Giriş
(7)

firefox - adblock plus

ravioli
birkaç ay önce bu adblockun plus olmayan versiyonunu kullanıyordum. flash zımbırtılar görünmüyordu, görmek istediklerimin üstüne tıklıyordum filan, her şey güzeldi.az önce bu adblock plus'ı yükledim, gezindiğim sitedeki flash öğelerin adresleri filan çıktı süzgeç müzgeç bir şeyler diyor bir bok anla
birkaç ay önce bu adblockun plus olmayan versiyonunu kullanıyordum. flash zımbırtılar görünmüyordu, görmek istediklerimin üstüne tıklıyordum filan, her şey güzeldi.

az önce bu adblock plus'ı yükledim, gezindiğim sitedeki flash öğelerin adresleri filan çıktı süzgeç müzgeç bir şeyler diyor bir bok anlamadım. açtığım sitedeki her türlü flash bok ancak ben istersem aktif olsun istiyorum, nasıl yapacağım bunu?
0
ravioli
(19.03.09)
adblock plus degil, noscript yukleyeceksin o zaman.
0
sourlemonade
(19.03.09)
firefox açıkken ctrl + shift + v yapın. orada, o siteye ait engellenebilecek ve engelli öğeler var, engelli öğeler kırmızıdır. oradan bulabilirsiniz sanırım?
0
sanal uyku
(19.03.09)
adblock plus ilk kuruumda abonelik seçmedin ya da seçtiğin abonelik güzel değil, ben abp deutch + easylist tavsiye ederim.
0
edip
(19.03.09)
Sözlüğe girip abp simgesine sağ tıklayıp "bu sayfada devre dışı kal" diyebilirsiniz mesela.
0
edge_nabby
(19.03.09)
@assert h: noscript'i yükledim, istediğim şey olmadı.
daha önce tüm flash zımbırtılar yerinde beyaz bi flash logosu oluyordu, mausu üstüne getirdiğimde 'play' işareti beliriyor, tıkladığımda da aktif oluyordu. ben onu istiyorum.
0
🌸ravioli
(19.03.09)
ee bende gayet o sekilde.
noscript engelliyor tam istedigin gibi.
0
sourlemonade
(19.03.09)
Noscript'te resimde gösterdiğim ayarı yapın.
img14.imageshack.us
0
edge_nabby
(19.03.09)
(4)

Samsung L700 Java Sorunu

astaroth
pek sevgili ek$iduyuru sakinleri,babam dogumgunum vesilesiyle bana dun ba$likta bahsettigim telefonu almi$. cok te$ekkur ettim, optum falan hatta neyse konumuza gelelim.baktim falan telefon gayet ho$, 2gb sd kart da vermi$ler, fotograflari guzel cekiyor vs. icindeki oyunlar gayet dandik oldugundan b
pek sevgili ek$iduyuru sakinleri,

babam dogumgunum vesilesiyle bana dun ba$likta bahsettigim telefonu almi$. cok te$ekkur ettim, optum falan hatta neyse konumuza gelelim.

baktim falan telefon gayet ho$, 2gb sd kart da vermi$ler, fotograflari guzel cekiyor vs. icindeki oyunlar gayet dandik oldugundan ben de internette biraz ara$tirma yapiyim dedim yeni oyun yukleyebiliyor muyuz diye. bundan onceki telefonum nokia 2300'di ve ilk defa boyle teknolojik bir telefon aldim elime. haliylen birazcik sikintili gecse de ilk bir kac saat bir $eyler yapabildim diye inaniyorum.

4-5 saatlik bir google taramasindan sonra anlatilanlarin hepsini (games klasoru olu$turma, oyunlari atma vs) ba$ardim lakin $oyle bir sorun var efendim. java update'i yaptigimda hicbir degi$iklik olmuyor, oyunlarin uzantilari .jad ve .jar olarak kaliyor. sadece fazladan icon cikiyor klasorlerin icinde ki ne i$ime yarayacak bilmiyorum. bu dosyalari nasil okutucaz bu alete de ben de zevk-i sefa icerisinde oyun oynayabilecegim?

butun forumlarda verilen $u olayi yaptim o yuzden lutfen bunu yap olur demeyin \:

"Samsung L700 unuze bu kodu girin: *#6984125*#
şimdi Admin setting menusündesiniz.
a. Menüden [4] Internals secin. Master *** i girin.
(Master ***: *#9072641*#)
b. Gelen menuden [7] Storage settings i secin. oradan;
c. [2]Update Java DB. Herşey guncellenecek."

saygilar, sevgiler.
0
astaroth
(18.03.09)
jar a tıklayınca calısmıyor mu ki ? ya da o cıkan iconlara ?
0
bryan fury
(18.03.09)
@bryan fury: yok ustat "Dosya turu desteklenmiyor" diye bir $ey soyluyor. iconlar da .png formatinda, sadece resim goruntuleyicisinde gosteriyor o kadar.
0
🌸astaroth
(18.03.09)
nokia'da jar dosyalarını telefona yüklemek için pc suite diye bi program var. onu kullanmadan doğrudan kopyalayınca "dosya türü desteklenmiyor" diyip açmıyor. o telefonda da böyle bi durum olabilir. özel programı falan varsa onunla yükleyin.
0
cruor
(19.03.09)
@cruor: pc studio diye bir $ey vermi$ler yaninda onu kurdum ve denedim ama malesef o da ayni sonucu verdi \:

ya cok bir $ey degil worms bir de mario olsa yeticek aslinda ama cozemedik. forumlarda okudum cok ki$i muzdaripmi$ bu samsung'un oyun $eysinden.
0
🌸astaroth
(19.03.09)
(11)

.iso sorusu

türk kelekom
internetten bir oyun yükledim.kurulumda .iso dosyasını deamon tools ile açın diyor.iyi güzelde .iso oldugunu iddia ettigi dosya aslında klasör yani .iso filan değil o yüzden deamon tools ile açılmıyor.yada ben kullanmasını bilmiyorum?hatayı nerede yapıyor olabilirim?
internetten bir oyun yükledim.kurulumda .iso dosyasını deamon tools ile açın diyor.iyi güzelde .iso oldugunu iddia ettigi dosya aslında klasör yani .iso filan değil o yüzden deamon tools ile açılmıyor.yada ben kullanmasını bilmiyorum?hatayı nerede yapıyor olabilirim?
0
türk kelekom
(18.03.09)
peki, klasörün içinde yok mu .iso dosyası?
0
demcan
(18.03.09)
.iso olmayan ama daemon ile açılması gereken dosyanın uzantısı ne peki ?
0
0 5 ucu olan adam
(18.03.09)
virüs vardır bilgisayarında..
0
sql
(18.03.09)
"folder2iso" isimli freeware ufak program ile, download ettiğiniz o klasörü "iso" haline getirebilirsiniz.
bu işlemden sonra yarattığınız iso'yu daemon tools ile tanıtırsınız olur biter..
ps: benim başımada gelmişti.. adamlar klasörü koymuş rar'a.. iso diye yollamışlar.. iso lazım oldu bu şekilde hallettim..
0
quaker
(18.03.09)
gitmiş makina format lazım.
0
egilincecataligozukmeyenentelmuslukcu
(18.03.09)
rar dosyası olarak gozuken dosyayı acaba extract mı yaptın? ve ondan sonrasını mı anlatıyorsun?

eğer oyleyse deamonla direk bu rar dosyasını mount et sorunun hallolur gibi. isolar bazen rar dosyası şeklinde görünüyor.
0
oharro
(19.03.09)
deamon'la açmak için sağ tık birlikte aç menüsü kullanılmıyor. ilk kez deamon kullanıyorsanız o konuda sıkıntı yaşamış olabilirsiniz belki?
0
sanal uyku
(19.03.09)
bence pspnizle bir japon oyuncak pazarına gidin. orda misler gibi versiyon, program falan kuruyorlar. ustelik te 5 ytl alıyorlar. sonra zaten sen indirebiliyorsun istediğini. o kurulan programla iso klasorunun içine direk extractladığını koyduğunda çalışıyor.
0
emcedeltate
(19.03.09)
isobuster kullanın, ücretsiz versiyonu da olsa her tür isoyu açar. extract ettikten sonra, normal şekilde kurarsınız.
0
yalnux
(19.03.09)
deamon tools a iso dosyasını göstereceğin zaman sadece .iso değil, tüm dosyaları göster de. o zaman görecektir.
0
sarere
(19.03.09)
poweriso programını dene daemon u kurarken .iso seçeneği seçili olmuyor o yüzden çalıştırmıyor olabilir.
0
oldnavy
(19.03.09)
(7)

aimp2

dehri
bu arkadaşı deniyorum. şimdiye kadar çok beğendim. şu iki hususa da çözüm varsa tadından yenmez.1) dosyalarımı bununla associate ettim, ama tabii ki logolar değişti. bunu değiştirmenin bir yolu var mı? yani tüm mp3'ler kırmızı kırmızı olmasın, o logo eski winamp zamanlarındaki gibi olsun.2) rank sis
bu arkadaşı deniyorum. şimdiye kadar çok beğendim. şu iki hususa da çözüm varsa tadından yenmez.

1) dosyalarımı bununla associate ettim, ama tabii ki logolar değişti. bunu değiştirmenin bir yolu var mı? yani tüm mp3'ler kırmızı kırmızı olmasın, o logo eski winamp zamanlarındaki gibi olsun.

2) rank sistemini çözemedim. dosyaları ya oylayamıyorum (sağ tık +rank, tamam) ya da oyluyorum ama görünmüyor. ben 4 yıldız verdikten sonra playlistte yanında yıldızları görünmesi gerekmez mi? opsiyonlarda bulamadım? ve hatta rank'a göre arama yapabiliyor olmam gerekmez mi?
0
dehri
(18.03.09)
burdan ikincinin mümkün olduğu sonucunu çıkarabilir miyim?
0
🌸dehri
(18.03.09)
1)Şu şekilde olması lazım: Herhangi bir explorer penceresi içinden Tools->Folder Options->File Types yolu izlenir, Extensions kolonunda MP3 bulunan satır seçilir ve Advanced butonu tıklanır. Çıkan pencerede mevcut olan Change Icon butonu ile istediğiniz bir ikonu seçmeniz mümkündür. Daha sonra aynı işlem diğer uzantılar ile tekrarlanır.(Mesela wma, mesela wav)

Küçük not: Winamp'in simgeleri winamp.exe dosyasının içinde bulunmaktadır.
0
cigoretti
(18.03.09)
@cigoretti: harikulade! oldu gerçekten, pek güzel oldu. sanırım winamp.exe'yi artık silmemem gerekiyor hiçbir zaman, eh?

@bryan: tikimi geri alıyorum.
0
🌸dehri
(18.03.09)
Evet, winamp.exe'nin orada durması gerekiyor. Ancak resource hacker benzeri bir araç kullanarak winamp.exe'nin içindeki simgeleri .ico olarak çıkarmanın mümkün olması lazım, ben olsaydım onu kullanıp winamp.exe bağımlılığından kurtulurdum.
0
cigoretti
(18.03.09)
peki ikinci soruyla ilgili fikri olan bir aimp kullanıcısı yok mu buralarda?
0
🌸dehri
(19.03.09)
1) winamp silebilirsin :) C:\Program Files\AIMP2\Icons içine atacağın winamp ikonunun uzantısını.ico dan .dll çevirip aimp içinden dosya ilişkilerinden onu seçersen olur.
2) ben de oluyor eğer demek istediğin bu ise
clip2net.com

ek: buyur winamp ikonu
wikisend.com
0
edip
(19.03.09)
@edip oha çok güzel, işte ben bunu istiyorum. belki skin yüzünden falandır. her neyse, meseleler çözülmüştür, her şey süper, oley.
0
🌸dehri
(19.03.09)
(2)

MSN Virüsü

1001gecemasallariyla1002gece
arkadaşlar msn'im millete "beni ararmısın 0592 ... " diye bir mesaj atıyor. garip olan ise bunu benim msn'im açık değilken yapmış olması. sonuçta bu meltten kurtulmak istiyorum, google abi pek yardımcı olmadı, bilen var mı nasıl olacak bu iş?çok teşekkürler şimdiden..
arkadaşlar msn'im millete "beni ararmısın 0592 ... " diye bir mesaj atıyor. garip olan ise bunu benim msn'im açık değilken yapmış olması. sonuçta bu meltten kurtulmak istiyorum, google abi pek yardımcı olmadı, bilen var mı nasıl olacak bu iş?

çok teşekkürler şimdiden..
0
1001gecemasallariyla1002gece
(18.03.09)
aynısını arkadaşımın msn'i yapıyor. bana durmadan kilo vermek için süper bir formül buldum gir bir bak deyip site gösteriyor. ve bugün başladı bu. arkadaşımın da ikinci msn'i nerden baksan bir yıldır açmıyordur.
0
ayiadam
(18.03.09)
o msn cleaner'ı denedim, virüs bulunamadı falan dedi, yine de temizle dedim, silinen bir şey göstermedi ama problem de devam etmiyor sanırım şuan..
0
🌸1001gecemasallariyla1002gece
(22.03.09)
(1)

Photoshop'ta Açtığım Resimlerin Rengi

soufigay
Merhaba ArkadaşlarMonitörümü değiştirdim ve Photoshop açılışta bir soru sordu monitörümle ilgili ben de bilip bilmeden tamam dedim, arkasından da şimdi açtığım bütün resimlerin rengi daha bir sarımtrak çıkıyor bunun nedeni ne olabilir? Yoksa normalde windows'ta windows resim görüntüleyicisiyle çalış
Merhaba Arkadaşlar

Monitörümü değiştirdim ve Photoshop açılışta bir soru sordu monitörümle ilgili ben de bilip bilmeden tamam dedim, arkasından da şimdi açtığım bütün resimlerin rengi daha bir sarımtrak çıkıyor bunun nedeni ne olabilir? Yoksa normalde windows'ta windows resim görüntüleyicisiyle çalışırken herhangi problem yok.

Yardımcı olursanız sevinirim.

Şimdiden teşekkürler.
0
soufigay
(18.03.09)
ps e acilista renk ayari icin bir soru sorar. bu genelde monitorun renk kalibarasyonu ile ilgilidir. muhtmelen "ignore profile" diyip bir daha bunu gosterme kutusunu isaretlemissiniz. edit --> color settings yapinca acilan menuden 2north america general purpose2" yi secereniz duzelir.
0
helenart
(18.03.09)
(4)

offic word şifre kırma

abtash
microsoft office 2003'le şifrelenmiş bir word dosyası var nasıl açarım bunu? akademik amaçlı bir iş yasadışı falan değil. excel için anında kıran bir dosya bulmuştum burada işimi görmedi. şöyle paralı daha önce denediğiniz bir programın ismini yazarsanız da olur, ücretsiz ve iş gören olursa daha da
microsoft office 2003'le şifrelenmiş bir word dosyası var nasıl açarım bunu? akademik amaçlı bir iş yasadışı falan değil. excel için anında kıran bir dosya bulmuştum burada işimi görmedi. şöyle paralı daha önce denediğiniz bir programın ismini yazarsanız da olur, ücretsiz ve iş gören olursa daha da güzel olur.

ticket'i mı özledim ulan!

not:aradım çok şey var ama çözüm bulamadım.
0
abtash
(18.03.09)
Password Recovery Engine for Word 1.1.3.8
0
Poly
(18.03.09)
Elcomsoft un advanced office password recovery ve advanced office password breaker diye iki programı var bunları denemeni tavsiye ederim. Adresleri:

www.elcomsoft.com
www.elcomsoft.com
0
selimse
(18.03.09)
Office/Rar/Zip Password Recovery Magic 6.1.0.2018
0
Poly
(18.03.09)
aopr işe yaramadı malesef.
0
🌸abtash
(18.03.09)
(2)

amfiden line out mu mikrofon mu?

iskembepaca
elektrogitar amfisini lineout tan mixere bağlayınca, mikrofonlamaya göre ses/ton kaybı olur mu?
elektrogitar amfisini lineout tan mixere bağlayınca, mikrofonlamaya göre ses/ton kaybı olur mu?
0
iskembepaca
(18.03.09)
Kayıp olur, speaker'ın ses üstüne etkisi büyüktür.Amfinin line out'u speaker simulated ise, veya araya bir speaker simulator koyarsanız işler değişir.
0
skatheist
(18.03.09)
line out alınacaksa amfi kullanmaya gerek yok bence. amfinin olayı mikrofonlanmaktır. ton kaygınız varsa, line out u unutun bence.
0
faideli bilgiler
(19.03.09)
(7)

garanti cep şifrematik nasıl çalışıyor?

kibritsuyu
ha nasıl? wap/gprs uyumlu ve java çalıştırabilen cep telefonu deniyordu. ben de zannettim ki telefona bir java programı yükleyeceğim, bu program rastgele bir sayı üretip, ürettiği sayıyı wap/gprs yoluyla garanti'ye bildirecek, ben internetten aynı sayıyı girince doğrulama yapılıp internet şubesi açı
ha nasıl? wap/gprs uyumlu ve java çalıştırabilen cep telefonu deniyordu. ben de zannettim ki telefona bir java programı yükleyeceğim, bu program rastgele bir sayı üretip, ürettiği sayıyı wap/gprs yoluyla garanti'ye bildirecek, ben internetten aynı sayıyı girince doğrulama yapılıp internet şubesi açılacak.

lakin öyle değil. cep telefonuna java programı yükledik tamam. yüklediğim program bir sayı üretiyor, ancak herhangi bir wap/gprs bağlantısı kurmuyor. peki telefonun ürettiği sayının ne olduğunu garanti internet şubesi nereden biliyor da ben o sayıyı internete girince doğru diyor?
0
kibritsuyu
(18.03.09)
sana gonderdigi algorıtmanın uretebilecegi tum sayılar garanti de vardır zaten. ya da zamanın fonksiyonuysa aynı sifre garanti tarafından da surekli generate ediliyordur.
0
bryan fury
(18.03.09)
ben de o sistemi kullanıyorum. sanırım o programın içinde bir algoritma yüklü ve random üretiyor şeklinde görünen şifreler aslen belli bir sistem dahilinde üretiliyor. belki özel bir sıralaması da vardır, bilemiyorum.

aynı sistemi şifrematik denen bir alet veriyorlar ve o şekilde de kullanabiliyorsun. onda da herhangi bir gprs bağlantısı falan söz konusu değil. oradan biliyorum.
0
hevipeyra
(18.03.09)
zamana göre bir sayı üretiyor. ondan dolayı bağlantı kurmasına gerek yok.
0
purgatory
(18.03.09)
bildigim iki yontem var. bunlardan biri olmasi muhtemel.

1 - Sayi Dizisi : Burda Garanti'nin internet bankaciligi mevzuunda senin hesabin altinda bir sayi dizisi barindiran dosya var. Sen makineden bir sayi aldiginda dizinin siradaki sayisi ile karsilastiriyo ve dogruysa izin veriyo. Senkronizasyon kaybolmasin diye genellikle numaraar 1 dakika kadar gecerli oluyo falan. Ben kaybetmistim nasil becerdiysem.

2 - Aninda Alinan Aktif Sifre : Bu genellikle akilli anahtarlarda oluyo ama muhtemelen bir program yuklediysen onun da seri numarai oldugunu var sayarak yola cikiyorum. Bu cesitli bilgileri kullanarak yünik bir sifre olusturur, soyle ki bir formulu vardir ve bu formul muhtemelen sunlari icerir ;

"Tarih, Saat, Dakika, Saniye ve Makine ya da Programin seri numarasi"

Bu bilgileri tanimlanmis formule yerlestirerek yünik bi sifre elde eder ve sen bunu bankaya logi olurken girdiginde kontrol edilir, gecerli oldugu sure boyunca login olabilirsin falan.

Hani bunlari Financial Information Systems dersinde cok ayakustu anlatmisti hoca. Dogru da olabilir yanlis da. Zaman gecti ustunden malum.
0
polifonik osuruk
(18.03.09)
zamana ve sifrematigin seri nosuna bagli bir kod uretiyor.
garanti'de de senin kullaniyor oldugun sifrematigin bilgileri var ve o da zamana bagli olarak sifre uretiyor giris yapacagin zaman.
ben de kullaniyordum da telefon kirilinca yalan oldu. yanlis bilmiyorsam 1-2dk icinde de uretilen kod expire oluyor. tekrar uretmen gerekiyor falan.

.. derken benim cevabin bir kismini detayli bir sekilde polifonik osuruk da aciklamis zaten.
0
sourlemonade
(18.03.09)
denemeler:

arka arkaya iki şifre ürettim. garanti internet şubesine ilk ürettiğimi denedim girdi. çıktım, ikinciyi denedim yine girdi.

tekrardan arka arkaya iki şifre ürettim. önce ikinci ürettiğim şifreyi denedim girdi. çıkıp ilk ürettiğim şifreyi denedim, bu sefer girmedi.
0
🌸kibritsuyu
(18.03.09)
denemelerin sonucunda, zamanın fonksiyonu oldugu net bence. ikinci sifrenin ilkinden her halukarda daha sonra generate edildigini anlıyor.
0
bryan fury
(18.03.09)
(8)

photoshop bilenlere?

lady laura
simdi bi nesne cisim kesip baska bi yere yapistirmakk.. mesela masada duran bi bardagi kesip, pembe bi fonun ustune koymak gibi..bunun en kolay yapilis sekli nasildir acaba, hani program daha kolaydiro bardagi sorunsuz kesmenin bi ipucu var midir...
simdi bi nesne cisim kesip baska bi yere yapistirmakk..

mesela masada duran bi bardagi kesip, pembe bi fonun ustune koymak gibi..
bunun en kolay yapilis sekli nasildir acaba, hani program daha kolaydir
o bardagi sorunsuz kesmenin bi ipucu var midir...
0
lady laura
(18.03.09)
polygonal lasso kullanabilirsiniz, yakin calisirsaniz duzgun gelir. ama eger bardak kendi renginden farkli renkte bir yerde duruyorsa magic wand ya da magnetic lasso da kullanabilirsiniz, onlar daha kolay olur. ama dedigim gibi renklere bagli bu.
bardagi bu tool lardan biriyle sectikten sonra ctrl+c yapip istediginiz fona ctrl+v ile koyarsiniz.
0
cisterna
(18.03.09)
Magnetic wand ya da lasso kullanacaksanız, figür ile fonun birbirine mümkün olduğunca kontrast oluşturması gerekecektir. Aksi takdirde renkler birbirine karışacağından düzgün bir kenar hat kesimi elde edemezsiniz. Figür ile fonun durumu ne olursa olsun sizi başarıya görütecek yöntem ise Pen Tool'dur, ancak bunu yapabilmek için bezier mantığına hakim olmanız gerekiyor.
0
sui
(18.03.09)
suan elimde the gimp diye bi program var..
0
🌸lady laura
(18.03.09)
o zaman neden photoshop diyorsunuz : )
gimp pek bilmiyorum ama serbest secim araci diye bisey olmasi lazim, onunla yapabilirsiniz heralde. polygonal falan da vardir. karistirin biraz, etraftaki tool lari, secimle ilgili bisey gelince de deneyin, kolay bi program olmali o.
0
cisterna
(18.03.09)
soldaki araç kutusunda fuzzy select tool diye bi araç var. onunla seçmek istediğin objeye tıkla. renklere ve resmin detayına göre istediğin yeri seçecektir. eğer öyle olmazsa onun hemen yanındaki 3 tane seçim aracını kullan. en serbest çalışanı free select tool. resme zoom yapıp bardağın çevresini seç. kapalı bi çevre oluşturduğunda tüm bardak seçilecektir. sonra ctrl+c - ctrl+v ile istediğin yere yapıştırabiirsin.
0
Poly
(18.03.09)
free select ile kabaca cisimi seç. ctrl+fuzzy select ile fazlalık kısımları çıkarabilirsin. renk farklılığı olan yerlerde ctrl+color tool da kullanılabilir. daha kolay yolları da vardır muhakkak.

renkler çok içiçe geçmiş ise rgb formatında kesme ile ilgili şunu buldum. ama oldukça detaylı diğer seçeneklere göre.

www.linuxfocus.org
0
zihua
(18.03.09)
tesekkur edermmm
yaptim:)
0
🌸lady laura
(18.03.09)
(1)

Cpanel'in ftp dosyaları.

alkolik imam
Plesk'e alışmış olan bünyede cpanel kullanmaya başlayınca bi hata eseri ftp'de cpanel'e ait dosyaları sildim. haliyle pek çok işlemde hata alıyorum.Herhangi bir cpanel dosyası yüklesem sorunu düzeltebilir miyim? Ya da nasıl düzeltirim?ltf. pls t$k.
Plesk'e alışmış olan bünyede cpanel kullanmaya başlayınca bi hata eseri ftp'de cpanel'e ait dosyaları sildim. haliyle pek çok işlemde hata alıyorum.

Herhangi bir cpanel dosyası yüklesem sorunu düzeltebilir miyim? Ya da nasıl düzeltirim?


ltf. pls t$k.
0
alkolik imam
(18.03.09)
hosting firmanla iletişime geçsen daha sağlıklı olur.

host alırken gönderdikleri mail'de kesinlikle bu dosyalara dokunma diyorlardı.
sanmıyorum ki o kadar basit olsun, bir config falan olmasın, server'la bağlantılı, dns falan.
0
abtash
(18.03.09)
(1)

need for speed most wanted

sarere
sevgili arkadaşlar kurulumda hata veren bu oyunun; program files > ea games > need for speed most wanted > movies klasöründeki "drag_tutorial_english_ntsc.vp6" dosyasını lazım. bu oyunu olan arkadaşlar bu dosyayı bana upload ederlerse çok müteşekkir olurum.
sevgili arkadaşlar kurulumda hata veren bu oyunun; program files > ea games > need for speed most wanted > movies klasöründeki "drag_tutorial_english_ntsc.vp6" dosyasını lazım. bu oyunu olan arkadaşlar bu dosyayı bana upload ederlerse çok müteşekkir olurum.
0
sarere
(18.03.09)
çok teşekkür ederim, kurdum oyunu.
0
🌸sarere
(19.03.09)
(5)

C#'ta MySql bağlantı hatası

holadmn
local'de düzgün çalışıyor fakat ftp'ye attıktan sonra şu hata ile karşılaşıyorum;(connection string doğru)Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO) Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for mor
local'de düzgün çalışıyor fakat ftp'ye attıktan sonra şu hata ile karşılaşıyorum;
(connection string doğru)

Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: MySql.Data.MySqlClient.MySqlException: Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.
0
holadmn
(18.03.09)
gayet dogal cunki ftp'ye attiginizda programin baglanmasi gereken veritabaninin kullanici adi ve sifresini degistirmeniz lazim... sizin kend mysql'inizde kullanici adiniz root@localhost'tur sifreniz ise yoktur... ama ftp'ye atmadan once veritabanina baglanti satirini programin orada kullanacagi veritabaninin kullanici adi ve sifresi seklinde degistirip oyle yollayin...
0
thunder thunder thunder thundercats
(18.03.09)
zaten o şekilde. Plesk'ten oluşturduğum veritabanının bilgilerini yazılı, yine de bu hatayı veriyor. Saatlerdir uğraşıyorum, kafayı yemek üzereyim..
0
🌸holadmn
(18.03.09)
Mysql'e bağlanmak için kullandığınız connection string veya metodu çağırırken şifre parametresi boş gidiyor anladığım kadarıyla.
server adresinde falan problem yok gibi gözüküyor.

"Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)" , çünkü mysql sizin şifre girmeden bağlanmaya çalıştığınızı iddia ediyor.

mysql consolea erişebiliyorsanız.
mysql -uroot -p şeklinde erişip şifreyi girerek bağlanmaya çalışın. Bağlanabiliyorsanız kullanıcı adı ve şifrenizde problem yok demektir.

Eğer web'de çalışıyorsanız mysql şifresini ekrana yazdırmayı deneyin bağlanmadan önce derim , masaüstünde çalışıyorsanız bi break pointe bakar zaten.
0
alwaysdrunk
(18.03.09)
@bruce mclaren: evet oluşturdum o konuda bir problem yok, localhost yerine IP girerekte denedim ama aynı hatayı tekrar verdi..

@alwaysdrunk: web'de çalışıyorum farklı 2 sunucuda denedim aynı problemleri veriyor şifreler de doğruydu. Acaba bin dosyasına attığım MySql.Data.dll'in versiyonuyla alakalı bir problem olabilir mi ?
0
🌸holadmn
(18.03.09)
ben hala mysql'in verdiği hataya güveniyorum , o yüzden çalışma zamanında koddan gönderdiğin şifre gerçekten boş gitmiyorsa, kullandığın mysql kütüphanesi şifreyi mysql'e iletemiyordur bence.

Farklı kütüphanelerle dene derim illa ki vardır , .NET ortamında hiç mysql ile çalışmadığım için o konuda çok bilgim yok malesef.
0
alwaysdrunk
(19.03.09)
(11)

klasörü açmaya çalışınca oluşan explorer.exe hatası

rentts1
masaüstümde 77gb lık bir klasör var (içinde indirdiğim filmler vs var) daha önce böyle bir sorun olmazken az önce tıkladım açıldı ama explorer hatası verdi. içindeki herşeye erişebiliyorum ama artık her seferinde explorer.exe bir sorunla karşılaştı kapatılması gerekiyor hatası alıyorum. nedir bunun
masaüstümde 77gb lık bir klasör var (içinde indirdiğim filmler vs var) daha önce böyle bir sorun olmazken az önce tıkladım açıldı ama explorer hatası verdi. içindeki herşeye erişebiliyorum ama artık her seferinde explorer.exe bir sorunla karşılaştı kapatılması gerekiyor hatası alıyorum. nedir bunun derdi? klasör boyutu çok büyük olduğu için olabilir mi?
0
rentts1
(18.03.09)
harddisk in kablolarının sıkıca bağlı olduğundan emin ol!
sonra bilgisayarım'dan sistemin kurulu olduğu sürücü üzerine gel,
sağ tuş/özellikler/Araçlar/hata denetimi kısmında - şimdi denetle - seçenekleri seçilir. çıkan iki kutucuk da işaretlenir. hemen tarama yapamayacağını ancak bilgisayar ilk açıldığında bu işe bakabileceğini anlatan bir uyarı alırız, buna da eyvallah deriz. Bilgisayarı yeniden başlatırız ama diğer açmalarımızın aksine geriye sayım yapan bir görüntü göreceğiz. bu görüntü anında hiç bir tuşa basmadan bekleriz. daha sonra chkdsk isimli nezih program mavi yüzüyle bir şeyler yapmaya başalar. Biraz zaman da alır hani beklenir filmlerin hatrına. bitirince yeniden açar ve yeniden deneriz bakalım şimdi çalışıyor mu diye...
0
non descript
(18.03.09)
üstteki olmazsa, bir xp cd'si takılır repair yapılır.
0
abtash
(18.03.09)
@non descript
dediğini denedim işe yaramadı sorun devam ediyor.
@abtash
xp cd mi kaybetmişim ne yazık ki o yüzden repair edemiyorum.
0
🌸rentts1
(18.03.09)
buyuk ihtimalle bir program filmlerin birinden preview almaya calisip (ikon yerine gosterecek akli sira) siciyor. view optionsdan global olarak details seklinde gostermeye ayarla bakalim.
0
kurukafa
(18.03.09)
(bkz: #4849862)
0
sourlemonade
(18.03.09)
başlat>çalıştır "cmd" yazarız /filmlerin içinde olduğu klasörün adı "filmler" olsun
---
cd desktop

cd filmler

dir
---
komutlarını sırayla veririz, listeleniyorsa; sistem "C:" de ise

D:
mkdir filmler
C: (yine desktop'un içindeki "filmlerim" klasörüne gelmesi gerek)
copy *.* D:\filmlerim

deneyin bi. ha unutmadan harddisk'in kapasitesi nedir, bilelim bunu da?
0
non descript
(18.03.09)
Hatayı sadece bir .avi dosyasına tıkladığınız anda alıyorsanız kurukafanın dediği gibidir. Preview yapmaya çalışıyordur ama sistemde uygun codec yüklü değildir.
0
mario64
(18.03.09)
bu kadar büyük boyutlu klasörlerde preview yapmaya çalışınca oluyor böyle şeyler. bu yüzden en güzeli dosyaları ayrı klasörlere koymak.
0
co2s2
(18.03.09)
sağ tıklayıp araştır / explore demeyi dene bir de.
0
nop
(18.03.09)
yapabiliyorsan goruntu seceneklerini "listele"ye ayarla. benim de buna benzer bir durumum olmu$tu, arkada$larin da dedigi gibi thumb gostermeye cali$iyor galiba oteki turlu goruntulediginde.
0
astaroth
(18.03.09)
@stack
bilgisayarımda piyasadaki tüm codecler yüklü.
@kurukafa
listele olarak ayarlayınca düzeldi sanırım dediğiniz gibi preview almaya çalışınca sıçtı windows.
herkese teşekkürler.
0
🌸rentts1
(18.03.09)
(3)

.avi dosyasından .mp3 çıkartma

mabl
avi formatında videom var (50 dk, 350 mb, standart dizi bölümü). İçinde 20-30 saniyelik bir bölümü .mp3 olarak almak istiyorum. Bu işi en kolay yapabileceğim, mümkünse videoya hiç bulaşmadan direkt ses üzerinden (makine düşük güşlü, kasabilir video editlerken) basit bir program arıyor olsam, ne öner
avi formatında videom var (50 dk, 350 mb, standart dizi bölümü). İçinde 20-30 saniyelik bir bölümü .mp3 olarak almak istiyorum. Bu işi en kolay yapabileceğim, mümkünse videoya hiç bulaşmadan direkt ses üzerinden (makine düşük güşlü, kasabilir video editlerken) basit bir program arıyor olsam, ne önerirdiniz? Freeware'i kolay bulunanlardan.
0
mabl
(18.03.09)
(bkz: virtualdub)
sesi WAV olarak çıkarıyor, onu daha sonra lame vs. kullanarak MP3 yapabilirsin.
0
cigoretti
(18.03.09)
en süperi ultra şukelası total video converter.. şiddetle tasfiye ederim.
0
jadle
(18.03.09)
virtualdub işimi beklediğimden çok kolay şekilde halletti. Ne kadar ilerlemiş ilim fen yauv. Bizim zamanımıda 5 dakkalık videoyu 10 dakikada açamazdık.

Ayrıca dipnot, virtualdub ile direkt mp3 olarak extract yapılınabiliniyor. lilili yar.
0
🌸mabl
(18.03.09)
(2)

media player classic ile full hd film izleme

rentts1
şimdi sorun şu ben km player ile izleyince herhangi bir full hd filmi sesi dolby digital olarak çözüyor, ancak aynı filmi media player classic ile izleyince aynı şey olmuyor. neresini parmaklamak lazım acaba mp classic in?
şimdi sorun şu ben km player ile izleyince herhangi bir full hd filmi sesi dolby digital olarak çözüyor, ancak aynı filmi media player classic ile izleyince aynı şey olmuyor. neresini parmaklamak lazım acaba mp classic in?
0
rentts1
(18.03.09)
ses codeclerini kurcalamam gerekiyor onu biliyorum da ne yapacam sorun bu? denedim herşeyi olmadı.
0
🌸rentts1
(18.03.09)
eğer kmplayer ile adam gibi açılan bir filmi mpclassic ile açmaya çalışıyorsanız, bence boşa vakit kaybediyorsunuz. paşa paşa izleyin km'de.
0
co2s2
(18.03.09)
(1)

football manager 2009 patch

komposto
sanırım patch üç çıkmış. bunu yüklemek için diğer ikisini de yüklemek gerekiyor mu yoksa sadece üçüncüsünü yüklersem yeterli olur mu ?
sanırım patch üç çıkmış. bunu yüklemek için diğer ikisini de yüklemek gerekiyor mu yoksa sadece üçüncüsünü yüklersem yeterli olur mu ?
0
komposto
(18.03.09)
sadece sonuncusu yetiyormuş, öyle diyor en azından sayfasında.

"The 9.3.0 patch incorporates all of the updates from the 9.1.0 and 9.2.0 patches, so you can continue playing your current game, although to make use of the updated database you will need to start a new game."

www.footballmanager.com
0
demcan
(18.03.09)
(5)

silinmiş dosya video&fotoğraf ları yıllar sonra geri almak

zurnamiyimha
yaklaşık beş sene önce sildiğim fotoğrafları videoları bilgisayarın harddiskinden geri almak mümkün müdür, mümkünse ne kadar mümkündür, kolay mıdır???ayrıca fotoğraf makimanda da bazı videolar fotoğraflar vardı bunları geri almam lazım...mümkün müdür mümkünse ne kadar mümkündür, kolay mıdır?
yaklaşık beş sene önce sildiğim fotoğrafları videoları bilgisayarın harddiskinden geri almak mümkün müdür, mümkünse ne kadar mümkündür, kolay mıdır???
ayrıca fotoğraf makimanda da bazı videolar fotoğraflar vardı bunları geri almam lazım...mümkün müdür mümkünse ne kadar mümkündür, kolay mıdır?
0
zurnamiyimha
(18.03.09)
hdd üzerinde bunların bulunduğu yerlere başka bir şey yazılmamışsa kurtarılabilir.
5 yılda yalan olmuştur onlar
0
domine deyus
(18.03.09)
1-2 aya kadar kurtardığım veriler oldu ama hele ki fotoğraf ve 5 yılsa, benim tahminim, imkansızdır geri getirmek.
0
tekosin
(18.03.09)
4-5 yılda ne olursa olsun geri alınmaz mı yani???
0
🌸zurnamiyimha
(18.03.09)
bunun mantığı basit. eğer ki silindikten sonra o verinin depolandığı yere başka bir veri yazılmışsa o bilgiyi kurtaramazsınız. e 5 sene içinde de böyle birşeyin olması için makineye neredeyse hiç dokunmamış olmanız gerek. imkansız değildir ama olasılığı çok düşüktür diyelim çünkü muhtemelen çoktan üzerlerine başka veriler yazılmıştır.
0
demcan
(18.03.09)
bulunduğu yere 5 yıl içinde büyük ihtimalle başka birşey yazılmasının yanı sıra bu tür veri kurtarma işlemleri oldukça zahmetli ve pahalıdır. clean room adı verilen özel yerlerde, hassas işlemlerle yapılır.
0
disease
(18.03.09)
(8)

Firefox denen trip'şinas

non descript
Efenim, kullanmakta olduğum firefox isimli yazılım, kendi sitesinden yüklediğim temayı /temayı kullan/ alanını seçip programın yeniden başlamasına izim verdiğim halde temayı kullanmıyor. Tamam, kullanmasın kendi bilir falan filan ama ne lan bu böyle her yer gri her zaman, devlet dairesi gibi. Her şe
Efenim, kullanmakta olduğum firefox isimli yazılım, kendi sitesinden yüklediğim temayı /temayı kullan/ alanını seçip programın yeniden başlamasına izim verdiğim halde temayı kullanmıyor. Tamam, kullanmasın kendi bilir falan filan ama ne lan bu böyle her yer gri her zaman, devlet dairesi gibi. Her şeyi göze alıp sildim de ben bunu, onca zahmete girdim, yeniden yükledim yine aynı. Bu genç yaşta katil olmak istemiyorum, onu opera'yla aldatmak istemiyorum, ne yapmalıyım?
0
non descript
(17.03.09)
tema firefox sürümünüzle uyumlu değildir
0
enter saltman benim
(18.03.09)
opera'yla boynuzla daha iyi hissedersin kendini : )
0
ceres
(18.03.09)
firefox sürümünü ve hangi tema olduğunu yaz biz de deneyelim :) ona göre daha rahat cevap veririz.
0
edip
(18.03.09)
addons.mozilla.org rasgele seçtiğim bir tema
v 3.0.7 gıpgıcır bir firefox ama olmuyor
0
🌸non descript
(18.03.09)
denedim ben de oldu. firefox 3.0.7 kullanıyorum.
0
khan shabbir
(18.03.09)
"Yardım etmezseniz opera'ya geçerim bak" diye tehdit etmeyin ama yaw. Tamam firefox fanatiği olabilirim ama kullanılmak istemiyorum.

Not: Siz en iyisi opera'ya geçin. Bana ne yaw, artık firefox'u yayma misyonumu bırakıyorum.
0
edge_nabby
(18.03.09)
eğer sıfır firefox ise yani önemli eklentiler ve ayarları yok ise c:\documents and settings\ non descript\ application data\ mozilla\firefox\ profiles altındaki dosyayı silip tekrar firefoxu kurun. çözülebilir.
0
edip
(18.03.09)
@edip
dosya derken, bütün veriyi silersem bütün şifrelerim gider, kağıda yazsam kitap olur be...
0
🌸non descript
(18.03.09)
(3)

PC Kapanıyor.....

cumingsoon
İyi akşamlar ekşiduyuru sakinleri,Bugün bilgisayarı her zamanki gibi kullanırkene, yani msn firefox açık, her zamankinden farklı olarak winamp açtım ilk birkaç şarkıyı düzgün çaldıktan sonra bir şarkının sonuna geldiğinde tek tek bütün programları sonlandırdı ve sanki ben "bilgisayarı kapat" demişim
İyi akşamlar ekşiduyuru sakinleri,

Bugün bilgisayarı her zamanki gibi kullanırkene, yani msn firefox açık, her zamankinden farklı olarak winamp açtım ilk birkaç şarkıyı düzgün çaldıktan sonra bir şarkının sonuna geldiğinde tek tek bütün programları sonlandırdı ve sanki ben "bilgisayarı kapat" demişim gibi kapattı. Açtığımda sorunsuz bir şekilde açıldı ama uslu durmayıp tekrar winampı açtım ve şarkının sonunda yine aynı işlemi yaptı. Sorun nedir? Neden böyle olur? Şimdiden teşekkürler.

OS: XP Home SP3 ve en son güncellemeler

PC'de son yapılan değişiklikler: ekran kartı değişti, güney köprüsü arızası tamir edildi.
0
cumingsoon
(17.03.09)
sicakliktan diyecegim sonlandirmakla ugrasmaz programlari. gerci bazi ekstra yazilim var sicaklik belli konumu gectiginde pc yi kapanmaya zorlayan.

once sicakliklari kontrol edin. sayet bir anormallik bulamazsaniz bir de winamp yerine baska bir player deneyin (pek zannetmiyorum bundan oldugunu).
0
entrapmen
(17.03.09)
winamp'in playback ayarlarina bir baksana.
stop tusuna sag tiklayip "on the end of queue" listesine bak. orada shutdown secili mi ?
0
sourlemonade
(17.03.09)
@assert h :
evet "shutdown" seçeneği aktifmiş, kardeşim genelde winamp'ı açık bırakıp çıktığı için o ayarlamış heralde. teşekkürler.
0
🌸cumingsoon
(17.03.09)
(1)

smartdisk HDD yardımm[acil ya]:??

mr.ass
arkadaşlar elime bu smartdisk harici hardisklerden bi 120GB lık geçti şimdi bilgisayarı yedekleyip format atma girişiminde iken bu harddiskin çok yavaş olduğunu farkettim bunu hızlandrımanın bi yolu varmı?? çünkü harddiski aldığım vatandaş yarın geri istiyor ve ben bu alet hakkında hiçbişe bilmiorm
arkadaşlar elime bu smartdisk harici hardisklerden bi 120GB lık geçti şimdi bilgisayarı yedekleyip format atma girişiminde iken bu harddiskin çok yavaş olduğunu farkettim bunu hızlandrımanın bi yolu varmı??
çünkü harddiski aldığım vatandaş yarın geri istiyor ve ben bu alet hakkında hiçbişe bilmiorm üstünde iki tane düğmesi var buhnlardan birine bassam hızlanrmı :D
hemen sölim butonların üstünde OS ve FILE yazıo :D
0
mr.ass
(17.03.09)
usb 1.1'se ondan olabilir.
0
sanal uyku
(17.03.09)
(3)

mod rewrite hakkında.

Attention
localhost um bazı tasarımları açıyor bazılarını açmıyor biraz araştırdım mod rewrite diye bir olay yüzünden olmuyormuş.windows üzerinde çalışan apache için bu ayarları nasıl yapabiliriz bir el atsanız...
localhost um bazı tasarımları açıyor bazılarını açmıyor biraz araştırdım mod rewrite diye bir olay yüzünden olmuyormuş.windows üzerinde çalışan apache için bu ayarları nasıl yapabiliriz bir el atsanız...
0
Attention
(17.03.09)
apache'nin kurulu olduğu dizinde http.conf dosyası vardır. onun içinde rewrite diye arat. o satırın başındaki # işareti sil. kaydet. apache'ye restart at.
0
emrag
(18.03.09)
evet yaptım o şekil ama bu seferde veritabanı oluştururken şu hatayı verdi ne demek istiyor ki burda.

SQL-sorgusu :
--
SET SQL_MODE="NO_AUTO_VALUE_ON_ZERO"
MySQL çıktısı:
You have an error in your SQL syntax near 'SQL_MODE="NO_AUTO_VALUE_ON_ZERO"' at line 2
0
🌸Attention
(18.03.09)
o satırı sildiğimde de bu sefer bu hatayı veriyor :(

SQL-sorgusu :
/*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_CLIENT=@@CHARACTER_SET_CLIENT */
MySQL çıktısı:
Query was empty
0
🌸Attention
(18.03.09)
(3)

lastfm hakkında

bir yudum homo sapiens
öncelikle ücret ödeyip kullanan birisi değilim. Winamp + Last.fm Scrobbler'la şarkı dinliyorum fakat bazı sanatçıların ve şarkılarının sayfamda gözükmediğini farkettim. denemeler yaptım ve cidden görünmüyor. misal sagopa çıkmıyor. korn'un adidas isimli parçası görünüyor, adidas'ın son harfini değişt
öncelikle ücret ödeyip kullanan birisi değilim. Winamp + Last.fm Scrobbler'la şarkı dinliyorum fakat bazı sanatçıların ve şarkılarının sayfamda gözükmediğini farkettim. denemeler yaptım ve cidden görünmüyor. misal sagopa çıkmıyor. korn'un adidas isimli parçası görünüyor, adidas'ın son harfini değiştirdim ama yinede tanıdı dahi site. bunun nedeni nedir?
0
bir yudum homo sapiens
(17.03.09)
tag olayı. skroplanmayan mp3'ün "artist" ve "song name" kısımları tag'lenmemiş. haliyle last.fm scrobbler da skroplayamıyor ve sayfanıza yansımıyor. şarkının ismini "sjdmabwjbqeq" olarak değiştirseniz bile "song name" tag'ini değiştirmediğiniz sürece doğru şekilde yansıması da normal.
0
deckard
(17.03.09)
söz konusu işlenmeyen şarkıyı çaldığınız zaman scrobbler a bakın, id3 bilgileri eksik olduğu için scrobblanamıyor uyarısını görünüz.

alt+3'tü sanırım wa'ın id3tag generator'u. düzenleyin, scrobblanır.
0
schimsonique chaiselongue
(17.03.09)
Ek bilgi olarak, eğer çok sayıda taglenmemiş parçalarınız varsa, tag and rename ve mp3 tag isimli programlar işinizi kolaylaştırabilir çoklu tagleme yaparak.
0
teletabi
(18.03.09)
(2)

Mac'te Youtube Videolarını İzleme Sorunu

shat
selamlar. imac'ten unblockyoutube.org üzerinden youtube'a giriyorum. site pek güzel açılıyor, videolar gözüküyor vesaire. içlerinden herhangi birini seçtiğimde ise video oynamıyor. ne play, ne stop hiçbir sekme yok üstelik. çözüm için bir fikri olan var mı acaba? youtube'dan mahrum kalmak bana reva
selamlar. imac'ten unblockyoutube.org üzerinden youtube'a giriyorum. site pek güzel açılıyor, videolar gözüküyor vesaire. içlerinden herhangi birini seçtiğimde ise video oynamıyor. ne play, ne stop hiçbir sekme yok üstelik. çözüm için bir fikri olan var mı acaba? youtube'dan mahrum kalmak bana reva mı? sorarım!

şimdiden teşekkürler.
0
shat
(17.03.09)
(bkz: #14148921)
0
kurukafa
(17.03.09)
underdose
(17.03.09)
(7)

gece niye fotoğraf çekilemiyor?

dehri
aa ne saçma soru. ama olsun merak ediyorum. hadi film kullanan makinelerde "kimyasal reaksiyon var kardeşim, bu kadar az ışık filmi yakamıyo" diyoruz geçiyoruz. fakat dijitaller ne bok yemeye benim pırıl pırıl ışıl ışıl gördüğüm bir gece manzarasını (flaşsız) çekmeye çalışınca low light deyip kararı
aa ne saçma soru. ama olsun merak ediyorum. hadi film kullanan makinelerde "kimyasal reaksiyon var kardeşim, bu kadar az ışık filmi yakamıyo" diyoruz geçiyoruz. fakat dijitaller ne bok yemeye benim pırıl pırıl ışıl ışıl gördüğüm bir gece manzarasını (flaşsız) çekmeye çalışınca low light deyip kararıyor? benim gözümün lensinin daha kuvvetli, bununkinin zayıf olması mı bunun sebebi? ya da bin dolarlık makinelerin gece de çekebilmesinin sebebi bu mu? ne?
0
dehri
(17.03.09)
sensörleri yani algılayıcılarının kalitesine göre ışığı alıp pozlama yapabiliyor dijital makineler. binlerce dolarlık makinelerin sensörleri ışığı çok iyi algılayıp fiyatı kadar güzel fotoğraflar çekiyor.
0
rentts1
(17.03.09)
lens degil ccd.
0
bryan fury
(17.03.09)
kim demiş yapamadığını? 25600 ISO'lu makineyle (Canon 5D Mark II) mis gibi çekiliyor uzun pozlama falan yapmadan. ne kadarlık bir kimyasal reaksiyonun filmi yakabileceğini ISO denen değeri değiştirerek ayarlayabiliyoruz dijitalde. daha az ışığın yakıp iz bırakabileceği hale getirebiliyoruz sensörü.

yine de insan retinası ccd'ye cmos'a göre çok daha gelişmiş bir teknoloji. işlemci diye digic 3 falan değil koskoca beyin kullanıyor.
0
kibritsuyu
(17.03.09)
tam olarak cevap olmasa da basitleştirerek şöyle söyleyelim, siz gece etrafınıza bakarken gözünüz sürekli açık. zifiri karanlıkta bile 20-30 saniye sonra en azından nesnelerin silüetlerini görebilmenizin sebebi bu.

yarı profesyonel ve profesyonel makinalar da tıpkı insan gözü gibi uzun süreli pozlama yaparak gece fotoğrafı çekebiliyorlar. yani shutter ya da örtücü denilen aparat 20-30 saniye açık kalabiliyorsa pozlama için yeterli ışık giriyor. (kompakt makinalar bunu yapamadığı için az ışık hatası veriyor). zaten gece fotoğrafında tripod kullanma zorunluluğunun sebebi de bu. 20 saniye makinayı titretmeden tutamayacağınız için tripoda sabitliyorsunuz.
0
ibrahim kocyigit
(17.03.09)
objektifteki diyafram ve sensör etkiliyor (iso - asa) bu durumu kompak makinalar bu tür şeylere göre yapılmamış çoğunlukla.
0
yuto
(17.03.09)
pek sayın kibritsuyu, ben de yapılabildiğinin farkında olduğumu belirttimdi zati yukarda. yoksa çok saçma zaten.
0
🌸dehri
(17.03.09)
anlatılmış aslında ama gene de söyleyeyim. bir kaç nedeni var. büyük slr makinaların ccd'leri daha gelişkin, daha yüksek iso ayarlarina cikabiliyorlar. bu ne demek, fotograf makinasinin sensörlerinin gain'ini arttiriyoruz demek. dandik kompakt makinalarin sensörleri ne yazikki o kadar gain artinca çok fazla noise/gürültü/gren veriyorlar, kullanışsız oluyorlar. ama bunu kompakt makinalarda da yapan firmalar var.
fujifilm in superccd teknolojisi mesela. benim kullandığım fuji f30'la ben gayet de iso 800-1600 civarinda çok az noise'la çekebiliyorum mesela.
0
maersk
(17.03.09)
(2)

mızıka temizliği

kaleci makabayasi
sevgili dostlar mizika temizligi nasil yapilir.nedir, ne degildir?bakimi nasil yapilmali.?
sevgili dostlar mizika temizligi nasil yapilir.nedir, ne degildir?bakimi nasil yapilmali.?
0
kaleci makabayasi
(17.03.09)
küçükken vardı mızıkam. altın kural kullandıktan hemen sonra kurulamak. yoksa çok pis tükürük kokuyor. kurulamak için hızlı bir şekilde silkeliyordum kullandıktan sonra. başkaca yöntem bilmiyorum.
0
zeki baba
(17.03.09)
la traviata
(17.03.09)
(5)

atari tabancası

bir yudum homo sapiens
bu tabancanın çalışma prensibini bilen var mı?
bu tabancanın çalışma prensibini bilen var mı?
0
bir yudum homo sapiens
(17.03.09)
simdi o uçan ördek vurulan oyun üzerinden gidersek, ördeklerin oldugu kısımlarda ışığa duyarlı diyot (fotodiyot oluyo) varmıs. o tabancadan ışık yansıyınca ekrana eger ördege denk gelirse tv de saniyelik bi ekran beyazlaması oluyomus hatta. denk gelme sırasında olayın mekanizması ters işliyodu ama o ara tıkınmakla mesgul oldugum icin tam kavrayamamışım :)
eger anahtar kelimeleri dogru seçip google da aratırsanız bir sürü kaynak bulabilirsiniz gibi geliyor bana.
0
avifa
(17.03.09)
(bkz: duck hunt)
tetiği çektiğinizde ördeğin olduğu yerde insan gözünün algılayamacağı bi sürede (tek karede) bi beyazlık çıkar. eğer doğru nişan almışsanız tabanca bu farkı anlar ve vurmuş olursun. tabancanın içinde mercek ve foto diyot vardır.

edit: yukarıda cevap verilmiş ben yazarken ama öyle değil. tabancadan ışık çıkmaz.
0
yazar k
(17.03.09)
generic
(17.03.09)
peki diyelim ki ben baska bir televizyona yarim saniyelik aralikarla gidip gelen beyaz goruntu verdim. oyun calisirken ben tabanca ile o beyaz ekrana ates ediyorum, ordek vurulmus olur mu?
0
kadirsavun
(17.03.09)
@kadirsavun, bu prensibe göre olması lazım
0
yuto
(17.03.09)
(4)

rapidshare downloader

bir yudum homo sapiens
bu programı kullanan beri gelsin. link ekleyemiyorum paralı mı yoksa bu meret?
bu programı kullanan beri gelsin. link ekleyemiyorum paralı mı yoksa bu meret?
0
bir yudum homo sapiens
(17.03.09)
cryptload kullan
0
vengeance is mine
(17.03.09)
ben kullandım bir süre, gayet başarılıydı.
premium account ile çalıştığını, internet explorer yaması veya ek programı gibi açıldığını (önce explorer açması vs vs) belirtmek isterim eğer faydası olacaksa...
0
jeanluc
(17.03.09)
sadece download yapacaksanız gereksiz bir şey. internet download manager falan kullanının veya önerilen başka bir şeyi. ama upload icin rapidshare uploader dan daha kullanışlı.

çalışma konusuna gelince siteden indirilen calısmıyordu en son hala indirilebiliyo mu onu da bilmiyorum ama. forum sitelerinde falan çalışan halini bulmuştum aradıgım zamanlarda öyle bir bakın.
0
rurouni
(17.03.09)
jdownnloader +1000 (hep bu arti bir olayini kullanmak istemistim, artik gozum acik gitmicem)
0
yirtik foto
(17.03.09)
(28)

Karaborsaciyi Paket Yaptirsak?

zeykur valekov
Simdi bu Persembe oynanacak olan Galatasarayimiz-Hamburg macina bilet alamadim, zaten halihazirda fahis olan[60tl] bilet fiyatina karaborsacilar nedeniyle fahise fiyat ödemek zorunda kalacagim büyük ihtimal. Nasil bir pazar kurmuslarsa 120'den asagiya acik bileti satan da yok.Bu cakallar biletix'ler
Simdi bu Persembe oynanacak olan Galatasarayimiz-Hamburg macina bilet alamadim, zaten halihazirda fahis olan[60tl] bilet fiyatina karaborsacilar nedeniyle fahise fiyat ödemek zorunda kalacagim büyük ihtimal. Nasil bir pazar kurmuslarsa 120'den asagiya acik bileti satan da yok.
Bu cakallar biletix'lere gidip 100'er tane bilet alip cikiyorlar, kimse bir sey demiyor.

Madem kimse bir sey demiyor, biz mac günü bu arkadaslari paket ettirsek nasil olur? Yani, polisler filan bunlara bir sey yapabilir mi? Olmadi, Celalettin Cerrah'a gidip kisisel olarak "abi böyle böyle, yanima iki adam ver, ben göstereyim sen avla" desek, bunlari tek tek avlasak, en azindan bir para cezasi filan yediremez miyiz?

Acikcasi ilk defa isim düstü karaborsaya, bundan önce pasa pasa kombine, bilet giriyorduk, karaborsa hakikaten insana evlat acisi gibi koyuyor. Yani adam giseye gelip senin gözünün önünde 100 bileti alip gidiyor, kimse de bir sey diyemiyor. Poliste de tanidiklari vardir filan diyecek olanlar varsa, baska bir yerden polis getirsek nolur mesela? Olmaz mi o sekilde?
0
zeykur valekov
(17.03.09)
polisler o karaborsacıların kim olduğunu bilmiyor mu sanıyosun?
0
teritori
(17.03.09)
celalettin beyle ilgili biraz bilgi almak, başlığını karıştırmak bilgi verecektir sanırım olayla ilgili. zaten bunu biliyorsundur muhtemelen de, polise böyle bir şikayetle gitsen alacağın cevap ehehe mehehe falan olacaktır, dayak yemezsen şanslı çıkarsın.
0
tahsin sutcuoglu
(17.03.09)
polislerle işbirliğindeler
0
orange coffee
(17.03.09)
Yav iyi de bu polislerin arasinda hic mi adam yok? Benim tanidigim iyi polisler var, ne kadar cakal polis varsa bir o kadar da adam gibi polis var.
Peki ben kendi polisimi kendim getirsem nasil olur, eheh. Yani baska yerden tanidik, üst rütbeli polisi oraya getirsem, zaten karaborsaci cakallarin yüzü tanidik, o polisin orada yetkisi var midir?
0
🌸zeykur valekov
(17.03.09)
korsancılık karaborsacılık vs vs bilumum tüm işler polissiz olmaz.
korsan cdci bir çocuğa zabıtadan polisten korkmuyor musun yahu dediğimde "oho onlar bizden yav" demişti.
nöbette rüşvet toplamak için birbirlerine nöbet satan polislerin olduğu bir ülkede yaşıyoruz unutmayınız.
0
domine deyus
(17.03.09)
şu yapılabilir, bunların kimliğini tespit edersin, sonra yalnız yakalayıp- biraz da kalabalık gidip- rahatlayana kadar döversin. bundan sonra buralar bizim gibi bir mesaj da verirsin eheh. zamanında böyle bir hırsızlık olayı oldu, biz polise teslim etmeden önce ağzını burnunu dağıttık öyle verdik polise. zaten polis yarım saat sonra bırakacak adamları muhtemelen, yapmak lazım böyle şeyler.
0
tahsin sutcuoglu
(17.03.09)
o polisler de böyle işlere giremezler, yoksa o bölgeye bakanları karşılarına almış olurlar. zannetmiyorum ki böyle bir kahraman çıksın. bir de polisi tutup hadi hacı ava çıkalım diyemezsin ki, bir şey yapabilecek olsa zaten yapar.
0
tahsin sutcuoglu
(17.03.09)
@ tahsin

ahaha bu cözüm de aslinda mantikli. ihkak-i hak diyorsun yani, madem yüce devletimiz cözüm bulamiyor, biz buluruz.

- yine de ben de biliyorum polisler bu isin icinde ama bütün mecidiyeköy, sisli cevresindeki polisler de degildir herhalde. benim derdim bunlara saglam ceza yedirtebilir miyiz? ama bir saat sonra birakirlar muhtemelen.
0
🌸zeykur valekov
(17.03.09)
Ulan ne boktan ülkeymis kardesim, resmen cözüm bulamiyoruz bu kadar adam. Valla belki degismistir bir seyler, ben gidip deneyecegim sansimi acik konusuyorum :) Böyle gider mi bu hayat`?
0
🌸zeykur valekov
(17.03.09)
şimdi düşündüm de, biz de besliyoruz kardeşim bu adamları. karaborsadan bilet alıyoruz, korsan cd alıyoruz, hatta ben de bizzat polise rüşvet verdim. sağolsun çok yol gösterdi, en başta anlamadım ama açık açık çorba parasından bahsedince haa deyip 10ytl vermiştim amcaya. sezen aksu'dan gelsin,
masum değiliz hiç birimiz.
0
domine deyus
(17.03.09)
Iyi de bize yapacak bir sey kalmiyor ki. Ben ceyrek finale cikacagimiz bu macta stadta olmak istiyorum, bu karaborsacilar olmasaydi, biletix'ten de alamasaydim, gecmis olsun der otururdum.
Ama adam yazmis foruma "25 adet yeni acik üst vardir" diye. Seve seve alacagim, ortada bilet kalmamis olsa evimde izleyecegim ama biliyorum ki orada bilet var, alasim geliyor.
0
🌸zeykur valekov
(17.03.09)
artık öyle bir duruma gelmiş ki olay, birkaç kişinin tepkisiyle falan engellenebilecek aşamayı çoktan geçmiş. hemen hemen her işte bir şekilde illegal işlere kıyısından köşesinden bulaşıyoruz. yapmasak, zarar gören yine biz olacağız, esas kaymağı yiyenler pek zarar görmeyecek. bu tip işlerde de insanları suçlayamıyorum artık, böyle gelmiş böyle gider bu iş. çünkü düzeltmek için tutunacak bir dalımız yok, yapacak bir şey yok.
0
tahsin sutcuoglu
(17.03.09)
almayın abicim karaborsadan bilet madem öyle.
talep etmeyin ki arz olmasın.
3 kere götünde patlasın 25 tane bilet de bak yapıyo mu bi daha karaborsacılık!
0
uyuzcan
(17.03.09)
Ben de diyorum "almayayim götünde patlasin" diye ama biliyorum ki organize bir is olmadigi icin o adam yine elbet birisine satacak. Ya büyük kampanya baslatacaksin ellerinde patlatmak icin, ya da baska bir cözüm.
Ben kendi kendime almadigimla kalmis oluyorum bir nevi sonra.
Bir de ultrAslan kendi sitesinde her gün "korsan almayin, aldirmayin" diye cazgirlik yapiyor kendi ürünlerinin korsanlari var diye. Karaborsanin kralini yapan kapali göbek müdavimleri.
0
🌸zeykur valekov
(17.03.09)
bir kere karaborsacilik tam olarak yasadisi degil. yani teorik olarak, elemanin birinin gidip bir yerden toptan mal almasi ve bunu piyasaya daha pahaliya surmesi hususunda devlete bir giren cikan yok. esas problem kacak satis, yani vergisiz satis olayi. devlet bir tek bu yuzden karaborsacilardan hazzetmez. ha ama dersin ki karaborsadan kazanilan paralarin gittigi yer devletin umrunda degil mi? umurunda, ama devlet de iste bunu bilmeyi tercih eder, organizasyonun kopeklerini yakalamaktansa patronunu yakalamayi, hatta terorle mucadelede ve guvenligi saglamakta buyuk hedeflerle karsi karsiya olan devlet, mumkunse patronunu kendisine calistirmayi tercih eder.

o yuzden, simdi polis bunun icindeyse polis rusvetcidir, ya da kotudur dememek lazim. karaborsa olayi her durumda, polis ne yaparsa yapsin olacaktir, talep var ise arz da var. eh madem bu adamlar olacak, bu adamlari bizden yapalim, ortaliga goz kulak olsunlar, arada biz de biraz para yiyelim.. ha yarin saha ici guvenlik sorunlari cozulur, kimse cam sise, telefon pili atmaz, pkk, ibda-c falan bomba koymakla tehdit etmez, hakemin dayakla oldurulme tehlikesi olmaz, o zaman polis isportacilarin pesinden gidecek bos zamani bulur, bence. (ayni sey bazi halka acik meydanlardaki isportacilar icin de gecerli)

bir de uzerine bu karaborsa isi organize bir is. sen simdi dusun, sahanin oraya 6 adam dikiyorsun, bunlarin hepsi 200 bilet alsa-satsa, bilet basindan 50 kagit marjin cikarsalar, her mac basina 60000 tl lik arbitraj var ortada. polisle de anlasmissin. sonra zeykur valekov, mugla polisi ve ugur dundar esliginde senin adamlarini avlamaya geliyor... yahu birakirlar mi oyle kolay parayi, millet iste bu gibi seyler yuzunden oto galerisi falan kursunluyor..

o bakimdan, bir anlami yok, karaborsa toplumun reddi ile, kurumsal duzenleme ile degisir, yani ya toplum olarak satin almama karari alacagiz karaborsacilardan, ya da bilet alimlari internetten kartla olacak, cok az bir kisim kapidan son dakikada sira ile satilacak, alan siradan cikamayacak falan..

ayrica bu ulkemizdeki futbol kluplerinin seffafliginin tartisilir oldugu son 10 yilda, kluplerle karaborsacilarin yapmis olabilecegi bir kar paylasimi antlasmasi bile olabilir; dunya havayollari son 50 senedir yasal olarak "karaborsacilik" yapiyor, ve bu olay gayet de ekonomik acidan dogal bir sey, havayollarina izin vermisiz, kluplere niye vermiyoruz?
0
bunubenyazdim
(17.03.09)
@bunubenyazdım: demek ben boşuna iktisat dersleri almışım. karaborsacılık dünya üzerindeki neredeyse bütün devletler(türkiye'de dahil) tarafından yasaklanan bir oluşumdur ve cezai yağtırımları vardır. burada devletin düşündüğü vergi kaçakçılığından çok halkıdır. bu işin içinde olan herkes, polis de dahil olmak üzere suçludur. görevi halkın güvenliği ve huzurunu sağlamak olan bir kurumum mensubu karaborsacılığa göz yumuyorsa suç işlemiş demektir.

ayrıca hiçbir futbol kulübü karaborsacılarla işbirliği yapıp bir ekonomik getiri beklemez zira belirttiğin 60.000 tl'lik kar futbol kulüpleri için çok ufak rakamlardır.
0
teritori
(17.03.09)
@bunubenyazdim teritori'nin de belirttiği gibi suç bu. en basitinden istanbulda rant olan her sektörde olduğu gibi adam bunu tek başına yapmıyor. zeykur valekov mesela ordan bir kişiyi yakalasa o bir kişinin ardından en az 10 kişi çıkacaktır ve zeykur dayak yediğiyle kalacaktır. onun için hiç tavsiye etmem. istanbulda büyük paraların döndüğü her sektör böyle. korsan cd mesela. gidin işte tahtakale, kadıköy tarafına biraz cd lere bakın sonra almaktan vazgeçin adam sırf almaktan vazgeçtin diye üzerine yürüyor. ordakiler zaten çete. bir durum olursa en az 20 kişi sana dalmak için hazır bulunuyor.(genellikle kürt ve doğulular) bu durum karborsacılar içinde geçerli.bunubenyazdım'ın dediğinin aksine bu bariz suç. valla zorlasan çıkar amaçlı suç örgütü kurmaya bile gider (adamlar nerdeyse örgüt) onun için zeykur bence hiç bulaşma. polisinde yapabileceği bir şey yok .ordakiler 1 ,2 kişi değil. polisin kararlı büyük bir operasyon düzenlemesi gerekiyor oraya.
0
camasir suyu
(17.03.09)
teritori, camasir suyu; yahu evet guzel, kanuna gore suc islemis demektir de, teorik bir devlet yapisinda, kanunlarin halk tarafindan yapildigi bir ortamda, polis, devlet ve ona bagli diger kurumlar halka hizmet icin var iken dogru dedikleriniz, ona karsi cikan yok.. tek devlet olsa idi dunyada, bu sistem boyle devam ederdi, guzel de olurdu. ama cok devletli bir dunya duzeninde bu kanunlar devletlerin varligi ve guvenliklerinden sonra ikinci plandadir. patriot act ozgurlukler ulkesi amerika'da nasil cikabiliyor ise, devletin gucu tehlikeye girdiginde hak ve ozgurlukler biter. anayasada vermisiz bu gucu devlete. bu baglamda karaborsacilik kanunda suc olsa da, daha ciddi suclarin var oldugu bir ortamda pesinden kosacak polis verilmedigi icin, polis verilse de sucun bitmesi icin uzerine fazla gidilmedigi icin de facto suc degildir demek istiyorum. devlet niye boyle yapiyor dersek: cunku devlete giren cikan tek kismi vergi vermemeleridir, ve devletin en buyuk problemi de su anda karaborsacidan alinamayan vergi degil.

biraz daha acarsam, ki uzun olacak: yani pratikte, devletlerin umurunda degildir halk diyorum ben. feodal rejimden ya da teokrasiden, diktatorlukten, komunizmden vb. den demokrasi dogdu diye artik guc halkin elinde falan sanilmasin, yonetme gucu baska bir isimle baska bir ust zumrenin eline gecer herhangi bir devlet yonetim degisikliginde, halk uzerinden kendini beslemeye devam eder bu yeni yonetim de.. halk kendi kendini yonetse idi otv'nin uzerinden kdv diye bir olay olmazdi, en baba kanunsuzluk bu olmali bence, daha otesi olamaz. neyse bu baglamda bu ust zumre icin gucun korunmasi herseyden once gelir, yonetmelikte "halkin huzuru" vb. gibi geyikler gecse de polisin ve ordunun gorevi oncelikli olarak devleti korumaktir, devlet olmazsa halki korumanin bir anlami olmaz. sonra insan haklari, yasa, kanun falan tamamen duzene uydurulmus geyikler ki milletin gozu boyansin. yani bunu tartisabiliriz daha da, geldigimiz nokta sudur ki, istanbul emniyet muduru kim olursa olsun, ben de olsam, onceliklerimi dusunmeliyim. bugun istanbul'da atiyorum 10 bin polisim var, ben bu gucun ne kadar miktarini neye kaydiracagim? en buyuk sorunlarim neler? terorist orgutlesmeler ve uyusturucu. niye? cunku terorist orgutlesme zaten dis ve ic amaclarin desteginde silahli eylemlerde bulunuyor, uyusturucu da cok buyurse meksika gibi devletin de uzerine gecer. devletin duzenini bozmak icin dini ayrimciliktan etnik ayrimciliga kadar her turlu yasadisi faaliyet donuyor, bombalar koyuluyor, universitelerde ideolojiler fikir alis verisi, aydinlanma kismini komple atlayip direk catismaya donuyor, ordunun imaji bozulmaya calisiliyor ergenekon ile, birbirinden “laikci” ve “dinci” diye bahseden buyuk gruplar olustu, sonra pkk'nin cokertilmesi icin uyusturucu dagitim yollari el degistirdi, transferi "pkk olmasin da kim olursa olsun" diye kontrollu ellere alindi 1992'ten beri, eh bunlar buyudu cetelesti, ciddi bir probleme donustu, ben boyle tehditler ile karsi karsiyayken gucumu stad onunde karaborsa bilet satan, bunu yaparken kimseyi oldurmeyen tiplere mi yollayacagim, yoksa elimdekiler ile once en buyuk tehditleri bertaraf edip sonra daha kucuklerine mi yonelecegim? ustelik karaborsaciyi yakalasam da iceri tikamiyorum uzun sure, ve bana reelde tek zarari vergi, niye bunun pesinden gideyim. daha kapkacci var ondan once toplumun uzerine buyuk dert olan.

bundan daha da onemli olan, ben bir guc unsuru devlet olarak karaborsaci eleman yasadisi olsa da, bunu yoketmeden once menfaatlerime uygun sekilde nasil kullanabilecegimi dusunmeliyim, simdi bir kere benim bu elemani temizlemem mumkun mu onu dusunmem gerekiyor. Pismanlik yasasi diye bir sey var, pkk itirafcilarina uyguladigimiz, onun gibi dusun, bazen suclunun da sucunu gozardi edip yararlanmak lazim bildiklerinden, karaborsa her zaman olacaktir, son dakikada gelen ve stada girmek isteyen adam oldugu surece. ben bunu zaten ancak denetim altinda tutabilirim, yokedemem. hadi kastim stadin icine yigdigim polis kadar disariya da yigdim, ve herifleri cokerttim, eh bunlar gidip baska bir yerde yine yasadisi is yapmayacaklar mi? bir karaborsaciyi kac sene iceride tutabilirim ki? cikinca o vasifsiz eleman vergisini veren duzgun vatandas mi olacak? onun yerine ne yaparim? kendi amaclarim icin kullanirim, isim dustugunde bana hizmet ettikleri surece yasamalarina izin veririm, istihbarat olur, baska amaclar olur (onceki mesajda anlattigim tarzda)..

tabii bu konuya tamamen turkiye sartlari icinde bir bakis acisi, dedigim gibi bu en buyuk tehditleri adam gibi eleyelim, o zaman bakilir duruma. ama burada, amerika'da bile karaborsaci var, olmaya da devam edecek. Hem esas polis devlet burasi, $30000 kisi basi gelir ile bunlar cozemedi ise ben mi cozecegim?

klupler acisindan da soyle bakmalisin konuya, ben klubum, 100 bilet satiyorum, bundan 1000 gelir elde ediyorum. fakat ortadaki pazar 1200 liralik, cunku birileri var son dakikada bilete iki kat para odeyen. simdi ben istersem bunu kendi adamlarimla da yapabilirim, kasadan da yapabilirim, her hafta 60000 tl gelir bir sezonda butun gencler idman yurdunun giderlerini karsilar. niye tanimadigim heriflere yediriyorum o parayi?

yani en sonunda demek istedigim, ortada bir talep var. bu talebin degerlendirilmesinden dogan bir gelir var. bu isin en baba mafyasi oldun diyelim, her hafta 4 onemli mactan onceki hesapla 60ardan 240bin tl para kaldirilabilecek bir pazardan bahsediyoruz. (yalniz pazar hacmini komple attim, 10bin falan cikarsa toplamda, gecenin bu saatinde yazdigimla kalirim) boyle bir para ile neler finanse edilir bir dusunelim. sonucta kim kaldiracaksa karaborsayi, o paranin uzerine de oturmak isteyecektir.

ayrica hazir baslamisken baska durumlari da bir dusunelim, mesela trafik polisi olayi. ben simdi ataturk havaalanindan istanbul'a dogru 120 ile gitsem hicbir sey olmaz. niye? cunku otobanda devriye polis gezmiyor. trafik polisi sistemimiz sehrin buyuklugu nedeniyle checkpointler uzerine kurulu. benim 120 ile gitmem, kaza yapip olmem devlet icin problem degil, mesele benim kaza yapip baskasinin da canini almam. o yuzden yuksek hiz kanun disi, aksi olsa idi yuksek hiz ozel pistte de kanun disi olurdu. (ayni sekilde, karaborsa halkin huzurunu falan bozdugu icin degil, devlete vergi vermedigi icin kanun disi. aynisini futbol klubu yapsa idi problem olmazdi. hem ayni sekilde son dakikada iki-uc kati fiyata bileti havayollari da satiyor, devlet acisindan bir problemi yok bunun, cunku vergisini veriyor) neyse bu trafik polisi orneginde neden polise cikismiyorsunuz, e-5 te millet yuksek hizlarda makas atiyor, halk sagligini tehlikeye atiyor diye?

hem al bir baska ornek daha: delil olarak youtube'a videolari konuluyor bunlarin, niye kalkip da devlet youtube'u kapattirmiyor "yasadisi aktivite videolari var" diye? ama oyle degil iste, "toplum huzurunu bozucu hareketler" adi altinda devleti temsil eden ideolojilere ve kisilere karsi provokasyonda bulunan videolara devlet ani ve kesin guc kullaniyor, geriye kalanlar ikinci planda.

ve bu yanlis degil. iki bucuk sene once yasar buyukanit buraya, dc'ye geldiginde bir aciklama yapti toplanti sonrasi. ne dedi? "kimse turkiye'yi bolemez, karsisinda bizi bulur, turkiye cumhuriyeti bolunmez bir butundur" niye dedi? yani genelkurmay baskani gayet guler yuzle amtrak'a biniyor, new york'tan dc'ye geliyor, burada temaslara giriyor, sonra birden bire boyle bir aciklamada bulunuyor.. ne dediler sizce kendisine o toplantida? ne gibi problemlerimiz var ulke olarak son alti senedir, devlet once kendisini korumak zorunlulugunda, halkin guvenligi su sirada ancak ve ancak politik bir etkisi olacaksa onemli, yani karaborsacilar nedeniyle duyulan guvensizlikten hukumet krize dusmez, ama ulkenin dort bir yaninda iki ayda on bomba patlatirsan, mecliste insan haklari geyikleri ile federal kurt devleti kurulmasi baskisi yaparsan, ulkeyi yok yere etnik parcalara bolersen hukumet gucunu kaybeder.

ben de hukumetin bir kolu olarak, yani polis olarak, onceligimi bu sebepten oturu teroru ve kutuplasmayi engellemeye ayirmaliyim, ve o sorun bitene kadar da devletin bakis acisi "bu amacta benim yanimda olan simdilik dusmanim degildir" olmali.

ne yazik ki adam gibi burokratlarla, etnik ve dini ideolojilerden bagimsiz olarak halkci bir sekilde devlet yonetecek durumda degiliz ulke olarak. kalkip bu avrupa da niye boyle degil der isek, bizde etnik cekisme silahli oluyor, belcika'da etnik olarak ayrilirken maksimum birbirlerine pasta atiyorlar protesto niyetine. isvicre'nin anayasasinda da belcika'dan toprak talebi yok. o devletin ne yapmasi gerektigini soyleyen haklar hukuklar kanunlar da esasta bu ulkeler ornek alinarak inceleniyor, biz o ulkeler gibi degiliz, olana kadar da olaya o bakis acisindan bakmamak lazim.

yani karaborsaci esas tehdit degil, ortadan kaldirilmasi guc, daha silahla zorla karaborsa bilet satan da gorulmedi. Ayrica karaborsa yapilan hareket ile kimsenin huzurunu bozmuyor, karaborsaciligi kanunsuz yapan iki husus var, birincisi haksiz kar saglamak, ki bu esas urunu sunan kurulusu, yani ekonomiyi, yani kapital sahibini korumak icin, halki degil, ikincisi de bu kazanctan vergisini vermemesi. Yoksa ben nasil gidip 5 arkadasima ayni anda bilet alabiliyorsam o da 100 arkadasina aliyor kagit uzerinde, baska da bir farki yok. Ha ne zaman karaborsaci kendi kendine mafya olur iste o zaman durum degisir, devlet tepesine biniyor ve binmeye devam eder, ama o zamana kadar da devletin umrunda olmayacak. keske olsaydi, devlet umursasa idi, yasadisi is yapan herkesin tepesine binse idi, cok daha guvenli, cok daha mutlu olurduk, ama ne yazik ki devlet su anda daha ciddi islerle mesgul.

ve butun bunlari dedikten sonra belirtmeliyim ki, bence her devlet ilk kurulusunda, ideolojisini yasarken guzeldir. o ulkenin kurucusunun devri herhangi bir nedenden oturu bitince, ideoloji de biter. geriye nema olayi kalir. herkes yonetime gecip menfaat edinmeye bakar. boyle gidecektir, 60 milyonluk ulkede her karari herkes oylamadigi surece. hatta daha da geriye gidelim, antik yunan demokrasisi gibi yalnizca egitimli zumrenin oy verebilecegi bir duzen olmadikca, gittikce sectigimiz zumre daha populist takilacaktir.. simdi gelip "polis niye beni korumuyor" diye sormanin anlami yok, herkes menfaat pesinde, polis de bir menfaat takipcisinin kolu, zeykur valekov da herkesten bagimsiz, arkasinda ugur dundar ve mugla polisi ile mecidiyekoy'de olay cikariyor...

yoksa ben de istiyorum karaborsaci olmasin, ama ondan once sunlarin da teker teker kalkmasini isterim: yurtdisi cikis harci, otv, atv, kdv, gelir vergisi, vergi iadesinden alinan gelir vergisi, besiktas'taki garip silindir anit (gerci kalkmis da olabilir gormedim uzun zamandir), istanbul'un trafik sorunu, teror, oss, turlu ayrimciliklar, toplum icerisinde kast sistemi, bodyguard ve cover muesseseleri, taco bell, gece tarifesi, sosyal sigorta, roaming charge, vize, yani daha sayarim da boyle, hepsinin mantikli bir aciklamasi var, hepsinin bir geregi olmus veya geregi devam ediyor, zamanin otesinde olan bazilarinin da degismesi o kadar cabuk ve kolay degil bazi dinamikler nedeniyle.
0
bunubenyazdim
(17.03.09)
hocam devletin polisin öncelikleri arasında 1 mayısta bilmem kaç bin polis toplayıp, hatta şehir dışından sırf 1 mayıs için polis getirtip fazla olay olmayınca o polislerin çimenlerde pineklemesini sağlamak da yer alıyor mu ? 1 mayıstaki durumu biliyorsunuz o kadar organize polisle kaç suç örgütüne baskın da düzenlenirdi. ama amaç üzüm yemek değil bağcıyı dövmek. sonra 2. yada 3. sırada dediğiniz sorunlar koca bir bölge. istanbulda tahtakala ve yazıcıoğlu işhanın oralar korsan cd ler tarafındna işgal edilmiş .koca bir bölge burası. adamlar artık mafya olmuş burada. sonra değnekçiler var. hocam bunlar daha arkaya atılacak sorunlar diye diye istanbul yaşanmaz bir hale geliyor.karborsacılarada bakın, emin olun onlardada kendi aralarında çeteleşme var. bir de polisin çok büyük bir beceriksizliği var. yani polis bir suçlama dosyası oluşturamıyor. bir suçlama dosyasında deliller, kanıtlar eksik. suçlama açık değil .tanıklar net değil. e savcı ne yapsın.adamları serbest bırakıyor. ben meselede tamamen polisin artniyeti ve beceriksizliği olduğunu düşünüyorum. öyle olmasa 1 mayısa o kadar polisi yığacak kararlılıkla neler neler yapılırdı.
0
camasir suyu
(17.03.09)
eklemek istediğim bir noktada amerika'daki polisler hakkında. ordaki durum çok farklı.(aslında farklı değil bizdekiyle aynı) mesela alpacino'nun oynadığı serpico filmnini izleyin. orda polislerin iç yapısı filan herşey anlatılıyor. hatta serpico (alpacino'nun oynadığı rol) filmin bir yerinde "eğer bu kadar rüşvet almak için harcadıkları enerjiyi suçluları yakalamaya harcasalardı suç kalmazdı" meailinde bir cümle söylüyor. bizde de durum buna benzer; "eğer ............ için harcadıkları enerjiyi suçluları yakalamaya harcasalardı suç kalmazdı" ( noktalı yerleri siz doldurunuz )
0
camasir suyu
(17.03.09)
önerilerim şunlar ;

1- karaborsacılara bulaşma ağzına sıçma olasılıkları çok yüksek.(acı ama gerçek)
2- karaborsadan bilet alma. kimse bilet almazsa böyle birşeye gerek kalmaz. ben kulüplerin bile bu işin içinde olduğunu düşünüyorum açıkcası. ömrüm bitti her bilet satış günü 4 saat ayakta dikilip en dandik yerden bilet almaktan.
0
pharaun mizzrym
(17.03.09)
ya insanın gözü önünde dönüp dönüp gişeye giriolar lan ne oluyor diyince de ordan polisler konuşma diye sana bana küfür ediyor bence bişeyler yapmak lazm görüntüleyip sağa sola dağıtsak falan olmaz mı emniyet müdürü savcısı da karaborsacıyla bir değildir heralde hadi emniyet gitmiş de savcı var basın var kamera falan birşey yapılamaz mı

karaborsacılar ve değnekciler bence asılmalılar, değnekci vale konusunda birseyler sormuştum da buna benzer cevaplar gelmişti poliste bir bunlarla diye herkes biliyor kimse bişey yapmıyor korkutmuşlar insanları
0
supuki
(17.03.09)
@supuki
görüntülemekten falan bahsetmişsin de zaten her büyük maç öncesi karaborsacıların haberlerini ulusal kanallarda veriyorlar milyonlarca kişi izliyor. e noluyor o karaborsacıya? hiç bişey. bu ultraslan, çarşı, genç fb liler falan diye gruplar var ya, hani maç zamanlarında birbirlerine girip tepişen gruplar, bunlar o kadar kalabalık adamlar neden engel olmuyorlar bu karaborsacılara ben de onu merak ediyorum. şimdi birisi çıkıp asıl karaborsa işini yapanlar o gruplar derse hiç şaşırmıycam.
0
rentts1
(17.03.09)
Emniyete, devlete, savcıya gerek kalmadan çok basit bir şekilde halledilebilecek mevzudur. Şöyle ki;

- Kulüpler bu işe çanak tutmaktan vezgeçerse,
- Biletix çalışanları büyük ihtimalle tehditlerden (veya menfaatlerinden) kaynaklı el altından bilet satışına izin vermezse ve/veya bir kişiye 5 bilet yerine 2 bilet gibi bir uygulamaya gecerse,
- Ve en önemlisi bu tür maçlarda biletler sadece ve sadece internetten satılırsa

olay %90 gibi bir oranla çözülmüş olacaktır.

Saygılar..
0
Tuncays
(17.03.09)
Iyi de ben bu adamlara gidersem "gelin lan ben tek siz hepiniz" diye gitmem, bu yüzden dayak yeme filan gibi ihtimalleri siliyorum.
Benim derdim su; Mecidiyeköy'de mac günü görev yapacak, devriye gezecek tanidigim polisler var diyelim mesela, bu adamlar da karaborsadan para yemeyen, isini ciddi yapan adamlar. Bunlara gösterdigim karaborsacilari toplasak, karakola gelseler, ifade verseler, bu dakikadan sonraki isleyis nasil olur acaba?
Yani bu adamlar toplaniyor, sonra ifade alinip serbest mi birakiliyor? Para cezasi vermiyorlar mi bu adamlara, ya da herhangi bir ceza?
0
🌸zeykur valekov
(17.03.09)
zeykur ifadesi alınsa yine şanslısın. ifadesi alınsa bile neyle suçlayacaksın adamı. hadi suçladın, savcı hemen serbest bırakacak. karaborsadan bilet satmak çok da önemli bir suç değil. ama bunların çete olduğunu, ne bilim üzerlerinde emanet taşıdığını filan tesbit ettirisen o zaman birşeyler olur. onun için tek polis yetmez. zaten onlar orda 10-15 kişidir. yani ordaki tek kişiyi yakalaıyp içeri almakla sorun çözülmüyor. istersen bir polis akrabana bu durumu sorabilirsin.
0
camasir suyu
(17.03.09)
ya senin dediğin şekilde yani o karborsacıyı yakaladın içerde ifadesinni aldılar olay adi bir olay olarak görülecek zaten onun bir cezası yok . ifadesinni alıp bırakırlar. ya burda polisin tutumu önemli. şimdi oreya baya bir polis gitse işte o stadyum çevresinde bir operasyon düzenlese o adamların üzerinden emanetde çıkacaktır onları filan tespit etse, tanık bulsa , bunların çete halinde bu işi yaptığını kanıtlarla filan destekleyip o dosyayı savcılığa yollasa o zaman iyi bir ceza alırlar. işte dediğmiz gibi burda polisin tutumu önemli. polisin bu işi bitirmek için kararlı olması lazım. en basitinden böyle bir operasyon düzenleyip o karaborsacıların her birini 2 yıl içerde tutsalar bakalım birdaha kolay kolay yapılabiliyor mu böyle bir şey
0
camasir suyu
(17.03.09)
Biz bu isin "amir" tarafin hic düsünmedik. Amirlerde bitiyor olay, o bölgenin amiri hep ayni oldugu icin polis degisse de amir kaliyor, amire de corba parasi verdin mi olay bitiyor demek ki
0
🌸zeykur valekov
(18.03.09)
(3)

xp ve pardus kurma

zubundy
evde 2 bilgisayarım var, birinde pardus diğerinde ise xp yuklu, şimdi ben xp uzerine pardus ve pardus üzerine de xp kurmak istiyorum, iki bilgisayarda da 2 tane işletim sistemi olsun ve bilgisayarı açarken hengi işletim sisteminde çalışmak istediğimi sorsun.elinizden geldiğince basit bir şekilde an
evde 2 bilgisayarım var, birinde pardus diğerinde ise xp yuklu, şimdi ben xp uzerine pardus ve pardus üzerine de xp kurmak istiyorum, iki bilgisayarda da 2 tane işletim sistemi olsun ve bilgisayarı açarken hengi işletim sisteminde çalışmak istediğimi sorsun.
elinizden geldiğince basit bir şekilde anlatabilir misiniz?
0
zubundy
(17.03.09)
harddiskiniz ikiye bölünmüş ise diğer bölüme direk diğer işletim sistemini kurun. Xp de varmı bilmiyorum ama pardusta açlışı yöneticisi gibi birşey var onunla hangisinin önce açılacağını seçebiliyorsunuz. Yalnız bu durumda bir sorun oluyor xp pardusun kurulu olduğu bölümü göremiyor.
0
redstreak
(17.03.09)
hali hazirda grub sayesinde once xp ustune pardus kurarsaniz sorunsuz bir sekilde acilista size soracak bicimde iki isletim sisteminiz olur.
sayet ozellikle pardus istemiyor da, sadece deneme amacli linux dagitimi kullanacaksaniz kurulumu ve destegi acisindan ubuntu'yu tavsiye ederim. hem wubi diye bir seyi var.
0
entrapmen
(17.03.09)
Arkadaşların da belirttiği gibi, Xp üzerine Linux işletim sistemi kurduğumuzda, dual boot işlemi Grub yada Lilo tarafından otomatik olarak hallediliyor. Fakat, Linux üzerine XP kurduğumuz zaman ise XP'nin bootlader'ı hiç sormadan, MBR'ı overwrite ediyor. Bu durumda Sistemi dual boot hale getirmek için bir kaç alternatif mevcut.

1- WinGRUB adlı Win32 uygulamasını, XP'yi kurduktan sonra çalıştırarak MBR'ı dual boot
olarak tekrar yazabiliriz.
2- XP kurulduktan sonra, LiveCD ile Linux boot edilebilir(Pardus LiveCD mevcut mu bilmiyorum, ancak herangi bir distro LiveCD'si yeterli), ardından Lilo veya Grub tekrar MBR'a yazılır.

Grub yada Lilo'nun config dosyası nasıl yazılır, nette bir çok döküman mevcut. İstersen örnek yazabilirim.
0
carcass
(17.03.09)
(2)

XP Fontları görmüyor

maxpainn
Geçen hafta kurduğum Xp bir türlü Windows/Fonts içine attıgım fontları görmüyor. İlk defa karşılaşıyorum böyle birşeyle.. Başına gelen ve çözüm önerisi olan var mıdır?
Geçen hafta kurduğum Xp bir türlü Windows/Fonts içine attıgım fontları görmüyor. İlk defa karşılaşıyorum böyle birşeyle.. Başına gelen ve çözüm önerisi olan var mıdır?
0
maxpainn
(17.03.09)
Tek tek yüklemek istediğiniz fontlara çift tıklayın.
0
iustitia omnibus
(17.03.09)
hatırladığım kadarıyla fontlar öyle kurulmuyordu. fonts klasörüne girdikten sonra font yükle gibisinden bir yere tıklıyoruz. sonra teker teker fontları yüklüyoruz.
0
co2s2
(17.03.09)
(2)

basic'te dosyanın varlığını kontrol etmek

tepedeki psychedelic adam
exists diye bişey de var ama mesela "c:\\abc.xml" dosyasının varlığı nasıl kontrol ediliyr? nasıl oluyor bunun kullanımı?
exists diye bişey de var ama mesela "c:\\abc.xml" dosyasının varlığı nasıl kontrol ediliyr? nasıl oluyor bunun kullanımı?
0
tepedeki psychedelic adam
(17.03.09)
fredi
(17.03.09)
şöyle sorıyım o zaman tabi aradım önceden de hatta exists'i denedim ama yanlış kullandığımı düşündüm. çünkü bu kontrolü yapınca olmayan şey, kontrolü kendim yapmam üzerine yani önce dosyayı oluşturmak sonrasında kodu değiştirip oluşan dosyanın üstünden değişiklik yapmak istediğimde oldu. yani exists'i kullanamadım diye düşündüm. şimdi mesela bu linkte değişik exists'i kullanmayarak yapılan bi kontrol vardı yine aynı olumsuz sonucu verdi. hala bu varlığını kontrol edemiyorum herhalde, kontrol edebiliyor olsam istediğim sonucu da alabilirdim.
0
🌸tepedeki psychedelic adam
(17.03.09)
(1)

powerpoint

cold12
powerpoint te sunum hazırladıktan sonra slay olarak nasıl kaydedebilirim.yani açtığımda otomatik olarak slayt nasıl açılır????
powerpoint te sunum hazırladıktan sonra slay olarak nasıl kaydedebilirim.yani açtığımda otomatik olarak slayt nasıl açılır????
0
cold12
(17.03.09)
powerpoint sunusu olarak kaydet. hatta kimse bunu ppt olarak acamasin, ellesmesin sunuma diyorsan. koruma bile yapabilirsin.
0
ne nicki be
(17.03.09)
(10)

internete bağlanamama please wait while you are redirected (ttnet)

abtash
internete bağlanırken böyle bir sorunla karşılaşıyor arkadaş. geçen de bu hatayı veriyordu aradık fatura yatmamış diye kesmişler(hiç gelmemişti yeni açıldığı için 3-4 ay neyse) yatırdı faturayı, 1 hafta kadar sorun çıkmadı bugün yine aynı sorun. neden olmuş olabilir acaba?yeni fatura gelmiş ve yatma
internete bağlanırken böyle bir sorunla karşılaşıyor arkadaş. geçen de bu hatayı veriyordu aradık fatura yatmamış diye kesmişler(hiç gelmemişti yeni açıldığı için 3-4 ay neyse) yatırdı faturayı, 1 hafta kadar sorun çıkmadı bugün yine aynı sorun. neden olmuş olabilir acaba?

yeni fatura gelmiş ve yatmamış olsa, hemen keserler mi?
0
abtash
(17.03.09)
hemen kesmezler ama yine faturayla ilgili bir sorun bu gbi geliyor bana.
0
rentts1
(17.03.09)
modemi resetle, klsaiktir ama işe yarıyor.
olmazsa 10.0.0.3 ya da 2 ya da modemin için hangisi geçerliyse oraya gir ve oradan reboot et. bende böyle olduğu zaman düzelirdi.
0
derectus
(17.03.09)
@derectus
defalarca resetlendi modem.
0
🌸abtash
(17.03.09)
aynı olay banada oldu zamanında ttneti aradık bişeyler yaptırdı ve olmadı suçu modeme attılar, sonra farkettikki modemi kapatıp açınca oluyor bir süre-yarım saat bazen bir kaç saat- aynı hatayı veriyor giremiyoruz nete bizde hiç kapatmadık modemi ama bir elektrirk kesintisi olsa tekrarlıyordu artık bıktık modemi değiştik.
0
hayirlisiolsun
(17.03.09)
faturayı kesmisler. yeni uygulama bu. e-fatura cıktı ya. eskiden üc ayda kesiyorlardı. bizi 2 ayda bir arkı da 1 ayda kesmisler.

edit: faturayı kesmisler ne demek ya. interneti kesmisler.
0
ayiadam
(17.03.09)
modem ışığı yanıyor mu? eheh şaka yaptım. borç faize binmiştir.
0
emcedeltate
(17.03.09)
aynısı benim başıma da gelmişti. fi tarihinden kalma bir borç buluyorlar, onu ödemedin diye kesiyorlar. bankadan otomatik ödeme talimatı var bende ve bankayla konuşmuştum, hesapta para bulunamaması dolasıyla ödemenin yapılamaması gibi bir durum zaten olmamış. banka anlayamadı mevzuyu. hala muammadır benim için nerden buldular çıkardılar o borcu. bir de, şu tarihe kadar ödemezsen hattını kescez hacıbaba deme nezaketi de yok adamlarda. böyle bir kurum ttnet.

sonra borcu ödedikten sonra hattı açtırıyorsun, üstüne bir de hat açma parası daha alıyorlar. aferim ttnet'e ne de güzel şeyler yapıyorlar reklam da vermişler sözlüğe
0
kimi raikkonen
(17.03.09)
aynı sorun bize de olmuştu vakt-i zamanında. -en azından bize- faturadan dolayı olmadığına eminiz. modemi açıp kapattığımızda kendine geliyordu bağlantı, daha sonra telekom'la konıştuk bir dolu. çözümü modemi değiştirmekte bulduk.

şimdi iyi çalışıyor.
0
co2s2
(17.03.09)
modemin arayüzüne girip kullanıcı adını ve şifreni güncellemeyi dene
0
Carlito Brigante
(17.03.09)
sorun faturaymış.
0
🌸abtash
(18.03.09)
(6)

after effects kullanıcılarına soru

rentts1
soru basit bende cs 3 yüklü ve şimdi cs 4 ü yüklüycem. ama milyon tane plugin kurulu programda bu pluginlerin hepsini tek tek cs4 e kurmadan yüklemenin bi yolu yok mu? ne biliyim plugin klasörünün bi yedeğini alıp cs4 ün plugin klasörüne falan yapıştırsak diyorum?
soru basit bende cs 3 yüklü ve şimdi cs 4 ü yüklüycem. ama milyon tane plugin kurulu programda bu pluginlerin hepsini tek tek cs4 e kurmadan yüklemenin bi yolu yok mu? ne biliyim plugin klasörünün bi yedeğini alıp cs4 ün plugin klasörüne falan yapıştırsak diyorum?
0
rentts1
(17.03.09)
plug-in klasörünü yedekleyip yeni enstelasyonda kullanabilirsin. yanlız serialları tekrar girmen gerekebilir. bu arada oldukça karmaşık projelerle uğraşıyor olmama rağmen cs4 e hiç ihtiyaç duymadım senin geçiş sebebin nedir merak ettim ?
0
audionaut
(17.03.09)
ah be hocam senden hala mail bekliyorum ben=) hatrladın mı beni bi zamanlar gururlu bi genç vardı işte o benim=) valla neden cs4 e geçiyosun dersen premiere cs 4 ü kurdum herhngi bi premiere projesini ae e almak istediğimde new after effects compisition die bi seçenek var premiere de, işte ona tıklıyorum ama after effects açılıyor projeyi yükleyemiyor. cs 4 olsa bu sorun çözülcek gibi geliyor bana.
0
🌸rentts1
(17.03.09)
ehehe premiere cs4 ü niye kullanıyosun diye sorucam, uzayacak muhabbet. arada kafamızı kaldıramadık işlerden o yüzden mail atamadım. haftaya falan tekrar mail atarsan süper olur. ofise yerleşemedik daha.
0
audionaut
(17.03.09)
premiere cs4 ü de encoding options ı (aslında premiere in diil de cs4 teki adobe media encoder ın encoding options ları) daha fazla, o yüzden tercih ettim. neyse size kolay gelsin. artık o kadar çok yere mail attım ki alıştım cevap gelmemesine.
0
🌸rentts1
(17.03.09)
installer ı olmayanları direk copy paste yapabilirsiniz ama installer'ı olanları tekrar yüklemeniz lazım bazısı o yolla çalışır options kısmında girersin keyini bazısı ise (ki yeni tip plug in ler böyle oluyor) ortak bir kalsöre atıyor kendisi hangi versiyon yüklüyse ve uyumluysa onla çalışıyor direk. ayrıca plug in klasörüne kopyalarsanız multiple copy hatası verir açlışta
0
sijwocaq
(17.03.09)
Ekstra plug-in'leri en baştan yüklemeniz gerekir, yoksa problem çıkma olasılığı %1500. Çalışmazlar.

Ama "Presets" ve "*.jsx" (After Effects Scripting dosyaları) dosyalarınızı huzur ve güven içerisinde yerlerine kopyalayarak kullanabilirsiniz.

Bir de merak etttim, milyon tane plug-in'i neden kurdunuz? Yani bu işin gurularında bile en çok 4 5 tane plug-in gördüm ben. :)
0
gozupek
(09.05.09)
(7)

iframe html menü sorunu

bytarik
merhaba arkadaşlarhtml bir site yapıyorum ürünler sayfası oldukça kabarık yüzü aşkın ürün var haliyle html olduğu için bir o kadarda html sayfa hazırlıyorum.menü kolay yenilensin diye başka bir html menü yapıp bu sayfalara aşağıdaki kodlarla çağırdım. ( ifarame tekniği )kolaylık olsun diye sitenin m
merhaba arkadaşlar

html bir site yapıyorum ürünler sayfası oldukça kabarık yüzü aşkın ürün var haliyle html olduğu için bir o kadarda html sayfa hazırlıyorum.

menü kolay yenilensin diye başka bir html menü yapıp bu sayfalara aşağıdaki kodlarla çağırdım. ( ifarame tekniği )

kolaylık olsun diye sitenin menü kısmını iframe yaptım ama menüdeki linklere tıklayınca sayfayı o iframe içersinde açıyor. ben komple sayfa olarak değişsin istiyordum.

bilmem anlatabildim mi.? çok fazla sayfa var tek tek menü eklemem çok zor menü sayfasını dhtml menü programı ile yaptım. css. java bir sürü kod var.

nasıl bir kod yazmalıyım sayfayı kendi içerisinde açmaması için yani yandaki menüye tıklayınca diğer ürünü göstericem ama menü alanının içinde değil

çok uzattım umarım anlatabilmişimdir.


iframe kodum bu
<iframe style="width: 225px; height: 500px" name="frame_adi"
marginwidth="0" marginheight="0" src="menu.html" frameborder="0"
scrolling="no"></iframe>


yardımcı olabilirseniz sevinirim bu gece bu menü sorununu çözmem lazım
0
bytarik
(16.03.09)
madem kalabalık bir site o zaman asp ya da php'ye başvurman senin için çok daha faydalı olur diye düşünüyorum. taşıma suyuyla değirmen dönmez.
kod bilgim çok az diyorsan da, içerik yönetim sistemlerinden joomla'ya bir bak derim, öğrenmesi de kulanması da çok kolay. e-ticaret sitesinden tut, facebook tarzı sitelere kadar herşey mümkün joomla ile.
0
abtash
(17.03.09)
hocam haklısın ama iş biraz farklı html yapmam isteniyor, bu kriz ortamında inanırmısın elektrik süpürgesine yapıyoruz ( halıda yıkıyomuş ) (süpürgeyi patron alıyor parayı ben tabi) joomla yı biliyorum bana kalsa öyle yaparım ama psd olarak tasarımlar geldi html yapmak zorundayım. ki yaptım da bir tek bu menü sorun çıkardı baştan düşünemedim böle bir sorun olacağını

html sayfaya gömdüğüm menünün tüm sayfayı kontrol etmesi lazım ama o sadece gömüldüğü alanı kontrol ediyor anlamadım olayı.:D
0
🌸bytarik
(17.03.09)
açılacak alana name atayıp iframe kodunda da target="ilgili_ad" eklenirse olur sanırım
0
reeper redeemer
(17.03.09)
linklere target="sayfanınadı.html" ekle

reeper redeeemer hızlı davranmış
0
ency
(17.03.09)
dediğinizi yaptım ama olmadı yada ben derdimi anlatamadım.

normal bir html sayfaya menu adında gömülmüş bir html sayfa mevcut menüyü kullanınca açılacak sayfalar menü diye gömdüğüm sayfanın içinde açılıyor.

örnek yaptım buraya bakabilirmisniz.
www.coskunt.av.tr

1.html sayfasındaki tablonun sol kısmına menu.html sayfasını çağırdım. menu.html deki linkle tıklayınca 2.html adlı sayfayı açması lazım açıyor ama kendi içerisinde yani yukardaki adres satırında www.coskunt.av.tr diye yazmıyor olaylar sayfa içinde gelişiyor.

umarım şimdi daha iyi anlamışsınızdır derdimi teşekkürler
0
🌸bytarik
(17.03.09)
zaten frame'in olayi o. sayfa degismeden belli yerlerinin degismesi. target="frame_adi" seklinde link verdigin icin belirttigin kisma yukluyor sayfayi.
adres degissin istiyorsan illa ki php ya da asp yapman lazim.
yani atiyorum index.php?dosya=ahmetler gibi bir sey. (ne sacma oldu yalniz, ahmetler)
veritabani ile ugrasmadan direkt php sayfasi include ederek yapman mumkun.
php ile yapabilirim dersen gerekli olan kodlari yazabilirim, inan daha saglikli olur.
0
sourlemonade
(17.03.09)
anladım. server php desteklemiyor. asp ile bir satırlık bir kodla başka bir asp dosyasını sayfanın belirli bir bölümüne çağırabiliyorduk sayfaları asp ye çevirip dediğiniz gibi yapmam lazım.

incluede gibi birşeydi sanırım asp de sayfa çağırmak

hallettim arkadaşlar çok teşekkürler assert h ayrıca teşekkürler asp ile hallettim

<!--#include file="menu.asp"--> bu kodla hallettim.
0
🌸bytarik
(17.03.09)
(10)

Geniş arşiv için müzik oynatıcı

dehri
Aşağılardaki vista sorusundan aklıma geldi. 9500+ dijital albümden oluşan bir koleksiyonun idaresi ve kullanımı için winamp son sürüm kullanıyorum (library'sini de). ancak kendisi çok ağırlaştı, çok yavaş açılıyor, işleyişi de hantal. sistem core2duo 2 ghz, 1gb ram. Başka sulara yelken açmamın bir f
Aşağılardaki vista sorusundan aklıma geldi. 9500+ dijital albümden oluşan bir koleksiyonun idaresi ve kullanımı için winamp son sürüm kullanıyorum (library'sini de). ancak kendisi çok ağırlaştı, çok yavaş açılıyor, işleyişi de hantal. sistem core2duo 2 ghz, 1gb ram. Başka sulara yelken açmamın bir faydası olur mu? Daha seri çalışacak bir çözüm mümkün mü?

[bu alana reklam gelebilir. bunun adı yeşil duyuru. siz bana para yollayın ben de buraya sizin tükkanın adını yazıp 'bu fırsat kaçmaz' yazayım]
0
dehri
(16.03.09)
qcd diyebilirim ben ama o kadar geniş bir arşivim hiç olmadı. ama baya iyidir kendisi.
0
ayiadam
(16.03.09)
1g daha ram al sen.
0
bryan fury
(16.03.09)
winamp library büyüdükçe hantallaşan bir yapıda değil aslında.. preference->media library->watch folder kısmında "rescan folders at sturt up" seçiliyse "rescan folders every..." seçiliyse bunlar yavaşlatıyor olabilir.

bunun dışında basit arayüzde ve çok kullanışlı "advanced mp3 catalog" u öneririm.
0
putperest
(16.03.09)
foobar2000 denenebilir.
0
portik
(16.03.09)
@putperest kataloglama programı aramıyorum aslında. o iş için orangecd gibi bir deha ürünü varken başka bir şeye kaçmayı aklımdan bile geçirmem. player baktım daha çok, gerçi bu dediğin de çalıyor olabilir ama neyse işte.

bu arada o iki seçenek de seçili değil.
0
🌸dehri
(17.03.09)
microsoft zune'un yazılımı var itunes gibin. arşiviniz tagli, album artlı falan düzgünse tavsiye ederim çok hızlı ve çok şık.
edit: yalnız ape, flac falan oynatmıyor.
0
coolspot
(17.03.09)
mediamonkey, programın yapamayacağı hiç bir şey yok. 250 gb mp3 ile çok rahat başa çıkıyor.
0
electropie
(17.03.09)
aimp2 denemeye değer..
0
hasnicktir
(17.03.09)
işte bu iğrenç bir olay. piyasadaki her bir oynatıcı ayrı bir cevap olarak geldi.
0
🌸dehri
(17.03.09)
arayuz takıntın varsa foobar2000 i direk eleyebilirsin.
0
bryan fury
(17.03.09)
(3)

stop motion film için kurgu programı

deahy
çekilmiş fotoğraflarımdan oluşan bir stop motion film yapmak istiyorum. movie maker ayarında bir program bile yeter, fakat movie makerda fps yi 5 yapamıyorum mesela ya 8 oluyor ya da 4. bu tip kısıtlamaları olmayan bir program önerebilir misiniz ?
çekilmiş fotoğraflarımdan oluşan bir stop motion film yapmak istiyorum. movie maker ayarında bir program bile yeter, fakat movie makerda fps yi 5 yapamıyorum mesela ya 8 oluyor ya da 4. bu tip kısıtlamaları olmayan bir program önerebilir misiniz ?
0
deahy
(16.03.09)
benim tek istediğim fotoğrafları belirlediğim aralıklarla göstermesi ve bunu tek tek fotoğraflar üzerinden değil de bir seferde ayarlayabileceğim bir program olması. premiere bunu yapabiliyor mu? bende sony vegas 7 yüklü ve bu dediğim olayı yapamıyor anladıım kadarıyla yani tek tek bütün fotoğrafların ekranda görüntülenme süresini ayarlamak gerek, uğraşılacak gibi değil.
0
🌸deahy
(17.03.09)
Stop Motion Pro v6.5
0
axijazz
(17.03.09)
premiere de yapabilirsiniz bunu. ayarlarda resimler için default bi süre/frame sayısı belirleyebiliyorsunuz. onu istediğiniz frame sayısında ayarlar sonra timeline a çeker orda sıralamasını yaparsınız.
0
sijwocaq
(17.03.09)
(4)

rus hacker saldırı atağı önleme (acil)

insanimsi
aşağıdaki siteye bugünle beraber üçüncü kez rus hackerler saldırıda bulunuyor. site bir arkadaşımın. arkadaşım da en az benim kadar hack konuları hakkında bilgisiz. o yüzden acil olarak ne yapılabileceğini -anneye anlatır gibi- anlatırsanız sevinirim.http://www.egebireyselgelisim.com/
aşağıdaki siteye bugünle beraber üçüncü kez rus hackerler saldırıda bulunuyor. site bir arkadaşımın. arkadaşım da en az benim kadar hack konuları hakkında bilgisiz. o yüzden acil olarak ne yapılabileceğini -anneye anlatır gibi- anlatırsanız sevinirim.
www.egebireyselgelisim.com
0
insanimsi
(16.03.09)
nasil bir saldiri oldugunu anlamadim. hosting bazli bir hack girisimi ise hosting sirketi ile gorusun, diger turlu ise kodlarda nerede hata olduguna bakin veya bir sureligine siteyi kapali konuma getirin.
0
entrapmen
(16.03.09)
site üzerinden administrator girişi sürekli açık bırakılıyor sanırım. onunla bir ilişkisi olmayabilir bu saldırının ancak, genel güvenlik için onu bir gözden geçirin.
0
abtash
(16.03.09)
Kullandığınız joomla versiyonunun açıklarını araştırın. Muhtemelen buradan saldırıyorlardır. Eğer ugraşırız sorun değil diyorsanız sürekli versiyon yükleltmenizde fayda var.
0
ataturkiye
(17.03.09)
hosting'e saldırır onlar bir bilgi kaparız diye size sanmıyorum. Bu joomla ve versiyonu yeni.
bir şey olacağını da sanmıyorum. napıyorlar ? rus olduğu nereden belli ?

/administrator'e hosting panelden ekstra bir şifre koyabilirsin.
0
thefirstfbli
(17.03.09)
(1)

Acronis True Image

putperest
Selamlar,Bilgisayara format atıp temel programları kurduktan ve updateleri indirdikten sonra, hazır yeni gelin gibiyken bir true image ile back up'ını aldım. Ardından da aynı program üzerinden bootable cd yarattım. Sonra denemek için bu cd den boot ederken"invalid MAC address for card #0"şeklinde bi
Selamlar,

Bilgisayara format atıp temel programları kurduktan ve updateleri indirdikten sonra, hazır yeni gelin gibiyken bir true image ile back up'ını aldım. Ardından da aynı program üzerinden bootable cd yarattım. Sonra denemek için bu cd den boot ederken

"invalid MAC address for card #0"

şeklinde bir mesaj aldım.. ve boot işlemi bu noktada takıldı.. Sorun nedir?? Allah göstermesin bilgisayara bir zeval gelse, backup'ı kullanamayacağım.. google'dan da taradım ancak aydnlatıcı bir şey bulamadım..

Sistem: XP Home edition

Teşekkürler
0
putperest
(16.03.09)
sorunu ben de anlayamadım ama madem acronis sorun çıkarmış bir norton ghost'u deneyin o zaman. lisanstan dolayı sorun çıkarmış olabilir, acronisin doğrulama algoritması nedir bilmiyorum tam olarak ama, bir çok aktivasyon mac adresi ile kendini ilişkilendiriyor o geldi aklıma.

bir de acrons true image'le uğraşmak yerine hirens boot cd edinseniz daha rahat olur sanırım.
0
abtash
(16.03.09)
(3)

vista dan nefret ediyorum

Merwish
Vista da araç çubuğu ve pencere özelliklerinin rengini falan değiştirmeye çalışıyorum ama yapamıyorum. Yardım edebilen varsa ne mutlu bana not: kişiselleştirmeden pencere rengi ve görünümüne tıkladım
Vista da araç çubuğu ve pencere özelliklerinin rengini falan değiştirmeye çalışıyorum ama yapamıyorum. Yardım edebilen varsa ne mutlu bana

not: kişiselleştirmeden pencere rengi ve görünümüne tıkladım
0
Merwish
(16.03.09)
pencere özelliklerinin rengi ne oluyor?
0
eyke
(16.03.09)
pencere renkleri demeye çalışmışım
0
🌸Merwish
(16.03.09)
e dogru yere tiklamisin zaten. oradan istedigini yapabilirsin. niye yapamadin ki? hatta windows 98 gorunumu bile yapabilirsin. biraaz kurcala oralari. onemli ayarlar degil. bir seycik olmaz.
0
ne nicki be
(16.03.09)
(2)

flash cs3 - cince ve ibranice problemi

the beyin
musteri eski fla dosyasini gonderip sadece text kisimlari degiserek cok dilli haline getirilecek site demis durumda.ingilizce turkce almanca vs gibi dillerde problem kalmadi da...ben flash'a hic hakimiyeti olmayan bir insan olarak bu cinceyi flash'a (SimSun fontunu secerek) kopyaladigimda cince yazi
musteri eski fla dosyasini gonderip sadece text kisimlari degiserek cok dilli haline getirilecek site demis durumda.

ingilizce turkce almanca vs gibi dillerde problem kalmadi da...

ben flash'a hic hakimiyeti olmayan bir insan olarak bu cinceyi flash'a (SimSun fontunu secerek) kopyaladigimda cince yazi gozukmekte. export ettigimde - bombos ortalik

nasil hallederiz?

ayni problem ibranice icin de var.
0
the beyin
(16.03.09)
tam olması gereken çözüm olmayabilir ama yazıyı flash içinde seçerek sağ tuşla "break apart" yapın bi daha "break apart" yaparak son darbeyi indirin.. yazı yazılıktan çıkacak.. serilip kalcak öylece sahnede.. sonra bi de export çakıp aleme ifşa ilan...
0
maxpainn
(16.03.09)
tam olmasi gereken mi degil mi bilmiyorum - oldu.

tesekkur ediyorum.

sadece xml'den gelen veride sacmalamasi kaldi. o da ufak bi yer. onu da xml in dil ayarlariyla oynayarak sey etmeye calisalim bakalim.
0
🌸the beyin
(16.03.09)
(8)

Deneme Sürümü

goodbyecruelworld
1 aylık deneme sürümü olan bir programı 1 ay sonunda tekrar yüklemenin bir yolu var mı?
1 aylık deneme sürümü olan bir programı 1 ay sonunda tekrar yüklemenin bir yolu var mı?
0
goodbyecruelworld
(16.03.09)
programa göre değişiyor. Silip tekrar yüklediğinde bi 30 gün daha deneme sürümü veren programlar var.
0
alkolik imam
(16.03.09)
corel videostudio pro x2 ... 1ay doldu tekrar yukledim. deneme süresi 0 gün görünüyor. yapabileceğim birşey yok mu?
0
🌸goodbyecruelworld
(16.03.09)
Programı uninstall ile kaldırıp, registery ayarlarından programla ilgili tüm kayıtları silerseniz mümkün olabilir. Öncelikle registery yedeğini almayı unutmamak lazım tabi.
Ancak registery kayıtları ile ilgili bilginiz yeterli değilse işletim sisteminize zarar verebilirsiniz.
0
HATT0
(16.03.09)
programı kaldırdım evet. ama registery kayıtları herneyse pek bir bilgim yok o konuda.
0
🌸goodbyecruelworld
(16.03.09)
bilgisayarın tarihini 2-3 hafta geriye al. bazı programlarda işe yarıyor. şansın varsa işe yarar.
0
readmymind
(16.03.09)
your uninstaller kur. ve corel'i kaldırırken your uninstaller'ı kullan. kaldırırken registry kayıtlarını da siliyor.
0
macabrex
(16.03.09)
your uninstaller la da kaldırdım. sonra tekrar kurdum ama hala 0 gün görünüyor...
0
🌸goodbyecruelworld
(16.03.09)
en iyisi bir ilaç bul sen..trial falan uğraşma.full kullan
0
rosencruz
(17.03.09)
(3)

[ubuntu] Ekran Çözünürlüğü Sorunu

loststone
Irktaşlarım,Arkadaşın eski bi makinesi var. Tümleşik ekran kartı var hatta. Biz buna Ubuntu 8.10 kurduk. Daha kurmaya başlarken ekranın çözünürlüğünü 720x400 yapmıştı. Biz de nasıl olsa sonradan değiştirebileceğimizi düşünüp, (kurulum ekranının tümünü bu çözünürlük sorunundan ötürü göremediğimizden)
Irktaşlarım,

Arkadaşın eski bi makinesi var. Tümleşik ekran kartı var hatta. Biz buna Ubuntu 8.10 kurduk. Daha kurmaya başlarken ekranın çözünürlüğünü 720x400 yapmıştı. Biz de nasıl olsa sonradan değiştirebileceğimizi düşünüp, (kurulum ekranının tümünü bu çözünürlük sorunundan ötürü göremediğimizden) sekme tuşuna basarak ceylan gibi sekmiş ve kurulumu tamamlamıştık.

Lakin, kurulum bittiğinde gene 720x400'lük çözünürlük karşımıza çıktı. Ayarlar şeyine baktığımız zaman, daha yüksek bir çözünürlük seçeneğine denk gelemedik.

Var mıdır bunu düzeltmenin bi yolu? Ben bi de XUBUNTU kurmayı öneriyorum ama adam inatçı bi mühendis işte. İlla ki kurduğumuzu düzeltmemiz lazımmış.
0
loststone
(16.03.09)
bi dosya vardı sudo gedit le acıp içine bi iki satır eklemek gerekiyordu da hatırlayamadım simdi. aksam bakayım bi buna.

edit: ency yazmıs.
0
bryan fury
(16.03.09)
ubuntuforums.org

/etc/X11/xorg.conf dosyasını düzenlemen gerek.

sudo gedit /etc/X11/xorg.conf

komutu ile.
0
ency
(16.03.09)
tahminen debian yolu en dogrusu olacaktir,

'dpkg-reconfigure xserver-xorg' ile cikan menuden next next ilerle tanidik biseylere denk geleceksin..
0
4ever
(16.03.09)
(7)

microsoft equation

at sikine konan kelebek
selamlar,bende mevcut ve elim ayağım olan microsoft equation ı kullanmak isteyen arkadaşta bu program yok.. yani bende mis gibi kendi kendine vardı.. kıza buradan formülleri yazabiliyorsun, çok kolaylaştırıyor işini falan diye öğrettim, heveslendirdim.. şimdi de şiştim tabii, nereden install etmemiz
selamlar,

bende mevcut ve elim ayağım olan microsoft equation ı kullanmak isteyen arkadaşta bu program yok..

yani bende mis gibi kendi kendine vardı.. kıza buradan formülleri yazabiliyorsun, çok kolaylaştırıyor işini falan diye öğrettim, heveslendirdim.. şimdi de şiştim tabii, nereden install etmemiz gerektiğini bilmiyorum.. bilen birisi var mı acaba?

şeyden bahsediyorum hani insert-options- microsoft equation 3.0 diyor ya, işte o, arkadaşta çıkmıyor..

şimdiden sağolun.
0
at sikine konan kelebek
(16.03.09)
ofis cd'si takıp install ederken advanced options (customization) kısmından.
0
desdinova
(16.03.09)
ofisi mi kaldıracağız? ups. ben o kadar teknolojiye uyumlu değilim ki. bence arkadaşım da değil..

hani bana şey gibi bir çözüm ne güzel olur. al güzel kardeşim bu linkte istediğin program var, onu install et. next next nxt finish de =)
0
🌸at sikine konan kelebek
(16.03.09)
hangi programdan bahsettiğini (excel, word, outlook...) hangi sürümünü kullandığını (office2007, 2003) ve lisanını yazarsan daha kolay yardımcı olabiliriz.
0
Poly
(16.03.09)
office'i kaldırmayacaksınız, istediğiniz eklenti office cd'sinin içinde. (damarlarındaki asil kanda gibi oldu)
0
leylak sarabi
(16.03.09)
office 2007 de kısayolu alt+shift+0 mış (yani alt + = tuş kombinasyonu) böyle bi dene. belki yüklüdür de yukarıda buton yoktur.
(excel için yükleme şekli de şurda :
www.wellesley.edu)
0
Poly
(16.03.09)
word ve excel, 2003.

cd yi bulmuştum. ama bu program zaten var dedi. bir garip.
0
🌸at sikine konan kelebek
(16.03.09)
insert menüsünden object i seç, create vew sekmesinden altta Microsoft Equation 3.0. ı seç
sanırım türkçesinde de aynı yerdedir. word ve excel için de aynı şekilde
0
Poly
(16.03.09)
(5)

windows acilis sorunu

terp
simdi benim bilgisayar normal aciliyor, windows yukleniyor. sonra wallpaper gozukuyor, mouse cursor gozukuyor, hareket de ettiriliyor ama masaustu ikonlar gelmeden "welcome" sayfasina donuluyor. hani administrator mu easynote(bilgisayarimin adi) mu yazan yer. burdan seciyorum easynote'u, loading you
simdi benim bilgisayar normal aciliyor, windows yukleniyor. sonra wallpaper gozukuyor, mouse cursor gozukuyor, hareket de ettiriliyor ama masaustu ikonlar gelmeden "welcome" sayfasina donuluyor. hani administrator mu easynote(bilgisayarimin adi) mu yazan yer. burdan seciyorum easynote'u, loading your personal settings diyor 1 saniyeligine yine wallpaperimi goruyorum sonra geri donuyor ve saving your settings diyor.

yani sonuc olarak sonuna kadar acilmiyor windows. ne oldu ki?
not: windows xp kullaniyorum. virus mrus yoktu en son kullandigimda haftasonu bilgisayari acmadim. bugun actim bu halde.
0
terp
(16.03.09)
acilis esnasinda f5 ve f8'e basip en son iyi yapilandirma ile acmayi denediniz mi? veyahut ayni ekrandan guvenli kipte bir kez acip daha sonra normal sekilde acmayi denemeniz menfaatinize olabilir.
0
oligomer
(16.03.09)
görev yöneticisinden explorer'ı kapatıp, yine görev yöneticisinden, c/windows/explorer.exe'yi başlatmayı denediniz mi?
0
karapolisnas
(16.03.09)
guvenli kipte de, en son normal sekilde de acmayi denedim hepsinde ayni sey oluyor.
gorev yoneticisi cikmiyor ne yazik ki...
0
🌸terp
(16.03.09)
en iyisi windows xp cdsiyle boot edip repair yapmak.
0
montreal
(16.03.09)
sonuc: format
0
🌸terp
(16.03.09)
(4)

ftp sorusu

oku oku yazar ol
şirkette müşterilerden dosya aktarımı yaparken kullandığımız ftp için kullanışlı programlar aramaktayım. aktarım bitince uyarı versin, silinemeyen bazı dosyalar oluyor onları hemen silebilsin, pc ve mac için uyumlu olsun.
şirkette müşterilerden dosya aktarımı yaparken kullandığımız ftp için kullanışlı programlar aramaktayım. aktarım bitince uyarı versin, silinemeyen bazı dosyalar oluyor onları hemen silebilsin, pc ve mac için uyumlu olsun.
0
oku oku yazar ol
(16.03.09)
smart ftp candır.
0
radikalherif
(16.03.09)
cuteftp ve smart ftp ikisi de güzeldir ama cute ftp daha kullanışlı sanki.
0
prodeq
(16.03.09)
anla$ilan siz hic flashfxp kullannami$siniz
0
anakinskywalker
(16.03.09)
filezilla başarılıdır, cuteftp'den aşağı kalır yanı yoktur, ücretsizdir ve türkçe dil desteği vardır.
bitti.
0
abtash
(16.03.09)
(5)

adsl faturasında hata var sanırım.. bu ne !!!

fuck milk get beer2
slm arkadaşlar..olayı anlatim.. ama öncelikle faturamı göstereyim.. 1 mart 2009 düzenlenme tarihli ve 30 mart 2009 son ödeme tarihli bir fatura bu..http://img4.imageshack.us/img4/8267/captureguv.jpgşimdi ben şubatın 24'ü veya 25'i -tam hatırlamıyorum günü-, yani mart ayına bir kaç gün kala 1024/256
slm arkadaşlar..
olayı anlatim.. ama öncelikle faturamı göstereyim.. 1 mart 2009 düzenlenme tarihli ve 30 mart 2009 son ödeme tarihli bir fatura bu..

img4.imageshack.us

şimdi ben şubatın 24'ü veya 25'i -tam hatırlamıyorum günü-, yani mart ayına bir kaç gün kala 1024/256 -- 4 GB kotalı adsl başvurusu yaptım. aylık ücreti 26 ytl olan bir paket bu.. kampanyadan falan faydalanmadım..
ordaki adam bana " bir aylık adsl faturası kadar açılış ücreti ve şu anda içinde bulunduğumuz ayın sonuna kadar kalan gün sayısı ile oranlanmış bir adsl internet ücreti gelecek ilk faturanda" dedi..
ee şubat ayında ben de 4-5 gün kullandım interneti en fazla.. ve 3,66 gb (adslkota.ttnet.net.tr'deki bilgiye göre) download kullanmışım..
ancak;

1)faturamda 2931 MB kota aşımı görünüyor..
2)89.37 ytl'lik fatura neden geldi? bir hata mı var?.. ben bir aylık adls ücreti kadar bağlantı ücreti + 3-5 ytl adsl ücreti bekliyordum.. yani 35, taş çatlasa 40 ytl..
3) eğer hata varsa faturamda ne yapmam gerekiyor..

bir kere faturadaki kota aşım olayı tamamen bir hata.. kota aşımı yok..
ancak aklıma şöyle bir durum geliyor..
benim bilmediğim bir ücret var.. ancak bu faturayı yazan programdaki kodlama hataları sebebi ile bu salak fatura yazma programı bu ücretleri kota aşımı olarak görüp, "kota aşım ücreti hanesi"ne bir değer mi giriyor? umarım anlatabilmişimdir..

kısacası ne yapmam gerekiyor,

teşekkürler şimdiden ;)
0
fuck milk get beer2
(16.03.09)
kotayı aşıp aşmadığını www.ttnet.com.tr adresinden kontrol edebilirsin.

Eğer kablosuz internet kullanıyorsan sevimli komşularından bir tanesi senin adına kotayı aşmış olabilir.

Bu arada ben, hiç aradaki farkı aldıklarını görmedim. Aylık ücret neyse onu direkt geçiriyorlar ve itiraz etmezsen yanlarına kar kalıyor. Tabi önce faturayı ödemen gerekiyor. Sonra yasal faizini filan talep edebiliyorsun ama uğraştırıyorlar işte.

Son olarak, kampanyadan bahsetmişsin. Kampanya koşullarını iyi oku. Aylık ücreti düşürüp açılış ücretinden kitlemiş olmasınlar
0
Kazmapolitan
(16.03.09)
1. 21,80 tl. aylık adsl ücreti normal. mart ayı için peşin alınan 1 aylık ücret o.
2. 2,91 tl. aylık adsl kıst ücreti normal. şubat ayında kullandığınız 4 günlük ücret bu da. (hatta hesaplayalım. 21,80/30x4 = 2,91 tl. kanunlara göre bir ay 28 de çekse, 31 de çekse 30 olarak işlem yapılır. şubat 28 çekiyordu demeyin. ay = 30 gündür)
3. bağlantı ücreti 21,80 tl. bu da normal. zaten size söylenmiş aylık ücret kadar bağlantı ücreti olacağı.

bunlara bağlı vergiler de normal.

lakin kota aşımını ve buna bağlı olarak gelen 22,04 tl. kullanım ücretini anlamadım. aklıma bir tek kurnazca bir şey geliyor. şimdi sizden şubat ayı için 2,91 lira kıst ücret (4 günlük) almışlar. ammavelakin niye kıst ücret alıp da 4 gb'ın tamamını kullandırtsınlar? 1 aylık 4 gb kota hakkınız var ama 4 günlük ücret ödüyorsunuz. oranlayın, içler dışlar çarpımı yapın. 1 ayda 4 gb kota ise, 4 güne ne kadar kota düşer? (4 gb / 30gün x 4gün = ) 530 mb falan. siz ne kullanmışsınız? 3,66 gb. aha sanırım o da bunun kota aşımı.
0
kibritsuyu
(16.03.09)
evet kibritsuyu, teşekkür ederim ;)
dediğin şey mantıklı.. aklıma gelmezdi benim hiç, ben "4 günüm var, 4 gb kotam var, oh negzel, araya gitmesin" diye asılmıştım torrent'e falan..
ama adamlar 4 gün için, gün başına düşen MB'ı oranlayabilirler.. karşımızdaki türktelekom gibi ne olduğu malum bir kurum..

hesaplarsak öyle oluyor sanırım..
(4 gb / 30 gün) x (4 gün) = (16 / 30 gb) = (0.534 gb) hakkım var benim..
(3.667 - 0.534) gb => (3.133 gb x 1024) = (3208 MB) kadar bir miktar kota aşmış oluyorum..
bu da faturamda görülen 2931 mb'a yakın bir değer..

ama gene de beni bir türktelekom bayisine gidip hesaplattirim, açıklama izah alayım..

çok teşekkürler ;)
0
🌸fuck milk get beer2
(16.03.09)
ttnet'in ilk seferde tutarlı bi fatura yolladığı hiç görülmemiştir. ilk faturada illaki bi saçmalık oluyor. gidip sorun, hata varsa(ki genelde oluyor) düzeltirler.

yarın bir gün kotanıza bakarken 171.433mb download, 52.766mb upload görürseniz de şaşırmayın. sonra düzeliyor o.
0
cruor
(16.03.09)
maalesef faturada bi hata yok.ilk faturada aynısı bana ve arkadaşıma da geldi. (:
0
i am 6 do you wanna be 9
(16.03.09)
(2)

kinetics, kinematics?

bellbane
bu iki fizik teriminin birbirinden farkı nedir? bir de türkçe'ye nasıl çevirirsek en doğrusu olur?
bu iki fizik teriminin birbirinden farkı nedir? bir de türkçe'ye nasıl çevirirsek en doğrusu olur?
0
bellbane
(16.03.09)
kinetik ve kinematik diye zaten kullanılıyor bunlar.
0
bryan fury
(16.03.09)
kinetic = hareket
kinematics = hareketi inceleyen dal

bir objenin hareket kabiliyetinden bahsederken kinematics lafi kullanilir.
bir objenin hareketinden bahsedersek kinetic lafi kullanilir.

ama cogunlukla bir fark gozetilmeden ayniymis gib de kullanilir.
0
yirtik foto
(16.03.09)
(3)

excel hücre birleştir

efruz
a sütununda isimb sütünda soyisimiki sütun isim soyisim yanyana olarak tek sütunda nasıl birleşir
a sütununda isim
b sütünda soyisim

iki sütun isim soyisim yanyana olarak tek sütunda nasıl birleşir
0
efruz
(16.03.09)
soyle olmasi lazim:
c1 e gel sadece space e bas (bosluk birakmis oluyorsun) ve tum c sutununa kopyala bunu
sonra d1 e sunu yaz =concatenate(a:a; c:c; b:b)
0
cisterna
(16.03.09)
yazdırmak istediğin hücreye şunları yaz olur

=BİRLEŞTİR(A1;" ";"";B1;"")
0
Carlito Brigante
(16.03.09)
ingilizcesi için =CONCATENATE(A1;B1) yazıp aşağı doğru sürükle
0
Poly
(16.03.09)
Download on the App Store Get it on Google Play
buraya yazılanların hakları Sir Anthony Hopkins'e aittir.
yazan eden compumaster, ilgilenen eden fader
modere edenler basond, compumaster, fraise, kibritsuyu, rakicandir
bu sitede yazılanların hiçbiri doğru değildir. site içeriği küçükler için sakıncalı olabilir. yazılardan yazarları sorumludur. kaynak göstermeden alıntılanamaz. devlet tarafından atanmış bir kurumun internet üzerinde kimin hangi bilgiye ulaşıp ulaşamayacağına karar vermesi insan haklarına aykırıdır. web siteleri kullanıcıların istekleri doğrultusunda bağlandıkları yerlerdir. kullanıcılar isterlerse bir web sitesine bağlanmayabilirler. bu güçleri ve imkanları mevcuttur. bir kullanıcı bir siteye bağlanmak istiyorsa bu onun tercihi ve hakkıdır. bağlanmak istemiyorsa bu yine onun tercihi ve hakkıdır. halkın kendisine hizmet etmesi için görevlendirdiği kurumlar hadlerini aşıp halka neye ulaşıp ulaşmayacağını bilmeyen cahil cühela muamelesi edemezler. ebeveynlerin çocuklarını sakıncalı içeriklerden koruması için çok sayıda bedava ve ücretli yazılım mevcuttur. bu yazılımlar bir web tarayıcısını kullanmaktan daha karmaşık teknik bilgi gerektirmemektedir. devletin milletini küçük düşürmesi ve ebleh yerine koyması yasaktır.