Giriş
(9)

itunes store

tavsan hummasi
Merhaba. iPod Touch için iTunes store'dan application indirmeye çalışıyorum lakin kredi kartı bilgilerimi alırken "illa Amerika'da olacaksın" gibi bir şartla karşılaştım. Bakıyorum forumlara da, millet çatır çatır indiriyor application'ları aynı yerden. Bilen var mıdır yolunu yordamını? Bir de, diye
Merhaba. iPod Touch için iTunes store'dan application indirmeye çalışıyorum lakin kredi kartı bilgilerimi alırken "illa Amerika'da olacaksın" gibi bir şartla karşılaştım. Bakıyorum forumlara da, millet çatır çatır indiriyor application'ları aynı yerden. Bilen var mıdır yolunu yordamını? Bir de, diyelim ki indirdim. Program çalıştırmak için kırdırmak falan lazım mıdır? (o ne demekse)
0
tavsan hummasi
(26.03.09)
en altta store olarak US değil Turkey seçin. kırdırmaya gerek yok.
0
passion rules the game
(26.03.09)
evet ben de gayet kullanabiliyorum rahat rahat, passion rules the game'in dediklerine iman ederseniz olabiliyor normal yollarla. yalniz jailbreak olayi artik yeni ipod icin de cikti, o yuzden para verdiginiz app'ler gayet belese karsiniza cikabilir nette. bence once jailbreak etmeyi denemek daha akillica
0
gimbal
(26.03.09)
Çok teşekkürler tavsiyeler için. Sorun çözüldü sayılır, istediğim app'leri yükleyebiliyorum. Ama ipod touch'ımı bağlayıp sync yapmama rağmen telefonda bulamıyorum kendilerini (indirdiğim app'ler iphone'da da, touch'ta da çalışır cinsten bu arada). Sorun ne olabilir?
0
🌸tavsan hummasi
(26.03.09)
Aynı dertten muzdaribim.İtunes aracılığıyla indirdiiğm applicationlar library kısmında ölece duruyorlar,telefona sync edemiyorum,iphoneuma tıklaıyp orda yan yana gelen sekmelerde videos,music vs.. en sonda applications var ordada indrdiğim applicationlar duruyor ancak silik olarak ,yani seçemiyorum illa telefondan nete bağlanmam gerekiyor app indirmek için ? :(
0
Mccknightt
(26.03.09)
@ Mccknightt, seninki iyiymiş gene. Bende ipod touch'ın üstüne tıkladığında movies, photos, vs, her şey var ama applications yok. Ha sol frame'de görünüyor mu, görünüyor. Ama ipod'a tıklayınca yok. Dolayısıyla sync yapamıyorum App'leri.
0
🌸tavsan hummasi
(26.03.09)
applicationlarin normal menude kutucuk olarak cikmasi lazim, yalniz ekraniniz doluysa ikinci bir ekran aciliyor, parmaginizla herhangi bir yere dokunup sola cekin ekrani, belki oralardadir :)
ekranlar cogaldikca altta gri beyaz noktalar goruyorsunuz zaten kac ekran oldugunu gosteren.
eger hala bir sey goremediyseniz sync edilmemis demektir, itunes'dan biraz daha kurcalayin
0
gimbal
(26.03.09)
@ Mccknightt, "all applications" yerine "selected applications"u yapıp öyle seçmeyi denedin mi?
0
🌸tavsan hummasi
(26.03.09)
@tavsan humması
buraya bir resim ekliyorum,ben applications kısmı ile ilgili hiçbirşeye tıklayamıyorum ki selected i seçiym.Yazmıştım gerçi ama resim olarak görürseniz belki ''AHA'' deyipte aklınıza bir çözüm gelebilir.Umut işte:D

img49.imageshack.us
0
Mccknightt
(26.03.09)
Benim aklıma gelen son yöntem: Yine sol taraftan iphone'unuza tıklayıp update lazım mıymış bir bakın. Benimki öyle düzeldi. Yamulmuyorsam summary kısmında yazıyordu update'e gerek olup olmadığı.
0
🌸tavsan hummasi
(26.03.09)
(3)

Cpu çıldırdı!

diaspora
Arkadaşlar merhaba, alakasız programlar cpu'nun %100'ünü kullanıyor. Örneğin winamp %100 kullanıyorken görev yöneticisinden işlemi sonlandırdığımda alakasız bir program %100 kullanıyor onuda sonlandırıyorum. bir başka program devreye giriyor. Bu nedenle bilgisayar sürekli kasılıyor. Bunun sebebi
Arkadaşlar merhaba,
alakasız programlar cpu'nun %100'ünü kullanıyor. Örneğin winamp %100 kullanıyorken görev yöneticisinden işlemi sonlandırdığımda alakasız bir program %100 kullanıyor onuda sonlandırıyorum. bir başka program devreye giriyor. Bu nedenle bilgisayar sürekli kasılıyor. Bunun sebebi ne olabilir? Ne yapabilirim?


Not: İki farkli antivirusten virus taraması yapılmıştır.

Şimdiden teşekkürler.
0
diaspora
(25.03.09)
ctrl alt delet yapıp bi screen shot koyarsanız hangi programlar çalışıyor görebiliriz.
0
rentts1
(25.03.09)
tak cd yi repair yap.
0
bryan fury
(25.03.09)
abtash
(25.03.09)
(2)

8100030d

hircinli
msn bu hata kodunu veriyor ve kendi msnim açılmıyor, diğer msnler açılıyor..çoğu şeyi denedim modem resetlemek,saat/tarih ayarı,gpedit.msc,regsvr32 softpub.dll,REG add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Pol icies\System /v,regedit yapıp dosya silmeler, app datadan dosya silmeler... ama y
msn bu hata kodunu veriyor ve kendi msnim açılmıyor, diğer msnler açılıyor..çoğu şeyi denedim modem resetlemek,saat/tarih ayarı,gpedit.msc,regsvr32 softpub.dll,REG add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Pol icies\System /v,regedit yapıp dosya silmeler, app datadan dosya silmeler... ama yok olmuyor..bilen varsa lütfen :( tek çözüm msnlive ı kaldırıp 7 7,5 yüklemek olmamalı...
0
hircinli
(25.03.09)
bu sorunun altına yazılacak hiç bir cevap cevap vermeyecek derdinize... nerden mi biliyorum aynısı benim başıma geldi... internette yabancı yerli tüm forumlarda söylenen herşeyi yaptım... hepsi yalan fasa fiso... tek çare format atmak... kıçı kırık bir msn için de format atacak kadar manyak mısınız bilmiyorum ama ben atmadım mesela..

ne mi yaptım...

sildim live messengerı eski sürüm msn yükledim... skin yok çevrimdışı msg yok ama msn işte çok şey beklemiyoruz... tek çare bu...
0
sindustrial
(25.03.09)
(bkz: #15860238)
0
surprise
(28.03.09)
(5)

coreavc çalışıyo mu ki ya?

sly cooper
ben coreavc video codec yükledim şimdi bu x264 codecli dosyalarda daha iyi performans için. k-lite mega codecten ffdshowu filan kendisi otomatik disable falan da etmiş zaten. İşte bir hd film açıyorum x264 codecli mkv, system trayde ffd audio, directvobsub, haali media splitter çıkıyor ama bizimkind
ben coreavc video codec yükledim şimdi bu x264 codecli dosyalarda daha iyi performans için. k-lite mega codecten ffdshowu filan kendisi otomatik disable falan da etmiş zaten. İşte bir hd film açıyorum x264 codecli mkv, system trayde ffd audio, directvobsub, haali media splitter çıkıyor ama bizimkinden haber yok. coreavcnin kendi ikonu falan çıkmıyor mu? çalışıyor mudur coreavc çıkmasa da? Media player classic'te filtrelere baktığımda ekteki liste var. orada adının geçmesi çıştığına mı delalettir? çok uzatmadım mı sizce de?
0
sly cooper
(25.03.09)
en temizi gom player yükle. extra codec istemiyor.
0
vengeance is mine
(25.03.09)
(bkz: km player)
0
frtsglm
(25.03.09)
forum.donanimhaber.com
şurda kmplayer ve coreavc nin beraber nasıl kullanılacağı adım adım anlatılmış, ben de burdan yaptım mükemmel tek kelimeyle. 1080p lik filmlerde bile en fazla işlemcimin %40 ı kullanılıyor.
0
rentts1
(25.03.09)
ekteki listede derken bunu filtrelere eklemeniz gerekiyor, bunu mu kastettiniz? bir iki püf noktası daha vardı nette bulabilirsiniz, ki zaten varsayılan ayardı sizin yapmanız gereken başka bir şey yoktu yamulmuyorsam.
0
transall
(26.03.09)
arkadaşlar gom playerı da km playerı da biliyorum, yardımlarınız için çok içten teşekkürler. km playerla external codec olarak tanıtmayı da biliyorum hatta. ben media player classicle çalışıp çalışmadığını merak ediyorum. ekteki liste dediğim de duyuruyla beraber koyduğum screenshotta görülebilir.
0
🌸sly cooper
(26.03.09)
(2)

lisanslı wma yedekleme/taşıma?

ali87
avea müzik ten indirdiğim wma uzantılı parçaları başka bir bilgisayarda çalmam gerek. nasıl olacak?
avea müzik ten indirdiğim wma uzantılı parçaları başka bir bilgisayarda çalmam gerek. nasıl olacak?
0
ali87
(25.03.09)
www.zittware.com

burada audio cd ye yazma ve ardindan mp3 olarak ripleme yontemi kullanilmis, ise yarayabilir
0
enedwaith
(25.03.09)
nero ile audio cd yazdıktan sonra
windows media player işini görecektir.
0
abtash
(25.03.09)
(4)

solid için notebook

atmosphere
bir arkadaşa bilgisayar alıcaz. solid ve mastercam çalışıcakmış. fakat desktop istemiyor beyfendi. illa notebook olucakmış.ekran kartı, işlemci ve ram ne olmalı?
bir arkadaşa bilgisayar alıcaz. solid ve mastercam çalışıcakmış. fakat desktop istemiyor beyfendi. illa notebook olucakmış.

ekran kartı, işlemci ve ram ne olmalı?
0
atmosphere
(25.03.09)
4gb ram ,512mb ekran karti,yeni nesil bir islemci ile birlikte isini catir catir gorur.
0
rising creeps
(25.03.09)
bende centrino 1.86, 2g ram ve 256 on board ekran kartıyla solid 2009 dahi rahatca calsııyordu. ekran kartı 512 nvidia veya ati, islemdi core2duo(t9000 ustu sersinden) 2.28 mı ne vardı en yuksek, ram de 4g olsun.
ha bu arada becereibliyorsanız hdd yi 7200 rpm alın.
0
bryan fury
(25.03.09)
bütçe ne demek lazım aslında önce.
toshiba a300-15b'ye benzer özellikler işini görür.
core2duo işlemci, t8300 falan da olabilir (2.4 ghz)
ram 3 ya da 4 gb, 800 mhz. (windows 64 bit değilse ram'i 4 olarak görmez)
ekran kartı için de www.notebookcheck.com buradan benchmark değerlerini karşılaştıraiblirsin. on-board olmamalı, ati ya da nvidia 512 mb iş görür.
0
sanal uyku
(25.03.09)
128 mb ekran kartı, 2 gb ram, turion 64 x2 benim işim görüyor.
0
derectus
(26.03.09)
(4)

bilgisayarda hızlı word dosyası aramak

ground
halihazırda 1500 ün üzerinde word belgem var. genellikle windowsun kemdi aramasında gelişmiş arama yaptırarak içeriğe göre arama yaptırıyorum.ama genelde bu uzun sürüyor.aramayı sadece belgelerim içinde yaptırıyorum başka yerde yok çünkü.soru : bi program var mı bildiğiniz. sadece gelişmiş arama yap
halihazırda 1500 ün üzerinde word belgem var. genellikle windowsun kemdi aramasında gelişmiş arama yaptırarak içeriğe göre arama yaptırıyorum.ama genelde bu uzun sürüyor.aramayı sadece belgelerim içinde yaptırıyorum başka yerde yok çünkü.

soru :
bi program var mı bildiğiniz. sadece gelişmiş arama yapcak.hatta yazarken alttan çıkacak falan...otomatik tamamlama gibi.
0
ground
(25.03.09)
ava find is gorur heralde. ama onun da disk(ler)i indekslemesi icin bir sure beklemek gerek haliyle.
0
sourlemonade
(25.03.09)
google desktop fena değil gibi...
0
mahallenindelisi
(25.03.09)
evet hepsini inceledim hatta everything adlı bir program daha varmış. google desktop daha mantıklı gibi geldi 9- 10 kat daha hızlı sonuç alabiliyorum şu anda.teşekkürler cevap veren herkese...
0
🌸ground
(25.03.09)
windows search ve google desktop iyidir bu konuda.
0
ozdek
(25.03.09)
(5)

hd rip avi mkv falan filan

tai
Şimdi şöyle ki bir forumdaHDRip-Divx (High Definition) High Definition Ripi Sunumlar,Divxdir ve Divxplayerda İzleyebilirsiniz...şeklinde bir başlık buldum. İçimde de "madem hdrip avi olabiliyor nedir bu mkv sevdası?" şeklinde bir merak uyandı. ya da bu bahsi geçen rip tam mkv tadını vermez mi? illa
Şimdi şöyle ki bir forumda

HDRip-Divx (High Definition)
High Definition Ripi Sunumlar,Divxdir ve Divxplayerda İzleyebilirsiniz...

şeklinde bir başlık buldum. İçimde de "madem hdrip avi olabiliyor nedir bu mkv sevdası?" şeklinde bir merak uyandı. ya da bu bahsi geçen rip tam mkv tadını vermez mi? illa herkese mkv player mı satmak istiyor bu adamlar?

not: başlık bu şekilde ama forumda filmlerin solunda br-rip yazıyor. onu da belirtelim.
0
tai
(25.03.09)
br-rip dediği bluray-rip'tir.
(bkz: #14546605)
0
sanal uyku
(25.03.09)
mkv performans olarak divx'ten daha üstün bir format. yani aynı boyuttaki iki dosyadan mkv olan daha kaliteli görüntü içerir. tabii ki hd divx formatlı sunumlar da olabilir. hatta hd wmv'ler bile var. ancak performans(boyut/kalite) dolayısıyla mkv daha çok tercih ediliyor.
0
el magico
(25.03.09)
dvdrip, mkv yapılınca divxten daha iyi bir görüntü ortaya çıkıyor. o sevdanın sebebi o
0
atmosphere
(25.03.09)
bide mkv icine baya bisey alabiliyor, altyazi ses.. container format olayi
0
samfisher
(25.03.09)
mkv lerde video bitrate audio bitrate cok daha yüksek seviyelerde olabiliyor. Onun dışında orjinal oluşturur gibi farklı sesleri, farklı altyazıları secenekler halinde içine koyabiliyorsunuz programlar sayesinde çıkartabiliyorsunuz. ekleme çıkarma işlemlerini bilgisayarda sadece msn kullanan kişiler bile yapabilir böyle güzellikleri var mkv nin neden herkes kullansın, kullanmayanlara kullandırtsın.
0
rurouni
(25.03.09)
(3)

yarım sayfaları aynı sayfaya yazdırmak

kibritsuyu
salak bir başlık oldu.şimdi şöyle. elimde arka arkaya döktürmem gereken bir a4 sayfasının yarısını oluşturacak pdf belgeler var (tahakkuk fişi). yazdır dediğimde her biri tek a4'ün üst tarafına yazıyor, kağıtların altları da boş kalıyor.ben amele usulü yapıyorum yazdırılacak 10 tane belge varsa 5 ta
salak bir başlık oldu.

şimdi şöyle. elimde arka arkaya döktürmem gereken bir a4 sayfasının yarısını oluşturacak pdf belgeler var (tahakkuk fişi). yazdır dediğimde her biri tek a4'ün üst tarafına yazıyor, kağıtların altları da boş kalıyor.

ben amele usulü yapıyorum yazdırılacak 10 tane belge varsa 5 tanesini yazdırıyorum, sonra kağıtları alıp ters şekilde (aş aşağı) yazıcıya tekrar koyup kalan beşini yazdırıyorum. sonra da ortsına cetveli koyup falçatayla kesiyorum.

kolayı yok mu bunun? word olsa kolay da ayrı ayrı pdf'ler olduğundan imkansız gibime geliyor.
0
kibritsuyu
(25.03.09)
corel draw'un varsa pdfleri corel'da birlikte aç, bir sayfaya 2 tanesini yapıştır mesela?
0
little thin goddess
(25.03.09)
FinePrint adında bir yazılım var.
Tam olarak senin ilacın.
1 sayfanın içine, 8 sayfaya kadar sığdırma yapabiliyorsunuz.
0
zeki baba
(25.03.09)
abi biz de tahakkuk yazdırırken senin amele usulünden yapıyorduk.

sonra aşağıdaki matbaya gittim elimde bir top a4 ile, bunu ortadan kesti adam, a5 oldu elimde 1000 tane.

tahakkuk yazdıracağımız zaman onları koyuyoruz, ardarda basıyoruz. güzel oluyor.
0
karapolisnas
(25.03.09)
(6)

windows aşağıdaki dosya eksik veya bozuk olduğu için başlatılamadı

kibritsuyu
evet siyah üstüne beyaz yazılı ekranda (dos ekranı) böyle bir uyarı veriyor bilgisayar.windows aşağıdaki dosya eksik veya bozuk olduğu için başlatılamadı\system32\drivers\pci.sysözgn kur disketini ya da cd'yi takıp r ile onarma yapın falan diyor.cd takıp cd'den boot ediyorum, r ile onarma yap diyoru
evet siyah üstüne beyaz yazılı ekranda (dos ekranı) böyle bir uyarı veriyor bilgisayar.

windows aşağıdaki dosya eksik veya bozuk olduğu için başlatılamadı
\system32\drivers\pci.sys

özgn kur disketini ya da cd'yi takıp r ile onarma yapın falan diyor.

cd takıp cd'den boot ediyorum, r ile onarma yap diyorum, tırtır bir şeyler yükleyip başarısız oluyor. yeniden başlatınca yine aynı hatayı veriyor.

geçen hafta da pci.sys değil de başka bir şeyi bulamayıp açılmadı. ne ettiysem başaramadım. en son format attım düzeldi.

hayır komut istemi açılsa klasöre başka bilgisayardan dosyayı kopyalarım ama komut istemi bile açılmıyor, güvenli kip bile yok. nedir bilgisayarın derdi? her hafta format mı atacaz? ya da en azından komut istemi açılsın da dos modundan başka bilgisayardan disketle kopyalayayım eksik dosyayı yerine.
0
kibritsuyu
(25.03.09)
scandisk'le hdd'yi bir kontrol edin derim ben. benzer bir sorunu yasadiktan sonra yaptigim scandisk sonucu, bad sector'lerle dolu olan bir hdd'ye sahip oldugumu ogrenmistim.
0
diabolus79
(25.03.09)
eğer sadece dosyayı kopyalayacağım dersen, windows 98 cd si ile bilgisayarı, cd-rom desteğiyle başlatıp, oradan kopyalama yapabilirsin. muhtemelen elinde win98 cd' si olmadığı için diğer önerime geçiyorum.

erd commander programını bulabilirsen, bunu dene derim. bilgisayarını bu programla açıp, istediğin kopyalamayı yapabilirsin.

son öneri olarak (en mantıklısı) windows kurduğun cd ile bilgisayarı açarsın. windows kurulumu başlat yani. adımları sırayla geçiyorsun.karşına çıkan ikinci "R" seçeneğine bastığında, windows sistem dosyalarını yeniden kopyalar. böylece sorunun çözülmüş olur. diğer dosyalarına herhangi bir zeval gelmemiş olur böylece. burada önemli olan nokta, windows' u kurduğun cd ile, bu işlemi yapacağın cd' nin aynı olması. yani, xp pro sp2 cd' si ile kurduysan, onarmayı da bu cd ile yapman lazım. yoksa dediğim onarma penceresi çıkmaz.
0
erzi
(25.03.09)
windows 98 cd'si, hatta windows 95 cd'si, hatta hatta windows 3.1 disketleri bile var elimde.

windows 98 cd'si ile denemedim ama windows 98 başlangıç disketi ile disketten boot ettirmeyi denedim yine açılmadı. bios'dan boot sırası a,c,cdrom şeklinde seçerek yaptım bunu.

sanırım elime aldım bilgisayarı. aynı cd'den r ile onarım yapmıyor. windows 98 başlangıç disketiyle açmıyor. bir dos ekranı gelse eksiği kopyalayacam ama o da gelmiyor. f5'le açıyorum güvenli kip, sistem geri yükleme falan hiçbiri çalışmıyor. hepsi aynı yere çıkıyor. ve harddiskten trrrt trrrt diye aynı ritmde okuma/okuyamama sesleri geliyor sanki.
0
🌸kibritsuyu
(25.03.09)
1- boot sırasında cd-romu, 1. sıraya getirmen lazım. ondan sonra 98 cd si ile açabilirsin.

2- hatta sende bunlar varsa, muhtemelen win98 başlangış disketi de vardır :)
disket varsa eğer, boot sırası a,c,cdrom şeklinde yaparsan açılır.
0
erzi
(25.03.09)
ben de zaten öyle yazdım. başlangıç disketinden boot için a, c cdrom yaptım olmadı.

cd'den denerken de haliyle cdrom, a,c (veya cdrom,c,a hatırlaıyorum, sonuç olarak cdrom'un ilk sırada olduğu bir şey) yaptım. önyükleme için tuşa basın dedi, bastım. windows kur geldi, baştan kurmak için şuna, onarmak için r ye basın dedi, bastım, tırt vırt etti yine aynı hatayı verdi.
0
🌸kibritsuyu
(25.03.09)
en güzeli, live cd(ubuntu,pardus) gibi şeylerle bilgisayarı aç. sonra yedeklerini al ve formatla.

yada diski başka bir bilgisayara 2.disk olarak takıp, yedeklerini alıp, formatla.
0
erzi
(25.03.09)
(11)

fizikçi arkadaşlar acil ya

mormormorius
müzikçi ev arkadaşm ile iddalaştıkta biz evde kettle ile banyo yapıyoruz. yok şöyle olmalı böyle olmalı davasına girdik beraber bir soru ayarladık cevap bekliyorumteşekkürlerOda sıcaklığımız 15 Derece. Musluktan akan suyun sıcaklığı 5-10 derece arasında. Elimizde bir kova var. Kovamız 16 Lt.lik bild
müzikçi ev arkadaşm ile iddalaştıkta biz evde kettle ile banyo yapıyoruz. yok şöyle olmalı böyle olmalı davasına girdik beraber bir soru ayarladık cevap bekliyorum
teşekkürler

Oda sıcaklığımız 15 Derece. Musluktan akan suyun sıcaklığı 5-10 derece arasında. Elimizde bir kova var. Kovamız 16 Lt.lik bildiğimiz plastik pazar kovasıdır. Elimizde 1 adet kettle var. Bu kettle ise 2 Lt. su alıyor. Kovamız boş ve kettle'a kaynaması üzere suyumuzu koyuyoruz.

Bu aşamada sorunlu iki kişimiz var. Biri benim :)

1- 16 Lt lik kovaya kaynamış olan kettle'daki suyu boşaltıyoruz. Bu şekilde kovanın 16/2 si dolmuş oluyor. Daha sonra kovayı, musluktan akan su ile 16/14e kadar dolduruluyor. Sonrasında tekrardan 2. kettle ile su kaynatılıyor. Aradaki zaman farkı 10 dakikadır (yani 1 kettle'in kaynama süresi 10 dakikadır) 10 dakika sonra kaynayan kettledaki su , kovaya boşaltılıyor ve kova 16/16 olarak dolmuş oluyor.

2- Aynı kova ve aynı kettle kullanılmak üzere ; ilk kaynayan kettle kovaya boşaltılıyor ve 16/2 lik bölüm doluyor ve kovanın kapağı kapatılıyor. Bu esnada 2. kez kettle'da su kaynatılıyor ve 10 dakika sonra kaynadığında kovaya tekrardan boşaltılıyor böylece toplamda 16/4 lük bir bölüm sadece kettledan çıkmış su ile doldurulmuş oluyor. Daha sonra kovanın geri kalan kısmı ise musluktan akan su ile tamamlanarak 16/4'ten 16/16 ya tamamlanıyor.


Bu durumda 2 kovadan hangisi, dolumu tamamlandığı anda içindeki su daha sıcak olur.

BİLİMSEL FORMÜLSEL ORTALAMA DEĞERLERLE BİR AÇIKLAMA İSTİYORUZZ:D
0
mormormorius
(25.03.09)
2.si olması lazım oda sıcaklığı musluktan akandan daha sıcak olduğu için..
0
dragon1653
(25.03.09)
dostum bu kadar uğraşacağınıza bence taksitle ihlas ani su ısıtıcısı alın. oh misss... termodinamikten kalmasam size hemencecik hesabını yapardım bunun. ama kovanın kapağını kapar, yalıtım olsun diye ikinci posta kaynayana kadar kovayı bir de havluyla sararsanız daha sıcak olur. veya büyük bir çaydanlıkla ocağın üstünde ısıtın suyu. tek seferde bitsin gitsin.
0
zipirinsan
(25.03.09)
16/2 16/14??
0
onurct
(25.03.09)
ketle daısınan su mc(t2-t1) kadar ısısı vardır. bu oran ikinci durumda iki katı olacaktır haliyle. ısı gecisini yoksayarsak(ki ceperlerden ısı gecisi olur, vesoguk su doldurana kadar baya bi ısı tasınımı olur) ikinci durumda tdengesıcaklıgı daha yuksek olacaktır.
0
bryan fury
(25.03.09)
soruyu sıcaklık olarak değil de ısı olarak düşünmende fayda var. sonuçta toplam ısı enerjisi 16 litrelik suya dağılacak ve ona sıcaklığı verecektir. bir kere toplam ısın her çözümde aynı := 4 litre kaynar su ısısı + 12 litre musluk suyu ısısı. sıcaklık farkı yüksek olduğunda ısı kaybetme hızı da yüksek olacağından, 12 litre suya ne kadar geç kaynar suyu dökersen ısı kaybını o kadar azaltmış olursun, bu da daha yüksek sıcaklık anlamına gelir.

bu durumda her ne kadar 1 numaralı çözüm, 2 numaralı çözümden daha iyi olsa da; daha iyisi bu şartlarda 12/16 litre suyun üzerine 2 kere 2 litrelik kaynar su dökmektir.
0
desdinova
(25.03.09)
hangi kombinasyonda koyduğunuzun çok bi önemi yok. çünkü 12 litre'ye 4 litre çok büyük miktarlar değil. denge sıcaklığına ulaşma süreleri (yani sıcaklığın homojen dağılımı için geçen süre) hissedilecek kadar uzun olmaz.

kettle'ın kaynattığı su, kaynatıldıktan sonra dışarda ne kadar fazla bekliyorsa o kadar ısı kaybınız olur. yani önce 12 litre normal suyu koyun. sonra 2 defa 2 litre kaynatılmış su koyun.(su kaynayana kadar, kovadaki 12 litre musluk suyunun sıcaklığı birazcık daha oda sıcaklığına yaklaşmış olur bu arada, tabi odanın musluk suyundan sıcak olduğunu varsayıyorum) böylece 16 litrelik kova dolduğu anda, kovadaki suyun sıcaklığı anlattığınız iki yöntemden de sıcak olur.

yalnız size elektrik parası baya bi girer böyle. çektiğiniz eziyet de yanınıza kalır.
0
cruor
(25.03.09)
kovanın ısı iletim katsayısı lazım. var mı?
0
selim alai
(25.03.09)
buyrun efendim, formullu neyim hesapladim. oda sicakligiyla etkilesmesi ihmal edilmistir. goruldugu uzere ikinci secenek uygulandiginda daha sicak su elde ediliyor.

img120.imageshack.us
0
osuruklu
(25.03.09)
kim sildi buraya yazdıklarımı? böyle rezillik hayatımda görmedim!

osuruklu'nun çözümünün yanlış olduğunu söylemiştim, silmişsiniz.
0
cruor
(26.03.09)
birileri moderatorculuk oynuyor iste.

benim cozumum yanlis. islem hatasi yapmisim. iki olayda da ayni sonuc elde ediliyor yani kisaca.
0
osuruklu
(26.03.09)
@osuruklu

ben de onu belirtmiştim zaten. sonuç her türlü aynı çıkar. 7t=130 yerine 7t=70 yapmışsın, ondan farklı bulmuşsun.

ama silinmiş tüm o yazdıklarım. niye acaba? hala bi açıklama bekliyorum.
duyuru'da modlog gibi bişe yok di mi, baksam?
0
cruor
(27.03.09)
(5)

harddisk ve ram değişimi garantiyi iptal eder mi?

hicazkar
biraz aradım taradım, bazı forumlarda etkilemez diyor ama bilen varsa beri gelebilir.
biraz aradım taradım, bazı forumlarda etkilemez diyor ama bilen varsa beri gelebilir.
0
hicazkar
(25.03.09)
eğer yetkili teknik servis tarafından yaptırmadıysan garantiyi etkiler zira, yetkili servis dışında vida açılmaması gereklidir, ama bu ifademle çelişse de ram değiştirmek belki etkilemeyebilir.
0
edip
(25.03.09)
pc de ediyorama laptopta modele gore etmıyor. bazılarında ram lerayrıca bi yerdedir, tum kasayı acamaya gerek yoktur. bazılarında ise kasayı acmak gerekiyor. kasayı acınca garanti bozuluyor. nerden anlıyorlar dersen, vidalara merkaptan fln bisilersuruyorlar. acıldıgında renk veriyor.

ha bu sadece ram ler icin di.

hdd ye gelince, pc de yine gidiyor, laptop da cok daha kolay. tek vidayı sokup degistireibliyorsun. gitmiyor diye biliyorum.

pc ise, her durumda da kasayı servise goturup orda taktırmak gerekir, laptop için se, kendinizyapaiblirsiniz tabiki de, servise goturun temizolsun.
0
bryan fury
(25.03.09)
valla toshiba dizüstü bilgisayarımın 512x2 ramlerini 1024x2 eyledim kendi ellerimle. bu işlem esnasında herhangi bir etiket neyin sökülmediği ve ramleri de sakladığım için n'olur n'olmaz diye, şahsen kendimi pek garanti kapsamında, güvende hissediyorum =)

o tarz bi' güvenlik bandı neyin yoksa, servise götürürken de çaktırmayabileceksen bence sorun yok. çok bariz belli ediyo'san bi' şekilde, kabak başına patlayabilir yine de, bilemedim..
0
supercalifragilisticexpialidocious
(25.03.09)
harddiski bilmiyorum ama ram icin kesinlikle bir sorun olmamasi lazim.
efendim, oyle garanti gidecekse onceden o manuellerin kirk yerine garanti gider bak sonra karismam notlari yazarlar.
0
yirtik foto
(25.03.09)
sorun olmaz değiştirebilirsin. sen vidayı çıkardığın an anlaşılıyor kasayı açtığın. ancak ram ve hdd'ye sorun çıkartılmıyor.
0
abtash
(25.03.09)
(3)

kotu scan edilmis pdf dosyasi temizleme

layouter
elimde resimdeki gibi bir dosya var. kolay yoldan fonu beyazlastirip kontrasti arttirmayi saglayan bir web sayfasi, ucretsiz program, vs. var midir?
elimde resimdeki gibi bir dosya var. kolay yoldan fonu beyazlastirip kontrasti arttirmayi saglayan bir web sayfasi, ucretsiz program, vs. var midir?
0
layouter
(25.03.09)
www.picnik.com var belki işinizi görür.
0
kediebesi
(25.03.09)
ben picasa'yi kullaniyorum.
bazen photoshopa'da kayabiliyor olay. onda kontrastla oynamak daha guzel sonuclar doguruyor.
bi de OCR diye bir sey var.
0
yirtik foto
(25.03.09)
picnik ugrastirdi ama guzelmis, exposure ve contrast'i arttirinca super oldu. gerci 15 sayfayi tek tek resme cevir, sonra hepsini duzeltip pdf olarak kaydet, sonra pdf'e bas filan pek pratik degil. zaten sonucta da dosya 18mb bir seye donusunce pes ettim. bunu otomatik yapan bir seyin olmamasi gercekten garip...
0
🌸layouter
(25.03.09)
(2)

battle for middle earth

drink the stars
başlıkta adı geçen ea games oyununu ortalara kadar getirdikten sonra bilgisayara format atmam gerekti. ben de c:/programlar/ea games klasörünü olduğu gibi harici diske attım. şimdi geri kurdum oyunu, harici disktenini de yerel diskteki yeni klasörle değiştirdim. ama kaydettiğim hiçbir oyun açılmıyor
başlıkta adı geçen ea games oyununu ortalara kadar getirdikten sonra bilgisayara format atmam gerekti. ben de c:/programlar/ea games klasörünü olduğu gibi harici diske attım. şimdi geri kurdum oyunu, harici disktenini de yerel diskteki yeni klasörle değiştirdim. ama kaydettiğim hiçbir oyun açılmıyor! hata mı ettim? eğer hata etmediysem kaydettiğim oyunlar nerde? lütfen yardım edin :(
0
drink the stars
(24.03.09)
oyun saveleri uzun sürelerdir program files altındaki directory'de tutulmuyor. belgelerim içinde bir klasör oluşturuyor oyun ve onun içinde muhafaza ediyor. EA için durum böyle midir bilemicem ama bir çok oyun firması bu şekilde yapıyor.

Ve evet eğer bu şekildeyse senin saveler nanaykente gitmiş.
0
teritori
(24.03.09)
program files ta değil application data'da olması lazım bu oyunun save leri

edit: evet yedeğini aldığınız yerde ya da belgelerimde değil. şurada:

C:\Documents and Settings\Your User Name\Application Data\My Battle for Middle-earth Files
0
yazar k
(25.03.09)
(3)

counter strike

TheGood
nette public serverlarda 1.6 oynuyorum. iyi oyuncularin cogu boyle sanki egile kalka egile kalka hizli hizli yuruyorlar. cok kiskaniyorum ve ben de yapmak istiyorum :) nedir bunu yapmanin yolu? bunny falan degil ha. boyle surekli egilip kalkiyorlarmis gibi.
nette public serverlarda 1.6 oynuyorum. iyi oyuncularin cogu boyle sanki egile kalka egile kalka hizli hizli yuruyorlar. cok kiskaniyorum ve ben de yapmak istiyorum :) nedir bunu yapmanin yolu? bunny falan degil ha. boyle surekli egilip kalkiyorlarmis gibi.
0
TheGood
(24.03.09)
egilmeyi mouse un scroll butonuna atayacaksın. ziplamayı değil ama eğilmeyi. ondan sonra mousela eğilirken akabinde ctrl ile de eğilmeyi yapacaksın. 1-2 dene olur zaten. ama ben yapma derim, artık çoluk çocuğun eline düştü, hiç alışma daha iyi.
0
xenophobe
(24.03.09)
anlattığın şey duck silence run olduğundan dolayı çoğu serverda kapalı mouse wheellarına ayarlayarak yaparsın ancak bunu o hızda fakat dediğim gibi çoğu serverda kapalı bu dalga. bunun yanında ctrl veya başka bi tuşla yapan bu konuda uzman olanlar da var tabi.
0
elishafanz
(24.03.09)
hmm.. mwheeldown zaten ziplamaya bindli, mwheelup i da egilme yapar denerim o zaman. colugun cocugun eline dustugunun farkindayim da ben zaten nostalji amacli oynayan bir adam olarak eglencemi biraz daha artirayim yeter :) cevaplar icin tesekkurler ;)
0
🌸TheGood
(25.03.09)
(1)

Solidworks'ta silindirik parçayı düzlemde açma

elestiri
Bir makine için toplama kabı benzeri bir şey tasarlamam gerekli bu yüzden kalıp çıkarabilmek için solidworks'ta parçayı çizdim (bkz: ek).Sorunum bu silindirik parçayı solidworks kullanarak nasıl düzlemsel olarak açabilirim.Fikri olan varsa sevinirim. Teşekkürler
Bir makine için toplama kabı benzeri bir şey tasarlamam gerekli bu yüzden kalıp çıkarabilmek için solidworks'ta parçayı çizdim (bkz: ek).

Sorunum bu silindirik parçayı solidworks kullanarak nasıl düzlemsel olarak açabilirim.

Fikri olan varsa sevinirim. Teşekkürler
0
elestiri
(24.03.09)
başka yöntemi var mı, nasıl yapıldığını da tam hatırlamıyorum ama "sheet metal" kısmından bir şekilde açılmış görüntü elde edilebiliyordu.
0
sanal uyku
(24.03.09)
(2)

Bir dokumandaki kelimelerin kac defa kullanildigini bulmak

entrapmen
Uzunca bir dokuman dosyasindaki kelimelerin kac defa kullanildigini bulabilecegim kolay ve kullanisli bir yontem/program var mi?
Uzunca bir dokuman dosyasindaki kelimelerin kac defa kullanildigini bulabilecegim kolay ve kullanisli bir yontem/program var mi?
0
entrapmen
(24.03.09)
notepad++ ta kelime aratmak icin ctrl+f yaptiginizda karsiniza cikan kutucukta "count" butonu var. onu kullanabilirsiniz.
0
levine
(24.03.09)
@divit: ssg.sourtimes.org da varmis. tam da istedigim program gibi. programin adi ssg's text analysis tool. tesekkurler.
0
🌸entrapmen
(24.03.09)
(5)

jdownloader hakkında..

bir yudum homo sapiens
bu programı yeni kullanmaya başladım fakat çoğu zaman link eklediğimde mevcut değil yazısı çıkıp indirmiyor. bilen bilir kırmızı oluyor. 1 haftadır kullanmaya çalışıyorum fakat sadece dun bişeyler indirebildim. bunun nedeni nedir?
bu programı yeni kullanmaya başladım fakat çoğu zaman link eklediğimde mevcut değil yazısı çıkıp indirmiyor. bilen bilir kırmızı oluyor. 1 haftadır kullanmaya çalışıyorum fakat sadece dun bişeyler indirebildim. bunun nedeni nedir?
0
bir yudum homo sapiens
(24.03.09)
iki sebepten kirmizi olabilir.

birincisi, dosya rapidshare serverindan silinmistir
ikincisi de, bir seyler indirmissinizdir, sonraki dosyayi indirmek icin count yapmaktadir. o count esasinda rapidshare'in 'sen bir saatte cok download yaptin, 32 dakika bekle bakalim' count'udur. count sirasinda da kirmizi gozukur. onun disinda bilemiyicigim.
0
yirtik foto
(24.03.09)
önce teşekkürler cevap için. dosyanın rapid'den silinmiş olmadıgına eminim. bekleme süresi olmadıgına da eminim çünkü öyle bir durum olsa bile uyarı veriyor. bambaşka görüşleri olanlar da varsa bahtiyar olacağım.
0
🌸bir yudum homo sapiens
(24.03.09)
peki linki dogru eklediginize emin misiniz?

cunku meslea bazen link kisa gorunsun diye soyle veriliyor:
www.rapidhsre.com/...../hebe.rar ama esasinda hyperlinki daha uzun bisidir.
kopyala yapistir yaparken siz de kisa linki aldiginiz icin problem oluyordur.

?
0
yirtik foto
(24.03.09)
teşekkürler sorun buymuş. ama bu biraz garip misal 20 partlık bir download yaparken tek tek bunlarla uğraşmak zor olacaktır.
0
🌸bir yudum homo sapiens
(24.03.09)
genelde serverdaki sıklıktan oluyor heralde..bazen rapidshare sitesinde de gidip gelmeler olabiliyor..geçen gün bana da olmuştu yaklaşık 10 gb indirdikten sonra..bilgisayarı lapatıp açtıktan sonra eski pırıl pırıl haline geri döndü..dene etkili olacaktır..

editimsi : sorun da hallolduysa küçük bi ayrıntı daha..dosya ekleme kısmına eklerseniz tek tek tüm linkleri kopyala-yapıştır-enter-kopyala-yapıştır silsilesiyle, tüm parçaları bi anda görür ve bir paket gibi indirirsiniz belki kolaylık olur biraz daha..
0
ceres
(24.03.09)
(4)

İnternet Hızı

sarere
Halihazırda 1024 lük bağlantıya sahibim. maximum download hızım 105. bunu artırmanın bir yolu var mıdır. torrentlerde felan. 150-200 e razıyım. hı ?
Halihazırda 1024 lük bağlantıya sahibim. maximum download hızım 105. bunu artırmanın bir yolu var mıdır. torrentlerde felan. 150-200 e razıyım. hı ?
0
sarere
(24.03.09)
mümkün değil. 1024mbit 128kbyte'a eşittir. 128'i geçemezsiniz. bağlantınız adsl ise yaklaşamazsınız bile.
0
lemmiwinks
(24.03.09)
evet teorik olarak maksimum 128 kb/s ama pratikte gördüğünüz o hız civarında seyreder genelde.
0
kayip ruh
(24.03.09)
var yolu olmaz mı? ama 150-200 yapamazsın. dediği gibi arkadaşın max 128kb olur. o hıza ulaşmak için de santralin karşı apartmanından bir eve çıkman lazım. artı olarak 150-200 görmek istiyorsan 4440dsl'i arayıp bağlantı paketini değiştirmelerini sağlamalısın. yolları bunlardır. ama sanıyorum ikisi de masrafı biraz =9
0
atrin
(24.03.09)
eger kablo ile baglaniyorsaniz, bu limiti kirmanin bir yolu vardi, modem uzerinden firmware cekerek. ben yapmadim, yapani da tanimiyorum, ama yapanlar hemen yakalanabiliyormus diye duydum.
0
yirtik foto
(24.03.09)
(6)

laptop soğutucu (hangisini önerirsiniz?)

pozitif dusunce de kazanir
15 inç acer 5920 laptopum var ve çok ısınıyor (zaman zaman kapanıyor), bununla ilgili bir soru sormuştum ve laptop soğutucu almaya karar verdim sonunda. hangisini önerirsiniz bana, karar veremedim...hepsi:http://www.hepsiburada.com/department.aspx?categoryID=1068 puana veya en çok satılana göre sıra
15 inç acer 5920 laptopum var ve çok ısınıyor (zaman zaman kapanıyor), bununla ilgili bir soru sormuştum ve laptop soğutucu almaya karar verdim sonunda. hangisini önerirsiniz bana, karar veremedim...

hepsi:
www.hepsiburada.com


puana veya en çok satılana göre sıralayıp kendi seçtiklerim:

- bu en ucuzu, bunu alıp denesem mi acaba. işe yaramazsa pek bi zararı dokunmaz.
www.hepsiburada.com

- bu biraz daha pahalı ama %31 indirim varmış ve süper hızlı gönderi diyo. şimdi sipariş versem bugün elimde olur ve merakımı gidermiş olurum heralde. bilemedim.
www.hepsiburada.com

- bu diğerlerinin 2-3 kat fiyatlı ama yorumlar çok olumlu, paraya kıyıp bunu mu alsam acaba? bu da süper hızlı gönderi.
www.hepsiburada.com

hepsiburadayı pek sevmem ama ne bilim.

acil tavsiyelerinizi bekliyorum
0
pozitif dusunce de kazanir
(24.03.09)
blizzard, tam da onu inceliyordum şimdi. memnun kaldınız mı tavsiye eder misiniz?
bıktım artık ısınma probleminden. paraya kıyabilirim.
0
🌸pozitif dusunce de kazanir
(24.03.09)
üç fanlı, ledli bi tane var bende. 15 liraya filan almıştım bitenekadardan. gayet memnunum.
0
teritori
(24.03.09)
stokta yok ama su ekranda görülenin aynısından var bende.

www.hepsiburada.com

inanılmaz. oyun oynarken 30 dakikada kapanan bilgisayar aldığımdan beri kapanmadı. çok güzel bir ürün. fanlarında koruma var. böylece diğleri gibi yatağa alınca fanları durmuyor. kesinlikle tabsiye ederim.
0
ayiadam
(24.03.09)
@teritori: bitenekadar'da çift fanlı bir ürün satılıyor şuan. 18 lira.. alıp denemek lazım aslında.

@ayiadam: başka sitelerde baktım 80 civarı fiyatı. inceliyorum şuan.
0
🌸pozitif dusunce de kazanir
(24.03.09)
çok pahalı olmus benim dediğim alet ya. ben 8-9 ay önce 42 liraya aldım. fiyat karsılastırma siteleri var. istediğiniz ürünü yazıyorsunuz o size en ucuzlarını çıkarıyor. oraları da kullanın.
0
ayiadam
(24.03.09)
ben cift fanli targus kullaniyorum. bayagi da is goruyor hani.
bulursan 20 dolara filan hic kacirma.
0
yirtik foto
(24.03.09)
(7)

Ram Ram

cellar
selamhttp://img15.imageshack.us/img15/9766/motherboardproductimagel.jpg resimdeki anakart Gigabyte GA-P35-S3 ve üzerinde (2 Adet) TwinMOS PC2 6400 1 GB 800 MHz DDR2 var.daha önce hiç bilgisayara sonradan ram takmadım tecrübesizim. şuan ki ram lerin takılı görüntüsü ise böyle http://img18.imageshack.
selam
img15.imageshack.us resimdeki anakart Gigabyte GA-P35-S3 ve üzerinde (2 Adet) TwinMOS PC2 6400 1 GB 800 MHz DDR2 var.
daha önce hiç bilgisayara sonradan ram takmadım tecrübesizim. şuan ki ram lerin takılı görüntüsü ise böyle img18.imageshack.us
sorum şu ki;

almak istediğim www.vatanbilgisayar.com KINGSTON 2 Gb DDR2 800MHz CL6 Tek Modül RAM nasıldır?
şuan bilgisayarda takıllı olan ramlerle bir problem yaşar mı?
anakar ile uyuşma çakışma gibi sorunlar yaşanır mı?
54 TL nasıl bir fiyat ? bunu alacağına git buna al denir mi? şunuda ekliyim 65-70 arası bütçe ile bunu bulabidim.
son soru olarak aldığım bu yeni rami nereye takıcam resmide ki gibi şuan ki ramler iki kırmızının üzerinde duruyor
ikisini bir araya getirip bu yeni ram tek başınamı bırakmam gerekir mi?
0
cellar
(24.03.09)
onu bunu bilmem de windows eğer 64 bit değilse 4 gb ram'i görmez, aklınızda bulunsun.
0
sanal uyku
(24.03.09)
* 4 adet DIMM yuvası ile 8GB'a kadar Çift Kanal bellek desteği
* DDR2 1066*/800/667MHz
diye yazmışlar anakrtınızın sitsinde. var olan ram leri oynatmanıza gerek yok. boş slotlardan birine alacağınızı takın. zaten bu anakart ram seçmeyen toleransı geniş bir anakarttır. sorun çıkartmaz. yine de yeni ram takmadan önce bios sunuzu son versiyona güncellerseniz daha iyi olur tabii.
0
yazar k
(24.03.09)
İşletim sistemi Windows Xp pro. service pack 3
64 bit dediğiniz ne bit yeniğidir fikrim yok.
bios güncellemesi nasıl olur ki?

bu ikisi arasında ki fiyat farkını anlamadım
www.vatanbilgisayar.com
www.vatanbilgisayar.com
cevaplar için teşekkürler.
0
🌸cellar
(24.03.09)
ayrıca anakartınız çift kanal ddr desteklediği için, ram olarak 2gb.lık tek modül yerine, aynı ram'dan 2 tane 1gb. şeklinde alıp sarı slotlarınıza takarsanız, daha verimli bir performansa sahip olacaktır.
0
heavens scream
(24.03.09)
Şu köprü belki faydalı olabilir : www.chip.com.tr
0
akincibeyi
(24.03.09)
bence 2x2gb'ye gitmeyecekseniz, boyle simdiki hali daha iyi. twinmos iyi markadir.
0
yirtik foto
(24.03.09)
windows 2002 versiyon olduğundan kelli 32 bit miş. daha önümüzde çok yol var teşekkürler.
0
🌸cellar
(25.03.09)
(4)

windows ses kaydedici neden sadece 60 saniye?

kabablanka
sayın sandık görevlileriwindows ses kaydedicinin default kayıt süresi 60 saniye, bunu nasıl aşarım, teşekkürler.bilmeyenler için sayfada çalan şarkıyı kaydetme bonusu için (git: 8456)
sayın sandık görevlileri

windows ses kaydedicinin default kayıt süresi 60 saniye, bunu nasıl aşarım, teşekkürler.

bilmeyenler için sayfada çalan şarkıyı kaydetme bonusu için (git: 8456)
0
kabablanka
(24.03.09)
(bkz: audacity) kullanın hem ücretsiz hem daha gelişmiş...
0
crown
(24.03.09)
ille de ses kaydediciyle yapıcam dersen; biraz (2-3sn) kaydedip durdur. sonra gerekli süreye ulaşana kadar "efektler > hızı azalt" yap sonra kayıt başına gidip baştan kaydet. böylece daha uzun kayıt yapabilirsin ama sonrasında da fazla olan bölümü kesmek için program gerekeceği için tavsiye etmiyorum.
0
kirkkarakterlikkirikayakliakillikirkayak
(24.03.09)
şimdi sende var mıdır bilmem ama bi windows movie maker diye program var windows'tan içerü. ordan sanki bi projenin üstüne ses kayıt ediyomuş gibi yaparak ses kaydedebilirsin-ne dedim lan ben? saatlerce sürebiliyor kayıt. tavsiye ederim.
0
vecihi
(24.03.09)
windows ses kaydedicisini aç, sonra kırmızı tuşa bas (record) biraz bekle, o ortadaki ilerleyen şeyi gördün mü? o ilerlemeye devam ederken sen daha ileride bi noktaya bi kez tıkla, kaydedicinin süresi beklediğin süre kadar artacak, sonra biraz daha bekle yine ileride bi noktaya bi kez daha tıkla, böyle devam et sen tıkladıkça o artacak, böylece istediğin büyüklükte bi dosyan olacak, yalnız istediğin süreye ulaşınca kaydedicinin sonuna kadar kayıt yapmasına izin ver, sonra o dasyayı kaydet, daha sonra kayıt yapacağın zaman dosyanı aç ve kaydını yap.
0
mtrsykl
(24.03.09)
(4)

hyundai getz cd player sıkıntısı

iterator
daha önceden her türlü cd'yi okuyan araç cd playerı şimdi hiçbir cd'yi okumamakta. ve error 05 diye hata veriyo. sebebi ne olabilir sizce? not: düşük hızda cd yazmayı denedim yine olmadı..
daha önceden her türlü cd'yi okuyan araç cd playerı şimdi hiçbir cd'yi okumamakta. ve error 05 diye hata veriyo. sebebi ne olabilir sizce?

not: düşük hızda cd yazmayı denedim yine olmadı..
0
iterator
(24.03.09)
sunu buldum: forum.donanimhaber.com
belki ileriki sayfalarda cevap gelmistir bilemiyorum cok fazla sayfa var. bir goz at istersen.
0
sourlemonade
(24.03.09)
oraya baktım ya google'dan ararken karşıma çıkmıştı ancak net bi cevap gelmemiş.. teşekkürler efeem yine de..
0
🌸iterator
(24.03.09)
bende de olmustu, bakim icin servise girdi cikti, sorun kalmadi. serviste yapilan seyler icinde oyle mp3 playerla ilgili birseyler de yoktu. hatta ben servise girerken hatayi soylemeyi bile unutmustum. cok yardimci oldum dimi :P
0
eick
(24.03.09)
bakımına da daha çok var açıkçası :) neyse yine de saol..
0
🌸iterator
(25.03.09)
(10)

hoparlörden çıkan sesi o an kaydetmek.

naanick
selam orta dünya'mın insanları.başlık saçma oldu ama sorum şu; bi siteden parça dinliyorum ama flash player üzerinden. yani sadece play ve stop tusu var. indirme secenegim yok. burada çalan parçayı yani o an pc'nin hoparlöründen çıkan sesi nasıl tertemiz bir şekilde kaydedebilirim ?şimdiden teşekkür
selam orta dünya'mın insanları.

başlık saçma oldu ama sorum şu; bi siteden parça dinliyorum ama flash player üzerinden. yani sadece play ve stop tusu var. indirme secenegim yok. burada çalan parçayı yani o an pc'nin hoparlöründen çıkan sesi nasıl tertemiz bir şekilde kaydedebilirim ?

şimdiden teşekkürler
0
naanick
(24.03.09)
sen bana flashı ver
ben sana sesi vereyim :)
0
meraklı
(24.03.09)
firefox'a downloadhelper'ı kurarsanız sitedeki şarkıları, videoları indirebilirsiniz.
0
teritori
(24.03.09)
çok analog bir yöntem olacak ama iki ucu erkek stereo kablo alırsın kısasından. iki ucu da giriş olan kulaklık kablosu yani =) sonra bir ucunu bilgisayarın hoparlör çıkışına (line-out) diğer ucunu da line-in ya da mikrofon çıkışına bağlarsın. bir tane ses kaydedici program edinirsin. videoyu başlatıp sesi kaydedersin. büyük olasılıkla o ses kaydedici program .wav dosyası olarak kaydeder. ondan sonra kayıt sorunsuz olmuş mu diye dinlersin. bir sorun yoksa .wav'i .mp3'e çeviren bir program bulup şarkına kavuşursun.ama daha yazılımsal bir çözüm muhtelemen mevcuttur. youtube video downloader gibi flash player tabanlı video sitelerindeki videoları bilgisayara indirmeye yarayan programlar var. sothink web video downloader gibi. onlardan biri belki direk websitesinden mp3 olarak çekmene yardımcı olabilir. eğer web sitesinin adresini verirsen bir incelemek isterim =)
0
bellbane
(24.03.09)
iş inada bindi. biz bu sesi ordan çekmeden memlekete dönmeyecegiz :)
link ver yarın kaynağını indirip açarım ve sana iade ederim :)
0
meraklı
(24.03.09)
linki verirsen yardımcı olurum, gayet aylak ve yardımsever bir insanım.
0
kayip ruh
(24.03.09)
(bkz: jet audio)
0
derectus
(24.03.09)
eğer cache e yüklenen bir şeyse downloadhelper alır onu. yok flasha gömülmüşse total recorder pc den çıkan her sesi kaydeder.
0
yazar k
(24.03.09)
jet audio ve total recorder'e bakıp deneyeceğim şimdi. cevaplar için teşekkürler.

örnek site vermek gerekirse beatport.com gerci bu sitedekiler nette var bulup indirilebiliyor ama örnek olarak verdim siteyi. burdaki çalan parçaları almak için mesela.
0
🌸naanick
(24.03.09)
Bu kadar kasmalara gerek yok sanırım.Ses aygıtlarından kayıt ı seç,ordan mikrofon deil hat girişini seç.Böylelikle PC den çıkacak her sesi kaydetmiş olucaksın hoperlör acık olsada olmasada
0
Mccknightt
(24.03.09)
@theconqueror : sanırım verdiğin linkteki anlatım benim işimi halledecek.
0
🌸naanick
(24.03.09)
(2)

hızlı dosya upload edebileceğim rapid tarzı site

rentts1
elimde 240mb lık bir dosya var ve bunu bi arkadaşıma göndermem gerekiyor. bunu nereye upload etsem de hızlıca ve upload sınırı olmadan yüklesem?
elimde 240mb lık bir dosya var ve bunu bi arkadaşıma göndermem gerekiyor. bunu nereye upload etsem de hızlıca ve upload sınırı olmadan yüklesem?
0
rentts1
(23.03.09)
netload
0
clones
(23.03.09)
netload ya da megaupload.
bazı zamanlar netload'a upload yapmak işkence olabiliyor.
0
sutlu nescafe
(24.03.09)
(1)

fortran yardım

awp ua
arkadaşlar fortran'da birkaç komutta problem yaşıyorum. özellikle read, format ,open ve slash; ayrıca bunlara da parantez içerisinde rakamlar yazıyolarya, ne olduğuna dair yorum bile yapamıyorum. biraz çok olduğunun farkındayım ama gerçekten öğrenmem gerek.biliyorsanız ne anlama geldiğini konusunda
arkadaşlar fortran'da birkaç komutta problem yaşıyorum. özellikle read, format ,open ve slash; ayrıca bunlara da parantez içerisinde rakamlar yazıyolarya, ne olduğuna dair yorum bile yapamıyorum. biraz çok olduğunun farkındayım ama gerçekten öğrenmem gerek.
biliyorsanız ne anlama geldiğini konusunda yardım ederseniz sevinirim.

teşekkürler...
0
awp ua
(23.03.09)
soyle der

read (unit no, format no) list-of-variables

The unit number can refer to either standard input, standard output, or a file. The format number refers to a label for a format statement, which will be described shortly.

standard input genelde klavye, output ise ekran olur. bunlarin fortran'da numaralari vardir, bilemeyecegim. format da yazilacak data'nin ne formatta yazilacagini belirler.

bir de
www.google.ie
bir suru tutorial cikiyor. hizlica bakabilirsin sorduklarina aslinda.
0
fdegir
(24.03.09)
(12)

windows taşınabilir diski görmüyor

yoldaki isaretler
diğer bilgisayarlarda sorunsuz çalışan taşınabilir diski şu anda kullandığım bilgisayarda kullanamıyorum. usb'yi takınca sağ altta "donanımı güvenle kaldır" seçeneği çıkıyor ama bilgisayarıma girdiğimde taşınabilir diski göremiyorum. ne yapabilirim?windows xphp taşınabilir disk
diğer bilgisayarlarda sorunsuz çalışan taşınabilir diski şu anda kullandığım bilgisayarda kullanamıyorum. usb'yi takınca sağ altta "donanımı güvenle kaldır" seçeneği çıkıyor ama bilgisayarıma girdiğimde taşınabilir diski göremiyorum.
ne yapabilirim?

windows xp
hp taşınabilir disk
0
yoldaki isaretler
(23.03.09)
penceredeki adres satırına sıradaki diskin hadrfini girseniz.
c: d: varsa e: yazıp deneseniz bi ?
0
bryan fury
(23.03.09)
denedim olmadı o. yok böyle bi adres dio.
0
🌸yoldaki isaretler
(23.03.09)
sevgili yoldaki isaretler,

İlk olarak Bilgisayarıma sağ tıklayıp Yöneti seçerek konsoluu bir açın. Disk Yönetimi ya da Çıkarılabilir Depolama Birimi altında taktığınız ekipman gözüküyor mu? Eğer gözüküyorsa bir harf atayarak kullanıma başlayabilirsiniz. Eğer gözükmüyorsa, BIOS'tan bi bakın bakalım orada gözüküyor mu*? Duruma göre başka bir çözüm bulmaya çalışalım.
0
kovse
(23.03.09)
ordan gözüküyor. ama orda harf atadıktan sonra bilgisayarım'a girdiğimde yine göremiyorum diski. orda sağ tıklayıp diskin içindeki klasörlere kısayollar oluşturuyorum masaüstünde diski çıkarıp tekrar taktığımda bu kısayolları da görmüyor. tekrar girip bi sürücü harfi vermem gerekiyor.
0
🌸yoldaki isaretler
(23.03.09)
O zaman sisteminizden kaynaklanan bir sorun bu. Hımm... İşletim sisteminizi yazar mısınız?
0
kovse
(23.03.09)
windows xp
0
🌸yoldaki isaretler
(23.03.09)
Hani belki alakasız gibi gözükebilir ancak bilgisayarınızda SpyBot Search & Destroy tarzı regedit girişlerini kontrol eden / donduran bir program var mı? Belki girişin kayıt edilmesine izin vermiyordur.
0
kovse
(23.03.09)
hayır bilgisayarda hiç bi güvenlik programı yok zaten bi kaç günlük bilgisayar.
0
🌸yoldaki isaretler
(23.03.09)
Bilgisayarım(sağ tık)>Özellikler>Donanım>Aygıt Yöneticisi>Evrensel Seri Yol Denetleyicisi'nden USB portlarını kontrol edip, herhangi bir kaldırılma ya da devre dışı bırakma olmuş mu diye bakın.
0
shangrilla
(23.03.09)
maalesef sorun orda da değil. portlar gayet düzgün.
şu anda sorun aslında tam olarak tanınmıyor olması değil.
1 - bilgisayarımda görünmüyor
2 - adres satırlarından vs. ulaşılmıyor.
0
🌸yoldaki isaretler
(23.03.09)
O zaman o dediğim yerdeki listeden, taşınabilir disk takılı iken kullanılan porta bakın. Buldurabilirseniz (seçeneklere tıkladığınızda, diğerlerinden değişik bir şey yazması muhtemeldir), "Kaldır" dedikten sonra bir görünüp bir kaybolarak kendiliğinden gerçekleşecek bir dizi işlemden sonra bilgisayarın yine otomatik olarak tanımasını bekleyin.

Aynı sizinki gibi, takılı olmasına ve sağlıklı bir şekilde port işgal etmesine rağmen tanıtamadığım eski bir flash belleği bu şekilde açabilmiştim.
0
shangrilla
(23.03.09)
kaldırdım portu bişey olmuyo :~
0
🌸yoldaki isaretler
(23.03.09)
(2)

vayrlıs

karacoğlan der ki
evde biri masaüstü diğeri leptap 2 bilgisayar var.modem de vayrlıs.ama laptop negzel istediğin yerde çalışıyordu. birkaç gündür kablo takmadan bağlanmıyor nete. niye ki?modem : filipisnetsek?
evde biri masaüstü diğeri leptap 2 bilgisayar var.
modem de vayrlıs.
ama laptop negzel istediğin yerde çalışıyordu. birkaç gündür kablo takmadan bağlanmıyor nete. niye ki?

modem : filipis

netsek?
0
karacoğlan der ki
(23.03.09)
eved
0
domaine hasret yumuşak g
(23.03.09)
muhtemelen otomatik bağlanıyorsunuzdur ve şifre, ayar vs. de bir sıkıntı olmuştur. tanımlı/kayıtlı bağlantıyı kaldırınız. sonra tekrar bağlanınız.
0
surprise
(23.03.09)
(1)

excelde yuvarlama

milagros
Merhaba Arkadaşlar;Kontrol etmem için bi excel listesi gönderdiler.Toplamlarda yuvarlama fark ettim bunu düzeltmek için uğraşyorum ama doğru formülü bulamadım.Örn :TUTAR MATRAH (%33) KDV (%18) Ö.İ.V. (%15)29,00 21,80 3,92 3,27tutar 29,00 elle girişi yapılmış(formülle toplanmamış).Norma
Merhaba Arkadaşlar;


Kontrol etmem için bi excel listesi gönderdiler.Toplamlarda yuvarlama fark ettim bunu düzeltmek için uğraşyorum ama doğru formülü bulamadım.
Örn :
TUTAR MATRAH (%33) KDV (%18) Ö.İ.V. (%15)

29,00 21,80 3,92 3,27

tutar 29,00 elle girişi yapılmış(formülle toplanmamış).Normalde 28,99 olması gerekiyor,ama yuvarlama var bu sayıyı 29 yerine 28,99 olacak şekilde ve aynı zamanda da toplamasını yapacak bi formül arıyorum.


Teşekkürler....(yardımlarınızı bekliyorum:)
0
milagros
(23.03.09)
Elle girilmiş bir sayıyı olması gereken haline Excel getiremez. Ancak o veriyi baştan formüllerle hesaplayabilirsin. Bunun için de elindeki verinin şeklinden vs. bahsedersen burada yardımcı olabiliriz.

Ya da bana mesajla ulaş özel yardım edeyim.
0
desdinova
(23.03.09)
(7)

FireFox Movie not loaded

€xpolerer
sen ki hayvanlar aleminin en kurnaz hayvanısın, neden bazı video ve flash oyunlarında bana bu mesajı sıklıkla çıkartırsın.yıllardır olan birlikteliğimizden sıkıldın da internet explorer'a dönmem için mi bu kadar çaba, söyle bana...Tilki kardeşe bukadar sitem ettikten sonra açıklamasını yapalım.yukar
sen ki hayvanlar aleminin en kurnaz hayvanısın, neden bazı video ve flash oyunlarında bana bu mesajı sıklıkla çıkartırsın.

yıllardır olan birlikteliğimizden sıkıldın da internet explorer'a dönmem için mi bu kadar çaba, söyle bana...

Tilki kardeşe bukadar sitem ettikten sonra açıklamasını yapalım.
yukarıda da değindiğim gibi firefox'ta bzı videoları izleyebilirken bazılarını izeleyememkteyim ekran sağ tuş yapınca "movie not loaded " yazısı karşılıyor beni.
Flash playeri kaldırdım yenisini kurdum ve büyük bir gelişme kaydettim
"Film yüklü değil" mesajı alıyorum artık.,
bunalımdayım.

ne yapsam ne yapsam...
bir hamak alıp sallansam
kurtulurmuyum bunalımdan hamakta sallasan.
0
€xpolerer
(23.03.09)
hangi videoyu seyretmeye çalışıyorsunuz?

yanlış hatırlamıyorsam youtube kaynaklı videoları başka bir yerden izlemeye çalışırken ttnet dns'leri de kullanıyorsanız bu hatayı verebilme ihtimali var. örneğin google video'dan youtube videosu seyretmeye çalışırsanız olabiliyor.

bir de başka tarayıcılarla denediniz mi seyretmeyi?
0
demcan
(23.03.09)
internet explorer'da izleyebiliyorum.
sadece video da değil, flash ile yapılmış sitelerin bazılarını da açamıyorum.
örneğin www.virginradioturkey.com
sitesi ie'de sorunsuzken ff de film yüklü değil diyor.
0
🌸€xpolerer
(23.03.09)
bilemedim o zaman. söylediğiniz siteyi problemsiz bir şekilde görüntüleyebiliyorum şu anda, kullandığım firefox versiyonu da 3.0.7.

bir de cache'i silip öyle denemenizi öneririm. bunun için de tools -> options kısmının en altında private data bölümünde "ask me before clearing private data" kısmının seçili olduğundan emin olun, sonra da "clear now" deyin ve cache hariç diğer tikleri kaldırıp, ok deyin. sonra da bir daha deneyin. başka bir çözüm de gelmedi aklıma.
0
demcan
(23.03.09)
maalesef bu da olmadı.
0
🌸€xpolerer
(23.03.09)
hata konsolundan farkettim ki flash block isimli eklenti sebep oluyormuş..

ilgin için sagol...
0
🌸€xpolerer
(23.03.09)
ahahhahaha, flash block varken "neden flash çalışmıyor ki" diye de boşuna kafa patlatmışız.
0
demcan
(23.03.09)
normal şartlar altında önceden flash blocker flash'ı direkt oyntamaz ben tıklatınca devreye sokardı.
ancak bu sorunda hataya düşmesi nedeni ile sayfa yüklenmiyormuş.
muhtemelen yeni ff sürümü ile uyumlu bir eklenti değil.

mana ile zihin jimnastiği yapmış olduk :)
0
🌸€xpolerer
(23.03.09)
(6)

Gitar amfisi distortion sorusu..

quaker
Merhaba Galya'nın yenilmez savaşçıları..Elimde, yan tarafta görmüş olduğunuz amfi mevcut. Bir arkadaştan kısa süreliğine temin ettim. Aria markalı 50 watt'lık bir Ag-30AT Pro2 amfi kendisi.. İyi güzel, getirdim taktım fişe, çalıştı.Taktım gitarında jakını input 1'e..Channeldan distortion a geçirdim
Merhaba Galya'nın yenilmez savaşçıları..
Elimde, yan tarafta görmüş olduğunuz amfi mevcut. Bir arkadaştan kısa süreliğine temin ettim. Aria markalı 50 watt'lık bir Ag-30AT Pro2 amfi kendisi.. İyi güzel, getirdim taktım fişe, çalıştı.
Taktım gitarında jakını input 1'e..
Channeldan distortion a geçirdim.
Vurdum kırbacı vurdum kırbacı.. Öhm.. Dokundum tellere hafifçe..
Sonuç hüsran; sanki bir süpürge makinesi sürekli olarak çalışıyor, bende arkasında normal clean tone gitar çalıyorum.
Ne yaparsam yapayım distorion tone alamadım. Gain i veriyorum ses artıyor, distortionu abanıyorum cızırtı abanıyor vs. vs. Ama asla gitardan hani o "ciiiuv ciiiuv" sesli tatlı distortion çıkmıyor. Hep bir gürültü süpürge makinesi sesi arkadasında klasik gitar temalı çıkıyor.

Nedir fikriniz? Amfimi berbat? Ben mi geri zekalıyım?
0
quaker
(23.03.09)
çok çok amatör olarak bir şey söyleyebilirim bazı amfilerde overdrive tuşu var o sanki istediğin "tatlı" sesi verebilecek düğme gibi geldi bana.
0
edip
(23.03.09)
Valla evirdim çevirdim.. Altından girdim üstünden çıktım. Yok öyle bir tuş.
Nasılda ümitlenmiştim oysa, "ciiivu ciiuv ciiiiiiiuvvn" diye inletecektim kulaklarımı..
0
🌸quaker
(23.03.09)
hic kullanmadim boyle bir $ey ama biraz eski gibi de duruyor alet. arkada$in distortionda calabiliyor muymu$? onu ogren bir de istersen.

ayrica bilgisayarinda da cok "tatli" distortion sesi cikarabilirsin gitarinla. (bkz: guitar rig)
0
astaroth
(23.03.09)
kastettiğin cızırtı elektrik altyapısı ile ilgili de olabiliyor. Eğer temin ettiğin arkadaş aynı dertten müzdarip değilse farkli mümkünse toprakli bir pirizde test etmeni öneririm.
0
ned flanders
(23.03.09)
normal select yazan tuş.
clean ve gain arasında seçim tuşu o olmalı.
0
can see
(23.03.09)
Normal select tuşunu vs. hepsini denedim..
Ama farklı priz olayını denememiştim.. Hemen bakıyorum.
Peki hiçbirinde değilse sorun, ben bunu bir tamirciye götürsem müzik aletleriyle ilgilenen, birşey yapabilir mi?
0
🌸quaker
(23.03.09)
(3)

çok acilinden bir soru (vob to mpeg)

rentts1
şimdi elimde bir dvd var ve içinde 4 tane vpb dosyası var her biri 17 dakkalık falan. normalde bir adet video olan bu dosya dvd yapınca böyle 4 vob haline geldi ben bu vob ları nasıl tek bir mpeg2 yaparım?
şimdi elimde bir dvd var ve içinde 4 tane vpb dosyası var her biri 17 dakkalık falan. normalde bir adet video olan bu dosya dvd yapınca böyle 4 vob haline geldi ben bu vob ları nasıl tek bir mpeg2 yaparım?
0
rentts1
(23.03.09)
nero,ulead, pinnacle gibi video düznleme programları ile 4 dosyayı tek seferde import (içeri aktarma) edip tek mpeg2 ya da avi yada ne istersen o şekilde dışaarı aktarabilirsin (export).
0
edip
(23.03.09)
internette free olarak bulabileceğin bi dolu converter mevcut. benim kullandığım program da bu konuda gayet başarılı. her videoyu diğerine cevirebilme özelliği mevcut. ismi de;

A-One FLV to AVI MPEG WMV 3GP MP4 iPod Converter v3.9

tavsiye ederim...
0
trawmatolog
(23.03.09)
cok daha geliskin bi sey olan format factory derim ben de.
0
bryan fury
(23.03.09)
(5)

Formattan Sonra Hata Veren Bilgisayar

sarere
Arkadaşlar ne olur yardım edin, çıldırmak üzereyim. açık olarak anlatayım;Pentium 4 3.2 ghz 1 gb ddr ram256 mb nvidia geforce fx 550080gb(sata)+40gb(ide) harddiskAsrock 775v88+ anakartSistemimin özellikleri bu şekilde. 80 gb lık sata harddiski sistem olarak, 40 gb lık harddiski yedek olarak kullanıy
Arkadaşlar ne olur yardım edin, çıldırmak üzereyim. açık olarak anlatayım;

Pentium 4 3.2 ghz

1 gb ddr ram

256 mb nvidia geforce fx 5500

80gb(sata)+40gb(ide) harddisk

Asrock 775v88+ anakart

Sistemimin özellikleri bu şekilde. 80 gb lık sata harddiski sistem olarak, 40 gb lık harddiski yedek olarak kullanıyorum. bugün tam 3 sefer format attım bilgisayara. saçma sapan hatalar veriyor. Windows xp sp2 kullanıyorum bu arada. Bilgisayarın verdiği hatalar şu şekilde;

İnternet explorer hata veriyor, bir sorunla karşılaştı kapatılması gerek

firefox çöküyor

msn de oturum aç der demez bir sorunla karşılaştı kapatılması gerek diyor

java yüklenmiyor

net framework yüklenmiyor

vs.. bunun gibi birçok hata. ne olur yardım edin, çıldıracağım.
0
sarere
(22.03.09)
eksik yüklense derdi formatta, şu yüklenemedi falan diye. o daha önce de geldi başıma ama bunun kurulumunda hiçbir sorun yaşamadım. artı 3 sefer format attım.
0
🌸sarere
(22.03.09)
o zaman ram'den şüphelenebilirsiniz, memtest86 ile bir kontrol etmenizi tavsiye ederim.
0
demcan
(22.03.09)
vindozun hata vermesi iyi bişidir.demek ki vindoz çalışıyo sevinmek lazım.asıl hata vermmeyen vindoztan işkillenir cia ve mossadın parmağı var bu işte derim kendime.format mormat bunların hepsi microsoftun uyfuruğu oyalansıngariban taktikleri.
çekmediğim format atmadığm çile kalmadı sonunda hakkı bulucaz
0
zombikanı
(23.03.09)
virüs taraması yapılmış mıydı? yedek harddiskte virüs olabilir, buna benzer bir durum yaşamıştım ben de.
0
cisegu
(23.03.09)
mümkünse başka bir windows cdsi deneyin bazen öyle sorunlarolabiliyor, ya da donanım sürücülerinizi netten güncel versiyonlarını indirip deneyin.
0
edip
(23.03.09)
(4)

forum sayfalarını word a hızlı bir şekilde kopyalamak

ground
işim gereği forum sayfalarında kayıt etmem ve word olarak kaydetmem gereken yazılar oluyor ve genelde de sou ve cevapların hepsini almam gerekiyor.tek tek almak uzun sürüyor veya sayfayı komple alırsamda bir sürü tablolar ot bok doluyor. ama benim sadece yazıları almam yeterli.Not: ticari amaçlı de
işim gereği forum sayfalarında kayıt etmem ve word olarak kaydetmem gereken yazılar oluyor ve genelde de sou ve cevapların hepsini almam gerekiyor.tek tek almak uzun sürüyor veya sayfayı komple alırsamda bir sürü tablolar ot bok doluyor. ama benim sadece yazıları almam yeterli.
Not: ticari amaçlı değil yaptığım sadece kendime arşiv oluşturuyorum.
0
ground
(22.03.09)
genelde üstte "yazdır" butonu oluyor ona tıklayınca bütün tablo ot bok falan yok oluyor sadece yazılar kalıyor. o şekilde daha kolay halledersiniz.
0
gsgsgsgsgsgsgsgs
(22.03.09)
yazdır butonu yok en azından benim kullandıklarımda..
0
🌸ground
(22.03.09)
resim olarak eklediğiniz siteyi* kullandığınızı düşünürsek, konudaki ilk mesajın üstündeki çubukta Konuyu Değerlendirin - Konu İçinde Arama - Konu Araçları seçenekleri var. Konu Araçları ' na tıklayınca açılan menüde "yazıcıya gönderin" seçeneği çıkıyor. ona tıklayınca da böyle bişey çıkıyor ;

img27.imageshack.us
0
gsgsgsgsgsgsgsgs
(22.03.09)
hmmm evet bu epey işimi gördü. çok teşekkürler gsgsgsgsgsgsgsgsgsgs
bu arada 4-5 yıldır kullanıp bunu bilmememde garip yani.....
0
🌸ground
(22.03.09)
(3)

asp include scroll eklemek

bytarik
merhaba arkadaşlarasp include yöntemi ile aşağıya doğru uzunca bir menüyü sayfalara çağırdım. ancak menü uzakdıkça sayfaların yapısını bozdu. menü kısmına scroll ekleme imkanım varmıdır?<!--#include file="menu.asp"--> kodum bu, bu koda scrolling gibi bişi nasıl ekleyebilirim menü.asp yi sayfaya çağ
merhaba arkadaşlar

asp include yöntemi ile aşağıya doğru uzunca bir menüyü sayfalara çağırdım. ancak menü uzakdıkça sayfaların yapısını bozdu. menü kısmına scroll ekleme imkanım varmıdır?

<!--#include file="menu.asp"-->

kodum bu, bu koda scrolling gibi bişi nasıl ekleyebilirim menü.asp yi sayfaya çağırınca aşağıya doğru uzatmasın scroll çıkarsın. istediğim bu mümkün mü acaba yardımcı olursanız çok sevinirim.

teşekkürler;
0
bytarik
(22.03.09)
<div style="overflow:auto; width:200px; height:100px"><!--#include file="menu.asp"--> </div>

olarak include etseniz, width ve height i isteğinize göre düzenleyip ?
0
gsgsgsgsgsgsgsgs
(22.03.09)
bir onceki sorundan yola cikarak, frame ile yaptigini varsayiyorum..

menu.asp icindeki her seyi bir div'in icine al. atiyorum onun da class'i menu olsun.

<div class="menu"> ... </div> seklinde.

sonra css'te sunu yaz.

div.menu {
width: 100%; (ya da frame'in genisligi kadar px deger olabilir)
height: 300px; (burda 300 yerine istedigin yukseklik degeri)
overflow-x: hidden !important;
overflow-y: scroll !important;
}

bu ikisini yaptiginda olmasi gerekir istedigin sekilde.
0
sourlemonade
(22.03.09)
gsgsgsgs... nin yazdığı kod ile css e bulaşmadan çözüldü ama sizin metoduda deneyeceğim çok teşekkürler,
0
🌸bytarik
(22.03.09)
(1)

open office hakkında

summer of 1985
arkadaşlar şimdi şöyle bir problemim var;open office kullanıyorum, yazdığım metin dosyalarını da word ya da pdf formatına dönüştürmem gerekiyor hocalara ve arkadaşlara gönderebilmek için. eskiden dönüştür'e tıklayıp format seçtikten sonra istediğim şekilde masaüstüne kaydediyordu dosyayı. ama şimdi
arkadaşlar şimdi şöyle bir problemim var;

open office kullanıyorum, yazdığım metin dosyalarını da word ya da pdf formatına dönüştürmem gerekiyor hocalara ve arkadaşlara gönderebilmek için. eskiden dönüştür'e tıklayıp format seçtikten sonra istediğim şekilde masaüstüne kaydediyordu dosyayı. ama şimdi dönüştüre tıklayıp format seçiyorum, buna rağmen dosyayı tanımlanamayan bişey gibi kaydediyo. bu durumda dönüştürürken uzantısını elle yazmak gerekiyo dosya.doc ya da dosya.pdf gibi. bu sorunu nasıl giderebileceğim konusunda yardımcı olursanız sevinirim.
0
summer of 1985
(22.03.09)
auto file extension gibi bişi olmalı save penceresinde.
0
vital
(22.03.09)
(5)

kablonet

iterator
yeni bi eve taşıncam da telekom özel iletişim vergisi indirimini fiyatlara yansıtmadığı için bu defa başka bi kılım türk telekoma. o yüzden kablonet(şimdi uydunet oldu galiba) alayım diyorum. hem ucuz da. ama şüphelerim var kalite konusunda daha öncelerden aklımda kalan şikayetlerden ötürü. var mıdı
yeni bi eve taşıncam da telekom özel iletişim vergisi indirimini fiyatlara yansıtmadığı için bu defa başka bi kılım türk telekoma. o yüzden kablonet(şimdi uydunet oldu galiba) alayım diyorum. hem ucuz da.

ama şüphelerim var kalite konusunda daha öncelerden aklımda kalan şikayetlerden ötürü. var mıdır ankarada kablonet kullanıp bana bağlantının durumu ve kalitesi hakkında bilgi verebilcek olan..
0
iterator
(22.03.09)
kablonette (müşterileri kandırmak için uydu internet denilen)
TV ve internet aynı kablo üzerinden alınıyor.

acaba TV kablosunu 2-3 odada 2-3 TV'ye dağıtılırsa internet hızı yavaşlar mı?
eğer öyleyse tercih edilmeyebilir belki.
0
can see
(22.03.09)
ben 2006 yılında bağlattım. 2008'in ortalarına kadar, müşteri sayısı çok fazla değilken, gayet memnundum. sonra hızlandırmalarına rağmen, kesintiler ve yavaşlamalar başladı. özellikle geçen kasım ayından ocak sonuna kadar çok fazla kesinti oldu. muhtemelen altyapıyı tam güçlendirmeden kampanya vs. yaptıkları için zorlandılar.
son bir-iki aydır filan ise çok kesinti olmadı ama bu anlamda artık 2006-2007 gibi değil, zaman zaman yavaşlama ve kesintiler oluyor gene.
bağlantı normal olduğu zaman ise memnunum diyebilirim.
0
papado
(22.03.09)
son zamanlarda kablonetten şikayetler gittikçe artmaya başladı, ekşi duyuru'da da örnekleri var.. türksat'a geçişten ve kullanıcı sayısının artmasından sonra kullanıcı sayısını kaldıramıyorlar sanırım.. yavaş yavaş bağlantı kalitesi düşmeye başladı, müşteri hizmetleri ne olduğundan emin olduğunuz sorunları bile ciddiye almayıp modem kapalıyken bile "bağlısınız ben buradan görüyorum" diyor, apartmanda her şeyin normal olduğunu söylüyor, gerektiği halde bir allahın kulu servis göndermiyor.. sonra n'oluyor? müşteri kaçıyor..

şahsen 6 yıldan fazla kablo kullandıktan sonra sürekli artan kesintiler ve müşteri hizmetlerinin ilgisizliği sonucu bir ay önce lanet olsun deyip ttnet'ten kazık yemeyi tercih ettim..

@can see: kabloları kes-biç yaparak kendi başınıza dağıtırsanız sinyal seviyesini etkileyebilir.. ayrımların splitter'la yapılması ve apartmandaki kablo kutusundan sinyal seviyenizin ayarlanması gerekir..
0
sharpenter
(22.03.09)
türk telekom fiyatlarına yansıtıyor bu ay?
genel müdür mü ne, adam öyle bi açıklama yaptı.
0
oceano
(22.03.09)
indiri benim faturaya yansıdı yahu yanlışınız var. daha düşük ödemekteyim resmen.
0
ozdek
(22.03.09)
(4)

Nasıl oluyorda oluyor? // Torrent

iustitia omnibus
Öğrenci evinde 4 kişiyiz ve 3 bilgisayar mevcut. İki arkadaş genelde torrent alemlerine dalıyoruz ama bir sorun var. Arkadaşla aynı anda torrenta asıldığımızda onun bilgisayarı daha hızlı indiriyor. Onun ethernet kablosunu çekip bir süre bekliyorum benim hız 100 e vuruyor onunkini tekrardan taktığım
Öğrenci evinde 4 kişiyiz ve 3 bilgisayar mevcut. İki arkadaş genelde torrent alemlerine dalıyoruz ama bir sorun var. Arkadaşla aynı anda torrenta asıldığımızda onun bilgisayarı daha hızlı indiriyor. Onun ethernet kablosunu çekip bir süre bekliyorum benim hız 100 e vuruyor onunkini tekrardan taktığımda, benimkisi 15-20 arası gidip geliyor. İkimizinde torrent için portları açık.

Ne yaptıysam fayda etmedi. Ethernet portlarını değiştirdim. Bilgisayarıma format attım. I-ıh. Bu nasıl oluyorda oluyor? Modem arkadaşı kayırıyor mu, ne yapıyor?
0
iustitia omnibus
(22.03.09)
arkadaşının portunu kendi ip'ne atayıp dene (eğer port forwarding yapmışsanız), tabi seninkini de ona.
0
edip
(22.03.09)
torrent programı, torrent seed leri, işletim sistemi vs. her şey aynı mı ki hızların 50-50 bölünmesini bekliyorsun?
0
yazar k
(22.03.09)
ama diğer pc'nin bağlantısı çıkarılınca, hızın artması, torrent seed ya da programın ne olduğu bağlılığından kurtarır problemi.
0
edip
(22.03.09)
Kulandığımız torrent programı, işletim sistemi, servis pack ve diğer güncelleştirmeler vs. aynı, evet. 3. parti olarak kullandığımız programlarında bir iki istisna haricinde hepsi aynı. Genelde simulasyon yazılımları mevcut bilgisayarlarımızda.

Seed konusuna gelince bir keresinde evde kimse yokken aynı torrent dosyalarınıda denedim o 70 civarı ben 30 civarı bir hızda takıldım. Nadiren oran 65:35 oldu. Bunu yaparken üyelikli bir torrent denedim çünkü diğer ücretsiz torrentlarda ratio önem arzetmediği için ağ üzerinden iki bilgisayar birbiriyle paylaşabiliyor.

edip in ilk cevabındaki önerisini deneyeceğim fırsat bulunca. Başka bir öneri?
0
🌸iustitia omnibus
(22.03.09)
(2)

resim paylaşmak

natnan
Durum şu:Kalabalık bir grup arkadaş bir geziye bir dışarı gider.Hepsinde birer fotoğraf makinası vardır ve herkes en aşağı 50 tane fotoğraf çeker.İstediğim odur ki kolay ve hızlıca arkadaşlar arasında bu resimler paylaşılsın.Yani aslında paylaşılan şeyin resim olması önemli değil.Resimlerinin kalite
Durum şu:
Kalabalık bir grup arkadaş bir geziye bir dışarı gider.Hepsinde birer fotoğraf makinası vardır ve herkes en aşağı 50 tane fotoğraf çeker.

İstediğim odur ki kolay ve hızlıca arkadaşlar arasında bu resimler paylaşılsın.Yani aslında paylaşılan şeyin resim olması önemli değil.Resimlerinin kalitesinin düşmemesi lazım zaten.Böyle forum gibi konu açılabilsin.23 Mart geceleri akmaca,10-12 nisan bilmemne şehri gezisi gibi,insanlar girsin resimleri/videoları eklesin kolayca üç beş tuşta(tek tek değil de klasör şeklinde/zip şeklinde mesela).Tabi bunlar sadece arkadaşlar arasında olacak.Elin tiplerinin gezdiği forum istemiyoruz.
Bu şekilde olmayıp başka şekilde de böyle bir ağ fikriniz varsa o da olur.

Bana bunu sunacak bir platform/fikir önerin.Otur hızlıca şu forumu kur falan değil,hazır olsun,uğraştırmasın.

Bu arada herkeste çılgın upload hızı var,o sorun değil.
0
natnan
(22.03.09)
flickr,imageshack,picasa gibi bir ortama tek bir kullanıcı adı ve şifre ile herkes atsın...??
0
rosencruz
(22.03.09)
jugador'un önerisi çok mantıklı ancak bence ücretsiz host almayın zira hem adamlar haber vermeden dükkanı kapatıp gidebilir, böylece fotoğraflar da uçar, hem de istenilen trafiği bedava hostlar sağlamayabilir. bence dreamhost, hostgator gibi bir yerden bir hosting alın. parasını da aranızda bölüşün, aylık pek bir şey tutmaz zaten grup kalabalıksa.
0
pseudovector
(22.03.09)
(8)

Hoparlör

disease
Selam,Masaüstünde kullanmak üzere laptop'ıma bağlayacağım tercihen 5+1 (2+1 iyisi varsa olabilir) kaliteli(burası acaip önemli) yeri gelince duvar zangırdatan ama sesten kayıp vermeyen, yeri gelinde arkada parazitsiz usul usul çalan bir hoparlör(modeliyle falan da olsa şaane olur) önerebilir misiniz
Selam,
Masaüstünde kullanmak üzere laptop'ıma bağlayacağım tercihen 5+1 (2+1 iyisi varsa olabilir) kaliteli(burası acaip önemli) yeri gelince duvar zangırdatan ama sesten kayıp vermeyen, yeri gelinde arkada parazitsiz usul usul çalan bir hoparlör(modeliyle falan da olsa şaane olur) önerebilir misiniz?
Creative'ler iyiydi bir ara da son bir baktım resmen cızır cızır titriyorlar.
0
disease
(22.03.09)
logitech iyidir. z5500 lın kafanız rahat olsun :) JBL inde bulabilirseniz süperdir.
0
rurouni
(22.03.09)
creative 4400 kullanıyorum ve oldukça memnunum. tavsiye ederim.
0
puppets
(22.03.09)
z5500'e o parayı verdikten sonra bir süre uyuyamam herhalde :)
creative 4400 canavardı zaten ve kafamda o vardı ama sanırım artık üretilmiyor ve yeni creative modelleri gerçekten kötüydü denediğimde.
0
🌸disease
(22.03.09)
ikinci el dusunursen inspire 4400 kesinlikle tavsiye ederim. bulunabiliyo internette.
0
polifonik osuruk
(22.03.09)
logitech z2300 de dusunebilirsin. dunyanin en iyi 2+1 ses sistemi secilmisti yanlis hatirlamiyorsam.
0
sourlemonade
(22.03.09)
altec lansing'in 2 artı 1'ini kullanıyorum inanır mısın 15 watt ve basında tizinde net pırlı pırıl bir alet. yüksek ses açmanda sorun çıkarmayan komşuların var ise altec lansing'in diğer güçlü ekipmanlarına bakabilirsiniz.
0
onrckrcyr
(22.03.09)
harman kardon
logitech
jbl
creative
...

paran varsa harman kardon en iyisidir.
0
piirsikli
(22.03.09)
ikinci el henüz düşünmemekle birlikte, önümdeki 1 ay burcumun parasal anlamda bana neler getireceğini görerek ikinci ele dönebilirim :))
şaka bir yana para olsa Bose'den başkasını denemem bile ama gözü kör olsun...
sanırım üstteki mesaja ek olarak 160-170 lira altı fiyat performansı en iyi diye belirtmekte fayda var...
öneriler için teekkürler ayrıca.
0
🌸disease
(22.03.09)
(2)

visual basic'te butonun konumu

tepedeki psychedelic adam
3; 3 konumunda bir butonumuz var diyelim ben bunu 5; 5 koordinatlarına almak istiyorum. ama bunu kodla yapmam lazım. yandaki özelliklerde location attribute'ü sağlıyor bunu. btn.location = (5; 5) denedim; btn.Location = "5; 5" filan denedim de böyle olmuyor da nasıl oluyor kodla bu iş?btn.Location.X
3; 3 konumunda bir butonumuz var diyelim ben bunu 5; 5 koordinatlarına almak istiyorum. ama bunu kodla yapmam lazım. yandaki özelliklerde location attribute'ü sağlıyor bunu. btn.location = (5; 5) denedim; btn.Location = "5; 5" filan denedim de böyle olmuyor da nasıl oluyor kodla bu iş?

btn.Location.X = 5
btn.Location.Y = 5 denedim o da olmadı.
0
tepedeki psychedelic adam
(21.03.09)
btn.Location = New Point(5, 5)

şeklindeymiş. kalsın yine bilgi olarak. lazım olur belki.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(22.03.09)
vb.net'te new point(x,y) ile
vb6 ve öncesinde .top=y ve .left=x ile
0
cruor
(22.03.09)
(2)

Subdomaini istedigimiz linke yönlendirme (Plesk Control Panel 8.6)

dengesiz pamuk
dengesiz.example.com $eklinde olu$turdugum bir subdomainin example.com uzerinde bulunan example.com/dengesiz/ adresine gitmesini nasil saglayabilirim?subdomain altinda bulunan index.html dosyasini a$agidaki gibi duzenledim ancak ben adrese girildiginde once bu index.html dosyasina ugrasin istemedigi
dengesiz.example.com $eklinde olu$turdugum bir subdomainin example.com uzerinde bulunan example.com/dengesiz/ adresine gitmesini nasil saglayabilirim?

subdomain altinda bulunan index.html dosyasini a$agidaki gibi duzenledim ancak ben adrese girildiginde once bu index.html dosyasina ugrasin istemedigimden pek i$ime yaramiyor.

Kisacasi herhangi bir html dosyasi vasitasiyla subdomaini yonlendirmek yerine plesk uzerinden subdomainin belirledigimiz adrese gitmesini nasil saglariz?


index.html icerigi;

<SCRIPT TYPE="text/javascript">
document.location.href = "www.example.com";
</SCRIPT>

Not: ilk defa plesk kullaniyorum. Belki ulu orta bir yerde, menuden hallediliyordur ama Subdomain sekmesi altinda bulamadim.

Not 2 : HOST LINUX.
0
dengesiz pamuk
(21.03.09)
Yeni subdomain eklerken malesef subdomain on subfolder secenegi goruntulenmiyor. Daha oncesinde baska bir ayar mi yapmak gerekli acaba?

Yeni subdomain eklerken tek yapabildiklerim $unlar:
-subdomain icin isim yazabiliyorum
-ftp eri$imi bilgileri
-ssi, php, cgi destek secenekleri
0
🌸dengesiz pamuk
(22.03.09)
Ek olarak:
yönlenmek istenen aslinda bir klasör degil. mesela; www.example.com/dengesiz.html gibi bir sayfaya yonlendirmek istiyorum.
0
🌸dengesiz pamuk
(22.03.09)
(5)

msı laptop klavye sorunsalı

elbar
bu minik laptop ta klavyede sayı ve harf ortak kullanılan tuşlar var bildiğiniz gibi, şimdi harf tuşları çalışmıyor, m harfine basıyosun 0 çıkıyor mesela, ne yapmış olabilirim, ne yapabilirim ?
bu minik laptop ta klavyede sayı ve harf ortak kullanılan tuşlar var bildiğiniz gibi, şimdi harf tuşları çalışmıyor, m harfine basıyosun 0 çıkıyor mesela, ne yapmış olabilirim, ne yapabilirim ?
0
elbar
(21.03.09)
fn tuşuyla numpad kısmı aktifleştirilmiş olabilir.
msi bilmiyorum da toshiba'da bu işi fn+f11 tuşu yapıyor.
0
sanal uyku
(21.03.09)
olmuyor maalesef
0
🌸elbar
(21.03.09)
Yukarilarda bir yerde "Num Lk" yazan bir tus olmali, ona basiniz.
0
nooneatall
(21.03.09)
toshiba'ı örnek olarak verdim fn+f11 diye, her markada farklıdır. fn+del olur, fn+ins olur, olur da olur.
0
sanal uyku
(21.03.09)
:) fn+ del miş.
0
🌸elbar
(21.03.09)
(2)

SQL kodlarını alıp relation diagramını çizen program?

scope
Başlıkta belirtildiği gibi elimde .mdf ve .sql dosyaları var. ben istiyorum ki bir program olsun bu dosyaları benden alsın primary key foreign keyleri koddan bulsun ve Relation Diagramını çizsin. var mıdır böyle bir program? araştırdım ama doğru düzgün bişeye rastlayamadım.. gören bilen varsa yardım
Başlıkta belirtildiği gibi elimde .mdf ve .sql dosyaları var. ben istiyorum ki bir program olsun bu dosyaları benden alsın primary key foreign keyleri koddan bulsun ve Relation Diagramını çizsin. var mıdır böyle bir program? araştırdım ama doğru düzgün bişeye rastlayamadım.. gören bilen varsa yardımcı olsun lütfen..
0
scope
(21.03.09)
MSSQL otomatik olusturuyor restore edersen.
0
sourlemonade
(21.03.09)
enterprise architect
0
ccompiler
(22.03.09)
(2)

PUK kodu

türk kelekom
turkcell puk kodunu internet üzerinden öğrenmenin bir yolu var mı?turkcell'in kendi sitesini kurcaladım ancak yararlı birşey göremedim.
turkcell puk kodunu internet üzerinden öğrenmenin bir yolu var mı?turkcell'in kendi sitesini kurcaladım ancak yararlı birşey göremedim.
0
türk kelekom
(21.03.09)
online işlem şifreniz varsa turkcell'in internet sitesinden puk kodunuzu öğrenebilirsiniz.
0
demcan
(21.03.09)
o şifre için de 2222 ye sifre yaz gönder sonra online işlemlerden bulabilirsin.
0
zkurmus
(22.03.09)
(7)

excel birleştirme sıralama

efruz
resimdeki gibi bir belge var. a1 hücresine soyisim isim gelecek şekilde birleştirmeyi yaptım. ama bu formülü her satıra nasıl uygulayabilirim. formülü aşağa doğru çekince boşluklara da formül işliyor. gaye soyisim isim şeklinde yazılıp daha sonra sıralanmak. tam olarak nasıl yapılırnot:sıralarken ik
resimdeki gibi bir belge var.

a1 hücresine soyisim isim gelecek şekilde birleştirmeyi yaptım. ama bu formülü her satıra nasıl uygulayabilirim. formülü aşağa doğru çekince boşluklara da formül işliyor.

gaye soyisim isim şeklinde yazılıp daha sonra sıralanmak. tam olarak nasıl yapılır

not:sıralarken iki satırlı gruplar şeklinde sıralanmalı... sadece isim satırı değil
0
efruz
(21.03.09)
A1'e
=IF(ISBLANK(B3),B2&" "&B1," ")
yaz, aşağı çek. Sonra ctrl+a yapıp sıralayabilirsin.
0
507
(21.03.09)
formulde b2 hata veriyor
0
🌸efruz
(21.03.09)
ben denedim sorun yok? B sütununda text olmayan hücre var mı? B2&" "&B1 ifadesi yerine birleştirme formulü kullanarak da dene bir.
0
507
(21.03.09)
verdigi hata ayrac olabilir, virgul yerine noktali virgul koymayi deneyiniz.
0
nooneatall
(21.03.09)
noktalı virgül yapınca kabul etti. bu sefer ad# hatası verdi.

office 2007 türkçe kullanıyorum
0
🌸efruz
(21.03.09)
Yapmak istediğiniz a sütununda soy isim ve isimleri birleştirmek galiba. Bu durumda A sütununda bir hücre dolu iki hücrenin boş olması gerekiyor. siz de aşağıdaki hürrelere de bu formülü uygulşamak istiyorsunuz.

Eğer listeniz resimdeki gibi düzenliyse yani isim, soyisim ve boşluk şeklinde üç satırdan oluşuyorsa a1 hücresine formülü yazdıktan sonra a1, a2 ve a3 hücrelerini aynı anda seçip aşağıya doğru kopyalayabilirsiniz.

Sıralama işine gelince eğer a sütununa göre sıralayacaksanız yan hücresi boş olan soyisimler kendi aralarıdna ayrıca sıralancaklardır. bu durumda eğer onların da sıralanmasını istiyorsanız yan hücrelerine aynı formülü yazmalısınız. yani a1 hücresinde ne yazıyorsa a2 hücresinde de aynısı yazmalı. Daha sonra koşullu biçimlendirme uygulayarak iki hücreden birinin yazı rengini beyaz yaparsanız hücre boş görünür ama düzgün şekilde sıralanır.
0
44
(21.03.09)
Office turkce ise, formulleri de turkce yazmalisin

=EGER(BOSMU(B3);B2&" "&B1;" ")

Bosmu yu salladim, turkcesini bilmiyorum komutun ben de, ama mantik bu
0
nooneatall
(22.03.09)
(3)

flash xml konusunda

abtash
normal şekilde xml dosyası ile bağlantı kurup çalışan bir swf var. ancak bunu localhost olsun, host olsun, server'a koyduğumda çalışmıyor. sadece flash'ın olduğu yerde beyaz bir boşluk oluyor, xml'de bir şeyler yaparak düzelir mi?http://rapidshare.com/files/211806569/eksi.rarşuraya xml, swf ve çalış
normal şekilde xml dosyası ile bağlantı kurup çalışan bir swf var. ancak bunu localhost olsun, host olsun, server'a koyduğumda çalışmıyor. sadece flash'ın olduğu yerde beyaz bir boşluk oluyor, xml'de bir şeyler yaparak düzelir mi?

rapidshare.com

şuraya xml, swf ve çalışması için gerekli 2 küçük resmi attım. normalde swf'yi çalıştırınca sorun yok, ancak bunu (php) sitenin içine gömünce, çalışması gereken yerde beyaz bir görüntü oluyor. xml olmayan bir swf kullandığımda sorun yok. tam anlatamamış olabilirm yüklediğim link 89 kb biş.

joomla 1.5.9 üzerinde kurulu sistem.
0
abtash
(21.03.09)
buradan da tabii yardım edecek kişiler çıkacaktır. ama yerinde olsam bu soruyu www.mmistanbul.com da sorardım.
0
sql
(21.03.09)
sağol ama ne zaman bir foruma bir soru sorsam siliniyo anasını satayım. usul falan ayar vermeye çalışıyorlar. bi de burada daha hızlı geliyor, cevabını da daha rahat buluyor insan.

sana zahmet orada bir sorup cevap bulsana vaktin varsa:D
(bkz: oha)
0
🌸abtash
(21.03.09)
merak etme. mmistanbul da bahsettiğin ego manyağı insanlar yok. yani öyle ayar mayar olayı olmaz. tabii öyle illegal şeyler de yasak. o'nun dışında hiçbir sorun silinmez.
0
sql
(22.03.09)
(1)

excel - conditional formatting

layouter
sheet'in ortalarinda bir yerlerde toplam a satiri, b sutunu olan bir tablom var. bu tablonun b. sutunundaki minimum degeri bulup, sonra da bu degerin oldugu satiri yesile boyamak istiyorum. sadece minimumu bulup onu boyamayi biliyorum, ama tum satiri boyamayi beceremedim...
sheet'in ortalarinda bir yerlerde toplam a satiri, b sutunu olan bir tablom var. bu tablonun b. sutunundaki minimum degeri bulup, sonra da bu degerin oldugu satiri yesile boyamak istiyorum. sadece minimumu bulup onu boyamayi biliyorum, ama tum satiri boyamayi beceremedim...
0
layouter
(21.03.09)
Koşullu biçimlendirmeyle yapabilirsiniz. Bunun için 2003 kullanıyorsanız koşulu ayarlarken hücre değeri değil "Formül" seçeneğini seçmeniz gerekir. 2007'de ise yeni kural oluşturmalısınız. A sütununun minimum değerine göre satırı renklendirmek için ekteki resimdeki gibi ayarlama yapmalısınız. Bu örnekte ben sadece seçili alan için formül yazmıştım. Siz isterseniz tüm tabloyu seçip formülü ona göre uyarlayabilirsiniz:
img3.imageshack.us
0
44
(21.03.09)
(1)

AMD anakart tavsiyesi...

aeolus
Arkadaşlar selamlar, AMD için 250TL yi geçmeyecek anakart tavsiyesi verebilir misin.İşlemci olarak Phenom düşünüyorum ona uygun bir tavsiye olursa sevinirim.Sağolun şimdiden
Arkadaşlar selamlar, AMD için 250TL yi geçmeyecek anakart tavsiyesi verebilir misin.İşlemci olarak Phenom düşünüyorum ona uygun bir tavsiye olursa sevinirim.
Sağolun şimdiden
0
aeolus
(21.03.09)
gigabyte ga-ma78g-ds3h ddr2 anakart 95.90$

bu modelin ds3h olanı phenom işlemcileri destekler. phenom2 istiyorsan bios update gerektirir.

güzel anakarttır, 2 hafta önce aldım.

www.netsiparis.com'daki fiyat bu.
0
andy kaufman 2
(21.03.09)
(2)

16:9 ~ 4:3

cellar
pc deki dvi çıkışından Lcd Tv deki vga girişine adaptörle bağlantı sağladık görüntü çok iyi oldu lakin pes09 daki ekran ayarlarını 16:9 yapınca sadece windows içi görüntüde oyun açıldı ekranı kaplamadı ve tv de bize dedi ki "desteklenmeyen görüntü". Bizde normal 4:3 görüntü formatına döndük.Sorum şu
pc deki dvi çıkışından Lcd Tv deki vga girişine adaptörle bağlantı sağladık görüntü çok iyi oldu lakin pes09 daki ekran ayarlarını 16:9 yapınca sadece windows içi görüntüde oyun açıldı ekranı kaplamadı ve tv de bize dedi ki "desteklenmeyen görüntü". Bizde normal 4:3 görüntü formatına döndük.

Sorum şu; şimdi biz paraya kıyıp filipips marka kablodan alırsak www.p4c.philips.com
görüntüde iyileşme olur mu? pes09 u 16:9 ekran oranında oynanılır mı?

philips kalitesinde ses kablosu için ne önerirsiniz ?
ben bu kablo ile yaptım
www.kramerelectronics.com
dvi in audio girişi nedir? ses kartı ile nasıl bir bağlantı sağlanır?


ekran kartı;
MSI Nvidia GeForce 8600 GTS

Televizyon FullHD girişleride resimde ki gibi;
img15.imageshack.us
0
cellar
(21.03.09)
TV nin markası nedir? Samsung ise HDMI 2 girişinden doğal çözünürlükte görüntü alabilirsiniz (1920x1080 gibi). VGA bağlantısını kullandığınızda ise genelde maksimum 1024x768 çözünürlüğü kabul ediyor bu tv ler, o da haliyle 4:3 oluyor.
0
mario64
(22.03.09)
TV nin markası Samsung 5 serisi.
Ses kalitesi için ne tür bir kablo kullanmalıyım?
0
🌸cellar
(22.03.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.