Giriş
(4)

psp, iso ve bir takım sorunlar silsilesi

mavie
selamlar, espalpsp sitesi dışında, psp oyunları içeren geniş arşivli bir site var mı?sitenin torrent indirme linki engellenmiş. 6 aydır iyiydim ama 1-2 gündür oyun krizine girdim. ayrıca psp2000 tam şarjlı 3 hafta hiç kullanılmadığı(tamamen kapalıyken) halde bugün açtığımda şarjının bittiğini gördü
selamlar, espalpsp sitesi dışında, psp oyunları içeren geniş arşivli bir site var mı?
sitenin torrent indirme linki engellenmiş. 6 aydır iyiydim ama 1-2 gündür oyun krizine girdim.

ayrıca psp2000 tam şarjlı 3 hafta hiç kullanılmadığı(tamamen kapalıyken) halde bugün açtığımda şarjının bittiğini gördüm. noluyor bana?
0
mavie
(20.01.09)
edip
(20.01.09)
içinde navigasyon var, her ilaçlarımı almaya çıktığımda kayboluyorum evi bulamıyorum diye belediye aldı :(

ha bir de stand by'da değildi, sanırım bir ara duvardan duvara uçmuştu alet. onunla alakası olabilir mi?
-olur
ahahah çözüm odaklıyım lan.

sağolsun herkes, tribal yaşlısı dışında. senin eşinle yemekteyiz'i izlemen ve bik bik yorum yapman gerekmiyor mu? aehahs öptüm bebek.
0
🌸mavie
(20.01.09)
osuruklu
(20.01.09)
e boşta durursa şarjı biter yani. benim de oldu ama normal bu. elektronik alet sonuçta.

mininova, pspvadisi.com, mcpsp.com gibi adreslerde bolca oyun var.
0
oceano
(21.01.09)
(3)

Autocad layout problemi

yazar kasa
ekteki resimdeki çizimi tamamen beyaz ekrana almam lazım. bunu beyaz ekranı büyülterek yapmak istiyorum. çizim bitirdikten sonra şekilden görüleceği üzere tek tek numara vereceğim.
ekteki resimdeki çizimi tamamen beyaz ekrana almam lazım. bunu beyaz ekranı büyülterek yapmak istiyorum. çizim bitirdikten sonra şekilden görüleceği üzere tek tek numara vereceğim.
0
yazar kasa
(20.01.09)
scale kullanarak küçültebilirsin çizimi. ya da yeni bir sayfa aç,open derken A4 yerine A0 seç,olur o zaman.
0
ordabiyerde
(20.01.09)
layout tabına sağ tıklayıp/page setup manager/modify dedikten sonra paper size değiştirirsen oluyor sanırım, yanlış anlamadım umarım.
0
aysiku
(20.01.09)
drawing limits diye bir seçenekte olabilir, sayfanın limitlerini belirliyordu, sanırsam "limit" veya "limits" komutuydu, oradan da halledilebilir
0
livediealone
(21.01.09)
(4)

f klavye ve vista

teritori
Vista'da f klavye kullanırken kendiliğinden süreki q klavyeye geri dönüyor. her seferinde görev çubuğundaki klavye sekmesinden değiştirmek gerekiyor. Nasıl çözecez bunu?
Vista'da f klavye kullanırken kendiliğinden süreki q klavyeye geri dönüyor. her seferinde görev çubuğundaki klavye sekmesinden değiştirmek gerekiyor. Nasıl çözecez bunu?
0
teritori
(20.01.09)
o dediğin şey vista'da yemiyo. q klavyeyi kaldıramıyosun vista'da.
0
🌸teritori
(20.01.09)
f klavyeyi varsayılan olarak atayamıyor musunuz xp deki gibi? q klavye varsayılan olarak atandığı için kaldıramıyorsunuzdur belki.
0
alan shearer
(20.01.09)
tabiki atayabiliyorum, hatta atıyorum da ama kendisi tekrardan değişiyor. bir müddet sonra.
0
🌸teritori
(20.01.09)
Önce F klavyeyi varsayılan yaparsan Q klavyeyi kaldırabilirsin.
Ayrıca klavyeden Alt- Shift kısayoldur klavye değiştirmede.
0
edip
(20.01.09)
(1)

uydu alıcısı sorusu 2

pozitif dusunce de kazanir
merhaba,daha önce de sormuştum ve cevap aldım ama sorumu biraz daha açıyorum, şöyle ki;-farzedelim çatıda uydu anteni yok (digiturk hariç)-yine farzedelim ki bilgisayarda çalışan uydu tv aparatı var (mesela skystar vb.)-antenden alete bağlanacak kablom da hazır diyelim.+bu aşamada benim herhangi bir
merhaba,
daha önce de sormuştum ve cevap aldım ama sorumu biraz daha açıyorum, şöyle ki;

-farzedelim çatıda uydu anteni yok (digiturk hariç)
-yine farzedelim ki bilgisayarda çalışan uydu tv aparatı var (mesela skystar vb.)
-antenden alete bağlanacak kablom da hazır diyelim.

+bu aşamada benim herhangi bir uydu çanağı almam yeterli olur mu?
+decoder benzeri, tvye takılan uydu alıcısı almam gerekiyor mu?
+her şey hazır olduktan sonra yalayıp yuttum diyelim bu uydu konusunu, envai çeşit kanal izlemek istiyorum, şifreleri kırmak filan mevzularının da kurdu olmak istiyorum bu mümkün mü?

teşekkürler.
0
pozitif dusunce de kazanir
(20.01.09)
çanak ve lnb almanız yeterli. tv kartından başka herhangi bir alete ihtiyacınız yok. şifredir kırmaktır bunlar buralara yabancı olan konular elbet biz bilmeyiz öyle şeyler.
0
alan shearer
(20.01.09)
(3)

opera login olamiyor

efruz
sözlüğe login olunca hoş geldiniz buyrun buradan gelin diyor, sayfa yönleniyor bi bakıyorsun hala normal sayfa.giriyorum giriyorum şifreyi girmiyor içeri nedir bu sadece operada oluyor.yetkililere sesleniyorum duyun sesimizi
sözlüğe login olunca hoş geldiniz buyrun buradan gelin diyor, sayfa yönleniyor bi bakıyorsun hala normal sayfa.

giriyorum giriyorum şifreyi girmiyor içeri nedir bu sadece operada oluyor.

yetkililere sesleniyorum duyun sesimizi
0
efruz
(20.01.09)
cookie yükleme açık mı?
0
non descript
(20.01.09)
sözlük üzerinde sağ tıkla, "edit site preferences", cookies tab'ına git... oradaki herşeyi sil dene bakalım olacak mı... bug'lara yazmıştım bunu ama ssg bug değil bu opera desteklenmiyo diye sildi.
0
huzursuz
(20.01.09)
çerezler açık ve şimdi sildim çerezleri cuk diye girdi...

kaç yıldır ilk defa oldu. engelleyici bir çerez mi aldı ki block falan yazıyordu
0
🌸efruz
(20.01.09)
(2)

vista mac adresi ve tunel adaptörü üzerine

sioxis
simdi vista yuklu bilgisayarimin ethernet kartinin mac adresi hakli nedenlerle ihtiyacim oldugu bir husus. buna ulasmak icin herhalde ki cmd dan ipconfig all komutunu yazdim fakat cikan sonuctan memnun degilim. yaklasik olarak 25 tane tunel adaptör Lan baglantisi adi altinda resimdeki gibi tablolar
simdi vista yuklu bilgisayarimin ethernet kartinin mac adresi hakli nedenlerle ihtiyacim oldugu bir husus. buna ulasmak icin herhalde ki cmd dan ipconfig all komutunu yazdim fakat cikan sonuctan memnun degilim. yaklasik olarak 25 tane tunel adaptör Lan baglantisi adi altinda resimdeki gibi tablolar cikdi benim isime yarayan fiziksel adres yerine 00 00 00 00 0E gibi anlamsiz seyler yaziyor. yaptigim arastirmalar neticesinde driverlarimida tazelememe ragmen bir sonuc elde edemedim. yeni bir baglanti türü tcp/ipv6 tarzi bir protokol neden oluyormus. ama daha fazla ilerleyemedim. simdi diyecegim bu konuda bilgisi olan yada daha önce bu problemi cözmüs arkadaslar benimle engin bilgisaya tecrübelerini paylasabilir mi ?
0
sioxis
(20.01.09)
eğer adsl modem kullanıyor ise onun web arayüzünden Firewall ve mac adresi engelleme gibi başlıklarının altında bilgisayarının ismi ve o an bağlı olduğun mac adresi yazar. Eğer disütü sahibi isen bilgisayarın altında da lan mac : xxxxxxxxxxx şeklinde yazar.
Tabi ipconfig all a gelen sonuçta hepsi tunel adaptor lan mı geliyor?
0
edip
(20.01.09)
network > manage network connections > lan area connection
ustune sag tikla, ozelliklere gir, orda details'e gir, physical address (mac id) yazar.
0
x daemon
(20.01.09)
(5)

refurbished macbook air

co2s2
amerika'dan refurbished macbook air getirtmek gibi bir planım var. oradan bir akrabam alacak ve gönderecek.1- refurbished laptop alınır mı?2- gümrükte ne kadar vergi isterler? istememeleri için ne yapabilirim?3- bu tarz işler için bir iki site vardı ama bulamadım. konu hakkında bilgisi olanlar yardı
amerika'dan refurbished macbook air getirtmek gibi bir planım var. oradan bir akrabam alacak ve gönderecek.

1- refurbished laptop alınır mı?

2- gümrükte ne kadar vergi isterler? istememeleri için ne yapabilirim?

3- bu tarz işler için bir iki site vardı ama bulamadım. konu hakkında bilgisi olanlar yardımcı olsalar ya..

4- (edit) klavyenin türkçe'ye çevirilmesi için bilkom 50€ gibi bir rakam istiyordu sanki. bilgisi olan var mı?
0
co2s2
(20.01.09)
diğer şeyleri bilemeyeceğim ama 4) için şu olmaz mı, tamam belki macbook air'de kötü gözükür ama değişmesi gereken tuşların yerine düzgün bi sticker filan yapıştırsan da 50 euro vermekten kurtulsan?
0
maersk
(20.01.09)
2-istememeleri için yapılacak birşey yok.
cihazın tahmini değeri üzerinden %20 gümrük vergisi+%18 kdv galiba
0
zubundy
(20.01.09)
1. alinir
2. eger akrabanin kendisi getirecekse, benim laptopim diyerek sokabilir, kutuyu vs getirmesin ama, cantaya atip, cantayi da omza atti mi problem olmaz.
3. hatirlayamadim
4. daha yuksek bile olabilir o rakam. klavye ustune sticker yapistirmak daha iyi, illa ki turkce karakter gormek istiyorum dersen.
0
x daemon
(20.01.09)
1. ve 2. soruya farklı bir açıdan yaklaşıp yanıtlıyorum (gecenin bu saatinde yaramın üzerine kova kova tuz dökülmüş gibi oldu ama neyse). Sevgili ülkemiz teknoloji çöplüğü olmasın diye çıkartılmış bir dolu kanun ve yönetmelik, bilişimle ilgili "refurbished" hiç bir şeyin yasal olarak ithaline izin vermez. Bu yüzden bu tip bir ürünü resmen gümrükden geçirmeye çalışmanızı şahsen önermem, ya da yapmadan önce iyice araştırın. x daemon'un 2. soruya verdiği yanıt en iyi çözüm olabilir (kutu yerine çantada ve omuzda getirilmesini çok ciddiye alın), ancak hala geçerli mi bilmiyorum ama bir zamanlar bu tip aletleri getiren kişinin kaydını alıp ya da pasaportuna kaydedip, çıkarken geri götürüyor mu diye bakarlardı. Eğer bu kural hala varsa ve getirecek kişi kısa süre sonra Türkiye'den tekrar ayrılacaksa sorun olabilir. Buna da bakmak lazım. Kişisel tahminim artık pek çok kişide laptop olduğu için belki bu uygulamadan vazgeçmişlerdir. Eğer bu konu ile ilgili önümüzdeki bir kaç günde daha doğru ve güncel bilgi edinirsem tekrar yazarım.

Soruyu tekrar okuduğumda "alacak ve gönderecek" kelimelerine takıldım. Bunu yaparsanız gümrükden geçirip resmen ithalat yapmanız gerekir, fatura gerekir, "refurbished" sorunu olur, laptop olunca maddi değeri yüzünden sanırım hediye diye geçiremezsiniz, vs vs. Sanırım birisi elinde getirebilecekse biraz daha olabilir bir senaryo.
0
aspira
(21.01.09)
laptop gönderilecek, akrabam yakınlarda gelmeyecek. o zaman ben de yakınlarda akrabası gelen birilerini bulmaya çalışayım.
0
🌸co2s2
(21.01.09)
(1)

vista'da bilgi verme baloncuğu hızlandırma

kibritsuyu
hani şu sağ altta system tray'de arasıya çıkıyor ya blop diye "virüs bilmemnesi güncellendi", "yeni güncellemeler var", "hebe hübele" falan diye bi balon. hah vista'da o çıkıyor, ondan sonra kaybolması yediyüzelli saat sürüyor. bir de böyle yavaaş yavaaaş saydamlaşarak gidiyor. la söyledin işte. 3-5
hani şu sağ altta system tray'de arasıya çıkıyor ya blop diye "virüs bilmemnesi güncellendi", "yeni güncellemeler var", "hebe hübele" falan diye bi balon. hah vista'da o çıkıyor, ondan sonra kaybolması yediyüzelli saat sürüyor. bir de böyle yavaaş yavaaaş saydamlaşarak gidiyor. la söyledin işte. 3-5 saniye dur, sonra da pırt diye kaybol. ağır ağır gitmene gerek yok. nası ayarlanır bu?
0
kibritsuyu
(20.01.09)
hızlandırma bilemedim ama kapatmak istiyorsan şurda anlatmışlar.
www.chip.com.tr
0
etna
(20.01.09)
(6)

Diğer O.S. de başlat komutu

goksuyu
Ubuntu ve windows kullanmaktayım. grub'u en son hangi O.S. den kapatılmışsa oradan açılacak şekilde ayarladım güzel oldu. bir de böyle bir komut olsa ben de ondan bir buton yapsam basında diğerinden başlatsa bilgisayarı harika olmaz mı?Teşekkürler...
Ubuntu ve windows kullanmaktayım. grub'u en son hangi O.S. den kapatılmışsa oradan açılacak şekilde ayarladım güzel oldu. bir de böyle bir komut olsa ben de ondan bir buton yapsam basında diğerinden başlatsa bilgisayarı harika olmaz mı?

Teşekkürler...
0
goksuyu
(20.01.09)
böyle bir şeyin mümkün olduğunu sanmıyorum ama emin değilim - çok çaylak bir linux kullanıcısıyım henüz.

fakat yanlış bilmiyorsam sistem boot etmeden önce grub 1-2 saniye bekler, o süre içinde de esc tuşuna basarsanız size boot seçenekleri sunan bir menü çıkarır. dolayısıyla da siz istediğiniz şekilde başlatabilirsiniz makineyi.

ama derseniz ki "ben bunu zaten biliyorum, benim amacım benden sonra makineyi kullanacak kişiye sıkıntı yaşatmamak", o zaman söylediğim hiçbir işe yaramıyor.
0
demcan
(20.01.09)
ben eksik yazmışım sanıyorum. açılışta grub menüsü açılıyor ben rahatça seçiyorum falan. hatta daha kolay olsun windows a bi şey kurdun diyelim restart dedin. başında beklemene gerek kalmasın diye son kullandığımda açılıyor şuan(istersem menüden seçebiliyorum) benim istediğim az daha fazlası mesela linux'ta sıkıyorum:
$shutdown -r -other O.S.
diye bi komut.

teşekkürler yine de : )
0
🌸goksuyu
(20.01.09)
lilo da "lilo -r digerOs" seklinde yapabiliyordunuz ama grub'da yok sanırım bu özellik
0
yuxel
(20.01.09)
Pardus'un menüsünde "yeniden başlat ve windows aç" gibi bi seçeneği vardı. Ama ubuntu'da yok. Ben bu işi bi komutun yapabileceğini düşünüyorum.
0
edge_nabby
(20.01.09)
grub-reboot komutuyla oluyor. "grub-reboot --help" yazarak kullanımına bakınız.
0
edge_nabby
(20.01.09)
evet
grub-reboot 6 (buradaki rakam grub/menu.list dosyasındaki kaçıncıyı açmak istiyorsanız oymuş)

teşekkürler
0
🌸goksuyu
(20.01.09)
(4)

Excel Dahilerine Basit Bir Soru

Ersan
Şimdi aslında problem çok basit. Düşünün ki açtığım bir excel sayfasında bir tablo oluşturdum. Hemen bu tablonun altına da başka bir tablo.ancak alttaki tablonun hücre genişliğinde herhangi bir değişiklik yaptığımda haliyle üstteki tablunun şekli de bozuluyor.(ne olacaktı ya) buna nasıl bir çözüm ür
Şimdi aslında problem çok basit. Düşünün ki açtığım bir excel sayfasında bir tablo oluşturdum. Hemen bu tablonun altına da başka bir tablo.ancak alttaki tablonun hücre genişliğinde herhangi bir değişiklik yaptığımda haliyle üstteki tablunun şekli de bozuluyor.(ne olacaktı ya) buna nasıl bir çözüm üretebilirsiniz?
0
Ersan
(20.01.09)
Genis hucrelere ihtiyac olan tabloda bilgileri birer kolon atlayarak girip sonra hucreleri yanlarindaki hucre ile birlestirmeyi deneyebilirsin.

Tabi tablolalari alt alta koymamak bir secenek ise en iyisi o olacaktir.
0
wpi
(20.01.09)
simdi goze guzel gozuksun diyorsan tablolarini ayri calisma sayfalarinda yapmani oneririm. onun disinda "hucre birlestir" ozelligiylede halledebilirsin...

misal: E ve F sutunlarini birlestirir ustteki veri daha genis ise E+F yaparsin alttaki veriyede sadece E sutununa atarsin gibi...
0
ziyade
(20.01.09)
merge cells dersin alttakilere, iki hücre yapışır altta üsttekinin de boyutu aynı kalır
0
mortifera
(20.01.09)
merge cells yaparken akılda tutulması gereken bir nokta: iki hücreden sadece birinin içeriği yeni hücreye aktarılacağı için tablo yapılmadan önce hücrelerin birleştirilmesi daha yerinde olacaktır.
0
co2s2
(20.01.09)
(3)

ileti geçmişi

quinza
windows live messenger plus da günlük görüntüleyicide yer alan ileti geçmişini nasıl silebilirim?
windows live messenger plus da günlük görüntüleyicide yer alan ileti geçmişini nasıl silebilirim?
0
quinza
(19.01.09)
Belgelerim Sohbet günlükleri klasörü içinde tutulur varsayılan olarak ordan silinebilir. Bir daha saklamaması için ise Seçenekler- plus- tercihler- konuşmalar - sohbet günlükleme
0
edip
(20.01.09)
varsayılan kaydetme yerini değiştirdeyseniz yine o sohbet günlükleme kısmından kaydedilen yeri görebilirsiniz.
0
sanal uyku
(20.01.09)
arkadasım sımdı msn plus a tıkla tercıhler de acılan yerde konusmalar bolumunu tıkla sol tarafta ileti gecmısı yazıyor oraya tıkla acılan yerde butun sohbetlerımı varsayılan olarak kaydet var onu tıcklemezsen kaydetmez ama edıp sonradan sılmek ıstıyorsan belgelerıme gır ıletı gecmısı var sıl onu eger yazıları sıfrelemek ıstersen ıletı gecmısı sıfreleme var ordan sıfrenı koyabılırsın yapamazsan soylersın
0
bugra222
(20.01.09)
(4)

Windows açılışında systray.exe

teritori
evet efendim windows açılırken dos ekranında systray.exe çalışıyor. sonra kendiliğinden kapanıyor. sebebi ne olabilir? göte gelir miyim?
evet efendim windows açılırken dos ekranında systray.exe çalışıyor. sonra kendiliğinden kapanıyor. sebebi ne olabilir? göte gelir miyim?
0
teritori
(19.01.09)
ses kartıyla ilgili bir programcık diye hatırlıyorum, windows öncesi dos'ta göstermesi garip tabii.
0
turkish tekila
(19.01.09)
systray.exe 'nin dos ekranında çalışmasının bir anlamı yok.
windows run'a msconfig yaz, startup/başlangıç kısmında ilgili kısmı ara ve detaylarını burada paylaş.
0
desdinova
(20.01.09)
kobrettii
(20.01.09)
dos ekranı derken sanırım yanlış bir tanım yaptım. windows açıldıktan sonra komut istemi ekranı açılıyor ve orada vuku buluyor. xp kullanıyorum bu arada.
0
🌸teritori
(20.01.09)
(5)

pdf yi bölmek

kabablanka
arkadaşlar selam pdf haldeki e-kitapların bir sayfasında iki kitap sayfası varsa, ben her bir orjinal sayfanın çıktısının tek başına bir sayfada olmasını istiyorsam ne yapabilirim? (sayfalar scanlenirken, hepsi düzgün olmamış, bir kısım kitabın ortasında verev kaymalar mevcut, ancak büyük ölçekte de
arkadaşlar selam

pdf haldeki e-kitapların bir sayfasında iki kitap sayfası varsa, ben her bir orjinal sayfanın çıktısının tek başına bir sayfada olmasını istiyorsam ne yapabilirim?

(sayfalar scanlenirken, hepsi düzgün olmamış, bir kısım kitabın ortasında verev kaymalar mevcut, ancak büyük ölçekte değil.)

teşekkürler...
0
kabablanka
(19.01.09)
öyle olan sayfaları A4'e değil de A3'e basarsanız sonrada A3 ü ortadan ikiye keserseniz olur gibi geldi.

program kullanarak nasıl olur bilmiyorum.
0
lejant
(19.01.09)
Adobe Acrobat ile editleyebilirsiniz (acrobat reader değil) veya herhangi bir OCR programı ile de editlemeyi deneyebilirsiniz, veya veya daha extrem bir yol olarak postscript olarak bir dosyaya çıktısını alıp bir postscript editörü ile düzenleyebilirsiniz. En kolayı Adobe acrobat ile düzenlemektir aslında.
0
dozi
(19.01.09)
En basiti Adobe Acrobat veya NitroPDF gibi, pdf editleyebilecek bir program kullanmak..
0
tcp0203
(19.01.09)
anlatacağım işlem gayet uzundur fakat en azından severek kullandığım bir pdf edit programını hatırlamış ya da öğrenmiş olursunuz. aşağıdaki site adresini vereceğim programı indirip kuruyorsun. yanılmıyorsam ghost script kurmanızı da isteyecek. ya da yanılıyorumdur. bu program vasıtasıyla tüm sayfaları resim formatlarından birine dönüştürüp ortadan kesebilirsiniz.
www.pdfill.com
0
tannhauser
(20.01.09)
herkese yeniden tesekkürler..
0
🌸kabablanka
(20.01.09)
(5)

virüs sorunu

chimerabg
arkadaslar tabiki cok meshur bi soru olcak ama benim pc de virüs kaynamakta ve en kötüsü d yede bulaşmıs durumda aldıgım şifreleri calıyo gizli dosyalraı gösterme secenegini kiltliyo vs.d diskinde cok önemli verilerim var format atmam fayda etmiyo bu virüsten nasıl kurtulabilirim diğer dosyalarımıda
arkadaslar tabiki cok meshur bi soru olcak ama benim pc de virüs kaynamakta ve en kötüsü d yede bulaşmıs durumda aldıgım şifreleri calıyo gizli dosyalraı gösterme secenegini kiltliyo vs.d diskinde cok önemli verilerim var format atmam fayda etmiyo bu virüsten nasıl kurtulabilirim diğer dosyalarımıda kurtararak tabiki
virüs programları da silemiyo formattan sonra tekrar bulunup geliyo garip bi durum yardımcı olursanız sevinirim
0
chimerabg
(19.01.09)
windows'un "onecare" diye bir programı var , ben de çoğu zaman işe yaradı. lisanslı ise windowsun faydası olur gibi.

onecare.live.com

burdan tam taramayı seç . bir iki saat sürer ama. en sonunda temizler diye düşünüyorum.
0
detroitli kizil
(19.01.09)
ya su an acıkcası lisanslı deil.başka bi cozumu var mı?
0
🌸chimerabg
(19.01.09)
googleda combofix diye arat.
0
edip
(19.01.09)
tamam arkadaslar bi denicem cözümleri olmazsa tekrar konusalım tesekkurler
0
🌸chimerabg
(19.01.09)
ilk olarak combofixi kurup tarattım ve silindigini söledi ardından daha sonra antivir i kurarak emin olmak tekrar gözatmak istedim ki burda bazı virüsler silinememiş bi şekilde cıktı.gene bi kısmını virüs programı ile sildikten sonra güvenli kipte tekrar tarattım ve sildim
şimdi son bi tarama yaptırıyorum temizlenmişmi diye hadi hayırlısı
0
🌸chimerabg
(20.01.09)
(8)

elektrik telleri

susannah
şimdi bu teller bildiğiniz gibi Boğazın bir yakasından öbürüne gidiyor. Hem de denizin üzerinden aşarak. Sorum şu, bu telleri karşıya nasıl geçiriyorlar? Adamın biri bir elinde tel öbür eliyle de kulaç atıp yüzerek karşıya geçmiyordur herhalde:)) Ayrıca o kadar uzun teli nerden buluyorlar? :)
şimdi bu teller bildiğiniz gibi Boğazın bir yakasından öbürüne gidiyor. Hem de denizin üzerinden aşarak. Sorum şu, bu telleri karşıya nasıl geçiriyorlar? Adamın biri bir elinde tel öbür eliyle de kulaç atıp yüzerek karşıya geçmiyordur herhalde:)) Ayrıca o kadar uzun teli nerden buluyorlar? :)
0
susannah
(19.01.09)
fiberoptik kablolar da deniz asiri gidiyor,bu isleri yapan gemiler var bildigim kadariyla.
0
gossamer
(19.01.09)
hayır halat gibi çevirip çevirip fırlatıyorlar =)


nasıl yaptıklarını bilmiyorum ama üzerinde elektrik olmayan bir kabloyu bir tekne/helikopter yardımıyla karşıya geçirmek çok zor olmasa gerek.

bide şu var tabi en.wikipedia.org
0
point me at the sky
(19.01.09)
patricia teyze
(19.01.09)
Suralarda yaziyor, zamanim olunca ozetler yollarim:
en.wikipedia.org
en.wikipedia.org
en.wikipedia.org
0
ermanen
(19.01.09)
o kablo dediğniz şeyler baya baya ağır ve binlerce metre aralıksız üretiliyor. üretimi adamın anasını ağlatıyor biliyorda konuşuyorum. :D

sanıyorum tekneyle salarak geçiriyorlar. öbür tarafta da toplayıp geriyorlardır.
0
darknum
(19.01.09)
ben de CD si var nasıl yaptıklarının baya buyuk mb olarak yuklemek isterdim ama çok vakit alır,makara sistemi ile çekiliyor teller.istanbuldan 2 tane var birisi iki koprunun tam ortasında 380 KV.diğeri karadenize doğru 154 KV.teller aluminyum çelik ve çok ağır.özel olarak siparişle üretiliyor teller.
0
manonflier
(19.01.09)
cevaplardan anladığım kadarıyla şöyle oluyor: Birileri özel olarak upuzun kablolar üretiyor (sağolsunlar:)) diğerleri de özel helikopterle başka bir tel döşeyerek bir direkten diğerine makara sistemi kurup kabloyu çekmiş oluyor.

teşekkürler:)
0
🌸susannah
(19.01.09)
ozetledim soyle de:

uzun mesafeler arasi (viyaduk, nehir gibi), anchor pylon (capa pilon) denilen buyuk elektrik direkleri dikiliyor. bunlarin cok yuksek olmasi gerekiyor, gerilen teller arasi da genis olmali, firtinalarda, ruzgarda birbirine carpip, kisa devreyi onlemek icin. pilonlar, vinc veya helikopterle dikiliyor. kablolari bir pilondan diger pilona gecirmek icin once kilavuz tel cekiyorlar helikopterle, bunun ustunden motorlu kablo makarasi gide gele ana hatti karsidan karsiya geciriyor, ya da divitin dedigi gibi helikopter makara sistemiyle yapiliyor.
0
ermanen
(20.01.09)
(2)

virüs

pisuvarasicanadam
herkese merhaba.direkt konuya giriyorum.internet cafemiz var.bir kaç gündür bir virüs peydah oldu başımıza.pc ler arasındaki ağ bağlantıları kesiliyor.yazıcılara ulaşılamıyor vs.tüm makinalarda deepfeeze var.bi kaç kere tüm elektriği kestik.sorun çözülüyor fakat tekrar ortaya çıkıyıyor.son olarakta
herkese merhaba.
direkt konuya giriyorum.internet cafemiz var.bir kaç gündür bir virüs peydah oldu başımıza.pc ler arasındaki ağ bağlantıları kesiliyor.yazıcılara ulaşılamıyor vs.tüm makinalarda deepfeeze var.bi kaç kere tüm elektriği kestik.sorun çözülüyor fakat tekrar ortaya çıkıyıyor.son olarakta biraz önce tüm yazıcılardan kendiliğinden çıktı gelmeye başladı.sayfaların birçoğu boş fakat bazılarında birer ikişer satır garip şekiller ve harfler var.
bilgisi,tecrübesi,fikri olanlar paylaşırsa sevinirim.
0
pisuvarasicanadam
(19.01.09)
Generic Host Process For Win32 ile ilgili bir hata ile de karşılaşıyorsanız şöyle bir çözümü var: forum.donanimhaber.com

ben de internet kafeden hat çekmiştim eve aynı sorunlar oluyordu fakat böyle çözdük.
0
rimednac
(20.01.09)
avg 8.0 ı kullanırsan vıruslerı sıler kesın olarak sıler emınım yazıcı olayıda yazı yazmayı denemeye kalkmıssınızdır ılk basta yazmamıstır kapatsanız bıle hafızasında yazıları saklar sonradan yazmaya baslamıstır kesın cozum ıstıyorsan avg 8.0 nette var mutlaka dene olmazsa yaz
0
bugra222
(20.01.09)
(3)

yine pc yine problem

tai
şimdi geçen gün operayla ilgili problemlerim vardı. kimdir nedir sayfası açıldığında, atıyorum son oylananlara tıkladığımda aşağıya kaymıyordu. bunu operanın sürümünü değiştirerek aşmıştım o gün. bugün tekrar aynı problem geldi karşıma ama bu sefer ben düğmesine tıklayamıyorum bile. hiçbir entryye o
şimdi geçen gün operayla ilgili problemlerim vardı. kimdir nedir sayfası açıldığında, atıyorum son oylananlara tıkladığımda aşağıya kaymıyordu. bunu operanın sürümünü değiştirerek aşmıştım o gün. bugün tekrar aynı problem geldi karşıma ama bu sefer ben düğmesine tıklayamıyorum bile. hiçbir entryye oy veremiyorum. ekran şu şekilde gözüküyor.

img164.imageshack.us

bir de işlemcim %100 le çalışıyor. security task manager aracılığı ile edindiğim bilgiye göre kasperskynin falan bulamadığı ve işlemcinin %180ini kullanan bu programı kaldıramadım. bırak kaldırmayı yerini bulamadım. şimdi msconfig üzerinde deneysel çalışmalara giriyorum. 2 hafta daha format yeme ihtimali yok bu makinenin. hertürlü öneriye açığım.

img178.imageshack.us
0
tai
(19.01.09)
process explorer
download.sysinternals.com
buradan hangi işlemin ne kadar işlemci kullandığını görebilirsin.
0
edip
(19.01.09)
javaymış operaymış bilgisayardaki zırzop programlarmış ne varsa sildim. startupı da iyice boşalttım. yeniden başlattım şimdilik sorun yok gibi. tekrar çıkarsa piyasaya format gelicek ensesine. yapacak bir şey kalmadı artık.
0
🌸tai
(19.01.09)
msconfig hakkında minik bir hatırlatma!

en sağdaki başlangıç sekmesindekilerde gereken bulunamazsa, bir yanda servisler sekmesi vardır. oraya da bakmak lazım ancak daha kritik uygulamalar yer alır, en ufak bir hatada windows'u çökertmek mümkündür.
0
co2s2
(19.01.09)
(2)

excel sorusu

guybrush threepwood
elbette inanılmaz kolaydır da bilmiyorum. şimdi elimde bir excel dosyası var. kişiler, doğum tarihleri (sadece yıl olarak), adresler falan var.ben bu kişileri doğum tarihlerine göre sıralamak istiyorum. ya da sadece 1991 - 1980 arasında doğanları görmek istiyorum. ne yapmalıyım?
elbette inanılmaz kolaydır da bilmiyorum. şimdi elimde bir excel dosyası var. kişiler, doğum tarihleri (sadece yıl olarak), adresler falan var.

ben bu kişileri doğum tarihlerine göre sıralamak istiyorum. ya da sadece 1991 - 1980 arasında doğanları görmek istiyorum. ne yapmalıyım?
0
guybrush threepwood
(19.01.09)
tablonun şöyle olduğunu varsayıyorum

isim doğumyılı
gökhan 1981
ahmet 1982

gibi...

isim ve doğumyılı hücrelerini seç. Data -> Filter ya da Veri -> suz de.
sonra o secili hucrelerin yaninda oklar cikacak, orada verilen alternatiflere gore istediklerini secebilir ya da siralayabilirsin.
0
desdinova
(19.01.09)
doğum yıllarının bulunduğu kolonu kesip sola yapıştır ( yani en baştaki kolonda doğumyılları sonrasında diğer bilgiler gelsin) bütün bilgileri blokla (seç) sırala filtre uyguladan küçükten büyüğe sırala de.

görsel yardım:
img403.imageshack.us

edit: geç kalmışım.
0
charlesbukowskiineksi
(19.01.09)
(2)

Telefon tavsiyesi

abtash
Selamlar, nokia N veya samsung U serisi arasında seçim yapmak isteyen bir arkadaş var, 3g de istiyo okulda wireless'ten nete de bağlanmak fiyat aralığı 300-500 tl dedi ama o fiyata yoksa da belirtilen özelliklerde tavsiyelerinizi bekliyorum. onun dışında çok memnun olduğunuz yeni nesil telefon varsa
Selamlar, nokia N veya samsung U serisi arasında seçim yapmak isteyen bir arkadaş var, 3g de istiyo okulda wireless'ten nete de bağlanmak fiyat aralığı 300-500 tl dedi ama o fiyata yoksa da belirtilen özelliklerde tavsiyelerinizi bekliyorum. onun dışında çok memnun olduğunuz yeni nesil telefon varsa onları da yazabilirsin.
0
abtash
(19.01.09)
w910i aldım dün, telefonun tasarımı vs. çok çok hoşuma gitti. kullanımı da güzel, 430ytl'ye aldım (teknosada indirim vardı, normalde piyasası 570-600falanmış sanıyorum). internetten özelliklerine vs. bakabilirsiniz, kullanıcı yorumları da hep çok olumlu. yani düşündüğünüz özelliklere sahipse kesinlikle tavsiye ediyorum.
0
calimdor
(19.01.09)
hepsiburada'da n değil ama e serisi olan e65 indirimde 500 YTL. n78'e takılı kalmasam kaçırmazdım. turkcell shopta 600 cunku e65
0
nick blender
(19.01.09)
(9)

font sorunu

hollowlife
bilgisayarımda yandaki resimde gördüğünüz gibi sorun var. tarayıcılarda böyle bir sorun yok. ne yaptıysam buladım. google bile aradım o derece. var mıdır bir fikri olan?
bilgisayarımda yandaki resimde gördüğünüz gibi sorun var. tarayıcılarda böyle bir sorun yok. ne yaptıysam buladım. google bile aradım o derece.
var mıdır bir fikri olan?
0
hollowlife
(19.01.09)
türkçe karakter destekleyen bir font seç gom playerda
0
desdinova
(19.01.09)
apocalypse now'u 10 defadan fazla izledim. soruna odaklanırsak daha yardımcı oluruz, değil mi?

@desdinova; onu da denedim olmadı. sorunlu harfleri değiştirmeyi de denedim. zaten gomdaki font arial, ki o da türkçe karakterleri içeren bir font yamulmuyorsam.
0
🌸hollowlife
(19.01.09)
fontların hemen hepsini denedim. türkçe olmayan harfler değişiyor ama bunlar yine aynı.
bir de sorun, winampın görev çubuğunda, moonstar sözlükte de var.
0
🌸hollowlife
(19.01.09)
denetim masasi -> bolgesel secenekler (regional settings)

oradan turkiye'ye gel falan.
0
desdinova
(19.01.09)
bir de dosyayının encoding'ini değiştir, mesela notepad ile açıp unicode olarak kaydet...
0
stopnsilence
(19.01.09)
desdinova ve stopnsilence dediklerinizi daha önce yapmıştım. ama hiç bir değişiklik olmadı
0
🌸hollowlife
(19.01.09)
mpc kullan abi o zaman, gomplayer bilmem ben. hiç sorun yaşamadım.
(bkz: media player classic)
0
desdinova
(19.01.09)
bsplayer kullanın.. valla..
0
co2s2
(19.01.09)
www.hlst.sabanciuniv.edu

tr karakterleri temizleyin
0
co2s2
(19.01.09)
(1)

McAfee ve Network

alpha05
McAfee Total Protection 2009 kurulu.manage network kısmında ağa bağlı olan bilgisayarları gösteriyor.(wireless) network e bağlanan bilgisayarları da bağlandığında goster diye bir seçenek (alert) vardı... ama bilgisayarımı formatladıktan sonra tekrar kurdugumda bu seçeneği bulamadım (veya yoktu) geri
McAfee Total Protection 2009 kurulu.
manage network kısmında ağa bağlı olan bilgisayarları gösteriyor.
(wireless) network e bağlanan bilgisayarları da bağlandığında goster diye bir seçenek (alert) vardı...
ama bilgisayarımı formatladıktan sonra tekrar kurdugumda bu seçeneği bulamadım (veya yoktu) geri istiyorum bu seçeneği... biliyor musun nasıl yapacağım?

Ya da networke bir alet (pc, iphone vs) bağlandığında bana bildirecek bir program var mi bildiğin?
0
alpha05
(19.01.09)
araştırmalarım sonucu cisco nun network magic programını buldum.
0
🌸alpha05
(19.01.09)
(2)

toshiba - phoenix bios şifresi

kirkkarakterlikkirikayakliakillikirkayak
bios'dan boot sıralamasını ayarlarken bilgisayarın zırt pırt kapanması nedeniyle alet kendine bios şifresi atadı. tabii böyle olunca ne sisteme erişiliyor ne de cdden boot görüyor. bios pilini çıkartın biraz bekleyince bios'un resetlenmesi lazım diye biliyorum ama garantisi olduğu için de dokunamıyo
bios'dan boot sıralamasını ayarlarken bilgisayarın zırt pırt kapanması nedeniyle alet kendine bios şifresi atadı. tabii böyle olunca ne sisteme erişiliyor ne de cdden boot görüyor. bios pilini çıkartın biraz bekleyince bios'un resetlenmesi lazım diye biliyorum ama garantisi olduğu için de dokunamıyorum. varsayılan şifreleri de denedim. ( phoenix, PHOENIX, Phoenix, CMOS, BIOS + Toshiba vs. vs.)

servisle konuştum. şifreyi kırmaya çalışıcam dedi. e zaten bios'un ürettiği şifre değil mi? ürününle birlikte geliyor bu. nasıl bilemiyorlar bu şifreyi anlamadım... ben kıramazsam merkeze gönderilecek dedi. fiyat olarak da eşek yüküne yakın bir şeyler söyledi.

sonradan arayıp ben beceremedim merkeze gitmesi lazım bunun diye haber verildi.

şimdi... şifreyi kaldırmanın bilinen başka bir yolu var mı? bios pilinin çıkarılması garantili çözüm mü? 1 yıllık garantinin iptal olmasına değer mi?
0
kirkkarakterlikkirikayakliakillikirkayak
(19.01.09)
toshibalarda var oyle bi problem. bios kafasina gore sifre atayip duruyor. serviste sifreyi kaldiriyorlar. bilgisayarin koydugu sifrede bilinmiyor. 50 dolara kirmislardi bizimkisini.

bir yillik garantinin iptal olmasina degmez bence. ebayde aratirsan bazi usb aletler var toshibalarin sifrelerini kirmak icin. onlardan siparis verebilirsin uygunsa. ayrica o bios piline ulasmak icin bilgisayari bin parcaya bolmen lazim. geri toparlayamayabilirsin. ben en son soktugumde bilgisayari kablosuz ag kartini disarda unutmustum mesela. tekrar actik taktik. bence urasma hic, ya servise gonder ya da o usb olayindan siparis et. o usb den takilan zimbirti garantiye bisey yapiyormu bilmiyorum.
0
sanio
(19.01.09)
servis 80 tl + kdv, ben yapamazsam merkeze gider o da 140 tl + kdv demişti. servis yapamayınca (ki nasıl olmuyor hala da anlamış değilim) merkeze gönderiyoruz dedi. yazıcıoğlunda birkaç yere sordum, 110 tl - 95$ gibi rakamlar dönünce servise gitsin dedim mecburen.

teşekkürler.
0
🌸kirkkarakterlikkirikayakliakillikirkayak
(19.01.09)
(2)

Flight Simulator'da Uçmayı Öğrenmek

3200
Flight Simulator'ın öğrenme kısmının birazını çalıştım ama orası çok kasıyor beni, ufak bir şeyi beceremedin mi hemen "dersi bitiriyorum" diyip kapıyor dersi ve bazı ince detayları çok hızlı geçerek anlatabiliyor.Uçmayı öğrenebileceğim, şöyle adım adım anlatılmış, türkçe "for dummies" dokümanı var m
Flight Simulator'ın öğrenme kısmının birazını çalıştım ama orası çok kasıyor beni, ufak bir şeyi beceremedin mi hemen "dersi bitiriyorum" diyip kapıyor dersi ve bazı ince detayları çok hızlı geçerek anlatabiliyor.

Uçmayı öğrenebileceğim, şöyle adım adım anlatılmış, türkçe "for dummies" dokümanı var mıdır acaba nette? (özellikle iniş check listini anlatacak)

Flight simulator accelerator diye bişi var (ki aksine yavaşlatıyor), bu paket ile service pack aynı şey midir yoksa bu ek paketin dışında başka service pack'ler mi var?
0
3200
(19.01.09)
Flight Simulator öğrenmeyi size Flight Simulator'ın kendi içinden öğrenmeye çalışmanızı tavsiye etmem zira bana göre yetersiz. Ben yaklaşık 1 senedir online, 2-3 senedir de offline olarak fs'de uçan biri olarak söylüyorum. Eğer gerçekten uçmaya ilginiz, hele de online uçmaya ilginiz varsa www.hititair.com adresine bir göz atın. Bana bildiğim şeylerin neredeyse gepsini onlar öğretti, kendileri gerçek uçak kullanabilecek kapasitede insanlar ve beni de o hale getirdiler. Özel yapılmış detaylı payware uçakları FS'e yükleyip biz uçuyoruz ama başlangıç için tabii ki içinde bulunan uçaklar yeterli olacaktır.

O verdiğim adrese girip forumlarına da göz atar ve vaktiniz olduğunda teamspeak serverlarına girer konuşursanız çok da iyi insanlar olduğunu görürsünüz. Gerçekten öğretmeye hevesli mükemmel insanlar. Ben dersti şuydu buydu derken eskisi gibi yakın değilim ama onlar size ellerinden gelen yardımı yapacaktır. Üye olup admine bildirmeniz, bir de sorunuzu ona sormanız yeterli olacaktır.
0
değirmenci
(23.02.09)
Ben de size ucu$ egitimi almak icin www.birgenairva.com sitesini oneririm, a dan z ye egitim alabilirsiniz teamspeak yardimi ile. Eger ogrenmeye hevesliyseniz ve zaman ayiracaksaniz ben de size egitim verebilirim, mesaj yolu ile bana ula$abilirsiniz.
0
independence
(19.11.10)
(3)

rhino

charlesbukowskiineksi
yeni dünyanın üstün insanları merhaba,rhino programını öğremek istiyorum sular seller gibi bileyim onu kana kana içeyim bilgisayar kadehinden. çizimler şekiller yanaklarımdan süzülüp ficuduma çarpsın damlalar. kafamda zeytin dallarından bir taç.nası yapabilirim ? ( rhionyu öğrenme kısmını. diğerleri
yeni dünyanın üstün insanları merhaba,
rhino programını öğremek istiyorum sular seller gibi bileyim onu kana kana içeyim bilgisayar kadehinden. çizimler şekiller yanaklarımdan süzülüp ficuduma çarpsın damlalar. kafamda zeytin dallarından bir taç.

nası yapabilirim ? ( rhionyu öğrenme kısmını. diğerlerini sktredin)
0
charlesbukowskiineksi
(19.01.09)
çok pahalı onun kursları. adam gibi bir kaç yer var onlar da ciddi rakamlar telafuz ediyorlar. 3d max biliyorsan kendi kendine azimli bir çalışmayla çözersin sanki. programı anlatan materyaller olması lazım nette. bayağı bir vakit alır ama. bir de çevrende bilen birisi olsa iyi olur takıldıkça sormak için.
0
coffee and cigarettes
(19.01.09)
rhino tarzı program kullanmadım hiç ama öğrenebileceğimi düşünüyorum b.sayara yatkınlığım var sonuçta. belli bi zaman önce de deneme sürümünü indirip kurcalamıştım biraz. sonuçta bi de - tabi ki gerekli altyapıyı aldıktan sonra - insan karıştırarak, uğraşarak öğrenebilir diye düşünüyorum. insanlar kendi kendilerine ne programlar, ne yabancı diller öğreniyor sonuçta. kıvırırım bu işi gibime geliyor ve fakat nerden nasıl başlayacağımı bilmiyorum.
0
🌸charlesbukowskiineksi
(19.01.09)
ben de kendi çapımda böyle programlar öğrenmeye kasan bir insanım. internette "rhino tutorial" diye aratırsan baya bir şey bulabilirsin.
0
atrin
(19.01.09)
(1)

converter programları

lebir
wma formatında gayet güzel bir arşivim var ve allah ın cezası mp3 çalarıma yüklemek için mp3 formatına çevirmem lazım.bilgisayarıma google dan arama yapıp bulduklarımı yüklediğim de hiç bir free program registration code falan olmadan çalışmıyor, bende kredi kartımı vermek istemiyorum pay pal da kul
wma formatında gayet güzel bir arşivim var ve allah ın cezası mp3 çalarıma yüklemek için mp3 formatına çevirmem lazım.
bilgisayarıma google dan arama yapıp bulduklarımı yüklediğim de hiç bir free program registration code falan olmadan çalışmıyor, bende kredi kartımı vermek istemiyorum pay pal da kullanmayacağım kardeşim.
değerli ekşi pc canavarları memleket dahilinde havale yapıp converter programı alabileceğim yazılımcı yok midur???????????
en kısa zamanda avaz verirseniz müteşşekkir olurum efem..............
0
lebir
(19.01.09)
total video converter var bence çok iyi register code vermek yasak mı değil mi bilmiyorum ama yazim şuraya itiraz olursa silerim :www.scribd.com
0
madrigal
(19.01.09)
(2)

Güç Kaynağı Sos!

peaceful easy
sözlük halkının bilge insanları..bilgisayara bağlı kullandığım güç kaynağı, kaynak olarak gücünü yitirmiş ve güç onda değil artııııkk..!!!elektrik gittiği an pc kapanmakta.. normalde pc yi kapadıktan sonra ups ide kapatırdım..bi ümit şarj olur diye bayadır kapamıoyrum...az önce yine işe yaramdğnı de
sözlük halkının bilge insanları..

bilgisayara bağlı kullandığım güç kaynağı, kaynak olarak gücünü yitirmiş ve güç onda değil artııııkk..!!!

elektrik gittiği an pc kapanmakta.. normalde pc yi kapadıktan sonra ups ide kapatırdım..bi ümit şarj olur diye bayadır kapamıoyrum...az önce yine işe yaramdğnı deneyimledim...

bu meretin araba aküsü gibi değişme zamanı mı geldi yenisimi gerekli yoksam benim bilmedğm daha değişik bir şarj mekanizmasımı mevcut...

bi el atın..ben direksyonda kontağı çeviriom..
0
peaceful easy
(19.01.09)
xd
sanirim omru dolmus onun. 30,000 bakimi da ise yaramaz gibime geliyo. bekle derim devlet hurda upsleride toplayar belki bi gun :D
genede bi ustasina baktir..
0
muslum tangoze
(19.01.09)
muhtemelen ups in icindeki kuru aku iptal durumda. ayni ozelliklerde bir aku alip takarsan eskisi gibi calismaya baslamasi yuksek olasilik.

yasal uyari!
cihazi acacak olursaniz akulerin dogru akimla calistigini ve kutuplari arasina iletken bir malzeme degdigi zaman kisa devre yapabilecegini onemle hatirlatirim.
0
helenart
(19.01.09)
(1)

MS Word'de İndeks Oluşturmak...

Güzel Marmara
Word'de 30-40 sayfalık bir yazı yazdım (Georgia 13pt), içinde de hepsi aynı fontla yazılmış 60-70 tane başlığım var (Georgia 16pt)Başlıklardan birine sağ tıklayıp "benzer metinleri seç" diyorduk. O 60-70 başlık kendi kendine seçiliyordu. Sora bişeyler yapıp o başlıkları ilk sayfaya dizin (index) ola
Word'de 30-40 sayfalık bir yazı yazdım (Georgia 13pt), içinde de hepsi aynı fontla yazılmış 60-70 tane başlığım var (Georgia 16pt)

Başlıklardan birine sağ tıklayıp "benzer metinleri seç" diyorduk. O 60-70 başlık kendi kendine seçiliyordu. Sora bişeyler yapıp o başlıkları ilk sayfaya dizin (index) olarak ekliyorduk.

Adana....3
Antep....4
Çanakkale...5

gibi (sayfa numaralarına göre)

Nasıl oluyordu bu?
0
Güzel Marmara
(19.01.09)
www.ogren.tv

umarim isine yarar yada fikir verir ;)
0
muslum tangoze
(19.01.09)
(9)

Ekşi'nin bilgisayar dahisi gençleri bi yardım edin abinize !

hasanikisalakosmandört
Son zamanlarda msn'den yaptığım yazışmaların birileri tarafından izlendiğini düşündürecek olaylar yaşadım. Bu mümkünmüdür ? Eğer olabilir diyorsanız bunu yapanı nasıl tespit edebilirim ? Engellemek için ne yapmam gerekiyor ? Bi anlatın bana şu işleri size zahmet. Özellikle yapanın kim olduğunu nasıl
Son zamanlarda msn'den yaptığım yazışmaların birileri tarafından izlendiğini düşündürecek olaylar yaşadım. Bu mümkünmüdür ? Eğer olabilir diyorsanız bunu yapanı nasıl tespit edebilirim ? Engellemek için ne yapmam gerekiyor ? Bi anlatın bana şu işleri size zahmet. Özellikle yapanın kim olduğunu nasıl öğrenebilirim mevzusu önemli!
0
hasanikisalakosmandört
(19.01.09)
bilgisayariniza keylogger yuklenmis olabilir gizlice. yazilanlari kaydedip, daha onceden belirlenen e-mail'e gonderenleri, belli zaman araliklarinda ekran goruntusu alanlari bile var bu programlarin.

yapani nasil bulursunuz bilmiyorum da, bilgisayara saglam bi format atmakla okunmaktan kurtulabilirsiniz.
0
osuruklu
(19.01.09)
mümkündür, aklıma geen 2 makul açıklaması var,
-keylogger yüklüdür,
-biri sizin bilgisayarınıza girip konuşma geçmişinizi okuyordur.

öncelikle,
-keylogger veya benzeri bir malware sizde yüklü mü ona bakın, silin, temizleyin, adamakıllı bir firewall yükleyin ve o firewall'ın neye izin verip vemediğine dikkat edin.
-msn kayıtlarınızı silin, silmek istemiyorsanız msn plus yükleyin ve msn konuşma kayıtlarınızı şifreleyin.

kimin yaptığını biraz zor öğrenirsiniz, o sizin hayal gücünüze kalmış. biri gelip sizin pc nin başına geçip okuyorsa yakınınızdan biridir, eğer biri size remote control ile bağlanıyorsa da bilemiyorum. böyleyken böyle
0
raj
(19.01.09)
bi antivirüs programıyla taratın güzelce. firewall programı yüklemeniz elbette en güzeli olur. hatta tavsiye de vereyim comodo. bunlar dışında o bilgisayara sadece siz oturuyorsanız güvenmediğiniz birisinden gelen hiçbir dosyayı, programı açmayın ya da adı sanı duyulmamış bir siteden program indirmeyin. sadece bu son dediğimi yapsanız bile %99 güven içinde olursunuz. ayrıca nolur nolmaz tüm şifrelerinizi de değiştirin.

edit: deveye hendek atlatmak yapanı bulmaktan daha kolay olur. bence kim yaptı ettiye takılmayın bu saatten sonra.
0
emrag
(19.01.09)
eğer keylogger gibi bir durum varsa büyük ihtimalle ya bir yakınınız tarafından elle yüklenmiştir ya da size msn'den "bak ne güzel program" gibi gönderilmiş, sizde açmışsınızdır. keyloggerlar herhangi bir küçük oyuna ya da ıvır zıvır programa iliştirilebiliyor. öncelikle şüphelendiğiniz kişilerden gelen dosyalarınızı kontrol edin. klasör seçeneklerinden bilinen dosya uzantıları gizle seçeneğini kaldırıp *.mp3 uzantılı dosyaları bile gözden geçirin. zira arkadaşlarımın bilgisayarların gayet mp3 ikonlu .exe dosyalarına bile şahit oldum.

bunun dışında temiz bir formattan hemen sonra kuracağınız bir antivirüs (nod32 tavsiyemdir) ve eğer altından kalkabilirim diyorsanız firewall (comodo ya da zonealarm) sorununuzu kökten çözecektir. kimin yaptığını öğrenmek içinse yapabileceğiniz tek şey msn konuşmalarınızda şüphelendiğiniz kişilere yem atıp napıcaklarını beklemek/izlemek olabilir.
0
Güzel Marmara
(19.01.09)
sen format at kurtul bu i$ten. key logger'ı adam yüklemi$se ip'ini de almı$tır. yani silsen de o seni gelir bulur. bazı solucan virüsler var hiç çıkmıyor. sen format at. kesin çözüm.
0
nicktiret
(19.01.09)
Eğer internete aynı ağdan girdiğiniz insanlar varsa, onlar msn sniffer programlarıyla yazışmalarınızı görebilirler.
0
edge_nabby
(19.01.09)
@edge-nabby, aynen söylediğin gibi aynı ağ üzerinden bağlanıyorum,yani şüpheliler aynı ağda olabilir. Bu msn sniffer programının çaresi nedir ?
0
🌸hasanikisalakosmandört
(19.01.09)
(bkz: #12512931)
0
gsgsgsgsgsgsgsgs
(19.01.09)
Sniffer programının çaresini bilmiyorum. Tabi konuşmalarınızı şifrelerseniz göremezler. Sanırım gsgsgsgsgsgsgsgs'nin dediği olay şifreleme olayı. Ama 2 tarafta da yazılımın yüklü olması gerekir. Önemli bi şi konuşacaksanız şifrelemeniz gerekir ya da en kolayı yüzyüze konuşun yaw :D
0
edge_nabby
(19.01.09)
(4)

bilgisayar kullanıcı sorunu (acil)

nen var kuzum
sevgili bilgisayar uzmanları;ben böyle kullanıcı hesaplarıyla oynadım biraz maalesefki. bilgisayarı kapatıp açmaya çalıştığımda : ''hesabınız devre dışı bırakılmış, lütfen sisten yöneticisine başvurun'' yazısı çıkıyor ve doğal olarak bilgisayar açılmıyor. şifre falan da belirlemedim hiç.ekran tam o
sevgili bilgisayar uzmanları;

ben böyle kullanıcı hesaplarıyla oynadım biraz maalesefki. bilgisayarı kapatıp açmaya çalıştığımda : ''hesabınız devre dışı bırakılmış, lütfen sisten yöneticisine başvurun'' yazısı çıkıyor ve doğal olarak bilgisayar açılmıyor. şifre falan da belirlemedim hiç.

ekran tam olarak ekteki gibi oluyor.

napcam ben şimdi, çözüm nedir ?

teşekkürler
0
nen var kuzum
(19.01.09)
kullanıcı adı bölümüne administrator yaz passporta gerek yok direk gir. Olmuyor mu o zaman açılışta F8 yap güvenli Mod da açıp karsına gelecek olan karşılama penceresine Evet i sec sistemi geri bir kaç gün yada en son ii yapılandırma tarihine geri al sorun kalmayacaktır.
0
TATLIEKŞİ
(19.01.09)
kullanıcı olarak "admin" veya "guest" i bir deneyin. İzin verirse denetim masasından kayıtlı kullanıcı adı ne görebilirsiniz.
0
skatheist
(19.01.09)
- ilk önce f5 yapıp sürekli şu ekranı elde ediyorum : (güvenli mod)

img155.imageshack.us

- daha sonra ordan güvenli moda enter diyorum xp seçeneği geliyor önüme. şöyleki :

img231.imageshack.us

- son olarak xp ye enter diyince şöyle bir yazı geliyor ve bikaç saniye içinde geri gidiyor : - press esp to cancel loading sptd.sys.

img80.imageshack.us


sonra bilgisayarda hiç bir hayat belirtisi yok maalesef, siyah bir sayfada sol üstte gidip gelen bir beyaz imleç..nerde yanlış yapıyorum acaba?
0
🌸nen var kuzum
(19.01.09)
hiren's boot cd var. ekşi duyuru'da benzer duyurular vardı, aramaya üşendim, bir zahmet siz arayın
0
co2s2
(19.01.09)
(5)

netbook alacağım, ne alayım

zubundy
http://www.eksenbilgisayar.com/pinfo.asp?pid=15550bunu buldum fena değil gibi... aynı paraya veya 200 eksik veya fazla vererek ne alabilirim. taşınabilir olması benim için önemli max 10inç olmalı,diğer özellikleri de burada tartışırız.bir de bu fiyatlara lenovo netbook varsa onu alırım, eskiden kull
www.eksenbilgisayar.com
bunu buldum fena değil gibi... aynı paraya veya 200 eksik veya fazla vererek ne alabilirim.
taşınabilir olması benim için önemli max 10inç olmalı,
diğer özellikleri de burada tartışırız.
bir de bu fiyatlara lenovo netbook varsa onu alırım, eskiden kullanmıştım sorunsuzdu, sizce almalımıyım yoksa lenovodan uzak mı durmalıyım.
acer istemiyorum, asus eeepc ise uygundur benim için
0
zubundy
(19.01.09)
eee pc 1000h bana gore netbook pazarinda bir numara.
ama msi'in da modelini hatirlayamadigim guzel bir netbook'u var. notebook'larina kiyasla da tasarimi guzel ve $ik.
0
sourlemonade
(19.01.09)
chip ocak'ta netbook karşılaştırması var. birinci çıkan da 1000h
0
desdinova
(19.01.09)
fdegir
(19.01.09)
1000h piyasada yok diyorlar, mavide de hepsiburada da yok
nereden bulunur?
0
ezeriko
(19.01.09)
bulabilirsen kesinlikle samsung nc10
0
vghost
(19.01.09)
(1)

Docsis 1.1 Sorunsalı - Uydunet

copy paste
slm lar öncelikle.ttnet ten kablonete geçmeye karar verdim kota sorunu yüzünden...512Kbps sınırsız aboneliğine geçcem 19tl aylık ücrete.. türksat abonelik merkezi modeme 80tl fiyat biçti tabi bağlantı ücreti olarakta 30tl diyor..bağlantı ücretini verecez elimiz mahkumda, modeme istedikleri para çok
slm lar öncelikle.

ttnet ten kablonete geçmeye karar verdim kota sorunu yüzünden...512Kbps sınırsız aboneliğine geçcem 19tl aylık ücrete..
türksat abonelik merkezi modeme 80tl fiyat biçti tabi bağlantı ücreti olarakta 30tl diyor..bağlantı ücretini verecez elimiz mahkumda, modeme istedikleri para çok yaw.hemde kabloluya istiyolar...

şimdi ben 2.el bi modem buldum.modem docsis 1.1 fakat uydunetin sitesinde 2.0 alın diyor....ben 512Kbps sınırsız aboneliğini kullanacak biri olarak çok mu önemli bunun 2.0 olması...sanki daha önceden 512Kbps ye 1.1lik modemle internet hizmeti vermiyormuydu kablonet..hatta geçtim 512Kbps yi 2yıl önce sinde 2 Mbps ye abone olanların kablo modemi 1.1 değilmiydi?

bu 2.0 olayı çok yüksek hızlar içinmi geçerli? 512Kbps için gerek varmı 2.0'a?

-haa bu arada kablo modem satan olursa da haberim olsun..olurda diğerini kaçırırsak diye-
0
copy paste
(18.01.09)
6-7 yıldır aynı modemi kullanıyorum, değiştiren duymadım, değiştir diye bir bildirim de gelmedi türksat'tan.. gönül rahatlığıyla alabilirsiniz..
0
sharpenter
(19.01.09)
(3)

İnternetten Tv

fundamental
Dostlar internetten televizyon izlemek için hangi programı yüklemeliyim. sipru var ama ben diğer ulusal kanalları da izlemek istiyorum..şimdiden teşekkürler.
Dostlar internetten televizyon izlemek için hangi programı yüklemeliyim. sipru var ama ben diğer ulusal kanalları da izlemek istiyorum..

şimdiden teşekkürler.
0
fundamental
(18.01.09)
www.canlitv.com
bvtlive diye bir program. siteden indirilebilir. inşaallah işinize yarar.
www.canlitv.com
0
hicazkar
(19.01.09)
teşekkürler hiç cevap verilmeyecek sanmıştım.
0
🌸fundamental
(19.01.09)
rica ederim efendim.. ben kullanıyorum programı, hoş. yani çok üstün kalite bekleme.. tv kanalı hangi kalitede yayınlıyorsa onu izleyebiliyorsun. yabancı kanallar, radyo, türe göre arama vs. seçenekleri de var.
saygılar :)
0
hicazkar
(19.01.09)
(7)

Nokia N70`te otomatik tuş kilidi özelliği nereden ayarlanıyor?

SC avenger
Her seferinde elle ayarlamaktan bıktım, bazen unutuyorum, sağı solu çaldırıyor.Mesela her seferinde 10 saniye sonra otomatik olarak tuş kilidine geç demek için ayar nereden?Ayarları vs, hemen her yeri epey kurcaladım ama bulamadım böyle bir ayar. Olmaması çok komik olur, bilen biri lütfen tam yerini
Her seferinde elle ayarlamaktan bıktım, bazen unutuyorum, sağı solu çaldırıyor.
Mesela her seferinde 10 saniye sonra otomatik olarak tuş kilidine geç demek için ayar nereden?
Ayarları vs, hemen her yeri epey kurcaladım ama bulamadım böyle bir ayar. Olmaması çok komik olur, bilen biri lütfen tam yerini tarif ederse çok sevinirim.
0
SC avenger
(18.01.09)
sorunuza cevap değil fakat şimdi bakındım ben de bulamadım öyle birşey. Üstelik 1 yıldan fazla zamandır kullanıyorum bu telefonu.
0
cumingsoon
(18.01.09)
bende n72 var, otomatik tuş kilidi özelliği yok. aynı seri olduğuna göre n70'te de olmama olasılığı yüksek. ben progam kurarak çözmüştüm o sorunu.
0
80 e 4
(18.01.09)
YUH SANA KOCA NOKIA! Gerçekten komikmişsin...
Her neyse, kurulabilecek bir program varsa rapidshare`e atıp linkini yazabilirsiniz. Hem ben, hem de ihtiyaç duyan başkaları çeker. E-mail adresi yayınlamama gerek yok yani.
Bekliyor, peşinen teşekkür ediyorum.
0
🌸SC avenger
(18.01.09)
Bu bir lisans tamircisi değil, bedava bir eklenti utility, dolayısıyla illegal bir yönü yok diye düşünmüştüm. Her neyse önemli olan programa ulaşmak, adını bilmek de şu aşamada yeterli görünüyor, bu adla arayacağım, teşekkürler.
Not : Bu arada otomatik değilse de manuel olarak yapılabiliyor, yukarıdaki kapatma tuşuna basınca çıkan menüde ikinci seçenek.
0
🌸SC avenger
(18.01.09)
manuel olarak aynı şekilde sol üst tuş+yıldız şeklinde de oluyor. everysinglejediisnowanenemyoftherepublic sanırım olmuyor demiş bu konuda yanlış anlamadıysam.
0
alchoburn
(18.01.09)
ayarı da buldum. "araçlar" içindeki "güvenlik" ayarlarından "telefon ve sim ayarları"na girin. PIN2 ayarının altında otomatik kilit yer almalı. (telefon dilim türkçe ayarlı değil buraya türkçeleştirerek yazdım büyük ihtimal başlık isimleri bunlardır)

benim telefonum yurtdışı alımlı, ayrıca telefon yazılım güncelleştirmesini de yaptım. eğer sizde yoksa bu ayarlarını yerine getirin. başka program yüklemekle uğraşmazsınız.

ayrıca çeşitli forumlarda da bununla ilgili açıklama muhakkak vardır. oraları da kullanabilirsiniz herhangi bir problemde.
0
alchoburn
(18.01.09)
gerçi konu açılalı iki gün oluyor ya kontrol eden vardır diye söylüyorum, ben iki ay önce güncelledim yazılımı.
0
alchoburn
(20.01.09)
(5)

Laptop Sarj Sorunu: prize takili sarj olmuyor

no christ requiress
Dell inspiron 1525 var. sun adaptoru takiliyken ayagim kablosuna dolandi ve yere dustu. bir parca kopmus -tabi laptopun oldugunu bilmiyordum- attim etrfa. annem de supurmus atmis.simdi bu parca ufak minicik plastik bir koni ve bilgisayarin adaptor cikisindaki yere takiliymis, igne ucun girdigi disi
Dell inspiron 1525 var. sun adaptoru takiliyken ayagim kablosuna dolandi ve yere dustu. bir parca kopmus -tabi laptopun oldugunu bilmiyordum- attim etrfa. annem de supurmus atmis.

simdi bu parca ufak minicik plastik bir koni ve bilgisayarin adaptor cikisindaki yere takiliymis, igne ucun girdigi disi yerin etrafini ceviriyormus.

adaptoru takiyorum, goruyor ama sarj etmiyor. yalnizca sarjdan yememis oluyor.

simdi ben ne yapip edicem de bunu halledicem? aldigim yere -vatan bilg.- gotursem garantiye girmeyecek,kullanici hatasindan dolayi. ne kadar patlar ki bu bana?

durduk yere is actik sinirlendim simdi. bir de o parca kirilmisti,yani oraya tekrardan nasil takilir ki, ille de komple o disi giris kismini degistirecekler herhalde..
0
no christ requiress
(18.01.09)
www.eksiduyuru.com

sakarlık başa bela :) aynısını ben de yaşadım ama benimkinin zaten garantisi bittiği için kadıköyde bi yere götürdüm, anakart hasar görmüş demişlerdi bana, şu anda tam hatırlamıyorum ama 150 veya 200 ytl tutmuştu.
0
light beam
(18.01.09)
hey masallah 200 ytl hehe.

ebay'de power jack (adaptorun ucunu soktugum yer) 5-10$. bizde 70 ytl bir sitede. ebayden alicam babam yerine takacak, eski elektrikcilerden.

200 ytl, yazik gunah yemin ederim..zaten laptop alip yeni, parcalayip satsan 10 milyara satilir sanirim
0
🌸no christ requiress
(18.01.09)
şunu yapıyorsunuz, cahili oynuyorsunuz.

"bu şarj etmiyor" diyip veriyorsunuz garanti servisine.
onlar da beyefendi bunu kırmışsınız diyecek gibi olurlarsa "neyi kırmışım?" diyorsunuz, sonra gösterdikleri yere bakıp bakıp anlamayıp, "lan ben orayı nasıl kırayım arkadaşım? piskopat mıyım?" diyorsunuz ve zeytinyağı gibi üste çıkıyorsunuz, "sen bir de beni suçlayacaksın ha? boktan şarj girişi yapıp bana bok atıyorsun ve sorun kalmıyor öyle mi?" diye iyice depreşiyorsunuz.

başarılı oynarsanız garanti kapsamında tamr ettirip rahata eriyorsunuz. benzeri zeytinyağı taktikleri teknik servislerde başarıyla uygulanmıştır defalarca. cahil, bilmeyen mağduru oynayın, rahata erin.
0
raj
(18.01.09)
Benzer zımbırtı için Asus yetkili servisine 220YTL ödedim, ancak alet benim değildi ve yeni olduğu için garantisi baya vardı. Yani mecbur servise öpüldüm. Düşürdüğüm için garantiyi de zorlamadım. Sonra kendi cihazımı da düşürdüm, ses çıkışları ve usb içeri göçtü, ses gitti falan. Aynen "anakart çatlamıştır" hikayesi ile 200YTL civarı fiyat aldım 4-5 bilgisayarcıdan. Sonra sinirlenip giriştim alete, içini açtım, sıkıntılı yerin anakart ile alakası olmadığını gördüm. Gittigidiyor'da benim cihazın parçalarını satan birisinden 20YTL (ebay'da 10USD civar karşılığı bozulan küçük kartı aldım, taktım ve eskisi gibi oldu. Yani laptop tamir eden yerlerin default tespiti "anakart çatlamıştır"dır, sakın kanmayın. Dizüstü içi açmak göründüğünden kolay, hatta google yardımı ile resimli döküman bulunabilir, çok faydası dokunur.
0
eek55
(18.01.09)
konuyu saglama baglayalim da ileride belki insanlara lazim olur:

yukaridakilerin mesajlarindan da anlasilacagi uzere ve benim yurtdisi sitelerindeki arastirmalarimdan gorduklerim; bu tur bir sorunun yetkili servisteki tek cevabi: "abi anakart komple degismeli" turunden bir sey ve bu sadece bize ozel degil, evrensel (eh insanoglu cakal tabi, gerek abd de gerek avrupada hep ayniymis)

cok basit bir islem netten gordugume gore. siz siz olun elinden is gelen elektrikden anlayan bir tanidiginiz varsa 20 ytl ye parcayi alip ona taktirin.

bir de sakarlik etmeyin, bos yere basiniza is acmayin
0
🌸no christ requiress
(18.01.09)
(4)

kablonet / uydunet modem ve internet paylaştırma sorunu

AzagThoth
yakın zamanda eve kablonet veya yeni adıyla uydunet bağlattım fakat interneti üç bilgisayara paylaştıramıyorum. durumu yetkili servise sorduğumda modemin maksimum iki ip atayabildiğini ve en fazla 2 bilgisayara paylaştırılabildiğini söylediler. farklı yerlerde yaptığım araştırmalar sonucunda farklı
yakın zamanda eve kablonet veya yeni adıyla uydunet bağlattım fakat interneti üç bilgisayara paylaştıramıyorum. durumu yetkili servise sorduğumda modemin maksimum iki ip atayabildiğini ve en fazla 2 bilgisayara paylaştırılabildiğini söylediler. farklı yerlerde yaptığım araştırmalar sonucunda farklı cevaplar aldım. bazı yerler paylaştırabileceğimi bazıları paylaştıramayacağımı söylüyorlardı. bulunduğum şehrin esnafının müşteriye geçirme potansiyelini göz önünde bulundurduğumda net bir fikir sahibi olamıyorum, ne yetkili servise inanabiliyorum ne de diğer sorduğum yerlere.

elimde netmaster cxc 150 kablonet kablolu modem var ve 1 ethernet 1 de usb çıkışı var. acaba 3 pc ye paylaşım yapabilir miyim ?

router almayı düşündüm ama hem 300 lira vermek anlamsız geldi hem de olmazsa haybeye 300 lira vermek koyar diye düşündüm. son çare wingate kurmak aklıma geldi ama durumu çözer mi çözmez mi bilmem.

eğer paylaştırılıyorsa veya bu sorunu çözmüş birisi/birileri varsa nasıl yapıldığını anlatırlarsa sevinirim. yapılmıyorsa el mahkum ttnet e kalıp müşteri hizmetlerinde geri zekalı muamelesi görmeye ve nice saçma durumları yaşamaya devam edeceğim.
0
AzagThoth
(18.01.09)
hiç 300 lira falan vermene gerek yok. amacın sadece interneti paylaştırmaksa ve sadece evin içerisinde kullanıcaksanız hali hazırda kullandığım ve tavsiye edebileceğim ürün;

www.hepsiburada.com
0
tai
(18.01.09)
15-25 ytl arası 8 portlu bir ethernet switchi ile bu işi halledebilirsiniz. modemden gelen ethernet kablosunu 1 porta diğer 3 pcyi ise 2-3-4e takın zaten switch otomatik ip atayacaktır.
0
edip
(18.01.09)
şu an benim kablonet bağlantım var 3 bilgisayara paylaştırıyorum. hatta daha bilgisayar da ekleyebilirim çünkü switch var. 20ytl miydi neydi aldım vatan bilgisayardan. ancak bunlar için kabloda bulmanız lazım.

yani kablosuz ise tai, kablolu ise edip.
0
derindusunur
(18.01.09)
bende linksys WRT54GC kullanıyorum. eğer internete wireless olarak bağlanmak istiyorsan tavsiye ederim çok güzel ve ufak bir ürün. ethernet kablosunu router'in girişine bağlıyorsun ayarları otomatik yapıyor zaten sonrasında hemen internete bağlanabiliyorsun..
birde şu var 10 lira daha ucuz ve anteni daha güçlü ama yine sen bilirsin...
www.hepsiburada.com
0
ding dong bizim kasap moo moo inekler 2
(18.01.09)
(5)

ne ki bu ?

yazar kasa
winamp'ı açtığımda resimdeki hatayı veriyor. la noliy?
winamp'ı açtığımda resimdeki hatayı veriyor. la noliy?
0
yazar kasa
(18.01.09)
anakart ses kartınız ile normal ses kartınız (varsa) çakışıyor.

aygıt ayarlarındaki ses ve video ayarlarındaki birinci ses sürücüyü veya kullandığınız ses kartının ayarlarını inceleyin.
0
head
(18.01.09)
ses kartı driveryla ilgili bir sorun gibi duruyor. bakalım uzmanlar ne diyecek.
0
nick blender
(18.01.09)
muhtemelen winamp ile ilgili degil de ses kartiniz ile ilgili bir sorun ya$iyorsunuz, ses kartinizin veya anakartinizin kutusu ile birlikte gelen cd'yi takip ilgili surucuyu yuklerseniz sorun cozulecektir.
0
oligomer
(18.01.09)
winamp ile ilgili bir sorun. pc'yi resetleyince düzelecektir ama su yolu izlemekte fayda var:

winamp acilir, ctrl+p'ye basilir, sol menüde "plug-ins" altindaki "output" bölümüne girilir, sag taraftan "Nulsoft Directsound Output v.2...." secilir, "Configure" butonuna basilir, acilan sayfada "Device" sekmesinden "01:Birinci Ses Sürücüsü" seçilip "Ok" diyip cikilir.
0
trimpot
(18.01.09)
ses kartı yuvasından oynamış, ara sıra benim de aldığım bu hata, bilgisayarı kapatıp ses kartını yuvasına oturtmamla halloluyor..
0
ray simenov
(18.01.09)
(12)

notebook alıcam

tai
http://img91.imageshack.us/my.php?image=lenovohc9.jpgşöyle bir ibm lenovo buldum sabah sabah. parasına iyi gibi geldi bana. duyuru insanları ne düşünür acep?
img91.imageshack.us

şöyle bir ibm lenovo buldum sabah sabah. parasına iyi gibi geldi bana. duyuru insanları ne düşünür acep?
0
tai
(18.01.09)
ne icin kullanacaksin bilmiyorum ama ustun bir performans beklemiyorsan gunluk kullanim icin yeterli bir cihaz. fiyati da iyi gibi.
ama yine de eee pc 1000h gibi bir cihaz tavsiye ederim ben gunluk kullanim icin.
0
sourlemonade
(18.01.09)
eger bir daha notebook alacak olursam o da ibm lenovo olucak diyip duruyorum aylardir. adamlar nasil bir kasa yapmislar anlamadim. nasa tarafindan lisans alan ve uzayda kullanilir diye onay alan tek marka bu sanirim.

fiyati neden bu kadar ucuz onu da anlayamadim.
0
trimpot
(18.01.09)
yani bunu aile kullanıcak daha çok. film izlenir internete girilir en fazla ben biryerlere giderken yanıma alır fm oynarım.
0
🌸tai
(18.01.09)
@trimpot: bana da öyle geldi. fiyatı bu özelliklere uygun gibi. kıllandım normal olarak sormadan edemedim.
0
🌸tai
(18.01.09)
Lenovo'lar güzel. Ancak touchpad'ine alışmak biraz zaman alıyor. Fazla hassas.

3000 V200 öneririm.
0
alperz
(18.01.09)
eger sadece ev bilgisayari olarak kullanacaksiniz alinir abi, kacmaz bence.
0
trimpot
(18.01.09)
xp driverlarını aratıcam netten. onlar da varsa 1 değil 2 tane alıcam.
0
🌸tai
(18.01.09)
tam modeli nedir bilmiyorum ama iyidir ya.. hele bi de lenovo imis, alinir ki bu.. ideapad degil de thinkpad ise bi de, zaten dusunme bile, kucakla gotur..
0
katafalk
(18.01.09)
🌸tai
(18.01.09)
benim önerim 14inç alman. bunlar taşınmıyor, büyük ve ağır.
0
atmosphere
(18.01.09)
daha ziyade ev içerisinde gezdirileceği için büyüklüğü çok sorun yaratmaz benim için.
0
🌸tai
(18.01.09)
düşünmeden al.
0
gxix
(18.01.09)
(1)

Turkcell servis mesajlarını kapatma

solo
Uzun bir süredir Sony Ericsson K530i kullanıyorum güzel bir telefon ancak bu telefonun kötü bir özelliği var GSM operatöründen gelen servis (ya da bilgi mesajı tam bilmiyorum şu ekranda beliren mesaj) mesajları ekranda kaldığı sürece telefona mesaj gelmiyor aslında geliyor ama servis mesajı kapatılm
Uzun bir süredir Sony Ericsson K530i kullanıyorum güzel bir telefon ancak bu telefonun kötü bir özelliği var GSM operatöründen gelen servis (ya da bilgi mesajı tam bilmiyorum şu ekranda beliren mesaj) mesajları ekranda kaldığı sürece telefona mesaj gelmiyor aslında geliyor ama servis mesajı kapatılmadan geldiğinden haberiniz olmuyor kapattığınız anda mesajınız var uyarısı gelmeye başlıyor, kontörlü hat kullandığım için her telefon görüşmesinden ve gönderdiğim her mesajdan sonra da kaç kontörüm kaldığını gösteren servis mesajı beliriyor ekranda işte bu mesajın gelmesini engellemek istiyorum kime sorduysam kime danıştıysam sonuç üretemedi başvurmadığım telefon servisi kalmadı bilen arkadaşlar varsa bilgilerini benimle paylaşmalarını rica ederim.
0
solo
(18.01.09)
online i$lem merkezi'nden kapatilabiliyordu hatirladigim kadariyla.

edit: baktim duruyor.

kontor i$lemleri -> kontor bilgi -> kontormetre
0
sourlemonade
(18.01.09)
(5)

java ile ilgili galiba :S

incicicegi
gece boyu uğrastım nedenini bulamıyorum sıyırmak üzereyim.Sorun şu arkadaslarla mynette iddaasına okey oynayalım dedik ama oyun sayfası bi türlü açılmıyor 5 gün önce girdiğimde bir problem yoktu(5gündür hiç girmedim) şimdi ise oyuna girmek için odayı tıklıyorum ama oda sayfası yuklenmiyor bomboş bi
gece boyu uğrastım nedenini bulamıyorum sıyırmak üzereyim.Sorun şu arkadaslarla mynette iddaasına okey oynayalım dedik ama oyun sayfası bi türlü açılmıyor 5 gün önce girdiğimde bir problem yoktu(5gündür hiç girmedim) şimdi ise oyuna girmek için odayı tıklıyorum ama oda sayfası yuklenmiyor bomboş bi beyaz sayfayla karşı karşıya kalıyorum belki odada bi problem vardır diye diğer bütün odaları tek tek denedim yok giremiyorum ne okey,ne tavla hiç bi oda olmuyor mynette bozukluk var diyecem oda değil diğer arkadaslarımın hepsi rahat rahat giriyo ve sayfası yükleniyor.Problem nerde olabilir javadanmı veya acılmasını engelleyen baska birşeymi var?bişeylemi çakışıyo ne oluyo neden girmiyo???
0
incicicegi
(18.01.09)
farkli browser ile denediniz mi hocam?
0
osuruklu
(18.01.09)
yo sadece explorerle denedim bide firefoxla deniyim bunu hiç düşünmemiştim
0
🌸incicicegi
(18.01.09)
firefoxla oldu peki neden explorer acmıyor olabilir ? 5 gün öncesine kadar acıyordu :s
0
🌸incicicegi
(18.01.09)
büyük cogunlukla java script kullanılır bu tür oyunlarda. bazı internet sayfaları sadece bazı browserlarla uyumlu olabilir, fakat sizin söylediğinize göre daha öncesinde açabiliyordunuz. bu durumda tahminimce şu olmuştur, site javasını upgrade ettiğinde firefoxunuz otomatik upgrade etmiş, ie niz ise manuel upgrade istediğinden geri kalmış olabilir..system xrayde (saatin orası) java upgrade istiyor ve gözden kaçırmış olabilirsiniz.. veya mynet kullandığınız ie browser versiyonunu artık kullanmamaktadır(bi ihtimal) .

edit : şimdik java script ile java arasında bi fark varmı$,ben tam anlamadım olayı ama en iyisi siz benim açıklamayı pek kaale almayın.. assert h a teşekkürler.
0
bore
(18.01.09)
java internet explorer ve firefox'ta farkli calisiyor, mesela turk.net'te okey oynamak icin firefox'tan girmek veya ie'den girmeden önce microsoft'un eski javasini kullanmak zorundasiniz (msjavx86.exe).
0
samfisher
(18.01.09)
(3)

excel toolpak

susannah
selam ekşiduyurulular:)excelde regresyon analizi yapmaya ihtiyaç duymaktayım ancak toolpak'i yükle dediğimde benden cd talep etmekte. şimdi bunu indirebileceğim bir yer aradım ama bulamadım. ne yapmalıyım?bir de excel multiple lineer regresyon yapabiliyor mu? simple yapabildiğini biliyorum, üni'de y
selam ekşiduyurulular:)
excelde regresyon analizi yapmaya ihtiyaç duymaktayım ancak toolpak'i yükle dediğimde benden cd talep etmekte. şimdi bunu indirebileceğim bir yer aradım ama bulamadım. ne yapmalıyım?
bir de excel multiple lineer regresyon yapabiliyor mu? simple yapabildiğini biliyorum, üni'de yapıyoruz çünkü. eğer toolpak ı indiremezsem ne yapabilirim?
0
susannah
(18.01.09)
versiyon nedir?
0
trimpot
(18.01.09)
excel hakkındaya girince parantez içinde 2002 yazmakta ama?
0
🌸susannah
(18.01.09)
multiple yapabiliyor. ama zahmet etme minitab kullan. zilyon istatistik işlemi için mühendislerin tercihi minitab (kendisi sponsorum olur :P).


not: hakikaten minitabden sponsorluk istesem istatistik ve mühendislik kantinlerine girsem peh.

neyse konudan sapmayalım. minitabin deneme sürümünü indirip regresyonunu rahatlıkla halledebilirsin.
0
jesters cap
(18.01.09)
(4)

Yüksek başınçlı kuru hava tankı patlarsa ne kadar hasara sebep olur?

carc
Merhaba, bir firmanın satışını yaptığı yüksek basınçlı ve düşük hacimli kuru hava tanklarının yeterli güvenlik niteliklerinden ve gerekli test ve belgelerden yoksun olduğunu sanıyorum. Üzerlerinde hiçbir güvenlik uyarısı ve test verisi bulunmayan bu tanklar ile ilgili bir girişimde bulunabilmek için
Merhaba, bir firmanın satışını yaptığı yüksek basınçlı ve düşük hacimli kuru hava tanklarının yeterli güvenlik niteliklerinden ve gerekli test ve belgelerden yoksun olduğunu sanıyorum. Üzerlerinde hiçbir güvenlik uyarısı ve test verisi bulunmayan bu tanklar ile ilgili bir girişimde bulunabilmek için oluşturduğu riski bilmem gerekiyor. Özelliklerini aşağıda vereceğim tankın patlaması durumunda açığa çıkacak enerji miktarı verisine ihtiyacım var.

Şekil: Silindir
Hacim: 180cc
Basınç: 200BAR
Dış çap: 4cm
Et kalınlığı: 3mm
Boy: 45cm
Materyal: Çelik

Benzer basınçla çalışan dalış tüplerinin patlaması halinde insanları öldürdüğünü, duvarları yıktığını biliyoruz. Daha küçük hacme sahip böyle bir tank da benzer bir yıkıcı etki yaratır mı? Hesabını kitabını yapabilen olursa harika olur. Önemli bir konu.

Soruya daha gayrıciddi olan bir önceki duyurumda verilen cevaplar şöyle:

hava tankı dediğinin içinde ne olduğuna bağlı olarak, eğer gerçekten hava tankıysa diyebilirim ki teorik olarak ortaya enerji çıkmaz. zira bir reaksiyon yok.
çünkü temelde kelime anlamıyla "patlama" denen şeyler aslında "abartılı kimyasal tepkimeler"dir. oysa hava tankı bir şekilde "patlamak" diyebileceğimiz şeyi yaptığında ise yine ortada abartılı bir aksiyon olsa da bu bir reaksiyon değildir.
yine de illa enerji ölçmek istiyorsak bir iki perspektiften bakabiliriz;
örneğin tankın içinde kalan havanın enerji miktarından söz edebiliriz. esasında, eğer sıcaklıkta bir değişme olmadığını var sayarsak, bu enerji miktarı basit şekilde içerideki hava miktarının bir fonksiyonudur. bu ise iç basınçı belirleyecektir.
iç basınç ile dış basınç arasındaki fark da bir delik vs açıldığında havanın deplasmanının miktarına dair bir fikir verebilir. ama unutma ki "patlama" diye adlandıracağın şey sadece deplasmanın miktarı değil, aynı zamanda bunun olması için geçen zamanla da ilgilidir.

ikinci bir yol da, havayı o tanka tepmek için kullandığımız yöntemde harcadığımız enerjiyi ölçmektir. ama burada aletin %100 verimli olduğu gibi bir sayıltı yapmamız gerekir ki bu da ölçümü sağlıksız kılan etkenlerden biridir. kaldı ki hava deplasmanını sağlamak için yapılan aksiyon basit bir itme işinden çok daha farklıdır. yine de bu bize ordinal bir değer sağlayabilir.
lhun [ek$i sözlük yazari] (17.01.09 21:05:58)

200 bar az değil basınç olarak zarar verir adama. diğer verilere bakmaya gerek yok.
divit [ek$i sözlük yazari] (17.01.09 21:20:07)
0
carc
(18.01.09)
200bar basıncın verdiğiniz boyuttaki bir tankta yaratacağı stress yaklaşık olarak 133mPa'dır. patlama riskini hesaplamanız için elinizde bir örneklem kümesi oluşturabilecek yeter gerek adette veri gerekir ki bu istatistiğin konusudur. ancak normal kullanım şartları altında tankın kapasitesinin ne kadarını kullandığınız, durumunuz hakkında kabaca bir fikir verebilir. bunun için de tankın ne tür çelikten imal edildiğini öğrenmeniz gerekir. mesela st37 yapı çeliğinden imal edilmiş dersek -ki alakası yoktur tanklarla vslerle- 240mPa'lık kapasitenin 133mPa'ını kullanmış olursunuz normal kullanım koşullarında. bu da 240/133 den yaklaşık 1.8lik bir güvenlik katsayısı verir.
0
passenger
(18.01.09)
madem hesaplıyoruz; aynı malzemeden yapıldığını kabul edersek ~8kg civarı bir ağırlığa sahip oluyor. bu tankı alıp ~14m den sert bir zemine serbest bıraksanız tam yatay ve dolu şekilde, işte o an elinize alırsınız tankınızı bar bar. aynı zamanda 3cm'den gülşah'ın kafasına vursanız yine patlar o. bir de dayak yersiniz gülşah'tan o olur.
0
passenger
(18.01.09)
Çelik cinsini bilemiyoruz. çünkü dediğim gibi firma bu konuda hiçbir birgi vermiyor. Patlama esnasında hasara sebep olan şey de şarapnel değil, zira patlayan dalış tüpleri çok yüksek et kalınlığına sahip oluduklarından genelde yırtılma şeklinde patlıyor, yani paraçanmıyorlar fakat etrafında bulunanları parçalıyorlar.

Benim ihtiyacım olan bu tankın dayanım kapasitesi değil. Sonuçta denemeden teorik olarak dayanımı bulamayız. Üretim hattında milimetrik bir hata bile dayanımı etkiler.

Benim derdim böyle bir tank patlarsa/yırtılırsa etrafına ne kadar zarar verir? Tank 8 kilo falan değil tabii ki 3mm et kalınlığından 45cm boydan bahsediyoruz yaklaşık yarım kilo kadar bir ağırlığı var.

diamonds and rust'ın verdiği gibi bir hesaplama tekniği arıyorum ama bu biraz yüzeysel geldi gibi.

Bu arada tank şekli iki ucu düz silindir.
0
🌸carc
(18.01.09)
~1.8kg ~14m. gülşah için hala aynı. bahsettiğiniz durumu etkileyebilecek sayısız parametre düşünülebilir. malzemenin standardizasyonunundan bile emin değilken malzemenin failini yırtılarak gerçekleştireceğinden bile %100 emin olamazsınız. çok düşük ihtimalle de olsa parçalı olarak da fail edebilir ki riskten bahsediyorsunuz. silindir kapaklarının kaynak standardı, malzemenin yırtılmasının mevcut dolulukta kaç cm2 alanla sınırlı kalacağı. buradan açığa çıkan akışkanın yaratacağı stress. tüp sabitlenmemişse tüpü aksi yönde ittirebilme şansı..vs daha gider bu. siz thin walled pressure vessel design security codes şeklinde zorlayın şansınızı googleda.
0
passenger
(18.01.09)
(5)

buzdolabından gelen tıkırtılar

ayheytmayselfenvanttuday
kedi ya da fare değil.. ama mütemadiyen tıkırdamakta daha garantisi bitmemiş beko buzdolabımız.. neden olabilir, gelen servis ne yapar, buzdolabının kullanılamama süresi ne olur fikri olan var mı?
kedi ya da fare değil.. ama mütemadiyen tıkırdamakta daha garantisi bitmemiş beko buzdolabımız..

neden olabilir, gelen servis ne yapar, buzdolabının kullanılamama süresi ne olur fikri olan var mı?
0
ayheytmayselfenvanttuday
(17.01.09)
eğer tıkırtılarla beraber, bir yerlerden su akıyormuş gibi sesler de geliyorsa; büyük ihtimalle buzdolabının dondurcu kısmı arıza yapmıştır.
duvara çok yaklaştırdıysanız ya da arkası nispeten sıcak bir yüzeye bakıyorsa, bu sorun sıkça tekrarlanır.
0
punkertifo
(18.01.09)
kompresor hararet yapiyor olabilir
0
ermanen
(18.01.09)
10 yasin ustundeki buzdolaplari yavastan oflamaya puflamaya basliyor, @punkertifo'un dedigi gibi su koyveriyorlar. bu kadar erken basladiysa oflamaya, ters giden bi$i vardir. etrafinda firin, ocak gibi seyler olmadigindan emin olun.

eger su yeni tip buzdolaplarindansa (buz hazneli mi, kendini temizleyen mi ne), korkmayin buz kiriyordur. annemde var, hoplayip zipliyordum ki boyle dedi.
0
no avalon
(18.01.09)
tahminen
servis gelir bi ses yok der. baya bir uğraşırsınız en sonunda bakmaya razı olur. bir şeyler yapar eder düzeltir mi düzelmez mi bilinmez. düzelmezse daha yetkili kişilerle muhattap olmanız gerekebilir. en sonunda hiçbir şey yapılamazsa da servise gönderilecek olursa size teslim süresi yasal olarak 30 iş günüdür. (muhtemelen 6 hafta)
ses gelmesi normal değil tabi, mecburen bir servis çağırmanız lazım.
0
sanal uyku
(18.01.09)
saçma gelecek ama, ısınıp soğuyarak genleşen plastik parçalar o sesi çıkarıyor. eğer çat-çut gibi kısa sesler ise, genleşip daralan plastik parçalar birleşim yerlerinde böyle sesler çıkarıyorlar.

eve gelen servis elemanından aktarıyorum.
0
raj
(18.01.09)
(14)

sozluk sorusu

sanio
cok sey istiyo olabilirim. var mi boyle biseyler bilmiyorum. aramaya inandim bulamadim ellaham. simdi arada ingilizce yazilar okuyoruz, siteleri dolasiyoruz. bilmedigimiz kelime olunca kelimeyi kopyala yapistirla seslisozluge yazip anlamini oreniyoruz. simdi ben bunun daha kolay yolunu ariyorum. fir
cok sey istiyo olabilirim. var mi boyle biseyler bilmiyorum. aramaya inandim bulamadim ellaham. simdi arada ingilizce yazilar okuyoruz, siteleri dolasiyoruz. bilmedigimiz kelime olunca kelimeyi kopyala yapistirla seslisozluge yazip anlamini oreniyoruz. simdi ben bunun daha kolay yolunu ariyorum. firefox eklentisi gibi bisey varsa soyle gorupte anlamadigimiz kelimenin anlamini ayni pencerede gosterecek yani diger pencereye kelimeyi copy paste ettirmeyecek bir program. anlamadigim kelimeyi seceyim anlamini goreyim gibi bisey.
0
sanio
(17.01.09)
eklenti değil de seslisözlük sağ üstteki arama kutucuğuna eklenebiliyor. kelimeyi de kopyala yapıştır yerine seçip sürükle bırak yapabilirsin.
0
sanal uyku
(17.01.09)
sözlükte sağ tarafta araştır diye bir şey var, başlığını girdiğin bir şeyi oradaki yönlendirmelerden biriyle araştırabilirsin...
0
alkolikfedai
(17.01.09)
babylon kullanabilirsin. üzerine tıkladığın kelimenin diğer dildeki karşılığını anında verir.
0
aves
(17.01.09)
babylonla yapabilirsin.kelimeyi şeçip crtl+sağ tık yaptığında babylon açılır ve anlamını yazar.
0
bagcivan
(17.01.09)
babylon da var öyle bişey. kendi tercihinle mouseun bir tuşuna ya da klavyeye atama yapabiliyorsun. ben mouse orta tuşu seçtim. babylon açıksa kelimenin üstüne gidip orta tuşu tıklıyorsun sana küçük bir pencere içinde anlamını gösteriyor.
0
Omayra
(17.01.09)
opera kullanabilirsin, operada sayfadaki kelimeyi seçip sağ tıkladığında bununla ara diye bir secenek ve yanında arama kutusu olarak eklediğin siteler çıkıyor, (eksi sozlukten, google'a, seslisozluge ne eklediysen) ve bunu yeni bir pencerede açıyor(bu ayarı da yapmıs olman lazım)..
0
ayheytmayselfenvanttuday
(17.01.09)
sağ üstte seslisözlük ekliyse ve seçiliyse, kelimeyi seçip sağ tıklaınca seslisözlük'te ara seçeneği de çıkıyor.
0
sanal uyku
(18.01.09)
www.vokabula.com

Vokabula'nın arama eklentisini kullan IE ya da Firefox için bir eklentisi var arama kutusuna yazdığın kelimeyi doğrudan gidip sözlükte arıyor.
0
solo
(18.01.09)
hangisini yaptın merak ettim? beni seç beni seç. :p
0
sanal uyku
(18.01.09)
seslisozluk'un hali hazirda bir eklentisi var zaten. (firefox icin) kelimeyi seciyorsun, sag tik, "Look in up Seslisozluk" diyorsun, yeni tab aciyor. En hizlisi bence bu, kullaniyorum da.

www.ug.bcc.bilkent.edu.tr adresinden cekebilirsin. Linkini seslisozluk.com adresinde asagidan firefox plugin'den de alabilirsin saglam gorunmediyse.

edit: bu yontem en kisasi bunu oku once :) javascriptli olan gereksiz yavaslatacaktir seni. opera falan ayni sayfada aciyormus o da kotu. tertemiz kur gitsin bunu. seç, sag tık ara de, o kadar.
0
only
(18.01.09)
Nafi Opera'dakinin tek yamuğu aynı pencerede yapması. Okurken aradığım kelimeyi diğer pencerede açsa süper olurdu. Belki bir ayarı vardır...
0
late viper
(18.01.09)
çok güzel bir formatta şu yöntemi kullanabilirsin: addons.mozilla.org greasemonkey eklentisi kurulur firefox a. ardından userscripts.org adresine greasemonkey etkinken firefoxla girilir. Sonracıma sağ üstteki install butonuna basılır.
Kullanım: sayfa içerisinde bir kelimeyi seçili yapıp "s" butonuna bastığında sayfanın yan tarafında sözlükteki sol frame gibi light bir yan panel sağ tarafta açılır. seslisozluk ten çeviri ile birlikte elbette. çok pratik, dolayısıyla kelime öğrenme konusunda gerilemeye yol açabilir.
|| --------
ayrıca eklemek istedim; firefox için nekibuki die de bir eklenti var..
sayfa içerisinde gömülü çeviri yapıyo,
ekşi sözlükten arama yapıyo,
kişisel arama motoru da eklenebiliyo..
sayfadan çıkmadan lightbox gibi bir pencereden bu diğer arama seçeneklerini kullanmanız da mümkün oluyo.
0
mnyxn
(18.01.09)
(bkz: #15081108)

Tam senin istediğin şey.
Ben de kullanıyorum bunu..
0
meursaults
(18.01.09)
babylon kurdum gayet kullanisli
0
🌸sanio
(18.01.09)
(3)

Skype Hakkında ?

brkylmz
Sevgili sözlük ahalisi , yurtdışında bulunan bir zat-ı muhteremle sürekli olarak görüşmem icab etti. 5 ay kadar orada kalacak. Oraya ait bir telefon hattı edinecek...Düşündüm bu skype işi kafama yattı. Aylık sınırsız alayım diyorum ama o paketle sadece sabit telefonlar aranabiliyor galiba...Bu işi b
Sevgili sözlük ahalisi , yurtdışında bulunan bir zat-ı muhteremle sürekli olarak görüşmem icab etti. 5 ay kadar orada kalacak. Oraya ait bir telefon hattı edinecek...

Düşündüm bu skype işi kafama yattı. Aylık sınırsız alayım diyorum ama o paketle sadece sabit telefonlar aranabiliyor galiba...

Bu işi bilen,ya da skype kullanan biri elimden tutsa ne güzel olur. Cep telefonunu arayacağım için en uygun tarife hangisidir? Bu işin oluru nedir?

Sevgiler...
0
brkylmz
(17.01.09)
Ben avrupadan, 3 mbit bağlantımla Türkiye'deki ailemle rahat rahat konuşamıyorum. Ses geç gidiyor anlaşmak işkence oluyor. Bazen hiç gitmiyor sesim. Karşı tarafta da skype varsa internet üzerinden (bilgisayardan bilgisayara) gayet kaliteli oluyor görüşme.
Benim yaşadığım problem gerekli donanım ve altyapıdan kaynaklı bir sorun da olabilir. En iyisi aylık sınırsız almadan önce biraz kredi yükleyip deneyin.
0
neronas
(17.01.09)
sesin aktarimi internet hiziniza bakmaz. aslinda bakarda aktarilan ses gunumuzde turkiyenin sahip oldugu baglantida rahatlikla aktarilir. olay ping denilen seyde bitiyor. yani serverla sizin aranizdaki verinin gonderim hizinda. mesela ben fiber optik kullaniyorum, skypedan tr deki ailemi rahatlikla arayip gorusebiliyorum. baska bi firmanin sabit hat olayini denedim. ses gec gidiyordu ama o zamanlar fiberoptik kullanmiyordum. bir sure sonra alisiliyor sesin gec gitmesine
0
sanio
(17.01.09)
kız arkadaşım türkiyeden beni arıyor. ispanyayı. dakikası 0,2 euro. biraz pahalı. cebi arıyor çünkü.sabit hat bulursan daha rahat. görüşme çok kaliteli
0
cliffburton
(18.01.09)
(4)

Inca TV Box IT-DG36 dijital tv kartı sorunu

tutankhom
şimdi arkadaşlar gecen sene Inca'dan bir dijital tv kartı aldım. onu dizüstü bilgisayarımda çok rahat bir şekilde kullanıyordum. daha sonra 5 ay askere gittim geldim yeni bir masaüstü yaptım kendime ama işletim sistemi olarak vista 64 bit seçtim. hay seçmez olaydım, bu seferde bu tv kartımın driver
şimdi arkadaşlar gecen sene Inca'dan bir dijital tv kartı aldım. onu dizüstü bilgisayarımda çok rahat bir şekilde kullanıyordum. daha sonra 5 ay askere gittim geldim yeni bir masaüstü yaptım kendime ama işletim sistemi olarak vista 64 bit seçtim. hay seçmez olaydım, bu seferde bu tv kartımın driver sorunu var. vista 64 bit bunu görmüyor bu yüzden bu tv kartı çöpe çıktı.

acaba driver acısından yada başka acılardan bu sorun nasıl cözülür. yardımcı olup cözen arkadaşa "taksimde kafayı bulana kadar bira ısrmarlarım" sözünü veriyorum o kadar ciddiyim yani. işin garibi tv kartı aldık diye televizyonu evden cıkarttım. derdim sadece haberleri izlemek..

www.incatech.net tv kartı burda.. kendi sitesinde bile 64 bit vista için driver yok.

dipnot: progdvb kullanıyorum.
0
tutankhom
(17.01.09)
Bence 32bit'e geç eğer 4gb üstü ramin yok ise, onun haricinde hiçbir getirisi yok şu an, ha tabi birde 64bit olarak kullandığın özel bir program yok ise (autocad vs vs.)
0
edip
(17.01.09)
öyle 64 bit için kullandığım özel bir program yok. makineyi toplarken işletim sistemi için arkadaş illa 64 bit al dedi, bayıldık parayı aldık daha bir faideli olur diye ama elimizde patladı sanırım.. 64 bit daha makineyle daha komplike çalışırmış hızlı gibi bişeymiş, bende arkadaşın yalancısıyım. şimdide 32 bite gecmek için lisans hakkı ödeyemem bidaha.. ram 4 gb bu arada..
0
🌸tutankhom
(17.01.09)
korsana teşvik etmek istemem :) amma ve lakin pek hızlı çalışmaz, yani çalışır da onun için yazılmış programlar ile, eğer zaten korsan mp3 filan indiriyorsan arayada bir tane vista 32bit türkçe at bişe olmaz :)
burda kaybın 512mb ram olur 3,5 gb görür ama kazancın bir tv kartı olur :) istersen windows 7 beta'yı da deneyebilirsin vista ile benzer olduğundan vista 32bit sürücülerini tanıyabilir, üstelik ağustos 2009 a kadar ücretsiz :)
0
edip
(17.01.09)
eyw edip, bu dedigin mantıklı geldi bana, yarın bi deneyeyim bu işi. zaten rapid in süresinide 1 ay uzatmıştım ;)
0
🌸tutankhom
(18.01.09)
(4)

Yanlışlıkla Save (WORD) - Geri dönme

olenin nehludov
Bir arkadaşım word'de yazdığı çalışmasına kapak ekliyor. kapak bi şekilde yazdıklarının üstüne geliyor ve yazdıkları kayboluyor(kapak oluyor yani)üstüne bir de save ediyor.undo-ctrl z falan da yapılmıyor artık.Word recovery programları ya da başka bir yolla bir saat önce save edilen versiyonuna dönm
Bir arkadaşım word'de yazdığı çalışmasına kapak ekliyor. kapak bi şekilde yazdıklarının üstüne geliyor ve yazdıkları kayboluyor(kapak oluyor yani)
üstüne bir de save ediyor.
undo-ctrl z falan da yapılmıyor artık.
Word recovery programları ya da başka bir yolla bir saat önce save edilen versiyonuna dönme ihitmali var mıdır?
System Restore da bir işe yaramadı.

Bilen yolunu söylerse 8-9 saatdir yazdıklarını tekrar yazma işinden kurtulacak.

dosyanın KB olarak boyutu da çok düşmüş. yani yazdıkları silinmiş...
0
olenin nehludov
(17.01.09)
kapak olarak ne ekledi ki acaba? resim mi? eger oyleyse resimi silip baksin. belki de yazi resmin altina kaçmistir?
0
trimpot
(17.01.09)
işletim sistemini bilmiyorum ama şöyle bişi var:
(bkz: windows vista/#14426604)
kullanmadım hiç, araştırmak lazım belki işe yarar.
0
dinomazu
(17.01.09)
böyle durumlarda bilgisayarın hemen fişi çekilmeli böylece ramden hafızaya geçiremiyor save etmemiş oluyor;)
0
neira
(17.01.09)
ramden diske yazarkenki sürede fiş çekebilen insan varsa zaten wordle falan uğraşmasın, fbi da mermileri eliyle yakalama timinde çalışsın.
tekrar birşey kaydetmemeye çalışarak, ki tercihen başka bir bilgisayarda boot edilebilen bir thumb diske disk recovery programı olan bir os [örn :linux] kurmak suretiyle bir miktarını kurtarmak mümkün olabilir. file system ntfs ise linux için toolları edinmek biraz zor olabilir. vs vs. veya başka bir partition var ise bilgisayarı kapatmadan mevuzbahis recovery toolu o partitiona indirmek de bir seçenek.
0
lhun
(17.01.09)
(1)

Windows 7'deki MsPaint

gxix
nereden bulup da vistaya yükleyebilir, normal mspaint yerine onu kullanabilirim?
nereden bulup da vistaya yükleyebilir, normal mspaint yerine onu kullanabilirim?
0
gxix
(17.01.09)
paint.net var, microsoft'un şeysi yine. vista'dakini bilmiyorum da paint.net de gayet işlevsel, onu deneyebilirsiniz belki.
0
elcezire exclusive
(17.01.09)
(7)

cpu fanının çıkması durumunda ne yapmak gerekir?

kriker
core 2 quad q6600 işlemcili bilgisayarım mevcut. fanlardan çok ses geliyordu, açayım temizleyeyim dedim. cpu'nun fanını da temizleyeyim derken fanla cpu'yu birbirinden ayırmış bulundum. baktım termal iletkenliği sağlayan macun duruyor. "aha sıçtık, fanı çıkartmamak lazımdı heralde" diyerekten fanı
core 2 quad q6600 işlemcili bilgisayarım mevcut. fanlardan çok ses geliyordu, açayım temizleyeyim dedim. cpu'nun fanını da temizleyeyim derken fanla cpu'yu birbirinden ayırmış bulundum. baktım termal iletkenliği sağlayan macun duruyor. "aha sıçtık, fanı çıkartmamak lazımdı heralde" diyerekten fanı yerine taktım. bilgisayarı açtım. sisoft sandra'yla işlemciye test maksatlı bir yükleneyim dedim. beklediğim oldu ve bilgisayar dondu. bir kaç kere işlemi tekrar ettim. donmalar devam etti. yine sisoft içerisinden fanın thermal resistance'ına baktım 0,08 C/W gösteriyordu. benim bildiğim kadarıyla thermal resistance ne kadar düşükse o kadar iyi, ki bu da oldukça düşük bir değer.

iyice kafam karıştı. ne yapmam lazım acaba?

yeni bir cpu fanı mı almam lazım? eğer yeni fan almam gerekiyorsa işlemcinin üzerinde kalan kurumuş termal macunu nasıl temizlemem gerekiyor?

işletim sistemi: windows vista 32 bit.
0
kriker
(17.01.09)
önce bir bak tam oturmuş mu o olmazsa macun alıp sürüp tekrar yapıştırmayı. o da olmaz sa yeni fan al, macunu bezle veya metal bir şeyle silersin. macun olmazsa olmaz değildir ayrıca. büyük ihtimal fan uçmuştur.(oturmamazlık etmediyse tabi, iyi kontrol et tekrar ediyorum)
0
abtash
(17.01.09)
benim bildiğim; eğer fan oturmazsa işlemci aşırı ısınacağından ve bu sıcaklığın da bir üst sınırı olduğundan sistem başlatıldıktan biraz sonra "cpu over temperature" hatası vererek durdurulacaktır.
0
rodeocu
(17.01.09)
termal macum sağlıklı bir ısıtma için tabi ki olmazsa olmazdır..

öncelikle fan yerine tam oturmuş mu oturmamış mı bi emin ol.. benim tavsiyem kasayı yan yatır ve öyle dene yani heatsink (o aliminyum parça) yukarı doğru baksın, yerçekiminden faydalan, gerekirse elinle biraz da bastırabilirsin heatsink'i.. eğer düzgün çalışırsa kasa dik dururken heatsink ile cpu arasında boşluk kalıyo demektir ve heatsink'i tekrar çıkart ve yeniden monte et.. bir de fanın çalışıp çalışmadığından emin ol belki onun kablosunu da çıkarmışsındır yanlışlıkla..

termal macuna gelince, onu temizlemek için aseton yada tiner kullanabilirsin.. kulak pamuğu yada normal pamukla yavaştan sil temizlemek için.. yeniğ termal macun sürmek imce bir iş biraz.. çok sürersen yarardan çok zarar olur.. çok ince bi tabaka halinde sürmelisin..
0
dmr
(17.01.09)
yeni fan al termal macunuyla geliyor.
0
sanio
(17.01.09)
Termal macunu saf alkolle temizleyip yenilemek ve soğutucuyu yerine güzelce monte etmek yeterli olacaktır. Ben termal macunu asetonla temizleme taraftarı değilim. Aseton ciddi bir şekilde aşındırcı bir maddedir. Sakatlık çıkarma ihtimali her zaman var. Sentetik tiner de kullanılabilir sanırım.
0
carc
(17.01.09)
fan zarar görmediyse yeni fan almak saçmalıktan başka bir şey değil dmr'in dediği gibi hassas bir biçimde termal macunu cpunun üstünden temizle yine aynı hassaslıkla yeni termal macunu tek damla biciminde işlemcinin üstüne damlat. çok damlatma ama bir yağmur damlasının yarısı kadarı yeterli olacaktır(oha tarife gel ama başka bir şey diyemedim) sonra temizlemiş olduğun cpufan bloğunu tam o damlanın üstüne getir nazik ve oval hareketlerle yedire yedire oturt. afiyet olsun.
0
atrin
(17.01.09)
SpeedFan isminde bir program indirdim. CPU'nun son 3-4 saatlik sıcaklığını kaydettirdim. 35 C dereceyle 50 C derece arasında değişiyor. Fallout 3'ü açtım. O açıkken dahi sıcaklık 50 dereceyi geçmedi. Bir problem yok gibi görünüyor. Duruma göre (sıcaklık artarsa) yeni bir fan almayı düşünebilirim, zira bulunduğum yer yazın cehennem gibi oluyor. Bilgisayar neredeyse 7/24 açık ve CPU'nun soğutulması gerekiyor. Öneriler için çok teşekkürler.

Ben yaşamış olduğum bu deneyimden şöyle bir sonuç çıkardım: CPU'ya termal macunla yapıştırılan fan bir şekilde cpu'dan ayrılıp tekrar birleştirilirse termal macun ısı iletim özelliğini kaybetmiyor.
0
🌸kriker
(17.01.09)
(3)

Yanmış hard disk

sesee
Para eder mi?Çalışan parçaları varsa, ya da herhangi bir sebepten artık , 5-10 tl de olsa?
Para eder mi?
Çalışan parçaları varsa, ya da herhangi bir sebepten artık , 5-10 tl de olsa?
0
sesee
(17.01.09)
neyin yandığına bağlı, disk mi yandı kart mı? teknik servislerde tonla var bunlardan ancak büyük bir hdd'nin sadece kartı yandıysa diski para edebilir. ama test imkanınız sanırım yok. tanıdık bir tamirci falan da yoksa asın duvara gitsin..
not:çöpe atmayın tehlikeli atıktır.(iç ses: çok da tın)
0
abtash
(17.01.09)
ya yeri gelmişken sorayım ben de. hard diski çalışan bilgisayara taktım ve bilgisayar kapanıverdi. şimdi o hard disk takılıyken bilgisayar açılmıyor. başka hard disk takılıyken açılıyor. yani bilgisayarda problem yok ama hard diske ne olmuştur ki?
bir de şöyle bir şey var, hard diski takıp bilgisayarı çalıştırmayı denedikten sonra, hard diski çıkarınca yine açılmıyor bilgisayar. elektrik bağlantısını kesip yeniden güç vermek gerekiyor o şekilde çalışıyor ancak.
0
sanal uyku
(17.01.09)
ben icindeki miknatislari ve motoru falan cikartmak icin bi aralar baya bi arizali harddisk aldim. tanesi 1 milyondan falan.
0
osuruklu
(17.01.09)
(12)

Taşınabilir Hdd

artikbenimdebirvolvomvar
Arkadaşlar yeni aldım.bi adaptör girişi bir de usb girişi var.benim sormak istediğim ise şu ; adaptörü hiç takmasam da sadece usb bağlantısı ile bağlasam ne gibi bi problem olur ??
Arkadaşlar yeni aldım.bi adaptör girişi bir de usb girişi var.benim sormak istediğim ise şu ; adaptörü hiç takmasam da sadece usb bağlantısı ile bağlasam ne gibi bi problem olur ??
0
artikbenimdebirvolvomvar
(17.01.09)
Güc/enerji olmadan bir cihaz calistirmak?

o hdd gücünü adaptorden aliyor.
0
trimpot
(17.01.09)
hiçbir şey olmaz.
0
sanal uyku
(17.01.09)
@trimpot
moron değiliz onu oraya neden koydular diye bi düşünülür.zaten öğrenmek istediğim adaptörsüz soksam usb den hem elektrik hem veri kafayı yer mi makina demek istemiştim
0
🌸artikbenimdebirvolvomvar
(17.01.09)
elektrik almaz usb'den. açılmaz o yüzden.
0
sanal uyku
(17.01.09)
Burada öyle sorular soruluyor ki, bu da onlardan biri sandim. Hatta -ne güzel lan malzeme cikti- diye bile düsündüm.
0
trimpot
(17.01.09)
sadece usb girişi olan hdd ler var onlar nasıl oluyor peki? mesela toshibanın..saddce tek giriş var
0
🌸artikbenimdebirvolvomvar
(17.01.09)
O hdd'lerin beslemesi usb üzerinden yapiliyor.
0
trimpot
(17.01.09)
sanırım sürekli usb kablo makineye bağlı kalsın tak çıkar ucunu bozmayayım elektrik kablosunu çıkarayım diyorsun evet bir şey olmaz zararı yok.

ek bilgi.
3.5 inch modellerinde yok da, 2.5 inch modelleri için usb'den güç alan modeller var,(bunlar da iki usb kablosu olan ve tek usb kablosu olan şeklinde, tek usb kablosu olan için veri ve elektrik aynı kablodan)
iki usb kablosu: biri veri ve elektrik diğeri sadece elektrik kablosu. iki kabloyu birlikte taktığında gücü diğer usb kablodan aldığı için daha hızlı çalışıyor hdd.

kıssadan hisse elektrik-elektronik kasmak istiyorsan elektriği usb'den çekmen mümkün.
0
abtash
(17.01.09)
işte onlar yeni nesil oluyorlar, fiyatları da 300 tl'den başlıyo.
senin 120'ye almış olmanın numarası bu yani...
0
uyuzcan
(17.01.09)
Sizin gibi yapıp da(sadece usb'den bağlamak) açamayanlar için şöyle bir çözüm duymuştum:
Çift uçlu usb ile bağlamak. Denilene göre adaptör konmasının sebebi usb'den aldığı gücün yetmemesiymiş. Çift uçlu usb kablo ile bağlayınca adaptör olmadan da yeterli gücü alabilmekteymiş alet...
"Miş" diyorum zira denemedim.
0
late viper
(17.01.09)
calısmaz, bi sorun da olmaz.
0
bryan fury
(17.01.09)
şöyle ki;

senin aletin içinde bir adet standart hdd var (hani kasanın içinde olandan), dolayısıyla aynen power supply'dan gelen güç kablosunda olduğu gibi bir adet 12V ve bir adet de 5V güç girişine ihtiyacı var. 5V gücü USB girişiyle sağlayan alet 12V'u da adaptörle almak durumunda.

denemişsindir, eskaza dönmüş veri de aktarmıştır, bilemem. ama macera aramaya gerek yok, 3 gün sonra alırsın eline bütün arşivini mazallaa.
0
uyuzcan
(17.01.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.