Giriş
(1)

Uygun fiyata Toshiba laptop nerde bulunur?

nick blender
Izmir'de uygun fiyata Satellite Pro L300-1A3 ya da Satellite A300-1ND edilinebilecek bir yer var mı bildiğiniz?
Izmir'de uygun fiyata Satellite Pro L300-1A3 ya da Satellite A300-1ND edilinebilecek bir yer var mı bildiğiniz?
0
nick blender
(21.03.09)
netten araştır? internet siteleri de satabilir bu laptopları. kargosu da ücretsiz. tabii illaki izmir'se olay, bilemeyeceğim.
0
andy kaufman 2
(21.03.09)
(10)

Wireless Sinyal Güçlendirme (Anten Tavsiyesi de Olabilir)

ataturkiye
Arkadaşlar merhaba;Elimde bir adet wireless'lı laptop var. Önceden kendime ait özel bir adsl hattım olduğu için (evet yalnız yaşıyorum, zenginim, züppeyim, eşek-kırbaç kombinasyonuyla sado-mazo ilişkiler yaşıyorum) bu wireless denen naneden pek anlamam.Şimdi mesele şu; orda bir köy var uzakta misali
Arkadaşlar merhaba;

Elimde bir adet wireless'lı laptop var. Önceden kendime ait özel bir adsl hattım olduğu için (evet yalnız yaşıyorum, zenginim, züppeyim, eşek-kırbaç kombinasyonuyla sado-mazo ilişkiler yaşıyorum) bu wireless denen naneden pek anlamam.

Şimdi mesele şu; orda bir köy var uzakta misali uzaklarda bir yerlerde şifresiz bir ağ var. Normalde salonda oturduğumda arada sırada bağlanmaya çalışıp nanik yapıyor şerefsiz. Çünkü sinyal çok az.

Diğer odaya geçtiğimde ise koltuğun üzerinde amuda kalkarak sol elimde tutarsam laptop'u sorunum yok, paşalar gibi bağlanıyorum bu wireless ağa.

Tahmin edeceğiniz gibi bu pozisyonda 45 dakikadan sonra insan yorulmaya başlıyor. Kendimi cine-5 izlerken gözlerimi kısıp amuda kalktığım ergenlik günlerdeki gibi aptal hissediyorum.

Acaba bu sinyalleri daha çok çekebilir miyim bilgisayarıma? Wireless antenler varmış mesela; bu notebook'lara olur mu (not: elimdeki alet HP NC6120, arkasındaki wireless karta ulaşm şansım var, anten tellerini çıkarıp istediğimi bağlayabilirim).

Ya da usb den veyahut pcmcia girişlerinden bağlanan wireless adaptörler varmış, bunların antenleri daha iyi çekiyormuş, doğru mudur?
0
ataturkiye
(21.03.09)
el yapimi wireless anten işini görür belki. cantenna diye aratırsan (ya da el yapımı anten) nasıl yapılacağını öğrenebilirsin. bunun dışında uzunca bi usb kablo ve bi de usb wireless adaptör alıp, wireless adaptörü daha iyi çeken bi yere koyarsan da olur gibi.
şurda örnek bi anten var :forum.pclabs.com.tr
0
Poly
(21.03.09)
hatta usb anten almayı düşünürseniz iyi bir fiyatla stokta bitmezse bugün için fırsat:
www.bendeistiyorum.com
stokta biterse aynı ürün tekmarda da var
0
prodeq
(21.03.09)
wireless güçlendirici aletler de var. şunlar onlardan oluyor sanırım:
www.hepsiburada.com
www.hepsiburada.com
0
sanal uyku
(21.03.09)
@sanal uyku; yanılmıyorsam bunlar pc'ye bağlanıyorlar, değil mi? Bu pointleri kullanmak için karşı tarafın modeminden izin almak lazım mıdır?
0
🌸ataturkiye
(21.03.09)
valla bu aletlerin kullanım şeklini bilmiyorum hiç.
0
sanal uyku
(21.03.09)
bence deneme. başkasının bağlantısını izinsiz kullanmak iyi bir özellik olmasa gerek. bunu yazdım çünkü kendi vicdanımda yazmadığımda rahatsız olacağımı biliyordum ve anladım.
izinsiz başkasının bağlantısını kullanmak, adil değil en azından. benim bağlantımı da birisi kullanmasın isterim.

önerim bu benim de...
0
fempusay
(21.03.09)
benim bildiğim wireless güçlendirici alet modeme bağlanır, modemin kapsama alanını arttırır. bu sizin işinize yaramaz.

ya da şöyle yarar. wireless modemin konumu ile bulunduğunuz konum arasında bir yere, ağaca falan bağlarsanız olabilir. yani

A-------B--------C

siz A'dasınız, modem de C'de ise, B civarlarına access point'i konumlandırıp C'deki modeme tanıtırsanız olur. lakin çok fantastik olur.
0
kibritsuyu
(21.03.09)
@fempusay zaten halka açık bir bağlantı, şifre yok; tahminimce kız yurdundan geliyor. Cayı cayır film indirip milletin bağlantısını yemedikten sonra niye sorun olsun ki?

@kibritsuyu maalesef modemle temas kurma şansım yok. Daha nerede olduğunu bile bilmiyorum. Tahminim kız yurdu ama "merhaba komşu ben geldim azcık internetinizden şeedecedim " diyemem heralde :)

@divit uzatmalı kablo mantık iyi aslında. Hatta araştırdım, anteni perdeye takanlar bile var :)
0
🌸ataturkiye
(21.03.09)
baska bir seyden bahsedecegim, sifresiz baglanti uzerinde alip yolladigin her seyin networke bagli diger kisiler tarafindan cok guzel bir sekilde izlenebilecegini unutma. secure baglanti kurulamayan sitelere sifre falan girme (eksi sozluk dahil).
0
kurukafa
(22.03.09)
@kurukafa: Haklısın, sniff olayı var; ama bunu burada yapabilecek kimse olduğunu sanmıyorum
0
🌸ataturkiye
(22.03.09)
(12)

opera deli etti beni

slevin kelevra
selam,opera, kullanıcı adı ve şifrelerimi hatırlamıyor. herhangi bir siteye girdiğimde, kullanıcı adı ve şifremi girdikten sonra "parolanı hatırlayayım mı, kullanıcı adını falan" diye soruyor, ben de "hatırla tabii" diyorum. siteye tekrar girdiğimde, opera'nın sözünü tutmamış olduğunu görüyorum. ayr
selam,

opera, kullanıcı adı ve şifrelerimi hatırlamıyor. herhangi bir siteye girdiğimde, kullanıcı adı ve şifremi girdikten sonra "parolanı hatırlayayım mı, kullanıcı adını falan" diye soruyor, ben de "hatırla tabii" diyorum. siteye tekrar girdiğimde, opera'nın sözünü tutmamış olduğunu görüyorum. ayrıca, mesela ekşi sözlük'te "başlık" veya "hayvan ara" kısmına, ilk harfini girince, geçmişte yazdığınız o harfle başlayan şeyleri gösteriyor ie'de ve firefox'ta. opera'da da mutlaka vardır ama bir türlü bulamadım bunların ayarlarını. çerezleri de kabul ettim. ya bir bug var ya da ben beceremiyorum.

yardımcı olursanız sevinirim.
0
slevin kelevra
(21.03.09)
cookileri actın mı ?

auto fill opera da yok
0
bryan fury
(21.03.09)
cookieleri de açtım ama olmuyor, bir tuhaflık var sanırım, yardımın için teşekkürler.
0
🌸slevin kelevra
(21.03.09)
eğer şifre girdiğin kutucukların etrafını sarı bir çizgi çevreliyorsa ctrl+enter kombinasyonunu kullan otomatik girer.
0
eyke
(21.03.09)
ctrl+enter veya yukarıda bir yerlerde "wand" simgesi olacak ona tıkladığında otomatik olarak dolar.
0
alperen4
(22.03.09)
operanın sihirli wand ı var yukarda.ona bas doldurur enter'a bile basar...:D
0
rosencruz
(22.03.09)
ikinci özellik mevcut değil operada...
0
huzursuz
(22.03.09)
teşekkür ederim arkadaşlar,

süper bir browser aslında ama, bahsettiğim 2. özelliğin olmaması çok büyük bir eksik bence. dediğiniz gibi wand yapınca kendisi dolduruyor. diğer eksiğini de tamamlasa da hepten operaya geçsem.
0
🌸slevin kelevra
(22.03.09)
auto fill için de bi javascipt eklentisi var aslında, gayet de calısıyor.
0
bryan fury
(23.03.09)
nereden bulabilirim acaba?
0
🌸slevin kelevra
(23.03.09)
userjs.org

surda var.
0
bryan fury
(23.03.09)
teşekkür ederim, bakalım olacak mı?
0
🌸slevin kelevra
(23.03.09)
teşekkür ederim, oldu... biraz uzun sürdü ama oldurabildim sonunda :)
0
🌸slevin kelevra
(27.03.09)
(1)

Telefonun usb den normal kulaklık girişine çeviren kablo

black wings gray eyes
mini usb denilen şu telefon usb girişlerine takılarak 3 mm standart kulaklık kullanmayı sağlayan bir aparat var mıdır?telefonum philips 9@9w
mini usb denilen şu telefon usb girişlerine takılarak 3 mm standart kulaklık kullanmayı sağlayan bir aparat var mıdır?
telefonum philips 9@9w
0
black wings gray eyes
(21.03.09)
el magico
(21.03.09)
(1)

Hosting Transfer Etme (tam tersi yani)

boshi
Hali hazırda bir alan adına hizmet vermesi için satın alınmış bir hosting hizmeti, daha sonra başka bir alan adına hizmet verecek şekilde dönüştürülebilir mi hizmet sağlayıcı tarafından (talep halinde). Yoksa yeni alan adı için yeni hosting hizmeti satın almak kaçınılmaz mıdır?Teşekkür.* eski alan a
Hali hazırda bir alan adına hizmet vermesi için satın alınmış bir hosting hizmeti, daha sonra başka bir alan adına hizmet verecek şekilde dönüştürülebilir mi hizmet sağlayıcı tarafından (talep halinde). Yoksa yeni alan adı için yeni hosting hizmeti satın almak kaçınılmaz mıdır?

Teşekkür.

* eski alan adı tamamen kaybolacak ortamdan, registered bir domain olarak yaşamına devam edecek sadece.
0
boshi
(21.03.09)
Farklı alan adı için kullanılır tabii niye kullanılmasın ki? Dns yönlendirmelerini yap gitsin.
0
ataturkiye
(21.03.09)
(12)

Açılmayan pc

rabbititus
Efendim 2 gün önce annemin yıllardır kullandığı bilgisayarı rahmetli oldu, açılmıyor. Nasıl oldu hemen anlatayım.Önceki gece fişleri falan çekmişti, sabah açmaya kalkınca fan dönmeye çalışmış farıl farıl ötmüş ancak açılamamış. Sonrasında koku geldi demişti ilk sorduğumda ama şimdi emin değil.Şimdik
Efendim 2 gün önce annemin yıllardır kullandığı bilgisayarı rahmetli oldu, açılmıyor. Nasıl oldu hemen anlatayım.

Önceki gece fişleri falan çekmişti, sabah açmaya kalkınca fan dönmeye çalışmış farıl farıl ötmüş ancak açılamamış. Sonrasında koku geldi demişti ilk sorduğumda ama şimdi emin değil.

Şimdiki hali de şöyle, düğmesine bastığımda fan 1-2 saniye dönüyor, sonra duruyor. Bu kadar. Hiç bir şekilde açılmıyor yani. Forumlara bakmıştım biraz, bu şekilde olan bir kaç konu gördüm, orada yazanları da denedim ama bir şey değişmedi.

Nesine ne olmuş olabilir acaba?
Bilgisayarcıya pek fikrim olmadan götürmek de istemem, bunun her bişeyi bozulmuş, virüs girmiş yenisini verelim demesinler bana.

Başına gelmiş olup da şunu şunu yap derseniz de pek makbule geçer.

Teşekkür ederim.
0
rabbititus
(21.03.09)
ne olmuştan önemlisi öncelikle içindeki veriler önemli miydi?

onlar yedeklemen gerekiyorsa yedeğini al (açılmıyor diyorsan harddiski başka pc ye tak.)
sonra parçaları sök yanık gibi siyahlanmış bir yer var mı bak?
hiç olmadı oem ekranına gir default yap ayarları.
eğer ilk başta açılıyorsa live cd yle içine gir. (bkz: live cd )
0
meraklı
(21.03.09)
Önemli bir veri yoktu, o açıdan bir sorun yok.
Açıp baktım ama o şekilde yanmış siyah bir yer göremedim.
Ana kartın üzerindeki ışık yanıyor, onda da bir sorun yok sanırım.
Dediğim gibi hiç bir şekilde açılmıyor, sadece fan 1-2 saniye dönüyor o kadar.
0
🌸rabbititus
(21.03.09)
power supply derim. bütün açılma sorunlarına da power supply yazarım hiç çekinmeden.
0
sanal uyku
(21.03.09)
parçaların bir kısmını çıkarıp takın ama bilmiyorsanız pek kurcalamayın. ram falan kolay yerdedir onları çıkarıp takın.(bi umut) eğer sallandıysa kablolardan biri çıkmıştır. çok basit bir şey olabilir yani ama bu mesafeden yardım bu kadar oluyor.
0
meraklı
(21.03.09)
@sanaluyku

ben de power supply olabilir diyordum ama emin değildim tabii, bir de değiştirip edip sonra aa meğersem çalışmayacakmış ki bu diye kalmak da kötü olurdu doğrusu. Ama en azından sorunun ne olabileceğiyle ilgili fikrim de oldu evet.

@meraklı

yarın bir de onları sökeyim bari.

teşekkür ederim tekrardan cevaplarınız için.
0
🌸rabbititus
(21.03.09)
sabit disk,disk okuyucu (cd/dvd), tv kartı ve bilimum kartlar, bunnları çıkarıp salt işlemci,anakart,ram üçlüsü ile sistemi açmaya çalış bios ekranını görüyor ve sonra disk yok diyor ise sorun çıkarttığın donanımlarda dı, zira başıma geldi okadargüç kaynağında diye uğraştım uğraştım, meğer sabit disk sorunlu çıktı, kablosunu çektim çalışı verdi bilgisayar, o yüzden denemekte fayda var.
0
edip
(21.03.09)
ram takılı mı? yanmış da olabilir!
0
non descript
(21.03.09)
O kadar her parçayı sökmeye cesaret edemediğimden pek kurcalamadım.
Gerçi bi cesaretlendim sabit diskin kablosunu çıkarmaya ama çıkmak bilmedi, ben de çok zorlamadım.
Ama deniycem tekrar.
Dediğiniz gibi sabit disk sorunluysa onu değiştirmem yeterli olur mu acaba?
0
🌸rabbititus
(21.03.09)
ya power supply ya da işlemcinin fanı problemlidir. kasanın yan kapağı açıkken çalıştırıp bi bak işlemcinin üstündeki fan çalışıyor mu? bir de fişten çekip power supply nin içini elektrik süpürgesiyle falan temizlemeye çalış.
0
baskaturlubirsey
(21.03.09)
sabit disk sorunlu olsaydı öyle bir tepki vermezdi, yani 1-2 saniye fanın dönüp sonra vazgeçmesi bence akla power supply'dan başka bişey getirmiyor. ondan sonra ilk akla gelmesi gereken de anakart olurdu diğerleri zaten anakartın da farkedip daha sonra hata vereceği şeyler yani onlar yok diye tutup fanı durdurmaz anakart.
0
prodeq
(21.03.09)
Abicim çok komik bi soru olcak ama power supply ne demek lütfen sölermisiniz
0
NGR390
(22.03.09)
power supply yani güç kaynağı demek :).
0
edip
(22.03.09)
(2)

Biostar Anakart?

aeolus
Selamlar efendim. Şimdi AMD tabanlı bir anakarat almayı planlıyorum ve birçok araştırmadan sonra biostar ın TA-790 GX anakartını almaya karar verdim. birinci sualim, bu anakartı nasıl bilirsiniz?İkincisi ise istanbul'da hiçbir yerde bulamıyorum bu mereti nereden alacağım yau?
Selamlar efendim. Şimdi AMD tabanlı bir anakarat almayı planlıyorum ve birçok araştırmadan sonra biostar ın TA-790 GX anakartını almaya karar verdim. birinci sualim, bu anakartı nasıl bilirsiniz?

İkincisi ise istanbul'da hiçbir yerde bulamıyorum bu mereti nereden alacağım yau?
0
aeolus
(21.03.09)
478 pin anakart lazim oldugunda tek bu marka vardi piyasada, sorusturunca dandige yakin bir marka oldugu sonucuna vardim.

Baska marka varsa ona yoneliniz efendim. Gigabyte iyidir, asus piyat/performansta kraldir.
0
lightblue
(21.03.09)
ilerde stabilite ve sürücü problemi çekmemek için bilindik markalara yönelmek faydalıdır. msi,asus,gigabyte gibi.
0
edip
(21.03.09)
(1)

SCSI/RAID Host Controller Nedir? Ne iş Yapar

eyke
Aygıt yöneticisinde aynı bu adlı iki başlık var. birisi düzgün çalışıyor diyor, diğeri ise çalışmıyor sorun var diyor. nedir bu?
Aygıt yöneticisinde aynı bu adlı iki başlık var. birisi düzgün çalışıyor diyor, diğeri ise çalışmıyor sorun var diyor. nedir bu?
0
eyke
(21.03.09)
hdd leri raid olarak kullanabilmen icin. (bkz: raid), surucusunu yukleyınce duzelir.
0
bryan fury
(21.03.09)
(5)

Diablo 2 Save'leri??

crown
Nostalji yapayım dedim önce Diablo 2 kurdum, sonra oyunu hiç açmadan üstüne expansion'ı kurdum. Sonra tarihin tozlu yapraklarından bulup getirdiğim önceden yedeğini almış olduğum save klasörünü program files/Diablo 2 altına kopyaladım. Ancak oyunu açtığımda save ettiğim karakter gözükmüyor. Acaba sa
Nostalji yapayım dedim önce Diablo 2 kurdum, sonra oyunu hiç açmadan üstüne expansion'ı kurdum. Sonra tarihin tozlu yapraklarından bulup getirdiğim önceden yedeğini almış olduğum save klasörünü program files/Diablo 2 altına kopyaladım. Ancak oyunu açtığımda save ettiğim karakter gözükmüyor. Acaba save dosyaları mı bozuldu diye save klasörümü flash disk'e atıp oyunu oynayan başka bir arkadaşımın makinesindeki klasöre kopyalayınca karakterim orada gözüktü. Acaba benim bilgisayarımda neden gözükmüyor?
0
crown
(21.03.09)
"program files/Diablo 2/save" gibi bir klasör olması lazımdı. eğer yoksa öylemesine bir karakter açın save edip çıkın, o klasör oluşur hani o zaman belki.

expansion pack ile save dosyalarının versiyonunun aynı olmasına dikkat ediniz bir de.
0
deckard
(21.03.09)
Oyuna girip bir karakter oluşturdum sonra çıktım baktım ilgili klasörde yeni yarattığım karakterin dosyaları var. Aynı klasöre eski save'leri kopyaladım ama durum değişmedi.

Versiyonun sorun olmadığını düşünüyorum çünkü bilgisayarında denediğim arkadaş benden almıştı setup'ları. Yani birebir aynı ikimizin oyunu.
0
🌸crown
(21.03.09)
deckard'ın dediği gibi çalışması lazım. yıllarca disketten oyun taşıdık biz öyle internet kafelere. kasam da kulak doludu ha. version 1.00 dan deneyin karakter açılınca yükseltmeyi deneyin versiyonu.
0
ayiadam
(21.03.09)
program files ın içinde değildi hatırladığım kadarıyla save leri. doc. and settings in altında bi yerlerdeydi galiba. nfs in save leri de öyleydi sanırsam. oralara da bi bakın derim.
0
rentts1
(21.03.09)
Documents altında değil diablo 2'de save dosyaları, program files altında. Kaldırdım oyunu. Baştan kurup bir de update, expansion vs yapmadan atmayı deneyeceğim save'leri. Görürse o zaman kuracağım üstüne diğerlerini...
0
🌸crown
(21.03.09)
(8)

laptop hardiski görmüyor

keah
laptopa virüs bulasması nedeniyle format attım fakat xpyi yüklemeye calısırken harddisk takılı değil gibi bir uyarı ile karsılasıyorum ve yükleme yapılamıyor.bu sorunun üstünden nasıl gelinebilir?ps:formattan önce bilgisayar acılıyordu ve rundll32 ile ilgili bir hata veriyordu bilgisayar.fakat c ve
laptopa virüs bulasması nedeniyle format attım fakat xpyi yüklemeye calısırken harddisk takılı değil gibi bir uyarı ile karsılasıyorum ve yükleme yapılamıyor.bu sorunun üstünden nasıl gelinebilir?
ps:formattan önce bilgisayar acılıyordu ve rundll32 ile ilgili bir hata veriyordu bilgisayar.fakat c ve d sürücülerine ulasımda herhangi bir sorun yoktu.
0
keah
(21.03.09)
hard disk sata değil mi?
0
sanal uyku
(21.03.09)
evet harddisk sata.
0
🌸keah
(21.03.09)
sata sürücüleri yüklü bir windows cd siyle deneyebilirsiniz.
0
vincenzo
(21.03.09)
sata sürücülerini yüklüyor cd den ama daha sonra windows yüklemesine baslarken hardiski görmüyor.
0
🌸keah
(21.03.09)
bunun için internette yığınla yöntem yazılmış, ben 4-5 tane denedim vaktinde.
xp, sata hard diskler için böyle uyarı verebiliyor, şu anda hatırlamıyorum baya yöntem okumuştum ama 3-4 tanesi işe yaramamıştı bende, çok uğraşmıştım.
çeşitli yöntemlerden birisi de anakart yazılım güncellemesi, anakartın sitesinden bununla ilgili bir patch vardı, onu diskete atmıştım ve windows setup ekranından kurmuştum, sonra da windows xp sp3'lü bir cd'den windows'u kurmuştum.
laptopta disket sürücü olmayacağı için cd'ye windows xp'yle birlikte entegre etmen lazım bu anakart yamasını.
şunu şunu yap diye net bir cevap olmadı. "windows xp sata hard disk" gibi aramalar yaparak farklı kişilerin farklı yöntemlerle çözdüğünü görebilirsin. ben de kendi hallettiğim yöntemi yazdım o da senin işine yaramıyor disket sürücü olmadığı için.
0
sanal uyku
(21.03.09)
birde bios ta şu ayarı IDE yapınca düzeliyor bazı makinalarda (tabi desktoplarda vardı bu seçenek senin makinada varmı bilmiyorum)
tinyurl.com
0
vincenzo
(21.03.09)
www.notebook.gen.tr

bunu denediniz mi bilmiyorum ama benim de başıma 2-3 kere geldi hep bu şekilde hallettim.
0
redstreak
(21.03.09)
yardımlar için tesekkürler, hallettim sonunda
0
🌸keah
(21.03.09)
(2)

Overclock- İşlemeyen değer

sesee
Nedir sebebi?
Nedir sebebi?
0
sesee
(20.03.09)
Cool'n quite tarzı bir özellik. Örneğin vista performans değerlendirmesi yaparken hız kendiliğinden artıyor.
0
mario64
(21.03.09)
2d vs 3d clock diye geçiyor aynı hadise bende. Ekran kartına ihtiyaç duyacak oyun moyun gibi birşey açık değilken saat hızını düşürüyor, az elektrik harcıyor, serin kalıyor fan da susuyor.

Yukarıdan ayarladığınız değer muhtemelen 3d clock için geçerli bir değer.
0
skatheist
(21.03.09)
(1)

İki Ayrı Bilgisayardan CPU?

endless dream
Durum kısaca şöyle,Benim işteki bilgisayarım haftaiçi 24 saat açık olduğu için o bilgisayarla CPU üyeliği almıştım. Ama sonra haftasonları da evde 2 gün açık kalan laptopumun da bu durumdan faydalanması gerektiğine kanaat getirip bir de laptop'a indirdim programı. Fakat iş yerindeki bilgisayarın muh
Durum kısaca şöyle,

Benim işteki bilgisayarım haftaiçi 24 saat açık olduğu için o bilgisayarla CPU üyeliği almıştım. Ama sonra haftasonları da evde 2 gün açık kalan laptopumun da bu durumdan faydalanması gerektiğine kanaat getirip bir de laptop'a indirdim programı.

Fakat iş yerindeki bilgisayarın muhattap olduğu gridlerden başka gridlerle uğraşıyor şu an bu laptop ve 0'dan başladı olaya.

Sorum şu: Ben tek hesapla iki ayrı bilgisayardan aynı gridlerle uğraşamıyor muyum? Yani iş yerimdeki gridlerin kaldıkları yerden devam etmeleri mümkün değil mi? Bir yerde hata mı yapıyorum?

Bir aydınlatan olursa feci şekilde mutlu olacağım.
0
endless dream
(20.03.09)
HAyır her makine aynı hesap da olsa farklı parçalar indirip üstünde çalışıyor. Yani bir makinede 50%'ye gelip kapatıp diğer makineyi açarsanız o 50%'den devam etmez. Yeni bir grid indirip 0'dan başlar...
0
crown
(21.03.09)
(2)

klasördeki dosya isimleri

nick name
herhangi bir klasördeki belgelerin isimlerini liste olarak alabileceğimiz bir yöntem var mı bildiğiniz?
herhangi bir klasördeki belgelerin isimlerini liste olarak alabileceğimiz bir yöntem var mı bildiğiniz?
0
nick name
(20.03.09)
biraz eski bir yöntem ama işe yarar. start -> run deyip "cmd" yazıp enter'a basın (tırnak yok). şimdi dökümünü çıkarmak istediğiniz klasöre gidin. (dos kullandıysanız bunu bilirsiniz, cd "klasör adı" komutu sizi o klasörün içine götürür)

sonra da "dir *.* /b >>dosya_sirala.txt" yazıp enter'a basın, dosyaların ismini dosya_sirala.txt adlı bir dosyaya yazmış oldunuz.

edit: /b parametresini kullanmazsanız, son değiştirilme tarihi, dosyanın/klasörün büyüklüğü gibi özellikleri de görebilirsiniz, kullanırsanız sadece dosyaların/klasörlerin ismi çıkar.
0
demcan
(20.03.09)
totalcommander diyorum.
0
quarcy
(20.03.09)
(1)

[ GIS ] ArcGIS + Google Earth

enola gay
Bu ikisinin birlikte kullanımı mümkün mü? Çünkü GIS'de elimde bulunan veriler yetersiz ve Google Earth'den veri almak istiyorum..
Bu ikisinin birlikte kullanımı mümkün mü? Çünkü GIS'de elimde bulunan veriler yetersiz ve Google Earth'den veri almak istiyorum..
0
enola gay
(20.03.09)
cadtogis.blogspot.com

aradığın böyle bir şey midir?
0
roadrunner merlin
(20.03.09)
(5)

Çift OS (Vista & Windows 7)

nano mercy
C'de vistayı kullanıyorum, D'ye Windows 7'yi kurdum. Windows 7'yi C'ye; Vista'yı D'ye atma şansım var mı? Olmaz derseniz Vista'nın üzerine Windows 7'yi nasıl kurarım?
C'de vistayı kullanıyorum, D'ye Windows 7'yi kurdum. Windows 7'yi C'ye; Vista'yı D'ye atma şansım var mı? Olmaz derseniz Vista'nın üzerine Windows 7'yi nasıl kurarım?
0
nano mercy
(20.03.09)
atma sansı derken sıfırdan kurman gerekiyor ikisini de. baska turlu felegi sasar o os lerin.
0
bryan fury
(20.03.09)
@bryan fury, taşıma anlamında kullandım.

Bu arada nasıl backup alınacağını da söylerseniz memnun olurum.
0
🌸nano mercy
(20.03.09)
C yerine D olacaksa backup da sacmalayabilir. Cunku programlar yollari kurulu olan drivera gore atiyor.
0
entrapmen
(20.03.09)
0
paranormal
(20.03.09)
back up derken muzik foto vs seylerse bunları yenı bir partition olusturarak da alabilirsin ya da dvd external hdd gibi bi ortama aktararak alabilirsin. aksi takdirde formatla beraber ucacaktır.

os dosyalarını tasıyamazsın zaten hata verir, ola ki tasıdın calısmayacaktır. direk surucuyle eslestirilen default degerler var onlar sapıtacaktır. elle duzeltmen de mumkun degil.

yedek almak için senın durumunda en iyi yol e: gibi bir partition daha olusturman olacaktır ki bunu da vista dan acarak d den parca ayırman olurdu. bunu acronis disk director gibi bi proramla da yapabilirsin(arayuzu gayet kolay) ya da vista nın disk management kısmından yapabilirsin.
0
bryan fury
(21.03.09)
(5)

wd-40 devre temizler mi?

derindusunur
soru meydanda. fotoğraftaki ürünü (bkz: wd40)1. uzaktan kumandanın volume tuşuna bastığımızda arada 3. ya da 4. kanalı açıyor. sanırım devresi pislenmiş onu temizlemek için2. marshall amfimin gain potu çevirmeye kalktığımda acaip bir hışırtı veriyor onu temizlemek için3. elektronik bir cihaz olan gi
soru meydanda. fotoğraftaki ürünü (bkz: wd40)
1. uzaktan kumandanın volume tuşuna bastığımızda arada 3. ya da 4. kanalı açıyor. sanırım devresi pislenmiş onu temizlemek için
2. marshall amfimin gain potu çevirmeye kalktığımda acaip bir hışırtı veriyor onu temizlemek için
3. elektronik bir cihaz olan gitar efektimin üzerine kola döküldü. bazı tuşları çok zor çalışıyor. baya bastırmak lazım. onu temizlemek için

kullanmak istiyorum. ayıp olur mu? devreyi bozarmıyım? devre temizlemek için spreyler varmış, olmazsa o speylerden nerede bulabilirim? ve yumurta mı tavuktan çıkar?
0
derindusunur
(20.03.09)
düşünmeyiniz bile, wd40 her derde deva.

(şaka bir yana devrelere hiçbir zarar getirmez, bilakis o şekilde çok kumanda ve anakart çalıştırdım ben)
0
demcan
(20.03.09)
işe yarayabilir ben hiç denemedim. ama senin de dediğin gibi bu iş için özel olarak tasarlanmış spreyler zaten mevcut.
özellikle philips marka olan spreyler gayet kalitelidir, tavsiye ederim.
herhangi bir elektronik malzeme satan dükkandan bu spreyleri edinebilirsin.
0
punkertifo
(20.03.09)
paslı vidaları açmakta başarılı ama devre temizlemekte daha önce hiç kullanmadım. devre temizlemek için sprey ve sıvıları (adlarını bilmiyorum tam olarak) izmir'deysen çankaya'da onur çarşısından temin edebilirsin. Başka bir şehirdeysen de elektronikçiler çarşısında bulabilirsin.

işyerinde devre temizlemek için bir sıvı kullanıyoruz ama daha önce ne olduğunu merak etmedim bile, unutmazsam sorup buraya ismini, cismini yazarım.
0
kimlanbu
(20.03.09)
ben elektrogitarimin potlarini senede bir wd-40'la temizlerim. bu arkadas yabanci maddeleri temizledigi gibi bir de yagliyor. e daha baska ne ister insan?

yani kisacasi gonul rahatligiyla sikabilirsiniz. yalniz biraz dursun siktiginiz yerde. birakin isini yapsin, bi 4-5 dakika sonra peceteyle temizlersiniz. sizin dediginiz gibi philips'in kontak spreyi var. bu da onunla ayni isi gorur.
0
osuruklu
(20.03.09)
hepsini temizledim ve şu anda takır takır çalışıyorlar. kumanda düzeldi amfi düzeldi efektör düzeldi. hatta gitarın yağlanması gereken yerlerine de sıktım biraz. baş ağrısına da iyi gelir mi acaba?
0
🌸derindusunur
(21.03.09)
(3)

adobe cs4 sorusu (encore)

rentts1
cs4 ü yükledim herşey düzgün çalışıyor ancak encore un içinde bulunan library boş. (onun dışında bi sorun yok) bu library nin boş olması benim feci halde canımı sıkıyor yeniden kurmama rağmen herhangi bir değişiklik yok hala boş. acaba sonradan indirilip yüklenebilir mi bu library files? yüklenebili
cs4 ü yükledim herşey düzgün çalışıyor ancak encore un içinde bulunan library boş. (onun dışında bi sorun yok) bu library nin boş olması benim feci halde canımı sıkıyor yeniden kurmama rağmen herhangi bir değişiklik yok hala boş. acaba sonradan indirilip yüklenebilir mi bu library files? yüklenebiliyorsa nereden, nasıl ve hangi directory ye?
not: adobe nin forumlarını inceledim işime yarar bişi bulamadım, aynı sorun var millette de ama adam gibi çözüm önerebilen yok.
0
rentts1
(20.03.09)
Full sürümünü yüklemen gerekiyor ablacım.
Bazı sürümlerin boyutunu küçültmek adına özellikle library yi çıkarıyorlar.
0
whothehellareyou
(20.03.09)
peki ablacım neden diğerlerinde böyle bi sorun yok? ya da şöyle sorayım bu library yi de arattım ama bulamadım. sizde var mıdır acaba library?
0
🌸rentts1
(20.03.09)
ablası, forumda ozel mesajnanesini bulamadım. 2 sene öne biraz kullanmıstım, oldukca ise yarıodu kutuphnesi...lagazzettadellosport(at)gmail.gom buradan mail atarsan oradan yardımcı olmaya calısayım. Aleni yazmamak gerekio sanırım bazı seyleri...
0
whothehellareyou
(21.03.09)
(8)

SLR Makine tavsiyesi

bilgisizbilgili
Arkadaşlar soru aslında baslıkta.Biraz daha açayım.İlk SLR deneyimim olucak.Reklamcılık okudugum için de okulda da lazım olucak.Birde omurluk olsun istiyorum.Butcem soyle;Kredi kartıyla:1500 TLCASH:1000 TLHangi modelleri onerirsiniz?Neden?Nereden?
Arkadaşlar soru aslında baslıkta.Biraz daha açayım.İlk SLR deneyimim olucak.Reklamcılık okudugum için de okulda da lazım olucak.Birde omurluk olsun istiyorum.Butcem soyle;
Kredi kartıyla:1500 TL
CASH:1000 TL
Hangi modelleri onerirsiniz?Neden?Nereden?
0
bilgisizbilgili
(20.03.09)
kesinlikle nikon d60
www.sahibinden.com
o fiyata daha iyisini bulamazsınız.
not:(linkteki ürünle alakam yok örnek olsun diye verdim)
0
rentts1
(20.03.09)
tabi alabiliyorsanız d80 daha da süperdir.
www.sahibinden.com
(d80 i bi kaç ay kullandım hakkaten mükemmel alet)
0
rentts1
(20.03.09)
bu bütçeyle ömürlük makine bulamazsınız. çünkü işin içine biraz girince yetmeyecek size bu paraya alınan makine. öneriye gelince;

1900 tl'ye çıkabilirseniz kesinlikle nikon d80. o kadar çıkamam diyorsanız d60 alın.

piyasada bu civarda ulabileceğiniz iki iyi marka var zaten. canon ve nikon. ikisini de kullanmış biri olarak kesinlikle nikon diyorum.

nereden konusu bulunduğunuz şehre bağlı. varsa mediamarkt deneyin. bu ara fiyatları iyi gibi.
0
lancelot du lac
(20.03.09)
bi de nikon d90 var ki 1280*720 video kaydı yapabilmekte kendisi. yani 720p.
0
rentts1
(20.03.09)
canon candır. 400d, 450d bakınız, ama ömürlük olmayacağını biliniz :)
0
kobuzchu kiz
(20.03.09)
Omurlukle kastım,Amatorlugumu atabilecigim ama buarada slr makinenin de tum nimetlerinden yaralanabilecegim bir allet olsun istiyorum.istanbulda yasıyorum.Nerden le kastım da illa dogubank mı?yoksa garanti ellerden yalcınlar falan mı?Birde ek bir sorum daha var.İlerleyen zamanlarda aldıgım makine için alacagım lensler daha sonra alabilme olasılıgım olan makinelere de uyarmı?
0
🌸bilgisizbilgili
(20.03.09)
objektifler mekanik aletler olduğu için marka farketmeksizin aynı çaptaki istediğin objektifi istediğin makineye takabilirsin. yeter ki çapı aynı olsun. o yüzden düşündüğün gibi bir uyumsuzluk söz konusu değil. zaten öyle olsa kimse milyarlar verip objektif almazdı.
0
rentts1
(20.03.09)
slr demissin ama 1500 lira butce dedigine gore dijital slr demek istedigini farzediyorum. Su an uretilen hicbir dslr omur boyu kullanilmak icin tasarlanmiyor. Canonun giris seviyesi makinelerinin perde omru 100 bin pozdur. yani deklansore ortalama olarak 100 bininci basisindan sonra perde buyuk bir ihtimalle kullanilamayacak hale gelir. Tabi yeni perde taktirabilirsin ama masraflidir. perdesi bozulan bir dslr zaten omrunu tamamlamistir.

Lens hakkindaki soruna gelirsek, su an uretilen lensler, rentts in dedigi gibi sadece mekanik degil ayni zamanda otomatik netleme motoru, goruntu sabitleme motoru gibi elektronik aksamlar da icerir. giris seviyesi makinelerde canon veya nikon un istedigin lensini kullanabilirsin(canon da canon, nikon da nikon olmak uzere) bunun yaninda tamron ya da sigma gibi yan sanayi lensleri de kullanma sansin var. canon da sonradan fullframe makineye gecersen efs sinifi lensleri kullanamzsin. Nikon d40 alirsan uzerinde otomatik netleme motoru olmayan lensleri kullanamzsin. Daha dogrusu kullanabilirsin ama manuel netleme yapmak zorunda kalirsin.


daha fazla kafa bulandirmadan ben en iyisi sana piyasadaki en kral giris seviyesi dslr`i soyleyeyim. Canon 450d
0
166 masal servisi
(20.03.09)
(5)

PC çalışmıyor sorusu

bore
evet öncelikle bende farkındayım görmeden etmeden tamir edilemeyeceğinin sadece hasar konusunda bilinçlenmek amacım. şöyle anlatayım, pc power tuşuna basınca monıtore goruntu gelmıyor,daha dogrusu sadece ekran kartı ıslemcı fanı kasa fanı bız bız donuyor. ram sesi de gelmiyor o bıtt sesi. ilk olarak
evet öncelikle bende farkındayım görmeden etmeden tamir edilemeyeceğinin sadece hasar konusunda bilinçlenmek amacım. şöyle anlatayım, pc power tuşuna basınca monıtore goruntu gelmıyor,daha dogrusu sadece ekran kartı ıslemcı fanı kasa fanı bız bız donuyor. ram sesi de gelmiyor o bıtt sesi. ilk olarak kapanması ısıdan kaynaklandı. kendıne restart atınca acılısta biosa baktım ısınmıs kasa zaten sabit boyle bi sorunum vardı. sonra 2*3 kez restart atmaya calıstı attı windows sayfası gelınce tekrar kapandı en sonuncuda artık windows mavi ekranı geldi.. ondan sonra monıtore hiç goruntu gelmememeye basladı. sorun nerede olabilir. ekran kartı değil cunku entegresinde denedim monıtorde değil, baska 3 ramlede test ettim ram de değil.. anakart yada işlemcide sorun var fakat hangisi olduğunu kestiremiyorum..??
0
bore
(20.03.09)
power supply da olabilir gibi.
0
sanal uyku
(20.03.09)
işlemci yanmış, anakart olsa biip biip biip ederdi bilgisayar...
işlemci amd ise ömür boyu garanti kapsamında olması lazım, hakkınızı arayın...

ekleme: power supply olsa bilgisayar elektrik gelmeyeceği için çalışmazdı ;)
0
embriaco
(20.03.09)
power supply'ın bozulunca hiç elektrik gelmemesi dışında kasayı çeşitli aksiyonlara sokma imkanları da var. 4 kere yakan biri olarak her seferinde farklı manzaralarla karşılaştım.
0
sanal uyku
(20.03.09)
kasanın arkasında power kablosu hariç bütün kabloları çıkar bip sesi gelene kadar restart at.
0
baskaturlubirsey
(20.03.09)
işlemci intel core2duo 2.8 ghz malesef amd değil.

geçenlerde bir elektrik kesintisi yasadı bilgisayar elektrik kesintisinden sonra açıldı 15dka sonra bu sorunlar silsilesi basladı. onun bir etkisi olmus olabilir mi?
0
🌸bore
(22.03.09)
(3)

Şarkı Sonuna Efekt ???

brkylmz
Genelde eğlenceli filmlerde olan bi hadise bu. Misal bi şarkı çalarken , aniden kaset sarıyomuş gibi bi efekt giriyor (cıcıvcıvcıv diye) ve şarkı bitiyor. işte bu olayı nasıl yapabilirim ? her tür yola,fikre açığım. inanın.
Genelde eğlenceli filmlerde olan bi hadise bu. Misal bi şarkı çalarken , aniden kaset sarıyomuş gibi bi efekt giriyor (cıcıvcıvcıv diye) ve şarkı bitiyor. işte bu olayı nasıl yapabilirim ? her tür yola,fikre açığım. inanın.
0
brkylmz
(20.03.09)
sona yaklaşınca bi anda yavaşlatyosun şarkıyı sonra bi anda hızlandırıyosun basit iş, sound booth la falan yaparsın.
0
rentts1
(20.03.09)
yavaşlatıp hızlandırma iyi de o dediğim şey biraz daha farklı sanki, "şarkı düşüyor" diyim ben sana. hatta yavaşlıyor baya bi.

örnek olarak: youtube'dan "kızsız adam" filmine bakarsanız, orda kızla sarılma sahnesinde var bu olay. bi aydınlatın lütfen ...
0
🌸brkylmz
(20.03.09)
virtual dj efektler bölümünde var ama adından emin olamadım. flanger olmalı yamulmuyorsam
0
ency
(20.03.09)
(1)

video editing tool

leylak sarabi
küçük boyuna rağmen büyük işler başaran bir video editleme aracı lazım. ne önerirsiniz canlar?
küçük boyuna rağmen büyük işler başaran bir video editleme aracı lazım. ne önerirsiniz canlar?
0
leylak sarabi
(20.03.09)
video edit ise download.chip.eu
0
edip
(20.03.09)
(1)

Fiberoptik Kablo

thefin
Arkadaşlar nette aradım durdum ama fiberoptik kablo nasıl üretilir? (cam olanlar değil) hammaddesi nedir nasıl bir prosese tabi tutulur nasıl bir makine yapar?bi buldurun be
Arkadaşlar nette aradım durdum ama fiberoptik kablo nasıl üretilir? (cam olanlar değil) hammaddesi nedir nasıl bir prosese tabi tutulur nasıl bir makine yapar?
bi buldurun be
0
thefin
(19.03.09)
linkteki gercek resimler how it s made'in ilgili programindan alinmis. onu izlerseniz cok yardici olur bence.
0
osuruklu
(20.03.09)
(2)

Ekran kartı sürücüsü

sesee
Yeni Ati sürücüsü çıkmış (9.3). Öncelikle onu belirteyim. Sorum da:Driver yüklerken, eski sürücüyü illaki silmek gerekir mi? Yani direk üstüne yüklersem update mi eder, yoksa üstüne yüklediğim için sorunlar mı oluşur?Direk program ekle kaldırdan silip mi yükleyeyim?Bir de program ekle kaldırdan sild
Yeni Ati sürücüsü çıkmış (9.3). Öncelikle onu belirteyim. Sorum da:
Driver yüklerken, eski sürücüyü illaki silmek gerekir mi? Yani direk üstüne yüklersem update mi eder, yoksa üstüne yüklediğim için sorunlar mı oluşur?
Direk program ekle kaldırdan silip mi yükleyeyim?
Bir de program ekle kaldırdan sildikten sonra, driver sweeper programıyla, geride kalan ''kırıntı'' diyebileceğim şeyleri de sil diyorlar, ne kadar doğru?
0
sesee
(19.03.09)
dün gece kurdum ben de. daha evvel eski driverlari silmeden hep üstüne kuruyordum. daha evvelki nvidia kartımda da aynı sekilde yapıyordum. herhangi bir sorunla karsılasmadım şimdiye kadar.
0
cry baby
(20.03.09)
üstüne yüklediğin için sorun oluşmaz, çalışır. sadece eski sürücüler boşuna yer kaplar diskte. aynı java updatelerinde olduğu gibi.
0
baldur2
(20.03.09)
(1)

Laptop'un sesini çoğaltmak

hasanikisalakosmandört
Benim tarihi eser kapsamındaki laptop'un sesi çok zayıf. Aceba bu sesi yükseltecek bir program felan varmıdır, kursam programı güzel güzel yüksek volümle müzik dinlesem ???
Benim tarihi eser kapsamındaki laptop'un sesi çok zayıf. Aceba bu sesi yükseltecek bir program felan varmıdır, kursam programı güzel güzel yüksek volümle müzik dinlesem ???
0
hasanikisalakosmandört
(19.03.09)
biosa gir orda sesle ilgli bi ayar var tam nerde hatrlamıyorum ama ordan seviyesini yükseltebiliyosun.
0
rentts1
(20.03.09)
(6)

yamuk ekran

karacoğlan der ki
canlar masaüstümün fotosu aşağıdaki gibi.http://i43.tinypic.com/acpzxx.jpgorada sizin yarım gördüğünüz sayfayı ben burada tam sayfa olarak görüyorum.yani ekran mal oldu.uğraştım , monitörü ayarlamaya çalıştım olmadı.acaba ben mi beceremiyorum , yoksa ölmüş mü monitör?markası vestel , 15 inç.
canlar masaüstümün fotosu aşağıdaki gibi.

i43.tinypic.com

orada sizin yarım gördüğünüz sayfayı ben burada tam sayfa olarak görüyorum.
yani ekran mal oldu.
uğraştım , monitörü ayarlamaya çalıştım olmadı.

acaba ben mi beceremiyorum , yoksa ölmüş mü monitör?

markası vestel , 15 inç.
0
karacoğlan der ki
(19.03.09)
ozellikler/cozunurluk diye bir sey vardi eskiden ?
0
polifonik osuruk
(20.03.09)
yok öyle bir şey.
0
🌸karacoğlan der ki
(20.03.09)
ortada bir yamukluk göremedim, yamukluk dediğin olay ekranın bir kısmını görememen mi yani sedece firefoxun kapladığı alanı görüyorsan böyle bir sorun benimde başıma gelmişti.
ekran kartının ayarlarıyla oynarken geniş ekranı seçmiştim sonra ekranın bir kısmını kullanamıyordum. maus bir tarafa gidiyordu ama o tarafı ben göremiyordum :)

eğer sorun oysa ekran kartı ayarlarına bak, oradan düzeltiliyor.
0
readmymind
(20.03.09)
monitörü'ün üzerinde ayar düğmeleri var ise onu fabrika ayarlarına getirmekle işe bağşlayabilirsin ya da zoom fonksiyonu varsa onla uzaklaşabilirsin.
0
edip
(20.03.09)
ekran kartı ayarlarına nereden bakabilirim
0
🌸karacoğlan der ki
(20.03.09)
masaüstünde sağ tıkla özellikler gelen ekranda Ayaralar ve sonra Gelişmiş ile ulaşabilirsin, yada nvidia ve ati'nin kendi programları da oluyor nvidia control center ya da ati catalyst gibi.
0
edip
(22.03.09)
(3)

Altyazı Yükleme - PSP sorunsalı - lütfen çok acil

torque
arkadaşlar elimde `Slumdog Millionaire` filmi(`avi` formatında) ve onun türkçe altyazısı(`srt`) bulunmakta. Ben bu altyazıyı buna nasıl gömerim; ilk defa bu işlemi yapacağım, anlatabilirmisiniz. (bunu açık şekilde anlatan bir link de olabilir)Ayrıca sonra bunu `PSP` ye atacağım, yani `mp4` formatınd
arkadaşlar elimde Slumdog Millionaire filmi(avi formatında) ve onun türkçe altyazısı(srt) bulunmakta. Ben bu altyazıyı buna nasıl gömerim; ilk defa bu işlemi yapacağım, anlatabilirmisiniz. (bunu açık şekilde anlatan bir link de olabilir)

Ayrıca sonra bunu PSP ye atacağım, yani mp4 formatında olacak. Ben ilk önce mp4 e çevirip mi altyazıyı yüklemeliyim? yoksa altyazıyı yükleyip mi mp4 e çevirmeliyim?


not: bugün saat 24:00 de otobüsle ankara'ya gideceğim. 22:30 da evden çıkacağım; bu saate kadar bunu halledebilirmiyim ?

teşekkür ederim
0
torque
(19.03.09)
total video converter programıyla yapabilirsin.film ile altyazı isminin aynı olması gerekiyor.aşağıdaki adreste anlatıyor.
www.kadimdostlar.com
0
bu kacinci nick
(19.03.09)
allok adında da bi mp4 donusturucu var bunula videoyu mp4 de donustururken altyazıyıda videonun içine gomebilr ve alt yazı ve videoyu tek parca yapıp sorunsuz seyrede bilirsın
0
iggi
(19.03.09)
cevap için geç olmuş ama ben yinede yazayım belki birisine lazım olur.

www.pocketdivxencoder.net adresinden indireceğiniz programla 20 dk da alt yazıları videoya gömebilirsiniz. 20 dk diğer programlara göre oldukça kısa bir süredir. hemde türkçe dil seçneğide mevcut programın.


bu adrestede nasıl kullanacağınız anlatılıyor.
www.divxlerim.com

tavsiye, alt yazı boyutunu 4 yaparsanız ideal olur.
0
readmymind
(20.03.09)
(3)

Online televizyon izleme

redstreak
Evde televizyon yok ve akşam kurtlar vadisini izlememiz lazım. Bütün kahvehaneler maçı yayınlıyor acaba internetten online show tv yi izleyebileceğimiz bir site veya program var mı?
Evde televizyon yok ve akşam kurtlar vadisini izlememiz lazım. Bütün kahvehaneler maçı yayınlıyor acaba internetten online show tv yi izleyebileceğimiz bir site veya program var mı?
0
redstreak
(19.03.09)
hasanikisalakosmandört
(19.03.09)
bvtlive güzel, hoş program lakin bir keresinde denemiştim, dizi oynarken internetten izlenemiyor. ya vermiyorlar veya çok naz aşık usandırıyor, izlenemiyor yani..
0
hicazkar
(19.03.09)
kirk karaktere sigmayacak adam
(19.03.09)
(1)

cd çalarım kopya cdleri nede okumuyor ?

wish i could fly
şimdi benim bi sorunum var nasıl anlatsam bilemiyorum çok karışık valla, ama şimdi sadede gelecek olursak arabamızın cd çaları bazı cdleri çalmıyor - daha doğrusu cdleri mi mp3leri mi bilemiyorum - başka birisinden aldığımız önceden kaydedilmiş bazı cdleri çalıyor bazılarını çalmıyor, ben sıfırdan a
şimdi benim bi sorunum var nasıl anlatsam bilemiyorum çok karışık valla, ama şimdi sadede gelecek olursak arabamızın cd çaları bazı cdleri çalmıyor - daha doğrusu cdleri mi mp3leri mi bilemiyorum - başka birisinden aldığımız önceden kaydedilmiş bazı cdleri çalıyor bazılarını çalmıyor, ben sıfırdan aldığım cdye yeniden başka şarkılar kaydettim yine olmuyor. kullandığım cd formatı cd-rw önceki cdler ise cd-r. ben işin içinden çıkamadık neden çalışmıyor şimdi bu yeni kopya cd ? bi bilen varsa nolur öne çıksın.
teşekkürler şimdiden.

dip not - orjinal cdlerin bir kısmında da aynı sorun yaşanıyor, keyfiyatına göre okuyor yani.
0
wish i could fly
(19.03.09)
Laptop'larda ve müzik setlerinde de aynı sorun oluyor. Sanırım sadece müzik cd'si okumak için geliştirilen oynatıcılar aşırı hassas ve seçici davranıyorlar cd konusunda. Üstelik bu hassasiyet zamanla artıyor bir süre sonra sıfır orjinal cd'leri bile okuyamayabiliyorlar...
0
crown
(19.03.09)
(6)

Meteoroloji ile ilgili bir soru (işlem vs. istatistik)

deckard
birkaç arkadaş "bir sene sonrasına bile hava tahmini yapılabiliyor" dedi. şimdi bu hava tahmini denilen olay alt basınç-üst basınç değişimlerinin integrasyonu ile elde ediliyor diye biliyorum. her hesaplanan gün için göz ardı edilen bir "c" sabiti var. bu sabit biriktikçe hata payı artıyor, dolayısı
birkaç arkadaş "bir sene sonrasına bile hava tahmini yapılabiliyor" dedi. şimdi bu hava tahmini denilen olay alt basınç-üst basınç değişimlerinin integrasyonu ile elde ediliyor diye biliyorum.

her hesaplanan gün için göz ardı edilen bir "c" sabiti var. bu sabit biriktikçe hata payı artıyor, dolayısıyla yarın için yapılan hava tahmininin tutma olasılığı 5 gün sonraki tahminin tutma olasılığından çok daha yüksek. en azından ben böyle biliyorum. e o zaman bir sene sonrasının tahmini nasıl yapılıyor? arkadaşlar birbirlerini destekleyerek yine integral hesabıyla dedi. bana kalırsa hesaplanmak isteyen günün önceki yıllardaki hava durumu istatistiklerinden çıkarılıyor sonuç.

yani diyelim 2010'un 19 Mart'ı için hava tahmini yapmak istesek, integrasyondan çok, sanki 2009, 2008, 2007,...,199n (sağlıklı bir tahmin için n kaç olmalı bilemiyorum. sahi, kaç olmalı?) yıllarındaki 19 Mart günlerinin hava durumlarının ortalaması alınıyor bence.

kısacası; bir sene sonrasına hava tahmini yapmak için klasik integrasyon yöntemine mi başvurulu yoksa istatistiksel bir çıkarım mı yapılır?

öyle kendi çapında zararsız bir merak işte..
0
deckard
(19.03.09)
kaos teorisinin mantigina gore; bir sene sonrakine ait havayi 'tahmin edebilmek' icin bir degil bir cok tahminimizin olmasi lazim. ya da en azindan yaptigimiz spesifik tahmin icin bir olasilik vermek lazim.
ilk uc gun icin cok isabetli tahminler yapilabilmekte, sonraki gunlerde tahmin sayisi arap sacina donmekte.

arkadaslara gelince: bence sizi yemisler.
elimizde milyar tane hakkinda bilgi sahibi olmadigimiz degisken var; bir gun volkan patlar global olarak dunyada isi duser. ya da kutuplardan hayvan gibi bir buz kutlesi kopar dunyadaki su oranini arttirir baska bir degisiklige sebep olur.

ancak belki onceki senelere bakarak istatistiki bir tahmin yapilabilir ama ona da tahmin denmez.
0
yirtik foto
(19.03.09)
"İklimbilimin konusu olan iklim, geniş bir sahada uzun yıllar boyunca görülen atmosfer olaylarının "ortalama" halidir."

uzun vadeli tahminler bu düşünceye dayanıyor. bu seneki ortalamadan sapma, gelecek senenin sapması hakkında tahminde bulunabilmek için fikir veriyordur...

edit: n kaç olmalıdır? Ortalama 50-100 yıllık hava durumu ortalamaları alınarak iklim hakkında bilgiler oluşturulabilir. (wikipedia)
0
kabablanka
(19.03.09)
kaos teorisi gibi her şeyi ona bağlayabileceğimiz bir cevaptan çok, daha ciddi bir cevap lazım bana. olağandışı durumların sonucu olan ani iklim değişikliklerini de konu dışında tutuyorum doğal olarak. arkadaşların iddiasına karşı benim başka bir iddiam var, hangisi doğru diye soruyorum, bu durumda "yenmiş" de olmuyorum.

ayrıca önceki senelere bakarak bir sonraki senedeki o günün hava tahmini yapılabilir ve bu gayet de "tahmin"dir. tahmin denemez de ne denir bilemiyorum. havanın nasıl olacağını ön görüyorsun sonuçta.
0
🌸deckard
(19.03.09)
weka diyorum.
0
osuruklu
(19.03.09)
aslinda uzun donem icin hava tahmini yapmiyorlar, iklimsel bir tahmin yapiyorlar. bu da hava durumlarinin ortalamasi oluyor. yani sorunun cevabi olarak, bu ongorme olayini da istatistikler sonuclara bagliyorlar.
0
ermanen
(19.03.09)
ben istatistiksel yöntemlerle yaptıklarını duymuştum. hatta hollanda'daki bir meteoroloji merkezi ile ilgili bir makale oumuştum. zaman serisi verisi kullanıp en iyi performansı gösteren modeli tahmin edip duruyorlardı. (neyseki gerçekleşen hava sıcaklığını ölçme ve tahminlerle karşılaştırma imkanımız var en iyi modeli seçmek için) ama yapılan ortalama almaktan ziyade, kabaca, hava sıcaklığını etkileyen faktörlerin geriye dönük değerleri üzerinden tahminler yapmak. ama tabi yine istatistiksel bir süreç. 2010 19 mart için tahmin yapılabilir mi? kurama bakmak lazım. yani kuram "t zamanda havadaki karbondioksit oranıyla t+3 zamandaki hava sıcaklığı arasında tesadüfi olmayacak bir ilişki var" diyorsa(salladım, dikkate almayınız) yapılamaz. sallama örneğimize göre 2010 16 martında yapılabilir.
0
mefati bir cirpida okunur
(20.03.09)
(4)

Asp.NET ile blog sitesi?

scope
Elinde asp.net ile yapılmış blog sitesi olan varsa (veya nette kaynak dosyalarına rastlayan) ve yardımcı olabilirse çok sevindirik olurum...
Elinde asp.net ile yapılmış blog sitesi olan varsa (veya nette kaynak dosyalarına rastlayan) ve yardımcı olabilirse çok sevindirik olurum...
0
scope
(19.03.09)
ccompiler
(19.03.09)
wordpress'in asp.net versiyonu var microsoft'ta.
0
compumaster
(19.03.09)
kofteburger
(20.03.09)
www.codeplex.com asp.net mvc ile geliştiriliyor.
0
bu kacinci nick
(20.03.09)
(3)

Codec mi acaba

murdock
şimdi problem şu.ağız tadıyla bi dizi izleyeyim dedim. battlestar galactica ilk sezonu indirdim.ancak 13 bölümün hepsinde deneme yaptım ve gördümki her bölümde 15. saniyeye kadar ses adam gibi gelirken 15. saniyede ses komple gidiyor. makinede mi bi problem oldu diye diğer videolarda deneme yaptım b
şimdi problem şu.

ağız tadıyla bi dizi izleyeyim dedim. battlestar galactica ilk sezonu indirdim.
ancak 13 bölümün hepsinde deneme yaptım ve gördümki her bölümde 15. saniyeye kadar ses adam gibi gelirken 15. saniyede ses komple gidiyor.

makinede mi bi problem oldu diye diğer videolarda deneme yaptım bi sıkıntı yok. farklı playerlarda denedim yine aynı.

torrent commentlere de baktım. 20 küsür bin adam indirmiş bi problem çıkmamış.

hiç ses gelmiyor da değil. 15 saniye problem yok. nedir sıkıntı hiç bi fikir edinemedim. mal gibi bozuk 5 gb indirmediğimi umuyorum.
varmı derdime bir derman?
0
murdock
(19.03.09)
k-lite mega codec pack yüklü mü?
0
sanal uyku
(19.03.09)
Kmplayer ve gom gibi player'lar kendi içindeki codec'leri (internal codec) kullanır. Onlarla açmayı deneyin. Media player classic'i deneyin. Olmadıysa; sisteminizdeki tüm codecleri kaldırıp k-lite mega codec pack yükleyin. Media player classic ile açmaya çalışın. Ama muhtemelen kmplayer açacaktır.

download.cnet.com
download.cnet.com
0
edge_nabby
(19.03.09)
dosya mkv falan olsa makine kaldırmıyor diye düşünürdüm ancak bugün 4 bölüm 24 1 bölüm lost izledim hiç bi problem çıkmadı.
k lite değil gordion knot yüklü. şimdiye kadar hiç sıkıntı olmamıştı. dediğim gibi ilk 10-15 saniye hiç problem yok ancak sonradan gidiyor ses.
kmplayer yükleyip tekrar deneyeceğim. ya da bi dvd ye kıyıp divx player da şasnımı deneyeceğim bakalım nolcek.
0
🌸murdock
(20.03.09)
(4)

excel - bir sütunun ilk kelimesini diğer sütuna kopyalama

yoldaki isaretler
excel'e a sütunundaki hücrelerin ilk kelimelerini (ilk boşluğa kadar olan harf grubunu) e sütununa kopyala diye bi komut verebiliyo muyuz? nasıl?
excel'e a sütunundaki hücrelerin ilk kelimelerini (ilk boşluğa kadar olan harf grubunu) e sütununa kopyala diye bi komut verebiliyo muyuz? nasıl?
0
yoldaki isaretler
(19.03.09)
e1 hucresine bunu yazip, asagi dogru kopyalayin ayni formulu:
=LEFT(A1,SEARCH(" ",A1))

A sutunundaki herhangi bir hucrede tek kelime varsa (bosluk karakteri yoksa), E sutununda formul hata verir. bunu da formulun icine if'li bir ifade koyarak duzeltebilirsiniz.
0
507
(19.03.09)
evet hata veriyor. hatta err: 508 mi ne hata. 1 yaklaşık sonuç.
if fonksiyonunu nasıl yazıyoruz?
0
🌸yoldaki isaretler
(19.03.09)
=PARÇAAL(A1;1;BUL(" ";A1)-1)

edit: buradaki dosyada bir sürü örnek var;

www.excel.web.tr
0
mahallenindelisi
(19.03.09)
"text to columns" menüsü işinize yarayabilir mi?
0
murdock
(19.03.09)
(4)

After Effects CS3 Update

sijwocaq
Adobe'nin sitesinden indirdiğim Adobe After Effects CS3 Professional 8.0.2 update'i çalıştırdığım zaman güncelleştirlecek ürün bulunamadı hatası alıyorum. Sistemde 7.0 ve CS3 beraber yüklü. Hatayı almamın nedenini ve çözümünü bilen varsa yardım çok makbule geçer.
Adobe'nin sitesinden indirdiğim Adobe After Effects CS3 Professional 8.0.2 update'i çalıştırdığım zaman güncelleştirlecek ürün bulunamadı hatası alıyorum. Sistemde 7.0 ve CS3 beraber yüklü. Hatayı almamın nedenini ve çözümünü bilen varsa yardım çok makbule geçer.
0
sijwocaq
(19.03.09)
lisanslı ürün mü crackli mi? ayrıca o update i neden indiriyosunuz ne gibi güncellemeler varmış?
0
rentts1
(19.03.09)
bir çok hata düzeltilmiş vs ama daha önemlisi p2 desteği veriyor.

ürün lisanslı değil ama lisanslı olmayan premiere in ilgili update ini başarıyla yaptı.
0
🌸sijwocaq
(19.03.09)
o zaman hiç uğraşma bence cs4 ü yükle.
0
rentts1
(19.03.09)
CS2 (7.0) ve CS3 aynı klasöre kuruluyorlar. Bu yüzden bir karmaşa olası. Ben CS4 ve 7.0'ı kullanmıştım, arada script hataları oluyor idi. Bununla birlikte, Adobe'nin lisanssız bir ürünü güncellemesi teknik olarak imkansızdır. Güncellemeyi kurar ve bir ay sonra artık bilgisayara format attığınızı görürsünüz (: Adobe de boş durmuyor haliyle. En iyisi CS4 ama tabii biraz daha sistem gereksinimi var. OpenGl desteğiniz ve 4gb ram, en az core2duo ile sorunsuz çalışırsınız. Ama büyük işler yapamazsınız bu makinayla bile.
0
gozupek
(09.05.09)
(5)

Tellcom

cellar
Selamttnet'in 4 gb kotalı sınırlaması yetmiyor artık malum herkezin video paylaştığı "bak bi manyak bir video" diye gözünüze dayadığı videoları müzikleri dinlemekten limitleri aşıyoruz.1Mbps sınırsıza geçmek istiyorum. Tellcom nedir sağlıklımıdır. Tellcom 'un yeni kullanıcılara yaptığı kampanya mant
Selam
ttnet'in 4 gb kotalı sınırlaması yetmiyor artık malum herkezin video paylaştığı "bak bi manyak bir video" diye gözünüze dayadığı videoları müzikleri dinlemekten limitleri aşıyoruz.
1Mbps sınırsıza geçmek istiyorum. Tellcom nedir sağlıklımıdır. Tellcom 'un yeni kullanıcılara yaptığı kampanya mantıklımıdır. www.tellcom.com.tr
cennet mah./Küçükçekmece semtindeyim. biri adsl ve smile adsl in sözlükteki kullanıcılarla olan ilişkileirni okudukça kaçar oldum bu ikisinden. Tellcom almayı planlıyorum. kullanan varsa beri gelsin anlatsın bana şöyledir böyledir diye.
0
cellar
(19.03.09)
türknet tavsiye ederim ilk 5 ay modemsiz 1 gb sınırsız kampanyası 28 lira. ben kullanıyorum memnunum.
0
rentts1
(19.03.09)
24 ay sözleşme çok uzun bence.

smile adsl in kampanyası var 12 ay sözleşmeli ve iyi fiyatlarla, bence bi' bakın.
0
alchemistt
(19.03.09)
bence bir internet paketine başvururken "24 ay taahhüt" olayını görüyorsanız direk "gaç gaç gaç"..
0
fuck milk get beer2
(19.03.09)
sanki diğerlerini alınca 2 ayda bir değiştirceksiniz allasen. kimse çok büyük bi problem olmadıkça adsl ini değiştirmiyor ya da çok iyi bir kampanya olmadığı sürece. şimdiki adsl şirketlerinin de çoğu aynı seviyede fiyat olarak. anneanne sözü ile bitireyim öküz sıçmış teker geçmiş.
0
rentts1
(19.03.09)
fiberoptik şeysi olsa alırım ama adsl'de nasıldır bilmem tellcom'u.
turk.net kendi altyapısını kullanıyor, biri adsl'de de sözleşme yok, bence bunlara da bakmalısın.
0
sanal uyku
(19.03.09)
(5)

bilgisayar donanımından anlayanlar için lütfen GTA IV

eplacebo
oyunla ilgili bir şey sorcaktımben Gta San Andreas oyununu ((bilgisayar sisteminden anlamadığım için şöyle yazayım))intel(R) pentium R 4CPU 300.GHz 300.GHz 512 MB RAMRADEON 9200 PRO Family (microsoft corporation)RADEON 9200 PRO SEC Family (microsoft corporation)yukardaki yazdığım sistemle bilgisayar
oyunla ilgili bir şey sorcaktım
ben Gta San Andreas oyununu
((bilgisayar sisteminden anlamadığım için şöyle yazayım))
intel(R) pentium R 4CPU 300.GHz
300.GHz 512 MB RAM
RADEON 9200 PRO Family (microsoft corporation)
RADEON 9200 PRO SEC Family (microsoft corporation)
yukardaki yazdığım sistemle bilgisayarımda takılmadan oynuyodum bu sistemle gta 4 oyununu da rahat bi şekilde oynayabilirmiyim
0
eplacebo
(19.03.09)
0
rentts1
(19.03.09)
technodorm.com

GTA 4 Minimum System Requirements

* Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz or equivalent AMD Athlon X2 64 2.4Ghz
* Memory/RAM: 1GB for XP and 1.5GB for Vista
* Video Card: 256MB NVIDIA 7900 or 256MB ATI X1900
* Hard Disk Space: 16GB free
* Operating System: Windows XP SP3 or Windows Vista SP1

GTA 4 Recommended System Requirements

* Processor: Intel Core 2 Quad 2.4GHz or equivalent AMD Phenom X3 2.1GHz
* Memory/RAM: 2.5 GB for XP or Vista
* Video Card: 512MB NVIDIA 8600 or 512MB ATI 3870
* Hard Disk Space: 18GB free
* Operating System: Windows XP SP3 or Windows Vista SP1
0
dinomazu
(19.03.09)
en az 2gb ram gerekli. 512mb ile imkansız.
0
sql
(19.03.09)
9200 ekran kartiyla san andreas'i takilmadan oynuyor olamazsiniz. GTA 4 cok yuksek sistem istiyor, islemciden kafadan cakiliyorsunuz zaten.

Ayrica 300.GHz degildir islemciniz 3.0 GHz'dir.
0
entrapmen
(19.03.09)
gta 4 asla çalışmaza da şu siteden başka oyunlara bakabilirsin www.systemrequirementslab.com
veya www.yougamers.com
0
kofteburger
(20.03.09)
(5)

mp3 kesme programı- kaliteli

karapage
arkadaşlar elimde uzun bir şarkı var içinden 3-4 dk lık bir yeri alcam da. bazı kesme programları ile denedim kesince dank diye başlıyıp dank diye bitiyor yani haliyle. diyorum ki kesme bolumu baslarken yumusak gecis olsun( yavas yavas ses yukselsin) filan icabında bi mp3 biterken diğerini ona bağla
arkadaşlar elimde uzun bir şarkı var içinden 3-4 dk lık bir yeri alcam da. bazı kesme programları ile denedim kesince dank diye başlıyıp dank diye bitiyor yani haliyle. diyorum ki kesme bolumu baslarken yumusak gecis olsun( yavas yavas ses yukselsin) filan icabında bi mp3 biterken diğerini ona bağlayabileyim. bu arada dj lik programı gibi bişe istemiş oldum istemedn -_- thx.
şarkıyı merak eden olur diye:

Above n Beyond - No one on Earth (Gabriel n Dresden remix)
0
karapage
(19.03.09)
virtual dj işini görür sanırım. gerçi wav çıkış veriyor record edince ama onu mp3 e çevirmek sorun olmasa gerek.
0
tai
(19.03.09)
jet Audio da yapıyor bu işi
0
derectus
(19.03.09)
evet arkadaşlar daha onceden zaten sahip oldugum mp3directcut sayesinde yaptım. bu kadar kucuk bi program yapamaz diye kurcalamamıstım bile. yaptı ama.
0
🌸karapage
(19.03.09)
eğer mp3ü wav haline çevirirseniz wav edit programları profesyonel bazda işinizi görür.
sound forge tek tavsiyemdir.
bazı wav edit programları mp3 de açabilmektedir. hatta forge açıyormuydu ne...
fade-in efekti ile şarkı başında hafif hafif yükselen ses efekti, sonunda ise fade-out ile aynısının tersini yapabilmeniz mümkün.
türevi reverb ve eko seçenekleri de cabası.
kes biç onları saymıyorum bile...
0
jeanluc
(19.03.09)
sony sound forge
kesin cozum
0
porn star
(20.03.09)
(3)

Bir domainin bitiş süresini nasıl takip edebilirim?

alkolik imam
Bana ait olmayan ve faliyette olmayan bir domaini almak istiyorum fakat domain sahibine bir türlü ulaşamadım. Domain'in bitiş tarihini nereden nasıl takip edebilirim?
Bana ait olmayan ve faliyette olmayan bir domaini almak istiyorum fakat domain sahibine bir türlü ulaşamadım. Domain'in bitiş tarihini nereden nasıl takip edebilirim?
0
alkolik imam
(19.03.09)
domain alarm programları var diye biliyorum.
0
non descript
(19.03.09)
who is çekerek?
0
darknum
(19.03.09)
whois.domaintools.com

google.com'u cikar istedigini yaz.
0
sourlemonade
(19.03.09)
(8)

Firefox Tab Sorunu

yaseka
Merhaba,Anlatması biraz karışık olacak ama şöyle bir sorunum var: Mesela eksisözlükteki bir link'e tıkladığımda bunu yeni sekmede açıyor, bu tamam. Ama "Ben" butonuna bastığımda onuda yeni sekmede açıyor. Ben istiyorum ki "Ben" butonunu yeni pencerede açsın (pencere dediğim minik pencere :)). Oluru
Merhaba,
Anlatması biraz karışık olacak ama şöyle bir sorunum var: Mesela eksisözlükteki bir link'e tıkladığımda bunu yeni sekmede açıyor, bu tamam. Ama "Ben" butonuna bastığımda onuda yeni sekmede açıyor. Ben istiyorum ki "Ben" butonunu yeni pencerede açsın (pencere dediğim minik pencere :)). Oluru var mıdır bu durumun?
0
yaseka
(19.03.09)
@boilteau, yaseka onu sormamış.
normalde zaten küçük pencerede açıyor, değiştirdiğin bir ayar ya da yüklediğin eklenti yüzünden oluyor dediğin muhtemelen.
0
sanal uyku
(19.03.09)
@boilteau: olmuyor. önceden dediğim gibiydi. linkler normal sekmede ve ben butonu yeni ufak pencerede açılıyordu. bir eklenti kurup daha sonra sildim. bu hale geldi. ayarlardan deniyorum ama yemiyor genede. yeni pencerede aç dediğim zaman açıyor "ben" eskisi gibi ama bu seferde linkleri yeni pencerede açıyor. ortası bir ayar yok.
0
🌸yaseka
(19.03.09)
firefoxu yeniden kursanız normale dönebilir sanki.
0
lemmiwinks
(19.03.09)
araçlar > seçenekler > içerik
kısmında javascript aktif mi?
tab mix plus eklentisini kurup onun ayarlarını kurcalayabilir misiniz bir de biraz? onun bu tür ayarları olması lazım çünkü.
0
sanal uyku
(19.03.09)
@sanal uyku
evet aktif javascript. "tab mix plus" işte bu programı sildikten sonra oldu her şey. bir yerden hallediliyordu bu sorun ama nerden. 3.0.7 sürümünde kaldırmışlar mıdır nedir?
0
🌸yaseka
(19.03.09)
adres satirina about:config yazip enterladiktan sonra filter kismina newwindow yazin. browser.link.open_newwindow ve browser.link.open_newwindow.restriction degerleri nedir? default degerleri sirasiyla 3 ve 2. bununla ilgili olabilir.
0
ainothia
(19.03.09)
@ainothia
browser.link.open_newwindow: 3
browser.link.open_newwindow.restriction: 0

bunlar neyi ifade ediyor hiçbir bilgim yok :) browser.link.open_newwindow.restriction kısmını 2 mi yapmam gerekiyor.
0
🌸yaseka
(19.03.09)
evet, satira cift tiklayip degistirebilirsin.
0
ainothia
(19.03.09)
(1)

uydu alıcısı problemi

tylolhot
merhabalar! nexy uydu alıcıcısından frekansları değişen uydu kanallarının aramasını yapmak için neler yapmalıyım? tp arama diye bir şey var orada düzenle diye bir menü var orada değişen kanalların frekanslarını ekleyebilir miyiz? bunların frekanslarını eklersek acaba diğer kanallar silinebilir mi?ya
merhabalar! nexy uydu alıcıcısından frekansları değişen uydu kanallarının aramasını yapmak için neler yapmalıyım? tp arama diye bir şey var orada düzenle diye bir menü var orada değişen kanalların frekanslarını ekleyebilir miyiz? bunların frekanslarını eklersek acaba diğer kanallar silinebilir mi?yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
0
tylolhot
(19.03.09)
nexy diye bir marka hiç duymadım eğer next-nextstar ise
www.uydukurdu.com
burdan modelinin seçerek güncelleşmiş kanal listelerini nasıl ekleyeceğini resimli olarak gösteriyolar.
0
voice of the mysterons
(19.03.09)
(2)

Saferide Opera gibi Tabları koruma

cannurbey
Ya saferiye geçmek istiyorum ama saklamıyor tabları valla geçmiş diye bi şey olmasa gitmişti her şeyim. Araştırdım ama araştırmaz olaydım daha beter kafam karıştı. Mac için şeyler buldum nerde bizde o para, arkadaşlar bileniniz var mı bu Safarinin tab koruma programı şeysi eklentisi şimdiden teşekkü
Ya saferiye geçmek istiyorum ama saklamıyor tabları valla geçmiş diye bi şey olmasa gitmişti her şeyim. Araştırdım ama araştırmaz olaydım daha beter kafam karıştı. Mac için şeyler buldum nerde bizde o para, arkadaşlar bileniniz var mı bu Safarinin tab koruma programı şeysi eklentisi şimdiden teşekkürler.
0
cannurbey
(19.03.09)
Mac için Glims var da ücretsiz, PC için bir muadili var mı bilmiyorum.
0
arche
(19.03.09)
firefox?
0
turkish tekila
(19.03.09)
(5)

psp ye dvd yükleme

torque
Arkadaşlar psp ye nasıl dvd yüklerim, yani evde bisürü `dvd` var ama ben bunları nasıl `mp4` e çevireceğimi bilmiyorum.
Arkadaşlar psp ye nasıl dvd yüklerim, yani evde bisürü dvd var ama ben bunları nasıl mp4 e çevireceğimi bilmiyorum.
0
torque
(19.03.09)
"dvd to mp4" diye aratın gogılda. zilyon tane program çıkar.
0
dorian greyfurt
(19.03.09)
video veya media convertor derseniz de birşeyler çıkar. total video converter öneririm program olarak. gayet kullanışlıdır.
0
alchoburn
(19.03.09)
direkt psp convertor şeklinde aramaya bak çünkü her mp4de açılmıyor pspde.
0
pharaun mizzrym
(19.03.09)
Apollo DVD to PSP
kolay kullanım mükemmel sonuç ses-video kayması 0.
www.alltomp4.com/dvdtopsp.htm
0
ne bakiyon kardesimm
(19.03.09)
total video converter var. bu işleri en güzel o yapıyor. hatta çıkış seçenekleri arasında psp video falan da olabilir. tam şimdi hatırlayamadım.
0
co2s2
(19.03.09)
(5)

yine aimp2

dehri
ama bu sefer tek bir sorum var ve net: aimp2 track rating'leri, yahut şarkı yıldızlarını göstermiyor. edip sağolsun kendisininkini yollamış:http://clip2net.com/clip/m6794/1237415179-clip-27kb.pngadam duman'a 4 yıldız vermiş yaa. neyse işte onlar bende çıkmıyor ikinci satır açık olmasına rağmen. http
ama bu sefer tek bir sorum var ve net: aimp2 track rating'leri, yahut şarkı yıldızlarını göstermiyor. edip sağolsun kendisininkini yollamış:

clip2net.com

adam duman'a 4 yıldız vermiş yaa. neyse işte onlar bende çıkmıyor ikinci satır açık olmasına rağmen.
img26.imageshack.us

ayarlara baktım, bulamadım. auto-rank diye bişey var, açıkken de kapalyken de aynı. ama verdiğim oy kaydediliyor bu arada. file info'yu açınca (sağ tıkla) yıldızlar gözüküyor. ne yapayım ben? aimp'in forumu yok, google da da yok yahu.
0
dehri
(19.03.09)
hangi sürümü kullanıyorsun belki onunla alakalı birşey olabilir, benim ki 2.51 build 330
0
edip
(19.03.09)
oha ana sayfasından indirdim ama benimki 2.03! hemen yeniliyorum.
0
🌸dehri
(19.03.09)
yeni sürüm çıktı bayağı değişti muhtemelen sorun odur :)
0
edip
(19.03.09)
değilmiş :( kurdum fakat hala aynı.
0
🌸dehri
(19.03.09)
Ayarlarında soldan "çalma listesi"ni seç. "çalma listesindeki ikinci bilgi satırını gizle" seçeneğinin altında "parça derecesini göster" seçeneği var, onu işaretle.
0
edge_nabby
(19.03.09)
(2)

illustrator'da smart object olayı gibi...

pozitif dusunce de kazanir
A4 boyutuna sığdırmam gereken 30 kadar logo var. logoları kendim yapmıştım ama boyutları baya büyük. bazı logalar çizgilerden veya dairelerden oluşuyor ve kalınlıkları olması gerektiği gibi. bütün logolarımı seçip A4'e sığdırmam gerek ama öyle yapınca da çizgiler veya daireler doğal olarak kapkalın
A4 boyutuna sığdırmam gereken 30 kadar logo var. logoları kendim yapmıştım ama boyutları baya büyük. bazı logalar çizgilerden veya dairelerden oluşuyor ve kalınlıkları olması gerektiği gibi. bütün logolarımı seçip A4'e sığdırmam gerek ama öyle yapınca da çizgiler veya daireler doğal olarak kapkalın oluyor. tekrardan tek tek çizgi kalınlıklarını düzeltmek çok zamanımı alacak ve öyle bir zamanın yok.

bunları gözönüne alaraktan diyorum ki acaba logoları teker teker seçip smart object tarzı bişey yapabilir miyim, küçülttüğümde de çizgi kalınlıkları ideal ölçülerde incelsin, böyle bir şey mümkün mü?
0
pozitif dusunce de kazanir
(19.03.09)
sorunuzu pek idrak edememekle beraber(tamamiyla benim hatam, cok iyi bilmiyorum illustrator'i)

scaling yaparken eger cizgilerin dairelerin felan kalinliklarinin da degismesini istiyorsaniz, logoyu secin transform>scale, sonra options menusunde scale effect & strokes ticklenmis olmali.

ama bu kadar kolay olmamali cozum. kesin yanlis anladim ben soruyu.

ortam cs3 tur bu arada.
0
yirtik foto
(19.03.09)
Preferences kisminda (File'ın altında olabilir su an acelem oldugundan bakamayacagim), resmi kuculttugunde strokes da aynı oranda incelsin mi'ye yönelik bir seçenek var, onu düzeltmen lazım.
0
sui
(19.03.09)
(5)

Metali mavileştirmek

jpeg
çeviri yaparken "blued razor blade" diye bir ifadeye rastladım. biraz araştırınca çivi, vida, bıçak gibi metallerin bazen "mavileştirildiğini" öğrendim. bu ne demek acaba bilen var mı? teknik bir adı var mı bunun?
çeviri yaparken "blued razor blade" diye bir ifadeye rastladım. biraz araştırınca çivi, vida, bıçak gibi metallerin bazen "mavileştirildiğini" öğrendim. bu ne demek acaba bilen var mı? teknik bir adı var mı bunun?
0
jpeg
(19.03.09)
0
demcan
(19.03.09)
bi bağlama elemanları(basitçe vida) broşüründe "paslanmaya karşı mavi oksit kaplı" gibi bir özellik yazmışlardı bu olay için. tam teknik adı nedir bilmiyorum ama bu bluing işlemi "paslanmaya ve korozyona karşı çeliğin pasivasyonu" demek.(tr.wikipedia.org) ya da "blued razor blade" için "paslanmaz jilet" dersin olur biter.
0
yazar k
(19.03.09)
(bkz: meneviş)
(bkz: menevişleme)

Bor yağı ile yapılırsa dadından yinmez :))
0
justaddwater
(19.03.09)
bu wikipedia'da bluing adiyla anilan islem. bunun siyah-kahverengi renk veren turleri de var.
menevislemeden gelen mavi renk ise daha baska bir nedenle oluyor: celik yuzeyinde olusan cok ince oksit filminin kalinligina bagli olarak degisen -evet agirlikla mavimsi- bir renk olusuyor. rengin olusma mantigi sabun kopugunde renk gormekle ayni, isigin o tabakadan kirinimi sonucu olusuyor. mavilestirmeden bu nedenle farkli.
0
feeling the blanks
(19.03.09)
temperlemek le pasivasyon farklı seyler ki ? birisi ısıl bir islemken digerinde oksitlenmesini engelliyorsun.
0
bryan fury
(19.03.09)
(2)

fm 2008 uninstall sorunu

sangria
football manager 2008'i denetim masası aracılığıyla kaldırmak istediğimde "Fatal Application Error" şeklinde bir hata veriyor. hatanın gerisi de şu:This Application has unexpectedly quitInvocation of this java application has caused an InvocationTargetExpection. This application will now exit. (LAX)
football manager 2008'i denetim masası aracılığıyla kaldırmak istediğimde "Fatal Application Error" şeklinde bir hata veriyor. hatanın gerisi de şu:

This Application has unexpectedly quit
Invocation of this java application has caused an InvocationTargetExpection. This application will now exit. (LAX)

nedir bu? nasıl kaldırıcam ben bu fm 2008i?
0
sangria
(19.03.09)
your uninstaller adında güzide bir program var onu kurup öyle kaldırmayı deneyin.
0
rentts1
(19.03.09)
ccleaner da baya iyi iş görüyor tavsiye ederim
0
oldnavy
(19.03.09)
(2)

port forwarding

sangria
selamlar,usrobotics kablosuz modem kullanıyorum. torrent ve emule için port açıyoruz malum. daha önce kullandığım xoom x5 modemimde portu bir kez açtığımda bir daha değişiklik yapmama gerek kalmıyordu. bunda ise, ip adresi modem her kapanıp açıldığında değişiyor, böylece açtığım port havada kalıyor.
selamlar,

usrobotics kablosuz modem kullanıyorum. torrent ve emule için port açıyoruz malum. daha önce kullandığım xoom x5 modemimde portu bir kez açtığımda bir daha değişiklik yapmama gerek kalmıyordu. bunda ise, ip adresi modem her kapanıp açıldığında değişiyor, böylece açtığım port havada kalıyor.

hemen örnekleyelim, şu an bağlantı özelliklerine baktığımda ip adresi 192.168.1.2 olarak görünüyor. ben de bu adresle gidip 36900 no'lu portu açıyorum torrent için. modem kapanıp açıldığında ip adresi -misal- 192.168.1.5 oluyor, bu durumda 36900 portu da açık olmuyor, torrent uyarı veriyor, falan filan.

bu modeme özgü bir kıllık mıdır bu? çözümü nedir acaba?
0
sangria
(19.03.09)
switch ve kablosuz modem kullaniminda malesef bilgisayar ya da modem resetlendiginde size pc'ye atanan ip adresi degi$ebiliyor. bu yuzden her makineyi aci$ta portlari kontrol edip yeniden duzenlemeniz gerekiyor.
0
astaroth
(19.03.09)
tcp/ip ayarlarının yapıldığı yerde ip kutucukları var. oraya 192.168.1.2 değerini manuel olarak girersen sorun çözülür.

bu arada bende de dlink var. tüm işlemleri yapmama ve ip ile portu açtığım ipden girmeme rapmen portchecker programı ile kontrol etiğimde portun açılmamış olduğunu söylüyor. ne eksik olabilir, fikri olan?
0
krasotkin
(19.03.09)
(4)

utorrent

rurouni
utorrent i laptopa yuklemeyeyim dedim ufacık tefecik zaten hop dedi indi. kur dedim başladı kurmaya nereye kurayım diye sordugunda once baska bi yere klasor olusturmak icin iptal dedim. sonra tekrar denedim olmadı. silip bi daha indirdim kurar gibi yaptı bu sefer her acmaya calıstıgımda çalıştır ekr
utorrent i laptopa yuklemeyeyim dedim ufacık tefecik zaten hop dedi indi. kur dedim başladı kurmaya nereye kurayım diye sordugunda once baska bi yere klasor olusturmak icin iptal dedim. sonra tekrar denedim olmadı. silip bi daha indirdim kurar gibi yaptı bu sefer her acmaya calıstıgımda çalıştır ekranı cıkıyor nabıca bunu ? :S
0
rurouni
(19.03.09)
ilgincmi$ dogrusu. sistemi bir gun onceye geri alip dene istersen bir de.
0
astaroth
(19.03.09)
şu an yüklü ise your uninstaller ile tekrar kaldır.
0
rentts1
(19.03.09)
revo uninstaller ile baksanız bir tekrar?
0
sanal uyku
(19.03.09)
bende de o şekidle çalışıyor şuanda olan setup dosyasına bi kısayol oluştur öyle kullan :D
0
wampex
(19.03.09)
(5)

Winamp süre çıkmama sorunsalı

ymerdiveni
selamlar.Bazı şarkıların gördüğünüz üzere uzunlukları yazmıyor. şarkıyı aç uzunluklarını görürsün değil olay. sağ tarafta gözükmesini istiyorum alayının. nasıl hallederiz?
selamlar.
Bazı şarkıların gördüğünüz üzere uzunlukları yazmıyor. şarkıyı aç uzunluklarını görürsün değil olay. sağ tarafta gözükmesini istiyorum alayının. nasıl hallederiz?
0
ymerdiveni
(19.03.09)
bi yerlerden sureyı goster i isaretlemenız gerekiyordu.
0
bryan fury
(19.03.09)
o dosyalara sag tiklayip "playlist entry" secenegi ile hangi dosya olduklarina bakar misin?
uzantilari .mp3 mu? ya da herhangi bir ses dosyasi mi?
0
sourlemonade
(19.03.09)
listeden 1 den fazla olanların süreleri yok yalnızca, ayarlardan bak winamp a
0
yapcak bisi yok
(19.03.09)
normalde ayarlarda başlıklarda meta-veriyi tıkladığın zaman, yükler yüklemez, yürütülürken gibi 3 seçenek vardır, bunları karıştırırsan düzelebilir, ya da bazen dosya türü ile de alakalı olabiliyor.
0
edip
(19.03.09)
winamp preferences'a girin. soldan; general preferences altındaki titles'a tıklayın. hemen sağda 3 seçenek var.

1) listeye atılır atılmaz metadata'yı oku. (istediğiniz bu.)
2) dosya ekranda görünür zaman ya da çalındığı zaman oku. (önerilen de buymuş) (hani playlist'i aşağıya scroll edersiniz, süreler sıradan görünmeye başlar. bu o.)
3) sadece dosya çalındığı zaman oku.

sorunuzu doğru anladıysam böyle. 3 tane seçenekten en üstteki sizin istediğiniz.
0
infernal majesty
(19.03.09)
(6)

kesilip duran internet

berrak sudaki kırmızı balık
Ben bi hata ettim ve hazır tasindim adsl'e basvuracagim bari ttnet'in bu kampanyalı seysine basvurayım dedim. icimden bi ses o an yapma demisti aslında. neyse. verdikleri uyduruk exper modemden midir nedir bilmiyorum artık ikinin biri baglantı kopuyor. ttnet'i arayıp hatta yarım saat beklerken geri
Ben bi hata ettim ve hazır tasindim adsl'e basvuracagim bari ttnet'in bu kampanyalı seysine basvurayım dedim. icimden bi ses o an yapma demisti aslında. neyse. verdikleri uyduruk exper modemden midir nedir bilmiyorum artık ikinin biri baglantı kopuyor. ttnet'i arayıp hatta yarım saat beklerken geri geliyor. benimle oynuyor resmen.sinir harbi yasatti bana iki gundur. bu kesintinin sebebi ne olabilir?
0
berrak sudaki kırmızı balık
(19.03.09)
modem bozuk olabilir. eğer internet kesildiği anda telefondan çevir sesi de gelmiyorsa hatlarda da sorun olabilir. ya da modemi kurcalamışsanız saçma bir ayarı yanlışlıkla değiştirmiş olabilirsiniz. modeme reset atın tekrar kurun. sorun hala devam ederse 4440375i arayın derim ben. modemde sorun varsa zaten değiştirirler. bir de net bağlantılarının sağlam olduğundan emin olun.
0
wampex
(19.03.09)
baska birisinden bir modem odunc alip onunla deneyin. etrafta vardir elbet adsl kullanan bir tanidiginiz. sayet onda sorun cikmazsa wampex'in dedigi gibi modemi resetleyin (arkasinda ufak bir giris vardir toplu igne ile 10 sn kadar tutarak resetlenir ama sonrasinda ayarlari yapmayi bilmeniz gerekiyor. kullanici kilavuzunuz varsa oradan once bakip sonra denemek isteyebilirsiniz)
sayet taktiginiz modemde de sorun olursa o zaman portunuzda veya hattinizda sorun var demektir. bunu aslen modem arayuzunden anlamaniz az biraz mumkun. gurultu degerleri cok yuksekse baglanti ikinabiliyor (50-60db ler). bunun icinde inatla ariza kaydi vermeye kasmaniz gerekiyor. gunlerdir ugrasiyorum, biktim ariza kaydi birakacagim diyin. ayak direyince aliyorlar ariza kaydi ve santralden her tur kontrolu yapip -bazen- geri ariyorlar.
0
entrapmen
(19.03.09)
önce bağlantı kesildiğinde modeminizi kontrol edin. normalde adsl sinyali geldiğinde sabit yanan bi link ışığı vardır eğer o yanıp sönüyorsa, programsal veya yapılandırma ilgili sorunlara eğilmeden kablo bağlantılarını kontrol etmek gerekiyor.

eve giren telefon kablosunda kesik, ek yeri veya splitter bağlantısında bir sorun varsa bu tür durumlar olmakta. eğer ki bağlantılarda sorun görünmüyorsa 4440375'i arayıp bağlantının sık sık koptuğunu ve sinyalin gittiğini söylerseniz arıza kaydı açacaklardır.
0
cisegu
(19.03.09)
ah ah ah 2-3 hafta önce aynı olayla ben yaklaşık bir ay boğuştum. ttnetden geliyorlar hatlarda sorun yok evde var diyolar. telefoncu geliyor ev hattında bişey yok diyor. ben ikisinede küfür ediyorum...
sonradan çözdüğüm kadarıyla:
eğer telefon kablolarında bir kısa devre oluyorsa ( anlık bir dokunma olsa bile )kesiliyor internet,telefona bişey olmuyor. Telefonla bi yerleri aradığın zaman o kısa devre düzeliyor. Bunun sebebini çözemedim. bir ay sonra tnetden gelip sorun bizdeymiş kusura bakmayın dediler.
-telefon sesi cızırtılı geliyormu?
-ttneti aradığın zaman evdeki kablolarıda kontrol etmelerini söyle onlar genelde kapına gelen kabloya kadar bakıp gidiyorlar.
0
voice of the mysterons
(19.03.09)
ah ah ah 2-3 hafta önce aynı olayla ben yaklaşık bir ay boğuştum. ttnetden geliyorlar hatlarda sorun yok evde var diyolar. telefoncu geliyor ev hattında bişey yok diyor. ben ikisinede küfür ediyorum...
sonradan çözdüğüm kadarıyla:
eğer telefon kablolarında bir kısa devre oluyorsa ( anlık bir dokunma olsa bile )kesiliyor internet,telefona bişey olmuyor. Telefonla bi yerleri aradığın zaman o kısa devre düzeliyor. Bunun sebebini çözemedim. bir ay sonra tnetden gelip sorun bizdeymiş kusura bakmayın dediler.
-telefon sesi cızırtılı geliyormu?
-ttneti aradığın zaman evdeki kablolarıda kontrol etmelerini söyle onlar genelde kapına gelen kabloya kadar bakıp gidiyorlar.
0
voice of the mysterons
(19.03.09)
tesekkur ederim arkadaslar hepinize. supersiniz.
sanırım sorun voice of the mysterons'ın dediği gibi çünkü telefondan ses geliyor cazur cuzur. zaten telefonun baglanti makenizması alenen disarıda( bu da ayrı bir sıkıntı) onu boyle korumak kollamak lazım sanırım. ttneti arayıp sorunumu yineliycem. sevgiler.
0
🌸berrak sudaki kırmızı balık
(19.03.09)
(2)

ötv indirimine fotoğraf makineleri dahil mi?

makineci
soru başlıkta
soru başlıkta
0
makineci
(19.03.09)
forum.donanimhaber.com
anlayıp da işin içinden çıkabilirsen artık.
0
rentts1
(19.03.09)
anlamak pek zor değil fiyatlar düştüyse dahildir düşmediyse değildir.son bir kaç gündür takip ettiğime göre fiyatlar oynamadı hiç aksine € $ yükseldiği için arttı bile.
0
buffy de vampir sayilir
(19.03.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.