Giriş
(3)

windows uyarısı

tabudeviren
resimdeki uyarıyı alıp duruyorum.http://tabudeviren.googlepages.com/wuyari.JPGgmaile girerken oluyor bu.https://www.gmail.com adresini trusted sites'e (güvenilen siteler) eklememe rağmen çıkıyor.çözümü nedir?
resimdeki uyarıyı alıp duruyorum.

tabudeviren.googlepages.com

gmaile girerken oluyor bu.

www.gmail.com adresini trusted sites'e (güvenilen siteler) eklememe rağmen çıkıyor.

çözümü nedir?
0
tabudeviren
(17.01.09)
merhaba bu su demek
ssl sertifikası olayında bir ssl sertifikasını aracı kurumdan alırsınız mesela verisign . pek tabii bu hizmet paralı. sirketlerde genellikle mail vs.. gibi internet uygulamalrını acacakları zaman ssl kullanmak isterler. ve satın alınmamıs bir sertifika kurarlar. bu durumda sertifikanın guvenilirligii dogrulanamaz fakat siz ssl protokolunu kullanarak sayfaya(uygulamaya) erismis olursunuz. guvendiginiz bir site ise devam ediniz. sorun olmaz.
ama gmailin sertifikasında herhangi bir sorun olmaması gerek. farklı browserda dene bence.
0
ccompiler
(17.01.09)
bende de "bu site güvenli olmayan ögeler içeriyor, güvenli olmayan ögeleri yüklemek istiyor musunuz" diye soruyor gmail ana sayfası. sorun gmail'de bence de.
0
kibritsuyu
(17.01.09)
opera ve ie7 de denedim boyle bir hata olmadı. adress satırında ssl ile ilgili bilgi veriyor ssl olan sitelerde. ona bir baksana o mu dolmus ki ?
0
ccompiler
(17.01.09)
(1)

Nintendo DS

dream endless
Nintendo DS icin netten oyun download edip oynamamiz imkanlar dahilinde midir?
Nintendo DS icin netten oyun download edip oynamamiz imkanlar dahilinde midir?
0
dream endless
(17.01.09)
eğer R4DS gibi bir kartın varsa mümkündür. tipik olarak bu kartların içine microsd konur, oraya rom atarsın, alet de okur.
0
passion rules the game
(17.01.09)
(3)

Web Çeviri ya da Simka Lite Edition Hakkında

balikci filozof
Meramımı umarım kafa karıştırmadan anlatabilirim. "Web Çeviri" programı arıyorum. Ancak İng-'den Tr'ye full çeviri değil. Simka Lite Edition gibi, orjinal metni tutan, fare ile kelimeleri gösteren bir program arıyorum. Diyeceksiniz ki, Simka Lite Edition nesivar? Sanırım Vista'da çalışmıyor. Uyumlul
Meramımı umarım kafa karıştırmadan anlatabilirim.

"Web Çeviri" programı arıyorum. Ancak İng-'den Tr'ye full çeviri değil. Simka Lite Edition gibi, orjinal metni tutan, fare ile kelimeleri gösteren bir program arıyorum.

Diyeceksiniz ki, Simka Lite Edition nesivar? Sanırım Vista'da çalışmıyor. Uyumluluklailgili tüm versiyonları da denedim.

Web çeviri programından kastımı açayım. Bir kelimeyi 2 saat yazıp anlamını bulmak ya da tuş kombinasyonları ile anlamını bulmak bana zaman kaybettiriyor.

Sizlerden ya Simka Lite Edition'da yaşadığım sorunlar için ya da Simka Lite Edition türevi bir porgram için tavsiyeler beklemekteyim.

İlgi için şimdiden teşekkürler.

BF.
0
balikci filozof
(17.01.09)
firefox kullanıyorsanız sözlük eklentileri var çeşitli dillerde. biri sizin de işinizi görebilir. ben kullanmadığım için tavsiyede bulunamayacağım.
0
lemmiwinks
(17.01.09)
Firefox eklentilerini biliyorum. Ama benim istediğim türeden var mı bakmadım. En kısa sürede bakacağım.
0
🌸balikci filozof
(17.01.09)
XP'ye de kurduğum halde Simka çalışmadı. kernel32.dll hatası verdi. Olmadı kernel32.dll başlığı açmak farz olacak.
0
🌸balikci filozof
(17.01.09)
(3)

laptop tamiri

hazel
çok acil şekilde bilgisayarımı tamire götürmem gerekiyo ama teknik servisi çok uzak ve benimde hiç vaktim yok.kadıköy ve üsküdar civarında güvenebileceğim bir yer var mı acaba?markası fujıtsu siemens.
çok acil şekilde bilgisayarımı tamire götürmem gerekiyo ama teknik servisi çok uzak ve benimde hiç vaktim yok.kadıköy ve üsküdar civarında güvenebileceğim bir yer var mı acaba?markası fujıtsu siemens.
0
hazel
(17.01.09)
aldıgın yere gotur ?

iyice paketleyip kargoyla gonder?
0
bryan fury
(17.01.09)
kargo uzun iş hemen yaptırmak istiyorum o yüzden sordum.
0
🌸hazel
(17.01.09)
Kadiköyde inci pc var yazıcıoğlunun karşısında gold pc nin hemen yanında. Laptop tamiri konusunda inci pc yi tek geçerim. Adamlar işi biliyor. Yetkili servis en iyisidir ama götüremiyorsan orayı öneririm.
0
TATLIEKŞİ
(17.01.09)
(6)

wordle

kiymalitarhana
wordle süzcük bulutlarını duyan olmuştur.bilgisayarıma kaydetmek istiyorum ama yapamıyorum.bir metodu var mıdır?
wordle süzcük bulutlarını duyan olmuştur.bilgisayarıma kaydetmek istiyorum ama yapamıyorum.bir metodu var mıdır?
0
kiymalitarhana
(17.01.09)
print screen yapsanız?
0
supergirl
(17.01.09)
yazıcı yok ??
0
🌸kiymalitarhana
(17.01.09)
ben klavyenizdeki print screen (PrtSc) tuşundan bahsediyorum.

şimdi o resim ekrandayken print screen tuşuna basın. sonra paint açıp ctrl+v (yapıştır) yapın. kenarlarını düzeltin filan, olsun bitsin.
0
supergirl
(17.01.09)
denedim ama işe yaramıyor.tşkler
0
🌸kiymalitarhana
(17.01.09)
benim de aklıma printscreen & paint yoluyla yapmak geldi okuyunca. işe yaramıyordan kastın nedir anlamadım. yukarda anlatıldığı gibi yapınca olur. printscreen tuşu genelde okların üstündeki home, end vs. gibi tuşların üstünde bulunur, bulmadaysanız. ona basınca hiçbir tepki gelmez bilgisayardan. paint'i bulamadıysanız o da başlat-programlar-donatılar-paint şeklinde ulaşılabilir. orda mouse'a sağ tıklyıp yapıştıracaksınız yandaki şeylerle biraz oynarsanız nasıl düzenleyebileeğinizi de bulabilirsiniz sanırım.

ya da burda linki gönder yapıyım filan demiş ben gönderene kadar o da olabilir tabi.
0
tepedeki psychedelic adam
(17.01.09)
printscreen ile kaydetmek mümkün olsa bile sonradan bastırırsanız yeterince kaliteli olmuyor. hem saklamak hem bastırmak için en güzeli pdf yapmak. cutepdf gibi bir program kurun. daha sonra wordle'de print seçeneğini tıklayıp pdf writer seçmeniz yeterli.
0
hapax
(17.01.09)
(2)

iki soru

enter saltman benim
-anakartın desteklediğinden fazla ram taksam ne olur?-laptopun içini(sadece ram kısmı) açmaya korkuyorum. hayatımda açtığım kasanın haddi hesabı yok ama laptop açmaya korkuyorum. açtığımda affalmam o kadar bilgim var. korkuyorum işte ne önerirsiniz?
-anakartın desteklediğinden fazla ram taksam ne olur?
-laptopun içini(sadece ram kısmı) açmaya korkuyorum. hayatımda açtığım kasanın haddi hesabı yok ama laptop açmaya korkuyorum. açtığımda affalmam o kadar bilgim var. korkuyorum işte ne önerirsiniz?
0
enter saltman benim
(17.01.09)
-tanımaz gormez taksan da kullanamazsın.
-korkacak bisey yok. arkadasına ver o acsın.
0
bryan fury
(17.01.09)
2 bira iç öle aç
( bu ne lan hoşlandığı kıza konuşma teklif etmekten çekinen kankaya verilen öneri gibi oldu:)
0
charlesbukowskiineksi
(17.01.09)
(1)

nokia 5320 xpressmusic te 8gb micro sd kart sorunu...

dirk pitt
nette bir inceleme yazısında okuduğum kadarıyla ve pek güvenmediğim teknosa çalışanlarınca verilen bilgiye göre, nokianın 5320 modelinde 8 gb yavaşlatıyormuş telefonu... daha doğrusu 8 gblık data yükleyince yavaşlıyormuş...bunun nedeni ne olabilir?mis gibi 8gb kartı iade edip 4gb amı kalacam?
nette bir inceleme yazısında okuduğum kadarıyla ve pek güvenmediğim teknosa çalışanlarınca verilen bilgiye göre, nokianın 5320 modelinde 8 gb yavaşlatıyormuş telefonu... daha doğrusu 8 gblık data yükleyince yavaşlıyormuş...
bunun nedeni ne olabilir?

mis gibi 8gb kartı iade edip 4gb amı kalacam?
0
dirk pitt
(16.01.09)
önemli olan üretici firmanın (nokia) kaç gb desteklediğin söylemesi, kendisi (baktım) 8 gb diyor ise 8 gb rahatlıkla kullanabilirsin, hatta 16 gb koyabilirsin işte o zaman sorun olabilir ama 8gb sorun olmaz.
www.nokia.com.tr
0
edip
(17.01.09)
(6)

mouse takılıyor??

atmosphere
müzikler, filmler, mouse herşey takılıyor. klasörden klasöre kopyalama işlemleri saatler sürüyor. cpu coşuyor. kısacası herşey raydan çıkmış durumda. geçen sefer sırf bu yüzden format çekmiştim. 10 günde aynısı...bu sorunla karşılaşan var mı? nedir bu. sistem hatası mı, virüs mü?
müzikler, filmler, mouse herşey takılıyor. klasörden klasöre kopyalama işlemleri saatler sürüyor. cpu coşuyor. kısacası herşey raydan çıkmış durumda. geçen sefer sırf bu yüzden format çekmiştim. 10 günde aynısı...

bu sorunla karşılaşan var mı? nedir bu. sistem hatası mı, virüs mü?
0
atmosphere
(16.01.09)
virüs olması muhtemel. format çekmenize rağmen yeniden olduysa devamlı girdiğiniz bi siteden falan bula$ıyor olabilir.
0
xenophobe
(16.01.09)
yazilim cakismasi olabilir, 2 anti-virus veya 1 anti-virus ile 1 antispyware cakisiyor olabilir. belki de donanim da sorun vardir.
0
ermanen
(16.01.09)
Ben de mouse takılması derdiyle çok uğraştım. Sonradan anladım ki laptopun touchpad driver'ından kaynaklanıyormuş. Programı msconfig'den iptal ettim sorun çözüldü. Belki bu bilgi işinize yarar.
0
neronas
(17.01.09)
bende de oluyor bu arada, formatlıyorum geçiyor, bir sonraki formata kadar idare ediyor...
ilk seferinde falan çok uğraşmıştım sebebi bulmak için, antivirus,antispyware vs. bulamadım, sonra vazgeçtim, olunca formatlıyorum
0
october swimmer
(17.01.09)
@october swimmer

evet ben de aynı şekilde çok uğraştım. system restore ile herşey eski haline döndü şimdi. ama cidden berbat bi durum. bilgisayar komaya giriyor resmen.
0
🌸atmosphere
(17.01.09)
düşük bir ihtimal ama, sabit diskinizin DMA ayarı değişmiş olabilir, böylece her diskten okumada bilgisayar kasılır da kasılır. ama bu nispeten eski donanımlar için geçerli. yine de bir kontrol edin: (bkz: dma)
0
cigoretti
(17.01.09)
(2)

kota doldu mu? nerden öğrencez?

ebucan
telekom sınırlı adsl bağlantısı sahibiyim. kotaya ne kadar yaklaştığımı nereden öğrenebiliyorum? site filan? daha önce sorulmuştur muhtemelen ama bulamadım.
telekom sınırlı adsl bağlantısı sahibiyim. kotaya ne kadar yaklaştığımı nereden öğrenebiliyorum? site filan? daha önce sorulmuştur muhtemelen ama bulamadım.
0
ebucan
(16.01.09)
(bkz: du meter)
0
rectoa
(16.01.09)
bir not: son durumu öğrenmek için önce modemi kapatıp açın ki son durumu güncellesin ttnet.
0
edip
(17.01.09)
(3)

google earth'e resim ekleme - panoramio

yoldaki isaretler
panoramio'ya işyerimize ait resmi yükledik ama görünmüyor. bi onaydan fln mı geçmesi gerekiyor nedir? kaçırdığımız bişey mi var?
panoramio'ya işyerimize ait resmi yükledik ama görünmüyor. bi onaydan fln mı geçmesi gerekiyor nedir? kaçırdığımız bişey mi var?
0
yoldaki isaretler
(16.01.09)
panoramio ne zamandan beri ozel is yerlerinin resmini gosteriyor? benim bildigim manzara resimleri gibi generik ve bir seyin reklamini yapmayan resimler vardi orada, yamuluyor olabilirim tabii. eger bildigim gibiyse tabii ki onay vermeyeceklerdir.
0
compumaster
(16.01.09)
var ya bissürü google earththe işyeri. emlakçıdan dondrumacıya...
bi onay sistemi var ama heralde yanılıyo muyum?
0
🌸yoldaki isaretler
(16.01.09)
ben çınarcık fotoğrafı yüklemiştim, 2-3 hafta sonra onaylanmıştı. normaldir onaylanmanın uzun sürmesi.

işyeri fotoğraflarının ise onaylanacağını sanmıyorum.
0
deckard
(16.01.09)
(3)

external sound card (harici ses kartı) önerisi !!

fuck milk get beer
merahaba arkadaşlar.laptop'umun ses çıkışı stereo. yani sadece sağ ve sol diye iki ayrı ses var.ancak ben 5.1 ses sistemi ile surround - her açıdan ayrı ayrı ses alabileceğim bir external sound card istiyorum.ancak hiç anlamam bu tip parçalardan.şimdi araştırmaya kalksam içinde boğulur giderim bütün
merahaba arkadaşlar.
laptop'umun ses çıkışı stereo. yani sadece sağ ve sol diye iki ayrı ses var.
ancak ben 5.1 ses sistemi ile surround - her açıdan ayrı ayrı ses alabileceğim bir external sound card istiyorum.
ancak hiç anlamam bu tip parçalardan.
şimdi araştırmaya kalksam içinde boğulur giderim bütün markaların, hiç başlamak istemiyorum.
şöyle 70-80 ytl civarlarında bana önerebileceğiniz, usb'den veya başka arabirimlerden laptopa bağlayıp, kaliteli bir ses alabileceğim ses kartları var mı?
0
fuck milk get beer
(16.01.09)
aynısından ben de istiyorum. şunu bulabildim makul olarak bir tek:

www.exa.com.tr

ama kendisinin üzerinde 1 (bir) delük görünüyor. nsaıl oluyor da 5.1 oluyor anlamadım.
0
dehri
(16.01.09)
forum.donanimhaber.com

tavsiyem ilandaki modeldir. linkteki ilanla alakam yok. başka sitelerde de araştırma yapın.

kolay gele.
0
hayo
(16.01.09)
aynı dertten muzdaribim, mis gibi sistem yatıyor valla aylardır. (git: 46435) (bkz: usb ses karti)
bunları yazdığım zamanlar bakınmıştım, sözlükten mesaj da gelmişti. 200 ytl'yi gözden çıkarmak lazımmış erteledim ben de.
0
sanal uyku
(16.01.09)
(4)

laptop klavyesine meyve suyu döküldü, tuşlar şişti, na'pmam gerek?

fuck milk get beer
merhaba arkadaşlar..laptopumun "esc, f1 ve özel acer'in koyduğu üzerinde internet explorer'in e sinin olduğu tuşlara" meyvesuyu döküldü (tamam tamam, kafam iyiydi votka da vardı içinde biraz:)) ) güyya hemen kaldırdım tuşların üzerini sildim ama sabah uyandığımda başım ağrıyordu, yanımda tanımadığım
merhaba arkadaşlar..
laptopumun "esc, f1 ve özel acer'in koyduğu üzerinde internet explorer'in e sinin olduğu tuşlara" meyvesuyu döküldü (tamam tamam, kafam iyiydi votka da vardı içinde biraz:)) ) güyya hemen kaldırdım tuşların üzerini sildim ama sabah uyandığımda başım ağrıyordu, yanımda tanımadığım birisi vardı ve müzik açıktı.. neyse geçelim buraları

fw fw fw x 12

tular çalışıyor ama şiştiler böyleçok zor basılıyorlar.. çatır çutur sesler geliyor basarken..
bunu nasıl temizleyebilirim..
laptop klavyesine meyve suyu dökülünce falan ne yapılması gerek.

markası: acer extensa 5620
0
fuck milk get beer
(16.01.09)
once hemen kapatilip bir gun falan acilmamasi gerek. onun disinda servis disinda bir secenegin yok. bir de "fuck milk get beer" anlami nedir. cozemedim tam.
0
ne nicki be
(16.01.09)
zaten işlemci vsye gelmiş olsa sistem açılmamaya başalrdı, yani sanırım klavye ile sınırlı kalmış, eğer bu sorunu illa ki çözmek istiyorsan sadece klavyeyi değiştirterek (servis tarafından garantisi için) sorun çözebilirsiniz 30-50 tl olması gerek klavyelerin.7
0
edip
(16.01.09)
tuşları sök, temizle ve geri tak. ama bu epey zor iştir, kendine güveniyorsan yani:)
0
mortifera
(16.01.09)
yapışmasının sebebi içeceğin içindeki alkolün ve suyun buharlaşması, şekerin ise klavye üstünde kalması. tuşların arka kısmına ve oturdukları yuvaya sıvanmıştır, yapış yapış olmuştur içersi. bu yüzden klavyeyi tamamen söküp temizlemeni tavsiye ederim, içeri sıvı kaçarsa bilgisayarı eline alabilirsin...
0
makineci
(16.01.09)
(1)

Masüstü Pc Hdd

artikbenimdebirvolvomvar
Arkadaşlar masaüstü bilgisayarı açınca bi süre sonra simsiyah ekran geliyo.belki artık format atma zamanı gelmiştir dedim fe format attım.ama oda ne daha cd den boot yaparken windows herhangi bir hard disk bulamadı dedi..ne yapıcam ben kablolara baktım bi sorun görünmüyo dışarıdan
Arkadaşlar masaüstü bilgisayarı açınca bi süre sonra simsiyah ekran geliyo.belki artık format atma zamanı gelmiştir dedim fe format attım.ama oda ne daha cd den boot yaparken windows herhangi bir hard disk bulamadı dedi..ne yapıcam ben kablolara baktım bi sorun görünmüyo dışarıdan
0
artikbenimdebirvolvomvar
(16.01.09)
hard disk sata mı?
kurmak istediğin windows, windows xp mi?
0
sanal uyku
(16.01.09)
(4)

hard disk nedir ne değildir

patricia teyze
hard diskimin ide mi yoksa sata mı olduğunu kasayı açmaksızın nasıl öğrenebilirim, öğrenebilir miyim? nedir bu işlerin yolu yordamı?
hard diskimin ide mi yoksa sata mı olduğunu kasayı açmaksızın nasıl öğrenebilirim, öğrenebilir miyim? nedir bu işlerin yolu yordamı?
0
patricia teyze
(16.01.09)
boot sırasında anlayabilirsin.
başta 4 tane ide gösterir 2 ide kablosundan 2 çıkışla 4 ide çıkışı yapar. onların hangisi boş hangisi dolu ona göre anlarsın. eğer hepsi boşsa kesin satadır, bir tanesi dolu ise ve dolu olanın yandi dvd falan yazıyorsa yine satadır, ikisi de dolu ise sata değildir.
bir optik okuyucu bir hdd bağlı olduğu düşünerek örnek verdim.
onun dışında bios'a girdiğinde ilk seçeneği seçince de çıkıyor oradan da bakabilirsin.

edit: yeni bilgisayarlarda ide girişi 1'e indir yani ilk siyah ekranda 2 adet görmen mümkün.
0
abtash
(16.01.09)
harddiskin ozelliklerine girdiginizde model ismi "st" seklinde gorulur. ya da tam olarak emin olmak istiyorsaniz, everest isimli programi bilgisayara yukleyip bilgi alabilirsiniz.
www.softpedia.com
0
paradoxical
(16.01.09)
bilgisayarıma gir c diskine sağ tıkla özellikler de gelen ekranda donanım bölümünde ilk sıradaki Disk senin harddiskin bunu googlede arat ne olduğunu anlarsın.
0
edip
(16.01.09)
edip'in dediğini yapıp adını ögrenip google'da arattım, seagate barracuda sataymış hard diskim. çok teşekkürler.
0
🌸patricia teyze
(16.01.09)
(4)

photoshop cs4 yükleme hatası

synch
torrentten extended versiyonunu indirdim bu programın iso halinde. daemon tools ile mount ettim cd yi, otomatik açılmadı, bende içindeki setuptan çalıştırdım, bilgisayarımda vista yüklü, sp1 yüklü değil ondan dolayı uyardı, ama devam et dedim neyse... ardından yüklemeyi yapacağım yeri seçtim ve deva
torrentten extended versiyonunu indirdim bu programın iso halinde. daemon tools ile mount ettim cd yi, otomatik açılmadı, bende içindeki setuptan çalıştırdım, bilgisayarımda vista yüklü, sp1 yüklü değil ondan dolayı uyardı, ama devam et dedim neyse... ardından yüklemeyi yapacağım yeri seçtim ve devam'ı tıkladım, ama yüklemeye başlamıyor, G: sürücüsüne photoshop cd'sini takın diyor, sp1'i yüklemediğimden dolayı mı yoksa yanlış yada eksik bir versiyon mu edinmişim? resimde ekledim cd içeriğini.
0
synch
(16.01.09)
sanal surucuyu acip, icindeki tum dosyalari, harddiskte baska yeni bir klasore kopyalayip oyle baslat setup i... kesin olur, olmazsa gel kafama vur, burdayim ben...
0
tcp0203
(16.01.09)
sanırım photoshop extended ve bridge haricindeki seçenekleri kurulum sırasında iptal edeceksinizi (yanlarındaki check işaretiyle) o zaman kuruluyor.
0
edip
(16.01.09)
sp1 i kurdum, yüklemeyi klasöre çıkarttım, halloldu. gerçi 500mb kadar kota aşımına sebep oldu neyse... :)
0
🌸synch
(16.01.09)
indirdiğin torrent duruyorsa tekrar çalıştırıp, izleyicisine bakıver.
şayet thepiratebay'dan indirdiysen arızalı o.
0
sql
(16.01.09)
(7)

ASP.NET & C# ile ilgili bir soru

falanca
Merhaba. Şimdi bir form'un codebehind'ında, başka bir .cs dosyasında tanımlanan bir SqlDataAdapter fonksiyonundan gelen data adaptör var. bu data adaptör commandbuilderla oluşuyor ve form içerisinde bu fonksiyonu çağırıyorum ve o data adaptörü kullanıyorum. form içerisinde her fonksiyon bu gelen dat
Merhaba.
Şimdi bir form'un codebehind'ında, başka bir .cs dosyasında tanımlanan bir SqlDataAdapter fonksiyonundan gelen data adaptör var. bu data adaptör commandbuilderla oluşuyor ve form içerisinde bu fonksiyonu çağırıyorum ve o data adaptörü kullanıyorum.

form içerisinde her fonksiyon bu gelen data adaptörü görsün diye de, data adaptörü ve dataseti en başta public olarak tanımladım. ama sadece public olarak tanımladığım zaman sayfa refresh filan olduğunda bu dataset filan resetleniyor galiba. çünkü "dt null'dur" gibi bir erör alıyorum.

Bunun üzerine data adaptörü ve dataseti public static yaptım. böyle olduğu zaman da sayfayı açan adam dataseti dataadaptörü dolduracak, ama bunlar static olduğu için aynı sayfayı açan başka bir adam o dataseti görecek. bunun olmasını istemiyorlar.

yani gelen data adaptörü, sadece o sessionı açan adamın görmesi nasıl mümkündür?

anlatamadıysam daha açık nasıl anlatabileceğimi söylerseniz ona göre cevap verebilirim. teşekkürler.
0
falanca
(16.01.09)
tam anlamadım ama Session["Data"] = myDataset; diğer sayafada da Dataset ds = (Dataset)Session["Data"]; gibi bişey işinizi görmez mi?
0
dinomazu
(16.01.09)
hayır çünkü session kullanmamı istemiyorlar. ehu
0
🌸falanca
(16.01.09)
örnek kod gönderebilir misiniz? dataseti nerede yarattınız, nerede set ettiniz falan gibi?
0
dinomazu
(16.01.09)
datasette değişiklik yapıyorsan acceptChanges() methoduyla değişikliğin,tanımladığın değişkenin kapasitesine göre kalıcı olmasını, ikide bir uçmamasını sağlayabilirsin.

ayrıca datasete veri dolduran fonksiyonu dataadapter değil de dataset return eden bir fonksion olarak ayarlarsan ve ihtiyacın olduğu zaman yukarıda tanımladığın datasete eşitlersen. her seferinde dataadapter tanımlamaktan kurtulursun sanki.
0
sunay
(16.01.09)
--form dosyası---

using Foo.Object;

namespace Foo
{
public partial class Form1 : System.Web.UI.Page
{
public static SqlDataAdapter adap;
public static DataTable dt;

.
.
.

public void TreeViewOlustur()
{
ObjyTanimlari a = new ObjyTanimlari();
dt = new DataTable();
adap = a.DataAdpTumTablo();
adap.Fill(dt);
TreeViewDoldur(dt);
}

.
.
.
}
}

---diğer dosya---

namespace Foo.Object
{
public class ObjyTanimlari
{
public SqlDataAdapter DataAdpTumTablo()
{
SqlConnection conn = DbConnections.CreateConnection();

SqlDataAdapter da = new SqlDataAdapter("SELECT * FROM FOOTANIM", conn);
SqlCommandBuilder cb = new SqlCommandBuilder(da);

return da;
}
}
}



Sorarken hep dataset demişim Datatablemış.
ikinci kısımdaki dataadaptörü ben yazmadım. ama gayet kullanmamı istiyorlar.
dt = new datatable(); satırını en yukarıda yazmayı denediğimde de olmadı. static kullanmadan dt'ye null diyor.
0
🌸falanca
(16.01.09)
@sunay

dataset değil de dataadaptör döndürmesinin sebebi o adaptörü form güncellendikçe commandbuilder yardımıyla güncellemek istediğimizden.

hatalı bir davranış mı yoksa?

buradaki amaç "datatable paso baştan dolmasın, commandbuilder sayesinde sadece değişiklik yapılan kısımları database'e gitsin." idi.

yoksa tamamen saçmalamış mıyım? :o
0
🌸falanca
(16.01.09)
istediğin kadar public/private vs. vs. tanımlayın, o obje Session'a alınmadıkça uçar. Çünkü web teknolojisi stateless çalışır. Yani arkaya bağlanır, işini yapar, bırakır geri döner. .NET'in buna karşı buludğu çözüm ise objeleri hash'leyip response olarak kullanıcının browser'ına geri gönderir. Zaten bir aspx'in source'unu açıp bakarsanız, hidden bir input bulunur (__VIEWSTATE) ve değeri fantastiktir. İşte bu __VIEWSTATE içerisinde Session objeleri ve .NET'in kendi mekanizmasının eklediği objeleri gizlidir ve de saklıdır.

dinomazu'nun dediği gibi en kolay yol Session içerisine almak ancak bu da request ve response esnsındaki aktarılan verinin boyutunun artması demek. Bunu göze almak gerek.

Ha bilemiyorum, şöyle bir durum olabilir, public static falan tanımlayınca dataset dolu geliyordur(hiç denemedim açıkçası) ama kesin bişey var ki .NET bu durumda da dataset'i kendisi hashleyip __VIEWSTATE içine gömecektir.

Yamuluyorsam düzeltin ki sonra benzer bişey yapmaya kalkarım falan, patlamayayaım :)
0
sinuzit
(16.01.09)
(10)

Boş dvd - cd önerisi

cehcho
hangi markayı tavsiye edersiniz (tecrübeyle sabit) ve mecidiyeköy civarı veya internetten nerden alsak ucuza gelir ?
hangi markayı tavsiye edersiniz (tecrübeyle sabit) ve mecidiyeköy civarı veya internetten nerden alsak ucuza gelir ?
0
cehcho
(16.01.09)
Adana 'da olduğum için sadece philips+R yi önerebilirim,geçen hafta vatandan 25 lik olanını 4 liraya almıştım.
0
madrigal
(16.01.09)
Cd; benq, üstü siyah(plak desenli) olanlar, iyi...
Dvd; pilipis iyi, bir yamuğu olmadı henüz...
0
late viper
(16.01.09)
(bkz: verbatim)
0
dinomazu
(16.01.09)
Verbatim ve Philips kullanıyorum yalnız son zamanlarda verbatimlerde okuma sorunları olmaya başladı Verbatrimden vazgeçtim. Birde Maxell ve TDK yı deneyeceğim.

Şu link yardımcı olabilir:
forum.divxplanet.org
0
iustitia omnibus
(16.01.09)
ucuz istiyorsanız (bkz: dms)
0
sijwocaq
(16.01.09)
Kalite denince çeşitli fikirler olur. O konuda bir şey diyemem ama ucuz segmentin en kalitelisi kafadan iomega'dır.
0
delikan76
(16.01.09)
mecidiyeköy'de stadın karşısındaki sokaktan aşağı in sola dön bilgisayarcı dolu her taraf ama aşağı inmeden solda bi dükkan var büyükçe camında yazıyor zaten fiyatları uygun.
0
abtash
(16.01.09)
philips aldım 50 dvd,yarısından çoğunu çöpe attım evlat acısı gibi koydu yemin ederim 16x le yazdığım hiçbir dvd yi adam gibi okuyamadım 4x le yazdıklarımda sorun olmadı ama,
memorex almıştım sorun yaşamadım ondan tekrar ona dönecem
yani memorex öneririm
0
gaza gelen
(16.01.09)
yıllardır maxell kullanıyorum hiç sorun yaşamadım
0
alpha05
(16.01.09)
günümün yarısı cd-dvd basmakla geçtiği için pek bi haşir neşirim bu mevzuyla.

tdk ların üstü açık mavi gibi olanları var.tek katmanlı 1-8X hızında.bunlar oldukça sağlıklı.

bi de verbatim in neredeyse tüm cd-dvd leri hayli kalitelidir.
0
tut i mucize i guem
(16.01.09)
(4)

ms word de farklı kaydet- save as kısayol tuşu nedir...

zubundy
soru başlıkta....
soru başlıkta....
0
zubundy
(16.01.09)
ALT'a bir kez basip, F, ardindan A'ya basarsan i$ gorur sanirim. (Office 2007 icin bu)
0
sourlemonade
(16.01.09)
ALT'a bir kez basip, D, ardindan F'ye basarsan i$ gorur sanirim. (Office 2003 icin bu)
0
trimpot
(16.01.09)
F12 tuşu en kısası galiba. (office 07)
0
only
(16.01.09)
f12, word de dahil yıllardır tüm office programlarının tüm sürümlerinde kullanageldiğim bir windows standardıdır.
0
delikan76
(16.01.09)
(2)

Elektronik İmza

kahvegibi
Şu elektronik imza işini bana 6 yaşındaki bir çocuğa anlatır gibi anlataiblir misiniz rica etsem?Misal bu elektronik sertifika nedir, elektronik sertifika hizmet sağlayıcısı kimdir gibi...Teşekkürler
Şu elektronik imza işini bana 6 yaşındaki bir çocuğa anlatır gibi anlataiblir misiniz rica etsem?

Misal bu elektronik sertifika nedir, elektronik sertifika hizmet sağlayıcısı kimdir gibi...

Teşekkürler
0
kahvegibi
(16.01.09)
bildigim kadariyla anlatiyorum hatalarim varsa affola

elektronik imza sizin internette kullandiginiz imzadir, yani gundelik hayatta kagida attiginiz imzanin internetteki versiyonudur. elektronik sertifika size verilen dijital imzadir. bu elektronik sertifikayi outlook gibi mail programlarina koyarak, tarayicalara yerlestirerek maillerin sizden gelmis oldugunu onaylarsiniz. elektronik sertifika hizmet saglayicisi size bu sertifikayi veren sirket ya da kurumdur. turkiyede tubitaka basvurabilirsiniz. tubitaka basvurduktan sonra tahminimce size dijital sertifika verecekler. o sertifikayi dedigim gibi outlook gibi mail programlarina yerlestireceksiniz. boylece mailin sizden geldigi onaylanmis olacak. dijital sertifikanin bir ozelligide maili sifrelemesidir. maili gonderirken hem sizden gitmis oldugu resmi olarak belgelenir hemde mail sifrelenerek 3. bir kisi tarafindan okunmamasina yardimci olur. su arlar thawte adli sirket ucretsiz elektronik imza dagitiyor ama isme degil. yani elektronik imzayi aldiginizda adiniza olmuyor. onun icin ugrasmaniz lazim. o yuzden tubitak i tavsiye ediyorum. bu arada elektronik imzalar genelde sirketler arasi yazismalar, kurumlar arasi yazismalar icin kullanilir. ev kullanicisi iseniz ihtiyaciniz oldugunu pek dusunmuyorum.
0
sanio
(16.01.09)
hatırladıgım kadarıyla,
oncelikle dolmakalem kullanılmıyor harici usbden baglanan ve bir kart(sim kart gibi dusunelim bunu) bir aletten olusuyor.
bundan sonraki islem sifreleme ve bu sifrenin dogrulanması ile ilgili.
kullanıcının onune imzalamasi istedigi dokuman getiririlir. mesela pdf dokumani olsun . bu pdf dokumanina usb cihaz kullanilarak yeni bytelar eklenir. imzalama esnasinda kullanicidan sifre girmesi istenir. şifre kontrolunu gectikten sonra. imza sertifikasının kontrolu serverda yaılır. yani bu gecerli bir imza mıdır. gibi .sonra oyle iste baglayamadim sanirim.
0
ccompiler
(16.01.09)
(10)

sodexho yemek çekleri

charlesbukowskiineksi
bugünkü sorumuz yemek çeklerinin mantığı ile ilgili. bu yemek çekini dağıtan , şirketlere satan adamlar nasıl para kazanıyo? bilgi rica edeceğim.diğer soru da türk kanallarının avrupa versiyonlarında misal; 2nokya95 ya da bi nokya95 bi nokya 47 bi nokya 48 , isterseniz 2500yüro nakit para fln die re
bugünkü sorumuz yemek çeklerinin mantığı ile ilgili. bu yemek çekini dağıtan , şirketlere satan adamlar nasıl para kazanıyo? bilgi rica edeceğim.

diğer soru da türk kanallarının avrupa versiyonlarında misal; 2nokya95 ya da bi nokya95 bi nokya 47 bi nokya 48 , isterseniz 2500yüro nakit para fln die reklamlar dönüo.nası oluyo acaba?
0
charlesbukowskiineksi
(16.01.09)
valla komisyon alıyorlar benim bildiğim kadarıyla. yiyecekler için kullanıldığından, aradaki kdv farkıyla falan feşmekan bişeyler yapıyorlar diye biliyorum.

ama call center açacak kadar nasıl finanse ediyorlar orası muallak.
0
head
(16.01.09)
diger soruyu ben de soracaktim. cep telefonundan ziyade para isi nasil oluyor onu merak ettim. 10 000 euro yu sanki babasinin hayrina verecekmis gibi duruyor. web sitelerine gittim baktim ama almancaydi pek bise anlamadim. ingilizce olanlarinda da pek elle tutulur bise yok.
0
oshamahue
(16.01.09)
charles...;
sodexo, multinet, ticket gibi şirketler şirketlere yemek çeklerini fatura karşılığı verdiği için, şirketlere %8 lik kadv dilimini kolaylığı ve faturalı olduğu için gider göstermesi açısından kolaylık sağlıyor. buna karşılık çekleri kullanan gıda firmalarından %9-%10 gibi ileri ödemeli komisyon kestikleri için; aradaki fark şirketin kar hanesine geçiyor. evet %1-%2 gibi rakamlar ufak gibi görünse de. örneğin multinet sadece shaya grubuna ayda 300.000 tl lik tedarik sağlıyor. yani sürümden ciddi bir kazanım sözkonusu
0
dis kapinin nahit mentesesi
(16.01.09)
edit: imla :)) harbiden kendi yazdığımı okuyamadım kusuruma bakmayın.
0
dis kapinin nahit mentesesi
(16.01.09)
hiçbir şey olmasa, bir dolu parayı peşin peşin alıp restoranlara 2 ay sonra ödeme yapıp 2 ay zarfında parayı değerlendirseler yine para kazanırlar.
0
co2s2
(16.01.09)
diyelim ki ; ben şirket sahibiyim. bu adamlardan ( kadın da çalışıyor olabilir tabi ) 1000 liralık yemek çekini 950 liraya aldım. (böyle oluyor değil mi? yoksa niye alayım?) sonra personele dağıttım personel de bı çeklerle 1000 liralık yemek yedi. yemek yedikleri restoran bu adamlara tekrar geri satıo bu çekleri heralde. işte bu adamlar - ya da kadınlar- kaçtan alıolar bunları ? 950ye sattıkları için daha düşük fiyata almaları gerekmiyor mu? restoran sahibi de alık mı ki 1000 ytllik yemek karşılığı aldığı çekleri 950ytlden daha da düşük bi meblağa versin?
he nedir yani?
kafamda iyi kötü bişiler belirdi de sonuca ulaşamadım
annatın yaw şunu bi net
ama böle şey gibi annatın. nası diyoğğ sis tüüğğkleğğ
sodexho for dummies
0
🌸charlesbukowskiineksi
(16.01.09)
az önce öyle bir saçmalamışım ki anlamaman doğal :)
şimdi sen şirket sahibisin ve 1.000 tl lik sodexo alacaksın. sodexo ya 950 değil, 1.000 lira veriyorsun. şimdi diyeceksin ki; ''salak mı bu adamlar aynı parayı niçin veriyor?'' diye. şirket çalışanına yemek giderini (parasını) verir ise bunun bir kanuni hükmü olmaz ve gider gösteremez (yani işçiye; sana 250 tl yemek parası verdim bana 250 tl lik fiş getir diyecek hali yok). dolayısı ile sodexo bu şirkete 1.000 ytl lik ''hizmet faturası'' verdiği için şirket bunu gider gösterip vergisini düşebiliyor.
sodexo açısından baktığın zaman; senin cafen var ve bir ay içinde 1.000 tl lik sodexo tahsilatı yapmışsın. sodexo bu parayı sana anlaşmana göre %9-10 komisyon keserek ve yine anlaşmana göre 1 ay veya 45 günlük vade de ödüyor. yani ciddi bir ''sürümden kazanma'' durumu sözkonusu. artık bu yemek kartı (çeki) olayı çok yaygınlaştığı için bütün gıda firmaları da bulundurmak zorunda hissediyor.
0
dis kapinin nahit mentesesi
(16.01.09)
o zaman cafe restoran sahipleri bunu bi şekilde ( yani yüzde 9-10 kesintiyi) mönüye de yansıtırlar bence - hepsini olmasa da bi kısmını-.
0
🌸charlesbukowskiineksi
(16.01.09)
@dis kapinin nahit mentesesi: çalışanlar yemek çeki dışında yedikleri yemeklerin fişlerini de getirip gider olarak yazabilir. orada bir yanlışlık var sanırım. bazı şirketlerde yenen yemeğin fişi geliyor, çatır çatır gider yazılıyor.
0
co2s2
(22.01.09)
izmirdekiler sodexo ticket yemek çekleri kartlar nakite çevrilir izmir.. 05079474831
0
nakitizmir
(16.09.10)
(6)

avp.exe sorunu

3674
dünden beri ek$i sözlük'e girmeye çalıştığımda avp.exe nin cpu kullanımı %100 e yakın oluyor, sayfayı da açamıyorum. sorun neden kaynaklanıyor olabilir?bugun baktım yine aynı sorun var. kasperskyı kaldırdım nod32 kurdum. bu sefer de ekrn.exe de aynı sorun var ama bu kez girebiliyorum sitelere. ama y
dünden beri ek$i sözlük'e girmeye çalıştığımda avp.exe nin cpu kullanımı %100 e yakın oluyor, sayfayı da açamıyorum. sorun neden kaynaklanıyor olabilir?
bugun baktım yine aynı sorun var. kasperskyı kaldırdım nod32 kurdum. bu sefer de ekrn.exe de aynı sorun var ama bu kez girebiliyorum sitelere. ama yine de takılmalar oluyor arada. sorun nedir acaba? bir açıklaması var mı bunun?
0
3674
(16.01.09)
kaspersky düşük konfigurasyonlu makinelerde oldukça fazla kasma yapar. ama nod32 nin kasma yapacağını düşünmüyorum. celeron 1.3 256 ram ile kullandım o kadar kasma yapmadı. dilerseniz msconfig den bilgisayarın açılışında çalıştırılan programların tikini kaldırabilirsiniz. ccleaner adlı programla gereksiz dosyaları silebilir, disk birleştirme yapabilirsiniz. umarım sorununuz hallolur.
0
sarere
(16.01.09)
evet makina biraz eski. ama bayadır kaspersky kullanıyordum sorun yoktu. nolduysa dün oldu. bugun nod32 kurdum, başlarda takılıyordu ama şimdilik fena değil gibi. takılma kalmadı. güncelleme falan yaptı ondan sorun oldu heralde başlarda.
dediklerini de yapıyorum zaten. onları yapmasam makina hiç açılmaz heralde.
0
🌸3674
(16.01.09)
dilerseniz formatlayın makineyi. otomatik güncellemeleri formattan hemen sonra kapatın. güncellemeler de oldukça kasar makinayı. formattan sonra boyutu 700 mb civarı olan windows klasörü, günceleştirmeleri tam olarak yapınca boyutunun 4 gb olduğunu gördüm sp3 varsa şayet o da kasma yapar biraz.
0
sarere
(16.01.09)
format zamanı geldi aslında ama biraz daha dursun simdilik. kasperskyı kaldırınca düzeldi zaten. nod32 kurunca başlarda biraz problem var gibi geldi ama şuan sorun yok. teşekkürler ilgin için.
0
🌸3674
(16.01.09)
dünkü güncellemede sorun çıktı kaspersky'nin..

ayarlardan trusted urls'e girip sözlük'ü ekle..

kaspersky internet security başlığında detaylı bir anlatımı var, son entry'lerde..
0
godot yu hacklerken
(16.01.09)
silmiştim ama kursam mı acaba? aynen belirttigin entryde oldugu gibi cpu %100 oluyordu. demekki sorun güncellemelerden sonra olmuş. bende benim pc artık ölmeye başladı sanmıştım. biraz eski ama demekki biraz daha götürür beni.
0
🌸3674
(16.01.09)
(3)

Call of duty 4 multiplayer LAN sorunu

TATLIEKŞİ
Merhaba saatlerce forumları geziyorum ama kimse yazmamış bu oyun ağda nasıl onanılıyor? Şimdi multiplayer den oyunu açıyorum yeni server oyunu seçiyorum. Bir konsol çıkıyor orada loglar falan çıkıyor arada bir ip yazıyor ağdaki makinanın yerel ip sini yazıyorum olmuyor bir komut mu yazmak gerekiyor
Merhaba saatlerce forumları geziyorum ama kimse yazmamış bu oyun ağda nasıl onanılıyor? Şimdi multiplayer den oyunu açıyorum yeni server oyunu seçiyorum. Bir konsol çıkıyor orada loglar falan çıkıyor arada bir ip yazıyor ağdaki makinanın yerel ip sini yazıyorum olmuyor bir komut mu yazmak gerekiyor o konsola ki oyuna başlasın? Nerede ne ayar gerekiyor? güvenlik duvarını da kapatıyoruz her iki makinada ama yine olmuyor. Bu konuda cevap verirseniz çok sevinirim.

Forumlarda sorulan bütün sorular online üzerine kimse ağda oynamıyor mu bu oyunu.

Şimdiden teşekkürler.
0
TATLIEKŞİ
(16.01.09)
multiplayer'dan açtıktan sonra find servers'ta local servers'i seçerseniz çıkması lazım.
görmüyorsa bir de firewall disable ettikten sonra kontrol edin.
0
head
(16.01.09)
aynı cd key varsa ondan da kaynaklanıyor olabilir. cd key değiştirin deneyin
0
ayiadam
(16.01.09)
server olarak oyunu kurduğum makinada konsol çıkıyor cilent olarak oyuna girenler görüyor ama server olan makina oyuna bağlanamıyor. O konsola bir komut girmek lazım ama bilmiyoruz..
0
🌸TATLIEKŞİ
(16.01.09)
(7)

XP yanına Ubuntu kurdum, artık bios bile gelmiyor

oneironot
3 partition'lı hdd kullanıyordum. 1. de XP, 2. de dosyalarım, 3. de mp3 lerim vardı. Dün bir hevesle Ubuntu kurmaya karar verdim ve 2. partition'dan 40 gb ayırıp 4. partition oluşturdum. NTFS ile formatladım. Sonra ubuntu.org'dan 8.10 sürümünü yükleyip Alcohol %120 ile XP üzerinden 4. partition'a ku
3 partition'lı hdd kullanıyordum. 1. de XP, 2. de dosyalarım, 3. de mp3 lerim vardı. Dün bir hevesle Ubuntu kurmaya karar verdim ve 2. partition'dan 40 gb ayırıp 4. partition oluşturdum. NTFS ile formatladım. Sonra ubuntu.org'dan 8.10 sürümünü yükleyip Alcohol %120 ile XP üzerinden 4. partition'a kurdum. Hiçbir sorun olmadı. Ubuntu ile PC'yi başlattım, ki açılışta menüler düzgündü. Üstte XP altta Ubuntu vardı. Herneyse, Ubuntu ile açtım 1-2 saat karıştırdım, 2-3 kere restart attım herhangi bir sorun yoktu. Sonra güncelleştirmeler buldu 290 mb. Onları yüklemeye bıraktım başarıyla kuruldu dedi. PC'yi kapattım. Sabah PC'yi açmak istediğimde; PC açılıyor, 8-9 saniye sonra çat diye kapanıp 2 saniye sonra yeniden açılmayı deniyordu. Bios ekranı dahi gelmiyor, ekran bomboş.

Sizce sorun ne olabilir? Yanlış olarak hiçbir şey yapmadığımı düşünüyorum. Bios'un dahi gelmemesi çok garip ve korkutucu geldi açıkçası bana.

Eğer "donanımsal, donanımdan anlayan birine göster" diyorsanız, ist. avrupa yakasında güvenebileceğim bir teknik servis önerirseniz sevinirim. tüm parçaları kendim topladığım için tek tek garantisi var ama direk PC'yi yollayabileceğim bir yer yok.
0
oneironot
(16.01.09)
Bana donanımsal gibi geldi. Donanımsal olup olmadığından emin olmak için harddiskin kablosunu söküp bir boot etmeyi denemek gerek, sorun devam ederse donanımsal olduğu kesinleşir.
0
skatheist
(16.01.09)
sorun ram'lerde de olabilir. ram'leri söküp tek tek takarak açmayı deneyebilirsin.
0
emrag
(16.01.09)
öncelikle her bi haltı çıkarıp (hdd dahil) sadece ramler ve grafik kartıyla dene. ramler bikaç taneyse onları teker teker dene. heatsinki ve fanı kontrol et, bazen fan dönmeyebiliyor, aşırı ısınma falan oluyor. başka bi grafik kartı mevcutsa bi de onla dene tabii. aklıma şincik bunlar gelmekte.
0
frank n furter
(16.01.09)
bios'un uçmuş olabilir. ana kartı servise gönder. ondan önce test edebilme imkanın varsa parçaları başka bir ana kart üzerinde çalıştır.
0
abtash
(16.01.09)
ubuntuyu nasil ntfs dosya sistemine kurdunuz? ubuntu ext3 kullanir. biosun gelmemesi ne demek. bios a girmeye calisipta giremiyorsaniz donanimsaldir. ramlerden olabilir. hdd olsa uyarirdi bilgisayar. islemcidede problem olabilir ama dusuk ihtimal. bu saydiklarim yalniz bilgisayar acilipta karsiniza hicbirsey cikmiyorsa gecerlidir. yani bilgisayar acilir, siyah ekran vardir karsinizda, oyle bekler hicbirsey yapmadan ama bilgisayar resetliyorsa eger anakartta problem olabilir
0
sanio
(16.01.09)
teşekkürler arkadaşlar, anladığım kadarıyla beni aşacak bir olay. şimdi avrupa yakasında dışarıdan müşteri kabul eden bir teknik servisi aramam gerekli sanırım. acaba bildiğiniz var mı?

bu arada sanio, XP'de iken bölümü ayırdım ve NTFS ile formatladım. daha sonra herhangi bir program kurar gibi XP üzerinde ubuntu setup'ını çalıştırdım ve G'ye kurdu. sonra kendi restart attı direk girdi. belki kurulum sırasında kendisi ext3'e çevirmiş olabilir, o kadar inceleyemeden pc uçtu zaten.
0
🌸oneironot
(16.01.09)
@sanio
ext3 ubuntu yüklerken varsayılan oluyor istersen başka biçimler de kullanbiliyorsun ama ext3'ün performansını vermiyor tabi ext3 diye bir mecburiyet yok yani.

mecidiyeköy'e git orada çoğu yer kabul ediyor stadın karşısından aşağı in sola dön.
0
abtash
(16.01.09)
(5)

Birden fazla ip sorunu.

einherjer
Teknik olarak zerre anlamadığım bir konu, ama internet dünyasında nasıl olur da hala çözüm bulunamaz anlamıyorum.Bazı siteler vardır bilirsiniz, aynı bilgisayardan dolayısıyla aynı ip'den iki account açılınca bir tane acc klon muamelesi görebilir ve ban yiyebilirsiniz.Bunun hiç bir önlemi yok mu?had
Teknik olarak zerre anlamadığım bir konu, ama internet dünyasında nasıl olur da hala çözüm bulunamaz anlamıyorum.

Bazı siteler vardır bilirsiniz, aynı bilgisayardan dolayısıyla aynı ip'den iki account açılınca bir tane acc klon muamelesi görebilir ve ban yiyebilirsiniz.

Bunun hiç bir önlemi yok mu?

hadi diyelim tek bilgisayarda yok, bir evde aynı ipye bağlı iki farklı bilgisayar için de mi yok? bilgisayar kimlik numaralarından faydanılamaz mı mesela bu karmaşanın önüne geçmek için? ya da başka şeyler var mı bu konu üzerine?
0
einherjer
(16.01.09)
sen özel bir izin vermedikten sonra (java, activex...vs) öyle bilgisayardaki herşeye ulaşmak mümkün değil. bu yüzden ip kullanılıyor diyebiliriz. alternatifi yok.

edit: bu arada sen derken kullanıcı, üyeden bahsediyorum.
0
emrag
(16.01.09)
emin ol kimse bilgisayarının mac adresini birden fazla hesap açabilmek için vermeyecektir, ki kendisi sabittir (değiştirmek mümkün ise de).
ama bir yöntem olarak bir hesabınızı ie de açıp diğerini proxy ayarları yapılmış bir firefoxtan yaparsanız farklı ipler görünür.ama sizin istediğiniz bu değil elbette.
0
edip
(16.01.09)
ayni baglantiyi kullanan bilgisayarlarin ipsi ayni olur. proxy kullanabilirsiniz bunun icin. mac adresini activex le alabilirler emragin dedigi gibi. ayni bilgisayardan iki hesap oldugunu anlamak icin cookie kullanilabilir gibi geliyor ama emin degilim. bu kesin bir cozum degil. farkli browserlar kullaniyorsa farkli hesaplar bu ise yaramaz. bi yontem de sey olabilir hesaplarin sitedeki aktivitelerini inceleyerek boyle bir sonuca varilabilir. ssg gecen olan bitende ayni bilgisayardan sozluk hesabi kullananlarin moderatorlere mesaj atmasina gerek yok cunku birden fazla hesabi olan da atiyor. bunu anlamak icin daha degisik yontemler kullanacagiz dediginde benim anladigim boyle bir sey kullanicaklari idi.
0
oshamahue
(16.01.09)
yerel ag adresi vardir her bilgisayara verilen ama onun onunde modem vardir. genelde modemin aldigi ip gorulur nette. hem modemin aldigi ip onun yaninda da bilgisayarin aldigi yerel ip gorulseydi olabilirdi belkim
0
sanio
(16.01.09)
Peki hat kablosunun ucunu çoklayıp iki ayrı modeme bağlarsak nasıl olur? Yoksa olmaz mı?
0
iustitia omnibus
(16.01.09)
(8)

Amd işlemci

artikbenimdebirvolvomvar
artık üstüne bin lanet yağdırdığım,amd işlemcili laptopum var.bu işlemci kafasına estiğinde işlemci hızını düşürüyor.çoğu kişi o özelliğidir,bilgisayar boştayken yani pek işlem yapmıyorken felan düşürüyodur kendi özelliğidir dese de ı ıh değil..internet te dolaşıyorum,müzik dinliyorum.yahu şarkı tak
artık üstüne bin lanet yağdırdığım,amd işlemcili laptopum var.bu işlemci kafasına estiğinde işlemci hızını düşürüyor.çoğu kişi o özelliğidir,bilgisayar boştayken yani pek işlem yapmıyorken felan düşürüyodur kendi özelliğidir dese de ı ıh değil..internet te dolaşıyorum,müzik dinliyorum.yahu şarkı takılıyor ya şarkı..dizi izliyorum oda takılıyor..her türlü yani..bi program var bende işlemci hareketlerini gösteren türden..bazen 216 mhz ye , bazen 532 mhz oralarda dolaşıyo..standart hızı 1.9 ghz.ne yapmalıyım yahu..atacam şimdi aşşağıya bilgisayarı...ram soracak olursanız 3 gb
0
artikbenimdebirvolvomvar
(16.01.09)
e insanın aklına soğutma geliyor tabii. elindeki modeli google'layıp overheating sorunu olup olmadığına bak derim.
0
frank n furter
(16.01.09)
biostan kurcalayabileceginiz bi sey var mi acaba? uzaktan zor be.
0
osuruklu
(16.01.09)
islemcinin modeli tam olarak ne? bir de sorunun islemci ile ilgili olup olmadigi tam belli degil anlattiklarindan. baska bir sorun da olabilir.
0
ne nicki be
(16.01.09)
@osuruklu
biosta yapılabilecek hiç bişi yok.sade bi biosu var..:D
@frank n furter
tamam dikkate alıcam..
@ne nicki be
Chipset NVIDIA nForce 610M
Marka Model No AMD Athlon 64 X2 TK-57 (Dual-Core)
Hızı 1.9 GHz
FSB 1600 MHz
L2 Cache 512KB
0
🌸artikbenimdebirvolvomvar
(16.01.09)
himm. sanirim bu laptopu alali 2 yili gecmistir. garanti kapsaminda degil dolayisiyla. format veya fdisk yapali cok oldu mu? benim sahsi dusuncem; islemci arizasi en son akla gelebilecek olay. bir de ramlari muhtemelen sen yukselttin. bu ozellikte bir bilgisayara 3 gb fazla gibi geldi. ramlarinde bir problem olmasin. ben ancak bu kadar yorum yapabiliyorum...
0
ne nicki be
(16.01.09)
sende vur be abi :D 4 ay oldu alalı lanet olsun :) hepsi orjinal hiç bişi yükseltmedim :)

format 2 kere attım.fdisk yapmadım hiç
0
🌸artikbenimdebirvolvomvar
(16.01.09)
sakin ol sampiyon!!
olm, madem garantisi var gotursene servise. alt tarafi bir kac hafta bilgisayarsiz kalican.
0
ne nicki be
(16.01.09)
desteğe mesaj attım.son çare garantiye vericem artık :) saol ne nick be :P
0
🌸artikbenimdebirvolvomvar
(16.01.09)
(3)

adsl dl/ul düşük çıkıyor

frank n furter
1 mbps sınırsız adsl'yi naklettin yeni evime. Fakat bağlantı bir hayli dengesiz. Bu özellikle upload'da göze çarpıyor, arada bir 160 kbps ile doruğa çıkıyor ama mesela şu anda 64. Download da 700 küsürler ve 800'ler arasında dolaşıyor. Ha arada bir 1024 de görüyorum ama vaziyet böyle. Modem 4 portlu
1 mbps sınırsız adsl'yi naklettin yeni evime. Fakat bağlantı bir hayli dengesiz. Bu özellikle upload'da göze çarpıyor, arada bir 160 kbps ile doruğa çıkıyor ama mesela şu anda 64. Download da 700 küsürler ve 800'ler arasında dolaşıyor. Ha arada bir 1024 de görüyorum ama vaziyet böyle. Modem 4 portlu bir airties, ama sorunun oradan kaynaklandığını sanmıyorum, önceden de bunu kullanıyordum ve sorun yoktu.
0
frank n furter
(16.01.09)
aklima ilk ankastre denilen zimbirti geldi. apartmanin tesisatiyla ilgili bir sey. telekoma sikayet yazdirsaniz da bi gelip kontrol etseler. belki problem ondadir.
0
osuruklu
(16.01.09)
sayin frank n furter. şimdi probeminiz şudur. ben aşagiya saydirayim siz aralardan seçin

telefon kabloları oksitlenmis olabilir(veriler dengesiz gelir)

evinizde paralel hat olabilir ki bu olmayacak

ankastre kutunuzda problem olabilir bi elektrikci cagirin usta bakar eder yapar ama bilen biri olsun

farkli modemle deneyebilirsiniz. linksys ler aslan kaplan gibidir

eger olmadi 4443375 ten arayin ariza kaydi aldirin, o repartitöre gidecek, repartitör bi elinde sigara, sizin d slam kartinizi cikartip üfleyip yerine takacak, kaplo eskiyse orda bi velete yeni kaplo çaktirip yerine yeni takacak. olmadı atliicak arabaya gelip kontrol edicek.
turk telekomsan ya da baska ıss ye bagliysan neticede 1 2 gün icinde cepten ya da evden arayip bildirirler durumu

hadi selametle


(smileadsl de 1 yil calistim her türlü arizanin dibine vurdum ne soracaksan sor sado mazo modundayim )
0
the human
(16.01.09)
hehehe. herhalde ben de telekomu ariicam yarın. "efenim açıp kapıyoruz modemi" muamelesine de bi workaround bulmak lazım. teşekkürer ederim cvplar için.
0
🌸frank n furter
(16.01.09)
(2)

internetimi kablosuz paylaşma

efruz
öncelikle (git: 52867)ethernet ile bilgisayarıma gelen interneti wireles ile başka bir laptopa ulaştırdım. geçici ağ oluşturdum arkadaşım girdi internete ne güzel.ama bilgisayarımı kapatınca ağ gidiyor. ağ baglantılarında o ağa bağlan diyorum bağlanıyorum wireless da yayıyor ama sadece sınırlı bağl
öncelikle (git: 52867)

ethernet ile bilgisayarıma gelen interneti wireles ile başka bir laptopa ulaştırdım. geçici ağ oluşturdum arkadaşım girdi internete ne güzel.

ama bilgisayarımı kapatınca ağ gidiyor. ağ baglantılarında o ağa bağlan diyorum bağlanıyorum wireless da yayıyor ama sadece sınırlı bağlantı yerel bağlantı olarak duruyor. arkadaşım ağa bağlanmasına rağmen internetimi paylaşamıyor.

ağı ilk kurarken interneti paylaş diye bir yer var ona tıklıyordum paylaşıyordum. daha sonra öyle birşey bulamadım. nasıl paylaşır. ağ bağlantılarında sınırlı yalnızca yerel olarak görünen ağ nasıl hem yerel hem internet olarak ayarlanır.
0
efruz
(15.01.09)
adam gibi bir switch veya en temizi wireless router alınız sorun çözülür.
0
ozdek
(15.01.09)
Ben şu linkteki gibi kurduğumda sorun yaşamamıştım :

www.microsoft.com

Hatırlatmak isterim, ad hoc diye geçen bu tip bağlantılarda ancak wep şifreleme kullanılabiliyor, o da pek güvenli birşey değil, kolay kırılabiliyor. Uzun süreli kullanım için pek önerilebilecek birşey değil.
0
skatheist
(16.01.09)
(2)

Terra Sterilia nedir ki?

lex
`Pain of Salvation` isimli süper grubun `Nihil Morari` şarkısında geçmekte olan "Terra Sterilia" ne demektir?Sağdan soldan bakıp anladığım kadarı ile yeryüzünü kaplayan mantar tarzı bir anlam çıkardım lakin emin olamadım.
Pain of Salvation isimli süper grubun Nihil Morari şarkısında geçmekte olan "Terra Sterilia" ne demektir?
Sağdan soldan bakıp anladığım kadarı ile yeryüzünü kaplayan mantar tarzı bir anlam çıkardım lakin emin olamadım.
0
lex
(15.01.09)
"steril dunya" gibi birsey
0
ermanen
(15.01.09)
sterilia, "kısır", "doğurgan olmayan" gibi bir anlam da içerebilir.
belki de içermez, bilmiyorum.

terra zaten malum.
0
cigoretti
(15.01.09)
(2)

64-bit vs flash player

aysiku
64 bit windows 7 kurdum.youtube a girdim flashplayer yükle dedi.yüklemeye çalıştım flash player 64-bit için uygun değildir dedi.yani ben şimdi youtube neyim izleyemeyecek miyim?http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=6b3af6c9&sliceId=1
64 bit windows 7 kurdum.youtube a girdim flashplayer yükle dedi.yüklemeye çalıştım flash player 64-bit için uygun değildir dedi.yani ben şimdi youtube neyim izleyemeyecek miyim?

kb.adobe.com
0
aysiku
(15.01.09)
orada denilen seyi yanlis anlamissiniz sanirim.

64 bitlik browserlarda kullanamazsiniz diyor. 64 bitlik sistemde 32bitlik browserlar var halen. firefox ve ie ile rahatlikla vista olani yukleyebilirsiniz.
0
entrapkafaizninde
(15.01.09)
hımm ben 32 bit lik browser la denediğimi sanmıştım o yüzden bir karışıklık oldu.
0
🌸aysiku
(15.01.09)
(5)

Ziplayan arac ve jikle?

entrapkafaizninde
Arac ziplayip duruyor ve devir almiyor. Bugun ustaya goturdum abi sen bunun benzinini yarim depo yaptir ondan sonra benzinlikten bir madde al (adini hatirlamiyorum) bunu kat dedi. jikle temizlenir, duzelir. tikanmis ondan yapiyordur dedi. eger boyle yapmazsan alete baglamak zorunda kaliriz vs. ben b
Arac ziplayip duruyor ve devir almiyor. Bugun ustaya goturdum abi sen bunun benzinini yarim depo yaptir ondan sonra benzinlikten bir madde al (adini hatirlamiyorum) bunu kat dedi. jikle temizlenir, duzelir. tikanmis ondan yapiyordur dedi. eger boyle yapmazsan alete baglamak zorunda kaliriz vs. ben bu ustanin soyledigi seyin adini hatirlamiyorum bu 1.

ikinci olarak bu gercekten ise yarar mi? bundan oluyor olabilir mi? arac yolda giderken zipliyor, tam devir almiyor, bazen boguk sesler cikartiyor ve bazen duz yolda bile gercekten boguluyor.

Ucuncu olarak diyelim ki ben bu zimbirtidan aldim bunu depoya nasil bosaltacagim? kullandigim aracin benzin deposuna giden yerde bir tur ittirme mekanizmasi var. benzin pompasi ittirdiginde asagi iniyor normal durumlarda direkt icine bir sey bosaltma sansim yok. huni vs ile cozulur mu ki bu olay?

Sozlukten bir arkadasla mesajlasmistik arac mevzusuyla ilgili ama benim 2 gun once kafa izni alasim geldi simdi sap gibi ortada kaldim... tesekkurler.
0
entrapkafaizninde
(15.01.09)
3. huni+hortum ile çözülür.
0
lemmiwinks
(15.01.09)
aracın marka ve modelini de yazsanız daha iyi olurdu. muhtemelen tamircinin söylediği madde şu linkteki katkıdır.
www.pazarmetre.com
katkının kalitesine göre bu tip temizlik yapan ürünler cidden bir temizlik sağlayabiliyor. ancak uygulamadan önce ürünün arkasındaki kullanım talimatını okuyup söylenen oranlarda kullanmanızı ve mümkünse bu uygulamayı gündelik şehir trafiği temposunda değil, uzun yolda yapmanızı tavsiye ederim. söylenildiği gibi huni+hortum ile çözülür depoya koyma kısmı. olmadı bir dal ile kapağı itip öyle dökersiniz ben öyle yapmıştım.
0
trick style
(15.01.09)
arac fiat palio 1.6 16v

ayrica sanirim bu. tesekkurler, yarin bi gidip bakayim.
0
🌸entrapkafaizninde
(15.01.09)
araç boğulmaya başladığında egzozdan çıkan gaza dikkatli bakın. mazot gibi siyah gaz atıyorsa bujilerde sorun olabilir.
0
marcelorios
(15.01.09)
jikle değil enjektör demiştir. enjektörler işiyor, bujileri de ıslatıyordur... enjektör tamizleyicilerden alın.
0
theunforguven
(15.01.09)
(1)

Excel'de Çerçeve ve Eklenen İşaretlerin Yazdırılamaması

teritori
Benim makinemdeki Excel dosyasını ben yazdırırken her şeyiyle çiçek gibi yazdırabiliyorken, aynı dosyayı ofisteki bir başka bilgisayardan yazdığımızda, oklar, çubuklar, çerçeveler gibi "ekle" sekmesinden eklediğimiz elemanlar görünmüyor. Sebep ve sonuç, daha çok sonuç ilişkisi içinde irdeleyebilir m
Benim makinemdeki Excel dosyasını ben yazdırırken her şeyiyle çiçek gibi yazdırabiliyorken, aynı dosyayı ofisteki bir başka bilgisayardan yazdığımızda, oklar, çubuklar, çerçeveler gibi "ekle" sekmesinden eklediğimiz elemanlar görünmüyor. Sebep ve sonuç, daha çok sonuç ilişkisi içinde irdeleyebilir miyiz?
0
teritori
(15.01.09)
office infarklı versiyonlarından olabilir. office 2007 de böyle uyumsuzluklar oluyodu, office 2003 kaydedip tekrar deneyin.
0
la grande
(15.01.09)
(2)

itunes genre tamamlayan application

jay kay
simdi bunu artwork ve lyricler icin yaptik. genre tamamlayan bi application yada ne biliyim dashboard widgeti falan varmi?
simdi bunu artwork ve lyricler icin yaptik. genre tamamlayan bi application yada ne biliyim dashboard widgeti falan varmi?
0
jay kay
(15.01.09)
tagger bir program arıyonuz kanımca. onlar da paralı oluyor. böyle şarkının bütün bilgilerini (albüm adı, kaçıncı şarkı olduğu, şarkı adı, senesi, genre'ı gibi o bütün boşlukları doolduran program)
0
no avalon
(15.01.09)
Ben id3tag'leri düzenlemek için musicbrainz picard kullanıyorum. Bedavadır kendisi. Şurdan indirin:
musicbrainz.org

Bu programın Last.fm Tags adında bir plugin'i var. Adından da anlaşılacağı gibi lastfm tag'lerini genre olarak mp3'lere koyuyor. Nefis yani.

Ek olarak Cover Art Downloader plugin'ini de tavsiye ederim. Albümün cover resmini bulup, albüm klasörüne koyuyor. Bu da nefis.

Pluginleri indirmek için:
musicbrainz.org
0
edge_nabby
(15.01.09)
(2)

scheduling algoritmaları

tepedeki psychedelic adam
şu aşağıdaki algoritmalara google olsun, wikipedia olsun baktım ama tam olarak anladığımı söyleyemem. bunların basit birer uygulamalarını yazacağım için çok da abartmadan açıklayabilecek olan var mı?- multiple queues scheduling- guaranteed scheduling- two level scheduling
şu aşağıdaki algoritmalara google olsun, wikipedia olsun baktım ama tam olarak anladığımı söyleyemem. bunların basit birer uygulamalarını yazacağım için çok da abartmadan açıklayabilecek olan var mı?

- multiple queues scheduling
- guaranteed scheduling
- two level scheduling
0
tepedeki psychedelic adam
(15.01.09)
işe yarayabilir gibi duruyor;

www.cs.nott.ac.uk
0
damnlucifer
(15.01.09)
başka elinde not olan, söylemek istediği olan varsa çekinmeden söylesin üstteki tik'e kanmayarak :)
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(15.01.09)
(2)

Excel'deki bütün virgüller noktaya dönüştü

teritori
Nedir bunun nedeni? Gerek faturalarımda, gerekse de hazırladığım raporların hepsinde verdiğim fiyatlar "145,00 TL" iken "145.00 TL" şekline dönüştü. Bu dosyalardaki rakamların hepsi geçen haftaya kadar virgül ile ayrılırdı, şimdi noktayla ayrılıyor. Sebebi ne olabilir ve çözümü nedir?
Nedir bunun nedeni? Gerek faturalarımda, gerekse de hazırladığım raporların hepsinde verdiğim fiyatlar "145,00 TL" iken "145.00 TL" şekline dönüştü. Bu dosyalardaki rakamların hepsi geçen haftaya kadar virgül ile ayrılırdı, şimdi noktayla ayrılıyor. Sebebi ne olabilir ve çözümü nedir?
0
teritori
(15.01.09)
denetim masasında bölgesel ayarlarda bir yerde ondalık ayracı vs. ayarı değişmiştir. şimdi windows makina yok burda bakamıyorum. oradan halledebilmen lazım.
0
kurukafa
(15.01.09)
Excel 2007 için; Excel Seçenekleri > İleri Seçenekler > Düzenleme kısmının alt tarafında "Sistemin kullandığı ayırıcıları kullan" gibi bir ibare var.

O seçili ise; Denetim Masasından, Bölge ve Dil Seçeneklerine girin, Biçimler sekmesinde Özelleştir'e tıklayın, binlik ve ondalık ayırıcılarını üzeltin.

Seçili değil ise, altındaki kısımlardan binlik ve ondalık ayırıcılarını düzeltin.
0
sheba and the albino girls
(15.01.09)
(7)

Bilgisayar Acılırken Olusan Sorun

lurgee
Efendim;Gectigimiz gunlerde format attık makineye. Bi kendine geldi hız kazandı falan. çtığımızda direk bizi ugrastırmadan masaustune kadar geliyordu. Fakat gecen gun actıgımda bu boyle olmadı ve şifresiz olarak duran kullanıcı adını tıklamamı isteyen ekran geldi.Yani ugrastırıyor durduk yere. Kulla
Efendim;
Gectigimiz gunlerde format attık makineye. Bi kendine geldi hız kazandı falan. çtığımızda direk bizi ugrastırmadan masaustune kadar geliyordu.
Fakat gecen gun actıgımda bu boyle olmadı ve şifresiz olarak duran kullanıcı adını tıklamamı isteyen ekran geldi.Yani ugrastırıyor durduk yere. Kullanıcı hesaplarını kurcaladım,bisi bulamadım. Zaten kurcalayacak fazla bisi de yok.
Sorun nedendir acep? Benim istedigim acar acmaz masaustune gelmesi...
0
lurgee
(15.01.09)
start -> run -> control userpasswords2 yaz.

sonra açılan pencerede kullandığın kullanıcı adı seçiliyken, "user must enter a bilmemne" diye giden satırın yanındaki kutudaki işareti kaldır. okay de. senden kullanıcı parolasını isteyecek. olmadığı için boş geç. bilgisayarını yeniden başlattığında paypal hesabıma 10 dolar teknik servis ücretini de artık bir zahmet :P
0
alperz
(15.01.09)
aynı sorunu ben de yaşadım ve fark ettim ki ekran kartım kullanıcı hesaplarına saçma sapan bisey eklemiş onu kaldırdım düzeldi.
0
neira
(15.01.09)
ağ bağlantılarım ı aç. kullandığın ethernet ya da wireless e sağa tıkla, özellikler e bas. oradan net ware istemci'yi kaldır.
(denetim masası- kullanıcı hesapları-ndan gerekli işlemleri yaptığını varsayıyorum.)
0
sql
(15.01.09)
@alperz

dedigini yaptım ve bingo! sorun halloldu.cok sagol varol :)
cevab yazan herkese tesekkur
parayı hesaba yatırdım ayrıca
0
🌸lurgee
(15.01.09)
wündows güncellemeleriyle birlikte ne framework bilmemne diye bir şey yüklüyor. o da bir tane kullanıcı hesabı oluşturuyor kendi kendine. ama görünmez hesap gibi. kullanıcıların orada görünmüyor muydu neydi. iki kullanıcı olduğundn ve biri görükmediğinden açılış ekranı geliyordu. o hiçbir işe yaramayan kullanıcıyı bulup kaldırınca düzeliyordu. ben de sormuştum. bulursam link vereyim. tarifi vardı orada.
0
kibritsuyu
(15.01.09)
Asp Net Machine A.. şeklinde bi hesap daha var
ilk basta sileyim mi diye dusundum ama tırstıgımdan yapmadım
öbür yolla hallettim
0
🌸lurgee
(15.01.09)
o kullanıcıyı silerseniz .net uygulamalarını çalıştırmada sorunlar yaşayabilirsiniz.
0
alperz
(15.01.09)
(6)

en iyi mp3 çalan cep telefonu modeli?

caturanga
cep telefonunda kulaklık ile mp3 dinlemek değil amacım. sadece dışarıya kuvvetli ses versin ve ses kalitesi bozulmasın istiyorum.sony ericsson w550i'den üzerindeki hoparlörlerin fazlalığıyla, bu özelliğinden çok memnundum. ancak 3 senedir çok hırpalandı. iyi müzik dinlensin ve telefon özelliği barın
cep telefonunda kulaklık ile mp3 dinlemek değil amacım. sadece dışarıya kuvvetli ses versin ve ses kalitesi bozulmasın istiyorum.

sony ericsson w550i'den üzerindeki hoparlörlerin fazlalığıyla, bu özelliğinden çok memnundum. ancak 3 senedir çok hırpalandı.

iyi müzik dinlensin ve telefon özelliği barındırsın, wireless şu bu başka hiçbir özellik önemli değil.

tüm bunların ışığında telefon + müzikçalar özelliğini barındıran marka - model önerilerinizi bekliyorum.
0
caturanga
(15.01.09)
bulabilirsen nokia 6233.
0
karabasmayan
(15.01.09)
yorumlara gore kisaca
hoparlor yani dis seste en iyi nokia 6233
kulaklik sesinde ise en iyi nokia n91

daha fazla bilgi icin:
forum.donanimhaber.com
0
ermanen
(15.01.09)
motorola e398
0
deckard
(15.01.09)
Sonyericsson da walkman. Nokia da xpressmusic serileri var. Nokia 5610, bu modelin üzerinde ekstra ses çipi var diye biliyorum. Diğer nokia xpressmusic modellerinde de var mı emin değilim? Bir araştır istersen.
0
iustitia omnibus
(15.01.09)
nokia 5220 xpressmusic şahane (fiyat-performans açısından) bir telefondur bu konuda ama dış sesi sizin aradığınız kadar kaliteli olmayabilir. denemek laazım.
0
selim alai
(15.01.09)
dış seste sony w580i iyidir.
0
tai
(15.01.09)
(2)

klavyem ve touchpadim donuyorrrrrrr

northernrock
laptopumda özellikle Football Manager 2009u açtığımda klavye ve touch padim donuyor, kapatma düğmesi bile çalışmıyo ancak fişten çekince kapatabiliyorum bilgisayarı, fakat harici mouse takınca sadece onu kullanabiliyorum.piliss help miii..
laptopumda özellikle Football Manager 2009u açtığımda klavye ve touch padim donuyor, kapatma düğmesi bile çalışmıyo ancak fişten çekince kapatabiliyorum bilgisayarı, fakat harici mouse takınca sadece onu kullanabiliyorum.piliss help miii..
0
northernrock
(15.01.09)
son fm serilerinde, oyun açılırken ana menüye kadar, mouse ve klavye kilitleniyor zaten. en azından bende böyle oluyor :)
ana menüye gelince yine mi çalışmıyor mouse ve klavye?
0
erzi
(15.01.09)
abi sorunla alakalı değil ama bu kelime sonundaki harf tekrarını yalnız kızlar yapıyo sanıyodum.

ha kızsan da fm oynuyosan evlenme teklif ediyorum :)
0
yoldaki isaretler
(15.01.09)
(5)

kaybolmayan msn

guybrush threepwood
msn durup duruken kayboluyor. diyelim açtım, gayet güzel konuşuyorum da birileri ile, çat diye gidiyor. ne bir log out oluyorum diye haber vermek ne bir belirti falan yok. pencereler kayboluyor, sağ alt köşeden msn ikonu kayboluyor. tekrar açmak zorunda kalıyorum, her şeye sıfırdan. neden?
msn durup duruken kayboluyor. diyelim açtım, gayet güzel konuşuyorum da birileri ile, çat diye gidiyor. ne bir log out oluyorum diye haber vermek ne bir belirti falan yok. pencereler kayboluyor, sağ alt köşeden msn ikonu kayboluyor. tekrar açmak zorunda kalıyorum, her şeye sıfırdan. neden?
0
guybrush threepwood
(14.01.09)
virüs taraması yap, spy yemişsin.
0
mtrsykl
(14.01.09)
açmam aslında öyle zipli dosylara ne bileyim bak bu çıplak fotolarım tarzı linkleri.
0
🌸guybrush threepwood
(14.01.09)
benim de buna benzer bir sıkıntım var. messenger kendi kendine oturum kapatıp açıyor. bu da mı virüs?
0
Omayra
(14.01.09)
o bende nadiren oluyor olma sebebini de biliyorum;

- msn listemde olan bazı aptallar ki msn kapandığı için kim olduklarını da bulamıyorum, 25-30 ki$iyi bi pencerede toplayınca pc kaldırmıyor ve msn tamamen kapanıyor.
0
xenophobe
(14.01.09)
Bazende bağlantıdan kaynaklanan bir problem olabiliyor. Bağlantı gidip gidip geliyor yada rapidshare den arkadaşınız birşeyler indiriyordur modemi resetlerken sizin msn konuşmanızda kesinti yiyor tabi.
0
iustitia omnibus
(14.01.09)
(5)

Toshiba Satellite eski laptop?

mim
Selamlar, elime Toshiba Satellite 2670DVD modeli geçti(hani 2000 yılında VeezyGo diye bir kampanyayla satmışlardı 2000 küsür USD'ye), ürün ve özellikleri aşağıdaki linklerdeki ile aşağı yukarı aynı.Şimdi ben bunu kendim nasıl değerlendirebilirim, dvd-romu da sadece cd okuyor, dvd'leri görmüyor, bu s
Selamlar, elime Toshiba Satellite 2670DVD modeli geçti(hani 2000 yılında VeezyGo diye bir kampanyayla satmışlardı 2000 küsür USD'ye), ürün ve özellikleri aşağıdaki linklerdeki ile aşağı yukarı aynı.

Şimdi ben bunu kendim nasıl değerlendirebilirim, dvd-romu da sadece cd okuyor, dvd'leri görmüyor, bu sorunu çözebilir miyim, bir de upgrade edebilir miyim bunu?
ürün şunların aynısı:

www.nevaria.com
urun.gittigidiyor.com
0
mim
(14.01.09)
dvd-rw al direk.. olmaz mi? teknik serviste temizliyorlar olmadi bildigim kadariyla ama yine de bir sure sonra cortluyorlar diye biliyorum, hic temizlemedim..
0
katafalk
(14.01.09)
o bilgisayar dvd okusa ne olacak 3 gb hdd'si var.
kusura bakma ama
(bkz: müze)
ya da yeğen falan varsa onlara ver takılsınlar.
0
abtash
(14.01.09)
artık senin ona upgrade yapmana gerek kalmamış. sen onu bence internet makinası olarak kullan, film izle. maximum ram 192mb diyor. şu an büyük ihtimal içinde 64 vardır. 128 mb daha taksan da şimdikinden farklı hiç birşey yapamazsın. dvd okuyucu yada yazıcı al bi tane. gece laptop'ı yatağa atmak kadar zevkli bir olay yok. boyuna film izlersin yattığın yerden.
bir de içini temizle ya da temizlet. toshiba servisi çok para istiyo. eğer fanın arka kapağı varsa kendin bile temizleyebilirsin. kurcala biraz ya yaparsın.
0
ayiadam
(14.01.09)
trackpoint mi o? * sirf bunun icin hediye olarak alabilirim :p cok ihtiyacim var benim de.. hediye olarak olmasa bile -ki olmaz herhalde- makul fiyata (beya bi makul olmali) alabilirim. hediye ederseniz eksi duyuru gold uyelik veririm :p
0
katafalk
(14.01.09)
@katafalk evet trackpoint, teklifine teşekkürler, ama bir müddet kullanmayı düşünüyorum. dvd-rw veya dvd-rom almak zaten cihazla aynı paraya denk gelir. biraz kurcalayacağım bakiim ne çıkacak?
@abtash, makina çıktığı dönemin en kral makinasıydı, öyle deme :)
@ayiadam, internet için de soketli ethernet kartı var ama ona uyacak soket bulamadım. diğer önerilerini deneyeceğim.
0
🌸mim
(14.01.09)
(5)

Toshiba Satellite A200 Screen Blackout

arche
Evet sevgili romalılar, gün geçmiyor ki elime aldığım bir bilgisayar daha patlamasın. Bu seferki kahramanımız bir Toshiba A200 modeli. Bir arkadaşıma ait olan bu bilgisayarla dün çalışırken ekran birden bütün ışığını kaybetti. Yani bilgisayarın çalışmasında hiçbir sorun yok ama ekranın parlaklığı sı
Evet sevgili romalılar, gün geçmiyor ki elime aldığım bir bilgisayar daha patlamasın. Bu seferki kahramanımız bir Toshiba A200 modeli. Bir arkadaşıma ait olan bu bilgisayarla dün çalışırken ekran birden bütün ışığını kaybetti. Yani bilgisayarın çalışmasında hiçbir sorun yok ama ekranın parlaklığı sıfıra indi. Masa lambasını ekrana tutunca masaüstü ve programlar görülebiliyor. Vista Home Premium yüklü makineye nlite, bartpe builder ve MagicISO gibi birkaç program yüklemiştim. Bunlardan dolayı böyle bir sorun olacağını sanmıyorum ama böyle bir şey gören duyan var mı? İnternette biraz araştırdıktan sonra oldukça fazla kişinin başına geldiğini okudum. Bizim sıkıntımızsa garantinin bitmiş olması ve arkadaşın benim bozduğumu düşünmesi.

İnternette okuduklarım doğrultusunda sorunu gidermek için BIOS update yaptım, güç ayarlarıyla oynadım, bilgisayarı komple söküp Inverter board'un bağlantılarını kontrol ettim ama şimdilik bir sonuca ulaşamadım. Harici ekrana henüz bağlama imkanım olmadı bu yüzden sorun ekran kartında mı bilmiyorum ama pek olası gelmiyor. Yeni bir inverter board alabilirim çok pahalı değil burada ama bu acayiplik başına gelmiş Toshiba sahiplerinin deneyimlerinden faydalanmak isterim.
0
arche
(14.01.09)
sanırım toshibaların genel özelliği galiba bu. ekranın gitmesi!
0
trista
(14.01.09)
toshiba'lar ekran konusunda şerefsizlik yapabiliyor bana da yaptılar da.. senin olayı tam anlamadım, sadece windows altında mı yapıyor bu karartmayı? tam yazmamışsın ama öyle sanırım. bu durumda büyük ihtimal ekranda sorun var en kısa sürede harici ekranda bir dene. arkadaşına da selam ederim, niye hemen suçluyor, olacağı varmış.

bunun dışında ekran kartı chip'i de olabilir ki umarım o değildir ciddi para istiyorlar tamiri için. ben var yine kendimden bilmek.

edit: trista'nın yazdığını görmemiştim yazarken evet öyle. ilk iki yorum böyle ise rastlantı değildir herhalde.
0
abtash
(14.01.09)
benim anladığım kadarı ile ekrana güç veren fl inverter'de bir sorun var. muhtemelen o sorun, çok pahalı birşey değildi bi kaç yıl önce 40 dolar idi, şimdi de tahmini öyle bir fiyattır.
0
wish i could fly
(14.01.09)
Cevaplarınız için çok teşekkürler

@trista: Internette görüldüğü kadarıyla pekçok kişinin başına gelmiş

@abtash: Açılışta da karanlık, sadece ekranın sağ altında biraz aydınlık görünüyor sonra o da gidiyor. Ekran kartı olup olmadığı harici ekranla deneyince kesinleşecek sanırım. Arkadaş da forumlarda yüzlerce insanın aynı dertten muzdarip olduğunu görünce benim hatam olmadığını anladı :)

@ wish i could fly: Dediğin gibi pekçok kişi inverter'ın kablolarını tekrar takınca veya devreyi komple değiştirince sorunu çözmüş. 32 dolara kargo dahil bir tane buldum, eleman toshiba'dan cevap alamazsa onu sipariş vericez artık. Belki bir değişim kampanyası vardır.
0
🌸arche
(15.01.09)
Referans olsun diye yazıyorum. Bilgisayar harici monitörle sorunsuz çalıştı. Daha sonra ebay'den 30 dolara bir adet inverter board aldık ve taktık oldu. Şimdi mis gibi çalışıyor.
0
🌸arche
(22.07.09)
(2)

Çoklu Kopyama Yapabileceğim Bir Program

zeq
Ben bir makaleden yada herhangi bir yazıdan panoya`: clipboard` birden fazla yazı kopyalayabilmek, ve onları istediğim zaman yapıştırabilmek istiyorum. Tıpkı Ms Word deki clipboard gibi. Bu firefox eklentisi de olabilir, program da olabilir. Bir türlü bulamadım tam aradığım türden bir şey.
Ben bir makaleden yada herhangi bir yazıdan panoya* birden fazla yazı kopyalayabilmek, ve onları istediğim zaman yapıştırabilmek istiyorum. Tıpkı Ms Word deki clipboard gibi. Bu firefox eklentisi de olabilir, program da olabilir. Bir türlü bulamadım tam aradığım türden bir şey.
0
zeq
(14.01.09)
www.comfort-software.com
bu işini görecektir sanırım.
0
korpse
(14.01.09)
Evet, işimi gördü doğrusu. Teşekkür ederim.
0
🌸zeq
(14.01.09)
(4)

Facebook notification olayı

pouch cotato
Pet society diye bi oyun oynuyorum facebook'ta. Oyun zaman zaman eşe dosta 'bakın pouch cotato şöyle şöyle şeyler yaptı' diye notification yolluyor. Ben yollmasın istiyorum. Var mı kapatmanın yolu?
Pet society diye bi oyun oynuyorum facebook'ta. Oyun zaman zaman eşe dosta 'bakın pouch cotato şöyle şöyle şeyler yaptı' diye notification yolluyor. Ben yollmasın istiyorum. Var mı kapatmanın yolu?
0
pouch cotato
(14.01.09)
Bir erkek olarak pet society bağımlısı olmanın utancı içindeyim. Yardım eli bekliyorum : /
0
🌸pouch cotato
(14.01.09)
applicationlarda notification ayarları var.

application settings-wall seçenekleri şöyle

1) Allow XXX to publish one-line stories automatically, but prompt me for larger stories.
2) Prompt me before publishing any stories from XXX.
3) Never publish any stories from XXX.
4) Allow XXX to publish specific story sizes automatically without prompting.One-line ShortFull

3. seçeneği yani never publish diye seçerseniz, bu application ile ilgili yaptıklarınız görünmez ve kimseye haber verilmez.

ayrıca yine application settings bölümünde profile seçeneği içinde "only me" diye seçenek var. sanırım bunu da işaretleyince kimse bu application'ın sizde olduğunu görmüyor.
0
mea maxima culpa
(14.01.09)
Bu ikisini bir hafta önce yapmıştım, bugün baktım all notifications bölümüne

"You sent a notification to bilmemkim:15:40

pouch cotato - cotato's pet, Cengiz, visited your pet in Pet Society, just to give them a massive hug! Click here to see how much fun they had together"

Bisürü var bunlardan. İllet bir durumdayım.
0
🌸pouch cotato
(14.01.09)
bunu kapatmanın bir yolu yok heralde. en azından ben "premier football" için bulamamıştım:D mea maxima culpa'nın yazdığı ayarlardan hepsini kapatmama rağmen, arkadaşlarımdan birini ilk 11'e alınca ya da mevkisini değiştirince o arkadaşa notification yolluyordu "yazark sizi premier football da ilk 11 e aldı, forvet yaptı, sağ bek oynatıyor, vaz geçti ortanın soluna aldı..." gibi:D işin ilginci pek de samimi olmadığım bir kız arkadaşım "yazark sizi sol kanat olarak seçti" notification nından sonra sildi beni listesinden:D
0
yazark
(14.01.09)
(6)

pc fiyatı

tai
p4 300080 gb hddon board vga2 x 512mb ram sanırım 666mhzklavye mouse17' süper eski ekransizce ne kadar eder bu kasa? 300 e sattım ama iyi mi değil mi bilemedim.
p4 3000
80 gb hdd
on board vga
2 x 512mb ram sanırım 666mhz
klavye mouse
17' süper eski ekran

sizce ne kadar eder bu kasa? 300 e sattım ama iyi mi değil mi bilemedim.
0
tai
(14.01.09)
beni kazıkladın diye geri gelmezse iyi:)
0
abtash
(14.01.09)
muhasebecime sattım. msn ve internet ihtiyacı imiş onların derdi. tek korkum, şimdi ben bunlara sıfır sistem kurup vericem ama kaspersky key'i bitip başımın etini yeme ihtimalleri var. 300 lira aldık diye teknik servise çevirmezler umarım işi.
0
🌸tai
(14.01.09)
antivirüs olarak eset smart security kur, kampüs lisanslı, uzun süre sorun çıkarmaz.
edit:kalktı link iş çıkmasın başımıza.
0
abtash
(14.01.09)
@abtash benim bildiğim kampüs lisanslı antivirüs yazılımları sadece kampüs ağı üzerinde çalışabiliyor.en azından bizde öyle.
0
karabasmayan
(14.01.09)
@karabasmayan
hayır bizde öyle değil her gittiğim yerde kuruyorum, geniş bir lisans yani. (sakarya üniversitesi)
bilgi işlemde hocaların normal bilgisayarlarına(evde orada burada kullandıkları notebook) da kuruyoruz sorun yok.
kendim de kullanıyorum ayrıca.
0
abtash
(14.01.09)
İçim acıyor bu fiyatları görünce..
Benim bilgisayar ne kadar eder peki efem?
p3 866
512 mb 100hz sdram
160 gb hdd
17 inch crt ekran..
fx5200 ekran kartı

Hadi üzün beni, böğrüme böğrüme vurun..
0
quaker
(14.01.09)
(9)

bilgisayar nereden toplanır? [kadıköy-istanbul]

raj
çok sayın duyuru insanları,şimdi ben karar verdim, süper sistem toplayacam (süper sistem dediğim sadece cpu+anakart+ram+vga, hdd'si eski 40gbyte, kasa bile almayacam 2 hafta açık duracak masa üstünde) ama bunları nereden alsam diyorum. pc gold başlığına baktım millet öfke kusmuş, nefret etmiş, kafam
çok sayın duyuru insanları,

şimdi ben karar verdim, süper sistem toplayacam (süper sistem dediğim sadece cpu+anakart+ram+vga, hdd'si eski 40gbyte, kasa bile almayacam 2 hafta açık duracak masa üstünde) ama bunları nereden alsam diyorum.

pc gold başlığına baktım millet öfke kusmuş, nefret etmiş, kafam karıştı nerden alsam dedim kendime. 2 senedir de pc parçası almıyorum, piyasaya uzak kaldım. bana kadıköy-istanbul'da nereden pc parçası alınır, nerye güvenilir, neresi fiyat olarak avantajlıdır onu söyleyin.

not: kafamda ne alacağıma karar verdim, biliyorum olayı yani. merak ettiğim esas nokta hangi dükandan alayım, neresinin kampanyası birşeysi var, neresinin satış elemanı insana faydalı oluyor, indirimde ürün flan varsa öneriyor vs vs.
0
raj
(14.01.09)
Exa Bilgisayar var.
www.exa.com.tr
Bir arkada$im surekli mu$terisi memnun, ben bir kez muhattap oldum, memnundum..Tam adresini bilmiyorum.Sitesinde yaziyordur buyuk ihtimal.
0
Sir.Fitih
(14.01.09)
EXA!
0
head
(14.01.09)
tek parça olarak kampanya bulman zor, genelde kampanyalar sistemlere oluyor. kadıköy takıntın yoksa avrupa yakasından yardımcı olabiilirim sana. gerçi kadıköy civarından da çıkar birileri herhalde.
edit: çıkmış bile ben yazarken cevap yoktu buralarda.
0
abtash
(14.01.09)
www.inventus.com.tr güzel fiyatlar veriyor, çok da iyi insanlar. İnventus'a gitmeye üşenirsen exa, gold vs. bir firmaya inventus şu fiyata veriyor, siz de o fiyata verin sizden alayim diye baskı yapabilirsin işe yarıyor.
0
skatheist
(14.01.09)
exa'dan uzak durun.

zamanında extrem vardı eksen'in hemen yanında. bir sene çalıştım orda. gayet iyi biliyorum o sokağı. exa'da da arkadaşlarım çalışıyor. ben de bir sene önce extrem kapandı, eksen pahalı, gold çakaldır diyerekten exa'dan topladım bilgisayarı. hayatımın en eziyetli günleri başladı ondan sonra. sürekli sorun çıkarmaya başladı pc aldığım ilk günden itibaren. götürdüm önce ana karttan dediler, değişti. sonra ekran kartı dediler değişti. aynı sorun devam etti, uyumsuz ram vermişiz dediler üste bir de para alıp ramlari değiştirdiler sorun devam etti. bu süre içerisinde defalarca gittim geldim kavga ettim. en son istemiyorum ulan bilgisyarınızı falan deyip bırakma raddesine geldim bilgisayarı. sorunu çözmekten aciz bir teknik servis, müşteriye yardım etmekten aciz, ilgisiz bir mağaza müdürü. en son aradılar hard disc sorunluymuş ithalatçı firmaya göndereceğiz dediler. istemiyorum kardeşim o hard disci ben yenisini verin ilk günden beri sorunlu dedim. yenisini veremeyiz dediler. artık nasıl tamir ettirmeyi düşünüyorlarsa. neyse ertesi gün gittim, aynı hard disc duruyor. hayırdır dedim. sizinkinde sorun yokmuş aynı ad soyadlı başka müşteri ile karıştırmışız dediler. nalet olsun dedim, saydım sövdüm aldım bilgisayarı geldim. daha da kapısından içeri girmem.

bir de sistem ile beraber lcd monitör almıştım. sorunlu çıktı. ışık sızıntısı vardı. normalde ilk 15 gün içerisinde sorun ne olursa olsun değiştirmeleri gerek. hatta iade dahi edebilmem lazım. tüketici hakları dedim o dedim bu dedim. yok değiştirmediler. philips'i aradım. mağaza değiştirmeli yasal süre içinde dedi. ama dinletemedim.

ben kendilerini en kısa zamanda şikayet etmeyi düşünüyorum ama o kadar bezdirdiler ki adı geçse geriliyorum artık exa'nın.

en ucuzu exa'dır evet. ama insan gibi muamele istiyorsanız uzak durun, biraz fazla verin eksen'e gidin derim ben.
0
coffee and cigarettes
(14.01.09)
eksenbilgisayar bir nebze exa ve gold'a gore daha efendi.
0
polifonik osuruk
(14.01.09)
bence de exa'ya bulaşma...
0
late viper
(14.01.09)
www.uraniumpc.com var bir de, yerleri de yazıcıoğlu'nun sokağındaydı galiba... hem sıfır hem de 2. el var, 2. ellere garanti de veriyorlardı sanırım. bir kaç pc parçası aldım 2. el henüz bir sorun çıkmadı 2 yıldır.
0
mim
(14.01.09)
cevaplar için teşekkürler, fikrim oluştu baya.

ttnet adsl'imi kesti sağolsun, işkembeden 200 lira fatura uydurmuşlar. ancak şimdi ok işareti atabiliyorum.
0
🌸raj
(16.01.09)
(4)

gmail de "mail geldi uyarısı" gönderme methodu

oyvind
Selamlar,Şimdi bir gmail accountu var diyelim. E-mail hesabı yani. Ben şöyle bir şey yapmak istiyorum:ayşe bu emaile mail attığında ali, veli ve fatmayaali bu emaile mail attığında ayşe, veli ve fatmayaveli bu emaile mail attığında ali, ayşe ve fatmaya"Şu kişi oraya bir mail attı şimdi" ya da en az
Selamlar,

Şimdi bir gmail accountu var diyelim. E-mail hesabı yani. Ben şöyle bir şey yapmak istiyorum:

ayşe bu emaile mail attığında ali, veli ve fatmaya
ali bu emaile mail attığında ayşe, veli ve fatmaya
veli bu emaile mail attığında ali, ayşe ve fatmaya

"Şu kişi oraya bir mail attı şimdi" ya da en azından "mail adresine bir mail atıldı" şeklinde bir otomatik mail gönderilsin istiyorum. fakat bunun outlook kullanarak yapılmasını tercih etmiyorum.

gmail deki filtrelere baktım ama sadece maili arşivleme, forwardlama, direk silme gibi methodlar vardı orada.

konuyla ilgili bilgisi olan ve yardımcı olabilecek birisi varsa sevinirim.
0
oyvind
(14.01.09)
gmail de o tür filtrelemer bulunmamakta. hali hazırda kullandıkları filtreleme methodu aslında etiketlerden ibarettir.
0
winsome
(14.01.09)
Eger otomatik gonderilecek insanlarin sayisi az ise filtre ile yapilabilir. Her kisi icin bir filtre yapar, emaili geri kalanlara forward ettirirsin.

Orn:
Filtre 1. from:ayse, action:forward ali, veli, fatma
0
wpi
(14.01.09)
@wpi: ama işte mailin kendisini forward etmek istemiyorum. sadece ali veli fatmaya mail gönderildiğini belirten bir notification gitsin istiyorum.

@winsome: hayallah. belki başka bir email servisinde vardır da oraya mailleri forward edip sonra notification gitmesini sağlayabilirim aslında. o olabilir mi acaba ?
0
🌸oyvind
(14.01.09)
Birden fazli bilgisayarda gtalk kurulabiliyor mu bilmiyorum ama eger kurulabiliyorsa onu deneyebilirsin. Herkesin bilgisayarinda o gmail hesabi ile login olmus bir gtalk olur, yeni mail gelince gorurler. Ama ufak ihtimal acikcasi.

Dedigin seyi yapmak zor degil ama Gmail kullanarak zor sanirim.
0
wpi
(14.01.09)
(4)

Windows-Klasör-Araştır

goksuyu
Ben istiyorum ki klasöre tıkladığımda yanda windows gezgini olsun, kalsöre çift tıkladığımda varsayılan olarak "aç" değil de "araştır" çalışsın. Çok şey mi istiyorum?Çok değil diyenlerin yardımını bekliyorum.Teşekkürler...Not: regedit'ten yapılabilinebileceğini tahmin ederek girdim ama bir şey yapam
Ben istiyorum ki klasöre tıkladığımda yanda windows gezgini olsun, kalsöre çift tıkladığımda varsayılan olarak "aç" değil de "araştır" çalışsın. Çok şey mi istiyorum?
Çok değil diyenlerin yardımını bekliyorum.

Teşekkürler...

Not: regedit'ten yapılabilinebileceğini tahmin ederek girdim ama bir şey yapamadım. ipucu gibi oldu gerçi ama paylaşayım dedim.
0
goksuyu
(14.01.09)
Shift ile birlikte tıkla desem çok şey mi istemiş olurum
0
€xpolerer
(14.01.09)
total commander kullanın. yok ben direkt windows'ta ince ayarla istiyorum diyorsanız, diyorsunuzdur.
0
passenger
(14.01.09)
her hangi bi klasörü açın...
Araçlar >> Klasör Seçenekleri >> Dosya Türleri >> (listeden) Klasör >> Gelişmiş
burada explore'un üzerinde gelip Varsayılan'a basın.
0
cruor
(14.01.09)
Uuu! tam olarak istediğim buydu. teşekkürler cruor.

Shift olayını bile bilmiyormuşum teşekkürler €xpolerer.

total commander'ın benim isteğimle pek alakası yoktu sanki ama o kadar yazmışsın. teşekkürler passenger.
0
🌸goksuyu
(14.01.09)
(6)

sanal sürücüden windows 7 yüklenir mi?

co2s2
sorunun özeti başlıkta.sorunun kendisi de şöyle:laptop'ımın dvd sürücüsü verimli çalışmadığı ve elimde ne yazık ki 4 gb'lık bir usb stick olmadığı için windows 7'yi sanal sürücüden kurmak gibi bir karar aldım. windows xp içinde daemon'la kurulmuş bir sanal sürücüden yüklemeye başlasam bana problem y
sorunun özeti başlıkta.

sorunun kendisi de şöyle:

laptop'ımın dvd sürücüsü verimli çalışmadığı ve elimde ne yazık ki 4 gb'lık bir usb stick olmadığı için windows 7'yi sanal sürücüden kurmak gibi bir karar aldım. windows xp içinde daemon'la kurulmuş bir sanal sürücüden yüklemeye başlasam bana problem yaşarmışım gibi geliyor ancak yine de bir sorayım dedim. hani belki olur.
0
co2s2
(14.01.09)
yüklenir, paşalar gibi hem de ben öyle yükledim.
vista'yı da öyle yüklemiştim. no problem.
0
abtash
(14.01.09)
şu adreste söylenenleri yaparak hard diskten de kurulum yapabilirsin.

www.mydigitallife.info

15. maddeyi yaptıktan sonra az bekle, heyecan yapma hemen gelmiyor install ekranı.


edit: mrtksn, birader gene mi sen??
0
emrag
(14.01.09)
bir şey yapman gerekli değil, sen daemon üzerinden çalıştır yeter, kurdum diyorum yalan mı söyleyeceğim:)
@mrtksn daement. kuruluma başlarken gerekli. win7 içindekileri extract ediyor önemli olan da o zaten. yeniden açılıyor kurulum devam ediyor sorun yok.

edit: emrag alışacaksın, burası mrtksn'in mekan:) fena mı ücretsiz teknik destek işte.
0
abtash
(14.01.09)
evet kurulabilir, ben de bu şekilde kurulmuş bir windows 7 üzerinden yazıyorum bunları.
0
opteron
(14.01.09)
evet arkadaşlar oluyormuş. şu anda w7 ile yazıyorum bunları ancak sürücülerimin hiç birisini yüklememiş olmasını esefle kınıyorum.
0
🌸co2s2
(14.01.09)
şu an seven ile yazdığına göre en azından ethernet'ini tanımış sanırım. ha bir de nasıl bir sistemin var acaba? benim bütün driverları tanımıştı. update sorununu çözer sanırım.
0
abtash
(14.01.09)
(7)

USB Flash Diskten Laptopa XP Yükleme

arche
http://www.eksiduyuru.com/index.php?m=d&id=54530 adresindeki duyuruda ilk aşamasıni görebileceğiniz sorunum devam ediyor. Dell Latitude X200 laptop var ve CD surücüsü mevcut değil. USB'den boot özelliği var. 2GB Kingston flash diske Windows yükleme CD'sini olduğu gibi kopyaladım ama başlatırken No B
www.eksiduyuru.com adresindeki duyuruda ilk aşamasıni görebileceğiniz sorunum devam ediyor.

Dell Latitude X200 laptop var ve CD surücüsü mevcut değil. USB'den boot özelliği var. 2GB Kingston flash diske Windows yükleme CD'sini olduğu gibi kopyaladım ama başlatırken No Bootable PArtition hatası veriyor. Flash diski formatlamak mı gerekiyor acaba? Ya da neyi yanlış yapıyorum?

Yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler.
0
arche
(14.01.09)
boot yaparken; ntfs / fat32 ayrimi yapiyor olabilir gibi geldi bana? denemekte fayda var.
0
trimpot
(14.01.09)
Ingilizce olarak uzun uzun anlatmislar:
articles.techrepublic.com.com

"boot xp from usb" diye aradim Google'da. Diger sonuclara da bakmayi deneyebilirsin.
0
wpi
(14.01.09)
şuna da göz atabilirsin:

kmwoley.com
0
thalamus
(14.01.09)
eğer kurulu bir windows varsa(hata verse de olur yeter ki açsın) hiç uğraşmadan sanal sürücü ile kurulumu yapabilirsin.
0
abtash
(14.01.09)
wpi'nin verdiği makaledeki HP Disk tool ile formatladım ve BartPE ile kurulumu yaptım. Operating system not found hatası verdi şimdi de. Windows yükleyici CD'sini tamamen kopyaladığım halde aynı hatayı vermeye devam ediyor. Neden olmuyor ya :(

@abtash: Sanal sürücü ile kurulumu biraz detaylandırabilir misin?
0
🌸arche
(14.01.09)
forum.daemon-tools.cc
buradan daemontools yükle(sanal sürücü) link vermekte sakınca yok kendi sitesi.
cdrom'u olan bir bilgisayarda bir xp cd'sini image-kalıp olarak bilgisayara kopyala.
bunun için nero'nun kopyala seçeneklerinden kalıp seçeneğini seç.
sonra o kalıbı flashdiskle sorunlu bilgisayara kopyala.
sorunulu bilgisayarda daemontools yükle bilgisayar yeniden başlayacak kurulum sırasında.
daemont. kurulunca sağ alt tarafta bir simge olacak, oradan kalıbı göster xp cd'sini takmışsın gibi sanal sürücüde çalışmaya başlayacak gerisi standart.
neneye anlatır gibi oldu biraz kusura bakma.
0
abtash
(14.01.09)
www.jcmiras.net

adresindeki yönergeler sayesinde yapmayı başardım. Kurulum ortamını Vista'lı bir bilgisayarda hazırlayacaksanız Administrator hesabını etkinleştirip oradan yaptığınıza emin olmanız gerekiyor, aklınızda olsun.
0
🌸arche
(24.01.09)
(1)

Windows7 Kurulum Sorunu Acil!

yellow brick road
Vista kurulu sorunlu bilgisayarımı Microsoft'un sitesinden indirdiğim ve düzgünce dvd'ye yazabildiğim Windows7'yi kurmayı beceremediğim gibi şimdi bir de işletim sistemi karmaşasından ötürü bilgisayar açılmıyor.İlk başarısız kurulum denemesinden sonra, kurulum cd'si içindeyken bilgisayarı yeniden ba
Vista kurulu sorunlu bilgisayarımı Microsoft'un sitesinden indirdiğim ve düzgünce dvd'ye yazabildiğim Windows7'yi kurmayı beceremediğim gibi şimdi bir de işletim sistemi karmaşasından ötürü bilgisayar açılmıyor.

İlk başarısız kurulum denemesinden sonra, kurulum cd'si içindeyken bilgisayarı yeniden başlattım ve daha önce bitmemiş "copying files" kısmı hemencecik bitiverdi. Ancak daha sonra "expanding files" kısmı %100'ü görmesine rağmen aynı hata koduyla yarıda kaldı. Ve şu an bilgisayar açılmıyor.

Windows7 kurulum penceresindeki "repair your computer" şeçeneklerinin tümünü denedim fakat bir türlü açmayı başaramadı.

1. Windows7 neden kurulmuyor?
2. Windows7'yi kurmaya gerek kalmadan bilgisayarı nasıl başlatabilirim?
0
yellow brick road
(14.01.09)
2 tane "copying file" ilerlemesi mevcut ve ikincisi biraz uzayabiliyor tekrar cd ile başlatıp kurulumda bekleyin. Eğer bu sonuç vermez ise vista cdniz ile onararak eski vistanıza kavuşabilirsiniz.
0
edip
(14.01.09)
(3)

Wireless router'ı alıcı olarak kullanmak?

neronas
Komşuda wireless internet var. Bizde de ethernet kartlı desktop bir bilgisayar var. Bir de Netgear marka wireless router (access pointmiş ayrıca) var. Biz bu netgear'ı ethernet kablosuyla bilgisayara bağlayarak, komşumuzun bize sunduğu wireless internetten faydalanabilir miyiz? Bana olur gibi geldi.
Komşuda wireless internet var. Bizde de ethernet kartlı desktop bir bilgisayar var. Bir de Netgear marka wireless router (access pointmiş ayrıca) var. Biz bu netgear'ı ethernet kablosuyla bilgisayara bağlayarak, komşumuzun bize sunduğu wireless internetten faydalanabilir miyiz?

Bana olur gibi geldi. Bilgisayara bağlayıp LAN oluşturdum. Fakat router tamamen interneti arkasındaki ethernet portundan alıp yayacak şekilde dizayn edilmiş. Menüsünde de bulamadım. Yapamadım sonuçta da aklıma takıldı. Olur mu?
0
neronas
(14.01.09)
ee hayliyle olmaz tabi..doğasına aykırı bi şey denemişsin..zaten ikinci pragrafın üçüncü cümlesindede yazmışsın... madem komşunda wireless var sana kablosuz usb adaptor lazım olacak..bunu masaüstü pc ne takıp wireless sayesinde sinyal alabilirsin.

buda şeklen böle bişey.
www.hepsiburada.com
0
copy paste
(14.01.09)
netgearda access point özelliği mevcut ise ayarlarında wireless bölümünden modemi acess point olarak çalışması için ayarlamalısınız, o zaman ancak ethernet kablosu ile internete bağlanabilirsiniz.
"To convert a Wireless router to a Wireless Access Point: English 101

Log into the Wireless router and turn off it’s DHCP server.
Then give it an IP address in the range of the other router’s IP subnet but outside it’s DHCP range.
Then connect the two routers using their LAN ports (sometime marked 1 to 4) and leave the WAN or Internet port of the Wireless router empty."

episteme.arstechnica.com
0
edip
(14.01.09)
ikisindede mesh varsa cillop gibi akarsin alemlere.
birini primary digerini secondery mantigiyla baglarsan baglanir.
0
oyuncak bulut
(14.01.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.