin değilim ama citrix bunlardan biriydi mesela..
0
hayo
(07.01.09)
(4)

hp bilgisayar butonları hakkında yardım

cryptist
klavyeme su döktüm.`:afferim sanaaa` hp quick launch buttons varya bu sesi kısıp yükselten. ha işte onlar bozuldu. işin kötü yanı ses kısma tuşu basılı olarak bozuldu. yani bilgisayarın sesini açamıyorum, 2 saniye içinde kapatıyor sesi. şimdi ben bu butonları devre dışı bırakmak istiyorum internette
klavyeme su döktüm.* hp quick launch buttons varya bu sesi kısıp yükselten. ha işte onlar bozuldu. işin kötü yanı ses kısma tuşu basılı olarak bozuldu. yani bilgisayarın sesini açamıyorum, 2 saniye içinde kapatıyor sesi. şimdi ben bu butonları devre dışı bırakmak istiyorum internetten de araştırdım filan bişi bulamadım. denetim masasından klavyenin o özelliğini kaldırdım, olmadı. msconfig den kaldırdım olmadı, bilgisayardan kaldırdım !!! yine de çalışıyor lanet olası butonlar. lütfen yardım edebilecek olan var mı ?
0
cryptist
(07.01.09)
Anladigim kadariyla orada halen su mevcut ve kisa devre yapmakta. Öncelikle bilgisayarinizi kapatip kurumasini bekleyin ve daha sonra tekrar deneyin.
0
trimpot
(07.01.09)
5-6 saat önce oldu bu ve kurutma makinesiyle kuruttum.* yani kurumuş olması lazım ama... yine de dediğiniz gibi olabilir. peki ben bu butonları devre dışı bırakamıyor muyum ?
0
🌸cryptist
(07.01.09)
evvela task manager'dan eğer hala çalışıyorsa QLBCTRL.exe isimli işlemi sonlandırınız. eğer bu işlemi sonlandırdıktan sonra ses yine kısılmıyorsa msconfig marifeti ile aynı işlemi başlangıçtan kaldırınız ve ebediyen bu dertten kurtulunuz. tabi bu durum diğer quick launch button'ların da çalışmasını engelleyecektir.
0
barbaroj
(07.01.09)
task manager'da qlbctrl.exe gözükmüyor.asıl işin garip tarafı ben msconfig'ten qlbctrl.exe'nin tikini kaldırmışım. yani başlangıçta açılmaması lazım. ama yine de çalışıyor tuşlar... dediğim gibi hatta hp quick launch buttons'u program ekle kaldırdan da kaldırdım. hatta system dosyalarındaki ilgili driver'ı bile silmeyi denedim. (ama silmeme izin vermiyor.)
ne yapacağımı şaşırdım artık...
0
🌸cryptist
(07.01.09)
(8)

Video boyutu küçültme

artikbenimdebirvolvomvar
arkadaşlar elimde 100 mb lik bir video dosyasi var..ben bunun boyutunu küçültmek istiyorum.2-3 mb kafi.bu kadar küçültmek için uğraşma demeyin lütfen önemli çünkü.önerebileceğiniz program var mı ?
arkadaşlar elimde 100 mb lik bir video dosyasi var..ben bunun boyutunu küçültmek istiyorum.2-3 mb kafi.bu kadar küçültmek için uğraşma demeyin lütfen önemli çünkü.önerebileceğiniz program var mı ?
0
artikbenimdebirvolvomvar
(07.01.09)
movie maker' a at dosyayı, sonra filmi kaydet de, kaydederken de maksimum boyut 3mb olsun de, oluverir birden. ama kalite garantisi tarafımızdan verilmemektedir.
0
derectus
(07.01.09)
bilgisayarında codec pack falan varsa avi'ye dönüştür.ama 100 mb lık dosyanın formatı ne o da önemli biraz.codec ve program için codecs.com a bakabilirsin..

program olarak mediacoder ı dene bi

mediacoder.sourceforge.net

büyük ihtimalle flv ile en ufak boyuta ulaşabilirsin ama ona göre ayarları yapman lazım..
0
noctiluca
(07.01.09)
.avi uzantisi
0
🌸artikbenimdebirvolvomvar
(07.01.09)
total video converter.
0
karabasmayan
(07.01.09)
portable winavi video converter da iyidir.google dan bakabilirsin..
0
noctiluca
(07.01.09)
h264 codec ini kullan. program olarak canopus procoder u tavsiye ederim.
0
sijwocaq
(07.01.09)
basindan veya sonundan kesmek isimi gorur derseniz

(bkz: virtualdubmod)

yoksa re-encode etmeniz gerekir. yine onu da bu programla yapabilirsiniz.

yol gosterimi acisindan;
divxplanet.com

ve ayrica;
forum.divxplanet.com
0
entrapmen
(07.01.09)
Super!
www.erightsoft.net

Harbi süperdir.
0
kunthar
(07.01.09)
(3)

halo 2 xp de nasıl yüklenir?

cokpissuserim
evet elimizde bir adet halo 2 var. lakin xp de yüklemek istediğimizde hata alıyoruz. xp patch olduğunu öğrendik. onu da becremedik. daha önce xp' de çalıştıran birisi basitçe anlatıverirse çok hora geçer..
evet elimizde bir adet halo 2 var. lakin xp de yüklemek istediğimizde hata alıyoruz. xp patch olduğunu öğrendik. onu da becremedik. daha önce xp' de çalıştıran birisi basitçe anlatıverirse çok hora geçer..
0
cokpissuserim
(06.01.09)
kurmuştum xp ye suan hatırlamıyorum ama.
pek parlak bir oyun olmadığını da söylemeliyim ( sahsi fikrim )
0
karapage
(06.01.09)
4 küsür gb indirdikten sonra oynamadan bırakmak da istemiyoruz açıkçası :)
0
🌸cokpissuserim
(07.01.09)
hemen dibimde vardi halo 2 (xp+vista) yazili dvd.

icinden cikan aciklama su sekilde;

"KURULUM :
* H2.7z dosyasını en güncel winrar programıyla açın.
* 'INSTALL THESE FIRST' klasörünün içinde bulunan XLiveRedist1.0.6027.msi ve vcredist.msi dosyalarını kurun.
* XP de oynamak için 'XP PLAY HALO 2.bat' dosyasını çalıştırın.
* Vistada oynamak içinse oyun klasörünün içinde bulunan dwmapi.dll dosyasını silip halo2.exe dosyasından oyunu başlatabilirsiniz.(Bu işlemi sadece VISTA kullanıcıları yapsın)"

bat dosyasi icerigi ise su sekilde;
@echo off
cls
title HALO 2
cls
Loader.exe halo2.exe
cls
echo

sonucta bat dosyasi degil oncesinde kurulanlarla alakali bir mevzu.

dosya isimleriyle ararsaniz muhakkak bir seylere rastlarsiniz. bir de bu duyuruyu disariya kapatirsaniz daha iyi olur.

arena-bg uyeliginiz varsa halo 2 diye aratin. 4 dosya cikacak karsiniza. bunlardan hangilerinin isinize yarayacagini basliklarindan anlayacaksiniz zaten.
0
entrapmen
(07.01.09)
(5)

nasıl temizleyeceğim ben bu virüsü?

hapax
imdat ya :( win xp ve lisanslı kaspersky kullanıyorum. - kaspersky'yi update edemiyorum, var olan haliyle tarama yaptım virüs bulamadı.- avira premium security suite kurmak istedim, register edemedi, internet bağlantısı yok diyor (var)- avira personal kurdum, 2 virüs (trojan ve dropper) buldu karan
imdat ya :( win xp ve lisanslı kaspersky kullanıyorum.

- kaspersky'yi update edemiyorum, var olan haliyle tarama yaptım virüs bulamadı.

- avira premium security suite kurmak istedim, register edemedi, internet bağlantısı yok diyor (var)

- avira personal kurdum, 2 virüs (trojan ve dropper) buldu karantinaya aldı. update edemiyordum, artık edebiliyor, bir kez daha çalıştırdım, temiz dedi.

- oh kurtuldum, bi de diğerlerini deneyeyim dedim ama kaspersky ve avira sitelerine hala bağlanamıyor.

- avg kurayım dedim, yine virüs dosyalarını update edemiyor.

- kaspersky.com, avira.com, avg.com, eset.com, nod32.com.tr hiçbirine giremiyorum. hala bir şeyler var yani...


nasıl kurtulurum bu meretten?
0
hapax
(06.01.09)
combofix'i dene bir de
0
flexin
(06.01.09)
malwarebytes' anti malware (kurulmazsa exe'sinin ismini degistirerek dene)
spybot search&destroy
spyware doctor
superantispyware
vundofix - vundobegone (vundo virusu olabilir)

sitelere giremiyorsan proxy kullan.
0
ermanen
(06.01.09)
www.kaspersky.com kurulum gerekmiyor.
0
dinomazu
(06.01.09)
housecall65.trendmicro.com

online tara buradan..baya iyi temizliyor..
0
noctiluca
(06.01.09)
çok sağolun, söylenen programların sitelerine ya da linklere doğrudan giremiyorum, yine de buldum. vundofix çalışıyor şu anda, diğerlerinden de 1-2 tanesini indirdim, sırayla bakacağım.
0
🌸hapax
(06.01.09)
(3)

Eski Java günleri - Java Compiler

desdinova
Artık pazarlamadayız, ilgilenemiyoruz, ama arıyorum o günleri yani. bizim zamanımızda Symantec Visual Cafe vardı compile etmek için hep onu kullanırdık kolay olurdu.Şimdi özendim biraz, ufak ufak kodlayasım var. Baktım torrent sitelerine kalmamış visual cafe falan. Ne tavsiye edersiniz kullanımı kol
Artık pazarlamadayız, ilgilenemiyoruz, ama arıyorum o günleri yani. bizim zamanımızda Symantec Visual Cafe vardı compile etmek için hep onu kullanırdık kolay olurdu.

Şimdi özendim biraz, ufak ufak kodlayasım var. Baktım torrent sitelerine kalmamış visual cafe falan. Ne tavsiye edersiniz kullanımı kolay, indirip kodlamaya direk başlayabileceğim?
0
desdinova
(06.01.09)
eclipse var aslan gibi kaplan gibi.
0
kisisel bir ileti yaz
(06.01.09)
oracle jdeveloper
0
ccompiler
(06.01.09)
netbeans de var daha basit ve daha visual studiovari...
0
azeroth
(07.01.09)
(1)

joomla update/güncelleme

loststone
elimde drupal'e çevireceğim bir adet joomla site var. şimdi baktım, abiler dönüşüm için yazmışlar bi modül. http://drupal.org/project/joomlabu modül drupal'in eski bir sürümünü (5.7) istiyordu. arşivden alıp kurdum. şimdi de joomla'nın 1.0.15 sürümü gerekiyor. abilerin sitesi de 1.0.13 kullanıyormuş
elimde drupal'e çevireceğim bir adet joomla site var. şimdi baktım, abiler dönüşüm için yazmışlar bi modül. drupal.org

bu modül drupal'in eski bir sürümünü (5.7) istiyordu. arşivden alıp kurdum. şimdi de joomla'nın 1.0.15 sürümü gerekiyor. abilerin sitesi de 1.0.13 kullanıyormuş. nasıl yapar da 1.0.15'e güncellerim?
0
loststone
(06.01.09)
anlatacağım şey deneysel, işlemyebilir, denemedim.
joomla updater diye bir joomla component var, kuruyorsun, sonra update edeceğin kurulum dosyasını gösteriyorsun diyorsun ki "benim 1.0.13 joomla'mı bu zip dosyasındakine döndür" o da gerekli dosyaları düzenliyor, hop update ediyor. o hedef zip dosyası d 1.0.15 olursa çalışır gibi.

ama sıçabilir de, her update sırasında patlama riski az da olsa var, eski sürümler için (1.5 öncesi) daha da fazla olabilir bu risk.
0
raj
(06.01.09)
(2)

nokia 5320 xpressmusic (yine)

sanal uyku
hoparlörden müzik dinlerken pıt pıt diye ses geliyor, kulaklıkta ise problem yok. bir kaç forumda daha aynı sorunu yaşayanları gördüm. pc suite üzerinden yazılım güncellemesi yapayım dedim ama güncelleme yok diyor. ne yapayım?
hoparlörden müzik dinlerken pıt pıt diye ses geliyor, kulaklıkta ise problem yok. bir kaç forumda daha aynı sorunu yaşayanları gördüm. pc suite üzerinden yazılım güncellemesi yapayım dedim ama güncelleme yok diyor. ne yapayım?
0
sanal uyku
(06.01.09)
hoparlör patlamış olmasın? ya da patlayayazıyor olabilir. sonuçta asli amacı müzik dinlemek değil de telefon zilini öttürmek olan minik bir hoparlör o. fazla zorlamaya gelmez. çok açmayın sesini.
0
kibritsuyu
(06.01.09)
daha dün aldım telefonu gece farkettim problemi. sanmıyorum öyle bir şey olduğunu. kaldı ki bunu yaşayan başkaları da varmış.
0
🌸sanal uyku
(06.01.09)
(1)

Ext2IFS-Linux partition-biçimlenmemiş

goksuyu
Ext2IFS'i yükledim ki linux kısmını windows'tan görebileyim diye. Bi yerel disk oluşturdu lakin girmeye kalkıştığımda "L sürücüsündeki disket biçimlenmemiş. Şimdi biçimlendirmek ister misiniz?" diyor.Oysa ki ben hiç istemiyorum.Not: Linux oturumunu, yeniden başlat diyerek kapattım. bence gayet nizam
Ext2IFS'i yükledim ki linux kısmını windows'tan görebileyim diye. Bi yerel disk oluşturdu lakin girmeye kalkıştığımda

"L sürücüsündeki disket biçimlenmemiş.
Şimdi biçimlendirmek ister misiniz?"
diyor.

Oysa ki ben hiç istemiyorum.

Not: Linux oturumunu, yeniden başlat diyerek kapattım. bence gayet nizami.
0
goksuyu
(06.01.09)
windowsun ext2 desteği olduğunu bilmiyodum.neyse sorununuzla ilgili bişey diyemiycem ama farklı bi çözüm olarak Linux Reader önerebilirim.win üzerinden format sorunu olmadan linux kısmını görebiliyosunuz.
not: bulamassanız upload edebilirim
0
genc irisi
(06.01.09)
(5)

200 tl civarı cep telefonu

goksuyu
Cep telefonuna para vermeyi sevmeyen biri olarak bir cep telefonu alacağım. 200 Tl ye yakın bir aralıkta arıyorum. kamerası hiç önemli değil, işte belki bluetooth, fm, mp3, gprs olabilir ama aslen aradığım sorun çıkarmayacak, şarjı hemen bitmeyecek bir telefon olması.
Cep telefonuna para vermeyi sevmeyen biri olarak bir cep telefonu alacağım. 200 Tl ye yakın bir aralıkta arıyorum. kamerası hiç önemli değil, işte belki bluetooth, fm, mp3, gprs olabilir ama aslen aradığım sorun çıkarmayacak, şarjı hemen bitmeyecek bir telefon olması.
0
goksuyu
(06.01.09)
motorola v3i iyidir ama konuşma süresinin çok az olduğunu unutmamak lazım.
0
blackdog
(06.01.09)
philipsin bir modeli var. mediamarkt da 169 ytl. hiç konuşmazsan şarjı iki aydan fazla, ortalama bir konuşmayla bir aya yakın gidiyormuş. ahanda buldum

www.hepsiburada.com
0
trocero
(06.01.09)
philips'e bakınca benimde pek hoşuma gidiyor lakin çok ötüleyenler oldu.
motorola içinde sözlükte pek iyi şeyler söylememişler.
şimdilik nokia 6125'e yakınım. o da teknosa'da kalmamış : )
0
🌸goksuyu
(06.01.09)
motorola v3i tavsiye ederim
0
xenophobe
(06.01.09)
(3)

MS Outlook'ta imza sorunu

mortanius
Outlook'ta önceden tanımlamış olduğum imzaları eklerken bazen mailin sonuna değil de başına ekliyor imzamı. imzadan sonra maili yazmışım gibi.. Ama her zaman yapmıyor. Kafasına göre, ne zaman eserse.. Nedeni ne olabilir bunun?NOT: Bu arada bu bilgi bişeye yarar mı bilmiyorum ama Office 2007 kullanıy
Outlook'ta önceden tanımlamış olduğum imzaları eklerken bazen mailin sonuna değil de başına ekliyor imzamı. imzadan sonra maili yazmışım gibi.. Ama her zaman yapmıyor. Kafasına göre, ne zaman eserse.. Nedeni ne olabilir bunun?

NOT: Bu arada bu bilgi bişeye yarar mı bilmiyorum ama Office 2007 kullanıyorum.
0
mortanius
(06.01.09)
zaten outlook yada benzeri programlarda ve hatta web uygulamalarinda imza sona eklenmez. imza 2 durumda eklenir (aslinda 3 ama 2 tanesini birlestirmesler)

1- yeni mail olusturdugunuzda
2- size gelmis olan bir maili cevapladiginizda yada baskasina ilettiginizde

1. durumda icinde sadece imzaniz olan yeni bir mail acar, 2. durumda onceki maillerin en ustune imzanizi ekler. her iki durumda da siz imzanin ustunden yazmaya baslarsiniz.

edit: tabi bu bahsettigim otomatik eklenme durumlarinda, manuel olarak imza ekleme gibi bir opsiyonda var fakat manuel durum hakkinda ahkam kesmiyim simdi yalan yanlis.
0
barbaroj
(06.01.09)
şimdi şöyle olüyör; o olayların ayarı var, ve ben outlook'un otomatik olarak imzalı ynei mail açmasını yada reply yaptığımda otomatik olarak imza eklemesi gibi opsiyonları aktifleştirmedim. farklı isimlerde kaydetmiş olduğum imzalardan istediğimi seçip manuel olarak ben ekliyorum.
demek ki ilk önce imzayı ekleyip sonradan yazacağımı yazmam gerekiyor galiba. ama böyle düşünsem bile soruda belirttiğim gibi-genelde sona ama kafasına göre bazen başa eklemesi konusu hala kafamı kurcalıyor..
0
🌸mortanius
(06.01.09)
imzayı eklediğin anda mailin içinde nerede kaldıysan oraya ekler imzayı. resim eklemek gibi bir şey. denemek istersen yaz bi yazı rastgele bas klavyeye bi kaç satır sonra herhangi bir kelimenin ortasına tıkla ve oradayken imza ekle. metnin senin son tıkladığın yerine imzayı ekleyip metni ikiye böler.

özetle imza sona gelsin istiyosan son cümlenin altında bir yere tıkladıktan sonra eklemen gerekiyor.
0
croupier
(06.01.09)
(4)

Fifa 09'u playstation joystick ile nasil oynarim? : )

ShizofreN
Kontorland marka playstation joystick'i Pc'de tanittim, joystick ile birlikteverilen cd'nin icindeki oyunuda oynadim ama fifa 09'da joystick gorunmuyor, eksik yaptigim bir sey mi var? Yardim ederseniz sevinirim... : )
Kontorland marka playstation joystick'i Pc'de tanittim, joystick ile birlikteverilen cd'nin icindeki oyunuda oynadim ama fifa 09'da joystick gorunmuyor, eksik yaptigim bir sey mi var? Yardim ederseniz sevinirim... : )
0
ShizofreN
(06.01.09)
ps2 kolunu bilgisayarda nasıl tanıttın ?
0
fuskiyenin oglu
(06.01.09)
setting dosyasına gir controllerdan tanıtabilirsin.
0
fundamental
(06.01.09)
iyide ps2 kolunun ucunu bilgisayar'ın neresine takıyorsun ? senin ps2 kolu kablosuz mu ?
0
fuskiyenin oglu
(06.01.09)
frant1c
(06.01.09)
(2)

windows 95 sesleri

abtash
elinde windows 95'in o efsane açılış buton cart curt sesi olan var mı? özledik keratayı.link ya da mail her ikisi de kabülümdür.mcsamirs(et)hotmail(noktakom)
elinde windows 95'in o efsane açılış buton cart curt sesi olan var mı? özledik keratayı.
link ya da mail her ikisi de kabülümdür.
mcsamirs(et)hotmail(noktakom)
0
abtash
(06.01.09)
google'a inanalim

www.google.com.tr

hatta

www.youtube.com
0
osuruklu
(06.01.09)
sağol da ben de biliyorum google'da aramayı, tek tek şeyler geliyor ben birinin elinde varsa hepsi yollayabilir mi diye yazmıştım buraya. ekşi sözlük gibi burada aramaya inanmak şeklinde ayar vermek bilmiyorum ne kadar doğru. burada sorulan soruların çoğu google'da var zaten, burada sorulmasındaki amaç daha düzgün daha yerinde sonuçlar almak.

ekşi duyuru'nun ekşi sözlük'ten farklı olduğunu düşünüyorum, belki de sözlüğün ilk yılları gibi sıcak bir ortam, insanlar yardım etmeye çalışıyorlar bir sorununuz olduğunda, a'sına b'sine takılıp dalga geçmeye çalışmıyorlar.


sağol yine de.
0
🌸abtash
(06.01.09)
(6)

dell aspire 1300 notebook administrator password uçtu.

sql
soru başlıkta arkadaşlar. bu bios password'u çözebilmenin bir yolu var mı? (dell servisi harici)"this computer system #B7FD62J-595B" is protected by a password auth....."
soru başlıkta arkadaşlar.

bu bios password'u çözebilmenin bir yolu var mı? (dell servisi harici)

"this computer system #B7FD62J-595B" is protected by a password auth....."
0
sql
(06.01.09)
(git: 53450)
0
co2s2
(06.01.09)
ne yazık ki çok farklı şeyler co2s2
benim bahsettiğim password bios a konuluyor. ama öyle lanet bir şey ki;kırılamıyor.
öyle bios pili çıkar tak v.s. bu tip alternatifleri denedim, işe yaramadı.
hatta service tag'ını kırabildiğini iddia eden program vardı(Dell Master Password), onunla da denedim, olmuyor.
kıramadım bir türlü
0
🌸sql
(06.01.09)
bios pilini cikarmayi denedim demissiniz. pili cikarip ayni zamanda pilin uclarini metal bir obje ile kisa devre yapmayi deneyin ve kisa devre yaparken bilgisayara enerji verin. bu sirada elinizdeki metal cismin veya kendinizin borda temeas etmediginden emin olun. enerji verdikten 10-15 sn sonra enerji kesin, pili yerine takmadan makineyi yeniden baslatin.
0
helenart
(06.01.09)
forumlarda bazi dos programlariyla password'un resetlenebildiginden soz edilmis fakat:

If your Serial number ends in "-595" or "-595B", you will not be able to use the latitude.exe or MasterPassword.exe files to recover the master password. You must solder the eeprom replacement on.

gordugunuz uzere sizin sahip oldugunuz model icin tek cozumun eeprom cipini degistirmek oldugu soylenmis. arkadaslarin onerilerinin ise yarama ihtimali yok okudugum kadariyla, dell laptoplarda bios sifrelerinin elektrik bagimliligi olmayan bir chip uzerinde saklandigi soylenmekte.

bir de soyle bir yontemden bahsedilmis, fakat oldukca riskli ve zahmetli gorunmekte:

just gotta jumper pin 3 and pin 6 on the "24c02", or "24u05", or the "24c164" or whatever chip resides in the location marked "upw1" (i think it stands for "unremovable password" lol) at least that's what it was on my D500... You really have to do some looking for it, mine was behind the PCMCIA slot.. only had to take the keyboard, one heatsink, and the pcmcia slot off.. then lift back the plastic, Carefully soldier wires to pin 3 and 6, then route them outside (i went through the fan opening), then put it all back together. then press the power button, short the wires for 2 seconds, then it "should" say "***Manufacturing Mode - Level [1]*** Press Fn-X to return to normal mode" then when you see this, press F2, after bios comes up, press ESC, choose "Save and exit" then reboot... if "manufacturing mode" still comes up press Fn-X and it will exit that mode. you may have to mess with it a few times, but don't leave the wires shorted for more than 2 seconds. "the first time i did it i got a overheating warning, and it was gonna be shut down.. don't worry bout that, you've come this far, try it again... it actually came up for me by doing the following
Step 1. press power.
Step 2. short wires 2 seconds.
Step 3. disconnect wires, wait 2 seconds.
Step 4. short wires again for 2 seconds,
Step 5. disconnect and wait for "Maintenance Mode" text.
Step 6. Hit F2
Step 7. Hit ESC, Choose save and exit
Step 8. Enjoy your unlocked Laptop (with NO service Tag)

ok... got that straigtened out.. but now it says "service Tag:Not Installed" in the bios, so it will not let you save a new admin or configure password, but you can lock the harddrive, so good enough.
0
diabolus79
(06.01.09)
diabolus79;
yazdığın şeyleri de denedim. olmuyor lanet olası. biraz daha uğraşıcam, bakalım çözülecek mi.
0
🌸sql
(06.01.09)
haahahahahahahahaaahaha... ya dalgın dalgın bakmışım admin password'ü görünce içeriğe bakmadan vermişim bakınızı..
0
co2s2
(07.01.09)
(1)

Dijital Amplifikator

cold12
ev sinema sistemi almaya karar verdim.dvd lerde DİJİTAL AMPLİFİKATÖR opsiyonu var bağzı modellerde ve markalarda DİJİTAL AMPLİFİKATÖRün olduğu yazıyor.DİJİTAL AMPLİFİKATÖR hakkında pek bir bilgim yok.ne işe yarar yararı nedir?
ev sinema sistemi almaya karar verdim.dvd lerde DİJİTAL AMPLİFİKATÖR opsiyonu var bağzı modellerde ve markalarda DİJİTAL AMPLİFİKATÖRün olduğu yazıyor.DİJİTAL AMPLİFİKATÖR hakkında pek bir bilgim yok.ne işe yarar yararı nedir?
0
cold12
(06.01.09)
dijital amplifikatorlerde alet uzerindeki ses ayarlari elektrik kesintilerinde veya fisten cekimlerde genelde sifirlaniyor. bu sistemlerdeki ayarlarin cogu uzaktan kumanda ile yapilmasina ragmen, genelde bir defa yapildiktan sonra pek degistirilmiyor; yani kumandasi olmasa (dijital olmasa) da olur. ayrica kumandayi kaybedersen isin zor.
0
tale yok
(06.01.09)
(1)

Common Interface

neronas
Samsung LE40A656 model bi LCD tvmiz var. Bunun yanında `common interface` girişi var. Ben bunu nasıl faydalı bir şekilde kullanırım ya da kötü emellerime alet ederim?
Samsung LE40A656 model bi LCD tvmiz var. Bunun yanında common interface girişi var. Ben bunu nasıl faydalı bir şekilde kullanırım ya da kötü emellerime alet ederim?
0
neronas
(06.01.09)
o model için hiçbir yerde common interface girişi olduğu yazmıyor ama hakikaten var ise:
Bulunduğunuz yerdeki karasal sayisal yayinlar içinden şifreli olanlarını, oraya takacağınız bir kart dönüştürücü ve kart ile izleyebilirsiniz sanırım.
0
nicin ben
(06.01.09)
(3)

C Sorusu: "strncat" ve "strncpy"

boshi
Arkadajlar, string.h'deki "strcat" ve "strcpy" fonksiyonları end of string karakterini otomatikman koyuyor(muş), pekiyi "strncat" ve "strncpy" fonksiyonları da bunu otomatikman koyar mı? Koymazsa ne olur, ne yapmak gerekir? Çok mu önemli bişey bu, evetse neden bu kadar önemli end of string'i koymak
Arkadajlar,

string.h'deki "strcat" ve "strcpy" fonksiyonları end of string karakterini otomatikman koyuyor(muş), pekiyi "strncat" ve "strncpy" fonksiyonları da bunu otomatikman koyar mı? Koymazsa ne olur, ne yapmak gerekir? Çok mu önemli bişey bu, evetse neden bu kadar önemli end of string'i koymak ya da koymamak?

Teşekkürler.
0
boshi
(06.01.09)
n byte kadar kopyalamak için kullanılıyor strncat ve strncpy. eğer kopyalama işlemi bittikten sonra hedef string'de boş yer kaldıysa koyar. end of string koymak adı üstünde çok önemli bişey. string işlemleri(misal puts) \0 işaretine kadar olan kısmı basar eğer \0 koymadıysanız kel alaka şeyler basar.(ne basar bilemedim belki error verebilir. yakınlarda compiler varsa bir character arrayini puts ile bastırmayı deneyin.)
0
kisisel bir ileti yaz
(06.01.09)
evet kel alaka şeyler basar sonuna null character konulmamışsa.
deneyebilirsiniz yani.
0
natnan
(06.01.09)
Teşekkürler!
0
🌸boshi
(06.01.09)
(1)

türkçe xp de ingilizce güvenlik merkezi

berdush
uzun zamandır güzel güzel kullandığım sp3 lü xp de bugün spyware guard 2008 adında gıcık bişey türedi, zırt pırt tarama yapıp aktivasyon istiyor üstelik biri ingilizce olmak üzere 2 tane güvenlik merkezim var artık, guard zımbırtısı silinse bile tekrar yükleniyor, sistem geri yükleme çalışmıyor artı
uzun zamandır güzel güzel kullandığım sp3 lü xp de bugün spyware guard 2008 adında gıcık bişey türedi, zırt pırt tarama yapıp aktivasyon istiyor üstelik biri ingilizce olmak üzere 2 tane güvenlik merkezim var artık, guard zımbırtısı silinse bile tekrar yükleniyor, sistem geri yükleme çalışmıyor artık, güvenli kipte uğraştım olmadı, nod32 ile tarama yaptım;temiz çıktı. nedir ne değildir, nasıl kurtulunur, bi el atın be.
0
berdush
(05.01.09)
çakma spyware guard yemis alet sanirim.

surada nasil kurtulacagini detayli bir sekilde anlatmis; www.geekstogo.com
0
trimpot
(05.01.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.