Giriş
(5)

C Sorusu: Bu Satır Ne Demek İstiyor?

boshi
shorter diye bir fonksiyon olsun imiş. s1 string'ine bakıyor bu fonksiyon, s2 string'inden kısaysa 1 return ediyor, değilse 0. int shorter(char *s1, char *s2){ char *p1 = s1, *p2 = s2; while (*p1) p1++; while (*p2) p2++; return(p1-s1 < p2-s2 );}Ben WHILE'lı iki satırın ne demek istediğini ç
shorter diye bir fonksiyon olsun imiş. s1 string'ine bakıyor bu fonksiyon, s2 string'inden kısaysa 1 return ediyor, değilse 0.

int shorter(char *s1, char *s2)
{
char *p1 = s1, *p2 = s2;
while (*p1) p1++;
while (*p2) p2++;
return(p1-s1 < p2-s2 );
}

Ben WHILE'lı iki satırın ne demek istediğini çözemedim. *p1 falan nasıl sıfır oluyor da saymayı bitirip döngüden çıkıyor o while'lar?
0
boshi
(14.01.09)
şöyle anlatmaya çalışıyım;
başta p1 ve p2'ye s1 ve s2 stringlerinin başlangıcındaki karakterleri tutan pointerların değerlerini atıyor. ilk while'da bu pointer'ın değerini birer birer artırarak string'in sonuna kadar gidiyor. yani mesela string 5 karakterden oluşuyorsa başta s1'e eşit olan p1'in değeri 5 artıyor. ikincisi de aynı şekilde mesela oraya da 4 karakterlik bi string geldiğini düşünelim p2'nin değeri 4 artacak yani p2-s2 = 4 oluyor. ilkinden p1-s1 = 5 geliyor. (p1-s1 < p2-s2) kontrolunu tapınca (5<4) false döndürür. c'de true - false diye bişey olmadığı için 0 döndürür yani. böyle.

s1 ve s2 de burda string'i bütün halinde tutan bişey değil ilk char'ını tutan pointer. *p1'in 0 olması dedğin de her string'in sonunda yer alan ('\0') string'in bittiğini gösteren karakterdir.
0
tepedeki psychedelic adam
(14.01.09)
sayarken en son null'ı gorüp while(0) olunca o while'dan çıkıyor, öyle mi? bu durumda 5 karakterli string'te ilk karakter hariç ve null dahil 5 tane mi saymış oluyor?

son olarak: neden return (p1<p2) değil? sonuçta bunun true olup da p1-s1 < p2-s2'nin false olduğu bir durum var mı?
0
🌸boshi
(14.01.09)
ilk karakterden başlayarak null karakterini görünceye kadar ilerliyor. yani 5 karakterli bir string'de 5 defa döner. null'u gördüğü anda döngü biter. yani while(0) değil de mesela (*p1 != '\0')'le aynı şeymiş gibi düşünebilirsin. böyle yazınca da olması lazım yanılmıyorsam.

(p1 < p2) olmamasının nedeni bu pointerlarla memory'de gösterilen bölgelerin farklı olabilecek olmasından. yani böyle olmaz da mesela en baştaki s1 pointer'ı için 0 numaralı adres ayrıldı. s2 için de 100 ayrıldı. sonra bunun üstünden p1, p2 hesaplandığında; ilk string'in uzunluğu 100 diye düşünelim p1 100 olur. 2. string de 1 uzunluğunda olsun. p2 de 101 olur. p1 < p2 kontrolu yaptığında bu eşitsizliği sağlar ama aslında p1 p2'den çok daha büyük. yani ayrılan adreslerin nerden ayrılacağı belli olmadğı için p1-s1 filan kullanılmış ki bu zaten direk uzunluğu hesaplıyor her karakter 1 byte yer kapladığı için genelde.
0
tepedeki psychedelic adam
(14.01.09)
çok sağol üstad, tam da beklediğim cevaptı bu. teşekkür!
0
🌸boshi
(14.01.09)
tepedeki psychedelic adam güzel şekilde açıklamış, ama pointer üzerinden aritmetik yapmak anlaşılbilirliği biraz azalttığı için çok tercih edilmez. yine de mikrooptimizasyon adına iyidir güzeldir.

Sonuçta stringlerin \0 ile sonlandırıldığına göre strlen() standart fonksiyonu uzunluklarını bulup direk karşılaştırabilirsin. Pointerlar üzerinde takla atmaktan daha anlaşılır ve managable bir kodun olur.

Kolay gelsin.
0
kurukafa
(14.01.09)
(2)

Vay Anasını !

deliktas
Şimdi bu internette bir problemim var ama anlamadım gitti. Mesela bir siteye gireceğim ya da herhangi bir linke tıklayacağım. Tıkladığım anda firefox 4-5 saniyeliğine donuyor ve sonrasında kendine gelip; genellikle "dosya bulunamadı", nadiren "sayfa yükleme hatası" veriyor, çok nadiren de adrese gid
Şimdi bu internette bir problemim var ama anlamadım gitti. Mesela bir siteye gireceğim ya da herhangi bir linke tıklayacağım. Tıkladığım anda firefox 4-5 saniyeliğine donuyor ve sonrasında kendine gelip; genellikle "dosya bulunamadı", nadiren "sayfa yükleme hatası" veriyor, çok nadiren de adrese gidiyor. Nedir bunun nedeni bilen var mı ?
0
deliktas
(14.01.09)
Başlat- programlar- mozilla firefox- mozilla firefox (güvenli kip), bunun ile internette gezinin linkleri vs deneyin eğer bir sorun yok ise kurduğunuz bir eklenti sorunludur. ya da tampon bellek vs ile ilgili bir sorundur, o zaman da Özel verileri temizle (Ctrl+Shift+Del) ile eğer kimliklerini saklamıyorsan o da dahil hepsini seçip temizle ve kapatıp geri aç.
0
edip
(14.01.09)
ilerde birinin işine yarar diye söyleyeyim. sorun dns'ten kaynaklanıyormuş. dns ayarlarını değiştirince problem kalmadı.
0
🌸deliktas
(14.01.09)
(8)

priz fiş falan

cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
telefonu şarjdan çektikten sonra fişi prizde takılı bırakıyorum. elektrik yemiyordur değil mi?
telefonu şarjdan çektikten sonra fişi prizde takılı bırakıyorum. elektrik yemiyordur değil mi?
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(14.01.09)
telefon takılı iken olduğu kadar değil ama yine de çeker.
karbon salınımı açısından da yapılmaması tavsiye edilir
0
domine deyus
(14.01.09)
yenilerde akım kesici bir düzenek falan var diye biliyorum ben..
0
vital
(14.01.09)
nokia bunun için bi geliştirme yapacağını söylemişti aslında basit bir şey ama yapmıyor adiler, şarj erken bozulsun bi daha alalaım diye mi niye bilmiyorum. çok az,minicik de olsa ısınma oluyor buradan fark edebilirsin aslında. evet yiyor elektrik.
0
abtash
(14.01.09)
yüzde ufak bir miktar yiyordu. izlemediği zaman televizyonun fişini bile çıkaran bir tanıdığım muazzam tasarruf yapıyordu faturalarda.
0
trista
(14.01.09)
@trista
ortama stand-by gücü 2w civarındadır. çok çok birşey değil aslında.
0
domine deyus
(14.01.09)
benim telefon uyarı bile veriyor tasarruf için şarj aletini prizden çekin diye. :p
0
sanal uyku
(14.01.09)
stand by durumunda kalan cihazların enerji kullanmasına vampir şarj deniyormuş. national'dan öğrendim.
0
hikaye mesture
(14.01.09)
ghost load olarak da geçer bu durum. çıkarınız efenim, enerji tüketiminin sanırım %10 civarı bu tür yüklerden geliyordu. wikipedia'da vardı bir yerlerde ama çıkaramadım şimdi.
0
elcezire exclusive
(14.01.09)
(12)

combofix'in sildigi dosyalar qmgr0.dat ve qmgr1.dat

ermanen
combofix yazilimi qmgr0.dat ve qmgr1.dat isimli dosyalari bulup sildi. bunlari silmekte sakinca var mi acaba, google'da aradim mamafih bulamadim, genelde backup'ta sorun cikarttigindan bahsetmisler ama silinebileceginden soz etmemisler..
combofix yazilimi qmgr0.dat ve qmgr1.dat isimli dosyalari bulup sildi. bunlari silmekte sakinca var mi acaba, google'da aradim mamafih bulamadim, genelde backup'ta sorun cikarttigindan bahsetmisler ama silinebileceginden soz etmemisler..
0
ermanen
(14.01.09)
cevap değil ama combofix yerine basit virüs temizleyiciler daha etkili olmuyor mu? az önce orjinal windows'umu korsan yapıverdi mesela. başınız ağrımasın?
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(14.01.09)
@cisimi yapiyom popom kuru kaliyo

nasil oldu o? ben de basim agrimasin diye bu dosyalari soruyorum iste. sildigi tek supheli dosyalar bunlar gibi.
0
🌸ermanen
(14.01.09)
bu dosyalar windowsun dosyaları virüs bunlara bulaşmış çoğu antivürüs silinmesi windows için tehlikeli olduğu için silmiyor, combofix affetmemiş:)
ama yine de combofix can'dır canandır, normal antivirüslerin silmediklerini bulur temizler.

edit: sorun olmadıysa bile windows cd'si tak ve onarma yap zararı yok faydası var.
0
abtash
(14.01.09)
windows cd'si yok maalesef, bu dosyalar silinince birsey olmayacagini garantileyecek var mi:)
0
🌸ermanen
(14.01.09)
bazı virusler var sürekli isimlerini değiştiriyorlar. Misal bende combofix öncesinde bir virus vardı her seferinde adını değiştirdiğinden bir türlü saptayamıyordum. Ama combofix anasını ağlattı her şeyin. Çiçek gibi oldu makinem.

Kesin öyledir diyemesem de bendeki gibi bir durumla karşı karşıya olabilirsin.
0
teritori
(14.01.09)
(bkz: sistem geri yükleme) yap xp cd'si yoksa düzeltme oranı yüksek.
0
abtash
(14.01.09)
@teritori

yani diyorsun ki combofix'in sildigi hicbirsey sorun cikarmaz:)
0
🌸ermanen
(14.01.09)
@abtash

virus bulasmasin diye sistem geri yuklemeyi kapatiyorum ben:)
0
🌸ermanen
(14.01.09)
sen de dış dünya ile bağlantını kesmişsin resmen:) xp cd'si yok sgy kapalı. devam et o zaman böyle xp çökene kadar ne diyeyim:)
0
abtash
(14.01.09)
ya baska nedenlerden dolayi boyle..

simdi arastirdim da soyle birsey yazmislar bu dosyalar icin:
"If these files do not exist, BITS(Background Intelligent Transfer Service) will recreate them."
www.pcreview.co.uk

bunlar microsoft yazilim guncelleme servisi icin kullaniliyormus. olmadiklarinda yeniden yarattildiklarina gore, su an silmem de bir sakinca yok demektir degil mi? sonradan windows kendini update etmemeye baslamaz degil mi? amma iskillendim yahu...
0
🌸ermanen
(14.01.09)
bu durumda yapılabilecek bir iki ufak şey daha var, fekat duyuru dışarıya açık. susuyorum.
0
cisimi yapiyom popom kuru kaliyo
(14.01.09)
ozel mesaj atabilirsin.
0
🌸ermanen
(14.01.09)
(3)

Php dili hakkında

Attention
daha önce açılan konu ve başlıklara baktım fakat aradığım tüm bilgilere ulaşamadım, daha detaylı ve güncel olması adına tekrar sormak istiyorum bu konu hakkında iyi veya kötü tüm bilgilerini paylaşan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. sorum şu, php dilini öğrenmek istiyorum en baştan, en ufak ayr
daha önce açılan konu ve başlıklara baktım fakat aradığım tüm bilgilere ulaşamadım, daha detaylı ve güncel olması adına tekrar sormak istiyorum bu konu hakkında iyi veya kötü tüm bilgilerini paylaşan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
sorum şu, php dilini öğrenmek istiyorum en baştan, en ufak ayrıntıdan, en büyük sorunsallara kadar bunun için gerekli web kaynakları, makbule geçecek kitapları paylaşırsanız sevinirim.
0
Attention
(14.01.09)
kimin yazdığı ettiği çok önemli değil herhangi 2 tane e-book ve php.net sitesinde bulabileceğin php manual'i indir. manual senin kutsal kitabın. sıkça kullanılan fonksiyonların büyük bir kısmı manual'de örnekleriyle birlikte yer alır.

bundan sonra yapman gereken elinde 2 e-book'u okuyup ufaktan uygulamaya geçmek. bi o kitaptan bi bu kitaptan karışık ilerleyebilirsin. php'nin kabasını öğrendikten sonra (değişken nedir, fonksiyon nedir...) yapacağın şey basit scriptler indirmek ve kodlarına bakmak olacak. anket olur, ziyaretçi defteri olur, üyelik sistemleri olur. tabi bunların hepsinin basit scriptler olması lazım. yoksa kavraman zaman alır. mesela adam echo diye bir fonksiyon kullanmış. açıp bakacaksın manual'e ne işe yarıyor bu diye.

birde yeni başlayan bir çok kişinin yaptığı bir hata var db işlemlerinden korkup dosyaya yazma, dosyadan okumaya ağırlık vermeleri. dosya işlemlerini hiç kullanmıcaksın demem ama bu kısımların üstünde fazla durma. db işlemleri çok çok daha kolay.

mutlaka yazdığın her kodun üstüne bir açıklama ekle bu işi yapar şu işi yapar diye. ilerleme yavaş olur belki ama 1 hafta sonra yazdığın koda baktığında burada ne yapmak istemiştim acaba diye dönüp durmazsın.

yerli olarak düzgün destek alabileceğin sadece php içerikli düzgün bir site yok maalesef. büyük webmaster forumlarındaki php bölümlerinden yardım bulabilirsin ama.


edit: bu ne hızdır yaw mrtksn. hangi duyuruya cevap yazacak olsam önüme geçiverion.*
0
emrag
(14.01.09)
piyasadaki kitapların çoğu php'i manual'in açılmış hali, önce php manual'i hazmet sonra offline php dersleri şeklinde arat google'da.
kitap olarak da php ve mysql bu konuda bir numara.
www.kitapyurdu.com
yazarları otorite diyebiliriz php hakkında.
0
abtash
(14.01.09)
www.hakanbabac.info
www.hakanbabac.info
www.hakanbabac.info
megep.meb.gov.tr
megep.meb.gov.tr

buyur sevgili arkadaşım. kurulumdan başlayarak veri tabanı bağlantısına kadar 5 adet kitap.çok iyi olmasa da sanırım başlangıç için yeterli
0
bilgisayar ogretmeni
(14.01.09)
(3)

modem sorunu

hevipeyra
bilgisayarımı akşam açtığımdan beri kablosuz modem ile ilgili sorunlar yaşıyorum. notebook modeme bağlanamadı gösteriyor ancak internete girebiliyorum. bir müddet sonra sayfa açamıyorum. yeniden kablosuz modeme bağlan diyorum, bağlanamadı gösterip gene bağlanıyor falan. garip bi senkron kayması gibi
bilgisayarımı akşam açtığımdan beri kablosuz modem ile ilgili sorunlar yaşıyorum. notebook modeme bağlanamadı gösteriyor ancak internete girebiliyorum. bir müddet sonra sayfa açamıyorum. yeniden kablosuz modeme bağlan diyorum, bağlanamadı gösterip gene bağlanıyor falan. garip bi senkron kayması gibi oldu sanki. nedir derdi bu aletlerin var mıdır bilen?
0
hevipeyra
(14.01.09)
banada olurdu. ag baglantilarindan kablosuz agi devre disi birak. wifi dugmesi warsa laptopda onuda kapat. sonra bilgisayari resetle hepsini geri ac. sorun duzelir heralde.
0
sanio
(14.01.09)
hepsini defalarca kereler yaptım, çare olmadı. şu an kablosuz olarak bağlantı komple koptu. anca kablolu bağlanabiliyorum. ne yaptık da bozduk bunu yaw, yok mu bir bilen?
0
🌸hevipeyra
(14.01.09)
ne yaptım bilmiyorum ama düzeldi. o kadar yeri kurcaladım ki galiba bala oldu biraz. :)
0
🌸hevipeyra
(14.01.09)
(6)

Torrent....

alpha05
public/private tracker farketmeden genelde filmleri parçalayıp koyuyorlar torrente. Bunun nedenini bilen ve açıklayabilecek birisi var mi acaba?(clientlar zaten parça parça indiriyorlar: 1 Piece = 64, 128 veya 256 Blocks gibi) Screenshot'a gözatınız.
public/private tracker farketmeden genelde filmleri parçalayıp koyuyorlar torrente. Bunun nedenini bilen ve açıklayabilecek birisi var mi acaba?(clientlar zaten parça parça indiriyorlar: 1 Piece = 64, 128 veya 256 Blocks gibi) Screenshot'a gözatınız.
0
alpha05
(13.01.09)
sacma bence, tek nedeni transfer sirasinda parcalardan biri duzgun gelmezse (ki bu nerdeyse imkansiz cunku CRC kontrolu var) sadece o parcayi cekebilmek icin.
0
compumaster
(13.01.09)
genelde olmasa da parçalayıp koymak rastalnılan bir şey.
sanırım dosyada bir yerlerde bozukluk olduğunda tüm filmi değil de sadece bozuk parçayı indirsinler diye yapılan bir şey.
0
sanal uyku
(13.01.09)
bazen de 100 mb falan oluyor parçalar. onlar da hem rapid'e hem de torrente konulmuş dosyalar oluyor sanıyorum.
0
sanal uyku
(13.01.09)
bazı trackerlarda sadece belirli uploaderlar oluyor, kullanıcılara upload izni verilmiyor, ara sıra kullanıcılara da upload izni veriliyor -az bulunan sunumları- kullanıcılar uploader'lara göndermek için rapid'i kullanıyor, o yüzden 1oo lük 1oo lük geliyor dosyalar -uploader da birleştirmeye üşeniyor herhalde-

benim mantık bu :D
0
vincenzo
(14.01.09)
seed hızını artırmak amaçlı oldugunu düşünüorm,parçalama sayesinde download'a yeni başlayanlar bile 1 2 part seed edebilr,dosya büyük olunca ilk %5 lik bölümde fln seed olmuyor dikkat edersen yada benm dosyaları almak isteyen cıkmıo :D
0
reign
(14.01.09)
ccompiler
(14.01.09)
(8)

splitter/modem/telsiz telefon

stanley weber
merhabalar;bir ev düsünün ki; 3 tane paralel hat telefon çıkışı var. birine eski tip telefon takılı, birine telsiz telefon, birine de modem. splitter yok (olması lazım sanırım da dur bi oku önce)eski tip telefon sürekli takılı, hiçbir şeye etkisi zararı yok.telsiz telefon takılıyken internet bağlant
merhabalar;
bir ev düsünün ki;
3 tane paralel hat telefon çıkışı var. birine eski tip telefon takılı, birine telsiz telefon, birine de modem.
splitter yok (olması lazım sanırım da dur bi oku önce)
eski tip telefon sürekli takılı, hiçbir şeye etkisi zararı yok.
telsiz telefon takılıyken internet bağlantısı çok yavaş. telsiz telefon sinyalleri modemi rahatsız ediyor sanırım.
telsiz telefon takılı değilken internete girebiliyorum, aksi durumda giremiyorum.
..
şimdi;
1)splitter alacağım (değil mi), telsiz telefonun takılı olduğu hat girişine takmam yeterli olur mu?
2)splitter alındığı vakit modem ve telefon aynı hatta mı(paralelden değil) çalışmalı?
3)splitter nerelerden alınır? ne marka alınabilir, ortalama bedeli nedir bunun?
..
sağolun varolun..
0
stanley weber
(13.01.09)
Merhaba,

Kullandığınız telefon hattına bağlı her cihaz, modem'e paralel bir cihaz olur ve kablo üzerindeki sinyalin bölünmesine neden olur.Telsiz telefon yalnizca wireless sinyalini etkiler bunun haricinde diger ahizeli telefondan farki yoktur.

1) Tum telefon baglantilarina microfilter alip telefondan once ona takip ondan cikan kabloyu telefona takabilir, veya bir adet splitter alip ondan cikan phone kablosu ile butun telefonlara hatti dagitabilirsiniz makul olani budur.

2) Evet, splitter aldiginizda adsl hizmeti aldiginiz telefon hattina takmali ve telefonlari splitter ile bolmelisiniz..

3) Splitter, elektrikcilerde veya bilgisayarcilarda bulunur 3-5 ytl biseydir rahatlikla edinebilirsiniz.
0
kobrettii
(13.01.09)
öncelikle teşekkürler;
evdeki telefon hatları duvarda priz gibi, ben splitter'ı ana girişe takamıyorum. 3 tane telefon prizi var işte (çok cahilim çok). üçüne de splitter taksam, ikisini telefon çıkışından telefonlara bağlasam, birini de modem çıkışından modeme bağlasam sorun düzelir mi acaba? çok mu saçmaladım nedir..
0
🌸stanley weber
(13.01.09)
2 telefon çıkışı olan splitter var mı emin deilim ama 1 modem ve 1 telefon çıkışlı için şöle birşey yapmalısınız;
.
duvardan gelen hat --> [splitter] 1 --> telefon (bunu diğer telefonlar için çoğaltabilirsn)
......................................................2 --> modem --> paralel telefon (eğer modemin
üzerinde bir telefon çıkışı daha varsa paralel telefonu da buraya bağlıyabilirsiniz)
0
oem
(13.01.09)
splitter'da bir tane "line" girisi vardir. burada gelen hatti takarsiniz. sonra bir "modem" bir de "telefon" cikisi bulunur. "telefon" cikisina telefonlari, "modem" cikisina modemi takarsaniz sorun hallolur.

** ayrica telsiz telefonlar sadece wireless baglantiyi degil, gelen datayi bile etkiliyor, evet.
0
trimpot
(13.01.09)
prizlerden ayriliyorsa eger, mikrofiltre alarak da onleyebilirsiniz her telefon icin. mikrofiltrede 2 cikis vardir bir line girer ve karsinda takili olarak uzatma kablosu bulunur onuda telefona takarsiniz.

*** telsiz telefonlarin calisma frekansi bakir kablodan iletilen datayi etkilemez, alakasi yoktur.
0
kobrettii
(13.01.09)
peki telsiz telefon takılıyken internetin kesilmesi, ama normal telefon takılıyken kesilmemesi nasıl oluyor ki?
ben deneyeyim söylediklerinizi, sağolun..
0
🌸stanley weber
(13.01.09)
Benim genelde karsilastigim sorun; telsiz telefonu actiktan sonra kesilen net baglantisi oldu. Takiliyken herhangi bir durum söz konusu degildi yani.

Muhtemelen splitter taktiktan sonra sorun çözülecektir.
0
trimpot
(14.01.09)
oha neredeyse benim sorduğum sorunun aynısını sormuşsunuz. altında yazan cevaplar belki faydalı olabilir. ben yeni telefon hattı aldığım için deneme fırsatım olmadı.

(git: 16349)
0
kibritsuyu
(14.01.09)
(2)

Squid log'unu analiz edecek windows programı

guitarman
Networkten dışarıya internet erişimi Squid proxy üzerinden yapılıyor.Bunun logunu kullanarak, kullanıcıların internet kullanımlarını raporlayacak bir program lazım1- windowsta çalışmalı (log dosyasını ben manuel olarak vereceğim)2- mümkünse bedava olmalı. değilse de 40-50$ gibi ucuz bişey olursa iyi
Networkten dışarıya internet erişimi Squid proxy üzerinden yapılıyor.
Bunun logunu kullanarak, kullanıcıların internet kullanımlarını raporlayacak bir program lazım
1- windowsta çalışmalı (log dosyasını ben manuel olarak vereceğim)
2- mümkünse bedava olmalı. değilse de 40-50$ gibi ucuz bişey olursa iyi olur.

Hangi kullanıcı en çok hangi sitelere bağlanıyor, hangi sitelerde vakit geçiriyor, istenen raporlama bu.
0
guitarman
(13.01.09)
cord.de
bir web sunucu uzerinde de bu raporları host edersen problemin cozulecektir.
0
akiskan
(13.01.09)
calamaris'in windowsta çalışan versiyonu var mı ki ?
0
🌸guitarman
(13.01.09)
(1)

excel yardım

murty
elimde bir liste var ve bunu harf sırası yapmam gerek. yalnız listede sıralama numaraları ve isimler aynı hücrede. bunu ayırmanın veya harf sırası yapmanın bir yolu var mıdır? liste uzun bir liste olduğundan tek tek uğraşmak epey zor.aynı hücreler içinde liste şu şekilde;1 xyyzy2 ysyss3 skskz
elimde bir liste var ve bunu harf sırası yapmam gerek. yalnız listede sıralama numaraları ve isimler aynı hücrede. bunu ayırmanın veya harf sırası yapmanın bir yolu var mıdır? liste uzun bir liste olduğundan tek tek uğraşmak epey zor.

aynı hücreler içinde liste şu şekilde;

1 xyyzy
2 ysyss
3 skskz
0
murty
(13.01.09)
Butun veriyi sec. Usteki menuden Data'nin altinda text to columns'i tikla. Cikan pencerede delimited'i sec. next'e basip sadece space'in yaninda tik kalacak sekilde tiklari ayarla. finish de.
Bu verilerini ayiracak. Sonra veriyi sec ve yine menuden data'nin altinda sort'u sec. Bu da siralayacak.
0
wpi
(13.01.09)
(6)

rapidshare manager programı

artikbenimdebirvolvomvar
arkadaşlar çıldıracam lütfen yardım edin.premium hesabım var bu manageri kullanmak istiyorum.bileniniz varsa linkleri ekliyoruz ve take links butonuna basıp kullanıabilir olup olmadıklarına bakıyoruz.benim sorunum ise her zman hata vermesi..take links butonuna basıyorum fakat normalde indirebildiğim
arkadaşlar çıldıracam lütfen yardım edin.premium hesabım var bu manageri kullanmak istiyorum.bileniniz varsa linkleri ekliyoruz ve take links butonuna basıp kullanıabilir olup olmadıklarına bakıyoruz.benim sorunum ise her zman hata vermesi..take links butonuna basıyorum fakat normalde indirebildiğim dosyaya bile kullanılamaz diyor.ne yapacağım ben çıldırmak üzereyim şu gece vakti
0
artikbenimdebirvolvomvar
(13.01.09)
premium varsa bence flashget kullan. programı kurduktan sonra rapidshare linklerini direkt yapıştırabiliyorsun programa.

ondan sonra sol altta "üyelik gerektiren site mi" tadında bir kutu var. orayı işaretleyip kullanıcı adınız ve şifrenizi yazarsanız tıkır tıkır ardarda bütün downloadları sorunsuzca yapabilirsiniz. (save as default seçeneği de teker teker hepsi için uğraşmamak adına ideal)
0
andy kaufman 2
(13.01.09)
mortifera
(13.01.09)
@andy kaufman 2

aslinda flashget le çok güzel oluyodu.fakat bu bulundugum yurt ortamında interneti kısıtladılar ve flashget i kapattılar yalnız gece 12 den sonra açılıyo.sorun nedendir bilinmez flashgette bu olaydan sonra download yapamaz oldum.orbit felan onda yapabiliyorum,fakat ondada bu toplu indirme olayını yapamıyorum
0
🌸artikbenimdebirvolvomvar
(13.01.09)
download için kullanılabilecek en son programdır rapidshare manager.
0
sutlu nescafe
(13.01.09)
winsome
(13.01.09)
flashget candır.
0
indeed
(13.01.09)
(5)

Nasildir? - Yamaha AV63 Home Theatre Speaker System

fdegir
Asagidaki linkten gorulebilecek olan yavru ile ilgili bilgisi olanlar, daha once `Yamaha ` kullanmis olanlar, ya da onu alma bunu al diyebilecek olanlardan gorusleri rica edebilir miyim?http://www.superfi.co.uk/index.cfm/page/moreinfo.cfm/Product_ID/4203/source/ciaoAlmayi dusundugum Home Theater Si
Asagidaki linkten gorulebilecek olan yavru ile ilgili bilgisi olanlar, daha once Yamaha kullanmis olanlar, ya da onu alma bunu al diyebilecek olanlardan gorusleri rica edebilir miyim?

www.superfi.co.uk

Almayi dusundugum Home Theater Sistem, HD Ready LCD ve PS3 kombosu ile DVD, divX, BD, oyun vs atraksiyonlarina katilacak, arada bir iPod'dan MP3 dinlenilecek, ayda bir radyo falan acilabilecek bir sistem olmali.

Oneriler ve gorusler lutfen.

Tesekkurler.

Not: Fiyat limitim 350 Euro civarlarinda. Alternatif onereceklerin buna gore onermeleri rica olunur.
0
fdegir
(13.01.09)
özellikleri işnizi görür nitelikte. ben de sizinle hemen hemen aynı amacta kullanmak üzere "Sony HT-DDWG 700" siparişi verdim. Ona da bir bakabilirsiniz. Fiyat/performans oranı çok iyi.
0
neronas
(13.01.09)
kesinlikle LOGITECH 500W Z5500 5+1 tavsiye ederim...

700 ytl civarı fiyatı var ve biraz araştırmayla daha ucuza da bulmak mümkün.
0
hayo
(13.01.09)
@hayo: z5500'e daha once de bakmistim ancak onda hdmi girisi/cikisi yok bildigim kadari ile ya da ben yanlis biliyorum. bir de bana bu logitech biraz da pc icin tasarlanmis gibi geliyor.

www.logitech.com&cl=GB,EN

@neronas: sanirim sony'de de hdmi giris/cikis yok. en azindan alttaki linkte goremedim specification'da.

www.sonystyle.com

hdmi benim icin onemli cunku ps3'den hdmi ile av receivera girecegim, receiver'dan da tv'ye hdmi ile gececegim.

oneriler icin tesekkurler. diger onerilere/kritiklere de acigim.
0
🌸fdegir
(13.01.09)
Bahsettiğim sistem revize edilmiş. Üzerinde 2 hdmi in, 1 hdmi out var. Koaksiyel, optik girişleri de var. Başka sitelere de bakın yeni versiyonunu (hdmi girişi olmasından anlarsınız) bulabilirsiniz. Ben de ne alayım diye sormuştum burda bana da logitech z5500 dediler. Hdmi girişi yok onun ve dediğiniz gibi home theater tipi yok, bilgisayar hoparlörü gibi duruyor. Sony ht-ddwg 700 ün 800w çıkış gücü var. Linkteki yamahanın 500w. önemli midir bilmem. Nette yorumlarını araştırdım her yerde sony için kötü diyen bir yer bulamadım. aklınızda bir seçenek olarak dursun.
0
neronas
(13.01.09)
@neronas: tesekkurler. fikrimi degistirdim. yamaha'nin eksigini de buldum aslinda.sanirim ps3 ile yamaha'dan hd ses alinamiyor linear pcm bisey eksikliginden dolayi.

su an "Sony HT-DDWG 800" dusunuyorum. sanirim sizinkinin bir ust modeli.

www.pixmania.ie
0
🌸fdegir
(13.01.09)
(5)

bilgisayar kendiliğinden kapandı ve açılmıyor

bcdhms
merhabalar,bu konulardan anlamamakla beraber derdimi anlatmaya çalışayım tarzanca. bugün aniden kapandı makina ve tekrar açmaya çalıştığımda da hiçbir tepki vermedi. birkaç kere daha böyle olmuştu ancak 1-2 dakka sonra açabilmiştim, bu sefer olmadı işte. açtım baktım anakartın ışığı yanıyor, açma dü
merhabalar,
bu konulardan anlamamakla beraber derdimi anlatmaya çalışayım tarzanca.
bugün aniden kapandı makina ve tekrar açmaya çalıştığımda da hiçbir tepki vermedi. birkaç kere daha böyle olmuştu ancak 1-2 dakka sonra açabilmiştim, bu sefer olmadı işte. açtım baktım anakartın ışığı yanıyor, açma düğmesine bastığımda da çok çok kısa bir süre power supplyın fanı hareketleniyor sanki ama hemen duruyor. birşeylerin yanmış olabileceğini düşünüyorum çünkü fazla ısınmıştı bugün.
ne diyorsunuz? ne olabilir problem?
0
bcdhms
(12.01.09)
power supply yandı büyük ihtimalle. daha önce çok getirdiler böyle servise. lakin bazen ana kart da yanmış olabiliyor. power supply test etme imkanın varsa test etmeni öneririm. şöyle de bir şey var, bazen power supply değiştirip tekrar eski power supply'i takınca düzeliyor, bu da statik elektrikten sanırım. ana kart üzerinde parçaların hepsini çıkar, elektriği kes, açma düğmesine birkaç defa bas sonra pili çıkar ve tak. eğer donanımsal bir arıza oluşmadıysa, elektrik yüklenmesinden olduysa sorun gidecektir.
0
abtash
(12.01.09)
önce bütün elektrik bağlantılarını çıkar, fişi pili. daha sonra açma kapama düğmesini 10 saniye felan basılı tut sonra hepsini yeniden dene. işe yaramazsa başka bir fiş girişini deneyin. hala çalışmıyorsa adaptör felan değil sorun. sonuçta anakart ışığı yanıyorsa hala güç alıyor demektir bu. büyük ihtimalle hdd ya da ekrandır sorun. imkanınız varsa tv ye yada bi monitöre bağlamaya çalışın, en azından böylece sorunun ne olduğunu anlayabilirsiniz.
0
wish i could fly
(12.01.09)
Power supply lar kısa devre koruması gibi bir sebepten böyle davranabiliyor. İlk başta kendi kendine kapanıyor, sonrasında bir süre açılmıyor (çalışan makinaya harddisk vb. takmaya çalışırken yaşandığı olur). Anlattıklarınızdan power supply'ınızın çalışmaya yeltenip kısa devreyi görünce caydığını sezdim. Harddisk, floppy, optik sürücüler vs. ye giden güç kablolarını söküp bir daha açmayı deneyebilirsiniz.
0
skatheist
(12.01.09)
fişini çekin 10 dakka bekleyin tekrar takın çalıştırmayı deneyin.
0
yuto
(12.01.09)
zamanında bende yaşamıştım böyle bir problem, sonra bilgisayarcı bir arkadaşa baktırdım, powe supply'ın içindeki kondansatör yanmış. çok fazla uğraşmadan bir teknik servise götürün anakartı felan yakmayın.
0
metalon
(13.01.09)
(6)

333 mhz ddr ram (masaüstü)

natnan
arkadaş çok pahalı bunlar.yeni ana kart ve daha hızlı ram almak daha ucuza geliyor(harbiden).gittigidiyor'a baktım orası da gayet pahalı.eni sonu eski bir bilgisayara ram ekleyecez,bilgisayarı kuvvetlendirmeyi düşünmüyoruz öyle,ram olsun bizim olsun.napacaz?bir de bilgisayarcı 400 mhz da uyar ama 33
arkadaş çok pahalı bunlar.yeni ana kart ve daha hızlı ram almak daha ucuza geliyor(harbiden).
gittigidiyor'a baktım orası da gayet pahalı.

eni sonu eski bir bilgisayara ram ekleyecez,bilgisayarı kuvvetlendirmeyi düşünmüyoruz öyle,ram olsun bizim olsun.napacaz?

bir de bilgisayarcı 400 mhz da uyar ama 333mhz gibi kullanır diye bir yorum yaptı,baktım 400 mhz daha ucuz.nedir ne değildir?

anakart asus p4pxp gibi bişi ben de anlamadım :)
0
natnan
(12.01.09)
walla anakart degisince islemcide degisiyo, ekran kartida degisiyo, harddiskide degistirek tam olsun diyosun, yeni bilgisayar duzuyosun walla
0
sanio
(12.01.09)
ne kadar bi arttırma yapacaksın? veritech 1 gb ddr 27 $ + kdv 400 mhz. 333 mhz frekansında da çalışır.
0
abtash
(12.01.09)
@sanio evet işte de p4 destekleyen bir anakarttı o daha ucuz çıkan.
ya şu an 256 mblik 2 adet 333mhz ddr var.
ekran kartı iyi makinenin ama ram yüzünden pes oynayamıyoruz.1 gb yeter mi ki acaba,onu da sorayım bak?
0
🌸natnan
(12.01.09)
pes mes bilmem de ekran kartın sağlamsa ve xp kullanıyorson 1 gb yeter, bütçeyi kasmaya gerek yok:)
0
abtash
(12.01.09)
@abtash:
nasıl bir mesajında ekşiduyuru kullanıcısı diğerinde ekşisözlük yazarı oldun anlamadım ama,
peki iki slottan biri yerine 400 mhzlik 1 gb ram aldım diyelim,diğer slotta 333mhzlik 256yı bırakmak akıl karı mıdır?
0
🌸natnan
(12.01.09)
benimle ilgili konu için(bkz: ticket)
beni geçersek, 1 gb'ın yanında o 256 mb'ı pek hissetmezsin ayrıca ram'lar diğer kardeşleri pek sevmezler ikiz kardeşleri olmadığı sürece uyumsuzluk yapmaları mümkün. ama illa yapacaklar da diye bir şey yok.

edit: bkz verdik ama ticket'ı açıklamamışlar sözlükte, sen duyuruda ticket diye arat bir açıklama çıkacak git yaz vaktin olursa ticket başlığına:)
0
abtash
(12.01.09)
(5)

teknosa iade

yamyum
teknosa'dan teşhir ürünü telefon aldım(almaz olaydım). adamlar alırken teşhir ürününün hiçbir farkı yoktur diyorlardı. sonra telefonun şarjı 12 saat bile gitmedi, bataryasının arka tarafında bir şişlik vardı. kızdım götürdüm iade etmek istedim. üzerine bir şey yapıştırmışlardı %15 kesintili alırız g
teknosa'dan teşhir ürünü telefon aldım(almaz olaydım). adamlar alırken teşhir ürününün hiçbir farkı yoktur diyorlardı. sonra telefonun şarjı 12 saat bile gitmedi, bataryasının arka tarafında bir şişlik vardı. kızdım götürdüm iade etmek istedim. üzerine bir şey yapıştırmışlardı %15 kesintili alırız gibisinden eğer bu bandrolü yırtarsanız. neyse gittim adamlar bu sefer teşhir ürünü açık ürün iade alamayız falan demeye başladılar. üstelik içinden eksik aksesuar çıktı ve onun da çıkma şansı var dendi. zamanım olmadığı için o an kontrol edemedim ve o da patladı. neyse şu an beni arıyorlar falan adamlar teşhir ürünü olduğu için öyle de böyle de bıdı bıdı ediyolar. ya bana söylenmediyse bunlar sorumlu olur muyum yine de bilmem gerekir mi? hadi söylenmeyen şeyler neyse de iade alınmaması ne mantıktır üzerine yapıştırdığı şeyi bant gibi tutturmak için mi yapıştırdı bu adam. ne yapabilirim? yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler.

küçük bi not: teknosa'dan uzak durun. veya iyice ürünü kontrol etmeden sakın almayın.
0
yamyum
(12.01.09)
teknosa bu konularda çok uğraştırıyor diye biliyorum ma vazgeçme bence. Ortalığı ayağa kaldır. Eğer 15 gün geçmediyse zaten iade almak zorundala galiba. Yoksa tüketici haklarına başvur mutlaka bir sonuç alırsın.

Bir de teknosa başlığını oku. Bu tarz şikayetler vardı hatırlıyorum.
0
yellow brick road
(12.01.09)
tekno sa telefon konusundaki % lik kesintiyi satarken sözleşmede bildiriyor. arkadaşım da çok uğraşıp telefonunu iade edememişti. "açmadan nereden bilebilirim" diyorsun ama adamlar malı sattıktan sonra başkalaşım geçirdikleri için sözünü dinletemiyorsun. istediğini yapatırabilirsen helal olsun.
0
tai
(12.01.09)
ahh ahhh... çok yazdım hem burada duyurulara, hem de sözlükte ilgili başlıklara. teknosa'dan bir şey almayın, alanları uyarın.

kanuni olan haklarınızı vermemekte ısrar ediyorlar.

yapacağınız tek şey var. bunu bana teknosa'nın bir mağazasında bilmemne sorumlusu olarak çalışan bir arkadaşım anlattı.

"teşhir ürününün hiç bir farkı yoktur" dediklerini mağaza müdürüne defalarca hatırlatıp, çalışanlar tarafından size eksik/yanlış bilgi verildiğini söylemeniz gerekiyor. bunun hem pil için, hem de aksesuar için böyle olduğunu, eksik bilgi verildiğinden dolayı da malın geri alınması gerektiğini defalarca hatırlatın. satış yapan elemanın eksik/yanlış bilgi vermesi durumunda malı geri almak durumunda kalıyorlar.
0
co2s2
(12.01.09)
bence adamlara çemkirmekle bir yere varamazsın.
kaymakamlığa git, orada tüketici hakları hakem heyeti mi ne var oraya başvur. 5 ytl pul parası veriyorsun sadece. dilekçe örneği falan orada bulursun olmazsa googleda arat.
eğer telefon 1milyarlık falan pahalı birşeyse orası ilgilenmez, tüketici mahkemesine git derler işte o zaman işin zor. davaydı avukattı duruşmaydı vs.
0
zubundy
(12.01.09)
teşhir ürünlerinde iade ve değişim politikası uygulanıyor. gidin mağaza yöneticisi veya sorumlusunu bulun. yalnız bildiğim kadarıyla ürününüzü en fazla üretici firmaya yollarlar ve onlardan "birebir değişimi/iadesi uygundur" yazısı gelmeden de hiçbirşey yapmazlar. para iadesini unutun zaten en fazla hediye çeki verirler sizi. işiniz uzun kolay gelsin.
0
agharta
(12.01.09)
(5)

Excel formülü?

me neither
Merhabalar,100 küsur satırdan oluşan ve 3 tane sütundan oluşan bir excel tablom var, sütunlara AA, BB, CC diyelim. Çokda derin olmayan excel bilgime göre ben yanlarına bir 4. sütun açıp bir formülle 1 yada 0 yazmasını istemem gerekiyor. Koşul şu BB CC'ye eşitse ve AA 0(sıfır) ise 4. sütuna 1 ya da s
Merhabalar,
100 küsur satırdan oluşan ve 3 tane sütundan oluşan bir excel tablom var, sütunlara AA, BB, CC diyelim. Çokda derin olmayan excel bilgime göre ben yanlarına bir 4. sütun açıp bir formülle 1 yada 0 yazmasını istemem gerekiyor. Koşul şu BB CC'ye eşitse ve AA 0(sıfır) ise 4. sütuna 1 ya da sıfır yazsın ki ben ayıklayabileyim. Bu koşul için formülü nasıl yazarım.
Teşekkürler.
0
me neither
(12.01.09)
koşulu anlayamadım. eşitse ve AA 0 ise 1 mi yazsın, 0 mı yazsın?
0
kibritsuyu
(12.01.09)
Sanırım düzgün izah edemedim. Şöyle olmalı 2 koşulda aynı anda sağlanmalı yani mesela tabloda 1. satırda BB=CC ve AA=0(bu sütunlarında 1.satırlarında) ise açacağım 4. sütunun ilk satırına 1 yazsın diğer tüm hallerde 0, ya da böyleyken 0 diğer tüm hallerde 1 gibi.
0
🌸me neither
(12.01.09)
expolerer deniyorum formulü. sonu bildiririm, tşk.
0
🌸me neither
(12.01.09)
=IF(AND(A1=B1,C1=0),"1","0"))

böyle bir şey olması lazım. formülün yazılacağı hücreye gelip formül satırının başındaki fx'e tıklayıp, oradan da logical (türkçesi mantıksal olması lazım) kategorisini seçerseniz, if ve and operatörlerini göreceksiniz. orada alt tarafta da "bu operatör hakkında daha fazla yardım" gibisinden bir yazı olacak. ancak benim yazdığım haliyle tamam olması lazım.

uzun yıllar sonra excel'de formüller kullanmamı gerektirecek işler yaptığım bugün hepimize kutlu olsun.
0
co2s2
(12.01.09)
ilgilenen herkese teşekkürler.
co2s2 copy paste ile hata verdi ama dediğin gibi logical'dan biraz kurcalayaınca aşağıdaki formülle istediğim oldu
=IF(BB:BB=CC:CC;AA:AA=0)
0
🌸me neither
(12.01.09)
(5)

windoz 7 system requirements

atrin
şimdi sistem gereğinin düşük olduğundan bahsediliyor. eski notebooklara falan kurulabiliyormuş. peki performansı nasıl? elimdeki yadigar 1.7 centrino 512 ramli 128 onboard ekran kartlı 120gb hddli alete kursam performans konusunda windoz 7den nası bir tepki alırım. rami 1 gb yükseltirim (belki)
şimdi sistem gereğinin düşük olduğundan bahsediliyor. eski notebooklara falan kurulabiliyormuş. peki performansı nasıl? elimdeki yadigar 1.7 centrino 512 ramli 128 onboard ekran kartlı 120gb hddli alete kursam performans konusunda windoz 7den nası bir tepki alırım. rami 1 gb yükseltirim (belki)
0
atrin
(12.01.09)
Ben 1.8 C2D, 1 gb ram, 256 mb onboard ekran karti (intel hizlandirici aslinda) olan makinaya kurdum; tatminkar bir performans verdi. Hatta baya sasirdim. Ancak yine de 1gb sinir gibi gorundu bana. Bu sebeple, senin sistem biraz dusuk kalabilir ama istiyorsan yine de kur dene... Ama sonucta beta isletim sistemi, uzun vadeli olarak kullanmayi dusunme...
0
tcp0203
(12.01.09)
* 1GHz processor (32- or 64-bit)
* 1GB of main memory
* 16GB of available disk space
* Support for DX9 graphics with 128MB of memory (for the Aero interface)
* A DVD-R/W drive
kendi önerisi bu ama 2 gb ram olmadan vista ve win7 kullanmak pek mantıklı değil çünkü her hareketi bir şekil içieriyor ve doğal olarak ram ve ekran kartı performansı istiyor, ama ben virtualbox a kurdum 512mb ram olarak kullandım çalıştı etti ama pek iç açıcı değil onu belirteyim her ne kadar sanal pc daha da ağır olsa da.
0
edip
(12.01.09)
eğer ki makinan xp'yi kastırmadan çalıştırıyorsa 7'yi de o şekilde çalıştırır. (aero interface yalan tabi 128 mb ekran kartı ile)
0
emrag
(12.01.09)
ne kadarlık bir partition ayırmak gerekiyor win7 için? 16 gb dan azı da kurtarır mı?
0
bu kacinci nick
(13.01.09)
Ben 10 gb ayırdım sanal diskte kurdu.
0
edip
(13.01.09)
(7)

tavsiye edebileceğiniz windows 7 uyumlu firewall

emrag
xp'deyken comodo kullanıyordum ama 7 ye geçince kullanamaz oldum. çalıştırmayı başardım ama uyumsuzluk ya tam hükmedemiyor her yere. jetico deneyeyim dedim hem mavi ekran aldım hem de ağı kaybettim. kullandığınız, beğendiğiniz, sağlam firewall tavsiyelerine ihtiyacım var.
xp'deyken comodo kullanıyordum ama 7 ye geçince kullanamaz oldum. çalıştırmayı başardım ama uyumsuzluk ya tam hükmedemiyor her yere. jetico deneyeyim dedim hem mavi ekran aldım hem de ağı kaybettim. kullandığınız, beğendiğiniz, sağlam firewall tavsiyelerine ihtiyacım var.
0
emrag
(12.01.09)
fazla hayalperestsin sanırım.
0
bryan fury
(12.01.09)
paranoyak diyelim.
0
🌸emrag
(12.01.09)
kaspersky, bit defender, norton'un firewall da kapsayan internet security paketleri.
0
ermanen
(12.01.09)
bu arada betası cıkmıs bi isletim sistemıne uyumlu program arıyoruz degil mı. bi yanlıslık yok bende.
0
bryan fury
(12.01.09)
@bryan fury

ahahah, sende yanlışlık yok. microsoft en sonunda popüler olabilmenin bir yolunu buldu, el altından beta'ları dağıt, dedikodular etrafa yayılsın, sonra sitende yayınla, övgüleri de al ve voila !

bu pazarlamanın yanında beta ne ki, release ne ki.

dipnot: ulaşılabilir bedava beta baldan tatlıdır.
0
demcan
(12.01.09)
Zonealarm tavsiye edeyim ben, hem bedava.
0
edge_nabby
(12.01.09)
7 dediğimiz şey vista 1.x olduğu için tamamen yeni çıkan bir şey diyemeyiz. vista ile sorunsuz çalışan programların %90 ı burda da sorunsuz çalışıyor. ayrıca beta sistemin bir yamuğunu görmedikten sonra (varolan hatalar size yansımadıktan sonra) bok atmanın manası yok.

pc tools firewall tam da aradığım şey. sorunsuz çalışıyor.
0
🌸emrag
(12.01.09)
(4)

windows 7

aysiku
Normalde disk ikiye bölünmüş C: dizininde vista ultimate(32bit)yüklü D: ise arşiv olarak geçinip gidiyordum. D dizininden bir parça ayırıp windows 7(64bit) yükledim. Açtığım üçüncü dizine win7 yi güzelce yükledim fakat D: dizinini açmıyor ve access denied hatası veriyor. D ye erişim iznini nerden ve
Normalde disk ikiye bölünmüş C: dizininde vista ultimate(32bit)yüklü D: ise arşiv olarak geçinip gidiyordum. D dizininden bir parça ayırıp windows 7(64bit) yükledim. Açtığım üçüncü dizine win7 yi güzelce yükledim fakat D: dizinini açmıyor ve access denied hatası veriyor. D ye erişim iznini nerden verebilirim ki D bölümüne girebileyim. Ayrıca win7 de 3gün içinde etkinleştirme istiyor. Halbuki microsoft tan aldığım ürün anahtarını girmiştim, bunun bir olayı var mıdır?
0
aysiku
(12.01.09)
vista sifrelemıs sanırım d yi. vista dan girip izinleri kontrol etmek lazım da neresinde onu bilmiyorum iste.
0
bryan fury
(12.01.09)
bitlocker diye bir nane var vista'da. onunla igili olabilir belki. o diske sağ tıkla orada görürsün zaten. default olarak kapalı geliyor ama umut işte.
0
emrag
(12.01.09)
sanırım d bölümünü "partiotion manager" ile ayırdın bu yüzden bir sorun oluyor olabilir. eğer vistadan d'ye girebiliyorsan arkadaşların dediği gibi bitlocker olmasa da encrypt özelliği açık olabilir. Yok Vistadan da göremiyor ise o zaman tek çaren win7 bölümünü formatlamak ve o bölümleme yöneticisi ile tekrar d yi eski haline getirmen.
0
edip
(12.01.09)
güvenlik ayarlarını biraz kurcalayınca hallettim
0
🌸aysiku
(12.01.09)
(5)

ipod kilitlenmesi

m g
i-podumdan muzik dinlerken, bi sarkinin basinda takildi kaldi. hic bir tus calismiyor, acilip kapanmiyor, ekranin isigi dahi sonmuyor. daha once de olmustu bu, sarji bitene dek beklemistim. yeniden actigimda duzelmisti. ama i-podum ayni zamanda yedek hafizam ve benim acilen odevime ulasmam lazim. si
i-podumdan muzik dinlerken, bi sarkinin basinda takildi kaldi. hic bir tus calismiyor, acilip kapanmiyor, ekranin isigi dahi sonmuyor. daha once de olmustu bu, sarji bitene dek beklemistim. yeniden actigimda duzelmisti. ama i-podum ayni zamanda yedek hafizam ve benim acilen odevime ulasmam lazim. simdi bilgisayara bagliyorum, hala degisen hic bir sey yok. reset atar gibi bisey yapamaz miyim, illa sarji bitene dek bekleyecek mi benim odevim??
0
m g
(12.01.09)
passion rules the game
(12.01.09)
reset atabilirsiniz tabi ki
orta tuş ve üst tuşa aynı anda birkaç saniye basılı tutun ta ki ekranda elma logosu görene kadar.
0
supergirl
(12.01.09)
hallettimm. cok tesekkur ediyorum!
0
🌸m g
(12.01.09)
aynı durum ikinci nesil kullanan arkadaşımın başına gelmişti. onda reset de işe yaramamıştı. bitene kadar beklemiştik şarjı. kopya da çekememişti gariim sınavda ipod iptal olunca.

umarım reset işe yarar zira bu naletlerin şarjı epeyi uzun gidiyo. bende üçüncü nesil var 30 saati geçiyo şarjının bitmesi.
0
teritori
(12.01.09)
ise yaradi yaradi, calisiyo simdi. kacinci nesil bilmiyorum valla:) 80gb, diger bilgilerini bilmiyorum:) ama sarji 30 saat gitmiyor benim. reset ise yaramasaydi, sabaha cok rahat ulasirdim ben odevime. isik acikken takilmasi avantaj tabi bu durumda.
0
🌸m g
(12.01.09)
(2)

google analytics raporları

tabudeviren
google analytics raporlarını açıklayan siteler var mı?varsa hangileri?not: kendi sitenizin raporlarını paylaşmak isterseniz de evet derim.
google analytics raporlarını açıklayan siteler var mı?
varsa hangileri?

not: kendi sitenizin raporlarını paylaşmak isterseniz de evet derim.
0
tabudeviren
(12.01.09)
Her raporun altında o raporun ne işe yarayacağına dair açıklamalar mevcut. Ayrıca Help dökümanları fevkaladenin fevkinde...
0
ugur dundara yakalanmis firinci
(12.01.09)
@ugur dundara yakalanmis firinci

zuhahahaha.. ne işe yaradığını biliyorum yahu.
0
🌸tabudeviren
(12.01.09)
(1)

Visual Basic Kodu Çok Basit Bi El Atın Canlar Azıcık Acil

abtash
merhabalar esk. anadolu üni'de bi arkadaşın ödevi var. visual basic'de basit bir program visual basic'le işim olmadığı için sizlere havele ediyorum. linkte açıklama var ama ben burada tr'sini de yapayım, basit bir program. 3 seçenek verecek, bilgisayarı kapat yeniden başlat, oturumu kapat şeklinde.
merhabalar esk. anadolu üni'de bi arkadaşın ödevi var. visual basic'de basit bir program visual basic'le işim olmadığı için sizlere havele ediyorum. linkte açıklama var ama ben burada tr'sini de yapayım, basit bir program. 3 seçenek verecek, bilgisayarı kapat yeniden başlat, oturumu kapat şeklinde. bunlardan biri seçildiğinde bilgisayar isteneni yapacak. seçim olmadan tamam denirse de program uyaracak birini seç diye.

ceng.anadolu.edu.tr
0
abtash
(11.01.09)
API kullanarak yapılmışı :

www.vbcodesource.org
www.vbcodesource.org

Shellexecute kullanarak yapılmışı :

www.vbcodesource.org
www.vbcodesource.org

artık kendisi forma istenen şekli verir.
0
kimlanbu
(11.01.09)
(6)

iTunes ve iPod

fundamental
Sevgili dostlarHiçbir masraftan kaçınmadık yemedik içmedik tee amerikalardan ipod nano aldık ama lanet itunes yüzünden şarkı atamıyoruz içine. bazen kafasına esince bilgisayardaki bütün şarkıları atıyor. nasıl yapılıyor bi buldurun be. teşekkürler.
Sevgili dostlar

Hiçbir masraftan kaçınmadık yemedik içmedik tee amerikalardan ipod nano aldık ama lanet itunes yüzünden şarkı atamıyoruz içine. bazen kafasına esince bilgisayardaki bütün şarkıları atıyor. nasıl yapılıyor bi buldurun be.

teşekkürler.
0
fundamental
(11.01.09)
itunes'u açın. ipod'u bilgisayara bağlayın. ipod hazır olunca, itunes'da sol tarafta cihazınızı göreceksiniz. ona tıklayın bilgileri gözükür. music kısmına tıklayın (ya da benzer birşey, şimdi üşeniyorum (evet bende de var ipod)) orada açılan pencerenin içine mp3'lerini sürekleyip bırakabilirsiniz. bu şekilde oluyor.
0
sheba and the albino girls
(11.01.09)
yaptım öyle ama bi sonuç alamadım bana 58küsur mblık bi update indirtmeye çalışıyor.
0
🌸fundamental
(11.01.09)
itunes'u oldum olası sevemedim.ben ipod'umu winampla senkronize ettim artık onun aracılığı ile şarkıları atıyorum.daha basit daha hızlı daha dertsiz.öneririm.
0
jack n brooks
(11.01.09)
Otomatik olarak senkronizeye ayarlanmış iPod'unuz besbelli. Manuele almak için;

iTunes'ta iPod'unuzun ismi yazan yere tıklayın (sol tarafta)
summary, photos motoz sekmeleri var hani? işte orada summary'e tıklayın ve aşağıda bi yerde "manually manage music.." seçeneğine tik koyun. Bundan sonraki yüklemelerinizi elle yapacaksınız. Yani en azından müzikleri.. sürükle, bırak...
0
supergirl
(11.01.09)
çok teşekkürler sonunda başardım.
0
🌸fundamental
(11.01.09)
mediamonkey de kullanabilirsiniz.
0
ordabiyerde
(12.01.09)
(2)

Dijital TV Kartı Tavsiyesi

trados
Başlıktan da anlaşılacağı üzere bir tane dijital TV kartı edinmeyi düşünüyorum. İnterneti biraz karıştırdım skystar3'ün en son çıkan, yazılımları destekleyen vs... kısacası en düzgün, iyi çalışan kart olduğu yönünde bir görüş var. Bu doğru mudur? Yok değilse, önerileriniz nelerdir? Şunu alabilirsin,
Başlıktan da anlaşılacağı üzere bir tane dijital TV kartı edinmeyi düşünüyorum. İnterneti biraz karıştırdım skystar3'ün en son çıkan, yazılımları destekleyen vs... kısacası en düzgün, iyi çalışan kart olduğu yönünde bir görüş var. Bu doğru mudur? Yok değilse, önerileriniz nelerdir? Şunu alabilirsin, şunun şu özelliği iyidir diye yol gösterirseniz sevinirim. Dahili bir TV kartı düşünüyorum, sadece Türksat 3a izleyeceğim. Arada bir beğendiğim filmleri, maçları vs... kaydetmek istiyorum. Offline download yapma niyetim de var. Bunu uygun olması lazım. Yasal Digiturk abonesiyim ve modullü kartım mevcut. Gerektiğinde bu modül ya da kartımı takıp PC üzerinden maçımı izlememi sağlayan bir alet yada bunu sağlayacak yöntem varsa tadından yenmez. Bunu uygun olması lazım. Genel olarak en iyidir dediğiniz ürünlerde tavsiyenizi istiyorum. Şimdiden teşekkürler.
0
trados
(11.01.09)
Ben Avermedia DVB-S digital tv karti kullaniyorum ve cok memnunum. en azindan 3 senedir bir yanlisini görmedim.

Sadece kartla birlikle gelen yazilim yerine ProgDVB programini kullaniyorum. Kanal ve uydu listeleri zaten nette halihazirda mevcut.

Benim kartin bir üst modeli. üstelik hdmi destekli. lakin digiturk'u nasil baglarsiniz orasini kestiremiyorum. s-video girisinden olabilir diye düsünüyorum.

www.hepsiburada.com
0
trimpot
(11.01.09)
en önemli konu satış sonrası destek.çünkü ürünü çözene kadar seni biraz uğraştırabilir.bı konuda muhattabının olması şart.sky star 3 tecnicsatın değil ama sky star 2 den daha net görüntü sü var.tuneri güzel.ayrıca ben hiç kullanmadım ama modül ile yasal digitürk izleyebiliyorsun galiba.
0
kaleci makabayasi
(11.01.09)
(1)

Rapidshare açılmıyor

kimlanbu
Sadece bende mi açılmıyor ?
Sadece bende mi açılmıyor ?
0
kimlanbu
(11.01.09)
Evet
0
sheba and the albino girls
(11.01.09)
(1)

cep telefonu foto cekmiyor neden?

terp
samsung l760 model telefonumla foto cekmeye calistigimda "hata:yakalanamadi" diye uyari mesaji veriyor. ilk defa basima geliyor nerden cikti simdi bu, ne demek bu?tssekkurler..
samsung l760 model telefonumla foto cekmeye calistigimda "hata:yakalanamadi" diye uyari mesaji veriyor. ilk defa basima geliyor nerden cikti simdi bu, ne demek bu?

tssekkurler..
0
terp
(11.01.09)
sd kartı tak çıkar veya kayıt yeri olarak telefon hafızasını seçtiysen hafızada yeterli boş alan olduğundan emin ol.
0
kimlanbu
(11.01.09)
(4)

cryptload

zubundy
cryptload yükledim, sharebustan link alıp rapidden indirme yapacağım.premium rapidim yok. nasıl yapmalıyım.lütfen for dummies şeklinde anlatın.1-cryptload'u çalıştır2-rapidden linkleri al3-?ilk 2sini yaparım ama 3e gelince ne yapacağımı bilemem avuçlarım terler, kekelemeye başlarım
cryptload yükledim, sharebustan link alıp rapidden indirme yapacağım.
premium rapidim yok. nasıl yapmalıyım.
lütfen for dummies şeklinde anlatın.
1-cryptload'u çalıştır
2-rapidden linkleri al
3-?
ilk 2sini yaparım ama 3e gelince ne yapacağımı bilemem avuçlarım terler, kekelemeye başlarım
0
zubundy
(11.01.09)
tamamdır, şimdi buldum ama soruyu silmeye de kıyamadım.
ilerde aynı soruyu soracaklar için şimdiden yazayım...
siz sadece linki kopyalayın gerisini crypload hallediyor.
0
🌸zubundy
(11.01.09)
Download hızıyla, iki link arasındaki bekleme süresini merak ediyorum ben de. Nasıl?
0
neronas
(11.01.09)
neronas; normal bir sekilde geri sayimi kendisi yapip siradaki dosyayi indirmeye basliyor.
0
trimpot
(11.01.09)
eğer modemin resetlemesini ayarlayabilirsen bir parça bittikten sonra modemi resetliyor yeni ip alıp devam ediyor.
0
sutlu nescafe
(12.01.09)
(5)

power supply'da sorun mu var acaba?

gorunen koyun gorunmez kilavuzu
bilgisayar her açıldığında yeniden başlatıyor kendisini, USB'ye bir şey takmaya çalıştığımda, ucu değdiği anda bilgisayar "çat" diye kapanıyor. elektriksel bir şeyler var, ama ne...`power supply`'da sorun mu var acaba? fikri olan?
bilgisayar her açıldığında yeniden başlatıyor kendisini, USB'ye bir şey takmaya çalıştığımda, ucu değdiği anda bilgisayar "çat" diye kapanıyor. elektriksel bir şeyler var, ama ne...

power supply'da sorun mu var acaba? fikri olan?
0
gorunen koyun gorunmez kilavuzu
(11.01.09)
evet kablolarda falan temassızlık vardır tahminen titreyince falan kopuyodur baglantı
0
xenophobe
(11.01.09)
bi yerde kacak var sanırım. kabloları kontrol edin bi, ezik fln var mı.
0
bryan fury
(11.01.09)
tam olarak hangi kablolara bakmalıyım? elektrikten hiç anlamıyorum ki ben. detaylı yönlendirebilirsenzi minnettar olurum.
0
🌸gorunen koyun gorunmez kilavuzu
(11.01.09)
eğer özel bir power supply kullanmıyorsanız gidip 30 liraya yeni bir tane almak çok daha mantıklı olacaktır. diğer parçalara zarar vermeden önce yapsanız iyi olur
0
co2s2
(11.01.09)
kasanın ön tarafındaki usb girişinde öyle bir sorunum olmuştu. dokunur dokunmaz reset atıyordu makinaya. kasayı açıp usb kablolarını anakartın üzerinden çıkardım sorun halloldu.
0
rodeocu
(11.01.09)
(6)

CD Sürücüsü olmayan PC'ye Format Atma

arche
Bir arkadaşımın CD sürücüsü olmayan bir laptop'u var ve bütün uyarılarıma rağmen bozmayı başarmış. Laptop'un marka ve modelini bilmiyorum ama daha önce bir teknisyene USB üzerinden format attırdığını söyledi. USB veriyolu üzerinden (flash disk, harici disk vs..) format atmak mümkün müdür ve nasıl ya
Bir arkadaşımın CD sürücüsü olmayan bir laptop'u var ve bütün uyarılarıma rağmen bozmayı başarmış. Laptop'un marka ve modelini bilmiyorum ama daha önce bir teknisyene USB üzerinden format attırdığını söyledi. USB veriyolu üzerinden (flash disk, harici disk vs..) format atmak mümkün müdür ve nasıl yapılır?

Teşekkürler.
0
arche
(11.01.09)
usb veriyolu ile boot edebilen bir anakarta sahipse mümkündür elbette (ki daha önce yapılabildiyse öyle demektir). Yüklemek istediğiniz işletim sisteminin kurulum diskini harici bileşene kopyalayıp, bu bileşen üzerinden boot ediniz. Bu kadar...
0
uyuzcan
(11.01.09)
Biraz daha açıklama rica etsem? Ya da daha detaylı anlatan bir kılavuz varsa iyi olur doğrusu. Harici diske işletim sistemi yükleyip buradan boot ettim diyelim, Windows yükleme ekranına disk üzerinden nasıl ulaşılıyor? BIOS'ta CD yerine harici diski mi seçiyoruz boot ortamı olarak, biraz kafam karıştı açıkçası.
0
🌸arche
(11.01.09)
hayir, harici diske windowsu kurmayacaksiniz. sadece windows cd'sini oldugu gibi flash disk'e kopyalayacaksiniz. sonra da BIOS'tan boot secenegini USB root_bilmemne gibi bi seye ayarlayacaksiniz. restart ettiginiz zaman sanki cd'denmis gibi yukleme ekrani gelecek.
0
osuruklu
(11.01.09)
Çoğu laptopta harddiskin bir bölümü recovery olarak hazırlanmıştır. Sizinkinde öyle bir şey yok mu?
0
44
(11.01.09)
@44: Recovery partition'ı olup olmadığından emin değilim. Laptop daha elime geçmedi.

Bart PE Builder diye bir program buldum. Sanırım bununla harici diske ya da flash diske kurulum ortamı hazırlarsam olacak gibi (di mi?)

Yardımcı olan herkese teşekkürler
0
🌸arche
(11.01.09)
🌸arche
(03.05.09)
(2)

windows 7

gxix
elimde vista 32bit yüklü bir laptop var. vista'yı kaldırmadan windows 7 de yüklemek istiyorum.sorular şöyle:1. hali hazırda vista varken windows 7 yükleyebiliyoruz değil mi? (dual boot?)2. eğer öyleyse windows 7'yi kurarken bana soracak mı "dual boot olsun mu?" diye yoksa kurcalamam mı gerekecek?3.
elimde vista 32bit yüklü bir laptop var. vista'yı kaldırmadan windows 7 de yüklemek istiyorum.

sorular şöyle:
1. hali hazırda vista varken windows 7 yükleyebiliyoruz değil mi? (dual boot?)
2. eğer öyleyse windows 7'yi kurarken bana soracak mı "dual boot olsun mu?" diye yoksa kurcalamam mı gerekecek?
3. hiç bulaşmasam mı? önerir misiniz windows 7'yi?
0
gxix
(11.01.09)
Dual boot yapabiliyorsun. Zaten kurulumda "upgrade mi yapayım, yoksa temiz kurayım mı" diye soruyor. Ben ubuntu kullanıyorum. Windows 7'yi kurdum, hoşuma gitti benim. Dene bence. Daha beta olduğu için vista da dursun bi tarafta.
0
edge_nabby
(11.01.09)
burada anlatıyor kısaca
lifehacker.com
0
raj
(11.01.09)
(10)

Harici Hard Disk

zeq
150-200 lira arası 500 gb ve üstü yarı yolda bırakmayacak `harici hard disk` arıyorum. Öyle sık sık oraya buraya götürmeyeceğim. Depolama olarak kullanacağım, ama gerektiğinde taşımak da istiyorum. Önerileriniz nelerdir ?
150-200 lira arası 500 gb ve üstü yarı yolda bırakmayacak harici hard disk arıyorum. Öyle sık sık oraya buraya götürmeyeceğim. Depolama olarak kullanacağım, ama gerektiğinde taşımak da istiyorum. Önerileriniz nelerdir ?
0
zeq
(11.01.09)
Philips'in bu modelini kullanıyorum,320liğini almıştım 2 yıl önce yetmediği için 500lük aldım yazın hiçbir sorunu,sesi fln yok ama biraz daha paraya kıyarım diyorsan 16mb ön bellekli almanı tavsiye ederim

(git: www.hepsiburada.com
0
reign
(11.01.09)
fiyatlarını bilmiyorum ama western digital'in sadece usb girişlileri var (şebekeden güç alan) onlara da bakın derim.
0
sanal uyku
(11.01.09)
eskişehir media marktta kampanya var western digital 500gb harici hdd 130 lira idi sanırım, varsa akraban tanıdığın, aldır. 16mb önbellekli hemde

edit: tekrar düşündüm 160 da olabilir ama yine de uygun fiyatı...
0
synch
(11.01.09)
500 gb ve 2.5" yani sadece usbden enerji le yatinen bir model arıyor isen 200 ytl mümkün değil ama 3.5" arıyorsan bunlardan birin tavsiye ederim özellikle WD 640 olanı
www.hepsiburada.com

bir de media markt ve gold pc lere bak bakalbilirsen ucuza bulabilirsin bazen oluyor.
0
edip
(11.01.09)
@synch: Mersin'de* de Media Markt var. Aynı indirim burada da geçerli midir ?
0
🌸zeq
(11.01.09)
www.eksenbilgisayar.com

(git: 52153)

Gerçi fiyat 200-300 diyor orda ama bi bak istersen.
0
siriquastrum
(11.01.09)
www.mavibilgisayar.com
şimdi stoklar tükenmiş diyor ama haftasonları kampanya yapıyor bu mavibilgisayar.. acele değilse takip et derim.
0
hicazkar
(11.01.09)
@zeq bilmiyorum hocam, ilden ile değişebiliyor fiyatlar, istersen yinede git bir bak şansına vardır aynı kampanya belki.
0
synch
(11.01.09)
640GB WD 3.5" - 129 TL - electro world
0
cruor
(11.01.09)
birinci cevaptaki aletten var bende, kutusunda sıfır...
120'ye vereyim sana istersen.
sözlükten msg atabilirsin.
0
uyuzcan
(11.01.09)
(5)

Facebook Hesabım kapatıldı

fbu95
Arkadaşlar benim facebook hesabıma akşamüstü girilirken akşam kapatıldı ve giremiyorum sizce açarlar mı?Ne yapmalıyım?Hesabınız bir yönetici tarafından kapatılmıştır diyorlütfen yardım edin.
Arkadaşlar benim facebook hesabıma akşamüstü girilirken akşam kapatıldı ve giremiyorum sizce açarlar mı?

Ne yapmalıyım?

Hesabınız bir yönetici tarafından kapatılmıştır diyor
lütfen yardım edin.
0
fbu95
(10.01.09)
bir kere kapadılar mı açmıyorlar. terms of use falan.
0
sunay
(11.01.09)
neden kapattıklarına dair bir şey yazmışlar mı? e-posta falan? guru kapatmıştır belki :)
0
ccm2000
(11.01.09)
çok fazla spam mesaj atarsan hesabını kapıyorlar. geri dönüşü bildiğim kadarıyla yok.
0
deckard
(11.01.09)
bi arkadasımın da hesabını kapatmıslardı ona buna suna buna oradakıne buradakıne herkese mesaj yolladıgı ıcın ama maıl attı tekrar ıstıyorum hesabımı falan dıye bıkac maıl trafıgınden sonra acıldı tekrar ancak yıne de ben bılmem guru bılır dıyorum bır de ona sorsan yararı olur.
0
inya
(11.01.09)
bugün itibariyle geri alınmıştır bu hesap
0
🌸fbu95
(03.02.09)
(2)

ipod nano choromatic 4g

burkyburhan
selamlar. 10 gün önce 16 gb lık ipod nano choromatic 4g aldım şarjı 5-6 saatte bitiyor. 24 saat şarkı çalabilmesi lazım acaba stand-buy değil de hold da mı tutayım.daha önce ipod kullanmamıştım şimdiden teşekkürler
selamlar. 10 gün önce 16 gb lık ipod nano choromatic 4g aldım şarjı 5-6 saatte bitiyor. 24 saat şarkı çalabilmesi lazım acaba stand-buy değil de hold da mı tutayım.daha önce ipod kullanmamıştım şimdiden teşekkürler
0
burkyburhan
(10.01.09)
sleep (ekranı kapalı olmalı)
0
turkish tekila
(10.01.09)
Bi süre şarkı çalmayınca o kendisi kapanıyor zaten. Bende 3g olanı var. Ben play'e basılı tutarak kapatıyorum. Ama kapatmayınca da bir süre sonra kapanıyor kendisi. 5-6 saatte bitmesi bana biraz sorunlu gibi geldi. Aldığınız yerden değiştirin bence.
0
edge_nabby
(11.01.09)
(1)

ufak isletme icin server - fiyati?

the beyin
gunde 3-4 kere beni aramaktalar benim is alanim ve/veya ilgi alanim olmamasina ragmen. ben de server satip kurdugunu bildigim bir kac kisiye "boyle bi durum var bi fiyat verin hele" diye haber verdim fakat geri donmediler. - diger tarafin da surekli bana ortalama/ yaklasik fiyat sormasi sikinti verm
gunde 3-4 kere beni aramaktalar benim is alanim ve/veya ilgi alanim olmamasina ragmen.

ben de server satip kurdugunu bildigim bir kac kisiye "boyle bi durum var bi fiyat verin hele" diye haber verdim fakat geri donmediler. - diger tarafin da surekli bana ortalama/ yaklasik fiyat sormasi sikinti vermeye basladi.

hani diyorum su isle ilgileniyorsaniz veya biliyorsaniz piyasasini

max 6 mimarin calistigi, 4 printer olan bir yer icin her bi sey serveri olacak (fax, mail, ftp, web vs vs baska ne varsa iste) aletin fiyati + kurulum fiyati yaklasik nedir?

bi cevap verebileyim de taciz edilmem azalsin :)
0
the beyin
(10.01.09)
güçlü bir pc fiyatına basit bir server alınabilir... 1200$ diye sallayın bence.
evet, ben de sallıyorum; zira ftp derken şirket içi mi, şirket dışı mı, boyutu ve trafiği nedir söylememişsiniz. mail ve web ile ne kast edildiğini söylememişsiniz...
0
hunter the dayworker
(10.01.09)
(6)

Youtube bu sefer sıçtı?

gxix
aylardır `#13658487` nolu entry yardımı ile sorunsuz şekilde youtube'a girebiliyordum. daha dün gece Makat v3 denen programı yükledim ve youtube'a giremez oldum. makat'ı kaldırıp hosts'u yine entry'deki hosts ile değiştirdim, bilgisayarı yeniden başlattım falan ama nafile. giremiyorum youtube'a.ne
aylardır #13658487 nolu entry yardımı ile sorunsuz şekilde youtube'a girebiliyordum. daha dün gece Makat v3 denen programı yükledim ve youtube'a giremez oldum. makat'ı kaldırıp hosts'u yine entry'deki hosts ile değiştirdim, bilgisayarı yeniden başlattım falan ama nafile. giremiyorum youtube'a.

ne yaparım da eskisi gibi (entry'deki) hosts dosyası aracılığı ile youtube'a girebilirim? tenks şimdiden.
0
gxix
(10.01.09)
host dosyasını tamamen sildikten sonra taracı(lar)ınızın her şeyini (temp, cookies vb) temizleyin. sonra linkteki host ile değiştirip tekrar deneyin
0
lancelot du lac
(10.01.09)
@lancelot du lac: olmadı..
0
🌸gxix
(10.01.09)
ben hosts dosyamın sonuna alttaki 2 satırı eklemiştim, sorunsuz giriyorum.

208.117.236.70 youtube.com
208.117.236.70 www.youtube.com
0
edge_nabby
(10.01.09)
hosts demişsiniz fakat "youtube jacker 2" diyeyim ben de.
0
sanal uyku
(10.01.09)
ben proxy kullanıyorum. biraz geleneksel ama işe yarıyor. genelde proxyler en fazla bir haftada sıçar ama bu bulduğum adresi 6 aydan fazladır kullanıyorum. hızı da gayet iyi. tek sorunu login olmuyor. login için google da free proxy list yazıp ilgili bir siteden login olabilen herhangi bir proxy ile login olduktan sonra proxy adresinizi aşağıda vereceğim porxy ile değiştirirseniz bir sorun yaşamazsınız. ikincil kullandığınız browserinize bu proxy ayarını yaparsanız daha sağlıklı olur. misal ben explorer kullanıyorum. proxy yi de firefox a ayarladım. youtube a, ne bileyim pornolara falan gierken firefox kullanıyorum.

72.55.191.6:3128
0
sunay
(10.01.09)
bilgisayardan çok anlamam ama, antisansur.exe diye bi program yollamıştı arkadaş, onun sayesinde sıkıntı yaşamamıştım.

dene derim. gugıla yaz. antisansur diye, çıkıyor zaten.
0
yokoylebisevgili
(11.01.09)
(2)

Bi Program vardı

4telbanayeter
Hatırlamıyorum baya eskiden bir program yüklemiştim erişim engelleniyor silinemiyor ayaklarına yatan programları bile silip atıyodu neydi bu ?
Hatırlamıyorum baya eskiden bir program yüklemiştim erişim engelleniyor silinemiyor ayaklarına yatan programları bile silip atıyodu neydi bu ?
0
4telbanayeter
(10.01.09)
(bkz: unlocker)?
0
ansitu
(10.01.09)
edge_nabby
(10.01.09)
(2)

pes 2008'i uninstall etmek

baldur2
bir türlü kaldıramadım bu oyunu. program ekle kaldır'da da gözükmüyor o yüzden klasörlerini silip sonra da kayıt defterindeki pes2008 anahtarını mı sileyim?
bir türlü kaldıramadım bu oyunu. program ekle kaldır'da da gözükmüyor o yüzden klasörlerini silip sonra da kayıt defterindeki pes2008 anahtarını mı sileyim?
0
baldur2
(10.01.09)
your uninstaller kullan
0
co2s2
(10.01.09)
skullptura rip'ini kullandiysan aynen dedigin gibi.
Dosyalari silip, registry key'ini calistirman yeterli.
0
panthera
(10.01.09)
(5)

İçeriği Görünmeyen SATA Harddisk

sebeklik
Halihazırda içinde bir adet Sata harddisk bulunan ve düzgün çalışan bilgisayarıma bir Sata harddisk daha taktım. 2. harddisk Aygıt Yöneticisi'nde doğru kodu ve markasıyla birlikte görünmesine rağmen Bilgisayarım'da görünmüyor. Nasıl görünür hale getirebilirim yada içeriğine ulaşabilirim?
Halihazırda içinde bir adet Sata harddisk bulunan ve düzgün çalışan bilgisayarıma bir Sata harddisk daha taktım. 2. harddisk Aygıt Yöneticisi'nde doğru kodu ve markasıyla birlikte görünmesine rağmen Bilgisayarım'da görünmüyor. Nasıl görünür hale getirebilirim yada içeriğine ulaşabilirim?
0
sebeklik
(10.01.09)
bilgisayarimda surucu olarak gorunmuyorsa icinde partition yok demektir. perfect disk die program vardi, onu indirin hdd de bi partiton olusturun.
0
sanio
(10.01.09)
Ekstra bir programa ihtiyacın yok. Start(başlat)/run(çalıştır) a diskmgmt.msc yaz. Açılan programda harddiskini görebilirsin, sağ klikleyip partition(yeni bölüm) açabilirsin. XP için geçerlidir.
0
skatheist
(10.01.09)
xp cd'si takıp bilgisayarını yeniden başlat ve o hdd'yi biçimlendir. ilk kullanımdan önce hdd'yi biçimlendirmiş olman gerekli.
0
abtash
(10.01.09)
Bu tarz sorularda, makina konfigurasyonu ve isletim sistemi bilgilerini de vermek cok daha iyi oluyor genelde.
0
x daemon
(10.01.09)
yukarida yazilanlar belki ise yaramayabilir. zira iki gün önce kendime sata2 bir hdd daha aldim. taktim baktim görmedi. ben de diger hdd'leri söküp sadece bu hdd'yi taktim yine görmedi.

arkasinda jumperlari var. 3gb olan yere bir jumper takmaniz gerekebilir.

eger gerek yoksa; dedigim gibi tek bu hdd'yi takip win xp cd'si ile raid disket yardimiyla (kurulum sirasinda F6'ya basarak) hdd'yi tanitip, format atabilirsiniz.
0
trimpot
(10.01.09)
(4)

amazon.com'dan alışveriş

teritori
Efendim bir kaç soru aşağıda Pes 2009 alma niyetimden bahsettim. böyle peşpeşe ayıp oluyo işgal etmek biliyorum ama bir maruzatım daha var.Şimdi ben bu oyunu `used and new` olarak 20 dolara buldum amazonda. bir kaç sorum var konuyla alakalı;1) Oyunun online registration code'u kullanılmış mıdır? (bu
Efendim bir kaç soru aşağıda Pes 2009 alma niyetimden bahsettim. böyle peşpeşe ayıp oluyo işgal etmek biliyorum ama bir maruzatım daha var.

Şimdi ben bu oyunu used and new olarak 20 dolara buldum amazonda. bir kaç sorum var konuyla alakalı;

1) Oyunun online registration code'u kullanılmış mıdır? (bu konuyla ilgili kullanıcıya da mail attım zati)
2) Eğer kullanılmış ise "bunun online code'u kullanılmış diyip iade etme şansım olabilir mi?
3) gümrükten geçişte bir sorun olur mu? vergiye dahil olması gibi. Zira 100 papeli geçmiyor. Böyle bir olay var diye biliyorum. 100 doların altında vergi alınmıyor şeklinde.

amazon.com veya yurtdışı alışverişi tecrübesi olanların arzına sunarım.
0
teritori
(10.01.09)
yurtdışı deneyimi olarak sendit.com vakasını anlatayım. aylarca eline ulaşmamış kişiler ver :)
(bkz: sendit com)

amazon konusunda bir fikrim yok... ama online olayında sakata gelebilirsin....

bence paşalar gibi buradan al. 55YTLye gg'dan buldum muhtemelen yurtdışı alım sıfır ve açılmamış
urun.gittigidiyor.com
0
birberberbirberberebreberber
(10.01.09)
amazon yerine ebay'i tercih et ikinci el alımlarda. çok daha güvenli.

ayrıca sendit.com gibi nispeten sorunsuz para iadesi yapmakta ayak diretmeyen bir siteyi beğenmiyorsanız hiç internette alışveriş yapmayın. aynı zihniyet paypal'i de beğenmemekte zaten.
0
darknum
(10.01.09)
amazon'un used kismi bize kapali. avrupada bir tanidigin varsa ona yollat, o getirsin. yoksa sifir alacaksin.

ille ikinci el diyorsan ebay'e bak.
0
no christ requiress
(10.01.09)
sendit başlkığını bir inceleyin yetmiyorsa canlı örnekler içeren forum topici yollayayım :)
0
birberberbirberberebreberber
(10.01.09)
(2)

Vista'da tanımlı ağ bağlantısı önceliği nerede?

late viper
Xp'de tanımlı ağ(lar)ı görebildiğimiz ve bağlantı önceliğini ayarlayabildiğimiz bir yer var; aynısı Vista'da nerede? Bulamadım, göremedim...
Xp'de tanımlı ağ(lar)ı görebildiğimiz ve bağlantı önceliğini ayarlayabildiğimiz bir yer var; aynısı Vista'da nerede? Bulamadım, göremedim...
0
late viper
(10.01.09)
Ağ ve Paylaşım merkezinde Kablosuz ağları yönet ve ağları yönet menüleri var. Kablosuzla ilgili menüyü açtığınızda + ve - simgelerine tıklayarak ağ önceliğini değiştirebilirsiniz.
0
44
(10.01.09)
Hay yaşa, yok bu vista'da ayarlara bir türlü alışamadım, ben icabında simgeye sağ tıklayınca ilgili ayara bağlantı olsun isterim.

Vista'da ise ulaşım; önce bir yere, sonra istenen yere şeklinde, alışamadım...
0
🌸late viper
(10.01.09)
(4)

Pes 2009 Online Oyun İçin Orijinal Almaya Değer mi?

teritori
Soru basit efendim. O kadar para sayıp aldıktan sonra tatmin edici bir online oyun keyfi veriyor mu bu oyun? Ayrıca mevcut internet bağlantım ile (1024) rahatça oynayabilir miyim?Not: PC Sürümü için konuşuyorum.
Soru basit efendim. O kadar para sayıp aldıktan sonra tatmin edici bir online oyun keyfi veriyor mu bu oyun?
Ayrıca mevcut internet bağlantım ile (1024) rahatça oynayabilir miyim?

Not: PC Sürümü için konuşuyorum.
0
teritori
(10.01.09)
1024 ile cok rahat oynarsin hic bir sorun olmaz. degip degmeyecegi maddi durumunla ilgili biraz. 180 lira bildigim kadariyla. hatta bir de kol alirsan bir yerlerden, tadindan yinmez. pes 2008 i bu sekilde bikmadan oynayan biri olarak bu tavsiyelerim.
0
ne nicki be(2)
(10.01.09)
oynanış bakımından pes 6 gibisi gelmedi ha gerçekçidir o ayrı fakat afedersiniz ota boka sarı kart veren bir hakem sinirinizi oldukça bozar,oynayış stilinize bağlı tabi.
0
madrigal
(10.01.09)
Yahu oyunu zaten biliyo ve oynuyorum serseri gibi. Ama artık öğrencilik bitti ve ev arkadaşlarım yok. Bir müddet sonra da Master League bile sıkıcı geliyor adama. Canavar gibi iki adet kolum da var.
@ne nicki be: canavar gibi iki adet kolum var.
@madrigal: sana ilk metinde cevap vermiş bulundum.

edit: ayrıca 180 lira değil 80 lira oyunun kendisi.
0
🌸teritori
(10.01.09)
evet gördüm :) ben zannettim ki oynamadınız neyse para var imkan varsa neden olmasın.
0
madrigal
(10.01.09)
(1)

laptop - LG E500-K.A2IDT - sanalmarketim

inkey
selamlar,şubat tatilinde laptop almayı düşünüyorum. araştırma yaparken şu bilgisayarı gördüm de özellikleri güzel gibi geldi.http://www.sanalmarketim.com/urun/ac1ffeb7f05ba23340e82a84e1ed8332/LG-E500-K.A2IDT-T8100-2.1GHz-3GB-250GB-15.4bilgisayar internete girmek, film izlemek, oyun oynamak, ödev yap
selamlar,

şubat tatilinde laptop almayı düşünüyorum. araştırma yaparken şu bilgisayarı gördüm de özellikleri güzel gibi geldi.

www.sanalmarketim.com

bilgisayar internete girmek, film izlemek, oyun oynamak, ödev yapmak vs amaçlarla kullanılacaktır. aslında bunlar için bu fiyata bir bilgisayar almaya gerek yok biliyorum ama en azında 3-3.5 sene idare etsin beni istiyorum. sorularıma gelecek olursak;

- bu bilgisayar bana mı ucuz geldi yoksa normal fiyatları mı var? özellikleri nasıl?
- sanalmarketim'den alışveriş yapan var mı? daha önce hiç kullanmadım bu siteyi. özellikle elektronik eşyayı hele de bu kadar nazik aletleri netten almak saçma geliyor ama yine de merak ettim.
- max. 1.500 tl'ye acer dışında önerebileceğiniz marka/model var mı?
- bu lanet dolar ne zaman düşer, biraz daha sabretmeli miyim?

çok zormuş ya bilgisayar bakmak, insan bi modele bakarken diğerinde aklı kalıyor. en ufak bi yardıma bile muhtacım şu sıralar. teşekkürler şimdiden.
0
inkey
(09.01.09)
dün arkadaş arıyordu, sizin için linkleri paste edeyim bulduğum:
(galiba tümü 1.500'ten yukarı ama world card varsa vatan baya indirim yapıyor)

www.vatanbilgisayar.com
www.vatanbilgisayar.com
www.mavibilgisayar.com
www.hepsiburada.com

linkteki de fiyat ve donanım olarak iyi geldi ama hiç bir laptop'un 3 yıl idare edeceğini zannetmiyorum. ha evet film, ödev vs. için kullanırsınız ama yavaşlığını hissedersiniz.
0
passion rules the game
(09.01.09)
(4)

aztech adsl 3100r modem sorunu

ayfeel
modemin power ve ethernet ışığı yanıyor yanlız dsl ve ppp ışığı yanmıyorbu modeme reset atamıyorum buna yeniden yazılım yüklemek mümkünmü acabayada başka ne yapabilirim bu modemin çalışması için yardımcı olursanız sevinirim
modemin power ve ethernet ışığı yanıyor yanlız dsl ve ppp ışığı yanmıyor
bu modeme reset atamıyorum buna yeniden yazılım yüklemek mümkünmü acaba
yada başka ne yapabilirim bu modemin çalışması için yardımcı olursanız sevinirim
0
ayfeel
(09.01.09)
dsl ışığı yanmıyorsa hattınızda sorun vardır. başka modemle hattınızı kontrol edin
0
enter saltman benim
(09.01.09)
başka modemle deniyorum ve sorun yok hatta
0
🌸ayfeel
(09.01.09)
yazilim dosyasini bi sekilde bilgisayara attiktan sonra internete bagli olmasina gerek yok modemin yazilim yuklemek icin. dolayisi ile o soruya yanitim "mumkundur".

baglanmama sorunu icin modemin ayarlarindan ttnet ayarlarini kontrol edin pppoe ayarlarini falan.
0
polifonik osuruk
(09.01.09)
teşekkürler arkadaşlar yanlız modemin ayarlarınada giremiyorum
bildiğim bu modemin adresi 10.0.0.2 modeme erişim sağlanamadı diyor
yazılımını yüklemek bu sorunuda çözermi acaba
0
🌸ayfeel
(13.01.09)
(2)

blog açma

abtash
içinde rapidshare linkleri de olan bir blog açmak var kafamda. milyonlarca forum blog var rapidshare linki içeren ve başlarına bir şey geldiğini duymadım(istisnalar dışında). mp3 falan koymak gibi bir niyetim yok başıma iş çıkar mı? kapatılması değil de yasal işlem falan yaparlar mı? blogger'da açm
içinde rapidshare linkleri de olan bir blog açmak var kafamda. milyonlarca forum blog var rapidshare linki içeren ve başlarına bir şey geldiğini duymadım(istisnalar dışında). mp3 falan koymak gibi bir niyetim yok başıma iş çıkar mı? kapatılması değil de yasal işlem falan yaparlar mı? blogger'da açmayı düşünüyorum bir de başka tavsiyesi olan var mı?

edit: google hesabıma baktım da anam unutmuşum eski günlerden açmışım zaten kendime blogger'dan bir blog. tavsiye istemiyorum sadece sorun çıkar mı?
0
abtash
(09.01.09)
telif hakkı olmadığı sürece sorun olmaz sanırım. bir de siz inceleyin;

www.blogger.com
0
rectoa
(09.01.09)
@ rectoa: yayınlanmış her eser, aksi belirtilmedikçe, telif hakkı korumasındadır.

@ abtash: şu andaki aswecrumble.blogspot.com dan önceki blogum wordpress'ti ve o blogspot adresle aynı işi yapıyordu.

Günlük tekil ziyaretçim 80'e varıyordu, işler iyiydi. Fakat bir gün herhangi bir uyarı olmadan wordpress sitemi kapattı, hesabımı sildi.

Geçen ay da www.riaa.com adresinden bir uyarı gelmişti, direkt ben sildim ilgili linkleri.

Uzun lafın kısası, linkleri adabıyla verirsen sıkıntı olmaz, hele blogspotsan.
Detay görüşmek istersen:

jesterdvine at gmail . com
0
jesterdvine
(09.01.09)
(5)

Ubuntu-Ses problemi

goksuyu
Ubuntu kullanmaktayım. acer-aspire 5315 bilgisayarım. ne videodan ne müziklerden ne hiç bi şeyden ses çıkmıyor. sadece cızırdıyor. eskiden böyle değildi ne oldu da böyle oldu bilmiyorum. linux'ta sesle ilgili daha önce hiç bir şey yapmadım. nasıl çözebilirim hiç bilemedim. yardım bekliyorum. teşekkü
Ubuntu kullanmaktayım. acer-aspire 5315 bilgisayarım. ne videodan ne müziklerden ne hiç bi şeyden ses çıkmıyor. sadece cızırdıyor. eskiden böyle değildi ne oldu da böyle oldu bilmiyorum. linux'ta sesle ilgili daha önce hiç bir şey yapmadım. nasıl çözebilirim hiç bilemedim. yardım bekliyorum. teşekkürler
0
goksuyu
(09.01.09)
Paket yöneticisinden libflashsupport pakedini yükleyin. Sonra her şeyin ses çıkışını pulseaudio yapmalısınız. "sistem >> tercihler >> ses" yolunu izleyerek orda gördüklerinizi pulseaudio yapın. Benimki şöyle:
img407.imageshack.us

Sonra kullandığınız player'ların ses çıktılarını da pulseaudio yapın. Mesela ben Amarok, Smplayer, Vlc, Audacious, Kaffeine'in ses çıktılarını pulseaudio yaptım.
0
edge_nabby
(09.01.09)
olmadı malesef. sadece amarok için yaptım ama olmadı. bir de test diyince de olmuyor zaten. : (
0
🌸goksuyu
(09.01.09)
Söylemeyi unuttum. Bunları yaptıktan sonra restart atın. Çıktı sürücüsünü pulseaudio yapmadığınız player'ları açmayın. Çıktı sürücüsünü pulseaudio yaptığınız player'la deneme yapın. Eğer pulseaudio işe yaramıyorsa hepsini alsa yapmayı deneyin.
0
edge_nabby
(09.01.09)
bende de aynı laptoptan bende linux kurmak istiyorum. sürücüleri nerden buluyoruz?
0
enter saltman benim
(09.01.09)
@enter saltman benim
Bende acer aspire 5600 var. Webcam dışındaki her şeyi tanıdı. Sende de bi problem olmaz. Tabi ben ubuntu'dan bahsediyorum. Diğer dağıtımlarda da çok sorun olcağını zannetmiyorum.
0
edge_nabby
(10.01.09)
(6)

google chrome

elektromaniac
arkadaşlar chrome kullanıyorum herhangi bir sitede aynı videoyu 2. kez izlediğimde yüklemeden izletmesi gerekmezmi?bende videoyu tekrar yüklüyor bunu nasıl düzeltebiliriz? yada düzeltebilirmiyiz?
arkadaşlar chrome kullanıyorum
herhangi bir sitede aynı videoyu 2. kez izlediğimde yüklemeden izletmesi gerekmezmi?
bende videoyu tekrar yüklüyor bunu nasıl düzeltebiliriz? yada düzeltebilirmiyiz?
0
elektromaniac
(09.01.09)
Ikinci kez derken ne demek istedigine bagli. Izledin, sayfadan ayrilmadan iki dakika sonra tekrar izlemek istediginde yeniden yuklememesi lazim.

Ama izledin, baska sayfaya gittin, sonra yine video sayfasina gittin. O zaman yeniden yukler.
0
wpi
(09.01.09)
sayfayı değiştirip yeniden aynı sayfaya geldiğimde yeniden yüklüyor
sonuçta ben o videoyu izlerken indirmisim makineme ikinci kere izlediğimde onu netten değilde cookies yada temporary klasöründen geri cağırması gerekmezmi?
0
🌸elektromaniac
(09.01.09)
Yani o dedigini yapsa iyi olur ama simdiye kadar hic yapan browser gormedim. Ne IE, ne FF ne de Chrome.
0
wpi
(09.01.09)
videonun olduğu sayfayı (veya sekmeyi) hiç değiştirmeden bir çok kere yüklemeden seyredebilirsin. ancak tüm tarayıcılarda, sayfayı değiştirip tekrar geri gelip videoyu izlemek istersen tekrar yüklüyolar zaten.
0
etna
(09.01.09)
o dediğini hiçbir browser yapamıyor maalesef
0
xenophobe
(09.01.09)
ie de ben anime izlerken yapıyor ve sadece anime izlemek için ie kullanıyorum.
0
batarmur
(22.09.09)
(1)

Domain hosting

titiz
Merhaba;godaddy'ye transfer ettiğim domain'in ayralar ekranında "Total DNS: (Not hosted here)" demektedir. burada nasıl host ettirebilirim? Name Servers'lara müdahale mi etmem gerekli acep?teşekkür ederim...
Merhaba;
godaddy'ye transfer ettiğim domain'in ayralar ekranında "Total DNS: (Not hosted here)" demektedir. burada nasıl host ettirebilirim? Name Servers'lara müdahale mi etmem gerekli acep?
teşekkür ederim...
0
titiz
(09.01.09)
çözdüm teşekkür ederim.
name servers da "host domain here" işaretlendiğinde, taşınan domain artık orada host ediliyor. siz de yaşarsanız aklınızda bulunsun :)
0
🌸titiz
(09.01.09)
(1)

Adobe Ovation Sorusu

crown
Adobe'un PowerPoint sunumları için çıkardığı MS Office eklentisini indirdim kurdum lisansladım sorunsuzca. Ancak mesela 30 sayfalık bir ppt import ettiğimde 30 sayfa boyunca birinci slaytı gösteriyor. Emin olmak için kaldırdım sitesinden 15 günlük trial edition'ı indirdim kurdum gene aynı. MS Office
Adobe'un PowerPoint sunumları için çıkardığı MS Office eklentisini indirdim kurdum lisansladım sorunsuzca. Ancak mesela 30 sayfalık bir ppt import ettiğimde 30 sayfa boyunca birinci slaytı gösteriyor. Emin olmak için kaldırdım sitesinden 15 günlük trial edition'ı indirdim kurdum gene aynı. MS Office 2007 kullanıyorum. kb.adobe.com adresindeki çözümler işime yaramadı, bu programı kullanan eden varsa bir yol göstersin lütfen...
0
crown
(09.01.09)
Aynı sorun bende de olmuştu maalesef. Ben de uğraşmadım ondan sonra. Galiba lisanslamadan(!) kaynaklanıyor.
0
44
(09.01.09)
(7)

laptop icin dvd writer ve ram

achilesss
merhaba,benim laptop hp pavilon dv6007 ea.2 seneyi gecti alalı bu aleti.su an dvd okuyamıyo hic dolayısıyla yazamıyor da.ram im de 512 mb.sorum şu:laptopların dvd writerları degisirmi oluyosa nerde yaptırabilirim? ram icin de gecerli bu durum.tesekkurler simdiden
merhaba,
benim laptop hp pavilon dv6007 ea.2 seneyi gecti alalı bu aleti.su an dvd okuyamıyo hic dolayısıyla yazamıyor da.ram im de 512 mb.
sorum şu:laptopların dvd writerları degisirmi oluyosa nerde yaptırabilirim? ram icin de gecerli bu durum.

tesekkurler simdiden
0
achilesss
(08.01.09)
modeli incelemedim ama ram takılır. siz de kendi imkanlarınızla takabilirsiniz aslında. mediamarkt gibi yerlerden alındığında kendileri istek doğrultusunda takıyorlar sanırım. ufak tefek yerlerde de "ram alırım fazladan bi gram para vermem" derseniz takabilirler aslında. 15 dakikalık iş.
0
sanal uyku
(08.01.09)
degi$ir. ben yaptim oldu. ancaaaak. benim toshiba ya gittim bi nec aldim. kapaginin tam oturmamasi di$inda bir sorun olmadi. kapagin ustunu kazimak zorunda kaldim. ama benim toshiba nin orijinali biraz yamuk dizayn edilmi$ti ve onden cikiyordu.
yandan olanlarda pek sorun cikmiyor. bi iki vidalik i$. kendim degi$tirdim.

ram da ayni.
0
eusebiodelaparma
(08.01.09)
eliniz tornavida tutmaya alisik ise internette model numarasiyla aramaniz durumunda ram i ve dvd-writer i nasil degistireceginize dair resimli anlatimlar bulabilirsiniz. gayet kolay ve kisa bir islemdir.

ram slotu alttan aciliyordur muhtemelen en kolayi odur. eger klavyeye yapisik sekilde duallerdense o zaman klavyeyi de sokmeniz gerekiyor ama o da cok zor bir sey degil.
sayet aldiginiz yere soylerseniz takarlar 5 dakikada. cok bir sey istemez ufak yerler (en fazla 10 ytl).
0
entrapmen
(09.01.09)
uygun dvdw bulabileceğini sanmıyorum. orjinali ciddi fiyatlar olabilir. usb üzeri harici dvdw lara yönelebilirsin..

ram kolay bişi. korkmaya gerek yok. dual ddr özelliği vardır büyük ihtimalle. dolayısı ile ram alacaksan aynı model çift ram almanı tavsiye ederim. 2x1gb gibi. birbirinin aynısı olmazsa da çalışır ama dual ddr özelliğini kullanamazsın..

böyle
0
hayo
(09.01.09)
@hayo tesekkurler bilgin icin.peki nerden almamı tavsiye edersin uygun fiyata?harici dvdw lar da bi sorun olmuyorsa o da olur
0
🌸achilesss
(09.01.09)
bende aşağıdaki fiyata var, mecidiyeköy'de stadın karşısından aşağı doğru in sola doğru orada da herkes bilgisayarcı zaten aşağı yukarı bu fiyatlarda bulursun.

sony dvd writer 45 $ + kdv
1 GB DDR ram de 48 $ + kdv
not: ddr2 ramler daha ucuz, kafanda soru işareti oluşmasın ddr eski olduğu için daha pahalı, mecbur katlanıcan.
0
abtash
(09.01.09)
ankarada yaşıyorsan www.sadenotebook.com bu adresteki firmada her türlü notebook tamiri yapılıyor. uygun fiyata ikinci el orijinal parça ya da orijinal olmayan parça da bulabilirisin burda.
0
stopnsilence
(09.01.09)
(3)

projeksiyon aleti

loststone
var mı şöyle uygun bütçeli bir projeksiyon aleti?
var mı şöyle uygun bütçeli bir projeksiyon aleti?
0
loststone
(08.01.09)
kadirsavun
(08.01.09)
yani piyasada çok ucuz şeyler var ama biraz araştırıp çözünürlük/ansilümen/lamba saati gibi önemli konularda dikkat etmende fayda var. fiyatı ucuz olur ama saat ömrü düşüktür uzun vadede çok daha pahalıya gelir..

amaç ne olacaksa ona göre işte...
0
hayo
(09.01.09)
pahalı projeksiyon cihazları uzun vadede ucuz olanlardan çok daha ekonomiktir. hitachi bombadır ayrıca.
0
carc
(09.01.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.